Visa fullständig version : Senast sedda film (Inga spoilers!)
Var det inte nån Day of the dead som hade zombies som sprang?
World War Z är ju bland det bättre i zombie-genren. Typ bara 28 Days Later som slår den.
mangemani
2013-09-06, 22:52
28 days later?
ja jo, det finns säkert mer filmer som liknar denna.
men zombies för mig är zombies som jag vuxit upp med i film världen under alla dessa år, dvs långsamma, lunkandes varelser i stora horder och listan på dessa zombie filmer är lång.
att det på senare tid har kommit några få filmer som nu tydligen ska föreställa zombie filmer, gör de inte till zombie filmer enligt mig.
Var det inte nån Day of the dead som hade zombies som sprang?
Nyinspelningen av Dawn of the Dead.
mangemani
2013-09-06, 23:05
de skulle ha bytt ut monstren mot stora insekter så hade de haft en ny starship trooper film;).
skulle ha passat bättre då de susar fram i onaturlig fart, klättrar på sina kroppar för att ta sig över väggar osv.
är de ens zombies då? nää
mangemani
2013-09-06, 23:16
är de ens zombies då? nää
tydligen så ska de föreställa det
De säger ju faktiskt aldrig, om man nu ska vara petig, att det är zombies. Det är väl bara någon som skriver det i ett memo/mail och misstänker zombies.
Själv tänker jag lite att om zombies var verkliga bör ju det vara reptilhjärnan som styr, att de då springer för full rulle och offrar livet för ett byte känns rimligt.
World War Z. Underhållande men förutsägbar. Hade absolut nada att göra med boken. 7/10
Jag reflekterade över en sak: När flyktingarna släpps in i Israel, är det då någon speciell sång de sjunger som till slut få de slitna på andra sidan att gå apeshit och klättra över muren? Det var ju en hel del palestinska flaggor bland de där flyktingarna, så min första tanke var att det kanske var en palestinsk sång. Och så sjunger de och förstör allt. Nedrans palestinier sabbar för Israel som vanligt. Har jag eller har jag inte sett propaganda är väl frågan?
The Descent 1-2.
1:an fortfarande bra. 8/10
2:an avsevärt mycket tråkigare, men ok. 5/10
BlötSnö, det är ju för att de använder högtalare och volymen blir så pass hög att det drar till sig Zekes.
Scratch89
2013-09-07, 05:16
28 days later?
De räknas inte som zombies där, utan som infekterade. Men ändå.
Scratch89
2013-09-07, 05:17
The Descent (2005). http://www.imdb.com/title/tt0435625/
Såg om den för första gången sedan den kom ut. Fortfarande rätt ordentligt vidrig, och jag älskar att man kan se den på ett helt annat sätt än vad som "visas". Otäck, mycket gore, vidrigt med så trånga gångar. Stabil rulle.
Doctor Snuggles
2013-09-07, 06:17
World War Z. Underhållande men förutsägbar. Hade absolut nada att göra med boken. 7/10
Jag reflekterade över en sak: När flyktingarna släpps in i Israel, är det då någon speciell sång de sjunger som till slut få de slitna på andra sidan att gå apeshit och klättra över muren? Det var ju en hel del palestinska flaggor bland de där flyktingarna, så min första tanke var att det kanske var en palestinsk sång. Och så sjunger de och förstör allt. Nedrans palestinier sabbar för Israel som vanligt. Har jag eller har jag inte sett propaganda är väl frågan?
The Descent 1-2.
1:an fortfarande bra. 8/10
2:an avsevärt mycket tråkigare, men ok. 5/10
Religion is bad, m'kay?
World war z, 7/10.
Jag tyckte den var riktigt spännande, hade nästan svårt att somna efteråt haha.
Scratch89
2013-09-07, 08:34
Söker filmtips inför ikväll. Min mor kommer hit och hon gillar inga avancerade grejer. Gärna något roligt, lättsamt.
EDIT: Hon gillar thrillers också, gärna lite B.
Söker filmtips inför ikväll. Min mor kommer hit och hon gillar inga avancerade grejer. Gärna något roligt, lättsamt.
Star Trek? Iron Man? MAHVEL?
Nått animerat kanske, Epic?
Jockefoten
2013-09-07, 08:52
Killer Joe. Rätt bra men stundtals lite B-filmkänsla. Matthew McConaughey är dock en riktig läckerbit, särskilt för de lite äldre damerna. =))
Dessutom gör Juno några nakenscener.
cxpvzmvFHTM
RobbanColeman
2013-09-07, 08:53
Scratch89: Mud rekommenderas.
Spikmattan
2013-09-07, 08:54
Moonrise Kingdom?
BlötSnö, det är ju för att de använder högtalare och volymen blir så pass hög att det drar till sig Zekes.
Jo, precis, men jag tänkte mer på vilka det var som sjöng och satte in dem i den pågående konflikten därborta. Jag har ingen aning om vilken sång de sjöng, men om vi skulle utgå från att det var en massa palestinier som sjöng en palestinsk sång som fick Israel att falla, visst hade det varit ganska osmakligt att slänga in sådan propaganda i en Hollywood-rulle?
Religion is bad, m'kay?
Mkay.
Just det, såg Epic häromdagen. Helt okej. Mopsen ger ett poäng extra, så den får 7/10.
The Intouchables
The Croods?
Scratch89
2013-09-07, 12:55
Tack för tipsen! Epic har jag redan sett dock.
Jo, precis, men jag tänkte mer på vilka det var som sjöng och satte in dem i den pågående konflikten därborta. Jag har ingen aning om vilken sång de sjöng, men om vi skulle utgå från att det var en massa palestinier som sjöng en palestinsk sång som fick Israel att falla, visst hade det varit ganska osmakligt att slänga in sådan propaganda i en Hollywood-rulle?Mja, kanske. Måste nog kolla om den scenen. Men som jag uppfattade det var det mest bara att en hel massa folk var lyckliga att vara i säkerhet och brast ut i sång och de allra flesta hängde på.
Lite äckligt vore det om det är så, men inget nytt. Tyvärr.
Big misstake;) Den är rätt kass.
kan nog hålla med hmm lite men in black copy.
usla dataeffekter och ingen vidare handling egentligen... dock vissa bra skådisar som jag tkr är synd...
hmm jaah 4/10 iaf...
ikväll väntas world war z
eternallord
2013-09-07, 18:51
Ligger hemma sjuk så det har blivit mycket film idag.
A Serbian Film
Meh, precis som Human Centipede så låter det värre i teorin än vad det är på film eftersom inget har någon trovärdighet.
5/10
The Descent
Var läskig fram tills "sakerna" kom. Smala gånger är jobbigare än de där halvmesiga ineffektiva djuren.6/10
Batman: The Dark Knight Returns Part 1
Ganska bra! Tänkte se Part 2 senare.
7/10
TommyBoy
2013-09-07, 19:55
World War Z. Hade låga förväntningar men blev ändå besviken. Fann mig själv peta naglar, pilla på telefonen m.m. under filmen. 3/10
dålig film i en dålig genre...
Phil Heath
2013-09-07, 19:59
World War Z. Hade låga förväntningar men blev ändå besviken. Fann mig själv peta naglar, pilla på telefonen m.m. under filmen. 3/10
dålig film i en dålig genre...
Smidigt att titta på en film i den genren när du inte gillar den*facepalm*
Überbiffen
2013-09-07, 20:10
Såg nyss World War Z, hade på tok för höga förväntningar. Kändes väldigt trött. Enorm besvikelse.
såg nyss world war z jag med. Den hade potential men den var rätt tråkig.
Satan vad snygg militärbruden var dock.
Såg Furious 6 i kväll och den får väldigt lågt betyg. Actionsekvenserna var otroligt utdragna och det kändes som att många slag/grepp var hämtade från wrestling/asiatisk film.
Världens längsta flygraka?
Hur kan man se en film som furious 6 och klaga på orealism och mycket popcorn action? Det är liksom som jag slår på SAW-5 och klagar på att tonen i filmen kunde varit mer positiv.
Alla Twilightfilmer.
Lite smöriga till och från, men jag tyckte faktiskt serien var riktigt bra överlag
http://4.bp.blogspot.com/-j-Li5vlVdj0/UA76XPJ7_KI/AAAAAAAAAyc/aJJuJub6jic/s320/come+at++me+bro.jpg
Red Apple
2013-09-08, 09:57
Blue Jasmine. Tragikomisk och väldigt sorglig. En av Woody Allens bättre filmer under senare år, även om det inte säger så mycket.
eternallord
2013-09-08, 10:12
Alla Twilightfilmer.
Lite smöriga till och från, men jag tyckte faktiskt serien var riktigt bra överlag
Är du seriös? Första gick att ta sig igenom, sen blev det gradvis sämre till den punkt att det blev helt jävla olidligt att ta sig igenom.
