Visa fullständig version : World Of Warcraft (tråden) :D
Andy.da.wohoo
2014-06-25, 20:46
Grattis Grub! Toppade du DPSen som vanligt?
Ser ut som att han tankade.
Andy.da.wohoo
2014-06-25, 20:55
Jaha, där ser man :D
King Grub
2014-06-25, 21:03
Nej, jag var dps, men jag drog på mig så mycket aggro och dog hela tiden av addsen i första fasen så jag dog hela tiden, trots Gorefiends. Så jag fick bara stå vid sidan och titta på :p
vicarious
2014-06-26, 07:18
Grattis Grub!
King Grub
2014-06-26, 09:44
Kill video med röster. :D
7ZMJdJ3Dlcc
Någon som har en aning om vad ett inplastat Wrath of the Lich King Collector's Editions kan vara värt?
Och vidare: någon som fått beta-invite? :)
Någon som kan numret till blizzard support om det finns nån svensk
King Grub
2014-06-28, 20:58
Man kan inte längre ringa till Blizzard support.
http://us.battle.net/wow/en/blog/12352233/blizzard-customer-support-callback-1-10-2014
Gäller även EU.
Man får öppna en ticket på https://eu.battle.net/support/en/help/ så kan dom ringa upp i stället, om det behövs.
020-1605820 har det varit innan iaf.
Grattis Grub! Nu börjar det "roliga", att farma Garrosh varje vecka för mount och looms ;)
Ni va väldigt nära att lyckas pusha honom till 10% innan Intermission2, satsa på det när ni blir varma i kläderna, så skönt att slippa stå och vänta i en evighet i Terrace och om man sköter det rätt blir det bara 1 Emp. Whirl man behöver ta hand om. Vi kapade lite drygt 3min av våra kills när vi började ta honom över innan Terrace.
King Grub
2014-07-07, 19:54
Tack!
Andra kill var superlätt i kväll. Ingen loot eller mount till mig dock. :( Lite trist att raiden är över före 9 också.
MasterChief
2014-07-07, 19:59
Jag fattar exakt noll av vad som skrivs i den här tråden men kan ändå inte låta bli att läsa den. Så skönt nördig med sitt konstiga språk.
Tack!
Andra kill var superlätt i kväll. Ingen loot eller mount till mig dock. :( Lite trist att raiden är över före 9 också.
Vi har ~15 kills nu, raidar 3x3h, brukar vara klara efter halva andra raiden ungefär, vad gör man sen liksom?
Vi har ~15 kills nu, raidar 3x3h, brukar vara klara efter halva andra raiden ungefär, vad gör man sen liksom?
Man dödar nerds och krossar geeks på timeless island och får blood coins ;) Väldigt uppskattat!
King Grub
2014-07-14, 19:29
Spenderade lite tid med att fixa överblivna achievments.
http://eu.battle.net/wow/en/character/draenor/Steroid/simple
Uppe i 17170 achievment points nu, alla på en enda gubbe. :)
Pitepalt
2014-07-15, 17:33
:hbang::bow:
Strongt att ha så många på en tycker jag.
Yey jag har iaf 2 mer feats of str än dig ;)
Andra vågen av beta-invites kom precis ut. Någon som fick en som inte vill ha?
Andra vågen av beta-invites kom precis ut. Någon som fick en som inte vill ha?
Dom är knutna till kontot.
Pitepalt
2014-07-16, 18:01
Är det någon här som lirar nå pvp? Har inte hunnit med att lira några RBGs ännu och det känns i princip omöjligt att hitta en grupp där man som ny, utan cr kan få hoppa in. Alla guilder som kör verkar kräva 1850-2000 cr för att joina och alla random grupper kräver samma för att man ska få va med, hur fn man ska kunna ta sig dit om man aldrig får va med är ju frågan.
kör arena till 2k cr då, sen joinar du med det som proof, arena är ju svårare än bgs iaf.
Och 2k cr i rbgs kan man ju afka till.
Pitepalt
2014-07-16, 18:28
Det kanske är den vägen jag får gå. Men det verkar vilja att man ska ha 1850-2k cr i RBGs för att de andra som spelar ligger där. Jaja, får helt enkelt pvpa mer :)
Det kanske är den vägen jag får gå. Men det verkar vilja att man ska ha 1850-2k cr i RBGs för att de andra som spelar ligger där. Jaja, får helt enkelt pvpa mer :)
Jag gick vägen via oqueue, tog mig upp till 1800-ish med randoms, sedan sökte jag vidare på oqueue för lite mer high skill grupper som krävde 1800+. Tog mig upp till runt 2100 på detta sättet.
Förutsatt att denna addon finns kvar :)
Pitepalt
2014-07-16, 18:54
Jag gick vägen via oqueue, tog mig upp till 1800-ish med randoms, sedan sökte jag vidare på oqueue för lite mer high skill grupper som krävde 1800+. Tog mig upp till runt 2100 på detta sättet.
Förutsatt att denna addon finns kvar :)
Ska kolla in den, kommer ihåg att jag hört talas om den tidigare men hade helt glömt bort det. Tack!
Jepp oqueue. Sen finns folk som söker till "yolo" rbg´s också. Där är det typ inga krav.
Pitepalt
2014-07-16, 19:39
Jepp oqueue. Sen finns folk som söker till "yolo" rbg´s också. Där är det typ inga krav.
Okej, aldrig sett något sådant faktiskt, får testa och se om någon nappar.
Vilken server spelar ni på och vilken faction tillhör ni?
mangemani
2014-07-16, 20:40
står och balanserar på kanten utav att låta bli att spela och att börja igen.
så sugen och det finns inte så mycket som håller fast i mig och hindrar så att jag inte faller över kanten och börjar spela igen.
lär nog få en tok knuff över kanten då draenor väl har kommit igång.
Pitepalt
2014-07-16, 20:46
står och balanserar på kanten utav att låta bli att spela och att börja igen.
så sugen och det finns inte så mycket som håller fast i mig och hindrar så att jag inte faller över kanten och börjar spela igen.
lär nog få en tok knuff över kanten då draenor väl har kommit igång.
Kände lite samma sak. Blev att tjuvstarta innan WoD för mig dock :D
Haha jag gör det samma! Just nu jobbar jag på 45 exalted reps, sitter på 41st, inte illa för att vara en reroll char från början av MoP! Hur filtrerar jag ut hur månnga ach points jag har för en specifik char? Har lirat i många år och har flera st wow acc på mitt battlenet så jag har ingen aning om hur mycket som faktiskt är gjort på min main.
King Grub
2014-07-17, 09:54
Hur filtrerar jag ut hur månnga ach points jag har för en specifik char?
Det vet jag inte; jag har bara en karaktär med achievment points så jag har inte det problemet.
Enda jag vet är att sortera i guildroostern på achievepoints. Då ser du hur många achives enskilda chars har. Ingame alltså.
Enda jag vet är att sortera i guildroostern på achievepoints. Då ser du hur många achives enskilda chars har. Ingame alltså.
Tackar! 10420/18040 är på min main, ungefär 66 dagar /played :)
Haha jag gör det samma! Just nu jobbar jag på 45 exalted reps, sitter på 41st, inte illa för att vara en reroll char från början av MoP! Hur filtrerar jag ut hur månnga ach points jag har för en specifik char? Har lirat i många år och har flera st wow acc på mitt battlenet så jag har ingen aning om hur mycket som faktiskt är gjort på min main.
Du kan gå in på interface-> Display och kryssa ur "Display Only Characters Achivment to Others" och kolla upp på b.net vilka achivments som du skaffat själva på gubben.
mangemani
2014-07-17, 23:01
har det hänt mycket hos frost mage under de senaste 6 månaderna?
King Grub
2014-07-21, 22:01
I dag var det jag som fick Garrosh-mountet :)
Pitepalt
2014-07-21, 23:06
I dag var det jag som fick Garrosh-mountet :)
Det är bara att gratulera *flex*
King Grub
2014-07-24, 19:57
Execution rank 4:
http://www.warcraftlogs.com/rankings/report/kaTH3Q9bY2VKmBLD#boss=1598
Execution rank 4:
http://www.warcraftlogs.com/rankings/report/kaTH3Q9bY2VKmBLD#boss=1598
Vad menas med Execution i detta fall?
filmjölk
2014-07-25, 01:40
Idag/igår spelade jag wow. Förutom random BGs är jag ganska sysslolös i spelet numera. Arenapolarna har semester/slutat/borta/har spelat genom hela MoP med bra skills och skulle isf. enbart boosta mig vilket inte är kul, jag har inte stor lust att investera tid för pve, nästan alla factions på exalted och orkar inte göra nån meninglös repetitiv grind för något, jag får stryk när jag försöker soloa cataclysm-raider (med undantag av enstaka bossar) och achievementpoints har jag redan så många att jag skäms.
Vad menas med Execution i detta fall?
Hur mycket damage raiden har tagit, samt hur många deaths
King Grub
2014-07-30, 10:59
Tåg- dungeonen i WoD ser väldigt rolig ut. :)
Paperbasket
2014-08-06, 15:35
Kan meddela er att om ni gör Secret of the first empire, tappar/deletar questet utan att tänka/veta om det och sen kör tot och soo så är det kört för veckan. Även om ni tar upp questet och kör tot och soo igen den veckan.
Fan den här jävla quest linen var utdragen som den var ju..
JeppeAndersson
2014-08-06, 21:59
40man raid finder MC, southshore pvp när 10de årsfirandet börjar.
filmjölk
2014-08-06, 22:27
Southshore är fyllt av slem-mobs och dränkt i någon slags olja, så tyvärr.
