Visa fullständig version : Anime
Sidor :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
[
15]
16
17
18
Ok... Jag hoppas innerligt att Gintama får en till säsong bara för att få se kapitel 703 animerat. Fyyyyy fan, jäkla Gorilla.
Sparven från Minsk
2019-05-30, 17:49
Var kan man streama AoT s03?
Magnus N
2019-05-30, 18:00
Var kan man streama AoT s03?
Crunchyroll har avsnitten , trodde netflix skulle ha dem med men verkar inte så nu när man kollade
Var kan man streama AoT s03?Kissanime.ru - Nova Server
Följer One Piece & One Punch Man atm.
Finns det någon annan One-anime man bör se på? 🤔
Wrenchgirl
2019-06-16, 09:47
Jag har hittat en som heter Vivid Strike. Och tja hur ska jag bäst beskriva den. Tänk er Sailor Moon som MMA-fighter. Den är dock något mörkare och det förekommer en del blod eftersom de bankar ju ändå skiten ur varandra. :D Ser den nu för tredje gången. Jag har dock inte sett någon annain i Nahoa-franchisen eftersom de verkar vara betydligt mer hokus pokus medan Vivid Strike är det med några få undantag ändå mer renodlad MMA.
Nu slåss det äntligen lite i OPM, har varit lite trögt på den punkten hittills.
Hmm, ska nog spana in vivid strike, Sailor moon med blod lät ju vackert på nått sätt.
Ny anime på Netflix som släpptes idag. 7Seeds (https://www.netflix.com/title/80183051). Folk som måste överleva mot allehanda otyg på en öde ö. Bra produktionskvalitet som vanligt. Verkar OK av de två episoder jag sett hittills.
Magnus N
2019-06-30, 19:34
Får vi vänta till hösten 2020 för s4 av AoT
"Attack On Titan Anime To Run For Fourth And Final Season Beginning Fall 2020"
https://www.crunchyroll.com/anime-news/2019/06/30-1/attack-on-titan-anime-to-run-for-fourth-and-final-season-beginning-fall-2020
Blade of Demon Destruktion verkar lovande. Sett 5 avsnitt bara men den verkar bra.
Får vi vänta till hösten 2020 för s4 av AoT
"Attack On Titan Anime To Run For Fourth And Final Season Beginning Fall 2020"
https://www.crunchyroll.com/anime-news/2019/06/30-1/attack-on-titan-anime-to-run-for-fourth-and-final-season-beginning-fall-2020
Hujedamig...
Blade of Demon Destruktion verkar lovande. Sett 5 avsnitt bara men den verkar bra.
Sett att serien sänts men inte gett den någon chans än, kanske får göra det för att fylla ut!
Alltid tomt vid säsongsavslut generellt. AoT, OPM och Shield Hero slut, och kommande sommarsäsong känns rätt rutten när jag kollade igenom kommande serier snabbt, trist.
Började kolla på Major precis. Inget direkt fan av sportserier utöver hajime no ippo, men blir lite torka på animesidan just nu. Ska kolla på Carole & Tuesday också samt se färdigt 7seeds (inte så pjåkig).
Finns det någon annan One-anime man bör se på? 🤔
Jag skulle nästan gissa att Konosuba är som gjord för dig. Men jag kan ha fel.
Magnus N
2019-07-02, 10:05
Hujedamig...
Sett att serien sänts men inte gett den någon chans än, kanske får göra det för att fylla ut!
Alltid tomt vid säsongsavslut generellt. AoT, OPM och Shield Hero slut, och kommande sommarsäsong känns rätt rutten när jag kollade igenom kommande serier snabbt, trist.
Finns en del över sommaren som ser lovande ut:
Vinland
Fire force
Shougeki no soma s4
Dr Stone
Cop craft
Kengan ashura
Har tänkt bingea goblin slayer, record of lodoss war och guin saga i veckan!
Vinland Saga har ju potential att bli lika bra som Berserk om den blir välgjord.
Började kolla på Major precis. Inget direkt fan av sportserier utöver hajime no ippo, men blir lite torka på animesidan just nu. Ska kolla på Carole & Tuesday också samt se färdigt 7seeds (inte så pjåkig).
Ah Major, herregud så mycket trevliga episoder du har framför dig! Jag är dock ruskig sucker för sportanimes.
Finns en del över sommaren som ser lovande ut:
Vinland
Fire force
Shougeki no soma s4
Dr Stone
Cop craft
Kengan ashura
Dr stone nämnde en polare också, ser intressant ut! Ska hålla ögonen på de andra med.
Hade för mig jag läste slutet på 2019/början på 2020 på Shougeki no soma s4 så detta var ju positiva nyheter minst sagt!
Magnus N
2019-07-02, 17:33
Ah Major, herregud så mycket trevliga episoder du har framför dig! Jag är dock ruskig sucker för sportanimes.
Dr stone nämnde en polare också, ser intressant ut! Ska hålla ögonen på de andra med.
Hade för mig jag läste slutet på 2019/början på 2020 på Shougeki no soma s4 så detta var ju positiva nyheter minst sagt!
Får nog revidera mig där, kollat upp lite angående shougeki, hittar inget om sommaren utan tidigast september.
Var så säker jag hade läst om premiär i sommar..aja den är på gång iaf :)
Hikaru no go var ju förvisso grym också. Får väl se hur långt jag kommer på Major innan alla de ovannämnda kommande serierna börjar trilla in ;) Är iaf glad att jag hann läsa klart nästan hela Vinland innan animen kommer (är på kapitel 155 men mangan är ju pågående och har bara nått kapitel 161). Det är nog den jag mest ser fram emot.
Lipservice
2019-07-03, 16:55
Kan rekommendera Chihayafuru (https://myanimelist.net/anime/10800/Chihayafuru), kortspel-anime(Madhouse 2011). Säsong 3 kommer i höst! Jag är taggad i varje fall *popcorn*
Magnus N
2019-07-03, 17:23
Kan rekommendera Chihayafuru (https://myanimelist.net/anime/10800/Chihayafuru), kortspel-anime(Madhouse 2011). Säsong 3 kommer i höst! Jag är taggad i varje fall *popcorn*
Lång väntan på s3, äntligen närmar det sig :D
Hoppas på en 25 avsnitt denna säsong med
Magnus N
2019-07-05, 12:00
Akira gör comeback
Remaster 4k av filmen samt ny serie
https://www.animelab.com/blog/akira-is-getting-a-new-anime-project/
"“There are six volumes of the manga, and we want to create more!”
The legendary anime visionary revealed that the anime/manga smash hit would be returning and are aiming to include the total of the manga’s story. Makoto Asanuma (CEO of Sunrise) has also explained it won’t be a sequel."
Agitator
2019-07-06, 02:40
Tipsar om open source för reader.
https://github.com/inorichi/tachiyomi
Sjukt bra. Ladda ner apk för den, installera, lägg till Manga Rock under Extensions och prova att lägga till One punch man genom Catalogues och klicka på browse på manga rock. Sök sedan på opm eller one punch man och njut av att läsa. Galet bra ritat.
Två dagar kvar.
5xqEp7R9SYM
7seeds var ganska bra, men känns som att det inte räckte med 12 episoder för att komma någonvart i storyn. Dr. Stone (One fateful day, all of humanity was petrified by a blinding flash of light. After several millennia, high schooler Taiju awakens and finds himself lost in a world of statues. However, he’s not alone! His science-loving friend Senku’s been up and running for a few months and he's got a grand plan in mind—to kickstart civilization with the power of science!) som precis släppte första episoden på crunchyroll verkar ju lite likt med ett "post-apokalyptiskt" överlevnadsscenario.
One fateful day, all of humanity was petrified by a blinding flash of light. After several millennia, high schooler Taiju awakens and finds himself lost in a world of statues. However, he’s not alone! His science-loving friend Senku’s been up and running for a few months and he's got a grand plan in mind—to kickstart civilization with the power of science!
Gött att de släppte tre episoder direkt med Vinland Saga. Första intrycket är riktigt bra. Gillar skarpt grafiken i den och känslan överlag. Bara musiken som kändes intetsägande hittills.
Magnus N
2019-07-09, 19:01
är dr stone bra kanske?
Första avsnittet var helt ok, bland det bättre av nya som dragit igång senaste veckan iaf nu med sommarsäsongen
Trillade över en ny serie ikväll som kan intresserar någon här ^^
Dumbbell Nan Kilo Moteru
Plot
Hibiki Sakura’s love for food is starting to affect her size. In effort to slim down, she scopes out her local gym only to discover two problems—it’s a haven for intimidating body builders, and her classmate Akemi has a weirdly aggressive muscle obsession. After meeting her handsome personal trainer, Machio, Hibiki bites the bullet and starts her quest for a hot bod!
Haha jag såg ett kort klipp från den serien tror jag, när de kommer in på gymmet första gången. Verkade rätt kul :D
Haha jag såg ett kort klipp från den serien tror jag, när de kommer in på gymmet första gången. Verkade rätt kul :D
"How Many Kilograms are the Dumbbells You Lift?|Dumbbell Nan Kilo Moteru?"
Såg att mangans olika kapitel är döpta efter olika övningar. Hmmm.
Lite kul är den. Sett de två avsnitt som ligger ute.
Dom gick igenom bänkpress, latsdrag och knäböj samt droppar lite "science facts"
Helt ok hittills :)
Trillade över en ny serie ikväll som kan intresserar någon här ^^
Dumbbell Nan Kilo Moteru
Plot
Hibiki Sakura’s love for food is starting to affect her size. In effort to slim down, she scopes out her local gym only to discover two problems—it’s a haven for intimidating body builders, and her classmate Akemi has a weirdly aggressive muscle obsession. After meeting her handsome personal trainer, Machio, Hibiki bites the bullet and starts her quest for a hot bod!
