Visa fullständig version : Diablo III
shadowfire
2012-06-22, 21:38
Jag hade inte betalat något för den, men det finns säkert folk som tänker "ooooh! grönt!" :D
den saknar en mainstat, men +50 resist och IAS gör den lättsåld ändå. De flesta talrashas säljer fint
shadowfire
2012-06-22, 21:38
Är det värt att lägga ut 4 mille för att uppgradera till en x-bow med 100dmg mer än den jag redan har? 100dmg på båge kanske gör en stor skadeökning för en dh?
använd en dpscalc o kolla, googla på diablo3 damage calculator o mata in alla dina stats så ser du... dmg är ju inte bara baserad på ditt vapen
Hitta en Crossbow med 1350 dps 3,60% av skadan blir till liv 120 int 3,0% chans att frysa dom och socket på warden act 1 :D
Sökte på 1-hands vapen med life on hit och hade satt maxpriset till 600k. Fick upp den här och lyckades inte trycka buyout i tid. Så enerverande!!!
Snacka om underpris!
http://forumbilder.se/images/92320121241558f87.jpg (http://forumbilder.se)
Lol den där e ju värd 50 mille
Lol den där e ju värd 50 mille
50 mille kanske är att ta i, men mycket är den värd iaf.
Man blir ju smått sur på sig själv för att man inte tryckte några hundradelar tidigare utan blängde på statsen som ett fån först.
50 mille kanske är att ta i, men mycket är den värd iaf.
Man blir ju smått sur på sig själv för att man inte tryckte några hundradelar tidigare utan blängde på statsen som ett fån först.
Den var ju ute tidigare idag för 400k :D
Den var ju ute tidigare idag för 400k :D
Det kan ju vara så att den bara ligger kvar i listan då. För den är fortfarande kvar som sold när jag söker. Bara för att skratta en i ansiktet :(
mattepatte
2012-06-23, 00:05
Den kan inte vara långt ifrån perfekt?
Det kan ju vara så att den bara ligger kvar i listan då. För den är fortfarande kvar som sold när jag söker. Bara för att skratta en i ansiktet :(
Tänkte att köpare #1 la ut den igen sen för lite extra.
Kanske blir det Einar som får tag på den efter Köpare #2 lagt ut den igen!
Kallsone
2012-06-23, 00:12
Inferno är ju tråkigt svårt..
Tänkte att köpare #1 la ut den igen sen för lite extra.
Kanske blir det Einar som får tag på den efter Köpare #2 lagt ut den igen!
Ja, eller Plucke Bussola.
Nej, jag får nog harva vidare med min 750 dps / 600 LoH fist ett tag till. Fick den för 1.5 mille så ska inte klaga allt för mycket.
Köp denna då Einar!
http://oi50.tinypic.com/24xjcw3.jpg
Vad kan denna vara vard, tror ni? http://s17.postimage.org/yfqnea0z3/1hmace.jpg
Vad kan denna vara vard, tror ni? http://s17.postimage.org/yfqnea0z3/1hmace.jpg
Jag kan köpa den för 100k:naughty:
Akerhage
2012-06-23, 07:37
Åh den ville jag med ha ju! :)
Nordenator
2012-06-23, 07:43
Ringar och amuletter verkar sälja bra på RMAH. Jag har sålt båda mina ringar och min amulett. Sen kastade jag in en sämre amulett efteråt som också sålde.
Var "farmar" ni? För svårt i act 3 för mig men är ganska less på act 1 butcherslaktande.
Scratch89
2012-06-23, 08:16
Var "farmar" ni? För svårt i act 3 för mig men är ganska less på act 1 butcherslaktande.
Då har du Maghda i akt2. :)
shadowfire
2012-06-23, 08:38
ni som har levlat upp barbs end 50'ths, vad har ni kört med för skills?
Har provat lite olika, men får inte in flytet riktigt. Kör med en fet 2h hammare och har gått på +str och crit på gear.
Frenzy är så jädrans slö o komma igång med mot trashmobs, kör jag i grupp med en DH så hinner jag inte ens få upp 5-stack innan DHn har mosat mobben. Provar cleave+rend just nu, cleave för att bygga fury och rend för att tömma. Earthquake för aoe.
Den där revenge hinner jag aldrig se ens när den tänds upp, lolz... är det bra skit eller anus?
Nordenator
2012-06-23, 10:23
Fan så saker säljer nu då. Tjänat €172.1 om man tar hänsyn till 15% och €1 per auktion. Itsa madness!
shadowfire
2012-06-23, 10:47
Något har hänt med PUGs. Det är ytterst få spelare som lirar på hell iaf och grupperna är bedrövliga. Alltid en DH som springer långt före alla andra och ska välta kundvagnar, men åker på däng o sedan whinear. Å alltid något jävla troll som lämnar gruppen o drar på äventyr helt på egen hand, oftast motsatt håll mot questpilen. Spela solo för fan. Sedan varför tar inte folk och ressar/spawnar in på någons banner istället för att bara vänta på att bli ressad. De dör o sedan sitter de där och glor på skärmen medan en annan ensam får försöka banka ner elitepacket. Seriöst, man borde få skicka elchocker genom battlenet.
Vad händer med det här spelet? Loggade in nu för första gången idag och första champion packet jag springer på beter sig väldigt underligt. Lacuni Warriors med fire chains, desecrate, waller och nåt mer obetydligt, det var inte jailer iaf. På nåt vis lyckas dom ändå låsa fast mig i backen, inte så konstigt tänkte jag först för man fastnar ju ibland i väggarna. Men så försvann väggen och jag satt fortfarande fast och kunde inte röra mig mer än en halvmeter innan jag drogs tillbaks till samma punkt där det var en desecrate pöl på backen. Funkade inte att köra en charge heller för att ta sig iväg. Kände att det här kommer att skita sig och snart är jag död, men då märkte jag att Revenge var ständigt aktiv och inte behövde procca för att kunna användas. Så med hjälp av att spamma den höll jag mig vid liv mellan eldkedjorna och desecrate pölarna. Till slut fick jag död på asen och allt lugnade sig, väggar var borta och desecrate med. Men det gick fortfarande inte att röra sig, så jag testade dra en TP till stan och då blir jag instakillad av ingenting. Från 75% hp till noll.
Tror jag avvaktar lite mer med att spela HC i detta spel...
Tjänat tbx de 500kr jag slängde iväg på detta piss spel. Det var kul ett tag iaf så jag gick inte minus på ngt.
Ses i ngt annat spel ngngång kolo.
Har provat lite olika, men får inte in flytet riktigt. Kör med en fet 2h hammare och har gått på +str och crit på gear.
Frenzy är så jädrans slö o komma igång med mot trashmobs, kör jag i grupp med en DH så hinner jag inte ens få upp 5-stack innan DHn har mosat mobben. Provar cleave+rend just nu, cleave för att bygga fury och rend för att tömma. Earthquake för aoe.
Den där revenge hinner jag aldrig se ens när den tänds upp, lolz... är det bra skit eller anus?
Frenzy med sidearm, charge med cd runan, IP, Earthquake, revenge med 30% runan, Berserker med 30% lifeleech. Detta är det jag kör på HC iaf, allt dör som smör.
Något har hänt med PUGs. Det är ytterst få spelare som lirar på hell iaf och grupperna är bedrövliga. Alltid en DH som springer långt före alla andra och ska välta kundvagnar, men åker på däng o sedan whinear. Å alltid något jävla troll som lämnar gruppen o drar på äventyr helt på egen hand, oftast motsatt håll mot questpilen. Spela solo för fan. Sedan varför tar inte folk och ressar/spawnar in på någons banner istället för att bara vänta på att bli ressad. De dör o sedan sitter de där och glor på skärmen medan en annan ensam får försöka banka ner elitepacket. Seriöst, man borde få skicka elchocker genom battlenet.
jag ska köra hell nu, vi kan köra om du vill
shadowfire
2012-06-23, 13:14
Vad händer med det här spelet? Loggade in nu för första gången idag och första champion packet jag springer på beter sig väldigt underligt. Lacuni Warriors med fire chains, desecrate, waller och nåt mer obetydligt, det var inte jailer iaf. På nåt vis lyckas dom ändå låsa fast mig i backen, inte så konstigt tänkte jag först för man fastnar ju ibland i väggarna. Men så försvann väggen och jag satt fortfarande fast och kunde inte röra mig mer än en halvmeter innan jag drogs tillbaks till samma punkt där det var en desecrate pöl på backen. Funkade inte att köra en charge heller för att ta sig iväg. Kände att det här kommer att skita sig och snart är jag död, men då märkte jag att Revenge var ständigt aktiv och inte behövde procca för att kunna användas. Så med hjälp av att spamma den höll jag mig vid liv mellan eldkedjorna och desecrate pölarna. Till slut fick jag död på asen och allt lugnade sig, väggar var borta och desecrate med. Men det gick fortfarande inte att röra sig, så jag testade dra en TP till stan och då blir jag instakillad av ingenting. Från 75% hp till noll.
Tror jag avvaktar lite mer med att spela HC i detta spel...
Har stött på ett par mobs som gått för fort, bland annat snubben på bron vid alcanus mm. Hela gruppen blev oneshottad på någon sekund, men det varade bara en kortare period sedan gick han tillbaka till ordinarie hastighet.
Igår fastnade jag i en vägg dessutom, blev wallad med väggen på mig typ. Kunde inte gå åt något håll i huvudtaget (normala fall kan man ju gå ur U'et). Fick snällt stå låst tills väggen gav sig :MrT:
shadowfire
2012-06-23, 14:13
shade of nar gulle är nästa buggade champ, nere i sewers på act2... tar ingen dmg av melee, men lyckades få ner hans hp till 1hp med earthquake... dock gick han inte att döda. Såg att det finns ett antal trådar om buggade champs/elites nu på diabloforums.
