handdator

Visa fullständig version : Diablo III

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

krebbe
2012-06-04, 09:23
Det är nog så ja! I battlefield springer 14-åringarna i cirklar runt mig innan jag får kniven :/
Däremot är jag gammal nog att kunna stava till uppnå.

Förressten, har någon mer än mig varit med om budgivningar där kontrabudet hela tiden hamnar precis ovanför ens eget bud, som inte blir accepterat?

Jag ser ett item för 30k, lägger ett bud på 50. Får direkt meddelandet att budet var för lågt och jag måste refresha. Ser då att nya budet ligger på 57. Lägger nytt bud på 80. Får samma felmeddelande och ser att nya budet är på 89k. Blir lack och lägger ett bud på 200k direkt. Får samma felmeddelande igen och nya budet är på 212k.

Liksom budet jag förlorar mot hamnar av någon anledning precis ovanför det budet jag försökte lägga, oavsett vad jag skriver in? Bugg? Bot? Blizzard som har script för att trissa upp priser?

Du lägger inte ett bud.

Du lägger din maxgräns. Om någon annan har högre maxgräsn kommer det trissas upp ända tills den näst högstes maxgräns.

Luddigt?

shadowfire
2012-06-04, 09:32
Not old enough for "Förresten"... :D

goddamned! :D

Du lägger inte ett bud.

Du lägger din maxgräns. Om någon annan har högre maxgräsn kommer det trissas upp ända tills den näst högstes maxgräns.

Luddigt?

hmm, maxgräns? Det låter luddigt, får kila in till blizzards sida och se om jag hittar mer info. Har lyckats köpa loss en del items som legat i buyout på 1 mille och fått dem för 20-30k, värda åtminstone 100k. Har man tur och hittar en lågbudare och får ha den ifred så kan man göra klipp där.

Berggren91
2012-06-04, 09:44
EApmIR8nnoo

davvvan
2012-06-04, 09:46
goddamned! :D

hmm, maxgräns? Det låter luddigt, får kila in till blizzards sida och se om jag hittar mer info. Har lyckats köpa loss en del items som legat i buyout på 1 mille och fått dem för 20-30k, värda åtminstone 100k. Har man tur och hittar en lågbudare och får ha den ifred så kan man göra klipp där.

Det är väl samma princip som Tradera använder sig av.

Tompann
2012-06-04, 09:49
Det är väl samma princip som Tradera använder sig av.

Precis, det är nog det vanligaste auktionssystemet nu för tiden.

davvvan
2012-06-04, 10:22
Behöver hjälp med min level 60 barbar... Klarat Hell men får dyngspö på Inferno så klart. 21k dmg, 35k hp...

Använder mig av Frenzy, Whirlwhind, Furious Charge, Overpower, Battle Rage och Revenge.

Passive skills Weapon Master, Superstition och Bloodlust.

Hilfe på en bra build plix

Kwon
2012-06-04, 10:23
Davvvan, snacka med vår Koloit som solade Belial på Inferno.

Tror det var någon 2h Polearm DPS-build han körde

davvvan
2012-06-04, 10:26
Vem ska jag snacka med? Kör 2 1h-weapon, antar det är en aning naivt.

Kwon
2012-06-04, 10:28
Davvan, Kniff hette han

Passade på att döda Belial som full DPS barb -

dk-X2yy12Hk

davvvan
2012-06-04, 10:31
Haha, 64k dmg... Har inte en miljard hur mycket jag än skulle vilja ha det.

Ronn
2012-06-04, 10:38
Lite jobbigt att spekulera bara, ofta man missar bra grejjer då vet man att nån satans koloit nabbade den framför näsan på en. :D

Ronn
2012-06-04, 10:49
EApmIR8nnoo

Haha hög igenokänningsfaktor.

By the by är det någon här som provat path of exile? Funderar på om det är nästa steg efter D3. :D

ddewe
2012-06-04, 11:27
Haha hög igenokänningsfaktor.

By the by är det någon här som provat path of exile? Funderar på om det är nästa steg efter D3. :D

Nu när du nämner det så kommer jag nog att testa det när det släpps. Har varit registrerad i snart ett år men inte fått beta-invite :/

Jazen
2012-06-04, 13:02
körde lite act2 inferno, dör som en fluga känns det som :P

Jarod
2012-06-04, 13:05

+1. Shit aint funny.

blondyz
2012-06-04, 13:08

Act2 går ändå att geara sig mot.. Act3 och 4 är lite mer hopplöst, bara att acceptera 1shot och kuta :D

Nordenator
2012-06-04, 13:17
Act2 går ändå att geara sig mot.. Act3 och 4 är lite mer hopplöst, bara att acceptera 1shot och kuta :D

Spelade inte du wiz? Med energy armor, res och bra gear kan du visst tåla flera slag även på A3 och A4. Bortsett ifrån bossarna så är championpååånis det farligaste jag stött på. De kan sänka mig på två träffar. Fallen angels och liknande på A4 slår mig för typ en sjättedel av livet. Att få mer res än mig må vara dyrt, men med armorbuffen kan man nog nå runt 1400 all res eller kanske till och med mer (jag har 1250 om jag dissar glass cannon).

PowPow
2012-06-04, 13:18
Spelade inte du wiz? Med energy armor, res och bra gear kan du visst tåla flera slag även på A3 och A4. Bortsett ifrån bossarna så är championpååånis det farligaste jag stött på. De kan sänka mig på två träffar. Fallen angels och liknande på A4 slår mig för typ en sjättedel av livet. Att få mer res än mig må vara dyrt, men med armorbuffen kan man nog nå runt 1400 all res eller kanske till och med mer (jag har 1250 om jag dissar glass cannon).

Kör du samma gear som du länkat till tidigare?

Nordenator
2012-06-04, 13:19
Kör du samma gear som du länkat till tidigare?

Yep. Inte köpt något nytt sedan dess. Skulle kunna få mer res på många delar och framförallt mycket mer armor. Samt mer block med typ helm of command.

Ah.. hade visst bara runt 1160-1220 all res. Men ändå. Det är inte omöjligt, bara dyrt.

C h r i s
2012-06-04, 13:27
Behöver hjälp med min level 60 barbar... Klarat Hell men får dyngspö på Inferno så klart. 21k dmg, 35k hp...

Använder mig av Frenzy, Whirlwhind, Furious Charge, Overpower, Battle Rage och Revenge.

Passive skills Weapon Master, Superstition och Bloodlust.

Hilfe på en bra build plix

Detta kör jag med, funkar utmärkt fram till akt 4 i alla fall. Ground stomp går att byta utan problem till WotB eller något annat om man känner för det. Tank deluxe såklart, men men barbarer har inte direkt någon chans annars om man inte springer runt i 60m+ gear.

Frenzy - Sidearm
Revenge - Provocation
Leap - Iron Impact
Ignore Pain - Ignorance is Bliss
Ground Stomp - Tremblin Stomp
War Cry - Impunity

Passiva: Tough as Nails, Nerves of Steel samt Pound of Flesh

kaer
2012-06-04, 13:29
Detta kör jag med, funkar utmärkt fram till akt 4 i alla fall. Ground stomp går att byta utan problem till WotB eller något annat om man känner för det. Tank deluxe såklart, men men barbarer har inte direkt någon chans annars om man inte springer runt i 60m+ gear.

Frenzy - Sidearm
Revenge - Provocation
Leap - Iron Impact
War Cry - Impunity

Blir inte allt och alla immune mot stun efter Hell?

C h r i s
2012-06-04, 13:32
Blir inte allt och alla immune mot stun efter Hell?

Nej :)

blondyz
2012-06-04, 13:39

Nej, kör DH. Visst, jag kan blocka slag jag också. Jag menar, vad ska vanliga mobs vara bra för? Det är champs man vill döda, de tar du inte mer än 1 möjligtvis 2 slag från. Smokescreen är överlevnaden man har.

Även om du tåler 2 slag får du kompromissa så mkt med dps att du får lägga dubbelt så mkt tid på att kitea runt. Den ekvationen får du aldrig ihop. Dessutom 2 slag i all ära, men abilities för att undvika slag är mkt mer värt.

Hade gärna sett videos på att du dödar champs med någon ovettig combo, fast, extra health vortex. Firechains horde mortar.

40% dodge så visst, med tur så kan man tabba sig 1-2 gånger och bli "träffad" men det hjälper inte mycket.

Att få ner dem snabbt är absolut bästa sättet att kunna köra någorlunda effektivt, det är min erfarenhet.

Nordenator
2012-06-04, 13:42
Jo, DH är en annan historia. Hade fått för mig att du körde wiz ^^ Energy armor och diamond skin gör en jävla massa för överlevnad.

blondyz
2012-06-04, 13:45
Jo, DH är en annan historia. Hade fått för mig att du körde wiz ^^ Energy armor och diamond skin gör en jävla massa för överlevnad.

Diamondskin motsvarar smokescreen~ och energy armor gör att du tar 1 extra slag på ner på 35%. Det jag menar är, det är inte pga gear du överlever, det är abilities, ta bort dem så är det värdelöst i vilket fall.

nyahamd
2012-06-04, 13:48
Herregud, diamondskin = smokescreen? Ta din skit till US forumen där alla är lika efter som du är.

Berggren91
2012-06-04, 13:48
Nej, kör DH. Visst, jag kan blocka slag jag också. Jag menar, vad ska vanliga mobs vara bra för? Det är champs man vill döda, de tar du inte mer än 1 möjligtvis 2 slag från. Smokescreen är överlevnaden man har.

Även om du tåler 2 slag får du kompromissa så mkt med dps att du får lägga dubbelt så mkt tid på att kitea runt. Den ekvationen får du aldrig ihop. Dessutom 2 slag i all ära, men abilities för att undvika slag är mkt mer värt.

Hade gärna sett videos på att du dödar champs med någon ovettig combo, fast, extra health vortex. Firechains horde mortar.

40% dodge så visst, med tur så kan man tabba sig 1-2 gånger och bli "träffad" men det hjälper inte mycket.

Att få ner dem snabbt är absolut bästa sättet att kunna köra någorlunda effektivt, det är min erfarenhet.

Har förundrats av din dh nu ett tag och skulle gärna vilja se den i action! Kan du inte försöka fixa ett litet klipp?

Jag menar crit på i stort sett 200k och en "grund-crit chance" på 20-30% utan Sharpshooter? (Ja, jag har kikat på dina items, där har du lagt ner en liten förmögenhet ser jag :D )

Även intressant och se hur du behandlar champions, vilken build du kör och hur kitandet ser ut!

//CptBacon :D

blondyz
2012-06-04, 13:49
Herregud, diamondskin = smokescreen? Ta din skit till US forumen där alla är lika efter som du är.

lol, har inte sagt att det är samma, men motsvarande i överlevnadssyfte. Ta din attityd och var glad.

Nordenator
2012-06-04, 13:49
Diamondskin motsvarar smokescreen~ och energy armor gör att du tar 1 extra slag på ner på 35%. Det jag menar är, det är inte pga gear du överlever, det är abilities, ta bort dem så är det värdelöst i vilket fall.

