Visa fullständig version : World Of Warcraft (tråden) :D
Nej nej, of the titeln har jag haft sedans achies introducerades.
Nya titeln är 250k, titeln är 'the bloodthirsty'
Majkoh the Bloodthirsty låter jävligt bra!
Så majkoh har jag 200k på sen har jag väll 100k utspridd på alts :[
Ångrar det nu!
victor_n
2010-12-23, 12:06
Önskar jag va mer into pvp:P kört 3bgs sen cata släpptes tycker det bara är SÅ jävla tråkigt att grinda ihop ny pvp gear:P
Har rätt mycket pvp och pve gear. Iaf full hc och nån exhalted epic. Sen pvp gear har ja det jag ska ha, fattas ett neck och en ring tror jag..
http://eu.battle.net/wow/en/character/jaedenar/majkoh/simple
Haha jäklar Bailah, var in på din blogg och läste här. En stolt och fit nörd, fy tusan så häftigt :D
Har även jag börjat spela igen, var väldigt aktiv under Vanilla, började spela lite tbc, tröttande och kom tillbaks i slutet av expansionen, slutade igen och kom tillbaka ännu en gång i slutet wotlk och nu började jag direkt med cata. 30% ifrån 85 och ingen tillgång till dator....
Haha Bragd!
Kul att du läser bloggen ja fan, klart man e en stolt nörd ;)
Önskar jag va mer into pvp:P kört 3bgs sen cata släpptes tycker det bara är SÅ jävla tråkigt att grinda ihop ny pvp gear:P
Handlar egentligen om att hitta några som du trivs att spela med/sitta på skype o chilla med medans ni köttar bgs. Går så otroligt mycket snabbare då plus att det är roligare. Win ration blir oftast lite ögre också när man kör en semi pre made.
Har kirrat fullt pvp gear samt fixat t1 spellblade och fått epic battlemaster trink och byxor från bh :) 34% absorb typ = 25% från sl :D
victor_n
2010-12-25, 11:11
Körde 4bg's inatt på dk'n. Är det en bugg men är det meningen att vi ska kunna sno wings + bubble från palas? va jävligt skoj att stressa ner en ret till låg hp sen sno hans bubble och avsluta honom*flex*
Lychgate
2010-12-25, 13:29
Pre Tbc var jag faktiskt en kort stund i "More Dots!!" killens guild. Det fjantiga var att han spelade Main-tank Gnome female warrior med rosa toffsar. Wipe Club på Boulderfist. :smash:
Sparven från Minsk
2010-12-26, 11:14
Hur ser systemet ut nu för tiden?
Grinda honor points och spendera dem vid S17 eller?
Eller är det justice points man ska spara och spendera för pvp gear?
filmjölk
2010-12-26, 12:56
Är det bara jag eller är prot warriors helt bizarrt bra i pvp nu? Kör full pve dps gear med mkt crit, sköld och 1h, Jag är inte särskilt duktig i pvp, men jag tror inte nån klass förutom holy paladin och blood dks har en chans i 1v1. Blood dks i pvp är sällsynt så det spelar knappt nån roll, så eg. bara holy paladin. Känns som man kan krossa allt. Kanske suger pung i arena etc, men i bgs och world pvp är jag kung nu.
Hur ser systemet ut nu för tiden?
Grinda honor points och spendera dem vid S17 eller?
Eller är det justice points man ska spara och spendera för pvp gear?
Jp kan du bara köpa pve skruttgear för, inga pvp gear för dom (ännu iaf).
Sparven från Minsk
2010-12-26, 14:02
Jp kan du bara köpa pve skruttgear för, inga pvp gear för dom (ännu iaf).
Ok, grinda honor points som vanligt i BG då ;) Same old story!
SiSenior
2010-12-26, 14:03
Är det bara jag eller är prot warriors helt bizarrt bra i pvp nu? Kör full pve dps gear med mkt crit, sköld och 1h, Jag är inte särskilt duktig i pvp, men jag tror inte nån klass förutom holy paladin och blood dks har en chans i 1v1. Blood dks i pvp är sällsynt så det spelar knappt nån roll, så eg. bara holy paladin. Känns som man kan krossa allt. Kanske suger pung i arena etc, men i bgs och world pvp är jag kung nu.
De är helt klart mycket bättre nu än vad de var i WotLK men det viskas om att en nerf är på väg så pass på att njut så länge det varar.
PS. En bra gearad och skillad arms warrior ska kunna slå dig utan problem.
Sparven från Minsk
2010-12-26, 14:09
Själv satsar man på sin resto/ele shaman i pvp. Hatar arnena men avgudar bg:s ;)
victor_n
2010-12-26, 15:22
Själv satsar man på sin resto/ele shaman i pvp. Hatar arnena men avgudar bg:s ;)
konstigt att du som resto shamie gillar bg's;P finns väl inget som kan ta dig 1v1 haha
Sparven från Minsk
2010-12-26, 15:23
konstigt att du som resto shamie gillar bg's;P finns väl inget som kan ta dig 1v1 haha
Vet jag inget om, men älskar se horde försöka ta ned en warr eller pala utan att lyckas, när jag står rakt bakom och spam-healar ;)
1-2 bra healers kan vända en hel bg!
victor_n
2010-12-26, 15:57
sant sant:) men som blood tank i bg's så kan inget döda mig 1v1:P
Släng upp armory på din dk victor!
Fan jag är lika cp som vanligt körde upp shamanen som jag va dösäker på att jag skulle köra men nehe vart sugen på druiden.....
Så nu har jag precis kört upp den också :/ Hoppas jag kan hålla mig till den nu hehe *screwy*
Tigerkotten
2010-12-27, 05:18
Frost mages, feral druids är väl de klasser gapar främst ang nerfs atm.
Kör själv prot warrior fast i pve främst, har ej direkt kollat hur de är i pvp med pve gear. Kanske jag ska ta en titt, fixat fin pvp gear nu dock. Brukar köra arms, om jag nu ej ska vara flagcarrier.
victor_n
2010-12-27, 12:37
Frost mages, feral druids är väl de klasser gapar främst ang nerfs atm.
Kör själv prot warrior fast i pve främst, har ej direkt kollat hur de är i pvp med pve gear. Kanske jag ska ta en titt, fixat fin pvp gear nu dock. Brukar köra arms, om jag nu ej ska vara flagcarrier.
en bra protwarrior>alla klasser just nu.
Fast jo ferals är störda, spamma bleeds sen köra några healhots på sig själv sen popa bearform och garva åt hur personen du just kastat dina bleeds på dör:P
Och jo mages men fan dom är inte så jävla svåra. Man måste bara veta hur man ska handskas med DF.
Ska börja köra lite arena för pts nu för att snabbare få ihop en gear tänkte jag. Blir dk/armswar/hpala :>
Körde 4bg's inatt på dk'n. Är det en bugg men är det meningen att vi ska kunna sno wings + bubble från palas? va jävligt skoj att stressa ner en ret till låg hp sen sno hans bubble och avsluta honom*flex*
Vill bara fråga vilken spell är det som snor bubblan ? Funderar på att börja spela wow nu igen och skapa en DK, har inte spelat sedan vanilj wow.
Hoppas att feral druider förblir op ett tag framöver. Har precis börjat lira igen och som vanligt så är det druid som gäller :)
Någon som lirar på Karazhan?
Hoppas att feral druider förblir op ett tag framöver. Har precis börjat lira igen och som vanligt så är det druid som gäller :)
+1 på den biten :)
Nopes Trollbane här.
Andy.da.wohoo
2010-12-27, 21:20
Aghagagagagag så roligt att installera hela WoW med alla expansioner och patcha! Installerat alla expansioner nu. Nu ska jag bara ladda ner 9GB patch *cry*
victor_n
2010-12-27, 21:22
Det är ju inte svårt att överleva en feral så länge man inte är en keyboard hero:)
Aghagagagagag så roligt att installera hela WoW med alla expansioner och patcha! Installerat alla expansioner nu. Nu ska jag bara ladda ner 9GB patch *cry*
Ladda hem Cataclysm direkt nästa gång? Går garanterat fortare ;P
Kom precis på att jag vill köra upp en ny klass, men vettefan om jag kommer orka allt lvlande... Är det någon som kan någon okej power leveling sida där dom inte scammar en? och är det stor risk för ban om man gör sånt?
Kom precis på att jag vill köra upp en ny klass, men vettefan om jag kommer orka allt lvlande... Är det någon som kan någon okej power leveling sida där dom inte scammar en? och är det stor risk för ban om man gör sånt?
Så länge du har alla uppgifter till ditt acc så är risken minimal att bli blåst. Om du är nojig kan du göra ett nytt acc med efternamn..samma...vem?! efternamn till han och migga över gubben sen.
Har dock ingen sida på lut. Lite av charmen är ju att få dinga upp sin egen gubbe även om det suger röv tycker jag. Tar inte så lång tid med 1 eller 2 hierlooms och en guild som har +xp level.
En hel del nackmuskler krävs för det facerollande som warriors måste utföra. Iofs så behöver de knappt rulla ansiktet över tangentbordet längre räcker med att dunka det rakt ner bara eller ta /autoattack.
Kollar fortfarande tillbaka på patch noten "rage gain has been normalized" och rofflar.
Förut kunde man ju iaf låsa en warior någlunda bra men nu har de ju, charge, intercept, heroic leap, throw down, fear, hamstring osv. Lär bli så otroligt mycket gråtande från warriors när de får sin nerf precis som alla gånger när warriors blir någolunda balanced eftersom alla noobwarrs faller ner i avgrunden igen.
Är dock jävligt kul att spela warrior. Spelar på min kompis warrior med fullt pvp gear och zin rokh nu. Med en healer i ryggen blir det mycket kul i bgs osv :) Njut medans du kan.
victor_n
2010-12-28, 02:58
Okej folk rapportera där ni har hittat digsite buggs.
Mina än så länge är.
Dire maul - feralas.
Kulgalar keep - icecrown.
Edit* Tagit alla archaeology achivs utom 20 rare är 14/20 än så länge:P inte en enda Tol'vir rare än....
Tigerkotten
2010-12-28, 05:48
http://eu.battle.net/wow/en/character/Ahn%27Qiraj/blejsabambam/simple
(farmar honor osv, så min hit/expertise är möjligen lite tokig)
Min warrior, funderar på ta bort blood craze från min tanken spec.
Någon som sitter inne med en fin pvp prot då? Säg som flagg carrier, och en annan som dps. Fast tycker arms är rätt kul, hur är prot i arena? börjat lite smått nu, har kört resto druid förut i arena o nått till 2.300~~ iaf.
SiSenior
2010-12-28, 06:11
http://www.thebuddyforum.com/content/
Kör vanligtvis pally, men testar min Dk allt. Kan utan problem göra 2k mer dps på allt, med lite faceroll. Van fan håller blizzard på med?
Min shammy känns mer squishig än nånsin :( visserligen i nästan bara pvegear men det har de flesta motståndare med och dom bara facerollar ut damage och stuns. Mot warriors står man ju typ stunnad från 100-0 rätt ofta. Får se sen när man har lite mera resillience om man får leva någon sekund extra, annars blir det nog inge mer bgs för min del.