ChewChew
2012-06-23, 14:41
Finns det några bra resplendant chest spots kvar som går att farma på? Är trött på butcher runs och goblin farm i act 2..
shade of nar gulle är nästa buggade champ, nere i sewers på act2... tar ingen dmg av melee, men lyckades få ner hans hp till 1hp med earthquake... dock gick han inte att döda. Såg att det finns ett antal trådar om buggade champs/elites nu på diabloforums.
Skönt att det inte bara var för mig. Då kanske det fixas snabbt.
Åh helvete vad frustrerande att springa omkring i ett område som fullständigt är nerpissat av champion-packs samtidigt när alla mina skills är på cd stup i kvarten. Går ju duktigt back pga av att jag dör så förbannat.
Någon som dödat Ghom the larder på inferno nu efter patchen? Solo eller i grupp spelar ingen roll..
Någon som dödat Ghom the larder på inferno nu efter patchen? Solo eller i grupp spelar ingen roll..
Japp, fick död på han med min barbar även fast han enrageade på slutet.
Gött. Man up och hjälp mig då. Kingslayer#2894
Daniiiel
2012-06-23, 15:53
De där är de bästa för att levla, revenge med runan som proccar den oftare är den bästa skillen du har så lär dig använda den..
Cleave
Rend
earthquake
revenge
Tycker det är helt klart bäst upp till 60 sen måste man byta
Tricklew
2012-06-23, 16:58
Gött. Man up och hjälp mig då. Kingslayer#2894
Hah! Silken fuling :D
Någon som är villig att hjälpa till med Belial inferno? klarade han innan patchen men nu går det bara åt helvete.. sune#2794
Hah! Silken fuling :D
Hehe, tyvärr gick det inte ändå även om Zaqwers barbar va grym. *cry*
Akerhage
2012-06-23, 19:31
Kan man få ett !h vapen med 800+dps och INT 230+ samt attack speed 7+ för ca 1-2M eller 10-15 euro någonstans utöver AH tro? Testar battlenets tradeforum med...ingen här som har ngt gött?
Det har ingen atk speed men kolla:
http://i.imgur.com/VKGsY.png
Hehe, tyvärr gick det inte ändå även om Zaqwers barbar va grym. *cry*
Kan försöka sen med min wizard. Den petar ut duktigt med skada
Akerhage
2012-06-23, 20:21
Det har ingen atk speed men kolla:
http://i.imgur.com/VKGsY.png
intressant kanske! skall kika lite mer på tradeforumet med så återkommer jag! Pris?
800k. Ligger dock ute på AH i 1h 38m till.
Drar o kollar polleskolan, brb.
Kan försöka sen med min wizard. Den petar ut duktigt med skada
:thumbup:
Helomvändning idag. Spelet känns dött, de polare jag lirade mycket med förra veckan har gått över på HC eller slutat spela helt. Överväger om jag, likt Nordan, ska försöka kränga lite skräp via RMAH i hopp om att få ut några slantar av det hela... Vore tradigt om man får för sig att börja lira sen igen dock. Sabla beslutsvånda...
shadowfire
2012-06-23, 20:51
De där är de bästa för att levla, revenge med runan som proccar den oftare är den bästa skillen du har så lär dig använda den..
Cleave
Rend
earthquake
revenge
Tycker det är helt klart bäst upp till 60 sen måste man byta
Vad rekommenderar du endgame då?
Jag fick faktiskt kläm på Revenge efter min förra post och även charge-spellen som jag inte använt innan. Chargen var ju inte så tokig, oneshottade plötsligt massa trashmobs åtminstone solo på hell/act2. Har bytt bort Leap[iron impact] nu så länge, däremot så fungerade inte de passiva som jag blev rekommenderad på något forum. Dog som en fluga så fort jag bytte bort de som ger 100% av vitality i armor + någon till defensiv.
Gabriel Forslund
2012-06-23, 20:54
Klippte Butcher solo på Inferno HC nyss. Känner mig rätt nöjd, spelet lever igen.
Kallsone
2012-06-23, 21:45
Inferno act 2 är så oerhört drygt.. man kommer ingenstans.. Någon som känner lika dant kan lägga till mig och försöka komma vidare. kallsone#2828
shadowfire
2012-06-23, 21:54
Varför har jag inte provat belial solo innan för? OJ vad lätt det var på hell iaf med barb. Ser fram emot att få banka på med en barb på inferno med.
edit: jag körde utan follower... någon som vet om det blir svårare med follower? Alltså ökar monster dmg osv då med?
Varför har jag inte provat belial solo innan för? OJ vad lätt det var på hell iaf med barb. Ser fram emot att få banka på med en barb på inferno med.
edit: jag körde utan follower... någon som vet om det blir svårare med follower? Alltså ökar monster dmg osv då med?
Det ska inte vara någon skillnad beroende på om du har en follower med dig eller inte. Tyckte också att Belial var lättare på Hell än NM. Tippar på att det berodde på bättre gear och lite flyt. Samma visa med Azmodan faktiskt.
Tro mig, du längtar inte till Inferno som Barberare! :D
akerhage vapnet e ute nu, skriv här så tradar vi om du vbill.
Tro mig, du längtar inte till Inferno som Barberare! :D
Äsch, så hemskt är det inte numera. Än så länge (slutet av akt 2) är det inte värre än det var på slutet av akt 3/akt 4 på hell. Visst har man fått köpa lite grejer från AH, men det har ju inte krävts några fantasisummor.
Spelar med en 2H utan resists.
Äsch, så hemskt är det inte numera. Än så länge (slutet av akt 2) är det inte värre än det var på slutet av akt 3/akt 4 på hell. Visst har man fått köpa lite grejer från AH, men det har ju inte krävts några fantasisummor.
Spelar med en 2H utan resists.
Belial var betydligt jobbigare :D 70k i repairs får räcka för nu, nya tag i morn!
Hur kommer det sig att avslutade auktioner finns kvar i listan i över 24 timmar som sold? skall det vara så eller är det en bugg?
Nagon som har lust att dra igenom Act 2 Inferno? Satans svart detta.
Ingen vaken som vill skypea lite/spela/whatever? Sjukt trist och kom just ifrån jobbet, behöver en stund innan sängen lockar :)
Någon som har natalyas set items? Adda mig MrB#2899 om ni får chest, boots eller ring.
Scratch89
2012-06-24, 07:23
Vad är det man vill ha på sitt vapen nu då? Life on Hit, samt critical damage och critical chance? Kanske beror på klass också, förstås.
Tricklew
2012-06-24, 07:28
Det beror ju på hur mycket dps man är villig att ge upp, ska du ha 3 bra stats på vapnet så får du ju 200dps mer för samma pris, om du är villig att ge upp lite stats.
Med min förra build körde jag rent dps vapen, nu är jag illa tvungen att skaffa life on hit och crit damage dock, suck.
Oj, var ju tydligen inte allt för svårt att få tillbaks det man betalat för spelet på RMAH, alltid något!
shadowfire
2012-06-24, 08:45
Vad är det man vill ha på sitt vapen nu då? Life on Hit, samt critical damage och critical chance? Kanske beror på klass också, förstås.
Räkna på life on hit innan bara för det finns en undre nivå när det t.ex. är mer värt att gå på mer vitality istället för life on hit. Finns en del bra räkneexempel på forumen. Life on hit låter skitbra, men får man inte upp rätt volym totalt på LoH så är det bara slöseri med pengar. Då får du högre hp effiency med mer vitality eller armor
Räkna på life on hit innan bara för det finns en undre nivå när det t.ex. är mer värt att gå på mer vitality istället för life on hit. Finns en del bra räkneexempel på forumen. Life on hit låter skitbra, men får man inte upp rätt volym totalt på LoH så är det bara slöseri med pengar. Då får du högre hp effiency med mer vitality eller armor
Med 1000 Life on hit och 1.71 attacks per second kan jag tanka mig igenom plague utan problem. Eventuellt skulle det funka att köra med högre crit och vitality också men det kostar att få sådan bra gear så att man kan skippa life on hit helt. Jag tror det är mer kostnadseffektivt att börja med ett life on hit vapen tills man fått tillräckligt op crit gear så att man dödar elitpacks snabbt. Då är man inte längre beroende av life on hit
varför byts mitt tangentbord i diablo till amerikanskt?
Akerhage
2012-06-24, 09:34
akerhage vapnet e ute nu, skriv här så tradar vi om du vbill.
Loggar in lite senare, somnade igår där, så hann aldrig kolla det andra! Men skriv din battletag så hör jag av mig ikväll om du är online :)
C h r i s
2012-06-24, 09:45
FuuuuuuuUU
Sålde items för 140 eur, ja självklart hade man tagit battle.net balance istället för paypal! Sicken klantskalle man är. :smash:
Akerhage
2012-06-24, 09:49
varför byts mitt tangentbord i diablo till amerikanskt?
Tryck på shift+alt när du är i chatten så ändras det! :)
Tryck på shift+alt när du är i chatten så ändras det! :)
tack! du har sparat mig många exits
Akerhage
2012-06-24, 09:54
tack! du har sparat mig många exits
:)
någon som behöver lite wiz armor med all res och lite atk spd? har en del kvar, adda mig MrB#2899 billigt
Kallsone
2012-06-24, 10:39
Står utanför butcher nu på inferno och har valor buff i 15 min till.. någon som kan hjälpa mig döda honom? klarar inte det själv. kallsone#2828
Scratch89
2012-06-24, 10:39
Hur glr ni som spelar/spelat Witch Doctor med bossar? Vanliga mobs och champions är inga större problem, men Belial är ju inte ens rolig, och jag fick försöka ett par gånger på Zlatan den Roliga. Jag kör med Soul Harvest, Spirit Walk, min tank-Totem och Grasp of the Dead, samt Splinter Dart och Fire Bats på musen.
