Visa fullständig version : World Of Warcraft (tråden) :D
Har du tittat på vad Battle/Commanding shout gör nu?
Rage är normaliserad, jo, hitcap hjälper, Precis som Shield Specialization, vilken du kan hjälpa med att reforga till mastery.
Heroic Strike ändringen funkar rätt bra ändå, både den och Cleave är av global cooldown så den interferar inte med andra attacker hursom.
Ja men det handlar mycket om mänskliga faktorn just nu, folk är vana vid att de kan nuka allt de har så fort tanken når fram, vilket inte funkar längre..
Riktigt jobbigt helt enkelt. jag är paladin tank, så jag vet inte känns som om det nya systemet med hp är lite väl krystat. Samtidigt genererar man inte alls lika mycket aggro längre, det börjar bli ont om tanks med.
Ja men det handlar mycket om mänskliga faktorn just nu, folk är vana vid att de kan nuka allt de har så fort tanken når fram, vilket inte funkar längre..
Har inte sagt något annat heller.
Har inte sagt något om aggro management problemen överhuvudtaget.
Du har väldigt rätt dock.
filmjölk
2010-10-20, 07:53
Tanka är ju roligt igen. Jag älskade att tanka i TBC på min warrior. Använde mig sällan av crowd control då heller, men i wotlk var det trist att tanka, alldeles för fånigt, iaf som warrior.
Riktigt jobbigt helt enkelt. jag är paladin tank, så jag vet inte känns som om det nya systemet med hp är lite väl krystat. Samtidigt genererar man inte alls lika mycket aggro längre, det börjar bli ont om tanks med.
Det har jag också märkt på min deathknight tank. Får kämpa med att hålla aggron <.<
Anton Fräs
2010-10-20, 12:04
Det är ju så det ska vara. Fullständigt krig som tank för att hålla aggro samtidigt som DPSen måste göra sitt yttersta för att hålla sig precis under tanken.
Fatalist
2010-10-20, 12:15
hmm kanske var det som spökade med mig i SoTA idag när jag skulle äga upp en resto shaman. Poppade fan i mig allt jag hade, lolstorm, demonform, soulburn instant soul fire, sp trink, hand of gul dan, demon, shadowflame, spammade 1,9 secs soul fieres, immolation aura, arcane torrent, soulburn instant soul fire igen, death coil, fear, shadow flame och aset vägrade gå ner ens lite. Trodde nästan jag skulle börja gråta.
Jepp, jag har en ogearad 75 mage (kör arcane) och Beckman88 här på forumet kör en resto-shaman. Han är i princip odödlig i BG's och tillsammans är vi båda nästan odödliga mot upp till 3 motståndare.
Healers är dock lätta att döda - interrupt/silence :)
Jepp, jag har en ogearad 75 mage (kör arcane) och Beckman88 här på forumet kör en resto-shaman. Han är i princip odödlig i BG's och tillsammans är vi båda nästan odödliga mot upp till 3 motståndare.
Healers är dock lätta att döda - interrupt/silence :)
say wut :MrT:
victor_n
2010-10-20, 14:08
say wut :MrT:
i c wat u did der!
Also skön bugg kommer hem och mina alts som är utlogade i Scarlet "character can be found" och om man kommer in i en bg eller instance så är man körd för då blir gubben låst någonstans i twisting nether...
Det är ju så det ska vara. Fullständigt krig som tank för att hålla aggro samtidigt som DPSen måste göra sitt yttersta för att hålla sig precis under tanken.
Mja, förut har ju omen och liknande osv varit överflödigt med tanke på att tanksen gjorde så sjukt jävla mycket threat, om de inte sög *** då vill säga. Inte för att det är något problem nu heller men lite får man ju tänka. Måste väl iaf någon gång under en fight poppa soul shatter nu. Som förövrigt whipar 90% threat nu lala!!1
King Grub
2010-10-20, 14:16
i c wat u did der!
Also skön bugg kommer hem och mina alts som är utlogade i Scarlet "character can be found" och om man kommer in i en bg eller instance så är man körd för då blir gubben låst någonstans i twisting nether...
Alla instanser är svårt buggade just nu. :(
i c wat u did der!
Aaa har samma sak, står i tb.
Fast såg på newsen när man loggar in att dom har problem.
victor_n
2010-10-20, 14:23
Jo och wow forumen är nere igen*gah!* jag som måste få headless mountet på min main.. har det på 3 alts nu... och duals är tråkigt som mele då 90% av folket i durotar är antingen mages i frost spec eller resto/druid/shams eller holy eller prot palas..
Ni som klagar på threat som tank körde inte tank när det var "wait for 3 sunders!!!" :)
victor_n
2010-10-20, 14:42
Ni som klagar på threat som tank körde inte tank när det var "wait for 3 sunders!!!" :)
indeed:) Antar att vi kommer se färre spelare i bra gear nu när det kräver lite skills och taktik för att klara ens 5mans:)
forslund
2010-10-20, 14:44
Kan inte ens logga in på min server :(
indeed:) Antar att vi kommer se färre spelare i bra gear nu när det kräver lite skills och taktik för att klara ens 5mans:)
Tror det kommer rulla på som vanligt. 5-manna var ganska svåra att köra i början av wotlk och bc också när det var lite nytt. Ryser fortfarande när jag tänker tillbaka på när jag skulle spela heroic shadow labs, alcatraz och sista hellfiree instancen. Var ju ett jävla helvete att ta sig förbi trash där inne bara i nydingat gear :D
Tror det kommer rulla på som vanligt. 5-manna var ganska svåra att köra i början av wotlk och bc också när det var lite nytt. Ryser fortfarande när jag tänker tillbaka på när jag skulle spela heroic shadow labs, alcatraz och sista hellfiree instancen. Var ju ett jävla helvete att ta sig förbi trash där inne bara i nydingat gear :D
Ja en i del instanser var det mycket att göra seduca den första banisha den andra och feara den tredje! Samtidigt! :D
Ja en i del instanser var det mycket att göra seduca den första banisha den andra och feara den tredje! Samtidigt! :D
Sen sprang den fearade 500 mil och pullade nästa pack på 5-6 mobs och då bbörjade det bli kul på riktigt :Virro
:laugh:
Att du ens försöker jämföra tbcs dungeons med wotlk.
:laugh:
Att du ens försöker jämföra tbcs dungeons med wotlk.
Klart att det är lätt att säga att skiten är lätt nu när var och varannan snubbe springer omkring i lvl 251 gear+ men om du spelade wotlk dungeons de första veckorna efter release med gear under ilvl185 och en par med högra ilvl så var det inte face roll igenom hela instancen direkt. Om någon slackade på dips eller healing så failade man ganska omgående.
Om du tänker på att cc blev mindre värdefullt i dungeons så är det en helt annan sak och sen var det ju inte precis svårt att cca heller för den delen. Tbc dungeons var ungefär som wotlk dungeons är nu när folk kommit in i tbc lite också. Använde mig aldrig av cc när jag körde. Plockade ihop en hyffsad tank och healer sen pullade vi allt och seedade allt i princip. PvE har aldrig direkt varit svårt. Enda fighten som jag med handen på hjärtat kan säga att det krävs en genuint bra insats från den individuella spelaren är hc lich king 10 man som healer möjligtvis normal också. .
Började lira heroics på måndagen efter wotlk releasen, de var inte svåra, vi gick in i HEROICS i nydingad gear och rensade dem...
Wotlk dungeons/heroics har aldrig varit i närheten av tbcs versioner, så enkelt är det.
Började lira heroics på måndagen efter wotlk releasen, de var inte svåra, vi gick in i HEROICS i nydingad gear och rensade dem...
Wotlk dungeons/heroics har aldrig varit i närheten av tbcs versioner, så enkelt är det.
Får lägga in en rättelse här, Onsdagen ska det vara, sov ett dygn efter jag dingat 80.
Å andra sidan tycker jag det är fullt rimligt att man ska kunna klara sig igenom heroics när man kommit till lvl 70, 80, 85 för att börja geara upp mot raidinstancer. Tog mig igenom de flesta hcs ganska lätt i början av tbc också men shattered halls gick i princip inte att klara om man inte hade en rouge för sap, mage för poly, och lock för fear vilket gjorde att t.ex. dps warriors, rouges utan improved sap, dpsdruider/shamaner mm var helt uteslutna från den instancen tills folk fick lite bättre gear och kunde facerolla igenom skiten precis som alla andra hcs.
Edit: Något som de gärna kan införa igen är nycklarna som behövdes för hcs. Förut behövdes viss rep med en viss faction som man fick i en viss dungeon och det garanterade att man faktiskt hade spelat instancen på lite lättare nivå förut i de flesta fall. De kan ju göra en sorts attunement att man ska dra igenom normal dungeon innan man får tillgång till den instancen i hc mode i dungeon finder que
victor_n
2010-10-20, 16:00
Å andra sidan tycker jag det är fullt rimligt att man ska kunna klara sig igenom heroics när man kommit till lvl 70, 80, 85 för att börja geara upp mot raidinstancer.
Det är just detta som gör att folk inte ens vet vad heroic innebär, man ska inte flyga igenom hc's som nydingad 70/80/85 man måste först skaffa sig rätt koordination och gear innan man byter upp sig från normal 5manna, annars kan ju blizz skrota idéen med normalmodes totalt.
Tigerkotten
2010-10-20, 16:12
Har du tittat på vad Battle/Commanding shout gör nu?
Rage är normaliserad, jo, hitcap hjälper, Precis som Shield Specialization, vilken du kan hjälpa med att reforga till mastery.
Heroic Strike ändringen funkar rätt bra ändå, både den och Cleave är av global cooldown så den interferar inte med andra attacker hursom.
Tidigare så gick det ju köra HS/Cleave samtidigt som annan style dock. Så ser inget positivt som de gjort där.
Vet det där battle/commanding. Ej spanat direkt ang mastery dock.
För det första: AN, OK, LH och några till var inte faceroll som nydingad. Problemet låg ju snarare i att Naxx var det så att man kunde övergeara heroics så jäkla fort.
Sen var inte TBC-instanser så svåra heller. Av en ren slump så dingade jag och mina två polare 70 samtidigt som ett par andra mages vi kände. Så vi drog och gjorde heroics nydingade med tre mages. Alla dessa blev ganksa lätta då, och att sheepa var sitt target tar inte någon gudalik koordination som är helt förlorad i dagens värld.
TBC-heroics var i rpincip lika enkla om man hade cc vilket straffade dps utan cc rätt så hårt. Att cca är liksom inte någon svårbemästrad konst.
victor_n
2010-10-20, 16:18
För det första: AN, OK, LH och några till var inte faceroll som nydingad. Problemet låg ju snarare i att Naxx var det så att man kunde övergeara heroics så jäkla fort.
Sen var inte TBC-instanser så svåra heller. Av en ren slump så dingade jag och mina två polare 70 samtidigt som ett par andra mages vi kände. Så vi drog och gjorde heroics nydingade med tre mages. Alla dessa blev ganksa lätta då, och att sheepa var sitt target tar inte någon gudalik koordination som är helt förlorad i dagens värld.
TBC-heroics var i rpincip lika enkla om man hade cc vilket straffade dps utan cc rätt så hårt. Att cca är liksom inte någon svårbemästrad konst.
Det är ju det som är sjävla grejen, då krävdes det cc på många trash om man inte ville wipa, nu är det bara bunta ihop 4pacs aoe tanka/spanka
Det är ju det som är sjävla grejen, då krävdes det cc på många trash om man inte ville wipa, nu är det bara bunta ihop 4pacs aoe tanka/spanka
Du kan ju inte ärligt förvänta dig att hcs ska vara lika svåra som raids när man klarat av både 1, 2, 3, 4 och 5 raid instancer med olika svårighetsgrader? Det är den första contenten i spelet och kommer när man gearar upp så småning om bli izipizi. Samma sak kommer ske i Cata. 5-manna kommer vara svåra och man kommer whipa i början eftersom man kommer pugga med diverse tards osv och när man fått ihop gear till första raidinstancen kanske andra lärt sig taccs osv, kommer den här diskussionen komma upp igen.
Jaha? Det var ju bara jobbigt att markera upp grupper, och att casta cc kräver ingen skill. TBC-dungeons var bara svåra om man gjorde dem svåra (med undantag för ett fåtal, innan de fick den tidiga nerfen). Det var mycket lättare att hitta grupp som mage än som ret.
Det kan vara kul med svårare heroics, men TBC-modellen var inte bra den heller.
Det är just detta som gör att folk inte ens vet vad heroic innebär, man ska inte flyga igenom hc's som nydingad 70/80/85 man måste först skaffa sig rätt koordination och gear innan man byter upp sig från normal 5manna, annars kan ju blizz skrota idéen med normalmodes totalt.
+1 :thumbup:
Förstår inte vad ni pratar om pojkar det finns ingen skill i pve , pvp är en annan sak.
Förstår inte vad ni pratar om pojkar det finns ingen skill i pve , pvp är en annan sak.
:D
Klassikern, "pve is hard, sometimes there is fire"
Anton Fräs
2010-10-20, 16:43
Använd ordet ansträngande istället för svårt då. Man behöver visst mått av koncentration tillskillnad från att dra ihop 3 packs och AoEa.
Det jag har försökt påpeka men kan faktiskt ge lite cred till healers ibland. Ytterst få som faktiskt pallar trycket när mer än 1 person torskar lite för mycket hp och då särskilt shamaner. Vet inte vad det är med just shamaner men folk verkar ha svårt när både de själva, tanken och kanske till och med 1 dps tar skada. Då blir det jobbigt.