Är du seriös? Första gick att ta sig igenom, sen blev det gradvis sämre till den punkt att det blev helt jävla olidligt att ta sig igenom.
100% seriös
Nu måste jag snart se de där nedrans Twilight-filmerna. Alla verkar ha starka åsikter om dem.
Bruce Almighty. 6/10
Sett den förut. En hel del roliga scener.
Sparven från Minsk
2013-09-08, 11:36
The Blind Side
8/10. Bra feel good film
drakfelt
2013-09-08, 22:00
The Good, the Bad and the Ugly.
Få saker kan lyfta en söndagskväll som denna film. Ingenting är lämnat åt slumpen. Musiken är formgjuten, miljön fullkomlig och replikerna knivskarpa.
Denna film är och förblir min absoluta favorit.
World War Z - Bra zombie-action. Klart ballast hittills, vågar inte riktigt säga att den är bäst i sin genre eftersom jag inte minns 28 dagar/veckor senare helt och hållet.
Elysium. Visuellt var den en fröjd för ögat. Storyn var helt okej, Krugers språk störde ja mig på ganska mycket.
WHITEFOLKS
2013-09-08, 22:16
The Purge, jättedålig. 2/10
Captainwide
2013-09-08, 22:34
Hur kan man se en film som furious 6 och klaga på orealism och mycket popcorn action? Det är liksom som jag slår på SAW-5 och klagar på att tonen i filmen kunde varit mer positiv.
Dagens stora LOL. :D
dluddeckens
2013-09-08, 22:37
World war Z var bra! Ingen smart action, men hellre den än tex Olympus has Fallen ;)
TommyBoy
2013-09-08, 22:37
3096 dagar. Gripande. 6/10
The great Gatsby. Bra filmatisering av en bra historia. Strävan efter det ouppnåbara.... 7/10
Oblivion: Rätt snygg och så men väldigt förutsägbar.
eternallord
2013-09-08, 23:10
Disconnect
Hur kan jag inte ha hört något om den här filmen?! Råkade trilla över den och hade inga förväntningar, men blev helt otroligt överraskad, den var fantastiskt bra. Kan vara den bästa filmen jag sett i år, dramatisk historia, exceptionella skådespelarinsatser, snyggt klippt och redigerad. SE DEN!
9/10
MackeJuve
2013-09-08, 23:33
World war Z
Ganska bra film med Brad Pitt, många har ju uppenbarligen sett denna film och också recenserat den så jag nöjer mig med en kort resumé: Bra story, hyfsat trovärdig för att vara en zombie-film. Händer hyfsat mycket men det är ingen 24/7-action, några "hoppa-till-ögonblick". Skådespeleriet är bra, filmen är helt okej gjord. Bland de bättre filmer som jag har sett inom genren. 7,5/10
Scratch89
2013-09-09, 00:08
Alla Twilightfilmer.
:)
Första filmen är riktigt bra, resten är betydligt sämre. Kul!
Konstigt att man kan ha så starka åsikter om en filmserie sådär. Det är ju inte så mycket sämre än alla andra romcoms som släpps åtta gånger om året, men det är väl bara för att de är så hypade.
Livet är en gråskala. Tidigare har man tummat ordentligt men i denna verkar man befinna sig i en annan dimension.
The_RobRoy
2013-09-09, 00:49
Jagten - ungefär så jobbigt som det kan bli att titta på film. Kan inte sätta ett betyg..
Såg "Talladega Nights: The ballad of Ricky Bobby" på tv i lördags. Skön Will Ferrell rulle som bjöd på ett par skratt men inget jag ser igen kanske!
6/10
HTC One via Tapatalk
The Iceman - Kändes seg och gav ingen särskild inblick i huvudkaraktären tyckte jag. Eftersom slutet var givet så hade filmen behövt en mer intressant karaktär. 4/10
World War Z - 5,5/10
Besviken.
I Spit On Your Grave 2 Rätt sick! Lite sämre än 1:an dock. 6/10
Jag såg den igår. Varken lika bra eller vidrig som ettan även om en speciell scen i den verkligen fick mig att må illa. Fyfan vad vidrigt.
Scenen där hon, efter att ha blivit helt sönderslagen, sänks ner i en trång låda och begravs levande. Hopplösheten...Paniken... Dessutom i ett annat land där absolut ingen vet vart du är.
Scratch89
2013-09-09, 11:21
Pain & Gain (2013). http://www.imdb.com/title/tt1980209/
Betydligt bättre än vad jag förväntade mig, men inget mästerverk direkt. :D Jag gillar optisnacket, träningen och den här känslan av att allt bara går käpprätt åt helvete. Kul och intressant film.
Star trek - into darkness.
Har mer och mer börjat fått upp ögonen för sci-fi/rymdäventyr. Gillade den skarpt, 8/10.
Andy.da.wohoo
2013-09-09, 16:42
The garden of words 9/10
Anime av Makoto Shinkai (5 cm/s bla.). Fantastiskt bra får jag säga. Vackert ritad och vacker handling.
The Good, the Bad and the Ugly.
Få saker kan lyfta en söndagskväll som denna film. Ingenting är lämnat åt slumpen. Musiken är formgjuten, miljön fullkomlig och replikerna knivskarpa.
Denna film är och förblir min absoluta favorit.
Det är en förbannat bra film :)
MackeJuve
2013-09-11, 21:33
Samsara(2009)
Dokumentärfilm. Maffiga scener från Sydamerika, öken, storstäder, paradisöar med mera. Allt är filmat vid perfekta tidpunkter och håller högsta kvalitét. Filmen är mer ett konstverk än en dokumentär, exempelvis är den befriad från prat. Bakgrundsmusik under hela filmen. Jag såg den i 720p, det var mäktigt. 1:40 lång, kanske i längsta laget. 8/10 får den av mig, den förtjänar dock 9,5-10/10 inom sin genre.
I spit on your grave 2 - 4 / 10 om man gillar hämndfilmer så visst :)
Internal Affairs - 7 / 10 en riktig klassiker :)
The East - 6/10 Sevärd helt klart.
West Of Memphis - Dokumentär - 8/10 mycket gripande !
A.C.A.B - 5/10 Italiensk film om kravallpoliser. Tidsfördriv på sin höjd.
The Purge - 5/10 - Hade förväntat mig mer av denna !
Mortal Instruments
Lite barnslig men annars helt ok, satt ett par tonårsbrudar i salongen och grät igenom halva filmen och gapskratta åt varenda liten oneliner.
Vem har bestämt dessa premisser? :smash:
Boken filmen är baserad på bestämde det. Zombiesarna ska vara långsamma i World War Z.
The Kings of Summer - http://www.imdb.com/title/tt2179116/?ref_=sr_1
Första tanke - Jag älskade den. När jag sen funderar på vad som var bra kan jag inte riktigt sätta fingret på det. Först vill jag jämföra den med Stand By Me men dit upp når den inte riktigt. Men det var bra unga skådespelare, härligt soundtrack, fina miljöer. En mysig film helt enkelt. Jag tror att Scratch hade gillat den här.
Red Apple
2013-09-12, 23:27
Extracted.
Bra indiefilm, lite inceptionstuk fast på ett sätt mer intressant koncept. Filmen hade helt klart varit bättre med lite högre budget (tänker främst på skådespeleriet) men man får ta den för vad den är. 6/10, klart sevärd om än inte så väl utförd.
The Kings of Summer - http://www.imdb.com/title/tt2179116/?ref_=sr_1
Första tanke - Jag älskade den. När jag sen funderar på vad som var bra kan jag inte riktigt sätta fingret på det. Först vill jag jämföra den med Stand By Me men dit upp når den inte riktigt. Men det var bra unga skådespelare, härligt soundtrack, fina miljöer. En mysig film helt enkelt. Jag tror att Scratch hade gillat den här.
Såg trailern för några dagar sedan, låter som att den var så bra som jag hoppades att den skulle vara - kul. Gillade ploten.
knuckles
2013-09-13, 02:45
Apocalypto 8.5/10.
Pacific Rim
7/10. Fick vad jag förväntade mig och betalade för.
Någon som har något bra tips på film att se ikväll? Genre är ovidkommande, känns det som, men kan man få ett tips som inte är en romantisk komedi så är det uppskattat. Gärna någon personlig favorit.
Pacific Rim
Någon som har något bra tips på film att se ikväll? Genre är ovidkommande, känns det som, men kan man få ett tips som inte är en romantisk komedi så är det uppskattat. Gärna någon personlig favorit.
Snatch?
Pacific Rim
Training Day
Pitch Black
Fear and Loathing in Las Vegas
Snatch?
Taget. Den var länge sedan. Tackar.
Training Day
Pitch Black
Fear and Loathing in Las Vegas
Training day kanske går att klämma in efteråt, eller så får jag ta den imorgon.
