Visa fullständig version : World Of Warcraft (tråden) :D
tefached
2013-02-11, 18:49
Wiizra se till att alla skaffar sha assist innan ni börjar progress kommer säkerligen spara många wipes:)
mangemani
2013-02-11, 18:56
såg igår 3(senare 4) spelare som bankade på en tank DK med allt de hade och DKn borstade lätt av sig allt och tog ihjäl en efter en.
DKs verkar vara jävligt bra för stunden.
levlar en nu själv och jag har inte haft några svårigheter alls med den, kör som holy och har blood som second specc, funkar utmärkt.
ska bli intressant att se vad de går för i högre lvl.
MMO-CHAMP skrev att dom tror 5.2 kommer om 2veckor. Vad tror ni?
King Grub
2013-02-11, 18:58
såg igår 3(senare 4) spelare som bankade på en tank DK med allt de hade och DKn borstade lätt av sig allt och tog ihjäl en efter en.
DKs verkar vara jävligt bra för stunden.
levlar en nu själv och jag har inte haft några svårigheter alls med den, kör som holy och har blood som second specc, funkar utmärkt.
ska bli intressant att se vad de går för i högre lvl.
Holy Death Knight?
Holy Death Knight?
han menar väll unholy
Wiizra se till att alla skaffar sha assist innan ni börjar progress kommer säkerligen spara många wipes:)
Japp, vi har sagt till raiders att skaffa det.
https://twitter.com/Bashiok/status/301013346717663232 Det är vad jag tror.
mangemani
2013-02-11, 19:11
han menar väll unholy
ja exakt, sorry för slarvet;)
Vad tycker ni a ska specca om man lvlar en lock?:)
Har inte provat alla olika specs, men kört som affliction när jag levellat min lock och har svårt att se att någon annan spec skulle vara mycket effektivare, hur skönt som helst att bara springa runt och slänga DoT:ar på allt i närheten.
är lite buggit fortfarande på PTR, tex rogues missar sin första cheap shot :D
Destro
Japp, vi har sagt till raiders att skaffa det.
https://twitter.com/Bashiok/status/301013346717663232 Det är vad jag tror.
Haha 2 weeks it is then!! :D
kan man maila levling gear till andra servrar? och är paladins något att ha i 5.2?
knuckles
2013-02-12, 14:49
kan man maila levling gear till andra servrar? och är paladins något att ha i 5.2?
Nej och nej.
rollar man väl en dk isf.
mangemani
2013-02-12, 22:47
http://www.fz.se/artiklar/recension/20130211/razer-orbweaver
cad tror ni om den till wow?
knuckles
2013-02-12, 22:55
http://www.fz.se/artiklar/recension/20130211/razer-orbweaver
cad tror ni om den till wow?
Verkar vara lite overkill men säkert en rolig leksak.
knuckles
2013-02-13, 08:33
Var och tittade runt lite på armory och hittade en random char
http://us.battle.net/wow/en/character/sargeras/Aluress/simple
Han har typ allting man kan ha i spelet, man blir lite avis men samtidigt inser man hur j*vla mycket tid han har lagt ner. 128 FoS.
Var och tittade runt lite på armory och hittade en random char
http://us.battle.net/wow/en/character/sargeras/Aluress/simple
Han har typ allting man kan ha i spelet, man blir lite avis men samtidigt inser man hur j*vla mycket tid han har lagt ner. 128 FoS.
Karaktär som spelas 24/7, säkert. Jag skulle bli väldigt förvånad om det endast är en person som lirar denne.
knuckles
2013-02-13, 09:02
Karaktär som spelas 24/7, säkert. Jag skulle bli väldigt förvånad om det endast är en person som lirar denne.
Ja, konstigt att han har 2 level 80 first realms men han hann väl på 2 servrar... vilket är märkligt, antingen är han mycket snabb eller så var de andra sega.
King Grub
2013-02-13, 09:10
5.2 kommer inte förrän i mars.
tefached
2013-02-13, 11:59
Efter att kört Tempest keep sen level 80 på 3-4 chars i veckan fick jag Ashes idag ÄNTLIGEN!!
Efter att kört Tempest keep sen level 80 på 3-4 chars i veckan fick jag Ashes idag ÄNTLIGEN!!
Grats ^^
knuckles
2013-02-13, 17:02
Grattis :P är själv uppe i 50 kills, ~40 solo, sett den droppa en gång men förlorade såklart... är bara att fortsätta. Känns dock inte så speciellt att ha den längre då typ 90% har den men det är ändå ett jävligt snyggt mount.
King Grub
2013-02-13, 22:16
32 coins 1 item.
Fick just mitt första coin-drop på ungefär samma mängd charms.
köpte sunstone panther OCH fick en orange tabby petcat i en mysterious satchel efter jag tankat. En bra dag
Fick just mitt första coin-drop på ungefär samma mängd charms.
Extremt irriterande, låg som fan på dkp för jag joina guilden mid tier, och jag får inget på coins...
Sha of Fear HC progression ikväll igen! 43% bästa attempt, haft 2 kvällar att träna på den.
Va sägs om att vi på kolo styr upp ett pvp team? Jag lirar bara pvp, destro lock. Skulle vara superskoj! Jag kan byta realm om de behövs.
tefached
2013-02-17, 13:59
Sjukt seg boss att köra progress på hc sha, 20min fight där man gör samma sak och bara sista 20% som börjar bli jobbigt under progress
knuckles
2013-02-17, 14:11
Kör PvP på stormscale. Vet någon hur level 60,70 och 85 bracket är? Är sugen på att twinka, hade hoppats på att 70 bracket fortfarande är intakt.
tefached
2013-02-17, 18:39
Tror inte det är jätte aktivt inte på lite högre rating iaf men inte lirat twink på länge så kan ha fel. Finns dock speciella server och turneringar där alla kan joina för t.ex. 70 arena
Heart of Fear 25 HC farm raid.
3 items jag vill ha, 1 droppa.
Körde mitt sista coin för veckan, Gold.
33 coins, ett item.
Förlora självklart itemet jag ville ha som droppa för att dkp är ett jävla skit system
lyckades haffa två epiqs på 1 coin igår, bis om man tänker LFR, räcker nog ett tag.
Sha of Fear 25 HC , 26%, snart så!
filmjölk
2013-02-18, 23:37
Inte raidat öht. Checka gearen iaf:)
http://eu.battle.net/wow/en/character/aerie-peak/Br%c3%b6drostrost/simple
Sundqvist
2013-02-18, 23:46
En kvinnlig praktikant jag har på jobbet!
http://eu.battle.net/wow/en/character/twisting-nether/Billgateway/simple
rätt duktig eller?
En kvinnlig praktikant jag har på jobbet!
http://eu.battle.net/wow/en/character/twisting-nether/Billgateway/simple
rätt duktig eller?
"kvinnlig" ?
Ja, en praktikant som är kvinna/tjej/brud/flicka. Hur hade du formulerat det?
Ja, en praktikant som är kvinna/tjej/brud/flicka. Hur hade du formulerat det?
Ser bara konstigt ut eftersom hon har en manlig gubbe och Bill i namnet :P
Skuggvargen
2013-02-19, 00:39
Blir hon mindre kvinnlig p.g.a det menar du?
