Visa fullständig version : Senast sedda film (Inga spoilers!)
Jo jag vet att de tranar och att det ar genetic men jag utgar fran mig sjalv, att roka minst 10 cigg per dag ger mig en typisk Brad Pitt eller Depp, Paul Newmanrost , fram tills en tid efter det att jag lagger ned. Jag tror att det i mitt fall atminstane ar tjara fran cigaretterna som gor nagot med stambanden for det gick upp och ned i takt med rokning. Nu har jag inte rokt pa lange, stambanden ar lena som pa en bebis och trots ett ganska manligt anlete har jag en babys rost igen :( lol.
Jo man kan ju ha micen narmare munnen, huvudet, halsen kanske och rikta den rakt samt satta nan skiva eller nagot direkt bakom huvudet och det torde bli lite battre men hur det an ar sa har jag atminstane en lite ner Marlboro Man aktig rost vid rokning. Alkohol, maste man inte dricka kopiosa mangder da? Om det skall andra rosten?
Säkert.
Det låter som om du funderat på det här ett tag.
Akerhage
2019-02-03, 10:03
Vill ni se en riktigt skruvad film så se den här:
Suspiria (https://www.imdb.com/title/tt1034415/?ref_=nv_sr_1)
Vill man se en riktigt skruvad film plockar man fram Zardoz med Sean Connery. :D
https://vignette.wikia.nocookie.net/theflophouse/images/4/49/Zardoz.jpg/revision/latest?cb=20120120203401
Lafayette
2019-02-03, 11:10
Vill jättegärna se den, en av de filmer jag mest ser fram emot. Men har väl inte släppts än? Vill nog köpa den sen för den verkade floppa ekonomiskt så man stödjer regissören.
Den ser verkligen ut att ha fantastiskt läckert foto också.
Original-Suspiria är sjukt sevärd.
The Holy Mountain är ännu mer skruvad
Säkert.
Det låter som om du funderat på det här ett tag.
Ja sprak, ljud, utal och teknik var eller ar mitt jobb sa jag ar lite arbetsskadad.
svenbanan
2019-02-03, 17:18
Dario!!! *drool*
High1ander
2019-02-05, 17:38
Mortal Engines, 3 av 10, ungefär så mycket jag orkade se av filmen också. Inte svårt att fatta varför den floppa deluxe på bio, börjar skitskumt med karaktärsuppbyggnad och regi... Jag gillar annars "steampunk", men i denna så är det bara så icke-realistiskt och dumt att det känns mer som 100% fantasy... Blir bara en massa, "det där skulle fan inte funka rent fysiskt eller praktiskt även om det skulle vara fysiskt möjligt"...
Fredrik A
2019-02-06, 10:06
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Helvete vad bra. Bästa jag sett på länge. Fantastiska karaktärer. Fantastisk dialog. Stundtals skratta högt-rolig, samtidigt som det är väldigt mörkt.
9/10.
Shape of water
Konstig som fan. Fint foto och intressant huvudkaraktär dock.
6/10
Akerhage
2019-02-06, 10:30
Började kika på denna igår, kom väl 20min in i filmen men gav upp. För mycket knas helt enkelt.
Började kika på denna igår, kom väl 20min in i filmen men gav upp. För mycket knas helt enkelt.
Yes det är knaz overload
wintersnowdrift
2019-02-06, 12:33
Jag vill se VICE men har lite svårt att ta mig till en bio. Någon som vet när den kan tänkas komma på betal-streamingtjänster? (Typ SF Anytime och vilka mer det nu finns.)
On topic så såg jag I, Tonya härom veckan, om konståkerskan Tonya Harding. Rekommenderas - skruvad, men hela grejen kring henne var jäkligt skruvat IRL också.
Såg The Wife på bio och tyckte att alla flashback-scener kändes lite väl planterade och klichéaktiga, men Glenn Close är verkligen makalös och bär hela filmen helt själv. Allt annat än en Oscar vore skandal.
Rikard Jansson
2019-02-06, 12:41
Ghost Ship. Är rejält svag för såna filmer (skräck tidigt 2000-tal) så 8/10 kanske egentligen är för högt men :D
galtasar
2019-02-07, 10:27
Bad Times at the El Royale
https://www.imdb.com/title/tt6628394/?ref_=nv_sr_1
På tok för högt betyg på imdb enligt mig.
Känns som att regissören sneglat lite för mkt på Tarantino och ville göra en cool film med lite twists.
5/10
lördagsgrogg
2019-02-07, 16:35
Mortal Engines, 5/10
Håller med föregående men ger den 5 ändå för att det trots allt är en solid produktion. Men totalt ointressant.
Aquaman,
Såg bara hälften igår innan jag somnade men hade rätt tråkigt. Fick lite känsla av överspel a lá 80-talsaktion då man ska lägga en dum onliner innan varje rutinmässigt gjort fightingscen. Och det är många. Jag antar att DC valt att sikta in sig på 10-15-åringar vilket jag tycker är lite fel.
Men kul att se Temuera Jackson som pappan om jag nu inte såg fel, har inte sett honom i något på länge. Men det är lite synd om han blir castad som pappagammal nuförtiden, jag hade gärna sett honom som hårding i några år till. Funkar det för de andra gamla actionhjältarna så borde det funka dubbelt upp för honom, ingen är hårdare och känsligare än Jake Heke.
MackeJuve
2019-02-13, 14:32
Jag såg Bone Tomahawk med Bill Russel. Den var helt okej, klart sevärd enligt mig. Jag blev dock förskräckt av detta:
När de har blivit fångade av kannibalerna så är jag inte alls beredd på en av scenerna. Det börjar lite "lätt" med att de drar en yxa i typ skrevet på den som de ska äta. Sen tar de honom i fötterna och håller honom upp och ned, drar yxan allt de har mellan benen på honom och fortsätter att hugga där. Sedan tar en kannibal tag i det ena benet och en i det andra och drar allt de har tills det att kroppen delas helt på två. Medan denna person lever... Det var fan bland det brutalare jag sett. Jag upplevde det även som att det kom lite från ingenstans, hade inte riktigt fått vibben av att filmen var SÅ våldsam.
Jag vet inte om den kom upp i nivå med när The Punisher drar Billys ansikte över en trasig spegel men det var fan inte långt bort.
Lafayette
2019-02-13, 15:03
En av de bästa filmer jag sett på många år, gillade verkligen den scenen för man blev så chockad. Har dock sett så mycket äckelpäckel så är hyfsat avtrubbad.:d
Se Brawl Cell också. :)
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Helvete vad bra. Bästa jag sett på länge. Fantastiska karaktärer. Fantastisk dialog. Stundtals skratta högt-rolig, samtidigt som det är väldigt mörkt.
9/10.
Håller med, Sjukt bra film! :)
svenbanan
2019-02-13, 15:36
Ghost Ship. Är rejält svag för såna filmer (skräck tidigt 2000-tal) så 8/10 kanske egentligen är för högt men :D
Gotta love Julianna Margulies *cupid*
Jag skulle tro att om du gillar Ghost Ship så gillar du kanske också Devil https://www.imdb.com/title/tt1314655/
Jag har dem iaf placerade i ungefär samma fack...
Rikard Jansson
2019-02-13, 15:40
Gotta love Julianna Margulies *cupid*
Jag skulle tro att om du gillar Ghost Ship så gillar du också Devil https://www.imdb.com/title/tt1314655/
Jag har dem iaf placerade i ungefär samma fack...
Japp, har nog sett den 10 gånger :D
Seoul Station - bra men inte så speciell.
Samma regissör som gjorde Train to Pusan, fast den är ju otecknad.
Kan tillägga att det är koreanska Zombiefilmer.
Alita: Battle Angel - 5/10
Läste serierna när jag var tonåring. De kunde gjort något fantastiskt av storyn men den faller på dålig casting (tittar på dig, "Hugo"...), cringe och tidvis dålig cgi (på vissa ställen ruggigt bra cgi ska nämnas). Synd.
Lafayette
2019-02-14, 12:12
Alita: Battle Angel - 5/10
Läste serierna när jag var tonåring. De kunde gjort något fantastiskt av storyn men den faller på dålig casting (tittar på dig, "Hugo"...), cringe och tidvis dålig cgi (på vissa ställen ruggigt bra cgi ska nämnas). Synd.
Varför känns det som varenda film man ser fram emot blir en stor besvikelse. Alla filmer jag sett fram emot jättemycket har varit riktigt ruttna. Jag ger snart upp.cofffee
svenbanan
2019-02-14, 12:50
Varför känns det som varenda film man ser fram emot blir en stor besvikelse. Alla filmer jag sett fram emot jättemycket har varit riktigt ruttna. Jag ger snart upp.cofffee
Förmodligen för att man just ser fram emot dem, och skruvar upp förväntnignarna såpass högt att inget annat än ett mästerverk duger. Ifall filmen då enbart är en hyfsad rulle så kommer man uppfatta den som att den vore totalt värdelös.
Lafayette
2019-02-14, 13:01
Så brukar det vara men inte i detta fallet. De flesta filmerna har varit riktigt usla.
svenbanan
2019-02-14, 13:04
Så brukar det vara men inte i detta fallet. De flesta filmerna har varit riktigt usla.
:confused:
Lafayette
2019-02-14, 13:08
Hänger inte med? :) De filmer jag såg mest fram emot 2017 och 2018 var genuint dåliga filmer och hade ingenting att göra med att jag hade för höga förväntningar. Men vem vet, hade jag inte sett fram emot del kanske de hade varit bättre.
svenbanan
2019-02-14, 13:25
Hänger inte med? :) De filmer jag såg mest fram emot 2017 och 2018 var genuint dåliga filmer och hade ingenting att göra med att jag hade för höga förväntningar. Men vem vet, hade jag inte sett fram emot del kanske de hade varit bättre.
Du skrev först om ett generellt fenomen, inte om några specifika filmer.
Lafayette
2019-02-14, 13:26
Ah, my bad.
Mortal Engines 5/10 (möjligen 4/10), gillade "grafiken" eller vad man ska säga, men i överlag tråkig.
Alita 7/10 gillade det mesta, underhållande och framförallt, coola cyborgs.
:confused:
Du skrev först om ett generellt fenomen, inte om några specifika filmer.
Du vet väl att många använder "man" istället för "jag"? De flesta av oss klarar visserligen att se skillnaden ändå.
Se till exempel https://www.familjeliv.se/forum/thread/41810764-anvand-jag-istallet-for-man
svenbanan
2019-02-14, 19:00
Du vet väl att många använder "man" istället för "jag"? De flesta av oss klarar visserligen att se skillnaden ändå.
