Visa fullständig version : Senast sedda film (Inga spoilers!)
Longshot
2008-01-14, 14:09
Jerry Maguire
En film som handlar om den framgångsrike sportagenten Jerry Maguire (Tom Cruise). Framgång övergår till motgång, mycket motgång.
Jag gilla den.
Amadeus - Film om mozarts liv. Väldigt välgjord och underhållande. 8/10
Bridge over river kwai - Ett mästerverk. Finns flera klassiska scener som man sällan kommer att glömma. :) 9/10
I am Legend
Helt ok film, jag förstår dock inte riiiktigt slutet på filmen. Förstår för jag kanske, men...mja...det känns som det syddes ihop lite för snabbt där på slutet.
Juno - Lite annorlunda men jävligt bra
Scratch89
2008-01-14, 16:42
I am Legend
Helt ok film, jag förstår dock inte riiiktigt slutet på filmen. Förstår för jag kanske, men...mja...det känns som det syddes ihop lite för snabbt där på slutet.
Det kändes som om pengarna tog slut efter en och en halv timma. Jag skulle vilja ha en timma till, med story, avslutning och sådär.
1234nisse
2008-01-14, 22:12
Rescue Dawn.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Tyckte inte den riktigt lyfte nån gång faktiskt, utan var bara allmänt dryg rakt igenom (speciellt för å vara en "krigs/prison break-film"). Visst, fina miljöer och inget fel på skådespelet men det räckte ändå inte för att göra det intressant. Var verkligen inget speciellt alls med den här rullen så 5/10 kanske... tycker jag då.
Calleman
2008-01-15, 09:00
We own the night
Såg den utan att veta något om filmen, och den var riktigt bra. Rekommenderas!
8 av 10
Jag håller på att se på Blow och har sett den flera gånger förut.
Riktigt jävla bra
Pudzianovski
2008-01-15, 22:34
Såg The Nines idag. Den var rätt tråkig. *cry*
Donnie Darko - Fick en att fundera rejält efteråt , bra film.
Demoneyes
2008-01-15, 23:45
sex and death 101 ett MÅSTE! såg den nyss skrattade skiten ur mig har inte skrattat så hårt på ett bra tag :hbang:
Jag såg på BLOW, med Johnny Depp.
Intressant film faktiskt. http://www.AndersMx.se
Jag såg på BLOW, med Johnny Depp.
+1 på den. Riktigt skön film.
Om jag hade varit kvinna, så hade jag velat ligga med Depp.
Depp var bra som George http://www.AndersMx.se Jung.
Mkt bättre prestation än hans aktuella(?) piratroller.
double indemnity - schysst ide och väldigt välgjord. Väldigt mycket hitchcock över sig utan det lilla extra dock. 8/10
Jag såg The Hours igår. Helt sjukt bra var den. Måste vara det bästa jag har sett på mycket länge.
+1 på den. Riktigt skön film.
Om jag hade varit kvinna, så hade jag velat ligga med Depp.
Om jag var man hade jag velat ligga med Penelope Cruz.
Richard85
2008-01-16, 08:56
AvP 2....Mkt bättre än jag trodde, fint att dom gjorde Predators riktigt grymma i denna filmen..
Pick of destiny :) Ganska rolig faktiskt 6/10
hangatyr
2008-01-16, 12:48
London to brighton. bra grejjer.
There Will Be Blood
Am. film om en snubbe som köper upp mark där det finns olja. Samma, ja samma, musik igenom hela filmen. Halvflummig och konstig. Funkade inte alls för mig. 2/5
[B]T Funkade inte alls för mig.
Kanske för att du missade 20 minuter av filmen? ;)
Thorwaldsson
2008-01-16, 13:19
Adams aebler - Dansk kvalitetsfilm (http://www.imdb.com/title/tt0418455/) 9/10 från mig, och jag är kräsen :D
Anders Thomas Jensen är ett geni. Lätt en av mina favoritregissörer.
Kanske inte den senaste, men den klart bästa som jag sett på sistone :)
Kanske för att du missade 20 minuter av filmen? ;)
Lite hackigt var det allt emellanåt *whistle*
Gone baby gone med Casey Affleck. Regissör tror jag är Ben Affleck. Helt okej film, Casey passar inte i rollen som hårding enligt mig men men. 7 av 10 får den.
Andreas
Konstig betygskala när en "helt okej film" får 7/10.
No country for old men.
ALLA hyllar filmen men jag tycker den var ganska dålig...
Första halven var riktigt grym men sen blev den mest bara flummig och rörig.
Beowulf - 5/10, dög som onsdagsunderhållning.
The Pursuit of Happyness
Hur bra som helst, bland de bästa filmerna jag sett. Mycket inspirerande! 4,5/5
28 Weeks Later
Om 28 Days Later var en av de bästa zombie-filmer jag sett, måste nog denna vara en av de sämsta.
56%
Robert Carlyle räddar lite av filmen.
The Boondock Saints igår, för typ fjärde gången.
Grym film helt enkelt.
"Cuddle? What a fag!"
9/10
American gangster - 8/10p, ruskigt bra tycker jag. Enda som var dåligt var väl att vid ett tillfälle i filmen kan man se en splitterny bil glida förbi ute på gatan :D
Blow - Riktigt skön film,"15 kilos of cocaine? That's nothing. I piss 15 kilos." 8/10p där också.
Mad max 2 - 6,5/10
No country for old men - 96,7%
Bland det bättre jag sett på mycket länge.
Juno
Annorlunda film. Tycker dock den var bra! Nåt speciellt med den :-P
No Country For Old Men
Man blev insugen i stämningen och det var sköna karaktärer. Gillade inte slutet riktigt. Skön film, kan inte riktigt välja betyg.
6 eller 7/10
Rebecca - Kanske Hitchcocks bästa verk regissör mässigt sett, fast storyn är egentligen inte speciellt intressant. 8/10
Fultjack
2008-01-18, 12:55
The Heartbreak Kid.
Riktigt skön film med Ben stiller som får lite kärleksbekymmer :thumbup:
7.5/10 får den av mig
No country for old men - 96,7%
Bland det bättre jag sett på mycket länge.
Kul jag ska nog se den i helgen.
Eller hur är det roligare med att ge betyg i procent? :D
Det kändes som om pengarna tog slut efter en och en halv timma. Jag skulle vilja ha en timma till, med story, avslutning och sådär.
Japp, håller helt klart med. När det var 20-30 minuter kvar tänkte jag "hur i helvete ska de sy ihop det här nu då"?
