Visa fullständig version : Diablo III
Nu skiter jag i detta.. Error 12, fast att jag har korrekta inställningar.
asså hur tar man bort friends i listan ? folk som redan lagt till en som man inte ens känner
Lirat på amerikanska servern, akt 1 tog 3 timmar med jävligt mycket slow play... Lvl 15 barbar. Fett nice!
Hjälp mig Kwon :(.. Kan inte du ninjasparka någon så jag slipper Error #12
Du kan ju alltid lira på "The Amerikas" Greg om du inte orkar vänta :D
Lvl 42 barb vid kl 20. Och ja jag har spelat alldeles för mycket just nu mår jag otroligt jävla dåligt och ska sova:D Men roligt har det vart.
Alla kompisar är på Europa :/
Bara jag som fastnar på retrieving hero list? Jag har försökt nu i snart en timme... drygt!
The Americas funkar inte heller för tillfället, typ.
Bara jag som fastnar på retrieving hero list? Jag har försökt nu i snart en timme... drygt!
http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4079098676
Parachutes
2012-05-15, 21:35
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEJ!!!!! rövfärs och femhundra gröna kukar >_< Jag hade betainställningarna på mitt konto så min lvl 13 gubbe jag försöker logga in på är på US-servern...........
Monk eller barbarian verkar ballast. Melee för teh win.
Samuelelel
2012-05-15, 21:36
Känner mig nöjd över att ha hunnit med ett par timmar D3 på dagen idag, verkar ju vara stora problem just nu. Som nybörjade på Diablo känner jag mig redan fast efter ~5h. Lvl 18 barb och halvvägs genom act 2. Samisz#2526
Går det att flytta över en karaktär från en server till en annan? Eller måste man spela med den gubben explicit på den servern där karaktären skapades?
Edit. Såg nu att det inte gick. Får hoppas att The Americas funkar imorrn med då.
Det funka!? Seriöst. Vad fan.....Fast fastnade på retrieving hero-list.
Det funka!? Seriöst. Vad fan.....Fast fastnade på retrieving hero-list.
Lirat på den ikväll, kommer du till retrieving hero-list så tryck på cancel och försök igen... Funkat flera gånger för mig.
Lirat på den ikväll, kommer du till retrieving hero-list så tryck på cancel och försök igen... Funkat flera gånger för mig.
Men jag förstår inte varför mitt ex, köpt i Sverige, inte funkar på Europa-servern (error #12) fast funkar på Americas? Känns sjukt konstigt..
Men jag förstår inte varför mitt ex, köpt i Sverige, inte funkar på Europa-servern (error #12) fast funkar på Americas? Känns sjukt konstigt..
Global? :)
Det är väl för att det är problem med EU servern. Min key är inte EU utan "GLOBAL"
Är det möjligtvis någon snäll själ som har en trial nyckel jag skulle kunna få? Skulle verkligen uppskattas!
Global? :)
Det är väl för att det är problem med EU servern. Min key är inte EU utan "GLOBAL"
Det står global på mitt battle.net-konto. Men som jag förstod det så står det så på de flestas.
mattepatte
2012-05-15, 21:51
Jag hoppas inte jag spelade igenom Act 1 på America servrarna, för hittar inte min gubbe på Europa servrarna!
Också en bugg som är nu?
EDIT: ***** OCKSÅ!
Kom in på Americas... Men vill inte spela på Americas.. Fan då...
Okej. här är en lösning för er som fastnat på retrieving hero list. alt-tabba från spelet och gå in i aktivitetshanteraren och stäng agent32. Efter det så alt-tabbar ni tillbaks och testar igen. För mig var det success direkt :D
Ni som tycker normal är för enkelt, och bara gäspar er igenom hela svårighetsgraden, håll ut för NM är okristligt hårt..
Kundtjänst är ett skämt. De svarade aldrig mig varför Americas funkar och Europa ger mig Error #12, från ett spel som är köpt på Gamestop i Sverige.
De gav mig ett vagt svar och sa att det var "Resolved". Usel, usel kundtjänst.
King Grub
2012-05-15, 22:17
Kundtjänst är ett skämt. De svarade aldrig mig varför Americas funkar och Europa ger mig Error #12, från ett spel som är köpt på Gamestop i Sverige.
De gav mig ett vagt svar och sa att det var "Resolved". Usel, usel kundtjänst.
Tycker det är imponerande att du fick ett svar överhuvudtaget i dag. Undrar hur många tusen supportärenden dom får just nu.
Jens.Andersson
2012-05-15, 22:17
Klar med Normal :-) 70% av itemsen ska finnas i Nightmare, Hell och Inferno så det känns
rätt självklart att köra igenom det igen.
Tycker det är imponerande att du fick ett svar överhuvudtaget i dag. Undrar hur många tusen supportärenden dom får just nu.
Kanske just därför jag fick ett så vagt svar.
Ctrl-c + Ctrl-v.
Patriarch K
2012-05-15, 22:22
VILKET FÖRBANNAT SKITSPEL!! Jag som sett fram emot det i så många år. Så kommer den här skiten? Det är så det blir när man kastar in massa kvinnor och japaner i spel. Japanerna står för alla de häftiga "killsen" ála fightingspel av typen Street fighter med häftiga slag och allt överdrivet och kvinnorna står för det "användarvänliga". Man får ju inte göra ett skit i spelet? Inte plocka runt med sina potions i bältet utan det görs automatiskt eller på knappen Q, inte fylla på sina stat-points, man har väldigt begränsade möjligheter att välja skills så man vet ju redan vad man ska satsa på hela tiden. Dörrar lyser och det är pilar och skit överallt som visar precis vart man ska gå. Vad fasen är det här?! Går det att stänga av all jäkla användarvänlighet för jag är ingen gammal kärring som sitter och spelar! *screwy*
Finns ingen känsla alls i spelhelvetet och allt är bara värdelöst. Det enda positiva är att det är ganska schysst grafik, men diablokänslan är helt borta. När jag slår med min yxa vill kan kunna slå ett vanligt yx-slag, men nu låter det BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM varje gång jag slår med min yxa. Jäkla spädbarns-skit som är anpassat för 8-åringar och tanter.
Jag är säker på att Blizzard har anställt kvinnor eller bögar som ska bestämma användarvänligheten på spelet.
Fredszky
2012-05-15, 22:24
Klar med Normal :-) 70% av itemsen ska finnas i Nightmare, Hell och Inferno så det känns
rätt självklart att köra igenom det igen.
ja, självklart. rätt trist att känna sig klar efter man klarat av diablo på normal efter en dag. inte värt 500:- :D
(utan man ska jobba som en träl i år för att få ihop den perfekta hc-gubben och klara igenom inferno, för att dö av netsplit, då är det värt det)
nu slutade servrarna eller nåt funka :(
Jag kan komma in på Asia också... Asia och Americas, men inte Europe....jävla kukspel.
Jag kan komma in på Asia också... Asia och Americas, men inte Europe....jävla kukspel.
Du inser väl att USA är prioriterade för att de är USA?
Asia är också prioriterade för att de kommer att bidra med alla prylar till AH så att Blizzard kan börja tjäna pengar på att européer och amerikaner köper fete-gear. :D
edit: Europeerna får ligga efter så att de blir mer benägna att köpa prylar tidigt för att hinna ikapp amerikanarna (asiaterna är det inte lönt att försöka hinna ikapp).
Funkar bra för mig... är LVL 30 fast blivit några disconnects idag..
shadowfire
2012-05-15, 22:39
haha jag trodde jag skulle tycka det var ett nintendolir, men det var fan roligare än vad jag väntat mig.. @ lvl 10 wiz.
Du inser väl att USA är prioriterade för att de är USA?
Asia är också prioriterade för att de kommer att bidra med alla prylar till AH så att Blizzard kan börja tjäna pengar på att européer och amerikaner köper fete-gear. :D
edit: Europeerna får ligga efter så att de blir mer benägna att köpa prylar tidigt för att hinna ikapp amerikanarna (asiaterna är det inte lönt att försöka hinna ikapp).
Hehe :D.
Nej det stora problemet är ju att när jag försöker logga in på Europa så säger den att jag saknar licens, vilket jag inte gör, eftersom jag kan logga in på Asia och Americas.