Hade varit kul om shammy någon gång skulle få vara op en period, de sista åren är det alltid samma klasser som behöver tas ned på jorden :)
Min shammy känns mer squishig än nånsin :( visserligen i nästan bara pvegear men det har de flesta motståndare med och dom bara facerollar ut damage och stuns. Mot warriors står man ju typ stunnad från 100-0 rätt ofta. Får se sen när man har lite mera resillience om man får leva någon sekund extra, annars blir det nog inge mer bgs för min del.
Hade varit kul om shammy någon gång skulle få vara op en period, de sista åren är det alltid samma klasser som behöver tas ned på jorden :)
Shammy är tillsammans med palla den bästa pvp healern atm dock.
Even after we fixed their mastery, Feral druid bleeds still do a lot of damage and are undispellable. We plan to shift some of that damage back to main attacks. They are also a little too hard to control. Given that they are already hard to root, snare, or polymorph, we think the fear immunity from Berserk is too much.
The fun is soon over!
Shammy är tillsammans med palla den bästa pvp healern atm dock.
Hört det motsatta med, får väl se med mera gear hur det blir. Känns ju inte lätt att "tanka" folk för tillfället :)
victor_n
2010-12-28, 14:22
Even after we fixed their mastery, Feral druid bleeds still do a lot of damage and are undispellable. We plan to shift some of that damage back to main attacks. They are also a little too hard to control. Given that they are already hard to root, snare, or polymorph, we think the fear immunity from Berserk is too much.
The fun is soon over!
About fucking time:P ferals nu får folk att säga. "dk s5 vadå?"
To reduce mage control, we are discussing reducing the duration of Frost Nova and Ring of Frost.
Alltså. Blizzard vad pysslar ni med? Jag har kört fire pvp sedans s1 och tänker göra det. Testat frost ett par gånger i typ en dag, men jag pallar inte. Vilken jävla idiot som helst kan vara bra på att spela frostmage. Vägrar spela easymode, kommer aldrig hända.
Buffra Frostbolt dmg med en 15% Nerfa icelance med en 25% så det är värt att kasta en frostbolt istället för att spamma en jävla knapp. Curtains of Frost är sisådär, rätt lätt att undvika tycker jag. Men borde inte vara resetable med Cold snap. Fingers of Frost är absurd, borde vara 10% och BARA på frostbolts. Sen hade det varit lite mer balanced.
Just nu tycker jag DK's, Arms warriors, bra shs rogues, Ferals och affli locks är i starkaste laget. Nu säger jag inte att dom borde nerfas, utan det är nog bara jag som måste lära mig lite bättre. Ferals klarar jag 1v1. Dom flesta tar jag 1v1 dock är affli locks och riktigt bra warriors som blir riktigt problematiska. Men men..
victor_n
2010-12-28, 14:57
2,3mil dmg done i senaste IoC #2 va på typ 1mille.
Uh dk's är phun:>
2,3mil dmg done i senaste IoC #2 va på typ 1mille.
Uh dk's är phun:>
Är UH mycket vassare än frost nu? Kör du dw?
King Grub
2010-12-29, 16:07
Vann just ett par fina handskar i Baradin's Hold.
http://www.wowhead.com/item=60409
Förvisso PVP, och jag gör inte PVP, men dom är bättre än några blå PVE-handskar för just PVE också.
Vann just ett par fina handskar i Baradin's Hold.
http://www.wowhead.com/item=60409
Förvisso PVP, och jag gör inte PVP, men dom är bättre än några blå PVE-handskar för just PVE också.
Kan man reforga bort ress?
King Grub
2010-12-30, 17:02
Nope.
Skönt att se att blizz planerar in lite nerfs mot bla warriors stuns osv. Verkar som om att de faktiskt kommer bry sig lite mer om PvP balance i cata.
Blev dock lite /sad över att de tar bort drain mana. Iofs så är det löjligt lätt att ooma en healer genom att slänga in en drain mana i sin rotation emellanåt men ändå :/ känns om att det var en spell som karaktäriserade locks lite grann.
Gillar för övrigt Tol Barad nu. 1800 free honor var 4e timma. Den som designade den skiten kan fan inte vara frisk.
victor_n
2010-12-30, 18:51
Skönt att se att blizz planerar in lite nerfs mot bla warriors stuns osv. Verkar som om att de faktiskt kommer bry sig lite mer om PvP balance i cata.
Blev dock lite /sad över att de tar bort drain mana. Iofs så är det löjligt lätt att ooma en healer genom att slänga in en drain mana i sin rotation emellanåt men ändå :/ känns om att det var en spell som karaktäriserade locks lite grann.
Gillar för övrigt Tol Barad nu. 1800 free honor var 4e timma. Den som designade den skiten kan fan inte vara frisk.
Jo tack spec protwars i bg's. Dom är fan inte rogues så dom SKA inte stunlocka folk:P dom gör skada som det är.
Väntar dock mer på feralnerfen, snacka om faceroll (kan jag säga som dk) :P
och angående 1800. är ju nice ju. på min server loosar den sida som har tol'barad snabbt så que kan komma upp asap:) wintradar 1800 haha
Jo tack spec protwars i bg's. Dom är fan inte rogues så dom SKA inte stunlocka folk:P dom gör skada som det är.
Väntar dock mer på feralnerfen, snacka om faceroll (kan jag säga som dk) :P
och angående 1800. är ju nice ju. på min server loosar den sida som har tol'barad snabbt så que kan komma upp asap:) wintradar 1800 haha
hehe tror alla servrar har kommit på att det är bäst att gå /afk när man deffar ^^ Man behöver ju inte ens komma in i TB för att få honor. Man kan ha en scout där inne som säger till sekundrarna innan man vinner så springer man in på bron och drar /profit 1800 honor.
Vet dock inte vad jag ska göra för all honor nu. Har köpt alla blå trinkets och övriga delar som det finns flera upplagor av nu. Inga gems eller liknande finns det att köpa heller :/.
Får sitta och afka i SW i väntan på ny vecka så jag kan få conquest points och spela lite arena.
victor_n
2010-12-30, 19:01
hehe jag joinar bara för att få döda lite folk på (A) sidan jag ogillar :>
ja du arenas... hur broken är inte den skiten nu? Jag menar polare har 2k+ med mer lost än wins :S knappt 250 games played. rätt skysst, verkar som t2 items är für allé!
hehe jag joinar bara för att få döda lite folk på (A) sidan jag ogillar :>
ja du arenas... hur broken är inte den skiten nu? Jag menar polare har 2k+ med mer lost än wins :S knappt 250 games played. rätt skysst, verkar som t2 items är für allé!
Mjo ratings osv är ju lite fakkat just nu men är fortfarande skoj att kötta lite ^^
Dödade Maloriak i Blackwing Descent igår efter typ 3 wipes på 1-3%... lagom irriterande!
Ingen duktig spelare här som lirar på Silvermoon och är tank/healer? Behöver eventuellt förstärka medlemsantalet lite grann :)
Finns det några riktigt grymma spelare här inne? :)
Nja när jag lirade var jag väll rätt medioker. Spelade i princip bara PvE med.
King Grub, Bailah, Tigerkotten, Victor_n och Hackstait är väl de bästa här
victor_n
2010-12-30, 23:33
Jag är nog inte så bra, lirat för mycket bara haha! Man kan väl säga att jag vet mina klasser och jag anpassar mig snabbt i situationer där vanligt folk skulle få panik, tex på en bossfight.
Jag är nog inte så bra, lirat för mycket bara haha! Man kan väl säga att jag vet mina klasser och jag anpassar mig snabbt i situationer där vanligt folk skulle få panik, tex på en bossfight.
Jo men alltså, hur räknas man som bra i PvE sammanhang då? Om inte det, att man gör bra dps etc.
Jo men alltså, hur räknas man som bra i PvE sammanhang då? Om inte det, att man gör bra dps etc.
Det viktigaste är nog som PvE:are är att ha kills att inte stå i elden... vissa verkar ha riktigt svårt för det. Bra DPS säger inte mycket om hur bra man är i raids tycker jag, det är en självklarhet att göra den bästa DPS ens gear tillåter... det viktigaste är att förstå hur encounters fungerar och vad man ska göra i alla situationer. :)
Det viktigaste är nog som PvE:are är att ha kills att inte stå i elden... vissa verkar ha riktigt svårt för det. Bra DPS säger inte mycket om hur bra man är i raids tycker jag, det är en självklarhet att göra den bästa DPS ens gear tillåter... det viktigaste är att förstå hur encounters fungerar och vad man ska göra i alla situationer. :)
Klart det är väldigt viktigt. Men har alla i raiden sämst dps så klarar du inte att få ner bossen oavsett hur väl man vet om encounter/taccs. :)
Jag!!
Fått gladiator, sitter på 220k guld, har dödat 7/12 atm i raids, dödade allt utom lk hc i wotlk.
Jag är den bästa nörden!!!
http://eu.battle.net/wow/en/character/emeriss/lanzi/simple
Den guild som vaknar först när servrarna går live vinner oftast :)
Krävs inte så mycket för att bli "bra". Basics för pve är att kunna heala/dps/tanka med sin klass, undvik skit på makren och skit som kommer från luften, i vissa fall döda adds/mob med skull över huvudet.
Kan man det är man nog ganska bra på PvE. Sen krävs det ju mycket mer än så för att få en framgångsrik PvE guild. PvE är ju inte direkt en individuell insats utan du är beroende av 9/24 andra också. Det kanske viktigaste är att ha en bra ledare som kan styra och ställa ordentligt bland dessa. Märks ganska väl att saker och ting går åt helvete när man har en "follower" till GM/raidleader.
Hur mycket har du pveat i cataclysm kek?
Sjukt mycket svårare nu än i både tbc och wotlk
Hur mycket har du pveat i cataclysm kek?
Sjukt mycket svårare nu än i både tbc och wotlk
Har pugat de 2 första bössarna i BWD och BOT. Inte samma face roll som många bossar i wotlk men handlar egentligen bara om att folk inte ska vara totalt dumma i huvudet och kunna följa order. Lär nog inte bli så mycket mer än så just nu då jag inte tycker pugs är särskilt roliga och jag har inte tid eller lust att gå med i någon seriös PvE guild.
Att allt skulle bli svårare i cata och att pugs skulle försvinna är bara skitsnack. Efter 2-3 veckor behövs inte cc användas i heroics längre och varje hc tar 30-40 min att kötta igneom. Det folk inte fattar är att PvE bara är "svårt" den första och kanske andra gången sen är det ez ju bättre man lär känna fighten samt att ilvl blir högre.
Anledningen till att folk tycker att det är svårt nu är att healers rullat anisktet mot tangentbordet igenom hela wotlk och nu när de måste lära sig att heala för att spara mana så går det åt helvete för dem. "spara mana, dispella, inte stå i skit och hålla uppe 2-3 targets OMMGGGGGGGG!!!!!!!" Detta märks mycket bra i BH när jag som 1 av 2 helaers ofta får dispella alla targets från debuffen samt hålla uppe min grupp och assista den andra healern vid meteor slash osv.
Blir för mycket för en del och så bränner de hela manapoolen på några sekunder sen hör man den klassiska "oom guise" mid fight på en pissenkel boss där ingen annan än tanken tar skada.
De tre bästa är iaf King Grub, Bailah och Tigerkotten.
