Visa fullständig version : World Of Warcraft (tråden) :D
då panda spelet är förbokat och man har 1 char kvar att skapa, så dök en fundering upp.
om man nu vill köra som monk/panda och man redan har10 st chars, blir man då tvungen att deleta 1 chars? eller kommer de utöka så man kan ha 11 chars på samma server? eller måste man börja om på en ny server bara för att köra som panda?
Det blir en extra char slot i panda expansionen.
Oj ja, ny expansion på gång, och spelartappet har slutat och vänt; börjar väl närma sig 11 miljoner igen. Kommer säkert att öka kraftigt snart.
Alla påstådda "WoW-dödare" har misslyckats kapitalt.
Activision Blizzard Q2 2012 Conference Call on August 2
The Q2 2012 Earnings call will take place on August 2, at 1:30 PM PST, which brings us an update on subscriber numbers for the second quarter of 2012. Keep in mind last call informed us that no subscribers were lost in Q1, but 1.8 million were lost in 2011. This time around we have Diablo 3 and a long time without new content that may have pulled away some players.
Q1 2011 - 600,000 subscribers lost
Q2 2011 - 300,000 subscribers lost
Q3 2011 - 800,000 subscribers lost
Q4 2011 - 100,000 subscribers lost.
Q1 2012 - 0 subscribers lost.
Q2 2012 - ???
Nu är Q2 rapporten inne.
Previous Subscription Losses
Q1 2011 - 600,000 subscribers lost
Q2 2011 - 300,000 subscribers lost
Q3 2011 - 800,000 subscribers lost
Q4 2011 - 100,000 subscribers lost.
Q1 2012 - 0 subscribers lost.
Q2 2012 - 1,100,000 subscribers lost.
WoW Loses 1.1M Subscibers, Down to 9.1M
Activision Blizzard latest earning call revealed that World of Warcraft lost another 1,100,000 subscribers last quarter, bringing us down to 9.1 million players.
http://www.mmo-champion.com/threads/1171015?goto=newpost
Skuggvargen
2012-08-03, 00:11
Men 9,1 miljoner! Det är väldigt mycket fortfarande, sen när MoP släpps så kommer det bli galet igen GALET! =) Det går faktiskt inte att komma ifrån att wow är bäst.
jasonmago
2012-08-03, 07:52
Fan alltså hoppas dom lyckas fixa till pvp delen i nästa expansion. Det är så jävla obalanserat just nu. Minns på vanilla och precis när resi kom ut i tbc. Mycket mer talents att bolla med och mycket mer skill. Nu har jag turen att lira mage men jag har t ex warrior och paladin med och de är inte ens kul att köra bg längre. Är väldigt skillad på warrior men möter man Roger eller deras eller tamefan vem som helst så äre bara godnatt.
Rikard Jansson
2012-08-03, 08:21
fick tillfälle att spela vanilla, och det var helt sjukt vad mycket mer balanserat det var. visst var vissa specs värdelösa, men är ju inte svårare än att man får låta bli att spela balance druid etc
tjafset om imba klasser i vanilla handlade nog snarare om extremt skillade spelare, eller warrs med 3 healers i ryggen
I Vanilla var snarare problemet att folk som kommit långt i raider kunde fullständigt dominera i PvP. Räkna också med att man blev sjuhelsikes less på att köra samma 3 BGs om och om och om igen. AV var rätt kul, fast det blev lite sanslöst med fyra timmar långa matcher.
filmjölk
2012-08-03, 09:41
Fan alltså hoppas dom lyckas fixa till pvp delen i nästa expansion. Det är så jävla obalanserat just nu. Minns på vanilla och precis när resi kom ut i tbc. Mycket mer talents att bolla med och mycket mer skill. Nu har jag turen att lira mage men jag har t ex warrior och paladin med och de är inte ens kul att köra bg längre. Är väldigt skillad på warrior men möter man Roger eller deras eller tamefan vem som helst så äre bara godnatt.
Combat rogues i grön/blå levelling gear är helt ok som warrior dock:) Samt holy priests och pve arcane mages som inte förstår att de inte skall skjuta iväg en 3miljarder dmg. arcane blast när man har skölden uppe.
jasonmago
2012-08-03, 09:56
Combat rogues i grön/blå levelling gear är helt ok som warrior dock:) Samt holy priests och pve arcane mages som inte förstår att de inte skall skjuta iväg en 3miljarder dmg. arcane blast när man har skölden uppe.
Ja men eller hur... De är typ då man kanske har lite tur.. Och warrior vs vilken Healer som helst som kan spela är ju bara att glömma. Kul med 2v2..
mangemani
2012-08-08, 16:12
vad kan man göra med sina JP?
har spelat så pass mycket nu så jag ej kan köpa något mer nyttigt, köpt alla heirlooms som är skickade till mina andra chars, vapen och allt, gearen till min char har jag alla(förutom de som kräver emblems, men där har jag redan valor prylar), jag antar att man ej kan köpa gear och skicka till mina andra chars(?).
så, vad mer finns att göra med dem? den står på max(4000/4000) och har stått där rätt så länge nu.
kan man växla JP mot något annat?
vad kan man göra med sina JP?
har spelat så pass mycket nu så jag ej kan köpa något mer nyttigt, köpt alla heirlooms som är skickade till mina andra chars, vapen och allt, gearen till min char har jag alla(förutom de som kräver emblems, men där har jag redan valor prylar), jag antar att man ej kan köpa gear och skicka till mina andra chars(?).
så, vad mer finns att göra med dem? den står på max(4000/4000) och har stått där rätt så länge nu.
kan man växla JP mot något annat?
Honor
mangemani
2012-08-08, 16:17
Honor
man kan göra det?
vid vilken vendor kan man göra det?
PvP vendor som säljer "Honor Trade Goods".
vicarious
2012-08-08, 23:34
Levlat massa alts så man har en av varje klass på max. Bara warlock kvar nu, sista. Usch så tråkig klass :D
mangemani
2012-08-12, 18:44
ang honor points och dess gear man kan köpa.
har börjat att spendera mina JP till HP och har nu köpt 2 st delar, nå gladiator set, är det nå bra?
sen de där conquest gearen, är det som valor points, alltså att man måste tjäna emblems i vissa svårare arenor för att komma få dem?
Rikard Jansson
2012-08-14, 22:24
Någon som har lust att skicka scroll of ressurection? är arbetslös;d
Rikard Jansson
2012-08-14, 22:35
(ni får en spectral gryphon eller vad fan det nu var)
Birkharju
2012-08-14, 22:42
PMa email så får du en av mig. :)
Rikard Jansson
2012-08-14, 22:42
för sent! lol;d
Birkharju
2012-08-14, 22:52
gött att det fixade sig då :)
Nå! Förbereder ni er inför mop och hur? :D
Jag har levlat en till gubbe och maxat profs på han, ska dra upp min warrior också och maxa hans med! 28 Augusti kommer pre-panda patchen btw.
http://www.mmo-champion.com/content/
Nå! Förbereder ni er inför mop och hur? :D
Jag har levlat en till gubbe och maxat profs på han, ska dra upp min warrior också och maxa hans med! 28 Augusti kommer pre-panda patchen btw.
http://www.mmo-champion.com/content/
Nope jag TROR jag lagt ner för gott och kör all in på Gw2!
Det jag hade gjort inför mop skulle vara att maxa honor och fixat massa flask´s pots ;)
småafkar mig igenom på ptren nu.
fattar fan nada av det nya systemet xD
Rikard Jansson
2012-08-19, 20:57
Vilken klass tror ni blir bäst i pvp i mop? jag ska iaf spela på magen, och ret pala... warriorn kommer nog aldrig vara aktiv igen, synd eftersom den har massor med mounts och feat of strengths osv osv
och vad är det för fel på unholy dk's? har de någon permanent buff som gör att de bara tar 10% skada från magic och crittar 900 miljoner på någon strike som inte ens kräver uppladdning? wtf
Vilken klass tror ni blir bäst i pvp i mop? jag ska iaf spela på magen, och ret pala... warriorn kommer nog aldrig vara aktiv igen, synd eftersom den har massor med mounts och feat of strengths osv osv
och vad är det för fel på unholy dk's? har de någon permanent buff som gör att de bara tar 10% skada från magic och crittar 900 miljoner på någon strike som inte ens kräver uppladdning? wtf
Monk lär väl vara op i början. Ny klass som garanterat får massor av löve!
Rikard Jansson
2012-08-19, 21:00
Monk lär väl vara op i början. Ny klass som garanterat får massor av löve!
paladin har väl alltid varit op i början av alla expansioner också, kommer ihåg att jag bokstavligt talat tvåshottade warriors alldeles i början av wotlk med min paladin... men i slutänden så kommer frost mages och warlocks alltid vara bäst, för de är blizzards favoritklasser
warrior kommer alltid vara sämst, på allt, de var nog menade att vara sämst i vanilla med men de räknade nog inte med gearscaleandet då det bara fanns blått gear i början nästan, och med blått gear så sög warriors, som nu
paladin har väl alltid varit op i början av alla expansioner också, kommer ihåg att jag bokstavligt talat tvåshottade warriors alldeles i början av wotlk med min paladin... men i slutänden så kommer frost mages och ROGUES alltid vara bäst, för de är blizzards favoritklasser
warrior kommer alltid vara sämst, på allt, de var nog menade att vara sämst i vanilla med men de räknade nog inte med gearscaleandet då det bara fanns blått gear i början nästan, och med blått gear så sög warriors, som nu
There fixed it for ya! ;)
Skuggvargen
2012-08-20, 23:03
Spydde lite i munnen då jag såg trailern till mop, nu kommer jag iofs. att spela det då jag har guilden, gemenskapen och raidandet att se framemot, men jag menar.. vafan.....
postar denna for the glory :)
l5QFvMuO-8Q
Spydde lite i munnen då jag såg trailern till mop, nu kommer jag iofs. att spela det då jag har guilden, gemenskapen och raidandet att se framemot, men jag menar.. vafan.....
postar denna for the glory :)
l5QFvMuO-8Q
this.
