Visa fullständig version : World Of Warcraft (tråden) :D
King Grub
2015-07-20, 19:43
http://i.imgur.com/56701Gv.png
Andy.da.wohoo
2015-07-20, 21:52
Lol, i vilket sammanhang?
King Grub
2015-07-20, 21:57
Heroic Gorefiend. :P
Magnus N
2015-07-29, 18:15
New World of Warcraft Expansion Unveiling at gamescom 2015 – Live Stream August 6
http://blue.mmo-champion.com/topic/381863-new-world-of-warcraft-expansion-unveiling-at-gamescom-2015-live-stream-august-6/
Det går undan i faggorna nu.
Magnus N
2015-08-06, 16:59
Dags för presentationen av nya expansionen:
http://www.blizzgc.com/
Andy.da.wohoo
2015-08-06, 19:28
Vet inte riktigt vad jag tycker om denna expansionen. Känns inte riktigt lyckat att dra tillbaka Illidan.
Gissar på att Illidan möjligtvis blir en protagonist. Gul'dan är ju storfuling numera.
Andy.da.wohoo
2015-08-06, 19:37
Jo, Gul'dan vill väl döda Illidan eller utnyttja hans krafter på något sätt,något som vi, ett gäng äventyrare som blivit generaler, kommer sätta stopp för.
Ganska intressant koncept kring ändringarna för PvP.
Andy.da.wohoo
2015-08-06, 19:42
Har inte hunnit läsa något ännu utan bara sett cinematic och gameplay trailer
För er som inte såg live på Twitch:
Raid 1:
The Emerald Knightmare
7 bossar
Pursue Cenarius, face Xavius
Raid 2:
Suramar Palace
10 bossar
Catch and face Gul'dan
Nya instanser så klart.
Nytt honor-system.
Ny hero class: Demon Hunter
Level cap på 110
Fokus på klasser, där varje spec kan jaga artifacts och forma sitt eget legendariska vapen med traits, typ.
Annan typ av garrison där followers kommer att vara färre men mer betydelsefulla, och uppdragen kommer fungera annorlunda.
Med mera.
Det jag alltid har tyckt har varit den roligaste delen av spelet har varit att leka med olika talanger och prova olika speccs. Ett nytt "talangträd" enbart för Pvp (vilket är det jag huvudsakligen spelar) och ett enbart för de nya artifact vapnen betyder ännu mer saker att experimentera med.
Garrisons hoppas jag verkligen försvinner iväg ut ur spelet. Sämsta "featuren" de lagt till sedan vanilla, ett mmo fast alla sitter och glor i sin egen instans utan att någonsin se någon, knappast ett vettigt tillägg.
vicarious
2015-08-07, 10:42
Garrisons hoppas jag verkligen försvinner iväg ut ur spelet. Sämsta "featuren" de lagt till sedan vanilla, ett mmo fast alla sitter och glor i sin egen instans utan att någonsin se någon, knappast ett vettigt tillägg.
World of Garrison :D
Jo, det var inte en så social aspekt får jag väl medge. Får se hur de löser det i nya expansionen då mycket kommer att vara klassfokuserat och t. ex. varje klass kommer att ha en egen 'hallway' (vet inte exakt vad det innebär).
Dalaran kommer att vara nya staden att hänga i till nya zonen i alla fall.
filmjölk
2015-08-07, 11:40
Demon hunter känns lite gay, som en slags super-rogue som kommer ersätta allt utom healers och ranged. Jag skall iaf. inte rolla en :)
Ungefär som att DK ersatte alla tanks. Vi får se hur det går.
filmjölk
2015-08-08, 00:17
Ungefär som att DK ersatte alla tanks. Vi får se hur det går.
DK var extremt OP när klassen kom. Top dps, top tank, lättast att levla, bäst i pvp-duell-etc. Misstänker att demonhuntard kommer vara samma sak.
De fixade implementeringen av monks betydligt bättre dock.
Willeeel
2015-08-21, 18:32
Har det hänt något annorlunda med Dungeon finder systemet? Jag som tank på lvl 100 behöver stå minst 25minuter i kö varenda gång, förr gick det på mindre än 30 sekunder innan man hade en grupp :/
Kallsone
2015-08-23, 07:57
okej, dingade 100 igår. Vad fan gör man nu? Vart hänger man? Innan var det ironforge men det är väldigt tomt där nu. Instancer/raider gick inte att göra, för låg lvl på mitt gear.
vicarious
2015-08-23, 10:07
Har det hänt något annorlunda med Dungeon finder systemet? Jag som tank på lvl 100 behöver stå minst 25minuter i kö varenda gång, förr gick det på mindre än 30 sekunder innan man hade en grupp :/
Måste vara en väldig brist på healers i så fall. Aldrig upplevt köer som tank, max nån minut.
okej, dingade 100 igår. Vad fan gör man nu? Vart hänger man? Innan var det ironforge men det är väldigt tomt där nu. Instancer/raider gick inte att göra, för låg lvl på mitt gear.
World of Garrison :D Antingen det eller Ashran. Du kan geara upp ganska snabbt i Tanaan Jungle, samla apexis crystals och köp gear av vendorn där.
Hade tänkt att börja köra FFXIV när europaservrarna kommer i oktober. Vad tror ni om det? Någon som kör det eller har provat?
filmjölk
2015-08-23, 14:56
Det finns många tanks i 5:manna så här sent inne i expen. Det funkar alldeles utmärkt att tanka utan bonus armor och med dps trinkets istället för tank trinkets, det behövs en sköld, en onehander och ett prot offspecc.
Säkerligen samma grej för andra klasser än warrior med.
Kallsone
2015-08-23, 15:36
Måste vara en väldig brist på healers i så fall. Aldrig upplevt köer som tank, max nån minut.
World of Garrison :D Antingen det eller Ashran. Du kan geara upp ganska snabbt i Tanaan Jungle, samla apexis crystals och köp gear av vendorn där.
Springer runt som en dåre i tanaan jungle nu, ska man göra quests eller ska jag bara gå runt och farma?
King Grub
2015-08-23, 15:37
Dailies och farma det du kommer över under tiden. Döda rares.
vicarious
2015-08-23, 22:07
Springer runt som en dåre i tanaan jungle nu, ska man göra quests eller ska jag bara gå runt och farma?
Questsen ger ganska bra med apexis crystals så gör dom. Den jobbigaste är den där man ska samla 10st Fel-Corrupted Apexis Fragment, men alla rares eller treasures i Tanaan är ett garanterat drop. Det finns addons som visar alla treasures och rares i Tanaan, t ex HandyNotes.
Wilkedott
2015-08-29, 10:35
Någon annan som tröttnat något enormt sen någon expansion tillbaka och letat upp en privatserver? Spelar själv på Nostalrius Vanilla server, sjukt mycket roligare.
vicarious
2015-09-18, 19:23
Behöver lite hjälp.
Spelar på min feral druid och får buffen Predatory Swiftness varje gång jag använder en finishing move och det kommer upp en stor ikon ovanför min gubbe för att visa proccen. Samma sak när jag t ex får en freecast Frostfire Bolt på min mage. Jag tänkte att det först var någon addon som gjorde detta men har provat utan så det måste vara något inbyggt av Blizzard? Går det att kustomisera på något vis så man kan flytta på den? Jag tycker den är i vägen så skulle hellre kustomisera den själv med hjälp av t ex Power Auras eller liknande.
Interface>Combat>Uncheck Show Spell alerts (eller liknande.)
vicarious
2015-09-18, 21:49
Interface>Combat>Uncheck Show Spell alerts (eller liknande.)
Tusen tack! Gjorde min kväll. Kikade igenom interface men kollade uppenbarligen inte tillräckligt noga. :bow:
vicarious
2015-10-11, 11:32
Nostalgi.. Bästa soundtracket i hela spelet? I think so. :bow:
6I2muPfUdOQ
Hela
oNawO42mulU
filmjölk
2015-10-11, 11:49
Nostalgi.. Bästa soundtracket i hela spelet? I think so. :bow:
YT]
Bäst soundtrack, Jag gillade hela vikingagrejen med is, snö, vrykuls och jättar i zonen, men Dragonblight (eller vad den nu hette, zonen med Naxxramas) var coolaste zonen i Wotlk.
Ganska intressant koncept kring ändringarna för PvP.
Bäst soundtrack, Jag gillade hela vikingagrejen med is, snö, vrykuls och jättar i zonen, men Dragonblight (eller vad den nu hette, zonen med Naxxramas) var coolaste zonen i Wotlk.
+1
Sen en zon jag gillade som nog är rätt underrated, Netherstorm :)
0viZt0WXWmQ
filmjölk
2015-10-11, 15:22
+1
]
Jag var inte så förtjust i det där futuristiska laser/rymd-temat, men jag gillade den där delen av zonen med spökbyn och en riktigt vass "halvboss" i kapellet som man slogs mot i slutet av en massa quests (bland annat en där man eskorterade en spök-kossa). Just den delen lyfte den zonen något enormt tyckte jag.
vicarious
2015-10-11, 19:40
Jag var inte så förtjust i det där futuristiska laser/rymd-temat, men jag gillade den där delen av zonen med spökbyn och en riktigt vass "halvboss" i kapellet som man slogs mot i slutet av en massa quests (bland annat en där man eskorterade en spök-kossa). Just den delen lyfte den zonen något enormt tyckte jag.
+1!! Det var ett kul ställe att questa på.
+1
0viZt0WXWmQ
verkligen!
om man befinner sig i netherstorm och verkligen tänker efter på själva omgivningen samt himlen är det nästan sagolikt vackert *cupid*
Nagrand är förövrigt också en extremt mysig zon :)
Nagrand är förövrigt också en extremt mysig zon :)
+1 , Bästa ställe att questa på. *cupid*
filmjölk
2015-10-12, 09:34
Jag gillade också Nagrand (I TBC och även senaste expen) men har väl inte riktigt den där "omg-bästa-zonen"- känslan för den. I TBC gillade jag alla zoner (inkl Bladespire, som hade vart riktigt kul om man inte behövde köra maratoncorpseruns varje gång man dog), men Hellfire var favoriten. FÖRSTA gången jag var där, precis när man satte foten i Outlands första gången, senare blev den tråkig för att man kört igenom den på 4 characters.
