handdator

Visa fullständig version : World Of Warcraft (tråden) :D

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

Tricce
2011-01-15, 17:56
Finns det någon kolozzeum-guild? Funderar lite på att börja med wow igen (spelade upp en karaktär till lvl 60 när det släpptes). Är bara intresserad av att spela på pve-server.

Tror inte det, inget jag sett till iaf.

Meck
2011-01-15, 18:20
Kör Präst, får rätt feta buffs i nästa patch och har en del roliga set ups att spela RMP, shadow eller disc även om det antagligen är mest shadow nu. Sen finns ju förstås shadowcleaves som köttar ganska hårt just nu.

Vill du dra ett säkert kort (när det gäller nerfs osv) ska du spela mage eller warrior.

Dock så handlar det ju i slutändan om vilken spelstil du gillar. Själv hade jag nog valt präst/dk/warr ungefär i den ordningen i dagsläget iaf för PvP. PvE hade det nog blivit någon tank klass eller random healer.

Präst fick det bli, uppe i 82 nu, måste säga att det här Chakra systemet är det roligaste jag haft med en healer :)

Dessvärre så verkar det inte vara någon vidare bra pvp healer en så länge, har fått ganska duktigt med smisk, men shadow tycker jag fungerade riktigt bra i pvp, lite segt med shadoworbs men annars så vart det helt ok!

Kek
2011-01-15, 19:52
Präst fick det bli, uppe i 82 nu, måste säga att det här Chakra systemet är det roligaste jag haft med en healer :)

Dessvärre så verkar det inte vara någon vidare bra pvp healer en så länge, har fått ganska duktigt med smisk, men shadow tycker jag fungerade riktigt bra i pvp, lite segt med shadoworbs men annars så vart det helt ok!

Prästar är just nu ren skit som healers i pvp men det kommer en patch som ändrar på det. Kommer en hel del buffs till prästar som kommer göra dem mycket bättre i arena/pvp :)

fiskebulle
2011-01-15, 19:56
Finns det någon kolozzeum-guild? Funderar lite på att börja med wow igen (spelade upp en karaktär till lvl 60 när det släpptes). Är bara intresserad av att spela på pve-server.

Jag tycker helt klart att du inte ska spela på en pve server. Man tappar helt tjusningen med att det faktiskt finns 2 sidor som slåss mot varandra, inga vendettor, ingen world pvp. Skillnaden är ju inte så stor förutom att du faktiskt kan ha ihjäl den där pajasen som tar dina questmobs.

Rexxar
2011-01-15, 20:01
Hur gör ni när ni ska farma guld? Engineering slukar guld som satan att lvl:a utan mining.

victor_n
2011-01-15, 21:35
Hur gör ni när ni ska farma guld? Engineering slukar guld som satan att lvl:a utan mining.

Ebay:D

Nä men grinda ihop några tusen guld via tjänster/items/dailys osv
Sen tycker jag du ska läsa en auction house guide:) köp billigt>sälj lite dyrare funkar ett tag:)

lanzal
2011-01-15, 21:43

Glyphs / gems. Sälj på AH.

vicarious
2011-01-15, 23:40

Skilla mining? :)

lanzal
2011-01-16, 00:23
Skilla mining? :)
Gatheringprofessions börjar ju bli sämre och sämre nu iom att initialrushen är slut, kan ha fel dock!

Tror man får bättre gold / hour om man typ köper lite uncuttade gems på ah och lägger ut på AH, tar ju inte mer än 30 sek att tjäna 5-60g liksom om man har rätt cut :P

Tigerkotten
2011-01-16, 01:00
Ja och sen kanske du möter de som campar AH och undercuttar dig fort, då tappar du initial deposit. Sen kanske du drar upp igen, och han undercuttat igen osv.
Allt beror på hur din server är.

filmjölk
2011-01-16, 09:54

Bara bögar orkar bry sig om auction house. gör dailys, spontan-pvp:a samtidigt.

HMB
2011-01-16, 09:56
Jag tycker helt klart att du inte ska spela på en pve server. Man tappar helt tjusningen med att det faktiskt finns 2 sidor som slåss mot varandra, inga vendettor, ingen world pvp. Skillnaden är ju inte så stor förutom att du faktiskt kan ha ihjäl den där pajasen som tar dina questmobs. Att PVP:a i wow är obegripligt för mig, den som lägger ner mest tid har ofta en stor fördel iom gear. Vill jag spela något MOT en riktig människa så spelar jag hellre quake live eller cod black ops eller nått där det är på samma villkor. Som jag skrev innan så levlade jag upp en gubbe till lvl 60 och jag hatade verkligen spelet pga alla jävla idioter som skulle ge sig på en trots flera levels övertag :)

Tricce
2011-01-16, 09:56
Skinning ger fortfarande extremt mycket g. Hatar dock alla gamar som springer efter en i tolbarad och skinnar kroksen :)

filmjölk
2011-01-16, 10:18
Att PVP:a i wow är obegripligt för mig, den som lägger ner mest tid har ofta en stor fördel iom gear. Vill jag spela något MOT en riktig människa så spelar jag hellre quake live eller cod black ops eller nått där det är på samma villkor. Som jag skrev innan så levlade jag upp en gubbe till lvl 60 och jag hatade verkligen spelet pga alla jävla idioter som skulle ge sig på en trots flera levels övertag :)

Jag tror många med mig inte ger sig på folk på lägre level, det är ett slags "gentlemens agreement" att man bara ger sig på folk som är nästan eller vid full health som inte slåss med svåra mobs samtidigt.

Spontan world pvp mot någon som är lite bättre än en själv så det blir en riktigt jämn och svår fight är något av det roligaste som finns i wow. Riktigt roligt är det även när det blir spontankrig mellan flera allys o flera horde (ju jämnare "lag" destå roligare) när man levlar i någon zon, gärna med ett pvp-quest/mål som cappa tornen i södra terrokar forest eller borgarna i hellfire peninsula.

Adama
2011-01-16, 10:23

Jag har Enchanting / Alchemy vilket har visat sig vara en bra kombo just nu. Jag tillverkar Alchemy trinketen som har ilvl 359 och disenchantar den och får en maelstrom crystal som jag säljer på AH. Mats för trinketen går väl på några hundra, och sen säljer man crystallen för ~1000g. Säljer några st om dagen utan problem. Det lär väl funka så länge alla raidgillen behöver sina epics och behåller sina crystals i banken.

HMB
2011-01-16, 10:27
Jag tror många med mig inte ger sig på folk på lägre level, det är ett slags "gentlemens agreement" att man bara ger sig på folk som är nästan eller vid full health som inte slåss med svåra mobs samtidigt.

Spontan world pvp mot någon som är lite bättre än en själv så det blir en riktigt jämn och svår fight är något av det roligaste som finns i wow. Riktigt roligt är det även när det blir spontankrig mellan flera allys o flera horde (ju jämnare "lag" destå roligare) när man levlar i någon zon, gärna med ett pvp-quest/mål som cappa tornen i södra terrokar forest eller borgarna i hellfire peninsula. PVP i wow kommer nog aldrig tilltala mig, spelet är inte uppbyggt på ett bra system. PVP i star wars galaxies pre-cu var guld. Ville man pvpa så flaggade man sig som imperial eller rebel, tog cirka 15min för flaggen att försvinna så man kunde inte avflagga sig mitt i en fight. Dessutom hade guilden en hel stad att försvara ifall motståndare attackerade. Anföll en hel annan stad så blev det lätt väldigt många personer, säkert upp mot 30-40 pers per sida. Det spelet var inte lika gear-betonat heller. Börjar jag med WOW igen så blir det BARA för PVE.

vicarious
2011-01-16, 10:38
Gatheringprofessions börjar ju bli sämre och sämre nu iom att initialrushen är slut, kan ha fel dock!

Tror man får bättre gold / hour om man typ köper lite uncuttade gems på ah och lägger ut på AH, tar ju inte mer än 30 sek att tjäna 5-60g liksom om man har rätt cut :P

Mm du har helt rätt, men det går nog att tjäna helt OK med pengar ett par veckor till med gathering profs. Mining är nog det som har sjunkit mest i värde snabbast, tror det finns flest miners av alla gathering professions.

Det värsta är att det mesta är billigt nu för att alla just har levlat sina profs. Om man får tag i billig elementium ore (<36g per stack) så går man med 100% säkerhet plus bara genom att prospecta, cutta och vendora skiten (bara common gems ofc.) Lyckas få tag i stacks för 40g styck nu, väntar man lite mer kommer nog priserna sjunka ännu mer. Det dryga är att göra JC dailies så man kan köpa bra designs och få ett bra utbud, samtidigt som man vill skaffa sina egna epic JC gems ;)

Spontan world pvp mot någon som är lite bättre än en själv så det blir en riktigt jämn och svår fight är något av det roligaste som finns i wow. Riktigt roligt är det även när det blir spontankrig mellan flera allys o flera horde (ju jämnare "lag" destå roligare) när man levlar i någon zon, gärna med ett pvp-quest/mål som cappa tornen i södra terrokar forest eller borgarna i hellfire peninsula.

Håller med här, world pvp är det roligaste som finns. Synd att det inte är så vanligt förekommande längre, folk trycker så mycket i städerna nu.

victor_n
2011-01-16, 12:46
jag lyckas tjäna en hel del genom att sälja flasks/pots och köpa gemstones och sen cutta dom till oftast 60stam eller 40str.

Man måste vara beredd att lägga ut lite guld för att tjäna guld dock.
och dailys ger skit guld. räcker till 1,5 raidflask om man gör 25dailys tyvärr.

Tricce
2011-01-16, 14:38
Håller med här, world pvp är det roligaste som finns. Synd att det inte är så vanligt förekommande längre, folk trycker så mycket i städerna nu.

Tycker det är mer nu än förr med tol barad penis området bla.

victor_n
2011-01-16, 14:50
Tycker det är mer nu än förr med tol barad penis området bla.

+1! grymt kul ställe att ganka folk på. Lite som i TBC och isle of Quel'dalas.

