Logga in

Visa fullständig version : Anime

Sidor : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

Prankie
2009-05-05, 07:37
Nån som har tittat på det nya Fullmetal alchemist 2 - brotherhood? Är det bara jag som tycker det ser ut som refurbished Fullmetal Alchemist 1? :Virro

Onepiece
2009-05-05, 07:49
Nån som har tittat på det nya Fullmetal alchemist 2 - brotherhood? Är det bara jag som tycker det ser ut som refurbished Fullmetal Alchemist 1? :Virro

inte kollat den änn tänkte vänta tills det finns kanske 10 avsnitt så man kommer in bra i serien.

Alfred Nobel
2009-05-05, 07:54
Ska också börja se den i veckan som kommer...

Olegh
2009-05-05, 08:02

Kikade på första avsnittet igår som förövrig är en filler(*gah!*).. bra start. Skämt åsido så var det helt okej ändå. Och ja, det är i princip en remake. Den tidigare animen producerades när mangan fortfarande inte var färdig, vilket gjorde att animen hann i kapp ungefär mitt i och tog sin egen väg därefter. Den här versionen ska efterlikna mangan mer, rakt igenom.

Ett stort plus också till att det är nästan exakt samma VA:s som tidigare :thumbup:

Frumpish
2009-05-05, 20:23
WOOT NY FMA!??!?!?!? ÄR detta alltså en anime som följer mangan? för jag har sett alla animeavsnitt + filmen och vore nice med lite nytt!

Onepiece
2009-05-18, 10:13
skulle behöva lite tips på några bra serier att kolla nu under ledigheten.
kollar på det mesta men helst inte drama/kärlek/sliceoflife rätt mätt på det för tillfället.gärna superpower/vampyrer/demoner/cyborg/mecha/ninjor/swordfighting/martialarts. vill ha färdiga serier orkar inte påbörja nån som inte är klar

här är det jag sett atm som jag kommer ihåg
Anime Lista (http://www.anime-planet.com/users/Basheri/anime)

Olegh
2009-05-18, 10:38
skulle behöva lite tips på några bra serier att kolla nu under ledigheten.
kollar på det mesta men helst inte drama/kärlek/sliceoflife rätt mätt på det för tillfället.gärna superpower/vampyrer/demoner/cyborg/mecha/ninjor/swordfighting/martialarts. vill ha färdiga serier orkar inte påbörja nån som inte är klar

här är det jag sett atm som jag kommer ihåg
Anime Lista (http://www.anime-planet.com/users/Basheri/anime)

Såg inte Gunbuster/Diebuster när jag tittade igenom listan!

Kimball
2009-05-19, 22:28
I brist på Hajime och Naruto-avsnitt drog jag igång och titta på Koukaku no Regios. Riktigt trevligt tempo så långt, 5 eps in. Lite rörigt bitvis som säkerligen rer sig i slutänden. Klart rekommenderbar!

moue
2009-06-05, 11:13
måste tipsa igen om hajime no ippo. säsong 2 är det absolut bästa jag sett. kan inte bärga mig att få se nästa avsnitt !

frambogir
2009-06-05, 11:14
Hajime no Ippo är skojig! Lite seg har den dock blivit.

b0ya
2009-06-05, 11:56
Seg är den ju långt ifrån.. big fight nu ju!

Kimball
2009-06-05, 12:02
Hajime no Ippo är skojig! Lite seg har den dock blivit.

Det här är ju enda fighten någonsin som tagit mer än 2 eps, vilket jag själv tycker den är värd. Överlag tycker jag tempot i serien är riktigt bra utan fillers osv.

Litecore
2009-06-26, 02:55
precis köpt Appleseed Ex Machina på HD-DVD, import med originalspråk och engelska med eng. text :D
jag är heeelt jävla överlycklig nu, hade ingen aning om att den ens fanns i ett newgenformat ^^

Onepiece
2009-06-26, 07:03
I brist på Hajime och Naruto-avsnitt drog jag igång och titta på Koukaku no Regios. Riktigt trevligt tempo så långt, 5 eps in. Lite rörigt bitvis som säkerligen rer sig i slutänden. Klart rekommenderbar!

kollar den jag med nästan sett hela riktigt bra faktiskt gillar super powah!!!

Kimball
2009-06-26, 07:53
kollar den jag med nästan sett hela riktigt bra faktiskt gillar super powah!!!

Jävligt tråkigt slut dock. Gick lite väl fort :(
Likadant med Akagi som jag precis drog igenom. Helt grym rakt igenom även om jag inte har en aning om hur man lirar mahjong, men slutet lämnade mycket att önska..
Precis samma sak med One Outs också. Bland de bästa serierna jag sett men med totaltråkigt slut. Förstår inte hur de kan göra så med så bra serier..

frambogir
2009-06-26, 08:41
Det här är ju enda fighten någonsin som tagit mer än 2 eps, vilket jag själv tycker den är värd. Överlag tycker jag tempot i serien är riktigt bra utan fillers osv.

I New challenger är det ju massa trökiga fillers, tex deras träningsläger på stranden. När jag skrev att den var seg hade det inte varit någon riktigt match på bra länge.
Men jag älskar den none the less.

Kimball
2009-06-26, 08:49
I New challenger är det ju massa trökiga fillers, tex deras träningsläger på stranden. När jag skrev att den var seg hade det inte varit någon riktigt match på bra länge.
Men jag älskar den none the less.

Jamen det hade vi ju i första serien också! Humorn i de avsnitten är ju helt underbar. Men visst, mycket nyttigt händer det ju inte där kanske..
Hail Takamura! :D

Kimball
2009-07-03, 17:36
Nä vafan, slut på S01 av Hajime no Ippo New Challenger?! S02 tydligen på g, men det här var jag inte beredd på alls. Klart duglig slut-ep dock.

moue
2009-07-03, 18:51
Nä vafan, slut på S01 av Hajime no Ippo New Challenger?! S02 tydligen på g, men det här var jag inte beredd på alls. Klart duglig slut-ep dock.

var iaf en mkt bra säsong.

Dan S
2009-07-13, 21:48
*SPOILER*

Ni som läser Naruto. Är det ingen som har märkt att Tobi är slående lik Danzo? Kolla på hans hår, hans polisonger, hans ögonbryn på Chapter 450 Page 15.
Hans påsar under ögonen och äldre utseende. Hålet sitter på höger sida av masken, där han har sin sharingan. Madara ska ju vara långhårig (kan ju ha klippt men ändå) Naruto wikia och artikeln om Madara Uchiha får vi se då han tar av sig masken lite grann och skulle man fylla ut resten hade det lätt vart identiskt till Danzo. Är det inte honom, så är Danzo och Madara extremt lik, vilket väcker andra teorier. Det enda som inte stämmer är hans arm som verkar vara lite off, men han har ju inte setts använda den till något som puts a strain på den.

*SPOILER*

Dan S
2009-07-13, 22:18
Nej det var inget, Tobi = Madara. Men varför Danzo också är lik kan man fråga sig. :smash:

coxie
2009-07-13, 22:26
Antingen så har han helt enkelt lagt beslag på ett öga när Itachi dödade resten av Uchia-klanen eller så kanske det kan vara Madaras yngre bror (men det funkar inte så bra iom att Madara fick båda hans ögon). Det kan inte vara Obito eftersom han inte borde vara så gammal.

Gillar att Kabuto kommer tillbaka, om vi har tur så är det Orichimaru som kontrollerar honom nu.

Tomten
2009-07-13, 23:17

Nu på avsnitt 15 så är det i princip helt annorlunda från första serien.

Nu dyker det upp kineser med, fast landet heter Xing. :D

Tomten
2009-07-13, 23:19
Kan passa på att tipsa om sommarsäsongens serier

Canaan
Bakemonogatari
Needless
Tokyo Magnitude 8.0
Umineko no naku koro ni

Dan S
2009-07-14, 20:49
Vi fick ju aldrig se Orochimaru in fight :( Han var ju normalt många gånger starkare än Sasuke, hans teknik "Rebirth" där han kom ut ur munnen på sig själv, Sasuke klarade av 1 sådan, Orochimaru gjorde det medans han var väldigt svag och flera gånger utan att ens bli andfådd. Ganska dåligt eftersom jag tror han skulle ha en chans mot Pain eller Jiraiya. Vi får hoppas han kanske bryter Sealet (mindre troligt) eller återuppstår via Kabuto med alla minnen och tekniker, vore hemskt att se honom förlora det, det vore ju skit & piss.

Prankie
2009-08-16, 17:42
Nu på avsnitt 15 så är det i princip helt annorlunda från första serien.

Nu dyker det upp kineser med, fast landet heter Xing. :D

Nice, då ska jag börja och ta se det igen nu när jag har sparat några avsnitt.

Såg nya Ippo också, matchen med Takamura var minst sagt underhållande. :D

frambogir
2009-12-01, 21:29
Bumpar denna tråd!

Jag sitter och har svår Hajime no Ippo-abstinens och ska försöka att dämpa den med Baki the grappler. Återkommer med resultat senare.

Baan
2009-12-01, 21:33
Själv kan jag rekommendera remaken av Full Metal Alcheimst (FMA: Brotherhood heter nya). Har inte bestämt mig vilken som är bättre, men båda är bra :)

Småkollar Darker than black, hyfsad serie. Lite mer vuxen än det mesta andra inom animeväg, för den som vill se något sådant.

frambogir
2009-12-01, 21:36
Brotherhood är bättre, helt klart!

Baan
2009-12-01, 21:38
Brotherhood är bättre, helt klart!

Lite mer fjanteri i Brotherhood dock. Japansk humor alltså. Minns i alla fall inte att det var så illa i originalet. Känns lite mer anpassad för yngre publik.

frambogir
2009-12-01, 21:39
Jag gillar homunculus-nissarna mer i Brotherhood, en mer trovärdig förklaring till vilka de är och varifrån de kommer ges. Det enda negativa är att Armstrong inte är med tillräckligt mycket.

Olegh
2009-12-01, 21:59
FMA remaken är den första serien jag följt sedan.. tja.. Strike Witches :em:
Gillar den skarpt som fan, även om jag inte har tillräckligt gott minne av originalserien för att kunna jämföra.

clork
2009-12-01, 23:18
Tittar på Death Note just nu som somliga kanske också gjort.

Avslöjar ingenting förutom att jag tycker "andra ploten" efter avsnitt 25 är sämre än den första.. men, jag har dock inte sett klart hela serien så vi får se!

<Mike>
2009-12-01, 23:23
Tittar på Death Note just nu som somliga kanske också gjort.

Avslöjar ingenting förutom att jag tycker "andra ploten" efter avsnitt 25 är sämre än den första.. men, jag har dock inte sett klart hela serien så vi får se!

Det är den, helt klart, men fortfarande väldigt bra. Om vi delar upp serien i två delar så är början på andra delen relativt seg men sen kickar det igång igen och serien slutar väldigt bra enligt mig.

Hela första delen är dock bland det bästa jag sett inom anime, och andra serier med för den delen. Det ända som håller samma klass inom anime är Elfen Lied.

Edit: Blev nostalgisk... :D När L möter Light första gången. ".. L des.." Gaaah! Sjukt mycket gåshud man fick :D

tano
2009-12-02, 00:00
Ja Death Note hade en hooked ett bra tag.
Mycket bra men lite obehaglig story.

tano
2009-12-02, 00:03
Lite mer fjanteri i Brotherhood dock. Japansk humor alltså. Minns i alla fall inte att det var så illa i originalet. Känns lite mer anpassad för yngre publik.

Ogilla... Då ska man nog hålla sig undan om den inte visar sig ha ett annat slut än första. Då måste den väl ses ändå...

Olegh
2009-12-02, 00:23
Det är den, helt klart, men fortfarande väldigt bra. Om vi delar upp serien i två delar så är början på andra delen relativt seg men sen kickar det igång igen och serien slutar väldigt bra enligt mig.

