Visa fullständig version : World Of Warcraft (tråden) :D
Rikard Jansson
2012-12-29, 12:44
Pure dps ska göra 5% mer dps i pve, enligt blizzard
Feelgood
2012-12-29, 13:14
Såklart det finns rogues som gör nice dmg, men majoriteten är sämre än andra classes. Och om man kolla world of logs så ligger rogues inte bra till. Och sen att dom ska nera blade flurry med 75% är ännu sämre, nu kommer vi aldrig kunna hålla med i aoe fighter.
Skuggvargen
2012-12-29, 13:23
http://www.raidbots.com/dpsbot/Spec_Score/25H/all/14/60/default/
?
Lördag, psykot är ute ur huset jag har inget att göra och det går inte att logga in :(
http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/6160409261?page=1
Såklart det finns rogues som gör nice dmg, men majoriteten är sämre än andra classes. Och om man kolla world of logs så ligger rogues inte bra till. Och sen att dom ska nera blade flurry med 75% är ännu sämre, nu kommer vi aldrig kunna hålla med i aoe fighter.
Fast det är inte klassens fel att folk inte kan trycka på ett två tre i rätt följd.
tefached
2012-12-29, 15:06
Rogues är ingen dålig dps klass men som feelgood säger mätter de sig inte med andra klasser vilket man kan se på World of logs och efter nerfen har de ingen chans på multi-target. Utöver det bidrar de inte mycket till raiden som många andra klasser kör me tranq totems, bop och så vidare. Tittar man på en optimal 10man raid ser jag ingen annledning att ta med en rogue.
Rogues är ingen dålig dps klass men som feelgood säger mätter de sig inte med andra klasser vilket man kan se på World of logs och efter nerfen har de ingen chans på multi-target. Utöver det bidrar de inte mycket till raiden som många andra klasser kör me tranq totems, bop och så vidare. Tittar man på en optimal 10man raid ser jag ingen annledning att ta med en rogue.
sen står ni där, med en låst kista som retar er i hörnet. Kanske innehåller den en episk cloak, det får ni aldrig reda på :naughty:
Har inte raidat så mycket i mop för att det var tråkigt men alla raids i cata var faceroll heroic eller inte. Dragon soul var en stor jävla flopp som icc när de nerfade.
Sätt Paragon i tbc, eller Method.. med deras raidschema som man kör nuförtiden, och då får inte raidsen vara buggade heller utan de ska gå att döda dem, vilket de inte gick att göra i TBC då jättemånga instancer i endgame bossar var buggade så ska du se att ingen instance då överlever en reset heller.
Om intstancer överlever en reset så är det för svåra, för kan inte topguilder döda de på en vecka kan inte vi normala människor göra det alls.. i princip.
Rogues har inte mycket förutom sin dps det håller jag med om.. de borde få nåt som faktiskt hjälper raiden också. Vi har en rogue men han gör så bra damage så det spelar ingen roll om han har raidutility eller ej, han vinner damage! :P
tefached
2012-12-29, 16:11
Rogues klarar sig helt okej, alla top Guild har nån rogue utom paragon då de är 10man. Så rogues får sin plats i top Guilds ändå. Bara trist att köra en klass som på högsta nivå inte stödjer raiden eller kan mäta sig på dps utom vissa bossar med 2-3 target cleave. Men även där kommer vi inte va i toppen efter patchen.
Ni är ju asbra på vissa bossar? Bladelord, Garalon, kör du 10man är det asnice med rogue som soaker på emperor.. Jag som shadowpriest toppar inte dpsen på någon fight, det är mera sugigt.
tefached
2012-12-29, 16:24
Det jag just sa vi är starka vå några bossar Guardians, garalon, där ligger vi i top med andra klasser. Enda bossen vi toppar är garalon just nu med dks, wars med mera är inte långt bakom om man ser på hc. Tror inte blade flurry får en 75% dmg nerf men oavsett vilken nerf den får kommer vi inte va på toppen på någon boss alls samt inte bidra till raiden.
Rogues är även bra för att dom tar mycket mindre skada än andra klasser.
Faint, cloak och evasion är riktigt bra grejer. Feint underlättar på väääldigt många fights i denna expansionen för healers.
Feinttanking på emperor är nice, på sparksen
Frågan är om du läser logs rätt.. de försöker ju aktivt nerfa aoe damage för vissa klasser för de ligger för högt. Warlocks, warriors, fire mages osv.
Om du kollar raidbots eller wol så tänk på att använda nyare parses efter nerfs och inte de top 100 ( för de ger RNG specs högre än normalt pga tur ). Rogues kan offtanka garelon och liknande under Hof, soaka blade strikes osv vilket gör det möjligt att 1 tanka vissa bossar som inte skulle gå utan rogue.
Indirekt buffar de klasserna som är low mid genom att nerfa toppen av klasserna. Samma resultat som att buffa den low mid för att jämna ut kurvan.
tefached
2012-12-29, 19:06
Även då andra klasser får aoe nerf tror jag rogues kommer ligga relativt lågt i aoe och single target, sen absolut rogues kan soaka och hjälpa till. Men jag tror fortfarande utifrån en perfekt grupp fram för allt i 10man har roguen ingen plats då andra klasser bättre. Tycker rogues är långt ifrån dåliga men hade vart trevligt med en större bidragande faktor till raids som andra klasser inte kan göra bättre.
Någon annan som har lyckats med samma misstag?
Slutade spela WoW för 4 månader sen.. glömde att avsluta gametimen så har betalt 4 månader i onödan... dock så togs pengarna från en kompis paypal ^^
Någon annan som har lyckats med samma misstag?
Slutade spela WoW för 4 månader sen.. glömde att avsluta gametimen så har betalt 4 månader i onödan... dock så togs pengarna från en kompis paypal ^^
Nej, aldrig. Ser alltid till att avsluta det så fort jag pröjsat.
Feelgood
2012-12-30, 01:17
Raidade med min rogue idag i combat spec, och faktist så var jag bland toppen i dmg och dps. Visst pungar man ut ok dps men jämflrt.med andra klasser är vi overall inget att föredra, speciellt i 5.2 då vi inte kan aoe längre.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Varför bry sig om aoe dps? totalt ointressant
King Grub
2012-12-30, 12:03
Många bossar i nuvarande raids har någon form av AOE-moment.
Många bossar i nuvarande raids har någon form av AOE-moment.
ahhh, ok!
trodde det enbart handlade om dps kåthet
mangemani
2012-12-30, 17:06
har ju skaffat en sån där naga mus nu med 12 knappar på sidan, men jag har väldiga problem med att komma på hur man binder spells och annat till dem.
har kikat i key bindings men blir inge klokare utav det.
om jag tex nu vill binda mitt mount till någon utav knapparna på musen, hur går jag då tillväga?
har ju skaffat en sån där naga mus nu med 12 knappar på sidan, men jag har väldiga problem med att komma på hur man binder spells och annat till dem.
om jag tex nu vill binda mitt mount till någon utav knapparna på musen, hur går jag då tillväga?
Du måste ju keybinda musknapparna till någon actionbar och sen är det väl bara lägg upp mounten där, eller så kanske jag tänker helt fel..
Ladda ner bartender4 addonet från curse.com. Du kan ändra hur mycket du vill och hur du vill att det ska se ut. Men bästa funktionen är att du trycker på en knapp sen håller du på valfri magi och klickar med valfri knapp så bindas det automatiskt :)
t.ex på ditt mount så klickar du på "Key Bindings" sen håller du muspekaren över din mountikon och klickar på valfri knapp.
Du måste ju keybinda musknapparna till någon actionbar och sen är det väl bara lägg upp mounten där, eller så kanske jag tänker helt fel..
eller såhär
Feelgood
2012-12-30, 18:08
Mitt tips är att du skaffar razer naga addonet. Här är en screen shot på mitt ui och sånadär bars får du av razer addonet, tycker det är brutalt skönt. Som du ser är 1 2 3 osv placerade som dom är på musen.
Och om du vill mounta med tec ctrl + 8 så lägger du mountet där bara.
http://fuskbugg.se/file/xhp4KV/WoWScrnShot_123012_180735.jpg
5.2 ser ju as lovande ut för rogues :D, funderar på att börja lira igen, hoppas dock inte vi blir lika OP som i end CATA.
mangemani
2012-12-30, 18:34
drog hem razor naga addonet, men är fortfarande lika clueless.
visst, fick en ny, ihop klumpad action bar till höger och och det blev lite finare på bilden, men jag kommer inte på hur man kommer igång, alltså hur man bindar.
går jag in på interface och sedan addon så hittar jag naga där, men sedan, hur gör man?
Feelgood
2012-12-30, 18:45
Kolla vid din mini map så ser du razer symbolen, klicka på den så kommer alla möjliga bars komma upp. Sedan så tar du en ruta av dom och klcikar upp configure this bar. Sedan så bockar du för allways use razer naga buttons, och bindings ska vara i rutan. Sedan väljer du där nere None på den första baren så blir alla spells på den första baren 1 2 3 osv, sen på andra baren gör du samma fast väljer istället för none T3 så blire shift 1 2 3 osv. Sen tredje väljer du t2 så blire ctrl 1 2 3. :) Det är lite pilligt i början men du lär dig. Du kan välja att gömma bars osv också bara o pilla lite
mangemani
2012-12-30, 18:53
aha. ok. nu blev det lite enklare då man vet vart man ska börja, tack:)
men jag spelar med pil tangenterna och har alla knapparna runt dem upptagna, så det blir typ bara 12 binds på musen
mangemani
2012-12-30, 18:59
hmm, mjo, det blev en liten skillnad, skönt att kunna ha blicken på själva fighten och inte på action baren hela tiden, men kommer nog ta ett bra tag att få bort den där flera års vanan med 2 mus knappar:D
tefached
2012-12-30, 19:12
Mangemani på min razer naga har jag inget addon eller nåt för att de ska funka. För mig är det t.ex. nummer 7 på musen är samma key som 7 på mitt keyboard så går bara till keybinds och trycker på den mus knapp jag vill binda till. Sen finns det en knapp på under sidan står num lock och 123. Hade nåt problem med det den skall vara på 123 tror jag men testa båda kanske hjälper.
