Visa fullständig version : Senast sedda film (Inga spoilers!)
Litecore
2009-11-02, 23:44
Men det är inte så att de har tagit en random Yamaha och gjort om den. Den är väl gjord i deras fabriker helt från början?
eller så raidade dom leffes MC och byggde in lite AI och sånt skit, pistol och gyro å sån krej? :D
Scratch89
2009-11-02, 23:45
eller så raidade dom leffes MC och byggde in lite AI och sånt skit, pistol och gyro å sån krej? :D
Fifan!
Flumkväll:
The 40 Year Old Virgin - 6/10
Blades of Glory - Typisk Will Ferrell film, du vet vad du får. - 6/10
Harold and Kumar: Escape from Guatanamo - Lika rolig som ettan. Scenen med George W är kung. - 7/10
Gladiator - Top10 genom tiderna på min lista. Omöjlig att se utan att få gåshud på hela kroppen under vissa scener. Och soundtracket är underbart. - 9.5/10
Sin City - Klockrent gjord. Man känner verkligen det rätta serietidnings-stuket. Marv kan ju vara den hårdaste karaktären ever. - 9/10
Blade Runner - Det märks absolut inte att den är snart 30 år gammal. Grymma miljöer, grym musik, grymt det mesta. - 9/10
Dessutom var vissa robotar helt ologiska; om man nu ska acceptera att det finns motorcykelterminators, varför finns det då ett styre på dem? Styr de inte sig själva?
Men hade de verkligen ett styre? Var lite distraherad under den biten tror jag, men han knappade ju på sin datormanick och höll på när han satt på motorcykeln. Nånting att hålla i sig i behövs iofs i vilket fall...
CrazyJoeDavola
2009-11-03, 13:18
Kanske är tänkt att terminatorerna ska kunna åka på mc:n när de uppdaterat bios eller liknande..
Ja, så var tanken, att de skulle kunna transportera lite långsammare Terminators, därav handlebars.
Man kan diskutera hur "praktiskt" Skynet tänkte, då den ibland betedde sig som en ZX-81:a alt Vic-20, men gällande handlebars så tänkte den nog framåt. och tänkte, lika bra producera styrena nu så man ente glömmer sen. Så man har det gjort!
:D
forslund
2009-11-03, 14:50
Harry Potter and the Half Blood Prince.
Okej, måste säga att jag var lite för hård mot den första gången jag såg den på bio. Den var faktiskt lite bättre den här gången, även om det inte är den bästa av filmerna.
Upptäckte ett par saker jag inte gjorde förra gången som är rätt intressanta och hintar till nästa film. Dessutom hade jag inte pratade småflickor bakom mig hela filmen igenom som jag hade på bion, så uppskattade den mer här även om det finns grymt mycket jag stör mig på i filmen.
Blir nog att se Terminator ikväll, igen. *popcorn*
Ja, så var tanken, att de skulle kunna transportera lite långsammare Terminators, därav handlebars.
Man kan diskutera hur "praktiskt" Skynet tänkte, då den ibland betedde sig som en ZX-81:a alt Vic-20, men gällande handlebars så tänkte den nog framåt. och tänkte, lika bra producera styrena nu så man ente glömmer sen. Så man har det gjort!
Experten har talat? :D
Terminator Salvation (2009). http://www.imdb.com/title/tt0438488/
Jag tyckte om den. Tyvärr har den inte alls samma apokalyptiska känsla som de två första, men jag var ändå intresserad hela filmen igenom. Lite jobbiga karaktärer och onödiga scener (även fast jag gillar boobies så tyckte t.o.m jag att ombytesscenen var löjlig). Dessutom var vissa robotar helt ologiska; om man nu ska acceptera att det finns motorcykelterminators, varför finns det då ett styre på dem? Styr de inte sig själva?
TS har ju galet dålig story om du analyserar den, t.ex. hur logisk Skynet är i sina planer. Det känns som man börjar gnälla på det innan man stör sig på designen på robotarna :D
Jag håller dock med om att den funkar som film, på det sättet att man inte gäspar sig igenom den, men inte om att den är bra. Sen ska man se en effektfilm på bio!!!!1 Det och +50 FFS.
Det bästa med TS var ju Arns "cameo" ;)
hahavaffan
2009-11-03, 15:40
TS har ju galet dålig story om du analyserar den, t.ex. hur logisk Skynet är i sina planer. Det känns som man börjar gnälla på det innan man stör sig på designen på robotarna :D
Jag håller dock med om att den funkar som film, på det sättet att man inte gäspar sig igenom den, men inte om att den är bra. Sen ska man se en effektfilm på bio!!!!1 Det och +50 FFS.Film är bäst på HEMMAbio effeffessfez.*jorgen*
Film är bäst på HEMMAbio effeffessfez.*jorgen*
Dagens LOL! I alla fall om vi snackar teknik, givetvis förstår jag om man har jobbigt med allt folk runt omkring, där vinner hemmet.
Såg Paranormal Activity.
Inte min typ av film. (ja, jag somnade under Blair Witch åsse)
Scratch89
2009-11-03, 22:42
500 Days Of Summer (2009). http://www.imdb.com/title/tt1022603/
Jätte- jätte- jätte- jätte- jättebra!
Väldigt bra skådespel. Zooe Deschanel är så vacker. *cupid*
Japp, riktigt bra film.
Kommer garanterat gilla den där. Tack för tipset.
Scratch89
2009-11-03, 22:59
Japp, riktigt bra film.
Jag gillar inte slutet. :(
Kollade in den på imdb, men fastnade aldrig för ploten. Du menar att den är annorlunda än alla andra romantiska komedier man sett på senaste?
Scratch89
2009-11-03, 23:13
Kollade in den på imdb, men fastnade aldrig för ploten. Du menar att den är annorlunda än alla andra romantiska komedier man sett på senaste?
Nej, det menar jag inte. Jag är en sucker för romantiska komedier. :D
Däremot så tycker jag faktiskt inte att den är lik många andra. Påminner rätt så mycket om Eternal Sunshine Of A Spotless Mind.
mjölk-dryck
2009-11-04, 02:06
Zooe Deschanel är så vacker. *cupid*
*cupid*
Fler borde se den, bara för budskapets skull. Var det bara jag som dog lite inombords när killen tokhöjde musiken för att bruttan skulle höra?
Bra film för övrigt! :thumbup:
För de som inte tycker om de logiska luckorna i Terminator: Salvation så ger jag er härmed en parodi på manuset:
Terminator Salvation if they left out the bullshit. (http://www.cracked.com/article_17454_terminator-salvation-if-they-left-out-bullshit.html)
Varning för skratt!
Scratch89
2009-11-04, 10:49
Underbar, Rahf! Tog upp det mesta som jag störde mig på!
Scratch89
2009-11-04, 12:26
Hah, biljetterna till New Moon släpptes idag, och SFs hemsida har kraschat och växeln är nedringd. Underskatta inte vampyrkåta tonåringar!
Hah, biljetterna till New Moon släpptes idag, och SFs hemsida har kraschat och växeln är nedringd. Underskatta inte vampyrkåta tonåringar!
Men pattinson är ju så schnygg! :em:
hahavaffan
2009-11-04, 12:30
Dagens LOL! I alla fall om vi snackar teknik, givetvis förstår jag om man har jobbigt med allt folk runt omkring, där vinner hemmet.Aber lol bitch, får jag dra till med då. 30 år gammal projektor och ljud från stenåldern. Fast du kanske är en sån där borgare som går på Bergakungen och njuter i VIP-salongen ;)
Scratch89
2009-11-04, 12:31
Det är så mycket snyggingar med så jag kan inte bara välja en.
Det är så mycket snyggingar med så jag kan inte bara välja en.
hehe :D
Såg precis transformers 2. Kass film me bra effekter kan man säga så? Sen att dom tryck ner megan fox i en färgburk är ju bara förjävligt hon ser fan äcklig ut i allt det sminket.
Det kändes som om det var dags för lite amerikansk teenslasher i måndags. Valet föll på Wrong Turn med Eliza Dushku och Emanuelle Chriqui i huvudrollerna ute i skogen i West Virgina, jagandes av vanvettiga rednecks med attitydproblem. Förstås inte världens bästa film, men den gick att se. Ska kolla uppföljarna senare.
http://kanonfilm.se/2009/11/04/wrong-turn-american-teens-vs-rednecks/
Det kändes som om det var dags för lite amerikansk teenslasher i måndags. Valet föll på Wrong Turn med Eliza Dushku och Emanuelle Chriqui i huvudrollerna ute i skogen i West Virgina, jagandes av vanvettiga rednecks med attitydproblem. Förstås inte världens bästa film, men den gick att se. Ska kolla uppföljarna senare.
http://kanonfilm.se/2009/11/04/wrong-turn-american-teens-vs-rednecks/
Jag skulle snarare kalla dom inavel än rednecks xD
hahavaffan
2009-11-04, 17:32
http://kanonfilm.se/2009/11/04/wrong-turn-american-teens-vs-rednecks/Jag gillar den! Säkert sett den 4 gånger. Eliza är så jävla nice.
inavlade rednecks!
btw så såg jag senast på Spanglish med Adam Sandler. Väääääldigt bra, speciellt när man ser den med en dejt ;)
Scratch89
2009-11-04, 17:40
Jag gillar den! Säkert sett den 4 gånger. Eliza är så jävla nice.
Jag tyckte väl att jag kände igen henne när jag såg på Bottle Shock...
CrazyJoeDavola
2009-11-04, 17:46
Hur kommer det sig att Blu Ray filmer är 100kr dyrare än DVD? Har sony någon önskan om att köra Blu Ray i botten?