Visste du att det kommer en tredje Riddick-film, apropå Pitch Black?
eternallord
2013-09-13, 21:25
The Grandmaster
Fantastiskt vacker kampsportsfilm (med en oklar roll av Cung Le, för de som är intresserade av MMA), men i övrigt en förvirrande och uselt berättad historia. Se 'Yip Man' istället, bättre på alla plan.
5/10
Training day kanske går att klämma in efteråt, eller så får jag ta den imorgon.
Visste du att det kommer en tredje Riddick-film, apropå Pitch Black?
Yep, fast tycker inte riktigt Riddick filmerna håller samma kaliber som Pitch Black, men man kan ju alltid bli överraskad. :)
Taget. Den var länge sedan. Tackar.
No problem :cheers: Borde själv se om den snart, var alltför länge sen sist.
Margin Call 5,5/10
Mja inget mästerverk. Rätt tråkig och seg. Tyvärr. Men Spacey var bra! Fattar dock inte hur den fått 7,1 på IMDb..
lördagsgrogg
2013-09-14, 00:31
Yep, fast tycker inte riktigt Riddick filmerna håller samma kaliber som Pitch Black, men man kan ju alltid bli överraskad. :)
Håller med. Vin var en tuff kille en gång i världen men nu är han marsmallowsnäll.
Men visst kommer jag att se den...
Han har ju tydligen producerat själv också och när jag såg honom på nån talkshow häromdagen så antydde han ju också att den förra Riddick tyckte han också var rätt kass så det gav mig en liten förhoppning om att denna kan vara bättre.
knuckles
2013-09-14, 02:44
Arctic predator, värdelös b-film. 2/10.
Blackfish.
Klart sevärd, men inte gripande på samma sätt som The Cove t.ex. Förbannad blir man dock, och förundrad över hur fantastiska valar är.
Hachiko a dog's story
Riktigt bra film för alla hundälskare där ute.
10/10
This is the end. http://www.imdb.com/title/tt1245492
Vilket skräp. 2/10, would un-see. Enligt recensioner på IMDB ska denna vara kul/humoristisk och väldigt underhållande. Uppenbart en bluff.
shut teh face
2013-09-14, 20:52
Vilket skräp. 2/10, would un-see. Enligt recensioner på IMDB ska denna vara kul/humoristisk och väldigt underhållande. Uppenbart en bluff.
Gick på samma bluff. :D
Även om det är långt från en fantastisk komedi så är den bra med tanke på att all dialog är improviserad.
Hackenschmidt
2013-09-14, 21:28
Svinbra för fan, minst 7.5/10
Silent Hill Revelation
Inget mästerverk till film men rätt ball om man spelat Silent Hill spelen, vart en del flashbacks!
Tog tag i det och såg äntligen World War Z. Ville ha den i bra kvalité då jag visste att det var något "utöver min standard" (för videokvalité iaf :D)
Den får 9/10 i betyg av mig. Drogs med i dramat riktigt bra, och den var spännande och häftig rakt igenom.
Ondskapelsen
2013-09-14, 23:00
Margin Call 5,5/10
Mja inget mästerverk. Rätt tråkig och seg. Tyvärr. Men Spacey var bra! Fattar dock inte hur den fått 7,1 på IMDb..
Handlar väl mycket om att det är ett intressant ämne som inte gjorts filmer om på den här nivån tidigare. Men ja, Kevin Spacey är stenhård! Tycker också Zachary Quinto gör ett riktigt bra jobb och framför allt Jeremy Irons. Alltid tyckt Jeremy Irons är en sopa men satan vad han spelar :).
Scratch89
2013-09-14, 23:10
Gick på samma bluff. :D
Även om det är långt från en fantastisk komedi så är den bra med tanke på att all dialog är improviserad.
Vad kan man jämföra den med? Många dissade ju Funny People (http://www.imdb.com/title/tt1201167/) för att de trodde att det skulle vara en rolig film, när den egentligen var rätt mörk.
Sheogorath
2013-09-14, 23:19
The Master (2012). Riktigt jävla skräp. Hypad och fyller bara syftet att två skådespelartalanger får visa upp sig. Storyn når absolut inte fram till sitt (ens något) mål. Tid jag aldrig kommer få tillbaka.
Place Beyond The Pines (2012). Mycket bra drama med oväntade vändningar. 7-8 av 10. Såg den precis. :thumbup:
Sett en jävulskt massa skräckfilmer senaste veckorna, kommer inte ihåg vad alla hette men här är ett utdrag av de bästa (alltså de jag bäst kommer ihåg):
Mama, 6/10. Läskiga vålnader och kusliga saker som försigår, i ett hus. Klassiker? Grym till en början, men blir överdriven mot slutet och tappar den läskiga charmen.
The Conjuring, 8/10. Samma som Mama (samma skapare) tappar stinget mot slutet men ändå lite mer krut än Mama. Älskar verkligen små, kusliga ögonblick som dessa filmer har, det ger verkligen en härligt läskig och äcklig stämning till filmen.
Vad jag menar med kusliga grejer som händer i The Conjuring samt Mama;
http://www.youtube.com/watch?v=cZfeDbToqLk
28 Days Later, 6/10. Tråkig, men ändå spännande och man drogs med lite grann i början, sågs sig in i karaktärernas situation typ "tänk om jag var dem och detta skulle hända" osv. Sjukt överdriven i slutet, fatta absolut noll.
Dark Skies, 7/10. Kuuuslig, mystisk och har samma läskiga charm som de förstnämnda. Samma skapare här med?
Bara en handfull, ska se om Sinister, fast i bättre kvalité. Kom typ halvvägs innan jag tröttna, men kollat lite om filmen och det kusliga hann aldrig riktigt börja innan jag stängde av den.... Idiotiskt.
Vad kan man jämföra den med? Många dissade ju Funny People (http://www.imdb.com/title/tt1201167/) för att de trodde att det skulle vara en rolig film, när den egentligen var rätt mörk.Mörk är den ju inte. Något i stil med Superbad och Pineapple Express kanske, men inte lika bra. Rolig är den men jag gick nog in med för höga förväntningar och blev lite besviken. Hade de gjort ett fullständigt manus med bearbetade dialoger hade den nog blivit mycket bättre.
Klart sevärd iaf.
Elysium, wow, hujedamig vilken soppa till film! :d
Scratch89
2013-09-15, 00:23
28 Days Later, 6/10. Tråkig, men ändå spännande och man drogs med lite grann i början, sågs sig in i karaktärernas situation typ "tänk om jag var dem och detta skulle hända" osv. Sjukt överdriven i slutet, fatta absolut noll.
Jag förstår faktiskt inte hur man kan tycka att den är tråkig; den är ju helt fantastiskt spännande från första till sista sekund. Den kanske inte har åldrats väl?
Vad är det som du inte förstår med slutet?
Fan vilken glad överraskning Pain & Gain var! Jag hade låga förväntningar men den var ju faktiskt riktigt underhållande, framför allt The Rock. :D
Scratch89
2013-09-15, 10:27
Fan vilken glad överraskning Pain & Gain var! Jag hade låga förväntningar men den var ju faktiskt riktigt underhållande, framför allt The Rock. :D
Han spelade rollen som korkad väldigt bra. :D
Handlar väl mycket om att det är ett intressant ämne som inte gjorts filmer om på den här nivån tidigare. Men ja, Kevin Spacey är stenhård! Tycker också Zachary Quinto gör ett riktigt bra jobb och framför allt Jeremy Irons. Alltid tyckt Jeremy Irons är en sopa men satan vad han spelar :).
Ja, ämnet är väldigt intressant. Ser gärna fler filmer i liknande genre! Tycker fortfarande inte 7.1 @ IMDb är rättfärdigat hehe. Irons lira bra! Störde mig på Zac's ögonbryn. Sick hur noppade dom var!
Lords of Salem 6/10. Äntligen en seriös Rob Zombie skapelse. Han brukar ju alltid peta in humor i sina "skräck" filmer. Denna tyckte jag inte hade det utan var mer mörk och seriös. Lågt betyg för slutet.
[Att inte koppla ihop med filmen ovan]
Någon som har en lista på filmer med plot-twists? Filmer där allt går åt helvete istället för Disneyslut. Remaken av Evil Dead är ett exempel där det går åt helvete (ingen plot-twist men ni fattar). Alltså, jag efterfrågar filmer där det går åt helvete. Antingen hela tiden eller film där allt svänger mot slutet.
Scratch89
2013-09-15, 13:05
Lords of Salem 6/10. Äntligen en seriös Rob Zombie skapelse. Han brukar ju alltid peta in humor i sina "skräck" filmer. Denna tyckte jag inte hade det utan var mer mörk och seriös. Lågt betyg för slutet.
