Visa fullständig version : Senast sedda film (Inga spoilers!)
MojjMojj
2016-07-19, 10:06
Hardcore Henry - 7/10.
Gillade den. Hade förväntningar att det skulle vara ren action. Gillade humorn och att filmen inte försökte vara något annat än vad den var. :)
Scratch89
2016-07-19, 10:57
There Will be Blood är en karaktärsstudie, och är man inte beredd på ett drama som gärna tar sin tid är den säkert förvirrande och långtråkig. Jag själv tycker den är helt fantastisk, och inte minst tragisk. Som åskådare får jag ägna hjärnkapacitet åt att tolka händelser och tillämpa känslor. Sen kan det möjligtvis vara Daniel-Day:s bästa roll.
Man kan tycka att den är långtråkig även fast man gillar karaktärsstudier. Den gav mig ingenting. Nu har jag dock inte sett den sedan den kom ut, i princip, så mitt minne är inte det bästa, men jag tyckte att den var grymt överskattad.
There Will be Blood är en karaktärsstudie, och är man inte beredd på ett drama som gärna tar sin tid är den säkert förvirrande och långtråkig. Jag själv tycker den är helt fantastisk, och inte minst tragisk. Som åskådare får jag ägna hjärnkapacitet åt att tolka händelser och tillämpa känslor. Sen kan det möjligtvis vara Daniel-Day:s bästa roll.
Jag såg om den för nån månad sen, 8/10 för mig. de atmosfären, tempot, fotot, hans rollprestation (och Danos med för den delen, iom att han fick ta över rollen med extremt kort notis. Han skulle ju bara spela den första brodern som säljer infot. Orginalskådisen hopppade av under produktionen)
Jag satt på helspänn under hela tiden, alltså jag fysiskt spände kroppen. Fantastisk film helt enkelt.
Samma med 2001, där sitter jag också på helspänn. Finns många likheter mellan de filmerna.
Andra filmer jag är så i är Southern Comfort och Deliverance. Väldigt bra filmer.
shut teh face
2016-07-19, 15:22
There will be blood är verkligen min typ av film. Sett tre ggr!
Tipsa gärna om liknande filmee
No Country for Old Men må vara annorlunda, men även den är fantastisk.
There will be blood är verkligen min typ av film. Sett tre ggr!
Tipsa gärna om liknande filmee
hmm, svårt men jag tipsar om
The Proposition. 8/10 stark cast ,ray winstone, guy pierce, john hurt och fantastiskt soundtrack av nick cave.
http://www.imdb.com/title/tt0421238/?ref_=nv_sr_1
G7V-CW_SUos
Nordenator
2016-07-21, 01:33
Hardcore Henry (http://www.imdb.com/title/tt3072482/) var jävligt härlig. Första gången jag såg Shoot 'Em Up (http://www.imdb.com/title/tt0465602/) satt jag bara och garvade över hur löjlig och actionpackad den var. Tar man det till nivån att döda någon med morötter så inser man vilken typ av film det rör sig om. Hardcore Henry var till och med snäppet mer toklöjlig. Jag gillart. Skådespelarinsatser, story och allting liknande är givetvis sekundärt. Ser man den här filmen med förväntningar på sådant ser man fel film. Få komedier kan få mig att verkligen skratta, men den här filmen lyckades med det. Det är nästan lite som att spela DOOM fast i filmformat och aningen mindre satanism. Många lär hata den. Folk på IMDb spyr galla över den. Jag bryr mig inte om det. Förväntar man sig Sjunde Inseglet från Hardcore Henry kan man hålla sig till förstnämnda.
7/10.
skattefusk
2016-07-21, 02:18
The Gift gick nyss på cmore, lite halvcreepy sådär. Inget läskigt utan åt det skumma hållet.
Scratch89
2016-07-21, 08:08
Hardcore Henry (http://www.imdb.com/title/tt3072482/) var jävligt härlig. Första gången jag såg Shoot 'Em Up (http://www.imdb.com/title/tt0465602/) satt jag bara och garvade över hur löjlig och actionpackad den var. Tar man det till nivån att döda någon med morötter så inser man vilken typ av film det rör sig om. Hardcore Henry var till och med snäppet mer toklöjlig. Jag gillart. Skådespelarinsatser, story och allting liknande är givetvis sekundärt. Ser man den här filmen med förväntningar på sådant ser man fel film. Få komedier kan få mig att verkligen skratta, men den här filmen lyckades med det. Det är nästan lite som att spela DOOM fast i filmformat och aningen mindre satanism. Många lär hata den. Folk på IMDb spyr galla över den. Jag bryr mig inte om det. Förväntar man sig Sjunde Inseglet från Hardcore Henry kan man hålla sig till förstnämnda.
7/10.
Jag såg den också och håller med i allt du skriver. Den var helt perfekt i sammanhanget. :)
Southern Comfort
Ooh! Såg den 2003 eller så, skum rulle tyckte jag då men har velat se den sen dess, har dock inte fått tag i den. Förrän nu! Dis gon b gewd...
PureWhey
2016-07-21, 10:30
Finns det någon bra zombierulle man kanske har missat?
Grimsby - 9/10 har inte skrattat så mycket sen Dum Dummare kom ut.
Håller med att den var bra :D förväntade mig inte så mycket och blev lite överaskad att den var rolig och bra! :D
Såg den med en kompis med lika barnslig humor som jag själv har.. vi var döende av skratt båda två :D
Skrattade inte en gång typ fören ~33 minuter in i filmen (beroende på nedladdad version) när han blev skjuten i pungen med en pil haha. Höll på att dö där.
Fast just det. Vid ~16 minuter in när de sitter i bilen också och han vevar ner rutan rofl.
Resten av filmen dog jag av skratt till och från haha. Skrattar t.o.m nu när jag skriver och tänker på filmen. Ska se den igen ikväll.xP
Typ ny favoritkomedifilm för mig. Gillar Borat-filmerna, Zohan och dum dummare. :P Säkert mer, kollar inte så ofta på komediFILMER utan föredrar hellre serier isåfall (komediserier alltså).
F.ö hade Grimsbyfilmen riktigt bra barnskådisar? :o
Det fulaste på hela filmen:
(31:00) När den där specialstyrkan kommer och Nobby intalar sin fotbollshuligansliga att de är Manchester United-fans. Hahaha så jävla fult (att de är så pass efterblivna, enligt manus, att de går på det hahaha).
Nostalghia
Mer Tarkovsky! Tveklöst den sämsta av hans filmer i mina ögon. Trots det bättre än åtminstone 90% av allt annat som gjorts. Huvudpersonen har lämnat Sovjet och befinner sig i Italien där han stöter på Erland Josephsson som spelar en galen italienare, men huvudpersonen kan inte låta bli att dras till de sanningar som finns i galningens obskyra uttalanden. I en virvel av detta, saknad till sitt hemland och ett gäng konstiga drömmar så smulas hans förhållande till verkligheten sönder. Som alltid riktigt väl filmad, bra men utmanande skådespeleri och fantastiskt välskrivet. Filmformen är som alltid i en klass helt för sig själv. Tarkovsky lyckas även i sin sämsta film skapa något utav ett Mt Everest att analysera och även om jag aldrig lyckas ta mig hela vägen upp så vore det att förneka en objektiv sanning att inte erkänna bergets storhet bara för det. Det är störst i världen, det är bara så det är.
The Neon Demon
Winding Refn är nog en av de regissörer som i min mening gör de bästa filmerna den här sidan millenieskiftet. Bronson, Valhalla Rising, Drive. De två första är mästerverk och den tredje är en riktigt stabil hollywooddebut. Efter Only God Forgives var jag riktigt orolig eftersom den filmen var en riktig hög av dynga som jag inte kunde uppskatta på något plan trots idogt försökande. Efter en halvtimme i biografen så satt jag tårögd i chock över hur fruktansvärt jävla bra det var! Så snygg, så välskriven, Refn back on the top of his game. En av årets bästa filmer, helt klart. Den skrev en lite på näsan ganska ofta gällande vad som försökte sägas med händelseutvecklingen, men det är väl typ den enda bristen. Klart sevärd!
unsuspected
2016-07-24, 18:50
Nostalghia
Mer Tarkovsky! Tveklöst den sämsta av hans filmer i mina ögon. Trots det bättre än åtminstone 90% av allt annat som gjorts. Huvudpersonen har lämnat Sovjet och befinner sig i Italien där han stöter på Erland Josephsson som spelar en galen italienare, men huvudpersonen kan inte låta bli att dras till de sanningar som finns i galningens obskyra uttalanden. I en virvel av detta, saknad till sitt hemland och ett gäng konstiga drömmar så smulas hans förhållande till verkligheten sönder. Som alltid riktigt väl filmad, bra men utmanande skådespeleri och fantastiskt välskrivet. Filmformen är som alltid i en klass helt för sig själv. Tarkovsky lyckas även i sin sämsta film skapa något utav ett Mt Everest att analysera och även om jag aldrig lyckas ta mig hela vägen upp så vore det att förneka en objektiv sanning att inte erkänna bergets storhet bara för det. Det är störst i världen, det är bara så det är.
The Neon Demon
Winding Refn är nog en av de regissörer som i min mening gör de bästa filmerna den här sidan millenieskiftet. Bronson, Valhalla Rising, Drive. De två första är mästerverk och den tredje är en riktigt stabil hollywooddebut. Efter Only God Forgives var jag riktigt orolig eftersom den filmen var en riktig hög av dynga som jag inte kunde uppskatta på något plan trots idogt försökande. Efter en halvtimme i biografen så satt jag tårögd i chock över hur fruktansvärt jävla bra det var! Så snygg, så välskriven, Refn back on the top of his game. En av årets bästa filmer, helt klart. Den skrev en lite på näsan ganska ofta gällande vad som försökte sägas med händelseutvecklingen, men det är väl typ den enda bristen. Klart sevärd!
Glöm inte Pusher! :)
transformers dark of the moon
3/10
tog 3 omgångar att komma igenom filmen. Så urbota usel och tjejen i huvudrollen är lika karismatisk som en påse luft.
The_RobRoy
2016-07-24, 20:47
Såg Star Trek på IMAX igår, 6/10 - höll inte riktigt för mig, men är inte heller någon fanboy
unsuspected
2016-07-24, 21:09
transformers dark of the moon
3/10
tog 3 omgångar att komma igenom filmen. Så urbota usel och tjejen i huvudrollen är lika karismatisk som en påse luft.
