Visa fullständig version : World Of Warcraft (tråden) :D
mangemani
2009-02-22, 13:44
btw,hur får man mount i ägget utav oracles?
Andy.da.wohoo
2009-02-22, 13:47
nope,jag har aldrig riktigt tyckt om dessa.
visst,man får ju en del shyssta drops osv,MEN,det slutar för det mesta med att det blir bråk innom gruppen så att den splittras och sen dröjer det skitlänge innan man får tag i nya spelare...sen ska det ALLTID tjaffsas och pratas om det ena och det andra när man typ har tagit ihjäl 2-4 gubbar,man kommer ingen vart tycker jag,speciellt inte när det gäller exp baren.
dom enda ggr jag gör instances är när det finns quests vid det stället.
Dedär tycker jag gäller mer för lowlvls och nya newbie spelare som säger att bara för man är hunter så Ska man ha mail, oavsett statsen på leather som droppas.
I högre lvls så är det oftast mer erfaret folk som spelar:)
Mangemani
Körde du aldrig någe Deadmines, Shadowfang Keep, Blackfathom Deep, Stockades, Razorfen Kraul, Gnomeregan, Scarlet Monastery, Razorfen Downs, Huldas Man, Zul Farrak, Maraudon, Sunken Temple, Blackrock Depths + Spire (LEEROY!), Dire Paul, Stratholme, Scholomance, Zul Gurub, Onyxia, Molten Core, Blackwing Lair, Ahn Qiraj, Hellfire Ramparts, Blood Furnace, Slave pens, Underpants, Mana-Tombs, Auchenai Crypts, Caverns of Time instanserna: Black More Ass, Old Bumhole, CzechCzech Halls, Steamvault, Shadow Labs, Mechanar, Botanica, Arcatraz, hjälpte Shattered Sun något med bombning etc, Magisters Terrace, Kazakstan, Gruuls Lair, Zul Aman, Serpentshrine Cavern, The Eye, Hyjal, Magtheridon, Black Temple, Sunwell Nexus, Utgarde Keep, Azjol Nerub, Big Ole Kingdom, DrakTharon Keep, Gunde Dyngrak, Violet Hold, Halls of Stone et al?
Sen skulle jag nog köra Storm Peaks innan Icecrown (spara the Final Frontier sist), fast jag skulle köra Ebon Blace o Argent Crusade quests i Icecrown tills jag var friendly med dom o kunde köpe deras tabard innan 80! :)
Sen rep i instanser!
Mount i ägget, gör deras dailies tills du blir exalted med dom, sen kan du köpa ett ägg hos deras Q-Mäster.
Ägget kläcks efter 7 dagar å sen bare å öppne, good luck!
räcker med revered för att köpa egget , är inne på mitt andra nu , kläcks imorron :D
Robbelibob
2009-02-24, 22:53
:D http://www.svenskbladet.se/sverige/index.php?alias=wow_spelare_siktad_i_dagsljus.html
Andy.da.wohoo
2009-02-24, 23:27
:D http://www.svenskbladet.se/sverige/index.php?alias=wow_spelare_siktad_i_dagsljus.html
:laugh:
-------------------------------------
Håller på med naxx just nu. Clearat alla wings till KT nu. Sapphiron one shottade vi idag efter ett par försök igår.
mangemani
2009-02-26, 19:53
nu är jag lvl 80(:D) och tänkte nu byta från frost till arcane.
jag har märkt att talent pointsen för en level 80 inte räcker till för allt i arcane,så skulle någon kunna vara så snäll att visa mej den absolut bästa uppsättningen utav talent points i arcane?
Testa Frostfire Build Mange?
Eller kanske Frost me Arcane (Focus Magic som boostar crit tex).
Har du testat någon instans eller 10man raid än Mange?
In på www.maxdps.com och kolla om det finns några intressanta upgrades för dig.
mangemani
2009-02-28, 14:32
nu när man är 80 och inte kan levla mer så har jag vänt blicken mot att levla mina skills.
har då åter igen börjat med mining och har fått ihop en hel del bars som jag nu tänkte sälja i AH så man får råd med epic flying mount.
men,vad ligger värdet på dessa bars på,om man tar mithril tex,vad är värdet på dom?
nu när man är 80 och inte kan levla mer så har jag vänt bliken mot att levla mina skills.
har då åter igen börjat med mining och har fått ihop en hel del bars som jag nu tänkte sälja i AH så man får råfd med epic flying mount.
men,vad ligger värdet på dessa bars på,om man tar mithril tex,vad är värdet på dom?
Det där är så olika från server till server, gå in på ah och kolla vad priset är på just din och så lägger du upp för en silver under det du ser där.
Kolla också skillnaden på ores och bars, tänk på att jewelcrafters vill ha ores eftersom dom kan prospecta dom.
mangemani
2009-02-28, 14:35
kan även passa på och fråga vart man ska gå efter man har nått lvl 225 i mining?den vanliga mining trainern lär ju bara ut till 225,så vart ska man nu gå och lära sej?
mangemani
2009-02-28, 14:38
kan även passa på att fråga,vart finns AH:D?
kan även passa på och fråga vart man ska gå efter man har nått lvl 225 i mining?den vanliga mining trainern lär ju bara ut till 225,så vart ska man nu gå och lära sej?
http://wow.thenoobschool.com/alliance-mining-trainer-locations-maps
kan även passa på att fråga,vart finns AH:D?
Seriöst? :D
Fråga en vakt i sw, if och vad nu resten av alli städerna heter :D
mangemani
2009-02-28, 14:41
tack för all hjälp:D
mangemani
2009-02-28, 14:52
hmm,är vid AH nu,men jag fattar inte riktigt hur man startar en auction.
hur gör man?
mangemani
2009-02-28, 14:59
hmm,är vid AH nu,men jag fattar inte riktigt hur man startar en auction.
hur gör man?
glöm det,jag kom på nu:)
mangemani
2009-02-28, 15:32
jag satte 40g för 20 mithril bars...hur låter det?för mycket eller för lite?
hittade ina bars eller nått på AH som jag kunde jämföra med,så jag försöker bara få in "snittsen" på det hela.
jag satte 40g för 20 mithril bars...hur låter det?för mycket eller för lite?
hittade ina bars eller nått på AH som jag kunde jämföra med,så jag försöker bara få in "snittsen" på det hela.
Låter bra, det är du som bestämmer marknaden om det inte finns :)
Andy.da.wohoo
2009-02-28, 15:36
Om det inte finns andra bars på AH så kan du nästan sätta egna priser;) Sätt inte alldeles för höga priser bara, det får vara någorlunda humant;) Att se en stack copper bars för 40g+ är lite mycket:D
mangemani
2009-02-28, 15:45
tack:)
såg nu att jag gjorde ett misstag,dvs att sätta en tid på barsen och inte ett buyout pris,det betyder ju att 24h kommer att gå innan jag får pengarna om nån köper,försökte då deleta auctionen men märkte snabbt att man då deletade själva grejjen man hade lagt upp där.
men vad händer när auctionen är slut och ingen köpt?förs sakerna då över till min inventory igen eller förstörs dom?
såg nu att jag gjorde ett misstag,dvs att sätta en tid på barsen och inte ett buyout pris,det betyder ju att 24h kommer att gå innan jag får pengarna om nån köper,försökte då deleta auctionen men märkte snabbt att man då deletade själva grejjen man hade lagt upp där.
men vad händer när auctionen är slut och ingen köpt?förs sakerna då över till min inventory igen eller förstörs dom?
Dom kommer i mail till dig
Andy.da.wohoo
2009-02-28, 15:49
Du får ett brev med pengarna ifall någon köpt sakerna, annars får du ett brev med sakerna som ingen köpte. Så skulle gissa på att det är där du har dina "förstörda" saker.
mangemani
2009-02-28, 23:18
har följt den där mining lvl 1-300 guiden som postades i tråden,men nu är jag på 300 och jag hittar ingen guide för 300-375.
vet nån om någon bra guide?
har följt den där mining lvl 1-300 guiden som postades i tråden,men nu är jag på 300 och jag hittar ingen guide för 300-375.
vet nån om någon bra guide?
Skit enkelt, 300- ca 345 hellfire sen kanske nagrand till 375
mangemani
2009-02-28, 23:31
jaha,var det så enkelt:),trodde man måste yra omkring som man måste göra i 1-300:P
tack
Shakemynuts
2009-03-02, 05:27
nu är jag lvl 80(:D) och tänkte nu byta från frost till arcane.
jag har märkt att talent pointsen för en level 80 inte räcker till för allt i arcane,så skulle någon kunna vara så snäll att visa mej den absolut bästa uppsättningen utav talent points i arcane?
Är ju så otroligt annorlunda beroende på vad du vill göra.
Raids, heroicinstanser, battlegrounds eller arenan.
Har alltid avskytt arcane nå fruktansvärt. Var sjuk skada i början av wotlk med presence of mind pyro > arcane barrage > fireblast som totalt blev på runt 20k dmg på nån sekund eller två. Men dom dör ju så äckligt enkelt arcanemages.
Frost är vad som bör liras i PvP för de som vill bli bra och spela säkert, bra överlevnad, sjuk skada med shattercombos (shatter är en talent i frostträdet som ger totalt runt 85% crit mot frusna targets) , shattercombo är ungefär:
Icy veins - 20% spellhaste
Water elemental
Ladda:
Water elemental - Waterbolt
Frostbolt
Precis innan de är klara lägg ut elemental´s frost nova
Sen spamma icelance på ditt target och gör din egen nova om du kan och fortsätt.
Allt detta underlättas även nu med mind freeze som är frosts 51p talent.
Sen så kan du variera din gear en del beroende på specc och beroende på om du vill spela PvP eller PvE.
T ex frostmages vill gärna ha en del haste, ungefär 8-12% och inte så mycket crit eftersom de får all crit de behöver via shatter där största delen av deras skada kommer ifrån. Samt runt 6% hit för att slippa missa. Är runt 140 hitrating.
Medans PvE är fördelaktigt att gå arcane eller fire (jag föredrar fire) där du mer eller mindre behöver hitrating över allt annat. 295 hitrating som var för att slippa missar mot lvl ?? bossar. Då overall, i en bossfight 1hit ger mer skada än 1spellpower, upp till "cap" som det kallas, då man kommit till taket för vad som behövs för att slippa missa.
Du kan även hjälpa till att komma till hitcap via talents. T ex Elemental precision i frostträdet.
Beroende på om du spelar PvE eller PvP kommer du behöva, för att vara effektiv använda helt olika talentbuilds då du strävar efter olika saker, i PvP kommer du bli slagen på ofta, vilket kräver att du behöver överleva mycket och du vill även ha stuneffects och liknande saker, som ej ens fungerar i bossfighter, vilket gör talents som t ex har 10% chans att ge en stuneffect på ditt target blir helt bortslösade poäng i PvE, medans i PvE, har du en tank som skyddar dig och du behöver generellt bara satsa på offensiva talents som ökar skada, crit, hit och manaeffektivitet för längre fighter.
I PvP är det mycket beroende på vad situationen tillåter och man måste tänka efter och bygga taktiker hela tiden under spelets gång, vilket enligt mig kräver mer bra spelande och erfarenhet.
Medans i PvE är det mest effektiva att ha färdiga spellrotations, ett exempel på det är firemage i PvE som blir ungefär:
Scorch x2 med glyph of scorch som lägger på critbonus med bara 2 scorch, vilket ger 10% extra crit, blir ungefär:
Scorch x2 > Fireblast > Fireball tills fireblast cooldown är klar > Fireblast > Förnya scorch efter ca 25sec > Fireball > Fireblast och om man har instant pyro talent i fireträdet göra den mellan allting då den slår in.
