Visa fullständig version : Senast sedda film (Inga spoilers!)
The Invention of Lying
Jag skrattade gott och jag njöt. Mycket sevärd.
Är sugen på att se någon film filmad i kalifornien. Någon som sett någon bra på sistone?
Är sugen på att se någon film filmad i kalifornien. Någon som sett någon bra på sistone?
The one and only "Crocodile Dundee"
Rellos_87
2010-01-01, 21:41
Menace II Society
:thumbup:
Muskelbyggaren
2010-01-01, 23:23
The one and only "Crocodile Dundee"
Haha rekommenderas starkt!
Kikade på "Brothers" idag, riktigt bra film om en marinsoldat som hålls som krigsfånge i Afghanistan i tre års tid medan omvärlden tror att han är död. Enligt IMDB ska det vara en outtalad remake av en dansk film på samma tema. Oerhört gripande skådespeleri av Jake Gyllenhaal, Natalie Portman och Toby Maguire.
Nordenator
2010-01-01, 23:30
The Invention of Lying
Jag skrattade gott och jag njöt. Mycket sevärd.
Jag tycker att idéen till filmen är snäppet vassare än filmen i sig. Utmärkt tema för en film som inte i sig var speciellt fantastisk. Bra var den, men det fanns så mycket mer potential.
Idag såg jag Whip It. En sådan där film i feelgood-anda som egentligen är rätt intetsägande. Jag tycker om sådana filmer. Ellen Page är dessutom toksöt :D
Jag tycker att idéen till filmen är snäppet vassare än filmen i sig. Utmärkt tema för en film som inte i sig var speciellt fantastisk. Bra var den, men det fanns så mycket mer potential.
Idag såg jag Whip It. En sådan där film i feelgood-anda som egentligen är rätt intetsägande. Jag tycker om sådana filmer. Ellen Page är dessutom toksöt :D
Håller med, det kunde blivit så mycket bättre.
Mestalla
2010-01-01, 23:38
Såg precis I love you man, 6/10. En fin film som man ska se med sina nära vänner med en kall öl i handen.
David Brent
2010-01-02, 00:09
The Alphabet Killer. Helt okej, 7/10
Sherlock Holmes.
Riktigt härlig matinékänsla och Robert Downey Jr. är lika bra som vanligt.
Så passande.. +1 på båda styckena :D (Eller ja, jag såg väl kanske inte Whip It idag utan snarare nyss)
miss_incorrigible
2010-01-02, 00:59
Precious får 3,5 gyllene ladyboys av 5 möjliga.
Sherlock Holmes.
Riktigt härlig matinékänsla och Robert Downey Jr. är lika bra som vanligt.
Samt producerad av en av världens bästa samt min favorit producent :D
Ska bli kul att se den filmen.
hahavaffan
2010-01-02, 01:20
Moon. Den var grym som fan, även om det hände väldigt lite i filmen. Tummen upp.
Scratch89
2010-01-02, 01:25
Paranormal Activity (2007). http://www.imdb.com/title/tt1179904/
Jösses vilken obehaglig film. Jag satt med kudden framför ansiktet hela filmen. Får se om jag kan sova inatt; jag får ta bort udden med Nile City.
The_RobRoy
2010-01-02, 01:26
Short Cuts ifrån 1993. Hade rätt höga förväntningar, de infriades tyvärr inte. Bakis som var jag var, trodde jag mitt tålamod för en seg film var riktigt bra. Men denna 3h rulle var för seg, det tog aldrig slut..
5/10
Scratch89
2010-01-02, 01:30
Jag gillar att en film som heter Short Cuts är tre timmar lång. :D
Martin Löwgren
2010-01-02, 01:32
Knowing med Nicolas Cage (6/10)
500 days of summer: 4/5
Precious: 3/5
Samt producerad av en av världens bästa samt min favorit producent :D
Ska bli kul att se den filmen.
Ja man blir glad på riktigt när Guy Ritchie gör en stark comeback med först RocknRolla och nu Sherlock Holmes efter fiaskot med Swept Away.
Ja man blir glad på riktigt när Guy Ritchie gör en stark comeback med först RocknRolla och nu Sherlock Holmes efter fiaskot med Swept Away.
:laugh: :laugh: :laugh: Stark rövback!
:laugh: :laugh: :laugh: Stark rövback!
Vad menar du? RocknRolla är ju en av 2008´s grymmaste filmer.
Vad menar du? RocknRolla är ju en av 2008´s grymmaste filmer.
Jag menar att den är kass!!111one
Den är inte kass... den är bäst!!11ett!
Scratch89
2010-01-02, 12:33
Baan, om du jämför RockNRolla med med Lock Stock eller Snatch, ja då är den dålig. Om du jämför den med det mesta annat som kom 2008, så är den faktiskt rätt bra. Vilka filmer var bättre? The Dark Knight och Wall-E, är två jag kan komma på på rak arm.
The_RobRoy
2010-01-02, 12:36
Baan, om du jämför RockNRolla med med Lock Stock eller Snatch, ja då är den dålig. Om du jämför den med det mesta annat som kom 2008, så är den faktiskt rätt bra. Vilka filmer var bättre? The Dark Knight och Wall-E, är två jag kan komma på på rak arm.
Curious Case of Benjamin Button var bättre :)
frambogir
2010-01-02, 12:37
The boat that rocked
Riktig feel good-film, med sedvanlig romantiserande av 60-talet. Fuck att det var så väldigt mycket coolare och snyggare då.
Jockefoten
2010-01-02, 12:39
Du kan vara kass..
Australia, Changeling, Grand Torino
Scratch89
2010-01-02, 12:41
Australia? Skojar du, eller? Den var ju som Avatar fast utan specialeffekter.
Australia? Skojar du, eller? Den var ju som Avatar fast utan specialeffekter.
Nee, Australia var bra, många gånger bättre än Rocknrolla, och Wall-E också (wall-e är kass), tänkte inte whina om att du tyckte den var bra först men när du gnäller på mig så ;)
Problemet är just att det bara är en ny iteration av dom filmerna, och jag hatade dom inte direkt. Förutom det var filmen tråkig, vilket kanske var det värsta och inte att Ritchie inte förnyar sig. ;)
Bättre filmer är Gran Torino, The Wrestler (riktigt bra!!!11), Iron Man, Burn After Reading, Cloverfield och No Country for Old Men! Visst finns det många sämre filmer - det är inte Uwe Boll - klass på den direkt :D - men jag kan inte älska den bara för att mycket annat är skit med...
Edit: Listan hade kanske kunnat vara längre, men jag konsumerar inte jättemycket film.
Nyårsdagen = bakis-pizza-filmdag
Kingpin - Skön Farrelly-humor och Bill Murray spelar nog den sliskigaste karaktären någonsin. 6/10
Van Wilder 3 - Pubertala skämt och mycket naket för att dölja att det inte finns någon egentlig handling. I love it! :D 6/10
SAW III - Helt okej. 5/10
Problemet är just att det bara är en ny iteration av dom filmerna, och jag hatade dom inte direkt. Förutom det var filmen tråkig, vilket kanske var det värsta och inte att Ritchie inte förnyar sig. ;)
Bättre filmer är Gran Torino, The Wrestler (riktigt bra!!!11), Iron Man, Burn After Reading, Cloverfield och No Country for Old Men! Visst finns det många sämre filmer - det är inte Uwe Boll - klass på den direkt :D - men jag kan inte älska den bara för att mycket annat är skit med...
Edit: Listan hade kanske kunnat vara längre, men jag konsumerar inte jättemycket film.