Tigerkotten
2012-12-30, 19:17
aha. ok. nu blev det lite enklare då man vet vart man ska börja, tack:)
men jag spelar med pil tangenterna och har alla knapparna runt dem upptagna, så det blir typ bara 12 binds på musen
Du spelare inte ens med WASD eller de i närheten för att röra dig? Försöker förstå hur du spelar bara. Känns väldigt konstigt att röra sig på piltangenterna..
Skulle vilja se en film på när du spelar på skärmen samt även tangetbordet + musen :D
mangemani
2012-12-30, 19:18
Mangemani på min razer naga har jag inget addon eller nåt för att de ska funka. För mig är det t.ex. nummer 7 på musen är samma key som 7 på mitt keyboard så går bara till keybinds och trycker på den mus knapp jag vill binda till. Sen finns det en knapp på under sidan står num lock och 123. Hade nåt problem med det den skall vara på 123 tror jag men testa båda kanske hjälper.
stor tack.
den där knappen under musen hade jag missat helt, den stod på num lock vilket gjorde att saker som jag haft på numpaden och som jag är van vid blev tvungna att bindas om, så nu kan jag ha kvar alla dessa knappar och ha de på nagan:)
dock så funkar inte 11, 12, 13 då man har på 1 2 3 under musen=/. går ej att binda nått till dem.
mangemani
2012-12-30, 19:21
Du spelare inte ens med WASD eller de i närheten för att röra dig? Försöker förstå hur du spelar bara. Känns väldigt konstigt att röra sig på piltangenterna..
Skulle vilja se en film på när du spelar på skärmen samt även tangetbordet + musen :D
nepp, inget WASD här inte:P.
nej, det vill du inte, tro mig, räcker med att en wow spelare som jag känner nästan bad mig på sina bara knän att börja använda WASD tangenterna då han satt bredvid och kikade, han blev SÅ jäkla frustrerad:D
men jag spelar med pil tangenterna
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQCxo6JP5U6W-YXhVXD6Y9fWapNhK3lhNnSUcOX0eZ4WaZBtgh7BRb2pBeo-w
:cheers: i mean no harm
mangemani
2012-12-30, 21:12
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQCxo6JP5U6W-YXhVXD6Y9fWapNhK3lhNnSUcOX0eZ4WaZBtgh7BRb2pBeo-w
:cheers: i mean no harm
det är lugnt:cheers:
men ungefär så där såg min kompis ut.
Tigerkotten
2012-12-30, 21:13
TFGH bättre än WASD..
Enligt? La fingrarna där känns faktiskt lite underligt, samt använde jag saker som shift,ctrl,alt modifiers mycket. Ser inte hur det ska fungera göra det om man kör på TFGH
Mange: Förstår din vän, jag sitter här och är frustrerad.. :D Men vill bara hjälpa dig att bli bättre :)
mangemani
2012-12-30, 21:24
tro inte att jag inte har försökt dock;)
så som vissa(eller alla verkar det som)inte kan fatta hur jag kan köra med piltangenterna, så fattar inte jag hur vissa kan köra med WASD(eller TFGH som eiri nämnde).
jag har försökt som sagt, la fingrarna över de tangenterna och försökte i ett FPS spela på det sättet, men hua, kändes helt förvirande och man hittade inte knapparna i tid och de man tröck på var helt fel osv.
visst, det är väl en vane sak och det finns ju många möjligheter då man lirar så(mycket knappar runt om), men när man nu har denna musen också, där 12 knappar också ska kommas ihåg samtidigt som man ska hålla koll på allt som är på skärmen, låter som det vinnande receptet till rejäl huvudvärk:P
Enligt? La fingrarna där känns faktiskt lite underligt, samt använde jag saker som shift,ctrl,alt modifiers mycket. Ser inte hur det ska fungera göra det om man kör på TFGH
Mange: Förstår din vän, jag sitter här och är frustrerad.. :D Men vill bara hjälpa dig att bli bättre :)
har oxå modifiers såklart, alt, alt gr, shift, fler knappar runt om där man styr = mer win ^^, WASD har ju inte så mycket knappar åt det vänstra hållet som du nog kan se.
har oxå modifiers såklart, alt, alt gr, shift, fler knappar runt om där man styr = mer win ^^, WASD har ju inte så mycket knappar åt det vänstra hållet som du nog kan se.
Våra tgb´s måste vara olika, iof jag vet att mitt är lite annorlunda (razor blackwidow) men att komma åt shift är ju ett meck såvida man inte har världens längsta lillfinger?
TFGH bättre än WASD..
Nah.. blir inte bekvämt med keybindings, får använda lillfingret för mycket.
Körde själv med QWES.
blir 90 imorgon! nån på Xavius?
ser på lite PTR 5.2 och rogues har inte fått cloak and dagger eller marked for death som utlovats, men ser ändå riktigt bra ut 150 energy, och baseline prep dock :)
ser på lite PTR 5.2 och rogues har inte fått cloak and dagger eller marked for death som utlovats, men ser ändå riktigt bra ut 150 energy, och baseline prep dock :)
king! bursten känns riktigt värdelöst just nu. Är väldigt undergearad men känns lite som att jag inte hör hemma i pvp
eller marked for death var visst med, men tror dock inte den håller i pvp.
king! bursten känns riktigt värdelöst just nu. Är väldigt undergearad men känns lite som att jag inte hör hemma i pvp
tidigare explosioner kunde jag dra 2.2k med honor gear på 20-30 games, pga kontrollen rogue hade, nu verkar de dock vara mycket mer gear krävande dock, tråkigt som fan för en som inte vill spela mycket :/
jasonmago
2013-01-06, 18:55
tidigare explosioner kunde jag dra 2.2k med honor gear på 20-30 games, pga kontrollen rogue hade, nu verkar de dock vara mycket mer gear krävande dock, tråkigt som fan för en som inte vill spela mycket :/
Det är så sjukt tråkigt att spela pvp nu..
Jag har alltid spelat 3v3 som både mage och warrior och de funkar ju fortfarande om man hittar bra folk. Men vill man lira 2v2 kan man bara ge upp. Om man nu inte vill sitta och glo i 45 minuter när en Dps peelar sin jävla healer konstant. Körde skitmycket mage/rogue och liknande double dps men de är fan lönlöst att ens försöka.
För mig är det helt sjukt att dom kan sabba ett så bra system. Visst så hade vi affli locks och restodruider som va riktigt op i början av arena i TBC men dom gick att besegra om man hade skills.. även dom som var otroligt bra kunde man få en kill på. Nu är allting så förenklat och nerskuret så det krävs inte lika mycket av en pvp spelare längre om man väljer rätt class eller rätt spec
tefached
2013-01-06, 19:03
Nu med så många expansions och patcher har klasserna bara fått mer och mer spells vilket man förvänter sig då man vill ha ändring i spelet. Dock har det bara blivit att alla klasser har massa instant cc heals osv. Löjligt hur mycket instant cc några combos kan göra utan att behöva tänka. Tycker blizzard borde göra en omstart och dra ner på spells igen och göra så klasserna blir mer egna igen och inte har alla spells.
mangemani
2013-01-06, 20:44
börjar nästan att känna mig som en riktig wow spelare nu.
vanan i den nya naga musen sitter som klockrent nu känns det som, sitter med blicken nästan klistrad vid skärmen typ bara några cm ifrån, WASD kör man med nu och man har den rätta wow stilen då man sitter i soffan, dvs halv liggandes.
så snart kan jag också kalla mig för en riktig och seriös wow spelare;)
börjar nästan att känna mig som en riktig wow spelare nu.
vanan i den nya naga musen sitter som klockrent nu känns det som, sitter med blicken nästan klistrad vid skärmen typ bara några cm ifrån, WASD kör man med nu och man har den rätta wow stilen då man sitter i soffan, dvs halv liggandes.
så snart kan jag också kalla mig för en riktig och seriös wow spelare;)
haha, inte förräns du sitter i en riktig stol :d
http://ohsonerdy.com/wp-content/uploads/2012/09/wow-nerd-south-park-580.jpg
såhär ska det se ut!
mangemani
2013-01-06, 21:45
haha, inte förräns du sitter i en riktig stol :d
http://ohsonerdy.com/wp-content/uploads/2012/09/wow-nerd-south-park-580.jpg
såhär ska det se ut!
men, det där ÄR ju jag(ligg stilen alltså):D
men, det där ÄR ju jag(ligg stilen alltså):D
det ända som återstår är gratulera då :D you made it!
mangemani
2013-01-06, 21:58
det ända som återstår är gratulera då :D you made it!
:hbang:*flex*::cheers:
tog många år, men äntligen:D
Ondskapelsen
2013-01-07, 10:32
Kom tillbaka från jul/nyår och har försökt starta wow 2 gånger.
Båda gångerna har jag spelat ett BG och sedan loggat ut igen. Jag tror jag har tappat det. Är jag förlorad? Finns det något jag kan göra?
Kom tillbaka från jul/nyår och har försökt starta wow 2 gånger.
Båda gångerna har jag spelat ett BG och sedan loggat ut igen. Jag tror jag har tappat det. Är jag förlorad? Finns det något jag kan göra?
Läs alla klassers "pvp guide" som finns på officiella forumen. Spela lite BG, lite unrated arena, lär dig vilka spells du har. Öva din rotation på en target dummy. Kolla pvp-filmer med din klass. Var itne rädd att respecca.
Det är svårt! Det är så spelet är nu. Precis som sägs ovan är det FÖR MYCKET SPELLS. Visst att de har gjort class homogenization men det tyckte jag bara förstörde. 60 var lagom men imo var nästan 29-twink roligare pga det minimalistiska spelsättet, att man behövde vara jävligt snabb och kunna game physiqs väldigt bra och inte ha dina 30 spells i huvudet.
Raschmus
2013-01-07, 11:25
Spelade upp till lvl70, lade ner det sen.
Jag graderar rolighetsgraden enligt följande:
lvl60: 10/10
lvl70: 6/10
lvl80: 6/10 (spelade väldigt lite här)
Ni som spelat från början, hur värderar ni alla expansioner i rolighetsfaktor? Är det lika roligt nu som när T2 och MoltenCore var most awesome shit ever och ett Battleground kunde ta flera timmar.
