Visa fullständig version : World Of Warcraft (tråden) :D
Tokigapysen
2013-09-12, 19:11
Har börjat om nu igen och spelar Human priest på The maelstrom men undrar nu om det är någon fler som spelar där.
Samt är rätt sugen på ett race change, vad rekommenderar ni för ras på ally sidan? :)
vicarious
2013-09-12, 19:29
Har börjat om nu igen och spelar Human priest på The maelstrom men undrar nu om det är någon fler som spelar där.
Samt är rätt sugen på ett race change, vad rekommenderar ni för ras på ally sidan? :)
Som priest tycker jag human eller dwarf är bäst (snyggast, roligast, m.m). Det är ju upp till dig vad du gillar :) Om du tänkte på racial abilities osv så beror det nog på vad du har tänkt göra mest med din char.
King Grub
2013-09-12, 19:56
Spelar man Alliance är Gnome enda valet. Alltid. Oavsett racials.
King Grub
2013-09-12, 21:43
Vi är på 8 av 14 nu efter 1½ raid. Halva raiden i går gick bort pga ett par spelares lag.
Vi är på 8 av 14 nu efter 1½ raid. Halva raiden i går gick bort pga ett par spelares lag.
Nazgrim ser sjukt lätt ut, Malkorok också. Sen Spoils är ju en riktig loot-boss. Thok ser inte heller svår ut.
Sen däremot ser Paragons och Garrosh inte lika lätta ut, tvärt om, tror det är där det kommer ta stopp denna veckan för min guild :)
11/14n, lite rörigt med konstig setup på seigecrafter. Men på söndag går resten ner!
mangemani
2013-09-13, 12:59
nog för att jag själv dog en massa gånger mot den där bossen med 1 öga(eye of the beholder bossen), men herre gud, 8 gånger wipe nu pga att folk inte har en aning om vad de gör..."jag måste ha mest DPS, så jag skiter i allt annat" är nog hur de tänker...man bara måste älska LFR
knuckles
2013-09-13, 13:52
Skulle aldrig göra lfr frivilligt. Tacka vet jag tiderna då det inte fanns...
mangemani
2013-09-13, 14:03
enda anledningen jag känner mig tvungen att köra det är pga utav repsen med shado pan assault, men är snart exalted där och då kan jag sluta med skiten.
mangemani
2013-09-13, 14:32
nej men just ja, glömde ju bort att det finns några till nya raids i LFR nu som jag ej har kunnat köra ännu.
vad är det för speciellt med de nya raidsen i LFR? något bättre gear?
King Grub
2013-09-13, 14:34
Det är en ny patch, klart all gear är bättre än motsvarande från förra tier.
Jag har fyra nya saker, t ex - gloves, belt, bracers och cloak; ilevel 561, 567, 567 och 608.
http://eu.battle.net/wow/en/character/draenor/Steroid/simple
mangemani
2013-09-13, 14:38
sweet.
och är det ilvl 561 man får i LFR också då eller?
låter som ett jäkla kliv framåt från ilvl 502 man får från LFR
sweet.
och är det ilvl 561 man får i LFR också då eller?
låter som ett jäkla kliv framåt från ilvl 502 man får från LFR
528 från lfr, 540 flex, 553 normal
mangemani
2013-09-13, 15:31
hmm, när kan man börja köra de nya raidsen i LFR?
står inget om ilvl eller att man måste klara av någonting innan.
står bara "this instance is not avaiable yet"
hmm, när kan man börja köra de nya raidsen i LFR?
står inget om ilvl eller att man måste klara av någonting innan.
står bara "this instance is not avaiable yet"
18e. alltså nästa onsdag. och sen var det 495 ilvl tror jag! :)
Jag lirar också på Maelstrom :) Telta in game :)
mangemani
2013-09-13, 15:39
ah, crap, jag som var sugen på att testa något nytt:(
filmjölk
2013-09-13, 17:12
Faaan vad jag hatar Gold Challenge dps i proving grounds! jag brukar gilla solo saker, cloak questen var tex. skitkul, brawlers är nice, men den där jävla Gold Challenge är helt åt helv...iofs bara testat tre ggr än men men:)
Tokigapysen
2013-09-14, 17:59
Jag lirar också på Maelstrom :) Telta in game :)
Nice, raidar du? :)
tefached
2013-09-16, 15:07
Vad tycker ni andra raidare om nya instancen, tyckte normal va lite för lätt men tror heroic kommer bjuda på några goa utmaningar hoppas på top 10th 25man detta tier.
Vad tycker ni andra raidare om nya instancen, tyckte normal va lite för lätt men tror heroic kommer bjuda på några goa utmaningar hoppas på top 10th 25man detta tier.
Top 10? Vilket guild är du med i?
filmjölk
2013-09-16, 16:00
Jag tyckte den var alldeles för svår som fury warrior. Dog på första trashpacket.
King Grub
2013-09-16, 16:02
Vi är 10/14 normal (med en raid i kväll kvar) och jag tycker den är lagom svårt hittills. Vi är inte någon hardcore guild som satsar på world (eller ens server) firsts, så det lär ta oss två veckor att börja på heroic. Ett par bossar var lite väl lätta även för normal (one-shot åttonde (?) utan att kunna tactics t ex).
tefached
2013-09-16, 16:53
Är med immersion rensat normal tre gånger ni inte wipat något direkt utom ett par gånger på garrosh annars vart de mest one-shots me 16 alts i gruppen. Väldigt sugen på seigecrafter och garrosh på hc. paragons of klaxxi blir nog ett helvete med random ordning varje vecka:D
^ Vad heter din char i Immersion? Lirade alliance på Al'Akir i Vanilla fram till Wotlk typ när ni hette Stature of the Gods / Midnight Reveries.
Väldigt sugen på seigecrafter och garrosh på hc. paragons of klaxxi blir nog ett helvete med random ordning varje vecka:D
Siegecrafter kommer att vara sjuk :D
Tyckte inte att Klaxxi va så svår, vi körde "trial and error" under 2h, lärde oss hur vi skulle göra på varje boss, till vi kunde alla och då tog fighten slut :)
Garrosh ikväll!
tefached
2013-09-17, 14:07
Har nog det värsta namnet på min gubbe bloodknífe :D
http://eu.battle.net/wow/en/character/frostmane/Bloodkn%C3%ADfe/simple
filmjölk
2013-09-17, 14:26
Har nog det värsta namnet på min gubbe bloodknífe :D
http://eu.battle.net/wow/en/character/frostmane/Bloodkn%C3%ADfe/simple
Det är ju ingen gubbe, utan en kärring :) Jag har bästa namnet:
http://eu.battle.net/wow/en/character/aerie-peak/Br%c3%b6drostrost/simple
(Dessutom har jag döpt flertalet av mina battlepets till Kolozzeumprofiler! Det ni! :D )
Hade ett rätt genomtänkt namn på min Undead warlock en gång i tiden. "Notdead"...
Hade även en tauren warrior som hette "Thygore" (Nej jag visste inte vem det var vid den tidpunkten.. Men polaren som tipsa om namnet visste det och sa inget innan jag var tillräckligt hög lvl för att inte orka skapa en ny)
tefached
2013-09-17, 15:00
Fan vilken beast filmölk, utklassar mitt namn:D
ChewChew
2013-09-17, 16:09
Se där ja, mer folk från Frostmane. :)
Rikard Jansson
2013-09-17, 16:11
(Dessutom har jag döpt flertalet av mina battlepets till Kolozzeumprofiler! Det ni! :D )
Fan, jag vill ju vara clockwork gnomen :D
Hej, jag gråter lite varje gång folk länkar armory simple :D
Aaaah Garrosh nere på första veckan, på sista försöket!
Vi har 2-healat varenda boss med disc/shaman. Känns som en stabil combo :)
vicarious
2013-09-19, 11:40
Sjukt störigt att inte kunna logga in på vissa gubbar *gah!* Jag som skulle powerlevla min monk.. Blizz har iaf tagit ner ganska många servrar nu, hoppas lösningen är nära.
http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/8181889530
tefached
2013-09-19, 13:38
Lite besviken på SoO hitills gjorde 8 bossar normal och 8 bossar heroic igår och inget tog mer än 1-3 försök men anntar att från thok och framåt blir bra mycket jobbigare.
knuckles
2013-09-20, 01:33
http://www.youtube.com/watch?v=s52c1Ve4_7o
Jag är mållös...
Andy.da.wohoo
2013-09-20, 06:56
s52c1Ve4_7o
Jag är mållös...
