Visa fullständig version : Senast sedda film (Inga spoilers!)
Ja, de mexikanska gangstrarna överlag pratade överdrivet och fult. :D
Men håller med om att det var en bra film, väldigt rolig stundtals vilket gav en fin kontrast mot de mer "allvarliga" scenerna.
Haha, ja verkligen, störde mig väldigt mycket på det. :D
Exakt, det var lite annorlunda, men bra.
Fast han crazyeyes som var typ ledare för mexargänget spelade ju rätt bra, verkade lite halvgalen på riktigt!
Bara jag som inte gillade End of Watch alltså. Krystad dialog och brohumor.
Teddy Bear var trevlig att titta på, synd att Kim och damen inte var bättre skådisar. Jag förstår att han ska vara taffat och blyg, men det fanns ingen kemi mellan hvudparet. Lätt sevärd.
De Gröna Slaktarna. grym. Mikkelssen är numera min danska favvoskådis.
mangemani
2012-11-27, 17:11
La horde
förvånansvärt bra zombie film, 7/10
det som drar ned betyget en aning är att det var en fransk film.
Jockefoten
2012-11-27, 17:13
La horde
Varför drar det ner betyget?
Andy8100
2012-11-27, 19:36
The avengers,it's a really great movie with beautiful visuals,fantastic special effects.
hahavaffan
2012-11-27, 19:44
Varför drar det ner betyget?Svårt att fånga upp alla nyanser som språket förmedlar om man inte kan franska så bra. Eller så hatar man Frankrike.
Jockefoten
2012-11-27, 19:46
Svårt att fånga upp alla nyanser som språket förmedlar om man inte kan franska så bra. Eller så hatar man Frankrike.
I en Zombiefilm? :D
Men seriöst så förstår jag vad du menar. Dock tycker jag själv att språket är väldigt sekundärt i en film. Är skådespelarna skickliga tillsammans med en kunnig regissör och bra ljud/bild så är det mer än tillräckligt. Självklart behövs ju undertexter för att hänga med i berättelsen.
Sen finns det ju vissa filmer där språket i sig förhöjer känslan av filmen. Tex en kinesisk krigsfilm där man pratar mandarin kontra engelska.
Sandra81
2012-11-27, 19:57
Saint Ange... en riktig mysfilm om man vill ha nått å krypa in under täcket å gosa till.. gillade den.
tIhEDnq5RRc
hahavaffan
2012-11-27, 20:04
I en Zombiefilm? :D
Men seriöst så förstår jag vad du menar. Dock tycker jag själv att språket är väldigt sekundärt i en film. Är skådespelarna skickliga tillsammans med en kunnig regissör och bra ljud/bild så är det mer än tillräckligt. Självklart behövs ju undertexter för att hänga med i berättelsen.
Sen finns det ju vissa filmer där språket i sig förhöjer känslan av filmen. Tex en kinesisk krigsfilm där man pratar mandarin kontra engelska.Haha kollade aldrig vad det var för film, så lol :D
mangemani
2012-11-27, 20:11
Varför drar det ner betyget?
för jag tycker de ska vara på engelska.
nog för att en spaltter zombie film inte har så värst mycket vettiga dialoger i sig, men jag gillar att ha fokus på själva filmen medans jag lyssnar på vad de säger.
i en frasnk film så blir man tvungen att dra ned blicken till texten, läsa och sedan upp till bilden igen, vilket förstör lite, därför det sänkta betyget.
nog för att en spaltter zombie film inte har så värst mycket vettiga dialoger i sig, men jag gillar att ha fokus på själva filmen medans jag lyssnar på vad de säger.
i en frasnk film så blir man tvungen att dra ned blicken till texten, läsa och sedan upp till bilden igen, vilket förstör lite, därför det sänkta betyget.
Den finns dubbad också
Nu är du fullt tillåten att ha en åsikt om det, men att en film använder ursprungslandets språk ska verkligen inte vara en kritisk ståndpunkt. Då väljer man helt enkelt bort filmer som inte har engelskt eller svenskt tal.
Ondskapelsen
2012-11-27, 22:49
Nu är du fullt tillåten att ha en åsikt om det, men att en film använder ursprungslandets språk ska verkligen inte vara en kritisk ståndpunkt. Då väljer man helt enkelt bort filmer som inte har engelskt eller svenskt tal.
För övrigt första gången jag hör talas om en Fransk zombiefilm!
Blir lite nyfiken..
Latissimus Dorsi
2012-11-27, 22:52
Skyfall, var för medelmåttig. Ger den betyget 2/5.
End of Watch 7.5/10
Rätt rå, gillar de. Sen tycker jag gymm Gyllenhaal är skön. Men fan vad jag stör mig på hon Anna Kendricks utseende
Sent from my iPhone using Tapatalk
The Descent 2005
Hur kan denna skräckfilm få 7.3 på IMDB?
Har lite svårt att betygsätta den, men 7.3 är för högt, även om det var bättre än många andra skräckfilmer. Finns även bättre skräckfilmer som fått lägre.
The Descent 2005
Har lite svårt att betygsätta den, men 7.3 är för högt, även om det var bättre än många andra skräckfilmer. Finns även bättre skräckfilmer som fått lägre.
Skräckfilm är svårt att förhålla sig objektiv till, antingen kryper den under huden eller gör den det inte, just den jäveln rubbade mig mentalt i flera dagar efter att jag såg den första gången.
Skräckfilm är svårt att förhålla sig objektiv till, antingen kryper den under huden eller gör den det inte, just den jäveln rubbade mig mentalt i flera dagar efter att jag såg den första gången.
Ja, det håller jag med om. Vissa skräckfilmer är inte så läskiga, men ändå bra osv.
Hoppade till lite då och då, men tyckte inte den var så farlig ändå. Kommer nog sova gott inatt ändå. :D Rec 1 eller 2, kommer inte ihåg, fick mig att sova med tänd lampa samma natt i alla fall. Slutet var riktigt äckligt.
Juste, en till film också.
Bigfoot: The lost Cost Tapes
3/10, alltså.. idéen var bra, men vad tänkte dem när de gjorde filen?
Spoiler:
Massor med konstigt ljus och skit? Övernaturliga spöksaker mitt i allt som inte alls passade in. Hade det bara handlat om just Bigfoot hade det kunnat bli bra.
Ja, det håller jag med om. Vissa skräckfilmer är inte så läskiga, men ändå bra osv.
Hoppade till lite då och då, men tyckte inte den var så farlig ändå. Kommer nog sova gott inatt ändå. :D Rec 1 eller 2, kommer inte ihåg, fick mig att sova med tänd lampa samma natt i alla fall. Slutet var riktigt äckligt.
Stephen Kings "Det" fick mig att se den jävla clownen överallt i månader efter. Fyfan.
Fishtank
2012-11-29, 00:30
REC för mig var inget.
Men descent, fy fan, fast då såg jag den med tjejen i hennes föräldrars hus väldigt isolerat ute i skogen.
Creepy shit.
Stephen Kings "Det" fick mig att se den jävla clownen överallt i månader efter. Fyfan.
Testa läsa boken när du var 10 år gammal. Fucked for life!
Fatalist
2012-11-29, 01:08
Looper - 5/10
Hade kunnat bli bra men fotot och regin var ju genomruttet kassa. Montaget "1 year... 2 years... 5 years... 10 years..." ser ut att komma från niondeklassares hjärnor och ser ut att vara skapad av desamma. Och DISCLAIMER: jag är en extremt nördig sci-fi-geek. Om man inte sett "In Time" som förvisso är lite äldre nu är den sjukt mycket mer sevärd än denna och definitivt ett bättre val om man är sugen på lite mysig dystopisk scifi.
La horde
Tack för tipset. Känns som jag betat av de flesta sevärda "seriösa" zombiefilmer flera gånger om, så det är trevligt med lite tips i den genren.
The Descent 2005
Den och [REC] är två filmer som innehåller scener som får det att riktigt krypa under huden på mig.
Sen är jag världens största hare också, men iallafall...
Ikväll blir det "Teddy Bear - 10 timer til Paradis".
Haha såg den ensam när jag var riktigt ung och hade likadana men, såg clownen överallt i vad som iaf kändes som månader.