Har även spelat lk som healer i 10 man ett par gånger när polare behövt någon som kan logga priest/shaman för att fylla upp en spot och det har varit jävligt hektigt med healsen då stundtals värre än arena.
victor_n
2010-10-20, 16:43
Du kan ju inte ärligt förvänta dig att hcs ska vara lika svåra som raids när man klarat av både 1, 2, 3, 4 och 5 raid instancer med olika svårighetsgrader? Det är den första contenten i spelet och kommer när man gearar upp så småning om bli izipizi. Samma sak kommer ske i Cata. 5-manna kommer vara svåra och man kommer whipa i början eftersom man kommer pugga med diverse tards osv och när man fått ihop gear till första raidinstancen kanske andra lärt sig taccs osv, kommer den här diskussionen komma upp igen.
Hc ska vara svårt, ska inte vara faceroll, sen att alla raids är ett jävla skämt i wotlk och fått alla casuals och scrubs att tro att dom är något i sin t10 gear och ninjade DBW:p Vad jag upplevt från vissa HC versioner på Betan som kommer om blizz förhoppningsovisst inte nerfar dom att flertalet spelare kommer gå tillbaka att forma guilds som kör heroics och t1 content i cata där dom hör hemma enligt mig. Ända utmaningen i spelet är arenas high tier 2+ vilket är synd.
Är fast i instance *cries*
Använd ordet ansträngande istället för svårt då. Man behöver visst mått av koncentration tillskillnad från att dra ihop 3 packs och AoEa.
Det var samma grej för paladins i TBC, skillnaden är bara att de tre andra klasserna inte är automatiskt sämre på hcs nu.
PvE handlar egentligen bara om kommunikation samt ha en ledare som kan förklara vad var och en har för uppgift under en speciell fight: Oftast blir det ju "dps hårt som fan, stå inte i skit, döda adds". Märktes ganska tydligt när jag samt 9 rl polare tog oss igenom hela icc normal, samt ett par hcs utan att någon hade tidigar erfarenhet förutom från de första pug-vänliga bossarna. Läste taccs och kollade tankspot för varje boss och skrattade och hade roligt på vent och såg till så alla var på det klara med vad de skulle göra inför boss.
Även om pvp också handlar till största delen om kommunikaiton så behöver man kunna sin och alla andra klasser mycket bättre samt ha förmåga att ta egna initiativ, improvocera, tänka logiskt osv på helt annat sätt.
Anton Fräs
2010-10-20, 16:51
Vad ville du säga med det? PvE är roligt om det är ansträngande, att behöva hålla reda på saker och ting. Annars är det inte lika roligt.
Jag förnekar inte att PvP är enkelt i 99% av fallen, jag påpekar bara att det trots allt är en viss grad av ansträngning som ska till.
Hc ska vara svårt, ska inte vara faceroll, sen att alla raids är ett jävla skämt i wotlk och fått alla casuals och scrubs att tro att dom är något i sin t10 gear och ninjade DBW:p Vad jag upplevt från vissa HC versioner på Betan som kommer om blizz förhoppningsovisst inte nerfar dom att flertalet spelare kommer gå tillbaka att forma guilds som kör heroics och t1 content i cata där dom hör hemma enligt mig. Ända utmaningen i spelet är arenas high tier 2+ vilket är synd.
Har du klarat icc 10 hc samt 25 hc med alla tillkommande achievments? Om inte så har du ju faktiskt en hel del kvar trots att det är så lätt. Sen kan du och din guild klicka 30% buffen. Att allt är lätt är bara skitsnack. Finns gott med content och pve achievments för de som vill ha lite extra utmaningar när de spelar.
Anton Fräs
2010-10-20, 16:55
Det jag tycker är så fruktansvärt trist med raiding på 80 är att istället för att göra olika raidinstancer med olika svårighetgrad så gör man vanliga/HCs/hardmore osv.
Gör det så.. Ointressant.
Det jag tycker är så fruktansvärt trist med raiding på 80 är att istället för att göra olika raidinstancer med olika svårighetgrad så gör man vanliga/HCs/hardmore osv.
På det sättet får ju de flesta chansen att uppleva content samtidigt som det finns utmaningar (och belöningar) för den som vill ha det. Dessutom får man ut mycket content på mindre designertid.
Anton Fräs
2010-10-20, 16:58
På det sättet får ju de flesta chansen att uppleva content samtidigt som det finns utmaningar (och belöningar) för den som vill ha det. Dessutom får man ut mycket content på mindre designertid.
Jag förstår varför Blizzard har gjort på det viset, det gör det tyvärr inte mindre ointressant. Roligare med fler instancer.
Varför ska 90% av de som spelar betala för att blizz ska utveckla content för 10% av wow-population att spela? Nu får alla spela på sin nivå och samtidigt se content. Inte mer än rättvist.
Tigerkotten
2010-10-20, 17:05
Nu är du bara pinsam, det man får tänka på är att jämföra sig/sitt guild med andra. Se vad Paragon gjort nu i WOTLK så är det imponerande, eller hur folk nötte på för att klara yogg 0 keepers. Om det inte skulle kräva skills så skulle många klara av det relativt fort / enkelt.
Nu är du bara pinsam, det man får tänka på är att jämföra sig/sitt guild med andra. Se vad Paragon gjort nu i WOTLK så är det imponerande, eller hur folk nötte på för att klara yogg 0 keepers. Om det inte skulle kräva skills så skulle många klara av det relativt fort / enkelt.
Nej du är pinsam men det är klart sen länge kotten :) Att få ihop folk som kan sina klasser , villiga att lyssna och framförallt prioriterar wow före irl är inte så lätt. Men när det kommer till skill går det inte att jämföra med pvp hur mycket du än vill.
Nej du är pinsam men det är klart sen länge kotten :) Att få ihop folk som kan sina klasser , villiga att lyssna och framförallt prioriterar wow före irl är inte så lätt. Men när det kommer till skill går det inte att jämföra med pvp hur mycket du än vill.
Vad har du för erfarenhet av raiding på "hög nivå"?
victor_n
2010-10-20, 17:39
Har du klarat icc 10 hc samt 25 hc med alla tillkommande achievments? Om inte så har du ju faktiskt en hel del kvar trots att det är så lätt. Sen kan du och din guild klicka 30% buffen. Att allt är lätt är bara skitsnack. Finns gott med content och pve achievments för de som vill ha lite extra utmaningar när de spelar.
Jag har tagit allt som blizz skapat i detta spel förutom frost/war quarter i 40m naxx och LK 25m hc:) tagit allt annat med div achiv som tex herald of the titans.
victor_n
2010-10-20, 17:42
PvP kräver som sagt bara skill ovanför 2.2k++ rating i 3's/5's.
Detta är en typiskt "pvpare" som gnäller på pveare.
victor_n
2010-10-20, 17:43
Varför ska 90% av de som spelar betala för att blizz ska utveckla content för 10% av wow-population att spela? Nu får alla spela på sin nivå och samtidigt se content. Inte mer än rättvist.
Jag tycker att något måste man få sträva efter. Detta MMO lär inte folk att bli bättre längre då alla kan få samma gear/döda samma bossar oavsett om du är en clueless keyboard hjälte eller en top notch spelare.
Bra drag i denna tråd när inte wow funkar haha.
Jag tycker att något måste man få sträva efter. Detta MMO lär inte folk att bli bättre längre då alla kan få samma gear/döda samma bossar oavsett om du är en clueless keyboard hjälte eller en top notch spelare.
284 gear från LK / Halion är mycket bättre än 264 gear från ICC normal.
victor_n
2010-10-20, 17:58
284 gear från LK / Halion är mycket bättre än 264 gear från ICC normal.
Jag skiter i gearen då den ser lika dan ut och ger en smäre uppgrade på hp/dps/hps. Syftar på att jag saknar raids som SWP/BT/MH tom dit folk drömde om att komma. Trött på denna casualism och gratis tier med hc emblemfarm osv... så jävla slappt. finns inget värre än att se folk i full icc/t10 med 4-6 boss kills i icc. tragiskt.
Jag skiter i gearen då den ser lika dan ut och ger en smäre uppgrade på hp/dps/hps. Syftar på att jag saknar raids som SWP/BT/MH tom dit folk drömde om att komma. Trött på denna casualism och gratis tier med hc emblemfarm osv... så jävla slappt. finns inget värre än att se folk i full icc/t10 med 4-6 boss kills i icc. tragiskt.
Aha ok, så det handlar om att du vill göra raids som ingen annan gör så att du kan känna dig exklusiv? Det räcker inte med att veta att en casual inte tar bossen på hardmode, utan du måste veta att bara du och dina guild mates ser något som Joe Casual aldrig får uppleva för att sedan få respekt för era epics i Ironforge?
Dessutom finns det unika saker att få, jag diggar fortfarande min Invincible stenhårt.
Känns skönt att man inte tränade något i vanilla eller TBC! Hade ju gått åt skogen. Så catalysm känns inte aktuellt någonstans. Även om de snackas en hel del om de i krockarna
Kanske om de gjorde reset på hela spelet. All gear och alla karaktärer försvinner! Ja trodde faktiskt de skulle göra detta och frågade polarna men så var inte fallet...
Men de känns som alla instanser nu är för enkla som ni skrev. De är bara köra utan någon tanke bakom de och man kör sina binds och addons. De var så kul när man verkligen fick koncentrera sig och göra sitt yttersta med taktiker och threat. Därför jag inte kommer börja spela för detta spel har blivit för enkelt och massivt på något sätt. Farma farma farma känsla
Tigerkotten
2010-10-20, 18:24
Sure sure, whatever. Man behöver inre prioritera WoW före irl, för att göra bra ifrån sig. Men däremot som du säger, så krävs det folk som vet vad de gör. Ser vad som händer omkring sig, samt lyssnar.
Pvp krävs det också veta vad man pysslar med, men det är lättare att få bra teamwork med varandra pga man är så få.
Däremot så kan en duktig pvpare för det mesta köra PVE på hög nivå. Däremot så har inte en pvear lika lätt att köra PVP på hög nivå.
Men dock suger WoW i sig som pvp spel, säger bara Dark Age of Camelot och där har vi ett riktigt bra pvp.
King Grub
2010-10-20, 18:31
http://www.s0lidgr0und.org/images/smilies/smiley-WTF.gif
Min server är fortfarande nere, och jag som skulle raida om en kvart.
King Grub
2010-10-20, 18:33
Ha ha, bara för att jag skrev det, kom den upp igen tio sekunder senare.
victor_n
2010-10-20, 18:35
Aha ok, så det handlar om att du vill göra raids som ingen annan gör så att du kan känna dig exklusiv? Det räcker inte med att veta att en casual inte tar bossen på hardmode, utan du måste veta att bara du och dina guild mates ser något som Joe Casual aldrig får uppleva för att sedan få respekt för era epics i Ironforge?
Dessutom finns det unika saker att få, jag diggar fortfarande min Invincible stenhårt.
Jag vill inte göra saker 10x tuffare än Joe Casual för att se likadan ut. Jag vill få ett riktigt reward för hårt arbete och teamwork. vilken idiot som helst kan ju ta 11/12 hc nu tex. Så borde det inte vara, lägger man ner mer tid på sitt raidande så borde åtminstone looten skilja helt åt.
victor_n
2010-10-20, 18:36
Ha ha, bara för att jag skrev det, kom den upp igen tio sekunder senare.
Min server har inte varit nere något men kommer inte åt bgs/instancer.... *gah!* står i dala och fiskar medans jag tankar nya avsnitt av nya gladiator serien:P
victor_n
2010-10-20, 18:37
Känns skönt att man inte tränade något i vanilla eller TBC! Hade ju gått åt skogen. Så catalysm känns inte aktuellt någonstans. Även om de snackas en hel del om de i krockarna
Kanske om de gjorde reset på hela spelet. All gear och alla karaktärer försvinner! Ja trodde faktiskt de skulle göra detta och frågade polarna men så var inte fallet...
Men de känns som alla instanser nu är för enkla som ni skrev. De är bara köra utan någon tanke bakom de och man kör sina binds och addons. De var så kul när man verkligen fick koncentrera sig och göra sitt yttersta med taktiker och threat. Därför jag inte kommer börja spela för detta spel har blivit för enkelt och massivt på något sätt. Farma farma farma känsla
+1 på det sista du skrev, Så jävla trist att man kan köra allt som en bot och bara keyboardturna, flytta sig 1yard till vänster för att inte ta aoe och sen nuka 14k dps utan större problem tack vare en löjlig buff.
Min server har inte varit nere något men kommer inte åt bgs/instancer.... *gah!* står i dala och fiskar medans jag tankar nya avsnitt av nya gladiator serien:P
Gladiator serie? Spartacus eller?
victor_n
2010-10-20, 18:39
Gladiator serie? Spartacus eller?
Precis, eller rättare sagt försöker finna:P
Sure sure, whatever. Man behöver inre prioritera WoW före irl, för att göra bra ifrån sig. Men däremot som du säger, så krävs det folk som vet vad de gör. Ser vad som händer omkring sig, samt lyssnar.
Pvp krävs det också veta vad man pysslar med, men det är lättare att få bra teamwork med varandra pga man är så få.
Däremot så kan en duktig pvpare för det mesta köra PVE på hög nivå. Däremot så har inte en pvear lika lätt att köra PVP på hög nivå.
Men dock suger WoW i sig som pvp spel, säger bara Dark Age of Camelot och där har vi ett riktigt bra pvp.
