Visa fullständig version : Anime
Sidor :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[
11]
12
13
14
15
16
17
18
Hur fixar ni era manga böcker/seritidningar ? Vart finns det å köpa ?
Magnus N
2015-09-12, 15:47
Hur fixar ni era manga böcker/seritidningar ? Vart finns det å köpa ?
Köpt mina via sfbok
Alright! GT är dock asfet ;D
Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. NEEEEEEJ!
Ozziking
2015-09-12, 20:16
Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. NEEEEEEJ!
Meh "super saiyan gods" är ju mer skevt än ssj4
Om ni har missat denna, in och kolla säger jag bara :d
One-Punch Man
Ef5UA1pP-Uw
Magnus N
2015-10-27, 19:22
Ett ljus i denna mörka animehöst :D, mycket skit denna säsong hitintills tyvärr :/
One-Punch Man
:D
TetF3ojLBo4
One-Punch Man
Ef5UA1pP-Uw
Tycker mangan är helt sjukt underhållande och har varit smått exalterad sedan jag hörde att det skulle bli en anime. Såg avsnitt 7 precis och än så länge är jag inte besviken, den är grym!
JacobHeitmann
2015-11-17, 12:28
wtf e one punch man?
En komisk och lite parodi-aktig variant av en superhjälte som är övermäktig. Sitter och väntar ivrigt på nästa avsnitt så fort jag tittat klart på det senaste. Kan varmt rekommendera, kommer nog inte kunna hålla mig borta från mangan snart tror jag.
Magnus N
2015-11-30, 20:52
Senaste Berserkkapitlet, äntligen! :D
Nordenator
2015-12-01, 00:24
One-Punch Man äger :D Gillar konstrasten mellan alla dessa digra händelser och den ensamme mannen som gjort några armhävningar om dagen som glider in som en antihjälte och räddar situationen.
vill ha typ hela serien one punch man nu.
MangeByggarn
2015-12-01, 12:39
One-Punch Man äger :D Gillar konstrasten mellan alla dessa digra händelser och den ensamme mannen som gjort några armhävningar om dagen som glider in som en antihjälte och räddar situationen.
Mumen Rider :laugh:
Justice Crashuuuuuuu :laugh:
Mumen Rider :laugh:
Justice Crashuuuuuuu :laugh:
Haha tycker så synd om honom.
MangeByggarn
2015-12-01, 15:16
Haha tycker så synd om honom.
Haha de var nog inte många torra kinder när han höll brandtalet :cryout:
Kollar lite owari no seraph. Helt OK!
Evankhell
2015-12-01, 19:04
wtf e one punch man?
vill ha typ hela serien one punch man nu.
http://vignette3.wikia.nocookie.net/dragonage/images/2/2a/Anchorman-well-that-escalated-quickly.jpg/revision/latest?cb=20120921164818
Kollar lite owari no seraph. Helt OK!
Agreed, följt den sedan s01 började, hoppas det slutar bra bara..
One Punch Man är också fantastiskt.
Ace of Diamond rekommenderas till alla sportfantaster, inte adrenalin som Hajime, men nära på.
någon serie som liknar hokuto no ken? Fett bra :)
street fighter 2 the animated movie? =)
http://vignette3.wikia.nocookie.net/dragonage/images/2/2a/Anchorman-well-that-escalated-quickly.jpg/revision/latest?cb=20120921164818
Bara två avsnitt kvar nu :(
Förhoppningsvis får vi se en till säsong, finns bra mycket mer material i mangan tydligen.
Finns också en OVA nu. One Punch Man - Road to Hero
Magnus N
2015-12-11, 17:43
"is revealing on Monday that the anime based on Yūto Tsukuda and Shun Saeki's Food Wars! Shokugeki no Soma manga will get a second season. "
http://www.animenewsnetwork.com/news/2015-12-10/food-wars-shokugeki-no-soma-anime-gets-2nd-season/.96320
Fina nyheter :D
Nordenator
2015-12-11, 21:14
Förhoppningsvis får vi se en till säsong, finns bra mycket mer material i mangan tydligen.
Finns också en OVA nu. One Punch Man - Road to Hero
OVA:n ska ha kommit med mangan och verkar inte vara i samma nivå som serien, men någon som sett den och vet om det är värt det?
Magnus N
2015-12-11, 21:17
OVA:n ska ha kommit med mangan och verkar inte vara i samma nivå som serien, men någon som sett den och vet om det är värt det?
Bara 24 min så även om den inte är samma standard så är det inte lång tid :D
Inte kommit subbad än mig veterligen, hade en version nere som sades vara subbad men var det ej så väntar på att en ska komma ut
edit: fanns ute visst :)
Jag kan rekommendera bikini warriors
http://animefreak.animecross.tk/view/bikini-warriors-episode-1/
Nordenator
2015-12-14, 20:53
Jag kände att jag behövde en ny meddelandesignal till telefonen, så plockade ut det här:
https://www.dropbox.com/s/vdwdj6b8z8ilrsu/onepunch.mp3?dl=0
Kommer troligtvis bli irriterande snart, men hittills ler jag lite varje gång jag får ett meddelande i alla fall :D
Tigerkotten
2015-12-15, 21:48
Någon ny bra sport serie? Gillar alla möjliga, sett basket, volleyboll, fotboll , boxning serier.
Någon ny bra sport serie? Gillar alla möjliga, sett basket, volleyboll, fotboll , boxning serier.
Hajime no ippo är en klar favorit hos mig.
Magnus N
2015-12-16, 06:49
Nyaste som jag vet och som är riktigt bra är haikyuu
Inne på säsong2 nu
Nyaste som jag vet och som är riktigt bra är haikyuu
Inne på säsong2 nu
Instämmer. Är klart bästa sport-animen sen senaste Hajime no Ippo :)
Kuroke no Basuke brukar folk annars säga är bra, men jag blev aldrig någon fan.
Nordenator
2015-12-16, 10:58
Kuroko är riktigt bra.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Tigerkotten
2015-12-20, 13:11
Vilka har du sett? Eyeshield? Hungry Heart: Wild Striker? One Outs? Finns några fotbollsanimes om man gillar simpel shounen också.
Just det, Knight in the area ser jag på just nu, fotbollsanime utan shounen och trevliga karaktärer. Finns en till som gick förra året, vad den nu hette... återkommer!
Edit: Giant Killings! Alla 5 serierna är värda att streck-kollas! :D
Sett alla de där du sa :] Om det inte kommit ny säsong av någon.
Sen serier som Kuroko, Haikyuu, Ippo
Magnus N
2015-12-21, 18:59
Nytt berserkprojekt på gång:
"Miura comments in the magazine that the anime project will depict Guts in his "Black Swordsman" appearance, which is only revealed in parts of the manga that go beyond any previously animated Berserk story, and is only briefly hinted at in the first and last episode of the 1997 television anime series."
Tyvärr innebär det en paus i mangan :(
"In addition, Miura will put his Berserk manga on hiatus, with the next chapter coming in "around" summer next year. The manga will also then be published as an irregular series."
http://www.animenewsnetwork.com/news/2015-12-21/berserk-gets-new-anime-project-featuring-guts-as-black-swordsman/.96773
Lövbiffen
2015-12-21, 19:35
"Miura comments in the magazine that the anime project will depict Guts in his "Black Swordsman" appearance, which is only revealed in parts of the manga that go beyond any previously animated Berserk story, and is only briefly hinted at in the first and last episode of the 1997 television anime series."
"In addition, Miura will put his Berserk manga on hiatus, with the next chapter coming in "around" summer next year. The manga will also then be published as an irregular series."
http://www.animenewsnetwork.com/news/2015-12-21/berserk-gets-new-anime-project-featuring-guts-as-black-swordsman/.96773
Å fasen! Både bra och dåliga nyheter då. Jag hoppas Susumu Hirasawa kommer göra musiken till den nya serien. Han gjorde många sköna låtar till 90-tals-varianten!
Instämmer. Är klart bästa sport-animen sen senaste Hajime no Ippo :)
Kuroke no Basuke brukar folk annars säga är bra, men jag blev aldrig någon fan.
Ping Pong The Animation är sevärd.
Alltså, i serieväg så är en fortsättning på berserk i samma stuk som förut, det jag vill allra mest.
Alltså, one punch man.
Consecutive normal punches
Alltså, one punch man.
Consecutive normal punches
Har hunnit kolla på alla avsnitt nu och... jag är så lycklig! :D
Den lyckades verkligen leva upp till förväntningarna! Dessutom känns det ju ganska givet med fler säsonger med tanke på hur väl den verkar ha mottagits.
Oh ja, finns en hel del i mangan som tecknas av Yusuke Murata och massor mer i ursprungliga webcomicen. Misstänker dock att de bara kommer göra efter mangan, fast man kan ju hoppas.
Få hoppas att "ONE" blir sporrad av animen till att göra nya kapitel igen. Han har ju typ slutat för att teckna sin andra serie, Mob Psycho 100. Den är också riktigt grym, fast det tar tid att vänja sig vid att den är så dåligt tecknad (och då är den fan så mycket bättre tecknad än ursprungliga Onepunch Man).
Har hunnit kolla på alla avsnitt nu och... jag är så lycklig! :D
Den lyckades verkligen leva upp till förväntningarna! Dessutom känns det ju ganska givet med fler säsonger med tanke på hur väl den verkar ha mottagits.
Oh ja, finns en hel del i mangan som tecknas av Yusuke Murata och massor mer i ursprungliga webcomicen. Misstänker dock att de bara kommer göra efter mangan, fast man kan ju hoppas.
Få hoppas att "ONE" blir sporrad av animen till att göra nya kapitel igen. Han har ju typ slutat för att teckna sin andra serie, Mob Psycho 100. Den är också riktigt grym, fast det tar tid att vänja sig vid att den är så dåligt tecknad (och då är den fan så mycket bättre tecknad än ursprungliga Onepunch Man).
One punsch man var rolig de första avsnitten för de var så absurda. Men jag tröttnade snabt då det är exakt samma sak. "oh kolla! en ond snubbe! hoppas han är stark! " *PANG* dör på ett slag "jaha... den här fighten var tråkig ju"
Nu har jag bara sett 5 avsnitt, vet inte om det utvecklas mer, om det är så så får ni ursäkta mig :p
Nordenator
2015-12-22, 09:40
One punsch man var rolig de första avsnitten för de var så absurda. Men jag tröttnade snabt då det är exakt samma sak. "oh kolla! en ond snubbe! hoppas han är stark! " *PANG* dör på ett slag "jaha... den här fighten var tråkig ju"
Nu har jag bara sett 5 avsnitt, vet inte om det utvecklas mer, om det är så så får ni ursäkta mig :p
Det är ju det som är hela poängen. De spenderar en kvart på att bygga upp ett monster som något som hotar en hel stad, och att alla hjältar är kraftlösa inför monstret. Därefter kommer Saitama och tar hand om det som en typisk antihjälte som skapar en antiklimatisk situation.
..and it had to be done.
http://i.imgur.com/8nYrFch.png
Kommer det mer Berserk?
Kommer det mer attack on titan någon djävla gångjävel?
Kommer det mer... hmm.. den där serien.. en kille sitter i sin skolklass så flyger en röd "demon" fram i rutan och dödar alla utom en kille och han blir tagen till något fängelse där de får slåss inför åskådare där de säger att allt är specialeffekter men det är i själva verket på riktigt? Minns ej namn!