+1 om "I am legend"
Tyckte den kunde ha blivit riktigt bra men kändes faktiskt för kort.
+1 om "I am legend"
Tyckte den kunde ha blivit riktigt bra men kändes faktiskt för kort.
Kommer säkerligen en uppföljare. Kom på ett bra namn:
"I Am Legend To"
"To" syftar på "också", då det säkert kommer handla om hon kvinnan med ungen. Sen låter det som "Two" med. Rätt finurligt av mig måste jag säga *rolleyes*
Thorwaldsson
2008-01-18, 13:54
"I Am Legend To"
"To" syftar på "också", då det säkert kommer handla om hon kvinnan med ungen. Sen låter det som "Two" med. Rätt finurligt av mig måste jag säga *rolleyes*
Är på pethumör, så jag tror du menar "..... too" :D
Är på pethumör, så jag tror du menar "..... too" :D
Jag vet inte faktiskt för jag har alltid haft svårt att veta när det ska vara "To" och när det ska vara "Too". Men du kanske har rätt, vad vet jag ;)
RösböJunior
2008-01-18, 21:08
Talladega Nights.
The driver (1978)
I am Legend
bah nåra :P
Rellos_87
2008-01-18, 21:25
"I Am Legend To"
Ja, då vet man iaf att gamle Will Smith inte är ensam. Skönt för honom, minder skönt för oss som inte har sett filmen. :thumbup:
Ja, då vet man iaf att gamle Will Smith inte är ensam. Skönt för honom, minder skönt för oss som inte har sett filmen. :thumbup:
I en tråd där man snackar film får man räkna med vissa små spoilers, finns inget att göra åt det.
I en tråd där man snackar film får man räkna med vissa små spoilers, finns inget att göra åt det.
Det är inte så svårt att skriva spoilers i vit text. Jag läser den här tråden för att få tips, inte för att få handlingen berättad i detaljerade drag.
Det är inte så svårt att skriva spoilers i vit text. Jag läser den här tråden för att få tips, inte för att få handlingen berättad i detaljerade drag.
Bra, för det har jag inte heller
Såg "FÖRSONING" med tjejen på bio idag , var ganska hyffsad faktiskt . 6/10 kanske, möjligen en svag 7a
Arf Pingvin
2008-01-18, 23:49
Paths of Glory, Kubrick -57. Sån där film som man ska se för att den finns med på listorna på imdb. Den var ok men inte någon favorit av kubrick.
Zapp Brannigan
2008-01-19, 01:58
Death sentence. 6/10. Mjäeh. Har egentligen lite svårt för såna här filmer men Bacons frisyr sista kvarten räddade filmen från en kapning.
The nines. 8/10. Mycket bra.
I am legend. Har inte bestämt om den var bra eller inte. Såg klart hela iallafall, det är inte ofta jag orkar göra det.
shut teh face
2008-01-19, 22:09
I am legend. Har inte bestämt om den var bra eller inte. Såg klart hela iallafall, det är inte ofta jag orkar göra det.
Du tyckte den var bra.
Såg Grandmas boy och Eurotrip med kompisarna igår kväll. Grymma komedier.
Eurotrip är 9.5/10 och Grandmas boy får 9/10.
Säkert sett något annat också, hmm *tänker* .. ne.
American Pie Beta House. Naken och fånig komedi. Rolig ibland och kändes inte allt för lång, 4/10.
Gone Baby Gone
Riktigt bra film, lagom oberäknelig med mörka undertonder tack vare den trovärdiga bilden av miljön.
Inte riktigt en biofilm, utan en film för en sen kväll med öl i handen och smådystert sinne.
hahavaffan
2008-01-20, 10:12
Såg Cocktail iförrgår, riktigt bra. Trevligt att se Cruise när han fortfarande var i skick att tänka själv.
Nu ska jag se Commando.
Cooke: You scared motherfucker? Well you should be because this green beret is going to kick your big ass.
Matrix: I eat green berets for breakfast. And right now I'm very hungry.
Diaz: Mellow out man. We can't talk business with you waving guns in people's faces. Your daughter is safe, Colonel. Now whether she stays that way is up to you. My people, they got some business with you. And if you want your kid back, then you gotta co-operate, right?
Matrix: Wrong!
[shoots Diaz between the eyes]
shut teh face
2008-01-21, 00:26
Hot Rod
Riktigt sjuk komedi. Kompisarna kallar den en otecknad family guy, men det vet jag inget om då jag inte sett fg.
Den får 9/10
Jackie Dee
2008-01-21, 00:48
Såg Cocktail iförrgår, riktigt bra. Trevligt att se Cruise när han fortfarande var i skick att tänka själv.
Nu ska jag se Commando.
Najs. Commando är nog en av de filmer jag sett flest gånger i mitt liv.
Såg den var och varannan dag när jag var i 10 års åldern, Arnold var min gud tillsamman med Stallone i Cobra.
Scratch89
2008-01-21, 00:50
Såg National Treasure; Book Of Secrets i fredags på bio. Den var inte värd 85 spänn, men det var helt ok underhållningsvärde. Tyvärr är det ju en av många Hollywoodfilmer som verkar skapas ur någon slumpgenerator. Huvudfiguren med sin attityden, sidekicken med sin ointelligens, bruden med sin bitchighet osv osv. Bah, den får 3/5 mest för att jag tyckte det var roligt att gå på bio.
shut teh face
2008-01-21, 01:07
Såg National Treasure; Book Of Secrets i fredags på bio. Den var inte värd 85 spänn, men det var helt ok underhållningsvärde. Tyvärr är det ju en av många Hollywoodfilmer som verkar skapas ur någon slumpgenerator. Huvudfiguren med sin attityden, sidekicken med sin ointelligens, bruden med sin bitchighet osv osv. Bah, den får 3/5 mest för att jag tyckte det var roligt att gå på bio.
Håller med. Ettan var bättre. Där fick man en mysig känsla.
Här var det 10 gånger mer saker, de hoppade från sak till sak och de kunde plötsligt saker på tio sekunder, inte alls spännande. Ettan var mer klurig och logiskt.
Men jag betalar alltid 85 kr för att få se Nicholas Cage. :)
Psychological
2008-01-21, 01:58
Porkys hämnd
Dawn of the Dead - 83%
Day of the Dead - 77%
Tom Savini är ett geni.
Invincible - 7/10. Bra feelgoodfaktor och optimal fysik.
Såg "28 veckor senare" igår.