Hela första delen är dock bland det bästa jag sett inom anime, och andra serier med för den delen. Det ända som håller samma klass inom anime är Elfen Lied.

Edit: Blev nostalgisk... :D När L möter Light första gången. ".. L des.." Gaaah! Sjukt mycket gåshud man fick :D

Det fetstilta. Skojar du här... eller? Oavsett så skrattade jag gott :)

<Mike>
2009-12-02, 00:30
Det fetstilta. Skojar du här... eller? Oavsett så skrattade jag gott :)

Nope! No joke. Har nog aldrig blivit så berörd av någon serie som Elfen Lied. Såg hela serien i en sittning och kände mig helt tom när jag såg klart sista avsnittet.
Jag är inte heller ensam om den åsikten då serien är högt betygsatt och älskad av många, men jag förstår om det inte riktigt faller vissa i smaken då den är lite extrem.
Musiken är helt sjukt bra också! Räcker fortfarande med att jag tänker på öppningslåten så får jag gåshud :D

Av ren nyfikenhet... Vilken är din favoritanime? Om du inte har någon specifik så kanske du har en topp 3?

Tigerkotten
2009-12-02, 00:32
När börjar nästa säsong av Hajime no ippo? Någon som vet?

8thWonder
2009-12-02, 00:36
Nope! No joke. Har nog aldrig blivit så berörd av någon serie som Elfen Lied. Såg hela serien i en sittning och kände mig helt tom när jag såg klart sista avsnittet.
Jag är inte heller ensam om den åsikten då serien är högt betygsatt och älskad av många, men jag förstår om det inte riktigt faller vissa i smaken då den är lite extrem.
Musiken är helt sjukt bra också! Räcker fortfarande med att jag tänker på öppningslåten så får jag gåshud :D

Av ren nyfikenhet... Vilken är din favoritanime? Om du inte har någon specifik så kanske du har en topp 3?

Elfen Lied låter inte bekant hos mig :/ ge mig en briefing, hur lång är den? Behöver nåt nytt att se nu :P Jag själv är ju fast för Naruto, har alltid varit svag för de där kraftsprutande animerna som DBZ, Naruto, Bleach etc. Power!

Men Deathnote är som ni säger riktigt bra, möörk story :)

Olegh
2009-12-02, 00:44

Okej :) Jag gillade Elfen Lied också, helt klart. Den har ett underhållningsvärde med sitt "lol blod och lol fanservice" upplägg, det är odiskutabelt, men "bra" och "bäst" kräver fler dimensioner i min värld. Fast soundtracket är sjukt BRA, det tänker jag inte säga emot. Som du säger finns det många som tycker som du, men även väldigt många, som starkt ogillar detta gillande.
tl;dr, genom att gilla Elfen Lied gör man sig själv till en måltavla för kritik på ett helt annat sätt jämfört med andra serier.

Favorit? Det måste bara vara Ghost in the Shell: S.A.C 2nd Gig. Även om jag är lite av en Gainax-fag också. TTGL, diebuster... mmmm.

<Mike>
2009-12-02, 00:53
Okej :) Jag gillade Elfen Lied också, helt klart. Den har ett underhållningsvärde med sitt "lol blod och lol fanservice" upplägg, det är odiskutabelt, men "bra" och "bäst" kräver fler dimensioner i min värld. Fast soundtracket är sjukt BRA, det tänker jag inte säga emot. Som du säger finns det många som tycker som du, men även väldigt många, som starkt ogillar detta gillande.
tl;dr, genom att gilla Elfen Lied gör man sig själv till en måltavla för kritik på ett helt annat sätt jämfört med andra serier.

Favorit? Det måste bara vara Ghost in the Shell: S.A.C 2nd Gig. Även om jag är lite av en Gainax-fag också. TTGL, diebuster... mmmm.

Testade kolla på Ghost in the Shell: Stand alone complex för ett tag sen men det var inget jag fastnade för. Blir dock sugen på att se den nu om du säger att den är bra :D 2nd gig är väl andra säsongen? Första heter väl bara ghost in the Shell?

Angående Elfen Lied och att få kritik för vad man gillar så kan jag faktiskt inte bry mig mindre om vad andra tycker. Inte för att verka kaxig eller trångsynt utan helt enkelt för att man inte kan hjälpa vad man tycker om. Vissa saker tilltalar en, andra saker gör inte det. Man får helt enkelt vara glad så fort man kommer över något som berör en :) Jag tycker inte att man ska kritisera någon nämnvärt för deras filmsmak, samma gäller med musiksmak etc, man får helt enkelt acceptera att man tycker olika och lära sig från varandra.

Sorry, vill inte börja rant'a och är rätt säker på att du tycker lika dant :) Ska ladda ner GitS: SaC och se om jag gillar det.

Greg
2009-12-02, 02:14
Har inte blivit så extremt mycket på senare tider. Mer kollat på de Miyazaki-filmerna som jag saknade i mitt bibliotek (Gake no ue no Ponyo, Kaze no tani no Naushika)

Försökte titta på Appleseed och Ghost in the Shell. Tänkte att jag har blivit äldre så min smak kanske har ändrats. Men de är verkligen inte min typ av serie.

Annars har det blivit:

Hellsing OVA (Omigodbbqwtf, älska. Sista avsnittet den 23e December ;))
Code Geass (Gilla)
Mushishi (Älska)
Samurai Champloo (För typ 3e gången. Älska)
4OuRajFzMYI
(Älskar introt)

Annars så gör Hellsing OVA mig väldigt varm i kroppen.

35RLMmc53V0

davvvan
2009-12-02, 02:58
Ser Bleach, Naruto, Naruto Shippuden, One Piece, Fairy Tail.

Läser ovanstående samt Full Metal Alchemist och 1/2 Prince.

Håller på att se One Piece just nu, avsnitt 65 typ. Har läst klart FMA, och det är sjukt bra. Bara sett ett avsnitt av Brotherhood än så länge.

Ni som ser anime, blir ni också less på att vänta ut alla fillers (BLEACH) så att ni börjar läsa mangan tillslut? Ett avsnitt per vecka är inte heller optimalt.

Same goes with mangan... Sjukt störande plöja massa kapitel eller avsnitt om det gäller anime... och sen behöva vänta för ett futtigt i veckan?!

Greg
2009-12-02, 03:01
Ser Bleach, Naruto, Naruto Shippuden, One Piece, Fairy Tail.

Läser ovanstående samt Full Metal Alchemist och 1/2 Prince.

Håller på att se One Piece just nu, avsnitt 65 typ. Har läst klart FMA, och det är sjukt bra. Bara sett ett avsnitt av Brotherhood än så länge.

Ni som ser anime, blir ni också less på att vänta ut alla fillers (BLEACH) så att ni börjar läsa mangan tillslut? Ett avsnitt per vecka är inte heller optimalt.

Utan tvekan. Jag ser inte One Piece/Naruto/Bleach längre. Jag läser dem istället. Bleach hade till en början med OK fillers, likaså One Piece. Narutos fillers är skämt hela högen.

Sen tycker jag One Piece ser bättre ut i mangan än i animen.

davvvan
2009-12-02, 03:07
Utan tvekan. Jag ser inte One Piece/Naruto/Bleach längre. Jag läser dem istället. Bleach hade till en början med OK fillers, likaså One Piece. Narutos fillers är skämt hela högen.

Sen tycker jag One Piece ser bättre ut i mangan än i animen.

Glömde nämnda klassikern Dragon Ball och Dragon Ball Z. Bara sett animen, Gohan vs Perfect Cell är den bästa fighten någonsin *cupid*.

Jag provade några fillers, men de är helt enkelt för dåliga. Låg kvalité rakt igenom, de sticker ut.

Däremot så får man ju aldrig samma känsla i mangan som i animen... Finns mycket bra i både Bleach och Naruto som jag ser fram emot i animen! One Piece måste jag se klart innan jag hoppar på att börja läsa...

Magnus N
2009-12-02, 06:13
Den nuvarande fillerarcen i bleach är nog det bästa dem gjort, så har ni inte kollat in den så kan det vara värt det :).

Annars är väl några av höstens bättre serier: Needless / Kobato / Tegami Bacchi / Blacksmith / 11eyes

MrBurner
2009-12-02, 07:15
Blev sugen på att börja se Bleach och Naruto igen så man kanske ska hoppa på avsnitten igen. Strömmas de eller tankas de?

Aggarn
2009-12-02, 08:42
mesta animen strömmas nu kan rekomendera animeseason.com =)

rapzidi
2009-12-02, 09:58
Full Metal Alchemist: Brotherhood och Dragonball Kai är det som gäller nu för mig. Och fyfan vad bra dom är.

Sen läser man ju alltid Naruto och Bleach också. Naruto är bra, Bleach... inte så.
Sen som sagt så blir det ju lite drygt med ett chapter i veckan när man läser ut det på vad som känns som sekunder.

Baan
2009-12-02, 10:14

Det är bara att skita i fillersen. Jag har inte sett Bleach på ganska länge just för det :) Ska återuppta tittandet så fort det är den normala handlingen igen. Det är inte direkt förlust missa alla utfyllnad, det nämns aldrig igen efter att det är slut och påverkar inget på något sätt.

tano
2009-12-02, 10:32
Bleach nuvarande filler arc är i mitt tycke bättre än main arc.
Men gillar main också. Dock synd att allt ska gå i snigel tempo där.

MrBurner
2009-12-02, 10:46
mesta animen strömmas nu kan rekomendera animeseason.com =)

Nice. Men kvaliteten var inget vidare på varken ljud eller bild tycker jag :(

davvvan
2009-12-04, 07:31
Glömde nämnda klassikern Dragon Ball och Dragon Ball Z. Bara sett animen, Gohan vs Perfect Cell är den bästa fighten någonsin *cupid*.

Jag provade några fillers, men de är helt enkelt för dåliga. Låg kvalité rakt igenom, de sticker ut.

Däremot så får man ju aldrig samma känsla i mangan som i animen... Finns mycket bra i både Bleach och Naruto som jag ser fram emot i animen! One Piece måste jag se klart innan jag hoppar på att börja läsa...

Måste bara tillägga;

Hur fan kunde jag missa Pokémon början 2000-talet?

Sailor Moon som var typ mitten 90?

Kan inte säga att jag såg de frekvent men tror de var på lördagsmorgnarna, var väl typ Sailor Moon och Pokémon från 9-tiden nånting. Det var fina lördagsmorgnar att vakna upp till, lite tecknat sådär!

MrBurner
2009-12-04, 08:25
Om suget skulle komma så har jag 277 avsnitt av Pokémon liggandes. Det har sin plats som allt annat :)

8thWonder
2009-12-04, 10:06
Naruto Shippuuden FFS!!!!

Baan
2009-12-04, 10:14
Om suget skulle komma så har jag 277 avsnitt av Pokémon liggandes. Det har sin plats som allt annat :)

Nej! *grr*

Kimball
2009-12-04, 11:29
Senaste 3-4 epsen av Shippuuden alltså, god damn! :D Och ryktet går att det inte kommer bli mkt sämre framöver?

davvvan
2009-12-04, 18:49
Senaste 3-4 epsen av Shippuuden alltså, god damn! :D Och ryktet går att det inte kommer bli mkt sämre framöver?

Sasuke vs Itachi är grymt bra, fast då man läste mangan så trodde jag det skulle vara _ännu_ bättre... Nåja, kommer en hel del grejer framöver som nog kommer att vara överlägsen Sasuke vs Naruto som varit bäst hittills enligt mig. Själva känslan i fighten... Mumma!