Se till exempel https://www.familjeliv.se/forum/thread/41810764-anvand-jag-istallet-for-man
:laugh:
Du har fortfarande inte komenterat i den andra tråden där du var ute och yrade som en halshuggen höna, och svamlade om helt irrelevanta saker. Nu tänker du alltså fortsätta med det även här. Pinsamt är bara förnamnet.
Inte för att jag har nåt hopp om att du kommer förstå (eller ens försöka förstå) så har jag inkluderat citatet igen här nedanför.
Min invändning hade alltså inget med användadet av "man" istället för "jag" att göra. :smash:
Han beskrev ett fenomen som om att det gällde alla filmer han nånsin sett (inte bara de två-tre senaste).
Så iväg och trolla nån annan stans nu. Du hittar säkert nån annan att irritera utan att behöva överanstränga dig. Du har liksom helt rätt personlighet för det.
Du har fortfarande inte komenterat i den andra tråden där du var ute och yrade som en halshuggen höna, och svamlade om helt irrelevanta saker. Nu tänker du alltså fortsätta med det även här. Pinsamt är bara förnamnet.
Inte för att jag har nåt hopp om att du kommer förstå (eller ens försöka förstå) så har jag inkluderat citatet igen här nedanför.
Min invändning hade alltså inget med användadet av "man" istället för "jag" att göra. :smash:
Han beskrev ett fenomen som om att det gällde alla filmer han nånsin sett (inte bara de två-tre senaste).
Så iväg och trolla nån annan stans nu. Du hittar säkert nån annan att irritera utan att behöva överanstränga dig. Du har liksom helt rätt personlighet för det.
mm "varenda" och "alla" betyder ju alltid att det är 100 % av dem... *rolleyes*
svenbanan
2019-02-14, 21:41
mm "varenda" och "alla" betyder ju alltid att det är 100 % av dem... *rolleyes*
https://memegenerator.net/img/instances/60071955/your-aim-is-so-bad-stormtroopers-are-making-fun-of-you.jpg
Kom just hem från How to Train Your Dragon 3,
Jag är nöjd, helt enligt förväntingarna. Alla har ju försökt unvika alla trailers och spoilers under lång tid så det var skñnt att se den men vad skall vi göra nu? Det hur skall vara den sista. Inget mer att se fram emot men man får väl suga på den återstående karamellen ett tag.
Har också sett The Sound of Music för kanske 10e gången, svårslagen filmupplevelse.
Självklara familjefilmer.
När man går på bio i Colombia kan man beställa mat innan filmen och någon kommer in med burgare, självklart större och köttigare än MC, dricka och annat på en bricka just innan filmen börjar. Det är mycket renare och enklare än vad man tror och aldrig någonsin något tjafs inne i biografen. Händer detta i Sverige?
Fråga,
Har ni sett en film 2 eller flera gånger på bio? Vilken, varför etc..
Jag har defenitivt gjort det men minns inte vilken det var.
svenbanan
2019-02-24, 00:49
Fråga,
När jag var typ tio så såg jag "Sjävmordspatrullen" på bio då jag var på nåt träningsläger.
Den filmen tyckte jag var helt suverän. Ett tag senare kom den på biografen därhemma och då såg jag den igen, och hyrde den även på video ett par gånger...
Tror det är den enda filmen jag sett flera gånger på bio. Men jag är inte mycket för att gå på bio heller. Föredrar att sitta i soffan hemma och titta.
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNzE4ZjUxZTgtZTY1NS00MDU1LWIwNWYtOTg3M2M4YWM5ZD MyL2ltYWdlXkEyXkFqcGdeQXVyNjQzNDI3NzY@._V1_.jpg
https://www.imdb.com/title/tt0086508/?ref_=ttmi_tt
Spoiler alert: Det är en rätt sunkig skitfilm. :D
Jag tror att jag såg The Crying Game av Neil Jordan 2 eller 3ggr under en eller 2 veckor på bio. Det var storyn musiken skådespelarna, regissören, allt. Den kändes lite BBC, TV aktigt lättsam och lite random, ändå otroligt bra just då när den gick. Fräsch film, då.
Sedan rippade man nästan Miranda Richardsons frisyr i Pulp Fiction, filmafischerna var ganska lika.
Är besä'mt säker på att jag såg Cape Fear av Scorsese 2ggr, för jag tyckte den var so ekonomiskt, minimalistiskt perfekt, bild färg ljud, allt. Samt att alla Scorseses filmer kan ses som rätt duktigt samhälskritiska och jag tycker att Michael Moore känns som han inte kommer med någonting nytt alls när man sett t ex Scoreses filmer. Sparkar in redigt öppna dörrar för folk som inte känner USA så bra kanske.
alita battle angel
rätt fet.
alita battle angel
rätt fet.
Det blir nog nästa. Beskådade postern på bion, klart intresserad.
Helt klart sevärd. Enda jag skulle velat är att filmen skulle vara 20 min längre för att få in lite mer story. Men den är redan rätt lång. Jag ger den 7,4 i betyg.
Fråga,
Interstellar såg jag två gånger, tyckte det var en mäktig bioupplevelse. Någon av LOTR blev mer än en gång.
Akerhage
2019-02-25, 16:25
Interstellar såg jag två gånger, tyckte det var en mäktig bioupplevelse. Någon av LOTR blev mer än en gång.
+1 på båda :)
20 år sen Matrix! Är det möjligt? Fortfarande min bästa filmupplevelse. På en biosalong på Sveavägen, en sån där med bara en salong. Filmen är över två timmar, en gång slet jag blicken från bioduken och såg att resten av besökarna satt som fågelholkar.
Akerhage
2019-03-03, 17:12
It Comes at night (https://www.imdb.com/title/tt4695012/?ref_=nv_sr_1)
Vilken dynga! Horror/Mystery men hände ju inte ett skit. Var någon sjukdom som hade brytit ut men det enda man fick se var en familj som fick besök av en annan familj, lite vedhuggning och 5 minuter avrättning på slutet. 2/10 för att dom ändå dödade ungen i slutet. (OBS Spoiler, men gör inget, se inte filmen)
Lafayette
2019-03-03, 17:12
20 år sen Matrix! Är det möjligt? Fortfarande min bästa filmupplevelse. På en biosalong på Sveavägen, en sån där med bara en salong. Filmen är över två timmar, en gång slet jag blicken från bioduken och såg att resten av besökarna satt som fågelholkar.
Vilken grej att se den på bio när den kom! Lite avundsjuk. Fast jag såg Sagan om Ringen som ung på bio så hade en likande upplevelse.
1999, vilket år. Matrix, Fight Club och American Beauty.
Lafayette
2019-03-03, 17:14
It Comes at night (https://www.imdb.com/title/tt4695012/?ref_=nv_sr_1)
Vilken dynga! Horror/Mystery men hände ju inte ett skit. Var någon sjukdom som hade brytit ut men det enda man fick se var en familj som fick besök av en annan familj, lite vedhuggning och 5 minuter avrättning på slutet. 2/10 för att dom ändå dödade ungen i slutet. (OBS Spoiler, men gör inget, se inte filmen)
Det är väl återigen det där med förväntningar. Det ska väl vara psykologisk skräck? Om man väntar sig spöken och jump scares lär man bli besviken. Nu säger jag inte att du har fel, filmen kan vara usel och jag har inte själv sett filmen men har hört om liknande med hur trailers är missvisande.
Akerhage
2019-03-03, 17:17
Det är väl återigen det där med förväntningar. Det ska väl vara psykologisk skräck? Om man väntar sig spöken och jump scares lär man bli besviken. Nu säger jag inte att du har fel, filmen kan vara usel och jag har inte själv sett filmen men har hört om liknande med hur trailers är missvisande.
Fast det var inte psykologiskt skräck heller, var ren o skär smörja. Jag och tjejen som hatar skräck (lättskrämd) satt o väntade på att något skulle hända under hela filmen, men icke.
Lafayette
2019-03-03, 17:20
Ok, hade tänkt se den men håller mig borta. :p
Hur mycket ger ni för betyg från typ IMDB/rottentomatoes? Tycker ni ofta lika eller kan det skilja ganska mycket? Jag brukar typ inte ens börja kolla på en film som inte har över 5 på IMDB men där kanske man gör bort sig och missar mycket.
Magnus N
2019-03-03, 19:25
https://www.imdb.com/title/tt7903530/?ref_=nm_flmg_act_1
We Die Young
"Lucas, a 14-year-old boy inducted into the gang life in Washington, D.C., is determined that his 10-year-old brother won't follow the same path. When an Afghanistan war veteran comes into the neighborhood, an opportunity arises."
5/10
Bättre än vad jag förväntade mig, hade de avrundat något bättre hade nog imdbbetyget legat korrekt i mitt tycke
Hur mycket ger ni för betyg från typ IMDB/rottentomatoes? Tycker ni ofta lika eller kan det skilja ganska mycket? Jag brukar typ inte ens börja kolla på en film som inte har över 5 på IMDB men där kanske man gör bort sig och missar mycket.Tycker det ger en bra indikation. Nya filmer brukar ha för högt betyg. Jag kollar aldrig sånt som har fått under 7.
Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Scratch89
2019-03-03, 22:30
Hur mycket ger ni för betyg från typ IMDB/rottentomatoes? Tycker ni ofta lika eller kan det skilja ganska mycket? Jag brukar typ inte ens börja kolla på en film som inte har över 5 på IMDB men där kanske man gör bort sig och missar mycket.
Då missar man ju tyvärr pärlor som The Room. :d
https://www.imdb.com/title/tt0368226/
Anton Fräs
2019-03-03, 22:47
Då missar man ju tyvärr pärlor som The Room. :d
https://www.imdb.com/title/tt0368226/
Jag är fortfarande ärrad efter vår titt av denna.
The_RobRoy
2019-03-04, 01:25
Är nog samma för mig faktiskt. Kommer ihåg hur vi gick ut ur salongen efteråt och försökte smälta, vad hade vi sett egentligen?
Anton Fräs
2019-03-05, 14:51
Den här måste ju ses. Verkar vara helt fantastisk.
https://www.imdb.com/title/tt7905466/
Den här måste ju ses. Verkar vara helt fantastisk.
https://www.imdb.com/title/tt7905466/
Den var jävligt bra, synd att den är så kort bara..
Kände lite samma sak med första sagan om ringen som kom 2001, det var något man inte hade sett förut.
Triple Frontier
https://www.imdb.com/title/tt1488606/
En av de bättre actionrullarna jag sett på ett bra tag.