Currenthill
2009-11-04, 17:47
Jag gillar den! Säkert sett den 4 gånger. Eliza är så jävla nice.
Ta en titt på Wrong Turn 3. Maken till större skit får man leta efter. *cry*
Efter en stund blev det så pinsamt att man nästan tycker synd om skådespelarna som var tvungna att uppleva spektaklet på plats. *spy*
hahavaffan
2009-11-04, 18:07
Hur kommer det sig att Blu Ray filmer är 100kr dyrare än DVD? Har sony någon önskan om att köra Blu Ray i botten?Dom snittar väl 50kr till max 100kr över DVD? Det är jävligt mycket bättre bild (och ljud), och den senaste tekniken. Klart det kostar lite mer än ett snart förlegat format. Sen är det långt ifrån Sonys format, än mindre de som sätter priserna på filmerna.
ChrisDEFC
2009-11-04, 20:17
Precis sett Max Manus, en norsk andravärldskriget historia, och måste säga att det är en av dom bästa krigsfilmer jag sett. Kanske för att det känns så nära när det utspelar sig i Norge och Sverige men jag är riktigt imponerad. Är lite på gränsen till full pott men landar ändå på 9/10. Grymt sevärd även för er som inte gillar krigsfilmer.
Scratch89
2009-11-04, 23:04
The Narrows (2008). http://www.imdb.com/title/tt1008010/
Helt okej. Inget mästerverk, men en bra historia i lagom tempo. Kul att se Vincent D'Onofrio, som jag i princip inte sett sedan Full Metal Jacket.
Sling Blade.
Tänkvärd, välgjord, definitivt sevärd.
olander08
2009-11-04, 23:27
Zombieland 7.5/10, klart sevärd. Finns i hyfsad kvalitet.
Litecore
2009-11-04, 23:47
Hellboy 2: The Golden Army - imdb (http://www.imdb.com/title/tt0411477/) [8/10]
jag gillade den första filmen som fan, mycket snygga animationer och mindre snygga flywires..
tvåan lider lite av samma sak men en klart bättre story imho. bra upplägg för en trilogi också men
det återstår väl att se om den blir av! mycket bra ljudspår också ska tilläggas DTS for teh win ^^
semi-pro
helt okej tidsfördriv 5.5/10
Crouching tiger hidden dragon.
Älskart
Night at the Museum 2
Tyckte ettan var rätt okej, men denna kändes mest som en upprepning..
4/10
Trubbel i Paradiset var riktigt rolig..var och såg den med en kompis igår och blev positivt överraskad..lite väl mycket pinsamhetsfaktor ibland..men annars en feelgood film!
Black Dynamite (http://www.imdb.com/title/tt1190536/)
Total awesomeness.
Scratch89
2009-11-05, 21:33
Gake no ue no Ponyo (Ponyo On The Cliff) (2008). http://www.imdb.com/title/tt0876563/
Den var mysig. Som vanligt när det gäller sådana här japanska filmer så händer det en massa saker som man inte riktigt förstår. Hipp som happ så har det satts nya regler för vad som kan hända. Jag gillar't!
black dynamite (http://www.imdb.com/title/tt1190536/)
total awesomeness.
wtf!!!! Har vÄntat pÅ den filmen hur lÄnge som helst!!!! MÅste seeeeeesssssssssssssss!!!!
Transformers: Revenge of the Fallen
Var väl en halvt ok action, men för lång.. Ettan var bättre.
5/10
Precis sett Max Manus, en norsk andravärldskriget historia, och måste säga att det är en av dom bästa krigsfilmer jag sett. Kanske för att det känns så nära när det utspelar sig i Norge och Sverige men jag är riktigt imponerad. Är lite på gränsen till full pott men landar ändå på 9/10. Grymt sevärd även för er som inte gillar krigsfilmer.
Grymt bra film. Har du sett Flamman och citronen? En bra film om Danmarks motståndsrörelse som kan rekomenderas.
Pudzianovski
2009-11-06, 21:53
Black Dynamite (http://www.imdb.com/title/tt1190536/)
Total awesomeness.
Håller med. Riktigt skön film. Michael Jai White är grym :thumbup::thumbup:
Paranormal Activity 6/10
Alltså, den var väl inte kass på något vis egentligen och jag kan inte komma på något bättre slut själv men nä, jag gillade inte slutet alls. Annars tyckte jag de byggde upp det hela helt ok.
morpheus
2009-11-06, 22:17
Min senaste sedda film är Änglar&Demoner. En film som fått dålig kritik men jag tycker att den va skit bra*popcorn*, gillade DaVinci koden också.
Scratch89
2009-11-06, 23:24
Zombieland (2009). http://www.imdb.com/title/tt1156398/
Asgrym. Jag ser det som en hyllning till genren. Hyfsat "realistisk" också, med de olika små reglerna som man blev påmind om hela tiden. Jag gillade den skarpt!
Sen är Emma Stone ordentligt söt.
Civilrätt
2009-11-07, 00:09
Max Manus - gillar man "hjältarna från telemarken" så gillar man den här. Blev faktiskt riktigt förvånad över hur bra den faktiskt var.
CrazyJoeDavola
2009-11-07, 00:58
Star Trek (den nya) 4/5 helt ok sci-fi/äventyrsfilm
Knowing 1/5 vafan? Någon jäkla jehovas vittnen smörja eller?
Super_Johan
2009-11-07, 11:40
Anger Management
med Adam Sandler och Jack Nicholson hade jag rätt höga förväntningar.
Men måste nog säga att det är en av de sämsta filmerna jag sett. Betyg: 0/5.
Ingenting var bra med den!
Pulp Fiction
Lika bra som alla andra gånger jag sett den. QT kan det här med att skriva dialoger.
9/10
Max Manus - gillar man "hjältarna från telemarken" så gillar man den här. Blev faktiskt riktigt förvånad över hur bra den faktiskt var.
kul, den ska jag se. Det är lite av min släkthistoria då min farfar var en av dem som var med och ställde till det för tyskarna där.
Scratch89
2009-11-07, 12:07
Anger Management
Jag tycker också att den är ordentligt jobbig. Den där svarta humorn som det pratas om är bara jobbig jobbig jobbig. Man blir bara förbannad av filmen, och man tror att slutet på något sätt ska kunna kompensera för resten av filmen, men det är ett Hollywoodslut typ 1A, och där har man slösat bort 106 minuter av sitt liv.
Litecore
2009-11-07, 13:03
Pulp Fiction
Lika bra som alla andra gånger jag sett den. QT kan det här med att skriva dialoger.
9/10
+1^99889733589 x stjärnstopp
Well, I'm a mushroom-cloud-layin' motherfucker, motherfucker! Every time my fingers touch brain, I'm Superfly T.N.T., I'm the Guns of the Navarone! IN FACT, WHAT THE FUCK AM I DOIN' IN THE BACK? YOU'RE THE MOTHERFUCKER WHO SHOULD BE ON BRAIN DETAIL! We're fuckin' switchin'! I'm washin' the windows, and you're pickin' up this nigger's skull!
the curious case of benjamin button
hur den blev nominerad till 13 oscar är bortom mig, tråkigare film får man fanimej leta efter
olander08
2009-11-07, 14:33
The Curious Case of Benjamin Button
10/10, en av de helt klart bästa filmerna som gjorts.
Jajemen.
Julie & Julia... 2½ av 5. Bra film att se med sin mamma, om hon pallar. :/
det är konstigt att åsikterna om den filmen är så delade i två milsvida läger.
själv tyckte jag att man inte hade någon som helst anledning att involvera sig i eller tycka om nån av karaktärerna, obefintlig humor, minst en timme för lång samt den extremt irriterande tendensen att introducera massa upplägg till händelser som man inte gjorde ett skit av
dessutom haglade stereotyperna och en av berättarrösterna hörda man seriöst inte vad hon sa
Anger Management
Jag tycker också att den är ordentligt jobbig. Den där svarta humorn som det pratas om är bara jobbig jobbig jobbig. Man blir bara förbannad av filmen, och man tror att slutet på något sätt ska kunna kompensera för resten av filmen, men det är ett Hollywoodslut typ 1A, och där har man slösat bort 106 minuter av sitt liv.
Ni har verkligen ingen humor, Anger Management är en jätte roligt komedi som rekommenderas starkt ifrån min sida!
MojjMojj
2009-11-07, 16:53
Star Trek (den nya) 4/5 helt ok sci-fi/äventyrsfilm
Knowing 1/5 vafan? Någon jäkla jehovas vittnen smörja eller?
Kan inte hålla med mer om "Knowing". Blev förbannad när jag såg den. Avskyr verkligen den filmen. En hädelse mot Sci-fi-genren. Den är Mystery/religious skrääääp.
Scratch89
2009-11-07, 18:12
Ni har verkligen ingen humor, Anger Management är en jätte roligt komedi som rekommenderas starkt ifrån min sida!
Du gillar allting med Seth Rogen och American Pie Presents Band Camp också, eller?
Verbatim
2009-11-07, 19:24
Du gillar allting med Seth Rogen och American Pie Presents Band Camp också, eller?
Nu har jag inte sett Anger Management men om det är en svart komedi kan den väll inte ha mycket gemensamt med American Pie och Seth Rogen?
Scratch89
2009-11-07, 20:26
Nu har jag inte sett Anger Management men om det är en svart komedi kan den väll inte ha mycket gemensamt med American Pie och Seth Rogen?
Jag tänkte mest på dålig filmsmak generellt. Jag ska vara tydligare nästa gång. ;)
tigerofsweden
2009-11-07, 20:29
Jag tänkte mest på dålig filmsmak generellt. Jag ska vara tydligare nästa gång. ;)
Band camp är ju :thumbup: :laugh:
500 days of summer
Löjligt egentligen vilken sucker jag är för den här sortens film *cupid*. Myspys.