Hade det inte varit för att man har spelat med raidgruppen så länge så hade jag nog aldrig ens testat mop..
paladin har väl alltid varit op i början av alla expansioner också, kommer ihåg att jag bokstavligt talat tvåshottade warriors alldeles i början av wotlk med min paladin...
Nåja, tbc var väl aldrig någon höjdpunkt för paladins ;)
wvYXoyxLv64
Denna trailern? Tyckte personligen den var helt okej, om inte väldigt bra för att vara en cinematic trailer!
Dock kommer jag inte spela mop. Större delen av alla vänner har slutat spela och tiden räcker inte till för att kunna spela med folk man inte känner. Inte om man vill spela med bra spelare då, som tyvärr är för aktiva för att vilja spela med en numera "casual" som mig :(
Får se vad GW2 har att erbjuda. Har känslan av att det kommer dö ut relativt snabbt pga deras PvP dock. Att inte behöva farma gear eller ens nå max level för att kunna köra PvP låter bra på pappret, men i praktiken tror jag att det är just progressionen som får den gemene halvseriösa spelaren att fortsätta spela utan att bli uttråkad, och när de försvinner dör spelet snabbt ut, sorgligt nog. Men det är bara min teori, förhoppningsvis har jag fel!
King Grub
2012-08-21, 09:42
For the Horde!
Rikard Jansson
2012-08-21, 09:45
For the Horde! Hade jag spelat ally så hade det dröjt 20 min innan du ville spela horde också;d du ändrar dig konstant! om allting!
filmjölk
2012-08-21, 13:14
Jag blir lätt avis på vissa Ally-zoner som Horde. Duskwood tex. verkar/verkade vara en skitcool levelling zone när man flyger förbi där. Honor Hold verkar också rätt cool ("startbasen" i Outlands) med den kräkande demon-besatta gubben som flyger runt i värdshuset.
Vi har mest sletna lerhyddor eller emo-ruiner som questhubs. Ni har coola medeltidsborgar som är lite svårt att matcha, när många av våra Inns inte ens har stolar.
Jag blir lätt avis på vissa Ally-zoner som Horde. Duskwood tex. verkar/verkade vara en skitcool levelling zone när man flyger förbi där. Honor Hold verkar också rätt cool ("startbasen" i Outlands) med den kräkande demon-besatta gubben som flyger runt i värdshuset.
Vi har mest sletna lerhyddor eller emo-ruiner som questhubs. Ni har coola medeltidsborgar som är lite svårt att matcha, när många av våra Inns inte ens har stolar.
Det är lite därför jag spelade ally en stor del av tiden jag spelade. Spenderar man en stor del av sin tid i huvudstäderna så finns det ingen bättre stad än SW tbh. Även golfshire har sin charm, och så klart IF. Som horde är det mesta enfärgat och tråkigt, tyvärr.
Fyyyfaaan vad jag saknar WoW, vi hade så jävla kul när vi spelade och snackade skit hela dagar och nätter långa :D Kommer ihåg min första char också.. En undead rogue back in vanilla :)) Wow var bra fram tills Wotlk, visst det var kul men det skulle stannat vid TBC..
vicarious
2012-08-24, 15:21
Hur många kör ally här?
I do! Spelat mycket horde genom åren (började såklart som horde, det var ju så häftigt att vara undead :naughty:) men nu är det alltid alliance som gäller. Mycket mysigare raser och städer tycker jag :) Ironforge = awesome.
King Grub
2012-08-24, 15:45
Det enda jag saknar med Horde är möjligheten att vara Gnome. Jag skulle definitivt spela Gnome om jag var Alliance. :D
Det enda jag saknar med Horde är möjligheten att vara Gnome. Jag skulle definitivt spela Gnome om jag var Alliance. :D
Goblin då?
King Grub
2012-08-24, 15:50
Nä dom är inte gulliga.
Feelgood
2012-08-24, 15:56
http://www.mmo-champion.com/threads/1176948-MoP-Raid-DPS-Ret-vs-*
En lista där alla classer är simulerade med simulationcraft som dom är just nu. Retri palas som jag föredrar kommer va dåliga enligt simen , och har läst att dom blivit rejält nerfade till mop. Även rogue som jag kör just nu kommer stinka i pve :(
King Grub
2012-08-24, 15:59
Hoppas 2h frost står sig så där; jag gillar inte Unholy, och jag föredrar egentligen en stor tvåhandsyxa framför två enhandsvapen, men 2h frost har varit genomusel senaste tiden.
filmjölk
2012-08-24, 16:21
2h frost är lite trist för att man "måste" använda unholy presence. Som dual wield kunde man göra nästan lika bra ifrån sig i frost presence (kanske man skall använda frost pres. numera och gå mastery istället för haste?).
jag gillar inte 1secs gcdn i unholy presence, jag vänjer mig inte vid den, och det blir för olikt min main som är warrior.
King Grub
2012-08-24, 16:26
Man använder unholy presence i dual wield också. Frost presence kanske göd i 5-man heroics men inte för progress runs på heroic spine och madness.
filmjölk
2012-08-24, 16:42
Man använder unholy presence i dual wield också. Frost presence kanske göd i 5-man heroics men inte för progress runs på heroic spine och madness.
Jag körde hela ds på normal, var konstant 2:a på dps:en i frost presence :) Visst inget topp-guild, men fullt fungerande i normal. Jag hatar att hamra så fort som man måste i unholy presence, och timea allt hela tiden. I frost presence känns det mysigare, man hinner ändå inte spendera alla runor/rp så fort man kan och man behöver inte bry sig så värst om blood tap, vilket öppnar upp för lite variation i sitt specc. Dessutom är det skojigt att se stora siffror på obliterate crits:)
King Grub
2012-08-24, 16:54
Jag spelar masterfrost så mina Obliterate är lätt räknade.
Skuggvargen
2012-08-24, 17:02
Spam that Howling blast!
Själv gillar jag unholy specc klart mer och skulle bli skogstokig om jag blev "tvungen" att sitta i frost pres och vänta..
mangemani
2012-08-24, 17:08
http://www.mmo-champion.com/threads/1176948-MoP-Raid-DPS-Ret-vs-*
En lista där alla classer är simulerade med simulationcraft som dom är just nu. Retri palas som jag föredrar kommer va dåliga enligt simen , och har läst att dom blivit rejält nerfade till mop. Även rogue som jag kör just nu kommer stinka i pve :(
men shit, OM nu den där simen stämmer, så blir ju hunter survival rejält värdelös=/.
just nu så utklassar jag så gott som alla classer med min DPS rotation som tom har mycket bättre gear än vad jag har.
om den nu stämmer så kommer ju hunter SUV nästan att bli utskrattad:(
King Grub
2012-08-24, 17:10
En bra spelare hamnar ändå högst på recount med en klass som "skall" prestera sämst om vi talar random pugs.
filmjölk
2012-08-24, 17:22
Jag spelar masterfrost så mina Obliterate är lätt räknade.
Dk är inte min main så jag fattar inte riktigt...jag gissar att du stackar mastery istället för haste, men om du inte gör så många obliterate, använder du dina rime proccs på frost strikes då?
Och utan att spamma obliterate, vad gör du med dina runes? plaguestrike och howling blasts?
Dk är inte min main så jag fattar inte riktigt...jag gissar att du stackar mastery istället för haste, men om du inte gör så många obliterate, använder du dina rime proccs på frost strikes då?
Och utan att spamma obliterate, vad gör du med dina runes? plaguestrike och howling blasts?
Howling blasts endast, dumpa rp med FS.. Obliterate gör man bara om båda unholyrunorna är uppe eller 1s ifrån att båda fylls, dvs om man har en bra duration kvar på blood plague..
Jag sålde mitt account häromdagen, känns skönt. Fastnar allt för mycket när jag väl spelar, försummar träning etc.. Så hoppas på att hålla mig i trim över denna vinter, inte gå upp 10kg pg a dålig kost och ingen motion :)
4st lvl85
Dk 406 ilvl, Savior på 5% nerfen
398 warr 5/8 hc
397 ret pala 3/8hc
385 druid lfr gear
580k guld
2500kr, inte mycket till timlön där inte. Har över 130days played bara på dkn :)
filmjölk
2012-08-24, 21:34
Howling blasts endast, dumpa rp med FS.. Obliterate gör man bara om båda unholyrunorna är uppe eller 1s ifrån att båda fylls, dvs om man har en bra duration kvar på blood plague..
)
usch, det låter ju överdrivet trist. Jag trodde i min enfald att rotationen såg ut någpt såhär: diseases>obliterate>frost strike>proccad hb.