TotteShaped4Life
2019-03-18, 18:39
Triple Frontier
Agreed
alita battle angel
rätt fet.
Ger den också 7 av 10. Kan tilläggas att jag tittat rätt mycket på netflix sista tiden och har därför fatigue på ditklistrad mångfald & HBBQ vilket kan ha bidragit till att jag tyckte den var så uppfriskande trots att det är uppenbar tonårsaction.
Roma 7/10. Jävligt snygg, okej story.
svenbanan
2019-03-19, 08:49
Triple Frontier
Jag gillade den också.
Den var väl inget mästerverk. Men helt klart välgjord.
Jag gillade den också.
Den var väl inget mästerverk. Men helt klart välgjord.
Ja storyn var väl kanske sådär, inget speciellt direkt. Lite förutsägbart, men den var välgjord på ett sätt som inte många action rullar är idag bortsett från kanske typ Act of Valor.
Captain Marvel (2019)
Värd att se. Det löpande skämtet om katter var härligt, och inte i närheten av vad jag trodde det skulle vara.
Man håller sig till Marvel-formeln, även om denna lyckas vara fortsatt intressant. Jag är tacksam att man valde bort vissa aspekter som väldigt ofta förväntas i såna här upplägg. Det skulle bara distrahera från handlingen.
Kan vara favoritrollen jag sett från Samuel L. Jackson på väldigt länge.
Scratch89
2019-03-27, 07:26
Captain Marvel (2019)
Värd att se. Det löpande skämtet om katter var härligt, och inte i närheten av vad jag trodde det skulle vara.
Man håller sig till Marvel-formeln, även om denna lyckas vara fortsatt intressant. Jag är tacksam att man valde bort vissa aspekter som väldigt ofta förväntas i såna här upplägg. Det skulle bara distrahera från handlingen.
Kan vara favoritrollen jag sett från Samuel L. Jackson på väldigt länge.
Jag håller med. Inte den bästa från Marvel men de kör sitt koncept. Jag tyckte att historien kring planeten hon började på, med allt det runt omkring, kändes lite krystat och gjordes lite väl invecklat eftersom jag antar att det inte kommer tillbaka i den stora over arching plot. Hennes karaktär tillräckligt intressant och fräck utan att det ska in någon copy-paste historia om bad guys vs good guys.
Jag håller med. Inte den bästa från Marvel men de kör sitt koncept. Jag tyckte att historien kring planeten hon började på, med allt det runt omkring, kändes lite krystat och gjordes lite väl invecklat eftersom jag antar att det inte kommer tillbaka i den stora over arching plot. Hennes karaktär tillräckligt intressant och fräck utan att det ska in någon copy-paste historia om bad guys vs good guys.
Här lägger jag nu en spådom att Captain Marvel och/eller Guardians of the Galaxy i framtiden kommer tampas med the Phalanx eller the Annihilation Wave, och att hemplaneten då blir utgångspunkt eller centrum. Det kommer även vara introduktionen eller fortsättningen av hjälten Nova.
Annihiliation wave var ju grymt bra att läsa iaf
Spider-Man Homecoming
Första bra marvelfilmen på ett decennium! Mysig coming of age som avviker lite från det klassiska marvelreceptet. Tycker det var lite slött av dom att tackla problemet med att det gjorts så många rullar med spindeln genom att kasta en stor dos Tony Stark i filmen för att fylla ut med annat än det vi redan sett en massa gånger vid det här laget. Som att laga en helt okej köttfärssås men inse att den saknar något, och så bara ösa på ketchup vid serveringen som lösning.
Att grunda den filmen genom Tony Stark och porträttera en fader/son relation tyckte jag funkade väldigt bra, särskilt för att ge en annan sida av Iron Man. Det blev lite mindre hymlande, farbror-Ben-depression, och etablerande av karaktären; lite mer ruljans på handlingen istället.
Captain Marvel lyckades också rätt bra i mina ögon. Att välja bort vissa delar av klassisk Hollywood-struktur räddade tempot.
galtasar
2019-04-01, 19:52
Triple frontier
Första halvan var riktigt bra, sen tycker jag den faller nåt otroligt.
Inte spännande för fem öre.
5/5
Magnus N
2019-04-01, 19:54
Triple frontier
Första halvan var riktigt bra, sen tycker jag den faller nåt otroligt.
Inte spännande för fem öre.
5/5
Stabilt betyg för den avslutningen :hbang:
galtasar
2019-04-01, 20:08
Stabilt betyg för den avslutningen :hbang:
Jovisst serru!
Scratch89
2019-04-02, 12:25
Jag såg också Triple Frontier förra veckan.
Premissen var bra, karaktärerna stabila, uppdraget hade en bra plan. Sen tappade den väldigt mycket. Det är helt obegripligt att hårt tränade elitsoldater skulle börja bete sig som de gör i filmen. Kanske filmen hade behövt vara längre för att kunna etablera bakgrundshistorier till karaktärerna.
Lafayette
2019-04-02, 14:28
Då har jag betat av lite Neil Marshall innan Hellboy nästa fredag:
Dog Soldiers: 8/10
The Descent: 10/10
Doomsday: 7/10
Centurion: 6/10
Game of Thrones Blackwater: 10/10
Dog Soldiers minns jag var en bra lågbudget-rulle.
Lafayette
2019-04-02, 14:35
Ja, den är härligt b. Det kan hans andra filmer också kännas som, fast på ett underhållande och bra sätt. Han är väldigt bra på att skapa grymma och intensiva actionscener också.
Pudzianovski
2019-04-03, 07:47
Jag såg Glass igår. 3/5. Svag 3:a.
Blev lite besviken. Det blev liksom allt på en gång. Split och Unbreakable var betydligt bättre i att balansera thriller/verklighet-känslan. I Glass visade de allt på en gång vilket blev töntigt. James McvAvoy är dock fantastisk som skådis.
Aquaman
Alltså. Nä. Inte bra alls. Sevärd men knappt mer än så.
Primitiv
2019-04-08, 05:46
Us
Bra film, inte lika bra som regissörens tidigare Get Out. Typisk skräckfilmsupplägg med seg start, konfronterad av antagonisterna och resten av filmen katt-och-mus mellan protagonisterna och antagonisterna.
Bra plot twist på slutet och jag gillar hur man medvetet höll the Tethered mystiska.
3.5/5
Lafayette
2019-04-08, 08:02
Aquaman
Om den inte är bra alls låter det inte som den är sevärd. Är lite trött på att det ska tramsas och filmerna ska ha mer humor, som Shazam och Aquaman. Eller, det är väl helt ok, bara inte det är en ny inriktning som DC ska köra med. För har inga problem med att det är mörkt och allvarligt.
Anton Fräs
2019-04-08, 08:45
Aquaman
Om den inte är bra alls låter det inte som den är sevärd. Är lite trött på att det ska tramsas och filmerna ska ha mer humor, som Shazam och Aquaman. Eller, det är väl helt ok, bara inte det är en ny inriktning som DC ska köra med. För har inga problem med att det är mörkt och allvarligt.
Jag _älskar_ superhjältefilmer. Men den var den klyschigaste film jag någonsin sett, helt oooootroligt alltså.
Överlag inte bra, men visst hade den "bra" scener. The Room är nog sevärd men den är inte bra för det ;)
Amber Heard var cpjävlasnygg och det kanske stod för en del av betyget som jag sätter till 6,5.
Anton Fräs
2019-04-08, 09:01
Överlag inte bra, men visst hade den "bra" scener. The Room är nog sevärd men den är inte bra för det ;)
Amber Heard var cpjävlasnygg och det kanske stod för en del av betyget som jag sätter till 6,5.
Hon var.. Otrolig.
Rikard Jansson
2019-04-10, 12:22
The Silence
meh
är ju fan bara bygga en bur och ställa sig med avkapat hagel i ett par timmar så finns det inga kvar i området sen? överlag, hur är det ens rimligt att mänskligheten blir utkörd av blinda jävla fåglar? glöm det
Lafayette
2019-04-13, 22:18
Hellboy
Så illa var det inte. David Harbour var grym. Baba Yaga fantastisk. Och så en massa rock n roll.:hbang:
5/10
Hellboy
Så illa var det inte. David Harbour var grym. Baba Yaga fantastisk. Och så en massa rock n roll.:hbang:
5/10
Gott, vi har biljetter tills ikväll. Ser den vid 19:00.
HELLBOY (2019)
Bra så in i helvete. Ger den 8-8.5/10 för jag kan inte bestämma mig. Gillar tempot i filmen och soundtracket är gjutet för filmen.
De flesta lämnade vid eftertexterna och missade två extra vinjetter, en i mitten av eftertexterna och den sista precis när de rullat klart.
Tyckte faktiskt att den var bättre än föregångarna och de gillade jag verkligen. Ser framemot uppföljare!
Escape Room (https://www.imdb.com/title/tt5886046/) - 4/10
Inget jag skulle rekommendera till någon. En sämre version av Cube 2 (https://www.imdb.com/title/tt0285492/?ref_=nv_sr_3?ref_=nv_sr_3).
Lafayette
2019-04-14, 06:47
HELLBOY (2019)
Bra så in i helvete. Ger den 8-8.5/10 för jag kan inte bestämma mig. Gillar tempot i filmen och soundtracket är gjutet för filmen.
De flesta lämnade vid eftertexterna och missade två extra vinjetter, en i mitten av eftertexterna och den sista precis när de rullat klart.
Tyckte faktiskt att den var bättre än föregångarna och de gillade jag verkligen. Ser framemot uppföljare!
Tycker också den var bättre än Del Toros filmer på många sätt, gillar att det är mörkare och våldsammare. Och mycket mer troget serien, det var riktigt mysigt att se serien komma till liv. Wild Hunt, Yaga och Lobster Johnson. <3
Filmen har stora problem men tycker kritiken är en smula överdriven. Den verkar ju ha floppat men hoppas verkligen det kommer uppföljare. :( För detta har potential.
Tycker också den var bättre än Del Toros filmer på många sätt, gillar att det är mörkare och våldsammare. Och mycket mer troget serien, det var riktigt mysigt att se serien komma till liv. Wild Hunt, Yaga och Lobster Johnson. <3
Filmen har stora problem men tycker kritiken är en smula överdriven. Den verkar ju ha floppat men hoppas verkligen det kommer uppföljare. :( För detta har potential.
