2006-10-08, 18:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Diablo III
Rykten går som vanligt om det eventuella släppet av Diablo III. Någon anställd på Blizzard uttalar ett ord som på något sätt kan tänkas kopplas till spelet, och fansen stormar (=
Vad tror ni? På väg? Enligt välrenomerade sidor så ska releasedatum offentliggöras i år i alla fall. Och för ett tag sedan (var väl ganska länge sedan nu iofs) så läckte det ut att Blizzard sökte folk som skulle jobba med teamet bakom D och DII.
Läste omrking inatt och vaknade i morse, satte mig upp och skrev "DONT KILL KING!!1!"  (nu ljuger jag)
|
|
|
2006-10-08, 18:26
|
|
Registered User
|
På Blizzards förstasida annonseras söken även Cinematic Story Artists, samtidigt som de på förstasidan lanserar "New Trilogy Explores the History Behind the Diablo Universe --
Diablo: The Sin War, Book One". Mouha.
|
|
|
2006-10-08, 18:27
|
|
Hrafnin Flygur
Reg.datum: Dec 2003
|
jodå dom höll på med det, blizzard var inte nöjda med vad som visades och skrotade hela skiten.
Sen om dom börjat på ny kula är osagt så vitt jag vet
|
2006-10-08, 18:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
Det lär bli riktigt shysst, men jag hoppas att dem inte förstör det allt för mycket utan att det fortfarande är den överlägsna diablokänslan.
|
|
|
2006-10-08, 18:29
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av nemd
Det lär bli riktigt shysst, men jag hoppas att dem inte förstör det allt för mycket utan att det fortfarande är den överlägsna diablokänslan.
|
Dvs att de går tillbaka till Diablo 1 (hellfire exp) o skapar ett spel utifrån det. Ettan var tveklöst överlägsen i spelkänsla, man var lika ivrig varje gång man gick till smeden o hoppades på att få upptäcka ett Brutal Sword Of The Stars.
|
|
|
2006-10-08, 18:29
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Garnax
jodå dom höll på med det, blizzard var inte nöjda med vad som visades och skrotade hela skiten.
Sen om dom börjat på ny kula är osagt så vitt jag vet
|
Det har jag också hört rykten om, men har inte fått någon bekräftelse från Blizzard. Det sägs ju att anledningen till att Blizzard Norths kontor stängdes och personalen förflyttades till huvudkontoret skulle vara kopplat till att de som bestämde inte var nöjda med spelets utformning, och att det skulle få en rejäl makeover. Men som sagt.. Pålitliga källor?
|
|
|
2006-10-08, 18:33
|
|
Registered User
|
|
|
|
2006-10-08, 19:17
|
|
Ich bin Bananatastic!
Reg.datum: Jan 2004
|
Diablo III kommer utannonseras så småningom, när vet ingen, men jag känner på mig att det börjar närma sig  Har väntat lääääääänge!
|
|
|
2006-10-08, 19:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av nemd
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Dvs att de går tillbaka till Diablo 1 (hellfire exp) o skapar ett spel utifrån det. Ettan var tveklöst överlägsen i spelkänsla, man var lika ivrig varje gång man gick till smeden o hoppades på att få upptäcka ett Brutal Sword Of The Stars.
|
Jag har bara spelat tvåan, men jag GISSAR på att det kommer bli mer som WoW och ett rejält jävla MMORPG... Hoppas dock att singleplayer-versionen kommer vara rätt utarbetad också
|
|
|
2006-10-08, 19:29
|
|
Ich bin Bananatastic!
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av FreCKo
Jag har bara spelat tvåan, men jag GISSAR på att det kommer bli mer som WoW och ett rejält jävla MMORPG... Hoppas dock att singleplayer-versionen kommer vara rätt utarbetad också 
|
Jag tror inte alls att din gissning stämmer.
Blizzard kommer definitivt hålla sig till sitt ursprungliga mycket framgångsrika koncept. Det kan bara bli bra, Diablo III!
Förövrigt tycker jag absolut att Diablo II med exp är det bästa i serien! Ettan var för obalanserad och för mycket irriterande begränsningar, som att man t.ex. inte kunde springa.
|
|
|
2006-10-08, 19:33
|
|
ett tuff text
Reg.datum: Feb 2005
|
De lär inte göra en klon på WoW. De lär ju knappast heller göra en klon av diablo 1 eller 2. Jag undrar om det blir 2.5d, 3d eller både och. Jag tror diablo 3 kommer att bli en besvikelse!
|
2006-10-08, 19:37
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Blizzard måste dock tänka på att krossa Titan Quest med hästlängder.
|
|
|
2006-10-08, 19:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Zakath
Jag tror inte alls att din gissning stämmer.
Blizzard kommer definitivt hålla sig till sitt ursprungliga mycket framgångsrika koncept. Det kan bara bli bra, Diablo III!
Förövrigt tycker jag absolut att Diablo II med exp är det bästa i serien! Ettan var för obalanserad och för mycket irriterande begränsningar, som att man t.ex. inte kunde springa.
|
Varför tror ni inte att det skulle bli så? WoW är ju LITE som Diablo (man springer omkring, gör quests/uppdrag och köper grejer), om man går över till 3D så kommer ju spelmiljön bli som typ WoW (menar kameravinklar och hur man ser personer osv)... Menar inte att det kommer bli ett WoW-plagiat, men det kommer nog bli lite likt iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av Dumleman
De lär inte göra en klon på WoW. De lär ju knappast heller göra en klon av diablo 1 eller 2. Jag undrar om det blir 2.5d, 3d eller både och. Jag tror diablo 3 kommer att bli en besvikelse! 
|
Grejen är att om dom gör spelets kameravinkel som i ettan och tvåan (fast från ett håll) så kommer folk snabbt tröttna, och kör dom så att man kan välja vinkel själv osv så blir det ganska likt WoW...
|
|
|
2006-10-08, 19:51
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Zakath
|
Håller med dig!
Jag tror och hoppas på en vidareutveckling av 2:an, eventuellt med en del bra grejer tagna från wow. Hoppas man slipper månadskostnad bara..
|
|
|
2006-10-08, 19:56
|
|
Banned
Reg.datum: Feb 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av FreCKo
Varför tror ni inte att det skulle bli så? WoW är ju LITE som Diablo (man springer omkring, gör quests/uppdrag och köper grejer)
|
Du menar att båda spelen är RPGs? Skarp analys.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:11.
|

|