Visa fullständig version : World Of Warcraft (tråden) :D
Tagit ledigt från jobbet 3 dagar, gjort matlådor, ska träna böj och mark idag, körde bänk igår. Detta så att jag ska precis som Grub säger kunna spela med gott samvete!
Ska försöka få serverfirst priest eller bara en jävligt bra tid helt enkelt.
Birkharju
2012-09-24, 11:39
Normalt brukar jag vara rätt så exalterad såhär dagen innan release av en ny expansion men konstigt nog så känns det inte särskilt spännande. Det kanske är det faktum att ingen ny content har kommit ut på drygt ett år och ens bild av spelet kraftigt förändrats. Skönt att man numera endast koncentrerar sig på arena iallafall så man inte har något behov av nå 90 så snabbt som möjligt! :)
Birkharju
2012-09-24, 11:41
Tagit ledigt från jobbet 3 dagar, gjort matlådor, ska träna böj och mark idag, körde bänk igår. Detta så att jag ska precis som Grub säger kunna spela med gott samvete!
Ska försöka få serverfirst priest eller bara en jävligt bra tid helt enkelt.
Du har inte gjort server transfer de senaste 60 dagarna? Jag var realm first i Cata men fick inget achievement för att jag nyss migratat dit :(
Du har inte gjort server transfer de senaste 60 dagarna? Jag var realm first i Cata men fick inget achievement för att jag nyss migratat dit :(
Nä har inte gjort det! En i guilden miggade hit sin rogue, sen kom han på att det var så, då levlade han upp en ny rogue nu på 3 dagar innan mop för att han vill ha serverfirst rogue rofl :D
Tänkte lira till 1-tiden inatt, ger mig tid nog att lämna in mina 24 dailys och säga hej till första zoonen i MOP :)
Sparar mina "sjukskrivningar" till något viktigare, jag kan hålla mig till imorgon kväll att börja levla ordentligt.
EDIT,
Har 10x85, beslutet hamnade på att köra Warriorn som main i MOP, men jag kommer säkert tröttna och levla upp dom andra 9 också och sen sluta spela igen, haha!
Varför 24 och inte 25? Du vet att dom släpper på begränsningen på antal quest du kan göra så du kan ta questet into pandaria utan problem :)
Hur kom du fram till beslutet för warriorn? Själv velar jag (SOM VANLIGT, yes im an altoholic) mellan druid, warrior eller prälle.
Måste se till att göra 19 Tol Barad dailies nu bara så man kan lämna in dom direkt.
Övriga i firelands eller vars blir dom, deepholm kanske? :)
King Grub
2012-09-24, 13:43
Det räcker med Tol Barad.
http://i.imgur.com/fa2Nf.png
Man vill göra 19, inte 25, eftersom det finns 6 tidiga quests i MoP som man vill ha plats för i loggen. Först göra dom, tabard till TB, lämna in dailies där, sedan hearthstone tillbaka till MoP. Inte dailies först, för då förlorar man minuter.
Man kan lämna in peninsula questarna i basecamp ifall andra den andra faction har området eller? Väl studerat där grub. Har inte kört betan så har noll koll på start questarna :D
Grub, om du startar från Org skulle du ju iaf kunna ha fiske och cooking dailyn gjord så har du några promille extra xp med i bagen när du sticker till mop´s initiala 6 questar :)
Feelgood
2012-09-24, 14:05
Taggade inför imorgon?
Sjukskrivning, någon?
sjukanmälan till skolan! Ska ändå operera knät här i veckan så får giltig frånvaro då jag har svårt o gå och bor en bit från skolan :)
Varför 24 och inte 25? Du vet att dom släpper på begränsningen på antal quest du kan göra så du kan ta questet into pandaria utan problem :)
Hur kom du fram till beslutet för warriorn? Själv velar jag (SOM VANLIGT, yes im an altoholic) mellan druid, warrior eller prälle.
Övriga i firelands eller vars blir dom, deepholm kanske? :)
Hm, är du helt 100 på detta? Läste på mmo-champion att 24 var det man skulle hålla sig till!
Blev warriorn för att jag gillar att lira melee dps, och när jag tröttnar på det kan jag tanka lite bara för att inse att melee dps är roligast och fortsätta det ett tag till :)
http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/5151720417#14
http://wow.joystiq.com/2012/07/18/mists-of-pandaria-48-daily-quests-available-on-any-given-day/
Ondskapelsen
2012-09-24, 14:40
Det räcker med Tol Barad.
http://i.imgur.com/fa2Nf.png
Man vill göra 19, inte 25, eftersom det finns 6 tidiga quests i MoP som man vill ha plats för i loggen. Först göra dom, tabard till TB, lämna in dailies där, sedan hearthstone tillbaka till MoP. Inte dailies först, för då förlorar man minuter.
Haha. Optinojja har nått en helt ny nivå!
Vet vi hur mycket XP detta kommer ge? Är det värt det för dem som aldrig gjort en Tol Barad-daily?
Ondskapelsen
2012-09-24, 14:41
Är det någon pre-quest line innan man kan ta dailys?
Är det någon pre-quest line innan man kan ta dailys?
Inte i tolbarad tror jag men i firelands är det.
Birkharju
2012-09-24, 16:58
är det verkligen så att ens 20-25 daily quests gör någon stor skillnad? Någon som har koll på hur ungefär hur mycket XP det kommer generera? Jag har lirat lite på betan och jag kan konstatera att 85-90 är sjukt mycket långsammare än 80-85 var. Lycka till alla som siktar på realm first btw! :D
Feelgood
2012-09-24, 17:36
Har läst att det krävs runt 10 miljoner exp från 85 till 86 , och 19 dailies i tol barad ger 1,318,600 exp :)
Nån sa att det är ca 15timmars speltid att ta sig till lvl 90. Vad tror ni?
Birkharju
2012-09-24, 18:31
Nån sa att det är ca 15timmars speltid att ta sig till lvl 90. Vad tror ni?
Runt 25 timmar för en average joe skulle jag tro iallafall nu i början när det är sånt tryck på servrarna.
mangemani
2012-09-24, 19:30
2 timmar kvar nu, sen börjar live showen:)
brukar aldrig titta på sådant, men detta hade jag inte tänkt att missa iaf:)
King Grub
2012-09-24, 20:25
Så mycket folk i Orgrimmar redan nu att fps:en glidit ner mot 30.
http://i.imgur.com/d238x.jpg
Wow känns ju som os invigningen ;) ;)
mangemani
2012-09-24, 21:55
storslaget:)
kinesiska trummorna var ju mäktigt:D
kungen ska köra 40+ timmar när det releasas
http://sv.twitch.tv/kungentv
Gah promota inte den där tråkiga arroganta dryg burken. Brah!
Birkharju
2012-09-24, 22:24
ofta han börjar lira igen :o
när jag såg honom lira diablo skrev han att han aldrig skulle lira wow igen
för att fler skulle se honom när han väl började lira wow igen kanske? :P
King Grub
2012-09-24, 23:00
Server crash och mega lag.
Birkharju
2012-09-24, 23:06
med 23,000 viewers...sinnessjukt mycket för att vara WoW.
King Grub
2012-09-24, 23:10
"World server is down" :(
Nu kör vi! Snart i Pandaria!
Stabilt. Skulle köpa en digital kopia, får error, försöker igen, error igen, kollar kontot, två köp har dragits och har har inte fått MoP.
en stor stark
2012-09-24, 23:35
Har suttit i den jävla choppern nu i typ 10 min utan att röra mig. :*(
Blizzard åker på en käftsmäll återigen. Denna gång väldigt nära inpå Diablo 3 också.
tefached
2012-09-24, 23:37
kan inte logga in längre:( inget oväntat dock, men tycker blizzard borde inse att många kommer logga in då de har 7 års erfarenhet...
en stor stark
2012-09-24, 23:42
Nu kan jag väldigt lite om servrar och sådär, men dom kanske inte tycker det är väääärldens största grej om det är laggigt precis när det släpps? Måste dom inte uppgradera sina servrar rätt rejält för att det inte ska vara det? Nu vet jag inte hur något ligger till alls. Så jag låtsas inte på något sätt veta vad jag pratar om heller ^^.