Ser bara konstigt ut eftersom hon har en manlig gubbe och Bill i namnet :P
Lika skumt som när killar lirar kvinnliga karaktärer?
Inte raidat öht. Checka gearen iaf:)
http://eu.battle.net/wow/en/character/aerie-peak/Br%c3%b6drostrost/simple
Men det står ju "Raid finder" på din gear? :(
filmjölk
2013-02-19, 12:20
Men det står ju "Raid finder" på din gear? :(
Japp, raid finder räknar jag inte som att "raida" då det inte alls kräver samma tid eller planering.
filmjölk
2013-02-19, 12:23
Lika skumt som när killar lirar kvinnliga karaktärer?
Haha, jag har en kvinnlig karaktär som alt, jag har gjort ett macro med:
/say %t, stop that, i am a fat balding middleaged man irl.
Har nu lärt mig för femtioelfte gången att inte planera sitt spelande efter vad som händer på PTR'en. Jäklar vilket hattande det är fram och tillbaka med klassändringarna. Hade jag PvE'at hade jag inte brytt mig så mkt men för PvP är Blizzards knåpande tamejfan skillnaden mellan vad som överhuvudtaget är spelbart eller inte.
Har nu lärt mig för femtioelfte gången att inte planera sitt spelande efter vad som händer på PTR'en. Jäklar vilket hattande det är fram och tillbaka med klassändringarna. Hade jag PvE'at hade jag inte brytt mig så mkt men för PvP är Blizzards knåpande tamejfan skillnaden mellan vad som överhuvudtaget är spelbart eller inte.
Någon klass du tänker på specifikt nu eller? And stay true och fotma mindre är en bra regel ;)
Någon klass du tänker på specifikt nu eller? And stay true och fotma mindre är en bra regel ;)
Drömmen vore att kunna lira Arcane Mage i PvP igen. Lätt roligaste tiden i WoW var när det funkade i Wotlk. Annorlunda utan att vara OP. Både Arcane Missiles och Arcane barrage gjorde bra skada, innan de flyttade över all skada till Arcane Blast.
Har spelat alla klasser utom Monk och jag kallar det inte Fotm'ande, snarare ett försök att hålla liv i ett hundra år gammalt spel. I min mening kvittar det om man gillar en klass (eller specc) väldigt mycket, om Blizzard inte är på humör när det ska balanseras försvinnet allt det roliga.
knuckles
2013-02-20, 18:43
Håller nån 80 på att geara till herald of the titans? tar aslång tid som dps att hitta Q's, 20+ min mellan varje...
tefached
2013-02-20, 20:12
Kan tänka mig det är sjukt svårt för blizzard att få allt balanserat då det är så mycket som spelar in klasser, gear, spells osv. Alla klasser är bättre mot vissa klasser och sämre mot alla. Sen ändras spela så ofta att det krävs en del om balansering hela tiden. Håller med om att det kan va tråkigt ibland men oftast har alla klasser nån storhetstid och är man bra kan man lyckas med alla klasser bara mer eller mindre skillcap för vissa klasser.
Dödade Lei Shi igår för 8onde gången på LFR, använt coins varje gång. Fortfarande inga daggers.
Dödat Stone Guards 8ggr på lfr och 3 på normal (coinat normal), inga daggers där heller..
Har full 476+, utom mina 2 471 daggers..
bad rnd is bad.
knuckles
2013-02-21, 18:07
kom igen nu grabbar vill ni inte ha den flashige titeln
kom igen nu grabbar vill ni inte ha den flashige titeln
Beror på vilken du menar.
Beror på vilken du menar.
http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6286253&postcount=7053
http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6286253&postcount=7053
Var lat, orkade inte skrolla upp... :p
Meh. Jobbar hellre på Fearless.
tefached
2013-02-21, 19:26
flashiga titeln är scarab lord:D
annars är jag nöjd och ledsen att jag tog mig tiden att skaffa insane in the membrane.
Hur går din progress på hc sha wiizra btw?:)
flashiga titeln är scarab lord:D
annars är jag nöjd och ledsen att jag tog mig tiden att skaffa insane in the membrane.
Hur går din progress på hc sha wiizra btw?:)
26% som bästa attempt. Sakta men säkert :p
35 coins 1 item, seriöst börjar bli trött på denna rng skit
tefached
2013-02-21, 23:43
Störd otur wiizra:/
Äntligen, Imperial HC nere! Finns ingenting värre än dubbel attenuating...
Äntligen, Imperial HC nere! Finns ingenting värre än dubbel attenuating...
Grattis, ja fyfan den dansen är lite små jobbig.
Åååh där gick Will of the Emperor HC ner för första gången. Jävlar va skönt att få plocka bossen innan Patch 5.2! Jobbigaste fighten jag har healat.
Fick wow-sug idag och fyllde på och bestämde mig för att levla en alt, en female orc rogue fick det bli.
Och nu till min fråga, vilken spec är bäst i nuläget för PvE/levling?
King Grub
2013-02-25, 23:35
Dödat Heroic Will of the Emperor, Heroic Garalon och Heroic Wind Lord över helgen. 9/16 heroic nu.
http://eu.battle.net/wow/en/character/draenor/Steroid/simple
Åååh där gick Will of the Emperor HC ner för första gången. Jävlar va skönt att få plocka bossen innan Patch 5.2! Jobbigaste fighten jag har healat.
Dödat Heroic Will of the Emperor, Heroic Garalon och Heroic Wind Lord över helgen. 9/16 heroic nu.
*yourock*
19% på Sha of Fear HC 25...... Sakta men säkert!!
Grub, varför gemmar du 320 haste? Har du kört igenom din char i Simcraft?
King Grub
2013-02-26, 09:26
Ja, haste är värt mer än str x 2.
Jag har kört senaste SimCraft. Och Mr Robot håller med http://www.askmrrobot.com/wow/gear/eu/draenor/steroid
Upp till ungefär ilevel 490 var det fördelaktigt att gemma str & str/haste, men sedan tog haste över helt.
filmjölk
2013-02-26, 10:33
Frost är lite knepigt...mastery är inte mycket att ha om man kör 2h, men blir skitbra vid dw. Haste är inte alls lika big deal heller vid dw.
Ja, haste är värt mer än str x 2.
Jag har kört senaste SimCraft. Och Mr Robot håller med http://www.askmrrobot.com/wow/gear/eu/draenor/steroid
Upp till ungefär ilevel 490 var det fördelaktigt att gemma str & str/haste, men sedan tog haste över helt.
När jag simma din gubbe så fick jag
Str 1.00, haste 0.29.
Men jag kanske gör fel på sim craft
King Grub
2013-02-26, 11:25
Ja, dom siffrorna är helt otänkbara.
filmjölk
2013-02-26, 11:42
Ser ut som warrior-siffror, haste är skräp för warrs:)
Ser ut som warrior-siffror, haste är skräp för warrs:)
I en vecka till ;)
I en vecka till ;)
5.2 lär inte komma nästa vecka.
2-3 veckor.
Patchen kommer aldrig samma dag som pvp säsongen slutar.
5.2 lär inte komma nästa vecka.
