Visa fullständig version : Senast sedda film (Inga spoilers!)
RIPOFF på 28 dagar är den ju inte, dock smått baserad på boken från 1954. :)
28 dagar är snarare ripp off på boken från 54 :)
såg 3:10 to yuma eller vad den heter, ruskigt bra!!
shut teh face
2007-12-29, 14:17
Treasure Raiders 0.1/10
Denna är nog den sämsta film jag någonsin sett.
FYFAN!
Scratch89
2007-12-29, 14:22
Treasure Raiders 0.1/10
FYFAN!
Den låter sevärd! :D Vad handlade den om?
Jag såg om Death Proof igår, den är så jädra grym!
EDIT: Förövrigt verkar han som skrivit recension om filmen på IMDB helt lyrisk, medan den har fått runt 3 i betyg. :D
Jackie Dee
2007-12-29, 14:33
Knocked up
Blev riktigt positivt överaskad av denna.
7/10
Eddie Vedder
2007-12-29, 15:15
Såg Arn häromdagen, som jag skrev i tråden om den filmen så är den helt klart sevärd. Häftigt med en så påkostasd och välgjord svensk film.
Men mer än just sevärd vill jag inte påstå att den är, skådeapelarinsatserna i de stora rollerna är alldeles för fåliga och filmen har alldeles för mycket kärleksdravel och "gulliga" scener. Visst ska även det ha en given plats i filmen men jag tycker personligen att det har för stort utrymme.
Ignatius72
2007-12-29, 15:20
Kommisarie Morse igår på 9:an. Han är bara för cool den gamle stofilen.
Treasure Raiders 0.1/10
FYFAN!
det håller jag helt med om aldrig sett sämre film !!!
b-skådisar , b-effekter ... hela filmen är totalt värdelös
shut teh face
2007-12-29, 17:07
det håller jag helt med om aldrig sett sämre film !!!
b-skådisar , b-effekter ... hela filmen är totalt värdelös
Hela filmen stank "fransk" humor som inte ens lyckades till 1%, skådisarna skulle inte ens platsa i en konsumreklam och hela filmen var ju skrivet av en fransk pedofil. De försökte göra tre filmer i en. Ica-Stig har mer spänning på reklamerna än denna.
Och snubben på imdb måste ju vara helt sönderknarkad, haha!
La Haine (http://www.imdb.com/title/tt0113247/)
Väldigt bra och fortfarande i högsta grad aktuell.
Min granne Totoro (http://www.imdb.com/title/tt0096283/)
Fruktansvärt bra "barnfilm". Galet mycket bättre än Disney. Fantasi- och lekfullt så det förslår.
Rekommenderar båda varmt, nära toppbetyg.
Reservoir Dogs: Sevärd?
Jag undrar också. Vad tycker ni om Pulp Fiction?
Scratch: Jag fixar Death Proof just nu :D
Eddie Vedder
2007-12-29, 17:42
Jag är ett grymt stort fan av Tarantino, har dom flesta av hans filmer på DVD.
Reservoir Dogs är en klassiker av stora mått, helt otroligt bra film som trots det nästan enbart utspelar sig i en stor tom lagerlokal. Tarantino är ju kungen av dialoger och Reservoir Dogs är praktexemplet. Bara första diskussionen på fiket om "Like a virgin" med Madonna är oslagbart.:thumbup:
Pulp Fiction likaså, dialogerna och musiken gör halva filmen. Många har härmat hans upplägg efter den filmen, för den som älskar Pulp Fiction rekommenderar jag filmen "Amores Perros".
RIPOFF på 28 dagar är den ju inte, dock smått baserad på boken från 1954. :)
Jo jag vet att den baseras på en bok, har faktiskt den stående oöppnad i bokhyllan. Men det jag menar är att den blir som en ripoff när de kommer så tätt med samma handling. Personligen tycker jag de borde släppt den senare och utan värdelösa dataanimeringar. Ska ta och läsa boken och se vad jag tycker :thumbup:
Scratch: Jag fixar Death Proof just nu :D
Top 2 Tarantino by Spene:
1. Reservoir Dogs
2. Pulp Fiction
Alla hans filmer har en karaktäristisk stil, gillar man den så gillar man de här två filmerna.
"Fixa" på :D
ChrisDEFC
2007-12-29, 18:09
sett endel bra på slutet, transformers digga jag (kan ha med att jag invigde nya surroundanläggningen hemma med just denna film och dessutom en ny 42"plasma, el fantastiko) the bourne ultimatum(stavning?) är riktigt bra, det är alla 3 i den serien.
På smällen/knocked up va helt ok, shrek den tredje va helt ok och samma där att hela triologin är asbra speciellt 2an som flippar ur rätt gött.
mississippi brinner på 5an igår, KANONFILM och en klassiker, mycket gripande och man blir ju en aning vansinnig att det faktiskt varit typ så och att det tom är så än på vissa ställen, galet (handlar om rasism, kkk och ett mordfall på 3pojkar/män typ).
Tja i övrigt såg jag hulken igen men den är sådär. det va nog det jag kunde komma på, eller förresten för 1vecka sen såg ja smala sussie för 3de eller 4de gången, den är ju hur grym som helst!
-Du Pölsa det sitter 4 knarkare och knarkar i din soffa?
-4 bara, det skulle ju va fullsatt!
Jag är ett grymt stort fan av Tarantino, har dom flesta av hans filmer på DVD.
Reservoir Dogs är en klassiker av stora mått, helt otroligt bra film som trots det nästan enbart utspelar sig i en stor tom lagerlokal. Tarantino är ju kungen av dialoger och Reservoir Dogs är praktexemplet. Bara första diskussionen på fiket om "Like a virgin" med Madonna är oslagbart.:thumbup:
Pulp Fiction likaså, dialogerna och musiken gör halva filmen. Många har härmat hans upplägg efter den filmen, för den som älskar Pulp Fiction rekommenderar jag filmen "Amores Perros".
Då blir det till att se Reservoir Dogs också :)
Vad tycker du om Death Proof? Är det en bra Tarantino film? Och From Dusk till Dwan?
ManuelIT
2007-12-29, 18:17
reservoir dogs är sjukt bra.
Pulp Fiction är bland mina absolut favoritfilmer. Älskar dialogerna, hade en period då jag kolla på filmen varje dag under en vecka eller så, kunde mycket av dialogerna utantill :D. Verkligen ingen film man ska kolla på med svensk undertext iaf, då har du förstört halva filmen.
Death Proof tyckte jag var extremt jävla kass. rätt uppenbart att tarantio försökte leva upp till sin egen standard, men dialogerna är så krystade och filmen är långtråkig.
Planet Terror är å andra sidan sjukt rolig/cool!
ChrisDEFC
2007-12-29, 18:19
from dusk till dawn, en klassiker. jag kolla på den utan att veta vad den handlade om... ehh överraskad blev jag!
ManuelIT
2007-12-29, 18:21
Då blir det till att se Reservoir Dogs också :)
Vad tycker du om Death Proof? Är det en bra Tarantino film? Och From Dusk till Dwan?
From dusk till dawn kan väl närmast jämföras Planet Terror (som oxå är regisserat av rodriguez). jag tror det krävs en speciell sjuk/mörk humor samt lite av ett zombiefilm-intresse för att verkligen uppskatta filmerna. Men helt klart sevärda!
Death Proof tyckte jag, som sagt, sög.
ManuelIT
2007-12-29, 18:26
men med alla de filmerna (tarantino&rodriguez) så måste man liksom garva/le sig igenom filmerna. är man dödsseriös och kör igenom filmerna och liksom inte uppskattar de bizzara dialogerna så får man nog inte mycket ut av filmerna.
Tarantinos filmer är ju oftast en fin mix av paradoi OCH tribut till gamla gangster/hong kong/zombie-filmer.
reservoir dogs är sjukt bra.
Pulp Fiction är bland mina absolut favoritfilmer. Älskar dialogerna, hade en period då jag kolla på filmen varje dag under en vecka eller så, kunde mycket av dialogerna utantill :D. Verkligen ingen film man ska kolla på med svensk undertext iaf, då har du förstört halva filmen.
Death Proof tyckte jag var extremt jävla kass. rätt uppenbart att tarantio försökte leva upp till sin egen standard, men dialogerna är så krystade och filmen är långtråkig.
Det var en hel del Pulp fiction tittande det! :D
Vad är det för skillnad mellan Planet Terror och Death Proof? Planet Terror har zombies?
from dusk till dawn, en klassiker. jag kolla på den utan att veta vad den handlade om... ehh överraskad blev jag!
Soft! Den fixar jaf nu :)
From dusk till dawn kan väl närmast jämföras Planet Terror (som oxå är regisserat av rodriguez). jag tror det krävs en speciell sjuk/mörk humor samt lite av ett zombiefilm-intresse för att verkligen uppskatta filmerna. Men helt klart sevärda!
Death Proof tyckte jag, som sagt, sög.
Jag trodde det var Tarantino som regisserade From dusk till dawn men så var det alltså inte. Planet Terror måste jag ju också fixa då.
