Visa fullständig version : Senast sedda film (Inga spoilers!)
The Ruins - OMG teh crapz0r.
bertbert
2008-06-29, 13:36
American Gangster *drool*
21
Helt ok film, inget utöver det vanliga men sevärd.
6 av 10 möjliga.
gatewarden
2008-06-30, 03:33
The signal, skum våldsam rulle. Svår å sätta betyg på.
Street Kings vilket var en bra film 6,5-7/10!
In Bruges - En underbar film. Riktigt riktigt bra! 8-8,5/10
Doomsday.
Kädes som en ripoff av 28 weeks later. (som för övrigt inte heller var särskilt bra).
När riddar-människorna började komma in i bilden så blev allt bara pinsamt
Titanic - En klassiker som man kan se om och om och om och om igen :D
thatkrillesshow
2008-06-30, 15:03
The Terminator. Sjukt bra!
In Bruges - En underbar film. Riktigt riktigt bra! 8-8,5/10
Såg den precis själv, fantastisk film. Hela stämningen i filmen är bara så bra.
Meet Bill. Den var riktigt bra! Trodde ibland att den skulle vara väldigt förutsägbar, vilket den visade sig att inte vara. Mycket sköna karaktärer och riktig feelgood-stämning ibland! Sevärd!
Pingu, Studsa högt.
Riktigt sevärd rulle om en pingvinfamilj som pratar något låtsasspråk liknande Linus på linjen. Man får följa med Pingu på alla möjliga galna upptåg, i början av filmen kan man tex se honom hoppa i sängen.
Doomsday.
Kädes som en ripoff av 28 weeks later. (som för övrigt inte heller var särskilt bra).
När riddar-människorna började komma in i bilden så blev allt bara pinsamt
hatade den filmen, blev bara förbannad, sen stängde jag av.
Titanic! En klassiker som slår det mesta!
shut teh face
2008-06-30, 16:55
King Kong
Visar att Black kan göra annat än komedier, vacker relation mellan Darrows och Kong. Jag känner dock inte för att sätta betyg på den.
King Kong
Visar att Black kan göra annat än komedier, vacker relation mellan Darrows och Kong. Jag känner dock inte för att sätta betyg på den.
Då gör jag det, 8/10.
Riktigt maffiga scener emellanåt och bra skådespelare.
Tricklev
2008-06-30, 17:45
Pingu, Studsa högt.
Riktigt sevärd rulle om en pingvinfamilj som pratar något låtsasspråk liknande Linus på linjen. Man får följa med Pingu på alla möjliga galna upptåg, i början av filmen kan man tex se honom hoppa i sängen.
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Idag har jag sett:
American Gangster - Störtskön rulle med bra skådespelarinsatser. 8/10
Juno - Rolig film med Cera i storform. 7/10
Rellos_87
2008-07-01, 22:26
The Happening - Riktigt skum och ibland rent ut sagt dålig film, dock ganska originell idé. 2/5
Frontière(s) - Bara dålig 1/5
Nalfaren
2008-07-01, 22:35
Teeth, (1 av 10)
Death on Demand, (1 av 10)
Made of Honor, (5 av 10)
Transformers (7 av 10)
Be Kind Rewind (5 av 10)
WarGames The Dead Code (5 av 10)
The Other Boleyn Girl, (6 av 10)
De filmer som jag sett senaste 48 timmarna.
Inte mycket att hänga i granen. Särskilt INTE Death on demand, omg crap.
High1ander
2008-07-01, 22:44
Wall-E 9 av 10, Pixar ar alltid duktiga pa att skapa liv i sina karaktarer, men hur de lyckats fa den roboten sa himla levande gor dem genialiska. Som Finding Nemo sa passar aven denna filma bra for vuxna o barn. Oerhort visuellt vacker film ocksa.
Wanted 8 av 10, om man vet att man kollar pa en comic book film sa ar det latt att uppskatta denna visuella blodiga och smatt hjarndoda film. Timur som gjort Night/Day Watch filmerna ar grym pa specialeffekter pa coolt och "smakfullt" satt.
forslund
2008-07-01, 22:50
In the name of the King: A Dungeon Siege Tale.
Jason Statham, John Rhys-Davis, Claire Forlani i rollerna.
Betyg: 5/10. Bara sevärd pga. att jag spelade igenom spelet. Annars inte sevärd.
Alpha Dog
Bruce Willis, Justin Timberlake, Emile Hirsch.
Betyg: 7/10. Gansterfilm med JT, rätt häftigt. Blev positivt överraskad över hans insats. Rekommenderas även fast jag inte gillar ganster-filmer normalt sätt.
Såg 2 säsonger av The Office
Fyfan vilken rolig serie det är! Rekommenderas varmt :D
Nalfaren
2008-07-02, 01:13
Dark Floors,
Med finska Lordi som måånster eller så. Blev lite förvånad så kikade på
imdb, och filmen har tagline: The Lordi Motion Picture
Såg Renaissance precis, grymt sevärd :)
Miller's crossing, grym gangsterfilm av bröderna Coen: 8/10
Såg No Country for Old Men av bröderna Coen ikväll. Grymt sevärd rulle, 8/10!
Granatgiraffen
2008-07-03, 00:16
Hancock, 6/10. Grymt rolig början men sen segade den ihop och blev lite blahablaha. Helt ok.
The Counterfeiters. Jäfvligt bra!
King Grub
2008-07-03, 11:13
Stargate Continuum. Trevlig för den som gillar TV-serien.
He Was A Quiet Man
Förvirrande och inget vidare bra. Det som gör att jag ser klart filmen är att Elisha Cuthbert är så förbannat snygg att man spontanejakulerar så fort man ser henne i bild.
4/10
grisbil3n
2008-07-03, 18:42
The Darjeeling Limited
Tråkigaste skiten jag någonsin sett.
King Grub
2008-07-03, 19:40
Darjeeling Limited är ju förra årets bästa film! Alla Andersons filmer är helt lysande.
Draculas Curse:laugh:
Se den (inte) snela:naughty:
grisbil3n
2008-07-04, 07:03
Darjeeling Limited är ju förra årets bästa film! Alla Andersons filmer är helt lysande.
Kunde för allt i världen inte greppa vad som var så bra, säkert mig det är fel på.
King Grub
2008-07-04, 08:51
Cypher.
http://www.imdb.com/title/tt0284978/
Riktigt, riktigt bra SF-thriller. Och jag hade inte ens hört talas om den förrän i går.
Ah Cypher är grymt bra och stort sett okänd här i Sverige verkar det som.
Såg The Quiet Earth igår och det var en skön halvskum rulle. 6,5/10
Stop-loss.
Väldigt bra drama om några soldater som kommer hem från Irak, och hur de hanterar vardslivet efteråt. Vill inte spoila för mycket. Men se filmen, riktigt bra rollprestationer av samtliga grabbar!
King Grub
2008-07-04, 15:15
Cypher.
http://www.imdb.com/title/tt0284978/
Riktigt, riktigt bra SF-thriller. Och jag hade inte ens hört talas om den förrän i går.
Ju mer jag tänker på den nu efteråt, desto bättre bli den. Det kan nog vara den allra bästa film jag sett i år, alla kategorier.
The Boys And Girls Guide To Getting Down
Komedi
En film om hur män och kvinnor beter sig i en värld som består av nattklubbar, sex, alkohol och droger. Getting down helt enkelt. En rolig och underhållande film.
Stephen Kings Köplust - helt okej faktiskt!
http://kanonfilm.se/2008/07/04/koplust-max-von-sydow-regerar/
10,000 BC
Otroligt dryg och B film!! (fick stålsätta mig för att inte stänga av den flera gånger!!)
En väldigt dålig efterapning av Apocalypto.. . :banned
Ger den 2/10
Scratch89
2008-07-05, 06:41
Arn - Tempelriddaren (2007) http://www.imdb.com/title/tt0837106/
Inte alls lika pinsam som jag trodde. Många klagar på den kristna "propagandan" men jag tycker att filmen belyser hur fasta folk var i sina värderingar, och hur starkt de faktiskt trodde på saker.