Eller mer av en annan serie.. handlar om några grabbar på någon ungdomsanstalt.. kommer en ny kille in i gänget som är så genomgod och ärlig som jag har för mig blir ihjälslagen (eller nästan) i slutet av fångvakten som är rakad på skallen och hel-tokig. Jag tror de kallar honom för brorsan hela tiden, mycket drama.
Kommer det mer Berserk?
Kommer det mer attack on titan någon djävla gångjävel?
Kommer det mer... hmm.. den där serien.. en kille sitter i sin skolklass så flyger en röd "demon" fram i rutan och dödar alla utom en kille och han blir tagen till något fängelse där de får slåss inför åskådare där de säger att allt är specialeffekter men det är i själva verket på riktigt? Minns ej namn!
Eller mer av en annan serie.. handlar om några grabbar på någon ungdomsanstalt.. kommer en ny kille in i gänget som är så genomgod och ärlig som jag har för mig blir ihjälslagen (eller nästan) i slutet av fångvakten som är rakad på skallen och hel-tokig. Jag tror de kallar honom för brorsan hela tiden, mycket drama.
Attack on titan s02 har jag för mig är confirmed 2016 eller 17?
Deadman wonderland är jag också besviken över, verkar som att animen gled ifrån org. storyn för mkt och därför vore knepig att lösa s02 på.
Tänker du på Rainbow på sista måtro? Verkar helkört där med. Kan tänka på fel anime dock.
Attack on titan s02 har jag för mig är confirmed 2016 eller 17?
Deadman wonderland är jag också besviken över, verkar som att animen gled ifrån org. storyn för mkt och därför vore knepig att lösa s02 på.
Tänker du på Rainbow på sista måtro? Verkar helkört där med. Kan tänka på fel anime dock.2017? Jag säger upp mitt internet i så fall!
DW heter det! Hur är mangan? Fortsättning?
Det var Rainbow ja! Så det slutade bara så som jag minns? Ville tro/hoppas på någon fortsättning.. tyckte det var rätt bra, då, kanske inte är så bra som jag minns det..?
Det var Rainbow ja! Så det slutade bara så som jag minns? Ville tro/hoppas på någon fortsättning.. tyckte det var rätt bra, då, kanske inte är så bra som jag minns det..?
Rainbow är väl ett av få exempel på en anime som har ett tydligt avslut, där det inte alls känns nödvändigt att göra en fortsättning... fast med det sagt så verkar det fortfarande som manga som hade 22 volymer, indelade på över 230 kapitel, vilket innebär att man inte täcker hela mangan i animen, eller har kortat ner den väldigt mycket (skippar mycket backstory, osv)
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Rainbow:_Nisha_Rokub%C5%8D_no_Shichinin_ch apters
Verkar som man bara har översatt manga fram till volym 13. Vilket är lite ovanligt då mangan slutade 2010.
http://mangafox.me/manga/rainbow/
TL;DR Rainbow borde haft ungefär 68-76 avsnitt för att få med det mesta från mangan.
Hm, undra om jag verkligen såg klart allt...
JacobHeitmann
2015-12-22, 22:50
QImBolnTVH8
https://49.media.tumblr.com/aebcc20e1766291d332454088cd3a67e/tumblr_nzcsv45P6s1tdnwpwo1_540.gif
Vad är det för fel på er?
Gintama>OPM alla dagar.
Skärpning.
r3mpuh
Vill ha mer hunter x hunter :|
Det är tyvärr fel serie att leta efter den sortens spänning i, det är för mycket av en slapstick/parodi för det. Jag tvivlar på att det någonsin kommer att finnas en utmanande motståndare för Saitama, eller ja kanske bortsett från
Tatsumaki.
Den enda egentliga spänningen jag ser i serien är huruvida Saitama någonsin kommer att få den uppskattning han förtjänar. Serien är faktiskt väldigt begränsad på det viset men trots det tycker jag den är så bra.
Fast jag är en Saitama fanboy, har varit såld redan innan animen så jag är jättepartisk.
Vad är det för fel på er?
Gintama>OPM alla dagar.
Skärpning.
r3mpuh
Du jämför en anime med 12 avsnitt med en som har flera hundra avsnitt? Till råga på allt en som tar väldigt många fler än 12 avsnitt på sig att komma igång?
Alltså... Nej, det är jul och då ska man vara snäll så jag säger inget mer. God jul! :D
+1!
Fma, attack on titans, dmw och ippo också ..!
Lär tyvärr dröja. Yoshihiro Togashi (mangaka som gör hunter x hunter) har varit sjukskriven i över ett år på grund av ryggsmärta.
https://www.reddit.com/r/HunterXHunter/
Fans har döpt om serien till HiatusXHiatus. ;))
Du jämför en anime med 12 avsnitt med en som har flera hundra avsnitt? Till råga på allt en som tar väldigt många fler än 12 avsnitt på sig att komma igång?
Alltså... Nej, det är jul och då ska man vara snäll så jag säger inget mer. God jul! :D
Skulle färre avsnitt vara bättre så är ju Steins Gate oslagbar.
Reagerade mer på att folket i tråden verkar hajpa sönder över den repetitiva & överskattade OPM när de de egentligen borde skrika halsen av sig över de nya avsnitten av Gintama. God Jul! :)
Magnus N
2015-12-24, 18:25
Ja fyfan för att folk tycker olika :p
Fma, attack on titans, dmw och ippo också ..!
Jag säger nej på FMA. Brotherhood är fortfarande den bästa anime-storyn och handlingsförloppet jag någonsin sett. Låt den serien få vila som detta utmärkta exempel *cupid*
Men jag förstår precis vad du menar *cry*
Vilka animes finns det som är liknande hunter, dball och yuyu hakusho, där de involverade liksom levlar upp i styrka? :D
Naruto och One Piece är det första jag kommer på. Förstnämnda är verkligen som Dragon Ball.
naruto har jag kikat lite på, lika så one piece.
Fairy Tail är nästa. Bleach också.
Vilka animes finns det som är liknande hunter, dball och yuyu hakusho, där de involverade liksom levlar upp i styrka? :D
Kurokami tar ett par episoder att komma in i men är i min mening väldigt bra. Bara 24 episoder eller så totalt. Är väl dock en ganska seriös anime jämfört med dem du räknade upp.
G6PoLLrWV98
Grappler Baki torde också falla i smaken. Kortare och mer seriös än de du räknade upp dock.
sofH0wF5x5Q
Lite spoilervarning på grappler baki trailern.
Magnus N
2015-12-25, 19:42
lite mer info och bilder
http://www.animenewsnetwork.com/daily-briefs/2015-12-24/berserk-new-anime-teased-with-visuals/.96916
NBC Universal will unveil the anime's first promotional video at its winter Comic Market booth, which will run from December 29 to December 31.
The magazine also notes that the 1997 Berserk television anime series will get a newly priced Blu-ray Disc release with the 2012 HD remaster. The new boxset is slated for an April 20 release, and will cost 18,000 yen (about US$148).
In addition, Miura will put his Berserk manga on hiatus, with the next chapter coming in "around" summer next year. The manga will also then be published as an irregular series.
Såg klart Elfen lied förra veckan. Sjuk men cool. Lätt värt att se.
Fortsatte med de lite sjukare och börjat kolla på mirai nikki. Också rätt sjuk, men man kommer in i det efter ett par avsnitt. Har 3 avsnitt kvar blir till att se när damen lagt sig. Men ja, den gillade jag med.
Magnus N
2015-12-29, 17:09
New Berserk Anime's 1st Video Teases 2016 Date
http://www.animenewsnetwork.com/news/2015-12-29/new-berserk-anime-1st-video-teases-2016-date/.97045
QIA9xg2oIew
Glad att de gör mer på serien men inte överförtjust i animeringen
Fan vad b.
Ge mig gamla stilen. Helt perfekt.
Nordenator
2015-12-29, 18:37
Ja det där såg inte speciellt roligt ut.
Jockefoten
2015-12-29, 21:04
Brukar inte falla för Anime, men One Punch Man är bra kul.
Skulle färre avsnitt vara bättre så är ju Steins Gate oslagbar.
Reagerade mer på att folket i tråden verkar hajpa sönder över den repetitiva & överskattade OPM när de de egentligen borde skrika halsen av sig över de nya avsnitten av Gintama. God Jul! :)
Gintama kräver ju ganska mycket mer dedikation för att uppskattas ordentligt också. Minns när jag började se det och hur lång tid det tog innan jag insåg att det faktiskt finns en röd tråd / main story ihopblandat mellan allt (till synes) "strunt". De kör ju så galet mycket referenser till andra animes och japansk kultur att serien är ganska svårrekommenderad till gemene man imho. Jag älskar den, men serien ligger väldigt långt ner på min rekomendationslista för att den är såpass knepig :)
Påtal om komedi; Level E tycker jag är en lite underskattad serie man sällan läser om, vill minnas att den lämnade ett gott avtryck som en serie att komma ihåg i genren!
Naruto / Fairy Tail (som f.ö. precis avslutades utan att jag var beredd på det *grr27*) med fillers guide är vettiga, galet mycket fillers att dra igenom annars. Har en del bekanta som svär sitt liv på att Naruto utan fillers är bland det bästa de sett. Jag har den def. som topp 10 om man sorterar ut godbitarna.
Fairy Tail (som f.ö. precis avslutades utan att jag var beredd på det *grr27*)
Woot, har jag missat något? Är det mangan som slutat? Animen rullar fortfarande i alla fall
*popcorn*Woot, har jag missat något? Är det mangan som slutat? Animen rullar fortfarande i alla fall
Då misstolkade jag slutet då? Tänkte att de tänkt köra en spinoff typ, men det är bara fillers inc då? :D
*popcorn*
Då misstolkade jag slutet då? Tänkte att de tänkt köra en spinoff typ, men det är bara fillers inc då? :D
Ah, nu ser jag vad du menar. Det verkar vara någon prequel som de ska visa härnäst.
Jag hoppas verkligen de fortsätter med huvudstoryn, det finns ju en hel del till i mangan :(
Magnus N
2016-01-01, 11:27
Ah, nu ser jag vad du menar. Det verkar vara någon prequel som de ska visa härnäst.
Jag hoppas verkligen de fortsätter med huvudstoryn, det finns ju en hel del till i mangan :(
Dem ska väl animera ft-zero mangan nu sedan återuppta den vanliga efter det
Såatte, kommer naruto bli lite coolt snart igen elleh. Avsnitt typ 170 på shipuuden och han är töntig och 9 tail fox kommer aldrig ut. Ge mig lite kamehameha a la dragon ball.
Nordenator
2016-01-07, 19:59
Såatte, kommer naruto bli lite coolt snart igen elleh. Avsnitt typ 170 på shipuuden och han är töntig och 9 tail fox kommer aldrig ut. Ge mig lite kamehameha a la dragon ball.
Är Dragonball verkligen värd att se? Har sett tills de samlat alla bollarna och stött på draken och kanske något avsnitt till efter de spridits ut igen, men hittills varit lite "meh".
Dragon ball z ska du kolla på om något :)
Dragon ball är simplare och lite mer underhållande på vissa sätt, fast jag gillar Z mer.
Naruto är lite weird. Ser att det kommer 20 filler episodes, men känner att man missar rätt mycket när man hoppar över dem.
Dragon ball z ska du kolla på om något :)
Dragon ball är simplare och lite mer underhållande på vissa sätt, fast jag gillar Z mer.
DBZ är ju jäkligt långdraget dock, fighter på över 8-10 eps är ju inte helt ovanligt :D DBZ Kai ska väl vara en något nerbantad version, men den ska ta bort så mycket även sevärt material att den ofta klankas ner på.
