handdator

Visa fullständig version : World Of Warcraft (tråden) :D

Sidor : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

Kurash
2008-12-05, 10:40
Är inte rested helt oberoende av quest/explore xp och förbrukas bara då man dödas och har sig?

"Non-combat experience such as exploration and quest experience does not consume rest state. The rest marker will be moved forward by as many XP as you gain from the exploration or quest."

Ja, det vet jag, rested-pluppen flyttar framåt om man lämnar in quester till exempel, men enligt min s.k vän skulle även pluppen flyttas fram medan man dödar mobbar i en quest som är av din level. Jag tror hon missuppfattat situationen.

Nipkiss
2008-12-05, 11:07
Nu är det 150% dom ändrade för nåt/några år sen.
det är fortfarande 200%. kollade nyss det på en karaktär jag har som är rested.

Civilrätt
2008-12-05, 12:07
Hittat ett bra ställe på min server att farma minerals, 40minuters farmande på kvällen utdelar mellan 100-150g, hyfsat ok =D

lvl 39 och cirka 1000g, skönt att köpa epic mount direkt vid 60 :D

Nordenator
2008-12-05, 12:11
Ja, det vet jag, rested-pluppen flyttar framåt om man lämnar in quester till exempel, men enligt min s.k vän skulle även pluppen flyttas fram medan man dödar mobbar i en quest som är av din level. Jag tror hon missuppfattat situationen.

Det är nog fel. Vad skulle hindra en att köra abandon quest och plocka det igen, för att sedan grinda samma mob-typ med dubbel xp tills level och sedan bara byta till ett annat quest? Aldrig hört eller läst om något liknande, så ganska skeptisk till det.

Nipkiss
2008-12-05, 12:23
det stämmer inte.

Dan S
2008-12-05, 12:27
Nu ska wowwiki nörden berätta lite.

Rested = 200% xp av mobs, quester tar INTE bort rested, det gäller bara mobXP. Rested kan max sparas upp till 2 lvls / 40 bars. Det skjuts fram med xp'n du får från andra håll.

Och säg inte emot, så här är det annars kan ni kolla på wowwiki en bra sida, om ni vill ha källa osv.

Nordenator
2008-12-05, 12:34
Det känns som om man borde hosta en wiki-sida så man alltid kan ha en självskriven referens att citera :D

Nipkiss
2008-12-05, 12:39

Rested = 200% xp av mobs, quester tar INTE bort rested, det gäller bara mobXP. Rested kan max sparas upp till 2 lvls / 40 bars. Det skjuts fram med xp'n du får från andra håll.

Och säg inte emot, så här är det annars kan ni kolla på wowwiki en bra sida, om ni vill ha källa osv.

det där stämmer precis.

Shakemynuts
2008-12-05, 12:51
Fyfan vad otaggad jag blev på lira mer när man blev lvl 60 och skaffade 100% mounten och tänkte, "helvete, inte outland igen, tar ju såååå lång tid att lvla så jag pallar inte en 3e gång."

Men vänta, de har tagit bort ungefär 35% av XPn som behövs för att lvla 60-70! :D Misstänkte ju egentligen nästan det, tänk nybörjare som skulle behöva lira 1-60 på 15-20 dygns speltid, sen 60-70 på 10 dagars speltid igen och då är det ändå inte klart och de ska ta 70-80 också.

Hurray!!!

Dan S
2008-12-05, 13:36
Fyfan vad otaggad jag blev på lira mer när man blev lvl 60 och skaffade 100% mounten och tänkte, "helvete, inte outland igen, tar ju såååå lång tid att lvla så jag pallar inte en 3e gång."

Men vänta, de har tagit bort ungefär 35% av XPn som behövs för att lvla 60-70! :D Misstänkte ju egentligen nästan det, tänk nybörjare som skulle behöva lira 1-60 på 15-20 dygns speltid, sen 60-70 på 10 dagars speltid igen och då är det ändå inte klart och de ska ta 70-80 också.

Hurray!!!

Jag hade lägre xp 60-65, men 65-70 va likadan och 69-70 var det 700k~
Lvlade upp en massa nya gubbar på ett nytt acc :o

gibb
2008-12-05, 13:39
Tog 58-66 på att göra Hellfire, Zangarmarsh, 2x Blood Furance och 2x Ramparts.
Verkar bli Northrend direkt efter Nagrand.

MrGAIS
2008-12-05, 13:50

Hurray!!!

När gjorde dem det? ska börja spela igen och är lvl 61..:P

Shakemynuts
2008-12-05, 13:59
Jag hade lägre xp 60-65, men 65-70 va likadan och 69-70 var det 700k~
Lvlade upp en massa nya gubbar på ett nytt acc :o

69-70 var väl runt 890k xp tidigare?

Ame
2008-12-05, 19:30

Problemet är att din egen källa säger att du har fel...

One bar of rested XP (5% of a level) is earned for every 8 hours spent resting. A maximum of 30 bars (150% of a level) may be earned. In other words, you can leave your character resting in an inn or capital city for up to 10 days (without gaining experience) before you earn the maximum amount of rest state, and a resting character stores up one full level of rest in 160 hours (6.67 days).
http://www.wowwiki.com/Rest

Jag har heller aldrig hört att max restedbonus skulle vara något annat än 150% och jag kollade precis upp det med en egen character som jag inte loggat in med på länge och den har 150% rested.
I övrigt har du rätt dock.

Kross
2008-12-05, 19:43
Du får 200% exp av mobs du dödar. Skulle du få 1000 av att nacka en grod-ap-människa vanligtvis får du 2000 när du är rested.

Petf
2008-12-06, 15:19
Nån som lirar alliance på outland ?

tossefar
2008-12-06, 16:23

Nä, du har fel. 200% exp av mobs stämmer, men det är 1.5 levels rested. 150%. Precis som det står i din källa.

mangemani
2008-12-06, 16:26
lätt at käna igen mej iaf.
valde "mangemani" som nick(ja jag vet,ett mycket passande nick,smälter riktigt in i spelet).
så är det nån som spelar på burning steppes(eller vad den nu heter) servern och ser det nicket,så är det jag:)

Diggler
2008-12-06, 16:34
Nån som lirar alliance på Magtheridon?

ceejay
2008-12-06, 18:47
ngn som lirar horde @ frostwhisper? :D

Andy.da.wohoo
2008-12-06, 19:27
ngn som lirar horde @ frostwhisper? :D

Nej men jag håller på att bli övertalad att börja lira alliance där:D

Seriöst så verkar frostwhisper vara den servern med störst andel svenskar :Virro

Tricce
2008-12-06, 19:35
det är fortfarande 200%. kollade nyss det på en karaktär jag har som är rested.

Nä, du har fel. 200% exp av mobs stämmer, men det är 1.5 levels rested. 150%. Precis som det står i din källa.

Ursprungsfrågan var vad är maxrested och det va på det jag svarade 150% inte hur mycket man fick av att döda mobs :)

Svedberg
2008-12-06, 20:18
Zzz-spel, nån som vill köpa en 80 rog i blågear billigt? Klarade fan 14 dagar innan jag blev less igen. :Virro

Shakemynuts
2008-12-07, 02:35
Nån som lirar alliance på Magtheridon?

Jag gjorde. Men då servern har 89% hordes pga Nihilium och nu SK gaming på det. Så kände jag att det fick vara nog. Sålde chars och stack från Wow. Skapa nytt på min gamla originalserver Hellscream, horde.

Andy.da.wohoo
2008-12-07, 12:40
Jaha, gårdagens kväll och lite utav natten spenderades till att raida Exodar, Darnassus och senare ett försök på Stormwind. Vi blev triggade av att alliance dödade alla horde ledarna så vi tänkte ta tillfället i akt när alliancen var i hordestäder att fixa dendär svarta björnen man får när man dödat alla Faction ledarna.

Så vi samlade ihop 40 st, varav en av den bästa tanken på hela Khadgar, Tankkí, och ett par överdjävligt bra healers. Samlades i Zoram strand varifrån vi senare rushade till Auberdine, tog båten till Exodar, rushade in genom sidoingången och pang på Velen som var död inom 5 minuter.
Senare begav vi oss till Darnassus för att döda Tyrande. Gick bra, tog båten till Auberdine och därifrån till Teldrassil, sprang igenom portalen, upp till The temple of the moon (heter det väll?) och började panga på. Denna gången kom det dock lite alliance spelare som försökte hindra oss men inga problem där.
När Tyrande var död så sprang vi tillbaka till Auberdine och portade oss till Stonard för att bege oss till Elwynn. Här var det dock lite svårare. För det första är det överdjävligt långt till kungen i Stormwind, för det andra finns det vakter ÖVERALLT! För det tredje finns det ALLTID fullpackat med spelare där. Vi kom in till kungens rum, började slå honom, men tyvärr kom där 10 75+ och AOE'ade sönder oss. 3 gånger försökte vi ta honom men icke, det gick inte.

Nu klockan 13:00 ska vi försöka döda Ironforge's kung Magni och Stormwinds kung!

coxie
2008-12-07, 12:42
Jaha, gårdagens kväll och lite utav natten spenderades till att raida Exodar, Darnassus och senare ett försök på Stormwind. Vi blev triggade av att alliance dödade alla horde ledarna så vi tänkte ta tillfället i akt när alliancen var i hordestäder att fixa dendär svarta björnen man får när man dödat alla Faction ledarna.

Så vi samlade ihop 40 st, varav en av den bästa tanken på hela Khadgar, Tankkí, och ett par överdjävligt bra healers. Samlades i Zoram strand varifrån vi senare rushade till Auberdine, tog båten till Exodar, rushade in genom sidoingången och pang på Velen som var död inom 5 minuter.
Senare begav vi oss till Darnassus för att döda Tyrande. Gick bra, tog båten till Auberdine och därifrån till Teldrassil, sprang igenom portalen, upp till The temple of the moon (heter det väll?) och började panga på. Denna gången kom det dock lite alliance spelare som försökte hindra oss men inga problem där.
När Tyrande var död så sprang vi tillbaka till Auberdine och portade oss till Stonard för att bege oss till Elwynn. Här var det dock lite svårare. För det första är det överdjävligt långt till kungen i Stormwind, för det andra finns det vakter ÖVERALLT! För det tredje finns det ALLTID fullpackat med spelare där. Vi kom in till kungens rum, började slå honom, men tyvärr kom där 10 75+ och AOE'ade sönder oss. 3 gånger försökte vi ta honom men icke, det gick inte.

Nu klockan 13:00 ska vi försöka döda Ironforge's kung Magni och Stormwinds kung!

Det gäller att göra det 05.00 på en vardag :D

Tricce
2008-12-07, 12:45

Hehe ja det är aningens skillnad för Alli och Horde, dom knallar in bakvägen till Org möter 4st vakter på bron sen in och nuka medans Stormwind kungen står väl typ vid Battlemasters som man kan få på sig rätt lätt (för nåt år sen iaf, kanske är flyttade nu) plus tusentals vakter som spawnar från intet :D

Snobbe
2008-12-07, 13:03
Hehe ja det är aningens skillnad för Alli och Horde, dom knallar in bakvägen till Org möter 4st vakter på bron sen in och nuka medans Stormwind kungen står väl typ vid Battlemasters som man kan få på sig rätt lätt (för nåt år sen iaf, kanske är flyttade nu) plus tusentals vakter som spawnar från intet :D

Tycker själv Thrall är svårare än ally kungarna. För det första spawnar det vakter random på båda ställen dock är grejjen att du får 2 bossar på dig vid thrall eftersom troll kungen står där också. Dock är ingen av bossarna direkt svåra e man 5-6 pers och går in utan o möta spelare så har man inga direkta problem.

Andy.da.wohoo
2008-12-07, 15:11
Det gäller att göra det 05.00 på en vardag :D

Japp:D

Precis, därav den ökade svårighetsgraden. På grund av alla Battlemasters så springer där även PvP pros som väntar på att joina bg/arena.

Tycker själv Thrall är svårare än ally kungarna. För det första spawnar det vakter random på båda ställen dock är grejjen att du får 2 bossar på dig vid thrall eftersom troll kungen står där också. Dock är ingen av bossarna direkt svåra e man 5-6 pers och går in utan o möta spelare så har man inga direkta problem.

Jag håller inte helt med där, Trollet som står vid Thrall brukar inte börja slå på allysarna förräns allysarna slår på trollet. Den svåraste Horde bossen måste ju vara Sylvanas, då man först ska ner för hissarna, springa genom hela UC och hoppas på att hitta rätt, och sen se alla battlemasters, Sylvanas och Varimathras. Skulle gissa på att dom slår ganska hårt också!

