Visa fullständig version : Senast sedda film (Inga spoilers!)
Tips till PureWhey: http://www.imdb.com/title/tt1659337/
kan inte fatta jag skriver det men
Twillight breacking fuck nut: part 2....såååå jääävla dåååliiiigggg. #!*/10
datoranimerad bäbis.....varför??
lika tramsig som vanlig
pedovibbar
datoranimerad jävla bäbis....varför??
sämsta slutet som någonsin fångats på film
DATORANIMERAD BÄBIS!!! WHY??!!
det enda positiva med den här filmen är att det är sista twilligt-filmen, thank you god.
Red Dawn 7/10
alltså jag vill tycka bättre om denna filmen. chris "Thor" Hemsworth är ju med.
men konceptet med ett gäng tonåringar som leker rebeller och lyckas med militära uppdrag är bara för tramsig.
Dock underhållande.
Har du sett original Red Dawn? Vilken var den bättre tyckte du isåfall?
krubkungen
2013-02-21, 14:09
Promethues, något att se? Jag gillar Alien filmerna.
Annars ser Lincoln intressant ut också.
"Jag är inte neger, jag är grek!"
Min favorit var
"Kan du säga ris ? Inte lis utan RRRIIIISSS" :D
Twillight breacking fuck nut: part 2....såååå jääävla dåååliiiigggg. #!*/10
datoranimerad bäbis.....varför??
lika tramsig som vanlig
pedovibbar
datoranimerad jävla bäbis....varför??
sämsta slutet som någonsin fångats på film
DATORANIMERAD BÄBIS!!! WHY??!!
det enda positiva med den här filmen är att det är sista twilligt-filmen, thank you god.[/B]Nu kommer väl säkert någon som faktiskt gillar Twilight rätta mig, men; det är ingen datoranimerad unge. Inte helt och hållet i alla fall. De CGI:ade däremot en lite äldre unges ansikte på en bäbis, vilket jag antar är för att ... de är vampyrer, konstiga och åldras snabbt. Den var tvungen att se äldre ut än vad storleken visade på. Eller något. Det var så jag fick det förklarat för mig.
Scratch89
2013-02-21, 16:58
Nu kommer väl säkert någon som faktiskt gillar Twilight rätta mig, men; det är ingen datoranimerad unge. Inte helt och hållet i alla fall. De CGI:ade däremot en lite äldre unges ansikte på en bäbis, vilket jag antar är för att ... de är vampyrer, konstiga och åldras snabbt. Den var tvungen att se äldre ut än vad storleken visade på. Eller något. Det var så jag fick det förklarat för mig.
I boken beskrivs hon som ett barn med väldigt annorlunda utseende; i filmen ser hon ju nästan helt normal ut (förutom att hon är väldigt söt och åldras mycket snabbare än vanligt). Dessutom ska hon ha väldigt konstiga ögon.
PureWhey
2013-02-21, 21:27
Tips till PureWhey: http://www.imdb.com/title/tt1659337/
Tack, såg den förra veckan dock ^.^
BRA FILM, rekommenderas.
Fasen, inte sett nån bra film på sistone, nu de senaste dagarna har jag bara sett bra...
Behöver en grym film ikväll. Nån film i världsklass! typ Good Will Hunting, som jag kanske har missat. The best of the best, vilka finns det? :)
Behöver en grym film ikväll. Nån film i världsklass! typ Good Will Hunting, som jag kanske har missat. The best of the best, vilka finns det? :)
Mr. Nobody, The Man from Earth, bägge är mästerverk! The Intoucables är bra också
edit: menade visst Intouchables* :D
Själv ska jag se Liberal Arts så fort ehm.. skeppet är i hamn. Litar på de fina recensionerna den fått här!
Mr. Nobody, The Man from Earth, bägge är mästerverk! The Intoucables är bra också
edit: menade visst Intouchables* :D
Själv ska jag se Liberal Arts så fort ehm.. skeppet är i hamn. Litar på de fina recensionerna den fått här!
The man from earth och untouchables @ Netflix :) Börjar med the man. Återkommer med rec
The man from earth och untouchables @ Netflix :) Börjar med the man. Återkommer med rec
Det är dock en film där dom snackar, den är skön att se på men förvänta dig ingen action. Har för mig att deras budget var typ 100 dollar :D
Jag har sett den och kan ärligt säga att jag hade klarat mig mycket bättre om jag inte sett den. Det enda vettiga är väl iaf att den inte heter "Alien" direkt.
Minns att den var som vilken kass mainstreamrulle som helst. Inte alls samma känsla som "övriga" filmer. :(
Prometheus kan vara det sämsta jag sett, efter Dredd och Casanova. Brukar inte stänga av filmer mitt i men de 3 är verkligen skit
Har vart här och där i USA och är tyvärr medveten om deras fashion... Dock kör han fasen alltid en ful t-shirt och uppknäppt sleten skjorta, kolla på HIMYM och dom två som nämns på förra sidan
Slår ett slag för "Stay" igen, man bör se den två gånger i alla fall...
Jag klär mig gränsfall till dräggigt enligt svensk standard, men får alltid världens reaktioner, i stil med utomjording och/eller homo- såväl som metrosexuell.
Jag klär mig gränsfall till dräggigt enligt svensk standard, men får alltid världens reaktioner, i stil med utomjording och/eller homo- såväl som metrosexuell.
OT men är det samma sak i Kanada?
ChrisRiddick
2013-02-21, 22:51
Har du sett original Red Dawn? Vilken var den bättre tyckte du isåfall?
har missat att det är en nyinspelning faktiskt.
så här i efterhand önskar jag att jag sett orginalet först.
charlie sheen och Swayze som tonårs rebell under ett 3e världskrig=awesome:)
får bli att se den om några nån vecka när minnet av den nya har försvunnit.
Scratch89
2013-02-22, 00:37
Skyfall (2012). http://www.imdb.com/title/tt1074638/
Bra. Lite sådär tafflig story i mitten men den tog sig mot slutet. Jag gillar den avskalade modellen av Bond, där han får en pistol och en fickradio. Eftersom det här är "innan" alla andra filmer känns det dessutom rimligt. En del fina referenser till äldre filmer.
Terminatorgunde
2013-02-22, 01:24
House at the end of the street. Är dålig på betygsätta filmer men den är sevärd iallafall.
PureWhey
2013-02-22, 02:38
Intouchables
Schyst film, kan verkligen tänka mig att detta har hänt i verkligheten.
8/10
OT men är det samma sak i Kanada?
Förr så (bor på annat håll nu) köpte man en ny skinnjacka och annat glassigt så var man typ tvungen att göra ett knyte av den och dra det efter bilen några km för att inte anses homo, (vilket iofs aldrig var fel för mig då umgängeskretsen ofta var det). Samma sak med slätrakat ansikte. Men det kanske var då det, det var ju lite mer avslappnat i Sthlm förr också. Samt att kanadensare har blivit lite snobbigare, tycker jag.
krubkungen
2013-02-22, 13:23
Jag har sett den och kan ärligt säga att jag hade klarat mig mycket bättre om jag inte sett den. Det enda vettiga är väl iaf att den inte heter "Alien" direkt.
Minns att den var som vilken kass mainstreamrulle som helst. Inte alls samma känsla som "övriga" filmer. :(
Prometheus kan vara det sämsta jag sett, efter Dredd och Casanova. Brukar inte stänga av filmer mitt i men de 3 är verkligen skit
Vad trist! Nästans så man måste se den bara för att. :d
Vad jag har hört och läst så är det rätt mycket plotholes också.
Zero Dark Thirty? Något att se kanske. känns dock som en film med mycket propaganda.
Vad trist! Nästans så man måste se den bara för att. :d
Vad jag har hört och läst så är det rätt mycket plotholes också.
Zero Dark Thirty? Något att se kanske. känns dock som en film med mycket propaganda.
Jag gillade prometheus och jag var inte den enda.
Jag gillade prometheus och jag var inte den enda.
Instämmer! Men det råder väldigt delade meningar om den filmen.
__________________________________________________ _
Wreck it, Ralph och Frankenweenie var mina senaste filmer.
Jag gillade båda två.
hahavaffan
2013-02-22, 13:42
Good Day to Die Hard eller vad den nu kan tänkas heta.
Hmm. Nä. Det här var verkligen inte bra alls. Älskar Die Hard 1-3, och fyran får passera som en bra film. Den senaste hade jättefina effekter och några roliga ögonblick, men sen tar det stopp. Storyn är skriven av någon med ADHD, och skådespelarna (Willis inkluderat) verkar ha noll motivation till att prestera något trovärdigt. De "känsliga" scenerna kunde lika gärna ha varit tagna från Sunset Beach, så illa var det.
De "känsliga" scenerna kunde lika gärna ha varit tagna från Sunset Beach, så illa var det.
Does not compute! Bättre serie får man leta efter. Speciellt när dom byter skådespelare mitt i en scen.
hahavaffan
2013-02-22, 13:53
does not compute! Bättre serie får man leta efter. Speciellt när dom byter skådespelare mitt i en scen.:d
ChrisRiddick
2013-02-22, 20:46
Crawlspace- 5/10
australiensk film, nja. halvtaskigt skådespel och en minst sagt tramsig historia.
inget att se.