Mina senaste axplock:
Kaiji:
ZAWA ZAWA ZAWA
Helvete vad bra det är ibland, lågt tempo men otroligt välgjort med en trevlig protagonist, bra samt smart story som inte håller läsaren i handen kontinuerligt. Det som dock utmärker den är den konstanta spänningen i luften i Kaiji, även i lugna stunder finns inget lugn, det är en underhållande bergochdalbana fram till sista arken som är lite för långdragen för min smak.
Även ett utmärkt OST!
Death Parade:
Mycket välgjord, jag önskar verkligen inte att den var så pass kort. En slags människostudie kombinerat med art nouevau. Tänker inte spoila något, men kort och konkret handlar den om ett slags limbo mellan himmel och en tolkning av helvetet, där människor får utföra någon typ av tävling avsedd att dra fram deras absolut mörkaste sidor. Huvudkaraktären bedömer sedan vem som förtjänar att reinkarneras och vem som förtjänar att tas ur systemet.
Trigun:
Mangan är bättre på alla punkter, men trigun är fortfarande ett mästerverk i mina ögon, trots sega episoder i början håller resten av storyn mycket god kvalitet (denna är dock är åratal bättre i den blodigare mangan).
Tänk er spaghetti-western korsat med steampunk korsat med valfri framtidsdystopi, där har ni Trigun i ett nötskal.
Framför allt är den genuint underhållande!
Rainbow Nishi:
Tittar på den just nu, men herrejesus vad välgjord den är, djupa trovärdiga karaktärer, berörande och mörk story som är nästan för realistisk i sina stunder. Om dom inte fuckar up slutet totalt kommer denna nog in på min top 15!
OPM:
Ja ni har ju alla sett den, men herregud va jag älskar OPM. Den är mangans svar på Deadpool, och är en otroligt välkommen fläkt i den annars skitnödigt stela Shonen-genren. Lägg därtill årets bästa OST och animation från Madhouse som är sagolik och tja, den har ärligt talat potential att bli nästa DBZ!
Ingenting i min värld kommer dock någonsin slå Monster, aldrig blivit så pass berörd och påverkad av en anime som Monster.
Fan vad b.
Word, OPM har visat att man kan göra snygg anime utan medelmåttig CGI, och berserk är som gjort för episkt färgsatta stillbilder och magnifika bakgrunder.
en serie som bör kollas in den här säsongen.
Boku dake ga inai machi eller erased som den kallas på engelska.
g8tTxuO1oIY
Fan vad b.
Den gamla stilen var verkligen inte perfekt. Stillbildsactionen var mumma stilistiskt men vissa ridscener såg bedrövliga ut.
Men därmed sagt så skall man inte kasta ut barnet med badvattnet...
Ny säsong och nya beslut om vad som ska följas, fastnade lite för animeringsstilen här:
JpEaUKQVE00
Får lite "Ni no Kuni"-vibbar typ? Dungeon-crawling är ju ett väldigt populärt tema på animes nuförtiden, hoppas denna levererar något.
naruto är ju en fittserie. Först asuma och sen jiraiya :(
Nordenator
2016-01-22, 23:40
......
Spoiler-tagg!
Spoiler-tagg!
My bad. Trodde alla redan hade sett naruto här inne :d
har reportat om en spoiler tagg
Ozziking
2016-01-23, 09:08
Soul Eater! Grymt bra och humoristisk!!
Tycker Erased (Boku dake ga Inai Machi) som går just nu är riktigt bra. Obehaglig men bra.
jävla naruto o vara sorglig :(
Lövbiffen
2016-01-27, 22:42
Jag kollar på Gintama nu och måste säga att det är den roligaste anime-serien jag sett. Det var svårt att inte skratta som en tok till det här: bs09Hgu1iSY
Nordenator
2016-01-27, 23:00
Gintama blir dessutom bara roligare ju längre man ser den. Speciellt då man följer den med pågående anime-serier. Typ referenser till kuroko no basuke och liknande.
Tomas Tryffel
2016-01-28, 16:50
Vilken Gintama ska man börja med?
MangeByggarn
2016-01-28, 17:25
Ny säsong och nya beslut om vad som ska följas, fastnade lite för animeringsstilen här:
JpEaUKQVE00
Får lite "Ni no Kuni"-vibbar typ? Dungeon-crawling är ju ett väldigt populärt tema på animes nuförtiden, hoppas denna levererar något.
Vad är de engelska namnet på serien? Gillar serier med MMORPG-tema
Hai to Gensou no Grimgar.
Lövbiffen
2016-01-29, 09:45
Vilken Gintama ska man börja med?
Jag kollar på den här sidan: http://www.animefrost.net/watch/gintama/
Det verkar som alla avsnitt är samlade på rad där (någon av er mer kunniga som vet)? Jag har bara sett 50 avsnitt och kan inte uttala mig om det stämmer. Det finns dock bara två olika slags Gintama-serier om man söker på sidan och det verkar som den jag länkade innefattar avsnitt från flera av de olika serierna. Jag trodde ärligt talat det bara fanns en serie tills du ställde frågan, haha.
Om du gillar MMORPG genren så borde du titta på 1/2 Prince :)
gOvgseUyMH0
Mja, visst är det kul att det blev en animering av Noblesse men det känns som att de försökte klämma in lite för mycket i en OVA. De hoppar ju liksom över 70% av handlingen, känns som att en del ganska viktiga bitar saknas. Får ju i stort sett veta noll och intet om de olika figurerna.
Jag tycker i alla fall att det är positivt att det är snyggt gjort och sett för sig själv utan att alls bry sig om manwhan så är den kanske inte så tokig. Får hoppas att det blir en riktig serie med handling som är lite mer trogen ursprunget.
Andy.da.wohoo
2016-02-20, 22:15
Började kolla på My Love Story!! / Ore Monogatari!!
Håller hög klass än så länge!
Snubblade in här efter åratal av frånvaro från anime.
Började med One Punch Man. Var det ett misstag? Kommer jag se något lika bra igen?
Magnus N
2016-02-21, 15:47
Snubblade in här efter åratal av frånvaro från anime.
Började med One Punch Man. Var det ett misstag? Kommer jag se något lika bra igen?
Aldrig ett misstag att se OPM :)
Finns massor av bra serier så nog inga problem att fylla på, blir såklart snävare om det ska vara liknande one punch
Aldrig ett misstag att se OPM :)
Finns massor av bra serier så nog inga problem att fylla på, blir såklart snävare om det ska vara liknande one punch
Kan jag tänka mig. Förslag?
Magnus N
2016-02-21, 18:44
Kan jag tänka mig. Förslag?
På liknande som OPM eller enbart generellt bra serier?
På liknande som OPM eller enbart generellt bra serier?
Generellt bra serier är ju utmärkt, gärna några nyare filmer också om du har på lager.:)
Magnus N
2016-02-22, 18:46
Generellt bra serier är ju utmärkt, gärna några nyare filmer också om du har på lager.:)
Lite blandat med nyare och äldre:
Filmer:
Toki o Kakeru Shōjo
Spirited Away
Whisper of the Heart
5 Centimeters Per Second
Blade of the Phantom Master
The Garden of Sinners
Serier/OVA:
Rumbling Hearts
Rurouni Kenshin: Reflection
Rurouni Kenshin: Trust & Betrayal
Azumanga Daioh
Berserk
Chrono Crusade
Steins Gate
Ett litet axplock, någon speciell genre du tänker dig så kan man snäva in det mera?
Lite blandat med nyare och äldre:
Filmer:
Toki o Kakeru Shōjo
Spirited Away
Whisper of the Heart
5 Centimeters Per Second
Blade of the Phantom Master
The Garden of Sinners
Serier/OVA:
Rumbling Hearts
Rurouni Kenshin: Reflection
Rurouni Kenshin: Trust & Betrayal
Azumanga Daioh
Berserk
Chrono Crusade
Steins Gate
Ett litet axplock, någon speciell genre du tänker dig så kan man snäva in det mera?
Allt som liknar urotsukidoji..:d
Nä, men det du listade räcker fint till att börja med - Spirited och Berserk har jag sett och gillat. Har ju hela den här eminent tråden att gå igenom också.
Tackar och niger djupt!
Andy.da.wohoo
2016-02-22, 22:30
Började kolla på My Love Story!! / Ore Monogatari!!
Håller hög klass än så länge!
Fan vilken feelgood detta är, lite cheesy kanske men kan inte sluta le när jag kollar :D :D :D
Akira, en förträfflig manga och en kultfilm, kommer kanske att animeras för TV:
http://www.animationforadults.com/2016/01/katsuhiro-otomo-teases-possible-akira.html
http://3.bp.blogspot.com/-rY3Ld8Ga91c/VqdpR0C4lPI/AAAAAAAAD4E/AILxHYOMNSM/s1600/akiranew.png
Tomas Tryffel
2016-03-01, 09:38
Vad har folk för tips på sci-fi/space-serier?
Har sett en bunt, men är alltid på jakt efter mer.
Magnus N
2016-03-01, 10:10
Cowboy bebop
Legend of galactic heroes
Ghost in the Shell
Planetes
Neon Genesis evangelion
Tomas Tryffel
2016-03-01, 10:30
Cowboy bebop
Legend of galactic heroes
Ghost in the Shell
Planetes
Neon Genesis evangelion
Har tänkt se Legend och GITH sac. De andra har jag sett redan :)
Om det ska vara ute i rymden och inte redan nämnt:
Freedom (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=4708).
Annars om det bara ska vara science fiction utan att nödvändigtvis vara ett rymdäventyr så kanske:
1. Stein’s Gate
2. Ergo Proxy
3. Now and then, here and there
4. Parasyte
Finns även ett gäng filmer:
1. Den första Apple Seed
2. Battle Angel Alita
Tomas Tryffel
2016-03-01, 11:29
Om det ska vara ute i rymden och inte redan nämnt:
Freedom (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=4708).
Annars om det bara ska vara science fiction utan att nödvändigtvis vara ett rymdäventyr så kanske:
1. Stein’s Gate
2. Ergo Proxy
3. Now and then, here and there
4. Parasyte
Finns även ett gäng filmer:
1. Den första Apple Seed
2. Battle Angel Alita
Tack för tipsen! Har sett Steins Gate och Parasyte. Bra grejer. Sånt gillas. Tänker nog se Ergo Proxy. Har lagt märke till den tidigare.
Edit: Freedom verkar schysst!
snart har man sett alla naruto. bleh.
Akira, en förträfflig manga och en kultfilm, kommer kanske att animeras för TV:
http://www.animationforadults.com/2016/01/katsuhiro-otomo-teases-possible-akira.html
http://3.bp.blogspot.com/-rY3Ld8Ga91c/VqdpR0C4lPI/AAAAAAAAD4E/AILxHYOMNSM/s1600/akiranew.png
Den var najs. Lånade den på bibban för några veckor sedan.:hbang:
JacobHeitmann
2016-03-01, 20:36
snart har man sett alla naruto. bleh.
Jag hoppas du lyckats undvika alla fillers, nu på slutet är det ett evighets-filler-maraton. Slutat räkna hur många dem är.
MangeByggarn
2016-03-01, 21:20
Kan verkligen rekommendera Konosuba(Kono Subarashii Sekai ni Shukufuku)
Typisk MMORPG-Anime, men med komisk touch och gör narr av genren. Ni kommer skratta varje avsnitt. :laugh:
Lätt i topp med Erased för 2016 säsongen.
Tack för tipsen! Har sett Steins Gate och Parasyte. Bra grejer. Sånt gillas. Tänker nog se Ergo Proxy. Har lagt märke till den tidigare.
