Visa fullständig version : Senast sedda film (Inga spoilers!)
Den senaste jag såg var för tio min sen The Comdenmded,, riktig bra film
Se upp för dårarna...helt ok..rätt kul...3/5
Beck - den svaga länken...Beck är alltid bra, men denna var lite si så där...3/5
Natural born Killers. (http://www.imdb.com/title/tt0110632/)
Whoa!! Det är fan allt jag har att säga. Whoa!! Du har inte sett filmvåld förrän du sett denna filmen. It will blow your mind away and your brains straight out! (fick inte till det på svenska).
Inget mästerverk på något sett men man blir fan helt trollbunden. Oliver Stone meets Quentin Tarantino.
7/10
Muskelbyggaren
2007-08-25, 22:19
Whoa!! Det är fan allt jag har att säga. Whoa!! Du har inte sett filmvåld förrän du sett denna filmen. It will blow your mind away and your brains straight out! (fick inte till det på svenska).
Inget mästerverk på något sett men man blir fan helt trollbunden. Oliver Stone meets Quentin Tarantino.
7/10
Håller med helt, den är som sagt egentligen ingen smart eller genialism film på något vis, men den tar en med storm ändå. Precis som de flesta av Tarantinos filmer, de går ett medryckande tempo och efteråt förstår man inte riktigt vad det är som fascinerar så.
Dissector
2007-08-25, 22:36
The Astronaut Farmer.
Ingen höjdare alls. Skulle väl vara nån sån där "följ dina drömmar"-film men de försökte utmåla något totalt orealistiskt som någorlunda möjligt, på ett alltför seriöst sätt (en f.d astronautaspirant med nån rymdingenjörsutbildning, som aldrig fick åka upp, bygger sin egen rymdraket i en lada på landet). Det blev ganska fjantigt. De försökte få till såna där dramatiska ögonblick och grejer men allt var bara så klumpigt på nåt sätt.
2/10 för att den ändå gick att titta på, trots att det inte var speciellt roligt.
Såg Shawshank Redemption nyligen också efter att ha läst lite i en annan tråd. Det var en oerhört bra film.
7/10.
DenSisteMohikanen
2007-08-25, 22:52
The Bourne Ultimatum
Rätt bra även fast jag knappt hängde med i handlingen. Minns knappt de två första filmerna....
Handcuff
2007-08-25, 22:56
Beck Den svaga länken
En av de bättre filmerna..helt klart. 4/5
acroyear2
2007-08-25, 23:31
Aye! Jag älskade NBK när den kom, men tycker inte att den här åldrats med samma värdighet som exempelvis Pulp Fiction som släpptes samma år. Don't get me wrong; NBK är fortfarande en sjukt underhållande film, men den ger mig inte längre samma "Vem fan behöver en flickvän när filmer som NBK existerar"-känsla som den gjorde när den kom. Damn shame, really.
"That's poetry, Mal..."
Det hade varit roligt att se hur filmen hade sett ut som Tarantino faktiskt även stod för regin. Av vad jag har förstått skyr han filmen som pesten.
Såg precis fantastic 4... Den blev man sömnig på... Som kloroform eller nåt :sleep:
förra helgen: Disturbia <<-- :thumbup: PULSHÖJARE ;)
Nyckeln till frihet, 9.2 i betyg av imdb och därmed den bästa.
Simpson The Movie 4/5. Älskar Simpson men sådär megaball var den inte. Spider pig tog inte på mig så hårt, snarare scenen med draghundarna (run-run-jump-land-rest).
Rush Hour 3 Infinity/5. Om du gillade ettan och tvåan så lär du behöva ta med dig ett extra par underkläder när du går och ser trean. Filmen slutar lite mitt i allt, men jag har inte garvat så mycket på länge.
Såg Wild Hogs för en timmer sen. Var ingen höjdare direkt 6/10
the number 23, hehehe tycker den är lite små lustig på nått sätt, 3 / 5
ingen film jag skulle se igen.
piraten99
2007-08-26, 08:02
apocalypto vs blood diamond!
apocalypto vinner fighten. väldigt lång film men den håller.
som sämst är den ibland en 3 men som helhet får den en 4/5
Lasse Kongo
2007-08-26, 08:07
Såg Children Of Men igår, rätt kass, seg, höll på att somna, han som spelade den ganjarökande snubben var rätt kul dock, känd skådis.
Betyg, nja knappt 2 sköna hästenssängar av 5 Zzzzzzzzzzz
Såg "Harsh Time" med Cristian Bale en av mina favoskådisar men filmen var seeeg och slutet var klart bäst, ingen film man ser igen.
Läste han dom faktiskt pratar på samma sätt i LA som i filmen så då vet man vad man har att vänta om man åker till LA, fuck,shit mm i varje mening.:)
hahavaffan
2007-08-26, 10:43
Såg Linas kvällsbok igår. Den var ju normal :D
Helena B
2007-08-26, 10:57
Hairspray, mycket bra film. Stardust var också helt okej.
Alfred Nobel
2007-08-26, 10:59
Ikväll tänkte jag gå och se shrek 3 på bio och behöver sällskap, någon?
NotoriousEreko
2007-08-26, 11:36
the bourne ultimatum 4/10
Handcuff
2007-08-26, 11:43
Ikväll tänkte jag gå och se shrek 3 på bio och behöver sällskap, någon?
Lätt om jag inte bott 10 ljusår bort :) Kommer inte lyckas lura någon att se den med mig :(
TcAnders
2007-08-26, 11:55
Transformers..
Bra effekter, lite töntig ibland.. En helt ok film i mina ögon.. 8/10
Jag går verkligen och väntar på Terminator4 kan jag lova..
Det är kul att se hur folk resonerar när de sätter betyg. Dissector ger Shawshank Redemption omdömet oerhört bra och betyget 7/10 medans TcAnders tycker att Transformers är helt ok och ger den 8/10.
Såg Shawshank Redemption nyligen också efter att ha läst lite i en annan tråd. Det var en oerhört bra film.
7/10.
Transformers..
Bra effekter, lite töntig ibland.. En helt ok film i mina ögon.. 8/10
Dissector
2007-08-26, 12:15
Det är kul att se hur folk resonerar när de sätter betyg. Dissector ger Shawshank Redemption omdömet oerhört bra och betyget 7/10 medans TcAnders tycker att Transformers är helt ok och ger den 8/10.
Precis. Tänkte faktiskt själv på det. Men om man tittar lite på det, 8/10 är alltså bara 2 poäng ifrån totalt max, så bra som det nånsin bara kan bli.
Jag sätter 9/10 på Gudfadern I och det är ändå den bästa film jag sett.
8/10 borde i princip vara en millimeter ifrån ett mästerverk.
Precis. Tänkte faktiskt själv på det. Men om man tittar lite på det, 8/10 är alltså bara 2 poäng ifrån totalt max, så bra som det nånsin bara kan bli.
Jag sätter 9/10 på Gudfadern I och det är ändå den bästa film jag sett.
8/10 borde i princip vara en millimeter ifrån ett mästerverk.