2-3 veckor.
Patchen kommer aldrig samma dag som pvp säsongen slutar.
Hehe kolla blue answer längst ner :D
http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/6690059750
*popcorn*
Hehe kolla blue answer längst ner :D
http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/6690059750
*popcorn*
Jasså, så "/popcorn" betyder att patchen kommer nästa vecka? Nej.
Patcher kommer alltid en till 2 veckor EFTER pvp säsongen slutar...
Jasså, så "/popcorn" betyder att patchen kommer nästa vecka? Nej.
Nej jag menar inte att den kommer nästa vecka...? Jag menar att det var ett kul svar från blue..
King Grub
2013-02-26, 15:34
JEVbILa_vNg
7% wipe på sha of fear 25 hc bahhhhhhh, SNART SÅ!
http://www.wowpedia.org/Season_12#Seasons
Om du kollar så ser du att alla pvp säsonger slutat med en patch.
Skoj trivia: Jobbar just nu på en pjäs som inkluderar röstskådisen för Kalecgos, Headless Horseman, Brann Bronzebeard, m.fl. Han är en skön kuf :D
Skoj trivia: Jobbar just nu på en pjäs som inkluderar röstskådisen för Kalecgos, Headless Horseman, Brann Bronzebeard, m.fl. Han är en skön kuf :D
:thumbup:
Vad för "pjäs?" Det är inte så att filmatiseringen blir animerad och du är med? :hbang:
Ballt. :D
Finns det någon bild på honom? Vore kul att ha ett ansikte bakom rösten.
Tro mig, i 9/10 fall så ser personen helt annorlunda ut än vad man föreställde sig.
Pjäsen heter Neverwhere. Ursprungligen en engelsk tv-serie och bok av Neil Gaiman.
mangemani
2013-03-03, 20:12
vad ska en paladin egentligen satsa på?
strenght eller inellect?
Tro mig, i 9/10 fall så ser personen helt annorlunda ut än vad man föreställde sig.
Pjäsen heter Neverwhere. Ursprungligen en engelsk tv-serie och bok av Neil Gaiman.
Really?
Jag älskar Gaiman. Och den boken.
mangemani
2013-03-03, 21:11
vad ska en paladin egentligen satsa på?
strenght eller inellect?
oj, glömde skriva som retri paladin
King Grub
2013-03-03, 21:13
Lei Shi heroic nere.
Sha of Fear HC 25 nere :) 37 coins 1 item =/
mangemani
2013-03-04, 01:11
Mange, str såklart.
ok, blev bara lite fundersam då paladin använder sig utav mana.
tack:)
ok, blev bara lite fundersam då paladin använder sig utav mana.
tack:)
Har du spelat enhancement shaman nångång? Dom har också mana men kör på agility tex.
mangemani
2013-03-04, 09:45
Har du spelat enhancement shaman nångång? Dom har också mana men kör på agility tex.
jo jo, iofs:)
I en vecka till ;)
http://cdn.uproxx.com/wp-content/uploads/2012/11/obama-deal-with-it.gif
King Grub
2013-03-06, 20:30
Superduperlätt första boss i ToT. Sedan vidrig trash. Skall börja med andra bossen nu.
Fått tre stycken 522-items i dag.
Patchen är en myt, en legend.
Superduperlätt första boss i ToT. Sedan vidrig trash. Skall börja med andra bossen nu.
Fått tre stycken 522-items i dag.
Yes! Första bossen tog vi på tredje. Trashen var inte rolig.. Horridon är lite strävigare än så länge.
Fick thunderforged tankring på första bossen och vi kör 10-man. :) Hyffsat flyt.
King Grub
2013-03-06, 21:45
Andra bossen nere.
tefached
2013-03-06, 22:54
rensat upp till magera nu med snart tre raids ruskigt enkelt hitills men vet att några av heroic bossarna blir mycket jobbigare, kul med patch dock
King Grub
2013-03-07, 22:45
Vi är på Megaera nu. Verkar knölig.
Första bossen tog fyra försök utan att vi hade nån egentlig koll på taktik innan encountern. Andra bossen gick ner efter 5-6 försök, men lång och dryg boss så det tog ju sin tid. Sen callade vi för kvällen.
Är det vid tredje som det börjar bli klurigt?
King Grub
2013-03-07, 23:15
Det är nog först femte som är lite knölig. Vi hade inte några egentliga problem med boss 4 & 5 och vi är inte någon hardcoreguild. Och vi hann bara 2 försök på Megaera.
Ji-Kun nere ikväll.
Durumu the Forgotten är för jävla irriterande alltså.... -_-
filmjölk
2013-03-07, 23:52
Själv tog jag ner Lady deathwhisper solo på 10manna idag som fury. Det var alldeles för lätt, men hur i helskotta löser man gunship själv? Jag testade inte ens, jag antar bara att det inte går.
Själv tog jag ner Lady deathwhisper solo på 10manna idag som fury. Det var alldeles för lätt, men hur i helskotta löser man gunship själv? Jag testade inte ens, jag antar bara att det inte går.
Det går!
När du sitter i kanonen sikta på gunnersen i bak på skeppet, när kanonen fryser hoppa över och oneshotta gunners och ev dom främre skyttarna innan du dödar wizarden som fryser din kanon. Och döda spawnsen på din båt också.
mangemani
2013-03-11, 19:31
nån mer med problem att logga in?
efter det att jag har skrivit in lösenord, så hamnar jag på choose server, väljer jag då min server så blir det DC.
går inte heller att logga in på de andra servrarna.
kikade i wow forumet men det tycks inte vara något stort problem då ingen har skrivit något om det.
funkade fin fint igår.
mangemani
2013-03-11, 19:35
nån mer med problem att logga in?
efter det att jag har skrivit in lösenord, så hamnar jag på choose server, väljer jag då min server så blir det DC.
går inte heller att logga in på de andra servrarna.
kikade i wow forumet men det tycks inte vara något stort problem då ingen har skrivit något om det.
funkade fin fint igår.
aha, nwm, dök upp 100 trådar om det nu.
King Grub
2013-03-11, 20:10
Dödade just Oondasta.
knuckles
2013-03-11, 20:47
Dödade just Oondasta.
Najs, dödade en warbringer igår för 5e gången i grupp, ett sånt där direhorn mount droppade och jag vann. :D ganska sällsynta än så länge så det känns najs, men inom ett par veckor kommer alla ha en sån... Och ja, jag vill vara en special snowflake!
tefached
2013-03-11, 21:45
Om nån lirar rogue och vill ha lite tips i nya raiden eller nån vill ha tips på nån taktik så bara att säga till:)
Dödade just Oondasta.
Grattis!
När jag döda skiten så fick jag ett wow error på 5 mill hp kvar haha, men fick loot ändå ^^
Bossen är ju dryg som fan just nu
Halli hallå! Jag kommer ihåg när jag gick från Horde -> Alliance (en bra bit innan MoP) så förlorade jag en väldans massa achievements. Jag fick göra om allt rep med Argent Tournament, fick göra om ett par questställen för Loremaster. Jag fick också göra om quest för att få portalerna till Northerend ställena.