Fixade för dig, du ska bara ha det som står efter "=" inom youtubetaggarna.
Lite besviken på SoO hitills gjorde 8 bossar normal och 8 bossar heroic igår och inget tog mer än 1-3 försök men anntar att från thok och framåt blir bra mycket jobbigare.
En alt-raid och en main-raid eller va? :confused:
Om man skulle vilja, går det fortfarande att spela fösta wow utan några expansioner på någon (blizzard)server?
tefached
2013-09-20, 10:55
Mm finns privat servar för alla expansioner tror jag bara att söka sig fram.
vicarious
2013-09-20, 11:32
Om man skulle vilja, går det fortfarande att spela fösta wow utan några expansioner på någon (blizzard)server?
Du kan spela upp till level 60 utan att behöva köpa någon expansion på Blizzards servrar. Men mycket i spelet är ju omgjort, framförallt zonerna. Om du verkligen vill spela så som det var när spelet kom får du spela på privata servrar.
skivståång
2013-09-20, 12:29
Tja grabbar!
Kom precis in på mitt acc, som jag trodde var förlorat (yey!).
Såg att man kunde ta ut 10-dagars trial på MoP med, så yeah.. ska installera o sen bär det av :D
Blir ny gubbe med en polare, några tips om hur man lvlar fort, bra class osv.. inte spelat på länge :)
knuckles
2013-09-20, 12:39
Fixade för dig, du ska bara ha det som står efter "=" inom youtubetaggarna.
Tack, jo vet jag kopierade i all hast.
zebularg
2013-09-20, 13:18
För att levla snabbt rekommenderar jag "refer a friend" och att ni levlar en tank och en healer... bara att köa dungeons och bli 85 på alldeles för kort tid.
Tog Garrosh igår, men missade server first med ett par timmar.. :(
1-shottade allt denna veckan upp till Garrosh, sånär som på Siegecrafter då vi hade en ny kille på bältet som lyckades missa platformen dom första 2 försöken.
HC nästa vecka, nu börjar det intressanta :)
Paperbasket
2013-09-27, 11:10
Nygammal spelare som undrar vart Koloz människor håller hus, vilken/vilka servrar?
Spelade fyra år från betan och framåt. Sugen på lite random play och folk att prata med under tiden.
King Grub
2013-09-27, 11:18
Draenor. Största PVE-servern för Horde.
Rikard Jansson
2013-09-27, 11:19
Jag spelade på Draenor i vanilla och halva TBC :D
tefached
2013-09-27, 12:31
Dags för lite mer go progress på siegecrafter hc idag ska bli riktigt kul att köra lite sub specc och inte bara mutilate
Ravencrest ally, skön server!
filmjölk
2013-09-27, 17:21
Aerie Peak Horde. Ensamt:)
Paperbasket
2013-09-29, 08:05
Blev Ravencrest som horde. Men va tomt det är överallt. Orgrimmar är öde men antar att alla är i nya städer i senaste expansionen?
AH är helt tomt på saker *asg*.
King Grub
2013-09-29, 08:41
Varför rolla på en död server?
Orgrimmar är knökfullt på Draenor, t ex, även icke-raidtider.
Att spela på en död server förstör spelkänslan helt och hållet ju.
Att spela på en död server förstör spelkänslan helt och hållet ju.
Enda bra med öde servrar är för att farma rares, warbringers och mats typ ;)
Blev Ravencrest som horde. Men va tomt det är överallt. Orgrimmar är öde men antar att alla är i nya städer i senaste expansionen?
AH är helt tomt på saker *asg*.
Ravencrest är allyserver.. Tror det är typ 95% ally , 5% horde på servern.
Bendermannen
2013-09-29, 20:21
Min fru och jag är trötta på att köa under den lilla speltiden vi har på kvällarna och funderar på att byta server. Någon som har rekommendationer? Gärna bra balans mellan Horde och Alliance, bra klimat och hyffsade priser på AH.
Tricklew
2013-09-29, 21:36
Du gillar de asiatiska skådisarna?
filmjölk
2013-09-30, 06:25
Du gillar de asiatiska skådisarna?
Njaee, det är namn som fastnat.
Oh herre, du gillar verkligen att pet battla! En hel del lvl 25 där :)
Vad behöver man göra för att få ett pet uppkallat efter sig? :naughty:
Lite goda news till dig "Pierre and Rascal-Bot are no longer Bind on Pickup; they can now be caged and you can collect up to 3 of each."
Paperbasket
2013-09-30, 11:48
Visste inte att den var död. Står att den är "high" med folk men antar att alla är allys då. Rätt skönt förvisso för inget svårt att farma saker och jag tänker ändå inte raida i slutändan utan bara fördriva tiden lite. Men kanske ändrar mig.
mangemani
2013-09-30, 11:59
vart kan man få tag i recepies för blacksmithing som ger items med en ilvl uppåt 553?
noxic har tydligen inte uppdaterat och visar typ bara recepies upp till ilvl 496.
har sett att det tex finns recepies för tex tailoring som har ilvl 553, så då borde det väl finnas till BS med?
vart kan man få tag i recepies för blacksmithing som ger items med en ilvl uppåt 553?
noxic har tydligen inte uppdaterat och visar typ bara recepies upp till ilvl 496.
har sett att det tex finns recepies för tex tailoring som har ilvl 553, så då borde det väl finnas till BS med?
Timeless island får du en grej som droppar från mobs som gör att du kan göra balanced trillium ingot. När du lär dig den får du först några recept men sen upptäcker du nya varje dag du gör den daily balanced trillium tngot.
http://www.wowhead.com/news=204510/mists-of-pandaria-blacksmithing-overview-updated-for-5-4#new-to-5-4
mangemani
2013-10-02, 13:53
gillar ilvl 528 gearen till mages skarpt, lyser så blått och fint:)
dock gillar jag inte head gearen, ser ut som han är redo att sätta sig i en sån där gammal racer bil och ska tävla.
vet inte om jag har haft en jäkla tur eller om raids gynnar mages numera, men jag har fått gear från varje boss i de nyare instacerna i 2 veckor nu(3 om man räknar med denna) så jag har all gear på 528 nu förutom chest och en trinket, håller på att uppgradera för fullt nu och är mer än nöjd med magens DPS:)
mangemani
2013-10-02, 13:57
dock så har jag inte fått köra någon normal eller HC än, hittar fan ingen grupp och guilden bara tjatar om HC raids men blir inget av.
jag kanske inte har erfarenheten än, men gearen hhar jag ju iaf, åtminstånde till de svårare normal raidsen.
hur gör ni när ni vill joina en raid? står i SW eller templet i WOTFW och whispar till de som söker folk, men får aldrig något svar.
Har du provat openraid mange?
King Grub
2013-10-02, 14:10
hur gör ni när ni vill joina en raid?
Bara guildruns.
Sök dig till en guild på din nivå som letar efter din klass, där du får en plats i raidteamet.
Fick 7dar playtime idag, funderar på o börja igen. Är raidsen roliga numera? Jag körde _hardcore_ i pretbc och det är inte direkt vad jag är ute efter. Jag vill ha svåra encounters men att det går o spela dom i "mindre" grupper gärna. wotlk tyckte jag var rätt värdelöst och början på cataclysm likadant sen la jag av. Är detta nå bättre?
King Grub
2013-10-02, 14:25
Ja, nuvarande raids är bättre och svårare än i Cataclysm.
mangemani
2013-10-02, 14:50
vad är openraid?
hur hittar man en guild som söker efter min class och som raidar?
tycker jag har hoppat från guild till guild som påstås sig raida mycket men väl i guilden så är det helt dött.
CharlieBB
2013-10-02, 16:51
vad är openraid?
hur hittar man en guild som söker efter min class och som raidar?
tycker jag har hoppat från guild till guild som påstås sig raida mycket men väl i guilden så är det helt dött.
wowprogress.com
mangemani
2013-10-02, 17:49
wowprogress.com
tack, hittade en hel del:)
nu till nästa fråga, ska man ställa sig i SW och stalka alla spelare som råkar passera ens väg eller finns det något smidigare sätt att få kontakt med en utav dessa guilder?
storPines
2013-10-02, 17:55
Paladins, något att ha i endgame?
Paladins, något att ha i endgame?
Alla klasser finns i endgame.
tack, hittade en hel del:)
nu till nästa fråga, ska man ställa sig i SW och stalka alla spelare som råkar passera ens väg eller finns det något smidigare sätt att få kontakt med en utav dessa guilder?