Det är roligt det här hur alla har olika smak vad det gäller film, eller generellt överhuvudtaget. För att kommentera dina filmer som du ansåg vara "bättre" än RocknRolla så kan vi börja med Gran Torino - Usel film, skit tråkig var den verkligen. The Wrestler - Han gör ett grymt jobb men filmen i sig är inget speciellt... Iron Man - Cool film, gillar JR men den är inte bättre än RnR. Burn after reading - orkade inte ens se klart den, kollade i cirka 50 minuter. Cloverfield - Det är den filmen där världen går under va? Sett det för många gånger tidigare... No Country for Old Men - Att du hade med denna filmen? Håller med om att den verkligen är riktigt bra och häftig men den stämmer inte riktigt in bland dina andra val av filmer.
Gran Torino - Usel film, skit tråkig var den verkligen. The Wrestler - Han gör ett grymt jobb men filmen i sig är inget speciellt... Iron Man - Cool film, gillar JR men den är inte bättre än RnR. Burn after reading - orkade inte ens se klart den, kollade i cirka 50 minuter. Cloverfield - Det är den filmen där världen går under va? Sett det för många gånger tidigare... No Country for Old Men - Att du hade med denna filmen? Håller med om att den verkligen är riktigt bra och häftig men den stämmer inte riktigt in bland dina andra val av filmer.
Huh? Baan får väl tycka om olika filmer eller får han bara tycka att en specifik film är bra?
Huh? Baan får väl tycka om olika filmer eller får han bara tycka att en specifik film är bra?
Nej, givetvis inte. Man måste hålla sig till sin genre. Gillar man blonda byggare med smal midja får man inte helt plötsligt räkna in Coleman och Heath bland sina favoriter.
Håller med om att RocknRolla inte klassas som 2008 års bästa film men den är långt ifrån dålig.
Det är roligt det här hur alla har olika smak vad det gäller film, eller generellt överhuvudtaget. För att kommentera dina filmer som du ansåg vara "bättre" än RocknRolla så kan vi börja med Gran Torino - Usel film, skit tråkig var den verkligen. The Wrestler - Han gör ett grymt jobb men filmen i sig är inget speciellt... Iron Man - Cool film, gillar JR men den är inte bättre än RnR. Burn after reading - orkade inte ens se klart den, kollade i cirka 50 minuter. Cloverfield - Det är den filmen där världen går under va? Sett det för många gånger tidigare... No Country for Old Men - Att du hade med denna filmen? Håller med om att den verkligen är riktigt bra och häftig men den stämmer inte riktigt in bland dina andra val av filmer.
Så mycket fail..
Så mycket fail..+1, fast CVN är inte direkt känd för sin goda filmsmak ;)
Jo givetvis, tyckte bara att det var ett konstigt val av han.
Så mycket fail..
Utveckla gärna, fast ta det via PM för vi har redan skrivit för mycket OT i denna tråden.
+1, fast CVN är inte direkt känd för sin goda filmsmak ;)
Bara för att jag inte gillar Twilight som er andra? Vet inte ens vem du är men kan säga några av mina favorit filmer så får ju ni avgöra om jag har "bra" smak eller inte.
- Inglorious Basterds
- Zombieland
- American Psycho
- The dark knight
- Hot Rod
- Fight Club
- Rock n Rolla
- Snatch
- Lock stock and two smoking barrels
- The big Lebowski
- Bruno
- Borat
- Ali G in da house
- Sin city
- Watchmen
- The hangover
- V for vendetta
självklart har jag många fler, men orkar inte sitta och skriva mer.
Den som känner sig manad kan väl göra en tråd om CVNs filmsmak? Annars kan ni kanske ta det över PM grabbar? :)
Bara för att jag inte gillar Twilight som er andra? Vet inte ens vem du är men kan säga några av mina favorit filmer så får ju ni avgöra om jag har "bra" smak eller inte.
- Inglorious Basterds
- Zombieland
- American Psycho
- The dark knight
- Hot Rod
- Fight Club
- Rock n Rolla
- Snatch
- Lock stock and two smoking barrels
- The big Lebowski
- Bruno
- Borat
- Ali G in da house
- Sin city
- Watchmen
- The hangover
- V for vendetta
självklart har jag många fler, men orkar inte sitta och skriva mer.Gillar Twillight? Har du ens sett min kommentar om New Moon? Sen har vi ju alla olika smak. Av de du listat gillar jag alla som jag sett, vilket är de flesta.
500 days of summer var senaste filmen jag såg, kollade på halva sen gick jag och lirade poker, men den verkade grym :D
Den som känner sig manad kan väl göra en tråd om CVNs filmsmak? Annars kan ni kanske ta det över PM grabbar? :)
Ber om ursäkt, ska inte hända igen.
Wallstreet
- Klassiker, gillar i stort sett hela filmen, särskilt roligt att titta då jag har stort intresse i just yrkena som de har.
6,5/10 (7 om jag är på bra humör)
Catch me if you can. Svag 7/10.
Bra film, den första rullen med DiCaprio jag kunnat se från början till slut på mycket länge.
den första rullen med DiCaprio jag kunnat se från början till slut på mycket länge.
Tycker du att han är en dålig skådis eller är han bara med i kassa filmer?
David Brent
2010-01-02, 17:03
Såg precis the invention of lying. Jag tyckte den var helt okej.
hahavaffan
2010-01-02, 17:08
Såg precis the invention of lying. Jag tyckte den var helt okej.Såg den inatt/imorse. Helt okej som du säger. Trodde man skulle skratta mer dock. Lite roliga budskap osv, men störde mig på att inte ljuga automatiskt blev att alltid säga allt man tänker.
Catch me if you can. Svag 7/10.
Bra film, den första rullen med DiCaprio jag kunnat se från början till slut på mycket länge.
Har du inte kunnat se The Departed, Body of Lies eller Blood Diamond? Den sistnämnda har jag iofs inte sett men ska vara bra. Body of Lies var grym på bio, bra rå action. The Departed funkar i vilket format som helst! :)
Extract får 3/5
Lite garv, några fina damer, en hemsk olycka. Allt man behöver bakis :D
David Brent
2010-01-02, 22:03
Har du inte kunnat se The Departed, Body of Lies eller Blood Diamond? Den sistnämnda har jag iofs inte sett men ska vara bra. Body of Lies var grym på bio, bra rå action. The Departed funkar i vilket format som helst! :)
Blood Diamond tyckte jag var riktigt bra.
The Blind Side 8/10
Sportfilm baserad på nice true story? Sällan det går illa och inte heller denna gång. Förutsägbar osv men med förkärlek till "sportfilmer" funkade det perfekt!
Stepbrothers, komedi, fyfan va jag garva. 5/5
The Blind Side 8/10
Sportfilm baserad på nice true story? Sällan det går illa och inte heller denna gång. Förutsägbar osv men med förkärlek till "sportfilmer" funkade det perfekt!
Hmm om du vill ha en sportfilm som inte är en klassisk by-the-book historia kanske The Damned United är något att ha. Har inte sett den själv men den ska väl vara hyfsad.
slumdog millionaire - japp, jag är seg.
grym, grym! 85/100
David Brent
2010-01-03, 01:59
Eastern Promises. Den var bättre än jag förväntat mig. 7/10
Paranormal Activity.
Ok. Den sista minuten var grym.
The Blind Side - 19/10
Sandra Bullock är en 12;a.
Where the wild things are - starkt filmtips för alla. Kolla dock in boken innan, ni som inte har nött den i barnaåren.
Where the wild things are - starkt filmtips för alla. Kolla dock in boken innan, ni som inte har nött den i barnaåren.
Var min favoritbok förr! :)
Sendak ägde!
Jag såg Dragon Fight. Ett kampsportsraffel med en ung Jet Li som jag saknat länge i samlingen. En mix av HongKongaction och Amerikansk b-filmsslask. Underhållande tack vare sanslösa fighter, snygg kampsport, hejdlöst dåligt skådespeleri samt inslag av arga dubbade maffiagubbar.
http://kanonfilm.se/2009/12/30/dragon-fight-jet-li-i-toppform/
Jennifer's body - 3.5/10
Inte något att hänga i den något gamla julgranen precis. Enda sevärda kanske var i någon scen där Megan Fox såg lite het ut.
forslund
2010-01-03, 09:52
Helt makalöst vacker film. Satt som förtrollad hela filmen igenom och jag skulle kunna tagit 2h 40 minuter till. Samt se den idag igen. Synd bara att storyn var förutsägbar, men det sket jag i och bara njöt ändå. Underbart.