Jag har inte force armor. Jag behöver inte den eftersom jag faktiskt kan ta slag. Minions på A1 skadar mig knappt längre. Jag springer bara in mitt bland dem. A2-A3 är rätt hanterbart. Däremot skulle jag behöva mer reduce från armor och kanske 100-200 mer res för att A4 skulle börja kännas skönt. Vissa fiender skadar sjukt mycket. Men det är rätt najs att kunna springa runt i mitten av ett pack med mortar och ta ett slag då och då utan att bara dö.

Och nej.. eftersom att jag kan ta träffar utöver diamond skin fungerar det inte alls likadant.

blondyz
2012-06-04, 13:50
Har förundrats av din dh nu ett tag och skulle gärna vilja se den i action! Kan du inte försöka fixa ett litet klipp?

Jag menar crit på i stort sett 200k och en "grund-crit chance" på 20-30% utan Sharpshooter? (Ja, jag har kikat på dina items, där har du lagt ner en liten förmögenhet ser jag :D )

Även intressant och se hur du behandlar champions, vilken build du kör och hur kitandet ser ut!

//CptBacon :D

Nej det är ingen förmögenhet lagd på det gearet. Det är azmoruns på inferno, head är köpt dock. Inte ens jag som gjort det, lånat gear som jag skrev vid bilden. Bara att farma azmo runs med det också för att ha 2 uppsättningar om man känner för det.

Tror jag har dig i friends så kan msga när jag ska lira :)

Edit: jag skriver ju mina egna erfarenheter, inte vad som är rätt och fel.

Kwon
2012-06-04, 13:51

Ta din skitattityd till Korpilombolo, annars blir det Kaos med dig.

Berggren91
2012-06-04, 13:53
Nej det är ingen förmögenhet lagd på det gearet. Det är azmoruns på inferno, head är köpt dock.

Tror jag har dig i friends så kan msga när jag ska lira :)

Shit, bra jobbat isf. Xbågen då? (Som förövrigt är riktigt bra)

Jo de har du, aight!

blondyz
2012-06-04, 13:53
Shit, bra jobbat isf. Xbågen då? (Som förövrigt är riktigt bra)

Jo de har du, aight!

Xbågen är azmoloot :)

Berggren91
2012-06-04, 13:54
Ta din skitattityd till Korpilombolo, annars blir det Kaos med dig.

Man ska klippa toung osvosvosv

Kwon
2012-06-04, 13:58
Man ska klippa toung osvosvosv
Dels det, men också att han får akta sig så att Kapten Kaos inte skjuter ett Bolo-shot i röfva på'n! :D

PowPow
2012-06-04, 14:06
Yep. Inte köpt något nytt sedan dess. Skulle kunna få mer res på många delar och framförallt mycket mer armor. Samt mer block med typ helm of command.

Ah.. hade visst bara runt 1160-1220 all res. Men ändå. Det är inte omöjligt, bara dyrt.

OK, och vilka skills?

Jag kör
Magic missile och arcane orb som attacker.

Sen resten är mer eller mindre defensiva:
1. Diamond skin
2. Mirror image
3. Blizzard
4. Force armour

Körde venom hydran på 2:an innan men började dö så mycket i inferno. Nu kan jag köra diamond skin alt. mirror image så gott som hela tiden, och då överlever jag i alla fall.

Men vet inte om det håller i längden... är bara halvvägs i act1.

blondyz
2012-06-04, 14:08
Dels det, men också att han får akta sig så att Kapten Kaos inte skjuter ett Bolo-shot i röfva på'n! :D

Impale med +100% crit dmg, 400k shot guaranteed ; >

Edit: PowPow, testat att ersätta DS med Teleport? Många som kör så successful, då som GC.

Tediiieee
2012-06-04, 14:13
Impale med +100% crit dmg, 400k shot guaranteed ; >

Hur mkt crit dmg har du?

Nordenator
2012-06-04, 14:13
OK, och vilka skills?

Jag kör
Magic missile och frozen orb som attacker.

Sen resten är mer eller mindre defensiva:
1. Diamond skin
2. Mirror image
3. Blizzard
4. Force armour

Körde venom hydran på 2:an innan men började dö så mycket i inferno. Nu kan jag köra diamond skin alt. mirror image så gott som hela tiden, och då överlever jag i alla fall.

Men vet inte om det håller i längden... är bara halvvägs i act1.

Jag kör lite tvärt om från alla andra. Jag kör arcane orb och har varken blizzard eller hydra. Då jag testat det med runt 45k DPS känns det bara sämre. Just nu har jag något liknande:

http://us.battle.net/d3/en/calculator/wizard#acXQOS!YUX!aYaZcZ

blondyz
2012-06-04, 14:14
Hur mkt crit dmg har du?

Med SS 200k damage, 100% crit chance och impale med +100% crit damage.

Mobs med stor hitbox kan man få in 3 hits med samma NT, fint om man crittar med full SS där också ^^

Berggren91
2012-06-04, 14:18
Med SS 200k damage, 100% crit chance och impale med +100% crit damage.

Mobs med stor hitbox kan man få in 3 hits med samma NT, fint om man crittar med full SS där också ^^

Vad har du för crit chance obuffat från SS? Och vad ligger din crit dmg på? ~150%? (Ren gissning)

Kwon
2012-06-04, 14:22
blondyz/Kaos är den galnaste WHuntern jag någonsin sett, damage is off the charts!

Nordenator
2012-06-04, 14:23
Saken med skada är att det inte är linjärt. Det finns som en kritisk gräns då det plötsligt blir lätt. Med så mycket spike damage som det är i D3 krävs det groteskt mycket defensiva stats, men jag tror fortfarande att det går att överleva ordentligt om man har nog bra saker. Jag har nått den punkten då allt i A1 i stort sett är totalt harmlöst. Även om jag knappt rör mig och drar diamond skin då och då så dör jag inte speciellt lätt. Om jag dessutom faktiskt dödar fiender så att jag får globes kan jag inte dö.

1% mer reduce ger ju så otroligt mycket mer i slutändan. Jag tror att folk stirrar sig blinda på hur mycket fienden skadar och tänker inte på att man faktiskt kan nå rätt höga tal i reduce med en kombination av armor och resistance. Att öka reduce från armor och resistance med 1% när man har 70% i båda gör en rätt stor skillnad på faktiska skadan man tar. Block och dodge hjälper även till att sprida ut skadan ytterligare. Block blir ju dessutom vansinnigt mycket bättre när man börjat få upp sin resistance och armor. Det är ju rätt irrelevant med 3k block amount då man tar 50k skada, men om man tar 1-4k per träff är det en helt annan sak.

W4RMAH5PQ3g

Ett litet exempel. Bespara mig "men det är bara act 1"-kommentarer. Det finns en kritisk gräns då varje act blir lätt. Jag har låg armor reduce, väldigt låg dodge. Det finns stort utrymme för förbättring.

blondyz
2012-06-04, 14:23
blondyz/Kaos är den galnaste WHuntern jag någonsin sett, damage is off the charts!

Polaren som kört otaliga azmoruns med gearet har 12m 30s som rekord så visst fan är det damage.

Det gör dock inte jag, need to l2p :(

PowPow
2012-06-04, 14:25
Edit: PowPow, testat att ersätta DS med Teleport? Många som kör så successful, då som GC.

Ja, diamond skin, teleport och mirror image har jag testat lite fram och tillbaka. Inte bestämt vad jag föredrar. Teleporten har sna fördelar men diamond skin och ffa mirror image ger en lite mer tid för attack.. Men ska testa igen.

OK Nordenator... ska testa den också. Känns som det borde vara svårt med crowd control och kitningen om man inte har blizzarden. Men har man mycket dps så funkar det kanske (det har jag inte själv än).

Ronn
2012-06-04, 14:28
Nordenator, kan du göra en video när du dödar champs i A3/A4? Vore kul att se skillnaden med ditt gear, själv kör jag nästan helt glass canon och det blir en hektisk kamp mot klockan vem som dör först jag eller champsen. :)

Kwon
Asskönt klipp där Nordis

1200 all res = mkt nice!

blondyz
Ja, diamond skin, teleport och mirror image har jag testat lite fram och tillbaka. Inte bestämt vad jag föredrar. Teleporten har sna fördelar men diamond skin och ffa mirror image ger en lite mer tid för attack.. Men ska testa igen.

OK Nordenator... ska testa den också. Känns som det borde vara svårt med crowd control och kitningen om man inte har blizzarden. Men har man mycket dps så funkar det kanske (det har jag inte själv än).

Om man inte kör full dps ser jag inte några större fördelar med teleport, gör man det underlättar den nog en del dock.

Nordenator
2012-06-04, 14:31
Nordenator, kan du göra en video när du dödar champs i A3/A4? Vore kul att se skillnaden med ditt gear, själv kör jag nästan helt glass canon och det blir en hektisk kamp mot klockan vem som dör först jag eller champsen. :)

Kan spela inte lite nästa whimsyrun :) Det är ju inte ens nära på en dans på rosor än, men jag tror att man kan nå den punkten. Jag har ju typ 15-20% dodge. Bara där finns ju läskigt stort utrymme för förbättring ^^

Ronn
2012-06-04, 14:33
Det fina med både teleport och images är ju att båda blir resetade av illusionist, därför blir dom en bra kombo att köra ihop, diamond skin känns mer som en panikknapp som man kan klarar sig utan då man istället kan teleporta eller poppa images för att ta sig ur kniviga situationer, kan faktist inte komma på ett champ scenario där diamond skin skulle ge dig större fördel än teleport/images. Enda situationen där jag kan se fördel med DS är typ belial?

Kwon
2012-06-04, 14:36
Det är klipp som Nordenators som får en att vilja offra nästan all DPS för att ha 1200+ res, hög armor, hög dodge etc

Just for the fun of it.

Nordenator
2012-06-04, 14:42
Det fina med både teleport och images är ju att båda blir resetade av illusionist, därför blir dom en bra kombo att köra ihop, diamond skin känns mer som en panikknapp som man kan klarar sig utan då man istället kan teleporta eller poppa images för att ta sig ur kniviga situationer, kan faktist inte komma på ett champ scenario där diamond skin skulle ge dig större fördel än teleport/images. Enda situationen där jag kan se fördel med DS är typ belial?

Diamond skin är mitigation. Man ska tåla så mycket att man bara kan fortsätta rakt fram :D Som det är nu är ju vilken DPS-speccad karaktär som helst säkert bra mycket effektivare än mig, men jag fortsätter på mitt spår mest för att alla säger att det inte går ^^

blondyz
2012-06-04, 14:46
Vad har du för crit chance obuffat från SS? Och vad ligger din crit dmg på? ~150%? (Ren gissning)

Obuffat med det gearet är 2.14AS, 29CHC och 232CHD

Berggren91
2012-06-04, 14:47
Obuffat med det gearet är 29CHC och 232CHD

*cupid*

Nordenator
2012-06-04, 14:48
En dude jag lirade mig i går har en rätt schysst DH också. Tror han hade 279k (230k på statsskärmen) DPS. Det börjar nå löjlig nivå på DH :P

blondyz
2012-06-04, 14:55
En dude jag lirade mig i går har en rätt schysst DH också. Tror han hade 279k (230k på statsskärmen) DPS. Det börjar nå löjlig nivå på DH :P

Athene med best in slot för nuvarande 210k dps om jag inte minns fel.

Edit, kanske gammalt? Hittar inget riktigt färskt men han brukar lägga ut det senaste.

