Visa fullständig version : World Of Warcraft (tråden) :D
storPines
2012-10-03, 19:39
någon här som behöver "scroll of resurrection"?
Scarlet Halls Challenge mode avklarat :D Kul att vara först i guilden med det :) Seg tid på 41 min dock men då det va första gången va man mer än lovligt försiktig.
CharlieBB
2012-10-03, 20:45
The stone guard är inte så rolig på 25manna.
Dödade första på någon timme eller två, suttit fast på andra bossen nu i 2 timmar, får se om vi får ner han innan 23, 10man raidar jag.
King Grub
2012-10-03, 20:55
Vi får raida söndag måndag tisdag i stället - en healers internet gick ner.
vicarious
2012-10-03, 21:04
Scarlet Halls Challenge mode avklarat :D Kul att vara först i guilden med det :) Seg tid på 41 min dock men då det va första gången va man mer än lovligt försiktig.
Är det någon skillnad på bossarna och mobsens abilities eller har dom bara mer hitpoints och slår hårdare i challenge modes? Btw, vad droppar bossarna för ilvl loot på challenge?
http://www.mmo-champion.com/content/2620-Mists-of-Pandaria-Challenge-Mode-Dungeons-Class-Transmogrification-List
The challenges will reward unique gear for transmogrification and valor points.
Other possible rewards include pets, mounts, titles, and achievements depending on your score.
Coolt!
Ondskapelsen
2012-10-03, 21:29
Logga ut och logga in eller /reload. Ibland buggar det.
Aha! Tack!
Vi får raida söndag måndag tisdag i stället - en healers internet gick ner.
Synd att vara så fragile med 1 player :(.
King Grub
2012-10-03, 21:41
Det verkar vara så pass svårt i alla fall så det spelar nog ingen roll vilken veckodag vi börjar.
King Grub
2012-10-03, 22:34
Han fick tillbaka sitt Internet så vi gick in och oneshottade första bossen.
http://i.imgur.com/UhevQ.jpg
Dps meter!
Extraraid i morgon också så vi är med i leken igen.
Feelgood
2012-10-03, 23:08
King grub nice med one shot - själv tog det oss cirka 20 wipes att klara skiten på 10 manna. Våra healers är inte direkt dom bästa, för dps hade vi. Jag som rogue gjortde 65k dps , så fattar inte hur eran rogue gjorde 38? :)
Fick Gara'jal the Spiritbinder till 0.4% då han körde sin Final Destination (hard enrage) :(
Nya tag ikväll.
Jävligt roliga fighter måste jag säga, ej lirat på betan alls så detta är helt nytt. Våran mage hade 80k och vår rogue 71k på första bossen, vet inte hur bra gear det har i jämförelse med andra men vet att vi ligger i toppen på servern.
Ondskapelsen
2012-10-04, 12:26
Vad är det för Raid Frames grub?
Stiliga!
Vad är det för Raid Frames grub?
Stiliga!
Det är blizzards original ;)
Är det någon skillnad på bossarna och mobsens abilities eller har dom bara mer hitpoints och slår hårdare i challenge modes? Btw, vad droppar bossarna för ilvl loot på challenge?
http://www.mmo-champion.com/content/2620-Mists-of-Pandaria-Challenge-Mode-Dungeons-Class-Transmogrification-List
Coolt!
Ingenting alls droppades för oss. Man kanske behöver klara silvertid för att få nån reward?
King Grub
2012-10-04, 15:17
Dom droppar ingen loot, om inte ett mount räknas.
Och jag har inte sett någon anledning att byta bort originalframes, inte som dps.
Och jag har inte sett någon anledning att byta bort originalframes, inte som dps.
Jag föredrar att iaf centrera player/target nedanför min karaktär så allt viktigt är i närheten av vart jag kollar på skärmen, oavsett om man kör Blizzards unitframes eller Pitbull/annat. Nu spelar jag i lite högre upplösning så det är väl viktigare för mig men när man vant sig är det extremt skönt att slippa lyfta blicken för att se debuffs/buffs på sig själv eller bossen.
vicarious
2012-10-04, 15:51
När kom ändringen som gjorde att bloodelfs kunde vara paladiner? Glömt bort. Var det redan i TBC?
När kom ändringen som gjorde att bloodelfs kunde vara paladiner? Glömt bort. Var det redan i TBC?
Det var BE som först kunde vara Paladins när klassen introducerades för Horde i TBC.
zebularg
2012-10-04, 15:57
Yep, de kunde vara palas redan från första början... det var väl om jag inte minns fel även den enda horderasen som kunde vara pala när det begav sig, precis som att draenei var den enda alliancerasen som kunde vara shaman.
vicarious
2012-10-04, 16:41
Ah, så det var TBC redan alltså. Time flies :D
Och transmog-set vid guld på samtliga! :D
Spirit Kings nere, dags för cockblocken Elgelon :coffee:
mangemani
2012-10-04, 20:20
fy fan, har nu spelat så att det är alldeles suddigt i ögonen, non stop direkt efter jobbet och träning, bara nött på i flera timmar fram till kl 24:00 under de senaste dagarna och jag är bara snart lvl 88.
fattar inte hur dessa människor gör som lyckas att nå lvl 90 på ett par få timmar bara=/
kaffe, ingen sömn och nada liv utanför?
CharlieBB
2012-10-04, 20:35
fy fan, har nu spelat så att det är alldeles suddigt i ögonen, non stop direkt efter jobbet och träning, bara nött på i flera timmar fram till kl 24:00 under de senaste dagarna och jag är bara snart lvl 88.
fattar inte hur dessa människor gör som lyckas att nå lvl 90 på ett par få timmar bara=/
Tycker det gick ganska snabbt om man questa och inte fokusera på något annat, bara kötta questet sen vidare tills nästa. Vet inte hur lång tid 85-90 tog för mig men sista leveln var ca 4 timmar bara.
Ondskapelsen
2012-10-04, 21:08
Tycker det gick ganska snabbt om man questa och inte fokusera på något annat, bara kötta questet sen vidare tills nästa. Vet inte hur lång tid 85-90 tog för mig men sista leveln var ca 4 timmar bara.
86-87 sög. Alla andra flög ju förbi :).
CharlieBB
2012-10-04, 21:34
86-87 sög. Alla andra flög ju förbi :).
spammade bara Stormstout brewery trash'en till första bossen sen re-queua, typ 7min per bar tog det.
Vår 10m-raid hade massor med problem igår på Feng the Accursed. Vi har fas 1 och 2 under rätt bra kontroll men precis innan fas 3 så går vi 3 healers oom.
Vi har provat att stacka i fas 3 men man hinner verkligen inte springa ut från raiden när man får debuffen utan det blir nästan insta-wipe. Vi hann bara testa en gång att sprida ut oss dock så jag vet inte riktigt hur det kommer funka. Bästa försöket var på 27%.
Har ni nått tips? King_grub, hur långt har ni kommit? Tog ni Feng? Är bossen så tight tunad för 463 att man inte har råd men lite slarv utan att man som healer går oom?
Raiden i sig är nästan bara ranged, med näst intill full gear/gem/enchants.
Ondskapelsen
2012-10-05, 08:44
spammade bara Stormstout brewery trash'en till första bossen sen re-queua, typ 7min per bar tog det.
Class? role?
Dafuq, jag har varit sjukskriven några dagar nu förvisso men inte spelat mycket för det, läst ut lite böcker och kollat film också, och jag är strax 88. 5h played per level ger mig typ 3h spelat per dag sedan förra helgen. Jag questar mest, gjort ett tiotal instancer. Som healer har jag ju rätt stor makt över hur snabbt tempot ska vara, är tanken slö säger jag åt hen att öka tempot lite. Questar som shadowpriest och har 0 downtime på mobs, alltid full hp/mana.
CharlieBB
2012-10-05, 09:02
Vår 10m-raid hade massor med problem igår på Feng the Accursed. Vi har fas 1 och 2 under rätt bra kontroll men precis innan fas 3 så går vi 3 healers oom.
Vi har provat att stacka i fas 3 men man hinner verkligen inte springa ut från raiden när man får debuffen utan det blir nästan insta-wipe. Vi hann bara testa en gång att sprida ut oss dock så jag vet inte riktigt hur det kommer funka. Bästa försöket var på 27%.
Har ni nått tips? King_grub, hur långt har ni kommit? Tog ni Feng? Är bossen så tight tunad för 463 att man inte har råd men lite slarv utan att man som healer går oom?
Raiden i sig är nästan bara ranged, med näst intill full gear/gem/enchants.
Innan ni ska stacka på tredje fasen så står ni hyfsat utsprett, och defbuffen kommer ju innan man ska stacka så håller man koll på debuffen så borde det inte vara några problem.
Hemma sjuk. :D Har inte mycket annat att göra, dingade 90 igår. Så det är dags för en veckas paus innan rep och hc grind påbörjas.
vicarious
2012-10-05, 11:38
Hemma sjuk. :D Har inte mycket annat att göra, dingade 90 igår. Så det är dags för en veckas paus innan rep och hc grind påbörjas.
Varför en veckas paus? Mitt tips är att du börjar göra dailies direkt. Och cappar weekly valor points.
King Grub
2012-10-05, 11:51
Har ni nått tips? King_grub, hur långt har ni kommit?
Det blir inte förrän på söndag trots allt. Just nu ligger vi väldigt sämst till, eftersom vi inte började förrän efter 23:00 på onsdag när alla andra redan i princip hade raid over, så det blir till att försöka få ner tre till i alla fall på söndag.
En guild på Draenor har redan 6/6.
Feelgood
2012-10-05, 11:59
Vi har också problem med fas 3 i feng the accursed.
Vi kommer lätt till runt 22-25% och wipade nog 20gånger på fas 3. Vi har problem med folk slackar med att kolla för arcane resonance countdown i dbm, så det blir nästan insta wipe. Vi kör att i fas 3 sprider alla sig ut runt 6 yards ifrån varann , sen när vi vet vem som har arcane resonance så stackar alla förutom han som har det. Sen när det är cirka 3-4 sekunder kvar tills nästa arcane så ska vi sprida ut igen , men det är där folk inte fattar att man ska kolla sin dbm...
Vi har också problem med fas 3 i feng the accursed.