Så min fråga lyder: Nu när MoP är och account shared achievement, kommer jag förlora mina achievments om jag går tillbaka till Horde? Och även om jag inte förlora mina achievments, kommer Argent Tournament repen, portal-questen osv resettas och jag får göra om allt igen även om själva achievment är kvar?
knuckles
2013-03-12, 15:15
Halli hallå! Jag kommer ihåg när jag gick från Horde -> Alliance (en bra bit innan MoP) så förlorade jag en väldans massa achievements. Jag fick göra om allt rep med Argent Tournament, fick göra om ett par questställen för Loremaster. Jag fick också göra om quest för att få portalerna till Northerend ställena.
Så min fråga lyder: Nu när MoP är och account shared achievement, kommer jag förlora mina achievments om jag går tillbaka till Horde? Och även om jag inte förlora mina achievments, kommer Argent Tournament repen, portal-questen osv resettas och jag får göra om allt igen även om själva achievment är kvar?
Portalerna och argent tournament försvinner varje faction change. Om du byter den gubbe som du gjorde de achisarna på antar jag att de försvinner.
Portalerna och argent tournament försvinner varje faction change. Om du byter den gubbe som du gjorde de achisarna på antar jag att de försvinner.
Nja har du gjort portalerna på samma gubbe som både horde och alli stannar dom.
Nja har du gjort portalerna på samma gubbe som både horde och alli stannar dom.
Samma med Argent Tournament rep och Horde loremaster questen?
Det vet jag inte dock :/
mangemani
2013-03-13, 20:59
hade en jävligt intressant fight med en horde DK(frost) nyss.
jag lirar som prot paladin och har lärt mig rotationerna nu för att vara så långlivad som möjligt.
han öppnade fighten med det klassiska "när fienden slåss mot mobs=attackera" taktiken, men det störde mig inte så mycket då mobsen dog rätt så fort.
tänkte först bara stå där och låta honom banka ihjäl mig då jag inte hade någon ork att slåss, men så ångrade jag mig och fighten var igång.
tror fan fighten höll på i minst 5 min för ingen lyckades få den andre ur balans, han healade sig och likaså jag, försökte få in en stun då han hade lite liv kvar och på så sätt få ihjäl honom, men jag hade dålig tajming, så fighten fortsatte.
till slut så backade vi båda för jag tror nog han också fattade att detta var rätt så point less, kunde ha hållit på i evigheter.
jag suger på PVP och jag får sällan ihjäl någon i en fair fight, så detta var en sensation för mig, oavgjort och att jag lyckades hålla min gubbe vid liv.
kände att jag var tvungen att dela med mig pga detta:P
Skicka in det som fråga till Blizzard. Det finns hjälpforum och även game masters som svarar på sånt här.
Så här ser min goppe ut nu. Simpelt heroes' scourgeborne med vengeful sword.
http://i.imgur.com/TuVdmW0.jpg
http://eu.battle.net/wow/en/character/azuremyst/Wiizper/advanced :>
King Grub
2013-03-18, 16:03
Jag har fått tag i tvåhandsyxan som har ett blinkande öga. :D
Jag har fått tag i tvåhandsyxan som har ett blinkande öga. :D
Grattis Grub :>
Skicka in det som fråga till Blizzard. Det finns hjälpforum och även game masters som svarar på sånt här.
Oh really? Eller så frågar jag i en tråd som handlar om World of Warcraft och slipper vänta 95h på att min ticket ska besvaras. Och då är man inte online och får ändå inte svar på sina frågor och får göra en ny ticket.
tefached
2013-03-18, 17:26
När bytte till ally i mop på min rogue fick behålla allt utom valor earned på mitt legandary quest och några av portal questen men förlora inget som var värt nåt
Oh really? Eller så frågar jag i en tråd som handlar om World of Warcraft och slipper vänta 95h på att min ticket ska besvaras. Och då är man inte online och får ändå inte svar på sina frågor och får göra en ny ticket.
Allvarligt? Jag skrev det som ett försök att hjälpa och du besvarar detta genom att bli putt? Vilken jävla inställning och attityd.
Fick du verkligen svar på alla dina funderingar?
King Grub
2013-03-19, 23:53
Det blev 10 bossar till slut, andra veckan.
Antar att jag inte är först med detta dilemma, men:
Stanna i nuvarande guild med halvtaskiga raids men underbart community,
eller byta guild till en med samma mål i raids som jag, men helt okänt community.
Jag vill att raids ska vara en hyffsat casual sak, men att alla ändå ger 100% när vi väl raidar, nuvarande guilden har inte ens full 10m mer än max 2 dagar i veckan, oftast får vi fylla ut med low gearade vanliga members.. Söka nytt folk verkar inte gå så bra, tyvärr.
Om raiding är en stor del av din aktiva speltid, då föreslår jag att du byter. Det blir inte bättre i din nuvarande situation, jag har sett fyra olika gillen falla ihop på det viset.
Om raiding är en stor del av din aktiva speltid, då föreslår jag att du byter. Det blir inte bättre i din nuvarande situation, jag har sett fyra olika gillen falla ihop på det viset.
Guilden kommer inte att falla ihop, då det till största del är en social guild som bara råkar ha ett "aktivt raidteam", men jag kommer att tappa intresset istället. Raid leading är en pina just nu..
Du har besvarat din egen fråga. Du är inte skyldig någon något, förutom dig själv.
Indeed, och de personer du gillar i guildet kommer du ändå ha på friendslist. No biggie. Att försöka vara raidleader för ett suboptimalt lag där hälften är engagerade och hälften inte är riktigt hemskt.
Du har besvarat din egen fråga. Du är inte skyldig någon något, förutom dig själv.
Jo jag har väl det, får klura på saken några dagar tror jag..
mangemani
2013-03-20, 11:52
någon som kan hjälpa mig lite med mitt bindande utav razer naga musen.
har attack spellsen i den första rutan och det har funkat väldigt bra och smidigt, de som jag använder mest längst upp(1 2 3 osv) och "backup" spells längre ned, men nu vill jag även ha in buff spellsen samt alla hjälpande spells som man helst inte vill ödsla tid med att föra ned musen och trycka på.
vill ha en till ruta och enligt det där razer naga addonet så finns det gott om dem, men jag behöver bara 1 till.
skulle vilja ha det så att man enkelt håller in shifft+1, 2, 3 osv så kastas spellen som är bindad direkt, men hur får jag till detta?
håller jag in shifft+nån siffra på musen nu, så byter den bara ruta och man måste sedan byta tillbaks, vilket jag har märkt tar lite för lång tid och blir för klumpigt då man måste vara snabb med att trycka på allt.
King Grub
2013-03-20, 23:16
Rankad 10 på Jin'rokh just nu.
http://www.worldoflogs.com/reports/ejm3ttnejihj1z9s/
Bara Normal, i o f s, men ändå. :flex:
King Grub
2013-03-21, 23:10
4-piece :)
King Grub
2013-03-21, 23:10
Och över 15000 achievment points! Det märkte jag inte förrän jag klickade min egen länk i inlägget ovan.