Jag har en teori om att det var den upplevelsen som gjorde att jag efter det omöjligt kan bli rädd för läskiga filmer, har någon medveten/omedveten rationalisering i bakhuvudet att det bara är på låtsas och en föreställning.
(Sedan är ju de flesta filmer som ska vara läskiga rent jävla skräp i övrigt)
"Det" var dock ruggigt jävla läskig och välgjord för att skrämma ungar....
Kumo no mukô, yakusoku no basho (http://www.imdb.com/title/tt0381348/)
Lite skum men otroligt snyggt gjord! Har sett den förut och sugs in i den varje gång. Nästan nostalgikänsla av den på något konstigt sätt. 7.6/10
En annan bra av samma regissör;
5 centimeters per second (http://www.imdb.com/title/tt0983213/)
DISCLAIMER: jag är en extremt nördig sci-fi-geek. Om man inte sett "In Time" som förvisso är lite äldre nu är den sjukt mycket mer sevärd än denna och definitivt ett bättre val om man är sugen på lite mysig dystopisk scifi.
Hittar bara 2st "In Time" på IMDB.. ingen verkar vara den du syftar på. Lust att länka?
Tack för filmtips! :D
REC för mig var inget.
Men descent, fy fan, fast då såg jag den med tjejen i hennes föräldrars hus väldigt isolerat ute i skogen.
Creepy shit.
Tvärtom för mig, skrattade till och med i descent, det såg ut som att en mördades av en nippletwist vilket fick mig att asgarva.
Den och [REC] är två filmer som innehåller scener som får det att riktigt krypa under huden på mig.
Sen är jag världens största hare också, men iallafall...
RECs slut är inte rolig, uuuhhh.
willtjam
2012-11-29, 09:44
Hittar bara 2st "In Time" på IMDB.. ingen verkar vara den du syftar på. Lust att länka?
http://www.imdb.com/title/tt1637688/
http://www.imdb.com/title/tt1637688/
Haha nej. Han sa ju att den var lite äldre, tvivlar på att det är en film från 2011 med Justin Timberlake..!
Haha nej. Han sa ju att den var lite äldre, tvivlar på att det är en film från 2011 med Justin Timberlake..!
Det är nog den han menar. :)
willtjam
2012-11-29, 09:48
Han skrev "lite" äldre och att det är en dystopisk scifi. Det finns fyra st In Time på imdb, och tre av dom är kortfilmer från -03, -05, och -06.
Nu blir jag ledsen. :(
Såg framför mig en skön scifi-rulle från 70-talet som jag missat...
In time med timberlake är en 6/10 max. Looper är bättre i mitt tycke.
Sett följande då?
Westworld
Futureworld
Silent running
Soylent green
Logams run
Barbarella
Andromeda strain
Capricorn one
Alla original twilight zone avsnitten, finns ett gäng riktiga sci fi pärlor där.
Outer limits är nästan ren sci fi, men inte lika classy som TZ. OL är mer explicit också.
såg just Batman Begins, har inte sett den sen den kom ut.
konstigt att det är så mycke snack om TDK. Batman Begins tyckte
jag var sjukt mycke bättre än TDK, som i sin tur är sjukt mycke
bättre än skräpet TDKR.
påtal om 70tals scifi. brukade glo mycke på det, men har blivit slapp på senare.
några riktigt bra ena som jag kan ha missat?
tror jag sett det mesta. mest bra iallafall känns det som.
och kan passa på att tipsa om Welt am Draht.
willtjam
2012-11-29, 12:38
Best "Dystopia" Sci-Fi Movies (with at least 1,000 votes) (http://www.imdb.com/keyword/dystopia/?title_type=feature&genre=sci-fi&min_votes=1000)
Där kanske du hittar något roligt.
Cargo var cool, tysk sci fi, mycket välgjord. ]7/10
In time med timberlake är en 6/10 max. Looper är bättre i mitt tycke.
Sett följande då?
Westworld
Futureworld
Silent running
Soylent green
Logams run
Barbarella
Andromeda strain
Capricorn one
Alla original twilight zone avsnitten, finns ett gäng riktiga sci fi pärlor där.
Outer limits är nästan ren sci fi, men inte lika classy som TZ. OL är mer explicit också.
Ohh tack för tipsen. De jag inte har sett(vad jag vet, kanske känner igen dom när man ser dom) var Futureworld, Capricorn One och Outer Limits. Det får väga upp Justin Timberlake. Tack. :)
Best "Dystopia" Sci-Fi Movies (with at least 1,000 votes) (http://www.imdb.com/keyword/dystopia/?title_type=feature&genre=sci-fi&min_votes=1000)
Haha, har nästan sett alla av de första 50 iallafall, om jag bortser från vissa obskyra icke engelsktalande filmer. Men bra lista! Ska kolla igenom!
Jag såg en Anna jävligt cool sci fi för ett tag sen, Timecrimes. På spanska, men lätt värt det. Kolla upp den men läs INGET om den, lätt att den blir spoilad. Ger den 7/10
Jag har jättesvårt för spanska filmer. Tycker att dom oftast är så överdramatiska, typ svenska filmer.
Ett exempel är Vanilla Sky och det spanska originalet Abre Los Ojos. Vanilla Sky är ju bra, framförallt slutet.. Älskar när Tom Cruise springer genom korridorerna och skriker "Tech support... I need tech support!!". Sån skön tvist på en helt ok film som lyfter den.
Den spanska är bara olidlig att titta sig igenom. Krystade skådisar med ännu mer krystade repliker.
Älskar amerikanska vanilla sky! Folk dissar den bara för Cruise är med, och de dissar honom för scientologi, det skiter jag i, jag gillar honom som skådis. Såg heller ej den spanska, håller med om att det lätt blir kasst, men den här är värd att ge en chans, det kan jag lova. De är ju ett hetsigt folkslag!
Doctor Snuggles
2012-11-29, 18:51
Jag har jättesvårt för spanska filmer. Tycker att dom oftast är så överdramatiska, typ svenska filmer.
Ett exempel är Vanilla Sky och det spanska originalet Abre Los Ojos. Vanilla Sky är ju bra, framförallt slutet.. Älskar när Tom Cruise springer genom korridorerna och skriker "Tech support... I need tech support!!". Sån skön tvist på en helt ok film som lyfter den.
Den spanska är bara olidlig att titta sig igenom. Krystade skådisar med ännu mer krystade repliker.
Tack. Latinamerikanska/hispanic filmer överlag är antingen såpopera, Almodovar-galna, eller Guds stad-obehagliga.
Vissa filmer passar det i, många andra inte.
The secret in their eyes var däremot hyffsad.
Doctor Snuggles
2012-11-29, 18:53
lawl, wall-e är dystopisk?
willtjam
2012-11-29, 19:20
lawl, wall-e är dystopisk?
Ja? dys·topi [-pi'] s. -n -er • negativ framtidsvision
Doctor Snuggles
2012-11-29, 20:32
Ja? dys·topi [-pi'] s. -n -er • negativ framtidsvision
Ja. En gullig pixar-film är inte riktigt vad man föreställer sig när man tänker på dystopi.
Ja. En gullig pixar-film är inte riktigt vad man föreställer sig när man tänker på dystopi.
Jorden är obeboelig, människorna bor i rymden, ja det låter som en härlig framtidsidyll!
Doctor Snuggles
2012-11-29, 21:09
Jorden är obeboelig, människorna bor i rymden, ja det låter som en härlig framtidsidyll!
Ja? En film om feta, lata, lustfyllda, egenkära människor, med disney-vibbar. Det låter som en film om USA.
8/10 Space Jam!
Så awesome :)
Battle for Haditha 4/10
Filmens tag line "Irak-krigets Apocalypse Now" skrev en check som skådespeleriet och manuset inte kunde lösa in.
Inte på långa vägar om man skall göra en sådan jämförelse.
Hann med en halvtimme på "Teddy Bear - 10 timer til paradis" innan jag somnade igår. Ganska obekväm film, men bra.
Nya resident evil tragiskt hur dom har sabbat min favorit serie av filmer så illa.
2/10 milla får 10/10 för att hon är så förbannat vacker och sexig.
The Children 2008
Alltså, vad är det här? En till skräckfilm med ett ganska högt betyg (6.1) som var kass.