Dom har allt, kan allt, sett allt.
victor_n
2010-12-31, 15:09
Jag har faktiskt tagit några server first i vanilla och tbc samt början av wotlk;) men inte kört mer än BH än i cata. min guild delades upp i två... snart 6år gammal guild går i graven... *sad*
beckman88
2011-01-01, 06:09
Mages är OP! (http://www.youtube.com/watch?v=W-Z6tfik8Bs)
http://www.mmo-champion.com/threads/726876-Some-things-you-didn-t-know-about-WoW...
Riktigt kul läsning faktiskt :) En del grejer kommer man ihåg och en del saker hade man inte en aning om.
Yesbox, slutade dock lira innan cata släpptes..
http://www.mmo-champion.com/threads/726876-Some-things-you-didn-t-know-about-WoW...
Riktigt kul läsning faktiskt :) En del grejer kommer man ihåg och en del saker hade man inte en aning om.
-Tauren is an anagram for "Nature".
Mind = blown.
victor_n
2011-01-02, 12:47
Finns en hel del rolig läsning där.
Btw är det någon som har/känner någon som har [old school ride] tror det heter så. Achivment iallafall för att äga dom första utgåvorna av mounts som sedan togs bort och man kunde byta in vid mount sellers i capitals.
Victor_n, kan inte du slänga upp armory?
Grym som i att ha bra gear eller grym som i att ha kunskap om spelet/spelat länge? Går ju att vara bra på flera sätt. Lär finnas några, frågan är nog om folk vill skylta/skryta med det.
Grym som i att ha bra gear eller grym som i att ha kunskap om spelet/spelat länge? Går ju att vara bra på flera sätt. Lär finnas några, frågan är nog om folk vill skylta/skryta med det.
Tror några sitter på Gladiator etc här inne, är väll ganska bra imo.
http://www.youtube.com/watch?v=sP2iypbkk9A
Trolls /silly innan den togs bort pga att den refererade till marijuana. Lite synd att de tog bort den. Finns en del klasser som har skämt som får än att lola lite irl.
Någon som dödat Chimaeron ännu? Jäklar vilken intensiv fight...
Provade Throne of four wins idag, tog första bossen väldigt lätt, behövdes bara några försök men Al Akir var däremot väldigt svår, kom inte särskillt långt på han. :<
Hade tur igen med loot, var enda druiden i raiden och fick 2 läderbälten, en till mainspec och en till offspec :D
Robbelibob
2011-01-03, 01:30
Vi har bara dödat Magmaw än så länge. Fast vi blev server first alla profs till max:)
Tigerkotten
2011-01-03, 03:59
Någon som dödat Chimaeron ännu? Jäklar vilken intensiv fight...
Provade Throne of four wins idag, tog första bossen väldigt lätt, behövdes bara några försök men Al Akir var däremot väldigt svår, kom inte särskillt långt på han. :<
Hade tur igen med loot, var enda druiden i raiden och fick 2 läderbälten, en till mainspec och en till offspec :D
Försökte oss på Chimaeron idag också, inte så bra healer setup för den :/ Pala, Pala, Resto shaman. Så saknar bra raid healer för toppa raidet.
Kom till tredje phase 2, så runt 40~~%.
Tog iaf Maloriak idag.
Försökte oss på Chimaeron idag också, inte så bra healer setup för den :/ Pala, Pala, Resto shaman. Så saknar bra raid healer för toppa raidet.
Kom till tredje phase 2, så runt 40~~%.
Tog iaf Maloriak idag.
Vi hade samma setup, kom också ner till runt 40ish procent... tror vi skippar den bossen för tillfället och tar atramedes istället :)
jag såg grub skriva något i trade. gg dag
King Grub
2011-01-03, 14:49
Att jag vill köpa http://www.wowhead.com/item=67141/corefire-legplates ? :)
Det är så lätt att bli rik nu, att jag känner att jag behöver spendera guld, och dom där benplåtarna är fina.
Hur tjänar ni guld nu? Förutom att farma grejer då.
jo, så va det nog. såg mest ett namn jag kände igen.
tog ett tag o koppla. skäms lite.
King Grub
2011-01-03, 14:58
Jag bryr mig inte så mycket om att gå in för att tjäna guld, men jag lootade en http://www.wowhead.com/item=67143/icebone-hauberk som gick för 28k.
Jag bryr mig inte så mycket om att gå in för att tjäna guld, men jag lootade en http://www.wowhead.com/item=67143/icebone-hauberk som gick för 28k.
Ah okej, skön start på expansionen då och loota en BoE-epic. :)
King Grub
2011-01-03, 15:13
Jag har hittat tre, faktiskt.
http://www.wowhead.com/item=67140/drape-of-inimitable-fate
http://www.wowhead.com/item=67139/blauvelts-family-crest
Dom två också. Och dom passar båda mig. Så jag tänkte köpa Corefire Legplates; det känns nästan som om jag har fått mina epic drops på ett tag. Att hoppas på dom också är nog för mycket, särskilt när drop rate är på 1 på 230000 hos dom flesta mobs som droppar dom.
King Grub
2011-01-03, 15:15
Det jag hoppas på nu är att http://www.wowhead.com/item=64377 skall droppa från arkeologins trollfragment.
Spela AH fungerar riktigt bra för vissa, dvs köpa billigt och sälja dyrt. Att ha monopol på t.ex all cloth, leather, herbs etc är något som definitivt ger guld.
Skaffa Auction Profit Master, Postal.
Efter detta så ger du dig in i en marknad beroende på vilka professions du har, sitt inte med dina gatheringproffesions och sälj skit, det finns det bottar till.
Gatheringprofessions är bra den första månaden ungefär sen kan du dissa de om du vill tjäna guld.
Jag själv har dragit in en jävla massa guld med insciption denna expansion. Det jag gjorde var att köpa inks för runt 5g styck ungefär, craftade glyphs, satte min minsta säljgrej på 20g.
Så innan 4.0 patchen, den som gjorde att man kunde spara sina glyphs på sin char utan att behöva köpa nya så hade jag craftat ungefär 6k glyphs.
En viktig sak du ska tänka på är att om du hittar en bra deal på råa mats, så köp mycket, du vet aldrig när priset går upp och dina saker tar slut. Du vill inte sitta och ha slut på mats för att crafta saker när det händer, därför kan du göra sjuka saker när du börjar få mer guld, t ex köpa Abyss crystals osv för 5-10k guld åt gången så fort det är billiga etc.
Detta beror såklart på hur mkt guld du har innan och så, men mitt råd till dig är att fokusera på ett profession i början och försök att hitta kanske 10 saker med det professionet som säljer på AH och försöka att alltid vara lägst på AH så länge du tjänar på det.
Farma inget, köp sakerna på AH och lägg sedan ut med kanske minst 20-50g profit varje gång.
Tid = pengar, så många förstår inte detta då de menar att om du farmar en timme och craftar ett item så är det gratis. Nej det är inte gratis om du spenderade en timme på att farma det, hade du gjort dailys en timme istället hade du kunnat tjäna 700g och köpt itemet istället.
Mah, wall of text.
edit: http://anaaliusgoldhunt.blogspot.com/ läs den bloggen + hans bloglist varje dag eller nåt, brukar vara intressant och man får tips om hur man ska tjäna guld.
Köper upp alla mysterious fortunecards på ah och hoppas på det bästa :Virro
Robbelibob
2011-01-04, 00:35
Det jag hoppas på nu är att http://www.wowhead.com/item=64377 skall droppa från arkeologins trollfragment.
Synd att man inte lirar warrior längre, skulle vara kul att försöka få den. Finns inte mycket att hurra för om man är enhanch shaman, så vitt jag vet:/
Har slut på rep att grinda, fast man ska kanske vara glad att man bara behöver logga in raid dagar.
http://cdn.cad-comic.com/comics/2466735609c11996ln2f913247613.jpg
http://cdn.cad-comic.com/comics/2466735609c11996ln2f913247613.jpg
http://static.funnyjunk.com/pictures/62569485_ba5f_ed76.jpg
Jag har extrema mana problem som Fire mage, jag bränner min mana på nolltid i bossfighter. Har speccat manareturn på spellcrits men blir snustorr på 1-2min
http://eu.battle.net/wow/en/character/sylvanas/staropramen/simple
Jag har extrema mana problem som Fire mage, jag bränner min mana på nolltid i bossfighter. Har speccat manareturn på spellcrits men blir snustorr på 1-2min
http://eu.battle.net/wow/en/character/sylvanas/staropramen/simple
Spelar inte mage men bränn mana tills ditt mana gem kan toppa manat till 100%. Bränn ditt mana till runt 30-35%, evocata till 100%. Bränn mana till runt 30-40% igen, då borde du kunna använda ett mana gem igen. Ligg kvar på runt 30-40% mha scorch osv tills du kan använda mana gem igen alternativt tills nukefasen kommer/det är ca 1 min kvar på bossen.En mana pot som slinker in skadar väl inte heller antar jag.
Spelar som sagt inte mage men kort och gott, evocation och mana gems samt 0 mana scorch är din vän som fire. Handlar väl om att hitta en fin balans mellan scorch och fireball så man inte bränner allt mana på 1 min genom att spamma fireballs.
Synd att man inte lirar warrior längre, skulle vara kul att försöka få den. Finns inte mycket att hurra för om man är enhanch shaman, så vitt jag vet:/
Jo det är sjukt roligt att flyga omkring och hacka efter fragments och få common solves 517 ggr från troll utan att se röken av zin'rokh! *gah!*
victor_n
2011-01-04, 18:59
Jo det är sjukt roligt att flyga omkring och hacka efter fragments och få common solves 517 ggr från troll utan att se röken av zin'rokh! *gah!*
ja du RNG är skoj. polare fick det när han lvla upp archaeology... jag har spenderat kanske 350+ solves på commons..
filmjölk
2011-01-04, 19:05
Jag kan svära på att jag får archeology 1h svärdet scimitar of the scirocco max 1 dag efter att jag antingen a) raidat och fått ett bättre drop b) fått tillräckliga pvp-poäng för att köpa en gladiator enhand.
Spelar inte mage men bränn mana tills ditt mana gem kan toppa manat till 100%. Bränn ditt mana till runt 30-35%, evocata till 100%. Bränn mana till runt 30-40% igen, då borde du kunna använda ett mana gem igen. Ligg kvar på runt 30-40% mha scorch osv tills du kan använda mana gem igen alternativt tills nukefasen kommer/det är ca 1 min kvar på bossen.En mana pot som slinker in skadar väl inte heller antar jag.
Spelar som sagt inte mage men kort och gott, evocation och mana gems samt 0 mana scorch är din vän som fire. Handlar väl om att hitta en fin balans mellan scorch och fireball så man inte bränner allt mana på 1 min genom att spamma fireballs.
Jo, jag hitta en trevlig guide på elitestjerks. Är van med warlock och dess lifetap :smash:
Jo, jag hitta en trevlig guide på elitestjerks. Är van med warlock och dess lifetap :smash:
Lätt att bli bekväm med LT ;) Dock så funkar ju mage armor, evo och managems lika bra om inte bättre i övriga speccs. Mage armor som fire är väl dock ingen hit direkt men.. ;)
Är 100 ggr skonsammare och roligare att vinna kanske totalt 30 arena games för att få svärdet/yxan/macen därifrån. Tar ju dock 3 veckor om du börjar från noll och inte spelar på över 1500 rating
Välkommen Kwon! :D
http://i55.tinypic.com/2gxekn6.jpg
Rätt lätt att hålla sin mana uppe som firemage i pve. Bara att bli bekväm med en bra rotation. Kör bara fireballs på procs eller -35% hp. Annars kör jag 3-5 scorches 1-2 fireballs rince repeat till procs / trinkets etc.