Min deathtard! (Först var det en forsaken male, men sen ville min fru spela lite och han genomgick ett könsbyte och fick hennes namn för att han var alldeles för ful)'
http://eu.battle.net/wow/en/character/aerie-peak/Kajsahelene/simple
Skuggvargen
2012-08-24, 21:37
usch, det låter ju överdrivet trist. Jag trodde i min enfald att rotationen såg ut någpt såhär: diseases>obliterate>frost strike>proccad hb.
Det ÄR trist, unholy ftw! :d
King Grub
2012-08-24, 22:06
http://eu.battle.net/wow/en/character/draenor/Steroid/simple
Känns konstigt att dps:a med en agility-yxa. Men oj vad bra den är för masterfrost. Proccen scalar med mastery,
Skuggvargen
2012-08-24, 22:15
Den är guld för masterfrost och shit vad du nöter! Less på DS much? =)
King Grub
2012-08-24, 22:34
Nej, ingen i vårt gille har ledsnat. Eller, det är klart vi mycket mycket hellre skulle vilja ha MoP nu än att köra DS varje vecka. Men nu kör vi igenom DS heroic på under två timmar en kväll i veckan för att skaffa mountet åt alla i gillet. Annars är vi motiverade; satsar på top 5-placering på servern i MoP. Vi var en av dom bästa på servern i Firelands, men vi hade problem i början på DS med folk som lämnade för SWTOR bl a och en tank som slutade. Det tog dock inte mer än en månad så kom alla tillbaka från Star Wars och vi slutade DS med att döda Madness som 19:e guild, vilket var helt okej med tanke på att vi inte kunde börja heroics överhuvudtaget på ett par månader. Sedan dess har vi halkat ner till plats 29 nu med guilds som har kommit från andra servrar i efterhand, men i MoP tänker vi försöka sikta på toppen. Och jag har inte ledsnat på spelet alls.
mangemani
2012-08-24, 22:54
http://eu.battle.net/wow/en/character/draenor/Steroid/simple
Känns konstigt att dps:a med en agility-yxa. Men oj vad bra den är för masterfrost. Proccen scalar med mastery,
shit, och här sitter man och känner sig "små mäktig" med sina ynka 387 i ilv.
nice char du har där:thumbup:
Skuggvargen
2012-08-24, 22:56
Roligt att höra! I mitt gille så körde vi rätt hård progress i början och tog dw på 5% nerfen, efter det så tröttnade dem flesta p.g.a de skäl du nämde ovan. Jag också tyvärr då jag kände att det inte fanns någon utmaning längre.
Tycker att normal/heroic och raidfinder borde ha skilda lockouts så man slipper ha möjligheten att se slutbossen utan någon som helst progress. Hatar raidfinder då det flyingarmbarar all nyfikenhet att möta boss efter boss. I DS kändes det mest som, jaha.. jag har ju dödat DW, men jag gör det väl på hc också så jag får nice gear. Visst är det roligt att dom ändrar det i mop att man måste progressa igenom lfr raids för att ta sig vidare, men ändå... urk.. jag förstår varför dem gör det, men jag gillar det verkligen inte.
Wotlk älskade jag dock och är fortfarande kär i Ulduar och Algalon =)
mangemani
2012-08-25, 21:12
fick äntligen ett emblem i en raid(legings of the corrupted protector)
åkte genast till SW för att byta den mot en gear, scrollade längst bak i listan hos valor vendorn och hittade en nice ilvl 410 gear som det stod att man måste ha denna emblemet för att kunna köpa, tröck på den och den frågade om jag ville byta emblemet mot gearen, men tröck jag på "yes" så stod det att jag ej hade det som krävdes för att köpa den=/ *confused* ...vad är problemet? jag har ju emblemet.
filmjölk
2012-08-25, 21:18
fick äntligen ett emblem i en raid(legings of the corrupted protector)
åkte genast till SW för att byta den mot en gear, scrollade längst bak i listan hos valor vendorn och hittade en nice ilvl 410 gear som det stod att man måste ha denna emblemet för att kunna köpa, tröck på den och den frågade om jag ville byta emblemet mot gearen, men tröck jag på "yes" så stod det att jag ej hade det som krävdes för att köpa den=/ *confused* ...vad är problemet? jag har ju emblemet.
fel emblem...byt den mot raid finder versionen:)
mangemani
2012-08-25, 21:29
fel emblem...byt den mot raid finder versionen:)
huh, nu är jag mer confused:P
så man kan byta detta emblem mot ett raid finder emblem så man kan köpa dessa legings som kräver ett emblem som har exakt det namnet som emblemet som jag nu äger har? isf vart gör man det?
om inte man kan göra det, då är alltså detta emblem helt värdelöst då?
Det finns tre olika sorters emblem för samma typ av utrustning, med skillnaden att ilvl går högre och högre. Namnet på utrustningen kommer vara densamma, med ett tillagt 'Raid Finder' eller 'Heroic', i grön text, för respektive emblem.
Ranking i fallande ordning:
- Raid finder, ilvl 387
- Normal, ilvl 397
- Heroic, ilvl 410
filmjölk
2012-08-25, 21:35
huh, nu är jag mer confused:P
så man kan byta detta emblem mot ett raid finder emblem så man kan köpa dessa legings som kräver ett emblem som har exakt det namnet som emblemet som jag nu äger har? isf vart gör man det?
om inte man kan göra det, då är alltså detta emblem helt värdelöst då?
Samma vendor, nån sida tidigare i hans utbud:) De heter samma, men det finns i tre versioner, du måste byta mot rätt version.
mangemani
2012-08-25, 21:41
aha, ja då är jag med.
såg ej att det fanns 2 till legings som krävde detta emblem.
då fattar jag.
tack:)
mangemani
2012-08-27, 17:14
kan någon förklara klassen warlock för mig?
har kikat runt på nätet och hittat en bra specc och vad jag har förstått så gör destruction mest DPS i raids/dungeons(?), men vilken rotation ska man ha?
känns som att man bara trycker på det som känns bra och hoppas på det bästa, men ändå så gör manpiss dålig DPS.
olikt hunter där man bara fokuserar sig på typ 5 knapp tryckningar eller magen som typ bara har 2-3(arcane), så finns det ju ett antal spells hos warlocken.
dota fienden känns inte rätt då skadan utav dotsen inte hinner verka tillräckligt för att göra någon märkvärdig skada(förutom på bossar dvs),så det måste väl vara direct skada som krävs för bra DPS, typ som shadow bolt eller nått?
några tips?
Birkharju
2012-08-27, 17:15
Fick en betanyckel idag. Kul men känns som det är lite sent. Någon som vet när betan tar slut? :)
King Grub
2012-08-27, 19:06
11 september har jag för mig.
Tigerkotten
2012-08-27, 19:20
Mange, jag rekommenderar dig att gå igenom sidorna
http://elitistjerks.com/forums.php
http://www.noxxic.com
till att börja med, sen för att lira optimalt gäller det att lära sig fighterna om vad som lämpar sig bra etc.
vicarious
2012-08-28, 16:21
Taggade på patchen?
filmjölk
2012-08-28, 17:03
Taggade på patchen?
Patchen är nya talents, ingen limit på dailys, nya glyphs, men ingen content. så nej.
vicarious
2012-08-28, 17:05
Patchen är nya talents, ingen limit på dailys, nya glyphs, men ingen content. så nej.
Jaa, kul att leka med nya talents :) I typ 5 minuter iaf :D
King Grub
2012-08-29, 09:36
En rejäl uppdatering nu på morgonen, och nära 15 GB försvann vid optimeringen av koden. :thumbup:
Tyvärr är alla servrar nere till klockan 15:00 innan man kan testa dom nya sakerna.
Rikard Jansson
2012-08-29, 09:37
Och jag sitter på mobilt internet så segt att jag inte ens kan kolla på youtube... nedrans
King Grub
2012-08-29, 16:55
Så mycket folk i Valley of Strength att min superdators fps droppar ner mot 30. :P
mangemani
2012-08-29, 19:01
snacka om epic lagg=/
testade min hunter med de nya talents, nu kör jag inte med några glyphs eller så, men det verkar som att MM nu har blivit jävligt mycket kraftfullare.
med aimed shot kunde jag förut critta 75-85k med, men nu crittar jag lugnt 95-105k.
dock så verkar survival var den som ger bäst DPS med hunter + att hunter nu har fått 2 bra DPS boosts(det där djuret samt kråkorna) samt att readiness nu kan användas som survival.
men glyphsen, har nada koll nu på vilka man ska ha för survival, inväntar en komplett guide på nätet om SV hunter innan jag börjar spela seriöst igen och för att inte glömma att lagget måste minska.
vicarious
2012-08-29, 19:41
Skönt att spela på en Low-populated server nu =P Nackdelen med att ha många karaktärer, så himla mycket att lära sig när det kommer nya saker! Det som är bra är ju att man lär sig alla abilities snabbare och får en bättre uppfattning om spelet :) Kan testa alla spells själv istället för att stå med wtf-face i t ex en dungeongrupp och undra "vad kastade den där snubben just för spell!?"
Grapeman
2012-08-29, 20:51
Spännande med nya "leksaker" :> :> :>
vicarious
2012-08-30, 08:12
Jisses vad warlocks blivit ändrade. Är ju som att spela en helt ny klass nästan. Rätt ovant att inte kunna använda Immolate i alla specs :D
Jisses vad warlocks blivit ändrade. Är ju som att spela en helt ny klass nästan. Rätt ovant att inte kunna använda Immolate i alla specs :D
Kommer du ihåg när det var casttime på corruption innan man satte points i den? :)
vicarious
2012-08-30, 08:38
Kommer du ihåg när det var casttime på corruption innan man satte points i den? :)
Hehe ja. Mina bästa warlockminnen är att se min bror pvpa i vanilla. Då var det succubus och seduction som gällde i 1vs1. Sen typ oneshotta folk med soulfire :D Helst med WSG-buffen såklart. Eller 2v2 arena i Wrath, med en restodruid som affliction. Man var galet stark då.