Jag ställer mig bland folket som inte tyckte om Netherstorm. Det kändes inte lika fokuserat som många andra zoner.
Gällande Hellfire så håller jag med Filmjölk. En del av det var att man vandrat in i något helt nytt. Sen kom den häftiga känslan av att få uppdrag som tog en från punkt A till B till C, och slutligen vidare till Zangarmarsh.
King Grub
2015-10-12, 09:54
Mitt favoritområde är Zangarmarsh och favoritmusiken Grizzly Hills.
Mitt favoritområde är Zangarmarsh och favoritmusiken Grizzly Hills.
+1 på Grizzly, favorit området är Nagrand. Brukar fortfarande lyssna på grizzly musiken när jag spelar annat haha.
Någon annan som tröttnat något enormt sen någon expansion tillbaka och letat upp en privatserver? Spelar själv på Nostalrius Vanilla server, sjukt mycket roligare.
Spelar också på nostalrius!
Horde i guilden Swedish jazz orchestra!
King Grub
2015-11-12, 10:14
Min bästa ranking på länge i går kväll. :)
Heroic Archimonde. Riktigt bra, särskilt med tanke på hur sent det är i expansionen (många bra raiders har dödat och dödar fortfarande honom varje vecka för ringens skull).
https://www.warcraftlogs.com/reports/RQ1ZJV3DrpjL4mca#fight=5&view=rankings
Kallsone
2015-11-14, 13:23
Bästa sättet att farma guld för feral druid? har mining lvl 3 i garrison och herb och lite sånt som genererar en del guld, men det är bara några 100g om dagen mha AH.
vicarious
2015-11-14, 14:24
Bästa sättet att farma guld för feral druid? har mining lvl 3 i garrison och herb och lite sånt som genererar en del guld, men det är bara några 100g om dagen mha AH.
Skaffa treasure hunter followers. Har du inga riktiga professions? Annars kan man köra daily dungeons och LFR, göra bonus objectives och quests i olika zoner osv men det blir inte så mycket guld det heller. Se till att ha Salvage Yard och trading post i din garrison.
Svårt att dra in guld såhär sent i expansionen. Tillgången är stor, efterfrågan liten.
King Grub
2015-11-18, 23:53
Fick äntligen ner Gorefiend Mythic. Grymt svår. Men nu väntar tydligen ett par lätta bossar.
härligt! gorefiend är ju känd som guilddödaren. Fram till tyrant / xhul så är det en walk in a park jämfört med gorefiend.
Du kan alltid dra Cata 25 HC för gear och de ger ungefär 130g per boss. totalt 7-8k för alla raids i veckan på 1 character.
Annars är garrison missions med followers som har treasure hunter trait väldigt lätt inkomst. Jag drar in ungefär 5k om dagen med alla mina characters. Finns guider på hur man ska göra med followers.
King Grub
2015-11-22, 20:47
Socrethar var ju ett skämt. :) 3-4 försök räckte.
Data-mining i full gång inför Legion. Wowhead har redan en talent calculator klar för de nya talangerna. Som väntat går folk bananas över alla saker som ändrats eller tagits bort trots att betajävelen inte ens har starta än.
An Iron Soul
2015-11-22, 22:33
Fixade ett gamecard i går kväll. Tillbaka efter ca 1 år.
Tröttnade på spelet efter cirka 30 minuter och bestämde mig för att köpa lite Heirloom-gear och levla upp en mage. Hann till 49. Tidsfördriv.
I vilken ordning ska man börja egentligen?
Känns som jag inte hunnit med vad som gäller med lvl 100. :D
Ge mig en uppdatering. :naughty:
King Grub
2015-11-22, 22:45
Och det var Iskar. Tre Mythic-bossar samma vecka.
ska känna lite mer på Legion alpha. Inte tid nu, får ta efter jobb. Men man får bara spela demon hunter i alphan. Verkar rätt cool, men antagligen inget som kommer få mig tillbaka till wow. Återkommer efter lite mer testandes.
ska känna lite mer på Legion alpha. Inte tid nu, får ta efter jobb. Men man får bara spela demon hunter i alphan. Verkar rätt cool, men antagligen inget som kommer få mig tillbaka till wow. Återkommer efter lite mer testandes.
Mennneee du, varför har du alpha dååå å inte jaa? :(
Mennneee du, varför har du alpha dååå å inte jaa? :(
Cause I know some people that know some people!
vicarious
2015-11-24, 21:26
Kände för att slösa lite guld : p
http://i.imgur.com/mCplb4u.jpg
http://i.imgur.com/GJJybk3.jpg
Kände för att slösa lite guld : p
http://i.imgur.com/mCplb4u.jpg
http://i.imgur.com/GJJybk3.jpg
Vad kosta sig?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
vicarious
2015-11-24, 22:06
Vad kosta sig?
Maxbelopp. 960k :naughty: (hade dock räckt med ca 953k kom jag fram till sen). Det låg ett bud på 300k i morse när jag kollade, men hade bara möjlighet att lägga ett bud då innan jag åkte till jobbet, sen hade jag inte haft möjlighet att bidda igen förrän på eftermiddagen. Vågade inte riskera att någon annan la maxbud under dagen så jag la det direkt. Den brukar alltid gå för max ändå : p
Maxbelopp. 960k :naughty: (hade dock räckt med ca 953k kom jag fram till sen). Det låg ett bud på 300k i morse när jag kollade, men hade bara möjlighet att lägga ett bud då innan jag åkte till jobbet, sen hade jag inte haft möjlighet att bidda igen förrän på eftermiddagen. Vågade inte riskera att någon annan la maxbud under dagen så jag la det direkt. Den brukar alltid gå för max ändå : p
Droppar den inte från Lich King längre eller vad? ;)
vicarious
2015-11-25, 04:48
Droppar den inte från Lich King längre eller vad? ;)
Hehe jorå ;)
exakta beloppet ligger på 953,311 eller något sånt, så bara lägg ett bud på 954k så är du säker
Det misstaget gjorde jag på warrior t3 shoulders. De har aldrig gått för mer än 600k på min server så jag tänkte att jag kunde avvakta tills efter jobbet... Loggar in kl 17ish och där ligger gold cappen redan på dem...
11 månaders väntan rent åt helvete bara för man var snål. Kommer lägga gold cap på dem 23.30 när de kommer upp nästa gång.... om 11 månader igen?
filmjölk
2015-11-25, 08:55
Men om hästen är Invincible hur kommer det sig då att man kan se den?
Men om hästen är Invincible hur kommer det sig då att man kan se den?
Do trollar som vanligt, eller hur?
Pitepalt
2015-11-25, 10:26
Do trollar som vanligt, eller hur?
Ja det är en återkommande troll post om det mountet.
vicarious
2015-11-25, 13:16
exakta beloppet ligger på 953,311 eller något sånt, så bara lägg ett bud på 954k så är du säker
Ja precis, men hade inte räknat på det då och var lite stressigt på morgonen så ville ha marginal för säkerhets skull :D Varje bud måste vara minst 5% högre än förra, och 5% högre än 954k blir precis som du säger över en miljon, 1 001 700g.
Det misstaget gjorde jag på warrior t3 shoulders. De har aldrig gått för mer än 600k på min server så jag tänkte att jag kunde avvakta tills efter jobbet... Loggar in kl 17ish och där ligger gold cappen redan på dem...
11 månaders väntan rent åt helvete bara för man var snål. Kommer lägga gold cap på dem 23.30 när de kommer upp nästa gång.... om 11 månader igen?
I feel you. :( Vissa saker kommer extremt sällan, medan andra t3 delar kan komma 2 dagar i rad.
Vad dyrt :Virro
Fick den när jag grindade Shadowmourne förut, hade ingen aning om att det var en sån dyrgrip.
vicarious
2015-11-25, 15:44
Vad dyrt :Virro
Fick den när jag grindade Shadowmourne förut, hade ingen aning om att det var en sån dyrgrip.
Troligtvis det mest eftertraktade mountet i hela spelet, näst efter Mimiron's Head kanske (som förövrigt är skitfult). De gamla proto drakesen från raid achievements är också ganska eftertraktade eftersom de inte längre går att skaffa på egen hand.
Troligtvis det mest eftertraktade mountet i hela spelet, näst efter Mimiron's Head kanske (som förövrigt är skitfult). De gamla proto drakesen från Naxx-achievements är också ganska eftertraktade eftersom de inte längre går att skaffa på egen hand.
Skönt att för första gången på länge ha kontot inaktivt så man slipper farma mountsen varje vecka.. :)
Skönt att för första gången på länge ha kontot inaktivt så man slipper farma mountsen varje vecka.. :)
Nu har jag iof också mitt inaktivt haha men man _måste_ ju faktiskt inte farma mounts ;)
Nu har jag iof också mitt inaktivt haha men man _måste_ ju faktiskt inte farma mounts ;)
Jo, det måste man..
Har iaf några rares.. Ashes of Al'ar, Onyxian Drake, Time-Lost Proto-Drake, Fiery Warhorse, Amani War Bear, Raven Lord, Swift Zulian Panther och Armored Razzashi Raptor. Förmodligen glömt någon.
Om någon är intresserad att kika är detta min main:
http://eu.battle.net/wow/en/character/executus/Olgra/simple
Raidade mythic i BRF sen blev det sommaruppehåll i guilden som aldrig tog slut. :)
Tror nästan mitt transmog tog längst tid att farma.. Axlarna var det som tog mest tid helt klart.
Jo, det måste man..
Har iaf några rares.. Ashes of Al'ar, Onyxian Drake, Time-Lost Proto-Drake, Fiery Warhorse, Amani War Bear, Raven Lord, Swift Zulian Panther och Armored Razzashi Raptor. Förmodligen glömt någon.
Om någon är intresserad att kika är detta min main:
http://eu.battle.net/wow/en/character/executus/Olgra/simple
Raidade mythic i BRF sen blev det sommaruppehåll i guilden som aldrig tog slut. :)
Tror nästan mitt transmog tog längst tid att farma.. Axlarna var det som tog mest tid helt klart.
Drygaste för mig var att få Reins of the White Polar Bear. Maximalt oflyt med den (innan jag fick den ;) ).