Edit: Freedom verkar schysst!
Några fler tips som väl kanske skulle kunna klassificeras som science fiction:
Knights of Sidonia (2 säsonger)
Eller varför inte den gamla klassikern Robotech aka Choujikuu Yousai Macross (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=77)
sett alla naruto. När kommer det mer? :)
Ska börja kika på steins gate nu
JacobHeitmann
2016-03-02, 21:52
sett alla naruto. När kommer det mer? :)
https://media.giphy.com/media/8VLgtJqaxIlhu/giphy.gif
..känns det som.
JacobHeitmann
2016-03-04, 18:18
FILLERS:ERNA ÄR SLUT! Downloaderu noweru!
Magnus N
2016-03-16, 19:17
Dagens glädjebesked:
Säsong3 bekräftad :D
http://www.animenewsnetwork.com/news/2016-03-16/haikyu-volleyball-tv-anime-gets-season-3-in-fall/.99844
Kollar ni mest med japanskt tal eller dubbat?
Brukar själv föredra eng sub, men ibland funkar dubbningen också.
Magnus N
2016-03-16, 19:26
Alltid Japanskt tal och engelsk text
Låter skit på engelska :/
alltid japanskt tal
förutom dragon ball. Då ska det vara engelska.
Vilket blåshuvud valde att lägga ned Space Brothers, läste igenom Mangan nu då animen som för övrigt är en solklart 10/10 och fullkomligt briljant slutar i det största antiklimax man kan tänka sig ....
Den blir bara bättre i mangan ju längre tiden går, det är ju efter kap 185 saker händer.
#pissed
Tomas Tryffel
2016-03-17, 22:12
Alltid japanskt tal här med. Engelsk text.
Andy.da.wohoo
2016-03-17, 22:37
Vadå, kollar folk på anime med Engelskt tal??!?!?
Nordenator
2016-03-18, 00:19
När en BluRay droppar i väst har den ofta engelska dubbar, så efterfrågan finns uppenbarligen där. Personligen ser jag allt på originalspråk oavsett var det kommer ifrån. Hade jag varit bra nog på språken hade jag gärna droppat subbarna också, men så är inte fallet med japanska. Tänkte lära mig, men insåg att det var för jobbigt och slutade!
Amerikaner tycker inte om att läsa undertexter. Så visst är marknaden stor nog att betala för dubbning, även om dom skådespelarna inte tjänar särskilt mycket relativt sett.
Nu börjar snart vårsäsongen.
http://randomc.net/2016/03/26/spring-2016-preview/
En hel del intressanta serier.
Joker Game
HqddwWy-Qwc
Boku no Hero Academia
-jBRnSVaGmI
Macross Delta
dG8-5LV0uPE
Bungou stray dogs
dZd-oIehqdY
Kuromukuro
oIOgBRsCsUQ
Kabaneri of the Iron Fortress
NljBw9RtOx4
Mayoiga
8O2YI-C0x3w
Gearhead85
2016-03-29, 11:28
Själv gillar jag den lite mer vuxna animen där folk faktiskt blöder om de blir skjutna och folk kan dö under seriens gång. Inte bara de onda och sidokaraktärer utan även att protagonisterna ska inte vara speciellt säkra heller. Sedan om det med talet så beror det på lite. Om det utspelas i Japan då ska det vara japanska. Men om det utspelar sig någon annanstans som Burst Angel OVA borde det ha varit engelska då de var i New York.
Sedan RWBY som ialalfall räknas som anime är ett klart fall där det ska vara engelskt tal då seriens skapare fram till sin död till och med gav röst till en av karaktärerna men som övertogs sedan av hans broder.
Knights of Sidonia säsong två är relativt ny på Netflix, och trots mitt negativa omdöme av ettan valde jag att kolla in första avsnittet. Det tog inte ens fem minuter innan jag stängde av.
Animationerna är hackiga och påminner mig om en högupplöst version av Playstation 2-spel med cel-shading. Lägg därtill att ingen karaktär är direkt intressant, humor inte existerar, och att varje avsnitt följer i princip samma formel så har ni en dussinserie som inte är värd ens tid.
Undvik!
Knights of Sidonia säsong två är relativt ny på Netflix, och trots mitt negativa omdöme av ettan valde jag att kolla in första avsnittet. Det tog inte ens fem minuter innan jag stängde av.
Animationerna är hackiga och påminner mig om en högupplöst version av Playstation 2-spel med cel-shading. Lägg därtill att ingen karaktär är direkt intressant, humor inte existerar, och att varje avsnitt följer i princip samma formel så har ni en dussinserie som inte är värd ens tid.
Undvik!
Nästan all populär anime kännetecknas av att alla avsnitt bygger på samma formel och att karaktärerna är formade efter en standardmall.
Själv tycker jag Knights of Sidonia är sevärd. Men den är så klart inget för dem som gillar Bleach, Naruto, och One Piece där varje sekund är actionfylld.
Nästan all populär anime kännetecknas av att alla avsnitt bygger på samma formel och att karaktärerna är formade efter en standardmall.
Själv tycker jag Knights of Sidonia är sevärd. Men den är så klart inget för dem som gillar Bleach, Naruto, och One Piece där varje sekund är actionfylld.
Givet. Men KoS rör sig ingenstans. Det verkar inte finnas något gemensamt mål utöver världsbilden som etablerats från första början. Karaktärer är helt sanslösa och deras motivationer känns antingen väldigt fabricerade eller icke-existerande.
I korthet: Serien är tråkig.
Gearhead85
2016-03-31, 08:44
Jag har just sett en anime som heter Death Parade och det var faktiskt en rätt intressant story. Sedan en jag rekomenderar är School Live eller gakkou gurashi som den heter i original. Och även om det kan kännas frestande första avsnittet att ge upp så sitt igenom det för det avslöjar en del.
wilhelmblomgren
2016-04-08, 21:37
Är uppe i 400 animes (serier, ova, filmer och "shorts"). Totalt ca 100 dygn tittartid... Grejen är inte att jag är asocial eller dyl. Men tittar alltid på anime innan jag lägger mig, innan jag drar till plugget, innan jag ska på fest, innan jag tränar etc. Det är väldigt motiverande och underhållande! :D
wilhelmblomgren
2016-04-08, 21:44
För övrigt är det alltid japanskt tal, om inte dubbningen har blivit kritikerrosad, vilket den ytterst sällan är.
Mina favorit genren är, Shounen, drama, ecchi, romantik och action.
Om jag är tvungen att välja en favoritanime så väljer jag, Mirrai Nikki. Några övriga är, High School DxD BorN, Initial D och Shigatsu wa Kimi no Uso.
http://www.bilddump.se/bilder/20160414173131-66.102.9.74.jpg
Nordenator
2016-04-14, 23:29
Är uppe i 400 animes (serier, ova, filmer och "shorts"). Totalt ca 100 dygn tittartid... Grejen är inte att jag är asocial eller dyl. Men tittar alltid på anime innan jag lägger mig, innan jag drar till plugget, innan jag ska på fest, innan jag tränar etc. Det är väldigt motiverande och underhållande! :D
242 / 79 dygn här. En del har man ändå sett under åren...
wilhelmblomgren
2016-04-14, 23:45
242 / 79 dygn här. En del har man ändå sett under åren...
242/79 dygn? Mycket i vilket fall! Vilken är din favorit/favoriter?
Nordenator
2016-04-15, 00:11
242 olika anime i olika utföranden för sammanlagt 79 dygn. Favoriter vette tusan. Det skulle jag behöva fundera på, men nu ska jag sova.
LoveMachine
2016-04-15, 02:28
För den som vill ha absurda mängder fan service så kan jag rekommendera Musaigen no Phantom World. Småcharmig serie men inget himlastormande. Det jag däremot ser fram emot att komma igång med är nya Macross Delta. Blev lite kär i Macross Frontier efter vi en dekadent sommardag sträcksåg hela serien. För den som inte känner till Macross Frontier så är det Gundam möter Top Gun som möter High School Musical. Robotar (som är stridsflyg), musik och tonårsdrama kombinerarat med en liten gnutta existentiell ångest.
För den som vill ha absurda mängder fan service så kan jag rekommendera Musaigen no Phantom World.
Om Musaigen är din definition av absurda mängder fanservice, så har du aldrig kollat på en serie som verkligen har mycket fanservice. Musaigen är i dagens mått väldigt mild.
För den som vill ha absurda mängder fan service så kan jag rekommendera Musaigen no Phantom World. Småcharmig serie men inget himlastormande. Det jag däremot ser fram emot att komma igång med är nya Macross Delta. Blev lite kär i Macross Frontier efter vi en dekadent sommardag sträcksåg hela serien. För den som inte känner till Macross Frontier så är det Gundam möter Top Gun som möter High School Musical. Robotar (som är stridsflyg), musik och tonårsdrama kombinerarat med en liten gnutta existentiell ångest.
Macross frontier är en fortsättning på Hyper Dimensional Fortress Macross. En serie från början av 80-talet. :)
Är klart värt att först se Macross före man kollar på Frontier och Delta
http://myanimelist.net/anime/1088/Macross?q=macross
wilhelmblomgren
2016-04-15, 22:11
Någon som har sett de första avsnitten av Koutetsujou no Kabaneri? Är mer eller mindre Attack on Titan i steam punk stuk. Men verkar dock väldigt lovande!
Lipservice
2016-04-15, 22:29
För er som gillar Mirai Nikki så har samma skapare gjort en ny serie som heter "Big Order", verkar skön.
wilhelmblomgren
2016-04-15, 23:11
För er som gillar Mirai Nikki så har samma skapare gjort en ny serie som heter "Big Order", verkar skön.
OHHHHH SHIIIIIIIIIIIT! Tack för tipset, ska checkas!
JacobHeitmann
2016-04-17, 19:27
Kabaneri of the Iron Fortress
NljBw9RtOx4
Sett de första 2 avsnitten och den har för mig en tillräckligt stor potential, värd att se.
Inte så värst mycket blod och avhuggna huvuden men tillräckligt för att hamna på en "tonårsnivå" istället för "kawaii-9-årsnivån". Hoppas de ökar på med våldet, rätt så nöjd hittills.
Bilderna är precis snäppet snyggare än massproduktionen av anime, lite datoranimering utan att det blir överdrivet eller att man tänker på det.
wilhelmblomgren
2016-04-17, 20:26
Sett de första 2 avsnitten och den har för mig en tillräckligt stor potential, värd att se.
Inte så värst mycket blod och avhuggna huvuden men tillräckligt för att hamna på en "tonårsnivå" istället för "kawaii-9-årsnivån". Hoppas de ökar på med våldet, rätt så nöjd hittills.
Bilderna är precis snäppet snyggare än massproduktionen av anime, lite datoranimering utan att det blir överdrivet eller att man tänker på det.
Tror denna bli detta kvartalets anime. Ska precis påbörja andra avsnittet!
Tomas Tryffel
2016-04-19, 08:30
Tror denna bli detta kvartalets anime. Ska precis påbörja andra avsnittet!
Jag stämmer in i kören. Har också börjat se denna, och lovande är den.
Nu kanske jag är sen på bollen, men Coppelion håller jag på att kika igenom nu. Trevlig.
wilhelmblomgren
2016-04-19, 09:05
Jag stämmer in i kören. Har också börjat se denna, och lovande är den.
Nu kanske jag är sen på bollen, men Coppelion håller jag på att kika igenom nu. Trevlig.
Tyvärr är story väldigt generisk... Det är ju skapad av sammare skapare som AOT, vilket märks.