Berggren91
2012-06-04, 14:55
En dude jag lirade mig i går har en rätt schysst DH också. Tror han hade 279k DPS. Det börjar nå löjlig nivå på DH :P

Agreed! Längtar dock till den nivån, dinga nyss 60 med min dh. Körde en wd till inferno tidigare men det funkade inte alls för mig.

+60k dps och mktmkt mer skall det bli. Längtar tills man kan börja farma inferno någorlunda

blondyz
2012-06-04, 14:56
Agreed! Längtar dock till den nivån, dinga nyss 60 med min dh. Körde en wd till inferno tidigare men det funkade inte alls för mig.

+60k dps och mktmkt mer skall det bli. Längtar tills man kan börja farma inferno någorlunda

När du har dödat daiblo och rollat hela inferno är det svårt att motivera mer farming :P

Nordenator
2012-06-04, 14:59
Athene med best in slot för nuvarande 210k dps om jag inte minns fel.

Edit, kanske gammalt? Hittar inget riktigt färskt men han brukar lägga ut det senaste.

Han sa i går att Athene troligtvis var en av de enda med bättre gear. Det är bara en polare till en polare, och jag kikar inte alls på DH-saker så jag vet inte. Han har en schysst crossbow på 1,45k skada och så dock ^^

Jag vet inte om buffen för DH dyker upp i inspect? Han har 231k där iaf.

blondyz
2012-06-04, 15:04
Han sa i går att Athene troligtvis var en av de enda med bättre gear. Det är bara en polare till en polare, och jag kikar inte alls på DH-saker så jag vet inte. Han har en schysst crossbow på 1,45k skada och så dock ^^

Jag vet inte om buffen för DH dyker upp i inspect? Han har 231k där iaf.

Jodå, SS syns i inspect så det är med den då skulle jag tro :)

Akerhage
2012-06-04, 15:07
Klara precis normal nu, gick ganska lätt allt utom belial där jag fick hjälp härifrån. Level 32 är jag på, trodde jag skulle få roliga saker av att döda diablo men fick sämre än det jag hade. Ska iväg till fredag nu, kan man spela på två datorer om man köpt det online? Så kan jag gå igenom nightmare också!

blondyz
2012-06-04, 16:09
Klara precis normal nu, gick ganska lätt allt utom belial där jag fick hjälp härifrån. Level 32 är jag på, trodde jag skulle få roliga saker av att döda diablo men fick sämre än det jag hade. Ska iväg till fredag nu, kan man spela på två datorer om man köpt det online? Så kan jag gå igenom nightmare också!

Du kan spela var som. Klienten kostar inget, bara att logga in med kontot du betalat för.

Akerhage
2012-06-04, 16:14
Perfekt! Kan jag döda tid hos tjejen med nu då :)

blondyz
2012-06-04, 16:15
perfekt! Kan jag döda tid hos tjejen med nu då :)

:d

Alexton
2012-06-04, 16:23
Som DH på inferno är det bara att acceptera att du är som en överkokt nudel i en klass 5 storm. Geara resistances for ranged defence och skita i vitality mer eller mindre för du dör ändå instantly i close range...

blondyz
2012-06-04, 16:28
Som DH på inferno är det bara att acceptera att du är som en överkokt nudel i en klass 5 storm. Geara resistances for ranged defence och skita i vitality mer eller mindre för du dör ändå instantly i close range...

Döda fort så är det inga problem..

Kwon
2012-06-04, 16:29
Diable on the PS3?

http://uk.ign.com/articles/2012/06/04/diablo-3-on-playstation-3-listed-by-retailer

blondyz
2012-06-04, 16:31
Diable on the PS3?

http://uk.ign.com/articles/2012/06/04/diablo-3-on-playstation-3-listed-by-retailer

my mind is full of fuck

Ronn
2012-06-04, 16:36
Kul att köra inferno med en dualshock kontroller

Alexton
2012-06-04, 16:37
Vill minnas att man spelade D1 på PS1 förut, det fungerade utan problem.. av någon outgrundlig anledning så fanns det med svensk voice acting.

Kwon
2012-06-04, 16:40
Vill minnas att man spelade D1 på PS1 förut, det fungerade utan problem.. av någon outgrundlig anledning så fanns det med svensk voice acting.

Lyssna på underbar voiceacting

Episkt Snack om Häxan Adria 0:48 :D (Den svenska versionen av Deckard Cain var LOL)
lWUGqy61iqE

Jockefoten
2012-06-04, 16:43
LOL Griswold som göteborgare. :D

Kwon
2012-06-04, 16:45
E ju självfallet att Griswold skulle vara go gubbe från Götet :D
Deckard Cain lät dock som standard sagostunds-gubbe :D

Din Död Kommer Att Vedergällas.... Saknar dock "FÄRSKT KÖTT!" från Slaktaren
kSMwTkk2eZs

Episk inlevelse! 6:23! Måste Höras!
d-nOwIZkeZ8

Ronn
2012-06-04, 16:48
HEhe storyn vart ju mer skrämmande på svenska. :O

Kwon
2012-06-04, 16:52
1:39, Now we're talkin' Ronn! :D 6:30 Är det "Du har en FÅGEL"-mannen? :D
wO29WrJ80js

Alexton
2012-06-04, 16:54
fy fan det där var så mycket värrre än jag kom ihåg det *spy*

Fatalist
2012-06-04, 16:54
Lånat ut alla mina cash och mitt konto om någon skukle skriva till mig och undrar varför jag ej svarar närmsta månaden. Varför? Sommar ffs :)

Kwon
2012-06-04, 16:59
Ronn och Blondyz på Skype första dagen :D :D
sFi-hPfzYMU

ceejay
2012-06-04, 17:01
jag är fett otaggad på att lira min witchdoctor just nu :p

Ronn
2012-06-04, 17:02
Hahaha, precis allting är spännande, såg du jag klickade och han attackerade!!

Ronn
2012-06-04, 17:03
jag är fett otaggad på att lira min witchdoctor just nu :p

Hehe jag har faktist tröttnat rätt hårt på spelet för tillfället, för mycket grind för lite skoj, var som roligast när vi levlade

Tediiieee
2012-06-04, 17:04
Lol, "Throw a knife, jaha okej....." xD

blondyz
2012-06-04, 17:09
Ronn och Blondyz på Skype första dagen :D :D
sFi-hPfzYMU

What? Hittar inte mig där :P

ceejay
2012-06-04, 17:09
Hehe jag har faktist tröttnat rätt hårt på spelet för tillfället, för mycket grind för lite skoj, var som roligast när vi levlade

precis, levlingen är bäst :P

funderar om jag ska dra upp en till på 60

typ monk.

blondyz
2012-06-04, 17:10
precis, levlingen är bäst :P

funderar om jag ska dra upp en till på 60

I'm in if the old team is back :D

ceejay
2012-06-04, 17:12
I'm in if the old team is back :D

ska nog starta en ny monk :)

blondyz
2012-06-04, 17:14
ska nog starta en ny monk :)

Hm. WD tyckte jag var lite trist, lirade en HC WD. Barb har en en level 34, wiz en level 52, DH 60.. Inte mycket kvar att välja på

Kwon
2012-06-04, 17:15
What? Hittar inte mig där :P
08:54 i klippet: Like a Baus! :D

Ronn
2012-06-04, 17:16
Jag har en level 10 barb, vettafan om jag orkar lira dock får fundera lite, tänkte kolla på Microsofts E3 press konferans som börjar om en kvarting: http://www.twitch.tv/gamespot

ceejay
2012-06-04, 17:16
Hm. WD tyckte jag var lite trist, lirade en HC WD. Barb har en en level 34, wiz en level 52, DH 60.. Inte mycket kvar att välja på

hehe jao, WD är lite småsegt tycker jag. Finns liksom bara dart att köra med och kitea eller så kör man vision quest och kör massa zombie bears. Rätt tråkigt lir.

Ronn
2012-06-04, 17:18
Jag körde ju city of heroes/villains innan D3 kom ut så gått tillbaka lite smått till det, rätt skoj spel ;)

blondyz
2012-06-04, 17:23
08:54 i klippet: Like a Baus! :D

Haha, nu har du nog rört till det Kwon, jag är skåning :P

Edit: eller är det bara jag som är tappad och aldrig fattar din ironi? ^^

Kwon
2012-06-04, 17:30
It's a joke bro... :D

blondyz
2012-06-04, 17:31
It's a joke bro... :D

som vanligt :(

ceejay
2012-06-04, 19:13
nån som vill lira från början? :) har en lvl 5 månk

Tricklew
2012-06-04, 19:27

Jag är game, gör framsteg i act 2 på inferno, men det är för irriterande att ständigt bli dödad av osynliga, nedgrävda eller helt enkelt mobs som kastar sig från utifrån skärmen.

Scratch89
2012-06-04, 20:05
Vart kan man få information om olika builds som klarar sig på hell/inferno? Jag spelar just nu en barbar men jag känner att det är rätt så svårt. Högst troligen beroende på min gear, men antar att man kan använda skillsen effektivare än vad jag gör.

Fugly
2012-06-04, 20:10
Vart kan man få information om olika builds som klarar sig på hell/inferno? Jag spelar just nu en barbar men jag känner att det är rätt så svårt. Högst troligen beroende på min gear, men antar att man kan använda skillsen effektivare än vad jag gör.

Youtube

Tricklew
2012-06-04, 20:11
Jo, jag anar det samma, jag har någon hemmasnickad WD-build, och gear som tillåter mig att ta 1-5 slag av champion packs. Ska man kanske köra all out dmg istället, och göra någon glass cannon? Hur funkar det isf för WD, som har relativt kort räckvid, eller flummiga skott som aoe?

C h r i s
2012-06-04, 20:12

Bara att fråga här. :) Har postat builden jag använder för act 4 inf, funkar utmärkt. Annars kan du ju kolla lite på: http://eu.battle.net/d3/en/forum/2823157/
Dock ganska mycket skit som skrivs där tyvärr...

Frenzy - Sidearm
Revenge - Provocation
Leap - Iron Impact
War Cry - Impunity

Defqon
2012-06-04, 20:18
Har ett 1h vapen som jag vill byta mot ett liknande 1h med intelligence samt 900dps

Stats:

919.7 dps
495-804 Damage
1.42 Attack Speed

+285-593 Damage
+121 Dexterity
Increase Attack Speed by 18%
+606 life after kill
+2.90% of Damage Dealt Is Converted to Life

Adda Tedium#2465 om ni har nåt kul att erbjuda

Ame
2012-06-04, 20:21
Hänt en konstig sak med mitt account, antar att jag blivit hackad då alla mina pengar är borta (ca 500k) men alla items är kvar. Är visserligen bara lvl 38 med min högsta character men varför sålde de inte grejerna hos en merchant om de ändå var inne?
Dessutom är min lvl 19 DH helt plötsligt på sista questen i Akt 4 utan att ha gjort någon av de questen som är mellan den och den quest i akt 2 som jag själv spelat till. Går det att hoppa över quests med hjälp av någon annan, och framför allt, varför i helvete skulle någon vilja göra detta?
Förstår inte heller hur jag kunnat bli hackad, surfar med firefox med NoScript och besöker inga skumma hemsidor, har aldrig blivit hackad innan trots typ 6 år med WoW.

frong
2012-06-04, 20:25

Jag tänkte köpa det i övermorgon då jag skall på lite studenter imorgon :)

Tediiieee
2012-06-04, 20:26
Hänt en konstig sak med mitt account, antar att jag blivit hackad då alla mina pengar är borta (ca 500k) men alla items är kvar. Är visserligen bara lvl 38 med min högsta character men varför sålde de inte grejerna hos en merchant om de ändå var inne?
Dessutom är min lvl 19 DH helt plötsligt på sista questen i Akt 4 utan att ha gjort någon av de questen som är mellan den och den quest i akt 2 som jag själv spelat till. Går det att hoppa över quests med hjälp av någon annan, och framför allt, varför i helvete skulle någon vilja göra detta?
Förstår inte heller hur jag kunnat bli hackad, surfar med firefox med NoScript och besöker inga skumma hemsidor, har aldrig blivit hackad innan trots typ 6 år med WoW.