Tricce
2008-12-07, 15:18
Japp:D

Precis, därav den ökade svårighetsgraden. På grund av alla Battlemasters så springer där även PvP pros som väntar på att joina bg/arena.

Jag håller inte helt med där, Trollet som står vid Thrall brukar inte börja slå på allysarna förräns allysarna slår på trollet. Den svåraste Horde bossen måste ju vara Sylvanas, då man först ska ner för hissarna, springa genom hela UC och hoppas på att hitta rätt, och sen se alla battlemasters, Sylvanas och Varimathras. Skulle gissa på att dom slår ganska hårt också!

Varimathras gör ju inte ett skit han står bara och hånflinar åt Sylvanas medans hon går ner :(

Kurash
2008-12-08, 09:32
Är det fortfarande vanligt att poisonquesten buggar? Är Rogue på horde-sidan, har gjort hela kedjan till Tarren Mill, fått boten till touch of zanzil så allt borde vara klart. Men jag har inte poisonskillen. Jag har inte kvar questen eftersom den är completad, så jag kan inte droppa och göra om.

pellep
2008-12-08, 13:05
Är det fortfarande vanligt att poisonquesten buggar? Är Rogue på horde-sidan, har gjort hela kedjan till Tarren Mill, fått boten till touch of zanzil så allt borde vara klart. Men jag har inte poisonskillen. Jag har inte kvar questen eftersom den är completad, så jag kan inte droppa och göra om.

Nu för tiden köper du dina poisons? Om jag inte minns helt åt helvete.

Kurash
2008-12-08, 13:20
Nu för tiden köper du dina poisons? Om jag inte minns helt åt helvete.

Aha! tyckte det va lite konstigt att dom sålde poisons. Jaja, det va bättre förr som man säger. Nu har dom blixtrande blommor och direkta flightpaths överallt, mount vid lvl 30 och massa annat skit. Kan dom inte bara göra om hela interfacet och ersätta med en "PWNAGE"-knapp?

coxie
2008-12-08, 13:42
Aha! tyckte det va lite konstigt att dom sålde poisons. Jaja, det va bättre förr som man säger. Nu har dom blixtrande blommor och direkta flightpaths överallt, mount vid lvl 30 och massa annat skit. Kan dom inte bara göra om hela interfacet och ersätta med en "PWNAGE"-knapp?

Jag håller med om att det var bättre förr. Det enda jag finner nöje i numer är att multiboxa heroics och BGs.

Diggler
2008-12-08, 13:50
ding 80! :)

Kurash
2008-12-08, 14:35
Jag håller med om att det var bättre förr. Det enda jag finner nöje i numer är att multiboxa heroics och BGs.

Har du lust att beskriva förfarandet med multibox? Jag fattar nog inte riktigt hur det funkar.

coxie
2008-12-08, 15:10
Kort sagt så kör du helt enkelt x antal konton och karaktärer samtidigt. Jag själv har 5 st elemental shamaner som jag kör med. Det finns många sätt att köra på och den billigaste lösningen är att köra 5 konton och klienter på samma dator och skicka vidare dina tangentbordssignaler till alla 5 spel med mjukvara. Man sätter sedan macron som assistar din mainchar för att enkelt kunna nuka. Problemet med att köra såhär är att du måste ha en maingubbe som du kör follow på med resten av gubbarna. Detta är rätt drygt i pvp då folk som är vana vid Multiboxare snabbt dödar din main och då är du rätt fucked.

Jag bytte till att köra 5 datorer med varsin skärm (har en extra för surf och irc och annat så 6 skärmar totalt). Sedan använder du en eller 2KVM-switchar för att skicka signaler från musen och tangentbordet till alla 5 datorerna. Genom att köra såhär får du milsvid bättre kontroll och koll på läget. Du kan även byta "main" till vilken annan char som helst genom att bara titta på en annan skärm.

Detta är dock rätt dyrt, speciellt upphängning av skärmar och vettiga KVM-switchar. Jag hade redan mina skärmar+upphängning iom att jag använder dom i jobbet men bara upphängningen kostade mig ca 10 000kr. Totalt sett får man nog räkna med iaf 40 000 kr om man vill köra allt med hårdvara.

Sedan kan man alltid ta några steg till som en på dual-boxing.com som kör 36 chars samtidigt.

Kurash
2008-12-08, 15:53
Coolt.
I Lineage 2 hade jag en textklient som jag loggade in en healer med, sen startade jag spelet med min andra karaktär. Funkade lite på samma sätt antar jag; healern sattes på follow och tog emot textkommandon från den andra gubben i form av whispers. Sen sprang man runt och farmade utan downtime.

coxie
2008-12-08, 17:00
Jo det är typ samma sak, polaren som med boxar kör med 4 locks och en druid som healer som farmteam.

coxie
2008-12-11, 18:54
Börjar gilla thunderstorm mer och mer när man börjat vänja sig vid att shamaner numer kan kitea riktigt bra.

Sen är det alltid roligt att dra 5 EM chainlightnings + 5 100% crit LvB på någon stackare.

shut teh face
2008-12-11, 18:58
coxie: kan tänka mig att det är riktigt skönt. Men det där med 36 chars låter helt sjukt. Lär kosta mycket pengar och sen hyffsad månadskostnad på alla konton också.

coxie
2008-12-11, 19:00
Ja det är en redig setup han har fixat, kolla in bilderna i länken.

http://www.dual-boxing.com/forums/index.php?page=Thread&threadID=14611&pageNo=1

shut teh face
2008-12-11, 19:02
Ja det är en redig setup han har fixat, kolla in bilderna i länken.

http://www.dual-boxing.com/forums/index.php?page=Thread&threadID=14611&pageNo=1
Kanske något du bör satsa på, du har tid och pengar nu och finanskrisen blir inte bättre.

mangemani
2008-12-14, 23:33
fan vad spelet tar upp tid.
gick in 18:00 för att spela lite lätt,mötte en trevlig spelare som ville hjälpa till,slutade att man satt och surrade medans man levlade,när man sen skulle dra så fragade hon om man kunde hjälpa henne med några quests,sure tänkte man,gjorde dom och sen så dök en kompis upp som också gick med i gruppen,vi alla surrade ett bra tag och kunde inte släppa levlandet.
så,nu har det snart gått 6 timmar sen mitt "lätta" spelande började och har inte rest mej en enda gång sen dess=/,this is not good.

coxie
2008-12-15, 11:32
Verkar som om S5 kommer vara perfekt balanserat för en gångs skull...

http://warcraftmovies.com/stream.php?id=96367&stream=1&h=7e34f45c220d47e1cd4f522246976292

Tricce
2008-12-15, 12:07

http://warcraftmovies.com/stream.php?id=96367&stream=1&h=7e34f45c220d47e1cd4f522246976292

Haha ja verkligen urk, jag har ställt min lock på afk i dalaran den går fan inte att pvpa med på 80 :(

Civilrätt
2008-12-15, 12:21
Ni som testat Dk, hur roliga är dom att spela? bra i pvp?
Funderar på om jag ska avbryta mitt lvl:ande av min rogue vid 58 och istället spela Dk. Kommer troligt mest framöver spela enbart pvp.

BigSpawn
2008-12-15, 13:19

man skulle tydligen lvlat sin rogue först:P

victor_n
2008-12-15, 18:51
Haha ja verkligen urk, jag har ställt min lock på afk i dalaran den går fan inte att pvpa med på 80 :(

mjo min muti/prep specade rogue slaktar locks/mages/priests/druids(balance/resto) på 3-10sec shamans är en lätt match dom med, bara vänta ut deras wolfpack talent:P

DK's är aslätta tills man möter någon 1/1000!? som kan spela klassen i PvP:P
sen retardins, ja nerf på ingång så fruktar dom inte då jag vinner 60-70% mot dom warriors är som DK's suger om man möter en som inte kan klassen, jävligt solida om man möter en skillad.

men som sagt, för tillfället kan man nog parka sin lock(därför jag inte lvlar min) haha

Kwon
2008-12-15, 18:59
fan vad spelet tar upp tid.
gick in 18:00 för att spela lite lätt,mötte en trevlig spelare som ville hjälpa till,slutade att man satt och surrade medans man levlade,när man sen skulle dra så fragade hon om man kunde hjälpa henne med några quests,sure tänkte man,gjorde dom och sen så dök en kompis upp som också gick med i gruppen,vi alla surrade ett bra tag och kunde inte släppa levlandet.
så,nu har det snart gått 6 timmar sen mitt "lätta" spelande började och har inte rest mej en enda gång sen dess=/,this is not good.

Ja, det kan bli "one helluva lot" of surrande! :D

Nipkiss
2008-12-15, 19:16
s5 kommer bli nukefest á la s1 typ. obalanserat och jävligt. den som får öppningen vinner typ.

Tricce
2008-12-15, 19:20
mjo min muti/prep specade rogue slaktar locks/mages/priests/druids(balance/resto) på 3-10sec shamans är en lätt match dom med, bara vänta ut deras wolfpack talent:P

DK's är aslätta tills man möter någon 1/1000!? som kan spela klassen i PvP:P
sen retardins, ja nerf på ingång så fruktar dom inte då jag vinner 60-70% mot dom warriors är som DK's suger om man möter en som inte kan klassen, jävligt solida om man möter en skillad.

men som sagt, för tillfället kan man nog parka sin lock(därför jag inte lvlar min) haha

Nerf på rets? Det jag såg i senaste notesen va en liten buff iof?

Retribution

* Judgement of Wisdom now give each attack a chance to restore 2% of the attacker's base mana. (Old - 1% of the attacker's maximum mana)
* Judgement of Light now also procs from ranged attacks.
* Seal of Blood now deals 27% of normal weapon damage. (up from 22%)
* Seal of the Martyr now deals 27% of normal weapon damage. (up from 22%)

Tricce
2008-12-16, 00:24
http://kuvaton.com/bshit/122934142923.gif

Litecore
2008-12-16, 01:20
Jag bytte till att köra 5 datorer med varsin skärm (har en extra för surf och irc och annat så 6 skärmar totalt).
Sedan använder du en eller 2KVM-switchar för att skicka signaler från musen och tangentbordet till alla 5 datorerna.
Genom att köra såhär får du milsvid bättre kontroll och koll på läget. Du kan även byta "main" till vilken annan char
som helst genom att bara titta på en annan skärm.

Detta är dock rätt dyrt, speciellt upphängning av skärmar och vettiga KVM-switchar. Jag hade redan mina skärmar +
upphängning iom att jag använder dom i jobbet men bara upphängningen kostade mig ca 10 000kr. Totalt sett får
man nog räkna med iaf 40 000 kr om man vill köra allt med hårdvara.

the single most awesome thing i've read this year! snälla säg att du har en bild på det? :D
jag tänker direkt på datorn/skärmarna som hugh jackmans karaktär i Swordfish använder ;P

http://w5.cs.uni-sb.de/~butz/teaching/ie-ss03/papers/HCIinSF/pictures/image014.jpg

Dissector
2008-12-16, 03:15
Skoj att komma igång och raida. Har haft tur nu en gång, när guilden raidade en helg och jag var ledig. Fick vara med och nita 3 bossar i Naxxramas iallafall. Hoppas på mer. det är sjukt roligt.

Tigerkotten
2008-12-17, 00:50
rätt trist atm imo, behövs flera raid ställen. Just nu är wotlk rensat på 2dagar, och det blir väl inom snar framtid 1dag med. Nu pratar jag om kvällar, atm rensas naxx 25manna för oss mellan 19-23:20 typ, Sapphiron 25manna är simpel. Blivit att man går för achivements mera istället nu. Malygos däremot (den vid nexxus) fick vi först ner denna reset. Men nu när folk lärt sig så kommer väl den gå ner allt oftare.

Har bara en hunter som e 80 atm, och utan dual speccs så känns det inte så intressant att pvpa me den. Levlar lite smått upp en druid atm 55, har annars en 70 warrior me. Men vet inte riktigt hur sugen jag är på den.

victor_n
2008-12-17, 02:56
Nerf på rets? Det jag såg i senaste notesen va en liten buff iof?

Retribution

* Judgement of Wisdom now give each attack a chance to restore 2% of the attacker's base mana. (Old - 1% of the attacker's maximum mana)
* Judgement of Light now also procs from ranged attacks.
* Seal of Blood now deals 27% of normal weapon damage. (up from 22%)
* Seal of the Martyr now deals 27% of normal weapon damage. (up from 22%)

sisst jag kolla så kommer dom göra betydligt mindre skada, men deras speed nerfs försvinner!

i bubble kommer retardins göra 50%mindre dmg

tossefar
2008-12-17, 03:32
sisst jag kolla så kommer dom göra betydligt mindre skada, men deras speed nerfs försvinner!

i bubble kommer retardins göra 50%mindre dmg

50% mindre än de 100% mindre de gör nu? Snygg matematik.