Intressanta karaktärer och atmosfär dock!
wilhelmblomgren
2016-04-19, 09:06
Detta kvartalet är långt över mina förväntningar. Sitter spänt och väntar på kommande avsnitt.
Uppdaterar senare vilka animes jag följer atm.
Tomas Tryffel
2016-04-19, 09:53
Tyvärr är story väldigt generisk... Det är ju skapad av sammare skapare som AOT, vilket märks.
Intressanta karaktärer och atmosfär dock!
Det är den alldeles säkert! Jag är relativt fräsch inom anime, så det funkar på mig :)
Hur håller du kolla på antalet serier och annat du sett?
Detta kvartalet är långt över mina förväntningar. Sitter spänt och väntar på kommande avsnitt.
Uppdaterar senare vilka animes jag följer atm.
Enkelt med myanimelist
http://myanimelist.net/animelist/aegd?status=1
wilhelmblomgren
2016-04-19, 10:13
Det är den alldeles säkert! Jag är relativt fräsch inom anime, så det funkar på mig :)
Hur håller du kolla på antalet serier och annat du sett?
Myanimelist.com :)
wilhelmblomgren
2016-04-19, 10:13
enkelt med myanimelist
http://myanimelist.net/animelist/aegd?status=1
+1
Tomas Tryffel
2016-04-19, 11:08
Myanimelist.com :)
Trevligt. Den sidan använder jag redan en del. Då gäller det bara att komma ihåg vad man sett :D
wilhelmblomgren
2016-04-19, 11:16
Trevligt. Den sidan använder jag redan en del. Då gäller det bara att komma ihåg vad man sett :D
Skeiver alltid i animes efter jag sett dem. Men jag saknar säkert ett hundratal, då jag började titta på anime långt innan jag började använfa myanimelist.
wilhelmblomgren
2016-04-24, 23:09
Inget nytt?
LoveMachine
2016-04-25, 01:10
Haifuri är rätt ny, har kommit tre avsnitt. Det är Girls und Panzer fast med örlogsfartyg. Har inte övertygat men har bara sett ett avsnitt och kan inte ge något riktigt omdöme ännu.
Gankotsou och Planetes är två vrålstarka rekomendationer från mitt håll!
Gankotsou är en scifi/abstrakt grafisk tolkning av "Greven av Monte-Christo". Kan vara bland de snyggaste anime jag sett, och då den är otroligt trogen originalet med några små skillnader (50/50 gällande om de tillför något pos/neg) så är den verkligen underbar inom nästan alla aspekter.
9/10 i min bok
Planetes är ett riktigt bra Scifi Drama med grymma karaktärer, samt respekt mot verklighetsförankrad teknologi och fysik. Visserligen är den taintad av japansk kultur (då det ju är en anime) bla. i företagsstruktur etc. Men den är fantastisk med mörka existensiella moment, och underbara sekvenser där emellan!
Magnus N
2016-04-25, 05:40
Inget nytt?
Vårsäsongen är väl sådär
Bara en handfull som jag gett mer än ett avsnitt
Joker game, Kuma miko, kiznaiver , mayogi
Hade nog rangordnat dem i den ordningen med
wilhelmblomgren
2016-04-25, 15:28
Vårsäsongen är väl sådär
Bara en handfull som jag gett mer än ett avsnitt
Joker game, Kuma miko, kiznaiver , mayogi
Hade nog rangordnat dem i den ordningen med
Tycker att detta kvartalet verkar rätt lovande faktiskt!
Koutetsujou no Kabaneri, Boku no Hero Academia och Re:Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu är tre av mina favoriter hittills. Alla är generiska och byggda på välbeprövade koncept, men ack så underhållande :)
Koutetsujou no Kabaneri, Boku no Hero Academia och Re:Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu är tre av mina favoriter hittills. Alla är generiska och byggda på välbeprövade koncept, men ack så underhållande :)
Riktigt många bra serier den här säsongen faktiskt.
Jag skulle lägga till Kuromukuro, Jojo's bizzare adventure, Bungou stray dogs och kanske också Mayoiga.
Magnus N
2016-04-25, 16:11
Är väl just det, serier som kör på i samma beprövade stil är inte direkt intressanta för mig, om de nu inte är något väldigt extra. Har väl sett mig "mätt" på anime så det behövs något mer för att få mig att vilja lägga tid på något.
Men helt klart är vårsäsongen bättre än vintern.
wilhelmblomgren
2016-04-25, 21:11
Riktigt många bra serier den här säsongen faktiskt.
Jag skulle lägga till Kuromukuro, Jojo's bizzare adventure, Bungou stray dogs och kanske också Mayoiga.
Just Bungou stray dogs har jag tänkt att checka, men struntade i det. Får väl ge den en chans nu då!
wilhelmblomgren
2016-05-02, 20:13
Tips på "verkliga" animes, något i stuk med rainbow nisha rokubou shichinin?
Tips på "verkliga" animes, något i stuk med rainbow nisha rokubou shichinin?
Är du bara ute efter realistiska teman?
http://myanimelist.net/anime/28735/Shouwa_Genroku_Rakugo_Shinjuu
http://myanimelist.net/anime/12531/Sakamichi_no_Apollon
http://myanimelist.net/anime/12431/Uchuu_Kyoudai
http://myanimelist.net/anime/1698/Nodame_Cantabile
http://myanimelist.net/anime/16/Hachimitsu_to_Clover
http://myanimelist.net/anime/16918/Gin_no_Saji
wilhelmblomgren
2016-05-02, 20:42
Är du bara ute efter realistiska teman?
http://myanimelist.net/anime/28735/Shouwa_Genroku_Rakugo_Shinjuu
http://myanimelist.net/anime/12531/Sakamichi_no_Apollon
http://myanimelist.net/anime/12431/Uchuu_Kyoudai
http://myanimelist.net/anime/1698/Nodame_Cantabile
http://myanimelist.net/anime/16/Hachimitsu_to_Clover
http://myanimelist.net/anime/16918/Gin_no_Saji
Nja, gärna lite gore eller blodigt våld. Är så trött på alla blixtar, lasrar, magi-förtrollningar etc.
Tack för alla tipsen! :)
Nja, gärna lite gore eller blodigt våld. Är så trött på alla blixtar, lasrar, magi-förtrollningar etc.
Då är de här klassikerna kanske bättre
http://myanimelist.net/anime/160/Ima_Soko_ni_Iru_Boku
http://myanimelist.net/anime/1690/Bokurano
http://myanimelist.net/anime/19/Monster
wilhelmblomgren
2016-05-02, 21:10
Alla utom Monster finns bara i 240p och 360p, kan bero på deras ålder.
Du vet inget annat lite mer action-späckat, dessa är nog för djupa för mej?
Typ som Dead man Wonderland eller dyl?
perverstrådjur
2016-05-02, 21:13
Bra tips där! Om du kan lista fler liknande filmer så hade jag varit tacksam. Är alltid på jakt efter aningen mörka anime, som speglar den ondska och brutalitet som finns i världen. Gillar speciellt anime där gränsen mellan vad som är gott och ont är suddig.
Bra tips där! Om du kan lista fler liknande filmer så hade jag varit tacksam. Är alltid på jakt efter aningen mörka anime, som speglar den ondska och brutalitet som finns i världen. Gillar speciellt anime där gränsen mellan vad som är gott och ont är suddig.
http://myanimelist.net/anime/13125/Shinsekai_yori
http://myanimelist.net/anime/13601/Psycho-Pass
http://myanimelist.net/anime/23281/Psycho-Pass_2
http://myanimelist.net/anime/22535/Kiseijuu__Sei_no_Kakuritsu
http://myanimelist.net/anime/467/Ghost_in_the_Shell__Stand_Alone_Complex
http://myanimelist.net/anime/801/Ghost_in_the_Shell__Stand_Alone_Complex_2nd_GIG
http://myanimelist.net/anime/777/Hellsing_Ultimate
http://myanimelist.net/anime/239/Gankutsuou
http://myanimelist.net/anime/202/Wolfs_Rain
Shigurui
U5NmgX0PqCA
Kaiji
LCnhSRDBOCM
Samurai Champloo
uw12_dyT0oM
Texhnolyze
JRZaS6gCzaw
Kino no Tabi
ZDgHLPPWLNw
Typ:
http://myanimelist.net/anime/889/Black_Lagoon
http://myanimelist.net/anime/2251/Baccano
Börjat kolla på Danshi Koukousei no nichijou, riktigt rolig :)
wilhelmblomgren
2016-05-03, 21:23
Börjat kolla på Danshi Koukousei no nichijou, riktigt rolig :)
Ska också se den nu, i kombo med supén. :hbang:
wilhelmblomgren
2016-05-04, 19:23
Daily Lives of High School Boys- Riktigt lättsam och rolig anime. Perfekt när man är lite småtrött och inte orkar börja/fortsätta på en anime med mycket djup handling eller dyl.
Har precis börjat kolla anime sedan jag såg pokémon som barn. Det jag börjat kolla på är Death Note. Har sett typ 15 avsnitt och tyckte att det första 10-12 var riktigt bra men att det nu är väldigt segt. Nån annan som känt likadant, men sett alla avsnitt, som kan säga om jag bör hålla ut?
Har precis börjat kolla anime sedan jag såg pokémon som barn. Det jag börjat kolla på är Death Note. Har sett typ 15 avsnitt och tyckte att det första 10-12 var riktigt bra men att det nu är väldigt segt. Nån annan som känt likadant, men sett alla avsnitt, som kan säga om jag bör hålla ut?
Läste mangan för en 6-7 år sedan och "andra halvan" av serien var riktigt seg. Du kan gott skippa resten av serien, du har redan sett det som är värt att se.
Läste mangan för en 6-7 år sedan och "andra halvan" av serien var riktigt seg. Du kan gott skippa resten av serien, du har redan sett det som är värt att se.Detta.^
Rekommenderar att kolla in den sammanfattade live-versionen på en halvtimme istället. Signifikant kuligare:
d3L0Nxdvarg
wilhelmblomgren
2016-05-04, 23:59
I min mening är Death Note en av de mest överskattade animes någonsin.
wilhelmblomgren
2016-05-08, 16:18
Vill bara säga att Big order verkar lovande och att jag varmt rekommenderar den!
Ser igenom delar av Full Metal Alchemist: Brotherhood igen. Alltså det är tveklöst den bästa serien någonsin, fortfarande. Actionscenerna är stundtals fantastiskt animerade, och tempot saktas aldrig ned. Och även om karaktärerna fortfarande har det typiska anime-spektrat i form av personligheter, så genomgår de flesta en resa som förändrar ursprunget.
Har börjat läsa Gantz-mangan nu. Synd att animen inte är någe vidare. Men mangan är tametusen en riktig sträckläsare.
Stalking, groping, dismemberment, dissection, mass murder
Den har allt man kan önska sig.
Ser igenom delar av Full Metal Alchemist: Brotherhood igen. Alltså det är tveklöst den bästa serien någonsin, fortfarande. Actionscenerna är stundtals fantastiskt animerade, och tempot saktas aldrig ned. Och även om karaktärerna fortfarande har det typiska anime-spektrat i form av personligheter, så genomgår de flesta en resa som förändrar ursprunget.
Min absoluta favorit också.
Finns en del serier jag tycker håller liknande klass. Vi fick en förra säsongen -One Punch Man.
Studio Ghibli har gjort många fantastiskt bra filmer.