Wow är imo det bäst som finns för pvp just nu. Stort utbud av roller, setups osv, arrangerade feta tävlingar av blizz, tournament osv. Först var det ju Warhammer som skulle ta över wow för att pvpn var så bra, sen age of conan osv osv. Visat sig att de spelen var skit jämfört med wow och tillbaka kommer dessa spelare krypande på knäna och ber om nåd. Okej att wow har sina brister när det gäller pvp men det är vad jag erfarit bättre och bra mycket roligare än andra spel.
Märks att du inte spelade i vanilla :) Finns en orsak till att man bla döpte grand marshal och high warlord till "Farm Marshal" och "Grand Farmlord" Nu gällde ju detta pvp men var ungefär samma skit i PvE och hade du inte tid att spela 4-5 timmar 3-6 kvällar i veckan med 20-40 andra personer som inte hade en aning om vad de gjorde fick du gått springa omkring med dina boe gröna och blåa items och bli ägd av en full blood fang rouge eller liknande. Jävligt kul för de få som faktiskt hade gear, typ rank 10 och uppåt eller bwl gear eller bättre. Mindre kul för de som var lite mer casual.
victor_n
2010-10-20, 18:48
Märks att du inte spelade i vanilla :) Finns en orsak till att man bla döpte grand marshal och high warlord till "Farm Marshal" och "Grand Farmlord" Nu gällde ju detta pvp men var ungefär samma skit i PvE och hade du inte tid att spela 4-5 timmar 3-6 kvällar i veckan med 20-40 andra personer som inte hade en aning om vad de gjorde fick du gått springa omkring med dina boe gröna och blåa items och bli ägd av en full blood fang rouge eller liknande. Jävligt kul för de få som faktiskt hade gear, typ rank 10 och uppåt eller bwl gear eller bättre. Mindre kul för de som var lite mer casual.
Det är just detta jag saknar, man lägger ner mer tid = man SKA ha tillgång till bättre saker. Är ju som att kalle 1 och 2 jobbar, men kalle 2 jobbar bara helg men får ändå samma lön som kalle 1 som jobbar heltid.
Jag vill inte göra saker 10x tuffare än Joe Casual för att se likadan ut. Jag vill få ett riktigt reward för hårt arbete och teamwork. vilken idiot som helst kan ju ta 11/12 hc nu tex. Så borde det inte vara, lägger man ner mer tid på sitt raidande så borde åtminstone looten skilja helt åt.
Så det räcker inte med bättre gear. Det räcker inte med att DU vet att du har tagit det svåraste contentet, eller på vilken % av buffen du tog bossarna. Du måste ha din epeen också?
victor_n
2010-10-20, 19:09
Så det räcker inte med bättre gear. Det räcker inte med att DU vet att du har tagit det svåraste contentet, eller på vilken % av buffen du tog bossarna. Du måste ha din epeen också?
Om vi säger såhär eftersom du inte verkade förstå mitt förra exempel, Jag klättrar upp för mt.everest sliter som ett djur för att nå dit. 2v senare tar någon annan nisse hissen upp och uppnår samma sak.
Vill man vara hardcore då ska den content finnas, vill man vara casual så finns lägre tier raids och hc's... simple as, folk vill bara ha full epics för 0 effort.
Det är just detta jag saknar, man lägger ner mer tid = man SKA ha tillgång till bättre saker. Är ju som att kalle 1 och 2 jobbar, men kalle 2 jobbar bara helg men får ändå samma lön som kalle 1 som jobbar heltid.
Fast nu är det ju inte riktigt så. Ytterst få som har gs på 6,5-6,8k som bara "jobbar helg" och det är heller inte allt för många som har tillgång till t1, t2, shoulders från arena. Skillnaden är nu att man slipper organisera ihop en raid på 40 pers eller sitta och nöta dygnet runt för att få rank 14 för att få iaf något att ha på sig när man ska slakta folk. Att varenda noob har det bästa gearet in game och klarat av all content är bara skitsnack. Inspecta folk och se hur många du hittar med kingslayer trots att det bara är en dryg månad kvar av denna expansion. Kolla hur många som har t2 vapen, kolla hur många som har just the 2 of us threes company high five 2200 rating, eller 2k för den delen också.
Även om var och varannan springer runt med full wrathful nu eftersom man kan köpa det för honor så skiter jag fullständigt i det trots att jag för det mesta kör PvP. Bättre konkurans i BGs, duels osv. Är man inte en epickåt, elitist i behov av bekräftelse så borde inte detta spela någon roll i pve heller trots att de flesta inte har full 277 gear. Man spelar väl för sin egen vinning inte för att kunna säga "jag tog lk i wotlk det gjorde inte du". Spelar man i en proguild så vet man själv att man åstadkommit något om man klarat det innan diverse nerfs och dmg/heal buffs.
Numera finns det ju också achievments för server first samt datum när man klarade det så det är ju ganska lätt att se vilka som är posers om man nu vill kalla dem som kommit lite senare så.
Tigerkotten
2010-10-20, 19:26
tror du överskattar hur många som gjort 11/12 hc.
Om vi säger såhär eftersom du inte verkade förstå mitt förra exempel, Jag klättrar upp för mt.everest sliter som ett djur för att nå dit. 2v senare tar någon annan nisse hissen upp och uppnår samma sak.
Vill man vara hardcore då ska den content finnas, vill man vara casual så finns lägre tier raids och hc's... simple as, folk vill bara ha full epics för 0 effort.
Jaha? Det var väl kul för honom att han fick se Everest, det förminskar ju inte min egen upplevelse överhuvudtaget.
Det finns content för casuals (normalmode) och content för raiders (heroic mode).
Som sagt, räcker det inte med att du och säkert många andra VET att du inte tog hissen upp? Sen är ju epic bara en färg inget som säger hur bra något är. Mina lvl 264 items kan gott få vara blå eller gröna för mig så kan du få ha lila 277 items. Gör inte mig något. Själv byter jag ut items när jag hittar något bättre inte en tuffare färg vilket många gjorde i vanilla.
victor_n
2010-10-20, 19:30
Fast nu är det ju inte riktigt så. Ytterst få som har gs på 6,5-6,8k som bara "jobbar helg" och det är heller inte allt för många som har tillgång till t1, t2, shoulders från arena. Skillnaden är nu att man slipper organisera ihop en raid på 40 pers eller sitta och nöta dygnet runt för att få rank 14 för att få iaf något att ha på sig när man ska slakta folk. Att varenda noob har det bästa gearet in game och klarat av all content är bara skitsnack. Inspecta folk och se hur många du hittar med kingslayer trots att det bara är en dryg månad kvar av denna expansion. Kolla hur många som har t2 vapen, kolla hur många som har just the 2 of us threes company high five 2200 rating, eller 2k för den delen också.
Även om var och varannan springer runt med full wrathful nu eftersom man kan köpa det för honor så skiter jag fullständigt i det trots att jag för det mesta kör PvP. Bättre konkurans i BGs, duels osv. Är man inte en epickåt, elitist i behov av bekräftelse så borde inte detta spela någon roll i pve heller trots att de flesta inte har full 277 gear. Man spelar väl för sin egen vinning inte för att kunna säga "jag tog lk i wotlk det gjorde inte du". Spelar man i en proguild så vet man själv att man åstadkommit något om man klarat det innan diverse nerfs och dmg/heal buffs.
Numera finns det ju också achievments för server first samt datum när man klarade det så det är ju ganska lätt att se vilka som är posers om man nu vill kalla dem som kommit lite senare så.
Vet inte hur många gånger jag ska behöva säga att jag skiter i Ilvl eller achivments.... Jag vill att dom som dedicerar sig till att uppnå det mesta av spelet ska få något mer än ett ynka meta achivment eller en annan färg på gearen.
Det är just detta, hur många har t2 vapen? hur många når ens dualist title i pvp? varför ska det vara så svårt att nå dit om det är så barnsligt lätt att uppnå tex kingslayer eller light of dawn.
victor_n
2010-10-20, 19:30
tror du överskattar hur många som gjort 11/12 hc.
Inte direkt, bara causals och "scrubs" som inte:) tog 11/12 hc rätt fort och min guild raidar bara 3timmar 2x veckan.
Vet inte hur många gånger jag ska behöva säga att jag skiter i Ilvl eller achivments.... Jag vill att dom som dedicerar sig till att uppnå det mesta av spelet ska få något mer än ett ynka meta achivment eller en annan färg på gearen.
Det är just detta, hur många har t2 vapen? hur många når ens dualist title i pvp? varför ska det vara så svårt att nå dit om det är så barnsligt lätt att uppnå tex kingslayer eller light of dawn.
Är det barnsligt enkelt att få light of dawn?
filmjölk
2010-10-20, 19:37
Jag är allt annat än elitist, men jag håller med victor litegrann iaf. Innan wotlk-patchen i TBC, när Sunwell nyss hade kommit fanns det content för alla. Vi noobs wipade glatt i SSC/TK/Zul aman (farmade gruuls, maggy o kara) och var skitglada, vi struntade fullständigt i att några få ens brydde sig om "vår" content och körde MH, BT och försökte sig på Sunwell. Sen fanns det också folk som var sämre än oss, som blev skitglada när de hade tagit ner en ny boss i Karazhan.
vi kunde också gå in i tex. mount Hyjal, få storstryk, men det spelade ingen roll, vi kunde såsmåningom nå dit.
i WOTLK skulle alla tvingas till samma content hela tiden. ICC är samma sak, oavsett om man kör på heroic och bossen slår lite hårdare och har nån liten extradetalj att vara uppmärksam på.
World of warcraft krympte rejält i WOTLK, och de klantade sig rejält genom att göra Naxxramas för lätt, och sedan Ulduar skitsvår, för att sedan ge oss TOC som var skitlätt, sedan ICC och med varje ny raid blev den förra raiden onödig (iofs inte för mig jag skiter i min gear, gear är något jag skaffar för att kunna spela nästa steg, spelar idag hellre Ulduar än ICC om nån hade velat hänga på :) )
victor_n
2010-10-20, 19:41
Är det barnsligt enkelt att få light of dawn?
Nej men inte längre någon vidare utmaning om man jämför med Bane of the fallen king.
victor_n
2010-10-20, 19:42
Jag är allt annat än elitist, men jag håller med victor litegrann iaf. Innan wotlk-patchen i TBC, när Sunwell nyss hade kommit fanns det content för alla. Vi noobs wipade glatt i SSC/TK/Zul aman (farmade gruuls, maggy o kara) och var skitglada, vi struntade fullständigt i att några få ens brydde sig om "vår" content och körde MH, BT och försökte sig på Sunwell. Sen fanns det också folk som var sämre än oss, som blev skitglada när de hade tagit ner en ny boss i Karazhan.
vi kunde också gå in i tex. mount Hyjal, få storstryk, men det spelade ingen roll, vi kunde såsmåningom nå dit.
i WOTLK skulle alla tvingas till samma content hela tiden. ICC är samma sak, oavsett om man kör på heroic och bossen slår lite hårdare och har nån liten extradetalj att vara uppmärksam på.
World of warcraft krympte rejält i WOTLK, och de klantade sig rejält genom att göra Naxxramas för lätt, och sedan Ulduar skitsvår, för att sedan ge oss TOC som var skitlätt, sedan ICC och med varje ny raid blev den förra raiden onödig (iofs inte för mig jag skiter i min gear, gear är något jag skaffar för att kunna spela nästa steg, spelar idag hellre Ulduar än ICC om nån hade velat hänga på :) )
+1 så jävla hårt på detta. Precis detta jag saknade från tbc i wotlk.
King Grub
2010-10-20, 19:43
Jag gör 17-18k dps utan att anstränga mig nu efter patchen. *screwy*
victor_n
2010-10-20, 19:44
Jag gör 17-18k dps utan att anstränga mig nu efter patchen. *screwy*
haha kek:( vår bästa dps war gjorde runt 20-23k på varje boss fight i average innan patchen nu gör han runt 10k:D
victor_n
2010-10-20, 19:52
Ville bara fylla ut nu när HH funkar för mig igen, fick reins på min 4e alt dock inte på min mountcollector main *gah!*
Jag var med i en ganska seriös guild i TBC. Var bland de första guilderna på servern som tog ner Illidan, archimonde, 4 bossar timed i ZA osv och jag vet inte varför folk blir arga när andra kommer efter mig och tar ner en boss eller får gear efter att jag har fått det. Då är det old news för mig. Blir ungefär lika arg som när min kompis säger han satte på en ashet brud i helgen som jag också satt på innan honom. Reagerar snarare så här "Kändes det bra att få mina left overs biiiattchh?!?!??! :D :Virro:Virro" istället för "DITT JÄVLA AS HUR KUNDE HA SEX MED EN HET BRUD SOM ÄVEN JAG IDKADE ÄLSKOG MED FÖR FLERA MÅNADER SEN VAVAVVAVA!?"
Hade stört kul att progressa och tävla med andra top guilder på servern och sen var det inte så mycket mer än det. Brydde mig inte när de tog bort attunementquest, brydde mig inte om när de nerfade alla bossar med 30% hp, brydde mig inte om att var och varannan snubbe sprang omkring med t6 osv osv osv
Och nu i Wotlk skulle jag inte varit nöjd med att lolla runt i nax och ulduar och toc. Är ju för fan lich king man väntat på sen WC3 och för att det finns ett gäng elitister som bara bryr sig epeen så ska inte jag få uppleva den fighten? Trots att det sker i normal mode och typ 6 månader efter world first kill med nerfs och buffs?! Det är ju bara lol.