Står utanför butcher nu på inferno och har valor buff i 15 min till.. någon som kan hjälpa mig döda honom? klarar inte det själv. kallsone#2828
Sure. Adda Kingslayer#2894
Hört folk säga att act 3 och 4 är buggade när det kommer till loot, man ska inte få den mängden loot som det är sagt. Finns det någon sanning i det ?
proteinsynthesis
2012-06-24, 11:02
Fick precis fiber, tog Telia. Nu "laddar" spelet mycket snabbare. Det märks att Telia har bättre peering än glocalnet, som kör via telenor.
Kan hoppa in i spel på 1/3 av tiden mot innan.
Har även fått färre timeouts.
Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2
shadowfire
2012-06-24, 11:29
fan vad crafting är misslyckat fortfarande...
Perfect Square får man knappt något för om man ska sälja. Priserna på AH ligger till och med under vad det kostar att crafta för t.ex. topaz, man backar 200 guld per sålt gem kontra vad det kostar att crafta.. Går man upp på star osv så är det några tusenlappar i förtjänst på själva star-gemet, men om man räknar in crafting av 3st perfect square först så är det knappt plusminusnoll där heller.
Lägg inga pengar på jewel crafting iaf och skit i smeden om ni inte får riktigt bra plans som drop skulle jag säga. Skulle ha lagt alla craftingpengar/leveling osv på AH istället från start och sålt av alla tomes + mats.
Tänkte dela med mig av det här
http://m.youtube.com/watch?v=mqJtWbZA1us
1-25 på 20 minuter ungefär ink en del guld
Hur glr ni som spelar/spelat Witch Doctor med bossar? Vanliga mobs och champions är inga större problem, men Belial är ju inte ens rolig, och jag fick försöka ett par gånger på Zlatan den Roliga. Jag kör med Soul Harvest, Spirit Walk, min tank-Totem och Grasp of the Dead, samt Splinter Dart och Fire Bats på musen.
Pratar vi inferno nu? Jag är bara 52 med min WD än så länge, act 1 på hell. Körde med zombiedogs ett tag men nu bara dör dom så jag kör endast med den andra tjockisen man kan summona. Varför kör du soul harvest och grasp of dead på bossar? Körde med bats ett tag också, men de har så dålig räckvidd. Har även slutat med exploderande skallarna då de knappt gör skada.
Jag har haunt, som slowar, spiritwalk +3 sek, locust (som är bäst mot många fiender), spiderqueen (rätt kass), gargantuan som växer vid bossfighter och sen splinter darts. Passives är jag rätt osäker på, men än så länge är allt så lätt att man inte behöver tänka på det så mycket. Har jungle fortitude, spiritual attunement och spirit vessel.
1 = spiritwalk som ger mana
2 = soul harvest som ger hp
3 = hex som ger extra skada
4 = grasp of the dead med extra slow
Mouse 1, darts
Mouse 2, Haunt eller bats
passives pierce the veil, spirit vessel, spiritual attunement.
Så kör jag i stort sett hela tiden.
Är på act 4 inferno.
Skulle jag gå all in på en belial fight skulle jag köra:
1 = samma som ovan
2 = samma som ovan
3 = Big bad voodoo som ger extra skada
4 = fetish army med kortare cd
Mouse 1, darts
Mouse 2, haunt eller bats
Passives samma som ovan.
Det mesta handlar om att lära sig undvika slagen etc under belial fighten.
petah
Körde du act 3 själv? Vad hade du för dps osv? Jag har 28k dps just nu och act 3 är hyfsat omöjlig :D
Jockefoten
2012-06-24, 13:19
Vafan här har man börjat spela HC. Och så får man inte sina achive när man klarar dem....
petah
Körde du act 3 själv? Vad hade du för dps osv? Jag har 28k dps just nu och act 3 är hyfsat omöjlig :D
Allt utom nivåerna efter spindeln har jag kört själv, efter där har jag kört i olika grupper 2-4 pers.
Har 36k obuffad, ca 45k med harvest har ja för mig, ca 58k hp.
Kite, kite, kite...
Act 4 är för svårt solo.
Scratch89
2012-06-24, 13:27
Pratar vi inferno nu? Jag är bara 52 med min WD än så länge, act 1 på hell. Körde med zombiedogs ett tag men nu bara dör dom så jag kör endast med den andra tjockisen man kan summona. Varför kör du soul harvest och grasp of dead på bossar? Körde med bats ett tag också, men de har så dålig räckvidd. Har även slutat med exploderande skallarna då de knappt gör skada.
Jag har haunt, som slowar, spiritwalk +3 sek, locust (som är bäst mot många fiender), spiderqueen (rätt kass), gargantuan som växer vid bossfighter och sen splinter darts. Passives är jag rätt osäker på, men än så länge är allt så lätt att man inte behöver tänka på det så mycket. Har jungle fortitude, spiritual attunement och spirit vessel.
1 = spiritwalk som ger mana
2 = soul harvest som ger hp
3 = hex som ger extra skada
4 = grasp of the dead med extra slow
Mouse 1, darts
Mouse 2, Haunt eller bats
passives pierce the veil, spirit vessel, spiritual attunement.
Så kör jag i stort sett hela tiden.
Är på act 4 inferno.
Skulle jag gå all in på en belial fight skulle jag köra:
1 = samma som ovan
2 = samma som ovan
3 = Big bad voodoo som ger extra skada
4 = fetish army med kortare cd
Mouse 1, darts
Mouse 2, haunt eller bats
Passives samma som ovan.
Det mesta handlar om att lära sig undvika slagen etc under belial fighten.
Grymt! Tack för tipsen! Jag vet inte riktigt varför jag kör Soul Harvest, jag trodde att det var opti mot bossar också? Just nu kommer jag så att Belial blir stor och stark och börjar spruta gift, då dör jag. Är på nightmare bara, och kommer inte ihåg att det var några som helst problem med min barbar tidigare. Har iofs kört i princip helt naken utan att använda items jag hittat tidigare, och rushat igenom akterna. Måhända att jag är underlevlad och -gearad.
Hur glr ni som spelar/spelat Witch Doctor med bossar?.
http://www.twitch.tv/nl_kripp/b/322363149
3h20min in eller nåt sånt :P
Kört nån timme act3 solo nu och uppskattningsvis dödat 15 elitpacks och för detta har jag inte fått en enda säljbar gul..
Är det för att jag bara har lite över 100 i magicfind? Ska just det vara såå jäkla viktigt så sabbar det ju spelet. *förbannad*
Stefan J
2012-06-24, 14:52
Kört nån timme act3 solo nu och uppskattningsvis dödat 15 elitpacks och för detta har jag inte fått en enda säljbar gul..
Är det för att jag bara har lite över 100 i magicfind? Ska just det vara såå jäkla viktigt så sabbar det ju spelet. *förbannad*
Dropraten för användbara saker är otroligt låg, det är inte bara du. Det är inte för inte som D3 kallas för AH3. Nej de har gjort ett par fatala misstag med det här spelet som gör att livslängden blir drastiskt lägre när du levlat klart jämfört med föregående spel. Att det i princip är helt omöjligt att hitta loot som man själv kan använda är ett bra exempel.
Dropraten för användbara saker är otroligt låg, det är inte bara du. Det är inte för inte som D3 kallas för AH3. Nej de har gjort ett par fatala misstag med det här spelet som gör att livslängden blir drastiskt lägre när du levlat klart jämfört med föregående spel. Att det i princip är helt omöjligt att hitta loot som man själv kan använda är ett bra exempel.
Ja, 80% av det jag som wizard hittar är till barb eller dh. *grr*
Detta var dom tre "bästa" grejjerna jag fick. *rolleyes*
http://i.imgur.com/pGlIZ.png
problemet är att du dödat 15 pack på några timmar, känns sådär lagomt effektivt, blir nog större andel useful loot för dig om du nöter på i act2 där du troligtvis dödar bra mycket mer än 15 pack på några timmar.
problemet är att du dödat 15 pack på några timmar, känns sådär lagomt effektivt, blir nog större andel useful loot för dig om du nöter på i act2 där du troligtvis dödar bra mycket mer än 15 pack på några timmar.
Min tanke var ju att det skulle droppa bättre loot i act3 och nere i The Breached Keep (körde hela den delen fram tills Ghom the larder) är ju elitpacksen ingen dans på rosor typ.
Menmen, det kanske är bättre loot i act2.
Nordenator
2012-06-24, 15:29
Testade leka lite Auction House 3 för att se om det funkar som det alltid gjort. Det gör det. I stort sett lika lätt att tjäna pengar (saker säljer lite snabbare, så om man klickar fel en gång är de borta) och nu får man ju dessutom möjlighet att tjäna riktiga pengar.
Köpte 3 saker som duger för RMAH också. Dessa två bland det jag köpte.
http://neodym.se/Screenshot099.jpg
http://neodym.se/Screenshot100.jpg
Tricklew
2012-06-24, 15:48
Min tanke var ju att det skulle droppa bättre loot i act3 och nere i The Breached Keep (körde hela den delen fram tills Ghom the larder) är ju elitpacksen ingen dans på rosor typ.
Menmen, det kanske är bättre loot i act2.
Problemet är ju att act 2 och 3 har samma odds att ge dig rätt stats som act 1, fast helt enkelt lite högre stats.
Act 1 eller 2 farm är nog betydligt mer effektivare, det handlar om att få stora mängder, inte att få 2 mer ilvl63 items per timma.