Funkar klockrent för mig nu när jag väl fått det installerat. Inte ett enda error eller loginproblem.
Slaktaren#1448
Doctor Snuggles
2012-05-15, 23:03
Kan man flytta grejer mellan sina egna gubbar? Typ om man hittar ett bra barb vapen som wiz?
Alla dina karaktärer delar stash
Scratch89
2012-05-15, 23:32
Jag har inte lyckats åka tillbaka till akt 1 nu när jag kommit till akt 2. Hur gör man? I D2 kunde man bara gå till waypointen och välja en tidigare akt, eller gå till personen som tog en till nästa akt och åka tillbaka, men jag har inte hittat det nu. How to?
MasterChief
2012-05-15, 23:35
Orka läsa tråden. Orka googla. Någon som kör på sin iMac? Funkar Diablo till Mac?
Nu har jag lirat i tre timmar och måste ha paus. Trist att folk fortfarande inte kommer in.
Lvl16 wizard och just kommit till akt 2.
Detta...spelet...förstör...mitt.....liv......
På ett bra sätt! Fyfan vilken njutning att sitta 4 hormonstinna grabbar i Skype och vrålar kvinnoförnedrande kommentarer så fort Magda dyker upp!
Nu är jag så sjukt jävla besviken. Förklarat för dem två gånger nu, att jag kommer in på Americas, och Asia. Men inte Europa för jag får Error #12. Jag köpte mitt spel i Sverige, ett Europeiskt land. Får exakt samma svar en andra gång.
"Thank you for contacting us regarding the “Error 12” login message for Diablo 3.
As the Global Play feature is disabled until all regions are active, you will receive Error 12 when trying to log into a different region to your home region. Global play is now live, and you should not get this error anymore.
If you continue to get this error, please go to your battle.net account management page eu.battle.net/account and ensure that you have activated your CD key.
Our Knowledge Center is updated regularly with hot topics and current known issues. It's a great resource for players, with answers to many common questions. You can access the Knowledge Base by going to eu.battle.net/support"
På vilket sätt svarade de på min fråga, varför jag kan komma in på Americas och Asia med en Europeiskt köpt kopia?
Nu är jag så sjukt jävla besviken. Förklarat för dem två gånger nu, att jag kommer in på Americas, och Asia. Men inte Europa för jag får Error #12. Jag köpte mitt spel i Sverige, ett Europeiskt land. Får exakt samma svar en andra gång.
"Thank you for contacting us regarding the “Error 12” login message for Diablo 3.
As the Global Play feature is disabled until all regions are active, you will receive Error 12 when trying to log into a different region to your home region. Global play is now live, and you should not get this error anymore.
If you continue to get this error, please go to your battle.net account management page eu.battle.net/account and ensure that you have activated your CD key.
Our Knowledge Center is updated regularly with hot topics and current known issues. It's a great resource for players, with answers to many common questions. You can access the Knowledge Base by going to eu.battle.net/support"
På vilket sätt svarade de på min fråga, varför jag kan komma in på Americas och Asia med en Europeiskt köpt kopia?
Förstår din frustration, men de lär ha ganska fullt upp i CS.
Nåja, blev att döda Skeleton King och lite sånt småmysigt ikväll, riktigt skönt med lite hack n' slash på kvällkvisten ^^
Om några är sugna på att se Day9, Tristan och Liquid Sheth döda the Butcher så gör dom det snart. :D
http://sv.twitch.tv/day9tv
Wiz Khalifa
2012-05-16, 00:21
Orka läsa tråden. Orka googla. Någon som kör på sin iMac? Funkar Diablo till Mac?
Ja, Diablo fungerar till Mac.
Min barb... lvl 31 atm.
http://i46.tinypic.com/mie6b6.jpg
omg... yes! Äntligen nått öknen, min favoritmiljö i sånna här spel. :D :D
Lirade en hel del med Jazze ikväll, jag DH han barb, vi köttade på bra!
D3 var sjukt bra. Nu blir det lite sömn och nightmare imorgon :)
Fatalist
2012-05-16, 03:01
Ja jävlar vad kul det börjar bli i NM nu, man måste anstränga sig för att klara sig vidare. Riktigt bra action!
Nighmare är fan sjuk... första RARE dog jag 2ggr på... går inte kötta som i normal precis...
hur länge e de maintaince?
Dog typ 5 gånger mot sista bossen i act II, någon som har lite tips?
Den skadar ju typ 500+ hela tiden och har 16k hp.
Berggren91
2012-05-16, 06:04
zakkahraz#2461
Jazze#1535
Krysset#2869
Mattisboi@hotmail.com
Spence#2167
STF#2281
Scratch89#2270
aijou#2406
PepsiMax#2794
CptBacon#1710
Kan man få en ärlig recension av spelet? En som ser förbi uppkopplingsproblem och eventuella barnsjukdomar.
Själv är jag jävligt sugen, men håller mig undan i ett par veckor (kanske), så jag hinner bli klar med skolarbeten.
Är det bara jag som inte vet vad spelet går ut på?
verkar vara jävligt snygg grafik iallafall :)
Sitter och funderar på om jag brände att ändra server till europe.. Jag var inne i account settings och såg var man ändrade när jag installerade spelet. Vill minnas att jag ändrade också.. men känner mig inte säker och har inte datorn här.
Kan man (eller någon här som har spelet tillgängligt) se det? Kan man se någons karaktärer via battletagen t.ex.? Kolla i så fall PowPow#2703 (och adda gärna, började lira så smått igår, lvl 9-10 wiz, ska hänge mig från i eftermiddag och framåt).
Panik avslutad. Låg på europe :D
Vad är man (typ) för level när man klarar spelet på normal då? Fortsätter man levla upp när man spelar om det på nästa svårighetsgrad?
Nordenator
2012-05-16, 07:31
Vad är man (typ) för level när man klarar spelet på normal då? Fortsätter man levla upp när man spelar om det på nästa svårighetsgrad?
30-ish. Ja, man fortsätter levla. Jag är 39 nu (max är 60) på A2 NM.
Jag har inte lyckats åka tillbaka till akt 1 nu när jag kommit till akt 2. Hur gör man? I D2 kunde man bara gå till waypointen och välja en tidigare akt, eller gå till personen som tog en till nästa akt och åka tillbaka, men jag har inte hittat det nu. How to?
Scratchie, du kan, innan du startar ett spel, välja "change quest" och där välja alla act 1 bitar du önskar, om du inte redan fann det :)
Spelet är underbart, spelglädjen av att kötta sönder mobs har aldrig varit större! Glass-cannon build med Wizard ger fina dmg-siffror också! :D
Berggren91
2012-05-16, 07:37
Panik avslutad. Låg på europe :D
Annars hade det ju inte tagit allt för lång tid att lvla upp en ny till 10 ;)
Men jag kan förstå lättnaden :D
shut teh face
2012-05-16, 07:42
Roligt när man väl kommer in.. :)
Kan ni skriva era konton allihopa? (Kwon :))
Berggren91
2012-05-16, 07:47
With the following build it's possible to cast Vault every 2s and have a constant 75% increase to movement speed for free:
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/demon-hunter#..dV!aW!..bY
As long as you have 8 Discipline (DP) to cast the initial Vault, the subsequent Vaults will only cost 4 DP every 2s or 2 DP per second. The DH's default 1 DP per second regeneration rate reduces the cost further to 1 DP per second.
By using Preparation + Focused Mind constantly as soon as the 45s cooldown is up, you eventually get 45 DP which can also be viewed as 1 DP per second to make things simpler.
That leaves us with a 0 DP cost for Vault when cast every 2s. With the Tactical Advantage and Hot Pursuit passives you'll be running around at 75% increased movement speed all the time!
För er som lirar DH (som jag). Detta blir intressant att testa!