Fick ett enormt sug att se Over the Hedge, totalt random och oväntat men känner att jag måste se den nu
Undefeated (http://www.imdb.com/title/tt1860355/)
Egentligen en dokumentär, men... Fantastisk. Se den.
PureWhey
2013-02-23, 14:22
Sinister
Hoppade till ett par gånger, rätt läskig! 5.5/10
Your Highness (www.imdb.com/title/tt1240982/)
Mycket bättre än vad IMDB-betyget säger!
Ondskapelsen
2013-02-23, 16:13
Your Highness (www.imdb.com/title/tt1240982/)
Mycket bättre än vad IMDB-betyget säger!
Berätta mer. Var den "kul" eller "bra", eller båda?
danny kör samma karaktär som alltid. just det som gör att filmen blir bra/rolig.
Berätta mer. Var den "kul" eller "bra", eller båda?
Kul, som i att det var roliga (men kanske inte sofistikerade) skämt och scener, och bra, som i att den innehöll de saker en fantasyfilm bör innehålla. In alles, en bra main quest, heta brudar (så het jag har aldrig sett Natalie Portman), bra skådisar (hyfsat skådespeleri), fighter med bra gore, och mer. Oroväckande många skämt om homosexualitet och unga pojkar, kanske.
stolpskott
2013-02-23, 19:18
Kul, som i att det var roliga (men kanske inte sofistikerade) skämt och scener, och bra, som i att den innehöll de saker en fantasyfilm bör innehålla. In alles, en bra main quest, heta brudar (så het jag har aldrig sett Natalie Portman), bra skådisar (hyfsat skådespeleri), fighter med bra gore, och mer. Oroväckande många skämt om homosexualitet och unga pojkar, kanske.
Din filmsmak lever inte upp till ditt användarnamn. ;)
Din filmsmak lever inte upp till ditt användarnamn. ;)
Bah, man måste unna sig dum humor då och då. Begränsar man sig till filmer och böcker som anses vara "sofistikerade" är det lätt hänt att man tror sig vara någon sorts connoisseur och att vanliga böcker och filmer är under ens värdighet. Vad man säger sig anse vara bra är inte annat än vad eliten på området anser vara bra - man har förlorat sin förmåga att tycka själv. Jag låter mig inte styras av vad andra tycker. Exempel: Cloud Atlas har 7,8 på IMDB, men om du frågar mig var filmen en hög skit, och jag vill ha mina tre timmar tillbaka.
stolpskott
2013-02-23, 19:38
Bah, man måste unna sig dum humor då och då. Begränsar man sig till filmer och böcker som anses vara "sofistikerade" är det lätt hänt att man tror sig vara någon sorts connoisseur och att vanliga böcker och filmer är under ens värdighet. Vad man säger sig anse vara bra är inte annat än vad eliten på området anser vara bra - man har förlorat sin förmåga att tycka själv. Jag låter mig inte styras av vad andra tycker. Exempel: Cloud Atlas har 7,8 på IMDB, men om du frågar mig var filmen en hög skit, och jag vill ha mina tre timmar tillbaka.
Jag skämtade bara min käre Franz, jag håller helt med dig. Fast med skillnaden att jag tycker Your Highness var skit och Cloud Atlas är ett mästerverk, men det är som du säger subjektivt.
To each his own.
Red Lights
Jag tyckte att den var bra även om jag önskar att den hade slutat annorlunda. Men det är nog en smaksak. Klart sevärd i alla fall.
Grabbers
Medelmåttig och lättsam irländsk skräck/komedi.
mangemani
2013-02-23, 22:55
inbred
vilken film:)
6/10
röd gryning
mycket bra film
8/10
storPines
2013-02-24, 00:01
flight
intressant i 20 min, sedan blev det en klassisk skitfilm!
2/10
The_RobRoy
2013-02-24, 03:20
Fick ett enormt sug att se Over the Hedge, totalt random och oväntat men känner att jag måste se den nu
När han dricker energidryck är en classic :D
flight
intressant i 20 min, sedan blev det en klassisk skitfilm!
2/10
Tycker att det var en film som kunde varit så mycket mer - men som kastas bort av alla förlöjligande scener.
storPines
2013-02-24, 13:48
Tycker att det var en film som kunde varit så mycket mer - men som kastas bort av alla förlöjligande scener.
Exakt!
Ondskapelsen
2013-02-24, 15:08
Exakt!
Dock kan ni ju skita på er med 2/10. 6/10 förtjänar den åtminstone.
The Perks of Being a Wallflower
Riktigt bra! Jag hade ingen aning om vad det var för film och hade inga direkta förväntningar på den. Jag kan väl säga att jag blev väldigt positivt överraskad.
David Brent
2013-02-24, 18:40
Django Unchained. Den var helt okej, 7/10 typ.
The Perks of Being a Wallflower
Riktigt bra! Jag hade ingen aning om vad det var för film och hade inga direkta förväntningar på den. Jag kan väl säga att jag blev väldigt positivt överraskad.
+1 Gillade den också.
Silver Linings Playbook
Bra skit!
Edit: Sorry Mollestam
Mollestam
2013-02-26, 20:04
Haha, jobbigt att jag läste den sista posten via tapatalk, oh well.
WHITEFOLKS
2013-02-26, 20:27
The Joneses för en kurs.
Den var relevant men kan väl inte säga att den var jättebra.
Ondskapelsen
2013-02-26, 20:27
Searching for Sugar Man
Musiken: 10/10.
(Har inte sett klart dokumentären, men fy helvete vilken jävla lirare han är. Bland det bästa jag hört någonsin...)
http://open.spotify.com/track/6pav0KCJLInt6cjZuVJBI0
mangemani
2013-02-26, 20:32
så som jag har sökt, men äntligen hittade jag en kär gammal barn film, titta vi spökar 2:)
många goda minnen.
7/10
Pudzianovski
2013-02-26, 21:25
Searching for Sugar Man
(Har inte sett klart dokumentären, men fy helvete vilken jävla lirare han är. Bland det bästa jag hört någonsin...)
Håller med. Riktigt bra film och musiken är fantastiskt bra!
D5PF8ykKUWE
Because I Love You, tyckte den var riktigt bra men kan förstå att inte alla tycker det.
Ondskapelsen
2013-02-27, 10:30
Searching for Sugar Man
Håller med. Riktigt bra film och musiken är fantastiskt bra!
D5PF8ykKUWE
Såg klart dokumentären nu. 10/10 på den med. Fy fan vilket mäktigt och mysigt slut. Jag är helt i extas och saknar ord.
MathiasF
2013-02-28, 14:19
Life of Pi
Spännande film om en indisk pojke som lämnar sitt hemland för att flytta till kanada med sin familj och deras djur från stadens zoo, som de drev.
Båten förliser och Pi blir fast i en räddningsbåt i stilla havet.
Lite åt phone booth hållet (ytterst lite), men mycket häftigare film.
Djuren är otroligt verklighetstrogna så det handlar inte direkt om någon animerad film. (http://funatrun.com/wp-content/uploads/2012/11/Life_of_Pi_movie_wallpapers-1920x1080.png-005.jpg) (<- bildlänk)
Jag lämnar betyget osatt eftersom alla har så olika filmsmak, men enligt mig är den mycket sevärd!
http://www.imdb.com/title/tt0454876/
krubkungen
2013-03-01, 13:05
The Hobbit:
Riktigt bra, vilket äventyr. 8/10 ger jag den.
drakfelt
2013-03-01, 13:46
Rise of the Guardians
Mycket trevlig animerad film. Hög mysfaktor!
Rise of the Guardians
Tack för tipset! Den har jag missat helt och hållet.
Som animatör så är jag ju en sucker för animerat. *cupid*
Rise of the Guardians
Såg den nu och kan bara instämma. :thumbup:
Doctor Snuggles
2013-03-02, 00:25
Silver Linings Playbook. Ingen aning om den var bra eller inte, för jag lade för första gången märke till att Bradley Coopers ena öga sitter lite skevt i förhållande till det andra/resten av ansiktet, och ocd:ade hela filmen över det.
princess mononoke
http://www.imdb.com/title/tt0119698/?ref_=sr_1
Helt sjukt bra film. Denna samt spirited away är måsten.
princess mononoke
Grym. japanerna kan sin grej
princess mononoke
Howl's moving castle är den tredje i en välkänd trio på samma nivå. Se den om du inte gjort det.
Indie Game: The Movie
En dokumentär som följer två separata utvecklare. Den ena är Team Meat (Super Meat Boy) och den andra är Phil Fish under utvecklingen av Fez. Man får även kommentarer och åsikter från Jonathan Blow.
Filmen var gripande för mig. Den enorma mängd press som Team Meat går igenom inför deras release-dag, samt den stress som Phil Fish lägger på sig själv, hänger verkligen tungt genom hela filmen. Svaret som Phil Fish ger när frågan kommer om vad han skulle göra -- ifall Fez var ett katastrofalt misslyckande -- slog hårt på mig. Jag kände igen mig, även om min professionella inriktning inte är densamma som för dem.
Intressant, helt klart. Kan vara värd en titt om man har tid och lust att se vad utvecklare går igenom.
Pudzianovski
2013-03-03, 13:25
Chinese Zodiac http://www.imdb.com/title/tt1424310/
Äventyr/action med Jackie Chan. Tyckte den var rätt bra. 3/5.