Så går det när man byter ut Megan Fox mot en påse luft :)
Såg Star Trek på IMAX igår, 6/10 - höll inte riktigt för mig, men är inte heller någon fanboy
dina tankar om de första två?
lördagsgrogg
2016-07-25, 02:51
http://www.imdb.com/title/tt2192016/
Fantastisk film om NZ, Maoris, psykisk sjukdom, gäng, våld och shack.
Passade mig som handen i handsken 10/10.
Hade Jake Heke dykt upp på ett hörn också så hade den fått 12/10.
Based on a true story och lyckas helt fantastiskt bra med att inte bli översentimental.
Glöm inte Pusher! :)
Sjukt bra filmer, men inte något som någon annan inte hade kunnat göra. Auteurstämpeln kom med Brorson i mina ögon :)
galtasar
2016-07-25, 04:58
Eddie The Eagle
Riktigt överraskad, för att summera med ett ord så säger jag att den är charmig.
7/10
Monster Hunt
Lite annorlunda än vad man kan tänka sig att en amerikansk motsvarighet skulle varit. Annorlunda på ett bra sätt dock.
Riktigt känslosam på ett par ställen, inget för yngre barn.
7/10
Så går det när man byter ut Megan Fox mot en påse luft :)Inte för att det gjorde någon skillnad när det kommer till hur bra filmerna är. Alla är fullständigt värdeK.
Tapatalk.
Inte för att det gjorde någon skillnad när det kommer till hur bra filmerna är. Alla är fullständigt värdeK.
Tapatalk.
Nja, den första är ändå på något plan sebar. Korkad, skär i ögon och öron samt proppfylld av dåligt manus och skådespeleri med en klippning från helvetet, men den är stundvis smårolig. Resten är helt klart bajs, med 4an som bajskonungen från underjorden.
Blåvitt, Har du sett withnail and I? jag tror du skulle uppskatta den.
The_RobRoy
2016-07-25, 13:49
dina tankar om de första två?
Något bättre än denna
Något bättre än denna
Ok, cool. Jag såg de två första på bio utan att ha sett trailers eller läst synopsis, och det var två av mina trevligaste bioupplevelser så det får nog bli denna med.
Hur var imaxupplevelsen?
The_RobRoy
2016-07-25, 14:54
Ok, cool. Jag såg de två första på bio utan att ha sett trailers eller läst synopsis, och det var två av mina trevligaste bioupplevelser så det får nog bli denna med.
Hur var imaxupplevelsen?
IMAX är ju dyrt, 200 spänn för en film liksom, men nu var ljudet fixat igen (strulade under Warcraft filmen) och jag tycker det är en fantastisk bio-upplevelse med så stor duk, kristallklar bild och riktigt mäktigt ljud. Rad 7-8 är bäst om man vill maxa dukstorleken.
Blåvitt, Har du sett withnail and I? jag tror du skulle uppskatta den.
Du är inte den första som rekommenderar den, ska kolla in :)
Nja, den första är ändå på något plan sebar. Korkad, skär i ögon och öron samt proppfylld av dåligt manus och skådespeleri med en klippning från helvetet, men den är stundvis smårolig. Resten är helt klart bajs, med 4an som bajskonungen från underjorden.
Shia och den där blondinen kunde inte låtsas att kemin fanns om så hela mänskligheten stod på spel irl.
Batman v Superman (2016) 2/10
Innehållslös, urusel och till och med sämre än förväntat. Riktiga bottennapp är Batmans träningsmontage, den konstruerade fejden mellan batman och stålmannen som inte håller sig inom någon strimma logik, fightingscenerna som känns plastiga och animerade. Tråkigt med Zack Snyder att han inte lärt sig något av Nolan. Den här filmen är en riktigt rörig hög med dynga. Sämre än Avengers.
Ordet (1954)
Fascinerande att se en så tidig film med en sådan rytm i klippning och tagningar. Ganska skojig att titta på, men framförallt är det det tidiga men jävligt skickliga hantverket som gör den här filmen till något riktigt sevärt.
The Witch (2015)
Huuuu så otäck. Häftiga anti-jumpscares och en kompetent regissör som vet precis vad det är i "häxan i skogen" konceptet som är så skrämmande. Det kommer ut kanske två skräckfilmer per år som är bra utöver sin otäckhet och det här är en av dom.
The Lords of Salem (2012)
Om The Witch är obehaglig så är den här äcklig. Rob Zombie goes arthouse. Sevärd.
Häxan: Witchcraft through the ages (1922)
Ganska cool tidig dokumentär blandat med iscensättningar av gamla berättelser om häxor. Go stämning men väldigt tråkig.
Vampyr (1932)
Sedd med Year of No Lights soundtrack. Riktigt bra!
8EplnGPLPCs
Dazed and Confused (1993)
Tidig Richard Linklater så mycket snack och lite verkstad. Linklaters filmer brukar jag alltid älska eller avsky men den här slog någonstans mittemellan. Kul att kolla på men ingenting jag känner att jag bär med mig.
Green Room (2016)
Punkband hamnar i trubbel på ett nazist-ställe som de spelar på. Saulnier gjorde förra årets Blue Ruin som var en höjdpunkt för mig och jag blev inte besviken av den här. Yelchin gör en av sina sista roller väldigt bra, liksom resten av casten. Riktigt brutal och sjukt otäck, mådde illa genom flera delar av den.
Reflecting Skin (1990)
Superkonstig visuellt ambitiös rulle som utspelar sig i ett amerikanskt jordbrukssamhälle. Tror jag gillade den, ligger kvar och drar i hjärnan lite efteråt.
Bone Tomahawk (2015)
WHAT. THE. FUCK. Ursinnig primalgore när den är som bäst.
lördagsgrogg
2016-07-28, 16:11
Batman v Superman (2016) 2/10
Innehållslös, urusel och till och med sämre än förväntat. Riktiga bottennapp är Batmans träningsmontage, den konstruerade fejden mellan batman och stålmannen som inte håller sig inom någon strimma logik, fightingscenerna som känns plastiga och animerade. Tråkigt med Zack Snyder att han inte lärt sig något av Nolan. Den här filmen är en riktigt rörig hög med dynga. Sämre än Avengers.
Kunde inte hålla med mer. Jag tror att en blind och döv kunde ha editerad den och fått till en bättre storyline.
Var tvungen att läsa om The Dark Knight tre gånger i streck för att få bort den sura smaken ur huvudet.
Steve Jobs - 6/10
Välgjord film som tar ett lite nytt grepp om historien. Sevärd film men inte så mycket mer.
Criminal - 3/10
Ren dynga rakt igenom.
Into the Wild - 8/10
Riktigt bra film som lyckas fånga en härlig känsla.
Keanu - 4/10
Jag skrattade ungefär 2,5 gånger genom filmen.
The Nice Guys - 7/10
Bästa komedin på länge. Russel Crowe och Ryan Gossling gör ett mycket bra jobb.
Warcraft - 6/10
Överraskande bra. Jag menar överraskande som i att det är hyfsat hjärndöd action, men den lyckades ändå vara underhållande. Väldigt snyggt gjord dessutom.
The Brothers Grimsby - 5/10
Den lyckas vara rolig på sina ställen men det är det svagaste Sasha Baron Cohen gjort hittils.
Scratch89
2016-07-28, 23:51
Bone Tomahawk (2015)
WHAT. THE. FUCK. Ursinnig primalgore när den är som bäst.
Haha! Jag sa ju det. :D
Någon som sett Jason Bourne? Premiär i Norge ikväll där jag är och jag har en ledigt. Torde vara 2 timmar bra action.
http://www.imdb.com/title/tt4196776/
vicarious
2016-07-29, 13:38
Någon som sett Jason Bourne? Premiär i Norge ikväll där jag är och jag har en ledigt. Torde vara 2 timmar bra action.
http://www.imdb.com/title/tt4196776/
Den har inte fått så jättebra recensioner.
Haha! Jag sa ju det. :D
Jao, men detta var ändå mil förbi förväntningarna jag hade
Scratch89
2016-07-29, 18:05
Söker tips på film för helgen när min far är på besök. Det får gärna vara action, pang pang, underhållningsvåld, coola repliker och gärna någon häftig era. The Nice Guys är på väg ner (om kvaliteten håller), men om någon vet något annat får ni gärna tipsa om det. Behöver inte vara nytt men gärna!
Scratch89
2016-07-29, 18:18
EDIT: Gärna något som man kan hitta svensk text till, gubben är inte så bra på engelska.
Kingsman kanske kan vara något?
The Nice Guys finns i helt okej kvalité (iTunes-version) men du får se upp så du inte drar ned den censurerade versionen.
Scratch89
2016-07-29, 19:03
Kingsman kanske kan vara något?
The Nice Guys finns i helt okej kvalité (iTunes-version) men du får se upp så du inte drar ned den censurerade versionen.
Ah, Kingsman är ju grym! Ska se om jag hittar den med svensk text.
Nya Jason Bourne.... Lite besviken, var väldigt lik alla andra filmerna men sämre. Tycker slagsmål och biljakter var sämre än tidigare. Och filmen kändes lite stressad, tycker han aldrig fick en lugn stund på något sätt.
Söker tips på film för helgen när min far är på besök. Det får gärna vara action, pang pang, underhållningsvåld, coola repliker och gärna någon häftig era. The Nice Guys är på väg ner (om kvaliteten håller), men om någon vet något annat får ni gärna tipsa om det. Behöver inte vara nytt men gärna!
Denna är riktigt bra om du vill ha allt det där i en cool era(1960-talet i London)
http://www.imdb.com/title/tt3569230/?ref_=nm_flmg_act_6
Annars så har du The Equalizer, The Mechanic, uhm... kommer inte på fler just nu
Iron Giant 8.5/10
Såg om den då det vara 15 år sen sist och grät som ett barn. Dem feels. Se den, ett mästerverk från Brad Bird
Iron Giant 8.5/10
Såg om den då det vara 15 år sen sist och grät som ett barn. Dem feels. Se den, ett mästerverk från Brad Bird
En av mina favoritfilmer :)
HerrLuta
2016-07-31, 08:54
McFarland 7/10
Man ska vara medveten om att jag är en sucker för sportfilmer, men tyckte att denna var tillräckligt bra för att titta på rakt igenom (ofta kollar jag film och gör mycket annat).
http://www.imdb.com/title/tt2097298/
shut teh face
2016-07-31, 09:19
Black Mass 6/10
Var okej men inget som direkt engagerade mig, hyfsade insatser från alla skådespelare men kändes lite långtråkig ibland
McFarland 7/10
Man ska vara medveten om att jag är en sucker för sportfilmer, men tyckte att denna var tillräckligt bra för att titta på rakt igenom (ofta kollar jag film och gör mycket annat).
http://www.imdb.com/title/tt2097298/
Hmm,hHur menar du? Om du är en "sucker" för sportfilmer så älskar du ju sportfilmer, det är det som att vara en sucker för något betyder.