Mushishi
Haikyuu
Hajime no Ippo
Parasite (Kiseijuu sei no kakuritsu)
Finns en del serier jag tycker håller liknande klass. Vi fick en förra säsongen -One Punch Man.
Mushishi
Haikyuu
Hajime no Ippo
Parasite (Kiseijuu sei no kakuritsu)
Glöm inte Hunter x Hunter, GNNNNNN!
Hajime är dock livsfarligt att se på sent om kvällarna, adrenalinkick och sug efter att dra ut och löpa när man ska sova -> fail.
Har dragit igenom de hittills släppta epsen av Big Order, verkar lovande indeed som Wilhelm skrev tidigare. Annars känns denna säsong ofantligt trist.
Nordenator
2016-05-10, 19:29
Hajime är dock livsfarligt att se på sent om kvällarna, adrenalinkick och sug efter att dra ut och löpa när man ska sova -> fail.
Har dragit igenom de hittills släppta epsen av Big Order, verkar lovande indeed som Wilhelm skrev tidigare. Annars känns denna säsong ofantligt trist.
Lägg till Kuroko no Basuke, Haikyuu!! och liknande. Jag blir träningssugen varje gång jag ser sportserier :D
Samtliga av era nämnda, favoriserade animeserier står sig slätt mot Gintama.
Rent objektivt dessutom till råga på allt! Gintama innehar hela 5 av top 10 platserna på myanimelist:
http://www.bilddump.se/bilder/20160510203723-176.64.202.156.jpg
Taget, men nu talar jag om serier.
One Punch Man verkar för övrigt jättekomiskt och dråpligt kul, men är det inte lite Veckans Monster över avsnitten?
wilhelmblomgren
2016-05-10, 22:14
Samtliga av era nämnda, favoriserade animeserier står sig slätt mot Gintama.
Rent objektivt dessutom till råga på allt! Gintama innehar hela 5 av top 10 platserna på myanimelist:
http://www.bilddump.se/bilder/20160510203723-176.64.202.156.jpg
Har sett ett fåtal avsnitt av Gintama, förstår inte entusiasmen. Tror det handlar om en välutvecklad fanbase.
Har sett ett fåtal avsnitt av Gintama, förstår inte entusiasmen. Tror det handlar om en välutvecklad fanbase.
Jo, Gintama har ganska engagerade fans. Gintama har ungefär 23.000 röster, medan FMA brotherhood bibehåller ungefär samma resultat med 410.000 röster.
Betygen på myanimelist ger dock en ganska bra bild av vilka serier som är värda att kolla in, en hel del på top 100 är riktigt bra, tyvärr så faller äldre serier då man inte verkar väga in att fler röster ger ett marginellt lägre betyg. Gintama är också ett bra exempel på att bedömningssystemet är lite trasigt, då Gintama (2015) i princip bara ses av redan existerande fans av serien, och då sannolikt ger ett högt betyg, om de gillade första serien. Hade gillat om man kunde sortera genom "top anime by genre" och "top anime by year", så hade man fått det lite lättare att hitta intressanta serier.
wilhelmblomgren
2016-05-10, 22:45
Jo, Gintama har ganska engagerade fans. Gintama har ungefär 23.000 röster, medan FMA brotherhood bibehåller ungefär samma resultat med 410.000 röster.
Betygen på myanimelist ger dock en ganska bra bild av vilka serier som är värda att kolla in, en hel del på top 100 är riktigt bra, tyvärr så faller äldre serier då man inte verkar väga in att fler röster ger ett marginellt lägre betyg. Gintama är också ett bra exempel på att bedömningssystemet är lite trasigt, då Gintama (2015) i princip bara ses av redan existerande fans av serien, och då sannolikt ger ett högt betyg, om de gillade första serien. Hade gillat om man kunde sortera genom "top anime by genre" och "top anime by year", så hade man fått det lite lättare att hitta intressanta serier.
Dem har ju så att man kan sortera "per season" dvs, vår, sommar, vinter etc.
One Punch Man verkar för övrigt jättekomiskt och dråpligt kul, men är det inte lite Veckans Monster över avsnitten?
Den driver lite med det, hela serien är lite av en parodi på superhjältar. Vad som lyfter den är den fantastiska animeringen. Förklaras ganska bra i den här artikeln.
http://www.animenewsnetwork.com/feature/2015-11-11/the-secret-of-one-punch-man-success/.95251
Sohlsken
2016-05-10, 22:55
Kollar just nu på Rurouni Kenshin, riktigt bra, ganska lättsmält.
Har på senare tid sett Fairy Tail (mycket bra), Hunter X Hunter (också mycket bra), försökte se Death Note (urkass), the Seven Deadly Sins (älskar skiten ur och ser fram emot nästa säsong), Attack on Titan (för våldsam för mig).
wilhelmblomgren
2016-05-10, 22:57
Så jäkla sant! Kommer ihåg för några år sedan då jag brukade se på den animen innan träning och lyssnade på ett av introna när jag sprang, riktig kick!
New challenger har bäst intro, enligt mig!
https://www.youtube.com/watch?v=OJ-lF62MsQ4
Den driver lite med det, hela serien är lite av en parodi på superhjältar. Vad som lyfter den är den fantastiska animeringen. Förklaras ganska bra i den här artikeln.
http://www.animenewsnetwork.com/feature/2015-11-11/the-secret-of-one-punch-man-success/.95251
Ok, nja, jag har inte största suget att läsa en essä om specifik animering för stunden. Men jag vill minnas att en snutt där dom kör sten, sax, påse påminde mig om Ren & Stimpy, just gällande överdrivna, groteska detaljer i ansikten och kroppar.
Gearhead85
2016-05-10, 23:01
Jag ser för tillfället om en av mina favoriter Ghost Hunt. :) Deras fall nummer 2 och nummer 6 samt 7 är rätt gripande. Och ja det förekommer dödsfall i serien och är inte bara "redan döda" som knatar runt. :)
Har sett ett fåtal avsnitt av Gintama, förstår inte entusiasmen. Tror det handlar om en välutvecklad fanbase.Gintama är animevärldens Bowser i Mari Kart om snabbhet är detsamma som excellens.
FMA:B är väl isf Mario & Steins Gate är Koopa.
De första 201 avsnitten är det som är rankat på plats 10.
De första 50 avsnitten är värdelösast.
Avsnitt 50-100 är acceptabla.
Från avsnitt 100 & framåt accelererar "braigheten" ändå till slutet för serien med många skämt och intriger som ger otroligt underhållsvärde tack vare att dem är så "djupt rotade/planterade"/ofta figurerande sedan början på serien.
Jag är relativt kräsen men bland alla animeserier jag plöjt igenom så har jag både gråtit och skrattat allra flest gånger under resan från första avsnittet till sista avsnittet av Gintama.
Det är väl även därför som Gintamas sista anime arc ligger rankad just 1:a på myanimelist.
Gintama bli givetvis extra kul ju större animeserier man har i bagaget då det i grund och botten är en parodiserie, även om de först & främst gör parodi på sig själva hela tiden. Animekunskapskrav: Att veta vem Goku från Dragon Ball är & avsnitt 1-63 av Bleach tycker jag personligen räcker dock. Något avsnitt Naruto skadar väl inte heller men icke nödvändigt.
Gintama rekommenderas starkt iaf om man redan är animefrälst/tänkt titta på minst 100 avsnitt anime till i sitt liv. Annars är det Steins Gate som gäller såklart. :)
wilhelmblomgren
2016-05-10, 23:11
Gintama är animevärldens Bowser i Mari Kart om snabbhet är detsamma som excellens.
FMA:B är väl isf Mario & Steins Gate är Koopa.
De första 201 avsnitten är det som är rankat på plats 10.
De första 50 avsnitten är värdelösast.
Avsnitt 50-100 är acceptabla.
Från avsnitt 100 & framåt accelererar "braigheten" ändå till slutet för serien med många skämt och intriger som ger otroligt underhållsvärde tack vare att dem är så "djupt rotade/planterade"/ofta figurerande sedan början på serien.
Jag är relativt kräsen men bland alla animeserier jag plöjt igenom så har jag både gråtit och skrattat allra flest gånger under resan från första avsnittet till sista avsnittet av Gintama.
Det är väl även därför som Gintamas sista anime arc ligger rankad just 1:a på myanimelist.
Gintama bli givetvis extra kul ju större animeserier man har i bagaget då det i grund och botten är en parodiserie, även om de först & främst gör parodi på sig själva hela tiden. Animekunskapskrav: Att veta vem Goku från Dragon Ball är & avsnitt 1-63 av Bleach tycker jag personligen räcker dock. Något avsnitt Naruto skadar väl inte heller men icke nödvändigt.
Gintama rekommenderas starkt iaf om man redan är animefrälst/tänkt titta på minst 100 avsnitt anime till i sitt liv. Annars är det Steins Gate som gäller såklart. :)
Aha! Tack för ett så utförligt svar! Är uppe i över 100 dagar anime sammanlagt och antar då att jag är tvungen att se Gintama också!
Aha! Tack för ett så utförligt svar! Är uppe i över 100 dagar anime sammanlagt och antar då att jag är tvungen att se Gintama också!Go for it! Gintama bryter fjärde väggen mer än Deadpool. Det finns inga fillers i Gintama, rätt legendariskt. Huvudkaraktären förklarar någon gång i serien, skall icke spoila.
Detta är mer eller mindre hela visningsordern:
Gintama: Jump Festa 2005 Special
Gintama (Avsnitt 1-57)
Gintama Movie: Shinyaku Benizakura-hen (HD Remake av 58-61)
Gintama (Avsnitt 62-124)
Gintama: Jump Festa 2008 Special
Gintama (Avsnitt 125-201)
Gintama' (Avsnitt 202-252)
Gintama': Enchousen (Avsnitt 253-265)
Gintama Movie: Kanketsu-hen - Yorozuya yo Eien Nare
Gintama: Jump Festa 2014 Special
Gintama° (Avsnitt 266-295)
Gintama: Jump Festa 2015 Special
Gintama° (Avsnitt 296-316)
Minns när jag först började se på Gintama, älskade deras parodi ganska tidigt i serien av Hajime no Ippo och blev lite star struck. Insåg inte att serien faktiskt hade en röd tunn liten linje mitt mellan alla arcs förrän... 100e episoden eller något?
Gintama är ju definitivt inget man kan plöja igenom ala random shounen-serie, men jag tyckte den var perfekt utfyllnadsmaterial mellan andra serier. Den är dock fruktansvärt svår att rekommendera då det känns som att man får ut mycket mer av serien som väldigt inbiten animefantast vs ej.
wilhelmblomgren
2016-05-11, 18:30
Go for it! Gintama bryter fjärde väggen mer än Deadpool. Det finns inga fillers i Gintama, rätt legendariskt. Huvudkaraktären förklarar någon gång i serien, skall icke spoila.
Detta är mer eller mindre hela visningsordern:
Gintama (Avsnitt 1-57)
Gintama (Avsnitt 62-124)
Nu jäklar! :D
Nordenator
2016-05-12, 00:30
Minns när jag först började se på Gintama, älskade deras parodi ganska tidigt i serien av Hajime no Ippo och blev lite star struck. Insåg inte att serien faktiskt hade en röd tunn liten linje mitt mellan alla arcs förrän... 100e episoden eller något?
Gintama är ju definitivt inget man kan plöja igenom ala random shounen-serie, men jag tyckte den var perfekt utfyllnadsmaterial mellan andra serier. Den är dock fruktansvärt svår att rekommendera då det känns som att man får ut mycket mer av serien som väldigt inbiten animefantast vs ej.