Om man drar den 10 gradiga skalan, max: 5/10
Inte alls samma känsla som dess föregångare "28 dagar senare" som, i mitt tycke, är en riktig kanonrulle!
Såg "The day efter tomorrow" igår, sitter man nere i källaren, hel mörkt med surroundljud funkar den filmen helt klart. + att den har ett viktigt budkskap som gör att man faktiskt får en tankeställare.
Harsh Times - bra film om hur krig påverkar Christian Bales karaktär som försöker skaffa sig ett normalt liv. Betyget blir 3,5/5
Krille 87
2008-01-21, 19:28
Pathfinder - Vikingarna var elaaaka ;) !
Ondskapelsen
2008-01-21, 19:48
Clerks 2.
Tidernas bästa film. Det bara är så. En film alla humorälskare måste ha sett.
Jag såg sist Blond and Blonder, Pamela Anderson och Denise Richards i huvudrollen. 5 av 10. En kvinnlig version av Dum och Dummare.
Longshot
2008-01-21, 22:18
Hot Rod.
LOL! Silken rulle. Påminner stundtals om Napoleon Dynamite. Jag bara älskar orelaterad humor :)
Såg Kopps i lördags igen. Haha. helt klockren film!
hahavaffan
2008-01-21, 23:28
Najs. Commando är nog en av de filmer jag sett flest gånger i mitt liv.
Såg den var och varannan dag när jag var i 10 års åldern, Arnold var min gud tillsamman med Stallone i Cobra.Cobra är så jävla bra! När han sliter sönder han snubbesn linne, ger honom en hård klapp på kinden och slår bort ciggen från munnen. Så jääävla klockrent :D
Cobra är så jävla bra! När han sliter sönder han snubbesn linne, ger honom en hård klapp på kinden och slår bort ciggen från munnen. Så jääävla klockrent :D
Medhåll. Inte en chans att man började röka efter den filmen. :hbang:
The_RobRoy
2008-01-21, 23:48
Black Book - Riktigt bra 9/10
Atonement - Lite dålig fart i filmen, helt okej ändå 7/10
Trade - Lite jobbig film att kolla på (tänk Guds stad), men bra - 8/10
Denna blir det ikväll: The Assassination Of Jesse James.
http://www.imdb.com/title/tt0443680
http://www1.picfront.org/picture/hGsuu7BQK/img/assassination_of_jesse_james_by_the.jpg
MojjMojj
2008-01-22, 10:52
Varit vaken i snart 40 timmar nu och har kollat genom några bra filmer.
Braveheart, Vampire Hunter D- Bloodlust, Nausicaa- valley of the wind, War.
Resten av tiden har spenderats på "poker after dark s01" och lite gaming ^^
Såg precis Gone baby gone, gillade den 7/10
Ed Wood - 89%
Mycket sevärd. Min favoritskådespelare och min favoritregissör får det att funka ännu en gång.
Viktor_Balck
2008-01-22, 15:40
Såg Rendition igår. Bra film, 7/10
http://www.mediafilm.ca/Archivage/8/RenditionG.jpg
http://www.imdb.com/title/tt0804522/
I am a legend
Jag tycker den var bra faktiskt
Shoot Em Up med Clive Owen, rå film med mycket skottlossning och blod, häftig action i den. 7,5/10
King Grub
2008-01-22, 21:06
Inte sett den än, men nu blir det http://www.imdb.com/title/tt0465494/
Den ser ju tuff ut i alla fall.
Akira Kurosawa 1952 parkyns Kul med gamla japanska rullar!
gnagaren
2008-01-22, 21:39
I am Legend, betyg 6/10
Hade högre förväntningar på filmen, men sevärd var den iaf.
Arnold Armstrong
2008-01-22, 21:40
Beute med Pacino enk film helt kart en 7:a
Ett öga rött Skandal mormor 4 av 10
Håller med. Ettan var bättre. Där fick man en mysig känsla.
Här var det 10 gånger mer saker, de hoppade från sak till sak och de kunde plötsligt saker på tio sekunder, inte alls spännande. Ettan var mer klurig och logiskt.
Men jag betalar alltid 85 kr för att få se Nicholas Cage. :)
Kändes som man betalade 85 spänn för att få se världsrekord i Apple produktplacering och massa härliga "Mr President, I do believe you are a great and honest man" repliker. Tyckte den var riktigt dålig och jag gillade faktiskt 1an
Arnold Armstrong
2008-01-23, 09:43
Posten kommer an 5a
Jannes skott en 9a
No Country for Old Men - riktigt bra. Ruskigt ryslig rollkaraktär av den där Javier någonting. 8/10 blir betyget eller 4/5.
Runda Grodan
2008-01-23, 13:11
DEATH PROOF -skitfilm. :(
Tarantino har gjort mycket skräp.
Hitman - 5/10 - duglig action. Dougray Scott är soft. Het brutta i filmen också. *drool*
Du är inte min vän längre :(
Fight Club. Nästan OK, men bara pga. skådisarna.
Scratch89
2008-01-23, 15:17
Fight Club. Nästan OK, men bara pga. skådisarna.
Kom hit så får ni stryk. :D
Runda Grodan
2008-01-23, 16:46
Du är inte min vän längre
Äsch men om jag säger att "De Hänsysnslösa" är väldigt bra, blir du glad då? :D
Kom hit så får ni stryk.
Oh noes, Jag vågar inte. :/
Såg Next med Nicholas Cage och Jessica Biel. Ganska skojig handling - En Las Vegas magiker kan se 2 minuter in i framtiden och blir indragen i någon historia där han ska hitta en atombomb. Kunde ha varit bra men var inte det.
Inte sett den än, men nu blir det http://www.imdb.com/title/tt0465494/
Den ser ju tuff ut i alla fall.
Den är tuff. Och bra! Kommer lätt att se den igen. :thumbup:
Finns Hitman i HD-variant?
Viktor_Balck
2008-01-23, 18:18
Moving Mcallister, helt ok komedi, rolig emellanåt.
5/10
http://www.imdb.com/title/tt0444672/
http://www.filmpeek.net/images/moving-mcallister1.jpg
Moving Mcallister, helt ok komedi, rolig emellanåt.
5/10
Inget bra omdöme för en komedi, rolig emellanåt ;)
1234nisse
2008-01-23, 18:42
Natural Born Killers Älskar verkligen Tarantinofilm (han skrev storyn till denna) och andra som gör det lär nog också tycka om denna filmen, iofs lär dom väll redan ha sett den eftersom den är från -94 men den får iaf 8/10 från mej.
http://imdb.com/title/tt0110632/
Viktor_Balck
2008-01-23, 19:09
Inget bra omdöme för en komedi, rolig emellanåt ;)
Nä, det var ju ingen jättebra film heller vilket betyget avslöjar albert.