Spelade upp till lvl70, lade ner det sen.
Jag graderar rolighetsgraden enligt följande:
lvl60: 10/10
lvl70: 6/10
lvl80: 6/10 (spelade väldigt lite här)
Ni som spelat från början, hur värderar ni alla expansioner i rolighetsfaktor? Är det lika roligt nu som när T2 och MoltenCore var most awesome shit ever och ett Battleground kunde ta flera timmar.
Typ så, fallande med varje expansion. BC tog bort stora raids, förstörde mycket där. Lich king tog bort skills som healer för man hade infinite mana. Cataclysms class homogenization tog bort mycket spice ur spelet, även om mycket blev bättre iom färre spells.
Pandaria har jag bara kört några timmar.
Vanilla för mig var kul för allt var nytt och man lirade i så stort guild och mega raids men själva contentet var ju egentligen inte något vidare om man blickar tillbaka.
Tbc gillade jag men frågan är om inte wotlk var roligare iaf för mig ;)
Cata sämst so far.
Panda gillar jag bra mycket bättre än cata.
mangemani
2013-01-07, 12:06
då originalet, BC och LK inte riktigt gav mig den upplevelse(spenderade all tid till att levla och komma på hur spelet funkade) som de har givit de andra som spelat från början, så har jag typ bara cata och pandaria att kunna tala om.
om man summerar lite så tyckte jag att cataclysm var helt ok, speciellt då man levlade då zonerna fick sig en lite annorlunda tvist, dungeons och raids var helt ok med.
pandaria, nog det roligaste jag spelat på länge i wow, gillar så gott som allt de har gjort med spelet, kan ej uttala mig om PVP delen då jag väldigt sällan kör det, men PVE, zonerna, classerna osv, helt underbart tycker jag:)
Ondskapelsen
2013-01-07, 12:34
Läs alla klassers "pvp guide" som finns på officiella forumen. Spela lite BG, lite unrated arena, lär dig vilka spells du har. Öva din rotation på en target dummy. Kolla pvp-filmer med din klass. Var itne rädd att respecca.
Det är svårt! Det är så spelet är nu. Precis som sägs ovan är det FÖR MYCKET SPELLS. Visst att de har gjort class homogenization men det tyckte jag bara förstörde. 60 var lagom men imo var nästan 29-twink roligare pga det minimalistiska spelsättet, att man behövde vara jävligt snabb och kunna game physiqs väldigt bra och inte ha dina 30 spells i huvudet.
Jag formulerade mig luddigt. Jag är fortfarande stengrym, har bara ingen motivation till att spela. Tycker inte det är roligt längre :S
Vad det gäller expansions så tycker jag TBC var riktigt, riktigt bra. Men sedan föll det pladask. Har egentligen inte gillat någon expansion sedan TBC.
Jag formulerade mig luddigt. Jag är fortfarande stengrym, har bara ingen motivation till att spela. Tycker inte det är roligt längre :S
Avsluta! Varför tvinga sig till att försöka hitta något kul. Bättre isåfall att ta en paus och återkomma när det finns sug på nytt.
Har tagit många och långa pauser genom dom 8år wow funnits. Men som man säger.
http://ct.fra.bz/ol/fz/sw/i56/5/10/1/frabz-One-does-not-simply-Quit-World-of-Warcraft-1a8e52.jpg
Avsluta! Varför tvinga sig till att försöka hitta något kul. Bättre isåfall att ta en paus och återkomma när det finns sug på nytt.
http://ct.fra.bz/ol/fz/sw/i56/5/10/1/frabz-One-does-not-simply-Quit-World-of-Warcraft-1a8e52.jpg
+1. Slutade en stund in i BC
började i Wotlk igen- fortsatte till Cata och la av.
Och nu när MoP kom är jag back in action!
vicarious
2013-01-07, 13:53
Så sant. Tappat räkningen på antal gånger jag har cancellerat min subscription bara för att återvända nån/några månader senare :D
Någon som har tips på bra enkla keybinds? Behöver fler. Just nu har jag bara bindat shift+1->5 och ctrl+1->5 sen de vanliga tangenterna som ligger nära till hans på tangentbordet (§, Q, E, F, T, Y) m.fl men känner att de räcker inte till. Lösningen kanske är att köpa en mus med funktionstangenter?
Raschmus
2013-01-07, 14:00
Kan ingen speltorsk påminna mig hur jävligt det är att vara fast i träsket??
Så SJUKT sugen på att köpa gamecard igen... RÄDDA MIG INNAN JAG ÄR FAST IGEN
Rikard Jansson
2013-01-07, 14:04
Det suger och du kommer inom 2 veckor komma på varför du slutade igen :) Om expansioner så har jag alltid sett tillbaka till vanilla som den bästa expansionen men när man väl körde den nu igen så sög det verkligen. Det roligaste var att man då hade massa vänner från andra länder som man gjorde random saker med hela tiden, och som man pratade med mer än folk IRL. Nu lär man ju aldrig känna nya personer från andra länder, utan har bara kortvariga konversationer med dessa om saker i spelet och spelar bara "på riktigt" med IRL-kompisar. Sux.
Så sant. Tappat räkningen på antal gånger jag har cancellerat min subscription bara för att återvända nån/några månader senare :D
Någon som har tips på bra enkla keybinds? Behöver fler. Just nu har jag bara bindat shift+1->5 och ctrl+1->5 sen de vanliga tangenterna som ligger nära till hans på tangentbordet (§, Q, E, F, T, Y) m.fl men känner att de räcker inte till. Lösningen kanske är att köpa en mus med funktionstangenter?
Har du inga knappar alls på musen? Varje musknapp du har blir ju +3 egentligen med modifers.
Kör med alt som modifier också!
Tigerkotten
2013-01-07, 14:21
alt
f1-f5
Sen kan du ju även ha t.ex alt.shit,ctrl - q,e,r,t etc med
Tigerkotten
2013-01-07, 14:22
Du väljer att stanna hemma och raida en fre/lör kväll för du har planerat det tidigare med dina ingame vänner via calender. Dyker du inte upp så kommer gruppen ej kunna köra vidare.
Samma kväll är det även en galen fest du missar pga detta val du gjort.
vicarious
2013-01-07, 14:24
Har du inga knappar alls på musen? Varje musknapp du har blir ju +3 egentligen med modifers.
Kör med alt som modifier också!
Har en MX518 så njae. En framåt och en bakåtknapp. En av dom har jag autorun på. Sen finns det 2 knappar på ovansidan som ställer in musens sens.
Ja justja, alt har jag också men bara bindat alt+1->3. Allt annat känns för klumpigt.
alt
f1-f5
Sen kan du ju även ha t.ex alt.shit,ctrl - q,e,r,t etc med
F-tangenterna känns så långt bort. Måste flytta handen för att komma åt dom och det vill man ju ogärna.
Det sista tipset har du rätt i, det kan funka. Men då känns det som att risken för feltryck är stor, t ex om man spammar en knapp och missar/inte missar att trycka ner t ex ctrl eller shift. Om jag bindar ctrl+Q och missar ctrl så kommer jag ju aktivera spellen som ligger på vanliga Q.
Du lägger de vanligaste sakerna på Q och E. Längre cooldowns eller mindre viktiga sådana hamnar på knappar som sitter lite avigare till.
Shift + QWERTY är helt magiskt bra. Att bli av med feltryck är en vanesak.
om du ska börja igen så vänta tills 5.2 kommer är mitt tips, tror inte du kommer gilla det som det är nu.
Ondskapelsen
2013-01-07, 14:51
1, 2, 3, 4, 5, 6, sh+1, sh+2, sh+3, sh+4, sh+5, ctrl+1, ctrl+2, ctrl+3, ctrl+4, ctrl+5, alt+1, alt+2, alt+3, alt+4, alt+5, Q, E, sh+Q, sh+E, T, Sh+T, F1, F2, F3, F4, F5, Mouse4, mouse 5, scrollknappen.
35 binds allt som allt? Yep, alla används..
Mouse 4, ctrl+mouse 4, shift + mouse 4, moust 5, ctrl + mouse 5, shift + mouse fem. Shift + scroll down, shift + scroll up. Många binds går att göra på musen även utan en naga.
Mouse 4, ctrl+mouse 4, shift + mouse 4, moust 5, ctrl + mouse 5, shift + mouse fem. Shift + scroll down, shift + scroll up. Många binds går att göra på musen även utan en naga.
Ja musen har sjukt mycket binds bara man kör med lite modifiers! Har man bara 5 knappar på musen blir ju det 20 binds typ.
PvP trinkets that clear loss-of-control effects will now also clear these effects from the player's pet as well.
Sådana här changes får mig att lacka ur, varför ska tex en skillad mage som lyckas ringa hela laget inkluderat deras äckliga zoo inte tjäna något på det?, blizz ska alltid göra saker och ting så noob freindly som det bara går :S
knuckles
2013-01-07, 18:52
PvP trinkets that clear loss-of-control effects will now also clear these effects from the player's pet as well.
Sådana här changes får mig att lacka ur, varför ska tex en skillad mage som lyckas ringa hela laget inkluderat deras äckliga zoo inte tjäna något på det?, blizz ska alltid göra saker och ting så noob freindly som det bara går :S
Tjänar inte magen på det
Tjänar inte magen på det
du menar att hans eget pet skulle bli fast? är han så kass på att styra sitt pet så ska han inte klaga på att det fastnar någonstans.
knuckles
2013-01-07, 19:03
du menar att hans eget pet skulle bli fast? är han så kass på att styra sitt pet så ska han inte klaga på att det fastnar någonstans.
Tycker också det är tragiskt det de gör för newbsen. Gillade den gamla goa tiden, nostalgi. Av i timmar och rogue-pvp.
mangemani
2013-01-07, 19:21
på tal om rouges, vart har alla tagit i vägen? ser knappt någon numera, alla andra klasserna ser jag hela tiden, men rogues, vart är de? inte ens i PVE ser man dem, vad har hänt? förut kryllade det utav dem, har de åkt på någon super nerf så att folket inte vill spela som dem längre?
kanske bara är jag, men det är vad jag har märkt iaf.
på tal om rouges, vart har alla tagit i vägen? ser knappt någon numera, alla andra klasserna ser jag hela tiden, men rogues, vart är de? inte ens i PVE ser man dem, vad har hänt? förut kryllade det utav dem, har de åkt på någon super nerf så att folket inte vill spela som dem längre?