Haha allvarligt hur tar du dig igenom en dag med world of warcraft? :D
Kolla guildens namn, kolla upp dom på armory. Se guildranks > sen ingame /who guildensnamn kolla personerna som har höra ranker och surra med dom.
mangemani
2013-10-02, 18:34
jadu, det är inte lätt;).
har spelat spelet i, ja vet inte hur många år nu och man känner sig lika noob nu:P
tror jag hittade en skaplig guild nu.
om man har kört LFR instancerna, kan man även köra normal/HC samma vecka? och få loot?
King Grub
2013-10-02, 18:39
Ja, det kan man. Om du aldrig har gjort Normal så skall du dock inte börja i en guild som är inne på Heroics. Det kommer att sluta illa.
mangemani
2013-10-02, 18:55
det är mest snack om normal runs, typ flexraid, HC får nog vänta ett tag tills man blivit lite mer kvickare i fingrarna och fått mer erfarenhet.
är signad nu till mitt första "riktiga" normal run, så på lördag så börjar "allvaret":)
det är mest snack om normal runs, typ flexraid, HC får nog vänta ett tag tills man blivit lite mer kvickare i fingrarna och fått mer erfarenhet.
är signad nu till mitt första "riktiga" normal run, så på lördag så börjar "allvaret":)
Lycka till! Då får du studera lite taktik nu då :)
Lycka till! Då får du studera lite taktik nu då :)
Ja läs på för fan! Finns inget värre än folk som inte har en aning om vad dom ska göra, och om raiden inte är väldigt tålmodiga så kommer du bli kickad.
Läs på för alla bossar så du är 100% på vad du ska göra i varje fight. Kolla Fatboss Guides på youtube tex, dom förklarar allt bra!
Gjorde f.ö. Norushen HC igår, 2shottade honom. MYCKET lättare än både Immersius och Protectors!
mangemani
2013-10-03, 14:53
för en oerfaren, är det mycket som skiljer LFR och normal/HC bossarna?
har alltid haft för mig att skillnaden är att normal/HC bossarna har enormt mycket mer HP.
tack för tippset, ska läsa på, men lite förståelse måste väl folket ha, att man kanske dör första gången man är där
King Grub
2013-10-03, 14:54
Taktiken främst. På LFR kan man som dps bara nöta på utan att tänka på något i princip. På Normal och i synnerhet Heroic måste man följa taktiken i detalj. På Heroic leder minsta misstag ofta till att man wipar hela raiden.
Vissa fighter är snarlika från LFR till Normal, andra inte alls. Givetvis skiljer sig hp och damage enormt mycket, så boss mechanics som du i LFR kan ignorera helt, kan döda dig på Normal.
mangemani
2013-10-03, 20:54
en boss jag inte ser fram emot på normal/HC är den där general nazim, har failat så många gånger på denna boss så det inte är sant, de andra bossarna är lätta som bara den, men inte den här bossen.
har iaf studerat en del om bossarna nu, så lite smartare har man blivit iaf:)
en boss jag inte ser fram emot på normal/HC är den där general nazim, har failat så många gånger på denna boss så det inte är sant, de andra bossarna är lätta som bara den, men inte den här bossen.
har iaf studerat en del om bossarna nu, så lite smartare har man blivit iaf:)
Nazgrim är en av dom lättare bossarna i SoO enligt mig. Det som gör fighten svår i LFR är för att nästan alla skiter fullständigt i att följa en taktik!
Vi kör såhär:
Battle Stance: DPSa boss men prio på adds.
Zerk Stance: Full nuke på boss, prio på Shamans, ignorera andra adds.
Def Stance: Alla utom tank på adds, ingen rör bossen under 1 min.
Sen samma sak igen så brukar han vara död innan andra Def Stance.
tefached
2013-10-04, 10:26
Annat sett att hitta guild är genom wowprogress. Vill man joina ett top guild bara leta ut vilket du gillar och ansök genom hemsidan. Annars kan man se bästa guilds på sin egen server eller söka på antal raids per vecka så hittar man nog nåt kul:)
I vilket wow-expansion är det svårast att få gear? Att få massa gratis (VP/JP-vendors) i Cata t ex förstör verkligen det roliga.
filmjölk
2013-10-04, 10:47
I vilket wow-expansion är det svårast att få gear? Att få massa gratis (VP/JP-vendors) i Cata förstör verkligen det roliga.
Vanilla. Om du inte raidade 40m. eller spenderade all vaken tid i BGs, var du bra gearad om du hade bra blå gear och några epics.
Vanilla. Om du inte raidade 40m. eller spenderade all vaken tid i BGs, var du bra gearad om du hade bra blå gear och några epics.
Hur är det med svårighetsgraden på raids där? Catas alla tank/spank-bossar får mig att somna på stolen.
filmjölk
2013-10-04, 11:07
Hur är det med svårighetsgraden på raids där? Catas alla tank/spank-bossar får mig att somna på stolen.
Svårighetsgraden är lägre oavsett vad nostalgiker säger:) Det räckte att du hade kanske 20/40 som kunde spela någotsånär, resten var bara där, kastade lite heals, dpsade lite, yrade omkring och dog.
Testa att raida idag eller cata med halva raiden kassa spelare och man kommer ingenstans.
mangemani
2013-10-04, 11:14
Nazgrim är en av dom lättare bossarna i SoO enligt mig. Det som gör fighten svår i LFR är för att nästan alla skiter fullständigt i att följa en taktik!
Vi kör såhär:
Battle Stance: DPSa boss men prio på adds.
Zerk Stance: Full nuke på boss, prio på Shamans, ignorera andra adds.
Def Stance: Alla utom tank på adds, ingen rör bossen under 1 min.
Sen samma sak igen så brukar han vara död innan andra Def Stance.
det är exakt den taktiken tanksen och de erfarna i varje raid grupp står och skriker om, i början så dog man pga att man inte lyssnade, men numera så följer man taktiken och allt de säger för det är så drygt att behöva börja om då bossen typ bara har 5-10% kvar utav HP.
ang att joina de högre toppade guilderna.
hittade en hel del som jag passade in i perfekt om man nu går efter deras hemsidor, men varför ska alla ha dessa ventrilo program, alltså chat program som krav?
förstår poängen att de vill kunna prata under raidens gång, men varför ett krav, går ju lika bra att skriva.
gillar inte riktigt det där med att surra med okänt folk medans man spelar.
mangemani
2013-10-04, 11:27
btw, har upptäckt en rolig sak att slösa tiden på medans man väntar på raids.
man köper på sig att gäng med paper zepeline kits och kastar på folk.
folket vill ju inte ha dessa då de tar upp plats i bagsen så de flyr undan men ju mer de flyr desto mer hinner jag kasta och tillslut så har de typ uppåt 50 st efter sig:D och det fina med dessa zepelines är att de aldrig slutar jaga och de går genom väggar och golv.
jag vet, barnsligt, men man får sig ett gott skratt
King Grub
2013-10-04, 11:40
går ju lika bra att skriva.
Nej, det gör det inte. I LFR, visst, men inte på högre nivåer när det är kommunikation på sekunden mellan spelare som avgör framgång eller wipe.
Och du kommer inte att få en plats i raidteamet på en högt rankad guild, om du inte redan har raidat på hög nivå och har loggar som visar din skicklighet.
zebularg
2013-10-04, 11:43
Angående ventrilo, teamspeak, mumble osv, så används det för att du helt enkelt inte har tid att skriva saker under en fight, eller läsa det som skrivs heller för den delen. Dessutom är det ju bra mycket smidigare att prata än att skriva =)
Nej, det gör det inte. I LFR, visst, men inte på högre nivåer när det är kommunikation på sekunden mellan spelare som avgör framgång eller wipe.
Och du kommer inte att få en plats i raidteamet på en högt rankad guild, om du inte redan har raidat på hög nivå och har loggar som visar din skicklighet.
Mjae håller med till viss del, spelade i Nihilum på pretbc tiden. Då använde vi endast ventrilo för o snacka skit. Allt taktik snack osv skedde via raidchat. Jag föredrar dock att använda voicecom men det är absolut inte något som gör så de inte är möjligt.
mangemani
2013-10-04, 12:15
det är så seriöst då.
ja det lär ju dröjja innan jag kommer dit, alltså till någon utav höjdar guilderna(om jag ens kommer dit),men det är väl bara att börja sätta igång att träna på att prata då.
det är så seriöst då.
ja det lär ju dröjja innan jag kommer dit, alltså till någon utav höjdar guilderna(om jag ens kommer dit),men det är väl bara att börja sätta igång att träna på att prata då.
