Visa fullständig version : Senast sedda film (Inga spoilers!)
Inception - 8/10
Tillbaka till framtiden 2 - 7/0
Scott Pilgrin vs the world - 7/10
Robin Hood - 7/10
Jag har feber och halsont. Film är skiten. Nu kör vi!
Litecore
2010-11-30, 16:46
ska precis se paranormal activity för första gången, så jag kan gå på uppföljaren på bio ikväll ;P
hahavaffan
2010-11-30, 16:49
ska precis se paranormal activity för första gången, så jag kan gå på uppföljaren på bio ikväll ;PSläck ner allt och dra upp ljudet och XTZn, och du lär ej bli besviken.
Blood in, Blood out 6/10
Lång som fan. Omväxlande.
Tog den på 3dje sittningen.
Helt ok film alltså.
Litecore
2010-11-30, 18:31
Släck ner allt och dra upp ljudet och XTZn, och du lär ej bli besviken.
done and done, fyfan säger jag bara. mina buttkickers i soffan gjorde sitt till också..
Machete
:D
Precis den slags film jag ville se för tillfället!
Topgear-special s10e04 Botswana:
9 av 10 opel kadetter :)
Scratch89
2010-11-30, 21:39
Släck ner allt och dra upp ljudet och XTZn, och du lär ej bli besviken.
done and done, fyfan säger jag bara. mina buttkickers i soffan gjorde sitt till också..
Det där basljudet som kommer smygandes när det är skumma saker på gång fick mig att smått skita i brallan första gången. :D
Airplane!
Älskar den låga humorn. RIP Leslie Nielsen.
Litecore
2010-11-30, 23:52
ska precis se paranormal activity för första gången, så jag kan gå på uppföljaren på bio ikväll ;P
den första filmen var bra, uppföljaren var inte bra. kort och koncist ;P
den hade sina moments - fine. men inte mer.. kan ju inte säga nåt utan
att spoila lite känns det som, men vänta tills den går att hyra istället !
There will be blood. 7/10
Tillbaka till framtiden 3 - 7/10
Winter's Bone - 5/10
Legendary - 5/10
Min feber fortsätter och så även filmtittandet:
The Losers - 5/10
National Treasure 2 - 7/10
The Town - 7/10
Shrek Forever After - 7/10
Litecore
2010-12-02, 20:16
[...]
Shrek Forever After - 7/10
DO THE ROAR :D
höll på att dö ihjäl av skratt när jag såg den igår,
den förtjänar helt klart ett högre betyg i min bok :)
DO THE ROAR :D
höll på att dö ihjäl av skratt när jag såg den igår,
den förtjänar helt klart ett högre betyg i min bok :)
Ungen där va helt underbar - jag vill slå honom :)
Resten va sådär. Tvåan är helt klart bäst!
champion
2010-12-02, 21:50
Inception (http://www.imdb.com/title/tt1375666/)
Väldigt flummig film. Vet inte om jag ska tycka om den eller inte. Men 148 min är fan mycket.
Den får 5/10
Pudzianovski
2010-12-04, 18:12
Bröderna Karlsson såg jag igår.
http://www.imdb.com/title/tt1670226/
En bra svensk romantisk komedi!!
Stark 3 av 5 :thumbup:
Rocklisah
2010-12-04, 18:31
The Tattooist, jäklar vad sugen man blir på att tatuera sig bara :P
Jag tar gärna emot fler tips om filmer som innehåller freaks, misär, diverse mentala sjukdomar och allmänt märkliga personer, gärna med white trash-aktiga undertoner och teman. Jag kan verkligen inte få nog av sådant.
Några tips? Igår kollade jag på Winter's Bone (http://www.imdb.com/title/tt1399683/), och det var ett ganska bra exempel på den typen av film jag syftar på. Andra exempel kan vara tex Gummo, Kids, Ken Park och Deliverance.
clinteastwood
2010-12-05, 13:39
In Bruges
7/10
Slartibartfast
2010-12-05, 13:50
The Town. Riktigt bra!
Några tips? Igår kollade jag på Winter's Bone (http://www.imdb.com/title/tt1399683/), och det var ett ganska bra exempel på den typen av film jag syftar på. Andra exempel kan vara tex Gummo, Kids, Ken Park och Deliverance.
The Machinist borde väl passa in, riktigt bra film dessutom.
The Machinist borde väl passa in, riktigt bra film dessutom.
Ok, tackar, jag får kolla in den.
The Town. Riktigt bra!
Blev den igår här också, riktigt trevlig som sagt! Kändes lagom lång också.
The Town, 3/5 spännade och så men rätt seg.
Tigerkotten
2010-12-05, 15:50
Tycker the Town var bra, men tycker den slutade sisådär.
Airplane - stark 6/10
Skyline - orkade inte se längre än 5 minuter.
någon som har några tips på bra komedier
The Karate Kid 4/10 http://www.imdb.com/title/tt1155076/
Kan vara den mest förutsägbara filmen jag någonsin sett. Egentligen ganska välspelad film vilket räddar den från ett ännu sämre betyg men den tunna handlingen drar ner rejält. Man visste seriöst allt vad som skulle hända efter att ha sett 15 minuter. Ingen film att rekommendera men den fungerar som tidsfördriv i brist på annat att se.
MasterChief
2010-12-05, 20:20
The Town - Affleck börjar faktiskt ta sig. För övrigt var den ok, inte så mycket mer. 6/10
Rikard Jansson
2010-12-05, 21:57
The Other Guys - kan stundvis vara den roligaste filmen jag sett i hela mitt liv.
kollade också på the town idag :) 6/10 helt ok :D
Due date, blev positivt överraskad av den filmen!
Kick ass 8/10
The hurt locker 6/10
A-Team 9/10
Iron man 9/10
Kick ass- rolig, galen och oförutsedd.
The hurt locker- intressant men konceptet är gammalt.
A-Team- jag är uppväxt med actionrullar och catchy one-liners. Den här filmen levererade allt det.
Iron man- Samma här, hjärndöd action och förutsägbar humor. Perfekt söndagsunderhållning. Låg och vred mig av skratt.
Kanske är fel tråd, men det är ju här filmnördarna hänger:D
Kompisen pratade om en film som han inte minns vad den heter:
Den handlar om ett par som blir hemsökta av en ond ande eller liknande på nätterna.
Filmen utspelar sig i huset hela tiden.
Nån som vet?
olander08
2010-12-06, 16:33
Kanske är fel tråd, men det är ju här filmnördarna hänger:D
Kompisen pratade om en film som han inte minns vad den heter:
Den handlar om ett par som blir hemsökta av en ond ande eller liknande på nätterna.
Filmen utspelar sig i huset hela tiden.
Nån som vet?
Paranormal Activity
The Town. 7/10 kanske. Skön dialekt och några riktigt klockrena kommentarer... Får lite Di Caprio-vibbar av Affleck. Försöker han göra samma resa?
Jockefoten
2010-12-06, 18:29
The Town. 7/10 kanske. Skön dialekt och några riktigt klockrena kommentarer... Får lite Di Caprio-vibbar av Affleck. Försöker han göra samma resa?
Sist jag kollade så hade inte Leonardo DiCaprio regisserat någon film.
Det som gör The Town lite bättre än vanlig halvtrist actionbankrånafilm är ju att Affleck lyckats regissera den. Steget är rätt stort ifrån hans debutregi:
I Killed My Lesbian Wife, Hung Her on a Meat Hook, and Now I Have a Three-Picture Deal at Disney
Valvanto
2010-12-06, 20:19
Shutter Island - 3,5/5
Intressant film, där man tror sig veta vad som kommer hända, men man har åt helskotta fel. För mycket att ta in i slutet för att riktigt förstå. Därmed inte högre betyg.
Sex Drive Uncut - 2,5/5
Samma pinsamma humor som American Pie, fast sämre.
Sist jag kollade så hade inte Leonardo DiCaprio regisserat någon film.
Det som gör The Town lite bättre än vanlig halvtrist actionbankrånafilm är ju att Affleck lyckats regissera den. Steget är rätt stort ifrån hans debutregi:
I Killed My Lesbian Wife, Hung Her on a Meat Hook, and Now I Have a Three-Picture Deal at Disney
Lite plumpt formulerat på mig, tänkte skådespelarresa. Hans karaktär i filmen gav mig lite DiCapriovibbar.
Cyrus - 7/10
En bra och rolig film. Lite halvcheesey ibland.
Four Lions - sjukt rolig film
The Expendables
Ren skit!! :banned
The Sorcerer's Apprentice
Inget märkvärdigt här heller, men sevärd i brist på annat..
Cyrus, vilken seg skitfilm.
MojjMojj
2010-12-11, 17:16
Devil 6/10. Helt okej skräck/mystery i sann M.Night-anda.
Spår i mörker, bästa Beckfilmen jag vet. Intressant nog är regissören varken Harald Hamrell eller Kjell Sundvall, som gjort dom andra bra Beckfilmerna.
Den handlar om några ungdomar som går för djupt in i ett internationellt nätverksspelande, intressant eftersom filmen är 13 år gammal redan. Filmen har alltså fortfarande ett modernt tema, och givetvis är den spännande.