Annars hade det ju inte tagit allt för lång tid att lvla upp en ny till 10 ;)
Men jag kan förstå lättnaden :D
Sant, men det var den inre paniken att hamna ännu mer efter de andra som var smarta nog att ta semester igår och idag :D
zakkahraz#2461
Jazze#1535
Krysset#2869
Mattisboi@hotmail.com
Spence#2167
STF#2281
Scratch89#2270
aijou#2406
PepsiMax#2794
CptBacon#1710
Steel#2813
zakkahraz#2461
Jazze#1535
Krysset#2869
Mattisboi@hotmail.com
Spence#2167
STF#2281
Scratch89#2270
aijou#2406
PepsiMax#2794
CptBacon#1710
Steel#2813
PowPow#2703
Scratchie, du kan, innan du startar ett spel, välja "change quest" och där välja alla act 1 bitar du önskar, om du inte redan fann det :)
Spelet är underbart, spelglädjen av att kötta sönder mobs har aldrig varit större! Glass-cannon build med Wizard ger fina dmg-siffror också! :D
Kör du helt och hållet enligt denna?
http://diablo3dungeon.com/guide/3/Wizard_Glass_Cannon_AOE
Tehthing#2424
Håller dock på att tanka hem den digitala versionen
Parachutes
2012-05-16, 08:02
What.. är lvl cap 60??! >_<
Än så länge bara level 21, brorsan blev 51 igår innan han gick och lade sig för vila innan sista pushen.
Någon som börjat HC än ?
Noobfrågor från singelplayern: Vad tjänar man på att lira med flera andra? Bättre drops? Måste man vara på samma act?
BigSpawn
2012-05-16, 08:34
Bara lirat kanske 3timmar men hur fan levlar ni så fort:) är bara lvl10. Jag har dock aldrig lirat Diablo förr så har kollat lite på crafting osv
[QUOTE=Thewind;5773687]Noobfrågor från singelplayern: Vad tjänar man på att lira med flera andra?
Bättre drops?
Måste man vara på samma act?[/QUOTEy
Du tjänar:
1. Mer lulz
2. Teamplay i skype/vent/ts är alltid roligast om man inte är en bitterfitta
3. MF läggs ihop = högre droprate (förmodar jag) ingen kan stjäla dina drops ändå, och finner dina polare något gear till dig ger de det till dig om dom inte är douchebags, och vice versa.
4. Om du måste för att klara/få quests så ja, annars är du en fri man. Vi råkade cancla magda igår medan en ensam polare klickade accept och då kunde vi ej gå ner till boss eventet, han fick soloa henne och vi fick quest ändå :)
Tack! Tror jag sparar MP till nightmare och avnjuter normal i egen takt.
Sjukt roligt spel!
Kör på normal o märker att det börjar bli lite tuffare,hur fan ska det gå i NM eller liknande :)
Det här var ju chockande roligt, dom har lyckats göra det otroligt berondeframkallande :)
Knatcharn
2012-05-16, 09:31
Sjukt mysigt spel! :D
Damn vad roligt det var att lira ett gäng, mycket sköna grejjer till Kwon hittades :D
Tricklew
2012-05-16, 09:43
Damn vad roligt det var att lira ett gäng, mycket sköna grejjer till Kwon hittades :D
Sitter Kwon på skype?! Låter han som Bruce Lee?
Iphone
Om man köpt den digitala versionen genom Blizz hemsida. Var får man game koden och slå in?...
Om man köpt den digitala versionen genom Blizz hemsida. Var får man game koden och slå in?...
Du behöver inte göra det, låt klienten laddas ner, låt den stå och ticka även om det står 100% downloaded. Sedan bör det installeras och har du inte skapat en tag på Bnet så kommer den fråga dig om det. Det sköter liksom sig själv.
zakkahraz#2461
Jazze#1535
Krysset#2869
Mattisboi@hotmail.com
Spence#2167
STF#2281
Scratch89#2270
aijou#2406
PepsiMax#2794
CptBacon#1710
Steel#2813
PowPow#2703
Danneil#1847
Ni som spelat en del, är ni nöjda med era karaktärval? Jag har bara lirat monk i någon timme men funderar på att skapa en witch doctor istället då de verkar mer ombytliga.
Spelat monk till 36 än så länge, och det blir roligare och roligare för varje level man tar :)
Berggren91
2012-05-16, 10:41
Ni som spelat en del, är ni nöjda med era karaktärval? Jag har bara lirat monk i någon timme men funderar på att skapa en witch doctor istället då de verkar mer ombytliga.
yO! Tags/mail pls? :)
Spelar DH för övrigt, bara lvl 10 men riktigt kul än så länge!
Kör du helt och hållet enligt denna?
http://diablo3dungeon.com/guide/3/Wizard_Glass_Cannon_AOE
Nä, knappt alls faktiskt, har atm: http://us.battle.net/d3/en/calculator/wizard#bZYdTS!bY!ZZZZa på lvl 23, räknar nog ev. med att lira familiar med 1a runan för extra dmg när den blir tillgänglig sen också. RoF eftersom det är den högsta single target skillen tillgänglig just nu osv. Den har jag valt int+ och till viss del vit. på alla items, och således ha runt 280dmg nu på lvl 23, vilket i förhållande till tex barbs armor / dmg ratio verkar utvecklas som det skall, typ.
Han har garanterat ett halsband bestående av fyrklöver med tanke på hur mycket rare han fått från drops vs oss andra :P
Sitter Kwon på skype?! Låter han som Bruce Lee?
Iphone
Minst sagt.
Definitivt. WD verkar grymt underskattad också som sagt, bra dmg på många skills även om de har sämre range än Wiz, helt okej trade-off kan man tycka dock, Krysset presterade bra med klassen igår. Men som tidigare nämnt blir nog bannemig alla klasser intressanta vid högre lvls. Förutom kanske DH som på pappret, i mina ögon, har sämst omväxling vid valet av skills.
shut teh face
2012-05-16, 11:15
Jag är lite noob, men hur byter jag spells..
Du har ju 1-4
Sen höger musknapp, vänster musknapp
jag vill inte trycka på ikonerna för musen, gå in där och byta spell, kan jag inte byta dem på ett enklare sätt?
Du har ju 1-4
jag vill inte trycka på ikonerna för musen, gå in där och byta spell, kan jag inte byta dem på ett enklare sätt?
Nope, verkar inte så. Det Kwon tidigare läst om att man kunde skrolla över någon skillplacering för byte verkar tagits bort eller liknande :(
Patriarch K
2012-05-16, 11:28
Kommer man inte kunna fylla statpoints alls? Och man kan inte heller fylla points på skills utan det är runorna som gäller? Man kan dessutom byta sina skills hela tiden under spelets gång så att man "slipper" börja om på nytt och prova ett annat skillsystem som i 2:an? Am I right?
Berggren91
2012-05-16, 11:42
Kommer man inte kunna fylla statpoints alls? Och man kan inte heller fylla points på skills utan det är runorna som gäller? Man kan dessutom byta sina skills hela tiden under spelets gång så att man "slipper" börja om på nytt och prova ett annat skillsystem som i 2:an? Am I right?
Yes sir!
Scratch89
2012-05-16, 11:44
Korrekt. Nackdelen är att det inte går att tweaka sin karaktär och göra den på ett annorlunda sätt, t.ex att öka dexterity för att maxblocka som man gjorde i D2, utan man får leva med att vara svag och ynklig som magiker. Fördelen är att det inte finns några restriktioner förutom levels på items. Lagom kul att hitta en sköld som kräver 156 i dexterity eller strength när man bara har runt 100. :D
Angående skills/talens har du också rätt. Fördelen är att man har alla skills och runor som alla andra har och därför också kan klicka om och sätta andra spells om man möter snubbar som är immuna mot frost, t.ex. Nackdelen är att det är fördummande och det enda som egentligen varierar är vad man använder för tillfället, och det blir endast ett evigt gearsamlande. Känns lite som WoW.
Scratch89
2012-05-16, 11:45
Tack Kwon och Kimball för igår, förresten. Sjukt kul att spela. :) Nästan så att man inte vill spela själv, det är ju ett helt annat spel då.
zakkahraz#2461
Jazze#1535
Krysset#2869
Mattisboi@hotmail.com
Spence#2167
STF#2281
Scratch89#2270
aijou#2406
PepsiMax#2794
CptBacon#1710
Steel#2813
PowPow#2703
Danneil#1847
Kurash#2874
Bara spelat 3 timmar och dödat SK, men är gärna med nån dag nästa vecka.
shut teh face
2012-05-16, 12:03
Tack Kwon och Kimball för igår, förresten. Sjukt kul att spela. :) Nästan så att man inte vill spela själv, det är ju ett helt annat spel då.