The Darjeeling Limited (2007) http://www.imdb.com/title/tt0838221/
Kanske inte förra årets bästa film, men tack ändå för tipset Grub. Den var lättsam, trevlig och det är kul att se Wilson i en roll där hans arrogans, självgodhet och "brötighet" faktiskt passar in.
Huh? Arntrilogin är väl känd för sin multikultiförespråkning? Jan Guillou ville ju ge Islam en bättre bild när han skrev böckerna, och det tycker jag han lyckades med. Saracenerna framstår som rättfärdiga frihetskämpar som behandlar de civila barmhärtigt till skillnad från de i många fall blodtörstiga korstågsfararna.
När Arn bygger upp sitt samhälle sen i Sverige så tar han ju med massa utlänningar som genom sin blandade expertis för utvecklingen framåt. Men filmerna kanske inte belyser detta lika som böckerna. Tyckte den första filmen var helt ok, blev iaf inte besviken som jag trodde jag skulle bli.
Scratch89
2008-07-05, 07:23
Huh? Arntrilogin är väl känd för sin multikultiförespråkning? Jan Guillou ville ju ge Islam en bättre bild när han skrev böckerna, och det tycker jag han lyckades med. Saracenerna framstår som rättfärdiga frihetskämpar som behandlar de civila barmhärtigt till skillnad från de i många fall blodtörstiga korstågsfararna.
När Arn bygger upp sitt samhälle sen i Sverige så tar han ju med massa utlänningar som genom sin blandade expertis för utvecklingen framåt. Men filmerna kanske inte belyser detta lika som böckerna. Tyckte den första filmen var helt ok, blev iaf inte besviken som jag trodde jag skulle bli.
Det motsäger väl inte vad jag sa? De kristna var ju fortfarande väldigt starkt troende. Ta exemplen när hon skickar iväg sin son för att bli munk bara för att hon i ren desperation "lovade" Gud det, eller när hon hellre dör än kapar av armen för att det är Guds vilja.
Jag håller med dig om att muslimerna framhålls bra, och som värdigt folk. Jag gillar också att kampen om Jerusalem framhålls som en väldigt onödig och alldeles omotiverad sådan (jag har för mig att det är ännu tydligare i boken).
Ah oj, tänkte mer på de som ser det som snackade om kristen propaganda. Det verkar ju snarare vara kritik mot kristendomen, just med de exemplen du drog upp.
Såg The Happening igår. Den var rätt medelmåttig:
http://kanonfilm.se/2008/07/06/the-happening-medelmattigt-smaspannande/#more-287
King Grub
2008-07-06, 17:14
Jag såg The Happening i dag. Jag gillade den rätt bra, åtminstone själva idén och stämningen, men dialogerna var som hämtade ur en B-porrfilm.
reinholdsson
2008-07-06, 17:53
Banlieu 13, riktigt cool film.
japp dialogerna var rent skrämmande illa... :)
King Grub
2008-07-06, 20:13
Trapped.
http://www.imdb.com/title/tt0280380/
Kevin Bacon är en av mina favoritskådespelare. Hollywoods bästa namn dessutom.
Scratch89
2008-07-06, 20:51
The Happening var cool, men väldigt dåliga skådespelare. Det var bara Zooey Deschanel som jag tyckte skötte sig bra, men det kan vara för att hon är så söt att titta på.
Förövrigt har vi nu tittat igenom Lord Of The Rings extended version, och det är helt sjukt vad mycket de tagit bort, i alla tre filmerna. Return Of The King blev en timma längre, och det var VÄLDIGT mycket smaskigt som tagits bort. Varför man gjort det från första början är över mitt förstånd. Det blev som tre helt nya filmer, och jag blev nykär.
The Happening var cool, men väldigt dåliga skådespelare. Det var bara Zooey Deschanel som jag tyckte skötte sig bra, men det kan vara för att hon är så söt att titta på.
Förövrigt har vi nu tittat igenom Lord Of The Rings extended version, och det är helt sjukt vad mycket de tagit bort, i alla tre filmerna. Return Of The King blev en timma längre, och det var VÄLDIGT mycket smaskigt som tagits bort. Varför man gjort det från första början är över mitt förstånd. Det blev som tre helt nya filmer, och jag blev nykär.
jag hade tänkt kolla nån extended ikväll, funderar på första iom att det var länge sedan jag såg den, är det mkt extra gott i den eller är det mer i two towers och return of the king?
Såg precis Wanted. Den var verkligen min typ av film. Gillade ni Shoot 'em up gillar ni den också. Lite mörkare, råare humor kanske och massa testosteron.
Såg Millers Crossing nyss och det var en välgjord och bra film av bröderna Coen. 7/10
30 days of night, klart sevärd. 7/10
Jackie Dee
2008-07-06, 23:23
Untraceable
Ingen vidare film.
3/10
Jackie Dee
2008-07-06, 23:25
jag hade tänkt kolla nån extended ikväll, funderar på första iom att det var länge sedan jag såg den, är det mkt extra gott i den eller är det mer i two towers och return of the king?
Det är väl runt 1 timme extra per film har jag för mig.
Precis klar med Into the wild, gillades skarpt.
shut teh face
2008-07-07, 06:06
Underbara älskade
Tänkte ge denna en chans eftersom jag gillade Så som i himmelen med nykvist.
Tyvärr var den mest seg. Men jag gillar ändå hans filmer av nån anledning.
Gladiator Extended
En av de bästa filmerna, den har ett stadigt betyg på 9.0/10
G.I Jane
Den var okej, men inte mer. 5/10
Ska kolla igenom lite filmtips jag sett i tråden nu.
Don't mess with the Zohan
Helt underbar! En klassisk Adam Sandlerfilm. Överdriven. Komisk. Charmig. Gillar man Adam Sandler så gillar man den här - garanterat!
Alfred Nobel
2008-07-07, 11:24
Cypher/Brainstorm 3/5
Spontant säger jag bra... Men den var speciell och svår att hänga med i ibland, det tog ett tag innan jag förstod själva handlingen. En film man gärna ser igen innan man förstår allting.
Om den här är lika bra som serietidningen börjar jag dreggla och åter dreggla. Oddsen är väl astronomiska dock.
http://img154.imageshack.us/img154/1213/wantedver10ui0.jpg
King Grub
2008-07-07, 13:23
Den skall väl vara en riktigt bra actionfest har jag hört, men nästan allt den har gemensamt med serien verkar vara namnet...
Scratch89
2008-07-07, 17:04
Runt en halvtimma extra på första filmen, fyrtio minuter extra på andra och en timma på sista, typ. I första delen var det inte så mycket vitalt man missade, mycket var dialoger som var lite roliga eller catchiga, men i andra men framför allt tredje delen var det mycket som jag inte alls förstår varför de tagit bort. Scenen med Saruman i början av tredje, t.ex, eller enternas strid i slutet av andra. Det är sådant som fans av böckerna undrade vart det tagit vägen (fast ja, scenen med Saruman händer inte i böckerna...).
The Mist
WHAT?? *gah!*
Ok, jag gillar kings böcker, men filmerna som baseras på dem är kassa.
The Mist
WHAT?? *gah!*
Ok, jag gillar kings böcker, men filmerna som baseras på dem är kassa.
Sett Shawshank redemption, the shining, misery eller the green mile?
[EDIT]: Kan tipsa dig att se dem annars. Bra filmer även om du förmodligen sett några av dem i alla fall.
Sett Shawshank redemption, the shining, misery eller the green mile?
[EDIT]: Kan tipsa dig att se dem annars. Bra filmer även om du förmodligen sett några av dem i alla fall.
ja, ok, green mile kan jag hålla med om att den är bra ;) de andra har jag dock inte sett.
King Grub
2008-07-07, 21:45
Se Shawshank Redemption. Nu. Det finns en anledning till att den ligger tvåa över alla tiders bästa filmer på IMDB-listan.