Ja så tycker jag också filmjölk. Tycker de är tråkigt när polarna berätta hur de puggar 40-manna raider. Hur folk ninjar grejer hela tiden och de är ingen känsla riktigt. I och för sig var jag aldrig speciellt inriktad på PvE men tyckte ändå de var kul när man lyckades få ihop till raids och få gruppstämningen. De känns som en bra guild var viktigare då för average raids?
Märks att du inte spelade i vanilla Finns en orsak till att man bla döpte grand marshal och high warlord till "Farm Marshal" och "Grand Farmlord" Nu gällde ju detta pvp men var ungefär samma skit i PvE och hade du inte tid att spela 4-5 timmar 3-6 kvällar i veckan med 20-40 andra personer som inte hade en aning om vad de gjorde fick du gått springa omkring med dina boe gröna och blåa items och bli ägd av en full blood fang rouge eller liknande. Jävligt kul för de få som faktiskt hade gear, typ rank 10 och uppåt eller bwl gear eller bättre. Mindre kul för de som var lite mer casual.
Whaat? Hur kan vanilla varit massivt? De var mindre värld med mer spelare på mindre yta menar jag. Du kan väl inte påstå att de va lika mycket farmande av t.ex. proffesions då som nu etc? Alla chineesefarmers?
Kommer inte ihåg hur de gjorde med PvPn i vanilla, för längesen. De jag menade var world pvpn i vanilla. När man sprang runt och hjälpte kompisar som blev gankade. Loggade in på mainen och spöade skiten ur dem. Raidade olika små ställen och så.
Nej men inte längre någon vidare utmaning om man jämför med Bane of the fallen king.
Jag tänker anta att du blandar ihop dem och inte bara är jättedålig på 10-mans.
Fan funderar på o börja igen. Problemet är att jag inte riktigt har någon o spela med. Skulle vilja börja om från början o lvla upp med några vänner men ska va så svår to få med sig folk o göra så alla vill bara stå i dalaran o böga eller så vill dom boosta upp en gubbe på 1dag...
victor_n
2010-10-20, 20:05
Fan funderar på o börja igen. Problemet är att jag inte riktigt har någon o spela med. Skulle vilja börja om från början o lvla upp med några vänner men ska va så svår to få med sig folk o göra så alla vill bara stå i dalaran o böga eller så vill dom boosta upp en gubbe på 1dag...
Verkar vara en hel del på Kolo som kör på Kazzak:)
victor_n
2010-10-20, 20:06
Jag tänker anta att du blandar ihop dem och inte bara är jättedålig på 10-mans.
Självklart gjorde jag det:P mitt fel.
victor_n
2010-10-20, 20:09
Jag var med i en ganska seriös guild i TBC. Var bland de första guilderna på servern som tog ner Illidan, archimonde, 4 bossar timed i ZA osv och jag vet inte varför folk blir arga när andra kommer efter mig och tar ner en boss eller får gear efter att jag har fått det. Då är det old news för mig. Blir ungefär lika arg som när min kompis säger han satte på en ashet brud i helgen som jag också satt på innan honom. Reagerar snarare så här "Kändes det bra att få mina left overs biiiattchh?!?!??! :D :Virro:Virro" istället för "DITT JÄVLA AS HUR KUNDE HA SEX MED EN HET BRUD SOM ÄVEN JAG IDKADE ÄLSKOG MED FÖR FLERA MÅNADER SEN VAVAVVAVA!?"
Hade stört kul att progressa och tävla med andra top guilder på servern och sen var det inte så mycket mer än det. Brydde mig inte när de tog bort attunementquest, brydde mig inte om när de nerfade alla bossar med 30% hp, brydde mig inte om att var och varannan snubbe sprang omkring med t6 osv osv osv
Och nu i Wotlk skulle jag inte varit nöjd med att lolla runt i nax och ulduar och toc. Är ju för fan lich king man väntat på sen WC3 och för att det finns ett gäng elitister som bara bryr sig epeen så ska inte jag få uppleva den fighten? Trots att det sker i normal mode och typ 6 månader efter world first kill med nerfs och buffs?! Det är ju bara lol.
Skiter i wc lore:P Endboss är endboss. Hur många tog Kel'thusad i vanilla? hur många tog Jaden i tbc? hur många har INTE tagit lk idag? spelet gjorde ett störtdyk i wotlk.
Skiter i wc lore:P Endboss är endboss. Hur många tog Kel'thusad i vanilla? hur många tog Jaden i tbc? hur många har INTE tagit lk idag? spelet gjorde ett störtdyk i wotlk.
Du borde jobba på att inte vara så missunsam.
Ja så tycker jag också filmjölk. Tycker de är tråkigt när polarna berätta hur de puggar 40-manna raider. Hur folk ninjar grejer hela tiden och de är ingen känsla riktigt. I och för sig var jag aldrig speciellt inriktad på PvE men tyckte ändå de var kul när man lyckades få ihop till raids och få gruppstämningen. De känns som en bra guild var viktigare då för average raids?
Whaat? Hur kan vanilla varit massivt? De var mindre värld med mer spelare på mindre yta menar jag. Du kan väl inte påstå att de va lika mycket farmande av t.ex. proffesions då som nu etc? Alla chineesefarmers?
Kommer inte ihåg hur de gjorde med PvPn i vanilla, för längesen. De jag menade var world pvpn i vanilla. När man sprang runt och hjälpte kompisar som blev gankade. Loggade in på mainen och spöade skiten ur dem. Raidade olika små ställen och så.
Azeroth är större än Outlands så tekniskt sätt var det fler spelare på mindre yta i tbc då alla höll hus där. Det var 10000xfler kinesfarmar plsu vanliga farmare i vanilla, tyrs hand någon? Ceanrion circle?! Och alla genomgick väl någon gång den oändliga farmen för 800 guld för epixx mount? Var ju ett jävla slit för att inte behöva rida på en jävla epatraktor i bgs.. sen finns det en hel del andra exempel på vanilla farm som bara är sjukt jobbig och onödig för wows gameplay. Proffessions sög *** då, förutom enchanting och engineering och alchemy typ så det var inte så mycket farm på den fronten nej.
Ville bara fylla ut nu när HH funkar för mig igen, fick reins på min 4e alt dock inte på min mountcollector main *gah!*
Teh fuck inte fått på nån :(
Fick dock 7st brewfest rams när det var brewfest.
Teh fuck inte fått på nån :(
Fick dock 7st brewfest rams när det var brewfest.
Jag fick den precis :D 80 mounts nu pewpew kan nog fixa än 90-95 om jag får lite gold support och miggar alliance
Problemet med wow i nuläget är att dom skulle lika bra kunna ta bort hela världen göra om den till en stor chat kanal med "join instance" knapp för det är typ så spelet ser ut idag. Man gör ingenting i världen förutom att gå in i instancer vilket man ändå kan teleporta till.
jag tog jaden :D
Jag har tagit lk, dock inte på min gubbe, inte ens på mitt acc :( inte ens på min server :( Men för att svara på frågan så är det inte allt för många och ännu färre som har tagit lk hc mode har man fall of tehh lich king i hc 25 eller 10 så har man ganska f3t epeen i wow just nu så ser inte problemet. Det är verkligen inte många som har lk hc 10 man eller 25 och fler lär det inte bli som får båda med tanke på att man savas i både 10 och 25 nu så har man fått båda kan man ju gotta sig i det. Sen så är det ju bra många fler spelare nu än vad det var i tbc och vanilla så det är klart att man ser fler folk med pro high end gear.
Anledningen till att så få tog lich king 40 man var att den instancen fanns ute aldeles för kort tid för casual guilds och semi hard core guilds att ta skiten vilket blizz själva erkänt och delvis därför de lät oss komma till naxx igen.
Du borde jobba på att inte vara så missunsam.
Missunsam? Han har ju rätt. Jag ska inte ha någon jävla suck att ta endgame bossar utan att;
a) lägga ner en jävla massa tid och
b) ha någonting innanför pannbenet, dessutom
c) får detta definitivt inte i vara möjligt en jävla pug.
:) Är det någonstans man absolut inte ska vara en "gråsosse" (citat: bourgare) så är det i ett dataspel. Där ska alla INTE med.
Problemet med wow i nuläget är att dom skulle lika bra kunna ta bort hela världen göra om den till en stor chat kanal med "join instance" knapp för det är typ så spelet ser ut idag. Man gör ingenting i världen förutom att gå in i instancer vilket man ändå kan teleporta till.
Det blir vad man gör det till. Om du nu enbart gillar att spela instancer så kan du ju gå dit själv om du tycker det är en vital bit av spelet. Själv tycker jag det är bekvämt då man slipper slackers som drar till med "oh noes hs on cd can i haz summon please?" Mer tid för gibb helt enkelt.
Problemet är även fast de e HC lr inte HC så bryr man sig inte lika mycket. Har man gjort ICC normal så tycker man inte de e lika coolt om någon har tagit ICC HC. Jämnfört med om du inte ens kunde sätta din fot i sunwell och du såg någon som hade tagit jaden.
Missunsam? Han har ju rätt. Jag ska inte ha någon jävla suck att ta endgame bossar utan att;
a) lägga ner en jävla massa tid och
b) ha någonting innanför pannbenet, dessutom
c) får detta definitivt inte i vara möjligt en jävla pug.
:) Är det någonstans man absolut inte ska vara en "gråsosse" (citat: bourgare) så är det i ett dataspel. Där ska alla INTE med.
Kan inte relatera till mentaliteten. Mitt guild slet som djur med LK25 HC och wipeade veckor i följd. När vi väl fick den så kändes det jävligt bra.
Att sedan folk som spelar mindre och inte är lika duktiga kan ta LK normal tar absolut ingenting från min "achievement" eller att jag tog LK på normal innan buffen.
Sen kan jag berätta att det inte är många rena trade-PuGs som plockar LK ens på 10-manna, det kräver en del jobb och ofta flera nätter. Vilket var trevligt för mina kompisar som kom tillbaka till spelet och satte att få ner LK som sitt mål.
Problemet är även fast de e HC lr inte HC så bryr man sig inte lika mycket. Har man gjort ICC normal så tycker man inte de e lika coolt om någon har tagit ICC HC. Jämnfört med om du inte ens kunde sätta din fot i sunwell och du såg någon som hade tagit jaden.
Jag tycker problemet är att folk spelar för att andra ska se upp till än inte för att man själv tycker det är kul. Som sagt så skiter jag i hur många som tar en boss eller får full wrathful flera månader efter mig. Är mer förbannad på asen som hann före. Ungefär som att säga att det inte är någon skillnad på t1 och t2 wrathful. Folk vet att det är en jävla skillnad på att spela 2200 rating plus och 1800 rating likdant som folk vet att det är en jävla skillnad att organisera och styra en raid till ett lk 25/10 hc kill.
Kan inte relatera till mentaliteten. Mitt guild slet som djur med LK25 HC och wipeade veckor i följd. När vi väl fick den så kändes det jävligt bra.
Att sedan folk som spelar mindre och inte är lika duktiga kan ta LK normal tar absolut ingenting från min "achievement" eller att jag tog LK på normal innan buffen.
Sen kan jag berätta att det inte är många rena trade-PuGs som plockar LK ens på 10-manna, det kräver en del jobb och ofta flera nätter. Vilket var trevligt för mina kompisar som kom tillbaka till spelet och satte att få ner LK som sitt mål.
Du är på "toppen" och tittar ner. Du ser en stor massa med idioter som du låter sköta sitt, fine. Mitt perspektiv är nästan tvärtom, jag är längst ner och tittar upp. Vad ser jag? Ja inte är det en fin pyramid, där flest står längst ner tillsammans med mig. Istället ser jag en hiss [wotlk], som man kan åka halvvägs upp i. De allra flesta väljer givetvis hissen, det är ju smidigt och så. Eller så kan man klättra själv[vanilla, tbc].
Ponera att jag kommer upp halvvägs, jag spenderar den tiden det tar att klättra dit. Vad ser jag där? En stor, grå, massa, med en stor andel idioter. Det gör inte så mycket om man bråkar i hissen på väg upp, man kan ju ändå inte ramla ned. Trycka på knappen är inte så svårt det heller.[ez-mode, griefing, brist på kunskap, tards]
Nu då? Det är så jävla packat med nötter så det är inte särskilt enkelt att göra sin röst hörd. För det är nu det svåra börjar. Om man vill. Många är ganska nöjda här nämligen, och känner att hissåkandet trots allt var en liten prestation. Det tog ju en stund trots allt. Ska man högre upp så måste man dock klättra, hjälpas åt, interagera, tänka och annat sånt där jobbigt. De flesta hinner, eller klarar inte av det.
Jag hade också varit nöjd, men då åker jag ju inte heller hiss. Vad jag inte står ut med är att vara på samma nivå som hissåkarna. Så i själva verket stannade jag längst ner. Och fimpade wow. :)
Elitist, javisst. I ett spel vill jag ha de som är sämre än mig, under mig i hierarkin. Hoppas den målande beskrivningen inte är omöjlig att tolka.
Metaforen känns lite krystad men jag förstår vad du menar.
För det första är inte folk sämre nu, det är bara det att de som var för dåliga för att raida förut kan göra det lättare contentet nu. Kul för dem.
För det andra, vill du klättra så är det bara att joina ett bra guild, inte svårare än så. Dåliga spelare är fortfarande rankade under bra spelare, även om undantag finns.
Jodå, det finns fler dåliga spelare, såna som jag tycker är idioter, nu. Det är oundvikligt med en bredare och större spelarbas. Och dessa, när de får vatten på sin kvarn... Jag klarar inte av det tyvärr. Det är mitt problem så då slutar jag spela, men det innebär inte att jag måste gilla läget.
