Visa fullständig version : World Of Warcraft (tråden) :D
http://video-games.search.ebay.com/world-of-warcraft_Internet-Games_W0QQfsooZ2QQfsopZ3QQsacatZ1654QQsbrsrtZd
Inte finns det någon som fått ett bud över 2k euro iaf. Högsta 1500$
Som sagt jag tvilar på din polare :)Är ju möjligt att motsvarande konton inte ligger på ebay konstant.
När blev 3500 kr 3500 Euro?Fråga han som blandade in kronor i det hela.
De som fick 4500 och runt 8000 eller vad det nu var är ju dessutom värsta noobsen i jämförelse, enda anledningen till att de kom så pass långt som de gjorde o kunde sälja dem så dyrt lär ju vara att de fick spela med den andra killen och i samma klan.
Fråga han som blandade in kronor i det hela.
De som fick 4500 och runt 8000 eller vad det nu var är ju dessutom värsta noobsen i jämförelse, enda anledningen till att de kom så pass långt som de gjorde o kunde sälja dem så dyrt lär ju vara att de fick spela med den andra killen och i samma klan.
En kille som hette tanari sålde sin gubbe för 18000 kr, har för mig att det är det högsta i wow historien
En kille som hette tanari sålde sin gubbe för 18000 kr, har för mig att det är det högsta i wow historienSpelar ju fortfarande ingen roll vad folk brukar få, har fått, osv.
I vilket fall som helst skulle han ju inte sälja kontot eftersom han tycker om att spela..
Tigerkotten
2006-11-11, 22:26
Spelar ju fortfarande ingen roll vad folk brukar få, har fått, osv.
I vilket fall som helst skulle han ju inte sälja kontot eftersom han tycker om att spela..
Saken var ju att folk tror han snackar skit :) Kanske stämmer vem vet, men folk ljuger så enkelt e det :)
Folk har fått rätt mycket för vissa konton, var en maintank med 6/9 tier3 som sålde för en bit över 2000 euro för ett par månader sedan. En i guilden jag spelade i innan jag slutade sålde precis sitt konto, ryktet säger att hon fick 2200 euro för det.
blekfet2
2006-11-11, 22:42
alltså finns det folk som köper konton seriöst?
Jag har en mage lvl60 som jag vill sälja samt en lvl60 warrior utan gear :D
Folk har fått rätt mycket för vissa konton, var en maintank med 6/9 tier3 som sålde för en bit över 2000 euro för ett par månader sedan. En i guilden jag spelade i innan jag slutade sålde precis sitt konto, ryktet säger att hon fick 2200 euro för det.Var det inte du som spelade i samma klan som han jag talar om?
(sökte i tråden, så var det.)
Saken var ju att folk tror han snackar skit :) Kanske stämmer vem vet, men folk ljuger så enkelt e det :)Han har inte så stor anledning att ljuga för mig, och han har ju varit plo på starcraft, wc3, ffXII o wow.. så varför inte =P
alltså finns det folk som köper konton seriöst?
Jag har en mage lvl60 som jag vill sälja samt en lvl60 warrior utan gear :DNästan alla som spelar lär ju vara lvl 60, hänger väl på vad man har för stats o items o skit med.
blekfet2
2006-11-11, 22:46
Nästan alla som spelar lär ju vara lvl 60, hänger väl på vad man har för stats o items o skit med.
ajdå då är jag fucked,:D
Tigerkotten
2006-11-11, 22:57
Han har inte så stor anledning att ljuga för mig, och han har ju varit plo på starcraft, wc3, ffXII o wow.. så varför inte =P
Går ej vara pro i WoW, sunk spel utan bra pvp tjaffs. Gäller att hela guiden isåfall vet vad de sysslar me när de raidar. Sedan gäller det vara där mycket så man vinner på lotto eller hur fasiken systemet funkar.
SKITSPEEEL :D *gah!*
Det senare vad gäller att spela en jävla massa så man är med o får items stämmer väl ja.. och i bra klan. Har en annan bekant som antagligen spelar minst lika mycket, men vet inte vad hans gubbe heter, klan eller server, han spelar väl ihop pengar fram till 18.30 så han har råd att reparera items efter raidande på kvällarna.
Tigerkotten
2006-11-11, 23:08
Detta gav en kick när man lirade daoc, var så grymt när man var en grupp 8st och dödade flera grupper samtidigt. O man visste ej vad som väntade en. Utan kunde komma flera grupper osv, samt var det 3sidor så en till sida kunde hoppa in rätt som det var :)
Jäkla gammal film detta dock, kanske 1år efter spelet hade släppts eller så :)
http://go.download.filefront.com/4753514;7a3664d95e60be6e;615d08950c54019ffc720c052 152245e4cf78f16e4ca80398350533792a4a1e3ff0806d6c5b ceaa5
Tricklev
2006-11-11, 23:50
Alla känner väll någon som har blivit erbjuden 5000dollar för något i ett spel?
Det är väll mer standard än ovanligt nu, att någon känner någon som har blivit erbjuden det.
Tricklev
2006-11-11, 23:51
Går ej vara pro i WoW, sunk spel utan bra pvp tjaffs. Gäller att hela guiden isåfall vet vad de sysslar me när de raidar. Sedan gäller det vara där mycket så man vinner på lotto eller hur fasiken systemet funkar.
SKITSPEEEL :D *gah!*
Du har så fel man kan ha här, och även i Daoc så räckte det inte med att du ensam var bra, din guild var tvungen att fungera bra tillsammans.
Tigerkotten
2006-11-11, 23:53
Du har så fel man kan ha här, och även i Daoc så räckte det inte med att du ensam var bra, din guild var tvungen att fungera bra tillsammans.
Har jag sagt ensam? Men däremot så var men ENBART 8 i en grupp o kunde ha hur kul som helst sen i det som gällde något. PVPn :) Sedan visst pve gäller det andra saker, men är inte så lätt att fucka upp om man bara lyssna :)
Tricklev
2006-11-11, 23:56
Har jag sagt ensam? Men däremot så var men ENBART 8 i en grupp o kunde ha hur kul som helst sen i det som gällde något. PVPn :) Sedan visst pve gäller det andra saker, men är inte så lätt att fucka upp om man bara lyssna :)
Mja, du har uppenbarligen aldrig varit i AQ40 eller Nax, där kan man rätt lätt fucka upp om man inte är rejält duktig.
Sedan så sänker dom cappen i expansion så det kommer inte vara 40pers raids längre, utan 20manna, och då krävs det att alla är duktiga. Speciellt medans man lär sig instancerna.
Mja, du har uppenbarligen aldrig varit i AQ40 eller Nax, där kan man rätt lätt fucka upp om man inte är rejält duktig.
Sedan så sänker dom cappen i expansion så det kommer inte vara 40pers raids längre, utan 20manna, och då krävs det att alla är duktiga. Speciellt medans man lär sig instancerna.
Håller med, vem som helst kan spela MC, BWL och första bossarna i AQ. Först efter huhuran blir spelet svårt och det märks fort vilka som inte kan spela.
Tigerkotten
2006-11-12, 00:06
Jag anser man inte är pro fortfarande för man klarar av PVE saker, duktig på pvea kan jag gå med på. Men som jag förstår det så är saker och ting rätt förutsägbart om man gör det korrekt.
I pvp så måste du lära dig anpassa dig till situationerna o ha bra snack mellan varandra osv :)
Tricklev
2006-11-12, 00:07
Jag anser man inte är pro fortfarande för man klarar av PVE saker, duktig på pvea kan jag gå med på. Men som jag förstår det så är saker och ting rätt förutsägbart om man gör det korrekt.
I pvp så måste du lära dig anpassa dig till situationerna o ha bra snack mellan varandra osv :)
Tro mig, i både Pve och Pvp har man en viss grund-ide om vad man ska göra, men man får ofta anpassa den efter vad som händer, I pve och Pvp, det är inte så statiskt som du tror att det är.
Det stämmer inte alls, visst, många bossar är förutsägbara men ofta så händer ändå något oförutsägbart. Har man dåliga spelare så wipar man då, har man grymma PVE:are så anpassar man sig till situationen och klarar sig ändå.
Kan vara vad som helst, tex på twin emperors så dör en tank, en rogue få aggro och evasiontankar han medans resten av raiden springer iväg, medans en druid blixtsnabbt combatressar tanken och alla buffar upp tanken innan nästa teleport. Sånt kräver grym koordination och samarbete, helt omöjligt om man är kass på att spela. :)
I PVP har gearen på tok för stor betydelse, visst, organiserade raids som möts kan vara ruskigt skoj, men i en mot en situationer så är det gear > skills som gäller tyvärr.
I pvp så måste du lära dig anpassa dig till situationerna o ha bra snack mellan varandra osv :)Å andra sidan om man är de första som tar en viss boss i en instans så fick man ju iaf lägga upp strategin för att fixa det själv.
Tigerkotten
2006-11-12, 02:43
Å andra sidan om man är de första som tar en viss boss i en instans så fick man ju iaf lägga upp strategin för att fixa det själv.
Japps det är en annan femma det :]
Jag la av för ca 2-3 veckor sedan. Tycker faktiskt att det var sjuukt ballt att spela men om man tänker hur mycket man sitter varje dag och vad man kan göra istället så känns det inte som någon bra ideé att bara sitta och nöta för att få sitt gear.
har en lvl 60 rouge med massa guld samt original skivorna till salu för 600 spänn om nån vill ha den =)
DALER MEHNDI - TUNAK TUNAK
oMs6oWDoQrY
Hit-låten i WOW tappning
Dissector
2006-12-06, 16:22
Ny patch idag! Alla talents resettade gratis också, för de nya talent-träden de håller på att lägga in =)
Azuremytst Isle, där de nya Draenei ska börja, finns på kartan också, fast tror inte man kan komma dit än.
Mycket skoj!
Jag har nog bestämt mig för att inhandla The burning Crusade sen iallafall :D
Jävla bredbandsbolaget som är så slappa på att leverera!
tossefar
2006-12-06, 17:41
Vad har bredbandsbolaget med leverans att göra? Man har kunnat tanka patchen i flera veckor.
Fatalist
2006-12-06, 17:57
Det stämmer inte alls, visst, många bossar är förutsägbara men ofta så händer ändå något oförutsägbart. Har man dåliga spelare så wipar man då, har man grymma PVE:are så anpassar man sig till situationen och klarar sig ändå.
Kan vara vad som helst, tex på twin emperors så dör en tank, en rogue få aggro och evasiontankar han medans resten av raiden springer iväg, medans en druid blixtsnabbt combatressar tanken och alla buffar upp tanken innan nästa teleport. Sånt kräver grym koordination och samarbete, helt omöjligt om man är kass på att spela. :)
I PVP har gearen på tok för stor betydelse, visst, organiserade raids som möts kan vara ruskigt skoj, men i en mot en situationer så är det gear > skills som gäller tyvärr.
Fast PVP ÄR inte särskilt elajt i WoW. Du kan aldrig vara superskillad på PVP eftersom det är så gear-baserat. Superskillad kan du vara i t ex UO där du kan ränna runt naken och döda folk med ett spjut, 10 bandage och en magibok.
Dissector
2006-12-06, 18:00
Fast PVP ÄR inte särskilt elajt i WoW. Du kan aldrig vara superskillad på PVP eftersom det är så gear-baserat. Superskillad kan du vara i t ex UO där du kan ränna runt naken och döda folk med ett spjut, 10 bandage och en magibok.
Det är ju en sak som är väldigt bra med spelet... Att det aldrig kan bli som i "Make love, not Warcraft" :D
Jag la av för ca 2-3 veckor sedan. Tycker faktiskt att det var sjuukt ballt att spela men om man tänker hur mycket man sitter varje dag och vad man kan göra istället så känns det inte som någon bra ideé att bara sitta och nöta för att få sitt gear.
Samma anledning varför jag slutade spela det enormt tidskrävande spelet :)
Haha, hur mycket har du spelat?
En mot en kanske inte alltid är den med mest skill som vinner, men i en 10 mot 10 situation i tex Warsong Gulch kan ett team med blå gear dominera full epics, om dom har duktiga spelare och bra samarbete.
PVP är INTE samma sak som dueller utanför Orgrimmar eller Ironforge. I en duell är du förberedd på din motståndare, och har god tid på dig att sminka dig, lägga upp rätt pet, buffa, dricka etc... sånt går inte i riktig pvp. Där får man anpassa sig till situationen och det är väl det man får se som skill.
Nya träden äger i alla fall :P
Dissector
2006-12-06, 19:19
Nya träden äger i alla fall :P
Kommer du in? Vilken server lirar du på?
Hursomhelst. De nya träden kan man bara lägga på f.r.o.m lvl 60 va?
Vad är det för fel på skiten nu? Maintenance skulle vara klart 13: 00 på Aeries peak. Sen förlämgdes det till 15:00. Nu skall det funka, men det gör det inte. Jaja, man får väl våndas...