Nils.R
2011-01-16, 14:50
Nån osm vet ifall man fortfarande behöver nyckel för att komma ini scholo?

victor_n
2011-01-20, 17:31
Så hur går det för folket? Jag själv har tagit ett stort steg bak och kallar mig nog causal nu:) blir mest ah/bgs/någon raid i veckan bara. Farmar BoT mycket som genererar störda summor guld.

pellep
2011-01-20, 18:31
Så hur går det för folket? Jag själv har tagit ett stort steg bak och kallar mig nog causal nu:) blir mest ah/bgs/någon raid i veckan bara. Farmar BoT mycket som genererar störda summor guld.

typ så.
känns bra.
sneakar upp bakom king grub ibland också.

lanzal
2011-01-20, 18:35
Raidar väl en 3-4 gånger i veckan atm.

Har fått ner 12/12 i normal och en boss i heroic :).

Försöker att inte spela när jag inte raidar dock utan lira sc2 eller nåt istället, blir för trött på wow om man spelar för mycket, speciellt när jag bara har en gubbe och inte har någon lust att PvPa i wow längre.

Einar
2011-01-20, 19:14
Funkar det att spela på en casual nivå utan att sakna det gamla raidandet allt för mycket?

Jag har tidigare haft svårt att spela på en sansad nivå i och med att jag går in för hårt i det vilket slutat med att jag spelat all vaken tid som jag inte haft skola/jobb osv. När jag slutade lira så flyttade guilden till Magtheridon och de mest aktiva gick över till toppguilderna där. Jag ska hålla mig från dem tänkte jag och bara koncentrera mig på att spela lite pvp och små instanser på en mindre server. Jag hörde att de ändrat om så att det tar lite mindre tid att gå igenom instanserna nu.

Efter jag slutat spela så har jag skaffat både sambo och hund, samt fullföljt mina studier. Med tanke på tidigare fallenhet för att "fastna i skiten" så kanske man ska hålla sig borta? ;)

Adama
2011-01-20, 19:16

Vad menar du med farmar bot igentligen, ger guilden dig alla drops som du säljer/disenchantar eller?

Sen så fattar jag inte riktigt hur det funkar för dig, det verkar som du får allt serverat, bara att haka på så rensas alla dungeons på en gång åt dig. Tycker du pratat på det sättet sedan dag ett du dingade 85. Full epic efter nån vecka typ.

För mig är det iaf inget som serveras. Det handlade först om att grinda vettigt gear från heroics för att det ska duga att heala med. Sen när det nu raidas blir det ibland en helkväll på en ny boss, återkomma på bossen igen för nya försök osv. Fast jag har dödat flera bossar många gånger nu så har jag fortfarande väldigt få raiddrops.

mangemani
2011-01-20, 19:18
man tjänar verkligen enorma summor på flasks måste jag säga.
från den sekunden som jag dingade 525 i alchemy så har jag farmat och sålt flaskor på AH(och en del till stam kunder som jag med tiden har fått) och det var ett bra tag sen nu.
säljer dom för 200g styck och lyckas få dom sålda även om det säljs billigare.
ligger på lite över 85k nu och då har jag köpt det mesta som jag behöver/har velat ha.
enorm guld gruva och jag tackar min guildie som gav mej tippset om alchemy.

King Grub
2011-01-20, 19:25
Vad menar du med farmar bot igentligen, ger guilden dig alla drops som du säljer/disenchantar eller?

Man grindar trash fram till första bossen i Bastion of Twilight, rollar på alla epics som droppar, resettar, och börjar om. Säljer sakerna. Jag har bara orkat göra det ett par gånger, men tjänat runt 100k guld på ett par timmars spelande. En stav gav 38k bara den.

Adama
2011-01-20, 19:42
Man grindar trash fram till första bossen i Bastion of Twilight, rollar på alla epics som droppar, resettar, och börjar om. Säljer sakerna. Jag har bara orkat göra det ett par gånger, men tjänat runt 100k guld på ett par timmars spelande. En stav gav 38k bara den.

Ah ok, blir nog inte mycket sånt för mig, är ju nästan alltid låst i en redan tömd instans.

Och jag får be om ursäkt för mitt "påhopp" då jag uppfattade det som att hela raiden farmades åt honom utan egen insats.

victor_n
2011-01-20, 19:54
Ah ok, blir nog inte mycket sånt för mig, är ju nästan alltid låst i en redan tömd instans.

Och jag får be om ursäkt för mitt "påhopp" då jag uppfattade det som att hela raiden farmades åt honom utan egen insats.

haha jag är inte kungen^.^ och angående gear så slet jag arslet av mig xx antal timmar om dagen i hc's i början för att få full hc gear. går inte att få något serverat i cata som i wotlk.
Skulle väl vara guld isf som är tråkigt lätt att skaffa:P

ChewChew
2011-01-21, 13:55
Äntligen fick man något kul! :)

http://www.wowhead.com/item=68161

victor_n
2011-01-21, 14:50
Äntligen fick man något kul! :)

http://www.wowhead.com/item=68161

Grattis :)

Tigerkotten
2011-01-21, 16:22
aldrig orkat farma trash, däremot de 2 trashpacks innan Atramedes så har vi fått varje ggn 1-2 boe epic items från de. Men sitter på runt 1,3miljoner guld.. :)

victor_n
2011-01-21, 16:29
aldrig orkat farma trash, däremot de 2 trashpacks innan Atramedes så har vi fått varje ggn 1-2 boe epic items från de. Men sitter på runt 1,3miljoner guld.. :)

Grattis till guldet ^^. frågan är dock, vad ska du göra med allt?

Tigerkotten
2011-01-21, 16:45

Bra fråga, men är inte direkt så mycket jag gör för få guldet. klickar på knapp och ser på film/serie när jag craftar/postar på ah mer eller mindre :)

Fått främst via glyphs, sen handlar det om att kontrollera marknaden. Om det är flera aktiva på den, kan man prata med de och hamna på "whitelist" dvs så undercuttar man ej varandra, utan istället blir det så att priserna blir samma för båda.

Wotlk så höll jag på med mera saker och ting, fast nu är det glyphs/jc som jag gör enbart. Pallar man göra flasks/pots, enchanting scrolls osv så skulle summorna stiga rätt mycket mera. Fast enchanting scrolls är för segt att göra :)

Sålt guld förut med, typ 300k eller så tror jag.

rickardptrsn
2011-01-21, 17:14
har aldrig lirat wow men gav mig på ett försök å skissa upp en orcher, va tycks?
http://rickardptrsn.blogg.se/images/2011/img014_128403888.jpg

SiSenior
2011-01-21, 17:20

Jag hade sålt 1,250,000 för IRL-money.

Kwon
2011-01-21, 17:26
har aldrig lirat wow men gav mig på ett försök å skissa upp en orcher, va tycks?
http://rickardptrsn.blogg.se/images/2011/img014_128403888.jpg

Jättefin

victor_n
2011-01-21, 17:53
va tusan fick ni för guldet?

SiSenior
2011-01-21, 17:57
va tusan fick ni för guldet?

Jag menar att jag hade gjort de om jag haft den mängden guld och inte att jag gjort de :D

Klicken
2011-01-21, 19:31
Kan jag få tillbaka raderade gubbar och gear, items på banken osv? Hur? Ingame ticket?

Adama
2011-01-21, 19:45
man tjänar verkligen enorma summor på flasks måste jag säga.
från den sekunden som jag dingade 525 i alchemy så har jag farmat och sålt flaskor på AH(och en del till stam kunder som jag med tiden har fått) och det var ett bra tag sen nu.
säljer dom för 200g styck och lyckas få dom sålda även om det säljs billigare.
ligger på lite över 85k nu och då har jag köpt det mesta som jag behöver/har velat ha.
enorm guld gruva och jag tackar min guildie som gav mej tippset om alchemy.

Hur mycket tid måste du lägga ned på själva farmingen då? Det är ju fortfarande hyfsat mycket herbs per flaska som går åt, och man vill ju helst lägga ned minimalt med tid på att farma.

Att köpa herbsen och göra en flask är i princip bortkastat, förtjänsten är obefintlig på min server iaf.

SiSenior
2011-01-21, 19:56
Kan jag få tillbaka raderade gubbar och gear, items på banken osv? Hur? Ingame ticket?

Beror på hur länge sen du raderade gubbarna. Mejla blizzard och fråga.

Klicken
2011-01-21, 20:03
Beror på hur länge sen du raderade gubbarna. Mejla blizzard och fråga.

Ett par månader sedan, tackar.

Åsberg
2011-01-21, 20:04
Ett par månader sedan, tackar.

Har för mig att det är omöjligt efter 6 månader så ska nog inte vara någon fara.

Klicken
2011-01-21, 20:10
Har för mig att det är omöjligt efter 6 månader så ska nog inte vara någon fara.

Bra då kan jag pusta ut! :D

storPines
2011-01-24, 10:42
vad tycker ni man bör köra som hunter:

dessa två
http://www.wowhead.com/item=56394#comments
http://www.wowhead.com/item=58181

eller skippa en av ovan och istället använda:
http://www.wowhead.com/item=62463

mangemani
2011-01-24, 11:36

dessa två

den nedersta lät sweet

Grotesk
2011-01-24, 11:42

dessa två

Jag är ingen Hunter men jag hade kört på de som är ePiXx. :thumbup:

Åsberg
2011-01-24, 12:04
Jag är ingen Hunter men jag hade kört på de som är ePiXx. :thumbup:

Men alltså det är ju ganska simpelt. Bara att ställa sig frågan: "Är jag hitcappad?". Om inte, använd Fluid Death. Om man är hitcappad, använd Mastery varianterna. :)

Grotesk
2011-01-24, 12:31
Men alltså det är ju ganska simpelt. Bara att ställa sig frågan: "Är jag hitcappad?". Om inte, använd Fluid Death. Om man är hitcappad, använd Mastery varianterna. :)

Jag frågade inget.

Åsberg
2011-01-24, 12:51
Jag frågade inget.

Haha nej, menade att han skulle ställa sig själv den frågan. :D

Grotesk
2011-01-24, 17:55
Haha nej, menade att han skulle ställa sig själv den frågan. :D

Ah. I get it know. Kloka ord. :thumbup:

filmjölk
2011-01-24, 18:37
Jag gillar inte trinkets med "on use" effekt med cd, tycker att de som proccar av sig självt har mer tid i effekt (eller så har jag tur med proccs).

Som bm hunter (är mastery ngt att ha för de andra?)hade jag kört på dessa;

http://www.wowhead.com/item=62051

http://www.wowhead.com/item=56295

http://www.wowhead.com/item=66969

Om jag hade haft tillräcklig hit i de andra slotsen, behöver ju bara 8% som hunter.

