Visa fullständig version : World Of Warcraft (tråden) :D
King Grub
2018-08-13, 19:14
Dom flesta servrar är kombinerade med andra servrar och delar spelarbaserna. Det är bara Silvermoon och ett par till som är fristående.
kan man raida crossrealm på mythic? Vet att hc/nm gick men hade för mig att förut var det så att alla va tvungen att va på samma server
Magnus N
2018-08-13, 19:30
kan man raida crossrealm på mythic? Vet att hc/nm gick men hade för mig att förut var det så att alla va tvungen att va på samma server
Vet att de pratade om det på en q/a, att de skulle låsa upp mythic cross realm raiding efter att de första 100 guildsen fått sin Hall of Fame.
Men vet inte om det var bestämt eller om de enbart luftade frågan
King Grub
2018-08-13, 19:30
Nuvarande raids, ja. Men det införs långt efter att raiderna öppnat. Det kommer inte att gå på länge i Battle for Azeroth. Det skulle förstöra alla race till world/realm first.
Magnus N
2018-08-13, 19:36
Nuvarande raids, ja. Men det införs långt efter att raiderna öppnat. Det kommer inte att gå på länge i Battle for Azeroth. Det skulle förstöra alla race till world/realm first.
Därav att de väntar tills de första 100 fått sin Hall of Fame
Efter det så är racet sedan länge över.
"Hazzikostas: You might notice there are these achievements called Hall of Fame for G'huun [the end boss on the new Uldir raid dungeon]. There are two of them. One of the achievements is to be among the top 100 Horde guilds in the world, on mythic difficulty, and then we’re slotting one for top 100 Alliance guilds in the world. Those are replacing the realm first [achievements] we currently have. We want those to be truly global.
We’re going to have a web leaderboard, where the names of the top 100 guilds, along with the time and their kills, for each faction will be enshrined. And then once those leaderboards have both filled up with 100 Horde guilds and 100 Alliance guilds that have defeated mythic G'huun, we will turn on cross server mythic, rather than waiting all the way until the next tier."
https://www.forbes.com/sites/hnewman/2018/06/25/world-of-warcraft-game-director-talks-mythic-plus-azerite-drops-and-discord/
Vilka hänger på låset ikväll då? Förväntar ni er att det går att lira?
Fick höra av en kollega att nya expansionen släpps ikväll. Har själv inte spelat sen cataclysm och väntar mest på Wow classic.
Minns dock när Wotlk släpptes. Hade förberett matlådor och planerat in 1v skolk från gymnasiet för att försöka bli server first 80. Då minns jag att det var helt ospelbart vid midnatt. Såklart alldeles för mycket folk i nya zonerna, och servrarna gick på knäna. Gick och la mig istället och gick upp 05:00 när alla andra hade gett upp :D Då var det fritt fram.
Magnus N
2018-08-13, 19:45
Lär inte bli chockad om servrar ligger nere vid släppet :)
King Grub
2018-08-13, 19:46
Släpps midnatt, och det är för sent för mig. Jag börjar i morgon eftermiddag. Då har förhoppningsvis lagget lugnat sig. Jag har inte bråttom utan kommer att ta det lugnt och läsa allt. Jag har lågt sömnbehov, men all-nighters förstör mig.
shadowfire
2018-08-13, 19:51
Släpps midnatt, och det är för sent för mig. Jag börjar i morgon eftermiddag. Då har förhoppningsvis lagget lugnat sig. Jag har inte bråttom utan kommer att ta det lugnt och läsa allt. Jag har lågt sömnbehov, men all-nighters förstör mig.
haha du är sådan jäkla hardcore gamer
shadowfire
2018-08-13, 19:53
Jag har fullt upp med att bara förbereda mig, men har värmt upp min 110a fire mage genom att köra massa world quests osv ikväll. Har åkt på så jävla mycket däng av hordes utan att se en enda alliance nära lol. Men fick lite honor iaf. Ska strax sälja av mig allt jag har på mig rakt av som vendor trash, bort med gammalt bös och in med nytt 120 yay!
vicarious
2018-08-14, 07:37
Det var ganska laggigt de första fem minuterna i Orgrimmar, sen har allting flutit på fint. Level 116 nu, och då har jag tagit det ganska lugnt, tittat på cinematics osv.
Gingi från Method blev 120 efter ca 4h 15min.
Nu blev det omstart av servrarna så har haft ca 15-20 minuter downtime. NA hade downtime på cirka en halvtimme tidigare i morse. Asmongold som hade siktet inställt på realm first 120 blev inte glad :D
King Grub
2018-08-14, 07:39
Asmongold som hade siktet inställt på realm first 120 blev inte glad :D
Hur påverkades han av det? Alla andra på hans realm måste ju också ha drabbats.
försökte köpa balance så blev det error, beroende stiger. jag som vakna tidigt XD
hur lång tid ska det ta att nå 120? Vi tänker för en noob, räcker 10-12h? isf kanske jag kan fixa det till helgen :p
vicarious
2018-08-14, 09:20
Hur påverkades han av det? Alla andra på hans realm måste ju också ha drabbats.
Otydligt av mig, var bara ett fåtal servers (5st) som drabbades, och inte alla spelare. Vet inte varför men varken Towellie eller Asmongold kunde logga in men de kunde se andra spelare på samma realms vara online. Enligt Towellie hade det hänt förut, hade väl kanske med sharding att göra och Blizzard var tvungen kasta ut ett antal spelare eller nåt.
EU hade server restarts så då var alla servrar nere.
försökte köpa balance så blev det error, beroende stiger. jag som vakna tidigt XD
hur lång tid ska det ta att nå 120? Vi tänker för en noob, räcker 10-12h? isf kanske jag kan fixa det till helgen :p
Jag kommer inte hinna på 12h och jag har spelat avslappnat men ändå målmedvetet. Nånstans mellan 12-20h borde vara rimligt beroende på hur spelvan man är.
shadowfire
2018-08-14, 09:58
Jösses, 120 på fyra timmar. Heirblooms osv? Galet iaf.
Flygplan
2018-08-14, 12:17
Inte spelar WoW på väldigt länge, men den här expansionen ser riktigt kul ut!
Fråga... Om man beställer ett exemplar av BFA på Webhallen, får man då en nyckel skickad till sig eller måste man vänta tills dom skickar ut det fysiska exemplaret? Har ett presentkort där som håller på att gå ut, därav att jag inte bara köper direkt på Battlenet.
Flygplan
2018-08-14, 12:41
Jag blev otrålig och ringde upp och frågade. Det var visst fysiska exemplar, och ingen nyckel skickas ut. Jag köper bara spel via Origin/Steam numera så jag har inte riktigt koll på hur det fungerar med att köpa spel från butiker längre :)
King Grub
2018-08-14, 12:43
Du får antagligen inget fysiskt exemplar därifrån heller. Bara en låda med koden i, sedan laddar du ner spelet i alla fall.
vicarious
2018-08-14, 13:00
Jösses, 120 på fyra timmar. Heirblooms osv? Galet iaf.
Heirlooms fungerar bara till level 110 än. Man kan aldrig använda heirlooms i början av en expansion.
Blev 120 nyss. Ca 14h tog det för mig.
Tycker zonerna i denna expansion var väldigt tråkiga, horde iaf.
King Grub
2018-08-14, 16:12
Äntligen igång. Tränad, duschad, stretchad och laddat med Pepsi.
King Grub
2018-08-14, 18:20
Det tog mig ungefär lika lång tid att nå 111 som det tog den där från Method att nå 120.
Anton Fräs
2018-08-14, 18:31
Jag tycker BFA hitills är fantastiskt! Jag spelar Horde på Stormscale förövrigt. :)
King Grub
2018-08-14, 18:36
Jag valde ökenområdet först, och det är riktigt roligt.
trädgårdsmöbel
2018-08-14, 19:01
Nu spelar jag inte WOW längre, men slutet och början på expansioner brukar vara roligast, så lite avis är jag på er.
jag har inte spelat sen man kunde bli lvl 70... :P
shadowfire
2018-08-15, 15:48
Jag levlar så galet långsamt så det känns som om jag kommer bli 120 till årsskiftet. Tar bra med tid att göra alla quests. Däremot gillar jag min klass och spec.