[Att inte koppla ihop med filmen ovan]
Någon som har en lista på filmer med plot-twists? Filmer där allt går åt helvete istället för Disneyslut. Remaken av Evil Dead är ett exempel där det går åt helvete (ingen plot-twist men ni fattar). Alltså, jag efterfrågar filmer där det går åt helvete. Antingen hela tiden eller film där allt svänger mot slutet.
- Requiem For A Dream
- Memento
- Shutter Island
- The Departed
- The Others
Ska fundera lite till.
Sheogorath
2013-09-15, 13:21
Irréversible...
Red Apple
2013-09-15, 13:57
Såg precis på Pain and Gain, kan nog vara något för dig Ape3.
Brukar inte gilla Bay's filmer men den här var faktiskt bra. Dråplig men väldigt, väldigt hemsk. 7/10.
Pudzianovski
2013-09-15, 16:56
The Hangover Part III http://www.imdb.com/title/tt1951261/
Det var rätt så kass. Satt och väntade på att den skulle komma igång men det gjorde den aldrig. 2/5.
The Hangover Part III http://www.imdb.com/title/tt1951261/
Det var rätt så kass. Satt och väntade på att den skulle komma igång men det gjorde den aldrig. 2/5.
Haha, pinsamt att bara se på trailern ju...
krubkungen
2013-09-15, 17:51
Hade tänkt se This is the end men efter jarods betyg så blir man inte så sugen. Har ju grymt betyg på IMDB och betygen där brukar spegla rätt bra ifall filmen är värd att se eller inte.
Slartibartfast
2013-09-15, 18:04
Jag storgillade This is the End. Loved it!
The Colony
Gillade den, men då gillar jag dom flesta post-apokalyptiska filmer, slutet var rätt B men annars spännande. Storyn är inget man skriver hem om men det var coola scener och lämnande en del till fantasin.
Jag storgillade This is the End. Loved it!
+1. Såg den tidigare i sommar på bio och älskade den. Såg om den nu och den höll.
Ondskan
Störtskön, framförallt "nähmen, vad glor du på?... VAD I HELVETE..GLOOOR DU PÅ? VAD GLOR DU PÅ?.... Du kommer med mig!"
Doctor Snuggles
2013-09-15, 19:24
Jobs. Hyffsad. De fick till känslan, och även Jobs som person, men de missade flera ikoniska moment och Kutscher spelade honom lite för pillemariskt.
hahavaffan
2013-09-15, 19:51
This is the end - Rätt bra imho. Kändes rejält påkostad mot vad den hade kunnat vara, och den bjöd på många asgarv.
Our idiot brother - Grymt skön film om en lite tappad snubbe som spelas av Paul Rudd (som är grymt skön i vanlig ordning).
Disconnect - Sjukt bra. Se den helt enkelt.
CharlieBB
2013-09-15, 21:39
Intouchables, bästa filmen jag sett.
Monsters University får en 6a. Mysig film men inte alls lika bra som Monsters Inc.
HTC One via Tapatalk
eternallord
2013-09-15, 22:19
This is the end
Rolig, annorlunda komedi. 7/10
R Scarpa27
2013-09-16, 07:18
Monsters University får en 6a. Mysig film men inte alls lika bra som Monsters Inc.
HTC One via Tapatalk
gött men endå sevärd?
älskade monsters inc! denna måste ses i vilket fall *popcorn*
hmm bara en knepig fråga hangover del 3 (baksmällan) hmm sämsta av alla 3 filmer det kan jag konstatera.
men är inte alan i filmen lite väl konstig? de säger han inte tagit sin medicin osv...
men tycker han spelar en helt annan person i 3an, fjantig och inte något röjig, ingen större koll på filmerna så därför frågar jag.
drakfelt
2013-09-16, 08:58
This is the End.
Jag stängde av den, innan den hann komma till the End.
Captainwide
2013-09-16, 09:32
Någon som har en film som är liknande "Blood and Bone" eller "Undisputed"? Alltså inte någon gammal rulle med Bruce, Stallone eller Van Damme. Känner för lite fighting en sådan här gråmulen dag. :D
Någon som har en film som är liknande "Blood and Bone" eller "Undisputed"? Alltså inte någon gammal rulle med Bruce, Stallone eller Van Damme. Känner för lite fighting en sådan här gråmulen dag. :D
http://www.imdb.com/title/tt0964517/?ref_=sr_1
inte riktigt lika köttig, men riktigt bra, se den!
Captainwide
2013-09-16, 09:36
Har sett den. Första gången jag såg den var den så jävla dålig. Andra gången förstod jag filmen mer och den var en riktig höjdare!
This is the End. Hela gänget är samlat och självklart blir det lyckat. Man måste ju bara älska Michael Ceras roll i filmen, haha
7/10
Red Apple
2013-09-16, 11:11
Ong Bak och Danny the Dog är två riktigt köttiga fightingfilmer.
WHITEFOLKS
2013-09-16, 11:12
Filantropica, rumänsk komedi om tiggeri.
drakfelt
2013-09-16, 11:48
Ong Bak och Danny the Dog är två riktigt köttiga fightingfilmer.
Synar och höjer med Yip Man, den i särklass bästa fightingfilmen jag har sett.
http://www.imdb.com/title/tt1220719/?ref_=sr_1
krubkungen
2013-09-16, 12:34
Tittade på This Is The End igår och den var inte riktigt min typ utav komedi film. Vissa grejer var roligt men annars rätt seg film. Inte min typ av rulle helt enkelt.
5,5/10
R Scarpa27
2013-09-16, 19:19
men hallå hoppas du sett BIG STAN.. snacka om fighter och världens roligaste komedi i samma paket...
big stan...
sen som många andra har nämnt danny the dog, mycket sorglig film också.
När man ändå är inne på Wing Chun-filmer så slår jag ett slag för Prodigal Son (http://www.imdb.com/title/tt0085211/?ref_=sr_1) från 1981 med Yuen Biao, som har några av de bästa klassiska fightingscenerna som finns.
Jockefoten
2013-09-16, 19:44
Kolla in The Grandmaster som kom i år. Sägs vara den bästa tolkningen av Ip Man.
http://www.imdb.com/title/tt1462900/
De koreografiska danserna är otroligt vackra och filmen besitter en tung rollista.
Samt en löjlig amerikansk trailer på filmen:
_JsmRHAop2o
eternallord
2013-09-16, 20:27
Tolkningen av Ip Man? Där är ingen tolkning överhuvudtaget, filmen handlar knappt om honom och filmen berättar extremt lite om hans karaktär och liv. Som sagt, 'Ip Man' är bättre på alla plan, sen hur sanningsenligt det är kan man kanske diskutera.
Disconnect. Efter goda omdömen här i tråden.
Så många feels. Den säger egentligen ingenting man inte redan vet, men ibland kan man behöva en påminnelse. Sevärd.
Children of the corn
Rätt bra för att vara så gammal, stämningsfull. Introt var bland det obehagligaste på länge
Verkar finnas 7st filmer till som sträcker sig ända fram till 2011. Alla med betyget under 4 på IMDB, hur ?
Scratch89
2013-09-21, 11:04
Verkar finnas 7st filmer till som sträcker sig ända fram till 2011. Alla med betyget under 4 på IMDB, hur ?
De är inget vidare.
- Requiem For A Dream
- Memento
- Shutter Island
- The Departed
- The Others
Ska fundera lite till.
Inte orkat, sett, sett, sett.
Börjar med Irréversible.
Pain and gain får jag dåliga vibbar av.
Tacka alla! *popcorn*
Den är riktigt jävla bra: http://www.imdb.com/title/tt1220719/?ref_=sr_1
De är inget vidare.
Då struntar jag i det :) allt för att undvika en repris av det här:
ok, pass på nu. vissa lär sig av sina misstag... jag är inte en av dom
Hellraiser 1: Skitdålig
Hellraiser 2: Skitdålig
Hellraiser 3: Snygg brud, skitdålig film
Hellraiser 4: Kommer inte ens ihåg vilken det var, garanterat skitdålig
Hellraiser 5: Nu börjar effekterna bli lite häftiga iallafall, men skitdålig
Hellraiser 6: Skitdålig
Hellraiser 7: Skitdålig
Hellraiser 8: Coolt med MMORPG inslag, Skitdålig
Hellraiser 9: Skitdålig
Världens sämsta maraton jag någonsin har genomfört. Jag är äcklad på fler sätt än jag vågar erkänna. Fyfan
Irréversible var....sevärd. Läskigt otäck/äcklig (nasty). 7/10, den var trots allt lite förutsägbar.
Har inte sett den men velar om jag ska se Pain and Gain eller inte. Kul tema och jag gillar Wahlberg (som en kille påstod jag såg ut som på fyllan, alltså jag ser inte ut som Wahlberg bara när jag är packad utan jag stötte på en lirare på fyllan och han påstod jag ser ut som honom överlag). Fan vad besvärligt det är att förtydliga sig in absurdum men man blir ju bara trollad annars och det går inte att förtydliga sig i efterhand för efterhandsförtydlingar blir ju efterhandskontruktioner utan trovärdighet. God damn it!