3/10, somnade typ.
Oj, skrev från tjejens konto. Nåja.
End days tror jag den hette med jake gyllenhall.
Köp åksjukepiller om nu ska se sen värre dogmafilmad film får man leta efter fick stänga av till slut blir så sjukt illamående av allt snurrande på filmen.
Synd dock då den verkade vara en bra film.
End of watch - 8/10
Riktigt bra känsla genom hela filmen.
End of Watch 8/10
The Bourne Legacy 9/10
Lawless 10/10
Bolleten
2012-11-29, 22:13
Ted 1 / 10 , otroligt seg och tråkig
Ohh tack för tipsen. De jag inte har sett(vad jag vet, kanske känner igen dom när man ser dom) var Futureworld, Capricorn One och Outer Limits. Det får väga upp Justin Timberlake. Tack. :)
Nu snackar vi inte om att Justin T. är behållningen i filmen.
http://4.bp.blogspot.com/-P8CeeIXVzME/TrPwzDNihiI/AAAAAAAAAL8/DBEIH14anvA/s1600/Amanda-Seyfried-In-Time4.jpg
http://2.bp.blogspot.com/-Epx6OPMLMrw/TrPwrvG7yXI/AAAAAAAAAL0/JP6tXwXJCts/s1600/Amanda-Seyfried-In-Time1.jpg
Även om jag verkligen gillar filmen och äger den på Blu-Ray.
Nya resident evil tragiskt hur dom har sabbat min favorit serie av filmer så illa.
2/10 milla får 10/10 för att hon är så förbannat vacker och sexig.
+1
Bourne Legacy - 9/10
bourne legacy- 4.5/10 kanske?
Fattar inte riktigt hur folk kan tycka den är så jäkla bra ärligt talat? Hittar som inget alls av värde i den, inte ens särskilt mycket vettiga fightscener jämfört med tidigare filmer ju:/
Nu snackar vi inte om att Justin T. är behållningen i filmen.
Även om jag verkligen gillar filmen och äger den på Blu-Ray.
Så sant. Hon är riktigt fin.
Pudzianovski
2012-11-30, 14:13
bourne legacy- 4.5/10 kanske?
Fattar inte riktigt hur folk kan tycka den är så jäkla bra ärligt talat? Hittar som inget alls av värde i den, inte ens särskilt mycket vettiga fightscener jämfört med tidigare filmer ju:/
För att inte tala om handlingen? WTF? var det ens någon?
The Bounre Legacy. Svag 3/5.
Jag tyckte Bourne Legacy va rätt bra, samma stil som övriga bourne filmer, inget fel på handlingen, skön action och konspiration.
kollar inte på bourne legacy av principskäl. Damon ska spela rollen.
willtjam
2012-11-30, 14:55
Legacy sög åsneballe. Inte ens i närheten av de tidigare filmerna i form av handling eller de berömda actionsekvenserna. Kändes som en Die Hard 3 eller nåt.
Limitless
För tredje gången. Gillar den väldigt mycket, men det beror nog på att det var en riktigt bra dag den dagen jag såg den första gången. Blir lite "nostalgi" över det hela. 7,8/10 får den.
Doctor Snuggles
2012-11-30, 15:03
Legacy sög åsneballe. Inte ens i närheten av de tidigare filmerna i form av handling eller de berömda actionsekvenserna. Kändes som en Die Hard 3 eller nåt.
Nu överdriver du några limpor. Visst fattades det lite, men filmen var välgjord.
willtjam
2012-11-30, 15:04
Bah!
End of watch är nog bästa rulle jag sett i år.
Doctor Snuggles
2012-11-30, 15:44
Bah!
Humbug?
Looper konstig film seg men ändå rätt cool.
6/10
Scratch89
2012-11-30, 18:56
The Children 2008
Alltså, vad är det här? En till skräckfilm med ett ganska högt betyg (6.1) som var kass.
3/10, somnade typ.
Oj, skrev från tjejens konto. Nåja.
Jag tyckte att den var rätt ok när jag väl såg den.
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=4069927&highlight=children#post4069927
Denna utspelar sig samtidigt, därför kan inte Damon spela rollen! :)
Jag tyckte att den var rätt ok när jag väl såg den.
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=4069927&highlight=children#post4069927
Ja, smaken är som baken. :)
Bourne Legacy
5/10. Helt OK tidsfördriv, men jag förväntade mig mer. Storyn var ju det sämsta på länge.
Jockefoten
2012-11-30, 21:06
Memoirs of a Geisha
Fantastisk film! Ziyi Zhang går från klarhet till klarhet (jag ser hennes filmer i kronologisk ordning). Filmen har ett väldigt starkt manus som kryddas med vacker bild och en stämningsfull musik. Ett lättare inslag av stråkinstrument håller samman filmen så man aldrig riktigt tappar intresset. Dans och koreografi ska ej heller förglömmas, då de gör en riktigt bra insatts.
Memoirs of a Geisha
Fantastisk film! Ziyi Zhang går från klarhet till klarhet (jag ser hennes filmer i kronologisk ordning). Filmen har ett väldigt starkt manus som kryddas med vacker bild och en stämningsfull musik. Ett lättare inslag av stråkinstrument håller samman filmen så man aldrig riktigt tappar intresset. Dans och koreografi ska ej heller förglömmas, då de gör en riktigt bra insatts.
En "gammal favorit". :) Visst, man kan reta sig lite på att de snackar engelska, men kan man bara se förbi den biten så.
Jockefoten
2012-11-30, 21:22
En "gammal favorit". :) Visst, man kan reta sig lite på att de snackar engelska, men kan man bara se förbi den biten så.
Jo tänkte på det lite i början, men irritationen försvann rätt snabbt. Man får ju ha överseende med att majoriteten av skådespelarna inte är japaner. Betydligt smidigare att lära kineserna engelska och sen dubba filmen istället för att lära dem japanska. (regissören är amerikan).
Scratch89
2012-11-30, 23:50
End Of Watch (2012). http://www.imdb.com/title/tt1855199/
Bästa polisfilmen jag sett på väldigt länge. Inget gammalt harvande med lonely wolfs utan partner, med frånskild gapig fru och en dotter som inte vill veta av honom, han dränker sorgerna i sprit och bitterhet osv. Normala människor, realitet. Vi var tre stycken som såg på filmen och vi var alla imponerade över hur berörda vi blev.
Ondskapelsen
2012-12-01, 00:18
Såg Looper idag, 8/10.
Känns som att alla Joseph Gordon-Lewitt's filmer är sevärda!
End of Watch 7/10. Långt i från bästa film jag sett och inget jag behöver se igen.
En riktigt bra film var det hur som helst.
+1, gillade inte honom tills jag såg bourne identity filmerna, fyfan vad bra han är.
Bourne legacy. Kändes bara onödig. Gjorde ju att Jeremy Renner passade bra, alltid något.
Spenderade större delen med att fundera över vad Edward Norton gjorde i filmen? Varför tar han sådana uppenbara skitroller?
Senaste Resident Evil (Redemption?)
2/10
1 poäng för att slutet motiverar väldigt köttig uppföljare. 1 poäng för att Milla ser fantastiskt trevlig ut. 8 poängs reduktion för att den i övrigt var väldigt tråkig och förutsägbar.
The Dark Knight Rises - Den hade sina stunder, och bane hade en riktigt trevlig röst (om än lite väl uppenbart inspelad i efterhand), men emellanåt var den förvånansvärt dålig. När de ändå hade spenderat så mycket pengar på animationerna kunde de väl ha ökat budgeten på slagsmålskoreografin? Det var stundtals riktigt larvigt att se de uppenbart missade slagen, inte bara från Batman själv utan även från många andra skådespelare.
6/10. Jag gillade för övrigt inte The Dark Knight så mycket heller. Tyckte den var ungefär 7/10.
Premium rush 4/10
Damn vad kass, skitdåligt redigerad, musiken dålig och illa vald. Synd
Point Break (1991)
Mästerverk, håller än idag. Denna gången på Blu-Ray.
11 surfbrädor av 10 möjliga.
Expendables 2
10/10 för alla löjligt överdrivna actionscener. :D
2/10 för allt som inte är löjligt överdrivna actionscener.