Jag tänker likadant som dig:thumbup:
Senast sedda filmer
Pianot får 2/10
Sophie's Val får 3/10
BigButtSmashdown 10 får 10/10
5- ok
6- sevärd
7- klart sevärd
8- riktigt bra
9- snudd på mästerverk
10- bäst helt enkelt
Så sätter jag betyg. Trist om man aldrig skulle få sätta ut en 10 ja :P
I min bok så är The Big Lebowski och Guds Stad 10:or. Varsegod intresseklubben;)
Hockeyplayer
2007-08-26, 12:30
Simpsons filmen
6/10
Jag tänker likadant som dig:thumbup:
Nej det gör jag inte alls det förresten:D Jag sätter ju ut 10:or på de få filmer jag håller som allra bäst. Skulle det komma ut en film som sopar banorna med alla så får jag väl sätta en 10:a på den och omvärdera de andra. Ska vi vara riktigt petiga så anser jag dessutom att 1-10 inte riktigt funkar som betygsystem utan jag tycker det är lättare med 1-100 eller köra med tiondelar
Slartibartfast
2007-08-26, 13:51
jay and Silent Bob strikes back. Kul stundtals, men man orkar inte genom hela filmen.
Hostel: Part II
Inte lika bra som ettan, ändå ganska bra. Sevärd om man gillar lite sjuka filmer.
shut teh face
2007-08-26, 14:28
This is england, får faktiskt 7/10 av mig.
Outlaws, bra film men alldeles för mycket sjukt våld. 6/10
Wild Hogs, såg inte ens klart skiten, 2/10
Me_Myself
2007-08-26, 16:20
Jag var på bio igår med mamma (gulligt värre).
Vi såg filmen På Smällen och den var söt. Kanske något lång men klart värd att se.
Longshot
2007-08-26, 16:25
Superbad. Alltså den filmen - helt enkelt underbar!
redbrigade
2007-08-26, 16:40
Hata Göteborg, mår illa av att bara tänka på den så dåliga skådespelare att det inte finns,,och trovärdigheter när en wigger hänger med frontline på box mot wisemen är verkligen i botten...borde aldrig visats på bio*spy* *spy* *spy*
wedding crashers igår, igen.. den är rolig. slapp bakfyllefilm
Thorwaldsson
2007-08-26, 16:46
Såg precis "Blinkande lyktor". Dansk film som rekommenderas :)
den är så jävla rolig. när dom testar vapen på korna speciellt, haha ha
12 days of terror, den var riktigt usel kort och gott.
Krille 87
2007-08-26, 16:56
wedding crashers igår, igen.. den är rolig. slapp bakfyllefilm
Wedding crashers e sjukt kul!
Gau ngao gau (Dog Bite Dog
Vilken film. Otroligt stark. Rekommenderas starkt.
93 %
Såg den själv nyss, kan instämma att den var bra. Extremt rå.
Muskelbyggaren
2007-08-26, 20:49
Hata Göteborg, mår illa av att bara tänka på den så dåliga skådespelare att det inte finns,,och trovärdigheter när en wigger hänger med frontline på box mot wisemen är verkligen i botten...borde aldrig visats på bio*spy* *spy* *spy*
Haha, Svensk film visar sin bästa sida. Regissören känns heller inte som världshistoriens stjärnskott i människokännedom för den delen.
Det är så den heter:). Såg den för något år sedan men glömde bort vad den hette direkt. Skön film är det iaf.
Nåväl senast sedda filmen för min del: "Jackie Brown" Av Quentin Tarantino. Riktigt riktigt bra, rekomenderas verkligen! 8/10 enligt mig :).
http://www.imdb.com/title/tt0119396/
Såg nyss remaken på Halloween. Riktigt riktigt dålig. Inte alls samma känsla som i den gamla utan den får 2/10 i betyg
Dissector
2007-08-29, 19:53
En Kvinnas Doft, för andra eller tredje gången igårkväll. FAN vilken bra film det är. Al Pacino spelar fullständigt gudomligt, som vanligt.
M*A*S*H
95%
Min favorit-komedi.
Xf-aCg9uchY
rosisbägen
2007-08-29, 20:15
Planet Terror - vad ska man säga? Årets bästa hittills.
28 weeks later - Började bra, men tappade lite på slutet.
JusupWilkosz
2007-08-29, 20:17
http://affiliate.gmv.com.au/show2.php?id=19&bid=208
http://img.stern.de/_content/58/39/583941/wilkosz2_250.jpg
King Grub
2007-08-29, 20:27
First Snow med Guy Pearce. Jättebra!
Dororo. Den hade potential, men det var ruggigt dåliga effekter och datoranimeringar, kändes som en film från 80-talet (in a bad way) även fast den är sprillans ny + många favoritskådisar som inte kunde rädda den. Ush, en besvikelse.
Slartibartfast
2007-08-29, 20:41
Betar av Kevin Smith's view askew-serie (Clerks, Mallrats, Chasing Amy, Dogma, jay & Silent Bob strike back och Clerks 2). Sett några nu
High1ander
2007-08-29, 20:46
Superbad, ganget bakom 40-Year Old Virgin och Knocked Up gor en till grym film :)
4 av 5.
The_RobRoy
2007-08-29, 20:50
Såg Sunshine, konstig, men bra
Happy Gillmore - Underbar film 5/5
Betar av Kevin Smith's view askew-serie (Clerks, Mallrats, Chasing Amy, Dogma, jay & Silent Bob strike back och Clerks 2). Sett några nu
Vilken är favoriten än så länge? Har hittills bara sett Mallrats och Chasing Amy men tänkte se Clerks ikväll och har Dogma på datorn.
Slartibartfast
2007-08-29, 21:13
Vilken är favoriten än så länge? Har hittills bara sett Mallrats och Chasing Amy men tänkte se Clerks ikväll och har Dogma på datorn.
Clerks 1 & 2 är bäst hittills.
Muskelbyggaren
2007-08-29, 21:21
Knocked Up (http://imdb.com/title/tt0478311/), rätt rolig film faktiskt.
Pudzianovski
2007-08-29, 21:27
Såg den igår. Inte jättebra med den går att se om man inte har ngt kul för sig. ;)
Förhandsvisning på Fracture precis
den va jefla bra fucktiskt
eller lite iaf..
Jag har sett alla dessa och jag kan ranka de till er:
1. Chasing Amy
2. Clerks
3. Dogma
4. Clerks 2
5. Jay...
6. Mallrats
Du bör även se Jersey Girl, också en Kevin Smith film, med en av mina favoritskådespelare Ben Affleck i huvudrollen.
Smith har uttryckt sitt missnöje med Jersey Girl (om man nu ska ta hans skämt på allvar), liksom att den inte fick bra kritik.
Ändock tycker jag att det är en mycket bra och mycket sevärd film.
Ja den var rätt bra :)
AngelLove
2007-08-30, 09:26
Såg Children Of Men igår, rätt kass, seg, höll på att somna, han som spelade den ganjarökande snubben var rätt kul dock, känd skådis.
Mmm den var inte så bra som jag trodde den skulle vara.. :/
Michael Caine menar du eller ??
den var skitbra tyckte jag! bästa komedin på länge 4/5.
Muskelbyggaren
2007-08-30, 18:41
Förhandsvisning på Fracture precis
den va jefla bra fucktiskt
eller lite iaf..