Shakemynuts
2008-12-17, 03:50
Nu börjar det hända något med min druid. Moonkin/frostmage arena 2v2 here we come. :D

Kommer köra 60/0/11 för maximal dps. Fighter i s5 kommer inte hålla så länge att ett lag blir oom.

Länk till build på wowhead.com (http://www.wowhead.com/?talent=0xGcuiIoIzhAuRuZcxh)

Master shapeshifter, 4% mer spellpower jämnar ut sig rätt bra med 15% spirit > spellpower från imp moonkin och även 3% extra haste. Vilket min mage gärna vill ha för läckra shattercombos, 3% gratishaste är inte helt fel från mig tillsamans med extra spellpower från spirit. Blir mer värt att ha något vi båda tjänar på + att mages bör satsa på runt 8% haste s5 pga shattercombos.

Intensity, behöver inte ha mer manaeffektivitet, då matcherna inte kommer bli speciellt långa. Omen of carity, samma anledning.

Balance of power skippade jag eftersom jag aldrig varit någon som förespråkar hitrating i pvp. Körde hitcap på restodruid tidigare, men med mark of the wild och diverse racialresistances så sker de ju ändå när man ej vill. Så det kändes som slöseri på poäng för att få lite mindre resists, som knappast anses gamebreaking i mina ögon. Det är en smaksak helt enkelt, sett topspelare med både hit och utan och de klarar sig fint.

Imp faerie fire skippade jag också då jag är ganska säker på att 3% crit inte väger upp 3 hela talentpoints, blir inte överdrivet mycket extraskada för så många poäng.

Kommer köra med Insect swarm och moonfire glyph för att få 2st väldigt väldigt starka DoTs. Velade mellan 2/2 gale winds eller 2/2 imp moonfire. Blev gale winds då äcklig räckvidd på cyclone är sjukt värt.

Att slänga på MF och IS med glyphs, smacka på force of nature och starfall så gör det inget om man blir bortfearad av en präst eller warlock. De blir nog lagom pressade ändå. :D

Vad tror ni? Vad skulle du ändra på?

Edit: Jag förespråkar maximal dmg med denna build. Men missförstå mig inte. Man behöver ju ändå kunna vara defensiv, därav saker som ökad range på cyclones, 30% dispelresist för HoTs och moonglow är trots allt 9% mana på de flesta spells som används. Samma med dreamstate, det är trots allt styrkorna hos moonkin.
Änfast matcherna knappast kommer vara långa i s5, så behöver man ändå garantier.

En glad kin är en doomkin, en lissen är en oomkin. *cry*

Zäta
2008-12-17, 08:55
Trevligt att upptäcka den här tråden! ;-D (Wow-nörd som jag är)

Har dock inte läst igenom hela tråden ännu då jag sitter på jobbet nu och hela tråden är på 88 sidor. Men finns det någon aktiv Kologuild på någon utav servrarna? Hade varit trevligt att dra igång en karaktär där i så fall :)

Nipkiss
2008-12-17, 13:48
Då var Arena igång då! Kör Dpriest/Rogue (jag är råågen) och just nu är man sjukt ovan över hur fort man dör/dödar nån. Prästen dör nästan instant av något nuke team, ,men samtidigt tar jag ner folk i första CSen :)

Civilrätt
2008-12-17, 14:19
Då var Arena igång då! Kör Dpriest/Rogue (jag är råågen) och just nu är man sjukt ovan över hur fort man dör/dödar nån. Prästen dör nästan instant av något nuke team, ,men samtidigt tar jag ner folk i första CSen :)

vad kör du för talent-tree med roguen? daggers, sword, pekpinnar...

Nipkiss
2008-12-17, 17:04
vad kör du för talent-tree med roguen? daggers, sword, pekpinnar...
Jag kör mutilate (43/5/23). Rotationen brukar oftast vara: CS, Muti, CB+evis, vanish, CS, prep, CB+evis.
ibland dör dom innan jag ens hunnit göra allt det. lägger också in dismantle (har prep glyph), evasion och sprint innan jag drar prep.

Diggler
2008-12-17, 17:09
Warrior är helt poänglöst i arena pvp nu, bg funkar helt ok men fan arms warr+ bm huntard i 2v2 jag får nog nöja mig med 1200-rting, i tbc kunde vi iaf någon gång sticka över startratingen :D

Flygplan
2008-12-17, 17:13
Jag började lira igen när wotlk släpptes. Spelade 4-5 dagar, blev 80. Jag kom snabbt ihåg vaför jag slutade spela senast. WoW tar över det verkliga livet för mycket. Jag sålde skiten för 2000, det bästa jag någonsin har gjort.

Nu jag jag är fri från mitt wow begär och ser på det med distans inser jag hur patetiskt det är att spela WoW, seriöst. Det kommer inget bra från att spela WoW, det är ett gift. Detta kommer från någon som spelat i perioder sen 2004. Sluta med skiten så snabbt ni kan... Nu kommer säkert många bli sura och säga att det går utmärkt att kombinera WoW, raida high end, läsa på högskola, träna, sköta sin kost, festa och ha ett socialt liv. Men mig lurar ni inte....*bs*

tossefar
2008-12-17, 17:38
Jag började lira igen när wotlk släpptes. Spelade 4-5 dagar, blev 80. Jag kom snabbt ihåg vaför jag slutade spela senast. WoW tar över det verkliga livet för mycket. Jag sålde skiten för 2000, det bästa jag någonsin har gjort.

Nu jag jag är fri från mitt wow begär och ser på det med distans inser jag hur patetiskt det är att spela WoW, seriöst. Det kommer inget bra från att spela WoW, det är ett gift. Detta kommer från någon som spelat i perioder sen 2004. Sluta med skiten så snabbt ni kan... Nu kommer säkert många bli sura och säga att det går utmärkt att kombinera WoW, raida high end, läsa på högskola, träna, sköta sin kost, festa och ha ett socialt liv. Men mig lurar ni inte....*bs*

Jaha, det är alltså INTE kul att bli 80 på fyra dagar. Tur att du berättade det, vi andra trodde att det var askul att spela tolv timmar om dagen.

Kaew
2008-12-17, 17:51
Jaha, det är alltså INTE kul att bli 80 på fyra dagar. Tur att du berättade det, vi andra trodde att det var askul att spela tolv timmar om dagen.

Haha precis , bortgjord.

Mazr
2008-12-17, 17:52
Jag har ett jobb, träffar polare, familj och dylikt, men inte fan tar WoW över mitt liv som det gjorde när jag gick i gymnasiet. Då kunde jag skolka över 2 veckor för att lira på min vackra rogue. Men man växer upp, och lär sig att kombinera nytta med nöje... *pik*

Flygplan
2008-12-17, 18:47

Det var hur kul som helst, just då. Alla som inte spelade 8-10h timmar om dagen de dagarna blev sedda som noobs och slackers. De som var 70 efter några dagar efter release, utan giltlig anledning, i raid guilds blev ju kickade. Det är det som är grejen, spelar man inte väldigt, väldigt mycket kan man aldrig bli bra på spelet. Det blir en ond spiral, man måste spela mer och mer. Men visst, om du tycker det är jätteskojj att spela 2 timmar om dagen, bli ägd av allt och alla så är det jättebra för dig. Min post var inte riktad till er som knappt spelar. Alternativet är ju att man spelar sjukt mycket, men då får man också offra sitt IRL liv. Så ser det ut för de flesta WoW-spelare.

Haha precis , bortgjord.

Ledsen att du tog åt dig grabben. Min post var skriven i all välmening till er som sitter fast i träsket.

Daniiiel
2008-12-17, 18:58
Folk offrar nog mer socialt liv än vad de säger. Tror det är lite som poker och att ingen jävel förlorat pengar när i princip 90% av alla pokerspelare gör det. Folk vågar inte erkänna att de är asociala loosers.

Flygplan
2008-12-17, 18:59
Folk offrar nog mer socialt liv än vad de säger. Tror det är lite som poker och att ingen jävel förlorat pengar när i princip 90% av alla pokerspelare gör det. Folk vågar inte erkänna att de är asociala loosers.

Jag är också väldigt övertygad om att det är på det viset.

Shakemynuts
2008-12-17, 21:14
Mycket möjligt.

Men nu frågade ju jag om någon har några synpunkter på min moonkinspecc tillsamans med en frostmage i 2v2 pvp. :D

Kwon
2008-12-17, 23:58
Det var hur kul som helst, just då.

Alla som inte spelade 8-10h timmar om dagen de dagarna blev sedda som noobs och slackers.

De som var 70 efter några dagar efter release, utan giltlig anledning, i raid guilds blev ju kickade.

Byt guild! :)

Shakemynuts
2008-12-18, 03:35
Men egentligen, vad är det för fel på att spela 10h+ om dagen?
När det faktiskt gäller något du tycker är roligt. Har som intresse. Visst att det kan gå lite överstyr till ett visst typ av begär, eller ett ja, rent av beroende för endel. Men det handlar ju det mesta om här i livet. Har du en hobby/intresse, är det oftast ett beroende av något slag. Då du finner stor lycka i det.

Men just då det handlar om datorspel eller tvspel så verkar folk tycka annorlunda. Då är det helt plötsligt ett gift. Som om styrketräning inte skapar beroende.

shut teh face
2008-12-18, 08:49
Jag är mycket liberal i frågan. Alla människor är olika!

Vissa kanske blir beroende i den grad att det får en omedveten och ej självförvållad negativan inverkan på det sociala livet. Men förfan asså, folk gör väl vad de vill med sina liv. Om man vill spela wow 12 timmar om dagen så gör man det. Så länge man är medveten om vad de kan få för konsekvenser för en.

Skulle jag vara stenrik hade jag spelat wow 10 timmar om dagen förmodligen. Men jag har viktiga saker att göra framöver, därför la jag ned wow själv. Inte för jag tror wow skulle fånga mig, utan för om jag inte får spela wow på heltid, då är de inte värt det.

Shakemynuts
2008-12-18, 09:05
Det är nog däri problemet ligger. Att det är som vilken drog som helst som bara kan hooka en ganska snabbt, så att man ej tänker klart längre och tillåter att massa saker sabbas pga ett spel.

Men jag förstår fortfarande inte problemet egentligen, då detta tydligen bara verkar gälla datorspel. Nån sorts tabu eller så.

Ny moonkinspecc:

Klickis*whatever* (http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/druid/talents.html?tal=502223312533103321003531123100000 00000000000000000000000003502001000000000000000000 )

Vad som ändrats är att jag ändå tar omen of clarity av den anledning att ändå typhoon och starfall är väldigt dyra. Att i snitt procca ooc var 3,5e sec blir rätt mycket mana i slutändan med gratis typhooninterrupts och hyffsad dmg ändå.

Eftersom moonkin/frostmages styrka ligger i fokuserad dps med cyclones/roots så tar jag spellhittalent ändå då det är mycket viktigare nu än t ex när jag var restokin och bara fjanta runt med cyclone/roots då och då.

Sista ändringen gjordes att jag tar imp moonfire ändå 10% mer crit och 10% mer dmg istället för att satsa på DoTstyrkan och slänga på glyph of moonfire.

Kör:

Glyph of moonfire
Glyph of insect swarm
Glyph of innervate

Återigen, nån typ av kommentar på det skulle sitta fint, om nån har något att kommentera. :)

rapzidi
2008-12-18, 09:34
Men visst, om du tycker det är jätteskojj att spela 2 timmar om dagen, bli ägd av allt och alla så är det jättebra för dig. Min post var inte riktad till er som knappt spelar. Alternativet är ju att man spelar sjukt mycket, men då får man också offra sitt IRL liv. Så ser det ut för de flesta WoW-spelare.

Är ju knappast bara ett fåtal som spelar runt 2 timmar om dagen, vilket föresten lär vara mer än vad många spelar ink. mig. När det blir semester är det en annan femma iofs :P
Så man får väl helt enkelt äga de som spelar mindre än en själv, finns alltid någon.
Visst vill jag raida nu, men om det visar sig att det kräver orimligt med tid för mig så är det helt enkelt inte värt det. Alla har sin smak som sagt.

coxie
2008-12-18, 10:19
Men visst, om du tycker det är jätteskojj att spela 2 timmar om dagen, bli ägd av allt och alla så är det jättebra för dig. Min post var inte riktad till er som knappt spelar. Alternativet är ju att man spelar sjukt mycket, men då får man också offra sitt IRL liv. Så ser det ut för de flesta WoW-spelare.