Howl's moving castle är den tredje i en välkänd trio på samma nivå. Se den om du inte gjort det.
grymt, ska kika
Searching for sugar man var riktigt bra, med skön musik, se den! Instämmer i kören..
The perks of being a wallflower. Skön film. Bra porträtt.
Det enda som jag egentligen hakade upp mig på är bristen av moraliserande kring fyllekörning. Alltså, det är film, jag fattar det. Retar mig likväl att det används för att förmedla någon slags wild n' crazy-härlig-frihetskänsla. För det är inte oansvarigheten som är relevant, det har jag extremt svårt att tro.
Aliens:
Fortfarande lika bra som första gången.
"GAME OVER MAN GAME OVER"
Reign of Assassins (http://www.imdb.com/title/tt1460743/)
Tyckte den var riktigt bra, sett aldeles för lite hong kong action/wuxia filmer det senaste.
REDaction
2013-03-05, 22:02
End of Watch
Bra, riktigt bra.
Howl's moving castle
bra skit.
forslund
2013-03-07, 22:58
Silver Linings Playbook.
Grym!
Ondskapelsen
2013-03-07, 23:02
Life of Pi.
Jävla skryteffektfilm. Absolut inte magisk. Rätt trist och medioker.
Slutet knyts väl ihop okej med nån fin poäng men i det stora hela är jag väldigt besviken.
Oscar för specialeffekt: Ja. Oscar för ljud: nej. Oscar för regi: nej. Oscar för cinematografi: kanske.
The Hobbit - Inget vidare. Överarbetad. Man ser snygga effekter, fina berg, bra kameraarbete, vacker musik och tänker "detta är väl bra, eller?" men nej. Grunden är alldeles för dålig. För ointressant.
Jag tyckte verkligen den var högst medioker. 6/10 eftersom den enorma visuella och audiella ansträngningen kompenserade för vad som annars hade varit en svag 4a.
(PS: Jag hatar när folk börjar sjunga i filmer a.la Disney. Klarar inte av det.)
8grL4OYHfeM
Åh vad jag längtar till Ted 2.:laugh::d
Scratch89
2013-03-08, 01:12
The Hobbit
(PS: Jag hatar när folk börjar sjunga i filmer a.la Disney. Klarar inte av det.)
Har du läst boken?
The hobbit är väl en barnbok?
Silver Linings Playbook.
Grym!
+1, 8/10 av mig
Scratch89
2013-03-08, 01:17
Det känns som om den riktar sig mot en yngre målgrupp i alla fall, jämfört med Härskarringen-trilogin.
Åh vad jag längtar till Ted 2.:laugh::d
Visste inte att det var klart med en uppföljare, men grymt!
Har du läst boken?
Nope. Har bara läst Silmarillion från Tolkien. Brorsan har dock läst boken och älskade den men hade samma åsikter om filmen som jag.
Har alltså inte läst Sagan om Ringen-triologin heller men tycker om filmerna.
Vet inte, men jag gillar barnfilmer generellt. Att den riktade sig till en yngre publik än lotr gjorde mig inget.
hahavaffan
2013-03-08, 09:54
Silver linings playbook - Över förväntan! Har lyckats undvika trailers och snack om den, tydligen. Så den var riktigt rolig och intressant.
Searching for Sugar Man - Jääääääääävlar vad bra. Älskar dokumentärer av denna typ, som skildrar livet hos någon eller några intressanta personer... så denna var ju bara sjukt bra. Har precis som ovan inte sett eller hört något om själva "handlingen", vilket ju bara gjorde den ännu bättre. Gissa vilken artist som rullar på Spotify just nu ;) Fick samma känsla av denna som när jag såg The Story of Anvil, så den kan jag rekommendera för er som gillade Sugar Man! Inte alls samma klass på filmandet och storyns djup direkt, men grabbarna i Anvil är så satans sköna.
Ondskapelsen
2013-03-08, 12:41
Silver linings playbook - Över förväntan! Har lyckats undvika trailers och snack om den, tydligen. Så den var riktigt rolig och intressant.
Searching for Sugar Man - Jääääääääävlar vad bra. Älskar dokumentärer av denna typ, som skildrar livet hos någon eller några intressanta personer... så denna var ju bara sjukt bra. Har precis som ovan inte sett eller hört något om själva "handlingen", vilket ju bara gjorde den ännu bättre. Gissa vilken artist som rullar på Spotify just nu ;) Fick samma känsla av denna som när jag såg The Story of Anvil, så den kan jag rekommendera för er som gillade Sugar Man! Inte alls samma klass på filmandet och storyns djup direkt, men grabbarna i Anvil är så satans sköna.
Anvil blir det ikväll. Tack för tips!
Åh, Anvil. Den dokumentären borde alla se!
Doctor Snuggles
2013-03-08, 20:59
Nope. Har bara läst Silmarillion från Tolkien. Brorsan har dock läst boken och älskade den men hade samma åsikter om filmen som jag.
Har alltså inte läst Sagan om Ringen-triologin heller men tycker om filmerna.
Vet inte, men jag gillar barnfilmer generellt. Att den riktade sig till en yngre publik än lotr gjorde mig inget.
lol, har du bara läst Silmarrilion? Det är ju den torraste boken någonsin. Ungefär lika spännande läsning som bibeln. ;)
En bok som bara rånördar och superfans av Tolkien kan uppskatta, och det efter de läst trilogin ett par gånger.
lol, har du bara läst Silmarrilion? Det är ju den torraste boken någonsin. Ungefär lika spännande läsning som bibeln. ;)
En bok som bara rånördar och superfans av Tolkien kan uppskatta, och det efter de läst trilogin ett par gånger.
Under hela min livstid har jag aldrig hört någon säga något positivt om den boken.
Någon som sett Searching for Sugarman?
Har lyssnat på soundtracket hela dagen och enligt trailern är det en film/dokumentär precis i min smak :)
Huvudpersonen spelar en av filmens låtar live:
D5PF8ykKUWE
Doctor Snuggles
2013-03-08, 21:38
Under hela min livstid har jag aldrig hört någon säga något positivt om den boken.
IxqDoVaLqhc
Vet inte om det räknas, men. ;)
bear.flowertwig
2013-03-08, 23:41
Någon som sett Searching for Sugarman?
Har lyssnat på soundtracket hela dagen och enligt trailern är det en film/dokumentär precis i min smak :)
Huvudpersonen spelar en av filmens låtar live:
D5PF8ykKUWE
Jodå. Tyvärr är den lite förstörd sen jag fick veta att stora och avgörande saker helt har utelämnats. "Dokumentär", jo tjena...
bear.flowertwig
2013-03-08, 23:46
Vill minnas att Silmarillion skrevs av hans son baserat på JRRs anteckningar/utkast (efter hans död alltså). Så att kvaliteten är betydligt sämre är inte så konstigt. Den läsupplevelsen ska inte jämföras med Sagan om ringen. Inte ens i samma galax och har man börjat i den änden har man gjort ett stort misstag.
"Dokumentär", jo tjena...
Det var intrycket jag fick av trailern, men jag har inte kollat upp det nått mer.
Ondskapelsen
2013-03-09, 00:28
Jodå. Tyvärr är den lite förstörd sen jag fick veta att stora och avgörande saker helt har utelämnats. "Dokumentär", jo tjena...
Filmen lämnade mig berörd där och då. Om det nu råkar vara stageat eller något sånt skiter jag i. Filmen presenteras som ett mästerverk och vad sanningen är skiter jag i :).
(har inte läst nånting om de runtomkring)
Haha... Har även läst nästan hela bibeln. Slutade en bit in på nya testamentet. (Den sög).
Läste Silmarillion under en vecka när jag hade tråkigt. Var väl ca 13 år gammal. Hade läst många böcker innan så var väl läsvan. Min far läste mycket Tolkien som ung och det var han som uppmuntrade mig att läsa Silmarillion. Nu i efterhand tror jag att han trollade mig för den var rätt torr indeed. Vissa berättelser var bra dock, men tappade suget på Tolkien om man säger så.
On topic så var Silver Linings Playbook riktigt bra, men kunde inte koncentrera mig eftersom Jennifer Lawrence var så sjukt het. Satt mest bara och suktade efter hennes dansscener >_>
Intouchable
http://www.imdb.com/title/tt1675434/
Riktigt härlig film som inte är seg någon gång. Både rolig och sorglig! Se den.
Doctor Snuggles
2013-03-09, 10:11
Haha... Har även läst nästan hela bibeln. Slutade en bit in på nya testamentet. (Den sög).
Läste Silmarillion under en vecka när jag hade tråkigt. Var väl ca 13 år gammal. Hade läst många böcker innan så var väl läsvan. Min far läste mycket Tolkien som ung och det var han som uppmuntrade mig att läsa Silmarillion. Nu i efterhand tror jag att han trollade mig för den var rätt torr indeed. Vissa berättelser var bra dock, men tappade suget på Tolkien om man säger så.