Nu vill jag inte vara den men den saknade lite udd i min mening, trots sin stora potential. Men det var ändå helt klart en riktigt bra film!
http://imdb.com/title/tt0488120/
The Matrix
Filmhistoria! Blir fan inte mycket coolare, synd att uppföljarna inte höll lika hög klass.
9/10
The Matrix
Filmhistoria! Blir fan inte mycket coolare, synd att uppföljarna inte höll lika hög klass.
9/10
SÅ grymt bra!
När man ser många av scenerna så tänker man bara - klassiskt! :thumbup:
Såg också The Matrix nyss:D Scenen där Neo och Trinity stormar byggnaden i slutet är sjukt snygg!
Meet The Robinsons 8/10
Alltid vart svag för animerade filmer. Riktigt trevlig story, en liten twist, söta karaktärer, bra röster och inga uttjatade/supertöntiga skämt. Inget man ser med grabbgänget, men med flickvänn/familj eller ensam går det alldeles utmärkt :thumbup:
grisbil3n
2007-08-30, 23:21
Larry the cableguy: Health inspector
Den va ganska rolig.
Slartibartfast
2007-08-30, 23:32
The Matrix
9/10
The Matrix är så sjukt bra att det finns inte. Synd att uppföljarna sög.
panzerpig
2007-08-31, 00:20
mirrormask: http://imdb.com/title/tt0366780/
hade höga förhoppningar om den,,, men den var faktiskt rätt dålig..snygg design (gillar dave mckean´s stil) men seg och tråkig i övrigt, tog mig ca 4 "försök" att se igenom den, orkade typ en kvart åt gången..
Såg en ryskt sci-fi rulle från sovjet tiden som hette "Stalker" handlade mest om intellektuellt snack och väldigt lite handling, med 5min mystik på slutet.
Bah, känns som om rättfram hollywood handling är en bättre väg att nå folk om man verkligen vill säga nått.
Blood Diamond, tänk att DiCaprio kan spela!
Ni som gillar Kevin Smith bör se hans college seminarier eller vad det nu kallas, grymt bra :thumbup:
Blood Diamond, tänk att DiCaprio kan spela!
Har du inte sett What's Eating Gilbert Grape? Leo gör bland de absolut bästa skådespelarprestationerna någonsin i den filmen!
The Ice Storm av Ang Lee. Mycket bra film med en ganska imponerande rolllista:
Kevin Kline, Joan Allen, Sigourney Weaver, Tobey Maguire, Christina Ricci, Elijah Wood, Katie Holmes, Allison Janney m.fl
Mina senaste filmer ( de jag kommer ihåg):
The Prestige
Har haft den på min to-do lista länge. Var verkligen bra och den trollband mig rakt igenom. Christian Bale är lite av en favorit-skådis. FIck många känslor av denna filmen. Den var spännande, häftig och rolig, även tänkvärd och sorglig på sina ställen. Den har det mesta. 8/10
Sunshine
Gillade inte upplägget och tyckte den var liiiiite för overklig och utdragen på slutet. Krystad Action. Dock var den lite ovanligt filmad och lite konstnärlig. 3/10
The lookout
Typisk "stöt"-film där huvudrollsinnehavaren blir indragen i tråkigheter. Hade en ok känsla genom filmen men de hade kunnat göra den så mycket bättre.
Ingen höjdare den heller och jag blev lite besviken på slutet här med. 4/10
Barely legal
Tre oskulder skall göra porrfilm för andra uskulder och hamnar i trubbel med sina försäldrar och porrbranchen. Lite American Pie stuk men sååå mycket sämre. 2/10
White Noise 2
Denna filmen gillade jag. Lite Butterfly Effect-känsla med mer mörk känsla. Inget mästerverk på något sätt men ändå lite småhäftig. 6/10
The Forgotten
Lite samma stuk av film som den ovan. Mamma sörjer sin bortgångna son men får plötsligt reda på att han aldrig funnits utan att hon konstruerat ihop alla minnen i huvudet, eller? Började bra men flippade tyvärr ut mot slutet. 5/10
Next
Jag har försökt se den två gånger eftersom den borde tilltala mig men tyvärr, den är riktig usel. Har börjat tröttna rejält på Cage 2/10
Night at the museum
Såg den med min dotter. Troligen Ben Stillers sämsta film. Varken rolig för henne eller mig. 3/10
Hata Göteborg
Dåligt skådespeleri och ganska tafflig handling men det fanns några scener då man skrattade till. Kul beskrivning på hur dålig en fotbollspelare kan vara.4/10
American Pie 4 och 5
Två misslyckade uppföljare till de i alla fall hyffsade originalen. 4an var så sjukt överspelad och dålig ¨å att jag nästan kräktes. Kändes som att den bara var gjord för att få in lite mer pengar till filmbolaget. 5an var lite bättre även om man har sett alltihop förut. 2/10 resp 3/10.
Sunshine - Ascool film. Tydligen en film som inte passar vissa. Jag gillar att den inte överdramatiserar och är lite hård på något vis. En av de bästa filmerna som jag sett det här året.
The number 23 (kanske bara heter 23?) - Ball och bra. Jag gillar Jim Carrey i hans seriösa filmer. Den påminner lite om "eternal sunshine of a spotless mind" fast mycket segare. Klart godkänd och väldigt sevärd även om du inte kommer sitta utslagen av mental överbelastning efteråt.
Invincible Obsessed Fighter
En sjuhelsikes actionrulle med Elton Chong från 1983. 10/10
ENC0m7eWkMU
The Best of gunvald larsson - 5/5 vilken kung den mäniskan är :)
kalle_banan
2007-08-31, 14:55
Scarface - Gangsterfilm med sjukt mycket drag genom hela filmen, i klass med Gudfadern, lätt den bästa filmen jag sett på länge. Rekomenderas starkt, mycket droger, mycket brudar, mycket dödande, men allting gangsterstyle, fett smidig film.
piraten99
2007-08-31, 15:12
håller med om scareface kallen banan!
en film som har allt och lite till!
dessa filmer ska jag se i veckan
-babel! en av årets bästa filmer enligt kritikerna med brad pitt
-den innersta kretsen! en thriller med matt damon och robert de niro
-notes on a scandal! dramathriller med kate blanchett
-jakten på lycka! med will smith och hans son. en sann historia
-the departed! en asbra thriller som vann oscar för bästa film
- the queen! om drottiningen i england under dianas död.
champion
2007-08-31, 15:48
Spider-man 3 får 2/5 av mig.
Ingen höjdar rulle 1:an & 2:an var otroligt mycket bättre.
The Bourne Ultimatum får 5/5
Riktigt skön rulle :)
The last kiss 0/5
En sövande rulle.
.
Halloween [2007]
Inte helt uppåt väggarna, rob zombie gör ju bra skit (för det mesta)
men... det va bättre förr fan. vart har känslan tagit vägen? :(
nästan alla skräckfilmer har övergett stämmningen för specialeffekter
spänning i say! i wantz it back! man blir ju inte rädd längre
bra film dock, men som ett fan av de gamla filmerna blev jag inte överväldigad
edit. kanske bara är jag som är avtrubbad :smash:
Evan almighty. :D
får 6/10, inte direkt storslagen, men lättsmält fishumor som man kan småfnissa till när man inte har något bättre för sig en fredagskväll. ;) hade definitivt varit bättre med jim carrey, som i ettan.