Det verkar roligare o spela med någon, men det är jävligt kul ensam också. :)
Men alla spelade ju som gökar igår så nu har ju alla dragit ifrån ;P
Härligt när man kan konstatera, trots att det är det mest hypade spelet på länge, att det faktiskt är roligt på riktigt. Det känns välgjort, genomtänkt och sådär lagom trögt/lätt att levla. Kan dock stämma in lite i kritiken kring att man inte kan tweaka sin char utan att det bara handlar om inställningar... Det var den stora charmen med D2 att hitta den där OP-builden i de mest osannolika valen.
Sen är det en svår nöt att knäcka för programmerarna, för alternativet hade varit att köra någon slags reskill-option vilket i praktiken hade gjort det till vad det är idag, och utan reskill tycker jag att det blir lite väl... hardcore. Palla grinda en gubbfan till 80, inse att man valt fel i början och börja om...
Knatcharn
2012-05-16, 12:35
Härligt när man kan konstatera, trots att det är det mest hypade spelet på länge, att det faktiskt är roligt på riktigt. Det känns välgjort, genomtänkt och sådär lagom trögt/lätt att levla. Kan dock stämma in lite i kritiken kring att man inte kan tweaka sin char utan att det bara handlar om inställningar... Det var den stora charmen med D2 att hitta den där OP-builden i de mest osannolika valen.
Sen är det en svår nöt att knäcka för programmerarna, för alternativet hade varit att köra någon slags reskill-option vilket i praktiken hade gjort det till vad det är idag, och utan reskill tycker jag att det blir lite väl... hardcore. Palla grinda en gubbfan till 80, inse att man valt fel i början och börja om...
Klart man pallar... Iaf i D2 ^^
Catstyle
2012-05-16, 12:38
Började igår kväll. :)
Catstyle#1719
Scratch89
2012-05-16, 12:52
En kompromiss finns ju nu i D2s senaste patcher. Att man kan respecca en gång per svårighetsnivå. Det är en rätt fin balans, faktiskt. Att spela igenom normal med en sorceress som mosar fire ball är fina grejer, men det funkar inte riktigt lika bra på nightmare och hell, och då kan man ändra om. Problemet var väl att man som sorceress på normal sprang omkring med spells på level 1 för att man skulle spara till fetare saker sen, typ Frozen Orb. Det var otroligt frustrerande, men man blev OP efter lvl 30. Det blev bättre när de lade på synergier, men det var fortfarande lite samma sak.
Fredszky
2012-05-16, 13:00
föreslår att respecca kostar xxxx antal gold. så gold blir värt någonting.
man ska väl få kämpa lite med sina builds, annars är det inte lika kul när man väl har dem. tycker jag då.
Finns det något bättre än gula grejjer? Som i D2 fanns ju gröna men nu är böcker å sånt grönt istället. =(
Finns det något bättre än gula grejjer? Som i D2 fanns ju gröna men nu är böcker å sånt grönt istället. =(
Det finns orangea items. Eller ja de är inte riktigt orange men typ brun/orange.. duno iaf så dom är legendary och har speciella namn. Du kan enkelt se dom om du söker lite i auction house.
Hittade ett per legendary boots på akt 2, vid lvl 21 typ. Nice :)
zakkahraz#2461
Jazze#1535
Krysset#2869
Mattisboi@hotmail.com
Spence#2167
STF#2281
Scratch89#2270
aijou#2406
PepsiMax#2794
CptBacon#1710
Steel#2813
PowPow#2703
Danneil#1847
Kurash#2874
Slaktaren#1448
Pressar inte så hårt, men är det någon som vill slakta lite så bara skicka message ingame (:
tossefar
2012-05-16, 13:46
Jag har precis börjat nightmare, någon som är i krokarna som vill samåka?
tossefar#2487
De va ju de som gjorde D2/LOD till bästa spelet någonsin, att om man pickade fel eller skaffade items som man inte tänkt fick man börja om, när de begav sig hade jag flera acc med 90+ chars som va kassa för jag typ satte 3 för mkt i styrka på en sorc för att ha tex russel (de där mf armorn) för att sen inse typ att man hittade en SOJ med + 3 styrka lr nåt.
Inte köpt D3, vet inte om jag vill, kraven sen D2 ligger ju på supernivå.
zakkahraz#2461
Jazze#1535
Krysset#2869
Mattisboi@hotmail.com
Spence#2167
STF#2281
Scratch89#2270
aijou#2406
PepsiMax#2794
CptBacon#1710
Steel#2813
PowPow#2703
Danneil#1847
Kurash#2874
Slaktaren#1448
Mazr#2176
lvl 18 barb, pressar inte så hårt men kör vissa kvällar och mornar :)
Sant, men det var den inre paniken att hamna ännu mer efter de andra som var smarta nog att ta semester igår och idag :D
Frågan är hur smart det var egentligen
http://blogs-images.forbes.com/danielnyegriffiths/files/2012/05/error378.jpg
Du har ju 1-4
Options , Elective Mode, kan du dra skills till den Plats du vill.
Options Keybinds kan du sätta så piltangenterna eller valfri knapp aktiverar 1-4 om du nu inte gillar att trycka på 1-4.
Hmmm. Tungt svärd à la Conan eller dual wield på min baba? Det är ju frågan.
Japp. Har sålt massor via AuctionHall (blått och gult skit) och köpt ett gäng Legendaries (gold) och set-items (Grönt) nu.
Sök på Armor och Rare för att hitta alla gula grejjer och sök på Legendary så hittar du alla guldisar och gröningar.
jag tänkte köra 2h svärd först, men sen insåg jag att jag inte hittade något som var bättre än 2st duals, sen bytte jag till att köra 1h och sköld :D
Redan legendaries i spelet?
Någon som vet varför typ 300 points av mina Achievments bara försvunnit, "Complete Diablo on Normal with Barbarian försvann, trots att jag i detta skede sitter och spelar Nightmare och klarade av honom i natt.
Lustigt.
Jag har några Legendaries Tricce!
ddewe, här är ett tidigt Resistance-gear om du fixar 3 bitar
http://oi47.tinypic.com/2gtznr9.jpg
Nope, verkar inte så. Det Kwon tidigare läst om att man kunde skrolla över någon skillplacering för byte verkar tagits bort eller liknande :(
Jora, sätt på "Elective Mode" under gameplay options så får man sätta skills exat hur man vill. :)
http://i.imgur.com/TngVb.jpg
Och en fråga till...hur använder jag Blacksmith och Jewelry recepten som droppats?
2h vapen har najs range på Whirlwind, men du får ju mer survivability med Sword n Board.
Lundberg körde Dual Wield först och Scratch kör en Lysande Yxa med en Shield.
Men efter att ha hittat en fin Halberd så bytte Lundberg till det monstervapnet ist.
Kwon: Den har på tok för dåliga stats för att det ska vara värt det :(
Klicken: Du använder dom för att crafta och levela dina artisans :)
Patriarch K
2012-05-16, 14:41
Korrekt. Nackdelen är att det inte går att tweaka sin karaktär och göra den på ett annorlunda sätt, t.ex att öka dexterity för att maxblocka som man gjorde i D2, utan man får leva med att vara svag och ynklig som magiker. Fördelen är att det inte finns några restriktioner förutom levels på items. Lagom kul att hitta en sköld som kräver 156 i dexterity eller strength när man bara har runt 100. :D
Angående skills/talens har du också rätt. Fördelen är att man har alla skills och runor som alla andra har och därför också kan klicka om och sätta andra spells om man möter snubbar som är immuna mot frost, t.ex. Nackdelen är att det är fördummande och det enda som egentligen varierar är vad man använder för tillfället, och det blir endast ett evigt gearsamlande. Känns lite som WoW.
Det är en bamsestor nackdel IMO. Man spelade ju lite för att få level up nästan så att man kunde fylla på någon ny och cool skill och få den bättre. Ibland väntade jag 6st lvl+ innan jag fyllde för då var det alltid kul att fylla alla på en gång för att märka enorm skillnad.