Nu kan jag väldigt lite om servrar och sådär, men dom kanske inte tycker det är väääärldens största grej om det är laggigt precis när det släpps? Måste dom inte uppgradera sina servrar rätt rejält för att det inte ska vara det? Nu vet jag inte hur något ligger till alls. Så jag låtsas inte på något sätt veta vad jag pratar om heller ^^.
Det blir en stor utgift att köpa nya serverplatser, bara för att säkra en vecka. Dessa servrar skulle då bli överflödiga i ett senare skede. En onödig utgift med andra ord.
Kunde ju trimmat processorn lite iaf :D
en stor stark
2012-09-25, 00:07
Det blir en stor utgift att köpa nya serverplatser, bara för att säkra en vecka. Dessa servrar skulle då bli överflödiga i ett senare skede. En onödig utgift med andra ord.
Ja precis. Man får helt enkelt stå ut att det blir lite laggit i början
Det blev väldigt tyst här. Jag antar att servrarna kommit igång igen :D.
Det blev väldigt tyst här. Jag antar att servrarna kommit igång igen :D.
Eller att folk är på jobb :)
Vet folk som tog ledigt 2 veckor från jobbet lagom till Burning Crusade släpets.
Finns säkert några som fortfarande gör det.
mangemani
2012-09-25, 07:27
jag får mitt exemplar idag och så fort jag kommer hem från jobbet så ska det installeras, men till skillnad från då cata släpptes, så har jag denna gången inga förhoppningar på att kunna få spela något pga allt lagg.
men iaf, kan knappt vänta tills jobb dagen är slut:P
Det tog Athene sex timmar att bli lvl 90. Skoj!
Oljeblixten
2012-09-25, 09:19
Det tog Athene sex timmar att bli lvl 90. Skoj!
Lol, fan vad muppigt! Haha
Var det inte Blizzard som skulle göra så att det tog längre tid att levla igenom denna expansion?
BigSpawn
2012-09-25, 09:26
Jag fall för trycket och köpte mop ändå, måste ju ändå betala avgiften fram tills januari.
Ska bli intressant att testa lite faktiskt:)
vicarious
2012-09-25, 10:27
Jag fall för trycket och köpte mop ändå, måste ju ändå betala avgiften fram tills januari.
Ska bli intressant att testa lite faktiskt:)
Hehe nu blir jag också sugen. =P Är det någon skillnad alls på grafikkraven? De borde väl inte ha ändrats. Min dator är lite på gränsen prestandamässigt.
Hur går det för folket?
King Grub
2012-09-25, 10:47
Det var helt ospelbart i natt så alla tankar på first någonting alls var bara att glömma. Jag gick och lade mig i stället, och på morgonen var det laggfritt. Halvvägs till l87 nu och det är väldigt roligt.
Ondskapelsen
2012-09-25, 11:24
Det var helt ospelbart i natt så alla tankar på first någonting alls var bara att glömma. Jag gick och lade mig i stället, och på morgonen var det laggfritt. Halvvägs till l87 nu och det är väldigt roligt.
Nice going. Kolo first till 90?
Vad blev rekordtiden till 90?
Nice going. Kolo first till 90?
Vad blev rekordtiden till 90?
6 timmar tror ja
Föll för min tristess (Hemma sjuk) och köpte spelet. Men patchning och skit pågår. :/
King Grub
2012-09-25, 12:08
Är det någon skillnad alls på grafikkraven?
Kraven för att köra på max har ökat, men det går att dra ner på detaljer och annat så det flyter bra på vilken dator som helst (när det inte är serverlagg pga får många spelare på en plats samtidigt förstås).
vicarious
2012-09-25, 13:13
Föll för min tristess (Hemma sjuk) och köpte spelet. Men patchning och skit pågår. :/
Samma här, föll för trycket :D
Kraven för att köra på max har ökat, men det går att dra ner på detaljer och annat så det flyter bra på vilken dator som helst (när det inte är serverlagg pga får många spelare på en plats samtidigt förstås).
Ok skönt :)
mangemani
2012-09-25, 16:05
here we go again.
"server is full" i kö på plats 1300 på frostmane=7
om det är så illa på min server, då måste det vara nästan omöjligt att ta sig in på servrar som outland där population är full nästan jämt=/
BigSpawn
2012-09-25, 16:18
ah, 1800 i kö på Kazzak, lattjo, blir till att testa andra servern där jag har min mage
here we go again.
"server is full" i kö på plats 1300 på frostmane=7
om det är så illa på min server, då måste det vara nästan omöjligt att ta sig in på servrar som outland där population är full nästan jämt=/
Var på plats 2111 när jag skulle kika in på min rogue igår, på Outland. Sket i det, ska ändå inte levla den först som tur är!
filmjölk
2012-09-25, 17:48
varför är "alla" ifrån servern Tarren Mill idioter?
Ondskapelsen
2012-09-25, 17:53
HUr går det? 90 än?
Själv är jag snaaaaart 86..
mangemani
2012-09-25, 17:55
har inte ens börjat med mina lvl 85 chars än:P, men suget att börja levla min hunter börjar bli stort nu;)
CharlieBB
2012-09-25, 17:57
Äntligen kan man lira ordentligt på Stormscale..
Ondskapelsen
2012-09-25, 18:04
varför är "alla" ifrån servern Tarren Mill idioter?
Förklara gärna :).
filmjölk
2012-09-25, 18:35
Förklara gärna :).
Det är alltid tydligt i tex en BG när man har en som skriver i versaler hur noob, kassa, och korkade alla andra är, samt själv har låg dmg/kbs trots gear. Finns det en sådan är han alltid ifrån tarren Mill.
Eller om man tankar en 5-manna hc helt klockrent och problemfritt och någon arcane mage skall i versaler förklara vilken idiot man är för att man har en dps trinket eller en spike på skölden istället för mastery...troligtvis ifrån tarren Mill.
massiv debatt i BG chat om att en warrior är fury istället för arms. Alltid nån homo från tarren Mill som gnäller om en sån sak trots att han själv är pve arcane i full pve gear.
En retpaladin som rollar på "min" tanksköld...oftast från tarren Mill.
Det verkar i pugs vara ett enormt antal elitister, idioter, elitistidioter, ninjas just ifrån den servern.
Inte en chans att komma in på Frostmane. 2200 i kön och 79 min queue. 45 minuter senare och ett ica besök rikare är man på plats 800 och 60 min queue...
vicarious
2012-09-25, 18:51
Ibland är man glad att man spelar på medium eller low populated :D Jobbar dock tyvärr 6 dagar i sträck så har inte supermycket tid att spela men. Behöver ju inte ha så bråttom.
Soft att köra low-medium. Loggat in och ut flera gånger idag. Halvvägs till 86.
Haha fan random disco och utslängd för att hamna sist i kön, tjohoo! (Sylvanas)
mangemani
2012-09-25, 19:25
Inte en chans att komma in på Frostmane. 2200 i kön och 79 min queue. 45 minuter senare och ett ica besök rikare är man på plats 800 och 60 min queue...
hoho, taskigt läge;)
själv har jag nu väntat i snart 1 timme och typ 49 minuter kvar att vänta, hamnade på 2400 nått då jag försökte logga in.
skulle fan aldrig ha loggat ur när jag väl hade lyckats ta mig in:P
vicarious
2012-09-25, 19:27
Haha blir man disconnected med sån där kö är ju hela kvällen förstörd. :D Är nog ganska många som nerdragear! Ser det framför mig.
Ondskapelsen
2012-09-25, 19:30
Auchindoun. Normalt sett high server. Ingen kö :).
Inte varit någon gång idag.
mangemani
2012-09-25, 19:42
blir inte klok på denna countern, ena stunden så ligger man på plats 1000, hoppar sedan ned till 800 nått(vilket är bra) men nån minut senare så hoppar den upp till 1000 nått igen:confused: och den där timern bara hoppar hej villt mellan 40 till 120 min=/
Om man skulle vilja börja med wow, måste man ha alla expansions direkt eller köper man en ny för varje max-level man når?
mangemani
2012-09-25, 23:10
Om man skulle vilja börja med wow, måste man ha alla expansions direkt eller köper man en ny för varje max-level man når?
du behöver inte alla direkt.
levla upp till lvl 60, sen nästa expansion, levla till 70, nästa osv, så 1 åt gången räcker gott och väl.