MC 40 man lfr kommer vara tillgängligt under WoWs 10 anniversity, dödar man ragnaros får man en hellcore mount bla. Självklart är raiden omgjord till en lvl 90 version
Oljeblixten
2014-08-09, 21:35
Plockade upp min gamla warlock precis, har typ 508 ilvl då jag började spela den idag men vilken dps-spec bör man köra på för pve hörde att destro är vägen att gå, stämmer detta?
Plockade upp min gamla warlock precis, har typ 508 ilvl då jag började spela den idag men vilken dps-spec bör man köra på för pve hörde att destro är vägen att gå, stämmer detta?
Ja iaf vid den låga ilvln.
Oljeblixten
2014-08-09, 22:10
Ja iaf vid den låga ilvln.
Vad ska man rocka som på högre och när?
Vad ska man rocka som på högre och när?
När du når tillräcklig hög ilvl så kör man affliction. Krävs dock en hel del gear för att vara bra
Oljeblixten
2014-08-10, 12:01
Har i alla expansioner bara healat och tankat raids osv då jag aldrig varit begåvad som DPS. Någon som har tips? Jag suger fan drule som destro warlock. How do i learn?
mangemani
2014-08-10, 12:43
fan jag saknar min mage för mycket nu.
jag drar igång igen då draenor släpps, vet att jag kommer ångra det i längden, men jag saknar världen lite för mycket nu.
90kilosbruden
2014-08-10, 18:49
Jahapp, dammat av mitt acc från 2012 med en 85DK på, aktiverade nå MoP-Trial men när jag skulle dinga 86 så går självklart inte det.
Nån som vet om man får speltid ifall man köper MoP, eller behöver man slänga ut ännu mer pengar på det? =)
När du når tillräcklig hög ilvl så kör man affliction. Krävs dock en hel del gear för att vara bra
jasså? Berätta mer, har en destruction lock med 535 ilvl. *popcorn*
jasså? Berätta mer, har en destruction lock med 535 ilvl. *popcorn*
Haha hur menar du här? :)
Haha hur menar du här? :)
Att jag är fett imba som lock men gärna vill höra hur man blir mer 1337.
Att jag är fett imba som lock men gärna vill höra hur man blir mer 1337.
Nu vet jag ju inte till 100% Men jag tror han menar att när han får tillräckligt bra _gear_ så är det affliction som gäller. Inte att när han blir bra som spelare ;)
Nu vet jag ju inte till 100% Men jag tror han menar att när han får tillräckligt bra _gear_ så är det affliction som gäller. Inte att när han blir bra som spelare ;)
Och vad klassas som bra ilvl nuförtiden? :D
Tycker man gör bra skada som destro, spec aoe! men affliction kanske är att föredra på bossar, aldrig provat det på lvl 90 faktiskt alltid trott att de är destro som gällt. ^^
Edit: om de är nån som vill flexa får ni gärna adda Fonzie#2976
filmjölk
2014-08-11, 00:16
MC 40 man lfr kommer vara tillgängligt under WoWs 10 anniversity, dödar man ragnaros får man en hellcore mount bla. Självklart är raiden omgjord till en lvl 90 version
Tusen tack Xtronal! Utan att ha läst det där här så skulle jag missat det, får bli och lira lite igen då.
Och vad klassas som bra ilvl nuförtiden? :D
Tycker man gör bra skada som destro, spec aoe! men affliction kanske är att föredra på bossar, aldrig provat det på lvl 90 faktiskt alltid trott att de är destro som gällt. ^^
Edit: om de är nån som vill flexa får ni gärna adda Fonzie#2976
Vet inte 570+ kanske för affli, inte jättebra koll.
535 är ju typ bara lfr+timeless stuff ;)
Vet inte 570+ kanske för affli, inte jättebra koll.
535 är ju typ bara lfr+timeless stuff ;)
Tss.. LFR, Flex och egencraftade imba epics!
Har börjat gearat upp min fury warrior, men de tycks som alla andra lirar arms.
Vilken specc äre som gäller för pve? Fury är ju bra mycket roligare ^^
filmjölk
2014-08-12, 22:32
Har börjat gearat upp min fury warrior, men de tycks som alla andra lirar arms.
Vilken specc äre som gäller för pve? Fury är ju bra mycket roligare ^^
Den du gillar, båda funkar. Skall du min-maxa så är det arms med kass gear, fury med bra gear.
Jag gillar enhandsfury personligen, jag och recount tycker att det är lite mer förlåtande än Titans Grip om jag slarvar lite.
Oljeblixten
2014-08-13, 01:37
Spelar en del LFR som retripaladin, har ilvl512 med blandat timeless isle gear, lite pvpgear och 528 vapen/hjälm/ring. pressar typ 70 k på dummyn och ibland går jag över 100k i raids om det är aoe fighter. är exp/hit cappad och gemmar haste, hur blir jag bättre? :C
Den du gillar, båda funkar. Skall du min-maxa så är det arms med kass gear, fury med bra gear.
Jag gillar enhandsfury personligen, jag och recount tycker att det är lite mer förlåtande än Titans Grip om jag slarvar lite.
mm hade det på känn, gör riktigt kass dps nu.. Visserligen sunkigt gear också (runt 514 ilvl).
Eller så är det bara jag som är dålig på att spela warrior, van med warlock. :d
vicarious
2014-08-14, 10:44
Spelar en del LFR som retripaladin, har ilvl512 med blandat timeless isle gear, lite pvpgear och 528 vapen/hjälm/ring. pressar typ 70 k på dummyn och ibland går jag över 100k i raids om det är aoe fighter. är exp/hit cappad och gemmar haste, hur blir jag bättre? :C
Har du stenkoll på din rotation?
Starvation
2014-08-14, 16:39
Idag blire movie time killar. WoD cinematic ska komma idag. Hoppas den blir i klass med de bättre o inte fukken mist of panderpia.
Idag blire movie time killar. WoD cinematic ska komma idag. Hoppas den blir i klass med de bättre o inte fukken mist of panderpia.
Vet att den kommer vara gryyym! :) Iaf har teaser bilderna lurat mig å tro det!
Så blir det release date! Gissar på oktober men 10 års jubilieumet kan kanske försena det :(
King Grub
2014-08-14, 18:17
13 november. :/
13e
OMG vilken cinematic!!!
11 november. :/
Fin cinematic iaf. :)
King Grub
2014-08-14, 18:18
Skrattade åt kommentarerna som rullade förbi... "fapfapfapfap"
Hoppas på tidig pre-patch. De har redan kokat soppan på spiken som är 5.4 alldeles för länge.
filmjölk
2014-08-14, 18:53
Har en veckas sparad semester. Achievement: Kolozzeumfirst 100? :D
Nejdå, älskar nya expansioner och skall inte stressa mig upp.
vicarious
2014-08-14, 19:29
För er som inte sett :)
TLzhlsEFcVQ
Andy.da.wohoo
2014-08-14, 19:43
Vilken jävla cinematic. Kan det vara den coolaste hittills? Kollade på nästan hela eventet och jag får nog fan ge mig och börja spela igen till hösten.
Det som lockar mig mest är insta 90. Slippa spela igenom allt content man inte varit delaktig i, tjohoo! :D
Rikard Jansson
2014-08-14, 19:50
Jag fattade inte? En ny tidslinje?
Rikard Jansson
2014-08-14, 19:54
Hursomhelst är jag sjukt arg. Trodde jag hade lämnat det här spelet bakom mig men nu när Grom Hellscream lever måste jag ju spela, har gråtit minst 45 minuter varje dag sen han dog och nu är han tillbaka.
Magnus N
2014-08-14, 20:01
Jag fattade inte? En ny tidslinje?
Hoppar tillbaks i tiden före huvudtidslinjen vad jag förstår det
"Warlords of Draenor is the first expansion pack to exist primarily before the main timeline, and depicts a timeline that branches from the original.[4] It is also the second expansion that is set beyond the world of Azeroth, the first being The Burning Crusade, which featured Outland, the current, shattered incarnation of Draenor."
http://wowpedia.org/World_of_Warcraft:_Warlords_of_Draenor
Andy.da.wohoo
2014-08-14, 20:32
Spoiler som förklarar det hela.
Ja, Garrosh (Groms son) har varit och ställt till det iochmed hela siege of Orgrimmar grejen. Han blir fängslad, får sin rättegång och straff men lyckas fly. Han och ett litet gäng teleporterar sig tillbaks i tiden med hjälp av en bronsdrake som lyckats få tag i en manick som gör att han kan resa i tiden igen efter att alla drakar förlorade sina krafter. De tar sig tillbaka till Draenor/Outland innan Orcerna druckit demonblodet och Garrosh lyckas övertala Grom om att inte dricka blodet samt att han ser till att rusta upp Orcerna så att de är ÄNNU kraftigare än de var under första invasionen av Azeroth. Iochmed detta skapas en alternativ tidslinje som existerar parallellt med den som "egentligen inträffade" där Orcerna drack demonblodet och historien blev så som vi känner till den tills idag.
Nu bygger Orcerna i alternativa Outland/Draenor en ny Dark portal som kopplas till den befintliga i vår tids Azeroth och en ny Orcish invasion påbörjas.
Hoppas det hjälpte? :)
mangemani
2014-08-14, 20:51
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140814/warlords-of-dreanor-slapps-i-november
Vinter, bulk och WoD. Ja tack. :d
Oljeblixten
2014-08-14, 21:25
Kollade hela eventet förut, sjukt jävla taggad nu!
3 fakking månader *cry* vad gör man nudå? Väntar på 6.0?
Oljeblixten
2014-08-14, 21:56
Kommer det bli någon mer raidcontent innan nästa expansion?