Yes, jag har varit inne sedan 1600 ungefär sen gick servern ner igen vid 1830 och då snackar vi om the venture co.
Nej, du får nya träden direkt, alla dina talents är resettade.
En mot en kanske inte alltid är den med mest skill som vinner, men i en 10 mot 10 situation i tex Warsong Gulch kan ett team med blå gear dominera full epics, om dom har duktiga spelare och bra samarbete.
PVP är INTE samma sak som dueller utanför Orgrimmar eller Ironforge. I en duell är du förberedd på din motståndare, och har god tid på dig att sminka dig, lägga upp rätt pet, buffa, dricka etc... sånt går inte i riktig pvp. Där får man anpassa sig till situationen och det är väl det man får se som skill.
+567334 på det där ;D
1 vs 1 sucksar, inte kul alls. Ska bli kul att se nu med den nya arenan då man ska kunna köra 2vs2 5vs5 matcher.
Ingen av min servrar funkar än!! Jag vill köra in de nya talents... ;D
Vad spelar ni och hur har ni lagt för er gubbe.
www.wowhead.com och sen klicka så nu kan länka builden vore ju kul att se.
http://www.wowhead.com/?talent-bc=RZZVVGIkfxsiot
Sådär kommer jag lägga på min mage iaf, varför? Många kanske tycker det är en tråkig build.
1. eftersom jag har 150+ frost som jag gärna vill ha användning av.
2. Jag har testat många builds och kör redan nu med full frost och det äger, det funkar både i pvp, pve och sen gör det upp för mitt kassa gear.
3. Jag ÄLSKAR att irretera motståndarna med att bli fastfrusna och slowade. ;D
Sen hur jag lägger på min 43 druid vettifan det ska jag lista ut under nattens gång. ;D
victor_n
2006-12-06, 22:07
Är kanske ensammen på kollo men lirar på Tarren mill!
men den nya patchen strular för mig, allt funkar att ladda ner men när blizzard updatern är klar får jag medelandet!
The file "C:\Program\World Of Warcraft\Data\Patch:MPQ" could not renamed to "C:\World of Warcraft\Data\patch.MPQ,Trash" (Conflict::ResolveConflicts/1)
den som kan hjälpa mog med detta mysterium får en kyss *gah!*
Är kanske ensammen på kollo men lirar på Tarren mill!
men den nya patchen strular för mig, allt funkar att ladda ner men när blizzard updatern är klar får jag medelandet!
The file "C:\Program\World Of Warcraft\Data\Patch:MPQ" could not renamed to "C:\World of Warcraft\Data\patch.MPQ,Trash" (Conflict::ResolveConflicts/1)
den som kan hjälpa mog med detta mysterium får en kyss *gah!*
Testat att gå in och radera den filen och försöka ladda ned på nytt? :) JAg har ingen anning om det funkar men det kan ju vara värt ett försök.
Dissector
2006-12-06, 22:15
Jag kör på Deathwing och den har minsann inte kommit upp än *grr27*
Vad spelar ni och hur har ni lagt för er gubbe.
Kör en undead mage, fast är bara level 32 så det kanske blir ointressant :P
Har kört frost hittills, fast nu när jag får gratis respecc så kommer jag lägga lite mer på fire, för damagens skull, och sen köra lite mer frost när jag kommer till level 45 eller lite mer. Sedan ska jag ändå köra Burning Crusade, och då får man väl såvitt jag vet 10 extra poäng för de ytterligare 10 levelarna man kan nå.
Har aldrig respeccat innan, så det blir inte så fasligt dyrt att göra det om det skulle visa sig bli helt åt helvete fel :)
http://www.wowhead.com/?talent-bc=Iq0MZbxczIiz0est
Felguard är riktigt skoj, har testat alla speccs på public test realmen så jag visste direkt vad jag ska specca idag :)
Frostmane och Shattered Hand
http://www.wowhead.com/?talent-bc=Iq0MZbxczIiz0est
Felguard är riktigt skoj, har testat alla speccs på public test realmen så jag visste direkt vad jag ska specca idag :)
Frostmane och Shattered Hand
Ser nice ut. Jag skulle velat haft en lock och kört på full affliction, så kul att larva sig med massa dottar. ;D
Vad kan felguard göra? :)
Jaha.. tufft, kan shamaner specca dual-wield etc redan nu alltså? Kanske borde frysa upp mitt konto igen :D
Får damp på att horde kan ha paladins och alliance kan ha.. ja, den som dom nu kan ha .. Förstör ju spelet, paladin ska vara keeper of the light, inte nån damn horde!
Ser nice ut. Jag skulle velat haft en lock och kört på full affliction, så kul att larva sig med massa dottar. ;D
Vad kan felguard göra? :)
Grejen är den att man får +13% dmg på alla spells med felguard framme och nästa patch ska det bli +15% dmg med soul link förändring. Om man går full affliction blir bara dots bättre men inte så himla mycket igentligen. Av demonic knowledge (demonology talent) får man också över +100 spell damage om man har hyffsad gear.
Felguard har intercept, cleave,demonic frenzy(+5% attack power per slag x 10) och avoidance (50% chans att inte bli träffad av aoe). Har också en bra taunt för pve..
Får damp på att horde kan ha paladins och alliance kan ha.. ja, den som dom nu kan ha .. Förstör ju spelet, paladin ska vara keeper of the light, inte nån damn horde!
Du vet väl att det är Alliance som är de äkta ondingarna? och paladins är extra onda..
Dissector
2006-12-07, 00:50
Håller med. Gränserna suddas ut lite. Horde ska vara horde (:hbang: ) och alliance ska vara alliance. Shaman och paladins har ju hittils varit lite typiska för sina respektive faktioner.
Känns som att om man vill vara shaman så får man gott gå med i horden istället =)... Och tvärt om då.
Tror det är många av de båda som velat ha de andras klasser, men när Blizzard försöker göra något åt det så blir det lite fel. Känns nästan lite som att nästa steg är att alliance får orcs som extra ras, och horde får humans :P
Se på Ivanhoe, han riddaren som blir "förhäxad" av judinnan är ju paladin (paladin=tempelriddare) och han är inte särskilt snäll. Det passar med elaka hordepaladins imho.
Det bästa hade vart om humans kunde vara horde de med, och kanske en tredje sida med the scourge eller ngt.
De borde haft nån Anti paladin, motstasen typ. Power of the dark och sånt skit
http://www.planetdiablo.com/studiouriel/images/MP_B_Paladin.jpg
Vem har gjort paladin synonymt med snäll och go och glad som kexchoklad?
Har det inte vart så sen första början?
Grejen är den att man får +13% dmg på alla spells med felguard framme och nästa patch ska det bli +15% dmg med soul link förändring. Om man går full affliction blir bara dots bättre men inte så himla mycket igentligen. Av demonic knowledge (demonology talent) får man också över +100 spell damage om man har hyffsad gear.
Felguard har intercept, cleave,demonic frenzy(+5% attack power per slag x 10) och avoidance (50% chans att inte bli träffad av aoe). Har också en bra taunt för pve..
Okey fan det låter nice. :)
Jo visst det kanske inte blir så jättemycket bättre men jag älskar dottarna ;D Dem är så dryga. Som när jag skulle dra ifrån en lock med travelfrom så spamma han bara curse of exaustion(stavning!) på mig... usch så äcklig.
Okey det är väl ingen dot egentligen men jag kallar det dot ;D För den är instant och den är äcklig ;D
I DnD så är väl Paladiner heliga krigare som kämpar för rättvisa, lag och ordning etc...
Kommer väl därifrån antar jag.
Behöver väl iofs inte betyd go och glad alltid...
De borde haft nån Anti paladin, motstasen typ. Power of the dark och sånt skit
Anledningen till att de tar med paladins är enbart för PvE-balans och att göra det lättare att balansera raid encounters. På så sätt är det väl bra antar jag.
Och pvpbalans.
Kanske för att minska whine oxå?
Och pvpbalans.
Kanske för att minska whine oxå?
pvp är ju inte så jättestor skillnad direkt. Shamaner bättre en mot en och paladins bättre i grupper. Men i PvE är det ju enorm skillnad, så då gnälls det rejält.
Nja i 5vs5 t ex så är skillnaden märkbar, fast för gemene man är nog skillanden i pve viktigare.
Själv tycker jag det är helt fel väg att gå att både horde och alliance ska ha paladins/shamans, det är roligare med lite skillnader.
LunaSpice
2006-12-10, 05:00
Bah, demonolgy... Affliction sparkar så mkt stjärt...46/5/0. Funkar mkt bra i både PvP och PvE. I raidsammanhang gäller det bara att lära sig spela utan sin SM/Ruin. I Naxx ger det dock en bra HPregen i de galet långa fighter. Å andra sidan...nu när HoT-spells stackar så behövs inte så mkt HPregen...i synnerhet inte i fighter som Maexxna (som nu är easymode). :D
Vad tror ni, kommer Vanguard att kunna tävla World of Warcraft om spelarna eller är Blizzards skapelse oslagbart? Läste att man skulle kunna köpa hus i Vanguard och möblera dem. Du skulle visst kunna göra dina egna möbler om du har de kunskaperna.
Det verkar ju som att Vanguard har ett större djup, fler raser, fler klasser, fler yrken och ... ja... mer av allt helt enkelt.
Men är mer verkligen bättre? Är det värt att satsa pengar på? :confused:
Blizzards spel har sällan flest klasser, racer, skills eller mest avancerade kontroller och möjligheter. De försöker enbart bara vara..roligare för spelaren och oftast så lyckas det. Löjligt enkelt att sätta sig in i och ändå väldigt mycket att göra.
Vanguard vet jag inte mycket om, bara hört av en beta-testare att i nuvarande form så suger det skarpt. Warhammer online kanske tar några av de som gillar pvp lite mer. Men annars så kommer nog få kunna utmana wow på riktigt.
Tigerkotten
2007-01-26, 15:55
Nästa spel som kommer hota WoW är Warhammer Online inom mmorpg genren.
Men vi får se hur Warhammer blir, men mythic som utvecklat daoc (som har klart bäst pvp inom mmorpg) utvecklar ju Warhammer Online.
Man får se hur det blir, men bra pvp är så underbart och ger så extrema rushar :) PvE första gången man tar en viss mob första gången kan vara rätt skoj med, men sedan när man gjort det så är det inte lika roligt längre :)
De som inte är så förtjusta i PvP då? Det finns ju en del som vill spela MMORPG fast som RPG mer än PVP, och det är ju iaf inte WoW speciellt lämpligt till. Det låter som att Warhammer inte heller är särskilt lämpat för RP-gamers, så då kanske Vanguard är ett bättre val?
Allt beror på vinkeln :)
Tigerkotten
2007-01-26, 16:03
Varför är WoW inte lämpligt för att roleplaya i? Det finns ju särskilda guilds som roleplayar mer än andra.
De som inte är så förtjusta i PvP då? Det finns ju en del som vill spela MMORPG fast som RPG mer än PVP, och det är ju iaf inte WoW speciellt lämpligt till. Det låter som att Warhammer inte heller är särskilt lämpat för RP-gamers, så då kanske Vanguard är ett bättre val?
Allt beror på vinkeln :)
De som är hardcorespelare eller väldigt insatta kanske vill ha ett sådant spel. Men majoriteten är det inte. Lite som att MUD's fortfarande lever men få nybörjare gillar dem.
Jag längtar extremt mkt efter warhammer online ^^ wow har jag tröttnat på, tycker det saknar dedär små extrafinesserna som gör ett rollspel riktigt bra, jag klassar inte wow som nåvidare rollspel egentligen, du går ut och slaktar dina mobs och quester:na är riktigt tråkiga, men åter till saken: WoW har ju redan en massa spelare och jag tror att det bara kommer bli fler och fler, blizzard gör ju extremt bra spel som håller länge osv, daoc spelarna kommer nog flytta till warhammer och alla warhammer fantaster som jag lär ju oxå spela det
Darkfall kommer helt klart slå igenom stort, där har vi ett ordentligt mmo med bra grafik, features m.m.
http://www.darkfallonline.com/
(Annars håller jag tummarna för Roma Victor som vanligt. :))
Appropå WoW, när man sprungit igenom alla dungeons och instances blir det i stort sett inte mer än en grafisk chat, eftersom tonvikten i WoW ligger på PvP. Som Tigerkotten sa: "PvE första gången man tar en viss mob första gången kan vara rätt skoj med, men sedan när man gjort det så är det inte lika roligt längre."
Visst, det finns en hel del quester att göra om man är PvE, solo-gamer eller RP-gamer (eller en kombination av dem), men många är ju ganska lika ("slå ihjäl x antal y", "leverera y till x", "Hitta X" etc) och man tröttnar snabbt.