Om man går in på talentbuilds, handlar det en del om hur man föredrar att spela och vad som fungerar för en själv, men det finns alltid mainstream builds som de flesta anser vara allmänt bäst, beroende på vad man gör.
Ett par olika populära mage builds:
Frost för PvP (http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/mage/talents.html?tal=230023230002030000000000000000000 00000000000000000000000003533030310203100232122231 051)
Frost fungerar inte riktigt i PvE eftersom styrkan ligger i shatter som ej fungerar på bossar då de är immuna mot CC (crowd control som frost nova) och liknande effekter som helt enkelt kontrollerar motståndare, frost nova och polymorph t ex och fokuserar mycket på överlevnad, cold snap för 2 ice blocks + en väldigt effektiv sköld som absorberar skada.
Arcane för PvP (http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/mage/talents.html?tal=230024230002032143320102515021230 30303103000000000000000000000000000000000000000000 000)
Hård, snabb och pålitlig skada, men till kostnad av överlevnad. Är ganska hårt ändrad nu i senare patchar vilket gör arcane power tillsamans med presence of mind instant pyroblast sämre. Samtidigt som arcane barrage blivit försämrad också. Men det syns fortfarande en del arcanemages i PvP. Är antagligen bättre i PvE då det fortfarande är bra skada och OK manaeffektivitet om man går på något i den här stilen:
PvE arcane (http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/mage/talents.html?tal=230005230000330150323102505021230 50300113020000000000000000000000000000000000000000 000)
Vilket blir något i stil med 2x scorch för 10% crit (som förnyas med 1 scorch så att den hålls uppe var 25e sekund ungefär) Arcane barrage > fireblast > arcane barrage > arcane blast > arcane missiles då missile barrage slår in och repetera.
PvE fire
Antagligen den mest accepterade PvEmagen, fire. Då rotationer för bossfighter i instanser och raids ser ut ungefär som såhär:
Scorch x2 > Fireblast > Living bomb > Fireball tills fireblast cooldown är nere > Fireblast > Fireball och instant pyroblast då hot streak slår in, reptera. Tycker jag ej area of effect spells behövs som blast wave och dragon´s breath eftersom det som räknas är bossfighter.
Jag går inte in på frostfirebolt specc som betyder en blandning av frost och fire talents eftersom det tyvärr redan är bevisat vara en sämre build för dmg overall i en fight. Vilket är synd, då jag verkligen gillar builden och den ser bra ut. 0,5sec längre frostfirebolts än fireballs betyder för mycket och frosttalents man får hjälper inte tillräckligt mycket för att ändra builden till det bättre.
Hoppas du lärt dig något och fråga om det är något du undrar över.
Och självklart är inte detta det _enda_ rätta, bara mina åsikter om det hela och mer eller mindre allt jag sagt går att diskutera. Men om Du lär dig något från det jag skrivit, får du ta det som du vill och då du lärt dig detta synsätt på det hela, kan du lära dig fler från andra och dig själv genom att spela spelet och tillslut får du dig en egen uppfattning om vad du vill göra och tycker fungerar med hjälp av tester och bygga olika builds och spela med.
Lycka till!
Hård, snabb och pålitlig skada, men till kostnad av överlevnad. Är ganska hårt ändrad nu i senare patchar vilket gör arcane power tillsamans med presence of mind instant pyroblast sämre. Samtidigt som arcane barrage blivit försämrad också. Men det syns fortfarande en del arcanemages i PvP. Är antagligen bättre i PvE då det fortfarande är bra skada och OK manaeffektivitet om man går på något i den här stilen:
PvE arcane (http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/mage/talents.html?tal=230005230000330150323102505021230 50300113020000000000000000000000000000000000000000 000)
Vilket blir något i stil med 2x scorch för 10% crit (som förnyas med 1 scorch så att den hålls uppe var 25e sekund ungefär) Arcane barrage > fireblast > arcane barrage > arcane blast > arcane missiles då missile barrage slår in och repetera.
Rent utsagt usel rotation for arcane mages. Rett rotation ar Arcane blast x3 > Arcane missile (om det proccat annars arcane barrage) upprepa. Endast om du kor 5 manna kan det vara vert att halla scorch uppe pa bossar, inte trash. I 10/25 ar det viktigt pa bossar.
PvE fire
Antagligen den mest accepterade PvEmagen, fire. Då rotationer för bossfighter i instanser och raids ser ut ungefär som såhär:
Scorch x2 > Fireblast > Living bomb > Fireball tills fireblast cooldown är nere > Fireblast > Fireball och instant pyroblast då hot streak slår in, reptera. Tycker jag ej area of effect spells behövs som blast wave och dragon´s breath eftersom det som räknas är bossfighter.
Du ska aldrig anvenda fireblast i en rotation om inte target e 0.5%.
mangemani
2009-03-03, 19:22
är det någon som har en smidig lösning på "just around the corner" questen?
det är frustrerande som bara den.
stor minfält,saken man ska ha liggr i mitten,går ej att flyga dit,försöker man zick zacka mellan minorna(som är hyperkänsliga) så slutar det alltid med att man spränger en och landar på en annan som också sprängs och man flyger hur långt som helst bakåt...please tell me?
Andy.da.wohoo
2009-03-03, 21:38
Ska finnas en speciell väg att ta i minfältet in till mitten. Dock så hade jag stor tur när jag gjorde det questet och lyckades med någon annan väg:D
är det någon som har en smidig lösning på "just around the corner" questen?
det är frustrerande som bara den.
stor minfält,saken man ska ha liggr i mitten,går ej att flyga dit,försöker man zick zacka mellan minorna(som är hyperkänsliga) så slutar det alltid med att man spränger en och landar på en annan som också sprängs och man flyger hur långt som helst bakåt...please tell me?
Om du tittar noggrant ser du att det finns en väg du kan springa in på utan att detonera något. Det är mer mellanrum mellan alla minor längs med vägen
Den kommande raid-instansen Ulduar (som har en instansportal inuti själva instansen för att komma åt de "inre regionerna") får mig plötsligt att tänka på ett Xzibit-skämt.
YO DAWG, WE HEARD U LIEK INSTANCES SO WE PUT AN INSTANCE IN UR INSTANCE SO NOW YOU CAN DO INSTANCES WHILE YOU ARE DOING INSTANCES.
Här är den första "Bossen i instansen utanför instansen, Flame Leviathan.
(Man är tvungen att teamworka med olika fordon, en moppe som lägger oljefläckar, ett fordon med en katapult, en Siege ram etc osv, lite demolition derby över det hela när alla kör runt och meckar sig lite)
KRTLG8NvOBo
Jag tycker verkligen de går till överdrift med alla fordonsgrejjer. Det var kul de första gångerna, men det räcker nu.
Intrycket jag får är att 'helvete vad jobbigt det var att utveckla den här fordonsfunktionaliteten, nu får vi se till att använda det riktigt mycket'.
Va tror ni om den nya dualspec ? två specs man kan byta mellan utan att betala och inom ett par sekunder låter jävligt lockande enligt mig .
Va tror ni om den nya dualspec ? två specs man kan byta mellan utan att betala och inom ett par sekunder låter jävligt lockande enligt mig .
Är väl nice, om man snabbt byta från PvE till PvP eller byta specc inför en raid t.ex :thumbup:
Shakemynuts
2009-03-05, 22:47
Jag spelar druid och spelar arenan med min brorsa som är frostmage och så tycker jag det är roligt att tanka också.
Så dualspecc är välkommet då jag respeccar för 100g ganska många gånger i veckan, jobbigt att behöva byta gear, byta talents och sätta ut alla nya keybinds varje gång.
1000g för att slippa, ja tack. Skulle det kosta 10 000g eller 20 000g skulle jag också betala samma dag det kommer ut i live. Utan att tveka en enda sekund, för att slippa sätta ut talents och abilities på min actionbar.
Hört rykten om både 1000g och 5000g , så de ska bli kul att se va de blir . Jag funderar på att köra en Dps och en tank spec , eller en Pve Pvp , får se va de blir . Är lite osäker på om jag ska gå över till Dw som death knight då jag hört att de ska nerfas i nya patchen :S
Shakemynuts
2009-03-06, 09:23
Just nu kostar det tydligen 1000g.
DKs kommer ju inte bli nerfade, Blizzards nya gullegrisar. :)
Tigerkotten
2009-03-06, 12:15
Alliance guildet jag är med i på Ahn Qiraj, behöver en healing priest. Möjligen SP med.
req.wowstead.com
Vi har fått ner sard 3d 25, samt sard 3d 10man.
Nån som lirar på SH? Alliance sidan då.
Har en rogue och paladin där, sitter mest och väntar på ny content :)
mangemani
2009-03-08, 14:18
förutom luftskeppet i icecrown,vart mer finns det mer dailys quests?
hur länge dröjer det innan man kan göra om dailys?måste man vänta 24h innan man kan göra om dom?
Mangemani
Här e en fight du kommer gilla, Kologarn inne i Ulduar!
http://static.mmo-champion.com/mmoc/images/news/2009/march/kologarn2.jpg
Tigerkotten
2009-03-08, 14:48
hur länge dröjer det innan man kan göra om dailys?måste man vänta 24h innan man kan göra om dom?
det resetas runt 03:00 på natten.
Om du gör en quest kedja i storm peaks, så kommer du göra quests för sons of hodiir. Vilket ger en shoulder enchant bland annat. Är 6-7st dailys där vid högre reputation. Samt det är en reputation _alla_ borde skaffa sig.
mangemani
2009-03-08, 14:52
sons of hodir har jag gjort förutom 1 uppdrag som jag bara inte kommer förbi,den där iron colossus...måste man göra hela serien för att få rep?kan man inte få rep på annat sätt?
Tigerkotten
2009-03-09, 03:03
sons of hodir har jag gjort förutom 1 uppdrag som jag bara inte kommer förbi,den där iron colossus...måste man göra hela serien för att få rep?kan man inte få rep på annat sätt?
du behöver göra hela quest chain.
läs på wowhead.com om det är något quest du ej förstår, hela quest kedjan går göra solo
Shakemynuts
2009-03-09, 07:37
Finns dailyquests av The oracles också, en faktion i Sholazar Basin. Kan vara lite knepigt att fixa till det också men som sagt, wowhead hjälper dig alltid. Sök på questen du är på eller faktionen (Oracles) så finns alltid hjälp i kommentarerna.
Med Oracles på revered kan du köpa ett ägg som kläcks efter 7 dagar och har ungefär 1% chans att innehålla en green proto drake mount. :D
Finns lite schyssta grejer att köpa också, en epictrinket på exalted t ex. Otroligt lätt att få rep med dom. 3 quests, 1200rep om dagen.
Om du bestämmer dig för att göra det, så kommer du i questkedjan automatiskt bli revered med deras fiender, Frenzyheart tribe, kan vara smart att kika på deras quartermaster (faktionsvendor) innan du då blir neutral med Oracles, för dom är fiender som sagt och du kan bara va vän med 1 åt gången.
Finns även 1 quest för Argent Crusade att göra i Zul´drak. Den går på tid och klarar man den inom tidsramen får man totalt 750rep och runt 40g + en väska med nå grön grej i och chans på en status-epictrinket.
Finns även 1 quest för Argent Crusade att göra i Zul´drak. Den går på tid och klarar man den inom tidsramen får man totalt 750rep och runt 40g + en väska med nå grön grej i och chans på en status-epictrinket.
Va?
Vilken quest är det?
Va?
Vilken quest är det?
Troll Patrol, gör man den (alla officerares uppdrag, 4 olika) inom 20 mins får man bonusen.