Hehe ja. Mina bästa warlockminnen är att se min bror pvpa i vanilla. Då var det succubus och seduction som gällde i 1vs1. Sen typ oneshotta folk med soulfire :D Helst med WSG-buffen såklart. Eller 2v2 arena i Wrath, med en restodruid som affliction. Man var galet stark då.
Mitt bästa är att se fienden dö av mina dottar medans han irrar runt i oändliga fears haha, op? JAJJAMENSAN :D
vicarious
2012-08-30, 08:42
Mitt bästa är att se fienden dö av mina dottar medans han irrar runt i oändliga fears haha, op? JAJJAMENSAN :D
Haha ja :) Fear var duktigt OP ett tag. Man blev så förbannad så man rollade undead, true story!
Blir main byte för min del, från resto shaman till resto druid. Shamenen fick bara 4 nya talents resten var rehash av sådant jag redan hade i talent trädet vilket är tråkigt.
Att behöva välja mellan det man redan hade (och då samtidigt) känns bara fel.
Medan druiden fick många nya abilities att välja mellan som kan ha bättre specifik användning vid progression.
mangemani
2012-08-31, 17:57
någon som vet nått om carbonite, om det kommer att släppas någon ny version till mop?
har kikat på carbonites hemsida i deras forum lite, men typ 50% säger att det lär komma och 50 säger att carbonite gänget har lagt av, så det är lite luddigt.
känns rätt så "naket" utan carbonite då jag har spelat med det i många år nu, så OM det nu skulle vara så att carbonite inte kommer med någon ny version, kommer det att komma någon annan liknande addon då?
någon som vet nått om carbonite, om det kommer att släppas någon ny version till mop?
har kikat på carbonites hemsida i deras forum lite, men typ 50% säger att det lär komma och 50 säger att carbonite gänget har lagt av, så det är lite luddigt.
känns rätt så "naket" utan carbonite då jag har spelat med det i många år nu, så OM det nu skulle vara så att carbonite inte kommer med någon ny version, kommer det att komma någon annan liknande addon då?
Ofta är det hängivna fans som tar vid och kodar vidare på väldigt populära addons. Har själv aldrig hört talas om carbonite så jag vet inte. Minimap addon right?
mangemani
2012-08-31, 20:17
Ofta är det hängivna fans som tar vid och kodar vidare på väldigt populära addons. Har själv aldrig hört talas om carbonite så jag vet inte. Minimap addon right?
typ som en quest helper som slås ihop med quests, reagents och annat, hjälper en att effektivt hitta det man söker med detaljerad info och väg beskrivning till questerna.
visserligen så kan man ju questen och vart de kan hämtas och lämnas in, så på den punkten så behöver jag den inte, men det är mer det där då man ska farma reagents som jag saknar, där är carbonite till nytta då man kan ladda hem data och den visar sedan exakt var alla nods finns.
sen är jag så jäkla van att titta upp på den där kartan som följer med titt som tätt för att se om nån horde är i närheten(den blinkar och har sig då).
filmjölk
2012-08-31, 20:27
jag har inte haft ett enda addon sedan TBC:) Så mycket roligare att spela och faktiskt se och agera efter vad som händer på skärmen istället för att spela efter vad addonet säger. Sen stänger jag helst av vent/mumble med mitt i raiden för att lyssna på spelet. guildies gonna hate.
Nu är det bara att sluta vara tank ens som reservtank och ha fury som mainspecc och fury som offspecc så är wow optimalt.
Rikard Jansson
2012-08-31, 21:24
jag har inte haft ett enda addon sedan TBC:) Så mycket roligare att spela och faktiskt se och agera efter vad som händer på skärmen istället för att spela efter vad addonet säger. Sen stänger jag helst av vent/mumble med mitt i raiden för att lyssna på spelet. guildies gonna hate.
Nu är det bara att sluta vara tank ens som reservtank och ha fury som mainspecc och fury som offspecc så är wow optimalt.
Är du clicker?
Är du clicker?
oooohshiii do you dare go there?! Värsta insulten man kan slänga ur sig ;)
Rikard Jansson
2012-08-31, 21:30
oooohshiii do you dare go there?! Värsta insulten man kan slänga ur sig ;)
har svårt att se hur man keybindar som warrior (mig veterligen överlägset mest knappar och macros) utan t.ex. bartender!
har svårt att se hur man keybindar som warrior (mig veterligen överlägset mest knappar och macros) utan t.ex. bartender!
I princip alla som kör i blizzards tournaments kör original ui.
Rikard Jansson
2012-08-31, 21:37
I princip alla som kör i blizzards tournaments kör original ui.
Inte vad jag har sett?
Inte vad jag har sett?
Other Rules
* After the two weeks practice, there is a 150 rating penalty for changing your team.
* When there are two weeks remaining, you can no longer change your lineup.
* Win-Trading results in the team being disqualified.
* UI Mods may be used during the First and Second rounds, but not the regional qualifier or finals.
Source: World of Warcraft Account Management
Rikard Jansson
2012-08-31, 21:41
gällde detta även 2010?
hursomhelst finns det väl knappt några warriors i toppen anyway, ev nån som kör kfc som kommer undan med det men...
gällde detta även 2010?
hursomhelst finns det väl knappt några warriors i toppen anyway, ev nån som kör kfc som kommer undan med det men...
That is true :D Men even so, poängen är att ja det går att vara en bra warrior utan addons ;) (själv körde jag med bartender hehe)
filmjölk
2012-08-31, 22:07
Är du clicker?
haha jag klickar typ allt utom kanske 8 keybinds med mina vanligaste skills på min warr. Så, ja, jag är en clicker. Inte "hardcore"-clicker, men nästan:)
På min dk hade jag ett tag i wotlk så gott som hela tangentbordet åt två macros och klickade annat som jag behövde. gick något sånt här:
/castrandom howling blast, obliterate, blood strike, plague strike, frost strike, frost strike
/castrandom howling blast, howling blast, pestilence, plague strike, blood boil, frost strike, frost strike
fungerade ypperligt. Bara att styra med musen och hamra på vänster sida av tangentbordet för single target och höger för aoe.
Rikard Jansson
2012-08-31, 22:12
Här är några macros som jag fann användbara för warrior;
/cast battle stance
/cast charge
/cast hamstring
den här buggade ibland, men om man spammade den så gjorde den i teorin antingen charge eller hamstring, vilket som än fanns tillgängligt
/cast berserker stance
/cast pummel
--
/cast overpower
/cast rend
--
/cancelaura bladestorm
/cast bladestorm
/cast shattering throw
att keybinda heroic leap på scroll var också mkt nice
Feelgood
2012-09-01, 08:42
Nya patchen verkar vara skön än så länge, precis rerollat assasination istället för combat och jävlar vad det verkar gå bra. Ökning från 30k till 51k på alizabal BH bossen. Sen att man gör grymt bättre dps i ds är också en fördel. Väntar bara nu på att MOP kommer ut så man kan få se lite mer hur assasination kommer att vara ;)
mangemani
2012-09-02, 21:16
seriöst, hunters pet måste ha blivit rejält nerfad, man får ju inte göra annat än att reviva den stup i ett, behövde fan aldrig reviva petet före patchen i dungeons, kanske nån enstaka gång, men väldigt sällan.
har ej prövat på BM än, men jag antar att petet är tåligare med den speccen, med survival så är det typ 1-2 shots, sen god natt=/
mangemani
2012-09-03, 17:54
hmm, verkar som att BM nu regerar över survival och MS då det gäller DPS för hunters.
har surfat runt en hel del, studerat DPS videos, rotationer osv och tom prövat själv på dockor och det verkar vara så.
survival är fortfarande jävligt bra med dess MS och serpent string på alla mobs, men skaffar man sig nått utav 2 pet som har bra AOE, så överväger petet survivals MS.
trodde aldrig att BM skulle vara det som gav högst DPS=/
vicarious
2012-09-03, 17:57
seriöst, hunters pet måste ha blivit rejält nerfad, man får ju inte göra annat än att reviva den stup i ett, behövde fan aldrig reviva petet före patchen i dungeons, kanske nån enstaka gång, men väldigt sällan.
har ej prövat på BM än, men jag antar att petet är tåligare med den speccen, med survival så är det typ 1-2 shots, sen god natt=/
Ditt pet ska inte ta någon direkt skada i dungeons, förutom eventuell AOE-skada. Kolla så du har stängt av taunt om ditt pet har en sådan ability.
mangemani
2012-09-03, 17:59
Ditt pet ska inte ta någon direkt skada i dungeons, förutom eventuell AOE-skada. Kolla så du har stängt av taunt om ditt pet har en sådan ability.
japp, du hade rätt, slog jag av growl så fick petet ingen skada alls i stort sätt.
Doctor Snuggles
2012-09-03, 18:19
hmm, verkar som att BM nu regerar över survival och MS då det gäller DPS för hunters.
har surfat runt en hel del, studerat DPS videos, rotationer osv och tom prövat själv på dockor och det verkar vara så.
survival är fortfarande jävligt bra med dess MS och serpent string på alla mobs, men skaffar man sig nått utav 2 pet som har bra AOE, så överväger petet survivals MS.