Vi kommer lätt till runt 22-25% och wipade nog 20gånger på fas 3. Vi har problem med folk slackar med att kolla för arcane resonance countdown i dbm, så det blir nästan insta wipe. Vi kör att i fas 3 sprider alla sig ut runt 6 yards ifrån varann , sen när vi vet vem som har arcane resonance så stackar alla förutom han som har det. Sen när det är cirka 3-4 sekunder kvar tills nästa arcane så ska vi sprida ut igen , men det är där folk inte fattar att man ska kolla sin dbm...
Tack, det var precis det där vi inte lyckades lösa igår, hur vi skulle bete oss. Dumma som vi är så stackade vi direkt och väntade tills debuffen kom för att därefter låta nån springa ut.
När du beskriver det såhär så känner man sig jävligt korkad i efterhand :)
King Grub
2012-10-05, 15:16
Fick just ett par brutala handskar. :D
http://eu.battle.net/wow/en/character/draenor/Steroid/advanced
Varför en veckas paus? Mitt tips är att du börjar göra dailies direkt. Och cappar weekly valor points.
Too much gaming. ;)
Spelat för mycket WoW de senaste dagarna, vill inte att spelet ska kännas som ett jobb igen.
Ett tips om ni inte redan kört det på Feng är ju att tanka honom mitt i rummet så ni kan sprida ut er runt bossen i P3.
/range 6 är rätt trevligt det med i denna fight. Det är viktigare att man undviker den debuffen än att kuta in för att soaka pulse-AOEn då den ena skapar onödig skada men den andra wipar hela raiden :p
Vi fick Elgelon till 40% eller något innan Enrage, kul fight där DPS verkligen måste göra _allt rätt. Ska testa med två healers nästa sväng då det verkar som att alla andra kört den setupen för att nå den snäva DPS-req'en.
filmjölk
2012-10-05, 19:11
Jag skall sååååå pve:a i full pvp gear under hela MoP:) Med dubbla pve secondarys på pvp-gearen kommer jag skita totalt i drops, visst pve gearen är bättre med lite högre ilvl, men mycket mindre skillnad än i wotlk och cata. Fan vad skönt att bara behöva farma ett set gear (våga vägra tanka!) och lira pve enbart för content/nöje och inte för gear.
Mina massiva skillz väger upp skillnaden:)
Hm har spelat WoW ca 4 månader(totalt), hakade på polarna och dödade Lich King nä wotlk kom ut. Har just nu slut på spel men tror ni att ngn "oseriös" wowspelare som jag skulle tycka att den nya expansionen kmr vara kul? Spelar mest för story etc.
King Grub
2012-10-05, 19:47
Det finns mycket mer att göra utan att behöva satsa seriöst på endgame i Pandaria än i Cataclysm.
vicarious
2012-10-06, 01:08
Hm har spelat WoW ca 4 månader(totalt), hakade på polarna och dödade Lich King nä wotlk kom ut. Har just nu slut på spel men tror ni att ngn "oseriös" wowspelare som jag skulle tycka att den nya expansionen kmr vara kul? Spelar mest för story etc.
Ja, definitivt.
Feelgood
2012-10-06, 01:11
Någon som är runt 85-86 som vill köra lite dungeons? helst tank eller healer så det blir insta que :P
köat på stormscale i över 1h nu, inte najs!
mangemani
2012-10-06, 20:01
verkar ha fastnat.
jag är lvl 88(snart lvl 89) och jag har nu inga quests kvar i de zoner som min lvl är på.
men det finns 2 till stora zoner uppe i norr på kontinenten(87-88), men jag vet inte hur jag ska ta mig dit.
hur gör man för att komma dit?eller är det horde zoner och man ska inte kunna ta sig dit?
finns en zon till väster(lvl 89-90) men där är väl inte questen aktiverade än, antar att man måste ha dingat lvl 89 innan man kan börja där?
QDX8cp8QVSc
A hammock of cake- tarren Mill, Eu tar The stone guard på rlease kvällen.
Tog någon timme men fan va kul det var :)
verkar ha fastnat.
jag är lvl 88(snart lvl 89) och jag har nu inga quests kvar i de zoner som min lvl är på.
men det finns 2 till stora zoner uppe i norr på kontinenten(87-88), men jag vet inte hur jag ska ta mig dit.
hur gör man för att komma dit?eller är det horde zoner och man ska inte kunna ta sig dit?
finns en zon till väster(lvl 89-90) men där är väl inte questen aktiverade än, antar att man måste ha dingat lvl 89 innan man kan börja där?
Du behöver vara lvl 89 för att få tillgång till dread wastes. Jag antar att du rensat allt i Townlong steppes? Men kör dungeon till lvl 89 så blir det ju bra. Det går hyfsat fort.
Antingen gör du det eller så går du tillbaka till de quests som du har hoppat över. jag gissar på att du inte har rensat Krasarang wilds eller Valley of the four winds?
vicarious
2012-10-07, 01:42
verkar ha fastnat.
Dra till Kun'lai Summit, låter som att du inte varit där? En av de bättre zonerna att levla i!
Skippa Dread Wastes helt innan du är 90 och har flying skill är mitt tips. Dread Wastes är ett skitställe. Mobsen har mycket HP och slår ganska hårt jämfört med i de andra zonerna. Mycket folk där också som gör dailies så man blir ofta gankad.
Dingade just 90 på min andra char nu!
mangemani
2012-10-07, 10:40
ok, men hur tar man sig dit då?
kan ju ej flyga, hittar ingen portal eller transport.
kun lai summit ligger ju typ tvärs över allt, ska jag kuta igenom 89-90 och 90-90 zonerna för att nå dit?
ok, men hur tar man sig dit då?
kan ju ej flyga, hittar ingen portal eller transport.
kun lai summit ligger ju typ tvärs över allt, ska jag kuta igenom 89-90 och 90-90 zonerna för att nå dit?
Finns en trappa, i nord-östra hörnet, i 4 winds. därifrån tar du en liten eka till summit.
Vad händer folk dör randomly utanför och i orgrimmar.
King Grub
2012-10-07, 14:43
På alla servrar tydligen. I trade säger dom att det är Gamon som smyger upp bakifrån och gankar.
På alla servrar tydligen. I trade säger dom att det är Gamon som smyger upp bakifrån och gankar.
Har sett flygande lvl 1 gubbar tom i ashenvale som dödar folk, är väl nå hack som spridit sig på nån hackersida :( Hoppas det åtgärdas kvickt!
Feelgood
2012-10-07, 16:01
Har sett flygande lvl 1 gubbar tom i ashenvale som dödar folk, är väl nå hack som spridit sig på nån hackersida :( Hoppas det åtgärdas kvickt!
Aa såg en full gearad level 1 gubbe som var upp mountad på ett flying mount utanför garrosh i orgrimmar.. tog sig en tid o komma up därifrån då man instand dog
Låter som spelet har blivit lite kryddat, spännande! :)
mangemani
2012-10-07, 17:56
Finns en trappa, i nord-östra hörnet, i 4 winds. därifrån tar du en liten eka till summit.
hmm, har sprungit runt nu ett tag och jag har väldiga svårigheter att hitta denna trappa och eka.
finns det ingen karta någonstans som punktmarkerar platsen?
Birkharju
2012-10-07, 18:10
hmm, har sprungit runt nu ett tag och jag har väldiga svårigheter att hitta denna trappa och eka.
finns det ingen karta någonstans som punktmarkerar platsen?
http://i.imgur.com/9DKAG.jpg"]http://i.imgur.com/9DKAG.jpg
mangemani
2012-10-07, 18:26
klockrent, tack:)
Masterpan
2012-10-07, 20:40
Någon som är intresserad av att byta account? Är enbart intresserad av hunter och jag har själv:
90 lock med full enchanting och tailoring och några 1000g. 310% speed.
85 pala.
tefached
2012-10-07, 21:44
Så nu nästan 2 veckor efter släppet av mop va tycker ni hur står det sig med de äldre verisionerna tycker ni? tycker de verkar bättre än cataclysm och wotlk förutom ulduar som va riktigt kul. Men hitills är det över förväntan för mig iaf
Birkharju
2012-10-07, 22:18
Bra zoner tycker jag. Blizzard har tänkt om och återanvänder inte samma struktur på alla byggnader heller för delen. Ett plus för den nya arenan som i och för sig endast är en modifierad variant av Nagrand Arena, men som PvPare så blir man numera glad för minsta lilla. PvPn är rejält obalanserad för tillfället. Rogues är värdelösa medan warriors, BM hunters, restodruider(heart of the wild), retripaladins är lite FÖR bra.(blev crittad 209 k av en warrior igår.:smash: Ska tilläggas att jag hade full PvPgear). Överlag är jag nöjd att restodruider är bra i PvP igen. Fick lov att lira feral hela förra expansion pga det. :)
mangemani
2012-10-07, 22:37
Så nu nästan 2 veckor efter släppet av mop va tycker ni hur står det sig med de äldre verisionerna tycker ni? tycker de verkar bättre än cataclysm och wotlk förutom ulduar som va riktigt kul. Men hitills är det över förväntan för mig iaf
nu har jag bara spelat sen lich king expansionen, men mop är nog den bästa expansionen som jag iaf har varit med om i wow.
älskar zonerna, älskar vad de har gjort med talents och karaktärerna, älskar allt nytt och det finns så mycket att göra.
så nog är mop bra alltid:)
cataclysm?pfft, vad var det för något, känns som ett minne blott..
http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/5616171565#1
YHllRWp5WRA
Äntligen fick han pisk, tog lite för många tries men nästa boss är faceroll :hbang:
vicarious
2012-10-08, 13:09
Över förväntan för mig med, iaf zonerna och instanserna. Raids och PvP återstår att se.
http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/5616171565#1
Kul att de kallar det för "exploit" och att de har "hotfixat" det. :D Är väl nån hacker som haft tråkigt!
Hackare har slagit till mot datorspelet World of Warcraft och utplånat alla virituella karaktärer i några av spelets större städer.
http://www.dn.se/kultur-noje/hackare-dodade-wow-karaktarer
Best ever ;D
King Grub
2012-10-08, 20:29
Vi håller på med Elegon nu och han verkar lite lätt jobbig.
Alla dom fyra första bossarna har droppat helt värdelös loot för alla dessutom.
vicarious
2012-10-08, 20:54
Sitter och försöker klura ut vad jag ska PvPa med för karaktär. Orkar ju bara farma gear och hålla det uppdaterat på en char. Velar mellan:
Shadowpriest
Disciplinepräst
Holypaladin
Retpaladin
Hm. *jorgen* Va mest inställd på att hela så antingen discpriest eller holydin men låter ju som att rets är starka just nu. Kanske kan vara kul att köra över folk som en truck, kul att PvPa när det finns transmog också :) Ash'kandi!