Förutsatt man inte vill nyttja något som hör till expansionerna direkt, t.ex om man vill spela som en munk behöver man alla expansionerna.
vicarious
2012-09-26, 06:46
Köp bara första spelet och se vad du tycker. Onödigt att lägga ut mer pengar på expansioner om du inte fastnar för spelet :)
Köp bara första spelet och se vad du tycker. Onödigt att lägga ut mer pengar på expansioner om du inte fastnar för spelet :)
Har lirat free tidigare upp till level 15 typ, men de här med teamplay i mmorpg gillar jag inte. Eller de är ju najs när de är pvp och teamplay men inte pvm
mangemani
2012-09-26, 10:43
Har lirat free tidigare upp till level 15 typ, men de här med teamplay i mmorpg gillar jag inte. Eller de är ju najs när de är pvp och teamplay men inte pvm
det är ju bara att satsa allt på PVP då:)
Ondskapelsen
2012-09-26, 11:37
Någon 90 än? Själv 87..
King Grub
2012-09-26, 11:42
10% från 88. Men nu måste jag göra annat ett slag; fortsätter vid 16-tiden. Planen är 89 i morgon, kanske 40-50% från 90, sedan 90 på fredag. Sedan engineering och blacksmithing, medan vi kör heroic dungeons och farmar rep för att få bästa pre-raid gear inför onsdagen.
En person blev 90 på 4 timmar.. galet
http://www.mmo-champion.com/threads/1202109-level-90-already-
Spelade 4h igår, drog 85-86,2 ungefär. Måste fan hinna 89 till fredag, då börjar ju Brewfest (00.01 natten till fredag) och för att göra Coren Direbrew måste man vara 89.
Need moar trinkets!
Ondskapelsen
2012-09-26, 12:23
En person blev 90 på 4 timmar.. galet
http://www.mmo-champion.com/threads/1202109-level-90-already-
Han använde en exploit och blev resetad till lvl 85 :P.
Han dödade en mob om och om och om igen med 1 sek respawn timer. Och moben gav typ 150k xp.
Vet inte vilken eller vart dock. Läste på forumet.
Inga källor :)
filmjölk
2012-09-26, 13:08
Bkllllääääh. då vart man hackad, och bannad för guldförsäljning. Hur? Brandvägg, virusskydd, aldrig köpt guld, chars eller liknande.
Dessutom har hackaren skickat in en ticket i mitt namn där han säger något i stil med: "Help i have gotten hacked and dont know what to do!". sen att jag skickar tickets med liknande gör nog inte saken bättre. Kunde först inte logga in på mitt account, sedan kom jag in på battle-net på något vänster - bytte kod...och sen blev jag bannad. Blesh jag blir så matt. Jävla skit...jaja kanske är dags att lägga ner.
Bkllllääääh. då vart man hackad, och bannad för guldförsäljning. Hur? Brandvägg, virusskydd, aldrig köpt guld, chars eller liknande.
Dessutom har hackaren skickat in en ticket i mitt namn där han säger något i stil med: "Help i have gotten hacked and dont know what to do!". sen att jag skickar tickets med liknande gör nog inte saken bättre. Kunde först inte logga in på mitt account, sedan kom jag in på battle-net på något vänster - bytte kod...och sen blev jag bannad. Blesh jag blir så matt. Jävla skit...jaja kanske är dags att lägga ner.
Jobbigt :/
Kör denna och se hur många trojaner den hittar if any ;)
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html
2 saker kan ha hänt,
1. Du har fått en keylogger/trojan någonstans ifrån, typ skumma addons eller liknande?
2. Du har svarat på ett mail från "Blizzard" där du ska skriva in dina login uppgifter.
Är det 1 så borde du hålla bättre koll på vad du tankar ner och är det 2 så får du faktiskt skylla dig själv!
Går lite segt för en annan. Är horde på Sylvanas och det är 83% allis så man blir gankad stup i kvarten :)
King Grub
2012-09-26, 15:27
Nivå 88. 22.8 miljoner XP till 89. :/
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/5455234_700b_v1.jpg
tänkte på er i denna tråden
King Grub
2012-09-26, 16:07
Eller så har man en flickvän som får rolla healer och följa efter en medan man powerlevlar.
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/5455234_700b_v1.jpg
tänkte på er i denna tråden
:d
Feelgood
2012-09-26, 16:38
SJälv drog jag 89 igår men idag har jag ej spelat då jag ör alldeles groggy efter min operation.. Skulle bbli guild first 90 :-P
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
en stor stark
2012-09-26, 17:21
Eller så har man en flickvän som får rolla healer och följa efter en medan man powerlevlar.
Japp, det är så det ser ut för mig. Hon är iofs ny i wow men hon är relativt duktig och lär sig snabbt, lucky me ;) Fast nu försöker jag iofs inte powerlvla. Inte denna gången.
CharlieBB
2012-09-26, 17:26
Kö'at i över en timme får att komma in på Stormscale än så länge, minst 1 timme kvar...... Är iaf level 86 med min monk.
mangemani
2012-09-26, 17:37
Kö'at i över en timme får att komma in på Stormscale än så länge, minst 1 timme kvar...... Är iaf level 86 med min monk.
från lvl 1 till 86 på 1½ dag? isf så är det jävligt imponerande:)
eller har du gjort någon char change? tagit en lvl 85 char och omvandlat den till monk?(om det ens går)
CharlieBB
2012-09-26, 17:42
från lvl 1 till 86 på 1½ dag? isf så är det jävligt imponerande:)
eller har du gjort någon char change? tagit en lvl 85 char och omvandlat den till monk?(om det ens går)
Snarare 6 levelar. Satsar på 90 till helgen jag med, så man kan geara upp tills onsdag.
I don’t understand Recruit a Friend Level Granting, How does it work!?
RAF is really easy to understand but really hard to explain. The Friend Account can ONLY grant to the Veteran Account, the Veteran Account CANNOT grant to the Friend Account.
How the level granting works is that the Friend Account can grant 1 level for every 2 they earn to the Veteran Account. The only exceptions to this rule is that you gain your first grantable level at level 2, which is only 1 level earned from level 1. After level 2, you gain a grantable level at every even number (4, 6, 8, etc.). The other exception is that you gain your last grantable level at 78 (which is 39 levels) BUT you STILL need to level to 80 because a level 78 character cannot grant higher than 78. Don't just quit leveling because you ran out of an extra level to grant.
mangemani
2012-09-26, 17:48
"geara upp tills onsdag" har man ju hört ett antal gånger nu. vad är det som händer på onsdag egentligen?
CharlieBB
2012-09-26, 17:51
October 2nd: Mogu'shan Normal opens.
mangemani
2012-09-26, 17:53
October 2nd: Mogu'shan Normal opens.
ojdå, är det dungeons eller raids?
King Grub
2012-09-26, 18:08
Raid. Dungeons var öppna från start (även om man inte har tillgång till alla på level 85). Vi skall raida på onsdag och klara alla bossar på normal första veckan, så det är bråttom att skaffa sig bästa förutsättningar till dess.
mangemani
2012-09-26, 18:14
aha, ja då förstår jag varför vissa har så bråttom:)
Han använde en exploit och blev resetad till lvl 85 :P.
Han dödade en mob om och om och om igen med 1 sek respawn timer. Och moben gav typ 150k xp.
Vet inte vilken eller vart dock. Läste på forumet.
Inga källor :)
Nja flera säger att han har inte blivit resettad.
filmjölk
2012-09-26, 19:30
2 saker kan ha hänt,
1. Du har fått en keylogger/trojan någonstans ifrån, typ skumma addons eller liknande?
2. Du har svarat på ett mail från "Blizzard" där du ska skriva in dina login uppgifter.
Är det 1 så borde du hålla bättre koll på vad du tankar ner och är det 2 så får du faktiskt skylla dig själv!