Samma sak hände för mig, allt gold borta men allt gear/stash kvar, Har du en ny vän som du inte lagt till på din friendlist?

Ame
2012-06-04, 20:32
Samma sak hände för mig, allt gold borta men allt gear/stash kvar, Har du en ny vän som du inte lagt till på din friendlist?

Nej, men såg att jag hade en i Recent players listan trots att jag bara kört singleplayer. Så hackad är jag ju, var mest konfunderad över vad som hänt med min DH.

blondyz
2012-06-04, 20:34
Ni som blivit hackade. Kör en rollback bara, byt pw och skaffa authenticator.

Kineserna hackfarmar sjukt mkt gold, köper upp det bästa på ah och säljer löjligt dyrt. Köper någon har de mer gold att sälja på RMAH sen, köper ingen kommer de styra RMAH top gear.

Det är deras levebröd. Ni kommer inte hitta vem som gjort det, just rollback and smile.

Ang. gear, de snor bara det som är värt att sno. Ang act, det är nog bara så att han stått där och invitat din gubbe dit för att sno allt.

frong
2012-06-04, 20:44
Hur lätt är det att bli hackad? Verkar ju oerhört lätt? :- s

exnm
2012-06-04, 20:53
Någon som vill hjälpa till med Belial på hell?
Wipat med polaren 5 gånger och slår sönder datorn snart:(

blondyz
2012-06-04, 20:56

Har talats om glitches. Dock har "kineserna" mycket sofistikerade metoder, de gör det länge och automatiserat till stor del. Bästa sättet att gardera sig är authenticator, men det är omständigt :P

Tricklew
2012-06-04, 21:00
Någon som vill hjälpa till med Belial på hell?
Wipat med polaren 5 gånger och slår sönder datorn snart:(

Nick?

Ame
2012-06-04, 21:00

Eftersom jag tycker att jag är försiktig men ändå blivit hackad så känns det som att det är ganska stor risk. Har dock inte använt någon authenticator.

exnm
2012-06-04, 21:02
Nick?

exnm#2139

exnm
2012-06-04, 21:08
Nick?

Tack så mycket:) Det gick ju smidigt

Nordenator
2012-06-04, 21:09
Jag kör utan auth.. blir jag hackad har jag en bra anledning att sluta spela i förtid ^^

Ronn
2012-06-04, 21:16
Kör på något oknäckbart password, typ blizzard123, så kommer dom inte in. :thumbup:

mattilainen
2012-06-04, 22:04
jag har alltid tänkt att man har lösenord med ÅÄÖ i. Hur går det då? Kan dom skriva ÅÄÖ tro?

shadowfire
2012-06-04, 22:16
Ehum. L2P är ju något som flera i tråden brukar skriva. Låt se, hur skulle ni döda Dark Berserkers med Arcane Enchanted Nightmarish Invurnerable Minions Mortar på Halls of Agony/Act1/Inferno nästan direkt efter nergången med en enda liten korridor mellan entrén och mobsen?

kniff
2012-06-04, 22:25
Ehum. L2P är ju något som flera i tråden brukar skriva. Låt se, hur skulle ni döda Dark Berserkers med Arcane Enchanted Nightmarish Invurnerable Minions Mortar på Halls of Agony/Act1/Inferno nästan direkt efter nergången med en enda liten korridor mellan entrén och mobsen?

Poppar Ignore Pain och hoppar in med leap, WOTB och Earthquake, döda på 5s.

Dock måste jag vänta 2min till nästa pack...

Ronn
2012-06-04, 22:26

Jag skulle kita dom innåt från ingången och snabbt döda trash man stöter på vägen så man har lite kiteutrymme, en korridor eller så. ;)

blondyz
2012-06-04, 22:28

Hoppa in, pop smokescreen, spring förbi, lägg trap vända mig om poppa en till smokescreen och dra av en hel radda nether tentacles. Utan extra health är de döda.

Ska man vara safe, eller om de hade haft extra health hade stairjump varit lättast. Tar hellre en death än stairjump, inge skoj ju :P och är det mobs i korridoren drar jag tentacles medans jag springer. 1-2 räcker gott och väl.

shadowfire
2012-06-04, 22:29
Jag fick ihjäl mobben efter lite kamp och 2 deaths, vilket jag är rätt nöjd med för att vara inferno lol. Kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara i HC.

Fick kitea som en idiot, försöka slowa minions med blizzard och försöka spamma upp hydror hela tiden så nära chefmobben som möjligt. 2 hits kunde jag klara från en minion.

Kruxet med mirror image och teleport är ju att på inferno så måste man ha hög hp, annars blir kopiorna oneshottade ruskigt fort. De hinner knappt poppa innan de är borta. 4 mirror images dör fortare än vad diamond skin är uppe.

blondyz
2012-06-04, 22:34
Jag fick ihjäl mobben efter lite kamp och 2 deaths, vilket jag är rätt nöjd med för att vara inferno lol. Kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara i HC.

Fick kitea som en idiot, försöka slowa minions med blizzard och försöka spamma upp hydror hela tiden så nära chefmobben som möjligt. 2 hits kunde jag klara från en minion.

Kruxet med mirror image och teleport är ju att på inferno så måste man ha hög hp, annars blir kopiorna oneshottade ruskigt fort. De hinner knappt poppa innan de är borta. 4 mirror images dör fortare än vad diamond skin är uppe.

Saken med MI är att bara de spawnar tar de aggro. De behöver inte leva mer än 1s, visst hade det varit grymt men föreställ dig hur mkt hp du måste ha om 25% av det ska klara några slag.

Nordenator
2012-06-04, 22:36

Tänk på att mortar inte kan träffa dig om du står nog nära. Är det inte ett så snabbt pack kan det vara effektivare att stå i närheten av dem än att försöka anfalla från en bit bort.

blondyz
2012-06-04, 22:47
Tänk på att mortar inte kan träffa dig om du står nog nära. Är det inte ett så snabbt pack kan det vara effektivare att stå i närheten av dem än att försöka anfalla från en bit bort.

This, eller om man står/springer så att de preciiiis kommer in på skärmen, då kan de inte köra mortar. Ca 1/10 av skärmen in triggas det.

Har jag plats kör jag så, funkar fint även på phasebeasts på azmoruns, de kan inte teleporta hela skärmen riktigt. Så springer man en bit utanför kör en hel rad NT och vänder precis när man ser dem är man safe :)

Jarod
2012-06-04, 22:53
Är det bra med quiver i off-hand som DH? Hittade detta och kollade på AH men det finns inga som har ens i närheten av dessa stats (vill jag intala mig iaf...fniss).

Bra säljvärde tycker ni?

http://i.imgur.com/6GJuP.png

shadowfire
2012-06-04, 22:56
hur vet man när det är läggdags när man spelar D3?
det står ditt heronamn på skärmen och "has been slayed by a firewall" (elden i golvet, halls of agony)..

shadowfire
2012-06-04, 22:57

yes, kruxet är mer att minions brukar skita i mina kopior och 2-shotta mig istället, de som kör mortar har oftast äcklig cleave dmg :D

Nordenator
2012-06-04, 23:00
Är det bra med quiver i off-hand som DH? Hittade detta och kollade på AH men det finns inga som har ens i närheten av dessa stats (vill jag intala mig iaf...fniss).

Bra säljvärde tycker ni?

Hade behövt dex för att ens ha säljvärde skulle jag tippa på. Alla har väl typ IAS?

Dav0d
2012-06-04, 23:01
hur vet man när det är läggdags när man spelar d3?
Det står ditt heronamn på skärmen och "has been slayed by a firewall" (elden i golvet, halls of agony)..

:d !

Jarod
2012-06-04, 23:10
Hade behövt dex för att ens ha säljvärde skulle jag tippa på. Alla har väl typ IAS?

Ok. Tänkte att den ger ju ganska mkt liv. *cry*

shadowfire
2012-06-04, 23:15
Känslan är total när man jagar den förbenade lilla tjockisdvärgen i oändlighet, får in honom i ett hörn, moshar på med dmg och väntar med spänning på vad 5 stack valors ska ge... gnn! inte ett skit värt något.

http://i92.photobucket.com/albums/l16/shadowfire77/Screenshot004.jpg

Lite senare, dags för butcher, 5 stack valor, hoppas på en fet utdelning - jo det fick jag ju, i volym?! Inget som ens var värt att lägga ut på AH. Var har "wow, kolla vad jag fick!"-känslan tagit vägen?

http://i92.photobucket.com/albums/l16/shadowfire77/Screenshot005.jpg

bragd

En DH är föga intresserad av det :D

Nordenator
Oh well. I morgon är det packande and shit inför Download i Brittland. Blir inget mer D3 på en vecka nu. Återstår att se hur sugen man är då man kommer hem igen ^^

DH är för emo för att bry sig om liv ^^

Doctor Snuggles
En grej jag funderat över: Får man se något mer av "the thiefs guild" som utlovat av den snubben man dödar efter man möter Scoundrlen och hans flickvän?
Hela hans dödstal verkar rätt onödigt annars.
Glömde blizz att trycka in det i storyn? ;)

Nordenator
2012-06-04, 23:18
En grej jag funderat över: Får man se något mer av "the thiefs guild" som utlovat av den snubben man dödar efter man möter Scoundrlen och hans flickvän?
Hela hans dödstal verkar rätt onödigt annars.
Glömde blizz att trycka in det i storyn? ;)

The thieves guild är lett av Lord De Seis. Om du är i stan för länge kommer han och snor dina potions.

Jarod
2012-06-04, 23:20
En DH är föga intresserad av det :D

Jag ska fan lägga ut den på AH för 3mille för att nånstans där ute finns en DH som bara går runt och dör hela tiden och suktar efter massor mer liv.

I´m gonna find the sucker!! :D:D:D

Sarwien
2012-06-04, 23:29
Jag ska fan lägga ut den på AH för 3mille för att nånstans där ute finns en DH som bara går runt och dör hela tiden och suktar efter massor mer liv.

Testa 3k

bragd
2012-06-04, 23:29

i Act 2+ blir man som DH typ one hittad av allt oavsett hp/resist :D

bragd
2012-06-04, 23:30
Någon som kan ge första questen i act 3 inferno? Pallar inte döda belial igen, alldeles för lång fight.