King Grub
2015-11-25, 17:29
Här är jag om vi länkar Armory. :)
http://eu.battle.net/wow/en/character/draenor/Steroid/simple
Moi --> http://eu.battle.net/wow/en/character/ragnaros/jelp/simple
Slutat spela nu dock.
Moi --> http://eu.battle.net/wow/en/character/ragnaros/jelp/simple
Slutat spela nu dock.
Typ igår eller? :D Med tanke på ilvln hehe.
Typ igår eller? :D Med tanke på ilvln hehe.
3 veckor sen :)
Spelar också på nostalrius!
Horde i guilden Swedish jazz orchestra!
Börjat leka lite där jag också :)
Horde såklart.
King Grub
2015-11-29, 22:16
9/13.
King Grub
2015-12-03, 13:58
Gårdagens Fel Lord-rankings!
https://www.warcraftlogs.com/reports/RaXkfcPb8A3qtTLB#view=rankings
tefached
2015-12-03, 16:58
Inte spelat WOD alls men kört en del legion alpha och verkar riktigt intressant blir nog till att ge wow en chans igen :)
Inte spelat WOD alls men kört en del legion alpha och verkar riktigt intressant blir nog till att ge wow en chans igen :)
Vilka connections har du för att få tillgång till alphan?
tefached
2015-12-03, 19:46
Vilka connections har du för att få tillgång till alphan?
Känner en som jobbar på hots som lista mig för alla blizzards spel om det är beta :P
Gårdagens Fel Lord-rankings!
https://www.warcraftlogs.com/reports/RaXkfcPb8A3qtTLB#view=rankings
gillar att er arcane mage ligger på 110k dps och är bara rankad 1550 medans du som dk ligger på 88k dps och är rankad 218...
säger lite om hur mycket blizzard gillar mage... Har alltid varit likadant att mage är i sin egen klass.
tefached
2015-12-04, 17:46
gillar att er arcane mage ligger på 110k dps och är bara rankad 1550 medans du som dk ligger på 88k dps och är rankad 218...
säger lite om hur mycket blizzard gillar mage... Har alltid varit likadant att mage är i sin egen klass.
Ah, mage har alltid vart i toppen. Minns i vanilla där jag lirade shaman att jag var så sur på droprate skillnaden på set delar. För shaman var det mellan 0.5-5% chans och mage hade 15-20% på alla delar. Förstår inte varför fortfarande
Ah, mage har alltid vart i toppen. Minns i vanilla där jag lirade shaman att jag var så sur på droprate skillnaden på set delar. För shaman var det mellan 0.5-5% chans och mage hade 15-20% på alla delar. Förstår inte varför fortfarande
Hur många mages resp shamaner hade ni i er 40manna raid?
King Grub
2015-12-10, 05:32
https://www.warcraftlogs.com/reports/bMjf9CkTDHXRcV7y#view=rankings&fight=3
*flex*
tefached
2015-12-10, 10:10
Hur många mages resp shamaner hade ni i er 40manna raid?
Oj minns inte riktigt kanske 2 fler shamaner än mages generellt då totems bara var för gruppen. Men hade många mages med då deras dps var sjukt bra.
Jaha... 10 HC archimonde kills + coins och har fortfarande (!!!) inte fått tag på calamity's edge.*gah!**gah!*
Och jag behöver dessutom 2 st*drool*:Virro*cry*
vicarious
2016-02-20, 09:21
Spelar ni fortfarande? :D Jag farmar mest guld i min garrison, snart uppe i 2 miljoner. Väntar på att nåt kul ska komma upp på BMAH.
För de som är intresserade av arena är det GCD 3v3 turnering ikväll, GCD Europe Pro League - Spring - Tournament #1 (https://battlefy.com/gcdtv/gcd-europe-pro-league-spring-tournament-1/56a0838bc5064d4900d715c0/info)
Tid 18.30 CET
http://www.twitch.tv/gcdtv
Finalerna imorgon söndag 18.00 CET.
Kallsone
2016-02-20, 09:56
Spelar ni fortfarande? :D Jag farmar mest guld i min garrison, snart uppe i 2 miljoner. Väntar på att nåt kul ska komma upp på BMAH.
För de som är intresserade av arena är det GCD 3v3 turnering ikväll, GCD Europe Pro League - Spring - Tournament #1 (https://battlefy.com/gcdtv/gcd-europe-pro-league-spring-tournament-1/56a0838bc5064d4900d715c0/info)
Tid 18.30 CET
2 miljoner?!?! :MrT:
Hur?
Tid 18.30 CET
Vet du ifall trillebartom(norska warriorn) ska vara med i den GCD? kan folk från NA också joina den eller är deras ping för hög?
vicarious
2016-02-20, 12:42
2 miljoner?!?! :MrT:
Hur?
Skaffa många treasure hunter followers och scavengers. 11 characters med garrison blir en del treasure missions :D Med trading post kan man köpa mats för sina överblivna garrison resources och sen sälja på AH. Drar in minst 10k om dagen.
Vet du ifall trillebartom(norska warriorn) ska vara med i den GCD? kan folk från NA också joina den eller är deras ping för hög?
Han var med men deras team eliminerades i qualifiern förra helgen.
Tror inte det finns några regler som säger att man som NA inte får vara med men som du säger så är det nog få som brukar göra det pga högre ping. Men för att kvalificera sig krävs det att man är aktiv och har bra rating i EU.
teams with the highest active* Average Current rating will be prioritized
Det hålls turneringar i NA också. EU håller dock betydligt högre kvalité.
Har för tillfället farmat Soul Capacitor i 12 veckor utan att få den, + bonus rolls på alla dom 12 killsen. Den har droppat två gånger och båda gångerna har jag lyckats med storartade rolls såsom 15 och 22. Spelar sub rogue och behöver verkligen skiten... Så jävla less :):):)
King Grub
2016-02-26, 10:42
Paragon slutar raida.
We have decided to stop raiding which obviously means we will not be a part of the world first race in Legion. In the end it came between going international, playing with suboptimal Finnish roster or quitting. For a while I was seriously considering going the international route, but in the end decided it was not worth the trouble for me. This question has been looming over our heads for a long time as it has always been a challenge to get a solid Finnish 20-25man roster together and this time there was no 10man option to bail us out.
Going forward I have no idea if we will be playing WoW in any capacity in the future, we will have to see what is the situation when Legion launches. In the meantime you might see some of us in the fields of Overwatch.
I would like to thank everyone who played in progress raids with us and made this all possible.
vicarious
2016-02-28, 21:57
Tråkigt. Har länge undrat hur de lyckas vara världsledande och bara finska spelare. Tydligen är det inte så lätt som det verkat :p
vicarious
2016-03-15, 20:04
Jaha, då hade man 2 miljoner guld. Kommer sällan upp något kul på Black Market Auction House. :(
http://i.imgur.com/IZYITZh.jpg
hehe grattis. Själv har jag tjänat ihop min tredje goldcap. Har dock spenderat 2 gold caps på warrior t3 ^^. bara 3 delar kvar!
Det är det enda jag gör i spelet för tillfället... Kolla BMAH och göra lite garrison missions. Så sjukt less på WOD.
vicarious
2016-03-16, 21:39
hehe grattis. Själv har jag tjänat ihop min tredje goldcap. Har dock spenderat 2 gold caps på warrior t3 ^^. bara 3 delar kvar!
Wow, bra jobbat! Jag köper också mycket t3 men betalar aldrig maxbelopp för en piece, det är det inte värt. Fick tag på Dreamwalker Headpiece för några veckor sedan för 250k, rena rama kapet :)
Det är det enda jag gör i spelet för tillfället... Kolla BMAH och göra lite garrison missions. Så sjukt less på WOD.
Samma här!
Funderar på börja lira igen. Är det någon bindnings-/uppsägningstid om man betalar med kreditkort?
Bör det inte vara. Jag brukade alltid betala en månad och sen säga upp mitt autogiro direkt.
Där kan du köpa game time med kreditkort.
https://eu.battle.net/shop/en/product/game/wow?categories=game-services
Derbel McDillet
2016-03-29, 18:08
Haha 2 mille. Inte spelat på många år men minns när jag var först av mina vänner att skrapa ihop till en epic mount för drygt tio år sen. 600g kostade den. Sen var jag fattig igen.
vicarious
2016-03-29, 18:37
Funderar på börja lira igen. Är det någon bindnings-/uppsägningstid om man betalar med kreditkort?
Nej. Nu kan man även betala sin subscription med guld, genom att köpa en WoW token på auction house (det går att göra även om kontot är inaktivt). Jag tror de kostar olika beroende på server, där jag spelar går de på runt 80k guld.
vicarious
2016-04-18, 18:31
The Legion Returns August 30 (http://eu.battle.net/wow/en/blog/20101160/the-legion-returns-august-30-18-04-2016)
#hype
Paperbasket
2016-04-18, 19:09
Jag förstår verkligen inte varför folk tycker att WoW är värt att spela längre. Same same but different under en jävla massa år för att mjölka folk på pengar.
Jag förstår verkligen inte varför folk tycker att WoW är värt att spela längre. Same same but different under en jävla massa år för att mjölka folk på pengar.
Varför spelar man CS/Dota efter alla år? Förmodligen för att man gillar spelet/spelsättet/w/e. :)
Andy.da.wohoo
2016-04-18, 23:58
The Legion Returns August 30 (http://eu.battle.net/wow/en/blog/20101160/the-legion-returns-august-30-18-04-2016)
Spoilers rörande handlingen i Legion
Jag gillar verkligen inte vilket håll som handlingen verkar gå åt. Jag förstår definitivt att Blizzard låter ett par hjältar såsom Varian och Tirion Fordring med flera dö på heroiska sätt. Men som jag förstår det så är det spelarna som blir de nya "hjältarna", och det tror jag bara blir dåligt.
Äh, absolut endgame är Sargeras ändå. När han släpps lös är allt slut.
Andy.da.wohoo
2016-04-19, 00:09
Äsch, Blizzard har ju till och med gått ut och sagt att Sargeras inte är ond. :)
The master bad guy i WoW, inte en bad guy.
Källa för faaan, du talar om absolut retcon utan nån like.