Min partner samlar på Hellboy serien och enligt henne så följer den serien väldigt väl - Vi var båda gillade filmen oerhört väl och vi älskade orginal filmerna. Denna var riktigt bra, bra tempo och ingen dödtid, välgjord som tusan. Den förtjänar en uppföljare!! Den var mörk och våldsam på ett bra sätt - kändes såsom du säger följa serien väldigt väl!
5.5 på IMDB är inte väldigt representativt - vetifaan vad folk förväntar sig. Jag håller mig till 8-8,5/10.
Tycker att den var en av de bästa comicbook filmerna jag sett på länge - Justice Leage sög verkligen hårt!
Såg avatar nyss, va rätt bra. Någon som sett den?
svenbanan
2019-04-16, 01:38
Såg avatar nyss, va rätt bra. Någon som sett den?
Ja
Lipservice
2019-04-18, 21:16
Generation Iron 3 på Netflix. Bättre än 2:an men Kai sabbar allt :Virro
Lafayette
2019-04-18, 21:29
Genom sitt mumbo jumbo-snack?
Vilken jävla besvikelse Endgame var. T.o.m. sämre än Star Wars.
Skämskudde över Women's League-scenen
mother! var väldigt bra, lite besviken på slutet som alltid i Daronofskys filmer men annars riktigt bra och urballad
Lafayette
2019-04-28, 16:20
mother är en av de sämsta filmer jag sett. Superpretentiös cringe-fest.
mother! var väldigt bra, lite besviken på slutet som alltid i Daronofskys filmer men annars riktigt bra och urballad
mother är en av de sämsta filmer jag sett. Superpretentiös cringe-fest.
:laugh::laugh::laugh:
Håller inte med. Var en värdig avslutning. Klart sämre än IW, men långt över SW.
Scenen du nämnde hoppas jag var tänkt som ironisk/meme-ig och som ett slag mot alla som oärligt lyft underrepresentation.
hahavaffan
2019-04-28, 19:02
Är Vice bra? Funderar på att se den ikväll.
Lafayette
2019-04-28, 19:07
Et tu Lafayette
Vi kan väl fortsätta vara Kolo-vänner ändå?*hug*
Anton Fräs
2019-04-28, 20:06
Jag gillade den, men tycker den var något ojämn och kanske väl mycket humor för min smak, håller med om scenen du nämner.
Lafayette
2019-04-28, 20:07
Vilka dog i filmen? Vet inget om dessa filmer, är bara nyfiken.
Vi kan väl fortsätta vara Kolo-vänner ändå?*hug*
Forever and always!
Såg nu även Killing of a sacred deer. Tkr att Lanthimos stelbenta dialog har tjänat ut sin charm och han behöver fräscha till det. Hoppas han själv burit med sig den insikten till the favourite
Vilka dog i filmen? Vet inget om dessa filmer, är bara nyfiken.
Nej. Nej! Inga spoilers i denna tråd.
Lafayette
2019-04-29, 08:49
Finns ju spoiler-tagg. Men du har rätt, inte värt att ta risken, det var inte så svårt att hitta på Google heller.:cool:
Anton Fräs
2019-04-29, 09:22
Nej. Nej! Inga spoilers i denna tråd.
Finns ju spoiler-tagg. Men du har rätt, inte värt att ta risken, det var inte så svårt att hitta på Google heller.:cool:
Precis detta jag tänkte. :d
lördagsgrogg
2019-04-29, 10:36
Är Vice bra? Funderar på att se den ikväll.
Ja det tyckte jag den var. En lite udda fågel som film men jag tyckte den höll intresset uppe. Bale var väldigt bra och sen är det väldigt många kända namn som gör mer eller mindre karikatyrer av diverse politiker. Carell och Rockwell är väl de som syns mest.
Men jag tror man måste vara åtminstone lite intresserad av politikerspelet i USA.
Väldigt udda genre och jag vet inte med vilken annan film man skulle kunna jämföra den. GW kanske, det var så länge sedan jag såg den men jag har för mig den höll en mer allvarlig ton medans Vice skiftar rejält mellan dödligt hat och bitter humor.
SLEEPLESS (2017) (https://www.imdb.com/title/tt2072233/?ref_=fn_al_tt_1)
Klart sevärd, lättsedd och lite lagom hårdkokt thriller med Jamie Foxx
Kolla inte trailern, bara se den.
Detective Pikachu är ute. Ger den 5/7.
tAA_yWX8ycQ
The Highwaymen.
Lite stämning, lite spänning. Absolut inte dålig, inte så mycket mer än så.
FoolsGold
2019-05-11, 22:57
Avengers: End game
4/10
Nej detta är inte bra. En typisk förtuggad stor actionfilm med tyngen på coola effekter och dramatiska scener samt lite comic relief men med rutten story och en gasiljon plot holes.
4/10
Nej detta är inte bra. En typisk förtuggad stor actionfilm med tyngen på coola effekter och dramatiska scener samt lite comic relief men med rutten story och en gasiljon plot holes.
Är det några speciella plot holes du tänker på?
Rikard Jansson
2019-05-12, 16:59
Acts of Vengeance. Tog mig under 90 sekunder att gissa hur den skulle sluta och hade rätt.
4/10
Nä, det här var inget vidare. Underhållande stundom, men aldrig riktigt spännande. Snygg dock.
Mycket fånigt PK skräp också, man riktigt kände hur de tänkt på att stoppa in lite ras, genus och gay här o där. Blöh.
Såg om The Neon Demon. Helt sjuk :D
Lafayette
2019-05-13, 10:05
Såg om The Neon Demon. Helt sjuk :D
Får jag attackera igen?
Usel film. Hoppas Refn slutar försöka vara djup och går tillbaka till att göra filmer som Bronson och Pusher igen. Av hans nya tv-serie att döma verkar det inte så dock.cofffee
Fast and Furious, för andra gången. Växlar ljudet mellan engelska och spanska. Skulle kunna kliva in genom filmduken/skärmen och rätt mycket är bara normalt. Väntar man tills eftertexterna rullat så ser man Vin Diesel i en röd Chevelle, tror det är favoritbilen i serien fast Chargern med 900hp är inte så dum. Sett en Cuda och en del annat också men Chevellen är bra. Fast de senare filmerna är lite bättre, mer extrema.
MackeJuve
2019-05-17, 07:16
Trodde inte att jag var personen som uppskattade att se om filmer där jag så oerhört tydligt minns vad som händer. Hade dock fel, hade t.ex. förväxlat Pulp Ficition med Reservoir Dogs :D Det här är ju lite som att gå in på en hårdrocksbar och fråga om folk har hört AC/DC men bägge filmerna var hur som helst värda att se ytterligare en gång.
Samma sak med The Dark Knight och The Dark Knight Rises. Den förstnämnda har det högre betyget men det är mycket med den andra som jag gillar bättre. t.ex. skurken och Batmans story. Jag kan gå igång oerhört mycket på coola detaljer, jag älskar t.ex. "The Wall" i GoT och jag älskar det där fängelsehålet som Bane har suttit i. Bara det gör att betyget höjs.
Fyra recensioner som ni får ut precis nada av men jag har en stukad fot och därmed en ännu mer stukad fritid så det får ni leva med :)
Såg Velvet Buzzsaw. Inte alls lika illa som IMDB säger, även om den inte var något mästerverk. Tror Gilroy sköt sig i foten när han gjorde Nightcrawler som första film, kommer bli svårt att leva upp till den.
Avengers: Endgame (2019)
Jag hade förväntningar inför visningen, och förväntningarna uppfylldes. Nog för att det finns genomsyrande teman i filmen, som jag inte tänker nämna här p.g.a. spoilers. Men mitt egenapplicerade tema är "mer är bättre." Mer karaktärer, mer explosioner, mer saker som händer, mer grenar i handlingen, mer, mer, mer.
För min del var det helt ok att vissa karaktärer fick lite mer speltid, och att andra fick nöja sig med att vara upphöjda statister med repliker. De som gavs tid fick vara våra surrogater för hela resan, från första filmen tills nu.
Några små överraskningar fick man från ingenstans. Främst hur karaktärer betedde sig mot slutet.
Filmens klimax var tillfredsställande, och dess epilog/denouement var bitterljuvt.
Gillade man Infinity War ser man denna. Det är ju en direkt uppföljare.
Har man inte sett tidigare filmer måste denna vänta. Det är bara ett virrvarr av namn, termer, och platser man inte greppar.
Spoilertaggen är till för de som sett den. Se filmen först och klicka sen. ;)
Brie Larsons Captain Marvel vägde lite för tungt i deus ex machina-territorium för egen del. Jag gillar karaktären, men att hon kliver in i slutstriden och i princip bara sveper bort hela Thanos flaggskepp var... inte lika tillfredsställande för mig. Däremot var det enormt tillfredsställande hur Thanos såg fullständigt besegrad ut innan han upplöstes. En ofullständig spegling av Iron Man i slutet av Infinity War.
Gillade verkligen slutet för Iron Man, Captain America, och Black Widow. Om vi bortser från tidsparadoxer och parallella universum så var jag glad att dessa tre fick råda över sina egna avslut--Tony Stark i mindre bemärkelse p.g.a. "ödet".
Såg Mark Kermodes recension nu i efterhand, och jag tycker han summerar det fint:
"Certainly no fan is gonna watch it and feel short-changed."
vicarious
2019-05-24, 21:24
The Dirt
Biografisk spelfilm om Mötley Crue. Gillar bandet men dom hittade ganska kassa skådisar. Kändes som att det fanns mycket mer att berätta men att mycket av innehållet blev väldigt hastigt avhandlat och snabbspolat.
2/5.
The Dirt
Biografisk spelfilm om Mötley Crue. Gillar bandet men dom hittade ganska kassa skådisar. Kändes som att det fanns mycket mer att berätta men att mycket av innehållet blev väldigt hastigt avhandlat och snabbspolat.
2/5.
Det är inte skådisarna som är kassa, utan manuset som är riktigt tradigt. Den svagaste länken i kvartetten är Machine Gun Kelly som spelar Tommy Lee, men resten bär upp sina roller så väl de kan. Jag fann Mick Mars intressant, men inser att det mestadels är för att han oftast har sista ordet. Det ordet är oftast någon cynisk observation eller sarkastisk tanke. Han matchar tittarens känslor för filmen rätt väl. ;)
Håller för övrigt med. Filmen är blasé och försöker spinna melodrama som om det är effektiv filmteknik, men har inga dialoger som bär upp det eller tillräckligt intressanta sekvenser att gotta sig i. Allt känns oförtjänt och som en massa bockar på någon så-gör-man-film-lista.