Grejen är ju också att du lär ju (förhoppningsvis) så småningom börja bekanta dig med dom du lirar med och då känns det (kanske) inte längre som att snacka med "främlingar".
Blir en skön gemenskap om du har tur.
mangemani
2013-10-04, 12:25
Grejen är ju också att du lär ju (förhoppningsvis) så småningom börja bekanta dig med dom du lirar med och då känns det (kanske) inte längre som att snacka med "främlingar".
Blir en skön gemenskap om du har tur.
mjo, det hoppas man ju på, speciellt om det är en svensk guild, jag menar att sitta och tänka igenom vad orden på engelska betyder mitt under en intensiv fight vill jag helst inte, att läsa dem har jag inge problem med, men att höra dem och förstå dem har jag svårt med.
men men, jag är ju i en svensk guild nu och får se vad som sägs imorgon då vi ska raida, ingen har nämnt något om ventrilo eller annat.
mjo, det hoppas man ju på, speciellt om det är en svensk guild, jag menar att sitta och tänka igenom vad orden på engelska betyder mitt under en intensiv fight vill jag helst inte, att läsa dem har jag inge problem med, men att höra dem och förstå dem har jag svårt med.
men men, jag är ju i en svensk guild nu och får se vad som sägs imorgon då vi ska raida, ingen har nämnt något om ventrilo eller annat.
Engelska vänjer man sig vid, jag tror 80% av min engelska kunskap idag är från mitt wow spelande.
Hurdant är pvp för warriors? Kollade just på en nostalgisk vanilla pvp film, någon Laintime film var det. Såg så jävla roligt ut, har även spelat på en private pvp server (tbc), men populationen är så liten (ca 200 primetime) så retail låter intressantare nu.
Fick 7 dagar gratis speltid och har en warrior på lvl 67, tänker levla honom lite och kolla hur läget är.
Vad tycker ni?
Hurdant är pvp för warriors? Kollade just på en nostalgisk vanilla pvp film, någon Laintime film var det. Såg så jävla roligt ut, har även spelat på en private pvp server (tbc), men populationen är så liten (ca 200 primetime) så retail låter intressantare nu.
Fick 7 dagar gratis speltid och har en warrior på lvl 67, tänker levla honom lite och kolla hur läget är.
Vad tycker ni?
Vi är riktigt starka i denna patch (so far) faktiskt!
knuckles
2013-10-04, 12:58
Dem är riktigt op denna patch ja.
Sitter o funderar på om jag ska börja spela igen.... Sjukt svårt o bestämma sig, lite segt att man kommer behöva köpa MoP, månadstid, character transfer + ally transfer om jag vill spela med mina vänner. Dom hade nå scroll of resurection men jag kunde ej få det....
klappträ
2013-10-04, 14:50
Vi är riktigt starka i denna patch (so far) faktiskt!
Men lär ju bli nerfade väldigt snabbt, som vanligt. *grr*
filmjölk
2013-10-04, 15:03
Men lär ju bli nerfade väldigt snabbt, som vanligt. *grr*
Som vanligt när arms på något vänster inte suger apballe i pvp för en gångs skull skall det nerfas så att även fury drabbas.
Svårighetsgraden är lägre oavsett vad nostalgiker säger:) Det räckte att du hade kanske 20/40 som kunde spela någotsånär, resten var bara där, kastade lite heals, dpsade lite, yrade omkring och dog.
Gäller även 10-man raids? Funderar på att börja lira på en privat server, men jag är inte säker på vilket expansion. Vill ha en utmaning.
filmjölk
2013-10-05, 09:10
Gäller även 10-man raids? Funderar på att börja lira på en privat server, men jag är inte säker på vilket expansion. Vill ha en utmaning.
10man är svårare på så sätt att det finns väldigt lite utrymme för scrubs.
tjorven70
2013-10-05, 11:46
Kan tipsa för de som är intresserade av Vanilla / TBC så finns det rätt bra privata servrar med mycket folk. Lite ostabilare än retail och det finns en del buggar som man får svälja. Vägs dock upp tiofaldigt om man som mig håller Vanilla / TBC (framförallt) högre än MoP.
Lirar för tillfället på http://wow-one.com, TBC-servern har nyligen öppnat BT/MH. Många PuGs för Kara/Gruul/Mag. Hoppas mitt lilla tips uppskattades av någon som vill uppleva lite nostalgi!
Förstår inte varför man vill spela TBC / vanilla igen. Måste ju vara så enkelt nuförtiden när man är van vid svårare bossar med 10 fler mechanics per fight.
Rikard Jansson
2013-10-05, 13:26
Förstår inte varför man vill spela TBC / vanilla igen. Måste ju vara så enkelt nuförtiden när man är van vid svårare bossar med 10 fler mechanics per fight.
haha :)
älskarcola
2013-10-05, 19:43
Tjaa kan inte någon här rekomendera en bra server på WoW? Den jag är på nu är helt död så jag tänkte byta så fort som möjligt. Vill helst ha en med många från Sverige eller från länder där dom pratar bra Engelska. GOGOGOGO GIEF ME?! Hur är era realms?
King Grub
2013-10-05, 19:44
Horde eller Alliance? PVE eller PVP?
älskarcola
2013-10-05, 20:31
Horde eller Alliance? PVE eller PVP?
Oj dumt av mig att inte säga, är Horde oh kör på en PVP server så helst det.
mangemani
2013-10-05, 20:34
ser att fury 2H ligger en bra bit upp på DPS listan och arms rätt så långt ned, men ändå så ser jag arms warriors som svingar sig snabbt upp på DPS mätaren och ligger där under hela raiden då man raidar, även fast det finns fury warriors med i raiden.
så är det arms man ska lira som i raids?
mangemani
2013-10-05, 20:36
btw, raiden gick bra, trotts att man dog, om och om igen och fick några näs knäppare utav raid teamet, men de kickade inte utan hade förståelse för att man var ny, fick ingen drop:(
ser att fury 2H ligger en bra bit upp på DPS listan och arms rätt så långt ned, men ändå så ser jag arms warriors som svingar sig snabbt upp på DPS mätaren och ligger där under hela raiden då man raidar, även fast det finns fury warriors med i raiden.
så är det arms man ska lira som i raids?
Alltså det beror ju på vem som styr och vad för gear dom har, du kan aldrig gå efter listorna såvida det inte är top of the top.
btw, raiden gick bra, trotts att man dog, om och om igen och fick några näs knäppare utav raid teamet, men de kickade inte utan hade förståelse för att man var ny, fick ingen drop:(
Då kanske du förstår nu varför att läsa taktiker är viktigt och varför voice coms är fördel :)
LarsLasr
2013-10-07, 11:00
Tjaa kan inte någon här rekomendera en bra server på WoW? Den jag är på nu är helt död så jag tänkte byta så fort som möjligt. Vill helst ha en med många från Sverige eller från länder där dom pratar bra Engelska. GOGOGOGO GIEF ME?! Hur är era realms?
Shattered Hand har en hel del svenskar på horde sidan.
filmjölk
2013-10-07, 11:09
Arms kan verka bättre än fury, för att många duktiga warriors gillar att lira arms, suger man är arms dock riktigt uselt, och det märks fort på dps-mätaren. Fury kan man framstå som rätt ok trots att man är kass, bara man är snabb i fingrarna (det är en av grejerna jag gillar med Fury:) )
mangemani
2013-10-08, 19:22
börjar bli tråkigt nu med min mage, hunter och deathknight på frostmane då veckans VP är intjänade och man bara fyger runt och lallar på, så jag rollar nog en ny char på en ny server som horde och då blir det draenor då king grub sa att det är den största PVE severn för horde, vill bara hålla på med det.
dock måste jag rensa lite chars för att kunna skapa.
mangemani
2013-10-08, 19:26
börjar bli tråkigt nu med min mage, hunter och deathknight på frostmane då veckans VP är intjänade och man bara fyger runt och lallar på, så jag rollar nog en ny char på en ny server som horde och då blir det draenor då king grub sa att det är den största PVE severn för horde, vill bara hålla på med det.
dock måste jag rensa lite chars för att kunna skapa.
servern var överfull..560 i kö*suck*
Feelgood
2013-10-08, 19:35
servern var överfull..560 i kö*suck*
560 är inget kommer du att se, på twisting nether sitter man på 1500+ kö vissa dagar och förmodar att det är ännu mer på draenor
King Grub
2013-10-08, 19:40
Vi måste logga på minst en timme före raid time för att kunna börja i tid.
