Visa fullständig version : Anime
Sidor :
1
2
3
4
5
[
6]
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
har nu sett 6 avsnitt av elfen lied, och det är första gången jag ser en så pass melankolisk och "mogen" anime...
fyfan man blir ju ledsen av all misär, men det är så bra!!
*cupid*
har nu sett 6 avsnitt av elfen lied, och det är första gången jag ser en så pass melankolisk och "mogen" anime...
fyfan man blir ju ledsen av all misär, men det är så bra!!Du har inte sett avsnitt 8 än.. *cry*
Du har inte sett avsnitt 8 än.. *cry*
startar avsnittet nu, men jag tror jag sett det jag tror du syftar på, via en länk, och jag ser inte fram emot det :(
Är elfen lied endast 13 avsnitt?
Är elfen lied endast 13 avsnitt?
Det finns en OVA också, "10.5".
Kan ju alltid kollas på, innan man ger sig an, det 11:te avsnittet. ;)
Du har inte sett avsnitt 8 än.. *cry*
ledsen forqie är ledsen..
Tur att det inte finns några "riktiga otakus" här inne. ;)
Men jag minns att jag gillade Elfen Lied när jag såg den också. Men det var länge sedan och då var jag yngre. Vet inte riktigt vad omdömet skulle bli idag. Musiken däremot är bra, fo' real, som redan nämnts.
Nordenator
2011-08-31, 20:27
Började se Hellsing Ultimate. Ångrar mig rätt ordentligt nu då jag inser att det lär dröja som fan innan jag får se de sista två delarna. Jag trodde den var avslutad :(
Magnus N
2011-08-31, 20:29
Började se Hellsing Ultimate. Ångrar mig rätt ordentligt nu då jag inser att det lär dröja som fan innan jag får se de sista två delarna. Jag trodde den var avslutad :(
Mjo, det som är lite segt :) , 1 1/2 års väntan var det för förra släppet, får hoppas de höjer tempot inför nästa :D
Mjo, det som är lite segt :) , 1 1/2 års väntan var det för förra släppet, får hoppas de höjer tempot inför nästa :DJag tyckte Hellsing Animen/TV series var bättre än Hellsing OVA/Ultimate.
:Virro
LoveMachine
2011-08-31, 21:41
Några tips på anime som inte verkar (enligt en sökning) ha kommit upp.
Panty, Stocking and Garterbelt
Gainax som gjort Evangelion och FLCL tyckte tydligen att man inte knarkat nog hårt och slänger därför i väg denna lilla pärla om två misstänkt minderåriga änglar som spöar demoner och spöken när de inte äter godis och har sex. Ser ut som powerpuff pinglorna men bakom varje slentrianscen lurar en ocean av awesome och mindfuck. Ett stabilt psyke rekommenderas.
ooA21BGBFLM
Bamboo Blade
Den enda vettiga anime om japans bästa sport, kendo. Bra handling och persongalleri och rätt djävla bra och trovärdig kendo. Här är det inga flygande, trädtopsbalanserande, robotar utan gymnasieelever. En hyllning till alla oss som grisar på i indigokläder. Superbra rent ut sagt. Varning innehåller dolda budskap som kan vara svåra att upptäcka. Börja träna kendo, börja träna kendo, börja träna kendo, börja träna kendo.
Genshiken
En anime om anime, manga och spel. Handlar om en klubb för "modern visuell kultur", d.v.s. en nördförening. Många insatta parodier om verkliga verk och insikter i Otakuns världsbild. Det diskuteras en yaoi, yuri, cosplay eroge (porrspel) och doujinshi. Kanske inget för den oinsatte men kul om man hänger med. Finns ofta bra förklaringar i subbsen. Den stora frågan om Genshiken är mest skrämmande när får en insikt i hur djup andra har sjunkit eller när man nickar och håller med.
Fbb3iT6tt_U
Någon här(utom jag då), som var på Uppcon eller Närcon i år? :)
Jag tyckte Uppcon var sjukt mycket bättre än Närcon.
Linköpings universitetsplace var värdelöst juh ;p
Uppcon i UKK i Uppsala var grymt soft däremot.
Tips på "liknande" som elfen lied? Så mörka men ändå rätt härliga animes?
Tips på "liknande" som elfen lied? Så mörka men ändå rätt härliga animes?
Elfen Lied är en av mina favoritanimes också, men det finns tyvärr inte så många bra i samma stil. Det finns dock många bra animes som är mer inriktat på en vuxnare publik. Om du inte sett Death Note borde du se den. Det är nog den bästa animen jag sett.
Kolla myanimelist.net annars och se deras topplista. Lätt att hitta bra animes där, och även mangas om du gillar det.
Elfen Lied är en av mina favoritanimes också, men det finns tyvärr inte så många bra i samma stil. Det finns dock många bra animes som är mer inriktat på en vuxnare publik. Om du inte sett Death Note borde du se den. Det är nog den bästa animen jag sett.
Kolla myanimelist.net annars och se deras topplista. Lätt att hitta bra animes där, och även mangas om du gillar det.
Ska kolla och självklart har ja sett death note också en av mina favoriter iaf första säsongen.
Supermicke
2011-09-15, 14:07
trinity blood, chrono the crusade, wolfs rain(?), hellsing.. gungrave dem är väl lite mörka och härliga. Minns att gungrave var bra.
Sparven från Minsk
2011-09-15, 15:59
Ska kolla Elfen Lied samt Death note! Svårt att finna odubbade bara...
Ska kolla Elfen Lied samt Death note! Svårt att finna odubbade bara...
skojaru? nyaa är ett tips :)
Sparven från Minsk
2011-09-16, 13:24
Började se Death Note igår kväll, jeklarns vad bra den var! Skulle se 2-3 avsnitt men slutade med 8 st på rad, sen var jag tvungen att få lite sömn också ;)
Springa hem från jobb och se ett par till sen :thumbup:
Tricklew
2011-09-21, 21:18
Tittar på Steins Gate just nu, verkar rätt så bra. Bara hunnit se 3 avsnitt, några recensioner?
Utan spoilers tack.
Började se Death Note igår kväll, jeklarns vad bra den var! Skulle se 2-3 avsnitt men slutade med 8 st på rad, sen var jag tvungen att få lite sömn också ;)
Springa hem från jobb och se ett par till sen :thumbup:
Den är sjukt nice! *cupid*
Nordenator
2011-09-21, 21:50
Tittar på Steins Gate just nu, verkar rätt så bra. Bara hunnit se 3 avsnitt, några recensioner?
Utan spoilers tack.
Mm.. Den var faktiskt rätt bra. Jag såg den förra veckan någon gång.
Har sett om många gamla favoriter.
Samurai Champloo (för typ 30e gången. Har 2 versioner på DVD plus så har jag den också på min iPhone. Den är så sjukt bra.)
Mushishi. Den får mycket "skit" för att den är långsam. Men stämningen är helt fenomenal. Perfekt att slänga på DVDn och bara luta sig tillbaka i soffan och njuta. Musiken, storyn ja allt funkar för mig.
Mononoke. Nej inte Princess Mononoke. Bara Mononoke.
98bUgrI3Mbk
Experimentell. Och helt underbar.
Berserk. Härlig stämning. Halvtaskig animering visst, men har animen en bra story så är det lätt att ha överseende.
Now and Then. Here and There. OMG!!! Allt jag har att säga.
Och något nytt.
Mad Bull 34... Jaaaaa...
http://gargarstegosaurus.files.wordpress.com/2011/06/jockstrapgrenades.png
Exakt...
http://3.bp.blogspot.com/-Agrvj108nkM/Ti11mDgjWFI/AAAAAAAAACA/hyB6KNsQjCQ/s1600/header_870x200_01.png
Utan spoilers tack.
den är riktigt bra, tyckte intressent ökade exponentiellt för varje avsnitt!
Andy.da.wohoo
2011-09-29, 17:39
http://3.bp.blogspot.com/-Agrvj108nkM/Ti11mDgjWFI/AAAAAAAAACA/hyB6KNsQjCQ/s1600/header_870x200_01.png
Är nog lite sugen, kostnad? Är det i Elmia?
Är nog lite sugen, kostnad? Är det i Elmia?http://kultcon.blogspot.com/
Mindre än 25 biljetter kvar.
EDIT;
"Konventet hålls på Kulturhuset i Jönköping"
Det största konventet(3500pers~) är Uppcon, UKK+Vaksalatorg(inhängnat) i Uppsala.
Det är även helt klart det bästa imo, en gång om året, senast var 3-5 Juni. P;
Du fick mig att köpa biljett Andy.da.wohoo ~ You bastard! :@
Var ju bara tvungen, av någon anledning, när det var så få kvar! xD
Såg just klart Stein's Gate. Mycket bra anime. Varmt rekommenderad.