Jarod
2012-06-04, 23:34
Testa 3k

Sluta vara realistisk. Jag är ju ute efter att försöka lura nån! :cool:

blondyz
2012-06-04, 23:54

Bra säljvärde tycker ni?

Det enda som är bra där är socket. +14% IAS, 100+Dex och socket kan gå att sälja, det där hade jag trashat.

Alla har 11% eller mer IAS.

Och som sagt, stacka vitality på DH och tro att man ska överleva är som att gå promenader och tro att man ska få extrema pecs.

Scratch89
2012-06-05, 00:02
Oh well. I morgon är det packande and shit inför Download i Brittland. Blir inget mer D3 på en vecka nu. Återstår att se hur sugen man är då man kommer hem igen ^^

Men du! Brittland som England? Som London? Jag ska dit på torsdag.

Nordenator
2012-06-05, 00:23
Men du! Brittland som England? Som London? Jag ska dit på torsdag.

Randomness. Om vi nu inte hinner dra en kopp kaffe då så kommer jag åtminstone och invarderar Götlaborg igen i Juli och blir kvar en bra stund (eventuellt permanent) :D

bragd
2012-06-05, 00:40
Säljer iväg fullt tankgear till barbar. Allting ska iväg. Stats med shout: 880 min resist, 58.8k hp, 8.7k armor, 10k dps. För specifika items, fråga ingame (battletag "pieg"),

Akerhage
2012-06-05, 06:44
Du kan spela var som. Klienten kostar inget, bara att logga in med kontot du betalat för.

Loggade in med en ny dator nu hemma hos tjejen, men min gubbe finns inte kvar, kan jag bara spela på min wizard med den datorn jag skapade honom på och måste göra en ny här då?

edit...löste sig, fick ändra region på mitt account från america till europe så funka det sen!

Nordenator
2012-06-05, 06:47
Loggade in med en ny dator nu hemma hos tjejen, men min gubbe finns inte kvar, kan jag bara spela på min wizard med den datorn jag skapade honom på och måste göra en ny här då?

Ändra region från The Americas till Europe så går det nog :}

capture
2012-06-05, 06:48

Troligtvis loggade du in på fel servrar. Gå in i options och byt till den du har på din dator där hemma

PowPow
2012-06-05, 07:35
Testade ny teknik igår. Skippade signature spell och la Venom hydra på vänsterklicken. Då kunde man behålla venom, orb och blizzard, och samtidigt ha plats för force armour, mirror image och diamond skin. ACt 1 inferno var en barnlek och butchern likaså.

Sen kom jag till act2 :eek:

I died.

spas
2012-06-05, 09:24
Testade ny teknik igår. Skippade signature spell och la Venom hydra på vänsterklicken. Då kunde man behålla venom, orb och blizzard, och samtidigt ha plats för force armour, mirror image och diamond skin. ACt 1 inferno var en barnlek och butchern likaså.

Sen kom jag till act2 :eek:

I died.

Byt orben till shock pulse med piercing orb, images till teleport med fracture och diamond mot force weapon så är du snart i act 3 =)

PowPow
2012-06-05, 09:36
Byt orben till shock pulse med piercing orb, images till teleport med fracture och diamond mot force weapon så är du snart i act 3 =)

Mkey.. Men då går jag ju från 175 % damage till 105 % på min "huvudattack". Förvisso gratis... Får väl testa i alla fall.

Force weapon istället för diamond så kommer jag ju dö ännu enklare.

Nordenator
2012-06-05, 09:47

Act 2 är ju om något den akten där det är viktigast med något som tillåter en att ta en träff eftersom många fiender kan undvika formler genom att hoppa/göra sig osynliga och odödliga/gräva ned sig och så. Ta bort diamond skin från det och det leder bara till att man dör oftare.

Kwon
2012-06-05, 11:13
Tenacious D :D
http://i.imgur.com/6uJIz.png

Jarod
2012-06-05, 11:17
Vill du inte ha den så kan jag nog ta den för att va schysst. :D

Holmeros
2012-06-05, 11:18
Jag hade gärna tagit emot den också ;)

Ronn
2012-06-05, 11:24
Hahah det är precis som att åka stockholms tunnelbana, plz I have 5 kids and no job I need helmet for food.

Holmeros
2012-06-05, 12:07
Hahah det är precis som att åka stockholms tunnelbana, plz I have 5 kids and no job I need helmet for food.

Hahahaha, gratis är gott!
Såg för övrigt en tiggare här i Malmö idag med skylten:
Snela ge mig pengar
jag behöver till biljett hem

Skulle kunna tänka mig att ge henne lite D3-items istället. Mer värt!

Kwon
2012-06-05, 12:21
The Voice-Actors of Diabeaux 3

Female Barbarian
http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BNDUyMTMyOTQyM15BMl5BanBnXkFtZTcwODgyNjk1MQ@@._ V1._SY314_CR33,0,214,314_.jpg

Female Monk
http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTUzMzkzMjU0NV5BMl5BanBnXkFtZTcwNzI2NzE0Nw@@._ V1._SX214_CR0,0,214,314_.jpg

Female WitchDoctor
http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTU4MzQ5MzI0OF5BMl5BanBnXkFtZTcwNTgzNzI2Mw@@._ V1._SX214_CR0,0,214,314_.jpg

Female Wizard
http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTYyOTk2NjYwN15BMl5BanBnXkFtZTcwMTQ3NjM3Mg@@._ V1._SY314_CR53,0,214,314_.jpg

Leah / Also Female Shepard in Mass Tech Effect
http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMjEzNzk2MzUwNF5BMl5BanBnXkFtZTcwMTk1MDQ4Nw@@._ V1._SY314_CR3,0,214,314_.jpg

Kwon
2012-06-05, 12:22
Enchantress
http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTM2NjU1ODU2NV5BMl5BanBnXkFtZTcwMTI2NDgzNg@@._ V1._SX214_CR0,0,214,314_.jpg

Ashera
http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMjE0MTU5MDA1NV5BMl5BanBnXkFtZTcwNzg0NjIyMw@@._ V1._SX214_CR0,0,214,314_.jpg

Belial
http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTMzNzg0NTM4OF5BMl5BanBnXkFtZTcwNzE1MTg0NA@@._ V1._SY314_CR18,0,214,314_.jpg

Zoltun Kull
http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTk5NTUwNDY0NV5BMl5BanBnXkFtZTcwNDU0NjUzNw@@._ V1._SY314_CR89,0,214,314_.jpg

Cydaea, Mistress of Pain
http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTU2NTEzNTk0Nl5BMl5BanBnXkFtZTcwNzQ1NTgzMQ@@._ V1._SY314_CR3,0,214,314_.jpg

Ronn
2012-06-05, 12:32
Can't see shit captain! länkarna funkar inte kwon. :(

Kwon
2012-06-05, 12:40
Let's try this shit again then

Female Barb
http://images.tvrage.com/people/56/166862.jpghttp://content6.flixster.com/photo/11/82/58/11825820_ori.jpg

Female Monk
http://1.fwcdn.pl/p/41/61/394161/287614.1.jpg

Female WitchDoctor
http://www.magweb.com/picts/nm0527518.jpg

Leah / Female Shepard in Mass-Tech Effect
http://images.fandango.com/r86.0.4/ImageRenderer/200/295/images/performer_no_image_large.jpg/0/images/masterrepository/performer%20images/p29677/jenniferhale-2.jpg

Kwon
2012-06-05, 12:44
Ashera
http://images.wikia.com/fallout/images/0/09/Courtenay_Taylor.jpg

Enchantress
http://image.qpicture.com/image/s/artist-sumalee-montano/sumalee-montano-319835.jpg

Belial
http://www.stephaniemiller.com/wp-content/uploads/2009/01/jim_ward.jpg

Captain Rumford (at the gates)
http://i2.listal.com/image/836907/936full-greg-ellis.jpg

Cydaea, Mistress of Pain
http://venus.provocateuse.com/images/photos/claudia_black_10.jpg

Ame
2012-06-05, 12:50
Det var väl fan då, gjorde en anmälan om att jag blivit hackad men Blizzard kunde inte hitta något fel så har inte fått mitt gold tillbaka :(
Måste man göra något särskilt för att få en rollback, fyllde bara i deras standardgrej för om man blivit hackad.

Ronn
2012-06-05, 13:03
Belial. :laugh: :laugh:

Tjejerna va ju rätt heta. *cupid*

PowPow
2012-06-05, 13:08
Male Barbar
http://4.bp.blogspot.com/_o4RlLWrGqsw/TLglcMiHYrI/AAAAAAAABks/Cjdt3VCCLHM/s1600/Dorian+Harewood+-+Love+Will+Stop+Calling.jpg

Kwon
2012-06-05, 13:12
Tyrael
http://www.playerscut.com/wp-content/uploads/2012/05/Tyrael.jpg

Leah
http://www.playerscut.com/wp-content/uploads/2012/05/Leah-600x235.jpg

Deckard Cain
http://www.playerscut.com/wp-content/uploads/2012/05/Deckard-Cain.jpg

Adria
http://www.playerscut.com/wp-content/uploads/2012/05/Adria.jpg

Diablo (Aww så gullig)
http://www.playerscut.com/wp-content/uploads/2012/05/Diablo.jpg

Kwon
2012-06-05, 13:14
Imperius
http://www.playerscut.com/wp-content/uploads/2012/05/Imperius.jpg

Auriel
http://www.playerscut.com/wp-content/uploads/2012/05/Auriel.jpg

Female DemonHunter
http://www.playerscut.com/wp-content/uploads/2012/05/Female-Demon-Hunter.jpg

Templarn Kormac
http://www.playerscut.com/wp-content/uploads/2012/05/Templar.jpg

Captain Rumford ser ut som sin voiceactor
http://www.playerscut.com/wp-content/uploads/2012/05/Captain-Rumford-600x253.jpg

hhhenke
2012-06-05, 13:24
hahah belial cracked me up.
Jahapp, då blir det en female witch doctor sen då! Tackar!

Tompann
2012-06-05, 13:34
Det var väl fan då, gjorde en anmälan om att jag blivit hackad men Blizzard kunde inte hitta något fel så har inte fått mitt gold tillbaka :(
Måste man göra något särskilt för att få en rollback, fyllde bara i deras standardgrej för om man blivit hackad.

Jag skickade en ticket där jag skrev ''I got hacked, can I have my stuff back now?''

Fick rollback fyra timmar senare.

shadowfire
2012-06-05, 14:27
Trött jag blir. Ett sketet litet pack på act1 med 3 entombed hulks med Mortar + Invulnerable Minions på redan redan tunga gubbar och det går bara inte. Har provat precis alla magespecs på dem. Mortar gör att jag måste gå in i melee range och en vanlig icke boostad mob 2-hittar mig. Nu står det tre tunga gossar varav två är odödliga, jag måste stå mitt inne bland dem och försöka DPSa sönder chefen. Byter jag bort glass cannon osv och går på illusionist, mirror image och teleport så dör jag lika fort ändå. Kopiorna försvinner efter någon sekund bara och teleporterar jag iväg så bombas jag av mortar och måste antingen försöka fly på distans eller gå in i melee range igen. Teleportkopiorna är uppe någon sekund bara innan de är ihjälslagna. När illusionist triggas så är jag så räcker det med ett slag till innan jag är död och tyvärr så verkar inte mirror image alltid ge aggro till kopiorna, utan har man otur så får man aggro själv och då är jag död. Lade till diamond skin för att ge mig själv lite skydd med, men med samtliga de tre defensiva egenskaperna så rasade min dps till 17k och jag gör ungefär lika mycket skada på chefen som att nysa han i örat.