Det är just för djupet och finesserna som jag sneglar åt Vanguard, vid första anblick ser det ganska bra ut. Fast "looks can be decieving" :)
Appropå WoW, när man sprungit igenom alla dungeons och instances blir det i stort sett inte mer än en grafisk chat, eftersom tonvikten i WoW ligger på PvP. Som Tigerkotten sa: "PvE första gången man tar en viss mob första gången kan vara rätt skoj med, men sedan när man gjort det så är det inte lika roligt längre."
Visst, det finns en hel del quester att göra om man är PvE, solo-gamer eller RP-gamer (eller en kombination av dem), men många är ju ganska lika ("slå ihjäl x antal y", "leverera y till x", "Hitta X" etc) och man tröttnar snabbt.
Det är just för djupet och finesserna som jag sneglar åt Vanguard, vid första anblick ser det ganska bra ut. Fast "looks can be decieving" :)
Tonvikten har väl alltid varit på PVE i WoW, dock raider. PvP har väl bara nyligen fått lite uppmärksamhet. Att göra som en del spel och göra det till en evig grind samt man förlorar exp etc när man dör är ju bara så jäkla tråkigt.
Tigerkotten
2007-01-26, 16:31
WoW främst PVP? Du måste skämta, WoW är freaking evighetsspel när det gäller PVE. Tar år och dar att fixa optimal gear.
Sedan är PvPn inom WoW värdelös med. Nej tacka jag vet jag zoner där folk roamar i för pvp och man inte vet vad som väntar en.
Daoc thrailers
X7WE6pbJDQc
Senaste expanssion med en ny ras
i7i8_LfIB4o
Såhär ser det ut när man pvpar o det är inspelat med ventrilo snack, där gruppen pratar med varandra.
http://forums.freddyshouse.com/showthread.php?t=212695
Mirror 2 är rätt bra hastighet.
Vad tror ni, kommer Vanguard att kunna tävla World of Warcraft om spelarna eller är Blizzards skapelse oslagbart? Läste att man skulle kunna köpa hus i Vanguard och möblera dem. Du skulle visst kunna göra dina egna möbler om du har de kunskaperna.
Det verkar ju som att Vanguard har ett större djup, fler raser, fler klasser, fler yrken och ... ja... mer av allt helt enkelt.
Såhär säger en kompis te devsen
I know one of the producers on this game very well. He is one of my best friends, and yes I knew about the roughly end of January date. They were hoping to push it back a bit to avoid the WOW release, but I guess Sony told them no. I know he has been working 15+ hours a day for a year just to get it to the point it is at. They know it is not ready, unfortunately that decision is not theirs to make, it is Sony's. I have been on since the friends and family beta and it has made amazing strides, but I feel sorry for him. He was so excited about this game when it was launched, and he seemed so frustrated recently.
I will say it was cool running over the world at their offices and seeing the thing from the developers side. They have good people there and hopefully they can fix it on the fly. The Music is amazing, the game has potential, but most of the new ideas they had were destroyed when the timeframe on release changed. I hope I don't get my friend in trouble for saying these things. He still truely believes in this game and will strive to get it working well, it just sucks to have seen this thing from the start, to know what they were striving for and to see what ultimately will come out which is just EQ 2 redux.
Att släppa det Jan 30 blir nog lite rushat och allt som de ville få med kommer inte vara implementerat, jag skulle vänta ett tag! :D
Det som kommer konkurrera med WoW hoppas jag blir Warhammer Online, snacka om kul att kontrollera en liten goblin shaman med fikonrumpa, där snackar vi roliga krejjer! :D
Jag kollade in Vanguard, blev inte särskilt upphetsad över det jag läste. Ännu en "låst" värld där alla blir fantastiska hjältar, magiker och krigare.
Jag gillar mycket bättre "sandlåde-koncept", där världen är mer öppen och utan massa påhittade ologiska regler, som t.ex. Darfall eller Roma Victor. *cupid*
Darkfall kommer helt klart slå igenom stort, där har vi ett ordentligt mmo med bra grafik, features m.m.
Väntat på det hur länge som helst nu :) Fast jag tror inte att något spel kan konkurera med wow på väldigt länge, det är mycket lättare att vara kvar i wow än att byta till något annat och folk är lata.
Tonvikten har väl alltid varit på PVE i WoW, dock raider. PvP har väl bara nyligen fått lite uppmärksamhet. Att göra som en del spel och göra det till en evig grind samt man förlorar exp etc när man dör är ju bara så jäkla tråkigt.
Jo, visst har väl PvP altid på ett eller annat vis varit huvuddelen av spelet. Det jag tycker känns intressant med Vanguard är att du i princip skulle kunna göra dig en karriär som snickare eller smed, utan att behöva slå ihjäl mer än nödvändigt för att gå upp i level. Om jag inte missuppfatta konceptet lutar det mer åt Ultima än Warhammer, och det är ju inte nödvändigtvis dumt.
Det finns nog en marknad för både PvP och PvE. Det vore dessutom lite häftigt att äga sitt eget hus i ett MMORPG, faktiskt.
Läste en preview på gamespot och blev faktiskt ganska sugen ska erkännas: http://www.gamespot.com/pc/rpg/vanguard/preview_6164664.html
De som gillar PvP kanske kommer att gilla permadeath-servern de kanske (!) implementerar så småningom. Låter läskigt, men that's life. Dör du är karaktären lost. Sätter PvP sitt rätta perspektiv :)
Såhär säger en kompis te devsen
Att släppa det Jan 30 blir nog lite rushat och allt som de ville få med kommer inte vara implementerat, jag skulle vänta ett tag! :D
Det som kommer konkurrera med WoW hoppas jag blir Warhammer Online, snacka om kul att kontrollera en liten goblin shaman med fikonrumpa, där snackar vi roliga krejjer! :D
Jo, men visst brukar väl de flesta releaser stressas fram av ena eller andra skälet?
Du och dina rumpor :laugh:
Jo, visst har väl PvP altid på ett eller annat vis varit huvuddelen av spelet. Det jag tycker känns intressant med Vanguard är att du i princip skulle kunna göra dig en karriär som snickare eller smed, utan att behöva slå ihjäl mer än nödvändigt för att gå upp i level. Om jag inte missuppfatta konceptet lutar det mer åt Ultima än Warhammer, och det är ju inte nödvändigtvis dumt.
Det finns nog en marknad för både PvP och PvE. Det vore dessutom lite häftigt att äga sitt eget hus i ett MMORPG, faktiskt.
Läste en preview på gamespot och blev faktiskt ganska sugen ska erkännas: http://www.gamespot.com/pc/rpg/vanguard/preview_6164664.html
De som gillar PvP kanske kommer att gilla permadeath-servern de kanske (!) implementerar så småningom. Låter läskigt, men that's life. Dör du är karaktären lost. Sätter PvP sitt rätta perspektiv :)
Att leva enbart som crafter går utmärkt i de flesta mmos.
Hus går att köpa (eller bygga i Roma Victor t.ex.) i många mmos.
Fast permadeath server låter mycket lockande måste jag säga. :)
ramagoen
2007-01-26, 16:39
Wurm online är ett rätt kul gratis-lir, om man inte vill få högre skillcap ofc. Det krävs premium för att få högre skills än 20.
Rätt krångligt dock. Men kul tidsfördriv.
www.wurmonline.com
Jo, men visst brukar väl de flesta releaser stressas fram av ena eller andra skälet?
Det finns nästan inga mmos som släpps i njutbart skick, men det brukar bli bättre efter någon/några månader. ;)
Du och dina rumpor :laugh:
Well, han säger, most of the new ideas they had were destroyed when the timeframe on release changed., vilket betyder att de idéer som de hade för att göra Vang lite originellt och skilja sig från mängden av MMORPGS inte blev implementerade, vilket låter som att det kan ta ett tag innan man får te real 100 % Vanguard-experience.
Men men, testa på du! Skyll inte på mig sen om du tycker att det saknas saker och ting! :D
Men vanligtvis så brukar resultatet inte vara det bästa när man stressat fram det och inte hunnit med allt.
Garanterat ett gäng patches i detta år.
-
Warhammer Online, World of Conan, där har vi nog krejjer tror jak.
Det finns nästan inga mmos som släpps i njutbart skick, men det brukar bli bättre efter någon/några månader. ;)
Är man bara medveten om det kan det är det helt i sin ordning, men den som köper ett MMO och tror att de ska få ett buggfritt spel från start kan nog bli ganska irriterad. Folk hittar fortfarande buggar i WoW och det har ju trots allt funnits ett tag.
Flygande mount, i hela liret och inte bara i en begränsad del av spelvärlden, låter inte heller så dumt :)
Tigerkotten
2007-01-26, 16:47
roleplay video inom daoc för dig LadyG
aUunCoDXVRA
ramagoen
2007-01-26, 16:49
Lever DAoC fortfarande? :P trodde de va nå sjukt dött.
Well, han säger, most of the new ideas they had were destroyed when the timeframe on release changed., vilket betyder att de idéer som de hade för att göra Vang lite originellt och skilja sig från mängden av MMORPGS inte blev implementerade, vilket låter som att det kan ta ett tag innan man får te real 100 % Vanguard-experience.
Men men, testa på du! Skyll inte på mig sen om du tycker att det saknas saker och ting! :D
Men vanligtvis så brukar resultatet inte vara det bästa när man stressat fram det och inte hunnit med allt.
Garanterat ett gäng patches i detta år.
-
Warhammer Online, World of Conan, där har vi nog krejjer tror jak.
Jag är så nyfiken att det kommer att bli svårt att låta bli, och jag är rutinerad nog för att inte bli gnällig för minsta lilla :)
Dessutom, om det är ett "project in development" får man nya roliga överraskningar och en levande spelupplevelse. Jag blir inte ledsen när Blizz ger tillbaka alla talentpoints för att de kommit på något nytt de måste implementera, så varför skulle jag bli ledsen om något liknande inträffar i Vanguard? De får gärna fortsätta komma på nya ljusa ideer, och hålla spelet uppdaterat, vad mig anbelangar :)
Tigerkotten
2007-01-26, 16:51
Lever DAoC fortfarande? :P trodde de va nå sjukt dött.
UK servarna är rätt så döda, många har gått till german(avalon cluster).
Eller dragit sig till US servrar.
Men det finns ju också freeshards som är rätt skoj ibland.
www.daocportal.net
O ladda ner spelet gör man på
http://daoc.goa.com/en/telechargement/jeu_complet.shtml
O sedan bara leka på freeshards om man vill det :]
ramagoen
2007-01-26, 16:51
Dessutom, om det är ett "project in development" får man nya roliga överraskningar och en levande spelupplevelse. Jag blir inte ledsen när Blizz ger tillbaka alla talentpoints för att de kommit på något nytt de måste implementera, så varför skulle jag bli ledsen om något liknande inträffar i Vanguard? De får gärna fortsätta komma på nya ljusa ideer, och hålla spelet uppdaterat, vad mig anbelangar :)
Det är sånt som gör ett MMORPG värt att spela enligt mig. Nya saker hela tiden, updates osv!
haha för kanske ett år sen hade jag en flying mount i wow ^^ typ massa andra som fick den buggen också, att man kunde flyga omkring själv på sin gryphon, var riktigt kul iaf att flyga omkring i westfall
Lady G
Lite bilder från Vanguard Beta
http://ixtlan.null-karma.com/gallery2/main.php?g2_itemId=209
http://vanguard.tentonhammer.com/files/gallery/albums/album04/Mordebi_diversity.sized.jpg
-
Själv ser jag fram emot detta
KLICKA! (http://www.soulultimatenation.com/Swf/videoplayer/soul_intro_cinematic.swf)
Som svar på frågan så nej, tror inte Vanguard kommer vara något större hot mot WoW. Hur lyckat spelet kommer att bli vet jag inte då jag inte satt in mig i det så mycket än, och tror det är ganska omöjligt att säga förrän det kommer ut.
Angående WoW som PvP-spel så även om jag spelat väldigt lite så tror jag inte riktigt det klassas som det. Guild Wars är ett bra exempel på PvP-spel, WoW är en blandning, var det lutar mest vet jag inte men ja, det finns nog gott om PvE.
Tror inte vi kommer att se några spel där rollspelandet (nu menar jag inte levlande utan leva sig in i rollen) forseras på något sätt, det skule nog bli ganska impopulärt, och man vill nog tjäna pengar. Vill man ha hardcore rp så är det nog fortfarande mer obskyra MMO-spel som gäller :)
aUunCoDXVRA
Snyggt gjord :)
Det finns de som är duktiga på att göra machinima, tyvärr är inte jag en av dem.
Ungar som inte gillar RPG utan bara å levla o fragga/mörsa är ju en stor inkomstkälla, men ibland så skapas det ju RPG-servers för the hardcore crew.
Men hajja rollspela en liten Goblin shaman me fikonrumpa, det kommer regera!
Lady G
Lite bilder från Vanguard Beta
http://ixtlan.null-karma.com/gallery2/main.php?g2_itemId=209
-
Själv ser jag fram emot detta
KLICKA! (http://www.soulultimatenation.com/Swf/videoplayer/soul_intro_cinematic.swf)
LOL
Den där ogre-liknande saken såg ju rolig ut :laugh:
The Soul of the Ultimate Nation har jag dock aldrig hört talas om öht..?