Andy.da.wohoo
2016-04-19, 00:18
Ge mig ett par minuter så ska jag hitta länken :)
Andy.da.wohoo
2016-04-19, 00:25
Delger ett par länkar. Kortfattat handlar det om att i Warcraft Chronicles, den nya boken som skriver en massa om lore så anges att Titanerna är "goda" och slåss mot Void lords. Dessa Void lords skrämde upp Sargeras så mycket att han skapade the Legion för att kämpa mot VL. Övriga Titaner ville inte hjälpa i den utfattning som Sargeras tyckte behövdes och Sargeras dödade dem allihopa på egen hand.
Azeroth är egentligen en Titan som håller på att växa upp, Old gods är ett verktyg som Void lords använder för att försöka korrumpera Azeroth. Azeroth ska tydligen vara den titan med möjlighet att besegra alla Void lords men Sargeras är rädd att Void lords via Old gods kan korrumpera Azeroth till den grad att Azeroth förgör hela universumet WoW utspelar sig i.
Länkar till EU forumet:
http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/17610611783
Sargeras decided he needed his own army to fight the Void Lords, and he remembered the demons. He had defeated them and imprisoned them on a world he created called Mardum, the Plane of Banishment. Since demons can't be killed outside of the Twisting Nether, Sargeras created Mardum to store their souls, so that once the demons regenerated phyiscal forms, they'd already be stuck on Mardum.
He traveled to Mardum and shattered the planet, causing a massive explosion of fel energy which hideously disfigured him. Now transformed into a demonic creature of fel magic, he used his new power to bend the demons to his will. The destruction also tore a hole in the Great Dark Beyond, forming a gateway to the twisting nether. Now countless demons could stream out at all times, whereas before demons were a relative rarity.
After forming the Burning Legion, Sargeras went on to destroy a world for the first time. It didn't have a world soul, but it had been ordered and thus had a constellar like Algalon watching over it. When the constellar came to see what had happened, Sargeras killed him.
The Pantheon was confused that their constellar hadn't reported back, so they sent Agrammar to investigate. He saw the Legion destroying the planet, and Sargeras leading them. Outraged at his former masters' betrayal, Agrammar challenged Sargeras to single combat. They fought, but Sargeras was far more powerful, as titans are naturally weak to fel magic. Both of their blades split in two, and Agrammar fled to warn the Pantheon.
The Pantheon decided to hold a meeting with Sargeras over a world called Nihilam. They thought he could still be reasoned with. At the meeting Sargeras again insisted what he was doing was the only way to stop the Void Lords.
Agrammar sensed there was still a noble soul beneath Sargeras' madness, and walked up to him, unarmed, pleading for Sargeras to listen to reason. He said they had found a new world soul, of a titan named Azeroth, who would one day be strong enough to destroy the Void Lords. Sargeras used his sword to slice Agrammar in half vertically.The Pantheon was outraged over the murder of fellow titan, and fought a massive war with Sargeras.
His fel magic was too powerful and Sargeras killed them all with a massive storm of fel fire. Little did he know, Norgannon had cast a protective shround which perserved the remaining Pantheon members' spirits, so that as their mortal bodies were destroyed, their spirits would live on.
Nihilam came to be known as Doom World, the site of the Legion's destruction of the Pantheon. Even worse, Sargeras now knew the existence of Azeroth, of a world soul powerful enough to defeat the void lords. He didn't see it that way, he saw it as a world with the potential to birth the ultimate evil if corrupted by the Void Lords first. So he set out to destroy it.
http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/17610851132
http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/17610870978
Andy.da.wohoo
2016-04-19, 00:27
Så historien i WoW har definitivt tagit en twist som ingen väntade sig. Jag tycker det känns lite väl som ett "lorelol" :D
Jag erkänner dock att det kan ha varit en överdrift att säga att Sargeras var direkt god :D
Gudar... Jag är så otroligt färdig med Warcraft nu. Alltså, helt allvarligt så har den där handlingsutvecklingen verkligen tryckt på en stor röd knapp någonstans. Jag kände exakt samma sak med hur Starcraft 2: Legacy of the Void hanterades.
Andy.da.wohoo
2016-04-19, 00:32
Ja, verkligen. Att man inte kan hålla fullständig kontinuitet i en serie med Warcrafts storlek kan jag köpa, det är en hel värld som Blizzard byggt upp för bövelen. Men detta har verkligen ändrat historien på en så fundamental nivå att man inte orkar längre.
Har inte spelat LotV ännu men har hört samma sak som det du säger.
Starvation
2016-04-19, 06:55
Spoilers rörande handlingen i Legion
Jag gillar verkligen inte vilket håll som handlingen verkar gå åt. Jag förstår definitivt att Blizzard låter ett par hjältar såsom Varian och Tirion Fordring med flera dö på heroiska sätt. Men som jag förstår det så är det spelarna som blir de nya "hjältarna", och det tror jag bara blir dåligt.
Dock är det väl fler som kommer in i bilden denna gång. Typ alla karaktärer i spelet ska ju vara med på ett hörn.
Sen kan det ju hända att Varian och Tirion blir rezzade av Sylvanas/Bolvar ;)
Även om det är långsökt :p
vicarious
2016-04-26, 18:58
Har ni följt dramat om Nostalrius och legacy servers?
Kortfattat: Nostalrius var en private vanilla server som hade runt 150k aktiva spelare, de tvingades stänga ned när Blizzard hotade att ta legal actions. Det skapade en shitstorm med många upprörda spelare och det pratas mycket om det på twitch, twitter m.m, folk har skrivit på en stor petition osv.
60CXk503QsQ
Idag gav Blizzard ett svar på allt detta
http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/17611300963
We explored options for developing classic servers and none could be executed without great difficulty. If we could push a button and all of this would be created, we would.
Over the years we have talked about a “pristine realm”. In essence that would turn off all leveling acceleration including character transfers, heirloom gear, character boosts, Recruit-A-Friend bonuses, WoW Token, and access to cross realm zones, as well as group finder. We aren’t sure whether this version of a clean slate is something that would appeal to the community and it’s still an open topic of discussion.
Pitepalt
2016-04-26, 19:05
Följt detta väldigt mycket. Kommer att börja lira på den nya Kronos 2 som öppnas imorgon för att tillgodose alla de som lirade på Nost.
vicarious
2016-04-26, 19:19
Följt detta väldigt mycket. Kommer att börja lira på den nya Kronos 2 som öppnas imorgon för att tillgodose alla de som lirade på Nost.
Blev också lite sugen. Är inte sannolikheten stor att Kronos möter samma öde som Nostalrius dock? Känns lite sisådär att lägga ned mycket tid (även om man har kul) på något som är dömt att läggas ned.
Pitepalt
2016-04-26, 21:41
Blev också lite sugen. Är inte sannolikheten stor att Kronos möter samma öde som Nostalrius dock? Känns lite sisådär att lägga ned mycket tid (även om man har kul) på något som är dömt att läggas ned.
Chansen finns men vad jag förstått så valde teamet bakom Nost att lägga ner när de blev kontaktade av Blizz, något som teamet bakom Kronos (Twinstar) inte har för avsikt att göra om de skulle hamna i samma situation.
Blizzards svar är ju bara ett "vi måste svara något". Pristine realm kommer inte vara något som hjälper. Folk vill köra vanilla för att vanilla var bra. Nuvarande expansion utan snabbare lvling kommer inte lösa något alls.
Tycker även det är sjukt roligt hur kungen har hoppat på det här tåget så att han får lite extra viewers. Han har inte ens spelat på Nostalrius.
+1 :D
Guildies på nostalrius hade 15k guld och massa flasks osv redo för AQ-releasen :D
Dock har ju alla från dag 1 varit medvetna om att detta kunde hända närsomhelst, och ingen blev väl helt knäckt direkt, men visst var det surt, speciellt eftersom det var just innan en stor content-release och många hade bunkrat.
King Grub
2016-04-27, 07:22
Blizzard måste vidta sådana här åtgärder, även om dom på ett personligt plan säkert förstår spelarna på dessa servrar.
Om dom inte skyddar sina varumärken - vad hindrar någon att starta upp piratservrar för Overwatch när det släpps?
Blizzard måste vidta sådana här åtgärder, även om dom på ett personligt plan säkert förstår spelarna på dessa servrar.
Om dom inte skyddar sina varumärken - vad hindrar någon att starta upp piratservrar för Overwatch när det släpps?
Jag misstänker att om dom verkligen ville så hade dom kunnat ge dessa personer någon slags licens att hålla igång detta. Allt går att fixa om man vill. Och bara för att dom tillåter en server betyder inte att dom kan stänga ner nästa.
är det någon som spelar på kronos(det är väl nya nost nu?) eller lär dom stänga ner det snart också? :P
Jag misstänker att om dom verkligen ville så hade dom kunnat ge dessa personer någon slags licens att hålla igång detta. Allt går att fixa om man vill. Och bara för att dom tillåter en server betyder inte att dom kan stänga ner nästa.
Men just nu går det inte i linje med företagets tidigare uttalanden. Glöm inte att Blizzard, som ändå är häftiga normalt sett, fortfarande är ett vinstdrivande företag som med järnhand försvarar sina ägodelar.
King Grub
2016-04-27, 09:55
Och är en del av Activision.
Samtidigt sitter dom i intervjuer med gamespot och säger hur mycket modding communityn gjort för gaming scenerna. Dota hade inte ens funnits om warcraft3 map making inte fanns. Som sagt vill man så kan man. Men uppenbarligen så tycker inte Blizzard att det är värt o få 100k+ subscriptions för en vanilla server.
Tråkigt o se hur företagen försöker styra mer o mer och dumförklarar communityt hela tiden.
Samtidigt sitter dom i intervjuer med gamespot och säger hur mycket modding communityn gjort för gaming scenerna. Dota hade inte ens funnits om warcraft3 map making inte fanns. Som sagt vill man så kan man. Men uppenbarligen så tycker inte Blizzard att det är värt o få 100k+ subscriptions för en vanilla server.
Tråkigt o se hur företagen försöker styra mer o mer och dumförklarar communityt hela tiden.
Det är affärer. Företag kommer inte ödsla resurser eller sitt rykte om dom inte kan förvandla en handling till framtida vinst eller goodwill. Tråkigt, cyniskt, men sant.