On topic så var Silver Linings Playbook riktigt bra, men kunde inte koncentrera mig eftersom Jennifer Lawrence var så sjukt het. Satt mest bara och suktade efter hennes dansscener >_>
Jag var en bokmal och slukade böcker när jag var liten, särskilt fantasy, men jag orkade fan mig inte igenom Sillen. Tycker f.ö. filmerna är lite i fjantigare laget jämfört med den känslan jag minns mig ha från böckerna. Men svårt att säga då det var så länge sedan jag läste dem och jag överlag har växt ifrån fantasy.
Doctor Snuggles
2013-03-09, 10:13
Vill minnas att Silmarillion skrevs av hans son baserat på JRRs anteckningar/utkast (efter hans död alltså). Så att kvaliteten är betydligt sämre är inte så konstigt. Den läsupplevelsen ska inte jämföras med Sagan om ringen. Inte ens i samma galax och har man börjat i den änden har man gjort ett stort misstag.
Ja, den var ju menad mer som en slags encyklopedi till världen. Det mest imponerande med Tolkien var förresten alla språk som han skapade. Har dock alltid tyckt det var lite lustigt att elviska, språket för rasen som skulle vara sinnebilden för raffination, förfining och överjordiskhet, var basererat på finska. Jag tror inte Tolkien någonsin hade hört någon faktiskt prata finska. :D
knazcandy
2013-03-09, 11:03
Beast of the southern Wild kan nog vara en av de bästa filmerna jag sett.
Tänkvärd, vacker och bitterljuv <3
ZF7i2n5NXLo
Ondskapelsen
2013-03-09, 14:20
Seven Psychopaths
9/10
Martin McDonagh levererar igen. In Bruges var bland det bästa jag sett någonsin och den här är absolut inte långt efter. Jag får en sån skön "tidig Tarantino"-känsla men med konversationer på en långt bättre nivå. Castlisten är helt sjukt bra med Colin Farrell, Christopher Walken, Woody Harrelson och fram för allt Sam Rockwell. I In Bruges var det Colin Farrell som dominerade filmen totalt med sin perfekta karaktärsgestaltning, och här är det Sam Rockwell som får stå i centrum. Jag måste erkänna att jag inte visste vad jag skulle tycka om Sam's karaktär den första halvtimmen, men den blir bara bättre och bättre. Monologen vid lägerelden är fruktansvärt bra. I slutet knyter man ihop säcken perfekt och lämnar soffan berörd på flera sätt.
Säger bara en sak: Se den här filmen!
Seven Psychopaths
9/10
Martin McDonagh levererar igen. In Bruges var bland det bästa jag sett någonsin och den här är absolut inte långt efter. Jag får en sån skön "tidig Tarantino"-känsla men med konversationer på en långt bättre nivå. Castlisten är helt sjukt bra med Colin Farrell, Christopher Walken, Woody Harrelson och fram för allt Sam Rockwell. I In Bruges var det Colin Farrell som dominerade filmen totalt med sin perfekta karaktärsgestaltning, och här är det Sam Rockwell som får stå i centrum. Jag måste erkänna att jag inte visste vad jag skulle tycka om Sam's karaktär den första halvtimmen, men den blir bara bättre och bättre. Monologen vid lägerelden är fruktansvärt bra. I slutet knyter man ihop säcken perfekt och lämnar soffan berörd på flera sätt.
Väldigt subjektivt sånt här, jag gillade den inte alls, kollade inte ens färdigt den. :)
Tycker inte den gav en Tarantino-känsla.
Ondskapelsen
2013-03-09, 14:28
Väldigt subjektivt sånt här, jag gillade den inte alls, kollade inte ens färdigt den. :)
Tycker inte den gav en Tarantino-känsla.
Det är mest konversationerna tidigt i filmen som har en sån ironisk pulp fiction-touch. Absolut inte hela filmen, ursäktar om jag var otydlig :).
Har du sett In Bruges?
Ondskapelsen
2013-03-09, 17:50
Cool Runnings
7/10
Aah, denna bortglömda pärla om det Jamaicanska löparna som startade bob-lag. Knappast något cinematografiskt mästerverk men högklassig underhållning som håller än idag trots produktion från 1993. Det var min absoluta favoritfilm när jag var liten och har sett den 1000 gånger, nu var det dock nog 10 år sen sist så det var dags.
Det här är en kultfilm som alla ska ha sett!
Det är mest konversationerna tidigt i filmen som har en sån ironisk pulp fiction-touch. Absolut inte hela filmen, ursäktar om jag var otydlig :).
Har du sett In Bruges?
Har den på min långa "att se" lista, så någon gång ska jag se den. :)
BelowAverage
2013-03-09, 18:46
127
Inte min typ av film men coolt filmat och de fick mycket gjort av (imo) lite material. Den här ser man bara en gång.
Hatar grafiskt våld på film!:MrT:
Finding Nemo 3D 3,8/5
Såg om filmen för att prova på 3D här hemma och fasen vad mysig filmen är! Ett bra söndagstips!
Howl's Moving Castle och även Ponyo. *cupid*
Howl's.... var härlig och spännande. Den når inte riktigt upp till Princess Mononoke, men jag är ändå helt lamslagen av hur varierande och intressant den är.
Ponyo var helt bedårande. Jag tror aldrig någonsin det funnits en film som summerar oskyldig barndom på ett så fantasirikt sätt. "Feel good" i filmform.
Båda filmerna är så underbart lätta och behagliga att titta igenom. I början vet man ingenting, verkligen. Historierna -- fast det är ju egentligen sagor -- flyter på och visar mer och mer, för att sen ha starka avslut. Båda verken är mycket lättsammare än både Spirited Away och Princess Mononoke, som är väldigt mörka i jämförelse. En sak som alla filmerna har gemensamt är att naturens lagar verkligen inte gäller. Vad som helst kan hända -- och händer.
PS: Jag är väldigt sugen att titta på Spirited Away igen :D
Cool Runnings
7/10
YAH-MECCA GOT A BOBSLED TEAM! <3 ;p
Ponyo var helt bedårande. Jag tror aldrig någonsin det funnits en film som summerar oskyldig barndom på ett så fantasirikt sätt. "Feel good" i filmform.
Princess Mononoke, som är väldigt mörka i jämförelse. En sak som alla filmerna har gemensamt är att naturens lagar verkligen inte gäller. Vad som helst kan hända -- och händer.
Har sett Spirited och Howls, förtrollad av båda!
Ponyo och Monoke kvar på listan.. :)
Missa inte Nausicaä of the valley of the wind heller. Lite mörkare, men ruggigt bra.
Sinister. Någonstans där mitt i filmen var det rejält obehagligt, därefter tappade den i läskighet. Efter att korten spelats ut, så hjälper det inte att trycka upp dem mer och mer, rakt i ansiktet på mig. Jag har redan sett korten liksom. Kom med något nytt. Överlag så var den kanske sevärd, åtminstone första halvan.
vicarious
2013-03-10, 15:50
Jackie Brown (http://www.imdb.com/title/tt0119396/?ref_=sr_1). Grym.
Cool Runnings
7/10
Aah, denna bortglömda pärla om det Jamaicanska löparna som startade bob-lag. Knappast något cinematografiskt mästerverk men högklassig underhållning som håller än idag trots produktion från 1993. Det var min absoluta favoritfilm när jag var liten och har sett den 1000 gånger, nu var det dock nog 10 år sen sist så det var dags.
Cool Runnings är skitbra! Jag såg den en bunt ggr när jag var yngre.
gratefuldead
2013-03-10, 16:20
Cool Runnings
7/10
Haha, så härlig film! Älskade också den när jag var liten :D Inte sett på minst 10 år, måste se om snart.
Ondskapelsen
2013-03-10, 19:15
Jackie Brown (http://www.imdb.com/title/tt0119396/?ref_=sr_1). Grym.
Fruktansvärt bra film! Näst bästa Tarantino efter Pulp Fiction, dock en heeeelt annan stil.
Jakten På Röd Oktober
7/10
Bra story, bra spänning osv. Tycker screenplayet är lite halvdåligt med vissa scener med konstiga språkval osv. Men allt som allt så är jag mer än nöjd. Väldigt underhållande att se Sean Connery försöka prata ryska...
Howl's Moving Castle och även Ponyo. *cupid*
Howl's.... var härlig och spännande. Den når inte riktigt upp till Princess Mononoke, men jag är ändå helt lamslagen av hur varierande och intressant den är.
Båda filmerna är så underbart lätta och behagliga att titta igenom. I början vet man ingenting, verkligen. Historierna -- fast det är ju egentligen sagor -- flyter på och visar mer och mer, för att sen ha starka avslut. Båda verken är mycket lättsammare än både Spirited Away och Princess Mononoke, som är väldigt mörka i jämförelse. En sak som alla filmerna har gemensamt är att naturens lagar verkligen inte gäller. Vad som helst kan hända -- och händer.
PS: Jag är väldigt sugen att titta på Spirited Away igen :D
ponyo ska kikas på! Har sett de andra 3 mästerverken :) Spirited away är sanslöst bra.
Hypnotisören, helt okej. Väldigt bra för att vara svensk tycker jag, men fyfan vad trött jag är på alla svenska deckar och polisfilmer. Har vi inget annat att komma med? Det är fan helt sjukt hur tråkiga vi är på att göra film.