Wonder boys.
http://www.imdb.com/title/tt0185014/
Skön rulle.
Såg filmen 300 och blev lite besviken då filmen är seeg men efter så där tjugo minuter så blir den bättre men ingen höjdare, tyvärr så har dom gjort om historien så att filmen ska passa bättre för USA.
Verklighetens Sparta var ju nästan alla homosexuella och kärleken mellan män sågs som den enda riktiga kärleken och kvinnorna var ju bara någon som skulle föda fram barn mm, men det förstår ju alla att detta kunde dom ju inte visa och därför så kallade hjälten dom andra grekerna för pojkälskare bara för att framstå som lite manligare.
Sedan vilken som var stygg Sparta eller Angriparna beror ju på om man stödde slaveriet eller ej och då ska man komma ihåg att Sparta levde på slaveriet och att dom ständigt förde krig för att få fler slavar eftersom männen i Sparta var krigare och därför inte utförde något arbete vilket slavarna gjorde.
Läs gärna Slagfält under antiken, men det är ju bara en film som man kan se som action eller historieförfalskning vilket som så är filmen hyfsad så se den gärna men det är en film för killar.
acroyear2
2007-09-01, 09:11
.men... det va bättre förr fan. vart har känslan tagit vägen? :(
Fan. Halloween är en utav mina favoritfilmer. Jag viiiiill så gärna tycka om remaken. Wants so bad!
Anyway. Jag spenderade gårkvällen tillsammans med Nick Jacholson i One Flew Over the Cuckoo's Nest (http://www.imdb.com/title/tt0073486/).
Ju äldre man blir, desto bättre blir filmen.
http://praxeology.net/nurse-ratched.PNG
Your hand is staining my window.
Såg filmen 300 och blev lite besviken då filmen är seeg men efter så där tjugo minuter så blir den bättre men ingen höjdare, tyvärr så har dom gjort om historien så att filmen ska passa bättre för USA.
Verklighetens Sparta var ju nästan alla homosexuella och kärleken mellan män sågs som den enda riktiga kärleken och kvinnorna var ju bara någon som skulle föda fram barn mm, men det förstår ju alla att detta kunde dom ju inte visa och därför så kallade hjälten dom andra grekerna för pojkälskare bara för att framstå som lite manligare.
Sedan vilken som var stygg Sparta eller Angriparna beror ju på om man stödde slaveriet eller ej och då ska man komma ihåg att Sparta levde på slaveriet och att dom ständigt förde krig för att få fler slavar eftersom männen i Sparta var krigare och därför inte utförde något arbete vilket slavarna gjorde.
Läs gärna Slagfält under antiken, men det är ju bara en film som man kan se som action eller historieförfalskning vilket som så är filmen hyfsad så se den gärna men det är en film för killar.
300 är i och för sig baserad på en serietidning vilken inte gör anspråk på att vara historiskt korrekt. Beträffande det sista tyckte tjejpolaren jag såg den med att den var grymt bra.
The_RobRoy
2007-09-01, 10:00
Igår blev det:
Letters from Iwo Jim - Heltklart bättre än Flags of our fathers - 7/10
This Is England - Vilken 80-tals trip, hyllar den nog ändå inte så mycket som andra gjort - 7/10 där med
melancoolio
2007-09-01, 10:17
Såg en film jag har i bokhyllan. "Man on fire" med Denzel Washington. Riktigt bra film.
Knocked Up
Den var faktiskt riktigt rolig :)
Fan. Halloween är en utav mina favoritfilmer. Jag viiiiill så gärna tycka om remaken. Wants so bad!
Anyway. Jag spenderade gårkvällen tillsammans med Nick Jacholson i One Flew Over the Cuckoo's Nest (http://www.imdb.com/title/tt0073486/).
Ju äldre man blir, desto bättre blir filmen.
http://praxeology.net/nurse-ratched.PNG
Your hand is staining my window.
Du har bra smak.
Älskar filmen. Vill nog påstå att det är Jacks nästbästa roll som han har gjort.
Jag har även läst novellen, samt sett den svenska teateruppsättning på Helsingborgs teater.
Dissector
2007-09-03, 02:02
Dr Strangelove på TV igår. Mysigt med lite svartvitt. Det var ett tagsen nu minsann :)
Man måste älska Peter Sellers.
piraten99
2007-09-03, 09:36
"the departed"= 5/5
"jakten på lycka" med will smith= 3/5
"den innersta kretsen"= 1/5
shrek 3 :D över förväntan faktiskt. 7/10
kalle_banan
2007-09-03, 09:50
Samtal med gud - Handlar om en snubbe vars liv går i spillror, han blir hemlös och allting suger, men så får han en chans en dag och saker och ting börjar vända.
Även om man inte är kristen är det väldigt bra film, rekomenderas.
Perfume - Ball som råttorna.
Arf Pingvin
2007-09-03, 17:28
This is England, riktigt bra. Samma som gjort Dead mans shoes.
Shrek 3, småkul sådär.
Beck - de japanska shungamålningarna eller vad den hette. ok. 2½ av 5
Ryska_raketen
2007-09-03, 18:05
Hata Göteborg , duger i krig.
Såg nyss "The painted veil". Mycket bra om man gillar drama. 7/10.
Dramafilmer har börjat tilltala mig mer och mer. Jag kanske är gravid?
Hata Göteborg , duger i krig.
Ser du inte att han kör i skulderflexatören!!!!!!!!!!!!!!
Feta bänkar på 40 pannor fick vi också se.
Sjukt kass film.
Runda Grodan
2007-09-03, 19:02
Sjukt kass film.
Ha, ha. :D
Film med Will Smith och hans son, grymt bra film. Innan dess Perfume, vädligt annorlunda film, rätt speciell scen i slutet. Den parfymen skulle man ha.. :D
Film med Will Smith och hans son
The Pursuit of Happyness? if so, ja den är grym. :thumbup:
Film med Will Smith och hans son, grymt bra film. Innan dess Perfume, vädligt annorlunda film, rätt speciell scen i slutet. Den parfymen skulle man ha.. :D
Vafasen du är gift med sveriges i särklass snyggaste kvinna, räcker inte det ;)
Såg Zodiac nyss. Inget för mig 2/5
Supercharger
2007-09-03, 19:32
Shrek3 och Black Sheep.
The Pursuit of Happyness? if so, ja den är grym. :thumbup:
Så hette den ja... riktigt bra film.
Finns det någon bra "Jury" film, gärna baserad på en sann historia. Så sugen på att se någon sådan film efter att ha läst John Grisham´s "The innocent man"
The_RobRoy
2007-09-03, 20:24
Så hette den ja... riktigt bra film.
Finns det någon bra "Jury" film, gärna baserad på en sann historia. Så sugen på att se någon sådan film efter att ha läst John Grisham´s "The innocent man"
Primal Fear
Ganymedes
2007-09-03, 20:32
Såg 300 igår. Rätt coola karaktärer, speciellt Xerxes. Fast han var ganska feminin trots rösten. Bra action och perfekt slötittar-rulle.