American Beauty - 9/10
Hade inte sett den här innan, av någon anledning. Älskade den iaf, Kevin Spacey spelar ohyggligt bra.
Mr.Cosybear
2009-11-07, 21:11
500 days of summer
Löjligt egentligen vilken sucker jag är för den här sortens film *cupid*. Myspys.
+1 på den, riktigt bra film.
Behöver en fet action till ikväll, anyone?
Jockefoten
2009-11-07, 22:46
Blade!!
Terminator salvation... sådär, ingen höjdarfilm precis.
En del saker fattade jag inte:
SPOILER
När Kyle tacklade Marcus i början flög han som en vante. Senare i filmen väger han som en "vanlig" terminator. What's up with that?
Och hur fan kan man återuppliva ett KROSSAT hjärta med starkströmskablar?
Och varför i hela friden kommunicerar robotarna med mänskliga interfaces?
Inglorius Bastards
Njaa... Så bra som hypen tyckte jag inte att den var. Men en bra film helt klart 7/10 skulle jag säga
Blade!!
Blade 10 / 10
Inglamorous Bastardos 1 / 10
Sleipnir
2009-11-07, 23:52
I skrivande stund har jag ett Saw maraton inne på 4e filmen nu och jag måste säga att samtliga upp till denna har hållit hög standard, riktig mindfuck i varenda en :)
Scratch89
2009-11-08, 00:29
American Beauty - 9/10
Hade inte sett den här innan, av någon anledning. Älskade den iaf, Kevin Spacey spelar ohyggligt bra.
Ooooooh American Beauty. Jag tror nog att det är Spaceys bästa roll någonsin. Den eller psykopaten i Se7en.
Heat!
http://www.imdb.com/title/tt0113277/
Scratch89
2009-11-08, 00:30
Heat (1995). http://www.imdb.com/title/tt0113277/
Riktigt bra. Jag har inte sett den sedan jag var jätteliten, och ville se den nu igen. Det var ett bra val. Bra action, riktigt bra skådespelare, att se De Niro och Pacino i samma film är en fröjd. Den legendariska bankrånarscenen har fortfarande ingen motsvarighet.
CrazyJoeDavola
2009-11-08, 01:24
Ja Heat är så jäkla hårdkokt! Bara namnet på filmen är ju så jäkla enkelt och bra, kommer ju på blu ray nu också så ska bli najs att se den i högsta kvalite.
CrazyJoeDavola
2009-11-08, 01:25
Änglar och Demoner, 2/5 njaa var ok men 2h30min jääääsp...
Transformers 2. 5/10 på sin höjd. Barnfilm egentligen.. Men i HD kvalitet och DTS-surround på fullvolym så blir en sån här actionrulle helt enkelt bra oavsett.
Terminator 4, blev det sen. Betydligt bättre, 7/10, svag 7:a, men ändå helt ok. Även här gör ju bild och ljudeffekterna halva filmen :)
_slipknot1_
2009-11-08, 14:17
Surrogates 6/10 Känns som en kopia av I robot men är ändå sevärd och har väl ett visst budskap hehe.
Zombieland 8,5/10 Jäkligt skön film med läckra scener och bra skådespelare! Emma Stone*cupid*
Ghost of girlfriends past 7/10 En typisk romantisk komedi fast med en skön twist. Pecdec Mcconaughey spelar playboy. Jennifer Garner tåls att vila ögonen på sen är Emma Stone med fast inte direkt i tighta byxor som i Zombieland:cryout:
Scratch89
2009-11-08, 15:11
sen är Emma Stone med fast inte direkt i tighta byxor som i Zombieland:cryout:
:(
MasterChief
2009-11-08, 15:36
Heat (1995). http://www.imdb.com/title/tt0113277/
Riktigt bra. Jag har inte sett den sedan jag var jätteliten, och ville se den nu igen. Det var ett bra val. Bra action, riktigt bra skådespelare, att se De Niro och Pacino i samma film är en fröjd. Den legendariska bankrånarscenen har fortfarande ingen motsvarighet.
Nu kände jag mig gammal eftersom det var en av de första filmerna som jag demade i 5.1 DD för vänner. När karbinerna smattrade var ljudtrycket så högt att en glasskål hoppade ut ur ett köksskåp och gick i tusen bitar.
Bankscenen är helt enkelt brutal!
wintersnowdrift
2009-11-08, 15:42
Jag såg den igår. En väldigt fin film helt klart, men jag hade nog hellre sett andra (kanske lite mindre kända?) skådisar än Pitten och Blanchett i huvudrollerna.
Fast Brad Pitts förvandlig från gammal till ung var ju väldigt häftig förstås, och kanske lite extra intressant för att det var just han.
//Kristin
creperiet
2009-11-09, 14:49
Apan, 2009.
En mycket avskalad, stundtals ilande karaktärsstudie med Olle Sarri. Har ännu inte bestämt mig om den var bra eller dålig. Typ som "Dolt Hot", inte särskilt bra direkt efter, men svinigt bra några veckor efter.
Nu kände jag mig gammal eftersom det var en av de första filmerna som jag demade i 5.1 DD för vänner. När karbinerna smattrade var ljudtrycket så högt att en glasskål hoppade ut ur ett köksskåp och gick i tusen bitar.
Bankscenen är helt enkelt brutal!
Jao, skarp ammo ska ha använts om jag kommer ihåg mina random fun facts rätt, vilket inte är vanligt i filmer. Bättre trökk i skarpt än lösammo, betydligt bättre enligt min pro erfarenhet!
Scratch89
2009-11-09, 15:31
Jao, skarp ammo ska ha använts om jag kommer ihåg mina random fun facts rätt, vilket inte är vanligt i filmer. Bättre trökk i skarpt än lösammo, betydligt bättre enligt min pro erfarenhet!
Nähmen, en bosnier som skjuter skarpt! Vad kommer här näst?
ARMSTARK
2009-11-09, 15:47
SAW 6.
Om man inte gillar splatter, 1/10.
Om man gillar de andra SAW filmerna, 9/10.
Det blev Transformers 2 i helgen. Mycket yta, perfekt bild och ljud, robotar, overkliga saker, vackra människor. Ändå var den ganska underhållande och den funkade faktiskt som 2,5h verklighetsflykt..
http://kanonfilm.se/2009/11/09/transformers-2-fullt-os-medvetslos/
Jennifers Body
Film som troligtvis enbart ses pga. Megan Fox. Efter att ha sett trailern så trodde jag att det var random varulv/vampyr-film men ack så fel jag hade. Megan Fox är ju dock hawt och filmen går att slötitta på. 2,5/5p.
Doctor Snuggles
2009-11-09, 16:24
En svensk som inte är ironisk?
Scratch89
2009-11-09, 16:27
Nej, det tror jag inte.
Doctor Snuggles
2009-11-09, 16:29
Nej, det tror jag inte.
Var du ironisk nu? :D
Scratch89
2009-11-09, 16:35
Var du ironisk nu? :D
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3978009&postcount=9601
Jennifer's Body, 4/10
I Love You Beth Cooper, 5/10
Det är inget tuffare än lumpen och vad jag minns därifrån helt enkelt.
Robert Svensson
2009-11-10, 18:44
Nej, de ”sköt” med tomma hylsor. :)
Jag såg om den danska kanonfilmen Blinkande Lyktor. Den rekommenderas verkligen! Fortfarande jättebra och om du missat den så bör du se den. Väldigt bra och underhållande, med en hel del svart humor! Den håller fortfarande!
http://kanonfilm.se/2009/11/10/blinkande-lygtor-en-av-danmarks-basta/
Nej, de ”sköt” med tomma hylsor. :)
Då blir det svårt att skjuta alls. Men visst - det vanliga är att skjuta löst, jag tror dock man kört på riktigt här för att få rätt känsla.
clinteastwood
2009-11-10, 20:41
Johan falk - Operation Näktergal
3/10
Sämsta Johan Falk filmen hittills, grymt trist!
Johan Falk - De Fredlösa
7/10
Gamer
5/10
Blev aldrig något spännande!
Zombieland: Har inte kommit så bra komedier på senaste men denna var faktiskt bra. Harrelson är riktigt bra.
Johan Falk - Operation Näktergal 6/10
Robert Svensson
2009-11-11, 02:11
Då blir det svårt att skjuta alls. Men visst - det vanliga är att skjuta löst, jag tror dock man kört på riktigt här för att få rätt känsla.
Jag menade så klart lösa skott, de använde aldrig skarp ammunition. Har du tillgång till 2-disc-utgåvan med allt extramaterial så går de igenom bankscenen och hur de gjorde den. :)
Ingrosso
2009-11-11, 11:58
Man on fire 10/10
Riktigt riktigt bra film, mycket action och bra handling, Denzel är riktigt bra i denna film.
Rekommenderas starkt!
A dry white season
mkt bra! kan inte bli fel med Marlon Brando och Donald Sutherland i en film.
utspelas i sydafrika och handlar om Apartheid.
8/10
Clockwork orange på 2an 22.30 ifall någon har missat det, bra film som alla borde sett.
Scratch89
2009-11-13, 17:17
Är det någon som har sett Funny People? Storyn verkar lovande, men sen såg jag att det var Apatow som var regissör, och att både Seth Rogen och han den där feta, jobbiga killen som ser ut som en jude, var med i filmen, vilket inte bådar gott. Nå?
johanhej
2009-11-13, 17:18
Public enemies, grymt bra var den!
Är det någon som har sett Funny People? Storyn verkar lovande, men sen såg jag att det var Apatow som var regissör, och att både Seth Rogen och han den där feta, jobbiga killen som ser ut som en jude, var med i filmen, vilket inte bådar gott. Nå?