Tror monk tog många av roguesen
knuckles
2013-01-07, 19:27
Sist jag spelade i 5.0 kändes de mkt nerfade, var inte ens kul.
jo de har åkt på rätt bra med "super" nerfs sen cata, men kommer nog tillbaka lite mer till 5.2 patchen PTR ser iaf riktigt lovande ut.
vicarious
2013-01-08, 10:39
Tack för tipset!
tefached
2013-01-08, 11:31
Många har slutat med rogue dels för att de har varit en svag klass i pve och pvp, men de har även blivit mycket tråkigare. I pve som assasination är cirka 50% av ens rotation att inte göra nånting bara poola energy för envenom buff senare och klassen har nog lägst skill cap i pve. I pvp har vi förlorat det som gjorde rogues roliga och de är relativt svaga i jämförelse med andra klasser. Tror det blir en del rogues som kommer tillbaks iaf för pvp nästa patch.
Har en MX518 så njae. En framåt och en bakåtknapp. En av dom har jag autorun på. Sen finns det 2 knappar på ovansidan som ställer in musens sens.
Ja justja, alt har jag också men bara bindat alt+1->3. Allt annat känns för klumpigt.
F-tangenterna känns så långt bort. Måste flytta handen för att komma åt dom och det vill man ju ogärna.
Det sista tipset har du rätt i, det kan funka. Men då känns det som att risken för feltryck är stor, t ex om man spammar en knapp och missar/inte missar att trycka ner t ex ctrl eller shift. Om jag bindar ctrl+Q och missar ctrl så kommer jag ju aktivera spellen som ligger på vanliga Q.
Du kan binda om knapparna som reglerar sensen. Har själv bundit ena knappen till SHIFT vilket gör det lättare att använda den som modifier för alla andra knappar. Har nog en av tumknapparna som SHIFT iofs, och en sens knapp till push to talk(fast då bunden till HOME eller något).
Kör själv med WASD, sedan alla andra knappar runt omkring för olika skills(q,e,z,x,c,r,f,1-5), samt alla de knapparna med SHIFT då också. Använder addonet Clique för att binda olika saker till modifiers + musknappar ie alt + left mouse = snabb heal, alt + rmb = stor heal, shift + rmb = billig heal. Blir lättare att hoppa mellan olika klasser då liknande spells är bundna på samma sätt. Håller även barsen likadana mellan olika specs i den mån det är möjligt.
Använder F1-F5 för diverse nya talents, hp sten etc, samt en dold bar med SHIFT+F1-F5 för enginering gadgets, disenchant/prospect/milling och dylikt.
vicarious
2013-01-08, 14:32
Du kan binda om knapparna som reglerar sensen. Har själv bundit ena knappen till SHIFT vilket gör det lättare att använda den som modifier för alla andra knappar. Har nog en av tumknapparna som SHIFT iofs, och en sens knapp till push to talk(fast då bunden till HOME eller något).
Kör själv med WASD, sedan alla andra knappar runt omkring för olika skills(q,e,z,x,c,r,f,1-5), samt alla de knapparna med SHIFT då också. Använder addonet Clique för att binda olika saker till modifiers + musknappar ie alt + left mouse = snabb heal, alt + rmb = stor heal, shift + rmb = billig heal. Blir lättare att hoppa mellan olika klasser då liknande spells är bundna på samma sätt. Håller även barsen likadana mellan olika specs i den mån det är möjligt.
Använder F1-F5 för diverse nya talents, hp sten etc, samt en dold bar med SHIFT+F1-F5 för enginering gadgets, disenchant/prospect/milling och dylikt.
Bra tips, tack. En annan sak. Just nu så ändras inte min actionbar när jag prowlar utan jag har precis samma spells i vanlig catform som jag har jag när jag har prowlat. Hur löser man det? Vill ju ha pounce m.fl på en separat bar som aktiveras när jag prowlat.
Bra tips, tack. En annan sak. Just nu så ändras inte min actionbar när jag prowlar utan jag har precis samma spells i vanlig catform som jag har jag när jag har prowlat. Hur löser man det? Vill ju ha pounce m.fl på en separat bar som aktiveras när jag prowlat.
Ta ner addonet bartender :)
Snackade med en polare på skype nu, han säger att hans bar ändras och han kör default.
vicarious
2013-01-08, 20:12
Ta ner addonet bartender :)
Snackade med en polare på skype nu, han säger att hans bar ändras och han kör default.
Ja det är det som är så skumt. Är han druid eller rogue? Har alltid ändrats per automatik förut och jag har inga addons för mina actionsbars :-/ Bartender så blir väl alla bars ändrade och flyttade på osv? Lösgjorda och så.
Ja det är det som är så skumt. Är han druid eller rogue? Har alltid ändrats per automatik förut och jag har inga addons för mina actionsbars :-/ Bartender så blir väl alla bars ändrade och flyttade på osv? Lösgjorda och så.
dom ändras i regel om du byter form t.ex från katt till björn. alternativt går in i stealth. Fast det är oftast bara Bar1 som ändras
vicarious
2013-01-08, 21:53
dom ändras i regel om du byter form t.ex från katt till björn. alternativt går in i stealth. Fast det är oftast bara Bar1 som ändras
Ja exakt. Detta händer om jag byter från cat -> bear men inte från cat -> prowled cat. Vill gärna att bar 1 ändras så jag kan ha en annan bar med pounce osv.
Ja exakt. Detta händer om jag byter från cat -> bear men inte från cat -> prowled cat. Vill gärna att bar 1 ändras så jag kan ha en annan bar med pounce osv.
det gör den iofs med rogue. har en setup på samma bar för i stealth och ut ur stealth. borde gå att konfigurera så den gör samma på druid, tycker jag
Tigerkotten
2013-01-08, 22:12
det gör den iofs med rogue. har en setup på samma bar för i stealth och ut ur stealth. borde gå att konfigurera så den gör samma på druid, tycker jag
Det ska gå via bartender, fast en chans är att du inte ens har quickbar 1 öppnad. Så att din "nuvarande" bar 1 är egentligen kanske nr 5.
mangemani
2013-01-08, 22:15
fy fanvad skönt det är att nästan vara exalted med alla factioner.
har ju tagit sån jäkla tid varje dag att göra dailys.
enda som fattas nu är lore och den där factionen som kräver arch, får se om man har orken att levla upp de proffs.
nu kan man äntligen börja köra dungeons på riktigt, fullt focus, och spara valor points
btw, vad är "the black prince"? sakta men säkert har jag sett att repen med honom(?) stiger, men hittar ingen vendor eller något, hittar heller ingen info på den där reputation sidan som länkades tidigare i tråden..
vad händer då man fått exalted med honom?
King Grub
2013-01-08, 22:16
Du funderar inte att börja raida på riktigt, med ett guild?
vicarious
2013-01-08, 22:17
Det ska gå via bartender, fast en chans är att du inte ens har quickbar 1 öppnad. Så att din "nuvarande" bar 1 är egentligen kanske nr 5.
Righto, så kan det vara. Vill minnas att man ska kunna scrolla mellan actionbarsen om man har det keybindat. Ska kolla upp det där ikväll när jag kommer hem :)
Avtrubbad
2013-01-08, 23:01
Finns det någon som lirar väldigt casual på Frostmane ?
mangemani
2013-01-08, 23:44
Du funderar inte att börja raida på riktigt, med ett guild?
raids menade jag också såklart och jag joinade en ny guild för ett tag sedan som helst ville att jag skulle få upp min ilvl lite så att jag kunde börja raida med dem och jag har krav ilvl nu, så jag kommer börja raida
avtrubbad: jag lirar för fullt på frostmane
Tigerkotten
2013-01-09, 00:33
Jag hoppas du spanar lite på dummys för vad för dmg du gör också mange, sen kan du se vad andra gör som liten jämförelse runt samma ilvl. Kanske de använder annan rotation etc, men detta tror jag du vet om vart du kan hitta info iaf.
För ofta får man inte så många chanser på att bevisa sig, vet själv att jag varit stenhård mot folk. Speciellt när det var pugs som man tagit och raidat med, om de inte kunnat leverera har det varit hej då rätt fort. Fast det man kan lära folk är rotationen, fast hur de ska göra det i en fight, springa för undvika fara etc det är något man själv måste lära sig. Ett tips är då att se på filmer för se fighten. Så man inte blir så överraskad av saker och ting.
Feelgood
2013-01-09, 06:52
fy fanvad skönt det är att nästan vara exalted med alla factioner.
har ju tagit sån jäkla tid varje dag att göra dailys.
enda som fattas nu är lore och den där factionen som kräver arch, får se om man har orken att levla upp de proffs.
nu kan man äntligen börja köra dungeons på riktigt, fullt focus, och spara valor points
btw, vad är "the black prince"? sakta men säkert har jag sett att repen med honom(?) stiger, men hittar ingen vendor eller något, hittar heller ingen info på den där reputation sidan som länkades tidigare i tråden..
Hur du blir exalted med Loremasters - http://www.youtube.com/watch?v=TVCZwRPpkh4
Avtrubbad
2013-01-09, 09:54
raids menade jag också såklart och jag joinade en ny guild för ett tag sedan som helst ville att jag skulle få upp min ilvl lite så att jag kunde börja raida med dem och jag har krav ilvl nu, så jag kommer börja raida
avtrubbad: jag lirar för fullt på frostmane
Kör du Ally eller Horde då? :)
Själv så spelar jag bara vid de tillfällen jag har tid över nu för tiden. Träning, jobb och familj kommer ju före.
Detta gör att det numera jag inte har tid att raida, och mina polare som jag brukat spela med lirar inte alls nu.