Av mig får den 5 mörkersikten av 5.
http://cache.gawkerassets.com/assets/images/9/2008/10/340x_whitehot.jpghttp://cache.gawkerassets.com/assets/images/9/2008/10/340x_whitehot.jpghttp://cache.gawkerassets.com/assets/images/9/2008/10/340x_whitehot.jpg
http://cache.gawkerassets.com/assets/images/9/2008/10/340x_whitehot.jpghttp://cache.gawkerassets.com/assets/images/9/2008/10/340x_whitehot.jpg
Slartibartfast
2010-12-11, 17:55
Kollade drama-dokumentären Touching the Void (2003). Finns i elva delar på Youtube också. Gillade.
coolboynesko
2010-12-11, 18:09
The Town - 8/10, riktigt bra film
Brooklyns finest, = rätt bra film
Supermicke
2010-12-11, 21:44
unthinkable 8/10 vilken jävla rulle alltså
Remember the titans
7/10, lite överdriven kanske men fortfarande underhållande och fängslande.
Devil 6/10. Helt okej skräck/mystery i sann M.Night-anda.
M.Night måste vara den mest värdelösa regissören någonsin.
Hon våldtog Avatar: The Last Airbender serien, bokstavligen.:furious:
MojjMojj
2010-12-11, 22:25
Ja, den filmen var fruktansvärt dålig ^^
Hon? Är väl fortfarande man väl?
unthinkable 8/10 vilken jävla rulle alltså
ja den var sinnes.. så att säga
jävligt sevärd enligt mig
Ja, den filmen var fruktansvärt dålig ^^
Har du sett serien?
Riktigt bra är den, en av de få "american cartoon" som faktiskt är bra och har karaktärs utveckling.
Ett par saker som är fel med filmen:
Aang uttalas aldrig Aang en endaste gång i filmen, istället uttalas det Ång*screwy*
Socka har ingen humor, han bara finns där. Uncle Iroh dricker té 1 gång i hela filmen... och mycket mer.
Sammanfattat: Se inte filmen, se jätte gärna serien.
Hon? Är väl fortfarande man väl?
Tveksamt, men jag skrev fel. :)
MojjMojj
2010-12-11, 22:41
Har du sett serien?
Riktigt bra är den, en av de få "american cartoon" som faktiskt är bra och har karaktärs utveckling.
Ett par saker som är fel med filmen:
Aang uttalas aldrig Aang en endaste gång i filmen, istället uttalas det Ång*screwy*
Socka har ingen humor, han bara finns där. Uncle Iroh dricker té 1 gång i hela filmen... och mycket mer.
Sammanfattat: Se inte filmen, se jätte gärna serien.
Jag håller mig till jap-anime ist ;)
Jag håller mig till jap-anime ist ;)
Meh, den var som en animé. :/
MojjMojj
2010-12-11, 22:50
Meh, den var som en animé. :/
Pokemon är också en anime ^^
Pokemon är också en anime ^^
Mm, för de är ju verkligen lika. *rolleyes*
Pudzianovski
2010-12-11, 22:51
Game of death med Wesley Snipes
http://www.imdb.com/title/tt1446072/
Rätt balla slagsmålsscener och snyggt filmad. Kändes proffsig. Storyn och trovärdigheten var kass. Byta magasin i pistolen? lol :smash:
2/5
MojjMojj
2010-12-11, 22:51
Mm, för de är ju verkligen lika. *rolleyes*
Jag ska ge den en chans :)
Hon våldtog Avatar: The Last Airbender serien, bokstavligen.:furious:Det finns värre. Shyamalan har gjort en del bra film.
Det finns värre. Shyamalan har gjort en del bra film.
+1 på det!
Om man bortser från The last airbender och Lady in the water finns det ganska få regissörer som dessutom producerar och skriver så bra filmer som honom. The village kommer alltid vara en favorit!
Det finns värre. Shyamalan har gjort en del bra film.
+1 på det!
Om man bortser från The last airbender och Lady in the water finns det ganska få regissörer som dessutom producerar och skriver så bra filmer som honom. The village kommer alltid vara en favorit!
Allright.
Det jobbiga är att han förstörde så mycket av the last airbender serien,
så det räcker inte med att byta regissör till andra filmen utan första filmen behöver göras om helt från början..
Hulk, hulk.
Gillar man jobbiga filmer som unthinkable så kan Hard candy eller The woodsman rekomenderas.
Mollestam
2010-12-12, 12:54
30 Days of Night: Dark Night. 4/10 bara för att man skrattade så ofta. Betydligt sämre än ettan.
Frozen
Okej triller, man satt på helspänn stundvis.
Men inte så sannolik, och man tappade lite medkänslan för personerna pga korkade val och handlingar..
The Man From Earth (Igen)
Kanon! :thumbup:
Såg första och sista tredjedelen av Escape from New York. Utan tvekan en av de sämsta filmer jag nånsin sett. Usel handling, usla skådisar, med undantag för Kurt kanske, men hans karaktär var ändå inte särskilt intressant. Tvi vale, se EJ.
Supermicke
2010-12-16, 13:19
munich 4/10 den va 3h lång.. orkade dock inte gå upp och stänga av.
Raid on entebbe 8/10 gammal men riktigt intressant och baserat på verklighet så den var bra.
gandhi - intressant, inspirerande 6/10
goodfellas - orkade inte se hela
gökboet - ägde 8/10
clinteastwood
2010-12-16, 13:32
munich 4/10 den va 3h lång.. orkade dock inte gå upp och stänga av.
Raid on entebbe 8/10 gammal men riktigt intressant och baserat på verklighet så den var bra.
gandhi - intressant, inspirerande 6/10
goodfellas - orkade inte se hela
gökboet - ägde 8/10
WHAAAAT!!! Den är ju skitbra, en av de bästa filmerna som gjorts!!!!!
Devil - http://www.imdb.com/title/tt1314655/
Helt okej film. Spännande rakt igenom. Slutet kanske var lite "vi kom inte på nåt bättre", men det får godkänt ändå.
Sevärd, i vilket fall.
Lychgate
2010-12-16, 13:44
District 9, Helt ok. Snyggt gjord och trevlig att titta på men inget man kommer komma ihåg om ett par år.
District 9, Helt ok. Snyggt gjord och trevlig att titta på men inget man kommer komma ihåg om ett par år.
Jag minns fortfarande hans arm :D
ManuelFerrara
2010-12-16, 14:54
Jag minns fortfarande hans arm :D
Och jag minns fortfarande att District 9 var en klart bättre film än Avatar.
se EJ.
C EJ :MrT:
Cannot be unseen.
Lychgate
2010-12-16, 15:38
Escape from NY har verkligen inte åldrats med värdighet, för många år sen var den dock bra.
Har knappt sett på film dom senaste åren. Såg There Will Be Blood och No Country for Old Men häromdagen. Twbb kändes nerklippt och Country blev förbannat utdragen med polisdelarna.
Men Antons frisyr var klockrent creepy. :D
Såg första och sista tredjedelen av Escape from New York. Utan tvekan en av de sämsta filmer jag nånsin sett. Usel handling, usla skådisar, med undantag för Kurt kanske, men hans karaktär var ändå inte särskilt intressant. Tvi vale, se EJ.
Skämtar du?
Detta mästerverk från 1981 inspirerade många genom åren, Kojimas skapande av Solid Snake bland annat.
Var även den filmen som introducerade det underbara vapnet Mac-10 till gemene man.
En av Carpenters bästa filmlåtar dessutom som användes av det Svenska Tv-programmet "Sigma".
tnACRuQ8ZzU
Hans bästa titellåt till någon film någonsin
zTxBc_-XxmI
Visst kan filmen kännas lite gammal nu post-2010, men den handlade trots allt om en framtid som skulle ha existerat 1997! :D
Escape var dock BÄST på den tiden det begav sig (1981) och Snake Plissken allas vår idol.
FILMTIPSET! (http://listverse.com/2009/07/07/top-10-classic-fantasy-movies-of-the-1980s/)
Gran Torino 9/10
En av de bästa filmer jag sett. Rolig som fan. Bra som fan.
Såg Legend of the Guardians igår, eller
"Legenden om ugglornas rike" för er dödliga.
Sagan om ringen fast med ugglor. :thumbup:
Skämtar du?
Inte ofta som Kwonryu provoceras så pass :D Visst, den må ha varit tha bawmb när den kom 1981, men jag tyckte verkligen den var genomdålig.
coolboynesko
2010-12-17, 17:51
Gran Torino 9/10
En av de bästa filmer jag sett. Rolig som fan. Bra som fan.
Den är så jävla bra!!!!!! Ska fan kolla på den nu!
Nyckeln till frihet 10/10
The Fourth Kind
Inget märkvärdigt, eller läskigt heller för den delen.. .
Dom sabbade inlevelsen när dom blandade in de så kallade "autentiska" inspelningarna i filmen.
Dom skulle valt i vilken version den skulle ha visats istället, då hade den garanterat blivit bättre!
Jag förstår lite tanken bakom, och vissa har säkert blivit skrämda av mixen med "autentiskt" material.
Men för mig föll den pladask i och med det.
Salt
Tyckte den var ganska okej, lite som Bourne men med en kvinnlig agent.