Metaforen känns lite krystad men jag förstår vad du menar.
För det första är inte folk sämre nu, det är bara det att de som var för dåliga för att raida förut kan göra det lättare contentet nu. Kul för dem.
För det andra, vill du klättra så är det bara att joina ett bra guild, inte svårare än så. Dåliga spelare är fortfarande rankade under bra spelare, även om undantag finns.
bara och bara, krävs ju lite för att komma med i en bra guild också och i varje icc 25 som jag har kört så har det alltid funnits ett gäng som inte inte kommer över 6k dps. Såg en hunter nu i förra förra veckan som höll hela 3k i ICC. Han skyllde på att han hade ny roation.
filmjölk
2010-10-20, 22:34
En annan sak som var rolig i TBC var att man som noob kunde (om man inte var alldeles övergearad från Black temple, sunwell etc) plocka ihop sitt vanliga raidgäng, fick man inte ihop en full raid, men för många för kara/zul aman kunde man gå och köra Vanilla-raiderna och de var fortfarande roliga och någotsånär utmanande, ibland hade de tom loot som man hade nytta av (Jag hade en trinket från BWL i mitt tank-set på 70)
På 80 är man så överdrivet kraftfull, i gear från TOC10 blandat med lite welfare och Ulduar10 gear körde jag som tank i dps gear (prot specc,arms gear, 1h+sköld) och en healer hela Molten Core.
Det tog bort en del av nöjet med gammal content. Med 10 pers kan man bara rusha som en tok genom vilken vanilla eller TBC-raid som helst (kanske inte några bossar i sunwell) helt utan tanke eller plan och bara våldta sig igenom allt.
Visst ens karaktär skall ju bli mer och mer kraftfull, men det är sådan enorm skillnad på 70 och 80, mycket mer än mellan 60 och 70.
Sunwell krävs det dock någon som förklarar vad man ska göra för att folk inte ska faila. RoS i BT brukar folk också ha problem med ibland när de inte vet vad de ska gö´ra.
Tigerkotten
2010-10-21, 01:34
Wow är imo det bäst som finns för pvp just nu. Stort utbud av roller, setups osv, arrangerade feta tävlingar av blizz, tournament osv. Först var det ju Warhammer som skulle ta över wow för att pvpn var så bra, sen age of conan osv osv. Visat sig att de spelen var skit jämfört med wow och tillbaka kommer dessa spelare krypande på knäna och ber om nåd. Okej att wow har sina brister när det gäller pvp men det är vad jag erfarit bättre och bra mycket roligare än andra spel.
Warhammer trodde man skulle bli bra, för de som gjorde det spelet gjorde även Dark Age of Camelot som enligt mig är särklass bästa pvp spelet jag lirat.
Det var world pvp som man lattjade där. 3 olika "sidor som fightades. Anyway det var galet bra.
Antar att du ej prövat på det?
Tigerkotten
2010-10-21, 01:42
Inte direkt, bara causals och "scrubs" som inte:) tog 11/12 hc rätt fort och min guild raidar bara 3timmar 2x veckan.
De flesta guildsen är inte bra organiserade nog. Bara spana på www.wowprogress.com T.ex är det enbart 634 guilds enligt den sidan som tagit Lich King på 25manna HM av ja vaddå 30k+ guilds, faktum är att nog kanske enbart 20-30% (tror jag) av alla spelare har ens tagit Lich King(normal) på 10 alt 25manna.
Fan va jag saknar DaoC :( MLF ägde första åren, sen kom ToA och New Frontiers :/
King Grub
2010-10-21, 10:36
Så var http://www.wowhead.com/achievement=1656/hallowed-be-thy-name avklarad.
Jag tror jag får ta tillbaks min post om att cat-dps har blivit dålig,. Igår gjorde jag 16k dps på Saurfang 10 man utan bloodlust.. haha, jag är glad igen nu :D
beckman88
2010-10-21, 12:35
Jag tror jag får ta tillbaks min post om att cat-dps har blivit dålig,. Igår gjorde jag 16k dps på Saurfang 10 man utan bloodlust.. haha, jag är glad igen nu :D
Cat dps är nog det som blev mest buffat, efter Mages, warlocks, spriests....oh ja elemental shamans....
victor_n
2010-10-21, 15:07
Japp blizzcon börjar ca 8 ikväll för dom som köpt stream-tickets:)
Btw, fick HH mounten tidigare idag *slap*
victor_n
2010-10-21, 15:17
Btw, fick HH mounten tidigare idag *slap*
Grattis:) fick inte på min main idag heller, men ger inte upp fick dock på 5e alt... lär ha den på alla 9 80 alts utom min main>>
Grattis:) fick inte på min main idag heller, men ger inte upp fick dock på 5e alt... lär ha den på alla 9 80 alts utom min main>>
Haha visste de, så ville bara jävlas ;)
Finns de siffror på dropchans?
victor_n
2010-10-21, 15:24
Haha visste de, så ville bara jävlas ;)
Finns de siffror på dropchans?
Tror det är helt random, fick broom + head + pet ifrån inkeeper trick or treat bag:P
Börjar det inte imorgon för amerikanerna och imorgonkväll för oss européer?
victor_n
2010-10-21, 16:54
Börjar det inte imorgon för amerikanerna och imorgonkväll för oss européer?
haha kollat fel på dagarna:) jo imorn kväll kl 8 cirkus.
Warhammer trodde man skulle bli bra, för de som gjorde det spelet gjorde även Dark Age of Camelot som enligt mig är särklass bästa pvp spelet jag lirat.
Det var world pvp som man lattjade där. 3 olika "sidor som fightades. Anyway det var galet bra.
Antar att du ej prövat på det?
Ja man var så taggad inför WAR synd bara att företaget höll på o konka och för att ens kunna släppa WAR så fick dom sälja sina själar till EA.... Det förstörde spelet helt och gjorde det så att det blev så dåligt som det blev:(
Angående wow så håller jag med om att det är det bästa MMOt som existerar just nu men tyvärr är det inte bra nog för mig o spela det. Det är inget MMO det har blivit en 3d chat med instanser.
Angående wow så håller jag med om att det är det bästa MMOt som existerar just nu men tyvärr är det inte bra nog för mig o spela det. Det är inget MMO det har blivit en 3d chat med instanser.
Beror på hur man spelar det. To each his own så att säga. Men för raidloggare är det nog så ja.
Beror på hur man spelar det. To each his own så att säga. Men för raidloggare är det nog så ja.
Njae det går inte riktigt att välja... Själva världen i wow används inte längre förutom alla städer. Det är ingen som pvpar öppet det är ingen som försöker ta sig till instancer. Det enda folk gör är o står i dalaran väntar på arena,instance eller vad som helst. I vanilla kunde man ju iaf stå 5pers i BRM o döda alla raidande guilder när dom skulle springa till MC:D
Njae det går inte riktigt att välja... Själva världen i wow används inte längre förutom alla städer. Det är ingen som pvpar öppet det är ingen som försöker ta sig till instancer. Det enda folk gör är o står i dalaran väntar på arena,instance eller vad som helst. I vanilla kunde man ju iaf stå 5pers i BRM o döda alla raidande guilder när dom skulle springa till MC:D
Mm det var fan tider det, eller döda alla som skulle köra utomhusdrakarna :devil:
Haha, det var goda tider. En klassiker var ju att MCa folk ner i lavan. :D
Som du säger, "världen" används inte så mkt längre, förutom levling och farming kanske.
Tigerkotten
2010-10-21, 18:43
Fan va jag saknar DaoC :( MLF ägde första åren, sen kom ToA och New Frontiers :/
Ska vara rätt bra action på US servers som jag förstår det som, alla EU fick ju migrata dit gratis.
elinelinelin
2010-10-21, 20:35
Seriöst, tips på en bra server tack? Pallar inte att vänta i minst 10 min för att komma in varje gång.....
Seriöst, tips på en bra server tack? Pallar inte att vänta i minst 10 min för att komma in varje gång.....
Snackar vi bg´s för horde? Isåfall är det bara realms i battlegroupen Vindication som gäller, insta queue.
Mm det var fan tider det, eller döda alla som skulle köra utomhusdrakarna :devil:
hahaha engineering me MC helmet på maintanken "oj draken vände sig o dödade alla i raiden" :D
victor_n
2010-10-21, 21:12
Snackar vi bg´s för horde? Isåfall är det bara realms i battlegroupen Vindication som gäller, insta queue.
Tror han syftar på att han kör på en server med login que? vilken faction önskas?
Tigerkotten
2010-10-21, 21:43
www.wowprogress.com spana vad som ser bra ut.
ChewChew
2010-10-22, 01:09
Kul med AV weekend då varje match består av 20ish allys mot 40 hordes :D
victor_n
2010-10-22, 01:49
misery är väldigt balancerad iaf. väldigt sällan obalancerat.
Ofan tvärtom på vindication
Bg kö tid? Jag kommer om den är acceptabel :)
Har alltid spelat på Misery (Jaedenar) Pvpat var och varannan dag och jag kan bara säga att det har blivit uselt!
Spelade som horde i 4 år, bytte sida bara för att kunna ganka gamla polare haha. Men Alliance har visserligen insta köer till alla bg's men vi förlorar oftast bg's också. Vet inte riktigt vad det är.. Men sålänge jag får HK farma för min nya titel så skiter jag i vilket :>
ChewChew
2010-10-24, 19:51
Då fick man precis HH mounten! :D
Andy.da.wohoo
2010-10-24, 19:53
Då fick man precis HH mounten! :D
lögnare!
victor_n
2010-10-24, 20:34
lögnare!
Vadå har inte du fått än?=P den raven lord och zulian tiger börjar bli comon...
Andy.da.wohoo
2010-10-24, 20:39
Vadå har inte du fått än?=P den raven lord och zulian tiger börjar bli comon...
Har inte riktigt orkat försöka få dem.. Kommer jag ångra mig om jag inte skaffar dem?
King Grub
2010-10-24, 21:49
Fick just både http://www.wowhead.com/achievement=2187/the-undying och http://www.wowhead.com/achievement=1658/champion-of-the-frozen-wastes
Hurra! http://bestsmileys.com/hyper/6.gif
Gött grub. Achievementfarm inför cata eller?
victor_n
2010-10-24, 22:30
Har inte riktigt orkat försöka få dem.. Kommer jag ångra mig om jag inte skaffar dem?
hmm zulian försvinner för gott snart så ja:P
victor_n
2010-10-24, 22:34
Fick just både http://www.wowhead.com/achievement=2187/the-undying och http://www.wowhead.com/achievement=1658/champion-of-the-frozen-wastes
Hurra! http://bestsmileys.com/hyper/6.gif
Grattis :)
Själv har jag gett mig fan på att skaffa alla pvp titlar (non arena) innan cata + IOC tabarden :P
King Grub
2010-10-25, 13:58
Kollade just genom World of Warcraft-mappen, och det fanns en cache-mapp till, utöver den vanliga World of Warcraft\Cache. Den heter World of Warcraft\Data\cache och innehöll filer som skapades under och efter själva patchen... Den var 10GB (!) stor, och helt säker att att ta bort.
Lol :D
http://media.mmo-champion.com/images/news/2010/october/b2k10_costume_26.jpg
victor_n
2010-10-25, 21:59
Kunde inte rated bgs komma med senaste patchen... nu gömmer sig PvE heroes och noobsen i wrath gear... ja jakk e syr, 4 raka bg förluster pga bristande PvP/bg kunskap.
4 raka bg förluster pga bristande PvP/bg kunskap.
Det där hajjar jag inte heller, hur kan folk inte ha lärt sig lira bg´s vid det här laget.. *gah!*
Tigerkotten
2010-10-26, 00:34
dryga med AV är att nu på våran BG så deffar typ minst 15 hordes Galv alltid i början mer eller mindre Blir så jäkla utdragna matcher.
VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ ER HORDES????????????????
Snabba fina avs tack!
dryga med AV är att nu på våran BG så deffar typ minst 15 hordes Galv alltid i början mer eller mindre Blir så jäkla utdragna matcher.
Snabba fina avs tack!
Om man lyckas vinna en av utan att alliance tar något torn eller dödar galv lär du få 400-500 honor för en AV-win. Det är ju meningen att man ska defenda sina torn och inte bara köra en fet zerg för att se vem som har bäst tank upp hos respektive boss. Då blir det ju mer som ett lotteri och oftast vinner alliance i sådana games då de har det lite förmånligare.
victor_n
2010-10-26, 01:28
Snabba fina avs tack!
Det är dom snabba "fina" av's som sabbar hela Av, vill man leka boss zerg finns det 12 bossar i icc. :)
filmjölk
2010-10-26, 09:03
AV är skitskoj när vi Horde försvarar, vi vinner ofta då. Rusar vi mot Ally-bossen i 200knyck motsvarande alliance är det nästan en garanterad förlust. Av nån anledning kan alliance göra så och lyckas bra, fullt legitim taktik för dom, men för oss är det en garanterad förlust.
AV är skitskoj när vi Horde försvarar, vi vinner ofta då. Rusar vi mot Ally-bossen i 200knyck motsvarande alliance är det nästan en garanterad förlust. Av nån anledning kan alliance göra så och lyckas bra, fullt legitim taktik för dom, men för oss är det en garanterad förlust.
Kommer ihåg när jag var på stormscale, måste varit tbc tiden och vi körde premade. Var nog bland det roligaste man gjort i AV väg. Alla följde taktik och det vart alltid att man hade alla torn och bunkrar = full honor.
