Logga in

Visa fullständig version : Senast sedda film (Inga spoilers!)

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 [102] 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150

R Scarpa27
2014-01-01, 21:03
Åh, gammal klassiker. Riktigt häftig.

håller med =)... nu vet jag vad som ska kikas på dogma......... =D

R Scarpa27
2014-01-01, 21:05
Jag hade hört att den skulle vara bra så jag var lite hypad. Tyvärr levde den inte alls upp till föeväntningarna. 5/10

håller med ger den nog bara dock 3/10

Puryeah
2014-01-01, 21:05
Rush, väldigt bra! 8/10

LeBron
2014-01-01, 21:09
Lone Survivor Riktigt jävla bra! 8,5/10

Du och jag... vi borde gå på bio ihop :D

R Scarpa27
2014-01-01, 21:10
Rush, väldigt bra! 8/10

ska ge den en chans framöver mkt pga ferrari & f1 =D

High1ander
2014-01-01, 22:11
För helvete, highlander :D Jag håller dig ansvarig!

3.5/10. Ett försök att gestalta det komplexa och förgängliga i mellanmänskliga relationer. Ett tafatt, simplistiskt försök kan tilläggas. Eventuellt intressant om man har livserfarenhet som en 13-åring. Jag satt med ett stort "men kom igen?" genom hela filmen. Dåliga skådespelarinsatser dessutom.

ICKE att rekommendera. Om du inte är en 13-årig flicka som vill sukta efter en omogen 25-åring med moppemustasch.

Hahhaha, smaken är som baken, fylld med skit i ditt fall :P

Ne, kan ärligt köpa att vissa faktiskt ogillar filmen, då det är en "feeling"-film, om man inte gillar känslan den försöker sig på, plus de som snackas så förstår jag att man ogillar den. Men jag köpte det med hull och hår, tror dock inte jag är en 13-årig flicka med suktningar efter en 25-åring med moppemush... Den är trots 8.1 på imdb och med på topp 250, iofs. finns det massa filmer där som är skit...

http://www.blacksheept-shirts.com/image/cache/data/extreme/On%20the%20internet%20i%20'm%20a%2014%20year%20old %20girl-800x1000.jpg
Då hade bara fel på min ålder med ett år :)

Sheogorath
2014-01-01, 22:45
:D

:thumbup:

Phil Heath
2014-01-01, 23:04
Du och jag... vi borde gå på bio ihop :D

Lätt! Thats a date*popcorn*:d

eternallord
2014-01-01, 23:32
Like Crazy (2011) - 6/10

Nä, det här var inte särskilt bra. Huvudromansen är filmens svagaste attribut och känns oäkta och oengagerad. Den enda bestående skådespelarinsatsen är den från Jennifer Lawrence.

Hobbes
2014-01-01, 23:58
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann (2013)

Nostalgin är ju total, såg den med min mor på Emmaboda Biografen ikväll. Har varit hemma över jul på besök och att se lite Svensk film på biograf hör inte till vanligheterna.

Tyckte verkligen om denna filmen. Nej, jag har inte läst boken men sett den översatt på engelska i Canada. Filmen är verkligen välgjord för att vara Svensk och jag gillade den.

pjiJ1cL3Uss

Olegh
2014-01-02, 00:32
The Hobbit - The desolation of Smaug

Såg den i skräpkvalité, utan 3D och HFR mumbo-jumbo. Nå? Över förväntan! Mycket bättre än första filmen tycker jag, bättre tempo och färre fåniga scener. Det fanns heller inga motsvarigheter till de två absolut töntigaste inslagen från första filmen, vilket är positivt.

Jag känner egentligen inget speciellt med tanke på Tolkien-kopplingen längre, utan det är mest bara en cool actionfilm i snygga miljöer. Det är måhända mer mitt fel än filmens dock, ska tilläggas.

Andy.da.wohoo
2014-01-02, 01:01
The Hobbit - The desolation of Smaug

Såg den i skräpkvalité, utan 3D och HFR mumbo-jumbo. Nå? Över förväntan! Mycket bättre än första filmen tycker jag, bättre tempo och färre fåniga scener. Det fanns heller inga motsvarigheter till de två absolut töntigaste inslagen från första filmen, vilket är positivt.

Jag känner egentligen inget speciellt med tanke på Tolkien-kopplingen längre, utan det är mest bara en cool actionfilm i snygga miljöer. Det är måhända mer mitt fel än filmens dock, ska tilläggas.

Färre fåniga scener? Skämtar du?

När Tauriel kommer till Laketown och ska hela Kili(?) och hon omges av världens ljussken, vadfan var det? Det kändes urfånigt. Fast du har nog rätt, färre fåniga scener i tvåan men mycket värre än de i ettan.

Fast det är fortfarande en bra film, även fast de kunde hållit sig lite mer till boken.

Olegh
2014-01-02, 01:15
Färre fåniga scener? Skämtar du?

När Tauriel kommer till Laketown och ska hela Kili(?) och hon omges av världens ljussken, vadfan var det? Det kändes urfånigt. Fast du har nog rätt, färre fåniga scener i tvåan men mycket värre än de i ettan.

Fast det är fortfarande en bra film, även fast de kunde hållit sig lite mer till boken.

Nejdå, här skojas inte! Den enda som stack ut som riktigt fånig i tvåan var nog forsränningen med legolas hoppande och allt gött passningsspel med tillhyggen. Och då måste jag ändå medge att jag inte retade mig på det under tiden, utan det var först lite senare som det slog mig..

Den scenen som du nämner tyckte jag funkade. Det är ju deras alvernas grej typ. Lite halvmagiska sådär.

De två som var värst i ettan tycker jag var diskandet och tallrikskastandet samt Radagasts jäkla släde och de förbannade kaninerna.Det var ju nästan så man fick krupp. Det såg jag ju förvisso på bio också, vilket gjorde det än värre. CGI:n ser ju bedrövlig ut med HFR. Kort återbesök nu i tvåan, men det var en föredömlig klippning där man bara såg eländet ett fåtal sekunder. Och sen.. Nä, färdiggnällt. Gillade tvåan bättre bara. :) Kommer ihåg minimalt av boken, känns rätt skönt. Då slipper jag reta mig på det.

4623
2014-01-02, 01:18
Anchorman 2: Känns som man sett det hundra gånger. Gillade dock slutet.

The Hobbit: Bra film, men en besvikelse om man ser till boken.

Kaalle
2014-01-02, 01:46
Nya Hobbiten hade ju varit trevlig om man sluppit alla jävla Disney strider till höger och vänster.

timoat
2014-01-02, 02:36
Nya Hobbiten hade ju varit trevlig om man sluppit alla jävla Disney strider till höger och vänster.

du det var en jävla massa halshuggningar till höger och vänster för att du ska kunna kalla det disney! jämförelsevis hade denna mer våld än tex vilken som helst av xmen eller wolverine filmerna.

12 years a slave

8/10 god damn vilka skådespelarinsatser, förutom av pitt som dök upp och var... ja han var Pitt precis som vanligt. Fassbender... god damn.

RobbanColeman
2014-01-02, 10:09
Rush: Fint hantverk om än tråkigt som vanligt av denna, enligt mig kassa regissör. Han hade fångat bilderna rätt bra gällandes racingen nämligen och det var estetiskt snyggt, ngt han aldrig lyckats med tidigare. Skådespelarna i de två huvudrollerna gjorde bra från sig också medan resten av alla medverkande fick backa fullständigt, inte minst kvinnorna. Själva filmen var dock som vanligt när denne man får råda, träig med betoning på ek. Ni som inte sett filmen Senna ännu borde se den och kanske kommer ni som jag ge den ett mycket högre betyg än jag ger denna. Där finns alla bitar med som denna film stoltserar med + att man får en bättre handling, mer karismatiska personer, mycket mer känsla och dramatik, det är dessutom en dokumentär som lyckas med konststycket att efterlikna en proffsig spelfilm. Dessutom är OST i Senna galet bra och framkallar känslovåg efter känslovåg.

Rush 6/10

Senna 10/10

Obs! Jag är helt ointresserad av motorsport och bilar i allmänhet.

shut teh face
2014-01-02, 10:09
Riddick 3/10
Jag kan köpa filmer med halvtaskig story om de är coola, men denna var fan inte ens det.

Kaalle
2014-01-02, 10:44
du det var en jävla massa halshuggningar till höger och vänster för att du ska kunna kalla det disney! jämförelsevis hade denna mer våld än tex vilken som helst av xmen eller wolverine filmerna.

12 years a slave

8/10 god damn vilka skådespelarinsatser, förutom av pitt som dök upp och var... ja han var Pitt precis som vanligt. Fassbender... god damn.

Jo men halshuggningarna kändes jävligt Disney

Ponde
2014-01-02, 11:08
Tycker den riktigt bra faktiskt, ger en annorlunda skildring av "kriget".
Nej, det gör inte filmen direkt.

I verkligheten var det ca. 20-40 talibaner (20-35 enligt Luttrell), inte 200+ som i filmen, och deras uppdrag var dömt att misslyckas från början. De hade blivi droppade typ 500 meter ifrån talibanernas camp och dessutom lämnade de REP på berget, då blev det ju skitenkelt för talibanerna att veta att någon hade landat.

Sen hade de inte tillräkligt bra kommunikationer heller (wtf okrypterad satellittelefon?) för att teamet hade tänkt att vanlig karta och kompass skulle vara "lättare att bära".

Allt som allt ett bra försök av jänkarna men de var ju alla dömda till död redan före uppdraget började, total jävla fuckup är vad det verkliga uppdraget blev. Sen dog ju dessutom 10+ personer då talibanerna sköt ner helikoptern med RPG i slutet av uppdraget, hur fan kunde det hända? Så jävla dåligt organiserat uppdrag från början till slut, tycker fan synd om de döda på båda sidorna.

Överlag fick man alldeles för många "blind-patriotism"-vibbar av filmen och den blev skittråkig mot slutet.

Ponde
2014-01-02, 11:12
Nejdå, här skojas inte! Den enda som stack ut som riktigt fånig i tvåan var nog forsränningen med legolas hoppande och allt gött passningsspel med tillhyggen. Och då måste jag ändå medge att jag inte retade mig på det under tiden, utan det var först lite senare som det slog mig..

Den scenen som du nämner tyckte jag funkade. Det är ju deras alvernas grej typ. Lite halvmagiska sådär.

De två som var värst i ettan tycker jag var diskandet och tallrikskastandet samt Radagasts jäkla släde och de förbannade kaninerna.Det var ju nästan så man fick krupp. Det såg jag ju förvisso på bio också, vilket gjorde det än värre. CGI:n ser ju bedrövlig ut med HFR. Kort återbesök nu i tvåan, men det var en föredömlig klippning där man bara såg eländet ett fåtal sekunder. Och sen.. Nä, färdiggnällt. Gillade tvåan bättre bara. :) Kommer ihåg minimalt av boken, känns rätt skönt. Då slipper jag reta mig på det.
The Hobbit är en barnbok...cofffee

Gällande Tauriel-scenen i slutet, de kunde ha gjort det jävligt mycket bättre, man fick ju helt B-film vibbar av det.

Gpajpen
2014-01-02, 11:16
Alltså det här snacket om hobbit barnbok hit och dit. Vad fan är lotr då? Påhittade varelser Alver orcher kortvuxna folk med hår på fötterna?! Vuxet?

RobbanColeman
2014-01-02, 11:20
Alltså det här snacket om hobbit barnbok hit och dit. Vad fan är lotr då? Påhittade varelser Alver orcher kortvuxna folk med hår på fötterna?! Vuxet?

Det är stor skillnad. Jag tyckte jättemycket om LOTR-böckerna men The Hobbit var ju som en standardsaga för barn i jämförelse.

Om du sett The Road t ex, det är en berättelse om en pappa och hans son, ställ detta i jämförelse med Alfons Åberg som också är det, sån skillnad är det.