Brofessorn
2016-07-31, 19:46
Black Mass var riktigt bra. Visserligen var den två timmar lång, men jag gillar långa gangsterfilmer om de är välproducerade.
HerrLuta
2016-07-31, 22:07
Hmm,hHur menar du? Om du är en "sucker" för sportfilmer så älskar du ju sportfilmer, det är det som att vara en sucker för något betyder.
Ja, med det sagt så kanske mitt betyg är högre än vad andras hade varit. Förstår att det blev knepigt med min andra kommentar, men jag menade att en tendens för mig när jag ändå ser bra film hemma (inte på bio) är att samtidigt pilla med mobilen eller liknande.
Ja, med det sagt så kanske mitt betyg är högre än vad andras hade varit. Förstår att det blev knepigt med min andra kommentar, men jag menade att en tendens för mig när jag ändå ser bra film hemma (inte på bio) är att samtidigt pilla med mobilen eller liknande.
Sluta med det! Hur ska du någonsin kunna uppskatta en film på riktigt?
Iron Giant 8.5/10
Tecknat som tecknat ska vara!
Senaste nya filmen jag såg, för några veckor sedan, var en actionrulle med Statham.
Troligen den bästa jag sett med honom.
Helt ok action, mycket underhållande, bättre klass än många liknande rullar.
http://www.imdb.com/title/tt2312718/
Nordenator
2016-07-31, 22:41
Stalker (1979) (http://www.imdb.com/title/tt0079944/). Ytterst jävla märklig film. Precis sett klart den och har kanske inte hunnit smälta den än. Jag har inget problem med dialogerna, de långsamma scenerna och liknande. Jag tyckte att den var rätt spännande rakt igenom. Men den är som sagt ytterst jävla märklig. Riktigt snygg bitvis. Men ytterst jävla otroligt märklig. Skulle troligtvis inte rekommendera den till någon, men jag ångrar inte att jag sett den. Jag ger den ?/10 och röstar på IMDb mest för att få bort den från listan.
How to be single (2016) 5,5/10
En film där man får följa fyra kvinnor som av olika anledningar och på olika sätt hanterar att vara singlar.
vi kör en liten pros/cons med den här filmen..
Pros:
*En hel del skratt och rättså raunchy humor som jag gillar
*Man blir engagerad i samtliga personers situation (möjligtvis att en av tjejerna kommer lite i skymundan)
Cons:
*Filmen bygger på tröttsamma stereotyper (ex måste såklart den tjocka tjejen vara lite oblyg och galen och småstadstjejen vara oskuldsfull och naiv)
*Många repliker känns som man hört dom 100 ggr förut
Det var dessutom omöjligt att se Anders Holm (känd från workaholics) som en douchig ladies man!
Det positiva med filmen övervägde det negativa iaf :)
Stalker (1979) (http://www.imdb.com/title/tt0079944/). Ytterst jävla märklig film. Precis sett klart den och har kanske inte hunnit smälta den än. Jag har inget problem med dialogerna, de långsamma scenerna och liknande. Jag tyckte att den var rätt spännande rakt igenom. Men den är som sagt ytterst jävla märklig. Riktigt snygg bitvis. Men ytterst jävla otroligt märklig. Skulle troligtvis inte rekommendera den till någon, men jag ångrar inte att jag sett den. Jag ger den ?/10 och röstar på IMDb mest för att få bort den från listan.
Typ tummen up!
Sluta med det! Hur ska du någonsin kunna uppskatta en film på riktigt?Äh, film är ju till för att underhålla. Blir man inte tillräckligt underhållen för att låta mobilen vara är inte filmen nog bra grejer. Hur lite/mycket man använt mobilen, om något alls, är en utmärkt indikation på hur bra filmen är.
Dock ska man ju ge fan i den till en början så man åtminstone ha en bra chans att komma in i filmen. Är jag nog rastlös för att efter 30 minuter ta fram mobilen är det inget mästerverk jag går miste om när jag kollar ner på telefonen då och då.
Tapatalk.
Börjar semestern med att se årets två kanske sämsta filmer.
Allegiant. http://www.imdb.com/title/tt3410834/?ref_=rvi_tt
Första filmen var dålig men gick ändå att genomlida. Andra filmen var sämre på alla sätt. Jag får väl egentligen skylla mig själv som ens startade film nr 3 i serien men trots att jag gick in med så låga förväntningar man kan ha på en film blev jag ändå ordentligt besviken. Allt från skådespeleriet till manus är ren och skär dynga. Ta det sämsta från The Hunger Games och Maze Runner, blanda ihop det ordentligt, och häll ett lager skit över det så får du Allegiant. Bör bara ses om du är under 12 år, inte besitter något kritiskt tänkande och aldrig tidigare sett en annan film förut så att du har något att jämföra med.
The Huntsman: Winter's War - http://www.imdb.com/title/tt2381991/?ref_=rvi_tt
Den här såg jag inte ens färdigt. Jag har inget emot sagofilmer men det här var bara löjligt och så långt från trovärdigt att det var dumt. Trams.
MackeJuve
2016-08-01, 14:03
Conjuring 2
På bio. Bra för att vara skräckfilm, möjligen en av de bättre som jag har sett. Skrek till högt tre gånger, motsvarande siffra var ett under Annabelle(som även den sågs på bio).
7/10
Pallar man gå och se Lights Out? Den såg verkligen sjukt vidrig ut på trailern.
Skickat från min D5503 via Tapatalk
HerrLuta
2016-08-01, 17:46
Äh, film är ju till för att underhålla. Blir man inte tillräckligt underhållen för att låta mobilen vara är inte filmen nog bra grejer. Hur lite/mycket man använt mobilen, om något alls, är en utmärkt indikation på hur bra filmen är.
Dock ska man ju ge fan i den till en början så man åtminstone ha en bra chans att komma in i filmen. Är jag nog rastlös för att efter 30 minuter ta fram mobilen är det inget mästerverk jag går miste om när jag kollar ner på telefonen då och då.
Tapatalk.
+1000 på det här!
Jag resonerar på samma sätt: om den inte är tillräckligt bra åker mobilen lätt fram, detta även då jag sällan vill stänga av efter 30-45 minuter in i filmen. När jag såg filmen Criminal (som sög: 2/10) häromdagen hade jag inga höga förhoppningar innan och som jag trodde märktes det rätt fort. Vips var jag inne och letade här på forumet efter bättre filmtips medan filmen rullade :hbang:
Och tro mig, om en film är riktigt bra så gör jag inget annat än att titta.
Nordenator
2016-08-01, 19:39
Typ tummen up!
Den gav ju någon form av reaktion i alla fall. Jag misslyckades med att inte rekommendera den, för efter jag förklarat att jag tyckte den var skitskum på WhatsApp så såg någon den idag. Känner mig som lite click-bait i filmformat. "You won't believe how weird this movie is!"
Scratch89
2016-08-01, 21:27
Såg om på A History of Violence (2005). http://www.imdb.com/title/tt0399146/
Vilken jäkla tät film. Helt perfekt.
Scratch89
2016-08-01, 21:28
Såg även Grimsby (2016) förra veckan. http://www.imdb.com/title/tt3381008/
Den var precis vad jag förväntade mig så jag kan väl egentligen inte kalla den dålig. Hade jag förväntat mig något sofistikerat hade jag blivit grymt besviken.
Såg även Grimsby (2016) förra veckan. http://www.imdb.com/title/tt3381008/
Den var precis vad jag förväntade mig så jag kan väl egentligen inte kalla den dålig. Hade jag förväntat mig något sofistikerat hade jag blivit grymt besviken.
Grimsby Brothers var ju helt underbar! =)
MackeJuve
2016-08-01, 23:06
Järnjätten
Någon här hade sett den nyligen, så jag fick ett tecknat-sug. Den håller ju faktiskt något så när än idag, som 25-åring, vilket bör vara ett gott betyg. Vissa beslut som anses onda i filmen anser jag dock idag vara ganska så rimliga haha. Vet inte riktigt om jag får diskutera handlingen här utan spoilertags, även om det är en barnfilm från 1999.
7/10
Järnjätten
Någon här hade sett den nyligen, så jag fick ett tecknat-sug. Den håller ju faktiskt något så när än idag, som 25-åring, vilket bör vara ett gott betyg.Jag sag den for tva ar sedan forsta gangen, sa nar jag var 27, och den var anda riktigt bra.
Den gav ju någon form av reaktion i alla fall. Jag misslyckades med att inte rekommendera den, för efter jag förklarat att jag tyckte den var skitskum på WhatsApp så såg någon den idag. Känner mig som lite click-bait i filmformat. "You won't believe how weird this movie is!"
Men vad gav du för betyg på imdb?? *popcorn*
Suicide Squad
Bra action, bra karaktärer. Var längesen Will Smith var så här bra. Dålig skurk och storyn är väl lite tunn. Men underhållande film.
8/10.
PureWhey
2016-08-05, 19:36
Vill ha en nagelbitare, antingen som i thriller eller skräckis. Tips?
(Inget Hollywoodskit pls)
Sheogorath
2016-08-05, 19:50
Enemy
The Witch!
I saw the devil
https://www.youtube.com/watch?v=xwWgp1bqVwE
Kallsone
2016-08-05, 22:00
Enemy
Nå? Jag tyckte den var riktigt bra, vet inte varför. Andra jag tipsat den till har tyckt den var skräp.
Edit: Såg nu att du svarade på ett tidigare inlägg. Men vill ändå gärna höra vad du tyckte om filmen.
Sheogorath
2016-08-05, 22:27
Skitbra! Jag har skrivit mycket om den tidigare i tråden.
Suicide squad. Jag gillade den, är en sucker för superhjälte-filmer dock. 7/10.
Suicide Squad.
Fyfan vilket skräp. Handlingen var skräp, manuset var skräp, många skådespelarinsatser var skräp.
2/10
Suicide Squad var väl helt okej men det fanns en del saker att klaga på. Alla dessa populära låtar som spelades på högvolym i var och varannan scen blev väldigt tjatigt efter ett tag och det kändes som att hela filmen försökte vara coolare än vad den egentligen var.
Jag behöver verkligen se mer av Letos Joker, så jag hoppas han är planerad för nästa solo Batmanrulle.
westleage
2016-08-07, 00:52
Tallulah från Netflix.
Filmen är ungefär en "Juno 2". Ellen Page i huvudrollen och hennes karaktär är lik den i Juno. Skulle kunna vara nästa episod i hennes liv. Allison Janney som i Juno spelar Ellens mamma är här hennes svärmor. Helt okej film!