Så bra! Jag har nämligen nyligen upptäckt att jag älskar zombiefilmer! Vampyrgrejer gillar jag också. Jag älskar serien Moonlight. Men dusk til ldawn är väl framörallt en vampyr-rulle?
Eddie Vedder
2007-12-29, 18:29
Ja den var faktiskt grymt underhållande, man behöver inte vara någon psykolog för att inse att det är GRYMMA filmnördar som ligger bakom en sån film. Den har verkligen med varenda klyscha in the book för hur en B-film ska se ut.:D
Dessutom gillar jag bilden och "knastret" som får det att kännas som en gammal projektorfilm typ. Inga detaljer har lämnarts åt slumpen för den inbitne B-filmsnörden.:thumbup:
När vi ändå är inne på Tarantino (borde nästan starta en tråd i hans ära) så vill jag nämna "True Romance" som en riktigt bra film.
men med alla de filmerna (tarantino&rodriguez) så måste man liksom garva/le sig igenom filmerna. är man dödsseriös och kör igenom filmerna och liksom inte uppskattar de bizzara dialogerna så får man nog inte mycket ut av filmerna.
Tarantinos filmer är ju oftast en fin mix av paradoi OCH tribut till gamla gangster/hong kong/zombie-filmer.
Skulle kunna vara mina ord rakt av. Gillar din smak ManuelIT.:thumbup:
ManuelIT
2007-12-29, 18:33
Det var en hel del Pulp fiction tittande det! :D
Vad är det för skillnad mellan Planet Terror och Death Proof? Planet Terror har zombies?
Soft! Den fixar jaf nu :)
Jag trodde det var Tarantino som regisserade From dusk till dawn men så var det alltså inte. Planet Terror måste jag ju också fixa då.
Så bra! Jag har nämligen nyligen upptäckt att jag älskar zombiefilmer! Vampyrgrejer gillar jag också. Jag älskar serien Moonlight. Men dusk til ldawn är väl framörallt en vampyr-rulle?
går nog inte ens att jämföra death proof med planet terror, mer än att båda är tributer till gamla filmgenrar. Death Proof är en paradoi/tribut till gamla slasher filmer (vågar man säga a la Fredag den 13e?), medan Planet Terror är en paradoi/tribut till zombiefilmer.
går nog inte ens att jämföra death proof med planet terror, mer än att båda är tributer till gamla filmgenrar. Death Proof är en paradoi/tribut till gamla slasher filmer (vågar man säga a la Fredag den 13e?), medan Planet Terror är en paradoi/tribut till zombiefilmer.
Ah, då är jag med :) Jag vill se båda.
Fultjack
2007-12-29, 19:17
Såg i am legend igår. Tragiskt dålig imo, minst sagt besviken.
såg även Saw 4, den var desto bättre, där fick man vad man flrväntade sig
Death Proof är väldigt mycket Tarantino. Lite för mycket tycker vissa, jag gillade den även om det var lite väl mycket "coola" dialoger och för lite djup. Svårt att dissa filmen p.g.a. det eftersom den är en hyllning till en väldigt smal genre som kräver att filmen är precis så (samt våld och blod och galenskap). Utifrån filmidén som fanns så tycker jag Tarantino har gjort ett väldigt bra jobb.
Edit: From Dusk Till Daw är riktigt, riktigt dålig.
jontahontas
2007-12-29, 19:26
Konstigt. Jag såg Death Proof och tyckte den var rätt bra, tänkte aldrig på att dialogerna var lite väl överdrivna. Kanske beror det på att jag har en stor kärlek till Kurt Russel (hej, han gör två av världens bästa roller; Snake Plisken och Jack Burton :D)
Däremot såg (aja...) jag Lucky number slevin för några dagar sen. Och DET däremot var det särklass värsta och mest pinsamma försök till en intressant film jag sett på riktigt länge. Där kan vi snacka om ett pinsamt försök att skapa intressanta dialoger. I nästan varje scen så skämdes jag för att jag inte hade stängt av filmen ännu. Usch och fy.
Magnus N
2007-12-29, 21:35
Såg precis Deathrace 2000, sjukt upplägg i serien som lade upp för en del skratt pga det makabra sättet dem presenterade det på :D , sedan är alltid stallone en behållning ;)
3:10 to Yuma
Riktigt, riktigt jäkla bra
Scratch89
2007-12-29, 22:53
Om det inte redan har blivit sagt, så ingår både Death Proof och Planet Terror i ett projekt som kallas Grindhouse, där både Tarantino och Robert har gjort filmerna. Båda har regisserat båda filmerna, men Tarantino "äger" Death Proof och Robert äger Planet Terror. Det finns skådespelare med i båda filmerna, och det utspelar sig i samma stad (i Death Proof kommer man ju t.ex till sjukhuset och ser sköterskan och hennes man, läkaren, där zombiesmittan bryter ut senare).
Death Proof är en hyllning till de gamla slasherfilmerna, och Planet Terror till zombiefilmerna.
Det som saknas i Death Proof är återkommande action; för en slasher tycker jag att det ska vara mer än två, tre brutala scener. Dock är slutscenen och mittenscenen (med de två krockande bilarna...) riktigt, riktigt grymma.
Det som saknas i Planet Terror är djupet, och dialogerna gjorda på Tarantinos vis. Båda filmerna har dock fångat alla smådetaljer som tillhör sin respektive genre, och det blir så jävla bra.
Jag ska nog se om Planet Terror efter julledigheten.
Scratch89
2007-12-29, 22:55
Och, ja just ja, det jag egentligen skulle svara på. :D
Reservoir Dogs är Tarantinos bästa, enligt mig. Pulp Fiction ligger strax därunder, men jag gillar brutaliteten i Reservoir Dogs. Underbara dialoger, och scenen där polisen är med och blir torterad är så vidrig. Den har förövrigt blivit paroderad av Killinggänget i NileCity. :D
Pulp Fiction har de coola dialogerna och härliga karaktärerna, Reservoir Dogs har allt det andra; brutalitet, ärlighet och härlig novellkänsla.
Star Wars episode 3 o den va sjukt bra. älskar star wars men ja har inte sett alla...*whistle*
ChrisDEFC
2007-12-29, 23:12
kolla precis på spiderman 3. man fick va man väntade sig kan man nog säga, en okej film.
Jag tyckte lucky number slevin var bra. 7/10 - Blev förvånad av vändningen i slutet.
Senast seda filmer:
28 days later: Den här var hyffsat bra tycker jag 6.9/10 (vågar inte ge den 7)
28 weeks later: Den var inte särskilt bra. Jag blev även rasande på karaktärerna som var oerhört klantiga.
Sparrisen
2007-12-29, 23:22
Såg just 1408 och den var väl ok att se, men inte mer tycker jag. *gah!*
Såg precis I am legend.
Kompisen sa att en var skit innan, så jag hade inte så höga förväntningar, men jag tyckte den var bra.
Lite kort handlar den om Will smiths karaktär som är enda överlevande människan, så han försöker leva i new york där djur och... "nått annat" härjar.
jontahontas
2007-12-29, 23:27
Ah, jag såg senaste Resident Evil i förrgår också. Helt klart en bra zombierulle. Jag tycker om att dom vågar ta sig själva på stort allvar och inte fjanta till det som amerikanare annars verkar älska att göra.
Jackie Dee
2007-12-29, 23:31
Såg nyss Death sentence
Ingen vidare film med väldigt osannolik story.
4/10
ManuelIT
2007-12-29, 23:42
Om det inte redan har blivit sagt, så ingår både Death Proof och Planet Terror i ett projekt som kallas Grindhouse, [B]där både Tarantino och Robert har gjort filmerna. Båda har regisserat båda filmerna[B], men Tarantino "äger" Death Proof och Robert äger Planet Terror. Det finns skådespelare med i båda filmerna, och det utspelar sig i samma stad (i Death Proof kommer man ju t.ex till sjukhuset och ser sköterskan och hennes man, läkaren, där zombiesmittan bryter ut senare).
Death Proof är en hyllning till de gamla slasherfilmerna, och Planet Terror till zombiefilmerna.
Det som saknas i Death Proof är återkommande action; för en slasher tycker jag att det ska vara mer än två, tre brutala scener. Dock är slutscenen och mittenscenen (med de två krockande bilarna...) riktigt, riktigt grymma.
Det som saknas i Planet Terror är djupet, och dialogerna gjorda på Tarantinos vis. Båda filmerna har dock fångat alla smådetaljer som tillhör sin respektive genre, och det blir så jävla bra.
Jag ska nog se om Planet Terror efter julledigheten.
jag är rätt säker på att de regisserat varsin, vilket är rätt uppenbart med tanke på hur filmerna är. death proof är ju typiskt tarantino med mkt dialoger och planet terror är ju typiskt rodriguez där filmen flippar ut totalt med zombies
Scratch89
2007-12-30, 00:44
jag är rätt säker på att de regisserat varsin, vilket är rätt uppenbart med tanke på hur filmerna är. death proof är ju typiskt tarantino med mkt dialoger och planet terror är ju typiskt rodriguez där filmen flippar ut totalt med zombies
Ja, men det är fortfarande så att de har varit med och gästregisserat på varandas filmer.