4-piece :)
riktigt sjukt gear :thumbup:
Victorsnya
2013-03-22, 07:25
saknar wow rätt mycket just nu. Är pappaledig (om allt går bra med födsel av son#2 i magen på sambon. är jag hemma ett helt år, inte varit inloggad sen nov (2011) och då va jag inne och sa hej till polarna. Inte spelat pvp/pve sen juni 2011... hah
Funderar på att köra igång igen och köpa exp till sommaren, frågan är dock. Om min Acer laptop klarar av det :/
Försiktigt med raiding bara. Två barn kräver sin tid ;).
Grattis!
Victorsnya
2013-03-22, 07:30
Försiktigt med raiding bara. Två barn kräver sin tid ;).
Grattis!
Hehe blir nog inge raidande, mer 5manna och PvP :) "stora" killen böjar på dagis nu i april och jag hoppas pojk#2 sover lika bra som våran första (typ dygnet runt första 4-5månaderna) :>
Tackar så mycket!
King Grub
2013-03-24, 21:37
Paragon fick ner Lei Shen på heroic.
knuckles
2013-03-25, 21:33
Paragon fick ner Lei Shen på heroic.
Inte Raden? Im disappoint.
filmjölk
2013-03-25, 23:05
Jag har en dk-alt nu på max lvl, använder man den där execute-attacken?(den heter inte så men den påminner om warriorns execute) Den suger ju pung, tycker mig göra mer dps om jag skiter i den och kör obliterate istället, trots att jag har drivor av mastery (dual wield).
knuckles
2013-03-25, 23:07
Jag har en dk-alt nu på max lvl, använder man den där execute-attacken?(den heter inte så men den påminner om warriorns execute) Den suger ju pung, tycker mig göra mer dps om jag skiter i den och kör obliterate istället, trots att jag har drivor av mastery (dual wield).
Använd den bara om du är unholy, gör as mkt mer skada, slöseri att använda den som frost i pvp iaf.
King Grub
2013-03-25, 23:10
Lei Shen nere!
http://i.imgur.com/eLzYltQ.jpg
Haha det är nog att jag är extremt trött.....
Men Grub, "very super great job" <3
King Grub
2013-03-26, 14:20
Jag var lätt exalterad efter tre timmars wipe :p
Marcuslevin
2013-03-26, 16:34
Rackarns, det kunde man ge sig fan på att grub var en pve-fjant ;)
Gratz som fan på lei shen dock, väldigt klurig fajt :(
Jag rockar min shadowpriest stenhårt, funderar på att specca disc i denna säsongen. Tankar kring det? tror dem kommer vara sjukt bra efter lite småfix..
Var som mest aktiv i s1 och s2, fick rank 1 på min mage och blev merciless gladiator, efter det har jag flutit runt på 2100-2400 i resterande säsonger och började lira priest i Mop.
CharlieBB
2013-03-26, 17:28
Rackarns, det kunde man ge sig fan på att grub var en pve-fjant ;)
Gratz som fan på lei shen dock, väldigt klurig fajt :(
Jag rockar min shadowpriest stenhårt, funderar på att specca disc i denna säsongen. Tankar kring det? tror dem kommer vara sjukt bra efter lite småfix..
Var som mest aktiv i s1 och s2, fick rank 1 på min mage och blev merciless gladiator, efter det har jag flutit runt på 2100-2400 i resterande säsonger och började lira priest i Mop.
Shadow är den starkaste range classen i pvp just nu så skulle njuta av det. Disc är dock också väldigt bra just nu så det är väl bara välja den speccen som du tycker är roligast.
Marcuslevin
2013-03-26, 18:00
Ja shadow är sjukt bra, men jag är fett sugen på att disca i rmp :)
CharlieBB
2013-03-26, 19:51
RMP är ju tebax denna säsong men inte bland dem starska compsen. Kanske skulle gilla RPS (rog, spriest, rshaman)?
Kul att Lei Shen gör 25-manna Static Shocks på 1 miljon i 10-man för oss..
Eller så är vi bara dåliga. :)
Well done Grub, well done.
filmjölk
2013-03-26, 23:15
RMP är ju tebax denna säsong . ?
Ghey comp. Så hejdlöst trist att möta som warr*2+hunter (Grym comp :D ). Sitta fast i ccs, mer ccs, ännu mer ccs.
Thugcleave is back!! Or is it? :D
Kul att Lei Shen gör 25-manna Static Shocks på 1 miljon i 10-man för oss..
Eller så är vi bara dåliga. :)
Vi får också 1 miljon i 10-manna *grr*
CharlieBB
2013-03-27, 10:02
Thugcleave is back!! Or is it? :D
Tyvär....*gah!*
tefached
2013-03-27, 10:43
Måste säga att throne of thunder är över min förväntan äntligen en svår raid i pandaria!
Sitter fast på heroic dark animus nu galet svår och många fler utmanande bossar kvar riktigt kul
Kyokushin
2013-03-27, 11:51
Thugcleave är absolut tillbaka, och med tanke på att thugcleave är rank 1 på misery (bästa battlegroupen) med 120 rating framför 2an så kan man ju lugnt säga att det funkar.
knuckles
2013-03-27, 13:29
tycker blizzard gör fel ang arena teams o klasser de blir orrättvist ibland, en del klasser op se bara nu rogues skiner igen sedan cata och vissa e bara underdogs
CharlieBB
2013-03-27, 13:34
Rank 1 betyder ju dock inget såhär tidigt i säsongen. Men visst, thug är en bra comp atm. Usch :(
filmjölk
2013-03-27, 13:36
tycker blizzard gör fel ang arena teams o klasser de blir orrättvist ibland, en del klasser op se bara nu rogues skiner igen sedan cata och vissa e bara underdogs
Frost mages har alltid vart starka, i varenda jävla säsong. Men ändå gnälls det hejdlöst på warriors som av en slump blir halvbra, fast bara i kombination med någonting, i enstaka säsonger och sedan nerfas sönder. Dessutom är det hejdlöst trist att de få gångerna arms har lyckats gå från superkass till halvkass så skall fury nerfas på köpet.
Frost mages har alltid vart starka, i varenda jävla säsong. Men ändå gnälls det hejdlöst på warriors som av en slump blir halvbra, fast bara i kombination med någonting, i enstaka säsonger och sedan nerfas sönder. Dessutom är det hejdlöst trist att de få gångerna arms har lyckats gå från superkass till halvkass så skall fury nerfas på köpet.
Om du tänker på hur warriors var pre 5.2 så allow me to lol åt "halvbra" :D
tefached
2013-04-01, 21:29
Heroic dark animus nere! fy fan vilken svår boss svettigt värre!
Kolospotting! ;)
Funderade på varför battlenet var så jävla segt, forum och armory. Skutta in i en tråd där nån också funderade första svaret man såg http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/7211892116#2
Andy.da.wohoo
2013-04-04, 17:04
Kolospotting! ;)
Funderade på varför battlenet var så jävla segt, forum och armory. Skutta in i en tråd där nån också funderade första svaret man såg http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/7211892116#2
Good guy Grub! :) Han blir säkert MVP på forumen.
Victorsnya
2013-04-04, 19:08
inge wow men skaffa RoM, rätt okej tidsfördriv när tid ges :P
Nån som lirar Arena-tournament.com? gryym 80 pvp server, riktigt bra spelare på den också!