+1
Väntar också med spänning på darkfall, de har tonvis med innovativa ideer som bidar till realismen och känslan av att vara i en levande och förändrande värld.
Och dessutom försöker de frångå det här jäkla levelingsystemet där man vid högsta leveln räcker att man glor argt på en nybörjare för att han ska dö.
The Soul of the Ultimate Nation har jag dock aldrig hört talas om öht..?
Det kommer regera, kolla på filmen om och om igen.
Det är samma devs som jobbar med liret "Huxley", Webzengames.
Jäkligt bra spelföretag.
SUN kommer regera enormt.
H1 2007 släpps det i väst
http://en.wikipedia.org/wiki/Soul_of_the_Ultimate_Nation
http://www.soulultimatenation.com/
Tigerkotten
2007-01-26, 17:03
Jag tycker mmorpg spel borde få en varning text eller så dock, att man blir väldigt lätt beroende av det.
Jag har spenderat så mycket tid på spelet daoc.. O det får jag sota för idag :)
Det är sånt som gör ett MMORPG värt att spela enligt mig. Nya saker hela tiden, updates osv!
Är det inte så i princip alla mmos fungerar? Förutom de spelen som är "döda" då.
http://www.darkfallonline.com/swf/Goblin_a.gif
En liten kärleksfull bild te alla som gillar fantasy, håll till godo!
Men det lir ni skall se fram emot är warhammeronline imho.
ramagoen
2007-01-26, 17:07
Är det inte så i princip alla mmos fungerar? Förutom de spelen som är "döda" då.
Jo, därför dem oftast är värda att lägga ner tid på då. Men helt klart skall ett antal fler kriterier uppfyllas för att dom ska vara värda att spela, iaf för mig.
edit; skriver lite knasigt, haha, e trött.
[.yt]aUunCoDXVRA[/yt]
Fy vilket fult spel. Det kom väl inte efter wow?
Nä, Daoc e gammalt timme.
Men ett lir kan fortfarande vara kul fastän det inte e så snyggt, det e som vissa tjejer.
Gameplay är nyckelordet.
http://www.gamespot.com/pc/rpg/darkageofcamelot/index.html?q=dark%20age%20of%20camelot
nej, bra tidigare.
ramagoen
2007-01-26, 17:10
Kom ut 2001 vad jag vet. Men utseendet har uppdaterats vartefter med expansioner så. Vet inte hru det är nu då jag slutade lira det för runt 2-3 år sen. Rolig PvP iaf, men PvE'n var inget å hurra för enligt mig.
Tigerkotten
2007-01-26, 17:20
Kom ut 2001 vad jag vet. Men utseendet har uppdaterats vartefter med expansioner så. Vet inte hru det är nu då jag slutade lira det för runt 2-3 år sen. Rolig PvP iaf, men PvE'n var inget å hurra för enligt mig.
TOA pve var förjävligt o de tappade så många spelare pga det.
Sita o vänta massvis med timmar för att en mob ska poppa. Men de fixade dock de problemen senare.
Rolig sak med daoc pvp är också att det är 3sidor, o att varje sida har sina unika klasser. Så slogs man mot en sida, kunde man ibland få möta en annan sida mitt i en fight osv.
Vill man få allt serverat på ett fat och tycka att man är duktig för att man har klarat en fight som man redan har facit till så passar WoW.
Gillar man att tävla så passar väl vanguards ickeinstanserade koncept.
Tigerkotten
2007-01-26, 17:50
Just ja en värdelös sak till med WoW vad jag hört är detta. Att man kan mods som säg priest, o man trycker på en knapp eller något så ger man heals till den/de som har minst hp auto.
No skills needed!
Värdelöst att det går göra så enligt mig :D
Du väljer ju själv om du vill köra med Tigerkotte_mods till spelen eller inte.
Vill du ha lite mer challenge så kör du utan, men visst, många vill ju vara så bekväma som möjligt.
Finns mods för allt, tex en som varnar för olika bossars special etc. Utmaning is out the door med mods.
inte riktigt så, men ja man behöver inte spela så mycket själv
"Utmaning is out the door med mods."
Är väl inte så mycket utmaning till att börja med, förutsatt att man inte hänger med mentalt handikappade
Just ja en värdelös sak till med WoW vad jag hört är detta. Att man kan mods som säg priest, o man trycker på en knapp eller något så ger man heals till den/de som har minst hp auto.
No skills needed!
Värdelöst att det går göra så enligt mig :D
Existerar inte längre.
Tigerkotten
2007-01-26, 17:58
Existerar inte längre.
Jasså vad hände?
Kwon: Ja men säg i pvp, om man får fördel genom att använda sådana mods så gör man nog det. Eftersom man inte vill förlora fighter :]
Jag är inte så jätteinsatt i WoW, vet mest bara vad folk säger osv :]
Jasså vad hände?
Kwon: Ja men säg i pvp, om man får fördel genom att använda sådana mods så gör man nog det. Eftersom man inte vill förlora fighter :]
Jag är inte så jätteinsatt i WoW, vet mest bara vad folk säger osv :]
Vid uppdatering till LUA 5.1 så tog de bort vissa funktioner de exporterade samtidigt samt gjorde så alla action bars låser sig i strid. Man kan inte heller automatiskt välja target. Så det funkar inte att trycka på en knapp utan du måste leta upp den du vill hela, välja personen och sedan hela.
Lite whack a mole igen.
shadowfire
2007-01-26, 18:33
finns det inget spel i klass med Ultima Online som är på g? .. det är det spel som fått mig mest klistrad i den kategorin.
UO var ju föregångaren till många lir
Runescape kanske är något för dig Skuggan? :D
shadowfire
2007-01-26, 18:38
UO var ju föregångaren till många lir
Runescape kanske är något för dig Skuggan? :D
Asså jag gillade dels 3d-stuket a'la diablo1/UO, dels gillade jag att det inte bara gick ut på att banka monster och pvp.. utan just att man kunde köpa hus, skaffa möbler, sälja massa saker osv. Gick o skapa karaktärer bara för att tjäna pengar och fanns massor av härliga saker man kunde köpa för pengar. Vendors på husen o allt sådant. Fan vad många timmar jag plöjde ner i UO.
Runescape? Googlar genast.. :D
Haha gör inte det Skuggan, det var ett skämt. Runescape suger pung men påminner om UO! :D
Vänta på WarhammerOnline ist Skuggiz
Annars finns det ju
http://www.gameogre.com/reviewdirectory/reviews/Rappelz.php
http://www.gameogre.com/reviewdirectory/reviews/Maple_Story.php
http://www.gameogre.com/reviewdirectory/reviews/Space_Cowboy_Online.php
http://www.gameogre.com/reviewdirectory/reviews/Silkroad_Online.php
http://www.gameogre.com/reviewdirectory/reviews/Shadowbane.php
http://www.gameogre.com/reviewdirectory/reviews/Hero_Online.php
http://www.gameogre.com/reviewdirectory/reviews/Monster_and_Me.php
http://www.gameogre.com/reviewdirectory/reviews/Eudemons_Online.php
http://www.gameogre.com/reviewdirectory/reviews/The_Legend_of_Ares.php
http://www.gameogre.com/reviewdirectory/reviews/Thang_Online.php
http://www.gameogre.com/reviewdirectory/reviews/Pirate_King_Online.php
http://www.gameogre.com/reviewdirectory/reviews/KAL_Online.php
http://www.gameogre.com/reviewdirectory/reviews/KnightOnline.php
http://www.gameogre.com/reviewdirectory/reviews/Fung_Wan_Online.php
http://www.gameogre.com/reviewdirectory/reviews/Five_Masters.php
http://www.gameogre.com/reviewdirectory/reviews/Conquer_Online.php
Runescape? Googlar genast.. :D
Runescape är dock proppfyllt med tioåringar och personer med en tioårings mognadsnivå. :D D.v.s. ett mycket trevligt och moget community! :thumbup: ;)
ramagoen
2007-01-26, 19:16
TOA pve var förjävligt o de tappade så många spelare pga det.
Sita o vänta massvis med timmar för att en mob ska poppa. Men de fixade dock de problemen senare.
Rolig sak med daoc pvp är också att det är 3sidor, o att varje sida har sina unika klasser. Så slogs man mot en sida, kunde man ibland få möta en annan sida mitt i en fight osv.
Jo jag slutade när ToA kom, älskade PvP'n! den va sjukt rolig men kunde va riktigt svår. Inte bästa datorn heller så. Sen att Albion(realmen jag spelade på) dominerade servern va lite trkigt ibland.
ramagoen
2007-01-26, 19:20
finns det inget spel i klass med Ultima Online som är på g? .. det är det spel som fått mig mest klistrad i den kategorin.
Ingen aning om du gillar det men Wurm Online som jag tidigare nämnde i tråden men som ingen brydde sig om är ett spel där nästan ALLT går att förändra.
www.wurmonline.com
Läs där om du vill veta mer, de e sjukt invecklat, bra gjort i mina ögon, jag har själv premium. Fult är det knappast. Inte så mycket spelare, runt 150 på hemmaservern och runt 40-50 på wild-servern under "peak-times". Men alla är väldigt hjälpsamma. Om du börjar köra läs WIKIn först.
Whistler
2007-01-26, 19:31
Jag väntar fortfarande på att det ska komma ett MMORPG som har lika mycket Barbiedocka-känsla som Star Wars: Galaxies. Vilka minnen jag har från när vi träffades för modevisningar hemma hos min vän skräddaren Sensei, där jag stod för musiken och några av tjejerna dansade, sedan kom Imperie-officeren Jodanko på permission med några Storm Troopers. Glömmer aldrig känslan när vi stod uppradade en hel skadron Imperials utanför palatset i Theed på Naboo när Sensei gifte sig och festen efteråt.
Rollspel blir aldrig bättre än så. Jag vill verkligen ha ett nytt hus att inreda.
Typ såhär:
http://starwarsgalaxies.station.sony.com/images/forum_images/ravenscroft.jpg
ramagoen
2007-01-26, 19:37
text+bild
Ja, SWG var ett sjukt bra rollspel. Älskade class-systemet med.
PvPn var också hyfsat rolig, om än att imperiet ägde upp rebellerna för ofta :D
Synd att sony förstörde det, sen att WoW kom drog ju mycket spelare. :(
Jag beta-testar Lord of the Rings Online - Shadows of Angmar nu. Kanske blir att jag köper det senare. Några från gamla SWG-guilden har bestämt sig för att göra det iaf.
Det känns rätt WoW-aktigt, lätt att komma igång med.. Fast det är behaglig grafik, roligare och för mig en mycket bekant värld att spela i, finns mycket lore att bygga på.
Questarna är inte utmärkta med pilar och waypoints, utan man får helt enkelt läsa questinfon och klura lite själv. Har inte spelat så långt ännu och oftast sprungit solo, men det finns nått som heter conjunctions, som vissa karaktärtyper kan påbörja och sen kan övriga i gruppen joina in på dem för en "super-attack". Lite åt Final Fantasy-hållet där flera karaktärer joinar in på moves.
Det finns ett överflöd av quests och grejjer att dona med. Jag skippar en jävla massa bara för att de är för låg level. Man behöver inte grinda på mobs för xp utan det kommer iom att man questar (och därigenom dräper mobs ibland).
Nåja, redan betan känns iaf rätt bra (om än det finns störande buggar). Men som sagt, har inte provat hög-lvl spelande ännu.
Craftingen har jag inte provat så mycket, men man behöver inte skapa en enkom char för det iaf, utan det har man vid sidan om. De som var vana SWGs crafting tyckte att den var lite fattig (SWGs crafting var rätt avancerad).
Tror iaf jag kommer köpa det.
Tror iaf jag kommer köpa det.
Så.. vi får ha en intervention för dig nån gång runt april då? :D
Whistler
2007-01-26, 19:42
Ja, SWG var ett sjukt bra rollspel. Älskade class-systemet med.
PvPn var också hyfsat rolig, om än att imperiet ägde upp rebellerna för ofta :D
Synd att sony förstörde det, sen att WoW kom drog ju mycket spelare. :(
Eh? PvPn var enda anledningen att jag slutade spela. Jag haaaaatar att inte kunna få rollspela ifred, utan bli gankad varje gång man är ute och rastar sina stormtroopers.
Sony lyssnade för mycket på spelarna när de gjorde SWG. De började med ett lir som var varje Star Wars-fantasts dröm, sedan kom massa snorungar som inte ens sett filmerna (och inte ens visste att det finns böcker) och skrev sönder forumen, så att Sony som ville vara vänliga och lyssna på användarna utvecklade det hela till något som fortfarande ger oss riktiga nördar mardrömmar emellanåt.