Tänkte precis skriva om den! :D Har bara sett ett avsnitt men den verkar potentiellt lite smårolig. Med Hibiki's aptit tänker jag mig att hon slutar som styrkelyftare I plusen!
Nån som sett första episoderna av Fire Force / Enen no Shouboutai (https://myanimelist.net/anime/38671/Enen_no_Shouboutai). Första intryck?
Rating: 8.09
Year 198 of the Solar Era in Tokyo, special fire brigades are fighting against a phenomenon called spontaneous human combustion where humans beings are turned into living infernos called "Infernals." While the Infernals are first generation cases of spontaneous human combustion, later generations possess the ability to manipulate flames while retaining human form. Shinra Kusakabe, a youth who gained the nickname Devil's Footprints for his ability to ignite his feet at will, joins the Special Fire Force Company 8 which composes of other flames users as they work to extinguish any Infernals they encounter. As a faction that is creating Infernals appears, Shira begins to uncover the truth behind a mysterious fire that caused the death of his family twelve years ago.
Började kolla på Carol & Tuesday här i veckan. Bra grejor hittills om man vill fokusera på en anime med musik, typ som Sakamichi no Apollon (https://myanimelist.net/anime/12531/Sakamichi_no_Apollon?q=kids%20on%20the%20slope).
Magnus N
2019-07-14, 15:14
Nån som sett första episoderna av Fire Force / Enen no Shouboutai (https://myanimelist.net/anime/38671/Enen_no_Shouboutai). Första intryck?
Rating: 8.09
Började kolla på Carol & Tuesday här i veckan. Bra grejor hittills om man vill fokusera på en anime med musik, typ som Sakamichi no Apollon (https://myanimelist.net/anime/12531/Sakamichi_no_Apollon?q=kids%20on%20the%20slope).
Första två avsnitten är helt ok, bra karaktärer och animerat. Inte helt såld än men den här jag klarat 2avsnitts testet 👍
Första två avsnitten är helt ok, bra karaktärer och animerat. Inte helt såld än men den här jag klarat 2avsnitts testet 👍
Gött, får ta en kik på den imorn.
Ingen annan som har nått intryck av Vinland Saga? Trodde alla Berserknarkomaner skulle slänga sig över serien ^^
Magnus N
2019-07-14, 15:57
Ingen annan som har nått intryck av Vinland Saga? Trodde alla Berserknarkomaner skulle slänga sig över serien ^^
Bra start
Bra uppbyggt och animeringeb gillas, finns bra mängd olika karaktärer att fästa sig vid.
Lite berserk är det kanske, väldigt lite just nu men kanske mer framöver
Bra start
Bra uppbyggt och animeringeb gillas, finns bra mängd olika karaktärer att fästa sig vid.
Lite berserk är det kanske, väldigt lite just nu men kanske mer framöver
Japp, kanske inte så mycket likheter just nu. Tänkte mer hur episk den är överlag om man läst hela mangan. Läst den?
Magnus N
2019-07-14, 17:13
Japp, kanske inte så mycket likheter just nu. Tänkte mer hur episk den är överlag om man läst hela mangan. Läst den?
Nej, inte läst den, har läst på om den så vet storyn etc men inte mer än så
Nej, inte läst den, har läst på om den så vet storyn etc men inte mer än så
Ok! Får hoppas att animen gör den rättvisa, men har positiva förhoppningar i alla fall från det jag sett hittills i de tre första episoderna ^^
Magnus N
2019-07-14, 17:20
Ok! Får hoppas att animen gör den rättvisa, men har positiva förhoppningar i alla fall från det jag sett hittills i de tre första episoderna ^^
Det man läst på om verkar det vara en välskriven manga med bra karaktärer så hoppas du får rätt :)
fattar inte grejen med dr stone avsnitt 2. Var inte allt liv förvandlat till sten?
Magnus N
2019-07-14, 17:27
fattar inte grejen med dr stone avsnitt 2. Var inte allt liv förvandlat till sten?
tänker du på djuren eller vad?
För om jag förstått det rätt är det enbart människorna samt svalorna som blev förstenade, inga andra djur.
Magnus N
2019-07-18, 08:39
https://www.bbc.com/news/world-asia-49027178
"At least 13 people are dead and dozens injured after a suspected arson attack at an animation studio in Kyoto, Japan, local emergency officials have said."
Kyoani som är animestudion som attackerats
Slog slint i huvudet på någon/några som inte kunde skilja verklighet från vilken serie de nu var besatta av?
Magnus N
2019-07-18, 13:07
Slog slint i huvudet på någon/några som inte kunde skilja verklighet från vilken serie de nu var besatta av?
Kan vara, men inget motiv än
Minst 25 döda nu
https://mainichi.jp/english/articles/20190718/p2a/00m/0na/002000c
Topp 5 bästa animen på Netflix?
Nyfrälst inom anime och gillar särskilt lättsam schōnen-anime som FMA Hunter X Hunter.
Magnus N
2019-07-22, 20:11
Topp 5 bästa animen på Netflix?
Nyfrälst inom anime och gillar särskilt lättsam schōnen-anime som FMA Hunter X Hunter.
I den genren kan nog dessa passa:
Seven Deadly Sins
One-Punch man
Attack on Titan
Bleach
Gurren Lagann
Finns många till att rekommendera men dessa 5 kan nog hålla dig sysselsatt ett tag :)
Skumt, jag ser inte Gurren Lagann på mitt Netflix iaf. Skulle hur som helst lägga till Erased på listan.
Magnus N
2019-07-22, 20:28
Skumt, jag ser inte Gurren Lagann på mitt Netflix iaf. Skulle hur som helst lägga till Erased på listan.
Hmm, gjorde en snabb googling så kanske såg en ej uppdaterad lista isf :/
Seven Deadly Sins
One-Punch man
Attack on Titan
Bleach
Gurren Lagann
Finns många till att rekommendera men dessa 5 kan nog hålla dig sysselsatt ett tag :)
*hug* Tack! Ska kolla in.
*hug* Tack! Ska kolla in.Attack on Titan/Bleach/Gurrah-animen finns ej på netflix, men OPM är kul & de 7 dödliga synderna blev faktiskt riktigt intressant i säsong 3. :)
Magnus N
2019-07-23, 07:32
Attack on Titan/Bleach/Gurrah-animen finns ej på netflix, men OPM är kul & de 7 dödliga synderna blev faktiskt riktigt intressant i säsong 3. :)
Vafan, får ta och dubbelkolla mina googleresultat framöver
Aja, bra rekommendationer oavsett får vara lite kreativ om man vill se dem isf 👍
Netflix släppte precis en 12-episoders anime: Kengan Ashura (https://myanimelist.net/anime/36903/Kengan_Ashura?q=kengan%20ashura).
Since the Edo periods of Japan, gladiator arenas exist in certain areas. In these arenas, wealthy business owners and merchants hire gladiators to fight in unarmed combat where winner takes all. Toki Taouma, nicknamed "Ashura," joins these arenas and devastates his opponents. His spectacular ability to crush his enemies catches the attention of the big business owners, including the Nogi Group chairman, Nogi Hideki.
Det låter ju i princip som Grappler Baki? Får kika på den iaf.
JacobHeitmann
2019-08-01, 08:33
Netflix släppte precis en 12-episoders anime: Kengan Ashura (https://myanimelist.net/anime/36903/Kengan_Ashura?q=kengan%20ashura).
Ah, 10 fps. Men det är stora muskulösa nakna män som kramar varandra i stora pölar av blod så jag ska ge det en sväng.
Ah, 10 fps. Men det är stora muskulösa nakna män som kramar varandra i stora pölar av blod så jag ska ge det en sväng.
:laugh::laugh::laugh: Jag trillade nog av stolen där.
Haha. Ja med de ingredienserna startar betyget på 7/10.
Ah, 10 fps. Men det är stora muskulösa nakna män som kramar varandra i stora pölar av blod så jag ska ge det en sväng. Knights of Sidonia är en annan 15 fps Netflix anime som är spännande. Om det just är låg fps du är ute efter tänkte jag? 🤔
Såg Evangelion nyss. Jag hatar Shinji.
http://www.bilddump.se/bilder/20190801151421-109.201.133.24.jpg
Seven Deadly Sins
One-Punch man
Attack on Titan
Bleach
Gurren Lagann
Såg första avsnittet Seven Deadly Sins idag. Fick inte direkt mersmak. Hade extremt svårt för Elizabeth's engelska röst. Ska ge den några avsnitt till, men jag fick inte direkt mersmak.
Däremot blev jag lite mer såld på Death Note efter att ha sett trailern. Hur många solar får Death Note?
Magnus N
2019-08-03, 20:06
Såg första avsnittet Seven Deadly Sins idag. Fick inte direkt mersmak. Hade extremt svårt för Elizabeth's engelska röst. Ska ge den några avsnitt till, men jag fick inte direkt mersmak.
Däremot blev jag lite mer såld på Death Note efter att ha sett trailern. Hur många solar får Death Note?
Se det med japansk röst, överlag bättre kvalitet.
Death Note är riktigt bra, håller inte riktigt hela vägen i mina ögon men är klart sevärd
Se det med japansk röst, överlag bättre kvalitet.