Tvivlar att jag la ner mer än 2h om dagen på att dra gladiator alla säsonger, wow är inte direkt svårt.

Sedan tycker jag inte att jag offrat mitt IRL-liv för att kunna raida. Ja det blir ett par hektiska månader vid varje content-patch men efter att man clearat så raidar man 2-3 gånger i veckan.

Tricce
2008-12-18, 12:54
Det är nog däri problemet ligger. Att det är som vilken drog som helst som bara kan hooka en ganska snabbt, så att man ej tänker klart längre och tillåter att massa saker sabbas pga ett spel.

Men jag förstår fortfarande inte problemet egentligen, då detta tydligen bara verkar gälla datorspel. Nån sorts tabu eller så.

Ny moonkinspecc:

Klickis*whatever* (http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/druid/talents.html?tal=502223312533103321003531123100000 00000000000000000000000003502001000000000000000000 )

Vad som ändrats är att jag ändå tar omen of clarity av den anledning att ändå typhoon och starfall är väldigt dyra. Att i snitt procca ooc var 3,5e sec blir rätt mycket mana i slutändan med gratis typhooninterrupts och hyffsad dmg ändå.

Eftersom moonkin/frostmages styrka ligger i fokuserad dps med cyclones/roots så tar jag spellhittalent ändå då det är mycket viktigare nu än t ex när jag var restokin och bara fjanta runt med cyclone/roots då och då.

Sista ändringen gjordes att jag tar imp moonfire ändå 10% mer crit och 10% mer dmg istället för att satsa på DoTstyrkan och slänga på glyph of moonfire.

Kör:

Glyph of moonfire
Glyph of insect swarm
Glyph of innervate

Återigen, nån typ av kommentar på det skulle sitta fint, om nån har något att kommentera. :)

Du får nog mer feedback på http://www.mmo-champion.com/ ;)

Shakemynuts
2008-12-18, 14:27
Du får nog mer feedback på http://www.mmo-champion.com/ ;)

Tackar. Kände inte till den där sidan.

Jag brukar mest glida runt på www.arenajunkies.com där säger de mycket vist. Fast jag söker kommentarer på olika håll så man får många olika uppfattningar om det. :D

kaer
2008-12-18, 15:00

Nickade du just flygplan, på stormscale?

Flygplan
2008-12-18, 15:03
Nickade du just flygplan, på stormscale?

Nope.

Tigerkotten
2008-12-18, 23:35
sapphirion me 2 adds uppe på HC är inte lätt...

Fick ner första addet iaf och sen andra till 30%, började 19:00 och slutade för 5m sedan.. Gah

tossefar
2008-12-18, 23:58
sapphirion me 2 adds uppe på HC är inte lätt...

Fick ner första addet iaf och sen andra till 30%, började 19:00 och slutade för 5m sedan.. Gah

Psst, han har inga adds.

mangemani
2008-12-26, 23:09
är helt besatt utav spelet nu.
har 2 frågor:

1. vart kan man hitta pets(vänliga som stridsbara) åt mage?
2. vid vilken level kan man skaffa nått ridbart åt en mage?

Andy.da.wohoo
2008-12-27, 01:53
Också blivit smått beroende..

Sjukt hur kul det är att tanka ändå. Och heala. Skam på mig att jag inte lvlade upp en paladin istället för en hunter. Både tankat och healat lite med min Paladin alt á lvl 36. Faktiskt riktigt kul!

Dingar snart 79 med min hunter, daily questen i Icecrown är roliga:D (såsom alla andra quests i Northrend) (förutom dom i Grizzly Hills som jag inte hade ork till.)

Ame
2008-12-27, 02:10
har 2 frågor:

Vanliga Pets(som inte slåss alltså) kan man få från alla möjliga ställen. Vissa quests ger det som reward, annars brukar det finnas på auktionshuset att köpa. Eller så får du ge dig ut och grinda mobs som droppar det du vill ha. Använd www.thottbot.com eller liknande sidor för att se var man får tag på dem.
Mages kan inte ha några stridsdjur förutom sin waterlemental som de får via frost talents.

Alla kan köpa mount på lvl 30.

Ostknäcket
2008-12-27, 02:13
har 2 frågor:

1. Vänliga pets kan du hitta i AH, och även från vendors i vissa huvudstäder.
T.ex. så finns det en vendor ganska nära ingången i Darnassus om man kommer in från ingången mot Teldrassil. Är du deremot Horde så kan du hitta pets, ja varfan är det nu, ahh fan kommer inte ihåg. (Är alliance :D).
Stridbara pets som inte är tillfälliga har bara hunters och warlocks. Dock så kan du få en spell som summons en frost elemental om du speccar frost, den varar bara 45 sec eller nått sånt varje gång du kallar på den, gillar inte den.

2. Ridbara pets får man numera i lvl 30 (springer 60% snabbare) och sen igen i lvl 60(100% snabbare). Sen får du flygande i lvl 70 (som flyger och springer 60% snabbare) men du kan också köpa ett som är 100% snabbare på mark och hela 280% i luften. Flygande mounts kan du bara använda i Outlands och i Northrend, men du måste vara lvl 77+ för att använda flygande mount i Northrend.

Första mountet (det du får i lvl 30) kostar väl typ 40g.
Lvl 60 mountet kostar ca 500g(har jag för mig).
Första flygande mountet som du får i lvl 70 kostar ca 900g.
Andra flygande mountet som du får i lvl 70 kostar ca 5200g. Eller själva mountet kostar bara typ 200g, men du måste köpa skill så att du kan flyga mountet, det kostar 5000g.

Oj det blev mycket text, fråga om det är något du inte fattar.

Jag är också mage, så kan svara på mage-frågor också :)

Edit: Men fan! Ame var lite snabbare hehe, aja då får du åtminstone 2 bra svar :P

CiCoro
2008-12-27, 02:21
Vanliga Pets(som inte slåss alltså) kan man få från alla möjliga ställen. Vissa quests ger det som reward, annars brukar det finnas på auktionshuset att köpa. Eller så får du ge dig ut och grinda mobs som droppar det du vill ha. Använd www.thottbot.com eller liknande sidor för att se var man får tag på dem.
Mages kan inte ha några stridsdjur förutom sin waterlemental som de får via frost talents.

Alla kan köpa mount på lvl 30.

grattis du blev 1337

Ame
2008-12-27, 02:37
grattis du blev 1337

Jaha? Tack.

Shakemynuts
2008-12-27, 05:05
Jag rekommenderar sidan warcraftpets.com :D
Min lillebrorsa håller på där, han ligger på 53 pets just nu. Han är ganska beslutsam om att skaffa alla som går för en horde bloodelf.

http://www.warcraftpets.com/wow.pets/index.asp

CiCoro
2008-12-27, 05:09
Jaha? Tack.

jaha? du borde vara överlycklig..du blev 1337 i en wow tråd! omg !!!! aaaaaaaaah

Civilrätt
2008-12-27, 08:29
tycker ni man ska stanna kvar och göra alla quest i outland enbart för xp:en eller bör man dra till nothrend illa kvickt? just dingade 70 och har cirka 1,5 karta kvar att göra i outland.

Shakemynuts
2008-12-27, 09:09
tycker ni man ska stanna kvar och göra alla quest i outland enbart för xp:en eller bör man dra till nothrend illa kvickt? just dingade 70 och har cirka 1,5 karta kvar att göra i outland.

Mer guld i northrend, mer xp och lika svåra mobs och så roligare quests imo.
Finns inte mycket anledning att stanna kvar i Outland.

Civilrätt
2008-12-27, 09:15
Mer guld i northrend, mer xp och lika svåra mobs och så roligare quests imo.
Finns inte mycket anledning att stanna kvar i Outland.

bra bra, hatar outland.

mangemani
2008-12-27, 11:51
har lyckats hitta 1 pet,en katt och den hittade jag utanför den första staden/byn,men sen har det varit helt tomt,har sökt i goldshire,darkshire,lakeshire,stormwind och sentinel hill(det är i dom trakterna som jag befinner mej i) men har ej hittat något mer,det finns inga mer pets i dom städerna eller har jag misat något?

fick höra att det var vid lvl 35 som vi mages kunde rida,tyckte det var lite konstigt eftersom alla dom andra raserna kunde rida vid lvl 30,därför jag frågade:)
är lvl 29 nu,ser också att man får en hel del trevliga spells när man går upp till 30,så det är en hel del man har att se fram emot vid 30 då:).

hur levlar man snabbast?har försökt att gå med i grupper och sen bara bombardera ställen där fienden i vanliga fall brukar vara helt omöjliga att ta ihjäl,men jag tycker man då får så lite exp pga att det delas upp,hur gör ni?

Tricce
2008-12-27, 11:55
hur levlar man snabbast?har försökt att gå med i grupper och sen bara bombardera ställen där fienden i vanliga fall brukar vara helt omöjliga att ta ihjäl,men jag tycker man då får så lite exp pga att det delas upp,hur gör ni?

Snabbast vid din lvl är att questa varvat med att köra instanser, du kan börja köra Scarlet monestary ungefär nu.

Trance
2008-12-27, 11:58
Om du bara är ute efter hastighet

http://www.wow-pro.com/leveling_guides/james_alliance_leveling_guide

Tigerkotten
2008-12-27, 12:00
Snabbaste sättet och levla är att följa
http://www.wow-pro.com/leveling_guides/james_alliance_leveling_guide
http://www.wow-pro.com/leveling_guides/james_horde_leveling_guide

Solo dvs

Har du någon paladin vän som kan boosta dig genom instances, är det utan tvekan snabbast upp till 60.

15-25 Stockade
25-45 Scarlet monstarary
45-60 Stratholmance

mangemani
2008-12-27, 12:13
detaljerade guider,dock vid lvl 30,men det är ju inte så långt kvar dit så:).
scarlet monestary?vart ligger det?
har en paladin vän,han brukar kunna hjälpa och ligger på lvl 32,så han kanske kan vara användbar:)

Tricce
2008-12-27, 12:19
detaljerade guider,dock vid lvl 30,men det är ju inte så långt kvar dit så:).
scarlet monestary?vart ligger det?
har en paladin vän,han brukar kunna hjälpa och ligger på lvl 32,så han kanske kan vara användbar:)

Scarlet ligger i tirisfal glades (http://i5.photobucket.com/albums/y195/kimpan13/4.jpg) (horde område :D) Vilken server kör du på?

mangemani
2008-12-27, 12:31
Scarlet ligger i tirisfal glades (http://i5.photobucket.com/albums/y195/kimpan13/4.jpg) (horde område :D) Vilken server kör du på?

kör på burning steppes:)
horde,hmm,då lär man ju bli slaktat så fort man sätter sin fot där=/.
hatar när dom smyger sej på en bakifrån och attackerar en,lvl 70 mot lvl 29,woho,modigt:P

Shakemynuts
2008-12-27, 14:51
Det där med guider är ganska överskattat enligt mig. Bara att ta alla quests i området och använda questhelper så ser man ju ganska enkelt smidigaste vägen. Men en guide på sidan om skadar väl aldrig.

Jag vet inte riktigt hur Athene gjorde 1-70 på 1dygn och 2 timmar.

Men mitt lättaste sätt att lvla är att göra quests med en polare, lättast är att sitta bredvid varandra så ni ser varandras skärmar. På det sättet behöver ni inte vara i grupp och på så sätt hålla på med mobtagging. Du slår ett slag, din polare dödar det.
Det som är smart med det är att din kompis kan vara ett gäng lvls över dig så att monstret som ger xp fortfarande är grönt för honom/henne. Då får du full xp änfast ni båda dödat den. Om ni inte är i grupp.

T ex i Outland kan en lvl 70 döda lvl 62 mobs åt dig om du slagit första slaget och ändå få full xp. Går gaanska mycket snabbare att lvla faktiskt.

Jag grejade att lvla 1-60 på 2 dagar och 9 timmar speltid soloquesting och boost av en lvl 70 i instans då jag hade endel quests att klara av så att man fick massa extra xp.

Instanser är enligt mig bara värt att göra om du har 3-5 quests eller fler till den.

Trance
2008-12-27, 14:56
"Athene" körde en form av abuse där man taggade mobs i en instans, kickade ut de höglevlade ur gruppen som senare dödade mobsen. Sedan invite back innan de blir automatiskt hearthade. Detta gav full xp till den låglevlade karaktären.

Tigerkotten
2008-12-27, 16:21
Det där med guider är ganska överskattat enligt mig. Bara att ta alla quests i området och använda questhelper så ser man ju ganska enkelt smidigaste vägen. Men en guide på sidan om skadar väl aldrig.

poängen är att den gör bra circuits, och även med questhelper så vet du inte riktigt vart alla quests finns. Det som gör james xp guide så bra.