Och vem fan har hört talas om en liten jäkla 160cm tjockis slå ihjäl en AT-AT med en gaffi-stick på mindre än 30 sekunder? (jag slet häcken av mig i sex veckor för att få den där AT-AT:en!) Jävla rebeller, terrorister är vad de är!
ramagoen
2007-01-26, 19:49
Eh? PvPn var enda anledningen att jag slutade spela. Jag haaaaatar att inte kunna få rollspela ifred, utan bli gankad varje gång man är ute och rastar sina stormtroopers.
Sony lyssnade för mycket på spelarna när de gjorde SWG. De började med ett lir som var varje Star Wars-fantasts dröm, sedan kom massa snorungar som inte ens sett filmerna (och inte ens visste att det finns böcker) och skrev sönder forumen, så att Sony som ville vara vänliga och lyssna på användarna utvecklade det hela till något som fortfarande ger oss riktiga nördar mardrömmar emellanåt.
Och vem fan har hört talas om en liten jäkla 160cm tjockis slå ihjäl en AT-AT med en gaffi-stick på mindre än 30 sekunder? (jag slet häcken av mig i sex veckor för att få den där AT-AT:en!) Jävla rebeller, terrorister är vad de är!
Ja jag vet inte, men så gankad blev jag aldrig? ;O
Jag slutade ganska tidigt, inte så långt efter dom tog bort holocrons. Eller runt den tiden. Så kanske missade en hel del. Det är iaf helt förstört nu och servern jag lirade på förut var VÄLDIGT tom om man jämför med när jag lämnade den. :(
haha för kanske ett år sen hade jag en flying mount i wow ^^ typ massa andra som fick den buggen också, att man kunde flyga omkring själv på sin gryphon, var riktigt kul iaf att flyga omkring i westfall
Samma här :P det var när du blev dotad av en motståndare precis när du skulle flyga iväg
text
Håller med, SWG var grymt roligt en förr i tiden :)
Jag tror kanske att du skulle gilla Roma Victor, om du vill rollspela så går det utmärkt, inget leet-speak i det spelet. Även om du alltid löper risk att bli dödad jämt (men framförallt om du bosätter dig nära hadrians wall där de flesta spelare bor).
Zakke
Kan man starta om Gladiator eller Caesar i det där liret?
Eller måste man börja som Plebej?
Zakke
Kan man starta om Gladiator eller Caesar i det där liret?
Eller måste man börja som Plebej?
Med tanke på att det är ett "sandlådespel", så vad tror du hade hänt om man kunde starta som Caesar? :D
Alla romare startar som slavar, och får arbeta sig upp till medborgare (inte helt historiskt korrekt, men det behöver vara så). "Barbarer" startar som fria män/kvinnor.
Detta var lite vad Beta-testarna te Vanguard tyckte
It looks like McQuaid never gave up the source code rights to EQ. Deep inside the logic where only the bearded gurus see with their mechanical mind's eye, the old bugs are there, only now they're level 72.
The 'card playing' schtick with the diplomacy is kinda cute, but are we gonna get 'magic the gathering' dweebs in game now?
Maybe 6 months to a year down the line when they have shit fixed up
And from the look of it, there's a lot of it to fix.
BTW, they released early, it's online live today right f'ing now.
Generellt så ville de väl att det inte skulle släppas just nu då mycket behövs fixas, jag tror WoW Burning C är mer stabilt om du skall lira nu LadyG!
Men som sagt, antingen väntar du ett tag eller så kör du nu å kanske blir besviken! :D
Med tanke på att det är ett "sandlådespel", så vad tror du hade hänt om man kunde starta som Caesar? :D
Alla romare startar som slavar, och får arbeta sig upp till medborgare (inte helt historiskt korrekt, men det behöver vara så). "Barbarer" startar som fria män/kvinnor.
Vad tyckte du om stridssystemet då, något att hänga upp i julgranen etc?
Pros / Cons mellan Romare och Barbarer?
Vad tyckte du om stridssystemet då, något att hänga upp i julgranen etc?
Pros / Cons mellan Romare och Barbarer?
Bra stridssystem, mycket bättre än t.ex. wow då du faktiskt slår själv med gubbe, siktar på olika kroppsdelar, siktar på fiendens vapen om du vill avväpna den, siktar på skölden om du är korkad (;)). Nästa sak som ska läggas till är manuell blockning. Det finns en hel del djup i striderna helt enkelt, mer än man kan tro ibland.
Finns inga pros för Romare, att vara en fri man/kvinna är det enda valet för en individ med lite självrespekt. ;)
Men som Barbar slipper man ju jobba sig upp från slav, då vinner man ju tid och kan finslipa sina stridsfärdigheter, eller?
Varför väljer man romare då? Tillgång te amfiteater? :D
Men som Barbar slipper man ju jobba sig upp från slav, då vinner man ju tid och kan finslipa sina stridsfärdigheter, eller?
Varför väljer man romare då? Tillgång te amfiteater? :D
Jo, det var en liten fördel i början av spelet. Men man måste ju inte bli medborgare som romare om man inte t.ex. ska gå med i en legion.
Romare väljer man för att man är svagsint/girig/självisk m.m. (Du får inga andra svar från mig. ;))
Vilken sida man väljer har inte SÅ stor effekt på ens egen karaktär, det väljer man mest för RP syften m.m.
LadyG, vet inte hur du fått för dig att WoW skulle vara ett PvP-spel.
WoW är ju ett utpräglat PvE-spel med påklistrat PvP, som en eftertanke.
Daoc är PvP däremot! Oj, vad många timmar jag slösat på det...
Jag tror på Darkfall och kanske Warhammeronline i framtiden. Bara en sån sak som att Darkfall tydligen ska ha "collision detection" i strid och riktig "line-of-sight" lär göra mycket för striderna. Då kan man verkligen dra nytta av sin feta dvärg längst fram som tar allt stryk och skyddar de veka, sköra healertyperna bakom! :D
Bara inte nån klantig archer skjuter honom i ryggen så...
Detta var lite vad Beta-testarna te Vanguard tyckte
Generellt så ville de väl att det inte skulle släppas just nu då mycket behövs fixas, jag tror WoW Burning C är mer stabilt om du skall lira nu LadyG!
Men som sagt, antingen väntar du ett tag eller så kör du nu å kanske blir besviken! :D
Ash, jag testar så får vi se om jag startar BC något mer.
Smart att byta ett beroende mot ett annat *NOT* :D
LadyG, vet inte hur du fått för dig att WoW skulle vara ett PvP-spel.
WoW är ju ett utpräglat PvE-spel med påklistrat PvP, som en eftertanke.
Daoc är PvP däremot! Oj, vad många timmar jag slösat på det...
Jag tror på Darkfall och kanske Warhammeronline i framtiden. Bara en sån sak som att Darkfall tydligen ska ha "collision detection" i strid och riktig "line-of-sight" lär göra mycket för striderna. Då kan man verkligen dra nytta av sin feta dvärg längst fram som tar allt stryk och skyddar de veka, sköra healertyperna bakom! :D
Bara inte nån klantig archer skjuter honom i ryggen så...
Med tanke på hur lätt det är att bli gankad i WoW om man inte är ett party av respektabel storlek när man ska ge sig ut så... Fast det beror kanske på vilken sort server man spelar på. Håller man sig på en "normal" server lär det väl inte vara så farligt.
Ash, jag testar så får vi se om jag startar BC något mer.
Smart att byta ett beroende mot ett annat *NOT* :D
Ok, du verkar ju redan ha bestämt dig! :D
Annars så tycker folk detta om WoW : Burning Crusade
I'm pretty satisfied so far- The amount of quests is just astounding.. and so many of them are fleshed out in detail. The lag issues are basically back to normal where primetime brings some rough spikes but never crashes. The queues have even been under five minutes, as I've noticed.
I was initially concerned about the amount of new reputations and the rep grinds, but I dont even want the rewards from many of them. There seems to be reps designed for different people. casual players will want grind out reps that I don't give a shit about, and I have reps for myself to work on. In any case, all of the factions (except maybe KoT) seem to have turn-in items for gaining favor instead of just killing 13,000 mobs, and theyre mostly all BoE which is a new concept. On top of that, I'm naturally gaining a lot of faction just by doing normal leveling. I hit Revered with mag'thar and my consortium/scryer rep is on its way up from Netherstorm quests.
Hellfire Citadel is ridiculously easy until Heroic mode, but so is Hellfire Penninsula in general. I think blizz aimed for people returning to the game for the expansion to enjoy themselves
Auchen crypts was annoying and I'm probably only going to go there one more time to finish quest lines, but I loved Mana Tombs and Skittle. All the boss fights are tricky when youre learning them.
I've done Old hillsbrad a few times now and thats probably the most enjoyable thing in the expansion. If you go there make sure you check out Southshore after or before you begin the story.
Nagrand so far is my favorite zone, but I think Netherstorm is going to beat it. I just started questing in NS and its incredibly fun- just fucktons of quests there. I skipped most of Blade's mountains to hit NS and so far I'm glad I did.
I was pretty sure everything would be fucked up for a couple of days, but Blizzard has surprised me so far.
I think Blizzard really did the right thing by making so many multi-wing dungeons. If you can't find at least one that tickles your fancy, then you probably don't really like MMOGs.
also, MANY players have epic flying mounts. I dont even know where to buy one, much less having the $$ or faction to get one!
Fortfarande sugen på Vanguard? :D
Är det husbyggandet som lockar kanske? hahah
Vad jag menade är att t ex Daoc går ut på Pvp, det är slutmålet med spelet. Att levla till 50 är bara transportsträcka.
Wow går ju ut på att skaffa den fetaste, l33taste utrustningen bara. (Taskigt mot alla som har harvat i 40-raider i månader för att skaffa sig Tier 2 prylar, nu när de släppt en expansion med 10 extra levlar som gör de föremålen till standardutrsutning.)
Pvp:n är betydelselös och har inga effekter på spelet i övrigt.
Ok, du verkar ju redan ha bestämt dig! :D
Annars så tycker folk detta om WoW : Burning Crusade
Fortfarande sugen på Vanguard? :D
Är det husbyggandet som lockar kanske? hahah
Det, och att få inreda det själv :)
Vem vet, det kanske inte alls är så roligt men då har jag åtminstone gett det en chans. Eller så är det jätteroligt, och då vill jag ju inte missa :)
Jag är hopplös på att köpa spel, och jag testar dem nästan allihop så detta är inget nytt. Det enda jag skaffar fler av är filmer, som jag tyvärr allt för sällan hinner titta på. En misstanke är att jag är för nyfiken helt enkelt, så att det är därför jag lägger ner så mycket pengar på spel (även konsol-diton).
En annan är att jag helt enkelt är spel-galen. *whistle*
Men om du "testar" Vang om cirkus 6 månader tror jag att du kommer få en mkt bättre helhetsupplevelse, dvs du kanske tom tycker det e kul och fortsätter ist för att köra nu o lägga av!
Your choice! :D
Så.. vi får ha en intervention för dig nån gång runt april då? :D
Njae, ska ta't lugnt.. :D
Men om du "testar" Vang om cirkus 6 månader tror jag att du kommer få en mkt bättre helhetsupplevelse, dvs du kanske tom tycker det e kul och fortsätter ist för att köra nu o lägga av!
Your choice! :D
Men jag är ju så nyfiken att jag får myror i benen! :D
Hoppas att det är smidigt gui, lätt att anpassa till sin egen spelstil och allt det där vanliga. Annars är det ingen idé att börja fundera ens. Fast det lilla jag sett är grafiken överlägsen, om man har en dator som kan spänna musklerna lite. Man ska nog inte fundera på Vanguard om man har en slö PC, tror jag. Inte om man vill se all vacker grafik - det jag sett hittils har verkar jättebra.
Om man skruvar upp all grafik på max i WoW är det inte mycket mer upphetsande än det var innan, det är ungefär lika fult. Om det inte finns planer på att göra det snyggare kommer WoW att se uråldrigt ut om något år.
shut teh face
2007-01-27, 12:23
:Virro
Ge mig ett par skäl till varför jag inte ska slå ihop den här tråden med http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=69351&highlight=warcraft
Där vi f ö redan mosat ihop säkert tie trådar i ämnet World OfWarcraft (min ålder förbjuder mig att förkorta det). Det skulle ju inte skada om man använde sök nån gång eftersom man kan vara rätt säker på att ämnet varit upope tidigare.
Ge mig ett par skäl till varför jag inte ska slå ihop den här tråden med http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=69351&highlight=warcraft
Där vi f ö redan mosat ihop säkert tie trådar i ämnet World OfWarcraft (min ålder förbjuder mig att förkorta det). Det skulle ju inte skada om man använde sök nån gång eftersom man kan vara rätt säker på att ämnet varit upope tidigare.
Denna tråden skulle ju egentligen handla mer om ett annat spel och bara jämföras med world of warcraft. Men inte för det spelar någon större roll antar jag.