Har 0 addons...svarar inte på "Blizzard"-mail.
mangemani
2012-09-26, 19:37
blir att man loggar in det första man gör då man kommer hem från jobbet och sedan kikar in då och då tills man är redo att spela, kön är ju löjligt lång och dryg, suttit och väntat sedan 6 och hela spel kvällen är nästan borta nu=/
Har 0 addons...svarar inte på "Blizzard"-mail.
Finns egentligen två alternativ.
1: din dator är kapad
2: din mail är kapad
Din dator kan bli kapad genom att du har installerat skadlig programvara tex någon skum crack eller liknande. Finns även chansen att bli angripen via en silent javadriveby och de kan du bli genom att gå in på fel hemsida.
Din mail blir kapad genom att du kanske har reggat dig på en sida där databasen blir hackad och du använder samma lösen på mailknontot som på hemsidan.
Kan hjälpa dig via pm om du är intresserad.
storPines
2012-09-26, 19:45
Hur är nya expansionen? nytt endgame? nytt pvp?
Jockefoten
2012-09-26, 19:47
Någon som handlat av denna NPC?
http://i.imgur.com/rNmx2.jpg
Det är en hyllning från Blizzard till den första GSL-vinnaren i SC2.
filmjölk
2012-09-26, 19:56
Finns egentligen två alternativ.
1: din dator är kapad
2: din mail är kapad
Din dator kan bli kapad genom att du har installerat skadlig programvara tex någon skum crack eller liknande. Finns även chansen att bli angripen via en silent javadriveby och de kan du bli genom att gå in på fel hemsida.
Din mail blir kapad genom att du kanske har reggat dig på en sida där databasen blir hackad och du använder samma lösen på mailknontot som på hemsidan.
Kan hjälpa dig via pm om du är intresserad.
Tusen tack, men jag är lite för paranoid nu:) men jag lägger det på minnet, tusen tack.
Tusen tack, men jag är lite för paranoid nu:) men jag lägger det på minnet, tusen tack.
Jag har en som är skummare än din dock Filis.
Mitt konto blev bannat över 6mån efter jag slutade spela, jag hade inte ens wow installerat när det skedde och jag har aldrig klickat på ett sånt spam-mail.
Så inte nog med att de på nåt skumt sätt fick tag i mitt PW, de måste dessutom ha betalat för att återaktiverat mitt konto.
Mitt konto blev bannat över 6mån efter jag slutade spela, jag hade inte ens wow installerat när det skedde och jag har aldrig klickat på ett sånt spam-mail.
Så inte nog med att de på nåt skumt sätt fick tag i mitt PW, de måste dessutom ha betalat för att återaktiverat mitt konto.
Sådär, nu har jag ringt supporten och de ska förhoppningsvis kunna lyfta bannen så jag kan köpa MoP och börja lira igen.
Fattar fortfarande inte hur de kunde få tag i mitt PW men får väl köpa en authenticator denna gången för att vara på den säkra sidan.
Man kan fortfarande bara köpa en sån direkt via blizzards hemsida och inte i nån affär va?
Sådär, nu har jag ringt supporten och de ska förhoppningsvis kunna lyfta bannen så jag kan köpa MoP och börja lira igen.
Fattar fortfarande inte hur de kunde få tag i mitt PW men får väl köpa en authenticator denna gången för att vara på den säkra sidan.
Man kan fortfarande bara köpa en sån direkt via blizzards hemsida och inte i nån affär va?
Du kan ha authenticator i iphone/android om du har sådan också, free of charge.
vicarious
2012-09-26, 21:26
+1, sjukt smidigt.
Hade en liknande händelse för ca 1 år sedan, var av någon anledning inne på armoury för att kolla en gammal char, och märkte att det såg konstigt ut, mailade supporten om det och fick svaret att kontot hade blivit hackat och saker nu hade återställts. Det intressanta var att mitt konto inte hade varit aktiverat på ett halvår då, så jag vet inte hur de hade fått igång det...
Glömde säga det, har ingen smartphone.
King Grub
2012-09-26, 22:02
Kom upp till 90% av XP som krävs för 89. Då blir det 90 i morgon. Men då kan jag inte börja spela förrän på eftermiddagen, eftersom förmiddagen är vigd åt träning. :(
mangemani
2012-09-26, 22:35
börjar att störa mig på det där instant respawnen.
visst, jag förstår hur de tänkte, "många spelare samtidigt, snabb respawn", men ffs, kunde de inte ha visat lite nåd iaf, typ 5-10 sek mellan varje respawn åtminstånde.
dödar man en så står det där en ny direkt typ=/.
men men, spelbart iaf:)
Spawn rate anpassar sig efter hur fort saker dör. Du har alltså lyckats komma dit under en rätt så intensiv period. Hade det varit sex månader i framtiden så skulle jag garantera en långsam spawn rate.
mangemani
2012-09-26, 22:53
aha, det är så det är, trodde det var en miss utav skaparna=/
Kota peak, bästa farming stället för ghost iron ores och snow lily, man får ca 200st av varje runt 30-40min. Kände att jag skulle dela med mig av det här :) Kota peak ligger vid kota basecamp! Happy farming!
*edit* i landskapet kun-lai summit
aha, det är så det är, trodde det var en miss utav skaparna=/
Rätt jobbigt när man ska gathra blommor eller vad som helst från marken då det spawnar 4 tigrar runt om en som man får aggro av. Man hinner inte ens gathra en jävla blomma innan nästa har aggrat och avbryter...
CharlieBB
2012-09-27, 00:13
Vilken realm samt guild lirar du med King? :-)
Vilken realm samt guild lirar du med King? :-)
Draenor. Hans death knight heter Steroid.
Feelgood
2012-09-27, 01:50
Level 90 , båda proffs till 600. Nu äre bara o farma rep o få bättre gear!
Spelade några timmar i går kväll men det kändes som ett sömnpiller. För nån som spelat sedan 2005 då WoW var relativt svårt (iofs långt ifrån EQ och mindre frustrerande) och det tog tid att levla/raida känns det som ett Pokemon-spel idag, tyvärr.
Bra pris att köpa hela packet med alla spel förutom sista... Vilken värd ska man spela på ?
Sådärja, då var mitt konto "obannat" då, surt att dom inte kunde återställa min gear och mitt guld men oh well.
Ondskapelsen
2012-09-27, 10:31
FYI så finns den för Windows Phone också nu :).
Skaffade igår!
Vinylsvarv
2012-09-27, 10:33
Har de lyckats få tillbaka world pvp?
Spelade några timmar i går kväll men det kändes som ett sömnpiller. För nån som spelat sedan 2005 då WoW var relativt svårt (iofs långt ifrån EQ och mindre frustrerande) och det tog tid att levla/raida känns det som ett Pokemon-spel idag, tyvärr.
Det märks ju att du inte har spelat MoP iaf. Du vet ju inte vad du pratar om.
vicarious
2012-09-27, 11:30
Frågan är ju om man ska skilla engineering eller sälja alla ores? Tycker alltid engineering har varit ett profession som man aldrig riktigt får ut något av. Går åt en sjuhelsikes massa material för att levla, men jag har då aldrig använt det till något vettigt. Vad tycker ni?
filmjölk
2012-09-27, 11:43
Delar av min senaste ticket....hoppas jag får tillbaks mitt account:(
Hi...again. This is XXXXXXXXXX, with yet another ticket. My account was hacked by a basement-dwelling lowlife (i guess). In-game ticket said i should attach a text file...ill provide that along with photo ID (which one of your employees thought was too blurry, but worked for another of your employees recently). Ill also provide a picture of my biceps, that has no real value here, but i like my biceps.
So without further adieu, attach some files!
/best wishes
Delar av min senaste ticket....hoppas jag får tillbaks mitt account:(
Hi...again. This is XXXXXXXXXX, with yet another ticket. My account was hacked by a basement-dwelling lowlife (i guess). In-game ticket said i should attach a text file...ill provide that along with photo ID (which one of your employees thought was too blurry, but worked for another of your employees recently). Ill also provide a picture of my biceps, that has no real value here, but i like my biceps.
/best wishes
Jag fick tillbaka mitt iaf, dock hade dom som hackade det tagit allt mitt guld förutom 13k :/
Även bytt profession på min paladin och deletat min hunter och priest.