+1 för alla gamla actionhjältar
Så då slutar vi kanske på 7/10 eller något sådant. En perfekt film om man är sugen på hjärndöd action samtidigt som man suktar efter lite nostalgi.
Disneyfilmen Atlantis.
Jag gillade den, en av de bättre disneyfilmerna som är gjorde de senaste 10åren.
The Watch - 5/10.
Mjeh, stundtals småkul men inte mycket mer.
Verkar som det bara var jag som gillade Bourne legacy. Men jag älskar den typen av filmer också xD
Verkar som det bara var jag som gillade Bourne legacy. Men jag älskar den typen av filmer också xD
Det brukar jag också göra men Legacy va bara dålig rätt genom. Fanns inget som var bra med den. Inte ens tjejen va särskilt snygg.
2/10
Det brukar jag också göra men Legacy va bara dålig rätt genom. Fanns inget som var bra med den. Inte ens tjejen va särskilt snygg.
2/10
Vid närmre eftertanke stämmer det nog, gillade väl den säkert så mycket för jag mer än gillar genren. Första gången man sett fram emot en film så mycket att den blev bra oavsett, vanligtvis är det tvärtom :)
Bourne filmerna är bra men denna var tragiskt dålig.
Och tjejen är hon ifrån mumien som var så förbannat fin där och nu såg hon ut som ett slagskott i plocken... knark/alkohol kanske har sabbat även henne.
Fishtank
2012-12-02, 16:27
Bourne legacy 3/10
This.
Orkar inte ens skriva ett eget betyg.
Jag såg the Amazin spiderman på bio när den kom, den var trevlig att titta på men tyckte den var lite fattig. Försökte kolla om den nu, helt omöjligt. Fan vad Garfield är mesig som Peter Parker. Det blev att snabbspola till spindelmannen bitarna.
Bourne Legacy - Alltså, nej.
The Dark Knight Rises - Lite av en besvikelse. Den var inte dålig, men medioker i jämförelse med The Dark Knigt.
Ondskapelsen
2012-12-02, 17:42
+1, gillade inte honom tills jag såg bourne identity filmerna, fyfan vad bra han är.
För mig är det tvärtom. Gillade Damon tills jag såg Bournefilmerna :P. Jävla skräp är vad det är. Beige och urvattnad story.
Nej, vill ha Good Will Hunting 2 istället.
bourne legacy sög
resident evil dög
För mig är det tvärtom. Gillade Damon tills jag såg Bournefilmerna :P. Jävla skräp är vad det är. Beige och urvattnad story.
Nej, vill ha Good Will Hunting 2 istället.
Varsågod
http://www.youtube.com/watch?v=KI9F8Xpxhl4
The Babymakers
Som vanligt har jag svårt att betygsätta komedier, men den var helt klart sevärd. Hade låga förväntningar också, men ändå, se den!
Garvade ihjäl mig när (spoiler):
Indiern skrek "OPERATION DESERT SPERM!", åkandes på en moped med rånarluva och krockar rätt i soptunnorna, samt när han sprutade champagne i sitt eget ansikte när han körde bil. Haha, fyfan.
MathiasF
2012-12-02, 19:46
Savages
Halvdåligt skådespeleri
5/10 men ändå sevärd.
Point Break (1991)
Mästerverk, håller än idag. Denna gången på Blu-Ray.
11 surfbrädor av 10 möjliga.
En av mina favoriter. Sjukt bra casting. :D
Ondskapelsen
2012-12-02, 22:35
Varsågod
http://www.youtube.com/watch?v=KI9F8Xpxhl4
Jotack, det är en klassiker ;).
Såg End of Watch idag, 8/10.
Kul med en annorlunda polisfilm, bra manus även om det finns några saker som hindrar den från att bli 9 eller 10.
Filmtekniken som används och presenteras är rätt störande och har ingenting med storyn att göra, vilket stör mig ännu mer. Filmen var dessutom lite lång (jag säger inte att 109min är för mycket), det fanns några ingripanden och scener mitt i filmen som hade kunnat kortas ner eller klippas ut helt. Men som sagt, all in all en bra film. Kul att det inte var den klassiska polis-storyn.
willtjam
2012-12-02, 22:41
Jotack, det är en klassiker ;).
Såg End of Watch idag, 8/10.
Kul med en annorlunda polisfilm, bra manus även om det finns några saker som hindrar den från att bli 9 eller 10.
Filmtekniken som används och presenteras är rätt störande och har ingenting med storyn att göra, vilket stör mig ännu mer. Filmen var dessutom lite lång (jag säger inte att 109min är för mycket), det fanns några ingripanden och scener mitt i filmen som hade kunnat kortas ner eller klippas ut helt. Men som sagt, all in all en bra film. Kul att det inte var den klassiska polis-storyn.
Han säger ju i början att han studerar till jurist och behövde någon strökurs (filmvetenskap) att fylla ut studierna med, därav det konstanta filmandet.
End of Watch
En intensiv polisrulle. Gillade den skarpt 7/10
Scratch89
2012-12-02, 23:02
Brave (2012). http://www.imdb.com/title/tt1217209/
*cupid*
Jag tyckte om den. Visst, förutsägbar och stereotypisk, men jösses vad mysigt det är med skotska och den gamla kulturen som är i filmen. Skönt att det inte var en jävla musikal som Tangled, och det var ett lagom tempo (jag brukar tycka att de är alldeles för hetsiga annars).
Scratch89
2012-12-02, 23:04
Ace Ventura: Pet Detective (1994) http://www.imdb.com/title/tt0109040/
samt Ace Ventura: When Nature Calls (1995) http://www.imdb.com/title/tt0112281/
Hahahaha, jag trodde jag hade glömt av dessa filmer men kunde de flesta citaten (i alla fall till andra filmen som jag sett flest gånger). Det är löjligt, det är underbart. Många scener håller fortfarande måttet i konstighet och äcklighet, som scenen när han matar fågelungen på klippväggen, eller när han ska spotta hövdingen i ansiktet.
Bronson
Tredje gången jag ser den, magisk
Brave (2012). http://www.imdb.com/title/tt1217209/
*cupid*
Jag tyckte om den. Visst, förutsägbar och stereotypisk, men jösses vad mysigt det är med skotska och den gamla kulturen som är i filmen. Skönt att det inte var en jävla musikal som Tangled, och det var ett lagom tempo (jag brukar tycka att de är alldeles för hetsiga annars).
Jag gillade den faktiskt också :)
Håller på att utför en utmaning jag och min polare har att se alla Twilight filmer... Återkommer med någon form av betyg när jag sett klart alla tror jag :P
Scratch89
2012-12-02, 23:44
Jag gillade den faktiskt också :)
Håller på att utför en utmaning jag och min polare har att se alla Twilight filmer... Återkommer med någon form av betyg när jag sett klart alla tror jag :P
Första filmen är bra, resten är faktiskt rätt pinsamt dåliga.
Ace Ventura: Pet Detective (1994) http://www.imdb.com/title/tt0109040/
samt Ace Ventura: When Nature Calls (1995) http://www.imdb.com/title/tt0112281/
Hahahaha, jag trodde jag hade glömt av dessa filmer men kunde de flesta citaten (i alla fall till andra filmen som jag sett flest gånger). Det är löjligt, det är underbart. Många scener håller fortfarande måttet i konstighet och äcklighet, som scenen när han matar fågelungen på klippväggen, eller när han ska spotta hövdingen i ansiktet.
Jag såg dem förra veckan. Det var ett par år sedan sist.
Scenen i 1:an, när han går förbi orkestern och drar i armen på killen som spelar cello är alltid lika underhållande.
Tyckte ettan var okej... Inte mer... Dock en del unintentional humor :D
Tvåan kändes dock rätt poänglös och trist.... Så nu hoppas jag att filmerna efter är bättre........
Scratch89
2012-12-03, 00:16
Jag såg dem förra veckan. Det var ett par år sedan sist.
Scenen i 1:an, när han går förbi orkestern och drar i armen på killen som spelar cello är alltid lika underhållande.
Hahaha! Jag tycker att tvåan är betydligt bättre faktiskt, men det kan vara för att jag har den på VHS och har sett den typ 50 gånger.
CHIIICAAAAAGO!