Scratch89
2008-07-07, 21:47
Typ. Morgan Freemans bästa roll, nånsin. Och det säger inte lite, med tanke på hans andra roller (Se7en t.ex).
EDIT: Nu såg jag Trances länkar. Jag har fortfarande inte vågat se klart hela The Shining. Jag HATAR verkligen de där tvillingarna i korridoren.
ja, ok, green mile kan jag hålla med om att den är bra ;) de andra har jag dock inte sett.
the Shawshank redemption heter Nyckeln till frihet på svenska, kanske lite lättare att känna igen? Hur som helst, en mycket bra film
http://www.movieprop.com/tvandmovie/reviews/shawshank.jpg
the Shining (Kubriks variant) är också ganska känd och mycket bra.
http://www.filmsy.com/wp-content/uploads/2006/10/TheShining1980.jpg
the Shawshank redemption heter Nyckeln till frihet på svenska, kanske lite lättare att känna igen? Hur som helst, en mycket bra film
the Shining (Kubriks variant) är också ganska känd och mycket bra.
ahhh.. ja då vet jag. shining har jag påbörjat men inte sett klart, inte fastnat för helt enkelt.
hahavaffan
2008-07-07, 22:05
Såg precis The Ruins. http://www.imdb.com/title/tt0963794/
Den var sjuk, men bra. Rätt blodig, men det är inget jag gnäller på :)
6/10
MojjMojj
2008-07-07, 23:19
Wall-E, så söt och rolig. 8/10.
The Mist är bra, speciellt slutet.
"köper" Bill http://www.imdb.com/title/tt0790623/ och the Happening just nu. Har väl inte så höga förväntningar på någon, dock var Aaron Eckhart riktigt bra i Thank you for smoking så ser nog Bill.
Deep Blue Sea...hyfsad men Alba drar upp betyget till helt klart sevärd!
Into The Blue menar du?
Lövbiffen
2008-07-07, 23:41
Hon är ju inte med i den filmen, du lär ju mena den här: http://www.imdb.com/title/tt0378109/ ?
MojjMojj
2008-07-07, 23:41
Into The Blue menar du?
Alba spelar rösten till den ena Mako'n!
Into The Blue menar du?
Aaa exakt...*flex*
1408, hade trott att den skulle vara bättre. 4/10
Goodfellas, tyckte den va bra men Gudfadern och Scarface är bättre.
Streetkings skall ses senare idag, någon som sett den?
Såg In Brudges igår, jag älskade dialogerna. Riktigt bra :D
Om den här är lika bra som serietidningen börjar jag dreggla och åter dreggla. Oddsen är väl astronomiska dock.
Den var riktigt jäkla dålig. Håll er borta.
ahhh.. ja då vet jag. shining har jag påbörjat men inte sett klart, inte fastnat för helt enkelt.
Vad i!? Nu sätter du dig i soffan och ser klart historiens bästa skräckfilm kvinna!
Du kommer inte ångra det.
Fultjack
2008-07-08, 13:18
Såg The bank job igår.
Helt ok film, man får ungefär det man förväntar sig av Jason Statham.
Ger den 6.5 / 10
Jag såg faktiskt OM 3:10 To Yuma igår, för den är så jävla bra.
http://kanonfilm.se/2008/07/08/310-to-yuma-grymt-bra/
Jay
Den e INTE som serien.
YOU have been warned! Se den på eget bevåg! :D
Morgan Freeman e dock en stabil Morpheus och Angelina Jolie en sexig Trinity.
Se Shawshank Redemption. Nu. Det finns en anledning till att den ligger tvåa över alla tiders bästa filmer på IMDB-listan.
Anledningen är att IMDb:are har dålig smak. ;)
King Grub
2008-07-08, 15:19
Nä. Tycker du att den är dålig, är det din smak som stinker.
shut teh face
2008-07-08, 15:21
egge: pwnsauced2k3/html.
Betygen brukar för det mesta stämma in på imdb. Ibland har vissa filmer fått dåliga betyg även fast man gillat det, men det är aldrig tvärtom.
Ska se The happening nu
Har inte sagt att den är dålig. Att en skulle vara världens näst bästa film någonsin är helt felaktigt och tyder på dålig smak.
edit: imo
shadowfire
2008-07-08, 15:41
88 minutes, i söndags.
Hade rätt låga förväntningar och det var ingen höjdarrulle, men den dög som "söndagsfilm". 5/10 av mig.
Vantage point
Blev upptrollad på läktaren av denna, ibland smått enervrerande men ändå fängslande film med ett speciellt upplägg. Svettig action rakt igenom, nästan uppskruvad stress mer och mer mot slutet. Mitt betyg: 8/10.
Alien vs Predator II (the requiem).
Jag ogillar iofs avp från första början, låt alien vara alien och låt gamla klassiska predator vara predator. Tvåan dög väl o slötitta på, men får inte mer än 5/10 från mig i varje fall.
Outlaw
Jag gillade "this is england" mkt för att jag sällan ser brittiska filmer och den genren. I förrgår blev det Outlaw och jag blev nog lite besviken, hade väntat mig lite mer av rullen. Ett engelskt försök att bygga lite på Fight club-linjen. Samtidigt är engelska rullar skönt råa, ofta är det slagsmål som heter duga och en brutal råhet rakt igenom. 6/10.
In Bruges
Helt sinnessjuk och mycket bra! 9/10
Arn.
Blev skeptisk när jag hörde den historiska rösten babbla men som tur var slutade han efter en stund!!
Tycker den var ganska bra, även om vissa delar kändes lite fattiga.
6/10 i betyg.
Scratch89
2008-07-08, 21:41
There Will Be Blood. http://www.imdb.com/title/tt0469494/
Jag måste faktiskt säga att jag inte riktigt förstår hypen. Den var lite för lång, och det hände lite för lite. Välspelat och bra story, dock.
Morgan Pålsson - Världsreporter
Helt okej film men inget mer, tyvärr.
High1ander
2008-07-08, 22:10
Hancock, bra film med en anti-hjalte :) Will Smith levererar alltid.
hahavaffan
2008-07-08, 22:12
Såg Juno precis. Exakt den typen av film jag var sugen på ikväll, så den fixar nog nästan 8/10. Miami Vice hackade lite, vilket är konstigt då andra 1080p-filmer funkar perfa :(
Whistler
2008-07-08, 22:35
Glodde igenom Ong Bak igen för en liten stund sedan, var något år sedan jag såg den. Gud vad jag vill börja med thaiboxning igen! :D
I am legend, filmen var väl enligt förväntningarna. Något som lyfte filmen en smula var den roliga textningen man bjöds på (filmen är inhandlad i Thailand). P.g.a textningen blev det 6/10
There Will Be Blood. http://www.imdb.com/title/tt0469494/
Jag måste faktiskt säga att jag inte riktigt förstår hypen. Den var lite för lång, och det hände lite för lite. Välspelat och bra story, dock.
+1 Välspelad film men den fångade mig aldrig.
Streetkings skall ses senare idag, någon som sett den?
Japp, den är helt klart sevärd!
Just i fan, jag såg Jackass 2 ikväll och den var rolig. 6,5/10!
Älskar när Steve-O kickar hajen på trynet och när taxichauffören låtsasdödar alla :)
Resurrecting the Champ, ja den var väl sådär, ett helt okej tidsfördriv. 6,5-7 bananer av 10.
No country for old men. Får 10/10 i betyg.
30 Days Of Night.:devil:
1/10 Löjligt dålig!!!
Dryg och totalt utan mening!!
En massa vampyrer med parkinson! (åtminstone när dom äter) :Virro :banned
30 Days Of Night.:devil:
1/10 Löjligt dålig!!!
Dryg och totalt utan mening!!
En massa vampyrer med parkinson! (åtminstone när dom äter) :Virro :banned
Ja shit, man hade förväntat sig mer, den är ca 40 minuter för lång oxå. Men ändå lyckas de inte få det att kännas som en månad gått, bara en vanlig natt.
Såg Hitman ikväll och den får betyget godkänd, 6/10!