Nu kan man ju dessutom byta och greja så alla gubbar blir ju helt identiska. Då förlorar man poängen med att ha två barbarians exempelvis. En för offensivt och en för defensivt osv :(
shadowfire
2012-05-16, 14:50
ooh min första ring-drop, rare item dessutom.. *cupid*
Installerar, 50% fortfarande osäker på vilken klass det blir *gah!*
Vill inte vara en altoholic som i wow :D
shadowfire
2012-05-16, 14:55
kan man maila items till någon annan? eller måste man hitta nått sånt där AH?
hittade en rare barb polearm typ som jag inte har någon nytta av iaf
Nej det går inte att maila men du kan sälja den på AH för någon tusing. Annars kan du spara den och ge det till någon snäll barbar du möter i spelet eller till din egen framtida barbar.
kan man maila items till någon annan? eller måste man hitta nått sånt där AH?
hittade en rare barb polearm typ som jag inte har någon nytta av iaf
Join samma game, lägg ut på marken och han plockar upp det?
är det bara jag som tycker att man hittar eller får väldigt lite bra gear i spelet?
är det bara jag som tycker att man hittar eller får väldigt lite bra gear i spelet?
Då får du skapa din egen lycka, antingen via smeden eller auktionshuset.
En kompromiss finns ju nu i D2s senaste patcher. Att man kan respecca en gång per svårighetsnivå. Det är en rätt fin balans, faktiskt. Att spela igenom normal med en sorceress som mosar fire ball är fina grejer, men det funkar inte riktigt lika bra på nightmare och hell, och då kan man ändra om. Problemet var väl att man som sorceress på normal sprang omkring med spells på level 1 för att man skulle spara till fetare saker sen, typ Frozen Orb. Det var otroligt frustrerande, men man blev OP efter lvl 30. Det blev bättre när de lade på synergier, men det var fortfarande lite samma sak.
Det är en bra lösning, alt att låta det kosta gold som då såklart måste ha ett egentligt värde ingame. Nackdelen kan bli att den som är stadd i kassan i verkligheten och kan köpa mer eller mindre obegränsat med ingamegold IRL kan reskilla fritt, något som skulle kunna lösas med en exponentiellt ökande kostnad efter ett antal reskillningar.
Diskussionen påminner om någon jag hörde i något YT-klipp där problemen med att ha XP-minus eller gold-minus som straff för att dö. Det måste vara kännbart men ändå spelbart liksom.
shadowfire
2012-05-16, 15:31
Join samma game, lägg ut på marken och han plockar upp det?
ah fungerar det med rare osv med? smutt!
shadowfire
2012-05-16, 15:33
Då får du skapa din egen lycka, antingen via smeden eller auktionshuset.
+1
Plöjde lite pengar på smeden och vips fick jag riktigt bra gear, mkt bättre än jag hittat. Det kostar dock en jefla massa mats upptäckte jag på lite högre level..
... råkade för övrigt dö första gången precis, lvl14 @ northern highlands. Har varit overpowered som fan hela vägen fram tills nu, men åkte på spjutkastande fanskap och satt o käkade ostbågar med vänsterhanden och hann inte komma åt Q :D ... trodde inte man behövde använda healing potions alls, men nu fick jag äntligen lite motstånd.
Nu har man dödat "The Butcher", då taggar man till för benpasset! :D
Sjukt bra spel för övrigt, lite för bra för övriga livets välmående för tillfället.
+1
Plöjde lite pengar på smeden och vips fick jag riktigt bra gear, mkt bättre än jag hittat. Det kostar dock en jefla massa mats upptäckte jag på lite högre level..
... råkade för övrigt dö första gången precis, lvl14 @ northern highlands. Har varit overpowered som fan hela vägen fram tills nu, men åkte på spjutkastande fanskap och satt o käkade ostbågar med vänsterhanden och hann inte komma åt Q :D ... trodde inte man behövde använda healing potions alls, men nu fick jag äntligen lite motstånd.
Haha dat dere diablo diet! :D
The Draf
2012-05-16, 15:48
Skönt att det blir lite motstånd innan man klarat normal. D2 var ju busenkelt fram till duriel på nightmare, såvida man inte fick gear av någon eller annat fusk.
Rellos_87
2012-05-16, 16:04
När sista tentan är gjord den 30 maj så blir det direkt att köpa Diablo 3! Bara tanken att få basha monster med Kwonster är ju lockande! *drool*
Jora, sätt på "Elective Mode" under gameplay options så får man sätta skills exat hur man vill. :)
Jag misstolkade ursprungsfrågan då tror jag, tänkte att han ville kunna byta skillen som är assignad högerklick snabbt osv.
Masterpan
2012-05-16, 16:29
När jag sätter i skivan för installering händer ingenting, inget enhet kommer upp på Dator. Testat att starta om datan och sätta in skivan flera gånger. Inget händer.
Någon som vet hur man kan lösa problemet? :)
Edit: Det funkar tydligen inte för några spel.. Vad fan har hänt? Cd-läsaren reagerar inte när jag sätter in nån skiva
Något fel på cd-läsaren? :)
Gå in på den här datorn och ta CD-enheten och starta/öppna?
Den har laddat ner 100% men inget händer?
Den har laddat ner 100% men inget händer?
Dear customer, Blizzard entertainment is aware that you have a real life. please keep it that way
Regards
Blizzard entertainment
Dear customer, Blizzard entertainment is aware that you have a real life. please keep it that way
Regards
Blizzard entertainment
äsch då, ska bara spela lite :D
äsch då, ska bara spela lite :D
Så säger du när vi käkar också*hug*
Så säger du när vi käkar också*hug*
5 burgare senare cofffee
15 burgare senare cofffee
;)
Nu har jag lyckats starta installeraren men den vill att jag sätter i cd:n men jag laddade ju ner det från hemsidan efter jag betalat.
Och inget händer på installeraren
Derp? Bytte password på mitt konto, nu är gubben borta..?? *gah!*
shadowfire
2012-05-16, 17:12
jävlar vad tid det tog att köra igenom act1, iaf om man kör alla subquests o sidospår osv.. whoah.. börjar precis act2 nu, känns som om jag ligger miltal efter alla andra koloiter som redan börjat :P
Jens.Andersson
2012-05-16, 17:30
jävlar vad tid det tog att köra igenom act1, iaf om man kör alla subquests o sidospår osv.. whoah.. börjar precis act2 nu, känns som om jag ligger miltal efter alla andra koloiter som redan börjat :P
Akt 1 och 2 är de längsta. Akt 4 är jättekort så du kommer rätt snabbt ifatt.
Det gör du icke, jag spelar i slowmotion :)
Dessutom är jag ju tvungen att prova några levlar på alla klasser men nu verkar jag fastnat lite för en mage.
shadowfire
2012-05-16, 17:33
haha då ska jag inte avslöja att jag dött duktigt med min wiz och åker på fetsmisk just nu på act2 :D .. i party med någon så är det ownage, men solo är fan svårt redan på normal lol.. precis all mob kastar bomber o spjut o annat skoj o sopar väck halva livbubblan i ett nafs. Här på act2 verkar det vara "kasta en spell, flytta på dig som fan, kasta en ny, flytta på dig som fan" osv. Halva act1 var dock mysbyxelir med en wiz.
Hmm, ok jag räknade halvt med att det skulle komma mera CC-spells framöver eftersom redan nu räcker inte frostnova riktigt. Demon hunterns cc verkar bättre i tidiga levlar.
Det är samtidigt lite grejen som gör det kul också, att man inte bara köttar mindless in i allt utan man måste jobba för killsen.
Masterpan
2012-05-16, 17:47
Min Cd-rom läsare verkar vara typ.. avstängd. Börjar inte låta så där som de gör när jag sätter in någon skiva och kommer inte upp någon enhet på Dator.
Vet nån hur man åtgärdar detta?
Till er med installationsproblem, ladda ner det från battlenet (bara regga er key till ert konto) och ladda ner installern där. När den i sin tur laddat ner alla filer så vänta tills installationsrutan kommer av sig själv, efter nedladdningen decoas alla filer vilket kan ta ett tag, men det visas inte utan det står bara Finished download el dyl. när rutan kommer av sig själv så rocka loss.
ngn som vill lira?