Förövrigt tycker jag det är rejäla Disneyvibbar i LOTR-filmatiseringen med. I en perfekt värld utifrån böckerna hade LOTR haft 15-årsgräns och The Hobbit 7-årsgräns. Dock tycker jag Jackson gjort ett bra val att mötas i mitten och få ihop allt tillsammans.

Ponde
2014-01-02, 11:24
The Hobbit är typ 200 sidor och skriven med enkla ord så att barn kan läsa den.

LoTR seriens böcker har väl runt 600 sidor per bok, och språket är mer invecklat/handlingen mer "mogen"/karaktärerna beter sig vuxnare.

Thornblom
2014-01-02, 11:28
Jag såg The Hunger Games (första) här om dagen. Bra film. Jennifer Lawrence är ju muppigt snygg!

Ronn
2014-01-02, 13:04
Jag såg The Hunger Games (första) här om dagen. Bra film. Jennifer Lawrence är ju muppigt snygg!

Såg tvåan på bio igår, rätt bra den också.

spoon
2014-01-02, 13:45
Wreck it Ralph

En bra tecknad film. En del kul nostalgi grejer. Konamikoden till exempel :) Någon som kommer ihåg den till 8-bitars?

Blue.plz
2014-01-02, 18:26
Vad fan är lotr då? Påhittade varelser Alver orcher kortvuxna folk med hår på fötterna?! Vuxet?

Du menar på samma sätt som Hamlet och Macbeth är barnböcker (spöke respektive häxor och profetior)? Andra tänkbara exempel är Uppenbarelseboken och Den gudomliga komedin.

Gpajpen
2014-01-03, 09:24
Du menar på samma sätt som Hamlet och Macbeth är barnböcker (spöke respektive häxor och profetior)? Andra tänkbara exempel är Uppenbarelseboken och Den gudomliga komedin.

Uppenbarelseboken = Bibeln = Samma nivå som Harry Potter = Svar ja.
Vuxna människor läser fysik.

Captainwide
2014-01-03, 11:51
Black Death, har sett filmen förut och gillar den.

Det är dock alltid lika synd om... Sean Bean, han dör ju för fan i varenda rulle. *screwy*

Snubben
2014-01-03, 12:07
Det är dock alltid lika synd om... Sean Bean, han dör ju för fan i varenda rulle. *screwy*

Haha, det har jag aldrig tänkt på! :laugh:

Gpajpen
2014-01-03, 12:23
Haha, det har jag aldrig tänkt på! :laugh:

Det är över 20+ filmer och uppemot 25st inräknat tv-serier

Scratch89
2014-01-03, 12:27
Flight (2012). http://www.imdb.com/title/tt1907668/

En stabil rulle med Denzel Washington. Filmen handlar om en alkoholiserad och drogad flygkapten som på ett mirakulöst sätt lyckas landa ett störtande flygplan med relativt få dödsfall och blir klassad som hjälte av media som är ovetandes om hans missbruk.

Den var lång, men aldrig tråkig. Trevligt att se Denzel i en sådan här roll, där han släpper ner garden lite och inte bara är den gapiga kaxiga mannen han brukar vara. Bättre än vad jag trodde och filmens utveckling var positiv.

dluddeckens
2014-01-03, 13:49
Flight (2012). http://www.imdb.com/title/tt1907668/

En stabil rulle med Denzel Washington. Filmen handlar om en alkoholiserad och drogad flygkapten som på ett mirakulöst sätt lyckas landa ett störtande flygplan med relativt få dödsfall och blir klassad som hjälte av media som är ovetandes om hans missbruk.

Den var lång, men aldrig tråkig. Trevligt att se Denzel i en sådan här roll, där han släpper ner garden lite och inte bara är den gapiga kaxiga mannen han brukar vara. Bättre än vad jag trodde och filmens utveckling var positiv.

Håller med!

En fantastisk inledning, och en stabil kvalitetsrulle överlag!

drakfelt
2014-01-03, 13:55
Rush

Spännande och snygg film som fängslar utan att bli pompös.

Jag ger Rush en stark 7/10

Scratch89
2014-01-03, 20:16
Tips på någon ny, bra komedi?

Magnus N
2014-01-03, 20:23

Sett The Internship?

Captainwide
2014-01-03, 20:33

Vafalls?! Varför ny? Duger inte "Beverly Hills cop"?!

Frantic
2014-01-03, 20:36

We're the Millers!

MackeJuve
2014-01-03, 20:39
Två gamla Batman-rullar, den med Pingvin och den med Jokern

Det har rullat lite gamla Batmanfilmer på TV nu i mellandagarna, och fan de är ju inte bra alltså. Har försökt att se det charmiga i filmerna men det är för dåligt. Måste vara den filmserie som fått överlägset störst uppskjuts efter de nya filmerna. De är ju liksom mörka och häftiga, de gamla är bara B och fjantiga.

Sagan om ringen, Härskarringen och Sagan om de två tornen

Det krävdes att se dessa två filmer för att inse hur mycket bättre dessa är jämfört med Hobbit. Det enda töntiga som jag kommer på i dessa två filmer är när Legolas surfar på en sköld och skjuter i farten. I The Hobbit 1 och 2 är det töntiga moment titt som tätt.

Scratch89
2014-01-03, 20:58
Sett The Internship?
Vince Vaughn OCH Owen Wilson? Njaaa...

Vafalls?! Varför ny? Duger inte "Beverly Hills cop"?!

We're the Millers!
Den var bra, alltså? Jag har hört mycket dåligt om den. Jag gillade Horrible Bosses dock, och har hört att den ska påminna om den.

Pudzianovski
2014-01-03, 21:19
About time. http://www.imdb.com/title/tt2194499/
Tja....det var inte så bra som jag hoppats. 2/5.

Carrie. http://www.imdb.com/title/tt1939659/
Den var inte heller särskilt bra. Men kul med remake. Stark 2 av 5.

Ponde
2014-01-03, 21:21
Vince Vaughn OCH Owen Wilson? Njaaa...

Den var bra, alltså? Jag har hört mycket dåligt om den. Jag gillade Horrible Bosses dock, och har hört att den ska påminna om den.
This is the End. Bästa komedin 2013 tycker jag iaf :d.

Ponde
2014-01-03, 21:21

Det har rullat lite gamla Batmanfilmer på TV nu i mellandagarna, och fan de är ju inte bra alltså. Har försökt att se det charmiga i filmerna men det är för dåligt. Måste vara den filmserie som fått överlägset störst uppskjuts efter de nya filmerna. De är ju liksom mörka och häftiga, de gamla är bara B och fjantiga.

Det krävdes att se dessa två filmer för att inse hur mycket bättre dessa är jämfört med Hobbit. Det enda töntiga som jag kommer på i dessa två filmer är när Legolas surfar på en sköld och skjuter i farten. I The Hobbit 1 och 2 är det töntiga moment titt som tätt.
The Hobbit var en bok som tolkien skrev för sina barn (en barnbok, med andra ord) och därför är det väl inte så konstigt att filmerna har fler "barnsliga"-element.

Captainwide
2014-01-03, 21:23
Tycker faktiskt att filmerna passar bättre som barnsliga, fast sen är man ju lite knas osså! :D

MackeJuve
2014-01-03, 21:30
The Hobbit var en bok som tolkien skrev för sina barn (en barnbok, med andra ord) och därför är det väl inte så konstigt att filmerna har fler "barnsliga"-element.

Konstigt, minns inte att jag tyckte att den skilde sig så mycket från andra fantasyböcker som jag läste i mina tidiga tonår, var iofs ett tag sen. Det är väl skitsamma dock, de har ju gjort de föregående filmerna jävligt bra, varför inte göra likadant med The Hobbit? Är väl ingen som blir upprörd över att de skippar en del av forsränningen mot orcherna och förminskar disk-scenen lite, exempelvis. Sen skulle det ju räckt med två filmer enligt mig.

Jag vill helt enkelt ha lite mindre Pirates of the Caribbean och lite mer LOTR.

mangemani
2014-01-03, 21:43
nya hobbit
that ending alltså, pang bom slut=/, kändes som att det bröts mitt i slutet utav filmen.
men mycket bra film och ser fram emot del 3 detta/nästa år:)
7/10

dluddeckens
2014-01-03, 22:17
2 guns.

Sådär, ingen höjdare, och inte riktigt "min" typ av film..

5/10.

eternallord
2014-01-04, 14:42
Out of the Furnace (2013) - 6/10

Out of the Furnace försöker vara fem olika filmer på samma gång, men når inte fram med någon av dom. Den mest övertygande skådespelarinsatsen står Woody Harrelsson för, vilket kanske säger en del. Hoppa över, säger jag.

Red Apple
2014-01-04, 15:08
American Hustle
Grym film, regisserad av killen bakom The Fighter och Silver Linings Playbook. Heels rollbesättningen gör ett utmärkt jobb med att porträttera sorgliga karaktärer på ett humoristiskt men verkligt sätt. Förutom Louis CK då, men han är i alla fall bättre än vad han var i Blue Jasmine. Bra rakt igenom men inte på något sätt extraordinär, 7/10.

timoat
2014-01-04, 15:24
American Hustle
Grym film, regisserad av killen bakom The Fighter och Silver Linings Playbook. Heels rollbesättningen gör ett utmärkt jobb med att porträttera sorgliga karaktärer på ett humoristiskt men verkligt sätt. Förutom Louis CK då, men han är i alla fall bättre än vad han var i Blue Jasmine. Bra rakt igenom men inte på något sätt extraordinär, 7/10.

jag tyckte att det kändes som att regissören försökte vara scorsese men nådd inte ända fam.

lone survivor 8/10

gillad som fan, trots friheterna den tagit. grymma rollprestationer.

Lellan
2014-01-04, 15:39
Jag älskar film, ska krävas mycket för att ogilla.

Senaste på bio;

"The hunger games: Catching fire": 7½/10 gillar filmer som får mig att känna mig som 7 år samt lesbisk i en mysig kombo.

"Gravity" helt ok men lite långrandig (el så var jag trött). (Sen kom jag på att folk tycker att Sandra är snygg o jag har aldrig sett ngt snyggt där så försökte titta men hittade inget. Frågade min kompis som höll med och nämnde att tjejen i hungergames var ju sju resor hottare så då kunde jag foka på filmen igen). Mao; filmen kanske blev seg pga mitt sidospår.

"Escape Plan": 8/10 Åh, den här gav mysfeeling! Schwarzenegger & Stallone - i en film som vore den drömaction a la 14 åriga grabbs - gotta love! Var sjukt kissnödig filmen igenom, höll nästan på att dö men ville inte lämna salen.

Nästa blir "Hundraåringen" och "The wolf" el vad den heter. Måste hinna se den där tecknade julrullen också, med snögubben å renen..

Älskar bio! *cupid*

"Hobbit del 2"; 7½/10 Garvade vid vissa fighter, men även lite dra efter andan å gulligull. Mysfilmrulle.

StarkaUlf
2014-01-04, 19:26
Någon som har sett Rock of Ages och kan rekommendera den?

strikt
2014-01-04, 19:43
Gravity. Lite väl snabbt avslut. Men gillade den.

Önskar bara de gjort mer på slutet än bara klippa sådär.

PureWhey
2014-01-04, 20:25
Lucía y el sexo

Satan vad bra film, trillar nog in på topp 3 för mig...
9.5/10

Doctor Snuggles
2014-01-04, 20:59
Alltså, ingen mer som märkte och skrockade åt en ironisk och urbota dum grej i Gravity?
Clooneys död. Hur exakt dras han bort från rymdstationen trots att han vid det laget (efter att ha stannat) färdas i samma hastighet som den, och det inte finns någon gravitation eller luftmotstånd? Hon skulle kunnat dra in honom igen med typ ingen ansträngning alls. :laugh:

R Scarpa27
2014-01-04, 21:07
Jag älskar film, ska krävas mycket för att ogilla.

Senaste på bio;

"The hunger games: Catching fire": 7½/10 gillar filmer som får mig att känna mig som 7 år samt lesbisk i en mysig kombo.