Hur är enhancement shammys i PvE i dagsläget?
SiSenior
2011-01-05, 18:50
Hur är enhancement shammys i PvE i dagsläget?
Med bra rotation kommer man långt, men (förmodligen) aldrig först.
Med bra rotation kommer man långt, men (förmodligen) aldrig först.
Nej en hybridklass ligger väll aldrig högst upp, men dom tillför ju raiden en del bra buffs, totems och bl.
Så det är en fast rotation på enh nu alltså istället för priosystemet som det var innan?
SiSenior
2011-01-05, 18:57
Nej en hybridklass ligger väll aldrig högst upp, men dom tillför ju raiden en del bra buffs, totems och bl.
Så det är en fast rotation på enh nu alltså istället för priosystemet som det var innan?
Nej precis. Nej den är inte fast och kommer nog heller aldrig att bli :)
Välkommen Kwon! :D
http://i55.tinypic.com/2gxekn6.jpg
LOL! Är det din gubbe? :D
LOL! Är det din gubbe? :D
Haha nää trodde det var din såklart :D
vicarious
2011-01-06, 21:31
Vad är det egentligen som händer när man får "You don't have permission to loot that corpse" meddelandet?
Ibland händer det bara en gång, ibland sitter den i APlänge, ibland släpper den snabbt men återkommer på nästa mob. Den buggen har vad jag kan minnas ALLTID funnits, sen vanilla. Vad är det som egentligen händer när det händer!?
SiSenior
2011-01-07, 09:20
Vad är det egentligen som händer när man får "You don't have permission to loot that corpse" meddelandet?
Ibland händer det bara en gång, ibland sitter den i APlänge, ibland släpper den snabbt men återkommer på nästa mob. Den buggen har vad jag kan minnas ALLTID funnits, sen vanilla. Vad är det som egentligen händer när det händer!?
Folk har whinat sönder bug report-delen på wow-europes/ worldofwarcraft forum i alla tider om den buggen och blizzard har inga svar. Buggen finns däremot inte i Asien vilket är mycket märkligt.
vicarious
2011-01-07, 10:21
Folk har whinat sönder bug report-delen på wow-europes/ worldofwarcraft forum i alla tider om den buggen och blizzard har inga svar. Buggen finns däremot inte i Asien vilket är mycket märkligt.
Wtf =O Låter verkligen märkligt.
SiSenior
2011-01-07, 17:43
Wtf =O Låter verkligen märkligt.
Milt sagt, ja *jorgen*
Det är jag som ninjar eran loot.
vicarious
2011-01-07, 17:55
Det är jag som ninjar eran loot.
LÄGG AVVV!!!1
haha en annan sak som är lagomt störig i Cata är ju vissa elemental mobs. Man måste vänta med att loota dom tills dom fallit till marken och det tar typ 2-3 sekunder :D Det går typ att loota dom direkt man dödat dom om man klickar från rätt vinkel och är riktigt snabb. Annars måste man vänta tills dom fallit ner. Någon som känner igen sig? =D
LÄGG AVVV!!!1
haha en annan sak som är lagomt störig i Cata är ju vissa elemental mobs. Man måste vänta med att loota dom tills dom fallit till marken och det tar typ 2-3 sekunder :D Det går typ att loota dom direkt man dödat dom om man klickar från rätt vinkel och är riktigt snabb. Annars måste man vänta tills dom fallit ner. Någon som känner igen sig? =D
Japp, satt hos en kompis som grindade fire elementals av nått slag. Han var lagom glad över detta. :D
Ååhåhååååååå vad trött jag blir. Dessa jävla miffon har inte ens implementerat en vettig uninstaller, och jag är inte alls sugen på att göra någon fullösning med att bara ta bort installationsmappen.
Allt för att få en ren install på en disk med plats för klienten. Jävla patchar till att ta upp plats.. Ja, jag har tagit bort alla gamla patchfiler.
King Grub
2011-01-07, 18:16
och jag är inte alls sugen på att göra någon fullösning med att bara ta bort installationsmappen.
Varför? Vad är det mer som skall tas bort?
Varför? Vad är det mer som skall tas bort?
Jag vet inte och det är det som stör mig. Att det kan bli strul i registret verkar inte alls osannolikt. Men men. Jag har ännu mindre lust att googla några timmar så nu blir det shift + delete.
King Grub
2011-01-07, 18:21
World of Warcraft skriver inget som påverkar något i någon annan mapp eller i registret.
Det är därför man kan flytta över sin World of Warcraft-mapp till någon annan dator utan vidare och bara börja spela, t ex.
World of Warcraft skriver inget som påverkar något i någon annan mapp eller i registret.
Det är därför man kan flytta över sin World of Warcraft-mapp till någon annan dator utan vidare och bara börja spela, t ex.
Åh tusan. Det var mer än vad jag visste.
SiSenior
2011-01-07, 23:49
LÄGG AVVV!!!1
Detta har gjort mig flyförbannad många gånger och återigen är vi inte dom enda som whinar ;) Tror det kommer tas bort inom en snar framtid tbh.
vicarious
2011-01-08, 10:50
Alltså.. vafan är det för silence moonkin druider har? Blev just v*ldtagen av en druid. Kunde inte casta ett skit och så ba tack o hej.
Fidelity
2011-01-08, 11:21
Alltså.. vafan är det för silence moonkin druider har? Blev just v*ldtagen av en druid. Kunde inte casta ett skit och så ba tack o hej.
Move away from the light :)
Hehe mjo ljuspelaren silencar. Den och root så står du där.
Men om vi snackar om ANFUCKINGNNOYING!!!!! Så remove den där jävla idiotiska satans ring of frost den är ju helt jävla orimlig......
i 10 sekunder kan den nypa fast 311 personer helt jävla sinnes gay *gah!*
Hehe mjo ljuspelaren silencar. Den och root så står du där.
Men om vi snackar om ANFUCKINGNNOYING!!!!! Så remove den där jävla idiotiska satans ring of frost den är ju helt jävla orimlig......
i 10 sekunder kan den nypa fast 311 personer helt jävla sinnes gay *gah!*
Den e sjukt ball faktiskt XD
Önskar ja hade en mage bara för den skillen just nu :P
Ungefär som shamans wave (?) som kastar ner folk från klippor, eller min warlocks howling terror etc
Sånt e roligt :D
Men däremot är det lite väl länge man e frusen i den där jävla ringen..
victor_n
2011-01-08, 14:33
Jag lollar när jag möter en mage i bg's som kastar RoF och jag snor det och kör anti magic shield sen drar jag honom till mig och kastar min egen RoF som han inte kan blinka ur då han är frusen^^.
Skönt att ha hittar lite seriösa partners till arena :) Blev RShaman/AffLock i 2v2 och Lock/FeralDrood/Rshaman i 3v3.
Var egentligen mer sugen på att spela med en DK i 3v3 men feral druids funkade fakitskt rätt najjs. Får sjuk cc rotation på healers med insta cyclone, hex, flat silence och fear.
Skönt att ha hittar lite seriösa partners till arena :) Blev RShaman/AffLock i 2v2 och Lock/FeralDrood/Rshaman i 3v3.
Var egentligen mer sugen på att spela med en DK i 3v3 men feral druids funkade fakitskt rätt najjs. Får sjuk cc rotation på healers med insta cyclone, hex, flat silence och fear.
Streamar ni emellanåt?
victor_n
2011-01-09, 05:24
haha snacka om att ta den lätta vägen till hög rating^^.
Igår spelade mina första arenamatcher sedan season 1 (och inte samma klass). Det var faktiskt roligare än jag trodde det skulle vara. Setupen blev rshammy (jag), dk, hunter. Känns som skillcapen för att bli en bra shammy är ganska hög då det är så mycket jag skulle vilja göra i matchen men omöjligt kan hinna med. Folk förväntar ju sig att shammys "ska" purga dpstargets, samtidigt som man interruptar heals/fears på andra targets, jonglerar hex/totems och försöker heala folk som tar vääldigt mycket damage. Nu blev det ju mest heala i slutändan ändå då. Med mera peels kanske man hinner mera, nu fick jag inte mycket till sådant alls.
Vi vann mer än vi förlorade iaf och det var lätta conquest points.
filmjölk
2011-01-09, 11:29
Vad tror ni om arena combon Prot warrior+ BM hunter i 2v2? Siktar inte på nån rating, lirar mest pve men lite arena för skojs skull.
Eller så kan man köra fury+survival i full pve-gear för massiv burst kamikaze-style.
Vad tror ni om arena combon Prot warrior+ BM hunter i 2v2? Siktar inte på nån rating, lirar mest pve men lite arena för skojs skull.
Det kan nog gå farligt till, men det blir svårt om ni inte vet vad ni gör. Några fina stun-chains med shockwave, concussive blow och intimidation medans en sitter igenom frost traps och warrior fears.
Streamar ni emellanåt?
Nae, har inte rikttigt koll på sånt och känns inte som läge för det än eftersom vi inte äns kommit över 2,2k än :P Började spela igår.
haha snacka om att ta den lätta vägen till hög rating^^.
Mja, vapenrating lär ju inte vara några problem, får se hur det går efter det ^^
Btw, är det någon som har koll på om ring of valor är nere? Spelade ca 30-40 games igår och fick ROV 0 gånger.
Kör Firemage / spriest 2v2. Firemage, muti rogue och restodruid i 3v3.
2v2 går bättre, dock inte spelat 3v3 så mycket. Men A lock / r shammy sucks. Affli locks och dk's är de största problemen för oss.
victor_n
2011-01-09, 14:04
Drog på mig min pvp gear imorse, lite över 3k på dk'n och tog mitt blood tank spec och in i wsg. kita 5st allies från deras flagrum med flaggan till vårat och capa utan att någon horde hjälpte mig^^.
Sen att man drog 21k dps på lockmaw i city of tol'vir hc är ju galet:S iofs alla cd's/lust + haste pot men ändå^^.
King Grub
2011-01-09, 14:14
Jag har precis samlat ihop tillräckligt med Valor Points för att köpa en http://www.wowhead.com/item=58180/license-to-slay
Samtidigt vill jag ha en http://www.wowhead.com/item=60339/magma-plated-battleplate men det skulle innebära mer än en veckas väntetid till. Hmmm.
Wow king grub spelar Wow! :O
Wow king grub spelar Wow! :O
Wow du är snabbast i hela världen när det gäller att inse det!!!11 :O
Skulle kört trinketen. Det skall jag göra på min rogue i alla fall, då de trinketsen är en av de bästa atm.