Sen kan vi skippa prata om en kompis hjälper en och dödar mobs osv, då det inte är direkt solo.

Men håller med det där ang instance, ha alla quests innan du kör instancen.

Civilrätt
2008-12-27, 16:29

Men mitt lättaste sätt att lvla är att göra quests med en polare, lättast är att sitta bredvid varandra så ni ser varandras skärmar. På det sättet behöver ni inte vara i grupp och på så sätt hålla på med mobtagging. Du slår ett slag, din polare dödar det.
Det som är smart med det är att din kompis kan vara ett gäng lvls över dig så att monstret som ger xp fortfarande är grönt för honom/henne. Då får du full xp änfast ni båda dödat den. Om ni inte är i grupp
T ex i Outland kan en lvl 70 döda lvl 62 mobs åt dig om du slagit första slaget och ändå få full xp. Går gaanska mycket snabbare att lvla faktiskt.

Jag grejade att lvla 1-60 på 2 dagar och 9 timmar speltid soloquesting och boost av en lvl 70 i instans då jag hade endel quests att klara av så att man fick massa extra xp.

Instanser är enligt mig bara värt att göra om du har 3-5 quests eller fler till den.

alltså hur kan man hinna upp till 60 på så kort tid? jag har nött nu i några i cirka 4 veckor 4-7 timmar/dag och är nu endast lvl 71. Har spelat solo hela tiden, inga instancer (där ligger haken kanske) samt kan alla quest från lvl 1-60 sedan tidigare karaktärer.....var har ni för ampuller nu stoppar in i era tomtenissar?

Tricce
2008-12-27, 18:46
Sjukt bra wow video The Craft of War: BLIND

Se den http://vimeo.com/2625538?pg=embed&sec=2625538&hd=1

Shakemynuts
2008-12-27, 22:14
poängen är att den gör bra circuits, och även med questhelper så vet du inte riktigt vart alla quests finns. Det som gör james xp guide så bra.

Sen kan vi skippa prata om en kompis hjälper en och dödar mobs osv, då det inte är direkt solo.

Men håller med det där ang instance, ha alla quests innan du kör instancen.

Jo alltså. Jag särade på lvla med hjälp av mobtagging och min sololvling.

Mer exakt min halvsololvling till 60 på 2 dygn 9 timmar är:

1. Klass som har låg såkallad downtime t ex druid eller hunter. Dvs, du slipper sitta och dricka mana/hp. Feral eller moonkin behöver mer eller mindre aldrig dricka mana om man roterar med rätt spells eller inte gör felpulls så man måste ut och hela för mycket från sin kattform.
Hunters har fördelen att deras pet tankar och du kan hela upp det väldigt lätt. Manaregeneration är enkelt.

2. Ge fan i loot och professions. Titta inte ens på vad det är för loot. Plocka endast questitems om det droppar.

3. Var väl medveten om vart du ska hela tiden. Använd hearthstone såfort du kan/behöver och se alltid till att spara så mycket tid som möjligt genom denna.

4. Potions/elixir, konstant. Ger tillräckligt med buffar för att vara märkvärdigt och istället för att dricka mana kan det vara väldigt värt att ta en manapotion eller få hälsa snabbt.

5. Sitt aldrig afk eller stå läs något. Slå åtminstone på något som ger xp samtidigt som du läser en quest, om du behöver läsa den.

6. Bandage är också överskattat när man använder potions. Om du ska använda bandage, gör dessa under tiden du väntar på en questmobspawn eller zeppelinare/tram.

Sen så tog jag hjälp av en lvl 70 att göra:

Deadmines
Blackfathom Deeps
Stockades
Zul`Farrak

Dvs, fick ett par timmar sparat på instanser.

Annars handlar det mest om att veta vart alla quests är innan man gör de och allt sånt nördigt.

mangemani
2008-12-28, 14:57
ok,nu är jag lvl 30 och ska bege mej till lite nyare "jakt" områden,men innan det så hade jag tänkt att skaffa mej en häst,men vart skaffar man sej en häst egentligen?

NotoriousEreko
2008-12-28, 16:17
ok,nu är jag lvl 30 och ska bege mej till lite nyare "jakt" områden,men innan det så hade jag tänkt att skaffa mej en häst,men vart skaffar man sej en häst egentligen?

va ett tag sen jag lirade, men mentill harbor tror jag. Det ligger i wetlands

Ame
2008-12-28, 18:12

I Elwynn forest. Du kan köpa en i menethil också förvisso, men du måste iaf gå till Elwynn för att köpa din ridingskill så att du faktiskt kan rida hästen också.

sjoback
2008-12-28, 19:34

Det som är smart med det är att din kompis kan vara ett gäng lvls över dig så att monstret som ger xp fortfarande är grönt för honom/henne. Då får du full xp änfast ni båda dödat den. Om ni inte är i grupp.

Man får väl inte full XP?

Shakemynuts
2008-12-29, 06:55
Man får väl inte full XP?

Jo.

Däremot glömde jag påpeka att det endast ger full XP om monstret som dödas är grönt (minimum) för den person som dödar det åt dig. Därav att jag sa att en lvl 70 kan döda lvl 62 mobs åt en annan, full xp.

Jag har gjort såhär själv, vi tog lvl 60-62 på 2½ timmar.

Jag föredrar att softa runt själv och kolla miljöerna ordentligt och så. Men då man redan gjort zonen 2-3gånger så orkar jag inte, då blir det turbolvling.

Civilrätt
2009-01-01, 13:38
hur är det med flying mounts in nothrend, köper ett ett epic flying mount i tbc, är det samma jag då anväder i nothrend vid lvl 77 då jag köpt skillen för 1000g?

Tricce
2009-01-01, 13:40
hur är det med flying mounts in nothrend, köper ett ett epic flying mount i tbc, är det samma jag då anväder i nothrend vid lvl 77 då jag köpt skillen för 1000g?

Ja

Civilrätt
2009-01-01, 13:42
Ja

ahh, då kanske man skulle köpa sig en redan nu bara för att få testa leka lite granna....

coxie
2009-01-01, 13:47
Japp.

Brooklyn
2009-01-01, 15:30
/dance

Andy.da.wohoo
2009-01-01, 16:49
Hur går det för koloiterna som spelar nu? Jag funderar på att släppa min hunter och dra upp min paladin till 80. Börjar dels tröttna på hunters och blev inte så glad när jag hörde att blizzard skulle nerfa BM hunters så grovt.

Morty
2009-01-02, 03:44
Hur går det för koloiterna som spelar nu? Jag funderar på att släppa min hunter och dra upp min paladin till 80. Börjar dels tröttna på hunters och blev inte så glad när jag hörde att blizzard skulle nerfa BM hunters så grovt.

För det är ju inte som att dom behöver det? ;)

padman
2009-01-02, 04:00
jag spelade också wow för 2-3 år sen slutade dock när tbc kom ut. var orc rogue hade full epic och delar av bonescythe (tier3) sålde innan tbc kom ut för 5000 på blocket

mangemani
2009-01-02, 18:24
behöver lite hjälp här.
jag och några till bildade en grupp för att försöka oss på en väligt svår dungeon långt bort i ingestans kändes det som,allt gick bra,man levlade osv,men tillslut så blev det tjabbel i gruppen och gruppen splittrades och ensamen kvar var jag som hade ingen chans mot fienderna i området.
efter många om och men så lyckades jag komma ner till badlands och hade i förhoppning att jag därifrån skulle kunna ta mej vidare ner till stormwind,men jag har kutat omkring i dessa farliga marker i evigheter nu utan att hitta nån väg till nästa region eller nån flight route ut därifrån.
vill helst inte gå tillbaka och igenom den region där jag dog ett antal ggr för att komma vidare till badlands.

så,hur gör jag för att komma från badlands ner till stormwind?

Trance
2009-01-02, 18:28
behöver lite hjälp här.
jag och några till bildade en grupp för att försöka oss på en väligt svår dungeon långt bort i ingestans kändes det som,allt gick bra,man levlade osv,men tillslut så blev det tjabbel i gruppen och gruppen splittrades och ensamen kvar var jag som hade ingen chans mot fienderna i området.
efter många om och men så lyckades jag komma ner till badlands och hade i förhoppning att jag därifrån skulle kunna ta mej vidare ner till stormwind,men jag har kutat omkring i dessa farliga marker i evigheter nu utan att hitta nån väg till nästa region eller nån flight route ut därifrån.
vill helst inte gå tillbaka och igenom den region där jag dog ett antal ggr för att komma vidare till badlands.

så,hur gör jag för att komma från badlands ner till stormwind?

Du vill inte använda din Hearthstone?

coxie
2009-01-02, 18:28
Upp till Loch Modan och tillbaka till IF, sedan tar du tunnelbanan eller flyger ner till SW.

coxie
2009-01-02, 18:31
Eller så springer du genom Burning Steppes ner till Redridge mountains och vidare genom Elwyn Forest till SW. Problemet med det är att BS är 55-60 område medan Loch Modan är typ 20-30 IIRC.

stolpskott
2009-01-02, 19:49
Jag fattar inte vad som är så underbart med detta spel, jag stod ut i tio minuter innan jag sket i det och spela fallout ist... man kan väl lika gärna köra runescape gratis, för mig verkar det som samma sak.

mangemani
2009-01-03, 16:11
Upp till Loch Modan och tillbaka till IF, sedan tar du tunnelbanan eller flyger ner till SW.

tunnelbanan hittade jag ej och flyga ner kan jag inte eftersom det står att jag ej vet om nån flight route.
heartstone har jag ingen så jag kan ej gå den vägen.
jag gjorde som så att jag red tillbaks till wetlands och därifrån så simmade jag längst kusten runt hela skiten,ja,det var drygt,men fram kom jag:P

NotoriousEreko
2009-01-03, 16:44
tunnelbanan hittade jag ej och flyga ner kan jag inte eftersom det står att jag ej vet om nån flight route.
jag gjorde som så att jag red tillbaks till wetlands och därifrån så simmade jag längst kusten runt hela skiten,ja,det var drygt,men fram kom jag:P

Haha, slängde du din hearthstone? bra drag :D

Ostknäcket
2009-01-03, 17:14

Prata med en innkeeper så får du en ny hearthstone, och behåll den för tusan! *grr27*

mangemani
2009-01-03, 17:22
Haha, slängde du din hearthstone? bra drag :D

förstog inte riktigt poängen med den i början,så ja,tyvärr så rök den den dagen då det blev fullt i inventariet och jag behövde plats=/:P

victor_n
2009-01-03, 17:43

Det är på tiden att dom blir det, hoppas bara dom nerfar retardins snart, klassen kräver ju mindre och mindre kunskaper alls numera, sen ja feraldruids är bara skrattretande idiotiska i Arenas, pew pew så gör dom 20k dmg inom 3-5sec:P

Chris
2009-01-03, 18:37
förstog inte riktigt poängen med den i början,så ja,tyvärr så rök den den dagen då det blev fullt i inventariet och jag behövde plats=/:P

Du får en ny vid närmsta innkeeper, fixa en ny!

NotoriousEreko
2009-01-03, 21:33
Det är på tiden att dom blir det, hoppas bara dom nerfar retardins snart, klassen kräver ju mindre och mindre kunskaper alls numera, sen ja feraldruids är bara skrattretande idiotiska i Arenas, pew pew så gör dom 20k dmg inom 3-5sec:P

och det gör inte rogues? ;) Synd att jag slutade lira när wotlk kom ut, skulle vatt kul och prova bm med min gamle huntard. Sett att dom har sjuk burst :)

victor_n
2009-01-03, 21:34
och det gör inte rogues? ;) Synd att jag slutade lira när wotlk kom ut, skulle vatt kul och prova bm med min gamle huntard. Sett att dom har sjuk burst :)

njae vi rogues kan faktiskt behöva en buff (mindre dps buff alltså) vi är snart en onödig klass att ha med i PvE://

Nipkiss
2009-01-03, 21:52
njae vi rogues kan faktiskt behöva en buff (mindre dps buff alltså) vi är snart en onödig klass att ha med i PvE://
det där är ju helt galet fel. jag ligger alltid top 3 i naxx25man på bossfighter.

coxie
2009-01-03, 21:53
Specca HAT och sluta gnälla om att ni inte toppar dmg.

Nipkiss
2009-01-03, 21:57
Hat?

Kurash
2009-01-03, 22:35
Hat?

Honor amongst thieves. Man får CPs när folk i partyt crittar.