Jag kommer iaf satsa på att fixa min legendary cloak, farma lite rep och bli klar med sådant man inte hunnit. :)
filmjölk
2014-08-14, 22:02
Spammar DIRGE i tradechat, går tillbaks till de tidigare mop-raiderna och kör dem igen, och försöker få ihop raidgrupper till att anfalla Ironforge.
Kommer det bli någon mer raidcontent innan nästa expansion?
Jag kommer iaf satsa på att fixa min legendary cloak, farma lite rep och bli klar med sådant man inte hunnit. :)
Nej.
Är fem-manna heroics fortfarande AOE-orgier som i WoTLK när man bara rullade igenom allt (med kasst gear dessutom)?
Hamsterkakan
2014-08-14, 22:51
TLzhlsEFcVQ
Jamen det är då fan att man blir indragen i det igen. Sjukt snyggt och som vanligt blir man heltaggad igen!
Starvation
2014-08-14, 23:21
Fixar diamond i LoL för mig iaf. Kommer nog spela ett tag i wod sen dra tbx till league.
Du kan ju börja rusta upp charen? Finns ju mkt o göra.
vicarious
2014-08-15, 09:34
Är fem-manna heroics fortfarande AOE-orgier som i WoTLK när man bara rullade igenom allt (med kasst gear dessutom)?
Som nydingad 90 rullar man kanske inte genom alla men så fort man får lite bättre gear blir det speedruns för hela slanten. Behöver oftast ingen healer.
Såg precis trailern. Blir ju inte lite sugen. Men har fan inte tid. :s
vicarious
2014-08-15, 13:33
Magiskt bra. Måste vara bästa soundtracket i hela WoW. Lyssna på det här och sväva omkring i Storm Peaks..
6I2muPfUdOQ
Magiskt bra. Måste vara bästa soundtracket i hela WoW. Lyssna på det här och sväva omkring i Storm Peaks..
Helt klart! Brukade flyga runt där i timmar då jag raidade som mest och farma mats till flaskor o.s.v... Blir varm i kinderna av nostalgi!
Starvation
2014-08-15, 15:49
/watch?v=weCvDxPWlbU
Detta är fan bäst ;D. Man satt o lyssnade på den här skiten när det var raid breaks.
Rikard Jansson
2014-08-15, 20:48
finns det någon som spelar alliance? :)
vicarious
2014-08-15, 22:38
finns det någon som spelar alliance? :)
Ja. Spelar dock inte för tillfället, kanske kommer åter till WoD, får se.
Som nydingad 90 rullar man kanske inte genom alla men så fort man får lite bättre gear blir det speedruns för hela slanten. Behöver oftast ingen healer.
Tack för svar. :)
Tokigapysen
2014-08-16, 12:02
Skulle det vara värt att köpa WoD på battle.net nu och instant boosta och geara upp en ny 90 eller vänta tills det släpps och få det billigare då men behöva levla och sedan geara på 100 istället?
Skulle det vara värt att köpa WoD på battle.net nu och instant boosta och geara upp en ny 90 eller vänta tills det släpps och få det billigare då men behöva levla och sedan geara på 100 istället?
Hur mycket billigare blir det? Blir det billigare?
Tokigapysen
2014-08-16, 12:13
Hur mycket billigare blir det? Blir det billigare?
Om man beställer från Hemmakväll går det på 330kr, ca 100kr billigare.
filmjölk
2014-08-16, 12:56
Instant lvl 90 är helt värdelöst. Är det en ny klass har man inte en jäkla aning om hur den fungerar och det är överväldigande att få dussintals spells på en gång. Levla ifrån lvl1:ike
vicarious
2014-08-16, 13:40
Har du inte spelat klassen innan så levla från scratch eller köp WoD nu så du har ett tag på dig att lära dig klassen. Att börja på level 90 just när WoD släpps och inte ha en aning om hur du ska spela kommer bli jobbigt och troligtvis hindra dig i levlandet och spelupplevelsen. 100kr är ju ingenting i sammanhanget.
instant lvl 90 är helt värdelöst. är det en ny klass har man inte en jäkla aning om hur den fungerar och det är överväldigande att få dussintals spells på en gång. Levla ifrån lvl1:ike
+1
Andy.da.wohoo
2014-08-16, 15:20
Instant lvl 90 är helt värdelöst. Är det en ny klass har man inte en jäkla aning om hur den fungerar och det är överväldigande att få dussintals spells på en gång. Levla ifrån lvl1:ike
+1
Man har ju sagt från blizzards håll att när WoD släpps kommer de som instadingar 90 få en introduktion i stil med den som Deathknights har där tanken är att man ska komma in i sin klass ordentligt innan verkligheten med riktiga quests, dungeons och eventuellt raids börjar.
Rikard Jansson
2014-08-16, 15:22
Jag ska iallafall boosta en shaman till 90. Alltid velat spela shaman men de är så fruktansvärt tråkiga och dryga att lvla.
Oljeblixten
2014-08-16, 16:00
Jag är lite sugen på att transferra till horde, har spelat alliance sedan vanilla men nu är det nog dags. Finns det några riktiga bra/softa horde realms?
Jag ska iallafall boosta en shaman till 90. Alltid velat spela shaman men de är så fruktansvärt tråkiga och dryga att lvla.
Enhancement är ändå relativt snabb. Elemental och Restoration är dock redigt långsamma.
King Grub
2014-08-16, 19:37
Jag är lite sugen på att transferra till horde, har spelat alliance sedan vanilla men nu är det nog dags. Finns det några riktiga bra/softa horde realms?
Draenor. Så kan du träffa mig också. :D
Rikard Jansson
2014-08-16, 19:39
Jag spelade på Draenor i vanilla, fast alliance och tänkte ju spela alliance nu igen men annars så :D grym server, synd att Shinasu nu är blott en skugga av sitt forna jag :)
Blir alltid sugen inför ny expansion. Men sen blir jag alltid besviken på att heroics och raids är så kassa. :(
Har scaling HCs blivit en grej än?
Magnus N
2014-08-16, 19:44
Spelar jag inte själv, men fått iaf intrycket att senaste expansionen lyckades Blizzard bra med raids. SoO var väl generellt bra gjord och riktigt utmanande?
enjoy your queues när wod släpps :D
Spelar jag inte själv, men fått iaf intrycket att senaste expansionen lyckades Blizzard bra med raids. SoO var väl generellt bra gjord och riktigt utmanande?
Hann aldrig komma in i MoP raids, efter att ha testat "lol aoe lol"-träsket som var MoP instanser gav jag upp.
Kvalitén för mig har bara sjunkit sedan TBC(Hann aldrig köra vanilla raids). Vilket är trist eftersom jag ändå haft många goda stunder med polare i WoW.
Starvation
2014-08-16, 20:06
Vad du än gör kör inte lfr direkt på din nya 90. Så sjukt jävla störande att wipea sönder.
Håller med filmjölk här faktiskt. Lvla från början om du vill. Annars kolla upp rotations och skit innan du förstör för andra.
såg precis trailern til WoD....I came
Jag lirade till Patchwerk i Vanilla och längtar tillbaka som fan och vill börja igen men har kompisar som säger att det knappt är samma spel numera. Så, för någon som inte spelat sedan ett par år tillbaka, tror ni man blir besviken?
Toni Radanov
2014-08-16, 20:17
Ulduar förblir min favoritraid efter att ha suttit på top 10 world tronen vanilla-icecrown (alla raids och år däremellan med svacka i ssc/BT i tbc gällande topranking) sett till svårighetsgrad och allmänt nytänkande kontra vad föregående raid tier innehöll i sin helhet.
Naxx på 60 var ju klart galet fränt jämfört med mc/bwl/aq sett till nyskapande men ulduar, holy shiet vad galna och olika fights det var när man trippade in på PTR för testing första gångerna!
Slökört hardmodes sen dess också då jag la ner ubernördkarriären 2009 och slutade helt 2013 efter några år av randomscrubande.
Firefighter och Yogg'Saron 25man hardmode förblir mina wow-raiding-best of memories bortsett från att klampa in hos patchwerk i vanilla naxx när alla gick spiderwing för enkel progress medan vi fick helt enkelt testa "vad är detta för boss nu då?" och 1shottandet började på tanksen, timme efter timme :D
"wtf?" var ganska beskrivande term över ventrilostämningen hela natten. Då fanns inte PTR så det var lite roligare att få skapa taktik på plats, utan förträning.
Toni Radanov
2014-08-16, 20:23
Jag lirade till Patchwerk i Vanilla och längtar tillbaka som fan och vill börja igen men har kompisar som säger att det knappt är samma spel numera. Så, för någon som inte spelat sedan ett par år tillbaka, tror ni man blir besviken?
Man har soloat patchwerk 10/25 (som är level 80 raid nu såklart) i många år nu... du lär besviken om du gillade naxx mechanics på fighter då inget längre spelar roll. Tex loathebs konstanta miniprutt dmg gör inget på dagens hp pools, eller thaddius blixtdrit om du för samman båda pre-bossarna osv osv osv. Man bara går in och dräper drit på 10 sekunder, tyvärr. :D
Bara besvikelse väntar dig där!
Tokigapysen
2014-08-16, 20:26
Blev ändå att köpa ny gametime och förbeställa WoD nu. Är alltid bra tidsfördriv mellan CS:GO :)
Man har soloat patchwerk 10/25 (som är level 80 raid nu såklart) i många år nu... du lär besviken om du gillade naxx mechanics på fighter då inget längre spelar roll. Tex loathebs konstanta miniprutt dmg gör inget på dagens hp pools, eller thaddius blixtdrit om du för samman båda pre-bossarna osv osv osv. Man bara går in och dräper drit på 10 sekunder, tyvärr. :D
Bara besvikelse väntar dig där!