Wow du är snabbast i hela världen när det gäller att inse det!!!11 :O
Nästan så man vill prova det ju :D
victor_n
2011-01-09, 16:11
Jag har precis samlat ihop tillräckligt med Valor Points för att köpa en http://www.wowhead.com/item=58180/license-to-slay
Samtidigt vill jag ha en http://www.wowhead.com/item=60339/magma-plated-battleplate men det skulle innebära mer än en veckas väntetid till. Hmmm.
satsa på 4set bonusen imo. den är "nasty" på ett bra sätt. själv lyckats få dps gloves från BH woho. så köpte chest för 2set bonusen.
filmjölk
2011-01-09, 16:20
Sen att man drog 21k dps på lockmaw i city of tol'vir hc är ju galet:S iofs alla cd's/lust + haste pot men ändå^^.
Aoen på krokodilbäbisarna kryddar ju dps-mätaren rätt bra på den fighten :D
Min kompis spelar DK och han säger att License är BiS (Best in Slot). Alltså en bra investering.
victor_n
2011-01-09, 16:48
Aoen på krokodilbäbisarna kryddar ju dps-mätaren rätt bra på den fighten :D
jag vet^^. synd bara att vi får en nerf nu bara för att vi gör för mycket dmg i bg's...
SiSenior
2011-01-09, 19:29
Chest craftar man ju till sig medan två trinkets som håller högklass är riktigt svårt att få tag på. Jag hade köpt trinket till att börja med. (Detta säger jag helt utan vetskap om vilken chest och vilka trinkets du har.
Min kompis spelar DK och han säger att License är BiS (Best in Slot). Alltså en bra investering.
Beror väl på om syftet är maximal PvE dmg eller PvP dmg? Hit är inte direkt något den PvP spelade borde satsa på.
SiSenior
2011-01-09, 19:41
Drog in http://www.wowhead.com/item=61339 för några dagar sen. Single-target dps på 12-13k som arms warrior sen dess. Det enda som saknas är nu Lavaslide enchanten.
King Grub
2011-01-09, 20:16
Chest craftar man ju till si
Craftat chest suger.
SiSenior
2011-01-09, 20:53
Craftat chest suger.
Inte då.
King Grub
2011-01-09, 21:10
Jo.
http://www.wowhead.com/item=55060/elementium-deathplate
Jämfört med http://www.wowhead.com/item=58096 från justice points.
Jag ser inte vinsten. Två röda +40 str i jp-chesten.
http://www.wowhead.com/items=4?filter=ub=6;cr=161;crs=1;crv=0;gm=4;rf=1;w t=20:134:103:119:77:117:96:170;wtv=100:100:25:25:2 3:21:20:8;upg=55060
SiSenior
2011-01-09, 21:20
Jo.
http://www.wowhead.com/item=55060/elementium-deathplate
Jämfört med http://www.wowhead.com/item=58096 från justice points.
Jag ser inte vinsten. Två röda +40 str i jp-chesten.
http://www.wowhead.com/items=4?filter=ub=6;cr=161;crs=1;crv=0;gm=4;rf=1;w t=20:134:103:119:77:117:96:170;wtv=100:100:25:25:2 3:21:20:8;upg=55060
Då kommer du upp 342 str på JP-chesten, visst. Förlusten blir 58 stamina, 130~ armor, 36 CR och en jävla massa mastery. 172 hit på JP-chesten är väl bra för den PvE-intresserade men inget som lockar mig. Nu vet dock inte jag vilken del av spelet som intresserar dig mest men att säga att den suger är direkt fel.
Har man gulden anser jag att den craftade är värde att fixa.
King Grub
2011-01-09, 21:23
Mastery är helt värdelöst, så den suger med tanke på att JP-chesten är gratis.
SiSenior
2011-01-09, 21:27
Mastery är helt värdelöst, så den suger med tanke på att JP-chesten är gratis.
Nej det är inte värdelöst. Särskilt inte för warriors.
King Grub
2011-01-09, 21:28
Nu är det så att jag spelar min karaktär, inte din.
SiSenior
2011-01-09, 21:31
Men du säger att mastery suger vilket det inte gör. När du skrev att craftade chesten suger började jag prata generellt sett oavsett klass. Där har vad du (och jag) spelar för klasser ingen betydelse.
King Grub
2011-01-09, 21:33
Mastery is absolutely atrocious
http://elitistjerks.com/f72/t110294-unholy_dps_cataclysm_4_0_3_stay_me/
Eftersom du citerade mig där jag funderade över vad jag skulle skaffa, är det av största och uteslutande betydelse att jag säger att den suger. Vad som är bra för någon annan klass i sammanhanget bryr jag mig inte ett dugg om. Det var du som citerade mig och min fundering.
SiSenior
2011-01-09, 21:36
http://elitistjerks.com/f72/t110294-unholy_dps_cataclysm_4_0_3_stay_me/
Eftersom du citerade mig där jag funderade över vad jag skulle skaffa, är det av största och uteslutande betydelse att jag säger att den suger. Vad som är bra för någon annan klass i sammanhanget bryr jag mig inte ett dugg om. Det var du som citerade mig och min fundering.
Mastery Rating: Although critical strike rating is an important attribute, mastery does not fall far behind in terms of stat preference. With each single point gained towards mastery, you gain an additional 2% chance to activate Strikes of Opportunity (SoO) which triggers a second instantaneous melee strike dealing 100% normal white damage. Nice bonus of this additional swing is that it can also crit! That means with additional white hits being dealt, there then can by a higher proc rate of Sudden Death thus a higher up time of Colossus Smash (meaning a significant Dps increase). For these two reasons alone it is essential that both critical and mastery rating remain relatively close in standing.
http://www.mmo-champion.com/threads/817718-Arms-Warrior-PvE-Guide-Cataclysm
Synd att vi missförstod varandra då. Och/ Eller att jag uttryckte mig otydligt.
Är det så svårt att skriva att "Mastery suger för mig" då grub?
Vilken är snyggast av Elementium Deathplate och Raging Fury BP?
King Grub
2011-01-09, 22:29
Är det så svårt att skriva att "Mastery suger för mig" då grub?
När jag svarar på ett citat på min fundering förutsätter jag att det handlar om den saken.
King Grub
2011-01-09, 22:43
Gjorde just ett första försök på Bastion of Twilight. Helvetiskt svårt. Wipe på första bossen ett antal gånger. :D Det verkade som om interrupts var det som det hängde på, och gruppen hade väldigt svårt att koordinera dom. Efter ett par dussin försök blev det respawn på trash och vi fick ge upp.
filmjölk
2011-01-09, 23:25
Nej det är inte värdelöst. Särskilt inte för warriors.
I pvp är mastery ok för lite rng dps som arms och rng burst med raging blow crit som fury. Mastery är jäkligt bra som prot tank. Det är långt i från värdelöst men mindre viktigt än hit cap, expertise soft cap, str och crit som fury. Enda det slår är haste, och det först efter nästa patch.
8% hit>26 expertise>strength>hit till 27%>crit>haste>mastery är det som gäller enligt diverse expertis :) för fury pve dps. För pve arms som behöver 8% hit och inte mer, och kan kompensera låg expertis dodges med overpower, och tjänar ytterst lite på haste, kan jag tänka mig att det hamnar lite högre på prion.
King Grub spelar FOTM unholy deathtard...mastery är en rätt kass stat för honom. De behöver inga stats eller gear öht:D
Tips för arms warriors fixa 100% mastery för oändlig dps :Virro:Virro
Edit: Gillar LSD :D Fifan vilken cc man har när man får ut en bra rotation. Skönt att ha games som inte blir längre än 1-2 min till skillnad från 2v2 matcherna :S
Gjorde just ett första försök på Bastion of Twilight. Helvetiskt svårt. Wipe på första bossen ett antal gånger. :D Det verkade som om interrupts var det som det hängde på, och gruppen hade väldigt svårt att koordinera dom. Efter ett par dussin försök blev det respawn på trash och vi fick ge upp.
Första gången vi var där fick vi också den svåraste kombon med drakar. Vi hade en dålig setup för att hantera interruptsen på shadowaoen så det blev grymt svårt att heala. Nästa vecka fick vi en helt annan kombo med drakar, bl.a. whelps o lite sådant, då blev det en superlätt oneshot.
Tigerkotten
2011-01-10, 00:20
Vilka drakar hade ni access till o fanns whelps där?
Vi hade denna vecka, fan nu glömmer jag namnet. men den högst upp åt höger, samt längst ner åt höger o whelpsen.
Om ni failar med interrupts, så tar ni antingen upp den längst upp åt höger för sent. Eller så har ni ingen vettig interrupter. Den längst ner åt vänster försämrar dock hit %.
Men idé är att högst upp åt höger, och sen efter liten stund ta whelpsen med. Så beroende på dmg så kan ni köra enbart på de 2.
Behövs mera dmg pga enrage kan ni aktivera en tredje. Men sen kan också aktivera för ta ner raid dmg t.ex dör raidet pga raid dmg är det whlpsen samt time warden(längst ner åt höger) som kan vara problemet.
Vilka drakar hade ni access till o fanns whelps där?
Vi hade denna vecka, fan nu glömmer jag namnet. men den högst upp åt höger, samt längst ner åt höger o whelpsen.
Om ni failar med interrupts, så tar ni antingen upp den längst upp åt höger för sent. Eller så har ni ingen vettig interrupter. Den längst ner åt vänster försämrar dock hit %.
Men idé är att högst upp åt höger, och sen efter liten stund ta whelpsen med. Så beroende på dmg så kan ni köra enbart på de 2.
Behövs mera dmg pga enrage kan ni aktivera en tredje. Men sen kan också aktivera för ta ner raid dmg t.ex dör raidet pga raid dmg är det whlpsen samt time warden(längst ner åt höger) som kan vara problemet.
Alla säger alltid att just deras 3 drakar är den svåraste :D Den enda som är jobbig tycker jag är den med interupts, kräver att man har 2 st som interuptar då han castar typ var 8e sekund och de flesta har 10sec CD på interupt och då tappar man ganska mkt dps på drakarna.
Sist vi körde så releasade vi allt samtidigt, två drakar (time warden och shadow-nova snubben) och whelps, healers fick kämpa i början, men när alla åkte ner blev det smooth sailing efter det!
SiSenior
2011-01-10, 06:27
Dubbelpost
Postat via en mobil enhet
SiSenior
2011-01-10, 06:28
I pvp är mastery ok för lite rng dps som arms och rng burst med raging blow crit som fury. Mastery är jäkligt bra som prot tank. Det är långt i från värdelöst men mindre viktigt än hit cap, expertise soft cap, str och crit som fury. Enda det slår är haste, och det först efter nästa patch.
8% hit>26 expertise>strength>hit till 27%>crit>haste>mastery är det som gäller enligt diverse expertis :) för fury pve dps. För pve arms som behöver 8% hit och inte mer, och kan kompensera låg expertis dodges med overpower, och tjänar ytterst lite på haste, kan jag tänka mig att det hamnar lite högre på prion.
King Grub spelar FOTM unholy deathtard...mastery är en rätt kass stat för honom. De behöver inga stats eller gear öht:D
Mastery är absolut bättre än haste redan nu för arms. Ditt uttalar jag mig inte om då jag inte vet hur det ligger till där. Läs t.ex. länken jag citerade tidigare för att få förklarat varför mastery är bättre.
