handdator

Visa fullständig version : World Of Warcraft (tråden) :D

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 [39] 40

shadowfire
2016-10-04, 19:42
Folk söker t.ex. DPS, tanks och healers till deras grupper. Bara att signa och se om du kommer med.

troligt som dps ;)
jo så är det ju i vanliga pugs iaf, men får kolla om det går att hitta ngt.

Vinter
2016-10-05, 04:26
Premade? även om jag är ensam?

Ja det finns funktion för premades med där folk i tex grupp med 4st som ska göra mythic kan söka en extra medlem.

Det är bara att klicka så skickas en ansökan sedan kan de acceptera, går ganska smidigt. Kolla lite djupare på premade funktionerna.

Fördelen med keystone är ju att du kan göra flera.

Pitepalt
2016-10-05, 07:12
Är man ute efter rep med Nightfallen är det klokt att köra till man når en score på 400 eller strax över för att få maximalt med rep tokens.

Självklart, dock kommer det ofta leda till att man kommer spendera onödigt lång tid där inne samt att man förmodligen kommer att förlora för många withered på vägen för att skicka tillbaka de största kistorna. Om man offrar några rundor för att skicka kistor kommer withered bli så bra att ingen av bossarna är ett problem och man kommer kunna leka sig genom hela scenariot med max score. Blev för övrigt äntligen exhalted med Nightfallen igår.

frys
2016-10-05, 09:04
kan bekräfta att nightfallen suger

WQs för 300-500 rep per dag
kirin tor(välj reptoken 750)
nightfallen emissary(1500)
withered som ovan(upp till 400ish var tredje dag?)
Göra så mkt chains det går(jag är på 9/11 chapters på 10/12k rep)

Kanske går upp 500 i snitt per dag, hur ska ja ens ta exalted me dom. ses om 1 år xD

känns som jag missat något.

Osukaru
2016-10-05, 09:15
Blev just exalted med nightfallen. Jag tyckte inte det var så farligt jobbigt som jag trodde att det skulle vara. Efter några dagar har man rutin på de elite-quests som ger 150 rep så de går mkt fort. Sedan handlar det bara om att göra withered training upp till 375 poäng för full rep/gång. Nu måste jag bara komma igenom the Emerald Dream och slakta Xavius för att låsa upp Pathfinder achievment del 1 för 30% snabbare mount! ;)

vicarious
2016-10-05, 14:08
kan bekräfta att nightfallen suger

WQs för 300-500 rep per dag
kirin tor(välj reptoken 750)
nightfallen emissary(1500)
withered som ovan(upp till 400ish var tredje dag?)
Göra så mkt chains det går(jag är på 9/11 chapters på 10/12k rep)

Kanske går upp 500 i snitt per dag, hur ska ja ens ta exalted me dom. ses om 1 år xD

känns som jag missat något.

Gör alla vanliga quests du kan göra i Suramar.
Gör alla worldquests i Suramar varje dag.

Desto fler vanliga quests du har gjort i ett område, desto fler world quests unlockar du. De rare/elite world questsen inne i Suramar City ger 150 rep/st och oftast har man 3-4st uppe per dag.

Blev just exalted med nightfallen. Jag tyckte inte det var så farligt jobbigt som jag trodde att det skulle vara.

Inte jag heller. Snart exalted på min andra karaktär.

Kallsone
2016-10-05, 14:17
Gör alla vanliga quests du kan göra i Suramar.
Gör alla worldquests i Suramar varje dag.

Desto fler vanliga quests du har gjort i ett område, desto fler world quests unlockar du. De rare/elite world questsen inne i Suramar City ger 150 rep/st och oftast har man 3-4st uppe per dag.

Inte jag heller. Snart exalted på min andra karaktär.

Varför vill man bli exalted? Dingade nyligen 110 och låste upp world quests men har inte riktigt förstått mig på det. På vanilla dingade man 60 för att slippa questa...

frys
2016-10-05, 19:18
jag har typ 1-2k/21k rep just nu. men kan ey öppna fler chapters just nu förräns 7k(?) är på 9 av 11 chapters som sagt

Jag är ute efter achievement för att få mer mountspeed(som kanske ger flying till slut längre fram i expansionen?)

undrar ifall ja når revered med warden före jag når exalted med nighfallen x)

anvihl
2016-10-05, 19:21
Varför vill man bli exalted? Dingade nyligen 110 och låste upp world quests men har inte riktigt förstått mig på det. På vanilla dingade man 60 för att slippa questa...

För du kan köpa epic gear.

vicarious
2016-10-05, 19:32

Så man slipper tänka på det :D Man får tillgång till sina shoulders från sitt order hall class set från Nightfallen, annars är det inte så mycket. Alla factions ger någon epic item vid exalted med 850 ilvl.

Kallsone
2016-10-05, 20:38
Så man slipper tänka på det :D Man får tillgång till sina shoulders från sitt order hall class set från Nightfallen, annars är det inte så mycket. Alla factions ger någon epic item vid exalted med 850 ilvl.

Låter faktiskt inte speciellt roligt. Det roliga med WoW, enligt mig, var att raida 40-man raids och kämpa för sin epic gear, tier 3 osv. Samla DKP, vara aktiv och avancera i de svåra raiderna, BWL och AQ. Har detta tappats helt?

Alkro
2016-10-05, 21:12
Fyfan för RNG ibland alltså. 17 mythic+ runs och 10 heroics, fortfarande inte fått tanking trinketen i EoA. Så tröttsamt.

HMS Laestander
2016-10-05, 21:13
Låter faktiskt inte speciellt roligt. Det roliga med WoW, enligt mig, var att raida 40-man raids och kämpa för sin epic gear, tier 3 osv. Samla DKP, vara aktiv och avancera i de svåra raiderna, BWL och AQ. Har detta tappats helt?

Jag kan inte tala för om det har tappats helt, men initialt så har alla expansioner from TBC inneburit factions där man kan farma reputation för att i sin tur köpa diverse items av bra kvalitet för att påbörja raidande/PvE-spelande.

I Legion (jag kan som sagt inte tala för det som helhet eftersom jag lirat i 1½ vecka) så verkar det som att 5-manna mythics också ska kunna ge helt okej/jämförbart gear med raids.

Rahf
2016-10-05, 21:33
Men Mythic+ kan vara riktigt utmanande. Vi snackar gamla goda Vanilla/TBC i svårighetsgrad.

frys
2016-10-05, 23:12
känns som när man väl når exalted så har man redan bättre än 850 från raids eller random mythic titanforged

anvihl
2016-10-06, 00:27
Men Mythic+ kan vara riktigt utmanande. Vi snackar gamla goda Vanilla/TBC i svårighetsgrad.

NEJ, verkligen inte! Allt content var ju rensat på typ 1 dag av de bra klanerna, back in the days tog det MÅNADER.

Alkro
2016-10-06, 05:57
NEJ, verkligen inte! Allt content var ju rensat på typ 1 dag av de bra klanerna, back in the days tog det MÅNADER.

Det var för att den genomsnittliga raidaren var så jävla dålig i vanilla. Spelade själv i en guild som hade alla "server firsts" och ett par bossar top 20 i Europa. Vi hade åtminstone 10 riktigt kassa spelare, varav 2-3 "clickers".

Tricklew
2016-10-06, 06:10
Det var för att den genomsnittliga raidaren var så jävla dålig i vanilla. Spelade själv i en guild som hade alla "server firsts" och ett par bossar top 20 i Europa. Vi hade åtminstone 10 riktigt kassa spelare, varav 2-3 "clickers".

+1, folk har helt enkelt blivit mycket bättre på spel de senaste 10 åren, detta gäller nästan alla stora spel som spelas. Sedan så är UI och addons ett enormt hjälp nuförtiden, för var man tvungen att testa sig fram, dö 50 gånger och sedan försöka lista ut att när bossen lyfter hammaren till vänster så måste alla ställa sig i en stor klunga.

Spelet är enklare, men spelare är även bättre.

Starvation
2016-10-06, 06:36

Dom fattade inte att bra guilder kommer slakta contenten om de har tillgång till oändligt mycket gear.

Nighthold kommer inte bli lika lätt då man inte kan outgeara den.

Wormzie
2016-10-06, 06:45

Håller med dig. Jag spelar vanilla på Kronos (www.kronos-wow.com) för att få den känslan, MEN.. det är inte samma sak när man känner till allt content innan det släpps så alla tactics och addons är fixade. Det leder istället till att BWL är clearat första veckan och sen på farm, aq40 clearat första veckan och sen på farm :) fokus ligger istället på att förbättra prestationen med speed-runs, som man kan följa på realmplayers raidstats.

Adama
2016-10-06, 08:19
Bryr man sig om att fylla upp med 40 man i raiderna? Känns ju som att de var anpassade för att klara sig nästan utan aktivitet från 10-15 pers. (utan att overgeara heller)

RPT
2016-10-06, 08:23
Grub! Finner inte din char Steroid på armory. Spelar du Unholy eller Frost? Och vad är dina åsikter om specsen atm?

King Grub
2016-10-06, 08:32
Första resultatet på Armory för mig om jag söker på Steroid.

http://eu.battle.net/wow/character/draenor/Steroid/

Vi spelar bara casual, raidar två gånger per vecka och satsar inte på Mythic den här raiden.

Jag spelar både Frost och Unholy. Unholy är bäst i raids och Frost är bäst i Mythic+. Bäst är dock en sanning taget ur sitt sammanhang, då Death Knights är kassa överlag i Legion än så länge. Vi får spela vad vi vill i mitt guild, så det spelar ingen roll, men Death Knight dps är inget man bör satsa på om man inte redan har en raidplats som en sådan. Låg dps, dålig mobility och inget speciellt annat som tillför något till en raidgrupp heller.

RPT
2016-10-06, 08:41
Tack. Mitt armory vill inte samarbeta, hittar ingen av mina chars heller.. Okej, ja jag känner likadant. Har mainat DK sedan Lich och just nu är det inge roligt. Unholy känns tämligen enformigt och lika RNG-baserat som Frost. Mobilityn är väl OK med Lingering men helt klart i underkant. Snitta 220k när vi cleara EN igår vilket är OK, men svårt att göra sustained när man i så många moment måste röra på sig.

Rikard Jansson
2016-10-06, 09:21
Första resultatet på Armory för mig om jag söker på Steroid.

http://eu.battle.net/wow/character/draenor/Steroid/

Vi spelar bara casual, raidar två gånger per vecka och satsar inte på Mythic den här raiden.

Jag spelar både Frost och Unholy. Unholy är bäst i raids och Frost är bäst i Mythic+. Bäst är dock en sanning taget ur sitt sammanhang, då Death Knights är kassa överlag i Legion än så länge. Vi får spela vad vi vill i mitt guild, så det spelar ingen roll, men Death Knight dps är inget man bör satsa på om man inte redan har en raidplats som en sådan. Låg dps, dålig mobility och inget speciellt annat som tillför något till en raidgrupp heller.

DK är iallafall bra i rated battleground, om du vill ha någon sidosyssla :)

frys
2016-10-06, 09:38
den där ryska guilden som tog mythic xavius hade ju med sig 2st DKs(vilket någon i kommentarerna tyckte var imponerade att dom lyckades carria dom) xD

Skulle anta att det är för ress? :P

Pitepalt
2016-10-06, 11:33
3 World bossar dödade med två olika karaktärer, använt roll på samtliga kills och har bara fått guld ännu. 12x guld, aningen less.

King Grub
2016-10-06, 11:41
Du kan få köpa en av mina http://www.wowhead.com/item=90557/dead-mole för guldet som tröst.

Kallsone
2016-10-06, 14:51
Det här med world quests var inte kul alls. På min server är jag den ända alliance char och jag blir gankad precis hela tiden. Har seriöst inte sett en enda ally mellan 100-110. Det går inte att spela.

RPT
2016-10-06, 15:43
Det här med world quests var inte kul alls. På min server är jag den ända alliance char och jag blir gankad precis hela tiden. Har seriöst inte sett en enda ally mellan 100-110. Det går inte att spela.