Det var så i början, fram tills alla lvl 70 expansions iaf.
mangemani
2012-09-03, 18:25
Det var så i början, fram tills alla lvl 70 expansions iaf.
aha, ok, jag började ju spela typ då lich king var som populärast, så jag hade ingen aning:)
Rikard Jansson
2012-09-03, 18:28
Har nu spelat om diverse gamla expansioner (alla) och tycker fortfarande att TBC var bäst. Vanilla om man hade mest tid och intresse, vanilla var dock sämst om man inte hade så mycket tid och intresse :)
King Grub
2012-09-03, 18:31
Nu har vi gjort allt i Cataclysm; alla achievments för alla dungeons och alla raids. Jag har några i Hex Mex kvar bara.
Rikard Jansson
2012-09-03, 18:32
Farma 300 k hk nu då! titel ftw!
farma 300 k hk nu då! Titel ftw!
250 ;)
Rikard Jansson
2012-09-03, 19:14
50 k extra för good measure;d
mangemani
2012-09-03, 19:26
hmm, tar nog tillbaka det där med multi shot, på enskilda bossar eller 1-1 så är BM överlägset, men när det gäller en klunga mobs, så suger det.
kanske bara är en slump att i mina 3 senaste dungeons, att jag kom med i 3 mycket bra grupper, men jag tvivlar på det.
survival är nog bäst då det gäller DPS på flera mobs.
mangemani
2012-09-04, 19:14
vad är "battle pet training"?
är det bara nån kul grejj de har infört för mop eller är det något man har nytta utav?
typ pokemon.
rent tidsfördriv.
vad är "battle pet training"?
är det bara nån kul grejj de har infört för mop eller är det något man har nytta utav?
Det är pokemon gaming
mangemani
2012-09-04, 19:24
aha, "kul" grejj då alltså, kanske kan slänga et öga på det medans man väntar på dungeons eller nått
tack
King Grub
2012-09-04, 19:27
Inte förrän MoP.
mangemani
2012-09-04, 19:40
aha, ok:P
mangemani
2012-09-05, 18:20
blir ibland trackad och får frågor om varför jag inte kör som disc priest då jag levlar.
ja vad vet jag egentligen då jag alltid har tyckt priests varit tråkiga att levla och spela som, men nu efter patchen så toppar iaf jag DPS listan och questandet går ju hur bra som helst och spelar då som shadow.
så varför alla dessa frågor om disc hela tiden? vad är så bra med disc?
funderar på att köra med disc i dual talent, men som det låter på folk så verkar disc vara det enda som gäller för priest.
vicarious
2012-09-05, 20:29
blir ibland trackad och får frågor om varför jag inte kör som disc priest då jag levlar.
ja vad vet jag egentligen då jag alltid har tyckt priests varit tråkiga att levla och spela som, men nu efter patchen så toppar iaf jag DPS listan och questandet går ju hur bra som helst och spelar då som shadow.
så varför alla dessa frågor om disc hela tiden? vad är så bra med disc?
funderar på att köra med disc i dual talent, men som det låter på folk så verkar disc vara det enda som gäller för priest.
De som frågar är dumma i huvudet. Vilken spec man har när man levlar har ju absolut ingen betydelse, levla är hur enkelt som helst oavsett. Välj den spec som du tycker bäst om. Sen får man ju dual talent specialization på lvl 40 (30?). Jag körde shadow och holy.
King Grub
2012-09-07, 13:18
Köpte just ett http://www.wowhead.com/item=1728/teebus-blazing-longsword på AH. :) 15000 guld. Som hittat. Det mest sällsynta vapnet i spelet tror jag.
^ Landslide på det så ser du knappt din karaktär för allt glow :P
Birkharju
2012-09-07, 15:34
Oj grub! Ja, det är verkligen sällsynt. grattis :)
mangemani
2012-09-07, 17:36
priest är ju stört skön att lira som nu efter patchen:D
2 nyttiga talents i början får man, antingen nån våldnad som her fear på mobsen eller en som rotar fast dem:)
Köpte just ett http://www.wowhead.com/item=1728/teebus-blazing-longsword på AH. :) 15000 guld. Som hittat. Det mest sällsynta vapnet i spelet tror jag.
Kollade mitt AH.. fanns ett där med... för 67999g :)
King Grub
2012-09-07, 20:58
Det ser väldigt fint ut med den nya SSAO-effekten. Dual-wielda ett par sådana och hela gubben lyses upp.
mangemani
2012-09-07, 21:06
fränt svärd, ser snyggt ut:) men vad är det bra till? är det bara en sån där kul achivement grejj?
vicarious
2012-09-07, 21:08
Åååh, glows på vapen. Takes me back :) Vanilla all over. Icy Weapon och Unholy Weapon med flera. Då var det riktigt ballt att ha ett lysande vapen :D
fränt svärd, ser snyggt ut:) men vad är det bra till? är det bara en sån där kul achivement grejj?
Transmogrification.
Ondskapelsen
2012-09-07, 22:38
Vilka servrar hänger folket på?
Feelgood
2012-09-07, 22:40
Vilka servrar hänger folket på?
Al'akir och Twisting nether!
King Grub
2012-09-08, 08:46
Draenor.
mangemani
2012-09-08, 09:30
burning steppes - ally= 10 chars, inte aktiv
outland . horde= 10 chars, inte aktiv
jaedenar - horde= 10 chars, inte aktiv
frostmane - ally= 9 chars, aktiv som bara den
Birkharju
2012-09-08, 10:40
Frostmane Alliance :)
Priest http://eu.battle.net/wow/en/character/frostmane/Kelz%C3%A2/simple
Druid http://eu.battle.net/wow/en/character/frostmane/%C3%8Ezzard/simple
Shaman http://eu.battle.net/wow/en/character/frostmane/Cbasrsnamexd/simple
Mage http://eu.battle.net/wow/en/character/frostmane/Harju/simple
Jag har ett sådant här på banken http://www.wowhead.com/item=31336
Jag skulle alltså kunna få några kronor för det på ah?
Spelade på Sylvanas innan jag la ner senast ;) Blir säkerligen att man testar mop en sväng.
King Grub
2012-09-09, 10:36
Nej, Blade of Wizardy är inte lika värdefullt eller eftertraktat. Dels är det inte lika sällsynt, dels är det main hand, och det går inte att transmogrifiera ett main hand till ett one hand, så det ett begränsat antal klasser som kan använda det. Teebu's Blazing Longsword har folk bytt servrar och betalat över 100000 guld för. Blade of Wizardy går för 4-5000.
Ondskapelsen
2012-09-09, 13:28
Nej, Blade of Wizardy är inte lika värdefullt eller eftertraktat. Dels är det inte lika sällsynt, dels är det main hand, och det går inte att transmogrifiera ett main hand till ett one hand, så det ett begränsat antal klasser som kan använda det. Teebu's Blazing Longsword har folk bytt servrar och betalat över 100000 guld för. Blade of Wizardy går för 4-5000.
Det är sånt här som får mig att inse att min nivå av nördighet är fullt acceptabel...
För övrigt har jag hunter på emerald dream, warrior på dragonmaw och druid på sunstrider. Funderar på byte till draenor eller annan high men är rädd för köer i början av MoP....
4x 85 på outland *flex*
nån som hänger där? Horde givetvis :cool:
ChewChew
2012-09-09, 14:01
Usch vad jag vill börja spela igen! :D Men tyvärr har jag nog ingen tid till det nu då skolan dragit igång igen. :(
King Grub
2012-09-09, 14:26
Funderar på byte till draenor eller annan high men är rädd för köer i början av MoP....
Trots att det är en mycket högpopulerad server har vi aldrig haft problem med köer. Det gick bra att komma in när Cataclysm släpptes, trots att andra servrar med lika många eller något färre spelare hade köproblem.
Ondskapelsen
2012-09-09, 16:09
Trots att det är en mycket högpopulerad server har vi aldrig haft problem med köer. Det gick bra att komma in när Cataclysm släpptes, trots att andra servrar med lika många eller något färre spelare hade köproblem.
Rekommenderar du Draenor i övrigt? Jag menar, hög population i all ära, men är folk faktiskt normala?
Är de fler här som hänger på Draenor? Finns det fler bra servrar?
King Grub
2012-09-09, 16:13
Jag trivs jättebra. Folk i allmänhet är trevliga, det finns massor av guilds, gott om pugs för både gamla och nya instanser. Det är dock främst en Horde-server.
Feelgood
2012-09-09, 17:15
Twisting nether är en go server. Finns ju top guilder som method etc. Sen att quantum lirar här är också nice
Ondskapelsen
2012-09-09, 17:41
Jag trivs jättebra. Folk i allmänhet är trevliga, det finns massor av guilds, gott om pugs för både gamla och nya instanser. Det är dock främst en Horde-server.