Death Note är riktigt bra, håller inte riktigt hela vägen i mina ögon men är klart sevärd
Under cykelpasset blev det Death Note. Serien är HELT i min smak. Hoppas verkligen den håller ett tag iallafall. Hur är FMA brotherhood jämfört med vanliga FMA? Har bara sett några avsnitt på vanliga FMA, men brotherhood finns ju på Netflix.
Magnus N
2019-08-04, 17:28
Under cykelpasset blev det Death Note. Serien är HELT i min smak. Hoppas verkligen den håller ett tag iallafall. Hur är FMA brotherhood jämfört med vanliga FMA? Har bara sett några avsnitt på vanliga FMA, men brotherhood finns ju på Netflix.
Brotherhood är bättre, följer mangan i princip 1:1
Brotherhood är bättre, följer mangan i princip 1:1Följer mangan =/= Bättre.
Se FMA Originalet, sen Conqueror of Shamballa, sen FMA:B.
Hela Death Note finns på YouTube annars:
d3L0Nxdvarg
Magnus N
2019-08-04, 18:43
Följer mangan =/= Bättre.
Se FMA Originalet, sen Conqueror of Shamballa, sen FMA:B.
Hela Death Note finns på YouTube annars:
d3L0Nxdvarg
Jaha, jag tycker den är bättre så därav att jag skrev det.
Brotherhood är bättre, följer mangan i princip 1:1
Kan väl inte skada att se Brotherhood först. Är en amatör inom anime än så länge, som bara vill se riktigt bra och fängslande serier. Tack Magnus N!
Kan hända att jag återkommer till dig och Termy, som verkar ha järnkoll på bra serier och är öppna för att ge lite recensioner.
Jaha, jag tycker den är bättre så därav att jag skrev det.Jag håller med, men den alternativa story linen i original anime serien är också spännande. Mer FMA är bättre FMA. ;)
Är inge vidare att se originalet efter Brotherhood då FMA:B förutsätter lite att man redan har sett originalet & är mer stressad i början/mindre utbrodering av karaktärerna; ersatt utav action.
Magnus N
2019-08-04, 18:52
Jag håller med, men den alternativa story linen i original anime serien är också spännande. Mer FMA är bättre FMA. ;)
Är inge vidare att se originalet efter Brotherhood då FMA:B förutsätter lite att man redan har sett originalet & är mer stressad i början/mindre utbrodering av karaktärerna; ersatt utav action.
En sak som originalet gör bättre är dock att berätta om huvudkaraktärerna och ge en grund för dem, FMB är lite stressat i början för att hinna berätta allt.
Så en bra mellanväg hade varit att se FMAs första 10-15 för bakgrunden sedan hoppa på FMB för resten(Om man inte har tid över, för då kan man gärna se båda :) )
FMA: Brotherhood är den enskilt bästa mellanlånga animeserien, i mina ögon. Riktigt sympatiska karaktärer på alla håll som byggs och utvecklas med seriens fortgång, samt spännande avsnitt.
Det var en Baki remake...
Kul gubbjävel som blev överväldigad av allt också..
Munnarna var animerade av en katt.
MEN! Det var muskler våld och blod. Så 7/10
Magnus N
2019-08-05, 05:11
Klarar inte av animeringen i Kengan Ashura, orkade med det när det gällde Berserk pga att man är så fäst vid serien, men här, nej tack :/
I de 6 episoderna av Vinland Saga som kommit ut hittills så verkar de ju följa mangan punkt till pricka.
Wrenchgirl
2019-08-15, 17:27
Dumbell Nan-kilo Moteru är en rätt kul anime jag hittade och som bör passa folket här. :laugh:
Kengan ashura gav mig lite pride feels, det var kul.
Dumbell Nan-kilo Moteru är en rätt kul anime jag hittade och som bör passa folket här. :laugh:
Den är kult!*flex* sidochesto.
Wrenchgirl
2019-08-16, 11:51
Den är kult!*flex* sidochesto.
Jag skrattar mest åt han som har gymmet och hans varierande storlek. :laugh:
Magnus N
2019-08-18, 16:59
Januari 2020 är det dags :D
https://www.animenewsnetwork.com/news/2019-08-18/haikyu-anime-season-4-reveals-new-cast-member-january-2020-debut-designs/.150162
Madhouse släpper en anime i oktober också baserat på en manga jag aldrig hört talas om: "No Guns Life" (https://myanimelist.net/anime/39539/No_Guns_Life).
Ex-soldier Juuzou Inui has one question—who turned him into a cyborg and erased his memories?
After the war, cyborg soldiers known as the Extended were discharged. Juzo Inui is one of them, a man whose body was transformed, his head replaced with a giant gun! With no memory of his previous life—or who replaced his head and why—Inui now scratches out a living in the dark streets of the city as a Resolver, taking on cases involving the Extended.
When a fellow Extended showed up in Inui's office—on the run from the Security Bureau with a kidnapped child in tow and asking for help—Inui should have just thrown the guy out. But Inui's loyalty to a brother Extended makes him take the job. Keeping the child safe won't be easy, since everyone seems to want to grab him, from street punks to the megacorporation Berühren, who have sent out a special agent that knows exactly how to deal with the Extended...
Nån som läst mangan och vet något om den?
HUR kan L dö? Är det från nu som serien går åt helsike, som många vittnat om?
Får bli FMA (finns en säsong på Netflix!) som nästa tror jag. I min "att se Netflix-lista" ingår dessutom:
Erased
FMA: Brotherhood
One Punch Man
Swordgai (?)
Har jag missat något? Bleach och Attack On Titans, som tipsats om tidigare i tråden, finns inte som anime på Netflix.
Run with The wind e bra!
Speciellt nu när jag börjat med löpning, lite feels!
HUR kan L dö? Är det från nu som serien går åt helsike, som många vittnat om?
Får bli FMA (finns en säsong på Netflix!) som nästa tror jag. I min "att se Netflix-lista" ingår dessutom:
Erased
FMA: Brotherhood
One Punch Man
Swordgai (?)
Har jag missat något? Bleach och Attack On Titans, som tipsats om tidigare i tråden, finns inte som anime på Netflix.
Det finns inte mer än en säsong av FMA och FMA: Brotherhood. Det är en avslutad historia--den bästa.
Kollade 6 avsnitt på Vinland Saga men fastnade inte alls, är den värd o fortsätta? Älskar ju Berserk(mangan) och Vagabond.
Kollade även ikapp Demon Slayer(Kimetsu no yaiba), rätt bra shounen, väldigt snygg. Men helvete vad jag stör mig på hans partners som bara skriker och gnäller verkligen hela tiden, blir tröttsamt väldigt fort.
Kollade 6 avsnitt på Vinland Saga men fastnade inte alls, är den värd o fortsätta? Älskar ju Berserk(mangan) och Vagabond.
Kollade även ikapp Demon Slayer(Kimetsu no yaiba), rätt bra shounen, väldigt snygg. Men helvete vad jag stör mig på hans partners som bara skriker och gnäller verkligen hela tiden, blir tröttsamt väldigt fort.
Har du ej läst mangan så kan du ju gott vänta på att hela säsongen är klar så slipper det kännas så segt, då storyn knappt har hunnit inledas ännu.
Run with the wind var riktigt jävla bra! Ze feels
Magnus N
2019-08-22, 18:29
Kapitel 359 ute av Berserk, tog sin lilla tid denna gång med , hoppas inte på ännu ett 6-12 månaders uppehåll nu
https://www.facebook.com/heroaca.fans/photos/a.931741140299375/1516759858464164/?type=3&theater
boku no hero i oktober
Wrenchgirl
2019-08-31, 22:06
Jag började på lite men fastnade inte riktigt heller för Vinland Saga. Och det trots att jag har ett vikingaintresse. Jag hade hoppats på lite övernaturliga inslag iallafall.
Demon Slayer är kul men liksom dig stör jag mig på han i gult. Och störde mig än mer på de nya karaktärerna i det senaste avsnittet som kom idag.
Aaaaa, hela mangan av opm läst. Bra skit, väntar på fortsättningen.
Gillade verkligen Erased. Tack för tipset Termy!
Att ending-songen gav en gåshud var inte heller fel.
BnhMFj4DKY0
Gillade verkligen Erased. Tack för tipset Termy!
Att ending-songen gav en gåshud var inte heller fel.
BnhMFj4DKY0
Japp den var grym. Lite mer "seriös" anime som omväxling med deckarmystik och thrillerkänsla, typ som Monster (https://myanimelist.net/anime/19/Monster?q=monster).
Vad blir näst på schemat då?
Japp den var grym. Lite mer "seriös" anime som omväxling med deckarmystik och thrillerkänsla, typ som Monster (https://myanimelist.net/anime/19/Monster?q=monster).
Vad blir näst på schemat då?
Synd att inte monster fanns på Netflix, är än så länge bunden till Netflix-utbudet. Har bara sett ett avsnitt Hunter X Hunter och den vill jag verkligen fortsätta se.
Såg första avsnittet av Full Metal Alchemist under cykelträningen idag. Förväntningarna är skyhöga. Hoppas verkligen den håller hela vägen genom alla avsnitt. Jag gillar variationen som olika serier ger, men ser gärna ett djup och mer "seriös" underton i varje serie. Att få små tankeställare och mer filosofiska perspektiv är ett mervärde jag uppskattar. Death Note och Erased hade inslag av detta, på olika sätt.
Kollade OPM med eng dubb. Rätt bra röster måste jag säga.
Ny engelskspråkig anime på Netflix. "Seis Manos"
Orphans raised by a martial arts master are plunged into a mystery involving demonic powers, drug cartels, ancient rituals and blood sacrifice.
Vi har den SJUKASTE säsongen framför oss nu! Herregud!