Ondskapelsen
2012-12-03, 02:30
Han säger ju i början att han studerar till jurist och behövde någon strökurs (filmvetenskap) att fylla ut studierna med, därav det konstanta filmandet.
Ja förvisso. Vad jag menade var att den delen av storyn var alldeles för liten för att rättfärdiga det udda filmandet. Det kändes så töntigt ditplacerat på något sätt. Lite som de mexikanska gangstrarna som sitter och filmar i baksätet innan en driveby. Det förstör trovärdigheten för mig.
Ondskapelsen
2012-12-03, 02:31
Ja förvisso. Vad jag menade var att den delen av storyn var alldeles för liten för att rättfärdiga det udda filmandet. Det kändes så töntigt ditplacerat på något sätt. Lite som de mexikanska gangstrarna som sitter och filmar i baksätet innan en driveby. Det förstör trovärdigheten för mig.
Men samtidigt filmar ju SD när dem går ut på stan och retar invandrare så...allt kanske är i ordning...
Hahaha! Jag tycker att tvåan är betydligt bättre faktiskt, men det kan vara för att jag har den på VHS och har sett den typ 50 gånger.
CHIIICAAAAAGO!
Mm, själv växte jag upp med 1:an på VHS, så den ligger mig väldigt varmt om hjärtat.
Shishkebab! Shawshank Redemption! :d
Ont:
Land of the Lost: http://www.imdb.com/title/tt0457400/
6/10
Enkel och bra underhållning som inte gör för mycket anspråk på hjärnkapaciteten.
willtjam
2012-12-03, 06:38
men samtidigt filmar ju sd när dem går ut på stan och retar invandrare så...allt kanske är i ordning...
:d
Rikard Jansson
2012-12-03, 12:58
Resident Evil Retribution. Förstår inte hur man kan gå från den antagligen bästa zombieskräckfilmen ever till sånt här jävla skräp, speciellt inte när de nu verkar ha extremt mycket mer budget också. Suck
Rikard Jansson
2012-12-03, 13:20
Funderar på om den är något slags skämt eller satir nu.
Forks over knives 8/10
Sick, fat and nearly dead 6/10
Resident Evil Retribution. Förstår inte hur man kan gå från den antagligen bästa zombieskräckfilmen ever till sånt här jävla skräp, speciellt inte när de nu verkar ha extremt mycket mer budget också. Suck
Vilken är den bästa zombiefilmen ever?
Rikard Jansson
2012-12-03, 14:32
Vilken är den bästa zombiefilmen ever?
Resident Evil 1. Kommer nog få mottjafs där folk säger Evil Dead eller Dawn of the Dead eller liknande men så tycker jag iaf :)
Scratch89
2012-12-03, 14:51
Resident Evil 1. Kommer nog få mottjafs där folk säger Evil Dead eller Dawn of the Dead eller liknande men så tycker jag iaf :)
Spelserien har gått samma öde till mötes, tyvärr. Har inte spelat det nysläppta än men generellt har det gått från ett skräckspel med action- och pusselinslag till ett actionspel utan någon vidare story. :/
Doctor Snuggles
2012-12-03, 15:11
Alla är ungefär lika kioskiga och kisskåta, vännen. ;)
Scratch89
2012-12-03, 15:48
Alla är ungefär lika kioskiga och kisskåta, vännen. ;)
Så jag har fel i min åsikt?
Jag håller ju verkligen inte med ;)
Men jag var nästan lite rädd för att du rankade Afterlife som tidernas bästa zombiefilm :D
Det är coolt att hata Twilight vet du väl ;)
Det är coolt att hata Twilight vet du väl ;)
Absolut! Jag gör det utan att ens ha sett någon av filmerna. Coolt eller patetiskt? Jag lutar nog mot det första. :cool:
Doctor Snuggles
2012-12-03, 17:14
Jag ser föga skillnad, that is all. Från vad jag sett så känns alla filmer som en blanding mellan en bullen-film, en harlequin-novell, och en latinamerikansk såpopera med några halvtaskiga fightscener intryckta. Säkert väldigt gripande och givande för en random 14-årig tjej, men för oss övriga, njet.
Rikard Jansson
2012-12-03, 17:19
Jag ser föga skillnad, that is all. Från vad jag sett så känns alla filmer som en blanding mellan en bullen-film, en harlequin-novell, och en latinamerikansk såpopera med några halvtaskiga fightscener intryckta. Säkert väldigt gripande och givande för en random 14-årig tjej, men för oss övriga, njet.
come at me bro *slap*
Scratch89
2012-12-03, 18:39
Så du har inte ens sett filmerna då?
Doctor Snuggles
2012-12-03, 18:52
Så du har inte ens sett filmerna då?
Större delen av de två första, jo. Jag var faktiskt nyfiken och ville ta reda på vad fenomenet handlade om efter jag såg en dokumentär om twifans.
Scratch89
2012-12-03, 19:53
Större delen av de två första, jo. Jag var faktiskt nyfiken och ville ta reda på vad fenomenet handlade om efter jag såg en dokumentär om twifans.
Större delen av? Hmm.
Det är i alla fall väldigt stor skillnad på första filmen och de följande. Helt annan regissör, manus, filmmusik, filmning, känsla, dialog. Uppföljarna känns som billiga MTV-produktioner.
Större delen av? Hmm.
Det är i alla fall väldigt stor skillnad på första filmen och de följande. Helt annan regissör, manus, filmmusik, filmning, känsla, dialog. Uppföljarna känns som billiga MTV-produktioner.
Första filmen var ju rätt snygg ändå i sin mörka ton.
Det försvann ju helt i uppföljarna.
Scratch89
2012-12-03, 20:23
Första filmen var ju rätt snygg ändå i sin mörka ton.
Det försvann ju helt i uppföljarna.
Jag håller med. Kändes lite... indie? Vet inte vad man ska kalla det. Men följde boken rätt så bra med känslan.
eternallord
2012-12-03, 20:29
Jag gillade inte någon av dem men första Twilight-filmen gick väl att kolla på. Tvåan var kräkinducerande urusel och av någon anledning såg jag trean också som lyckades vara, om möjligt, ännu sämre.
Jag håller med. Kändes lite... indie? Vet inte vad man ska kalla det. Men följde boken rätt så bra med känslan.
Jo lite indie och lite sleepy hollow över den.
Nu har jag inte läst boken och kommer nog inte göra det, men jag tycker den lyckades förmedla någon form av känsla.
Sen så tycker jag det finns väldigt mycket dåliga saker med filmen, men jag skulle inte kalla den en direkt dålig film, inte direkt bra heller, ett mellanting kanske?
Medan uppföljarna så känns allt väldigt plastigt samt att storyn blir sämre och allt som var dåligt med första filmen är ännu sämre där.
Typ så tycker jag :)
Henchman
2012-12-03, 21:45
Varför såg du på en dokumentär om twifans?
Scratch89
2012-12-03, 22:12
För att han är en wannabe hipster.
Vilka hipsters kollar twilight?
Scratch89
2012-12-03, 22:49
Han har ju inte kollat på filmerna, utan bara lite grann samt en dokumentär, så han känner sig berättigad att hata. :D
Doctor Snuggles
2012-12-03, 23:15
För den gick på tv och jag hade inget bättre för mig?
Han har ju inte kollat på filmerna, utan bara lite grann samt en dokumentär, så han känner sig berättigad att hata. :D
Sluta trolla. Du kan läsa.
Doctor Snuggles
2012-12-03, 23:19
Större delen av? Hmm.
Det är som att jämföra influensa med en liten mildare influensa. Båda hade bajsnödig plågsamt utdragen tonårsångestdialog och story. Och då gillar jag ändå ofta tonårsfilmer.
Doctor Snuggles
2012-12-03, 23:20
Det beror på om man gör det ironiskt eller inte. ;)
Det beror på om man gör det ironiskt eller inte. ;)
Det är därför jag kan kolla på filmerna med gott samvete ;)
Viktor_Balck
2012-12-04, 09:33
End of watch (http://www.imdb.com/title/tt1855199/)
Bra skit, 8/10.
End of watch (http://www.imdb.com/title/tt1855199/)
Bra skit, 8/10.
Såg den också, håller med! BRA skit! (http://www.imdb.com/title/tt1855199/)
Såg en klassiker också "The untouchables" - (http://www.imdb.com/title/tt0094226/)
Fantastisk skit!