Dissector
2007-01-27, 12:30
Får väl slänga hit inlägget som jag skulle posta precis när den andra tråden blev låst :)
Det enda jag ogillar med spelet är folk som beter sig som småungar.
Jag har slutat köra instances med folk som jag hittar i LFG, för det slutar alltid med att man hamnar med någon som spelar helt på sina egna villkor och förutsätter att alla ska veta hur han tänker. Till på köpet låter de såhär:
"Zomg Healer L2P ffs omg!!!! Why didtya Heal me u n00b ffs... OMG tank u n00b dont aggro all fuckin shit! L2 fckin pley ya class lol"
Just av den anledningen är jag extra snäll mot andra spelare :D
I know one of the producers on this game very well. He is one of my best friends, and yes I knew about the roughly end of January date. They were hoping to push it back a bit to avoid the WOW release, but I guess Sony told them no. I know he has been working 15+ hours a day for a year just to get it to the point it is at. They know it is not ready, unfortunately that decision is not theirs to make, it is Sony's. I have been on since the friends and family beta and it has made amazing strides, but I feel sorry for him. He was so excited about this game when it was launched, and he seemed so frustrated recently.
I will say it was cool running over the world at their offices and seeing the thing from the developers side. They have good people there and hopefully they can fix it on the fly. The Music is amazing, the game has potential, but most of the new ideas they had were destroyed when the timeframe on release changed. I hope I don't get my friend in trouble for saying these things. He still truely believes in this game and will strive to get it working well, it just sucks to have seen this thing from the start, to know what they were striving for and to see what ultimately will come out which is just EQ 2 redux.
Brad gick ju officiellt ut och sa när dem skrev på för Sony att just det här inte skulle kunna hända! Att kontraktet var skrivet så att Sigil inte skulle behöva ta order från Sony om sådana saker. Om det togs ett beslut om att rusha spelet kom det inte från Sony. IE personen som skrev texten är full of shit.
ramagoen
2007-01-27, 12:35
Diskuteras andra saker än WoW här ? vad jag sett :)
Jag tror kanske att du skulle gilla Roma Victor, om du vill rollspela så går det utmärkt, inget leet-speak i det spelet. Även om du alltid löper risk att bli dödad jämt (men framförallt om du bosätter dig nära hadrians wall där de flesta spelare bor).
Jag bor vid Hadrians wall, inte alls långt bort! :thumbup:
Tricklev
2007-01-27, 12:40
Får väl slänga hit inlägget som jag skulle posta precis när den andra tråden blev låst :)
Det enda jag ogillar med spelet är folk som beter sig som småungar.
Jag har slutat köra instances med folk som jag hittar i LFG, för det slutar alltid med att man hamnar med någon som spelar helt på sina egna villkor och förutsätter att alla ska veta hur han tänker. Till på köpet låter de såhär:
"Zomg Healer L2P ffs omg!!!! Why didtya Heal me u n00b ffs... OMG tank u n00b dont aggro all fuckin shit! L2 fckin pley ya class lol"
Just av den anledningen är jag extra snäll mot andra spelare :D
Av den anledningen lirar jag bara med min guild.:)
65 druid på stormscale, tankar mig igenom instancerna påväg till lvl 70.
pragmatist
2007-01-27, 13:56
Är det bara jag som avskyr alla klasser i WoW? Har aldrig varit med om något MMORPG där ingen klass varit tilltalande, men WoW lyckas faktiskt.
Är det bara jag som avskyr alla klasser i WoW? Har aldrig varit med om något MMORPG där ingen klass varit tilltalande, men WoW lyckas faktiskt.
det är nog spelet i sig isf
Brad gick ju officiellt ut och sa när dem skrev på för Sony att just det här inte skulle kunna hända! Att kontraktet var skrivet så att Sigil inte skulle behöva ta order från Sony om sådana saker. Om det togs ett beslut om att rusha spelet kom det inte från Sony. IE personen som skrev texten är full of shit.
Nä, han är nära vän med några av devsen så jag tror inte det.
Finns ingen mening att han skulle snacka skit nu.
Någons beslut är det, då dom själva är enormt frustrerade nu då dom arbetat med liret 15+ timmar per dag och ser sin skapelse gå åt detta håll.
Jag tror WoW bara har rollen som en jämförelse i denna tråd, LadyG undrar ju om Vanguard kommer knäcka eller om hon skall fortsätta med WoW.
Dvs det handlar mer om Vanguard i sig och hon vill veta mer om Vanguard så att hon kan bestämma sig.
Nu blev det en tråd av hela alltihop istället
Jag tror WoW bara har rollen som en jämförelse i denna tråd, LadyG undrar ju om Vanguard kommer knäcka eller om hon skall fortsätta med WoW.
Dvs det handlar mer om Vanguard i sig och hon vill veta mer om Vanguard så att hon kan bestämma sig.
Du förstod mig precis :)
Risken finns att jag blir sittande med två mmorpg och inte kan fokusera mig på något av dem och det är ju inte så bra. Det vore inte rättvist med något av spelen.
WoW är bara en referens i sammanhanget eftersom det är det mest kända MMORPG't "out there", inte det bästa men det största. Köra Ultima som referens kanske på sin höjd tio pers hade fattat.
Du förstod mig precis :)
Risken finns att jag blir sittande med två mmorpg och inte kan fokusera mig på något av dem och det är ju inte så bra. Det vore inte rättvist med något av spelen.
WoW är bara en referens i sammanhanget eftersom det är det mest kända MMORPG't "out there", inte det bästa men det största. Köra Ultima som referens kanske på sin höjd tio pers hade fattat.
Hade du använt Ultima alt Runescape som referens kanske Allan inte varit så triggerhappy och mergat din tråd med WoW-tråden dock! :laugh:
Vad gör din förfrågan i Wow-tråden liksom. Say what? :D
Det e som att slänga in Linda Bionda Roooosinz i denna tråd.
Hade du använt Ultima alt Runescape som referens kanske Allan inte varit så triggerhappy och mergat din tråd med WoW-tråden dock! :laugh:
Vad gör din förfrågan i Wow-tråden liksom. Say what? :D
Det e som att slänga in Linda Bionda Roooosinz i denna tråd.
Iofs fast hur många (vettiga) svar hade jag fått? :)
Är det någon mer än du och jag som ens vet vilka spel vi pratar om nu?
Iofs fast hur många (vettiga) svar hade jag fått? :)
Är det någon mer än du och jag som ens vet vilka spel vi pratar om nu?
Vilken jämförelse hade du gjort förutom WoW då? EQ2 kanske? Vanguard liknas ju vid EQ 1.5 av många! :D
Själv anser jag att du väntar 6 mån för Vang.
Ja inte fan är spelet färdigställt. R.I.P, ett bra försök etc
Vilken jämförelse hade du gjort förutom WoW då? EQ2 kanske? Vanguard liknas ju vid EQ 1.5 av många! :D
Är du förvånad? Det är i princip samma team bakom båda, Sony OE ligger bakom både SWG och EQ-serien. Jag vet nu bara det jag läst mig till, men om det stämmer så är det förmodligen Vanguard jag vill spela. I de flesta andra MMORPG (ingen nämd ingen glömd) kan man välja två yrken och that's it.
I Vanguard kan du välja två gathering professions, men du kan också välja crafting (en eller två?). I praktiken kan du alltså ha tre (fyra?) yrken att bli bra på.
19 raser och 15 klasser... gissa om man har att välja på...
Jag började spela andra mmorpg i deras linda, stod ut med buggar och glitchar utan att det skrämde bort mig, så om det bara är det anser jag det inte vara något skäl att vänta.
ALLA spel är mer eller mindre buggiga när de släppt, till och med KOTOR2 som jag varvat på både PC och konsol. Dark Messiah har också sina mindre lyckade stunder, Oblivion lika så, Neverwinter Nights både 1 & 2 osv. Need I continue :)
Bara det inte är game breaking bugs, för de kan vara rejält störande... *gah!* Men de är som tur är few and far between i de flesta fall.
Det som får mig att tveka mest är kostnaden. Jag är nog inte villig att betala för två mmorpg, så det handlar verkligen om att avrätta WoWBC isf till förmån för t ex Vanguard. Warhammer låter för mycket PvP för mig för att det ska vara min kopp té :)
Är du förvånad? Det är i princip samma team bakom båda, Sony OE ligger bakom både SWG och EQ-serien. Jag vet nu bara det jag läst mig till, men om det stämmer så är det förmodligen Vanguard jag vill spela. I de flesta andra MMORPG (ingen nämd ingen glömd) kan man välja två yrken och that's it.
I Vanguard kan du välja två gathering professions, men du kan också välja crafting (en eller två?). I praktiken kan du alltså ha tre (fyra?) yrken att bli bra på.
19 raser och 15 klasser... gissa om man har att välja på...
Jag började spela andra mmorpg i deras linda, stod ut med buggar och glitchar utan att det skrämde bort mig, så om det bara är det anser jag det inte vara något skäl att vänta.
ALLA spel är mer eller mindre buggiga när de släppt, till och med KOTOR2 som jag varvat på både PC och konsol. Dark Messiah har också sina mindre lyckade stunder, Oblivion lika så, Neverwinter Nights både 1 & 2 osv. Need I continue :)
Bara det inte är game breaking bugs, för de kan vara rejält störande... *gah!* Men de är som tur är few and far between i de flesta fall.
Det som får mig att tveka mest är kostnaden. Jag är nog inte villig att betala för två mmorpg, så det handlar verkligen om att avrätta WoWBC isf till förmån för t ex Vanguard. Warhammer låter för mycket PvP för mig för att det ska vara min kopp té :)
Jojo, jag är inte förvånad så, iochmed att det e Brad o killarna, men det jag är förvånad över är att Beta-testarna till Vanguard anser att den e EQ 1.5 redux och inte EQ 2.5 eller 3.0.
Du verkar dock lite mer såld på lite mer verklighetstrogen grafik och lite mer realistiska modeller än WoW, och så verkar du helt insnöad på craftingbiten.
Då gissar jag faktiskt att Vanguard är liret för dig, så joina du från början och håll ut o häng med i 6 månader + så ser du hur allt utvecklar sig.
WarhammerOnline är mer inriktat på Mörs o PvP ja så den kanske inte tilltalar dig lika mkt.
Som sagt, du verkar redan ha bestämt dig och oavsett vad folk säger angående Vang så kommer du testa det.
Lägg då ner kosingen på Vang o inte WoW då jag tror att den passar din mentalitet bättre.
FInns hur mycket crafting som helst i Vang och kombinationer av yrken / raser.
Dock så kommer du ju missa den lilla goblinshamanens fikonrumpa.
Jojo, jag är inte förvånad så, iochmed att det e Brad o killarna, men det jag är förvånad över är att Beta-testarna till Vanguard anser att den e EQ 1.5 redux och inte EQ 2.5 eller 3.0.
Du verkar dock lite mer såld på lite mer verklighetstrogen grafik och lite mer realistiska modeller än WoW, och så verkar du helt insnöad på craftingbiten.
Då gissar jag faktiskt att Vanguard är liret för dig, så joina du från början och håll ut o häng med i 6 månader + så ser du hur allt utvecklar sig.
WarhammerOnline är mer inriktat på Mörs o PvP ja så den kanske inte tilltalar dig lika mkt.
Som sagt, du verkar redan ha bestämt dig och oavsett vad folk säger angående Vang så kommer du testa det.
Lägg då ner kosingen på Vang o inte WoW då jag tror att den passar din mentalitet bättre.
FInns hur mycket crafting som helst i Vang och kombinationer av yrken / raser.
Dock så kommer du ju missa den lilla goblinshamanens fikonrumpa.
Bestämt mig har jag inte gjort, fast jag försöker få folk att argumentera mera s a s. Om man bara jamsar med blir det aldrig debatt, eller hur?
Det är inte jag som är rump-fixerad här *whistle*
Antagligen så är du inte ensam om det, men jag avskyr inte alla klasser.
Startade en tauren druid för ett par dagar sen.
Känns som en nystart i spelet för min del, riktigt kul tycker jag.
Har ett TBC liggande och ska installera det också.
Någon här på kolo som lirar på Neptulon och behöver healing och någon att spela tillsammans med upp till 60/70? :)
Bestämt mig har jag inte gjort, fast jag försöker få folk att argumentera mera s a s. Om man bara jamsar med blir det aldrig debatt, eller hur?
Jag säger, droppa WoW, testa Vang ett par mån och kom med en recension här sedan.
Lägga ner pynt på två feta MMORPGs samtidigt är onödigt.
Jag säger, droppa WoW, testa Vang ett par mån och kom med en recension här sedan.
Lägga ner pynt på två feta MMORPGs samtidigt är onödigt.
Kan man behålla sitt WoW-konto vilande, så att man kan komma tillbaka om det visar sig att Vanguard inte håller vad det lovar inom en rimlig tidsperiod (säg 6-8 månader)?