Kunde tänka mig att de bossarna var enkla nuförtiden, var mer nyfiken på hur spelet är i jämförelse med då :) Är känslan densamma när man progressar som en sammansluten guild, är man unik om man har legendaryvapen osv osv?
Jag kan anta att de också har utökat kapaciteten på servrarna så att det inte längre är lika intimt? Jag minns på tiden då jag spelade att jag och konkurrerande Warriors på Alliance (jag var horde) bråkade på forumet i ett par veckor innan någon slog näven i bordet och anordnade ett möte mellan oss för att göra upp i Silithus. Det slutade med att nästan 100 pers slöt upp, utöver våra egna polare, för att se på.
Edit: Och då spelade jag ändå på en av de kändaste och mest fullsatta servrarna som fanns på den tiden. Var bland de första att få gratis migrate.
Toni Radanov
2014-08-16, 20:38
Kunde tänka mig att de bossarna var enkla nuförtiden, var mer nyfiken på hur spelet är i jämförelse med då :) Är känslan densamma när man progressar som en sammansluten guild, är man unik om man har legendaryvapen osv osv?
Jag kan anta att de också har utökat kapaciteten på servrarna så att det inte längre är lika intimt? Jag minns på tiden då jag spelade att jag och konkurrerande Warriors på Alliance (jag var horde) bråkade på forumet i ett par veckor innan någon slog näven i bordet och anordnade ett möte mellan oss för att göra upp i Silithus. Det slutade med att nästan 100 pers slöt upp, utöver våra egna polare, för att se på.
Edit: Och då spelade jag ändå på en av de kändaste och mest fullsatta servrarna som fanns på den tiden. Var bland de första att få gratis migrate.
Allt är klart bättre om jag får vara vuxen i min åsikt (istället för "lolnub" stilen som såklart många tjaswe-ungdomar ännu kör haha) då det är myyyycket mer användarvänligt och bara bättre genomtänkt, allt från levlande, quests, zoner, randomhumorn och även smidighet vid dungeons/raids. Men därmed kom ju också den moderna latheten som inte oldschool nördarna har, vi sprang till fots till varenda jävla instans och raid. Idag grinar man om man sitter i kö längre än 10 sekunder. :D
Spelet är skitbra men det beror ju på vad man vill få ut sen, det av gör hur länge man gillar det imo. Många saker är lite sämre: Guilds och tight sammanhållning finns inte som förr. Alla flyttar runt överallt jämt, det är galna generalchats och ptja, där är det nog kört! Socialt sett är RP servrar mycket mer lika de första 3-4 åren av wow. Lugnare och mognare, dock alltid usla om man vill raida på hög nivå haha. Det förändras ifs också mer och mer nu när realms slås ihop överallt.
Servrarna är mycket stabilare och bättre än förr, även om de krånglar ibland är det inget mot förr. INGET MOT FÖRR!!! *gah!* Däremot är det långa loginköer på de stora, speciellt run patch/xpac release som alltid.
Mitt bästa tips är att du provar en månad eller två och bara har sköj, se where it takes you. Jag tänker inte spela WoD själv, har nog till slut (spelat sen US beta 2004 trots allt) växt ifrån det för gott, även på casual nivå denna gång.
Men imo är det helt klart det bästa spel som någonsin gjorts, hittills. Inget annat spel kan erbjuda så mycket underhållande speltid och dessutom nivåer av spelande (slö pvp, seriös pvp, slö pve, seriös pve, levlande, RP, allt trams!) i ett och samma spel. Eller beroendet som följer... :p
Det beror nog mycket på vilken guild du är med i. En del upplever garanterat det där.
Det är absolut inte lika intimt längre.
Om du snackar om Stormscale, vem var du? :D
Toni Radanov
2014-08-16, 20:42
ifall någon undrar (hah, as if) spelade jag Alliance och Horde samtidigt för det mesta på Shattered Hand (2005-2006) sen migrerade guildet/n till Frostmane när den öppnade 2006 och varit där mest tills slutet av nördigheten 2009. Random RP realms sen dess :D
Axeroid - Memento Mori (A)
Olika chars - DOOM SQUAD (H) (flyttade till Stormscale från Frostmane)
Rikard Jansson
2014-08-16, 20:47
ifall någon undrar (hah, as if) spelade jag Alliance och Horde samtidigt för det mesta på Shattered Hand (2005-2006) sen migrerade guildet/n till Frostmane när den öppnade 2006 och varit där mest tills slutet av nördigheten 2009. Random RP realms sen dess :D
Kommer fan ihåg Memento Mori :D Det var väl på samma tid som typ Noon och Locomotive var stora?
Allt är klart bättre om jag får vara vuxen i min åsikt (istället för "lolnub" stilen som såklart många tjaswe-ungdomar ännu kör haha) då det är myyyycket mer användarvänligt och bara bättre genomtänkt, allt från levlande, quests, zoner, randomhumorn och även smidighet vid dungeons/raids. Men därmed kom ju också den moderna latheten som inte oldschool nördarna har, vi sprang till fots till varenda jävla instans och raid. Idag grinar man om man sitter i kö längre än 10 sekunder. :D
Spelet är skitbra men det beror ju på vad man vill få ut sen, det av gör hur länge man gillar det imo. Många saker är lite sämre: Guilds och tight sammanhållning finns inte som förr. Alla flyttar runt överallt jämt, det är galna generalchats och ptja, där är det nog kört! Socialt sett är RP servrar mycket mer lika de första 3-4 åren av wow. Lugnare och mognare, dock alltid usla om man vill raida på hög nivå haha. Det förändras ifs också mer och mer nu när realms slås ihop överallt.
Servrarna är mycket stabilare och bättre än förr, även om de krånglar ibland är det inget mot förr. INGET MOT FÖRR!!! *gah!* Däremot är det långa loginköer på de stora, speciellt run patch/xpac release som alltid.
Mitt bästa tips är att du provar en månad eller två och bara har sköj, se where it takes you. Jag tänker inte spela WoD själv, har nog till slut (spelat sen US beta 2004 trots allt) växt ifrån det för gott, även på casual nivå denna gång.
Men imo är det helt klart det bästa spel som någonsin gjorts, hittills. Inget annat spel kan erbjuda så mycket underhållande speltid och dessutom nivåer av spelande (slö pvp, seriös pvp, slö pve, seriös pve, levlande, RP, allt trams!) i ett och samma spel. Eller beroendet som följer... :p
Tack för en bra genomgång. Jag tror jag testar och går in med ett öppet sinne men redan nu när du berättar om hur vi fick springa dit vi skulle så saknar jag just det. Vi som raidade långt i Vanilla hade tålamod och lärde oss spelet på riktigt.
Det beror nog mycket på vilken guild du är med i. En del upplever garanterat det där.
Det är absolut inte lika intimt längre.
Om du snackar om Stormscale, vem var du? :D
Precis som Tony lirade jag på Shattered Hand men på Horde.
Memento Mori ger sådana minnen. Visst var det väl eran rogue (?) som öppnade AQ? Eller var det Order of the Hammer?
Kommer fan ihåg Memento Mori :D Det var väl på samma tid som typ Noon och Locomotive var stora?
Locomotives, Vindication, Inspiration, Novus Principum (?), Vicious och Gosu var toppguilderna på horde om jag minns rätt.
Toni Radanov
2014-08-16, 20:51
Noon kan jag inte minnas men guildet fanns ju från start på shattered hand tills start av frostmane så med all säkerhet! Locomotive var väl horde eller?! :p
Gammal drit iaf! Finns än på frostmane men de flesta la ner 2009 efter att vi mer lr mindre brände ut oss haha. Jävla ulduar och trial of the crusader...
Ja, Dread (human rogue) öppnade AQ och vi drog till Frostmane för att få tidigare kill på C'thun då SH börajde lagga hejvilt. Jag spelade dock även horde på SH (inspiration, holländkst guild innan det och lite randomdrit) :p Va ju lagom skoj att Memento och OOTH alltid tog Azuregos och Kazzak, iaf nästan alltid... va ju klart bättre att själv ingå i den uppställningen och inte stå där som en stackars orc warrior och fly från 400 arga gnåmer efteråt haha!
Tror merparten av vanilla spelare hamnade på shattered hand. Var ju mer eller mindre en "svensk" server pga populationen. Fanns ju andra också men de var färre!
Rikard Jansson
2014-08-16, 20:52
Meh, då kanske jag träffade på er någon gång, var rätt (nåja, lite iallafall) känd då jag skulle ha ninjat ett kara-mount och gjorde en del world pvp. Spelade Draenei warrior, hette Cannonball.
Toni Radanov
2014-08-16, 20:57
Meh, då kanske jag träffade på er någon gång, var rätt (nåja, lite iallafall) känd då jag skulle ha ninjat ett kara-mount och gjorde en del world pvp. Spelade Draenei warrior, hette Cannonball.
Vi flyttade i april 2006 till frostmane och draenei tjockisarna kom ju inte förrän ... nästan ett år senare :( Har ingen koll på shattered hand efter våren 2006 när vi drog tyvärr!
ps: Hörde att din fru var sugen på SL Rickard. Funderat på att langa ner henne till oss?
Rikard Jansson
2014-08-16, 21:09
Vi flyttade i april 2006 till frostmane och draenei tjockisarna kom ju inte förrän ... nästan ett år senare :( Har ingen koll på shattered hand efter våren 2006 när vi drog tyvärr!
ps: Hörde att din fru var sugen på SL Rickard. Funderat på att langa ner henne till oss?