Tjuckot
2009-12-09, 17:03
fairy tail är ju anime nu med, mangan är jäkligt kul och animen verkar lyckad. F.ö är mangan nästintill jämnt överlägsen sin anime motsvarighet.

reduce
2009-12-09, 17:39
För er som gillar serier i stil med Bleach, Naruto & Hajime no ippo kan jag även tipsa om Soul Eater (både animen & mangan är riktigt bra), Eyeshield 21(manga) och Historys Strongest Disciple (manga). Hunter x Hunter är/var rätt ok den med.. :thumbup:

Onepiece
2009-12-10, 11:52
Chrome Shelled Regios(Koukaku no Regios) är bland dom bättre jag sett 2009.
*popcorn*

Basil
2009-12-10, 12:00
Gurren Lagann
Eureka 7
Planetes

Är bland de bästa animeserierna jag någonsin sett. Kan tipsa om lite manga också:

Parasite
Psycho
Vinland Saga
Battle Royal

Dav0d
2009-12-10, 13:07
För er som gillar serier i stil med Bleach, Naruto & Hajime no ippo kan jag även tipsa om Soul Eater (både animen & mangan är riktigt bra), Eyeshield 21(manga) och Historys Strongest Disciple (manga). Hunter x Hunter är/var rätt ok den med.. :thumbup:

Ska testa Eyeshield 21 och Soul Eater. Bra när någon rekommenderar som du gör. Genom andra serier alltså.

Kimball
2009-12-10, 13:22

Historyes Strongest Disciple: Kenichi - animen är ruskigt bra den också!

Chrome Shelled Regios(Koukaku no Regios) är bland dom bättre jag sett 2009.
*popcorn*

Kanske inte på min top 10-lista, men klart sevärd definitivt :)

Och FMA:Brotherhood är ju så grymt mycket bättre än första animen, jebus!

davvvan
2009-12-11, 02:28
fairy tail är ju anime nu med, mangan är jäkligt kul och animen verkar lyckad. F.ö är mangan nästintill jämnt överlägsen sin anime motsvarighet.

Ja, Fairy Tail är grymt bra den med. Nu tycker jag dock att mangan har tappat lite... Får hoppas den rycker upp sig framöver.

rapzidi
2009-12-11, 09:48
Och FMA:Brotherhood är ju så grymt mycket bättre än första animen, jebus!

Jawohl, och den första var ju inte direkt dålig. En av de bättre jag sett till och med. Nu när man sett lite mer kanske den knuffas ner en aning men ändå.

Vet du/nån hur länge Brotherhood kommer fortsätta? Hade gärna sett att den inte blir ännu en 450 avsnitts-serie...

Kimball
2009-12-11, 11:28
Jawohl, och den första var ju inte direkt dålig. En av de bättre jag sett till och med. Nu när man sett lite mer kanske den knuffas ner en aning men ändå.

Vet du/nån hur länge Brotherhood kommer fortsätta? Hade gärna sett att den inte blir ännu en 450 avsnitts-serie...

Läste nåt rykte om 60-75 eps på anidb tror jag, vilket inte låter allt för lovande :(

rapzidi
2009-12-11, 13:02
Läste nåt rykte om 60-75 eps på anidb tror jag, vilket inte låter allt för lovande :(

OK. Men den följer mangan väl? Och den lär väl inte ta slut på ett tag.

Kimball
2009-12-11, 16:15
OK. Men den följer mangan väl? Och den lär väl inte ta slut på ett tag.

Jo det är ju tanken. Vet inte om de tänkt wrappa ihop det tidigare med animen... jag håller tummarna stenhårt på +100 eps iaf.

Baan
2009-12-11, 16:37
Jo det är ju tanken. Vet inte om de tänkt wrappa ihop det tidigare med animen... jag håller tummarna stenhårt på +100 eps iaf.

Finns det story för det? Om man tänkt återberätta första försöket vore det dumt att sänka pacen till halva. Det är redan för många anime med sjukt dålig pace, som skräckexemplen Naruto och Bleach.

Greg
2009-12-11, 16:48
Ge mig en top-5 lista av era favorit-animes. Dags för mig att kolla på något nytt men har svårt att verkligen fastna för något.

Olegh
2009-12-11, 16:52
Finns det story för det? Om man tänkt återberätta första försöket vore det dumt att sänka pacen till halva. Det är redan för många anime med sjukt dålig pace, som skräckexemplen Naruto och Bleach.

Håller med.

Tråkigt nog så känns det som att det är något sånt som håller på att hända, nu de tre senaste avsnitten eller så. Tempot har sjunkit märkbart, ungefär som att de plötsligt insåg att det går att mjölka liiiite mer än vad som var tänkt från början.

Jag följde både Bleach och Naruto som manga direkt när de kom. När det fortfarande var bra shonen. Hur man sedan väljer att fullständigt köra skiten i botten, bara för att man har en trogen publik som sväljer vilken skit som helst, gör fan ont.

Greg
2009-12-11, 17:06
Håller med.

Tråkigt nog så känns det som att det är något sånt som håller på att hända, nu de tre senaste avsnitten eller så. Tempot har sjunkit märkbart, ungefär som att de plötsligt insåg att det går att mjölka liiiite mer än vad som var tänkt från början.

Jag följde både Bleach och Naruto som manga direkt när de kom. När det fortfarande var bra shonen. Hur man sedan väljer att fullständigt köra skiten i botten, bara för att man har en trogen publik som sväljer vilken skit som helst, gör fan ont.

När sluta du läsa Naruto? För Naruto-mangan har varit äckligt bra ända sedan Jiraiya stötte på Pain.

Olegh
2009-12-11, 17:17
När sluta du läsa Naruto? För Naruto-mangan har varit äckligt bra ända sedan Jiraiya stötte på Pain.

c289 :em: Förmodligen mestadels som ren protest. Och pga. det löjliga tempot.

Greg
2009-12-11, 17:24
c289 :em: Förmodligen mestadels som ren protest. Och pga. det löjliga tempot.

Yup. Löjligt tempo då. Men 370 och framåt är grymt som fan.

Naruto har tagit många steg i sin utveckling, och kan för en gångs skull hålla sig själv mot de flesta karaktärerna i mangan. Förmodligen den starkaste i Konoha för tillfället.

chopstick
2009-12-11, 17:44
Ge mig en top-5 lista av era favorit-animes. Dags för mig att kolla på något nytt men har svårt att verkligen fastna för något.
Mushishi
Rurouni Kenshin: Tsuiokuhen
Hajime no Ippo
Cowboy Bebop
5:e plats delas av allt för många

Om du missat någon av dem så rekommenderar jag den varmt!

Verbatim
2009-12-11, 17:55
Historyes Strongest Disciple: Kenichi - animen är ruskigt bra den också!

Vart kan man få tag i denna? Har tittat på alla mina vanliga videouthyrningställen online utan att hitta.

Greg
2009-12-11, 17:58
Mushishi
Rurouni Kenshin: Tsuiokuhen
Hajime no Ippo
Cowboy Bebop
5:e plats delas av allt för många

Om du missat någon av dem så rekommenderar jag den varmt!

Synd att jag redan gått igenom alla :P

Förutom Hajime no Ippo. Tycker inte den är så bra.

Verbatim
2009-12-11, 18:00

:MrT:

Olegh
2009-12-11, 18:03
Yup. Löjligt tempo då. Men 370 och framåt är grymt som fan.

Naruto har tagit många steg i sin utveckling, och kan för en gångs skull hålla sig själv mot de flesta karaktärerna i mangan. Förmodligen den starkaste i Konoha för tillfället.

Du kan säkert ha rätt i att den har ryckt upp sig. Tveksamt om jag tycker den "förtjänar" en andra chans dock...

1. Ghost in the Shell: Stand Alone Complex 2nd GIG
Ghhhnnn, rangordna efter det är fan svårt.
2. TTGL
3. Diebuster
4. Sai Kano
baah
5. Samurai Champloo, School Days, Nanoha Strikers, Kenshin: Tsuiokuhen, m.fl

Greg
2009-12-11, 18:06
:MrT:

Den är kass.

Du kan säkert ha rätt i att den har ryckt upp sig. Tveksamt om jag tycker den "förtjänar" en andra chans dock...

1. Ghost in the Shell: Stand Alone Complex 2nd GIG
Ghhhnnn, rangordna efter det är fan svårt.
2. TTGL
3. Diebuster
4. Sai Kano
baah
5. Samurai Champloo, School Days, Nanoha Strikers, Kenshin: Tsuiokuhen, m.fl

Du gillar mecha eller? ;)

Jag är inte så förtjust i mecha. TTGL/Diebuster var inte mina grejor.

Men Saikano har jag faktiskt tänkt ta mig en titt på ett tag. Den ska jag definitivt kika på.

Olegh
2009-12-11, 18:10
Den är kass.

Du gillar mecha eller? ;)

Jag är inte så förtjust i mecha. TTGL/Diebuster var inte mina grejor.

Men Saikano har jag faktiskt tänkt ta mig en titt på ett tag. Den ska jag definitivt kika på.

Inte särskilt faktiskt men... Gainax-fag fo' lyfe yo!

chopstick
2009-12-11, 18:13

Jo, de är väl inte speciellt ovanliga dock väldigt bra.
Här är ett par till som jag funnit bra

Darker than BLACK (speciellt uppföljaren som sänds nu)
Ergo Proxy
Baccano!
Higashi no Eden
Black Lagoon + The Second Barrage

Basil
2009-12-11, 18:18
Conan dubbar anime.

72IV8VETDCQ

Greg
2009-12-11, 18:28
Inte särskilt faktiskt men... Gainax-fag fo' lyfe yo!

FLCL gillar jag iallafall ;) (den är väl Gainax?!)

Jo, de är väl inte speciellt ovanliga dock väldigt bra.
Här är ett par till som jag funnit bra

Ergo Proxy
Baccano!
Higashi no Eden
Black Lagoon + The Second Barrage

Higashi no Eden är det Eden of the East?

Vill helst inte säga det.. Men.... Ja, du fattar nog ;)

Magnus N
2009-12-11, 19:06

Toki wo Kakeru Shoujo
Kimi ga Nozomu Eien
Kenshin OVAs
Spirited Away
Mimi wo Sumaseba

Enda anime som har fått högsta betyg ifrån mig hittintills iaf, så är det så att du missat någon av dem så är det bara att sätta igång :)

Kimball
2009-12-11, 20:13

Ligger nog något i det kanske ja... jag blir bara så vemodig när serier tar slut :(

Vart kan man få tag i denna? Har tittat på alla mina vanliga videouthyrningställen online utan att hitta.

En av de större "kända" uthyrarna har ett fullt pack, subbers: [umai-Doremi]

INTE ÄR SÅ BRA?! Hur mycket har du sett av den? Jag tänkte samma sak de första ~8 epsen eller nåt, sen BAM POW PAW FAP! Så högg den in sig som stadig top 5:a för mig också. Helt tokigt vilket pepp / så man kan "känna igen sig" i serien. Har du inte sett de 20 första epsen så gör det. Tycker du den fortf. är dålig så se den iallafall! :D Humorn är klockren om inte annat.

Greg
2009-12-11, 21:38
Toki wo Kakeru Shoujo
Kimi ga Nozomu Eien
Kenshin OVAs
Spirited Away
Mimi wo Sumaseba

Enda anime som har fått högsta betyg ifrån mig hittintills iaf, så är det så att du missat någon av dem så är det bara att sätta igång :)

Toki wo Kakeru Shoujo och Kimi ga Nozomu Eien har jag inte sett. Ska kollas upp. Anime-serier eller filmer?

INTE ÄR SÅ BRA?! Hur mycket har du sett av den? Jag tänkte samma sak de första ~8 epsen eller nåt, sen BAM POW PAW FAP! Så högg den in sig som stadig top 5:a för mig också. Helt tokigt vilket pepp / så man kan "känna igen sig" i serien. Har du inte sett de 20 första epsen så gör det. Tycker du den fortf. är dålig så se den iallafall! :D Humorn är klockren om inte annat.

Har så mycket att göra att jag inte känner för att verkligen ta mig igenom 10 episoder av mediokert dravel för att komma fram till godbitarna. Tappar lätt lusten för en anime om jag inte gillar de första 2 avsnitten. Om inte de fångar mig så tror jag verkligen inte resten kommer vara i min smak.