Köer är något man får leva med om man vill spela på en levande server.
mangemani
2013-10-08, 19:43
jo det är ju iofs sant, ja så länge man får spela på en server där det händer saker så kan man uthärda det:)
mangemani
2013-10-08, 19:56
btw, kan man skicka heirloms till en annan server? isf, hur gör man?
knuckles
2013-10-08, 20:01
Man kan inte
knuckles
2013-10-08, 20:04
Mange, av nyfikenhet, kan du länka din armory på din main?
PvP i TBC är ju hundra gånger bättre/roligare/taktikorienterat än nu. http://nextgen-wow.com/ ----bästa pvp servern för 70, start med s3 gear--->s4 med arena points och rating eller donations. Alla har typ samma gear så det är skill och teamwork som avgör.
Spela på privatservrar med pve som inriktning är dock idiotiskt, alla raidar är buggade också.
btw, kan man skicka heirloms till en annan server? isf, hur gör man?
Nej, det går inte, MEN Blizz sa i någon intervju i förra veckan att dom har stora planer på att göra något liknande med heirlooms, tabards och vanity items som dom redan har gjort med mounts och pets!
Kör nån här monk? Hur är de i pvp/pve? Roliga o spela?
CharlieBB
2013-10-10, 20:46
Har testat lite 2v2 med munken min, dem är väldigt roliga och spela. Liten bit av alla andra meele speccs i en och samma (ww). Dem är helt okej i arena atm, men man ser inte många av dom.
älskarcola
2013-10-10, 20:54
King Grub dissade mig men jag valde Ragnaros för några dagar sen. Lite balanserat mellan Horde och Alliance men ändå flest Hordes. :D Och damn, det känns som att spela på nytt när man ser lite mer aktivitet runt städerna. Istället för att vänta 500 dagar innan man fått sålt något på AH så tar det bara några minuter, ibland sekunder.
http://eu.battle.net/wow/en/character/ragnaros/Iamtrollz/simple
umirinbrah? (orkar inte gemma/enchanta allt just nu)
King Grub
2013-10-10, 22:04
3/14 heroic nu och en del fina drops.
http://eu.battle.net/wow/en/character/draenor/Steroid/advanced
Rikard Jansson
2013-10-10, 22:08
Någon som spelar Hearthstone, på tal om WoW? :D
King Grub
2013-10-10, 22:13
Jag har betan men har bara hunnit spela tutorials än. Verkar roligt dock.
Rikard Jansson
2013-10-10, 22:14
Jag har betan men har bara hunnit spela tutorials än. Verkar roligt dock.
Bah, här sitter jag och väntar på beta-key och nöter gameplayvideos på youtube :/
knuckles
2013-10-10, 22:16
Bah, här sitter jag och väntar på beta-key och nöter gameplayvideos på youtube :/
Är du inte sugen på wow igen?;)
mangemani
2013-10-10, 22:16
3½ timme i den senaste raiden i LFR, nog den längsta tiden någonsin för mig i en vanlig raid.
oändligt många wipes mot bossen där 2 grupper hoppar ned på 2 olika sidor och sedan den där t-rexen(som nu är min personliga favorit),men där gav jag upp då min gear var helt röd.
och imorgon måste man börja om med allt igen:(, kan ju bara hoppas att man kommer in i en raid där de 2 första bossarna är klara.
Rikard Jansson
2013-10-10, 22:17
Är du inte sugen på wow igen?;)
Nä, att spela wow känns som att arbeta.
knuckles
2013-10-10, 22:19
Nä, att spela wow känns som att arbeta.
Haha ja det är inte så mycket att komma tillbaka till. Slutade själv för ett par månader sen.
3/14 heroic nu och en del fina drops.
Grattis, nu börjar dom svåra bossarna ;)
Vi är på 5/13, men juggernaut kommer dö nästa raid, kanske någon till med lite tur.
zebularg
2013-10-11, 10:16
Juggernaut heroic gick ner för oss igår... verkar va en jobbig fight för healers under p2 framförallt... shamans verkade helt ok, fick ner dom till 40% på första försöket med 3 tank strategin. Förhoppningsvis 8 heroics nere på söndag!
Juggernaut heroic gick ner för oss igår... verkar va en jobbig fight för healers under p2 framförallt... shamans verkade helt ok, fick ner dom till 40% på första försöket med 3 tank strategin. Förhoppningsvis 8 heroics nere på söndag!
Körde ni 2 eller 3 healers på juggernaut? Stannade ni inne hos bossen under siege, eller tog smällen bak för att slippa hans missiler?
Visste inte att Röda_lacket lirade wow :D
http://i.imgur.com/cUagOzF.jpg
Paperbasket
2013-10-13, 07:58
Nu har ju jag varit borta flera år från WoW, men brukar det vara så långa kötider för bgs nu? 20+ min hela tiden t om på helger.
Nu har ju jag varit borta flera år från WoW, men brukar det vara så långa kötider för bgs nu? 20+ min hela tiden t om på helger.
Det beror nog på vilken server du är på, för mig som alliance på frostmane så är kötiderna max 30 sekunder.
Andy.da.wohoo
2013-10-13, 09:46
Visste inte att Röda_lacket lirade wow :D
http://i.imgur.com/cUagOzF.jpg
Hahahah! Han lever än! Undra om det är under permisen från främlingslegionen de låter honom spela lite :D
Röda_Lacket kom tillbaka!
Paperbasket
2013-10-13, 10:34
Det beror nog på vilken server du är på, för mig som alliance på frostmane så är kötiderna max 30 sekunder.
Trodde inte det spelade någon roll cross realm bgs längre?
zebularg
2013-10-14, 07:52
Körde ni 2 eller 3 healers på juggernaut? Stannade ni inne hos bossen under siege, eller tog smällen bak för att slippa hans missiler?
Vi körde 3 healers och stannade ute under andra fasen, testade 4 healers och att fortsätta dpsa, men det krävde så mycket movement för våra casters, så det blev nästan ingen dps ökning och ledde mest till mer skada.
Shamans gick också ner igår, 3 tanks rekommenderas starkt
Vi körde 3 healers och stannade ute under andra fasen, testade 4 healers och att fortsätta dpsa, men det krävde så mycket movement för våra casters, så det blev nästan ingen dps ökning och ledde mest till mer skada.
Shamans gick också ner igår, 3 tanks rekommenderas starkt
Jo vi fick ner juggernaut igår med den straten.
Shamans fick jag inte vara med på, då den är totalt skit för melee, men dom kom till 25-30% tydligen med 3 tanks.
Är JC fortfarande ett bra sätt att tjäna pengar på? Tidigare expansions har jag ofta minat/köpt ore på AH och prospectat fram gems och lagt ut färdig cuttade beroende på vad som säljs. Har ej kollat marknaden just nu men antar att gems fortfarande säljer bra?
knuckles
2013-10-14, 14:40
Är JC fortfarande ett bra sätt att tjäna pengar på? Tidigare expansions har jag ofta minat/köpt ore på AH och prospectat fram gems och lagt ut färdig cuttade beroende på vad som säljs. Har ej kollat marknaden just nu men antar att gems fortfarande säljer bra?
Jo det funkar fortfarande så.
mangemani
2013-10-14, 18:55
finns det någon sida, gärna en app tlll mobilen, där man kan se mats värde för tillfället på AH?
finns det någon sida, gärna en app tlll mobilen, där man kan se mats värde för tillfället på AH?
https://eu.theunderminejournal.com/
m-sundsvall
2013-10-14, 19:23
Finns en app som ger dig tillgång till ah, titta, köpa och sälja. Den är även länkad till armory om du vill kolla till dina favorit chars innan du somnar ;)
Sök på market/store efter wow blizzard armory så hittar du nog rätt.
Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk now Free ('http://tapatalk.com/m?id=10')
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.blizzard.wow
mangemani
2013-10-14, 20:02
fy fan vad bra armory appen var, man slipper ju åka till AH varje gång man vill dumpa stacksen:=)
tack för den
m-sundsvall
2013-10-14, 20:08
fy fan vad bra armory appen var, man slipper ju åka till AH varje gång man vill dumpa stacksen:=)
tack för den
Jo den är smidig, lite extra så när man är på jakt efter något och vips dyker det upp på ah, men man har inte tillgång till datorn.
För majoriteten av mina auktioner har jag en bank char som aldrig lämnar org, han bara säljer eller bankar.
mangemani
2013-10-14, 20:34
Jo den är smidig, lite extra så när man är på jakt efter något och vips dyker det upp på ah, men man har inte tillgång till datorn.