Hypnotisören, helt okej. Väldigt bra för att vara svensk tycker jag, men fyfan vad trött jag är på alla svenska deckar och polisfilmer. Har vi inget annat att komma med? Det är fan helt sjukt hur tråkiga vi är på att göra film.
precis..... alltid deckarfilmer så tråkigt svenskt...
dock finns ju bra svenska komedier... annars har du en klassiker skräck från 1988 besökarna..haha..
dock bra svenska komedier är ju klassiker som tuppen, sällskapsresan, kopps, lilla sussie, bröllopsfotografen, torsk på tallin, jönssonligan, sunes sommar, även sunes jul, och sen var ju cocpit från 2012 klockren med svenskar skulle dock satsa mer på lite bra thriller och skråck. men komedi kan vi........:hbang:
This Is 40 - 5/10. Gillar Rudd och såg fram emot den här filmen, älskade Knocked Up. Men njae, det var inget vidare.
Bachelorette - 4/10. Ännu sämre.
precis..... alltid deckarfilmer så tråkigt svenskt...
dock finns ju bra svenska komedier... annars har du en klassiker skräck från 1988 besökarna..haha..
dock bra svenska komedier är ju klassiker som tuppen, sällskapsresan, kopps, lilla sussie, bröllopsfotografen, torsk på tallin, jönssonligan, sunes sommar, även sunes jul, och sen var ju cocpit från 2012 klockren med svenskar skulle dock satsa mer på lite bra thriller och skråck. men komedi kan vi........:hbang:
Du glömde en av de bästa, Kopps! :D
Du glömde en av de bästa, Kopps! :D
gjorde jag? läs noggrannare den står med...
Silver Linings Playbook
Mycket bra! Se den.
leBrownJames
2013-03-11, 00:12
Seven Psychopaths
9/10
Intressant, vilken hyllning! Jag har sett både In Brudges och Seven psychopaths men tyckte ingen av dem var speciellt bra. Absolut inga dåliga filmer men kändes ganska alldagliga och något man bara kollade igenom lite slött en söndagskväll där inga känslor etc väcktes.
Intressant, vilken hyllning! Jag har sett både In Brudges och Seven psychopaths men tyckte ingen av dem var speciellt bra. Absolut inga dåliga filmer men kändes ganska alldagliga och något man bara kollade igenom lite slött en söndagskväll där inga känslor etc väcktes.
In Bruges blandar vemod, klipsk dialog, och bisarra händelser väldigt bra. Samtidigt så är det inte en film för breda massan. Jag hade många känslor som väcktes när jag såg den, speciellt över hopplösheten som Colin Farrells karaktär brottas med. Även irländarnas dåliga rykte som bråkmakare får sig lite av en känga under restaurangscenen.
stolpskott
2013-03-11, 00:57
Liberal arts (2012) (http://www.imdb.com/title/tt1872818/?ref_=sr_1)
Mysig film, Josh Radnor verkar (som person) vara lite pretentiös och överromantisk, men han jobbar i en spegling av den mentaliteten i sina filmer på ett rätt snyggt sätt så att hans roll kan sitta och läsa ett brev i vilket han skriver om hur klassisk musik förändrar hans sätt att se på New York, på människor och livet i allmänhet utan att det blir just pretentiöst. Vilket är bra jobbat. Jag kommer mer till hans faktiska insats som skådespelare snart.
Elizabeth Olsen... Jag hade svårt för henne i de första rollerna jag såg henne i, mycket p.g.a. det faktum att hon är lillasyster till Olsen-tvillingarna. Men hon har nog försökt undvika att hamna i samma bana, både gällande karriären och privatlivet, som sina systrar. Och jag tror att hon lyckas rätt bra. Hon gör en övertygande roll som lillgammal universitetstjej. Ska bli kul att se mer av henne faktiskt, vet inte riktigt om jag räknar henne som en bra skådespelerska än.
Richard Jenkins var Richard Jenkins, d.v.s. han gör rollen bra men inte anmärkningsvärt bra.
Josh Radnor - Han är fanimig en Ted. Hans karaktär i HIMYM måste vara skräddarsydd för honom. Ärligt talat var jag när jag först skulle se Happythankyoumoreplease lite orolig för att man inte skulle kunna hantera honom i en annan roll än just den man är van vid att se honom i. Men det gick bra, trots att jag inte riktigt visste varför. Men efter Liberal Arts så är det rätt uppenbart: Den här typen utav roller kommer till honom så naturligt och obehindrat så att man inte tänker på honom som Ted - man tänker bara på honom som den typen utav roll. Och han gör den faktiskt rätt bra.
Lite dåligt formulerad rant här, men det får ni stå ut med.
Game Change. Riktigt bra.
The Hobbit
Den överträffade definitivt förväntningarna jag hade (även om de inte var skyhöga). Jag gillade den. Mysig, rolig och snygg.
Life of Pi
Hade väldigt höga förväntningar som den kanske inte levde upp till till 100%. Men den var bra, den med. Vacker både visuellt och emotionellt.
Madhouse
Jag gillade den. Kanske inget mästerverk, men absolut sevärd om man gillar genren. Ganska skön stämning. Passade en stormig natt.
Allt om min buske
Jag tyckte att den var riktigt kass (som väntat, om inte värre). Men visst skrattade man till några gånger.
Ondskapelsen
2013-03-11, 09:44
In Bruges blandar vemod, klipsk dialog, och bisarra händelser väldigt bra. Samtidigt så är det inte en film för breda massan. Jag hade många känslor som väcktes när jag såg den, speciellt över hopplösheten som Colin Farrells karaktär brottas med. Även irländarnas dåliga rykte som bråkmakare får sig lite av en känga under restaurangscenen.
Bra skrivet, Colin Farrells insats i filmen är bland sett bästa jag sett någonsin.
Kikade lite halvt på The Hobbit här hemma i stugan, utan 3D och HFR.
1. En helt annan upplevelse. Att slippa alla fula och onödiga effekter tog bort så många distraktioner.
2. Den är sjukt långsam.
3. Vissa actionscener är fortfarande ganska töntiga.
Ondskapelsen
2013-03-11, 22:02
The Guard
10/10
Så. Jävla. Rolig.
Regisserad och skriven av John Michael McDonagh, brorsa till Martin McDonagh (In Bruges, Seven Psychopaths). Måste säga att det här var bättre än Seven Psychopaths, och möjligtvis bättre än In Bruges.
Varje line av Brendan Gleeson är ett episkt citat och varenda diskussion är så obskyr och sjuk så att man kan bara inte förstå att någon producerar något sånt här.
Det här är årets film 2011 och går till böckerna som en must-see-film.
drakfelt
2013-03-11, 22:27
The Guard
10/10
Så. Jävla. Rolig.
+1
Underbar
Postat via en mobil enhet
The Guard summerar jag med ett ord: skruvad! :D
"Thought black people couldn't ski... or is that swimmin'?"
The Guard, underbar som sagt. Just nu tror jag faktiskt den står över In Bruges för mig också!
shut teh face
2013-03-12, 14:43
Ja, den var ju menad mer som en slags encyklopedi till världen. Det mest imponerande med Tolkien var förresten alla språk som han skapade. Har dock alltid tyckt det var lite lustigt att elviska, språket för rasen som skulle vara sinnebilden för raffination, förfining och överjordiskhet, var basererat på finska. Jag tror inte Tolkien någonsin hade hört någon faktiskt prata finska. :D
Han doktorerade ju i många språk, varav finska var ett av dem, så jag tror han hade hört det... :P
Jag personligen älskar Silmarillion men jag är tolkien-nerd-geek-etc
Det är ju liksom begynnelsen och är inte alls dålig på något sätt, det skapar ju mer djup till hela LOTR öht.
Doctor Snuggles
2013-03-12, 14:47
Han doktorerade ju i många språk, varav finska var ett av dem, så jag tror han hade hört det... :P
Jag personligen älskar Silmarillion men jag är tolkien-nerd-geek-etc
Det är ju liksom begynnelsen och är inte alls dålig på något sätt, det skapar ju mer djup till hela LOTR öht.
Finska kanske låter annorlunda för någon engelskspråkig då. ;) Nu vet jag inte hur väl fonologin av alviska är representerat i filmerna, men det låter inte särskilt mycket som finska iaf.
shut teh face
2013-03-12, 14:49
Finska kanske låter annorlunda för någon engelskspråkig då. ;) Nu vet jag inte hur väl fonologin av alviska är representerat i filmerna, men det låter inte särskilt mycket som finska iaf.
Nej men Tolkien satt knappast och diskuterade med familjen på alviska utan det var ju mer grammatiken som han gillade, och hans språk bygger ju egentligen på skriften, sen att folk pratar det (i filmerna) är ju en annan sak och inget han föreställde sig antar jag. :)
I alla 16 språk han skapade så är ju grammatiken i många fall väldigt lik finska, om det är likt något öht. :)
Doctor Snuggles
2013-03-12, 14:53
Nej men Tolkien satt knappast och diskuterade med familjen på alviska utan det var ju mer grammatiken som han gillade, och hans språk bygger ju egentligen på skriften, sen att folk pratar det (i filmerna) är ju en annan sak och inget han föreställde sig antar jag. :)
I alla 16 språk han skapade så är ju grammatiken i många fall väldigt lik finska, om det är likt något öht. :)
Jag har för mig han dock skapade just fonologiska regler för uttal.