Är de värt att spela? känns som spelet är döende och sönder bottat.
Marcuslevin
2013-04-09, 14:48
Är de värt att spela? känns som spelet är döende och sönder bottat.
Beror väl på vad du gör. Du märker bara av bottarna i bgs, och det kör man ju knappt förutom när man gearar alts. Arena är vad det alltid varit, obalanserat och frustrerande, men det har sina stunder.
Kör du pve skall det tydligen va helt okej i MoP, iallafall i mitt tycke.
Raidsen är de bästa på länge. Mycket nytänk.
filmjölk
2013-04-09, 15:01
Har ni testat nya vingen i LFR än? Ok, det är inte jättesvårt men roligt med lite mer utmanande content än vad LFR vanligtvis bjuder på.
King Grub
2013-04-09, 15:14
Nej, jag behöver ingen LFR-gear, och både rep och Secrets of the Empire är delat, så man får dom bara från en boss en gång, så jag har bara gjort normal svårighet. Och inte ett enda str-vapen har droppat under hela ToT. Både jag och vår warrior har fortfarande kvar våra ToES-vapen. :(
Har ni testat nya vingen i LFR än? Ok, det är inte jättesvårt men roligt med lite mer utmanande content än vad LFR vanligtvis bjuder på.
Jag började spela igen förra veckan. Men antar att den nya är nummer tre?
Körde den här om dagen, vet inte vad jag tyckte. Inte kollat upp något om bossarna så greppa inte riktigt vad som hände tbh. Tycker det är en stor nackdel med LFR.
vicarious
2013-04-09, 15:37
Jag började spela igen förra veckan. Men antar att den nya är nummer tre?
Körde den här om dagen, vet inte vad jag tyckte. Inte kollat upp något om bossarna så greppa inte riktigt vad som hände tbh. Tycker det är en stor nackdel med LFR.
Inget illa menat nu men det är ju såna som du som gör LFR tråkigt och plågsamt. Folk som inte har läst på om taktikerna och springer omkring som yra höns. Dock är det ju oftast så låg svårighetsgrad på fightsen så man klarar det ändå..
Inget illa menat nu men det är ju såna som du som gör LFR tråkigt och plågsamt. Folk som inte har läst på om taktikerna och springer omkring som yra höns. Dock är det ju oftast så låg svårighetsgrad på fightsen så man klarar det ändå..
Ptja, som spelet är utformat så ser jag LFR som ett nödvändigt ont. Jag bemödar mig inte lära en boss innan jag ger mig på den med guildet. Jag förstår mekanismerna under fightens gång. Men när mekanismerna inte egentligen påverkar så spelar det egentligen ingen roll.
Ett exempel är andra bossen i tredje delen. Jag kom in från LFR, tydligen så hade golvet inte renderats när jag kom in i instansen. Således hamnade jag i någon håla med ett golv över huvudet. De startade fighten. Efter idogt hoppande kom jag igenom golvet när bossen hade ~50%. Jag märkte att den andra tanken fick någon form av stacks på sig. Så jag taunta av och backa med bossen när han gjorde någon AoE. Dock fortsatte den andra tanken att taunta tillbaka av någon anledning så jag chilla mest.
tefached
2013-04-09, 16:56
Precis som grub undviker jag lfr så mycket som möjligt alltid jobbigt att spela med folk som har noll koll när man är van vid mer seriöst raidande.
Efter att klarat heroic dark animus tänkte jag resten skulle vara ganska lätt men efter suttit fast på hc lei shen några dagar fy fan vilken boss sjukt svår. Får hoppas man har tur och får ner han tidigt nästa reset så man kan hamna top 10 world
King Grub
2013-04-11, 19:38
Method world first Ra-Den kill.
rogue pve trinketen nerfad redan Q.Q hann lira 4 timmar med skiten bara
mangemani
2013-04-11, 21:09
börjar bli rätt så less på att behöva titta upp i den högra delen utav skärmen jämt och ständigt för att se när buffs är på väg att ta slut och även less på att behöva hålla koll på när CD är klara.
finns det något addon som drar ihop dessa så att de hamnar närmare mitten utav skärmen?
börjar bli rätt så less på att behöva titta upp i den högra delen utav skärmen jämt och ständigt för att se när buffs är på väg att ta slut och även less på att behöva hålla koll på när CD är klara.
finns det något addon som drar ihop dessa så att de hamnar närmare mitten utav skärmen? Har inte spelat på en bra tid men PlateBuffs va ganska hygglig att använda vill ja minnas.
finns det något addon som drar ihop dessa så att de hamnar närmare mitten utav skärmen?
http://www.curse.com/addons/wow/elkbuffbars
Den använder jag för buffs och debuffs.
http://www.curse.com/addons/wow/elkbuffbars
Använder jag för CDs.
ClassMonitor eller liknande vore annars något kanske?
Classtimer och Powerauras hade jag när jag körde. Bra skit. /best lock eu
tefached
2013-04-11, 23:40
Bästa addonet för allt är tellmewhen tycker jag, kan du göra nästan va som helst, jag använder den mest för mina cds t.ex. när det är 30s kvar på shadowblades kommer den upp nära min gubbe, eller när jag har cloak har jag en timer nära gubben osv. Du kan även göra boss warnings eller vad som helst
moveanything, så kan du flytta precis allt hur du vill ha det
Vart köper man tid på battle.net? hittar de inte -.-
King Grub
2013-04-14, 18:34
http://eu.blizzard.com/store/browse.xml?f=c:1,c:9
vicarious
2013-04-28, 08:13
Extremt nostalgisk som jag är (och uttråkad på jobbet) så tänkte jag kolla genom lite gamla WoW-PvP filmer. Många namn har fallit ur minnet.. Så ÖS på med era tips. Några som jag minns off the top of my head:
Invasion
Jamaz
Loke
Laintime
Drakedog
Evisceration
Rubix
Extremt nostalgisk som jag är (och uttråkad på jobbet) så tänkte jag kolla genom lite gamla WoW-PvP filmer. Många namn har fallit ur minnet.. Så ÖS på med era tips. Några som jag minns off the top of my head:
Invasion
Jamaz
Loke
Laintime
Drakedog
Evisceration
Rubix
Någon speciell klass du är ute efter samt world pvp eller arena footage? :)
edit ser iof på filmerna du postat ungefär iaf ;) Laintime - warrior Drakedog - warlock osv :D
edit2: får återkomma måste sticka iväg och slänga i båten i sjön sen fyller grabben år idag så hä kom lit tips senare ikväll sorry!
Masterpan
2013-04-28, 09:41
Invasion
Jamaz
Loke
Laintime
Drakedog
Evisceration
Rubix
Grim - Total Annihilation! Så jävla bra.
vicarious
2013-04-28, 10:49
Någon speciell klass du är ute efter samt world pvp eller arena footage? :)
edit ser iof på filmerna du postat ungefär iaf ;) Laintime - warrior Drakedog - warlock osv :D
edit2: får återkomma måste sticka iväg och slänga i båten i sjön sen fyller grabben år idag så hä kom lit tips senare ikväll sorry!