För majoriteten av mina auktioner har jag en bank char som aldrig lämnar org, han bara säljer eller bankar.
vad är det sista du nämnde där? den där bank char?
m-sundsvall
2013-10-14, 20:40
vad är det sista du nämnde där? den där bank char?
Det är inget märkvärdigare än ett troll i bästa gåbortkostymen som springer mellan brevlådan, ah och banken.
Det finns "alltid" en brevlåda tillgänglig men ofta kan det vara lite meckigt att ta sej mellan ah och där man farmar/questar och då är det smidigt att ha en gubbe stående som man bara kan dumpa iväg allt via post.
Postgången är även ett bra sätt att få lite extra utrymme om man har fullt i väskorna, eller vill ha lite av en bank med sej. Skicka en massa gems och enchants till din main, får du en upgrade i en raid så behöver du bara en brevlåda för att kunna pimpa prylen istället för att åka in till banken utan att behöva ha allt i väskorna :)
Tigerkotten
2013-10-15, 13:05
Sen skaffa även ett guild med den karaktärer, nu har jag inte spelat WoW på typ 1,5år men jag hade typ 4 guilds samt typ massa slots i guildbanken.
Sen även såklart typ 20 slots bags i personliga vaultet, sen kan du ju ha flera alts i det där guildet för mecka runt.
Sen finns det ju addons som gör det lättare för canclea auctions om du blivit undercuttad. Samt för lägga upp enkelt på AH med.
Jag lånade ofta vänners konton för dual logga konstant, men då var jag AH galning och gjorde myyyycket pengar på det. Personligen tyckte jag om Inscription väldigt mycket.
mangemani
2013-10-15, 16:46
hur kan jag ha missat att mats säljs så bra=/.
gjorde ju en omstart på draenor och fick tipset om att man skulle ha 2 gathering proff så jag valde skinning och herbs som proffs samt samlar på mig all cloth jag kan hitta(funderar på att spara all green/blue drops), på min hunter som jag är lvl 24 med nu och har lyckats få ihop drygt 500g nu och arbetet jag lagt ned har jag inte ens lagt märke till, varigt enkelt.
har ju alltid sålt dessa flask och elexirs med mina andra chars, visst, man har ju tjänat en del på det viset, men mödan man lagt ned på det har känts drygt och jobbigt. sen är det hur smidigt som helst med mobil appen, bara att levla och samla mer mats samtidigt som pengarna samlas i brevlådan:). en guld gruva helt enkelt.
är fö helnöjd med servern, mycket folk, fullproppade guilder(även de noobiga) och framför allt, ige PVP, känns skönt att inte behöva oroa sig för random fighter då man inte vill:)
mangemani
2013-10-16, 11:16
har märkt nu att även de största bagsen inte räcker till då man samlar på sig mats.
kan man med mobil armory appen komma åt banken och föra över alla stacks dit och sedan sälja från banken?
Rikard Jansson
2013-10-16, 11:35
Sorry for offtopic. Någon som råkar ha en hearthstone beta key att ge bort?
Tigerkotten
2013-10-16, 12:51
har märkt nu att även de största bagsen inte räcker till då man samlar på sig mats.
kan man med mobil armory appen komma åt banken och föra över alla stacks dit och sedan sälja från banken?
Maila allt till en alt som du har vid AH samt nära till Mailbox?
Rikard Jansson
2013-10-17, 22:44
Vilka spelar frostmane alliance? :)
8/14 HC nere nu! Kämpade på Malkorok igår utan att få ner honom, enligt mig är det första HC bossen som faktiskt är svår! En riktig "Watch your feet"-fight för alla 10.
mangemani
2013-10-21, 10:04
Maila allt till en alt som du har vid AH samt nära till Mailbox?
vore ju ett allternativ i brist på annat:)
Vilka spelar frostmane alliance? :)
jag lirar som seriösast på frostmane som ally.
alla chars(utom 2) på 90, har gearat upp 2 utav dem(mage och hunter) rätt så bra och håller på med min DK, shaman och rouge nu.
filmjölk
2013-10-21, 10:29
Brawlers guildbossen Hexos...nån som har en clue? Helt omöjlig!
"Bara" vrida sig mot öppningen hela tiden ;)
filmjölk
2013-10-21, 11:18
"Bara" vrida sig mot öppningen hela tiden ;)
""Bara"" :D Har du klått den?
Som sagt, vrid dig mot öppningen.
Jag facerollade alla bossar upp till den, brydde mig nästan inte om några mechanics alls, men på Hexos tog det tvärstopp och efter 3h av 5-25% wipes så bestämde jag mig för att skita i brawlers guild för all framtid.
filmjölk
2013-10-21, 12:38
Som sagt, vrid dig mot öppningen.
Jag facerollade alla bossar upp till den, brydde mig nästan inte om några mechanics alls, men på Hexos tog det tvärstopp och efter 3h av 5-25% wipes så bestämde jag mig för att skita i brawlers guild för all framtid.
Jag fastnade ett tag på GG engineering och sedan på battletron....men den här jäfveln alltså. Följer nog ditt råd där.
Antar du kollat guider?
i847GMQQZyc
Jag fastnade ett tag på GG engineering och sedan på battletron....men den här jäfveln alltså. Följer nog ditt råd där.
GG engineering va den första som ajg inte 1shottade, battletron va sjukt lätt för mig som rogue :)
Tror att jag ska komma tillbaka till Hexos när jag når runt 570-580 ilvl och pryla honom.:devil:
filmjölk
2013-10-21, 13:24
GG engineering va den första som ajg inte 1shottade, battletron va sjukt lätt för mig som rogue :)
Tror att jag ska komma tillbaka till Hexos när jag når runt 570-580 ilvl och pryla honom.:devil:
Jag får väl erkänna att jag fulade mig igenom GG engineering genom att specca prot:)
Tackar Tricce, den var lite bättre än att bara läsa om fighten...men helvete vad säker och snabb man måste vara på musen där.
Rikard Jansson
2013-10-21, 15:18
vore ju ett allternativ i brist på annat:)
jag lirar som seriösast på frostmane som ally.
alla chars(utom 2) på 90, har gearat upp 2 utav dem(mage och hunter) rätt så bra och håller på med min DK, shaman och rouge nu.
blev visst att börja spela på shattered hand horde i vanlig ordning...
Tog äntligen ner Shamans hc i torsdags. Fantastiskt dryg boss ^^
King Grub
2013-10-26, 12:23
Det blir vår nästa efter Juggernaut (som vi tar på söndag, hade bara inte tid i torsdags). Ser inte fram emot den som melee.
Haha, jo det är verkligen inte en melee vänlig boss. Spelar vanligtvis som frost dk, men kör som 3:e tank på denna :cool:
filmjölk
2013-10-26, 17:32
7.48% i Expertise.....glablarghhh vad jag hatar att reforgea och hamna under cap, alternativet är typ 7,78% och kännas som jag slösat på ngt annat.
King Grub
2013-10-26, 17:33
7.48% i Expertise.....glablarghhh vad jag hatar att reforgea och hamna under cap, alternativet är typ 7,78% och kännas som jag slösat på ngt annat.
Prova om http://www.askmrrobot.com/wow/gear hittar en bättre reforge.
filmjölk
2013-10-26, 17:45
Prova om http://www.askmrrobot.com/wow/gear hittar en bättre reforge.
Tackar! MrRobot kunde få mig exakt på 7,50...men han vill isf att jag gemmar om. Jag vill ha str i rött, str+crit gult och str+hit i blått, det tyckte inte han. crit/crit+exp känns så fel att inte gemma str på min warr. Skall se om han mobbar min alt med.
Edit: Det gjorde han...skall man inte ens gemma str på dk?
King Grub
2013-10-26, 18:36
Nej, inte rena str-gems.
Tackar! MrRobot kunde få mig exakt på 7,50...men han vill isf att jag gemmar om. Jag vill ha str i rött, str+crit gult och str+hit i blått, det tyckte inte han. crit/crit+exp känns så fel att inte gemma str på min warr. Skall se om han mobbar min alt med.
Omg så cataclysm att gemma str för warr! Crit all the way baby :D
mangemani
2013-10-26, 19:26
enchanting och tailoring är fan jobbigt att levla, så jag har gett upp farmingen och köper nu matsen.
men har ett litet problem, vet inte vilka gears jag ska köpa för enchantingen. vilken itlvl ska det vara för enchanting om man ligger på 439 i skill?