Vem vet, vi kanske får se legacy realms när Legion börjar dala ned. Fast frågan är om det kommer före eller efter free-to-play-förvandling.
Efterfrågan finns ju uppenbarligen på att spela vanilla. Min tanke har tidigare varit att det borde vara skitenkelt för Blizzard att lansera en sån realm, men de har ju uttalat sig om att så inte alls är fallet, utan att det skulle krävas väldigt mycket arbete, och visst är det som Rahf säger, om det inte på något sätt slutar i vinst för dom kommer dom sannolikt inte att genomföra det.
Nu hade ju Nostalrius visserligen en väl fungerande version av spelet, och blizzard har tydligen varit i kontakt med dom och sagt att de funderar på saken. Dock skulle jag inte fira riktigt än :D
Sen kanske Blizzard är lite enkelspåriga och rädda för legacy-servrarna. Om ni tänker på saken så anser folk dessa vara fantastiska just för nostalgin, men hur många av oss skulle vara uttråkade redan efter några veckor? Jag skulle då inte palla med särskilt länge innan irritationen över alla outvecklade aspekter från 2004 skulle koka över.
Vad gör man av utvecklingen efter att Naxx kommit? Ska man bara låta allt stå stilla och låta folk köra Onyxia, MC, BWL, och Naxx i all oändlighet?
Sen kanske Blizzard är lite enkelspåriga och rädda för legacy-servrarna. Om ni tänker på saken så anser folk dessa vara fantastiska just för nostalgin, men hur många av oss skulle vara uttråkade redan efter några veckor? Jag skulle då inte palla med särskilt länge innan irritationen över alla outvecklade aspekter från 2004 skulle koka över.
Vad gör man av utvecklingen efter att Naxx kommit? Ska man bara låta allt stå stilla och låta folk köra Onyxia, MC, BWL, och Naxx i all oändlighet?
Det är ju precis det som Nostalrius gjort. Och precis därför dom haft 100k+ pers som spelar på servrarna. Folk gillade wow världen i Vanilla. Världen numera i wow är sämst. Det enda som är värt är att köra raider och när dom är klara så sitter man bara i sin garrison o gör ingenting.
Det är ju precis det som Nostalrius gjort. Och precis därför dom haft 100k+ pers som spelar på servrarna. Folk gillade wow världen i Vanilla. Världen numera i wow är sämst. Det enda som är värt är att köra raider och när dom är klara så sitter man bara i sin garrison o gör ingenting.
Och om så är fallet gör Blizzard rätt i att stänga ner verksamheten, utifrån ett företagsperspektiv.
men hur många av oss skulle vara uttråkade redan efter några veckor? Jag skulle då inte palla med särskilt länge innan irritationen över alla outvecklade aspekter från 2004 skulle koka över.
Inte så många faktiskt. På nostalrius har ju enormt många spelare älskat att lira, och siffrorna talar ju för att folk faktiskt vill spela. Visst är det till viss del nostalgi, men jag tycker att nån gång under wotlks sena del började det gå åt fel håll, och jag håller definitivt vanilla och tbc som de roligaste perioderna.
Visst blir det en svår fråga ang. vad man ska göra när allt content är clearat. Ett förslag är väl att då släppa en TBC-realm dit man kan kopiera sina chars och köra den expansionen om man vill. Dock ska det sägas att det var väl typ 1% av spelarna som någonsin ens satte sin fot i naxx på level 60, så det kan nog räcka för att sysselsätta många ganska länge
Och om så är fallet gör Blizzard rätt i att stänga ner verksamheten, utifrån ett företagsperspektiv.
Om man tänker kortsiktigt och endast på pengar absolut. Då säger ni såklart alla företag tänker endast på pengar men det stämmer ju inte riktigt om man tittar på andra spelföretag.
Men de kommer inte tjäna något på att stänga ner servrarna, de som vill spela riktiga wow kommer antagligen redan ha subscriptions på wow samtidigt som dom har en gubbe i nostalrius. Resten av gänget vill inte ha något med normala wow att göra för att det är värdelöst.
Däremot lär det skapa en grupp av människor som kanske slutar supportera blizzard med sina pengar för att dom tycker dom agerar fel i sånt här.
Jag hade verkligen inte haft något emot blizzard om dom stängde ner nostalrius för att dom vill lägga upp egna legacy servrar med månadskostnad . Men dom kommer ju inte ens göra det.
XuOYmqSF6OQ
vicarious
2016-04-27, 14:58
Får ont i magen av den här :laugh: Ni måste sätta på subtitles!
znobaqshbsg
Det som är tråkigt är att man redan vet allt. Även om det fortf är kul är det inte samma sak som att spela en ny raid.. kommer ihåg alla wipes på aq40 och naxx, det blir inte samma sak att köra igenom det igen.
Spelade lite TBC vilket var ok har inte kört någon annan expansion men utifrån vad man hör så suger det.
Pitepalt
2016-04-27, 16:31
Satt och väntade i 2h på att det skulle öppna nya servern Kronos 2 idag. Väldigt roligt att va med vid release och se 400pers tävla om att va först att tagga mobs. Tog mig till level 7 som en av de 20 första på horde sidan innan jag fick logga ut för att åka och jobba. Ska bli kul att fortsätta imorgon :)
hur ser den gamla kronos servern ut? känns inte värt att sitta 2-3h timmar för samma content?(fick för mig att det finns 2 kronos?)
hur ser den gamla kronos servern ut? känns inte värt att sitta 2-3h timmar för samma content?(fick för mig att det finns 2 kronos?)
Den gamla kronos kommer ha Aq40 release inom snar framtid tror jag. Mina kompisar som spelade mycket på nostalrius valde den istället för kronos 2 för att inte behöva vänta på aq40.
Men tror att det är samma content i dagsläget:)
Toni Radanov
2016-04-28, 10:37
btw my bishes! Inte för att det är helt WoW-relaterat, eller ens alls... men Warcraft-filmen biljetter släpptes imorse! Lez go :D Premiär 27e Maj i Sverige, sjukt tidigt jämfört med deras tidigare påstådda 10e Juni release! WOOHOO 21 års väntan soon to be le över!
Rolfarsson
2016-04-28, 16:49
Får ont i magen av den här :laugh: Ni måste sätta på subtitles!
znobaqshbsg
HAHAHA!:laugh:
börjat på kronos 2, efter 5-6 timmar med en kompis är vi äntligen lvl 10 xD
Det måste varit hundratals folk i starting zonerna vilket gjorde det riktigt svårt :P
funderar på ifall det suger för vi går runt 2st hela tiden i party o gör quester o grindar mobs eller ifall det verkligen var såhär segt. Jag tror att vi suger lite dock :P
Lvl 10 efter 5 timmar låter ganska rimligt om man tar det piano. Lite långsamt kanske.
Magnus N
2016-05-10, 18:50
Beta på torsdag:
Legion Developer Update
Beta starts Thursday at 2 PM PST / 5 PM EST!
http://www.mmo-champion.com/content/5689-Legion-Developer-Update
itzhakskenstrom
2016-05-10, 19:24
UWMz7-7SGlo
UDQyEe06Q-M
Väntar fortfarande på The Emerald Dream och Hero Classes...
Allt var bättre förr, ju förr desto bättre!
Sparven från Minsk
2016-05-11, 06:51
Finns det idag möjlighet att köpa spelet och endast spela vanilla?
Jag spelade fram till expansionen efter TBC (minns ej namnet) sen blev jag less.
Saknar vanilla...
Finns det idag möjlighet att köpa spelet och endast spela vanilla?
Jag spelade fram till expansionen efter TBC (minns ej namnet) sen blev jag less.
Saknar vanilla...
Jag har länge önskat att Blizzard öppnade ett gäng servrar där allt började om från första patchen på Vanilla och så lirade man därifrån, hade vart episkt :D
kronos har varit nere i snart 2 veckor pga ddos.
Feelsbadman. tror aldrig beroendet har varit så stort för mig xD
Sparven från Minsk
2016-05-11, 07:59
Jag har länge önskat att Blizzard öppnade ett gäng servrar där allt började om från första patchen på Vanilla och så lirade man därifrån, hade vart episkt :D
Spelet var kanske inte bäst i vanilla men det kändes såklart bäst då det var nytt, fanns inget att jämföra med.
Alla områden var så nya och häftiga.
Gillar nog Ashenvalle mest, vackert och episka strider mot Horde där.
Blizzard kanske tänker om i framtiden och öppnar olika servrar med olika expansioner. tror jag skulle spela mest vanillla och kanske lite tbc :D
kronos har varit nere i snart 2 veckor pga ddos.
Feelsbadman. tror aldrig beroendet har varit så stort för mig xD
Med tanke på att det bara varit nere i 5 dagar och du tror det snart gått 2v kanske du behöver lite avgiftning:) troligtvis uppe sön/mån igen!
blev lite fel i huvudet där. menade såklart som du säger att det kommer vara nere upp till 2 veckor xD
filmjölk
2016-05-11, 12:43
Blizzard borde göra WoW på Xbox-1. Jag skall icke spela WoW igen tills detta genomförs.
blev lite fel i huvudet där. menade såklart som du säger att det kommer vara nere upp till 2 veckor xD
Haha förstod nästan det :D började du efter nostal eller har du spelat länge?
Någon annan som också har fått beta-invite?
Haha förstod nästan det :D började du efter nostal eller har du spelat länge?
grejen var att jag endast började på kronos för att jag av en slump hörde talas om att Nost skulle stängas(visste inte om denna server från innan). och fick den där vanilla-feelingen inom mig(var typ 12 år så man fattade oftast ingenting om allt :P) Hade inte ens spelet wow på flera månader varken privat eller riktiga.
Jag har prövat många privatservers förut men det är alltid lagg eller konstiga donationgrejer/Extra xp osv och det blir inte riktigt samma sak.
Riktiga spelet spårade ut under cataclysm även ifall jag köpt varje expansion sen dess o testat några månader hit och ditt.
grejen var att jag endast började på kronos för att jag av en slump hörde talas om att Nost skulle stängas(visste inte om denna server från innan). och fick den där vanilla-feelingen inom mig(var typ 12 år så man fattade oftast ingenting om allt :P) Hade inte ens spelet wow på flera månader varken privat eller riktiga.