Jag kollade mest på wow-filmer under vanilla och TBC perioden, litegrann under WOTLK också. Cataclysm och MoP är jag inte så intresserad av. Tänkte mest på world PvP eller Battlegrounds. Alla klasser är intressant!
Vurtne kom jag på nu är ju en klassiker. Pat också.
Grim - Total Annihilation! Så jävla bra.
Ah, den hade jag glömt. Tack!
tefached
2013-04-28, 12:56
pat
World of rogue craft alla delar
vurtne 60-66
Alla grim pvp
Hydra arena tbc
mangemani
2013-05-02, 18:10
paladin, warlock, rogue, hunter och priest lvl 90 nu, nu är det min lvl 40 warrior som ska upp.
vilken spec rekommenderas? kört med arms så här långt, men är lite sugen på att se vad fury har att erbjuda, mest för att den kan ha 2 2-hands weapons.
paladin, warlock, rogue, hunter och priest lvl 90 nu, nu är det min lvl 40 warrior som ska upp.
vilken spec rekommenderas? kört med arms så här långt, men är lite sugen på att se vad fury har att erbjuda, mest för att den kan ha 2 2-hands weapons.
Fury är ganska värdelöst utan mycket crit. Men har du mycket crit så kör på.
Maydie är underhållande också! Vanilla warrior.
vicarious
2013-05-02, 18:36
Arms tycker jag var roligast.
Maydie är underhållande också! Vanilla warrior.
Justja, klassiker :D Big crits!
knuckles
2013-05-02, 18:47
Klinda (mest från wotlk)
Vurtne, oblivinati, ziosimo (vanilla pvp)
Levla som arms, helt klart. Arms är sjukt starkt på låg lvl/med dåligt gear.
mangemani
2013-05-02, 19:02
då blir det arms, tack:)
kanske joinade spelet lite för sent för att fatta, men vad är "maydie"?
pahwn: för att byta till fury då man dingat 90?
"bra crits, annars värdelös", så om man reforgar gearen vid lvl 90 så kan fury vara rätt så bra då? eller är det arms all the way?
då blir det arms, tack:)
pahwn: för att byta till fury då man dingat 90?
"bra crits, annars värdelös", så om man reforgar gearen vid lvl 90 så kan fury vara rätt så bra då? eller är det arms all the way?
Jag skulle inte rekomendera dig att byta till Fury förrän du har riktigt bra gear, i början utav 90(dvs när du har medelmåttigt gear) så simulerar Arms högre dps än Fury. Skulle nog inte rekomendera dig att gå Fury förrän du har minst ilvl 480 eller högre.
mangemani
2013-05-02, 19:10
Jag skulle inte rekomendera dig att byta till Fury förrän du har riktigt bra gear, i början utav 90(dvs när du har medelmåttigt gear) så simulerar Arms högre dps än Fury. Skulle nog inte rekomendera dig att gå Fury förrän du har minst ilvl 480 eller högre.
shit, måste kännas rätt så vingligt då man kört arms ända tills man har så hög ilvl för att sedan byta.
men så får det bli då, tack:)
YzPlictRoK8
shit, måste kännas rätt så vingligt då man kört arms ända tills man har så hög ilvl för att sedan byta.
men så får det bli då, tack:)
Ja enda anledning till att man byter är för att på hög ilvl så skalar fury så jävla galet, dpsen du får som fury på hög ilvl är galen.
filmjölk
2013-05-03, 00:22
Fury är ungefär 12ggr lättare att spela än arms, det är väldigt mycket mer förlåtande om du är kass med. Så även om teorin påstår att arms är bättre innan ilvl blablabla, så är det inte säkert att det stämmer när du spelar.
Fury är dessutom 12ggr roligare än arms, så kör det oavsett gear.
Jämför med Frost DK, 2h frost är lite bättre i teorin än dw, men ändå gör de flesta bättre dps som dw än med 2h. Varför? För att dw är enklare.
King Grub
2013-05-06, 22:10
Rankade just 10 på Iron Qon. :)
http://www.worldoflogs.com/reports/rt-jl8zwku3367ktyxx/
Normal iofs, men ändå. Högsta jag varit, tror jag.
Snyggt Grub, bra jobbat imo!
filmjölk
2013-05-07, 12:18
Varför har du bytt från 2h till dw? Du som uppenbarligen kan spela frost (är man inte så bra funkar ju dw bättre än 2h då man kan hamra knappar och inte behöver ha samma koll på proccs) och 2h ligger väl högre än dw?
Eller har du fortfarande inte fått någon 2hs drop? :D
King Grub
2013-05-07, 12:39
Varför har du bytt från 2h till dw? Du som uppenbarligen kan spela frost (är man inte så bra funkar ju dw bättre än 2h då man kan hamra knappar och inte behöver ha samma koll på proccs) och 2h ligger väl högre än dw?
Eller har du fortfarande inte fått någon 2hs drop? :D
Vapnen. Jag fick ett ilevel 541 heroic thunderforged enhandsvapen, och weapon damage > allt, så med det vapnet plus ett 522 off-hand (som jag inte fick förrän i går, så när jag rankade 10 var det med ett 496 off-hand) gör jag mer dps än med 2-h frost eller unholy med dom vapen jag har tillgång till nu. Ilevel 535+ 2-handers droppar bara från Council och Lei-Shen, och dom är vi inte i närheten av på heroic. Och random boss drops, förstås, men något sådant har jag aldrig sett.
Jag skulle nog säga att 2-hand frost är enklare att spela än dual-wield, då 2-hand använder Runic Empowerment medan dual-wield använder Blood Tap. RE sköter sig självt, medan man måste ha mycket bättre koll på BT. Iofs kan man binda BT till Frost Strike eller något med ett makro, men då förlorar man en del av syftet.
filmjölk
2013-05-07, 13:40
Jag skulle nog säga att 2-hand frost är enklare att spela än dual-wield, då 2-hand använder Runic Empowerment medan dual-wield använder Blood Tap. RE sköter sig självt, medan man måste ha mycket bättre koll på BT. Iofs kan man binda BT till Frost Strike eller något med ett makro, men då förlorar man en del av syftet.
Själv kör jag runic empowerment på dw, stackar mastery och spammar loss med HB, FS, OB, PS utan att bry mig annat än att spamma fort:) Det tragiska är att jag på det sättet gör säkert 80-90% av dps:en jämfört med någon som kan spela i samma gear:D
mangemani
2013-05-07, 19:04
kör med barrage som talent för min survival hunter, men på de flesta sidor, inkklusive elitejerks, så rekommenderas claive toss istället.
har aldrig testat den talanten då jag inte haft orken att byta.
tycker barrage ger bra AOE DPS, men blir lite nyfiken på claive toss då det också verkar vara en slags AOE attack samt en kraftfull single target attack.
vad säger ni hunters?
Orkat byta? :D Finns ju inget lättare än att byta talents som det är nu!! Jag har nästan bara kört glaive toss på min hunter, kort cd och snare.
Glaive toss för raids, alla dagar i veckan. Barrage om du enbart kör 5-manna :)
Glaive Toss för bossfighter och mestadels single-target, och Barrage för AoE.