CharlieBB
2013-10-26, 20:03
http://www.wow-professions.com/
mangemani
2013-10-26, 20:40
ah shit, över 20K pungade jag nyss ut för mats upp till skill 500.
vet inte om jag kom lindrigt undan eller om det kunde ha varigt dyrare, oavsett vad så sved det rejält i plånboken.
men det känns skönt att man nu levlar i pandaria, dropsen på cloths är ju rätt så hög samt att man samlar på sig då man gör quests osv, blir inte lika jobbigt och lindrigt för ekonomin.
Victorsnya
2013-10-26, 23:36
Shit sitter här och glor på filmer på tuben från vanilla och tbc... Får en att tänka på alla goa gamla minnen från förr.
Har kvar filer på gamla burken med guild firsts så som ragnaros, opening of AQ. När jag fick min TF på min warr. När hela guilden spendera 16timmar på en buggande C'thun mm.
Jag hoppas att någon speltillverkare skapar något som man hade på den tiden då allt var nytt.
wotlk/cata/MoP är bara Faceroll för hela slanten vad folk än säger. Allt blir nerfat, man kan enchanta och gemma och buffa sig halvt odödliga mm.
Nä nu har jag whinat klart.
Kunde bara inte förstå efter att ha gått igenom massa filmer från förr att man kan bli så emotionell för ett spel.
beror på 2h eller dw? Aldrig rena str dock som sagt :D
Shit sitter här och glor på filmer på tuben från vanilla och tbc... Får en att tänka på alla goa gamla minnen från förr.
Har kvar filer på gamla burken med guild firsts så som ragnaros, opening of AQ. När jag fick min TF på min warr. När hela guilden spendera 16timmar på en buggande C'thun mm.
Jag hoppas att någon speltillverkare skapar något som man hade på den tiden då allt var nytt.
wotlk/cata/MoP är bara Faceroll för hela slanten vad folk än säger. Allt blir nerfat, man kan enchanta och gemma och buffa sig halvt odödliga mm.
Nä nu har jag whinat klart.
Kunde bara inte förstå efter att ha gått igenom massa filmer från förr att man kan bli så emotionell för ett spel.
Därför att gräset är grönare i dåtiden. Anledningen till att folk inte pallade med raids, etc, var för att det inte fanns strategiguider, specifika add-ons, strategifilmer, och låt oss inte glömma att det gällde 40 personer som behövde vara någorlunda koordinerade.
Nä, WoW funkar mycket bättre för en bredare massa, just nu.
Tokigapysen
2013-10-27, 10:58
Någon som tycker det är värt 400kr att faction change och server changea för att det inte finns någon guild på servern man är på som söker priest healers? :P
filmjölk
2013-10-27, 11:33
beror på 2h eller dw? Aldrig rena str dock som sagt :D
Mina characters är freaks, de bryr sig inte om mrRobot och gemmar pure strength :D
http://eu.battle.net/wow/en/character/aerie-peak/Kajsahelene/simple
Inte läst tråden men, ingen som kör Vanilla WoW? Har en Druid på Emerald dream, x1 rates. Riktigt härlig nostalgi över det hela. :)
Mina characters är freaks, de bryr sig inte om mrRobot och gemmar pure strength :D
http://eu.battle.net/wow/en/character/aerie-peak/Kajsahelene/simple
aaa fast du vet att crittar med bloodthirst (såg du var fury) och colossus smash aktiverar enrage ;)
Tog äntligen ner Shamans hc i torsdags. Fantastiskt dryg boss ^^
Det blir vår nästa efter Juggernaut (som vi tar på söndag, hade bara inte tid i torsdags). Ser inte fram emot den som melee.
Gjorde Shamans som rogue! Va enda meleen, så jag hängde på våra 2 tanks upp för backen, så av alla DPS var nog fighten lättast för mig!
Tog Malkorok HC igår efter ett 30-tal 0-10% wipes (900k hp som lägsta wipe), gick in igen igår för att cleara raiden men bestämde oss för att ge Malkorok en timme till, tog honom på andra pullen, en ninjapull dessutom, med tid till godo i slutet. 85te pullen totalt, jobbigaste HC bossen vi gjort ännu!
mangemani
2013-10-31, 14:09
har nyligen fått upp min enchanting och tailoring till 600.
vad för bra/nyttigt kan jag göra med dessa 2 proffs nu?
visst kunde man få något recipe på den där nya ön?
mangemani
2013-10-31, 15:11
btw, fick just nu en drop på ett reciepe på en ilvl 553 gear från en mob från en hel vanlig daily quest, trodde det bara kunde ske genom den där nya ön(?)
mangemani.
ett tips är att söka på items du hittar på wowhead eller liknande.
mangemani
2013-10-31, 15:52
har kikat på wowhead, men de är så sega på att uppgradera sin sida, items, proffs osv finns till lvl 600. inga items eller recepies över ilvl 522(vad jag har sett iaf) ja förutom det som droppar i dungs raids dvs
King Grub
2013-10-31, 16:23
Wowhead är supersnabba på att uppdatera och allt finns.
mangemani
2013-10-31, 16:25
då är det jag som är blind då för jag hittar inga reciepes på ilvl 553 och vart de droppar
Droppar ingenstans, du lär dig genom att göra den nya daily cloth grejjen som du fick recept på + 2 553 grejjor.
mangemani
2013-10-31, 17:44
Droppar ingenstans, du lär dig genom att göra den nya daily cloth grejjen som du fick recept på + 2 553 grejjor.
var ju ett reciepe på en ilvl 553 som jag nyss fick, så om jag gör den clothen dagligen, så finns det en chans att jag får mer reciepes på ilvl 553 gears?
har jag förstått det hela rätt?
var ju ett reciepe på en ilvl 553 som jag nyss fick, så om jag gör den clothen dagligen, så finns det en chans att jag får mer reciepes på ilvl 553 gears?
har jag förstått det hela rätt?
Jupp, tror du fick några på köpet när du lärde dig grejjen du hitta från din daily mob. Här är det du kan göra på ilvl 553
http://www.wowhead.com/item=98619#reagent-for
mangemani
2013-10-31, 18:06
då förstår jag:)
då gäller det bara att samla på sig celestial cloth då
King Grub
2013-10-31, 22:28
Börjat skrapa ihop rätt bra gear igen, haft tur med Warforged och Heroic Warforged.
zebularg
2013-11-01, 10:03
Börjat skrapa ihop rätt bra gear igen, haft tur med Warforged och Heroic Warforged.
Känns som att warforged i 10 manna mest är en myt... fortfarande inte fått en enda del, dock börjar även mitt gear att ta sig!
http://eu.battle.net/wow/en/character/kazzak/Goreaxx/advanced
Känns som att warforged i 10 manna mest är en myt... fortfarande inte fått en enda del, dock börjar även mitt gear att ta sig!
http://eu.battle.net/wow/en/character/kazzak/Goreaxx/advanced
Min head var server first HC Warforged, från vår första Protectors kill, tror att det kommer vara min första och sista, all warforged gear som droppar är ju fan +str :(
http://eu.battle.net/wow/en/character/hellscream/Rangz/advanced
King Grub
2013-11-01, 20:55
Vann just Flametalon of Alysrazor med ett 100 need roll. :)
Rikard Jansson
2013-11-01, 21:02
Vann just Flametalon of Alysrazor med ett 100 need roll. :)
Oj, grattis :D
King Grub
2013-11-01, 21:05
Vi gör ICC och Firelands en gång per vecka för legendarys och transmog. Ikväll var en av våra raiders full på Mumble dessutom. :D
King Grub
2013-11-01, 21:08
Blizzard tog just trademark på nästa expansion. Warlords of Draenor.
Andy.da.wohoo
2013-11-01, 21:11
Warlords of Draenor? Vad kan det tänkas syfta på ur lore-synpunkt? Akama som gör en comeback? Fullt utvecklad attack på Outland av the Legion?
Vi gör ICC och Firelands en gång per vecka för legendarys och transmog. Ikväll var en av våra raiders full på Mumble dessutom. :D
Varje fredag på vår mumble ;)
Tog Spoils Heroic igår, totalt ~30 pulls. HELVETE så tight det är! Vi hade ~3-5 sek till godo när fighten tog slut, och då hade vi ändå en som stod redo för att klicka på spaken!