Character transfer is your friend. Jag befann mig i samma dilemma innan, och det är onekligen en pärs.

Kallsone
2016-10-06, 16:20
Character transfer is your friend. Jag befann mig i samma dilemma innan, och det är onekligen en pärs.

Kostade ju pengar.. drygt. Kanske bara levlar upp en horde istället.

vicarious
2016-10-06, 16:20

Samma här. Kan ge dig ett tips som jag använder mig av dagligen :)

Tryck I -> premade groups -> questing -> find a group. I filter skriver du den zon du tänker questa i, t ex Highmountain. Applya till en grupp där leadern är från en non-pvp realm, eller bara en realm med mindre horde. Man lär sig efter ett tag vilka realms som är bra. Får du en invite phasar du över till deras realm :) Många använder en addon som heter World Quest Group Finder som automatiskt listar dom i group finder systemet när dom gör world quests, och de grupperna har nästan alltid auto invite. Du kommer se att det står ungefår såhär i description "Doing the world quest ******* in Highmountain. Automatically created by world quest finder".

Observera att detta endast fungerar om man är i samma zon som personen som är leader. Lämnar du gruppen phasar du tillbaks till din realm. Så länge du inte lämnar gruppen är du kvar på deras realm, även om leadern lämnar gruppen.

Kallsone
2016-10-06, 16:31
Samma här. Kan ge dig ett tips som jag använder mig av dagligen :)

Tryck I -> premade groups -> questing -> find a group. I filter skriver du den zon du tänker questa i, t ex Highmountain. Applya till en grupp där leadern är från en non-pvp realm, eller bara en realm med mindre horde. Man lär sig efter ett tag vilka realms som är bra. Får du en invite phasar du över till deras realm :) Många använder en addon som heter World Quest Group Finder som automatiskt listar dom i group finder systemet när dom gör world quests, och de grupperna har nästan alltid auto invite. Du kommer se att det står ungefår såhär i description "Doing the world quest ******* in Highmountain. Automatically created by world quest finder".

Observera att detta endast fungerar om man är i samma zon som personen som är leader. Lämnar du gruppen phasar du tillbaks till din realm. Så länge du inte lämnar gruppen är du kvar på deras realm, även om leadern lämnar gruppen.

Gött! Ska prova!!!

beckman88
2016-10-07, 00:42
Tjo!

Jag har fått problem med ryggen senaste tiden då det blir många timmar framför datorn.
Jag tänkte köpa en riktig stol då den jag har nu är från IKEA och suger rent ergonomiskt. Någon som har tex en DX-racer stol att rekommendera? Runt 3000kr?

Tack på förhand!

Pitepalt
2016-10-07, 05:05
Du kan få köpa en av mina http://www.wowhead.com/item=90557/dead-mole för guldet som tröst.

Med den mängd guld man får har jag nog knappt råd att köpa en av dig :d

LillisJ
2016-10-07, 06:04
Tjo!

Jag har fått problem med ryggen senaste tiden då det blir många timmar framför datorn.
Jag tänkte köpa en riktig stol då den jag har nu är från IKEA och suger rent ergonomiskt. Någon som har tex en DX-racer stol att rekommendera? Runt 3000kr?

Tack på förhand!

AKracing player. Fyfan vad skön den är.

shadowfire
2016-10-07, 15:22
+1, folk har helt enkelt blivit mycket bättre på spel de senaste 10 åren, detta gäller nästan alla stora spel som spelas. Sedan så är UI och addons ett enormt hjälp nuförtiden, för var man tvungen att testa sig fram, dö 50 gånger och sedan försöka lista ut att när bossen lyfter hammaren till vänster så måste alla ställa sig i en stor klunga.

Spelet är enklare, men spelare är även bättre.

made me lol... ligger mycket i det dock :)

shadowfire
2016-10-07, 15:38
Har en world quest där det är en dungeon reward som det står ilev 840/mythic på... ska jag tolka det som att man måste köra mythic som svårighetsgrad för att få dropsen? Eller kan det gå att få den på HC också?

Sedan undrar jag över det där med relics/traits. Jag har en sådan där relic som ger +1 till en redan länkad trait. Dvs jag har maxat ut 4/4 på traiten och gått hela kedjan ut. Vad händer om jag ersätter relicen med någon som inte har den +1 abilityn? Faller hela den länkade kedjan eller blir det bara 3/4 på just den traiten?

LillisJ
2016-10-07, 15:39
Har en world quest där det är en dungeon reward som det står ilev 840/mythic på... ska jag tolka det som att man måste köra mythic som svårighetsgrad för att få dropsen? Eller kan det gå att få den på HC också?

Sedan undrar jag över det där med relics/traits. Jag har en sådan där relic som ger +1 till en redan länkad trait. Dvs jag har maxat ut 4/4 på traiten och gått hela kedjan ut. Vad händer om jag ersätter relicen med någon som inte har den +1 abilityn? Faller hela den länkade kedjan eller blir det bara 3/4 på just den traiten?

Det går i HC också. Det blir 3/4. :)

shadowfire
2016-10-07, 18:16
Det går i HC också. Det blir 3/4. :)

Sweet. Svårt med relics tycker jag. Har fått en legendary nu och kan byta ut en ilevel 815 mot den, men den boostar helt fel trait. Just relics har jag inte sett så många bra drops på. Trinkets får jag hela tiden i world quests, alla möjliga värdelösa trinkets...

shadowfire
2016-10-07, 23:01
äh! Skit också. Givetvis skippade hela PUG'en en av bossarna i Nethalions, så jag måste ner och göra den sablarns dungeonen igen för att få world quest-droppet.. GnNNnn. Btw, de där två skorpionerna som skjuter taggar på slutet, intill slutbossen. Går det ens att undvika att ta skada som ranged? De punkterar ju som tusan var man än står någonstans.

Likaså undrar jag om en trashmob som är i en tunnelöppning på Nethalions lair. Man kommer fram till öppningen och det blir en pull precis innanför. Mobben har med sig någon mask som poppar upp och pangar på en också. Vet inte vad som gjorde så brutalt ont där men hela vår grupp höll på att whipea. Det är andra eller tredje puggen jag är med nu som nästan whipear på samma ställe, så något lurt är det.

Bailah
2016-10-08, 00:32
äh! Skit också. Givetvis skippade hela PUG'en en av bossarna i Nethalions, så jag måste ner och göra den sablarns dungeonen igen för att få world quest-droppet.. GnNNnn. Btw, de där två skorpionerna som skjuter taggar på slutet, intill slutbossen. Går det ens att undvika att ta skada som ranged? De punkterar ju som tusan var man än står någonstans.

Likaså undrar jag om en trashmob som är i en tunnelöppning på Nethalions lair. Man kommer fram till öppningen och det blir en pull precis innanför. Mobben har med sig någon mask som poppar upp och pangar på en också. Vet inte vad som gjorde så brutalt ont där men hela vår grupp höll på att whipea. Det är andra eller tredje puggen jag är med nu som nästan whipear på samma ställe, så något lurt är det.

Döda masken och döda mobsen som kastar discsen. Går inte att undvika skadan.

Rahf
2016-10-08, 08:43
Sweet. Svårt med relics tycker jag. Har fått en legendary nu och kan byta ut en ilevel 815 mot den, men den boostar helt fel trait. Just relics har jag inte sett så många bra drops på. Trinkets får jag hela tiden i world quests, alla möjliga värdelösa trinkets...

Relics boostar inte bara trädet inuti vapnet utan även vapnet i sig, med stats, skada, osv. Är skillnaden mer än 10ilvls så bör det inte ens vara en tvekan. Du kan ändå inte fullända en kedja genom relics, dom ligger alltid ovanpå det du själv valt i trädet.

LunaSpice
2016-10-08, 09:26
Hidden artifact för hunter är ju larvigt. Skaffa revered med Court of Farondis -> köpa MM-artifact för 1 700 guld. *facepalm*

vicarious
2016-10-08, 14:29
Tjo!

Tack på förhand!

Jag har markus stolen från IKEA, tycker den är bra. Vilken har du?

För de flesta klasser är högre ilvl generellt sätt bättre än +1 på en trait, finns vissa undantag dock. Men är ilvl uppgraderingen stor så byt relic.

Alkro
2016-10-08, 15:40
Nu 30 st mythic+ runs i EoA och ingen jävla trinket. Skitspel.

mulliy
2016-10-08, 16:21
Bara jag som börjar tröttna på legion? Får självmordstankar bara av tanken på att dra upp en ny karaktär och börja farma artifact power igen. Och att dom gör en raid med 3 olika svårighetsgrader tappar ju allt intresse när man clearat normal några gånger.
Charmen med raids var ju att geara upp så man fick se alla bossar, att sitta och wipa i timmar för att få lite högre ilvl är ju ett beteende likt en narkoman som tror att nästa fix kommer vara bättre än den förra

anvihl
2016-10-08, 17:11
Har också tröttnat på Legion redan, var ett kul skämt som vara alldeles för länge.

frys
2016-10-08, 20:29
det jag stör mig på att det är så svårt att farma rep med factions. vi snackar typ dreamweavers eller varjar(lr va dom heter) när man får allt från 50-125 per world quest, ska ja fixa exalted på 500 rep per dag ;<

o då börjar man ändå nånstans på honored efter hela zonen o så får man kanske emissary en gång per vecka

Jag kommer aldrig få tag på ett rank 3 LW recept. sitter fast på 780 skill o kan inte komma vidare x)

LunaSpice
2016-10-08, 21:27
det jag stör mig på att det är så svårt att farma rep med factions. vi snackar typ dreamweavers eller varjar(lr va dom heter) när man får allt från 50-125 per world quest, ska ja fixa exalted på 500 rep per dag ;<

o då börjar man ändå nånstans på honored efter hela zonen o så får man kanske emissary en gång per vecka

Jag kommer aldrig få tag på ett rank 3 LW recept. sitter fast på 780 skill o kan inte komma vidare x)

Du får också 1500 var 3:e dag från emissary chests. Dessutom är det 50% extra rep denna vecka på alla world q´s.

King Grub
2016-10-09, 20:59
Vår tank är förkyld och försöker kurera sig själv med whiskey under raiden just nu.

frys
2016-10-09, 21:49
:D

kör normal just nu, är på spindeln som nr 4. tagit typ 2h o ta oss hit. hoppas jag klarar ögat denna gång :P

Funderade på detta med mythics +, hur många keys är det man får per reset? jag har en BRH 3+ o kör ja den så lär den upgraderas till en annan högre?

Rahf
2016-10-09, 22:17
:D

kör normal just nu, är på spindeln som nr 4. tagit typ 2h o ta oss hit. hoppas jag klarar ögat denna gång :P

Funderade på detta med mythics +, hur många keys är det man får per reset? jag har en BRH 3+ o kör ja den så lär den upgraderas till en annan högre?

Du har alltid endast en nyckel som har möjlighet att landa som vilken instans som helst när den uppgraderas/nollställs. Det finns inget lås, annat än den stegrande svårighetsgraden.

frys
2016-10-11, 21:35
Är det möjligt att byta specc eller får man acceptera att man är för djupt in i artefakt-trädet?

Såg någon som körde assasin o gjorde en hel del mer dps än jag som outlaw fast inte mer än 5ish ilvl mer. så man blev ju lite sugen ;P

Vinter
2016-10-11, 21:46
Är det möjligt att byta specc eller får man acceptera att man är för djupt in i artefakt-trädet?

Såg någon som körde assasin o gjorde en hel del mer dps än jag som outlaw fast inte mer än 5ish ilvl mer. så man blev ju lite sugen ;P

Ja du kan specca om, finns en NPC vid ditt artefaktvapen "städ" i guild hall.
Det kostar dock mer än det smakar om du närmar dig 10k AP.

Som tips innan du speccar om kan jag nämna stats vikt.
Folk är helt blinda om hur stats påverkar deras dps heals etc.