SiSenior
2011-01-24, 18:51
Jag gillar inte trinkets med "on use" effekt med cd, tycker att de som proccar av sig självt har mer tid i effekt (eller så har jag tur med proccs).

Som bm hunter (är mastery ngt att ha för de andra?)hade jag kört på dessa;

http://www.wowhead.com/item=62051

http://www.wowhead.com/item=56295

http://www.wowhead.com/item=66969

Om jag hade haft tillräcklig hit i de andra slotsen, behöver ju bara 8% som hunter.

Håller med till fullo. Uteslöt Magnetite Mirror bl.a. bara för att den hade use till skillnad från min gamla med equip.

Mastery äger för arms warriors.

Leon90
2011-01-24, 21:23
Är det någon som kör på Vashj eller Emeriss möjligtvis?

Spelar resto druid i 85 och är på väg upp med min hunter som förtillfället är level 70.

Finns det någon realm där det finns ovanligt mycket Kolos samlade kanske?

Grotesk
2011-01-24, 21:52
Är det någon som kör på Vashj eller Emeriss möjligtvis?

Spelar resto druid i 85 och är på väg upp med min hunter som förtillfället är level 70.

Finns det någon realm där det finns ovanligt mycket Kolos samlade kanske?

Jag lirar på Emeriss sedan någon månad tillbaka. Flyttade dit ifrån Defias Brotherhood. :)

Benny01
2011-01-24, 22:17
är det nån på emeriss som är med I emeriss allstars tro?

lanzal
2011-01-24, 22:34
Haha kul att folk lirar på Emeriss.

Nickar Lanzi på Emeriss, hordesidan.

Spelar i guilden script, tror det är jag o typ.. 4 andra raidande svenskar, sen är majoriteten bulgarer.

filmjölk
2011-01-24, 23:26
Håller med till fullo. Uteslöt Magnetite Mirror bl.a. bara för att den hade use till skillnad från min gamla med equip.

Mastery äger för arms warriors.

Spelar du arms i PVE? jag körde det i WOTLK men jag tyckte det blev för trist i cataclysm. Alldeles för mkt att hålla reda på, jobbig rotation, klantar man sig lite tappar man väldigt mycket dps. Fury är mycket enklare och enormt mycket mer förlåtande.

fiskebulle
2011-01-24, 23:59
Spelar du arms i PVE? jag körde det i WOTLK men jag tyckte det blev för trist i cataclysm. Alldeles för mkt att hålla reda på, jobbig rotation, klantar man sig lite tappar man väldigt mycket dps. Fury är mycket enklare och enormt mycket mer förlåtande.

Step your game up. Man speccar det som ger högst dps. Är det svårt lär man sig.

Tricce
2011-01-25, 01:10

Och det är inte arms atm iaf! :)

http://stateofdps.com/

fiskebulle
2011-01-25, 01:28
Och det är inte arms atm iaf! :)

http://stateofdps.com/

Inte fan vet jag, jag har inte lirat retail sedan 2008 typ.

Nils.R
2011-01-25, 08:09
Haha kul att folk lirar på Emeriss.

Nickar Lanzi på Emeriss, hordesidan.

Spelar i guilden script, tror det är jag o typ.. 4 andra raidande svenskar, sen är majoriteten bulgarer.

Det var som fan, jag lirar horde på emeriss jag med :D

Åsberg
2011-01-25, 08:39

Nej, man spelar det man tycker är kul. :)

filmjölk
2011-01-25, 08:42

Jag kunde spela arms i PVE, men nu är det bara förjävligt. Rend som tickar ut för fort och skall ticka ut och återappliceras direkt, slams som är buggade och måste timeas perfekt efter autoswing, när vågar jag dumpa rage med heroic strike, ha max tid på colossus smash, när skall jag använda mortal strike eller overpower, overpower procc som jag kan missa för att jag väntade för länge.... bläääh. alldeles för mycket att hålla reda på samtidigt som man kanske måste sköta sunder armor, thunderclap, demo shout och följa taktik.

Jag vägrar steppa upp mitt spel:D Roligare att facerolla med fury :D

Leon90
2011-01-25, 14:43
Jag kör också horde på emeriss. I guilden have no friends :) trevligt att det är så många som spelar där :D

King Grub
2011-01-25, 18:29
Jag gav upp på Zin' Rokh. Känns omöjligt. Och då har jag ändå inte löst 100 troll artifacts än. Men det börjar bli lite lätt (underdrift) tråkigt. Även om ett PvP greatsword eller liknande inte är lika bra (för PvE) får det bli ett sådant i stället. Skaffade 1343 snabba conquest points nyss, och 3-4 timmars total speltid på 9 dagar känns lite lindrigare än ett evigt grindande efter fragment.

MouZe
2011-01-25, 20:40
Jag gav upp på Zin' Rokh. Känns omöjligt. Och då har jag ändå inte löst 100 troll artifacts än. Men det börjar bli lite lätt (underdrift) tråkigt. Även om ett PvP greatsword eller liknande inte är lika bra (för PvE) får det bli ett sådant i stället. Skaffade 1343 snabba conquest points nyss, och 3-4 timmars total speltid på 9 dagar känns lite lindrigare än ett evigt grindande efter fragment.

http://libertypundits.net/wp-content/uploads/2010/04/WEAK.jpg

lanzal
2011-01-25, 20:48
Jaaa vafan ere för casual Grub??!

Kaew
2011-01-25, 21:03

Du kan ju alltid botta , tog mig 3 dagar :P (ja det är fusk , men jag har inte tid att grinda)

Tricce
2011-01-25, 21:05
Du kan ju alltid botta , tog mig 3 dagar :P (ja det är fusk , men jag har inte tid att grinda)

Orka riskera att bli reportad för botting.

SiSenior
2011-01-25, 21:48
Orka riskera att bli reportad för botting.

Med rätt bot är denna risk så gott som obefintlig.

vicarious
2011-01-25, 22:33
Jag kan ha viss förståelse för goldfarmers eller exploiters vars syfte är att tjäna pengar/uppehälle men när random casuals börjar bota tappar jag hoppet lite :/ Känns det kul att använda sina bot-intjänade items, mounts, eller vad än det nu kan tänkas vara?

filmjölk
2011-01-25, 23:44
Jag tror att Unholy kommer bli nerfat ändå, så skit i Zin´Rokh King Grub, du får skaffa dig enhandsvapen och specca frost.

SiSenior
2011-01-26, 06:30
Jag kan ha viss förståelse för goldfarmers eller exploiters vars syfte är att tjäna pengar/uppehälle men när random casuals börjar bota tappar jag hoppet lite :/ Känns det kul att använda sina bot-intjänade items, mounts, eller vad än det nu kan tänkas vara?

Min bror som botar säljer allt guld han får till "goldfarmer-sidor". Tjänade 4600 förra månade bara genom att ha igång gubben under nätterna och skoltid.

Leon90
2011-01-26, 09:18
för er som kör Archeology kan jag tipsa om att spara era uncommon från archeology. allt kommer minst dubblas och många artifacts går upp till och med 1000g / styck. Detta i patch 4.0.6 som kommer strax

Benny01
2011-01-26, 09:31
patchas det just nu tro?

King Grub
2011-01-26, 09:35
Det tror jag inte; min Launcher säger "up to date" i alla fall.

Benny01
2011-01-26, 09:36
Tråkigt. Spelet är ganska gott trasigt just nu. Spelar endast pvp i cata så det är mindre skoj när man möter rogue + feral eller dylikt.

Leon90
2011-01-26, 09:52
Kan hoppas att det gör det, men troligtvis inte förrän nästa vecka som tidigast.

Jag har inte direkt tröttnat på cata, men spelar det betydligt mycket mindre än vad jag gjorde under wotlk. Tycker helt enkelt det blir roligare när det verkligen blir som en hobby istället för att sitta och nöta dag in och dag ut. Det enda jag gör för tillfället är lite HCs då och då och levlar upp alts, och det är jag nöjd med. Har inga planer på att börja raida framöver heller. Någon som delar mina varderingar?

Nipkiss
2011-01-26, 10:39
Jag tror att Unholy kommer bli nerfat ändå, så skit i Zin´Rokh King Grub, du får skaffa dig enhandsvapen och specca frost.

Dock blir ju 2h frost buffat i patchen.

mangemani
2011-01-26, 10:40
för er som kör Archeology kan jag tipsa om att spara era uncommon från archeology. allt kommer minst dubblas och många artifacts går upp till och med 1000g / styck. Detta i patch 4.0.6 som kommer strax

nja,upp till 1000g stämmer inte.
dom ökas rätt så bra,men så bra ökas dom inte.
http://wow.joystiq.com/2011/01/25/patch-4-0-6-ptr-sell-prices-for-common-archaeology-artifacts-ch/

vicarious
2011-01-26, 10:42
Jag har inte direkt tröttnat på cata, men spelar det betydligt mycket mindre än vad jag gjorde under wotlk. Tycker helt enkelt det blir roligare när det verkligen blir som en hobby istället för att sitta och nöta dag in och dag ut. Det enda jag gör för tillfället är lite HCs då och då och levlar upp alts, och det är jag nöjd med. Har inga planer på att börja raida framöver heller. Någon som delar mina varderingar?

Jag delar din åsikt. Jag spelar inte alls just nu men jag känner precis likadant. Spelar jag blir det väldigt casual. Har i vissa perioder spelat väldigt mycket och jag trivs inte alls med hur livet blir då, inrutat och vissa saker som grinding m.m känns som måsten.

ChewChew
2011-01-26, 11:42
Då sänkte vår casual guild Maloriak igår! :D Det gav mig en ny cloak :)
http://www.wowhead.com/item=59348

Chris
2011-01-26, 12:20
Dödade Ascendent council igår, efter typ 7-8 wipes mellan 0,1-3%. Galet frustrerande haha.

Provade lite Cho'gall utan att vi läst på taktiker etc, gick mindre bra :D

Leon90
2011-01-26, 13:08
nja,upp till 1000g stämmer inte.
dom ökas rätt så bra,men så bra ökas dom inte.
http://wow.joystiq.com/2011/01/25/patch-4-0-6-ptr-sell-prices-for-common-archaeology-artifacts-ch/

Ser att dom ändrat det nu, Jag har förmodligen kollat en tidigare build, men riktigt bra buff ändå, vet dock inte vad man ska med all G till :P

mangemani
2011-01-26, 13:29
har börjat att levla engineering nu och har fått den där mote extractorn.
den kom till nytta i outland och jag är nu i northend.
vart hittar man motes i northend?är i BT nu och har flygit runt lite casual men har inte hittat någon.
nån som har lite tips?