Så nu för tiden är det lite battlegrounds, hc´s och lfr som är för tillfället.
mangemani
2013-01-09, 10:24
tiger: lirar all in som hunter numera, survival vilken jag tycker att jag bemästrar rätt så bra, finns säkert mycket bättre rotationer än den jag kör med, men i dungeons så gör jag iaf både hög DPS och DMG, men skillnaden mellan dungeons och raids var väl stor tyckte jag någon i tråden skrev, så jag får ta och kika på min DMG på en dummy och se om rotationen duger.
finns det någon siffra på hur bra DPS/DMG en survival hunter bör ligga runt som har ett ilvl på 468?
feelgood: aha, tackar:)
avtrubbad: som ally;)
samma som mig då typ, träningen och jobbet går före spelandet vilket gör att man losar ett par timmar, så långa raids hinner man inte med då dailys ständigt görs.
The Black Prince (http://www.wowhead.com/faction=1359), finns ingen vendor, utan rep-nivåerna är bara en del av kraven för han questar med legenadary rewards.
Avtrubbad
2013-01-09, 11:07
tiger: lirar all in som hunter numera, survival vilken jag tycker att jag bemästrar rätt så bra, finns säkert mycket bättre rotationer än den jag kör med, men i dungeons så gör jag iaf både hög DPS och DMG, men skillnaden mellan dungeons och raids var väl stor tyckte jag någon i tråden skrev, så jag får ta och kika på min DMG på en dummy och se om rotationen duger.
finns det någon siffra på hur bra DPS/DMG en survival hunter bör ligga runt som har ett ilvl på 468?
feelgood: aha, tackar:)
avtrubbad: som ally;)
samma som mig då typ, träningen och jobbet går före spelandet vilket gör att man losar ett par timmar, så långa raids hinner man inte med då dailys ständigt görs.
Kör som ally jag med ^^
Finns som Avtrubbad (Priest) på Frostmane, iaf så är det mest att man inte har tid att planera livet efter spelet vilket det lätt blir när man ska raida med en guild.
Ser nån mig online och ni vill köra nått kan ni ju skriva ^^ Oftast är det väl efter 20.00 nån gång man är online ^^
tefached
2013-01-09, 13:05
Med item lvl 468 är runt 65k rimligt på single target dps
vicarious
2013-01-10, 00:13
Levla 85-90 som warrior, fury eller arms - vad tror ni?
tefached
2013-01-10, 00:36
arms för leveling tyckte jag var bäst
filmjölk
2013-01-10, 00:37
Levla 85-90 som warrior, fury eller arms - vad tror ni?
Fury är mycket roligare.
tefached
2013-01-10, 00:38
mm fury bästa pvp spec på 90 men tror arms är bättre medans man levlar
tefached
2013-01-10, 00:39
fury bästa pve spec*
Victorsnya
2013-01-10, 08:33
saknar wow lite, men ändå inte... 2år sen man logga in nu i juni fast det var ett sjunkande skepp för en som spelat sen release :P
skulle iofs inte ha tid till mer än att logga in och sen ut med barn/jobb/träning + snart ett till barn
knuckles
2013-01-10, 08:58
saknar wow lite, men ändå inte... 2år sen man logga in nu i juni fast det var ett sjunkande skepp för en som spelat sen release :P
skulle iofs inte ha tid till mer än att logga in och sen ut med barn/jobb/träning + snart ett till barn
Samma, är sugen på att spela men när man väl köpt mer speltid ångrar man sig och inser att man inte har tid att spela och hur mkt det har ändrats.
jasonmago
2013-01-10, 09:23
Jag levlar min warrior i fury nu och har alltid gjort. Plockar 3-4 Mobs i taget och håller mig ändå på 100% hp hela tiden i princip. Stacka hit bara
vicarious
2013-01-10, 10:12
Det blev arms för mig.
Vill minnas att det finns en addon som håller koll på cooldowns och durations på ens abilities och buffs och visar det i bars, någon som vet vilken jag menar? Tänker mig inte en vanlig cooldowncount utan en addon som ger bars som räknar ner.
Det blev arms för mig.
Vill minnas att det finns en addon som håller koll på cooldowns och durations på ens abilities och buffs och visar det i bars, någon som vet vilken jag menar? Tänker mig inte en vanlig cooldowncount utan en addon som ger bars som räknar ner.
Denna kanske?
http://www.curse.com/addons/wow/sexycooldown
King Grub
2013-01-10, 18:16
Om ni nyligen uppdaterat era addons från Curse eller WoWInterface bör ni vara medvetna om att flera addons har varit infekterade med en trojan. Vad jag vet gäller det Bigwigs från WoWInterface och Auctionator från Curse, men det kan vara flera. Dessa har i alla fall nu ersatts igen med icke infekterade filer.
vicarious
2013-01-10, 19:20
Denna kanske?
http://www.curse.com/addons/wow/sexycooldown
Det var inte den jag tänkte på men den ser ju helt OK ut :) Den heter nånting annat men minns inte vad. Tack iaf!
Om ni nyligen uppdaterat era addons från Curse eller WoWInterface bör ni vara medvetna om att flera addons har varit infekterade med en trojan. Vad jag vet gäller det Bigwigs från WoWInterface och Auctionator från Curse, men det kan vara flera. Dessa har i alla fall nu ersatts igen med icke infekterade filer.
Thanks for heads up!
m-sundsvall
2013-01-10, 19:29
Det var inte den jag tänkte på men den ser ju helt OK ut :) Den heter nånting annat men minns inte vad.
Kan det ha varit Forte Xorcist(stavning?)? :)
(ROGUE) Cloak and Dagger (New) Your Ambush, Garrote, and Cheap Shot abilities can now be used from 30 yards away, and will cause you to appear behind your target.
Ska finnas på PTR nu dock inte sett den in action än
mangemani
2013-01-10, 21:52
låter ju bra.
hatar då man ska smyga in med sin rogue och blir av stealthad utav fiendens AOE.
kan komma till nytta.
vicarious
2013-01-10, 23:09
Sitter och lyssnar på originalsoundtracket till World of Warcraft. Så sjukt bra *cupid* Nostalgi baby.
filmjölk
2013-01-10, 23:53
(ROGUE) Cloak and Dagger (New) Your Ambush, Garrote, and Cheap Shot abilities can now be used from 30 yards away, and will cause you to appear behind your target.
låter ju bra.
hatar då man ska smyga in med sin rogue och blir av stealthad utav fiendens AOE.
kan komma till nytta.
Så löjligt OP. Vad är det med rogues som får Blizzard så hårda i brallan? Ännu värre med Frost Mage.
Andy.da.wohoo
2013-01-11, 00:06
Sitter och lyssnar på originalsoundtracket till World of Warcraft. Så sjukt bra *cupid* Nostalgi baby.
Brukar göra det ibland :) Nostalgi to the bones.
vicarious
2013-01-11, 00:35
Men *gah!* Ska man inte ens behöva positionera sig bakom fienden som rogue längre? Det är ju så en rogue gör, smyger omkring i skuggorna och attackerar när fienden minst anar det.
vicarious
2013-01-11, 00:40
Vad hände med Rend? Helt borta?
vicarious
2013-01-11, 00:50
Gnnngh. *kommer i brallan* så bra.
aoiwkFzqmF0
Pw3H92vRBfA
Ja, jag är en alliance-älskare. Den här är annars en favorit från WoTLK. Sanslöst bra.
6I2muPfUdOQ
knuckles
2013-01-11, 06:23
Så löjligt OP. Vad är det med rogues som får Blizzard så hårda i brallan? Ännu värre med Frost Mage.
Rogues är nerfade och sämre än nånsin, ej OP.
Cloak and Dagger är totalt värdelös för PvP.
Cloak and Dagger är totalt värdelös för PvP.
varför?, som de ser ut här ser den riktigt bra ut http://www.youtube.com/watch?v=SjiZk-HTdlw
sen har ja hört den ska breaka roots, men kanske någon som trolla bara.
varför?, som de ser ut här ser den riktigt bra ut http://www.youtube.com/watch?v=SjiZk-HTdlw
sen har ja hört den ska breaka roots, men kanske någon som trolla bara.
Har spelat rogue sen slutet av vanilla och har aldrig haft problem med att landa openers. Om du ska breaka roots med den måste wasta en dance vilket inte är en bra tradeoff.
Enda jag kan tänka mig är om man speccar subrefuge och drar en vanish cheapshot på nån sen garrotar healern med Cloak and Dagger i en 3v3 match eller nåt men det är mycket som ska klaffa. Skill cappen blir iaf äckligt hög om man ska få ut nåt av talanten men det är väl bara bra antar jag.
handlar ju inte om att landa openers, är mobility talent. /targetarena123 macros kommer man använda såklart. rogues har ju 2xcloak nu oxå med prep baseline.
Rogues kommer bli galet jobbiga i 5.2 ju :(
För att inte tala om munkar...
knuckles
2013-01-11, 17:30
Rogues kommer bli galet jobbiga i 5.2 ju :(
För att inte tala om munkar...
Vad spelar du? Som dk har jag alltid tyckt att rogues är omöjliga, dks är som underdogs.
Rogues är nerfade och sämre än nånsin, ej OP.
Det är väl det som är grejen, nerfade som satan men fortfarande jämnbra med åtminstone majoriteten av specs. De har väl aldrig varit ens nära bottenskrapet typ elemental osv ?
finner det ganska självklart att visa klasser/specs lämpar sig till pve/pvp.
alla kan ju inte vara likvärdiga på allt?
mangemani
2013-01-11, 22:14
vilken proff gynnar en hunter som bäst?
valde alch med huntern jag spelar med nu och det är maxat, men det känns inte rätt på nått sätt då jag tex kikar på engi och dess mail armor och ranged weapons.
finns det några pattern man kan lära sig längre fram eller får man något drop från någon boss som kan ge vapen eller utrustning uppåt ilvl 480?
Det är väl det som är grejen, nerfade som satan men fortfarande jämnbra med åtminstone majoriteten av specs. De har väl aldrig varit ens nära bottenskrapet typ elemental osv ?
shamaner är riktigt bra i pvp, resto eller enh, kan ju inte klaga för 1 specc inte "duger"...