King Grub
2012-09-27, 13:09
Nu börjar jag bli tvungen att byta ut mina fina BiS epics mot greens och blues. :(
Nu börjar jag bli tvungen att byta ut mina fina BiS epics mot greens och blues. :(
Ser ut som en pajas gör man med eftersom man inte tycker det är värt att transmoga förän man fått iaf heroicgear. :(
Ondskapelsen
2012-09-27, 13:37
Ser ut som en pajas gör man med eftersom man inte tycker det är värt att transmoga förän man fått iaf heroicgear. :(
Dagens i-landsproblem!
Ill also provide a picture of my biceps, that has no real value here, but i like my biceps.
/best wishes
*cupid* :laugh:
+50 !!
Gött kl14:55 och 850 pers i kö redan.
mangemani
2012-09-27, 15:39
Bra pris att köpa hela packet med alla spel förutom sista... Vilken värd ska man spela på ?
jaedenar, outland, frostmane är 3 trevliga servrar:)
jaedenar, outland, frostmane är 3 trevliga servrar:)
Frostmane är bra! Förutom att den är överfull efter jobb/skola då man vill checka läget. Köa minst 1h efter kl 17 är mer eller mindre obligatoriskt nu när MoP kommit.
Hur kan du säga outland till honom? 5timmars kö där har jag hört. Dom har fcm atm dessutom.
vicarious
2012-09-27, 16:41
Transmogga kostar väl inte så mycket eller? Håller på levla min paladin men börjar få second thoughts, sugen på spela rogue istället. :(
CharlieBB
2012-09-27, 18:50
Rouges är den svagaste meele classen nu i pvp vad jag vet, pve vet jag ej.
CharlieBB
2012-09-27, 19:09
Kö'n gör mig väldigt ledsen.
mangemani
2012-09-27, 19:23
får man inte välja ally eller horde som panda?
har följt chain questen vilket nu har lett mig till att jag ska göra uppdrag för horde.
har jag gjort något galet och valt sida utan att jag märkt det eller får man välja senare?
Jo, när man är typ lvl 10-11 så pratar med någon och får en klar och tydlig fråga om man vill bli alliance eller horde. Allt questande i startzonen leder upp till den frågan och sen hamnar man i huvudstaden typ om jag minns rätt.
mangemani
2012-09-27, 19:32
ok, tack
BigSpawn
2012-09-27, 19:41
ja Kazzak är en bra server iaf om man gillar att köa 4timmar:P har köat i2timmar 50min nu och 450 framför, började på 2400. synd att jag har 5gubbar här, lite dyrt att flytta alla
vicarious
2012-09-27, 19:51
Rätt nöjd med att spela på low-pop nu :D Bara logga in. Men finns ju en del nackdelar med en low server också. Ska försöka ta 86 ikväll.
Hur svåra är de första nya dungeons? De två man kan köa på lvl 85.
CharlieBB
2012-09-27, 20:03
tank n spank, typ
BigSpawn
2012-09-27, 20:34
känns som instanserna blir kortare för varje expansion ju, man hann knappt in i ena och så var första bossen där och hela instansen tog inte många minuter
King Grub
2012-09-27, 22:01
Sisådär, klar för i dag. Level 90, ilevel 440 och klar för heroic dungeons i morgon, engineering 600 och en http://www.wowdb.com/spells/127123-reinforced-retinal-armor?cookieTest=1 och påbörjat legendary quest.
vicarious
2012-09-27, 23:28
Sisådär, klar för i dag. Level 90, ilevel 440 och klar för heroic dungeons i morgon, engineering 600 och en http://www.wowdb.com/spells/127123-reinforced-retinal-armor?cookieTest=1 och påbörjat legendary quest.
Najs. Krävdes det mycket material för att ta 600 i engineering?
Själv får man t2.5 choulders nästa aq40. Sulfuras klar så lika bra att gå för TF också. Dual ledendariez! R12 på onsdag så snart slipper jag min 4.2k fury pvp gear.
Vilket skinning paradise det är överallt nu! Kom lite i byzzan när man såg alla döa oskinnade bestar första gången :Virro
vicarious
2012-09-28, 08:21
Löjligt vad mycket ghost iron nodes det finns, och de respawnar snabbt som attan. Bäst att sälja skiten så snabbt man kan medan folk fortfarande betalar för det.
Trist med så lätta hc dungeons.
Dock är challenge mode helt överjävligt i ilvl 440. (och utan CC)
Löjligt vad mycket ghost iron nodes det finns, och de respawnar snabbt som attan. Bäst att sälja skiten så snabbt man kan medan folk fortfarande betalar för det.
Ja det är helt sinnes, är ett par bubblor in på 88, har redan 60 stacks ore i banken!
Ska dock inte säljas utan användas till att skilla upp BS på charen jag levlar och JC på en annan char. Det som blir över får gå till Engineering på en tredje char :)
Catstyle
2012-09-28, 16:09
Är lite sugen på att testa Cataclysm och eventuellt MoP.
Såg att man fick en gratis upgrade om någon skickade in "Scroll of Rescurrection".
Någon som kan tänka sig att göra det? :)
http://eu.battle.net/wow/en/services/scroll-of-resurrection/
Account: Catstyle / emanuel.forsell@gmail.com
CharlieBB
2012-09-28, 17:02
Jag skulle kunna skicka en scroll om du vill :-) pma mig.
Downade min första (mop) raid boss igår, "Foreverness of the queue". Tog cirka 3 timmar.
storPines
2012-09-29, 12:26
Hur är Monk att spela? Aldrig testat healer, svåra att spela?
Kollade nyss på wowprogress och såg att man va 8 bästa dr00den på servern, men fick en head idag så man kanske har klättrat lite till *cupid* 460 il resto speccad, Karlmaister Tarren Mill!
*edit* är nu 5, man duktig man känner sig i början av en expansion haha
Ondskapelsen
2012-09-30, 12:23
Ääääääntligen 90.
Vad ska jag göra nu? /afk i SW?
Birkharju
2012-09-30, 13:43
Ääääääntligen 90.
Vad ska jag göra nu? /afk i SW?
Haha, det lutar väl mot det. Arenasäsongen kör inte igång förrän om 1 vecka eller så, finns ingen PvP vendor ännu. Är man intresserad av PvE finns det väl onekligen mycket att göra dock.
Ondskapelsen
2012-09-30, 16:46
Ja gud ja. Mycket rep att farma...
Fick en helt ok BoP epic av en raremob innan idag :)
För er som inte ska köra PvE och enbart vill lira PvP så kan jag iaf säga att Sha of Anger(world boss) droppar season 12, i lvl 476 eller 483 pvp delar, bara så ni vet. Fast så vitt jag är det inte set pieces utan enbart de andra delarna.
mangemani
2012-09-30, 19:30
Hur är Monk att spela? Aldrig testat healer, svåra att spela?
monk är rätt så skojj att spela som.
är just nu lvl 30 med min monk(DPS that is) och både questing och PVE går som på en räls.
inte spelat som healer, men de som jag nu har spelat med och som då spelar som healer, tycks göra ett fantastiskt jobb utan krångligheter, dock så klagas det på monk tank i de instancer jag har kört i.
Simonbaws
2012-09-30, 19:38
hur är mop då än så länge då? bra eller dåligt?
CharlieBB
2012-09-30, 20:02
Underbart
Ondskapelsen
2012-09-30, 20:54
hur är mop då än så länge då? bra eller dåligt?
Påminner om tbc. Mycket bättre än cata iaf :).
King Grub
2012-09-30, 20:58
Det är fantastiskt roligt. Ändå har det inte börjar "på riktigt" än.
Tigerkotten
2012-09-30, 21:01
Vad är det för skillnad mot cataclysm? Ej påbörjat MOP och får se om jag ens kommer börja det. Men känns ju som konceptet är mer eller mindre samma?
Det jag skulle vilja WoW skulle ordna är flera talent specs. Skönt om man pvpar/pvear mycket
Det är för lätt att levla. Är alltid på 100% hp och mana på min priest, undatagsvis när jag spelar med noobs i instancer och måste heala mer än nödvändigt. Men inte ens då är det något problem.
Det kanske bättrar sig i Heroics.