"Gravity" helt ok men lite långrandig (el så var jag trött). (Sen kom jag på att folk tycker att Sandra är snygg o jag har aldrig sett ngt snyggt där så försökte titta men hittade inget. Frågade min kompis som höll med och nämnde att tjejen i hungergames var ju sju resor hottare så då kunde jag foka på filmen igen). Mao; filmen kanske blev seg pga mitt sidospår.

"Escape Plan": 8/10 Åh, den här gav mysfeeling! Schwarzenegger & Stallone - i en film som vore den drömaction a la 14 åriga grabbs - gotta love! Var sjukt kissnödig filmen igenom, höll nästan på att dö men ville inte lämna salen.

Nästa blir "Hundraåringen" och "The wolf" el vad den heter. Måste hinna se den där tecknade julrullen också, med snögubben å renen..

Älskar bio! *cupid*

"Hobbit del 2"; 7½/10 Garvade vid vissa fighter, men även lite dra efter andan å gulligull. Mysfilmrulle.

menar du frost som har premiär 31 jan?
den ska jag gå på animerat är det bästa jag vet..njuter...

såg f.ö aliens vs monsters ikväll bra film =)...

tkr de flesta animerade filmer är bra svårt att hitta dåliga. :hbang:

Captainwide
2014-01-04, 21:07
Ingen film men ändå. Coca cola, det hemliga receptet. Intressant dokumentär.

Ponde
2014-01-04, 21:12
Alltså, ingen mer som märkte och skrockade åt en ironisk och urbota dum grej i Gravity?
Clooneys död. Hur exakt dras han bort från rymdstationen trots att han vid det laget (efter att ha stannat) färdas i samma hastighet som den, och det inte finns någon gravitation eller luftmotstånd? Hon skulle kunnat dra in honom igen med typ ingen ansträngning alls. :laugh:

Ja, du har rätt och många kritiker märkte även detta. Då han inte rörde sig i något håll med någon kraft så skulle hon bara ha behövt dra i repet lite för att rädda honom. :d

Ponde
2014-01-04, 21:13
Ingen film men ändå. Coca cola, det hemliga receptet. Intressant dokumentär.
Finns inget "hemligt recept" dock, det är ju bara ett PR-trick. En kunnig kemist med bra verktyg kan ju enkelt få reda på hur mycket av varje ingrediens som används i drycken. cofffee

eternallord
2014-01-04, 21:17
Folk verkar gilla Oldboy-remaken iallafall *rolleyes*

http://m.imdb.com/title/tt1321511/

R Scarpa27
2014-01-04, 21:22

den ska bli grymmt kul att se framöver..som jag väntat/väntar.

Olegh
2014-01-04, 21:27

Nej tack.

Captainwide
2014-01-04, 21:28
Finns inget "hemligt recept" dock, det är ju bara ett PR-trick. En kunnig kemist med bra verktyg kan ju enkelt få reda på hur mycket av varje ingrediens som används i drycken. cofffee

Det var inte bara det som de diskuterade. Det diskuterades även väldigt mycket om fetma och företagets exploatering av exempelvis Mexicos små samhällen. :)

eternallord
2014-01-04, 21:29
Man är ju så illa tvungen att se skiten, även om jag vet att man bara kommer bli förbannad. :D

LeBron
2014-01-04, 23:35
Carrie - Duger som tidsfördriv
http://www.imdb.com/title/tt1939659/?ref_=nv_sr_2
Lite annorlunda, halvskräck story om en flicka som blir mobbad och tagen av djävulen(?)

dluddeckens
2014-01-04, 23:53

Fast det stämmer ju inte riktigt.

Captainwide
2014-01-04, 23:54
Det vet man aldrig. Kan ju vara som i Kung Fu Panda. Det finns helt enkelt inte någon hemlig ingrediens. :D

Doctor Snuggles
2014-01-04, 23:56
Ja, du har rätt och många kritiker märkte även detta. Då han inte rörde sig i något håll med någon kraft så skulle hon bara ha behövt dra i repet lite för att rädda honom. :d

Ja, suspension of disbelief i all ära, men det där tog bort filmmagin rejält. ;)

Scratch89
2014-01-04, 23:58

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=6024508&highlight=rock+ages#post6024508

Såhär i efterhand skulle mitt betyg nog bli svalare, men jag gillade den direkt efter att jag sett den i alla fall. Om man är ett fan av den genren ska man nog undvika den dock; min sångare som är en inbiten 70-80talare tycker att filmen var det sämsta han nånsin sett. :d

PureWhey
2014-01-05, 00:27

Haha, va?! Det är ju sjukt mäktigt, han skjuter pil som galning, surfar nedför en trappa och dödar en orc med skölden!!! Det är ju galna skills.

Hackenschmidt
2014-01-05, 01:07

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=6024508&highlight=rock+ages#post6024508

Såhär i efterhand skulle mitt betyg nog bli svalare, men jag gillade den direkt efter att jag sett den i alla fall. Om man är ett fan av den genren ska man nog undvika den dock; min sångare som är en inbiten 70-80talare tycker att filmen var det sämsta han nånsin sett. :d

Jag är nog scratch89s sångare :d
Dessutom betalade jag för att se skiten på bio :(

Nordenator
2014-01-05, 01:11
Senaste jag har sett är Rush och Searching for Sugerman. Riktigt bra filmer efter en period då jag bara sett mediokra. Me like.

Phil Heath
2014-01-05, 01:28
Carrie Helt okej film. 6/10

Doctor Snuggles
2014-01-05, 01:37

Jag stängde ner hyffsat snabbt när jag såg att det var en slätstruken musikal. Det var inte särskilt bra sånginsatser i den filmen, nej. En mix mellan glee och svenska idol, typ.

Scratch89
2014-01-05, 01:50
Jag stängde ner hyffsat snabbt när jag såg att det var en slätstruken musikal. Det var inte särskilt bra sånginsatser i den filmen, nej. En mix mellan glee och svenska idol, typ.

Ja, alltså. De är ju inga större sångare eller ägare av unika röster. Väldigt Disney, men ändå rätt trevligt att höra. Vissa stämmer de får till är riktigt schyssta, och jag gillar hennes höga stämmor i samband med hans lägre (fortfarande höga, men).

Ibland får man bara luta sig tillbaka, sluta hata, och se det för vad det är. Jag fick precis vad jag hade förväntat mig.

Doctor Snuggles
2014-01-05, 02:04
Ja, alltså. De är ju inga större sångare eller ägare av unika röster. Väldigt Disney, men ändå rätt trevligt att höra. Vissa stämmer de får till är riktigt schyssta, och jag gillar hennes höga stämmor i samband med hans lägre (fortfarande höga, men).

Ibland får man bara luta sig tillbaka, sluta hata, och se det för vad det är. Jag fick precis vad jag hade förväntat mig.

Förväntade mig visserligen inte en musikal, men brist på kvalitét är brist på kvalitét. Slösar bort nog med liv på meningslösa grejer som det är. ;)

Red Apple
2014-01-05, 03:36

De allra flesta förstår ju hur korkat det är, nästan alla som sett den verkar säga att "den var grym, förutom..."

jag tyckte att det kändes som att regissören försökte vara scorsese men nådd inte ända fam.

lone survivor 8/10

gillad som fan, trots friheterna den tagit. grymma rollprestationer.

Vet inte om jag skulle gå så långt som att säga att han försökte vara Scorsese, det var mer utav en homage än en efterapning. Men du har rätt i att den inte nådde hela vägen i vad den försökte göra.

LeBron
2014-01-05, 08:00
Carrie Helt okej film. 6/10

Tre gånger i rad som vi har recenserat en film precis likadant, what the hell, dude?!

strikt
2014-01-06, 01:29
The terror live
2013

Bra rulle. 4/5

BlötSnö
2014-01-06, 02:47
John Carter: http://www.imdb.com/title/tt0401729/?ref_=fn_al_tt_1
Min typ av film. 8/10

Hobbes
2014-01-06, 06:07
Elysium (2013)

Ville se en bra sci-fi och det fick jag. Tycker att de visuella effekterna/omgivningen/miljöerna/skeppen/Elysium osv. är helt underbara de är oerhört välgjorda. (Liksom i filmen District 9, vilket var en frisk fläkt i Sci-Fi genern på åratal).

Den kunde kanske varit lite längre, vet inte riktigt vad jag velat se mer men den kunde varit längre. Nu när jag skrev det är det nog mer av det som jag gillar så mycket med filmen den visuella biten. Bra driv i berättandet och inga tråkiga stunder.

Såg den på Blu-Ray men ångrar så skarpt att jag inte sett den på IMAX:(

8.5 av 10 ectoskellet får den av mig (9 om den varit längre).

Zatra
2014-01-06, 10:17
Vågar man fråga efter invite till någon sida där man kan få ner filmer snabbare än på piratebay? Eller är sådant förbjudet här? :)

Akerhage
2014-01-06, 10:31
Du kan pma mig för en invit

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk

MrBoris
2014-01-06, 10:34
+1, håller the hobbit bättre än LOTR filmerna, sjukt överraskad 10/10 får den av mig

Och Hobbit 2 får också 10/10, suveränt! Bara som jämförelse såg jag the two towers någon dag senare och det var ett sömnpiller i jämförelse.

eternallord
2014-01-06, 10:37
Och Hobbit 2 får också 10/10, suveränt! Bara som jämförelse såg jag the two towers någon dag senare och det var ett sömnpiller i jämförelse.

http://s2.quickmeme.com/img/44/446b81823a0e3ed88902542d9550131a2ddcdaabaa066fe85f 87412b234b1883.jpg

RykteT
2014-01-06, 10:48
http://s2.quickmeme.com/img/44/446b81823a0e3ed88902542d9550131a2ddcdaabaa066fe85f 87412b234b1883.jpg
+1

Phil Heath
2014-01-06, 11:00
Tre gånger i rad som vi har recenserat en film precis likadant, what the hell, dude?!

Hahaha*cupid*

Wormzie
2014-01-06, 11:00
Här kommer en till som sätter Hobbit-filmerna framför LOTR. Jag gillar att det är mer uppenbart en saga än dramatiken i LOTR-filmerna som jag inte kan knyta an till. Jag vill ha dvärgar, drakar, guld och goblins :) att det är en extra klick humor ser jag som positivt :)

8/10 på båda två :)

Solros
2014-01-06, 11:08
Hobbit 6/10, jävla tjat på dvärgarna och draken! Håll käft och ge oss lite orc-slakt istället! Men, det ska väl vara mer av en barnfilm antar jag.

LeBron
2014-01-06, 12:41

+1

Ponde
2014-01-06, 13:44
Såg Casino (1995) igår. Scorsese visar upp sitt geni igen och DeNiro/Pesci är jävligt övertygande i huvudrollerna.

Good old mafia-action blandat med spänning och oförutsägbar handling.

8/10.

Sheogorath
2014-01-06, 13:45
Hobbit 2.

6/10.

Kom igen: surfa på en metallplåt i flytande guld med fingrarna 5 cm från ytan, suggestiv mjuk-porr mellan en alv och en dvärg? Thranduil var dock cool, Sauron och Bolg också. Men p.g.a. Disney-stuket och tramset ovan måste jag hålla den lägst av alla fem filmerna.

Ponde
2014-01-06, 13:45
Vågar man fråga efter invite till någon sida där man kan få ner filmer snabbare än på piratebay? Eller är sådant förbjudet här? :)
Alltså din internet-hastighet är ju det som cappar hastigheten oftast. Det finns gott om seeders på tpb/kickasstorrents och det kan nog bli svårt att få medlemskap i någon exklusiv torrent-klubb (antagligen får du betala också) :d.

EDIT: De har samma trackers och seeders på dessa "invite-only" sidor, så snabbare downloads får du knappast jämfört med att ladda torrenten via tpb.

hahavaffan
2014-01-06, 13:53
Alltså din internet-hastighet är ju det som cappar hastigheten oftast. Det finns gott om seeders på tpb/kickasstorrents och det kan nog bli svårt att få medlemskap i någon exklusiv torrent-klubb (antagligen får du betala också) :d.