Har dock inte fått helt kläm på azerite armour ännu. Jag hade ett par axlar och fick en notis om att jag låst upp nästa skillnivå på dem, men bytte dem mot ett par andra axlar och där visade sig vara level 5 som krävdes på hjärtat för att låsa upp andra skillen/traiten. Samma itemlevel och allt. Varför skiljer det sig i level req. på dem?
shadowfire
2018-08-15, 19:51
LOL vad jag sög som dps i min första dungeon.. SJUKT dålig koll på mekaniken, försökte se lite på YT men fattade INGENTING på en boss som pangade svarta bollar. Min bossmod tjöt "beware" hela tiden om precis allt. wtf.
shadowfire
2018-08-15, 19:56
Dog typ 5 ggr i första dungeon med pug och på sista bossen hade jag 150k dps medan de två andra (melee) hade 300. Lättare att skapa fiender än vänner i det läget :P
King Grub
2018-08-15, 20:47
En tjej i vår guild har två stycken 120 redan.
jag är 111 efter ca 3h spelande, lär vara 120 om 1 vecka i min fart xD
King Grub
2018-08-15, 21:32
Jag är bara 114 än. Vi har en tävling om vilken raider som kommer sist till 120, och just nu ligger jag i delad ledning.
shadowfire
2018-08-15, 22:42
113 tror jag eller om jag är 112 bara? är fortfarnade kvar på den gröna ön och kan ju inte låta bli alla jävla quests.. klappa paddor och allt vad fan jag nu gör
King Grub
2018-08-16, 08:11
Det området kommer jag att ta sist. Jag tog öknen först.
Tycker levlandet går sjukt snabbt. Lirar inte många timmar om dagen men är 117 tror jag. Gankar en hel del 120s dock. Det kan vara kostsamt ibland. Men kul. 110-120 går ju betydligt snabbare än 100-110.
vicarious
2018-08-16, 13:44
Innan expansionen kom tyckte jag att hordes leveling zoner såg mycket mer spännande ut än alliance. Efter att ha levlat som horde och sedan gjort War Campaign på alliance kontinenten kan jag konstatera att alliance zoner är mycket snyggare. Drustvar är magiskt, otrolig stämning. Stormsong Valley jättefint, som en blandning av Valley of the Four Winds i Pandaria och Nagrand.
Man måste levla med musiken på, det gör mycket för upplevelsen. Skippa inte cinematics heller, de är riktigt välgjorda.
King Grub
2018-08-16, 13:47
Ibland önskar man att man var en gnom.
Har köpt hela paketet men inte börjat spela, kanske är dags att köra alliance efter 14 år som Horde. Spelade Alliance under betan och första halvåret.
Hur fungerar Warrior? Har tröttnat på att vara Paladin som alltid är på efterkälken när det gäller effektivitet. Paladin sedan TBC men är less nu.
vicarious
2018-08-16, 14:11
Waycrest Manor är för övrigt den coolaste dungeonen på länge, särskilt om man står utanför och ser huset innan man går in. Ett riktigt haunted house.
vicarious
2018-08-16, 14:13
Har köpt hela paketet men inte börjat spela, kanske är dags att köra alliance efter 14 år som Horde. Spelade Alliance under betan och första halvåret.
Hur fungerar Warrior? Har tröttnat på att vara Paladin som alltid är på efterkälken när det gäller effektivitet. Paladin sedan TBC men är less nu.
Jag levlade tillsammans med en kompis som spelade warrior (fury) och dom verkar helt OK. Har även kört ett par mythic dungeons med honom som tank. Det är dock för tidigt i expansionen för att avgöra vilka klasser som är starkast i nuläget.
Jag levlade tillsammans med en kompis som spelade warrior (fury) och dom verkar helt OK. Har även kört ett par mythic dungeons med honom som tank. Det är dock för tidigt i expansionen för att avgöra vilka klasser som är starkast i nuläget.
Jag är mest van att spela melee, gillar även warriors spelstil. Men orkar nog bara levla en karaktär, lite därför frågan kommer upp. Ska läsa på lite.
LOL vad jag sög som dps i min första dungeon.. SJUKT dålig koll på mekaniken, försökte se lite på YT men fattade INGENTING på en boss som pangade svarta bollar. Min bossmod tjöt "beware" hela tiden om precis allt. wtf.
Nöt på en target dummy tills du får till rotationen bra. Kan vara värt att mickla med ett UI om du har viktiga debuffs/dots etc som du måste ha koll på.
shadowfire
2018-08-16, 16:58
Nöt på en target dummy tills du får till rotationen bra. Kan vara värt att mickla med ett UI om du har viktiga debuffs/dots etc som du måste ha koll på.
Rotationen sitter som ett schmäck, är mer mekaniken och alla movements i dungeons som jag inte har kläm på ännu. Får liksom ägna allt annat mer uppmärksamhet :P
Har dingat level 114 nu iaf och har bara några quests kvar att göra i Stormsong innan jag byter region. Av någon märklig anledning vill jag göra färdigt alla quests där först. Gah.
Rotationen sitter som ett schmäck, är mer mekaniken och alla movements i dungeons som jag inte har kläm på ännu. Får liksom ägna allt annat mer uppmärksamhet :P
Har dingat level 114 nu iaf och har bara några quests kvar att göra i Stormsong innan jag byter region. Av någon märklig anledning vill jag göra färdigt alla quests där först. Gah.
Det som var jobbigt för mig första veckan var att se skillnad på skit på marken som antingen gör skada eller andra klassers aoe/buffs. Men det kommer. Nöta lite dungeons på kvällarna så sitter det.
Velar mellan vad jag ska välja, det är smått tråkigt att välja fel och behöva börja om. Byter server men tänker inte betala Blizzard några mer pengar...
shadowfire
2018-08-16, 18:36
Hahahah, wtf, jag råkade mjölka en get som inte hade ungar.... det ljudet och den sparken hahha
shadowfire
2018-08-16, 19:11
Alltså lyckades ni soloa Grokkfist?
vicarious
2018-08-16, 23:39
Clearat nästan alla mythics nu. Riktigt kul i början av en expansion när det är en utmaning. Känns riktigt belönande när man wipar några gånger på en boss, justerar taktiken för att sedan döda bossen och få loot.
shadowfire
2018-08-16, 23:46
herrejävlar, själv var jag glad över ding 115 och att vara färdig med en zon
vicarious
2018-08-20, 05:48
Pirat-questsen i södra Vol'dun var roliga. Särskilt när man fick åka till The Golden Isle :)
Är battlegrounds fortfarande det enda roliga med wow? 🤔
King Grub
2018-08-20, 07:14
Det är det enda som inte är roligt.
vicarious
2018-08-20, 11:47
Det är det enda som inte är roligt.
Haha, +1 på det.
vicarious
2018-08-24, 12:29
Grymt bra musik i denna expansion.
vfCPeUnWWfo
King Grub
2018-08-26, 09:28
Praise Gonk!
trädgårdsmöbel
2018-08-26, 10:19
Är battlegrounds fortfarande det enda roliga med wow? 🤔
Jag älskade alla BGs utom den med katapulturna och varsin borg.
King Grub
2018-08-26, 13:16
Nu är Steroid snart ready for raiding.
https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/draenor/Steroid
I akut behov av en transmog, dock.
Anton Fräs
2018-08-26, 13:37
340 ilvl på 2 stycken karaktärer nu, en rogue och en huntard. Roguen blir nog main dock, håller även på att dra upp en DH. :)
Anton Fräs
2018-08-26, 13:45
Jag kan även varmt rekommendera denna guide: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1xHvIxX5TE0ZMYTKBzkaRNFQTJzYQJhhho8KuyK4CB0w/htmlview?sle=true#
shadowfire
2018-08-28, 11:36
Det gick fort för mig att tröttna på det. Ska se om jag kan nöta de sista levlarna upp till 120 någon kväll. Tappade intresset mycket fortare mot för när Legion kom.
Anton Fräs
2018-08-28, 11:43
Lvlingen tycker jag var rolig men på 120 blir det ännu roligare! Ser verkligen fram emot 5/9 då raid, m+ och rated BGs/arena kommer. :)
vicarious
2018-08-31, 12:09
3 gubbar på 120 med runt 340 ilvl. Måste säga att de första två veckorna var otroligt kul, nu har det avtagit lite.
Klar med del 1 av "Pathfinder" achievement och revered med Champions of Azeroth. Känner ingen direkt motivation att fortsätta fixa reputation med olika factions, för mycket jobb. Gör några enstaka WQs och kör igenom mythic dungeons och island expeditions för veckan.
Anton Fräs
2018-08-31, 12:18
3 gubbar på 120 med runt 340 ilvl. Måste säga att de första två veckorna var otroligt kul, nu har det avtagit lite.
Klar med del 1 av "Pathfinder" achievement och revered med Champions of Azeroth. Känner ingen direkt motivation att fortsätta fixa reputation med olika factions, för mycket jobb. Gör några enstaka WQs och kör igenom mythic dungeons och island expeditions för veckan.
Det finns ju få incentives bortom revered alltså, förutom med champions. Om man inte bryr sig om mountsen vill säga. Jag lääängtar till nästa vecka då season 1, raids och m+ kommer!
Jag har haft vädligt roligt med WoW senaste två veckorna och håller med dig Anton, längtar riktigt mycket till raids! :D
shadowfire
2018-09-05, 15:20
Dingade 120 igår kväll, men har tappat intresset helt. Ska försöka köra färdigt mainstoryn så jag får se hur det går iaf.