Superbad, igen. http://www.imdb.com/title/tt0829482/
Helvete så bra den filmen är, kanske tom bättre än American Pie 1-2. Gillar man genren så blir det inte mycket roligare än såhär! 9/10.
Control_61
2010-01-03, 10:03
Såg 500 Days of Summer igår kväll med flickvännen. En riktigt bra film med ett helt FANTASTISKT soundtrack, precis i min smak.
Filmen: 8/10
Soundtracket: 10/10
Är det någon som sett Law Abiding Citizen än? Jag kan fan inte bärga mig tills den kommit ut!
Up in the air (http://www.imdb.com/title/tt1193138/)
The Departed gick inte, inte Blood Diamond heller... liksom The Aviator och The Basketball Diaries. Titanic såg jag hela men var inte mycket att ha. Gangs of New York är enbart sevärd på grund a DDL. Han var fantastisk i What's Eating Gilbert Grape dock. Vet inte men jag verkar ha något emot mannen. So be it.
Bra? Dålig?
Viktor_Balck
2010-01-03, 14:39
De gröna slaktarna - http://www.imdb.com/title/tt0342492/, dansk film med Mads Mikkelsen i en av huvudrollerna, 8/10 skumbananer. Danska filmer börjar bli en klar favorit, har tidigare sett Adams äpplen - http://www.imdb.com/title/tt0418455/ samt Blinkande lyktor - http://www.imdb.com/title/tt0236027/ och alla är galet roliga. Den sistnämnda är nog dock bäst.
Gabriel174
2010-01-03, 14:40
Blood and Bone valde jag att titta på efter att jag läst på internet och hört av polare att den ska vara bra.
Den var hyffsad, trodde det skulle hända mer. 6/10
The Departed gick inte, inte Blood Diamond heller... liksom The Aviator och The Basketball Diaries. Titanic såg jag hela men var inte mycket att ha. Gangs of New York är enbart sevärd på grund a DDL. Han var fantastisk i What's Eating Gilbert Grape dock. Vet inte men jag verkar ha något emot mannen. So be it.
Bra? Dålig?
Jag brukar inte gillar romcom-filmer men Up in the air var faktiskt riktigt bra.
Nu kollade jag precis klar på The lovely bones (http://www.imdb.com/title/tt0380510/) å den kan jag också rekommendera. Fan vad gött det är med award-season och alla screeners som kommer :D
Bra film på det stora hela. Handlingen var bra, skådespelarinsatserna ok och musik och övrigt fungerade. Det som drar ner betyget för mig är att de valt att gör filmen så politisk genom att framföra anti-krigs och pro-miljöaspekter.
7/10
Martin Löwgren
2010-01-03, 21:28
Är Starwars III värd att se? Den startar på 4an nu.
Tacksam för svar.
forslund
2010-01-03, 21:29
Ja! Men du bör ju ha sett 1&2 innan, dock.
Ingrosso
2010-01-03, 21:29
Någon som har tips på någon RIKTIGT bra actionrulle?
Martin Löwgren
2010-01-03, 21:30
Ja! Men du bör ju ha sett 1&2 innan, dock.
Självklart har jag gjort det, kommer dock ej ihåg dem så bra.
Haha hallåan har Star Wars-outfit / frisyr!
Tänker spontant på Heat. Nämndes ganska nyligen i tråden.
http://www.imdb.com/title/tt0113277/
Ingrosso
2010-01-03, 21:42
Tänker spontant på Heat. Nämndes ganska nyligen i tråden.
http://www.imdb.com/title/tt0113277/
Såg den för ett par dagar sen, några andra tips, rätt nya rullar.
forslund
2010-01-03, 21:47
Taken.
Shoot 'em up (http://us.imdb.com/title/tt0465602/). :hbang:
Haha hallåan har Star Wars-outfit / frisyr!
Tänkte också på det när jag såg henne.
Jag och några polare ska köra ett Star Wars-maraton och sträckglo alla filmerna någon dag. Undrar om man klarar sig igenom?
forslund
2010-01-03, 21:51
Jag och några polare ska köra ett Star Wars-maraton och sträckglo alla filmerna någon dag. Undrar om man klarar sig igenom?
Been there, done that. :cool:
been there, done that. :cool:
4,5,6,1,2,3?
forslund
2010-01-03, 22:07
Båda hållen.
Även alla förlängda versioner av LOTR. Vinner jag? :D
4,5,6,1,2,3?
Haha, exakt vad jag tänkte skriva. Se dom i rätt ordning eller kolla inte alls, typ :]
Brukar se i denna ordning.
6, 3, 1, 5, 2, 4
Gillar 5:an bäst. Isplaneten ftw!
Båda hållen.
Även alla förlängda versioner av LOTR. Vinner jag? :D
Vinner? Då måste du komma med något nördigare än så! ;)
Pudzianovski
2010-01-03, 22:20
Brukar se i denna ordning.
6, 3, 1, 5, 2, 4
Gillar 5:an bäst. Isplaneten ftw!
Jag brukar se dem i denna ordningen.
1, 6, 2, 5, Blade, 4, 3.
Riktigt bra ordning.
On Topic: Post Grad http://www.imdb.com/title/tt1142433/
Lättsam college-aktig film med lite romantik. 2/5.
Såg den precis också. Men jag är så jävla dålig på att uttrycka mig rent ut sagt. Riktigt bra var den hursom, 7.5/10
Haha glömde Blade. Blade är perfekt som ett break mitt i alla rymdstrider.
OnT: Inglorious Bastards och Avatar 3D är mina senast sedda filmer på bio.
Drag me to Hell, Universal Soldier 3 och Feast 3 de senaste jag såg i TV-soffan.
kalajset
2010-01-04, 03:27
Astronaut Farmer - 6/10 - Fungerade helt OK, men nej, historian var helt enkelt för osannolik, det var filmens största problem. Ett annat att det stundtals kändes som filmen gick på snabbspolning, saker bara hände utan större förklaring.
Paul Blart: Mall Cop - 5/10 - För genren helt OK även denna, ungefär vad man kunde vänta sig, fast jag trodde ändå den skulle vara något roligare. Kevin James räddar dock upp en hel del, utan honom och filmen hade garanterat varit sämre.
Anton Fräs
2010-01-04, 05:00
Taken.
Fantastisk film *cupid*
Scratch89
2010-01-04, 09:04
Pandorum (2009). http://www.imdb.com/title/tt1188729/
Den var okej. Jävligt fula monster. Filmen kändes som en blandning mellan Alien och The Descent.
Perfect Creature via Voddler. Ganska kul grepp på vampyrgenren, men jag somnade ändå.
Bridge to Therabithia, jag trodde att det skulle vara en gullig film i stil med Spiderwick Chronicles. Fett lurad, men den var himla bra på sitt sätt.
Den var okej. Jävligt fula monster. Filmen kändes som en blandning mellan Alien och The Descent.
Coolt! Cung Le är med, den skall jag se.
Själv såg jag Moon senast och den rekommenderar jag.
Mkt passande musik också!
Mkt fin film.
http://www.imdb.com/title/tt1182345/
Scratch89
2010-01-04, 16:25
Coolt! Cung Le är med, den skall jag se.
Chun Lee?
http://3.bp.blogspot.com/_PgzWtj7VIiM/Rj36v_EIY8I/AAAAAAAACTk/DZzJr-pAkng/s400/chun+li.jpg
Chun Lee?
Nä, Cung Le, minns du en snubbe som kallades Manh i filmen?
http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMjAwNjA5MzYxOF5BMl5BanBnXkFtZTcwNTU1NTY4Mg@@._ V1._SX266_SY400_.jpg
Scratch89
2010-01-04, 16:59
Nä, Cung Le, minns du en snubbe som kallades Manh i filmen?