CharlieBB
2012-10-08, 21:15
Sitter och försöker klura ut vad jag ska PvPa med för karaktär. Orkar ju bara farma gear och hålla det uppdaterat på en char. Velar mellan:
Shadowpriest
Disciplinepräst
Holypaladin
Retpaladin
Hm. *jorgen* Va mest inställd på att hela så antingen discpriest eller holydin men låter ju som att rets är starka just nu. Kanske kan vara kul att köra över folk som en truck, kul att PvPa när det finns transmog också :) Ash'kandi!
Disc prälle är ju totalt värdelöst i pvp atm. Spriest verkar vara ruskigt bra just nu och grymt roliga. Holy pala vet jag icke men ret's burst och off-healing är fortfarande galet bra.
King Grub
2012-10-08, 21:31
Måste bara säga att allt i MoP är bättre än i Cata. Väldigt nöjd med expansionen än så länge. Och en ny content patch är redan på gång.
Feelgood
2012-10-08, 22:05
Fan va elegon ska va irriterande. Sen att trashen vid honom spawnar fortare än man hinner döda elegon gör inte saken bättre. Blizzard borde öka spawntimen för äckel trashet.
King Grub
2012-10-08, 22:08
Ja, det var det värsta trashet på länge.
Blizzard borde öka spawntimen för äckel trashet.
1 timme ? Ahhh man får underbara minnen från ssc :)
Trashet vid Elagon, bara en tidsfråga innan det blir nerfat..
AoEn som mobsen gör händer bara när tanken blir slagen dock, så använd lifegrips, sköldar, heroic leap etc så man bara kitear bort mobben när den får buffen.
vicarious
2012-10-09, 13:07
Jag vill börja raida nu men alla i guildet är inte klara med levling och gearing än *gah!* Casuals =P
Runt 465 ilvl nu på min tank, blir nya VP legs på onsdag då jag blir revered med The Klaxxi! Riktigt segt att farma heroics nu, saknar typ 2 items bara men de vägrar droppa.
Vi håller på med Elegon nu och han verkar lite lätt jobbig.
Alla dom fyra första bossarna har droppat helt värdelös loot för alla dessutom.
Lite info från våra tries som kanske kan hjälpa lite.
*I Fas1, dedikera ranged för att dpsa add, låt melee dpsa boss. Sikta på att endast ha 2st adds i denna fas (85%) Det är viktigt att melee tänker på sina debuffs i denna fas, jag brukar reseta på det andra addet då offtanken drar ut den ur cirkeln. Varje gång ett add exploderar, assigna en raid-cd (spirit link, aura mastery, etc)
*Satsa på att få ned minst 3 bollar i Fas2, helst 4 för att få nog med debuffs på boss, all överflödig tid är det megaviktigt att stå och mata på bossen innan fas3 så bestäm alltid i förväg hur många bollar ni siktar på att få ned.
*I fas3 DPSar vi ej dom små addsen alls medans pelarna är uppe, utan vi samlas alltid vid panelen framför bossen och när golvet är åter tar vi in alla små adds till boss och cleavar/aoe'ar ned. I denna fas är det som bekant fruktansvärt viktigt att rulla raid-cd's annars är offtanken mos.
Vad hände 2 eller 3e oktober?
http://raidbots.com/dpsbot/Overall_DPS/10N/all/14/30/default/#7vvvv
http://i50.tinypic.com/35l4zmq.jpg
Vad hände 2 eller 3e oktober?
Raiden öppnade. Innan det är siffrorna för lvl85/gammal content.
Raiden öppnade. Innan det är siffrorna för lvl85/gammal content.
aaa det är klart, tack :)
Fan förvånansvärt att frost ligger så jävla högt i listan denna exp.
mangemani
2012-10-09, 18:09
vilken harmoni det råder mellan horde och ally på frostmane i de nya zonerna.
ingen dödar någon, mer än när någon ofrivilligt råkar slå på någon, aldrig varigt med om det tidigare tror jag.
ang DPS listan.
ska inte survival hunter ligga högre upp?
enda som ut DPSar mig då jag kör instances då jag kör som survival, är mages och DKs.
eller skiljer det så mycket mellan instances och raids?
ingen dödar någon, mer än när någon ofrivilligt råkar slå på någon, aldrig varigt med om det tidigare tror jag.
ang DPS listan.
enda som ut DPSar mig då jag kör instances då jag kör som survival, är mages och DKs.
Ja och mellan skill, gear engagemang osv osv. Dom där listorna är typ dom som pressar ut allt som går av det bästa som finns typ. Iaf på worldoflogs.
vicarious
2012-10-09, 18:18
ang DPS listan.
Skiljer enormt mycket mellan raid och instancer. Ej jämförbart överhuvudtaget faktiskt :) Jag låg runt 50k på min tank paladin i heroics igårkväll. Då är det mycket aoe!
mangemani
2012-10-09, 18:34
åfan=/, ok, då vet jag
Feelgood
2012-10-09, 19:16
Skiljer enormt mycket mellan raid och instancer. Ej jämförbart överhuvudtaget faktiskt :) Jag låg runt 50k på min tank paladin i heroics igårkväll. Då är det mycket aoe!
Prot palas är op i raids också :)
mangemani
2012-10-09, 20:04
dingade 90 nu med min hunter.
fy fan vilket slit och drygt var det(men roligt samtidigt), men tror inte jag kommer ha orken att levla upp alla min lvl 85 chars på denna server och de andra, blir nog huntern fullt ut tills jag blir less.
nu är det geara up som gäller:)
Jag skriver upp mig på listan över de som finner elegon-trashet en aning pain in the ass :O skönt med 4 bossar nere på första reseten!
gohardorgohome
2012-10-10, 06:10
Hur är warlocks denna expansion i pve? Var kul lira lock i tbc och wotlk men i cata var klassen redigt skit.
mvh
CharlieBB
2012-10-10, 08:16
Hur är warlocks denna expansion i pve? Var kul lira lock i tbc och wotlk men i cata var klassen redigt skit.
mvh
Förstår inte vad du menar när du säger att locks var skit i cata.
Just nu i pve ligger locks absolut på toppen av dps.
Locks har alltid varit väldigt bra, men de är svårspelade och har haft överflödiga builds ibland.
Jag kan säga att jag loggade in på min 85 lock på första gången på några månader och försökte spela lite, dpsade på en target dummy men jag fattade fan inte hur jag skulle göra för att ha en bra rotation (destro). Loggade sorgset ut.
King Grub
2012-10-10, 09:54
LFR var ju ett skämt i alla fall.
Som sig bör, så att vi kan hålla normal på den svårighetsnivå som är nu ;D
Förvisso blir det gratis 476 och med andra ord onödigt att fixa revered med factions.
filmjölk
2012-10-10, 09:58
Skall testa LFR ikväll! Hypead till max!:)
Tillräckligt gearad, tror jag...har vart hackad ett tag så missat en veckas 5manna gc-farmande/pvp:ande. (Notera även namnet på en av mina combat pets)
http://eu.battle.net/wow/en/character/aerie-peak/Br%c3%b6drostrost/simple
varför är "alla" ifrån servern Tarren Mill idioter?
Haha satan då! Har nyligen flyttat dit då köerna på min server blev olidliga och jag har ett par irl friends på Tarren Mill :D
vicarious
2012-10-10, 10:23
Jaså, var det så enkelt?
Som sig bör, så att vi kan hålla normal på den svårighetsnivå som är nu ;D
Förvisso blir det gratis 476 och med andra ord onödigt att fixa revered med factions.
Nja, onödigt är det väl inte? LFR ger 476 items och valor vendors 489. Dessutom finns det vissa slot-items hos valor vendors som inte droppar i Mogu'shan Vaults.
filmjölk
2012-10-10, 10:27
Haha satan då! Har nyligen flyttat dit då köerna på min server blev olidliga och jag har ett par irl friends på Tarren Mill :D
Haha. Run Forrest run!
Blev nyss 90 så ligger allmänt efter med gear, men hade lite tur med Archaeology igår så nu ser min shaman åtminstone snygg ut :)
http://eu.battle.net/wow/en/character/aszune/Bussel/simple
BigSpawn
2012-10-10, 10:55
Vad spelar ni för faction på TM?:) jag har kvar min mage som alliance där och spelar när kön är för galen på Kazzak. helt öde dock som alliance
Jaså, var det så enkelt?
Nja, onödigt är det väl inte? LFR ger 476 items och valor vendors 489. Dessutom finns det vissa slot-items hos valor vendors som inte droppar i Mogu'shan Vaults.
jaa just det. jag har dock för mig att Valor items va 476 vid release av mop? För det stämmer ju nu faktiskt att det är 489 ilvl-items..
BigSpawn
2012-10-10, 11:00
Horde!
kanske borde byta, gissar att det är mer action där?:)
dock har jag ju en hel guild, kanske lätt att flytta hela numera, är ju ensam i guilden men guildbanken är smockad med en blandning av skräp och bra grejjer
Tediiieee
2012-10-10, 11:09
Det var lätt alltså? :D
kanske borde byta, gissar att det är mer action där?:)
dock har jag ju en hel guild, kanske lätt att flytta hela numera, är ju ensam i guilden men guildbanken är smockad med en blandning av skräp och bra grejjer
Ja det är en underbar server vad gäller aktivitet på ah iaf! Mycket topp pve guilder här som köper allt möjligt skräp man lägger ut! :D
Men ja horde sidan är riktigt aktiv. Servern är high utan att ha kö = opti för en annan som är van att antingen stå och idla själv i org/sw eller motsatsen, sitta i kö 4-5h innan man kan lira.
vicarious
2012-10-10, 11:16
jaa just det. jag har dock för mig att Valor items va 476 vid release av mop? För det stämmer ju nu faktiskt att det är 489 ilvl-items..
Det har jag inget minne av. Finns en sida med en bra överblick över itemlevels men hittar inte igen den nu. Har den bokmärkt hemma.
King Grub
2012-10-10, 11:25
VP items har varit 489 från början.
Måste ha varit att jag blandar ihop det med craftable items då på ilvl 476 :)
Ondskapelsen
2012-10-10, 12:55
Details om LFR plx! Var de free epix? Behöver man ens läsa taccs?
vicarious
2012-10-10, 12:56
Ja det tycker jag man bör, oavsett hur enkelt det är. Orka vara en av de idioter som inte har en aning om vad de gör. Läsa tactics tar väl typ en kvart.