Jag har prövat många privatservers förut men det är alltid lagg eller konstiga donationgrejer/Extra xp osv och det blir inte riktigt samma sak.
Riktiga spelet spårade ut under cataclysm även ifall jag köpt varje expansion sen dess o testat några månader hit och ditt.
okok, jag har inte spelat sen tbc och hoppade på nostal och fick lite feeling igen, hann dock bara bli lvl 20 innan de stängde ner. Minns ju inte exakt hur det var när jag spelade sist (var väl 6-7 år sedan typ) men Kronos känns iaf väldigt likt att spela "riktiga" WoW och det ska bli kul när man når lvl 60 och spela igenom lite raids o så :)
Rolfarsson
2016-06-06, 00:25
För er som har missat det så har både Mark Kern och Nostalrius mött Blizzard nu, och det låter ju rätt lovande :)
http://crixa.io/2016/05/delivering-the-nostalrius-petition-my-meeting-with-mike/
https://www.facebook.com/NostalBegins/?fref=ts
Har blivit lvl 60 på Kronos nu och tycker allt som allt att servern fungerar bra. Det är fortfarande laggigt till och från då de inte har fixat allt med servrarna än men det är i princip ingen downtime trots dagliga ddos-attacker.
AQ-trailer kommer snart :)
vicarious
2016-06-08, 07:47
Vann sista delen i mitt Earthshatter set (tier 3 shaman) häromdagen. Fullt tier 3 på mage, paladin och shaman nu :) 6/8 delar på warrior och 4/8 på druid.
Detta är i princip det enda jag loggar in för nuförtiden. Det är svårt att fortsätta dra in guld när marknaden är så mättad. Ores, dust m.m säljer knappt. Tur man har treasure hunters i garrison som alltid drar in guld!
jag orkade bara lvla till 44. tog nästan 4-5 timmar per lvl även med en guide. Fattar inte hur du orkade Wormzie ;P
jag orkade bara lvla till 44. tog nästan 4-5 timmar per lvl även med en guide. Fattar inte hur du orkade Wormzie ;P
Vilken class körde du? Jag spelade rogue och gick efter questie och tog lvl 60 på 6,5 dags /played. Vissa classer är ju apjobbiga i gankområden (typ STV) men med en rogue kommer man lätt undan :)
Grinda till lvl 60 är ju mestadels trist men det roliga börjar nu :)
Rolfarsson
2016-06-08, 12:48
Jag spelade rogue och gick efter questie och tog lvl 60 på 6,5 dags /played.
Skaplig skillnad mot den normala speltiden som folk hade för att nå 60 i vanilla när allt var nytt, om jag kommer ihåg rätt så hade jag 24 dagars played på min första karaktär 2005 haha!
Skaplig skillnad mot den normala speltiden som folk hade för att nå 60 i vanilla när allt var nytt, om jag kommer ihåg rätt så hade jag 24 dagars played på min första karaktär 2005 haha!
Jag trillade in på typ 18 dagar på min första karaktär, en warrior.. Questie underlättar som fan, sen så var jag rested i typ 2 hela levlar mellan 48-50 efter 1,5v downtime :)
ah, jag var också rogue. hade kanske 4 dagar played? körde också questie + vanillaguide(typ säger ingame vad man ska göra steg för steg rätt bekvämt :P)
kanske blir ett nytt försök när man samlat på sig full rested
ah, jag var också rogue. hade kanske 4 dagar played? körde också questie + vanillaguide(typ säger ingame vad man ska göra steg för steg rätt bekvämt :P)
kanske blir ett nytt försök när man samlat på sig full rested
Det är ju lite tid man behöver lägga men du har ju gjort huvudarbetet redan :)
Rolfarsson
2016-06-09, 00:26
Nostalrius rapport från mötet med Blizzard släpptes nyss.
http://forum.nostalrius.org/viewtopic.php?f=2&t=44218
Intressant!
Ge mig Wotlk servrar, snälla..........
När kommer nya expansionen?
Verkar det bra hitills? Jag har ej följt nyheterna.
replacement
2016-06-09, 12:52
När kommer nya expansionen?
Verkar det bra hitills? Jag har ej följt nyheterna.
30/8 släpps det. Spelar inte längre själv, så kan inte uttala mig om det verkar bra eller ej.
Någon som är nyfiken på nånting rörande sin klass/spec på betan? Har testat de flesta dps specsen, mest rotationer och mekanik men kollar gärna igenom annat om det finns önskemål.
ok ska börja spela skiten nu =)
Vilken server ska man välja? vad är bra och mindre bra ?
Jag trillade in på typ 18 dagar på min första karaktär, en warrior.. Questie underlättar som fan, sen så var jag rested i typ 2 hela levlar mellan 48-50 efter 1,5v downtime :)
Jag tror min rogue blev lvl 60 efter 13 dagars played. Jag la dock ner massa tid på att crafta diverse gear som sedan var kass vid lvl 60, jag kommer ihåg att jag bland annat grindade material till Helm of Fire istället för att istället försöka bli lvl 60. Att skjuta en fireball från hjälmen måste väl vara bra?
Shit att ni kommer ihåg er played time till 60! :D Det enda jag kom ihåg var att jag blev tidigt 60 på Shattered Hand, var med i bästa horde guilden och dödade onyxia riktigt tidigt, tror det var i mars 2005 eller något liknande.
Har vi några från SH här?
Rikard Jansson
2016-06-12, 17:58
Shit att ni kommer ihåg er played time till 60! :D Det enda jag kom ihåg var att jag blev tidigt 60 på Shattered Hand, var med i bästa horde guilden och dödade onyxia riktigt tidigt, tror det var i mars 2005 eller något liknande.
Cannonball från SH här, fast spelade bara på den servern under TBC och framåt :)
vicarious
2016-06-30, 18:09
När tror ni pre-patchen kommer? Slutet på juli, dvs ca 1 månad innan Legion? Tidigare, mitten på juli kanske?
Taggade? :D Fruktansvärt tråkigt ingame nu. Försöker bara mjölka så mycket guld det går från mina garrisons samtidigt som jag farmar lite transmog items.
Gissar 19:e juli (20:e i Eu).
vicarious
2016-07-10, 18:14
Kommer det bli stor skillnad i hur bra spelet flyter om jag flyttar WoW från min SSD till min andra hårddisk (ej SSD)? Långsammare uppstart, loading screens osv? Den andra hårddisken är en Western Digital Blue 1TB 7200rpm 64MB.
Min SSD är bara 128GB och utrymmet är i princip slut, har försökt frigöra så mycket som möjligt. Bara WoW tar upp nästan 50GB. Skulle behöva köpa en större..
King Grub
2016-07-10, 18:42
Stor skillnad är nog att ta i, men märkbar skillnad blir det.
Off-topic har jag gjort mig av med mekaniska hårddiskar helt och hållet, och oj så trevligt det är.
Jag spelade i The Alterac Deviants på Shattered hand vid den tiden och vi var väl först att döda Ragnaros på servern. Eller om det var Memento Mori och vi kom tvåa. Oklart. Playtime kommer man väl ihåg med tanke på att det tog en månad, eller cirka 3 veckors playtime, att bli level 60. Han som blev lvl 60 först på servern tog det efter 2 veckor /played.
King Grub
2016-07-10, 21:08
/played törs man ju knappt skriva!
vicarious
2016-07-10, 22:03
Stor skillnad är nog att ta i, men märkbar skillnad blir det.
Off-topic har jag gjort mig av med mekaniska hårddiskar helt och hållet, och oj så trevligt det är.
Hm okej. Kanske läge för mig att beställa en ny SSD innan Legion då :)
Toni Radanov
2016-07-11, 01:06
Jag spelade i The Alterac Deviants på Shattered hand vid den tiden och vi var väl först att döda Ragnaros på servern. Eller om det var Memento Mori och vi kom tvåa. Oklart. Playtime kommer man väl ihåg med tanke på att det tog en månad, eller cirka 3 veckors playtime, att bli level 60. Han som blev lvl 60 först på servern tog det efter 2 veckor /played.
*vinkar med Memento Mori flagga*
typiskt TAD! :D ifs spelade jag i MM precis innan vi drog till Frostmane för c'thun progress i slutet av aq40-tiden och mest horde innan dess... but still! Skoj med oldschool SH folk!
Kommer det bli stor skillnad i hur bra spelet flyter om jag flyttar WoW från min SSD till min andra hårddisk (ej SSD)? Långsammare uppstart, loading screens osv? Den andra hårddisken är en Western Digital Blue 1TB 7200rpm 64MB.
Min SSD är bara 128GB och utrymmet är i princip slut, har försökt frigöra så mycket som möjligt. Bara WoW tar upp nästan 50GB. Skulle behöva köpa en större..
Du kan ju bara kopiera WoW-mappen till mekaniska disken och prova starta det därifrån först och se hur du upplever det. :)
Pitepalt
2016-07-11, 07:24
Don't do it!
vicarious
2016-07-16, 13:15
The Legion Pre-Expansion Patch Arrives July 20 (http://eu.battle.net/wow/en/blog/20176410/the-legion-pre-expansion-patch-arrives-july-20-15-07-2016)
På onsdag är det äntligen dags.
Toni Radanov
2016-07-16, 15:56
Aff warlock time! Sköj att få lira som sl/sl i tbc :D
yes yes op blabla nerf blabla...!
*vinkar med Memento Mori flagga*
typiskt TAD! :D ifs spelade jag i MM precis innan vi drog till Frostmane för c'thun progress i slutet av aq40-tiden och mest horde innan dess... but still! Skoj med oldschool SH folk!
Var mycket pvp:ande mellan oss och MM minns jag, väldigt mycket :D Speciellt för att få sig in i för olika raids i BRM.
Före jag började raida PVE-content så var jag en av ledarna i Evil Eye Tribe, vi anföll Ironforge så att servern gick ner, det var jävla roliga tider..
replacement
2016-07-17, 11:50
Var mycket pvp:ande mellan oss och MM minns jag, väldigt mycket :D Speciellt för att få sig in i för olika raids i BRM.
Före jag började raida PVE-content så var jag en av ledarna i Evil Eye Tribe, vi anföll Ironforge så att servern gick ner, det var jävla roliga tider..