Paycheck, ok rulle, 6/10 kanske.
+ för bra ljudspår.
Chuk and Larry - 5/5, Adam Sandler e den bästa skådespelaren som finns, han e otroligt bra i denna rulle också..rolig var den..som faen ;)
Chuk and Larry - 5/5, Adam Sandler e den bästa skådespelaren som finns, han e otroligt bra i denna rulle också..rolig var den..som faen ;)
OMG! Hade glömt bort den! Gick och längtade efter den i somras! Gillar både Sandler och Kevin James, så den måste vara bra! :D
Arf Pingvin
2007-12-30, 00:54
I am Legend: stabil postapokalyptisk rulle, gillade den.
Letters from Iwo Jima: stabil krigsrulle från japanskt perspektiv, bra.
Kom just hem från Arn, hade låga förhoppningar men blev ändå besviken, för mycket scener som inte tog filmen framåt, ganska otydlig på vissa ställen och en väldigt malplacerad berättarröst som öppnade filmen, förstår inte riktigt vart budgeten tog vägen. 2/5
Ja, men det är fortfarande så att de har varit med och gästregisserat på varandas filmer.
Inte såvitt jag förstod det, och kan se det. Det är inte listat på IMDB, och jag kommer inte ihåg det från eftertexterna.
De ville ju göra en hyllning till Grindhouse-industrin, samtidigt som de ville låta deras egna regisörs-attribut (wtf, finns det ett sådant ord? Kunde inte komma på ett annat ord, står still) lysa fram.
De har gett ut Grindhouse tillsammans, men Rodriguez hade enbart hand om Planet Terror, och Tarantino hade hand om Death Proof.
Jag tänker se filmerna igen ikväll, så jag kan återkomma om det visar sig att jag har fel.
I am legend: 7/10 - Trodde den skulle vara mycket bättre, men blev lite besviken. Alldeles för kort var den med.
Saw IV 7/10 - Positivt överraskad här då jag tyckte 3an var urdålig. Är man ett Saw fan så är ju denna given.
Hostel part 2 5/10 - Nja denna filmen var lite för lik den första och kändes mest som en lång transportsträcka.
3.10 to Yuma 7/10 - Var ingen större hit trots bra skådespelare som Crowe och Bale. Skumt slut, men sevärd helt klart.
American Pie presents Beta House 2/10 - Tuttar, tuttar och tuttar. Nämde jag tuttar? Får en 2a enbart för tuttarna *nice*
shut teh face
2007-12-30, 01:33
Tycker 7 av 10 är högt betyg för något du blev besviken utav. (I am legend). ;)
Jag börja se saw iv men fick stänga av efter 30 min för tjejen våga inte kolla. :(
Såg The Seeker (?) idag. Inte särskilt bra men den dög väl till .. sitta i soffan och fisa?
Tycker 7 av 10 är högt betyg för något du blev besviken utav. (I am legend). ;)
Jag börja se saw iv men fick stänga av efter 30 min för tjejen våga inte kolla. :(
Såg The Seeker (?) idag. Inte särskilt bra men den dög väl till .. sitta i soffan och fisa?
Glömde skriva att jag hade stora förväntningar eftersom det är en Will Smith rulle (love him). Men en 7a är den värd absolut.
Såg Lost In Translation igår. Mycket bra film även om det inte hände så mycket i den. Gick ändå snabbt och mycket bra skådespelare!
thatkrillesshow
2007-12-30, 20:36
Rocky 4. Helt ok, men tycker att den inte riktigt håller måttet.
Den bästa av Rocky filmerna va 2an imo.
Rocky 4. Helt ok, men tycker att den inte riktigt håller måttet.
Den bästa av Rocky filmerna va 2an imo.
Jag gillar 1:ans ruffiga charm. Det är liksom skabbigt överallt.
Jackass 2,5 - 1,5/10..
samling av de sämsta klippen som blev över från 2:an, imo.
thatkrillesshow
2007-12-30, 21:13
Jag gillar 1:ans ruffiga charm. Det är liksom skabbigt överallt.
2an o 1an e ju lätt dem bästa! Men jag gillar 2an lite mer (just nu kommer jag inte ihåg varför:S men tyckte det för nån dag sen när jag såg dem).
No Country for Old Men - http://www.imdb.com/title/tt0477348/
Suverän film! Javier Bardem gör läskigaste skurken på länge. Den kommer säkert att plocka på sig en del oscarsnomineringar men vad den gör på IMDBs 16:e plats över de bästa filmerna någonsin vet jag inte. Men den kommer säkert att sjunka iom att fler röstar
Suverän film! Javier Bardem gör läskigaste skurken på länge. Den kommer säkert att plocka på sig en del oscarsnomineringar men vad den gör på IMDBs 16:e plats över de bästa filmerna någonsin vet jag inte. Men den kommer säkert att sjunka iom att fler röstar
Nu har jag nåt att göra inatt. :D
Dirty Dancing *cupid*
En utav de mest underbara filmer som gjorts. Var längesen jag såg den, sist tyckte jag att Patrick Swayze va biffig. Nu ser han mest.. tunn ut :(
De kör alla rambo filmerna på raken nu på showtime, inga oscarsvinnare direkt men svårt att låta bli att kika.
Longshot
2007-12-30, 23:47
Saw 4, 3/5
Vrickad, fast sevärd.
lovejude
2007-12-30, 23:52
The Invasion!! 12/10
Filmen fångade mitt intresse med en stor häpnad!
The Invasion 4ever!
The Invasion!! 12/10
Filmen fångade mitt intresse med en stor häpnad!
The Invasion 4ever!
12/10?
Gillar du genren eller vad fastna du för?
Ska inte kritisera ditt betyg men personligen tyckte jag filmen var bra men inte en 12/10 :P
Brooklyn
2007-12-31, 00:15
tidigare idag, I'm Legend, bra film, men som sagts tidigare alla "monstren" såg likadana ut, och slutet var keff.
7av10
nyss, fantastic 4 -rise of the silver surfer, riktigt dålig
3av10
Muskelbyggaren
2007-12-31, 00:22
Pink Floyd - The Wall - ett mästerverk!
Viktor_Balck
2007-12-31, 00:24
Eastern Promises
http://www.imdb.com/title/tt0765443/
Bra film, lite seg emellanåt, 6.5/10 får den. Viggo Mortensen är hård som ryss :)
Eastern Promises 7.5/10 Oj vad jag gillar sånna filmer, borde gått in djupare på vissa grejer dock, men allt har man inte tid med. Bra skådespeleri!
Arn tempelriddaren 6/10 Sjukt svår att bedömma, tyckte inte den var spännande, snarare rätt seg. Dock får den en 6:a för att det lite är "one of a kind" hittills. Då är jag dock generös.
Såg just klart The Kingdom. Om FBI agenter som reser till mellanöstern och leder en utredning. 7/10.
Bara för att jag snackade om det tidigare i tråden blev jag sugen och stack och såg Darjeeling Limited (http://www.imdb.com/title/tt0838221/) med några polare idag. Väldigt mysig film om tre bröder som ger sig av på någon sorts andlig resa i Indien. Opretto och väldigt mainstream utan att bli ointressant.
Såg precis 3:10 to yuma. Den var riktigt seg, gillade den inte alls. 3/10
zeusden1
2007-12-31, 03:02
American History X.
4/5
The Shawshank Redemption.
Underbar. Helt enkelt underbar.
Finns ju en anledning att den är #2 på IMDB. *cupid*
Första gången jag ser den :em:
Oh yes, håller helt med!
melancoolio
2007-12-31, 10:25
Timber Falls 1/5 får den. Sämsta jag sett på länge. Tom sämre än Arn Tempel Riddaren 2/5 får den.
Dags för ett par bra filmer nu känner jag.
Eddie Vedder
2007-12-31, 10:31
Vet inte om det räknas som film men SVT's serie i två delar om August Strindberg tyckte jag var grymt bra.
Jag inbillar mig att det var ett väldigt bra porträtt av Strindberg och alla skådespelare var bra, Jonas Karlsson är suverän i allt han gör.:thumbup:
Alfred Nobel
2007-12-31, 10:38
Jag såg BEE MOVIE med min lillasyster igår. Det var kanske inte den bästa men inte heller den sämsta animerade filmen jag sett. Fast den var väldigt söt och roligt gjord :D
Death sentence med Kevin Bacon i huvudrollen. 7,5-8 av 10 får den.
Andreas
Eftersom jag varit sjuk så har jag sett massor film de senaste dagarna. Igår kväll så jag Little miss sunshine (http://imdb.com/title/tt0449059/) väldigt bra!