Ondskapelsen
2012-10-10, 16:57
Ja det tycker jag man bör, oavsett hur enkelt det är. Orka vara en av de idioter som inte har en aning om vad de gör. Läsa tactics tar väl typ en kvart.
Självklart bör man det. Det vara snarare än fråga om det var så pass enkelt så att det inte ens behövs.
King Grub
2012-10-10, 17:18
DPS eller healer? Antagligen inte. Tank? Då bör du ha ett hum om när du skall taunta i alla fall.
Nu har jag inte kört någon LFR än, så vet inte hur svåra de är, men tycker det är lite synd att det finns en förväntan att veta hur det fungerar redan innan man kliver in där. Inser att det är svårt att hoppas på någon kordination eller något intresse av att testa sig fram osv i en LFR-grupp, men egentligen är det så jag föredrar att spela.
Jag sitter aldrig med en walkthrough jämte mig när jag spelar singleplayer spel och tycker det är tråkigt att jag förväntas göra det bara för att jag spelar ett MMO. Önskar det fanns någon "jag har aldrig kört denna instansen förut och inte läst några taktiker och hoppas på att wipe:a flera gånger mot varje boss medans vi försöker komma på hur de fungerar och vill därför helst bara hitta andra som spelar med samma förutsättningar"-checkbox att kryssa i när jag använder scenario/dungeon/raid-findern :)
vicarious
2012-10-10, 18:00
Nu har jag inte kört någon LFR än, så vet inte hur svåra de är, men tycker det är lite synd att det finns en förväntan att veta hur det fungerar redan innan man kliver in där. Inser att det är svårt att hoppas på någon kordination eller något intresse av att testa sig fram osv i en LFR-grupp, men egentligen är det så jag föredrar att spela.
Jag sitter aldrig med en walkthrough jämte mig när jag spelar singleplayer spel och tycker det är tråkigt att jag förväntas göra det bara för att jag spelar ett MMO. Önskar det fanns någon "jag har aldrig kört denna instansen förut och inte läst några taktiker och hoppas på att wipe:a flera gånger mot varje boss medans vi försöker komma på hur de fungerar och vill därför helst bara hitta andra som spelar med samma förutsättningar"-checkbox att kryssa i när jag använder scenario/dungeon/raid-findern :)
Då bör du nog satsa på riktig raiding och skita i LFR :)
Någon som vill skicka scroll of resurrection till mig?
PM för mail.
Ondskapelsen
2012-10-10, 18:24
Problemet är när alla andra vet exakt vart dem ska stå och man själv springer runt som ett retard och dör hela tiden. Annars är jag med dig.
Hade hellre gått in ovetandes om mina vänner gjort likadant :).
Du har förstått tjusningen med detta spel. Mitt tips är att leta upp ett guild och börja raida på normal nivå till att börja med.
Någon som vill skicka scroll of resurrection till mig?
PM för mail.
Fixat, tackar
mangemani
2012-10-10, 19:27
nån mer än jag som får DC titt som tätt?
vicarious
2012-10-10, 20:37
Nope.
Yes jag, men bara ibland. Brukar fixas med att starta om spelet helt eller springa långt ifrån stället det jag dcar. Läste någonstans att det är typ något som har problem med att caches.
Haha, gick in i LFR, tanksen körde chainpulls rakt igenom, inkl bossarna, inga pauser inga stopp, dom som dog fick ress om healers fick 10 sek över mellan fights.
I övrigt var det bara en massiv cleave, inga taccs alls.
Fick 2 epics, dock samma wrist, av ngn anledning testade jag en Lucky Charm efter sista bossen, utan att se att jag redan fått loot från honom :smash:
Ondskapelsen
2012-10-11, 08:17
Haha, gick in i LFR, tanksen körde chainpulls rakt igenom, inkl bossarna, inga pauser inga stopp, dom som dog fick ress om healers fick 10 sek över mellan fights.
I övrigt var det bara en massiv cleave, inga taccs alls.
Fick 2 epics, dock samma wrist, av ngn anledning testade jag en Lucky Charm efter sista bossen, utan att se att jag redan fått loot från honom :smash:
Det enda man behövde bry sig om var ju fas 3 på Feng.
Allt annat var ju töntigt lätt. Fick ett par epic shoulders åtminstone :).
filmjölk
2012-10-11, 08:23
LFR var (för) lätt nu för att det är många duktiga som kör den, nu när den är ny. Folk som kanske har någon raid-drop, farmat 5manna hcs, Om ett par veckor kommer den att kännas svårare när alts, pvp-gearade (som kan vara duktiga de med, men gearen är ju lite sämre). mfl skall köra och nördarna slutar köra raidfinder.
Det var lite samma i DS tycker jag, alldeles för lätt första veckorna när puggen var full med folk gearade från Firelands, sen blev det lite svårare. Dok fortfarande lätt, men inte lika.
nja, jag plöjde igenom lfr och ingen hade någon egentlig koll på något. Tanksen visste hur första bossen funkade, resten skötte sigsjälv. Några dog, och man ressade när det fanns tid.
Det är FÖR lätt. 5-manna icke-HC är svårare än lfr som det är just nu. Och detta när samtliga spelare är i blått gear.
Någon soft guild som behöver en Fury Warrior förresten? 2-4 raids/vecka är lagom för mig.
Får "communication error" när jag ska starta filen med spelet jag laddat hem från battle.net. Några tips?
King Grub
2012-10-11, 11:08
Många verkar ha löst det genom att uppdatera Flash. Verkar konstigt, eftersom jag inte kan se att Launcher använder Flash alls, men det tycks ha hjälp många.
Samuelelel
2012-10-12, 10:24
Någon som kan hjälpa mig reda ut lite grejer?
Såhär är det.
Jag gick in och aktiverade 10 dagar free play på mitt gamla konto som inte är använt sedan tidigt 2011 (wotlk). 6 av dessa 10 dagar har gått och jag har börjat levla upp en panda. Kom att tänka på scroll of resurrection - kan jag använda mig av det trots att jag har 10 dagar freeplay? Läste lite FAQ på https://eu.battle.net/support/en/article/sor-walkthrough och där står att jag kan flytta chars, få lvl 80 automatiskt och grejer om någon resurrectar mig.
Så, till mina frågor.
- Måste jag vänta tills mina 10 dagar är slut innan jag kan bli "resurrectad"?
- Kan jag få min panda till 80 eller gäller det bara äldre chars? (har en 80 präst + lite andra lowlvl chars på ändra servrar än den jag vill spela på)
- Kan någon resurrecta mig? :)
Samuelelel
2012-10-12, 10:58
Någon som kan hjälpa mig reda ut lite grejer?
Såhär är det.
Jag gick in och aktiverade 10 dagar free play på mitt gamla konto som inte är använt sedan tidigt 2011 (wotlk). 6 av dessa 10 dagar har gått och jag har börjat levla upp en panda. Kom att tänka på scroll of resurrection - kan jag använda mig av det trots att jag har 10 dagar freeplay? Läste lite FAQ på https://eu.battle.net/support/en/article/sor-walkthrough och där står att jag kan flytta chars, få lvl 80 automatiskt och grejer om någon resurrectar mig.
Så, till mina frågor.
- Måste jag vänta tills mina 10 dagar är slut innan jag kan bli "resurrectad"?
- Kan jag få min panda till 80 eller gäller det bara äldre chars? (har en 80 präst + lite andra lowlvl chars på ändra servrar än den jag vill spela på)
- Kan någon resurrecta mig? :)
Ah, never mind. Hittade svaret själv.
Who can receive a Scroll of Resurrection?
To be eligible to receive a Scroll of Resurrection, your friend must have a full (non-Starter Edition) World of Warcraft license that has not been active after March 4th, 2012. Only accounts that have been continually inactive since March 4, 2012 are eligible to receive a scroll. A license is considered active when it has game time, whether that time is a paid subscription or free game time.
Trist.
vicarious
2012-10-12, 12:05
Synd att du aktiverade 10-dagars :/
Blir att tanka LFR i helgen och hoppas på nån kul loot, en tier-item hade varit kul. Lär ju bli att använda elder charms ;)
Finns det någon gräns på hur många charms man kan använda? 1 per boss såklart men finns det något tak för hur många man kan använda per raid/lockout? Är väl 5 bossar så borde la gå att använda en charm per boss.
King Grub
2012-10-12, 12:16
Gränsen ligger bara i hur många man kan få per vecka (3).
vicarious
2012-10-12, 12:17
Gränsen ligger bara i hur många man kan få per vecka (3).
King! Har några sparade eftersom vi inte kommit igång med normal raidsen än. Fast.. nu gjorde jag nog en tankevurpa. I normal droppar väl loot som vanligt och man rollar/masterlootar som vanligt inom guildet/raiden? Bara LFR och worldbossar som man rollar mot sig själv så att säga.
King Grub
2012-10-12, 12:21
Man får möjligheten att rolla med charms även i normal eller heroic. Då har man chans att få en extra sak utöver dom som droppar (så det är bra om man har koll på vilka saker en boss droppar och snabbt får veta vilka som har droppat från en boss så man kan rolla innan timern når noll).
vicarious
2012-10-12, 12:23
Man får möjligheten att rolla med charms även i normal eller heroic. Då har man chans att få en extra sak utöver dom som droppar (så det är bra om man har koll på vilka saker en boss droppar och snabbt får veta vilka som har droppat från en boss så man kan rolla innan timern når noll).
Ah, vad coolt. Så man kan i teorin plocka hem 2 items från en och samma boss, om man vinner den ena internt i raiden och sen en till med hjälp av charmen. Spännande. Kanske ska spara min charms till normal då. Hur lång tid har man på sig att rolla, är det 60s? Antar att det fönstret kommer upp automatisk så länge man har en eller fler charms i sin currency tab.
vicarious
2012-10-14, 21:20
Jadu, LFR var verkligen inte svårt. Andra delen unlockar på onsdag. Grattis till Method som blev klara med 25-man HC Mogu'shan Vaults igår!
Feelgood
2012-10-14, 21:29
Äh paragon var ju före! Finnarna är bara bäst. Method spelar på samma server som mig , och dom är verkligem scumbags allihopa :)
vicarious
2012-10-14, 22:23
Äh paragon var ju före!
Hur menar du?