Vad har du för spec Mange *popcorn* ?
mangemani
2013-05-07, 19:14
Orkat byta? :D Finns ju inget lättare än att byta talents som det är nu!! Jag har nästan bara kört glaive toss på min hunter, kort cd och snare.
när man väl loggar in så jamsar man bara på i den regionen man befinner sig i tills dungeon/raid väntan är klar, orkar inte sätta sig på en fågel och flyga till närmaste talent NPC, sen loggar man ut då man är trött och sen börjar det om igen. eller har jag missat något nytt nu? kan man byta utan att uppsöka talent NPC:)?
Glaive toss för raids, alla dagar i veckan. Barrage om du enbart kör 5-manna
Glaive Toss för bossfighter och mestadels single-target, och Barrage för AoE.
Vad har du för spec Mange *popcorn* ?
hmm, gjorde inte beslutet lättare då jag kör både och:D, men eftersom 2 pratar gott om den, så blir det nog ett byte:)
mangemani
2013-05-07, 19:16
fuark: jag kör survival:). jag vet jag vet, BM ska tydligen göra mycket bättre DPS, men jag tycker survival är en skön specc, gör bra DPS och är lätt samt är inkörd med den speccen:)
fuark: jag kör survival:). jag vet jag vet, BM ska tydligen göra mycket bättre DPS, men jag tycker survival är en skön specc, gör bra DPS och är lätt samt är inkörd med den speccen:)
jag är på din sida :) BM har alltid varit torrt. Survival > MM > BM.
Explosive Shot *cupid*
Mange du kan byta talents vars du än är hur ofta du vill. Allt du behöver är ett par http://www.wowhead.com/item=79249
mangemani
2013-05-07, 19:51
Mange du kan byta talents vars du än är hur ofta du vill. Allt du behöver är ett par http://www.wowhead.com/item=79249
där ser man. man lär sig nått nytt varje dag:). säljs de som standard stuff hos NPC eller finns det bara i begränsat antal?
där ser man. man lär sig nått nytt varje dag:). säljs de som standard stuff hos NPC eller finns det bara i begränsat antal?
Reagent vendors tex. Diverse andra också, köp hur många du vill ;)
Feelgood
2013-05-09, 14:43
Funderar på att levla upp en gubbe i någon ally server, och undrar då vilken ally server är bäst för PVE? Ser att silvermoon är bra enligt wowprogress, men funderar på om de verkligen stämmer. Någon här som kan ge tips? :)
King Grub
2013-05-09, 22:21
Horridon heroic nere, 3/13 nu. Usch vad den var bökig. Och jag misstänker att det inte blir lättare nu (förutom Tortos kanske (på söndag)).
Tigerkotten
2013-05-09, 22:56
Funderar på att levla upp en gubbe i någon ally server, och undrar då vilken ally server är bäst för PVE? Ser att silvermoon är bra enligt wowprogress, men funderar på om de verkligen stämmer. Någon här som kan ge tips? :)
http://www.wowprogress.com/realms/rank/eu/lang.en
Jag lirade på frostmane tidigare, mycket svenskar och rätt så stor server. Antar att Silvermoon inte är rolig vid nytt content, verkar vara jäkligt mycket folk. Fast det finns ju sina fördelar med det också pga mera pugs.
knuckles
2013-05-09, 23:05
Av någon anledning har alla buffs på mitt target försvunnit up ovanför porträttet, varför gör det så
Av någon anledning har alla buffs på mitt target försvunnit up ovanför porträttet, varför gör det så
Högerklicka på porträttet och avbocka Buffs on top.
Funderar på att börja lira lite igen :) någon som har lust att använda "Scroll of resurrection" på mig? Maila mig här på kolozzeum!!
Funderar på att börja lira lite igen :) någon som har lust att använda "Scroll of resurrection" på mig? Maila mig här på kolozzeum!!
Har fått nu! Tack :)
tefached
2013-05-11, 13:11
Mangemani
BM är bäst för bossar som är singletarget
Och survival är bäst för 2+ targets
Glaivetoss är bäst som survival om det inte är stora grupper av aoe men barrage är bättre för t.ex. horridon, tortos etc.
Nice king grub horridon är rätt klurig. Som du säger finns många svåra bossar kvar att vänta:) council, durumu, dark animus och lei shen är väll de svåraste enligt mig, riktigt roliga bossar dock, Bara besviken att ra den var så simpel och enkel för att vara sista bossen.
[02:00:08] You create: [Living Steel]x5.
Skön proc, vad är ert rekord? :)
BigSpawn
2013-05-19, 08:20
Jag söker en casual guild som börjar sina raids efter 21, har tyvärr inte jättemycket raiderfarenhet denna exp. Nån som känner till nån? Har inget mot guilder som precis ska påbörja tot. Har en warlock med 505ilvl, högre om jag shoppar upp mina valors.
King Grub
2013-05-19, 08:42
5.3 på onsdag!
BigSpawn
2013-05-19, 08:45
Nice. Men shit, den kom fort?
King Grub
2013-05-19, 08:47
Blizzard har sagt att dom ska pusha content betydligt fortare. Och den här patchen har ju ingen ny raid, så det är mer saker runt omkring att göra.
BigSpawn
2013-05-19, 08:59
Jo, kanske får arslet ur nu och levlar alts, typ första exp jag bara maxat ut main
mangemani
2013-05-19, 09:23
min warrior är nu lvl 70 och börjar bli skapligt less på att levla den nu, så nu är det druidens tur.
tänkte då köra som balance då jag har full heirloom gear åt den.
kikade runt och såg att den hade en rätt så besvärlig och lång AOE rotation samt att man typ får välja mellan 2 "finish moves" så att säga, lunar och solar.
hur kör ni som nu kör balance? hur får ni till eran AOE?
CharlieBB
2013-05-19, 11:05
@mangemani Noxxic.com
Victorsnya
2013-05-19, 16:25
det kliar det kliar, men med en grabb och en som är beräknad till lördag så blir det nog torrt på spelfronten ett tag framåt, hinner inte ens med träning längre efter jobbet.
mangemani
2013-05-19, 17:21
@mangemani Noxxic.com
det är där jag läser hela tiden samt elitejerks:)
men jag tänkte om ni hade några knep för att göra rotationen lite mildare, vad man bör tänka på.
tefached
2013-05-19, 18:11
Mange ett tips för att lära sig mer om sin klass och tips på bossar är att göra en level 1 på t.ex twisting nether och fråga en av deras balance druider eller något annat top guild, de brukar alltid vara trevliga och hjälpa en om man är trevlig mot dem:), kan va bra att prata med två iaf från olika guilds för att få olika synvinklar på tips, samt få tips på olika encounters för att förstå vad som krävs för att maxa dps.
WillyWonka
2013-05-27, 20:21
Någon som har lust att skicka en scroll? :)
King Grub
2013-05-27, 20:30
Visst - pm:a epostadressen du vill ha den till.
King Grub
2013-05-27, 20:59
5/13 heroic.
filmjölk
2013-05-27, 21:39
5/13 heroic.
har man gått tillbaks till att stacka str över secondary stats igen? Skönt...då behöver inte jag känna mig som ett fån för att jag gjort det under hela MoP:)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.