Tricce
2011-01-26, 14:14
har börjat att levla engineering nu och har fått den där mote extractorn.
den kom till nytta i outland och jag är nu i northend.
vart hittar man motes i northend?är i BT nu och har flygit runt lite casual men har inte hittat någon.
nån som har lite tips?

* Arctic Clouds in Howling Fjord, Dragonblight and The Storm Peaks produce [Crystallized Air] and [Crystallized Water].
* Cinder Clouds in the Savage Thicket in Sholazar Basin, the Obsidian Dragonshrine in Dragonblight, and the Cauldron of Flames in Wintergrasp produce [Crystallized Fire].
* Steam Clouds around the Geyser Fields and Scalding Pools in Borean Tundra and throughout Sholazar Basin produce [Crystallized Fire] and [Crystallized Water].

Tricce
2011-01-26, 14:28

Nja som en kille skrev.

"In fact dk dps with patch 4.0.6 is increased.It is not nerfed. The new mastery that increases shadow dmg also increases ss dc and blood plague.
I tested dps on raid boss dummy in ptr 4.0.6 and there is nearly 1k increase in dps.
Death coil dmg decreased by %10 but increased at least %20 with new mastery and ofc if u have a little mastery it will be increased by %25 which will result %15 net increase for dc.
I hit dummy for 10k total with ss and in ptr I hit for 14k and both of them are with same gear buff and talents. Disease dmg is decreased but its not very effective for dps."

mangemani
2011-01-26, 14:39
* Arctic Clouds in Howling Fjord, Dragonblight and The Storm Peaks produce [Crystallized Air] and [Crystallized Water].
* Cinder Clouds in the Savage Thicket in Sholazar Basin, the Obsidian Dragonshrine in Dragonblight, and the Cauldron of Flames in Wintergrasp produce [Crystallized Fire].
* Steam Clouds around the Geyser Fields and Scalding Pools in Borean Tundra and throughout Sholazar Basin produce [Crystallized Fire] and [Crystallized Water].

tack tack,det kom till nytta:)

men ang wintergrasp,har svaga minnen utav att man ej kan vara där om det inte pågår nått battle,stämmer det?har för mej att man blir respawnad utanför om man försöker ta sej in när det inte är nått som pågår där,stämmer det?

King Grub
2011-01-26, 14:47
Jodå, man kan befinna sig i Wintergrasp även när själva slaget inte pågår.

victor_n
2011-01-26, 15:14
Dom som säger att UH dk's blir nerfade kommer bli snopna i hopp om att inte bli facerollade i bg's längre.
Körde ptr nyss. DPS öka med 1200 på raid dummyn :D:D ännu mera #1 i bg's på dmg/kills inc efter patch mohahahaha:devil:

Bailah
2011-01-26, 15:16
Farmat drygt 5k hk's nu.. Bara 45k kvar BLeeeeh!

ChewChew
2011-01-26, 23:08
Oh my, PvP va då inte min starka sida! Får storstryk i arena. xD

vicarious
2011-01-26, 23:09

Alltid lika kul =)

Nipkiss
2011-01-27, 00:23

får man något tufft på 50k eller? tror jag har kring 47 på min rogue.

SiSenior
2011-01-27, 07:32
får man något tufft på 50k eller? tror jag har kring 47 på min rogue.

Coolt och coolt. Hade 130k på min när achivement points-systemet kom till världen och jag minns inte att jag fick ett jävla skit för de.

Skrib
2011-01-27, 09:19
100.000 hk's: You shall be granted the title "of the Alliance"
You shall be granted the title "of the Horde" (http://www.wowhead.com/achievement=870)

250.000 hk's: You shall be granted the title ", The Bloodthirsty" (http://www.wowhead.com/achievement=5363)

bizniz
2011-01-27, 11:42
Spelar ej längre, men kollade ändå in det där med 250k hk's och kom in på en armoryprofil, har denna snubben verkligen +1 miljon hk's?

http://eu.battle.net/wow/en/character/perenolde/fartzwrgoben/simple

vicarious
2011-01-27, 11:47
Spelar ej längre, men kollade ändå in det där med 250k hk's och kom in på en armoryprofil, har denna snubben verkligen +1 miljon hk's?

Ja, varför inte? Nästan 10k achievement points dessutom. Personen i fråga verkar ju spela en hel del :D

Tricce
2011-01-27, 12:01

Shit å ändå tycks han inte kunna lira 70-70 i games

Bailah
2011-01-27, 13:11
Jag är ute efter 250k Achie. Har 205k ish.
Och ja den dorf roguen har alltid varit mil ifrån alla andra. Vet inte hur han lyckas, jag har pvpat i 5 år (More or less. Mest ganks dock) Och lirat lite alts. Men han måste ha lirat en gubbe och campat AV 24/7 sedans release eller något. Finns ju en prälle "Theplauge" el nått sånt som också hade en jävla massa, men sen hittade jag den dorfen. Wow säger jag bara. Undra om killen har ett jobb? :o

Chris
2011-01-27, 13:43
Raidade igår, drog ner 8 bossar plus tol barad på ca 4 timmar. Känns skönt att äntligen ha lite grejer på farmstatus, bara end-bossarna + chimaeron kvar nu :>

johanhej
2011-01-27, 13:52
Jag är ute efter 250k Achie. Har 205k ish.
Och ja den dorf roguen har alltid varit mil ifrån alla andra. Vet inte hur han lyckas, jag har pvpat i 5 år (More or less. Mest ganks dock) Och lirat lite alts. Men han måste ha lirat en gubbe och campat AV 24/7 sedans release eller något. Finns ju en prälle "Theplauge" el nått sånt som också hade en jävla massa, men sen hittade jag den dorfen. Wow säger jag bara. Undra om killen har ett jobb? :o

Theplague hade 100k i vanilla vilket var jävligt sick då :P

Benny01
2011-01-27, 14:04
riktigt trevligt med så många hk's. Personligen har jag svårt för att köra BG's när alliance alltid förlorar. 70% förlorade av alla spelade bgs på båda mina "mains". Har kört 600 på locken och runt 400 på dk'n.

Det e synd för ja tycker de e sjukt kul med bgs dock.

Benny01
2011-01-27, 14:05
Omg patch

Bailah
2011-01-27, 14:43
Så var det ja! Jag hade väl en 60k då och det tyckte jag var rätt "bra"

Åsberg
2011-01-27, 14:53
Nått kul i patchen? Sitter och laddar hem skiten nu.

Tricce
2011-01-27, 14:56

Quepatcha? No patch m8!

Benny01
2011-01-27, 14:57
Quepatcha? No patch m8!

Jo då de finns en patch, prova starta om wow så ser du. Den laddas hem å installeras när du loggar in. Verkar dock bara vara bug fixes.

Åsberg
2011-01-27, 15:06
Quepatcha? No patch m8!

Que pasa! Ne bara en update tydligen.

:D

ChewChew
2011-01-27, 15:11
Raidade igår, drog ner 8 bossar plus tol barad på ca 4 timmar. Känns skönt att äntligen ha lite grejer på farmstatus, bara end-bossarna + chimaeron kvar nu :>

Grattis. :) Hållit på länge med de där första bossarna? Har raid ikväll och hoppas att det ska gå lika smooth för oss också! :D

Wequ
2011-01-29, 14:32
Någon som försökt sig på att skaffa Zin rokh från archaeology här?

Började i torsdags och har sparat alla troll fragments tills jag blir skill 450. Har runt 1300 troll frags nu och är på skill 445, Så ska försöka nu snart :)

Åsberg
2011-01-29, 15:32
Någon som försökt sig på att skaffa Zin rokh från archaeology här?

Började i torsdags och har sparat alla troll fragments tills jag blir skill 450. Har runt 1300 troll frags nu och är på skill 445, Så ska försöka nu snart :)

Grub försökte förgäves tror jag. :D

King Grub
2011-01-29, 15:35
Ja, i alla fall tillfälligt. Jag är upp på runt 90 troll solves efter att ha nått 450 i skill. Men chansen att få den är ju lika stor första försöket som vid senare. Tror den ligger på 0.5% eller liknande. Jämför med att rolla 100 på Need. Det händer, men inte är det ofta. Teoretiskt kan man få svärdet på första försöket om man uppfyller nivåkraven, men man kan teoretiskt också få göra 1000000 troll solves utan att få det.

Wequ
2011-01-29, 15:48
Fick den inte, åt helvete :P

victor_n
2011-01-29, 16:39

DK's blir buffade! det blir kul (lirar ju dk) hahaha

bragd
2011-01-29, 21:57
Ja för DKs behöver ju verkligen bli buffade. Dem har det sååå jobbigt i pvp och pve atm. -.-

lanzal
2011-01-29, 22:15
Vet inte hur det är med PvP men våran topdps atm i raids är DK, fast han är skillad också men ändå.

victor_n
2011-01-29, 22:21
Ja för DKs behöver ju verkligen bli buffade. Dem har det sååå jobbigt i pvp och pve atm. -.-

Man kan ju alltid köra armswar, frostmage feral/resto druid, h/protpala eller shadowpriest. :P är inte så mycket klassen. Men jo dps mässigt är vi lite väl op men fan inte i pvp.

bragd
2011-01-29, 22:58
Man kan ju alltid köra armswar, frostmage feral/resto druid, h/protpala eller shadowpriest. :P är inte så mycket klassen. Men jo dps mässigt är vi lite väl op men fan inte i pvp.

Nej sant, är väl mest för att jag är sämre än alla andra klasser i stort sett som jag känner ett litet sting av bitterhet (retri pala). :)

Beatzman
2011-01-30, 11:58
Yo,

Fick "Zin'rokh, Destroyer of Worlds" efter 101 solves så visst går det om man har ork och tur. 5 dagars grindande och efter det var det bara att hoppas att Fru Fortuna var med mig. Hade 4200 fragment och 121 tablets när jag började med solves, och hade runt 1500 fragment kvar när jag fick det (och 25 Tablets).