Innan det såg jag sista halvan på Min stora kärlek (http://imdb.com/title/tt0256380/), den var sådär, kan man väl säga och My big fat greek wedding (http://imdb.com/title/tt0259446/)
Dagen innan såg jag först Walk the Line, fantastisk! (http://imdb.com/title/tt0358273/)
Sen såg jag Liar, Liar (http://imdb.com/title/tt0119528/)den har jag sett förut och ja, det var väl också sådär. På kvällen såg vi Bladerunner, den hade jag lyckats missa innan. Riktigt bra.(http://imdb.com/title/tt0083658/)
thatkrillesshow
2007-12-31, 14:58
De kör alla rambo filmerna på raken nu på showtime, inga oscarsvinnare direkt men svårt att låta bli att kika.
Dem kör dem 5 första på 6an också.
Det e som dem jävlas med mig. Såg ju alla igen bara för nån dag sen. Pallar man kolla ännu en gång?:S
Brooklyn
2007-12-31, 14:59
Dem kör dem 5 första på 6an också.
Det e som dem jävlas med mig. Såg ju alla igen bara för nån dag sen. Pallar man kolla ännu en gång?:S
tänker inte du på rocky? som 6an visar nästa helg..
thatkrillesshow
2007-12-31, 15:02
tänker inte du på rocky? som 6an visar nästa helg..
Joo, lol, vilka skarpa ögon man har*slap*
Se7en såg jag.. sjukt bra!
4,5/5
What's Eating Gilbert Grape
87%
Johnny Depp är min absoluta favoritskådespelare. Än en gång gör han ett väldigt gott intryck. Men varje gång jag ser den så är det otroligt att se Leo DiCaprio. Kanske hans bästa rollinsats någonsin?
The_RobRoy
2007-12-31, 15:37
Stardust
Saga med en heldel kändisar, inte riktigt min genre, men bra ändå faktiskt.
Sju nyårsraketer av tio möjliga
The Shawshank Redemption - 9/10
http://www.imdb.com/title/tt0111161/
Arf Pingvin
2007-12-31, 15:52
Arn - helt ok. Visst finns det brister men jag gillade den.
TcAnders
2007-12-31, 15:52
The Kingdom - Filmen var helt okej, förutom att det kanske var lite överdrivet ibland.. 7/10 är betyget!:.
// Anders
3:10 to yuma. Den nya. Den var bra bra :)
the Kingdom 4/10 - meh
Stalker 10/10 - Förmodligen vackraste filmen jag har sett. Man kan välja att försöka överanalysera den eller bara njuta rent visuellt av varenda frame. Jag valde det senaste.
Quiet Earth 5/10 - Intressant ide som tyvärr inte lyckades lyfta.
the Wrong Man 8/10 - Annorlunda Hitchcock film. Henry Fonda briljerar. 8 kanske är lite generöst men jag gillade den.
Arn
Helt okej film men inte mer än 3 av 5.
Sedis
vaknade tidigt och såg två filmer nu på bakisdagen
No country for old men; väldigt bra, rekommenderas! Lite "mysig" om det nu går å säga om en film med en galen mördare, som knackar dörr och avlivar folk med en bultpistol. 3½ av 5 ger jag den.
Rise of the footsoldier; visst det är synd när gatuvåld och huligan skit ska glorifieras, men denna filmen var bra, otäckt bra. 4 av 5.
Rashamon: 6/10 - Har svårt att förstå storheten med Kurosawa.
Stage Fright: 6/10 - Helt ok.
ManuelIT
2008-01-01, 23:47
What's Eating Gilbert Grape
87%
Johnny Depp är min absoluta favoritskådespelare. Än en gång gör han ett väldigt gott intryck. Men varje gång jag ser den så är det otroligt att se Leo DiCaprio. Kanske hans bästa rollinsats någonsin?
ja, bra film, bra skådespeleri. folk underskattar di caprio. han har fått en "pretty boy" stämpel efter titanic, men han har fan spelat i mkt bra sen dess.
Psychological
2008-01-02, 00:24
Jackpot Kummelin!!! En vädigt rolig finsk film.
ja, bra film, bra skådespeleri. folk underskattar di caprio. han har fått en "pretty boy" stämpel efter titanic, men han har fan spelat i mkt bra sen dess.
Det är helt sjukt hur bra han spelar i den. Han snor nästan filmen från Johnny.
jenan546
2008-01-02, 01:50
Har en hemtenta att göra, men det blev film istället :)
Gone Baby Gone
Eastern Promises
The Invasion
No Country for Old Men
Alla var bra :)
Såg dödligt vapen 1 och 2 idag. Alldeles utmärkta filmer att slappa till :)
lovejude
2008-01-02, 11:05
WAR!! - Jet Li och Jason Statham.. Vilken grym film
King Grub
2008-01-02, 15:07
Gone Baby Gone? Any takers?
Nu har jag precis sett den, lite senare än planerat, men men. Lysande. Ben gör sig nog bättre bakom kameran än framför.
shut teh face
2008-01-02, 15:10
Såg The Invasion igår. Helt okej rulle. :cool:
Såg också The Invasion igår, den va som dom flesta body snatcher filmer man sett.
Nicole såg hälsosamt snygg ut och filmen va väl småmysig i allmänhet tills den blev mindre bra då man inte visste om man kolla på nån sämre zombie film eller just "the invasion.
Sen såg jag Die Hard 4 efter och den va nog överförväntan :)
Nu har jag precis sett den, lite senare än planerat, men men. Lysande. Ben gör sig nog bättre bakom kameran än framför.
Hehe, ja, nu förlåter man nästan honom för alla sina träiga skådespelarprestationer.
thatkrillesshow
2008-01-02, 19:36
Såg Kill Bill igen. Tycker det e riktigt klockrent med Bang bang (my baby shot me down)-låten i början. Passar in. Annars så va Uma riktigt het. Bra film!
Muskelbyggaren
2008-01-02, 22:51
Såg den nyss med, fruktansvärt jobbig frågeställning i slutet. Mycket bra film.
Minus den onödiga sub-ploten, moraliserandet och den stundtals taffliga dialogen var den överraskande bra! Bra regidebut!
Såg också The Invasion igår, den va som dom flesta body snatcher filmer man sett.
Nicole såg hälsosamt snygg ut och filmen va väl småmysig i allmänhet tills den blev mindre bra då man inte visste om man kolla på nån sämre zombie film eller just "the invasion.
Sen såg jag Die Hard 4 efter och den va nog överförväntan :)
Kolla henne i 'To Die For'
Sjukt sexig!
Eddie Vedder
2008-01-02, 23:04
Såg på "I skottlinjen" med Clint Eastwood på nyårsafton. Tyckte den var grymt bra, Clintan är alltid Clintan och John Malkovich är som vanligt suverän han också.
Filmen höll mig tillräckligt fast för att skita i att gå ut och se fyrverkerierna vid tolvslaget.
Filmer jag sett nyligen:
3:10 to yuma 5/10
Bra regi och skådespeleri men manuset var sämst. Saknade trovärdighet.
Death Sentence 4/10
Kevin Bacon är bra som vanligt men filmen känns som en rip-off av Death Wish. Saknar en hel del trovärdighet, substans, klass och finess. Många plot-holes dessutom. Regin var inte så bra.
Ignatius72
2008-01-04, 12:22
Veberödsmannen (skånska mord) med Ernst-Hugo, bra film grym Ernst
Magnolia igår på TV:n, har sett och tänkte inte kolla den igen. Men fastande direkt. Tre timmars film som slutade 01:30 ingick inte i planeringen. Men fan vad bra den är.
Death Sentence - mycket bättre än jag väntat mig. 7,5/10
Seraphim Falls - western med Pierce Brosnan och Liam Neeson. 7,5/10
The Gameplan - Disneyfilm med "The Rock" som rik och egenkär footballplayer som får en 8-årig dotter på halsen. Gullig film. 7/10.
Pudzianovski
2008-01-04, 12:32
The Gameplan - Disneyfilm med "The Rock" som rik och egenkär footballplayer som får en 8-årig dotter på halsen. Gullig film. 7/10.
Har den på datorn, ska se den när jag har tid. Bra betyg som du gav den gör att den blir lite extra intressant. Jag gillar också gulliga lättsmälta filmer. *cupid*
Longshot
2008-01-04, 13:07
No country for old men. 4/5
Jag gilla den skarpt.
2007:s bästa psychoroll går till Javier Bardem?
bear.flowertwig
2008-01-04, 22:30
300
Min ursäkt är att jag skaffat den "i god tro". Att den skulle vara sevärd alltså...
Fy f... vilken skit rakt igenom *spy*
I Am Legend eftersom alla snackar om den. Vet inte vad jag tycker riktigt, börjar bra, slutar mindre bra. Känns som något fattas, men ändå inte.
300
Min ursäkt är att jag skaffat den "i god tro". Att den skulle vara sevärd alltså...
Fy f... vilken skit rakt igenom *spy*
*screwy*
;)
En av dom bättre jag sett men som sagt smaken äro delad och tur är väl det.
300 är en sån film som man antingen tycker är riktigt bra eller bara skit. Jag gilla den ;)
lovejude
2008-01-04, 23:18
Talk to Me! As grym!!!
ikariotis
2008-01-05, 00:34
East Promises och Rice of the footsoldier, två tunga "maffia" filmer 4/5 till båda
Hitman
Bearwolf - IMAX 3D
I am Legend
Helt okej filmer...men något fattas för att göra dem till RIKTIGT bra.