King Grub
2013-01-11, 22:18
vilken proff gynnar en hunter som bäst?
valde alch med huntern jag spelar med nu och det är maxat, men det känns inte rätt på nått sätt då jag tex kikar på engi och dess mail armor och ranged weapons.
finns det några pattern man kan lära sig längre fram eller får man något drop från någon boss som kan ge vapen eller utrustning uppåt ilvl 480?
Q) What professions will benefit me most as a hunter?
A) The best professions from a pure dps perspective are:
Engineering: 1920 agil glove tinker buff for 10 sec on a 1 min cooldown (320 agil avg gain) as well as various toys which aren't damage related and the option to craft an ilevel 476 helm
Blacksmithing: 2 additional gem sockets for a potential 320 agil gain (or the stat of your choice)
Jewelcrafting: 2 improved gems for a potential 320 agil gain (or the stat of your choice)
Leatherworking: improved bracer enchant for 500 agil for a 320 agil gain
Alchemy: 320 agil bonus to flasks, crafted blue trinket (ilevel 450)
Enchanting: 2 160 agil enchants to ring for a potential 320 agil gain
Other professions which provide lower dps benefits but are still provide a decent dps benefit for a hunter are:
Herbalism: lifeblood 2 minute cooldown gives 2880 haste rating for 20 sec (480 haste rating avg gain)
Skinning: 480 crit rating
Tailoring: swordguard embroidery cloak enchant procs for 4000 AP for 15 sec (not sure about the uptime on this, so can't give an average value)
Professions which provide little to no dps benefit are:
Mining: 480 stamina
http://elitistjerks.com/f74/t130554-hunter_faq_mop_edition_read_before_asking_question s/
mangemani
2013-01-11, 22:41
hmm, ok, tack, ja det verkar ju inte vara så mycket att hurra för i de andra proff heller, får väl härda ut med alch då.
mangemani
2013-01-11, 22:42
shamaner är riktigt bra i pvp, resto eller enh, kan ju inte klaga för 1 specc inte "duger"...
inte bara i PVP, PVE är de också rysligt bra i.
spelar man med en shaman som kan sin sak och kör med chain lightning på rätt sätt, uj uj, väldigt svårt att toppa DPS listan då.
tefached
2013-01-11, 22:44
Alla proffs är ungefär likvärdiga blacksmithing kan ge en liten fördel för några klasser med de två extra gemsen, annars är enginering väldigt bra att ha tycker jag.
För övrigt är första bossen i ptr nere nästa chans blir 1 inatt.
tefached
2013-01-13, 14:00
Nån annan som testa andra bossen på ptr? verka va riktigt nice instance sjukt stort ställe. Kul att de fixar ptr så snabbt att lite trist när man farmat samma raids några veckor nu. Tror nya patchen blir go:)
vicarious
2013-01-13, 14:02
När går 5.2 live?
tefached
2013-01-13, 14:12
Finns inget satt datum än vad jag vet dröjer väll 2 månader kanske?
Om nån annar lirar rogue så hade re redan buffat upp blade flurry kommer va 40% dmg upp till 4 targets och 20% mindre energy reg.
Vår t15 set bonus blir
Two-piece Increases the duration of your finishing moves as if you had used an additional combo point, up to a maximum of 6 combo points.
◾Four-piece Shadow Blades also reduces the cost of all your abilities by 40%.
Ser intressant ut att få ett extra cp till varje finishing move är låter trevligt. Får se hur de står sig mot de vi har nu som jag tycker är riktigt bra 24s shadow blades som assa är helt sjukt. Assa verkar fortfarande va speccen för single target vad jag såg på boss två i nya instancen.
När går 5.2 live?
Gissar Mars / April
Firelands kom ju i Juni, men MoP kom även 2 månader tidigare än Cata.
cloak and shadows funkar när man är rootad samt genom väggar ^^
Kevinbadi
2013-01-16, 14:27
ngn som har stormstout på chm gold? langa lite tips plx! Sista svåra sen äre nytt fiiint transmog!
2.2k rating försvinner för t2, riktigt bra, kommer nog ta bort majoriteten av alla boosts :)
2.2k rating försvinner för t2, riktigt bra, kommer nog ta bort majoriteten av alla boosts :)
Tycker också det är riktigt bra av Blizzard!
Dom enda som kommer grina är dom som blivit boostade själva ;)
ngn som har stormstout på chm gold? langa lite tips plx! Sista svåra sen äre nytt fiiint transmog!
Har gjort alla gold, vilket specifikt problem har du?
betyder detta att även jag kan få tag i bästa pvp gearet? fint
betyder detta att även jag kan få tag i bästa pvp gearet? fint
Om du först tjänar ihop 26k conquest point som du gör via arena/rbgs.
Om du först tjänar ihop 26k conquest point som du gör via arena/rbgs.
no probs, kommer ta ett tag bara :D
no probs, kommer ta ett tag bara :D
jo men måste ta ett tag för annars skulle PVE folk ta T2 och använda i pve, dock så hoppas jag att de ändrar så man får lika mkt points från ARENA som RBGs.
mangemani
2013-01-25, 19:44
hade lite tråkigt så jag spelade lite på min lvl 85 rogue och eftersom det har varit mycket prat om assassination så övergav jag combat och sub och satsade på det istället.
har ej lirat rogue sen MOP expansionen och jag tycker att rogue har blivit mycket roligare att spela som nu.
men en del folk säger att rogue suger just nu, vilket jag inte kan förstå riktigt då assa både är lätt och rolig att spela som och gör rätt så mycket DMG(vad jag kan se iaf).
vad exakt är det med rogue som har blivit så dåligt om man jämför med förut? inget fan utav rogue egentligen, spelar mest hunter, så är lite nyfiken vad inbitna rogue spelare har att säga:)
Mange, du kan aldrig jämföra en klass som inte har max lvl. Gnället gäller allt som oftast prestationer i raids och PvP, inte vanliga instanser.
mangemani
2013-01-25, 20:07
nej, det är ju iof sant
CharlieBB
2013-01-25, 20:53
hade lite tråkigt så jag spelade lite på min lvl 85 rogue och eftersom det har varit mycket prat om assassination så övergav jag combat och sub och satsade på det istället.
har ej lirat rogue sen MOP expansionen och jag tycker att rogue har blivit mycket roligare att spela som nu.
men en del folk säger att rogue suger just nu, vilket jag inte kan förstå riktigt då assa både är lätt och rolig att spela som och gör rätt så mycket DMG(vad jag kan se iaf).
vad exakt är det med rogue som har blivit så dåligt om man jämför med förut? inget fan utav rogue egentligen, spelar mest hunter, så är lite nyfiken vad inbitna rogue spelare har att säga:)
Rouges är inte i topp skick för pvp atm men som det ser ut just nu kommer dom vara sjuka i 5.2 /pvp.
dom har dålig survivability i pvp nu och att dom måste välja mellan shadowstep och prep är lite segt men det ändras i 5.2 så shadowstep blir en baseline spell.
mangemani
2013-01-25, 20:59
och i raids, vad gör dem så dåliga där? nu vet jag inte hur combat är just nu, men BF och SND och mata på med annat har jag för mig gjorde rejält med AOE/DPS innan MOP iaf, men combat kanske är nerfat?
mangemani
2013-01-25, 21:01
btw, hur påverkas warrior och hunter i den nya patchen?
Rouges är inte i topp skick för pvp atm men som det ser ut just nu kommer dom vara sjuka i 5.2 /pvp.
dom har dålig survivability i pvp nu och att dom måste välja mellan shadowstep och prep är lite segt men det ändras i 5.2 så shadowstep blir en baseline spell.
Nej prep blir baseline.
Grabbar, när kommer 5.2?
är så het på nya rogue ändringarna
mangemani
2013-01-28, 20:11
vet att man ej kan equipa samma slags gear från det man får i dungeons och dylikt(ringar osv), men gäller detta också då man ska köpa från vendors? kan man equipa 2 likadana ringar från vendors tex?
vilka utav the tillers ska man be komma till sin gård? är det någon som är bättre än de andra?
King Grub
2013-01-28, 20:14
Grabbar, när kommer 5.2?
är så het på nya rogue ändringarna
Om ett par månader kanske.
tefached
2013-01-28, 20:20
Rogue är inte jätte dåliga i pve men de ligger inte i top och har inget de bidrar med till gruppen som buffs, combat ress osv. Blade flurry blir nerfad nästa patch och gör 40% wep dmg till 4 targets brevid vilket är mycket sämre vad jag märkt på ptr hitills då man nästan aldrig når till 4 targets utöver den man har. Det jag och många andra klagar på i pve är hur lätt framför allt assa rogue är, 50% av tiden lägger vi inga spells för att rega energy och våra cds är långa och kan ofta inte användas fullt ut på en boss.
En annan bra ändring för pve är att smoke bomb ger allys 20% mindre dmg taken i 5.2 vilket är trevligt för raids.
Kan även säga att efter dödat alla ptr bossar hitills som assa rogue har damage varit ungefär som alla andra klasser utom locks och detta med scalat gear i ptr, tror assa fortfarande blir speccen för single target och för större aoe i 5.2 inte testat andra speccs mycket dock.
mangemani
2013-01-28, 20:24
Rogue är inte jätte dåliga i pve men de ligger inte i top och har inget de bidrar med till gruppen som buffs, combat ress osv. Blade flurry blir nerfad nästa patch och gör 40% wep dmg till 4 targets brevid vilket är mycket sämre vad jag märkt på ptr hitills då man nästan aldrig når till 4 targets utöver den man har. Det jag och många andra klagar på i pve är hur lätt framför allt assa rogue är, 50% av tiden lägger vi inga spells för att rega energy och våra cds är långa och kan ofta inte användas fullt ut på en boss.
En annan bra ändring för pve är att smoke bomb ger allys 20% mindre dmg taken i 5.2 vilket är trevligt för raids.
Kan även säga att efter dödat alla ptr bossar hitills som assa rogue har damage varit ungefär som alla andra klasser utom locks och detta med scalat gear i ptr, tror assa fortfarande blir speccen för single target och för större aoe i 5.2 inte testat andra speccs mycket dock.
intressant läsning för en som inte har koll på rogues:)
vet att man ej kan equipa samma slags gear från det man får i dungeons och dylikt(ringar osv), men gäller detta också då man ska köpa från vendors? kan man equipa 2 likadana ringar från vendors tex?