Tigerkotten, kolla nya talents. Det är helt annorlunda, det är inga perks utan nya abilitys, du har två speccs att välja mellan och får en point per 15:e level.
Feelgood
2012-09-30, 21:09
Lätt o levla från 85-90 är det inte , beror ju på vad du är för class. Jag som rogue dog överdrivet många gånger då våran heal healer typ 2000 per 4 sekunder , och jag har då 300k hp så hur fan ska det hjälpa? :)
Tänkte höra om det är någon på Stormscale horde här som har lust och lira lite heroics? Orkar inte med massa noobs som man stöter på från och till. Är tank f.ö.
Feelgood
2012-09-30, 21:23
Tänkte höra om det är någon på Stormscale horde här som har lust och lira lite heroics? Orkar inte med massa noobs som man stöter på från och till. Är tank f.ö.
Behöver ju inte vara från stormscale för o lira dungeons :)
monk är rätt så skojj att spela som.
är just nu lvl 30 med min monk(DPS that is) och både questing och PVE går som på en räls.
inte spelat som healer, men de som jag nu har spelat med och som då spelar som healer, tycks göra ett fantastiskt jobb utan krångligheter, dock så klagas det på monk tank i de instancer jag har kört i.
Bytt main till en monk. Tanken är väl att det ska bli en healer i raids sen. Healade upp till lvl 40ish och det funkade riktigt bra, klart kul.
Nu kör jag dock tankspec i questande och dungeons vilket är fantastiskt kul. Rensat allt upp till lvl 65 so far.. noll problem. Finns ju en del abilities man måste sköta om man ska tanka och om folk spelar sin tank som en dps så går det väl sämre kanske.
Oerhört trevligt att questa som brewmaster iaf, kan samla upp hur mycket mobs som helst och aoe:a ner dem snabbt och lätt. Känns som att ju fler mobs man lyckas samla ihop desto bättre.
Behöver ju inte vara från stormscale för o lira dungeons :)
Just ja, det är ju x-realm, det hade jag glömt bort totalt :D
Satan va man blir tvungen att börja lira igen. Har inte lirat sedan BC så är nog rätt off nu, faan, nu sitter jag och överväger
Simonbaws
2012-09-30, 21:42
Man kanske ska köpa mop isåfall och lira lite smått! tröttnade efter dragon soul av att ha suttit och pushat för world firsts hela expansionen :>
CharlieBB
2012-09-30, 21:55
Jag lirar horde, pma real id om ni vill farma hcs!
mangemani
2012-09-30, 21:57
Bytt main till en monk. Tanken är väl att det ska bli en healer i raids sen. Healade upp till lvl 40ish och det funkade riktigt bra, klart kul.
Nu kör jag dock tankspec i questande och dungeons vilket är fantastiskt kul. Rensat allt upp till lvl 65 so far.. noll problem. Finns ju en del abilities man måste sköta om man ska tanka och om folk spelar sin tank som en dps så går det väl sämre kanske.
Oerhört trevligt att questa som brewmaster iaf, kan samla upp hur mycket mobs som helst och aoe:a ner dem snabbt och lätt. Känns som att ju fler mobs man lyckas samla ihop desto bättre.
då tror jag nästan att jag ska dual specca som en tank, inte för att DPS speccen är dålig, men om det går så smidigt och snabbt med tanken, så ska jag nog ge den en chans:)
Drog 90 igår, 445 ilvl nu, dags att pumpa heroics och göra dailies.. Bara den tråkiga biten nu alltså :P
Sjukt irriterad på att ingen Alchemist vill sälja sin Living Steel CD, behöver 13st ju till mina 2 craft delar. AH priset är ~1500g/st. 20k är ganska mycket för 2 craftables..
då tror jag nästan att jag ska dual specca som en tank, inte för att DPS speccen är dålig, men om det går så smidigt och snabbt med tanken, så ska jag nog ge den en chans:)
Tycker windwalkern verkar ha lite dåligt med cleavespells, e väl bara spinning crane kick tror jag(?).
Brewmastern får ju keg smash (som nu kan träffa obegränsat med mobs (förr var det bara max tre targets)). Sedan kan man tända eld på dem med breath of fire och därefter följa upp med spinning kick, hela skärmen fylls med fina siffror ;)
mangemani
2012-10-01, 08:29
Tycker windwalkern verkar ha lite dåligt med cleavespells, e väl bara spinning crane kick tror jag(?).
Brewmastern får ju keg smash (som nu kan träffa obegränsat med mobs (förr var det bara max tre targets)). Sedan kan man tända eld på dem med breath of fire och därefter följa upp med spinning kick, hela skärmen fylls med fina siffror ;)
windwalkers har ju även fist of fury vilken man får i tidig lvl:)
haha, mycket lovande, nu ska jag bara hitta en monk trainer bara så ska jag se vad tanken går för;)
btw, inte för att det spelar så stor roll då man kan ha sina gamla mounts, men vart skaffar sig monk sina mounts någonstans?
windwalkers har ju även fist of fury vilken man får i tidig lvl:)
Mmm fast en channeled spell med cooldown känns inte klockren tycker jag. "Roligare" med en instant som inte begränsar dig.
btw, inte för att det spelar så stor roll då man kan ha sina gamla mounts, men vart skaffar sig monk sina mounts någonstans?
I Orgrimmar någonstans lär det finnas en vendor med en massa stora sköldpaddor runt om sig. Finns i stormwind iaf :)
mangemani
2012-10-01, 08:55
Mmm fast en channeled spell med cooldown känns inte klockren tycker jag. "Roligare" med en instant som inte begränsar dig.
I Orgrimmar någonstans lär det finnas en vendor med en massa stora sköldpaddor runt om sig. Finns i stormwind iaf :)
mjo, det är lite mjäkigt ibland då man vill använda sig utav den lite oftare.
men så den där spinning crane spellen är instant då? skulle ha varit nice med en instant AOE för pandan iaf:)
aha, tack, ska genom söka SW då jag är där
Tigerkotten
2012-10-01, 10:50
Tigerkotten, kolla nya talents. Det är helt annorlunda, det är inga perks utan nya abilitys, du har två speccs att välja mellan och får en point per 15:e level.
Säger ju inte mycket om varför MOP > Cataclysm etc, du har fortfarande 2 specs att välja på som man hade i Cataclysm?
Ondskapelsen
2012-10-01, 11:43
Säger ju inte mycket om varför MOP > Cataclysm etc, du har fortfarande 2 specs att välja på som man hade i Cataclysm?
Saken är att dem har vänt uppochned på det mesta.
Man får liksom lite lära sig klasserna på nytt. Cataclysm var ju bara 5 nya levlar.
vicarious
2012-10-01, 12:07
Kört igenom alla heroics nu. Tycker de va rätt kul! Trevligt med lite nostalgi och få köra omgjorda Scarlet Monastery och Scholomance t ex :)
Antar att det kommer bli monk-explosion i dungeons om nån vecka eller två då alla som levlar har nått 90. Brorsan säger att det redan är kaosartat mycket monks i låglevel-dungeons. Tur man använder plate och inte läder :D
http://eu.battle.net/wow/en/character/scarshield-legion/Metaphor/simple
Ondskapelsen
2012-10-01, 14:55
Kört igenom alla heroics nu. Tycker de va rätt kul! Trevligt med lite nostalgi och få köra omgjorda Scarlet Monastery och Scholomance t ex :)
Antar att det kommer bli monk-explosion i dungeons om nån vecka eller två då alla som levlar har nått 90. Brorsan säger att det redan är kaosartat mycket monks i låglevel-dungeons. Tur man använder plate och inte läder :D
http://eu.battle.net/wow/en/character/scarshield-legion/Metaphor/simple
Så munkar använder läder alltså? Not sooo far from reality.
Vad vill dem ha för stats då? Agi dem också?
vicarious
2012-10-01, 15:38
Så munkar använder läder alltså? Not sooo far from reality.
Vad vill dem ha för stats då? Agi dem också?
Yesbox! Vet dock inte hur det funkar när man helar som munk, med stats och sånt. Får man mana då eller?