Varför kunde inte templar-followern åtminstone ha en vettig taunt och försöka hålla lite aggro?! Jag vet inte riktigt vad man ska med followern till på inferno, för han oneshottas eller tvåshottas trots att jag gett honom duktigt med ringar + en fet sköld.

Måste säga att wizard är skitskoj att spela i grupp och suger hästpung att lira solo med (IMO) om man nu inte är extremt fan av att kitea runt, runt, runt i precis alla strider. I RIFT hade man åtminstone vettiga pets och kunde ha ett tanking pet t.ex. Tänk vad gott det hade varit för solostrider här?

bragd
2012-06-05, 14:27
Någon som har en 2h liggande, prisspann på 1.2-1.5 mille.

Fugly
2012-06-05, 14:29
Fan, börjar bli riktigt less på det här spelet...

Jazen
2012-06-05, 14:30
Fan, börjar bli riktigt less på det här spelet...

+1, akt 2 inf är fan inge skoj alls, oneshotande äckliga saker

blondyz
2012-06-05, 14:32
Trött jag blir. Ett sketet litet pack på act1 med 3 entombed hulks med Mortar + Invulnerable Minions på redan redan tunga gubbar och det går bara inte. Har provat precis alla magespecs på dem. Mortar gör att jag måste gå in i melee range och en vanlig icke boostad mob 2-hittar mig. Nu står det tre tunga gossar varav två är odödliga, jag måste stå mitt inne bland dem och försöka DPSa sönder chefen. Byter jag bort glass cannon osv och går på illusionist, mirror image och teleport så dör jag lika fort ändå. Kopiorna försvinner efter någon sekund bara och teleporterar jag iväg så bombas jag av mortar och måste antingen försöka fly på distans eller gå in i melee range igen. Teleportkopiorna är uppe någon sekund bara innan de är ihjälslagna. När illusionist triggas så är jag så räcker det med ett slag till innan jag är död och tyvärr så verkar inte mirror image alltid ge aggro till kopiorna, utan har man otur så får man aggro själv och då är jag död. Lade till diamond skin för att ge mig själv lite skydd med, men med samtliga de tre defensiva egenskaperna så rasade min dps till 17k och jag gör ungefär lika mycket skada på chefen som att nysa han i örat.

Varför kunde inte templar-followern åtminstone ha en vettig taunt och försöka hålla lite aggro?! Jag vet inte riktigt vad man ska med followern till på inferno, för han oneshottas eller tvåshottas trots att jag gett honom duktigt med ringar + en fet sköld.

Måste säga att wizard är skitskoj att spela i grupp och suger hästpung att lira solo med (IMO) om man nu inte är extremt fan av att kitea runt, runt, runt i precis alla strider. I RIFT hade man åtminstone vettiga pets och kunde ha ett tanking pet t.ex. Tänk vad gott det hade varit för solostrider här?

Du gör som jag sa, går utanför range, matar på med orbs, såfort du ser dem springer du. Repeat och de är nere.

Ronn
2012-06-05, 14:58
Invurns är jobbiga men.. Det är exakt därför man kör med piercing orb, den går igenom invurns och träffar bossen så att man kan kita dom ändå.

shadowfire
2012-06-05, 15:03
Du gör som jag sa, går utanför range, matar på med orbs, såfort du ser dem springer du. Repeat och de är nere.

Jag har tyvärr bara 26k dps som mest, måste kanske upp 10k till för att få lite mer fart?

Invurns är jobbiga men.. Det är exakt därför man kör med piercing orb, den går igenom invurns och träffar bossen så att man kan kita dom ändå.

humm, undrar om jag inte bytte mina piercing orbs mot tappen istället... får switcha tillbaka.
Något säger mig att jag åker på att harva ihop tillräckligt med stålars för en tyngre 2h trots allt

PowPow
2012-06-05, 15:07
Jag har tyvärr bara 26k dps som mest, måste kanske upp 10k till för att få lite mer fart?

Jag ligger bara på 16k och det gick bra för mig. Blizzards bakom sig hela tiden + venom hydra. Sen dra upp mirror images vid rätt tillfälle då hydran står närmst chefen i sammanhanget utan att ha en jävla massa bubblor ivägen. Sen när chefen hamnar lite ensam så gå nära, dra på diamond skin och spamma någon hårdattack (jag kör arcane orb) samtidigt som blizzard och venom hydran står så den attackerar chefen. Spring för livet precis innan diamond skin tar slut och/eller dra upp mirror.

Med rätt timing gick det ganska enkelt (i act1).

Ronn
2012-06-05, 15:11

humm, undrar om jag inte bytte mina piercing orbs mot tappen istället... får switcha tillbaka.
Något säger mig att jag åker på att harva ihop tillräckligt med stålars för en tyngre 2h trots allt

Jag dödade sånna med 15k dps.. känns som du byter build hyffsat ofta? Kan du inte bara testa köra med standard kite builden som är bevisad att funka genom hela inferno? Hydra+Blizzard+Piercing orb+glass canon+magic weapon.

blondyz
2012-06-05, 15:13

APS är viktigt för att man ska få iväg så många skott som möjligt innan man måste vända.

tumme
2012-06-05, 15:16
Försöker hålla koll på ah men lika bra att fråga. Ett par wizard legs för 1m, vad borde jag kunna få för stats?

shadowfire
2012-06-05, 15:18
Jag dödade sånna med 15k dps.. känns som du byter build hyffsat ofta? Kan du inte bara testa köra med standard kite builden som är bevisad att funka genom hela inferno? Hydra+Blizzard+Piercing orb+glass canon+magic weapon.

Ja nu gjorde jag ju det efter att ha dött ca 20 ggr med den builden du har ovan, lade till fler defensiva abilities för att se om det kunde öka överlevnadsförmågan, annars har jag mina två favoritbuilds redan.

Har lagt ett bud på ett bättre bälte nu iaf, vinner jag det har jag 28k guld kvar lol.. kommer ta ett tag att uppgradera gear. :)

Nordenator
2012-06-05, 15:18
Försöker hålla koll på ah men lika bra att fråga. Ett par wizard legs för 1m, vad borde jag kunna få för stats?

Mina ger 67 str, 147 int, 43 all res, 22 poison res, +262 armor och 2 sockets. Skulle tippa på att något liknande går att få för millen. Hade gärna haft vitality på dem istället för str ^^

EDIT: Efter att ha kikat på priserna går det nog kanske inte alls. De flesta som hade något vettigt var svindyra. Däremot fanns ett sjukt najs par för 12 mille :D

shadowfire
2012-06-05, 15:21

Jag hade gått på:
+INT
+VIT
+All resistance
+Armor
+Socket

Plockar du bort sockets t.ex. så lär du hitta legs med högre poäng på int eller vit, sedan beror det på vilka jewels du kan stoppa i socketarna också (vad som är mest värt).

Ronn
2012-06-05, 15:23
Ja nu gjorde jag ju det efter att ha dött ca 20 ggr med den builden du har ovan, lade till fler defensiva abilities för att se om det kunde öka överlevnadsförmågan, annars har jag mina två favoritbuilds redan.

Har lagt ett bud på ett bättre bälte nu iaf, vinner jag det har jag 28k guld kvar lol.. kommer ta ett tag att uppgradera gear. :)

Favoritbuilder i all ära men inferno är rätt begränsat, man har inte så mycket marginaler och det gäller att köra en build som klarar av majoriteten av champs plus bossar. Det är därför folk tröttnar på D3 också för varje klass kanske har 1 max 2 builds som faktist fungerar i inferno.. oavsett gear.

Nordenator
2012-06-05, 15:25

Jag har visst ett par byxor i stash som kanske kan vara intressanta. Ge mig en minut så fixar jag bild ^^

http://neodym.se/Screenshot091.jpg

Hittade med liknande stats som billigast kring 500k. I klassisk "jag-sätter-alltid-pris-under-alla-andra"-anda kan du få dem för 350k. Annars åker de ut på AH för 449k.

shadowfire
2012-06-05, 15:30
Favoritbuilder i all ära men inferno är rätt begränsat, man har inte så mycket marginaler och det gäller att köra en build som klarar av majoriteten av champs plus bossar. Det är därför folk tröttnar på D3 också för varje klass kanske har 1 max 2 builds som faktist fungerar i inferno.. oavsett gear.

jo fast de två buildsen är ju de som folk som är på act4 har spelat med :)

Ronn
2012-06-05, 15:35
jo fast de två buildsen är ju de som folk som är på act4 har spelat med :)

Jag kan inte se framför mig en wiz som kör akt 4 solo utan någon form av piercing attack, det är så många scenarion där du blir oerhört begränsad.

Sen om du säger att du kör en build som en akt 4 wiz kör på, varför funkar inte den i akt 1 som är rena barnleken?

kniff
2012-06-05, 15:55
Någon som har en 2h liggande, prisspann på 1.2-1.5 mille.

Har en.

1220 dps
187 strength
243 life on hit

Släpper den för miljonen.

Nordenator
2012-06-05, 15:59
Om någon wiz vill testa leka lite med sköld har jag en halvdan över jag kan släppa billigt (max base block är 20%) ^^

http://neodym.se/Screenshot092.jpg

blondyz
2012-06-05, 16:07
Jag hade gått på:
+INT
+VIT
+All resistance
+Armor
+Socket

Plockar du bort sockets t.ex. så lär du hitta legs med högre poäng på int eller vit, sedan beror det på vilka jewels du kan stoppa i socketarna också (vad som är mest värt).

Eftersom du inte överlever ändå kanske du borde testa + crit dmg, + crit chance, + int i den ordningen.. Och IAS då :D

shadowfire
2012-06-05, 16:10
Jag kan inte se framför mig en wiz som kör akt 4 solo utan någon form av piercing attack, det är så många scenarion där du blir oerhört begränsad.

Sen om du säger att du kör en build som en akt 4 wiz kör på, varför funkar inte den i akt 1 som är rena barnleken?

Jadu, när jag kör i grupp går det fint, men solo torskar jag duktigt i halls of agony. Kiteade precis ett gäng stora gubbar igen med frozen+mortar+reflects damage+extra health.

Försökte blondyz metod nu med att stå utanför range, blizzard+hydra+piercing orb, men gör för lite damage. Kitade dem en lååååååååång väg, hela vägen tillbaka till waypoint och hittade inget sätt att kita dem "runt", fanns inga stora rum eller så just där. Fick ner hp till 75% som mest, dog väl 10 ggr när jag inte kunde kitea dem längre. Utomhus är ju så sjukt mkt lättare om man har runspeed och kitea runt, runt en buske typ.

Med buffs 26k dps/250 res/4500 armour/16k hp. Gissa en stat jag saknar på det mesta av mitt base gear?

Jarod
2012-06-05, 16:38
Jadu, när jag kör i grupp går det fint, men solo torskar jag duktigt i halls of agony. Kiteade precis ett gäng stora gubbar igen med frozen+mortar+reflects damage+extra health.