Dissector
2009-03-09, 12:07
Ah, fifan. Nu blir jag sugen på att spela igen. Men jag vet hur det blir. 90% av den inloggade tiden springer man ändå runt och gör ingenting. Blir knappt värt det.
Shakemynuts
2009-03-10, 15:04
Nu har Blizzard annonserat att arenasäsong 5 kommer avslutas snart vilket betyder att Ulduar-patchen är på G påriktigt. Yay! :D
För de sa att de ville att säsong 6 och Ulduar skulle komma ungefär samtidigt för att undvika inflation av PvEgear i som skedde nu i början av WOTLK.
Nu har Blizzard annonserat att arenasäsong 5 kommer avslutas snart vilket betyder att Ulduar-patchen är på G påriktigt. Yay! :D
För de sa att de ville att säsong 6 och Ulduar skulle komma ungefär samtidigt för att undvika inflation av PvEgear i som skedde nu i början av WOTLK.
Du missförstog nog blåa posten. Dem skrev att säsong 6 kommer börja samtidigt lr lite efter patch 3.1 dom sa inte snart dom sa några veckor vilket man har förväntat sig. Några veckor i detta fall lär va 1-2 månader dock.
victor_n
2009-03-10, 21:32
Du missförstog nog blåa posten. Dem skrev att säsong 6 kommer börja samtidigt lr lite efter patch 3.1 dom sa inte snart dom sa några veckor vilket man har förväntat sig. Några veckor i detta fall lär va 1-2 månader dock.
Lösa rykten att 3,1 är väntat till maj
Lösa rykten att 3,1 är väntat till maj
Vilket bara är sorligt lång tid då instancerna har varit clearade hur länge som helst. Och inte nog med det så är det en gammal instance som dom rehashat. Usch säger jag bara.
Spelar endast bg's nu för tiden. Man får inget ut av det men det är det ända som är roligt i wow. Allt annat går utför.
Andy.da.wohoo
2009-03-10, 21:45
Vilket bara är sorligt lång tid då instancerna har varit clearade hur länge som helst. Och inte nog med det så är det en gammal instance som dom rehashat. Usch säger jag bara.
Spelar endast bg's nu för tiden. Man får inget ut av det men det är det ända som är roligt i wow. Allt annat går utför.
Att dom har återanvänt naxxramas tycker jag bara är en bra idé. Det finns många spelare som aldrig lyckades komma så långt pre-TBC och inte ens efter TBC hade släppts så var det många som lyckades cleara naxx. Därför tycker jag det är kul att Naxxramas finns i Northrend som en tidig och relativt enkel instance:)
Att dom har återanvänt naxxramas tycker jag bara är en bra idé. Det finns många spelare som aldrig lyckades komma så långt pre-TBC och inte ens efter TBC hade släppts så var det många som lyckades cleara naxx. Därför tycker jag det är kul att Naxxramas finns i Northrend som en tidig och relativt enkel instance:)
Det är en bra idé. Men det ska absolut inte vara den ända stora instancen då, och det ska verkligen inte vara flera månader tills man släpper nästa stora. En stor del av spelarna har redan nött sönder den för ett antal år sedan.
Andy.da.wohoo
2009-03-10, 21:59
Det är en bra idé. Men det ska absolut inte vara den ända stora instancen då, och det ska verkligen inte vara flera månader tills man släpper nästa stora. En stor del av spelarna har redan nött sönder den för ett antal år sedan.
Det håller jag med om. Kunde gott finnas en till. Eller så hade de kunnat skynda på med Ulduar lite.
Det håller jag med om. Kunde gott finnas en till. Eller så hade de kunnat skynda på med Ulduar lite.
Verkligen, tycker synd on hc lirarna som fått vänta sedan Januari på något nytt.
Tigerkotten
2009-03-11, 00:15
Verkligen, tycker synd on hc lirarna som fått vänta sedan Januari på något nytt.
var ju redan i november om jag inte minns fel då man först clearade naxx :/ Är fortfarande dock inte helt "optimal" geared på min hunter, saknar head från malygos 25, samt stavem från Kel Thuzad.
var ju redan i november om jag inte minns fel då man först clearade naxx :/ Är fortfarande dock inte helt "optimal" geared på min hunter, saknar head från malygos 25, samt stavem från Kel Thuzad.
Är väl nästan också färdiggearad på min hunter, synd bara att jag inte lirar på den längre ;)
Levlar upp en lock från scratch, inga mains, inget guld på servern. Känns tungt :(
Shakemynuts
2009-03-11, 11:20
Beror ju däremot på hur lång tid man anser "snart" vara isåfall och jag tycker det är ganska snart oavsett om det är 2 veckor eller 1½ månad. Tiden går fort.
Hörde illavarslande rykten om att Proto-drakarna ska försvinna som achivment bonuses iochmed 3.1 patchen, är det nån som vet om det stämmer ? såna fall får man lägga på ett kol och fixa alla nu , vartfall glory to the hero , kanske också raider .
edit : gick för övrigt över till DW på min deathknight nu och pumpade upp dpsen med runt 1k-1.2k i raider , rätt nice :D
Hörde illavarslande rykten om att Proto-drakarna ska försvinna som achivment bonuses iochmed 3.1 patchen, är det nån som vet om det stämmer ? såna fall får man lägga på ett kol och fixa alla nu , vartfall glory to the hero , kanske också raider .
edit : gick för övrigt över till DW på min deathknight nu och pumpade upp dpsen med runt 1k-1.2k i raider , rätt nice :D
Hur mycket i hit kör du med dualwield?
8.3% har jag för tillfället , men runt 8 ska jag ligga på , byta ut nåra hitrating gems mot crit och str
Tigerkotten
2009-03-11, 16:46
glory of the raider draken försvinner iaf, glory of the hero vettifan. Då den inte gör så mycket.
Glory of the raider = 310% mount = YUMM
jag har 1 xD
8.3% har jag för tillfället , men runt 8 ska jag ligga på , byta ut nåra hitrating gems mot crit och str
Missar du inte mycket med offhanden då? Eller det kanske inte spelar någon roll, jag är inte så bra påläst på DW, särskilt inte för DPS.
Missar du inte mycket med offhanden då? Eller det kanske inte spelar någon roll, jag är inte så bra påläst på DW, särskilt inte för DPS.
inte vad jag har märkt . men där jag kollade om lite DW spec osv så rekommenderades runt 8 %
Vita slag hitcappar på 25% och spells och abilitys på 17%. Dock när man raidar och sitter med buffar osv så krävs bara runt 8-9% iaf för rogues pga du får spell hit från moonkins/SPs osv och borde vara liknande för DKs antar jag.
Angående mountsen så kommer glory of the raider försvinna både heroic och vanliga. Heroic 5manna achievementen kommer dock inte försvinna men man får ju ändå ingen 310% från det så spela roll.
GLOBAL FINALS i WOW (Bra kommentator)
7duX4QpVaAQ
GLOBAL FINALS i WOW (Bra kommentator)
7duX4QpVaAQ
Fortsättningen
HACPLr4_La8
Shakemynuts
2009-03-13, 17:14
Antar att de flesta här sett Orange´s 2v1 i finalen. :)
Sparven från Minsk
2009-03-13, 17:15
Någon som sitter inne med en bra pvp healing spec för shamans? ;)
Någon som sitter inne med en bra pvp healing spec för shamans? ;)
Kolla om någon av dessa herrars faller dig i smaken :)
http://www.sk-gaming.com/arena/player/all/all/73/all/all/
mangemani
2009-03-15, 17:53
jag tänker börja på en ny gubbe.
jag är helt såld på hordes tauren druid,men eftersom jag inte kan göra en horde gubbe på en server som jag har en ally på och att jag inte vill lämna servern jag är på nu(alltså börja om på en ny),så undrar jag om det finns nån ally som är ungefär likadan som tauren druid?
Night Elf druid.
Rent utseendemässigt så finns det ingen ras som liknar den ultimata och världsdominerande rasen Tauren.
mangemani
2009-03-15, 18:04
Night Elf druid.
Rent utseendemässigt så finns det ingen ras som liknar den ultimata och världsdominerande rasen Tauren.
tänkte mer på taurens krafter och spells,nått som liknar den:P
men jag håller med,dom är fan maffiga när man möter dom,man ryggar tillbaks nån sekund faktiskt:P
Andy.da.wohoo
2009-03-15, 18:13
Skippa taurens, deras racial abilities är inte värda utseendet. Välj heller en Draenai som har Gift of the Naruu som healar någon procent av ditt max hp. Även om Taurens och Draenais misslyckas lika mycket i mitt tycke :D
De enda spells raser har är racials så det spelar ingen större roll, det gör ingen större skillnad om du har Warstomp eller Shadowmeld.
Det är klassen inte rasen som ger 99,5% av alla spells och de är alla identiska oavsett vilken ras du kör.
Alla druider är ju ungefär likadana? Förutom att ingen ser ut som den bästa mäktigaste rasen TAUREN!
Varför vill du inte spela på en till server?
mangemani
2009-03-15, 18:52
kan nån med den här http://www.wowhead.com/?talent=o måla upp vilken väg jag ska ta när det gäller rouge?
jag vill att osynligheten ska vara så bra som möjligt samtidigt som jag vill ha så bra attack som möjligt.
kan nån med den här http://www.wowhead.com/?talent=o måla upp vilken väg jag ska ta när det gäller rouge?
jag vill att osynligheten ska vara så bra som möjligt samtidigt som jag vill ha så bra attack som möjligt.
Ledsen mangemani, men killar brukar inte använda rouge.
mangemani
2009-03-15, 19:36
Ledsen mangemani, men killar brukar inte använda rouge.
que=/?
är det nån slags wow "kod" som jag har missat nu igen eller vad:P?
rogue ska det vara:P
men vilken utav dom 3 talent spelaterna ska man fokusera sej på tycker ni?mitt mål är som sagt att smyga och ta ihjäl fienden med supprise
Richyboy
2009-03-15, 19:43
För att leda in tråden på en annan linje :), spelar någon arena av er och isåfall vilken arena rating har/ligger ni?
Själv spelar jag en 80Dk + en 80 Shaman (som jag haft sen pre-tbc).
Dk ligger o trycker runt 1100-1200 medans shamanen ligger 1900+ i 2v2 och 3v3.
Jag fick just 2000 i 2v2 som rogue/Disc priest. jag lirar roguen
GJ. Priest i arena är skitjobbigt. jag har förvisso 150 resi i mitt pvp gear, dock är det bara från voa :P Dock fullepic från naxx10/25. Mest 25. 18k hp och får sååååå stort stryk mot meleeklasser i pvp.
För att leda in tråden på en annan linje :), spelar någon arena av er och isåfall vilken arena rating har/ligger ni?
Själv spelar jag en 80Dk + en 80 Shaman (som jag haft sen pre-tbc).
Dk ligger o trycker runt 1100-1200 medans shamanen ligger 1900+ i 2v2 och 3v3.
spela DK+pala är ju typ som o sno godis från barn. Kan du lätt få 2000+ på en dag. Jag spelar rogue priest ligger på runt 2200 atm men e så jävla tråkigt i wow atm.
Shakemynuts
2009-03-16, 06:17
que=/?
är det nån slags wow "kod" som jag har missat nu igen eller vad:P?
rogue ska det vara:P
men vilken utav dom 3 talent spelaterna ska man fokusera sej på tycker ni?mitt mål är som sagt att smyga och ta ihjäl fienden med supprise
Du la upp talent för mages. Men med denna post antar jag att du menar att du vill testa spela rogue?