Island expeditions hade säkert varit skoj, men har ingen att spela med då jag är klanlös för stunden och inte polar med någon inne i liret längre. Samma med dungeons. Saknar lite "casual socials".
Fan vad jag saknar tiden då halva kolozzeum lirade RiFT och man bara kunde hoppa in på kvällarna och gibba ihop.
King Grub
2018-09-05, 15:54
Det finns ingen som helst upplösning på main story än.
shadowfire
2018-09-05, 16:29
Det finns ingen som helst upplösning på main story än.
Åfaen? Har ett kapitel kvar på drustvar iaf, sen får jag väl se vad som händer då.
King Grub
2018-09-06, 08:09
Vi klarade bara sex bossar i går, inte på grund av att dom var svåra utan på grund av tidsbrist. Dessutom har Draenor galna köer så vi fick vänta på folk som kom hem från jobbet, inklusive en tank. Roliga bossar i alla fall. Jag vill ha ett vapen, men fick bara handskar.
trädgårdsmöbel
2018-09-06, 08:49
I Trailern till battle for Azeroth tycker jag Sylvanas (ansiktets utseende) påminner något enormt om någon skådis, men namnet på den skådisen vet jag inte. Är det någon mer som ser det, och isåfall vilken skådis är det jag tänker på?
vicarious
2018-09-06, 09:27
Dingade 120 igår kväll, men har tappat intresset helt. Ska försöka köra färdigt mainstoryn så jag får se hur det går iaf.
Island expeditions hade säkert varit skoj, men har ingen att spela med då jag är klanlös för stunden och inte polar med någon inne i liret längre. Samma med dungeons. Saknar lite "casual socials".
Island Expeditions är kul de första 5-10 gångerna. Sen blir det otroligt enformigt.
Är exalted med Honorbound nu så blir kanske testa en Mag'har Orc :)
I Trailern till battle for Azeroth tycker jag Sylvanas (ansiktets utseende) påminner något enormt om någon skådis, men namnet på den skådisen vet jag inte. Är det någon mer som ser det, och isåfall vilken skådis är det jag tänker på?
Enda jag ser är Charlize theron, finns lite likhet i ansiktsform osv tycker jag;
https://i.imgur.com/jquffjp.png
Annars ev. Natalie portman i vissa vinklar?
trädgårdsmöbel
2018-09-06, 21:38
Enda jag ser är Charlize theron, finns lite likhet i ansiktsform osv tycker jag;
[?
Lite likt ja, men nog inte hon jag tänkte på. Nåja, det blir ju svårt för dig mfl. att klura ut vem jag tycker hon ser ut som, men jag uppskattar försöket*hug*
markusswe
2018-09-07, 02:51
Spontant tänker jag på ”Negasonic Teenage Warhead” (Brianna Hildebrand) ifrån Deadpool 1 och 2. Men det är kanske ett long shot. :d
shadowfire
2018-09-08, 16:41
Spelar på en server där majoriteten är alliance. Ändå kan jag inte göra en enda quest klar utan att bli påhoppad av 4-5 hordes. Alla rare-mobs osv campar dem. Bleh. Får snart dra till Stormwind och slå av pvp, för det här är inte kul någonstans :/
King Grub
2018-09-08, 17:06
Stäng av War Mode?
shadowfire
2018-09-08, 17:11
Stäng av War Mode?
Jepp får göra det. Trodde inte det skulle behövas på så stor server med så många alliance, men det är väl inte så många kvar som questar antar jag.
vicarious
2018-09-08, 20:45
Spelar på en server där majoriteten är alliance. Ändå kan jag inte göra en enda quest klar utan att bli påhoppad av 4-5 hordes. Alla rare-mobs osv campar dem. Bleh. Får snart dra till Stormwind och slå av pvp, för det här är inte kul någonstans :/
Sök grupp för questen i group finder och byt tillfälligt server.
Jag har för det mesta war mode avstängt nuförtiden. +10% är en för dålig bonus.
Lagertha i "Vikings"?
trädgårdsmöbel
2018-09-10, 08:35
MG]
Annars ev. Natalie portman i vissa vinklar?
Spontant tänker jag på ”Negasonic Teenage Warhead” (Brianna Hildebrand) ifrån Deadpool 1 och 2. Men det är kanske ett long shot. :d
Lagertha i "Vikings"?
Haha samma fundering har ställts av fler personer än mig på Blizzards forum, där såg någon annan samma som mig "Ygritte: "You know nothing Jon Snow" från Game of Thrones. Det var hon jag avsåg, men jag vettifan om Blizzard avsåg det, det var iaf kul att åtminstone en annan person såg samma likhet som mig :) Tck för hjälpen iaf grabbar!*hug**
Föll för trycket och köpte BFA och en månads speltid.
Har inte spelat sen 2010 och är så jäääävla vilsen. ALLT är ju helt annorlunda. Talentsystem, massa UI-grejer, spells fungerar helt annorlunda osv.
Är det något som råkar sitta på någon guide som beskriver allt man måste fatta (dvs det som har ändrats sen wotlk typ)
Nån kanske kan bekräfta/dementera dessa påståenden också?
- Man kan levla via battlegrounds/arena
- Det droppar gear från arena, och det är enklaste/snabbaste sättet att geara på 120
- Man får individuell loot i pve. Dvs man rollar inte osv, utan har jag tur får jag ett item själv som ingen annan kan rolla på
King Grub
2018-09-22, 12:39
Jag spelar inte pvp, men det sista stämmer i alla fall. Fast man kan byta det man får med andra.
Föll för trycket och köpte BFA och en månads speltid.
Har inte spelat sen 2010 och är så jäääävla vilsen. ALLT är ju helt annorlunda. Talentsystem, massa UI-grejer, spells fungerar helt annorlunda osv.
Är det något som råkar sitta på någon guide som beskriver allt man måste fatta (dvs det som har ändrats sen wotlk typ)
Nån kanske kan bekräfta/dementera dessa påståenden också?
- Man kan levla via battlegrounds/arena
- Det droppar gear från arena, och det är enklaste/snabbaste sättet att geara på 120
- Man får individuell loot i pve. Dvs man rollar inte osv, utan har jag tur får jag ett item själv som ingen annan kan rolla på
https://www.icy-veins.com/ För allting du vill veta om din klass i form av talents, gems, enchancs osv.
Sen bloodmallet.com för att kolla vilka Azerite delar och trinkets som är bra och vad du ska specca i dem.
- Ja
- Ja om du är okej och kan skaffa 1600 rating så droppar det 360 gear som är
som normal tier för raidet dom är ute och i slutet av veckan får du 370 gear som är som hc av det raidet som är ute nu.
Annars läsa på lite på Wowhead med det du vill veta mer om.
Jag spelar inte pvp, men det sista stämmer i alla fall. Fast man kan byta det man får med andra.
Så länge man inte har lägre ilvl i den slot som looten man fått är. Då går det ej att byta. Även azerite-utrustning är obytbar oavsett.
shadowfire
2018-09-22, 17:07
Har inte lirat på ett bra tag nu sedan nya expansionen. Ska försöka questa klart. Förutom Arena och förutom Raids, kan man göra något skoj som solo?
Har inte lirat på ett bra tag nu sedan nya expansionen. Ska försöka questa klart. Förutom Arena och förutom Raids, kan man göra något skoj som solo?
Jag gillar att Farma mogs som en besatt dåre.
Anton Fräs
2018-09-22, 17:37
Så länge man inte har lägre ilvl i den slot som looten man fått är. Då går det ej att byta. Även azerite-utrustning är obytbar oavsett.
Man kan numera byta även azerite gear.
Man kan numera byta även azerite gear.
Åfan, när ändrades det?
Man kan göra mythic +! Du behöver grupp på 5 man, men du behöver grupp för raids och arenas också.
vicarious
2018-11-05, 13:40
Wow Classic redan till sommaren 2019. Jag blev överraskad att det kommer så snart! Trodde det var betydligt längre bort.
Spelade lite classic demo i helgen. Otroligt mycket nostalgi. Gjorde en human paladin och sprang omkring i Westfall och dödade Defias och Gnolls, precis som jag gjorde för 13 år sedan. Svårighetsgraden är betydligt högre. Pullar man fler än 1 mob i taget blir det kämpigt. Ett pack med 3 mobs och du är garanterat död. Pushbacken från damage när man castar spells är brutal.
Kan tyvärr inte säga att jag blev särskilt imponerad av det som kommer härnäst i BFA. Mechagon och Nazjatar. Nagas och gnomes.
Ser fram emot Classic. Det kommer vara kul ett par månader iaf.
Lipservice
2018-11-05, 14:02
Ser fram emot Classic. Det kommer vara kul ett par månader iaf.