Sparven från Minsk
2011-09-30, 09:54
Elfen Lied klar.
Lite väl kort serie för min smak. Lite småseg men annars bra. Inte den bästa jag sett men mörk och mysig.
Death Note klar.
Denna var riktigt bra! Tycker om hela temat, man drömmer sig iväg i tanken vad man själv skulle göra med en death note :) Gillade hela mindgame stucket på serien!
Tigerkotten
2011-10-08, 02:11
Någon som har bra tips på sportserier @ Hajime no ippo (sett båda säsongerna) Samt serie som Silverfang + Weed(säsong 2)
Death Note klar.
Denna var riktigt bra! Tycker om hela temat, man drömmer sig iväg i tanken vad man själv skulle göra med en death note :) Gillade hela mindgame stucket på serien!
Någon som har bra tips på sportserier @ Hajime no ippo (sett båda säsongerna) Samt serie som Silverfang + Weed(säsong 2)
Ni borde båda kolla in One Outs (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=6139), kombinerar baseball med rysligt fina mind games!
Annars är Eyeshield 21 & Hungry Heart: Wild Striker riktigt bra och ungefär samma stuk som Hajime (även om väldigt få serier, imho, alls kan mäta sig med hajime)! Eyeshield är förvisso riktigt lång, men väl värt det, speciellt om man har lite intresse för amerikansk fotboll också, en del mind games inblandat även där.
Hungry heart är mer straight forward action kombinerat med fotboll!
Gillade man Hajime pga Ippos utveckling osv kan KenIchi: The Mightiest Disciple vara av intresse också!
Tigerkotten
2011-10-08, 02:39
Tack för tipsen, ska försöka hitta serierna :) Spelar inte så stor roll vad för sport det är, gillar det mesta.
Frumpish
2011-10-08, 06:35
Eyeshield 21 är grym!
Tigerkotten
2011-10-11, 03:00
Så One Outs klar, vill dock ha en säsong 2 så man vet hur allt slutar.. Men den var bra, som sagt mycket mind games :)
Sparven från Minsk
2011-10-11, 08:02
Tack för tipsen Kimball, ska undersökas!
Borde samla ihop ett kologäng och ha Animeafton! Sträckse film eller serie :D
Tror jag rekommenderat denna mangan innan, men gör det igen isf:
Shingeki No Kyojin
Sjukt bra. Mycket oförutsägbar handling med folk som dör till höger och vänster, lite som Gantz. Jag fullkomligt älskar denna mangan :)
Så One Outs klar, vill dock ha en säsong 2 så man vet hur allt slutar.. Men den var bra, som sagt mycket mind games :)
:thumbup:
Tack för tipsen Kimball, ska undersökas!
Borde samla ihop ett kologäng och ha Animeafton! Sträckse film eller serie :D
Låter som en plan! Så fort jag lirar nya lyan kör vi en bioafton @ my place med någon serie!
MangeByggarn
2011-10-17, 11:26
Någon som har börjat kolla på den förnyade versionen av Hunter X Hunter? Vad tycker ni?
3 avsnitt släppta än så länge.
Själv tycker jag den känns konstig på något sätt, inte samma feel good-känsla som gamla orginala versionen.
Galningen
2011-10-17, 11:51
Now and then, here and there, första riktigt vettiga animeserien jag sett. Började med Dokuro-Chan, sjukt rolig men kanske den sämsta storyn.
MangeByggarn
2011-10-27, 20:14
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/303850_10150359399356159_704451158_10036104_646225 6_n.jpg
Någon som vet vilken anime detta är? Karaktären ser sjukt intressant ut så jag tänkte testa den men vet inte vad det är för serie. xD
Nordenator
2011-10-27, 20:19
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/303850_10150359399356159_704451158_10036104_646225 6_n.jpg
Någon som vet vilken anime detta är? Karaktären ser sjukt intressant ut så jag tänkte testa den men vet inte vad det är för serie. xD
Kabuto/Naruto (Känner mig dock trollad?)
Tricklew
2011-10-28, 16:22
Behöver någon bra skit att se under helgen, då jag tyvärr är uppbokad med massa tråkigt och endast har lite tid över här och var. Någon som har en bra anime att rekommendera? Helst någon med minst 20 avsnitt så man har lite att titta på.
Serier jag sett och gillat hittils:
Hunter x Hunter
Ergo Proxy
Naruto
Någon anime om en blind samurai
Gintama
Någon om en go-spelande grabb
Hajime no Ippo
Elfen Lied
Står stilla i mitt huvud, men dom har jag sett och gillat, någon som har förslag på något liknande?
Sparven från Minsk
2011-10-28, 16:23
Behöver någon bra skit att se under helgen, då jag tyvärr är uppbokad med massa tråkigt och endast har lite tid över här och var. Någon som har en bra anime att rekommendera? Helst någon med minst 20 avsnitt så man har lite att titta på.
Hunter x Hunter
Ergo Proxy
Naruto
Gintama
Hajime no Ippo
Elfen Lied
Står stilla i mitt huvud, men dom har jag sett och gillat, någon som har förslag på något liknande?
Du måste se Death Note!!!
Tricklew
2011-10-28, 16:31
Den är sedd, mer förslag!
Narutos enda positiva sida är att den stundvis är häftig, således drar jag slutsatsen att du gillar häftiga saker, t.ex. Mecha. Du ska alltså se Gunbuster och Diebuster. Sjuukt balla och bra.
Berserk?
Tog ett tag innan jag gav den en chans men jävlar vad bra den var.
Berserk?
Tog ett tag innan jag gav den en chans men jävlar vad bra den var.
Mangan är bättre! (tills den blir dålig) Är helt hundra på att det avhandlats tidigare i tråden. :)
Tricklew
2011-10-28, 16:42
Mech serier har jag försökt ge en chans, såg bla den där väldigt kända som någon ung snubbe på forumet då och då kommenterar, men den gav mig inget. Berserk har jag också sett.
Mer förslag, måste ha något att se, kladdkakan är redo om 15minuter.
Mangan är bättre! (tills den blir dålig) Är helt hundra på att det avhandlats tidigare i tråden. :)
Kan bara instämma, men jo tyvärr har den väl börjat spåra ur rätt rejält nu. :)
Soul Eater kanske kan vara något Tricklew
Mech serier har jag försökt ge en chans, såg bla den där väldigt kända som någon ung snubbe på forumet då och då kommenterar, men den gav mig inget. Berserk har jag också sett.
Mer förslag, måste ha något att se, kladdkakan är redo om 15minuter.
Samurai Champloo?
Ständigt återkommande rekommendation dock, men det är för att den är bra.
Tricklew
2011-10-28, 16:51
Tror jag har börjat se den, men av någon anledning aldrig blev färdig, kör på den för nu.
Några mer Samurai/Ninja serier någon? Alltid ett tacksamt ämne.
Edit: Sett Soul Eater också, tyckte den var sådär, tack dock.
Edit: Kenshin har jag hört mycket bra om i denna tråd, har jag för mig. Den får det bli!
Frumpish
2011-10-28, 17:21
Hunter x Hunter
Ergo Proxy
Naruto
Gintama
Hajime no Ippo
Elfen Lied
Mina bästa jag kommer på direkt som du inte sett:
Great teacher onizuka
Cowboy Bebop (Sci fi, lite som firefly tv serien fast anime, isch)
Samuari champloo
Sterns gate (tidsresor, stört cool :D)
Kenshin
Full metal panic (enda mech serien jag diggat)
Upptäckte sterns gate rätt nyligen och rådiggade den :D dystopi/tidsresor/konspirationer/crazy scientist!
Tricklew
2011-10-28, 17:23
Bra förslag där, Steins Gate tappade jag tyvärr intresse för halvvägs, vilket var synd. Resten är dock nya för mig, nu när du nämner FMP så slår det mig att jag aldrig såg klart FMA, kanske man ska göra, har för mig att den var väldigt bra.
Då har jag lite att se ett tag.
Frumpish
2011-10-28, 17:38
ÖHH, hur kunde jag glömma att tipsa om FMA!
Om du ska se FMA, se först FMA originalet, och sen FMA brotherhood, inte tvärtom!
(FMA originalet följer inte mangan alls och är något sämre än brotherhood, något sämre i denna mening betyder dock AWESOME, brotherhood däremot, är WTFBBQLEGENDARY WAIT FOR IT DARY aweSUM)
Tricklew
2011-10-28, 17:41
Såg klart originalet, började se Brotherhood men orkade inte vänta varje vecka på ett avsnitt, ett bra tag senare slog det mig att jag aldrig sett klart serien. Men har inte en aning öht vart jag var i serien.
MangeByggarn
2011-10-28, 17:59
Kolla på One Piece, kanske lite barnslig men vad vet jag.. Kollar på den själv bara för humorn.. Oslagbar xD
Såg klart originalet, började se Brotherhood men orkade inte vänta varje vecka på ett avsnitt, ett bra tag senare slog det mig att jag aldrig sett klart serien. Men har inte en aning öht vart jag var i serien.