Hitman - 5/10 - duglig action. Dougray Scott är soft. Het brutta i filmen också. *drool*
Hörru! Såg du The Assassination Of Jesse James? Var den bra? Det är nog den bästa film jag inte sett
Hörru! Såg du The Assassination Of Jesse James? Var den bra? Det är nog den bästa film jag inte sett
Nej, inte ännu. Sweeney Todd stal min uppmärksamhet, som just nu är den bästa film jag ännu inte sett. :D
Äsch men om jag säger att "De Hänsysnslösa" är väldigt bra, blir du glad då? :D
Gladare.
Natural Born Killers Älskar verkligen Tarantinofilm (han skrev storyn till denna) och andra som gör det lär nog också tycka om denna filmen, iofs lär dom väll redan ha sett den eftersom den är från -94 men den får iaf 8/10 från mej.
http://imdb.com/title/tt0110632/
Inte direkt. Kunde inte hitta en bra länk, så wiki fick duga:
"Tarantino—unhappy with the rewritten version—publicly disowned the script and asked that his name be removed from the screenwriting credits. He subsequently received a "story by" credit."
Han skrev orginalet, men Stone och de andra skrev om det hela tiden.
Kollar bara på kinesiska action filmer numera.
Kollar bara på kinesiska action filmer numera.
Vad för sorts action filmer, kan du ge imdb länk?
Darling, 3/5 eller 6/10. Ok, men inte mer.
Longshot
2008-01-25, 20:47
We own the night.
Jag hade förväntat mig mer av den. Dock helt klart sevärd.
Muskelbyggaren
2008-01-25, 21:25
The Assassination of Jesse James
En recensent på IMDB skrev att berättaren gavs en alldeles för stor roll, som om regissören undvek att framställa händelserna med filmens språk och därför direktciterade boken. Men jag vet inte riktigt, en episk berättelse som denna är, hade då bara blivit en våldsam actionfilm. Jag har nästan aldrig sett en film som når upp till denna när det gäller att arbeta med stämningar. En mycket bra film!
Sweeney Todd stal min uppmärksamhet, som just nu är den bästa film jag ännu inte sett. :D
Mjaha. 6/10 får den. Kanske har något att göra med att jag är ovan vid musikaler.
Pepparkakssmurfen
2008-01-25, 22:08
Im legend (eller vaddennuheter) med Will Smith.
Helt ok,men kunde varit bättre.
Ger den typ 6 av 10 möjliga
Stardust. Storslagen saga, instant classic.
shut teh face
2008-01-26, 22:55
No country for old men
helt okej
Tigerkotten
2008-01-26, 23:03
Tycker Hitman var jäkligt skön film rakt igenom, en 8a drämmer jag till med t.om för den.
World of night eller vad den heter med Eva Mendez får en 7a(jag tror inte det e hennes bröst man får se i början, samt när handen går innanför byxan så har hon en prick på handen. Den där pricken ser man inte senare i scenen när man väl ser Eva Mendez ansikte. Ja jag fick lov o titta på scenen igen xD)
Jesse James får 6.5
Hitman var väldigt dålig. Trist story, tråkiga actionscener och riktigt uselt skådespeleri. 3/10 ;)
Pans labyrinth - mkt bra
Nu blir det Stardust:)
Pepparkakssmurfen
2008-01-27, 01:07
På smällen (Knocked up)
Skön komedi
Scratch89
2008-01-27, 01:48
Pans labyrinth - mkt bra
Åh, älska älska älska! Förra årets bästa film!
Såg The usual suspects idag. Kommer inte ihåg om jag hade sett den tidigare men slutet kändes på något sätt för uppenbart. För övrigt en kanonrulle!
Saw IV ...alldeles för blurrig,,för många människor att hålla reda på och hålller inte samma lina som dom andra filmerna 2/5
Muskelbyggaren
2008-01-27, 02:12
I Am Legend, härlig film. Blev sugen att läsa boken, och lyssna på Bob Marley likaså.
The assassination of Jesse James. Gott folk gör er en tjänst och se den inte. 160 minuter lång och tyckte aldrig att den tog fart så som jag skulle viljat.
5.5 av 10.
Såg även Saw IV och den var helt okej, bättre än både 2an och 3an i mitt tycke. 7,5 av 10.
The Hunting Party
Ett gäng journalister som ska leta upp en serbisk krigsförbrytare, vilket visar sig inte vara det lättaste.
8,5/10 (riktigt bra)
Gone Baby Gone 7.5/10
Gillade det mesta, helt okej tempo och någorlunda oförutsägbar, men jag är så jävla trött på "öppna slut". Affleks lillebror var en jävel till skådis med!
Blir kanske We Own The Night senare, ploten verkar lovande.
Senaste var We own the night på bio, mycket bra film. Gillade den skarpt och rekomenderas :thumbup:
Beowulf...Eller jag stängde av efter en halvtimme! Vilken smörja! Och jag brukar gilla sån här typ av film hehe.
jzG5Pkj08QU
Bwahaa En klar förbättrning av låten :laugh:
LunaSpice
2008-01-27, 14:20
The Brave One -> Helt ok...lite udda film 7/10.
jzG5Pkj08QU
Bwahaa En klar förbättrning av låten :laugh:
okej. Postade lite fel.. Öhum.
Men jag såg hitman igår. Häftig film.
Pretender
2008-01-27, 16:33
No country for old men - bästa på länge! Funderar faktiskt på att se den en gång till... eller ska jag se hitman istället? :)
/P
Eddie Vedder
2008-01-27, 16:39
Elephant i fredags, en film om dödsskjutningen i Columbine. Jag vet inte till vilken grad allt i filmen stämmer, om karaktärerna utöver mördarna är fiktiva eller baserade på riktiga personer, om skyttarna verkligen var så mobbade som filmen verkar påvisa (jag har fått för mig att dom "bara" var väldigt utstötta men inte utsatta för trakasserier o.s.v.?) m.m. men hursomhelst är filmen riktigt bra.
Dogmafilmad med en story som går om och om igen fast ur flera karaktärers perspektiv. Man får alltså en relation till karaktärerna under den här förmiddagen och få följa dom fram till själva massakern. En mycket bra film med ett lite udda upplägg, att den lägger så mycket vikt vid att "lära känna" involverade karaktärer istället för att frossa i våldet tycker jag är ett stort plus.