EDIT: De har samma trackers och seeders på dessa "invite-only" sidor, så snabbare downloads får du knappast jämfört med att ladda torrenten via tpb.Haha håll i bullshit-tyglarna nu... Med TPB är det oftast folks ovilja att ladda upp, den enorma mängden leechers och folks pissiga inställningar som gör att man i princip aldrig någonsin når sin maximala hastighet. En riktig tracker däremot, där tar det 1-2 sekunder innan man maxar sitt bredband. De har heller inte samma trackers och seeders på invite-only sidor, fyi.

Slartibartfast
2014-01-06, 14:03
The Wolf of Wallstreet. Mycket bra! :thumbup:

Trodde den skulle bomba fullständigt när jag sett trailern, som verkade sjukt tramsig. Igår såg jag att filmen låg på 8,7 på IMDB, så gav den en chans ändå, och blev verkligen inte besviken. Filmen är väldigt annorlunda allt annat Scorsese gjort. En blandning av The Departed och Superbad som verkligen fungerar. Tre timmar flög iväg.

8/10 minst.

Puryeah
2014-01-06, 14:26
The Way Way Back - Inget jättefan av sånna klassiska awkward-kid filmer. Det var dock roligt att se Steve Carell spela en lite annorlunda roll.

6/10

Frantic
2014-01-06, 16:12
The Wolf of Wallstreet. Mycket bra! :thumbup:

Trodde den skulle bomba fullständigt när jag sett trailern, som verkade sjukt tramsig. Igår såg jag att filmen låg på 8,7 på IMDB, så gav den en chans ändå, och blev verkligen inte besviken. Filmen är väldigt annorlunda allt annat Scorsese gjort. En blandning av The Departed och Superbad som verkligen fungerar. Tre timmar flög iväg.

8/10 minst.

What? :D Jag hade tänkt se den ändå men det där gjorde mig inte direkt mindre sugen.

Slartibartfast
2014-01-06, 16:41
What? :D Jag hade tänkt se den ändå men det där gjorde mig inte direkt mindre sugen.

Det är väldigt mycket Seth Rogen/Jonah Hill-vibbar över filmen i allmänhet, och dialogen i synnerhet, som till stora delar är improviserad.

MasterChief
2014-01-06, 16:44
Haha håll i bullshit-tyglarna nu... Med TPB är det oftast folks ovilja att ladda upp, den enorma mängden leechers och folks pissiga inställningar som gör att man i princip aldrig någonsin når sin maximala hastighet. En riktig tracker däremot, där tar det 1-2 sekunder innan man maxar sitt bredband. De har heller inte samma trackers och seeders på invite-only sidor, fyi.

Måste även tillägga att materialet på de bästa trackarna alltid har seeders, även om filmerna legat uppe i 8 år...så funkar ju det inte riktigt på TPB. En exklusiv tracker är totalt överlägsen allt som är fritt. En som jag är med på kanske är den attraktivaste av dem alla och de har inte släppt in någon ny medlem på typ 3 år och alla medlemmar håller hårt i sina medlemskap genom att seeda.

Ponde
2014-01-06, 17:10
Måste även tillägga att materialet på de bästa trackarna alltid har seeders, även om filmerna legat uppe i 8 år...så funkar ju det inte riktigt på TPB. En exklusiv tracker är totalt överlägsen allt som är fritt. En som jag är med på kanske är den attraktivaste av dem alla och de har inte släppt in någon ny medlem på typ 3 år och alla medlemmar håller hårt i sina medlemskap genom att seeda.
Ser dock inte poängen i att vara medlem om du måste seeda en jävla massa, det är ju seedandet som är olagligt och det tar inte länge före farbror blå knackar på om du seedar dygnet runt på mycket material.

JamesD
2014-01-06, 17:28
Sluta sprida dynga i alla trådar du kommer över Ponde..

Hur tänkte du att farbror blå skulle övervaka en stängd tracker?

eternallord
2014-01-06, 17:31

+1, jävligt tröttsamt.

R Scarpa27
2014-01-06, 18:47
filmen "about time" grymmt bra sci-fi kärleks/komedi film.... gillade den!...
9/10 poäng!!!

Ponde
2014-01-06, 19:02

Hur tänkte du att farbror blå skulle övervaka en stängd tracker?
Du menar att man inte kan se att det går en jävla massa datatrafik ut från någons hus? ISP:n har ju koll på detta och polisen kan övervaka det hur lätt som helst.

LeBron
2014-01-06, 19:33
Bad Grandpa 7.5/10
http://www.imdb.com/title/tt3063516/
Komedi på hög nivå med Johnny Knoxville!

ByggarBertil
2014-01-06, 19:54
Red Dawn (2012) 10/10

JamesD
2014-01-06, 21:33
Du menar att man inte kan se att det går en jävla massa datatrafik ut från någons hus? ISP:n har ju koll på detta och polisen kan övervaka det hur lätt som helst.

Så du tror att polisen sitter och övervakar allas datatrafik?

Det är filmbolagen/antipiratbyrån som sitter och loggar genom att lägga upp eller hoppa på torrents för att se vilka ipn som delar den. Sedan lämnar de in en anmälan på ett specifikt ip som de loggat. Detta kan se alltså inte göra på en tracker som de inte kommer in på (hdbits?). Just därför har alla som åkt dit kommit från sidor som piratebay som är helt öppna.

Dessutom är det extreeeeemt få som åkt dit över huvud taget, så att tala om att polisen kommer och knackar på för att man laddar upp är helt befängt.

hahavaffan
2014-01-06, 21:38
Mata inte Pondetrollet, ta det i så fall i rätt tråd. Men ja, Ponde är ute och cyklar i vanlig ordning.

Såg Senna idag. Sjukt bra! Gillar man motorsport, så är den ännu bättre dessutom. Nu ska jag börja följa F1 igen :D

Åsberg
2014-01-06, 21:42
Mata inte Pondetrollet, ta det i så fall i rätt tråd. Men ja, Ponde är ute och cyklar i vanlig ordning.

Såg Senna idag. Sjukt bra! Gillar man motorsport, så är den ännu bättre dessutom. Nu ska jag börja följa F1 igen :D

Senna är mysig! Nu blev jag också sugen att kolla racing.

tp_88
2014-01-06, 21:50
68 dagar till Australiens GP!

eternallord
2014-01-06, 22:09
Side Effects - 4/10

Vilken skitfilm. Löjligt förutsägbar, noll spänning och usla skådespelarinsatser. Inget övertygande och noll underhållning.

Tricce
2014-01-07, 00:06

Åfan! Själv såg jag precis äntligen Rush och trots att man visste hur det skulle gå så gillade jag den skarpt! 8/10!

Phil Heath
2014-01-07, 00:13
Rush Galet bra! 8,5/10

Hackenschmidt
2014-01-07, 03:18
Gravity 7/10 - otroligt snygg, spännande, men med många småsaker som halvt förstörde den.

Värsta missen var väl Clooneys död - nu är jag ingen fysiker direkt men inte fan behövs det så mycket kraft för att rädda honom i det läget jämfört med den kraft som repet fick utstå när de rycktes från snabb hastighet till stillastående, väl där orsakar väl inte clooney och bullock någon kraft på repet och hon skulle enkelt kunna dra in honom?

Kul att Clooney dog iofs, för jag hatar honom.
Clooneys karaktär var jävligt irriterande dessutom. Han behöver ju inte vara käck och charmig när han snurrar iväg ut i rymden mot en säker, utdragen död.
Dålig förmedling av känslotillstånd - Bullock lyckades förmedla panik och ångest rätt ofta, men empati för dem var låg från min sida, ögonblick som skulle vara känslomässigt laddade exempelvis när Bullock skulle "Berätta en historia" för Houston mot slutet blev bara platta.

Tycker Europa Report lyckades väldigt mycket bättre med just känsloförmedlingen.

hahavaffan
2014-01-07, 09:06
Åfan! Själv såg jag precis äntligen Rush och trots att man visste hur det skulle gå så gillade jag den skarpt! 8/10!Den riktiga Niki Lauda syns under en kort scen! Så extra ball om man sett Rush innan imho och vet vem han är.

Bubblan84
2014-01-07, 09:34
Hobbit 6/10, jävla tjat på dvärgarna och draken! Håll käft och ge oss lite orc-slakt istället! Men, det ska väl vara mer av en barnfilm antar jag.

Följer de boken hyfsat i tredje filmen så ska du få se på orc-slakt :)

Tricce
2014-01-07, 11:50
Den riktiga Niki Lauda syns under en kort scen! Så extra ball om man sett Rush innan imho och vet vem han är.

Riktiga Niki syns lite kort i Rush också, jag visste så klart vem Niki var redan innan Rush ;)

spoon
2014-01-07, 12:24
Riktiga Niki syns lite kort i Rush också, jag visste så klart vem Niki var redan innan Rush ;)

Kul att dom nämner så många förare i starterna också. Dom nämner ju till exempel Mario Andretti och Ronnie Peterson. Tjejen fattade inget och sa i slutet av filmen " oj är det baserat på en verklig händelse?" Riktigt bra film 8,5/10

Vissa historier är så osannolika så att om dom inte var baserade på verklighet så skulle ingen tro på dom :) Tänker på dramatiken i det sista loppet.

PureWhey
2014-01-07, 12:27
Gravity - 6/10, bra gjord osv men mjäh.

Skickat ifrån böjracket

narcissisten
2014-01-07, 12:46
Gravity - ganska spännande men lite väl cheesy på sina ställen. Samt extremt förutsägbar iom den "spännande" musiken. 6/10.

12 years a slave - två timmars ångest typ. Men ganska bra film. 7/10.

Rangz
2014-01-07, 14:22
Såg Bad Grandpa i helgen, hade inte höga förväntningar alls, men jag gillar Jackass så jag gav den en chans.

Enligt mig var den enormt jävla rolig, jag garvade mig genom större delen av filmen.

Efter att ha läst runt på nätet lite verkar jag vara en av få som tyckte att filmen var kul :D

NickFisher
2014-01-07, 15:31
Interstate 60.
Riktigt udda och skön film :)

http://www.imdb.com/title/tt0165832/?ref_=nv_sr_1

LeBron
2014-01-07, 17:48
Såg Bad Grandpa i helgen, hade inte höga förväntningar alls, men jag gillar Jackass så jag gav den en chans.

Enligt mig var den enormt jävla rolig, jag garvade mig genom större delen av filmen.

Efter att ha läst runt på nätet lite verkar jag vara en av få som tyckte att filmen var kul :D

Killen som ville sparka skiten ur honom för att han körde omkull pingvinen, fyfan vilken ilska han höll inne!! :laugh:

Ponde
2014-01-07, 18:15
Så du tror att polisen sitter och övervakar allas datatrafik?

Det är filmbolagen/antipiratbyrån som sitter och loggar genom att lägga upp eller hoppa på torrents för att se vilka ipn som delar den. Sedan lämnar de in en anmälan på ett specifikt ip som de loggat. Detta kan se alltså inte göra på en tracker som de inte kommer in på (hdbits?). Just därför har alla som åkt dit kommit från sidor som piratebay som är helt öppna.

Dessutom är det extreeeeemt få som åkt dit över huvud taget, så att tala om att polisen kommer och knackar på för att man laddar upp är helt befängt.
Jag vet att det är få som blir fast, men faktum är att någon på filmbolagen kommer att anmäla dig om du har enorma uploads och inte är på en skyddad tracker på en speciell members-only torrentsajt (jag är inte det, men jag seedar inte heller så mycket :d).

Doctor Snuggles
2014-01-07, 18:57
Jag vet att det är få som blir fast, men faktum är att någon på filmbolagen kommer att anmäla dig om du har enorma uploads och inte är på en skyddad tracker på en speciell members-only torrentsajt (jag är inte det, men jag seedar inte heller så mycket :d).

Snart kommer väl den där piratebay- grunkan där allt kommer vara anonymt.
EDIT: Eller inte förresten, hade nog förstått det fel. Men det finns ju alltid proxies. ;)

Figurenha
2014-01-07, 19:05
Såg Rush, riktigt bra. Rätt häftigt när man även har åkt på Nordslingan ett par gånger och är nere varje år.