Problemet är ju att act 2 och 3 har samma odds att ge dig rätt stats som act 1, fast helt enkelt lite högre stats.
Act 1 eller 2 farm är nog betydligt mer effektivare, det handlar om att få stora mängder, inte att få 2 mer ilvl63 items per timma.
Act 3 har dubbelt så hög chans som Act 2 att droppa det Jarod är ute efter, men eftersom Act 3 tar lite längre tid för Jarre, så skulle jag rekommendera att mörsa 50 pack i Act 2 på samma tid som 15 i Act 3.
Act 1 Inf har minst chans att droppa the good gear, men är ju enklare så kan vara bekvämare.
Players who would rather murder monsters 4x as fast in Inferno Act I can do so knowing they have a chance at amazing items, and players who want a challenge can kill in Acts III and IV in Inferno and be rewarded with a higher drop rate.
ChewChew
2012-06-24, 16:28
Klickade hem denna i all hast för 250k, var det ett bra eller dåligt köp tycker ni?
http://i46.tinypic.com/2dbqj2x.png
Nja, njäe, kanske inte ett superklipp, men ok. Var det en upgrade så är ju 250k ingen förmögenhet att samla ihop.
Ringar och amuleter e så jeffla dyra :(
FuuuuuuuUU
Sålde items för 140 eur, ja självklart hade man tagit battle.net balance istället för paypal! Sicken klantskalle man är. :smash:
Gjorde själv samma misstag, sålt items för 183€. Man borde väl dock kunna fixa någon kompis som man köper ett item av för summan man har på battlenet sen skickar dom över det via paypal.
Konstigt att man inte kan skicka över pengarna från battlenet till paypal i efterhand :Virro
goingbig
2012-06-24, 16:57
Vart är det bästa att farma i act 1?
Kör butcher runs nu och sedan drar jag igenom crypts direkt efter. Tycker det är lite dålig utdelning. Act 2 tror jag blir för segt, kommer dö för ofta och det är ingen höjdare med tanke på vad det kostar att laga itemsen nu.
Tricklew
2012-06-24, 17:04
Butcher är överskattad, det handlar om att skaffa 5 nephs och sedan farma champion packs.
Finns en del brister i denna guide, men det är en bra start.
S0r2EzZDngQ
gatewarden
2012-06-24, 17:10
Så jävla gött, act4 inferno avklarade igår med 2 death. Mindre problem än med a3 utan tvekan. Lite skillnad på att spela Munk efter patchen, riktigt lovande.
Tappade 20k dps på witchdoctorn efter patchen, way to much ias.
Får sjukt mycket ILVL 62 och 63 items i A1 nu, dessutom många fina bälten med +80 all res.
goingbig
2012-06-24, 17:14
Tack så mycket för svaret :).
Skaffar alltid 5 nephs innan butcher/warden. Ska börja köra act 1 delen, vet inte om jag klarar av act 2 packsen faktiskt.
Men antar att det kan vara ganska bra utdelning i act 1 också.
Tack så mycket för svaret :).
Skaffar alltid 5 nephs innan butcher/warden. Ska börja köra act 1 delen, vet inte om jag klarar av act 2 packsen faktiskt.
Men antar att det kan vara ganska bra utdelning i act 1 också.
Efter Butch Cassidy kan du tex köra Cemetary, Misery, men rekommenderar Northern Highlands och ett Keep (Forgotten Keep?) nordväst i zonen, den brukar ha 2-6 champs/elites.
Akerhage
2012-06-24, 17:17
Efter Butch Cassidy kan du tex köra Cemetary, Misery, men rekommenderar Northern Highlands och ett Keep (Forgotten Keep?) nordväst i zonen, den brukar ha 2-6 champs/elites.
Kör vi en sådan efter fotbollen ikväll då?? :)
Stefan J
2012-06-24, 17:27
Enchantsen som hamnar på grejerna, är det samma chans att det blir något bra i act 1 som act 4? Eller är det chans att det rollas högre stats på ett ilvl63 om det droppar i act 4 än om samma ilvl63 droppar skulle droppa i akt 1?
Enchantsen som hamnar på grejerna, är det samma chans att det blir något bra i act 1 som act 4? Eller är det chans att det rollas högre stats på ett ilvl63 om det droppar i act 4 än om samma ilvl63 droppar skulle droppa i akt 1?
random
Så jävla gött, act4 inferno avklarade igår med 2 death. Mindre problem än med a3 utan tvekan. Lite skillnad på att spela Munk efter patchen, riktigt lovande.
Tappade 20k dps på witchdoctorn efter patchen, way to much ias.
Får sjukt mycket ILVL 62 och 63 items i A1 nu, dessutom många fina bälten med +80 all res.
Vad kör du för build och items som munk? Är i akt 1 och tycker att saker är rätt hårda ibland.
Vad kör du för build och items som munk? Är i akt 1 och tycker att saker är rätt hårda ibland.
Dex, vit och all res. Välj också en res som du stackar för att få mer res.
shadowfire
2012-06-24, 18:04
Om någon sitter på, eller råkar se, en 2h MACE med dessa stats eller bättre så hojta till;
Damage Range minimum 1100-1400, gärna 1200-1600
>140 STR
+ critical hit damage på vapnet i sig, ej pga något gem
+ socket
också på jakt efter ringar med socket >60 +str (ogemmat) +vit +crit hit dmg samt attackspeed.
Om någon sitter på, eller råkar se, en 2h MACE med dessa stats eller bättre så hojta till;
Damage Range minimum 1100-1400, gärna 1200-1600
>140 STR
+ critical hit damage på vapnet i sig, ej pga något gem
+ socket
också på jakt efter ringar med socket >60 +str (ogemmat) +vit +crit hit dmg samt attackspeed.
Det där kostar fliiis! Är ute efter liknande prylar själv, men jag hittar fasen inga upgrades under typ 2-3 mille på AH. Vapnet som du beskriver lär ju gå på 10M eller mer.
shadowfire
2012-06-24, 18:37
Det där kostar fliiis! Är ute efter liknande prylar själv, men jag hittar fasen inga upgrades under typ 2-3 mille på AH. Vapnet som du beskriver lär ju gå på 10M eller mer.
Jag hittar inte så många sådana vapen tyvärr, varken på RMAH eller gold-AH, har sett någon enstaka bara. Har denna nu som jag köpte tidigare idag för 1,4 mille;
http://i92.photobucket.com/albums/l16/shadowfire77/Screenshot051.jpg
Spontant så måste jag säga att glass cannon barb > glass cannon wiz.
Kör bara på act1/inferno med barben ännu, så får se hur den går på act2, men att ha en AOE som crittar 130k och proccar precis hela tiden är ju helt galet. För att inte tala om hur sjukt bra crit fungerar för barbs överlag, jisses. Har lägre total Damage på barben än på min wiz, men smälter ner saker betydligt lättare med barben bara jag slipper tanka poison/molten/arcane i combo :D
Jag hittar inte så många sådana vapen tyvärr, varken på RMAH eller gold-AH, har sett någon enstaka bara. Har denna nu som jag köpte tidigare idag för 1,4 mille;
http://i92.photobucket.com/albums/l16/shadowfire77/Screenshot051.jpg
En sån har min enchantress. :D
shadowfire
2012-06-24, 19:12
En sån har min enchantress. :D
lol! stekare!
btw, har de nerfat act1 på inf också?
lol! stekare!
btw, har de nerfat act1 på inf också?
Skulle inte förvåna mig. Droppar rares mellan lvl51-55. :furious:
Även för mig så handlar D3 numer om att farma och sälja på RMAH tills man fått tillbaks pengarna för spelet.
Tricklew
2012-06-24, 19:42
Är ni så besvikna? Jag har väldigt kul med spelet, trots att jag 5 gånger har bytt build, och varit tvungen att farma upp ny gear igen.
Jag är absolut inte besviken. Hade skitkul dom första veckorna. Det är bara inte så kul _längre_.
shadowfire
2012-06-24, 19:51
att det inte droppar något skoj är jag van vid, har bara fått 1 drop säljbart på över 200 speltid nu... syftade mer på att act1/inferno känns lättare än vad både nightmare o hell gjorde, men har inte testat med wizzen efter patchen.
btw, har deckard cain ADHD i Tristam i era lir också?
Jag är fortfarande road, förstår inte vad ni klagar på.
Tricklew
2012-06-24, 20:01
Säljbara items droppas nonstop, problemet är någonstans framför din monitor, Skuggan.
Nordenator
2012-06-24, 20:24
Priserna på RMAH är rätt skumma. Den här säljer inte för €55 (inte min):
http://neodym.se/Screenshot101.jpg
Min amulett som gav typ 40 all res, 200 int, 50 vita och lite armor sålde för €29. Den där var ju sjukt mycket bättre. Jag har sålt en annan sämre amu också. Det känns som att man rullar tärning lite varje gång man kastar ut något.
shadowfire
2012-06-24, 21:00
Säljbara items droppas nonstop, problemet är någonstans framför din monitor, Skuggan.
tyvärr inte, om du inte förstått spelmekanismen ännu så är allt random.
Så en person kan hitta 10 sellable items på en timme, en annan kan få spela 300 timmar för samma.
Tricklew
2012-06-24, 21:02
Jo, men att döma efter inläggen i denna tråden så verkar du tycka att varenda item under 50 mille i värde är skit, man behöver inte lägga mer än 100k per slot för att klara act 2, eller åtminstone inte för att ta sig till belial. Du ber nonstop om fantasi items värda 50 mille styck.