Topp 3:
Food Wars! Shokugeki no Soma: The Fourth Plate
My Hero Academia Season 4
The Seven Deadly Sins: Wrath of the Gods Season 3
Ev. potential?:
Ahiru no Sora
Fate/Grand Order: Absolute Demonic Front - Babylonia
Beastars
No Guns Life
Demon slayer var riktigt bra.
Kan rekommendera Hataraku Maou-sama! (The Devil is a part timer). Någon som sett den? Fem avsnitt in och än så länge är den riktigt underhållande! Det är typ en omvänd isekai, mörkrets furste hamnar i vår värld och börjar jobba på Donken. Mycket humor och helt ok animering.
Demon slayer var riktigt bra.
Ja, mycket bra! Ingen säsong nästa år, de kör tydligen en OVA istället. Säsong 2 kommer 2021, känns förjäkla segt att vänta så länge så jag tror att jag ska börja läsa mangan. Gillar manga men det är alltid en avvägning om man ska spoila animen eller inte. One Piece läser jag mangan och strökollar på animen. Attack On Titan väntar jag på animen. Gintama väntade jag också på animen så långt det var möjligt, tyckte att röstskådisarna gjorde mycket av humorn och den var bättre om man inte hade läst det först.
Tack för tips om devil is a part-time. Verkar kul.
Men No Guns Life, när kommer den? Verkar bra.
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Magnus N
2019-10-11, 08:09
Tack för tips om devil is a part-time. Verkar kul.
Men No Guns Life, när kommer den? Verkar bra.
Första avsnittet kom igår
Första avsnittet kom igårAha. Höll det måttet? Jag läste att det var folk från black lagoon med.
Aha. Höll det måttet? Jag läste att det var folk från black lagoon med.
Så passande att jag precis kollat färdigt på Black Lagoon åter igen ^^
Magnus N
2019-10-11, 11:24
Aha. Höll det måttet? Jag läste att det var folk från black lagoon med.
Inte kommit till att se än, ska tas nu till helgen men hoppas en hel del på den
Kommer inte No Guns Life till crunchyroll?
JacobHeitmann
2019-10-12, 18:17
Både boku no hero och sword art online är bara en återblick. Körde rakt igenom på x2-x10 hastighet
Magnus N
2019-10-12, 18:21
Både boku no hero och sword art online är bara en återblick. Körde rakt igenom på x2-x10 hastighet
SAO ep1 har kommit nu :)
JacobHeitmann
2019-10-12, 18:28
SAO ep1 har kommit nu :)
Hot-giggity-damn! *drool* SAO är lite halvtråkigt överlag men man måste ju följa.
Magnus N
2019-10-12, 18:33
Hot-giggity-damn! *drool* SAO är lite halvtråkigt överlag men man måste ju följa.
lite så, man investerat för mycket tid för att lägga av nu :p
Devil is a part-timer var superbra. Sett fem avsnitt under en förkyld dag.
Någon som vet något om silver spoon S03?
demon slayer är rätt fet, sett 10 avsnitt sen igår
demon slayer är rätt fet, sett 10 avsnitt sen igår
Den e grym.
Magnus N
2019-10-16, 14:22
klaaaar, säsong 2 tack.
https://www.cbr.com/kimetsu-no-yaiba-demon-slayer-movie-trailer/
Blir uppföljning i filmformat istället för serie. Men skulle tro att det med tanke på populariteten att en säsong kommer komma efteråt då det finns rätt mycket mangamaterial att gå igenom
är boku no hero ep 1 någon recap eller så? Sjukt taggad på att komma hem från jobbet och kika.
Magnus N
2019-10-16, 20:00
är boku no hero ep 1 någon recap eller så? Sjukt taggad på att komma hem från jobbet och kika.
Lite recap och lite nytt, bör ses för att komma igång med säsongen
Började kolla på "Banana Fish (https://myanimelist.net/anime/36649/Banana_Fish)" på Amazon Prime nyss. Ett år gammal anime förvisso, men hade inte hört talas om den innan och den verkar hyfsad hittills. Nån blandning thriller och lite mysterium.
Aslan Jade Callenreese, known as Ash Lynx, was a runaway picked off the streets of New York City and raised by the infamous godfather of the mafia, Dino Golzine. Now 17 years old and the boss of his own gang, Ash gets his hands on a mysterious drug called "Banana Fish"—the same two words his older brother, Griffin, has muttered since his return from the Iraq War. However, his investigation is hindered when Dino sends his men to retrieve the drug from Ash at an underground bar he uses as a hideout.
At the bar, Skip, Ash's friend, introduces him to Shunichi Ibe and his assistant, Eiji Okumura, who are Japanese photographers reporting on American street gangs. However, their conversation is interrupted when Shorter Wong, one of Ash's allies, calls to warn him about Dino. Soon, Dino's men storm the bar, and in the ensuing chaos kidnap Skip and Eiji. Now, Ash must find a way to rescue them and continue his investigation into Banana Fish, but will his history with the mafia prevent him from succeeding?
Hur får ni tillgång till anime? Har ni streamingtjänster, laddar ni ner eller hur brukar ni göra?
ibland tanka, ibland gogoanimes
Hur får ni tillgång till anime? Har ni streamingtjänster, laddar ni ner eller hur brukar ni göra?Kissanime.ru på PS4/Android. Horriblesubs.info på PC. EDIT@Finns ett par sevärda serier på svenska Netflix nu för tiden även. :)
Har betat mig igenom följande från Netflix:
- One Punch man
- Death Note
- Kengan Ashura
- Erased
- FMA
Har tyckt alla dessa varit riktigt bra.
Funderar på att se, men hade gärna hört om de är sevärda?
- Black Lagoon
- Sword Art Online
- Saint Seiya
- Baki
- Castlevania
Tyckte inte om Seven Deadly Sins, varför den inte är med på någon av listorna. Lägg gärna till om jag missat någon sevärd anime på Netflix
[Ux
Har du sett klart Original FMA-serien bör du se slutfilmen, som innehåller själva slutet på serien:
vQ2IZJjyh4U
Efter du sett klart ovan slut på FMA-serien är du redo att påbörja FMA: Brotherhood :)
Du har även alltid Neon Genesis Evangelion på Netflix: https://www.netflix.com/title/81033445?s=a&trkid=13747225&t=cp
Har betat mig igenom följande från Netflix:
- One Punch man
- Death Note
- Kengan Ashura
- Erased
- FMA
Har tyckt alla dessa varit riktigt bra.
Funderar på att se, men hade gärna hört om de är sevärda?
- Black Lagoon
- Sword Art Online
- Saint Seiya
- Baki
- Castlevania
Tyckte inte om Seven Deadly Sins, varför den inte är med på någon av listorna. Lägg gärna till om jag missat någon sevärd anime på Netflix
baki är cp men rolig!
Har du sett klart Original FMA-serien bör du se slutfilmen, som innehåller själva slutet på serien:
vQ2IZJjyh4U
Efter du sett klart ovan slut på FMA-serien är du redo att påbörja FMA: Brotherhood :)
Du har även alltid Neon Genesis Evangelion på Netflix: https://www.netflix.com/title/81033445?s=a&trkid=13747225&t=cp
Har sett FMA Brotherhood (gjorde misstaget att se bägge i följd...) Jag ska faktiskt spara FMA-filmen tills jag sett hela brotherhood. FMA är för bra för att inte göra research och strategiskt planera inför tittandet...:cool: Tack för tipsen!
Några tankar om de Netflix-serier jag sökte recension om?
Magnus N
2019-10-19, 16:38
Har sett FMA Brotherhood (gjorde misstaget att se bägge i följd...) Jag ska faktiskt spara FMA-filmen tills jag sett hela brotherhood. FMA är för bra för att inte göra research och strategiskt planera inför tittandet...:cool: Tack för tipsen!
Några tankar om de Netflix-serier jag sökte recension om?
Castlevania är bra med fler säsonger på gång.
SAO är helt klart sevärd, första delarna är bäst medan mitten sjunker i kvalitet. Den nya säsongen har börjat bra och källmaterialet för denna arc är av bra kvalitet så hoppas en del de lyckas föra över det
Några tankar om de Netflix-serier jag sökte recension om?FMA-filmen är slutet på original FMA. Har inget med Brotherhood.remaken att göra, se slutfilmen ovan innan mer brotherhood lol.
Första 12 avsnitten var asbra imo av Netflix Baki, sen störtdök serien till värdelöshet i samband med season 2. Första 12 avsnitten är helt klart sevärda tho. :)
Nya säsongen av Kengan Ashuran släpps om en vecka på Netflix *popcorn*
Nya säsongen av Kengan Ashuran släpps om en vecka på Netflix *popcorn*Woop! Woop!
Haha, Higurashi finns ju på Netflix. Del 1 iaf. "When They Cry". Rekommenderas! :d
Woop! Woop!
Haha, Higurashi finns ju på Netflix. Del 1 iaf. "When They Cry". Rekommenderas! :d
Någon form av skräck-anime? Inte alls bevandrad inom den typen av anime. Ska ge det en chans efter black lagoon, som för övrigt är överraskande bra. Gillar lättsamma serier med en del fighter/vapen/slagsmål.
Såg för övrigt att alla avsnitt av FMA: Brotherhood finns på Netflix. Innan har det bara funnits första tolv?
Någon form av skräck-anime? Inte alls bevandrad inom den typen av anime. Ska ge det en chans efter black lagoon, som för övrigt är överraskande bra. Gillar lättsamma serier med en del fighter/vapen/slagsmål.