Problemet med 300 är att folk tror att den är något annat än vad det är. För folket som har läst den grafiska novellen så fick vi precis vad vi hade väntat oss. 300 är otroligt sevärd.
American Pie - Beta House
35%
Skit film. Men jag fick se lite bröst iallafall. Ser hellre en porrfilm. Dessa brukar ha bättre skådespeleri än American Pie skiten.
Zapp Brannigan
2008-01-05, 02:04
No country for old men.
Mycket bra 4/5. Missade dock en del av dialogen eftersom det var lite för mycket bas i högtalarna och texasgrabbar tydligen ska mumla mycket. *whistle*
shut teh face
2008-01-05, 02:15
The Fellowship of the Ring Extended
The Two Tower Extended
Return of the King Extended
Sett många gånger. :)
9.5/10
Sett en del filmer, men stängt av i mitten, senaste filmen jag såg klart var ...
... Saw 4 :hbang: Grym.
The Game Plan får 7/10 av mig också. Jag gillar The Rock och han passar väldigt bra i den här filmen.
Rescue Dawn - Ganska seg film, men vackra miljöer och bra skådespel av Christian Bale. 6/10.
Muskelbyggaren
2008-01-05, 11:15
No Country For Old Men (http://imdb.com/title/tt0477348/)
Härlig film med känsla för detaljer och en klockren berättarstil.
I am Legend - Halvbra, störiga zombievampyrer dock.
Ratatouille - Mycket trevlig. Dom borde plågat råttan lite mer dock, han hade det alldeles för lätt.
Casino Royale - Hårdaste Bond. Tuffare än Vin Diesel.
TcAnders
2008-01-05, 14:54
Alien Vs Predator 2 - Bra film, men 1:an var bättre.. Mycket blodig!..
7.5/10..
// Anders
Alien Vs Predator 2 - Bra film, men 1:an var bättre.. Mycket blodig!..
7.5/10..
// Anders
Du menar alltså att ettan är värd mer än 7.5/10 ?
Förklara *popcorn*
Scratch89
2008-01-05, 16:41
I Am Legend sågs igår. Jag tyckte det var bra upplägg och filmen var mycket bra överlag, om man räknar bort att de infekterade såg väldigt datagjorda ut. Om de infekterade skulle betett sig och sett ut som de i 28 dagar senare hade det varit en klockren film.
Scratch89
2008-01-05, 16:50
Den är riktigt bra. Will Smith har för övrigt en riktigt grym kropp!
thatkrillesshow
2008-01-05, 16:59
(Green Street) Hooligans.
Skitbra film tycker jag. Jag gillar Charlie Hunnam. Skön snubbe. Eliah Wood var väl inte så pjåkig han heller. Helt klart en sevärd film, 4 av 5!
Saw IV
Den fyller sitt syfte genom att äckla en iaf. Men jag tycker ändå att filmerna blir sämre och sämre hela tiden. Lär ju komma hur många som helst dock.
Skitbra film tycker jag. Jag gillar Charlie Hunnam. Skön snubbe. Eliah Wood var väl inte så pjåkig han heller. Helt klart en sevärd film, 4 av 5!
En utav mina absoluta favoritfilmer även om jag har svårt att ta Elijah seriöst efter hans hobbitkarriär. :)
Eddie Vedder
2008-01-05, 18:00
Den är riktigt bra, det håller jag med om. Enda felet med filmer som den och och andra filmer som ska skildra t.ex. den undre världen, nazister, ligister o.s.v. är att dom troligtvis bara får motsatt effekt.
Hur många gangsterwannabes blir avskräckta av Scarface liksom? Jag hade kompisar som var med och slogs i en sån där löjlig "firma", "Värmlandsalliansen" hette den, och Green Street Hooligans var typ uppladdningsfilmen för dom.
shut teh face
2008-01-05, 18:01
Tror inte deras syfte är att få folk på bättre tankar heller.
Pengar pengar.
Eddie Vedder
2008-01-05, 18:05
Tror inte deras syfte är att få folk på bättre tankar heller.
Pengar pengar.
Nej men att göra en skildring av en viss livsstil, jag tror ofta det är i syfte att visa den negativa sidan av någonting men att effekten blir den motsatta.
Finns säkert gott om skinheads som älskar att American History X skulle jag gissa, och den filmens syfte är ju knappast att visa hur "coolt" det är att vara skinhead.
thatkrillesshow
2008-01-05, 18:40
En utav mina absoluta favoritfilmer även om jag har svårt att ta Elijah seriöst efter hans hobbitkarriär. :)
Haha, sant. Såg lite löjligt ut när han slogs:D
Scratch89
2008-01-05, 19:56
Håller med Eddie. Vet många på mitt gamla gymnasium som blev wannabenazister och knarkade Romper Stomper hela dagarna.
Zapp Brannigan
2008-01-05, 22:36
Shoot em up. 2/5 (då är jag ändå ganska generös).
shut teh face
2008-01-05, 22:38
Ska snart se The Usual Suspects med tjejen. Jag vet att den är bra. :)
Jackie Dee
2008-01-06, 01:58
Eastern promises
Gillade den här filmen. Såg fram emot en riktigt bra actionfilm, men så var inte fallet. Inte mycket action alls faktiskt men bra berättat och en bra story.
7/10
Dreamgirls
En musikal med bl.a. Eddie Murphy och Beyonce.
Gillade den riktigt mycket även om den påminde lite väl om Ray (filmen om Ray Charles liv)
http://image.guardian.co.uk/sys-images/Music/Pix/pictures/2007/01/25/dreamgirls460.jpg
maaherra
2008-01-06, 03:24
Dreamgirls
En musikal med bl.a. Eddie Murphy och Beyonce.
Gillade den riktigt mycket även om den påminde lite väl om Ray (filmen om Ray Charles liv)
Jennifer Hudson är grym i filmen
Jag kollade på no country for old men häromdagen, den var ok, visst, kul karaktärer. Storyn var medioker. Tjing tjing. 3/5.
King Grub
2008-01-06, 07:12
Storyn var medioker.
Hahaha. Bra skämt.
Mescreant
2008-01-06, 07:14
AVP2 - den uppnådde alla mina förväntningar. Kass. 3.5/10.
The Kingdom - helt okej, kändes som ngt försök att blanda Syriana med Rambo :) 6/10
Oj. En lovande dag i videobutiken.
He Was A Quiet Man
The Hunting Party
Shadows in the Palace
King of California
Across the Universe
King Grub
2008-01-06, 10:02
The Hunting Party såg jag just. Överraskande bra. Lättittad trots ett tungt ämne.
The Hunting Party såg jag just. Överraskande bra. Lättittad trots ett tungt ämne.
Härligt då ska den få min uppmärksamhet först av allt. :thumbup:
Lite sugen är jag dock på den koreanska Shadows in the Palace.
http://www.variety.com/review/VE1117934992.html?categoryid=31&cs=1
ManuelIT
2008-01-06, 10:24
Såg Children of Men ett par dagar sen. Mkt bra film!
Razortooth http://www.imdb.com/title/tt0489279/
Den hade igår på iMdb ett snittbetyg på 8,5 av tolv (12!!) röstande. Idag är den på 7,0 och 45 pers har röstat. Med tanke på hur extreeeeemt dålig filmen är så kommer den inom några veckor vara nere under 4 i betyg.
Snela se inte! *spy*
King Grub
2008-01-06, 12:18
Anledningen till Razotooths initiala tidiga betyg var att dom första röstande var personer som arbetat med filmen.
Anledningen till Razotooths initiala tidiga betyg var att dom första röstande var personer som arbetat med filmen.
Nähä!! *rolleyes*
:D
Polisorkestern som kom bort (http://www.imdb.com/title/tt1032856/) igår.
Annorlunda men ganska bra, tyckte jag. Väldigt lågmäld och händelsefattig dramakomedi från Israel om en egyptiskt polisorkester som tappar bort sig på ett besök i Israel. Ensamma och lite smått tragiska människor som inte förstår språket och inte vet vad de ska göra av situationen.
3,5/5
Daniiiel
2008-01-06, 12:53
Förvånansvärt nog är Scary Movie 3 & 4 många gånger bättre än dom pinsamma första två delarna.
FEL FEL FEL!
De två första är ju de bra filmerna!!
Såg senast I Am Legend och ger den 6.5/10. Den var bra men något kändes konstigt med den. Allt gick så jävla snabbt och slutet var bara WTF känsla på. Dock förbannat meddragande, när hunden sprang in i huset med zombina samt när den dog var väldigt medryckande. Hunden gjorde fan mer för filmen än Will Smith, och då älskar jag Will Smith.
Alfred Nobel
2008-01-06, 13:16
Bästa Scary Movie filmen är fan när det är på ett slott och sover, är det 2an eller 3an? Riktigt bra skit iaf.
2:an tror jag.