Flintisen på nyhetsmorgon gav den en styck sol. Han hade valt ut de två roligaste scenerna som han visade, och de var inte särskilt roliga.
Scratch89
2009-11-13, 17:59
Flintisen på nyhetsmorgon gav den en styck sol. Han hade valt ut de två roligaste scenerna som han visade, och de var inte särskilt roliga.
Då vet jag. Som jag misstänkte.
Någon som har en aning om vilken film denna bild är ifrån? :D
http://i37.tinypic.com/hsubgl.jpg
Scratch89
2009-11-13, 19:35
Twilight?
Någon som har en aning om vilken film denna bild är ifrån? :D
http://i37.tinypic.com/hsubgl.jpg
Evil Aliens
http://www.imdb.com/title/tt0383353/
SiSenior
2009-11-13, 20:52
Zombieland. Förstår inte var alla rubriker kommer ifrån om att det skulle vara någon ny super komedi. Visst var de en okej film men särskilt rolig vet jag inte om den var.
Evil Aliens
http://www.imdb.com/title/tt0383353/
Det var det ja. Tack. :D
MasterChief
2009-11-13, 22:25
2012
* Otroliga effekter
* Samla känsla som Armageddon
* Inte direkt upplyftande
* 8/10
Ink.
ZBGeErufQdY
Bäst.
Den värkar ruggigt bra!
Får väll ta och bidra för min del också då.
A clockwork Orange
- En klassiker som jag på något sätt lyckats missa. Musiken i filmen är klockren, licksom huvudkaraktären (iaf i början). Filmen är riktigt bra och det är inget tvivel om att det är en klassiker.
Black Dynamite
- Den filmen jag har längtat mest efter i år. Dock blev jag lite besviken, vill så gärna älska denna filmen, men tycker storyn är lite för tafatt. Dock är Black Dynamite klockren!
Observe and report
- Så jävla go film med Seth Rogan. Jag fullkomligt älskar hans karraktär i filmen.
Zombieland
- Fantastisk film, gillade den starkt. Dels var komedin i filmen väldigt rolig, men även storyn var riktigt bra.
Pudzianovski
2009-11-13, 23:16
Funny People http://www.imdb.com/title/tt1201167/
Tycker absolut inte den var dålig. Jag gillade den faktiskt. Det var inte en ren komedi utan lite mer substans i den vilket var bra. :thumbup:
Stark 3:a av 5.
Appaloosa
Viggo Mortensen och Ed Harris spelar badass i en badass-western. Kan inte bli annat än bra.
Verbatim
2009-11-14, 01:41
Lars and the real girl
Värdelös, förutsägbar och rent tråkig, komedi utan skämt är aldrig en bra ide.
Zombieland, håller på och ser den nu, bra än så länge. Hur kommer det sig att den 12åriga tjejen inte har någon rekyll öht på hennes skott, vad har hon för monsterstyrka?
Scratch89
2009-11-14, 01:58
Zombieland. Förstår inte var alla rubriker kommer ifrån om att det skulle vara någon ny super komedi. Visst var de en okej film men särskilt rolig vet jag inte om den var.
Fast komedi är det väl inte? Zombiefilm skulle jag vilja kalla det, med allt som nu tillskrivs det. Visst, den är rolig, men det är ingen komedi. Det är en hel del action, men det är ingen action.
Lars and the real girl
Värdelös, förutsägbar och rent tråkig, komedi utan skämt är aldrig en bra ide.
w00t? Lars and The Real Girl är väl ingen komedi?
Verbatim
2009-11-14, 02:09
w00t? Lars and The Real Girl är väl ingen komedi?
Nej verkligen inte, fast det är ändå vad den kallar sig.
Scratch89
2009-11-14, 10:48
Nej verkligen inte, fast det är ändå vad den kallar sig.
Mja, dramakomedi enligt IMDB, men man kanske inte ska se allting svart eller vitt?
Verbatim
2009-11-14, 13:39
På baksidan av förpackningen stod det endast komedi.
Även dramakomedier brukar iaf ha minst 1 skratt, har filmen inte det så försvinner ju själva komedi aspekten ur dramakomedien.
Zombieland 2/5
Har man inte sett detta i 1000 andra zombie/splatter-filmer?
Verbatim
2009-11-14, 13:50
Oldboy, antagligen den bästa filmen jag sett i år, stor tumme upp. Rekommenderas för alla.
Oldboy, antagligen den bästa filmen jag sett i år, stor tumme upp. Rekommenderas för alla.
Otroligt bra film!
Scratch89
2009-11-14, 18:15
På baksidan av förpackningen stod det endast komedi.
Även dramakomedier brukar iaf ha minst 1 skratt, har filmen inte det så försvinner ju själva komedi aspekten ur dramakomedien.
Nu vet jag inte vad du har för humor, men visst skrattar man lite åt den. Jag gillar den tryckta stämningen som uppstår när han tar in sin tjej för första gången in på middag. :D
Oooh, Old Boy. Bra att du påminde mig, ska nog se om den snart igen. Har den här i dvd-hyllan.
Lesbian Vampire Killers
Skön kvälls komedi, dock bör ni inte se den med era föräldrar.
Såg igår actionknaset 12 Rounds regisserad av Finlands Renny Harlin. Ett raffel med wrestlern John Cena i huvudrollen som snut som pressas av elak psykopat som snott hans fru och bombat hans hus. Nu blir det åka av… kanske.
http://kanonfilm.se/2009/11/14/12-rounds-medelmattigt-actionknas/
Funny People http://www.imdb.com/title/tt1201167/
Tycker absolut inte den var dålig. Jag gillade den faktiskt. Det var inte en ren komedi utan lite mer substans i den vilket var bra. :thumbup:
Stark 3:a av 5.
Såg den ikväll också, tyckte den kändes väldigt lång, vilket inte är jättepositivt. Lite utradgen och slö ibland, men absolut ingen dålig rulle som sagt!
SiSenior
2009-11-14, 23:24
Fast komedi är det väl inte? Zombiefilm skulle jag vilja kalla det, med allt som nu tillskrivs det. Visst, den är rolig, men det är ingen komedi. Det är en hel del action, men det är ingen action.
Den har marknadsförts som "en enastående komedi", "årets roligaste film" och liknande vilket jag inte tyckte det var. Action/ skräck hade jag kallat den.
Scratch89
2009-11-14, 23:26
District 9 (2009). http://www.imdb.com/title/tt1136608/
Bästa science fiction jag sett någonsin, skulle jag tro. Jag satt helt trollbunden hela filmen. Jag hoppas innerligt på att det inte kommer någon uppföljare dock.
internethjälten
2009-11-15, 00:05
Såg precis 2012, liten handling som var utdragen på 2.5 timmar, ett riktigt katabolt sömnpiller! 2 av 5 i betyg
District 9 (2009). http://www.imdb.com/title/tt1136608/
Bästa science fiction jag sett någonsin, skulle jag tro. Jag satt helt trollbunden hela filmen. Jag hoppas innerligt på att det inte kommer någon uppföljare dock.Längtar som fan.
Oldboy, antagligen den bästa filmen jag sett i år, stor tumme upp. Rekommenderas för alla.Den är riktigt bra. Jag antar att även du ser fram emot remaken av Steven Spielberg med Will Smith i huvudrollen. Känns som en film som verkligen behöver en Hollywood-remake. Kan knappt bärga mig.
Verbatim
2009-11-15, 00:41
Längtar som fan.
Den är riktigt bra. Jag antar att även du ser fram emot remaken av Steven Spielberg med Will Smith i huvudrollen. Känns som en film som verkligen behöver en Hollywood-remake. Kan knappt bärga mig.
Sa dom inte redan 2004 att det inte blir någon remake? :D
Den är riktigt bra. Jag antar att även du ser fram emot remaken av Steven Spielberg med Will Smith i huvudrollen. Känns som en film som verkligen behöver en Hollywood-remake. Kan knappt bärga mig.
Hoppas det där var ironi. Den är helt lysande som den är, finns inte en chans att den går att göra bättre.
Älskar korridorscenen.
ManuelIT
2009-11-15, 14:26
Zombieland. Mkt positivt överraskad. Måste ses!
Sa dom inte redan 2004 att det inte blir någon remake? :DHaha, vi får hoppas på det.
Hoppas det där var ironi. Den är helt lysande som den är, finns inte en chans att den går att göra bättre.
Älskar korridorscenen.Ja, det var ironi. Du älskar korridorscenen ja? Då har jag en annan remake som är aktuell för dig. Nämligen den indiska. Titta och njut muhahaha
8Q-rW1FZMX8
Lägg märke att Zinda (?) hade tillgång till hissen hur lätt som helst i början, men givetvis valde han den tuffa vägen att kicka some ass istället. Bollywood-remakes är väl det enda som är värre än Hollywood sådana.
Zombieland. Mkt positivt överraskad. Måste ses!+1
Kollade Die Hard 4.0 igår, helt ok och i klass med de gamla rullarna.
Dock störde jag mig rejält på att det var kontinuitetsfel rätt många gånger, bilrutor som var hela/trasiga omvartannat osv.
District 9. Riktigt riktigt bra.
Kollade Die Hard 4.0 igår, helt ok och i klass med de gamla rullarna.
Dock störde jag mig rejält på att det var kontinuitetsfel rätt många gånger, bilrutor som var hela/trasiga omvartannat osv.
Skojar du nu? Fyran är ju så jääääävla dålig i jämförelse med ettan t.ex.
This is Spinal Tap. Fruktansvärt skön! 9/10
http://www.imdb.com/title/tt0088258/
This is Spinal Tap. Fruktansvärt skön! 9/10
http://www.imdb.com/title/tt0088258/Den är grym! :)
Scratch89
2009-11-15, 23:35
Visst var District 9 bra, stevebc?