Om ett 870 item droppar med dina 2 sämsta stats och du sitter på 840 med optimala stats, är nästan garanterat att 870 föremålet faktiskt sänker din dps.

frys
2016-10-11, 22:31
jag är lvl 20 på vapnet, skulle kostat mig typ 39k. lika bra o tacka för sig då xD

Enligt icy-veins verkar d va Versatility och critt som är bäst för outlaw. Jag har ju bara tagit d gear med högst itemlvl hittills för att kunna komma åt raid o sen högre osv. Ska försöka börja byta ut gear o se ifall dpsen blir bättre

Får spara gear för att lura mig till en invite o sen byta till sämre medans man är inuti :P

anvihl
2016-10-11, 22:56
jag är lvl 20 på vapnet, skulle kostat mig typ 39k. lika bra o tacka för sig då xD

Enligt icy-veins verkar d va Versatility och critt som är bäst för outlaw. Jag har ju bara tagit d gear med högst itemlvl hittills för att kunna komma åt raid o sen högre osv. Ska försöka börja byta ut gear o se ifall dpsen blir bättre

Får spara gear för att lura mig till en invite o sen byta till sämre medans man är inuti :P

Ja, i början måste man ju upp i itemlevel för att låsa upp, men sedan ska man bara fokusera på stats, svåra är att man alltid förlorar agi på att gå ned i itemlevel, blir mycket uträkningar för att räkna ut maximal dps.

Ingen som bryr sig om du har 10 itemlevels högre än resten i guilden om du gör sämre dps :). Dessutom kommer du aldrig få gå med i dom bra guilderna om du inte har maxat din potential eller åtminstonde visar att du förstår vilka stats som är bäst.

Vinter
2016-10-12, 01:45

Du kan ju ta en paus och bara satsa på AK. Målet är att fylla hela vapnet så, det är en grind hur som helst.

frys
2016-10-12, 09:07
ifall ja byter specc så finns powern kvar på gamla vapnet/speccen då? ifall jag skulle byta tillbaka sen?

Målet är typ att ta 7/7 hc till slut. har aldrig varit särskilt bra på detta spel och många bossar kör jag mer på känn tills jag fattat vad det man ska göra. man kommer långt på att lyssna på sitt DBM-addon :P

Och rogues är ju mer random än nånsin med roll the bones

Har jag två buffs(vilket jag alltid minst försöker få) så ligger ja 180-220k med mitt gear, men får jag alla 6 buffs så gjorde ja typ 380k på hc ursoc igår o låg typ 130-140k framför tvåan.

Assasination verkar vara en jämnare specc kanske?

King Grub
2016-10-12, 09:22
ifall ja byter specc så finns powern kvar på gamla vapnet/speccen då?

Ja. AP läggs till vapnet du har equippat, och vapen du inte har equippat behåller sin AP.

vicarious
2016-10-12, 10:48

Ja du kan specca om, finns en NPC vid ditt artefaktvapen "städ" i guild hall.
Det kostar dock mer än det smakar om du närmar dig 10k AP.

Som tips innan du speccar om kan jag nämna stats vikt.
Folk är helt blinda om hur stats påverkar deras dps heals etc.

Om ett 870 item droppar med dina 2 sämsta stats och du sitter på 840 med optimala stats, är nästan garanterat att 870 föremålet faktiskt sänker din dps.

Jag tror ni syftar på två helt skilda saker. För att klargöra: att "specca om" sina artifact traits man har valt innebär bara att man får göra om de val man gjort i trädet (mot en straffavgift). Det innebär inte att man kan ut all sin artifact power ur ett vapen och lägga in det i ett annat (t ex från sina daggers till sina svärd).

Om du vill byta spec, gör det. De första 12-13 ranksen i artifact power går ganska snabbt, och med ökad artifact knowledge (det man resarchar i sin order hall) kommer det gå snabbare och snabbare. Just nu har jag 500% ökad artifact power gained.

frys
2016-10-12, 11:33
ah det var ju mkt enklare då :P

Aja kanske ger den en chans då. tror dock att ligga efter ett par lvls i vapnet kommer göra för stor skillnad(allt från dåliga relics, kanske 10-15 lvls i vapnet, beror på hur fort ap farmas osv)

LillisJ
2016-10-12, 11:54
Jävla helvete outlaw kan vara. Antingen ligger man först eller sist på recount, fan ingen ovanlighet att man rollar en ensam buff 10 gånger i rad. *grr*

frys
2016-10-12, 12:19
jag saknar slice and dice(Visst finns den kvar men då får man offra annat :P)

frys
2016-10-12, 12:21
har även spenderat typ 3-4h timmar på att försöka laga mitt wow, gick inte patcha o till slut gick d inte ens logga in utan error. efter 2 ominstalleringar av spelet och battlenet och starta om datorn även och acceptera battle net på typ 100 olika platser i brandväggen så kan jag äntligen patcha igen

Försökte spela fast det inte var klart, då explodera allt igen. Låter den patcha klart till optimalt nu tror jag :P

vicarious
2016-10-12, 14:28

Aja kanske ger den en chans då. tror dock att ligga efter ett par lvls i vapnet kommer göra för stor skillnad(allt från dåliga relics, kanske 10-15 lvls i vapnet, beror på hur fort ap farmas osv)

Stor skillnad för vad? Om du raidar på väldigt hög nivå kanske. Annars är det ju bara att köra den spec du har kommit längst i under tiden du farmar ihop artifact power till din andra spec.

har även spenderat typ 3-4h timmar på att försöka laga mitt wow, gick inte patcha o till slut gick d inte ens logga in utan error. efter 2 ominstalleringar av spelet och battlenet och starta om datorn även och acceptera battle net på typ 100 olika platser i brandväggen så kan jag äntligen patcha igen

Försökte spela fast det inte var klart, då explodera allt igen. Låter den patcha klart till optimalt nu tror jag :P

Det var en del problem i förmiddags, den här fixen fungerar http://eu.battle.net/forums/en/wow/topic/17613722221?page=9

Det första man bör göra om man upplever problem är att kolla om fler upplever samma sak (kolla forum, Blizzards twitter m.m.). Onödigt att hålla på och installera om spelet om felet ligger någon annanstans.

Vinter
2016-10-12, 17:42

Om du kör ett erkänt bra PvE spec, optimerar din rotation och cooldown på cd. Så är det bara optimera stats på items som gäller för att öka dps. Samt hitta någon legendary om du har tur.

Kan rekommendera Simcraft om du vill nörda ned dig.

frys
2016-10-12, 19:04
lyckades lösa patchproblemet genom att acceptera eu battlenet agent grejen på typ 10 olika platser i brandväggen.

Det enda jag inte gillar är roll the bones på outlaw, annars är det en väldigt rolig specc jmf med hur combat brukade vara

Skulle inte kunna ge assasin en ärlig chans ifall jag har relics på 800-825 o kanske bara 5 lvls i vapnet jmf med mina 850 relics och 20 lvls i outlaw-speccen och försökte jämföra dmgen på tex dummies

Känns också som man får välja mellan raidboss-dmg och aoedmg för trash mellan speccsen. en sak är ju bra för o slå på bossar i raidet o en annan för mythic+ när man måste få ner stora packs av mobs

Försöker mesta bara bolla lite ideer, blir väl att jag stannar på outlaw till slut ändå :P

Vinter
2016-10-12, 19:09
lyckades lösa patchproblemet genom att acceptera eu battlenet agent grejen på typ 10 olika platser i brandväggen.

Det enda jag inte gillar är roll the bones på outlaw, annars är det en väldigt rolig specc jmf med hur combat brukade vara

Skulle inte kunna ge assasin en ärlig chans ifall jag har relics på 800-825 o kanske bara 5 lvls i vapnet jmf med mina 850 relics och 20 lvls i outlaw-speccen och försökte jämföra dmgen på tex dummies

Känns också som man får välja mellan raidboss-dmg och aoedmg för trash mellan speccsen. en sak är ju bra för o slå på bossar i raidet o en annan för mythic+ när man måste få ner stora packs av mobs

Försöker mesta bara bolla lite ideer, blir väl att jag stannar på outlaw till slut ändå :P

Det är så blizzard har designat systemet att du ska kunna ändra spec och plocka förmågor under tiden du kör en dungeon.

När man kommer upp i mythic +5 eller vidare blir det ibland dags att lägga till förmågor för att vissa partier blir lättare. Tyvärr är det den nya riktningen på spelet.

frys
2016-10-13, 12:37
ifall jag köpte en game token som jag har i bagen, o min sub tar slut. kan jag aktivera den efteråt? Eller måste man använda den innan tiden tar slut?

King Grub
2016-10-13, 12:38
Du kan använda den även med ett inaktivt konto. Det går att använda den från login-skärmen.

CalleP
2016-10-13, 16:39
http://imgur.com/a/tLRC8

Från Reddit.

shadowfire
2016-10-13, 16:43
hah minns när det var nakenrace genom stormwind och sådant... då mmporg fortfarande var rätt så nytt ändå. Det var mer RP då. Nu får man nog välja en RP-server för att få den känslan.

Xtreme-G
2016-10-13, 16:55
Alltså det blev ju automatiskt mer RP eftersom allt var så mycket mer krävande och verkligt på något sätt. Söka sin grupp, resa till instansen mm. Vi hade ett bröllop i Stormwind med guilden en gång. Inte alls seriöst menat men ändå 15 pers eller något som gick in för det en liten stund efter en raid för kul skull lixom. PvP-server Frostwhisper.

CalleP
2016-10-31, 05:59
Körde nya Karazhan idag och tyckte den var riktigt rolig, speciellt sista bossen! Gillade även att allting sneade ur mer och mer ju längre in man kom i instancen, väldigt välgjord.

Sista bossen var det svåraste jag har kört på länge iaf! :p

frys
2016-10-31, 09:46
körde också karazan igår. efter jag hört skräckhistorier om att det ska ta 5-7h timmar med dåliga grupper så är jag glad att jag klarade det på 2.5h-ish.

Fast då verkade det vara en grupp som hade läst på taktiker o kollat videos eller liknande för dom förklarade allt för mig :D

Tyckte nog sista bossen var bland dom lättare, fast det kanske är som meele? Vi körde 3 meeles så curator sög rätt hårt medans medivh var rena lekstugan pga 10 interupts :P

Vet inte ifall jag kommer återvända ditt eller nöja mig med gear från hc EM o mythic 6-8 istället. Det är mycket jobb och jag hade väldigt tur med en grupp med bra inställning osv

Vinter
2016-10-31, 10:45
körde också karazan igår. efter jag hört skräckhistorier om att det ska ta 5-7h timmar med dåliga grupper så är jag glad att jag klarade det på 2.5h-ish.

Fast då verkade det vara en grupp som hade läst på taktiker o kollat videos eller liknande för dom förklarade allt för mig :D

Tyckte nog sista bossen var bland dom lättare, fast det kanske är som meele? Vi körde 3 meeles så curator sög rätt hårt medans medivh var rena lekstugan pga 10 interupts :P

Vet inte ifall jag kommer återvända ditt eller nöja mig med gear från hc EM o mythic 6-8 istället. Det är mycket jobb och jag hade väldigt tur med en grupp med bra inställning osv

Ja det är ju ny raid om 2 veckor. Ska testa Kara innan onsdagen har jag tänkt mig.

frys
2016-10-31, 11:03
trial of valor tänker du på? Verkar vara 3 bossar så hoppas det raidet är lite mindre än EM, eller så kanske dom bara fyller ut det med mer trash istället. 5 mer itemlvl va rinte mkt o hurra för dock. behöver man köra hc nästan direkt eller hoppas på forges igen :<

Har man bra guild går ju EM på 1-1.5h men jag kör mest 50% guild/pug runs så blir alltid 1h extra typ

Fuark
2016-11-02, 09:44
870 ilvl nu, börjar dock tröttna på Legion. Det är lite för mycket RNG.

frys
2016-11-02, 10:05
Har inte riktigt förstått hur mkt en war/Titanforge kan ge. trodde först det var 5-15 extra utöver itemet men ibland droppar den ändå typ en 885a i en hc raid.