Nipkiss
2009-01-03, 22:44
just ja, den. Jag gillar inte den speccen alls faktiskt, mest för att den suger i allt annat än 25man. Kör 51/13/7 atm och tycker jag får ut mest dps av den (närmare 4k dps i 25man)

Anton Fräs
2009-01-04, 00:46
4k DPS är fullständigt värdelöst som rogue i 25 manna. Med HaT specc drar du enkelt 7k +

coxie
2009-01-04, 00:48
Nu vet jag inte vad du har för gear, men folk pushar 7-9k med HAT spec vilket utan tvekan gör att de toppar wwsen.

Nipkiss
2009-01-04, 00:49
alltså jag pratar om bossfighter endast. jag vet inte vad ni spelar med för folk men dom enda gångerna folk kan ligga på 7k+ är på aoe packs. aldrig att någon gör det i 5 min i sträck.

Nipkiss
2009-01-04, 00:51
Min gear är btw 4x t7 (2x t.25) och offsets från 10/25 man. Har aldrig orkat testa HAT på riktigt, kanske man ska prova ändå. Spammar man bara evis då eller?

coxie
2009-01-04, 00:52
http://wowwebstats.com/brkgepus2i5z3?s=48466-77176

Trance
2009-01-04, 00:52
Men är inte HAT buggat eller är det fixat? Inte för jag faktiskt spelar WoW men har lite kontakt med den världen fortfarande.

coxie
2009-01-04, 00:53
Läs HAT-tråden på EJ, där förklaras allt.

Edit: Ja HAT är buggad.

Anton Fräs
2009-01-04, 00:53
Du håller uppe SnD och kör evis, HELA tiden. Är ni dessutom flera HaT rogues i samma grupp har du verkligen 5 CPs hela tiden. Du borde enkelt kunna dra 8-9k. ag ligger på 6,5 k och har typ 250 hit :)

Nipkiss
2009-01-04, 00:56
http://wowwebstats.com/brkgepus2i5z3?s=48466-77176
får ta och testa det imorgon då :P

Nipkiss
2009-01-04, 01:01
Läs HAT-tråden på EJ, där förklaras allt.

Edit: Ja HAT är buggad.

hade man kunnat få en link? :)

Andy.da.wohoo
2009-01-04, 01:03
För det är ju inte som att dom behöver det? ;)

Mjo möjligtvis:D

Kanske. Jag tycker att Death Knights är ännu värre än paladins. Man kan ju komma som en lvl 78 BM hunter och köra en 1vs1 mot en blood(?) speccad DK och blir ägd rätt enkelt. Paladiner är också jävliga. Sjukt buffade dom blev efter patch 3.0

Trance
2009-01-04, 01:04
Kanske. Jag tycker att Death Knights är ännu värre än paladins. Man kan ju komma som en lvl 78 BM hunter och köra en 1vs1 mot en blood(?) speccad DK och blir ägd rätt enkelt. Paladiner är också jävliga. Sjukt buffade dom blev efter patch 3.0

Kanske handlar om en skicklighetsfråga ibland också?

Nipkiss
2009-01-04, 01:05
hade man kunnat få en link? :)
nvm hitta den.

Andy.da.wohoo
2009-01-05, 01:12

Kan den kanske vara. Jag bara sa vad jag tycker.

JAG HAR RÄTT TILL MIN ÅSIKT!!1ELVA

victor_n
2009-01-05, 09:23

Spela DK eller ret kan en apa utan hjärna göra:P

Plate + 2h + sjukt med burst dmg + heals + bubble + stuns... man behöver ju bara en keybinding som retardin för att ha kul i bg's:P

Trance
2009-01-05, 11:45
Spela DK eller ret kan en apa utan hjärna göra:P

Plate + 2h + sjukt med burst dmg + heals + bubble + stuns... man behöver ju bara en keybinding som retardin för att ha kul i bg's:P

Du har spelat rogue sedan release?

victor_n
2009-01-05, 12:15
Du har spelat rogue sedan release?

Nope lvla en twink 2månader innan wotlk release:P iofs haft twinken ett bra tag men knappt rört han:)

Körde Warrior innan^^

Civilrätt
2009-01-10, 18:55
hur ofta kan man vara i raid med 25 personer, är det en gång i veckan per instance?

hur står det sig med 10-versionerna?

är vilsen.

Civilrätt
2009-01-10, 19:27
mer frågor: hur räknar man ut sin totala Ap?

Shakemynuts
2009-01-10, 23:27

Visst behöver du veta vad du sysslar med trots att du spelar en klass som anses vara obalanserad.

Men allvarligt talat så är DKs och paladiner lite fjantiga just nu. 14 av 20 teams i 2v2 är holypaladin och dk.

Ibland, var mycket rätt ord om man säger så.

Jag ser absolut ingen skicklighet med Ring of valor, börja 5 yards från varandra. Som ser ut ungefär såhär:

DK vs spellcaster = Silence + death grip + 20k dmg på 3sec med en holypaladin bakom som kör 0,5-1sec cast heals som även bubblar såfort något går snett, 10 sekunder är mer än nog för att få bort 2dps av en DK som har en bubblad paladin som helar och kan göra 5sec stun med hammer of justice.

Rogue har:

Cheap shot 4 sec
Kidney shot 5 sec
Kick
Gouge
Garrotesilence
Blind

En rogue kan få ut ungefär 18-23k dmg på ungefär 2sekunder.

Varti ligger skickligheten?

Som sagt, ibland är ganska lindrigt egentligen. Finns vissa undantag:

2v2 us servers - Moonkin/arcanemage, plats nr2
2v2 eu - Feral/frostmage - runt top 10
Orkar inte kolla, men det är de 2 jag kommer på såhär rakt av.
Det går uppenbarligen att krossa dessa lag som dk/holypaladin, men frågan är hur mycket talang en person behöver som DK med all detta magicresist, plate, dmgreductionspells, spellinterrupts/silence och sjuka dps.

victor_n
2009-01-11, 00:51
Visst behöver du veta vad du sysslar med trots att du spelar en klass som anses vara obalanserad.

Men allvarligt talat så är DKs och paladiner lite fjantiga just nu. 14 av 20 teams i 2v2 är holypaladin och dk.

Ibland, var mycket rätt ord om man säger så.

Jag ser absolut ingen skicklighet med Ring of valor, börja 5 yards från varandra. Som ser ut ungefär såhär:

DK vs spellcaster = Silence + death grip + 20k dmg på 3sec med en holypaladin bakom som kör 0,5-1sec cast heals som även bubblar såfort något går snett, 10 sekunder är mer än nog för att få bort 2dps av en DK som har en bubblad paladin som helar och kan göra 5sec stun med hammer of justice.

Rogue har:

Cheap shot 4 sec
Kidney shot 5 sec
Kick
Gouge
Garrotesilence
Blind

En rogue kan få ut ungefär 18-23k dmg på ungefär 2sekunder.

Varti ligger skickligheten?

Som sagt, ibland är ganska lindrigt egentligen. Finns vissa undantag:

2v2 us servers - Moonkin/arcanemage, plats nr2
2v2 eu - Feral/frostmage - runt top 10
Orkar inte kolla, men det är de 2 jag kommer på såhär rakt av.
Det går uppenbarligen att krossa dessa lag som dk/holypaladin, men frågan är hur mycket talang en person behöver som DK med all detta magicresist, plate, dmgreductionspells, spellinterrupts/silence och sjuka dps.

Inte mycket alls, kompis dinga förra veckan, 1782 rating med en holy palla...*screwy* och han är INTE skillad i någon klass han kört

Ostknäcket
2009-01-11, 00:53

Haha skicklighet. Och jag gör bättre roundhouse kicks än Chuck Norris.

mangemani
2009-01-11, 11:12
har börjat små lessna på min mage och tänkte nu börja med nån ny klass/ras.
måste säga att jag är mäktigt imponerad utav dom där som gör sej osynliga,smyger upp till en och hugger ihjäl en,det är väl rouge dom heter va?hade tänkt mej en sån,men vilket är bäst att kombinera med rouge?

Civilrätt
2009-01-11, 11:45
har börjat små lessna på min mage och tänkte nu börja med nån ny klass/ras.
måste säga att jag är mäktigt imponerad utav dom där som gör sej osynliga,smyger upp till en och hugger ihjäl en,det är väl rouge dom heter va?hade tänkt mej en sån,men vilket är bäst att kombinera med rouge?

har själv spelat upp en warrior till lvl 60, en mage till lvl 70, samt en horde rogue till lvl 70 och har nu en alliance rogue level 80, rogue är helt klart roligt enligt mitt tycke, om man gillar att smyga omkring och allmänt jävlas med folk :)

Men att vara rogue i end-game är inte alltid så roligt, svårt att komma med i grupper.

Tricce
2009-01-11, 14:01
mer frågor: hur räknar man ut sin totala Ap?

Tryck upp karaktärs fönstret och kolla under melee så ser du ap sammanräknat där.

Civilrätt
2009-01-11, 18:44
Tryck upp karaktärs fönstret och kolla under melee så ser du ap sammanräknat där.

fan så korkad man är!

tack gosse!

Tigerkotten
2009-01-12, 04:22
Klarade svåraste 25manna encountret idag, Sartharion med 3 adds.
Jäkligt svettigt fight är det, först på våran server med Ahn´Qiraj alliance. Dock har ett guild just transferat hit och de hade dödat han me 3adds(horde). Så de räknas jag ej me :D

Detta e jag, http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Ahn%27Qiraj&n=blejsabo

Switchar mycket mellan full pve, pvp mix, pvp full resillence.

Tricce
2009-01-12, 07:46
Jäkligt svettigt fight är det, först på våran server med Ahn´Qiraj alliance. Dock har ett guild just transferat hit och de hade dödat han me 3adds(horde). Så de räknas jag ej me :D

Detta e jag, http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Ahn%27Qiraj&n=blejsabo

Gz! :)

Skönt med dualspec sen då :D

victor_n
2009-01-12, 09:05

Gz :) hoppas vi tar med 2drakar nästa vecka klara 1drake denna (är långt från hardcore guild) ska tilläggas så är förvånad över "lättheten" att klara nuvarande content. Dock sägs ulduar bli dubbelt så tufft som naxx är just nu så vi kan ju bara hoppas

victor_n
2009-01-12, 09:06
har själv spelat upp en warrior till lvl 60, en mage till lvl 70, samt en horde rogue till lvl 70 och har nu en alliance rogue level 80, rogue är helt klart roligt enligt mitt tycke, om man gillar att smyga omkring och allmänt jävlas med folk :)

Men att vara rogue i end-game är inte alltid så roligt, svårt att komma med i grupper.

Jo rogue är skitskojj, som horde är ju UD bästa rasen och skulle säga dvärg som bästa alliance ras för sina racial abiltys:)

Sen end-game som rogue... vi är mer värdelösa efter nästa patch då HaT blir värdelöst och muti ska nerfas... dom fixxar ju aldrig assa eller combat trädet för oss://

Snobbe
2009-01-12, 15:36
Dem har sagt att ulduar blir svårare än naxx taktik mässigt pga ingen kan taktikerna som folk kunde i naxx eftersom hela instance har funnits och det var bara mindre ändringar(lättare saker) som hade gjorts. Dem har sagt att Ulduar kommer va ungefär lika svårt men kommer ta längre tid o klara av pga just taktikerna.

Tigerkotten
2009-01-12, 17:00
Gz! :)

Skönt med dualspec sen då :D

tänkte mera på gearen om ni spanade :D

Men tack för gz folk :)

Nu är nästa sak att försöka klara malygos på 5m 10/25man, samt Sartharion 3 adds på 10manna.

Klara alla bossar på naxx 25manna utan att någon dör skulle vara kul med, klarat iaf av den på 10manna.

Kwon
2009-01-12, 17:05
Hur kunde man anat att Tigerkotten skulle vara så Grofv i den mån att han kunde smiska Sarth + 3 polare samtidigt!

Buken
2009-01-12, 17:30
Någon som är sugen på att rerolla horde på ngn server?

Tricce
2009-01-12, 19:06
Någon som är sugen på att rerolla horde på ngn server?

Är redan horde thank you very much och aldrig i livet att jag någonsin lvlar en gubbe från 1 igen hehe :D

Buken
2009-01-12, 19:47
Är redan horde thank you very much och aldrig i livet att jag någonsin lvlar en gubbe från 1 igen hehe :D

Heh jag har 2st 73 allies, sugen på att ha en horde men jag känner att jag inte har orken att rerolla ensam ;P

Andy.da.wohoo
2009-01-12, 20:07
Alla koloiter som är sugna på att lvla upp en hordekaraktär är välkomna till Kadghar! Defalas heter jag där:)

victor_n
2009-01-12, 21:31
Alla koloiter som är sugna på att lvla upp en hordekaraktär är välkomna till Kadghar! Defalas heter jag där:)

Skapa en UD mage där^^ Chromosphere

Tigerkotten
2009-01-12, 23:16
whipa idag från 19:15-22:45 på Sartharion 3adds på 10man :( Fick ner 2 adds, men precis vid andra addet så dog vi.