EDIT: Gillade inte trailern alls och den var huvudskälet till att jag nu tvekar.
Scratch89
2013-09-21, 13:53
Kul tema och jag gillar Wahlberg (som en kille påstod jag såg ut som på fyllan, alltså jag ser inte ut som Wahlberg bara när jag är packad utan jag stötte på en lirare på fyllan och han påstod jag ser ut som honom överlag).
http://i0.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/000/045/n725075089_288918_2774.jpg
Oh, you think that's funny huh! Mkay. Mkay!
dluddeckens
2013-09-21, 14:44
Någon som sett Mud?
bustz0rz
2013-09-21, 15:19
Någon som sett Mud?
Jag har. Helt OK film. Värd att se i alla fall :)
Doctor Snuggles
2013-09-21, 20:12
Ge mig ett filmtips. Typ stranger than fiction-ish.
Scott Pilgrim, något att se? Velar lite om ja ska ta mig tid till den eller inte.
R Scarpa27
2013-09-21, 20:16
Någon som sett Mud?
usch.
Doctor Snuggles
2013-09-21, 20:25
Scott Pilgrim, något att se? Velar lite om ja ska ta mig tid till den eller inte.
Den var rätt jävla skön faktiskt. Hjälper om man inte är avigt inställd till data-spelskultur, ungdomskultur och "alternativ rock".
Den var rätt jävla skön faktiskt. Hjälper om man inte är avigt inställd till data-spelskultur, ungdomskultur och "alternativ rock".
Gött, blir att ta hem den då.
eternallord
2013-09-21, 22:21
Mother
Stabil koreansk thriller. Inte 'Chaser'-bra men bra. 7/10
VoDaresVins
2013-09-22, 11:37
Har inte sett den men velar om jag ska se Pain and Gain eller inte. Kul tema och jag gillar Wahlberg (som en kille påstod jag såg ut som på fyllan, alltså jag ser inte ut som Wahlberg bara när jag är packad utan jag stötte på en lirare på fyllan och han påstod jag ser ut som honom överlag). Fan vad besvärligt det är att förtydliga sig in absurdum men man blir ju bara trollad annars och det går inte att förtydliga sig i efterhand för efterhandsförtydlingar blir ju efterhandskontruktioner utan trovärdighet. God damn it!
EDIT: Gillade inte trailern alls och den var huvudskälet till att jag nu tvekar.
Tyckte om Pain & Gain men man måste se den som en komedi trots att bakgrunden är en tragisk historia.
Scratch89
2013-09-22, 11:58
Ge mig ett filmtips. Typ stranger than fiction-ish.
Kanske tipsat om innan men; Punch-Drunk Love.
http://www.imdb.com/title/tt0272338/
A Moment to Remember är en av det bästa filmerna jag någonsin sett som jag innerligt kan rekommendera! Handlar om demens och kärlek. Jag gråter sällan, men här var det svårt att hålla tillbaks tårarna.
10 av 10.
Trailer kan innehålla spoilers.
LFLSwFEiANg
Pain and Gain (http://www.imdb.com/title/tt1980209/?ref_=fn_al_tt_1)
Ger den 8/10 reps.
Riktigt kul att se The Rock i den rollen. Filmen bygger visst också på en sann historia. Sjukt underhållande!
Jockefoten
2013-09-22, 15:01
A Moment to Remember är en av det bästa filmerna jag någonsin sett som jag innerligt kan rekommendera! Handlar om demens och kärlek. Jag gråter sällan, men här var det svårt att hålla tillbaks tårarna.
10 av 10.
Trailer kan innehålla spoilers.
LFLSwFEiANg
Ohh en kille med bra filmsmak ser jag! :D
Jag kan glädja dig om att om du älskade den så kommer du gilla The Classic.
Jag lipade som en fontän till A moment to remeber, men till The Classic så kände jag en tomhet på insidan som jag aldrig känt till en film tidigare.
http://www.imdb.com/title/tt0348568/?ref_=nm_flmg_act_15
Tveklöst bästa manus som jag sett i en film.
Jag lipade som en fontän till A moment to remeber, men till The Classic så kände jag en tomhet på insidan som jag aldrig känt till en film tidigare.
Man tackar, ska kolla upp! Jag är en periodare när det kommer till sydkoreansk film. Ofta känns dessa som en frisk fläkt från klassisk hollywoodsmörja som ofta har egenskaper som förutsägbarhet, sexism och upphöjande av marijuana. Visserligen är inte heller alla sydkoreanska filmer originella och nytänkande, men variation förnöjer i vilket fall! :)
Jockefoten
2013-09-22, 15:15
Man tackar, ska kolla upp! Jag är en periodare när det kommer till sydkoreansk film. Ofta känns dessa som en frisk fläkt från klassisk hollywoodsmörja med dess klassiska element som förutsägbarhet, sexism och drogfixerande. Visserligen är inte heller alla sydkoreanska filmer originella och nytänkande, men variation förnöjer i vilket fall! :)
Håller helt och hållet med. Mycket film är totalt skit ifrån Sydkorea vilket gör att man får sålla ut mycket. Men sen hittar man guldkorn som slår all Hollywoodproduktion på fingrarna.
BTW kolla inte trailers till The Classic, spoilar lite för mycket IMO.
Detective
2013-09-22, 15:27
The Taint - En av de sämre filmerna jag har sett.
Sheogorath
2013-09-22, 17:51
Side effects - Lovande tema men blev till slut en film där man bara följde handlingen utan något egentligt intresse för hur det skulle sluta. Ingen sympati med karaktärerna, inga nagelbitande scener, nada.
Om 5 av 10 är "ok, sevärd" hamnar den där någonstans, med nöd och näppe.
R Scarpa27
2013-09-22, 18:39
spit on your grave 2 ska ses nu
gillade 1an
R Scarpa27
2013-09-22, 20:14
tvungen med paus hon skriker ju som en ko 20 minuter i sträck i filmen.
för helvete....
drakfelt
2013-09-22, 21:16
Side effects - Lovande tema men blev till slut en film där man bara följde handlingen utan något egentligt intresse för hur det skulle sluta. Ingen sympati med karaktärerna, inga nagelbitande scener, nada.
Om 5 av 10 är "ok, sevärd" hamnar den där någonstans, med nöd och näppe.
Håller med 2/10 would not watch again
Pioner
Ny norsk film med Axel Henning. Bra spännande film som är väldigt bra filmad. 6/10
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Curse of Chucky..
Jag blev lite till mig när jag siktade denna rulle och slog glatt igång den med en bunke kvarg. Tyvärr blev jag alldelens för lat, så när jag började märka att den aspirerar till toppen bland de sämsta filmer jag nåågonsin sett, orkade jag inte ens slå av den ;)
De gamla filmerna har sin charm, men denna skulle jag inte se igen om jag så vore tvungen att äta taggtråd och snubbla i koskit varje dag.
Hujedamig vilken rutten rulle!
Red Apple
2013-09-24, 19:53
Mr. Nobody
Rekommenderas om man gillade Mulholland Drive, inte riktig lika bra men väldigt nära imo :)
White house down
Det är vad det är, underhållning för stunden med en plufsig CT i huvudrollen som hero. Executive producer var han visst också för filmen. Helt ok. en 3½ av 5.
Tips på en rolig och skön bakisfilm? Ska komma hit cirka 10+ och äta bakisbrunch på söndag, då tänkte vi visa en film samtidigt
Den får gärna vara barnslig, typ Pokémon eller Braindead. Låt förslagen flöda! Motivera
Tips på en rolig och skön bakisfilm? Ska komma hit cirka 10+ och äta bakisbrunch på söndag, då tänkte vi visa en film samtidigt
Den får gärna vara barnslig, typ Pokémon eller Braindead. Låt förslagen flöda! Motivera
http://www.imdb.com/title/tt0388556/
Motivering behövs inte. *cupid*
kimozabe
2013-09-24, 21:42
Fritz the cat.
Skickat från tredje galaxen.
Hahaha, fritz the cat. Fyfan, det var inte igår!
Barnslig + Braindead = Check: http://www.imdb.com/title/tt1465522/?ref_=sr_1
Motivering? Splatterkomedi med två, i min bok, roliga och bra skådespelare i huvudrollerna.
Innehåller diverse underhållande scener och klyschor som kan roa, trots att man inte följer med i storyn, vilket kanske är bra om det är 10+ pers som är bakis som skall försöka följa en och samma film tillsammans.
Phil Heath
2013-09-25, 08:35
Generation Iron Var väl vad man väntat sig. 6/10
TommyBoy
2013-09-25, 17:10
After Earth. Tråkig. Högbudgetfilm med lågbudgetunderhållning
3/10
Fritz the cat verkar vara nån slags south park-liknande kattporr, men verkar lite seg
Ska kolla upp den du länkade wetsnow :)
Woman in Black med självaste Harry Potter i huvudrollen.