OnT: Fearless 8/10 - Väldigt bra kampsports film.
Såg halva Blood and Chocolate, sen stängde jag av skiten. 0/10.
Krille 87
2008-01-06, 14:08
"Livet är Underbart", Jättrebra grejjer asså!
Koreanska Shadows in the Palace - 5/10.
Rise of the footsoldier - Grym 8/10
Ska se He Was A Quiet Man nu. Återkommer med betyg. :)
Såg "Snakes on a plane" på Canal+ igår, i brist på annat. Jag var inställd på att den skulle vara fjantig/dålig i och med titeln, men att den skulle vara så töntig som den var hade jag aldrig väntat mig. Hur sjutton kan man göra nåt sånt skräp? Och hur kan Samuel L Jackson ställe upp på att vara med i en sån film?
TcAnders
2008-01-06, 20:39
Såg "Snakes on a plane" på Canal+ igår, i brist på annat. Jag var inställd på att den skulle vara fjantig/dålig i och med titeln, men att den skulle vara så töntig som den var hade jag aldrig väntat mig. Hur sjutton kan man göra nåt sånt skräp? Och hur kan Samuel L Jackson ställe upp på att vara med i en sån film?
Jag har fått för mig att det är en skämtfilm helt enkelt, har ett svagt minne att jag hört/läst det..
Jag väntar på filmen Jumper, tror den kan bli bra faktiskt..
// Anders
http://www.AndersMs.se
King Grub
2008-01-06, 20:41
Family Man med Nicholas Cage. Det var den enda Cage-filmen jag inte sett. Och den var ju rätt charmig. Utan substans, men småtrevlig.
Jag har fått för mig att det är en skämtfilm helt enkelt, har ett svagt minne att jag hört/läst det..
Kändes som en parodi på sig själv, men det är definitivt inget komedi.
Grandmaster
2008-01-06, 20:51
Senaste filmer värda att uppmärksamma:
Atonement. Inte så pretto/te-party som man först kan tro. Bra twist i slutet och en mycket bra film överlag.
Breach. Bra, men lågmäld spionthriller om en av världens duktigaste infiltratörer, Robert Hansen (sålde ut USA till Ryssland).
No Country for Old Men. Har säkert varit uppe i denna tråden innan. Klart sevärd.
The Living and The Dead. Genuint obehagligt drama om schizofreni. Mycket skickligt porträtt av galenskapen.
Atonement. Inte så pretto/te-party som man först kan tro. Bra twist i slutet och en mycket bra film överlag.
Håller med - såg precis klart den.
Den var inte alls som jag fick intrycket av bioreklamen, vilken gav intryck av total chick flick.
Eddie Vedder
2008-01-06, 22:11
Jay-Z: Hur mycket film ser du på egentligen? Verkar bli ett par rullar om dagen för din del.
Ska se He Was A Quiet Man nu. Återkommer med betyg. :)
Speciell film. På imdb är den listad som Comedy/Drama, men den är verkligen inte det minsta rolig, bara sorglig. Jag har inte riktigt hunnit bestämma mig för vad jag tycker. Slater är lysande i huvudrollen och det känns som att filmen säger allt som var menat att sägas. Dock tycker jag inte egentligen att det är någon höjdarfilm, och jag förväntar mig att betyget på IMDB kommer att sjunka framöver. 6.5/10 får den i alla fall.
Jay-Z: Hur mycket film ser du på egentligen? Verkar bli ett par rullar om dagen för din del.
Idag blev det två, men förra veckan blev det två-tre om dagen i några dagar då jag var ledig. Julen fick igång mitt insomnade filmtittande.
En normal arbetsvecka blir det kanske en en film mitt i veckan och kanske en till helgen.
Ett stort intresse är det helt klart.
Zapp Brannigan
2008-01-06, 23:33
Once upon a time in the west. 4/5.
Saw IV blev det senast, tyckte den va bra, just nu kollar jag på 4 timmar med ronnie c =) relentless 2007 eller nåt heter den. Intressant, :hbang: Rekomenderas skarpt!! :thumbup:
Saw IV blev det senast, tyckte den va bra, just nu kollar jag på 4 timmar med ronnie c =) relentless 2007 eller nåt heter den. Intressant, :hbang: Rekomenderas skarpt!! :thumbup:
Skippa relentless.
Ta en titt på Coleman - The Unbelievable
Dorian Yates - Blood and Guts
Dorian Yates filmen är ett måste för tränande. Har man sett den behöver man inte se någon annan träningsvideo.
Sen är ju Pumping Iron ett måste även den.
Longshot
2008-01-07, 00:20
Gone Baby Gone, 3,5/5
Bra, fast jag var missnöjd med hur den sluta.
Speciell film. På imdb är den listad som Comedy/Drama, men den är verkligen inte det minsta rolig, bara sorglig. Jag har inte riktigt hunnit bestämma mig för vad jag tycker. Slater är lysande i huvudrollen och det känns som att filmen säger allt som var menat att sägas. Dock tycker jag inte egentligen att det är någon höjdarfilm, och jag förväntar mig att betyget på IMDB kommer att sjunka framöver. 6.5/10 får den i alla fall.
Kikat den med nu (He Was a Quiet Man). Hela filmen är mysigt b-svart tragikomisk. Slater som spelar huvudpersonen gör det bra. Även hans tjej passar fint, sjukt söt också. Tycker också 8 är för högt betyg, men imdb har som vanligt betygsinflation. 6.5/10.
shut teh face
2008-01-07, 03:07
The Man From Earth
Helt klart en tia.
Underbar film :)
Grandmaster
2008-01-07, 04:06
Gone Baby Gone, 3,5/5
Bra, fast jag var missnöjd med hur den sluta.
Nej, filmen och särskilt slutet var ju fantastiskt. Att man ville slå skiten ur huvudpersonen för vad han gjorde är ju ett certifikat på att att det var en film som berörde.
Såg just The invasion. Jag tyckte den var ganska bra om man ser till att själva idén är rätt så gammal. Den får 6,75/10 av mig.;)
Scratch89
2008-01-07, 08:23
Senaste film jag såg var Lord Of The Rings: The Two Towers som gick på TV4 i helgen. Legolas äger sönder allt! :hbang:
Emil_Larsson
2008-01-07, 08:28
Snowdogs. Var inget att ha.
Skippa relentless.
Ta en titt på Coleman - The Unbelievable
Dorian Yates - Blood and Guts
Dorian Yates filmen är ett måste för tränande. Har man sett den behöver man inte se någon annan träningsvideo.
Sen är ju Pumping Iron ett måste även den.
Tack för tipset, filmen var visst 6 timmar också och inte 4 :P
pumping iron ligger i samlingen och dammas av ibland, riktig klassiker =)
Blir till att ladda lite ikväll då.
Nej, filmen och särskilt slutet var ju fantastiskt. Att man ville slå skiten ur huvudpersonen för vad han gjorde är ju ett certifikat på att att det var en film som berörde.
Ja den var rejält bra, men han gjorde ju rätt! :smash:
The ten var ganska kul och vrickad. Speciellt en av de tio delarna var riktigt bra. 7/10.
Tittade på Bristande Bevis (Fracture) med Anthony Hopkins och Ryan Gosling i söndags. Bättre än vad jag förväntat mig, tycker att det var en genomtänkt film. Betyg? Hrm... 7/10.
Tigerkotten
2008-01-08, 14:02
Kan någon förklara för mig slutet på "no place for old men" eller vad den nu heter. Tommy Lee Jones m.fl
Tyckte den var bra tills slutet.
Det var inget traditionellt lyckligt slut, Tigerkotten.
Kan någon förklara för mig slutet på "no place for old men" eller vad den nu heter. Tommy Lee Jones m.fl
Inga spoilers i denna tråden tack :>
thatkrillesshow
2008-01-08, 16:37
Crap!
Jag som tänkte klaga över slutet på Spiderman 3*gah!*
*Spoiler* Varför va James Franco tvungen att dö för?! Det va ju han som va skönaste karatären!*grr27*
King Grub
2008-01-08, 16:50
Det är ju slutet som är bäst.
Sällan har jag sett en så mångbottnad film.
Många verkar se den som, och tro att det skall vara, en ren actionfilm.
Här är bröderna Coens manus, förresten: http://www.youknow-forkids.com/nocountryforoldmen.txt
shut teh face
2008-01-08, 17:18
Vad håller ni på med?
Ni får inte kolla några filmer nu förens ni har sett Man from Earth.
!!
gnagaren
2008-01-08, 18:31
Såg Eastern Promises på bio igår, tyckte att den var riktigt bra. Dock ville jag att filmen inte skulle ta slut så att man får reda på hur det går för Viggo.....
Longshot
2008-01-08, 18:32
Vad håller ni på med?
!!
Den är bra. Måste varit en dyr film att producera.
Vad håller ni på med?
!!
Kikade nu. Good stuff. Tappade lite av den där magiska känslan i mitten-slutet, hade behövts något mer där, vad vet jag inte jag är bara kritiker. Men fin film. Huvudpersonen passade perfekt.