MackeJuve
2019-05-28, 14:47
Thor - Ragnarök
Har merparten av Avengers-filmerna höga betyg på IMDB? Denna hade hur som helst 7,9 vilket fångade mitt intresse. Nu var en av dess genrer just komedi men jag har svårt för att falla för den absolut billigaste humorn, typ att Hulk ska bete sig som ett tjurigt barn. Hade de tonat ned den aspekten av filmen så hade jag tyckt om den bättre. Nu känns det mer som en film för barn. Jag har insett att jag egentligen inte är emot all sorts comic relief, när jag såg om Sagan om Ringen-filmerna häromdagen så tyckte jag fortfarande att Gimlis små inskjut hade något(det är väl dock väldigt nedtonad comic relief jämfört med mycket annat). Men detta fungerar tyvärr inte. Jag ger ändå filmen 5/10 då den ändå dög som tidsfördriv.
5/10
Thor - Ragnarök
Har merparten av Avengers-filmerna höga betyg på IMDB? Denna hade hur som helst 7,9 vilket fångade mitt intresse. Nu var en av dess genrer just komedi men jag har svårt för att falla för den absolut billigaste humorn, typ att Hulk ska bete sig som ett tjurigt barn. Hade de tonat ned den aspekten av filmen så hade jag tyckt om den bättre. Nu känns det mer som en film för barn. Jag har insett att jag egentligen inte är emot all sorts comic relief, när jag såg om Sagan om Ringen-filmerna häromdagen så tyckte jag fortfarande att Gimlis små inskjut hade något(det är väl dock väldigt nedtonad comic relief jämfört med mycket annat). Men detta fungerar tyvärr inte. Jag ger ändå filmen 5/10 då den ändå dög som tidsfördriv.
5/10
Jag tror inte att Hulk-delen var tänkt som komedi.
Älskar Taika Waititi, men jag vet inte hur översättningen blir.
svenbanan
2019-05-28, 18:48
Thor - Ragnarök
5/10
Alla hajpade filmer har löjligt höga betyg på imdb. Betygen på filmer så har mellan 2 och 6 känns som mer trovärdiga, eftersom det då inte handlar om inflationsbetyg och folk som röstar innan de ens sett filmen.
Upgrade (2018) (https://www.imdb.com/title/tt6499752/?ref_=fn_al_tt_1)
36PDeN9NRZ0
Enligt IMDB kostade filmen 5 miljoner att göra - bland det bästa jag sett på länge. Så in i helvete bra och välgjord - rekommenderas stark!
Fattar inte hur jag kunna missa denna pärla!! Den håller en R eller 18+ rating och det är bara vackert.
36PDeN9NRZ0
Enligt IMDB kostade filmen 5 miljoner att göra - bland det bästa jag sett på länge. Så in i helvete bra och välgjord - rekommenderas stark!
Fattar inte hur jag kunna missa denna pärla!! Den håller en R eller 18+ rating och det är bara vackert.
skall kikas direkt! :P
skall kikas direkt! :P
Gott, jag kan vara helt ute och cykla med jag älskade filmen!!
Den fick bra betyg på Rotten Tomatoes (https://www.rottentomatoes.com/m/upgrade_2018):
Upgrade 2018
https://www.imdb.com/title/tt6499752/reviews?ref_=tt_urv
Jag ger den nog 8/10. Extremt välgjord för den budget den hade. Oväntade händelser. En redigt bra AI film. Rekommenderas varmt.
Upgrade 2018
Jag ger den nog 8/10. Extremt välgjord för den budget den hade. Oväntade händelser. En redigt bra AI film. Rekommenderas varmt.
Exakt vad jag kände - 8/10 riktigt oväntat bra. Jag läste upp på IMDB och det var där de nämnde budgeten. Oerhört bra filmat för den budgeten!
Pudzianovski
2019-05-30, 15:08
Captain Marvel. https://www.imdb.com/title/tt4154664/
Den var helt okej. Skön retrostil. Inte den bästa Marvel men sevärd. 3/5.
Lafayette
2019-05-30, 15:28
Funderar på att se den där Han Solo-filmen. Verkar medioker? Fast Star Wars är ju alltid Star Wars.*popcorn*
Deadwood imorgon också.*drool*
Upgrade 2018
Tackar.
:thumbup:
Anton Fräs
2019-05-30, 15:52
Funderar på att se den där Han Solo-filmen. Verkar medioker? Fast Star Wars är ju alltid Star Wars.*popcorn*
Deadwood imorgon också.*drool*
Tycker den är sevärd, är ju Star Wars, men ingen wooooohooooo direkt. Lite som sista säsongen av GoT.
Lafayette
2019-05-30, 16:00
Tycker den är sevärd, är ju Star Wars, men ingen wooooohooooo direkt. Lite som sista säsongen av GoT.
Då kör jag på den!
https://media.giphy.com/media/9oIZRd54OPX3dPNV6p/giphy.gif
36PDeN9NRZ0
Vart ser man den?
Lite intressant att den verkar rätt lik Venom där, att huvudkaraktären har något inom sig som kan agera på eget bevåg, och att då både Tom Hardy och LMG är typ tvillingar.
I Am Mother släpps på Netflix om någon vecka. Jag såg någon som jämförde den med Ex Machina så den hamnade ju direkt upp på min intresseradar.
Man lånar filmen såklart.
Magnus N
2019-06-01, 18:30
Deadwood
7/10
Alltid svårt att leva upp till hypen men tyckte den levererade
Man lånar filmen såklart.
Självklart ;)
Deadwood
7/10
Alltid svårt att leva upp till hypen men tyckte den levererade
Är serien nåt att ha tycker du? Har länge hört gott om den och tack vare Westworld har jag fått blodad tand för lite vilda västern action.
Magnus N
2019-06-01, 20:59
Är serien nåt att ha tycker du? Har länge hört gott om den och tack vare Westworld har jag fått blodad tand för lite vilda västern action.
Serien är i mina ögon något av det bästa HBO gjort
AVENGEMENT (2019) (https://www.imdb.com/title/tt8836988/?ref_=fn_al_tt_2)
Scott Adkins, i hans bästa roll - skåderspelarmässigt. Boyka är ju klar favorit men skåderspelarmässigt är detta min favoritroll.
Filmen är lite såsom du tar Bronson och Snatch i en mixer. Dialogen, våldet, berättar stilen - den får 6.6 i betyg på IMDB och det stämmer rätt bra. Men ända in i helvete vad rå och brutal...
Rekommenderas!
pUQzHB8hs_s
Lafayette
2019-06-09, 13:53
Enligt tradition har jag betat av lite sommar-filmer. Betygen har inte ändrats i år heller.
Ferris Buellers Day Off 10/10
Stand by Me 11/10
Dazed and Confused 10/10
svenbanan
2019-06-09, 14:36
Enligt tradition har jag betat av lite sommar-filmer. Betygen har inte ändrats i år heller.
Ferris Buellers Day Off 10/10
Stand by Me 11/10
Dazed and Confused 10/10Fira med Ferris är en klassiker! :D
Lafayette
2019-06-09, 15:22
Fira med Ferris är en klassiker! :D
Försöker inte tänka på skådespelarna bara, eftersom det är en sån glad film. Skådespelarna till Ferris och systern som körde ihjäl en mor och hennes barn, rektorn som dömdes för pedofili och Charlie Sheen som är nerknarkad.*jorgen*
avengement var en ok film
Akerhage
2019-06-16, 11:49
Denna var riktigt skruvad och bra!
Us (https://www.imdb.com/title/tt6857112/?ref_=tt_urv)
Funderar på att bränna av en massa b-filmer med Bruce Willis i helgen, vad tror ni?
https://www.imdb.com/title/tt4382872/
https://www.imdb.com/title/tt5884234/
https://www.imdb.com/title/tt6684714/
https://www.imdb.com/title/tt1137450/
https://www.imdb.com/title/tt6547170/
svenbanan
2019-06-19, 00:29
Funderar på att bränna av en massa b-filmer med Bruce Willis i helgen, vad tror ni?
Jag vet att jag har sett Extraction, men minns inte jättemycket. Har dock vagt för mig att den nog var rätt kass och seg.
Jag tror att jag sett några av de andra också, men är inte helt säker. Men jag är generellt jävligt kass på att minnas filmer enbart utifrån deras IMDB sida. Skulle jag titta 10-15min så skulle jag säkert minnas större delen av handlingen och ifall jag tyckte filmen sög eller inte.
Dock har jag svårt att tro att jag skulle verkligen gillat någon av de filmerna om jag inte ens kan minnas att jag sett dem.
Jag rekomenderar hellre "Dragged across concrete". https://www.imdb.com/title/tt6491178/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1
Rätt dyster polisfilm med Mel Gibson och Vince Vaughn. Inte högt tempo och non stop action. Mer fokus på dialog. Jag skulle nog inte kalla den för noir, men som sagt rätt dyster.
Pudzianovski
2019-07-04, 08:20
Såg nya Hellboy igår. https://www.imdb.com/title/tt2274648/
Fått dålig kritik och jag var inställd på det värsta. Tyckte faktiskt den var helt okej. Inte som de två äldre men helt klart sevärd! Svag 3/5.
Fått dålig kritik och jag var inställd på det värsta. Tyckte faktiskt den var helt okej. Inte som de två äldre men helt klart sevärd! Svag 3/5.
Right!!! Tyckte den var riktigt bra, enligt min dam som läser böckerna följde den handligen bra.
Såg om Hellboy i förrgår och måste säga att den fortfarande håller bra. Uppföljaren var också riktigt bra om jag minns rätt! Ska se remaken, men känns som en rätt onödig remake..
Anton Fräs
2019-07-04, 15:06
Death wish är rätt bra.
VoDaresVins
2019-07-07, 12:52
Shot Caller
Såg den på netflix igår. Bästa film jag sett på länge. Länkar inte till nån trailer för tror den gör sig bäst som jag såg den, hade inte sett eller hört nåt i förväg. Storyn var en frisk fläkt.
8/10.
Fredszky
2019-07-09, 21:24
John Wick 3
Jag har bara kommit en halvtimme in men jag tror inte det blir mycket bättre.
De har försökt att skapa en harrypottervärld med mystiska mynt och titlar på folk, allt känns too much och mesigt.
Slagsmålen ser ut som något jag kunnat spelat in på högstadiet. Uselt på alla sätt.
Ingen spänning någonstans för man vet att John klarar sig undan allt. Bovarna kommer artigt en och en åt gången. Hundratals kulor viner i luften men ingen träffar John & Co.
Jag förstår inte John Wick-hypen. Jag ser inget som är bra.