Försökte blondyz metod nu med att stå utanför range, blizzard+hydra+piercing orb, men gör för lite damage. Kitade dem en lååååååååång väg, hela vägen tillbaka till waypoint och hittade inget sätt att kita dem "runt", fanns inga stora rum eller så just där. Fick ner hp till 75% som mest, dog väl 10 ggr när jag inte kunde kitea dem längre. Utomhus är ju så sjukt mkt lättare om man har runspeed och kitea runt, runt en buske typ.

Med buffs 26k dps/250 res/4500 armour/16k hp. Gissa en stat jag saknar på det mesta av mitt base gear?

Kör denna builden, skuggan. http://us.battle.net/d3/en/calculator/wizard#acXROS!XUY!aYabcZ
Först skaffar du dig ett par boots med +12-15 walkspeed.

Jag har 19k liv och 25,8k DPS, 4293 armour och har inga problem med något i inferno akt 1. Aldrig närstrid utan kita iväg ett par meter vänd dig om och släng iväg några exploding orbs - repeat.

Jarod
2012-06-05, 16:38
Och detta med ett 2h-vapen som finns för 10k på AH.

Einar
2012-06-05, 16:44
Gjorde jag ett klipp när jag köpte den här skölden för 200k? Jag gillade statsen (%life samt crit chans) förutom att den endast har 12% i block och att den saknade resistance. Armourn är dock riktigt nice jämfört med föregångaren jag hade.

http://forumbilder.se/images/d1201254332PM86a5.jpg (http://forumbilder.se)

Jarod
2012-06-05, 16:47
Gjorde jag ett klipp när jag köpte den här skölden för 200k?

Omg. Såna slänger jag. :D

tossefar
2012-06-05, 16:51
Gjorde jag ett klipp när jag köpte den här skölden för 200k? Jag gillade statsen (%life samt crit chans) förutom att den endast har 12% i block och att den saknade resistance. Armourn är dock riktigt nice jämfört med föregångaren jag hade.

http://forumbilder.se/images/d1201254332PM86a5.jpg (http://forumbilder.se)

Nä, tyvärr betalade du rejält överpris. Den är inte användbar.

Einar
2012-06-05, 16:52
Omg. Såna slänger jag. :D

Not sure if serious? :o
Det är ju klart ingen perfekt roll, men de är svåra att få tag i.

Einar
2012-06-05, 16:53
Nä, tyvärr betalade du rejält överpris. Den är inte användbar.

Är det block-% som är avgörande?

Jarod
2012-06-05, 16:57
Är det block-% som är avgörande?

Bland annat. Din sköld har 12% chans att blocka ett slag. Lyckas den så blockar den 3706-4706 dmg.

Nordenator
2012-06-05, 17:29

Jag tänkte ta 200k för min om du vill ha det som referens. Dålig block amount och armor samt ingen vita på min. Hence bara 200k. Jag köpte den för 25k däremot ^^

Einar
2012-06-05, 17:48
Jag tänkte ta 200k för min om du vill ha det som referens. Dålig block amount och armor samt ingen vita på min. Hence bara 200k. Jag köpte den för 25k däremot ^^

Okej, tack! Jag insåg att min gamla var klart bättre med både resistances och 20 i block. Nu hoppas jag att ingen köper den för den ligger på AH :D

Om någon har perfect square amethysts så vill jag gärna byta mot motsvarande emeralds, topaz eller rubys. Eventuellt om ni kan tänka er att sälja.

Tediiieee
2012-06-05, 17:50
Haha så lol att stå afk i zoltan kulle stället och farma spindlar som spawnas ur tornen med indestructable/thorns gear :D ska fan ha på skiten 24/7.

Olegh
2012-06-05, 17:59
Vad kallar ni mobsen som "klonar sig" (mirror images?) repsektive sätter en i något slags kraftfält så man inte kan röra sig?

Har stött på ett gäng med sådana där flugor som spottar insekter på en, som dels "klonar sig" och dels kastar någon slags fryseffekt på mig. (Så jag inte kan röra mig. Alls.) Jävla dryg kombo :D

Ronn
2012-06-05, 18:00
Vad kallar ni mobsen som "klonar sig" (mirror images?) repsektive sätter en i något slags kraftfält så man inte kan röra sig?

Har stött på ett gäng med sådana där flugor som spottar insekter på en, som dels "klonar sig" och dels kastar någon slags fryseffekt på mig. (Så jag inte kan röra mig. Alls.) Jävla dryg kombo :D

Illusionist + Jailer

Nordenator
2012-06-05, 18:01

Illusionist och jailer. Pucktvåa!

Fugly
2012-06-05, 18:06
är det ens värt att köra whimyshire på hell med mf gear och neph buffs?

Katastrofal
2012-06-05, 18:08
Tog just lvl 60 och tänkte köpa lite gear. Förslag på vad för slags gear jag ska köpa?

Ronn
2012-06-05, 18:12
är det ens värt att köra whimyshire på hell med mf gear och neph buffs?

För att farma drops? Det kommer droppa ungefär samma saker som akt 4 hell så det funkar ju om det är där du får upgrades för tillfället. :)

Stefan J
2012-06-05, 18:14
Säljer iväg fullt tankgear till barbar. Allting ska iväg. Stats med shout: 880 min resist, 58.8k hp, 8.7k armor, 10k dps. För specifika items, fråga ingame (battletag "pieg"),

Har du kvar grejerna?

Jarod
2012-06-05, 18:16
Tog just lvl 60 och tänkte köpa lite gear. Förslag på vad för slags gear jag ska köpa?

Klass?

Katastrofal
2012-06-05, 18:17
Klass?

Wizard.

Jarod
2012-06-05, 18:20
Wizard.

Då har jag tre sidor fullt inventory med grejjer du måste ha. :D

Katastrofal
2012-06-05, 18:31
Då har jag tre sidor fullt inventory med grejjer du måste ha. :D

Härligt!

Vad för slags gear är det första jag borde köpa? Resistance?

Jarod
2012-06-05, 18:39
Härligt!

Vad för slags gear är det första jag borde köpa? Resistance?

Inte förrän Inferno typ. Men boots med 15% snabbare walk, amulett med 15% snabbare attack och två ringar med 15% snabbare attack på varje samt ett vapen med bra dps. Klarar du dig rätt långt på. :naughty:

shadowfire
2012-06-05, 18:39

Beror på hur mkt pengar du har och vilken level du är på (hell, inferno?)

Ringar, amuletter + handskar skulle jag vilja ha +attack speed / +crit damage / +crit change / +min & max dmg / och möjligen +INT, men primärt det som proccar med int och vapnets dps där.

Allt annat: INT+VIT+All resistance+Armour och på skorna extra movement speed.

Vapen: så hög dps som möjligt, gärna hög attack speed på vapnet i sig och gärna +attack speed / + crit damage / + crit chance

1h+orb/shield eller 2h tvistar de lärde om. 2h ger oftast högre dps, men långsammare attack, MEN om du köper ett bra 1h med hög dps och har +crit/+dmg/ osv på en orb så får du ruggigt bra dps med 1h. Å andra sidan kan AP efficiency vara bättre med 2h om du har en bra attack speed, med 1h så kan det lätt bli att man blåser AP'n i botten hela tiden. Med 2h så går det lite långsammare och APn genereras.

Men som sagt, det hänger på pengar. Den gearen jag tittar på nu, som inte alls är speciellt über men som har den stats jag vill ha kostar mellan 1-1,5 mille per item.

mattilainen
2012-06-05, 18:49
någon som har någon wiz amu som man kan få köpa? Är 60 och behöver med vita och int. Skulle ju vara skönt att ha lite AR och eventuell crit. Samma gäller vapen. över 1.1 k dps med int/vita

Nordenator
2012-06-05, 18:55
någon som har någon wiz amu som man kan få köpa? Är 60 och behöver med vita och int. Skulle ju vara skönt att ha lite AR och eventuell crit. Samma gäller vapen. över 1.1 k dps med int/vita

Japp.. om du har penki :D (ah.. såg inte att du ville ha vita också)

http://neodym.se/Screenshot093.jpg

Jarod
2012-06-05, 18:57

Typ en sån här?

http://i.imgur.com/e2Rsq.png

Dakke
2012-06-05, 19:20
När det står DPS på vapen är det inränkat str dex int statsen osv?

mattilainen
2012-06-05, 19:21
Japp.. om du har penki :D (ah.. såg inte att du ville ha vita också)

http://neodym.se/Screenshot093.jpg

Typ en sån här?

http://i.imgur.com/e2Rsq.png

jao, liknande i alla fall. har letat lite nu men hittar inget jag direkt känner JA! men vad hade ni tänkt er?

kahuka
2012-06-05, 19:22
När det står DPS på vapen är det inränkat str dex int statsen osv?

Nope.

Nordenator
2012-06-05, 19:26
jao, liknande i alla fall. har letat lite nu men hittar inget jag direkt känner JA! men vad hade ni tänkt er?

2 mille. Mest för att jag inte använder den just nu. De med liknande stats började från runt 3.5 mille.

Dakke
2012-06-05, 19:45
Nope.

Vad räknas in? Bara dmg + vapnets attack speed?

tumme
2012-06-05, 19:47
]

Hittade med liknande stats som billigast kring 500k. I klassisk "jag-sätter-alltid-pris-under-alla-andra"-anda kan du få dem för 350k. Annars åker de ut på AH för 449k.

Tack snällt av dig. Bra pris men satsar lite högre just nu.

Fugly
2012-06-05, 19:48
Någon som kört igenom inferno med monk här? Kan ni isf dela med er av era builds och items?

Katastrofal
2012-06-05, 19:51
Inte förrän Inferno typ. Men boots med 15% snabbare walk, amulett med 15% snabbare attack och två ringar med 15% snabbare attack på varje samt ett vapen med bra dps. Klarar du dig rätt långt på. :naughty:

Har du dom sakerna? Hur mycket vill du ha isåfall?

Beror på hur mkt pengar du har och vilken level du är på (hell, inferno?)

Ringar, amuletter + handskar skulle jag vilja ha +attack speed / +crit damage / +crit change / +min & max dmg / och möjligen +INT, men primärt det som proccar med int och vapnets dps där.

Allt annat: INT+VIT+All resistance+Armour och på skorna extra movement speed.

Vapen: så hög dps som möjligt, gärna hög attack speed på vapnet i sig och gärna +attack speed / + crit damage / + crit chance

1h+orb/shield eller 2h tvistar de lärde om. 2h ger oftast högre dps, men långsammare attack, MEN om du köper ett bra 1h med hög dps och har +crit/+dmg/ osv på en orb så får du ruggigt bra dps med 1h. Å andra sidan kan AP efficiency vara bättre med 2h om du har en bra attack speed, med 1h så kan det lätt bli att man blåser AP'n i botten hela tiden. Med 2h så går det lite långsammare och APn genereras.

Men som sagt, det hänger på pengar. Den gearen jag tittar på nu, som inte alls är speciellt über men som har den stats jag vill ha kostar mellan 1-1,5 mille per item.

Tack för tipsen!

Har runt 1.1 mille och har just börjat på inferno.

Jarod
2012-06-05, 20:21
Har du dom sakerna? Hur mycket vill du ha isåfall?