Körde på
Druid tank för sartharion
Warrior de 3 drakarna
Paladin tank småaddsen

Priest/Paladin healer

Hunter
Elemental shaman
dk dps
mage
shadowpriest

Var jäkligt svårt, hade ju varit att föredra en DK tank på Sartharion troligen. Dock har vi inte någon sådan, funderar på en balanced druid istället för dkn med.

mangemani
2009-01-13, 00:15
har lyckats fastna helt och hållet på ett ställe nu.
rammlade ner från en kant och jag hamnade på en gren på ett träd(tror jag) där jag dog.
skulle sen kuta dit med mitt spöke för att återuppliva men spöket missade grenen och for rätt ner i vattnet.
från vattnet kan jag ej komma i land för att ön som jag är på är omgiven utav höga klippor8ja,jag har kutat runt hela ön med spöket och fått det bekräftat).
första tanken var ju att springa tillbaks till kyrkogården och prata med anden där,men det går inte heller.
så,vad göra?är det bara att starta om hela spelet?

Kwon
2009-01-13, 00:36
Skall nog finnas ett sätt att ta sig upp till marknivå igen (från vattnet) där du kan nå Ängeln.

Dissector
2009-01-13, 02:33
har lyckats fastna helt och hållet på ett ställe nu.
rammlade ner från en kant och jag hamnade på en gren på ett träd(tror jag) där jag dog.
skulle sen kuta dit med mitt spöke för att återuppliva men spöket missade grenen och for rätt ner i vattnet.
från vattnet kan jag ej komma i land för att ön som jag är på är omgiven utav höga klippor8ja,jag har kutat runt hela ön med spöket och fått det bekräftat).
första tanken var ju att springa tillbaks till kyrkogården och prata med anden där,men det går inte heller.
så,vad göra?är det bara att starta om hela spelet?

Var det vid Teldrassil? :D
Hittade den här posten på forumet:
länk (http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html;jsessionid=D08926D38CE1B85351ACA2AEBB4 85D43?topicId=3466159313&sid=1)
Postas ett par förslag där.

Om inte, så är det nog enklast att bara skriva till en GM.

mangemani
2009-01-13, 03:23
Var det vid Teldrassil? :D
Hittade den här posten på forumet:
länk (http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html;jsessionid=D08926D38CE1B85351ACA2AEBB4 85D43?topicId=3466159313&sid=1)
Postas ett par förslag där.

Om inte, så är det nog enklast att bara skriva till en GM.

haha,exakt där var det:D och exakt så gick det till.
fanns tydligen ett "auto-stuck" allternativ som gjorde så att man respawnade till det bästa stället som situationen kunde erbjuda,dvs graven,så det ordnade sej:)

Shakemynuts
2009-01-13, 07:48
Haha, där har man sprungit ett par gånger. :D
Höll på i 45min och försökte landa ner på grenen, sen kom min rumspolare in och kika vad jag gjorde.. sa att jag va ett klantarsel och sa: "men ressa vid gy då din noob" Vadå ress, tänkte jag. Så fick jag lära mig att det gick att, för en liten slant iform av reparationskostnader, kunde börja leva direkt.

Du ska nog kunna prata med en GM. Skapa en ticket och luta dig tillbaka med en kopp kaffe.. eller te. De brukar vara väldigt förstående och kan nog ressurecta.

mangemani
2009-01-15, 18:07
nämn några ställen som har bra quests för en lvl 47?
har rensat i stort sätt halva ön(den första ön alltså där stormwind finns) och ön brevid till vänster(tanaris osv).
jag vet inte åt vilket håll jag ska fortsätta resan för att hitta quests,så lite hjälp vore tacksamt.

CiCoro
2009-01-15, 18:12
har rensat i stort sätt halva ön(den första ön alltså där stormwind finns) och ön brevid till vänster(tanaris osv).
jag vet inte åt vilket håll jag ska fortsätta resan för att hitta quests,så lite hjälp vore tacksamt.

ohh, tanaris..det va tider! älskade det landskapet och allt där, saknar wow så mycket när man tänker på det..får vara glad att jag kom ur det och började leva, menmen wow är det riktiga livet !

Kross
2009-01-15, 18:12
Jahapp iochmed att man inom kort kommer att kunna göra en DK på vilken server som helst så länge man har en level 55 karaktär på kontot så har jag funderingar på att(sanslöst casual såklart) skapa en horde DK alt på någon server. Så... HJELP vilken server? Tips om skön realm mottages.

Tigerkotten
2009-01-15, 18:14

http://www.wow-pro.com/leveling_guides/james_horde_leveling_guide_chapter_iii

http://wow.curse.com/downloads/wow-addons/details/carbonite-quest.aspx

Kan underlätta questandet också

Kwon
2009-01-15, 18:15

Söder om Stormwind.

Kolla in södra delen av Stranglethorn Vale (Booty Bay) och Blasted Lands.

På andra kontinuskan har du Tanaris , Ungoro Crater (där Mario, Luigi, Link, Donkey Kong och hans bröder bor) och Azhara.

mangemani
2009-01-15, 18:21
Söder om Stormwind.

Kolla in södra delen av Stranglethorn Vale (Booty Bay) och Blasted Lands.

På andra kontinuskan har du Tanaris , Ungoro Crater (där Mario, Luigi, Link, Donkey Kong och hans bröder bor) och Azhara.

det är den halven jag har rensat,alltså söder om stormwind.
ungoro crater däremot lät lite instressant,är det långt ifrån tanaris?

CiCoro
2009-01-15, 18:22

ungoro ligger precis bredvid tanaris. tråkiga quests, få spelare där så man tröttnar på stället men ska man levla fort och kämpa så e det ett bra ställe.

Andy.da.wohoo
2009-01-15, 18:22

Det ligger precis bredvid tanaris;) Var försiktig när du ska ta dig dit dock, det är som sagt en krater;)

Kwon
2009-01-15, 18:25

Jaså är du klar med hela Stranglethorn (Även Prinsessan Pooba och King Kong på ön utanför strangle? Sjöjättarna?) och Blasted Lands alla krejjer (You are Rakhlikh Demon! Eller vad den nu hette).

Köra lite Tanaris, Zul Farrak och Maraudon då!

Finns även Skunkens Tempel i Swamp of Sorrows.

mangemani
2009-01-15, 18:53
hmm,hur tar man sej in i kratern?enda jag ser är bergsväggar runt hela alltet,ingen ingång.
är det nån tunnel man ska igenom som jag har missat?

råkade också rida rakt in i orgrima(eller vad det nu heter)hordes huvudstad iaf...horde spelarna som var där reagerade först inte,dom trodde väl jag var en utav deras eftersom jag helt orädd red rätt in,men sen såg dom att vakterna började springa efter mej och sen var det gonatt:P

Ostknäcket
2009-01-15, 18:55
råkade också rida rakt in i orgrima(eller vad det nu heter)hordes huvudstad iaf...horde spelarna som var där reagerade först inte,dom trodde väl jag var en utav deras eftersom jag helt orädd red rätt in,men sen såg dom att vakterna började springa efter mej och sen var det gonatt:P

Nu börjar du lära dig. :whipped:

Ame
2009-01-15, 18:57
hmm,hur tar man sej in i kratern?enda jag ser är bergsväggar runt hela alltet,ingen ingång.
är det nån tunnel man ska igenom som jag har missat?

Det finns en stig från Tanaris längst till vänster på kartan. Den är vid de kaktusliknande gubbarna.

mangemani
2009-01-15, 19:01
Det finns en stig från Tanaris längst till vänster på kartan. Den är vid de kaktusliknande gubbarna.

ahaa,där nere ja,den lilla stigen såg jag ej,tack,det ska undersökas:)

mangemani
2009-01-15, 19:04
Nu börjar du lära dig. :whipped:

jag borde ha anat att det var hordes när jag såg dom röda flaggorna,men eftersom dom hade blå text över sej så trodde jag att det var nå slags neutralt område,så jag red rätt in:P

mangemani
2009-01-15, 19:20
ok,nu är jag i kratern,men vart är questen?allt jag hittar är en massa monster på lvl 50 som så gärna vill se mej död.

coxie
2009-01-15, 19:26
Du ska längst upp i mitten.

Dock har jag för mig att quests i Un'goro startar kring lvl 48-49.

Kross
2009-01-15, 19:29
Du ska längst upp i mitten.

Dock har jag för mig att quests i Un'goro startar kring lvl 48-49.

Korrekt. Gjort det misstaget att dra dit för tidigt. Tyckte det var lite knepigt tillochmed på 48-49 ibland. 50 är opti för un'goro.

mangemani
2009-01-15, 19:33
längst upp i mitten finns ju bara en grotta som vaktas utav en elit

coxie
2009-01-15, 19:36
är det apgrottan du menar? Isåfall ska du längre åt väst, det står en ful liten goblinjävel med en robot där du ska upp.

Nipkiss
2009-01-15, 19:37
Searing Gorge är väl perfekt för en 47a? bra quests också.

coxie
2009-01-15, 19:38
Glöm inte att plocka på dig kristallerna som du ser överallt, du behöver typ 15 eller 20 av varje till ett quest.

Kross
2009-01-15, 19:38
är det apgrottan du menar? Isåfall ska du längre åt väst, det står en ful liten goblinjävel med en robot där du ska upp.

Nä en dvärgakvinna är det

coxie
2009-01-15, 19:40
Ah fyfan ännu värre :D

mangemani
2009-01-15, 19:42
Searing Gorge är väl perfekt för en 47a? bra quests också.

vart ligger det och hur tar man sej dit enklast?

Kross
2009-01-15, 19:43
Pest eller kolera? Nå, är det ingen som vet nån skön server man kan skaffa sig en horde-alt på? Pve eller Pvp spelar ingen roll likaså svenskantalet.

Nipkiss
2009-01-15, 19:50
Glöm inte att plocka på dig kristallerna som du ser överallt, du behöver typ 15 eller 20 av varje till ett quest.
7 av varje är det.

Andy.da.wohoo
2009-01-15, 20:11
7 av varje är det.

Då har dom sänkt det? Jag har för mig att i dom glada dagarna när man var lvl47+ så fick man gå omkring hela området och leta upp uppemot 10-15?

Nipkiss
2009-01-15, 20:28
vart ligger det och hur tar man sej dit enklast?

Du går till Loch modan-> badlands och sen finns det en stig där längst till vänster av kartan.

mangemani
2009-01-15, 21:57
funderar på att nollställa mina talent points.
som mage,hur skulle ni rekomendera att man la upp det hela?jag vill ha eld som huvud vapen men även så att arcane blast blir kraftfullt...hur skulle ni ha lagt upp det hela?

coxie
2009-01-15, 22:04
Omöjligt att specca både Arcane blast och Fireball då de tillhör olika träd. Med denna firespeccen får du 6% crit på arcane blast men det är allt.

http://www.wowhead.com/?talent=oZcE0bR0IuVuo

mangemani
2009-01-15, 22:09
tack för searing gorge tipset btw,här fanns en hel del att göra:D

Tricce
2009-01-15, 23:50
Då har dom sänkt det? Jag har för mig att i dom glada dagarna när man var lvl47+ så fick man gå omkring hela området och leta upp uppemot 10-15?

Dom har nerfat allt vad gäller questa/lvla/dungeons.
Massor av "slutmobs" i questkedjor som va elit förut är vanliga stackare nu osv.

Tigerkotten
2009-01-16, 00:07
Om du lirar mage, ska du vara frost spec för pve.

Fan va nära vi var på Sartharion 10man med 3 adds idag... Fick ner 2 minibossar, sen skulle vi döda de inne portalen. Sen gick healer oom.

Vad vi kunde gjort annorlunda, var när 1 add enbart kvar att våran tredje tank som tankade miniaddsen taunta sista minibossen. O våran druid tank kunde ge en innervate till en healer.

Sååååååååååå nära, att man han ha så kul fast man whipade från 19:30 till 23:30 typ :)

mangemani
2009-01-16, 00:35

Fan va nära vi var på Sartharion 10man med 3 adds idag... Fick ner 2 minibossar, sen skulle vi döda de inne portalen. Sen gick healer oom.