Magnus N
2009-12-11, 21:43
Toki wo Kakeru Shoujo och Kimi ga Nozomu Eien har jag inte sett. Ska kollas upp. Anime-serier eller filmer?

Toki wo Kakeru Shoujo är en film och Kimi ga Nozomu Eien är en serie.

Olegh
2009-12-11, 21:59
Bägge rekommenderas verkligen! :)

Greg
2009-12-11, 22:23
Toki wo Kakeru Shoujo är en film och Kimi ga Nozomu Eien är en serie.

Börjar jag nog med Toki wo kakeru Shoujo.

Tack så mycket.

Bägge rekommenderas verkligen! :)

Toppen :)

rapzidi
2009-12-12, 03:36
Conan dubbar anime.

72IV8VETDCQ

Hahaha!! (Jag är full iofs.)

Hajime no Ippo äger föresten!

davvvan
2009-12-21, 23:41
Senaste Narutoavsnitten har ryckt upp sig lite, hoppas att nästa höjning blir lika bra. Någon som vet hur länge till det kommer vara fillers i Bleach?

Baan
2009-12-21, 23:52
Senaste Narutoavsnitten har ryckt upp sig lite, hoppas att nästa höjning blir lika bra. Någon som vet hur länge till det kommer vara fillers i Bleach?

Brukar sådan information ens komma ut? Jag kollar inte ens nu och har inte kollat sen fillersen började igen. Det känns dock på tiden att man kommer igång igen (även om det är en skitanime!!1).

Prankie
2009-12-21, 23:56
Hur kan man inte älska anime. :D

2vBUaGP7L3w

Magnus N
2009-12-22, 05:39

Med tanke på att ep 255 kommer heta Final Chapter Zanpakuto Unknown Tales så är en god gissning att antingen det avsnittet eller nästkommande kommer avsluta arcen.

davvvan
2009-12-24, 01:27
Det var sannerligen en god gissning, hoppas på det då. Hoppas även att det blir lite jävla fart på dessa två serier i mangan nu också då... Författarna verkar ju ha helt slut med idéer. Fast jag gilla Danzous överraskning i senaste animen. Nyaste Fairy Tail-mangan ytterligare en del i ett långt jävla avslut... Snacka om att de tappar tempo mellan varven!

Vinter
2009-12-24, 06:17
Storyn blir ofta lidande när man tvingas producera en comic strip varje vecka, året om. Sad but true.

Greg
2009-12-24, 13:54
Storyn blir ofta lidande när man tvingas producera en comic strip varje vecka, året om. Sad but true.

Det är ju inte direkt så att de flesta författarna bara kommer på något varje vecka.

Kishi har haft slutet klart för Naruto i typ 2 år. Oda likaså med sitt One Piece.

Vinter
2009-12-24, 14:35
Det är ju inte direkt så att de flesta författarna bara kommer på något varje vecka.

Kishi har haft slutet klart för Naruto i typ 2 år. Oda likaså med sitt One Piece.

Slutet ja :D Dit är det ju en liten resa på 2-3 år.

Greg
2009-12-24, 21:18
Slutet ja :D Dit är det ju en liten resa på 2-3 år.

Det stora hela är ju klart, karaktärer vad som händer etc. Det enda de inte har 100% är ju dialog och ansiktsuttryck etc. Utöver det så har de båda manus för den tid det tar tills det är slut.

Tjuckot
2009-12-24, 21:25
Bara jag som läser om hajime no ippo mangan för tredje gången? :smash:

Klein
2010-01-10, 23:48
Nu har jag sett alldeles för mycket anime. Jag borde skämmas. Vuxna karln sitter och ser tecknat.

Kurokami: Helt klart med på min topp 5 lista över animes. Extremt välgjord och underhållande. Bra musik också.

Fate Stay Night: Också en mycket välgjord anime. Definitivt med på min topp tio-lista.

Akagi: Sjukt bra gambling-anime. Definitivt topp 5 material.

Hikaru No Go: Gammal klassiker som jag inte sett förräns nu. Helt klart topp 10-material.

Natsume Yuujinchou + Zoku Natsume Yuujinchou: Rätt skön anime på temat japanska andeväsen. Lagom blandning av spänning och comic relief.

Code Geass - Lelouch of the Rebellion R2: Faktiskt bättre än första säsongen. Topp 10 material.

Olegh
2010-01-11, 00:09
Oww. Code Geass R2. Om jag skämdes lite för att kika på säsong ett så var tvåan outhärdligt pinsam. Too much noodle ppl kthxbye.

Rätt säker på att den nämnts rätt nyligen i tråden, men ändå, Planetes. Har plöjt ett gäng avsnitt nu de senaste dagarna (har tre kvar) och dess kvalitéer blir allt tydligare.

Klein
2010-01-11, 00:13
Planetes är en schysst anime. Men allvarligt talat: så länge produktionsvärdena är höga kan jag se nästan vad som helst och har animen en egen stil, typ Akagi, så behöver den inte ens ha produktionsvärdena.

tano
2010-01-11, 00:26

Ergo Proxy

Galet, UPPFÖLJARE?!?! Såg den serien för något år sedan och har sökt den eftersom den är bland dem bästa jag sett! Men kom inte ihåg namnet, bara att det hette något med black... Tack för det...

Ergo Proxy är också bra. Såg den i ett streck någon helg för länge sedan.

Förövrigt en tid före och under julen såg jag ikapp i Naruto serien. Hade inte sett något från nya shippuden, dvs inte på flera år. Mycket positivt överaskad. Naruto är nog den bästa serien av det barnsliga slaget jag sett.

Ajin
2010-01-11, 10:20
Tips på någon anime serie som går efter samma anda som Naruto men som inte är lika barnslig? Blev dessutom så trött på alla fillers i Shippuuden att jag slutade följa, och nu vet jag inte vilken EP jag var på.*slap*

Olegh
2010-01-11, 10:51
Planetes är en schysst anime. Men allvarligt talat: så länge produktionsvärdena är höga kan jag se nästan vad som helst och har animen en egen stil, typ Akagi, så behöver den inte ens ha produktionsvärdena.

Vad menar du med "produktionsvärdena", utveckla gärna! :)

Planetes är nu avklarad. Älskar slutet, precis som jag vill ha det.

Kimball
2010-01-11, 14:42
Tips på någon anime serie som går efter samma anda som Naruto men som inte är lika barnslig? Blev dessutom så trött på alla fillers i Shippuuden att jag slutade följa, och nu vet jag inte vilken EP jag var på.*slap*

Kenichi The Mightiest Disciple och Hajime no Ippo om du inte har sett de innan är de jag kommer på såhär på rak arm, inte lika mycket "shounen" kanske men tillräckligt :)

Sen vet jag inte om de anses barnsliga iochförsig... beror lite på hur man ser på det.

Edit: Fairytale också om du inte ser på den!

Ajin
2010-01-11, 14:45
Kenichi The Mightiest Disciple och Hajime no Ippo om du inte har sett de innan är de jag kommer på såhär på rak arm, inte lika mycket "shounen" kanske men tillräckligt :)

Sen vet jag inte om de anses barnsliga iochförsig... beror lite på hur man ser på det.

Edit: Fairytale också om du inte ser på den!

Jag har i princip bara sett Naruto, Ninja Scroll, Cowboy Bebop och Ergo Proxy.

Jag gillar hela "superkrafter, slåss och kampsport" stilen som typ Dragonball Z/Naruto/random anime, men tycker att Naruto är lite väl barnsligt.

Ska ladda ner Hajime no Ippo eftersom den låter häftigare än de andra. Fler tips tack! :)

Verbatim
2010-01-11, 15:29
Hajime no Ippo är inte så mycket superkrafter, däremot kan man ju lungt hävda att boxningen är smått överdriven, mycket bra serie dock.

Kenichi är inte så mycket superkrafter alls, inte på samma sätt som Naruto, dom har inte lagt ner samma tid på att göra fighterna kraftfulla. Däremot så är ju killen med den lila hatten väldigt rolig.

Rizza
2010-01-11, 15:37
Tips på samurai serier? Längesen jag tittade på animé och har sätt rätt så mycket men har inte koll längre.. så tips?

tano
2010-01-11, 15:46

Jag gillar hela "superkrafter, slåss och kampsport" stilen som typ Dragonball Z/Naruto/random anime, men tycker att Naruto är lite väl barnsligt.

Ska ladda ner Hajime no Ippo eftersom den låter häftigare än de andra. Fler tips tack! :)

Hum kolla in Claymore. Mycket superkrafter och slagsmål... Inte direkt kampsport, men dem sparkas väl ibland ;)

Baan
2010-01-11, 15:57

Basilisk. Annars hittar du mycket sevärt om du bara går in på topplistor på animesidor som t.ex. http://www.animenewsnetwork.com . Även om vissa är fel genre brukar topp-anime vara sevärt för många.

Kimball
2010-01-11, 16:24
Hum kolla in Claymore. Mycket superkrafter och slagsmål... Inte direkt kampsport, men dem sparkas väl ibland ;)

Sämst slut någonsin, dock. Tror författaren dog innan den hann avsluta eller nåt? Eller så var det bara rykten.

Basilisk. Annars hittar du mycket sevärt om du bara går in på topplistor på animesidor som t.ex. http://www.animenewsnetwork.com . Även om vissa är fel genre brukar topp-anime vara sevärt för många.

Basilisk och filmen som animen baserats på: Shinobi rekommenderar även jag väl :D

rapzidi
2010-01-11, 16:44
@Ajin: Slår ett slag för Berserk på tal om sånt.
Inte så lik Naruto kanske, men inte "barnslig" och förjävla bra.

Bleach finns ju alltid också. Och se (hela) Dragonball (som du nämner själv) om du inte gjort.

Klein
2010-01-11, 17:33
Vad menar du med "produktionsvärdena", utveckla gärna! :)

Planetes är nu avklarad. Älskar slutet, precis som jag vill ha det.

Produktionsvärdet är alltså den mängd pengar som produkten omsätter, enkelt förklarat.

Ajin
2010-01-12, 01:37
Tack så mycket för tipsen!

Drfg
2010-01-12, 02:57
Akagi: Sjukt bra gambling-anime. Definitivt topp 5 material.

Tack för tipset, sett 10 avsnitt och den är nice so far. Får ta mig en titt på de andra du listade också. Utom HNG då som jag redan sträcksett 4 gånger, så jävla bra :D

Onepiece
2010-01-12, 08:43

Superpower :hbang:

Hajime ippo är guld(när du sett den är Initial D typ samma fast om street racing låter inte spec intressant kanske men den var sinnes)

Här är några som lätt är sevärda! *popcorn*
Chromeshelled regios,Claymore,Ga-Rei -Zero-,Gungrave,Samurai Champloo,Soul Eater(rätt barnslig emellan åt men jävligt bra se till att få nightshow versionen bara)
Sedan giglamesh är typ lite lik ergoproxy alltså serien är inte lik men känslan man får när man ser den tyckte den var jävligt bra iaf.

Onepiece
2010-01-12, 08:47
Tips på samurai serier? Längesen jag tittade på animé och har sätt rätt så mycket men har inte koll längre.. så tips?

Samurai Champloo,Stranger -Mukou Hadan-(Blade of the Stranger)Sedan Rurouni Kenshin(filmerna) är tre tror jag grymmt bra iaf

Kimball
2010-01-12, 09:34
Tack för tipset, sett 10 avsnitt och den är nice so far. Får ta mig en titt på de andra du listade också. Utom HNG då som jag redan sträcksett 4 gånger, så jävla bra :D

Gillar du Akagi har du även Kaiji (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=5427) och One Outs (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=6139). Båda är helt tokiga och sådär trevligt smarta som Akagi, gåshud bara jag tänker på dem ^^

Drfg
2010-01-12, 13:26
Gillar du Akagi har du även Kaiji (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=5427) och One Outs (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=6139). Båda är helt tokiga och sådär trevligt smarta som Akagi, gåshud bara jag tänker på dem ^^

Hehe låter bra, mycket att välja på nu då.