Velat se denna ett tag men inte blivit av, såg den tillsammans med tjejen igår kväll till en flaska vin och nedsläckt rum med fladdrande stearinljus för extra stämning. :D
Riktigt bra! Obehaglig stämning som fan, många scare moments, dockorna tog ju priset. Var svårt att förutspå vad som skulle hända härnäst och slutet som var inte direkt väntat.
Helt klart sevärd skräckis, tyckte Radcliffe gjorde en bra rollprestation.
Nordenator
2013-09-25, 23:56
This Is the End
Hur dålig kan en film egentligen vara med metascore 67? En dålig komedi brukar få runt 40 snarare. 7.3 är ju även det helt OK även om nya filmer brukar ha för högt betyg. Men vad är detta för jävla dynga? Den är till att börja med inte rolig någonstans. Effekterna är riktigt värdelösa. Storyn kan utan problem skrivas i en mening. Således är det rimligtvis religion som förklarar betyget. Att 40% av USA:s befolkning anser att religion spelar en stor roll i deras vardag är jag medveten om, men för att få detta att gå ihop så krävs både absolut dumhet kombinerat med tro av en majoritet av de som röstat.
Fuck this noise.
Vad tycker folket om After Earth? Tänkte ladda ner den men alla säger att den suger och att Jaden Smith är kass.
HookersUnited
2013-09-26, 00:44
Bill & Ted's Excellent Adventure
13/7
High1ander
2013-09-26, 00:49
Vad tycker folket om After Earth? Tänkte ladda ner den men alla säger att den suger och att Jaden Smith är kass.
Filmen är sjukt bra om man gillar att se Jaden Smith panna. Om man däremot vill se bra skådespel, schysst story, etc. så ska man hålla sig undan.
High1ander
2013-09-26, 00:51
This Is the End
Hur dålig kan en film egentligen vara med metascore 67? En dålig komedi brukar få runt 40 snarare. 7.3 är ju även det helt OK även om nya filmer brukar ha för högt betyg. Men vad är detta för jävla dynga? Den är till att börja med inte rolig någonstans. Effekterna är riktigt värdelösa. Storyn kan utan problem skrivas i en mening. Således är det rimligtvis religion som förklarar betyget. Att 40% av USA:s befolkning anser att religion spelar en stor roll i deras vardag är jag medveten om, men för att få detta att gå ihop så krävs både absolut dumhet kombinerat med tro av en majoritet av de som röstat.
Fuck this noise.
Det krävs att man känner till massa om skådisarna (då de spelar sig själv) för att fatta och gilla de flesta skämten. Även fast jag förstod de flesta anspelningar de gör osv. så tyckte jag inte den var speciellt bra, var lite för mycket av självreferenser. Men helt värdelös var den inte.
eternallord
2013-09-26, 08:55
Fargo 7/10
En bra film, men definitivt inte 8,2. Oförtjänt högt betyg på IMDB
dluddeckens
2013-09-26, 08:57
Fargo 7/10
En bra film, men definitivt inte 8,2. Oförtjänt högt betyg på IMDB
Jag tycker det är en 8,3:a!
Såg Rush igår. Bästa film jag sett detta året.
8/10
Nordenator
2013-09-26, 17:01
Det krävs att man känner till massa om skådisarna (då de spelar sig själv) för att fatta och gilla de flesta skämten. Även fast jag förstod de flesta anspelningar de gör osv. så tyckte jag inte den var speciellt bra, var lite för mycket av självreferenser. Men helt värdelös var den inte.
Jag har sett större delen av filmerna från den gruppen. Jag har även sett Freaks and Geeks. Shit is still shit.
Slartibartfast
2013-09-26, 17:42
8/10
+1
Grymt bra var den.
8/10
+1
Grymt bra var den.
Vill se! Var har ni sett den?
The kings of summer
Mycket bra feelgood äventyr. Rekommenderas starkt.
Sheogorath
2013-09-26, 19:41
+1
Grymt bra var den.
Jag är fruktansvärt ointresserad av bilar. Kommer det att påverka min rating? Man behöver ju inte vara fan av WWF för att uppskatta The Wrestler etc.
Svara ärligt. Efter The Master vill jag verkligen inte kasta ytterligare 2 timmar av mitt liv i sjön. Det räcker med Kolo.
R Scarpa27
2013-09-26, 20:04
Bill & Ted's Excellent Adventure
13/7
haha den gamla dängan =)
R Scarpa27
2013-09-26, 20:05
After Earth. Tråkig. Högbudgetfilm med lågbudgetunderhållning
3/10
plus 1...
kunde inte sagt det bättre själv.
fan vad besviken jag blev på denna film hade mkt högre förväntningar...
Har inte ens sett skiten, men så fort jag såg Will's son på reklamen/omslaget på stan så tappade man suget direkt.
Maken till intryckta i hollywood har man sällan skådat. Visserligen är de inte ensamma om det, men det känns så fel av det lilla man sett hittills.
Rikard Jansson
2013-09-26, 22:58
Will har väl dock gjort sig förtjänt av det med hårt slit, men hans son är sjukt tråkig och det är en riktig plåga att kolla på en film med honom i
8/10
Tips till alla som inte sett. Se inte trailern på imdb. Har inte sett filmen men kan handlingen nu känns det som. Tappad suget att se filmen tyvärr.
Red Apple
2013-09-26, 23:08
Sleep tight, stark sexa av tio. Töntigt slut men annars rätt bra
Slartibartfast
2013-09-27, 07:22
Jag är fruktansvärt ointresserad av bilar. Kommer det att påverka min rating? Man behöver ju inte vara fan av WWF för att uppskatta The Wrestler etc.
Svara ärligt. Efter The Master vill jag verkligen inte kasta ytterligare 2 timmar av mitt liv i sjön. Det räcker med Kolo.
Jag är också helt ointresserad av att se bilar köra runt. Men nördsnack om hur man optimerar prestationen i sin egen sport, har jag alltid fascinerats av. Filmen handlar ändå mest om dynamiken mellan dom två huvudkaraktärerna. Jag tyckte iaf inte att mitt ointresse för bilsport störde alls.
Blade 1-3.
1:an är bra.
2:an är inte lika bra som ettan, men fortfarande bra.
3:an är riktigt larvig. Bra, men larvig. Man kanske börjar bli gammal...
Såg om the jacket igen. Lik a bra som förr mao, vilket är 9.5/10 Slit mig i pingen så bra film
R Scarpa27
2013-09-28, 05:21
Blade 1-3.
1:an är bra.
2:an är inte lika bra som ettan, men fortfarande bra.
3:an är riktigt larvig. Bra, men larvig. Man kanske börjar bli gammal...
stämmer mkt bra de där...
Sheogorath
2013-09-28, 07:11
Jag är också helt ointresserad av att se bilar köra runt. Men nördsnack om hur man optimerar prestationen i sin egen sport, har jag alltid fascinerats av. Filmen handlar ändå mest om dynamiken mellan dom två huvudkaraktärerna. Jag tyckte iaf inte att mitt ointresse för bilsport störde alls.
Tack!
Star Trek Into Darkness
Inte lika bra som den förra filmen men fortfarande en fräsig film. Själv hade jag stor behållning i att det såg så bra ut på nya tv n. 6/10
Hackenschmidt
2013-09-28, 10:34
Ölen gjorde mig knall, men häpp som happ skulle jag vilja tipsa om "the jacket" Tycker rullen är magisk och lite mysig, eöler vänta nu? Är jag i fel fofym? :)
Såg om the jacket igen. Lik a bra som förr mao, vilket är 9.5/10 Slit mig i pingen så bra film ��
Du ska ha credd. När du sätter dig framför datorn aprak klockan halv fyra och börjar fylleposta så handlar dina posts om att promota en gammal underskattad film. :thumbup:
Hackenschmidt
2013-09-28, 10:43
Senast sedda filmer:
Cloud Atlas - 6/10, behöver förmodligen ses igen eftersom jag inte kunde binda ihop allihopa historierna helt och hållet, men kommer aldrig se den igen.
Errors of the human body - 5/10 - blev ganska missnöjd att handlingens uppdelning var ca 80% interpersonellt drama 20% virus
15 minuter av My bloody valentine 3D 2/10 would not watch. Jag ville prova 3D men den var så otroligt dålig att jag inte orkade se mer.
Reparerade skadorna med
Blade Runner: 9/10 - världens bästa sci-fi-noir
Scratch89
2013-09-28, 15:04
Cloud Atlas - 6/10, behöver förmodligen ses igen eftersom jag inte kunde binda ihop allihopa historierna helt och hållet, men kommer aldrig se den igen.