Yay, fan vad kul det ska bli men en nostalgitripp på äldre år! Får se hur fort det går till 60. Tror det blir Undead Warlock för free mount och Will of the forsaken ;)
Anton Fräs
2018-11-05, 14:40
Har spelat BFA kanske 6-7 timmar om dagen sedan release. Men nu får det vara nog. Fy fan vad det saknas roligt content. Warfronts är enbart sorgliga, arena är orimligt obalanserad, island expeditions är ju närmast ett skämt. Raidsen och m+ är väl helt OK men klass obalansen skapar enorma problem där med.
Men det värsta för egen del är att WoW är så osocialt nuförtiden, finns inga incitament att prata med nya människor, förr blev man tvingad genom grupp quester och frånvaron av dungeon finder, nu är det LFR utan att nån knappt säger hej eller förresten det är nästan samma sak i 90% av random grupper.
Ser fram emot Elysiums TBC release i början av 2019 och riktiga classic till sommaren, har precis spelat classic i 1 år men det ska bli kul ändå. :)
Andy.da.wohoo
2018-11-05, 15:34
Varför är warfronts sorgliga? Frågar ur en FD spelares perspektiv.
Den sociala aspekten håller jag med om. Wow har blivit ett onlinespel som i princip kan vara ett Singleplayer spel. Inga incitament att vara social.
King Grub
2018-11-05, 15:37
Jag gillar det fortfarande, men främst på grund av att jag är med i ett väldigt trevligt guild. Raidar nästan enbart.
Hade jag spelat det 6-7 timmar om dagen i månader så hade jag också kräkts på det.
Anton Fräs
2018-11-05, 15:46
Varför är warfronts sorgliga? Frågar ur en FD spelares perspektiv.
Den sociala aspekten håller jag med om. Wow har blivit ett onlinespel som i princip kan vara ett Singleplayer spel. Inga incitament att vara social.
Alltså Warfronts är i grunden en god idé, men det borde vara PvP eller att man ska ha möjligheten att göra det PvP med. NPC krig mellan Horde och Alliance, _extremt_ linjärt vad man ska göra i warfronten, du kan inte förlora så du har ingen direkt insats och sen att resetten är typ 3 veckor. Det är några av skälen.
Det sociala är det främsta för mig dock, finns ingen community känsla längre som när servrarna var local och shardingen förtar upplevelsen i stor utsträckning.
Andy.da.wohoo
2018-11-05, 16:44
Alltså Warfronts är i grunden en god idé, men det borde vara PvP eller att man ska ha möjligheten att göra det PvP med. NPC krig mellan Horde och Alliance, _extremt_ linjärt vad man ska göra i warfronten, du kan inte förlora så du har ingen direkt insats och sen att resetten är typ 3 veckor. Det är några av skälen.
Det sociala är det främsta för mig dock, finns ingen community känsla längre som när servrarna var local och shardingen förtar upplevelsen i stor utsträckning.
Okej, jag förstår. Det låter ju lite tråkigt måste jag medge. Synd, jag tyckte verkligen det lät som en storslagen idé när de presenterade den.
Att servrarna är cross realm vet jag inte om jag tycker att det är negativt ur den sociala aspekten. Jag tror att problemet hade funnits oavsett om servrarna var local eller ej.
vicarious
2018-11-05, 19:40
Angående Warfronts så kommer detta
Heroic Warfronts - Higher Difficulty with higher rewards. These are for teams of 10+ players and there is a possibility to lose.
Med tanke på hur folk har upplevt Island Expeditions än så länge har jag svårt att förstå hur Blizzard tänker att detta ska bli något bra:
Arathi Comp Stomp Brawl will release in 8.2.5 and features Arathi Basin against the new smart AI from Island Expeditions.
Jag loggar huvudsakligen in för att farma lite guld, sälja saker på AH och kolla BMAH varje dag :p
Sparven från Minsk
2018-12-03, 15:43
Har tänkt återuppta mitt wow:ande om än i liten skala pga hög ålder och barn.
Nyss installerat hela skiten och får spela gratis upp till lev 20.
Nu kommer frågan, vilken class ska man spela?
Sist jag spelade så var max lev 80. Hade då en rogue, en warlock, restro shaman och någon låglevlad druid och warrior.
Är nog mest sugen på att köra healing. Dmg är väl kul det med men inte jämt, och har kassa skills för att tanka.
Tanken är att köra lite quests solo, lite pug grupper för instanser, eller hitta något snällt guild som tar in en casual player samt lite pvp på sidan om.
Är lite inne på en holy/retri paladin eller en priest. Hur står de sig idag?
Vad ska jag tänka på för att levla så snabbt som möjligt?
Kommer köra på en low population sever som heter Doomshammer (normal server) och kör Ally.
såg något om hearlooms? (osäker stavning).
Alla tips välkomnas :)
dannee86
2018-12-03, 18:45
Tror du får en gratis lvl 110 om du köper spelet eller om det bara gällde förköp! :)
Paladin är alltid bra...
Jag kör Rogue & Holy Paladin :D
vicarious
2018-12-03, 20:38
Har tänkt återuppta mitt wow:ande om än i liten skala pga hög ålder och barn.
Nyss installerat hela skiten och får spela gratis upp till lev 20.
Nu kommer frågan, vilken class ska man spela?
Jag ser den här frågan väldigt ofta. Det är en fråga som ingen kan hjälpa dig besvara. Det är ungefär som att någon annan ska laga din favoriträtt utan att veta vad det är.
Att välja klass efter vilken som presterar bäst i raids eller dungeons är inte heller relevant. Vad spelar det för roll om rogues vore 3% bättre än warriors om det är warrior du tycker om att spela? Dessutom är aldrig någon klass konstant i toppen, utan det brukar svänga en del fram och tillbaks.
Nu finns det något som kallas class-trials, där man får skapa och provspela en level 110 karaktär en begränsad tid. Det kräver dock att man har köpt senaste expansionen.
Bottom line: spela det du tycker är kul. Om du inte vet detta så prova lite olika klasser och tänk inte så mycket på vilken som är bäst just nu :)
King Grub
2018-12-03, 22:35
Vi spendarar just nu en raid med att sjunga The Duck Song på Discord.
Kan ni inte sjunga chicken attack också?
miomuSGoPzI
Sparven från Minsk
2018-12-05, 07:46
Fick bli en liten pally trots allt. Får se om jag gillar den spelstilen eller. Mest van att köra caster.
Sparven från Minsk
2018-12-08, 19:26
Är lev 21 nu och valde faktiskt prot spec, just för att underlätta levlingen.
Är riktigt skoj! Senaste 4 levlarna har skett uteslutande genom att köra instanser. Får grupp direkt som tank.
Något negativt att levla genom instanser enbart?
Rikard Jansson
2018-12-08, 19:27
Är riktigt skoj! Senaste 4 levlarna har skett uteslutande genom att köra instanser. Får grupp direkt som tank.
Det är tråkigt men å andra sidan dröjer det ju ett tag innan man inser att levlandet är den roligaste delen av spelet :)
King Grub
2018-12-08, 19:28
Det går långsammare, men vad gör det.
Det är tråkigt men å andra sidan dröjer det ju ett tag innan man inser att levlandet är den roligaste delen av spelet :)
Det dröjer iaf över 14 år innan man inser det *gah!*
vicarious
2018-12-09, 11:43
Du får inte reptutation med olika factions vilket quests ger. På låg level spelar det ingen roll dock. Kanske inte låser upp alla flightpaths på olika ställen heller men du kommer kunna använda flying mount sen så det spelar ingen roll.
Anton Fräs
2018-12-31, 12:51
Ser fram emot Elysiums TBC release inom 2-3 månader. Har grindat en del lagom tills dess. ;)
https://imgur.com/a/RFPLPbx
Sparven från Minsk
2018-12-31, 13:38
Lev 67 nu med min prot pala.
Just startat en elf druid som ska bli healing spec.
King Grub
2019-01-23, 23:27
Nya raiden var rolig. Och jag fick ett nytt fint svärd.
King Grub
2019-04-06, 08:05
Vi raidade med Method i går. Delar av Method i alla fall. Och förstörde för dom genom vår inkompetens.
https://i.imgur.com/9WrmGnB.jpg
https://www.wowprogress.com/character/eu/tarren-mill/Cäynä
vicarious
2019-05-14, 20:29
https://wow.zamimg.com/uploads/screenshots/normal/842834.jpg
WoW Classic Release Date Is August 27th, Beta Starts May 15th (https://www.wowhead.com/news=291716/wow-classic-release-date-is-august-27th-beta-starts-may-15th)
Anton Fräs
2019-05-14, 20:40
Får se om man känner för att lira det igen, tveksam till att stödja Blizzard alls numera dock.
vicarious
2019-05-15, 10:12
Får se om man känner för att lira det igen,
Så säger alla, sen sitter man där :cool: Blir nog att testa iaf. Dålig tajming med releasen för alla som studerar och börjar ny termin just då.
tveksam till att stödja Blizzard alls numera dock.
Varför?