Nordenator
2014-01-07, 19:08

Haha.. nä. Hur många har åkt dit i Sverige? Jag har aldrig ens hört talas om någon som fått en varning/anmälning sedan jag gick i högstadiet och Telia tyckte om att skicka ut sådana till folk som leechade röven av sig. Dessutom väljer många ISP:s att inte ens logga trafik, så då polisen på begäran av branschorganisation hör av sig finns Jack O att lämna ut.

Praktiskt taget alla som fått någon dom var från DC-tiden dessutom.

wesaft
2014-01-07, 21:35
Fått många bra filmtips här i tråden, tack alla :)

Mr. Nobody (2009) - 10/10 (Extended)
http://www.imdb.com/title/tt0485947/

Wormzie
2014-01-07, 21:47
Hobbit 2.

6/10.

Kom igen: surfa på en metallplåt i flytande guld med fingrarna 5 cm från ytan, suggestiv mjuk-porr mellan en alv och en dvärg? Thranduil var dock cool, Sauron och Bolg också. Men p.g.a. Disney-stuket och tramset ovan måste jag hålla den lägst av alla fem filmerna.

Ja, det känns högst overkligt när man flyr från en drake ;) kan hålla mig dig om disneystuket, till en viss del iaf :)

strikt
2014-01-07, 21:56
Nej, folk får fortfarande domar på sig. Inte lika spritt i media längre bara.

Nej, polisen sitter inte på trackers och kollar. Det gör privatorganisationer. Ponten satt på S:t eriksgatan förut på sitt kontor och spanade på alla trackers som en hök över mycket svenskt material osv.

Dessa "stängda" sidor. Bah, så svårt är det inte att få konton på dem. Pontens killar och andra organisationer har garranterat egna konton på dessa sidor och samlar data dygnet runt.

Nordenator
2014-01-07, 22:04

I stort sett bara DC-användare, hub-ägare, ftp-hosts, tracker-hosts och liknande. Med torrents är det fortfarande lugnt i stort.

JamesD
2014-01-07, 22:14

Nej, polisen sitter inte på trackers och kollar. Det gör privatorganisationer. Ponten satt på S:t eriksgatan förut på sitt kontor och spanade på alla trackers som en hök över mycket svenskt material osv.

Dessa "stängda" sidor. Bah, så svårt är det inte att få konton på dem. Pontens killar och andra organisationer har garranterat egna konton på dessa sidor och samlar data dygnet runt.

Ja, men det är fortfarande extremt få. I princip obefintligt risk speciellt med torrents och i synnerhet på en stängd sida. Finns att läsa om domar här: http://5101.se/

Skulle vilja se dig fixa konto på till exempel hdbits. Och ja, de kanske har konton där men risken är liten. Om något kanske själva ägarna av siterna åker dit men knappast en vanlig fildelare.

strikt
2014-01-07, 22:28
Ja, det har lugnat ner sig och ja torrents är en relativt säker plats för allmänheten. Men de samlar fortfarande information och stor seedare åker dit då och då, dock är det mest folk som själva laddat upp material för att seeda.

De har konton där. De har konton på alla ställen.

De seedar själv massvis och delar sedan med sig av invites på andra ställen för själva få invites till nya ställen.

De har rätt att seeda och jaga folk så de har inga problem att komma in på stängda trackers så länge någon är villig att byta en TL invite mot en hdbits invite t.ex.

JamesD
2014-01-07, 22:38
De har konton där. De har konton på alla ställen.

De seedar själv massvis och delar sedan med sig av invites på andra ställen för själva få invites till nya ställen.

De har rätt att seeda och jaga folk så de har inga problem att komma in på stängda trackers så länge någon är villig att byta en TL invite mot en hdbits invite t.ex.

Men hdbits har haft stängda invites i flera år. Användarna kan alltså inte skicka invites även om de skulle vilja. Därför tvivlar jag på att de lirkat sig in där.

Scratch89
2014-01-07, 22:53
Men hdbits har haft stängda invites i flera år. Användarna kan alltså inte skicka invites även om de skulle vilja. Därför tvivlar jag på att de lirkat sig in där.

Härligt naivt. Det räcker väl att Pontens sons kompisar har konton så har han tillgång till dem.

- "Jaha, du har konto här ser jag. Nu gör vi så här, att vi glömmer detta om jag får tillgång till dem. Tack."

Red Apple
2014-01-07, 23:32
Anna Karenina (2012)
Filmen har helt klart en viss charm med vackert fotografi och duktiga skådespelare, men berättelsen är välkänd och omodernt intetsägande. Ett vackert porträtt av den särpräglade kultur som rysk aristokrati var men inte mycket mer än så. 6/10.

The_RobRoy
2014-01-08, 00:51
Jag älskade också Rush! 8/10

Vilka karaktärer Lauda och Hunt var - båda var häftiga på sitt sätt!

G_lund
2014-01-08, 01:14
James Bond - Octopussy (1983)
Betyget på imdb (6,6) stämmer rätt bra tycker jag, om man nu gillar stuket som många äldre actionfilmer har.
http://www.imdb.com/title/tt0086034/

Scratch89
2014-01-08, 06:08
Jag älskade också Rush! 8/10

Vilka karaktärer Lauda och Hunt var - båda var häftiga på sitt sätt!

Kan man uppskatta Rush även om man är totalt ointresserad av bilar?

Lellan
2014-01-08, 06:21
menar du frost som har premiär 31 jan?
den ska jag gå på animerat är det bästa jag vet..njuter...

såg f.ö aliens vs monsters ikväll bra film =)...

tkr de flesta animerade filmer är bra svårt att hitta dåliga. :hbang:

Exakt den ja! :) Skulle gått även om jag inte haft barn. :)

+1

The_RobRoy
2014-01-08, 06:23

Det tror jag, men inte lika mycket (såklart).

JamesD
2014-01-08, 07:07
Härligt naivt. Det räcker väl att Pontens sons kompisar har konton så har han tillgång till dem.

- "Jaha, du har konto här ser jag. Nu gör vi så här, att vi glömmer detta om jag får tillgång till dem. Tack."

Än en gång, som jag skrev tidigare. Visst kan de ha konton där men risken är uppenbart extremt minimal då nästan ingen åker fast ens från piratebay där de kan spana hur lätt som helst. Dessutom finns det väl kanske 3-4 fall mot torrentanvändare i hela sverige och de som gjort det har inte varit några vanliga seedare. Av de fallen som finns är det endast ett fall som man kan applicera på en vanlig användare och där handlar det om en kille som seedat filmer på piratebay.

Läs här domarna här: http://5101.se/

Förstår du min brist på oro eller ska du presentera fler fria fantasier?

Nordenator
2014-01-08, 09:15

Japp. Jag har visserligen tittat en del på F1 med farsan när jag var liten, men du behöver inte ha gjort detsamma för att uppskatta filmen.

Scratch89
2014-01-08, 09:45
Än en gång, som jag skrev tidigare. Visst kan de ha konton där men risken är uppenbart extremt minimal då nästan ingen åker fast ens från piratebay där de kan spana hur lätt som helst. Dessutom finns det väl kanske 3-4 fall mot torrentanvändare i hela sverige och de som gjort det har inte varit några vanliga seedare. Av de fallen som finns är det endast ett fall som man kan applicera på en vanlig användare och där handlar det om en kille som seedat filmer på piratebay.

Läs här domarna här: http://5101.se/

Förstår du min brist på oro eller ska du presentera fler fria fantasier?

Fast nu pratade jag bara om sannolikheten att de har tillgång till stängda trackers. Sen hur många som åker fast är ju en helt annan sak.

Holmeros
2014-01-08, 10:00
Red 2.
Larvig, men jag tyckte ändå om den!

Red Apple
2014-01-08, 10:37
En kvinnas martyrium (1928)
En av de första filmerna med metodskådespeleri, skarp belysning och realistisk sminkning, väldigt revolutionerande när den kom. Handlar om Jean D'Arcs rättegång och avrättning samt hur det inspirerade det franska folket till att slåss. Väldigt uppfinningsrikt och relativt modernt kameraarbete med skarp fokus och hård belysning. Mer som att titta på en rörlig fotoutställning än att titta på en film, men jag gillade den för det enkla den är. 7/10..

Ondskan (2003)
Pretentiös som alltid men duger helt klart. Vad det gäller svensk film får man ju ta det för vad det är liksom, trots att Håfström verkar ha ett synnerligen svårt fall av det Bergmankomplex som nästan alla svenska regissörer har. 7/10.

hahavaffan
2014-01-08, 10:47
Vi vet, det är i princip förenat med noll risk att tanka torrents. Fine. Men vilka JÄVLA filmer har ni sett och kan tipsa om oss då, i filmtipsar-tråden???

Jag såg Die Hard 2 i tisdags, för typ andra gången i mitt liv bara. Sjukt! Men sjukt bra film.

Såg Carrie (2013) igår. En svag 5/10. Varken läskig eller skrämmande, så den kan väl ses som ett blodigt high school drama.

MackeJuve
2014-01-08, 11:00
Braveheart

Sett denna film massvis av gånger men den blir verkligen aldrig dålig. Något som slog mig när jag såg denna film är att filmer där man vågar ha ihjäl viktiga personer och där allting inte alltid slutar superlyckligt har större potential att vara bra. När jag kollar på, exempelvis Braveheart, så tänker jag alltid "Va fan var hon tvungen att dö?" "Hade varit mycket skönare med ett lyckligt slut". Men sanningen är ju den att det är just det som gör filmen bra, man känner med personerna och man börjar hysa agg för den onda sidan. Gladiator är också ett jättebra exempel på en film där de har lyckats. I vilket fall som helst:

9/10

BlötSnö
2014-01-08, 11:12
Hotet från underjorden (Tremors): http://www.imdb.com/title/tt0100814/?ref_=nv_sr_1
Klassiker som fortfarande är underhållande. 7/10

Sunshine: http://www.imdb.com/title/tt0448134/?ref_=nv_sr_3
Var skeptisk första gången jag såg den för tre år sedan. Denna gång var den avsevärt mycket bättre. 7.5/10

The Princess and the Frog: http://www.imdb.com/title/tt0780521/?ref_=nv_sr_1
Nyare disneyfilm i gammalt stuk. 8/10

Antz: http://www.imdb.com/title/tt0120587/?ref_=nv_sr_1
En av de första datoranimerade storfilmerna. Fortfarande helt ok. 5/10

Red Apple
2014-01-08, 11:16
MackeJuve, det där händer ju i ruskigt många filmer. Att viktiga karaktärer som står huvudkaraktären nära får dö för att driva berättelsen är allt annat än ovanligt och har hängt med sen de grekiska sagorna...

strikt
2014-01-08, 11:20
Cold Eyes svag 3/5

Åsberg
2014-01-08, 11:25
En kvinnas martyrium (1928)
En av de första filmerna med metodskådespeleri, skarp belysning och realistisk sminkning, väldigt revolutionerande när den kom. Handlar om Jean D'Arcs rättegång och avrättning samt hur det inspirerade det franska folket till att slåss. Väldigt uppfinningsrikt och relativt modernt kameraarbete med skarp fokus och hård belysning. Mer som att titta på en rörlig fotoutställning än att titta på en film, men jag gillade den för det enkla den är. 7/10..

Filmer som denna är intressanta att se ur ett historiskt perspektiv men fan vad långtråkiga dom kan vara. Pluggar du filmvetenskap eller så?

MackeJuve
2014-01-08, 11:25
MackeJuve, det där händer ju i ruskigt många filmer. Att viktiga karaktärer som står huvudkaraktären nära får dö för att driva berättelsen är allt annat än ovanligt och har hängt med sen de grekiska sagorna...