Älskar scenen där 47s "kvinnliga vän" vill ligga med han och han söver henne med en spruta :D
Trade, gillar lite mer allvarliga filmer och denna gjorde mig fan förbannad! Bra film. 8/10
Scratch89
2008-07-10, 00:14
Outlaw (2007) http://www.imdb.com/title/tt0758771/
Ok film. Antar att den kunde ha blivit bättre om den var lite längre; kändes som om den inte kom igång innan den tog slut, typ. Är lite för lik Romper Stomper/This Is England för att den ska kunna utmärka sig, dock.
Scratch89
2008-07-10, 00:15
Meet Bill (2007) http://www.imdb.com/title/tt0790623/
Riktigt, riktigt bra. Bästa komedi/måbrafilmen på länge. Kul också att Jessica Alba visar att hon kan ta normala, seriösa roller också.
American Crime
Skrämmande men bra.. .
6-7/10
Idiocracy, var underhållande.
Håller med ang Idiocracy, den har sina poänger
http://kanonfilm.se/2007/04/05/idiocracy/
King Grub
2008-07-10, 13:44
The Love Guru.
http://www.imdb.com/title/tt0811138/
Sämst i år.
shut teh face
2008-07-10, 14:44
Såg Cypher. En av de bättre filmerna, förmodligen bästa nya på ett par år. Huvudkaraktären, hans röst. Fyfan vad härligt.
The Kingdom. Jag gillar Jamie Foxx. Det var en bra film, men inte mer. Gav vad den lovade men jag är rädd att den bara förstärkte den goda vs onda-mentaliteten i krigets efterdyningar.
Brooklyn
2008-07-10, 15:27
Nya Futurama-filmen, över förväntningarna helt klart :)
Scratch89
2008-07-10, 18:39
The Love Guru.
http://www.imdb.com/title/tt0811138/
Sämst i år.
Myers har tappat så väldigt mycket de senaste åren, tyvärr. :(
Scratch89
2008-07-12, 22:29
Cypher (2002). http://www.imdb.com/title/tt0284978/
Eeh, jag vet inte. Den var jättecool, men det var lite väl förvirrande. Jag kanske bara är trött. Jag gillar den överdrivna high techen dock. :)
Harold and Kumar escapes from guantanamo bay
Självklart otroligt rolig precis som första filmen när de skulle till snabbmats kedjan white castle.
Green street hooligans, väldigt bra film. Hade faktist inte hört talas om den innan jag såg den.
Granatgiraffen
2008-07-13, 00:18
Minns inte om jag skrev. :(
Hancock: Rolig start men sådär efter det.
Wanted: Rätt okej, överdriven såklart men trevliga effekter och helt ok film. Angelina suger.
Hellboy 2: Rätt besvikelse. Jag gillade 1:an. Denna var okej men inte direkt lysande.
Journey To The Center Of The Earth 3D: Rätt kul att se att 3d-bion tar sig framåt. Filmen var underhållande, men det är effekterna som är filmen i stort sett.
Hancock hade potentus den första halvan men ändrade riktning med "twisten" efter halva och "skurkarna" var inte så imponerande heller.
Hade hoppats på mer då den första halvan hade en sådan potential.
http://failblog.files.wordpress.com/2008/06/fb221.jpg
never back down
rätt fånig film, men mkt fighting i den så det drar upp betyget lite:D 5,5/10
Igår när jag gick in på en mack lite sådär halvlullig på väg hem med en polare så stod en av mina favoritfilmer längst fram i DVD-stället. Så jag letade upp en till och köpte 2 st för 160:-. Chinatown och De Omutbara. Chinatown har jag sett och den är förjävlaüber-bra.
Dead man's shoes (http://www.imdb.com/title/tt0419677/)
Vilken film! Mycket bra, gillades skarpt.. plus att Gary Stretch är en mycket stilig karl ;)
http://i99.photobucket.com/albums/l303/famefilm/Picture2.gif
Pudzianovski
2008-07-13, 21:11
RedBelt. Ännu en fightingfilm. Inte så jättebra dock.
http://www.imdb.com/title/tt1012804/
kalajset
2008-07-13, 23:14
The Mist - 6/10 - Inte särskilt bra, men ej heller anmärkningsvärt dålig. Halvseg första halva, kändes då mest som en taskig tvfilm. Andra halvan är bättre, och saker och ting börjar äntligen hända. Det ökända slutet är väl knappast särskilt förvånande. Det som dock gör att denna film känns lite bättre än just vilken 80-tals skräckis som helst är den fruktansvärt grymma stämningen/musiken de sista fem minuterna. Närapå gåshudsvarning för musiken. Stor tummen upp för det!
No Retreat, No Surrender - 5/10 - Inte alls särskilt fel, och för sin målgrupp funkade den säkert riktigt bra. Några totalt odödliga skådespelarinsatser och one-liners som måste upplevas. Till det verkligt negativa hör att den helt enkelt känns för seg.
Juno - 4/10 - Nej, överhypad film som känns som en blanding mellan trendiga band på P3 och en musikvideo som skulle kunna gå på MTV2.
Soylent Green - 3/10 - Jag har inget emot klassiker, men denna film var helt enkelt inte bra. Kändes mest löjlig, och har dessutom rejäla "goofs" som gör att hela filmen känns väldigt långt ifrån trovärdig.
Reservoir Dogs - 8/10- Bra skådisar, bra manus, skön historia, Tarantino i ett nötskal. Fast hans nyare alster är ännu bättre.
Såg In Bruges ikväll och hoppades på en hyfsad rulle.
Slutade med att jag satt mållös i 1:50. Vilket mästerverk rakt igenom! *popcorn*
Kollade nyss på Peaceful Warrior (http://www.imdb.com/title/tt0438315/), bra film. 4/5
21 med Kevin Spacey kikades det på nyss och den var bra 7/10! Jag gillar kortspel och att räkna kort :)
High1ander
2008-07-15, 18:16
Hellboy II: The Golden Army
Hade hort bra saker om 2an, sa jag gick o sag den trots att jag inte tyckte om ettan. Tyvarr var det mestdels bara snack om hur 2an var "battre", den var ok, men knappast nagot speciellt pa natt plan. Verkligen en film som har potential men har samst manus. 5 av 10.
Zapp Brannigan
2008-07-15, 19:09
Shaun of the dead. 3/10.
Bleh!
Pudzianovski
2008-07-15, 19:36
Starship Troopers 3
En av de bästa filmer jag sett. Otroligt häftiga effekter och skådespelarinsatserna var verkligen lysande. Detta är antagligen en av de tio bästa filmer som gjorts.
:D
High1ander
2008-07-15, 19:44
Starship Troopers 3
En av de bästa filmer jag sett. Otroligt häftiga effekter och skådespelarinsatserna var verkligen lysande. Detta är antagligen en av de tio bästa filmer som gjorts.
Ar den "battre" an Starship Troopers 2? Jag har svart att man kan sla forsta uppfoljaren vilket rakar vara topp 5 pa min lista.
Scratch89
2008-07-15, 21:07
Rogue (2007). http://www.imdb.com/title/tt0479528/
Den var... sådär. :D
Hon är rätt snygg dock!
Ar den "battre" an Starship Troopers 2? Jag har svart att man kan sla forsta uppfoljaren vilket rakar vara topp 5 pa min lista.
Haha era jäklar, ni fick mig nästan att ladda ner båda dessa innan jag kikade upp dem på IMDB :P
christian
2008-07-15, 21:20
Red belt. Bra fightingfilm, dock måste man hänga med hela tiden. Doktorn ordinerar således inte öl till denna attraktion. =)
I am Legend
Bra film till och från men lite luckor i historien och lite väl klyschigt slut.
Broken Flowers. Lite annorlunda och långsam film. Den var ändå rätt rolig och underhållande.
In Bruges
Kan bara stämma in i hyllningarna. Hade rejält höga förväntningar tack vare denna tråden och trots det gillade jag den. Skön stämning rakt igenom.