FUNimation har hela serien tillgänglig på Youtube, dubbad eller textad.
FMA: Brotherhood är min absoluta favoritserie. För att vara japansk anime är det ett hejdundrande tempo ibland. Mindre snack, mer action. Väldigt bra karaktärer.
PGMOS3YDCSE
Yes plox. Början av Berserk är bäst.
Magnus N
2011-11-01, 19:41
Duktigt efterlängtad återkomst :)
Hunter x Hunter
Ergo Proxy
Naruto
Gintama
Hajime no Ippo
Elfen Lied
Jag har nog tipsat andra om One Outs säkert 10 ggr tidigare i tråden. Men den är värd att nämnas igen då jag satt som klistrad varje episod.
Såhär på rak arm kan jag även rekommendera:
Deadman Wonderland
High School of the Dead
Tiger & Bunny
och
Level E
Level E har mest humor av serierna, _nästan_ lite Gintama-stuk, fast inte lika "meningslös", samt ett underbart avslut.
F.ö. underbart med Berserk igen! :D Nu önskar jag bara Hajime kunde köra igång något nytt också. Vill verkligen inte offra mig på mangan.
Har Deadman Wonderland dragit igång än? Så sjukt bra...
Hunter x Hunter såg jag precis färdigt allt på. Jag är lite besviken dock, plötsligt slut. Ville se en insane fight med alla spiders och assassin ledarna osv.
Fate Stay Night prequel är bra? Har hört både och men inte börjat titta än.
Tricklew
2011-11-01, 20:33
Hunter x Hunter såg jag precis färdigt allt på. Jag är lite besviken dock, plötsligt slut. Ville se en insane fight med alla spiders och assassin ledarna osv.
Den nya Hunter x Hunter tar sig fram i en betydligt högre hastighet, förhoppningsvis hinner historien fortlöpa längre denna gång, såsom det gjorde i FMA.
Jag är optimistisk.
Den drog igång helt okej men avslutades väl inte ordentligt pga kommande uppföljare, på gott och ont.
FTS prequel verkar, av det jag läst/sett, inte riktigt vara i samma genre som tidigare utan nu ha mer... djup? Dialog? Något sådant. Säkert bra om man ger den tiden den förtjänar, dock.
Har själv börjat kolla på Phi Brain - Kami no Puzzle / Guilty Crown och Mirai Nikki som alla verkar mer eller mindre lovande, varav Mirai Nikki ligger lite över de andra än sålänge.
Sparven från Minsk
2011-11-01, 20:49
Ha blivit rekommenderat förut men Steins gate! Skum i början men den växer!
Ha blivit rekommenderat förut men Steins gate! Skum i början men den växer!
Verkar nice, tack för tipset :)
Steins Gate är sjukt bra och jävligt intressant.
Får hoppas att remaken/fortsättningen av HxH blir av, såg första avsnittet bara och det såg ju lovande ut!
MangeByggarn
2011-11-01, 22:57
Mugiwara! =D
Sträckkollade på Stens Gate idag. Är sjuk så har ändå inget annat för mig.
Den var bra. Jag blev bara milt uttråkad under senare delen av ett enda avsnitt, i övrigt var jag relativt klistrad framför skärmen. Det var väl inte precis som att jag fick gåshud och blev tårögd någon gång under serien, men lite emotionell blev jag iaf :D
Jag är lite sugen på att överanalysera serien och ifrågasätta lite saker, men det är nog bäst att inte göra det.
8/10. Sevärd.
Kikar på Fate/Zero som sänds just nu. Utspelar sig innan händelserna i Fate Stay Night. Bra grejer.
Ett annat tips är Kino no Tabi. Rätt så intressant.
PGMOS3YDCSE
Yes plox. Början av Berserk är bäst.
Gillar verkligen inte animeringen :/
Påminner väldigt mycket om stilen @ Suikoden Gaiden för mig!
Inte jag heller... fan också hade sett fram emot det där.
Supermicke
2011-11-23, 13:24
http://www.mangareader.net/tough/204/11
dom kör med clubbells på tough!!!
Tricklew
2011-12-15, 14:51
Sitter och tittar genom Hajime no Ippo igen, fan vad bra den är. Finns ingen bättre motivationshöjare. Hoppas naivt på en fortsättning.
Sparven från Minsk
2011-12-15, 15:13
Måste säga att Eyeshield 21 var låångt över mina förväntningar. Mycket bra serie, ärpå avsnitt 91 nu! :D
victor_n
2011-12-26, 12:33
barndomsminne fortfarande sevärd enligt mig :>
072_N1aGG5Y
MangeByggarn
2011-12-26, 12:51
Katekyo Hitman Reborn - Föööööööör fetttttt serie
såg precis sista avsnittet av dragon ball z. Jag är ledsen just nu för att det inte finns en fortsättning *cry**cry**cry**cry*
Sitter och tittar genom Hajime no Ippo igen, fan vad bra den är. Finns ingen bättre motivationshöjare. Hoppas naivt på en fortsättning.
Är den även bra fast man inte gillar boxning?:)
Angående hunter x hunter, ska man ha sett den gamla för o se på den nya eller spelar det ingen roll?
kikade första avsnittet på dragon ball gt
herrejävlamingud vilken jävla skit! :(:/
Jag följer både bleach och naruto, men tänkte höra om någon vet när dessa slutar med sina fillers igen? Nu har jag inte kollat in bleach på ett tag så det kanske har börjat igen?
Inte jag heller... fan också hade sett fram emot det där.
Skämtar ni eller?
Kvalitén på animering är ju ljusår från berserk TV. Detaljrikedomen i bakgrunderna är också väldigt bra. Ni lurar er själva om ni tror att en TV-serie har bättre production-values än en film.
Andy.da.wohoo
2012-01-01, 17:28
Har någon sett Miyazakis senaste, Children who chase lost voices of deep below?
Svår att få tag i :(
Nordenator
2012-01-01, 17:49
Har någon sett Miyazakis senaste, Children who chase lost voices of deep below?
Svår att få tag i :(
Det är inte Miyazaki, utan Shinkai, som gör Hoshi o ou kodomo. Den var helt OK, men samtidigt den sämsta rullen han gjort.
(Du har PM)
Det är inte Miyazaki, utan Shinkai, som gör Hoshi o ou kodomo. Den var helt OK, men samtidigt den sämsta rullen han gjort.
(Du har PM)
sämst och sämst. Det är mer en klassisk äventyrsfilm än vad han gjort tidigare. Tycker den var riktigt bra.
LillSkalman
2012-01-01, 18:52
Bor inte i den här tråden så detta är troligtvis gamla nyheter för vissa, men de skadar inte att upprepas. Verkar som att Naruto drar igång igen nu på torsdag.
Källa http://www.narutoget.com/watch/879-naruto-shippuden-episode-243-english-subbed/
Hade helt missat att Bleach var igång för övrigt, skämmes på mig.
Peace!
Andy.da.wohoo
2012-01-01, 18:59
(Du har PM)
Juste!
Jasså? Synd, 5CM/S var en av de bästa filmer jag sett. Och hans andra två, Voices of a distant star och The place promised in our early days, var inte heller dåliga :)
Såg just klart sista avsnittet av Code Geass, och jag säger utan tvekan att den är en klar tangerad etta, tillsammans med Steins;Gate. Fy fan vad bra, helt mållös, slutet var ju otroligt!
Noodle people :(
Chobits gick bra, men CG blev bara ... för mycket. Tillråga på allt är ju lelouch en riktig douche.
Juste!
Jasså? Synd, 5CM/S var en av de bästa filmer jag sett. Och hans andra två, Voices of a distant star och The place promised in our early days, var inte heller dåliga :)Vafalls?! Den var riktigt kass juh; the ending sucked. D:
Andy.da.wohoo
2012-01-29, 11:32
Vafalls?! Den var riktigt kass juh; the ending sucked. D:
Nejnej, den är ju så fin för att den slutar så bra! I slutet satt man ju bara och önskade att de skulle återförenas, men just att de inte gjorde det gav en känsla av längtan och tomhet som man sällan känner av. Man kan ju inget annat än gråta!
Noodle people :(
Chobits gick bra, men CG blev bara ... för mycket. Tillråga på allt är ju lelouch en riktig douche.
mot slutet spelade han väl bara douche för att allt hat skulle riktas mot honom?
Nån som kan komma med nån bra rekommendation på nån serie nåt i samma still som Gungrave,Hellsing med andra ord mkt blod och action eller nån serie med en häftig story som Full Metal Alchemist, Death Note
Nån som kan komma med nån bra rekommendation på nån serie nåt i samma still som Gungrave,Hellsing med andra ord mkt blod och action eller nån serie med en häftig story som Full Metal Alchemist, Death Note
Lucky Star.