Såg för övrigt att alla avsnitt av FMA: Brotherhood finns på Netflix. Innan har det bara funnits första tolv?Avundas dig som har black lagoon framför dig. Så bra! Massor med grymma dialoger och oneliners.
Därefter ser du förstås samurai champloo?
Avundas dig som har black lagoon framför dig. Så bra! Massor med grymma dialoger och oneliners.
Därefter ser du förstås samurai champloo?
Ja, Black Lagoon verkar lovande.
samurai champloo finns inte på Netflix vad jag kan se? (är än så länge bunden till Netflixutbudet..)
Näst på tur står:
- Sword Art Online
- Saint Seiya
- Baki
- Castlevania
- Kengan Ashuran säsong två (!)
Ja, Black Lagoon verkar lovande.
samurai champloo finns inte på Netflix vad jag kan se? (är än så länge bunden till Netflixutbudet..)
Näst på tur står:
- Sword Art Online
- Saint Seiya
- Baki
- Castlevania
- Kengan Ashuran säsong två (!)
Har Netflix första säsongen av Baki eller bara nya? Tycker man missar galet mycket om man inte ser det i rätt följd även om det är en duktigt mindless serie.
Har Netflix första säsongen av Baki eller bara nya? Tycker man missar galet mycket om man inte ser det i rätt följd även om det är en duktigt mindless serie.
Bara den nya vad jag kan se, dvs inte ursprungliga där man ser honom som tonåring innan all MMA-fighting.
Homoeroticismen i Baki är svår att matcha. Satt och skrattade ett tag över hur absurt muskulöst och naket det var överallt.
Det vore ju kul med något nytt kampsportsorienterat i klass med Hajime no Ippo. Vettafan om jag hade velat se en till säsong av Ippo då jag inte skulle förlåta dem om kvalitén blev sämre än orginalet.
Det vore ju kul med något nytt kampsportsorienterat i klass med Hajime no Ippo. Vettafan om jag hade velat se en till säsong av Ippo då jag inte skulle förlåta dem om kvalitén blev sämre än orginalet.
Hur mycket finns av den serien? Jag har missat den helt, trots att det snackats mycket om den på Kolo.
Magnus N
2019-10-30, 21:48
Hur mycket finns av den serien? Jag har missat den helt, trots att det snackats mycket om den på Kolo.
Säsong1: 76 avsnitt
2 påföljande OVA
Säsong2: 26 avsnitt
Säsong3: 25 avsnitt
ippo är helt klart i min top 3 ever animes.
Alla tre säsonger är gedigna tycker jag. Själv tycker jag (och är långt ifrån ensam där) att det är en av de bästa animeserierna någonsin, inte bara en av de bästa sportanimeserierna. Soundtracket är helt lysande och när han tränar och boxas så riktigt kliar det i fingrarna att dra iväg och träna själv.
Alla tre säsonger är gedigna tycker jag. Själv tycker jag (och är långt ifrån ensam där) att det är en av de bästa animeserierna någonsin, inte bara en av de bästa sportanimeserierna. Soundtracket är helt lysande och när han tränar och boxas så riktigt kliar det i fingrarna att dra iväg och träna själv.
Man vet att shit is going down när denna går på.
r65qk8BIRBM
Man vet att shit is going down när denna går på.
r65qk8BIRBM
:hbang:
Magnus N
2019-10-31, 12:26
Framförallt säsong1 är musiken grym, tycker den blir aningen sämre i de senare säsongerna, men nu är det ifrån en hög nivå man jämför med :)
ippo är helt klart i min top 3 ever animes.
Agreed, den har allt från adrenalinpumpande musik och scener till riktigt kul one-liners i olika sammanhang. Definitivt topp 3 eller 5 här också och då är det ju fler serier på den totallistan än vad jag kan räkna till!
1. Silver spoon
2. Black lagoon
3. Samurai champloo
Var tvungen att kolla om ippo bara för att den drogs upp.
Helt klart en favorit.
Brukade lyssna på den som Ceejay länkade ("Inner light") samt Under Star om och om igen varje vinter jag körde intervaller i snön uppför berget här för X år sedan.
F8mOXnWOrhw
Började kolla på Blade of the Immortal (https://myanimelist.net/anime/39806/Mugen_no_Juunin__Immortal?q=blade%20of%20the%20imm ortal) på Amazon Prime. Den finns som manga också men har ej läst den. Stilen påminner mig lite om Shigurui hittills.
Manji is an immortal swordsman, who has been cursed with eternal life. He has grown tired of living with all the death he has created. He has no skills other than those of killing, thus he forms a plan to regain his mortality: he shall kill one hundred evil men for each good one he has killed. The old witch who afflicted Manji with immortality agrees to Manji’s proposition and Manji is set on his path to kill one thousand evil men. On his journey he meets a young girl, Rin, who has her own vengeance to seek against the sword school whose members slaughtered Rin’s family. Rin and Manji journey together, each hoping to find some kind of peace. In their way are many varied enemies. Rin and Manji are almost constantly under attack and must learn to live their lives, avoiding being consumed by revenge.
Wrenchgirl
2019-11-09, 08:25
Idag kommer avsnitt två av säsong sju av RWBY. :D
Och det märks knappt att de har bytt ut Vic (Edward Elrich från Full Metal Alchemist) som röst till Qrow.
Länge sedan jag kollade på Rainbow (https://myanimelist.net/anime/6114/Rainbow__Nisha_Rokubou_no_Shichinin?q=rainbow), men den är värd att se igen (har sett den flera gånger). Som en korsning mellan Sleepers (https://www.imdb.com/title/tt0117665/) och Once Upon a Time in America (https://www.imdb.com/title/tt0087843/?ref_=nv_sr_srsg_5).
Japan, 1955: Mario Minakami has just arrived at Shounan Special Reform School along with five other teenagers who have been arrested on serious criminal charges. All assigned to the same cell, they meet older inmate Rokurouta Sakuragi—a former boxer—with whom they establish a close bond. Under his guidance, and with the promise that they will meet again on the outside after serving their sentences, the delinquents begin to view their hopeless situation in a better light.
Rainbow: Nisha Rokubou no Shichinin follows the seven cellmates as they struggle together against the brutal suffering and humiliation inflicted upon them by Ishihara, a sadistic guard with a grudge on Rokurouta, and Gisuke Sasaki, a doctor who takes pleasure in violating boys. Facing such hellish conditions, the seven inmates must scrape together all the strength they have to survive until their sentences are up; but even if they do, just what kind of lives are waiting for them on the other side?
Idag kommer avsnitt två av säsong sju av RWBY. :D
Och det märks knappt att de har bytt ut Vic (Edward Elrich från Full Metal Alchemist) som röst till Qrow.Ser du med engelskt eller japanskt tal?
RWBY är väl inte anime tho? Skapa en egen "inte-anime" tråd där ni kan diskutera Avatar: The Last Airbender, RWBY m.fl. istället. 😤
Ganska trist avsnitt boku no hero
Netflix släppte ju nyss en ny anime baserat på en manga: Levius (https://myanimelist.net/anime/39574/Levius?q=evius).
As society rises from the ashes of war, cybernetically augmented arena fighters battle for fame and fortune... or die trying.
It's the 19th century, and the world has entered the Era of Rebirth, recovering from the devastating flames of war. The sport of mechanical martial arts has galvanized the nations. Cybernetically augmented fighters turn their blood into steam and their bodies into brutal fighting—and killing—machines.
Young Levius is one of those arena battlers, hell-bent on winning in order to simply survive.
Har förvisso inte kollat klart första episoden ännu, men animeringarna ser ju väldigt lika ut Kengan Ashura medan storyn med boxandet med cybernetiska armar gav mig vibbar från Megalo Box.
Netflix släppte ju nyss en ny anime baserat på en manga: Levius (https://myanimelist.net/anime/39574/Levius?q=evius).
Har förvisso inte kollat klart första episoden ännu, men animeringarna ser ju väldigt lika ut Kengan Ashura medan storyn med boxandet med cybernetiska armar gav mig vibbar från Megalo Box.
Skulle precis in och tipsa om den också. Är 7-8 eps in. Till stor del känns det som en rätt grov rip-off på Megalo Box utan att för den skulle hålla samma kvalité. Samtidigt kan man se det som att det blir "lite mer av det goda" till viss del och gillade man Megalo lär man gilla Levius för nog finns det gott om underhållningsvärde!
Skulle precis in och tipsa om den också. Är 7-8 eps in. Till stor del känns det som en rätt grov rip-off på Megalo Box utan att för den skulle hålla samma kvalité. Samtidigt kan man se det som att det blir "lite mer av det goda" till viss del och gillade man Megalo lär man gilla Levius för nog finns det gott om underhållningsvärde!
Jag gillade definitivt stilen i Megalo Box. Den var väl någon hyllning till Ashita no Joe om jag inte minns fel? Den gamla animefilmen har jag iofs inte sett, men kanske borde se.
Magnus N
2019-12-03, 19:24
Jag gillade definitivt stilen i Megalo Box. Den var väl någon hyllning till Ashita no Joe om jag inte minns fel? Den gamla animefilmen har jag iofs inte sett, men kanske borde se.
Jepp, 50års hyllning
Tämligen coolt hobbyprojekt...
Hazbin Hotel:
Zlmswo0S0e0
Tänka sig att folk på internet är butthurt över pilot-avsnittet? Insåg det när jag snokade runt vilka som gjort den grymma piloten. cofffee
Nå min överkänsliga sida dog väl tidigt i anime-karriären med Berserk, innan myndighetsåldern. Så att vuxna personer håller på sådär har jag svårt att förstå?