Man behöver egentligen inte binda ihop historierna. Se dem som fem (sex?) olika berättelser som utspelar sig "samtidigt" bara.
Jag har exakt samma åsikt som dig. Borde se den igen men det känns inte värt det.
Scratch har fel! Det är irriterande att inte förstå filmer.
Jockefoten
2013-09-28, 15:25
Jag har exakt samma åsikt som dig. Borde se den igen men det känns inte värt det.
Läs wikin då, eller ännu bättre läs boken?
Läs wikin då, eller ännu bättre läs boken?
Ah! Det hade jag inte ens tänkt på. Tack för tips.
Scratch89
2013-09-28, 15:33
Men alltså. Berättelserna hänger inte direkt ihop, det säger till och med författaren. I boken är de ännu mindre ihoplänkade. Filmen är väldigt vacker och fin, men också otroligt artsy och i det närmaste pretto (eller så är det tittarna som inte förstår den som försöker göra den pretto, ungefär som med Inception).
Från IMDb:
Is 'Cloud Atlas' based on a book?
Cloud Atlas is based on the 2004 multi-award winning novel by David Mitchell. It consists of six loosely interconnected stories: an 1850 diary of an ocean voyage across the Pacific; letters from a composer to his friend; a thriller about a murder at a nuclear power plant; a farce about a publisher in a nursing home; a rebellious clone in futuristic Korea; and the tale of a tribe living in post-apocalyptic Hawaii, far in the future. The author himself has indicated that the film will take the loose connections of the novel and expand them into the major theme of the film: "The reincarnation motif in the book is just a hinted-at linking device, but the script gives it centre stage to link the six worlds with characters, causes and effects." The film will also feature all the principal actors playing multiple roles of different ages, sexes and races. "A novel can't do multi-role acting: a film can," says Mitchell. "The directors are playing to the strengths of their medium, just like I try to." The novel was shortlisted for the 2004 Booker Prize, Nebula Award, Arthur C. Clarke Award, among many others.
Hackenschmidt
2013-09-28, 15:41
Ok, då är den fan på gränsen till 5/10 då. Jag gav den en extra poäng i god tro eftersom jag antog att det fanns massa klurighetheter jag missat. Cloud Atlas 5.5/10.
Edit: Eller ja iofs, den är ju väldigt ambitiös och ganska fint filmad och har en bra mängd skådisar, några av historierna var rätt intressanta också så den kan väl få sin 6a ändå.
VoDaresVins
2013-09-28, 18:30
The Watch
Själva filmen 6.5/10, underhållningsvärde 8/10.
Sci-fi komedi med Ben Stiller, Vince Vaugh och den tjocka ungen från Knocked up. Helt sjysst underhållning men absolut inte en must-see.
Requiem for a dream
Mår fan riktigt psykiskt dåligt av den. Den är riktigt bra förstås, men man får fruktansvärda feels
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
R Scarpa27
2013-09-28, 19:20
samma här med såg inte ens klart hela, inte min typ av film.
R Scarpa27
2013-09-28, 19:24
now you see me..
hmm 6 av 10.
lika många andra trollkarls/trollerifilmer.
lite plus på brakådespelare och häftiga tricks =)
Du ska ha credd. När du sätter dig framför datorn aprak klockan halv fyra och börjar fylleposta så handlar dina posts om att promota en gammal underskattad film. :thumbup:
Haha, tack.. tror jag
:d
Doctor Snuggles
2013-09-28, 20:49
Ok, då är den fan på gränsen till 5/10 då. Jag gav den en extra poäng i god tro eftersom jag antog att det fanns massa klurighetheter jag missat. Cloud Atlas 5.5/10.
Edit: Eller ja iofs, den är ju väldigt ambitiös och ganska fint filmad och har en bra mängd skådisar, några av historierna var rätt intressanta också så den kan väl få sin 6a ändå.
Det höjer mitt betyg. Att det inte finns någon dryg banal prettomening utan det mer har använts som ett berättelsetekniskt verktyg.
Scratch89
2013-09-28, 21:10
Det höjer mitt betyg. Att det inte finns någon dryg banal prettomening utan det mer har använts som ett berättelsetekniskt verktyg.
Samma här. :)
hestJaevel
2013-09-28, 21:13
Jönssonligans största kupp!
This is the end 6.5/10
Skön rulle bjöd på många skratt. Diggar typ alla skådisarna oxå dock vilket antagligen är ett måste för att gilla filmen!
Channing's roll var den bästa. Dog.
Bör tilläggas att jag inte hade en aning om vad den handlade om förrutom att alla spelade sig själva vilket gjorde rätt mycket till "WTF?!?!?"
Tigerkotten
2013-09-29, 22:09
Elysium sämre än väntat, 5/10
This is the end 6.5/10
Skön rulle bjöd på många skratt. Diggar typ alla skådisarna oxå dock vilket antagligen är ett måste för att gilla filmen!
Bör tilläggas att jag inte hade en aning om vad den handlade om förrutom att alla spelade sig själva vilket gjorde rätt mycket till "WTF?!?!?"
Haha, den platsar i en av de bästa komedier jag sett! Ganska nära Pineapple express.
Jonah hill var sjukt bra, Brukar inte gilla honom men han spelade riktigt bra!
Alla "spelade" sig själva, men sjukt bra. Min typ av humor rakt igenom.
Slänger med den bästa scenen: http://www.youtube.com/watch?v=tCBABy6jZaI
Hackenschmidt
2013-09-29, 23:15
Europa Report 8/10
Mycket bra film för den som gillar lite stämningsfullare (men inte alls tråkig) rymdfilm.
Slutet sänkte den från 9/10 till 7/10. Otroligt synd. Hade det varit bakterier eller liknande som orsakade ljuset hade det varit den bästa sci-fi på många år :(. En satans bläckfisk.
Metallica: Through the Never i IMAX 3D.
För ett Metallica-fan, absolut. För alla andra, nja.
Definitivt en av de bästa konsertfilmerna.
Europa Report 8/10
Mycket bra film för den som gillar lite stämningsfullare (men inte alls tråkig) rymdfilm.
Slutet sänkte den från 9/10 till 7/10. Otroligt synd. Hade det varit bakterier eller liknande som orsakade ljuset hade det varit den bästa sci-fi på många år :(. En satans bläckfisk.
Ska ses. Tack för tipset.
VoDaresVins
2013-09-30, 12:51
Metallica: Through the Never i IMAX 3D.
För ett Metallica-fan, absolut. För alla andra, nja.
Definitivt en av de bästa konsertfilmerna.
Alltså har inte riktigt förstått vad det här går ut på. Är det bara en bandad livekonsert eller vad? Nog ett stort fan men tycker det skulle kännas underligt att sitta och käka popcorn och se på en konsert i en biosalong. Åtminstone när man är van att stå och headbanga på ståplats.
grisbil3n
2013-09-30, 15:12
This is the end 6.5/10
Hehe jag tyckte bara jävla Michael Cera och hans onda alter ego med kokain o skit gör den värd o se. Skrattade mig harmynt när han smiskar tjejen på röven.
Monica Z 7,5/10
Bästa svenska film jag sett. Har iofs inte sett allt för många men denna var riktigt bra. Se den!
Den var ju absolut sevärd, men hamnar inte riktigt i topp på min lista. Om än vacker och välskriven! Men hörru... herregud vad smörig den var!! :d
Phil Heath
2013-10-01, 02:32
Prisoners Riktigt bra thriller med bra skådisar. 8/10
Europa Report 8/10
Den hade på se framemot listan filmer och har hyllat den flera gånger här. Äntligen någon som sett den och kan validera mina tankar om filmen.
Du har så rätt i övrigt i din spoiler!!
drakfelt
2013-10-01, 15:48
Europa Report
Efter tips i tråden.
Gillade filmen starkt. Ett lägre tempo och en större "realism" än andra filmer i genren, missnöjet med spoilern som Hackenschmidt och Hobbes uttrycker delas av mig.
Jockefoten
2013-10-01, 16:03
Den var ju absolut sevärd, men hamnar inte riktigt i topp på min lista. Om än vacker och välskriven! Men hörru... herregud vad smörig den var!! :d
Mm man måste nog ha en fallenhet för romantiska draman för att fullt uppskatta filmen.
Gjordes senare en amerikansk remake på filmen (The Notebook) där har de smörat på ännu mer. ^^
knuckles
2013-10-01, 17:13
Falling Down, klassiker. Michael Douglas är riktigt bra. 9/10
Slither. Ganska underhållande, men väldigt förutsägbar som de flesta hjärndöda/zombiefilmer, äckligare dock. 7.5/10.
The house on haunted hill (den nyare). Inte det minsta läskig, de hade chansen att göra den riktigt läskig men sumpade den. Ganska tråkig. 5/10.
Europa Report
Mycket mycket bra och spännande. Framförallt eftersom jag är intresserad av kosmologi.