Visst var District 9 bra, stevebc?
Sitter du här och söker konfirmation hos stevebc! :naughty:
Scratch89
2009-11-16, 06:55
Sitter du här och söker konfirmation hos stevebc! :naughty:
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3988343&postcount=9645
Inte direkt. ;)
Alfred Nobel
2009-11-16, 08:32
Jag gillade District 9, Matte.
Ingrosso
2009-11-16, 15:52
Såg 2012 i lördags, och den var väll sådär.. Rätt coola specialeffekter osv samt rätt sorglig.
6/10.
Doctor Snuggles
2009-11-16, 15:59
Funny People.
Blev helt paff. Är inte direkt ngt fan av varken Seth Rogan eller Adam Sandler, men denna lågmälda blanding av drama, ironi (adam sandler driver en hel del med sig själv), komedi och bromance var helt fantastiskt bra. Många roliga cameos också.
Frankenfish: Finner inga ord. -50/100
Boa Vs. Python: Ännu sämre än frankenfish! -100/100
Scratch89
2009-11-16, 23:17
En av filmerna har 2.9 på IMDB... Vad trodde du? :D
Johan Falk, GSI. Ball, helt okej, särskilt för att vara en svensk produktion.
Drag me to hell.
Fett dåliga repliker. Tunn story. Överlags: ASKASS.
Dogma
Det var nog runt femte gången nu, fortfarande ett mästerverk. Genial dialog!
+1
Blev besviken... Trodde den skulle vara i klass med Superbad i humornivå men den var bara helt ok, inget mer. Störde mig på tjejerna också... Nej, klart besviken.
Sen har jag sett:
Pandorum
6/10. Medioker... Blev besviken eftersom jag hade relativt höga förväntningar.
[REC]
7/10 (ett pluspoäng för att tjejen var så snygg)
Blev besviken på att jag inte blev rädd här heller... Jag antar att det inte kommer hända. Men men, tjejen var sjukt snygg så det var inte helt bortkastad tid.
Up
9/10
Väldigt bra film! Blev chockad över hur mycket jag tyckte om den. Sedan verkar ingen tro att den handlar om det jag tror den egentligen handlar om, vilket är att= (spoiler) Gubben dog i början av filmen! Och resten av filmen handlar om att han måste ta itu med det han inte gjorde som levande.
Jag kan utveckla min teori om någon är intresserad.
Eden Lake
vad ska man säga? Den var bra men man blev ju bara matt och kände sig tom efter man sett den. Regissören vet iallafall hur man bygger upp ett hat för skitungar!
3.5 av 5
+1
Blev besviken... Trodde den skulle vara i klass med Superbad i humornivå men den var bara helt ok, inget mer. Störde mig på tjejerna också... Nej, klart besviken.
Sen har jag sett:
Pandorum
6/10. Medioker... Blev besviken eftersom jag hade relativt höga förväntningar.
[REC]
7/10 (ett pluspoäng för att tjejen var så snygg)
Blev besviken på att jag inte blev rädd här heller... Jag antar att det inte kommer hända. Men men, tjejen var sjukt snygg så det var inte helt bortkastad tid.
Up
9/10
Väldigt bra film! Blev chockad över hur mycket jag tyckte om den. Sedan verkar ingen tro att den handlar om det jag tror den egentligen handlar om, vilket är att= (spoiler)
Jag kan utveckla min teori om någon är intresserad.
Bara för att jag tycker den var så himla bra också..
Jag ser egentligen två jätteviktiga poänger som filmen belyser. Den första, att det är aldrig för sent. Fega inte ur, ryck upp dig och gör vad du vill med ditt liv. Nästan alla behöver få höra det både en och flera gånger. Den andra, liite mer subtila är att trots alla strapatser, häftiga semestrar och gud vet vad, så är det vardagens alla med och motgångar som man (förhoppningsvis) delar med någon, som kommer utgöra majoriteten av ens liv. Japp den tråkiga vardagslunken räknas också. Det är inte dagar som inte räknas, det är dom som är själva grunden, allt utöver vardag är grädde på moset.
Scenen när han plockar fram hennes klippbok, som illustrerar just detta, och avslutas med 'thank you for the adventure' är ju bara.. så jävla fin.
Utveckla gärna din tolkning om du har lust, kan säkert vara kul att läsa :)
tommie-92
2009-11-17, 08:29
Johan Falk - Operation Näktergal
Johan Falk - De Fredlösa
Bra filmer.
Feast 3
Blade
Inglorious Bastards
hahavaffan
2009-11-17, 09:41
District 9, och den ÄGDE. Ska se om den idag tror jag med hög jävla volym och på en större tv än i söndags när jag såg den första gången.
District 9 gillade jag skarpt, speciellt Halflife-vapnen.
En av filmerna har 2.9 på IMDB... Vad trodde du? :D
Oj, såpass högt ändå. :D
hahavaffan
2009-11-17, 12:45
District 9 gillade jag skarpt, speciellt Halflife-vapnen.Haha ja jävlar vad det ägde! Om du syftar på det som splattade dom totalt :D
Scratch89
2009-11-17, 12:49
Jag tror han syftar på Anti-gravity gun, som han tog upp en gris med och slängde iväg på fienden.
en stor stark
2009-11-17, 13:48
Stargate continuum: Helt okej, gillade den mest pga jag gillade serierna så mycket (spec Sg1).;)
Såg Zombieland (http://www.imdb.com/title/tt1156398/) senast, helt okej med roliga scener. Länge sedan man såg Woody Harrelson i en film men tyckte han skötte sig bra faktiskt, spelade sin karaktär bra.
8/10
Utveckla gärna din tolkning om du har lust, kan säkert vara kul att läsa :)
K sure :) Jag håller med dig om allt det du skrev också och scenen då han kollade i hennes bildhäfte var verkligen rörande, precis som du sa.
Jag ska spekulera lite nu då, men som sagt det är bara spekulationer och det var ett tag jag såg filmen så rätta mig om jag har fel nånstans.
Spoilers:
Det som slog mig i början av filmen var att den var skrämmande verklighetstrogen, inte som någon annan barnfilm jag sett. Två barn har drömmar > Gifter sig när dom blir äldre > överger för stunden sina barnadrömmar med tanken av att få barn > Ellie (tjejen) får reda på att hon inte kan få barn/babyn har dött i magen (vet inte riktigt vad, dom får inget barn iaf... Väldigt tragiskt) > dom tar tag i sina drömmar igen > sparar pengar som går till annat istället > Ellie dör! > och helt plötsligt går alla drömmar om att resa dit tillsammans i kras... Sjukt hemskt än så länge! Jag blev chockad över hur hemsk och realistisk filmen var upp till dess.
Men jag ska hålla mig till vad jag tror hände:
Efter att Ellie dött kommer en relativt lång scen då gubben (kommer inte ihåg vad han hette) går upp ur sängen, gör iordning sig, åker ner för trappan och kämpar sig ut till stolen på verandan. Han har problem att röra sig eftersom han är gammal. Filmen är fortfarande realistisk... Sedan slår han den där personen i huvudet och får ett straff i rätten vilket gör att han måste sälja sitt hus. Hans hus som är det ända han har kvar som betyder något.
Jag tror att han i natten innan han ska bli upphämtad dör på något sätt, antingen somnar in eller tar livet av sig. Han dör iaf, och här är saker som tyder på det:
Dagen då han ska bli hämtad blir allting helt plötsligt extremt orealistiskt. Han lyfter sitt hus med ballonger, har energi som om han vore ung igen vilket säger emot hur han betedde sig när han kämpade för att komma ut ur huset. Den lilla pojken som kommer är en mix av honom själv och ellie. Lite tjock som gubben var, samlar på emblem som Ellie gjorde, plus att han är lik båda som barn. Jag tror att det är deras barn som dom aldrig fick. När gubben frågar om pojkens mamma hintas det till att mamman är död (ellie är död) och när han frågas om hans pappa säger han att pappan inte varit hos honom på länge men att dom brukade äta glass vid nån glassbar. (I slutet av filmen äter gubben glass med pojken utanför en glassbar)
Det tar väldigt kort tid att färdas dit dom ska, det skulle ha tagit sjukt mycket längre tid i verkligheten, och dom landar nästan precis där dom ska vara utan att veta vart dom är på väg. Allting går alltså för lätt (och det förekommer genom hela filmen). När dom landar möter dom talande hundar och gubben reagerar knappt. (Han drar också huset nu... som sagt det kan inte en gubbe göra)
Dom möter sedan den där äventyraren som gubben hade beundrat som ung. Den äventyraren var iaf 40+ när gubben var barn vilket betyder att han nu skulle vara närmare 120 år gammal och ändå röra sig och se ut som en 60åring vilket också är omöjligt.
När dom ska fly från äventyraren säger hunden (Dog, eller Doug) något stil med "Head towars the light!" (I slutet av tunneln) vilket jag också tolkade som en hint till att han var tvungen att ta tag i det han inte gjorde som levande innan han kunde "go towards the light)
Jag vet att det var mer jag tänkte på... men kan inte komma ihåg vad. Det gör mig frustrerad. Det var några veckor sedan jag såg filmen.
Jag uppdaterar sen om jag kommer på något mer. Men nu vet du lite hur jag tänkte.
Scratch89
2009-11-17, 16:21
Shit, det där har jag inte ens tänkt på. Jag tyckte dock att det var lite lurigt att äventyraren var så pass ung och rask som han faktiskt var. Hmmm...
Shit, det där har jag inte ens tänkt på. Jag tyckte dock att det var lite lurigt att äventyraren var så pass ung och rask som han faktiskt var. Hmmm...