är på act III Del 7 just nu med min lvl 28 barbar.
Min Cd-rom läsare verkar vara typ.. avstängd. Börjar inte låta så där som de gör när jag sätter in någon skiva och kommer inte upp någon enhet på Dator.
Vet nån hur man åtgärdar detta?
Laddar ner det från "account management" på battle.net :)
Påstår fortfarande att ni är hardcore gamers! Själv har man ca 3h played och nyss dödat arachnae, inte ens i närheten av att klara act I än känns det som! Igår när jag la mig och sov dödade en kompis till mig skeleton king på nightmare, kändes ju soft att höra!
shadowfire
2012-05-16, 18:17
Hmm, ok jag räknade halvt med att det skulle komma mera CC-spells framöver eftersom redan nu räcker inte frostnova riktigt. Demon hunterns cc verkar bättre i tidiga levlar.
Det är samtidigt lite grejen som gör det kul också, att man inte bara köttar mindless in i allt utan man måste jobba för killsen.
frostnovan gör inte så mkt mer än fryser dem, med wave of force blir det lite roligare... banka på med frostnova, sedan kör magic missile eller chain light, så fort fienden börjar röra på sig igen så drar man waven, stunnar dem o tar det sista med chain light.. jag fick det dock svettigt på butcher, hade sådan förbaskad otur med elden i golvet samtidigt som jag försökte undvika hans kedja, gah.
Kul o se butcher igen, älskade honom i Diablo I.
Dock kändes det som elden i golvet var hämtad från en fiende i RIFT som jag inte kommer på namnet nu.. konstanin? man måste hela tiden förflytta sig o blir förvarnad om när skiten kommer.
Dock kändes det som elden i golvet var hämtad från en fiende i RIFT som jag inte kommer på namnet nu.. konstanin? man måste hela tiden förflytta sig o blir förvarnad om när skiten kommer.
Finns ju massa sånt i exv. wow osv.
jag,pepz o nån till körde till act 3, man blir bra mör i huvudet efter ett tags bash and smash :P
sjukt jäkla kul spel!
jimmyboy
2012-05-16, 19:05
Men shit vad trött jag bliiir. Av någon anledning så var det satt American server som standard...så efter att spenderat hela gårdagen på att lira och ha kul så får man idag veta av kompisen man körde med att vi körde på just Amerikanska servern...kul liv, bar att börja om på Europeiska då :(
shadowfire
2012-05-16, 19:07
Finns ju massa sånt i exv. wow osv.
awh sedär
jag,pepz o nån till körde till act 3, man blir bra mör i huvudet efter ett tags bash and smash :P
sjukt jäkla kul spel!
ja och jag fick sjukt go boost av jazze på act2 nu, jävlar vad det gick undan med en barbar som köttade på... visste inte att barbs fick whirlwind så pass tidigt? trodde det kom senare.
Saknar dock en kul upgrade för wiz nu, det har gått flera levels och det är mest obetydliga runor o tramsspells jag fått.. jag vill ha flamewall eller nått skoj! *flex*
Gjorde dock lite skillnad att få ny gear i act2 som drops, den var typ dubbelt så bra som min gear innan, trots att jag craftat gear som var bättre än drops i actI...
shadowfire
2012-05-16, 19:28
har lvl3 på smeden nu iaf om någon som är sub level 18 vill ha något craftat för att underlätta leveling... kan crafta items till lvl 22-25, för samtliga klasser.. bara o hojta till åt zakkah i liret
Jockefoten
2012-05-16, 19:31
awh sedär
ja och jag fick sjukt go boost av jazze på act2 nu, jävlar vad det gick undan med en barbar som köttade på... visste inte att barbs fick whirlwind så pass tidigt? trodde det kom senare.
Saknar dock en kul upgrade för wiz nu, det har gått flera levels och det är mest obetydliga runor o tramsspells jag fått.. jag vill ha flamewall eller nått skoj! *flex*
Gjorde dock lite skillnad att få ny gear i act2 som drops, den var typ dubbelt så bra som min gear innan, trots att jag craftat gear som var bättre än drops i actI...
Wizard får rätt feta grejer, Jag, Jazze och Spence spelade ut akt 2 innan och Spence (wizard) dödade act2-bossen själv. :D
lvl 32 barb i act 1 nm, soloade hela normal utan några större problem :) NM är dock betydligt svårare och kör nu mest i grupp.
NM färdigt, nu ska vi se om hell är så svårt som blizzard påstår..
edit: det är så svårt som blizzard påstår
NM färdigt, nu ska vi se om hell är så svårt som blizzard påstår..
edit: det är så svårt som blizzard påstår
Precis klar med NM också, act 3 & 4 var helt klart svårare. Vissa magicpacks och raremobs var riktigt jobbiga.
Men shit vad trött jag bliiir. Av någon anledning så var det satt American server som standard...så efter att spenderat hela gårdagen på att lira och ha kul så får man idag veta av kompisen man körde med att vi körde på just Amerikanska servern...kul liv, bar att börja om på Europeiska då :(
Haha samma här, som tur var hade jag inte hunnit så långt.
Förkukat att us är satt som default region.
Hittade min första legendary! :D Scrimshaw, 1h-spear för lvl 15.
Funderar på att AH:a den. Men för vilket pris tycker ni?
jaha, då körde man ut normal då :( nu är det ju bara samma story all over... Jag gillar story!
lvl 31 barbar dual wield!
Oxå precis kört ut det solo på normal. Wizard är fan imba.
Normal, nightmare, hell, inferno. Svårighetsgrader? Rätt ordning? Något helt fel?
Normal, nightmare, hell, inferno. Svårighetsgrader? Rätt ordning? Något helt fel?
korrekt!
Glad att jag är långsam, då får jag njuta av storyn längre. Bara på Act 2 normal ännu.
Har spelat 14h.
Skeleton King var seg på lvl 7. Gick public och det var inga problem efter det :)
jag tänkte köra 2h svärd först, men sen insåg jag att jag inte hittade något som var bättre än 2st duals, sen bytte jag till att köra 1h och sköld :D
2h vapen har najs range på Whirlwind, men du får ju mer survivability med Sword n Board.
Lundberg körde Dual Wield först och Scratch kör en Lysande Yxa med en Shield.
Men efter att ha hittat en fin Halberd så bytte Lundberg till det monstervapnet ist.
Kör dual. Fungerar riktigt bra :). Förutom mot Skeleton King.
jag bytte till dual efter att ha sett lite hur andra lirar, med frenzy och andra abilities som healar.
jag bytte till dual efter att ha sett lite hur andra lirar, med frenzy och andra abilities som healar.
Körde alltid tvåhandat svärd på D2. Vill köra det igen helt enkelt :). Men dual är riktigt Nice.
tycker folk whirlwind är bra? tycker den verkar lite sådär nu i början
shadowfire
2012-05-16, 22:51
lol jag åkte på fetingdunk av slutboss på act2, jazen fick ressurrecta mig typ 6 ggr... jazze kunde stå helt stil i lugn o ro o rezza, medan jag dog ruggigt snabbt.. gick ju inte o kitea bossen :P.. livet som läderlapp med truckerkeps och vaniljstav är hårt.
omgomgomgg
Big spoiler: https://www.youtube.com/watch?v=JeQzJC-vS40
jimmyboy
2012-05-16, 23:08
Haha samma här, som tur var hade jag inte hunnit så långt.
Förkukat att us är satt som default region.
Ja, vem fan kom på den idén? Tyckte jag läste någonstans också att det skulle vara "global gaming" så jag tänkte "äh, jag behöver inte bry mig om att välja server eller ens kolla upp det". Jag hann in i halva act 2, så inte så fasligt långt, men ack så störande *gah!*
Wizard får rätt feta grejer, Jag, Jazze och Spence spelade ut akt 2 innan och Spence (wizard) dödade act2-bossen själv. :D
Hahaha ja jävlar fick springa och ressa er hela tiden. :D
Tycker dom har byggt upp miljöerna så jävla bra, varje akt liksom höjjer stämningen avsevärt, akt 3 börjar verkligen bli helvetisk. :)
Jäklar vilka horder man får kämpa mot bara i normal, blir sjukt i nightmare.