Ondskapelsen
2013-03-12, 15:01
Tolkien nördar: Zzzzzzzzzzz.
Oz the Great and Powerful (2013)
http://www.imdb.com/title/tt1623205/
Vet inte om det är på grund av att jag såg den på IMAX, att Mila Kunis är så besvärligt snygg, att jag igår tränade på ett gym för första gången på nästan tre månader och fortfarande känner av ett endorfinrus eller den bara är så bra - men jag älskade den. 9/10.
Längtar till den finns tillgänglig gratis/jättebilligt så jag kan se den igen, om inte annat för att komma fram till om den verkligen är värd en nia. Jag brukar sällan älska filmer i den här genren.
Kan någon ge tips om en bra scifi som kom ut förra året eller någon äldre som man förmodligen redan sett men borde se om? Fantasin sviker mig... :confused:
Pitch black?
Total recall?
Pitch black?
Total recall?
Riddick:)
tapatalk signature
www.Behemoth.spreadshirt.se
Pitch black?
Total recall?
Total Recall hade ju inte varit fel.
Det blev dock Flags of our Fathers istället. Letters from Iwo Jima imorgon.
Ondskapelsen
2013-03-12, 21:24
Kan någon ge tips om en bra scifi som kom ut förra året eller någon äldre som man förmodligen redan sett men borde se om? Fantasin sviker mig... :confused:
Dark City, Moon, Apornas planet?,
Dark City har jag nog missat.
Var det inte du som skrev ett gott omdöme om Moon tidigare i tråden?
Jag kommer inte ihåg om jag bestred det då eller inte, men jag kör det nu:
Alldeles för "artsy" och inspirerad av 2001 Space Odessy om jag inte missminner mig.
Apornas Planet hade varit rolig att se igen. Originalet isåfall.
The Guard. Grymt speciell och bra!
oo the guard den ser ju sjukt trist ut...
fär väl ge den ett försök imon då många som talar gott om den här.
Silver Linings Playbook. Bra skit, gillade den verkligen. 8/10.
Silver linings playbook, rätt B. Jennifer Lawrence kändes inte alls genuin i sin karaktär.
Silver linings playbook, rätt B. Jennifer Lawrence kändes inte alls genuin i sin karaktär.
*bs**facepalm*:banned
MackeJuve
2013-03-14, 01:47
Har sett Gudfaderntrilogin på kort tid nu. Alla har väl sett dem men fan vad bra de är. Hade inga jättehöga förväntningar på 3:an men den var ju minst lika bra som 2:an i mitt tycke, även om den släpptes långt efter de andra filmerna. Al Pacino är ett jävla geni. Måste fått tusentals Oscars efter de där filmerna.
REDaction
2013-03-14, 20:45
Äntligen sett Looper och nja.. Rätt besviken måste jag säga. Förväntade mig lite mer efter all hype den fick när den kom på bio.
Scratch89
2013-03-16, 21:56
Seven Psychopaths
9/10
Jag tyckte att den var otroligt pretentiös och allmänt ointressant. Sömnpiller.
Håller med, In Bruges har en helt annan känsla. Minimalistisk och smart, denna försökte vara "för" smart och blev mest seg.
The_RobRoy
2013-03-17, 03:26
Lincoln - 6.5/10 - Nja hade höga förhoppningar, det funkade inte riktigt för mig. Jag tror att man som amerikan ger den ett helt annat betyg.
Ondskapelsen
2013-03-18, 11:55
Liar Liar
6/10
Inget mästerverk, men allting av Jim Carrey är över medel. Man får precis vad man förväntar sig. Man får humor, flamsigt kroppsspråk och även lite moral i slutet.
dluddeckens
2013-03-18, 13:30
Dark City är ju förjefvla bra!
Holmeros
2013-03-18, 13:35
Jag såg "The Master" igår. Första halvan kändes som att det bara var massvis av ordbajsande, antingen är jag trög eller så var det helt sanslöst rörigt. Men det knöts ihop mer och mer iallafall. Joaquin Phoenix behöver väl inte göra någon jättestor skådespelarroll i denna filmen, han är ju galen som han är.
Överdrift kanske, han gör en jäkligt grym skådespelarroll. Men jag vet inte ens hur jag ska betygsätta filmen, så jävla knepig...
Philip Seymour Hoffman är bra speciell han med..
IMDB länk (http://www.imdb.com/title/tt1560747/)
Terminatorgunde
2013-03-19, 09:43
space cowboys http://www.imdb.com/title/tt0186566/?ref_=sr_2
En av Clints sämra filmer,jag tog aldrig filmen på allvar inte ens i dom allvarliga stunderna. Nu får det bli några till filmer med CLint sen byter vi till alla filmer med Robert de niro
Illusionisten.
Så JÄVLA bra.
Tips på liknande filmer uppskattas.
Django Unchained. 4/5 pickadoller.
Starka karaktärer. Bra musik. Hårda grabbar. Western. Det är sånt jag gillar.
stolpskott
2013-03-19, 12:07
Illusionisten.
Så JÄVLA bra.
Tips på liknande filmer uppskattas.
Antar att du sett The Prestige?
en stor stark
2013-03-19, 17:29
Är Upp bra?
http://www.imdb.com/title/tt1049413/
Är Upp bra?
http://www.imdb.com/title/tt1049413/
Riktigt bra, supermysig.
en stor stark
2013-03-19, 17:35
Riktigt bra, supermysig.
Åh vad bra! Då är kvällen helt räddad! *popcorn*
Up var den första tecknade filmen som fick mig att gråta inom 15 min. :(
Fantastisk film på samtliga plan.
Fick äntligen arslet ur vagnen och såg The Hobbit, förstår inte kritiken tycker det var en riktigt skön och charmig rulle! Och då såg jag inte den som alla säger att man "ska" se den på bio med 3D effekter, ringsignaler och ingen möjlighet att pausa när man är pissnödig. *popcorn*
Terminatorgunde
2013-03-20, 00:02
Sinister,botten betyg är livrädd :cryout:
Life of Pi. Mycket positivt överraskad. En välberättad saga, förbaskat snyggt presenterad.
Fick äntligen arslet ur vagnen och såg The Hobbit, förstår inte kritiken tycker det var en riktigt skön och charmig rulle! Och då såg jag inte den som alla säger att man "ska" se den på bio med 3D effekter, ringsignaler och ingen möjlighet att pausa när man är pissnödig. *popcorn*
Du gjorde rätt, den är bäst med så lite effekter som möjligt.
MackeJuve
2013-03-20, 00:45
Nu har jag sett Sound City av Dave Grohl, frontman i The Foofighters och f.d. trummis i Nirvana och Queens of a Stoneage. Sound City är namnet på en gammal hardcore inspelningsstudio, välkänd för sitt väldigt "äkta ljud". Fleetwood Mike, Neil Young, Rick Springfield och Nirvana är namnet på några av de största banden som har lyft Sound City till toppen av musikbranschen. Alla stora musiker som spelat in där plus folk som jobbat på inspelningsstudion interjvuas av Dave Grohl under filmens gång. Mellan intervjuerna berättas de olika bandens historier och diverse anekdoter blandat med superbra rockmusik.
Gillar du några av artisterna jag nämnde, eller är förälskad i 70-90-talets musik, och inget jättefan av musikens digitaliserande, kommer du älska den här filmen. Den visar en oerhörd kärlek till musiken från alla deltagande, och en saknad till de dagarna då de bästa banden slog igenom, inte de med bäst producenter.
Från mig, som är kär i gammal rockmusik och älskar anekdoter och gamla rockstjärnor får den 9/10. Intressanta historier och häftigt med så många superstjärnor med på samma film. Betyget får den för vad den är, har svårt att se hur man skulle kunna göra den så mycket bättre, samtidigt som jag sett bättre filmer. För den typen av film den är, 9/10.
Antar att du sett The Prestige?
Ja, The Prestige är en av mina All Time High-filmer.
Håller den och Inception bra mycket högre än batmanfilmerna som Nolan också regisserat. :)
Act of valor.
för dej som är trött på krigsfilmer utan någon som helst realism i striderna. nu har jag som tur är aldrig befunnit mej på en skarp tvåvägs skjutbana men den filmen stämmer väl med min mentala bild av hur det bör se ut i sådana lägen.
Håller med helt och hållet. Såg den inte heller på bio. Tyckte den var skön. Helt klart över förväntan.
__________________________________________________ __________
I helgen såg jag Porco Rosso från Studio Ghibli för första gången. Riktig rolig och charmig (och snygg, men det säger ju sig självt när det handlar om Ghibli-filmer). Lite mer lättsam än många av deras andra filmer men fortfarande välgjord och bra.
Nu har jag sett Sound City av Dave Grohl, frontman i The Foofighters och f.d. trummis i Nirvana och Queens of a Stoneage. Sound City är namnet på en gammal hardcore inspelningsstudio, välkänd för sitt väldigt "äkta ljud". Fleetwood Mike, Neil Young, Rick Springfield och Nirvana är namnet på några av de största banden som har lyft Sound City till toppen av musikbranschen. Alla stora musiker som spelat in där plus folk som jobbat på inspelningsstudion interjvuas av Dave Grohl under filmens gång. Mellan intervjuerna berättas de olika bandens historier och diverse anekdoter blandat med superbra rockmusik.