Handcuff
2007-09-03, 22:05
Pans labyrinth (http://www.imdb.com/title/tt0457430/)
Klart förbisedd film. Sköna miljöer osv 4/5 :thumbup:
Såg 300 igår. Rätt coola karaktärer, speciellt Xerxes. Fast han var ganska feminin trots rösten. Bra action och perfekt slötittar-rulle.
det är ju alla lama skämt som gjort den till filmhistoria såhär i efterhand! Underbar rulle ^^
Meet the robinsons, trist animerad film, 2/5
Mr Brooks, spännande med Kevin Costner, 4/5
Ganymedes
2007-09-04, 07:12
det är ju alla lama skämt som gjort den till filmhistoria såhär i efterhand! Underbar rulle ^^
Ja, jag skrattade rätt rejält åt "this is sparta". Mest eftersom jag sett alla fantasifulla varianter på det uttalandet. Och så gillade jag att drottningen knivade den där jäkla pimpen. :cool:
Ja, jag skrattade rätt rejält åt "this is sparta". Mest eftersom jag sett alla fantasifulla varianter på det uttalandet. Och så gillade jag att drottningen knivade den där jäkla pimpen. :cool:
ett skämt jag drar varje gång jag är borta på sparta här i lund. Tyvärr är det inte många som fattar :(
Primal Fear
Ja den är grym, men den har jag sett.. kan iof vara värd att se på nytt.
Fracture - 4 ryssfemmor av 5 möjliga. Drama/thriller med Anthony Hopkins i huvudrollen. Nästan alla roller/filmer han gör är bra :thumbup:
Sunshine - 2/5. Sci-fi om solens undergång.
Shrek den tredje!
Filmen finns både på engelska och svenska.... orginalspråk bruakr vara bäst, men...
Kom till bion och upptäckte att det var en massa barn i salongen. Suck.. vi hade bokat till den svenska..
Trots alla "Mamma, varför gör han så?", "Jag måste kissa" osv, så var den riktigt kul, 7 av 10!
Jag är lite efter. Så jag har sett Simpsons the movie. Jag grät. Det blev jag mobbad för. Men det var jätteromantiskt/sorgligt å alla andra som inte grät är känslolösa. Sådeså.
Evan Almighty. Vet inte om jag tyckte den var bra eller dålig. Gick att se, men den la sig inte direkt på minnet.
Pans labyrinth (http://www.imdb.com/title/tt0457430/)
Klart förbisedd film. Sköna miljöer osv 4/5 :thumbup:
Förbisedd? Den vann en Oscar och var nog årets bio-upplevelse för mig.
rosisbägen
2007-09-07, 12:25
Flight of the undead.
Hilarious.
Ryska_raketen
2007-09-07, 12:26
Sjukt kass film.
HAHA, han är starkast i gänget!!! :/
King Grub
2007-09-07, 19:59
Hatchet!
http://joblo.com/arrow/reviews.php?id=1116
Bästa slashern på många år! Robert Englund (Freddy) och Kane Hodder (Jason) är med.
jontahontas
2007-09-07, 20:05
Jag såg "Bully" för 5 min sen. Sett förut, riktigt vidrig.
Såg nyss Trainspotting och Spinal Tap igen. Fantastiskt bra.
grisbil3n
2007-09-07, 21:44
Cashback, kreativ.
Den såg jag inatt, den var helt klart godkänd.
Muskelbyggaren
2007-09-08, 19:17
The Boys & Girls Guide to Getting Down (http://imdb.com/title/tt0464907/)
Grymt kul film! Bästa "komedin" på riktigt länge faktiskt.
shut teh face
2007-09-08, 19:20
Rush Hour 3
6/10
Som man förväntat sig, Chris Tucker behöver inte förklaras. :)
Helt okej film.
Die hard 4.0
8/10
Muskelbyggaren
2007-09-08, 19:29
Zodiac, grymt bra
+1
En sån film jag önskar man kunde glömma bort för att få uppleva den på riktigt en gång till.
shut teh face
2007-09-08, 19:29
+1
En sån film jag önskar man kunde glömma bort för att få uppleva den på riktigt en gång till.
omgz0rk får se den.
King Grub
2007-09-08, 20:15
Cellular.
http://www.imdb.com/title/tt0337921/
Den var, rätt oväntat, riktigt busbra.
Handcuff
2007-09-15, 12:48
Casino Royale (http://www.imdb.com/title/tt0381061/) 2/5
Få filmer jag pausat så många gånger för att fixa mat, koka kaffe och kika på kolo :D
Å andra sidan var det precis som väntat.
Simpsons the movie.
Ser iofs Transformers (för 3:e gången sen lunch i går) med ungarna nu
Flight of the Living Dead *drool*
I could never be your woman
Reign over me
Buttfucked By A Black Man 1
shrek 3
madagaskar - 4,rolig som fan
The hit- Skum film.
The flying Scotsman- Riktigt bra. Rekomenderar jag till alla!
Hot fuzz, totalt jävla underbar.
Kärlek på menyn, ger den 2/5
Några enkla poänger och lite småcharmig. Men i mitt tycke så borde filmmakare sluta försöka plocka enkla känslopoänger genom att spela på ledsna barn. Rätt okomplicerad film för den som inte är så kräsen, passar nog till den första daten mm.
Handcuff
2007-09-15, 17:12
Reign of fire (http://www.imdb.com/title/tt0253556/)
Länge sedan jag såg denna. Lika halvkass som jag minns 3/5
Hot fuzz, totalt jävla underbar.
tyckte du det?
Tyckte inte alls det var speciellt bra, hade hoppats att den skulle vara lika bra som shawn of the dead.
tyckte du det?
Tyckte inte alls det var speciellt bra, hade hoppats att den skulle vara lika bra som shawn of the dead.
Jag tycker den var minst lika bra som shawn of the dead.
Arf Pingvin
2007-09-15, 17:31
the Lookout, liten heistmovie med mementotwist kan man säga. bra.
Deceiver85
2007-09-15, 18:23
Sunshine - Oväntat bra, några riktigt fina scener.
Shakemynuts
2007-09-15, 20:04
Senast sedda film var 28 weeks later.
Tyckte den blev bättre än 1an faktiskt. Hoppas på att 3an blir lika bra.
7/10
Viktor_Balck
2007-09-15, 21:52
Hustle and flow.
Riktigt grym film tyckte jag. 8/10
http://www.imdb.com/title/tt0410097/
Nu tänkte jag se simpsons filmen eller alpha dog, lutar nog åt simpsons.
Clerks. (http://www.imdb.com/title/tt0109445/)
Sevärd endast för dialogens skull, skulle nästan funka lika bra som ljudbok :P
My mom's been fuckin' a dead guy for 30 years. I call him dad.
7/10
The Hills Have Eyes, 4/10. Snyggt filmat men ingen handling man bryr sig om. Sen såg jag Mafia, rolig och bra parodi på gudfadern,7/10.
The Hills Have Eyes, 4/10.
Kom inte på tanken att se 2an säger jag bara ...