Och innan dess den bästa film jag sett på mycket mycket länge: (Vars engelska titel ironiskt nog är untouchable)
Intouchable - en oväntad vänskap. Ren film-magi! (http://www.imdb.com/title/tt1675434/)
Mollestam
2012-12-05, 13:08
End of Watch - 7/10, den var bra för att vara typisk polispartner-film. Tycker att Gyllenhaal och Peña var riktigt trovärdiga och bra.
Intouchables. 2011 (http://www.imdb.com/title/tt1675434/)
Håller med Tomas B. Jag satt som trollbunden genom hela filmen med ett stort leende på läpparna. Bästa filmen på VÄLDIGT länge! :)
Facing the Giants - http://www.imdb.com/title/tt0805526/
Jag hade inte direkt hört något om den här filmen innan utan allt jag visste var att det var en film om amerikansk fotboll. För mig, som inte tror på gud, visade det sig vara bland de äckligaste filmerna jag någonsin sett. Den här filmen slickar gud så långt upp i röven att påven skulle skämmas om han den. Hela filmen går i samma spår - Är man dålig på något är det bara att vända sig till gud eller Jesus så löser det sig.
Filmen är regisserad och skriven av samme tokreligösa kille som spelar huvudrollen och det är för mig helt jävla otroligt hur den här filmen, med 10 000 dollar i budget, har lyckats dra in över 10 miljoner dollar i intäkter. Alla religösa fanatiker i den amerikanska södern måste ha sett den 10 ggr var.
Hade jag varit själv hade jag stängt av filmen ganska snart men nu vi var några vänner som satt och garvade genom hela tiden. Jag har så ofantligt svårt att tro att ens de kristna kan sitta och ta det här seriöst och se den utan att tycka det är larvigt.
EDDIE VEDDER! Jag utmanar dig att se hela filmen :D
Squid and the whale 6/10
Dåligt narrativ, skulle kunnat vara så mycket bättre. Hackig. Förstår inte all den bra kritiken.
Facing the Giants - http://www.imdb.com/title/tt0805526/
Jag hade inte direkt hört något om den här filmen innan utan allt jag visste var att det var en film om amerikansk fotboll. För mig, som inte tror på gud, visade det sig vara bland de äckligaste filmerna jag någonsin sett. Den här filmen slickar gud så långt upp i röven att påven skulle skämmas om han den. Hela filmen går i samma spår - Är man dålig på något är det bara att vända sig till gud eller Jesus så löser det sig.
Filmen är regisserad och skriven av samme tokreligösa kille som spelar huvudrollen och det är för mig helt jävla otroligt hur den här filmen, med 10 000 dollar i budget, har lyckats dra in över 10 miljoner dollar i intäkter. Alla religösa fanatiker i den amerikanska södern måste ha sett den 10 ggr var.
Hade jag varit själv hade jag stängt av filmen ganska snart men nu vi var några vänner som satt och garvade genom hela tiden. Jag har så ofantligt svårt att tro att ens de kristna kan sitta och ta det här seriöst och se den utan att tycka det är larvigt.
EDDIE VEDDER! Jag utmanar dig att se hela filmen :D
Se Starship Troopers 3. Någon kyrka måste ha petat till lite slantar i budgeten och fått revidera lite bitar i manuset.
Jag hade inte förväntat mig att den skulle vara bra, men jag hade inte heller förväntat mig att den hyfsat heta vulcan-bruden från Star Trek Enterprise skulle sitta och be till gud i en av de skevaste och sämsta slutscener jag någonsin sett...
Ondskapelsen
2012-12-06, 01:42
Forks over knives 8/10
Sick, fat and nearly dead 6/10
Såg forks over knives idag. Känns som det kan bli kolos mest hatade film då dem pekar ut animaliskt protein som roten till all ondska...
Se Starship Troopers 3. Någon kyrka måste ha petat till lite slantar i budgeten och fått revidera lite bitar i manuset.
Jag hade inte förväntat mig att den skulle vara bra, men jag hade inte heller förväntat mig att den hyfsat heta vulcan-bruden från Star Trek Enterprise skulle sitta och be till gud i en av de skevaste och sämsta slutscener jag någonsin sett...
I en scen? Här har ungefär 80% av all dialog med gud att göra.
drakfelt
2012-12-06, 13:59
Johan Falk: Kodnamn Lisa
Riktigt härlig film. Jag bara älskar det svenska, styltiga och tafatta som genomsyrar hela filmen. Bitvis riktigt schyst action och som alltid levererar den ständiga favoriten, Seth Rydell!
Pudzianovski
2012-12-06, 14:05
Johan Falk: Kodnamn Lisa
Riktigt härlig film. Jag bara älskar det svenska, styltiga och tafatta som genomsyrar hela filmen. Bitvis riktigt schyst action och som alltid levererar den ständiga favoriten, Seth Rydell!
Det är ju Seth (Jens) som gör filmerna! :)
Själv diggar jag Frank (Joel Kinnaman) tycker han levererar sin roll jävligt bra!
drakfelt
2012-12-06, 14:13
Håller med!
Själv diggar jag Frank (Joel Kinnaman) tycker han levererar sin roll jävligt bra!
Han kommer på andra plats, helt klart! Riktigt ninja var han i denna filmen dessutom.
Never Back Down - http://www.imdb.com/title/tt1023111/, Betyg: 10/10
Rikard Jansson
2012-12-06, 20:06
never back down - http://www.imdb.com/title/tt1023111/, betyg: 10/10
+1
Silencer
2012-12-06, 20:08
Never Back Down - http://www.imdb.com/title/tt1023111/, Betyg: 10/10
Världens sämsta film alla kategorier.
Nope.
Skuggvargen
2012-12-06, 20:10
världens sämsta film alla kategorier.
+1
Rikard Jansson
2012-12-06, 20:12
Tropa de elite
We Own The Night
7/10, bra film.
grisbil3n
2012-12-06, 22:01
Tropa de elite
Haha men snubbe...
Fishtank
2012-12-06, 22:40
Tropa de elite
Eh sa du just att tropa de elite var en dålig film?
*gah!*
Ja, jag blev fysiskt illamående av det urusla skådespelandet och manuset måste vara skrivet av en praktikant.
såg nyss The grudge och the ring filmerna. inte lika läskiga som insidious, men riktigt läbbiga :)
Rikard Jansson
2012-12-06, 22:43
u mad brahs?;d
grisbil3n
2012-12-06, 23:21
u mad brahs?;d
Och den bästa filmen är?
Rikard Jansson
2012-12-06, 23:31
Och den bästa filmen är?
Vet inte. Inte Never Back Down, helt klart - det är dock den film jag funnit mest underhållsvärde i, och då inte på ett ironiskt "haha det här är så dåligt att jag skrattar åt det". (jag älskar teen movies, och jag älskar kampsportsfilmer, tyvärr suger de allra flesta i kampsportsaspekten, inte så NBD förutom lite lätt overklighet och lite trams vid 3 tillfällen i filmen) Bäst film ever... Hmm... ett par kategorier:
Snyggast - Sleepy Hollow
"Finast"? - Eternal Sunshine of the spotless mind
Tyngst påverkan - American History X
men bäst... är nog Fight Club.
That's My Boy
Helvete vad bra den var, faktiskt. Inte på det "vanliga" sättet dock, men väldigt underhållande. Se den!
Vanilla Ice är med, galet. :D
Scratch89
2012-12-07, 06:21
Tropa de elite
http://www.google.se/url?source=imglanding&ct=img&q=http://24.media.tumblr.com/tumblr_lin8umJx6T1qf3h94o1_500.gif&sa=X&ei=33zBUJrNFKb04QTg8YDACA&ved=0CAkQ8wc&usg=AFQjCNFfV2KNhzr5ZkLzQ20rV90Mq4m2BQ
drakfelt
2012-12-07, 10:59
That's My Boy
Helvete vad bra den var, faktiskt. Inte på det "vanliga" sättet dock, men väldigt underhållande. Se den!
Vanilla Ice är med, galet. :D
OCH Ice Cube, legendariskt.