8/10
Cypher, sevärd och bra sci-fi 7/10
Cypher, sevärd och bra sci-fi 7/10Blev överraskad av dess IMDB-poäng på dryga 7. De som sett filmen i denna tråd har ju överöst den med bra kritik.
Blev överraskad av dess IMDB-poäng på dryga 7. De som sett filmen i denna tråd har ju överöst den med bra kritik.
Samtidigt är en sjua i snitt på IMDB ett väldigt högt snitt. För det mesta så brukar ett snitt över 6 innebära bra och sevärd.
Into the wild 9/10
Underbara bilder, rörande och tragisk.
*cry*
Nalfaren
2008-07-16, 00:42
Starship Troopers 3
Denna film såg jag på idag. säger bara O - M - G
Greatest movie like EVER!
Såg även Suspension, ok film 5 av 10.
Samt återsåg den gamla "The Quiet Earth" pga denna tråden.
Samt Stargate Continuum
Starship Troopers 3
+1 på all ironi. Holy shit vilken skitfilm! *gah!*
Haha å jag som trodde på er när det gällde StarShip 3! :D
Tji fick jag! (Jag visste nog innerst inne att ni narrades dock!)
shadowfire
2008-07-16, 12:21
Into the wild 9/10
Underbara bilder, rörande och tragisk.
*cry*
Bra tips där, den ska jag glutta på ngn dag.
Gårdagens film blev The Bucket List. Skönt med lite avkoppling från skräck/action/vuxenfilm etc, men jag blev ändå lite besviken. En skön jargong i filmen och Jack Nicholsson spelar bara så bra som han brukar, en riktigt ättrig sur liten gubbjävel. Morgan Freeman gillar jag också som skådis och även han gjorde en skön insats i denna rulle.
Dock hade jag nog lite förväntningar på att det skulle "hända" mer i rullen. Jag skulle definitivt inte rekommendera att man ser den en fredagkväll efter jobbet, för stundoms var det dialoger som tog väldigt lång tid och inte hade något med själva filmens röda tråd att göra.
Dock stundoms rolig, stundoms gripande, stundoms sorglig, så jag får ge den betyg 6.5/10 i varje fall, lite mer fart i den hade fått upp den till en 7'a.
Såg en 5-minuterstrailer för Starship Troopers 3 när vi var och skulle se Wanted på bio i USA (se inte Wanted btw). Trodde att det var ett skämt fram tills "Now on DVD blabla"
christian
2008-07-16, 23:24
Felon. Grym fängelsefilm med Val Kilmer.
Hitman
Usel. Värdelös. Sämst. Mina kompisar (som i övrigt har bra filmsmak!!) sa att denna var riktigt bra, de skämtade nog. SÄMST!!!! Pinsamt dåligt skådespel (Lost-killen, vad gör han där?, dålig action och resten har jag redan glömt. Visstja, vissa ryssar talade ryska medan andra talade engelska med accent. Varför? VARFÖR??
MI 3
Märktes att det var Abrams som regisserat denna. Trevlig story faktiskt med en vändning som tog bort lite av den annars närvarande förutsägbarheten. Laurence Fishburne var det längesen man såg och det var synd att han inte tog mer plats. Samma med Ving Rhames. Bra fram till slutet i princip.
shut teh face
2008-07-16, 23:34
Hitman är ju bra din gamla säck bävrar.
:)
Stargate Continuum 6,5/10
Helt okej om man gillar SG-1.
Cloverfield.
En blandning av Blair Witch Project och Godzilla.. . Men denna var ganska bra.
Lite udda och cool ide.
6/10 i betyg
Doomsday
Man tror det skall vara en virus/zombie rulle, men man blir väldigt överraskad. Ganska annorlunda, lite löjliga hollywood effekter och stunts.
Alltså den funkar att titta på om man är sugen på film och inte har nått annat som man vill se, men jag skulle inte "tipsa" någon att se den.
5/10
Bloodrayne.
Extremt B!!! Stängde av efter 20 minuter... . Ett stort X i betyg!! :banned
Morgan Pålsson "Världsreporter".
Usel!! 1/10 Dom skulle hållt sig till att göra sketcher!!! *cry*
Hitman
Usel. Värdelös. Sämst. Mina kompisar (som i övrigt har bra filmsmak!!) sa att denna var riktigt bra, de skämtade nog. SÄMST!!!! Pinsamt dåligt skådespel (Lost-killen, vad gör han där?, dålig action och resten har jag redan glömt. Visstja, vissa ryssar talade ryska medan andra talade engelska med accent. Varför? VARFÖR??
MI 3
Märktes att det var Abrams som regisserat denna. Trevlig story faktiskt med en vändning som tog bort lite av den annars närvarande förutsägbarheten. Laurence Fishburne var det längesen man såg och det var synd att han inte tog mer plats. Samma med Ving Rhames. Bra fram till slutet i princip.
Prison Break ffs! Håll koll på dina serier ;) :D
En polare, som talar ryska, sa att de har stavat fel överallt. Dessutom är de inte i St Petersburg utan i Mosvka vilket är konstigt. Varför kunde de inte bara skriva att de var där istället? Är St Petersburg tuffare lr?
Anyway, jag såg Mutant Chronicles igår.. den var grymt dålig (1/5)
Tricklev
2008-07-17, 11:49
Bloodrayne.
Extremt B!!! Stängde av efter 20 minuter... . Ett stort X i betyg!! :banned
Morgan Pålsson "Världsreporter".
Usel!! 1/10 Dom skulle hållt sig till att göra sketcher!!! *cry*
Haha, har också sett Bloodrayne, såg igenom hela skiten för att se Meat loafs roll, som förövrigt sög den också.
Såg Världsreporter på bio (fråga inte ens), och hamnade jämte en somalisk familj på 4-5 barn och föräldrarna, och dom skrattade så dom höll på att dö. Har nog aldrig sett några så väl integrerade som dom i hela mitt liv, trodde endast att bönder (vilka jag förövrigt såg den med), skrattade åt den filmen. Men dom älskade den fan.
Integrationen funkar, fo sho.
JustinCredible
2008-07-17, 11:53
Morgan Pålsson Världsreporter. 2/5 Det funkade inte riktigt som film och utan burkat skratt efter skämten.
The Happening 3/5. Gillar alltid början på M Night Shyalamalalans filmer, sen gillar jag aldrig hur hans historier utvecklar sig och förklaringen på slutet (förutom i Sjätte Sinnet.)
The Majestic 2/5 Jim Carrey är minst lika bra som seriös skådis som komiker, men filmen tog fan aldrig slut och när det väl tog slut var det töntigt med ett typsitk amerikanskt brandtal som hade varit hypertöntigt om det inte hade varit för att Jim lyckades göra det bra.
shut teh face
2008-07-17, 13:18
Fast and the furious Tokyo drift
Helt okej rulle, i slutet när Vin Diesel glider in med amerikanska muskler, herregud. Den bilen är så vacker. Jag hade offrat min penis för den. Jag tycker nog att alla fast and the furious håller samma klass. 7/10
Repmånad
Den är bra men sett den för många gånger tror jag.
Ska snart se Robocop, gammal klassisk rulle :hbang:
King Grub
2008-07-17, 14:47
Doomsday.
http://www.imdb.com/title/tt0483607/
Den gillade vi. Våld, blod, smuts och full fart i framtiden.
The Bourne Ultimatum - Gillar hela filmserien skarpt och den sista delen i trilogin gjorde mig verkligen inte besviken. Tät, spännande och välspelad precis som tidigare delar. 9/10
http://www.imdb.com/title/tt0440963/
No Country For Old Men - Precis lika bra som recensionerna hävdar. Omöjlig att slita blicken ifrån. Mycket välspelad, grymt spännande och fantastiskt välgjord. Årets bästa film 10/10 :). http://www.imdb.com/title/tt0477348/
Såg Mutant Chronicles igår. Lite mer budget så hade det kunnat blivit bättre, uppföljare rätt troligt. Gillade storyn. Den får 5/10 (godkänd alltså).