Donnie Darko 8/10
Mycket bra film. Fann dock ingen röd tråd som jag brukar leta efter i den här typen av filmer. Som i Lynchs filmer, man får se dem ett tjugotal gånger för att förstå vad den egentligen handlar om. Därför -
Nu ska jag se den igen. Sen blir det Videodrome.
MasterChief
2010-12-17, 19:25
The Incredible Hulk
Blev förbannad på hur overkligt det var när Banner hade en Polar pulsklocka som fungerade utan pulsband.
Scratch89
2010-12-17, 19:26
Donnie Darko 8/10
Mycket bra film. Fann dock ingen röd tråd som jag brukar leta efter i den här typen av filmer. Som i Lynchs filmer, man får se dem ett tjugotal gånger för att förstå vad den egentligen handlar om. Därför -
Nu ska jag se den igen. Sen blir det Videodrome.
Den röda tråden är, flummigt och pretto nog, tidsresande. Många skeptiker tror att det är ytterligare en film om någon psyksjuk, men det är det inte. Snarare science fiction.
Den röda tråden är, flummigt och pretto nog, tidsresande. Många skeptiker tror att det är ytterligare en film om någon psyksjuk, men det är det inte. Snarare science fiction.
Jo, det vet jag. Men jag menar inte riktigt vad filmer är om, utan om det finns någon dolt budskap. T.ex. i mulholland drive; Filmbranschen är falsk.
Scratch89
2010-12-17, 19:38
Jo, det vet jag. Men jag menar inte riktigt vad filmer är om, utan om det finns någon dolt budskap. T.ex. i mulholland drive; Filmbranschen är falsk.
Det genomgående är väl typ "Saker är inte vad de verkar vara". Jag tänker på Grandma Death, Jim Cunningham, men även Donnie själv. Har också hört lite om att filmens riktiga hjältar avslöjas genom sina namn, där för- och efternamn börjar på samma bokstav, typ Donnie Darko, Charita Chen osv. Jag tror filmen är öppen för väldigt många tolkningar.
Scratch89
2010-12-17, 19:40
Såg du den vanliga versionen eller Director's Cut?
Såg du den vanliga versionen eller Director's Cut?
Ja, det finns många olika teorier! Directors cut. är det stor skillnad?
Scratch89
2010-12-17, 19:51
Ja, det finns många olika teorier! Directors cut. är det stor skillnad?
Det förklaras en hel del mer i Director's Cut. T.ex att hans piller är placebo och att han inte är sjuk över huvud taget.
Det förklaras en hel del mer i Director's Cut. T.ex att hans piller är placebo och att han inte är sjuk över huvud taget.
Att pillerna är placebo nämner psykologen, men att han var frisk visste jag inte. Men han hallucinerar ju, eller?
Scratch89
2010-12-17, 20:32
Att pillerna är placebo nämner psykologen, men att han var frisk visste jag inte. Men han hallucinerar ju, eller?
Nej, Frank finns. Kommer du ihåg att de pratar om de där kanalerna, som kunde se ut som spjut från magen? Frank färdas genom en sån, och visar sig bara för Donnie.
Konstigt att jag tyckte att den var bra. Jag förstår ju inte ett skit av den.
Snarare science fiction.
Donnie Darko? Våga inte jämföra emo gay med den underbara sci-fi genren.
The Town....
Grymm Bankrånar rulle, tummen upp på den ;)
Pd
tntballe
2010-12-18, 00:17
Donnie Darko? Våga inte jämföra emo gay med den underbara sci-fi genren.
:laugh:
Fan, nu måste jag se Donnie Darco.
Tack för att ni spoilade Donnie Darko... lär er använda spoilertagg nästa gång! :/
ManuelFerrara
2010-12-18, 01:18
Manuel Ferrara recenserar Tron Legacy!
En del av oss har sett orginalet Tron och den gjordes som bekant 1982. Tron har inte åldrats särskilt väl i jämförelse med Blade Runner.
Nu nästan 30 år senare är Tron Legacy här och vad tycker Manuel då? Bättre än ett samlag? Ja bitvis i alla fall.
Vi sugs direkt in i handlingen och sonen till Kevin Flynn är något av vildsjäl och rebell. Ett meddelande har lämnats till honom och vägen leder till pappans gamla arkadhus där spelet Tron finns. Sonen sugs in i världen och åter igen är vi tillbaka till Tron. Det nya Tron är helt fantastiskt och musiken från Daft Punk får en att rysa flera gånger om.
Manuel Ferrara tycker visserligen att handlingen och manuset lämnar en del att önska. Det gör dock inte särskilt mycket när de visuella effekterna och de instrumentaliska delarna är bländande.
http://static.muveez.com/media/Clu-tron-jeff-bridges324.jpg
Kevin Flyns alterego Clu är inte nöjd över sin tillvaro.
Manuel Ferrara ger Tron Legacy en 7:a av 10! En av de bästa Sci Fi-filmerna som gjorts med ointressant handling!
champion
2010-12-18, 11:08
Insane (http://www.imdb.com/title/tt1491603/)
Se den INTE!
Detta måste vara den sämsta filmen jag någonsin har sätt! Redan efter 10min ville man slå av filmen. Men tvingade mig själv lite till. Men efter 20min kunde jag inte plågas mera.
Går ej att betygsättas för den var så DÅLIG!
Nej, Frank finns. Kommer du ihåg att de pratar om de där kanalerna, som kunde se ut som spjut från magen? Frank färdas genom en sån, och visar sig bara för Donnie.
Ja, just det.
Vad jag har förstått blev det någon rubbning i det tangerade universumet. Han skulle egentligen bli träffad av jetmotorn från första början, och dö. Allt blir fel i tiden och han "ställer allt till rätta" igen. När personerna som hade varit med om sakerna vaknar från sömnen så minns de bara det som en dröm. Inte sant?
Pepparkakssmurfen
2010-12-18, 12:50
THE TOWN
Riktigt,riktigt bra film om fyra polare som också är bankrånare från Boston.
Det var länge sen jag såg en så bra film som denna!
Se den!
imdb (http://www.imdb.com/title/tt0840361/)
Pepparkakssmurfen
2010-12-18, 12:54
The other guys
Rolig,lite annorlunda komedi.
Skön komedirulle,helt klart sevärd!
imdb (http://www.imdb.com/title/tt1386588/)
Två bra dokumentärer: Gasland (http://www.imdb.com/title/tt1558250/) och Restrepo (http://www.imdb.com/title/tt1559549/)
Pudzianovski
2010-12-18, 16:53
Unstoppable (2010) http://www.imdb.com/title/tt0477080/
Den var riktigt bra! tips för kvällen!
3,5/5
coolboynesko
2010-12-18, 22:05
The Experiment - riktigt bra film imo
Bruno - Ganska rolig ibland
The Hurt locker - Orkade inte kolla hela
The Shawshank redemption - Jävligt bra som vanligt
Big Daddy - sjukt bra film med Adam Sandler
champion
2010-12-18, 22:40
The Town (http://www.imdb.com/title/tt0840361/)
http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTcyNzcxODg3Nl5BMl5BanBnXkFtZTcwMTUyNjQ3Mw@@._ V1._SX214_CR0,0,214,314_.jpg
Otroligt bra rulle!
3.5/5
Hade för stora förväntningar *cry*
panzerpig
2010-12-18, 23:04
The Town.
3½/5 Jag gillade den. Blev förvånad över att frugan tyckte den var riktigt bra.
Vi orkade inte se klart hela igår (såg 1 h). Hon väckte mig i morse kl 9 och ville se klart den, har typ aldrig hänt :).
TcAnders
2010-12-18, 23:27
22 Bullets
Riktigt bra måste jag säga, men det kan bero på att Jean Reno är en utav mina favoriter..
The American
Tyvärr på tok för seg för min smak..
Scratch89
2010-12-18, 23:39
Ja, just det.
Vad jag har förstått blev det någon rubbning i det tangerade universumet. Han skulle egentligen bli träffad av jetmotorn från första början, och dö. Allt blir fel i tiden och han "ställer allt till rätta" igen. När personerna som hade varit med om sakerna vaknar från sömnen så minns de bara det som en dröm. Inte sant?
Exakt.
Legend of The Guardians, 6/10
Grymt snygg film, förmodligen den bäst animerade sedan Avatar (?), vilket höjde filmen! Annars galet förutsägbar men mysig sina stunder såklart. Okej lördagshäng utan större krav.
Nordenator
2010-12-19, 00:27
Spartacus (1960)
http://www.imdb.com/title/tt0054331/
Visst var den bra, men jag har aldrig riktigt fastnat för Kubrick's filmer. Jag har sett Full Metal Jacket, The Shining, A Clockwork Orange, 2001: A Space Odyssey, Dr. Strangelove och Paths of Glory. Alla är bra, men ingen känns fantastisk. För sin tid har säkert alla varit tokgrymma, men jag kan inte hjälpa att bli lite lätt uttråkad.
Legend of The Guardians, 6/10
Grymt snygg film, förmodligen den bäst animerade sedan Avatar (?), vilket höjde filmen! Annars galet förutsägbar men mysig sina stunder såklart. Okej lördagshäng utan större krav.