Ah, då så^^ Japp, snart så :D
Sparven från Minsk
2014-08-17, 09:00
Finns det någon server där man kan spela endast vanilla wow? Det var fan bästa tiden tycker jag. Fast andra expansionen var helt okej den med, sen barkade det iväg!
Minns rogues på den tiden (japp spelade såklart en sådan) i pvp WSG hehe. Good old times.
Starvation
2014-08-17, 16:11
Finns det någon server där man kan spela endast vanilla wow? Det var fan bästa tiden tycker jag. Fast andra expansionen var helt okej den med, sen barkade det iväg!
Minns rogues på den tiden (japp spelade såklart en sådan) i pvp WSG hehe. Good old times.
Googla så hittar du en privat server till 100%, vet dock inte vilken som är bäst.
Starvation
2014-08-18, 16:45
Vrf har blizz redan gått ut med vem som är sista bossen i WoD lol... + att dom sagt vad sista raiden kommer handla om...
gjorde som såhär i tidigare exps med? Första gången jag är med i svängarna.
Rikard Jansson
2014-08-18, 17:47
Tänker vägra att döda Hellscream likt jag vägrade att döda Arthas. Trams att de sätter dom som bossar.
filmjölk
2014-08-18, 17:50
Tänker vägra att döda Hellscream likt jag vägrade att döda Arthas. Trams att de sätter dom som bossar.
Både Arthas och hellscream är skitroliga fighter, så du missar något.
Rikard Jansson
2014-08-18, 17:51
Både Arthas och hellscream är skitroliga fighter, så du missar något.
Kollar youtube och gråter istället. (har hellscreamfighten kommit ut?^^)
filmjölk
2014-08-18, 17:59
Kollar youtube och gråter istället. (har hellscreamfighten kommit ut?^^)
tänkte på Garrosh :)
Rikard Jansson
2014-08-18, 20:31
tänkte på Garrosh :)
Ah, Garrosh dödar jag gärna. :D
Jag är nu på 520 ilvl som resto shaman. Jag lirar pve. Jag har märkt att i raidfinder så ger det oftast inget gear jag behöver, men jag vet ändå inte hur jag ska ta mig vidare i spelet? Är det flex som jag ska börja köra nu eller är det att fortsätta nöra lfr? :)
filmjölk
2014-08-19, 15:20
Ah, Garrosh dödar jag gärna. :D
Garrosh är ju den coolaste figuren i spelet. Han har vart min favorit ända sedan WOTLK-pre-launch grejen. Thrall är en fjolla.
Rikard Jansson
2014-08-19, 15:24
Garrosh är ju den coolaste figuren i spelet. Han har vart min favorit ända sedan WOTLK-pre-launch grejen. Thrall är en fjolla.
Nej, Grom! Hatar nog Garrosh så mycket för att han är en mes jämfört med Grom. (innan Garrosh blev hårding så stod han och grinade i Nagrand i 5 år)
Oljeblixten
2014-08-19, 15:27
Jag är nu på 520 ilvl som resto shaman. Jag lirar pve. Jag har märkt att i raidfinder så ger det oftast inget gear jag behöver, men jag vet ändå inte hur jag ska ta mig vidare i spelet? Är det flex som jag ska börja köra nu eller är det att fortsätta nöra lfr? :)
Flex eller så går du med i en raidguild och börjar köra 10/25 manna. :)
Edit: Jag tänkte rocka holy paladin till WoD men så såg jag lite gameplay från preach. De verkar ha typ 5 healing spells varav 3 inte är värda manan de kostar att kasta. Får man hoppas på att detta fixas? :/
vicarious
2014-08-19, 19:10
Flex eller normal. Kan dock vara knepigt att få grupp utan achievement, iaf för normal. Kolla in openraid.eu
Glöm inte köra Ordos och Celestials varje vecka också.
Oljeblixten
2014-08-19, 21:08
Rollade en krigare på Draenor, finns under namnet Cykelställ. :)
Legendary questen ger ju cloaken som boostar ilvl rätt bra. Sen kan du alltid spendera valor för att uppgradera gear. 250 valor per 4 ilvl. Brukar köra vapen -> trinkets -> head/chest/legs.
Vad ska jag göra för att geara upp så fort som möjligt när jag dingar lvl 90?
King Grub
2014-08-20, 12:01
http://www.wowhead.com/guide=577/gearing-up-when-you-hit-90
http://www.wowhead.com/guide=577/gearing-up-when-you-hit-90
Timeless Isle.
Tackar!
vicarious
2014-08-24, 22:12
Ni som spelar med Ultra settings, vad har ni för hårdvara? Funderar på om jag ska investera i ett Geforce GTX 760 2GB eller GTX 750Ti 2GB. Det skiljer 800kr på prislappen och känns onödigt att gå overkill. Kommer köra en i5 4690K (3.5Ghz) samt 8GB RAM och spelar inga andra spel.
Flygplan
2014-08-25, 00:10
Ni som spelar med Ultra settings, vad har ni för hårdvara? Funderar på om jag ska investera i ett Geforce GTX 760 2GB eller GTX 750Ti 2GB. Det skiljer 800kr på prislappen och känns onödigt att gå overkill. Kommer köra en i5 4690K (3.5Ghz) samt 8GB RAM och spelar inga andra spel.
Jag tycker att det är dumt att köpa ett nytt grafikkort just nu. Den nuvarande generationen har funnits ute länge och kommer att ersättas i oktober. Vid generationsskifte, eller strax före, sjunker alltid priserna på den nuvarande.
Invänta den prisdippen eller köp 800-serien när den kommer.
I november 2013 köpte jag ett 770 för 2500, samma kort kostar idag 2600. Priserna har nu stått stilla ett år, men håller du ut 1-2 månader till kommer det börja röra på sig.
vicarious
2014-08-25, 05:36
Jag tycker att det är dumt att köpa ett nytt grafikkort just nu. Den nuvarande generationen har funnits ute länge och kommer att ersättas i oktober. Vid generationsskifte, eller strax före, sjunker alltid priserna på den nuvarande.
Invänta den prisdippen eller köp 800-serien när den kommer.
I november 2013 köpte jag ett 770 för 2500, samma kort kostar idag 2600. Priserna har nu stått stilla ett år, men håller du ut 1-2 månader till kommer det börja röra på sig.
Jo jag vet, men är så sjukt sugen på en ny burk nu :D Därför jag tänkte att man kanske kunde köpa något budget-kort nu och eventuellt uppgradera senare. Alternativt fixa datorn nu och försöka klara sig med den integrerade grafiken till i oktober och köpa GPU då.
Feelgood
2014-08-25, 08:04
Jo jag vet, men är så sjukt sugen på en ny burk nu :D Därför jag tänkte att man kanske kunde köpa något budget-kort nu och eventuellt uppgradera senare. Alternativt fixa datorn nu och försöka klara sig med den integrerade grafiken till i oktober och köpa GPU då.
Wow är dåligt optimerat så du kommer aldrig kunna köra ultra i behaglig fps (60 fpa konstant och över). Det är även ett mer krävande spel för cpu så där gäller det att ha en bra cpu med bra singel core prestanda vilket 4690k är bra för även ännu bättre om du ska klocka. Vänta med grafikkort tills nya generationen kommer.
Skickat från min Galaxy S5 via Tapatalk
vicarious
2014-08-30, 12:00
Sitter på en billig 24" 60Hz BenQ i dagsläget. Funderar på om jag ska köpa en 144Hz TN-skärm eller en IPS.
IPS ska ge betydligt bättre färger, dock längre responstid, samt endast 60Hz (om man inte köper klockade IPS-skärmar från utlandet).
TN sämre färger, bättre responstid och möjlighet till högre FPS tack vare 144Hz.
För att kunna nyttja 144Hz och komma över 60 FPS så krävs såklart en dator som klarar av detta. Kommer nog använda ett GTX 760 (+ i5 4690K) i min nya dator så att komma över 60 FPS bör inte vara några problem (detta beror förstås dock på vilket område man befinner sig i ingame).
Hade inte tänkt lägga ut mer än 3 000kr.
Vad kör ni för skärmar?
Jag kör en BenQ 24''144Hz, är dåligt på datorer men jag kan inte komma på något negativt med den. Kostar lite under 3000 kr. I WoW ligger jag mellan 90-100 fps och på CS:GO runt 300 fps oftast men det kanske har mycket med datorn att göra som är ganska ny.
Flygplan
2014-08-30, 14:31
Jag har en 120hz eftersom jag kör mycket FPS-spel. Men om jag bara spelat MMORPGs hade jag valt en IPS.
Ny teknik "G-sync", som sägs vara like revolutionerande som 60hz->144hz har börjat komma ut på marknaden. Benq släpper sin variant XL2420G inom kort. Den väntar jag på.
AOC och Asus har redan några skärmar ute med tekniken, men dom faller inte mig i smaken av olika skäl.
bra ställe att farma mote of harmonys?
Rikard Jansson
2014-09-06, 19:57
PvP har nog aldrig varit så tråkigt som det är nu? Både i låg och hög lvl. Detsamma med pve, det är verkligen skittrist hur man kan köra all content som total noob, även för en casual som mig som aldrig tidigare klarat sista-bossen i någon expansion tidigare. Progress genom olika varianter av samma raid suger stenhårt.
bra ställe att farma mote of harmonys?
Quests/rep eller rare farm på Timeless Island. Blivit rätt mycket smidigare att dra upp cooking bland annat när man kan köpa token för spirits of harmony. Före Timeless Island var det mycket segare att dra in dom.