Anton Fräs
2019-05-15, 10:14
Så säger alla, sen sitter man där :cool: Blir nog att testa iaf. Dålig tajming med releasen för alla som studerar och börjar ny termin just då.
Varför?
Dom lyssnar inte på sin spelarbas, dom direkt förolämpar den med jämna mellanrum, dom kör mer på cashgrabs än någonsin och ja listan är oändlig ärligt talat.
Dom har ju lyssnat nu eftersom vanilla har blivit framtjatat. Men absolut dom har mycket problem. Däremot kommer jag lätt spela vanilla. Dels för att det kommer äga och dels för att dom kommer se att lyssnar man på communityt och ger dom vad dom vill så kommer dom tjäna pengar.
Dom har ju lyssnat nu eftersom vanilla har blivit framtjatat. Men absolut dom har mycket problem. Däremot kommer jag lätt spela vanilla. Dels för att det kommer äga och dels för att dom kommer se att lyssnar man på communityt och ger dom vad dom vill så kommer dom tjäna pengar.
Kanske. Men det som förut tog oss månader eller år av spelande innan man nådde, kommer nu vara klart inom mycket kortare tid. Spelutvecklingens framfart, och tillgången till specifik information för spelare är ofattbart jämfört med 2005.
Rikard Jansson
2019-05-15, 12:31
Kanske. Men det som förut tog oss månader eller år av spelande innan man nådde, kommer nu vara klart inom mycket kortare tid. Spelutvecklingens framfart, och tillgången till specifik information för spelare är ofattbart jämfört med 2005.
Det är vad du tror. Kommer sitta i STV och göra så det tar längre tid för folk att levla från 30-35 än det tog att nå 60 förr.
vicarious
2019-05-16, 10:26
Det som jag tror kommer bli tråkigt i classic är att många spelare kommer vara "skillcapped", både vad gäller PvE och PvP. Folk har haft nästan 15 år på sig att bli duktiga och spelet var inte särskilt svårt eller avancerat i vanilla.
Jag menar, allvarligt - hur svåra var boss tactics i Molten Core?
Hur många spells och abilities hade man i PvP?
Joinade man en battleground i vanilla kunde man stöta på 1 eller 2 spelare som hade raid-gear och utmärkte sig. Resten sprang omkring med Ice Barbed Spear från Alterac Valley och loot från UBRS. Nu kommer 9 av 10 spelare vara full raid-geared från Molten Core och BWL inom loppet av några månader. Det kommer vara en helt annan upplevelse.
Jag är extremt nostalgisk av mig så jag tror själva levlandet till 60 och dom första dungeons och raidsen kommer vara otroligt kul, sen avtar det nog tyvärr.
Anton Fräs
2019-05-16, 10:35
Det finns ju gott om människor liksom mig själv som dessutom spelat på privat servers i vanilla i flera år. Redan på de servers jag spelat på där var upplevelsen helt annorlunda om än fortfarande väldigt positiv. Men raidsen clearades ju oftast första kvällen av de bättre guildsen, undantaget var Naxx då tog det 5 dagar för toppguildet och andra reseten för några andra guilds.
PvPn dog tyvärr ut snabbt där jag spelade, det var som roligast tiden innan BGs kom men honorsystemet fanns då det var world pvp. I BGs är det ungefär som förr fanns ännu mer extrapolerat, antingen är du full premade och vinner varje match eller så är du det inte och förlorar varje gång du möter en premade. Beroende på hur många som PvPar i varje faction kan det tyvärr bli så att man mötes premades i 9/10 matcher och premadesen själva dodgar nästan alltid varann, då dom bara gör det för honorfarm.
Det mest tråkiga är ju att majoriteten av looten från framförallt MC och även vissa grejer i BWL/ZG är sämre än blues från vanliga instancer, med andra ord så sparade vi säkert hälften av dropsen för att disenchanta när Nexus shards-patchen kom. Detta med tillägg av att det droppas betydligt färre grejer redan från början och att om du har otur med dropsen kan du få rent skit mer eller mindre från Ragnaros i flera veckor.
Trots allt ovan och lite andra grejer tycker jag som sagt fortfarande att det var riktigt roligt och betydligt mer känsla av arbete -> belöning än WoW idag.
Anton Fräs
2019-05-16, 10:39
Ska man börja spela igen rekommenderar jag dock verkligen att lägga ner tid på efterforskning, annars kommer man vara tragiskt behind the curve om man tänkt ligga i framkant. Saker som vilka patcher nya raider/recept kommer, vilka mats som behövs vid olika tillfällen (typ devilsaur leather, nexus crystals, olika essences för olika patcher, alla repgrejer speciellt för cenarion hold) etc.
Jag drog in 10k guld på vanillaservern enbart på farm av acolytes i Silithius för folk ville ha rep fort för AQ och det sålde som smör i solsken och jag ägde marknaden till 100%.
Lipservice
2019-05-16, 10:51
En sak är säker, kommer vara en uppsjö med Rogues och Mages.
Anton Fräs
2019-05-16, 11:06
En sak är säker, kommer vara en uppsjö med Rogues och Mages.
Det och troligen 70/30 Horde/Alliance, iofs är Alliance bättre i PvE men Horde racials i PvP är b u s t e d. Vill ni känna er behövda är det bara att rolla alliance warlock, det finns mer eller mindre inga. :D
Sparven från Minsk
2019-05-18, 11:11
För oss som endast spelar casual BG:s, vad är smartast att köra som? Vad behövs i en BG?
Är det brist på healers eller är det fler dps som behövs?
Har kört som healer nu en stund, men har märkt att vi ibland kan vara 4-6 healers i samma BG!
Ett lokalt fenomen eller är det mer utspritt? Poppis att bara healer kanske!
Det och troligen 70/30 Horde/Alliance, iofs är Alliance bättre i PvE men Horde racials i PvP är b u s t e d. Vill ni känna er behövda är det bara att rolla alliance warlock, det finns mer eller mindre inga. :D
Varför inte? Nu är det väl 14 år sen jag spelade eller så (slutade efter BC) men jag spelade rätt mycket då och warlock var sjukt kul (och rätt bra, som jag kommer ihåg det i både pve och pvp).
Sparven från Minsk
2019-05-18, 11:27
Varför inte? Nu är det väl 14 år sen jag spelade eller så (slutade efter BC) men jag spelade rätt mycket då och warlock var sjukt kul (och rätt bra, som jag kommer ihåg det i både pve och pvp).
Håller med. Körde en hel del lock men minns inte i vilken expansion det var. Körde mest pvp tillsammans med en shadowpriest. Var sjukt skoj!
har inte spelat wow på 10+ år. Är nästan sugen på classic.
Lafayette
2019-05-20, 18:48
Har aldrig spelat, men är hemskt sugen. Då kanske man kan integrera med kolo-medlemmar också.*popcorn*
Skulle jag köra blir det extremt casual. Kanske ett par timmar max åt gången. Inte ens varje dag.
<-- ULTRATAGGAD på classic! Kommer bli sån jävla nostalgi + perfekt tidsfördriv under vintern
Anton Fräs
2019-05-20, 19:11
För oss som endast spelar casual BG:s, vad är smartast att köra som? Vad behövs i en BG?
Är det brist på healers eller är det fler dps som behövs?
Har kört som healer nu en stund, men har märkt att vi ibland kan vara 4-6 healers i samma BG!
Ett lokalt fenomen eller är det mer utspritt? Poppis att bara healer kanske!
Det brukar vara brist på flagcarries framförallt, är ju i synnerhet viktigt i början då det bara finns WSG men är det man mest spammar senare ändå pga. honor gainsen. Även healers tenderar det att vara brist på.
Därför att en stor majoritet av Horde spelarna kommer vara undead, vilket innebär att du i princip är chanslös.
Håller med. Körde en hel del lock men minns inte i vilken expansion det var. Körde mest pvp tillsammans med en shadowpriest. Var sjukt skoj!
Warlocks är bra i vanilla, men som Alliance är du rejält gimpad pga. WotF och om trenden från privatservers håller i sig kan du räkna med en väldig majoritet UDs i BGs.
Ovanstående ska ju ses i ljuset av just hur populationerna sett ut på privatservers.
har inte spelat wow på 10+ år. Är nästan sugen på classic.Vad är fördelen med classic?
Om det var betala en gång och spela kunde jag också varit intresserad men om det är månadsbetalningar men inte lika mycket material som i senaste så .. ?
Magnus N
2019-05-20, 19:57
Vad är fördelen med classic?
Om det var betala en gång och spela kunde jag också varit intresserad men om det är månadsbetalningar men inte lika mycket material som i senaste så .. ?
"Fördelen" är om man gillar hur spelet var utformat på den tiden, mindre handhållning, mer tidskrävande etc etc
Du kommer kunna spela classic med samma prenumeration du har till nyaste expansionen
Förstår inte riktigt hypen över "Classic".