Jag tyckte den var just för dålig för att vara passande underhållning under en trög dag. Det är en hårfin gräns det där. Man vill ju inte råka ut för något engagerande :D
Spartacus (1960)
http://www.imdb.com/title/tt0054331/
Visst var den bra, men jag har aldrig riktigt fastnat för Kubrick's filmer. Jag har sett Full Metal Jacket, The Shining, A Clockwork Orange, 2001: A Space Odyssey, Dr. Strangelove och Paths of Glory. Alla är bra, men ingen känns fantastisk. För sin tid har säkert alla varit tokgrymma, men jag kan inte hjälpa att bli lite lätt uttråkad.
För att citera Kwon: "Skojar du?" Flera av filmerna du nämner är bland i modern filmhistoria. Flera av dem finns det inte ens liknande av; Full Metal Jacket, A Clockwork Orange, 2001 t.ex.
On topic: There will be blood. Den var bra :)
Nordenator
2010-12-19, 00:50
För att citera Kwon: "Skojar du?" Flera av filmerna du nämner är bland i modern filmhistoria. Flera av dem finns det inte ens liknande av; Full Metal Jacket, A Clockwork Orange, 2001 t.ex.
On topic: There will be blood. Den var bra :)
Det hade jag ingen aning om. Jag har bara valt ut slumpmässiga Kubrickfilmer för att jag tyckte om titlarna.
För att citera Kwon: "Skojar du?" Flera av filmerna du nämner är bland de bästa i modern filmhistoria.
Så ska det stå. Duktigt av mig att skriva klart vad jag tänker.
Nordenator: googlar du fram olika listor över världens bästa filmer hittar du i princip samtliga som du listat ;)
Nordenator
2010-12-19, 00:57
Så ska det stå. Duktigt av mig att skriva klart vad jag tänker.
Nordenator: googlar du fram olika listor över världens bästa filmer hittar du i princip samtliga som du listat ;)
Sherlock ;) Samtliga skulle jag säga. Jag är inte helt grön.
Sherlock ;) Samtliga skulle jag säga. Jag är inte helt grön.
Men... eller jaha, u waz teh kidding! naow i haz understand :D
Muskelbyggaren
2010-12-19, 02:06
Utfärdar en varning för Skyline (http://www.imdb.com/title/tt1564585/), vilken jävla skitfilm, som jag betalade för att se på BIOGRAF!
Den saknar fullständigt originalitet och är istället en rip-off på War of the Worlds och Independence Day, fast med sämre skådespeleri och tradigare handling. Filmen kommer aldrig igång utan äger helt och hållet rum i samma lägenhetskomplex där den började.
Vid två tillfällen händer det intressanta saker - men självklart under de första och sista fem minutrarna av filmen, och man lämnas med blue balls, som om man hade blivit upphetsad av en skymt naken hud som senare visade sig vara ens egen farmor.
Det enda positiva är CGI:n som är smått häftig, men ändå ganska medioker. Till sitt försvar låg budgeten på ringa 10 miljoner USD. Om det faktum att nästan alla skådisar är tv-serieskådisar spelar in vet jag inte.
För att göra fiaskot än mer fantastiskt har det annonserats att två uppföljare ska komma. Jag kan inte bärga mig.
coolboynesko
2010-12-19, 11:10
Game of Death - Jag förutspådde hela filmen :S
I love you, Man - Riktigt bra!
KalleBalik
2010-12-19, 11:25
The Town - Gillade den skarpt, slutet drar ner betyget lite dock - 7.5/10
Almost Famous - Detta guldkorn kan jag se hur många gånger som helst, bara musiken i sig gör filmen mer än sevärd - 9/10
Fultjack
2010-12-19, 12:23
The American
Under all kritik, riktig skitfilm imo. 1/10 i betyg max
Lucky Number Slevin - Rätt skön rulle, diggade den. Mycket sköna skådisar! 7/10
Pineapple Express - Förjäävla skön :) 7/10
Bourne Identity (nej jag har inte sett den förrns idag) - Den var bra, men inte något speciellt. 6/10
coolboynesko
2010-12-19, 19:47
22 Bullets - Sjukt bra!
The Blind side - Samma här!
Coatch Carter - Samma här,
Nu blir de o kolla The Basketball diaries
von huff
2010-12-19, 20:16
Strange wilderness
Komedi som inte var rolig.3/4 komedifilmer brukar vara skit tycker jag och denn ahörde till dom som är skit.
Streetkings
Helt ok actionfilm, helt klart sevärd
Hatchet 2
Skräckfilm om ett monster som slår ihjäl lite folk ute i vildmarken.Trodde inte att det gjordes så dåliga fimer nuförtiden.Ingen spänning/skräck bara blood.
The lord of the rings:return of the king
Jag har aldrig sett en film som ens varit närheten lika mäktig som denna film.Möjligtvis Avatar.Otroligt välgjord, fattar inte hur det är möjligt att göra allt så bra
forslund
2010-12-19, 20:17
Takers
Oceans Eleven fast bra mycket bättre samt råare. I flera fall förutsägbar men inte desto mindre underhållande för det.
Jacobs Ladder (inferno) 5/10 smart, förvirrande, lite läskig. Men jag fann ingen tanke i det hela och jag tyckte inte att den var speciellt bra.
Videodrome 5/10 Konstigt slut, varierande film. Kändes som att den var väldigt kort.
Under förväntan!
The American
Håller fullständigt med. Var uttråkad absolut hela filmen. Tack och lov har man två skärmar så jag kunde roa mig med något annat under tiden filmen gick på andra.
Nu blir de o kolla The Basketball diaries
You're in for a treat. DiCaprios absolut bästa roll.
The_RobRoy
2010-12-19, 21:52
The American
blev också riktigt besviken, det ända som lyfte upp filmen va den heta bruden =)
coolboynesko
2010-12-19, 21:58
You're in for a treat. DiCaprios absolut bästa roll.
Har inte haft tid o se den idag men ska nog hinna imorgon,
Har du sett Gilbert Grape? Måste säga att jag i början trodde att dem hade tagit in ett riktigt cpbarn som skådespelare .. sen så märkte jag att de var Leonardo Dicaprio :(
Tron: Legacy (3D)
Såg den ikväll. Digitalporr för hela slanten. Lägg till episkt fet bakgrundsmusik och 3D-effekter. Wow, väldigt vacker och fräck!
Den kändes väldigt Nolanesque på något vis. Vacker men mörk, med små ljusglimtar här och där av helt OK comic relief.
Soundtracket ägde stenhårt, som sagt. Jag diggade den distade bastrumman.
Tzer8ZCW-Ys
(låter dock bättre i biosalong med surround)
Har inte haft tid o se den idag men ska nog hinna imorgon,
Har du sett Gilbert Grape? Måste säga att jag i början trodde att dem hade tagit in ett riktigt cpbarn som skådespelare .. sen så märkte jag att de var Leonardo Dicaprio :(
Yes. Också en grym prestation men jag håller fast vid mitt uttalande. :)
Såg den ikväll. Digitalporr för hela slanten. Lägg till episkt fet bakgrundsmusik och 3D-effekter. Wow, väldigt vacker och fräck!
Den kändes väldigt Nolanesque på något vis. Vacker men mörk, med små ljusglimtar här och där av helt OK comic relief.
yt]Tzer8ZCW-Ys[/yt]
Jaha, den går inte att hyra på internet ännu. Oh well...
Jaha, den går inte att hyra på internet ännu. Oh well...Extremt mycket av upplevelsen för mig berodde på surroundljudet och effekterna. Om jag hade sett den som 700 mb rip på min 15''-skärm hade jag inte tyckt den var särskilt speciell.
Jockefoten
2010-12-19, 22:35
Red Cliff
Rätt fin film med bra bild. Kinas mest påkostade film någonsin givetvis regisserad av John Woo.
Nordenator
2010-12-20, 00:12
It's a Wonderful Life (1946)
http://www.imdb.com/title/tt0038650/
En riktigt mysig film som passar årstiden som handen i handsken. Jag var lite tveksam till att börja med, men den var faktiskt riktigt bra.
The Social Network.
Njae, lite seg för min smak. 2 av 5 paltar.
Zapp Brannigan
2010-12-20, 03:15
Despicable Me
Riktigt bra!
8/10
It's a Wonderful Life (1946)
http://www.imdb.com/title/tt0038650/
En riktigt mysig film som passar årstiden som handen i handsken. Jag var lite tveksam till att börja med, men den var faktiskt riktigt bra.Den är fantastiskt bra. Det blir té att se den igen nu i juletider.
Slartibartfast
2010-12-20, 07:28
Animal Kingdom (2010) http://www.imdb.com/title/tt1313092/
Gilla!
Jag såg Bröllopsfotografen (http://www.imdb.com/title/tt1359421/) härom dagen. Det var den pinsammaste filmen jag någonsin sett.
The Town
Fartfylld action med lite drama. Väldigt bra. 8/10 apelsiner
Vinylsvarv
2010-12-20, 14:09
Jaha, den går inte att hyra på internet ännu. Oh well...
Ska ses på bio och i 3D , så är den tänkt att ses *popcorn*
Doctor Snuggles
2010-12-20, 14:12
Tzer8ZCW-Ys
Den var bra, fantastiska effekter, men tyvärr förstörde 3d:n allt för mig, återigen. Ska sluta kolla på filmer i 3d så länge de inte förbättrar den avsevärt. Det blir rätt ofta suddigt, konstiga saker händer med fokus, klippningen blir onaturlig osv. Blir bara trött, snurrig, och kan inte koncentrera mig på vad som händer. Den enda gången som 3d:n funkar är när det är stora, långsamma, avlägsna scener.