Scratch89
2008-07-17, 20:47
Doomsday.
http://www.imdb.com/title/tt0483607/
Den gillade vi. Våld, blod, smuts och full fart i framtiden.
Men vad sjutton, hälften säger att den är jättebra, andra säger att den är pinsam. Nu är den väl iofs ironisk, men ändå?
Förresten, du som gillar klassiska slasherfilmer, har du sett All The Boys Love Mandy Lane (2006)? Ska se den nu, verkar lovande.
The Air I Breathe.
Olika öden som vävs samman ganska fint mot slutet, men ingen direkt hit.. .
4/10 möjliga.
King Grub
2008-07-17, 21:44
Förresten, du som gillar klassiska slasherfilmer, har du sett All The Boys Love Mandy Lane (2006)? Ska se den nu, verkar lovande.
Ja, men den tyckte jag inte om. Jag hade rätt höga förväntningar, men dom infriades inte. Alla huvudpersonerna var osympatiska, ingen spänning infann sig, och handlingen kändes krystad, men en "twist" som skulle vara chockerande men som man kunde ana sig till halvvägs in i filmen. Mandy gick att vila ögonen på, däremot. ;)
christian
2008-07-17, 21:53
Doomsday. Började lite ballt, men den röda tråden försvann fortare än kvickt. Mycket kontiniutetsmissar. 5/10.
Madmax möter I am legend möter 28 weeks later?
Helt OK som dricka-öl-till-film, dock. =)
Run Fatboy Run - Härlig feel good film med Simon Pegg :)
Jag ska aldrig springa marathon
Scratch89
2008-07-17, 22:39
Ja, men den tyckte jag inte om. Jag hade rätt höga förväntningar, men dom infriades inte. Alla huvudpersonerna var osympatiska, ingen spänning infann sig, och handlingen kändes krystad, men en "twist" som skulle vara chockerande men som man kunde ana sig till halvvägs in i filmen. Mandy gick att vila ögonen på, däremot. ;)
Okej, jag satt precis och pratade om hur bra jag tyckte att den var. Men det är nog för att jag gillar lite seriösare skräckisar än "Billy? Where are you? I'm gonna get naked and take a shower!-filmerna som dominerar den här genren. Jag tycker också att det var ett aktuellt tema; teenage shootings händer ju var och varannan månad nu för tiden. Jag fick en obehagskänsla i slutet efter (den något förutsägbara) twisten, mest för att jag tycker att det var så fräckt gjort. Självklart var huvudkaraktärerna osympatiska; det var ju därför de förtjänade att dö.
Och ja, Amber Heard är rätt fin. :D
Scratch89
2008-07-17, 22:47
Som sagt;
All the Boys Love Mandy Lane (2006)
http://www.imdb.com/title/tt0490076/
Såg hela Matrix Trilogin nu under veckan. Jag älskar samtliga filmerna på olika sätt, men ettan är verkligen ett steg för sig. Mästerverk, ja, de kan tålas att se om, om och om igen.
The man from earth http://www.imdb.com/title/tt0756683/
Vet inte hur jag ska betygsätta den, va ju en fascinerande berättelse och jag satt och lyssnade/kollade från början till slut utan att bli uttråkad men hmm jag har inte bestämt mig för om den va bra eller ej ännu :D
Death Sentence.
Dryg och uselt osanolik!!!
1-2/10
3:10 to yuma.
Helt ok western.
6/10
MasterChief
2008-07-18, 21:35
Rendition.
Bra film. Grinade på slutet.
The Transporter, helt ok action. Strax dags för 2an.
Richard85
2008-07-18, 22:00
Hancock. Väldigt bra i mina ögon. Bra humor, bra skådespelare rakt igenom. Charlzie Theron är MUMMA! bra vändning i filmen..
Rellos_87
2008-07-18, 22:04
Dead Mans Shoes - Riktigt bra film, bra skådespelare. 8/10
Rogue - Gick att kolla på. 4/10
No Country for old men - Fantastisk! 10/10
In Bruges - Grym! Riktigt skön stämningen i filmen och Colin Farrell var kanon! 9/10
gorillan11
2008-07-18, 22:23
Nördskolan - Riktigt bra komedi. 8/10
In Bruges - Ja läs va han ovan skrev 9/10 :P
Såg Cypher. En av de bättre filmerna, förmodligen bästa nya på ett par år. Huvudkaraktären, hans röst. Fyfan vad härligt.
Cypher (2002). http://www.imdb.com/title/tt0284978/
Eeh, jag vet inte. Den var jättecool, men det var lite väl förvirrande. Jag kanske bara är trött. Jag gillar den överdrivna high techen dock. :)
Cypher, sevärd och bra sci-fi 7/10
Cypher
En film som tog ett par oväntade vändningar höll mig fångad hela vägen till slutet. Helt ok agentfilm men ingen vidare sci-fi som den tydligen är enl en del.
7.8/10
kikade 3 filmer på raken..
The Prestige - Oj.. finns för mkt att kommentera på, klockren 5/5
Rescue Dawn - Christian Bale blir nerskjuten över Laos/Vietnam när han ska bomba. Hamnar i fångläger i djungeln och måste överleva, gripande bra film 3½/5
Eastern Promises - Tyckte den känndes oäkta, lite töntig och inte alls som en maffiafilm ska vara 2/5
shadowfire
2008-07-19, 09:25
lastbil, håller med om dina recensioner.. the prestige tyckte jag också var klockren och rescue dawn var OK, inte superbra men inte dålig heller.
Såg för övrigt en gammal goding igår som jag hade missat helt: Nionde Kompaniet! ;)
Så skön film, de gillade o tyna volvo 240 i varje fall o polisen hade klassiska runda saftblandare på taket.. :D Kan inte betygsätta filmen, utan det är bara en film man måste se, precis som Repmånad o de andra.
tigerofsweden
2008-07-19, 12:03
Såg hancock igår, Theron var ju höjdpunkten *drool*
Nä men jag hade lite högre förväntningar. Den började bra med massa roliga scener med Smith men de avtog dock allt mer o mer och mot slutet va filmen sådär. 7 av 10 får den dock pga första "halvlek" och Theron :D
shut teh face
2008-07-19, 12:07
The Prestige är visserligen bra men The illusionist är mycket bättre! :)
Robocop 1
Riktigt dåligt, mycket B-film över det hela. Alltså hela charmen.
7/10
---------
Jag märker att vissa sätter betygen så jävla sjukt egentligen. Ganska bra, så sätter dom en 8 eller 9. Om en film är ganska bra är det max 7. Jag har nog aldrig gett en film 10, för det har inte kommit någon så perfekt film än.
Lillstrumpa
2008-07-19, 12:13
Hade två lyckliga stunder förra veckan. Först såg jag "Alien vs Predator - Requiem" och njöt i fulla drag. Inget PG-13-tjafs där inte! En alien är ond, den dödar inte genom att kramas. Den är våldsam. En predator är... tja, kanske inte ond. Men våldsam. :)
Avtrubbad av alienvspredatormassakern satte jag mig för att se "28 weeks later" och när jag trodde att det inte kunde bli mer våldsamt... oj. Med ljudanläggningen på högsta och helt mörkt i filmrummet vart jag tvungen att gå och ringa några samtal mitt i filmen. Vill inte påstå att jag blev rädd och smet iväg, men det var skönt att få prata med någon en stund iaf. :D
Finns det något skönare än att bli riktigt skrämd av en film?
Waz
Helt ok film med Stellan Skarsgård, får 7/10 från mig.