Samma sak här angående äventyraren.
Kul resonemang, och jag håller med om att filmen går liksom in i en ny fas.
Det skulle ju kunna vara så att gubben bara ser sig själv i pojken. Att gubben klarar både det ena och det andra är ju ganska svaga implikationer ändå med tanke på att det är en tecknad barnfilm.. :) Ball tolkning oavsett.
Som sagt, bara spekulationer från min sida och jag har fortfarande inte hittat nån annan som trott samma sak så jag kanske överanalyserar :D
Samma sak här angående äventyraren.
Kul resonemang, och jag håller med om att filmen går liksom in i en ny fas. *Spoiler* Ball tolkning oavsett.
Lite vit text: Hade gubben varit uthållig och overkligt stark i förhållande till sin ålder (och oavsett ålder med för den delen) ända från början så hade jag inte tänkt på det eftersom det är just en barnfilm, men nu hade han faktiskt väldigt svårt att röra sig i början av filmen; han kunde inte ens gå ner för trappan själv! Därför tycker jag att det bara stöder min teori :)
Bra film oavsett. Ska nog se den igen sen och se om jag hittar mer :D
Necromentia
Hade förväntat mig lite mysig gore men icke. Fanns ett ganska coolt monster men överlag var den sämst.
2012 2/10
Jag tror faktiskt att dom fick med varenda hollywoodklyscha som finns.
Satt bara och väntade på att den skulle sluta.
enda anledningen till att jag inte ger den bottenbetyg är pga att specialeffekterna var bra.
Scratch89
2009-11-17, 22:19
Jag har inte vågat se 2012 än, för jag tror att den kommer suga så jäkla hårt. OK, jorden kommer gå under, vad gör vi!? Vi skickar ut JOHN CUSACK så klart!
MasterChief
2009-11-17, 22:20
Jag har inte vågat se 2012 än, för jag tror att den kommer suga så jäkla hårt. OK, jorden kommer gå under, vad gör vi!? Vi skickar ut JOHN CUSACK så klart!
Han hjälper sin familj så du kan tagga ner.
Scratch89
2009-11-17, 22:27
Han hjälper sin familj så du kan tagga ner.
Men, jag försöker ju dissa filmen. :(
Verbatim
2009-11-17, 23:00
Det är verkligen trist när man är inne i en riktig go roid, och någon tönt kommer med fakta och förstör ens roid. :(
UP
Spoiler
Som tidigare talare, så håller jag givetvis med om att filmen är riktigt bra. Min favorit bland dem animerade filmerna.
Dock är det lite oklarheter gällande filmen som jag undrar om någon kan svara på:
1. I slutet av filmen när gubben ger ungen (Russel) medaljen, så blir ungen jätte glad och viftar med emblemet till en kvinna som sitter i raden. Jag tror att detta är hans mamma, men enligt "Mike" så var ungens mamma död. Kommer inte ihåg att ungen sa detta från filmen, någon som kan instämma?
2. När gubben och ungen sitter vid elden (in i halva filmen ungefär) så pratar dem om ungens föräldrar. Ungen säger något i stil med "Phillis säger att jag stör honom (pappan). Gubben svarar "kallar du din mamma för Phillis", då svarar ungen "Phillis är inte min mamma". Så vem fan är Phillis?
// CVN
Civilrätt
2009-11-17, 23:06
Moon, Härlig film. 8/10
Scratch89
2009-11-17, 23:11
CVN:
Phillis är troligen hans far styvmor. Jag tror att hans föräldrar är skilda, och det är därför han träffar sin far så sällan. Dels för att han jobbar/är borta mycket, och dels för att Phillis inte verkar vara den barnvänliga typen. Hon som sitter i publiken är nog troligen hans mamma.
CVN:
Phillis är troligen hans far styvmor. Jag tror att hans föräldrar är skilda, och det är därför han träffar sin far så sällan. Dels för att han jobbar/är borta mycket, och dels för att Phillis inte verkar vara den barnvänliga typen. Hon som sitter i publiken är nog troligen hans mamma.
Det var så jag också trodde men blev osäker efter att ha läst Mikes inlägg om att "ungens mamma var död".
Men förhelvete, är trådtiteln så svår att förstå?
UP
Spoiler
[COLOR="White"]Som tidigare talare, så håller jag givetvis med om att filmen är riktigt bra. Min favorit bland dem animerade filmerna.
Dock är det lite oklarheter gällande filmen som jag undrar om någon kan svara på:
// CVN
Lite vitt=
Hehe :D Det kanske är en tolkningsfråga, jag måste kolla på filmen igen antar jag, men som svar på nr 2 så var det ifrån det som jag tolkade att mamman var död. Gubben frågar "You call your mother by her first name?" och Russel svarar "Phillis is not my mom..." och sen tittar han sorgset bort. Gubben säger då "Oh..." lite förstående och jag tyckte det var uppenbart att Russel menade att hans mamma var död. Jag har lite svårt att få in Phillis roll i min teori dock... Men det borde finnas någon förklaring.
Phillis är iaf någon slags styvmamma, så det är svaret på fråga 1; någon som tagit hand om Russel när hans pappa inte kunnat.
Pudzianovski
2009-11-18, 14:39
G.I. Joe: Resolute http://www.imdb.com/title/tt1259299/
Rätt okej tecknat. Lika bra eller kanske bättre än filmen :thumbup:
Stark 2 av 5.
Lite vitt=
Hehe :D Det kanske är en tolkningsfråga, jag måste kolla på filmen igen antar jag, men som svar på nr 2 så var det ifrån det som jag tolkade att mamman var död. Gubben frågar "You call your mother by her first name?" och Russel svarar "Phillis is not my mom..." och sen tittar han sorgset bort. Gubben säger då "Oh..." lite förstående och jag tyckte det var uppenbart att Russel menade att hans mamma var död. Jag har lite svårt att få in Phillis roll i min teori dock... Men det borde finnas någon förklaring.
Phillis är iaf någon slags styvmamma, så det är svaret på fråga 1; någon som tagit hand om Russel när hans pappa inte kunnat.
Ok, så kan man också tolka det.
Ink (2009)
- Wow vilken film, har väntat ypperligt ända sen jag såg trailern. Förhoppningarna var sväldigt höga och fast budgeten endast låg på 2,5 mjkr!
Den levde självklart upp till förväntningarna och denna filmen visar starkt att det inte krävs super kändisar och överdrivna budgetar för att göra en bra film!
Ink, får .|..|..|..|..|. fyra ståkukar av 5!
Trailer (soundtracket är grymt)
ZBGeErufQdY
Verbatim
2009-11-18, 15:54
Ge fan i att citera spoilers för ihelvetes jävlar vissa har inte sett filmen än och vi vill förfan inte få den spoilad.
DÖ förfan. *gah!*
Ge fan i att citera spoilers för ihelvetes jävlar vissa har inte sett filmen än och vi vill förfan inte få den spoilad.
DÖ förfan. *gah!*
Men dumma jävel om det står SPOILER och texten är vit behöver du väll för fan inte läsa det?! Bara scrolla vidare ner för sidan och ignorera det...
Men dumma jävel om det står SPOILER och texten är vit behöver du väll för fan inte läsa det?! Bara scrolla vidare ner för sidan och ignorera det...
Hur svårt är det att följa modsens instruktioner?
clinteastwood
2009-11-18, 18:21
ÅRETS SÄMSTA FILM!
Marley & Me (2008)
0/10
Den här jvla filmen handlar ta mig fn om ingenting, så jvla tråkig och helt utan någon poäng! Totalt bortkastad tid*gah!*
forslund
2009-11-18, 18:24
Inglorious Basterds
Är jag den första att tycka den här filmen inte var något speciellt? Alldeles för långsam och tråkig. Quentin Tarantinos filmer har aldrig fungerat för mig. Jag kan inte sätta finger på varför, men jag kan inte dra mig till minnes att jag har gillat en enda film av honom.
Visst, den är välgjord och det ligger mycket bakom allt som sker i filmen, men vad sker? Alldeles för lite för att mitt intresse ska hållas kvar, tyvärr. Och då ville jag gilla den här filmen.
hahavaffan
2009-11-18, 18:25
Men dumma jävel om det står SPOILER och texten är vit behöver du väll för fan inte läsa det?! Bara scrolla vidare ner för sidan och ignorera det...(Inga spoilers!) - kan du läsa det? Säg det högt en gång för dig själv också. Förstår du vad det betyder?
Jag fick äntligen sett Inglorious Basterds igårkväll! Missade den på bio här i Halmstad, och har längtat galet mycket. Och den var fan värd väntan. Mycket bra film imho. 9/10 kanske rent av.
Scratch89
2009-11-18, 18:39
Inglorious Basterds
Är jag den första att tycka den här filmen inte var något speciellt? Alldeles för långsam och tråkig. Quentin Tarantinos filmer har aldrig fungerat för mig. Jag kan inte sätta finger på varför, men jag kan inte dra mig till minnes att jag har gillat en enda film av honom.
Visst, den är välgjord och det ligger mycket bakom allt som sker i filmen, men vad sker? Alldeles för lite för att mitt intresse ska hållas kvar, tyvärr. Och då ville jag gilla den här filmen.
Gillar du inte Tarantino så gör du inte det. Filmens kärna är att stämningen byggs upp under de väldigt långa scenerna. Första scenen i den lilla stugan måste vara en av de bästa som någonsin gjorts. Visst är det väldigt långa scener, och jag kommer ihåg att när jag såg filmen så tyckte jag att de var för långa, men direkt efter att scenen avslutats så var det värt varenda sekund.