Ja alltså, Sandler är efterbliven som sig bör. Manuset är kiss, bajs, kräk, knark och kn*lla. Den blir dock stundtals rolig, låg och smålog för mig själv ett par gånger, speciellt åt Vanilla Ice.
Postat via en mobil enhet
Silencer
2012-12-07, 11:14
Tropa de elite
Du är spritt språngande...
Scratch89
2012-12-07, 11:50
They didn't have Ice Cube so he bought Vanilla Ice!
hahavaffan
2012-12-07, 11:52
They didn't have Ice Cube so he bought Vanilla Ice!Lol Pretty Fly va?
Ja alltså, Sandler är efterbliven som sig bör. Manuset är kiss, bajs, kräk, knark och kn*lla. Den blir dock stundtals rolig, låg och smålog för mig själv ett par gånger, speciellt åt Vanilla Ice.
Postat via en mobil enhet
Störde mig något otroligt på hans tillgjorda röst, men filmen tyckte jag var rolig. Förmodligen mest för att jag hade extremt låga förhoppningar om den.
Scratch89
2012-12-07, 12:13
Lol Pretty Fly va?
Yesh!
Vadrigar
2012-12-07, 12:59
RECC4arqQow
:bow:
Rekommendation till kvällen! :)
Tropa De Elite!
Never back down.
Tropa De Elite!
Så jä@&@ bra filmer! 1 & 2
Never back down.
+1:thumbup:
Jockefoten
2012-12-07, 14:20
Memoirs of a geisha. Om du gillar bra film. Skrev en recension tidigare i tråden.
Fishtank
2012-12-07, 14:30
Lite imponerande hur mycket RJ lyckades där, särskilt då jag tror han var seriös.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Robbmeister
2012-12-07, 18:09
A very harold & kumar christmas - 8/10. Riktigt rolig komedi, Neil Patrick Harris levererar som vanligt :D
mangemani
2012-12-07, 20:16
thats my boy
satt och gäspade mig igenom hela filmen
2/10
brainscan
inte den bästa men inte heller den sämsta "skräck" jag har sett, gick att se på, helt klart
7/10
Jockefoten
2012-12-07, 20:33
Dangerous Liaisons
En koreansk/kinesisk version av den franska novellen med samma titel. Skillnaden är att istället för Frankrike och i synnerhet Paris så utspelar sig historien under 30-talets Shanghai. Fin (spelad av Dong-gun Jang) en medelålders playboy lever livet i Shanghai, går från kvinna till kvinna tills han möter Feyun (spelad av Ziyi Zhang), en änka (och distanserad släkting) som tar hand om hans mormor. Hennes oskuldsfullhet och tillika skönhet fångar genast Fin's intresse och han slår ett vad med Miss Mo (Cecilia Cheung) att om han lyckas ligga med Feyun så ska han även få ligga med Miss Mo.
Scenerna mellan Dong-gun Jang och Ziyi Zhang är beundransvärda, rent av förtrollande. Så lite blir så mycket!
Musik och bild faller dessvärre lite i skymundan, antagligen för att regissören inte vill leda bort tittaren för mycket ifrån filmens centrum.
The Words
http://www.imdb.com/title/tt1840417/
Jävligt bra, helt klart över förväntan. Bradley Cooper levererar som vanligt, 8/10.
robinwatz
2012-12-07, 23:17
Hamilton - Men inte om det gäller din dotter
Under mina förväntningar.. 5/10
http://www.imdb.com/title/tt1856047/?ref_=fn_al_tt_6
End of watch
skön rulle som levererar feels
The Expendables 2
2/10
Riktigt ointressant jävla film, tycker inte att några av skådespelarnas insatser var övertygande.
Lawless
8/10
Riktigt bra dramarulle om moonshiners
End of Watch
8/10
Riktigt bra drama denna också
Scratch89
2012-12-08, 01:20
The Watch (2012). http://www.imdb.com/title/tt1298649/
Den var precis lika löjlig och rolig som jag hade förväntat mig, om inte bättre. Jag gillar sån här löjlig humor, utan att det ska bli offensive, majarökning eller en tuttorgie som det var för typ tre, fyra år sedan när det gällde komedi. Bra film. Förtjänar ett högre betyg än på IMDb.
The Way http://www.imdb.com/title/tt1441912/
Underbar
willtjam
2012-12-08, 12:40
Hamilton är lite udda. Det är verkligen inte bra filmer, men visst underhållningsvärde är det ändå. Ifall man lyckas förbise de krystade dialogerna alltså.
Pineapple Express, för andra gången.
Jävlar vad dålig Seth Rogen faktiskt är, jag har inte märkt det förrän nu (:em:)
James Franco och Danny McBride vad bra i alla fall. Filmen var även den bra, men jag orkar inte ge betyg.
Lawless
Mother of god.. 9/10, den bästa filmen jag sett. Enough said.
Och ändå ger du den inte 10/10? :D
Och ändå ger du den inte 10/10? :D
Det finns alltid något fel. Det finns ingen film som är 10/10.
Nu kan jag inte skriva vad pga spoiler, men det är alltid något. ;)
fishmoose
2012-12-08, 23:37
Jag såg filmen Bekas som går på bio just nu. http://www.imdb.com/title/tt1733105/ Någon som har sett?
Lawless
Mother of god.. 9/10, den bästa filmen jag sett. Enough said.
312 pls
Im with yuo bru. Roelly good felm! Love it, and love NY, thououough never been deer.
Lawless is best felm eva plus one osv.
Gobby Boggy Wolli Bolli
Hate generation
Peace pls
312 pls
Im with yuo bru. Roelly good felm! Love it, and love NY, thououough never been deer.
Lawless is best felm eva plus one osv.
Gobby Boggy Wolli Bolli
Hate generation
Peace pls
pest movei ever in dis vorld.
pis andwan pls.
Lawless, fantastisk.
Precis. :)
Det finns alltid något fel. Det finns ingen film som är 10/10.
Nu kan jag inte skriva vad pga spoiler, men det är alltid något. ;)
Expendables Extended Directors Cut är ju en 11 av 10:d
Rubber: Ett jävla däck som mördar folk. Sämsta skiten jag sett.
awesomooo
2012-12-09, 12:06
The Tall Man - 3/10 njaa ingen höjdare. Ville se den långe mannen men nej det fick man inte, gooby pls.
Alla pratar bra om Lawless, inte sett den än så får väl ta och göra det nu.
Alla pratar bra om Lawless, inte sett den än så får väl ta och göra det nu.
Bara gör it, its värt it!
Jockefoten
2012-12-09, 15:56
Oldboy
Välgjord koreansk film. Något för starka scener för mig, slutet var riktigt jobbigt att se igenom. En film jag velat se länge men aldrig tagit mig tid till innan. Kul hur Chan-wook Park lägger energin på smådetaljer, likt flera västerländska regissörer jag beundrar.
Andra noteringar värda att nämna:
Sverige, Norge och Danmark nämndes alla igenom filmens gång vid olika tillfällen. Två Starcraft-lag nämndes också (CJ Entus och SK-telecom).
Scratch89
2012-12-09, 17:31
Oldboy
Välgjord koreansk film. Något för starka scener för mig, slutet var riktigt jobbigt att se igenom. En film jag velat se länge men aldrig tagit mig tid till innan. Kul hur Chan-wook Park lägger energin på smådetaljer, likt flera västerländska regissörer jag beundrar.
Andra noteringar värda att nämna:
Sverige, Norge och Danmark nämndes alla igenom filmens gång vid olika tillfällen. Två Starcraft-lag nämndes också (CJ Entus och SK-telecom).
Oldboy är verkligen jättebra! Top 5 bästa filmer.
När pratar de om Starcraft?
Jockefoten
2012-12-09, 17:36
Aldrig, bara smygreklam. ^_^
eternallord
2012-12-09, 17:40
Instämmer!
Jag misstänker att han syftar på när de är på internet-caféet, vet dock inte.
Tips på en feelgood film för en söndag? I stil med We bought a zoo.
Jockefoten
2012-12-09, 18:03
Sett Win Win?
Sett Win Win?
Nope. Den får det bli.
Pudzianovski
2012-12-09, 19:07
Hamilton - Men inte om det.... http://www.imdb.com/title/tt1856047/
Den var inte särskilt bra. Persbrandt suger. 2,5/5.