King Grub
2012-10-14, 22:23
Dom klarade 6/6 heroic före Method. http://www.wowprogress.com/
CharlieBB
2012-10-14, 22:48
Method var första som 25manna dock.
Tigerkotten
2012-10-15, 00:12
Ah, never mind. Hittade svaret själv.
Trist.
Du kan dock pröva köra en ticket ang det där, och säga att du valt fel länk eller något liknande. GMs brukar vara rätt snälla är min erfarenhet.
Fick ner Stone Guards 10m heroic, inte speciellt meleevänlig, tog inte många tries efter vi bytt setup innan de fick smaka.
O-sQp-mz2kw
Någon soft guild som behöver en Fury Warrior förresten? 2-4 raids/vecka är lagom för mig.
Bumpar denna.
Suget på att raida är stort, större än vad jag hade trott!
Samuelelel
2012-10-15, 07:50
Någon som har koll på hur mycket played time det ungefär tar till lvl 90? Så klart individuellt, men på ett ungefär? Kör mestadels quests men en del instanser och bg's.
har ca 22h nu och är på lvl 49. Tycker det går väldigt fort faktiskt! Första gången jag spelade (vanilla, 1-60) har jag för mig det tog ca 20 dagar(!) played time :)
vicarious
2012-10-15, 08:38
Dom klarade 6/6 heroic före Method. http://www.wowprogress.com/
Ah, right. Men är inte 25-man lite svårare? Eller det kanske är svårt att säga. Större rum för folk som failar i 25-man än i 10 kanske.
har ca 22h nu och är på lvl 49. Tycker det går väldigt fort faktiskt! Första gången jag spelade (vanilla, 1-60) har jag för mig det tog ca 20 dagar(!) played time :)
Blizz sänker ju exp needed varje expansion, så min gissning är 1-85 på 3 dagar /played
Min mage tog 18 dagar till 60 i vanilla, blev väldigt mycket explorande och lekande då (Första charen ju!), min andra (Rogue) drog jag 1-60 på endast 13 dagar :D
Samuelelel
2012-10-15, 08:53
Blizz sänker ju exp needed varje expansion, så min gissning är 1-85 på 3 dagar /played
Min mage tog 18 dagar till 60 i vanilla, blev väldigt mycket explorande och lekande då (Första charen ju!), min andra (Rogue) drog jag 1-60 på endast 13 dagar :D
Aight, låter vettigt! Förhoppningsvis 80+ innan veckan är slut då. Najs :) .
Haha, ja första karaktären i vanilla var ju lite annat. Känner knappt igen mig nu längre, känns som ett helt nytt spel. Spelade vanilla och upp till början av wotlk för att sedan lägga av.
Hur som helst känns det kul att spela annat än hybridklasser. Har tidigare kört präst, shaman, druid och warrior. Nu rogue så man enbart får kötta dps och slippa allt med tanking och healing :)
storPines
2012-10-15, 08:56
1d h är lvl 66, tycker det går ganska segt efter att man kommit upp till 62 typ..
Samuelelel
2012-10-15, 09:05
1d h är lvl 66, tycker det går ganska segt efter att man kommit upp till 62 typ..
Hur mycket +experience gear/buffs har du?
Vad tycker ni som levlat från början (efter Cataclysm) är mest tidseffektivt? Nöta instanser? PvP? Quests? Eller en kombination av allt?
Kombination av instanser och questing. Gör åtminstone instanserna en gång vardera, för en massa quest exp och utrustning.
Hur mycket +experience gear/buffs har du?
Vad tycker ni som levlat från början (efter Cataclysm) är mest tidseffektivt? Nöta instanser? PvP? Quests? Eller en kombination av allt?
Questa men köra alla instancer 1 gång bara för att göra questen. Alternativt nöta instancer om man är rested möjligtvis. PvP-levla verkar bara vara effektivt för bottare!
Jag drog upp min monk från 1-90 ganska snabbt (får kolla days played hemma sen). Tycker nog dungeons var snabbast (även om jag questade lite då o då). Upp till 80 upplevde jag att jag fick sjukt mycket xp per avklarad dungeon. Hade dock alla heirlooms, lvl 25 guild och utnyttjade dailyn som monks har där man får ytterligare en xp buff. Köade som tank för att få kortast kötid och att garantera maxfart i rensning.
vicarious
2012-10-15, 09:55
Kombination av instanser och questing. Gör åtminstone instanserna en gång vardera, för en massa quest exp och utrustning.
Questa men köra alla instancer 1 gång bara för att göra questen. Alternativt nöta instancer om man är rested möjligtvis. PvP-levla verkar bara vara effektivt för bottare!
+1. Quests hela tiden och instanserna en gång så man kan göra dungeon questsen. Farma dungeons ger sämre XP men kan vara skönt då man slipper tänka lika mycket och bara kan köra på.
King Grub
2012-10-15, 10:36
Ah, right. Men är inte 25-man lite svårare? Eller det kanske är svårt att säga. Större rum för folk som failar i 25-man än i 10 kanske.
10-manna har ofta varit svårare på sistone.
King Grub
2012-10-15, 10:44
Armory verkar inte uppdatera för närvarande.
mangemani
2012-10-15, 10:50
då min nuvarande guild på frostmane(trocadero) håller på att dö ut, så söker jag nu efter en ny guild med lite mer aktivt folk som raidar mycket.
spelar som hunter survival/BM med en ilvl på 461 just nu, lirar som ally.
har prövat att ställa mig i SW och annonsera efter en guild, men jag hamnar typ bara i random guilds där typ max 30 är online och som bara sitter och diskuterar penis längd om saker och ting och gör ingen nytta.
nån som lirar som ally på frostmane och som är med i en hyffsad guild som har plats för 1 till raid sugen?
Mangemani, du kan nog hitta raid-framgång/rekrytering på battle.nets realm-forum.
Någon horde progression guild här som är i behov av en mage? 10 eller 25 man båda är intressanta! Letar guild för tillfället, befinner mig på en stendöd server. :(
Armory: http://eu.battle.net/wow/en/character/deathwing/Mentalist/simple
Var väldigt aktiv raidare, klass officer och top dps i Vanilla och TBC, causual raidare i wotlk, spelade inte cataclysm.
Skicka gärna PM i så fall, tack. :)
BigSpawn
2012-10-15, 23:26
Tog precis Sha of anger, den bossen verkar mer eller mindre vara uppe hela tiden... men det droppade inget gear utan endast item för questet... har de tagit bort lootet?
Tog precis Sha of anger, den bossen verkar mer eller mindre vara uppe hela tiden... men det droppade inget gear utan endast item för questet... har de tagit bort lootet?
Han spawnar var 20:e minut, loot drops är rätt sällsynt men dojjorna från questet är fina.
filmjölk
2012-10-16, 05:21
Hur klarar man Sha of Anger? Han 3-shottar mig :ike:ike
Hur klarar man Sha of Anger? Han 3-shottar mig :ike:ike
40m pug-raid sen går han ner på ett par minuter :)
Looten finns kvar, samma sätt som looten delas ut i LFR. När du dödar bossen så görs en "roll" och vinnarna av loot bestäms. Sen beroende på class på vinnarna så delas looten ut. Looten bestäms alltså i efterhand ungefär.
BigSpawn
2012-10-16, 07:06
aha, ja jag vet att de har gjort om det men jag trodde att man fortfarande såg vad som delades ut:)
Ondskapelsen
2012-10-16, 10:30
+ att man kan använda en sån Lucky charm för att få extra roll.
Varför är alla så eager att nerfa warriors? :( Är det bara för bursten i pvp eller? Trodde blizz (nästan) bara brydde sig om pve.
http://raidbots.com/dpsbot/Overall_DPS/10N/all/14/30/default/#7vvvv
http://www.simulationcraft.org/505/Raid_T14N.html
CharlieBB
2012-10-16, 11:01
Warriors i pvp kanske har för bra burst men annars tycker jag dem är balancerade, väldigt kul att lira för första gången på länge.
Nästan sugen på att starta en raiding guild, men jag har nog inte vad som krävs för att driva den, spelar inte alls så mycket som tidigare och vill bara raida när jag väl spelar, inget annat :P
Ondskapelsen
2012-10-16, 13:22
Nästan sugen på att starta en raiding guild, men jag har nog inte vad som krävs för att driva den, spelar inte alls så mycket som tidigare och vill bara raida när jag väl spelar, inget annat :P
Tycker samtliga i denna tråden ska migga till en server och börja ösa. Räcker med 2 dagar i veckan :).
WHO'S WITH ME?!
Tycker samtliga i denna tråden ska migga till en server och börja ösa. Räcker med 2 dagar i veckan :).
WHO'S WITH ME?!
Låter som en bra plan, fast av erfarenhet kan jag säga att guilder som skapas på communityn sällan håller, tyvärr..
Äger redan en lvl 25 guild på Neptulon, gjorde den för Cash Flow (Som blev en besvikelse), om det finns bra nog intresse kan jag göra en Raider-rank som folk kan joina, sen slänga ut alla randoms när det är en stabil raider-core :)
Fast då måste jag göra en ny guild till mina alts, och framförallt 7 tabs med skit i banken :D
WHO'S WITH ME?!
Jag har miggat nog :/
vicarious
2012-10-16, 13:34
Har också miggat så himla mycket, svider i plånboken. Men tanken är god, vore riktigt kul att ha ett Kolozzeum-guild. Tror det blir svårt att få seriösa spelare att lämna sina nuvarande guilds dock :)
Fick äntligen min sista heroic item idag, efter att ha farmat specifika heroics i över en veckas tid. Vi ska äntligen börja raida på onsdag.
WHO'S WITH ME?!
Hur trevlig den än verkar i fantasin så har tyvär inte alla som spelar samma ambition så det funkar inte, vissa vill raida mycket, andra lite, vissa gör allt för att förbättra sig i raids andra har en mer slapp approach osv.
Om syftet är progression måste alla jobba hårt för det annars trillar det snabbt isär.
Been there done that. :)
Iron Bull
2012-10-16, 13:54
King Grub som guildleader/raidleader, blir kul när någon tramsar, kommer för sent eller inte rör sig ur elden - koloban :D
mangemani
2012-10-16, 20:31
snabb och enkel fråga bara:
tanken i en instance, är det alltid den första player i instance gruppen, alltså hamnar han alltid längst upp, player 1?
försöker binda keys så att man snabbt kan target tanken.
tanken i en instance, är det alltid den första player i instance gruppen, alltså hamnar han alltid längst upp, player 1?
tror det. bortsett från om du hamnar i grupp med mig som tank, då jag är hunter :d
Tigerkotten
2012-10-16, 20:45
Hur trevlig den än verkar i fantasin så har tyvär inte alla som spelar samma ambition så det funkar inte, vissa vill raida mycket, andra lite, vissa gör allt för att förbättra sig i raids andra har en mer slapp approach osv.