2/10 och då vet jag inte ens vad 2an står för.
John Wick 3
Jag har bara kommit en halvtimme in men jag tror inte det blir mycket bättre.
De har försökt att skapa en harrypottervärld med mystiska mynt och titlar på folk, allt känns too much och mesigt.
Slagsmålen ser ut som något jag kunnat spelat in på högstadiet. Uselt på alla sätt.
Ingen spänning någonstans för man vet att John klarar sig undan allt. Bovarna kommer artigt en och en åt gången. Hundratals kulor viner i luften men ingen träffar John & Co.
Jag förstår inte John Wick-hypen. Jag ser inget som är bra.
2/10 och då vet jag inte ens vad 2an står för.
Ettan och tvåan äger. Trean är som en helt annan film och värld, negativt sett då.
Hellboy
Helt klart sevärd, rätt rolig emellanåt, trevligt med lite mörkare toner.
svenbanan
2019-07-09, 23:33
Hellboy
Helt klart sevärd, rätt rolig emellanåt, trevligt med lite mörkare toner.
Hur var den jämfört med de där filmerna med Ron Perlman?
Är det samma story igen eller är det nåt nytt?
Hur var den jämfört med de där filmerna med Ron Perlman?
Är det samma story igen eller är det nåt nytt?
Kommer fan inte ihåg, men verkar som att de som har koll på loren säger att denna är mer trogen till hur storyn faktiskt är.
Shotcaller
Jodå. Klart sevärd.
Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
galtasar
2019-07-10, 18:37
Aladdin (2019)
Kommer tyvärr inte i närheten av 92s guldkorn.
Smiths ande är inte i närheten av Williams.
5/10
Pet sematary (2019)
Inte heller denna remake håller måttet.
Endast en scen som var obehaglig.
5/10
Midsommar
8/10
En jävligt bra skräckfilm som inte är som alla andra. Nog den konstigaste och mest intressanta skräckfilm jag har sett.
Lafayette
2019-07-13, 11:51
Midsommar
8/10
En jävligt bra skräckfilm som inte är som alla andra. Nog den konstigaste och mest intressanta skräckfilm jag har sett.
Gott o höra.
Har bokat den till ikväll. Jag är helt ensam i biografen, får se om jag klarar av hela filmen utan att bli livrädd.:d
Scratch89
2019-07-13, 15:12
Midsommar
8/10
Det enda som saknas är Nicholas Cage i en björndräkt!
TotteShaped4Life
2019-07-13, 16:10
Jag hade låga förväntningar, men tyckte att den var riktigt bra. 7,5/10
I Am Mother
https://www.imdb.com/title/tt6292852/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1
TheDoctor
2019-07-14, 01:23
Dragged across concrete.
En slow paced, dialogtung thriller med Mel Gibbson och Vince Vahun (stavning?) inte alls vad jag förvänta mig när jag hörde vilka som var med.
9/10. 160min. Kändes inte utdragen trots att den är väldigt slow paced. Jag satt klistrad. När den väl kickar så var det hårt. Mycket fokus på ljudbild runt dialogerna. Rekommenderas starkt. Både Vince och Mel levererar i denna mörka (bokstavligen) film.
Gott o höra.
Har bokat den till ikväll. Jag är helt ensam i biografen, får se om jag klarar av hela filmen utan att bli livrädd.:d
haha härligt, Perfekt för en skräckis! Berätta vad du tyckte sen!
Det enda som saknas är Nicholas Cage i en björndräkt!
:laugh: Hade varit roligt att se han flippa ut under scenerna
Scratch89
2019-07-14, 19:38
:laugh: Hade varit roligt att se han flippa ut under scenerna
Jag kom på att du kanske inte sett filmen jag refererar till, men den påminner väldigt mycket om The Wicker Man. Jag såg även på IMDB att de som gjort Midsommar refererar till den (åtminstone den första och ej remake).
https://www.imdb.com/title/tt0450345/
panzerpig
2019-07-15, 01:05
US (2019)
5/10 fattar inte att den fått så bra kritik. Klappade ju ihop rätt rejält en bit in i filmen...
Lafayette
2019-07-20, 20:11
Terminator 2
Galet ändå att en 28 år gammal film håller så bra än. Tänk o se den på bio när den kom..
Terminator 2
Galet ändå att en 28 år gammal film håller så bra än. Tänk o se den på bio när den kom..
Jurassic Park håller ju ganska bra med.
The_RobRoy
2019-07-21, 02:24
Terminator 2
Det var ju i den eran som mycket av dom bästa filmerna gjordes, t.ex. 1994 var ett riktigt speciellt år.
Shawshank Redemption - 1994
Pulp Fiction - 1994
Forrest Gump - 1994
Såg aladdin på bio i fredags. Jag gillade den ändå.
Det var ju i den eran som mycket av dom bästa filmerna gjordes, t.ex. 1994 var ett riktigt speciellt år.
Shawshank Redemption - 1994
Pulp Fiction - 1994
Forrest Gump - 1994
Galet bra år överlag!
TotteShaped4Life
2019-07-21, 15:13
1994:
Leon
Lejonkungen
Dum Dummare.
trädgårdsmöbel
2019-07-21, 15:17
Såg "mother" på Netflix. Ok sci-fi film. Rätt bra. Rekommenderas lite halvt. Meh, ok.
Lafayette
2019-07-21, 15:40
1994:
Leon
Lejonkungen
Dum Dummare.
Clerks
Ed Wood
Yrrol
The Mask
svenbanan
2019-07-21, 15:59
Denna sajt listar de "bästa" filmerna för varje år. En guldgruva om man vill hitta lite bra äldre filmer.
https://www.filmsite.org/greatestfilms-byyear.html
Sheogorath
2019-07-21, 16:07
Nya Lion King var löjligt bra. Så sjukt hur man kan göra den typen av animationer. Dock kunde det varit bättre ljudtryck i biografen där vi såg den, och vissa av scenerna kändes lite förhastade. T.ex. när Simba sörjde den döda Mufasa och återseendet mellan Simba och Nala.
panzerpig
2019-07-21, 18:42
hellboy 6/10
Helt ok. Älskar serien. De gamla filmerna är bra, denna är väl ungefär samma klass
Magnus N
2019-07-21, 18:53
John Wick3 6/10
8 för action 4 för berättande, så en stabil 6 totalt sett :)
RobbanColeman
2019-07-21, 19:12
Nya Hellboy, pallade 30min typ med näsan i mobilen mestadels sen gick det inte mer. Jag gillade dessutom de gamla men denna får 1/10 tamejfan. :D
svenbanan
2019-07-21, 20:01
Nya Hellboy, pallade 30min typ med näsan i mobilen mestadels sen gick det inte mer. Jag gillade dessutom de gamla men denna får 1/10 tamejfan. :D
Jag kollade klart på den med förhoppning att det skulle ta sig nån gång. Men jag tyckte den var bra mycket segare än de äldre filmerna. Dock var den nog värd mer än 1/10 i mitt tycke. Jag har sett betydligt sämre skit i mina dar. :D
RobbanColeman
2019-07-21, 20:05
Jag kollade klart på den med förhoppning att det skulle ta sig nån gång. Men jag tyckte den var bra mycket segare än de äldre filmerna. Dock var den nog värd mer än 1/10 i mitt tycke. Jag har sett betydligt sämre skit i mina dar. :D
Kändes fel o ge mer när jag pallade 30min med hjälp av mobil, finns ju serier jag ser i flera år, som jag sätter 6/10 på. :D
Lafayette
2019-07-21, 20:06
Filmen hade verkligen obegripligt uselt manus. Dessutom ofattbart att de trodde ”Im on Twitter”, ”Is that my Uber?” och att hans händer var för kraftfulla för IPhone var rolig och fräsch humor.:smash:
Helgehorse
2019-07-22, 13:32
Secret obsession på netflix, Tyckte det var en väldigt bra rulle faktiskt!
trädgårdsmöbel
2019-07-22, 15:02
Secret obsession på netflix, Tyckte det var en väldigt bra rulle faktiskt!
+1. Men den hade tjänat på att vara längre. Kändes lite "hastigt" men bra.
Helgehorse
2019-07-22, 16:24
+1. Men den hade tjänat på att vara längre. Kändes lite "hastigt" men bra.
Håller med.
trädgårdsmöbel
2019-07-23, 10:18
Håller med.
Något som är lite roligt är att den manliga huvudkaraktären ser ut som Diomedea Exulans :)
Akerhage
2019-07-23, 11:57
Ganska bra betyg (än så länge) på Once Upon a Time in Hollywood. Dock inte så många röster än
Once Upon a Time in Hollywood (https://www.imdb.com/title/tt7131622/?pf_rd_m=A2FGELUUNOQJNL&pf_rd_p=2413b25e-e3f6-4229-9efd-599bb9ab1f97&pf_rd_r=YTQKWQVE8FRE2CRT3DCC&pf_rd_s=right-2&pf_rd_t=15061&pf_rd_i=homepage&ref_=hm_otw_t0)
Det är ju Tarantino. Tycker Hateful Eight var hans sämsta någonsin och det var ändå en av årets bästa filmer :D
Helgehorse
2019-07-25, 09:57
Något som är lite roligt är att den manliga huvudkaraktären ser ut som Diomedea Exulans :)
RobbanColeman
2019-07-25, 10:21
I am mother(netflix): Den var bra, tror jag ger den 8/10 faktiskt. Tänkvärt, bra gjort och bra skådespelarinsatser.
trädgårdsmöbel
2019-07-28, 14:51
"Girls with balls" en slags splatterkomedi ny på Netflix. 11/10 bra. Elva av tio. Den hade allt!
High1ander
2019-07-29, 03:22
Once Upon A Time In ... Hollywood, 7 av 10.
Som QT själv säger så är den ganska mycket ett kärlekshyllning till slutet av 60-talets Hollywood.
Finns en del sköna grejer i filmen, skratt och våld. Men är inte lika bra som det flesta av hans filmer. Kemin mellan DiCaprio och Pitt är väldigt bra och skådespelet är riktigt bra när QT ger utrymme för det i manuset.
Lafayette
2019-07-29, 09:42
Once Upon A Time In ... Hollywood, 7 av 10.
Som QT själv säger så är den ganska mycket ett kärlekshyllning till slutet av 60-talets Hollywood.
Finns en del sköna grejer i filmen, skratt och våld. Men är inte lika bra som det flesta av hans filmer. Kemin mellan DiCaprio och Pitt är väldigt bra och skådespelet är riktigt bra när QT ger utrymme för det i manuset.