Andy.da.wohoo
2010-10-26, 15:40
Spelar på Scarshield Legion, Alliance. Aldrig varit med om en sämre battlegroup, var i random BG kö i 45 minuter+ en gång utan att komma in *gah!*
AV är dessutom bara att drömma om.
victor_n
2010-10-26, 18:03
Spelar på Scarshield Legion, Alliance. Aldrig varit med om en sämre battlegroup, var i random BG kö i 45 minuter+ en gång utan att komma in *gah!*
AV är dessutom bara att drömma om.
Migrera till misery server:)
filmjölk
2010-10-26, 18:40
Migrera till misery server:)
haha, i så fall är det ett måste att byta till Horde. inte för att vi i Horde vinner eller är särskilt bra, men vi klarar oss iaf från "FFS NABS FFS GO GM FFS!!! NOOOOOBS!!!! NEVER SEEN SUCH A BUNCH OF FUCKTARDS EVAH!!! FFS!!!" fyfan som alliance håller på där, skäller och hatar varann.
En liten inblick i Guldfarmarnas Näste
ft39wCete0E
En liten inblick i Guldfarmarnas Näste
[yt]ft39wCete0E[/y.t]
För lyxigt, try this!
http://cdn.venturebeat.com/wp-content/uploads/2009/06/gold-farm.jpg
ChewChew
2010-10-26, 22:41
Äntligen klar med World Explorer achi'n! :)
lulz fiskade precis upp råttan från the sewers. Tänkte att jag kunde gå ner och fiska lite råtta eftersom jag ändå inte hade något att göra så får jag den på första försöker :D
Äntligen klar med World Explorer achi'n! :)
Jag körde igenom Loremaster Ach. för ett par veckor sedan, det var drygt ska jag säga xD
Hade ett helvete att hitta de 10 sista questen i Kalimdor *gah!*
King Grub
2010-10-27, 09:49
Nya uppdateringar i dag...
Och eländet skapade 4 GB nya filer.
Nya uppdateringar i dag...
Och eländet skapade 4 GB nya filer.
Tack för tipset om borttagande av cachen i data mappen btw! Min var inte fullt 10gb men even so 7gb som låg och skräpa.
victor_n
2010-10-27, 12:49
haha, i så fall är det ett måste att byta till Horde. inte för att vi i Horde vinner eller är särskilt bra, men vi klarar oss iaf från "FFS NABS FFS GO GM FFS!!! NOOOOOBS!!!! NEVER SEEN SUCH A BUNCH OF FUCKTARDS EVAH!!! FFS!!!" fyfan som alliance håller på där, skäller och hatar varann.
Det är lika mycket qq på vår sida, då 9/10 horde kan inte spela ett dugg, keyboard turnar och suger i almänt:P
Hej bullen,
Mitt guild har inga problem alls med att ta oss till fas 3 Lich King HC, dpsen är fruktansvärt hög och inga problem med enrage-timer eller liknande, vad vi däremot har problem med är alla vile spirits i fas 3. Vi kör på taktiken att en person försöker möta upp spirits och poppa dem innan de når raiden, men varje gång lyckas några smita förbi och någon i raiden dör. Några tips på hur man ska hantera dem? Har snackat lite om att försöka köra AOE på dem när de spawnar men vi har problem med att få rätt raid-setup för detta...
Hej bullen,
Mitt guild har inga problem alls med att ta oss till fas 3 Lich King HC, dpsen är fruktansvärt hög och inga problem med enrage-timer eller liknande, vad vi däremot har problem med är alla vile spirits i fas 3. Vi kör på taktiken att en person försöker möta upp spirits och poppa dem innan de når raiden, men varje gång lyckas några smita förbi och någon i raiden dör. Några tips på hur man ska hantera dem? Har snackat lite om att försöka köra AOE på dem när de spawnar men vi har problem med att få rätt raid-setup för detta...
Nu är inte jag pr0 pver och har inte jättebra erfarenhet av lk men det känns som om att en warr tank borde kunna plcoka upp dessa och tanka ganska lätt med vigilance och spam taunt typ och lite annat smått och gått. Med 30% buff, pr0 gear och lite cooldowns borde det vara izipizi men vet som sagt inte hur lk är på hc 10 man.
Nu är inte jag pr0 pver och har inte jättebra erfarenhet av lk men det känns som om att en warr tank borde kunna plcoka upp dessa och tanka ganska lätt med vigilance och spam taunt typ och lite annat smått och gått. Med 30% buff, pr0 gear och lite cooldowns borde det vara izipizi men vet som sagt inte hur lk är på hc 10 man.
Nej det går inte att göra så... Du behöver i princip vara odödlig för att kunna tåla all skada (100k+ på 2 sek kanske), samt att alla mobsen flyger så det går inte att skapa aggro på den ordentligt, så man måste rotera soaker. Det är verkligen inte izipizi på hardmode tyvärr, svåraste fighten i wow jag spelat faktiskt... Eller kanske inte svår, men oerhårt oförlåtande då om en spelare gör ett misstag under ~12 min är det i princip en garanterad wipe.
Ingen som har erfarenhet av att aoea ner alla spirits?
Nej det går inte att göra så... Du behöver i princip vara odödlig för att kunna tåla all skada (100k+ på 2 sek kanske), samt att alla mobsen flyger så det går inte att skapa aggro på den ordentligt, så man måste rotera soaker. Det är verkligen inte izipizi på hardmode tyvärr, svåraste fighten i wow jag spelat faktiskt... Eller kanske inte svår, men oerhårt oförlåtande då om en spelare gör ett misstag under ~12 min är det i princip en garanterad wipe.
ah okej har bara spelat lk på normal mode och där var han ganska så lätt ^^
Har polare som snackat om att de aoeat ner den skiten. Vet dock inte vilken raid set up de kör. Youtuba tankspots 10 man hc guide och se hur de gör.
Alla ställer sig bakom MT efter defile så att spirits går mot samma ställe. En tank kan lätt soaka alla waves med bra healing. Om en spirit kommer förbi så borde ingen dö eftersom alla borde vara toppade.
Vid tries där saker ballar ur har vi haft vår MT tankandes spirits + LK flera waves i rad på 25-manna, det är inte ohealbar skada.
Yay, lich king hc död igår kväll! :thumbup: Fan vilken lättnad att bli klar med den skiten, nytt vapen fick jag också :thumbup::thumbup:
Nu kan man ta det lugnt fram till cataclysm!:cool:
Yay, lich king hc död igår kväll! :thumbup: Fan vilken lättnad att bli klar med den skiten, nytt vapen fick jag också :thumbup::thumbup:
Nu kan man ta det lugnt fram till cataclysm!:cool:
Grattis :)
Släng upp armory!
Tackar! :cool: Hur gör man det? Aldrig använt armory förut, men tror inte jag kommer åt såna sidor nu när man är på jobbet.
Kan kolla när jag kommer hem, eller kanske någon annan kan hitta mig, Murlokk på Silvermoon, feral druid.
Tackar! :cool: Hur gör man det? Aldrig använt armory förut, men tror inte jag kommer åt såna sidor nu när man är på jobbet.
Kan kolla när jag kommer hem, eller kanske någon annan kan hitta mig, Murlokk på Silvermoon, feral druid.
WAT?!
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Silvermoon&cn=Murlokk
WAT?!
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Silvermoon&cn=Murlokk
Haha, vill jag se vad jag har för gear brukar det räcka att klicka upp character-tabben :) Är inte så intresserad av vad andra har för saker på sig heller faktiskt, kan ju iofs vara praktiskt med armory om man ska rekrytera nytt folk.
Någon som vet om healing done mätare i bgs är buggad? Spelade precis en wsg och gjorde 500k skada och 530k healing enligt den haha :Virro
Edit: är warlock kan tilläggas
Någon som vet om healing done mätare i bgs är buggad? Spelade precis en wsg och gjorde 500k skada och 530k healing enligt den haha :Virro
Edit: är warlock kan tilläggas
all lifeleech går väl som healing done?
Tror jag kan ha löst mysteriet. Håller ca 250 hps med min fel armor och overhealing räknas nog också verkar det som fast det verkar ändå vara sjukt mycket :S 10 minutersgame 600 sek x 250 blir 150k sen kan vi slänga in d coil och lite annat smått och gått och då kanske komma i upp i 200k men 500 är ju bara sjukt och jag gjorde ju mer healing än jag gjorde skada :S låg 2a som healer i gamet.
all lifeleech går väl som healing done?
Är demo så DL finns i princip inte i min spell book när jag pvpar i bgs. Särskilt inte när jag har en healer bakom mig.
Är demo så DL finns i princip inte i min spell book när jag pvpar i bgs. Särskilt inte när jag har en healer bakom mig.
Kör du med skada eller recount kan du väl kolla själv? :)
Kör du med skada eller recount kan du väl kolla själv? :)
Har i princip bara quartz på den här datorn så fanns inte möjlighet till det :P
King Grub
2010-11-01, 19:45
Nu händer det saker i Orgrimmar!
victor_n
2010-11-01, 20:14
Nu händer det saker i Orgrimmar!
Japp part 2 starta ikväll av pre cata eventet. Nu saknas bara att DW bryter igenom jordskorpan och bränner planeten:D
fiskebulle
2010-11-01, 21:08
Någon som har koll på vad det kostar att börja spela wow nu för tiden? Tänkte på det häromdagen och som jag minns det så blir det ju rätt dyrt med vanilla, tbc, wotlk och cata...
Någon som har koll på vad det kostar att börja spela wow nu för tiden? Tänkte på det häromdagen och som jag minns det så blir det ju rätt dyrt med vanilla, tbc, wotlk och cata...
finns world of warcraft battlechest (TBC o vanilla) för 200kr sen finns wotlk för typ 250kr och sen går väl cata på runt 300 när det väl kommer.
victor_n
2010-11-01, 21:33
finns world of warcraft battlechest (TBC o vanilla) för 200kr sen finns wotlk för typ 250kr och sen går väl cata på runt 300 när det väl kommer.
cata går redan att köpa online:)
cata går redan att köpa online:)
Ja men du kan inte spela det...
vicarious
2010-11-01, 22:29
http://crazygreek.co.uk/misc/oh_rly.jpg
victor_n
2010-11-01, 22:45
Vad har det med saken att göra?
Jag brukar köpa spel för att spela dom men jag vet inte.
victor_n
2010-11-01, 23:07
Jaha har vi påstått något här eller? Fyllde bara i det du skrev att man kan köpa cata när det kommer, finns ju redan att köpa fyllde jag i med. Sa inte att det skulle vara spelbart då det inte hade med det hela att göra.
vicarious
2010-11-01, 23:08
Om man köper Cata nu har man redan gjort bort det och slipper göra det när det släpps, i köer och kaos. Dessutom så vet man vad det kostar redan nu, jag tror det var hela poängen med inlägget.
SiSenior
2010-11-03, 14:28
Efter ett snart 2 år långt uppehåll tänkte jag börja lira igen och undrar lite över val av server samt klass. Vilka PvP-serverar håller hög klass i nuet och vilka klasser förväntas vara "OP" i cata? Lirade warrior i 3 år på högnivå både inom PvP och PvE (nej jag försöker inte skryta) och är sugen på att återuppta en warriorkarriären men frågan är om jag har något att komma med som warrior i början av cata?
Ingen vet hur det kommer se ut i Cata, visst finns det spekulationer men det är väldigt svårt att förstå vad som händer egentligen.. Spela det du tycker är kul, har du spelat warrior så vet du om att du är väldigt gearbased så en raidguild i början är väl viktig för dpswarrior om man vill få en saftig yxa eller nåt.
Efter ett snart 2 år långt uppehåll tänkte jag börja lira igen och undrar lite över val av server samt klass. Vilka PvP-serverar håller hög klass i nuet och vilka klasser förväntas vara "OP" i cata? Lirade warrior i 3 år på högnivå både inom PvP och PvE (nej jag försöker inte skryta) och är sugen på att återuppta en warriorkarriären men frågan är om jag har något att komma med som warrior i början av cata?
Välj en klass och lär dig spela den så klarar du dig fint i PvP. Mage har dock alltid varit ett säkert kort. De blr ju nästan buffade när de blir nerfade och nerfs över huvud taget kommer jävligt sällan för mages. Rolig klass att spela för övrigt. Mages håller för övrigt högst dps i PvE för tillfället och behöver i princip bara trycka på 1 knapp så det är ganska soft också. Får lite destro lock TBC-vibbar
Välj en klass och lär dig spela den så klarar du dig fint i PvP. Mage har dock alltid varit ett säkert kort. De blr ju nästan buffade när de blir nerfade och nerfs över huvud taget kommer jävligt sällan för mages. Rolig klass att spela för övrigt. Mages håller för övrigt högst dps i PvE för tillfället och behöver i princip bara trycka på 1 knapp så det är ganska soft också. Får lite destro lock TBC-vibbar
Bara trycka på en knapp blir tråkigt efter 5min imo ;)
Ville man ha mycket knappar att trycka på skulle man lirat frost DK innan patchen. :D
Bara trycka på en knapp blir tråkigt efter 5min imo ;)
Nu gäller ju det i PvE och om du lirar arcane. Sen finns ju fire-trädet om man vill ha en lite mer varierad rotation :)
Ville man ha mycket knappar att trycka på skulle man lirat frost DK innan patchen. :D
Eller affliction lock *drool* Många timers och spells att hålla koll på. Lock över huvud taget har ganska många spells i alla träd att inkludera i deras rotation. Just nu använder jag. 8 ganska regelbundet i min rotation kanske. 7 om man räknar med att Hand of gul dan refreshar immolate dock så är marginalen runt 1-2 sekunder efter första casten så det är ganska drygt att tajma ibland *grr27*
SiSenior
2010-11-03, 16:21
Ingen vet hur det kommer se ut i Cata, visst finns det spekulationer men det är väldigt svårt att förstå vad som händer egentligen.. Spela det du tycker är kul, har du spelat warrior så vet du om att du är väldigt gearbased så en raidguild i början är väl viktig för dpswarrior om man vill få en saftig yxa eller nåt.