Scratch89
2016-08-07, 00:56
Suicide Squad (2016). http://www.imdb.com/title/tt1386697/
Vilket skräp. Jag vet inte varför jag envisas med att se alla dessa plastiga superhjältefilmer (i det här fallet så blev jag mer eller mindre medtvingad några vänner som ville se den). Samma copy-paste story som funnits i princip de senaste tio superhjältefilmer jag sett. Jag jämför, tyvärr, alltid alla sådana här filmer med Nolans Batman och det finns ingen film som kommer upp till den nivån.
Alldeles för många karaktärer för att orka bry sig om dem (och, ärligt, flera av dem har ju inte ens några särskilt coola skills, åtminstone inte i filmen). Den enda som faktiskt gör en bra prestation är Margot Robbie som Harley Quinn. Jag är inte helt emot Jared Leto som Jokern heller, faktiskt. Platt manus (och onödigt krånglig) och pinsam dialog. Jag tycker inte heller att populärmusiken som spelades var och varannan minut var särskilt passande. Något positivt var att den, åtminstone ibland, inte tog sig själv på för stort allvar (till skillnad från t.ex Batman vs Superman).
Spara era pengar.
Swedishviking
2016-08-07, 18:29
Kung fu panda 3
Kanonfilm... 10/10
The Lobster. Stark 4/5.
Konstig, långsam, dystopisk, himla bra. Regissören står bakom en annan av mina favoritfilmer Dogtooth.
PureWhey
2016-08-07, 22:28
Tallulah från Netflix.
Filmen är ungefär en "Juno 2". Ellen Page i huvudrollen och hennes karaktär är lik den i Juno. Skulle kunna vara nästa episod i hennes liv. Allison Janney som i Juno spelar Ellens mamma är här hennes svärmor. Helt okej film!
Intres. missat helt.
Kollade om Dallas Buyers Club, jävligt bra.
Concussion - seg, men värd att se en gång iaf.
dluddeckens
2016-08-09, 07:26
The Witch!
Prisoners (om du mot all förmodan missat den).
galtasar
2016-08-09, 07:38
The Nice Guys
Intressant orch rolig. Skrattade högt ett antal ggr, helt klart min typ av film.
7.5/10
MackeJuve
2016-08-09, 07:46
Stora Vänliga Jätten tyckte jag såg ut som en trevlig och småmysig film i trailern men den har ju ett ganska lågt betyg trots att den nyligen kom ut på bio i Sverige. Någon som har sett den och kan ge lite feedback?
The Land
http://m.imdb.com/title/tt5164412/
Väldigt bra, bästa dramat jag sett i år nästan.
Nordenator
2016-08-10, 21:31
The Nice Guys
Intressant orch rolig. Skrattade högt ett antal ggr, helt klart min typ av film.
7.5/10
Om du inte sett Kiss Kiss Bang Bang (http://www.imdb.com/title/tt0373469/) så har du en film som är i stort sett likadan där. Samma regissör, och i det här fallet märks det lika tydligt som om det vore Guy Ritchie som stod bakom dem. Jag gillar båda. Lättsamma och roliga actionrullar.
shadowfire
2016-08-12, 13:15
Jason Bourne.
Betyg: 6/10
Jag har fullkomligt älskat de tidigare Bournefilmerna och kanske mest ettan och tvåan. Alltid en blandning av mystik, oväntade händelser som man inte hade kunnat räkna ut och riktigt go action.
Denna rulle levde inte alls upp till mina förväntningar. Jag blev inte lurad upp på läktaren och det var ingen action som på något sätt stack ut hakan i mängden. Kändes som en "main stream"-rulle.
galtasar
2016-08-12, 18:39
Om du inte sett Kiss Kiss Bang Bang (http://www.imdb.com/title/tt0373469/) så har du en film som är i stort sett likadan där. Samma regissör, och i det här fallet märks det lika tydligt som om det vore Guy Ritchie som stod bakom dem. Jag gillar båda. Lättsamma och roliga actionrullar.
Har sett men det var ett bra tag sen så jag får se om den ikväll!
Stort tack för tipset! Den är riktigt bra.
StarkaUlf
2016-08-13, 19:03
Är The Martian något att se?
Jag tycker att den är väldigt underhållande iaf.
Kallsone
2016-08-13, 20:30
Nej, jag tyckte inte det. Försökte se den 3 gånger men lyckades inte se klart den. Dock vill jag påpeka att jag läste boken först och tyckte den var jäkligt bra. Kanske hade jag för höga förhoppningar om filmen.
Money Monster , riktigt kass kändes som en B-rulle i sitt genomförande.
Många hål i handlingen, bitvis väldigt ologisk.
Scratch89
2016-08-14, 01:50
Ja. Riktigt fet. Ska ses med stor skärm och tung bas!
dluddeckens
2016-08-14, 15:05
Ja. Riktigt fet. Ska ses med stor skärm och tung bas!
Mmm, såg den på bio - riktigt bra. Slår inte Interstellar förstås, men trevlig sci fi :)
Jag starta filmen kanske 3-4gånger men stängde av den efter bara några minuter. Övervägde att skita i att se den tills en kompis rekommendera filmen ordentligt och då gav jag den en chans och ångrar det inte :D
Andy.da.wohoo
2016-08-14, 18:24
En man som heter Ove - 8/10
Riktigt bra film, väntade mig inte så mycket eftersom den är svensk men tyckte verkligen den var bra. Härlig blandning karaktärer och roliga skämt. Blev till och med lite fuktig i ögonen under filmens gång.
Bridge of spies - 8/10
Också riktigt bra. Känns som att den skildrar kommunisthatet i Amerika bra och även spänningarna väst/öst.
Man Vs. (2015) (http://www.imdb.com/title/tt3584354/?ref_=fn_al_tt_2)
Tänk Bear Grylls, Les Stroud ger sig ut i skogen (norra delarna av Ontario, Canada). Ensam, bara kameror, vad han fått av sin producent i ryggan och plötsligt inser han att det är något ute efter honom:)
Bear Grylls, Les Stroud möter Predator:cool:
Jag älskade filmen, låg budget, välgjort och spännade en riktigt bra sci-fi, thriller. Ger den 8 av 10 överlevnads skills.
Tips, se inte trailern innan.
ByggarBertil
2016-08-16, 09:37
En man som heter Ove - 8/10
Riktigt bra film, väntade mig inte så mycket eftersom den är svensk men tyckte verkligen den var bra. Härlig blandning karaktärer och roliga skämt. Blev till och med lite fuktig i ögonen under filmens gång.
Är filmen baserad på den här bloggposten? http://fredrik.cafe.se/en-man-som-heter-ove-koper-en-data-som-inte-ar-en-data/
Är filmen baserad på den här bloggposten? http://fredrik.cafe.se/en-man-som-heter-ove-koper-en-data-som-inte-ar-en-data/Filmen är baserad på boken En man som heter Ove.
Dock samma författare till bloggposten som boken. Och boken är riktigt jävla bra, precis som de andra böckerna han skrivit.
Tapatalk.
ByggarBertil
2016-08-16, 09:57
Filmen är baserad på boken En man som heter Ove.
Dock samma författare till bloggposten som boken. Och boken är riktigt jävla bra, precis som de andra böckerna han skrivit.
Tapatalk.
Se på fan, får kolla in boken då
Skickat från min A0001 via Tapatalk
Boken är oerhört mycket bättre än filmen. Jag tycker inte alls att filmen fångar värmen i Ove.
Scratch89
2016-08-16, 12:22
Legend (2015). http://www.imdb.com/title/tt3569230/
Underhållningsvåld när det är som bäst. Tom Hardy är grym. Älskar eran, Londons 60-tal med rökiga jazzklubbar, stiliga kostymer och fräcka bilar. Brutalt våld och välskrivna dialoger.
The_RobRoy
2016-08-16, 12:24
Det är rätt komiskt, har följt denna tråd nu i ganska många år, det absolut säkraste indikatorn på att jag inte kommer gilla filmen, är om Scratch tycker det är bra film. :D
Kul att man kan ha så olika smak.
Scratch89
2016-08-16, 16:07
Det är rätt komiskt, har följt denna tråd nu i ganska många år, det absolut säkraste indikatorn på att jag inte kommer gilla filmen, är om Scratch tycker det är bra film. :D
Kul att man kan ha så olika smak.
Där ser man. :D
Vad är det jag har gillat som du dissat och tvärtom?
Legend (2015). http://www.imdb.com/title/tt3569230/
Underhållningsvåld när det är som bäst. Tom Hardy är grym. Älskar eran, Londons 60-tal med rökiga jazzklubbar, stiliga kostymer och fräcka bilar. Brutalt våld och välskrivna dialoger.
Jag har faktiskt undvikit den där men brutalt våld lät som något jag skulle gilla.
Sohlsken
2016-08-16, 19:08
The Lazarus Project. Hade låga förväntningar. Den var rätt okej.
Scratch89
2016-08-16, 19:23
Jag har faktiskt undvikit den där men brutalt våld lät som något jag skulle gilla.
Jag har läst att många har problem med filmens pacing och att man har svårt att avgöra vad det är för slags film. Men om man bara släpper det och låter filmen vara vad den är så är den riktigt underhållande.
Money Monster
Riktigt jävla dålig. Allting var förutsägbart så man kunde spola igenom hela filmen och ändå inte missa något.
http://www.imdb.com/title/tt2241351/
Trailern är iofs bra, den får 3/5 ;)
Dagon.
http://www.imdb.com/title/tt0264508/?ref_=nv_sr_1
Förväntade mig en dålig B-rulle baserad på Lovecrafts "The Shadow Over Innsmouth" men jag fick en bra B-rulle baserad på Lovecrafts "The Shadow Over Innsmouth". Lätt sevärd med ett par jumpscares, en doubletwist-jumpscare, värdelösa specialeffekter och häftig lore.
Kvinnan i fiskrollen är löjligt vacker, rekommenderar filmen.
Money Monster
Riktigt jävla dålig. Allting var förutsägbart så man kunde spola igenom hela filmen och ändå inte missa något.
http://www.imdb.com/title/tt2241351/
Trailern är iofs bra, den får 3/5 ;)
Trist att höra, gillar Clooney :(
Trist att höra, gillar Clooney :(
Jag med, fattar inte hur han kunde ställa upp på en så rutten film.
Bastille Day
Dussinaction. Oengagerande handling och halvdana actionscener. De försöker lite för mycket med att få Idris Elba att verka hård.