Får se om den när den kommer på bluray. Fick intrycket av att de inte riktigt fångade samma känsla som orginalet hade dock.
Vinylsvarv
2010-12-20, 14:24
Den var bra, fantastiska effekter, men tyvärr förstörde 3d:n allt för mig, återigen. Ska sluta kolla på filmer i 3d så länge de inte förbättrar den avsevärt. Det blir rätt ofta suddigt, konstiga saker händer med fokus, klippningen blir onaturlig osv. Blir bara trött, snurrig, och kan inte koncentrera mig på vad som händer. Den enda gången som 3d:n funkar är när det är stora, långsamma, avlägsna scener.
Får se om den när den kommer på bluray. Fick intrycket av att de inte riktigt fångade samma känsla som orginalet hade dock.
Det där var konstigt upplevde inte något av det du sa men tänk också på att det gör stor skillnad vilken teknik biografen använder sig av. Har testat de flesta 3d-systemen som biograferna använder sig av.
MasterChief
2010-12-20, 14:24
Håller med om att 3D inte tillför något överhuvudtaget. Snarare försämrar.
Varit sjuk sen i torsdags så det har betats av ett par filmer, here it goes
The Town
Ruggigt bra! slutet gjorde dock att den får 4/5 istället för full pott
Hot Tub Time Machine
Helt okej, ganska roliga emellanåt, skön rulle att bara ligga slökolla på 3/5
MILF
Helt värdelösa skådisar, ska vara en komedi men jag tror inte jag skrattade en enda gång... men man fick se en jäkla massa tuttar och rumpor hela tiden vilket gjorde att jag tog mig igenom filmen... 0,5/5
The A-Team
Ganska skön rulle, överdriven action vilket kan vara kul ibland.. 3/5
Kommisarie Späck
Sämsta jävla filmen jag någonsin sett, ville slå sönder min dator medans jag kollade på den, såg halva ungefär, helt värdelös film! -10/5
Easy A
Tråkig, värdelös, seg, 1/5
Bröderna Karlsson
Helt okej för att vara en svensk film! en av de bättre svenska tror jag faktiskt. 2/5
Får se om den när den kommer på bluray. Fick intrycket av att de inte riktigt fångade samma känsla som orginalet hade dock.Det var första gången för mig så de där första grejerna som hände var jävligt fräcka! Jag duckade/hoppade till när en grej kastades mot mig, och gjorde nog bort mig ganska mycket i salongen. Visste inte att det skulle vara så verkligt.
Hur som helst så får jag nog instämma. Det hände inte så mycket i 3D-väg för att motivera de brister som uppstår. Själv märkte jag dock inte alls någon suddighet (har ganska dålig syn och är för vrång för att skaffa glasögon), så för mig var det ganska lugnt.
Ang filmen får jag tillägga att Jeff Bridges faktiskt gjorde ett gött jobb. De andra var lite plastiga/stela (hörde iofs till stämningen) spoiler -> och nattklubbsägaren kan man säga överspelade en smula :). Dock var det min favoritscen i hela filmen (mest med tanke på bakgrundsmusiken då och den töntiga Daft Punk-referensen).
Knight and Day - Bra underhållningsvärde, ingen superrulle men helt klart sevärd. 6/10
Det där var konstigt upplevde inte något av det du sa men tänk också på att det gör stor skillnad vilken teknik biografen använder sig av. Har testat de flesta 3d-systemen som biograferna använder sig av.Som Vinylsvarv nämnde så varierar det nog mycket från biograf till biograf. Har bara varit på två olika, men skillnaden är i mitt tycke enorm. På ena stället var det hur bra som helst, medan 3D-visningarna på SF-biografen lider av det du nämner; suddigt, konstig fokus osv.
Doctor Snuggles
2010-12-20, 18:15
Det där var konstigt upplevde inte något av det du sa men tänk också på att det gör stor skillnad vilken teknik biografen använder sig av. Har testat de flesta 3d-systemen som biograferna använder sig av.
Ok, möjligtvis, har bara kollat på 2 filmer i 3d och båda var på en SF biograf. Vet inte vilka system de använde. Men jag upplevde båda filmerna på ungefär samma sätt (nåja, kanske avatar var snäppet bättre). Särskilt undertexterna förstör en hel del, och är ofta suddiga som om de kodats fel på ngt sätt.
Doctor Snuggles
2010-12-20, 18:15
Som Vinylsvarv nämnde så varierar det nog mycket från biograf till biograf. Har bara varit på två olika, men skillnaden är i mitt tycke enorm. På ena stället var det hur bra som helst, medan 3D-visningarna på SF-biografen lider av det du nämner; suddigt, konstig fokus osv.
Vilket var det andra stället som var bra?
ManuelFerrara
2010-12-20, 19:06
Manuel Ferrara tittar på Black Swan
Natalie Portman spelar Nina Sawyers som är en ballerina som ägnar större delen av sitt liv att uppnå perfektion inom balettvärlden. För henne kan ballerinalivet beskrivas som den klassiska historien om den lidande konstnären, vars verk aldrig blir fulländat.
Med hjälp av sin stöttande mamma har Nina byggt upp en identitet kring baletten. Hon är talangfull och har en elegans och skönhet som få besitter.
Vincent Cassel spelar den arrogante och hetlevrade Thomas Leroy, han är regissör och huvudansvarig för balettakademin. Han har en idé om en ny extrem version av Black Swan, en variant som publiken aldrig sett tidigare. Nina är given att spela den oskuldsfulla och vackra vita svanen. Men hon saknar den förföriska, mörka och sexuella sidan för att spela den svarta svanen. Samtidigt gör Lily entré (spelad av Mila Kunis) och hon har allt det som krävs för att spela den svarta svanen. Lily är erotisk, extrovert, framfusig och ytterst sensuell. Nina börjar allt mer känna sig förvirrad, hur ska hon göra för att klara av att spela båda rollerna? Samtidigt växer hennes svartsjuka allt starkare, destu mer plats Lily tar.
http://www.flicksandbits.com/wp-content/uploads/2010/10/Black-Swan-Vincent-Cassel-and-Natalie-Portman-1-9-10-kc.jpg
Thomas Leroy försöker få Nina att förstå vikten att släppa loss.
Med Black Swan visar Darren Aronofsky att han är en gud bland gudarna när det kommer till vilka som är nutidens största regissörer.
Med The Fountain och The Wrestler banade han vägen för mainstreampubliken. Black Swan är ett ytterligare steg till konstnärlig perfektion. Få filmer får en att bli berörd som Black Swan. Natalie Portman gör sin livs bästa rolltolkning och är utan tvekan årets bästa kvinnliga skådespelare.
Viva Darren Aronofsky som nu färdas på swan lake.
Black Swan är årets bästa film, betyget blir en stark 8:a av 10
Nordenator
2010-12-21, 01:47
The Bridge on the River Kwai (1957)
http://www.imdb.com/title/tt0050212/
Riktigt skön film :D Det var inledningsvis lite halvklurigt att placera den. Att kalla den en komedi vore att ta det lite för långt, men det är helt klart en krigs- och äventyrsfilm med en redig dos satir. Även om den är närmare tre timmar lång så blir den aldrig seg. Good show! Jolly good show, Major!
The Bridge on the River Kwai (1957)
http://www.imdb.com/title/tt0050212/
Riktigt skön film :D Det var inledningsvis lite halvklurigt att placera den. Att kalla den en komedi vore att ta det lite för långt, men det är helt klart en krigs- och äventyrsfilm med en redig dos satir. Även om den är närmare tre timmar lång så blir den aldrig seg. Good show! Jolly good show, Major!
Dvd:n i fodralet/filmen du rippade måste ha varit en annan film, har svårt att se i vilken bemärkelse det är äventyr och satir. Officerarna är töntiga, yes. Slutet, ujujuj mykke fali!
Scratch89
2010-12-21, 09:48
Manuel Ferrara tittar på Black Swan
Tack för tipset! Natalie Portman är min favorit, och hon är alltid lika bra.
Har du sett Closer? http://www.imdb.com/title/tt0376541/
Four Lions - sjukt rolig film
klockren :D, bästa humor
kung fu hustle, sett den dock förr men var grymt länge sen. 7,5/10. grym action komedi
ManuelFerrara
2010-12-21, 12:55
Tack för tipset! Natalie Portman är min favorit, och hon är alltid lika bra.
Har du sett Closer? http://www.imdb.com/title/tt0376541/
Japp. Men det går inte ens att jämföra varken filmer eller rollprestationer. Det Natalie Portman gör i Black Swan är på en helt annan nivå.
Scratch89
2010-12-21, 13:36
Japp. Men det går inte ens att jämföra varken filmer eller rollprestationer. Det Natalie Portman gör i Black Swan är på en helt annan nivå.
Ah, då ska jag nog försöka få tag på den.
Men du gillar Closer? Det är verkligen ångest.