459 på ilvl nu, tänkte göra engineering epic headen men satan vad Living Steel är dyrt än så länge :D Skulle kosta mig över 10k att göra hjälmen, känns väl lite halv-ovärt. Från 463 till 476 ilvl, tycker inte den skillnaden är värd så mycket guld än (jag är fattig). Verkar inte vara någon som vill sälja sin transmute cooldown. Även om de gör det så lär de vilja ha ganska bra betalt. Kommer ändå ta några veckor för alla i guildet att bli klara för raiding (casual guild) så jag har inte bråttom.
Dags att börja farma rep nu så man kan köpa gear för valor. Behöver Revered med de olika factions för att ens kunna köpa valorgear.
CharlieBB
2012-10-01, 16:22
Kommer man hinna köpa något valor gear på ondsdag? Tänkte om man kommer ha tillräckligt rep.
men så den där spinning crane spellen är instant då? skulle ha varit nice med en instant AOE för pandan iaf:)
Ja den är instacast, kostar energy
Yesbox! Vet dock inte hur det funkar när man helar som munk, med stats och sånt. Får man mana då eller?
Mistweaver har mana (energi ersätts) precis som alla andra healers. Gearet får man slåss om mot resto-druider.
King Grub
2012-10-01, 17:42
Kommer man hinna köpa något valor gear på ondsdag? Tänkte om man kommer ha tillräckligt rep.
Nej, det finns nog ingen faction som man hinner upp till revered med till dess.
King Grub
2012-10-01, 17:44
Jag är också uppe på ilevel 459.
http://eu.battle.net/wow/en/character/draenor/Steroid/advanced
460 med Coren's som ligger i väskorna.
Jag skall nog hinna ersätta offhandvapnet, ringen, byxorna och halskedjan tills på onsdag (och gemma och enchanta allt).
Feelgood
2012-10-01, 17:50
464 ilvl här ,
http://eu.battle.net/wow/en/character/twisting-nether/Eligent/advanced
Borde byta från coren's trinket och enchanta vapnerna med dancing steel, men ingen verkar ha fått det än och sedan beltet med en extra gem.
mangemani
2012-10-01, 19:35
gud vad jag älskar det de har gjort med huntern i mop!
BM, mm, just love it:)
CharlieBB
2012-10-01, 19:55
Nej, det finns nog ingen faction som man hinner upp till revered med till dess.
Misstänkte det.
Saknar iaf 7 hc delar, hoppas på lite mer drops ikv!
King Grub
2012-10-01, 22:58
Realm 14 DK i skrivande stund. Ettan tycks ha en 496 item redan. Argh.
vicarious
2012-10-02, 01:08
Realm 14 DK i skrivande stund. Ettan tycks ha en 496 item redan. Argh.
Hur kollar man detta? Vilka som är bäst gearade på sin realm.
vicarious
2012-10-02, 04:15
Hm, farma rep går tydligen inte göra hur man vill. För att unlocka dailies med Shado-Pan och The August Celestials krävs det att man först har Revered reputation med Golden Lotus.
The Klaxxi kan man däremot göra dailies med oavsett. Så först får man göra Klaxxi + Golden Lotus till Revered, sedan ta Shado-Pan och August Celestials senare.
Hur kollar man detta? Vilka som är bäst gearade på sin realm.
www.wowprogress.com
lite konkret, vad är det för requirements på datorn för att köra MoP på högsta settings? funderar på att köpa en ny dator:)
King Grub
2012-10-02, 09:09
Högsta setting med vilken fps? Man kommer inte upp i 60 fps i Ultra på full hd eller högre med något system 100% av tiden.
Typ så man kan vara i en BG/stormwind på åtminstone 30fps
Feelgood
2012-10-02, 11:29
Hm, farma rep går tydligen inte göra hur man vill. För att unlocka dailies med Shado-Pan och The August Celestials krävs det att man först har Revered reputation med Golden Lotus.
The Klaxxi kan man däremot göra dailies med oavsett. Så först får man göra Klaxxi + Golden Lotus till Revered, sedan ta Shado-Pan och August Celestials senare.
Du kan även göra dailies med the tillers (cooking), the anglers(fishing) och orders of the cloud serpent :)
Seriös fråga: Vad är det som är så bra med MoP?
Jag har inget aktivt konto men spelade och var aktiv raidare i vanilla samt TBC, spelade lite men inte mycket i WotLK och hoppade cataclysm helt, var en massa år sen jag var någorlunda aktiv i WoW nu. :)
King Grub
2012-10-02, 12:11
Dom har hotfixat bort kraven på att man måste vara revered för att köpa jp gear nu.
vicarious
2012-10-02, 12:19
Du kan även göra dailies med the tillers (cooking), the anglers(fishing) och orders of the cloud serpent :)
Ah grymt :)
www.wowprogress.com
Ah, tack :) Är 5e bästa paladinen på min realm. Dock är det en jätteliten sketen low-pop realm så.
Seriös fråga: Vad är det som är så bra med MoP?
Jag har inget aktivt konto men spelade och var aktiv raidare i vanilla samt TBC, spelade lite men inte mycket i WotLK och hoppade cataclysm helt, var en massa år sen jag var någorlunda aktiv i WoW nu. :)
Roligare zoner att questa i tycker jag. Även dungeonsen känns roligare än i Cata. Dock kan ju detta bero på att allt är nytt. Om ett tag känner man säkert lite annorlunda. Talents specializations och skills är annorlunda nu också. En hel del nya spells och abilities för de flesta.
Sen har du det uppenbara, den nya rasen pandaren och nya klassen monk. En hel del som är annorlunda nu jämfört med TBC.
Ok! Det jag saknar som mest är raidandet men samtidigt det jag saknar som allra minst var det konstanta rekryterandet för att få ihop tillräckligt många duktiga spelare som har tid med konstant progress. Jag tror inte att jag klarar att spela WoW som causual det är antingen hardcore eller nocore hehehe.
King Grub
2012-10-02, 12:31
Dom har hotfixat bort kraven på att man måste vara revered för att köpa jp gear nu.
Honored menade jag. Revered är ju vp.
Ondskapelsen
2012-10-02, 14:21
Detta stör jag mig på.
Dessutom har jag fastnat med Golden Lotus. Trodde att jag gjorde en del dailys i förrgår. Men igår när jag tänkte göra dem igen så fick jag inte plocka upp de questsen. Någon som vet?
Honored menade jag. Revered är ju vp.
Så nu kan man köpa gear för JP oavsett? Vad var det för level på den gearen?
Feelgood
2012-10-02, 14:28
Så nu kan man köpa gear för JP oavsett? Vad var det för level på den gearen?
450 ilvl :)
Ondskapelsen
2012-10-02, 14:29
450 ilvl :)
Och man behöver inte ens vara honored med någon för att få köpa?
Fixade Glory of the Pandaria Hero i förra veckan, sjukt störande att man måste ha Exalted med Serpentfolket innan man kan rida på mountet bara, 8000/21000 atm :( Jävla ägg...
vicarious
2012-10-02, 15:57
Och man behöver inte ens vara honored med någon för att få köpa?
Yep. Vendor i Townlong Steppes. De tog bort det idag, October 2nd. Förut var kravet som KG säger honored rep.
Ett annat tips till er som nydingat 90 och inte har tillräckligt bra gear för heroics. Kör scenarios, de ger också items med ilvl 450 som rewards. Eller fixa Blacksmith/Leatherworker crafts. Och Jewelcrafting finns det neck och ringar man kan crafta.
Engineering har en bra trinket med ilvl450 som är lätt att göra. Ghost Iron Dragonling.
Birkharju
2012-10-02, 16:24
Hörde rykten om att arenasäsongen börjar imorgon, stämmer det? Jag hade för mig att den nya PvP-vendorn skulle introduceras imorgon, så det känns ju som de borde vänta en vecka från det så att man har möjlighet att skaffa lite PvP gear.
AngryFinnishGuy
2012-10-02, 16:36
Hörde rykten om att arenasäsongen börjar imorgon, stämmer det? Jag hade för mig att den nya PvP-vendorn skulle introduceras imorgon, så det känns ju som de borde vänta en vecka från det så att man har möjlighet att skaffa lite PvP gear.
http://www.arenajunkies.com/news/540-pvp-season-12-begins-october-2-and-3/
King Grub
2012-10-02, 17:05
Yep. Vendor i Townlong Steppes. De tog bort det idag, October 2nd. Förut var kravet som KG säger honored rep.