Fighten i det stora hela är lika lätt som Normal (+ sparks från andra sidan), det handlar mer eller mindre bara om hur effektivt man kan öppna lådor!
mangemani
2013-11-05, 20:02
har nu använt song of harmony i några dagar och det enda jag får är gladiator gears, är det någon som ens köper så låg PVP gear? tänkte om det är någon mening att crafta och sälja?
sen har jag fått 2 utav dessa ilvl 553 geas, men det är spirit på dem, vill ju ha de andra som är mer passande för min mage.
om man har fått 2 utav dessa 553, kan man då inte få de andra 2? tänkte eftersom jag fick de 2 första så himla lätt och snabbt och nu verkar det vara rätt så hopplöst att få de andra.
har nu använt song of harmony i några dagar och det enda jag får är gladiator gears, är det någon som ens köper så låg PVP gear? tänkte om det är någon mening att crafta och sälja?
sen har jag fått 2 utav dessa ilvl 553 geas, men det är spirit på dem, vill ju ha de andra som är mer passande för min mage.
om man har fått 2 utav dessa 553, kan man då inte få de andra 2? tänkte eftersom jag fick de 2 första så himla lätt och snabbt och nu verkar det vara rätt så hopplöst att få de andra.
Du kommer få alla recept som går att få via det där tills du inte lär dig fler.
Rikard Jansson
2013-11-06, 00:27
Får damp på i-lvl hoppet som krävs för att kunna joina 78-80 dungeons. Kan med lätthet heala vad som helst upp till säkerligen 83, men måste byta ut hela gearet till 78+ gear för att kunna joina... Så, farma lvl 76 dungeons som 80 i hopp om att få grejer? wtf
Victorsnya
2013-11-06, 12:02
dom tog ju även trademark på "the dark below" sen så va någon på blizz som slant med tungan/fingret och nämde "rise of the legion" så tror blizzard försöker förvirra oss så vi inte alls är säkra på vad som komma skall
WoD kan man ju spekulera i vad det innebär, the dark below snackas om queen azhara mm (massa lore orkar inte skriva allt) och rise of the legion snackas det om att Burning Legion återvänder fast nu till azheroth med sargeras som slutboss (vilket isf skulle va slutet på wow då han är uberbossen #1 i Lore sammanhang)
Slänger man ut Sargeras är det nån form av desperation. Aszhara skulle vara intressant. Några andra Old Gods finns det också plats för.
King Grub
2013-11-08, 20:50
Warlords of Draenor bekräftat.
Rikard Jansson
2013-11-08, 20:54
får sitta och titta på när heddaway spelar, blir brutalt mycket lagg av någon anledning när vi båda spelar trots 30-50 mbit :/
King Grub
2013-11-08, 20:59
OYueIdI_2L0
Känns spontant som en svag expansion. Ingen ny klass eller ras, ingen revamp av talent systemet (kanske inte behövs men för en sån som jag som har spelat sen vanilla behöver nåt nytt spellmässigt för att inte tröttna helt). Loremässigt vet jag inte, Burning Legion kan ju finnas med i bilden eftersom det handlar om Draenor men det känns lite som det blir ännu en "alliance vs horde" expansion.
Nya character-models är något som genererar en viss hype men i det stora hela är det inte mycket att komma med. Tror levlingen kommer vara brutal. Tillbaka till 10 levlar upp till cap samtidigt som folk klagade på att levlingen var alldeles för snabb i MoP.
King Grub
2013-11-08, 22:51
Vi har öppnat rekrytering, så om ni är
deathknight (tank)
druid (balance)
druid (restoration)
paladin (protection)
priest (healer)
priest (dd)
warlock
warrior (protection)
och vill raida med ett väldigt trevligt guild så är ni välkomna att göra en ansökan på
http://prominence-draenor.guildlaunch.com/
http://www.wowprogress.com/guild/eu/draenor/Prominence/rating.tier16_10
Och så får ni raida med mig!
Vi benchar inte spelare så raiders får alltid en raidspot och behöver inte vara backup eller liknande. Vi roterar spelare beroende på vad dom behöver från en boss.
Jockefoten
2013-11-08, 23:03
Conan O'brien kommenterar wow på Blizzcon just nu
http://www.twitch.tv/wow
Kommer ni köra Mythic raiding Grub?
Ingen ny klass.
Timewardens?
mangemani
2013-11-09, 02:28
gillade inte de nya zonerna i den nya expansionen..alls:(
för mörkt och för dystert.
men man får väl glädja sig åt nya raider och gears:)
Jag tycker det är mysigt med mörkt och dystert, gillar också faktumet att dks får defile :D
Vet inte vad jag tycker om att det nya hc kommer att vara 20-manna, men men...
Vi får väl slå ihop gillen Grubb? ^^
Vart ni peppade av alla trailer osv? Jag kände inget alls!
För första gången, jag har kört alla expansions från början.. kändes det lite, fattigt på något sätt?
vicarious
2013-11-09, 11:59
Jag tyckte det mesta lät intressant, förutom Garrison. Särskilt detta:
One of our goals in Warlords of Draenor is to make each of the game’s existing Professions more engaging and integrated into the gameplay. To that end, the Garrison will play a major role in your character’s Professions in this expansion—similar to how your farm was key to the Cooking profession in Mists of Pandaria, only on a much more epic scale.
Tyckte farmandet i MoP var fruktansvärt tråkigt.
Jag känner att Warlords of Draenor har potential att bli hur bra som helst. Grymt taggad! Nu får dom gärna connecta min realm(Executus) med någon annan. Helt tomt, överallt.
Nu när man har sett alla lvl 100 talents är man sjukt taggad MEN samtidigt jävligt rädd att man ska bygga upp för höga förväntingar. Tänker mest på möjligheten att spela hunter utan pet och dps's som prot warrior. Ber till allt som är heligt att Blizz inte bara sätter kniven i något som jag har väntat å i åratal.
Är fruktansvärt sugen på att börja lira live igen nu när dom gick ut med Draenor. Lirar på molten-wow nu och wotlk är kul men miljöerna är rätt tråkiga. Gillade outland och zonerna. Även om jag förstår att Draenor kommer se annorlunda ut tror jag det kan bli riktigt kul. Har en hunter på 80 och en präst på 85 som det nog blir att jag kör på om jag börjar igen.
En riktigt bra grej är ju "flex" för normal/hc. Lättare att driva runt en liten casual guild.
mangemani
2013-11-09, 15:33
Nu när man har sett alla lvl 100 talents är man sjukt taggad MEN samtidigt jävligt rädd att man ska bygga upp för höga förväntingar. Tänker mest på möjligheten att spela hunter utan pet och dps's som prot warrior. Ber till allt som är heligt att Blizz inte bara sätter kniven i något som jag har väntat å i åratal.
har du någon länk till vart du läst om dessa gears och vad som kommer hända med klasserna?
har du någon länk till vart du läst om dessa gears och vad som kommer hända med klasserna?
http://www.wowhead.com/talent-wod#r
http://www.mmo-champion.com/content/3535-Blizzcon-Day-1-Recap-Level-100-Talents-Press-Kit-Screenshots
mangemani
2013-11-09, 18:24
tack:)
hittar bara om klasserna, inget om gears
tack:)
hittar bara om klasserna, inget om gears
Han nämde inget om gear iof. Blizzard har dock snackat om ilvl crunch.
http://www.twitch.tv/wow nån som ska spana matcherna nu?
vilka interface addons kör ni med?
CharlieBB
2013-11-10, 01:40
Ser mörkt ut för EU..
Letar en bra server för att rolla horde på. Spelar på Neptun som ally, och där finns det 3 horde på hela servern, så det är ju lite trisst. Tipps nån?
King Grub
2013-11-10, 14:21
Draenor för PVE. Är dock överbefolkad redan, men det är hordeservern no 1 för PVE.
Kyokushin
2013-11-12, 10:36
Njaaa. Kazzak är väl iofs bättre än draenor för pve. För horde alltså.
King Grub
2013-11-12, 10:54
Jag pratar PVE-servrar. Kazzak är PVP. Skulle aldrig spela på en PVP-server.
Kyokushin
2013-11-12, 11:31
Om man ser det på det sättet så är säkert Draenor bättre. Uppfattade det som att du menade PVE i allmänhet och inte typen av server. Ska man raida på en pvp-server så är det Kazzak som gäller och ska man raida på en pve-server så är det Draenor som gäller.
zebularg
2013-11-12, 11:37
Jag pratar PVE-servrar. Kazzak är PVP. Skulle aldrig spela på en PVP-server.
Å andra sidan har jag under mina 6 månader på kazzak sett ungefär 3 Alliance i Pandaria, i de äldre delarna av spelet kan det ju dock bli action =)
Nackdelen med Kazzak är köer efter kl 19.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.