Om syftet är progression måste alla jobba hårt för det annars trillar det snabbt isär.
Been there done that. :)
Precis, jag blir tokig på folk som inte kan sin klass ordentligt samt inte har lusten att lära sig ;) Brukar ofta ge folk länkar samt rotationer sen om de inte kan efter det så... Nu spelar jag inte för tillfället men är jävligt sugen på att migga till Twisting Nether med 1 karaktär iaf. Har just nu alla på frostmane som folk säger det e queue på, dock e problemet att jag har typ 6st 85s där samt 600k guld eller nått...
Men men ska försöka hålla mig ifrån spelandet. Tar så mycket tid om man är seriös, sen finns det allt annat att göra.
Tigerkotten
2012-10-16, 20:47
Du vill ha det för missdirection macro eller? Annars är det bara göra ett macro som gör ett macro ;)
mangemani
2012-10-16, 20:58
Du vill ha det för missdirection macro eller? Annars är det bara göra ett macro som gör ett macro ;)
nja, tänkte mer på prästens mind sear, snabbt kunna skifta mellan single target till tank:)
hur gör man macros så att det hamnar på tanken?
Feelgood
2012-10-16, 21:07
Precis, jag blir tokig på folk som inte kan sin klass ordentligt samt inte har lusten att lära sig ;) Brukar ofta ge folk länkar samt rotationer sen om de inte kan efter det så... Nu spelar jag inte för tillfället men är jävligt sugen på att migga till Twisting Nether med 1 karaktär iaf. Har just nu alla på frostmane som folk säger det e queue på, dock e problemet att jag har typ 6st 85s där samt 600k guld eller nått...
Men men ska försöka hålla mig ifrån spelandet. Tar så mycket tid om man är seriös, sen finns det allt annat att göra.
Jag spelar på twisting nether och det är super!
Mange ha en focus knapp bara.
mangemani
2012-10-16, 21:51
Mange ha en focus knapp bara.
pls explain.
focus på tanken, finns det i key bindings?(har inte spelet igång nu så kan ej kika) eller är det en macros som man måste skapa?
Jag kör ett mouseover macro bara.
/focus [target=mouseover]
Tigerkotten
2012-10-16, 23:04
nja, tänkte mer på prästens mind sear, snabbt kunna skifta mellan single target till tank:)
hur gör man macros så att det hamnar på tanken?
Nu spelar jag inte längre så kan inte kolla helt 100%, men är det inte bara göra om du vill ha enkelt för dig
/macro tankmacro /macro /target %t /cast mind sear
Nu är det där troligen helt fel, men har inte möjlighet att pröva. Men tanken är att du har en knapp som gör ett macro på det target du har. Sedan med det macrot som nu gjorts, så kommer du att targeta nu denna person och casta mind sear på honom.
Fast annars kan du alltid göra
/cast [target=namnethär] Mind Sear
Tror det ska funka
Tigerkotten
2012-10-16, 23:06
Jag spelar på twisting nether och det är super!
:) Känner folk som är med i Revial, många från min gamla server som migga ditt. Problemet är att jag blir ofta för seriös när jag spelar, så nog bäst jag passar mig väldigt noga...
Feelgood
2012-10-16, 23:14
:) Känner folk som är med i Revial, många från min gamla server som migga ditt. Problemet är att jag blir ofta för seriös när jag spelar, så nog bäst jag passar mig väldigt noga...
Jag raidar ganska ofta men har bara 5/6 normal. Min guild på TN heter revelations. Servern är bra och finns massa guilder att lira med :-)
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Tigerkotten
2012-10-16, 23:38
Vad är det för tank som gäller just nu då? OM jag skulle börja spela har jag 10st 85s... Körde främst Warrior i Cataclysm, fast DK var ju att föredra för de flesta fighterna mer eller mindre. Kör bara tank eller dps. Tank är det sköna att man kan styra upp saker mera, samt kommunicerar jag lättare som tank då jag får mera överblick. Dps är det hyfsat enkelt att göra det med också, fast då kan dpsen gå ner lite lättare om man ska styra o ställa.
Munk känns inte riktigt som jag skulle ens orka levla upp till en början iaf, om de nu inte är typ tokigt bra ;)
Jag äter i alla fall godis inför min morgon träning.. har även fått i mig 400g koffein! :o
Feelgood
2012-10-17, 06:14
Jag äter i alla fall godis inför min morgon träning.. har även fått i mig 400g koffein! :o
Fel post? :d
Fel post? :d
hahaha, det kan man säga.. skulle skriva i blablabla.. var nog lite trött :d
Ondskapelsen
2012-10-17, 07:58
Vad är det för tank som gäller just nu då? OM jag skulle börja spela har jag 10st 85s... Körde främst Warrior i Cataclysm, fast DK var ju att föredra för de flesta fighterna mer eller mindre. Kör bara tank eller dps. Tank är det sköna att man kan styra upp saker mera, samt kommunicerar jag lättare som tank då jag får mera överblick. Dps är det hyfsat enkelt att göra det med också, fast då kan dpsen gå ner lite lättare om man ska styra o ställa.
Munk känns inte riktigt som jag skulle ens orka levla upp till en början iaf, om de nu inte är typ tokigt bra ;)
Single target: DK/Pala. Aoe-tank: Druid.
Det är min åsikt :).
vicarious
2012-10-17, 09:48
Tycker ni man bör softcappa expertise som tank? Jag har gjort det nu men många verkar argumentera för att det är onödigt och att man bör satsa på avoidance (dodge/parry) istället. Cappat hit har jag gjort och det tänker jag inte ändra på men frågan är om expertise är värt det eller ej.. Hard cappen är ju omöjlig att ta sig till, iaf som prot paladin.
7.5% expertise, bra eller anus?
Ondskapelsen
2012-10-17, 09:54
Tycker ni man bör softcappa expertise som tank? Jag har gjort det nu men många verkar argumentera för att det är onödigt och att man bör satsa på avoidance (dodge/parry) istället. Cappat hit har jag gjort och det tänker jag inte ändra på men frågan är om expertise är värt det eller ej.. Hard cappen är ju omöjlig att ta sig till, iaf som prot paladin.
Asså, tidigare så argumenterade man väl detta pga. man annars har svårt att hålla aggro. Vad jag vet så är detta ett icke-existerande problem i dagsläget så frågan är varför man ska fokusera på det?
Det du tjänar är väl isf ökad DPS, men är den viktigare än mitigation/avoidance?
Tigerkotten
2012-10-17, 10:52
Expertise är där för threat samt mera dmg. Hit är också klart överskattat, fast minns att en del tankklasser gillade ha extra hit. När jag spelade warrior hade jag extremt låg hit % som tank.
Det är att taunt kan inte missa längre, om de nu inte ändrat något för pandaria. En tanks uppgift är trots allt att hålla aggro, överleva. Sen kommer saker som dmg etc, fast i vissa fighter där det är tight på enrage kan man även gå med lite mindre avoidance/stamina om det går för healers. För att lägga till mera expertise/hit.
Minns att jag gjorde så i cataclysm på den där draken när man skulle klicka på en knapp.
Onskapelse, ok! Då vet jag att DK är bra alternativ fortfarande iaf :)
vicarious
2012-10-17, 11:19
Asså, tidigare så argumenterade man väl detta pga. man annars har svårt att hålla aggro. Vad jag vet så är detta ett icke-existerande problem i dagsläget så frågan är varför man ska fokusera på det?
Det du tjänar är väl isf ökad DPS, men är den viktigare än mitigation/avoidance?
Expertise är där för threat samt mera dmg. Hit är också klart överskattat, fast minns att en del tankklasser gillade ha extra hit. När jag spelade warrior hade jag extremt låg hit % som tank.
Det är att taunt kan inte missa längre, om de nu inte ändrat något för pandaria. En tanks uppgift är trots allt att hålla aggro, överleva. Sen kommer saker som dmg etc, fast i vissa fighter där det är tight på enrage kan man även gå med lite mindre avoidance/stamina om det går för healers. För att lägga till mera expertise/hit.
Minns att jag gjorde så i cataclysm på den där draken när man skulle klicka på en knapp.
Onskapelse, ok! Då vet jag att DK är bra alternativ fortfarande iaf :)
Jag har inte tankat nån raid än i MoP så kan inte uttala mig om huruvida threat är ett problem eller inte. Förmodligen inte. Får nog ta och kolla lite andra protpaladiner och se hur de har gjort. Har reforgat allt mitt gear och t om varit tvungen att gemma lite för att nå 7.5% hit och expertise. Känns ju dumt om det inte är värt det..
Läste lite på elitistjerks men blev inte jättemycket klokare om hur jag ska göra.
haha klassiker!
pmzeBMVW7jg
Kolla ca 2 minuter in så jävla roligt!
Det här var ju innan pvp trinkets och pvp cc nerfs så mages var ju lite OP. ;)
haha klassiker!
pmzeBMVW7jg
Kolla ca 2 minuter in så jävla roligt!
Det här var ju innan pvp trinkets och pvp cc nerfs så mages var ju lite OP. ;)
haha ja den där har man kollat några ggr :D
Gillade även noone´s filmer :) (lirade lite med honom i vanilla fääktiskt)
-J55f0puu9A
vicarious
2012-10-18, 12:25
Gamla PvP-filmer är verkligen nostalgi! Vanilla PvP <3
Gamla PvP-filmer är verkligen nostalgi! Vanilla PvP <3
Jag var en populär target tydligen för PvPande (Och filmande horde) back in the days, är med och blir dödad i 2 eller 3 filmer från Vashj. :cool:
World of rougecraft är den mest legendariska filmen evar.
World of rougecraft är den mest legendariska filmen evar.
Hahaha fan va dom filmerna är bra :D
Ondskapelsen
2012-10-19, 08:25
Jaha, hela helgen för sig själv. Vad ska man göra nu då...?
vicarious
2012-10-19, 09:51
Jaha, hela helgen för sig själv. Vad ska man göra nu då...?
Farma heroics om du behöver gear. Hela Mogu'Shan Vaults finns i LFR nu. PvPa. Göra dailies. Achievements. Scenarios.