PvP har nog aldrig varit så tråkigt som det är nu? Både i låg och hög lvl. Detsamma med pve, det är verkligen skittrist hur man kan köra all content som total noob, även för en casual som mig som aldrig tidigare klarat sista-bossen i någon expansion tidigare. Progress genom olika varianter av samma raid suger stenhårt.
Den här expansionen går på sjuk övertid!
Antar att du dödat Garrosh HC eftersom du säger att PvE är skittrist?
Rikard Jansson
2014-09-07, 09:23
Antar att du dödat Garrosh HC eftersom du säger att PvE är skittrist?
Läste du ens vad jag skrev?
filmjölk
2014-09-07, 11:25
Jag tycker att det är kul med att casual noobs får se end content, men svårighetsgraden borde vara en aning högre i LFR. Jag tycker att de fick till en rätt bra LFR-nivå i de tre första raiderna (när de var nya).
Rikard Jansson
2014-09-07, 11:28
Jag tycker iallafall det gör det tråkigt, tar bort värdet av att döda sista bossen och progressionen dit fram. Nu låter jag som en nostalgibög men tycker det var mycket bättre på 70-80 (gillade inte 60, kändes omöjligt att öht börja raida).
Magnus N
2014-09-07, 12:26
Tycker det bara är bra att så många som
Möjligt får se endcontent, att sedan knappt några klarar av det svåraste spelet har att erbjuda är bara bra
Oljeblixten
2014-09-07, 17:14
Sådär Warlords of Draenor digital deluxe bokad. :)
vicarious
2014-09-07, 17:32
Grindade raptorn på Isle of Giants i helgen.. gick snabbare än jag trodde. Snittade ungefär 800-1k bones per timme, själv (ca 545 ilvl).
King Grub
2014-09-07, 17:45
Hmmm... den har jag helt glömt bort. Undrar om jag har ork.
storPines
2014-09-07, 17:45
vad för raids kan man nöta igenom själv som hunter ilvl541?
King Grub
2014-09-07, 17:46
Beror helt på vilken svårighetsgrad. Alla, om man kör LFR. Din ilevel är okej för Flex också, men då måste du prata ihop dig med andra och köra tillsammans.
Jag tror han menar solo, Grub.
vicarious
2014-09-07, 18:31
vad för raids kan man nöta igenom själv som hunter ilvl541?
Allting upp till Icecrown Citadel (Wrath of the Lich King). Mycket går att soloa men några bossar har mechanics som kan vara kluriga.
Cataclysm raids kan gå hyfsat så länge det är normal men även där finns lite mechanics som kan vara jobbiga. Alltid kul med en utmaning :)
storPines
2014-09-07, 23:24
Som ovan sade så är jag på jakt efter lite soloraids. LFR fixar jag första dagen den resetar. Flex, så drygt att komma in i grupp då man inte är med i nån seriösare Guild. Har ej möjlighet att raida fasta dagar/tider p.g.a arbete/barn.
Som ovan sade så är jag på jakt efter lite soloraids. LFR fixar jag första dagen den resetar. Flex, så drygt att komma in i grupp då man inte är med i nån seriösare Guild. Har ej möjlighet att raida fasta dagar/tider p.g.a arbete/barn.
Lite länkar om soloing.
http://www.warcrafthuntersunion.com/category/extreme-soloing/
http://www.wowhuntershall.com/2012/04/04/hunter-soloing-from-classic-to-cataclysm-tips-guides-strategies-and-videos/
Drog igång wow igen lååångt in i mop-tiden, efter uppehåll sen Mc, Ragnaros raidsen, och jag gillar vad dom gjort med spelet måste jag säga. Eller nu ljög jag lite, hade en lvl 85 sen starten av Cataclysm. Still like it!:)
Anton Fräs
2014-09-27, 09:33
Börjar redan tröttna på SoO efter 3-4 veckors spelande.
Börjar redan tröttna på SoO efter 3-4 veckors spelande.
Har en polare som är inne i Soo varje jävla dag sen releasen. Börjar undra vad som fattas honom ;)
Lyckades äntligen fixa lite grön eld på min warlock, var ju tvungen att göra den questen innan WoD släpps och gör den för enkel :)
http://i.imgur.com/3HkR7R4.jpg
Hmmm... den har jag helt glömt bort. Undrar om jag har ork.
Pun intended?
Lyckades äntligen fixa lite grön eld på min warlock, var ju tvungen att göra den questen innan WoD släpps och gör den för enkel :)
http://i.imgur.com/3HkR7R4.jpg
Vid det här laget i expansionen är det väl redan för enkelt? Eller vad hade du för ilvl när du körde den nu?
Vid det här laget i expansionen är det väl redan för enkelt? Eller vad hade du för ilvl när du körde den nu?
Hade 500 när jag började med mina första försök, men hade tagit mig upp till 528 innan jag klarade honom.
Med 528 hade jag 10-15 sekunder på mig innan Curse of Ultimate Doom hade dödat mig, så var ändå precis att jag han (utan at blanda in potions för att rensa bort cursen och dubbla sin tid) och ganska långt ifrån de som säger sig ha haft ihjäl honom redan innan första upsättningen felhounds kikar fram :)
Lite länkar om soloing.
http://www.warcrafthuntersunion.com/category/extreme-soloing/
Ah hunters union, nostalgi. Brukade tanka vissa 10-manna raidbossar och instancer med min skalman
Länk till skönheten
http://www.wow-petopia.com/look/ancientseaturtle.html
Bara sätta kö, "Raid" tabben -> "other raids" knappen. Perfekt för att hitta diverse grupper. Celestials/Ordos brukar max ta någon minut oavsett klass eller gearnivå.
Med sämre gear får inte vara lika känslig bara utan förutsätta att folk kommer har ungefär likvärdigt. Men 540 skall inte vara något problem för att få grupp till alla delar flex.
Ozziking
2014-10-02, 14:04
tja guys!
Jag har lite frågor ang WoD. Jag försöker sätta mig in i storylinen lite, men har svårt att förstå.
Det är Thralls son som åker tillbaka i tiden ( burning crusade? ) Och gör outland till draenor? har någon bra tips på hur man kan "förstå" händelserna mellan Pandaria & WoD?
Och skulle inte det vara legendariskt om det gjordes serier med samma grafik som Alla trailers från warcraft historiken till nu?? tror ni det kommer hända?
Starvation
2014-10-02, 14:50
tja guys!
Jag har lite frågor ang WoD. Jag försöker sätta mig in i storylinen lite, men har svårt att förstå.
Det är Thralls son som åker tillbaka i tiden ( burning crusade? ) Och gör outland till draenor? har någon bra tips på hur man kan "förstå" händelserna mellan Pandaria & WoD?
Och skulle inte det vara legendariskt om det gjordes serier med samma grafik som Alla trailers från warcraft historiken till nu?? tror ni det kommer hända?
https://www.youtube.com/watch?v=UyjFa2vAhmU#t=289 här är nog allt förklarat.
filmjölk
2014-10-02, 15:16
tja guys!
Den absolut coolaste karaktären i hela wows lore, Garrosh bryter sig ut ifrån fängelset, och med hjälp av någon ifrån Bronze Dragonflight (de där snubbarna i tanaris, caverns of time) åker han tillbaks i tiden c:30-40 år (?)
till Outlands.
Han åker dit för att stoppa att Burning legion (Tänk Demoner från helvetet) skall förslava orcerna. Detta gjordes genom att de drack demonblod, vilket Garrosh nu ändrar på. Garrosh gillar inte att Orcerna förslavas, utan han vill att sin egen art/ras skall vara härskarrasen och invadera "vanliga världen". De gjorde samma sak när de var demonernas slavarmé, men de kan göra det för egen del, utan demoner, tycker Garrosh.
Han är en slags nationalsocialist, fast förra gången hade han orena, gröna Orcer med sig, (demonblodet gjorde dem gröna eller röda, naturligt, renrasigt, är de bruna, diarréfärgade eller gråa). Nu vill han enbart ha renrasiga.
Draenor och Outlands är samma sak, två olika namn, tänk Tellus och jorden.
Den absolut coolaste karaktären i hela wows lore, Garrosh bryter sig ut ifrån fängelset, och med hjälp av någon ifrån Bronze Dragonflight (de där snubbarna i tanaris, caverns of time) åker han tillbaks i tiden c:30-40 år (?)
till Outlands.
Han åker dit för att stoppa att Burning legion (Tänk Demoner från helvetet) skall förslava orcerna. Detta gjordes genom att de drack demonblod, vilket Garrosh nu ändrar på. Garrosh gillar inte att Orcerna förslavas, utan han vill att sin egen art/ras skall vara härskarrasen och invadera "vanliga världen". De gjorde samma sak när de var demonernas slavarmé, men de kan göra det för egen del, utan demoner, tycker Garrosh.
Han är en slags nationalsocialist, fast förra gången hade han orena, gröna Orcer med sig, (demonblodet gjorde dem gröna eller röda, naturligt, renrasigt, är de bruna, diarréfärgade eller gråa). Nu vill han enbart ha renrasiga.
Så vad kommer pve content att vara? Ska man stoppa Garrosh? eller har han lyckats och nu ska man hindra honom och hans armé att invadera den "rätta världen"? och varför skulle t.ex. horde (med orcs) vilja göra det?