Rizza
2010-01-14, 22:58
Samurai Champloo,Stranger -Mukou Hadan-(Blade of the Stranger)Sedan Rurouni Kenshin(filmerna) är tre tror jag grymmt bra iaf
sett dom..
detta får bli en bump! gillar seriösa samurai serier iaf med sådär tekniker o så.. har nog sett de mest välkända, samurai champloo, rurounin kenshin, samurai deeper kyo

Kimball
2010-01-23, 01:06
Har sådan sjuk soppatorsk på animes nu... tål inte "seriösa" / skolserier / vanliga serier, de känns bara tradiga. Shounen / Superkrafter / Action ska det vara! Har ganska fattigt utvecklad smak egentligen, följer Shippuuden, Fairy Tail, FMA: Brotherhood och älskar Code Geass, Death Note,Hajime nno Ippo, Akagi, Claymore, Kaiji, Eureka Seven, Kenshin osv. Har dragit igenom iallafall 70% av serierna på: http://animenfo.com/statistic/top.php?type=anime (skolbaserade-animes bortsållade dock, grymt gammal lista men still).

Jag vet inte vart jag ska ta vägen snart! Älskar animes ep längd på ~20min, så grymt flexibelt vs. många "vanliga" serier på +40min.

Ville bara skriva av mig lite och fundera på om jag ska börja se på Gintama efter rekommendation, men behöver fortfarande nåt annat fartfyllt.. the hunt goes on.

Klein
2010-01-23, 02:01
Såg en riktigt bra anime vid namn Kemonozume som jag rekommenderar alla att se. Väldigt egen stil på den. Samurai/svärd/monster/omöjlig-kärlek/sex i modern miljö typ.

Till Kimball och Ajin rekommenderar jag också: Kurokami.

Baccano har nog nämnts tidigare i tråden men den är tillräckligt bra för att nämnas fler gånger.

Finns några bra filmer också som jag tagit på mig ansvaret att se:

Genius Party: 7 kortfilmer med mycket egen stil av talangfulla artister. Ganska utflippat men sevärt.

Mind Game: Lite utflippad men stilfull film som utspelas i modern miljö men kan väl sägas vara en resa i det inre landskapet som titeln antyder. Regissören Masaaki Yuasa har även gjort Kemonozume som jag rekommenderade ovan. Tror även han kan ha varit inblandad i Genius Party.

Tekkonkinkreet: Även känd som Black and White. Baserad på nån känd manga som jag förstått det. Sevärd iaf.

Achi-wa ssipak: Mycket politiskt inkorrekt koreansk animerad film. Rolig, elak och sjuk. Nästan så att man undrar vars de fick budgeten ifrån.

Kimball
2010-01-23, 11:23
Sådär ja! Kemonozume hade jag inte hört talas om innan! Kurokami gav jag bara 1 eller 2 eps av dumt nog, får kanske ge den ett nytt försök. Ska kolla över filmerna jag inte hade sett också. Spanks Klein :)

Klein
2010-01-23, 11:32
Jag tyckte inte heller att Kurokami var särskilt fascinerande de första 4 episoderna eller så. Det var efter det som den började bli bra. Gick nog ett halvår mellan att jag såg episod 4 och 5. Mitt misstag. Vet inte om du har sett Fate stay night, men den är också sevärd. Rätt lik Kurokami med skillnaden att avatarerna de slåss med är historiska hjältar typ.

Kimball
2010-01-23, 12:31
Jag tyckte inte heller att Kurokami var särskilt fascinerande de första 4 episoderna eller så. Det var efter det som den började bli bra. Gick nog ett halvår mellan att jag såg episod 4 och 5. Mitt misstag. Vet inte om du har sett Fate stay night, men den är också sevärd. Rätt lik Kurokami med skillnaden att avatarerna de slåss med är historiska hjältar typ.

Var påväg att göra samma "fel" med Hajime no Ippo när jag började se det, såg första 3 epsen eller nåt och var bara lack på serien, valet att fortsätta kolla var nog dock bland de bästa jag gjort :P Ska ge Kurokami en rejäl chans som sagt! Och Fate Stay Night gillade jag med! Är ju en film på g där också även om den inte riktigt hanterade samma "tema" som serien vad jag förstått :)

MichiPich
2010-01-23, 13:52
One Piece ftw :)

Onepiece
2010-01-27, 10:04
One Piece ftw :)

+1000

Kimball har du sett Gintama (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=3468) Arc är sjukt bra sedan rolig överlag.

Tomten
2010-01-27, 11:03
Har sådan sjuk soppatorsk på animes nu... tål inte "seriösa" / skolserier / vanliga serier, de känns bara tradiga. Shounen / Superkrafter / Action ska det vara! Har ganska fattigt utvecklad smak egentligen, följer Shippuuden, Fairy Tail, FMA: Brotherhood och älskar Code Geass, Death Note,Hajime nno Ippo, Akagi, Claymore, Kaiji, Eureka Seven, Kenshin osv. Har dragit igenom iallafall 70% av serierna på: http://animenfo.com/statistic/top.php?type=anime (skolbaserade-animes bortsållade dock, grymt gammal lista men still).

Jag vet inte vart jag ska ta vägen snart! Älskar animes ep längd på ~20min, så grymt flexibelt vs. många "vanliga" serier på +40min.

Ville bara skriva av mig lite och fundera på om jag ska börja se på Gintama efter rekommendation, men behöver fortfarande nåt annat fartfyllt.. the hunt goes on.

Serier som går nu

Cobra The animation (TV) 2010
Tatakau Shisho - The book of bantora
Dyurara!!
Katanagatari
Dance in the Vampire Bund

OVA och sånt

Kara no Kyoukai (the empty boundary)
Hellsing OVA

Har du inte sett Eden of the East (Hagashi no eden) så borde du kolla in den med.

Onepiece
2010-01-28, 13:39
här är en på det mesta jag ser/sett
Anime lista (http://www.anime-planet.com/users/Basheri/anime)

tano
2010-02-04, 21:38
Code Geass

Utmärkt! Dock efter första avsnittet var jag mycket skeptisk. Men jag gav den en chans, och den har växt och växt. Innehåller det mesta en riktigt bra anime ska ha, även om just robotdelen inte är min favorit. Men det fungerar i det här fallet. Har bara sista avsnittet kvar av säsong två och det ska bli en njutning att se avslutningen.

Kimball
2010-03-20, 01:36
Code Geass

Utmärkt! Dock efter första avsnittet var jag mycket skeptisk. Men jag gav den en chans, och den har växt och växt. Innehåller det mesta en riktigt bra anime ska ha, även om just robotdelen inte är min favorit. Men det fungerar i det här fallet. Har bara sista avsnittet kvar av säsong två och det ska bli en njutning att se avslutningen.

CG är riktigt bra indeed! Plus på ordentligt slut också.

[BSS] Mobile Suit Gundam Unicorn - 01 ute nu, jag hoppas på det bästa som ganska troget Gundam fan :hbang:

Baan
2010-03-20, 09:26
CG är riktigt bra indeed! Plus på ordentligt slut också.

[BSS] Mobile Suit Gundam Unicorn - 01 ute nu, jag hoppas på det bästa som ganska troget Gundam fan :hbang:

Om det är den "senaste" Gundamen funderar jag också på att kolla den. Har iofs inte sett mer än den remaken som gick relativt nyligen. Måste man ha hängt med den gamla serien för den här nya?

Kimball
2010-03-20, 10:39
Om det är den "senaste" Gundamen funderar jag också på att kolla den. Har iofs inte sett mer än den remaken som gick relativt nyligen. Måste man ha hängt med den gamla serien för den här nya?

Vad jag förstått så utspelar sig Unicorn i ett annat universum vs. de senaste 2 serierna, så det ska inte vara ngt problem att endast kolla på denna!

rapzidi
2010-03-21, 00:38
Nice, kanske ska se den då. Gundam Seed var bland de första jag såg, fan vad bra det var.
Sen såg jag Gundam Seed Destiny, som inte var lika bra.
Nu verkar det ju som att det finns en Gundam 00 som dessutom är helt avslutad också, bör väl ses.
Hur många avsnitt kan Unicorn bli månne? Runt 50 som de andra eller är det en kortare OVA?

Joe Hardgainer
2010-03-21, 00:43
Tja Berserker är ju ett måste. Sen måste man fortsätta med mangan. Sen håller ju även Blassreiter en sjukt hög standard för kommande actionanimes. Just nu har jag istället fastnat för komedier som Gintama,School Rumble och The melancholy of Suzumia Harumi

Kimball
2010-03-21, 10:46
Nice, kanske ska se den då. Gundam Seed var bland de första jag såg, fan vad bra det var.
Sen såg jag Gundam Seed Destiny, som inte var lika bra.
Nu verkar det ju som att det finns en Gundam 00 som dessutom är helt avslutad också, bör väl ses.
Hur många avsnitt kan Unicorn bli månne? Runt 50 som de andra eller är det en kortare OVA?

Hm, oj, vafan rent ut sagt, det verkar ju bara vara en 6 eps OVA? Jag måste missat nåt... nu blev jag ledsen :(

Gundam 00 är klart sevärd också, iaf 1a delen, eller om det var 2a?

Baan
2010-03-21, 11:08
Hm, oj, vafan rent ut sagt, det verkar ju bara vara en 6 eps OVA? Jag måste missat nåt... nu blev jag ledsen :(

Gundam 00 är klart sevärd också, iaf 1a delen, eller om det var 2a?

Det är den enda jag sett. Båda var sevärda. Nackdelen med senare avsnitt och säsong två överlag är att det kommer nya tekniker/krafter/capabilities hos diverse parter som gör att det blir bara löjligare och löjligare när dom andra måste kontra och uppfinner någon super-duper-cannon som fixar biffen. Inga konstigheter egentligen för anime men börjar kanske bli lätt löjligt efter ett tag.

Kimball
2010-03-22, 00:33
Det är den enda jag sett. Båda var sevärda. Nackdelen med senare avsnitt och säsong två överlag är att det kommer nya tekniker/krafter/capabilities hos diverse parter som gör att det blir bara löjligare och löjligare när dom andra måste kontra och uppfinner någon super-duper-cannon som fixar biffen. Inga konstigheter egentligen för anime men börjar kanske bli lätt löjligt efter ett tag.

Mjo, blev lite för mycket av det goda där på slutet ja..

För övrigt blir ju FMA: Brotherhood bara bättre och bättre för var ep som går! Hoppas inte de fuckar upp nu på slutet bara, promised day redan och ~13 eps kvar känns lite fishy, men den som lever får se! Kvällens ep bjöd kanske inte på så mycket storslagenhet men Hohenheim flexade lite mukkler iaf!

Sparven från Minsk
2010-03-22, 14:25
Någon som sitter inne med bra filmtips i stil med Ninja scroll?
Tittade precis klart på den, 9/10 tveklöst!

Kwon
2010-03-22, 14:36
Ninja Scroll och Wicked City var helt klart mina favorit-Animes från förr! :)

Även Urutsukidoji - Legend of the Overfiend och Ken Fist of der Nörthstar gillade jag.

Sparven från Minsk
2010-03-24, 12:46
Ninja Scroll och Wicked City var helt klart mina favorit-Animes från förr! :)

Även Urutsukidoji - Legend of the Overfiend och Ken Fist of der Nörthstar gillade jag.

Gluttade på Wicked city och Fist of the norh star igår. Wicked city var bäst, men inte i närheten av Ninja scroll ;) Tack för tipsen!

davvvan
2010-03-24, 13:39
Mjo, blev lite för mycket av det goda där på slutet ja..

För övrigt blir ju FMA: Brotherhood bara bättre och bättre för var ep som går! Hoppas inte de fuckar upp nu på slutet bara, promised day redan och ~13 eps kvar känns lite fishy, men den som lever får se! Kvällens ep bjöd kanske inte på så mycket storslagenhet men Hohenheim flexade lite mukkler iaf!