Okej. Ungefär som när jag slutade då med andra ord. Tacktack
Spamma en knapp låter mest drygt tycker jag. Jag börjar nog på en warrior trots allt. Tack i alla fall
forslund
2010-11-03, 16:42
Tog mig och en polare 3 d 10 hrs played att komma till lvl 80. Larvigt lättlevlat nu för tiden. Sjukt roligt att spela tank med då man faktiskt får anstränga sig lite ibland och får köer till dungeons direkt. :thumbup:
King Grub
2010-11-03, 17:04
Nybliven kock. :D
http://www.wowhead.com/achievement=1784/hail-to-the-chef
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Draenor&cn=Steroid
Tigerkotten
2010-11-03, 17:31
Tog mig och en polare 3 d 10 hrs played att komma till lvl 80. Larvigt lättlevlat nu för tiden. Sjukt roligt att spela tank med då man faktiskt får anstränga sig lite ibland och får köer till dungeons direkt. :thumbup:
Utan någon boost alls, eller raf?
Grub, din dk saknar gloves,boots enchant!
fiskebulle
2010-11-03, 17:43
Jag har (i princip) bestämt mig för att börja lira lite igen. Nu är ju dock frågan vilken klass jag ska spela - Har som sagt spelat förr, och det jag verkligen gillat är tanking som paladin/warrior och även PvE dps med warlock.
Är det någon som har lite koll hur high end kommer att vara för de olika tanking-klasserna? Senast jag spelade så fick jag slåss med näbbor & klor för att få tanka riktiga bossar med min paladin.. Har det ändrats?
King Grub
2010-11-03, 17:52
Grub, din dk saknar gloves,boots enchant!
Nej, inte alls. Det är Armory som inte fungerar sedan patchen. Inga reforges visas heller.
King Grub
2010-11-03, 18:21
Jag ser mina enchants både på handskar och stövlar, förresten. Däremot ser jag inte reforges. Men Armory verkar buggigt. I går hade jag ett helt felaktigt angivet talent tree i Armory, ett som inte alls stämde med verkligheten.
forslund
2010-11-03, 21:00
Utan någon boost alls, eller raf?
Både och. Levlade tillsammans 1-28. Boost från 28-58. Levlade tillsammans 58-70 och sedan körde vi separat resten på grund av olika tider på jobb.
King Grub
2010-11-03, 21:32
Kingslayer för 10 minuter sedan. :D Äntligen!
Kingslayer för 10 minuter sedan. :D Äntligen!
Gratulerar! På hc antar jag? :)
King Grub
2010-11-03, 21:54
Nej för bövelen. Jag är bara i en casual Guild och vi har inte klarat Lich King förrän nu.
Rikard Jansson
2010-11-03, 21:56
Att lvla som rogue är kul iaf. Som 25-29 crittar jag 1000 resp 1600 med ambush, och critchansen är väl 90% eller nåt ^^ Oneshot,oneshot,oneshot,oneshot....oneshot
Nej för bövelen. Jag är bara i en casual Guild och vi har inte klarat Lich King förrän nu.
Waddafakk hade för mig du hade massor av 277 gear fast det kan man ju iof ha utan att tagit Kingen :D
King Grub
2010-11-03, 22:00
Det är från 25-mannapugs. Vi är en 10-mannaguild. Jag gjorde en 25-manna i veckan förut-
Tog ICC10 metaachivmenten idag :) Första lockoutsen sen vi tog LK hc för första gången förra veckan, så när är man "klar" med den instancen :)
Cataclysm Beta - Build 13241 (Codename Unicorn)
Puh min klass+spec klarade sig undan 12% nerfbaten :D
fiskebulle
2010-11-04, 17:11
Jag har (i princip) bestämt mig för att börja lira lite igen. Nu är ju dock frågan vilken klass jag ska spela - Har som sagt spelat förr, och det jag verkligen gillat är tanking som paladin/warrior och även PvE dps med warlock.
Är det någon som har lite koll hur high end kommer att vara för de olika tanking-klasserna? Senast jag spelade så fick jag slåss med näbbor & klor för att få tanka riktiga bossar med min paladin.. Har det ändrats?
En skamlös bump.
En skamlös bump.
Det har ändrats i den bemärkelsen att alla ska kunna tanka lika mycket och göra ungefär lika mycket skada och skapa ungefär lika mycket threat.
Anton Fräs
2010-11-04, 17:22
Caster DPS i Cata lär vara hur roligt som helst.
caster dps i cata lär vara hur roligt som helst.
311112111121111?
311112111121111?
Så är alla klasser i PVE?D:
Dissector
2010-11-04, 19:16
Caster DPS i Cata lär vara hur roligt som helst.
Kick ass! Är grymt sugen på att väcka liv i min ruggiga, odöda mage när expansionen kommer.
Anton Fräs
2010-11-04, 19:17
311112111121111?
Precis så!
fiskebulle
2010-11-04, 19:39
Min polare upptäckte precis en klassisk lvl60 server! Så fruktansvärt fantastiskt underbart! Den ska dessutom vara riktigt aktiv med folk som raidar t1 instancer.
victor_n
2010-11-04, 19:56
Min polare upptäckte precis en klassisk lvl60 server! Så fruktansvärt fantastiskt underbart! Den ska dessutom vara riktigt aktiv med folk som raidar t1 instancer.
Ingen såndär (gå med här så får du 100 trojaner som tack) ?
Usch!
fiskebulle
2010-11-04, 22:32
Ingen såndär (gå med här så får du 100 trojaner som tack) ?
Nej, inget sådant.
fiskebulle
2010-11-04, 22:33
Usch!
Bara för att jag gankat sönder dig med min HWL warlock i vanilla :P
Wohoo fick äntligen reins of the raven lord efter år av slit :D fast på min shaman så på den bara några veckors slit då!
victor_n
2010-11-04, 23:51
Wohoo fick äntligen reins of the raven lord efter år av slit :D fast på min shaman så på den bara några veckors slit då!
Grattis ändå!
Grattis!
Själv fick jag precis raptorn efter att ha kört nästan varje reset sen ulduar/toc tiden. :D
Bara för att jag gankat sönder dig med min HWL warlock i vanilla :P
Locks var inga problem att wf-oneshotta för min shaman även om de sprang omkring i hwl eller blått gear ;)
Vanilla är det överlägset sämsta om man jämför med expansionerna. Bra grund men inte mer än så.
vicarious
2010-11-05, 10:52
Vanilla är det överlägset sämsta om man jämför med expansionerna. Bra grund men inte mer än så.
Sämsta men lätt roligaste. Spelet var outvecklat, hade en hel del "flaws" men det var iallafall svårare & roligare än hur det är nu. Nu kan vilken 12-åring som helst kliva in i spelet, levla upp en gubbe och på ett par veckor ha full epic equipment.
Back in the days fick man slita för varje epic. Kunde gå veckor, månader innan man fick en till. Levla tog tid. Tjäna pengar var svårare. PvP var roligare. Men visst, det var ganska obalanserat men om jag fick välja skulle jag önskat att expansionerna aldrig kommit :)
Grattis ändå!
Grattis!
Själv fick jag precis raptorn efter att ha kört nästan varje reset sen ulduar/toc tiden. :D
Tack och grattis själv Åsberg! :D
Sämsta men lätt roligaste. Spelet var outvecklat, hade en hel del "flaws" men det var iallafall svårare & roligare än hur det är nu. Nu kan vilken 12-åring som helst kliva in i spelet, levla upp en gubbe och på ett par veckor ha full epic equipment.
Back in the days fick man slita för varje epic. Kunde gå veckor, månader innan man fick en till. Levla tog tid. Tjäna pengar var svårare. PvP var roligare. Men visst, det var ganska obalanserat men om jag fick välja skulle jag önskat att expansionerna aldrig kommit :)
Hade dom inte kommit lär man inte lirat wow längre.
Levlingen är inte direkt en stor del av spelet så finns ingen anledning till att det ska ta ett havlår att få upp en char. Det är ett end game spelo och levelingtiden är bra som den är nu.
"Epic" är fortfarande bara en färg på ett vapen och symboliserar inte på något vis hur bra något eller någon är. För att göra det får man först och främst kolla Ilvl och stats. På 60 bytte folk ut blått mot skit bara för att det var lila. Kunde ju se lvl 60 med något kasst lvl 30-40 epic som blev totalt utklassat av vilket lvl 60 blått som helst då. Och att behöva grinda 13-14 timmar om dan i 3 månader för att få 5/5 hwl och vapen är bara orimligt och drygt. Ska imo inte ta mer än ett par veckor till 2 månader, beroende på hur mycket man spelar, att få en lvl 80 med ett starting gear så man kan börja spela på riktigt.
Enda jag kan hålla med om var att world pvp var enormt mycket bättre på den tiden men arena är ett enormt +om kompenserat för detta. Sen går det att world pvpa ganska bra om man vill. Brukar dra ihop 3-5 och sticka till gurbashi var 3e timma och har haft otroliga death matches där. Med tanke på att GY ligger så nära så blir matcherna näst intill oändliga. Sen kan man alltid dra ihop ett 5-manna lag och dra till IF eller SW och kötta Pvp-taggade personer där.
För den som vill finns fortfarande farmande osv tillgängligt. Finns otroliga mängder rare mounts, achievments som kräver en hel del tid och dedikation för att klara av. Herald of the tians, tribute to insanity/immortality, meta ach osv är ju inte direkt lätta för den gemene wow-spelaren att klara.
Och för att inte tala om 40-man raiderna lol. Värsta jag någonsin varit med om.
Neje, att döda Ragnaros för första gången var ju en grym känsla! På den tiden var det ju en halv achievement att bara döda de två första Molten Giants i Molten Core, 40 noobs i grön/blå gear där ingen hade koll på någonting alls ;)
Tycker att flying mounts sabbade känslan mest av allt i spelet. Innan dess kändes det lite "farligt" att ge sig ut i världen.. och man var ju tvungen. Gankades man så kunde man hämnas. Vi brukade samla ihop guilden i förväg innan vi skulle till en dungeon för att kunna försvara sig. Saknar det helt klart.
vicarious
2010-11-05, 14:08
Levlingen är inte direkt en stor del av spelet så finns ingen anledning till att det ska ta ett havlår att få upp en char. Det är ett end game spelo och levelingtiden är bra som den är nu.
Jag håller inte alls med här. Levling är en stor del av spelet. Just nu ser det ut såhär
1. lvl som en jävla galning så snabbt du kan till maxlvl
2. farma gear så du kan börja raida
3. raida sönder all content så snabbt som möjligt
4. stå i orgrimmar och pilla navel resten av året och vänta på nästa patch eller expansion. eventuellt farma lite e-peen achievements eller rare mounts så man kan visa ännu lite mer hur mycket tid man slösat på att göra ingenting.
"jätteskoj"
"Epic" är fortfarande bara en färg på ett vapen och symboliserar inte på något vis hur bra något eller någon är. För att göra det får man först och främst kolla Ilvl och stats. På 60 bytte folk ut blått mot skit bara för att det var lila. Kunde ju se lvl 60 med något kasst lvl 30-40 epic som blev totalt utklassat av vilket lvl 60 blått som helst då.
Det gör det ju visst. Nu är du ute och cyklar. Inga maxlevel-epics på lvl 60 va sämre än blues. Om folk däremot sprang omkring med lvl40 epics är en annan sak, då är man ju dum i huvudet.
Och att behöva grinda 13-14 timmar om dan i 3 månader för att få 5/5 hwl och vapen är bara orimligt och drygt. Ska imo inte ta mer än ett par veckor till 2 månader, beroende på hur mycket man spelar, att få en lvl 80 med ett starting gear så man kan börja spela på riktigt.
Att bli HWL är väl fan inte samma sak som att få "starting gear"? HWL borde ses som en fet jävla achievement. Precis som att vissa achievements nu är svåra och tar tid/dedikation så tog HWL massor med tid & dedikation i vanilla.
Enda jag kan hålla med om var att world pvp var enormt mycket bättre på den tiden men arena är ett enormt +om kompenserat för detta. Sen går det att world pvpa ganska bra om man vill. Brukar dra ihop 3-5 och sticka till gurbashi var 3e timma och har haft otroliga death matches där. Med tanke på att GY ligger så nära så blir matcherna näst intill oändliga. Sen kan man alltid dra ihop ett 5-manna lag och dra till IF eller SW och kötta Pvp-taggade personer där.
World PvP blev egentligen sämre när Battlegrounds implementerades redan i vanilla men world PvP existerade ändå, mest när man samlades inför raids i t ex Blackrock Mountain. Nu när man inte ens behöver ta sig till destinationen själv utan blir teleportad direkt är ju world pvp helt jävla dött. Way to go Blizzard. Gör spelet mer slackervänligt.