Haha jag vet, det var inte min mening att försöka revolutionera trådens läsares sätt att uppskatta film. Det var mer ett konstaterande. Jag har alltid varit "perfektionist"(velat att det ska sluta lyckligt) när jag kollar på film och t.ex. irriterat mig över att ni vet vem dör i slutet av Gladiator, har ansett att det hade varit ett mycket bättre slut om han hade överlevt. Samma sak med Braveheart. Men det hade inte gjort filmen lika bra. Så jag har insett att det är bästa möjliga slut, något jag inte ansåg förut ;)

Red Apple
2014-01-08, 11:29
Filmer som denna är intressanta att se ur ett historiskt perspektiv men fan vad långtråkiga dom kan vara. Pluggar du filmvetenskap eller så?

Långtråkiga var ordet, disciplinen bör vara på topp när man drar igång en sån rulle :D
Pluggar inte filmvetenskap atm men om två veckor gör jag det. Jämfört med det jag pluggar nu ska det bli så jefla nice! :D

JamesD
2014-01-08, 11:33
Fast nu pratade jag bara om sannolikheten att de har tillgång till stängda trackers. Sen hur många som åker fast är ju en helt annan sak.

Ja, och även den är liten. Fast du vet ju inte någonting om stängda trackers så varför uttalar du dig ens?

eternallord
2014-01-08, 11:58
Bad Grandpa - 7/10

Tycker dom gjorde ett bra jobb, jag skrattade högt flera gånger. Jackson Nicoll är ju helgrym

LeBron
2014-01-08, 14:55
Braveheart

Sett denna film massvis av gånger men den blir verkligen aldrig dålig. Något som slog mig när jag såg denna film är att filmer där man vågar ha ihjäl viktiga personer och där allting inte alltid slutar superlyckligt har större potential att vara bra. När jag kollar på, exempelvis Braveheart, så tänker jag alltid "Va fan var hon tvungen att dö?" "Hade varit mycket skönare med ett lyckligt slut". Men sanningen är ju den att det är just det som gör filmen bra, man känner med personerna och man börjar hysa agg för den onda sidan. Gladiator är också ett jättebra exempel på en film där de har lyckats. I vilket fall som helst:

9/10

+1111111111! Lägg till Troja på den listan.

JamesD: vem är det på din avatar?

TomasB
2014-01-08, 15:02
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/60/Rush_movie_poster.jpg

8/10

http://www.impawards.com/2013/posters/prisoners_xlg.jpg

8/10

http://www.hesperuspress.com/Web/booksimages/f834f891-852d-428b-9aad-20113fe21194.jpg

8/10

http://cdn01.cdnwp.celebuzz.com/wp-content/uploads/2013/12/04/Out-of-the-Furnace-Movie.jpg

7.5 av 10.

R Scarpa27
2014-01-09, 19:34
kikar nya carrie filmen från -13 börjat ganska bra...trodde jag skulle bli besviken pga remake från filmen 1976...men hitils nöjd eju stephen king som skrivit carrie då blir det mesta bra i story iaf =)...
skriver recension senare...
återgå till gotteskålen och filmen.

rantantant
2014-01-09, 19:54
Såg Hundraåringen. Måste säga att den överträffade mina förväntningar. Är framförallt imponerad av att Robert Gustafsson lyckades träffa ganska rätt på dialekten i början (han tappade den sen). 7/10

drakfelt
2014-01-09, 19:57
Såg Hundraåringen. Måste säga att den överträffade mina förväntningar. Är framförallt imponerad av att Robert Gustafsson lyckades träffa ganska rätt på dialekten i början (han tappade den sen). 7/10

Den finns inte för uthyrning på intranätet än, va?

cero
2014-01-09, 20:21
Såg precis denna. 8/10. Nikis karaktär är underbart. (bild http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTQyMDE0MTY0OV5BMl5BanBnXkFtZTcwMjI2OTI0OQ%40% 40._V1_SX640_SY720_.jpg)

Scratch89
2014-01-10, 06:00

Jag vill egentligen se den, för den verkar vara som en svensk version av Forrest Gump och Big Fish, men jag har väldigt svårt för Robert Gustafsson nu för tiden.

LeBron
2014-01-10, 06:29
Escape Plan
Skön rulle med Stallone & Swarzenegger, above average skulle jag säga :)

MasterChief
2014-01-10, 08:03
Jag vill egentligen se den, för den verkar vara som en svensk version av Forrest Gump och Big Fish, men jag har väldigt svårt för Robert Gustafsson nu för tiden.

Jo, det är Forrest Gump över filmen, helt klart. Tyvärr tycker jag Gustafsson blir lite för mycket Gustafsson. Men jag antar att det blir så när man associerar honom så mycket med "gammal gubbe som pratar lustigt". Jag tror det hade blivit en mer balanserad film med till exempel Thomas von Brömssen eller Brasse Brännström som båda är bättre skådespelare och duktiga komiker.

R Scarpa27
2014-01-10, 08:25
Jo, det är Forrest Gump över filmen, helt klart. Tyvärr tycker jag Gustafsson blir lite för mycket Gustafsson. Men jag antar att det blir så när man associerar honom så mycket med "gammal gubbe som pratar lustigt". Jag tror det hade blivit en mer balanserad film med till exempel Thomas von Brömssen eller Brasse Brännström som båda är bättre skådespelare och duktiga komiker.

Robert gustaffsons bästa tid var många år sedan :D
Torsk på Tallin där han gör flera av karaktärerna. grymmt bra gammal film man sett flera ggr. med mkt bra skådisar.(killinggänget)
rekomenderar för Er som missat. enfilm på 1 timma.

http://content9.flixster.com/movie/89/74/67/8974679_det.jpg

http://data1.blog.de/blog/k/kairokairo/img/Lasse_small.jpg

http://chef.se/wp-content/uploads/2013/04/percy-nilegard.jpg

Donner
2014-01-10, 09:29
Såg 100-åringen igår och kan säga att jag var väldigt positivt överraskad. Herngren är en duktig regissör och filmen levererar många skratt.

7/10

Captainwide
2014-01-10, 09:50
Såg "The campaign". Trodde den skulle vara roligare då jag tyckte att bara reklamen var 10/10 men den höll måttet. Will och Zach är som alla vet helt sinnes, men tyckte dock att många andra skådespelare drog ner mycket på betyget. Medelmåttig 7/10 blir det.

Spettet
2014-01-10, 13:26
Bad Grandpa: Hahaha!/10

MackeJuve
2014-01-10, 15:12
Law abiding citizens

Riktigt bra film. Filmer som innehåller genier är oftast väldigt spännande, speciellt om det är i kombination med onda planer och fängelser ;) Sjukt bra slut, även om det kanske inte fungerar att göra så i verkliga livet. Gillar man fängelsefilmer, kriminaldrama, psykiskt sjukt geni som the bad guy och Jamie Foxx så är denna film ett måste.

8/10

Doctor Snuggles
2014-01-10, 20:40
Äntligen ett par bra filmer.

Wolf of wall street. Riktigt skön, även om tempot var lite ojämnt. DiCaprio bevisar igen vilken fantastisk skådis han faktiskt är. De andra "hunksen" kommer inte ens nära.

Secret life of Walter Mitty. Återigen en larvig-komedi-skådis som gör en varm, charmig, lite udda, och melankoliskt livsbejakande film. Lite lustigt att de alla gör mycket, MYCKET, bättre filmer när de är "seriösa".

Her. Fantastisk film om kärlek, livet och relationer ur ett fräscht, bizarro-HAL, perspektiv.
Stämning och cinematografi precis i min smak, lätt drömsk och stillsam med vackert foto.
Båda den och Walter Mitty gör vad bra filmer gör bäst i min mening. Få en att känna sig lugn och tillfreds med livet.

MackeJuve
2014-01-11, 01:07
Rush

Lika bra som alla säger! 8/10.

Sent from my GT-I9305N using Tapatalk

The_RobRoy
2014-01-11, 04:33
Gravity - varför gick jag inte och såg den i iMAX salong med 3D :smash: *gah!*

aijou
2014-01-11, 08:25
Ice man
Bra.
7,5/10

RobbanColeman
2014-01-11, 08:47
Gravity, den mest överskattade film jag sett, tror jag. Amerikanarna måste ju bara älska den här filmen, länge sen jag såg ngt så här "ostigt"! Jag gav filmen 5/10 i betyg. Apropå att vara den ultimata rymdfilmen så gjordes det ju bättre 1968 redan, 2001: A Space Odyssey. Dessutom är Bullock tvärtemot Hanks för denna film. Ja ni hajar om ni läser vidare...

Captain Phillips var också en extremt överskattad film som kändes som den var 4h lång, dock räddar Hanks filmen och han ska bara ha en Oscar för det här, så är det. Filmen får 6-7/10 men Hanks får 10/10, inget snack!

The Hobbit: The Desolation of Smaug gillade jag, jag tillhör dock de som gillar även den förra. Dessutom tillhör jag de som inte blir upprörd över ändringarna som Jackson gör eller stör mig enormt på Legolas överlägsenhet. Vissa verkar dock sakna den konservativa ringtrilogin med Arwen, filmernas Faramir, filmernas Denethor, hur Aragorn låter Frodo gå, alverna i Helms Deep, spökarmén som förstör hela spänningen i slutstriden och är på helt fel ställe, eller den nedtonade Legolas som ensam kan slå ut en Oliphant med soldater på, eller hur han plockade bergstrollet. Det var tider det, när Jackson följde böckerna och Legolas inte kändes överlägsen... *facepalm*

Jag ger hobbiten 9/10. Saknade dock dvärgarnas theme, det kändes som att se Star Wars utan den tillhörande låten.

HerrLuta
2014-01-11, 09:19
Captain Philips - tycker att den är värd 8/10 då jag satt helt klistrad under hela filmens gång. Tom Hanks är ju en brutalt bra skådis och filmen var faktiskt mycket mer spännande än vad jag hade förväntat mig :)

cero
2014-01-11, 09:24
Gravity - varför gick jag inte och såg den i iMAX salong med 3D :smash: *gah!*

Hur vet man om en biograf har iMAX eller inte?

Olegh
2014-01-11, 10:16
Hur vet man om en biograf har iMAX eller inte?

Det är nog såpass ovanligt att man inte lyckas missa det :)

Kika här annars: https://www.imax.com/theatres/#1

Bubblan84
2014-01-11, 10:19
Fått en del bra tips och en del dåliga i den här tråden.
De tre senast sedda:

Oldboy, den från 2003 kan vara bland det sämsta jag någonsin har sett. Väldigt tunn story och trist film överlag, kändes mest bara konstig.

Mr. Nobody ganska märklig film men man ville hela tiden veta mer. Blev stundtals illa till mods då den framkallade en del ångest av olika slag. Framkallade en hel del filosofiska tankar och var hela tiden intressant. Den var iaf riktigt bra enligt mig. Hade önskat att den var ännu längre och att man hade fått veta ännu mer.

Lone survivor ganska bra överlag. En del pang-pang och man behövde inte tänka så mycket. Sevärd.

BlötSnö
2014-01-11, 10:29
Das Boot: http://www.imdb.com/title/tt0082096/?ref_=fn_al_tt_1
8.5/10
Fortfarande lika bra.

cero
2014-01-11, 11:01
Det är nog såpass ovanligt att man inte lyckas missa det :)

Kika här annars: https://www.imax.com/theatres/#1

Hm, finns ingen i Sverige med 3D..?

eternallord
2014-01-11, 11:19
Oldboy, den från 2003 kan vara bland det sämsta jag någonsin har sett. Väldigt tunn story och trist film överlag, kändes mest bara konstig.

Not sure if serious... :MrT:

spoon
2014-01-11, 11:25
Side Effects
http://www.imdb.com/title/tt2053463/?ref_=nv_sr_1

Bra skådespel och framför allt bra dialog. Tycker imdb betyget stämmer väl 7/10

spoon
2014-01-11, 11:26
De tre senast sedda:

.

Haha :) Det är också det sämsta tipset som jag har fått i den här tråden. Gissar att det är en älska/hata film.

Scratch89
2014-01-11, 11:49
Oldboy dålig? Vad i helvete?