Viktor_Balck
2007-09-16, 00:49
Simpsons the movie, helt okej. Den får en 7a av mig.
:thumbup:
grisbil3n
2007-09-16, 07:50
Mobsters
Från 1991, den va sjysst. Med Christian Slater (dont be a hater!)
Wennerberg
2007-09-16, 11:44
Bourne Ultimatum. Så jävla bra!
Handcuff
2007-09-16, 13:23
Die Hard 4.0 (http://www.imdb.com/title/tt0337978/)
Helt ok "pure action"-film 4/5
Fettecke
2007-09-16, 13:40
Senaste Bourne filmen... schysst rulle!
piraten99
2007-09-16, 15:07
"number 23" med jim carrey. 2/5. en sådär film
"This is England", såg den idag...bra, ganska gripande men stundtals förutsägbar.
3/5
This is England. Får 6/10, fattar inte alls hypen med denna film. Slutet var kass med.
Pudzianovski
2007-09-16, 23:00
Jag såg Harry Potters senaste häromdagen. Blev rätt besviken då jag tycker filmerna blir sämre och sämre. Denna var faktiskt inte alls bra. :(
Såg Mr.brooks precis, den var bra, lite mer än bra. säger 7 av 10.
Riddarfalken från Malta
Rekommenderas om man tycker om klassisk.
The Silence of the Lambs. (http://www.imdb.com/title/tt0102926/)
Inte sett den innan och hade riktigt höga förväntningar (#25 på imdb, 5 oscars) som inte riktigt infriades. Visst var skådespelet från de båda huvudrollsinnehavarna i absolut toppklass och den var både spännande och underhållande men jag känner ändå att några scener inte var klockrena och jag hade velat se mer Hannibal i slutet.
8/10
Tigerkotten
2007-09-17, 00:06
Superbad är jäkligt skön rulle, dock bara i cam än så länge. 8,5/10
Så störd rulle :D
Ska spana the.riddle nu, tänkte se på wrong turn 2. Fast starten på den vart lite för mycket när jag sitter o äter.. :D Så blev byte av film :]
shut teh face
2007-09-17, 00:45
Såg Superbad med polarna och den är grymt rolig. :)
The Condemned. Var faktiskt en bra film, mycket action.
http://www.imdb.com/title/tt0443473/
http://media.collegepublisher.com/media/paper803/stills/nl6f46cl.jpg
Lilla Lisa
2007-09-17, 18:34
Black sheep
http://www.moviezine.se/filmsidor/black_sheep.shtml
”Black Sheep” är ingen dålig film, men man tröttnar ganska snabbt på den. Att se blodtörstiga får tugga i sig folk blir ganska snart lika segt som att se dem tugga gräs om man inte gör det hela med humor (tänk Edgar Wright), extremt mycket kladd (Peter Jackson) eller bjuder på taggig satir (Romero, Joe Dante). Det spelar ingen roll hur förvridna man gjort de bitska icke datoranimerade fåren. ”Black Sheep” känns som ”Fåglarna” utan den kusliga mystiken, eller skräpiga 50-talsrullar som ”Attack of the Killer Shrews” utan att vara speciellt ”B” eller riktigt korkad.
Brooklyn
2007-09-17, 18:53
Next med Cage, ruggigt bra faktiskt!
"28 weeks later". Inte dålig, även om historien har en del "why?:s", men inte bra heller. Det känns avgjort som om min zombiefilmkvot (och min splatterkvot) är fylld för ett tag framöver.
Röda_Lacket
2007-09-17, 20:30
Urban Justice En film om steven seagal som blir arg på några som dödade hans son. Hela filmen är en ända stor våldsorgie där kassa kommentarer blandas med leksaks biljakter som för barn att gråta av skratt! Fy fan vad han har sjunkit lågt sedan klassikerna NICO osv
Nästa film blir Rise of the footsoldier (som många senare antagligen kommer rekomendera),
Urban Justice En film om steven seagal som blir arg på några som dödade hans son. Hela filmen är en ända stor våldsorgie där kassa kommentarer blandas med leksaks biljakter som för barn att gråta av skratt! Fy fan vad han har sjunkit lågt sedan klassikerna NICO osv
Nästa film blir Rise of the footsoldier (som många senare antagligen kommer rekomendera),
Fortfarande bara ute som CAM eller?
Handcuff
2007-09-17, 20:35
Fantastic four: Rise of the silversurfer (http://www.imdb.com/title/tt0486576/)
Man får det man tror. 2/5
The Host
Skön Koreansk rulle, inte som de vanliga Hollywood-rullarna.
Var inte alls som jag väntade mig. Gillade sving-rörelserna som en viss gynnare hade för sig, påminde lite om en storstads-Tarzan.
http://www.strangehorizons.com/2006/20061211/host.jpg
The Host
Skön Koreansk rulle, inte som de vanliga Hollywood-rullarna.
Var inte alls som jag väntade mig. Gillade sving-rörelserna som en viss gynnare hade för sig, påminde lite om en storstads-Tarzan.
http://www.strangehorizons.com/2006/20061211/host.jpg
Mycket sevärd. Bästa monster-rullen jag har sett.
87%
Kollade igenom 1408
Bra stämmning igenom halva filmen sen blir den sämre och sämre.
Samuel L Jackson smyger sig in i denna film med (han är överallt?!)
5/10
The Perfect Circle / Savrseni Krug
Mycket bra film om kriget i Bosnien, framförallt om läget i Sarajevo. Väldigt realistiskt filmat, då filmen spelades in relativt kort efter kriget då mycket fortf var i taskigt skick.
Kollade igenom 1408
Bra stämmning igenom halva filmen sen blir den sämre och sämre.
Samuel L Jackson smyger sig in i denna film med (han är överallt?!)
5/10
Hade stora förväntningar på den filmen men tyvärr spårade det ut ganska mycket efter halva filmen.
Litecore
2007-09-18, 22:41
såg nyss Shooter, grym rulle! perfekt blandning av action och samhällskritik :thumbup:
1408
Börjar bra, jag lyckades arbeta upp lite rädsla iaf. Tyvärr så tappar man känslan när den går från diskret skräck till läskiga huset. Trots att man kanske inte sitter och väter soffa så har jag ingen lust att avråda någon, den har sitt underhållningsvärde.