Lucky Star.
kollade upp det på google precis , tack för tipset men jag tror jag avstår, inte min grej precis om du har något med allvarligare ton så visst men 4 tjejer som går å skolan tack men nej tack
Blod och action:
Claymore
Berserk
Black Lagoon
Elfen Lied
För story så tror jag du kanske gillar:
Code Geass
Gurren Lagann
Evangelion
Steins;Gate
Tricklew
2012-02-07, 12:01
Sailer moon
Gesendet unter Verwendung meines iPhone.
Bra tips Teikou, men måste bara flika in att mangan på Claymore och Berserk är ofantligt mycket bättre än sina anime counterparts.
kollade upp det på google precis , tack för tipset men jag tror jag avstår, inte min grej precis om du har något med allvarligare ton så visst men 4 tjejer som går å skolan tack men nej tack
Strike Witches då? Många episka fighter, mycket drama och personlighetsutveckling. Utspelar sig dessutom i ett alternativt andravärldskrig som bonus.
Blod och action:
Claymore
Berserk
Black Lagoon
Elfen Lied
Code Geass
Gurren Lagann
Evangelion
Steins;Gate
Slutet på Claymore animen är placerar sig dock på top 5 tradigaste slut någonsin imho, allt tack vare att "deras budget tog slut" om jag förstod det rätt. Bara av den anledningen hade jag inte tipsat någon om att se den. Är ju lite samma princip med Berserk egentligen. Man blir liksom inte "nöjd" när man sett klart serien. :(
Slutet på Claymore animen är placerar sig dock på top 5 tradigaste slut någonsin imho, allt tack vare att "deras budget tog slut" om jag förstod det rätt. Bara av den anledningen hade jag inte tipsat någon om att se den. Är ju lite samma princip med Berserk egentligen. Man blir liksom inte "nöjd" när man sett klart serien. :(
dock kanske de kommande Berserkfilmerna gör det serien inte gjorde, dock tråkigt utan "oldschool" sättet att rita serien på..
Blod och action:
Claymore
Berserk
Black Lagoon
Elfen Lied
Code Geass
Gurren Lagann
Evangelion
Steins;Gate
tack för tipsen, Berserk har jag hört bara bra grejer om ska ta å kika på den efter att jag kollat färdigt Black Lagoon har några avsnitt kvar på den
än idag så fattar jag inte vad han killen hade för roll i Claymore kändes som en totalt onödig karaktär å ha i den serien
Nordenator
2012-02-07, 18:17
tack för tipsen, Berserk har jag hört bara bra grejer om ska ta å kika på den efter att jag kollat färdigt Black Lagoon har några avsnitt kvar på den
än idag så fattar jag inte vad han killen hade för roll i Claymore kändes som en totalt onödig karaktär å ha i den serien
Det ska väl komma en remake på Berserk. Berserk slutar med en rätt fet mindfuck om man inte fortsätter på den med mangan, så jag skulle rekommendera att inte se den animen som redan finns.
A series of films is currently being released, beginning with Berserk Golden Age Arc I: Egg of the Supreme Ruler on February 4, 2012, as part of a new effort to adapt the entire manga series.
Magnus N
2012-02-07, 18:49
Det ska väl komma en remake på Berserk. Berserk slutar med en rätt fet mindfuck om man inte fortsätter på den med mangan, så jag skulle rekommendera att inte se den animen som redan finns.
Just därför tycker jag att man ska se den plus att det är en förbannat bra anime överlag. Det var pga det slutet som jag tog tag och började läsa mangan, något som man inte har ångrat.
Men animen är ju baserad på en manga, och animen slutar mitt i mangan. Det är lite som slutet i Full Metal Alchemist, där de slutade skitdåligt eftersom (tror jag) de kom ikapp mangan.
Sedan är Claymore knappast en bra anime sedd till hur bra mangan är. Mangan är en av de bästa jag läst.
Så läs Claymore istället, du kommer inte ångra dig :)
Men animen är ju baserad på en manga, och animen slutar mitt i mangan. Det är lite som slutet i Full Metal Alchemist, där de slutade skitdåligt eftersom (tror jag) de kom ikapp mangan.
Sedan är Claymore knappast en bra anime sedd till hur bra mangan är. Mangan är en av de bästa jag läst.
Så läs Claymore istället, du kommer inte ångra dig :)
Jo, jag vet. Men jag läser inte manga och har inte tid att börja heller tyvärr. Läsa runt på forum plus kurslitteratur tar redan upp tillräckligt med tid ;)
Kan f.ö. tipsa om Mirai Nikki (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=8395) pga dess skeva karaktärer och lite annorlunda story. Bra tempo på serien med!
Jag hade behövt en adrenalindunkande anime ala Hajime no Ippo igen, men det existerar ju i princip inte?! :(
Nordenator
2012-02-07, 23:59
Jo, jag vet. Men jag läser inte manga och har inte tid att börja heller tyvärr. Läsa runt på forum plus kurslitteratur tar redan upp tillräckligt med tid ;)
Kan f.ö. tipsa om Mirai Nikki (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=8395) pga dess skeva karaktärer och lite annorlunda story. Bra tempo på serien med!
Jag hade behövt en adrenalindunkande anime ala Hajime no Ippo igen, men det existerar ju i princip inte?! :(
Mmm.. Den är riktigt najs. Tog en rätt kraftig sväng där några avsnitt in karaktärsmässigt :D Som tur var händer det något i denna serie också. Det känns inte som att den inte kommer någon vart då man följer den. (17/26 nu)
Har du sett Fate/Zero? Det var ju bästa animen år 2011 tillsammans med Stein's gate. Den fortsätter i april i år.
Highschool DxD, enough said :D
Highschool DxD, enough said :D
Den har sina trevliga stunder. Inte så hög kvalle men underhållande.:thumbup:
Har du sett Fate/Zero? Det var ju bästa animen år 2011 tillsammans med Stein's gate. Den fortsätter i april i år.
Angående Fate/Zero så fastnade jag hårt för novellen för några år sen, nu efter ett långt avbräck (och eftersom det släpptes en manga förra året) så började jag glo på animen. Konstigt nog så fastnade jag aldrig. Var en ganska hektisk tid för mig då. Kanske borde sätta mig med den igen.
Stein's gate är awesome.
Jag håller nog Mawaru Penduindrum (omgosh vilken animering!!!!!!) samt Bunny Drop som mina favoriter förra året.
Strike Witches då? Många episka fighter, mycket drama och personlighetsutveckling. Utspelar sig dessutom i ett alternativt andravärldskrig som bonus.
låter mkt bättre ska definitivt kollas tack
schysst att ingen nämnde Blood+ vilket get mig en indikation på att det inte bara var jag som tyckte att den efter 20 avsnitt blev sjukt tradig, varenda jävla avsnitt hoppades jag på å få se vad som fanns in den jävla lådan till slut gav jag upp
låter mkt bättre ska definitivt kollas tack
schysst att ingen nämnde Blood+ vilket get mig en indikation på att det inte bara var jag som tyckte att den efter 20 avsnitt blev sjukt tradig, varenda jävla avsnitt hoppades jag på å få se vad som fanns in den jävla lådan till slut gav jag upp
Blood+ lämnar mer att önska. Enda som var coolt var ju pappan vars röst också tillhör Jiraiya från Naruto.
Vill man se gore finns det mycket bättre animes.
Blood+ lämnar mer att önska. Enda som var coolt var ju pappan vars röst också tillhör Jiraiya från Naruto.
Vill man se gore finns det mycket bättre animes.
Några tips ? har redan set Hellsing och Gungrave dock
Några tips ? har redan set Hellsing och Gungrave dock
Elfen Lied, Berserk, Shigurui (:devil:), Baccano (har en del gore), Gantz.
Skulle definitivt rekommendera Shigurui.
Angående Fate/Zero så fastnade jag hårt för novellen för några år sen, nu efter ett långt avbräck (och eftersom det släpptes en manga förra året) så började jag glo på animen. Konstigt nog så fastnade jag aldrig. Var en ganska hektisk tid för mig då. Kanske borde sätta mig med den igen.
Stein's gate är awesome.
Jag håller nog Mawaru Penduindrum (omgosh vilken animering!!!!!!) samt Bunny Drop som mina favoriter förra året.
Första avsnittet av Fate/Zero är ganska långt och segt. Men det kommer igång rätt bra sen. Grym animering, musik och episka fighter.
Jag är inte så jättemycket för slice of life anime eller anime riktad till tonårstjejer.
Första avsnittet av Fate/Zero är ganska långt och segt. Men det kommer igång rätt bra sen. Grym animering, musik och episka fighter.
Jag är inte så jättemycket för slice of life anime eller anime riktad till tonårstjejer.