Kommer aldrig kunna bli klar med ett raid man kmr va tvungne o köra hela tiden o hoppas man får typ +20 på sina items hela tiden xD

positiva nyheter: lyckades merga med ett annat guild o vi ska testa mythic nyth på måndag. klarar vi det är vi en av 2 horde guilder på servern som klarat det(minsta servern nånsin :D) kanske inte så hög nivå på oss heller.. xD

shadowfire
2016-11-02, 10:49
Avslutade subscription nu, men det var kul att återvända till liret en sväng i varje fall. Blev några timmars grinding och firemage var riktigt skoj att lira om än lite enformigt efter ett tag.

Rikard Jansson
2016-11-02, 11:02
Tycker helt ärligt Legion var bästa expansionen någonsin, men WoW är ändå WoW och efter x antal hundra dygns speltid så är inte spelet lika roligt. När jag provade privatservrar med vanilla och TBC (att spela dom var bland det bästa jag gjort någonsin) så var det inte alls lika kul. Så är nog klar med spelet, för Legion var verkligen skitbra och är inte Legion kul så är inte WoW kul.

frys
2016-11-02, 11:22
ni som börjar luta åt att sluta. hur mycket /played har ni på 110?

Jag tycker fortf det är rätt kul. inte megakul men lättare o slappna av när man gjort det mesta o kör lite WQs på känn o sen raids när dom väl kommer upp

Rikard Jansson
2016-11-02, 11:31

Jag tycker fortf det är rätt kul. inte megakul men lättare o slappna av när man gjort det mesta o kör lite WQs på känn o sen raids när dom väl kommer upp

Oklart, drog först upp en druid till 110 från 100, sen en rogue till 110 från 100, spelade på den upp till i lvl 835, sen en warrior till 110 från 85, spelade på den upp till 850, sen lvlade jag en shaman upp till 72, och tror det var i utgarde pinnacle som jag tröttnade på spelet igen. Då lvlade jag en warlock upp till 10 och körde BG's upp till 35 och insåg att jag lika gärna kan spela lol istället.

Fuark
2016-11-02, 12:07

7 dagar played på 110.

shadowfire
2016-11-02, 12:31
Ja jag måste erkänna att jag blev glatt överraskad av Legion. Trodde aldrig jag skulle sätta min fot i WoW igen, men det var rätt kul. Flera delar som jag tyckte var galet bra i RiFT hade de ju stoppat in i WoW nu och det fanns en hel del att pyssla med i Legion. Jag tror Legion hade varit riktigt kul att fortsätta med om jag varit i en guild eller mindre grupp med spelare där man känt varandra och där det varit en bra gemenskap, där man kört på med instanser och raids. Guilden jag joinade nu var för stor och jag fick ingen riktig koppling till de övriga medlemmarna.

Samtidigt vet jag inte om jag någonsin kommer (eller bör) lägga så mycket tid på ett spel igen i mitt liv som jag gjorde förr i tiden med Kara-raidingen. När dåvarande sambon för tredje gången undrade om jag inte skulle sova snart då klockan var 02 på natten och vi precis whipeat en tredje gång på en boss i Kara osv. Det var mer än en dag jag kom med rödsprängda ögon till jobbet och var allmänt grinig pga för lite sömn. Det är kanske klokt att jag inte är med i en überraidinggrupp. :D

LunaSpice
2016-11-02, 13:01
Har inte riktigt förstått hur mkt en war/Titanforge kan ge. trodde först det var 5-15 extra utöver itemet men ibland droppar den ändå typ en 885a i en hc raid.

Kommer aldrig kunna bli klar med ett raid man kmr va tvungne o köra hela tiden o hoppas man får typ +20 på sina items hela tiden xD

positiva nyheter: lyckades merga med ett annat guild o vi ska testa mythic nyth på måndag. klarar vi det är vi en av 2 horde guilder på servern som klarat det(minsta servern nånsin :D) kanske inte så hög nivå på oss heller.. xD

Spelet rollar om det ska bli +5. Blir det +5 så rollar den igen för ytterligare +5 osv. Detta gör att det i teorin kan bli 895 av 835 items (även om chansen är löjligt liten).

Kallsone
2016-12-28, 18:30
Tycker det har gått väldigt snabbt att få upp en OK paladin. Och en legendary fick jag nästan direkt efter jag dingat 110. Tycker det är synd att det är så lätt nu, att få legendary i vanilla va ju nästan omöjligt.

http://eu.battle.net/wow/en/character/stormscale/Lingonsylt/simple

LunaSpice
2016-12-29, 15:04
Lite skillnad i hur leg-systemet är uppbyggt i Legion jämfört med Vanilla dock. :D Idag har i princip alla som spelat några dagar på sin 110 minst en legendary. Bad luck protection fixar det. Jag fick min BiS-leg på min präst ur en randomlåda (som finns utspritt över hela Broken Isle). Det är i princip 0 chans att få det egentligen...

Kallsone
2016-12-30, 12:26
Tänkte jag skulle fixa ett Kosumoth mount och påbörjar allt. När jag ska ta orb 9 märker jag att jag inte kan nå den för att Male Tauren är för stor för att komma igenom en öppning... Skitspel.

Alkro
2017-01-02, 20:34
Tycker fortfarande expansionen är väldigt bra. Det som dragit ned är slumpmässigheten för legendaries som är extremt orättvis. Gillar mythic+ dungeons väldigt mycket och klarade förra veckan 15 inom tid. Kör fortfarande blood DK och trivs med klassen.

vicarious
2017-01-24, 22:24
Tycker fortfarande expansionen är väldigt bra. Det som dragit ned är slumpmässigheten för legendaries som är extremt orättvis.

Håller med. Har (bara) fått 3 legendaries på 25 days played varav 2 är dåliga (absorb shields). Det känns väldigt tråkigt när det finns andra spelare som t ex fått de två bästa för sin klass/spec.

Vad tycker ni om Nighthold? Inget fan av Suramar rent generellt men raiden känns ändå ganska OK. Dödat 9/10 i heroic än så länge. Gul'dan ska bli intressant.

Ska bli spännande imorn att se om EU guildsen hinner köra om US i mythic Nighthold :D

CalleP
2017-01-24, 22:26
Tycker fortfarande expansionen är väldigt bra. Det som dragit ned är slumpmässigheten för legendaries som är extremt orättvis. Gillar mythic+ dungeons väldigt mycket och klarade förra veckan 15 inom tid. Kör fortfarande blood DK och trivs med klassen.

Tyckte den var riktigt rolig så länge jag spelade och håller med om det du säger med Legendaries. Jag fick Bis shoulders för Holy paladiner i lådan i classhallen efter en m+3 efter 1-2 veckor efter ding.

Har några av er hunnit testa Nighthold och hur verkar det?

Rahf
2017-01-24, 22:38
Tyckte den var riktigt rolig så länge jag spelade och håller med om det du säger med Legendaries. Jag fick Bis shoulders för Holy paladiner i lådan i classhallen efter en m+3 efter 1-2 veckor efter ding.

Har några av er hunnit testa Nighthold och hur verkar det?

Har klarat Nighthold normal med diverse PuGs. Det kommer absolut vara en utmaning för okoordinerade grupper. Väldigt mycket rörelse som krävs, och cleave är premierad i många fighter.

Fighten mot Gul'dan är intressant, faktiskt. Mycket som händer och många bäckar små som kan förgiftas under den ~10 minuter långa striden.

King Grub
2017-01-25, 12:45
Vi har spelat genom på Normal och börjar Heroic i kväll. Vi stötte inte på några väggar, utan det gick lätt och smidigt.

gatewarden
2017-01-25, 13:54
Legion är en bra expansion, men legendarysystemet är riktigt ruttet. Vissa klasser / speccar är extremt beroende av vissa, eller ja va fram tills denna 7.1.5. Finns en anledning till att top-guilderna krävde att man hade flera gubbar redo ifall man inte fick rätt så fick man inte köra med den i raiden.

Har 13st, varav 1 är BIS, 2 ok och 10st ligger i bankerna och väntar på bättre tider. Självklart inte 13 på en karaktär utan utspritt på 4.

NH Normal och HC är ren faceroll, jag hoppas sannerligen Mythic bjuder på motstånd och då brutalt mycket mer än vad det var i EN mythic.

Kotten
2017-01-30, 18:02
Har inte spelat på flera år, tror lich King var sista expansionen jag spelade. Är det en dum idé att börja igen

anvihl
2017-01-30, 18:21
Har inte spelat på flera år, tror lich King var sista expansionen jag spelade. Är det en dum idé att börja igen

Ja, WoW som vi känner det dog i slutet av wotlk och har fortfarande inte levt upp igen, riktigt uselt även om senaste expansionen är bra mycket bättre än tidigare parodiska expansioner av wow.

King Grub
2017-01-30, 18:27
Det är superroligt om man är i en guild med bra folk att spela med.

Udd3n
2017-01-30, 18:29
Det är superroligt om man är i en guild med bra folk att spela med.

+1. Spelar i en guild med bara svenskar och känner många irl. Tog Gul'dan HC igår och började på Skorpyon mythic.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

King Grub
2017-01-30, 19:25
Vi är casual som bara den nuförtiden och har bara tagit Krosus heroic än. Men han droppade legendary bracers åt mig. Inte en enda tier piece än så länge dock.

Shqypnia
2017-01-30, 19:26
Spelar folk detta fortfarande?

Magnus N
2017-01-30, 19:30

ja?
6-8 miljoner tror jag var senaste siffra, för mig den var högre vid senaste expansionssläppet men dalat tillbaks

Scrubby
2017-01-30, 19:36
Jag spelar bara wow classic.

King Grub
2017-01-30, 19:55

Servrarna är fulla. Fick sitta i kö i går.

Kotten
2017-01-30, 19:59
Där är ju ett problem, känner typ ingen som spelar längre. Men man kanske lär känna folk

Anton Fräs
2017-03-14, 15:04
Vem stötte jag inte på förrän självaste king grub i en random igår. :) Hur går det för alla, några som lirar?

LunaSpice
2017-03-14, 15:24
Lirar för fullt. 1 main med 54 traits i 2 specs, 4 alts med 35 traits i 1-2 specs. Raid 3 kvällar i veckan. Ser fram emot Tomb of Sargeras i 7.2! :D

#nolife

vicarious
2017-03-14, 15:26
Vem stötte jag inte på förrän självaste king grub i en random igår. :) Hur går det för alla, några som lirar?

Haha världen är liten :D

Spelar troll mage på Shattered Hand klustret, raidar 2 dagar i veckan. 3/10 mythic, hade Botanisten på 2% häromkvällen :D *gah!*

http://eu.battle.net/wow/en/character/bloodfeather/Stormbl%C3%A5st/simple

Alkro
2017-03-14, 20:10
Jag kör fortfarande! Blood DK tank, kört upp till 21 m+ och kör lite casual raiding 3/10 M NH. Gillar fortfarande expansionen.

lanzal
2017-03-14, 22:27
Jag spelar horde på Tarren mill. Har 3x level 110.. spelar i en två dagar i veckan svensk casual guild :) har 10/10 hc i och med denna veckas kill på Gullan :).

vicarious
2017-03-15, 13:38
Tråkigt att legendary systemet är så ruttet. Fick en ny legendary i min kista idag och jag simmar 4k sämre dps om jag equippar den jämfört med innan. Inte särskilt motiverande att spela när det är så. Har fått så många dåliga legendarys.

vicarious
2017-04-19, 12:45
Äntligen fått 2 bra legendarys som frost mage :) (bracers och TW ring). Har totalt 8 legendaries med 43 days played. 47 traits i mitt artifact vapen, 6/10 i mythic NH.

Finns så mycket att göra nu så spelet nästan känns stressande.