Whistler
2007-09-18, 23:34
såg nyss Shooter, grym rulle! perfekt blandning av action och samhällskritik :thumbup:
En av de mest pålästa filmer jag sett. De har fått med i princip allt enligt fakta som gäller för "riktiga" prickskyttar, ända ner till vilket märke på balaklavan som är skönast att ha på huvudet i vintermiljöer när man vill kamouflera sig. :)
Storyn är ju den vanliga konspirations-baletten, men good shit är det. Scenen när han bowflagar sin bössa med Walmart-färg har på kort tid blivit legendarisk bland militärnördar och airsoftare. :cool:
Min senast sedda: Brokeback Mountain
Såg den med tjejen igår kväll. Vi hade hoppats på en mysig cowboy-historia med två pojkar som blir fast i en storm på ett berg när de vallar får och måste få ner alla djur till andra sidan, men på vägen hittar de varandra. Typ. Dravlet vi istället fick se var ju bara deprimerande. :smash:
Imorgon blir det 1408 i mys-soffan. *cupid*
Litecore
2007-09-19, 00:23
En av de mest pålästa filmer jag sett. De har fått med i princip allt enligt fakta som gäller för "riktiga" prickskyttar, ända ner till vilket märke på balaklavan som är skönast att ha på huvudet i vintermiljöer när man vill kamouflera sig. :)
Storyn är ju den vanliga konspirations-baletten, men good shit är det. Scenen när han bowflagar sin bössa med Walmart-färg har på kort tid blivit legendarisk bland militärnördar och airsoftare. :cool:
ja den var faktiskt riktigt jävla bra, men jag måste bara fråga eftersom du verkar insatt;
kan man köpa en sån balaclava som mark whalberg har i slutet - fast i svart färg ?
skulle vara så jävla nice att bara ha, vad får man betala för den ungefär tror du ?
Såg Super bad i söndags. Roligaste highschoolfilm jag nånsin sett. Helt sjuk var den.
LadyInsane
2007-09-19, 00:48
Rocksystrar.. *cupid*
Whistler
2007-09-19, 01:23
ja den var faktiskt riktigt jävla bra, men jag måste bara fråga eftersom du verkar insatt;
kan man köpa en sån balaclava som mark whalberg har i slutet - fast i svart färg ?
skulle vara så jävla nice att bara ha, vad får man betala för den ungefär tror du ?
Vet inte vilken scen du menar. Tänker du på den jag nämnde, när han ligger snökamouflerad så är det en sådan här: http://www.extremeoutfitters.us/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=304
Lite närmare bestämt så var det den här: http://www.premiereprops.com/product_info.php/products_id/2969
(Länken visar på en auktion som säljer den faktiska dräkten Mark Wahlberg bar under inspelningen)
Sorry om jag gick alltför offtopic.
terrang.se (gamla militaryshop) har massa standardhuvor annars. Lätt att få tag på.
Litecore
2007-09-19, 01:40
Vet inte vilken scen du menar. Tänker du på den jag nämnde, när han ligger snökamouflerad så är det en sådan här: http://www.extremeoutfitters.us/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=304
Lite närmare bestämt så var det den här: http://www.premiereprops.com/product_info.php/products_id/2969
(Länken visar på en auktion som säljer den faktiska dräkten Mark Wahlberg bar under inspelningen)
Sorry om jag gick alltför offtopic.
terrang.se (gamla militaryshop) har massa standardhuvor annars. Lätt att få tag på.
precis den scenen jag tänker på, och just en sån balaclava vore så jävla nice !
var in på terrang.se men det fanns bara icke- eller halvsyntetvarianter där och på
i stort sett alla webshops som jag hittat efter lite googlande har inget alls i ren syntet..
får väl bli att beställa från andra sidan pölen eller nånstans i europa kanske :]
tntballe
2007-09-19, 03:13
the invisible
http://imdb.com/title/tt0435670/
7/10
börja som jag trodde, sen kom lite oväntade händelser(vilket alltid är uppskattat).
bra skådis i huvudrollen.
har inte sett den svenska versionen
sa jag superbad?
sjukt rolig
roligaste filmen sen borat :thumbup:
precis den scenen jag tänker på, och just en sån balaclava vore så jävla nice !
var in på terrang.se men det fanns bara icke- eller halvsyntetvarianter där och på
i stort sett alla webshops som jag hittat efter lite googlande har inget alls i ren syntet..
får väl bli att beställa från andra sidan pölen eller nånstans i europa kanske :]
Woolpower verkade ha några olika modeller också.
http://www.woolpower.se/se/asp/produkter_4_9654.asp
King Grub
2007-09-19, 13:40
Superman: Doomsday.
http://www.imdb.com/title/tt0934706/
:hbang:
King Grub
2007-09-22, 11:27
War, med Jason Statham och Jet Li.
http://www.imdb.com/title/tt0499556/
Mycket bra!
War, med Jason Statham och Jet Li.
http://www.imdb.com/title/tt0499556/
Mycket bra!
User Commet från imdb:
Reasons to see WAR
WAR kicks ass, and you should see it a lot of times, for these reasons:
- Jason Statham yelling at people, and then kicking ass. In other words, being himself.
- Jet Li killing a guy by kicking him in the face....and that's not his best kill.
- Random girls getting nude for no reason.
- Ninjas. Just when you think this movie couldn't rock any harder, they put Ninjas in the movie.
- A twist ending that would make M. Night Shawhocares *beep* himself.
- A car chase every 10 minutes. There's even one with motorcycles.
- Violence. Lots of it. Guns, blades, blood, kungfu, decapitations, the bases are covered.
-Jet Li and Jason Statham fighting each other. It's as epic as you might think.
So, in conclusion, if you, 1. Like things that are awesome. 2. Have a pair of testicles. 3. Need to see a movie that rocks for a change. 4. Are a human being.
...than WAR is for you.
Måste jag fan se alltså:D
Muskelbyggaren
2007-09-22, 12:01
A Dog's Breakfast (http://imdb.com/title/tt0796314/), rätt rolig i efterhand, faktiskt. :)
piraten99
2007-09-22, 12:35
beck- advokaten. var helt ok som beck brukar va.
-liftarens guide to the galaxy. dålig, såg bara halva sen tröttna jag och stängde av.
28 weeks later. Den var betydligt bättre än jag trodde. :)
Skywalker
2007-09-22, 13:01
Den innersta kretsen. Skrot film
tntballe
2007-09-22, 13:52
the reaping
helt ok rysare
http://www.imdb.com/title/tt0444682/
piraten99
2007-09-22, 14:14
Den innersta kretsen. Skrot film
håller med..robert de niro en gång i tiden så bra...nu är han sämst. hårt att säga men någon måste säga det
panzerpig
2007-09-22, 16:09
den innersta kretsen tyckte jag var riktigt riktigt bra, att inte damon blev oscarsnominerad för den?
såg "this is England" igår, den var också väldigt bra
JusupWilkosz
2007-09-22, 19:01
Jusup avgudar den senaste filmen som setts..
Det koreanska filmen Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring http://www.imdb.com/title/tt0374546/
Superbad var riktigt rolig
Lookout - bra film!
Handcuff
2007-09-22, 19:41
Knocked up (http://www.imdb.com/title/tt0478311/)
Den var ganska kul. 6/10 (ny skala!!)
You, me and dupree (http://www.imdb.com/title/tt0463034/)
Sådär 5/10
Outlaw (http://www.imdb.com/title/tt0758771/)
Rätt kass 3/10
Såg "trångt i kistan", brittisk dråplig humor som handlar om en begravning.
Inte direkt någon intelligenshöjande film om man säger så men rolig var den.
Handcuff
2007-09-22, 21:15
Ghostrider (http://www.imdb.com/title/tt0259324/)
Haha..seriöst 3/10
1408. Hyfsat spooky. 6/10
Kocken med Kjell Bergkvist och han som spelar Pierre i Ondskan. Riktigt bra film! 5/5!
Såg för övrigt När lammen tystnar för fjärde gången härom dagen. Jag ÄLSKAR Hannibal Lector.