BigSpawn
2012-10-19, 13:52
nån som vet vad dropchansen för gear är när man använder Elder Char of Good Fortune? använt tre nu, en på cha, fick tier pve brallorna:) en på 3e bossen i LFR fick pengar... använde en på den flygande energibossen och fick ett wand:) är det ungefär som det brukar eller?
tefached
2012-10-19, 15:58
Får 1 item på 6 elder charm som de verkar nu
CharlieBB
2012-10-19, 16:21
jo det lät ju rimligt
BigSpawn
2012-10-19, 18:04
Aha, så 2 av 3 var riktigt bra utdelning då med andra ord:)
mangemani
2012-10-19, 19:29
ne nu ger jag åter igen upp prästen, jag får fan inte till någon bra AOE DPS med den trotts en massa guider och försök hit och dit.
huntern lägger jag också på is då den verkar ha fastnat i ett oändligt hav utav quests, blir tröttsamt.
däremot så blir det till att levla min warlock nu då jag har sett vad den kan göra i dungeons och PVP numera:)
BigSpawn
2012-10-19, 19:49
warlocken är riktigt kul faktiskt:) mestadels kört destro än så länge... funderar på vilken char jag ska levla nu, min priest, rogue, DK eller mage(som är 86.5)
mangemani
2012-10-19, 21:29
warlocken är riktigt kul faktiskt:) mestadels kört destro än så länge... funderar på vilken char jag ska levla nu, min priest, rogue, DK eller mage(som är 86.5)
oh ja, men ack så svår att spela som, speciellt affli, gäller att vara med i svängarna så att säga.
dock så tycker jag warlocken var roligare och enklare att spela som förut, speciellt då man levlade.
demon: dota--->demon tanka upp nästa--->dota osv, enkelt och smidigt, nu är det lite krångligare och man får tänka efter lite innan man tankar mycket mobs.
spela som rogue, assassination är skapligt bra just nu:)
Feelgood
2012-10-19, 21:36
oh ja, men ack så svår att spela som, speciellt affli, gäller att vara med i svängarna så att säga.
dock så tycker jag warlocken var roligare och enklare att spela som förut, speciellt då man levlade.
demon: dota--->demon tanka upp nästa--->dota osv, enkelt och smidigt, nu är det lite krångligare och man får tänka efter lite innan man tankar mycket mobs.
spela som rogue, assassination är skapligt bra just nu:)
Du kommer få byta till combat i 90 då gearet som går att få tag på nu inte duger för o lira assasination. Energyregen suger just nu , och får då lira combat med min rogue i pve. Combat är så tråkigt. Vill spela assasination (y)
mangemani
2012-10-19, 21:51
Du kommer få byta till combat i 90 då gearet som går att få tag på nu inte duger för o lira assasination. Energyregen suger just nu , och får då lira combat med min rogue i pve. Combat är så tråkigt. Vill spela assasination (y)
aha, ok, ja jag har ingen lvl 90 rouge än så jag visste inte:)
men lvl 85-86 är den iaf väldigt bra att lira som assa på iaf tycker jag.
aha, ok, ja jag har ingen lvl 90 rouge än så jag visste inte:)
men lvl 85-86 är den iaf väldigt bra att lira som assa på iaf tycker jag.
Är en bit över 87, kör också Ass. Tycker att det fungerar riktigt bra faktiskt. Men kommer att byta till combat när jag närmar mig DeadWastes tänkte jag så jag får känna på det lite också. Inte kört combat sen TBC typ :D
vicarious
2012-10-22, 07:46
Göra alla dailies tar ca 2h för mig nu. Dock bara en vecka kvar så blir jag exalted med The Klaxxi och Golden Lotus så då blir det betydligt mindre! :thumbup:
BigSpawn
2012-10-22, 08:41
Gillar inte den förändringen , hålla på att grinda rep för att få köpa gear för sin valor, gillade som det var förra exp
Tjo grabbar!
Satt och pratade med några vänner idag och ämnet spårade ur och vi kom fram till att alla var gamla wow-lirare.
Suget satte igång och jag har en liten fråga till er som lirar MoP.
Om man inte var speciellt imponerad av Cataclysm pga att det var hur enkelt som helst för vem som helst att fixa gear (LFR mm), allt går efter itemlvl osv. Kommer man även ogilla MoP eller har spelet förbättrats?
vicarious
2012-10-22, 14:39
Tjo grabbar!
Satt och pratade med några vänner idag och ämnet spårade ur och vi kom fram till att alla var gamla wow-lirare.
Suget satte igång och jag har en liten fråga till er som lirar MoP.
Om man inte var speciellt imponerad av Cataclysm pga att det var hur enkelt som helst för vem som helst att fixa gear (LFR mm), allt går efter itemlvl osv. Kommer man även ogilla MoP eller har spelet förbättrats?
LFR är lika enkelt iaf. Och man kan fortfarande köpa epics för valor points, enda skillnaden är att man behöver reputation för att kunna göra det. Bara göra dailies för rep.
Tigerkotten
2012-10-22, 14:54
Tycker dailies och sådant är så jäkla skitsystem, fattar inte varför man ordnar något sådant. Allt det handlar om är TID, det är inte svårt det minsta. Utan tid som enbart behövs spenderas.
Nu kör jag inte MOP själv men men, men tycker t.ex att ett system som t.ex inte låter folk gå in i en heroic/challenge mode(eller hur det nu fungerar) innan man klarat av den nu på normal,heroic skulle vara en bra idé.
Sen självklart om man gjort på andra karaktärer ska man inte behöva köra alla på normal etc om det nu skulle gå att ordna.
Tycker själv att LFR var ett trevligt tillskott, gjorde att altsen man hade blev gearade fortare. Fast det vart också en massor av extra tid man la ner, brukade ofta queua med flera vänner. Typ en persons main, sen andras alts på samma tier för kunna vinna nu tier åt den personen fortare.
Tycker att folk ska alltid ha chans att bygga upp en ny karaktär relativt fort och det kan man ju i dagsläget, var ju svårare i TBC med det. Men nu om man hoppar in och börjar så har man som sagt LFR, BOE drops, Crafted, Rep items(även fast jag ogillar farma rep), PVP items. Som mer eller mindre gör att man har chans att pvea på "hög" nivå rätt så fort.
Mop är betydligt mycket trevligare än cata.
tefached
2012-10-22, 19:23
Håller med att mop verkar mycket bättre än cata säger inte så mkt dock. Men daily questen är sjuka. Jag har inte missat ett daily quest sen jag dinga 90 första dagen och nu när man är exalted/revered med alla är det så stört många quests att göra. Sen är ju balansen i pvp åt helvete som vanligt. tycker blizzard måste börja ta bort spells snart börjar bli löjligt med all instant cc o spells. gå ner mot tbc liknande nästa expansion imo
mangemani
2012-10-22, 20:52
har nu kört och prövat mig fram med min warlock.
affli gillade jag inte alls och jag har verkligen gett den en chans, gillar inte dess rotation i PVE och quest, speciellt i quest då det blir drygt i längden att köra rotationen.
demon gillade jag, både i quest och PVE, smidigt och enkelt och hamnar längst upp i dps listan i PVE ofta.
men destruvtion, denna destruction specc, har läst, prövat och det känns som en oslipad diamant på nått sätt, jag spelar nog lite för klumpigt för det känns som att den kan göra så mycket mer DPS än vad jag nu får till.
så, hjälp mig att fila till kanterna på denna rotation tack, jag är iof bara lvl 64 än med den, men ändå:
single target:
immolate-->incinirate(3 amber)--->FaB+chaos bolt--->immolate(om den tickat klart)--->conflagrate--->börja om
multi targets:
FaB+immolate--->FaB--->conflagratex2--->RoF
hur ser det ut?
CharlieBB
2012-10-22, 22:41
noxxic.com
har nu kört och prövat mig fram med min warlock.
affli gillade jag inte alls och jag har verkligen gett den en chans, gillar inte dess rotation i PVE och quest, speciellt i quest då det blir drygt i längden att köra rotationen.
demon gillade jag, både i quest och PVE, smidigt och enkelt och hamnar längst upp i dps listan i PVE ofta.
men destruvtion, denna destruction specc, har läst, prövat och det känns som en oslipad diamant på nått sätt, jag spelar nog lite för klumpigt för det känns som att den kan göra så mycket mer DPS än vad jag nu får till.
så, hjälp mig att fila till kanterna på denna rotation tack, jag är iof bara lvl 64 än med den, men ändå:
single target:
immolate-->incinirate(3 amber)--->FaB+chaos bolt--->immolate(om den tickat klart)--->conflagrate--->börja om
multi targets:
FaB+immolate--->FaB--->conflagratex2--->RoF
hur ser det ut?
aff är jättelätt när man questar; soulburn+soulswap
Så glad att remote AH är gratis nu! Hade 4 guildtabs med skit som jag fick tömma över på 2 alts, sitter nu och AHar allt möjligt fråm 1-85.. Får jag sålt allt drar jag väl in cirkus 30k på det och jag får en bank som inte är proppfull :)
Så glad att remote AH är gratis nu! Hade 4 guildtabs med skit som jag fick tömma över på 2 alts, sitter nu och AHar allt möjligt fråm 1-85.. Får jag sålt allt drar jag väl in cirkus 30k på det och jag får en bank som inte är proppfull :)
Gäller att man är på en bra server när det gäller ah försäljning dock. Gl! :)
BigSpawn
2012-10-23, 10:24
Oh är det gratis nu?:) betalade för det förr för att det är så mycket smidigare, kanske jag äntligen blir av med all skit i guildbanken
Gäller att man är på en bra server när det gäller ah försäljning dock. Gl! :)
Ja självklart! Ekonomin på min server är helt knas, blåa cuttade mop gems kan kosta 4g medan epic ocuttade tbc gems går för 100-300g..
Oh är det gratis nu?:) betalade för det förr för att det är så mycket smidigare, kanske jag äntligen blir av med all skit i guildbanken
Det blev gratis för några månader sedan har jag för mig, men inte utnyttjat det förren nu.
Tänk på att du inte kan sälja saker direkt från Gbanken, du måste ha det i din chars bags/bank/mail!
EDIT;
Har dom speedat upp 85-90 redan? Första charen tog det ~10h för mig att questa 85-87, nu på roguen tog det halva tiden bara..
Eller är det bara för att man slipper bråka om mobs osv kanske? :)
Kan också vara så att du har questerna i bakhuvudet från första gången så att det går lite på automatik även fast det känns lika sakta som innan.