Hur långt har animen kommit? Sitter och följer mangan slaviskt.

Kimball
2010-03-24, 21:36
Någon som sitter inne med bra filmtips i stil med Ninja scroll?
Tittade precis klart på den, 9/10 tveklöst!

Inte film kanske, men har du sett serien "Basilisk"? Kanske inte fullt så rå men bra ninja-action!

Hur långt har animen kommit? Sitter och följer mangan slaviskt.

Promised-day's gryning är på g, Pride fångad, Mustang omringad av soldater i slutet av senaste epen typ. Jag hoppas verkligen på dunder och brak! Hur många chapters kvar på mangan? Klar snart?

Tigerkotten
2010-03-24, 21:54
någon som vet när hajime no ippo fortsätter igen? Skulle väl det om jag ej minns fel.

Sparven från Minsk
2010-03-24, 22:10
Inte film kanske, men har du sett serien "Basilisk"? Kanske inte fullt så rå men bra ninja-action!

Nope det har jag inte! Ska undersöka saken, tack för tipset :D

smeander
2010-03-24, 22:38
Någon annan som gillar kika lite anime när man inte har något bättre för sig? Vad tittar ni på isf?

Tänkte att det skulle vara en rekommendationstråd så bra om ni skriver typ av anime, gorelvl etc :D

Följer Bleach just nu, Naruto har jag lagt på hyllan (för mycket side stories och riktar sig till lite väl ung publik känner jag), Cowboy bebop som jag har några avsnitt innan jag sett allt som kommit ut om jag förstått det rätt. Ska väl börja kolla Ghost in the shell - serien som kom ut efter filmerna efter bebop..

Hajime No Ippo
Great Teacher Onizuka
Full Metal Panic
Hunter X Hunter
Monster
Full Metal Alchemist
School Rumble
Death Note
Berserk
Tenjou Tenge

Alla dessa är ett absolut MÅSTE att se ;)

davvvan
2010-03-24, 23:16

Promised-day's gryning är på g, Pride fångad, Mustang omringad av soldater i slutet av senaste epen typ. Jag hoppas verkligen på dunder och brak! Hur många chapters kvar på mangan? Klar snart?

Aha, då ligger ju inte animen så jäkla mycket efter ändå. Promised Day är kapitel 83, tror det är på 105 nu.

Eh, jag har faktiskt ingen aning hur många kapitel som är kvar... Var går det att finna? Händer endel grejer men är det slutklämmen blir man ju lite ledsen...

Kimball
2010-03-24, 23:24
Aha, då ligger ju inte animen så jäkla mycket efter ändå. Promised Day är kapitel 83, tror det är på 105 nu.

Eh, jag har faktiskt ingen aning hur många kapitel som är kvar... Var går det att finna? Händer endel grejer men är det slutklämmen blir man ju lite ledsen...

Hm bra fråga, har kass koll på hela mangabiten. Men animen har väl ~12 eps kvar nu som sagt och det är redan promised day? Jag är orolig för utdragen avslutning efter att serien stundvis haft sjukt högt tempo (vilket varit en frisk vind bland andra fillersfyllda eländen). Jag hoppas bara verkligen inte de fakkar ur nu.

davvvan
2010-03-24, 23:37
Hm bra fråga, har kass koll på hela mangabiten. Men animen har väl ~12 eps kvar nu som sagt och det är redan promised day? Jag är orolig för utdragen avslutning efter att serien stundvis haft sjukt högt tempo (vilket varit en frisk vind bland andra fillersfyllda eländen). Jag hoppas bara verkligen inte de fakkar ur nu.

Okej, då lär det finnas utrymme för lite till grejer... Man har väl en aning om hur alltihop slutar till sist, tycker jag iaf. Ska nog läsa klart mangan innan jag hoppar på animen däremot.

davvvan
2010-04-16, 00:09
Nytt Bleach ute för de intresserade :D Äntligen slut på fillers. Narutoanimen tar sig mer och mer... Lär komma en hel del bra avsnitt framöver. Blir att se dagens avsnitt och Bleach nu.

r3mpuh
2010-04-16, 00:29
Nytt Bleach ute för de intresserade :D Äntligen slut på fillers. Narutoanimen tar sig mer och mer... Lär komma en hel del bra avsnitt framöver. Blir att se dagens avsnitt och Bleach nu.

Det var ett par dagar sen bleach 266 kom ut, bara så du vet. ;)

davvvan
2010-04-16, 00:42
Det var ett par dagar sen bleach 266 kom ut, bara så du vet. ;)

Vafan, är det inte torsdagar som gäller? Brukar ju va det... Manga som anime. Kollade iofs först nu men ändå. Nåja, det var ju mest repetition ändå så...

Verbatim
2010-04-16, 01:23
Jag har inte tittat på Bleach sedan de slogs vid ett gäng pelare i en stad, har jag missat mycket sedan dess?

Någon som förövrigt vet ungefär vilket avsnitt det var?

Kimball
2010-04-16, 09:37
FMA och Naruto i högform nu alltså, blir inte mycket bättre än såhär! Hoppas på fet fight Naruto vs. Pain samt dunderavslutning på FMA! GNNNNNNNNNNNNNN!

Vinter
2010-04-16, 12:58
Jag har inte tittat på Bleach sedan de slogs vid ett gäng pelare i en stad, har jag missat mycket sedan dess?

Måste säga att bleach är en av de mest förutsägbara och långdragna serier som går, utan fighterna skulle avsnitten vara 2min långa. Gissa vad du missat ;)

r3mpuh
2010-04-16, 14:41

216 kanske du såg senast?

Dom fortsatte fajten en bit, sen blir det paus ---> random filler avsnitt(dom är på stranden på ep 228 :) ) sedan kommer ett långt filler kapitel där man kommer få bekanta sig med hur Zanpaktous ser ut och vad dom har för personligheter etc. Det slutar runt 265 och 266 är en snabb recap av fajterna innan filler avsnitten(släpptes nån dag sen).

Orkar inte rätta stavfel lol.

/r3mp

davvvan
2010-04-17, 20:20
Måste säga att bleach är en av de mest förutsägbara och långdragna serier som går, utan fighterna skulle avsnitten vara 2min långa. Gissa vad du missat ;)

Med tanke på din avatar kanske One Piece lämpar sig bättre? :D

Dan S
2010-04-17, 20:22
Hajime No Ippo
Great Teacher Onizuka
Full Metal Panic
Hunter X Hunter
Monster
Full Metal Alchemist
School Rumble
Death Note
Berserk
Tenjou Tenge

Alla dessa är ett absolut MÅSTE att se ;)

Monster och One Piece är sammanlänkade historier, det är "samma värld" eller vad man ska säga, enligt vad jag har hört vad oda har sagt. :) Se One Piece lätt lätt LÄTT värd.

Kimball
2010-04-19, 22:01
Någon annan som börjat kolla på Giant Killing? Fotbollsserie som öppnat klart trevligt de först 3 epsen. :D

Vinter
2010-04-25, 15:27
Darker than Black: Twins of the Meteor var faktiskt bättre än förväntat.

Vinter
2010-04-25, 15:28
Med tanke på din avatar kanske One Piece lämpar sig bättre? :D

Humor är aldrig fel ;)

Vinter
2010-04-27, 23:47
Time of eve är bland de bästa animer jag sett, man gillar den nog om man är blödig som jag. Filosofiskt drama typ.

Olegh
2010-04-28, 05:37
Time of eve är bland de bästa animer jag sett, man gillar den nog om man är blödig som jag. Filosofiskt drama typ.

Oooh. Den där kommer jag gilla. Tack för tipset :)

Kimball
2010-05-07, 12:01
Någon som läser Naruto-mangan som kan avslöja om Kakashi dör efter fighten vs. Pain?! Jag vill inte googla och spoila för mycket för mig själv. Vore ju sjukt trist, en av de mest intressanta karaktärerna!

davvvan
2010-05-07, 13:13
Spoiler:

Han dör, men återvänder.

Verbatim
2010-05-07, 13:15
Använd vit text om ni ska diskutera spoilers.

Någon som vet vilket ep som de senaste Naruto Fillers tar slut? Sist jag kollade sprang någon tönt runt och sköt bubblor.

davvvan
2010-05-07, 13:24
Från och med avsnitt 152 är det riktiga avsnitt igen.

Kimball
2010-05-07, 14:46
Spoiler:

Tack :thumbup:
Jag bara väntar på Pain vs. Naruto fighten nu men det verkar dra ut på sig...

Andy.da.wohoo
2010-05-07, 15:49
Tittade på Princess Mononoke igår, fruktansvärt bra film! Har tänkt fortsätta med Anime och har laddat ner Spirited Away och Howl's Moving Castle är påväg ner också.

Tidigare har jag sett Tonari no Totoro och några One Piece filmer :)

Kimball
2010-05-07, 17:35
Tittade på Princess Mononoke igår, fruktansvärt bra film! Har tänkt fortsätta med Anime och har laddat ner Spirited Away och Howl's Moving Castle är påväg ner också.

Akira, Steamboy och de flesta Lupin-filmerna är bra grejer också :)

Magnus N
2010-05-07, 17:42

Princip allt med Ghibli är bra :)

davvvan
2010-05-08, 01:02
Tack :thumbup:
Jag bara väntar på Pain vs. Naruto fighten nu men det verkar dra ut på sig...

Np. Ja, det tar ett tag även i mangan innan den kommer men den är väl värd väntan, om jag minns rätt. Minns dock när jag läste mangan tidigare typ Itachi vs Sasuke och nu med Pain. Måste säga att jag är lite besviken, trodde på bättre känsla... Men, det kommer väl.

Alfred Nobel
2010-05-08, 06:53
Har undvikit svaren på Kimballs fråga angående Kakashi överlevnad (jag läser inte mangan). Men fan så bra Naruto är just nu.

Andy.da.wohoo
2010-05-08, 22:46
Då har jag betat av Spirited Away också. Var lite skeptiskt till en början, men den blev bättre och bättre ju längre man såg på den. Nu efteråt är jag helt trollbunden! Funderar på om jag ska kolla på Howl's Moving Castle ikväll också eller om jag ska spara den tills imorgon :D

Måste få ner resten utav Ghiblis filmer också!

Rahf
2010-05-08, 22:47

Fantastisk film. Tyvärr har jag inte sett Howl's...

Olegh
2010-05-08, 22:49
Den senaste, Gake no ue no Ponyo, är också grymt härlig. Man blir trollbunden som du säger.

Edit: Howl's moving castle är absolut inte fel den heller!

Andy.da.wohoo
2010-05-08, 22:54
Fantastisk film. Tyvärr har jag inte sett Howl's...

Jag kollade dom första fem minutrarna av Howl's igår, såg väldigt lovande ut. Kan ge en recension efter att jag sett den imorgon.

Den senaste, Gake no ue no Ponyo, är också grymt härlig. Man blir trollbunden som du säger.

Edit: Howl's moving castle är absolut inte fel den heller!

Trollbunden är verkligen rätta ordet, helt fantastiska filmer de jag sett från Ghibli än så länge! Jag ska se dem i kronologisk ordning har jag tänkt mig :)

Andy.da.wohoo
2010-05-08, 23:08
Verkar vara svårt att hitta dom äldre filmerna. Någon som kan hjälpa?

Vinter
2010-05-08, 23:11
Verkar vara svårt att hitta dom äldre filmerna. Någon som kan hjälpa?

Testa att söka det japanska namnet både i romji och hiragana.

Andy.da.wohoo
2010-05-08, 23:14
Testa att söka det japanska namnet både i romji och hiragana.

Vad menar du? :confused:

Var menar du att jag ska söka?

Vinter
2010-05-08, 23:18

http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php

Eller menar du att du vill ha en dvd utgåva?

Andy.da.wohoo
2010-05-08, 23:19
Jag vill ha filmerna, dvd är inget måste så att säga.