När ska det börja handla mer om människor, alver och dvärgar egentligen? Lite enformigt är det med orcher orcher orcher
filmjölk
2014-10-02, 17:06
Så vad kommer pve content att vara? Ska man stoppa Garrosh? eller har han lyckats och nu ska man hindra honom och hans armé att invadera den "rätta världen"? och varför skulle t.ex. horde (med orcs) vilja göra det?
jag har (mina vana trogen) inte spelat Betan så jag vet inte, men som jag fattat det så sätter bara Garrosh igång tanken hos Orcklanerna på Draenor, han leder dem inte så det blir att stoppa Grom (garrosh pappa), Kilrogg, kargath, mfl. se det som en slags fortsättning på Siege of Orgrimmar fast med bruna och gråa Orcer istället för bruna, gråa och gröna :D
Gissar även på ogres, Arrokoa (De där fågelgubbarna som finns i Oulands) och även Burning Legion i någon midcontent patch som antagonister i PVE.
Horde (med orcs) vill göra det av samma anledning som en del av Horde ville stoppa Garrosh i MoP. Dessutom så verkar garrosh ha gett upp hoppet om Horde, och startar istället Iron Horde Så jag tror att det är ett slags samarbete, ungefär som i WOTLK mellan alliance och horde.
Jag är inte jätteduktig på loren, så nån annan kan nog fylla i/rätta.
jag har (mina vana trogen) inte spelat Betan så jag vet inte, men som jag fattat det så sätter bara Garrosh igång tanken hos Orcklanerna på Draenor, han leder dem inte så det blir att stoppa Grom (garrosh pappa), Kilrogg, kargath, mfl. se det som en slags fortsättning på Siege of Orgrimmar fast med bruna och gråa Orcer istället för bruna, gråa och gröna :D
Gissar även på ogres, Arrokoa (De där fågelgubbarna som finns i Oulands) och även Burning Legion i någon midcontent patch som antagonister i PVE.
Horde (med orcs) vill göra det av samma anledning som en del av Horde ville stoppa Garrosh i MoP. Dessutom så verkar garrosh ha gett upp hoppet om Horde, och startar istället Iron Horde Så jag tror att det är ett slags samarbete, ungefär som i WOTLK mellan alliance och horde.
Jag är inte jätteduktig på loren, så nån annan kan nog fylla i/rätta.
Okej :). Har inte spelat "seriöst" sedan WOTLK så det börjar bli lite rörigt med alla expansioner nu.
Det skulle vara riktigt kul om de återanvände en del factions från BC som du nämner såsom ogres och arrokoa.
Men NEJ, jag vill inte ha mer samarbete. Det är dags att döda mellan alliance och horde nu :).
Ozziking
2014-10-02, 18:12
till Outlands.
Aha alright! Men varför kan man då välja en röd/grön orc när man skapar en karaktär? :o
Hette outlands "draenor" innan demonerna tog över? Det fanns ju isåfall snöland osv, och knappt något rött&brinnande. Var det demonerna som ändrade det innan "wod"?
Och dessa warlords befann sig i draenor, men förslavades och det ändrar garrosh på, right?
Och siege of ogrimmar, var det när garrosh "omvandlade" ogrimmar till ett mer "modernt" samhälle?
Och varför attackerade garrosh pandaria?
https://www.youtube.com/watch?v=UyjFa2vAhmU#t=289 här är nog allt förklarat.
Nä, det tycker jag inte :/ kanske inte förstår bara.
Anledningen till att orcerna som vi skapar är gröna är för att dom är döttrar/soner till orcer som kommit till Azeroth genom The Dark Portal(efter att dom drack Mannoroths blod och blev gröna) så alla deras ättlingar blir naturligtvis också gröna :)
PS. Någon som håller till på Kazzak H?
filmjölk
2014-10-02, 22:26
Aha alright! Men varför kan man då välja en röd/grön orc när man skapar en karaktär? :o
Hette outlands "draenor" innan demonerna tog över? Det fanns ju isåfall snöland osv, och knappt något rött&brinnande. Var det demonerna som ändrade det innan "wod"?
Och dessa warlords befann sig i draenor, men förslavades och det ändrar garrosh på, right?
Och siege of ogrimmar, var det när garrosh "omvandlade" ogrimmar till ett mer "modernt" samhälle?
Och varför attackerade garrosh pandaria?
Nä, det tycker jag inte :/ kanske inte förstår bara.
De röda Orcerna är sk. fel Orcs (Du kan se dem i Oulands) De har ännu mer demonblod i sig än de gröna. Det går inte att välja det när man skapar en orc som spelare. Bara olika nyanser av grönt, inklusive gulgrönt och blågrönt. När de är renrasiga är de bruna eller gråa. Bruna kan du se i Nagrand och i Orgrimmar, lite varstans. De gråa kan du se i Blackrock mountain och Dragonmaw. (Dragonmaw i Outlands är röda de med, dessa kan du se i shadowmoon valley)
Outlands heter Draenor. Det är samma sak. Det blev rött och brinnande och förstört av demoner ja, vi skall åka tillbaks i tiden till innan det.
Siege of orgrimmar är sista raiden i MoP, nuvarande end content.
Garrosh attackerade Pandaria för att kolonisera landet innan Alliance gjorde det. Pandaria har fullt av folk som kan rekryteras som soldater, jättemycket naturtillgångar och en massa gömda magiska föremål som Garrosh vill åt.
Andy.da.wohoo
2014-10-02, 22:56
Ozziking, du verkar undra så ohyggligt mycket. Mitt tips är att gå in på http://wowpedia.org/Portal:Main och på den sidan söka upp det du undrar över. Det är som wikipedia, fast för Warcraft i stället. Finns information om alla viktigare karaktärer och storylines och liknande.
Ozziking, du verkar undra så ohyggligt mycket. Mitt tips är att gå in på http://wowpedia.org/Portal:Main och på den sidan söka upp det du undrar över. Det är som wikipedia, fast för Warcraft i stället. Finns information om alla viktigare karaktärer och storylines och liknande.
Det är farligt att länka wowpedia :D Många kvällar har försvunnit efter att jag upptäckt hur roligt det är med lore : >
Ozziking
2014-10-09, 10:03
Vad kommer hända med den gamla dark portal? blir den kvar? Var ställs den nya? bredvid?
Kommer det en spelfilm om warcraft 1/2/3 & wow?
Rikard Jansson
2014-10-09, 10:18
Sorgligt att all progress som hänt, alla episka dueller, alla sköna karaktärer i wow, försvinner föralltid i en bortglömd tidslinje.
filmjölk
2014-10-09, 11:49
Sorgligt att all progress som hänt, alla episka dueller, alla sköna karaktärer i wow, försvinner föralltid i en bortglömd tidslinje.
De försvinner inte då den andra tidslinjen existerar paralellt, men numera knyts ihop med en annan. Hyfsat förvirrande :D
Tänk dig såhär att den vanliga tidslinjen är som den är, och den andra tidslinjen är exakt som vår, fast för c:a 30år sedan. Den andra tidslinjen ändras och går ihop med vår då Grom och c:o invaderar oss och vi sedan åker till deras tid och värld.
Garrosh från vår tidslinje kan därmed träffa sig själv från den tidslinjen som kanske 3åring och hälsa på sin bror som även är sig själv. :D
Starvation
2014-10-10, 16:56
http://oi39.tinypic.com/25tycsg.jpg
För folket som inte är helt med i svängarna denna exp.
Oljeblixten
2014-10-11, 18:47
Fett pepp på onsdag nu!
De försvinner inte då den andra tidslinjen existerar paralellt, men numera knyts ihop med en annan. Hyfsat förvirrande :D
Tänk dig såhär att den vanliga tidslinjen är som den är, och den andra tidslinjen är exakt som vår, fast för c:a 30år sedan. Den andra tidslinjen ändras och går ihop med vår då Grom och c:o invaderar oss och vi sedan åker till deras tid och värld.
Garrosh från vår tidslinje kan därmed träffa sig själv från den tidslinjen som kanske 3åring och hälsa på sin bror som även är sig själv. :D
Waaaat
Fett pepp på onsdag nu!
Vad händer på onsdag?
Magnus N
2014-10-12, 08:04
Vad händer på onsdag?
6.0.2 Kommer live
http://blue.mmo-champion.com/topic/343887-patch-602-the-iron-tide-crashes-into-azeroth-october-15th/
Oljeblixten
2014-10-13, 19:14
King Grub i call upon you.
Antar att du raidar som frost-DK som standard jag boostade nyss en sådan till 90 och blev ganska överväldigad av hur många skills och abilities de har.
Finns det ett gäng jag helt kan ta ur ekvationen och strunta i? Känns som att de har för många. hah
Ozziking
2014-10-13, 20:34
King Grub i call upon you.
Antar att du raidar som frost-DK som standard jag boostade nyss en sådan till 90 och blev ganska överväldigad av hur många skills och abilities de har.
Finns det ett gäng jag helt kan ta ur ekvationen och strunta i? Känns som att de har för många. hah
Har för mig att han speccar / speccade unholy?
filmjölk
2014-10-13, 23:32
:)
/castrandom plague strike, howling blast, obliterate, frost strike
Finns inget bättre än att få ett argt whisper från en noob man precis dödat på timeless <3
filmjölk
2014-10-14, 11:59
Finns inget bättre än att få ett argt whisper från en noob man precis dödat på timeless <3
Fattar inte varför nån surar för det, det är ju en del av syftet med ön. Dessutom är det ju ganska lätt att försvara sig även om den andre är pro. Finns massa buffar, dessutom kan man använda sig av mobsen om man ser till att fly på rätt sätt.
Oljeblixten
2014-10-14, 12:48
Fattar inte varför nån surar för det, det är ju en del av syftet med ön. Dessutom är det ju ganska lätt att försvara sig även om den andre är pro. Finns massa buffar, dessutom kan man använda sig av mobsen om man ser till att fly på rätt sätt.