Isåfall är subtlety det som ger mest stealthincrease. Bara det att, det som dom flesta kör på nu, som är starkast är att ha 41p assassination ner till deadly brew och mutilate, sen 30p i subtlety trädet för increased stealth och preperation. Vilket är mer eller mindre samma sak. Du får mutilateattacken samtidigt som du får alla stealthincreasetalents från subtlety.
Annars kan du ha shadowarmor på cloak som ger +1stealth samt att du kan använda engineeringgoggles som ger +stealth detection.
På lvl80 är det där vad du kan göra för att så lätt som möjligt hitta din motståndare, samtidigt som du gjort det så svårt som möjligt för dina motståndare att hitta dig. Vilket jag tycker Alla rogues bör satsa på eftersom öppnaren för en rogue betyder otroligt mycket.
Engineering ger förövrigt mycket mer än bara engineeringgoggles.
De enda spells raser har är racials så det spelar ingen större roll, det gör ingen större skillnad om du har Warstomp eller Shadowmeld.
Det är klassen inte rasen som ger 99,5% av alla spells och de är alla identiska oavsett vilken ras du kör.
I beg to differ, du vet att shadowmeld funkar likt vanish nu va? :)
(edit: om dom inte ändrat det igen?)
Någon som spelar holy pala i arena 2v2?
mangemani
2009-03-16, 22:51
Du la upp talent för mages. Men med denna post antar jag att du menar att du vill testa spela rogue?
Isåfall är subtlety det som ger mest stealthincrease. Bara det att, det som dom flesta kör på nu, som är starkast är att ha 41p assassination ner till deadly brew och mutilate, sen 30p i subtlety trädet för increased stealth och preperation. Vilket är mer eller mindre samma sak. Du får mutilateattacken samtidigt som du får alla stealthincreasetalents från subtlety.
Annars kan du ha shadowarmor på cloak som ger +1stealth samt att du kan använda engineeringgoggles som ger +stealth detection.
På lvl80 är det där vad du kan göra för att så lätt som möjligt hitta din motståndare, samtidigt som du gjort det så svårt som möjligt för dina motståndare att hitta dig. Vilket jag tycker Alla rogues bör satsa på eftersom öppnaren för en rogue betyder otroligt mycket.
Engineering ger förövrigt mycket mer än bara engineeringgoggles.
ok,tack:)
men du tror inte att du kan använda den där sidan och visa hur ett sådant upplägg skulle se ut:)?
ska man typ ta alla skills i en talent eller ska man lämna några?snälla,visa:)
Shakemynuts
2009-03-17, 00:23
ok,tack:)
men du tror inte att du kan använda den där sidan och visa hur ett sådant upplägg skulle se ut:)?
ska man typ ta alla skills i en talent eller ska man lämna några?snälla,visa:)
Det här är en allmänt accepterad build av rogues just nu då den ger bra skada samtidigt som du har Preparation och maximal stealth:
41/5/25 (http://talent.mmo-champion.com/?rogue=3050031053021025221032010000050000000000000 0000000000005320232000302120000000000000&glyph=000000000000&version=9684)
Tigerkotten
2009-03-17, 02:17
torska runt 200 rating idag... kul... :) kör med holy pala o är själv hunter.
80dk och 80 Holy pala = 2200rating +
mangemani
2009-03-17, 19:25
Det här är en allmänt accepterad build av rogues just nu då den ger bra skada samtidigt som du har Preparation och maximal stealth:
41/5/25 (http://talent.mmo-champion.com/?rogue=3050031053021025221032010000050000000000000 0000000000005320232000302120000000000000&glyph=000000000000&version=9684)
jag bockar och bugar:)
detta ska följas
NotoriousEreko
2009-03-18, 01:56
Hur gör man för att få det så säkert som möjligt med en paid character transfer?
Dvs köpa en gubbe och överföra till mitt account?
peeejs
Shakemynuts
2009-03-18, 07:00
Hur gör man för att få det så säkert som möjligt med en paid character transfer?
Dvs köpa en gubbe och överföra till mitt account?
peeejs
Såvitt jag vet behöver du samma efternamn på båda kontona för att en PCT till ditt konto ska gå igenom.
Annars är det inte säkert alls. En person som säljer ett konto kan närsomhelst utan förvarning få tillbaka sitt konto exakt när han vill. Inte alla som tänker på det.
Men det är hans namn och adress på kontouppgifterna, går ej att ändra på. Om han ringer Blizzard och säger att hans konto är hackat, blir du hackern, han ger dom en kopia på sitt leg och så vips har han tillbaka kontot efter att du betalat för det.
Annars så är det bara att göra som en vanlig PCT, fast det finns ett val då du klickar dig framåt mot betalningsrutan att det är annat konto du vill föra över till.
Shakemynuts
2009-03-18, 09:34
Sjukt ballt för övrigt. Destrolock/frostmage ligger 1a i 2v2. :D
Armorylänk (http://www.wowarmory.com/team-info.xml?r=The+Underbog&ts=2&t=ye+that+just+happened&select=ye+that+just+happened&fl=1)
I tråden på Arenajunkies förklara locken att de vinner genom oändlig CC på healern samtidigt som de burstar dps som då oftast blir hunters, ferals eller DKs. Inte så konstigt att de tar sig till 1a plats om de är bra på vad de gör när de är counters till mer eller mindre allt som är OP just nu. Härligt att se.
DIE DIE DIE!! Jäkla paladiner och DKs -_-
Det där är ju bara 1a i deras BG, finns ju tex ett lag över 2800 rating. Dom ligger 59a i hela världen, och på 31a plats i US ladder.
Edit: man vet ju dock aldrig om dom hade spöat lagen som ligger över dom pga att dom inte är i samma BG. Så ifall dom är bäst eller inte är svårt att säga.
Shakemynuts
2009-03-18, 10:47
Det där är ju bara 1a i deras BG, finns ju tex ett lag över 2800 rating. Dom ligger 59a i hela världen, och på 31a plats i US ladder.
Edit: man vet ju dock aldrig om dom hade spöat lagen som ligger över dom pga att dom inte är i samma BG. Så ifall dom är bäst eller inte är svårt att säga.
Ah, sorry. Jag missade det! :) Lika tufft är det ändå däremot. :D
Jo det är självklart riktigt imponerande bland alla dessa Pala/DK lag :)
NotoriousEreko
2009-03-18, 16:58
Såvitt jag vet behöver du samma efternamn på båda kontona för att en PCT till ditt konto ska gå igenom.
Annars är det inte säkert alls. En person som säljer ett konto kan närsomhelst utan förvarning få tillbaka sitt konto exakt när han vill. Inte alla som tänker på det.
Men det är hans namn och adress på kontouppgifterna, går ej att ändra på. Om han ringer Blizzard och säger att hans konto är hackat, blir du hackern, han ger dom en kopia på sitt leg och så vips har han tillbaka kontot efter att du betalat för det.
Annars så är det bara att göra som en vanlig PCT, fast det finns ett val då du klickar dig framåt mot betalningsrutan att det är annat konto du vill föra över till.
Jo, det va det jag funderade över. Min kompis konto som han köpte blev nyss "tillbakataget" av snubben han köpte det av.
Tänkte att det skulle vara säkrast att köra med PCT? Men om man måste ha samma efternamn så fungerar det väll inte? :S
Edit: funkar det inte om man tar cdkeyn, sq och allt det där? kan han fortfarande ta tilbaka det?
Shakemynuts
2009-03-18, 17:26
Jo, det va det jag funderade över. Min kompis konto som han köpte blev nyss "tillbakataget" av snubben han köpte det av.
Tänkte att det skulle vara säkrast att köra med PCT? Men om man måste ha samma efternamn så fungerar det väll inte? :S
Edit: funkar det inte om man tar cdkeyn, sq och allt det där? kan han fortfarande ta tilbaka det?
Jag vet inte hur noga de är med PCT när det gäller att kontrollera efternamn och så.
Tyvärr är nog din kompis grundlurad. Vill man ha en ny char och är beredd att ha ett till eller nytt konto för att få den kan man lika gärna lvla via RAF med en kompis istället. Tar 16-20h att få upp en char till lvl 60 då och lvl 60-70 tar ju 2h per lvl ungefär. 70-80 är ju bara roligt. ^^
NotoriousEreko
2009-03-18, 18:06
Jag vet inte hur noga de är med PCT när det gäller att kontrollera efternamn och så.
Tyvärr är nog din kompis grundlurad. Vill man ha en ny char och är beredd att ha ett till eller nytt konto för att få den kan man lika gärna lvla via RAF med en kompis istället. Tar 16-20h att få upp en char till lvl 60 då och lvl 60-70 tar ju 2h per lvl ungefär. 70-80 är ju bara roligt. ^^
Yeah, true.
Finns det inget sätt då? Om man tar alla uppgifter, SQ, cdkey och sånt då?
bah, orkar inte levla upp en igen *grr*
Jag körde priest, lock, mage i 3v3. Det funkade skitbra de fighterna alla hade fokus, men våran mage var verkligen värdelös och braindead i 60% av matcherna. Tog dock 2v3 med honom en gång när locken fick error :O Det var fett! :P
Shakemynuts
2009-03-18, 18:21
Yeah, true.
Finns det inget sätt då? Om man tar alla uppgifter, SQ, cdkey och sånt då?
bah, orkar inte levla upp en igen *grr*
Spelar ingen som helst roll.
Hans namn och adress på uppgifterna, hans fördel hos Blizzard då han endast behöver ge dom en kopia på sitt leg för att få allt ändrat oavsett vad man betalat för kontot och hur bra säkerhet man har.
Hur är omständigheterna? Är personen ni köpte kontot av svenskt? vet ni vem han/hon är? Etc.
NotoriousEreko
2009-03-18, 20:05
Spelar ingen som helst roll.
Hans namn och adress på uppgifterna, hans fördel hos Blizzard då han endast behöver ge dom en kopia på sitt leg för att få allt ändrat oavsett vad man betalat för kontot och hur bra säkerhet man har.
Hur är omständigheterna? Är personen ni köpte kontot av svenskt? vet ni vem han/hon är? Etc.
Jo, det är sant. Men då borde väll ändå en PCT funka, om jag fixar ett account och sedan för han över gubben? eller är jag ute och cyklar nu.
Min polare köpte ett account av en, dom snackade över telefon när dom fixade transaktionen på internet. Sen slutade han spela ett tag,
så köpte han ett gamecard och tänkte börja lira igen. Men det visade sig att han hade tagit tillbaka det.
Har provat och ringt till han, men han sa att han inte hade gjort det.
victor_n
2009-03-18, 20:34
okey dingade 80 förra onsdagen med min dk och e full 10man epicad iaf + några hatefull items samt lvl 80PvP trink.
Nu är frågan, vad för class på 2v2 partner? samt vilket spec ska jag och han köra?!
Kört rogue + warrior på 2k+ rating men DK är ju så löjliga nu så måste prova även denna class:D
Jo, det är sant. Men då borde väll ändå en PCT funka, om jag fixar ett account och sedan för han över gubben? eller är jag ute och cyklar nu.
Min polare köpte ett account av en, dom snackade över telefon när dom fixade transaktionen på internet. Sen slutade han spela ett tag,
så köpte han ett gamecard och tänkte börja lira igen. Men det visade sig att han hade tagit tillbaka det.
Har provat och ringt till han, men han sa att han inte hade gjort det.
Du måste stå registrerad som ägare för kontona du flyttar gubbarna mellan vid PCT från ett konto till ett annat.
"Can I transfer characters from one account to another?
Yes, you can transfer characters between realms and between accounts where you are the registered user.