Jag vet vem du menar, jag bara driver med dig, min bästa herre! :)
There Will Be Blood
Ger filmen antingen 9/10 eller 10/10, har inte riktigt bestämt mig ännu. Skitbra i vilket fall som helst! :)
The Departed, på tv häromdan. Väldigt bra rulle förstås, Matt Damon sög förstås som vanligt och Boston(/NE?)-dialekt är verkligen avskyvärd, men i övrigt bra jao.
Jönssonligan dyker upp igen 11/10
Jönssonligan får guldfeber 11/10
Jönssonligan & Dynamitharry 11/10
Jönssonligan på Mallorca 12/10
Moon 6/10
Wall street 8/10
King Grub
2010-01-04, 21:41
Pandorum.
http://www.imdb.com/title/tt1188729/
Den var riktigt riktigt bra.
Skäggmiffot
2010-01-04, 21:58
Moon 6/10
Wall street 8/10
Hoppas det där är de datum du såg filmerna och inte betyg!
Scratch89
2010-01-04, 22:11
Pandorum.
Jag satt och smsade hela kvällen igår, jag kanske ska se om den. Fräck var den, men var den verkligen SÅ bra?
Kul att någon annan sett den iaf.
Pandorum skall ses, tack Scratch och KG!
Hoppas det där är de datum du såg filmerna och inte betyg!
Nu ska du inte vara fräck!
Sherlock holmes - Bra film, dock ganska seg på sina ställen. Vet inte vad det är men kan inte ge den ett högt betyg. 6,6/10
isterbuk
2010-01-05, 00:05
Sherlock holmes - Tycker den var riktigt underhållande och spännande de dryga 2 timmarna flög iväg. 6,95/10
Såg också precis klart Pandorum (http://www.imdb.com/title/tt1188729/). Riktigt bra film.
Behind Enemy Lines - lol.
Gone with the wind. Boken var en 10a, nu upptäckte jag att även filmen slår en 10a.
- Oerhört bra film, dock lyfter ju den vackra filmatiseringen upp hela filmens story, vilket i sig inte var någon höjdare. Att se den i 3D var riktigt häftigt och rekommenderas starkt!
Men mycket sämre än båda :/ Såg den för några veckor sen och den var som sagt bara okej...
Pandorum.
+1 räcker bra.
Eddie Vedder
2010-01-05, 22:25
Jag förlorade nyss oskulden.
Jag var hos en polare och såg för första gången "Pumping Iron". Vissa av oss är sena men bättre sent än aldrig. Vilken film!:D
Häromdagen såg vi "Predator" och det är en kultrulle det också. "Get in da choppa!":D
haha såg du inte den förrän nu eddie? :D
Scratch89
2010-01-05, 22:27
Jösses Eddie. Moderator för Kolozzeum och har inte sett Pumping Iron... :D
Nå, vem är din favorit då? Jag har alltid gillat Franco mer än Arnold, men det är för att han är kort.
Eddie Vedder
2010-01-05, 22:31
Jösses Eddie. Moderator för Kolozzeum och har inte sett Pumping Iron... :D
Jo jag vet, men nu har jag tagit mitt ansvar i alla fall. Bättre sent än aldrig som sagt. Du får förlåta mig och ha överseende med mig som den kultursnobb jag är.:em:
Nå, vem är din favorit då? Jag har alltid gillat Franco mer än Arnold, men det är för att han är kort.
Båda hade sjukt snygga kroppar. Kan inte säga varken bu eller bä. Men jag gillade helt klart filmen. Det känns som man kan spoila den hur mycket som helst nu, jag borde vara den sista på Kolo som inte sett den.:D
Doctor Snuggles
2010-01-05, 22:58
- Oerhört bra film, dock lyfter ju den vackra filmatiseringen upp hela filmens story, vilket i sig inte var någon höjdare. Att se den i 3D var riktigt häftigt och rekommenderas starkt!
Kluven. Oerhört vacker, och pga 3d:n så blir det indragande story (trots att det är en icke-story som man sett i olika variationer tusen ggr förut). 3d:n var dock jobbig till en början, och blommade aldrig riktigt ut för mig. Tyckte den mest gjorde bilden suddig då man inte överhuvudtaget kan kolla där det inte är fokus (och tydligen är jag van vid att kolla lite överallt på skärmen hela tiden).
Plus att det blev lite skumt när saker skars av vid sidan av skärmen som som samtidigt låg ute långt fram i synfältet.
I imax kanske den skulle bli bättre, men det är fan dags för lite bättre 3d nu som inte kräver glasögon (som dessutom gör bilden mörkare).
Tyckte cgi:n fan borde varit bättre dessutom. Vissa grejer var grymt bra, men mycket som gällde djurs och människors rörelse och interaktion med omgivningen kändes fortfarande väldigt mycket datorgrafik. Vad kostade filmen, 400 miljoner? Man borde väntat några år till.
Doctor Snuggles
2010-01-05, 23:00
+1 räcker bra.
Är inte den en remake eller nåt. Känns som jag känner igen storyn från åtminstone en b-syfy.
Är inte den en remake eller nåt. Känns som jag känner igen storyn från åtminstone en b-syfy.
Du kanske tänker på Event Horizon?
Doctor Snuggles
2010-01-05, 23:09
Du kanske tänker på Event Horizon?
Ja, det gjorde jag faktiskt. Nu ser jag att storyn inte är så värst lik heller, men det känns ändå som jag sett det förut.
Vad kostade filmen, 400 miljoner? Man borde väntat några år till.
1,7miljarder kronor enligt AB.
Scratch89
2010-01-05, 23:11
Nu när jag googlade så ser jag att jag också sett Event Horizon. Det var kanske därför jag tyckte att jag kände igen det, på något sätt. Hmm.
Ja, jag kan varna att Pandorum inte fått direkt bra kritik verkar det som. Jag tyckte däremot att den var väldigt bra. Man måste nog leva sig in i det lite och gilla science fiction och hela gejen. Gör man inte det och inte förlåter smålöjliga saker så uppskattar man den förmodligen inte.
Ja, jag kan varna att Pandorum inte fått direkt bra kritik verkar det som. Jag tyckte däremot att den var väldigt bra. Man måste nog leva sig in i det lite och gilla science fiction och hela gejen. Gör man inte det och inte förlåter smålöjliga saker så uppskattar man den förmodligen inte.
Den är ändå helt ok! :)
Jag såg The taking of Pelham 123, den nya versionen med John Travolta och Denzel Washintong senast.. typ senaste, sett många filmer sen dess men ah.. Den va riktigt bra! :)
Ska se klart Give em hell Malone snart också, sett typ halva och den halvan ha varit nice! :)
Doctor Snuggles
2010-01-05, 23:24
Jag kommer nog definitivt se Pandorum i vilket fall. Så länge den är halvdan så kommer jag gilla den.
På tal om sf, så är Moon rätt bra. Lite Solaris möter 2001.
Jag kommer nog definitivt se Pandorum i vilket fall. Så länge den är halvdan så kommer jag gilla den.
På tal om sf, så är Moon rätt bra. Lite Solaris möter 2001.
Solaris är awesome!
SiSenior
2010-01-05, 23:28
Mulholland drive 5/10
Är de meningen att man ska fatta denna filmen? Såg den tillsammans med tre polare som alla tre sett den borde en, två och tre gånger men handlingen är helt sinnessjukt. Förklara gärna den för mig om du lyckats knäcka den.
Scratch89
2010-01-05, 23:30
Mulholland drive 5/10
Är de meningen att man ska fatta denna filmen? Såg den tillsammans med tre polare som alla tre sett den borde en, två och tre gånger men handlingen är helt sinnessjukt. Förklara gärna den för mig om du lyckats knäcka den.