Spartansk
2012-05-16, 23:43
Nån som spelar Diablo III mellan seten?
http://www.twitch.tv/nl_kripp
Dessa grappar plockade precis The Butcher på inferno. Riiiktigt fet dps som super-saiyan.
Gabriel Forslund
2012-05-16, 23:52
Måste kämpa för att hålla mig vaken när jag spelar Diablo 3. Sjukt att det kan vara ett sånt sömnpiller första dagen man spelar. Varför så linjärt, tråkigt och casual. Har ju väntat så länge på det här...?
haha tar aslång tid att döda mobsen :D
tycker folk whirlwind är bra? tycker den verkar lite sådär nu i början
Jag tycker den funkar bra om man använder groundstomp med perken som gör att mobsen sugs in till dig.
Ni som kör solo, kör ni med eller utan den där companion/templar snubben man kan ha med sig? Känns fuskigt.
Ni som kör solo, kör ni med eller utan den där companion/templar snubben man kan ha med sig? Känns fuskigt.
Körde med efter ett tag. Som wizard behövde man fan en tank på vissa ställen. :cool:
Daaamn vad kort 4e akten var. Hoppas vissa saker blir "bättre" i nightmare, annars blir jag ledsen :)
Jag har kört helt utan, dock barbarian :) groundstomp och whirlwind :D
Fatalist
2012-05-17, 02:54
55 nu, nån som är 60? Nån som faktiskt kan spela med party i hell utan att bli helt uppätna? Vi får grinda solo atm för att klara av hell.
Vi är tvungna att passa på att sova nu då servrarna är nere :(
55 nu, nån som är 60? Nån som faktiskt kan spela med party i hell utan att bli helt uppätna? Vi får grinda solo atm för att klara av hell.
Vi är tvungna att passa på att sova nu då servrarna är nere :(
Är 55 också vi har kört igenom till act III på hell 4 pers hela vägen har gått ganska bra fast vissa skill-kombinationer på rare-mobs så är det bara att springa förbi :)
Körde med efter ett tag. Som wizard behövde man fan en tank på vissa ställen. :cool: Bara level 25 hittills med min wizard men man är helt jävla overpowered. Dödar allt innan de hinner fram till mig :s Chain lightning ftw.
Ifall man installerar med skiva, hur mycket måste man ladda ner då? Patchar, etc?
Hmm lite troubleshooting så här på morgonkvisten.
Har inhandlat och laddat ner D3 från Blizzards hemsida. Ska installera men när jag önskar välja mapp får jag hela tiden meddelandet "Invalid installation option. Please try again"
Vad är detta? Kan jag inte bestämma var spelet ska läggas?
Kallsone
2012-05-17, 07:48
Spelade några timmar igår, har aldrig spelat diablo 2. Tyckte detta var jävligt enformigt faktiskt. Man trycker bara på vänster och höger musknapp så man får kramp i handen. Finns det något jag missat?
Och jag har massa saker som är "unidentified". Hur fan fixar jag det?
skitspel.
shadowfire
2012-05-17, 07:51
Hmm lite troubleshooting så här på morgonkvisten.
Har inhandlat och laddat ner D3 från Blizzards hemsida. Ska installera men när jag önskar välja mapp får jag hela tiden meddelandet "Invalid installation option. Please try again"
Vad är detta? Kan jag inte bestämma var spelet ska läggas?
det fick jag också första svängen, stängde ner installationsprogrammet helt och startade upp den på nytt sen, då gick det bättre. Du kan installera det var du vill.
Spelade några timmar igår, har aldrig spelat diablo 2. Tyckte detta var jävligt enformigt faktiskt. Man trycker bara på vänster och höger musknapp så man får kramp i handen. Finns det något jag missat?
skitspel.
du högerklickar på en unidentified och väntar några sekunder, det är en "open sesame"-funktion så man ska sitta mer nerverna på spänn ett tag är det tänkt
shadowfire
2012-05-17, 08:02
ett måste nästan som solowiz iaf.
det fick jag också första svängen, stängde ner installationsprogrammet helt och startade upp den på nytt sen, då gick det bättre. Du kan installera det var du vill.
Tack! Det funkade! *kissass*
du högerklickar på en unidentified och väntar några sekunder, det är en "open sesame"-funktion så man ska sitta mer nerverna på spänn ett tag är det tänkt
haha vafan, jag som gått och tyckt det är jävligt skumt att inga scroll of identification har droppat :D
Jag har inte kommit igång med min crafting heller, kanske man borde?
Min barb har nu då dött en 10 gånger i första akten. Blir lite jävligt när det laggar så överjävligt, lite tuffare när de plötsligt får i5+ sekunder att bulta på honom helt fritt.Sedan så hoppar man ur gamet, blir ju helt omöjligt att avancera*gah!**gah!**gah!*
shadowfire
2012-05-17, 08:52
haha vafan, jag som gått och tyckt det är jävligt skumt att inga scroll of identification har droppat :D
Jag har inte kommit igång med min crafting heller, kanske man borde?
hahah gz :D ..
craftingen är lite småskum.. först tyckte jag att den var toppen, jag kunde crafta bättre armour än vad jag hittade osv, men nu är det tvärtom, jag kan crafta bättre armour än vad jag har - men som kräver en högre level (är 25 och kan crafta typ level 29-prylar)...
Så crafting känns som om det är värt det vid en viss nivå (apprentice, journeyman, master osv). Mellan de olika nivåerna kan man roa sig med att nyttja drops.
Insåg dock hur mycket +INT gör för en magikers dmg, höjde från 50 i dmg till 123 genom att bara byta lite gear. Ni andra som är wiz, kör ni med sköld för ökad block/armour i offhand eller kör ni med någon orb eller bok?
skitspel.
Högerklicka på dem.
Galet mycket mervärde att spela med andra. Lira solo hade jag aldrig pallat mer än ett litet tag. "Sociala gemenskapen" gör minst 80% imho :)
Insåg dock hur mycket +INT gör för en magikers dmg, höjde från 50 i dmg till 123 genom att bara byta lite gear. Ni andra som är wiz, kör ni med sköld för ökad block/armour i offhand eller kör ni med någon orb eller bok?
Skoja inte, +500% dmg genom int gör sitt till, 6-8dmg ring ger bra mycket mer än man tänker att det gör!
Hade jag lirat solo hade jag satsar mer på armor osv och därmed sköld, nu kör jag pure dmg i princip och satsar på vit / int på all gear i princip. Men man får ju anpassa sig, eftersom armor i D3 reducerar _all_ sorts dmg och inte bara melee är det ju en bra mycket trevligare stat nu, dock.
ngn som precis kommit igång med nightmare som vill lira? :]
skitspel.
Själva grindandet kan vara enformigt. Är väl inte det som är tjusningen med diablo för mig iaf. Det är mer byggandet och tweakande av karaktären för att få den så bra som möjligt. Själva grindandet är som att fiska. Rätt avkopplande. Fast efter items istället för fisk(märklig jämförelse lol )
Stackar så mycket int och +dmg jag kan, förutom det vitality, kör också glass canon samt magic weapon, level 30 och 530 damage. :)
Använder frost nova, diamantskinnet och bubblan dör aldrig i princip inte ens på bossarna, fast fortfarande på normal min gissning är att jag får specca om lite mer defensivt på nightmare. Ang. bubblan så andra runet man får ökar damage ytterligare 20% på allt innanför bubblan, ovärderligt!
shadowfire
2012-05-17, 10:16
Vadfan gör de där Fallen Maniac, fattar ingenting. De oneshottar mig på Normal i Keep Depths... de ser gröna ut, sätter sig ner och gör något och sedan åker jag på en fetingsmäll. Kan man inte se i någon console eller något vad man dog av?
Vadfan gör de där Fallen Maniac, fattar ingenting. De oneshottar mig på Normal i Keep Depths... de ser gröna ut, sätter sig ner och gör något och sedan åker jag på en fetingsmäll. Kan man inte se i någon console eller något vad man dog av?
Dom exploderar kamikaze style, låt dom inte komma nära eller freeza dom, hinner du döda dom först exploderar dom inte.
proteinsynthesis
2012-05-17, 10:21
Ingen som precis börjat köra? Vore kul att spela flera.