Men chansen att få det är mycket liten och precis som Grub säger kan man lika gärna få det på första som tusende solven (om man är +450 skill förstås), men givetvis har man fler möjligheter ju mer fragment och tablets man samlat. Men i nästa patch sätter man ju ett tak på 200 fragment per race och det gör ju grindandet om möjligt ännu mer långtråkigt…

Men sjukt nice svärd är det. http://eu.battle.net/wow/en/character/jaedenar/underbett/advanced

filmjölk
2011-01-30, 12:29
Nej sant, är väl mest för att jag är sämre än alla andra klasser i stort sett som jag känner ett litet sting av bitterhet (retri pala). :)

retripala förtjänar att vara kassa fn. Fan den speccen har ju konstant vart löjligt OP sen pre-wotlk-patchen i TBC genom hela WOTLK.

SiSenior
2011-01-30, 12:45
Fått två 85 epic's två dagar i rad under tiden jag gjort dailys i Tol Barad. Tur eller tur?

Beatzman
2011-01-30, 13:25
Om det dessutom var för din klass och spec så ska du nog gå och köpa en triss...

SiSenior
2011-01-30, 13:39
Det var de dock inte. 40k guld är inte helt fel de heller.

Åsberg
2011-01-30, 15:51
Det var de dock inte. 40k guld är inte helt fel de heller.

Fan va skönt! Vilka epaXxX var det som droppade?

SiSenior
2011-01-30, 16:27
http://www.wowhead.com/item=67137 och http://www.wowhead.com/item=67142

victor_n
2011-01-30, 16:47
Fick nyss ena epic daggern från box från troggs i deepholm :)

Bailah
2011-01-30, 19:30

Tycker du Spriest är op i pvp? Dom var det i wotlk, men inte fan i Cata tycker jag. Jag lirar ju dock firemage så jag -hatar- dk's. Dom e imo värre än fmages och ferals för mig. Fmages tar jag oftast 1v1 om dom inte kör coldsnap. Ferals brukar jag kunna ta, 70/30 där till mig. Warriors e retarded just nu, men det 'fixas' ju snart. Bra dk's har jag inte en suck mot. Nu snackar vi inte gimpsen som spammar grejer mindlessly, även om det funkar mot de flesta semi pvparna så kan jag ta dom. Men en bra dk.. Wow. Det är nerdrage varje gång haha!

beckman88
2011-01-30, 19:55
Jo Spriests är inge vidare roliga att spela nu i pvp, eller det blev roligare när jag nu har 4k resi.

bragd
2011-01-30, 20:55
retripala förtjänar att vara kassa fn. Fan den speccen har ju konstant vart löjligt OP sen pre-wotlk-patchen i TBC genom hela WOTLK.

Fast spelade man ingenting under hela wotlk känns det ju ganska hopplöst :)

Åsberg
2011-01-30, 20:57
Fast spelade man ingenting under hela wotlk känns det ju ganska hopplöst :)

Sen var dom inte op mer än i början av wotlk. De flesta retri jag spelar med gör ganska dålig dps så ett par buffs kanske vore på sin plats.

bragd
2011-01-30, 21:13
Sen var dom inte op mer än i början av wotlk. De flesta retri jag spelar med gör ganska dålig dps så ett par buffs kanske vore på sin plats.

Dem är på väg :) patch 4.0.6 ser lovande ut för vår del. Ny mastery och överlag en förbättring av vår skada. Crusader strike 20% mer bland annat. Sedan gör den nya masteryn direkt 17% mer + 2,5% för varje mastery.

MouZe
2011-01-30, 21:23
Yo,

Fick "Zin'rokh, Destroyer of Worlds" efter 101 solves

Grattis =)

Tog runt 722 troll solves innan den droppade för mig ^_~

bragd
2011-01-30, 21:55
Alltså. Frost mages. Ring of frost, shatter, improved CoC, deep frozen... Deep frozen är fan det värsta. Går inte att dispella, BoF funkar inte och de kan stå och spamma ice lances som crittar 20k+.

fiskebulle
2011-01-30, 22:02

Fast det är väl allmänt känt att alla som lirar retribution paladin är craptastic.

bragd
2011-01-30, 22:06
Fast det är väl allmänt känt att alla som lirar retribution paladin är craptastic.

Tror nog den stämpeln börjar försvinna mer och mer med tanke på att det inte längre är en "TWOBUTTONMOTTAFUCKINNGKILLINGMACHINE", utan snarare en av de svagaste klasserna pvp och pve mässigt. Vilket ställer höga krav på spelaren, men visst möter man dåliga retri palas allt som oftast, dock inte alls i samma utsträckning som man möter extremt dåliga frostmages. Fast då behövs ju inte direkt en vass spelstil för att vinna heller.

beckman88
2011-01-30, 23:55
Alltså. Frost mages. Ring of frost, shatter, improved CoC, deep frozen... Deep frozen är fan det värsta. Går inte att dispella, BoF funkar inte och de kan stå och spamma ice lances som crittar 20k+.

Rerolla spriest. vänta på att bli deep frostad /use Dispersion -> own mage

Kabuto
2011-01-31, 00:02

Tänkte samma sak igår när jag blev påhoppad under questandet, dags att bara stå och dö då..

Wequ
2011-01-31, 20:04
[QUOTE=Beatzman;4834851]Yo,

Fick "Zin'rokh, Destroyer of Worlds" efter 101 solves[QUOTE]

Grattis :p Kan fan inte sluta försöka få den att poppa up , är uppe i 80 solves nu, helt besatt :smash: Ska prova att lösa några frags på hakkars tempel i Zul gurub nu:hbang:

mangemani
2011-02-01, 11:14
finns det motes i dom nya zonerna som man kan använda enineering extractorn på?eller är det nån ny sak som man kan skapa och använda eller finns det helt enkelt inga motes?

Bailah
2011-02-01, 11:32
finns det motes i dom nya zonerna som man kan använda enineering extractorn på?eller är det nån ny sak som man kan skapa och använda eller finns det helt enkelt inga motes?

Du får fixa ett engie item. Som gör att dom droppar från mines / herb och skinning tror jag.

mangemani
2011-02-01, 11:35
Du får fixa ett engie item. Som gör att dom droppar från mines / herb och skinning tror jag.

får man den när man levlar engi eller måste man köpa reciepe nånstans?

Bailah
2011-02-01, 11:37
Den är BoE, http://www.wowhead.com/spell=95703

SiSenior
2011-02-01, 12:07
Levlar du engi med hjälp av wow-profession.com leveling guide får man den vid 400~
Postat via en mobil enhet

filmjölk
2011-02-01, 18:35
Hur är raidandet I cataclysm? Har inte gjort en cata raid än, vet inte ens vad ställena heter, mest pvpat. Coola bossar? svårt?

lanzal
2011-02-01, 18:40
Hur är raidandet I cataclysm? Har inte gjort en cata raid än, vet inte ens vad ställena heter, mest pvpat. Coola bossar? svårt?

Allt hittils är väl typ det svåraste jag gjort i wow, någonsin.

Kul men samtidigt drygt att man alltid måste vara på tårna för att inte wipa :P.

Bossarna straffar dig verkligen om du gör misstag och är inte så förlåtande.

vicarious
2011-02-01, 19:23
Kul att man fortfarande får mail med 'Cataclysm beta test invite.' :laugh:

Just awesome.

Adama
2011-02-04, 07:19
Ne nu lutar det åt slutet för cataclysm för min del. En massa viktiga spelare i guilden har slackat så mycket på sistone att det har blivit mer regel än undantag att raiden måste ställas in. Det känns ju rätt bortkastad tid när man sett till att hålla tiden och sen blir det inget av. Orkar inte riktigt med att leta ny guild och etablera sig igen så det blir nog fokus på annat framöver.

Sparven från Minsk
2011-02-04, 10:52
Har ett problem!
Kör just nu enart pvp, lite elemental och resto shaman, har bara pvp gear och zero cash.

Vill testa encha ett tag, gera kanjag alltid farma i BG:s men hur tusan ska jag köra med vapen? Tips?

Benny01
2011-02-04, 10:54
Har ett problem!
Kör just nu enart pvp, lite elemental och resto shaman, har bara pvp gear och zero cash.

Vill testa encha ett tag, gera kanjag alltid farma i BG:s men hur tusan ska jag köra med vapen? Tips?

5 wins i arena varje vecka så får du conquest points? :)

King Grub
2011-02-04, 11:16
Japp, fick min Gladiator's Decapitator i går efter tre veckors Arena. Mindre än tre timmars speltid för ett episkt vapen.

storPines
2011-02-04, 11:35
Orka levla upp en warrior eller starta en Dk för lvl 85 pvp?

Är lite less på att spela hunter...

Tricce
2011-02-04, 12:17
Har ett problem!

Om du bara vill testa enhancement lite snabbt så brukar The perforator (http://www.wowhead.com/spell=73621) ligga ute på ah rätt billigt.

SiSenior
2011-02-04, 12:43

1-60 som går så snabbt är ingenting som borde få dig att välja den tråkigare klassen.
Postat via en mobil enhet

Benny01
2011-02-04, 13:09

Dk utan tvekan med tanke på nästkommande patch. Warriors får det tufft i PVP från och med då.

johanhej
2011-02-04, 13:55
http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=175905

Har just slutat spela men tycker denna video sammanfattar nästa patch ganska bra.

Chris
2011-02-04, 15:16
Tog Cho'gall igår, 10/12 bossar nere nu, fick 2 av 3 drops på bossen också :D avg ilvl 359 nu! pewpewpew! Ska testa Nefarian och Al'akir på söndag, någon som har någon erfarenhet av dessa och hur svårighetsgraden är jämfört med andra bossar?

Manta
2011-02-04, 15:34
Hur lång tid kan man räkna med att det tar att lvl från 1 till 85? Funderar på att börja spela igen, men har inte spelat sedan TBC.

smalis
2011-02-04, 15:51
Är paladiner fortfarande den bästa healingklassen i PVE? Eller vilken är bäst?

johanhej
2011-02-04, 16:19
Manta 3 dygn med hierlooms och inte alltför mycket idle.

IOM att du inte spelat wotlk och inte har hierlooms så tar det lite längre kanske, så runt 4 dygn är nog rimligt.

Tricce
2011-02-04, 16:30
Manta 3 dygn med hierlooms och inte alltför mycket idle.

IOM att du inte spelat wotlk och inte har hierlooms så tar det lite längre kanske, så runt 4 dygn är nog rimligt.