Muskelbyggaren
2007-09-22, 22:49
You Kill Me (http://imdb.com/title/tt0796375/). Den var riktigt, riktigt bra, precis i min smak. Förgyllde hela dagen!
Superman: Doomsday.
http://www.imdb.com/title/tt0934706/
:hbang:
Jag fick tamejfan tårar.. av en tecknad film! Tips på hur jag ökar min testoproduktion? *cry*
1408. Var riktigt kass! 1/5 i betyg av mig.
Skywalker
2007-09-22, 23:09
Bourne ultimatum. Helt ok film men dom andra var mycket bättre. Vissa scener var så jävla stimmiga.
Absinteh
2007-09-22, 23:11
28weeks later. Helt klart sevärd.
Arf Pingvin
2007-09-22, 23:16
The Host - Koreans Godzillafilm. Jättemärklig. Inte direkt bra men lite intressant för att den är så udda.
panzerpig
2007-09-22, 23:20
såg superbad ikväll, den var rätt rolig, lättsam undehållning 3.5/5 :)
"Feast"
Lågbudgets skräck komedi, ingen oscarsvinnare direkt, kan inte rekomendera denna. 1/5
The Host - Koreans Godzillafilm. Jättemärklig. Inte direkt bra men lite intressant för att den är så udda.
Såg också den för en 2 veckor sen, jag gillade den.
Oscarsnominerade Murderball (http://www.imdb.com/title/tt0436613/awards). Bra men inte fullt så bra som jag hade hoppats
Big Fish (http://www.imdb.com/title/tt0319061/) - Underbar film! Med på IMDBs topplista över de bästa filmerna någonsin.
Om den här världen går sönder så borde det vara Tim Burton som bygger den nya
EDIT: Trivia - Banjospelaren som sitter på verandan i filmen är samma skådespelare som spelade Banjospelaren i Deliverance.:)
Slartibartfast
2007-09-23, 17:05
The Condemned.
Perfekt film för en slö söndag! Austin är cool som fan.
Handcuff
2007-09-23, 17:56
The Bourne ultimatum (http://www.imdb.com/title/tt0440963/)
Tror jag blev lite besviken. 5/10
MojjMojj
2007-09-23, 17:58
Jag fick tamejfan tårar.. av en tecknad film! Tips på hur jag ökar min testoproduktion? *cry*
Ur not alone...*whistle*
Litecore
2007-09-25, 02:12
Lords of Dogtown
riktigt bra film om man gillar skateboard eller bara är intresserad av dess historia..
har du hörn nån säga "ZOMG! värsta fett med bra film, yo" så stämmer nog allt faktiskt :P
The Condemned.
Håller med.
Filmen var riktigt bra (om man nu gillar sånna filmer) och Austin var riktigt grym :hbang:
eandersson
2007-09-25, 06:03
Reign over me (http://akas.imdb.com/title/tt0490204/)
Grymt bra film. Var ett tag sedan man fick sina ögon vätskefyllda. Adam Sandler är stark! Cheadle är inte dålig han heller.
Lasse Kongo
2007-09-25, 10:29
The Condemned.
Ja den var fan riktigt bra.
Scratch89
2007-09-25, 10:33
The Bourne Ultimatum. Jag tyckte om den skarpt, tycker om alla Bournefilmer. Det är väl en av de få roller som Damon faktiskt gör bra.
Lords of Dogtown
riktigt bra film om man gillar skateboard eller bara är intresserad av dess historia..
har du hörn nån säga "ZOMG! värsta fett med bra film, yo" så stämmer nog allt faktiskt :P
Jag är inte ett dugg intresserad av skate, men uppskattade den som fasiken ändå :thumbup:
Lords of Dogtown
Riktigt bra film:thumbup:
The Bourne Ultimatum. Jag tyckte om den skarpt, tycker om alla Bournefilmer. Det är väl en av de få roller som Damon faktiskt gör bra.
+1
Såg även Zodiac för ett tag sen, bra film
Litecore
2007-09-26, 18:07
Jag är inte ett dugg intresserad av skate, men uppskattade den som fasiken ändå :thumbup:
Riktigt bra film:thumbup:
kul att höra grabbar, ni har bra filmsmak! :thumbup:
+1
Såg även Zodiac för ett tag sen, bra film
Tyckte också om Bournefilmen. Tyckte den var smart.
...i kontrast till Die Hard 4, som förvisso var välgjord, men som ibland bara kändes FÖR mycket.
Jackie Dee
2007-09-27, 17:37
Transformers
Riktigt skön film.
Lite gåshud första gången man ser optimus prime, han har man lekt en hel del med i barndomen.
Jackie Dee
2007-09-27, 17:44
Han är bra i allt han gör.
Han är bra i allt han gör.
Team America?
thatkrillesshow
2007-09-27, 18:54
Såg annapolis och legionarre idag*popcorn*
Good shit!
schabo-labo
2007-09-27, 18:55
2 dagar i Paris. Den var bra.
mystic[-_-]
2007-09-27, 19:02
Chuck and Larry
Helt ok!
Tricklev
2007-09-27, 19:40
Big Fish (http://www.imdb.com/title/tt0319061/) - Underbar film! Med på IMDBs topplista över de bästa filmerna någonsin.
Om den här världen går sönder så borde det vara Tim Burton som bygger den nya
EDIT: Trivia - Banjospelaren som sitter på verandan i filmen är samma skådespelare som spelade Banjospelaren i Deliverance.:)
Den filmen är verkligen galet bra, tveklöst en av dom bättre som kommits dom senaste 10åren.
Jackie Dee
2007-09-28, 10:35
Team America?
Faktiskt inte sett den.
rosisbägen
2007-09-28, 10:48
Faktiskt inte sett den.
EPIC FAIL
Slartibartfast
2007-09-28, 11:22
Den filmen är verkligen galet bra, tveklöst en av dom bättre som kommits dom senaste 10åren.
Jag tyckte den var riktigt tråkig. Och jag gillar Burtons filmer.
Tricklev
2007-09-28, 18:20
Jag tyckte den var riktigt tråkig. Och jag gillar Burtons filmer.
Mjo, just den filmen kan jag verkligen förstå att folk inte gillar dock, handlar om smak helt enkelt.
(Jepp, detta var en smygbump, har inget o göra denna helgen, så mer råd!)
King Grub
2007-09-30, 13:52
Planet Terror.
http://www.imdb.com/title/tt1077258/
Såååå dålig... på ett underbart sätt.
The Prodigy
Det blir roligare om du skriver ett litet omdöme eller liknande :)
Såg också Planet Terror nyss. Många gånger bättre än Death Proof.
Machete skulle kunna bli en underbar film det också :D
Arf Pingvin
2007-09-30, 14:16
Såååå dålig...
Det där kan jag skriva under på.
King Grub
2007-09-30, 14:18
Det där kan jag skriva under på.
Men på ett underbart sätt, som sagt. Bra, alltså. Perfekt exploitation-hyllning, och som tidigare nämnt, mycket mycket bättre än Death Proof, som jag blev rejält besviken på (tråkiga, eviga dialoger, som var förvånansvärt intetsägande för att vara Tarantino).
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.