Kan vara lite surt om man redan är sacrificad och det står ett gäng och campar ens lik efter bästa förmåga. I övrigt är ju själva tanken med ön att man ska worldpvpa.
I början när man kommer ut dit med ~490 gear är man rätt chanslös mot folk som oftast har 550+ pvp gear eller 570/580+ pve gear. Rätt logaritmisk ökning i dps/hp på de senare tiersen, så man har verkligen ingen chans alls. Surt att bli av med buffarna man behöver för att nästan alltid få ner de enklare elitsen också.
/farmar 8:e cloaken
filmjölk
2014-10-14, 15:47
Man har ju inget där att göra i 490gear, då skall man befinna sig i BGs/5manna Hcs/LFR/questa. Timeless isle är ju anpassat för välgearade. Samma som att man inte har något att göra i en raid med grön levelling gear.
Man har ju inget där att göra i 490gear, då skall man befinna sig i BGs/5manna Hcs/LFR/questa. Timeless isle är ju anpassat för välgearade. Samma som att man inte har något att göra i en raid med grön levelling gear.
Snabbaste sättet att geara upp från nydingad är ju med timless 496 gear och burdens till 535.
filmjölk
2014-10-14, 16:41
Snabbaste sättet att geara upp från nydingad är ju med timless 496 gear och burdens till 535.
ja, men då får man acceptera att bli gankad i en world-pvp-zon med:)
ja, men då får man acceptera att bli gankad i en world-pvp-zon med:)
blir man ändå ;)
LTaW3BdtSt4
Ibland blir boost runsen lite roligare än andra... :D Känns så skönt att inte behöva kliva in i MoP CMs ever again *cupid*
vicarious
2014-10-15, 08:00
Det är ju just då man har något där att göra. Lättaste sättet att geara upp är på ön.
Har man däremot 550+ har man ingenting där att göra, förutom farma Bloody Coins och döda Celestials/Ordos. Folk hänger där för att de är uttråkade och finner något slags nöje i att döda undergearade spelare med 2-3 knapptryckningar. Mad skills :)
Till Filmjölk ;)
http://www.heroicstrike.org/
filmjölk
2014-10-15, 10:20
Till Filmjölk ;)
http://www.heroicstrike.org/
Ahahahaa :D Jag är sugen på Gladiator stance prot specc sen istället för fury ändå, så jag får behålla den där ragetjyven heroic strike oavsett.
King Grub
2014-10-15, 10:35
Antalet spelare upp med 600000. http://blizzard.gamespress.com/THE-INVASION-OF-THE-IRON-HORDE-HAS-BEGUN-WARLORDS-OF-DRAENOR-PRELAUNCH
en stor stark
2014-10-15, 16:46
Man får typ inga stats på sina items längre, jag ÄLSKAR det.
filmjölk
2014-10-15, 19:16
Jag dödar allt jag möter på ungefär 2 sekunder i Blasted lands. Fury buggat eller är det meningen?
en stor stark
2014-10-15, 19:26
Fury verkar vara riktigt bra atm, även för mig.
Oljeblixten
2014-10-15, 19:46
Min dator har gått från bra flyt till att knappt klara wow med denna patchen verkar det som.
Tips på dator, krav: Wow på hög grafik med bra flyt och så billig som möjligt.
Anton Fräs
2014-10-15, 20:25
Jag har svårt att välja klass inför WoD, har monk/mage/rogue/hunter men står nog mellan mage och monk.
King Grub
2014-10-15, 20:33
Så var dom questsen gjorda. Ho hum. Bara att vänta en månad nu då. Vi har en månads break dessutom. Finns inget att göra.
Starvation
2014-10-15, 20:47
Min dator har gått från bra flyt till att knappt klara wow med denna patchen verkar det som.
Måste alltid säga vilken prisklass. Helt omöjligt att veta annars.
Jag tyckte att jag fick bättre prestanda efter patchen.. 2700k@4.5GHz och ett GTX 780, bra men inget extremt. :)
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Oljeblixten
2014-10-15, 20:54
Måste alltid säga vilken prisklass. Helt omöjligt att veta annars.
typ max 7-8k ?
vicarious
2014-10-15, 20:56
Jag dödar allt jag möter på ungefär 2 sekunder i Blasted lands. Fury buggat eller är det meningen?
Mobsen har lite hp så att även de med entry level gear (483 eller vad det är) ska klara av det. Jag tycker questsen var ganska tråkiga, det fanns ingen spännande reward som motiverar en att göra dom på fler än en gubbe..
Billigast är att enbart uppgradera vissa delar men om det går eller är lönt beror på vad du har för komponenter i dagsläget.
Jag spelar på Fair i 1920x1080 med integrerad Intel HD Graphics 4600 :P Då har jag dock en skaplig processor vilket hjälper mycket i situationer med mycket folk på samma ställe. Förresten, har du kollat så att det inte är några grafikinställningar som har ställts upp automatiskt efter patchen?
Rellos_87
2014-10-15, 21:23
Är det någon annan som blir disconnectad nu varje gång man försöker logga in? *gah!*
Körde RM i skrimish, jag spelade sub och polaren spelade fire, körde ungefär 15 matcher och oneshottade verkligen allt. Älskar pre-expansion patcher.
King Grub
2014-10-15, 21:37
Är det någon annan som blir disconnectad nu varje gång man försöker logga in? *gah!*
Ja. Eller snarare fast på 90% av loading screen.
Nåja, fick ju allt gjort i alla fall.
Rellos_87
2014-10-15, 21:51
Ja. Eller snarare fast på 90% av loading screen.
Nåja, fick ju allt gjort i alla fall.
Ja precis, borde kanske ha förtydligat det. Skönt att det inte bara är jag som har problem då.
King Grub
2014-10-15, 21:52
Lång tråd på battlenetforumet om just det.
Så var dom questsen gjorda. Ho hum. Bara att vänta en månad nu då. Vi har en månads break dessutom. Finns inget att göra.
Du kan ju samla toys till toyboxen ;)
Fury warrior med 0 sex cooldown på bloodthirst blev spännande, spamma! Och använd procsen när de dyker upp, ragedumpa med whirlwind/wild strike, blev ganska enformig rotation dock:(
Fick min fjärde set token igår i LFR, köpte då såklart fel item och fick tankitemet, Blä helvetes jävla skit:( I sin iver 2 på natten var det inte så noga, skulle bara ha det liksom :(
King Grub
2014-10-19, 09:59
Kan man inte göra återköp en timme längre?
Glömde skriva att i min ännu ivrigare iver gick och uppgraderade itemet direkt, och därmed förlorade chansen att återköpa det.
Har gjort en ticket till Blizz, men tvivlar på att jag får min token åter. Har dock läst att vissa fått tillbaka, medans andra fått nej.
Ibland ska man ha tur, fick en ny token på andra försöket idag:)
Tufft! Lär bli årets tröttaste publik dock ;)
Metallica Performing Live at BlizzCon 2014
http://www.mmo-champion.com/content/4436-Metallica-Performing-Live-at-BlizzCon-2014-Metallica-Performing-Live-at-BlizzCon-2014
Anton Fräs
2014-10-24, 10:49
Hur tänker alla kring garrisons? Det verkar svårt att välja, finns så mycket bra byggnader att välja!
Hur tänker alla kring garrisons? Det verkar svårt att välja, finns så mycket bra byggnader att välja!
http://www.wowhead.com/garrison-calc#AkUlIAU
Där kan du planera lite.
Anton Fräs
2014-10-24, 12:24
Jag har suttit och pillat fram och tillbaka innan idag och jag kommer nog skaffa:
enchanting/tailoring-byggnader
Barn för mats till tailoring + savage blood
Stables för mount speed
Inn för fler followers
Storehouse för fler work orders
Barracks för att lvla followers snabbare
Followers kan ju göra uppdrag som kan ge en riktigt bra gear om jag förstått det rätt, tailoring kan göra riktigt fina grejer med.
Problemet är att jag missar pvpbyggnaden vilket hade varit nice och att jag missar dwarven bunker för temp seals.
Ingen aning hur garrison fungerar men lär nog börja igen, blir nog druid tank eller warrior tank. Kan inte bestämma mig dock...
Nu har dom calculator också
"Not sure what follower you want for a Garrison mission? We’ve added a calculator to our pages!"
http://www.wowhead.com/news=243963/garrison-missions-calculator-artcraft-on-level-design-new-tv-spots?refresh
VAr lite sugen på att testa nya expansionen. Har ej spelat sen cataclysm, så var beredd på att köpa både pandaria och nya, men när jag loggar in på wow-europe ser jag följande:
PRODUCT LEVEL
Mists of Pandaria
Standard Edition
Har aldrig köpt det, har det delats ut för att folk ska kunna köpa nya eller vad är det frågan om? Har varit medlem sedan 2005 om det nu skulle vara någon giveaway till veteraner
Edit: Skulle googlat först, hittade detta: http://wow.joystiq.com/2014/08/18/blizzard-offering-mists-of-pandaria-free-to-lapsed-subscribers/
Har dock inte fått det mailet
Andy.da.wohoo
2014-11-04, 19:52
Hah! Jag har visst också fått MoP :D Soft, bara att köpa WoD och starta en subscription igen då :D
filmjölk
2014-11-04, 21:32
Längtar till lvl100 och Gladiator Stance. Skall göra ett macro som går något i stil med:
/cast Shield Slam
/Yell THIS IS SPAAAARTAAAAA!
Längtar till lvl100 och Gladiator Stance. Skall göra ett macro som går något i stil med:
/cast Shield Slam
/Yell THIS IS SPAAAARTAAAAA!
/ignore
:d
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.