Om det står "Unique-Equipped" så kan du bara ha 1 av dom. Står det ingenting så kan du ha två likadana
mangemani
2013-01-28, 20:57
Om det står "Unique-Equipped" så kan du bara ha 1 av dom. Står det ingenting så kan du ha två likadana
ahaa, tackar
mangemani
2013-01-29, 19:17
hur viktigt är mastery för en survival hunter egentligen?
"increase damage of all magic spells", visste inte ens att en hunter hade magic spells=/.
har rätt så högt på mastery på min hunter, bör jag respecca till mer critical eller haste?
hur viktigt är mastery för en survival hunter egentligen?
"increase damage of all magic spells", visste inte ens att en hunter hade magic spells=/.
har rätt så högt på mastery på min hunter, bör jag respecca till mer critical eller haste?
f*ttviktigt. Explosive shot, black arrow och Arcane shot bland annat. Spelade hunter och clearade allt på 85, osäker på hur det ligger till nu men kolla den här hemsidan.
http://www.warcrafthuntersunion.com/ Världens bästa hunter sida. Allt ifrån extreme soloing till pvp och pve. Allt du söker, finns där och han som håller i sidan var en av mina förebilder när jag var på topp.
mangemani
2013-01-29, 19:45
f*ttviktigt. Explosive shot, black arrow och Arcane shot bland annat. Spelade hunter och clearade allt på 85, osäker på hur det ligger till nu men kolla den här hemsidan.
http://www.warcrafthuntersunion.com/ Världens bästa hunter sida. Allt ifrån extreme soloing till pvp och pve. Allt du söker, finns där och han som håller i sidan var en av mina förebilder när jag var på topp.
åfan, där ser man, då behåller jag all mastery då:)
och tack för sidan, den ska studeras ikväll:)
filmjölk
2013-01-29, 19:47
Varför inte specca BM? De andra speccen har väl inte vart kul att spela sen TBC?
åfan, där ser man, då behåller jag all mastery då:)
och tack för sidan, den ska studeras ikväll:)
lugnt :D
Finns fler sidor av hunters än man tror. Du kan tanka heroics med ditt pet (Även raidbossar), jag brukade alltid tanka när jag o polarna farmade. Fördelen är att man kan ha fler dps då och det går otroligt fort.
mangemani
2013-01-29, 20:03
Varför inte specca BM? De andra speccen har väl inte vart kul att spela sen TBC?
BM i all ära, men jag tycker survival är rätt så rolig att spela som och framför allt lätt. BM gör jävligt bra single target skada vad jag har märkt, men rotationen i BM för multi targets är rätt så krångligt och gör inte lika mycket DPS som en lätt rotation i survival speccen.
så jag känner mig jävligt bekväm med survival, BM må ligga högre upp i DPS listan ATM, men ändå, survival känns tryggast för mig:)
lugnt :D
Finns fler sidor av hunters än man tror. Du kan tanka heroics med ditt pet (Även raidbossar), jag brukade alltid tanka när jag o polarna farmade. Fördelen är att man kan ha fler dps då och det går otroligt fort.
seriöst, tanka raid och HC bossar med petet? minns senast jag skulle tanka nexus HC då tanken stack och de andra inte orkade vänta på en ny tank, visst, vi vann, det gjorde vi, men det var nätt och jämt:D.
kan du rekommendera nån bra tanking pet? kör med en vanlig björn ATM, kanske är lite bu som bä över det hela, kanske inte spelar någon roll?
seriöst, tanka raid och HC bossar med petet? minns senast jag skulle tanka nexus HC då tanken stack och de andra inte orkade vänta på en ny tank, visst, vi vann, det gjorde vi, men det var nätt och jämt:D.
kan du rekommendera nån bra tanking pet? kör med en vanlig björn ATM, kanske är lite bu som bä över det hela, kanske inte spelar någon roll?
Ja, utan problem. I vissa fall gör petet bättre ifrån sig än vanliga tanks, otroligt lätt att heala (+50% healing) och dom tål överraskande mycket.
Sköldpadda eller Skalbagge är dom bästa. Jag körde sköldpadda. Förut var det grymt att ha två st T7.5 delar för set bonusen healar ditt pet för 10% av all skada du gör, men det är inte värt det längre pga förlusten av stats.
Vill du börja tanka så ska du kolla här " http://www.warcrafthuntersunion.com/category/pet-tanking/ "
Finns en separat del för tanking och extreme soloing, då dom skiljer sig åt. Vill du solo:a Ragnaros och Firelands samt andra 85 raids så är det extreme soloing du ska in på
mangemani
2013-01-30, 19:42
hur länge håller ett game time card?
knuckles
2013-01-30, 19:51
hur länge håller ett game time card?
l
2 mån mannen
mangemani
2013-01-30, 20:00
l
2 mån mannen
ok, tack:)
mangemani
2013-01-31, 20:03
har en fråga ang den där naga addonet och druids.
om man kör som rouge så har man först non stealth spells bindat i nån utav rutorna och om man går in i stealth så får man en ny tom ruta där man kan binda valfria stealth spells, väldigt praktiskt och inga problem.
men spelar man som feral druid så har man ju först de vanliga non stealth spellsen i rutan, men går man in i stealth så följer non stealth spellsen med till den nya rutan och tar man bort de så tas även non stealth spellsen bort.
hur får jag till detta? så att det skiljs från non stealth och stealth?
mangemani
2013-02-01, 21:17
ele eller enh shaman?
ele eller enh shaman?
Caster eller melee?
Dps mässigt så leder iaf enh av dom båda atm.
tefached
2013-02-01, 22:17
Tänkte dra några tankar om 5.2 nya raid för de som inte testat bossarna på ptr, tänker inte spoila nåt bara säger lite va ja tycker:), Först och främmst ser instancen otroligt bra ut lite ulduar aktig i storlek. Aldrig sett en större instance helt enormt hoppas inte de fyller allt med trash bara:P. Bossarna har jag upplevt blandat alla bossar ser bra ut med tycker en del är för lätta och simpla mechanics, dock är det normal mode och ptr. Dock har de två sista bossarna vi testat varit väldigt svåra och inget Guild har fått ner de två under test. Överlag ser riktigt bra ut tror det blir väldigt kul att progressa igenom.
Har andvänt 27 coins och fått ett jävla item, så trött på blizzard. Dom kan gå o dö >_>
http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/warcraft-movie-lands-source-code-416956
Kanske redan postat innan, fyfan helt sjukt att jag missat denna nyhet i 5dar. Borde ju stå överallt?!:)
Victorsnya
2013-02-06, 08:50
firar 2 år i juni sen jag la spelet på hyllan pga av för mycket jobb + barn på g. Men jag skulle ljuga om jag inte erkände att jag saknar att logga in i mitt kära azeroth och muppa runt på min dk eller rogue :( Hur är spelet atm? känner en massa polare som gått tillbaka till wow för att dom tycker pandarian va rätt hyffsat jämnfört med föregågna expansionen
Jag spelar bara feenix project nuförtiden. Bara att skapa ett konto på wow-one.com, tanka spelet (no-install) och börja köra, gratis. Instant 60, 60 1x xprate, 12x xprate, 70 14x xprate. Alla servers har väldigt många players och många är där för att de älskade vanilla men ogillade expansionerna men alla tråkiga ändringar som class homogenization, resiliance, mm. Klart att det finns lite noobs också men man får ju dodgea dem.
Summa summarum SJUKT VÄRT eftersom vanilla är och var bäst och det är gratis.
firar 2 år i juni sen jag la spelet på hyllan pga av för mycket jobb + barn på g. Men jag skulle ljuga om jag inte erkände att jag saknar att logga in i mitt kära azeroth och muppa runt på min dk eller rogue :( Hur är spelet atm? känner en massa polare som gått tillbaka till wow för att dom tycker pandarian va rätt hyffsat jämnfört med föregågna expansionen
Slutade spela när vi clerat Ulduar på hardmode och började spela igen nu när MoP kom. Allt förutom raidsen är väldigt tråkigt skulle jag säga. Hade jag inte varit med i en så pass skön guild hade jag inte spelat längre. Men börjar tappa suget igen. Nu loggar jag i princip bara in på raiddagar.
dingade ganska nyss 90, och är inte säker på vad jag ska göra, nuvarande sysselsättor är dailes, legendary quest rep farm, justice point farm, farmar upp JC, är det något jag har missat?
King Grub
2013-02-06, 14:34
Raids.
CharlieBB
2013-02-06, 14:52
Arena
tefached
2013-02-06, 15:11
Raids och pvp är det som är kul tycker jag dailies och vps är bara för att kunna prestera bättre i de två mer eller mindre.
Jag spelar bara feenix project nuförtiden. Bara att skapa ett konto på wow-one.com, tanka spelet (no-install) och börja köra, gratis. Instant 60, 60 1x xprate, 12x xprate, 70 14x xprate. Alla servers har väldigt många players och många är där för att de älskade vanilla men ogillade expansionerna men alla tråkiga ändringar som class homogenization, resiliance, mm. Klart att det finns lite noobs också men man får ju dodgea dem.
Summa summarum SJUKT VÄRT eftersom vanilla är och var bäst och det är gratis.
Kan tipsa om Emerald Dream som är en feenix server med 1xXprate blizzlike server, launchades 25 augusti och har runt 500 60's i varje faction. Spelar där atm. :) e skit kul, lvl 27 so far.
EDIT: kan även tillägga att content läggs ut bit för bit, MC&onyxia atm. Dire Maul är nästa att släppas(De följer Blizzards ordning).
Kan tipsa om Emerald Dream som är en feenix server med 1xXprate blizzlike server, launchades 25 augusti och har runt 500 60's i varje faction. Spelar där atm. :) e skit kul, lvl 27 so far.
EDIT: kan även tillägga att content läggs ut bit för bit, MC&onyxia atm. Dire Maul är nästa att släppas(De följer Blizzards ordning).