Magnus N
2010-05-08, 23:20

han menar att du ska testa på att söka dels på filmens engelska titel och dess japanska titel

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hiragana
http://sv.wikipedia.org/wiki/Romaji

Andy.da.wohoo
2010-05-08, 23:28
han menar att du ska testa på att söka dels på filmens engelska titel och dess japanska titel

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hiragana
http://sv.wikipedia.org/wiki/Romaji

Jaha. Tack :)

Hittade något som verkade lovande nu, en samling av Miyazakis filmer :thumbup:

Beje
2010-05-09, 11:25
Följer ungefär bara 5 olika serier just nu, 150 har jag sett, och har ett antal kvar som jag vill se :D

En bra sida för att hålla kol på vad man har sett och hur långt man sett.
http://myanimelist.net/panel.php

Vinter
2010-05-11, 14:11
En ok sida om man vill se en serie online, och har nån timme att slå ihjäl.

http://www.animeultima.tv/watch-anime.html

Joe Hardgainer
2010-05-11, 14:26
En miniserie som ni måste se är ju helt klart "The Legend of Koizumi". Youtuba o se de tre avsnitt som har kommit. Parodi på japans premiärminister Koizumi , som spelar mahjong med världens ledare :D. Jag tjöt av skratt genom alla avsnitt :D

Andy.da.wohoo
2010-05-11, 22:13
Såg precis klart Howl's Moving Castle. Kan inte säga mer än att den var bra och utan tvekan sevärd :D

Jag suger på att recensera:D

Kimball
2010-05-11, 22:59
Såg precis klart Howl's Moving Castle. Kan inte säga mer än att den var bra och utan tvekan sevärd :D

Jag suger på att recensera:D

Haha det är rätt! KISS-metoden is the shizzle. Steamboy nu med då ;)

Klein
2010-05-12, 02:56
Såg en rätt bra anime för några veckor sedan:

Bounen no Xamdou (26 episoder)

Verbatim
2010-05-21, 01:22
Fan, har slut på serier just nu, och vill inte sätta mig in i en helt ny för tillfället. Hur går det med Bleach? Har fillers slutat där än? Sist jag tittade så slogs de vid några pelare, sedan blev det fillertime igen. Har fillers äntligen slutat där än? Någon action i stan nu?

Magnus N
2010-05-21, 04:58
Fan, har slut på serier just nu, och vill inte sätta mig in i en helt ny för tillfället. Hur går det med Bleach? Har fillers slutat där än? Sist jag tittade så slogs de vid några pelare, sedan blev det fillertime igen. Har fillers äntligen slutat där än? Någon action i stan nu?

Fillers har varit slut ett tag nu, kommer till staden inom de närmsta veckorna.

Verbatim
2010-05-21, 10:49
Goa grejjer, vid vilket ep slutade fillers och började riktiga avsnitt?

Klein
2010-05-21, 13:00
Det har kommit en massa bra serier under 2010. Jag kikar just nu på följande:

Durarara! (samma gäng som gjorde Baccano)

0YVNwzhaR78

Katanagatari:

wh16mPqfiGM

Sora no Woto:

eTbJbHCSUUE

Kimball
2010-05-21, 13:57
Det har kommit en massa bra serier under 2010. Jag kikar just nu på följande:

Durarara! (samma gäng som gjorde Baccano)

Katanagatari:

Sora no Woto:

Har funderat lite på Durarara!, men är det inte sequel på Baccano! ? Sett första 2 epsen på Baccano! men inte fastnat helt... :/
Av någon anledning fastnade jag för Inazuma Eleven för någon vecka sen, fotbollsanime + superkrafter hejvilt. Sjukt barnslig och töntig stundvis egentligen, men jag har likförbaskat dragit igenom 53 eps på 1½v. Någon good-feeling-känsla över den som gjorde att jag fastna antar jag.

Klein
2010-05-21, 14:24
Har funderat lite på Durarara!, men är det inte sequel på Baccano! ?

Det är ingen uppföljare till Baccano.

<Mike>
2010-05-21, 15:18
Har funderat lite på Durarara!, men är det inte sequel på Baccano! ? Sett första 2 epsen på Baccano! men inte fastnat helt... :/

Jag rekommenderar att du fortsatter kolla :D Jag var ett stort animefan for ett tag sedan men trottnade eftersom det kandes som att jag sett dom flesta bra animes redan, men jag kom over Baccano! for ett par dagar sedan och tyckte den var riktigt bra! Den har inga fillers och innehaller mycket blod och ond brad dod, just the way I like it :cool:
Den kanske ar lite forvirrande i borjan men man forstar ganska fort vad det ar som pagar.

Kimball
2010-05-21, 17:04
Då får jag ge den ett seriöst försök då, som sagt sjukt rörig i början :P

Magnus N
2010-05-21, 20:57
Goa grejjer, vid vilket ep slutade fillers och började riktiga avsnitt?

Fillers slutade med 265, gick tillbaka till HM på 266

Kimball
2010-06-14, 10:36
Nu är denna tråden rätt inaktiv osv, men alltså, FMA: Brotherhood är ju så fulländat! Med ep 61 och hur "det hela löste sig" från ep 60, GNNNN! De har verkligen lyckats göra allt rätt imho, inga klassiska, cheesy shounen grejer utan verkligen levererat hela vägen. 3 eps kvar nu, jag har höga förväntningar :)

Samma med Durarara!!, började segt för mig, kände inget direkt sug efter nästa eps som med de flesta andra "bra serier" jag kollat på. Men sedan ep 18 eller 19 har det tagit fart! Hur allt hänger ihop är så lysande! :hbang:

Och sen Naruto som stundvis varit sjukt tröttsamt pga fillers osv har även det exploderat senaste episoderna!

Var bara tvungen att skriva av mig.

Andy.da.wohoo
2010-06-14, 10:38
Bra avskrivning :)

Jag håller faktiskt på att kolla igenom Pokémon. Av nostalgiskäl mestadels. Har tänkt se iallafall de första säsongerna jag såg som liten, sen får vi se hur länge jag orkar kolla på det.

Kimball
2010-06-14, 10:41
Bra avskrivning :)

Jag håller faktiskt på att kolla igenom Pokémon. Av nostalgiskäl mestadels. Har tänkt se iallafall de första säsongerna jag såg som liten, sen får vi se hur länge jag orkar kolla på det.

Hahaha pokemon på 4an på morgnarna back in the days. Lär ju finnas en del annat vettigt att lägga tiden på imho, men okej för nostalgiskäl då :P

För dem som inte sett Giant Killings måste jag rekommendera den också! Inte lik någon annan sportanime öht, och bara det i sig är en jäkla bedrift, att lyckas göra sig så annorlunda i en såpass, annars ganska förutsägbar genre :)

r3mpuh
2010-06-14, 12:25
Bleach är bra.

muddler
2010-06-14, 13:20
Jag älskar berserk hehe, synd att det bara blev 25 avsnitt dock. (Mangan är dock jävligt gedigen)

davvvan
2010-06-15, 18:45
På tal om FMA: Brotherhood, ska just nu börja läsa sista kapitlet av mangan. Känns trist. Animen har jag sett ca 15 avsnitt.

Vad gäller anime annars så är Naruto riktigt bra just nu, Bleach stampar endel och levererar inte som den borde. Däremot vad gäller mangan så spårar Naruto totalt medan Bleach överraskar positivt.

Annars har jag snart sett alla One Piece och det är riktigt, riktigt bra.

Magnus N
2010-06-15, 18:47
På tal om FMA: Brotherhood, ska just nu börja läsa sista kapitlet av mangan. Känns trist. Animen har jag sett ca 15 avsnitt.

Vad gäller anime annars så är Naruto riktigt bra just nu, Bleach stampar endel och levererar inte som den borde. Däremot vad gäller mangan så spårar Naruto totalt medan Bleach överraskar positivt.

Annars har jag snart sett alla One Piece och det är riktigt, riktigt bra.

Du kan väl inte påstå att de senaste veckornas manga av bleach har varit bra ? :p

davvvan
2010-06-15, 19:08
Du kan väl inte påstå att de senaste veckornas manga av bleach har varit bra ? :p

Jämfört med Naruto så... Ja.

:cryout:

Känns väldigt segt och utvattnat just nu... FMA: Brotherhood var bra dock, synd den är slut nu.

Magnus N
2010-06-15, 19:12
Jämfört med Naruto så... Ja.

:cryout:

Känns väldigt segt och utvattnat just nu... FMA: Brotherhood var bra dock, synd den är slut nu.

Läser iofs inte jag Naruto, men om den är sämre än vad Bleach är just nu känner jag med dig, måste vara ett helvete att följa bägge dessa för tillfället :)

Tigerkotten
2010-06-15, 19:14
någon info på när nästa säsong av hajime no ippo börjar?

Katastrofal
2010-06-15, 20:02
Om någon gillar sportanime, ta en titt på Major. Bra skit.

Joe Hardgainer
2010-06-15, 20:07
Jag älskar berserk hehe, synd att det bara blev 25 avsnitt dock. (Mangan är dock jävligt gedigen)

Japp!! En snubbe som cuttar dig först o frågar sen :D

Kimball
2010-06-15, 20:12
Om någon gillar sportanime, ta en titt på Major. Bra skit.

Det är det va? Varit sugen länge på den, men det känns som så sjukt mycket eps att dra igenom med alla säsonger osv. Hur är upplägget? Inga superkrafter osv va? Bara några som är overall-mighty, typ?

Tjuckot
2010-06-15, 20:14
Bleach är lite segt just nu, men det är lite av ett måste för att förklara/bygga upp nästa etapp känns det som. Naruto är kul eftersom det kommer bli lite nya tjosanhejjsan "krafter" nu. Man måste ju gilla lite härlig shonen mainstream manga :)

Gantz börjar lida mot sitt slut nu också..

F.ö är jag jävligt glad att senaste hajjime no ippo fighten är slut, förjävla seg. Syns också ganska tydligt de ritar annorlunda nu sen starten, hehe.

om manga då alltså..

Någon som sett gintama animen? började kolla för någon dag sen i brist på annat, känns som en kul serie att glo på ibland.

Kimball
2010-06-15, 20:18
Någon som sett gintama animen? började kolla för någon dag sen i brist på annat, känns som en kul serie att glo på ibland.

Har faktiskt strösett ~64 eps så långt. Sjukt jobbigt anime att dra igenom snabbt, den är bara så j*vla ologisk hela tiden. Riktigt hög klass på humorn osv oftast förvisso, men den är ändå trögtittad för mig. Men den är bra att ha när man inte har nåt annat vettigt att se. Brukar använda den att somna till också, brukar krävas 1½ ep runt midnatt så är jag godnatt :P

Tjuckot
2010-06-15, 21:23
Har faktiskt strösett ~64 eps så långt. Sjukt jobbigt anime att dra igenom snabbt, den är bara så j*vla ologisk hela tiden. Riktigt hög klass på humorn osv oftast förvisso, men den är ändå trögtittad för mig. Men den är bra att ha när man inte har nåt annat vettigt att se. Brukar använda den att somna till också, brukar krävas 1½ ep runt midnatt så är jag godnatt :P

hehe, kan tänka mig att det är så som du säger. Jag gillar humorn som verkar vara väldigt random. Ska ge den ett tag till och se..

Joe Hardgainer
2010-06-15, 21:42
Bleach är lite segt just nu, men det är lite av ett måste för att förklara/bygga upp nästa etapp känns det som. Naruto är kul eftersom det kommer bli lite nya tjosanhejjsan "krafter" nu. Man måste ju gilla lite härlig shonen mainstream manga :)

Gantz börjar lida mot sitt slut nu också..

F.ö är jag jävligt glad att senaste hajjime no ippo fighten är slut, förjävla seg. Syns också ganska tydligt de ritar annorlunda nu sen starten, hehe.

om manga då alltså..

Mm tack gud för att fighten tog slut. Lite fail att det vände från totalsmisk till vinst på typ tre kapitel :P. Bleach känns ju så utdraget nu. I mangan känns det som att man äntligen kommer mot ett klimax . Men det kommer nog dröja ett tag innan det är slut. Det betyder ju att animen garanterat rullar på i två år till :D, fillers o allt.