The Raid
Brutal. Hård. Rå. Cool. Bland de bättre actionfilmer/kampsportsfilmer som kommit de senaste åren.
Suicide Squad. 2/10.
Hade låga förväntningar efter recensionerna men tänkte att det ändå skulle vara lite underhållande. Fy fan..Dålig story, usel prestation av skådespelare, otroligt dåligt klippt med konstigt soundtrack. Dåligt försök till humor (misslyckat försök till Marvel-humor) osv.
Jokern var pinsamt dålig på ett sätt som inte ens gick att garva åt, skämskudde. DC kan väl inte haft något att säga till om?
Nåja, tur vi hade biocheckar så en inte betalde nästan 400:- för möget.
PS, vill bara lägga till att jag älskar superhjältar och mycket av DC. Så jag går in med förhoppningen att det inte bara är en actionrökare jag ska få se.
forslund
2016-08-19, 09:34
Blev också besviken på Suicide Squad, av precis samma anledning jag blev besviken på Batman v Superman. Det finns potential till något oerhört bra men blir bara en hjärndöd actionsoppa av det hela.
Ingen av de två filmerna tyckte jag var en plåga att se men jag hade hoppats på något mycket, mycket, mer.
Now You See Me 2.
Betydligt sämre än föregångaren. Som en misslyckad Ocean's Eleven fast oändligt mindre trovärdig. I vissa scener är det mer skämsmössa än under en vetenskaplig diskussion i Paradise Hotel
galtasar
2016-08-20, 10:29
Suicide squad.
Fan va fet! 8/10
Suicide squad.
Fan va fet! 8/10
Har inte ens sett filmen och jag tar illa upp av det här betyget. Ingen superhjältefilm utöver The Dark Knight och Watchmen är i närheten av den poängen, IMO.
Vilken version av Watchmen ska man se? Ultimate Cut? Director's Cut?
The Nice Guys. 5/10 Det var ganska pinsamt att se Ryan Gosling försöka vara rolig, det var verkligen motsatsen. Blev bara jobbigt att titta på. När jag och sambon hade tittat länge och tänkte att filmen måste ju vara slut snart så pausade vi och det var nästan en hel timme kvar! Förstår inte hur den kan få relativt höga betyg typ överallt.
Scratch89
2016-08-20, 12:51
Suicide Squad. 2/10.
Hade låga förväntningar efter recensionerna men tänkte att det ändå skulle vara lite underhållande. Fy fan..Dålig story, usel prestation av skådespelare, otroligt dåligt klippt med konstigt soundtrack. Dåligt försök till humor (misslyckat försök till Marvel-humor) osv.
Jokern var pinsamt dålig på ett sätt som inte ens gick att garva åt, skämskudde. DC kan väl inte haft något att säga till om?
Nåja, tur vi hade biocheckar så en inte betalde nästan 400:- för möget.
Om man läser på IMDB så står det att regissören ville få en mörkare film, i stil med The Dark Knight och Watchmen, men att Warner Bros gick in och motsatte sig detta. De ville ha mer comic reliefs och mer glad-action. Jokern ska egentligen vara med mycket mer, men de har klippt ner hans scener så att han bara är en karaktär i periferin. Synd, tycker jag. Nu blev det bara en film i mängden, med ett dussin karaktärer man inte bryr sig om. En av sakerna som gör Watchmen så bra (såg om den i veckan, för typ fjärde gången!) är just att man ser personerna bakom masken.
galtasar
2016-08-20, 23:04
Har inte ens sett filmen och jag tar illa upp av det här betyget. Ingen superhjältefilm utöver The Dark Knight och Watchmen är i närheten av den poängen, IMO.
Perfekt! Det betyder att vi har olika syn på en bra film, det är sunt.
Prisoners 8/10. Har skjutit upp denna film väldigt länge av oförklarliga anledningar. Riktigt jävla bra, väldigt tryckt och spänd känsla genom stora delar av filmen. Lite lätt obehaglig och väldigt frustrerande "ondingar" i filmen.
Vilken version av Watchmen ska man se? Ultimate Cut? Director's Cut?
Det blev Director's Cut men det ångrar jag nog. Jag har inget emot långsamma filmer men det här var alldeles för ointressant för det låga tempot under så lång speltid. Jag ogillade den mycket mer nu än sist jag såg den och det blev en sänkning på IMDB.
The Nice Guys. 5/10 Det var ganska pinsamt att se Ryan Gosling försöka vara rolig, det var verkligen motsatsen. Blev bara jobbigt att titta på. När jag och sambon hade tittat länge och tänkte att filmen måste ju vara slut snart så pausade vi och det var nästan en hel timme kvar! Förstår inte hur den kan få relativt höga betyg typ överallt.
Håller inte med. Jag såg det som en mix av klassisk deckar-noir och 80-talshumor ala Richard Pryor och Gene Wilder. Funkade för mig iaf :)
Om man läser på IMDB så står det att regissören ville få en mörkare film, i stil med The Dark Knight och Watchmen, men att Warner Bros gick in och motsatte sig detta. De ville ha mer comic reliefs och mer glad-action. Jokern ska egentligen vara med mycket mer, men de har klippt ner hans scener så att han bara är en karaktär i periferin. Synd, tycker jag. Nu blev det bara en film i mängden, med ett dussin karaktärer man inte bryr sig om. En av sakerna som gör Watchmen så bra (såg om den i veckan, för typ fjärde gången!) är just att man ser personerna bakom masken.
Misstänkte att det kunde var så. Någon Dark Knight blev det iaf inte :D. Frågan är om den hade potential oavsett, skådisarna var verkligen usla men visst, manus och regi påverkar enormt.
Prisoners 8/10. Har skjutit upp denna film väldigt länge av oförklarliga anledningar. Riktigt jävla bra, väldigt tryckt och spänd känsla genom stora delar av filmen. Lite lätt obehaglig och väldigt frustrerande "ondingar" i filmen.
Rekommenderar att du ser allt av Villeneuve. Han har ett av Hollywoods bästa och mest stabila CVn just nu.
Dagon.
http://www.imdb.com/title/tt0264508/?ref_=nv_sr_1
Förväntade mig en dålig B-rulle baserad på Lovecrafts "The Shadow Over Innsmouth" men jag fick en bra B-rulle baserad på Lovecrafts "The Shadow Over Innsmouth". Lätt sevärd med ett par jumpscares, en doubletwist-jumpscare, värdelösa specialeffekter och häftig lore.
Kvinnan i fiskrollen är löjligt vacker, rekommenderar filmen.
Bra tips, tack!
Scratch89
2016-08-21, 12:10
Det blev Director's Cut men det ångrar jag nog. Jag har inget emot långsamma filmer men det här var alldeles för ointressant för det låga tempot under så lång speltid. Jag ogillade den mycket mer nu än sist jag såg den och det blev en sänkning på IMDB.
Tyckte du inte om Watchmen sist heller? Det är ju ingen superhjältefilm per se, utan snarare en dramafilm om en korrupt värld på kanten till kärnvapenkrig.
Håller inte med. Jag såg det som en mix av klassisk deckar-noir och 80-talshumor ala Richard Pryor och Gene Wilder. Funkade för mig iaf :)
Samma här. Det var härlig underhållning.
Misstänkte att det kunde var så. Någon Dark Knight blev det iaf inte :D. Frågan är om den hade potential oavsett, skådisarna var verkligen usla men visst, manus och regi påverkar enormt.
Ja, men jag tror det hänger ihop med allt det där. Istället för att ha dialoger som faktiskt har någon form av substans så blir det bara publikfrieri istället. Tröttsamt.
Tyckte du inte om Watchmen sist heller? Det är ju ingen superhjältefilm per se, utan snarare en dramafilm om en korrupt värld på kanten till kärnvapenkrig.
Enligt min historik på IMDB gav jag den en 7a, vilket i min värld är väldigt bra. Nu sänkte jag betyget till en 5a och där lär betyget förbli för jag kommer aldrig se om den.
Enligt min historik på IMDB gav jag den en 7a, vilket i min värld är väldigt bra. Nu sänkte jag betyget till en 5a och där lär betyget förbli för jag kommer aldrig se om den.
Jodu, för du borde ha sett Ultimate Cut. Directors cut är skräp :(
Jodu, för du borde ha sett Ultimate Cut. Directors cut är skräp :(
Att jag skulle tycka att filmen varit bättre med 30 min extra är en omöjlighet.
Olika cuts innehåller inte bara olika scener. De är liksom klippta annorlunda, får en helt annan rytm och stämning :) Men förstår om du inte pallar, tänker bara att eftersom du gillade normalversionen för några år sen så ska du inte låta Zack Snyder på prettohumör komma i vägen! Men å andra sidan är smaken som baken, delad och i konstant förändring.
eternallord
2016-08-21, 17:34
Jag vill minnas att jag gillade theatrical cuten av Watchmen bättre för att den hade ett bättre tempo, fokus, och inte blev för lång.
Ofta vill man bara ha mer med bra filmer, men Terminator 2 tex är ett utmärkt exempel på en film där theatrical cuten är betydligt bättre, dom har skippat scener som skadade filmen både i tempo och övertygelse.
eternallord
2016-08-25, 09:29
Suicide Squad - 6/10
Efter allt gnäll jag hört om den här filmen sa hade jag väldigt laga förväntningar, vilket kanske bidrog till betyget, men jag tyckte den var helt okej. Knappast en av de bättre superhjältefilmerna, men den hade iaf lite unik stil, och även om pacingen var lite off och den bitvis inte riktigt visste vad den ville göra sa var den mestadels underhallande.
Kanske är det bara att mina förväntningar var sa fruktansvärt laga efter hur urusel Batman v Superman var.
High1ander
2016-08-25, 14:51
The Nice Guys - Skräpfilm som varken är bra komedi, noir/nostalgi, drama eller action. Problemet är att den gör halvmesyrer rakt igenom i alla genrer som resulterar i att den blir bara konstig. Det är typ en cop-buddy film satt i 70-talet, men eftersom den inte är en utalad komedi som t.ex. The Other Guys där det är fullt med massa galna saker så blir det bara konstigt när de ena sekunden följer "normala mänskliga regler" för att nästa sekund skita i dom fullständigt.
Exempel:
Någon försöker döda Gosling's dotter: hon kidnappas, hon blir skjuten mot, och han bryr sig så pass mycket att samma kväll/natt låter han henne gå ut ensam i huset som brann ner för att åka och göra andra saker.
De binder inte fast kvinnan i projektorrummet, utan lämnar henne bara knockad... etc... bara en massa larv...
Stripes. Alltså näe, gamla komedier är inte bra. Bill Murray, ja och?