King Grub
2017-04-19, 12:52
Jag har också fått några vettiga, bracers och ring. Mina två första var neck och boots. *grr*

anvihl
2017-04-19, 13:18
Äntligen fått 2 bra legendarys som frost mage :) (bracers och TW ring). Har totalt 8 legendaries med 43 days played. 47 traits i mitt artifact vapen, 6/10 i mythic NH.

Finns så mycket att göra nu så spelet nästan känns stressande.

HAHA, rest in peace WoW.

lanzal
2017-04-19, 15:40
HAHA, rest in peace WoW.

Som att det spelar någon roll att folk har flera legendaries, älskar att folk som slutar hela tiden ska komma och vara negativa mot ett spel de inte längre spelar. I don't get it :o

vicarious
2017-04-21, 19:24
älskar att folk som slutar hela tiden ska komma och vara negativa mot ett spel de inte längre spelar. I don't get it :o

Det är deras ursäkt för att inte komma tillbaks :p Om man försöker få spelet att verka dåligt är det kanske lättare att avstå. Sanningen är att Legion är en av de bästa expansionerna på länge, även om det finns mindre genomtänkta saker i spelet även nu.

ApexProcyon
2017-04-21, 19:30
Om man försöker få spelet att verka dåligt är det kanske lättare att avstå. Sanningen är att Legion är en av de bästa expansionerna på länge, även om det finns mindre genomtänkta saker i spelet även nu.

Jag har hört att Legion är den mest illaluktande dyngan som Blizzard någonsin har tryckt ur sig.

https://img.memesuper.com/5a67354008e2dab09e2236bc5e46e148_cover-your-ears-rapgenius-meme-covering-ears_316-237.jpeg

Rikard Jansson
2017-04-21, 19:36
Legion må vara den bästa expansionen sen TBC men spelet har tagit helt fel riktning över åren imo.

Rolfarsson
2017-04-21, 20:14
Legion må vara den bästa expansionen sen TBC men spelet har tagit helt fel riktning över åren imo.

+1, felet Blizzard gjorde var att försöka få alla att känna sig som "special snowflakes" genom att göra allt så lätt/snabbt (förutom hc raids), som t.ex. leveling och att få gear/epics, detta och alla features som cross realm, LFR, transmog, kösystem till allt osv har TOTALT dödat "the quest for power (https://youtu.be/71q988qXcXA)" och det community som förr fanns på servrarna, vilket är A-O i ett MMO.

anvihl
2017-04-21, 22:07
Exakt, expansionen i sig är mycket bättre än flera av de tidigare, men spelet har över tid förändrats till det sämre till att idag var totalt utom räckhåll för att räddas.

lanzal
2017-05-05, 08:39
Exakt, expansionen i sig är mycket bättre än flera av de tidigare, men spelet har över tid förändrats till det sämre till att idag var totalt utom räckhåll för att räddas.
Hur menar du? Vad är det negativa enligt dig?

Jag tycker hela grejen att spelarna själva får välja hur svårt saker ska vara, att det finns sjukt mycket saker att göra i spelet på alla olika nivåer har gjort spelet bättre, inte sämre.

LunaSpice
2017-05-05, 10:11
Hur menar du? Vad är det negativa enligt dig

Legendarysystemet och titanforged/warforged.

lanzal
2017-05-05, 21:39
Legendarysystemet och titanforged/warforged.
Mja.. det kan kännas jobbigt ibland men samtidigt kan jag uppskatta det. Content blir aldrig outdated utan det finns alltid chans att något proccar till titanforged. Det är en lösning på "det finns inget att göra". Sen om det är en bra lösning eller inte.. det är frågan.

vicarious
2017-05-21, 18:49
En sak som jag tycker är negativ med titanforging systemet är att mythic raiding känns ganska dåligt belönande, om man är ett semi-casual guild.

Folk som har tur när de clearar heroic Nighthold och kör m+ kan ha bättre gear än de som raidar mythic. Ser man till den tid man investerar i mythic raiding känns det ganska meninglöst.

Jag spelar i ett guild där vi just har kommit till mythic Gul'dan. Har spenderat ganska mycket tid på att progressa. Min bror som inte dödat en enda boss på mythic har lika bra gear som mig. Det känns lite skevt.

beckman88
2017-05-22, 04:53
En sak som jag tycker är negativ med titanforging systemet är att mythic raiding känns ganska dåligt belönande, om man är ett semi-casual guild.

Folk som har tur när de clearar heroic Nighthold och kör m+ kan ha bättre gear än de som raidar mythic. Ser man till den tid man investerar i mythic raiding känns det ganska meninglöst.

Jag spelar i ett guild där vi just har kommit till mythic Gul'dan. Har spenderat ganska mycket tid på att progressa. Min bror som inte dödat en enda boss på mythic har lika bra gear som mig. Det känns lite skevt.

Ett bra guild clearar NH mythic på ett par timmar. Bara för att man kan i bästa fall få lika bra gear i heroic betyder det inte att man kan cleara mythic. Det krävs mer än bara bra gear, speciellt i Nighthold där kommunikation är avgörande på princip alla bossar. Jag är inte ens med i raiding guilds men har 3 chars med 910+IL, dock är jag kass i raids eftersom jag inte har övat på dem så mycket.

Hoppet i gear mellan heroic och mythic kanske inte är så stort, men det är faktiskt inte tiden guildsen spenderar heller. Dock är det en mycket större achievment att klara mythic, tror de flesta som raidar hellre vill ha det än lite bättre gear.

Har spelat wow sen betan och kan hålla med om att Legion helt klart är top 3 expansioner.

trädgårdsmöbel
2017-05-22, 09:13
Jag har inte spelat wow på 9 månader, när går abstinensen över? När jag hade benzoabstinens släppte det helt på kanske 3 månader men wowabstinensen verkar vara starkare.

vicarious
2017-05-22, 11:14
Ett bra guild clearar NH mythic på ett par timmar. Bara för att man kan i bästa fall få lika bra gear i heroic betyder det inte att man kan cleara mythic. Det krävs mer än bara bra gear, speciellt i Nighthold där kommunikation är avgörande på princip alla bossar. Jag är inte ens med i raiding guilds men har 3 chars med 910+IL, dock är jag kass i raids eftersom jag inte har övat på dem så mycket.

Klart det går snabbt när man lärt sig fightsen, därför jag skrev semi-casual. Jag syftar på den tid man lägger ner under progress. Mellan 50-150 pulls på en boss t ex. Mycket tid spenderad för låg reward. Varför spendera X antal timmar i mythic progress när man kan cleara heroic, köra några m+ och få lika bra gear? Det du skriver bekräftar det jag säger.

Dock är det en mycket större achievment att klara mythic, tror de flesta som raidar hellre vill ha det än lite bättre gear.

Det är en del av det, känslan att döda en svår boss, få achievement. En annan del av att vara mythic raider är såklart att det ska vara belönande. Man vill ha den känslan att man faktiskt är lite bättre än övriga spelare. Så är inte fallet nu. Det finns knappt någon skillnad mellan mythic raiders och casuals.

Gear är alldeles för lättillgängligt. Epics har tappat sin värde. Det här är dock inget nytt utan skedde för många expansioner sen.

Kotten
2017-06-08, 13:10
Inte spelat sen Lich King, kommer jag bli besviken om jag tar upp min karriär igen. Funderar på Hunter eller Warrior isåfall, eller borde jag helt enkelt spela ESO som jag inte provat alls faktiskt

lanzal
2017-06-08, 13:14
Inte spelat sen Lich King, kommer jag bli besviken om jag tar upp min karriär igen. Funderar på Hunter eller Warrior isåfall, eller borde jag helt enkelt spela ESO som jag inte provat alls faktiskt

Folk älskar ju att hata wow men många tycker att Legion håller väldigt hög klass expansionmässigt. Testa!

Kotten
2017-06-08, 13:24
Warrior eller Hunter ?, Fury warrior isåfall, vilket spec är bäst på Hunter för PVE. Vad bör jag tänka på om jag skapar en lvl 100 gubbe?, på ett sätt vill jag spela igenom alla expansionerna jag missat, men samtidigt vill jag inte :smash:. Gör jag quest för att få artifact vapnet ?, vad jag har förstått kommer jag ligga efter i research eller vad det heter, går det att komma ifatt på något vis ?

Rahf
2017-06-08, 13:29
Tänk inte bäst, tänk roligast. För hunter är alla specs väldigt bra, men rent mekaniskt så är BM väldigt simpel, MM väldigt statisk, och survival extremt komplicerad (samt melee).

Kotten
2017-06-08, 13:31
Tänk inte bäst, tänk roligast. För hunter är alla specs väldigt bra, men rent mekaniskt så är BM väldigt simpel, MM väldigt statisk, och survival extremt komplicerad (samt melee).

hur är fury warrior

Rahf
2017-06-08, 13:32
Bra fråga. :D

Man spelar inte lika mycket med alts nuförtiden.

LunaSpice
2017-06-08, 14:59
hur är fury warrior

Riktigt bra just nu men arms får en revamp i 7.2.5 så den kommer vara en konkurrent helt klart.

lanzal
2017-06-08, 15:03
hur är fury warrior

http://www.noxxic.com/wow/dps-rankings/

Alltså, vissa klasser är bra på olika fighter, samtidigt kan mycket komma att ändras så välj den klass du tycker är roligast som föregående postare sa! =) spelar man inte i en top guild så spelar spelaren mer roll än klassen och ingen klass är väl riktigt dålig just nu (tror jag)

King Grub
2017-06-08, 15:04
Noxxic skall undvikas för all slags information. Alltid inkorrekt.

lanzal
2017-06-08, 15:18
Noxxic skall undvikas för all slags information. Alltid inkorrekt.

Är ju gjort via simulationcraft.. :/

Rahf
2017-06-08, 15:23
Är ju gjort via simulationcraft.. :/

Men simulationcraft är inte hela svaret. Det är kliniskt och perfekt.
En bättre resurs är Icy Veins, där man även har diskussioner och för en mer transparent jämförelseprocess.

lanzal
2017-06-08, 15:33
Sant. Kolla här då :P

https://www.warcraftlogs.com/statistics/11/

vicarious
2017-07-03, 10:58
4% wipe på Heroic Kil'jaeden igår, lite surt. :D Loggar i princip bara in för raids och göra en +15 nuförtiden, inte så mycket mer att göra känns det som. 59 traits i mainspec, farma AP är man less på.

frys
2017-07-03, 11:54
Känns som man lätt kan fastna i farma ap och pengar men egentligen inte få något gjort. Har farmat en del blood of sargeras och sedan upgraderat craftat gear till 900.

Sitter med en 909 ret utan att tagit mer än 3-4 bossar i ToS normal. Måste försöka lura in mig i en hc grupp utan achieve för att kunna få upgrades.

kanske värt att joina någon casual guild som raidar 2ggr på 3h i veckan?

Hur är mythic+ på en högre nivå av 10+? Känns som dom flesta pugs skiter på sig redan vid +8 och allt bara exploderar ifall det är fel sorts affixer. Att jag suger bidrar nog lite också :P

Magnus N
2017-11-03, 20:23
Blizzcon precis börjat:

Ny exp samt classic servers!

Update 12:05 PM AM PDT: World of Warcraft: Battle for Azeroth is the next expansion. New features include Kul' tiras continent, Zandalar continent, level cap 120, new dungeons and raids, plunder uncharted islands, dominate warfronts, and allied races.

Update 12:03 PM AM PDT: World of Warcraft: Classic (classic server options) announced!

http://www.mmo-champion.com/content/

ApexProcyon
2017-11-03, 20:24
Blizzcon precis börjat:

Ny exp samt classic servers!

Update 12:05 PM AM PDT: World of Warcraft: Battle for Azeroth is the next expansion. New features include Kul' tiras continent, Zandalar continent, level cap 120, new dungeons and raids, plunder uncharted islands, dominate warfronts, and allied races.