Tänker att det är som att tro att man skulle uppskatta julafton lika mycket som när man var barn, genom att typ "återskapa" delar av en julafton från barndomen.
Mentaliteten/spelardynamiken från senare expansioner (jag körde dock bara typ första, tbc och slutade i början av wotlk, men jag antar att det bara fortsatt och blev "värre) sitter nog kvar i de allra flesta och påverkar hur man "konsumerar" spelinnehållet.
Inbillar mig att många ganska snabbt kommer bli besvikna.
Magnus N
2019-05-20, 20:13
Tänker att det är som att tro att man skulle uppskatta julafton lika mycket som när man var barn, genom att typ "återskapa" delar av en julafton från barndomen.
Mentaliteten/spelardynamiken från senare expansioner (jag körde dock bara typ första, tbc och slutade i början av wotlk, men jag antar att det bara fortsatt och blev "värre) sitter nog kvar i de allra flesta och påverkar hur man "konsumerar" spelinnehållet.
Givetvis kommer många bli besvikna men tror även många kommer känna att det är vad de letat efter under en längre tid.
Nog lite så Blizzard tänkt genom att de inte tar ytterligare betalt med classic.
Privatservrar har lyckats hålla sig populära länge med många spelare så intresset överlag verkar genuint hos många
Flygplan
2019-05-20, 21:09
Jag tror inte det. Intresset för vanilla privatservrar har hållt i sig genom åren. WoW Classic har varit det spelet med flest tittare på twitch flera kvällar i rad nu. Alla som kommit in i betan fullständigt njuter. Även streamers som inte spelade 1.12 när det begav sig är helt hooked. Konsensus är att Classic är ett betydligt bättre spel än BFA.
Jag har själv inte kommit in i betan, men jag har lekt runt lite på Elysium som är en privat 1.12 server den senaste veckan för att öva in min leveling-route. Jag kan bara konstatera att det inte handlar om nostalgi. Det ÄR ett bättre spel.
Jag kommer ta ledigt nån vecka när Classic släpps för att få ett litet försprång. Jag var en jävel på att lvla snabbt när det släpptes nya realms på löpande band 2005. När jag dingade lvl 30 på Xavius var den näst högsta på hela realmen lvl 26 :d Men speedleveling verkar ha utvecklats rejält sedan dess så jag kommer nog inte ge mig in i den matchen den här gången. Och nu 14 år senare klarar jag nog inte av att spela 20 timmar i sträck längre :)
Har hängt här i många år nu och det var kolozzeum som fick mig att utbilda mig till Fysioterapeut.
Trodde väl dock inte att mitt första inlägg skulle handla om WOW, utan för 10 år sedan så var väl tanken att mitt första inlägg skulle vara en riktigt rippad formbild när jag väl uppnått den fysiken.
Formen är väl helt okej nu, men det finns viktigare saker som t.ex. WOW Classic.
Så om du är sugen på att lira, men inte har någon guild än, tryck på spoilerknappen (använde spoiler för att det är ett ganska så långt inlägg)
Gammal och Horde öppnar dörrarna för nya och gamla förmågor inför releasen av WOW Classic
Gammal och Horde är en helsvenska guild som startades med lågt ställda förväntningar, där vi tänkte att vi får tvinga med oss närmast sörjande så att vi har några att spela med.
Men allt eftersom så rullade det på och våra vänner bjöd in sina vänner osv.
Det rullade på och i början av Juni så var 62 medlemmar. Detta firades med en Meet up i Jönköping, med lite öl i 2 dagar.
Vi träffade många likasinnade dessa två dagar och vad pratar man när man dricker öl? WOW Classic så klart. Så efter den helgen så var vi 80+ medlemmar.
I skrivande stund så är vi 118 medlemmar, de flesta av oss är någonstans mellan 25-35, vi har även äldre förmågor med massor av rutin, och unga talanger som vill visa framfötterna.
Just nu är vi 56st som vill och har tiden att raida och det räcker inte riktigt till, så vi letar efter fler likasinnade att fylla luckorna med.
Och med likasinnade menar vi: personer med en passion för datorspelande men kanske inte har möjligheten att spela 8 timmar i sträck, som på den gamla goda tiden.
Utan nu är det familj och barn, arbete, träning och andra åtagande som har prio, och att folk har full förståelse för detta.
Vårt mål med WOW Classic
Först av allt så vill vi ha ett levande community där våra medlemmarna loggar in för att ha kul, och för att snacka skit med sina vänner. Så att det inte bara loggas in vid raider.
Vi har haft en guildträff på Kappabar I Jönköping, och nästa gång blir det på GGBar I Göteborg.
För att ta det till nästa nivå gällande Hype/nördighet så har vi designat guild T-shirts som en del av oss kommer att bära. Tanken är att vi ska försöka annordna 1-2 “meet ups” /år.
Vi har som mål att vara casual dvs, 2 raider i veckan och att man kan medverka på minst 1 i veckan.
Men när vi raidar så kommer det vara seriöst och organiserat så att vi kan klara av så mycket som möjligt, på så kort tid som möjligt.
Tanken är att vi kör igång med raider 12 veckor efter release, kanske lite tidigare om vi är tillräckligt många som är redo.
Några av oss tror fortfarande att vi är 20, så vi har tagit ledigt från jobbet för att spela så mycket som möjligt under releaseveckan.
Ledarskapet av guilden är främst WOW Vanilla Veteraner med erfarenhet av alla raidinstancer i vanilla, men vissa av oss är fortfarande aktiva och raidar i retail.
Raid Tider: 2 gånger I veckan, Onsdagar och Söndagar, 19.30-22.30. Men inte helt spikat än.
Vi kan även komma att rotera Onsdagen mot en annan dag i veckan vid behov/önskan.
Loot System: Lutar åt Lootcouncil+wishlist, men inte helt bestämt än.
Rekryteringsbehov
• Rogue 3
• Resto Druid 1
• Hunter 1
• Mage 3
• Resto Shaman 5
• Priest 1
• Shadow Priest 1
• Warrior 5
• Warlock 2
Och om du inte har tid till att raida utan bara ha lite folk att spela med så är det bara att höra av sig, då alla är välkomna. Förutsatt att du är en vänlig och hjälpsam person.
Ett plus för alla sökande är om du är från Göteborg så att du lätt kan ta dig till GGBAR så att du kan vara med Releaseraiden inför 28/8, och dricka öl med oss.
Känner du dig gammal och Horde så skicka en meme, vilken klass du vill spela och om du känner för det lite raiderfarenhet.
Så ingen lång arbetsintervju, utan var bara en bra människa med humor och ingen drama queen.
Pga växtvärk så är inte vår hemisda eller Discord redo för allmänheten, så för att citera Blizzard ”Soon™”.
Kontakta mig:
Här på Kolozzeum
På Discord @Bettan#2573
GammalOchHorde@outlook.com
lok'tar ogar :smash:
Har hängt här i många år nu och det var kolozzeum som fick mig att utbilda mig till Fysioterapeut.
Trodde väl dock inte att mitt första inlägg skulle handla om WOW, utan för 10 år sedan så var väl tanken att mitt första inlägg skulle vara en riktigt rippad formbild när jag väl uppnått den fysiken.
Formen är väl helt okej nu, men det finns viktigare saker som t.ex. WOW Classic.
Så om du är sugen på att lira, men inte har någon guild än, tryck på spoilerknappen (använde spoiler för att det är ett ganska så långt inlägg)
lok'tar ogar :smash:
Låter sjukt kul. Bra initiativ! Du har fått mail från mig :)
Låter sjukt kul. Bra initiativ! Du har fått mail från mig :)
Och du har ett fått svar, välkommen till Gammal och Horde. :)
vicarious
2019-07-07, 17:42
När man inte trodde Battle for Azeroth kunde bli sämre.. patch 8.2. Vilken rövdålig patch.
Nazjatar går väl an, även om den inte var någon direkt höjdare.. men Mechagon.. wow. Vet inte om jag sett någon sämre zon. Fyfan så dålig. Hade det inte varit för att man vill kunna flyga hade jag stängt av spelet för länge sedan.
Stor Hård Ådrig
2019-07-26, 19:31
Hade inga planer över huvud taget att börja lira WoW igen efter att ha spelat rätt mycket från och med vanilla till WoD. Trodde att classic bara skulle vara nostalgi men efter att ha sett en hel del videos som förklarar anledningarna varför vanilla var ett bättre spel är jag faktiskt taggad på att börja spela det igen och se hur det är i alla fall.
När man inte trodde Battle for Azeroth kunde bli sämre.. patch 8.2. Vilken rövdålig patch.
Nazjatar går väl an, även om den inte var någon direkt höjdare.. men Mechagon.. wow. Vet inte om jag sett någon sämre zon. Fyfan så dålig. Hade det inte varit för att man vill kunna flyga hade jag stängt av spelet för länge sedan.
haha okej…?