Lite trist ändå. Alla recensenter säger att de inte har lust att se om filmen och att den var bra men inget mer. Jag som sett Pulp Fiction säkert 10 gånger.*cry*
Bor du i USA?
Jag har sett en hel del positiva reaktioner från vänner i den branschen. Även folk som normalt sett tycker att Tarantino är pretentiös och för mycket.
High1ander
2019-07-29, 16:41
Lite trist ändå. Alla recensenter säger att de inte har lust att se om filmen och att den var bra men inget mer. Jag som sett Pulp Fiction säkert 10 gånger.*cry*
Bor du i USA?
Precis, det är verkligen ingen film jag kommer se igen närmsta 10 åren.
Är här just nu och filmar bara, så skönt att man slipper vänta tills 16e i Sossesverige för att få se.
Scratch89
2019-07-29, 17:13
Det är ju Tarantino. Tycker Hateful Eight var hans sämsta någonsin och det var ändå en av årets bästa filmer :D
Ja, jag tyckte, på riktigt, att Adam Sandlers The Ridiculous 6 var en bättre västernfilm och hade större underhållningsvärde.
Lafayette
2019-07-29, 17:33
Hateful Eight var ren dynga.
Pudzianovski
2019-07-30, 12:18
Avengers: Endgame.
Blev rätt besviken. Första filmen var mycket bättre. Blev bara rörigt och konstigt nu.
Captain Marvel som är en av de mäktigaste...va fan var hon. Riktigt dåligt att inte ha med henne mer. Tycker överlag att krafterna är helt felanvända/dimensionerade ibland. Iron Man var liksom den starkaste? Fan va trött jag blir.
CassetteLaser
2019-07-30, 14:35
Jag såg den där Oh, Ramona!
Jävla udda och konstig film.
kommer inte se den igen.
Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw (2019)
Hysteriskt underhållande - Humor, underhållningsvåld och nonstop action till ett jävligt skönt soundtrack*cupid*
Jason och Dwayne har sådan underbar energi emellan dem - Vanessa Kirby var gudomlig i rollen och jag hoppas på att se mer av henne i liknande roller. Sen måste jag ju tillägga att se Ryan Reynolds spela Ryan Reynolds blir aldrig fel.
Sitt kvar till eftertexterna rullat klart:laugh:
Underbar teaser han postade i juni - Tror till och med King Grub instämmer:
mocOUiSg8CI
Scratch89
2019-08-03, 09:17
Tomb Raider (2018). https://www.imdb.com/title/tt1365519/
Väldigt bra! Den bästa action/äventyrsfilmen jag har sett på länge, och troligen även den bästa filmadaptionen av ett spel jag har sett.. Gällande storyn får man ju gå in med någon grundläggande suspension of disbelief men den höll mig underhållen hela vägen igenom. Generellt bra klippning och pacing och det märks att Alicia gör en hel del av stuntsen själv.
Väldigt bra! Den bästa action/äventyrsfilmen jag har sett på länge, och troligen även den bästa filmadaptionen av ett spel jag har sett.. Gällande storyn får man ju gå in med någon grundläggande suspension of disbelief men den höll mig underhållen hela vägen igenom. Generellt bra klippning och pacing och det märks att Alicia gör en hel del av stuntsen själv.
Instämmer, bra beskrivning av filmen. Nu är jag enormt fan av filmerna med A. Jolie men denna var riktigt bra.
Hon var ju tränad av en Svensk, Magnus Lygdback.
xH5NkViuI6Q
Scratch89
2019-08-03, 09:44
Instämmer, bra beskrivning av filmen. Nu är jag enormt fan av filmerna med A. Jolie men denna var riktigt bra.
Hon var ju tränad av en Svensk, Magnus Lygdback.
xH5NkViuI6Q
Videon är inte tillgänglig i Sverige. :(
Videon är inte tillgänglig i Sverige. :(
Å faan, googla/YT:a Magnus Lygdback - han verkar har en riktigt bra karriär "over here".
Lite helhets perspektiv verkar det som: https://www.magnusmethod.com/
Han säljer nog inte Beach Body program via internet:d
Scratch89
2019-08-03, 12:53
:d
Å faan, googla/YT:a Magnus Lygdback - han verkar har en riktigt bra karriär "over here".
Lite helhets perspektiv verkar det som: https://www.magnusmethod.com/
Hm, ingår steroiderna i grundpriset, eller är det extra?
Lafayette
2019-08-04, 18:20
Kill Bill 1&2. Fifan så bra, håller än. Fast tvåan är mycket bättre.
svenbanan
2019-08-04, 20:12
Kill Bill 1&2. Fifan så bra, håller än. Fast tvåan är mycket bättre.
Hoppas Tarantino gör en uppföljare till dessa filmer. Det vore guld!
Han har väl sagt både ja och nej på frågan om han kommer göra det nån gång tror jag.
Anton Fräs
2019-08-04, 20:19
Hoppas Tarantino gör en uppföljare till dessa filmer. Det vore guld!
Han har väl sagt både ja och nej på frågan om han kommer göra det nån gång tror jag.
Han har ju sagt gång gå gång över åren att han ska göra enbart 10 filmer och i så fall har han bara en kvar nu. Dessutom sa han i en intervju innan release av senaste att om den gick bra så kanske han skulle sluta på topp och nöja sig med det. Jag hoppas den mannen aldrig ger upp sitt hantverk ska sägas. *cry*
svenbanan
2019-08-04, 20:32
Han har ju sagt gång gå gång över åren att han ska göra enbart 10 filmer och i så fall har han bara en kvar nu. Dessutom sa han i en intervju innan release av senaste att om den gick bra så kanske han skulle sluta på topp och nöja sig med det. Jag hoppas den mannen aldrig ger upp sitt hantverk ska sägas. *cry*
Ja, men förutom det så har jag för mig att han sade för många år sedan att han aldrig skulle göra en uppföljare till Kill Bill. Men i en senare intervju för bara några år sedan (typ strax innan Django tror jag) att han ändrat sig och planerade för en uppföljare.
Vore sjukt tråkigt om han bara gör 10 filmer. Men om han gör det så kanske han ändå fortsätter skriva ihop nya filmer.
Intressant val ifall man får välja mellan att han gör 11 filmer men inte skriver för några nya filmer efter det, eller om han stannar på 10 filmer men fortsätter skriva och klämmer ur sig ytterligare fem manus... *popcorn*
Anton Fräs
2019-08-04, 20:34
Ja, men förutom det så har jag för mig att han sade för många år sedan att han aldrig skulle göra en uppföljare till Kill Bill. Men i en senare intervju för bara några år sedan (typ strax innan Django tror jag) att han ändrat sig och planerade för en uppföljare.
Vore sjukt tråkigt om han bara gör 10 filmer. Men om han gör det så kanske han ändå fortsätter skriva ihop nya filmer.
Intressant val ifall man får välja mellan att han gör 11 filmer men inte skriver för några nya filmer efter det, eller om han stannar på 10 filmer men fortsätter skriva och klämmer ur sig ytterligare fem manus... *popcorn*
Bara han inte lägger av helt är jag nöjd! :d
Tarantino är för viktig för filmvärlden!
Lafayette
2019-08-04, 21:06
Jag hoppas på Star Trek jag. Han är en stor Trekkie-nörd, och passion är bra. Kill Bill har ett perfekt avslut.
MackeJuve
2019-08-07, 12:06
Jag såg Anchorman 2 HELT utan förväntningar igår. Ettan gillade jag och den har 7,2 på IMDB medan denna bara hade 6,3. Jag har väl väldigt barnslig humor antar jag för jag tyckte fan att den var helt stört rolig :D Det blev nog faktiskt personligt rekord i antal skratt vid ensamtittande.
Jag såg Anchorman 2 HELT utan förväntningar igår. Ettan gillade jag och den har 7,2 på IMDB medan denna bara hade 6,3. Jag har väl väldigt barnslig humor antar jag för jag tyckte fan att den var helt stört rolig :D Det blev nog faktiskt personligt rekord i antal skratt vid ensamtittande.
Alltså den är ju så ofantligt barnslig och infantil så det finns ju inte. Men prickar man rätt humör är det guld värt och skratt-till-gråtfest hela kvällen. :d
Macke, jag är avis. :laugh:
Lafayette
2019-08-10, 19:17
Jaws
Ouch, den hade inte åldrats särskilt väl. Rätt långtråkig. Synd, då jag gillar genren och det inte finns så mycket liknande bra filmer.
svenbanan
2019-08-10, 19:43
Jaws
Ouch, den hade inte åldrats särskilt väl. Rätt långtråkig. Synd, då jag gillar genren och det inte finns så mycket liknande bra filmer.
Vilken genré?
Hajfilmer?
Open Water
The Meg
Deep Blue Sea
The Shallows
Sharknado
Tyvärr är de väl rätt kassa allihop.
Nedanstående har inget med vatten att göra. Dock farliga "djur" under "ytan". Rekomenderas varmt!
Tremors https://www.imdb.com/title/tt0100814/?ref_=tt_sims_tti
Lafayette
2019-08-10, 19:47
Ja, egentligen inte bara hajfilmer. Farligheter på öppet vatten. Där filmen utspelar sig ombord på en båt med äventyrtyrkänsla. Sjömän som röker pipa.
De filmer du nämner är ju inga höjdare direkt.
Men ska spana in Tremors, tack för tips.:)
Höll på att skriva ut monsterfilm, men det är mer kaijus och Godzilla. Sen tycker jag bestämt att Hajen utmärker sig från merparten av Svenbanans lista. Själva tonen i t.ex. The Meg och Deep Blue Sea är ju rätt postmodern och medveten om hur fånig hela premissen är. I det förra alternativet är vi två steg bort från Sharknado, med tanke på hur fåniga och igenkännbara karaktärernas personlighetsdrag är.
Ansågs inte djuret i Hajen rätt taffligt för sin tid också, åtminstone visuellt när den kom upp ur vattnet? Eller var det mest praktiska problemen med robotdockan man tänker på då?
Lafayette
2019-08-10, 19:50
Jag hade inte problem med hajen. Om folk tyckte den såg overklig ut 1975 måste jag ha låga krav. :p
svenbanan
2019-08-10, 20:45
Jag vet inte om jag sett denna filmatisering av Alistair McLeans "Fruktan är mitt vapen"
https://www.imdb.com/title/tt0068576/
Det var sjukt länge sedan jag läste boken, och jag minns den inte jätteväl. Har dock för mig att den utspelade sig på diverse båtar och oljeborrplattformar och dykande i havet.