Update 12:03 PM AM PDT: World of Warcraft: Classic (classic server options) announced!

http://www.mmo-champion.com/content/

Det där gjorde min helg. Spännande!

frys
2017-11-03, 20:36
kommer ihåg när dom sa aldrig om vanilla, Hur har dom tänkt att lägga upp det? Helt från första patchen då? typ 3 timmar grind per lvl xD

Rahf
Hittills är jag lite... frostig. Vad händer med storyn från Legion?

ApexProcyon
Jag upplevde aldrig vanilla så det ska bli kul att prova på det alla gamla rävar pratar om med nostalgiskt skimrande ögon.

Magnus N
2017-11-03, 20:39
Cinematic för expansionen:

jSJr3dXZfcg

https://worldofwarcraft.com/en-gb/battle-for-azeroth

Alkro
2017-11-03, 20:45
Jag upplevde aldrig vanilla så det ska bli kul att prova på det alla gamla rävar pratar om med nostalgiskt skimrande ögon.

Tyvärr är det mest nostalgi :) Spelet numera är bättre på alla tänkbara sett. Det som var kul var att det var helt nytt och folk hade inte total koll på allt, därför kändes det outforskat. Numera vet man ju allt om spelet innan man typ börjat en expansion.

Anton Fräs
2017-11-03, 21:24
Tyvärr är det mest nostalgi :) Spelet numera är bättre på alla tänkbara sett. Det som var kul var att det var helt nytt och folk hade inte total koll på allt, därför kändes det outforskat. Numera vet man ju allt om spelet innan man typ börjat en expansion.

This man speaketh the truth.

ApexProcyon
2017-11-04, 12:30

This man speaketh the truth.

Ja, lite av det jag förväntar mig. Jag gillar att prova på överhypade saker som folk pratat varmt om med nostalgiglasögonen på för att se hur det lever upp till verkligheten. :)

Min förväntning är att det kommer att kännas hopplöst föråldrat och att den trevliga känslan många förknippar med vanilla kommer att bytas ut mot elitism från spelare som varit spelat i 13 - 14 år. Gemenskapen och magin av en helt ny värld framför fötterna kommer nog inte igen, optimeringsfixering och noob bashing blir vad som gäller.

"lol gtfo legion noob" o.s.v.

Alkro
2017-11-04, 12:44
Ja, lite av det jag förväntar mig. Jag gillar att prova på överhypade saker som folk pratat varmt om med nostalgiglasögonen på för att se hur det lever upp till verkligheten. :)

Min förväntning är att det kommer att kännas hopplöst föråldrat och att den trevliga känslan många förknippar med vanilla kommer att bytas ut mot elitism från spelare som varit spelat i 13 - 14 år. Gemenskapen och magin av en helt ny värld framför fötterna kommer nog inte igen, optimeringsfixering och noob bashing blir vad som gäller.

"lol gtfo legion noob" o.s.v.

Det var faktiskt ganska dålig stämning i Vanilla också. Mycket flameande under dungeon runs, mycket "ninja-looting" och gnäll om det. Level 60 spelare som spenderade hela dagarna att corpse-campa level 20 spelare etc.

Bailah
2017-11-04, 13:10
Vanilla var absolut bäst. Visst nu är man lite lazy när man kan teleportera till dungeons och köer till bgs var långa. Vi får se de lär ju inte kopiera vanilla rakt av.

forslund
2017-11-04, 13:34
Charmen med Vanilla var ju att allt tog så lång tid. Då betydde ju epic gear något och den som hade legendary-vapen blev kung i hela Orgrimmar.

1x0
2017-11-04, 14:38
Hur har dom tänkt att lägga upp det? Helt från första patchen då? typ 3 timmar grind per lvl xD

Detta finner jag mest intressant, hur de kommer tacka. Om de kör gammal patch från 60-tiden eller börjar ändra. De är ju stolta (?) över sina nya saker; flying mounts, vehicles, mass loot, heroics, cross realm, dungeon/raid finder, arena, heirlooms, allt user interface, grafik... undra om de kan svälja stoltheten över det och köra en tolv år gammal version.
Edit. All merchandise (rätt ord? Pay-to-win?) också. Kunna köpa saker för IRL-pengar att gynnas av i spelet.

Tidsmässigt om de inte ska scripta om utan bara köra sin bästa 60-patch lär det inte dröja länge?
man väljer en sunkig industri-karriär för att man skolkar ifrån skolan för mycket och känner en slags tomhet inombords eftersom man vet att man aldrig kommer vara lika lycklig som när man vevade ner 3 st 60-hordes 1v3 med sin fullgearade gnome warr i STV.
Hahaha!

Rikard Jansson
2017-11-04, 14:38
Vore man 13 igen så är vanilla det bästa spelet som finns, utan nostalgiglasögon. Finns ingen annan RPG som varit ens i närheten lika episk. Nuförtiden så köper man spelet, loggar in och så får man allt man vill ha och typ "här, gör vad du vill!" Som forslund säger så ska det vara i en MMORPG att man är en igenkänd legend om man har bästa gearet, det är ju halva poängen. Spela för att ha roligt gör man i FPS, i WoW ska det vara att man spelar iallafall halvvägs för stats och att bygga upp ett alternativt liv som är mycket bättre och roligare än ens eget, som leder till att man väljer en sunkig industri-karriär för att man skolkar ifrån skolan för mycket och känner en slags tomhet inombords eftersom man vet att man aldrig kommer vara lika lycklig som när man vevade ner 3 st 60-hordes 1v3 med sin fullgearade gnome warr i STV.

King Grub
2017-11-04, 15:43
Muförtiden så köper man spelet, loggar in och så får man allt man vill ha

Jag förutsätter att du klarat Kil'jaeden på Mythic för länge sedan.

Alkro
2017-11-04, 15:54
Jag förutsätter att du klarat Kil'jaeden på Mythic för länge sedan.

+1 på detta. Folk som säger att spelet är för lätt brukar oftast inte ha kört så mycket mer än LFR och random battlegrounds.

Spelet är överlag mycket svårare idag än i vanilla. Raidbossarnas mechanics i vanilla är i linje med svårighetsgraden "normal" idag.

Bailah
2017-11-04, 16:05
60 naxx måste väl dock räknas som en av de svåraste raiderna?

trädgårdsmöbel
2017-11-04, 16:11

60Naxx var (faktiskt) inte helt jättelätt även på 70 (Eller så sög vi rejält)

mulliy
2017-11-04, 17:27
+1 på detta. Folk som säger att spelet är för lätt brukar oftast inte ha kört så mycket mer än LFR och random battlegrounds.

Spelet är överlag mycket svårare idag än i vanilla. Raidbossarnas mechanics i vanilla är i linje med svårighetsgraden "normal" idag.

Så kanske det är, men när man gjort samma raid 100 ggr innan fast på en lättare svårighetsgrad så försvinner hela charmen med att raida. Charmen med att raida för mig var iaf att få se all content och känslan när man lyckas få ner en svår boss för att närma sig sista bossen var ju obeskrivlig.

vicarious
2017-11-04, 18:07
Spelet är svårare nu. Folk var betydligt sämre på spelet i vanilla. Det som är lättare nu är att göra sin karaktär stark. Det är extremt enkelt. Något som tog månader i vanilla går nu på några dagar.

En naturlig utveckling av spelet för att behålla sin spelarbas. Hade de inte gjort spelet mer tillgängligt för alla hade inte lika många fortsatt spela.

Alkro
2017-11-04, 18:21
Spelet är svårare nu. Folk var betydligt sämre på spelet i vanilla. Det som är lättare nu är att göra sin karaktär stark. Det är extremt enkelt. Något som tog månader i vanilla går nu på några dagar.

En naturlig utveckling av spelet för att behålla sin spelarbas. Hade de inte gjort spelet mer tillgängligt för alla hade inte lika många fortsatt spela.

Hur stark ens karaktär är måste ju stå i relation till hur starka andra karaktärer är. Vilken färg det är på texten på föremålen spelar ju ingen roll. Lycka till att få två bis-legendaries på ett par dagar.

Alkro
2017-11-04, 18:23

Nej, jag raidade vanilla naxx och raidar även nu. Bossarna var superenkla jämfört med idag, typ 2-3 relevanta abilities per boss. Det svåra var att få ihop 40 personer som var attunade och hade gear (för att kunna raida naxx behövde du vara geared från BWL/aq40 vilket krävde att man hade kört det minst ett par månader). Kvalitén på spelarna i min vanilla-guild var överlag bedrövlig, och trots detta var vi konstant topp 20-30 för de flesta bossar i Europa och flera server-firsts. Hade flera "clickers" i guilden som till och med argumenterade att det var bättre än att ha keybinds. När vi körde bossar där en person kunde förstöra för hela raiden var det oftast lättare att köra typ 35 personer istället för 40.

vicarious
2017-11-04, 21:50
Hur stark ens karaktär är måste ju stå i relation till hur starka andra karaktärer är.

Nja. Majoriteten av kontent i wow är PvE, så hur stark ens karaktär är i förhållande till dom utmaningar som finns i spelet är väl vad som är relevant. Det enda som egentligen kräver riktigt bra gear nu är mythic raiding. Inte ens där tar det mer än ett par dagar för att vara redo.

Min relativit nydingade paladin har 2 dagar played, 2 bra legendaries och 920 itemlevel utan att köra en enda raid. Jag kan lätt cleara den senaste raiden i heroic difficulty med den gear jag har nu. Några itemlevels till och jag kan utan problem kliva in i mythic.

Blizzard har rejält sänkt nivån på hur mycket effort som krävs för -> reward under åren. Krävs extremt liten effort för att få en stark karaktär. I vanilla krävdes det betydligt mer, kanske för mycket i vissa fall. Kunde ta månader innan man fick gear upgrades.

Det enda som kräver mycket effort nu är mythic raiding.

Alkro
2017-11-04, 22:59
Nja. Majoriteten av kontent i wow är PvE, så hur stark ens karaktär är i förhållande till dom utmaningar som finns i spelet är väl vad som är relevant. Det enda som egentligen kräver riktigt bra gear nu är mythic raiding. Inte ens där tar det mer än ett par dagar för att vara redo.

Min relativit nydingade paladin har 2 dagar played, 2 bra legendaries och 920 itemlevel utan att köra en enda raid. Jag kan lätt cleara den senaste raiden i heroic difficulty med den gear jag har nu. Några itemlevels till och jag kan utan problem kliva in i mythic.

Blizzard har rejält sänkt nivån på hur mycket effort som krävs för -> reward under åren. Krävs extremt liten effort för att få en stark karaktär. I vanilla krävdes det betydligt mer, kanske för mycket i vissa fall. Kunde ta månader innan man fick gear upgrades.

Det enda som kräver mycket effort nu är mythic raiding.

Minimum för att raida mythic(om du nu inte har vänner som accepterar att du gör betydligt mindre skada än alla andra) är 930 ilvl, 4 set av aktuellt set, bis-legendaries och hyffsade trinkets. Om du inte har en hel guild som är redo att trycka in all loot från heroic runs till dig så fixar du inte detta på ett par dagar om du inte har sjukt med tur. Det tog mig 7 månader innan jag fick mina bästa legendaries.

Kan ju tillägga att skillnaden är att under vanilla så fick man all sin gear under raids och man la all tid utanför raids på att farma consumables. Numera farmar man gear/AP utanför raids för att täcka upp det man saknar. Dessutom behöver man lägga mer tid på att läsa på/kolla logs/videos för att vara redo.

Donner
2017-11-05, 13:57
Blev taggad av blizzcon så drog igång spelet igen. Det är sant det som sägs, man slutar aldrig med wow, man tar bara uppehåll :) Vad ska jag göra nu? Har ju en 110-gubbe och har nästan maxat mitt vapen. Kom precis till Algus men vad är målet för ens gubbe såhär långt in i expansionen, vad bör jag satsa på?

Alkro
2017-11-05, 14:05
Blev taggad av blizzcon så drog igång spelet igen. Det är sant det som sägs, man slutar aldrig med wow, man tar bara uppehåll :) Vad ska jag göra nu? Har ju en 110-gubbe och har nästan maxat mitt vapen. Kom precis till Algus men vad är målet för ens gubbe såhär långt in i expansionen, vad bör jag satsa på?