I så fall följer jag nog ditt råd nämligen :)
Bara att frysa kontot
De är inte dumma Blizzard, det ska man erkänna.
Skulle jag sakna min Tauren allt för mycket skulle jag kunna börja lira igen, då är ju "insatsen" inte så farlig helt plötsligt. Det är ju inte som att jag avinstallerar BC, deletar allt och måste börja om från början om jag inte gillar Vanguard isf.
Dåså, då är jag betydligt mindre fundersam :)
Tack för hjälpen allihop! :thumbup:
De är inte dumma Blizzard, det ska man erkänna.
Skulle jag sakna min Tauren allt för mycket skulle jag kunna börja lira igen, då är ju "insatsen" inte så farlig helt plötsligt. Det är ju inte som att jag avinstallerar BC, deletar allt och måste börja om från början om jag inte gillar Vanguard isf.
Dåså, då är jag betydligt mindre fundersam :)
Tack för hjälpen allihop! :thumbup:
Med andra ord, ser bra ut, kör hårt (med Vanguard!) :thumbup:
Med andra ord, ser bra ut, kör hårt (med Vanguard!) :thumbup:
:D Apselut, ska rocka järnet inom en väldigt snar framtid :)
Neptulon, lvla tillsammans, horde, någon?
Erbjuder healing av högsta klass, tillsammans med cow buff :)
:D Apselut, ska rocka järnet inom en väldigt snar framtid :)
LadyG
Ett försök att dra dig tillbaka ner i WoW-träsket
JT22n6x7J0g
*fniss*
Nu vet jag inte riktigt hur man får in så fina snuttar i tråden som du Kwon, men den här är min favorit alla kategorier: Internet is for porn (http://video.google.com/videoplay?docid=7997646050642417046)
Tricklev
2007-01-28, 16:42
Bah!
Hade varit kul om vi har någon stormscale lirare här på kolo dock.:thumbup:
X-ecuter
2007-01-30, 10:33
King of the nerds! :D Snyggt jobbat med med kelthuzad. :>
Raidar ni lika hardcore som när racet till firstkill var igång?
kelthuzad vart rätt tung... men det gick :) nej vi raidar inte lika hardcore :D skämtosido :D tror ni nihilum killarna har tid med träning eller :D
Jag spelar på neptulon, horde priest lvl 65, levlar mest med folk i min guild dock.
Bah!
Hade varit kul om vi har någon stormscale lirare här på kolo dock.:thumbup:
Har en 60paladin på stormscale, men har lagt ner den sedan ett år tillbaka. Lillebrorsan hänger på stormscale däremot, i warders.
Tomten det är inte så att du spelar/spelade på stormscale och hade ett nick som var ngt med tomten?
Tomten det är inte så att du spelar/spelade på stormscale och hade ett nick som var ngt med tomten?
Nej, har en level 63 Rogue på Al'akir som heter Makuro. Har också en 43 warrior "Kawaii", 43 Mage "Hiroi" och en level 26 shaman "Shirushi". Började spela igen nu med The Burning Crusade. Före det hade jag ett uppehåll på ett år eller så.
tar det kort;
.införskaffat burning crusade
.Instalerat det på datorn "där nere" (undervåningen)
.Kom på att jag vill instalera det på övervåningen.
Funkar inte, installationen kommer inte upp, när jag försöker öppna den kommer en ruta där det står "Endast delar av readprocessmemory- eller Writeprocessmemory- begäran har slutförs"
med svarsalternativ ok,
Går det att installera på två olika datorer (samma hem, samma uppkoppling osv)?
Och hur gör man!?*gah!*
Bump. Andra datorn är upptagen.. Moste spela sneeeela!:krampus:krampus
Ja det går att installera på flera datorer i samma nätverk. Sök efter felmeddelandet på google..
Ja det går att installera på flera datorer i samma nätverk. Sök efter felmeddelandet på google..
Ska testas, Tack!
blev tyvär inte mycket smartare av det..
Är det enda alternativet att hälla joltcolan över tangentbordet, bryta av cd:n och börja spela cs?
Har läst igenom dina problem regus, och mina tips till dig är som följer.
1. Häll joltcola över ditt tangentbord
2. Bryt av Crusade CD-skivan.
3. Börja spela Counterstrike.
"Hope this helps!"
Har läst igenom dina problem regus, och mina tips till dig är som följer.
1. Häll joltcola över ditt tangentbord
2. Bryt av Crusade CD-skivan.
3. Börja spela Counterstrike.
"Hope this helps!"
Aber leuxl! Är självmord den enda utvägen?! :D
Nä, men sök på det errormessage du får med google, så kanske du får klarhet.
Sök även på Blizzardsforum om någon varit med om liknande problem vid installering.
Dissector
2007-01-30, 20:01
tar det kort;
.införskaffat burning crusade
.Instalerat det på datorn "där nere" (undervåningen)
.Kom på att jag vill instalera det på övervåningen.
Funkar inte, installationen kommer inte upp, när jag försöker öppna den kommer en ruta där det står "Endast delar av readprocessmemory- eller Writeprocessmemory- begäran har slutförs"
med svarsalternativ ok,
Går det att installera på två olika datorer (samma hem, samma uppkoppling osv)?
Och hur gör man!?*gah!*
Hade också problem med BC-installationen. Installationsprogrammet bara dog på CD2.
Istället drog jag helt enkelt över hela WoW-mappen från laptopen (vilken jag kunde installera BC på). Funkade smidigt.
Således: Du borde kunna dra över WoW-mappen från den dator som installationen fungerade på.
Vet ni vad, det funka nu...
Jag gjorde rent CD-skivan... :em:
Dissector
2007-01-30, 20:07
Man KAN göra så också....
men det är inte rätt!
Ahahah good show ol chap!
Ser bra ut, kör hårt! :thumbup:
Tigerkotten
2007-02-20, 20:10
Nu spelar jag iofs inte WoW, men detta var jäkligt bra gjort.. Hade varit skoj att mäta sig med andra :)
http://www.wow-europe.com/en/info/basics/arena/tournament-season01.xml;jsessionid=F1978944681185251394FBEAB2 D3999D.app13
Server: Genjuros , Bloodelf paladin lvl 62 . Nick Angeliss om nån vill questa ihop. Trött på att göra allt själv.
Har laggt ner WOW, varit borta från det i 3 veckor och jag mår hur bra som helst. Jag är spelberoende och jag fattar inte hur jag kom ur spelet. Förut när jag funderade på att sluta så var det helt omöjligt, jag kunde bara inte sluta.
När TBC kom så levlade man upp snabbt, det gällde att bli först på serven att downa alla nya bossar. Min guild har ett stort rykte om att vara bästa guilden på serven, vi downa Kel'thuzad först, så nu var det att bevisa igen att ingen kunde vara mer "hardcore" än oss. Jag spelade varje dag, men sen fick jag upp en idé att jag skulle gymma. Spinkig som fan tog jag mig ner till gymmet och då visste jag att detta ska jag hålla på med. Jag bara slutade med WOW senare för jag ville sova, träningen blev prio1!
Outlands
Human warlock lvl70
Infamous
Har laggt ner WOW, varit borta från det i 3 veckor och jag mår hur bra som helst. Jag är spelberoende och jag fattar inte hur jag kom ur spelet. Förut när jag funderade på att sluta så var det helt omöjligt, jag kunde bara inte sluta.
När TBC kom så levlade man upp snabbt, det gällde att bli först på serven att downa alla nya bossar. Min guild har ett stor rykte om att vara bästa guilden på serven, vi downa Kel'thuzad först, så nu var det att bevisa igen att ingen kunde vara mer "hardcore" än oss. Jag spelade varje dag, men sen fick jag upp en idé att jag skulle gymma. Spinkig som fan tog jag mig ner till gymmet och då visste jag att detta ska jag hålla på med. Jag bara slutade med WOW senare för jag ville sova, träningen blev prio1!
Outlands
Human warlock lvl70
Infamous
Bra för dig :thumbup:
Jag hade återfall till tbc och spelade upp en huntard till 70 för att inse att jag fortfarande tycker illa om spelet :D
När TBC kom så levlade man upp snabbt, det gällde att bli först på serven att downa alla nya bossar. Min guild har ett stort rykte om att vara bästa guilden på serven, vi downa Kel'thuzad först, så nu var det att bevisa igen att ingen kunde vara mer "hardcore" än oss. Jag spelade varje dag, men sen fick jag upp en idé att jag skulle gymma. Spinkig som fan tog jag mig ner till gymmet och då visste jag att detta ska jag hålla på med. Jag bara slutade med WOW senare för jag ville sova, träningen blev prio1!
Outlands
Human warlock lvl70
Infamous
Kan man inte göra både och?
Kan man inte göra både och?
Nej det var omöjligt för min del, jag var för besatt helt enkelt...
Kan någon skriva ner fördelar samt nackdelar med att sluta spela?
*gah!*
SWETiger
2007-03-18, 01:15
Fördelar: Tid till annat.
Nackdelar: Eventuellt något slags internetsocialt.
Tigerkotten
2007-03-18, 01:34
*gah!*
"Nackdel": Du över dig att prata med folk om du spelar, samt pratar med många. Däremot finns det inget positivt med spelet om du jämför det med saker du kan göra i irl istället.
Säg du kan istället för att spela, studera säg olika beteenden. Utveckla dig, studera nyttiga saker. Vara social med folk irl istället.
Är inte bra att vara fast att spela, o värre är det om du är tävlingsinriktad. Jag har haft över 1y played i mmorpg spel. Som tänk istället om jag hade använt iaf 30dagar av de för att säg lära mig ett språk istället. Kunde varit så mycket bättre saker o ting idag :]
Men visst är det skoj att spela o ger bra kickar ibland, men de minnena man får i spelet kan ej mätas med riktiga irl saker. O de irl sakerna kan man dela med sig till vanligt folk. Spelminnen delas med främst till andra som isåfall spelar med :)
Dissector
2007-03-18, 01:53
*gah!*
En fördel är ju att man får mer tid till annat, om det är det man vill. Man kommer ju ifrån den ofta medföljande insnöande effekten så att säga. Nackdelen är ju såklart att man inte längre får uppleva spelet eftersom man antagligen tycker det är roligt.
Jag behöver förresten själv motivation. Jag vet inte vad som har hänt. Jag älskar spelet, och kan sitta och prata om det med kompisar som spelar hur mycket som helst, men jag har på nåt sätt tappat stinget för att spela själv. Jag har inte ens hunnit nå 60 med min första char (vilket i sig kanske är själva anledningen, eftersom det då blir 20 gånger större). Jag står på 55 och har inget ork att gå vidare.
Jag vet att jag bara har 3 levels kvar till Outland, och då blir det ju åka av. Tror jag ska fixa till det där nu. Inatt. Nu loggar jag in. Hej.
Ett glädjeämne för alla som tycker att de lirar för mycket och har ångest är att när ni väl når lvl 70 kommer det inte vara lika kul längre, då kan man tagga ner göra nån instans emellanåt, lira lite PvP och lätt korta ner speltiden rejält.
Tigerkotten
2007-03-18, 03:17
Det är ju vid max lvl det roligaste börjar, äga loss i pvp med fixedgroup.
Var ju tuneringar och grejs läste jag, vilka vann den om den e klar?
Det är ju vid max lvl det roligaste börjar, äga loss i pvp med fixedgroup.
Var ju tuneringar och grejs läste jag, vilka vann den om den e klar?
den är inte färdig va jag vet. Tror man skulle vinna en netherdrake (320% flying mount).
Tigerkotten
2007-03-18, 03:35
den är inte färdig va jag vet. Tror man skulle vinna en netherdrake (320% flying mount).
finns det länk någonstans?
Vet du om Curse, Nolby Pride, Warders of 7th sigil är kvar?
Curse är kvar, Nolby har lagt ner länge sedan, warders är kvar om du menar dom på stormscale, annars vet jag inte.
Jag la ner denna månaden för att fokusera på annat. Det blev som med Dissector att motivationen försvann. Det känns inte lika kul längre och då vill jag inte lira. Jag tränar, hänger på forum och läser in mig mer och mer på kosthållning samt träning istället.
Jag ska lägga ner, ska fråga min polare om han vill ha kontot, annars tar jag sönder det.
Unnade mig en Canon 400D, många års WoWande motsvarar ju den kostnaden (säger vi) :)
Jag ska lägga ner, ska fråga min polare om han vill ha kontot, annars tar jag sönder det.
Unnade mig en Canon 400D, många års WoWande motsvarar ju den kostnaden (säger vi) :)
sälj kontot om du har lvl 70 iaf.
Köpte spelet, gamecard, 800 kr, spela 2½ månad, sålde för 1500 kr igår.
sälj kontot om du har lvl 70 iaf.
Köpte spelet, gamecard, 800 kr, spela 2½ månad, sålde för 1500 kr igår.
Är det värt att försöka sälja med en lvl 50 tauren drudde?
:em:
Ser ingen anledning till att lägga ner om du gillar det och kan kontrollera tiden du spelar.