<Crimson Fellas Utd>, minns ni oss?
Något svagt litet minne kanske, kom ihåg MM och Tad mest.
Vår server first Onyxia *cupid*
P2RdRr61UyA
Toni Radanov
2016-07-18, 11:36
Jag spelade i Crimson fellas före Inspiration som horde... Vem äääär ni lixom?! Hahahah :D Var även med i Ironforge-raiden som dödade servern. Kort därpå reroll Alliance å Memento Mori.
/ Champion Axeroid - Orc warrior.
replacement
2016-07-18, 11:57
Jag spelade i Crimson fellas före Inspiration som horde... Vem äääär ni lixom?! Hahahah :D Var även med i Ironforge-raiden som dödade servern. Kort därpå reroll Alliance å Memento Mori.
Det var visserligen lite efter min tid i Crimson Fellas Utd, men mergade inte de (åtminstone delvis) med Novus Principium och Inspiration när alla flyttade till Frostmane senare?
Toni Radanov
2016-07-18, 14:12
asså Crimson fellas va mitt ursprungsguild när ja levla å blev 60. Dvs när guildet skapades av krimetch å Phettan å gänget! Jompen craftade min Arcanite reaper woo!
Sen pvpade vi hela hösten och spelade även i Non Phixion (holländare+belgare) före Inspiration. Insp mergade med Novus ungefär när aq40 öppnat, ca 2 månader innan Naxx40 för att kunna raida på hög nivå då Novus sen länge lag ner i princip. Då var jag redan Alliance och alla drog till Frostmane (Av de stora guilden). Frostmane öppnade April eller Maj 2006 om ja inte minns fel och då återstod bara C'thun för både oss och Inspiration. Sen när Naxx40 väl drog igång va alla på plats och Frostmane blev Shattered Hands stora och pve-orienterade guilds nya hem permanent.
Ungefär så :P
ok jag är jävligt nybörjare så ha lite tålamod =)
Har en lvl 20 warrior som jag lvlar. Jag har valt att gå protection. Har läst att man lättare hittar grupper o så, men fråga, kan man tanka som fury eller arms specc med eller ?
vicarious
2016-07-18, 15:25
ok jag är jävligt nybörjare så ha lite tålamod =)
Har en lvl 20 warrior som jag lvlar. Jag har valt att gå protection. Har läst att man lättare hittar grupper o så, men fråga, kan man tanka som fury eller arms specc med eller ?
Rent tekniskt kan man men du kommer inte kunna hålla aggro från alla mobs så det enkla svaret är nej. När du är level 30 kommer du kunna välja Dual Talent specialization vilket innebär att du kan ha två olika specs.
På onsdag kommer dock en ny patch där dual talent systemet försvinner och du kommer kunna byta mellan olika specs mer fritt.
Det är smidigare att levla som fury eller arms. Allting går fortare.
tack för svaren både Rahf och vicarious.
Mja men jag gillar tanken med att tanka, arms och fury är ju dps speccs, vill jag dpsa kör jag min warlock t.ex.
Men iaf så kommer man kunna byta speccs hur man vill?
Idag kostar det väl några guld o byta ?
vicarious
2016-07-18, 16:02
tack för svaren både Rahf och vicarious.
Mja men jag gillar tanken med att tanka, arms och fury är ju dps speccs, vill jag dpsa kör jag min warlock t.ex.
Men iaf så kommer man kunna byta speccs hur man vill?
Idag kostar det väl några guld o byta ?
Just nu är det så att när man väl har valt sina två specs kan man byta fritt mellan dessa (utan kostnad). Vill man däremot ändra en av sina förvalda specs till en annan så kostar det. I nya patchen försvinner denna kostnad och kan man byta fritt mellan sina tre olika.
Just nu är det så att när man väl har valt sina två specs kan man byta fritt mellan dessa (utan kostnad). Vill man däremot ändra en av sina förvalda specs till en annan så kostar det. I nya patchen försvinner denna kostnad och kan man byta fritt mellan sina tre olika.
kanon då vet jag =)
TRAITOR!! Jag nickade nalle och var shaman.
Vad är erat bästa World of Warcraft minne?
Jag minns själv under vanilla någon gång när min guild raidade naxxramas. Efter raiden satt jag och några från guilden kvar på teamspeak och fiskade stonescale eels inför nästa raid. Kom ihåg att vi hade riktigt intressanta samtal de där nätterna med stonescale-fiske.
Jag minns själv under vanilla någon gång när min guild raidade naxxramas. Efter raiden satt jag och några från guilden kvar på teamspeak och fiskade stonescale eels inför nästa raid. Kom ihåg att vi hade riktigt intressanta samtal de där nätterna med stonescale-fiske.
När vi tog ned Kael'Thas är ett av dom bästa minnena. Jävlarrr vad vi hade stångats mot honom. TS var öronbedövande efter vinsten. Det var hurrarop och glädjetjut utan dess like.
När vi tog ned Kael'Thas är ett av dom bästa minnena. Jävlarrr vad vi hade stångats mot honom. TS var öronbedövande efter vinsten. Det var hurrarop och glädjetjut utan dess like.
Vi hade liknande upplevelse med Thaddius i Naxxramas. När man hade 40-mans raids var det nästintill oundvikligt att 3-4 spelare var väldigt dåliga(typ klickade på abilities etc). Vet inte hur många kvällar vi la på Thaddius innan vi till slut gjorde honom med 37 spelare istället :D
om man kör mining som profession ska man köra blacksmith också? hör det lite ihop kanske eller vad kan ni tipsa ihop med mining ?
vicarious
2016-07-18, 19:04
Första gången vi dödade Nefarian i BWL. Blev helt till mig. Bodde då i ett separat hus från min familj (men på samma gård). Sprang skrikandes de 100m över gården, in till morsan som just hade dukat fram middag. Hon undrade vad fan det var med mig :laugh:
Hade spenderat en hel del tid på att wipea, provat massa olika taktiker osv. Skönt när den äntligen sitter.
Toni Radanov
2016-07-18, 20:24
om man kör mining som profession ska man köra blacksmith också? hör det lite ihop kanske eller vad kan ni tipsa ihop med mining ?
om 2 dagar släpps patchen som ändrar spelet hejvilt i alla avseenden inför nästan expansion så allt du gör nu och lär dig nu kommer... ändras. :D
Tidigare sa folk att arms lr fury var bäst att levla med men jag tänker säga emot och säger: Kör på som tank! Protection är grymt att levla med, klarar klart jobbigare lägen (stora pulls) och kan tanka dungeons = snabb kötid dessutom.
Man brukade para ihop mining och blacksmithing men i sanningens namn kommer du inte alls ha samma nytta av varken eller som för 10+ år sedan då man faktiskt använde skiten man craftade. Nu ger quests och drops i dungeons mkt bättre skrot rakt av. Proffessions är mestadels för att tjäna guld men som sagt: saker och ting kommer ändras ganska mkt på onsdag så du kan ju alltid låta dem va helt och levla dem när du är level 100/110 i efterhand istället! De ger ingen omedelbar boost över huvud taget medan man levlar att ha hög proffession skill i någon proffession.
Dagen då jag och Karvapallo(Stormreaver) m.m äntligen blev HWL back in the days, efter en sinnessjuk mängd av pvp. På den tiden kändes det himla mäktigt att stå framför AH och /flex
tefached
2016-07-19, 07:43
Dagen då jag och Karvapallo(Stormreaver) m.m äntligen blev HWL back in the days, efter en sinnessjuk mängd av pvp. På den tiden kändes det himla mäktigt att stå framför AH och /flex
Får man fråga vad din char hette? Lirade också stormreaver och Karvapallo minns jag.
vicarious
2016-07-20, 15:48
Prepatch. Vad tycks? Transmog-systemet verkar bra. Skönt att slänga lite skräp i banken.
riktigt najs att du kan växla mellan speccs asså. Tycker animationerna är lite trevligare
Hunters är helt förstörda. Fullständigt kastrerade.
som sagt är jag väldigt ny på detta. Men hur lär jag min warrior dual wield ? måste jag gå till en warrior tränare ?
Toni Radanov
2016-07-20, 19:07
Den lär sig dual wield automatiskt OM du speccar fury. Arms är 2h spec och prot är 1h+shield :)
Älskar patchen men så lirar jag aff lock (hej tbc sl/sl stilen) och retpala + protwarr så allt är väl! Knappt testat nåt annat än aff lock ifs. Trodde seriöst button bloaten skulle försvinna och man skulle va kvar med typ 8 binds men icke! 3 fulla bars än woah!
Men då är jag nördig med samtliga pets osv osv ute för snabbare summon i pvp osv.
Rolfarsson
2016-07-20, 19:19
Första gången vi dödade Nefarian i vanilla, jag hittade faktiskt våran första kill på Youtube här (https://youtu.be/JEO0SBbowXk).
Snacka om att det drog tillbaka många goda minnen när jag såg den :)
Den lär sig dual wield automatiskt OM du speccar fury. Arms är 2h spec och prot är 1h+shield :)
Älskar patchen men så lirar jag aff lock (hej tbc sl/sl stilen) och retpala + protwarr så allt är väl! Knappt testat nåt annat än aff lock ifs. Trodde seriöst button bloaten skulle försvinna och man skulle va kvar med typ 8 binds men icke! 3 fulla bars än woah!
Men då är jag nördig med samtliga pets osv osv ute för snabbare summon i pvp osv.
Tackar, såg att dom tagit bort Execute från prot warrior.
I vanillia är det svårt att välja för mycket roliga tillfällen speciellt när man var ung och spelade spelet på ett helt annat sett jämfört med senare.
Annars hade man många fina minnen ifrån Wotlk som är min favorit expansion och speciellt när vi raidade Ulduar. Helt sjukt bra raid!
När man raidade Karazhan och sedan Zul' Aman är nog mina bästa minnen, tyckte mycket bättre om 10 manna raids än 25/40. Enligt mig är Karazhan bästa instancen någonsin
Har massor med bra minnen så det är svårt å välja ut bara en...
Gladast blev man nog när vi tog Sartharion 3D 10manna(10manna var svårare än 25manna)första gången, den var svår som holy paladin eftersom vår spelstil hade ändrats väldigt mycket sen TBC.