Nordenator
2010-12-22, 23:09
Hard Candy var rätt skruvad. Helt klart sevärd, men jag kommer inte direkt känna att jag blir sugen på lite Hard Candy någon gång snart framöver. Den där scenen.. :krampus
http://www.imdb.com/title/tt0424136/
Doctor Snuggles
2010-12-23, 01:00
Nja. Har allmänt ansett att Portman har blivit mer och mer stel och tillgjord i sitt skådespeleri och även om hon inte spelar dåligt i Black Swan så är hon inte övertygande. Kanske rollen skulle vara så, men väntade på att hon skulle utbrista "I am a thespian!" när som helst. Kändes oäkta, överdrivet och att jag hela tiden la märke till att hon "agerar" var bara irriterande.
Plus att hon rent kroppsmässigt var helt fel för rollen. Ingen balettdansös med dem proportionerna (korta ben jmfrt överkroppen) skulle fått en huvudroll i en seriös produktion. Hon kändes lite klumpig också, även om man såg att hon uppenbarligen hade övat mycket, men det är lite som man kollar på filmer om musiker och man ser att de inte spelar på riktigt - blir bara lätt löjligt.
Hennes rolltolkning i Closer var mycket bättre.
Toy Story 3
Jag ger den 10 av 10 Buzz Lightyear.
Scratch89
2010-12-23, 22:20
Nja. Har allmänt ansett att Portman har blivit mer och mer stel och tillgjord i sitt skådespeleri och även om hon inte spelar dåligt i Black Swan så är hon inte övertygande. Kanske rollen skulle vara så, men väntade på att hon skulle utbrista "I am a thespian!" när som helst. Kändes oäkta, överdrivet och att jag hela tiden la märke till att hon "agerar" var bara irriterande.
Plus att hon rent kroppsmässigt var helt fel för rollen. Ingen balettdansös med dem proportionerna (korta ben jmfrt överkroppen) skulle fått en huvudroll i en seriös produktion. Hon kändes lite klumpig också, även om man såg att hon uppenbarligen hade övat mycket, men det är lite som man kollar på filmer om musiker och man ser att de inte spelar på riktigt - blir bara lätt löjligt.
Jag gillar dig.
ManuelFerrara
2010-12-23, 22:28
Nej du Snuggles. Jag håller inte med dig för fem öre. Men det är ingen nyhet, för din smak är usel.
Doctor Snuggles
2010-12-23, 23:15
Nej du Snuggles. Jag håller inte med dig för fem öre. Men det är ingen nyhet, för din smak är usel.
Ah, ser man på. Ett utmärkt exempel på Dunning-Kruger effekten, ser jag. Och jag som trodde att man bara fick se det på idol-auditions.
Men förlåt, nu är jag ohövlig, du känner säkerligen inte till vad det innebär, så låt mig i all välmening upplysa dig:
"Dunning–Kruger-effekten är en kognitiv bias som innebär att den som är inkompetent också är oförmögen att fatta att denne är inkompetent. Detta får till följd att inkompetenta överskattar sin kompetens i högre grad än kompetenta."
ManuelFerrara
2010-12-24, 00:02
Ah, ser man på. Ett utmärkt exempel på Dunning-Kruger effekten, ser jag. Och jag som trodde att man bara fick se det på idol-auditions.
Men förlåt, nu är jag ohövlig, du känner säkerligen inte till vad det innebär, så låt mig i all välmening upplysa dig:
"Dunning–Kruger-effekten är en kognitiv bias som innebär att den som är inkompetent också är oförmögen att fatta att denne är inkompetent. Detta får till följd att inkompetenta överskattar sin kompetens i högre grad än kompetenta."
Du behöver inte gömma dig bakom psykologisk hum bug. Du visade tydligt i mma-tråden hur pass efter du är.
TRON Legacy. Det var en av två filmer från detta årtusende som fått mig helt uppslukad, därför får den 10/10. Jag vet, den är för barn. Den andra filmen är The Canyon. De övriga filmer som "got me" är Matrix (del 1), Aliens, The Cell, och Terminator.
The Tourist. Lång lång seg till största delen men hyperspännande mot slutet. Då ska vi se
Dramaturgi, begriplig, och rätt bra +2
Angelina Jolie pratar franska +3
Angelina Jolies figur +3
Angelina Jolies styling +1
Angelina Jolies gångstil +1
Spänning +2
Sega bitar -3
Skitmusik -3
Skyline - 3/10
Turk från Scrubs som huvudroll i alienaction... Nej...
Det var ingen hit alltså? :D
Jag som såg fram emot Skyline!
mns8EsSHMmI
David Brent
2010-12-24, 10:56
Såg expendables för ett tag sedan. Den var häftig men förväntningarna var högre.
Det var ingen hit alltså? :D
Jag som såg fram emot Skyline!
mns8EsSHMmI
Jag va taggad som satan inför den!
Men den va inte helt bra faktiskt :) Men se den, jag kan ha sämst smak i världen.
Annars tror jag på Battle: Los Angeles som kommer i april. Verkar vara liknande, fast bra.
Så länge Turk från Scrubs har huvudrollen i Battle: Los Angeles tror jag den kan bli bra!
Hoppas på det!
ManuelFerrara
2010-12-24, 11:38
Manuel Ferrara såg Papillion.
Manuel Ferrara orkar inte skriva nått längre inlägg.
Vi kan väl säga så här: Manuel har sett bättre fängelsefilmer!
Det är ju inte den vanliga fängelsefilmen heller med latinos som gangbangar en i duschen. Om man ska jämföra med andra fängelsefilmer då.
Men jag tycker boken är bättre. Filmen var ganska bra, men levde inte upp till den fantastiska boken. Jag trodde att boken var vanlig äventyrsläsning för 10-åringar, så jag blev lite förvånad. Men bra var den!
coolboynesko
2010-12-24, 12:05
Nån som kan tipsa om några bra fängelsefilmer?
David Brent
2010-12-24, 12:12
Felon
ManuelFerrara
2010-12-24, 12:13
Prison on Fire!
Tänk dig en betydligt mer vidareutvecklad Felon som faktiskt går på djupet!
Island of Fire kanske?
http://www.imdb.com/title/tt0099812/
The Prisoner (http://www.neoseeker.com/Movies/Products/jackie_chan_is_the_prisoner/)
American History X.
Nycken till Frihet (lite meeeh/Disney)
Felon var sådär, men han ledaren för The Brotherhood (eller vad de heter) var pretty, pretty, pretty, pretty badass.
http://4.bp.blogspot.com/_aatuWUTj6ic/SHtZ5Cvip0I/AAAAAAAABX8/sXs77TW8TOo/s400/z071408felon.jpg
ManuelFerrara
2010-12-24, 12:29
Manuel Ferrara in prison.
KalleBalik
2010-12-24, 12:50
Blood In, Blood Out är ju en klassiker.
American Me, baserad på samma story som ovannämnda.
Bad Boys med Sean Penn: http://www.imdb.com/title/tt0085210/
Flykten från Alcatraz
Death Warrant
Gladiator Days
Prison on Fire
Brute Force
Midnight Express
Undisputed 2
Bronson
Women's Prison
The Story of Riki Oh
http://www.prisonmovies.net/prison-movies
Nycken till Frihet (lite meeeh/Disney)
Steve, tänk på vad du säger nu.
Steve, tänk på vad du säger nu.Tycker bara den är lite för bra/fin. Men visst är det en vacker och trevlig film.
coolboynesko
2010-12-24, 13:38
ojojoj tack ska ni ha!
Såg The Social Network igår, och den var långt ifrån så bra som alla verkar tycka. Ingenting att hänga i grannen, det är en sak som är säkert.
Tycker bara den är lite för bra/fin. Men visst är det en vacker och trevlig film.
Steve, det är ghey att klaga på att något är för bra/fint. Egentligen borde du skämmas, men eftersom det är jul ordinerar jag extra mycket glögg och pepparkakor som straff.
Doctor Snuggles
2010-12-24, 23:12
Du behöver inte gömma dig bakom psykologisk hum bug. Du visade tydligt i mma-tråden hur pass efter du är.
Det är en vetenskapligt påvisad effekt, vännen.
Sedan så var det mer humoristiskt menat, men jag ser att det ekar tomt i huset, och inte bara serveras haggis på fatet.
MasterChief
2010-12-25, 10:00
Tycker bara den är lite för bra/fin. Men visst är det en vacker och trevlig film.
Vacker och trevlig? Med kvinnomord, sadistiska fångvaktare, sodomi och tortyr? Hur avtrubbad är du? :D
David Brent
2010-12-25, 12:56
Såg Inception i morse. Tyckte den var riktigt bra.
champion
2010-12-25, 12:58
The Last Exorcism (http://www.imdb.com/title/tt1320244/)
Så himla dåligt filmat. Verkar vara glada amatörer som gjorde denna film.
0/10
Steve, det är ghey att klaga på att något är för bra/fint. Egentligen borde du skämmas, men eftersom det är jul ordinerar jag extra mycket glögg och pepparkakor som straff.
Vacker och trevlig? Med kvinnomord, sadistiska fångvaktare, sodomi och tortyr? Hur avtrubbad är du? :DDen är bra, och den har ganska hårda inslag, men den känns väldigt Hollywoodesk.
Det är möjligt att jag helt enkelt bara minns de trevligare bitarna av filmen och har förträngt resten. Jag minns framför allt en flawless Tim Robbins och en genomgod fadersfigur i Morgan Freeman.