Du är oskuld va? ;)
Du är oskuld va? ;)
*slap* Hahaha
shadowfire
2008-07-19, 21:07
bumpar denna upp en aning, för de som letar lördagsfilmer. goa tips i denna tråd!
shadowfire
2008-07-19, 21:09
Hade två lyckliga stunder förra veckan. Först såg jag "Alien vs Predator - Requiem" och njöt i fulla drag. Inget PG-13-tjafs där inte! En alien är ond, den dödar inte genom att kramas. Den är våldsam. En predator är... tja, kanske inte ond. Men våldsam. :)
Avtrubbad av alienvspredatormassakern satte jag mig för att se "28 weeks later" och när jag trodde att det inte kunde bli mer våldsamt... oj. Med ljudanläggningen på högsta och helt mörkt i filmrummet vart jag tvungen att gå och ringa några samtal mitt i filmen. Vill inte påstå att jag blev rädd och smet iväg, men det var skönt att få prata med någon en stund iaf. :D
LOL
AvP requiem var ju så gäspig så det var helt otroligt, inte ett smack skrämmande jämfört mot gamla hederliga Alien I och II.
28 weeks later är så patetiskt dålig så det enda man kan gilla med den filmen är o se zombiesplatter på "braindead/bad taste" nivå.
Skrämd det blir man av filmer på skräcknivå, sådana som gör att man börjar lipa av blotta tanken på att lägga sig i sängen o släcka lyset.
Blev glatt överraskad av Wanted. Den följde inte serien så hårt direkt, ja eller inte alls, men hade en del sköna inslag.
bumpar denna upp en aning, för de som letar lördagsfilmer. goa tips i denna tråd!
Bra där!
LOL
28 weeks later är så patetiskt dålig så det enda man kan gilla med den filmen är o se zombiesplatter på "braindead/bad taste" nivå.
Kan inte riktigt hålla med. Den toppade såklart inte sin föregångare - som för övrigt är ett mästerverk. Men jag tycker ändå den höll bra nivå. Speciellt den första halvtimman, sen så dalar det väl en aning kan jag tycka.
Scenen då mannen springer över ängen jagad av zombies är ju sjukt mäktig :insane:
kikade 3 filmer på raken..
The Prestige - Oj.. finns för mkt att kommentera på, klockren 5/5
Rescue Dawn - Christian Bale blir nerskjuten över Laos/Vietnam när
Håller med om The Prestige! En riktigt bra film!!
Rescue Dawn var inge vidare.
Glömde skriva om Deja Vu som jag såg för ett tag sedan.
En av dom bättre filmerna på länge!! 7-8/10 :thumbup:
Carolinew
2008-07-19, 23:38
Så har man sett Men of Honor! Tackar för tipset!!! Mycket bra var den. :)
shadowfire
2008-07-19, 23:45
Kan inte riktigt hålla med. Den toppade såklart inte sin föregångare - som för övrigt är ett mästerverk. Men jag tycker ändå den höll bra nivå. Speciellt den första halvtimman, sen så dalar det väl en aning kan jag tycka.
Scenen då mannen springer över ängen jagad av zombies är ju sjukt mäktig :insane:
Nu får du vara så vänlig o tala om vad som är ett mästerverk med 28 weeks later? Vad är mäktigt då snubben springer över en äng jagad av zombies till bra musik? jag kan fixa en sådan film på söndag, /msg me.
Filmen innehåller en handling som lätt blir brädad av min katt Sunes matlåda i storlek och den innehåller ett så brett scenario som återigen blir brädad av katten Sunes strömmingsburk. Lite zombies, någon mår dåligt, han måste döda zombies och du kallar det ett mästerverk? Please motivera vad som gör denna film så bra?
Ha i åtanke att jag gillade både braindead och bad taste en gång i tiden, så jag är en hård kritiker att handskas med numera.
Håller med om The Prestige! En riktigt bra film!!
Rescue Dawn var inge vidare.
Glömde skriva om Deja Vu som jag såg för ett tag sedan.
En av dom bättre filmerna på länge!! 7-8/10 :thumbup:
The Prestige är så bra så jag vill se den igen snart! Lätt en film värd sin plats på dvdhyllan.
Rescue dawn är faktiskt helt OK som söndagsfilm eller mer... den är ingen tiopoängare, men ändå mysig o se liksom.
Deja Vu är riktigt nice. Skönt med filmer som bryter trenden o kommer med något nytt. Bara det höjer ju filmstatusen.
Powder
Lite dryg stundvis men jag gillar denna filmen skarpt.
7/10
High1ander
2008-07-20, 05:46
The Dark Knight (Batman)
9 av 10, helt klart den bastbasta av de basta comic book filmerna.
Just nu ligger den etta pa IMDB, men den kommer sakert landa pa 10-19 sen nar den e fardig pa bio...
Heath Ledger ar sa himla grym.
Såg Neil Marshalls Doomsday i fredags - hur bra som helst
http://kanonfilm.se/2008/07/20/doomsday-neil-marshall-ar-tillbaka-med-besked/
Såg Neil Marshalls Doomsday i fredags - hur bra som helst
http://kanonfilm.se/2008/07/20/doomsday-neil-marshall-ar-tillbaka-med-besked/
Jag tyckte den var mer som en seg, brittisk Mad Max.
Jag hade hoppats på mutanter men fick några skottska upproriska punkare med attityd problem.
attitydproblem var lindrigt sagt :)
Scratch89
2008-07-20, 20:05
The Eye (2008). http://www.imdb.com/title/tt0406759/
Sådär. Den asiatiska versionen är betydligt bättre.
Eddie Vedder
2008-07-20, 20:09
There Will Be Blood.
Såg den hemma hos Danny Devito här på forumet. Båda tyckte den var sjukt bra. Titeln får en att tro att det ska vara någon löjlig skräckfilm á la Scream men icke.
Den handlar om oljeindustrin i USA under tidigt 1900-tal, en mans klättring inom industrin samt hur han utvecklas till mer och mer girig och falsk. Lite Scarface över hans utveckling kan man säga. Mycket mycket bra film men fantastiskt skådespeleri trots en relativt okänd ensemble.
Scratch89
2008-07-20, 20:10
There Will Be Blood förstår jag inte storheten i. Bra skådespelare, men jag förstår inte riktigt poängen med den.
Eddie Vedder
2008-07-20, 20:12
There Will Be Blood förstår jag inte storheten i. Bra skådespelare, men jag förstår inte riktigt poängen med den.
VAd menar du med "poängen"? Dess syfte eller själva handlingen i filmen? Inte för att vi ska diskutera handlingen för mycket (NO SPOILERS!:D)
Scratch89
2008-07-20, 20:13
Det kändes som en lång väntan på ett löjligt slut, typ. Jag tyckte inte att den var engagerande eller gripande på något sätt; det var bara en osympatisk gubbe som var en riktig buffel. Som en amerikansk Magnus Uggla, typ.
King Grub
2008-07-20, 20:18
Jag tyckte There Will Be Blood var en av förra årets mest överskattade filmer. Fruktat så långtråkig den var. Men Day Lewis var lysande i huvudrollen.
Made of Honor var den senaste jag såg.
http://www.imdb.com/title/tt0866439/
Harmlös chickflick. En film man glömmer en timme senare. Men nog var den roligare än There Will Be Blood. :D
Scratch89
2008-07-20, 20:19
Jag uppskattar din ärlighet, herr Grub. Det är inte många andra som radar upp kalkonfilm efter kalkonfilm. :D
Eddie Vedder
2008-07-20, 20:20
Som en amerikansk Magnus Uggla, typ.
Magnus Uggla är kung!
Precis lika kunglig som There Will Be Blood.:D Vi har helt enkelt olika smak i vissa frågor förefaller det.:D
Cassandra's Dream
Värdelös!!
2/10
Tricklev
2008-07-20, 22:37
När jag såg There Will Be Blood så uppfattade jag den som rätt långsam, seg och stundvis rätt tråkig, däremot när jag tänker tillbaks på den, så minns jag den som ett riktigt mästervärk.
Kort sagt, jag gillade historien, jag gillade händelserna, jag har bara för taskigt tålamod för att se filmer mer komplicerade än Flash Gordon.
Kung fu Panda
Hmm nje. Lite sådär smålustig och charmig ibland men inte direkt en storslagen film.. dreamworks har gjort bättre helt klart.
Before The Devil Knows Youre Dead
Hyfsat bra film, sevärd om inte annat.
5-6/10
Gone Baby Gone
Helt ok film. Stör mig lite på Affleck-broderns röst.