Träffade hon som gör allt röstarbete till Belf female under en voiceover-session idag. Trevlig och söt var hon :D.
victor_n
2011-01-10, 07:20
Grattis till paragon world first Nefarion (25)!! hc. Nu kanske dom kan skaffa sig ett liv utanför wow? *whatever*
vicarious
2011-01-10, 10:18
Träffade hon som gör allt röstarbete till Belf female under en voiceover-session idag. Trevlig och söt var hon :D.
Vad gör du i L.A?
Grattis till paragon world first Nefarion (25)!! hc. Nu kanske dom kan skaffa sig ett liv utanför wow? *whatever*
Äsch vem behöver det. För mig att officers och GM i top 5 guilderna iaf får väl iaf lite cash av sponsorer osv. Hur de vanliga membersa klarar sig med att få lite möss och tangentbord då och då vet jag inte
Tigerkotten
2011-01-10, 16:28
Alla säger alltid att just deras 3 drakar är den svåraste :D Den enda som är jobbig tycker jag är den med interupts, kräver att man har 2 st som interuptar då han castar typ var 8e sekund och de flesta har 10sec CD på interupt och då tappar man ganska mkt dps på drakarna.
Sist vi körde så releasade vi allt samtidigt, två drakar (time warden och shadow-nova snubben) och whelps, healers fick kämpa i början, men när alla åkte ner blev det smooth sailing efter det!
Räcker ju annars att offtanka en drake bara. Vi körde samma taktik att release mer eller mindre allt samtidigt, döda 1 drake + whelpsen. Sen OTa den tredje draken bara.
Svåraste kombon imo, är när mortal strike draken är uppe + andra saker och ting.
Verkar som att 25manna är lättare än 10manna om man har vettigt folk med sig.
Hörde att addsen på maloriak på 10manna som spawnar har 1.8m på heroic, och 2,3 på 25manna t.ex vilket verkar göra 25hm lättare.
Så då har man börjat lira igen. Enhancement Shaman, dingade 85 idag. Ligger på 11-12k dps för tillfället, sitter inte på nått vidare gear dock.
http://eu.battle.net/wow/en/character/burning-blade/watertouch/simple
Och förresten, ni som skillat enchanting från 450-525, idlade ni bara org/sw och enchantade utan fee eller gjorde ni det på något smidigare sätt?
Sitter på 8k guld för tillfället (hade 1500g när jag började levla från 80) så det är ju inge större problem att fixa guld i dagens läge. :)
vicarious
2011-01-10, 20:57
Så då har man börjat lira igen. Enhancement Shaman, dingade 85 idag. Ligger på 11-12k dps för tillfället, sitter inte på nått vidare gear dock.
Och förresten, ni som skillat enchanting från 450-525, idlade ni bara org/sw och enchantade utan fee eller gjorde ni det på något smidigare sätt?
Sitter på 8k guld för tillfället (hade 1500g när jag började levla från 80) så det är ju inge större problem att fixa guld i dagens läge. :)
Nooooes.. förlorad i träsket igen. I WARNED YOU!!!
SiSenior
2011-01-10, 21:00
Du får nästan ge pengar till folk för att folk ska fråga dig om du inte har någon guild att enchanta för. 25-50g ser jag titt som tätt folk som ger för enchants dom skillar på. Här är en bra skillningsguide annars: http://www.wow-professions.com/wowguides/wow-enchanting-guide.html.
Tigerkotten
2011-01-11, 00:18
Om du har JC kan du skaffa ringar och DE de(borde dock ej köra det med nightsones). Samt även fist weapon(ger fina greater celestial essence) typ 2 i average.
Nether Scion, Slate Dragon och Storm Rider är den svåraste kombon. Det är den enda man i princip måste släppa lös mer än en drake åt gången på och den blir ännu jobbig att heala pga mortal strike.
Som många från Paragon sagt så är det så att när worldfirsts ska ske så raidar man helt sjukt mycket och sjuka tider, men så fort man har dödat allt så går de oftast ner till 1 eller 2 dagar i veckan. De är ju snart klara så snart är det ju en lång slack-period för Paragon i minst säkert ... 4-6 månader iaf?
victor_n
2011-01-11, 08:30
Som många från Paragon sagt så är det så att när worldfirsts ska ske så raidar man helt sjukt mycket och sjuka tider, men så fort man har dödat allt så går de oftast ner till 1 eller 2 dagar i veckan. De är ju snart klara så snart är det ju en lång slack-period för Paragon i minst säkert ... 4-6 månader iaf?
tror det kommer nytt content inom 3månader imo. Många casual hc guilds har ju börjat ta bossar på hc och normala guilds är väl 5-7bossar in på normal iaf.
SiSenior
2011-01-11, 09:14
tror det kommer nytt content inom 3månader imo. Många casual hc guilds har ju börjat ta bossar på hc och normala guilds är väl 5-7bossar in på normal iaf.
Det vet jag inte om jag tror. Blizzard brukar annonsera om sånt i god tid vilket dom inte gjort, ännu. Jag tror vi får vänta längre.
victor_n
2011-01-11, 11:19
Det vet jag inte om jag tror. Blizzard brukar annonsera om sånt i god tid vilket dom inte gjort, ännu. Jag tror vi får vänta längre.
tror inte dom kommer låta oss sitta i samma content i upp till 6månader till. Flesta seriösa (inte hardcore) guildsen tom på lilla Tarren mill har ju börjat gå från att tagit normal en bossarna och börjar på med hc redan eller imorgon. så Tror knappast det handlar om flera månader tills något nytt kommer.
Nooooes.. förlorad i träsket igen. I WARNED YOU!!!
Haha yepp. :D
Du får nästan ge pengar till folk för att folk ska fråga dig om du inte har någon guild att enchanta för. 25-50g ser jag titt som tätt folk som ger för enchants dom skillar på. Här är en bra skillningsguide annars: http://www.wow-professions.com/wowguides/wow-enchanting-guide.html.
Buhu, kommer bli dyrt alltså. Tack för guiden med, ska kolla igenom den.
Om du har JC kan du skaffa ringar och DE de(borde dock ej köra det med nightsones). Samt även fist weapon(ger fina greater celestial essence) typ 2 i average.
Japp så jag gjort hittils för att skilla JC. Men det mesta nu kräver enchanting 500 etc så dags att dra upp den med.
Tror det råder lite annorlunda uppfattning om vad casual guilds är här. Min nuvarande är en casual 10 man guild. Vi har dödat två bossar i BWD och två i BT (nästan tre). That's it en månad efter release.
Vi har haft två healers på semester vilket direkt skjuter upp raidandet tills de är tillbaka. En vecka hade en ranged dps något annat att göra irl vilket direkt påverkade våran möjlighet att döda the counsil i BT då vi wipeade flera dagar med för många melee-dps på den fighten vilket är nästintill omöjligt pga chainlightningen (t.o.m. paragon klagade ju på den fighten att melees är screwed).
Man kan ju då välja att rekrytera en massa folk att fylla upp när folk är borta, men när vi är fullt lag så blir de bänkade direkt och letar förmodligen ny guild sedan. Så vi väntar hellre tills de viktigaste mainsen är med, vilket är två tanks och tre healers (som nästan alltid kan vanligtvis dock).
victor_n
2011-01-11, 16:05
Tror det råder lite annorlunda uppfattning om vad casual guilds är här. Min nuvarande är en casual 10 man guild. Vi har dödat två bossar i BWD och två i BT (nästan tre). That's it en månad efter release.
Vi har haft två healers på semester vilket direkt skjuter upp raidandet tills de är tillbaka. En vecka hade en ranged dps något annat att göra irl vilket direkt påverkade våran möjlighet att döda the counsil i BT då vi wipeade flera dagar med för många melee-dps på den fighten vilket är nästintill omöjligt pga chainlightningen (t.o.m. paragon klagade ju på den fighten att melees är screwed).
Man kan ju då välja att rekrytera en massa folk att fylla upp när folk är borta, men när vi är fullt lag så blir de bänkade direkt och letar förmodligen ny guild sedan. Så vi väntar hellre tills de viktigaste mainsen är med, vilket är två tanks och tre healers (som nästan alltid kan vanligtvis dock).
Som du säger själv casual/slack guild. Normala guilds har 3fasta raidagar med stadig raidcore. semi hardcore har 3-4 och kör igenom normal content rätt fort. Medans Hardcore guilds plöjer normal snabbt för att komma åt HC.
SiSenior
2011-01-11, 17:37
tror inte dom kommer låta oss sitta i samma content i upp till 6månader till. Flesta seriösa (inte hardcore) guildsen tom på lilla Tarren mill har ju börjat gå från att tagit normal en bossarna och börjar på med hc redan eller imorgon. så Tror knappast det handlar om flera månader tills något nytt kommer.
Komiskt att vi är på samma server till att börja med ;)
Blizzard har inte direkt var snabba tidigare så förvänta dig inte för mycket. Redan i vanilla visade som upp en av sina svagheter när Nefarian var end-boss väldigt, väldigt länge trots att hundratals guilder farmade honom veckorna i ända. Lika så Med Black Temple och Illidan. Därför tror jag vi kommer få vänta längre än 3 månader.
Som du säger själv casual/slack guild. Normala guilds har 3fasta raidagar med stadig raidcore. semi hardcore har 3-4 och kör igenom normal content rätt fort. Medans Hardcore guilds plöjer normal snabbt för att komma åt HC.
Dessa är samtidigt de som med stor sannolikhet utgör majoriteten av alla som raidar. Dessa gillen kommer inte ta sig förbi Nefarian på ett bra tag. Många har just kommit igång efter jullov osv, andra har förmodligen varit tvungna att nyrekrytera eller dylikt. Räkna därefter på att färdighetsnivån hos den genomsnittlige spelaren är bra mycket lägre än hos hardcore-folket, alltså ännu längre tid för varje utmaning.
3 månader till nästa content patch låter inte omöjligt. Sinestra lär ta ett tag för många också.
Mjo, tror nog våran guild kan räknas till en normal guild, vi har tre fasta raiddagar men folk har IRL som ibland "förstör" progressen. Vi kommer inte få slut på content på ett bra tag. Det "komiska" är att våran guild ändå har bättre progress än väldigt många andra på våran server iaf. Blizzard vet ju att HC guilder är en liten fis i rymden i antal betalande spelare.
Soulswap nerf reverted
UA nerf reverted till 4 sec från 3 (5 från början)
4 set pvp bonus 30 sek mindre cd på coil
Tremor nerfed to the fucking ground babbyy
Kommer bli najjs att spela lock även efter patchen ser det ut som :Virro
Ska väl dock inte ropa hej än. Kan nog komma en hel del ändirngar innan patchen släpps
Blir så satans trött på bg köerna. Polaren ställer sig i kö kanske 5-10min efter jag ställt mig och han kommer in innan, rng på det också eller? Bägge hade join random. Jag hade fortfarande inte kommit in efter 24min då han varit inne i ett par minuter redan. Och så står det ALLTID average 10min *gah!*
Fingers of Frost now also increases Ice Lance damage by 15%.
Frost Specialization now also increases the damage of Frostbolt by an additional 15%.