8/10 eller nåt
Scratch89
2008-01-08, 21:58
Fan Kasper, gör du inget annat än tittar på film på dagarna? :)
schabo-labo
2008-01-08, 22:03
Death Sentence, inget vidare. Men ok tidsfördriv.
Sicko, 8.5/10
Vet inte hur mkt huxflux/mumbojumbo det är inblandat i filmen. Men jag älskar hur den visar hur fuckat det är i USA när det kommer till sjukvård och mkt däromkring. En tankeställare för många kan tänkas. Men som sagt, jag vet inte om hela Kubagrejen m.m är halvfejkad på ngt vis, tex. Någon som har info angående detta? Finns ju en hel del Michael More ****** som slänger ur sig både det ena och det andra.
Patriarch K
2008-01-08, 22:48
Senast sedda riktiga film var nog Arn tror jag. Många tycker den är lite halvdan men jag tyckte den var riktigt bra. Lätt värd 7/10 om inte mer än så till och med.
Den berörde mig en aning :D
Tigerkotten
2008-01-08, 23:43
Det är ju slutet som är bäst.
Sällan har jag sett en så mångbottnad film.
Många verkar se den som, och tro att det skall vara, en ren actionfilm.
Här är bröderna Coens manus, förresten: http://www.youknow-forkids.com/nocountryforoldmen.txt
en fråga
Vad var det Tommy Lee Jones pratade om i slutet? Jag hajjade inte riktigt hur det hängde ihop?
går att skriva i vitt :)
Muskelbyggaren
2008-01-08, 23:46
Såg precis Requiem for a Dream (http://imdb.com/title/tt0180093/), fyfan, en av de tyngsta filmer jag sett. Känslan av kväljande realism löper genom hela filmen.
Såg tre filmer idag. Först Evan Almighty, rätt så lätt att gissa va som skulle hända men ändå halv trevlig film, 5/10.
Sen såg jag The Ice Storm från 1997, drama om familjer i en amerikansk förort som lever ett lite annorlunda liv. Gillade den väldigt mycket, 8/10.
Såg just klart The Big Lebowski nyss. Vet inte riktigt vad jag tycker om filmen. Kändes lite seg ibland men va ändå rätt smart... Kan inte ge nått betyg nu...
Syriana - Gammal men jäkligt bra. Har inte kommit till skott att se den förrän nu men jag ger den 9 av 10.
King of California - Michael Douglas som fd. psyk-patient on a mission. Mycket bättre än jag förväntade mig efter att ha läst på imdb. 7 av 10
No Country for Old Men - Bra film med ett slut som får en att höjja på ögonbrynen. 7,5 av 10.
National Treasure (ettan) - Klassiker i repris. En Indiana Jones fast med Nicholas Cage. Alltid trefvligt med lite äventyrsfilmer. 7,5 av 10.
Saw 4 - Lagom som slökollarfilm. Man bör ej ha några krav innan man ser denna typen av filmer. 6,5 av 10. En av dom "bättre" i serien enligt mig.
jontahontas
2008-01-09, 13:10
Syriana - Gammal men jäkligt bra. Har inte kommit till skott att se den förrän nu men jag ger den 9 av 10.
King of California - Michael Douglas som fd. psyk-patient on a mission. Mycket bättre än jag förväntade mig efter att ha läst på imdb. 7 av 10
No Country for Old Men - Bra film med ett slut som får en att höjja på ögonbrynen. 7,5 av 10.
National Treasure (ettan) - Klassiker i repris. En Indiana Jones fast med Nicholas Cage. Alltid trefvligt med lite äventyrsfilmer. 7,5 av 10.
Saw 4 - Lagom som slökollarfilm. Man bör ej ha några krav innan man ser denna typen av filmer. 6,5 av 10. En av dom "bättre" i serien enligt mig.
Jag har sett Saw 1,2 och 3. Den första tyckte jag var direkt bra medan tvåan var snäppet fattigare. 3:an såg jag på bio med ett par kompisar och grät nästan för att den var så fruktansvärt dålig. 4:an har jag inte sett pga den nedåtgående trenden. Men du anser alltså att den var helt sevärd? Har den en lite mer genomarbetad handling i stil med 1:an eller vad var det som gjorde den "bra"? Jag gillar alltid filmer som har med mordgåtelösande att göra så jag kanske kan ge den en chans?
tigerofsweden
2008-01-09, 13:25
Jag har sett Saw 1,2 och 3. Den första tyckte jag var direkt bra medan tvåan var snäppet fattigare. 3:an såg jag på bio med ett par kompisar och grät nästan för att den var så fruktansvärt dålig. 4:an har jag inte sett pga den nedåtgående trenden. Men du anser alltså att den var helt sevärd? Har den en lite mer genomarbetad handling i stil med 1:an eller vad var det som gjorde den "bra"? Jag gillar alltid filmer som har med mordgåtelösande att göra så jag kanske kan ge den en chans?
Den är lika dålig som de andra tyvärr :(
Alfred Nobel
2008-01-10, 09:28
Im A Legend
Intressant upplägg och bra miljöskapande. Jag tycker om Will Smith som skådespelare, han är underhållande och håller en skön profil. Trots de korta och fattiga konversationerna (med hunden) så levereras en skön spänning genom hela filmen. Jag ville helt klart se mer och vidare på historien efter slutsignalen.
7/10 Havregrynskorn
Alfred Nobel
2008-01-10, 09:32
Saw 4
Håller samma klass som de föregågna, finns inte mycket att säga, 129min plågande och tortyr i väntan på slutfinnishen. Sevärd en händeslös onsdagskväll.
5,5/10
Visst ja skulle snabbt kunna avvisa Saw4 och säga att det är en meningslös kött festival och istället tipsa om nått självklart som att Shawshank Redemption eller kanske Gudfadern är en mycket bättre film för att på så vis få "cool filmkille status:cool: ".....
[Lite spoiler, bara lite]
...Men jag tyckte faktiskt inte att Saw 4 va så usel som alla säger.
Jag kollade spännt igenom hela filmen, tyckte den var intressant på något psykologiskt-plan. Den klassiska "vem är mördaren"-grejen är ju lite det som driver filmen tycker jag, sen att mördarens motiv har en baktanke för att ge folk dödliga-läxor för hur de levt sitt liv gör mig nyfiken och vill absolut se vad som kommer "läras ut". Att offren i de flesta fall får olika sjuka val när de står inför sin dom gör det hela mer spännande.. speciellt då när valen påverkar ytterligare en person/offer.. aja ska inte tjata mer
helt klart sevärd, och då menar jag inte "höhö häftig splatter kolla!".. utan om du kan se bakom det sjuka, så är det faktiskt en handling.. inte lika smart som tex Seven, men den försöker..
3½ av 5
Alien vs Predator 2 - 4/10.
Im A Legend
I AM LEGEND!!!!!!!!
*gah!*
augustsson
2008-01-10, 10:25
about a son
Patriarch K
2008-01-10, 12:48
Inte klaga på Saw 4 nu för den var extremt underhållande enligt min utsago! Visst att den kanske var sämst i serien men den var fortfarande bra. Har hört att det ska göras 7st så man får väl inte ha allt för höga förväntningar på de nästkommande.
S
Förstod du hela? :Virro
Sitter och kollar på den hela tiden för att få ihop allt, bra sådär till kvällsfikat. *gah!*
I Am Legend. Ovanligt kort för att vara en ny film, 1,5 h. Tyckte den var ganska bra ändå, rätt fin emellanåt. Gillar Will Smith, riktigt skön skådespelare. Grymma bilder från NYC. 7/10 får den av mig.
Vill se American Gangster.
Flygplan
2008-01-10, 20:56
Har sett en jäkla massa film i veckan....*drool*
Rush hour 3 - Skräp, mycket sämre än 1:an och 2:an. 1/5
Superbad - Ganska rolig, gav några lol. 3.5/5
Invasion - Helt ok underhållning, håller aningen högre klass än serien..om det nu säger någonting. 2/5
Rise of the footsoldier - Jäkligt bra, sjukt brutal. 4.5/5
Death sentence - Dålig.. Same ol' same ol'. Har sett sådana här "hämd" filmer 20ggr innan. Fast Kevin Bacon gör ett bra jobb. 1/5
Hott Fuzz - Helt ok, lite annorlunda brittisk film. 2/5
I am legend - Första halvan var magisk, men tappar på slutet. 3.5/5
The man from earth - Spännande! 4/5
Balls of Fury - Skräp... 1/5
Gone baby gone - Bra film, Ben Afflecks bror i huvudrollen. Ben regiserar och skrivit manus. 4/5.
No country for old men - En av årets bästa filmer enligt mig. 5/5
Rescue Dawn - Gillar denna filmen skarpt, helt stämmningen genom filmen är underbar på något sätt. Christian Bale's karaktär är helskön. 4/5.
Vertigo
Första Hitchcock jag ser och jag kan ju säga att jag blir gryyyymt sugen på att se fler.