To initiate a transfer between two accounts, you will need to specify the account name associated with the account you wish to transfer a character to, and answer the 'secret question' for the account you are transferring the character off of (source account). Without this information an account to account transfer will not be possible."
http://us.blizzard.com/support/article.xml?articleId=20559
okey dingade 80 förra onsdagen med min dk och e full 10man epicad iaf + några hatefull items samt lvl 80PvP trink.
Nu är frågan, vad för class på 2v2 partner? samt vilket spec ska jag och han köra?!
Kört rogue + warrior på 2k+ rating men DK är ju så löjliga nu så måste prova även denna class:D
Shockadin med hyffsad gear och sedan är det bara att rulla ansiktet över tangentbordet för 2k.
Holypala, retpala.
NotoriousEreko
2009-03-19, 22:41
Vart kan man se på wows hemsida va man har för secret question? :)
victor_n
2009-03-19, 23:18
Vart kan man se på wows hemsida va man har för secret question? :)
Om du glömt så har du problem, det går inte att få den.
NotoriousEreko
2009-03-19, 23:53
Nejnej, bara undrade för ska göra en pct mellan två konton. :)
mangemani
2009-03-20, 12:28
vet nån när servrarna är aktiva igen?
Man kan ringa till service så fixar dom fram den till en, eller skicka ett mail med bild på sitt id.
mangemani
2009-03-20, 16:44
vart hittar man en trainer åt en DK?i stormwind?
Inte helt hundra men tror inte det finns någon trainer utanför Ebon hold.
Använd portalen och hs:a tillbaka.
mangemani
2009-03-20, 16:56
Inte helt hundra men tror inte det finns någon trainer utanför Ebon hold.
Använd portalen och hs:a tillbaka.
jasså,det fanns tom en i ebon hold,ja den måstej ag ha missat då:P
ska kika på det..tck:)
Sjukt, här slutar man lira WoW och tänker börja träna och sen hittar man en 125 sidor lång tråd om spelet :P
Sjukt, här slutar man lira WoW och tänker börja träna och sen hittar man en 125 sidor lång tråd om spelet :P
Sluta jobba/plugga så hinner du med båda utan problem.
mangemani
2009-03-20, 18:57
hmm,lvl 58 DK,är det för tidigt för outland?isf,vart kan man levla upp till lvl 60 innan dess?
hmm,har en känsla utav att jag varit inne på frågan förut;)
btw,satan vad talent points man fick innan man kom till stormwind,48 st:D
Andy.da.wohoo
2009-03-20, 19:02
hmm,lvl 58 DK,är det för tidigt för outland?isf,vart kan man levla upp till lvl 60 innan dess?
hmm,har en känsla utav att jag varit inne på frågan förut;)
btw,satan vad talent points man fick innan man kom till stormwind,48 st:D
DK's är ganska OP som det är nu, tror inte du har några problem alls i outland.
Alltid outland på lvl 58, om man inte är sjukt sugen på den underbara lore som finns i orginalet att man inte kan vänta till lvl 80.
Takes Rogues out of Stealth, Physical Absorb Shields, AE roots och whatnot
U8iZMqF2Vdw
mangemani
2009-03-20, 22:52
Takes Rogues out of Stealth, Physical Absorb Shields, AE roots och whatnot
U8iZMqF2Vdw
jag fattade nada utav hur man tar bort stealthen från rogues utav den där videon:)...ge en liten enkel förklaring tack,för jag vill gärna veta:)
Även fast en Rogue är i Stealth o smyger runt så blir han tydligen rootad (rötter dyker upp runt fossingarna och han kan ej röra sig) om han är i närheten av Earthbind Totems range, dvs svårt att Ambusha då när han har rötter runt fossingarna.
Du kastar en earthbind totem.
mangemani
2009-03-20, 23:09
aha,så det är bara shaman som kan åstakomma detta,trodde det var nå tricks som gällde alla raser:P
Nä, efter 3.1 kommer nog alla paranoida shamaner slänga ner en Earthbind lite då och då (med rädsla för ambushande rogues).
Dissector
2009-03-20, 23:30
Argh, det känns som att det skulle vara skitkul att spela WoW igen =) Funderar på att springa och köpa gamecard i morgon kanske.
Shakemynuts
2009-03-21, 00:53
Argh, det känns som att det skulle vara skitkul att spela WoW igen =) Funderar på att springa och köpa gamecard i morgon kanske.
Jag rekommenderar dig att göra det om du kan hantera wow helt enkelt. :D
Jag hade äckliga problem med spelandet för ett tag sen. Men nu innan julas så frågade jag runt lite och här också, ingen som rekommenderade mig att börja. Har 1 karaktär sen november och har snittat 1h15min om dagen efter att ha kollat /played time. Känns riktigt bra. Ibland kan jag spela 4h om jag har tråkigt och inget o göra, ibland kan jag va borta från spelet i 3 dagar.
Dissector
2009-03-21, 19:15
Tror det blir så att jag börjar lira lite i morgon :)
Har följande chars nu:
80-mage
70-druid (feral)
70-priest (shadow)
Nystartad DK
Vet inte riktigt vilken jag ska köra på om jag börjar spela igen. Vill levla lite ett tag känner jag.
Om jag kör druiden så kör jag helst feral, eftersom jag spelat caster (mage) i typ två år, så jag är inte sugen på en caster till, så balance är nog uteslutet. Resto följer lite samma mönster där så, nej, inte det heller. Hur är feraldruider i level 80? Tänker främst på PvP.
DK's har jag hört ska vara riktigt grymma nu, och det vore kanske skoj att levla upp den. Har svårt att bestämma mig. Vad tycker ni?
Det är PvP som gäller för dessa gubbar, eftersom när jag raidar, så gör jag det helst med magen.
Shakemynuts
2009-03-22, 10:33
Tror det blir så att jag börjar lira lite i morgon :)
Har följande chars nu:
80-mage
70-druid (feral)
70-priest (shadow)
Nystartad DK
Vet inte riktigt vilken jag ska köra på om jag börjar spela igen. Vill levla lite ett tag känner jag.
Om jag kör druiden så kör jag helst feral, eftersom jag spelat caster (mage) i typ två år, så jag är inte sugen på en caster till, så balance är nog uteslutet. Resto följer lite samma mönster där så, nej, inte det heller. Hur är feraldruider i level 80? Tänker främst på PvP.
DK's har jag hört ska vara riktigt grymma nu, och det vore kanske skoj att levla upp den. Har svårt att bestämma mig. Vad tycker ni?
Det är PvP som gäller för dessa gubbar, eftersom när jag raidar, så gör jag det helst med magen.
Feral i PvP? :D
Feral/rogue har ju aldrig varit roligare, roguen kör stunlock och kan få ut 15k dmg på ett par sekunder och ger wound poison, samtidigt som feraldruiden poppar berserk och gör vadå? Runt 35k dmg på 5sec. :thumbup:
2v2 är riktigt roligt. Spöar det mesta inklusive paladiner sålänge de ej hinner bubbla. Får de in en bubbla på dps´en som är den vi oftast dödar så kan man antingen CCa paladinen och sticka därifrån och försöka restealtha eller bara hoppa på paladinen tills han bubblar sig själv och då är det fritt fram att döda dps´en.
Feral i PvP är riktigt roligt helt enkelt. Kör 3dps i 3v3 också, lock/rogue/feral.
Dissector
2009-03-22, 17:38
Feral i PvP? :D
Feral/rogue har ju aldrig varit roligare, roguen kör stunlock och kan få ut 15k dmg på ett par sekunder och ger wound poison, samtidigt som feraldruiden poppar berserk och gör vadå? Runt 35k dmg på 5sec. :thumbup:
2v2 är riktigt roligt. Spöar det mesta inklusive paladiner sålänge de ej hinner bubbla. Får de in en bubbla på dps´en som är den vi oftast dödar så kan man antingen CCa paladinen och sticka därifrån och försöka restealtha eller bara hoppa på paladinen tills han bubblar sig själv och då är det fritt fram att döda dps´en.
Feral i PvP är riktigt roligt helt enkelt. Kör 3dps i 3v3 också, lock/rogue/feral.
Fan vad trevligt. Tror det får bli druiden jag går på då :) Har gillat spelstilen hela tiden.
Har du lust att länka till din druid på armory? Nyfiken på hur statsen ser ut nu med vilken gear du nu råkar ha. Har nästan lagt all fokus på mig mage sedan expansionen, så har inte hängt med alls i vad som hänt de andra klasserna.
Shakemynuts
2009-03-22, 20:04
Fan vad trevligt. Tror det får bli druiden jag går på då :) Har gillat spelstilen hela tiden.
Har du lust att länka till din druid på armory? Nyfiken på hur statsen ser ut nu med vilken gear du nu råkar ha. Har nästan lagt all fokus på mig mage sedan expansionen, så har inte hängt med alls i vad som hänt de andra klasserna.
Armorylänk (http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Hellscream&n=Callidus)
Är PvE speccad atm för att tanka. Vanliga speccen för feralpvp är 0/60/11 för att 4% crit för 5 talents inte är så mycket när man i schysst gear som feral redan har runt 40-45% crit utan den.
Annars är jag rätt kass på PvP, men vet om att feraldruider inte är fyskam alls. De kan som alla andra ta sig till 2k rating utan större problem förutsatt att man kan spelet.
Kör DK atm och förstår inte hur folk som spelar DK tycker dom är balanserade. Får hoppas dom fixas till i 3.1 icy touch speccen me 6k DPS i raids osv är helt cp. Jag är dock bara lvl 68 me denna men soloade ner tex sethekk halls bossen från 35% till 0 med min DK. får hoppas ulduar blir svårt också men lär ju inte hända.
Shakemynuts
2009-03-22, 22:23
Feralspecc för PvP (http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/druid/talents.html?tal=000000000000000000000000000050320 21323202120531233233105100550001000000000000000000 )
Det här är en ganska godkänd specc för feraldruider i PvP. Vad som går att diskutera är väl Protector of the pack. Jag tycker den är bra då det ändå sker hyffsat ofta att man tvingas in i björn för att vara lite defensiv, vänta på nån cooldown eller på att ens partner ska göra något och mot melee är man extremt utsatt i katt i ett sånt läge.
Annars är det inget konstigt, fokusera din dps på shreds/maim/rip för det mesta. Det är därifrån största delen av din dmg kommer ifrån. En ferocious bite crittar på mellan 6-9k ungefär, medans en 5combo rip med talent ger 14k dmg med manglebuffen uppe.
Tar inte improved mangle då du egentligen inte ska göra den alls mer eller mindre. Du behöver få in en efter din pounce för att dina shreds ska göra 20% mer dmg. Sen med maim gör dom totalt 40% mer dmg vilket är ganska sweet. :D
Och så kom ihåg att du fortfarande kan hela, CCa som en tok och interrupta med charge så kommer du klara dig galant. :thumbup:
Tigerkotten
2009-03-23, 00:56
lättare sagt än gjort att hålla koll på allt man kan göra. Inte så extremt många som når upp till 2k rating överlag ens. Så du pratar lite väl mycket just nu :) Men visst är det möjligt, men du ska även ha bra teamwork me din partner. SAMT veta vad du ska göra, när du ska göra saker och ting.
Som pala healer är det enda jag behöver tänka på vem som har becon på sig, samt judga lite då och då. Resten gå på automatik. Hjälper att ha polaren sittandes 2m ifrån med.
Tigerkotten
2009-03-23, 02:39
Som pala healer är det enda jag behöver tänka på vem som har becon på sig, samt judga lite då och då. Resten gå på automatik. Hjälper att ha polaren sittandes 2m ifrån med.
paladins går ofta inte ofta beacon spec i 2vs2, de kör en slags mix för att få rependencefrån retri.
paladins går ofta inte ofta beacon spec i 2vs2, de kör en slags mix för att få rependencefrån retri.