Får väl ta dit min hunter då :). Just PuG's är viktigt för mig då jag inte har tid för hardcore raids etc. Ska fundera på det :).
mangemani
2012-09-09, 20:45
ger upp frostmane ett tag nu.
trodde det skulle bli kul att åter igen få levla upp 10 chars från scratch, men nu tycker man det börjar bli lite boring, så åter igen till outland där man har alla på lvl 85 utom priest.
mangemani
2012-09-12, 18:13
vet inte vad jag har gjort, men en liten ruta i mitten utav bilden som kom till efter, ja, jag vet inte, börjar att störa mig så förbannat.
en liten ruta där health, mana, rage osv visas, har prövat att trycka på varje knapp på tangentbordet, gått in i inställningarna och kikat där, men jag får bara inte bort den.
enda char som inte har denna ruta är huntern min som är min första char på frostmane, tror det var då jag på började min mage som det hela började, sen har det typ bara följt med till nästa char jag har skapat.
nån som vet hur man får bort denna irriterande lilla ruta?
och ÄNtLIGEN så har carbonite uppdaterats:D
vet inte vad jag har gjort, men en liten ruta i mitten utav bilden som kom till efter, ja, jag vet inte, börjar att störa mig så förbannat.
en liten ruta där health, mana, rage osv visas, har prövat att trycka på varje knapp på tangentbordet, gått in i inställningarna och kikat där, men jag får bara inte bort den.
enda char som inte har denna ruta är huntern min som är min första char på frostmane, tror det var då jag på började min mage som det hela började, sen har det typ bara följt med till nästa char jag har skapat.
nån som vet hur man får bort denna irriterande lilla ruta?
och ÄNtLIGEN så har carbonite uppdaterats:D
Screenshot på hur det ser ut?
mangemani
2012-09-12, 18:32
Screenshot på hur det ser ut?
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/223145_10151408812975299_1379142480_n.jpg
visste inte hur man gjorde för att ladda upp bilder här, så det blev FB, hoppas det funkar och att rutan syns
EDIT: Borde lära mig läsa.
[img]http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/223145_10151408812975299_1379142480_n.jpg[/i.mg]
visste inte hur man gjorde för att ladda upp bilder här, så det blev FB, hoppas det funkar och att rutan syns
Jorå jag ser. Och något extra unitframe addon har du inte lagt in?
Har för mig att du ska trycka på shift + M.
Nej det är för battlemap. Han menar den mini hp baren där.
mangemani
2012-09-12, 18:39
Jorå jag ser. Och något extra unitframe addon har du inte lagt in?
vad är det och vad har det för nytta? har kört så där i alla år jag har spelat:)
shift+m funkade inte, prövade alla knappar+shift
vad är det och vad har det för nytta? har kört så där i alla år jag har spelat:)
shift+m funkade inte, prövade alla knappar+shift
Testa avmarkera carbonite i addons innan du loggar in en gång. Eller alla addons du har om du har flera. Då vet du att det är något av dina addons som spökar och inte blizzards egna. Sen kan du aktivera dom en i taget tills du hittar vilken det är.
Unitframes är dom barsen som är ditt liv, din mana tex.
http://download.chip.eu/ii/4721044260_dd19b9fc89.jpg
mangemani
2012-09-12, 18:47
ska testa
jaha, det där har jag sett, det finns väl inbyggt i wow(?), har för mig att något sådant dyker upp om man trycker på någon knapp..eller det kanske inte är samma sak?
mangemani
2012-09-12, 18:49
hmm, verkar som att det är carbonite som gör det..men fortfarande, min hunter har inte det och på den kör jag ju carbonite med också ju=/
Alright, då är det bara in i inställningarna på carbonite och gröta! :D Gl!
mangemani
2012-09-12, 18:53
damn, if its not broken, do not fix it brukar man ju säga, har en svag känsla av att jag kommer ställa till det ännu mera om jag går in där och härjar på, men men, rutan ska bort.
mangemani
2012-09-12, 19:10
hittar inget i carbonites inställningar som tar bort rutan:(
finns väl inget mer att göra, bara att härda ut tills man nått lvl 85 och sen ta bort carbonite=/
men tycker det är så konstigt, inga utav mina andra chars på de andra servrarna har detta problem, bara de crs som jag nyligen har startat.
Ser ut som en unit frame för raid-liknande situationer. Du har inte missat specifika inställningar för just unit frames i Carbonite?
Hur är WoW nu för tiden? Är det värt att börja igen? :)
King Grub
2012-09-12, 20:38
Blir nog inget bättre tillfälle, med en ny expansion om mindre än två veckor.
Trevligt! är det Mists of Pandaria som kommer då?
Jag har kvar mitt konto med en DK på 85 o Lock på 83 så börjar inte helt på noll isåfall.
King Grub
2012-09-12, 21:15
Det stämmer.
Grub dom har ju implementerat nya talent systemet nu men har dom också implementerat annat så som account wide mounts, achieves och pets? Eller kommer det när mop kommer kanske. Eller så tar jag och läser patch notes :D
King Grub
2012-09-12, 21:23
Det är igång nu.
Hur gillar du nya talentsystemet då? Dom säger att man ska kunna bygga mer efter hur man själv gillar att spela men så som det ser ut så tycker jag nog upplägget borgar för ännu mer cookiecutter builds.
Rikard Jansson
2012-09-12, 21:32
Hur skulle det här upplägget borga för mer cookiecutter builds? srsly, u wot m8?^^
King Grub
2012-09-12, 21:39
Jag kan inte uttala mig om det generella läget - jag kan bara spela Death Knight. Ingen koll på andra klasser. Men jag tycker det är bra. Får se hur det är på L90 först såklart.
Hur skulle det här upplägget borga för mer cookiecutter builds? srsly, u wot m8?^^
Jag vet inte har som sagt inte testat det själv (eller det har jag inte sagt men jag säger det nu :D ) Anyhooop, jag tycker bara det ser så ehm simpelt ut :)
http://www.blogcdn.com/wow.joystiq.com/media/2012/08/pandarenshaman01-1345471156.jpg
Rikard Jansson
2012-09-12, 21:42
Ja alltså grejen är att i varje rad så handlar det om samma sak typ, vilket betyder att
säg t.ex. ... hittar på något, för kommer inte ihåg dem utan till
rad 1 druid = alla är om healing
rad 2 = alla är om catform
rad 3 = alla är om caster survivability
osv osv, bara att de tre talentsen är olika, man väljer efter preferens.
King Grub
2012-09-12, 21:45
Som det är nu finns det flera val som är helt okej, i flera av raderna.
Rikard Jansson
2012-09-12, 21:46
jag älskar det nya systemet iaf även om jag inte spelar för tillfället^^ äntligen äntligen äntligen typ. så underbart att kunna på allvar anpassa efter sin spelstil och preferenser
Alright tack gubbar! Kommer aktivera strax innan mop så det blir till att sätta sig in i bitarna igen! Lira gw2 parallellt :)
Frågan är bara vilken goppe man ska dra upp!
mangemani
2012-09-12, 22:08
Ser ut som en unit frame för raid-liknande situationer. Du har inte missat specifika inställningar för just unit frames i Carbonite?
kikade på det, men det fanns inte ens något sådant i carbonite, bara i vanliga inställningarna, men prövade att ändra allt där, utan resultat=/
Andy.da.wohoo
2012-09-16, 11:34
Tänkte dra nytta av min 7days free time. Är det annorlunda nu sen starten av cataclysm?
Körde endast dem tre-fyra första månaderna av cata. Expansionen föll mig inte alls i smaken. Wotlk var inte bättre den heller. Tbc gillade jag starkt även om vanilla är det som jag håller av högst, troligtvis mycket på grund utav "känslan" och inte att själva spelet är bättre, tvärtom så är vanilla extremt opolerat och obalanserat, men jag gillar den charmiga aspekten. Spelar för tillfället på en av de seriösare vanilla-"privat servers" där ute, vanilla-gaming. Orc warrior med sulfuras bwl/aq gear, omåttligt roligt.
vicarious
2012-09-16, 19:04
Tänkte dra nytta av min 7days free time. Är det annorlunda nu sen starten av cataclysm?
Ja det kan man väl påstå. Kom just en pre-MoP patch alldeles nyligt med många nya talents och abilities för de flesta.
mangemani
2012-09-16, 19:14
är ju löjligt enkelt med disc priest, både då det gäller leveling, PVP och dungeons.
den där penace(eller vad den nu heter) spellen är ju OP.
är bara lvl 63,så vet inte om det blir ombytta roller på shadow och disc vid lvl 85, men just nu så är disc helt underbart bra.
Andy! Börja spela med mig? ;)
Blir ressad av en kompis och får en ny char boostad till lvl 80.. Frågan är, vilken ska jag välja?.. Jag har en Lock på 83 och DK på 85..
King Grub
2012-09-16, 20:49
Det finns alldeles för få DKs i spelet.
Rogues är det väl allra minst av? Och shamans tror jag.
Alltid locks som det finns minst av! Kamma er ;)
Kollar man på Draenor, så är rogues den minst representerade klassen hos Horde.
Kollar man på Draenor, så är rogues den minst representerade klassen hos Horde.
Ja jeflar stämmer det :) Sen locks. Men overall så var locks lägst även numera ser jag.
filmjölk
2012-09-16, 22:34
Jag fattar inte varför man vill spela något annat än Warrior. Jag har iofs en DK som är semi-kul att variera med (då Frost speccad så att det blir lite som Fury), men resten är ju bajstrist.
Andy.da.wohoo
2012-09-16, 22:42
Andy! Börja spela med mig? ;)
Blir ressad av en kompis och får en ny char boostad till lvl 80.. Frågan är, vilken ska jag välja?.. Jag har en Lock på 83 och DK på 85..