Tyckte patchen var rätt rolig, mycket att göra och raiden är intressant.
Magnus N
2020-07-02, 18:55
2020 fortsätter leverera negativt
Reckful verkar ha tagit självmord idag :/
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/awg0qM/e-sportprofil-dod--blev-endast-31-ar-gammal
trädgårdsmöbel
2020-07-03, 11:24
Swiftys karaktär borttagen från Ashran tydligen. Spelar inte wow längre, men gillade Ashran.
Varför togs han bort? Tydligen cancellad pga sexövergrepp.
Tjenatja
2020-07-03, 14:18
Det som "förstör" spelet i min mening är all farming. Därför jag slutat lira. Hade man kunnat endast syssla med m+ och raid och endå komma till toppen hade jag nog lirat en del. Men är ju typ som ett deltidsjobb i nuläget, sen när man äntligen når toppen kommer en patch och man måste börja om igen.
Classic är för tråkigt i min mening, hade velat ha wow som det är men utan farm.
vicarious
2020-07-03, 14:25
Det som "förstör" spelet i min mening är all farming. Därför jag slutat lira. Hade man kunnat endast syssla med m+ och raid och endå komma till toppen hade jag nog lirat en del. Men är ju typ som ett deltidsjobb i nuläget, sen när man äntligen når toppen kommer en patch och man måste börja om igen.
Kan ha något att göra med att folk har klagat en hel del på att det saknas saker att göra i spelet, särskilt mot slutet av en expansion. Hålla folk sysselsatta = behålla spelarna :p
Classic är för tråkigt i min mening, hade velat ha wow som det är men utan farm.
Classic är ju i princip WoW utan farm. Krävs ganska lite för att hålla sig på toppen, om man inte ska PvPa.
Tjenatja
2020-07-03, 14:32
Kan ha något att göra med att folk har klagat en hel del på att det saknas saker att göra i spelet, särskilt mot slutet av en expansion. Hålla folk sysselsatta = behålla spelarna :p
Classic är ju i princip WoW utan farm. Krävs ganska lite för att hålla sig på toppen, om man inte ska PvPa.
Håller inte med! Förstår hur du tänker dock.
I dagsläget är ju farmen en nödvändighet för att kunna konkurrera och vara på toppen. Vill man vara bäst på raid och m+ så måste man också farma essence osv, annars suger man.
Skulle gå att ha farm endå, men inte som nödvändighet för att vara bra i raid och m+.
Classic saknar för mig en hel del som jag tycker gör spelet bra. Framförallt m+
trädgårdsmöbel
2020-07-03, 15:18
Det som gör att jag personligen inte längre lockas av wow är att jag slipper få min "immersion" förstörd av 10 pers i vent som pratar i single player spel. i wow är det så gott som ett måste att behöva kommunicera med folk. Jag spelar för att jag inte vill socialisera, inte för att socialisera.
knaskalas
2020-10-01, 19:06
Någon som tänkt testa shadowlands när det kommer ut? Själv dragit igång mitt konto igen efter många år, inte för att jag vet om expansionen blir bra men är nyfiken och passar bra igen för mig att spela lite.
https://youtu.be/YMnWe4DCphw
Edit: Vet inte om länken funkade - https://www.youtube.com/watch?v=YMnWe4DCphw
Jag e sugen men jag vet också hur det blivit de senaste 5 expansions. Jag spelar en månad och sen lägger av för jag är inte sugen på att seriöst raida längre och det är det enda som jag tycker är roligt.
Japp vi är 4 vänner som ska börja spela tillsammans, vi ska åka upp och träffa varandra och köra ett 4 dagars lan under releasen, ska bli sjukt roligt! :D
Anton Fräs
2020-10-01, 19:44
Ser bra ut precis som BFA gjorde och lär kännas på samma sätt - bara yta och kassa underliggande system.
King Grub
2020-10-01, 20:06
Jag spelar dagligen sedan 2010 och mitt guild är redo att raida.
King Grub
2020-10-02, 06:13
Shadowlands är uppskjutet till obestämd tidpunkt.
https://worldofwarcraft.com/en-gb/news/23536678/an-update-on-shadowlands
trädgårdsmöbel
2020-10-02, 08:17
Har sett att character customization verkar ha blivit mer inklusivt med rasifierade hudtoner för bloodelves, dwarf och gnome.
knaskalas
2020-10-02, 08:47
Intressant att det var i slutet av augusti som Blizzard tillkännagav det nu uppskjutna releasedatumet, ledningen borde haft lite mer koll på spelet och utvecklarnas kapacitet för några veckor sen än vad de uppenbarligen hade.
King Grub
2020-10-02, 08:55
Blizzard har väl inte så mycket koll på något längre. Blizzard idag är inte gårdagens Blizzard och väldigt få av nyckelpersonerna är kvar. Många dåliga beslut, dålig tajming och dålig interaktion med spelarna under de senaste åren.
Anton Fräs
2020-10-02, 08:59
Blizzard har väl inte så mycket koll på något längre. Blizzard idag är inte gårdagens Blizzard och väldigt få av nyckelpersonerna är kvar. Många dåliga beslut, dålig tajming och dålig interaktion med spelarna under de senaste åren.
Jag kunde inte sagt det bättre själv.
King Grub
2020-10-06, 07:06
https://www.techradar.com/uk/news/world-of-warcraft-shadowlands-will-begin-a-more-lgbtq-inclusive-future-for-the-game
Hurra!
Plasttiger
2020-10-06, 17:35
https://www.techradar.com/uk/news/world-of-warcraft-shadowlands-will-begin-a-more-lgbtq-inclusive-future-for-the-game
Hurra!
“I had a female form in life,” Pelagos says. “I don't recall my former name, or even my race, but I...never felt like my physical form represented who I was inside. It never felt as clear to me then as it does now. I struggled with that identity for my entire life... But when I arrived in Bastion I became an aspirant that looked like, well… This! A male form! I felt...comfortable! Excited! Like who I was inside matched what others saw for the first time! All of those feelings in my life finally made sense.”
Ganska mäktigt!
Då kanske vi kan sätta vagnen före hästen och återuppta operationerna avminderåriga utan evidens! För att vara snäll. Det är ju ändå pyskiatri det handlar om.
knaskalas
2020-10-06, 17:52
Hurra!
Intressant, Madeleine Roux. Hon var för några dagar sedan på tal i Asmongolds stream där hennes kamp mot vita män upprörde Asmongold och han tänkte mejla Blizzard om att försöka få henne sparkad.
Kul att det är sånt här hon jobbar med på Blizzard. Inte så förvånande dock.
Plasttiger
2020-10-06, 20:16
Intressant, Madeleine Roux. Hon var för några dagar sedan på tal i Asmongolds stream där hennes kamp mot vita män upprörde Asmongold och han tänkte mejla Blizzard om att försöka få henne sparkad.
Kul att det är sånt här hon jobbar med på Blizzard. Inte så förvånande dock.
Cancel culture - usch!
Magnus N
2020-10-07, 21:00
"The wholesome news comes from Reddit user HeavyHammerVR whose father aged 73 reached Rank 13 in WoW Classic."
https://www.icy-veins.com/forums/topic/52699-73-year-old-gamer-reaches-rank-13-in-wow-classic/
Lite upplyftande nyheter iaf :)
"The wholesome news comes from Reddit user HeavyHammerVR whose father aged 73 reached Rank 13 in WoW Classic."
https://www.icy-veins.com/forums/topic/52699-73-year-old-gamer-reaches-rank-13-in-wow-classic/
Lite upplyftande nyheter iaf :)
Ja du, pensionstiden är räddad. Raid 24/7.
Magnus N
2020-10-29, 22:26
https://www.mmo-champion.com/content/9503-Shadowlands-Arrives-November-23
"On behalf of the entire World of Warcraft team, I’d like to extend a heartfelt thank-you for your patience as we’ve continued to work on Shadowlands, and for all of the words of support after we made the tough decision to delay the game. Today, I’m happy to share that the expansion will be arriving November 23 at 3 p.m. PST (November 24 at 12 a.m. CET)."
knaskalas
2020-10-29, 22:57
Kul att det blir redan om några veckor! Jag vill inte lägga ner för mycket tid på wow och därför bara ha en gubbe som jag levlar till 60, eventuellt två. Och att välja vilken klass är ju riktigt svårt. Hur tänker ni när ni väljer klass inför Shadowlands? Vill inte heala är det enda jag är helt på det klara med. Jag lutar åt att vara mage eller warrior då jag gillar deras gameplay både i arena och mythic plus.
Magnus N
2020-11-23, 21:27
Inatt drar det igång:
Shadowlands Expansion Live Today!
Shadowlands goes live globally today, releasing at the same time for everyone!
https://www.mmo-champion.com/content/9584-Shadowlands-Expansion-Live-Today!
King Grub
2020-11-23, 21:41
Draenor laggar redan sönder.