Fast sen är jag inte högt rankad heller, betydligt roligare med evig mana och helt enkelt outlasta motståndet så de riktigt lyser frustration.
Nuja med den nya fotm speccen. Tills inte för så alls längesen var det 51/20 som gällde dock.
Shakemynuts
2009-03-23, 09:29
lättare sagt än gjort att hålla koll på allt man kan göra. Inte så extremt många som når upp till 2k rating överlag ens. Så du pratar lite väl mycket just nu :) Men visst är det möjligt, men du ska även ha bra teamwork me din partner. SAMT veta vad du ska göra, när du ska göra saker och ting.
Hur menar du nu med mitt prat?
Allt jag sa var att feraldruider har möjlighet att ta sig till 2k rating utan problem om man kan spela. Många spelar sina klasser/speccs just för att de är lättare att ta sig uppåt i rating med. Då många som är tävlingsinriktade i arenan spelar såkallat FOTM.
Och så som avslutning på mitt andra inlägg ville jag bara påpeka att han ändå skulle komma ihåg att han spelar druid, att han har mycket CC, heals och interrupts. Just eftersom man ej är en spambot som gör shreds eller mangles. Man måste fortfarande lära sig få in CC och healing som druid trots att man är feral eller moonkin.
Shakemynuts
2009-03-23, 09:29
Fast sen är jag inte högt rankad heller, betydligt roligare med evig mana och helt enkelt outlasta motståndet så de riktigt lyser frustration.
Paladiner som har repentance specc har också oändlig mana. :D
Fast dom kommer skaka om träden rätt hårt till 3.1.0 så att antagligen holy/prot kommer bli poppis igen.
Det är ju just med 37/0/34 paladins så gott som aldrig kan gå om, pga Judgement of the wise i retri trädet. Dock om man kikar kring lagen som ligger 2.7k+ så spelar dom flesta paladinerna 51/20
Shakemynuts
2009-03-23, 21:18
Haha! Fick en green proto-drake (http://www.wowhead.com/?item=44707#.) i mitt första ägg från oracles! :D
Sug på den ni! 171 registrerade drops från 7884 ägg. Vilket blir 2% chans och ägget måste ligga i väskan i 7 dagar innan det kläcks, vilket betyder att man har 52 chanser varje år att få en drake som har 2% chans. =/
Jävla tur man kan ha ibland.
Haha! Fick en green proto-drake (http://www.wowhead.com/?item=44707#.) i mitt första ägg från oracles! :D
Sug på den ni! 171 registrerade drops från 7884 ägg. Vilket blir 2% chans och ägget måste ligga i väskan i 7 dagar innan det kläcks, vilket betyder att man har 52 chanser varje år att få en drake som har 2% chans. =/
Grattis! Knappt man orkar köpa äggen längre då jag nästan bara får Aged Yolk.
Haha lotto! grattis :thumbup:
Shakemynuts
2009-03-24, 00:36
Tackar, ibland har man tur som sagt.
Jag fattar noll av matten, men för att statistiskt sett kunna räkna med att få en drake med 2% dropchance, behöver man öppna 228 ägg. Vilket är ca 4 års väntetid. Då har ju antagligen nästa expansion kommit.
Tigerkotten
2009-03-24, 01:23
pallar ej me green, men den e däremot nog den snyggaste proto. Har dock ej sett 25manna glory of the raid mounten ännu..
Däremot GIVE Al'ar mounten från TK, snyggaste mounten ingame? tror nog det.
Vin Diesel står upp när programledaren berättar om hans frus char som har en Spectral Tiger och whatnot.
Gf3GKUzaG7s
Wohoo WoWtråd!
Kul att det finns fler som spelar! iofs med tolv mille subscribers borde ju NÅN annan finnas :P
Jag är avis som fasen att du lyckades med Protodraken från Oracles. Har snart en livsförbrukning Aged Yolk
Fast ska inte klaga. Black Protodrake på torsdag, yay
mangemani
2009-03-24, 21:11
ok,en gång för alla nu,vilken är bäst för en DK,blood eller unholy?
jag är lvl 66 nu och har testat båda.
blood gillade jag mest,där fanns "powern" i Dk tyckte jag samtidigt som livet inte försvann lika fort som det gör med unholy.
unholy däremot hade en del fina finesser,dels att man kunde fortsätta slåss när man dött,sjukdommar och ghoulen kunde vara som ett pet mm.
men jag vet inte,jag är ju bara lvl 66 som sagt,vet ju inte hur det är vid lvl 80 för dom båda talangerna.
som det känns nu så verkar blood vara en mer köttar/röjjar talang medans unholy är lite svagare men samtidigt mer rörlig och destruktiv genom dess sjukdommar och andra effekter.
vad tycker ni?jag vill helst vara en så stark och uthållig DK som möjligt,är blood det rätta valet för mej?
frost har jag inte ens slängt ett öga på..hur är det?
Shakemynuts
2009-03-24, 21:19
blood gillade jag mest,där fanns "powern" i Dk tyckte jag samtidigt som livet inte försvann lika fort som det gör med unholy.
unholy däremot hade en del fina finesser,dels att man kunde fortsätta slåss när man dött,sjukdommar och ghoulen kunde vara som ett pet mm.
men jag vet inte,jag är ju bara lvl 66 som sagt,vet ju inte hur det är vid lvl 80 för dom båda talangerna.
som det känns nu så verkar blood vara en mer köttar/röjjar talang medans unholy är lite svagare men samtidigt mer rörlig och destruktiv genom dess sjukdommar och andra effekter.
vad tycker ni?jag vill helst vara en så stark och uthållig DK som möjligt,är blood det rätta valet för mej?
Huvudet på spiken! Blood är rätta vägen!
DK träden är ungefär såhär:
Blood - PvE dps - inklusive när du questar alltså
Frost - Tank
Unholy - PvP dps
Shakemynuts
Menar du att Mange skall specca frost när han tankar Algalon?
Shakemynuts
2009-03-24, 21:41
Shakemynuts
Menar du att Mange skall specca frost när han tankar Algalon?
Frost är väl den allmänt accepterade tankspeccen? Vet att DKs ska kunna tanka i alla speccs, men frost är ju den som har talents för increased armor, unbreakable armor och även expertise increase. Medans t ex blood är dpsspecc som har reduced threat talents.
Och tror du faktiskt att Mange kommer tanka Algalon? :) Frost fungerar utmärkt att tanka med. Har jag sett själv i allt från heroics till 25man Naxx.
Vad gör Algalon på PTR som gör att inte frost skulle fungera att tanka med? För om jag förstod ditt inlägg rätt så var det menat som att frost inte skulle vara en fungerande tankspecc för DKs. Ber om ursäkt om jag tog det helt fel.
haha va i helvet , är inne på mitt 5e ägg och inte fan har jag sett skymten av nån green proto drake .
haha va i helvet , är inne på mitt 5e ägg och inte fan har jag sett skymten av nån green proto drake .
Femte? Kom igen när du är inne på 155:e. :D Jag får bara en jäkla massa tickbirds, har kunnat utrusta en hel hög altar och guildies med sådana av båda kulörerna.
Unholy är helt klart den bästa speccen för att lvla. Visst blood är väldigt bra på single targets, men med unholy kan du ta 4-5 mobs samtidigt och ändå ha mer liv efter fighten än innan.
På lvl 66 hade jag haft den här speccen: http://www.wowhead.com/?talent=jZZbG0hxfogcRMckuL
när du blir 67 sätter du 1 till talent point på Butchery i blood-trädet.
Och ungefär så här kan du fortsätta tills du är 80: http://www.wowhead.com/?talent=jZZbG0hxfogcRMckuL
Så här ser spellrotationen ut:
Icy Touch -> Plague Strike -> Pestilence -> Death Strike - > Unholy Blight (härifrån använder du Blood Boil, Death and Decay, eller Death Strike beroende på om du behöver heals och hur fort mobsen dör)
Det bästa sättet du samlar ihop mobs är helt enkelt att springa med mounten och dra på dig 4-5 stycken, och sen göra den där rotationen. Släng förresten alltid upp Unholy Blight först om du har RP till det.
Ett annat sätt att dra ihop mobs är att springa på 1-2 st, leapa iväg med din ghoul för att sen dra tillbaka den och Death gripa en.
Shakemynuts
2009-03-25, 09:50
Unholy är helt klart den bästa speccen för att lvla. Visst blood är väldigt bra på single targets, men med unholy kan du ta 4-5 mobs samtidigt och ändå ha mer liv efter fighten än innan.
På lvl 66 hade jag haft den här speccen: http://www.wowhead.com/?talent=jZZbG0hxfogcRMckuL
när du blir 67 sätter du 1 till talent point på Butchery i blood-trädet.
Och ungefär så här kan du fortsätta tills du är 80: http://www.wowhead.com/?talent=jZZbG0hxfogcRMckuL
Så här ser spellrotationen ut:
Icy Touch -> Plague Strike -> Pestilence -> Death Strike - > Unholy Blight (härifrån använder du Blood Boil, Death and Decay, eller Death Strike beroende på om du behöver heals och hur fort mobsen dör)
Det bästa sättet du samlar ihop mobs är helt enkelt att springa med mounten och dra på dig 4-5 stycken, och sen göra den där rotationen. Släng förresten alltid upp Unholy Blight först om du har RP till det.
Ett annat sätt att dra ihop mobs är att springa på 1-2 st, leapa iväg med din ghoul för att sen dra tillbaka den och Death gripa en.
Ja sant, AoE är nice!
Tigerkotten
2009-03-25, 23:26
såååå naaaaaaajs "the immortal" titeln nu :)
Tigerkotten
2009-03-29, 22:02
Black Proto Drake ;)
http://img208.imageshack.us/img208/6590/wowscrnshot032909214200.jpg (http://img208.imageshack.us/my.php?image=wowscrnshot032909214200.jpg)
Den är fin fin, grattis! :D
Black Proto Drake ;)
[/URL]
Spelar du på bladefist?
yay fick deadly shoulders nyss =)
Btw så är unholy bättre PVE dps än vad blood är.
Shakemynuts
2009-03-29, 23:34
Grattis hörrni!
Black proto-drake som försvinner med 3.1.0 patchen också! Sweet. :)
Själv är jag så extremt taggad på min protpaladin. Langat ut 7k guld på den änsålänge med epicmount och epicgear etc.
Men blood för DKs är väl ändå bättre på single-target dps?
Stannade nu ikv på 2115. tidigare har vi stått still på 1900-2020 som mest. Jag bytte specc till 52/5/14 och kör i full pvp gear och nu slaktar jag som aldrig förr.
Tigerkotten
2009-03-30, 01:43
Spelar du på bladefist?
Lirar på Ahn'Qiraj
Jo var apskönt att få denna avklarade innan 3.1 har nu båda glory of the raider achivements :)
Nu gäller det bara kötta PvP lite också :)
victor_n
2009-03-30, 08:47
Stannade nu ikv på 2115. tidigare har vi stått still på 1900-2020 som mest. Jag bytte specc till 52/5/14 och kör i full pvp gear och nu slaktar jag som aldrig förr.
vad kör du för klass + setup och i vilken bracket?^^
Shakemynuts
2009-03-30, 08:50
DK/pala måste det ju va! :D
Eller hunter/pala.
victor_n
2009-03-30, 08:58
DK/pala måste det ju va! :D
Eller hunter/pala.
Kör själv dk holypala, körde en vecka på 1h 34min nådde vi 2047 rating:P
Rogue/disc priest i 2v2. jag som rogue.