Gillar du några av artisterna jag nämnde, eller är förälskad i 70-90-talets musik, och inget jättefan av musikens digitaliserande, kommer du älska den här filmen. Den visar en oerhörd kärlek till musiken från alla deltagande, och en saknad till de dagarna då de bästa banden slog igenom, inte de med bäst producenter.
Från mig, som är kär i gammal rockmusik och älskar anekdoter och gamla rockstjärnor får den 9/10. Intressanta historier och häftigt med så många superstjärnor med på samma film. Betyget får den för vad den är, har svårt att se hur man skulle kunna göra den så mycket bättre, samtidigt som jag sett bättre filmer. För den typen av film den är, 9/10.
Tack för tipset! Verkar vara en schysst dokumentär. :)
Mollestam
2013-03-20, 10:39
Det var inte många namn du fick rätt;)
För övrigt håller jag med dig, riktigt schysst dokumentär.
hahavaffan
2013-03-20, 10:49
Det var inte många namn du fick rätt;) :laugh::laugh::laugh:
MackeJuve
2013-03-20, 10:53
Det var inte många namn du fick rätt;)
För övrigt håller jag med dig, riktigt schysst dokumentär.
Haha helvete :D Nu sjönk ju min seriösa recension till botten! Ajja bra film som sagt!
Terminatorgunde
2013-03-21, 09:47
True Crime http://www.imdb.com/title/tt0139668/?ref_=sr_1 riktigt bra film med clintan =)
Lillstrumpa
2013-03-21, 09:55
Såg Iron Sky igår och vart lagom imponerad. Kul att de fick ihop den och lite kul med en så skruvad story, men dialogen var riktigt dålig. Fast man kanske inte ska recensera en sån film på ett seriöst sätt? :)
EpicLloyd
2013-03-21, 10:01
The Great Dictator med Charlie Chaplin. Riktigt bra film.
gratefuldead
2013-03-21, 10:13
Jönssonligan och den svarta diamanten.
Helt klart en kul film och Peter Haber hanterar sin roll bra. Men, det märks att filmmusiken inte är komponerad av Ragnar Grippe och det drar tyvärr ned helhetsintrycket.
3 av 5 hantlar.
Fishtank
2013-03-21, 11:35
Såg Iron Sky igår och vart lagom imponerad. Kul att de fick ihop den och lite kul med en så skruvad story, men dialogen var riktigt dålig. Fast man kanske inte ska recensera en sån film på ett seriöst sätt? :)
Dialogen driver ju med sig själv hoppas jag du förstod.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
MackeJuve
2013-03-21, 12:12
The usual suspects sågs igår, återigen. Lika bra som jag mindes den, med ett av de bästa sluten i filmhistorien! Ett gäng kriminella, med olika egenskaper, plockas in på polisstationen misstänkta för att ha rånat en vapentransport. De börjar smida planer för en stöt och på den vägen är det. Kevin Spacey i huvudrollen. En sån där film som om man inte har sett den bör man se den, 8,7 på IMDB och en klassiker.
Fantastic Mr. Fox 10/10. Stuket är helt fantastiskt, humorn var klockren, jag älskar den.
Rak plats i min topplista med Burtons filmer (Corpse Bride, Frankenweenie etc) samt Coraline
hahavaffan
2013-03-21, 12:47
Fantastic Mr. Fox 10/10. Stuket är helt fantastiskt, humorn var klockren, jag älskar den.
Rak plats i min topplista med Burtons filmer (Corpse Bride, Frankenweenie etc) samt CoralineDen är SJUKT bra! En av mycket få filmer jag sett fler än 1-2 gånger.
Scratch89
2013-03-21, 16:20
Rak plats i min topplista med Burtons filmer (Corpse Bride, Frankenweenie etc) samt Coraline
Det är väl Wes Anderson som gjort filmen och inte Burton?
Det är väl Wes Anderson som gjort filmen och inte Burton?
menade att Burtons filmer ligger på min topplista, inte att han har gjort varken Coraline lr Mr fox
Scratch89
2013-03-21, 17:31
Jaha, du menade så. :)
Skuggvargen
2013-03-21, 20:07
Såg the jacket igår och började under filmens gång förstå att jag redan sett den, men jag ångrar inte en sekund.
Förstår verkligen inte hur jag kunnat glömma den då den är rent ut sagt fenomenal.
8/10
Terminatorgunde
2013-03-21, 21:15
Örnnästet http://www.imdb.com/title/tt0065207/ Riktigt bra krigsfilm med clintan. Den blev lite rörig ibland så man fick verkligen lov att koncentrera sig på filmen.
Lillstrumpa
2013-03-24, 19:16
Såg the jacket igår och började under filmens gång förstå att jag redan sett den, men jag ångrar inte en sekund.
Förstår verkligen inte hur jag kunnat glömma den då den är rent ut sagt fenomenal.
8/10
Mycket bra film, satt faktiskt härom dagen och funderade på att se om den.
dluddeckens
2013-03-24, 19:16
Gillade ni Argo?
Funderar på att se den ikväll :)
jag tyckte argo var lite småseg, men sevärd är den.
Tog och kikade på Starship Troopers. Det var länge sedan sist, men den håller måttet. :)
starship troopers är ett mästerverk.
Ondskapelsen
2013-03-24, 20:56
90 talets bästa :)! Dina Meyer är stilig!
Gillade ni Argo?
Funderar på att se den ikväll :)
Älskade den, en riktig nagelbitare!
Jag blev åtminstone positivt överraskad. Trodde jag hade överskattat dess storhet när jag var yngre, men så var icke fallet.
_slipknot1_
2013-03-24, 22:03
True that! Denise Richards är mer än lovligt snygg i den rullen:)
dluddeckens
2013-03-24, 22:44
Älskade den, en riktig nagelbitare!
Kan bara hålla med.
Argo förtjänar 9/10.
Otroligt intressant intrig, man kan inte så mycket om revolutionen i Iran - nu kan man iaf något mer om densamma :)
Ett par naglar fick sätta livet till också...
Mollestam
2013-03-24, 23:14
Rain Man - Den var rätt schysst faktiskt, lite i längsta laget kanske.
MackeJuve
2013-03-24, 23:16
Tycker den var rätt seg, överskattad, och tycker inte heller att Hoffmans roll som Rainman var såååååå bra som i den grad han belönades och hyllades för den.
Ondskapelsen
2013-03-25, 11:41
True that! Denise Richards är mer än lovligt snygg i den rullen:)
Dina Meyer > Denise Richards!
Terminatorgunde
2013-03-26, 11:27
Den vilda fighten. En mycket bra och roligt action film med Clintan.
Sightseers (http://www.imdb.com/title/tt2023690) - 3/10.
Nej. Gillar Engelsk film, och efter att jag såg framsidan så hade jag ganska höga förväntningar. Dessa infriades dessvärre inte alls. Mörk, småseg och inte rolig.
Argo. Good shit. <parameter: poäng>
ne fan hatar den, han är så dryg han som är lite efter, beter sig aspigt och jobbigt som ett småbarn
lol joke, den är grym
John Carter
Rätt cool. Tycker det var bra underhållning även om vissa delar var ganska tunna.
Terminatorgunde
2013-03-27, 10:29
Double jeopardy,en väldigt härlig fil,rekommenderas
Sandra81
2013-03-27, 12:34
A serious man... jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den.:confused:
Angel-A!
Fransk film! Nog en av de bästa filmerna jag har sett.
André har hamnat i rejäla trubbel och får hjälp att ta tag i sitt liv av en ängel. Han har både dåligt självförtroende och självkänsla. Ängeln hjälper honom att komma på fötter. Den är helt jävla underbar och lärorik.
G.I Joe: Retaliation
Sämsta avslutet på en film 2013.. men bra action och 3D effekter.
Adrianne Palicki var en 10:a, bet she does crossfit.
Django Unchained (http://www.imdb.com/title/tt1853728/) - 9/10.
Ja, vad ska man säga. Världsklass. Var rädd för att jag inte skulle tycka att den var SÅ bra efter all hype, men det var den. Det var en del mot slutet som störde mig lite, i övrigt grym!
Ondskapelsen
2013-03-29, 22:33
Äta, Sova, Dö
?/10
En realistisk skildring av hur arbetslösheten kan påverka ett sinne i en Svensk småstad. Ger en ganska bra inblick i hur A-kassan fungerar osv, men filmen totalt saknar underhållningsvärde.
Jag såg precis Antichrist av Lars von Trier.
Mind ... destroyed
Skuggvargen
2013-03-30, 01:15
Jag såg precis Antichrist av Lars von Trier.
Mind ... destroyed
Haha, jag tyckte den var rätt bra på ett skruvat och konstigt sätt
Den inledande scenen satte ju ribban så att säga..
Haha, jag tyckte den var rätt bra på ett skruvat och konstigt sätt
Den inledande scenen satte ju ribban så att säga..
Har nu suttit och läst analyser i en timme. Lär fortsätta ett tag.
Jo, jag tyckte faktiskt att filmen var riktigt bra. Det kommer ta ett tag innan den smälter in ordentligt känner jag. Tyvärr har den fått mig att att aldrig mer vilja idka älskog med en kvinna igen. (:D)
awesomooo
2013-03-30, 14:53
Tittade nyss klart på Second Glance idag igen :D http://www.imdb.com/title/tt0220029/
Riktigt rolig med all propaganda, är ni uttråkade kan jag verkligen rekommendera denna!