Men wow... Blizz är slut. Nu blir jag riktigt lack, gör den lättaste specen ännu bättre? Really? SUCK...! Buffa Fire istället för fan
Blir så satans trött på bg köerna. Polaren ställer sig i kö kanske 5-10min efter jag ställt mig och han kommer in innan, rng på det också eller? Bägge hade join random. Jag hade fortfarande inte kommit in efter 24min då han varit inne i ett par minuter redan. Och så står det ALLTID average 10min *gah!*
Rolla alliance. Här säger man "vad fan hände med kön" när man väntat mer än 20 sek :cool:
WotLK släpptes samma tid på året, fast tre veckor tidigare. I princip all content blev clearad innan november var slut (kommer inte ihåg när Sarth3d dog). Ändå dröjde det till mitten av april innan Ulduar släpptes.
Nu snackar vi tre veckor senare release, längre progression path och faktum att ingen ens är jättenära att cleara all current content trots att det gått mer än en månad.
Räkna inte med att se 4.1 innan sommaren i alla fall.
Raidar du tre dagar i veckan, konsekvent, får du se dig själv som hardcore, även om vissa delar av WoW-communityn inte håller med.
victor_n
2011-01-11, 21:26
Raidar du tre dagar i veckan, konsekvent, får du se dig själv som hardcore, även om vissa delar av WoW-communityn inte håller med.
bara raida 3dagar i veckan normal mode är fan inte hc:P det är normalt.
Fingers of Frost now also increases Ice Lance damage by 15%.
Frost Specialization now also increases the damage of Frostbolt by an additional 15%.
Men wow... Blizz är slut. Nu blir jag riktigt lack, gör den lättaste specen ännu bättre? Really? SUCK...! Buffa Fire istället för fan
Så som jag har förstått det så nerfar de frost mastery så att det blir +-0 bara det att frost bolt gör 15% mer skada på targets som inte är frozen. Tvivlar på att blizz skulle ge 15% damage increase bara sådär.
Det är alltså en nerf, eftersom ice lance nu kommer göra 15% mindre damage mot frozen targets. Inte en buff.
"Strength of Soul has an additional effect - In addition, when you cast Power Word: Shield on yourself you are immune to Silence, Interrupt and Dispel effects for 2/4 sec."
Tvivlar på att den går live så som den ser ut nu men om den gör det så kommer discpriests bli helt fukkade i arena. Hade varit okej med dispel immunity eftersom prästar får den i sig ganska hårt när de blir spamdispellade men immune mot silence och interupt var 11e sekund är bara /lol
fiskebulle
2011-01-11, 23:11
AQ40 släpps imorgon på min server.. mitt guild har farmat nature resistance gear i 1 månad nu... Är så sjuuuuuuukt taggad!
victor_n
2011-01-11, 23:22
AQ40 släpps imorgon på min server.. mitt guild har farmat nature resistance gear i 1 månad nu... Är så sjuuuuuuukt taggad!
aq40?
fiskebulle
2011-01-11, 23:26
aq40?
Temple of Ahn'Qiraj..
Jag lirar på en privatserver i lv. 60. Devs'en på servern har scriptat klart bossarna, iaf tillräckligt för att mitt guild ska testköra skiten.
AQ40 klara man ju för flera år sen! hallåååå eller
victor_n
2011-01-11, 23:35
Temple of Ahn'Qiraj..
Jag lirar på en privatserver i lv. 60. Devs'en på servern har scriptat klart bossarna, iaf tillräckligt för att mitt guild ska testköra skiten.
Jag vet va det är, jag cleara det när det va ballt att göra det höhö;)
fiskebulle
2011-01-11, 23:54
Jag vet va det är, jag cleara det när det va ballt att göra det höhö;)
Jag har clearat allt vanilla content, du behöver inte vara extra dryg. Jag har sett vad du skriver, att snacka om vad som är ballt är väl inte riktigt dig berättigat.
Hur orkar du lira på en privatserver? Tänk om servern lägger ner imorgon?
Laggar det inte osv? Funkar allting som vanliga wow gör?
fiskebulle
2011-01-12, 00:03
Faktum är att de precis uppgraderat servern, den håller nu ca. 2000 tusen spelare laggfritt. Om den lägger ner då, ja, skitsamma då. Jag spelar inte jätteseriöst längre, har inte tid mellan allt jobb, skidåkning, träning osv. Är dock med i serverns bästa gille, det kräver inte så mycket tid längre eftersom jag redan gjort det en gång innan, kan genvägarna så att säga.
Edit: Det mesta funkar som på vanliga servers, de har boostat xp gain ggr 3 eller ngt i den stilen. Vissa bossar är lite annorlunda pga. att utvecklarna inte heller har all tid i världen. Självfallet finns vissa buggar och så, men inget som är gamebreaking.
Jag har clearat allt vanilla content, du behöver inte vara extra dryg. Jag har sett vad du skriver, att snacka om vad som är ballt är väl inte riktigt dig berättigat.
Tror inte victor var dryg utan försökte skoja till det lite.
AQ40 gillade jag, c'htun var en riktig utmaning :)
Haha yepp. :D
Buhu, kommer bli dyrt alltså. Tack för guiden med, ska kolla igenom den.
Japp så jag gjort hittils för att skilla JC. Men det mesta nu kräver enchanting 500 etc så dags att dra upp den med.
Ta och leta upp de enchant som du kan göra vinst på och lägg dessa på scrolls och sälj på ah.
De är dock inte många man gör vinst på nu när alla levlar upp sina profs. men några finns allt.
filmjölk
2011-01-12, 10:19
Nån mer än jag som blivit skadad av WOTLK? Jag kan inte tanka längre! Visst jag kan hålla aggro på allt, men jag kan för mitt liv inte planera en trashpull, all cc ryker fort, jag kan inte hålla mig från cleave, thunderclap och shockwave. Jag kan inte ens låta ccade castermobs vara ifred trots att de är långt ifrån resten, jag bara måste intercept/charge och slå på dom.
Det sitter nånstans inlärt att jag bara måste tanka alla mobs i en stor ihopsamlad hög så att dpsen kan aoea.
Med tanke på att det är /care om man använder cc eller inte på samtliga mobs i hcs om man har 346 ilvl+ så spelar det ingen roll. Tycker mest det är jobbigt med folk som ska insistera på att man ska cca var och varannan mob.
Oljeblixten
2011-01-12, 10:38
Med tanke på att det är /care om man använder cc eller inte på samtliga mobs i hcs om man har 346 ilvl+ så spelar det ingen roll. Tycker mest det är jobbigt med folk som ska insistera på att man ska cca var och varannan mob.
Det jag tycker är jobbigt när jag tankar på min paladin, även om jag håller aggro på allt osv känns det som att jag inte åstadkommer något eftersom man använder typ två skills. :c
fiskebulle
2011-01-12, 10:47
Det jag tycker är jobbigt när jag tankar på min paladin, även om jag håller aggro på allt osv känns det som att jag inte åstadkommer något eftersom man använder typ två skills. :c
Använd flera då?
Hjälp!
Mitt account måste ha blivet hackat (utan att jag märkte det). När jag loggade in på mina gamla lvl 80 gubbar häromdagen hade alla fått alla sina prylar sålda och hade alla 28 silver kvar bara. Min gamla main var även utloggad i "freefall" och trillade ner och dog när jag loggade in (de har humor de där hackarna). Nu har jag bytt lösenord men undrar om någon vet hur man ska få tillbaka sina prylar?
King Grub
2011-01-13, 09:45
https://eu.blizzard.com/support/webform.xml?locale=en_GB
Förutsatt att det inte gått för lång tid, tror de kan återställa max 6mån efter det har skett.
Tigerkotten
2011-01-13, 19:19
Atm så säljs många enchants klart under mats värdet pga folk har levlat upp sina professions.
Själv så ligger jag runt 1,1 1.2miljoner guld.. :)
http://eu.battle.net/wow/en/character/Ahn%27Qiraj/blejsabambam/advanced
min warrior, ej fixat weapon enchant ännu. Brist på maelstrom crystals.
filmjölk
2011-01-13, 19:37
paladin är en introduktionsklass till wow, att göra en paladin är som att skriva in en fuskkod i doom eller ngt liknande och få alla vapen, full ammo och osårbar. Oavsett hur du klantar dig kan du dpsa hyfsat, heala och tanka bara genom att hamra skallen i tangentbordet. Som ret kunde du göra ett /castrandom macro med dina vanligaste attacker i wotlk och göra säkert 80% av den dps du hade gjort om du använt din rotation perfekt.
/castrandom judgement, crusader strike, crusader strike, divine storm ngt sånt:D Fast numera finns väl en till attack, lägg till den i macrot och tryck på exorcism ibland så har man retribution för pve:)
paladin är en introduktionsklass till wow, att göra en paladin är som att skriva in en fuskkod i doom eller ngt liknande och få alla vapen, full ammo och osårbar. Oavsett hur du klantar dig kan du dpsa hyfsat, heala och tanka bara genom att hamra skallen i tangentbordet. Som ret kunde du göra ett /castrandom macro med dina vanligaste attacker i wotlk och göra säkert 80% av den dps du hade gjort om du använt din rotation perfekt.
/castrandom judgement, crusader strike, crusader strike, divine storm ngt sånt:D Fast numera finns väl en till attack, lägg till den i macrot och tryck på exorcism ibland så har man retribution för pve:)
Nu är det ju inte riktigt så i cata men efter 3.0 vare så.
Ret dpsar inte ens hyfsat när de försöker atm så det stämmer ju inte riktigt ;)
/castrandom fungerar bra på DKs också, har jag sett i nån "pvpmovie". Snubben hade gjort en enda stor gigantisk knapp med ett macro som innehöll alla spells som fanns och bara spammade den. Om han ville köra med "skill" lade han deathgrip på en egen knapp. Folk droppade som flugor i bgs ändå :)
/castrandom fungerar bra på DKs också, har jag sett i nån "pvpmovie". Snubben hade gjort en enda stor gigantisk knapp med ett macro som innehöll alla spells som fanns och bara spammade den. Om han ville köra med "skill" lade han deathgrip på en egen knapp. Folk droppade som flugor i bgs ändå :)
Haha tror jag såg den hade han inte arenaklipp i rated matcher vid +2k också haha den va kul.
victor_n
2011-01-14, 09:43
Alla klasser är faceroll, så länge folk kan spela klassen imo.
För övrigt är ret palas sämst på precis allt igen, så lider med er som vägrar speca prot eller holy för pve/pvp :P
Alla klasser är faceroll, så länge folk kan spela klassen imo.
För övrigt är ret palas sämst på precis allt igen, så lider med er som vägrar speca prot eller holy för pve/pvp :P
Jag har haft (SOM VANLIGT) svårt att bestämma mig för vilken av alla mina goppar jag vill lira men det tycks ha stannat vid pallan. Kör holy som tur är. Det trista är att man inte har några tools mer än att vara en bra defensiv healer. No hex, tremor, wind shear, HEX, grounding, purge, cyclone, root. Men jag gillar ändå spelstilen.
Jag har haft (SOM VANLIGT) svårt att bestämma mig för vilken av alla mina goppar jag vill lira men det tycks ha stannat vid pallan. Kör holy som tur är. Det trista är att man inte har några tools mer än att vara en bra defensiv healer. No hex, tremor, wind shear, HEX, grounding, purge, cyclone, root. Men jag gillar ändå spelstilen.