Han och jag har även ett lag med våra alts. Holy pala/DK. 1800 rating fick vi lätt utan att ens kunna våran class ordentligt och i blå/epic gear, snacka om faceroll.
Edit: Det är dock mkt tråkigare att köra som holy pala/DK, man verkligen känner hur jävla dåliga vi är och ändå vinner. RP är mkt roligare där vi faktiskt behöver skills.
Shakemynuts
2009-03-30, 09:21
Rogue/disc priest i 2v2. jag som rogue.
Han och jag har även ett lag med våra alts. Holy pala/DK. 1800 rating fick vi lätt utan att ens kunna våran class ordentligt och i blå/epic gear, snacka om faceroll.
Edit: Det är dock mkt tråkigare att köra som holy pala/DK, man verkligen känner hur jävla dåliga vi är och ändå vinner. RP är mkt roligare där vi faktiskt behöver skills.
Snyggt. Hoppas det går bra. :thumbup:
Hade ni kört holypala/dk eller hunter hade jag sagt åt er att brinna i helvetet.
Snyggt. Hoppas det går bra. :thumbup:
Hade ni kört holypala/dk eller hunter hade jag sagt åt er att brinna i helvetet.
instämmer! Med min nya specc vinner vi typ 90% mot DKs och hunter lag. ganska skönt :)
edit: här är armory-profil om du är nyfiken på speccen :) http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Frostmane&n=Xc
Andy.da.wohoo
2009-03-30, 16:40
Usch, min prepaid tid tog slut igår. Någon som vill ge bort en gratisperiod? :D
instämmer! Med min nya specc vinner vi typ 90% mot DKs och hunter lag. ganska skönt :)
edit: här är armory-profil om du är nyfiken på speccen :) http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Frostmane&n=Xc
Lawl, jag har mött dig någon gång i arena och många gånger i IF :) Lirar holypala/warrior 2v2 @ 2210 rating atm. Min gubbe heter Dranxiz om ni vill checka :)
Tips: Kör inte holypala/warrior om ni inte vill slå sönder era tangentbord etc...!
Lawl, jag har mött dig någon gång i arena och många gånger i IF :) Lirar holypala/warrior 2v2 @ 2210 rating atm. Min gubbe heter Dranxiz om ni vill checka :)
Tips: Kör inte holypala/warrior om ni inte vill slå sönder era tangentbord etc...!
Såg även nu att du lirar i Notorious som är min gamla guild. Lirade där i vanilla till SSC i tbc, sen kickade dom mig :P Fråga vad dom tycker om lajto ^^
aha det är du :) coolt. Det ska jag fråga dom ^^
mötte ett hunter/pala lag idag som var heeelt omöjliga, förlorade 3 matcher i rad och sen mötte vi lol RM och nu ligger vi på 2048 rating :S
Tigerkotten
2009-04-03, 12:34
3hgcy6bsg4g
Ulduar
Btw några som hunter/holy pala vs feral druid / dpriest? samt feral / dpriest.
Har haft problem med retri / dpriest med.
NotoriousEreko
2009-04-05, 23:45
Bah, är 77 nu och vet inte vart jag ska questa. Har kört grizzly, sholozar, zd och det som är möjligt för min lvl i storm peaks. Vart kan jag questa nu? :D
Tigerkotten
2009-04-05, 23:54
Bah, är 77 nu och vet inte vart jag ska questa. Har kört grizzly, sholozar, zd och det som är möjligt för min lvl i storm peaks. Vart kan jag questa nu? :D
dragonblight, icecrown
Shakemynuts
2009-04-05, 23:55
What? Du kan ju inte ha kört allt till Storm peaks och vara 77?
Har du vekligen kört startställena howling fjord/borean tundra t ex? Dragonblight?
NotoriousEreko
2009-04-06, 00:02
What? Du kan ju inte ha kört allt till Storm peaks och vara 77?
Har du vekligen kört startställena howling fjord/borean tundra t ex? Dragonblight?
Nä, har ju massa 80quests i storm peaks, provade på dom och dom var lite för svåra.
Har kört howling, borean och db med.
Shakemynuts
2009-04-06, 00:16
Nä, har ju massa 80quests i storm peaks, provade på dom och dom var lite för svåra.
Har kört howling, borean och db med.
Fan va wierd!
Låter verkligen underligt faktiskt, du måste missat hur mycket som helst. Med paladinen som ska bli protection som jag håller på med nu har jag kört howling fjord, dragonblight, grizzly hill och håller på i Zul´drak, jag är 76.
Tänkte dra till Sholazar på 77 och sen lvla 79-80 i Storm Peaks, finns rätt mycket quests där.
Gäller att hitta rätt quests som ger följdquests och som öppnar upp till fler quests på andra ställen.
NotoriousEreko
2009-04-06, 00:19
Fan va wierd!
Låter verkligen underligt faktiskt, du måste missat hur mycket som helst. Med paladinen som ska bli protection som jag håller på med nu har jag kört howling fjord, dragonblight, grizzly hill och håller på i Zul´drak, jag är 76.
Tänkte dra till Sholazar på 77 och sen lvla 79-80 i Storm Peaks, finns rätt mycket quests där.
Gäller att hitta rätt quests som ger följdquests och som öppnar upp till fler quests på andra ställen.
jo, har nog missat ett antal sådana. seeegt haha :)
Dissector
2009-04-06, 00:30
Har för mig jag körde Storm Peaks från 77½ t.o.m 79 i Storm Peaks, och sedan 79-80 i Icecrown. Gick rätt bra. Finns så vansinnigt mycket quests i dom två zonerna.
NotoriousEreko
2009-04-06, 00:58
Har för mig jag körde Storm Peaks från 77½ t.o.m 79 i Storm Peaks, och sedan 79-80 i Icecrown. Gick rätt bra. Finns så vansinnigt mycket quests i dom två zonerna.
Okej, vad finns det för med questgivers i sp? Har kört alla vid K3 och runt om där.
Shakemynuts
2009-04-06, 01:32
Okej, vad finns det för med questgivers i sp? Har kört alla vid K3 och runt om där.
Runtom där?
Har du kört dom uppe i bergen.. Brunnhildar village? Där finns det en jäkla massa.
NotoriousEreko
2009-04-06, 01:42
Runtom där?
Har du kört dom uppe i bergen.. Brunnhildar village? Där finns det en jäkla massa.
Jo, har kört de flesta av dom. De som återstår är 80quests.
Shakemynuts
2009-04-06, 01:43
Men det måste finnas många ställen kvar att questa på, så är det ju bara. :D
Annars kan du väl köra instanser sista lvls till 80? Då får du säkert bra startgear också.
Tigerkotten
2009-04-06, 01:59
spana dina achivements, har du ej fått den där questing grejset för en viss zone. Så har du missat göra quests.
Black Proto Drake ;)
Grattis Blejsabo!
http://www.lokes-list.dk/pics//drakes.jpg
Civilrätt
2009-04-08, 07:28
sådär nu är mitt konto avslutat. Ville egentligen inte göra det men tyvärr så tycker jag spelet tappar gnistan när man nått lvl80 och inte har tid att gå med i raider som vara längre än 1h.
Aja får se om man hittar lust att börja levla upp en ny char senare, men jag synar det...
sådär nu är mitt konto avslutat. Ville egentligen inte göra det men tyvärr så tycker jag spelet tappar gnistan när man nått lvl80 och inte har tid att gå med i raider som vara längre än 1h.
Aja får se om man hittar lust att börja levla upp en ny char senare, men jag synar det...
Måste säga att jag själv tappar gnistan lite. Gör inget annan än raids nu, och även om det är skitkul, så är vi lite för få i vår guild och har lite för dålig progress, så det blir inte direkt ngt flyt.
Civilrätt
2009-04-08, 12:19
fan nu blev jag sugen att börja spela igen...2 veckor med uppehåll och avslutat konto igår...
Paladins, något att ha?
har redan rogue 80, dk 80, hade tidigare mage 70 samt rogue 70 samt warrior 60.
Tigerkotten
2009-04-08, 13:33
Måste säga att jag själv tappar gnistan lite. Gör inget annan än raids nu, och även om det är skitkul, så är vi lite för få i vår guild och har lite för dålig progress, så det blir inte direkt ngt flyt.
Byt guild / invite mera folk?
Funderar vad jag ska göra med min druid inför 3.1, har rätt bra balanced gear nu iaf. Funderar om jag ska vara resto för pvp i 3.1, avskyr dock att heala i 25manna.. :)
tnx kwon, när ska du länka din char? :D
Byt guild / invite mera folk?
Nja är väl lättare sagt än gjort, jag spelar ihop med sk irl-kompisar och i guilden så känner alla minst någon av de andra, så det gör ju att det blir extra bra stämning.
Men vi har väl pratat om att rekrytera lite, men det går segt.
Andy.da.wohoo
2009-04-08, 15:47
Kollade på SK-Gamings world first på Kil'Jaeden innan.. Ett mästerverk måste jag säga, är riktigt imponerad av den bossfighten, hade varit kul att köra den med guilden någon gång.
mangemani
2009-04-09, 20:56
var det inte vid lvl 77 som man kunde lära sej cold weather flying skill?
är lvl 77 nu och jag kan ej det.
är det annorlunda för oss DK?
Shakemynuts
2009-04-09, 21:25
var det inte vid lvl 77 som man kunde lära sej cold weather flying skill?
är lvl 77 nu och jag kan ej det.
är det annorlunda för oss DK?
Det ska ju va samma. Gå snacka med en NPC som står på Krasus landing i dalaran, kostar 1000g.
edit: förutsatt att du redan har 60% skill tränad alltså.
mangemani
2009-04-09, 21:42
Det ska ju va samma. Gå snacka med en NPC som står på Krasus landing i dalaran, kostar 1000g.
edit: förutsatt att du redan har 60% skill tränad alltså.
ok.
men åter igen då,hur tar man sej till dalaran utan flying mount?
via quest i grizzly hills och sen via en portalsten liknande sak .
tossefar
2009-04-09, 22:55
Alla 75+-zoner har en quest för att ta sig till dalaran. Enklast är att åka till Star's Rest i Dragonblight. Säg hej till killen i mitten så hamnar du automagiskt i Dalaran.
Civilrätt
2009-04-10, 09:39
levla en paladin, retro eller prot? (nu endast level 14)
Hade det varit förr så hade jag sagt prot men efter 3.0 så är nog retri att föredra då dom fick rejäla buffs. Roligare också.
Någon som kör på magtheridon? Jag är wlock
Dissector
2009-04-11, 00:02
För att levla är nog retribution ganska överlägset.
mangemani
2009-04-12, 12:23
finns det någon NPC som man kan använda för jewelcrafting?
om inte:
1.vart lär man sej det?
2.är det besvärligt/jobbigt att levla jewelcrafting?
3.vart kn man få tag i shards till det?
tossefar
2009-04-12, 12:53
om inte:
1.vart lär man sej det?
Tränare finns i exodar och dalaran.
Nä.
Shards?
om inte:
1.vart lär man sej det?
Du får material från att prospecta ores. Finns levling guider för proffesions också som kan hjälpa en.
om inte:
1.vart lär man sej det?
1. Tränare http://www.wowwiki.com/Jewelcrafting_trainers
2. Ja det är lite halvjobbigt, du behöver ha mining men det har jag för mig du hade på din hunter om jag minns rätt.
3. "ocuttade stenar" får du av att prospecta ore och ibland får du det när du minar. Det är dom man cuttar till gems som du stoppar i sockets.
Det finns rätt billiga _steget_under_dom_bästa_ gems på AH! Eller så minar du och ber en som redan kan jewelcrafting att "cutta" åt dig.