Ondskapelsen
2012-10-23, 14:38
Ja självklart! Ekonomin på min server är helt knas, blåa cuttade mop gems kan kosta 4g medan epic ocuttade tbc gems går för 100-300g..
Det blev gratis för några månader sedan har jag för mig, men inte utnyttjat det förren nu.
Tänk på att du inte kan sälja saker direkt från Gbanken, du måste ha det i din chars bags/bank/mail!
EDIT;
Har dom speedat upp 85-90 redan? Första charen tog det ~10h för mig att questa 85-87, nu på roguen tog det halva tiden bara..
Eller är det bara för att man slipper bråka om mobs osv kanske? :)
De e likadant på alla servrar i stort sett och det är inte knas. Supply and demand helt enkelt :).
mangemani
2012-10-23, 16:31
vad har hänt med horde på frostmane egentligen?
gått från att knappt se en enda horde till att nu se quest grupper på typ 5-10 spelare till mass gankning på ett flertal ställen(dark portal speciellt) där ett flertal lvl 90 är inblandade.
har det skett någon fri flytt mellan servrarna eller?
vicarious
2012-10-24, 22:30
Lyckas inte med Shroud of Reversal på Feng i normal. Verkar som att DBM timers är väldigt off på Lightning Fists, iaf stundvis.
Jag använde ett macro för att göra det smidigare
/target Tank
/click ExtraActionButton1
/target lasttarget
Några tips där? Lyckades bara stjäla Lightning Fists en enda gång under fas 1. Ska jag börja channela Shroud of Reversal på tanken INNAN eller efter bossen börjar casta Lightning Fists?
tefached
2012-10-25, 10:03
Någon som lyckats ta spirit kings på hc utan att wipa tills man får den perfekta ordningen?
Feelgood
2012-10-25, 10:30
vad har hänt med horde på frostmane egentligen?
gått från att knappt se en enda horde till att nu se quest grupper på typ 5-10 spelare till mass gankning på ett flertal ställen(dark portal speciellt) där ett flertal lvl 90 är inblandade.
har det skett någon fri flytt mellan servrarna eller?
World wide pvp kallas det ;)
mangemani
2012-10-25, 18:08
World wide pvp kallas det ;)
aha, nått nytt som kom med mop antar jag:)
min warlock närmar sig nu med rasande fart lvl 75 och jag står nu mellan talant valen grimorie of supermacy och grimorie of sacrifice.
har läst runt en del om lvl 75 talents och dessa 2 verkar vara det som rekommenderas.
dock så säger 50% att det ena är att föredra och resten det andra så valet blir lite svårt.
för en demo warlock, vilken skulle kunna vara bäst?
nya demoner låter ju nice, men även det där att man offrar sin demon för att få 1H buff.
Jag kör med sacrifice i ens game. Helt underbart att critta upp emot 500k. Men som lvling kan det vara skönt att ha sin demon. Så kör supremacy under levling :)
mangemani
2012-10-25, 18:30
tack:)
vilken specc kör du som?500K i crit känns jävligt maffigt:D
Det är crossrealm zoner nu Mange! Överallt utom i pandaria och huvudstäderna är det folk från olika realmer :)
http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/6679517893#1
see what i did there? ;)
mangemani
2012-10-27, 19:13
måste bara få fråga, warlockens pet, den där terrorguarden, varför får den så mycket aggro på sig i dungeons trotts att all taunt är av?
har nu blivit kickad ur 3 dungeons pga detta.
första gången så trodde jag det bara var tanken som var hyffsat pissig på att tanka, men under de senaste gångerna så börjar man ju att fundera.
som sagt, all taunt och liknande är av, kör bara på som vanligt, man hamnar snabbt och lätt högst upp i dps listan dock, men brukar använda mig utav allt som sänker threat då jag får på mig aggron.
så varför klagar dessa tanks på mig då allt är av på terrorguarden=/?
Bästa är väl att inte använda pet/ta imp i dungeons.
mangemani
2012-10-27, 19:50
det vore ju ett alternativ, men jag vill ju helst inte ta bort det som bidrar till mycket skada och dps.
är terrorguarden så pass bra så att den ut dpsar tanken och då får aggron??
det vore ju ett alternativ, men jag vill ju helst inte ta bort det som bidrar till mycket skada och dps.
är terrorguarden så pass bra så att den ut dpsar tanken och då får aggron??
Du kan använda GoSac istället
mangemani
2012-10-29, 21:08
hjälp mig att få den sista pusselbiten att falla på plats.
nöjd med demo för min warlock, men har nu börjat att köra som affli i dungeons.
single target, inge problem, det har jag nu koll på, men multi target där man ska använda sig utav SOC är lite ostabilt.
jag har läst runt lite på elitejerks och enligt dem som ska man kombinera,SB+curse, SB+SOC på sin första target för att sedan köra på med SOC på de resterande mobsen.
men det tar sån tid innan själva "smällen" kommer och när den väl gör det så är mobsen nästan döda och skadan blir minimal.
bättre var det förut då all skada som mobsen tog räknades in tills "smällen" kom, men nu är det bara min skada som räknas, min skada som först måste göras på den som jag kastade SB+SOC på för att den först viktigaste "smällen" ska kunna ske och SOC på de andra mobsen ska kunna "smälla".
har försökt att få tillbaka taget på den första mobsen som jag kastade det på för att tex kasta fel flame, men det går bara inte, man hinner inte, speciellt om det är en "speed run".
några tips på hur jag ska kunna få upp skadan med min SOC?
hjälp mig att få den sista pusselbiten att falla på plats.
nöjd med demo för min warlock, men har nu börjat att köra som affli i dungeons.
single target, inge problem, det har jag nu koll på, men multi target där man ska använda sig utav SOC är lite ostabilt.
jag har läst runt lite på elitejerks och enligt dem som ska man kombinera,SB+curse, SB+SOC på sin första target för att sedan köra på med corruption på de resterande mobsen.
men det tar sån tid innan själva "smällen" kommer och när den väl gör det så är mobsen nästan döda och skadan blir minimal.
bättre var det förut då all skada som mobsen tog räknades in tills "smällen" kom, men nu är det bara min skada som räknas, min skada som först måste göras på den som jag kastade SB+SOC på för att den först viktigaste "smällen" ska kunna ske och SOC på de andra mobsen ska kunna "smälla".
har försökt att få tillbaka taget på den första mobsen som jag kastade det på för att tex kasta fel flame, men det går bara inte, man hinner inte, speciellt om det är en "speed run".
några tips på hur jag ska kunna få upp skadan med min SOC?
Om det är relativt svaga mobs så brukar iaf jag göra följande;
SB+SoC
Tab+SoC
Tab+SoC
Tab+SoC
Rain of Fire
Säkert inte det optimala sättet att göra det på men det funkar ok iaf.
Blir värre om det är några starkare mobs blandat med svagare dock.
mangemani
2012-10-29, 21:19
rain of fire, ja det var ingen dålig ide faktiskt, AOE som skadar den första mobsen.
ska försöka med det och se hur det flyter på:)
mangemani
2012-10-29, 21:50
funkade bättre än förut, men ändå inge bra.
tror jag får vänta med affli tills man når dungeons där mobsen tar lite tid att få ihjäl och dessa speed runs blir mer begränsade.
tack iaf.
Will of the emperor var en otrolig besvikelse (normal mode). Att klara Elegon och sedan få mötas av nån LFR boss va rätt trist :O 41 försök tog det för att döda Elegon men knappt tvåsiffrigt för WoE..
funkade bättre än förut, men ändå inge bra.
tror jag får vänta med affli tills man når dungeons där mobsen tar lite tid att få ihjäl och dessa speed runs blir mer begränsade.
tack iaf.
Inte bara en SoC innan RoF, tabba mellan mobs och släng ut 3-4 SoC, sen börjar du med RoF.
Men som sagt så finns det säkert bättre sätt att göra det på men det funkar hyffsat
Är det inte helt bisarrt tråkigt att levla i WoW efter level 60 någonting?
Lirat lite på ett gratiskonto med en kompis och finner det otroligt fördummande att göra likadana quests hela tiden. Fullständigt autistisk underhållning.
Hela quest- och levelsystemet känns alltför noob-friendly och tillrättalagt. Det är ju inte ens det minsta svårt att bli hög level verkar det som. Jag är level 67 på en gubbe nu och det enda jobbiga är att det är så segt och att man måste vara uthållig och göra en miljard quests. Men inget av questen är svårt överhuvudtaget.
Och vad gör ni egentligen när ni är maxlevel...flyger runt på era mounts och tittar på Azeroth, raidar....?
Är det inte helt bisarrt tråkigt att levla i WoW efter level 60 någonting?
Lirat lite på ett gratiskonto med en kompis och finner det otroligt fördummande att göra likadana quests hela tiden. Fullständigt autistisk underhållning.
Hela quest- och levelsystemet känns alltför noob-friendly och tillrättalagt. Det är ju inte ens det minsta svårt att bli hög level verkar det som. Jag är level 67 på en gubbe nu och det enda jobbiga är att det är så segt och att man måste vara uthållig och göra en miljard quests. Men inget av questen är svårt överhuvudtaget.
Och vad gör ni egentligen när ni är maxlevel...flyger runt på era mounts och tittar på Azeroth, raidar....?
Det är ju vad max-level som spelet börjar :D
Man raidar och kör arena.
Spelar inte nu slutade i lvl 80, typ när 85 kom ut :)
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Jaså?
Är arena pvp? Vad går raida ut på, få en fin pilbåge eller rustning?
Alltså, jag tycker WoW är seriöst halvtråkigt just nu och då spelar jag ändå på en pvpserver och har blivit dödad ett oräkneligt antal gånger. Vilket kryddar tillvaron.
Men levlandet är zombifierande.
Jaså?
Är arena pvp? Vad går raida ut på, få en fin pilbåge eller rustning?
Alltså, jag tycker WoW är seriöst halvtråkigt just nu och då spelar jag ändå på en pvpserver och har blivit dödad ett oräkneligt antal gånger. Vilket kryddar tillvaron.
Men levlandet är zombifierande.
Arena är pvp ja, 2v2, 3v3 eller 5v5.
Raida går ut på att få fina saker ja.
Men de är ju en utmaning att döda dom svåra bossarna och krävs en hel del taktik. Rätt kul att sitta på vent med 25 pers och komma överens om vad alla ska göra osv osv :)
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.