Nope, och det är nog ingen annan än David Lynch som fattar den.
Se Lost Highway också, den är ÄNNU skummare.
http://www.imdb.com/title/tt0116922/
Dock älskar jag dem båda. Mulholland Drive är rätt så sexig.
Jaaa.. David Lynch *cupid**flex*
9
6/10.
Var 20 minuter för kort och saknade mystiken från kortfilmen.
Jag o en polare var o såg Avatar - Riktigt bra film!!
SiSenior
2010-01-06, 00:48
Tänkte nästan detta. Lost Highway vare, tar den i veckan!
Nu när jag googlade så ser jag att jag också sett Event Horizon. Det var kanske därför jag tyckte att jag kände igen det, på något sätt. Hmm.
Event Horizon är en kalkonrulle dock värd att se ändå, guilty pleasure så att säga.
Har läst/sett några recensioner, problemet verkar ligga i att den tillför väldigt lite nytt själv, och att det är som att se samma skit som man sett innan i klassisk sci-fi. Sen även det här med smålöjliga saker. Ska försöka se den själv snart och hata om recensionerna stämmer.
Closer (http://www.imdb.com/title/tt0376541/)
Tack vare Kwon, typ. Ja, jag tänkte titta på den enbart för Natalie Portmans skull.
Men hör och häpna, filmen som sådan är faktiskt inte alls dum. Att jag därtill har en öm punkt för lite hopplös romans, tja.. Jag gillar't.
9
6/10.
Var 20 minuter för kort och saknade mystiken från kortfilmen.
Den hade riktigt bra potential men vissa saker fattades jupp
The Machinist med Christian Bale - 8/10
Bale gör en av sina bästa rullar och han är ruggigt bra, hela filmen är väldigt bra. Vet inte riktigt vad jag skall säga, men när man ser filmen ser man verkligen hur han lägger ned sin själ [och kropp] för att göra en superb film.
Pandorum
6½/10
Hyfsad film, visste inte innan vad den handlade om men efter ca 20 minuter insåg jag att det var lite annat än jag först räknat med. Vissa dåliga scener men en bra insats av Ben Foster drar upp betyget en aning.
Antje Traue var ju förövrigt grymt het
Into The Wild - 9/10
Har tänkt se den i evigheter, men det har inte blivit av. Makalös film, dessutom fantastiskt vackra miljöer och bra musik. Rekommenderas varmt.
Event Horizon är en kalkonrulle dock värd att se ändå, guilty pleasure så att säga.
Meh! Event horizon är ffs ingen kalkonrulle, och mer än "värd att se"..den är jättevärd att se, en av mina favorit-sci-fi's
Into The Wild - 9/10
Har tänkt se den i evigheter, men det har inte blivit av. Makalös film, dessutom fantastiskt vackra miljöer och bra musik. Rekommenderas varmt.
den är indeed fantastisk, hoppas Sean Penn sätter sig i regissörsstolen snart igen!
meh! Event horizon är ffs ingen kalkonrulle, och mer än "värd att se"..den är jättevärd att se, en av mina favorit-sci-fi's
+1
Meh! Event horizon är ffs ingen kalkonrulle, och mer än "värd att se"..den är jättevärd att se, en av mina favorit-sci-fi's
Det jag minns av den var att det var en slasher-film i rymden typ, inget mer än så. Var dock 7-8 år sen jag såg den sist, men har svårt att tänka mig att jag gillar den mer om jag ser om den.
9 (number 9)
- Ehhh... Inte bra, känns som att den kunde ha varit bra men istället ville dem bara få den klar. Storyn var halvkass och som vissa har nämnt saknades det en hel del i storyn.
5/10
Whiteout http://www.imdb.com/title/tt0365929/
Filmen börjar med att Kate Beckinsale dushar. Sen lever den på det resten av filmen. :D Sevärd iaf!
gnagaren
2010-01-06, 22:50
Filmen börjar med att Kate Beckinsale dushar. Sen lever den på det resten av filmen. :D Sevärd iaf!
http://207.199.174.56/img/bqCaZOChBU_LBJ.jpg
North Country (2005)
6/10
Helt OK, lite för utdragen med andra saker bara. Hade gärna sett mer fokus på rättegången.
Ska helt klart ses *popcorn*
Började se Zombieland, gick 5 minuter sen sa min sambo att jag fick se den själv... Jag är övertygad om att det är en 5:a på den. Får se nån annan dag...
Testade med Limits of controll...gick 15 minuter sen somna vi nästan. Seg som inihelvete. Den får fan 1/5 för sin seghet.
Avslutade med Whiteout. Nästan tuttflash på Kate, men nädå...resten får en 3/5 :)
Enda som var värt med filmen.
Pandorum
Javars, helt okej. Bra underhållning.
The Box - 5/10
Fasen, så pass låg score? Gillade ploten och väntar bara på en bättre utgåva innan jag ser den tänkte jag..
Såg "Extract" idag, 7/10
Bästa komedin jag sett i år så långt (höhö)! Vardaglig humor i stil med Office Space precis som förväntat. Klart trevlig.
"When I think of Kate Beckinsale, which, uh, isn't often - I certainly don't think of her as someone with a big booty. She's an attractive actress, outspoken and bold and mother to daughter Lily - a lot of things, but not a lady with mega junk in her trunk if you know what I'm sayin'. However, she would probably disagree with me - for her recent film, she's asked that a body double be used for the nude scenes because she thinks she's fat and has a big bottom. Please! That's ridiculous...." *gah!*
Men det är säkert en fin duschscen iallafall :D
Såg skräckrafflet Welcome To The Jungle om ett gäng korkade kids som ska leta efter den försvunnen Michael Rockefeller i nya Guineas jungler. Det är lika smart som det låter och att tampas med en kannibalistisk lokalbefolkning är ingen höjdare… Lite cannibal holocaoust light (inte så lite heller)….
http://kanonfilm.se/2010/01/03/welcome-to-the-jungle-panik-i-skogen/
Scratch89
2010-01-08, 23:57
Sherlock Holmes (2009). http://www.imdb.com/title/tt0988045/
Jag gillade den. Bra matinékänsla, och en av de bästa egenskaperna var att det var en väldigt enkel och rättfram story. Liknande filmer (de betydligt sämre National Treasure, t.ex) har så många vändpunkter och wannabe-twists att man tröttnar. Här var det rakt på, och det uppskattas.
Lite kul, jag visste bara att Robert Downey Jr skulle vara med, och jag tänkte innan att "Jude Law och Ewan McGregor skulle passa bra som Holmes och Watson, eller tvärt om", och jag hade rätt om Jude Law i alla fall. Jag gillar Robert Downey Jr i rollen, men jag känner ändå att jag skulle vilja se McGregor nånstans. Kanske som Watson?
Juno (http://www.imdb.com/title/tt0467406/) (igen)
Lite fånig, kan tyckas, men för mig funkar det. Och jag måste skriva det. Ellen Page.
Min Stora Feta Grekiska Semester
Jaa, ni hör ju på namnet. Ingen film man behöver ägna ett par timmar av sitt liv åt.
Martin Löwgren
2010-01-09, 00:14
Sherlock Holmes (4/10)
Drog 4 filmer på flyget från Sydney till London. The Hangover: helt ok, rolig film i den klassen, underhöll mej. Funny People: Första delen var bra, sen vart den rätt seg, ingen höjdare. Public Enemies: Seg, hände inte så mycket, somnade i slutet. GI JOE: hjärndöd action, rätt så jävla värdelös, såg klart hela filmen bara för att jag var nyvaken troligen.
Såg även Avatar och Sherlock Holmes i Australien. Avatar var riktigt jävla bra tyckte jag 9/10, trots att jag inte såg den i 3D. Jävligt surt för ett par dagar senare var vi på världens största IMAX i Sydney o såg nån jävla dinosauriefilm, den var värdelös, men FYYFAN vilken jävla duk, typ 5x större än bergakungen i GBG, det var galet, skulle helt klart sett Avatar där.