Haha, tyvärr Dennis, kommer inte ha tid för socialt spelande :/
mangemani
2012-09-16, 22:56
Jag fattar inte varför man vill spela något annat än Warrior. Jag har iofs en DK som är semi-kul att variera med (då Frost speccad så att det blir lite som Fury), men resten är ju bajstrist.
har pinat mig igenom med 4 warriors upp till lvl 85 och jag har inte riktigt fastnat för den klassen.
den första warriorn jag levlade(innan de blev nerfade) var väl lite kul, då kände man verkligen att det var en warrior man spelade som, den slog hårt och köttade sig fram, men efter nerfen så dog det roliga, gick väl att spela, men det kändes som en pina.
nu vet jag inte riktigt hur de är efter mop patchen.
men jag har en lvl 10 warrior på servern jag spelar på nu och den ska ju upp till lvl 85 den med, så jag kommer få känna på hur de är att spela nu.
men tills dess så kvarstår min åsikt om warriors.
Bara en simpel fråga, får svar ungefär var 32 timme från game master medans min comrade säger att "alla hans polare får hjälp efter bara någon timme när de re-openar ticketen" någon som kan föra mig ur skuggan om hur det ligger till.
Blir väntetiden kortare om man re-openar eller är kön ( precis som blizzard säger ) 24-48 timmars väntan?
Bara en simpel fråga, får svar ungefär var 32 timme från game master medans min comrade säger att "alla hans polare får hjälp efter bara någon timme när de re-openar ticketen" någon som kan föra mig ur skuggan om hur det ligger till.
Blir väntetiden kortare om man re-openar eller är kön ( precis som blizzard säger ) 24-48 timmars väntan?
Det beror på vilket ärende man anmäler i. Vissa har högre prioritet än andra.
filmjölk
2012-09-17, 06:06
har pinat mig igenom med 4 warriors upp till lvl 85 och jag har inte riktigt fastnat för den klassen.
den första warriorn jag levlade(innan de blev nerfade) var väl lite kul, då kände man verkligen att det var en warrior man spelade som, den slog hårt och köttade sig fram, men efter nerfen så dog det roliga, gick väl att spela, men det kändes som en pina.
nu vet jag inte riktigt hur de är efter mop patchen.
men jag har en lvl 10 warrior på servern jag spelar på nu och den ska ju upp till lvl 85 den med, så jag kommer få känna på hur de är att spela nu.
men tills dess så kvarstår min åsikt om warriors.
hahah 4 warriors till 85? Hur många 85s har du totalt?
Ondskapelsen
2012-09-17, 07:47
Haha, jävla masochist!
För övrigt så är Warriors precis som dem ska vara nu.
Sämst på alla gearlevlar utom den översta, där piskar dem skiten ur allt och alla. Som dem alltid har gjort?
mangemani
2012-09-17, 08:36
kopierat från längre bak i tråden:
alla på lvl 85 utom 1 på outland och några på frostmane som jag på började för några månader sedan.
burning steppes var den första servern för mig och där visste jag inte bättre så jag levlade upp 2 till lvl 80, sen när cata kom så levlade man upp båda till 85, drygt som fan=/.
Tigerkotten
2012-09-17, 15:35
kopierat från längre bak i tråden:
alla på lvl 85 utom 1 på outland och några på frostmane som jag på började för några månader sedan.
burning steppes var den första servern för mig och där visste jag inte bättre så jag levlade upp 2 till lvl 80, sen när cata kom så levlade man upp båda till 85, drygt som fan=/.
?? Över 30st 85s chars...? Har du levlat alla själv eller köpt konton?
mangemani
2012-09-17, 15:45
?? Över 30st 85s chars...? Har du levlat alla själv eller köpt konton?
nix levlat alla själv, dock inte alla upp till lvl 85 direkt, jadenar och burning steppes chars låg på lvl 80 ett tag, men sen då jag hade lite att göra så drog jag upp dem med.
gearen på dessa chars är crappy as hell, har typ bara levlat och sedan hoppat på nästa char, det är nu under de senaste månaderna som jag har börjat geara mina chars på frostmane.
Feelgood
2012-09-17, 16:41
Mangemani = hört talas om honorbuddy? ;) ne skämtåsido , du har nog inte bottat.
Det där med att locks är lägsta spelade classen kan va att dom är sjukt svåra att spela , om man jämför med tex balance druid. Rogues är sjukt roliga att lira , men otroligt lätt. Paladins (retri) är jävligt kul de med , men deras dmg borde jämnas ut då deras burst är alldeles för tokig :)
mangemani
2012-09-17, 18:35
Mangemani = hört talas om honorbuddy? ;) ne skämtåsido , du har nog inte bottat.
Det där med att locks är lägsta spelade classen kan va att dom är sjukt svåra att spela , om man jämför med tex balance druid. Rogues är sjukt roliga att lira , men otroligt lätt. Paladins (retri) är jävligt kul de med , men deras dmg borde jämnas ut då deras burst är alldeles för tokig :)
första gången jag hört talas om det, men gogglade på det och nej, något sådant har jag då aldrig använt:)..det är klassiskt "jag har inget liv" spelande bakom dem;)
nu när balance druid nämnts, ser allt mer och mer utav dessa och mindre utav tex feral(DPS), är balance the way to go numera istället för feral? nog för att feral är riktigt otrevliga då man möter dem, men balance verkar göra jävligt mycket skada den med numera.
Feelgood
2012-09-17, 19:43
Balance är ganska sjuka i pve , eller kommer iaf vara i 90 :)
Snart är det dags! Tagga! :-D
StrangeKraem
2012-09-23, 08:41
Pokemon inc, woop woop!
tefached
2012-09-23, 11:35
Jag vet det släpps 25th men kan man börja spela från 25th på natten på precis efter 12?
någon som har koll?
För övrigt skaffade sulfuras på min rogue igår tagit mig över 1 år och 25k guld men fick ingen feasts of strength då jag inte kan equipa den trodde man fick det ändå....men fick den andra glavien på samma dag så är lite glad ändå:)
King Grub
2012-09-23, 11:37
Det går live vid midnatt, ja. Om servrarna håller. Jag kommer att börja på tisdag morgon.
Jag vet det släpps 25th men kan man börja spela från 25th på natten på precis efter 12?
någon som har koll?
För övrigt skaffade sulfuras på min rogue igår tagit mig över 1 år och 25k guld men fick ingen feasts of strength då jag inte kan equipa den trodde man fick det ändå....men fick den andra glavien på samma dag så är lite glad ändå:)
Farmade du den enkom för feat of str? Gz though!
Det går live vid midnatt, ja. Om servrarna håller. Jag kommer att börja på tisdag morgon.
http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/6606351674?page=1#1
12:00 am CEST blir ju 01:00 svensk tid.
http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/6606351674?page=1#1
12:00 am CEST blir ju 01:00 svensk tid.
Nope!
http://www.thetimezoneconverter.com/?t=12:00%20am&tz=CEST%20(Central%20European%20Summer%20Time)&
Central European Standard Time är detsamma som svensk tid. Brittisk tid kallas Greenwich Mean Time (GMT).
King Grub
2012-09-23, 11:50
Är det inte bättre att titta på den europeiska sidan direkt? Countdown uppe till höger.
http://eu.battle.net/wow/en/?-
Åh men va kul att man har fel då :O
http://sv.wikipedia.org/wiki/Centraleuropeisk_tid
Sverige har ju CEST +1h. Så varför säger de då 12.00 am cest?
Jag ber om ursäkt. CEST står för Central European Summer Time. Det är alltså CET +1, men fortfarande standardtiden för i princip hela Europa.
*Edit* Wow Europe räknar alltid den europeiska tid som berör största antalet spelare, vilket alltså är CET.
King Grub
2012-09-23, 11:55
Sverige har ju CEST +1h.
ST är Summer Time.
mangemani
2012-09-23, 11:55
webhallen skickade mitt exemplar i fredags, eller de åtminstånde tog bort det från "under behandling" och la det till "behandlade".
inte för att jag tror att spelet är så värst spelbart på tisdag(likt cata de första dagarna då det hade släppts då lagget gjorde spelet ospelbart), men jag kommer att sitta och härda ändå:)
Det här med cross realm zones är fan det bästa som hänt med WoW på länge! Spelet känns mer levande nu... mer mmo.
Någon smo vill ha guld på outland?
EDIT: Även på Burning Blade.
Det här med cross realm zones är fan det bästa som hänt med WoW på länge! Spelet känns mer levande nu... mer mmo.
Mjau men blir jobbigt att mina, hitta rare mobs etc för allt sånt är shared också.
Mjau men blir jobbigt att mina, hitta rare mobs etc för allt sånt är shared också.
Det är värt det imo. Så jävla trist att lvla 1-85 i helt tomma zones. Dessutom tror jag de ändrade så att spawnrates på blommor/veins scalade med antalet players i zonen vid cata release.
Dom borde även shara ah då imo för det är det värsta med döda realms.
Dom borde även shara ah då imo för det är det värsta med döda realms.
Ja, något måste de göra åt det med.
Något jag aldrig förstått är varför de inte slår ihop low pop servrar till en... vart ligger problematiken?
Någon smo vill ha guld på outland?
EDIT: Även på Burning Blade.
Varför ge bort guld? Är fattig på outland och tar gärna emot allmosor :)
Ja, något måste de göra åt det med.
Något jag aldrig förstått är varför de inte slår ihop low pop servrar till en... vart ligger problematiken?
Jag är ingen programmerare men antar att det är ganska svårt
King Grub
2012-09-23, 17:38
Det lär kosta väldigt mycket pengar också. Exakt vad som kostar så mycket vet jag inte, men summorna lär vara imponerande.