5/10
Sin City
Bästa filmen jag sett på riktigt länge. Sköna karaktärer och extremt cool gjord.
9/10
Batman Begins
Hade förväntat mig lite mer men den var helt klar bra. Men dom borde anlitat någon slagsmålsexpert för att regissera slagsmålen, blev bara en massa snabba klipp och allmänt rörigt. Ser fram emot uppföljaren. Gillar både Eckhart och Ledger.
6/10
Commando1980
2008-07-21, 13:49
Jag tyckte There Will Be Blood var en av förra årets mest överskattade filmer. Fruktat så långtråkig den var. Men Day Lewis var lysande i huvudrollen.
instämmer, vilket sömnpiller.
King Grub
2008-07-21, 13:51
You Don't Mess With The Zohan.
Den var egentligen riktigt bedrövligt dålig... men den var rolig att se i alla fall.
Lelle Pelle
2008-07-21, 13:55
Ripley's Game
http://www.imdb.com/title/tt0265651/
Den var riktigt underhållande, och spännande. Det var lite Dexter-känsla över det hela, då Mr Ripley är helt känslokall. Sevärt.
Nu får du vara så vänlig o tala om vad som är ett mästerverk med 28 weeks later?
Den toppade såklart inte sin föregångare - som för övrigt är ett mästerverk.
Mitt inlägg gick ut på att framhålla 28 weeks later som medioker i jämförelse med sin FÖREGÅNGARE - 28 days later. Jag nämnde inte överhuvudtaget att 28 weeks... var ett mästerverk, vilket den heller inte ens är i närheten av att vara.
Animalistic
2008-07-21, 14:03
Iron Man
krym!
hahavaffan
2008-07-21, 14:18
LOL
AvP requiem var ju så gäspig så det var helt otroligt, inte ett smack skrämmande jämfört mot gamla hederliga Alien I och II.
Skrämd det blir man av filmer på skräcknivå, sådana som gör att man börjar lipa av blotta tanken på att lägga sig i sängen o släcka lyset.Håller med dig helt där! AvP 2 sög nåt så in i helvetet. Ettan gillade jag skarpt, mycket kanske för att det ju är Aliens och Predators. Men tvåan... allt sög. Skådespeleriet satt jag och skrattade åt, specialeffekterna var sämre än Jurassic Park 2 och storyn gjorde mig illamående. Synd som fan tyckte jag. Bör jag se om den kanske? Missade kanske nåt, eller var på dåligt humör när jag såg den.
28 Weeks later sög också, ettan är så fantastiskt mycket bättre.
Själv har jag sett
Into The Blue (7/10 - Alba är så snygg - http://www.imdb.com/title/tt0378109/),
Untraceable (7/10 - Positivt överraskad - http://www.imdb.com/title/tt0880578/),
88 Minutes (6/10 - Pacino är grym, men det räckte inte. Mina polare hade dock gett den en 8/10 - http://www.imdb.com/title/tt0411061/),
Miami Vice (8/10 eller 4/10 - Den ägde på ett speciellt sett. Michael Mann gör konstiga saker med sina filmer, och jag både älskade och hatade det i denna. Kan inte bestämma mig för ett betyg faktiskt. - http://www.imdb.com/title/tt0430357/)
Nu ska jag se Doomsday
forslund
2008-07-21, 20:11
The Ruins. Anorlunda skräckfilm som inte alls gav mig vad jag väntade mig. Anorlunda slut och i sina stunder äcklig. Den är mer psykologiskt jobbig & läskig än hoppa-upp-och-skrämmer-skiten-ur-dig-film.
Helt okej film. Lite kassa effekter här och där, men helt okej som sagt. Duger om du inte har annat för dig. 7/10. 7 istället för 6 för slutet.
hahavaffan
2008-07-21, 22:10
Sett The Ruins jag också. Tycker som forslund; lite konstig men helt okej. Manuset är inte direkt mainstream. 6/10.
MEN!! Såg precis Doomsday. Herrejävlar på ren göteborgska! Riktigt bra enligt min mening. Enkel 9/10! Spoilervarning - det enda jag störde mig på var att Bentleyn inte kunde köra ifrån dom där fattiga, ruttna jävla bilarna. Men så blev det ju också en riktigt actionspäckad och blodig biljakt av det, så jag är nöjd :D
Doomsday var bland det sämsta jag sett i år.
Hellboy 5/10.
Zohan. 7/10. Lite seg vissa delar, men humorn var sjuk, vilket passar mig bra.
Granatgiraffen
2008-07-22, 07:55
The fountain: Fantastisk film som gav mig mer än någon film har gjort på väldigt länge. Såg den faktiskt 2 gånger på 2 dagar. Mycket härlig film som jag rekommenderar alla att se, även om jag förstår att det är en film som inte alla uppskattar.
gorillan11
2008-07-22, 08:05
Morgan pålsson världs reporter, rätt rolig 8/10 :D
Narnia-Prins Caspian. Första var bättre, men den här hade sina ljuspunkter också, om man nu gillar sagor förstås.
Granatgiraffen
2008-07-22, 08:48
Narnia-Prins Caspian. Första var bättre, men den här hade sina ljuspunkter också, om man nu gillar sagor förstås.
Och grävlingar i ringbrynja.
inte att förglömma Möss som tar sönder hälsenor!
Young People Fucking
Så pinsamt rolig! Ville bara sjunka ihop och dö ibland så pinsamt det var. Men bra var det verkligen! 9/10
augustsson
2008-07-22, 21:56
Things we lost in the fire
http://www.imdb.com/title/tt0469623/
riktigt bra film! se den!
Pepparkakssmurfen
2008-07-22, 22:27
Såg Sooloilua igår,helt OK drama(/komedi?)film. Lite seg handling den sista fjärdedelen av filmen.
http://www.imdb.com/title/tt0940770/
Waking Life - http://www.imdb.com/title/tt0243017/
Intressant och tankeväckande, precis vad jag väntat mig.
Things we lost in the fire
http://www.imdb.com/title/tt0469623/
riktigt bra film! se den! Håller med, en av årets glädjande upptäckter!
Tricklev
2008-07-23, 03:14
Man On The Moon
Najs.
Hellboy 2 the golden army. Regissören (del toro?) har noll fantasi och använder samma idéer på sina figurer som i pans labyrint. Drog ner betyget, men den är smårolig. Får godkänt.
Don´t mess with the Zohan - fucking jävla asdålig!
Fuhrerns Elit, väldigt bra film! 9/10
http://www.youtube.com/watch?v=oa8N4dA4ZRs&feature=related
The Happening. Kan inte fatta att jag betalade för att få se skiten!
Alfred Nobel
2008-07-23, 21:36
The Usual Suspect - Bland det bästa jag har sett, 5/5
Såg The Bourne Ultimatum för andra gången igår och kan än en gång konstatera att det är en jävligt bra trilogi.
Forgetting Sarah Silverman - Rolig på sina ställen. Bärs mest upp av roliga biroller.
The Ruins - sämsta skiten någonsin.
High five!
Såg idag en jävligt bra film med många kända skådespelare. Bland annat var Sean Astin från Sagan om Ringen med samt Josh Brolin från No Country for Old Men och Joey Pantoliano från the Matrix. Se den!
shadowfire
2008-07-23, 23:19
Såg The Bourne Ultimatum för andra gången igår och kan än en gång konstatera att det är en jävligt bra trilogi.
Forgetting Sarah Silverman - Rolig på sina ställen. Bärs mest upp av roliga biroller.
äh the ruins var väl ingen höjdarfilm, men jag har då fan sätt sämre också.
shadowfire
2008-07-23, 23:20
Felon (8.5/10)
men gah, ser ni bara massa kassa screeners med mono 1.0 ljud eller hur fn har ni fått tag på felon? :/
Zapp Brannigan
2008-07-23, 23:21
Harold and Kumar 2: escape from Guantanamo bay.
7/10
Riktigt rolig. Scenerna med Neil Patrick Harris är (precis som i första filmen) underbara!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.