Senaste boku no hero, jävligt fet! FAT GUM!
Senaste boku no hero, jävligt fet! FAT GUM!
Indeed, shit went down very well!
Måste även passa på att tipsa folk om Ace of Diamond för säkert 3e gången också. Det är så satans bra på så många plan, håller lagom tempo och bygger alla karaktärer med snillrik känsla!
KwRzPDq8R0Y
nästan lika episkt som deku mot muscle villain.
Gillar fire force mer och mer. Feta fighter!
Märkligt att jag hittade tillbaka till Kolozzeum när jag letade folk att diskutera anime med...:d Har haft konto här sen 2017 utan att ens tänka på forumdelen "Allmänt"
Väldigt glad över att Gundam har kommit till Netflix sen november. Både Unicorn och Iron Blooded Orphans. Det ryktades om att Netflix skulle köpa Gundam-franchise och sända även Unicorn säsong 2. Någon som vet något om detta eller annan kommande intressant anime på Netflix?
Magnus N
2019-12-29, 10:59
Senaste boku no hero, bra grejer :)
Senaste boku no hero, bra grejer :)
Finns inte på europeiska Netflix..? Har spanat in boku no hero på myanimelist ett tag. Verkar vara trevlig shonen.
Finns inte på europeiska Netflix..? Har spanat in boku no hero på myanimelist ett tag. Verkar vara trevlig shonen.
Den finns på crunchyroll.
gogoanimes kör boku no hero också
Den finns på crunchyroll.
gogoanimes kör boku no hero också
:thumbup:
Så synd att man kan se offline på Crunchyroll om man inte bor i US.
horriblesubs + sodaplayer = *kissass*
Kommer en del anime på Netflix under 2020. Den här ser jag särskilt fram emot. Netflix-original som Irie (FMA) animerat.
3i8Ds2nVVXE
Jag hoppas innerligt på att Drifters säsong 2 kommer....
Jag hoppas innerligt på att Drifters säsong 2 kommer....
Har nästan gett upp den drömmen. Det har ju varit rykten och obekräftade release-datum sen 2017. Satt på spänn hela oktober 2019 när jag läst något om att den skulle släppas då.
Gundam Unicorn tappade det efter några avsnitt tyvärr. Lite för cheesy och den plockar lågt hängande frukt tycker jag. Iron Blooded Orphans är dock lovande efter två avsnitt av första säsongen, mörkare och mer rakt på sak med fighter:d
Var länge sedan jag kollade på Space Brothers (https://myanimelist.net/anime/12431/Uchuu_Kyoudai?q=space%20brothers), men kände för att kolla igenom allt igen så nu har jag att göra under januari i alla fall (typ 100 episoder eller något sådant). Har man lite tålamod med att storyn utvecklar sig långsamt så har man mycket nöje med denna serie.
On a fateful summer night in 2006, Mutta Nanba and his younger brother Hibito witness what they believe to be a UFO flying toward the Moon. This impressing and unusual phenomenon leads both siblings vowing to become astronauts, with Hibito aiming for the Moon and Mutta, convinced that the eldest brother has to be one step ahead, for Mars.
Now an adult, life hasn't turned out how Mutta had pictured it: he is diligently working in an automotive company, whereas Hibito is on his way to be the very first Japanese man to step on the Moon. However, after losing his job, Mutta is presented with an unexpected opportunity to catch up to his younger brother when the Japanese Aerospace Exploration Agency, commonly known as JAXA, accepts his application to participate in the next astronaut selection. Despite self-doubts about his prospects, Mutta is unwilling to waste this chance of a lifetime, and thus embarks on an ambitious journey to fulfill the promise made 19 years ago.
Magnus N
2020-01-07, 20:21
Vintersäsongen dragit igång lite smått, enbart en serie som fastnat hitintills men många framöver som ser lovande ut:
Somali to Mori no Kamisama
Ska ses som har kommit ut och man har hopp för:
Eizouken ni wa Te wo Dasu na!
Pet
Majutsushi Orphen Hagure Tabi
Ej släppta men på gång kommande veckan/veckorna:
Plunderer
Infinite Dendrogram
Haikyu!! To The Top
Dorohedoro
Senaste avsnittet av boku. Fett.
Jag diggade Darwin's Game jag. :)
Senaste avsnittet av boku. Fett.
Herregud ja. Gåshuden bestod någon timme efter.
Jag diggade Darwin's Game jag. :)
Håller med, so far so good!
Magnus N
2020-01-13, 12:35
eizouken ni wa te wo dasu na
ID: Invaded
BOFURI: I Don't Want to Get Hurt, so I'll Max Out My Defense.
3 serier som kommer fortsätta ses, riktigt bra start.
Darwins games läggs ner, efter 1 första bra avsnitt så sjönk det rejält i andra.
Synd att Saiku K har så fruktansvärd bakgrundsmusik att man blöder ur öronen. Vem i hela friden har lagt soundtracket till den serien. Alldeles för hög musik hela tiden, i varenda dialog.
Har precis börjat på Hero Mask. Den verkar lovande.
Swordgai var fullständig katastrof. Väntar med spänning på Drifting Dragons med release under Q1.
Magnus N
2020-02-15, 09:49
Av vinterns nya serier är det iaf dessa som fastnade:
Infinite dendogram
Somali to mori
Id: invaded
Itai no wa Iya nano de Bougyoryoku ni Kyokufuri Shitai to Omoimasu.
Ahiru no sora
Av vinterns nya serier är det iaf dessa som fastnade:
Infinite dendogram
Somali to mori
Id: invaded
Itai no wa Iya nano de Bougyoryoku ni Kyokufuri Shitai to Omoimasu.
Ahiru no sora
Tankar du och/eller streamat? Letar snart ihjäl mig efter offline-streaming som jag kan ha på iPaden då det finns varje wi-fi eller täckning i min träningslokal....
Har gått rykten på tok för länge om att Crunchyroll ska bli offlinetillgängligt.
Magnus N
2020-02-15, 19:02
Tankar du och/eller streamat? Letar snart ihjäl mig efter offline-streaming som jag kan ha på iPaden då det finns varje wi-fi eller täckning i min träningslokal....
Har gått rykten på tok för länge om att Crunchyroll ska bli offlinetillgängligt.
drar hem , vill kunna se på tvn etc :)
drar hem , vill kunna se på tvn etc :)
Hmmm, jag vill ju egentligen inte göra det.. Men kanske blir illa tvungen för att få bra anime.
Hade ju helst sluppit att hålla på att tanka ned saker i dessa streamingdagar, men Crunchyrolls utbud är ju inte direkt stort (några få bra series och sedan massa dynga, samt vissa serier som man inte ens får se här i EU typ One Piece).
Jag är helt tekniskt inkompetent, och desstuom paranoid inför le interwez. Blir mörkrädd bara jag läser om allt som har med att skydda VPN osv att göra. Men får väl bita i det sura äpplet och sätta mig in i hur man tankar "säkert".
Jag är helt tekniskt inkompetent, och desstuom paranoid inför le interwez. Blir mörkrädd bara jag läser om allt som har med att skydda VPN osv att göra. Men får väl bita i det sura äpplet och sätta mig in i hur man tankar "säkert".Behövs inte, ingen tankar längre. Alla använder kissanime.ru + Ublock Origin i webbläsaren. Välj helst Beta server på hemsidan, ibland när nöden kräven brukar det få bli nova servern istället.
Alternativt finns direkt-ftp nedladdningslänkar för diverse subbad anime på https://horriblesubs.info/
VPN funkar i regel inte ens på kissanime.ru & skulle inte ens bemöda mig med att starta VPN vid ftp-direkt-nedladdning utav filer online. Väljer man att tanka torrentlänkar dock/alternativt bara vill vara lite extra-anonym vid viss internetsurfning så gillar jag personligen protonvpn, respektive protonmail för anonym e-postadress dito.
Såg nyss klart Demon Slayer, väldigt gemytlig anime. Would watch season 2.
Darwins Game förlorade sin mystik efter det långa avsnitt 1 indeed, fortsätter kolla dock. x)
<4h kvar tills nästa One Piece avsnitt! \o/ Arrr! ☠️
Behövs inte, ingen tankar längre. Alla använder kissanime.ru + Ublock Origin i webbläsaren. Välj helst Beta server på hemsidan, ibland när nöden kräven brukar det få bli nova servern istället.
Alternativt finns direkt-ftp nedladdningslänkar för diverse subbad anime på https://horriblesubs.info/
VPN funkar i regel inte ens på kissanime.ru & skulle inte ens bemöda mig med att starta VPN vid ftp-direkt-nedladdning utav filer online. Väljer man att tanka torrentlänkar dock/alternativt bara vill vara lite extra-anonym vid viss internetsurfning så gillar jag personligen protonvpn, respektive protonmail för anonym e-postadress dito.
Darwins Game förlorade sin mystik efter det långa avsnitt 1 indeed, fortsätter kolla dock. x)
Ska försöka sätta mig in i det här. Tack! Skickar ev PM om teknisk hjälp på traven behövs...*hug*
Behövs inte, ingen tankar längre. Alla använder kissanime.ru + Ublock Origin i webbläsaren. Välj helst Beta server på hemsidan, ibland när nöden kräven brukar det få bli nova servern istället.
Kissanime.ru gick inte att ladda ner från (?). Synd, såg att Steins Gate fanns där en anime jag velat se hur länge som helst men inte fått tag i. Ser all anime offline när jag konditionstränar.
Vet du du man kan ladda ner dubbad anime någonstans?