Sherlock Holmes sög rätt hårt, 4/10 max.
Juno (http://www.imdb.com/title/tt0467406/) (igen)
Lite fånig, kan tyckas, men för mig funkar det. Och jag måste skriva det. Ellen Page.
Det är inget att skämmas för. Filmen är en klockren tia och Ellen Page är en fantastisk skådespelerska.
Shaun of the dead. Fortfarande rolig :D
cyclist_90
2010-01-09, 14:42
Avatar på bergakungen i går 3D. Fullsatt (400 pers) och en sjukt bra stämning. 3D upplevelsen förgyllde det hela. 8/10, inte den bästa film jag sett men grafiken och filmmusiken skapade en helt underbar stämning, och man var glad och upprymd när den var slut. En må bra film helt enkelt
David Brent
2010-01-09, 14:44
The Rundown. Bra action!
Fultjack
2010-01-09, 21:04
Gamer
Njaaae. 3/10.
forslund
2010-01-09, 21:23
Zombieland
Överskattad, kommer ej att ses en andra gång.
Synd, för jag hade sett fram mot den ett bra tag.
Anton Fräs
2010-01-09, 22:23
The invention of lying
Helt ok, vissa riktigt roliga inslag.
Mulholland Drive. Oh my fucking god.
9/10 eller kanske 10/10.. Kan inte bestämma mig. Jag är så mållös.
The Wrestler (http://www.imdb.com/title/tt1125849/)
Definitvt sevärd.
Det är inget att skämmas för. Filmen är en klockren tia och Ellen Page är en fantastisk skådespelerska.
Det tycker du och jag ja... :) Jag skäms absolut inte, men ibland kan ett varningens finger vara på sin plats.
Zombieland
Överskattad, kommer ej att ses en andra gång.
Synd, för jag hade sett fram mot den ett bra tag.
Trist, vill minnas att jag satt med ett dumt flin på läpparna under princip hela filmen. För höga förväntningar måntro?
Luftslottet som sprängdes
Riktigt bra! Har läst boken, så jag visste hur det skulle gå. Tyckte den var lysande. Dock lite för lång, vilket drar ner betyget till en 4/5!
internethjälten
2010-01-09, 23:53
såg 'Smokin Aces 2' igår, riktigt kul komedi, roligast var.. ehh.. vi kan säga att jag inte heller gillar clowner eller dvärgar ;)
Scratch89
2010-01-10, 00:01
såg 'Smokin Aces 2' igår, riktigt kul komedi, roligast var.. ehh.. vi kan säga att jag inte heller gillar clowner eller dvärgar ;)
w0000000t? Den verkar ju inte ens vara klar. Visste inte heller att det skulle komma en uppföljare. Smokin' Aces var så jäkla grym.
Scratch89
2010-01-10, 00:02
Nu har den här filmen kommit upp ett par gånger på kort tid, så jag måste leta rätt på min original-DVD och titta på den.
Scratch89
2010-01-10, 00:03
Big Fish (2003). http://www.imdb.com/title/tt0319061/
Bland det bästa och mest magiska jag sett i hela mitt liv. Jag förstår inte hur jag kan ha missat den så här länge. Troligen Tim Burtons bästa film, och även troligen Ewan McGregors bästa. Varje scen är magisk, och jag vill redan se om den.
Smoking aces 2 - Reeedigt rutten 2/10
Kådisbellan, det var länge sen sist. Den är grym, skådespeleriet är verkligen på topp för att vara svenskt också.
The Boys Are Back 7/10
Brukar dra mig för draman då jag ofta dras ner av de, sällan jag är sugen på att bli lätt nedstämd. Men ikväll så! Fast den var inte så tung som jag befarat, om än inte helt lättsam jämt. Men overall gillade både jag och flickan rullen!
Jag såg Brokedown Palace, med en ung Kate Beckinsale och Claire Danes som torskar i Thailand med en massa knark i bagaget. Tänk Bangkok Hilton light. Fast den var faktiskt helt okej. Danes var superbra!
http://kanonfilm.se/2010/01/07/brokedown-palace-battre-an-vantat/
Carriers. Obehaglig men inte jättebra, den får en sjua.
Den är minst lika bra andra, tredje...och tjugonde gången.
shut teh face
2010-01-10, 09:08
Nu har den här filmen kommit upp ett par gånger på kort tid, så jag måste leta rätt på min original-DVD och titta på den.
Den är så jävla dålig, men det är så coolt att tycka om en film som är helt omöjlig att förstå.
ThisIsTheOne
2010-01-10, 09:42
Sherlock Holmes
Mysactionäventyr i gammaldags snygg London-miljö. Sköna rolltolkningar av Robert Downey Jr. och Jude Law. Två väldigt underhållande timmar om man tycker om den här sortens film.
7,5/10
Big Fish (2003). http://www.imdb.com/title/tt0319061/
Bland det bästa och mest magiska jag sett i hela mitt liv. Jag förstår inte hur jag kan ha missat den så här länge. Troligen Tim Burtons bästa film, och även troligen Ewan McGregors bästa. Varje scen är magisk, och jag vill redan se om den.
Hur kan du ha missat den? Bland de bästa filmerna som gjorts!
Sin City - http://www.imdb.com/title/tt0401792/
Det var 3e gången jag såg den och av någon anledning så har den växt för varje gång. Så snygg! Så cool! I princip varenda liten bildruta skulle bli en snygg tavla att ha på väggen. Jag har som sagt sett den förut men den här gången satt jag mest och gapade hela filmen. Jag älskar den.
Gabriel174
2010-01-10, 11:35
The Usual Suspects... Har haft den i ett par år, men jag har inte sett den förrän nu.
Fan vilken bra film.
9/10
ThisIsTheOne
2010-01-10, 11:46
Moon 6/10
Wall street 8/10
Jag ville bara påtala att ovanstående är trådens bästa recension.
Felon 4/5
Ser sällan film pga att de ofta känns långa, denna storyn var gripande.
Schylander
2010-01-10, 13:17
Felon 4/5
Agreed, riktigt fin rulle, såg den i förrgår.
Igår blev det death race, 3/5. gillar jason statham, utan honom hade den inte varit just något.
Scratch89
2010-01-10, 13:25
Den är så jävla dålig, men det är så coolt att tycka om en film som är helt omöjlig att förstå.
Äsch, du är bara för dum. ;)
hahavaffan
2010-01-10, 13:45
Filmen börjar med att Kate Beckinsale dushar. Sen lever den på det resten av filmen. :D Sevärd iaf!Den var riktigt bra imho. Hade låga förväntningar, det kanske var därför jag gillade den så mycket. Kate är så jävla snygg dessutom.
Sin City - http://www.imdb.com/title/tt0401792/
Det var 3e gången jag såg den och av någon anledning så har den växt för varje gång. Så snygg! Så cool! I princip varenda liten bildruta skulle bli en snygg tavla att ha på väggen. Jag har som sagt sett den förut men den här gången satt jag mest och gapade hela filmen. Jag älskar den.
Den är fruktansvärt bra! Framför allt väldigt snyggt gjord - brukar också sitta och gapa mig igenom filmen när man kör den i hd. Dessutom pluspoäng för en mindre påklädd Carla Guigino *innocent*.
Ont. Inglorious Basterds -igen :thumbup:*popcorn**flex*:cool: osv..
Fish Tank.
Mycket bra, fint filmad, trovärdiga karaktärer, fantastisk huvudrollsinnehavare, fulsnygg berättelse.
ADAM, 8/10. Mycket trevlig rulle och känner igen mig en del. Helt klart i klass med (500) Days of Summer. En bra drama med bra skådespelare.
Bättre än så kan man inte sälja in en film på mig :) Söndagskvällen planerad. Hoppas den är bra då.
Bättre än så kan man inte sälja in en film på mig :) Söndagskvällen planerad. Hoppas den är bra då.