Humor är verkligen en sån där grej som bara funkar inom sitt eget årtionde. Har någon sett Yrrol på det senaste? Har gått från genistatus till skräp imo, och så är det för de flesta komedier när de blir 15+ år gamla imho.
Olika cuts innehåller inte bara olika scener. De är liksom klippta annorlunda, får en helt annan rytm och stämning :) Men förstår om du inte pallar, tänker bara att eftersom du gillade normalversionen för några år sen så ska du inte låta Zack Snyder på prettohumör komma i vägen! Men å andra sidan är smaken som baken, delad och i konstant förändring.
Yep, alien 3 är ett strålade exempel (och man vill inte ens tänka på hur bra det kunde ha blivit om Fincher hade fått vara i fred) men där är Assembley cut som en helt annan film (nåja) och väldigt mycket bättre. Och jag håller med, ultimate cut av ´Watchmen gillade jag skarpt.
Sett withnail and i ännu?
Humor är verkligen en sån där grej som bara funkar inom sitt eget årtionde. Har någon sett Yrrol på det senaste? Har gått från genistatus till skräp imo, och så är det för de flesta komedier när de blir 15+ år gamla imho.
Mycket märkligt men sant. Jag kommer visserligen aldrig tröttna på Monty Python, eller valda delar av Black Adder, men generellt åldras humor riktigt dåligt.
Stripes. Alltså näe, gamla komedier är inte bra. Bill Murray, ja och?
The General, med Buster Keaton från 1926 är faktiskt fortfarande rolig.
MasterChief
2016-08-26, 20:15
Fawlty Towers kommer jag nog aldrig tröttna på. Det är humorns Bach eller Mozart. Vissa av avsnitten är fulländade.
Yep, alien 3 är ett strålade exempel (och man vill inte ens tänka på hur bra det kunde ha blivit om Fincher hade fått vara i fred) men där är Assembley cut som en helt annan film (nåja) och väldigt mycket bättre. Och jag håller med, ultimate cut av ´Watchmen gillade jag skarpt.
Sett withnail and i ännu?
Har du sett Gudfadern med Coppolas kommentarspår? Håret reser sig i nacken när man inser hur nära det var att den gick samma väg som Ali3n. Jävla producenter (fast ibland är de bra, tänk bara hur första star wars eller sagan om ringen hade sett ut om regissörerna hade fått fria tyglar!).
Inte ännu tyvärr. Har den nere men den här blivit en sån där som ligger och dammar på hårddisken. Får ta tag i det!
Menar du att Sagan om Ringen kunde blivit mer felknullat?
Ja asså titta bara på the hobbit
Om Peter Jackson haft carte blanche med thé Hobbit:s budget och klippning så...
Nordenator
2016-08-27, 14:16
Mycket märkligt men sant. Jag kommer visserligen aldrig tröttna på Monty Python, eller valda delar av Black Adder, men generellt åldras humor riktigt dåligt.
För mig är Python och tidigt Killinggäng odödligt, men allt annat har helt klart ett bäst före-datum.
Jag lever i övertygelsen att The Hobbit aldrig hände.
Jockefoten
2016-08-28, 19:53
Imperium.
Lagom film, Daniel Radcliffe är övertygande. Bra musik (Will Bates).
Scratch89
2016-08-29, 19:13
Har det kommit någon ny, rolig komedi? Behöver visserligen inte vara ny men det känns som om jag har sett det mesta.
unsuspected
2016-08-29, 20:38
Sett War dogs? Har inte sett den själv men är väl det senaste.
Har det kommit någon ny, rolig komedi? Behöver visserligen inte vara ny men det känns som om jag har sett det mesta.
Har du sett The Grimsby Brothers? :D
Imperium.
Han gör en del filmer nu alltså riktigt bra skådespelare speciellt nu som äldre.
Den stängde jag av efter 10 minuter. Rent skräp som bör undvikas!
Den stängde jag av efter 10 minuter. Rent skräp som bör undvikas!Riktigt sa illa var den inte. Men inte langt fran.
Withnail and I va sjukt bra. Mysig farsdekadens typ, tack timoat för tipset!
Swedishviking
2016-08-30, 18:29
Captain america! 3/10 spolade genom filmen eftersom den innehöll så jävla mycket jidder!
Plus det var 20st med superkrafter m.m plus ANT MAN! herregud varför ens ta med en sån jävla lam figur i en film?
Dyster snurrig usel film....
Scratch89
2016-08-30, 19:10
Japp. Den var supertramsig men jag gillade den, troligen för att den var exakt vad jag hade förväntat mig. Hade jag trott att den skulle vara "bra" hade jag nog blivit besviken.
Japp. Den var supertramsig men jag gillade den, troligen för att den var exakt vad jag hade förväntat mig. Hade jag trott att den skulle vara "bra" hade jag nog blivit besviken.
Jag förväntade mig en B film faktist och blev possitivt överaskad faktist riktit kul ändå :D
Håller generellt med, men en del filmer håller fortfarande. 80-talsklassiker med Richard Pryor, Gene Wilder och Chevy Chase tex. Tycker många av de filmerna är jävligt roliga fortfarande. Kanske för att de faktiskt var komiska genier på sin tid.
Senast bra film jag såg var Midnight Special. Längesen jag såg en bra sci-fi.
Akerhage
2016-09-02, 07:05
Morgan (http://www.imdb.com/title/tt4520364/?ref_=fn_al_tt_1)
Verkar lovande! - Biopremiär idag i USA.
rqmHSR0bFU8
Kollar på senaste Captain America. Spyr några gånger i munnen av alla klyschor och oneliners men den är väl sevärd istället för att kolla på fångarna på fortet som rullar på tv.
Han lyckas iallafall att slå en Arnold pose :)
https://s14.postimg.org/r6bruii5d/Ska_rmavbild_2016_09_03_kl_10_59_49.png
Kollar på senaste Captain America. Spyr några gånger i munnen av alla klyschor och oneliners men den är väl sevärd istället för att kolla på fångarna på fortet som rullar på tv.
Han lyckas iallafall att slå en Arnold pose :)
https://s14.postimg.org/r6bruii5d/Ska_rmavbild_2016_09_03_kl_10_59_49.png
Jag gillar inte att ha syfilis, men det är väl värt att skaffa det istället för att dra på sig aids. Logiskt? I think not.
Min senast sedda film är Atomic Falafel. Sjukt dålig men vi skrattade en del åt den iaf.
Pudzianovski
2016-09-03, 13:00
Kickboxer: Vengeance (2016) http://www.imdb.com/title/tt3082898/
Smörja......men måste ju se den iaf liksom. :d 1,5/5
Hard Target 2 (2016) http://www.imdb.com/title/tt5241578
Något mindre smörja......men måste ju se den iaf liksom. :d 2/5
Var inte 80/90-talet bättre liksom.
Super Troopers (2001). Värd att se en gång åtminstone. Ok humor men inget man gapflabbar åt direkt.
Super Troopers (2001). Värd att se en gång åtminstone. Ok humor men inget man gapflabbar åt direkt.
lite maryjane och alkohol innan så blir den rätt trevlig. Introt är i världsklass iaf.
Jag hade svårt för introt pga hur äckliga kidsen var. Äckliga på alla tänkbara sätt, liksom.
Jockefoten
2016-09-08, 18:59
Daniel Day Leiws ska göra film igen!
http://theplaylist.net/focus-features-pick-paul-thomas-anderson-daniel-day-lewiss-new-movie-2017-release-planned-20160908/
La mama et la putain kan vara min nya favoritfilm! Tror inte något verk inom någon konstform fångat vad kärlek är lika bra. Med det menar jag givetvis inte att det är en fin film.
The Shallows. http://www.imdb.com/title/tt4052882/?ref_=nv_sr_4
Jag försöker undvika all sorts info om filmer innan jag ser dem men hade ändå råkat se att den här filmen fått riktigt bra kritik så förväntningarna vad ganska höga. Men har man någon som helst koll på hur en haj beter sig blir hela filmen bara löjlig. Skräp.
Coal Miner's Daughter (1980). Bra film, lite kort bara. Och förstås, mycket bra musik.
Nordenator
2016-09-14, 21:18
Warcraft. Vilken jävla dynga. Gick in med noll koll och har spelat alla spel i serien (inte så mycket WoW, men åtminstone spelat betorna och en aning i TBC). En allmän sörja av dålig dialog, dålig regi och dålig story. CGI:n var visserligen snygg, men det kan inte väga upp för mycket. Jag hade bara väntat mig aningen mer då den hade skapligt betyg på IMDb.
Snacka om att 2017 blir ett fett filmår...!
PureWhey
2016-09-14, 22:35
Såg Legends of the fall i helgen. Bästa jag sett på ett tag.
8.5/10
Imperium.
Bra för att vara en ny film, tack för tipset!
Snacka om att 2017 blir ett fett filmår...!Exempelvis?
HerrLuta
2016-09-15, 07:33
The Shallows. http://www.imdb.com/title/tt4052882/?ref_=nv_sr_4
Jag försöker undvika all sorts info om filmer innan jag ser dem men hade ändå råkat se att den här filmen fått riktigt bra kritik så förväntningarna vad ganska höga. Men har man någon som helst koll på hur en haj beter sig blir hela filmen bara löjlig. Skräp.
Ärligt? Hade den fått bra kritik?
Min inställning var "Ok kul med en ny hajfilm! Generellt sett är de ju iofs inget bra...", men måste ändå kolla för är lite skraj för hajar och ville se hur verklighetstrogen den var som du skrev. Men ja, otroligt larvig och överdriven men sen såg hon ju rätt bra ut in dat dere bikini :D
Leifallan
2016-09-15, 13:21
Nothing but the truth (2008). Bästa dramafilmen på mkt länge om en journalist som vägrar att avslöja sin källa.
http://www.imdb.com/video/imdb/vi2476737305
Sent from my iPhone using Tapatalk
Såg Legends of the fall i helgen. Bästa jag sett på ett tag.
8.5/10
Underbar film. Stora delar filmen är filmad i Calgary där jag bor och omnejd. Lite kuriosa:)
Free State Of Jones
Väl sevärd! Om den är historiskt inkorrekt eller inte bryr jag mig inte om.
Ärligt? Hade den fått bra kritik?
Min inställning var "Ok kul med en ny hajfilm! Generellt sett är de ju iofs inget bra...", men måste ändå kolla för är lite skraj för hajar och ville se hur verklighetstrogen den var som du skrev. Men ja, otroligt larvig och överdriven men sen såg hon ju rätt bra ut in dat dere bikini :D
4or och 5or från de flesta tidningar. Obegripligt.