7.5/10
Paperbasket
2013-10-01, 20:29
Pacific Rim. 5/10.
Tyckte det var en lite rolig tanke med Robot meets Godzilla aktig film. Tyckte dock mest den var fjantig när jag började kolla. Action/sci-fi med försök till lite komiska scener ibland. Skådespeleri som inte var kasst men inte heller på topp.
Kändes som en film där man går all in med varenda tanke som kan finnas kvar för sci-fi genren och blandar med lite odjur från havet/ish.
Kanske kräsen men förstår inte varför det varit så mycket hype för denna film.
R Scarpa27
2013-10-01, 20:34
Pacific Rim. 5/10.
Tyckte det var en lite rolig tanke med Robot meets Godzilla aktig film. Tyckte dock mest den var fjantig när jag började kolla. Action/sci-fi med försök till lite komiska scener ibland. Skådespeleri som inte var kasst men inte heller på topp.
Kändes som en film där man går all in med varenda tanke som kan finnas kvar för sci-fi genren och blandar med lite odjur från havet/ish.
Kanske kräsen men förstår inte varför det varit så mycket hype för denna film.
tittade 15 min sen snabbspolning hit och ditm sen stängde jag av...
usla skådisar, kassa effekter, usel budget på hela filmen...gahhh vad kass
0/10...
Doctor Snuggles
2013-10-01, 21:29
tittade 15 min sen snabbspolning hit och ditm sen stängde jag av...
usla skådisar, kassa effekter, usel budget på hela filmen...gahhh vad kass
0/10...
Nej. Ungar idag alltså. Det var en effektfilm, med hyffsat stor budget (200 miljoner dollar). Filmen var halvdan, men effekterna var minst så bra som man skulle förvänta sig av en sådan film.
R Scarpa27
2013-10-01, 21:53
Nej. Ungar idag alltså. Det var en effektfilm, med hyffsat stor budget (200 miljoner dollar). Filmen var halvdan, men effekterna var minst så bra som man skulle förvänta sig av en sådan film.
nu får jag ursäkta mig filmen jag sett är en ren budget kopia de döpt till ATLANTIC RIM.... fan se ska göra kopior på alla filmer idagens läge och lurafolk.........
iaf... titta på atlantic rim och förstå vad jag menar...............
nu får jag ursäkta mig filmen jag sett är en ren budget kopia de döpt till ATLANTIC RIM.... fan se ska göra kopior på alla filmer idagens läge och lurafolk.........
Hahaha klassiker :D:D <3 it
Pacific Rim, traditionsenlig blockbuster film ala transformers. Kul film med helt okej handling och som är baserad på en populär (evangelion väl?) värld. Helt klart sevärd för underhållningen :)
Doctor Snuggles
2013-10-01, 21:56
haha, ok, tänkte väl
Red Apple
2013-10-01, 21:57
Fast alltså, Atlantic Rim är ju en mockbuster... :P Den ska vara dålig.
Now You See Me
Grymt bra film som förmodligen hade varit snäppet bättre ändå om jag inte hade råkat läsa en rätt stor spoiler innan jag såg filmen.
Hackenschmidt
2013-10-01, 23:28
Haha, The Asylum
http://p.twimg.com/A8Uyz-WCMAAz095.jpg:thumb
Rikard Jansson
2013-10-01, 23:46
This is the end
satt och väntade på att Channing Tatum skulle dyka upp, så trodde jag det var han som skulle gå ur kannibalbussen, blev besviken. Gillar honom, så var lite kasst att ha honom så förnedrad. no homo
The Purge 4/10
Gick att se. Kul koncept. Dåligt resultat.
Strange Wilderness. 8/10
Hade fått 9/10 om jag inte sett den förut och alla skämten var nya.
mangemani
2013-10-03, 20:56
V.H.S 2
ettan var bra och jag blev då inte besviken på denna heller:)
6/10
bra skräck
Hangover Part 3. Inte alls rolig, tyvärr
Slartibartfast
2013-10-04, 20:47
Pacific Rim. HELVETE vad bra den var! HAHah! 10+
Jag får faktorera in att jag hade pump i biceps, 1,5 liter pepsi max, och kalsongchillade i soffan med fredagsfeeling, men jag älskade varje sekund av filmen. Gåshud i fejset.
Scratch89
2013-10-05, 13:16
Jag får faktorera in att jag hade pump i biceps, 1,5 liter pepsi max, och kalsongchillade i soffan med fredagsfeeling, men jag älskade varje sekund av filmen. Gåshud i fejset.
En perfekt film för ett perfekt moment! :d
Sheogorath
2013-10-05, 13:17
Det avgör saken! Nu på väg till en hårddisk nära mig.
MasterChief
2013-10-05, 13:25
Pacific Rim ok, men ibland var den så dum att det gjorde ont. Snyggt gjord och helt klart sevärd. 6/10
The Hangover III - Det finns bara två sätt att göra filmen sämre. Det är om Vince Vaughn eller Rob Schneider hade varit med. Då hade filmen varit så dålig att den troligtvis hade orsakat en global pandemi. 0/10.
Pudzianovski
2013-10-05, 13:32
The Internship. Rätt dålig. Svag 2/5.
http://www.imdb.com/title/tt2234155/
The Heat. Skrattade till rejält ibland faktiskt. Stark 2/5.
http://www.imdb.com/title/tt2404463
Pacific Rim. Ganska bra film. 3/5.
http://www.imdb.com/title/tt1663662
ryggontXXL
2013-10-05, 13:44
The Conjuring
7-/10
Sämre version av Insidious/The Exorcism of Emily Rose
Gravity som kommer snart verkar riktigt grym!
http://www.imdb.com/title/tt1454468/?ref_=tt_rec_tt
eternallord
2013-10-05, 13:51
Epic 7,5/10
Alldeles oförtjänt dåligt betyg på imdb. Rolig engagerande historia och exceptionellt välanimerad. Gillade den!
Pineapple Express - Fungerade inte alls för mig och såg inget positivt alls i den.
This is the End - Gillade upplägget i början men tyvärr var det inte alls min humor och det kändes som att där var alldeles för många hål i storyn. Enda scenen som var någorlunda bra var väl den med Emma Watson.
Resident Evil: Retribution - Filmserien har kommit en bra bit ifrån stilen i ettan och nu var det i princip ren action rakt igenom hela filmen.
The Lone Ranger - Alldeles för lång med utmattande mycket action utan att egentligen knyta ihop sidostoryn med huvudstoryn. Nej, samtliga inblandade gjorde ett mycket bättre arbete i Pirates of the Caribbean-filmerna.
The Purge - Intressant idé som inte levde upp till förväntningarna. Ändå acceptabel.
Despicable Me 2 - Nej, ettan var helt okej men detta var alldeles för förutsägbart.
Du vet att det har varit ett dåligt filmår när Oblivion och Pain & Gain toppar listan.. Kan det verkligen vara så illa eller har jag missat någon självklar film? Nåja, sätter mitt hopp till att The Hobbit och The Hunger Games räddar upp situationen något.
eternallord
2013-10-05, 13:56
Du vet att det har varit ett dåligt filmår när Oblivion och Pain & Gain toppar listan.. Kan det verkligen vara så illa eller har jag missat någon självklar film? Nåja, sätter mitt hopp till att The Hobbit och The Hunger Games räddar upp situationen något.
Se "Disconnect". Tacka mig senare :)
Edit: 2012 visst!
Doctor Snuggles
2013-10-05, 14:56
Se "Disconnect". Tacka mig senare :)
Edit: 2012 visst!
Fått hyffsade betyg, men trailern var horribel. Ska man?
knuckles
2013-10-05, 14:59
Texas chainsaw massacre den från 2003. Inte lika bra som jag minns, ger den 5/10, den klassiska historien om x antal tonåring som ska iväg från föräldrarna, fara på konsert eller kommer från fest blablabla och blir styckmördade av någon galning. Vill se den klassiska, första dock.
The Lone Ranger - Alldeles för lång med utmattande mycket action utan att egentligen knyta ihop sidostoryn med huvudstoryn. Nej, samtliga inblandade gjorde ett mycket bättre arbete i Pirates of the Caribbean-filmerna.
The Purge - Intressant idé som inte levde upp till förväntningarna. Ändå acceptabel.
Jag har också sett dessa nyligen och håller i stort sett med dig. The Purge grundar sig i en väldigt intressant idé som hade kunnat gjorts mycket bättre. Filmen var inte helt värdelös men rekommenderas inte till någon som irriterar sig för mycket på när karaktärerna tar idiotiska beslut typ - "Vi är ensamma i ett stort kolsvart främmande hus fullt med monster/spöken och måste leta reda på vår vän som helt plötsligt försvann. Ja, jag vet! Vi delar på oss!"
The Lone Ranger kändes som POTC i vilda västern anpassad för ännu mindre barn.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.