Vad vi kunde gjort annorlunda, var när 1 add enbart kvar att våran tredje tank som tankade miniaddsen taunta sista minibossen. O våran druid tank kunde ge en innervate till en healer.

Sååååååååååå nära, att man han ha så kul fast man whipade från 19:30 till 23:30 typ :)

ok,men hur skulle ditt val utav frost se ut då?alltså talent points?
jag är totalt lost när det gäller detta,så berätta gärna:)
använd den där sidan som postades så det blir lättare http://www.wowhead.com/?talent=o

Tigerkotten
2009-01-16, 00:49
ok,men hur skulle ditt val utav frost se ut då?alltså talent points?
jag är totalt lost när det gäller detta,så berätta gärna:)
använd den där sidan som postades så det blir lättare http://www.wowhead.com/?talent=o

typ

http://www.wowhead.com/?talent=oZZAccIofu0czg

lvl 60

http://www.wowhead.com/?talent=oZZAccIofu0czgbRx

mangemani
2009-01-16, 00:58
typ

http://www.wowhead.com/?talent=oZZAccIofu0czg

lvl 60

http://www.wowhead.com/?talent=oZZAccIofu0czgbRx

tack:),resetade mina talents och tog det som du visade:)
men varför utesluta blizzard?inge bra?

Trance
2009-01-16, 00:59
tack:),resetade mina talents och tog det som du visade:)
men varför utesluta blizzard?inge bra?

Används aldrig när du levlar.

mangemani
2009-01-16, 01:01
men oh my lord!
fiender som jag förut fick kämpa rätt så rejält mot,har nu ingen chans tack vare att jag bytte till ice:D
stort tack:)

Tigerkotten
2009-01-16, 01:36
men oh my lord!
fiender som jag förut fick kämpa rätt så rejält mot,har nu ingen chans tack vare att jag bytte till ice:D
stort tack:)

hehe lugnt :)

kaer
2009-01-16, 10:06

Det är ju samtidigt sånt som gör att det är roligt och utmanande. Särkilt när man känner att om alla är på tårna och allt går som de ska så har man det inom räckhåll.

För övrigt, ormbossen på hc i gun'drak, vi får alltid ner den direkt, men ändå så dör typ 4 av 5 pers. Hur ska man klara att inte healern ska hamna i ormkokongen? Vi har inte AoE för att döda adds =)

Kross
2009-01-16, 11:00
Används aldrig när du levlar.

Använde det nästan uteslutande när jag Aoe-grindade med min mage back in the days. Mycket begränsat användningsområde, det håller jag med om, men mycket användbart beroende på spelstilen.

pellep
2009-01-16, 11:15
Det är ju samtidigt sånt som gör att det är roligt och utmanande. Särkilt när man känner att om alla är på tårna och allt går som de ska så har man det inom räckhåll.

För övrigt, ormbossen på hc i gun'drak, vi får alltid ner den direkt, men ändå så dör typ 4 av 5 pers. Hur ska man klara att inte healern ska hamna i ormkokongen? Vi har inte AoE för att döda adds =)

Spring upp för trappan?

Tigerkotten
2009-01-16, 12:45

Den e lite småklurig ibland, ni kan försöka att ha någon som kör någon aoe för att få lite adds på sig. Men vi brukar köra fullt ut på bossen.

mangemani
2009-01-16, 19:03
searing gorge avklarat...mer ställen tack:D
den där kratern är fortfarande lite för svår för en,så den får vänta tills lvl 49(vilket är nära)men tills dess,ge lite mer tips på ställen med mycket quests:)

Chris
2009-01-16, 19:27
den där kratern är fortfarande lite för svår för en,så den får vänta tills lvl 49(vilket är nära)men tills dess,ge lite mer tips på ställen med mycket quests:)

Prova hinterlands, finns sjukt mkt att göra där. Stan och alla questen hittar du längst till höger på kartan, vid vattnet.

mangemani
2009-01-16, 19:31
Prova hinterlands, finns sjukt mkt att göra där. Stan och alla questen hittar du längst till höger på kartan, vid vattnet.

hmm,hinterlands?hittar det inte på kartan,inte på någon utav öarna som jag pendlar mellan.
du kan inte vara lite mer exakt på vart det ligger:)?

Brooklyn
2009-01-16, 19:34
/dance

Andy.da.wohoo
2009-01-16, 19:36
hmm,hinterlands?hittar det inte på kartan,inte på någon utav öarna som jag pendlar mellan.
du kan inte vara lite mer exakt på vart det ligger:)?

Ganska långt norrut. Ovanför Arathi highlands som ligger ovanför Wetlands.

mangemani
2009-01-16, 19:41
aha,där var det,tack,ska dit genast:D

Tigerkotten
2009-01-17, 02:21

Du fick ju länk av mig med en "xp guide", du kan ju alltid följa de ställena guiden xpar i iaf.

Crater ska du vänta tills 53 typ imo.

Dock har du felwood som du kan dra till 51 eller så, sen kan du köra winterspring efter det.

Tigerkotten
2009-01-17, 02:26
Klarat iaf nästa steg på "Glory of the raider", 8manna naxx ikväll. Hade rätt stora problem med Kel Thuzad bossen, shaman och druid healer. Jag som hunter fick köra helt def med mitt pet i phase2 och köra 30% dmg till pettet. Vilket e jäkla smidigt

Förhoppningsvis 5min malygos imorgon.

mangemani
2009-01-17, 04:01
Du fick ju länk av mig med en "xp guide", du kan ju alltid följa de ställena guiden xpar i iaf.

Crater ska du vänta tills 53 typ imo.

Dock har du felwood som du kan dra till 51 eller så, sen kan du köra winterspring efter det.

aahh,felwood var ju helt perfekt nu när man är lvl50:).
hittade lite quests längst ner i regionen,inte allt för många,men jag hoppas att det finns mycket mer i byn som är längst upp.

Andy.da.wohoo
2009-01-17, 14:00
Efter mangemangis alla frågor om lvling hjälp börjar jag bli sugen på att lvla uppe en ny gubbe själv:D Sluta!:D

mangemani
2009-01-18, 14:20
gör det:D..blir lätt en till gubbe för mej när jag nått 60 eller nått:)

trodde jag skulle slippa behöva fråga,men nu har jag inget val för jag har försökt gång på gång.
hur tar man sej från felwood till winterspring?
regionerna gränsar ju med varandra och tittar man på kartan så ser det ut som att det är en väg som går rätt igenom berget,men när man väl står där så ser man ingen stig eller väg,dock så fanns det en slags dungeon lite längre upp som man kunde traska igenom,fast det är så gott som omöjligt att ta sej igenom eftersom horde konstant slaktar en när man kommit en bit in,om det är vägen man ska ta vet jag som sagt inte.
men iaf,hur kommer man till winterspring från felwood?

coxie
2009-01-18, 14:26
Det är inte horde, det är Timbermaw. Du får rep med dom genom att döda furlbogs längst upp och längst ner.

När du når unfriendly så kan du springa igenom och då kommer du till winterspring.

mangemani
2009-01-18, 14:56
nej,bokstavligen talat,det var horde,vet inte varför dom springer omkring därinne så mycket,kanske levlar eller nått?
vet att man ska få dom som vänliga,men visste inte att det var i det syftet:)

kaer
2009-01-19, 10:59
En kompis har precis börjat igen och jag ska hjälpa att boosta upp honom. Han är på lvl23 nu.
Vi körde ett par rundor i stockades igår och det verkade ju lönsamt =)

Men tips på att snabbast få ngn till 80 emottages tacksamt. Hur länge ska man köra stockades? Ska man boosta i scarlet sedan eller finns det andra som är bättre/passar bättre i lvl?

mangemani
2009-01-19, 17:57
En kompis har precis börjat igen och jag ska hjälpa att boosta upp honom. Han är på lvl23 nu.
Vi körde ett par rundor i stockades igår och det verkade ju lönsamt =)

Men tips på att snabbast få ngn till 80 emottages tacksamt. Hur länge ska man köra stockades? Ska man boosta i scarlet sedan eller finns det andra som är bättre/passar bättre i lvl?

vad jag har fått erfara är at instances och dylikt inte är så effektivt/bra alltid.
det slutar alltid med att nån börjar bråka om en viss grejj som någon plockade upp och spelet stannar till,eller så drar någon spelare och sen är man chanslös.
tror jag har kört 4 instances under hela min spel tid och har då suttit ett antal timmar,har KANSKE gått upp 1 lvl allt som allt utav det.
men utav quets däremot,hua,gubben mins lvl har skjutits upp rejält sen jag började med quests,stog och tjurade på på lvl 30-33 ett bra tag,men efter man började med quests,så gick gubben min upp till 53 på nolltid typ.
så quests är nått som jag rekomenderar om man vill upp i lvl fort:)

clash
2009-01-19, 18:21
*Fuck Yeah*

80 Undead Rogue =) .... och ja ... jag är ett as ;) ...

FUCK THE ALLIANCE!!!!!!

Kwon
2009-01-19, 18:39
*Fuck Yeah*

80 Undead Rogue =) .... och ja ... jag är ett as ;) ...

FUCK THE ALLIANCE!!!!!!

Grats Bro!

Dags för Sartharion me alla drakarna uppe snart?

CLASHEN IS BACK!!

Math
2009-01-19, 19:29
vad jag har fått erfara är at instances och dylikt inte är så effektivt/bra alltid.
det slutar alltid med att nån börjar bråka om en viss grejj som någon plockade upp och spelet stannar till,eller så drar någon spelare och sen är man chanslös.
tror jag har kört 4 instances under hela min spel tid och har då suttit ett antal timmar,har KANSKE gått upp 1 lvl allt som allt utav det.
men utav quets däremot,hua,gubben mins lvl har skjutits upp rejält sen jag började med quests,stog och tjurade på på lvl 30-33 ett bra tag,men efter man började med quests,så gick gubben min upp till 53 på nolltid typ.
så quests är nått som jag rekomenderar om man vill upp i lvl fort:)

Han skrev dock boostade.. Är ju inte direkt samma som att köra en pug.

kaer
2009-01-21, 10:34
Han skrev dock boostade.. Är ju inte direkt samma som att köra en pug.

Precis, det handlar om hur jag som lvl 80 ska kunna snabbast möjligt få min kompis att levla upp.
Det verkar funka ganska bra att köra instanser där jag clearar och han bara springer efter. Stockades tar man på 5.30 t ex =) RFD var lite knepigt, bra xp men det kommer mobs ifrån lite olika håll och dödar låglvlkillen.
Ska försöka köra några varv i scarlet idag och se hur det går.

Över till en annan fråga, vet någon en mod som man hela tiden kan se vendorprize på saker i väskorna?

Tricce
2009-01-21, 13:25
Precis, det handlar om hur jag som lvl 80 ska kunna snabbast möjligt få min kompis att levla upp.
Det verkar funka ganska bra att köra instanser där jag clearar och han bara springer efter. Stockades tar man på 5.30 t ex =) RFD var lite knepigt, bra xp men det kommer mobs ifrån lite olika håll och dödar låglvlkillen.
Ska försöka köra några varv i scarlet idag och se hur det går.

Över till en annan fråga, vet någon en mod som man hela tiden kan se vendorprize på saker i väskorna?

http://wow.curse.com/downloads/wow-addons/details/item-price-tooltip.aspx

clash
2009-01-21, 13:40
Fan nu blev jag sugen, nu skall jag ut och köra upp en ambush i arslet på nån clothare haha :devil:

Kwon
2009-01-22, 07:06
Pörrisen Mia Rose snackar om Lich King / Warlocks et al (http://common.allakhazam.com/images/video/7/147.mp4)

Tricce
2009-01-22, 08:05
Pörrisen Mia Rose snackar om Lich King / Warlocks et al (http://common.allakhazam.com/images/video/7/147.mp4)

uiii påminn mig om att aldrig se en pörris featuring henne, word om locksen iaf :)

kaer
2009-01-22, 09:54
http://wow.curse.com/downloads/wow-addons/details/item-price-tooltip.aspx

tackar, precis det jag behövde.

Sjävlklart så sket sig det att installera patchen igår. jag fick ngt error och skulle köra blizzards repairtool, som inte heller fungerade, så jag fick ta hem den på nytt och köra repair.
Det tog en stund, plus att den tog bort alla addons och inställningar.
Efter lite tandagnisslande och letande så visade det sig att den backupat det mesta.
Men jag har för mig att mina bags var betydligt mindre (när man öppnat dem), hur förminskar man dem? Jag har letat som en dåre i mina add-ons, främst pearl x-frame (eller vad den heter) och bartender.

För övrigt så blev det några rundor scarlet med min låglvlkompis, det går nog att ta nästan en lvl i timmen där.