Måste även hålla med om att det roliga börjar vid 70, 5on5 arena och de nya raidencountersen är roligt som fan.
Ser ingen anledning till att lägga ner om du gillar det och kan kontrollera tiden du spelar.
Måste även hålla med om att det roliga börjar vid 70, 5on5 arena och de nya raidencountersen är roligt som fan.
Jag bestämmer mig för att använda dötiden till annat jag från och med nu :thumbup:
5on5 sägs ju vara värdelöst om man är mage (som jag). har bara testat 2on2 än så länge och det funkar rätt bra med rätt specc.
Hört lite grejer att i 5on5 turas dom om att göra en silence så man är det hela tiden tills man dör. Låter trevligt.
5on5 sägs ju vara värdelöst om man är mage (som jag). har bara testat 2on2 än så länge och det funkar rätt bra med rätt specc.
Hört lite grejer att i 5on5 turas dom om att göra en silence så man är det hela tiden tills man dör. Låter trevligt.
Hmm, mage är väl rätt bra. Även i 5vs5?
Warlock, druid är ju de minst spelade i arenan.
Hmm, mage är väl rätt bra. Även i 5vs5?
Warlock, druid är ju de minst spelade i arenan.
Jo visst. Om det är 2on2. I 5on5 går alla på oss mages pga vår låga hp/armor. Speciellt fire mages som inte har iceblock.
Jo visst. Om det är 2on2. I 5on5 går alla på oss mages pga vår låga hp/armor. Speciellt fire mages som inte har iceblock.
Men det är ju därför du speccar ice block*2. Oftast är det ju priests, druider, shamaner som tas ner först för att undvika healing. En paladin är ju segare, men går ju alltid tvinga att använda bubbla tidigt med en sheep eller två. Om de inte är smarta med blessing of sacrifice.
Blir du attackerad av fysiska klasser så kan ju alltid en paladin slänga bop på dig. Finns alltid lösningar och mages är ju ganska populära, jämfört med de klasser jag nämde innan. Men du måste ju också ha lite annorlunda eq jämfört med pve, mycket mer hp.
Te WoW-lirarna
http://www.llbbl.com/data/RPG-motivational/images/epicloot.jpg
Men det är ju därför du speccar ice block*2. Oftast är det ju priests, druider, shamaner som tas ner först för att undvika healing. En paladin är ju segare, men går ju alltid tvinga att använda bubbla tidigt med en sheep eller två. Om de inte är smarta med blessing of sacrifice.
Blir du attackerad av fysiska klasser så kan ju alltid en paladin slänga bop på dig. Finns alltid lösningar och mages är ju ganska populära, jämfört med de klasser jag nämde innan. Men du måste ju också ha lite annorlunda eq jämfört med pve, mycket mer hp.
yeps, men nu är jag full fire pga raids. Och jag har verkligen inte ekonomin för att specca om varje gång jag vill köra lite arena :)
Eller så drar man pom pyro speccen. Verkar populär i arenan. Tänk dig 2sånna.. Sänker en kille på en gång!
Endgame WOW Raiding Summed up (http://endgamewowraidinglol.ytmnd.com/)
:laugh: :laugh: :laugh:
kek
Mages dåliga i 5on5? De flesta top teams kör mage som caster dps. Bla Power trip.
http://armory.worldofwarcraft.com/#team-info.xml?b=Bloodlust&ts=5&t=Power+Trip&select=Power+Trip
Mages dåliga i 5on5? De flesta top teams kör mage som caster dps. Bla Power trip.
http://armory.worldofwarcraft.com/#team-info.xml?b=Bloodlust&ts=5&t=Power+Trip&select=Power+Trip
Känns fel att du länkade till dom. Utagna som bästa laget i världen och första sponsrade så känns det som om det mer är spelarna än klasserna.
Mitt egna lag är, Rogue, Shaman och Mage. Funkar helt ok mitt (rogue) gear är dck för dåligt och shamanen behöver mer hp och resilianse (stava?) för att kunna överleva lite längre.
Känns fel att du länkade till dom. Utagna som bästa laget i världen och första sponsrade så känns det som om det mer är spelarna än klasserna.
Mitt egna lag är, Rogue, Shaman och Mage. Funkar helt ok mitt (rogue) gear är dck för dåligt och shamanen behöver mer hp och resilianse (stava?) för att kunna överleva lite längre.
Fel? Om ett av de allra bästa lagen väljer att köra med mage är de ju absolut inte dåliga, min/max är ju tvunget for topplag. Skulle kunna leta upp 20 top 10 lag med mage som en av mainsen.
Warlock, Druid och Hunters är de minst representerade i topp 5on5 lag.
Fel? Om ett av de allra bästa lagen väljer att köra med mage är de ju absolut inte dåliga, min/max är ju tvunget for topplag. Skulle kunna leta upp 20 top 10 lag med mage som en av mainsen.
Warlock, Druid och Hunters är de minst representerade i topp 5on5 lag.
20 top 10 lag?
Okej det kanske är på olika realms blahada blahad, jag spelar inte sorry råkade bara titta in...
http://img329.imageshack.us/img329/718/worldofwarcraftcomiccv2.jpg
blekfet2
2007-04-15, 13:21
slutade lira för cirka 7 månader men börjar känna ett litet sug efter detta hemska spel nu igen.
*gah!*
:D
efter att jag spelat det 2 mån eller något hade mina muskler förtvinat eller nåt. HAha! Fick asont i sidan när jag skulle häva grus i trädgården...
Har därför slutat för länge sen... tränar hellre. Far more worth i längden!
blekfet2
2007-04-15, 14:03
efter att jag spelat det 2 mån eller något hade mina muskler förtvinat eller nåt. HAha! Fick asont i sidan när jag skulle häva grus i trädgården...
Har därför slutat för länge sen... tränar hellre. Far more worth i längden!
man kan juh också göra både och.
Dissector
2007-04-15, 14:12
WoW har faktiskt glidit ut ur mitt huvud lite nu, sen min speltid gick ut. Känns skönt, såhär in på sommaren. Trist på samma gång, eftersom det ju faktiskt är roligt att spela. Nåja, får se vad som händer. Kanske köper mig lite speltid nån dag om jag får lust. Inga planer på det nu dock.
varför måste alla se i svart eller vitt hela tiden?
Dissector
2007-04-15, 14:41
varför måste alla se i svart eller vitt hela tiden?
För att WoW är ett sådant spel som många(!) fäster sig vid ganska starkt. Det finns alltid en utmaning, och spelar man så vill man oftast uppnå någonting speciellt, och man vet att enda sättet att göra det på är att spela. Ungefär som med kasinospelande och sådant. Man spelar om och om igen, och kan helt enkelt inte sluta, för man vill uppnå något speciellt.
Vissa klarar att dra ut det över en längre tid. Spelet ligger ju kvar. Vissa klarar det inte. Jag tror inte man medvetet väljer att antingen spela hardcore eller inte alls, men det är så det blir.
Dessutom betalar man ju inte per spelade timmar utan över tid. Då är det bäst att man utnyttjar dom där 60 dagarna man la ner några hundra spänn på.
Jag själv kom på att min level 18 Jesper IRL-karaktär (:D nöff nöff) var ännu roligare att spela än en level 55 mage i 3D. Då lägger man ju helt enkelt inte mer pengar på speltid eftersom man har bestämt sig för att inte spela så mycket, vilket i sin tur leder till att man inte spelar alls, eftersom man inte köper någon speltid.
För att WoW är ett sådant spel som många(!) fäster sig vid ganska starkt. Det finns alltid en utmaning, och spelar man så vill man oftast uppnå någonting speciellt, och man vet att enda sättet att göra det på är att spela. Ungefär som med kasinospelande och sådant. Man spelar om och om igen, och kan helt enkelt inte sluta, för man vill uppnå något speciellt.
Vissa klarar att dra ut det över en längre tid. Spelet ligger ju kvar. Vissa klarar det inte. Jag tror inte man medvetet väljer att antingen spela hardcore eller inte alls, men det är så det blir.
Dessutom betalar man ju inte per spelade timmar utan över tid. Då är det bäst att man utnyttjar dom där 60 dagarna man la ner några hundra spänn på.
Jag själv kom på att min level 18 Jesper IRL-karaktär (:D nöff nöff) var ännu roligare att spela än en level 55 mage i 3D. Då lägger man ju helt enkelt inte mer pengar på speltid eftersom man har bestämt sig för att inte spela så mycket, vilket i sin tur leder till att man inte spelar alls, eftersom man inte köper någon speltid.
men man kan ha en balans som funkar både för wow och irl! Jag är lvl 70 med ganska många epics redan nu, och har all tid i världen till gymmet och vänner! De flesta guilder raidar ju bara på kvällarna så då är dagarna fria. Sen är det ju inte heller varje kväll.
beckman88
2007-06-14, 18:40
men man kan ha en balans som funkar både för wow och irl! Jag är lvl 70 med ganska många epics redan nu, och har all tid i världen till gymmet och vänner! De flesta guilder raidar ju bara på kvällarna så då är dagarna fria. Sen är det ju inte heller varje kväll.
Jag haller med dig till 100%. Jag har en 58 preist en 55 warrior och massa lvl 25 or. Men jag kan skjuta ut stolen stanga av skarmen och dra ut i det fina vadret vilken tid som halst.
Dissector
2007-06-14, 19:48
Jag haller med dig till 100%. Jag har en 58 preist en 55 warrior och massa lvl 25 or. Men jag kan skjuta ut stolen stanga av skarmen och dra ut i det fina vadret vilken tid som halst.
Because you don't have teh epix yet :naughty:
Nä men det är väldans bra om man kan ha distans till spelandet, i den mån man vill.
Nåja. Nu vill jag höra lite nördigt snack om in-game grejer! Någon som fixat Netherdrake-mount än? =) Jag har det då inte. Har dessutom två och en halv levels kvar. Har sett en del som flyger omkring på dom och dom är jävligt tuffa :)
300, WoW-style
SPARTANS!
N2Av0lUNS2k
LunaSpice
2007-06-26, 09:41
Jag har 3 lvl 70 karaktärer med loot från karazhan, magge och gruul + Arena och epic PvPprylar. Jag har också tid att träna 4-5 pass i veckan, jobba heltid, umgås med kompisar och spenderar en hel del tid med min sambo. Klart man kan spela och ha en socialt/aktivt liv också. Det handlar om att prioritera och planera. Lediga dagar går jag upp runt 7, tränar, hemma och färdigäten runt 9, spelar till 12, käkar lite, spelar till 16-17 käkar lite...sen är det raid runt 19-22. Vissa dagar spelar jag inte alls...har t.ex. varit i Grekland i 4 veckor och kände inget sug alls när jag var där.
Jag tror att det är viktigt att ha ett socialt nätverk kring sig och människor som man kan umgås med, hitta på saker med för att komma ifrån datorn och tänka på annat. Är man arbetslös och inte har särskilt mkt socialt liv eller är aktiv på annat sätt är det väldigt lätt att "fastna" i spelet. Jag har haft flera personer på mitt jobb som kommit in av andra anledningar som varit inlagda på div. instutitioner för spelberoende så vissa lätt dras med.
Var alla danser kom ifrån
http://www.collegehumor.com/video:1760988
Även jag tycker att jag hittat en bra balans mellan wow, träning, privatliv och jobb sedan TBC kom. Raidar en 4-5 gånger i veckan i en hyffsat seriös guild.
Dock har jag tvingats skära ner mer nu på sommaren då jag jobbar istället för studerar.
En mycket bra låt, Judas Priest - Painkiller
ZDlTqbPilcg
Wikner89
2007-07-08, 18:28
spelade en vecka sen tröttnade jag. Samma saker hela tiden.
NisseEriksson
2007-07-08, 20:42
De första dagarna är helt ointressanta för alla, efter lvl 30 sitter man fast
Dissector
2007-07-08, 20:49
Det är som med vin, det blir bättre med tiden :D
Så, får vi höra lite nördsnack nu då... Vad har ni för er för tillfället i WoW?
Själv håller jag på att farma honor för att få ihop lite småprylar till min för tillfället ganska tragiskt utrustage mage. Sen blir det förhoppningsvis en del arena för att få ihop till resten.
Länka in era profiler från Armory (http://armory.wow-europe.com) eller nåt =)
Körde retail, lvl 66 huntard, men kör privat server nu :D
LunaSpice
2007-07-17, 21:46
http://armory.wow-europe.com/character-sheet.xml?r=Stormreaver&n=Misery
http://armory.wow-europe.com/character-sheet.xml?r=Stormreaver&n=Charmed
http://armory.wow-europe.com/character-sheet.xml?r=Stormreaver&n=Pain
http://armory.wow-europe.com/character-sheet.xml?r=Stormreaver&n=Greed
Där är några av de jag kör med.Ganska gimpgearade men efter BC-release så har jag tappat intresset för hardcoreraidande.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.