G_lund
2014-01-11, 12:14
Wolf of wall street

Dicaprio briljerar stort.
Under de tre timmar den håller på njuter jag varje minut :)

Frantic
2014-01-11, 12:15
Ninja: Shadow of a Tear- - http://www.imdb.com/title/tt2458106/?ref_=nm_flmg_act_4

Jag såg den enbart för Scott Adkins. Jag förstår fortfarande inte varför han inte är mer berömd. Det finns ingen bättre hoppsnurrsparkare i Hollywood och han är snygg och en hyfsad skådis. Det behövs väl visserligen knappt folk som kan slåss i dagens filmer med tanke på linor/vajrar och sånt. Se Keanu Reeves i the Matrix.

Filmen som sådan är så klart ingen höjdare men väl värd att se om man gillar fightingfilmer.

Bubblan84
2014-01-11, 14:10
Not sure if serious... :MrT:

Haha :) Det är också det sämsta tipset som jag har fått i den här tråden. Gissar att det är en älska/hata film.

Oldboy dålig? Vad i helvete?

Ja, den är bara efterbliven. Hört av andra som i övrigt har liknande filmsmak som mig att den är bra. Förstår inte riktigt vad som är bra? Den blir som aldrig riktigt spännande, även om den skulle ha kunnat vara det. Lite konstiga språng i handlingen här och där också. Språket är också irriterande, låter gnälligt när var och varannan mening avslutas med "AAAaaaAAAh!".

Riktigt äckligt också att han blir kär i och knullar sin dotter så hon skriker :D

Damen gav mig bannor för att jag ordnade en så kass film åt oss också! :D

Bubblan84
2014-01-11, 14:16
Hotet från underjorden (Tremors): http://www.imdb.com/title/tt0100814/?ref_=nv_sr_1
Klassiker som fortfarande är underhållande. 7/10

Här har vi en gammal favorit som man kan se om då och då och njuta lika mycket varje gång! :)
Alltid varit en favorit, hade dock ingen aning om att den har två uppföljare och en uppföljare som handlar om tiden före första filmen. Inte sett den senare men 2 och 3 är helt ok, skön stämning i alla och att få se skjutglade Burt Gummer även i dessa är väl det som gör filmerna sevärda då Tremors 2 och 3 annars är lite löjligare än den första filmen.

Tricklew
2014-01-11, 14:17
Ninja: Shadow of a Tear- - http://www.imdb.com/title/tt2458106/?ref_=nm_flmg_act_4

Jag såg den enbart för Scott Adkins. Jag förstår fortfarande inte varför han inte är mer berömd. Det finns ingen bättre hoppsnurrsparkare i Hollywood och han är snygg och en hyfsad skådis. Det behövs väl visserligen knappt folk som kan slåss i dagens filmer med tanke på linor/vajrar och sånt. Se Keanu Reeves i the Matrix.

Filmen som sådan är så klart ingen höjdare men väl värd att se om man gillar fightingfilmer.

Samtidigt så är det fruktansvärt när de sätter fel skådisar i action roller, snygg tjej med tight rumpa som ska spela in en action scen är nästintill alltid 45 klipp på 0.2 sekunder var så man ska slippa se hur uppenbart långsam hon är.

Finns inget bättre recept för en dålig action rulle än extremt inzoomade kameravinklar och 0.1 sekunder per klipp.

Scott Adkins är bra, då kan man slippa den djävla huvudvärken som verkar vara standard i rullar nuförtiden.

Edit: Lite svamligt och upprepande inlägg, skyller på att jag vakna för 5 minuter sedan.

MasterChief
2014-01-11, 16:08
Ninja: Shadow of a Tear - Känns som att se en 30 år gammal Chuck Norris film. Dåliga skådespelare, taffligt manus och lågbudget. Men Scott Adkins är så snygg och bra att man förlåter allt. 7/10.

Jockefoten
2014-01-11, 16:30
Ja, den är bara efterbliven. Hört av andra som i övrigt har liknande filmsmak som mig att den är bra. Förstår inte riktigt vad som är bra? Den blir som aldrig riktigt spännande, även om den skulle ha kunnat vara det. Lite konstiga språng i handlingen här och där också. Språket är också irriterande, låter gnälligt när var och varannan mening avslutas med "AAAaaaAAAh!".

Riktigt äckligt också att han blir kär i och knullar sin dotter så hon skriker :D

Damen gav mig bannor för att jag ordnade en så kass film åt oss också! :D

Du klargör ju tydligt att du inte förstår filmen, men ändå kallar du storyn för tunn och filmen för efterbliven?
Om en erkänt bra film inte uppskattas av en enskild individ så ligger kanske felet hos individen och inte filmen?

Ett citat ifrån Roger Ebert:
‘a powerful film not because of what it depicts, but because of the depths of the human heart which is strips bare.’

Ta dig gärna tid att läsa på lite om de förklaringar som finns om filmen på nätet så kanske din uppfattning ändras till det bättre.

Doctor Snuggles
2014-01-11, 17:09
Du klargör ju tydligt att du inte förstår filmen, men ändå kallar du storyn för tunn och filmen för efterbliven?
Om en erkänt bra film inte uppskattas av en enskild individ så ligger kanske felet hos individen och inte filmen?

‘a powerful film not because of what it depicts, but because of the depths of the human heart which is strips bare.’

Ta dig gärna tid att läsa på lite om de förklaringar som finns om filmen på nätet så kanske din uppfattning ändras till det bättre.

Asiatisk filmestetik, dialog, hur de visar känslor osv är inte för alla. Personligen tycker jag de flesta sådana filmer suger. Oldboi inkluderat. Känns konstlat och amatörmässigt. Den "episka" fightingscenen i hallen är något av det fjantigaste jag sett.

MackeJuve
2014-01-11, 17:10
De tre senast sedda:

Haha tunn story? Det är väl en helt sjukt bra story, så långt ifrån tunn man bara kan komma.

Jockefoten
2014-01-11, 17:14
Asiatisk filmestetik, dialog, hur de visar känslor osv är inte för alla. Personligen tycker jag de flesta sådana filmer suger. Oldboi inkluderat. Känns konstlat och amatörmässigt. Den "episka" fightingscenen i hallen är något av det fjantigaste jag sett.

Jag har inga problem med att man inte gillar vissa filmer. Tyckte bara det var underligt att han kallade filmen efterbliven när han sa att han inte förstod den.

Förresten hur såg du Her? Har längtat länge efter den filmen, men verkar inte finnas några vettiga versioner släppta på nätet och på bio visas den inte fören i februari.

eternallord
2014-01-11, 17:14
To each his own :) Personligen så ligger Oldboy på min topp-10-lista av bästa filmerna någonsin, men asiatisk film är inte för alla.

Doctor Snuggles
2014-01-11, 17:19
Jag har inga problem med att man inte gillar vissa filmer. Tyckte bara det var underligt att han kallade filmen efterbliven när han sa att han inte förstod den.

Förresten hur såg du Her? Har längtat länge efter den filmen, men verkar inte finnas några vettiga versioner släppta på nätet och på bio visas den inte fören i februari.

Såg den screenern som finns ute. Lite grynig, men det var inte störande.

Lol, upptäckte precis att det var Scarlett som gjorde rösten. Märkligt att jag inte kände igen den. Brukar vara bra på känna igen röster.

Red Apple
2014-01-11, 17:21

Han sa inte att han inte förstod den, han sa att han inte förstod vad som var bra med den. Smaken är som baken och det har inte att göra med någons oförmåga att förstå någonting i det här fallet.

WHITEFOLKS
2014-01-11, 17:34
Om man inte förstår hälften så är filmen/regissören riktigt bra.

Bubblan84
2014-01-11, 17:38

Finns nog ingen som har så bra filmförståelse och läsförståelse som mig ;) Felet ligger i att det var en kass film helt enkelt :D Tråkig, torr och bara störd.

Bubblan84
2014-01-11, 17:43

Precis detta. Det var mycket överspelade känslor som bara kändes konstiga. Fightingscenen är så beige så det finns inte. Gänget småpetar på Dae-su och låter honom slå ner varenda en hur lätt som helst. Storyn är inte så episk alls som många vill få den att framstå. Mörk och annorlunda, visst.

Bubblan84
2014-01-11, 18:08
Oldboy i korthet, spoilervarning!!!

Den "onde" är ett äckel som spände på sin egen syrra i skolåldern. En skolkamrat ser dom pilla på varandra och berättar det för en vän. Hon blir skengravid och tar livet av sig framför äcklet. 15-20 år efter att en skolkamrat upptäckt detta så spärrar han in denne för att han skvallrat om svinerierna för en vän som spred ryktet. Den inspärrade blir såklart arg och undrar varför han blivit inspärrad, blir släppt efter 15 år och söker svaret på varför och söker samtidigt hämnd. Han blir kär i en okänd kvinna som han sätter på, hon visar sig vara hans dotter.
Till slut finner han svaret men får ingen hämnd, för äcklet tar livet av sig och den inspärrade skär tungan av sig själv...
Han tar kontakt med en kvinna som hypnotiserar bort hans minnen, så att han i fortsättningen inte vet om att dottern är hans dotter. Då kan han fortsätta att sätta på henne.
Allt upptäcks under filmens gång i en annan ordning vilket delvis är småspännande. En film om hur mysigt det är med incest... :D

Fyfan så störd film, kände mig mest bara äcklad efteråt! :D

eternallord
2014-01-11, 19:25
Attack the gas station (1999) - 7/10
En helskruvad film helt enkelt. För vad den är så är den något för lång och börjar lite småsegt, men mot slutet flippar det ut och blir väldigt underhållande. Inget för Bubblan och Snuggles.

MasterChief
2014-01-11, 19:38
The Wolf of Wall Street - Tröttsam. Väntade bara på att Vince Vaugn skulle dyka upp för att skiten skulle bli fullständig. Han hade passat i filmen. 2/10.

Fonziie
2014-01-11, 19:54
Kick-Ass 2.

Älskar ettan, uppföljaren var inte helt otippat lika vass men helt klart sevärd! 7/10

Nu blire Bad Grandpa, förväntar mig en riktig skrattfest. :d

en stor stark
2014-01-11, 20:46
Om man inte förstår hälften så är filmen/regissören riktigt bra.

Retsticka ;)

WHITEFOLKS
2014-01-11, 23:38
Retsticka ;)

Nån som kan film som sa det.

Bailah
2014-01-11, 23:39
Såg precis Hobbit 2.
Mästerlig film, älskade den från början till slut.

10/10

Red Apple
2014-01-11, 23:45
Nån som kan film som sa det.

Då hoppas jag att nån bara skämtade.

spoon
2014-01-11, 23:48
Rain Man

Gick på tv så jag blev fast för att se den igen. Tom Cruise är ung på riktigt och Dustin Hoffman var inte lika jobbig som jag hade för mig. Filmen håller fortfarande 10/10

Rahf
2014-01-12, 00:09
The Hobbit: The Desolation of Smaug

Kul film! Lite styltiga dialoger emellanåt, men samtidigt bra fart i tredje akten. Smaug var fantastiskt bra, Cumberbatch och animatörerna ska ha en eloge för det. Lite tråkigt med slutet, men låten som följde (Ed Sheeran - I See Fire) var helt otrolig. Jag kan förstå vissa synpunkter folk har, men det är helt klart en duglig film.

Dvärgarnas nedtonade slapstick i tredje akten var ett smart drag. Man kände hur allvarligt läget var, istället för den lite lättsamma känslan från förra filmen. Gott!

Sheogorath
2014-01-12, 00:11
Incendies (2010)

Krigs/drama. Riktigt jävla bra! Jag kan inte säga varför utan att spoila så det får räcka med mitt betyg: 9/10.

Ojojoj. :bow:

BlötSnö
2014-01-12, 01:50
Event Horizon: http://www.imdb.com/title/tt0119081/?ref_=nv_sr_1
6.5/10.
Bra och lite lätt flummig scifi, helt enkelt.

Yes
2014-01-12, 01:59
The Wolf of Wall Street - Tröttsam. Väntade bara på att Vince Vaugn skulle dyka upp för att skiten skulle bli fullständig. Han hade passat i filmen. 2/10.
Håller med, men jag vill tillägga att Di Caprio i vanlig ordning är lysande.

cero
2014-01-12, 02:05
Vad tycker ni om Gatsby? Fantastisk film enligt mig. 9/10

PureWhey
2014-01-12, 02:08
Fruitvale station
Dramatisering av Oscar Grants sista tid vid liv, stark film.
Sevärd.