Starship Troopers (http://www.imdb.com/title/tt0120201/) - 7/10
Spoiler
Hade någon frågat mig när den kom ut hade den fått 10/10. Nu dras betyget ner eftersom den är så orealistiskt stridstekniskt sett. Jag menar;
1. Vem fan skickar ner enbart infanteri att gå in 1vs1 mot en motståndare som är överlägsen både fysiskt sett och i antal? Var finns tyngre understöd i form av stridsfordon, stridsvagnar, artilleri, flygunderstöd o.s.v.?
2. Varför ens gå in i närstrid med dessa när de kan pricka av dem via luften? Det är inte så att det behövs boots-on-the-ground för att utöva hearts-and-minds precis eller undvika civila dödsoffer.
3. Däremot finns det inga problem att skicka iväg taktiska kärnvapen till höger och vänster utan att ha koll på var närmaste grupp/pluton/kompani/bataljon/brigad är.
4. Mitt i striden ställer sig folk och börjar snacka/berömma varandra bara för att just det området inte innehåller några insekter. VAR FAN ÄR ELDSTÄLLNINGARNA?!
5. Hälften av förlusterna är garanterat från friendly-fire eftersom de springer i varandras skottlinjer, plutoner framrycker utan att ha koll på varandra o.s.v.
6. Varför i hela helvete har man skepp inom räckhåll för det blåa bajset med tiotal skepps undergång som följd? Lärde de sig inte första gången eller råder det ingen brist på resurser?
Visst, en helt realistiskt film hade inte blivit någon framgång, men där finns mycket som kan göras mer realistiskt... Min tidigare uppfattning om filmen räddar betyget.
Muskelbyggaren
2010-12-25, 14:22
Buried (http://www.imdb.com/title/tt1462758/)
Riktigt bra film, men fan vilket slut. Handlar om en kille som blir levande begravd i Irak efter att hans lastbilkonvoj blivit kapad. Filmen utspelar sig i kistan där killen försöker ta sig ut mha. en mobiltelefon.
Starship Troopers (http://www.imdb.com/title/tt0120201/) - 7/10
Gillade denna film mycket när den kom, speciellt Brainbug och Barney Stinson! :D
De skulle gjort 2:an mer realistisk ja, typ Saving Private Ryan fast på¨Bugplaneten.
Doctor Snuggles
2010-12-25, 15:08
Gillade denna film mycket när den kom, speciellt Brainbug och Barney Stinson! :D
De skulle gjort 2:an mer realistisk ja, typ Saving Private Ryan fast på¨Bugplaneten.
Du menar Doogie Howser.
Du menar Doogie Howser.
Han menar Barney!
För att hålla mig OT så kompletterar jag med att jag nyss såg Buried...
Satt ensam i ett kolsvart rum, vilket gjorde upplevelse alltmer intensiv.
Reynolds presterade på topp och nu fick jag betydligt mer respekt för honom efter hans hemska skämt i Blade 3 :/
Buried var i alla fall över all förväntan, och jag satt som på nålar genom hela rullen. Klaustrofobi here I come!
Doctor Snuggles
2010-12-25, 18:23
Han menar Barney!
Doogie!
Death Race 2 - Prequal på Death Race, ganska okej. Lite kul o veta vad som hände innan o sånt. :) 6/10
Buried - Hmmm, överskattad. 5/10
Takers - Paul Walker, T.I., Chris Brown + polisen från "Crash". :p i en rånar film, kan fan inte bli fel! Riktigt tung rulle tycker jag! =) 8/10
Due Date - Garvade mig igenom hela filmer!! :D 9/10
Doctor Snuggles
2010-12-25, 19:11
Här är en film för dig Kwon, Nude Nuns with Big Guns. :D
Ueo_m69_2fI
Animal Kingdom
Seg.
The Town
Denna var bra.
Felon - 5/10
Överdriven. Förutsägbar.
:MrT:
Doctor Snuggles
2010-12-26, 17:05
Somewhere.
Sophia Coppola gör det igen. Den når kanske inte riktigt upp till Lost in Translation, men hon lyckas återigen med sitt väldigt speciella, stillsamma, språk förmedla mycket med väldigt lite. Under desparationen och melankolin så skiner mänsklighet och värme igenom, och filmen lyckas trots sitt väldigt makliga tempo hålla en hypnotiserad. Vacker bild, och de lätt tafatta relationerna är bra återgedda och trovärdigt spelade.
Rekommenderas.
Viktor_Balck
2010-12-26, 17:13
Bad Santa, inte första gången jag såg den och aboslut inte den sista.
10/10.
:MrT:
Du har sett Starship Troopers antar jag? :D
Doogie Howser (MD) gjorde ett mkt bra framträdande i den rullen!
Silverschnitzel
2010-12-26, 22:46
Tron Legacy: 0/5
panzerpig
2010-12-27, 11:59
Inte sett den och tror inte jag klarar all awesomeness.
the asylum har gjort det igen: Mega Shark vs Crocosaurus
http://www.imdb.com/title/tt1705773/
Miss March - 2/10 - Två lyckade skämt i hela filmen
The Basketball Diaries - 4/10 - Seg antiknarkfilm.
Bad santa - 5/10
shut teh face
2010-12-27, 12:46
Vill ha tips på seriemördarfilmer såsom Seven och Zodiac!
Synd att de inte gjorde Skyline lite mer "realistisk".
Tråkigt med en huvudrollsinnehavare som är helt lost hela tiden och frågar alla "What Now?"
4/10 för den första dogfighten och stealthflygen som anföll moderskeppet. (Bästa scenen!)
Hade de haft bättre acting och andra skådisar hade jag nog givit den 6-7 / 10.
Knight and Day klart sevärd om man klarar av att inte tänka på vad som är möjligt och vad som inte är möjligt. Lite väl överdrivna effekter. Storyn var 3/5, totalt får den 4/5 för att den var rolig.
http://www.imdb.com/title/tt1013743/
Mongol 3/5. Skön stämning hela filmen fast den var seg emellanåt.
http://www.imdb.com/title/tt0416044/
Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton
10/10 julpraliner. http://www.youtube.com/watch?v=29saI2nake0 Best of Tyko. Med repliker som "Ska du lukta på glöggen pojk?". "Men det var ju MIN tallrik!"
http://www.imdb.com/title/tt0135636/
ManuelFerrara
2010-12-27, 13:44
Somewhere.
Sophia Coppola gör det igen. Den når kanske inte riktigt upp till Lost in Translation, men hon lyckas återigen med sitt väldigt speciella, stillsamma, språk förmedla mycket med väldigt lite. Under desparationen och melankolin så skiner mänsklighet och värme igenom, och filmen lyckas trots sitt väldigt makliga tempo hålla en hypnotiserad. Vacker bild, och de lätt tafatta relationerna är bra återgedda och trovärdigt spelade.
Rekommenderas.
Gör det igen? Sofia Coppola är besatt i utanförskapstemat. Tycker hon bör sluta med Lost in Translationkonceptet och ge sig in i andra genrer. Detta börjar bli tröttsamt.
Doctor Snuggles
2010-12-27, 14:01
Gör det igen? Sofia Coppola är besatt i utanförskapstemat. Tycker hon bör sluta med Lost in Translationkonceptet och ge sig in i andra genrer. Detta börjar bli tröttsamt.
Cool story, brah.
krakowww
2010-12-27, 22:43
Vill ha tips på seriemördarfilmer såsom Seven och Zodiac!
Frailty kanske?
Edge of Darkness.
Mel Gibson levererar, men fan vad gammal han har blivit. Riggs!
Brooklyn's Finest.
Utan tvekan en av de bästa polisdramer jag sett de senaste åren. Kul att Snipes är tillbaka. Don Cheadle har jag lite svårt för dock, he can't talk black.
Alfred Nobel
2010-12-28, 12:09
The Town
Riktigt bra. Helt klart en av de bättre filmer jag sett i år. Tycker Ben Affleck och Jon Hamm gör sig bra i sina roller. Den utspelar sig i sköna miljöer, det är bra musik rakt igenom och snygga tjejer. Inga överdrivna bilexplosioner eller blodstänk alá vattenspridare vilket jag har mycket svårt för.
Den får 4/5
ManuelFerrara
2010-12-28, 13:12
Brooklyn's Finest.
Utan tvekan en av de bästa polisdramer jag sett de senaste åren. Kul att Snipes är tillbaka. Don Cheadle har jag lite svårt för dock, he can't talk black.
Tycker Brooklyn Fines var en besvikelse jämfört med Training Day. Det var för många historier i ett.
Lite lustigt var det att Jake Hoyt tog över Alonsos mantra som bad narc cop, sisådär tio år senare. Antar att man tröttnar på vara good cop som narc!:D
För många historier? Det var tre stycken ;)
Training Day gillar jag också, men de är inte helt lika ändå tycker jag.
ManuelFerrara
2010-12-28, 14:50
För många historier? Det var tre stycken ;)
Training Day gillar jag också, men de är inte helt lika ändå tycker jag.
Varför jag använder Training Day som referens är att det är samma regissör som står bakom bägge filmer. Dock tycker jag inte Brooklyn Finest är i närheten lika bra.