Det beror ju lite på vad du vill göra :) Men generellt för att få ihop bra legendaries så bör man köra alla emissaries(1 kommer upp per dag), invasion points på argus är också bra. Annars brukar de flesta också försöka gör en m+ nivå 10 för item i en kista varje vecka. Men det beror på vilken nivå man vill ligga på.

King Grub
2017-11-05, 14:07
Det beror ju på vad man tycker om att göra. Det slutgiltiga målet i PVE just nu är att döda Kil'jaeden i Tomb of Sargeras på den svårighetsgrad man önskar. Mythic är det ultimata, men det är det väldigt få som gör. Men om du främst fastnar för att köra Mythic+ dungeons med allt högre svårighetsgrad så är det inte fel slutmål just för dig.

Donner
2017-11-05, 14:12
Det beror ju lite på vad du vill göra :) Men generellt för att få ihop bra legendaries så bör man köra alla emissaries(1 kommer upp per dag), invasion points på argus är också bra. Annars brukar de flesta också försöka gör en m+ nivå 10 för item i en kista varje vecka. Men det beror på vilken nivå man vill ligga på.

Det beror ju på vad man tycker om att göra. Det slutgiltiga målet i PVE just nu är att döda Kil'jaeden i Tomb of Sargeras på den svårighetsgrad man önskar. Mythic är det ultimata, men det är det väldigt få som gör. Men om du främst fastnar för att köra Mythic+ dungeons med allt högre svårighetsgrad så är det inte fel slutmål just för dig.

Just nu är det att spela ensam och inte köra dungeons. Så world quests antar jag. Har inte tiden att köra massa mythics. LFR någon gång då och då kan jag tänka mig. Har inte tiden att sitta särskilt mycket och nöta. World quests kommer man ingen vart på nu eller?

Bob90
2017-11-05, 14:19
Det är sant det som sägs, man slutar aldrig med wow, man tar bara uppehåll :)

Jag slutade :p
Men absolut, jag har utan tvekan mina bästa spelminnen från wow 1-60, särskilt innan battlegroups till pvp kom. TBC var faktiskt också väldigt kul, men WOTLK blev spiken i kistan. Pvp blev ganska lamt och det lilla pve jag körde präglades av kulturen att all content bara skulle stressas igenom eller göras rutinmässigt. Allt blev bara typ logga in, göra dailys och logga ut.

King Grub
2017-11-05, 14:21
Just nu är det att spela ensam och inte köra dungeons. Så world quests antar jag. Har inte tiden att köra massa mythics. LFR någon gång då och då kan jag tänka mig. Har inte tiden att sitta särskilt mycket och nöta. World quests kommer man ingen vart på nu eller?

Om det är gear du menar så får du en valuta av world quests som du kan köpa gear med nivå motsvarande heroic raiding på.

Alkro
2017-11-05, 14:24

Jodå, du kan få skaplig gear från att göra world quests på antorus och köpa gear (base ilvl 910) från en vendor där.

trädgårdsmöbel
2017-11-05, 14:59
Jag har lovat mig själv att inte spela World of warcraft igen förrän (om någonsin) det kommer till xboxone.

Jag vill helt enkelt inte sitta framför en dator och spela, med tangentbord och en mus istället för handkontroll (blir iofs bättre med en mus med många knappar, men inte riktigt som en handkontroll) det funkar ju för eso med xboxone, varför inte för wow?

Wain
2017-11-05, 15:22
Slutade efter beta.

utor
2017-11-05, 16:13
Så, taggad av blizzcon så installerades det igen. 2012 senast. Mest för att titta runt. Men de vet allt hur de ska göra, kommer inte in på karaktärerna över lvl 20 utan att betala för mig :p
Finns det några system för kortare dagars speltid, bjuda in gamla bekanta eller liknande?

King Grub
2017-11-05, 16:21
Om du känner någon som spelar så kan du tigga till dig guld av dom och köpa en WoW token på auction house som du kan lösa in mot 30 dagars speltid

vicarious
2017-11-13, 16:40
Idag för 9 år sedan släpptes Wrath of the Lich King

BCr7y4SLhck

Idag för 3 år sedan släpptes Warlords of Draenor

TLzhlsEFcVQ

ViktorC
2017-11-13, 17:42
Det är sjukt, fyfan vad tiden går fort :O

Andy.da.wohoo
2017-11-13, 21:17
Vägrar att tro att det är 9 år sedan WotLK släpptes.

Udd3n
2017-11-13, 21:28
Vägrar att tro att det är 9 år sedan WotLK släpptes.

+1. Får svindel av tanken typ.

King Grub
2018-01-14, 22:41
Vafalls? Vilken titel jag har fått. *grr*

https://imgur.com/a/U5QCD

ApexProcyon
2018-01-14, 23:09

Något säger mig att djupa suckar och stirrande på klockan är en del av historien bakom den titeln. :d

Det är däremot roligare att inte stressa, inte det lättaste att hitta en tålmodig grupp som är villig att utforska dock.

Anton Fräs
2018-01-14, 23:27
Har fantastiskt roligt på vanillaservern just nu. PvP är precis släppt och det finns bara worldpvp änsålänge. :D

ceejay
2018-01-14, 23:34
bottar en lock på elysium project. Segt som attan. :P Men man märker hur långt före wow låg på sin tid när det släpptes.

ceejay
2018-01-15, 01:10
Attans. Lyckades få en 7 dagars ban vid lvl 21 för botting. Vem fan har tid att levla 0-60 vanilla. :D

SirreASDF
2018-01-15, 07:03
Attans. Lyckades få en 7 dagars ban vid lvl 21 för botting. Vem fan har tid att levla 0-60 vanilla. :D

Jag har alltid tyckt du verkar cool Ceejay, tror jag får ändra uppfattning nu! Att grinda 0-60 är ju halva nöjet! Speciellt om man är några stycken :D

Sen att det tar typ ett halvår om man ska försöka passa in så man spelar tillsammans när alla jobbar olika tider är en annan femma :P

ceejay
2018-01-15, 07:11
Haha! Nej fyfan. Heltidsjobb och liv gör så att man inte har tid med sånt där tjafs.

SirreASDF
2018-01-15, 07:13
Haha! Nej fyfan. Heltidsjobb och liv gör så att man inte har tid med sånt där tjafs.

Nej jag vet.. Men man kan ju önska att man hade tid? :laugh:

Andy.da.wohoo
2018-01-15, 07:33

Ja, man hade rätt mycket mer tid att lägga på att levla I högstadiet.

vicarious
2018-01-15, 11:14

LOL, brukar du dö så ofta i raids? :D

Jag spelar ganska mycket fortfarande men väldigt casual. Vill inte vara styrd av raidtider eller känna tvång att logga in och spela om jag inte känner för det. Raidade mythic i Nighthold och dödade Guldan, dödade ett par bossar i mythic ToS sen tappade jag lusten. Mythic raiding känns sjukt ovärt, om man inte är i ett riktigt seriöst guild.

5 chars på 110, spyless på allt som har med Argus att göra :D Spanar mest efter tier3 items på BMAH.

King Grub
2018-01-15, 21:26
En i vår raid började plötsligt knastra och sade att han måste lämna raiden, då en jordbävning just inträffade och sprickor uppenbarade sig i väggarna. Det sista han sade innan han försvann var att han trodde att han skitit på sig. :o

Rahf
2018-01-15, 21:27
En i vår raid började plötsligt knastra och sade att han måste lämna raiden, då en jordbävning just inträffade och sprickor uppenbarade sig i väggarna. Det sista han sade innan han försvann var att han trodde att han skitit på sig. :o

Håller tummarna för att allt ordnar sig.

King Grub
2018-01-15, 21:34
Under avdelningen roligare nyheter var det ungefär samtidigt en dansk guild som skrev i General att dom sökert efter nya medlemmar, och omedelbart var det någon som svarade med "käft danskjävel". :D

Anton Fräs
2018-01-17, 11:02
Här spenderar jag det mesta av min tid just nu, gotta get em HKs. :D

https://imgur.com/a/K8kUf

shadowfire
2018-01-17, 12:29
Det kommer dagar då suget uppstår igen, men självbevarelsedriften slår till.

HMS Laestander
2018-01-17, 18:14
Det kommer dagar då suget uppstår igen, men självbevarelsedriften slår till.

men sen kommer jag ihåg hur oerhört mycket sämre spelet är i jämförelse med vad det en gång var. När spelet fortfarande var fast på en realm och allting inte var instantized var det MYCKET mycket roligare.

ceejay
2018-01-17, 18:24
Då var de ju faktiskt en bedrift att bara ta sig någonstans, klara en instance och bli kanske 1 item rikare. Det var som att få fett med gains på gymmet.

vicarious
2018-01-18, 13:16

Fått reda på hur det gick?

King Grub
2018-01-18, 13:18
Nej, han var inte där igår, men gårdagens raid hade han redan tackat nej till före det, så det säger inget.

HMS Laestander
2018-01-18, 23:25
Då var de ju faktiskt en bedrift att bara ta sig någonstans, klara en instance och bli kanske 1 item rikare. Det var som att få fett med gains på gymmet.

Japp, dra ihop 5 pers och köra typ Deadmines när man var level 17 på sin första gubbe var ju ett helt äventyr bara det. Likadant första gången man klev in i Karazhan, 10 mannar, alla på vent/TS - ett äventyr som man delade med andra.

När man lirade första raiden i WoD var det bara trycka på två knappar, så vart man teleportad in under förutsättning att man är +ilvl req, man kör igenom de bossar som gick med en skräpig PuG och sen var det klart. Tillbaka till sitt soloplayer grinding.

ceejay
2018-01-19, 14:27
att det ska vara så jävla svårt att botta upp en gubbe på privateserver. Jag har itne tiiiiid att levla ffs.

Anton Fräs
2018-01-23, 03:11
Om det är någon som vill se mig spela lite vanilla WoW finnes min stream nedan:

twitch.tv/kinnan1

BelowAverage
2018-01-23, 09:07
Någon som provat project Ascension? Låter roligt att få så pass fria händer med builds. Svårt att hitta hur population för servrar ser ut, är det alldeles dött är det inte kul.

Wain
2018-01-23, 09:08
Om det är någon som vill se mig spela lite vanilla WoW finnes min stream nedan:

twitch.tv/kinnan1

Kallt hemma?

King Grub
2018-01-26, 15:26
https://i.imgur.com/utPhqlu.jpg

Ludwig
2018-01-26, 15:49
Taggad för klass-ändringarna på alphan/betan. Verkar gå åt rätt håll för många specs.

vicarious
2018-01-30, 21:28
Nu finns nästa expansion, Battle for Azeroth för pre-purchase.

Battle for Azeroth will be released on or before September 21, 2018.

When you pre-purchase, you'll be eligible to start unlocking the Nightborne, Highmountain Tauren, Lightforged Draenei and Void Elf Allied Races immediately, by completing specific requirements in game.

http://www.wowhead.com/news=281270/world-of-warcraft-battle-for-azeroth-now-available-for-pre-purchase

Det är lite kö :D

https://i.imgur.com/okUf0N1.jpg

King Grub
2018-01-30, 22:27
Jag vill ha Tottle, men är för snål för att köpa collectors edition.

lanzal
2018-01-31, 00:43
Blir svårt att toppa Legion, har verkligen vart en bra expansion imo. Hoppas blizz tar med sig det som vart bra med Legion och lyckas återskapa det.

Ludwig
2018-01-31, 13:00
Kollade precis de ökade systemkraven för BFA. Rätt stora hopp eller är jag ute och snurrar?