Midnight Special.
Woooooow. Sjukt bra. Det verkar komma en ny våg av amerikansk film som är riktigt bra. Blue Ruin, Green Room, den här och några fler. Typ riktigt bra indieproduktioner som börjat lyftas av hollywoodbolagen för att bekosta deras tankande blockbusters. Får en go magkänsla, känns som att vi står inför ett nytt 70-tal.
Pudzianovski
2016-09-16, 17:21
Central Intelligence http://www.imdb.com/title/tt1489889/
Med Dwayne Johnson och Kevin Hart. Tyckte faktiskt den var ganska småkul/bra. 3/5. :)
Blev Into the Wild av en slump. Diggade den riktigt mycket. 8.5/10. Får en att tänka när man själv går på universitetet, haha.
StarkaUlf
2016-09-17, 19:45
Creed eller Captain America?
Creed eller Captain America?
Båda är fullkomligt intetsägande filmer, men jag skulle köra på creed av de två.
StarkaUlf
2016-09-17, 19:51
Båda är fullkomligt intetsägande filmer, men jag skulle köra på creed av de två.
:D
Jag tar det som går på TVn :D
Såg Arn ikväll. Gillas på det stora hela.
Scratch89
2016-09-18, 00:49
Äsch. Creed var ju rätt så bra.
Jag har just upplevt mitt livs allra sämsta filmscen (relaterat till budget/skådisar och filmen i övrigt).
I en ny rulle med Samuel L Jackson.
Fram till dess var filmen riktigt underhållande, lite åt Cliffhangerhållet.
Big Game (2014)
www.imdb.com/title/tt2088003/
Jackson, som är USA:s president, är fångad av terrorister i en frysbox hängandes under en helikopter.
En liten kille som hjälper honom lyckades dock hoppa på boxen i sista stund när helikoptern lyfte.
När skurkarna upptäcker honom på boxen så tycker de att det vore en bra idé att med boxen hängandes under helikoptern, sänka ner den och släpa den genom en hög och tät skog för att skaka av sig ungen!
Att skjuta honom vore för enkelt antagligen, liksom att låta honom hänga kvar tills de är framme.
De nöjer sig såklart inte med att toucha trädtopparna, vilket ju också vore för enkelt, utan de sänker den så lågt att den nästan nuddar marken!
Trots detta fastnar varken frysbox eller lina i några träd/grenar!
Efter ett tag kastas ungen av, men istället för att lyfta så fortsätter helikoptern att släpa frysboxen en meter ovan marken, och inser först då att de måste skjuta ungen som springer efter.
"Hoppa då, hoppa" skriker man inombords åt Jackson när frysboxen sakta masar sig fram 1 meter över marken, men Jackson har ingen lust att hoppa och undgå en säker död. Istället springer ungen ikapp och hoppar ombord igen...
*popcorn* :smash: *screwy*
Eländet kan beskådas på youtube - känsliga tittare varnas! :laugh:
https://www.youtube.com/watch?v=N3qAamI_Lok
Superfilm om man gillar feelgood-filmer, och gammal 80-tals musik! :cool:*popcorn*
I love it! :hbang:
http://www.imdb.com/title/tt3544112/
xmen apocalypse
häftiga scener men substanslös
Såg Legends of the Fall, som nån nämnde nyligen. Det var väl första gången detta millennium jag såg den. Tyckte inte den var nåt särskilt faktiskt. Underbara miljöer iaf.
Pudzianovski
2016-09-19, 19:39
xmen apocalypse
häftiga scener men substanslös
Jag diggade filmen hårt! 4/5....inget partisk :)
Och denna scenen är den bästa i hela filmen...
Spoiler nedan!
4LIcOFvWqjk
Never ending story
Atreyuuuuuuu! Filmen håller fortfarande även om den inte är så snygg eller skådespelandet perfekt. Av nostslgiska skäl så älskar jag denna filmen. Men ungar borde kunna uppskatta den fortfarande.
Tapatalk
Jag diggade filmen hårt! 4/5....inget partisk :)
Och denna scenen är den bästa i hela filmen...
Spoiler nedan!
4LIcOFvWqjk
Den scenen ägde.
Okej hörrni, dags för ett real talk. Jag vill att ni läser det här.
Hela den här grejen med filmrekommendationer. Det är en knepig grej. De flyger konstant från alla riktningar, och oftast så lovar man sig själv att se dom. Man skriver ner dom på den mentala listan, man lägger till dom på sin watchlist på imdb, man kanske tom säkrar dom i den lokala piratbukten. Men sen ligger de där och dammar. Osedda, ouppskattade, oälskade.
Jag har ett tips åt er som förtjänar bättre än så. Jag har ett tips som jag vill att ni ska följa snarast möjligt och ni kommer vara glada för att ni gjorde det. Jag vill att ni ser MANNEN UTAN MINNE. En finsk dramakomedi av Aki Kaurismäki. Låter det pretentiöst? Det är det inte. Finnar är kanske det mest opretentiösa folk som finns och det lyser igenom ordentligt i den här filmen. Den är jordnära, den är rolig, den är genuin och den är fantastisk. Dialogscener som får lika mkt sagt som det bästa Tarantino skrivit, men det sägs inte med ord utan med tystnaden, kroppsspråk och tafatta kramar. Kaurismäki talar det finska språket som det gör sig bäst: återhållsamt, men ärligt. Det är rakt. Det är hederligt. Och satan vad snyggt det blir.
Jag har precis påbörjat ett år på filmskola, och om det enda jag fick ut av det hade varit att få se den här filmen (såg den på bio med skolan), så hade det varit fullt tillräckligt. Det hade varit värt alla tusenlappar i kursavgift, det hade varit värt csn-skulderna och det hade varit värt ett år av min tid. För det här, kära vänner, är en av de där få filmerna man helt enkelt Behöver se. Stort B med flit.
Mannen Utan Minne. Lägg den inte bara på minnet.
Kan också plussa för mannen utan minne. Fick tjata på tjejen länge innan hon kollade på den. Men hon gillade också filmen.
Tapatalk
När jag ändå är i tråden så vill jag ställa en fråga. Vad handlar Cloud Atlas om? Jag har sett den två gånger och uppskattar den men förstår ingenting :-D
Tapatalk
När jag ändå är i tråden så vill jag ställa en fråga. Vad handlar Cloud Atlas om? Jag har sett den två gånger och uppskattar den men förstår ingenting :-D
Tapatalk
Att allt hänger ihop.
Fö. bästa låten någonsin, https://www.youtube.com/watch?v=yi1DrQfVT1I&list=RDyi1DrQfVT1I&index=1
Tapatalk
http://s2.quickmeme.com/img/2e/2e47416212c96c4729ce4b8a3032ea22d7cfb17beb91bb1ffc 3588bd317db7b7.jpg
Okej hörrni, dags för ett real talk. Jag vill att ni läser det här.
Hela den här grejen med filmrekommendationer. Det är en knepig grej. De flyger konstant från alla riktningar, och oftast så lovar man sig själv att se dom. Man skriver ner dom på den mentala listan, man lägger till dom på sin watchlist på imdb, man kanske tom säkrar dom i den lokala piratbukten. Men sen ligger de där och dammar. Osedda, ouppskattade, oälskade.
Jag har ett tips åt er som förtjänar bättre än så. Jag har ett tips som jag vill att ni ska följa snarast möjligt och ni kommer vara glada för att ni gjorde det. Jag vill att ni ser MANNEN UTAN MINNE. En finsk dramakomedi av Aki Kaurismäki. Låter det pretentiöst? Det är det inte. Finnar är kanske det mest opretentiösa folk som finns och det lyser igenom ordentligt i den här filmen. Den är jordnära, den är rolig, den är genuin och den är fantastisk. Dialogscener som får lika mkt sagt som det bästa Tarantino skrivit, men det sägs inte med ord utan med tystnaden, kroppsspråk och tafatta kramar. Kaurismäki talar det finska språket som det gör sig bäst: återhållsamt, men ärligt. Det är rakt. Det är hederligt. Och satan vad snyggt det blir.
Jag har precis påbörjat ett år på filmskola, och om det enda jag fick ut av det hade varit att få se den här filmen (såg den på bio med skolan), så hade det varit fullt tillräckligt. Det hade varit värt alla tusenlappar i kursavgift, det hade varit värt csn-skulderna och det hade varit värt ett år av min tid. För det här, kära vänner, är en av de där få filmerna man helt enkelt Behöver se. Stort B med flit.
Mannen Utan Minne. Lägg den inte bara på minnet.
Sett Withnail and I ännu? :d
sett withnail and i ännu? :d
withnail and i va sjukt bra. Mysig farsdekadens typ, tack timoat för tipset!
! :d
Incendies 8/10 Den var bra, liite för långsam stundtals men annars blev jag riktigt nöjd. Denis Villeneuve börjar bli lite av en favorit faktiskt.
Scratch89
2016-09-20, 07:37
Alan Partridge: Alpha Papa (2013). http://www.imdb.com/title/tt0469021/
Jag har inte sett serien men uppskattade filmen. Väldigt brittiskt och förvånansvärt politiskt inkorrekt. Inget jag kommer att se igen tror jag men bra underhållning för stunden.
! :d
Då kastar jag mig över Mannen utan minne när jag är tillbaka i oktober!
"MONTY YOU TERRIBLE CUNT!"
Jag tipsar om dokumentärerna som finns på youtube, sevärda!
-G9WMeGl_Uw
Million dollar baby
Hur kan jag inte ha sett denna innan? 8+/10
Tapatalk
Jag ryser bara jag tänker på cloud atlas. Ingen film har berört mig så djupt, den är så sanslöst jävla perfekt.
Million dollar baby
Hur kan jag inte ha sett denna innan? 8+/10
Har du sett Cinderella man som kom ungefär samtidigt? Båda filmerna är otroligt bra :)
http://www.imdb.com/title/tt0352248/?ref_=nv_sr_1
Har du sett Cinderella man som kom ungefär samtidigt? Båda filmerna är otroligt bra :)
http://www.imdb.com/title/tt0352248/?ref_=nv_sr_1
omg.. *facepalm* tur vi har olika filmsmaker *hug*
Jag ryser bara jag tänker på cloud atlas. Ingen film har berört mig så djupt, den är så sanslöst jävla perfekt.
Säg vad den handlar om dåååååååå
Asså, inte för att vara sån, men kan du verkligen använda en facepalm smiley gällande någon annan människas filmsmak? :D
Det var ju visst Internationella Batman-dagen förra helgen, så vi drog igenom ett gäng filmer och jag måste bara säga det att The Dark Knight är en riktigt riktigt bra film. Kan inte finna många fel i den.