Fått 2 legendary drops på 2 timmars speltid idag. Tyvärr var det vapen med kass dps. 2-handare mace med 736 dps och en 2-handssvärd med 850 dps. dock hög int och attackpower, men osäker på om de säljer över huvud taget.
Någon som har en grön item av Tal Rasha som jag kan få testa med min chest-armor? Vill se vad skillnaden blir.
Någon?
shadowfire
2012-06-24, 21:40
Jo, men att döma efter inläggen i denna tråden så verkar du tycka att varenda item under 50 mille i värde är skit, man behöver inte lägga mer än 100k per slot för att klara act 2, eller åtminstone inte för att ta sig till belial. Du ber nonstop om fantasi items värda 50 mille styck.
nejdå, jag gearade upp min barb nu för under 2 mil på samtliga item inkl bössan ovan
Det du kallar fantasipriser är vad du ser om du gör en enda sökning på ah, hittar ett item o ser att det ligger för bid 50 mil, buyout 200 mil. Det behöver inte ens vara bra för de fantasisummorna. Det som är dyrt är amuletter, ringar och vapen på ah... resten går att få fint för ett par hundra k/piece.
edit: söker man så går det att hitta ringar för 100k som andra har lagt ut för 20 mil dessutom, jag köpte mina nuvarande med +str, vit, crit hit osv för 100k/st.
Klokovs syrra kör Act 3, i HD-kvalitet
sYlCAWyKe6Q
shadowfire
2012-06-24, 22:11
sYlCAWyKe6Q
kul o se, har inte sett någon vid på monk endgame faktiskt... grymvelåt med, klassiker
edit: fan vad grymt att munken kan skicka iväg invurnerable minions sådär o bara banka på chefen
Max-nivåer på items, samt Affix-lista
http://diablonut.incgamers.com/affixes/?c=defense&l=59&u=70
sYlCAWyKe6Q
Udda build där. Kul att se lite nytänkande spelstilar.
Akerhage
2012-06-25, 09:49
Någon som kan tillverka 2st +46INT gems och 1st +46VIT gem till mig asap?
Kostar 80K att göra tror jag, så får ni cash för det! :)
Berggren91
2012-06-25, 09:50
Hahaha Athenes morsa är ju kung (Kolla speciellt kommentarerna hon lägger efter 1:48 in i klippet)
JQsMKmVFH54&feature=BFa&list=UU-9C9d1qDDzA2jdH53vSIuA
OBS!! Gick ej att bädda in den ocensurerade
Ocensurerat: http://www.youtube.com/watch?v=JQsMKmVFH54&feature=BFa&list=UU-9C9d1qDDzA2jdH53vSIuA
Lite roligt var det ju, men det kändes för uppgjort och för mycket svärdomar för min del. Dock var det inget fel på spelandet :)
Någon som kan tillverka 2st +46INT gems och 1st +46VIT gem till mig asap?
Kostar 80K att göra tror jag, så får ni cash för det! :)
Man behöver också 3st 42(?) gems för varje 46 gem.
Akerhage
2012-06-25, 10:09
hmm, ja det kanske man behöver, inte så insatt i hur man gör det där, så 80K för en +46gem kommer jag inte kunna hitta med andra ord?
Man behöver också 3st 42(?) gems för varje 46 gem.
Ja, hade det bara kostat 80k stycket hade det varit bra. :)
hmm, ja det kanske man behöver, inte så insatt i hur man gör det där, så 80K för en +46gem kommer jag inte kunna hitta med andra ord?
Jag tror kostnaden för 1 sådan om man har flawless squares ligger på minst 400k (sedan behöver man tillräckligt många tomes). Jag kan inte kolla exakt vad det krävs då jag inte kan logga in nu dock.
Akerhage
2012-06-25, 10:21
Ja, hade det bara kostat 80k stycket hade det varit bra. :)
Jag har massor flawless square rubys, vad är isf steget effter dem? Och kostar samt ger för stats?
LarsLasr
2012-06-25, 10:22
Det blir 30k x 9, 50k x 3 och 80k x 1 för ett +46 gem, så 270+150+80 = 500k
Nordenator
2012-06-25, 10:25
Gems Gold Pages Tomes Secrets
1 Chipped N/A
2 Flawed 2 10
3 Regular 2 25
4 Flawless 2 40
5 Perfect 2 55 1
6 Radiant 2 70 2
7 Square 2 85 1
8 Flawless Square 2 100 2
9 Perfect Square 3 30000 3
10 Radiant Square 3 50000 6
11 Star 3 80000 9
12 Flawless Star 3 100000 12
13 Perfect Star 3 200000 15
14 Radiant Star 3 400000 20
Akerhage
2012-06-25, 10:25
fan vad dyrt och ovärt! hmm, men då vill jag iaf fortfarande veta vad det kostar fixa dem som e steget efter flawless square, för då kanske någon kan ta mina sådana och göra om dem till steget efter och få cashen det kostar? =)
fan vad dyrt och ovärt! hmm, men då vill jag iaf fortfarande veta vad det kostar fixa dem som e steget efter flawless square, för då kanske någon kan ta mina sådana och göra om dem till steget efter och få cashen det kostar? =)
Kan fixa det till dig, 3st flawless och 30k
Du går knappt något alls back på AH, visst, efter FLS så går priserna upp sjukligt, men inte särskilt långt över crafting cost. Det händer att man hittar dem billigare också.
Antingen borde priserna sjunkas eller att man kan hitta bättre än flawless square som drop. Priserna är ju helt löjliga!
Nordenator
2012-06-25, 10:36
Det är ju inte som att man behöver göra gemsen flera gånger. Att investera några miljoner en gång är inte alls speciellt dyrt i förhållande till vad man lägger på övrig gear. Om man ska ha det bästa får man acceptera att det kostar en slant.
Akerhage
2012-06-25, 10:39
Kan fixa det till dig, 3st flawless och 30k
Får du gärna göra! Adda mig på Akerhage@2519 så kan vi fixa =)
tycker också det hade varit gött om det droppade bättre än FLS, och tycker det känns lite väl dyrt att köpa på AH mer än just dessa.
Får du gärna göra! Adda mig på Akerhage@2519 så kan vi fixa =)
tycker också det hade varit gött om det droppade bättre än FLS, och tycker det känns lite väl dyrt att köpa på AH mer än just dessa.
Har addat dig, är du online?
Akerhage
2012-06-25, 10:51
yes, men ser dig inte? Vad har du för battetag?
Jag skrev @ istället för # så kanske blev fel för dig där?
Det är ju inte som att man behöver göra gemsen flera gånger. Att investera några miljoner en gång är inte alls speciellt dyrt i förhållande till vad man lägger på övrig gear. Om man ska ha det bästa får man acceptera att det kostar en slant.
Jag håller med. Det gäller bara att plocka ut gemsen innan man lägger gearen på AH sen :). Om man vill ha dem kvar det vill säga.
shadowfire
2012-06-25, 11:21
Är det någon som klarar av att tanka _alla_ champs och elites i act2/inf nu efter patchen och isåfall hur mkt vit/armor/resist?
Jag trodde barben skulle klara sig lite bättre, men måste lämna vissa packs ändå tyvärr. De där getingarna är sjukt störiga att jaga efter som melee + att jag åkte på torsken rejält av några sådana där hoppande grodor eller vad det är med fire chains + molten + health link + fast då jag inte har springafortmockasiner ännu.
mattilainen
2012-06-25, 11:43
någon som lirar hc som har lust att bjuda mig på några gems? tänkte se om någon har flawless ruby + amethyst + emerald :)
Jag är en ny hc spelare och har mer eller mindre inget :=)
Samuelelel
2012-06-25, 11:55
Är det någon som klarar av att tanka _alla_ champs och elites i act2/inf nu efter patchen och isåfall hur mkt vit/armor/resist?
Jag trodde barben skulle klara sig lite bättre, men måste lämna vissa packs ändå tyvärr. De där getingarna är sjukt störiga att jaga efter som melee + att jag åkte på torsken rejält av några sådana där hoppande grodor eller vad det är med fire chains + molten + health link + fast då jag inte har springafortmockasiner ännu.
Klarar inte _alla_ men 90% vill jag nog påstå. Barberare med 52k hp och ~500 all resist och 11k armor. Dock har jag fortfarande inte lyckats fälla Belial. Dör när han är på 10% varje gång. Trist.
Jag håller med. Det gäller bara att plocka ut gemsen innan man lägger gearen på AH sen :). Om man vill ha dem kvar det vill säga.
Tänkte aldrig på det sättet, har alltid sålt med fls gems som jag lagt i själv.
Stefan J
2012-06-25, 12:02
Ja, jag klarar alla nu (det var jag som gnällde om hur jävla orättvist det är att vara melee pre nerfen :D ). Min farmrunda brukar vara hela act 2 från första questet till belial. Act 2 känns lagom just nu, kan ha dps build och rensa den hyfsat fort. Act 3 kan jag farma hjälpligt till Ghom men alla deaths brukar äta upp min vinst fort nu när reparationskostnaderna skjutit i höjden så act 2 tjänar jag mer på. Act 1 i +goldfind/magicfind gear kanske är lite mer lukrativt, men jag spyr på den akten nu!
Statsen är ca 45k HP, 9,8k armor med sorc buff, 620-820 resists med shout och 25k dps. Har 1h/sköld. Resists gör för övrigt stor skillnad, drar jag på +gold/magic find gear så att jag hamnar runt 400-500 resist all blir akt 2 mig övermäktig också. Då ska man ha något som kompenserar det, dvs brutal dps, och det har jag inte. Alternativt vara riktigt skicklig.
Getingarna är rätt smidiga med leap + seismic slam tycker jag.
Scratch89
2012-06-25, 12:18
Jag sålde en ring med bland annat +40 all resist för runt 15000 guld, känns nu som om det var lite underpris...