Oxe
2014-01-12, 03:15

Den hade en massa potential sen är storyn så mesig att den får sjöhästar att verka macho...med min smak får den inte mer än 4a,

Akerhage
2014-01-12, 08:38
Hobbit del 2:
9/10
Förstår inte allt gnäll om filmen. Helt underbar ju! Visst kan man störa sig lite på småsaker ibland, men som underhållning var den klockren! Riktigt välgjord! Såg den givetvis på bio. 3d hfr. Rekommenderas starkt.
Tauriel var söt med :)

skickat från min Nallebjörn

billmaier
2014-01-12, 14:41
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann

Såg den på bio igår. Var lite skeptisk i början och har inte läst boken, men den var riktigt sevärd faktiskt :) 8/10

Spettet
2014-01-12, 14:45
Ni som sett 100åringen, hade den funkat lika bra om inte Robert varit med?

Scratch89
2014-01-13, 00:18
Gravity (2013). http://www.imdb.com/title/tt1454468/

Oj. Riktigt häftig. Synd att jag inte såg den i 3D. Satt som förtrollad hela filmen igen. Länge sedan jag såg något som var så spännande från första till sista sekund.

eternallord
2014-01-13, 00:20
Harry Potter and the Deathly Hallows - 7/10 (gemensamt betyg)

Jag fastnade aldrig så värst mycket för Potter-historierna, men givetvis är det solid underhållning. Det som framförallt drar ner betyget för mig är att man aldrig får någon respekt för You-know-who som någon sorts oöverkommlig fara, han känns för vek och sårbar så spänningen uteblir till stor del. Böckerna ska väl vara oändligt mycket bättre men... Näää :D

Hobbes
2014-01-13, 06:20
Homefront (2013) (http://www.imdb.com/title/tt2312718/?ref_=nv_sr_1)

En riktigt bra rulle med Jason Statham. Screenplay och producerat av Sylvester Stallone.

tjSOj8b804U

Jason spelar sig själv, fd. DEA agent som dragit sig tillbaka i det mest svettiga och otvättade redneck/WT området du kan tänka dig. Actionscenerna är bra, riktigt skarpa och bra, handlingen är såsom du förväntar dig och den håller bra kvalitet.

Jag stornjöt av filmen och ger den i sin genere 8 av 10 truckerkepsar.

Sheogorath
2014-01-13, 07:05
Apflickorna (2011)

Något av det sämsta skit jag sett. Handlade inte om någonting egentligen. Ganska dåliga skådespelarinsatser. 2/10.

Helt ofattbart värdelös slutscen

LeBron
2014-01-13, 07:17
Homefront (2013) (http://www.imdb.com/title/tt2312718/?ref_=nv_sr_1)

En riktigt bra rulle med Jason Statham. Screenplay och producerat av Sylvester Stallone.

tjSOj8b804U

Jason spelar sig själv, fd. DEA agent som dragit sig tillbaka i det mest svettiga och otvättade redneck/WT området du kan tänka dig. Actionscenerna är bra, riktigt skarpa och bra, handlingen är såsom du förväntar dig och den håller bra kvalitet.

Jag stornjöt av filmen och ger den i sin genere 8 av 10 truckerkepsar.

Franco & Statham, denna måste jag se!

shut teh face
2014-01-13, 07:21
The Wolf of Wall Street 6/10
Helt klart sevärd, lite larvig men ändå rolig ibland, dicaprio bra som vanligt

Ninja 2 6/10
Skitsämst story, usla skådespelare (förutom möjligtvis scott adkins som är halvsämst :D), men bra fighting, och det är vad jag var ute efter och vad som levererades. :D

Holmeros
2014-01-13, 08:59
Escape Plan

Jag tyckte den var rätt kul! Inte världsbäst, men underhållande. 6,5/10

Have a nice day, asshole!

Dreas
2014-01-13, 09:44
Sagan om ringentriologin - Extended.

Filmerna får mer djup på gott och ont, mest gott. Rekommenderas om ni gillar Sagan om ringen!

9,5/10!

MackeJuve
2014-01-13, 10:57
Apflickorna (2011)

Något av det sämsta skit jag sett. Handlade inte om någonting egentligen. Ganska dåliga skådespelarinsatser. 2/10.

Helt ofattbart värdelös slutscen

HAHAHA låter som en bra film :D Titeln skvallrar ju om att det är ett mästerverk!?

Your Highness

Komedi med Danny McBride och James Franco. Ganska billig och fjantig humor, för min del krävdes det att jag såg den med andra för att jag skulle garva då och då.

5/10

Mart|n
2014-01-13, 12:39
Your Highness är precis min humor! Den får 9/11. Kolla in serien Eastbound and Down.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

MackeJuve
2014-01-13, 12:49
Your Highness är precis min humor! Den får 9/11. Kolla in serien Eastbound and Down.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Ja här märks det verkligen hur olika humor kan vara, jag tyckte den var en godkänd komedi medan min kompis tyckte det var en av de roligaste han hade sett. Easbound and Down hade ju bra betyg ;) Kanske ger den en chans! Om inte annat kan jag tipsa polar'n om den!

Bubblan84
2014-01-13, 12:56

Jag tyckte att Gatsby var riktigt bra! :)

sigill
2014-01-13, 13:08
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann

Såg den på bio igår. Var lite skeptisk i början och har inte läst boken, men den var riktigt sevärd faktiskt :) 8/10

Jag har läst boken och den är rätt kul. Extremt osannolik historia och självfallet inte baserad på någon verklig person i någon större utsträckning.

eternallord
2014-01-13, 13:22
Ponde: Spoiler-tags för helvete, idiot.

Ponde
2014-01-13, 13:27
Ponde: Spoiler-tags för helvete, idiot.

Sorry :(.

Ponde
2014-01-13, 13:28
The Wolf of Wall Street 6/10
Helt klart sevärd, lite larvig men ändå rolig ibland, dicaprio bra som vanligt

Ninja 2 6/10
Skitsämst story, usla skådespelare (förutom möjligtvis scott adkins som är halvsämst :D), men bra fighting, och det är vad jag var ute efter och vad som levererades. :D
Förväntade du dig att belfort skulle få ett hårdare straff eller varför bara 6/10? Karaktärerna var ju skitbra och händelserna nästan 100% verklighet (han skrev om alla i sin bok och flera av hans medarbetare har bekräftat galenskaperna de gjorde, bl.a. yachten som sjönk, krockandet med bilen under påverkan av ludes, dvärgkastningen 100% real :D).

Du gillar inte dekadent humor? :d

eternallord
2014-01-13, 15:33
Metallica: Through The Never - 5/10

En överambitiös koncertuppsättning kombinerat med en märklig, osammanhängande och orimlig sidostory. Koncertdelen förstörs i vanlig ordning av Lars Ulrich som bidrar med sitt i särklass sämsta DVD-framträdande någonsin. Det är stressat, otajt, där är fills överallt där dom inte ska vara och fillsen ifråga låter skit, ska det vara så jävla svårt att bara spela låten som den går? Lägg därtill att mixningen av trummorna senaste åren (här inkluderat) varit skräp så blir man helt enkelt förbannad. Det är Metallica och det hade kanske varit en häftig upplevelse i 3D på en Imax-biograf, men ärligt talat, vill du se en film så se något annat, och vill du se en Metallica-konsert så se "Live Shit: Seattle" istället.

J.V
2014-01-13, 15:46
Metallica: Through The Never - 5/10

En överambitiös koncertuppsättning kombinerat med en märklig, osammanhängande och orimlig sidostory. Koncertdelen förstörs i vanlig ordning av Lars Ulrich som bidrar med sitt i särklass sämsta DVD-framträdande någonsin. Det är stressat, otajt, där är fills överallt där dom inte ska vara och fillsen ifråga låter skit, ska det vara så jävla svårt att bara spela låten som den går? Lägg därtill att mixningen av trummorna senaste åren (här inkluderat) varit skräp så blir man helt enkelt förbannad. Det är Metallica och det hade kanske varit en häftig upplevelse i 3D på en Imax-biograf, men ärligt talat, vill du se en film så se något annat, och vill du se en Metallica-konsert så se "Live Shit: Seattle" istället.Nooooeeeesssssss! Jag var ju aspeppad på den och tänkte se ikväll. Kanske skippar den då, bara så man slipper en känsla av besvikelse.

Parachutes
2014-01-13, 15:53
Hobbit del 2: Kul matinéäventyr, det va inte många tråkiga stunder! Men allting känns bara som repeat om och om igen. Lite nya miljöer och lite 3d iallafall :) 7/10 håriga fötter

shut teh face
2014-01-13, 15:56
Förväntade du dig att belfort skulle få ett hårdare straff eller varför bara 6/10? Karaktärerna var ju skitbra och händelserna nästan 100% verklighet (han skrev om alla i sin bok och flera av hans medarbetare har bekräftat galenskaperna de gjorde, bl.a. yachten som sjönk, krockandet med bilen under påverkan av ludes, dvärgkastningen 100% real :D).

Du gillar inte dekadent humor? :d
Jo men 6/10 är ett bra betyg, jag ger inte så höga betyg. :)
10/10 är ju reserverat för bara ett fåtal filmer, 9/10 är därför jävligt bra film, 8/10 är bra, och 6-7/10 är ok-filmer. :)

arthax
2014-01-13, 16:33
The Hobbit - del 2
Första 20min ger jag 2/10, sen satt både jag och sambon och kollade tomt på varandra. Vi var enhälligt överens att den var kass, så vi stängde av.

Gravity
Ingen 2001: A Space Odyssey, men riktigt välgjord! Spännande, kaotisk, hopplös och klaustrofobisk. En av dom bättre rymdfilmerna på senare tid! Önskar jag såg den på bio.
8/10

sigill
2014-01-13, 17:12
Arthax: varför var hobbitfilmen så kass? Jag köper att den har lite att göra med vad Tolkien föreställde sig, men som film i sig tycker jag den är helt OK. Inte lägre än 8/10 förtjänar den.

Akerhage
2014-01-13, 17:14
Arthax: varför var hobbitfilmen så kass? Jag köper att den har lite att göra med vad Tolkien föreställde sig, men som film i sig tycker jag den är helt OK. Inte lägre än 8/10 förtjänar den.

För han satt och kolla på en screener hemma och antagligen inte ens gillar den typen av film.

skickat från min Nallebjörn

LeBron
2014-01-13, 17:15
The Book Thief - 9/10
IMDB (http://www.imdb.com/title/tt0816442/)
Drama/War
Flickvännen fick välja film idag och jäklar vilket bra val! Inte den sortens film jag brukar se men jag satt som klistrad ändå, varning för feels

eternallord
2014-01-13, 17:15
helt OK. Inte lägre än 8/10 förtjänar den.

Helt ok != 8/10

spoon
2014-01-13, 17:39
Captain Phillips
http://www.imdb.com/title/tt1535109/?ref_=nv_sr_2

En till riktigt sevärd film. 8/10

Tror att den hade varit mer sevärd med en okänd skådespelare som kapten. Det är lätt att bara se Phillips som Tom Hanks. Man blir ju livrädd av dom påtända Somalierna!

arthax
2014-01-13, 17:42
För han satt och kolla på en screener hemma och antagligen inte ens gillar den typen av film.

Spot on! :D

Gillar inte den typen av film. Fråga inte varför vi kollade på den :Virro

Ponde
2014-01-13, 17:52
Spot on! :D

Gillar inte den typen av film. Fråga inte varför vi kollade på den :Virro
Camrips suger hårt. Varför man skulle se på hobbit i kass kvalite förstår jag inte då där är så mycket CGI som inte syns i en camrip.

MackeJuve
2014-01-13, 18:06
Helt ok != 8/10

Hmm :D

Sent from my GT-I9305N using Tapatalk