Kissanime.ru gick inte att ladda ner från (?). Synd, såg att Steins Gate fanns där en anime jag velat se hur länge som helst men inte fått tag i. Ser all anime offline när jag konditionstränar.
Vet du du man kan ladda ner dubbad anime någonstans?
Åh, Steins Gate, blev sugen på att se om nu! :D
Ja, jag blir galen på all bra anime som finns beskriven på topanime. Min paranoia för nedladdning och att jag inte vet hur jag ska göra innebär att jag går miste om allt jag vill se*cry*
Ja, jag blir galen på all bra anime som finns beskriven på topanime. Min paranoia för nedladdning och att jag inte vet hur jag ska göra innebär att jag går miste om allt jag vill se*cry*Kissanime.ru är en streaming sida. För nedladdning så funkar nog HorribleSubs.info bättre. För dubbat material så finns väl qbittorrent(windows) eller flud(android) + sidorna TPB (https://thepiratebay.org) eller nyaa.si
Kissanime.ru är en streaming sida. För nedladdning så funkar nog Horriblesubs.info bättre. För dubbat material så finns väl qbittorrent (windows) eller flud(android) + sidorna TPB (https://thepiratebay.org) eller nyaa.si
Måste alltså sätta tänderna i VPN och skyddande av IP på riktigt. Men det har gått till bristningsgränsen nu, jag klarar inte frestelsen av all bra anime.
Måste alltså sätta tänderna i VPN och skyddande av IP på riktigt. Men det har gått till bristningsgränsen nu, jag klarar inte frestelsen av all bra anime.Man lever bara en gång. ;)
ProtonVPN finns både till Windows/Android/Ios.
Man får 1 veckas trial utav deras premium tjänst varje gång man skapar ett nytt konto(=ny e-postadress). Dem brukar bli griniga om man försöker använda sig av torrent-trafik på deras gratis servrar, så blir ny konto=epost(t.ex. protonmail) varje vecka du vill införskaffa offline dubbad anime alltså. :)
Man lever bara en gång. ;)
ProtonVPN finns både till Windows/Android/Ios.
Man får 1 veckas trial utav deras premium tjänst varje gång man skapar ett nytt konto(=ny e-postadress). Dem brukar bli griniga om man försöker använda sig av torrent-trafik på deras gratis servrar, så blir ny konto=epost(t.ex. protonmail) varje vecka du vill införskaffa offline dubbad anime alltså. :)
Tack r3mpuh! Jag får mardrömmar bara jag läser sånt här dock.. Får rådfråga vänner som pysslar med IT. Du förstår inte vidden av min tekniska inkompetens:d
Tack r3mpuh! Jag får mardrömmar bara jag läser sånt här dock.. Får rådfråga vänner som pysslar med IT. Du förstår inte vidden av min tekniska inkompetens:dhttps://account.protonvpn.com/signup
Välj free account/plan, sedan ladda hem install-filen & dubbelklicka på fem. Tadaa! När du startat/loggat in i VPN programmet sedan kommer du se "Testa vår premium tjänst som 1 vecka? klicka här!" Efter du klickat "här" har du direkt tillgång till deras p2p servrar som finns i förslagsvis Sverige & det är bara att klicka connect. x3
https://account.protonvpn.com/signup
Välj free account/plan, sedan ladda hem install-filen & dubbelklicka på fem. Tadaa! När du startat/loggat in i VPN programmet sedan kommer du se "Testa vår premium tjänst som 1 vecka? klicka här!" Efter du klickat "här" har du direkt tillgång till deras p2p servrar som finns i förslagsvis Sverige & det är bara att klicka connect. x3
Forum är fint ibland! Tack r3mpuh :)
Nu är vi igång, en hel värld av anime ska upptäckas. Vet inte var jag ska börja men Attack On Titans och Monster är de jag längtat efter. Cowboy Beebop och Demon Slayer tror jag kommer därefter.
Magnus N
2020-02-18, 20:20
Nu är vi igång, en hel värld av anime ska upptäckas. Vet inte var jag ska börja men Attack On Titans och Monster är de jag längtat efter. Cowboy Beebop och Demon Slayer tror jag kommer därefter.
Bra val allihop :)
Om man ändå finge memory-wipa lite så man kunde se Cowboy Bebop, Berserk m.fl. på nytt igen.
Om man ändå finge memory-wipa lite så man kunde se Cowboy Bebop, Berserk m.fl. på nytt igen.
Och Hajime no Ippo, 2x FMA, Gundam Seed, Death Note osv. Så mycket bra skit.
naruto.
Mest av allt önskar jag en uppföljare till original-berserk serien.
Magnus N
2020-02-19, 06:05
naruto.
Mest av allt önskar jag en uppföljare till original-berserk serien.
Kan hoppas att snacket om att han som gör Castlevania för Netflix även vill göra Berserk är något som blir av, tror det skulle kunna bli bra :)
Är hajime no ippo säsong 4 ett rykte eller ett faktum?
Silver spoon! När kommer du?
Lite sen, men är 10 avsnitt in på Dr. Stone, bra grejjer. :)
Är hajime no ippo säsong 4 ett rykte eller ett faktum?
Lyckas inte googla ngt rimligt. Hade inte hoppats på något även om det vore det bästa som hänt anime på länge..
Lite sen, men är 10 avsnitt in på Dr. Stone, bra grejjer. :)
Bra grejer, S02 verkar ju på gång snart också! :hbang:
Tycker ni Shingeki no Kyojin håller alla tre (2,5...) säsonger? Börjat kolla på första säsongen, som är vansinnigt bra, och hoppas att andra säsongen är lika bra?
Hur stod jag ut med Netflix-anime är frågan... Finns så mycket jag vill se att jag inte vet var jag ska börja. Monster står på tur efter Shingeki no Kyojin.
Magnus N
2020-02-25, 19:30
Tycker ni Shingeki no Kyojin håller alla tre (2,5...) säsonger? Börjat kolla på första säsongen, som är vansinnigt bra, och hoppas att andra säsongen är lika bra?
Hur stod jag ut med Netflix-anime är frågan... Finns så mycket jag vill se att jag inte vet var jag ska börja. Monster står på tur efter Shingeki no Kyojin.
Det tycker jag :)
Den har lite dippar men i slutänden blir det jäkligt bra alltihop!
Någon som sett Dororo (https://anidb.net/anime/13946)? Missat den helt och såg den i någons topp 10 animes för 2019, tyckte den såg väldigt trevlig ut vid första anblick!
Magnus N
2020-02-26, 08:57
Någon som sett Dororo (https://anidb.net/anime/13946)? Missat den helt och såg den i någons topp 10 animes för 2019, tyckte den såg väldigt trevlig ut vid första anblick!
Tyckte den var klart sevärd :)
Gillade den.
Satt och väntade i två veckor nu på nästa episod av Mugen no Jūnin / Blade of the immortal innan jag fattade att det udda numret 19 var sista episoden. Hoppas på ett till säsong. Fastnade direkt för den grafiska stilen. I kombination med att den var relativt rå och blodig så fick jag en del Shigurui-vibbar.
Första men även senaste story arcs i One Piece har blivit tillgängliga på Crunchyroll i Europa nu. Synd att jag inte är på senaste story arcen då, utan typ episod 805, och de är inte ute där... =/
Tyckte den var klart sevärd :)
Gillade den.
Såg första epen igår, gillar det lilla jag hann se, tack!
Satt och väntade i två veckor nu på nästa episod av Mugen no Jūnin / Blade of the immortal innan jag fattade att det udda numret 19 var sista episoden. Hoppas på ett till säsong. Fastnade direkt för den grafiska stilen. I kombination med att den var relativt rå och blodig så fick jag en del Shigurui-vibbar.
19 var ju dock ett väldigt märkligt antal att sluta på må jag säga. Tycker det räcker med 24/25 och man själv inte inser att "jahapp, säsongsavslutning" förrän just så 1-3v senare. Tror jag har 3-4 eps kvar där, klart okej!
För övrigt smäller det ju på riktigt bra i Haikyuu!! nu! :hbang:
Såg första epen igår, gillar det lilla jag hann se, tack!
19 var ju dock ett väldigt märkligt antal att sluta på må jag säga. Tycker det räcker med 24/25 och man själv inte inser att "jahapp, säsongsavslutning" förrän just så 1-3v senare. Tror jag har 3-4 eps kvar där, klart okej!
För övrigt smäller det ju på riktigt bra i Haikyuu!! nu! :hbang:
Jag har bara kollat några eps av Haikyuu!! men är väl i regel inget större fan av sportanimes (ippo undantaget). Det finns ju även så många, ffa baseballserier (men detta var väl volleyboll)? Är denna annorlunda eller bättre och vad i serien lockar att fortsätta se den? (blir gärna övertalad att ge den en chans)
Magnus N
2020-02-27, 09:23
Jag har bara kollat några eps av Haikyuu!! men är väl i regel inget större fan av sportanimes (ippo undantaget). Det finns ju även så många, ffa baseballserier (men detta var väl volleyboll)? Är denna annorlunda eller bättre och vad i serien lockar att fortsätta se den? (blir gärna övertalad att ge den en chans)
Japp, volleyboll.
Det jag personligen gillar med serien är att det inte är som oftast i sportserie att man har en huvudkaraktär som ska glänsa och där laget i mångt blir ett bihang. Här låter man verkligen alla karaktärerna få sin uppbyggnad och betydelse för laget, även motståndarsidan byggs upp och blir mer än enbart motståndare.
Sedan är animering och musik väldigt bra
Japp, volleyboll.