Running Scared | http://imdb.com/title/tt0404390/
Den var ganska bra, fast ändå inte så särskilt bra.
Eastern Promises - 85%
Sevärd.
Runda Grodan
2008-01-27, 16:44
Åh, älska älska älska! Förra årets bästa film!
Pans Labyrint var ju kass. Jag speedade upp filmen något, annars hade jag aldrig orkat tagit mig igenom den. Seg som sirap. Vi verkar inte gilla samma sorts filmer. :D
Såg The Reaping idag, vilken var bättre än vad jag hade trott. Helt okej rulle, fast datoranimationerna i slutet kunde de gott ha skippat.
melancoolio
2008-01-27, 16:45
Pathfinder. Ok söndagsrulle 3 av fem vikingaskepp får den av mig. Många sågar nog den rullen men den var lite skön. "Gunnar. Öga för öga!" Bästa repliken i filmen.
Vikingar som plundrar och slår ihjäl indianer. TrÖk
No country for old men - bästa på länge! Funderar faktiskt på att se den en gång till... eller ska jag se hitman istället? :)
/P
Lätt Hitman! Har sett den tre gånger.. :hbang:
Scratch89
2008-01-28, 13:22
Elephant i fredags, en film om dödsskjutningen i Columbine. Jag vet inte till vilken grad allt i filmen stämmer, om karaktärerna utöver mördarna är fiktiva eller baserade på riktiga personer, om skyttarna verkligen var så mobbade som filmen verkar påvisa (jag har fått för mig att dom "bara" var väldigt utstötta men inte utsatta för trakasserier o.s.v.?) m.m. men hursomhelst är filmen riktigt bra.
Dogmafilmad med en story som går om och om igen fast ur flera karaktärers perspektiv. Man får alltså en relation till karaktärerna under den här förmiddagen och få följa dom fram till själva massakern. En mycket bra film med ett lite udda upplägg, att den lägger så mycket vikt vid att "lära känna" involverade karaktärer istället för att frossa i våldet tycker jag är ett stort plus.
Elephant är cool. Tyckte också, om upplägget med dogmafilmningen, och det är väl i realtid, om jag inte kommer ihåg fel? Jag vet att många grinade över detta, men jag tycker om när filmskapare vågar bryta mönster.
Pans Labyrint var ju kass. Jag speedade upp filmen något, annars hade jag aldrig orkat tagit mig igenom den. Seg som sirap. Vi verkar inte gilla samma sorts filmer. :D
Såg The Reaping idag, vilken var bättre än vad jag hade trott. Helt okej rulle, fast datoranimationerna i slutet kunde de gott ha skippat.
Att säga att den är kass, bara för att du inte uppskattar bra film, är väl att ta i?
Ni som gillar Hitman. Vad är det ni tycker är bra med den? Förutom den snygga tjejen då.
Ni som gillar Hitman. Vad är det ni tycker är bra med den? Förutom den snygga tjejen då.
+1!
We Own The Night - 6/10. Lite halvseg. Phoenix gör dock aldrig bort sig. Suverän skådespelare.
Pudzianovski
2008-01-28, 13:39
Ja, det undrar jag med. En rätt fånig film faktiskt.
Slartibartfast
2008-01-28, 15:33
Death at a Funeral.
Riktigt usel. Sämst på åratal.
We Own The Night - 6/10. Lite halvseg. Phoenix gör dock aldrig bort sig. Suverän skådespelare.
+1!
Sen såg jag Juno rätt nyligen, inte min typ av film, kan dock förstå de som gillar den.
Parfymen. Gillade den faktiskt även om den var lite småseg ibland.
Pepparkakssmurfen
2008-01-28, 17:38
We own the night.
Trååååkig... http://bestsmileys.com/sleeping/2.gif
Först händer det ingenting,sen händer det ingenting sen när man tror
att det ska börja hända någonting..ja då händer det fortfarande ingenting.
den får 2/5 av mig
Hitman 3/10. Töntig film med värdelösa skådespelare.
Sugarhouse 2/10. Såg den klart iallafall men det var gränsfall...
The condemned 6/10. Samma tema som japanska Battle Royale. En sevärd rulle med mycket våld.
I Am Legend.
Blev jävligt positivt överraskad faktiskt. Mycket bra.
7/10
Runda Grodan
2008-01-28, 18:38
Att säga att den är kass, bara för att du inte uppskattar bra film, är väl att ta i?
Ungefär lika mycket som din formulering om att jag inte skulle uppskatta bra film. ;)
Såg nyss Wild Hogs. Småkul ibland, fånig och förutsägbar för det mesta.
Såg "Missionary Man" med Dolph Lundgren i lördags. Håll er borta, säger jag bara, håll er borta från den rullen. *spy*
I Am Legend. Bra film, Corny amerikanskt hjälteslut. Blev lite besviken.
The Warlords (http://imdb.com/title/tt0913968/) Jet Li
It's a heroic tale of three blood brothers and their struggle in the midst of war and political upheaval. It is based on "The Assassination of Ma," a Qing Dynasty (1644-1911) story about the killing of general Ma Xinyi. The story was filmed by Zhang Che in 1973 as The Blood Brothers.
Denna var riktigt bra, jag rekommenderar det starkt!
Alexlindgren
2008-01-28, 22:15
Forrest Gump (hade tråkigt när jag kom hem och såg den för typ tjugoandra gången, lika bra fortfarande)
Bee movie - Helt okej en sysslolös söndag. Ger 6/10
I Am Legend. Bra film, Corny amerikanskt hjälteslut. Blev lite besviken.
Ja slutet var en stor besvikelse, men Will är lätt min idol, har gör den rollen underbart bra! Har dock hört att det ska finnas fler slut, som i The Butterfly Effect.
No Country for Old Men - 95%
Gryyyyyyyyyyyym. Vinner Oscar.
High1ander
2008-01-29, 05:33
No Country for Old Men - 95%
Gryyyyyyyyyyyym. Vinner Oscar.
Jag tycker nog Javier kan fa en oscar for biroll (jag skaka hand o intervjua honom for mindre an en timme sen) :)
Woody Harrelson var sen sa honom fick man inte prata med :(
Basta film bor dock ga till There Will Be Blood.
Stack till Göteborg förra helgen med en polare för att kolla in deras filmfestival.