I aktiv speltid hoppas jag du menar :D

mangemani
2011-02-05, 19:44
hunterns nya skill camouflage är verkligen bra,både i PVP och i vanliga fall med.
men vet någon om hur detta stackas med engineerings stealth?
står man still i camouflage läget så syns man inte,men rör man sej så syns man lite(typ som shamans wolf "stealth"),men med engineerings stealth så är man stealthad även när man rör sej.
går dessa 2 hand i hand med varandra?

Einar
2011-02-06, 13:10
Jag har precis satt igång med att spela upp min warlock från 80 till 85. Vilket område är det vettigast att rikta in sig på för att skaffa sig lite bra gear? Uldum?

vicarious
2011-02-06, 13:25
Jag har precis satt igång med att spela upp min warlock från 80 till 85. Vilket område är det vettigast att rikta in sig på för att skaffa sig lite bra gear? Uldum?

Vad menar du med bra gear? Den gear du får tag i medan du levlar byter du ändå ut snabbt så det finns ingen poäng i att hålla på sådär.

Jag körde såhär på samtliga 3 chars jag lvlade och tycker det funkade skitbra.

80-82 Hyjal + instanser
82-83 Deepholme + instanser
83-84½ Uldum + instanser
Twilight Highlands (glöm inte göra Crucible of Carnage) och instanser på slutet till 85.

JimmyJoe
2011-02-06, 13:26
QUESTION! Hur fan har ni tid att spela datorspel? Spelade mycket i när jag var 15-18 men sen började jag leka vuxen. Nu hinner man knappt bajsa?

Einar
2011-02-06, 13:27
Vad menar du med bra gear? Den gear du får tag i medan du levlar byter du ändå ut snabbt så det finns ingen poäng i att hålla på sådär.

Jag körde såhär på samtliga 3 chars jag lvlade och tycker det funkade skitbra.

80-82 Hyjal + instanser
82-83 Deepholme + instanser
83-84½ Uldum + instanser
Twilight Highlands (glöm inte göra Crucible of Carnage) och instanser på slutet till 85.

Jag menade att jag kan bli exalted med en faction för att kunna köpa ut bra saker vid 85.

Einar
2011-02-06, 13:28
QUESTION! Hur fan har ni tid att spela datorspel? Spelade mycket i när jag var 15-18 men sen började jag leka vuxen. Nu hinner man knappt bajsa?

Ja, det är inte särskilt lätt att klämma in ;)

Man får se till att spela när man inte behöver gå ut med hunden, umgås med sambon, fixa saker till jobbet osv, etc. et al.

vicarious
2011-02-06, 13:29
Jag menade att jag kan bli exalted med en faction för att kunna köpa ut bra saker vid 85.

Det blir du ändå rätt snabbt eftersom det finns tabards som ger rep när du kör instanser.

Alla factions har oftast minst en bra item förr varje klass så det är nog hugget som stucket. Kör du dessutom igenom de zoner som jag skrev så får du lite rep från alla factions. När du väl blir 85 kommer du vara revered med nån, honored med en eller två och kanske friendly med den sista.

Finns verkligen ingen anledning att hålla sig till endast en eller två zoner på grund av reputation. Rep är världens enklaste sak att fixa nuförtiden.

Einar
2011-02-06, 13:34
Det blir du ändå rätt snabbt eftersom det finns tabards som ger rep när du kör instanser.

Alla factions har oftast minst en bra item förr varje klass så det är nog hugget som stucket. Kör du dessutom igenom de zoner som jag skrev så får du lite rep från alla factions. När du väl blir 85 kommer du vara revered med nån, honored med en eller två och kanske friendly med den sista.

Finns verkligen ingen anledning att hålla sig till endast en eller två zoner på grund av reputation. Rep är världens enklaste sak att fixa nuförtiden.

Okej, tack för tipset! Jag lämnar hyjal och kör vidare på deepholm nu. Man får lite mer xp där också har jag märkt.

Grotesk
2011-02-06, 17:33

QUSTION! Hur fan har du tid att vara dryg?
Var dryg ofta tills jag var 15-18 sen började jag leka vuxen. Nu hinner man knappt curla?

Tricce
2011-02-06, 17:34

När andra folk kollar serier lirar man "typ".

Åsberg
2011-02-06, 17:35
Då har man rollat dk då. :)
Snart 84!

muddler
2011-02-06, 17:37
Då har man rollat dk då. :)
Snart 84!

tankar du eller kör du dps? jag softar lite på en dk tank, level 72 nu.

Åsberg
2011-02-06, 17:40
tankar du eller kör du dps? jag softar lite på en dk tank, level 72 nu.

Både och faktist, är ju rätt skönt med instant dungeons. :)
Kommer nog lira dps när jag dingar 85 dock.

Ska börja farma för Zin'Rokh också, förhoppningsvis får man skiten.

Tricce
2011-02-06, 17:42
både och faktist, är ju rätt skönt med instant dungeons. :)
kommer nog lira dps när jag dingar 85 dock.

ska börja farma för zin'rokh också, förhoppningsvis får man skiten.

dont!!! :d

King Grub
2011-02-06, 17:44
Spara trollfragmenen du får medan du levlar till minst 450 och försök sedan med dom. Har du inte fått svärdet då, är det jobbigt att fortsätta.

Åsberg
2011-02-06, 17:47
dont!!! :d

Haha ska ju ändå upp med Arch så. ;)

Spara trollfragmenen du får medan du levlar till minst 450 och försök sedan med dom. Har du inte fått svärdet då, är det jobbigt att fortsätta.

Så jag tänkte göra, annars fixar jag bara ett nog med conquest points för ett ilvl 359 vapen.

JimmyJoe
2011-02-06, 18:17
QUSTION! Hur fan har du tid att vara dryg?
Var dryg ofta tills jag var 15-18 sen började jag leka vuxen. Nu hinner man knappt curla?

Frågade mer för att jag VILL spela men tycker inte att jag hinner med det. Chilla kompis.

Grotesk
2011-02-06, 18:18
Frågade mer för att jag VILL spela men tycker inte att jag hinner med det. Chilla kompis.

Jag VILL dryga men tycker inte jag hinner med det. Ta en prilla kompis.

Nej men man får väl ta sig tid helt enkelt och så. :D

JimmyJoe
2011-02-06, 18:46
Jag VILL dryga men tycker inte jag hinner med det. Ta en prilla kompis.

Nej men man får väl ta sig tid helt enkelt och så. :D

Ska prova ringa min chef imorgon och säga att jag inte kan jobba PGA gametime.

Tricce
2011-02-06, 19:20

Vad jobbar du med? Arbetstider?

Meck
2011-02-06, 19:34

Själv hinner jag med att spela en hel del även fast jag jobbar och hänger med kompisar samt tränar.

Har man ett vanligt 8timmars kneg och tränar efter så är det ju fortfarande massor med timmar kvar på dygnet för spel och annat, har du en tidskrävande tjej kanske du ska dumpa henne... :P

King Grub
2011-02-06, 22:46
Vi fick äntligen ner Omnitron Defense System för 10 minuter sedan, efter tre raidkvällars försök, och jag fick http://www.wowhead.com/item=59118/electron-inductor-coils

Wee!

Åsberg
2011-02-06, 23:12
Grattis!

Tricce
2011-02-06, 23:16
Grattis!

+1

And also, damn you Åsberg!! Nu sitter jag också och arkeologar bara för du surra om det :D

Åsberg
2011-02-06, 23:24
+1

And also, damn you Åsberg!! Nu sitter jag också och arkeologar bara för du surra om det :D

Förlåt. :D

Chris
2011-02-06, 23:25
Tog Al'Akir idag, yay... herregud vilken skitboss. Vill aldrig mer göra den igen. 2 items droppade han också, som båda dissenchantades :smash: 11/12 progress nu!

Körde lite Nefarian också för första gången, verkar va rätt knepigt... fas 1 är iallafall under kontroll nu, bara de två svåra kvar att lära sig :D

Chris
2011-02-06, 23:43
http://eu.battle.net/wow/en/character/silvermoon/murlokk/simple Min gubbe atm :) Saknar verkligen en vettig mössa att ta på han, men det droppar aldrig något vettigt ... bleh

storPines
2011-02-07, 00:00
Vi fick äntligen ner Omnitron Defense System för 10 minuter sedan, efter tre raidkvällars försök, och jag fick http://www.wowhead.com/item=59118/electron-inductor-coils

Wee!

härligt!
vi gav upp efter 345345 försökt typ :)

Defqon
2011-02-07, 01:31
Den fighten gick väldigt lätt för oss. Efter 2-3 tries downa vi Omnotron. Sitter lite fast på Chimaeron, healers som underskattar fighten.

Chris
2011-02-07, 08:17
härligt!
vi gav upp efter 345345 försökt typ :)

Hehe, Omnitron Defence system är i princip den enklaste bossen,.. det märks att blizzard skruvat upp svårighetsgraden på raids. Magmaw kanske är lättare då man inte har lika mycket att tänka på där som Omnotron, fast det krävs rätt bra healing för att fixa han istället.

Tricce
2011-02-07, 10:58
Eftersom jag bara tror det är vi som fattar denna så postar jag den inte i meme tråden utan här :D Såg den på mmo-champ

Dear Tanks
http://i275.photobucket.com/albums/jj311/everglade_Emodude/tvaER.jpg

ChewChew
2011-02-08, 14:38
Andra raidkvällen som vi wipar på Atramedes! Orkar inte med att folk ska missa att anv gong innan hans massiva aoe.. Aja, fick iaf http://www.wowhead.com/item=68601 från trash. :) Ikväll ska vi testa conclave! ^^

victor_n
2011-02-08, 15:46
Andra raidkvällen som vi wipar på Atramedes! Orkar inte med att folk ska missa att anv gong innan hans massiva aoe.. Aja, fick iaf http://www.wowhead.com/item=68601 från trash. :) Ikväll ska vi testa conclave! ^^

Grattis!

Själv börjar jag undra vad det är för fel på unholy dk's i pvp :/

Åsberg
2011-02-08, 17:37
Grattis!