Kick Ass 3/5. Den lilla tjejen gör filmen fast Nicolas Cage gör sitt också.
http://www.imdb.com/title/tt1250777/
KalleBalik
2010-12-28, 15:38
Takers.
Riktigt kass rulle, orkade inte ens se klart den.
Skrollovicz
2010-12-28, 17:15
The Usual Suspects. En av de bästa filmer som har gjorts: storyn är världsklass, skådespelarna är ännu bättre.
The Usual Suspects. En av de bästa filmer som har gjorts: storyn är världsklass, skådespelarna är ännu bättre.Den är bra. Förvånansvärt okänd, dock.
Apocalypse Now http://www.imdb.com/title/tt0078788/
Fruktansvärt seg tyckte jag. Gillar generellt sett inte krigsfilmer och denna var inget undantag. Sista halvtimmen var bra men första 2,5 timmarna var en enda lång transportsträcka tyvärr.
Betyg 3/10
The Usual Suspects. En av de bästa filmer som har gjorts: storyn är världsklass, skådespelarna är ännu bättre.
Riktigt vass. Fantastiskt vass helt enkelt.
Megamind 3D - Rolig! Lite typisk barnfilm och med svenskt tal, så det var ju väldigt barnigt ;) Men jag gillade den! Sådär härlig med enkla fast typiskt komplicerade karaktärer för att gnugga hjärncellerna på barnen ;)
Tummen upp!
Summa summarum: bra film!
Överlag bra skådespel.
Okonventionell berättandeteknik, vilket var skönt. Lite som att lägga ett pussel, men särskilt svår att fatta var den inte.
Var hos en polare ikväll och såg en film.
Memento
Överlag bra skådespel.
Okonventionell berättandeteknik, vilket var skönt. Lite som att lägga ett pussel, men särskilt svår att fatta var den inte.
Memento
http://captionsearch.com/pix/thumb/3by2yxm83s-t.jpg
From Paris with Love.
Bra action, inte så mycket mer. Håller man på att dö av tristess så rekommenderas den.
Jonathan Rhys Meyers är så jävla snygg.
Överlag bra skådespel.
Memento
Hahah, I c what u did thar.
The Basketball Diaries med Leonardo DiCapricciosa i huvudrollen.
Han är enligt mig världens bästa skådespelare hands down! Shit vilken rollprestation...
Jag led med honom genom hela filmen och nu i efterhand sitter jag med en stark spykänsla.
Rekommenderas till alla att se, men ändå inte om ni förstår vad jag menar...
Inglourious Basterds http://www.imdb.com/title/tt0361748/
Mycket bra som vanligt när det är tarantino som håller i tyglarna. Nästan så man får ståfräs så bra manuset är i hans filmer :) Har egentligen inget att klaga på förutom möjligtvis slutet som jag tyckte var lite halvtaskigt. Mycket bra film med andra ord. Rekommenderas!
Betyg: 8/10
Mr. & Mrs Smith http://www.imdb.com/title/tt0356910/
Helt ok film men inget speciellt. Fungerar som tidsfördriv.
Betyg: 5/10
Nordenator
2010-12-29, 01:41
High Noon (1952) (http://www.imdb.com/title/tt0044706/)
En bra westernfilm. Jag tycker inte alls om genren, och inte heller tycker jag om de uppblåsta antihjältarna man alltid tvingas titta på. Den här drog visserligen mycket åt dramahållet, men jag tycker det var en frisk vind efter alla "tuffa" filmer med westerntema jag tagit mig igenom. Sen kanske jag inte hade gett den 8.3, men kanske en sjua i alla fall.
panzerpig
2010-12-29, 01:52
Buried 3,5 av 5. Bättre än jag trodde!
The Basketball Diaries med Leonardo DiCapricciosa i huvudrollen.
Han är enligt mig världens sämsta skådespelare hands down! Shit vilken rollprestation...
Jag led med honom genom hela filmen och nu i efterhand sitter jag med en stark spykänsla.
Rekommenderas till alla att inte se
så nu har jag fixat det
Gabriel174
2010-12-29, 02:24
My name is Khan.... Inte min typ av film om man säger så, kändes för mycket "tyck-synd-om-oss" eller något. Har dock sina poänger antar jag.
I'm Not There.
Skön rulle. Seg, men det får man ju vänta sig. Kul med Christian Bale.
Vill ha tips på seriemördarfilmer såsom Seven !
http://pds15.egloos.com/pds/200911/02/03/b0007603_4aedbc63343c2.jpg
Skrollovicz
2010-12-29, 10:07
Den är bra. Förvånansvärt okänd, dock.
Absolut, vilket säkert har att göra med att den är för smart för de flesta. Jag har sett den fyra gånger. :D
Scratch89
2010-12-29, 10:23
Machete (2010). http://www.imdb.com/title/tt0985694/
Efter nästan 200 roller som den där b-skådisen som dör efter halva filmen, får Danny Trejo äntligen spela huvudrollen. Inte nog med det, han får dessutom snuska sig med inga mindre än Michelle Rodriguez, Jessica Alba och Lindsay Lohan!
Danny spelar Machete, en före detta agent som, efter at ha blivit utsatt för en komplott mot sig och sin familj, bestämmer sig för att hämnas på de som var dumma mot honom. På vägen ser han även till att hjälpa några illegala, mexikanska invandrare.
Storyn och våldsinnehållet har ett omvänt förhållande, där storyn i början av filmen får stå i andra hand medan huvuden, lemmar och blod flyger över hela rummet. Efter hälften av filmen så börjar dock storyn ta över, vilket tyvärr bara blir en löjlig situation utan några större överraskningar. De skulle hållt sig till den underbara b-filmskänslan som de fick till så bra i början av filmen.
Danny Trejo är som bekant ingen Oscars-kandidat, men han gör jobbet bra (betydligt bättre än den totalt värdelösa Steven Seagal, som spelar mexikan (?!)), kanske bättre än t.ex Stallone eller Van Damme.
Se den om du vill ha en härlig actionfilm med mycket blod och löjliga dialoger. Se den inte om du vill ha en känslostark och djup film.
Scratch89
2010-12-29, 10:46
The Other Guys (2010). http://www.imdb.com/title/tt1386588/
När Adam McKay och Will Ferrell gör en film ihop så vet man ungefär vad som väntas. Samma sak här; en komedi som inte är det roligaste man sett, men som levererar hela vägen igenom, och som dessutom inte blir för löjlig vid något tillfälle.
The Other Guys handlar om poliserna som hamnar i skuggorna av de verkliga hjältarna inom kåren, som tar hand om allt pappersarbete som skapas efter att hjältarna förstört halva staden för att få tag på bovar. Efter en olycka finns det en lucka att fylla, och Hoitz (Mark Wahlberg) vill gärna fylla den, för att komma tillbaka till det fartyfyllda livet igen efter ett missöde, men hans partner Gamble (Will Ferrell) trivs bakom det säkra skrivbordet.
Referenser till Lethal Weapon-serien är tydliga, och det är meningen. Filmen innehåller en hel del skämt och jag tyckte att det mesta var kul. Gapskratten kom inte lika ofta (ett eller två tillfällen, vad jag kan komma ihåg), men jag satt med ett leende på läpparna mest hela tiden. Ferrell är som roligast när det inte blir för mycket, och Wahlberg passar i sin roll som surgubbe. Dock fick jag känslan av att de bara tagit hans roll från The Departed, och Ferrells roll från... ptja, alla andra filmer han gjort.
Det jag tyckte om mest var de små sakerna i filmen, som alla kvinnors attraktion till den smalfeta Ferrell, hans berättelse om livet på college och TLC-referenserna från en utmärkt Michael Keaton som spelar polischefen.
Se den. Man blir inte överraskad, men inte heller besviken.
Danny Trejo är som bekant ingen Oscars-kandidat, men han gör jobbet bra (betydligt bättre än den totalt värdelösa Steven Seagal, som spelar mexikan (?!)), kanske bättre än t.ex Stallone eller Van Damme.
Haha ja alltså, ingen kan ju göra Machete bättre än Danny Trejo då den är gjord för honom :D
Scratch89
2010-12-29, 11:00
Haha ja alltså, ingen kan ju göra Machete bättre än Danny Trejo då den är gjord för honom :D
Sant. Alltså, jag är fortfarande lite avundsjuk på honom. Efter att ha gjort massor av småroller hela sitt liv får han en stor huvudroll, och får samtidigt fylla upp den löjligt tajta Michelle. Gnnn.
Ja alltså, han har ju väntat på en riktig roll så länge nu, så det var ju välförtjänt om man säger så.
Inte kul att vara den ständiga birollen.
Tillochmed en no-name skådis (för den amerikanska publiken) fick ju en större roll / mer screentime än honom i Predators.
Jag tänker på Yakuzan utan repliker.
Defendor 4/5 superhjältar.
http://www.imdb.com/title/tt1303828/
Woody Harrelson tar på sig trikåerna och levererar filmen igenom. Det är ingen komedi, mer drama fast med komedidjup.
Bokade biljetter till senaste Narnia igår.
Sen gick vi till fel biograf.
Fick bytt biljetterna till Sound of noise istället.
Bästa jävla misstaget nånsin, jävlar vilken bra film!
8/10
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.