Vill tipsa alla om Battle for Haditha. Sjukt bra "dokumentär" spelfilm om en händelse under kriget i Irak. Man får följa alla tre parter, de civila, frihetskämparna och de amerikanska militärerna, och man känner verkligen empati för alla parter.
http://www.imdb.com/title/tt0870211/
Sweeny Todd: The Demon Barber of Fleet Street
Väldigt annorlunda film/musikal, dock rätt bra tack vara Johnny Depp och Helena Bonhem Carter som är grymt bra skådespelare. 8/10
L_hgrfZVlJA
MojjMojj
2008-01-31, 00:19
Bee movie får 3/10. Skräp, skräp, skräp. Snacka om "amerikansk småbarnsfilm med moralkaka i rumpan-film"
Wallander, den första med Krister H.
Helt ok.
Alien Versus Predator Requiem , effekter och monster, sammanfattar väl den , ingen som helst handling , 1/5 .
Old Boy - hämnden
Ingår vad jag förstår i någon slags trilogi, av Sydkoreanen Chan-Wook Parks, i ämnet hämnd. Andra filmer "Joint Security Area" och "Hämnarens Resa, vilka jag ej sett. Jag blev mycket positivt överaskad av denna film. Både skådespelare samt intrigen fängslade rejält. När jag nu sökt lite på nätet om filmen ser jag ju att jag är långt ifrån ensam att uppskatta den.
Betyg: 9/10 :thumbup:
Trailer:
YLn1y9v6yno
King Grub
2008-02-01, 16:15
Idle Hands.
http://www.imdb.com/title/tt0138510/
Den måste jag ha missat helt när den kom. Men oj vad lyckad den var. Inte bra som film sett, men massor av blod, rätt lyckade skämt, en ung Alba och massor av bra musik (Mötley Crüe, Kiss, Ramones, mfl). Tummen upp.
Beemovie.. skitkass för att vara ärlig.
Beemovie.. skitkass för att vara ärlig.
oh noo , den ska jag och flickvännen kolla på ikväll ju !! *gah!*
The Nines,
Väldigt underhållande faktiskt.
8/10 får den.
Rataouille. Sköööön. :D:D
300 - 87%
Madness? This is SPAAAAARTAAAAAAAAA!
ZirTiger
2008-02-02, 14:16
Nalle Puh. Den gamla klassiska. Älskar den filmen. :D
Idle Hands.
http://www.imdb.com/title/tt0138510/
Den måste jag ha missat helt när den kom. Men oj vad lyckad den var. Inte bra som film sett, men massor av blod, rätt lyckade skämt, en ung Alba och massor av bra musik (Mötley Crüe, Kiss, Ramones, mfl). Tummen upp.
Såg den när den var ganska ny. Tyckte den var ganska bra, idag hade jag nog inte tagit den så seriöst, men jag var trots allt runt tolv 99. Har för mig att jag var tvungen att fråga polarna om det där med att röka oregano. Visste nog inte så mycket om droger på den tiden. Scenen där de micrar handen kan ha varit en inspirationskälla till att micra sniglar, vilket vi gjorde runt den åldern :D
Idle Hands är totalt jävla underbar.
Såg tyvärr Mr. Woodcock igår. Tänkte att den kunde väl vara lite rolig att se men så fel jag hade, en komedi utan skratt.
Tigerkotten
2008-02-02, 16:08
Såg på Rambo igår o den får hmm 7/10
Nya Alien får 6/10.
Och vaddå den inte har handling som någon skrev? Rovdjuret "plan" blir kapat o krashar. Aliens överlever och tar sig ur planet, så nu ska Rovdjuret göra det rätta och döda de som nu är på Jorden.
Simpel shit :D
augustsson
2008-02-02, 16:22
gone baby gone, helt ok.
Sicko...Helt sjukt hur det är i Amerika *screwy*
Remember The Titans :hbang: en av de bästa filmerna och Denzel är stabil.
I am legend
Var ganska bra faktist, men jag gillar inte slutet.
Into the Wild (http://www.imdb.com/title/tt0758758/) - Underbar film, se den!
The last sentinel - kass!
Muskelbyggaren
2008-02-02, 18:50
Into the Wild (http://www.imdb.com/title/tt0758758/) - Underbar film, se den!
Ojojoj den har jag väntat på länge, nu vet jag vad jag ska göra ikväll!:thumbup:
Into the wild verkar rätt nice, ska försöka se den ikväll.
cloverfield...äckligt besviken blev jag*grr*
Scratch89
2008-02-02, 20:51
This is England. Lite efter som alltid. Underbar film. Det bästa jag har sett hittills i år. Snart blir det No Country For Old Men. Återkommer.
Kan du berätta varför ? utan att spoila ? reklamen ser ju grymt lovande ut.
cloverfield...äckligt besviken blev jag*grr*
Kan du berätta varför ? utan att spoila ? reklamen ser ju grymt lovande ut.
det handlar väl mest om personligt tycke, men jag blir grymt irriterad av att hela filmen är filmad med en extremt skakig handkamera (blair witch är rena drömmen i jmf) samt att hela filmen, förutom sista 5 minuterna utspelar sig i mörker. *gah!*
King Grub
2008-02-02, 22:26
Into the wild verkar rätt nice, ska försöka se den ikväll.
Skall se den i morgon förmiddag; ser synnerligen lovande ut.
We own the night...Helt okej underhållning en lördagskväll 6.5/10 i betyg
Emil_Larsson
2008-02-02, 23:04
Until Death, såg färdigt den för ungefär 15 minuter sedan. Ångrar inte köpet, mycket bra film.
RavenFrost
2008-02-02, 23:18
Såg precis Guldkompassen... Brukar gilla fantasy/äventyr, men tyckte inte denna var så jätte bra direkt. De flesta äventyrsfilmer som görs nu är ju familje/barn film.
Min första post btw :)
Ondskapelsen
2008-02-02, 23:34
So I Married An Axe Murderer.
Top 3 på bästa filmer jag någonsin sett faktist.
Mike Myers "första" film.
(Gjorde egentligen sitt första filmframträdande som Cockney Man i Elvis Stories, förövrigt den första filmen Ben Stiller skrev)
Hursomhelst, se filmen, den va sjukt rolig och samtidigt seriös.
Jag gillade den skarpt, speciellt hans små dikter.
Scratch89
2008-02-02, 23:40
OK, nu har vi sett klart på No Country For Old Men. Jag gillade filmen skarpt, men jag klarar inte av slutet, även fast jag ändå tyckte om det. Vad var det för jävla slut? Nu vet jag att bröderna gillar att inte följa den typiska Hollywooddramakurvan, men ändå. Jag blir frustrerad! :D
Vad hände med Mr X och pengarna? Vad hände med Mrs?