Själv börjar jag undra vad det är för fel på unholy dk's i pvp :/

Är dom bra nu eller? Dingar nog 85 med min dk ikväll. :)

victor_n
2011-02-08, 17:55
Är dom bra nu eller? Dingar nog 85 med min dk ikväll. :)

jag gör 20-30k dps average på bossar i 10manna, 15-25k i hc's senaste 3 bgs jag körde idag låg jag #1 på dmg done med minst 500k dmg från tvåan. med 10-20 elle 20+ killing blows och aldrig mer än 3 deaths.. facerollar mer nu än när jag dingade 80 i s5 :/

Tricce
2011-02-08, 17:56
jag gör 20-30k dps average på bossar i 10manna, 15-25k i hc's senaste 3 bgs jag körde idag låg jag #1 på dmg done med minst 500k dmg från tvåan. med 10-20 elle 20+ killing blows och aldrig mer än 3 deaths.. facerollar mer nu än när jag dingade 80 i s5 :/

Gif armory! :)

King Grub
2011-02-08, 18:02
I natt kommer nya patchen.

Tricce
2011-02-08, 18:05

Jag ser fram mot den iaf! Till skillnad från vissa gråtande guildmembers :D

Grotesk
2011-02-08, 18:05

Najsch, det har jag helt missat! Brukar aldrig missa sådant. *cry*

King Grub
2011-02-08, 18:07
Patch notes: http://www.mmo-champion.com/content/2172-Patch-4.0.6-on-live-realms-this-week

victor_n
2011-02-08, 18:23
ååh nej uh dk's blir nerfade. eller vänta mastery buff och shadow dmg buff = alla nerfade alilitys blir buffade. hahah fail blizzard är ibland.

ChewChew
2011-02-08, 18:54
ååh nej uh dk's blir nerfade. eller vänta mastery buff och shadow dmg buff = alla nerfade alilitys blir buffade. hahah fail blizzard är ibland.

Kan vi inte få se armoryn på din DK? :)

SiSenior
2011-02-08, 19:22
Kul det kommer bli att spela arms warrior framöver... Vi har nog inte blivit mer nerfande sen vanilla.

jimmyboy
2011-02-08, 19:39

Välkommen till klubben! Atramedes är riktigt jäkligt med folk som inte har koll. Det värsta är ju när två idioter slå på varsin gonggong så förlorar man båda *gah!* ruttna jävla människor!

Kwon
2011-02-08, 19:41
Slå på varsin gongong? Förlorar man båda?

Utveckla.

Snobbe
2011-02-08, 20:17
Välkommen till klubben! Atramedes är riktigt jäkligt med folk som inte har koll. Det värsta är ju när två idioter slå på varsin gonggong så förlorar man båda *gah!* ruttna jävla människor!

Ha en specifik person som slår på gongonen då? Jag körde som hunter alltid gonggongen när ja körde iaf. Var ju np hur enkel fight som helst.

Slå på varsin gongong? Förlorar man båda?

Utveckla.

Vet inte om du kört fighten, men man har 8 gongongar tror ja lr typ 10... iaf så får man en debuff mätare och om den går till max så dör man. Debuff mätaren ökar för all dmg du tar i fighten från bossens aoe spells osv allt förutom melee slag egentligen. Så de man gör är när en får för hög mätare så slår man sönder en gongong och då stunnas bossen och alla mätare resetas till 0. repeat tills bossen dör, finns en flyg fas också där man behöver gonga o en speciell aoe attack där man också gongar men inget avancerat. gör man rätt och har halvdan dps så har man typ 2 gongar kvar när bossen dör minst.

thenut
2011-02-08, 20:29
Fick mitt konto hackat härom veckan, min gamla mage hade förlorat all gear o pengar, fick tillbaka allt via en hjälpsam GM dock. Min fundering är hur de oftast går till väga... Jag har naturligtvis bytt lösen, har även scannat burken med Avast och Malwarebytes utan några resultat... Nån som har koll på hur de vidriga krypen går till väga, så jag vet vad jag ska se upp för.

Bör väl nämna att jag naturligtvis inte har lämnat ut inloggningen till någon, varken kompis eller i nått scam-mail...

SiSenior
2011-02-08, 20:31
Fick mitt konto hackat härom veckan, min gamla mage hade förlorat all gear o pengar, fick tillbaka allt via en hjälpsam GM dock. Min fundering är hur de oftast går till väga... Jag har naturligtvis bytt lösen, har även scannat burken med Avast och Malwarebytes utan några resultat... Nån som har koll på hur de vidriga krypen går till väga, så jag vet vad jag ska se upp för.

Bör väl nämna att jag naturligtvis inte har lämnat ut inloggningen till någon, varken kompis eller i nått scam-mail...

Spelat på något internetcafé senaste året?

thenut
2011-02-08, 20:32
Nopes, bara hemifrån, har faktiskt aldrig varit inne på ett internetcafé nu när jag funderar på det :P

Snobbe
2011-02-08, 20:35
Vill du ha helt säker så skaffa en sån dosa. Antingen dosa eller om du har iphone/android så kan du skaffa appen gratis.

Chris
2011-02-08, 20:36
Gif armory! :)

30k i average på bossar tror jag inte en sekund på, om du nu inte räknas att stå och slå på halfus med 150% dmg bonus som average :)

victor_n
2011-02-08, 20:38
30k i average på bossar tror jag inte en sekund på, om du nu inte räknas att stå och slå på halfus med 150% dmg bonus som average :)

Du spelar inte uh dk eller med någon uh dk? och sa 20-30k

peakar lite över 35k med lust på halfus

Chris
2011-02-08, 20:39

Ha enbart en person som slår på dem,finns ingen anledning till att ha flera, och sen har man en backup-person om 1e gongman är jagad/död whatever.

3instein
2011-02-08, 20:40
Ingen som spelar på Tarren mill? :)

Chris
2011-02-08, 20:42
Du spelar inte uh dk eller med någon uh dk? och sa 20-30k

peakar lite över 35k med lust på halfus

jo men man kan ju inte säga 20-30k i average, det är rätt stort skillnad. Nej vi har inga dks, så visst jag kanske har fel. Om DKs gör 30k i snitt skulle ju alla köra med 5-6 dks och döda bossar på 1 minut. Tycker trainingdummys är bra mkt bättre sätt att beskriva hur mkt dps man gör, då alla bossar oftast har ngn mechanic som gör de tar ökad skada, eller att man dpsar adds etc. Hur mycket gör du på en dummy typ?

Peakade 60k dps som björntank med berserking igång, betyder ju inte att björnar gör mest skada :D

King Grub
2011-02-08, 20:46
Man kan bli hackad om man inte har uppdaterat sin Flash. Tidigare versioner innehåller sårbarheter.

victor_n
2011-02-08, 20:54
jo men man kan ju inte säga 20-30k i average, det är rätt stort skillnad. Nej vi har inga dks, så visst jag kanske har fel. Om DKs gör 30k i snitt skulle ju alla köra med 5-6 dks och döda bossar på 1 minut. Tycker trainingdummys är bra mkt bättre sätt att beskriva hur mkt dps man gör, då alla bossar oftast har ngn mechanic som gör de tar ökad skada, eller att man dpsar adds etc. Hur mycket gör du på en dummy typ?

Peakade 60k dps som björntank med berserking igång, betyder ju inte att björnar gör mest skada :D

beror ju självklart på vilken boss. 30kish är oftast då på halfus vilket inte är så svårt när lust kickar igång.

dk dps är cp just nu och våran dmg blir buffade inatt så ska bli kul att se hur raiden går imornkväll.

Chris
2011-02-08, 20:56
beror ju självklart på vilken boss. 30kish är oftast då på halfus vilket inte är så svårt när lust kickar igång.

dk dps är cp just nu och våran dmg blir buffade inatt så ska bli kul att se hur raiden går imornkväll.

Hunters är också jäkligt OP just nu känns det som, har en snubbe som mest har hc gear som gör mer än mig som har 80% epics,..

Hur mycke gör du på en dummy typ? Vill bara ha ngn slags referens så man vet hur OP ni är :) Jag tror jag låg på typ 16k sist jag testade

jimmyboy
2011-02-08, 20:56
Ha enbart en person som slår på dem,finns ingen anledning till att ha flera, och sen har man en backup-person om 1e gongman är jagad/död whatever.

Problemet är att av någon anledning så slår inte den personen på gongen *cry* då skriker man i teamspeak "someone hit the gong, I'm dying" Så slår tre personer -.-

Chris
2011-02-08, 20:58
Problemet är att av någon anledning så slår inte den personen på gongen *cry* då skriker man i teamspeak "someone hit the gong, I'm dying" Så slår tre personer -.-

då äre ju du som gör fel, skrik åt en viss person att han ska slå! "someone" brukar som du säger oftast bli "everyone" :D

jimmyboy
2011-02-08, 21:21
då äre ju du som gör fel, skrik åt en viss person att han ska slå! "someone" brukar som du säger oftast bli "everyone" :D

Jo, problemet är att han verkar glömma det. Det finns en hel del rötägg i båda raidgrupperna, "åhh, en stor pöl med någonting, ser roligt ut, vi står i den :D:D:D:D". Problemet är att vi är för snälla och kickar inte folk hur som helst, kanske borde bli ändring på det...inte jag som tar sista beslutet =(

Vi lyckades dock ganska bra. fram till Artamedes, tog Halfus en vecka, nästa vecka tar vi honom, Valiona, sedan till BWD, tar magmaw, omnitron första kvällen, sedan han killen som ser smal ut, oneshotar chiamaeron, nästa vecka lär vi få ner artamedes. Är ändå stolt över raidgrupp ett. Raidgrupp två sitter fast på magmaw tihi.

Åsberg
2011-02-08, 21:25
Victor_n varför ignorerar du alla som frågar efter armory?

fiskebulle
2011-02-08, 21:41
Raidgrupp två sitter fast på magmaw tihi.

Så ni har alltså ett toplag? Snackar vi alltså om ett guild med 2st raidgrupper varav den ena gruppen fick alla "dåliga" spelare alt. en dålig setup? Låter som ett jävligt tråkigt guild att vara i, dålig ledning och trist att se din attityd.

jimmyboy
2011-02-08, 22:09
Så ni har alltså ett toplag? Snackar vi alltså om ett guild med 2st raidgrupper varav den ena gruppen fick alla "dåliga" spelare alt. en dålig setup? Låter som ett jävligt tråkigt guild att vara i, dålig ledning och trist att se din attityd.