Kan ju varmt rekommendera gintama. Garvar sönder mig nästan varje avsnitt. Dom gör parodier jämt, och blandar samtidigt in lite allvarliga moment. Men den är helt klart bland de roligaste animes just nu ! :D

Tjuckot
2010-06-15, 21:47
Mm tack gud för att fighten tog slut. Lite fail att det vände från totalsmisk till vinst på typ tre kapitel :P. Bleach känns ju så utdraget nu. I mangan känns det som att man äntligen kommer mot ett klimax . Men det kommer nog dröja ett tag innan det är slut. Det betyder ju att animen garanterat rullar på i två år till :D, fillers o allt.

Kan ju varmt rekommendera gintama. Garvar sönder mig nästan varje avsnitt. Dom gör parodier jämt, och blandar samtidigt in lite allvarliga moment. Men den är helt klart bland de roligaste animes just nu ! :D

Så det ska vara! men ippomangan har haft en tendens att dra ut på fighterna det senaste. Var bättre förr, ska bli intressant och se hur de utvecklar den nu.

Jag vidhåller vid att bleach och naruto är fortsatt hög kvalitét. Ibland krävs det lite mindre roliga delar för att driva storyn. Men japp, animen lär de kunna mjölka ett tag till. Fast det kommer fan kännas tomt om de tar kål på bleach snart :/

Att ingen har nämnt att full metall alchemist mangan är slut efter 108 avsnitt? Grym manga.

Joe Hardgainer
2010-06-15, 21:57
Så det ska vara! men ippomangan har haft en tendens att dra ut på fighterna det senaste. Var bättre förr, ska bli intressant och se hur de utvecklar den nu.

Jag vidhåller vid att bleach och naruto är fortsatt hög kvalitét. Ibland krävs det lite mindre roliga delar för att driva storyn. Men japp, animen lär de kunna mjölka ett tag till. Fast det kommer fan kännas tomt om de tar kål på bleach snart :/

Att ingen har nämnt att full metall alchemist mangan är slut efter 108 avsnitt? Grym manga.

Fast bleach kommer nog aldrig ta slut :P . Dom gör så snuskiga pengar på den serien, så dom kommer nog hitta på någon ny och ännu starkare fiende än Aizen, o så börjar de om :).

Kan ju inte vänta tills FMA tecknaren kommer med en ny manga!! :D

elegantmachine
2010-06-16, 03:00
FMA Brotherhood är riktigt nice. Vilka är era favoritkaraktärer? =)

Alfred Nobel
2010-06-16, 06:44
Finns det någon hemsida som stremar serier med bra kvalité?

Tjuckot
2010-06-16, 08:24
Fast bleach kommer nog aldrig ta slut :P . Dom gör så snuskiga pengar på den serien, så dom kommer nog hitta på någon ny och ännu starkare fiende än Aizen, o så börjar de om :).

Kan ju inte vänta tills FMA tecknaren kommer med en ny manga!! :D

Sant, det finns ju ett till ställe efter soul society.. något med nån kung, tror jag. Jag hoppas de fortsätter, hehe.

Japp, han har en skön stil :)

Finns det någon hemsida som stremar serier med bra kvalité?

crunchyroll.com fast de subbar inte själva utan använder Viz undertexter. Har inte använt den så mycket, men det var bra stream på de jag testade.

muddler
2010-06-16, 12:26
FMA Brotherhood är riktigt nice. Vilka är era favoritkaraktärer? =)

Armstrong helt klart! :D

http://iareawesomeness.files.wordpress.com/2009/05/armstrong1.jpg

davvvan
2010-06-16, 19:59

Se föregående sida.

Kimball
2010-06-16, 22:20
Någon som sett nåt av Rainbow btw? Är lite sugen på den då jag bara läst gott om den så långt..

<Mike>
2010-06-16, 22:46
Manga rekommendation: 20th Century Boys, samma tecknare som malade Pluto (remake, som ocksa ar en sjukt bra manga.) Den agde rakt igenom, valdigt smart upplaggd och spannade. Hur kan man inte vilja lasa den nar the bad guy heter "Friend" och en uteliggare kallas "God"? :D
Den ar completed ocksa. (Och rankad 2a basta serie nagonsin pa myanimelist.net f.o.)

Ar det nagon som laser Vinland Saga? Den serien var ju det basta jag last fram till avsnitt ca 55-60 nanstans dar. Sen blir den Farmland Saga :(

davvvan
2010-06-16, 23:16
Nya Bleachanimen var bra, Narutomangan är ett skämt men Bleachmangan tycker jag är så mkt bättre.

elegantmachine
2010-06-17, 01:50
Olivier & Alex Armstrong, Izumi, Mustang, Greed, Ed, Envy tillhör mina favoriter.

Magnus N
2010-06-17, 04:46
Någon som sett nåt av Rainbow btw? Är lite sugen på den då jag bara läst gott om den så långt..

Något av det bättre som kommit ut detta och förra året, rekommenderas skarpt.

Kimball
2010-06-17, 09:30

Det är så alltså? Då får jag allt ta mig en närmare titt på den :D

Tjuckot
2010-06-17, 14:04
Manga rekommendation: 20th Century Boys, samma tecknare som malade Pluto (remake, som ocksa ar en sjukt bra manga.) Den agde rakt igenom, valdigt smart upplaggd och spannade. Hur kan man inte vilja lasa den nar the bad guy heter "Friend" och en uteliggare kallas "God"? :D
Den ar completed ocksa. (Och rankad 2a basta serie nagonsin pa myanimelist.net f.o.)

Ar det nagon som laser Vinland Saga? Den serien var ju det basta jag last fram till avsnitt ca 55-60 nanstans dar. Sen blir den Farmland Saga :(

Jag har rekomenderat den mangan tidigare i tråden vet jag, ingen lyssnade, hehe. Om jag inte minns helt fel. Den är jäkligt bra, och inte att förglömma den litet kortare efterträdaren 21th century boys. Jag håller med dig rakt genom, om både pluto och 20th century boys, riktigt grymma och fascinerande.

Ja, farmland saga är lite trist just nu.. när ska dom börja hugga av huvuden och saker igen?

Tjuckot
2010-06-17, 14:05
Se föregående sida.

Ah, läste slarvigt och fick det till att animen var slut. vilket jag inte har någon koll på och trodde det var sant, hehe. My bad :)

Kimball
2010-06-17, 23:47

Herregud. Sett 2 eps, DAUMN! Längesedan jag kände såhär starka känslor för någon anime. Lite läskigt. Me like!

Tjuckot
2010-06-18, 06:47
Herregud. Sett 2 eps, DAUMN! Längesedan jag kände såhär starka känslor för någon anime. Lite läskigt. Me like!

Nu blev jag intresserad! Ska försöka kolla lite i helgen.. vart finns den att få tag på?

Kimball
2010-06-18, 09:08
Nu blev jag intresserad! Ska försöka kolla lite i helgen.. vart finns den att få tag på?

Sjukt sub-optimalt att börja kolla på den kl 00, blev tvungen att dra igenom de 8 eps jag hade tillgängliga då, ont om sömn men riktigt värt! Du kan kolla anidb och sen klicka på önskar subgrupp så har de ofta länkar till gruppernas siter :)

Tjuckot
2010-06-18, 09:36
Sjukt sub-optimalt att börja kolla på den kl 00, blev tvungen att dra igenom de 8 eps jag hade tillgängliga då, ont om sömn men riktigt värt! Du kan kolla anidb och sen klicka på önskar subgrupp så har de ofta länkar till gruppernas siter :)

Ska försöka dra iväg några avsnitt när flickvännen tillåter ;) Ok, ska nog lyckas hitta den där. Vart man hittar manga har jag stenkoll på, anime är det "lite" sämre med, hehe.

Olegh
2010-06-21, 12:21
Aaah :) Kikade precis på sista avsnittet av Eureka Seven. Nu sitter jag här med den känslan, som alla här borde vara välbekanta med.

Verbatim
2010-06-21, 12:36
Har aldrig sett FMA, borde man göra det? Ska jag börja med den första, eller hoppa direkt på Brotherhood?

elegantmachine
2010-06-21, 12:41
Har aldrig sett FMA, borde man göra det? Ska jag börja med den första, eller hoppa direkt på Brotherhood?

Du kan gå direkt på Brotherhood, men jag rekommenderar de första 12-13 avsnitten ur den första (efter de 13 första avsnitten, följer den inte längre mangan. Brotherhood däremot är korrekt).

Det är riktigt bra =)

...vilket påminner mig om att det är nytt avsnitt att se idag :)

Olegh
2010-06-21, 12:48
FMA Brotherhood är riktigt bra, så mycket kan jag säga. Kommer tyvärr inte ihåg alls mycket av den första anime-versionen. Måste ha varit en av de första serierna för min del (efter NGE). Det brukar ju dock sällan bli bra när man väljer att avvika från originalstoryn, så jag tvivlar inte en sekund på att Brotherhood är, i någon slags neutral mening, bättre.

Shajjn
2010-06-21, 13:35
One Piece är underbar.

davvvan
2010-06-22, 21:05
One Piece är underbar.

Håller med, är på avsnitt 445. Drar på avsnitten för att det ska räcka längre... Blir jobbigt när man har sett ikapp och måste vänta en vecka för varje avsnitt.

Kimball
2010-06-28, 00:12
Jaha, då var FMA: Brotherhood så gott som avslutat då, lite snopet, ep 63 kunde ju lika gärna fungerat som avslutning. Hursomhelst, top 10 anime-material för min del, no doubt. Även om jag hade förväntat mig ett lite mer rafflande slut, men detta fungerade absolut det med. Får se vad de gör av ep 64 då, får brodern äta Winrys paj osv? Time will tell!

Såg f.ö. att Black Lagoon kommer med ny OVA! Kan bli festligt, gillade första 2 säsongerna skarpt :)

elegantmachine
2010-06-28, 03:22
Jaha, då var FMA: Brotherhood så gott som avslutat då, lite snopet, ep 63 kunde ju lika gärna fungerat som avslutning. Hursomhelst, top 10 anime-material för min del, no doubt. Även om jag hade förväntat mig ett lite mer rafflande slut, men detta fungerade absolut det med. Får se vad de gör av ep 64 då, får brodern äta Winrys paj osv? Time will tell!

Såg f.ö. att Black Lagoon kommer med ny OVA! Kan bli festligt, gillade första 2 säsongerna skarpt :)

Ja, det ska bli intressant att se hur de avslutar med ep 64. Allting verkar sluta såpass att filmer kan tänkas komma, en fortsättning på brödrarnas liv. Oh well, en veckas spekulationer och gissningar tills vi vet =)

Baan
2010-06-28, 08:17
FMA Brotherhood är riktigt bra, så mycket kan jag säga. Kommer tyvärr inte ihåg alls mycket av den första anime-versionen. Måste ha varit en av de första serierna för min del (efter NGE). Det brukar ju dock sällan bli bra när man väljer att avvika från originalstoryn, så jag tvivlar inte en sekund på att Brotherhood är, i någon slags neutral mening, bättre.

Även originalet är bra, men lider av problemet att den inte har något riktigt slut eller riktig förklaring för storyn med homunculusen osv, till skillnad från Brotherhood. Om jag inte minns helt fel d.v.s.

<Mike>
2010-06-28, 13:50
Forsta FMA slutar ju pa ett satt som inte stammer overrens med mangan alls, sa kolla brotherhood istallet.

Fast personligen tycker jag ju man ska lasa mangan faktiskt.

Laste en ny manga btw: "Parasyte". Riktigt bra! :) Kolla upp den om ni gillar parasiter som tar over manniskor och sedan brutalt slaktar och ater andra manniskor ;)

Bra mangasida: manga.gamestotal.com
Det kommer upp 5 bilder pa varje sida vilket gor den battre an onemanga imo.