Let me know how it turns out! :)
Gabriel174
2010-01-10, 18:06
Felon 4/5
Grym film :thumbup:
CrazyJoeDavola
2010-01-10, 18:26
Pulp Fiction 5/5, Episk film allt är bra!
A Beautiful Mind 4/5, roligt att den är verklighetsbaserad.
Ed Wood, 4/5 Depp är så grym :) Väldigt rolig!
Apocalypto (http://www.imdb.com/title/tt0472043/)
Riktigt häftig. Undrar mest varför jag inte har kikat på den tidigare...
Mr.Cosybear
2010-01-10, 22:03
Secondhand Lions (http://www.imdb.com/title/tt0327137/)
Riktigt fin berättelse med två av mina favoritgamlingar i huvudrollerna (Caine och Duvall), ger den 7,5/10. Den är lite seg de första minutrarna, men den jobbade upp sig väldigt snabbt!
Verbatim
2010-01-10, 22:06
A Beautiful Mind 4/5, roligt att den är verklighetsbaserad.
Jag läste om han nyligen, filmen har verkligen skippat en hel del saker för att göra han mer älskvärd. :D
David Brent
2010-01-10, 22:22
Star Wars episode 1, tror det var första gången jag såg hela.
Jag läste om han nyligen, filmen har verkligen skippat en hel del saker för att göra han mer älskvärd. :D
Ja, filmen är väldigt förskönad.
On topic:
Lost Highway. 8/10 - Lite David Lynch frenzy idag och igår *cupid**cupid*
En till film som lämnar en "What the...?" och med gapandes mun. Mycket ups and downs.
Scratch89
2010-01-10, 23:08
Ja, filmen är väldigt förskönad.
On topic:
Lost Highway. 8/10 - Lite David Lynch frenzy idag och igår *cupid**cupid*
En till film som lämnar en "What the...?" och med gapandes mun. Mycket ups and downs.
Åh! *cupid*
Jag hade mardrömmar efter att ha sett den filmen. Jag tyckte att Mystery Man var väldigt obehaglig.
Scratch89
2010-01-10, 23:11
Cloudy With A Chance Of Meatballs (2009). http://www.imdb.com/title/tt0844471/
Jättesöt. Även fast dramaturgin är den samma som i princip alla animerade filmer har, så var den hyfsat originell i sin story, och hade en mängd kända skådisar som lånade ut sina röster, bland annat Mr. T. :D
Var länge sedan jag skrattade så mycket åt en animerad film. Kul att se att några andra än Pixar släpper animerade filmer värde att se.
Cloudy With A Chance Of Meatballs (2009). http://www.imdb.com/title/tt0844471/
Jättesöt. Även fast dramaturgin är den samma som i princip alla animerade filmer har, så var den hyfsat originell i sin story, och hade en mängd kända skådisar som lånade ut sina röster, bland annat Mr. T. :D
Var länge sedan jag skrattade så mycket åt en animerad film. Kul att se att några andra än Pixar släpper animerade filmer värde att se.
Hah, funderade över hur jäkla kletiga gatorna/husen/människorna måste ha blivit efter allt, speciellt all glass osv! :)
Gamer 5.5/10
Soft söndagsfilm utan mycket tänk, slutet kändes lite "hastat" och kunde nog utvecklats för att overall ge en bättre film.
Adam
http://www.imdb.com/title/tt1185836/
Nästan i klass med 500 days of summer eller kanske Rain man. Klockren film helt enkelt 7/10
killenigrillen
2010-01-10, 23:58
The Road
http://www.imdb.com/title/tt0898367/
8/10
Läs boken först, ruggigt bra bok, filmen likaså.
hahavaffan
2010-01-11, 00:16
Pandorum
Fick feta Alienvibbar. Riktigt bra imho! Är inte så kräsen nu för tiden iofs.
Avatar - Grymt skön. Hade skyhöga förväntningar när jag klev in i biosalongen. Avatar har verkligen blivit hypad till 1000. Den var dock precis lika snygg som man hört att den skulle vara. Rakt igenom välgjort när det kommer till såväl miljöer som skådespeleri och regi. 8/10 Lakritsbåtar
Såg på The devil's backbone http://www.imdb.com/title/tt0256009/ av guillermo del toro (som gjort pan's labyrinth)
Lite besviken då jag trodde den skulle vara i samma stuk som pan's labyrinth men ändå värd 7/10.
(Pan's labyrinth har förövrigt ett av de bättre soundtracken och är man i rätt stämning och sätter på t.ex. http://www.youtube.com/watch?v=v9Wh6u_zTT4 så är det inte svårt att drömma sig bort en stund)
Doctor Snuggles
2010-01-11, 02:36
Såg om avatar i 2d och det var som jag trodde. Alldeles för ofta så är CGI:n ojämn vad gäller "naturliga" rörelser hos främst di blåe. Fick Beuwulf vibbar oftare än vad jag hade velat.
Verkar dock inte vara så många andra som märker det, eller bryr sig, så det var väl 400 miljoner väl spenderade ändå. ;)
Scratch89
2010-01-11, 06:43
Såg på The devil's backbone http://www.imdb.com/title/tt0256009/ av guillermo del toro (som gjort pan's labyrinth)
Lite besviken då jag trodde den skulle vara i samma stuk som pan's labyrinth men ändå värd 7/10.
(Pan's labyrinth har förövrigt ett av de bättre soundtracken och är man i rätt stämning och sätter på t.ex. http://www.youtube.com/watch?v=v9Wh6u_zTT4 så är det inte svårt att drömma sig bort en stund)
Ooh, måste se. Var den läskig?
Igår kväll, en så klockers gammal klassiker......... DUNE !!!
Fyfaan, måste ha vart den tidens Avatar hype !!
cyclist_90
2010-01-11, 08:09
Såg om avatar i 2d och det var som jag trodde. Alldeles för ofta så är CGI:n ojämn vad gäller "naturliga" rörelser hos främst di blåe. Fick Beuwulf vibbar oftare än vad jag hade velat.
Verkar dock inte vara så många andra som märker det, eller bryr sig, så det var väl 400 miljoner väl spenderade ändå. ;)
budheten låg på 1,7 miljarder kronor doctor snuggles ;). Och det var VÄl spenderade 1,7 miljarder för filmen är fantastisk. James Cameron har tagit det ett steg till
Granatgiraffen
2010-01-11, 08:57
Det jag stör mig på Avatar är att dom verkar ha förvalt var fokus ska ligga i 3D-versiopen(doh, som i alla filmer). Kollar man någon annanstans, även i samma "plan", så är allt lite ur fokus. Klart störande i alla fall.
Schylander
2010-01-11, 09:05
Paranormal Entity - En film som liknar Paranormal Activity, sjukt läskig men själva storyn är väl ingenting att hänga i julgranen. When you see it, you'll shit bricks!
Ooh, måste se. Var den läskig?
Var väl någon scen som var läskig men jag skulle mer kalla den en drama
Das Experiment.
En film alla borde se någongång i sitt liv, den är visserligen på tyska men det går att fixa undertexter. Extremt intressant och välgjord, kniper till i magen.
Anton Fräs
2010-01-11, 13:25
Big Fish
Jag var inte fokuserad nog för en sådan här film, skulle troligen upplevt den som mycket mer givande i icke koma tillstånd
7/10
Håller på att tanka Twilight och New moon :)
Scratch89
2010-01-11, 14:40
Big Fish
Jag var inte fokuserad nog för en sådan här film, skulle troligen upplevt den som mycket mer givande i icke koma tillstånd
7/10
Håller på att tanka Twilight och New moon :)
Se om Big Fish!
Bra med Twilight och New Moon! Var det jag och Mikael som inspirerade?
Doctor Snuggles
2010-01-11, 14:46
budheten låg på 1,7 miljarder kronor doctor snuggles ;). Och det var VÄl spenderade 1,7 miljarder för filmen är fantastisk. James Cameron har tagit det ett steg till
Vad jag har läst så låg budgeten på allt mellan 300 och 500 miljoner DOLLAR.