Den är märklig, men den är roligare om man följer den då det finns referenser till övriga serier... typ kuroko.
Jag gillade inte alls gintama första försöket, men jag gav den en till chans och fastnade. Den är nästan sämre då den ska försöka vara seriös.
Nu jäklar! :DDu kommer börja älska serien halvvägs in. Gintama Movie: Kanketsu-hen - Yorozuya yo Eien Nare - är en stor favorit. Början på filmen är så awesome. Älskar även första ~7 minuterna av Gintama: Jump Festa 2015 Special.
Den är märklig, men den är roligare om man följer den då det finns referenser till övriga serier... typ kuroko.
Jag gillade inte alls gintama första försöket, men jag gav den en till chans och fastnade. Den är nästan sämre då den ska försöka vara seriös.Det är en fördel att gå in med/vara medveten om att serien är värdelös i början & författaren förbättrar sig efter 50 avsnitt & börjar briljera runt 100. Älskar tomte-avsnitten(200-201). Föredrar som sagt också komedi/parodi-avsnitten något mer än de seriösa arc'en.
"Thinking of Gin Tama as a "non-sense manga," before writing a chapter, Sorachi decides whether it should be a comedy or a drama. Sorachi defines Gin Tama as a "science fiction human drama pseudo-historical comedy."
Lägg till Kuroko no Basuke, Haikyuu!! och liknande. Jag blir träningssugen varje gång jag ser sportserier :D
Och eyeshield 21, major, giant killings, ace of diamond, hungry heart: wild striker osv osv, definitivt min favoritgenre! Och nu har jag INGEN att följa 😭
Jockefoten
2016-05-29, 07:42
Animatören Makiko Futaki har gått bort.
http://www.easternkicks.com/news/in-memoriam-makiko-futaki-animator
Filmografi:
2013 - The Wind Rises (Key Animator)
2011 - From Up on Poppy Hill (Key Animator)
2010 - The Secret World of Arrietty (Key Animator)
2004 - Howl's Moving Castle (Key Animator)
2001 - Spirited Away (Animator)
1999 - My Neighbors the Yamadas (Animator)
1997 - Princess Mononoke (Key Animator)
1995 - Whisper of the Heart (Key Animator)
1994 - Pom Poko (animator)
1992 - Porco Rosso (Animator)
1991 - Only Yesterday (Animator)
1990 - Like the Clouds, Like the Wind (animator)
1990 - Maroko (Animator)
1989 - Kiki's Delivery Service (Key Animator)
1988 - Akira (Key Animator)
1988 - My Neighbor Totoro (Animator)
1987 - Devilman (TV Mini-Series) (Key Animator - 1 Episode)
1987 - Maison Ikkoku (TV Series) (Animator - 1 Episode)
1987 - Wings of Honneamise (Animator)
1986 - Castle in the Sky (Animator)
1985 - Angel's Egg (Animator)
1985 - Kenji Miyazawa's Night on the Galactic Express (Key Animator)
1984-1985 - Sherlock Hound (TV Series) (Animator - 3 Episodes)
1985 - Here Come the Littles (Key Nnimator - As Makiko Tutaki)
1982 - Space Adventure Cobra (Animator - Telecom Animation Film)
Lövbiffen
2016-05-29, 08:47
Animatören Makiko Futaki har gått bort.
http://www.easternkicks.com/news/in-memoriam-makiko-futaki-animator
Filmografi:
2013 - The Wind Rises (Key Animator)
2011 - From Up on Poppy Hill (Key Animator)
2010 - The Secret World of Arrietty (Key Animator)
2004 - Howl's Moving Castle (Key Animator)
2001 - Spirited Away (Animator)
1999 - My Neighbors the Yamadas (Animator)
1997 - Princess Mononoke (Key Animator)
1995 - Whisper of the Heart (Key Animator)
1994 - Pom Poko (animator)
1992 - Porco Rosso (Animator)
1991 - Only Yesterday (Animator)
1990 - Like the Clouds, Like the Wind (animator)
1990 - Maroko (Animator)
1989 - Kiki's Delivery Service (Key Animator)
1988 - Akira (Key Animator)
1988 - My Neighbor Totoro (Animator)
1987 - Devilman (TV Mini-Series) (Key Animator - 1 Episode)
1987 - Maison Ikkoku (TV Series) (Animator - 1 Episode)
1987 - Wings of Honneamise (Animator)
1986 - Castle in the Sky (Animator)
1985 - Angel's Egg (Animator)
1985 - Kenji Miyazawa's Night on the Galactic Express (Key Animator)
1984-1985 - Sherlock Hound (TV Series) (Animator - 3 Episodes)
1985 - Here Come the Littles (Key Nnimator - As Makiko Tutaki)
1982 - Space Adventure Cobra (Animator - Telecom Animation Film)
Fasen vad tråkigt! Det var ingen dålig lista med filmer och serier det där. Hon var till och med en del av teamet som gjorde den gamla sköna serien Space Adventure Cobra. :(
Sparven från Minsk
2016-05-29, 10:50
Snart klar med Steins gate för andra gången!
Av någon anledning har jag börjat slötitta klipp från One Piece på DuRöret, och en del av den farsliknande slapstick-humorn har fått mig att börja gapskratta mer än en gång.
Snart klar med Steins gate för andra gången!Totally worth it! *popcorn*
Såg nyss Ping Pong The Animation. Ger den 10/10.
Följande youtube-kommentar summerar serien:
This is an anime about friendship, feelings, emotions, personal growth and about the thrill of being alive... Oh and also I think there's some Ping Pong here and there.
Evankhell
2016-06-05, 10:54
*gåshud*
m7C2SOc5juM
Lövbiffen
2016-06-05, 12:33
*gåshud*
m7C2SOc5juM
Den där låten är väldigt vacker! Jag tycker nästan den första serien var lite mer sentimental än Brotherhood. Det kändes som man lärde känna karaktärerna lite mer på djupet, åtminstone flera av sidokaraktärerna. Låten gjorde även de känsligare stunderna än mer träffande.
Hopplösheten och saknaden efter en död mor kommer nog nästan fram bäst i den första serien också. Jag hade definitivt gått runt med kroppsdelar av automail om alkemi likt den i Fullmetal Alchemist fanns och jag behärskade den.
Den där låten är väldigt vacker! Jag tycker nästan den första serien var lite mer sentimental än Brotherhood. Det kändes som man lärde känna karaktärerna lite mer på djupet, åtminstone flera av sidokaraktärerna. Låten gjorde även de känsligare stunderna än mer träffande.
Hopplösheten och saknaden efter en död mor kommer nog nästan fram bäst i den första serien också. Jag hade definitivt gått runt med kroppsdelar av automail om alkemi likt den i Fullmetal Alchemist fanns och jag behärskade den.Därför man ser originalserien först & får det bästa av två världar. ;)
Brotherhood alla dagar i veckan!
Lövbiffen
2016-06-05, 12:50
Därför man ser originalserien först & får det bästa av två världar. ;)
Det var precis det jag gjorde. Däremot var jag för försiktig med spoilers och kollade inte upp filmerna ordentligt. Jag borde ha sett "Conqueror of Shambala" efter första serien för att sedan gå på Brotherhood. Jag trodde jag skulle få se en fortsättning på första serien med Brotherhood och blev lite besviken över att inte få någon uppföljning.
Missförstå mig inte, jag tycker Brotherhood är lika bra eller bättre än den första serien. När jag väl gick över mellan serierna hade jag dock hoppats på att få veta vad som hände efter slutet på första serien.
Det var precis det jag gjorde. Däremot var jag för försiktig med spoilers och kollade inte upp filmerna ordentligt. Jag borde ha sett "Conqueror of Shambala" efter första serien för att sedan gå på Brotherhood. Jag trodde jag skulle få se en fortsättning på första serien med Brotherhood och blev lite besviken över att inte få någon uppföljning.
Missförstå mig inte, jag tycker Brotherhood är lika bra eller bättre än den första serien. När jag väl gick över mellan serierna hade jag dock hoppats på att få veta vad som hände efter slutet på första serien.R.I.P. :(
I fortsättningen rekommenderar jag att googla på "*animeserienamn* watch order" alternativt 'watching order'. Exempelvis: "fullmetal alchemist watch order". På det sättet undviker man även fillers, för de serier som har sådana inlagda för att inte komma i kapp mangan. ;)
FMA: Brotherhood har inga fillers!
(Jag är just nu den idioten som står längst bak och bara skriker samma sak om och om igen. Typ "They took our jeerbs!")
FMA: Brotherhood har inga fillers!
(Jag är just nu den idioten som står längst bak och bara skriker samma sak om och om igen. Typ "They took our jeerbs!")Båda serierna är bra. Diggar personligen det väldigt annorlunda slutet på första serien, it was like dafaq? :cool: - För FMA så hade Lövbiffen inte missat filmen som innehåller slutet på första serien. För serier likt Naruto/Bleach så slipper man se avsnitt som innehåller material som inte kommer ha något att göra med/inverka på main-storyn alls, då de inte finns med i mangan.
EDIT@ Rahf: Ser man serierna i tvärtom ordning så blir det inte lika bra, då originalserien går mer in på djupet på karaktärerna & känns inte lika hetsig med sitt lugnare tempo.
Lövbiffen
2016-06-12, 10:28
Jag kollade igenom Parasyte i veckan/helgen och måste säga att jag gillade den rejält. Serien hade en rätt speciell känsla och soundtracket var väldigt passande. Det var rätt intressant att de använde samma låtar till olika slags scener och att låtarna passade in så väl. Jag gillade verkligen den här halvmysko låten:
jAU5y6fA8Ts
Jag har kollat på Gintama det senaste halvåret och haft vissa pauser med andra serier emellan avsnitten. Det var lite roligt att han som gör rösten till Katsura gjorde rösten till en karaktär i Parasyte. Det var först när det hände lite grejer som han började låta som Katsura och jag väntade mig nästan att han skulle säga att han hette Katsura, inte Zura! :P
Jag kollade igenom Parasyte i veckan/helgen och måste säga att jag gillade den rejält. Serien hade en rätt speciell känsla och soundtracket var väldigt passande. Det var rätt intressant att de använde samma låtar till olika slags scener och att låtarna passade in så väl. Jag gillade verkligen den här halvmysko låten:
jAU5y6fA8Ts
Jag har kollat på Gintama det senaste halvåret och haft vissa pauser med andra serier emellan avsnitten. Det var lite roligt att han som gör rösten till Katsura gjorde rösten till en karaktär i Parasyte. Det var först när det hände lite grejer som han började låta som Katsura och jag väntade mig nästan att han skulle säga att han hette Katsura, inte Zura! :P
Håller med, Parasyte är något av det bättre som släppts senaste åren imho. Madhouse står ju även bakom HxH-remaken, de lade även in Parasyte-referens där då skaparen av HxH-mangan är ett stort fan av serien:
http://i.imgur.com/Jn105NS.jpg
Och när vi ändå är inne på bra soundtracks, engelsk dub av Parasyte OP:
e5EGMW5PJ08
Lövbiffen
2016-06-12, 17:41
Håller med, Parasyte är något av det bättre som släppts senaste åren imho. Madhouse står ju även bakom HxH-remaken, de lade även in Parasyte-referens där då skaparen av HxH-mangan är ett stort fan av serien:
Det tog alltför lång tid innan jag såg "referensen" på stillbilden, haha. Den så kallade "referensen" var nog en av sakerna i Parasyte som gjorde serien extra bra. Låten jag länkade gav verkligen känslan av att stöta på någonting okänt. Jag skulle vilja säga att den användes lika effektivt som Guts låt i Berserk-animen. Snacka om att den förstärkte vissa scener och gjorde dem otroligt bra!