Det jag personligen gillar med serien är att det inte är som oftast i sportserie att man har en huvudkaraktär som ska glänsa och där laget i mångt blir ett bihang. Här låter man verkligen alla karaktärerna få sin uppbyggnad och betydelse för laget, även motståndarsidan byggs upp och blir mer än enbart motståndare.
Jag får väl kika lite igen ;)
Jag blandar för övrigt ihop den lite med All Out!! (alla dessa jäkla utropstecken), men den handlar ju om rugby. Jag har dock som sagt sett lite Haikyuu!! också. All out!! tröttnade jag iofs lite på också, men den har ju ett episkt soundtrack som jag ofta använt som träningsmusik.
D0tX0umn00c&t=5s
Japp, volleyboll.
Bra prickat, lite det som gör bra animes bättre, att flera karaktärer än endast huvudprotagonisten byggs och blir intressanta! Där är tex Ace of Diamond och Cross Game också bra exempel! Sen är spotanimes troligen en av mina topp 2-genres vilket gör mig lite extra biased men det finns som sagt många som utgår från mer än premissen att vi har en OP karaktär som blir mer OP (jag älskar dock Major också!).
Magnus N
2020-02-28, 20:28
Hade 1 veckas uppehåll efter ep19
Är 24 avsnitt totalt
Hade 1 veckas uppehåll efter ep19
Är 24 avsnitt totalt
Gött!
Ny anime på Amazon Prime: "Pet (https://myanimelist.net/anime/37522/Pet?q=pet)".
There are people who can get into people's minds and control their memories. This power is used to eradicate mysteries and cases or worse, to assassinate. The potential of said power is strong enough that it is able to destroy people's minds, however, it can backfire and eat up ones own heart. To counter it, chains are used to lock and protect each other's weak and dangerous hearts. From one's growing fear and disdain, they're consequently called as a "Pet."
Bra prickat, lite det som gör bra animes bättre, att flera karaktärer än endast huvudprotagonisten byggs och blir intressanta! Där är tex Ace of Diamond och Cross Game också bra exempel! Sen är spotanimes troligen en av mina topp 2-genres vilket gör mig lite extra biased men det finns som sagt många som utgår från mer än premissen att vi har en OP karaktär som blir mer OP (jag älskar dock Major också!).
One Outs gillade jag för övrigt, men vet inte om den klassas som någon renodlad sportanime även om de spelade baseball.
Började kolla på World Trigger (https://myanimelist.net/anime/24405/World_Trigger?q=World%20Trigger.). Verkar faktiskt ganska bra, även om grafiken är sådär.
When a gate to another world suddenly opens on Earth, Mikado City is invaded by strange creatures known as "Neighbors," malicious beings impervious to traditional weaponry. In response to their arrival, an organization called the Border Defense Agency has been established to combat the Neighbor menace through special weapons called "Triggers." Even though several years have passed after the gate first opened, Neighbors are still a threat and members of Border remain on guard to ensure the safety of the planet.
Despite this delicate situation, members-in-training, such as Osamu Mikumo, are not permitted to use their Triggers outside of headquarters. But when the mysterious new student in his class is dragged into a forbidden area by bullies, they are attacked by Neighbors, and Osamu has no choice but to do what he believes is right. Much to his surprise, however, the transfer student Yuuma Kuga makes short work of the aliens, revealing that he is a humanoid Neighbor in disguise.
Magnus N
2020-03-05, 20:23
Castlevania S3 släpptes idag :)
Tack! Hade glömt den. Började kolla på Hero Mask och Violet Evergarden när jag sett klart Castlevania S2. Hero Mask var förvånansvärt bra.
Börjar på Ippo imorgon. Har aldrig varit ett fan av sport-animes, men Ippo har fått så mycket bra recensioner att jag inte kan missa den.
Börjar på Ippo imorgon. Har aldrig varit ett fan av sport-animes, men Ippo har fått så mycket bra recensioner att jag inte kan missa den.
trodde inte det fanns en chans att en boxningsanime kunde vara bra. Ippo är min topp 3 någonsin, kan vara nr 1 till och med.
Wrenchgirl
2020-03-08, 22:35
Bästa säsongen hittills i mitt tycke. ^^
Bästa säsongen hittills i mitt tycke. ^^
Sämsta. Bara en transportsträcka för s4... :(
Började kolla på World Trigger (https://myanimelist.net/anime/24405/World_Trigger?q=World%20Trigger.). Verkar faktiskt ganska bra, även om grafiken är sådär.
Jag såg första ~70 epsen, sen tappade jag det. Det var okej, men aldrig mer än så. Hade inte sagt att den är värd sin tid, ganska ointressant protagonist samt övriga karaktärer i slutänden imho.
trodde inte det fanns en chans att en boxningsanime kunde vara bra. Ippo är min topp 3 någonsin, kan vara nr 1 till och med.
+1!
Sämsta. Bara en transportsträcka för s4... :(
Noooooooo! Inte börjat kika än men detta låter ju bull.
Vilka är de andra två på topplistan?
Vilka är de andra två på topplistan?
Jag gissar iaf på att en är Berserk ^^
Jag gissar iaf på att en är Berserk ^^
Glömde lägga in Ippo på plattan... Det blir Monster (https://myanimelist.net/anime/19/Monster) istället.
Shingeki no Kyojin S2 blev ganska rörig mot slutet.. S1 var riktigt bra dock. Vet inte om S3 är värd att påbörja.
Glömde lägga in Ippo på plattan... Det blir Monster (https://myanimelist.net/anime/19/Monster) istället.
Shingeki no Kyojin S2 blev ganska rörig mot slutet.. S1 var riktigt bra dock. Vet inte om S3 är värd att påbörja.
Japp S02 är lite kaos. Men det är värt att fortsätta, det är värt det.
Det borde vara olagligt för Japan att hålla sportevenemang. De infaller av någon oförklarlig anledning alltid på samma time-slot som One Piece anime. 2 Veckors uppehåll denna gång, ingen bryr sig om marathon. Skärp er. *mini
Japp S02 är lite kaos. Men det är värt att fortsätta, det är värt det.
Väntar nog till hela S3 är ute. Nu finns väl bara halva tillgänglig?
Började på Monster idag och fick mer än mersmak!
Magnus N
2020-03-10, 20:34
Väntar nog till hela S3 är ute. Nu finns väl bara halva tillgänglig?
Började på Monster idag och fick mer än mersmak!
Beror på var du kollar, hela s3 finns ute sedan juni där jag kollar
Beror på var du kollar, hela s3 finns ute sedan juni där jag kollar
Du får gärna skicka PM.
Men, innan jag går på S3 av Shingeki blir det nog att se alla avsnitt av Monster. Tre avsnitt in och jag är fast.
Kollar åter på en gammal goding - Rurouni Kenshin (https://myanimelist.net/anime/45/Rurouni_Kenshin__Meiji_Kenkaku_Romantan?q=kenshin) .
In the final years of the Bakumatsu era lived a legendary assassin known as Hitokiri Battousai. Feared as a merciless killer, he was unmatched throughout the country, but mysteriously disappeared at the peak of the Japanese Revolution. It has been ten peaceful years since then, but the very mention of Battousai still strikes terror into the hearts of war veterans.
Unbeknownst to them, Battousai has abandoned his bloodstained lifestyle in an effort to repent for his sins, now living as Kenshin Himura, a wandering swordsman with a cheerful attitude and a strong will. Vowing never to kill again, Kenshin dedicates himself to protecting the weak. One day, he stumbles across Kaoru Kamiya at her kendo dojo, which is being threatened by an impostor claiming to be Battousai. After receiving help from Kenshin, Kaoru allows him to stay at the dojo, and so the former assassin temporarily ceases his travels.
Den är helt klart bra, men fattas något för att göra den legendarisk.
Den är ju inte i klass med Berserk och HxH t.ex., men tycker den har några bra story arcs och fighter i alla fall.
Magnus N
2020-03-12, 19:38
Den är ju inte i klass med Berserk och HxH t.ex., men tycker den har några bra story arcs och fighter i alla fall.
Är framförallt OVAs gällande Kenshin som är legendarisk, serien är bra men saknar det sista för att nå den statusen
Netflix har släppt "Altered Carbon: resleeved" som en animefilm. Inte följt serien direkt och inte heller läst böckerna. Får ge denna en chans.
Äh, ni kan hålla käften.
Fast givetvis är Berserk bättre.
Ni som har koll - Hunter x Hunter animen har som jag förstår 2 delar? En som gick mellan 99-01 och en som gick mellan 2011-2014. Ska man börja med den gamla eller kan man lika gärna börja med den nyare (den verkar ha högre betyg på IMDB)?
Magnus N
2020-03-21, 09:49
Ni som har koll - Hunter x Hunter animen har som jag förstår 2 delar? En som gick mellan 99-01 och en som gick mellan 2011-2014. Ska man börja med den gamla eller kan man lika gärna börja med den nyare (den verkar ha högre betyg på IMDB)?
Den ifrån 2011 berättar samma story upp till runt ep60-70 där den första fick sluta pga att den var ikapp med mangan.
Det som skiljer är dels förbättrade animationer samt lite snabbare tempo i berättandet men framförallt att den senare har mer manga material att jobba med och mer berättande tack vare.
Men båda har sina för och nackdelar , snabbare tempo kan ge svagare karaktärsutveckling etc
inte sett gamla men "nya" hxh är helt klart en av mina favoritanimes ever.
Magnus N
2020-03-21, 10:11
Ska de animera sista arcen av bleach.
Skoj få avslutning på det även om man redan läst mangan, mest för att få se fighterna
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.