Jag sade inte att filmen var dålig (även om storyn var oorginell), tvärtom, men det är bara synd och lite märkligt att man fortfarande inte lyckas med vissa elementära bitar av CGI:n då vissa saker såg så grymt bra ut och man hade en så stor budget och höll på så länge.
Men det är klart bättre än vad man har sett hitintills, visst. Förutom kanske Brads åldrade ansikte i Benjamin Button, men det var ju relativt lite CGI i jämförelse.
Doctor Snuggles
2010-01-11, 14:49
Det jag stör mig på Avatar är att dom verkar ha förvalt var fokus ska ligga i 3D-versiopen(doh, som i alla filmer). Kollar man någon annanstans, även i samma "plan", så är allt lite ur fokus. Klart störande i alla fall.
Japp, upplevde exakt samma sak. Tog mig nästan en timme att vänja mig att inte titta runt helt o hållet. Det är väl mer påtagligt i 3d (iaf den som finns idag).
Muskelbyggaren
2010-01-11, 15:11
Adam
http://www.imdb.com/title/tt1185836/
Nästan i klass med 500 days of summer eller kanske Rain man. Klockren film helt enkelt 7/10
Instämmer!
Flodhäst
2010-01-11, 17:20
The Road
7/10 flodhästar.
Slartibartfast
2010-01-11, 17:58
Funny People. En av dom bättre jag sett på senare tid. Äntligen en film där karaktärerna är som riktiga människor, med brister och bra sidor! :thumbup: Jag skrattade å snyfta om vartannat.
The Road
Den version som finns ute saknar väl en halvtimme speltid?
panzerpig
2010-01-11, 18:17
The Road
7/10 flodhästar.
7/10 grisar.
ingen upplyftande film direkt, men jag gillade den. viggo måste gjort en "machinist" för denna film, mager, stackarn!
hahavaffan
2010-01-11, 18:25
Den version som finns ute saknar väl en halvtimme speltid?Finns väl DVDscreeners... alltså ingen i bra kvalitet, men komplett iaf.
das experiment.
En film alla borde se någongång i sitt liv, den är visserligen på tyska men det går att fixa undertexter. Extremt intressant och välgjord, kniper till i magen.
+1
Flodhäst
2010-01-11, 18:51
Funny People. En av dom bättre jag sett på senare tid. Äntligen en film där karaktärerna är som riktiga människor, med brister och bra sidor! :thumbup: Jag skrattade å snyfta om vartannat.
Den version som finns ute saknar väl en halvtimme speltid?
Jodå igår lades den upp på nytt på megarelease.net
Anton Fräs
2010-01-11, 19:38
Se om Big Fish!
Bra med Twilight och New Moon! Var det jag och Mikael som inspirerade?
I will try och ja det var ni :) Ger recension så fort jag sett den!
cyclist_90
2010-01-11, 20:19
Burn After Reading 6/10
När man väl kommit in i handlingen och börjat skratta rejält då var filmen slut:( så alldeles för segdragen i början men George Clooney som paraniod och Brad Pitt i toppform gör filmen ändå hyggligt sevärd. Dråplig situaitoner utlovvas:)
cyclist_90
2010-01-11, 20:21
Vad jag har läst så låg budgeten på allt mellan 300 och 500 miljoner DOLLAR.
Jag sade inte att filmen var dålig (även om storyn var oorginell), tvärtom, men det är bara synd och lite märkligt att man fortfarande inte lyckas med vissa elementära bitar av CGI:n då vissa saker såg så grymt bra ut och man hade en så stor budget och höll på så länge.
Men det är klart bättre än vad man har sett hitintills, visst. Förutom kanske Brads åldrade ansikte i Benjamin Button, men det var ju relativt lite CGI i jämförelse.
har ej sett filmen i 2D men får göra detta,men om det du säger är sant så är det ju minst sagt ltie tarvligt med den budgeten
miss_incorrigible
2010-01-11, 21:06
New York Underground av Richard Kern :thumbup:
Into the blue 2.
Konstaterar att den inte var mycket att hänga i julgranen... Saknade Jessica Alba kan man säga...
Nosferatu: Phantom der Nacht av Herzog
clääääääääässic...jag tycker den är grymt bra!
Såg om avatar i 2d och det var som jag trodde. Alldeles för ofta så är CGI:n ojämn vad gäller "naturliga" rörelser hos främst di blåe.
Jag tycker sånt här nästan är komiskt att läsa. Lite som rescensioner jag läst där man tyckte Jurassic Park såg bättre ut.
Animatörerna har med hjälp av motion capture data lyckats få karaktärerna att röra sig precis som skådespelarna, inklusive att de på ett oerhört detaljerat sätt fångat alla ansiksuttryck. Att det inte skulle se naturligt är nog mest inbillning, förutom möjligtvis "upplösningen" på ansiktsanimationerna.
Mr.Cosybear
2010-01-11, 22:55
Pandorum
Fick feta Alienvibbar. Riktigt bra imho! Är inte så kräsen nu för tiden iofs.
Var lite tveksamt inställd när jag satte på den men den var riktigt bra faktiskt! Gillar man alienfilmerna kommer man gilla denna.
Anton Fräs
2010-01-12, 09:31
Twilight
Grym ljussättning, skön musik och spännande story. :)
9/10
creperiet
2010-01-12, 10:31
Fish Tank.
Mycket bra, fint filmad, trovärdiga karaktärer, fantastisk huvudrollsinnehavare, fulsnygg berättelse.
Åh, så grymt bra den var!
Bra storyline, bra effekter osv, men på toook för många klichéer för min smak, men jag antar att en sån här film inte klarat sig utan dem. Denna filmen får mig bara att åter inse hur mycket jag hatar människor.
Simon_aeg
2010-01-12, 11:21
Paranormal Entity 5/10
Var samma stuk som Paranormal Activity.. Lite läskig! Men för det mesta seg och tråkig.
Var lite tveksamt inställd när jag satte på den men den var riktigt bra faktiskt! Gillar man alienfilmerna kommer man gilla denna.
Lova inte för mycket nu, jag håller inte alls med i alla fall.
Senast sedda film var Iron Man ännu en gång. Den är väldigt trevlig.
Anton Fräs
2010-01-12, 13:10
Twilight
Grym ljussättning, skön musik och spännande story. :)
9/10
New moon
Klart sämre än 1an, alldeles för klyschigt och "mys mys" med kärlekshistorien och rivalitetsbiten mellan wolves och vampires var rätt "svag." Trots detta var den ganska bra men många irriterande avsnitt sänker betyget.
7,5/10
Scratch89
2010-01-12, 14:10
New moon
Klart sämre än 1an, alldeles för klyschigt och "mys mys" med kärlekshistorien och rivalitetsbiten mellan wolves och vampires var rätt "svag." Trots detta var den ganska bra men många irriterande avsnitt sänker betyget.
7,5/10
Rivaliteten mellan vampyrer och de andra är inte så jättestor heller. Vampyrer i andra delar av världen vet troligen inte ens att de existerar. Anledningen till att de är osams är för att vampyrerna kom och åt på deras mark, att de båda är övernaturligt starka och snabba, och att vampyrerna kommer att bli tjallade på om de någonsin jagar människor som befinner sig i området runt staden.
Stor skillnad mellan New Moon och Underworld : Rise of the Lycans? :D
Anton Fräs
2010-01-12, 14:37
Stor skillnad mellan New Moon och Underworld : Rise of the Lycans? :D
Jag gillade faktiskt Rise of the Lycans, trots "B-igheten". Underworld 1 är ju pro *cupid*
Smoking Aces 2 - Assasins Ball
Jeremy Piven är inte med så filmen sög. Tog fyra försök innan jag lyckades hålla mig vaken till slutet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.