Jag minns dock att det var en väldigt bra och spännande bok. Filmatiseringen kan ju såklart suga. Eller så gör den inte det. :D
svenbanan
2019-08-10, 20:48
Höll på att skriva ut monsterfilm, men det är mer kaijus och Godzilla. Sen tycker jag bestämt att Hajen utmärker sig från merparten av Svenbanans lista. Själva tonen i t.ex. The Meg och Deep Blue Sea är ju rätt postmodern och medveten om hur fånig hela premissen är. I det förra alternativet är vi två steg bort från Sharknado, med tanke på hur fåniga och igenkännbara karaktärernas personlighetsdrag är.
Ansågs inte djuret i Hajen rätt taffligt för sin tid också, åtminstone visuellt när den kom upp ur vattnet? Eller var det mest praktiska problemen med robotdockan man tänker på då?
Ja, Jaws skiljer sig ju markant från övriga filmer på listan. Det är ju en bra film till skillnad från de andra skitfilmerna. Dessutom är Richard Dreyfuss med i Jaws vilket per automatik gör den lite bättre.
Själva hajen i filmen var ju knappast det viktigaste i den filmen. Så den borde man kunna bortse från tycker jag.
svenbanan
2019-08-10, 20:49
Vill man se en riktigt usel film med monster i vattenmiljö så är Leviathan en av de sämsta jag kan erinra mig.
https://www.imdb.com/title/tt0097737/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1
100% dynga! :thumbup:
Nu tyckte jag inte filmen var dålig, men däremot så tyckte jag den saknade en hel del. Den replikerar ju en del coola sekvenser från spelen och det känns lite som att filmen bara stressar sig igenom de "långsamma" scenerna för att komma till actionscenerna.
Jag har börjat få upp ögonen för Vikander och jag tyckte hon gjorde en bra insats och jag hoppas på att det kommer en uppföljare för nu har de en bra grund att bygga på, men det behövs som sagt lite mer till nästa film.
Scratch89
2019-08-10, 23:19
The Help / Niceville (2011). https://www.imdb.com/title/tt1454029
Otroligt bra och gripande. Visste att den skulle vara bra men hade bara inte tagit mig för att se den.
kung fu panda 1 och 2.
1an helt klart fantastisk och mycket bättre än 2an som inte var bra alls imo.
Angående JAWS (som förövrigt är en guldrulle).
Rekommenderar jag skarpt:
THE BEAST 1996 (https://www.imdb.com/title/tt0115109/?ref_=nm_flmg_act_20)
Detta är alltså filmatiseringen av Peter Benchley book (Som ni vet skrew Jaws). Försök få tag på den långa versionen - finns i forkortad version oxå. Helt underbart gjort, TV film, men riktigt bra.
fIXCRmjDTYg
Ni kan tacka mig senare!!
Ja, egentligen inte bara hajfilmer. Farligheter på öppet vatten. Där filmen utspelar sig ombord på en båt med äventyrtyrkänsla. Sjömän som röker pipa.
De filmer du nämner är ju inga höjdare direkt.
Men ska spana in Tremors, tack för tips.:)
Om det inte bara är monster utan spänning på havet med "sjömän som röker pipa" (;)) så kan jag tipsa om mastodontfilmen Das Boot från 1081 som fortfarande håller! https://www.imdb.com/title/tt0082096/
Lafayette
2019-08-11, 09:44
Den vill jag väldigt gärna se!*flex*
Även om författaren till boken inte gillade filmen av någon anledning.*jorgen*
Om det inte bara är monster utan spänning på havet med "sjömän som röker pipa" (;)) så kan jag tipsa om mastodontfilmen Das Boot från 1081 som fortfarande håller! https://www.imdb.com/title/tt0082096/
En av de bästa krigsfilmerna som gjorts!
Vilket påminner mig och den gamla goda tiden på Sandra i Kalmar....
YVxXbTk-zsQ
Angående JAWS (som förövrigt är en guldrulle).
Rekommenderar jag skarpt:
THE BEAST 1996 (https://www.imdb.com/title/tt0115109/?ref_=nm_flmg_act_20)
Denna ska ses i afton!
Påtal om blötdjur så minns jag att denna var rätt stabil Rouge (https://www.imdb.com/title/tt0479528/?ref_=ttls_li_tt) Var ett tag sen jag såg den dock.
Captainwide
2019-08-11, 11:10
Avengers Endgame 5/10
Varför anses detta vara ett av filmvärldens största mästerverk?
En helt okej rulle med fantastiska effekter och okej skådisar. Till och med den komiska relifen var till stor del bättre än föregående filmer. Men filmen känns bara... sådär?
Kriget kan ju vara något av det mest komiska jag sett. Det var på riktigt värre än ett slag i Narnia. Enhörningar, robotar, afrikanska krigare, asiatiska mystiker och rymdvarelser. Man kunde ju lika gärna slängt in Gandalf och Voldemort också.
Inte direkt gladare över att det går bäst för den karaktären jag hatar mest av alla i hela universumet. Captain Murica. :D
Jag tror inte det är lika många som sagt det är ett mästerverk, som det är människor med åsikten att Marvel lyckades knyta ihop allt i ett förhållandevis snyggt paket.
Mitt främsta minne från Endgame var hur jäkla upptagna alla scener var. Det är som att man skuggat Michael Bay lite för länge, och allt han filmade var actionscener i Lustiga Huset med sex dunderhajpade förskoleklasser. Men det är trots allt jäkla många karaktärer som ska ha sitt att säga.
High1ander
2019-08-11, 12:10
Endgame var inget mästerverk, men det är trots allt mil framför de som DC presterar. DC får allt att verka oigenomtänkt och inlagt sista minuten (vilket ofta stämmer då de filmar om väldigt ofta 20-35% av sina filmer). Tyckte det knöt ihop säcken väldigt bra, bättre än jag förväntat mig.
Men nu har jag fått superhjälte-trötthet, så även om t.ex. senare filmerna är bättre så slår de inte upplevelesen av första Avengers...
Scratch89
2019-08-11, 15:25
Problemet med DC är väl att studion inte litar på regissörerna? Zack Snyder har väl gått ut och sagt att hans version av både Man of Steel och Suicide Squad blev ändrade för att de skulle få en annan ton och mer likna Marvel.
De DC-filmer som är riktigt bra, dvs Watchmen, Sin City, 300 och The Dark Knight-trilogin är också mörka, dystra och rätt så film noir. Jag tycker att de är bättre än de flesta Marvel, men smaken är ju som baken. De bästa Marvelfilmerna enligt mig är också de med lite mer seriös underton, som Captain America och första Avengers.
Problemet med DC är väl att studion inte litar på regissörerna? Zack Snyder har väl gått ut och sagt att hans version av både Man of Steel och Suicide Squad blev ändrade för att de skulle få en annan ton och mer likna Marvel.
De DC-filmer som är riktigt bra, dvs Watchmen, Sin City, 300 och The Dark Knight-trilogin är också mörka, dystra och rätt så film noir. Jag tycker att de är bättre än de flesta Marvel, men smaken är ju som baken. De bästa Marvelfilmerna enligt mig är också de med lite mer seriös underton, som Captain America och första Avengers.
DC lider av problemet att folk som inte står för själva skapandet av filmen vill ha övervägande input. För många kockar...
Sen är DC:s filmer alltid ett snäpp lägre i många aspekter: casting, manus, klippning, osv. Deras produktioner ser ju fortfarande bra ut, och är ofta snyggt filmade. Men det räcker inte när Marvel håller i tyglarna och det enda man försöker göra är att ta dem, istället för att ta hand om sin egen häst och låta den prestera.
Du har ingen källa till att Man of Steel inte blev som Snyder ville? Det är faktist första gången jag hör om det och det hade jag verkligen inte trott.
Sen var ju inte Snyder regissören för Suicide Squad men det stämmer ju det du säger om att det är många som vill vara med och ändra på saker, främst är det ju dom som faktiskt betalar för spektaklet som vill ha så mycket att säga till om, kanske inte så konstigt.
Största skillnaden enligt mig är väl just att Marvel faktiskt kan sätta sig ner och lägga upp en plan och följa den som det var tänkt, det var ju just därför de lyckades med bedriften att ha en överhängande story som fick sin kulmen efter 10 år av filmer, inte så mycket för att Endgame var något mästerverk i sig utan för att den fick till ett bra och genomtänkt avslut.
Till skillnad från DC som (vad det verkar) helt ändrar riktning efter varje ny film som kommer ut och helt verkar köra i blindo, plus att de även inte vågar lita på sina regissörer och ska lägga sig i.
Lafayette
2019-08-11, 19:37
Man of Steel är ju mörk och allvarlig så tvivlar på att den skulle vara mer lik Marvel-filmer. Tror det är Justice League som han inte fick ha som han vile.
Scratch89
2019-08-11, 21:00
Du har ingen källa till att Man of Steel inte blev som Snyder ville? Det är faktist första gången jag hör om det och det hade jag verkligen inte trott.
Sen var ju inte Snyder regissören för Suicide Squad men det stämmer ju det du säger om att det är många som vill vara med och ändra på saker, främst är det ju dom som faktiskt betalar för spektaklet som vill ha så mycket att säga till om, kanske inte så konstigt.
Största skillnaden enligt mig är väl just att Marvel faktiskt kan sätta sig ner och lägga upp en plan och följa den som det var tänkt, det var ju just därför de lyckades med bedriften att ha en överhängande story som fick sin kulmen efter 10 år av filmer, inte så mycket för att Endgame var något mästerverk i sig utan för att den fick till ett bra och genomtänkt avslut.
Till skillnad från DC som (vad det verkar) helt ändrar riktning efter varje ny film som kommer ut och helt verkar köra i blindo, plus att de även inte vågar lita på sina regissörer och ska lägga sig i.
Ingen källa, det var därför jag skrev det lite frågande och med "väl?". Snyder executive producer på Suicide Squad.
Men ja, jag håller med. Som over arching story slår Marvel DC med hästlängder. Dock tycker jag att flera av de filmer jag nämnde står sig, enskilt, mot de bästa filmerna från Marvel. Det är synd att de verkar ha så svårt att få igenom ett slags genomgående tema med liknande ton, oavsett om det ska vara glatt som Marvel eller lite dystrare.
Scratch89
2019-08-11, 21:00
Man of Steel är ju mörk och allvarlig så tvivlar på att den skulle vara mer lik Marvel-filmer. Tror det är Justice League som han inte fick ha som han vile.
Så kan det vara. Jag bara grabbgissade lite. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.