Jag sålde en ring med bland annat +40 all resist för runt 15000 guld, känns nu som om det var lite underpris...
Underpris? Skulle va glad om jag får sålt min för 10000.. Ingenting jag lägger upp blir sålt :/
Gissar att nån admin på Blizzard sitter hemma och smygcraftar grejjer med 1337-skills och tjänar storkovan på RMAH.
Gissar att nån admin på Blizzard sitter hemma och smygcraftar grejjer med 1337-skills och tjänar storkovan på RMAH.
Meanwhile @ Blizzards kafferast
BigSpawn
2012-06-25, 13:26
Visst ska väl de absolut bästa vapnen kunna droppa i act1 och 2 nu? har inte ens sett vapen i närheten av riktigt bra vapen, har väl iof inte spelat direkt mycket men har bara bara sett ett med 500dps som mest
Visst ska väl de absolut bästa vapnen kunna droppa i act1 och 2 nu? har inte ens sett vapen i närheten av riktigt bra vapen, har väl iof inte spelat direkt mycket men har bara bara sett ett med 500dps som mest
jag fick ju ett i63 svärd med närmare 900dps, höga stats och socket i en butcher rund. Chansen är ju dock förbannat liten, man kan få i63 (fått ett flertal gånger) men sedan skall man ha tur igen och få ett med bra stats och skada. Den procentuella chansen att hitta ett BRA (1000+ dps 1h etc) i act 1 är nog jävligt liten :D
Förstår inte riktigt hur ni drar in miljonbelopp? köttar act 1 om och om igen men hittar inget som jag själv anser mig kunna sälja för mer än några tusen. Står lite och stampar på samma ställe och de börjar bli segt.
BigSpawn
2012-06-25, 14:20
jag får allt mindre med guld nu med de nya reparationskostnaderna, helt galet va det kostar
mattilainen
2012-06-25, 14:38
Förstår inte riktigt hur ni drar in miljonbelopp? köttar act 1 om och om igen men hittar inget som jag själv anser mig kunna sälja för mer än några tusen. Står lite och stampar på samma ställe och de börjar bli segt.
welcome to diablo.
körde 8 bottar på d2 samtidigt dygnet runt och ibland hittar man inte något på över 24 h men sen kan man hitta allt man kan tänka sig under en timma :)
Charleston
2012-06-25, 14:53
Så var det fram till patch 1.0.3 kom. Nu går det att hitta användabara/säljbara saker på akt 1. Varje pack du dödar med nv5 ger minst en gul. Första två dagarna efter patchen hittade jag 3 prylar som var uppgraderingar för mig samt en ok båge och en legendarisk amulett som sålde för 2 miljoner.
"butcher-runs" är dock inte så smart längre. Gäller som sagt att fixa full buff och sedan bara döda en massa packs.
Steget upp till akt 2 och vidare till akt 3 är inte lika stort längre heller.
Nordenator
2012-06-25, 15:04
Tips för folk som sitter på AH. Nu mer då man kan använda enter för att uppdatera en sökning blir det mycket lättare att refresha med numpad. Med hjälp av autohotkey (http://www.autohotkey.com) kan man binda t.ex. numpad + till backspace och på så vis helt kunna hantera uppdateringen av datan med en hand. Det kanske hjälper för att få tag på de där flyktiga gula sakerna. Sett 3 passera nu utan att hinna med att köpa dem på typ 15 min. Saker går undan nu mer.
Scriptet är helt enkelt:
NumpadAdd::BackSpace
kör du köpa sälja metoden nu igen norde? :) Vapen?
Nordenator
2012-06-25, 15:17
kör du köpa sälja metoden nu igen norde? :) Vapen?
Nja.. Jag är fortfarande bara lite lätt intresserad av hur marknaden ser ut.. så kikar in lite då jag administrerar det som ger riktiga pengar :D
Men ja.. jag köpte och sålde lite 1-handers och fixade 2-3 mille i dag och i går. Känns ju lite weird, men det är ändå lite kul :D
Okej najs :) Fortfarnde 100k buyout?
Har du testat att köpa sälja på RMAH?
Gabriel Forslund
2012-06-25, 15:26
någon som lirar hc som har lust att bjuda mig på några gems? tänkte se om någon har flawless ruby + amethyst + emerald :)
Jag är en ny hc spelare och har mer eller mindre inget :=)
Det är klart. Battletag?
Nordenator
2012-06-25, 15:30
Okej najs :) Fortfarnde 100k buyout?
Har du testat att köpa sälja på RMAH?
Jepp. Funkar som alltid ^^ Jag har bara lekt med det en timme eller två sedan RMAH kom. Allt jag har sålt där har jag haft sedan tidigare. Rent generellt verkar det som om man måste ha rätt bra saker för att de öht ska sälja på RMAH. Så om man skulle försöka med det tror jag att tjäna guld på normala AH och sedan köpa en vettig item som man i sin tu kan sälja på RMAH. Att sälja 900 DPS one-handers utan stats ger nog inte många euro, och då äts 1+15% upp.
Nordenator
2012-06-25, 15:32
Hmm.. ett vapen jag köpte i går på normala AH för typ 50k sålde föresten för €29 när jag kikar i listan ^^
mattilainen
2012-06-25, 15:39
Det är klart. Battletag?
mattiis#2252 :) skitsnällt!
Hmm.. ett vapen jag köpte i går på normala AH för typ 50k sålde föresten för €29 när jag kikar i listan ^^
Du ser :) Sorterar du efter dps? eller kör du itemsen som kommer fram direkt vid en refresh?
Nordenator
2012-06-25, 15:52
Du ser :) Sorterar du efter dps? eller kör du itemsen som kommer fram direkt vid en refresh?
Körde det som kom efter refresh bara. Men det är sjukt svårt att plocka de där gula vapnerna. Jag har fått typ en av sex eller något. En gul wand också, men den var inte riktigt i samma nivå. När jag körde tidigare fick jag väl typ fyra av fem av allt jag såg. Det kom visserligen inte ut så mycket som gick i miljonklassen då, men det börjar närma sig bot-nivå på hur fort saker försvinner. Med tanke på hur enkla kommandon man gör är det väl inte helt omöjligt att det redan finns bots på normala AH.
när jag kör efter 2hvapen så är ju vapnen som kommer fram efter en refreshtyp 100dps+ lägre än de som har mest vid 100k buyout. Säljer de bra alltså?
Nordenator
2012-06-25, 16:04
när jag kör efter 2hvapen så är ju vapnen som kommer fram efter en refreshtyp 100dps+ lägre än de som har mest vid 100k buyout. Säljer de bra alltså?
Inom några minuter. Man köper ju inte det som alltid finns där, utan vapen som precis dyker upp på marknaden. Bara att hålla utkik efter 1d12h med en för låg prislapp eller hög dps och plocka det så fort det kommer. Det gula som dyker upp har alltid stats också i och med att det är någon algoritm i defaultsöken som favoriserar sådant.
mjo precis :) Får kika o se om det går bra ikväll.
Vilken klass föredrar du att söka som? Om man väljer monk så kommer fists upp men inte wands, mighty weapons och crossbows etc.
Tips på Wizardbuild? Bara dps..
High1ander
2012-06-25, 17:27
Critical hits items med critical hit damage...
Jag kör Glass Cannon, med Damage familiar och magic weapon, när jag kör pony så hinner jag allt som oftast döda allt innan de slår mig, men jag blir oneshottat av allt där, även om jag har force armor på, så då är det lika bra att bara köra ren damage.
shadowfire
2012-06-25, 17:35
Endgame?
Denna har jag gillat mest, baserad på 1h med hög total attackspeed - men det var före nerfen. Jag skulle dock fortsätta med den om jag körde vidare med wizzen nu:
http://us.battle.net/d3/en/calculator/wizard#acPRSj!Yad!YcZbZa
MM fyller på AP blixtersnabbt med hög AS och orbsen spammas ut då.
Alternativt hade jag köpt en fet 2h med hög base damage (inte dps, utan skadeintervallet på själva vapnet) och bytt ut MM mot Shock Pulse@Piercing Orb.
Så fort du får för hög deathrate så byt ut Familiar mot Energy Armor@Force eller Energy Armor@Prismatic. Mirror Image och pots är dina enda två "oh shit"-buttons. Du dör som en fluga med denna build om du inte har tillräckligt hög dps.
shadowfire
2012-06-25, 17:44
Klarar inte _alla_ men 90% vill jag nog påstå. Barberare med 52k hp och ~500 all resist och 11k armor. Dock har jag fortfarande inte lyckats fälla Belial. Dör när han är på 10% varje gång. Trist.
Ja, jag klarar alla nu (det var jag som gnällde om hur jävla orättvist det är att vara melee pre nerfen :D ). Min farmrunda brukar vara hela act 2 från första questet till belial. Act 2 känns lagom just nu, kan ha dps build och rensa den hyfsat fort. Act 3 kan jag farma hjälpligt till Ghom men alla deaths brukar äta upp min vinst fort nu när reparationskostnaderna skjutit i höjden så act 2 tjänar jag mer på. Act 1 i +goldfind/magicfind gear kanske är lite mer lukrativt, men jag spyr på den akten nu!