King Grub
2020-11-23, 21:49
Fast jag har inte bråttom. Börjar spela ordentligt på lördag tror jag. Lite imorgon, men måste jobba (!) först.
Japp kommer inte ens in på draenor just nu, men har inte tänkt att spela inatt iaf. kommer köra som vanligt. Tror jag kommer tröttna som vanligt annars.
King Grub
2020-11-23, 22:03
Jag kom in, men det tar 30 sekunder innan NPC:ernas dialogfönster ens öppnas, lika lång tid att loota, och world quests och guild chat fungerar knappt.
King Grub
2020-11-24, 19:48
Ja, idag är den verkligen körd. Jag har spelat 0 sekunder av Shadowlands än så länge. Bara suttit i kö och disconnectat när jag väl kommit in.
haha exakt som jag, försökt komma in sen kl 16. Kom in en gång tog teleporten till nya zonen från orgrimmar och disconnectade igen och sen dess bara samma fel.
King Grub
2020-11-24, 21:11
Jag kom in till slut och är i alla fall level 51 nu.
King Grub
2020-11-25, 19:36
Bättre och bättre dag för dag.
Fan vad roligt det ska bli att levla i Shadowlands, Väntar bara på att komma in.. :D
Ni som spelar hur tycker ni expansionen verkar än så länge?
haha dom jag spelar med valde att byta server för draenor laggar så mycket. men nu kommer jag inte in på någon server..
Tycker zonerna och miljöerna är väldigt coola, hade velat att lvlingen skulle vara svårare. Just nu springer man bara runt o dödar allt hur enkelt som helst. Men så har ju wow varit i 10 år nu.
King Grub
2020-11-25, 20:45
Fler får gärna byta server från Draenor så man kommer in.
Vi vägrar göra det. Ge dem betalt för en misslyckad lansering? Knappast.
Håller med, jag kommer bara köra min lvl boost på en ny server för jag har inget speciellt på någon av mina gubbar. Hann bara köra 3-4 timmar i shadowlands så kan lika bra lvla upp det igen.
Går det snabbt att lvla upp en ny char ? Jag slutade innan cataclysm kom ut och lvlade min fina Rogue till typ lvl 82. Deletar de accounten om de inte används på ett tag ? Det är ju 10 år sedan jag var inne på mitt acc senast.
King Grub
2020-11-26, 09:17
Jag kan inte svara hur lång tid det tar att levla en gubbe från 1, eftersom jag aldrig gör det. Spelar bara min enda Death Knight. Men det sägs gå mycket snabbare i och med den här expansionen.
Däremot tar Blizzard inte bort dina gubbar.
Går det snabbt att lvla upp en ny char ? Jag slutade innan cataclysm kom ut och lvlade min fina Rogue till typ lvl 82. Deletar de accounten om de inte används på ett tag ? Det är ju 10 år sedan jag var inne på mitt acc senast.
Det beror lite på, för det första har som sänkt max lvl till 60. Vilket gör så din gubbe kommer bli typ lvl 30 när du loggar in.
Lvla 1-50 så väljer man vilken expansion man vill göra det i, väljer du dom äldre expansionerna TBC t.ex. så tar det längre tid än om du väljer warlords of draenor.
För mig tog det ungefär 15 timmar i WOD expansionen att lvla 1-50, oavsett expansion så kan du nog göra det på 15-20 timmar lätt.
Sen tar 50-60 ungefär 10 timmar vad jag hört.
Jag levlade några karaktärer 1-50 på lite över en dag vardera. Det var en av poängen bakom delevelingen.
Det låter ju onekligen enkelt. Var ligger alla tidsödande saker som måste göras ? Daily quests ? Grinda factions ?
Hitils är expansionen rolig iaf, finns mycket saker att göra i början.
Det jag är mest imponerad av är att blizzard har lyckats göra en zone som har potential för att väcka world pvp till liv igen.
The maw, en zone du inte kan mounta i. quests/rare mobs som droppar currency och annat och du tappar currency om du dör (måste springa tillbaka till kroppen för att få det igen). Osäker om alla automatiskt är PVP flaggade där eller om alla bara är PVP flaggade just nu för extra rewards.
Ska tydligen komma zone specifika mounts dit men får se hur det utvecklar sig.
53 nu! Väldigt vackra zoner och musik än så länge! :)
King Grub
2020-11-28, 12:55
60 om en timme. Sist i guilden. Verkar som att ingen jobbar. När jag kommer hem från träningen efter jobbet har jag suttit i kö 2½ timme varje eftermiddag/kväll. :D
59, är i tredje zonen. Har kört alla sidequests och två dungeons ;) kommer vara 60 innan sista zonen så kommer behöva köra igenom den också för att klara campaign för end-game.. men det gör inget. Vill köra igenom allt ändå!
King Grub
2020-11-28, 13:05
Över tid kommer jag att gå tillbaka och göra alla side-quests också.
King Grub
2020-11-28, 14:30
60! Fjärde zonen ser underbar ut. Som ett Bloodborne light.
Tips är att bara köra campaign när ni lvlar första gubben för man hinner bli 60 innan den där slut.
Sen på alts kan man välja att inte följa campaign alls och ha alla zoner upplåsta direkt förutom the maw.
Fri char transfer från vissa realms nu, draenor verkar vara med på listan.
ok har inte spelat wow på 100 år. Kan man komma in lätt och lira som denna expansion ser ut? Är det roligt?
ok har inte spelat wow på 100 år. Kan man komma in lätt och lira som denna expansion ser ut? Är det roligt?
Det skulle jag säga, du kommer få lära dig spela din klass igen. Och när man dingar 60 så känns det som att det finns en miljon saker att göra. men det lugnar ner sig ganska snabbt.
King Grub
2020-11-29, 17:00
Det är mycket lättare nu, och med ingående förklaringar av allt i spelet. Hard-corespelare ogillar det, men spelmässigt är WoW bättre än någonsin.
Gött att spela i coronatider, kan man vara inloggad hela tiden då man jobbar hemma och göra lite quests mellan excelarksbytena :hbang:
När Wotlk kom ut tog jag ledigt 1 vecka från jobbet :laugh:
56 nu och är i Ardenwald, helvete vilken vacker zon påminner om Val'Sharah i Legion! : )
Riktigt taggad på raiden om några veckor med.
King Grub
2020-11-30, 12:16
De två första zonerna var rätt trista visuellt. Ardenweald och Revendreth var desto tjusigare.
King Grub
2020-12-05, 22:20
Nu är jag ready for raiding.
https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/eu/draenor/steroid
Några blå items kvar, men vi ska ändå bara börja med Normal.
Hade för mig att någon i min gamla guild hade lagt ut lite filmer från förr och de fanns ju kvar (det är min POV). Som rogue var ju de här fighterna roliga....dock tråkigt att titta på.
https://www.youtube.com/watch?v=nizG__kgd3w
Magnus N
2020-12-08, 20:40
Sålt rätt bra:
https://twitter.com/ZhugeEX/status/1336313162669449217
Blizzard says that World of Warcraft: Shadowlands is the fastest selling PC game of all time.
- 3.7 million units sold through on day 1
- Beats Diablo III which sold 3.5m on day 1
- Strong engagement metrics beating multiple previous records
King Grub
2020-12-09, 20:28
Raid time!
https://imgur.com/OChyvUW
King Grub
2020-12-09, 21:28
Första bossen på Normal nere efter en timme. :D Lag-bossen var för svår. Draenor är tätbefolkad.
Raid time!
https://imgur.com/OChyvUW
Mycket bra användarnamn!:d
King Grub
2020-12-14, 23:36
Sex Normal-bossar nere. Antingen är vi sämre än vanligt eller så är raiden svårare än normalt. :D Rolig är den i alla fall.
Sex Normal-bossar nere. Antingen är vi sämre än vanligt eller så är raiden svårare än normalt. :D Rolig är den i alla fall.
Samma, vi har runt 30 försök på council of blood och kommit så vi bara har sista gubben kvar iaf. Tror dom går ner på Onsdag när alla har lite bättre gear.
Resten av bossarna har varit rätt lätta, första bossen på heroic var också enkel.
Äntligen lyckats döda denathrius på heroic!
King Grub
2021-02-08, 09:28
Nice! Vi har de två sista bossarna kvar. Vi har varit väldigt casual den här expansionen. Första försöken på Stone Legion ikväll.
nice nice, känns som dom 3 sista bossarna ökade svårighetsgraden rätt bra. Mycket mer mechanics där om någon gör fel så dör alla direkt.
King Grub
2021-02-08, 23:38
Stone Legion dog!
https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/eu/draenor/steroid
Anton Fräs
2021-02-18, 16:58
TBC incoming!
https://www.wowhead.com/news=320972/world-of-warcraft-blizzconline-leaks-shadowlands-chains-of-domination-and-the-bu#comments
Köpte en boostad char igår på razorgore alliance. :P hjälp.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.