Minimum
Operating Systems: Windows 7 / Windows 8 / Windows 10 changed to Windows 7 64-bit
Intel CPU: Intel Core 2 Duo E8500 increased to Intel Core i5-760
AMD CPU: AMD Phenom II X3 720 increased to AMD FX-8100
Drive Space: 45 GB increased to 70 GB.
Nvidia GPU: NVIDIA GeForce GT 440 increased to NVIDIA GeForce GT 560 2GB
AMD GPU: AMD Radeon HD 5670 increased to AMD Radeon HD 7850 2GB
Intel GPU: Intel HD Graphics 5000 increased to Intel HD Graphics 530 (45W)
Memory: 2 GB increased to 4 GB

Recommended
Intel CPU: Intel Core i5-3330 increased to Intel Core i7-4770
AMD CPU: AMD FX-6300 increased to AMD FX-8310
Nvidia GPU: NVIDIA GeForce GTX 750 Ti increased to NVIDIA GeForce GTX 960
AMD GPU: AMD Radeon R7 260X increased to AMD Radeon R9 280
Memory: 4 GB increased to 8 GB

Xtreme-G
2018-01-31, 13:54
Kollade precis de ökade systemkraven för BFA. Rätt stora hopp eller är jag ute och snurrar?

Rekommenderat har gått från en rätt bra dator från 2012 till en rätt bra dator från 2014.

Bailah
2018-02-13, 00:13
Sitter och lirar BFA alpha.

Väldigt meh, musiken är dock bra. Men som sagt.. Alpha..

King Grub
2018-02-23, 17:13
https://i.imgur.com/4aMXLcR.jpg

frys
2018-02-23, 20:23
hur långt är det kvar nu till nya expansion och vanilla-servern?

King Grub
2018-02-23, 20:27
Det finns inget exakt datum. Senast 21 september.

Alkro
2018-03-07, 21:10
Då var man klar med den här expansionen, Mythic Argus nere :)

vicarious
2018-03-07, 21:47
Grattis. Hur många pulls?

Jag har inte ens clearat heroic detta tier. Less. :laugh:

Alkro
2018-03-07, 22:05
Grattis. Hur många pulls?

Jag har inte ens clearat heroic detta tier. Less. :laugh:

230 någonting, så inte så farligt :) Vi raidar bara 6 timmar i veckan så man hinner inte bli så less.

King Grub
2018-03-27, 08:27
https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/vashj/xirev/achievements

vicarious
2018-03-27, 10:38
https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/vashj/xirev/achievements

Jävlar. Före Asmongold :D https://worldofwarcraft.com/en-us/character/kelthuzad/asmongold/achievements

Guildet Trolltyg låter bekant från Vanilla, finns säkert flera kopior nuförtiden dock.

King Grub
2018-03-27, 10:46
Snart där.

https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/draenor/steroid/achievements

King Grub
2018-04-18, 08:08
Det mesta jag åstadkommit i spelet på sistone är att jag lyckats skrapa ihop 200 pet tokens så jag kunde köpa en gullig Fel Piglet som jag har velat ha länge. *cupid*

vicarious
2018-08-10, 15:30
Laddade för BFA?

Fräschade upp datorn med en ny GPU (från gtx 760 till gtx 1060 :p) och en ny SSD inför expansionen (Win10 och WoW rymdes inte längre tillsammans på min lilla hårddisk :laugh:). Har dock ännu inte hunnit spela pre-patchen, har inte haft någon subscription på ett tag. Blir att logga in igen och kolla in alla förändringar när man får tid i helgen!

Anton Fräs
2018-08-10, 18:01
Jag är taggad som fan. Spelar fortf vanilla med :)

shadowfire
2018-08-10, 19:17
Jag ska nog köra lite igen tror jag. Tror jag är sugen. Startar nog från noll med en ny char.

Keit
2018-08-10, 19:26
Börjar lira igen lite igen denna expansion på Argent Dawn. Blir svårt att hinna med dock, både Monster Hunter World är ute och snart kommer nya Path of Exile ligan.
Man kanske kan klara sig med att lira ganska casual i WoW nu för tiden dock.

Anton Fräs
2018-08-10, 19:40
Börjar lira igen lite igen denna expansion på Argent Dawn. Blir svårt att hinna med dock, både Monster Hunter World är ute och snart kommer nya Path of Exile ligan.
Man kanske kan klara sig med att lira ganska casual i WoW nu för tiden dock.

Ja det gör man absolut. Känner någon för att skriva en rad eller så spelar jag på Stormscale och min bnet nick är Kinnan #2719

Jag kommer nog sikta på att vara i ett mid tier raiding guild eller hellre högre i BFA.

shadowfire
2018-08-10, 19:51
Blir nog Argent Dawn för mig med. Vad ska ni köra för builds/klasser? Jag har varit mage alltför ofta men är ändå sugen på att köra mage igen.

Rahf
2018-08-10, 20:04
Blir nog Argent Dawn för mig med. Vad ska ni köra för builds/klasser? Jag har varit mage alltför ofta men är ändå sugen på att köra mage igen.

Hoppa till Moonglade så fixar jag intro till bästa raid-guilden med dugligt stall av casuals. Gött.

shadowfire
2018-08-10, 20:06
Hoppa till Moonglade så fixar jag intro till bästa raid-guilden med dugligt stall av casuals. Gött.

Ska läsa på lite och kolla de olika servrarna. Moonglade har jag aldrig lirat på.

Rahf
2018-08-10, 20:08
Ska läsa på lite och kolla de olika servrarna. Moonglade har jag aldrig lirat på.

Samma status som AD i princip. Min guild är realm first, men välkomnar alla. Och jag har gott om inflytande fortfarande :D

Vinter
2018-08-10, 20:09

https://realmpop.com/eu.html

Jag skulle nog satsa på en server med mer än 500k på. Har spelat en del låg-population, segt.

Funderar på att spela lite på fritiden till hösten.

shadowfire
2018-08-10, 20:20
Fan verkar som mages är lika skit nu som i legion. Warlock verkar vara det nya (igen).

shadowfire
2018-08-10, 20:22
Haha Silvermoon hade ju nästan inga hordes alls i ratio. Jösses.

Vinter
2018-08-10, 20:37
Haha Silvermoon hade ju nästan inga hordes alls i ratio. Jösses.

Stormscale , Kazzak eller Draenor om PvE lockar.

Warlock är nog ett bra val. Ska köra Warrior första gången på 10 år, eftersom det känns som ett säkert val.

frys
2018-08-10, 21:52
behöver man göra några prequests eller något eller är det bara beställa spelet o sen logga in o lvla?

spelade på stormscale i alla expansions förutom legion där jag gick till en död jävla server, ångest.se xD

shadowfire
2018-08-11, 16:42
Hur är det i WoW numera med mounts osv? Ska man ta vanliga upgraden bara eller ska man ta digital deluxe för att få mount direkt?

Jag tror jag ska starta en helt ny char och levla från scratch.

mrmister
2018-08-11, 16:51
Fan verkar som mages är lika skit nu som i legion. Warlock verkar vara det nya (igen).

Hur menar du med skit? Har för mig att frostmages toppade dps-listorna i nighthold och tomb efter affli warlocks kanske, sen är fire mages brutala i mythic+. World first 30+ hade en fire mage i deras lag.
Eller menar du att dom är skit för att du tycker dom är tråkiga att spela?

King Grub
2018-08-11, 16:57
Hur är det i WoW numera med mounts osv? Ska man ta vanliga upgraden bara eller ska man ta digital deluxe för att få mount direkt?

Jag tror jag ska starta en helt ny char och levla från scratch.

Mounts finns hur mycket som helst av i spelet. Ingen anledning att betala om du inte vill ha just det där riddjuret.

shadowfire
2018-08-11, 17:54
Hur menar du med skit? Har för mig att frostmages toppade dps-listorna i nighthold och tomb efter affli warlocks kanske, sen är fire mages brutala i mythic+. World first 30+ hade en fire mage i deras lag.
Eller menar du att dom är skit för att du tycker dom är tråkiga att spela?

Nej jag tycker de är roliga att spela, men när jag körde legion så låg de lågt ner i dpslistorna (då jag spelade iaf). Möjligt att de blev balanserade? Jag hade kul med min firemage då iaf. Funderar på frost denna gång.

Mounts finns hur mycket som helst av i spelet. Ingen anledning att betala om du inte vill ha just det där riddjuret.

Topp. Försöker läsa ikapp lite om allt, suttit och plöjt icyveins nu ett tag :P

shadowfire
2018-08-11, 20:55
Hade tydligen mina gamla chars på Sylvanas, men tydligen har min gamla guild Entium bytt realm till silvermoon?! Har alla gjort realm transfer måtro!?

Sjukt vad ringrostig man är i liret dock, måste gå igenom precis allt och läsa på om allt igen. Kommer inte ihåg ett dyft.

FoolsGold
2018-08-11, 23:15
Hade tydligen mina gamla chars på Sylvanas, men tydligen har min gamla guild Entium bytt realm till silvermoon?! Har alla gjort realm transfer måtro!?

Sjukt vad ringrostig man är i liret dock, måste gå igenom precis allt och läsa på om allt igen. Kommer inte ihåg ett dyft.

Hur mycket fail är det att bara lira rakt av utan att läsa något alls? Finns det någon bra sammanfattning man bör ta till sig tro?

shadowfire
2018-08-11, 23:45
Hur mycket fail är det att bara lira rakt av utan att läsa något alls? Finns det någon bra sammanfattning man bör ta till sig tro?

Det går bra att köra rakt av, men det är så mycket mekanism i spelet att man bör åtminstone ha koll på rotationer, procs etc. En del av klasserna har fått lite nya rotationer och annan setup mot för t.ex. i Legion. Har plöjt youtubeklipp och artiklar på icyveins + läst på forums osv. Icy Veins är riktigt bra för att få ett grepp om grunderna iaf.

Tydligen är artifactvapnet "borta", eller åtminstone inte boostat längre, men jag har det som mainvapen iaf. För mages så verkar det som om Fire Mage har åkt på stora nerfsläggan, då det i BFA är en ny form av rustning som man vill få och som tar upp tre platser. Armorn har dock inte crit som passive, så fire mages som hade 50-60% crit i legion, verkar landa på typ 30-35% flat i BFA.

Rätt sjukt ändå vilken mekanism det är i spelet och så många faktorer som påverkar. Nytt för mig är att köra raidbot/sim och köra simulator på sin char för att få ut stats på gear man ska jaga etc. Seems legit.

vicarious
2018-08-12, 15:12
Mages var aldrig dåliga i Legion, kanske lite i första raiden. Däremot svängde det ganska friskt fram och tillbaks mellan vilken spec som var bäst. Blizzard lyckades inte jättebra med att balansera detta. Det blev lite "flavour of the month" över det hela. Dessutom var vissa specs (mestadels fire) kraftigt beroende av legendaries.

vicarious
2018-08-13, 16:39
Tänkte spela mage denna expansion också men blev sugen på att testa något nytt så använde min 110 boost på en warlock igår :)

King Grub
2018-08-13, 17:01
Sex timmar kvar.

shadowfire
2018-08-13, 17:36
Mages var aldrig dåliga i Legion, kanske lite i första raiden. Däremot svängde det ganska friskt fram och tillbaks mellan vilken spec som var bäst. Blizzard lyckades inte jättebra med att balansera detta. Det blev lite "flavour of the month" över det hela. Dessutom var vissa specs (mestadels fire) kraftigt beroende av legendaries.

Ja det svängde har jag förstått på de som spelade Legion länge (jag lirade bara ett tag). Har massor med quests kvar i Legion som jag inte gjort :P

Har galet dålig ilevel på gear också, så ska bli nice att få lite ny och bättre gear genom questing igen. Måste fan skaffa mig ett bättre mount också, har bara ett enda mount (en purple glyph) som är seg som en Amazon

shadowfire
2018-08-13, 17:39
Vad ska man göra med alla Artifact Relics som är kvar sedan legion? Vendorsälja dem bara?

shadowfire
2018-08-13, 18:50
fattar ingenting, jag är på en server med 84% alliance och jag blir gankad av hordes i gäng hela tiden.. är precis som att alla inloggade är i majoritet horde. Varje zon jag kommer till i legion åker jag på torsk (klart jag har warmode ON). Åker dock alltid på 1vs3 osv