Asså, inte för att vara sån, men kan du verkligen använda en facepalm smiley gällande någon annan människas filmsmak? :D
Jag är med blåvitt här, Wzup2u. Cinderella Man är väl åtminstone kompetent gjord?
Att alla människor kan dra sitt strå till stacken för att göra tillvaron bättre.
My life amounts to no more than one drop in a limitless ocean. Yet what is any ocean, but a multitude of drops?
Jag är med blåvitt här, Wzup2u. Cinderella Man är väl åtminstone kompetent gjord?
Sen när har vi börjat hejta på Cinderella man? :D
High1ander
2016-09-29, 12:53
Swiss Army Man,
Antagligen den mest orginella filmen detta år. Handlar om en snubben som är fast på en öde ö och lyckas med hjälp av en död kropp göra massa galna saker, mest en komedi/existensialism med Daniel Radcliffe och Paul Dano...
8 av 10.
Såg tre filmer igår, alla va skitbra
Spegeln
Inte första gången jag lovordar Tarkovsky här, och garanterat inte sista heller. Att se hans filmer är som att försättas i djup hypnos, eller ett transtillstånd där ens egen världsuppfattning trängs undan för att ersättas med film. Det är ett själsligt uppfyllande av berättelse, där man i ena stunden sitter i en kompis tv-soffa och i nästa stund sitter man runt en lägereld ute på tundran och upplever hur berättelsen och elden bildar en genomträngande värme som letar sig in i ens allra innersta varelse. Man får ta del av människans uråldriga berättartradition via en av dess största mästare, på ett sådant sätt så att den upptar dig, tar del av dig och du får känna hur det är att på riktigt få ta del av den. Jag är en absolut ateist och väldigt sekulär, men i de här jävla filmerna som en rysk poesistudent klämde ur sig under loppet av 30 år så skulle jag nästan kunna svära att det finns något andligt. Jag vet inte hur han gör det, men som jag säger om samtliga av karlns filmer säger jag också om Spegeln: Se den här filmen.
Turtles Can Fly
Den här filmen får mig inte att känna mig religiös, men bra var den fan. Handlar om barn från en by i Irak vid den turkiska gränsen och de flyktingbarn som samlats där under kriget 2003. Filmen är fö gjord 2004, så den blir liksom väldigt nära inpå. Den handlar om barns relationer till varandra, barn som offer för krig och hur barn gör för hantera en hemsk vardag. Väl värd att se, rekommenderar även The First Movie av Mark Cousins appråpå denna.
Naked Lunch
Obehagsmästaren Cronenberg tar sig an en surrealistisk "biografi" av en av tidernas mest begåvade heroinister. Resultatet är underbart mardrömslikt.
Swedishviking
2016-09-29, 16:00
Legend of Tarzan 2/10
Usel handling usla effekter Skarsgård helt fel snubbe för rollen.
X-Men: Apocalypse 6/10
Rätt ok film faktiskt lite mörk handling lite olik dem andra men ok film.
Free state of Jones 2/10 usel film
Mechanic: Resurrection 5/10 ok film men ettan var bättre!
panzerpig
2016-09-29, 16:59
Swiss Army Man,
Antagligen den mest orginella filmen detta år. Handlar om en snubben som är fast på en öde ö och lyckas med hjälp av en död kropp göra massa galna saker, mest en komedi/existensialism med Daniel Radcliffe och Paul Dano...
8 av 10.
Såg den med frågan igår. Bra men jävligt skum och udda film. Svår att betygsätta men mellan 6-8 av 10 kanske? :)
Jag såg den när den var ny och tyckte den var sådär.
Såg om den för tre veckor sedan och blev helfast. *cupid*
Jag såg den när den var ny och tyckte den var sådär.
Såg om den för tre veckor sedan och blev helfast. *cupid*
*cupid*
Derbel McDillet
2016-09-30, 09:59
Swiss Army Man,
8 av 10.
Ja den verkar fan riktigt skum och bra. Är dessvärre allergisk mot Paul Dano så stängde av när jag fattade att han hade huvudrollen.
Ni cinefiler kanske är intresserade av att kolla in min fan edit av Oldboy? *kissass*
azC04cDkzA8&ab
The Infiltrator 5/10
fylld av klichéer. Kändes som en samling lösryckta "coola" scener, gav mig ingen känsla öht. meh liksom. Har gjorts tidigare så jäkla mycket bättre. Detta var yta och ingen substans. Soundtracket var alldeles för övertydligt "coolt" , kom igen, pusherman av mayfield när man räknar knarkpengar? kan det bli mer pelle metar?
Kom Ni ihåg tecknade katten Nisse???
Måste få tag i dessa nu jaga på loppisar... Riktigt rolig tecknad som jag rekomenderar :D
Ja menar lixom Peter Harrysson gjorde ju Nisses röst helt perfekt...
10/10 =D... Sågs en del på när man var liten, och finns en stor uppsjö av tidningar också...
Rikard Jansson
2016-10-11, 18:56
ARQ: 8/10
Gillar man filmer i den här stilen så gillar man den här filmen, gillar man det inte så vettefan... då är man väl pantad :)
Swedishviking
2016-10-12, 22:40
Suicide Squad! 8/10 tyckte den var riktigt bra faktiskt.
Plus Harley Quinn riktigt sexig och snygg =) rivig brud!
Varit lite sjuk under helgen och har sett dessa:
- Defiance: 6/10
- Southpaw: 6/10
- Inferno: 5/10
- Enemy At The Gates: 8/10
- Free State of Jones: 6/10
- Independence Day: Resurgence: 5/10
- Nerve: 5/10
- Hamilton: I Nationens Intresse: 6/10
The_RobRoy
2016-10-16, 22:36
Har inte orkat läsa in mig ordentligt på Snowden storyn, så såg filmen nu. Riktigt bra och en viktig film för oss som inte "orkat" vara insatta - 8/10.
swiss army man
fucked up film. Ruskigt bra
Wilshere
2016-10-16, 22:58
Escape from alcatraz. Väldigt fascinerande.
swiss army man
fucked up film. Ruskigt braJag älskade den. Har nog inte skrattat så mycket åt en film i vuxen ålder, plus en feel här och där. Riktigt, riktigt bra.
Sjukstugan fortsätter, idag har det blivit:
- Hamilton: Men inte om det gäller din dotter: 5/10
- Invictus: 7/10
- The Time Machine: 5/10
- Captain America: Civil War: 8/10
Sjukstugan fortsätter, idag har det blivit:
- Hamilton: Men inte om det gäller din dotter: 5/10
- Invictus: 7/10
- The Time Machine: 5/10
- Captain America: Civil War: 8/10
hehe, låter som att du har det jävligt mysigt i din sjukdom!
På onsdag drar monsterfilmfestivalen Monsters of Film igång i Stockholm: http://www.monstersoffilm.se/festivaler/2016/
Inleds med krusidullig biovisning av Swiss Army Man på SF Park och efterfest, allt för 140 riksdaler. Den pågår hela veckan :) Ni hittar alla visningar och tillställningar som separata events också visa deras facebooksida.
hehe, låter som att du har det jävligt mysigt i din sjukdom!
Ska jag va helt ärlig så har det varit ganska skönt :) Hade ev. kunnat gå till jobbet idag men för att inte riskera att smitta någon annan så tog jag det säkra före det osäkra och köttade lite filmer!
Behöver ju hårddiskutrymme för BF1 inför nästa helg! :)
Ser om Revenant och göra mitt bästa för att gilla den.
Ser om Revenant och göra mitt bästa för att gilla den.Jag kände samma sak när jag såg om den. Den är inte bra alltså.
unsuspected
2016-10-19, 12:58
The Big Short 8/10
En av de bästa filmerna jag sett på länge.
Scratch89
2016-10-19, 21:23
Ser om Revenant och göra mitt bästa för att gilla den.
Den var pretentiös på fel sätt. Alla i sällskapet var missnöjda när vi såg den på bio.
Den var pretentiös på fel sätt. Alla i sällskapet var missnöjda när vi såg den på bio.
Håller med helt. Han försökte imitera en av de bästa och lyckades skapa något som var vackert men ekade väldigt tomt.
High1ander
2016-10-19, 22:04
Håller verkligen med, trots sin tomhet så var det ändå en ok film och hyffsad upplevelse, men verkligen en film som designats för att vinna priser mer än att vara "bra". Men det är också min generella uppfattning på t.ex. Babel som han gjorde innan (birdman är iaf. inte lika tom).
Sausage party
Svår att betygsätta, men jag rekommenderar den. Garvade flera gånger.
eternallord
2016-10-25, 22:28
Captain Fantastic - 7/10
Viggo Mortensen spelar en man som uppfostrar sina barn i skogen med en rigorös träningsregim och intensiva studier. Konceptet är intressant, och filmen är bra, men inte så bra som jag hoppades på.
HMS Laestander
2016-10-26, 02:22
Paper Towns
Jag vet inte vad jag ska sätta för betyg eller säga generellt om filmen. Med ett engelskt uttryck kan man säga att "It hit home" men jag tror att filmen för att beröra beror mycket på vem som ser den. Framförallt framåt slutet. Ändå en halvfin film, och ingenting jag ångrar att jag sett. Jag gillade den som helhet, ingen jätterulle men heller inte dålig.
The Witness
Om mordet på Kitty Genovese och de 38 vittnena 1964. Lillebror undersöker det över 50 år gamla mordet och förhållandena runt detta. Storyn om de 38 vittnena var till stor del sensationsjounalistik och hela grejen blev en symbol för någon slags handlingsförlamning, även om det låg en viss sanning i det. Filmen blev mest ett evigt ältande av huvudpersonen även om ja tycker att filmen ändå fyller sin plats. För den som gillar känsloladdade dokumentärer, ångrar inte att jag såg den.
Såg Kiss Kiss Bang Bang av nån anledning. Riktigt skön. Fick mig att vilja se LA Confidential, så jag såg den. Sen undrade jag vad Russell Crowe gjort på sistone och hittade The Nice Guys. Det visade sig att Kim Basinger var med i den (Crowe/Basinger reunion), och att den regisserats av samma som regisserade KKBB. Lustigt :) Hursom, bra filmer alla tre.
MackeJuve
2016-10-30, 23:01
True Grit (1969)
Moderna versionen var bättre, även om denna var helt okej. Lite taskigt skådespel samt manus emellanåt tyvärr.
6/10
Gearhead85
2016-10-30, 23:14
Även om jag sett om den flertalet gånger så THe Force Awakens. Annars senaste film jag sett för första gången så var det X-men First Class.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.