Verbatim
2009-11-18, 19:10
Problemet är ju förstås att texten syns väldigt väl när någon citerar den, jag vill inte behöva scrolla och blunda på hälften av inläggen för att något miffo inte kan ta bort spoilern när han citerar.
SiSenior
2009-11-18, 19:15
Public Enemies
Det var ett tag sen Michael Mann släppte någon riktigt bra film. Trodde denna lite skulle vända hans neråt gående trend men så blev det ju inte riktigt. 4/10.
Public Enemies
Det var ett tag sen Michael Mann släppte någon riktigt bra film. Trodde denna lite skulle vända hans neråt gående trend men så blev det ju inte riktigt. 4/10.
+1, jag tyckte den var skitseg och ganska tråkig :/
Problemet är ju förstås att texten syns väldigt väl när någon citerar den, jag vill inte behöva scrolla och blunda på hälften av inläggen för att något miffo inte kan ta bort spoilern när han citerar.
Och allt måste läsas på sidan! Annars får man niten!
forslund
2009-11-18, 20:16
Gillar du inte Tarantino så gör du inte det. Filmens kärna är att stämningen byggs upp under de väldigt långa scenerna. Första scenen i den lilla stugan måste vara en av de bästa som någonsin gjorts. Visst är det väldigt långa scener, och jag kommer ihåg att när jag såg filmen så tyckte jag att de var för långa, men direkt efter att scenen avslutats så var det värt varenda sekund.
Första scenen tyckte jag var grym. Det tog ju halva scenen att förstå att den ens skulle vara lång, så man slapp det, man blev mest lite förvånad över att det aldrig tog slut. Dialogen var helt vansinnigt bra och genomtänkt. Fick dock inte samma känsla av resterande scener, tyvärr.
Public enemies!
Helt okej!
Hur svårt är det att följa modsens instruktioner?
(Inga spoilers!) - kan du läsa det? Säg det högt en gång för dig själv också. Förstår du vad det betyder?
Jag fick äntligen sett Inglorious Basterds igårkväll! Missade den på bio här i Halmstad, och har längtat galet mycket. Och den var fan värd väntan. Mycket bra film imho. 9/10 kanske rent av.
Seriöst, vad spelar det för roll om vi diskuterar filmen eller inte? Än en gång så behöver ni inte läsa det som står skrivet i vit stil, som för övrigt är väldigt svårt att läsa!
Hade inte tänkt på detta, var vänlig och skriv det istället för en kommentar som "Dö förfan"...
Scratch89
2009-11-18, 21:17
Att skriva i vitt är "ok", men om man citerar det, så kommer den vita texten få en grå bakgrund, och därför syns det. Dvs, om man nu ska skriva spoilers, så skriv utan att citera ett tidigare spoilerinlägg.
Att skriva i vitt är "ok", men om man citerar det, så kommer den vita texten få en grå bakgrund, och därför syns det. Dvs, om man nu ska skriva spoilers, så skriv utan att citera ett tidigare spoilerinlägg.
Som jag skrev så visste jag inte om detta innan. Dock måste man ju faktiskt anstränga sig för att läsa det citerade, det är inget man bara "råkar" läsa...
_slipknot1_
2009-11-18, 22:05
District 9: 8/10
Har svårt att riktigt bestämma mig om vad jag verkligen tycker om denna film. Blev lite störd av att man knappt hörde vad huvudpersonen mummla om. Man kanske blir tvingad att ta till subt. för första gången. Väldigt coola effekter när de blastar folk med alienvapnen. Den var väldigt speciell i alla fall, kändes som budskapet hela tiden var om apartheid men kanske fatta allt fel*rolleyes*
Scratch89
2009-11-18, 22:47
District 9: 8/10
Har svårt att riktigt bestämma mig om vad jag verkligen tycker om denna film. Blev lite störd av att man knappt hörde vad huvudpersonen mummla om. Man kanske blir tvingad att ta till subt. för första gången. Väldigt coola effekter när de blastar folk med alienvapnen. Den var väldigt speciell i alla fall, kändes som budskapet hela tiden var om apartheid men kanske fatta allt fel*rolleyes*
Med tanke på att filmen baseras på regissörens barndom i Sydafrika så är du inte fel ute.
"The film was based on director Neill Blomkamp's childhood in South Africa during apartheid."
http://www.imdb.com/title/tt1136608/trivia
Verbatim
2009-11-18, 22:50
Finns det rymdvarelser i sydafrika?
Väldigt torrt, jag vet.
_slipknot1_
2009-11-18, 23:22
Med tanke på att filmen baseras på regissörens barndom i Sydafrika så är du inte fel ute.
"The film was based on director Neill Blomkamp's childhood in South Africa during apartheid."
http://www.imdb.com/title/tt1136608/trivia
Mm då var min känsla rätt då hehe.:)
9
http://www.imdb.com/title/tt0472033/
Betyg: Nästan toppbetyg
Cool film.
Väldigt annorlunda för att vara animerad, jag skulle inte säga att det är en barnfilm. Varje scen var väldigt vacker och genomtänkt. Många skulle nog klaga på att den har för lite story i sig men jag tycker de ger oss tillräckligt mycket information för att njuta av filmen men samtidigt kunna fylla i mycket själva, vilket jag tror är meningen.
En riktigt bra film.
SE DEN
Rellos_87
2009-11-19, 17:47
Goodbye Lenin 7/10
Paranormal Activity 3/10, fyfan vad besviken man blev!
Amelie från Montmarte 10/10, en av dom bästa filmerna någonsin! Älskar allt med den!
Civilrätt
2009-11-19, 18:35
Men nu är det också stoppat i topicen "(Inga spoilers!)", så istället för att skriva i vit text kan ni väl skicka ett Pm till varandra. Då kan ni även använda rosa text.
tigerofsweden
2009-11-19, 19:21
Paranormal Activity 3/10, fyfan vad besviken man blev!
+1
Jag missade det kusliga helt *grr*
9
http://www.imdb.com/title/tt0472033/
Betyg: Nästan toppbetyg
Cool film.
Väldigt annorlunda för att vara animerad, jag skulle inte säga att det är en barnfilm. Varje scen var väldigt vacker och genomtänkt. Många skulle nog klaga på att den har för lite story i sig men jag tycker de ger oss tillräckligt mycket information för att njuta av filmen men samtidigt kunna fylla i mycket själva, vilket jag tror är meningen.
En riktigt bra film.
SE DEN
Såg den precis. Den sög. :/
Varenda karaktär var en stereotyp lindad i en kliché och storyn var bara dålig. Och slutet var värdelöst och även det klichéartat. Och så var det massa fel överallt som man störde sig på.
Scratch89
2009-11-19, 21:00
Såg den precis. Den sög. :/
Varenda karaktär var en stereotyp lindad i en kliché och storyn var bara dålig. Och slutet var värdelöst och även det klichéartat. Och så var det massa fel överallt som man störde sig på.
Man kanske kan ge den ett par försök till. Enligt en recensent på IMDB:
Much like Shane Acker's short (of the same name), this movie almost REQUIRES multiple viewings for the viewer to really soak everything in.
The first time I watched the film, my initial criticisms were "That was too short" and "There wasn't not enough emphasis on characters/story". However, after watching the movie a second time, I realized that I had missed a TON of information on my first round. Upon asking other friends what they thought about the movie the second time around, I discovered that they felt the same way.
The first time I watched the film, I felt like everything flew by. It was visual overload, and it just had bad pacing overall. However, on my second viewing of the movie, I noticed that things seemed to go by much, much slower. The pacing seemed better. I noticed character and plot subtleties that I simply did not catch the first time I watched it. I connected more with the stitchpunks, and I understood the story better. The visuals weren't just "Ohhh, pretty!" anymore, they had greater symbolism, and depth.
The movie is, indeed, about 20 minutes too short. Certain characters needed more screen time, and certain points in the plot needed more emphasis. HOWEVER, I found that I enjoyed the movie drastically more when I saw it a second time. I plan on seeing it a third time later this week.
This movie reveals new surprises every time you watch it. If you have seen it once already, and didn't think it was that great, I strongly suggest dropping the $8 and giving this movie a second chance. You may be surprised how much your opinion changes.
Nja, det är väl inte det jag missade som jag tycker var dåligt.
2012
0/10 - Hela filmen var "hitta-alla-genväger-och-förintelsen-är-2-mm-bakom-oss-hela-tiden". Det enda jag tyckte var extremt kul var när de zoomar in på ryssen ansikte samtidigt som han sneglar lite halvcoolt bakåt och säger "It's russian.."
Inglorious Basterds
6/10 - En mysig film med bra dialog och miljö. Förväntade mig lite mer "Tarantino", vart lite besviken.
Behöver lite tips på komedier - vad har folk sett för bra på sistone?
Scratch89
2009-11-19, 23:17
Behöver lite tips på komedier - vad har folk sett för bra på sistone?
Komedi och komedi, men en del filmer som är mysiga/man har skrattat åt senaste året och året innan. Ingen inbördes ordning.
500 Days Of Summer. http://www.imdb.com/title/tt1022603/
Adventureland. http://www.imdb.com/title/tt1091722/
Bolt. http://www.imdb.com/title/tt0397892/
Up. http://www.imdb.com/title/tt1049413/
Whatever Works. http://www.imdb.com/title/tt1178663/
Yes Man. http://www.imdb.com/title/tt1068680/
The Boat That Rocked. http://www.imdb.com/title/tt1131729/
The Hangover. http://www.imdb.com/title/tt1119646/
Lesbian Vampire Killers. http://www.imdb.com/title/tt1020885/
I Love You, Man. http://www.imdb.com/title/tt1155056/
Brüno. http://www.imdb.com/title/tt0889583/
Be Kind Rewind. http://www.imdb.com/title/tt0799934/
Nja, det är väl inte det jag missade som jag tycker var dåligt.
jaja, jag tyckte den var bra :) Men jag håller med litegrann om att den var lite kort
hahavaffan
2009-11-20, 00:14
jaja, jag tyckte den var bra :) Men jag håller med litegrann om att den var lite kortJag gillade den också sijej!