Ronin 6.5/10
Stabil rulle med Reno och De Niro, klart sevärd. Mycket pangpang och det gillar jag!
Rain Man, förjävla bra :) 8/10
Black cat, white cat (http://www.imdb.com/title/tt0118843/)
Underhållning, i högt tempo.
Om jag gifter mig, vill jag gifta mig i Serbien, med en serbska. Bra tryck i festerna i allmänhet.
A beautiful mind
Ganska bra. Inte riktigt min film kanske.Men Jennifer Connelly, WOOOOW!
Sen såg jag även:
Office space
Gördålig.
The Hunted (2003) (http://www.imdb.com/title/tt0269347/?ref_=sr_1)
Jag gillar fortfarande denna filmen. Såg den när den kom ut och jag håller den fortfarande högt. Filmen fick stort genomslag på vissa knivforum och det förstår jag. Dock lite First Blood över filmen som jag dock växte upp med och håller högre.
Ger den 7 av 10 Tracker Knifes. En av mina favorit knivar inom film.
tmUxlhjwVb8
Office space
Gördålig.
http://i.imgur.com/KgoIF.gif
Tänkte se haunting in connecticut 2 ikväll. Någon som sett den än?
Tips på liknande filmer som tex Kon-Tiki?
http://www.imdb.com/title/tt1613750/?ref_=fn_al_tt_3
Såg den igår och gillar den där "feel good" / Äventyrs-filmer.
3,5/5 på kon-tiki
Django Unchained!! 9 av 10. Riktigt riktigt bra film. I början tänkte jag bara på Col. Hans Landa, den onda nazisten i Inglourious Basterds när Dr. King Schultz pratade. När jag väl vant mig vid det så var filmen en ren njutning!
Monster Brawl, blev uttråkad redan efter 2min. Somnade efter typ 30min (brukar inte somna.)
0/10 would not rang.
va tvungen att se en klassiker en svensk sådan skräck från 88 besökarna.... awsum...
haha. kjell berqvist gör ju bara bra filmer.
roligt att han e så nöjd över sin nya turbobil i filmen volvo 740 turbo... haha var ju ny dpå den tiden =)
bear.flowertwig
2013-03-31, 21:18
Flight
Denzel i flygdrama. 3,5/5.
Thank You for Smoking
En småkul film som inte tar ut alltför stora svängar. Karaktärerna är generellt breda och osar satir. Vi har en excentrisk Hollywood-agent, två lobbyist-vänner som spelas brett och roligt, en chef/partner i form av JK Simmons; samt en radda med andra roller som är rätt otroliga, men icke desto mindre roliga. Aaron Eckhart bär filmen bra, utan några större utsvävningar.
Regin är polerad och funktionell, ett tema som genomsyrar hela filmen. Jag fann mig inte garvandes åt händelser i filmen, snarare småfnissande åt vissa repliker och situationer.
Sätt inte undan en kväll för filmen. Däremot är den väl värd en slötitt.
PS: Ett väldigt intressant inslag i filmen är att man inte får se någon karaktär faktiskt röka. DS.
gick att se.
men ingen superhöjdare... nej!
Jakten 6,5/10
http://www.imdb.com/title/tt2106476/?ref_=fn_al_tt_1
Danskt drama. Bra film men lite deppig och frustrerande. Känslostark film för den som kanske inte är sugen på en Amerikansk action.
Phil Heath
2013-04-01, 11:05
G.I. Joe: Retaliation: Grymt actionrulle som var betydligt bättre än 1:an.
Scratch89
2013-04-01, 11:22
Thank You for Smoking
En småkul film som inte tar ut alltför stora svängar. Karaktärerna är generellt breda och osar satir. Vi har en excentrisk Hollywood-agent, två lobbyist-vänner som spelas brett och roligt, en chef/partner i form av JK Simmons; samt en radda med andra roller som är rätt otroliga, men icke desto mindre roliga. Aaron Eckhart bär filmen bra, utan några större utsvävningar.
Regin är polerad och funktionell, ett tema som genomsyrar hela filmen. Jag fann mig inte garvandes åt händelser i filmen, snarare småfnissande åt vissa repliker och situationer.
PS: Ett väldigt intressant inslag i filmen är att man inte får se någon karaktär faktiskt röka. DS.
Jag tyckte att den var rätt skön. Hade velat se mer av den vridna retoriken som lobbyister och liknande måste hålla på med. Han borde ju kunna vrida och vända på varenda argument som kommer in.
Om jag inte minns fel här på morgonkvisten så skulle den vara gjord av samma gäng som Insidious, vilket bådade gott!
Men, nja. Som en inbiten skräckfantast höll den inte måttet. Det var lite för mycket "mjölka ur det sista" ur serien och filmen blev aldrig riktigt skrämmande. 1:an var bra, så om ni ska se någon av dessa två, välj den.
Sen måste jag slå ett slag för Insidious. Jag kan inte riktigt förklara varför, men jag tycker den är otroligt bra!(skrämmande) .. går och nynnar på den satans musiken ibland *cry*
Angel-A!
Fransk film! Nog en av de bästa filmerna jag har sett.
André har hamnat i rejäla trubbel och får hjälp att ta tag i sitt liv av en ängel. Han har både dåligt självförtroende och självkänsla. Ängeln hjälper honom att komma på fötter. Den är helt jävla underbar och lärorik.
Fan ta dig! Den sög verkligen! *gah!* Resumé: en film som ska anses vara djup, men som ser ut som någonting klass 8 gjort under en filosofilektion. Alldeles för floskigt och klisché. EN ENDA SCEN VAR BRA, och det var spegelscenen.
Hunger Games: Bättre än väntat, måste nog läsa boken då det känns som att dom hoppat lite och lagt fokus på "fel" saker.
Fantastic Mr. Fox: Love it. Älskar tempot i filmen och hur den är gjord
Fantastic Mr. Fox: Love it. Älskar tempot i filmen och hur den är gjord
http://4.bp.blogspot.com/-WpvgDgqTvdQ/Tyd9QqvWytI/AAAAAAAAAZw/jErSooKJdnI/s1600/wolf:fox+.jpg
Ondskapelsen
2013-04-02, 12:31
Thank You for Smoking
Älskar konceptet i den här filmen. Hade kunnats göra bättre men iden är imponerande!
Terminatorgunde
2013-04-02, 18:29
Enforcer http://www.imdb.com/title/tt0074483/?ref_=fn_al_tt_1 Bättre än 2an,bra film. Nu blir det resten av filmerna i serien.
Polisskolan 3 http://www.imdb.com/title/tt0091777/?ref_=sr_4 Den hittills nästa i serien.
EpicLloyd
2013-04-03, 17:33
Mandomsprovet (The Graduate) http://www.imdb.com/title/tt0061722/
- Mycket sevärd film med Dustin Hoffman.
Terminatorgunde
2013-04-03, 18:32
Polisskolan 4
Polisskolan 5
Nu blir de dom sista två =)
Jurassic Park
10 av 10 raptorer.
Ondskapelsen
2013-04-03, 22:00
Frequently asked questions about time travel
5/10
Bra idé och man bara älskar Chris O'Dowd. Men filmen kunde varit så himla mycket bättre. Många dialoger var riktigt risiga och manuset kunde varit mer välskrivet. Kul, men inte speciellt bra.
Terminatorgunde
2013-04-04, 12:57
Sista polisskolan i serien,den var också mycket underhållande,kul att Clay var med i den här filmen.
Favorit filmerna ii den här serien måste nog vara 3 & 4,gillade att samspelet mellan Sweetchuck & Zed. Synd att dom inte var med i resten av filmerna. Saknade även Hightower i sista filmen.
Ondskapelsen
2013-04-04, 22:01
Get The Gringo
7/10
Annorlunda story och Mel Gibson i en bra roll. Klart sevärd!
Terminatorgunde
2013-04-04, 22:09
Get The Gringo
7/10
Annorlunda story och Mel Gibson i en bra roll. Klart sevärd!
Köpte hem den för ett tag sedan men inta tagit mig tid att se den än. Men nu blev jag lite sugen =)
Köpte hem den för ett tag sedan men inta tagit mig tid att se den än. Men nu blev jag lite sugen =)
Bra rulle!
Scratch89
2013-04-05, 07:23
Sista polisskolan i serien,den var också mycket underhållande,kul att Clay var med i den här filmen.
Favorit filmerna ii den här serien måste nog vara 3 & 4,gillade att samspelet mellan Sweetchuck & Zed. Synd att dom inte var med i resten av filmerna. Saknade även Hightower i sista filmen.
Haha, Polisskolan-serien är såna perfekta bakisfilmer. Jag gillar han killen som skriker ner dörrar.
LsBugR9dpdU
De 12 apornas armé (1995) (http://www.imdb.com/title/tt0114746/?ref_=fn_al_tt_1)
Underbar nittiotals-Sci-fi.
8/10 apor
__________________________________________________ _______________
Your Highness (2011) (http://www.imdb.com/title/tt1240982/?ref_=sr_4)
Tramsig, men förbaskat rolig.
7/10 Minotaursnoppar
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.