För den som vill finns fortfarande farmande osv tillgängligt. Finns otroliga mängder rare mounts, achievments som kräver en hel del tid och dedikation för att klara av. Herald of the tians, tribute to insanity/immortality, meta ach osv är ju inte direkt lätta för den gemene wow-spelaren att klara.
Achievement systemet är endast inlagt för att hålla spelare upptagna. Varför? För att Blizzard gjort spelet för enkelt vilket gör att folk spelar ut all content snabbare än Blizzard hinner skapa ny. Achievement systemet var nån slags save så folk inte skulle dö av tristess ingame och klaga sönder medans Blizzard utvecklade nytt content.
Det värsta är att det lyckades, folk sitter och spenderar timmar & åter timmar på att fixa achievements som inte ger ett skit annat än att man kan mäta sin e-peen. Det är ett slags system så att folk tror att dom åstadkommer nåt (ingame) så dom inte fattar att dom sitter och slösar tid på ett dataspel. "Yeah, jag klarade det här achievementen, nu har jag åstadkommit nåt".
40-man raiderna var jävligt grötiga och det var jobbigt att vara beroende av så många spelare, det håller jag med om. Men det var mycket bättre sammanhållning då. Man hade sitt guild som man körde med. Nuförtiden puggar man ju vad fan som helst och folk bryr sig mest bara som sig själva. Joinar en pug och tar vad dom kan få, sen drar man vidare. My point - spelet var sjukt mycket roligare i vanilla även om det var jävligt broken på många punkter.
Tigerkotten
2010-11-05, 15:05
Achivements är bra, även fast jag inte är så mycket för de. Men t.ex achivement för 310% drakarna tycker jag gör saker och ting roligare. Sen finns det de "galna" som gör saker som jag själv aldrig skulle orka göra, som döda Algalon i vad ulduar 10 gear eller sämre? eller vad det var för få en titel :>
Det värsta är att det lyckades, folk sitter och spenderar timmar & åter timmar på att fixa achievements som inte ger ett skit annat än att man kan mäta sin e-peen. Det är ett slags system så att folk tror att dom åstadkommer nåt (ingame) så dom inte fattar att dom sitter och slösar tid på ett dataspel. "Yeah, jag klarade det här achievementen, nu har jag åstadkommit nåt".
Jag själv är egentligen en achivement motståndare/bryr mig inte direkt mycket alls om det MEN vad är det för skillnad om nån kämpar för en viss achiv eller att ta ner en boss förutom att man får gear om man tar ner en boss, well du kan ju få mount för vissa tuffa achives.
Alla har olika mål i spelet en del kör ju tex bara "ah spelet" för att tjäna pengar, låt var och en köra sitt race och sluta klaga! Puss! :D
¨
Vad inom wow är inte e-peen? Vad får man ut av epics, achievements eller rare mounts i det vanliga livet? :D
Gjort alla oldschool raid instancer nu. Mc, BWL, AW20/40, Gruul, Kara och Maggy. Jag som boomer, en hunter och en pala. Sjukt skoj!
¨
Vad inom wow är inte e-peen? Vad får man ut av epics, achievements eller rare mounts i det vanliga livet? :D
+1. Klart ett spel ska ha achievements; det är mål som man kan sträva mot inom ett game. Lika mycket content som raid content.
Gjort alla oldschool raid instancer nu. Mc, BWL, AW20/40, Gruul, Kara och Maggy. Jag som boomer, en hunter och en pala. Sjukt skoj!
Ja det är faktist jävligt skoj att va några polare/guildmates och bara dra igenom gamla raids så där. Yttligare ett plus är ju att man får jävligt mycket guld. :D
Achievement systemet är endast inlagt för att hålla spelare upptagna. Varför? För att Blizzard gjort spelet för enkelt vilket gör att folk spelar ut all content snabbare än Blizzard hinner skapa ny. Achievement systemet var nån slags save så folk inte skulle dö av tristess ingame och klaga sönder medans Blizzard utvecklade nytt content.
Ja, för folk klagade absolut inte på att det saknades content i vanilla.
40-man raiderna var jävligt grötiga och det var jobbigt att vara beroende av så många spelare, det håller jag med om. Men det var mycket bättre sammanhållning då. Man hade sitt guild som man körde med. Nuförtiden puggar man ju vad fan som helst och folk bryr sig mest bara som sig själva. Joinar en pug och tar vad dom kan få, sen drar man vidare. My point - spelet var sjukt mycket roligare i vanilla även om det var jävligt broken på många punkter.
Du tror inte det har med att du har spelat samma spel i sådär 6-7 år? Tror du skulle ha skoj med 40 nybörjare nu i vanilla Molten Core?
victor_n
2010-11-06, 13:37
Saknades? 99% cleara inte ens vanilla:P
wohoo jag är en av dom 1% som clearade då :D
Progression för non-raiders, titta vilken eq man kunde skaffa.
5-man instances
Samt de öste inte direkt ur sig content för stora raider heller. Att man bara hade en timme på sig att klara ett encounter varje vecka gör inte det till mycket content. Inte heller det faktum att man först hade omöjliga sista encounters (ragnaros, nefarian, cthun) som direkt när man nerfade dem föll ganska snabbt.
7 nov 2004 , onyxia och mc
12 July 2005, blackwing lair
3 January 2006, AQ
20 June 2006, naxx
Folk var helt enkelt mycket mycket sämre på den tiden och man hade inte alls lika bra addons.
EDIT: För att inte tala om guider och filmer som nu finns tillgängliga direkt.
vicarious
2010-11-07, 17:09
¨
Sant iofs.
Sannerligen inte i samma utsträckning som folk gör nu. Inte ens i närheten. Som sagt, större delen av dom som spelade i vanilla clearade inte ens all content. Varför? Folk var sämre, det har du rätt i. Men, det content som fanns var svårare. Eller kanske en kombination av att folk var sämre OCH att raidcontent var svårare. Eller kanske att man behövde 40 personer för varje raid :D
Du tror inte det har med att du har spelat samma spel i sådär 6-7 år? Tror du skulle ha skoj med 40 nybörjare nu i vanilla Molten Core?
Jag säger inte att man borde ha haft kvar vanilla som det var. Jag är inte emot nya raids eller nya instanser, eller högre levels för den delen. Jag är emot Blizzards sätt att göra saker enklare & mer casual för att få en bredare spelarkrets och tjäna mer pengar.
Jag själv är egentligen en achivement motståndare/bryr mig inte direkt mycket alls om det MEN vad är det för skillnad om nån kämpar för en viss achiv eller att ta ner en boss förutom att man får gear om man tar ner en boss, well du kan ju få mount för vissa tuffa achives.
Alla har olika mål i spelet en del kör ju tex bara "ah spelet" för att tjäna pengar, låt var och en köra sitt race och sluta klaga! Puss! :D
Jag är inte alls någon hater, är nog bara lite väl nostalgisk :)
Spelet är ju svårare än någonsin.. Kör man hardmodes så är det ju sjukt svårt på vissa bossar o_O.
Level 60 hade ju ingenting som är svårt jämfört med wotlk. Alla var ju bara dåliga och hade man 40 pers så hade 15 pers ingen aning om vafan som hände i raiden.
Jag håller inte alls med här. Levling är en stor del av spelet. Just nu ser det ut såhär
1. lvl som en jävla galning så snabbt du kan till maxlvl
2. farma gear så du kan börja raida
3. raida sönder all content så snabbt som möjligt
4. stå i orgrimmar och pilla navel resten av året och vänta på nästa patch eller expansion. eventuellt farma lite e-peen achievements eller rare mounts så man kan visa ännu lite mer hur mycket tid man slösat på att göra ingenting.
"jätteskoj"
Det gör det ju visst. Nu är du ute och cyklar. Inga maxlevel-epics på lvl 60 va sämre än blues. Om folk däremot sprang omkring med lvl40 epics är en annan sak, då är man ju dum i huvudet.
Att bli HWL är väl fan inte samma sak som att få "starting gear"? HWL borde ses som en fet jävla achievement. Precis som att vissa achievements nu är svåra och tar tid/dedikation så tog HWL massor med tid & dedikation i vanilla.
World PvP blev egentligen sämre när Battlegrounds implementerades redan i vanilla men world PvP existerade ändå, mest när man samlades inför raids i t ex Blackrock Mountain. Nu när man inte ens behöver ta sig till destinationen själv utan blir teleportad direkt är ju world pvp helt jävla dött. Way to go Blizzard. Gör spelet mer slackervänligt.
Om det är så du spelar. Visst. Spelet blir vad man gör det till. Men leveling är den tråkigaste delen av spelet och finns i princip enbart där för att man ska lära sig klassens basics tills det att man når 80.
Ja men lila på lvl 60 var enligt många alltid bättre än blått. Och det är fortfarande bara en färg. Vill man ha epeen för att man är den enda med fullt lila kan man gå någon annan stans. Folk ser om man har shit gear eller inte.
Nu kan man få arena gearet från säsongen innan på en vecka ungefär om man ligger i vilket är rimligt enligt mig för att börja kunna spela arena ordentligt. Likadant med hcs, raids osv för att komma in i icc och börja kötta normal modes där. Ser inga problem med det.
Achievements ger nya utmaningar och rewards åt de som klarat allt redan och klagar på att det blir för lätt. Inget man behöver göra om man inte vill. Kan ju stå i og och pilla i naveln om man föredrar det.
Om du tycker det är "slöseri med tid" att spela varför gör du det då? Verkar ha kass iställning till spelet från början.
Spelet blir som sagt vad man gör det till. Pugs i pve är aldrig kul. Bland det tråkigaste som finns men tycker inte det är fel att det alternativet finns för spelare som itne har tid att vara aktiva i guilds. Och fattar inte vad som är negativt med pugs? Puggades en hel del gammal kontent mellan guilder som spelat skiten på 60 också.
Och man puggar inte vad som helst om folk inte spelat det. Halion 25 och 10 man, lk, sindra hc 25 och 10 man blir nog roliga att pugga med random scrubs. Eller hcs i 10 o 25 man öht om det inte är några som spelat skiten innan. Det verkar ha undgått dig att det var över ett halvår sen som folk började farma icc 10 och 25 och en 30% damage och healing buff lagts till. Vad spelar det för roll om folk kan puga det nu? Är ju fortfarande seriösa ghuilder som strugglar med lk hc mode.
Doctor Snuggles
2010-11-07, 19:28
Men leveling är den tråkigaste delen av spelet och finns i princip enbart där för att man ska lära sig klassens basics tills det att man når 80.
Intressant, jag tror att du har missuppfattat ngt om mmorps, eller så är det det nya gardet som upplever det så iom hur lätt det är att levla i WoW.
Levelling ÄR vad rollspel i alla former handlar om. Det är ett tecken på att karaktären har utvecklats och fått bättre färdigheter osv och som en betalning för "mödan". Visst är utrustning osv en del av det, men vad som hänt med WoW är att man har överfokuserat på skattjakten som sker efter man maxlevlat.
Tydligen så fungerar det eftersom spelet är så populärt, men det känns lite som när ngt kostar 9.90 istället för 10. Man vet att man blir manipulerad, men är mer villig att köpa produkten ändå. När jag nådde lvl 70 (första expansionen?) så tröttnade jag rätt snabbt. Orkade inte ens skaffa en flying mount pga all grinding jag skulle behövt göra för att skaffa pengar till den. För min del skulle man gärna kunna gå tillbaka till mer den gamla approachen då det var svårt att levla, t.ex. som i Everquest, för då kände man verkligen att man hade uträttat ngnting när man levlade och började närma sig lite högre nivåer. På den tiden var det speciellt och unikt att vara maxlvl eller i närheten. Raid-lotto, achievments et al är inte riktigt samma grej.
fiskebulle
2010-11-07, 19:41
Intressant, jag tror att du har missuppfattat ngt om mmorps, eller så är det det nya gardet som upplever det så iom hur lätt det är att levla i WoW.
Levelling ÄR vad rollspel i alla former handlar om. Det är ett tecken på att karaktären har utvecklats och fått bättre färdigheter osv och som en betalning för "mödan". Visst är utrustning osv en del av det, men vad som hänt med WoW är att man har överfokuserat på skattjakten som sker efter man maxlevlat.
Tydligen så fungerar det eftersom spelet är så populärt, men det känns lite som när ngt kostar 9.90 istället för 10. Man vet att man blir manipulerad, men är mer villig att köpa produkten ändå. När jag nådde lvl 70 (första expansionen?) så tröttnade jag rätt snabbt. Orkade inte ens skaffa en flying mount pga all grinding jag skulle behövt göra för att skaffa pengar till den. För min del skulle man gärna kunna gå tillbaka till mer den gamla approachen då det var svårt att levla, t.ex. som i Everquest, för då kände man verkligen att man hade uträttat ngnting när man levlade och började närma sig lite högre nivåer. På den tiden var det speciellt och unikt att vara maxlvl eller i närheten. Raid-lotto, achievments et al är inte riktigt samma grej.
Du beskriver exakt mina tankar, nästan läskigt hur exakt jag håller med dig.
Nej MMORPG handlar inte om att lvla.... Jag har spelat en del MMORPG och det enda lvling handlar om är att lära sig sin klass och gå igenom spelet. Det är sen på maxlvl som spelet faktist börjar, om vissa väljer att bara jaga epics så är det deras problem. Jag däremot iaf i vanilla PVE raidade för att jag tyckte encounters var svåra och roliga att klara av. Samma sak med arena man spelar där för o vinna och spela mot bra spelare inte för att få lila saker.... Jag har spelat L2 EQ SWG WOW RFO osv osv INGET av de spelen är "svåra" att lvla i dom tar bara tid....
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.