Statsen är ca 45k HP, 9,8k armor med sorc buff, 620-820 resists med shout och 25k dps. Har 1h/sköld. Resists gör för övrigt stor skillnad, drar jag på +gold/magic find gear så att jag hamnar runt 400-500 resist all blir akt 2 mig övermäktig också. Då ska man ha något som kompenserar det, dvs brutal dps, och det har jag inte. Alternativt vara riktigt skicklig.
ah sedär! Jag får se hur länge min glasscannon barb build håller. Den är ju bevisad att fungera i både act3 och 4, fast med dubbelt så hög dps och health som jag har... just nu känns act2 lite för övermäktigt för min gear och build, samtidigt som jag har sjukt kul. Barbens abilities är ju helt galet OP om man stackar dem, en ability som gör 2000% dmg, wtf? och crit på det? För att inte tala om hur lätt det är att få upp närmare 50% critrate på en barb, har man en damage på 80k och 200% på crit dmg samt crittar i teorin varannat slag så ja... make the maths. Det som väger upp är den långa CD'n, även om man kör passive som kortar ner CD så är allt över 30 sec riktigt länge i detta spel.
Edit: värt att notera är att earthquake mm verkar gå på vapnets basedmg, så hög basedmg = galet fina crits.
Ser man på HC-snubbarna så kör de dock enormt mkt resists och otroligt låg damage. Med all rätt, du har ju inte råd att dö där, men oj så tråkiga striderna måste vara.
Getingarna är rätt smidiga med leap + seismic slam tycker jag.
ah jag bytte bort leap, får se om jag måste kasta in den igen. Seismic är min absoluta favorit, men jag måste köpa snabbmockasiner för att få ut effekt av den. Snabba elitemobs hinner ikapp mig innan jag kan seismicslap'a dem.
Critical hits items med critical hit damage...
Jag kör Glass Cannon, med Damage familiar och magic weapon, när jag kör pony så hinner jag allt som oftast döda allt innan de slår mig, men jag blir oneshottat av allt där, även om jag har force armor på, så då är det lika bra att bara köra ren damage.
Byt ut force armor runan mot den som ger 5% crit då :)
Finns flera AH-bots redan, vet ej hur de fungerar men dem finns och fungerar
Finns flera AH-bots redan, vet ej hur de fungerar men dem finns och fungerar
Gött med lite motstånd. Är ju alldeles för enkelt att få bra saker som drops..
shadowfire
2012-06-25, 19:18
Gött med lite motstånd. Är ju alldeles för enkelt att få bra saker som drops..
lol... :D
ChewChew
2012-06-25, 20:09
Lyckats klicka hem 4mille från ah idag, måste säga att det är roligare att hänga på ah än att farma items! :D
tradear du vapen chewchew?
ChewChew
2012-06-25, 20:18
Bland annat, siktar även in mig på ringar och amuletter :)
mattilainen
2012-06-25, 20:24
insåg för några dagar sedan att köra softcore och leta items bara är meningslöst. man kommer ingenstans? Man får guld som man inte gör något med. det ligger och sparas istället.. RMAH tycker jag förstört hela softcore. Kör nu hc så får se hur länge jag tycker det är skoj.
shadowfire
2012-06-25, 20:37
Lyckats klicka hem 4mille från ah idag, måste säga att det är roligare att hänga på ah än att farma items! :D
hur fixade du det? vad köpte o sålde du, inom vilken range osv?
Någon som behöver en ring med 51 str, 104 vita, 16 cold res, 6% AS och socket?
Akerhage
2012-06-25, 21:19
Hade med velat kunna tjäna pengar på AH, men jag säljer ju inte ens ett enda item där så lär ju inte gå. Börjar bli segt med warden&butcherruns nu. Förstod inte det där med att ändra till numpad osv för att se de som precis lades ut. Man kan ju inte ordna det sökfältet väl? Kanske nordenator vill skriva en lite AH-guide hur man tjänar pengar?
Jag e fruktansvärt kass på att uppskatta priser, helst då jag inte riktigt vet vad andra klasser än min wiz är ute efter. Så svårt att veta vad saker går för. Har säkert vendorat 100 saker jag kunde fått massor av pengar för på AH.
Nordenator
2012-06-25, 21:20
Har en gammal som fortfarande är aktuell. Jag testade precis samma sak nu tidigare i dag med framgång.
http://www.youtube.com/watch?v=20gGJIgbjI4
Akerhage
2012-06-25, 21:23
Har en gammal som fortfarande är aktuell. Jag testade precis samma sak nu tidigare i dag med framgång.
http://www.youtube.com/watch?v=20gGJIgbjI4
tack så mycket! Skall läsa igenom den direkt! :)
edit, såg lätt ut iaf, skall testas även om det känns som det blivit svårare sälja sen rmah kom.
Nordenator
2012-06-25, 21:26
Med användandet av numpad menar jag att effektivisera uppdateringen av items. AH cache:ar ens sökningar, så om du söker på exakt samma sak och bara trycker search igen kommer du inte få upp nya items. Därför ändrar man bid-priset. Det forcerar en uppdatering. Du börjar med säg 100, sen ökar du det till 101, 101, 102, (...). Tidigare öppnades chatten om du tryckte på enter-knappen. Nu mer söker den igen om du trycker på enter (eller accepterar om du tryckt på buyout - där sparar man lite också).
Därför vill man kunna ändra buyout-priset utan att behöva använda högerhanden. Högerhanden behövs för att snabbt kunna plocka en sak i listan. Om man ska använda backspace för att ta bort sista siffran och uppdatera med en ny finns det inget smidigt ställe att ha handen på. Det enda jag gjorde var att använda autohotkey för att göra om + på numpad till backspace. På så vid behöver man aldrig flytta vänsterhanden för att uppdatera listan. Bara att trycka +, skriva en 3:a istället för en 2:a och trycka enter. När man vänjer sig kan man konstant titta på skärmen och uppdatera listan hela tiden.
jag har ingen framgång just nu med den taktiken :P
Nordenator
2012-06-25, 21:29
jag har ingen framgång just nu med den taktiken :P
Det går alla tider på dygnet, men antalet items som dyker upp i listan minskar markant när man börjar närma sig natten och tidigt på dagen. Runt femtiden till niotiden skulle jag tro att det är bäst att handla.
Akerhage
2012-06-25, 21:30
När man vänjer sig kan man konstant titta på skärmen och uppdatera listan hela tiden.
Låter bra, skall testa! kan man ändra 101, 102,103,104 och sen börja om 101,102,103,104 för att börja om igen, eller behöver man hela tiden ha olika sökningar? Tänkte om den söker precis samma igen nästa gång man söker 101ex? (om du förstår vad jag menar nu, blev lite luddigt)
de grejer som kommer upp i listan som kanske kostar 30k verkar inte vara värda mer än 30k heller. När jag ändrar buyout till 40k och sorterar efter dps så ser man att många vapen som har mer dps än det vapnet jag köpte ligger ute för en billigare peng. (med liknande stats)
Nordenator
2012-06-25, 21:34
Låter bra, skall testa! kan man ändra 101, 102,103,104 och sen börja om 101,102,103,104 för att börja om igen, eller behöver man hela tiden ha olika sökningar? Tänkte om den söker precis samma igen nästa gång man söker 101ex? (om du förstår vad jag menar nu, blev lite luddigt)
Du måste konstant fortsätta uppåt eller nedåt. Att gå till samma siffra igen efter ett kort avbrott kommer ge dig samma cache:ade skärm. Jag vet inte hur länge det tar för den att reset:a dock. Jag brukade dra ett hundratal nummer i stöten och sedan ta en liten pause. 100000, 100001, (...), 100100 och sedan fortsätta mot 200 nästa vända.
Akerhage
2012-06-25, 21:36
Du måste konstant fortsätta uppåt eller nedåt. Att gå till samma siffra igen efter ett kort avbrott kommer ge dig samma cache:ade skärm. Jag vet inte hur länge det tar för den att reset:a dock. Jag brukade dra ett hundratal nummer i stöten och sedan ta en liten pause. 100000, 100001, (...), 100100 och sedan fortsätta mot 200 nästa vända.
tack för det, får försöka med detta lite och hoppas jag lyckas bättre än ceejay! :)
Någon som behöver en ring med 51 str, 104 vita, 16 cold res, 6% AS och socket?
Ja tack! Pris eller är det en allmosa ;)
Lägg till Garluch#1228
Fick en ring med:
74 str
83 dex
439 life/kill
Crit Dmg 29%
Socket
Liknande har typ 3 millar buyout på AH, är den värd någonting (tre millar känns liiiite väl bra)?
Nordenator
2012-06-25, 21:41
de grejer som kommer upp i listan som kanske kostar 30k verkar inte vara värda mer än 30k heller. När jag ändrar buyout till 40k och sorterar efter dps så ser man att många vapen som har mer dps än det vapnet jag köpte ligger ute för en billigare peng. (med liknande stats)
I dunno.. för mig har det alltid fungerat att köra det i närheten som referenspunkt. Söker jag på 1H för 100k så kommer något kring den DPS:en sälja på någon minut för 89k och har alltid gjort det.
Så här brukar det se ut. Den som är billig är en wand. Wands tenderar att vara en slant billigare men jag har tjänat 200k på en wand i dag också.
http://neodym.se/Screenshot102.jpg
Här borde du kunna se lite inköp och saker som sålt. Inga konstigheter.
http://neodym.se/Screenshot103.jpg
Ja tack! Pris eller är det en allmosa ;)
Lägg till Garluch#1228
Fick en ring med:
74 str
83 dex
439 life/kill
Crit Dmg 29%
Socket
Liknande har typ 3 millar buyout på AH, är den värd någonting (tre millar känns liiiite väl bra)?