Ett annat tips till er som nydingat 90 och inte har tillräckligt bra gear för heroics. Kör scenarios, de ger också items med ilvl 450 som rewards. Eller fixa Blacksmith/Leatherworker crafts. Och Jewelcrafting finns det neck och ringar man kan crafta.
Engineering har en bra trinket med ilvl450 som är lätt att göra. Ghost Iron Dragonling.
Scenarios ger till och med ilevel 363.
storPines
2012-10-02, 17:58
Profession "riding"? Vad, uhh?
http://eu.battle.net/wow/en/character/bronze-dragonflight/Wiizuvious/advanced
min sexiga dk ;D
mangemani
2012-10-02, 18:43
löjligt enkelt det är att farma materials i mop.
tom ewelyn forest och dess antal nodes och spawn rate känns ynkligt jämfört med mop zonerna:P
vicarious
2012-10-02, 19:26
Scenarios ger till och med ilevel 363.
Ah, såpass. Tagit mig till 462 average nu. Saknar ringar, wrist och legs. Man måste ha lite flyt med dropsen i heroics.
Hur går det för dig, redo för raid imorgon? :)
King Grub
2012-10-02, 19:41
Ja, jag kan inte tänka mig att alla i raiden behöver den rekommenderade ileveln för att klara normals om det är ett bra guild.
Gratis migg från frostmane till shattered hand. SKÖNT att slippa kö, däremot rätt lite folk nu och i princip alla är horde utom vi i guilden!
storPines
2012-10-02, 23:46
level 20 panda monk, horde, var köper man ground mount?
Kan köpa skill i org, men ingen mount?
Feelgood
2012-10-03, 00:20
level 20 panda monk, horde, var köper man ground mount?
Kan köpa skill i org, men ingen mount?
Om du vet vart portalen till pandaria är så står det en brud vid vattnet nära den och säljer mount :-)
storPines
2012-10-03, 08:12
Om du vet vart portalen till pandaria är så står det en brud vid vattnet nära den och säljer mount :-)
Jo hittade :)
vicarious
2012-10-03, 08:51
Tänkte levla min präst nu. Vad tror ni för att hela dungeons medan man levlar, holy eller disc?
Tänkte levla min präst nu. Vad tror ni för att hela dungeons medan man levlar, holy eller disc?
Disc, kan ju dps'a mestadels som disc och ändå heala. Viss % av din dmg som disc ger healing till gruppen och för merparten av de flesta dungeons jag körde 80->85 behöver man inte köra någon direkt healing så länge folk ger fan att stå i elden. PoM+renew, kanske någon sköld räcker.
Jag kör holy i instances och det är "för lätt". Om smite-healingen är kvar så borde man nog gå disc, så att gruppen får mer dps.
Fan va puckat beslut att inte resetta mmr *gah!*
mangemani
2012-10-03, 10:48
Jag kör holy i instances och det är "för lätt". Om smite-healingen är kvar så borde man nog gå disc, så att gruppen får mer dps.
smite healingen finns och disc är jävligt bra i instances enligt min erfarenhet både före och efter MOP.
öser på med smite då annat är på CD och healar då gruppen.
en healer behövs egentligen inte då man kör som disc.
nu vet jag inte hur det är i de tuffare instancerna, men upp till lvl 81 instancer(vilken min priest är på nu) så duger disc gott och väl som healer.
vicarious
2012-10-03, 12:40
Disc, kan ju dps'a mestadels som disc och ändå heala. Viss % av din dmg som disc ger healing till gruppen och för merparten av de flesta dungeons jag körde 80->85 behöver man inte köra någon direkt healing så länge folk ger fan att stå i elden. PoM+renew, kanske någon sköld räcker.
Ok. Det är ju alltså 85 till 90 jag ska levla. Sen även heroics. Är holy bättre då eller vad tror ni? Inte spelat prällen på ett bra tag nu.
Såg att dom ändrat lite grejer idag. JP items blev ilvl 458 ist för 450. Och man kan köpa exalted necks (valor points) från The Klaxxi med honored rep, kostar 1250 VP.
King Grub
2012-10-03, 12:57
Nej, man behöver revered rep.
Ok. Det är ju alltså 85 till 90 jag ska levla. Sen även heroics. Är holy bättre då eller vad tror ni? Inte spelat prällen på ett bra tag nu.
Såg att dom ändrat lite grejer idag. JP items blev ilvl 458 ist för 450. Och man kan köpa exalted necks (valor points) från The Klaxxi med honored rep, kostar 1250 VP.
Holy och disc är ganska likvärdigt som ren healing, holy har bättre aoe&partyhealing medans disc är bättre på single target. Om du levlar som disc och har en bra grupp så är disc nog bättre i heroic medans holy är bättre i raids.
Eller ja, så var det iaf. Kan ju ändrats i Mop såklart, ingen vet nog säkert än.
vicarious
2012-10-03, 13:22
Nej, man behöver revered rep.
Nope, de ändrade det inatt.
The reputation requirement to purchase certain pieces of Mists of Pandaria Valor Point gear have been reduced from Revered to Honored. These include:
Klaxxi - neck items
Golden Lotus - rings
Shado-Pan - cloaks
August Celestials - bracers
http://wow.joystiq.com/2012/10/02/patch-5-0-5-hotfixes-for-october-1/#continued
Holy och disc är ganska likvärdigt som ren healing, holy har bättre aoe&partyhealing medans disc är bättre på single target. Om du levlar som disc och har en bra grupp så är disc nog bättre i heroic medans holy är bättre i raids.
Eller ja, så var det iaf. Kan ju ändrats i Mop såklart, ingen vet nog säkert än.
Ok tack :)
King Grub
2012-10-03, 13:23
Gasp!
Ondskapelsen
2012-10-03, 13:37
Gasp!
+1
Börjar nästan tro att jag faktiskt kan behålla mitt vanliga liv medans jag gearar upp..
Birkharju
2012-10-03, 13:46
Fan va puckat beslut att inte resetta mmr *gah!*
"The first PvP season of World of Warcraft: Mists of Pandaria begins tomorrow, October 2! Once realms have come back up from scheduled maintenance, Matchmaking (MMR), Team, and Personal Ratings will be reset and players will able to compete in level-90 Arenas and Rated Battlegrounds for the best PvP gear, items, and titles."
vicarious
2012-10-03, 13:51
"The first PvP season of World of Warcraft: Mists of Pandaria begins tomorrow, October 2! Once realms have come back up from scheduled maintenance, Matchmaking (MMR), Team, and Personal Ratings will be reset and players will able to compete in level-90 Arenas and Rated Battlegrounds for the best PvP gear, items, and titles."
Ange källa när du citerar nåt, annars är citatet värdelöst.
en stor stark
2012-10-03, 14:02
"As some of you have noticed, MMR did not reset today with the start of Season 12. This was indeed a last minute decision and we apologize for any confusion this has caused."
http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/6759187021?page=6#106
Får se hur det blir.
Birkharju
2012-10-03, 14:16
Ange källa när du citerar nåt, annars är citatet värdelöst.
Det glömde jag visst, men det är inte så svårt att googla citatet direkt.
http://www.arenajunkies.com/news/540-pvp-season-12-begins-october-2-and-3/
Tydligen så har de inte uppdaterat så det stämmer tydligen att de inte resetat MMR.
Sorry, lånar tråden mitt i allt. Ska köpa en begagnad dator av en polare, detta är specesen jag har fått:
Processor: Amd 3,0 ghz dual core
Grafikkort: ATI Radeon 5750
Ram: 4 gig
Duger gott och väl till wow right?
Ja fast inte på höga grafikinställningar.
Ja fast inte på höga grafikinställningar.
Allright, thanks :thumbup:
King Grub
2012-10-03, 17:08
Realm no 2 dk, eu english dk 122, world dk 697.
Ondskapelsen
2012-10-03, 19:00
Jag försöker reforga min gear men den vill inte. Vad har jag missat?
King Grub
2012-10-03, 19:00
Logga ut och logga in eller /reload. Ibland buggar det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.