Har blivit mer och mer intresserad av slice of life faktiskt. Tyckte det var så otroligt tråkigt och intetsägande för några år sen, men nu måste jag säga att jag verkligen uppskattar dem :D
Agreed om Fate/Zero, faktiskt inte pallat mig förbi första epen än. Får ta tag i det!
Har blivit mer och mer intresserad av slice of life faktiskt. Tyckte det var så otroligt tråkigt och intetsägande för några år sen, men nu måste jag säga att jag verkligen uppskattar dem :D
En serie med lagom slice of life är imho Cross Game, att lite baseball blandas in gör inte saken sämre heller!
Agreed om Fate/Zero, faktiskt inte pallat mig förbi första epen än. Får ta tag i det!
En serie med lagom slice of life är imho Cross Game, att lite baseball blandas in gör inte saken sämre heller!
Den hade jag tänkt glo ikväll :D
Den hade jag tänkt glo ikväll :D
Vad tyckte du om den?
Btw, av en ren slump såg jag: [UTW]_Fullmetal_Alchemist_-_The_Sacred_Star_of_Milos_[BD][h264-1080p_FLAC] ute, WTF?! Missat detta helt!
Vad tyckte du om den?
Btw, av en ren slump såg jag: [UTW]_Fullmetal_Alchemist_-_The_Sacred_Star_of_Milos_[BD][h264-1080p_FLAC] ute, WTF?! Missat detta helt!
Film?
Film?
Korrekt, efterföljare på Brotherhood!
it's an animated movie based off the storyline of the manga and the second anime. It is the second film based on the popular Fullmetal Alchemist franchise.
Korrekt, efterföljare på Brotherhood!
laddar ner 300-400 kB/s *cry*
Låter datorn vara på under natten.
Vad tyckte du om den?
what the F... jag som hatar att se en film när jag håller på med en serie, men gintama får vänta, detta skall ses!!
what the F... jag som hatar att se en film när jag håller på med en serie, men gintama får vänta, detta skall ses!!
Haha Gintama kan alltid vänta! Mer random serie existerar ju inte. Även om main-bitarna faktiskt är medryckande :)
Vad tyckte du om den?
Första avsnittet är nog det bästa "första avsnittet" av någon anime. Oerhört bra. Älskade animeringen. Påminde om oldshool-animering.
Yay, Steins;Gate Ep 25 är ute! & Serien är förövrigt helt underbar~ *cupid*
WUsQ8tWi_Vs
Bästa engelskan någonsin;
1Bf0aYBk0OQ
Fin/sorglig amv(*spoil*):
G0utSRAeGrM
AMV utan spoil;
lVTBrC_JLwQ
Fate/Zero var tråkig. Jag minns inte ens om jag orkade se igenom hela - det är på den nivån. Originalet, eller den första (Zero är en prequel har jag för mig), är något bättre men även den är inget speciellt. Den har förvisso en av de roligaste lines i anime: "People die if they are killed" *dramatisk min*.
Steins Gate ser intressant ut!
Tittar på Gungrave, en anime jag missat när den var aktuell. Oväntat bra, eller snarare kan man säga att jag inte hade några förväntningar alls.
håller på å kollar Hellsing OVA, sjukt grym är den, story mässigt är den inte alls likadan som den förra animen, lästen att OVA versionen följer mangans story, nån som kollar å kan bekräfta hur pass mkt den följer mangan eller tar den sig några friheter när den gäller storyn
tycker att Alucard är mer mörk och sjuk i denna versionen än den gamla animen, av alla i den skrämmer han mig mest tycker fan nästan synd om alla vampirer han dödar :D
jag tror jag kollat färdigt på Black Lagoon jag är inte helt säker men efter att ha kollat färdigt alla delarna där hotel moscow krigar mot yakuza fatta jag inte riktigt vad som hände sen, för efter den började jag kolla på avsnitt som var runt 3 min långa och där alla karaktärerna gick i skolan, iaf tyckte det blev skitskumt så sluta kolla där
nån som vet hur det sista avsnittet ska vara i black lagoon ??
håller på å kollar Hellsing OVA, sjukt grym är den, story mässigt är den inte alls likadan som den förra animen, lästen att OVA versionen följer mangans story, nån som kollar å kan bekräfta hur pass mkt den följer mangan eller tar den sig några friheter när den gäller storyn
tycker att Alucard är mer mörk och sjuk i denna versionen än den gamla animen, av alla i den skrämmer han mig mest tycker fan nästan synd om alla vampirer han dödar :D
jag tror jag kollat färdigt på Black Lagoon jag är inte helt säker men efter att ha kollat färdigt alla delarna där hotel moscow krigar mot yakuza fatta jag inte riktigt vad som hände sen, för efter den började jag kolla på avsnitt som var runt 3 min långa och där alla karaktärerna gick i skolan, iaf tyckte det blev skitskumt så sluta kolla där
nån som vet hur det sista avsnittet ska vara i black lagoon ??
Alucard är riktigt badass i OVA:n
Hr0xHf4yu1o
håller på å kollar Hellsing OVA, sjukt grym är denTycker personligen anime serien är bättre. Den känns mer seriös & mörkare, medan OVA;n känns som en komedianime där de lagt till lite mer blod och färgglada färger.
Denna AMV beskriver ganska mycket vad jag ogillar med OVA;n(Sen tyckte jag nazi kapitlet var värdelöst)
wGm_CljevTk
Fate/Zero var tråkig. Jag minns inte ens om jag orkade se igenom hela - det är på den nivån. Originalet, eller den första (Zero är en prequel har jag för mig), är något bättre men även den är inget speciellt. Den har förvisso en av de roligaste lines i anime: "People die if they are killed" *dramatisk min*.
.
För att vara helt ärlig så har väl 99,00% av all anime kass story och schablonmässig intrig. Det som skiljer agnarna från vetet är presentationen. Och det är något som Fate/Zero gör bra. Men visst, är man ute efter en djup story så bör man ju söka den på annat håll.
Någon som kikat på Dennou Coil btw? Rätt udda men mycket sevärd:
http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=434 (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=4345)5
Tycker personligen anime serien är bättre. Den känns mer seriös & mörkare, medan OVA;n känns som en komedianime där de lagt till lite mer blod och färgglada färger.
Denna AMV beskriver ganska mycket vad jag ogillar med OVA;n(Sen tyckte jag nazi kapitlet var värdelöst)
wGm_CljevTk
aa jo iofs förstår mig inte riktigt på dom här komedi delarna heller, men att den skulle vara färgglad ?? vart då nånstans ?? Alucard är helt klart mörkare och sjukare i OVAn än va han är i anime serien, men håller med dig att animen är något mer seriös men inte med mkt, tycker OVAn har bättre story som är mer övergripande till skillnad från animen där det mer verkade som att för varje avsnitt fanns det en nya antagonist medan i denna är det bara en som är då huvud antagonisten och sen har den vampire nazi ffs, undrar om det inte finns nåt man inte gjort om med nazister, för just som det är nu finns d zombie nazis, vampire nazis och werewolf nazis :D och såklart
_g6ctonQoGA
COMMIE NAZIS :D
För att vara helt ärlig så har väl 99,00% av all anime kass story och schablonmässig intrig. Det som skiljer agnarna från vetet är presentationen. Och det är något som Fate/Zero gör bra. Men visst, är man ute efter en djup story så bör man ju söka den på annat håll.
Någon som kikat på Dennou Coil btw? Rätt udda men mycket sevärd:
http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=434 (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=4345)5
har du sett Death Note ???
Jo jag har sett Death Note. Det är en av mina favoriter.
eternallord
2012-03-12, 21:50
Någon här som tittar på Initial D? Följt serien i många år och har väntat ihärdigt på fifth stage, finns det någon som pekar på om den övervägs att gå in i produktion snart?
Nu börjar fan Naruto vakna till liv lite... ska kolla senaste Bleach också om det blivit nå skoj där.
Gillar båda men Naruto tycker jag är grymmast, mäktig musik och galna karaktärer.
Naruto mangan tycker jag är rätt intressant just nu i alla fall. Nytt kapitel idag! :)
Tigerkotten
2012-03-14, 23:09
någon ny bra sport anime?
Naruto mangan tycker jag är rätt intressant just nu i alla fall. Nytt kapitel idag! :)
Nästan så man är sugen att smygtitta lite, men jag vill inte spoila för mig själv :( Frågan är hur många eps denna säsong blir bara, nog måste stora kriget avslutas innan de avslutar?!
någon ny bra sport anime?
Vilka har du sett? Eyeshield? Hungry Heart: Wild Striker? One Outs? Finns några fotbollsanimes om man gillar simpel shounen också.
Just det, Knight in the area ser jag på just nu, fotbollsanime utan shounen och trevliga karaktärer. Finns en till som gick förra året, vad den nu hette... återkommer!