Stenberg
2008-02-02, 23:42
We own the night...Helt okej underhållning en lördagskväll 6.5/10 i betyg
Såg den nyss också, men tycker nog den va värd iaf 7,5/10 :)
The Golden Compass. Riktigt. Jävla. Tråkig.
Såg just Hitmanfilmen :) Den var bättre än jag förväntat mig, fångade spelkänslan på ett skönt sätt. Man känner igen sig om man spelat lite Codename 47...
hahavaffan
2008-02-03, 00:38
National Treasure 2. Riktigt. Jävla. Helvetes. Usel.
Wikner89
2008-02-03, 00:58
Saw 4 - Ganska bra men lite för rå för mig. De andra var bättre
Man on Fire | IMDB (http://imdb.com/title/tt0328107/)
Riktigt bra film, lätt bland top 10 av mina favorit filmer. Fattar inte att jag har missat den här filmen innan. Ni som inte har sett denna film.. gör de annars går ni miste om något riktigt bra.
Betyg: 9/10
Kollade Into The Wild igår, men som med andra kassa filmer orkade jag inte se klart hela. Den var för seg helt enkelt, så intressant är det inte att se random run away-snubbe som inte gör något speciellt.
petersson
2008-02-03, 08:42
Såg på Juno, den var bra. Nån annan sett den?
reinholdsson
2008-02-03, 09:00
Hitman, den var ganska tuff
Bee Movie.. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om den...
Såg på Juno, den var bra. Nån annan sett den?
Jupp. Helt ok film. Varken mer eller mindre imo.
I am legend i fredags.
Håller med er andra om att slutet inte kändes som vad man önskade sig. Fast sen å andra sidan kan jag uppskatta att det inte blir de vanliga tårdrypande happy endings i alla filmer.
Om en strax ska vi se på American Gangster, så jag återkommer...
Bee movie, den var skön.
Goal 1, den var också skön men en aning overklig...men men!
Ignatius72
2008-02-03, 20:21
Before the devil knows your dead, 4/5
Scratch89
2008-02-03, 20:23
Atonement tidigare idag.
Love Actually (igen!) nu precis.
shut teh face
2008-02-03, 20:42
Into The Wild
Väldigt bra, tänker inte sätta betyg
Alien vs predator 2
2/10 - Skit i princip
The Golden Compass. Riktigt. Jävla. Tråkig.
Jag såg den precis och gillade den. Helt klart sevärd.
Rambo IV. Bra actionscener, ganska gripande.
AvP 2. En av de bästa i år. Lysande skådespeleri, bra story, fet musik och grymve ljussättning. Filmer som denna sätter ribban för allt annat som visas på bio.
Fjällbrynt
2008-02-03, 21:30
This is England, riktigt bra rulle
Fultjack
2008-02-03, 21:48
We own the night. Den var väl helt ok men lite för seg för min smak
6/10
Scratch89
2008-02-03, 22:08
AvP 2. En av de bästa i år. Lysande skådespeleri, bra story, fet musik och grymve ljussättning. Filmer som denna sätter ribban för allt annat som visas på bio.
http://www.destructoid.com/wp-content/uploads/2006/11/irony.jpg
I am legend. inte helt kass men.. inte helt bra heller. *grr*
High1ander
2008-02-03, 23:43
Sag pa The Bucket List, Saw 4 o Hitman igar...
Bucket List var OK tack vare Jack Nicholson. Vissa saker var bara tacky, typ massa daligt green/blue screen. Ingen film jag vill se om, men jag skulle kunna se montage fran filmen med bara Nicholson om o om igen...
Saw 4, ar trogen de tidigare filmerna, vilket innebar, daligt skadespel och mycket grym tortyr. Sevard dock om man gilla de foregaende :)
Hitman, verkligen hemsk story o skadespel, men dock bra "action" pa vissa hall. Knappt godkand.
Muskelbyggaren
2008-02-04, 00:33
Into The Wild. Den återväckte bokens intryck på mig, en fantastisk historia som jag tycker filmen berättade väl. Är mycket tacksam över att de inte snitsade till historien på Hollywood-vis.
Det finns så mycket jag tror mig kunna förstå i det Cristopher McCandless gjorde. Trots att jag nästan dagligen tänker på hur vårt, ursäkta det slitna uttrycket, "moderna samhälle" på många sätt är hemskt och direkt människofientligt, accepterar jag ändå att vara en del i det. Han vågade ta steget och göra det som istället känns rätt, men tyvärr följde en familjetragedi med det valet.
CoolHandLuke
2008-02-04, 01:08
'Zodiac'. Gillade skådisarna. Storyn var väl inte helt i min smak men så är det ofta med reality fiction.
http://www.imdb.com/title/tt0443706/
'Werckmaster Harmonies'. Ungersk svartvit ångest. Det är bara östeuropeer som lyckas med dom där riktiga känslotrågen.
http://www.imdb.com/title/tt0249241/
Karate Kid en gammal klassiker som kan kollas om man inte har sett den på länge och sen såg jag Boiler Room (2000), en helt okej film med en del kända skådespelare.
Well, det blev American Gangsters igårkväll.
Första halvtimmen var nog inte så bra, för då somnade jag, men efter det höll jag mig vaken. Lite väl långrandig i vissa passager, vete fanken om den behövde vara 2,5 timmar lång egentligen?
Betyg 6/10
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
8/10, Casey Affleck blir bara bättre och bättre, Pitt är inte heller så dum i denna rulle.
We Own The Night
7/10 Helt klart sevärd,Robert Duvall Wahlberg, Phoneix och Eva Mendez ( mums )
Harsh Times
Favoriten Christian Bale gör det bra igen 7/10
The bucket list. 4/10. Överdrivet sentimental och fjantig.
Guldkompassen. 2/10. Vilken j-vla pissfilm, isbjörnarna räddar den från en etta.
Marco Polo. 2/10. Ännen en pissfilm, sanslöst vad mycket skit det produceras.
We own the night. 7/10. Äntligen en film som man slipper bli förbannad på.
The Game Plan en komedi med The Rock, handlade om en självkär framgångsrik quarterback som fick ändra på livsstilen när hennes okända 8åriga dotter dök upp bakom hans dörr en dag. Lite smårolig gullig film. 7 av 10.
Scratch89
2008-02-04, 22:40
Ibland undrar jag hur pass hårt inflationen har slagit på vissa medlemmars betygsystem.