The Man with the Iron Fists http://www.imdb.com/title/tt1258972/
Jaha....den var väl inget vidare heller. 2,5/5. Varför görs det inga bra ninja/kung fu-filmer nu för tiden :/
Jockefoten
2012-12-09, 19:23
The Man with the Iron Fists http://www.imdb.com/title/tt1258972/
Jaha....den var väl inget vidare heller. 2,5/5. Varför görs det inga bra ninja/kung fu-filmer nu för tiden :/
Vad hade du för förhoppningar på en film skriven/regisserad av en snubbe som heter RZA, aldrig tidigare regisserat en film och sysslar med Hiphop. :D
Vill du se bra kung fu-filmer, kolla filmer gjorda av Yimou Zhang.
http://www.imdb.com/name/nm0955443/
Sinister
:(
sent from phone
yes man
Vadrigar
2012-12-09, 21:20
Vad hade du för förhoppningar på en film skriven/regisserad av en snubbe som heter RZA, aldrig tidigare regisserat en film och sysslar med Hiphop. :D
Fast om man vet vem RZA är så vet man också att han varit en kung fu nörd sedan länge. Att Tarantino hade ett finger med i spelet höjde också förväntningarna.
Jockefoten
2012-12-09, 21:27
Fast om man vet vem RZA är så vet man också att han varit en kung fu nörd sedan länge. Att Tarantino hade ett finger med i spelet höjde också förväntningarna.
Och? Det kan väl knappast vara ett bra kriterium för att göra film? Jag har varit filmnörd sedan länge, det betyder inte att jag kan göra bra film. Tarantino har heller ingen erfarenhet av genren, dessutom hjälpte väl hans team endast till med specialeffekterna?
Vadrigar
2012-12-09, 21:40
Och? Det kan väl knappast vara ett bra kriterium för att göra film? Jag har varit filmnörd sedan länge, det betyder inte att jag kan göra bra film. Tarantino har heller ingen erfarenhet av genren, dessutom hjälpte väl hans team endast till med specialeffekterna?
Ett essentiellt kriterium skulle jag väl säga att det är? Omöjligt att göra en bra film om man inte finner genren/ämnet intressant. Förstår vad du menar dock.
Kill Bill och erfarenhet av att göra bra filmer överlag har Tarantino. Vet att han hjälpte RZA personligen med filmen men jag har ingen aning om till hur stor del.
Scratch89
2012-12-09, 23:36
Sinister
sent from phone
Var den läskig eller?
Var den läskig eller?
Länge sedan jag såg en film som lyckats så bra, man vet att det kommer men man blir kall in på skelettet. Som när man såg gamla halloween första gången som knatte.
sent from phone
Scratch89
2012-12-10, 11:52
Länge sedan jag såg en film som lyckats så bra, man vet att det kommer men man blir kall in på skelettet. Som när man såg gamla halloween första gången som knatte.
sent from phone
Härligt. Perfekt första-dejten-film.
Vill du se bra kung fu-filmer, kolla filmer gjorda av Yimou Zhang.
http://www.imdb.com/name/nm0955443/
Jag såg bara "Quentin Tarantino" och tänkte "NAJS!!", tack för the heads up, slänger den i papperskorgen! :D
The Lucky One - http://www.imdb.com/title/tt1327194/, 6/10 Klart godkänd.
Sinister
sent from phone
Fan också, är tvungen att se den nu ikväll för den verkar bra *gah!*
Hatar filmer när man ser läskiga ansikten i bilder och grejer :D
Scratch89
2012-12-10, 18:17
Fan också, är tvungen att se den nu ikväll för den verkar bra *gah!*
Hatar filmer när man ser läskiga ansikten i bilder och grejer :D
Kärlekshatar, kan man väl uttrycka det. Jag ser på mycket skräckfilm, men blir helt CP efteråt och kan knappt borsta tänderna framför spegeln. Får typ gå och sätta mig framför datorn eller nåt där jag inte kan se massa spegelbilder. :D
Kärlekshatar, kan man väl uttrycka det. Jag ser på mycket skräckfilm, men blir helt CP efteråt och kan knappt borsta tänderna framför spegeln. Får typ gå och sätta mig framför datorn eller nåt där jag inte kan se massa spegelbilder. :D
Precis, själv känner jag mig alltid så sjukt iakttagen när jag ska sova efter att jag sett en bra skräckis :D
Scratch89
2012-12-10, 19:42
Precis, själv känner jag mig alltid så sjukt iakttagen när jag ska sova efter att jag sett en bra skräckis :D
Haha. När jag ska sova efter att ha sett en skräckfilm får jag flytta om i sängen. Jag har sängen i en sovalkov med vänstersidan mot "ingången", och jag måste då lägga mig på diagonalen så att jag har uppsikt över rummet och ligger med huvudet så långt från det öppna hörnet som möjligt. För att kunna spana efter spöken. :D
Jockefoten
2012-12-10, 20:55
Tips på sorgsna filmer?
Vilken typ av sorg? En film där man under en längre tid bygger upp sympati för en karaktär, eller ska det vara allmänt misär genom hela filmen?
Antwone Fisher uppfyller kategori ett.
http://www.imdb.com/title/tt0168786/
The flowers off war, kategori två.
http://www.imdb.com/title/tt1410063/?ref_=fn_al_tt_1
Men båda är väldigt bra filmer, som bör ses!
Nordenator
2012-12-10, 20:59
Tips på sorgsna filmer?
Mar Adentro (http://www.imdb.com/title/tt0369702/), Le scaphandre et le papillon (http://www.imdb.com/title/tt0401383/) och Hotaru no haka (http://www.imdb.com/title/tt0095327/)
Antwone Fisher ska jag definitivt se, de övriga vet jag inte riktigt.
Är nog mest ute efter film(er) om sorg i samband med kärlek (sånt trams) :)
Jockefoten
2012-12-10, 21:16
Antwone Fisher ska jag definitivt se, de övriga vet jag inte riktigt.
Är nog mest ute efter film(er) om sorg i samband med kärlek (sånt trams) :)
Jag antar att du sett The notebook? Den är iofs inte jättesorglig, fast lite ibland.
Jag antar att du sett The notebook? Den är iofs inte jättesorglig, fast lite ibland.
Jupp, den har jag sett. Jäkligt bra och den typen av film jag eftersträvar :)
Jockefoten
2012-12-10, 21:26
Lars and the real girl.
Tips på sorgsna filmer?
My Sister's Keeper - http://www.imdb.com/title/tt1078588/
Tips på sorgsna filmer?
Seven Pounds (http://www.imdb.com/title/tt0814314/)
Viktor_Balck
2012-12-10, 22:26
My Sister's Keeper - http://www.imdb.com/title/tt1078588/
Skulle precis tipsa om den, så en +1.
Haha. När jag ska sova efter att ha sett en skräckfilm får jag flytta om i sängen. Jag har sängen i en sovalkov med vänstersidan mot "ingången", och jag måste då lägga mig på diagonalen så att jag har uppsikt över rummet och ligger med huvudet så långt från det öppna hörnet som möjligt. För att kunna spana efter spöken. :D
Nå?*popcorn*
Hackenschmidt
2012-12-10, 22:44
Sinister var bra, riktigt bra. Men...
Första delen var bäst. Kändes otroligt genuin, obehaglig och som man själv var inne i filmen. Jag var rädd här och jag blir väldigt sällan det när jag kollar på rysare. 10/10
Andra delen när det började bli övernaturligt gjorde den mycket sämre, enklare att distansiera sig från filmen och det blev "bara en film" igen. 6/10 resten av filmen.
Precis sett Antwone Fisher - väldigt rörande! 8/10 eller däromkring.
Tack för tipset Jockefoten! Tack även ni andra som kom med förslag :)
Seven Pounds (http://www.imdb.com/title/tt0814314/)
Sett ett flertal gånger, men tack ändå :)
Inception - 8/10
Har inte sett den förens nu, vet inte riktigt varför. Riktigt bra hur som helst så om du inte har sett den, gör det!
Inception - 8/10
Har inte sett den förens nu, vet inte riktigt varför. Riktigt bra hur som helst så om du inte har sett den, gör det!
Den är lite "mindfuck", det som gör den bra! precis som Shutter island :d
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.