Edit: Giant Killings! Alla 5 serierna är värda att streck-kollas! :D
Nästan så man är sugen att smygtitta lite, men jag vill inte spoila för mig själv :( Frågan är hur många eps denna säsong blir bara, nog måste stora kriget avslutas innan de avslutar?!
Ja du, fan vet. De kan ju det där med att dra ut på saker... Jag började faktiskt titta på Naruto först i år, undvikit den förr då jag av någon anledning haft ett dåligt intryck av den. Nu har jag faktiskt redan lyckats plöja igenom både hela animen och mangan. Lite trist kanske att spoila animen men jag blev hooked. ;)
Men åååh! Jag begriper bara inte hur ni, vuxna karlar, kan klara av att kika på Naruto och Bleach. :(
Man skulle ju kunna tro att intresset för anime som är så pass udda snarare skulle förbrödra än tvärtom, men det går bara inte. Lite som om en kille på dagcentret sitter och kallar de andra för knäppskallar.
Men åååh! Jag begriper bara inte hur ni, vuxna karlar, kan klara av att kika på Naruto och Bleach. :(
Man skulle ju kunna tro att intresset för anime som är så pass udda snarare skulle förbrödra än tvärtom, men det går bara inte. Lite som om en kille på dagcentret sitter och kallar de andra för knäppskallar.
Fast när Naruto är i sina prime-avsnitt är det ju riktigt bra! Kan väl ha och göra med att man sett runt 500 eps totalt och därmed byggt upp en viss relation till karaktärerna antar jag. Man kan ju se på "vettiga" animes samtidigt? ;)
Hade gett dig medhåll för ett par månader sedan då jag var av samma åsikt. :D Klarar man att sila bort en del trams och gräva sig igenom några lager fillers så är det inte dumt alls.
Min vuxenhet går väl förövrigt att diskutera. ;)
jag är fortfarande 5 år gammal i sinnet :D
Tigerkotten
2012-03-18, 23:04
Vilka har du sett? Eyeshield? Hungry Heart: Wild Striker? One Outs? Finns några fotbollsanimes om man gillar simpel shounen också.
Just det, Knight in the area ser jag på just nu, fotbollsanime utan shounen och trevliga karaktärer. Finns en till som gick förra året, vad den nu hette... återkommer!
fastnade inte riktigt för eyeshield, fast kanske borde ge den lite mera tid. Annars tyckte jag mycket om Wild Striker samt One Outs (nu vart jag sugen på att se om denna) ingen aning vad Shounen är. Har ej koll på så mycket ang anime :)
men du rekommenderar iaf Knights in the area, samt Giant Killings ser jag med. ska försöka leta upp de me, har sparat ditt inlägg som en favorit. Så jag kommer ihåg att spana in dina rekommendationer senare :) Någon info på ny säsong på Hajime no ippo?
fastnade inte riktigt för eyeshield, fast kanske borde ge den lite mera tid. Annars tyckte jag mycket om Wild Striker samt One Outs (nu vart jag sugen på att se om denna) ingen aning vad Shounen är. Har ej koll på så mycket ang anime :)
men du rekommenderar iaf Knights in the area, samt Giant Killings ser jag med. ska försöka leta upp de me, har sparat ditt inlägg som en favorit. Så jag kommer ihåg att spana in dina rekommendationer senare :) Någon info på ny säsong på Hajime no ippo?
Inget alls vad jag vet dessvärre!
Toppen av irritation då två serier jag följt 52 resp. 252 eps plötsligt avslutas utan att jag öht reflekterat över episodnumren! Vad ska jag nu titta följa?! :furious:
Phi Brain avslutas också i veckan vilket inte gör det hela bättre..
Tigerkotten
2012-05-11, 18:42
Sett klart Eyeshield nu, helt okej. Men vafan varför fick man ej se sista matcherna? Laget skulle ju hamna i final, och på andra sidan var det ju semi mellan gunmen samt egyptierna? Eller har jag fel?
Sett klart Eyeshield nu, helt okej. Men vafan varför fick man ej se sista matcherna? Laget skulle ju hamna i final, och på andra sidan var det ju semi mellan gunmen samt egyptierna? Eller har jag fel?
Mmm jag vet, riktigt "trist" slut. Inte allt för ovanligt dock :/
F.ö. säger jag bara en sak: Code Geass – Bokuko no Akito!
teH excitement! Hade helt missat att en uppföljare var på g!
Mmm jag vet, riktigt "trist" slut. Inte allt för ovanligt dock :/
F.ö. säger jag bara en sak: Code Geass – Bokuko no Akito!
teH excitement! Hade helt missat att en uppföljare var på g!
Är det en uppföljare? Trodde den skulle utspela sig samtidigt som Lelouch körde med sin Black Knights-grej?
Jag gillade hur Code Geass slutade, jag är nöjd med slutet på animen och tror faktiskt inte jag någonsin kommer kolla på något annat Code Geass relaterat.
Dock så kanske det är dags att se Fist of the North Star. Vet egentligen inte varför jag aldrig sett den innan efter alla hyllningar som den har fått genom åren.
http://i.imgur.com/ibb7Q.jpg
Läste rätt så nyligen en manga som lätt platsar i topp 5 bästa jag läst :) Dorohedoro. Väldigt mysko manga som kanske först verkar bara konstig men som har ett riktigt djup och har bland de mest intressanta och unika karaktärerna jag läst om.
Rekommenderas till de som tycker om brutal, djup, annorlunda och tragikomisk manga.
http://myanimelist.net/manga.php?id=1133
Läste rätt så nyligen en manga som lätt platsar i topp 5 bästa jag läst :) Dorohedoro. Väldigt mysko manga som kanske först verkar bara konstig men som har ett riktigt djup och har bland de mest intressanta och unika karaktärerna jag läst om.
Rekommenderas till de som tycker om brutal, djup, annorlunda och tragikomisk manga.
http://myanimelist.net/manga.php?id=1133
Sjukt cool! A must read! Bra tips :)
Tricklew
2012-06-26, 02:21
Polaren söker efter en animeserie, kom någon gång mellan 2007-2010 ish, han minns den väldigt vagt, förutom att han tyckte om den och vill hitta den igen, så han kan se resten.
En av huvudkaraktärerna("main" karaktären har han för sig), en brud kan trolla fram en stor sniper, först hade hon ett "vanligt" gevärr, men upptäckte sedan att hon kan trolla fram en bättre/större. Han minns det för att dom låg och tränade i ett tidigt avsnitt, det fanns även en snubbe som vandrade rätt så coolt, han var lång, har han för sig.
En annan karaktär kunde även räkna ut avstånd, distanser etc, som förstås hjälpte snipern.
Staten, eller några andra ondingar var ute efter dom, för att ta huvudkarakäternas speciella abilities.
Det fanns även en fight med någon som hade vatten, och någon som är skitsnabb.
När någon med speciella egenskaper dog, så försvann en stjärna från himlen.
Han minns serien väldigt vagt, så hälften av ovanstående kanske inte hände, men om något är bekant så hojta gärna, han har spenderat 3 timmar ikväll med att försöka hitta serien igen, så han är riktigt desperat just nu.
Nordenator
2012-06-26, 09:17
http://myanimelist.net/anime/2025/Darker_than_Black:_Kuro_no_Keiyakusha och uppföljarna till den
Tricklew
2012-06-26, 11:25
Tack Nordenator, underbart att det visade sig vara en anime serie som jag själv har sett, nåja, skyller på att hans beskrivning var något fruktansvärt dålig.
Nordenator
2012-06-26, 11:33
Tack Nordenator, underbart att det visade sig vara en anime serie som jag själv har sett, nåja, skyller på att hans beskrivning var något fruktansvärt dålig.
Haha.. Ja.. Jag visste inte riktigt vilken serie det rörde sig om förens jag läste det där om stjärnorna ^^
Bra trådar dör aldrig!
Med den sommar vi fick finns det gott om ursäkter att maratonkolla gamla serier. För så är det i mitt tycke, det var några år sen något riktigt bra gjordes, kring 2007 var ett guldår. Fullmetal Alechemist som ett senare undantag, men ändå inte då den var en reboot. En suverän sådan.
Ska scrolla igenom alla - heh - 94 sidor sen, o samtidigt lista mina favoriter. Darker than Black nämndes redan däruppe, ta dock den första säsongen och inte den andra som Tricklew beskrev.
Stillsamt filosofisk/smirkin' fun - Mushishi.
Mörkt apokalyptisk men underhållande - Ergo Proxy, Last Exile
Lång thriller-serie utan superkrafter - Monster
Asroliga - Ouran Highschool Host Club, Yakitate Japan
Japan ger adhd en ny innebörd - FLCL, the Melancholy of Suzumuya Haruhi (1a säsongen)
En ung räkas snabba framsteg till råstarkt proffs. -1 för lite för mkt fan service, annars skulle den kunna vara den här sidans signaturserie - Historys' strongest disciple Kenichi!