Into The Wild. Den återväckte bokens intryck på mig, en fantastisk historia som jag tycker filmen berättade väl. Är mycket tacksam över att de inte snitsade till historien på Hollywood-vis.
Det finns så mycket jag tror mig kunna förstå i det Cristopher McCandless gjorde. Trots att jag nästan dagligen tänker på hur vårt, ursäkta det slitna uttrycket, "moderna samhälle" på många sätt är hemskt och direkt människofientligt, accepterar jag ändå att vara en del i det. Han vågade ta steget och göra det som istället känns rätt, men tyvärr följde en familjetragedi med det valet.
Word på det, riktigt grym rulle. 10/10 imo.
Tyckte filmen var rätt bra och kanske återspeglade verkligheten hyfsat men tyvärr så var han ju grymt klantig och arrogant.
Michael Clayton (http://www.imdb.com/title/tt0465538/) - Rekommenderas!
Awards: Nominated for 7 Oscars. Another 6 wins & 41 nominations - Jag förstår varför. :)
High1ander
2008-02-05, 02:25
Atonement - Dalig forrutom pa en scen mot slutet och sjalva slutet. Slutet var valdigt starkt och helt klart gor det sa jag forstar varfor den e nominerad till en Basta Film Oscar...
Juno - ganska rolig pa sina stallen, tycker dock att Ellen Page (Juno) e for enkelsparig och inte fortjanar sin Oscarsnominering.
ManuelIT
2008-02-05, 02:34
the assassination of jesse james by the coward robert ford.
Jag tror att man antigen älskar filmen, eller så hatar man den. Förväntar man sig en western-rulle med action och spänning så kommer man bli djupt besviken.
Jag har kollat på den 2 ggr nu, väldigt emotionell film, mkt stilren och skådespeleriet är sjukt bra. Pitt som Jesse James och Casey Affleck som Robert Ford, båda var mkt imponerande.
No Country for Old Men
Grymt bra, 9/10
Mexikanen som Jay-Z har som avatar freaks me out bara :(
Longshot
2008-02-05, 22:13
Silent Hill. Skräp.
Muskelbyggaren
2008-02-05, 22:21
Tyckte filmen var rätt bra och kanske återspeglade verkligheten hyfsat men tyvärr så var han ju grymt klantig och arrogant.
Om man nu tar Krakauers analys av dödsorsaken för sanning, tänker på det med potatisrötterna som han åt, eller hur det nu var, skulle jag snarare vilja säga att han var överdrivet djärv men inte klantig. Arrogant däremot håller jag med om och även om Krakauer försöker dölja det i en aura av hjälteskap får man inte glömma att han fullständigt krossade sin familj och även utsatte sig själv för helt onödiga faror.
Om man nu tar Krakauers analys av dödsorsaken för sanning, tänker på det med potatisrötterna som han åt, eller hur det nu var, skulle jag snarare vilja säga att han var överdrivet djärv men inte klantig. Arrogant däremot håller jag med om och även om Krakauer försöker dölja det i en aura av hjälteskap får man inte glömma att han fullständigt krossade sin familj och även utsatte sig själv för helt onödiga faror.
Jag menar ge sig ut utan någon träning eller karta, det fanns ju någon anordning för att ta sig över floden bara 6 kilometer ned.
Michael Clayton - 6/10. Den var väl bra, men man greps aldrig riktigt storyn. Liksom lite "jaha". :)
Runda Grodan
2008-02-05, 22:35
Simpsons - långfilmen.
För lång. 30 min åt gången är roligare.
bengdoktor
2008-02-05, 22:36
Bee Movie - ganska kul.
Alvin and the chipmunks*whistle*
Vad ska man säga, det är ju inte oscars material, men den är rätt söt!
hahavaffan
2008-02-05, 23:52
30 days of night
Riktigt jävla bra! Vet inte om det var mitt humör, men jag gillade den starkt.
Löjtnant Blank
2008-02-05, 23:58
Jurassic Park. Köpte den för 59 kr på Willys.
<3
Into The Wild, en trevlig äventyrs film. Tycker om road trip filmer.
Hard Candy. Spännande och jävligt udda. Man fick en del rysningar i pungområdet, ni som har sett den vet vad jag menar.
6/10
30 days of night
Riktigt jävla bra! Vet inte om det var mitt humör, men jag gillade den starkt.
Hyfsad vampyrrulle. 5/10
Cloverfield kan jag inte riktigt bestämma mig för om den var bra.
FF4-silversurfan var väl i klass med resten av Marvelproduktionerna på sistone.
Dog Soldiers
Riktigt sugig brittisk varulvs"skräckis" från 2002. Blev aldrig särskilt rädd utan skrattade mest hur "soldaterna" betedde sig. 3/10
King Grub
2008-02-06, 15:09
City of Ghosts.
http://imdb.com/title/tt0164003/
Bättre än vad IMDB-betyget ger sken av. Vacker, välspelad och våldsam.
Scratch89
2008-02-06, 15:11
Gérard Depardieu och Stellan Skarsgård i samma film låter väl inte sådär jätteupphetsande. :/
Gérard Depardieu och Stellan Skarsgård i samma film låter väl inte sådär jätteupphetsande. :/
Nä, man behöver nog skeda någon samtidigt, om det ska bli någon upphetsning att tala om. Grymt bra skådisar, däremot, båda två.
Scratch89
2008-02-06, 15:14
Nä, man behöver nog skeda någon samtidigt, om det ska bli någon upphetsning att tala om. Grymt bra skådisar, däremot, båda två.
Jag hoppas du skojar om skådespelarna. Jag tycker Skarsgård är urusel.
King Grub
2008-02-06, 15:58
Stellan är ju bra. Kanske spelar samma karaktär hela tiden, i o f s, men den spelar han bra.
Depardieu däremot är inte bara bra. Han är lysande. En av mina favoritskådespelare någonsin.
Och Dillon är aldrig dålig.
När har Rambo 4a premiär i Sverige?
OnT: Rambo First Blood 2 :)
Jag hoppas du skojar om skådespelarna. Jag tycker Skarsgård är urusel.
Nej, jag tycker han är mycket bra. Vad baserar du ditt omdöme på?
Muskelbyggaren
2008-02-06, 17:42
Into The Wild, en trevlig äventyrs film. Tycker om road trip filmer.
+1
Omväxling förnöjer.
Vad baserar du ditt omdöme på?
Emotion.
shut teh face
2008-02-06, 20:00
Emotion.
:laugh:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.