Jupp, det har jag. Adda Kingslayer#2894 så ordnar vi det. Blåa ringar med 15% attackspeed + 126 extra armour kan du få för 14k/styck. Amuletter har jag flera med andra stats oxå beroende på vad du vill ha.

Edenfäll
2012-06-05, 20:29
Någon som kört igenom inferno med monk här? Kan ni isf dela med er av era builds och items?

Har inte kommit igenom hela än men act 1 och 2 kan jag leka i för tillfället, medan 3 och 4 är svårare. 3 är svårt pga det är så stora mobgrupper hela tiden, 4 går nästan lättare så länge det är ett begränsat antal mobs. Men generellt så måste du få upp dina resists samt fixa IAS och LOH. Jag hade dock 0 life on hit när jag kunde börja köra act 2 lätt, men då låga jag runt 600+ i alla resists, så det är någonstanns där du bör sikta. Jobbar för tillfället på att få över 1k resists för det hjälper något otroligt i act 3 och 4, sen självklart mer ias och life on hit.

Men så fort du får lite resists kan du farma act 2 snabbt, kört många runs där jag först kör zoltan questen (de tre gångarna, en hel del elite packs, när man ska hämta hans kropp osv) sen dödar man zoltan, sen kör man belial. Brukar ge runt 10-20 rares per run och tar max 1.5h, dock är det oftast mest skit men ibland har man tur.

Men gäller bara att få upp gear, så farma på. Så fort en akt blir lätt kan man köra roligare builds. Kör just nu Aura of Conviction - Overwave + dual wield i act 2, så det går snabbt som satan. Min generella build solo brukar vara 1h + sköld och sen typ:

Deadly reach - keen eye eller crippling wave - concussion. Har du life on hit kör du Fists of thunder - thunderclap då den proccar bäst.

Serenity, körde länge med healing runan men kör nu acsension, mycket bättre med 1 sek extra.

Healing spellen, antingen med extra heal eller extra dmg runan.

Sweeping strikes - bladestorm (suger dock för elites, jobbig att hålla uppe)

Mystic ally - earth ally eller Blind

Burkar växla mellan healing och dodge auran, vet inte vilken jag gillar bäst. Dodge auran med backlash runan är dock sick mot stora grupper mobs.

Bara att experimentera lite och fixa bättre gear så löser det sig =)

Adda Sykes#2462 så kan vi snacka om du vill.

Jarod
2012-06-05, 20:59
Vem är STF som ville adda mig? :D

shut teh face
2012-06-05, 21:15
Vem är STF som ville adda mig? :D
Jag. :)

Jarod
2012-06-05, 21:17
Jag. :)

Ah..cool. Blir ju paranoid när alla blir hackade hit och dit. :D

Jarod
2012-06-05, 21:21
Går det att sälja såna här på AH? Alltså går gör det ju men är den delen avstängd som med crafting-material?
Vad kan den vara värd? Har hittat två nämligen.

http://i.imgur.com/hzjMi.png

mattilainen
2012-06-05, 21:26
Går det att sälja såna här på AH? Alltså går gör det ju men är den delen avstängd som med crafting-material?

går säkert men detfinns ju med 6 atributes som går för ca 1 - 2 mill :) Så tror folk köper bättre om dom ändå ska crafta.

C h r i s
2012-06-05, 21:52

De flesta Exalted plans var värderade runt 5-10k när AH var uppe, Exalted Fine runt 200-400k, Grand exalted runt 1,5-3kk, mer än så vet jag tyvärr inte. :)

Knaz
2012-06-05, 22:45
Någon som har ett vapen med bra dps och int för lvl 35 som jag kan få köpa billigt? :)

Jarod
2012-06-05, 22:51
Någon som har ett vapen med bra dps och int för lvl 35 som jag kan få köpa billigt? :)

Ge mig ingredienser och vad det kostar så kan jag crafta åt dig. Fast AH blir nog billigare då. :)

Knaz
2012-06-05, 22:54
Ge mig ingredienser och vad det kostar så kan jag crafta åt dig. Fast AH blir nog billigare då. :)

De som finns på AH som är bättre än de jag har finns de inte buyout på eller så ligger den på 75k och uppåt och så mycket tänker jag inte betala för ett lvl 35 vapen :)

shadowfire
2012-06-05, 23:02
faaasiken då, var tvungen o vara social o se på film och mitt vinnande slutbud på bältet på AH låg så fint och orört på 1,1 mille.. å så loggar jag in nu och ser att jag torskade. Crap. Alla bra bälten ligger ju på 3 mille o uppåt i buyout, goddamned, en filmkväll ifrån ett bälte rikare. :D

Jarod
2012-06-06, 00:16
faaasiken då, var tvungen o vara social o se på film och mitt vinnande slutbud på bältet på AH låg så fint och orört på 1,1 mille.. å så loggar jag in nu och ser att jag torskade. Crap. Alla bra bälten ligger ju på 3 mille o uppåt i buyout, goddamned, en filmkväll ifrån ett bälte rikare. :D

Jag har massor bälten. Vad va det för stats på det du missade? Eller vad vill du ha för stats?

Edit: "Filmkväll"? Another one bites the dust.. :D

Kimball
2012-06-06, 00:41
Daumn, köpte 1h xbow 907 DPS med socket tidigare idag för 300k, nu finner jag inget under 1.5 miljoner? Dålig röta, men jag vill upp på 1k DPS sträcket! Kostar ju multum! Hur fasen når folk +100k dps? Tyckte jag köpte massa kul högdex-eq, men jag antar att det inte är tillräckligt då jag når ~70k med sharpshooter :(

C h r i s
2012-06-06, 00:53
Daumn, köpte 1h xbow 907 DPS med socket tidigare idag för 300k, nu finner jag inget under 1.5 miljoner? Dålig röta, men jag vill upp på 1k DPS sträcket! Kostar ju multum! Hur fasen når folk +100k dps? Tyckte jag köpte massa kul högdex-eq, men jag antar att det inte är tillräckligt då jag når ~70k med sharpshooter :(

+ atk speed ringar/amuletter med crit dmg incr + dex borde öka din dps en del?
Springer själv runt med 20k dps och lider av samma problem, uppgraderingar kostar miljoner, så du ska inte klaga! :D

Jarod
2012-06-06, 01:10
PsyStarcraft visar hur man går från 0-5 stack och avslutar med diablo på inferno. Barb OP! :D
http://youtu.be/US8Cs06qCAA

Jockefoten
2012-06-06, 06:52
Jag har nog gjort något allvarligt fel med min Wizard. Är Lv50 och det går inte att döda Diablo på NM.... Jag springer och springer och springer men han hinner ikapp mig och oneshottar mig. Någon som vet ungefär var man ska ligga rent statusmässigt vid lv50. Mina status är:
DMG 4567
Liv: 6340
AS: 1,34
MS: 0

shut teh face
2012-06-06, 07:21
Jag har nog gjort något allvarligt fel med min Wizard. Är Lv50 och det går inte att döda Diablo på NM.... Jag springer och springer och springer men han hinner ikapp mig och oneshottar mig. Någon som vet ungefär var man ska ligga rent statusmässigt vid lv50. Mina status är:
DMG 4567
Du har nog bara dåliga items, jag är lvl 45 och har 12.000 hp, 1.69 AS, 15 MS, iofs bara 2500 dps, men det finns inte så höga dmg vapen vid 45 som vid 50.

Kimball
2012-06-06, 07:30
+ atk speed ringar/amuletter med crit dmg incr + dex borde öka din dps en del?
Springer själv runt med 20k dps och lider av samma problem, uppgraderingar kostar miljoner, så du ska inte klaga! :D

Har redan +15% på såväl mina 2 ringar som amulett, likaså 13% på handskarna, min AS är 2.67 så den är ju inte helt åt skogen direkt. Iofs inte handlat ngt item över 250k än heller, så man kan väl inte begära att nå dedär trevliga dex-siffrorna än I guess. Nästa steg får väl bli att samla ihop till en vettig båge I guess.

Jockefoten
2012-06-06, 07:37
Du har nog bara dåliga items, jag är lvl 45 och har 12.000 hp, 1.69 AS, 15 MS, iofs bara 2500 dps, men det finns inte så höga dmg vapen vid 45 som vid 50.

Hmm kanske, har trots allt dött +20 gånger på Diablo nu....

Edit, hur mycket vit har du samt int?

shadowfire
2012-06-06, 08:02
Jag har massor bälten. Vad va det för stats på det du missade? Eller vad vill du ha för stats?

Edit: "Filmkväll"? Another one bites the dust.. :D

LOL! hahaha.. :D .. busted ;)

Jag söker följande, faktiskt inte lätt att hitta på AH heller:

Gloves minst armor 230 med stats: Minst 14% attackspeed, crit hit dmg + crit chance och helst med liiiite +INT på också. Bonus om det är förhöjd armor.

Belt minst armor 250 med stats: Minst 100-110 INT, gärna runt 70-80 VIT samt all resist, helst runt 35-50%. Bonus om det är förhöjd armor.

Pants minst 500 armor med stats: Minst 70 INT, gärna mer, en portion VIT samt all resist 35-50%. Beroende på hur hög INT/VIT är så 1 eller 2 sockets också, 1 socket räcker om någon av INT/VIT är över 100. Bonus med förhöjd armor.

Ont om items på AH och ringar ska vi inte tala om, de jag vill ha kostar runt 20 mille styck, gah... (attackspeed +crit dmg +dmg chance + int eller socket)

Kabuto
2012-06-06, 08:27
DMG 4567

Vad använder du för defensiva skills? Du hade väldigt lite liv och jag gissar att din armor är låg också.

Jockefoten
2012-06-06, 08:48
Diamond skin, förlängd tid till 8sekunder eller vad det är.
Energy Armor, första runan

Armorn är runt 2000 när EA är aktiverad.

Tricklew
2012-06-06, 09:28
LOL! hahaha.. :D .. busted ;)

Jag söker följande, faktiskt inte lätt att hitta på AH heller:

Gloves minst armor 230 med stats: Minst 14% attackspeed, crit hit dmg + crit chance och helst med liiiite +INT på också. Bonus om det är förhöjd armor.

Belt minst armor 250 med stats: Minst 100-110 INT, gärna runt 70-80 VIT samt all resist, helst runt 35-50%. Bonus om det är förhöjd armor.

Pants minst 500 armor med stats: Minst 70 INT, gärna mer, en portion VIT samt all resist 35-50%. Beroende på hur hög INT/VIT är så 1 eller 2 sockets också, 1 socket räcker om någon av INT/VIT är över 100. Bonus med förhöjd armor.

Ont om items på AH och ringar ska vi inte tala om, de jag vill ha kostar runt 20 mille styck, gah... (attackspeed +crit dmg +dmg chance + int eller socket)

Jo, det där itemsen hittar du inte billigt :D

Iphone

mattilainen
2012-06-06, 09:38
Diamond skin, förlängd tid till 8sekunder eller vad det är.
Energy Armor, första runan

Armorn är runt 2000 när EA är aktiverad.

varför ska den vara förlängd? Kör så den absorberar 20k istället för 10k.

Kör blink (om man nu har det på din level?) med mirrors och mirror image. Tar du då skada mer än en viss procent så kan du blinka igen. Sen kör blizzard som har chans att stunna runan. Force armor ofc. hydra (venom om du har).

Klarar du det inte då så är det något fel.