Hade LÄTT kört ED om jag hade haft möjlighet att lägga tiden. Shit, vad tur att Wow släpptes när jag gick i högstadiet och kunde skolka lite mm :d
dingade ganska nyss 90, och är inte säker på vad jag ska göra, nuvarande sysselsättor är dailes, legendary quest rep farm, justice point farm, farmar upp JC, är det något jag har missat?
Dailies/repgrind räcker nog för att sysselsätta en i flera timmar, tyvärr. :(
Svårt att ge tips utan att veta vad du vill göra.
PvP!
I första hand vill jag få gear till att raida! pve inriktad elemental shaman.
tefached
2013-02-06, 18:38
vill man skaffa allt snabbt inför pve är det rätt köttigt i början för att få allt hc gear, dailies, rep osv är kanske inte det roligaste, krävs rätt mycket tid för pve.
storPines
2013-02-06, 19:23
någon bra spec för Dk pvp?
kolossal
2013-02-06, 19:45
Shit har det kommit upp till 90 nu?:P Jag lade av vid 60. Det var skoj faktiskt. Håller det fortfarande eller?
mangemani
2013-02-06, 20:57
då jag inte rört min DK sen evigheter innan MOP expansionen, så dyker några frågor upp.
har läst runt lite och insett att frost is the shit för DPS, men hur är unholy numera?
sen en till sak, hur är blood att levla som? tänkte inte på dungeon levling utan mer på quests osv? funkar blood i det stora hela eller tar det för lång tid att få ihjäl mobs?
knuckles
2013-02-06, 21:11
Unholy+warlock/sp och healer är bra i arena, generellt använder man frost i rbgs och unholy i arena. Unholy kommer bli ännu bättre i 5.2 dock. Jag lvlade från 85-90 funkar hur bra som helst, snabba qs osv.
filmjölk
2013-02-06, 21:25
vill man skaffa allt snabbt inför pve är det rätt köttigt i början för att få allt hc gear, dailies, rep osv är kanske inte det roligaste, krävs rätt mycket tid för pve.
Går väldigt mycket snabbare om man cappar conquest i arena (går fort), den lila pvp-gearen med pve enchants är ruggigt bra i pve med.
mangemani
2013-02-06, 21:28
Unholy+warlock/sp och healer är bra i arena, generellt använder man frost i rbgs och unholy i arena. Unholy kommer bli ännu bättre i 5.2 dock. Jag lvlade från 85-90 funkar hur bra som helst, snabba qs osv.
så unholy är mer för PVP då då?
var det unholy eller blood du levlade 85-90 som?
knuckles
2013-02-06, 21:34
så unholy är mer för PVP då då?
var det unholy eller blood du levlade 85-90 som?
Det går att spela unholy i pve men frost är snäppet bättre, högre burst och dps. Jag lvlade med blood till 90, betydligt snabbare då man kan ta 5+ mobs på samma gång och snabbare dungeon qs.
mangemani
2013-02-06, 21:40
ok, tack:)
gör dalies panda capital och där man fostrar sin egen drake, några andra bra ställen att göra dailes?
gör dalies panda capital och där man fostrar sin egen drake, några andra bra ställen att göra dailes?
Postade några länkar förut, kolla i min post. Borde fortfarande vara aktuellt.
http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6150146&postcount=6654
Rollade en ny hunter. Level 42 nu. Det är sjukt vilka fina ändringar hunters har fått sen wotlk.
Cobra shot, genererar 14 focus, det var 9. Readiness och Trueshot aura är default. Samt den finaste av allt, pettets growl är nu en "riktig" taunt. Ska bli väldigt intressant så fort jag når 90 och kan börja tanka igen
har en 42 hunter som jag spelade på igår, sjuk dps, 800-900.
mangemani
2013-02-07, 17:14
Rollade en ny hunter. Level 42 nu. Det är sjukt vilka fina ändringar hunters har fått sen wotlk.
Cobra shot, genererar 14 focus, det var 9. Readiness och Trueshot aura är default. Samt den finaste av allt, pettets growl är nu en "riktig" taunt. Ska bli väldigt intressant så fort jag når 90 och kan börja tanka igen
glöm inte också att aspect of fox nu är borttagen och man kan använda cobra/steady shot medans man rör sig.
hunters har blivit mer rörliga och lätta att spela som, behöver aldrig stanna upp och ladda focus, utan man kan röra sig under hela fighten.
lite trist bara att ALLA glyphs är relativt värdelösa. Finns en som är bra för tanking, men raidmässigt så skulle man kunna skippa allihop
Haha började spela på lillebrors konto nu när han är bortrest, lvlar en warrior. Speccar fury när kan man ha 2st 2hand vapen? tacksam för svar!:)
Edit: Hur gör jag isf?
Haha började spela på lillebrors konto nu när han är bortrest, lvlar en warrior. Speccar fury när kan man ha 2st 2hand vapen? tacksam för svar!:)
Edit: Hur gör jag isf?
ja det är fury. vet dock inte vid vilken level du kan börja använda 2st 2hand
ja det är fury. vet dock inte vid vilken level du kan börja använda 2st 2hand
Tack men hittar inte de någon stans :P
mangemani
2013-02-07, 19:35
är det inte vid lvl 80?
kanske är jag som är ute och cyklar nu, men det var väl vid lvl 80 innan mop iaf?
Skillen heter iaf Titans-Grip, kolla i talents eller spellbook så ser du när du får den
lvl 38, tack för hjälpen :D
mangemani
2013-02-07, 22:05
uj uj uj, what a mess.
allt började med att jag blev gankad några gånger med min DK som jag levlade, blev less och åkte dit med min 90 hunter som var i närheten. gankade den lvl 85 rogue horden tills han blev less, han kallade på förstärkning från hans guild, 2 kom och jag hade inte en chans, så jag kallade på förstärkning från min guild och 1 kom samt att 1 lvl 90 som var i närheten hjälpte till, vi hjälptes åt att slå ned de 2 lvl 90 och de hade inte en chans. 2 till dök upp(från samma guild tror jag) och 1 drog sig ur, vilt slagsmål ett tag tills flera andra lvl 90s hittade platsen där vi slogs och joinade, uj uj, jag som suger på PVP drog mig ur då det blev allt för mycket folk.
men rätt så kul att se att något så litet kan urarta till något så stort:D
Sånt är ju underbart mange :)
Kan vara det mest sanna och vackraste "en blue" skrivit, någonsin!!
"That chance and randomness in fighting people with different skill levels to counter and react to the strategies of another is part of what makes PvP more engaging and exciting. If it were simply about looking at someone’s output versus another person’s output and declaring a winner on potential damage done, then it would make the gameplay stale because you would always be able to know the winner beforehand. "
http://blue.mmo-champion.com/topic/253075-suggestion-put-offensive-cooldowns-on-global-cooldown/#post23
I vilken lvl kan man köpa lvl gear?:O
I vilken lvl kan man köpa lvl gear?:O
Alla levlar, men du behöver Justice points som du kan börja skaffa @ 90. Alternativt exalted rep med ett höglevlat guild och en summa guld.
Alla levlar, men du behöver Justice points som du kan börja skaffa @ 90. Alternativt exalted rep med ett höglevlat guild och en summa guld.
går de inte med honor points?:P
Du kan få justice points om du kör dungeons i cata / wotlk också.
ah jo. finns pvp heirlooms också. glömde
Du kan få justice points om du kör dungeons i cata / wotlk också.
de vet ja men lvlar en på lillebrors konto, trodde man kunde köpa lvl gear med honor points så men kan va lvl 80 och köpa de?:P
de vet ja men lvlar en på lillebrors konto, trodde man kunde köpa lvl gear med honor points så men kan va lvl 80 och köpa de?:P
Ja, du kan vara level 80 o köpa heirlooms.
offtopic till det: woot 15/16 HC 25 manna :>
http://eu.battle.net/wow/en/character/azuremyst/Wiizper/advanced
ja det kan du. men det kan bli tungt att farma honor på den leveln. bör gå snabbare att levla utan
Nae nu börjar jag fan bli sur, 29 coins och ett jävla item
k, 30 coins och ett jävla item. Jävla skit spel
Vad är coins? nåt du köper irl lr?
Vad är coins? nåt du köper irl lr?
Elder Charm of Good Fortune
Snart.Klar.Med.Loremaster.. Fyfan :>
http://eu.battle.net/wow/en/character/emeriss/Grombear/simple
farlig.
tefached
2013-02-11, 11:55
Coins gör att du kan göra extra rolls på bossar efter du dödat dem. När du gör Daily quests får du lesser charms med 90 av dom kan du göra ett quest som du kan ta en gång i veckan. För 90 lessers får du 3 gold coins.
farlig.
fight me irl :naughty:
http://eu.battle.net/wow/en/character/xavius/Havremj%C3%B6lk/simple
Hehe ja Frozzon vilken läckerbit du har där :naughty:
farlig.
fight me irl :naughty:
http://eu.battle.net/wow/en/character/xavius/Havremj%C3%B6lk/simple
fight me brahs
Hehe ja Frozzon vilken läckerbit du har där :naughty:
haha, de kommer bli bättre, gör mina dailes och håller raidsen på cd, farmar hcs, men de e ju lite jobbigare att geara nu än det va i wolk/cata, fast jag blir motiverad av det, känns nästan bc, fast med dailes.
fight me brahs
http://eu.battle.net/wow/en/character/stormscale/Kungen/simple
approach ma shield bretheren!
Sha of Fear hc progression börjar ikväll ;o wipe fest inc!
@frozzon, din lilla fanboy där :P
verkligen inte, ba leker lite, ja e min egen fanboy, sjukt bra är jag faktist.
verkligen inte, ba leker lite, ja e min egen fanboy, sjukt bra är jag faktist.
haha <3
Iceraven#2629 battletag, BE MY FANBOYS!
Hur köper an för honor point står bara att ja kan köpa för justice :(
Hur köper an för honor point står bara att ja kan köpa för justice :(
Är du horde? isf gå till honorhuset, det står en vargridande orc utanför. Shirtless är han också. Därinne finns Honor Heirloombruden
Är du horde? isf gå till honorhuset, det står en vargridande orc utanför. Shirtless är han också. Därinne finns Honor Heirloombruden
Tack :D
nån som vill kötta lite på PTR? är rogue iaf :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.