Den där covern är välgjord men jag måste erkänna att jag aldrig kollade hela introt. Brukar inte göra det när jag bränner igenom serier. Det är nog bara Gintamas olika intron och outron jag kollar på ibland. Seriens outron brukar kunna vara riktigt sköna! :)
Jag tänkte förresten lite på Tokyo Ghoul när jag såg Parasyte. Kan man tänka sig att skaparen av Tokyo Ghoul inspirerats av Parasyte?
Det tog alltför lång tid innan jag såg "referensen" på stillbilden, haha. Den så kallade "referensen" var nog en av sakerna i Parasyte som gjorde serien extra bra. Låten jag länkade gav verkligen känslan av att stöta på någonting okänt. Jag skulle vilja säga att den användes lika effektivt som Guts låt i Berserk-animen. Snacka om att den förstärkte vissa scener och gjorde dem otroligt bra!
Den där covern är välgjord men jag måste erkänna att jag aldrig kollade hela introt. Brukar inte göra det när jag bränner igenom serier. Det är nog bara Gintamas olika intron och outron jag kollar på ibland. Seriens outron brukar kunna vara riktigt sköna! :)
Jag tänkte förresten lite på Tokyo Ghoul när jag såg Parasyte. Kan man tänka sig att skaparen av Tokyo Ghoul inspirerats av Parasyte?
Jo den låten skapade en speciell magkänsla minst sagt :)
Jag brukar ge introt en chans varje gång jag börjar se en ny serie, sen kollar jag aldrig på de igen såklart, tycker man snappat upp minst lika många bra OPs som EDs genom alla animes!
Var beredd på att Tokyo Ghoul är lite... rörig bara. Jag gillar den för vad den är, men man känner verkligen att mycket missas / mycket förklaras aldrig. Fortfarande sevärd men jag kände mig lite left out då jag inte bryr mig om manga-versionerna öht.
Vilket sammanträffande, jag satt precis och funderade över hur mycket jag gillar musiken i Gintama! Den är kanske inte så episk men oftast väldigt skön, lättsamt chill. Blir glad. Jag har Mr Raindrop och Wonderful Days på väckarklockan! :D
Lövbiffen
2016-06-13, 08:19
Jo den låten skapade en speciell magkänsla minst sagt :)
Jag brukar ge introt en chans varje gång jag börjar se en ny serie, sen kollar jag aldrig på de igen såklart, tycker man snappat upp minst lika många bra OPs som EDs genom alla animes!
Var beredd på att Tokyo Ghoul är lite... rörig bara. Jag gillar den för vad den är, men man känner verkligen att mycket missas / mycket förklaras aldrig. Fortfarande sevärd men jag kände mig lite left out då jag inte bryr mig om manga-versionerna öht.
Vilket sammanträffande, jag satt precis och funderade över hur mycket jag gillar musiken i Gintama! Den är kanske inte så episk men oftast väldigt skön, lättsamt chill. Blir glad. Jag har Mr Raindrop och Wonderful Days på väckarklockan! :D
Oj, jag var otydlig Kimball. Jag har alltså redan sett Tokyo Ghoul och kom att tänka på den serien när jag såg Parasyte. Det kändes nästan som om skaparen till Tokyo Ghoul inspirerats lite av Parasyte. Jag nämnde det i och med din avatar då jag tänkte att du kanske kunde tycka att det var en intressant vinkel! Måste tyvärr hålla med om Tokyo Ghoul kändes lite rörig även om det var en bra anime.
Matsa, Mr Raindrop är ett riktigt roligt outro, haha. Det är väl ofta roligt när Elizabeth gör någonting, speciellt om "den" som i "Raindrop-fallet" dansar, haha. Grejen att pingvinen heter "Elizabeth" och är en man är rolig bara den!
De nedan är några av mina favoriter bland intron/outron (jag sätter en spoiler-tag för att de som inte sett speciellt många avsnitt):
Låten till första introt är rätt skön!
REHaJZgWwxY
Det här outrot är mysigt på något sätt och man blir sugen på att se en arc om karaktärernas skolgång (på de sätt som visas i outrot). Låten är rätt gullig också:
zKbsO3x3A9o
Det här outrot är nog bäst när Sadaharu, Elizabeth och "Bomben" börjar sjunga (sedan kommer även andra roliga karaktärer in). Låten är skön den med:
Mp1CAZh3EaQ
För att avsluta kan jag länka det här introt som både är roligt och har en skön låt:
-B3rpKfva1w
För att avsluta kan jag länka det här introt som både är roligt och har en skön låt:
-B3rpKfva1w
Du har sett failvarianten på det introt? :)
MXZ7BAEYUUQ
Lövbiffen
2016-06-13, 09:11
Du har sett failvarianten på det introt? :)
MXZ7BAEYUUQ
Jo, haha. Det var lite oväntat att de helt plötsligt skulle krascha i slutet! Det var ungefär lika oväntat som: "Ti-ti-ti-timu machinu" i början av serien! :D
Lövbiffen
2016-06-13, 10:41
GvkP1RZFbpM
Hahaha, fasen vad jag garvade när de drog igång den där "trailern" utan att han var med på det!
Hahaha, fasen vad jag garvade när de drog igång den där "trailern" utan att han var med på det!
Hahaha, same! Kunde dock inte hitta den på tuben. Har du sett "Gintama Movie: Kanketsu-hen - Yorozuya yo Eien Nare"? Älskade början på den filmen så pass mycket att jag körde den på repeat här hemma. :hbang:
Orelaterat:
VpkErpjbAPM
Lövbiffen
2016-06-13, 10:54
Hahaha, same! Kunde dock inte hitta den på tuben. Har du sett "Gintama Movie: Kanketsu-hen - Yorozuya yo Eien Nare"? Älskade början på den filmen så pass mycket att jag körde den på repeat här hemma. :hbang:
Orelaterat:
VpkErpjbAPM
Jag gillade även "My neigbhor Pedoro". Det var så jävla roligt att Roy Must... oj, jag menar Hijikata, satt och grät när han såg den på bio!
Jag har inte kollat på långfilmerna än. Tänkte se dem när jag tagit mig igenom alla avsnitt av av serierna. Har hunnit med 252 avsnitt än så länge. Ibland är det skönt att ta en paus bara för att inte komma närmare slutet.
Är den andra filmen helt fristående från serien eller är den som Benizakura-filmen baserat på grejer som händer i serien?
Jag gillade även "My neigbhor Pedoro". Det var så jävla roligt att Roy Must... oj, jag menar Hijikata, satt och grät när han såg den på bio!
Jag har inte kollat på långfilmerna än. Tänkte se dem när jag tagit mig igenom alla avsnitt av av serierna. Har hunnit med 252 avsnitt än så länge. Ibland är det skönt att ta en paus bara för att inte komma närmare slutet.
Är den andra filmen helt fristående från serien eller är den som Benizakura-filmen baserat på grejer som händer i serien? Oh, då är du inte där ännu! Postade hela kronologiskt korrekta visningsordern 2 sidor sedan här i tråden. Första filmen är som du kan se, bara en HD-remake av avsnitt 58-61. Andra filmen dock!<3
Gintama (Avsnitt 1-57)
Gintama (Avsnitt 62-124)
Zura janai, Ill Smith da!
Zura janai, Ill Smith da!MuylJDEZN4M
Lövbiffen
2016-06-13, 13:45
Tackar r3mpuh, jag glömde bort listan du skrev upp. Det kanske är lika bra att kolla på den andra filmen när jag kollat klart på 265e avsnittet.
Det där med "Ill Smith" var också jäääkligt oväntat och förbannat roligt, hahaha!
Det här var också jäkligt roligt:
2hGSfJGBKJ0
Lövbiffen
2016-07-01, 10:15
Snart borde första avsnittet av nya Berserk-serien gå att se! :hbang:
Lövbiffen
2016-07-01, 10:24
nya va?
Precis! Den som fortsätter efter din bild! ;)
Även om den kommer likna filmerna mer känner jag mig jäkligt taggad att se den. Jag såg den gamla serien för första gången förra sommaren och blev så impad att jag läste mangan på några veckor (den andra mangan jag läste efter "Highschool of the dead"). Även om den gamla animen utelämnar en del från mangan är det nog min favorit-anime. Den innehåller så pass många vackra moment och det är omöjligt att inte dras med.
Jag kan förresten tipsa om den här sidan för att kolla anime (fördelaktigt länkad till nya Berserk-serien): http://gogoanime.io/category/berserk-2016
Det kommer en ny Gantz-anime i Oktober. Gantz är en sjukt bra manga men den gamla animen lämnade en del att önska. Hoppas den nya levererar.
Snart borde första avsnittet av nya Berserk-serien gå att se! :hbang:
~4h tills epen sänds, osäker på hur snabbt efteråt Horriblesubs slänger upp epen sen, men den lär finnas tillgänglig ikväll :)
Lövbiffen
2016-07-01, 11:15
~4h tills epen sänds, osäker på hur snabbt efteråt Horriblesubs slänger upp epen sen, men den lär finnas tillgänglig ikväll :)
Då jäklar skall jag kolla på Berserk och bärsärka i mig vattenmelon till i kväll!
Det bådar gott att Miura är direkt involverad i Berserk 2016. Trist att han lade mangan på is för att göra det bara.
Precis! Den som fortsätter efter din bild! ;)
Även om den kommer likna filmerna mer känner jag mig jäkligt taggad att se den. Jag såg den gamla serien för första gången förra sommaren och blev så impad att jag läste mangan på några veckor (den andra mangan jag läste efter "Highschool of the dead"). Även om den gamla animen utelämnar en del från mangan är det nog min favorit-anime. Den innehåller så pass många vackra moment och det är omöjligt att inte dras med.
Jag kan förresten tipsa om den här sidan för att kolla anime (fördelaktigt länkad till nya Berserk-serien): http://gogoanime.io/category/berserk-2016
Du förstår att jag gillar berserk med tanke på min avatarbild. Fan så najs. Hur mycket nytt kommer? Fortsätter där den gamla slutade?!
Lövbiffen
2016-07-01, 13:35
Det bådar gott att Miura är direkt involverad i Berserk 2016. Trist att han lade mangan på is för att göra det bara.
Det kom dock ut en ny del av mangan förra veckan! Jag kan tänka mig hur jobbigt det måste ha varit för alla som följt mangan länge när Miura haft sina pauser. Jag lyssnar rätt ofta på en spellista med musik från animen och spelen och i vissa av klippen som är hyfsat gamla finns det med bilder från mangan. Det är galet att vissa grejer som inte känns som de ligger alltför långt tillbaka i tiden egentligen släpptes för flera år sedan!
Du förstår att jag gillar berserk med tanke på min avatarbild. Fan så najs. Hur mycket nytt kommer? Fortsätter där den gamla slutade?!
Vad jag kan se skall det släppas 24 avsnitt från "Black Swordsman Arc". Utan att avslöja någonting om handlingen kan jag dock säga att jag blir lite förvirrad över vissa namn som skall vara med i nya serien. Det verkar som den kanske kommer sträcka sig lite längre än bara "Black Swordsman Arc". Jag skulle dock säga att det bara är positivt att man eventuellt får mer av det goda! ;)
MangeByggarn
2016-07-01, 13:47
Behöver man ha koll på tidigare Berserk serier eller kan man bara hoppa in på denna? Mina vår-anime har precis tagit slut, vill följa en ny serie. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.