Någon som följer en bra serie just nu? Drog hem några avsnitt fanservice-anime, men det skapade bara ett trängande behov av något bra. Ska kika lite på de sista sidorna, men annars tar jag gärna emot tips på allt som inte är löjligt mycket shonen (ex. Naruto, Bleach), noodle-people (Code Geass) eller slice of life (begriper det inte).
Jag droppade ett gäng tips på förra sidan, men pågående serier just nu? Nej. Börjar de göra tv av koreanska Noblesse skulle jag dock följa den religiöst, bästa jag nänsin läst.
Men det var kanske inte vad du frågade efter.
Magnus N
2012-08-29, 04:55
Sword art online och Kuroko's Basketball är de serier jag följer som pågår just nu, speciellt SAO är riktigt bra tycker jag
Någon som följer en bra serie just nu? Drog hem några avsnitt fanservice-anime, men det skapade bara ett trängande behov av något bra. Ska kika lite på de sista sidorna, men annars tar jag gärna emot tips på allt som inte är löjligt mycket shonen (ex. Naruto, Bleach), noodle-people (Code Geass) eller slice of life (begriper det inte).
Vet inte vilka du sett men jag lutar också mer åt anime med mer vuxna teman och karaktärer utan överdrivet larv, One Piece exkluderat då. :)
Här är lite tips på suveräna serier och filmer från mig:
Kaiji, Death Note, Redline, Michiko to Hatchin, Black Lagoon, Darker Then Black, Monster (Väldigt lång men spännande om man ger den en chans), Ergo Proxy, Freedom, Gantz, Karas, Samurai Champloo, Zipang, Tekkon Kinkreet, King of Thorn.
Ja det vart en del men borde finnas någon där som du inte sett. ;)
Tack göbbs! Var dags för en bump också.
Ergo Proxy får det bli, det är en sådan där serie som jag många gånger tänkt att "man borde se". Men det har aldrig blivit av. Sword Art Online verkar intressant också.
Tack göbbs! Var dags för en bump också.
Ergo Proxy får det bli, det är en sådan där serie som jag många gånger tänkt att "man borde se". Men det har aldrig blivit av. Sword Art Online verkar intressant också.
Du överlever om du skippar Ergo Proxy. Den är mest seg.
Nordenator
2012-08-29, 11:40
Du överlever om du skippar Ergo Proxy. Den är mest seg.
What he said. Jag pinade mig igenom halva, men var tvungen att kasta in handduken.
Sir Beef A Lot
2012-08-29, 11:53
Vet inte vilka du sett men jag lutar också mer åt anime med mer vuxna teman och karaktärer utan överdrivet larv, One Piece exkluderat då. :)
Här är lite tips på suveräna serier och filmer från mig:
Kaiji, Death Note, Redline, Michiko to Hatchin, Black Lagoon, Darker Then Black, Monster (Väldigt lång men spännande om man ger den en chans), Ergo Proxy, Freedom, Gantz, Karas, Samurai Champloo, Zipang, Tekkon Kinkreet, King of Thorn.
Ja det vart en del men borde finnas någon där som du inte sett. ;)
Wat? Inget tips om Berserk?
http://25.media.tumblr.com/tumblr_m6yw1cAt8o1r0339eo1_1280.jpg
Berserk gör sig bäst som manga! Den har nämnts bara några få sidor tillbaka i tråden :)
Ang. Ergo Proxy så får den väl hamna i filsamlingen om det inte är något att ha, 40% nere nu så då plockar vi hem hela rasket.
Supermicke
2012-08-29, 14:21
jag gillade basilisk och tenjou tenge som anime minns jag tror jag :)
Sir Beef A Lot
2012-08-29, 15:24
Berserk gör sig bäst som manga! Den har nämnts bara några få sidor tillbaka i tråden :)
Ang. Ergo Proxy så får den väl hamna i filsamlingen om det inte är något att ha, 40% nere nu så då plockar vi hem hela rasket.
Njaaa, animen är helt ok tycker jag om man inte vill börja med mangan. Det blir även roligare att läsa efteråt när man ser vad mangan kan erbjuda.
Sen har ju första (och andra?) filmerna kommit ut som är helt ok, med tanke på hur mycket de har komprimerat på bara några minuter. Men det har ni säkert redan nämnt.
Sword Art Online är ok. MMORPG-tema. Pågår just nu.
Another är en ok skräckanime som avslutades för inte så länge sedan.
Kino No Tabi är en varmt rekommenderad anime med filosofiskt tema.
Dennou Coil är rätt skruvad men intressant.
Bakemonogatari - Grymma karaktärer, plot och bland det bästa animering jag har sätt.
http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9yhuz6gjl1rcgdgbo1_500.gif
Precis sett klart Steins gate, den var bra. Någon som vet om filmen/extraavsnittet är värda att se?
Uchuu Kyoudai (Space brothers), Natsuyuki Rendezvous, Sword Art Online, Eureka Seven Ao.
Ngn som har en bra anime att rekommendera?
Mina favoritanimes är: FMA, Claymore, Berserk, Code Geass, Death note m.m så helst något i den här stilen!
Mina favoritanimes är: FMA, Claymore, Berserk, Code Geass, Death note m.m så helst något i den här stilen!
Gillar du mer seriösa animes så kommer du bli besviken över att det inte finns så många bra i den genren... Du borde gå över till manga istället om du inte redan gjort det. Finns mycket mer att erbjuda där.
Men för att ge ett tips så gillar jag "Baccano!" om du inte sett den :)
Sword Art Online är ok. MMORPG-tema. Pågår just nu.
Synd på en hel del riktigt tama episoder dock, mycket som inte riktigt går ihop imho.
Hunter x Hunter ! ! ! Bästa jag sett på mycket länge.
Joe Hardgainer
2012-09-25, 08:58
Kanske varit upp redan:
The melancholy of Suzumiya Haruhi
Higurashi no naku koro ni
Umineko no naku koro ni
Monster( slow paced men , ändå rätt bra)
A tale of melodies
Mushi-shi(varje episod är rätt fristående)
Ni som fortfarande inte sett Redline bör ju skärpa er lite och kolla på den! :D
Har inte kollat anime nu på ett tag så har inte så stor koll på det som är nytt, men den senaste jag verkligen uppskattade var Madoka Magica. Även fast den har varit ute ett år redan så är den fortfarande grymt stor i Japan. ^^
Synd på en hel del riktigt tama episoder dock, mycket som inte riktigt går ihop imho.
Hehe ja det är ju inte någon toppanime direkt. Men denna säsong verkar suga överlag...
Nikodemus
2012-10-04, 20:06
ska kolla in baccano och madoka magica nu bara för det :D kommer hit o gnäller om jag inte gillar dem haha. kollade introna och blev taggad iaf!
En gammal men mycket bra anime är http://www.imdb.com/title/tt0096633/ "Legend of the Galactic Heroes". Sci-fi med en trevligt långsam och episk story med en del politik m.m. En annan, lite liknande anime (fast fantasy istället för sci-fi) är http://www.imdb.com/title/tt0327386/ "12 kingdoms".
ska kolla in baccano och madoka magica nu bara för det :D kommer hit o gnäller om jag inte gillar dem haha. kollade introna och blev taggad iaf!
Bra val, Baccano är najs! Gillar du den så kan du ge Durarara!! en chans imo. Har för mig att det är samma författare som ligger bakom dem. :hbang:
Såg precis min första anime på ett tag. Sett över 60 serier så tänkt att chilla lite...
Seirei_no_Moribito
(Handlar om krigaren Balsa)
Oh jäklar vad förvånad jag blev. Den var UnDeRbaR! Bästa soundtracket jag hört till en anime också. 9/10 får den.
Såg precis min första anime på ett tag. Sett över 60 serier så tänkt att chilla lite...
Seirei_no_Moribito
(Handlar om krigaren Balsa)
Oh jäklar vad förvånad jag blev. Den var UnDeRbaR! Bästa soundtracket jag hört till en anime också. 9/10 får den.
Det är faktiskt en av de trögare animes jag försökt dra mig genom, tror aldrig jag såg klart den helt av någon anledning, blev inte så uppslukad som jag annars blir!
Och för alla som missat det; GINTAMA har kört igång igen!!!! :D
Samt dragit igenom 3 första säsongerna av Major!, sådär lagom peppande/adrenalinkickande serie om man gillar sportanimes/baseball framförallt!
Det är faktiskt en av de trögare animes jag försökt dra mig genom, tror aldrig jag såg klart den helt av någon anledning, blev inte så uppslukad som jag annars blir!
Samt dragit igenom 3 första säsongerna av Major!, sådär lagom peppande/adrenalinkickande serie om man gillar sportanimes/baseball framförallt!