7/10
jontahontas
2008-01-10, 23:55
Visst ja skulle snabbt kunna avvisa Saw4 och säga att det är en meningslös kött festival och istället tipsa om nått självklart som att Shawshank Redemption eller kanske Gudfadern är en mycket bättre film för att på så vis få "cool filmkille status:cool: ".....
[Lite spoiler, bara lite]
...Men jag tyckte faktiskt inte att Saw 4 va så usel som alla säger.
Jag kollade spännt igenom hela filmen, tyckte den var intressant på något psykologiskt-plan. Den klassiska "vem är mördaren"-grejen är ju lite det som driver filmen tycker jag, sen att mördarens motiv har en baktanke för att ge folk dödliga-läxor för hur de levt sitt liv gör mig nyfiken och vill absolut se vad som kommer "läras ut". Att offren i de flesta fall får olika sjuka val när de står inför sin dom gör det hela mer spännande.. speciellt då när valen påverkar ytterligare en person/offer.. aja ska inte tjata mer
helt klart sevärd, och då menar jag inte "höhö häftig splatter kolla!".. utan om du kan se bakom det sjuka, så är det faktiskt en handling.. inte lika smart som tex Seven, men den försöker..
3½ av 5
Skön attityd! Cool filmkillestatus e för losers!
Det räcker för mig, jag ska se den. Är handlingen "okej" så räcke det för att jag ska bli underhållen av gåtor och mysterier kring mord. Herregud, jag har sett typ alla skitfilmer med Morgan Freeman där han löser mordgåtor :D
Dock är jag ingen fan (jag hatar det ill och med) av actionscener osv. Splatter är kul, men endast i typ Bad taste eller braindead :D
Sen måste jag säga det igen. Har ju bara sett filmen typ 2 ggr så jag kan ju missta mig (jag brukar döma filmer väldigt mycket efter min känsla vilket senare kan visa sig ha varit mer speglat av hur min sinnesstämning var just den kvällen snarare än filmens värde..), men jag tyckte verkligen 1:an var direkt bra!
Såg nyss Dogma av Kevin Smith.
Roligaste jag har sett på länge och jag älskar Jason Lee. :D
Kan verkligen se framför mig hur kul de hade när de spelade in den. Clerks släng dig i väggen, detta är den bästa K S filmen jag har sett.
8/10!!
Såg nyss Dogma av Kevin Smith.
Roligaste jag har sett på länge och jag älskar Jason Lee. :D
Kan verkligen se framför mig hur kul de hade när de spelade in den. Clerks släng dig i väggen, detta är den bästa K S filmen jag har sett.
8/10!!
Ta en titt på Chasing Amy. Vilket förmodligen är hans bästa film.
Såg Perfume: The Story of a Murderer
92%
Rekommenderas starkt.
Alla Kevin Smith-filmer äger - svårt att säga vilken som är bäst..
Alla Kevin Smith-filmer äger - svårt att säga vilken som är bäst..
Mall rats är en skitfilm. Sen tycker Smith inte heller om Jersey Girl, blev inte som han ville det. Jag tycker Jersey Girl är skitbra.
Har sett Chasing Amy men Dogma var ändå snäppet bättre. Jag tycker inte Mallrats var en skitfilm alls, gav den tom 7/10 på imdb.
Dom jag har kvar att se är Clerks ll och Jay and Silent Bob...
Hah såg gone baby gone igår. Dåsig som jag var i sängen råka jag sätta på CD 2 först utan att märka det. (tyckte det var lite svårt att hänga med i filmen i början) Såg hela CD2 och klockan stog på 3.40. Vad kort film tänkte jag och såg att jag bara hade sett halva filmen haha.. Fan vad klantigt
annars var den bra!
Man from earth såg jag i förrgår, gillade den! Kul med lite annorlunda filmer.
Psychological
2008-01-11, 15:53
Stockholm Boggie. En riktigt dålig film
Har sett Chasing Amy men Dogma var ändå snäppet bättre. Jag tycker inte Mallrats var en skitfilm alls, gav den tom 7/10 på imdb.
Håller med om Mallrats - har själv givit den samma betyg på imdb.
Clerks II är hysteriskt rolig, börjar skratta bara jag tänker på den :D
Scratch89
2008-01-12, 02:11
The SpongeBob SquarePants Movie.
http://www.imdb.com/title/tt0345950/
Han är så jävla grym!
har nog sett alla dom har gjort.
Sjukt svårt att rata dom men något sånt här skulle det nog bli för mig:
Clerks 2
Clerks
Jay and Silent bob strikes back
Dogma
Chasing Amy
Mallrats
ONT: såg bullit med maqueen.. inte min typ av film dock :/
ah just, såg No country for old men också.
Gillade den skarpt ! gav den till och med en 9:a.
Javier Bardem är helt outstanding som psykopat. Top Notch!
The Man From Earth, riktigt jävla bra film.
The Man From Earth, riktigt jävla bra film.
Verkligen! Jäkligt udde idé till film alltså, mittemellan alla mediokra och stereotypa hollywoodrullar är denna verkligen en frisk fläkt.
Rise of the Footsoldier - 6/10, rätt seg, trodde han skulle vara lite av en high roller, men han var ju inte så högt upp i näringskedjan direkt.
Nä, tacka vet jag Snatch 10/10. :D
There Will Be Blood verkar inte asdålig.
http://www.imdb.com/title/tt0469494/
Började kolla på "War", det blev inte mycket mer än så. Satan vilket skit. Jag är besviken på Jason.
No Country for Old Men
Inte så jättebra.
Scratch89
2008-01-12, 20:38
Danny The Dog. http://www.imdb.com/title/tt0342258/
Långt över förväntan. Det är inte ofta man ser såna här karate-actionfilmer med så mycket hjärta och värme.
About Schmidt. SJukt deppig film som får en att bli sentimental som aldrig förr. Jack Nicholson är riktigt bra och filmen får 4/5 av mig. Nu börjar Rocky III på 6:an. Har ine sett den så det ska bli spännande.
Mysterious Skin. Riktigt bra, dock ganska odd.
1234nisse
2008-01-14, 01:11
The Good, the Bad and the Ugly. Hade inte sett den innan men ojojoj vilken rulle. Känslan var helrätt genom hela filmen. Var lite skeptisk eftersom den är nästan 3h lång och för att jag dessutom nästan aldrig kollar på så gamla filmer men den var ändå riktigt grym och levde lätt upp till långt över förväntningarna. Underbart :thumbup:
3:10 to Yuma
Bra film med sköna skådespelare. Slutet var kanske lite overkill.
6/10
Senaste film jag såg var en film som hette "Mockingbird dont sing". Sjukt bra film. Baserad på en verklig händelse.
När jag hyrde filmen så fick jag inte originalfodralet (det var trasigt) så jag vet inte riktigt vilken genre det gällde. Men ja kan tänka mig att det är en thriller/drama.
Handlar om en tjej som växer upp helt isolerad i ett litet skitigt äckligt rum i sitt eget hem ,fastspänd i en stol, där hon sitter från och med att hon är nyfödd tills hon blir 14 år. Hennes pappa är rätt skum (det är han som har hållit henne isolerad där i 14 år) men hennes morsa orkar inte med vansinnet, så hon släpper ut henne därifrån efter 14 år. Flickan har inte lärt sig att prata, kan knappt göra nånting. Sen får man följa hennes resa för att bli en normal människa typ. Aja, jag kanske inte är filmrecensionernas mästare:) men sjukt bra var filmen i alla fall!! Hyr den !!
(ett annat tips är filmen "parfymen", den var inte speciellt läskig som jag först trodde, men den var ändå bra!)
Scratch89
2008-01-14, 02:05
I now prounonce you Chuck and Larry. Den var helt ok, perfekt för en söndagsförmiddag.
Highlander: the source.
Förklara ju ingenting*screwy*
Nä usch skippa uppföljarna kolla på serien istället.
Fultjack
2008-01-14, 08:56
I now prounonce you Chuck and Larry. Den var helt ok, perfekt för en söndagsförmiddag.
Såg den också igår. Jessica Biel är så sjukt het, bara hon gör filmen värd att kollas *cupid*
Såg den också igår. Jessica Biel är så sjukt het, bara hon gör filmen värd att kollas *cupid*
Det blev en chock när jag såg henne i filmen måste jag säga, från den torra fula systern i Seventh heaven till en gudinna inom sexuell utstrålning. *cupid*
Psychological
2008-01-14, 12:30
Håller med om Mallrats - har själv givit den samma betyg på imdb.
Clerks II är hysteriskt rolig, börjar skratta bara jag tänker på den :D
Alla filmer som Kevin Smith har gjort e bra!
Spun http://www.imdb.com/title/tt0283003/
Jonas Åkerlund som gjort, riktigt fet tjackfilm. Rätt annorlunda från Requiem for a Dream och Trainspotting. Bra skådespeleri och ett kul inklipp av t ex Arvingarna mitt i filmen.
7.5/10
Beowulf
4.5/10
Tyckte den var riktigt tråkig.
Scratch89
2008-01-14, 14:06
Hon är minst sagt mumsig!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.