Iron Bull
2012-09-23, 17:44
Det gör dem redan, d.v.s. stänger low-populationservrar och flyttar över spelare till andra low-populationservrar.
https://www.youtube.com/watch?v=dddMQBkjyFc
mangemani
2012-09-23, 18:13
dingade lvl 76 med priesten igår och blev så exalterad att man nu äntligen fick en AOE.
men det visade sig vara en grym besvikelse, oavsett mängden mobs, så gör den piss dålig DPS.
kanske jag som som använder den fel, men brukar alltid köra på med mind sear då det är stora klungor mobs med i fighten.
Nu har de ju ändrat så mycket men när jag var shadow så använde man den när det var fyra eller fler mobs. Du kan ju sätta den på tanken eller en melee dps så träffar du alla mobs.
mangemani
2012-09-23, 18:38
Nu har de ju ändrat så mycket men när jag var shadow så använde man den när det var fyra eller fler mobs. Du kan ju sätta den på tanken eller en melee dps så träffar du alla mobs.
jo, jag läste runt lite och såg att några brukade göra så, så jag gjorde också så, la den på tanken, but still=/.
får priesten nån bättre AOE senare?
jo, jag läste runt lite och såg att några brukade göra så, så jag gjorde också så, la den på tanken, but still=/.
får priesten nån bättre AOE senare?
Har inte stenkoll på präster men om du lägger upp dottarna på ca 4 targets så kommer du få insta mb och ms mest hela tiden ifall du kör mindspike talenten.
Edit:!!!!
AoE (5+ targets) Spell Priority
1. Halo (at 25 yards from the tank/mobs)
2. Devouring Plague (3 Orb)
3. Mind Sear
mangemani
2012-09-23, 19:01
Har inte stenkoll på präster men om du lägger upp dottarna på ca 4 targets så kommer du få insta mb och ms mest hela tiden ifall du kör mindspike talenten.
Edit:!!!!
AoE (5+ targets) Spell Priority
1. Halo (at 25 yards from the tank/mobs)
2. Devouring Plague (3 Orb)
3. Mind Sear
den taktiken har jag försökt, att kasta SWP på 3-4 mobs och sedan köra på med MS, men man hinner inte göra så då tanksen numera typ kan kuta igenom alla mobsen i rasande fart och hinna få ihjäl allt innan DPSen har hunnit att växa.
halo? det är ju en lvl 90 grejj:P, tänkte mer på nuläget:)
Måste man vara lvl85 för att börja spela i MoPområdena?
mangemani
2012-09-23, 19:11
Måste man vara lvl85 för att börja spela i MoPområdena?
bra fråga, skulle jag också vilja veta.
om man nu börjar som en panda monk, då antar jag ju att man börjar i panda landet och då måste det väl ända vara low level zoner?
bra fråga, skulle jag också vilja veta.
om man nu börjar som en panda monk, då antar jag ju att man börjar i panda landet och då måste det väl ända vara low level zoner?
ja en lowlvl zon finns för pandorna på jättesköldpaddan.
Anledningen till att jag frågar är att jag tänkte köra min paladin i MoP men den är bara lvl82 så blir lite tight att hinna levla klart den!
BC kunde man komma till som lvl58 redan o man blev 60 på ett par timmar bara...
Feelgood
2012-09-23, 20:59
ja en lowlvl zon finns för pandorna på jättesköldpaddan.
Anledningen till att jag frågar är att jag tänkte köra min paladin i MoP men den är bara lvl82 så blir lite tight att hinna levla klart den!
BC kunde man komma till som lvl58 redan o man blev 60 på ett par timmar bara...
Såklart du hinner ta 85! dom har nerfat exp du behöver för 80-85 ganska rejält så spela några timmar så har du 85. Tog själv en druid från 78 till 85 igår :)
Det gör dem redan, d.v.s. stänger low-populationservrar och flyttar över spelare till andra low-populationservrar.
https://www.youtube.com/watch?v=dddMQBkjyFc
Intressant intervju men satan höll på att ta livet av mig efter att behövt stå ut med killens röst i 20min
den taktiken har jag försökt, att kasta SWP på 3-4 mobs och sedan köra på med MS, men man hinner inte göra så då tanksen numera typ kan kuta igenom alla mobsen i rasande fart och hinna få ihjäl allt innan DPSen har hunnit att växa.
halo? det är ju en lvl 90 grejj:P, tänkte mer på nuläget:)
Har kört lite med min paladin (retri) på lägre levels och sett att jag med nöd och näppe får upp tre holy ploppar för min aoe innan allt är dött. Kan mycket väl vara så att mobsen måste ha lite mer hp för att dotsen/mind sear ska hinna ticka och få upp dpsen ordentligt.
Ondskapelsen
2012-09-24, 10:09
Taggade inför imorgon?
Sjukskrivning, någon?
Varför ge bort guld? Är fattig på outland och tar gärna emot allmosor :)
Skicka PM med nick till din karaktär så mailar jag guldet så fort jag får ork. Anledningen till att jag ber bort det är för att jag slutat spela så kan lika gärna be bort det. :)
mangemani
2012-09-24, 10:18
haha, enda i spelväg som skulle få mig att sjukskriva mig själv, är om amiga gjorde en makalös comeback, med en dvd med allt som amiga har gjort genom tiderna;)
men visst, jag är jävligt taggad, hoppas bara inte lagget förstör den där "testa på för första gången" känslan, likt cata=/
vicarious
2012-09-24, 10:26
Sjukskrivning känns ju inte riktigt värt. Tror inte expansionen kommer vara så bra. :)
Har fortfarande inte bestämt om jag ska spela. Känns lite mjeeeeh. Rädd för att bli besviken. Ska fundera idag.
BigSpawn
2012-09-24, 10:34
samma här, beslutsångest deluxe... köpa eller inte köpa
Börjar jobba den första oktober så jag kan med gott samvete spela bäst jag vill från start xD
vicarious
2012-09-24, 10:41
Risken om man tar ledigt eller är "sjuk" vid releasen av en ny expansion är att man spelar konstant i typ 1-2 veckor. Sen är man så jäävla less.
Tänkte lira till 1-tiden inatt, ger mig tid nog att lämna in mina 24 dailys och säga hej till första zoonen i MOP :)
Sparar mina "sjukskrivningar" till något viktigare, jag kan hålla mig till imorgon kväll att börja levla ordentligt.
EDIT,
Har 10x85, beslutet hamnade på att köra Warriorn som main i MOP, men jag kommer säkert tröttna och levla upp dom andra 9 också och sen sluta spela igen, haha!
tefached
2012-09-24, 10:46
Blir ingen sjukskrivning för mig heller börjar dock jobba vid halv fem tiden imorgon så kommer sitta från 12 tills jobbet har jag chans på server first 90 eller rogue så blir det en sjuk dag:)
vicarious
2012-09-24, 10:51
EDIT,
Har 10x85, beslutet hamnade på att köra Warriorn som main i MOP, men jag kommer säkert tröttna och levla upp dom andra 9 också och sen sluta spela igen, haha!
Hehe brukar bli exakt likadant här. Enda anledningen för mig att köra MoP vore att spela med brorsan och hans tjej och en annan polare. Kul att LANa osv :)
filmjölk
2012-09-24, 10:53
Skall dra ut lite på levlandet och inte hasta igenom. Dels tillåter inte min situation någor maratonlevlande, dels vill jag inte sabba upplevelsen, det finns gott om tid.
King Grub
2012-09-24, 11:16
Jag måste upp till 90 så snart som möjligt och skaffa tillräckligt bra gear så vi kan klara alla bossar på normal andra veckan.
Jag har tränat 20 timmar dom senaste fem dagarna, så jag känner mig lagom sliten och kan ta två dagar till spelande på heltid med gott samvete. :D
filmjölk
2012-09-24, 11:21
Jag måste upp till 90 så snart som möjligt och skaffa tillräckligt bra gear så vi kan klara alla bossar på normal andra veckan.
Jag har tränat 20 timmar dom senaste fem dagarna, så jag känner mig lagom sliten och kan ta två dagar till spelande på heltid med gott samvete. :D
Server first-satsning?:)
Jag ska levla en monk så fort som möjligt på begränsad tid. Guilden ska raida nästa onsdag men jag lär knappast hinna tills dess. Har bara 3-4 timmar kvällstid normalt sett så det lär ta ett tag...
King Grub
2012-09-24, 11:24
Server first-satsning?:)
Nja, en halvhjärtad kanske. Det finns nog för många spelare på Draenor och många som orkar sitta längre i sträck än jag. Och som har spelat betan och vet var man skall ta sig någonstans. Jag har ingen aning om någonting; jag undviker helst allt vad betor heter så spelet är fräscht när det verkligen släpps.
King Grub
2012-09-24, 11:30
Måste se till att göra 19 Tol Barad dailies nu bara så man kan lämna in dom direkt.
filmjölk
2012-09-24, 11:32
Jag hade gärna nördat loss rejält och spelat som en tok 24/7 nu om jag skall vara helt ärlig, det brukar vara rätt kaotiskt skoj i början av en ny exp. på aerie peak horde-sidan, våra lokalkändisar "han som levlar naken" mfl. är spännande att se in action, samt massivt länkande av achievs/trollande i generalchat, spontan-world-pvp (trots att det är en pve server) mm mm.
Synd att jag har jobbet att tänka på:(
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.