Gräset är väl alltid grönare.. jag stör mig något enormt på pallys som har "oändlig" mana och pumpar tokmycket hps utan att manabaren rör sig nämnvärt. Sen har man ju som shammy ingen defensiv cooldown alls.
victor_n
2011-01-14, 11:09
Gräset är väl alltid grönare.. jag stör mig något enormt på pallys som har "oändlig" mana och pumpar tokmycket hps utan att manabaren rör sig nämnvärt. Sen har man ju som shammy ingen defensiv cooldown alls.
hex? + instant cast i princip som gör er till den bästa healer klassen för tillfället;P
vicarious
2011-01-14, 11:36
Att spela holypala i pvp är ju som en blandning av att tanka och heala.
hex? + instant cast i princip som gör er till den bästa healer klassen för tillfället;P
Cyclone är ju typ 100 ggr bättre. Och lika "insta cast" (dvs 1.5 sec) som hex i så fall. Går inte att dispella, och kan spammas fritt. 45 sec (30 med glyph) cooldown på hex liksom. Men shammys ska ju nerfas nu ändå.
Det e lite kul att när folk nämner restoshammys och rabblar upp en massa spells typ som att så fort man är shaman så spelar man i perfekta setups där det ges tid till långa cc-serier, perfekta interupts på allting, givetvis är alla i absoluta topskiket i alla ladders.
Jag kan erkänna iaf att så är det absolut inte när jag spelar. Har i princip aldrig tid att använda purge, interrupta en massa casts samtidigt som man interuptar healers och droppar perfekta totems.. det ska ske självfallet samtidigt som man måste spamheala sig själv/någon. I alla matcher jag spelat hittils är det bara ett enda stort dpsrace med minimalt cc eller interrupts. Jag har oftast bara valet att låta någon dö eller inte.
Eller har ni alla ex-top 3 teammates som peelar klockrent för er, givetvis har ni optilaget för just eran klass osv?
storPines
2011-01-14, 12:03
humma, archaeology mer eller mindre suger för oss hunters, finns juh inget vettigt att gräva upp... :(
victor_n
2011-01-14, 12:20
Cyclone är ju typ 100 ggr bättre. Och lika "insta cast" (dvs 1.5 sec) som hex i så fall. Går inte att dispella, och kan spammas fritt. 45 sec (30 med glyph) cooldown på hex liksom. Men shammys ska ju nerfas nu ändå.
Det e lite kul att när folk nämner restoshammys och rabblar upp en massa spells typ som att så fort man är shaman så spelar man i perfekta setups där det ges tid till långa cc-serier, perfekta interupts på allting, givetvis är alla i absoluta topskiket i alla ladders.
Jag kan erkänna iaf att så är det absolut inte när jag spelar. Har i princip aldrig tid att använda purge, interrupta en massa casts samtidigt som man interuptar healers och droppar perfekta totems.. det ska ske självfallet samtidigt som man måste spamheala sig själv/någon. I alla matcher jag spelat hittils är det bara ett enda stort dpsrace med minimalt cc eller interrupts. Jag har oftast bara valet att låta någon dö eller inte.
Eller har ni alla ex-top 3 teammates som peelar klockrent för er, givetvis har ni optilaget för just eran klass osv?
MLS säger jag bara, Mage/lock/shamie welcome to world of easycraft.
Fick Halfus i BoT igår till ca 30% i 25man!
Hoppas att han går ner på Söndag då vi raidar nästa gång, inte helt kasst att döda honom så här tidigt ändå.
edit: heroic såklart :P
MLS säger jag bara, Mage/lock/shamie welcome to world of easycraft.
Mage/Rogue/Shadowpriest som jag dog av på ~5 sec uppvisade dock en skill av sällan skådat slag?
Jag kunde varken röra på mig eller casta någon som helst spell (stunned + silenced + cs + bloodlust). 2800 resilliance och trinket användes. Jag kände mig inte särskilt op efter den "matchen".
victor_n
2011-01-14, 13:06
Mage/Rogue/Shadowpriest som jag dog av på ~5 sec uppvisade dock en skill av sällan skådat slag?
Jag kunde varken röra på mig eller casta någon som helst spell (stunned + silenced + cs + bloodlust). 2800 resilliance och trinket användes. Jag kände mig inte särskilt op efter den "matchen".
Kan ju va så att dom helt enkelt va mycket bättre?
victor_n
2011-01-14, 13:10
Fick Halfus i BoT igår till ca 30% i 25man!
Hoppas att han går ner på Söndag då vi raidar nästa gång, inte helt kasst att döda honom så här tidigt ändå.
edit: heroic såklart :P
Fan va nice :) Lycka till.
Är kanske bara jag men är DK dps väldigt op? körde halfus 10m normal igår, med lust/trinks/procs/talents procs kom jag upp i 32k singeltarget:S detta va alltså på halfus efter whelps är nere.
Kan ju va så att dom helt enkelt va mycket bättre?
Du har svar på allt verkar det som.. om en lock, mage, shaman vinner då är det yberlol easymode, medans om en mage, shadowpriest, rogue vinner då är det givetvis för att de är bättre?
Visst är det så och det är väl lite det jag gillar med pallan för precis som du skrev så brukar jag också bara hinna heala och inte trolla så mycket med annat :D
Men det känns lite naket ibland att inte ha någonting offensivt.
Har en shaman också så om jag vill har jag ju tillgång till den fina earthshielden som blir odispellbar (wei svengelska) eller hex och tremor, grounding, purge, windshear mm.
Men jag ogillar hur den healar nu i cata tyvärr.
Visst är det så och det är väl lite det jag gillar med pallan för precis som du skrev så brukar jag också bara hinna heala och inte trolla så mycket med annat :D
Men det känns lite naket ibland att inte ha någonting offensivt.
Har en shaman också så om jag vill har jag ju tillgång till den fina earthshielden som blir odispellbar (wei svengelska) eller hex och tremor, grounding, purge, windshear mm.
Men jag ogillar hur den healar nu i cata tyvärr.
Att ES blir odispellbar är ju faktiskt en nerf. Nu funkar det ju så att om nån försöker dispellspamma mig så tar de bara av en charge per cast. 9 charges = mycket dyrbart att dispella den, särskilt som jag bara recastar den när den tar slut. Nu kommer de istället kunna plocka mina tidal waves som ger mig 20% haste.
Känns snart som det inte kommer finnas kvar något värt att dispella, nästan alla klasser har ju fått odispellbara buffs numera.
victor_n
2011-01-14, 13:32
Du har svar på allt verkar det som.. om en lock, mage, shaman vinner då är det yberlol easymode, medans om en mage, shadowpriest, rogue vinner då är det givetvis för att de är bättre?
pekar bara, LMS va den bästa teamsetupen i slutet av wotlk och är fortfarande faceroll om alla är bra. Och det är väl inte så jättekonstigt att möta folk som är bättre?
Att ES blir odispellbar är ju faktiskt en nerf. Nu funkar det ju så att om nån försöker dispellspamma mig så tar de bara av en charge per cast. 9 charges = mycket dyrbart att dispella den, särskilt som jag bara recastar den när den tar slut. Nu kommer de istället kunna plocka mina tidal waves som ger mig 20% haste.
Känns snart som det inte kommer finnas kvar något värt att dispella, nästan alla klasser har ju fått odispellbara buffs numera.
Du kan få dispella min dpsares hand of freedom, protection, sacrifice om du vill ;)
Mycket handlar om att ställa och röra rätt i arena för att undvika just sånt.
Tigerkotten
2011-01-14, 14:09
Fan va nice :) Lycka till.
Är kanske bara jag men är DK dps väldigt op? körde halfus 10m normal igår, med lust/trinks/procs/talents procs kom jag upp i 32k singeltarget:S detta va alltså på halfus efter whelps är nere.
Du inser att du hade antagligen 100% extra eller 150% på bossen också va?
Varje man aktiverar ger 50%.
pekar bara, LMS va den bästa teamsetupen i slutet av wotlk och är fortfarande faceroll om alla är bra. Och det är väl inte så jättekonstigt att möta folk som är bättre?
Om kravet är att alla är bra så kan man ju inte säga att det är en faceroll setup. Då är det ju klart mer faceroll, dvs lättare att spela, på något cleaveteam.
Du kan få dispella min dpsares hand of freedom, protection, sacrifice om du vill ;)
Heh, ja fast förr fanns det ju ännu mer man kunde ta. Tror inte de där kommer bli odispellbara i första taget, är ju alldeles för bra spells :)
Jahopp då var cataclysm inköpt då!
Innan jag slutade spela i wotlk så fixade jag upp alla klasser till 80 så man hade lite att välja på i cata men nu står jag här och vettifasen vad man ska lira med :P
Någon som har tips/förslag på en inte alltför dålig klass att köra med?, funderar på en hybrid klass healer eller tank för kortare dungeon queues
Kör Goblin Alchemist Meck!
vicarious
2011-01-14, 19:14
Innan jag slutade spela i wotlk så fixade jag upp alla klasser till 80 så man hade lite att välja på i cata men nu står jag här och vettifasen vad man ska lira med :P
Någon som har tips/förslag på en inte alltför dålig klass att köra med?, funderar på en hybrid klass healer eller tank för kortare dungeon queues
Druid eller paladin. Roligaste klasserna enligt mig.
Warlock är riktigt kul även om vi fått äta en del nerfs på sistone.
En till röst på druid, möjligtvis shaman.
DK, Warrior och Rogue är förbaskat kul det med.
Kör Goblin Alchemist Meck!
usch blir ju som en grön gnome xD
Druid kanske kan vara något, finns ju alla rollerna där, hur står sig feral tanks i dagsläget?, när jag slutade spela så tankade jag en hel del med min och då vart de riktigt bra faktiskt.
Warlock är jag inte så förtjust i, känns som om mobiliteten inte är den bästa och att man mer eller mindre står och tankar alla motståndare, kan ju vara jag som är kass iofs :)
Shaman gillade jag som resto men de övriga specsen kändes ganska mjäkiga rent pvp mässigt, det kanske har ändrats?
Paladin, mjae kanske det, holypower systemet verkar lite lattjo faktiskt.
usch blir ju som en grön gnome xD
Visst, Alkemisten själv är ju liten, men han rider ju på en Ogre.
http://i33.tinypic.com/34g0w2a.jpghttp://classic.battle.net/war3/images/neutral/units/animations/alchemist.gif
http://urod.ru/uploads/012010/para004.jpg
Visst, Alkemisten själv är ju liten, men han rider ju på en Ogre.
http://urod.ru/uploads/012010/para004.jpg
http://www.gifbin.com/bin/012010/1264091579_kirk_rofl.gif
vicarious
2011-01-14, 20:15
Haha Kwon :laugh:
Kör Präst, får rätt feta buffs i nästa patch och har en del roliga set ups att spela RMP, shadow eller disc även om det antagligen är mest shadow nu. Sen finns ju förstås shadowcleaves som köttar ganska hårt just nu.
Vill du dra ett säkert kort (när det gäller nerfs osv) ska du spela mage eller warrior.
Dock så handlar det ju i slutändan om vilken spelstil du gillar. Själv hade jag nog valt präst/dk/warr ungefär i den ordningen i dagsläget iaf för PvP. PvE hade det nog blivit någon tank klass eller random healer.
Finns det någon kolozzeum-guild? Funderar lite på att börja med wow igen (spelade upp en karaktär till lvl 60 när det släpptes). Är bara intresserad av att spela på pve-server.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.