Jag är lv9 barbar och ska snart döda skeleton king.
Ondjultomte#2706
Jag gillar inte att träning kommer i vägen för Diablo 3. Känns som att jag är den segaste lvlaren av oss alla.
När skills baseras på weapon dmg. Är det skadan eller DPS som den syftar på?
Ökar skadan för skillsen när man höjer INT (wizard och WD)?
Ringar som ger +dmg, inverkar de på skillsen med?
När skills baseras på weapon dmg. Är det skadan eller DPS som den syftar på?
Ökar skadan för skillsen när man höjer INT (wizard och WD)?
Ringar som ger +dmg, inverkar de på skillsen med?
"Weapon damage" är lika med "Damage" under attributes, allt som ökar den siffran ökar dina skills. :)
vafan, dödade skeleton king på nightmare och fick inte ens någon gul :P
"Weapon damage" är lika med "Damage" under attributes, allt som ökar den siffran ökar dina skills. :)
Förvirrande men då förstår jag. Tack!
Är så jävla dum, sitter och pluggar för att ha det avklarat och kunna spela ikväll. Tar en liten surfpaus, och går in i denna tråden. En minut senare finns det inget jag hellre vill göra än att spela resten av dygnet...:(
Lirar monk och är lvl 20, satsar järnet på dex just nu, kommer jag dö snabbare om jag har högre def än life? Kör med passiven som adderar min dex till armor och satsar då på mer dex (mer armor och dmg) hellre än vitality. Är jag dum eller smart?
Lirar monk och är lvl 20, satsar järnet på dex just nu, kommer jag dö snabbare om jag har högre def än life? Kör med passiven som adderar min dex till armor och satsar då på mer dex (mer armor och dmg) hellre än vitality. Är jag dum eller smart?
Nu snackar jag generellt spelar inte monken själv men det beror nog mycket på vilka skills du speccar i övrigt, om du bara har massa offensiva skills och sen inget vitality och armor då kan det sluta illa men om du kompenserar hög damage med några defensiva skills så blir det nog rätt så balanserat, vad har du för crowd control? Allt som stunnar och så vidare gör väldans skillnad.
Jens.Andersson
2012-05-17, 11:40
vafan, dödade skeleton king på nightmare och fick inte ens någon gul :P
Du får bara gula första gången du dödar en boss. Fienderna droppar dock
oftare gula. Enligt mina empiriska studier; oftare om du är i party.
Dom är typ suicide bombers/mobila minor, undvik dom eller frys dom på håll.
Du får bara gula första gången du dödar en boss. Fienderna droppar dock
oftare gula. Enligt mina empiriska studier; oftare om du är i party.
mjo men det var första gången jag dödade honom på nightmare:)
Jockefoten
2012-05-17, 11:42
När började ni hitta set-item's? Kommer det inga alls på normal?
edit: Ceejay, bossarna i Diablo droppar nästan alltid skit. Förbered dig på att döda honom 10-50gånger innan han droppar något "bra". Och med bra menar jag inte bra som i värt tiden spenderat på att döda honom om och om igen utan bra som i värd att plocka upp....
har inte hittat några setitems än
De flesta Monks kör Dex -> Vita -> Attack Speed -> Secondary Effects såsom Life per Hit/Damage dealt te Life etc
I Nighmare och framöver så kan du skaffa Resists åsse.
Jag har hittat massa set-items (I AH) :D
http://oi47.tinypic.com/zsojrb.jpg
Jag håller på att göra grunkan som öppnar the Secret "Rainbow Unicorn-Level", fattas En regnbågsflaska dock
Damn! Jag högg just tänderna i AH men vafasen vad drygt det var att leta rätt på saker! Bara höftade lite på de grejjerna jag la ut för jag inte lyckades leta upp om de fanns några likadana :P
Jockefoten
2012-05-17, 11:52
Tittade in lite i AHoch insåg vad värdelösa grejer man har... Hur får man enklast tag i guld?
Jag har sålt gula items för mellan 2000-9000, bara lägg upp allt gult du inte kommer använda.
Vill du få grejjerna sålda snabbt (10 items på AH) så sätt 1000-1900 på Buyout, bättre än att sälja te Vendor för 200.
It adds up.
Runt lvl 23 så köpte jag två legendaries och har kört med dom ända sen dess och ej behöfvt uppgraderingar där.
Vad ska jag prioritera som barb? Strength har jag kört lite på hittills, men inte haft så mycket att välja på.. Sen builds är ju lättare att prova sig fram med.
Nu snackar jag generellt spelar inte monken själv men det beror nog mycket på vilka skills du speccar i övrigt, om du bara har massa offensiva skills och sen inget vitality och armor då kan det sluta illa men om du kompenserar hög damage med några defensiva skills så blir det nog rätt så balanserat, vad har du för crowd control? Allt som stunnar och så vidare gör väldans skillnad.
Okej, armor har jag gott om då all min dex läggs till min armor rating, dessutom har jag en heal, så jag borde klara mig. Crowdcontroll har jag mest i form av en pull med rätt bra range och en AoE, polaren spelar dessutom mage och frostnovar det mesta.
De flesta Monks kör Dex -> Vita -> Attack Speed -> Secondary Effects såsom Life per Hit/Damage dealt te Life etc
I Nighmare och framöver så kan du skaffa Resists åsse.
Jag har hittat massa set-items (I AH) :D
Bra, för det är ungefär så jag kör nu. Life steal är alltså väldigt viktigt?
Life per Hit e jäkligt nice för Monk, speciellt då du slår snabbt.
Har du survival-problem kan du ju också ta Transcendence-Passive, så healar du dig varje gång du spenderar Spirit (tex så healar du dig när du lägger den där Stora Klockan, eller Cyclone, eller whatever). Blir som en extra heal :D
Vad ska jag prioritera som barb? Strength har jag kört lite på hittills, men inte haft så mycket att välja på.. Sen builds är ju lättare att prova sig fram med.
Barbs är väl
Str -> Vita -> Resists
shadowfire
2012-05-17, 12:00
Jag har sålt gula items för mellan 2000-9000, bara lägg upp allt gult du inte kommer använda.
Vill du få grejjerna sålda snabbt (10 items på AH) så sätt 1000-1900 på Buyout, bättre än att sälja te Vendor för 200.
It adds up.
Runt lvl 23 så köpte jag två legendaries och har kört med dom ända sen dess och ej behöfvt uppgraderingar där.
var finns AH??
Barbs är väl
Str -> Vita -> Resists
Ja det känns så, men jag är inte helt säker.. Om någon har länk till där det går att läsa mer pedagogiskt så dela gärna :)
var finns AH??
I "startmenyn" finns det en knapp med texten "Auction House", klicka på den :)
Utöver Str (skadan och armorn) -> Vita - Resists så får du fråga Scratch eller de andra Barb-proffsen, jag kör Monk blondino :D
Auction-Fall finns i Menyn te vänster efter du valt gubbe men inte klickat Resume Game ännu Skuggan.
Vill även passa på och tacka ddewe för alla fina Legendary Uniques och Uber-Gems! (Kan snart använda den nya Legendaryn!)
Ja det känns så, men jag är inte helt säker.. Om någon har länk till där det går att läsa mer pedagogiskt så dela gärna :)
vitality är sjukt viktigt.
Utöver Str (skadan och armorn) -> Vita - Resists så får du fråga Scratch eller de andra Barb-proffsen, jag kör Monk blondino :D
Auction-Fall finns i Menyn te vänster efter du valt gubbe men inte klickat Resume Game ännu Skuggan.
Vill även passa på och tacka ddewe för alla fina Legendary Uniques och Uber-Gems! (Kan snart använda den nya Legendaryn!)
Ingen fara, frågan är om legendaryn ens är bra ;)
Inte superbra, men tanken som räknas ddewe-dawg!
Kolar du ofta Garluch?
Vad gillar du denna build (krävs dualwield)
http://us.battle.net/d3/en/calculator/monk#WZXRgQ!Yed!aYbYaZ
Någon runt 28-31 som vill börja göra Nightmare? Precis klar med Normal, Tehthing#2424#
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.