Kolla på ah och skicka sedan ett bud i pm :)
okej såhär ser det ut för mig när jag lägger upp på 100k buyout, inget sorterat
http://i45.tinypic.com/2ilygs9.jpg
såhär ser det ut när jag lägger upp på 30k buyout och sorterar efter dps
http://i45.tinypic.com/20p38tw.jpg
Nordenator
2012-06-25, 21:48
Sorterat efter DPS kan man också hitta bra rares, men rent generellt är det mycket lägre nivå på dem enligt min erfarenhet. Jag råkade köpa på mig några riktiga skititems som gick direkt till smeden efter ha blivit lite exalterad då jag sorterat på DPS. Jag har ju tjänat större delen av min "rikedom" på rares, iaf. Och då precis som jag gjort ovan.
okej, jag antar att de rares som ligger högst upp på dpslistan inte har särskilt bra stats?
Nordenator
2012-06-25, 21:53
okej, jag antar att de rares som ligger högst upp på dpslistan inte har särskilt bra stats?
Troligtvis ger de bara stats för damage, och är på så vis direkt jämförbara med blåa items. Blåa lär ligga på den nivån prismässigt.
Nordenator
2012-06-25, 22:04
Med reservation för att jag kan ha fel. Det var så tidigare i alla fall :D
Att det fanns bots var ju lite tråkigt dock. Det gör ju att de där gula som säljer för 200-500 kr inte går att få som vanlig dödlig. Jag hade troligtvis bara sjukt tur med den jag fick. Det går ju att fixa guld via blåa (bevisligen), men de där bingo-sakerna stod ju säkerligen för 50% av pengarna jag drog in tidigare pre-RMAH och allt sådant. Det krävs många köpa 50 sälja 120 för att väga upp för en på 800. Det tar ju bort spänningen lite. Jag hade kunnat tänka mig att leka en halvtimme om dagen fram till jag lämnade orten om 9 dagar om man kunde få sådär roliga saker åtminstone då och då. Det finns ju ingen risk med blåa i stort sett, men det är inte så roligt att gå med 50k i snitt i vinst per köp.
nä har inte hittat någon riktigt fet sak heller.
Har lyckats hitta några nu som jag går några 10k+ på iaf.
Nordenator
2012-06-25, 22:08
Man kan ju trösta sig med att man sålt saker för €267 i alla fall (försäljningspris). Mitt mål var ju att faktiskt få ut €59 så jag är rätt nöjd ;)
det är najs :) jag har fått ut 85kr.
fick loss denna för 80k, någon som kan hjälpa att värdera? Jag lyckas inte riktigt göra det iaf.
http://i49.tinypic.com/1pjy12.jpg
ChewChew
2012-06-25, 22:20
Lägg upp den för 150k
den känns mkt mer värd än så
han kanske hoppas hinna köpa den? ;)
fick loss en 833,9dps 1h yxa med en socket för 50k :) verkar vara värd några hundra
han kanske hoppas hinna köpa den? ;)
jag väntar på expertutlåtande från nordenator om yxan :D
fick 1hyxan såld fort som attan för 280k
Nordenator
2012-06-25, 22:34
Den kan vara värd en slant för rätt person, men jag brukar sällan bry mig om rätt person eftersom det ofta bara leder till att man har en slot låst på AH. Någon som vill betala dyra pengar lär inte nöja sig med 1100 DPS. Jag hade kastat ut den för runt 200-300k. Troligtvis typ 249k. Det finns saker runt 1080 DPS med totalt runt 300-400 stats som inte säljer för 200k. Den kan potentiellt vara värd en hel del i och med att man får lifesteal x 2 om man vill, men om du gissar fel sitter du med en låst slot i 36 timmar.
funderar på om den kan vara värd något i RMAH
Det verkar som att sockets är eftertraktade. Bara statsen ligger på hyggliga priser men socketen verkar öka det mkt.
Nordenator
2012-06-25, 22:39
funderar på om den kan vara värd något i RMAH
Det verkar som att sockets är eftertraktade. Bara statsen ligger på hyggliga priser men socketen verkar öka det mkt.
Jag tror det har att göra med att många vill ha en life per hit gem i sakerna. Jag tvivlar på att 1100 DPS ger dig några pengar på RMAH dock. Det finns ju one-handers som gör så mycket skada.
mjo det är sant
det finns dock inget vapen med dom statsen och dps i auction house öht, hum.
fack, missade ett vapen för 50k som var värt 500k+
Lifesteal är värdelöst. En barberare med 2H vill ha critdamage, så med ett riktigt fint gem så är den ok. En monk vill.. förmodligen inte ha den. Känns inte som nåt en wiz borde vara jättesugen på heller, men då gissar jag.
då är frågan hur mycket bosse vill köpa den för om han har ett bra gem :D
Nordenator
2012-06-25, 23:22
Bosse är så jävla snål. Satsa på Örjan istället. Han har dyskalkyli.
Jag hittade en lustig screenshot från då vi var på hell tredje dagen efter release. Unleash the Tyreals! Fick jobba lite för att få Tyreal att titta på Tyreal och få folket i gruppen att inte vara i vägen ^^
http://neodym.se/Screenshot003.jpg
Kan nån förklara varför man inte kan köpa guld i RMAH än?
Och hur energy force armor fungerar rent praktiskt sett?
Tar XX% av hp men innebär det att armor och resistance blir värdelöst och att man borde stacka vitality?
Berggren91
2012-06-26, 06:17
Jag hittade en lustig screenshot från då vi var på hell tredje dagen efter release. Unleash the Tyreals! Fick jobba lite för att få Tyreal att titta på Tyreal och få folket i gruppen att inte vara i vägen ^^
http://neodym.se/Screenshot003.jpg
Hänt mig med någon gång!
Brukar även se gamle Deckard C stå och dansa/bugga inne i old tristram efter att han dött :D
Min favorit är när Enchantress-followern tycker enchantress-npcn ser bekant ut :)
Det där med att AH cachar sökningar verkar ha hänt mig. Jag har ett föremål som dyker upp hela tiden som såldes för två dagar sedan. Kan man rensa cachen?
Ibland fastnar vissa items. Händer mig med.
Någon som vet när man kan köpa guld i RMAH?
Tar XX% av hp men innebär det att armor och resistance blir värdelöst och att man borde stacka vitality?
Någon som vet när man kan köpa guld i RMAH?
Hittade detta på forumet
Maybe said fix involves reducing the damage taken to 35% but only if the damage taken isn't more than your maximum health pool.
Let's say above changes are true.
Let's also say I have 35k HP.
Now let's say you take a "Hard" hit for 10,000 damage. Easily mitigated with 35,000 HP.
Now let's do some math.
35% of 35,000 HP is 12250. Since 12250 HP since the 10,000 damage hit is less than 35% the rune doesn't work and you take 10,000 damage.
Let's say the hit is instead 20,000 damage. The damage taken will only be 12250.
Sounds pretty much like how it works now right?
Well let's say you had 5k HP.
35% of 5,000 is 1750. So with a 10,000 Hit you should only take 1750 right?
Well, if the change is to only negate the damage if you could have survived it in the first place then you will take 10,000 damage and die.
Hittade detta på forumet
Så jag uppfattar det som att allt mellan 35%-99,9% innebär 35% life loss.
Jag har hört att den fungerar upp till 135% av ens hp..
Men ja uppfattar fortfarande inte om den tar hänsyn till resistance och armor eller hur den biten funkar..
Så jag uppfattar det som att allt mellan 35%-99,9% innebär 35% life loss.
Jag har hört att den fungerar upp till 135% av ens hp..
Men ja uppfattar fortfarande inte om den tar hänsyn till resistance och armor eller hur den biten funkar..
Är rätt säker på att den tar hänsyn till det
http://i50.tinypic.com/19766e.jpg
Va tror ni den kan vara värd? Inte lätt att kolla på ah när man bara kan söka på tre stats...
Va tror ni den kan vara värd? Inte lätt att kolla på ah när man bara kan söka på tre stats...
Så extremt svårt kan det inte vara att lägga in allres lightning res 3 sockets sortera efter armor och gå igenom några sidor och jämföra?
Jockefoten
2012-06-26, 15:07
Max 50K.
Tricklew
2012-06-26, 15:10
En hel del, vit, life%, all res, dex och 3 sockets och bra armor på det, hur mycket vågar jag inte säga, men säljer du den för under en mille så kommer köparen att tjäna in pengar på den.
Nordenator
2012-06-26, 15:40
Max 50K.
Herp? http://neodym.se/gearme.png
Rustningen där har jag sålt för 300 spänn. Jag skulle då säga att min är sämre. Jag tror att du är ute och cyklar rätt ordentligt. Jag tror att en munk kan betala rätt friskt för den där. Inte nog med hög all res, den har även light res (bra om man kör med passive). Den har dex, vita och extra liv utöver det. Den har bra armor och dessutom 3 sockets. Jag tror på fina pengar.
Jockefoten
2012-06-26, 15:44
Okej jag har själv köpt bättre grejer för under 100K och sålde en liknande fast som hade 150dex 40pos res 30al res 3socket för runt 50k. :D
Okej jag har själv köpt bättre grejer för under 100K och sålde en liknande fast som hade 150dex 40pos res 30al res 3socket för runt 50k. :D
Så din saknade vit hade låg res och saknade extra armor?
Nordenator
2012-06-26, 15:53
Hur är den du skrev bättre? Mer dex, visst men armor, total res på 90 istället för 70 och massvis med mer liv. För en munk som ska tåla en del är din kass men den där ruskigt bra. Jag hade köpt den för 50k och lagt ut den för €69.
Jockefoten
2012-06-26, 16:00
Nej den låg nog på runt 500armor och runt 80vit.
Tricklew
2012-06-26, 17:07
Jockefoten, hittar du liknande items för 50k regelbundet så vill jag vara din vän, för 1 mille föreställer jag mig att du har helt sjuka stats så som du fyndar.
så, gick in o köpte 10 vapen på en kvart och ligger uppe på ah för dyrare :) Hittade ingen riktigt bra deal dock. Lite + iaf
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.