Mäktigast var när man fick se Illidan första gången.
Bästa raid: sunwell plateau (ulduar hardmode på andra plats)
Massor med goda minnen:
Zul'aman bear run, när man fick attunment till black temple + mh, kael'thas, lady vashj, ragnaros 25 hardmode, ulduar hardmodes, sartharion 3D, alone in the darkness, Firefighter 25, cho'gall 25 hardmode, sinestera 25, sunwell p.
Vilka bossar rankar ni som svårast?
Min lista som holy paladin är:
1 sartharion 3d 10, mycket som hade ändrats sen tbc, hård dps requirment och mycket damage på tanks. Sen var guildet jag var i på denna tid inte det bästa.
2 cho'gall 25 hardmode, intensiv fight.
3 ragnaros 25 hardmode, låååång fight och många små saker som behövde gå rätt. 3 healers på 25 pers var lite stressigt ��
BTW hur dualwhieldar man 2h svärd och yxor ?
vicarious
2016-07-21, 19:08
Gamla Zul Gurub var kul! Där har man spenderat en del kvällar.
Om ni vill tjäna guld i pre-patchen så fixa alla Tomes of Illusion och sälj på AH! Har sålt flera st för allt från 3-8k/st. Matsen är ganska lätt att farma.
JacobHeitmann
2016-07-22, 21:35
3VBNr5PwB-Q
Vilken klass kommer ni köra i Legion? Efter många om och men så bestämde jag att väcka min dk till liv som stått sedan cataclysm. Kommer även köra hunter som off-char. :)
Vilken klass kommer ni köra i Legion? Efter många om och men så bestämde jag att väcka min dk till liv som stått sedan cataclysm. Kommer även köra hunter som off-char. :)
Så svårt att välja, har en hunter som jag spelade mycket på i början av WoD, sen har jag levlat upp en DH, mage och en shaman nu innan Legion. Har inte spelat alls senaste året så har inte hängt med på alla förändringar *gah!*
Vad tror ni kommer vara roligt? Föredrar att spela dps, både range/melee.
Hunters har åkt käpprätt åt helvete med förändringarna som varit.
Yup, hunters har blivit med kryckor. Har dock kört hunter som main sedan vanilla så jag känner mig tvungen att spela den i legion också. :D
Jag funderar också på DK, men ogillar starkt vad dom har gjort med Unholy och frost är så jäkla enformigt.
Hade blivit till att maina ele sham om dom inte kastade blöta nudlar på folk, men antar att det tuneas bättre i max lvl.
King Grub
2016-08-17, 12:40
Jag överger inte min Death Knight, Steroid.
Tur det. Unholy är ju riktigt starkt, och blood verkar fortfarande stabilt.
shut teh face
2016-08-17, 12:44
Det bästa minnet med WoW var ju när man spelade det för första gången, alla häftiga områden och musiken runtomkring. Det var det jag gillade mest.
Jag slutade spela ganska fort när man nått end-game. Då blev det bara tidskrävande och tråkigt.
Jag spelade nog totalt tre månader, ganska fascinerade med tanke på att jag väntade på spelet i många år, jag var aktiv skribent och senare chefredaktör på en warcraft-site t.o.m, warcraftsverige hette den, en del av nordicgamers.
Vi hade till och med en Q-bot på quakenet. :D Det var på den tiden man skulle ha 200 aktiva användare i kanalen under 2 veckor (tror jag?), det var inte alla som hade! De fick köra med L-bot. Jag kom ihåg hur jag bönade och bad en irc-cop om Q-boten, så glad jag blev när jag fick den. :D
Återvänder alltid för att lira min uråldrige rogue, Blodbad på Outland( Ursprungligen Bladefist). Så det blir med största säkerhet rogue denna gång igen ;)
Återvänder alltid för att lira min uråldrige rogue, Blodbad på Outland( Ursprungligen Bladefist). Så det blir med största säkerhet rogue denna gång igen ;)
Haha jag kommer ihåg dig ifrån vanilla! Undead male eller hur? Körd också bladefist/outland fast alliance.
Haha jag kommer ihåg dig ifrån vanilla! Undead male eller hur? Körd också bladefist/outland fast alliance.
Jepp det stämmer :) är en del folk kvar från den tiden som känner igen mig fortfarande ifrån den där galna tiden i tidiga WoW.
DK har jag aldrig testat faktiskt, kanske ska ge det ett försök :)
Kronos öppnade Ahn'Qiraj för 2 veckor sedan. Några små buggar under första veckan som fixades till förra resetten. Lite väl lätt när alla addons och taktiker finns tillgängliga redan, allt kommer på farm direkt :p
Magnus N
2016-08-25, 08:26
Spelar inte själv men såg att Blizzard ska stänga ner addons som är "radar"typen med Patch 7.1. Känns som ett vettigt steg för att få raids svårare
Toni Radanov
2016-08-25, 09:59
De får gärna disabla mer skit med addons. Löjligt att skaffa addons för att förenkla spelet när man syftar till att spela det "svåraste" lixom? Totalt talanglöst.
Spelat utan addons sen US beta 2004 och har som bästa merit #1 world. Om än vek boss, men ändå. #6 world endboss.
Nåväl! Holy paladin och tillbaka på Frostmane EU inom kort! Gött skönt Holy är i solo play också då det liknar TBC ret pala med ganska få abilities men asbra selfheal till skillnad från modern Ret som är rätt och slätt en aningen uppspeedad BM-hunter = astråkig å helt idélös rotation och 100% arms warrior ripoff egentligen. Fast mindre dmg och ingen mobility. BUU säger vi!
Rikard Jansson
2016-08-25, 10:09
Lvlar en hunter, shaman, priest, druid, mage samt paladin "samtidigt" genom invasions. Gör invasion, loggar nästa char som redan står vid invasion, repeat :D
Har inte spelat sen TBC men har blivit sugen på att öppna upp kontot igen.
Tips på server? Vid TBC var endast PVE intressant men nu känns det som att PVP och även lite RP kan vara aktuellt.
Alltid spelat horde men känner inte att mitt spelande fastnar vid en ras.
Tror ni på en förbättring/mer folk nu när legion kommer? Ser ju intressant ut, men det har väl ni som spelat länge känt förr.
vicarious
2016-08-27, 11:03
Paladin eller mage. Det tråkiga är att fire verkar vara den starkaste magespecen i Legion, iaf som det ser ut just nu. Hoppas det balanseras. Fire är helt OK men jag vill spela frost. Sen är firemages artifact weapon en 1-hander och det gillas inte. En mage SKA ha en stav enligt mig :D Så mycket snyggare.
Ett annat problem som troligtvis kommer göra min levling svår är att vi är ungefär 10% alliance och 90% horde på en PvP-realm. Kommer bli gankad så fruktansvärt. Har alla mina alts på samma server och känner inte för att betala en massa pengar för att byta faction eller server. Då kan man inte heller få med sig särskilt mycket guld.
http://media.mmo-champion.com/images/news/2016/august/AMRGraphic.jpg
Rolfarsson
2016-08-27, 15:42
Har inte spelat sen TBC men har blivit sugen på att öppna upp kontot igen.
Tips på server? Vid TBC var endast PVE intressant men nu känns det som att PVP och även lite RP kan vara aktuellt.
Alltid spelat horde men känner inte att mitt spelande fastnar vid en ras.
Tror ni på en förbättring/mer folk nu när legion kommer? Ser ju intressant ut, men det har väl ni som spelat länge känt förr.
Du kommer förmodligen att bli SJUKT besviken, då WoW som du känner till det dog efter WoTLK, idag så är det ett facebook/meny spel där det mesta är löjligt lätt (guld, professions, leveling, quests etc), detta då Blizzard ville att alla spelare skulle känna sig som "special snowflakes".
Du kommer förmodligen att bli SJUKT besviken, då WoW som du känner till det dog efter WoTLK, idag så är det ett facebook/meny spel där det mesta är löjligt lätt (guld, professions, leveling, quests etc), detta då Blizzard ville att alla spelare skulle känna sig som "special snowflakes".
Det var detta jag hoppades på att slippa höra, men var rädd för att det var så.
Nåja, får se om man provar legion när det kommer för att se hur det känns kontra gamla Vanilla och TBC.
Det var detta jag hoppades på att slippa höra, men var rädd för att det var så.
Nåja, får se om man provar legion när det kommer för att se hur det känns kontra gamla Vanilla och TBC.
Spelet är bättre på väldigt många plan. Däremot är tillgängligheten till allt innehåll mycket större, jämfört med BWL och MC som oftast bara raidades av två-tre guilds per server.
Problem uppstår då innehållet ofta blir betydelselöst. Man bryr sig inte om storyn bakom vissa bossar eller händelser, utan det är fullt ös, medvetslös genom allt som WoW har att erbjuda.
Rolfarsson
2016-08-27, 21:21
Spelet är bättre på väldigt många plan.
Visst har vissa delar av spelet blivit bättre, men överlag så har det blivit sämre för varje expansion som har kommit sedans WoTLK, något deras antal subscribers visar tydligt.
Jag personligen känner ingen som spelade på en hög nivå i vanilla, tbc och wotlk som tycker att spelet har utvecklats till det bättre, dom flesta har faktiskt slutat just för att dom förstörde det så otroligt mycket.
Visst har vissa delar av spelet blivit bättre, men överlag så har det blivit sämre för varje expansion som har kommit sedans WoTLK, något deras antal subscribers visar tydligt.
Jag personligen känner ingen som spelade på en hög nivå i vanilla, tbc och wotlk som tycker att spelet har utvecklats till det bättre, dom flesta har faktiskt slutat just för att dom förstörde det så otroligt mycket.
Jag spelade extremt mycket under vanilla/TBC, körde alla 40 man raids etc. Tycker spelet egentligen är bättre idag men man får komma ihåg att det är mer än 10 år sedan. Man kan inte räkna med att ett så gammalt spel är lika populärt som när det var nytt. Spelade igenom Warlords of Draenor och tyckte lätt att det var den roligaste expansionen när det gällde att göra quests etc.
Rikard Jansson
2016-08-27, 21:42
Spelet är mycket bättre, folk är bara nostalgiska över känslan när man var ungdom och spelet var nytt och episkt :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.