Någon som spelar Alliance på Bronzebeard?
mangemani
2009-04-13, 15:21
har väldiga problem att hitta groups till instanser och raids.
jag blev lvl 80 med min dk för nån dag sen och sen dess så har jag försökt att komma med i grupper för att kunna få lite epic saker,men det är inte lätt.
så gott som alla i guilden som man är med i har inställningen "man måste vara bra för att kunna joina,ha erfarenhet" medans jag själv tänker "men hur ska man kunna bli bra och skaffa sej erfarenhet om man inte får spela".
så guilden är inget att hänga i julgranen med.
vad har ni för tips för att komma med i en bra grupp?att ställa sej i stormwind och skriva "looking for group to join" funkar inte så bra har jag märkt.
Shakemynuts
2009-04-13, 15:38
jag blev lvl 80 med min dk för nån dag sen och sen dess så har jag försökt att komma med i grupper för att kunna få lite epic saker,men det är inte lätt.
så gott som alla i guilden som man är med i har inställningen "man måste vara bra för att kunna joina,ha erfarenhet" medans jag själv tänker "men hur ska man kunna bli bra och skaffa sej erfarenhet om man inte får spela".
vad har ni för tips för att komma med i en bra grupp?att ställa sej i stormwind och skriva "looking for group to join" funkar inte så bra har jag märkt.
Är du dps eller tank?
Som dps fungerar det sämre att skriva looking for group, eftersom dom flesta är dps helt enkelt, jag som alltid varit tank eller healer har frossat i dps och det är klart dom flesta vill ha epicgearade. Men vad du behöver göra för att bli bra utan att spela är att lära dig hur dps-rotation fungerar för just din specc och även hitta bra PvE talents som redan är utsatta på olika forum och så som tips. T ex www.mmo-champion.com hittar du mycket på.
En bra rotation i ens abilities ger oftast mer dps än lite epicgear.
Sen när du väl har en bra rotation handlar det om att hitta såkallade "heroicvänner" som jag så fint kallar dom för. ^^
Du har alltså en liten grupp folk i din friendslist som du kör heroics med och dom vet vem du är så de kommer ofta fråga dig också. Blir lätt så.
Sen kommer ditt guild, som för övrigt verkar va rätt oschyssta :Virro , vara mer öppna för dig.
Tigerkotten
2009-04-13, 16:10
Du kan alltid börja med att fixa crafted epics som kan hjälpa dig, sen får du hålla ögonen på trade chaten då de LFM ibland för pug 10/25manna naxx. Sen e det ju saker som VOA / OS 10/25 som sker konstant med, som pugs gör.
Sen får du väl också gå in i lookinforgroup också, och "signa" dig för heroics.
du kan även skriva /join LookingForGroup om jag nu inte minns fel.
Tigerkotten
2009-04-14, 02:38
troligen 3.1 på onsdag.
Shakemynuts
2009-04-14, 02:59
Från mmo-champion.com:
"Update 03:30 CET - Patch is now almost confirmed. Just wait a few more hours for an official message but it's definitely going live this week."
Litar på dom dåra! :)
Du kanske borde börja med att prova vanliga instancer? Du har säkert världens crapigaste gear så att ingen vill ha med dig i något som är lite svårare... När du har spelat massa vanliga instancer och fått lite bättre grejer och mer erfarenhet så kommer du börja få vara med de stora grabbarna förmodligen..
Shakemynuts
2009-04-14, 10:31
Och nu för ett tag sen kom bekräftelsen. Idag på US-servers och imorrn här på EU.
Dissector
2009-04-14, 12:19
Lär bli ett sjuhelvetes handlande med glyphs i morgon då. Funderar på att slå mig in på marknaden och köra lite daytrading :D
Civilrätt
2009-04-14, 12:42
vad är den största skillnaden med nya patchen? (pluggar till tenta just nu så jag har inte hunnit lägga något krut på att läsa på)
jaha då blir det att farma guld som fan idag då , nästan konkurs här ju med mount till diverse gubbar etc etc . OMG . moste ha dual spec dirr
shadowfire
2009-04-14, 13:47
aaah vad glad jag är att jag är kvitt detta gift... och saknar det inte ens. :P
Shakemynuts
2009-04-14, 14:02
vad är den största skillnaden med nya patchen? (pluggar till tenta just nu så jag har inte hunnit lägga något krut på att läsa på)
Största grejen är väl självklart nya raidinstansen som tydligen ska vara otroligt svår.
Dualspec att man kan ha 2 olika speccs samtidigt som man gratis kan switcha mellan och så kommer det även en garderob som byter gear på samma gång samt glyphs och till och med keybinds.
Samt att det kommer en ny PvPgrej i icecrown, har ej läst något om den ännu själv däremot. Så jag vet inte mer än så.
Samt massor av förändringar på alla klasser.
Snart dags för Mangemani att tanka Algalon alt Blejsabo att kita Algalon! :)
http://indonesischblog.files.wordpress.com/2008/04/batmansuparman.jpg
Civilrätt
2009-04-14, 16:15
Största grejen är väl självklart nya raidinstansen som tydligen ska vara otroligt svår.
Dualspec att man kan ha 2 olika speccs samtidigt som man gratis kan switcha mellan och så kommer det även en garderob som byter gear på samma gång samt glyphs och till och med keybinds.
Samt att det kommer en ny PvPgrej i icecrown, har ej läst något om den ännu själv däremot. Så jag vet inte mer än så.
Samt massor av förändringar på alla klasser.
aha, låter intressant.
måste bara levla upp min paladin då.
mangemani
2009-04-14, 16:51
ska köra naxx med guilden nu på torsdag.
en på jobbet satt och visade filmer på youtube och förklarade taktiker mot dom 14 olika bossarna..blev helt yr utav allt=/.
men detta är min allra första och stora instance,får se hur det går,vi kör 20 manna.
Tigerkotten
2009-04-14, 17:02
Snart dags för Mangemani att tanka Algalon alt Blejsabo att kita Algalon! :)
http://indonesischblog.files.wordpress.com/2008/04/batmansuparman.jpg
ah wtf, behöver jag kita o grejjer nu? :/ Ej läst på direkt. Läste något ang range dps att tank dock, men tänkte warlock på det xD Kanske annan boss dock.
Shakemynuts
2009-04-14, 17:04
ska köra naxx med guilden nu på torsdag.
en på jobbet satt och visade filmer på youtube och förklarade taktiker mot dom 14 olika bossarna..blev helt yr utav allt=/.
men detta är min allra första och stora instance,får se hur det går,vi kör 20 manna.
Lycka till! Kommer gå galant! :thumbup:
Minns hur nervös jag var första raiden, var bara 10man men det var en riktig press.
Du kan gå in på www.wowwiki.com t ex och söka på Naxxramas och så kan du läsa om alla bosstaktiker och så.
Super_Johan
2009-04-15, 12:39
MEEEN! Sjuk nerf av dks *gah!*
Shakemynuts
2009-04-15, 12:42
Bahahah! Du kan ju försöka. :thumbup:
Oh noes, no more ez mode :D hehe.
Andy.da.wohoo
2009-04-15, 14:21
JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!! :D
Måste betala snart..!
Jaha ulduar verkade ju svårt, 11 bossar nere redan på us servrarna. Iof förmodligen av folk som redan clearat den på testservern.
Andy.da.wohoo
2009-04-15, 15:46
Jaha ulduar verkade ju svårt, 11 bossar nere redan på us servrarna. Iof förmodligen av folk som redan clearat den på testservern.
Läste någonstans att man med hyfsat gear och helt perfekt taktik skulle kunna downa alla bossar på en natt. Då förutsatt att allting går helt perfekt.
Tigerkotten
2009-04-15, 16:53
Läste någonstans att man med hyfsat gear och helt perfekt taktik skulle kunna downa alla bossar på en natt. Då förutsatt att allting går helt perfekt.
Detta är helt omöjligt att veta, då på test servern har vissa bossar ej varit på testservern.
Flame Levithan första bossen är väldigt enkel i 10manna, och den e nere. Fick ner andra bossen till 5%, vi körde heroism alldeles för tidigt. O nu e våran server nere :(
Dissector
2009-04-15, 16:57
Nu vill jag ha era tips angående magespec för PvP. Frost eller arcane? Blir antagligen en del arena, men vill kunna köra lite 1vs1 och sådant också.
Shakemynuts
2009-04-15, 17:01
Nu vill jag ha era tips angående magespec för PvP. Frost eller arcane? Blir antagligen en del arena, men vill kunna köra lite 1vs1 och sådant också.
Frost all the way imo.
Arcane blev nerfat, men fungerar fortfarande. Tyckte jag Orangemarmelade visade. :D Men frost är atm allmänt accepterad som PvPspecc nr 1.
Ungefär något sånt här:
20/0/51 (http://talent.mmo-champion.com/?mage=23002323000203000000000000000000000000000000 000000000000003533030310203100232122231051&glyph=000000000000&version=9767)
Civilrätt
2009-04-15, 17:45
fan.
questhelper 0.85 som jag använt funkar inte med nya patchen, någon som vet om det är någon version av dem som funkar?
Civilrätt
2009-04-15, 17:49
fan.
questhelper 0.85 som jag använt funkar inte med nya patchen, någon som vet om det är någon version av dem som funkar?
edit; tror närmare bestämt att 0.100 skall funkar...
Ja det finns det
0.101 finns till och med
mangemani
2009-04-15, 18:18
nån som vet varför quest helpern slutat funka när den nya patchen har installerats=/?
Civilrätt
2009-04-15, 18:32
nån som vet varför quest helpern slutat funka när den nya patchen har installerats=/?
tanka hem 0.100 eller som ovan nämnde 101. kör nu själv 0.100 som funkar prima.
mangemani
2009-04-15, 18:45
tanka hem 0.100 eller som ovan nämnde 101. kör nu själv 0.100 som funkar prima.
det är den jag kör med.
kartan och allt visas ej,har läst på sidan och försökt alla kommandon utom 1 som tydligen tar bort preferences och annan data.
vad kan vara felet=/?
mangemani
2009-04-15, 19:04
jag får bara inte till det...har tagit bort och installerat om,skrivit alla komandona nu som inte är till nån hjälp..pls help:P
Civilrätt
2009-04-15, 19:27
jag får bara inte till det...har tagit bort och installerat om,skrivit alla komandona nu som inte är till nån hjälp..pls help:P
själv så tog jag bara bort mappen questhelper i addon, sedan stoppade jag dit den nya versionen, sedan så funkade det utan att behöva göra nåt alls.
kika på wow.curse.com om du hittar nå hjälp.
alla addons har knappt craschat här, och går inte att tanka ner för att sidorna jag använder är överladdade . Ensidia börjar komma igång nu förresten , följer bosses killed @ mmo-champion.com atm
mangemani
2009-04-15, 19:50
kollade på curse.com,inget nyttigt hittade jag.
har laddat hem tomtom,cartographer,tagit bort installerat om flera ggr,gå ej.
när jag startar spelet så står det att questhelper laddar,questen kommer då upp på sidan,kan ej trycka på dom eller nått,kartan är helt borta.
ingen som har samma problem?det kan ju inte bara vara jag tycker jag=/
finns det nå bra allternativ till questhelper som ni vet fungerar till 100% med den nya patchen?
Spelar inte wow längre men fick sånt sug att ja skaffade 10 day-konto. Dock har jag samma problem som jag hade när jag spelade wow för alla dessa månader sen.
Musen laggar *grr* Allt annat går smidigt och bra men musen hackar runt som bara den. Har inget problem med musen i några andra program, bara wow.
Nån expert?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.