Nej, det har vi inte. Saken är den att vi har alltid varit en liten guild med en raidgrupp, vi har precis fått in en hel del nytt folk så vi fick precis ihop det till två grupper. Anledningen till att jag tycker det är kul att grupp två var fast på magmaw var att deras ledare inte gör någonting annat än att gnälla på sin grupp, visst, en del som inte riktigt hänger med i den gruppen, men det är raidledarens ansvar att se till att kicka dem då om de inte ens försöker läsa taktikerna. Vi har erbjudit att skicka över bland annat mig och flera andra från grupp ett till honom, men han vill inte det utan fortsätter bara gnälla, därav det roade skrattet. Visst, kanske lite taskigt mot de få som försöker i den andra gruppen, men vi har det högt på våran priolista till nästa lockout.

Så jag vet inte, egentligen kan jag inte klandra dig för att du drar den slutsatsen, men det är trist att se din attityd :)

Edit: Ja, jag ber om ursäkt för grinigheten där, har ingen rätt att klaga på dig för du vet inte hela historien samt att jag lämnade ett väldigt öppet mål. Tycker bara det är sjukt onödigt och pissigt att hålla på att kasta skit på folk utan att veta någonting -.-'

fiskebulle
2011-02-08, 22:28
Edit: Ja, jag ber om ursäkt för grinigheten där, har ingen rätt att klaga på dig för du vet inte hela historien samt att jag lämnade ett väldigt öppet mål. Tycker bara det är sjukt onödigt och pissigt att hålla på att kasta skit på folk utan att veta någonting -.-'

Mmm, flamebait :P Det är kul att kasta skit, lite vad jag sysslar med.

Hur som helst låter det ju fortfarande som ledningen gör att lite krallt jobb om han bara gnäller samt inte byter ut/använder sig av de resurser han har till sitt förfogande. Det kanske inte gruppen det är fel på.

Personligen är jag i ett ganska seriöst gille på en lv. 60 privatserver. Nya personer i vårt guild får en tydlig förklaring innan varje fight vad de ska göra och vad som kommer att hända, de får sedan ett tillfälle att ställa vilka frågor de vill, ingen ser ner på dem för att de är nya, om de däremot fuckar upp efter det, eller flertalet ggr, då är varken officerarna eller raidledarn nådig. Precis som det ska vara tycker jag.

Mycket handlar dock om kommunikation och att kunna formulera sig på engelska, av den anledningen så har vi en relativt hård ansökningsprocess som sållar bort de flesta retardsen samt alla från ryssland.

jimmyboy
2011-02-08, 22:44
Jodu dude, märker det =P

GM är redigt trött på killen (andra raid leadern) just nu, han var en av våra bästa raiders, men han typ tröttnade, slutade spela, kom tillbaka och skit. Nu är han bara en liten whineunge. Men han har en hel del att whina på, för ett par i gruppen är riktigt kassa, om varken han eller GM kickar dem snart gör jag det. En av dem har jag liksom velat kicka sedan wotlk -.-

Jo, det låter ju så som en guild "skall" vara. Vi är ju så, förutom att folk är så jävla blödiga och vill inte kicka folk hur som helst som sagt...

Jo, vi har aldrig kört med ansökningar då vi aldrig varit en riktig raid guild, tror inte vi ska börja med det heller, känns inte som våran grej. Vi har kört på att vi ändå är väldigt många som är vänner och familj som spelar, och det vi saknat har vi PUGat och de som varit bra har vi bjudit in till guilden. Föredrar praktisk uttagning före att skriva massa flum ;)

Bara lite off topic, no offence mot någon fastän jag kanske drar många över samma kan nu, men ryssar har en förmåga att vara riktigt sjuka i huvudet! Vare sig det är i wow, HoN eller CS eller vad som helst. Ligger också i en bg med en italienskbefolkad realm, galna är vad italienarna är :D

filmjölk
2011-02-08, 23:05

sådär är väl vartenda mindre guild som inte får ihop nog med folk till en 25manna? En tiomanna med de tio bästa och en tiomanna med de som inte platsar. Visst är det trist men jag tror det funkar så i alla guilds som har mer folk än till en enda tiomanna men för få för 25.

Hur skulle det funka annars? En rättvis fördelning så att ingen grupp gör progress?

smalis
2011-02-08, 23:15
Bara lite off topic, no offence mot någon fastän jag kanske drar många över samma kan nu, men ryssar har en förmåga att vara riktigt sjuka i huvudet! Vare sig det är i wow, HoN eller CS eller vad som helst. Ligger också i en bg med en italienskbefolkad realm, galna är vad italienarna är :D

Jo, har spelat med några ryssar(och polacker för den delen) som varit ganska sjuka, men också endel dåliga..

Skulle säga att majoriteten av de dåliga spelarna jag spelat med har varit från holland/portugal.

Chris
2011-02-08, 23:56
sådär är väl vartenda mindre guild som inte får ihop nog med folk till en 25manna? En tiomanna med de tio bästa och en tiomanna med de som inte platsar. Visst är det trist men jag tror det funkar så i alla guilds som har mer folk än till en enda tiomanna men för få för 25.

Hur skulle det funka annars? En rättvis fördelning så att ingen grupp gör progress?

Vi kör 10 mannaraid, men bara en raidgrupp och vi har ca 14 raiders, sen kanske 20 st casuals i guildet. Vi kör fasta tider, som vi alla är överens om och samma grupp. Om inte någon kan lira så har vi 3-4 backup och alla i guildet måste ha en offspec för raiding också. Saknar vi en tank så speccar jag om och tankar istället, och en annan får köra dps osv. Funkar verkligen skitbra! Problemet blir väl bara om alla 14 vill spela, då får man försöka vara lite rättvis så alla får stå över ungefär lika mycket! Problemet med om man är för många i ett guild måste man lära sig om fighten varje vecka då man tar med sig nya personer, och sånt är skitjobbigt för raiders som är med ofta...

Tigerkotten
2011-02-09, 02:37
30k dps pa halfus ar inte direkt imponerande. For att folk ska kunna fo en uppfattning vad for dps en del pumpar ut titta pa t.ex

http://worldoflogs.com/rankings/players/Bastion_of_Twilight/Halfus_Wyrmbreaker/10N/Unholy_Death_Knight/

Dar visar jag unholy dk, allt beror pa om man kor t.ex Halfus + 2 drakar + whelps direkt. Eller t.ex halfus + 1 drake sen whelps efter draken e dod osv.

Beror pa so mycket saker och ting vad man gor. Enda bossen jag anser ar "fair" ar bossen i baradin hold.

Ar ej i Sverige so darfor jag ej skriver sa mycket pa kolo langre.

Tigerkotten
2011-02-09, 02:47
Den fighten gick väldigt lätt för oss. Efter 2-3 tries downa vi Omnotron. Sitter lite fast på Chimaeron, healers som underskattar fighten.

Se till att ni klumpar ihop ordentligt vid det dar fas bytet. Ju mera ni sprider, ju mera dmg kommer det ut. Sen glom ej saker som druids har tranquility att hjalpa till med, alla shamaner har healing rain osv.

Vi korde sa har, do man kan tanka pa olika satt. En som tankar mesta tiden, fast nar det kommer en double attack sa tauntar den andra tanken. Sen tauntar main tanken tebax.

omnitron defense system ar en valdig simpel fight, gor att solo tanka den om man kanner for ockso. Eller jag tror det iaf do jag tankade den typ sista 30% om inte mera. Tycker ej dmg var ett problem iaf, gor man sa kan man ju adda en extra healer eller en dps mera for gora fighten enklare.

King Grub
2011-02-09, 10:16
Vilken skillnad det gör på fart vilken server man får när man patchar. Först öppnade jag Launcher och fick en nedladdningshastighet på 15 kB/s. Stänge Launcher och öppnade den igen. Anslöt till en annan server och fick 13 MB/s.

Nils.R
2011-02-09, 15:11
Hur har det gått för er som spekulerat inför patchen då?
Själv är jag fortfarande på jobbet så får se när jag kommer hem.

ChewChew
2011-02-09, 18:08
Victor_n varför ignorerar du alla som frågar efter armory?

Kanske är ett troll :D

Kwon
2011-02-09, 18:09

Tror mer på Tauren

mangemani
2011-02-09, 19:10
måste säga att jag underskattat hunter rätt så rejält och för att inte tala om survival som nu tillsamans med camouflage är väldigt bra i PVP.
brukade alltid ha svårt mot priests pga deras "dot and fear" taktik,men nu smyger man sej lätt på dom i stealth,kastar trap och vyern sting och sen är dom i ens våld och kan bara be till gud att man inte helt förnedrar dom genom att ha ihjäl dom för fort;).
hehe,nedå,kanske överdriver lite,men mycket bra är hunters nu tycker jag:)

SiSenior
2011-02-09, 19:17
Hur har det gått för er som spekulerat inför patchen då?
Själv är jag fortfarande på jobbet så får se när jag kommer hem.

Jag har klarat mig bättre än väntat. Men jag fruktade även det värsta.

(Arms warrior, PvP-intresse)

Nils.R
2011-02-09, 19:25
Vad spekulerade du i?
Själv körde jag bara på Volatile life och Inferno rubies

Åsberg
2011-02-09, 19:28

Vene, kanske. Han påstod ju även att hans kompis hade mer achievement points än den som hade mest i världen för tillfället så, om jag inte kommer ihåg fel.

Tricce
2011-02-09, 19:36
Vad spekulerade du i?

Själv prospectar jag mest elementium ore.

lol wut?

SiSenior
2011-02-09, 19:38
Vad spekulerade du i?

Att förändringarna av talentsen och nerferna skulle vara våran död. Så var inte fallet.

Va?

Chris
2011-02-09, 19:39
Vår raiddps ökade med typ 25% efter patchen, slog gamla rekordet på Magmaw med 1 min 25 sek :p..

Nils.R
2011-02-09, 20:20
Att förändringarna av talentsen och nerferna skulle vara våran död. Så var inte fallet.

Va?

Jag menade spekulera som i vad som blir dyrare.

SiSenior
2011-02-09, 20:37
Jag menade spekulera som i vad som blir dyrare.

Bra att du skrev något om de då...

mangemani
2011-02-10, 11:44
http://video.se.msn.com/watch/video/world-of-warcraft-nerd-rage/1jj59lfkv

sett denna?
vilken jäkla idiot

Tricce
2011-02-10, 12:23
http://video.se.msn.com/watch/video/world-of-warcraft-nerd-rage/1jj59lfkv

sett denna?
vilken jäkla idiot

Haha trodde det var den där då han står och kör upp fjärrkontrollen i röven men denna hade jag inte sett :)
Sjysst sittställning på dom bägge btw!!