Komedi och komedi, men en del filmer som är mysiga/man har skrattat åt senaste året och året innan. Ingen inbördes ordning.
Låter som att skolan går bra :D
Rellos_87
2009-11-20, 02:37
2012
0/10 - Hela filmen var "hitta-alla-genväger-och-förintelsen-är-2-mm-bakom-oss-hela-tiden". Det enda jag tyckte var extremt kul var när de zoomar in på ryssen ansikte samtidigt som han sneglar lite halvcoolt bakåt och säger "It's russian.."
Håller med, dock var den underhållande för effekterna så den får 4/10 av mig :)
Zlatko Buric som spelade ryssen är grymt ball, älskar honom i Pusher-filmerna!
Imorrn måste jag kika in filmfestivalen, många coola filmer som måste ses!!
Scratch89
2009-11-20, 06:45
Låter som att skolan går bra :D
Jag är både smart och snygg, så visst går det bra!
Parachutes
2009-11-20, 08:23
Crank 2 - High voltage
kickass! :P
Bra där scratch. Jag litar på din filmsmak och börjar beta av listan :)
kalajset
2009-11-20, 18:17
Drag Me To Hell - 6/10 - Riktigt rolig på sina ställen, ganska omysig i övrigt, bra mix. Funkar väldigt bra som kvällsunderhållning, men har man sett den en gång så räcker det. Slutet var för förutsägbart, men det hör ju i viss mån till genren.
Drag Me To Hell - 6/10 - Riktigt rolig på sina ställen, ganska omysig i övrigt, bra mix. Funkar väldigt bra som kvällsunderhållning, men har man sett den en gång så räcker det. Slutet var för förutsägbart, men det hör ju i viss mån till genren.
Angående slutet: haha inte för min del, jag var nöjd med happy ending men "BAM!" det fick man inte. I efterhand kan jag hålla med om att slutet som det är är mer väntat än en happy ending men iaf, man är ju naiv!
hahavaffan
2009-11-20, 18:33
Drag me to hell är en av dom sämsta filmerna jag sett i år :(
kalajset
2009-11-20, 19:32
Angående slutet: haha inte för min del, jag var nöjd med happy ending men "BAM!" det fick man inte. I efterhand kan jag hålla med om att slutet som det är är mer väntat än en happy ending men iaf, man är ju naiv!
Jodå, slutet var allt lite lurigare än man först kunnat tro, men med tanke på genren, samt en händelse från början av filmen, vilket min medtittare gjorde mig uppmärksam på ska sägas, så var nog ändå inte möjligheterna de allra största när det började dra ihop sig. :/ - Kanske finns ett alternativt slut på köpeskivan dock? - Det vore faktiskt bättre. :D
Drag me to hell är en av dom sämsta filmerna jag sett i år :(
Why? - Det är ju en "klassisk-hoppa-till-skräckis", inget fan av genren tro? :)
Bra retrofilm i modern tappning IMO, påminner en del om t ex lika lyckade, (nåja), Dead Silence, -den är ju ett annat bra exempel på en "80-talsrulle för det tjugoförsta århundradet", eller något åt det hållet.
Scratch89
2009-11-20, 21:09
Den bästa (enda bra?) scenen i Drag Me To Hell är den i skjulet när hon samlar ihop sina saker. SATAN. Jag trodde seriöst att jag skulle gå av på mitten.
The boat that rocked
Jag är ju ganska sent ute med att se denna filmen. Lättsam fredagsunderhålning dock. 6 av 10 skedar
Den bästa (enda bra?) scenen i Drag Me To Hell är den i skjulet när hon samlar ihop sina saker. SATAN. Jag trodde seriöst att jag skulle gå av på mitten.
Den ända bra scenen i Drag Me To Hell är när tandlösa tanten biter på tjejens haka. Jag tror seriöst att jag inte har skrattat mer på hela året :D
Men sen så har jag rätt sjuk humor.
Scratch89
2009-11-20, 22:18
Den ända bra scenen i Drag Me To Hell är när tandlösa tanten biter på tjejens haka. Jag tror seriöst att jag inte har skrattat mer på hela året :D
Men sen så har jag rätt sjuk humor.
Nu när jag läser mitt inlägg så låter det som om jag nämnde en rolig scen. Jag höll på att skita ner mig, får jag väl skriva istället då. :D
Tuggscenen är rätt gross.
Kollar District 9 nu och fan vad roligt scen, prickskytt som skjuter på skjutfält samtidigt som det är massa folk som rör sig vid tavlorna, fi fan vilken miss.
Back with more cheese and whine after the movie!
Verbatim
2009-11-21, 00:51
Pride and Glory, om ni vill se en film sämre än dessa:
Så rekommenderar jag den starkt.
Nu när jag läser mitt inlägg så låter det som om jag nämnde en rolig scen. Jag höll på att skita ner mig, får jag väl skriva istället då. :D
Tuggscenen är rätt gross.
Haha ok tolkade ditt inlägg lite fel :smash: Var den verkligen så läskig då? Var inte den filmen mer av en skräck-komedi? Jag menar... En talande get? :D Och en levande duk? Eller vad var det, en servett? Tror det var något slags tyg.
Andra filmer kan jag förstå om folk blir rädda för, till exempel [Rec] eller The Ring men denna förstår jag inte :D
Sett klart District 9. Den får helt klart godkänd eftersom den var underhållande, och det är det som är det viktiga. Filmen känns som den kan bli sämre om man analyserar handlingen (möjligt att böckerna är bättre) - ska försöka att inte tänka på den sen. :)
Spontant har jag svårt att köpa behandlingen av utomjordningarna även om dom är fula. Huvudkaraktären är också ganska retarded i sitt sätt i början av filmen. Kan förstå att man vill få till en förvandling, men man överdrev några snäpp. Huvudantagonisten - ledaren för legoknektarna (?) - var ganska överspelad med. Som en skurk i en 80-talsactionsfilm.
Spontant har jag svårt att köpa behandlingen av utomjordningarna även om dom är fula.
Hört talas om apartheid?
Hört talas om apartheid?
Du menar om jag lyckades missa den inte det minsta väldigt subtila liknelsen (LOL!)? Nej. Det är t.o.m. så pinsamt uppenbart att det är störande. Inte snyggt gjort alls, och det är det som är problemet som sagt, jag köper det inte att du bara kan ersätta svarta med utomjordingar där.
Inglourious Basterds
9/10 i betyg av mig. Vilket mästerverk! Jag hade inte velat ändra någonting med den i princip.
Realistiskt sätt så tror jag inte att VI (Människan) hade vågat behandla "rymdlingarna" sådär, med rädsla för att ännu ett skepp skulle anlända som var funktionellt. Snacka om att sabba diplomatin med dom. Vi vet ju redan att de har överlägsen teknologi, varför tracka dom när dom har en svacka? In fear of repercussions!
Doctor Snuggles
2009-11-21, 03:31
Du menar om jag lyckades missa den inte det minsta väldigt subtila liknelsen (LOL!)? Nej. Det är t.o.m. så pinsamt uppenbart att det är störande. Inte snyggt gjort alls, och det är det som är problemet som sagt, jag köper det inte att du bara kan ersätta svarta med utomjordingar där.
Va? Var det DET som du tyckte var ej trovärdigt. Inte att alla insekterna var typ snäppet över neandertalare i utvecklingsnivå dömt efter deras beteende, och ändå har teknologi som var tusentals år före människan? Visst de var väl "arbetarinsekter" men ändå.
Scratch89
2009-11-21, 07:02
Haha ok tolkade ditt inlägg lite fel :smash: Var den verkligen så läskig då? Var inte den filmen mer av en skräck-komedi? Jag menar... En talande get? :D Och en levande duk? Eller vad var det, en servett? Tror det var något slags tyg.
Andra filmer kan jag förstå om folk blir rädda för, till exempel [Rec] eller The Ring men denna förstår jag inte :D
Nej, den var inte läskig, men den enda scenen jag pratar om hoppar nog de allra flesta till på. I övrigt var den rätt kass.
Va? Var det DET som du tyckte var ej trovärdigt. Inte att alla insekterna var typ snäppet över neandertalare i utvecklingsnivå dömt efter deras beteende, och ändå har teknologi som var tusentals år före människan? Visst de var väl "arbetarinsekter" men ändå.
Jag har egentligen inte skrivit varför jag inte kan tänka mig ersätta svarta med utomjordingar där. Det är mer kritik mot åsikten som vissa har att filmen är så GALET BRA för den är inspirerad av apartheid. Den biten imponenar inte alls på mig.
Det du säger är också intressant - det är ju något man behandlat i en mening i filmen, när någon säger "deras ledare är döda, bara sossarna (arbetarna) är kvar". Jag har förstått att det finns mer bakgrund till när räkorna kommer och första kontakten o.s.v., men att det inte verkar finnas med i biovarianten.
Sen kan man ju också diskutera hur mkt civilkurage / stolthet en average räka har också.
Har de masoschistiska tendenser osv
Vad hade man själv gjort som en teknologiskt överlägsen ras som blivit strandsatt på en vild planet?
Hade man underkastat sig så enkelt bara för lite krubb etc?
Såg just what´s eating Gilbert Grape för första gången på länge, var för liten för att fatta vilken jävla bra film det är sist jag såg den.
en av mina absoluta favoriter kan jag nu säga. DiCaprio gör en så fruktansvärt bra rolltolkning.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.