Lite tålamod måste man ha om man ser den, men inte så värst mycket. Tyckte det var ett fint djup i animen o.s.v.
Tack för tipset om sportanime. Försöker verkligen hitta animes inom kampsport, sport etc som ger en lite träningskick och motivation :)
Lite tålamod måste man ha om man ser den, men inte så värst mycket. Tyckte det var ett fint djup i animen o.s.v.
Tack för tipset om sportanime. Försöker verkligen hitta animes inom kampsport, sport etc som ger en lite träningskick och motivation :)
Så är det nog, jag såg den kanske bara vid en illa vald tidpunkt :)
Dum fråga månne, men du har sett Hajime no ippo förmodar jag?! Finns ruskigt mycket bra sportanimes inom fotboll och baseboll! Ren och skär kampsport har jag nog inte sett något av dock!
kamisama-hajimemashita kommer nog bli en schysst anime. Mangan är najs iaf och såg att det kommit ett avsnitt av den som jag såg på http://www.animefreak.tv/ .
Dum fråga månne, men du har sett Hajime no ippo förmodar jag?! Finns ruskigt mycket bra sportanimes inom fotboll och baseboll! Ren och skär kampsport har jag nog inte sett något av dock!
Självklart, 2 gånger xD Alltså Japaner verkar älskar baseboll eftersom det finns galet många animes i det ämnet har jag lagt märke till, får testa eftersom vissa av dem har ju skyhöga ratings.
Självklart, 2 gånger xD Alltså Japaner verkar älskar baseboll eftersom det finns galet många animes i det ämnet har jag lagt märke till, får testa eftersom vissa av dem har ju skyhöga ratings.
Haha, Japaner och Baseball! Kändes som att varje gång man hade vägarna förbi Tokyo Dome så var det en baseball-match på g. ^^
Hajime no ippo är en av mina favoritserier, troligtvis den enda animen med sport-tema som jag gillar. Upptäckte den när jag själv tränade som mest boxning och MMA. <3
På tal om baseball-animes så kollar jag på One Outs för tillfället, som verkar vara ganska bra. En hel del psykologi och mindgames i serien.
Tricklew
2012-10-07, 21:55
Hur är andra säsongen av Darker Than Black, lika bra som första?
På tal om baseball-animes så kollar jag på One Outs för tillfället, som verkar vara ganska bra. En hel del psykologi och mindgames i serien.
Galet trevlig serie indeed. I samma veva såg jag "Akagi", två av de bästa mind-games serierna jag sett någonsin.
Ookiku Furikabutte är också trevlig om man är sugen på baseball, mer inriktad på spelet i sig, lite störande att serien, precis som så många andra, slutar abrupt och saknar tillräckliga säsonger så långt dock men det får man nästan vänja sig vid :(
Hur är andra säsongen av Darker Than Black, lika bra som första?
Inte värdelös, men inte i närheten av första säsongen. Det släpptes ett OVA i tre delar som är bättre. Gah vad grym första säsongen var, klart med på topp 5.
Nikodemus
2012-10-20, 13:55
fan madoka magica var ju skitbra :) jävla skit att det bara var 12 avsnitt...
Ngn som sett Hunter X hunter samt dess remake? Fick rådet att se denna anime av en polare. Jag antar att folk som såg den gamla versionen känner att den är bättre av sentimentala skäl? Typ som jag med FMA och FMA(brotherhood). Så mina fråga är, jag som inte sett ngt av det innan, Classic eller Remake?
Ngn som sett Hunter X hunter samt dess remake? Fick rådet att se denna anime av en polare. Jag antar att folk som såg den gamla versionen känner att den är bättre av sentimentala skäl? Typ som jag med FMA och FMA(brotherhood). Så mina fråga är, jag som inte sett ngt av det innan, Classic eller Remake?
Kör på classic imo, riktigt stabil.
Tigerkotten
2012-10-20, 22:25
Ja så jäkla surt med serier med abrupta slut :/
Tigerkotten
2012-10-20, 22:30
Joooo du har ju t.om rekommenderat mig tror jag!
Den där killen som får massor av olika "senseis" så han lär deras kampsporter osv, en rolig thaiboxning kille som slår alldeles för hårt alltid. Sen tjejen som är "ninja" av sig m.m Ska genast kolla upp ang Major! Jag gillar ju sport/kamsport anime framför allt :)
Dock är ju "Silverfang, samt Weeds (uppföljaren om någon inte sett!!) något av en favorit med. Svårt att hitta något liknande till det antar jag? :)
Tigerkotten
2012-10-20, 22:44
Och nu håller jag på laddar ner Kuroko no Basket, samt Slam Dunk. Ska ta ner Major också alldeles strax, man fick ju massor idéer när man youtube söker typ "best sport anime" :D
"Mightiest Disciple Kenichi" Så hette kampsport animen jag tänkte på, men senseis osv!
Den där killen som får massor av olika "senseis" så han lär deras kampsporter osv, en rolig thaiboxning kille som slår alldeles för hårt alltid. Sen tjejen som är "ninja" av sig m.m
Det där måste vara Kenichi, Historys Strongest Disciple Kenichi.
Mangan har blivit allt svårare att rekommendera... men fighterna är otroliga!
Hikaru no Go är nästan sport. Och bra.
Nordenator
2012-10-20, 22:56
Kör både och! Jag har sett gamla två varv och diggar ändå nya.
Tigerkotten
2012-10-20, 23:08
Det där måste vara Kenichi, Historys Strongest Disciple Kenichi.
Mangan har blivit allt svårare att rekommendera... men fighterna är otroliga!
Hikaru no Go är nästan sport. Och bra.
Ser inte riktigt ut som min typ av serie när jag spanade in lite :) brädspel inte riktigt min sak. Även fast den är säkert djupare än så :)
Hyouka var så jävla mysig, vad synd att det dröjer innan det kommer mig :(
Serier som måste kollas in nu är följande
Jojjo's bizzare adventures (jojo no kimyou na bouken
From the new world (shinsekai yori)
Psycho Pass
Zetsuen no Tempest
Robotic ; Notes
K
Btoom!
Kami-sama Hajimemashita
Vad jag förstått så gör gamla versionen några saker bättre än nya, men nu på sistone ska remaken ha kommit ikapp kvalitétsmässigt, typ. Ser själv remaken utan att ha sett org. serien, och placerar den utan svårigheter på min top 5 lista of all times! Villains:en är så säregna :D
Hade definitivt rekommenderat HxH till de flesta!
Joooo du har ju t.om rekommenderat mig tror jag!
Den där killen som får massor av olika "senseis" så han lär deras kampsporter osv, en rolig thaiboxning kille som slår alldeles för hårt alltid. Sen tjejen som är "ninja" av sig m.m Ska genast kolla upp ang Major! Jag gillar ju sport/kamsport anime framför allt :)
Dock är ju "Silverfang, samt Weeds (uppföljaren om någon inte sett!!) något av en favorit med. Svårt att hitta något liknande till det antar jag? :)
Haha jag tycker själv mycket idag slår Silverfang med hästlängder, men det kan ha och göra med att jag såg Silverfang först för 2 år sen pga att två polare tvingade mig och därmed inte har några barndomsminnen till den. Drar själv igenom Major nu, är på säsong 4, och det är sällan tråkigt! Klart bra att det inte är särskilt mycket fillers, utan kanske 1-2 eps per 10 eller så, samt att matcher osv håller bra tempo!
Tigerkotten
2012-10-21, 18:31
Kuroko no Basket är en bra basketserie! 1 säsong än så länge, ligger på avsnitt 22 nu av 25.
Ngn som sett Ergo Proxy? Jag fattar verkligen inte hur den här serien kan ha fått så hög rating. Hela serien är bara förvirrande och saknar totalt en röd tråd.
6/10
Tricklew
2012-10-30, 23:21
Inte värdelös, men inte i närheten av första säsongen. Det släpptes ett OVA i tre delar som är bättre. Gah vad grym första säsongen var, klart med på topp 5.
Kom halvvägs genom andra säsongen, meh.
Ngn som sett Ergo Proxy? Jag fattar verkligen inte hur den här serien kan ha fått så hög rating. Hela serien är bara förvirrande och saknar totalt en röd tråd.
6/10
Tyckte den var grym, nu var det visserligen flera år sedan jag såg den, kanske är bättre i minnet än den faktiskt var.
Joe Hardgainer
2012-10-30, 23:57
Om man är ute efter animes med mindgames och dyl. finns ju även :
Kaiji s 1 , 2
Akagi
Båda handlar sammantaget gamblers i olika former som får gå igenom mycket skit för att överleva :D
Samma mangaka som One Outs
Tigerkotten
2012-11-01, 18:39
Sett inom Major nu iaf, bra. Men föredrog One Outs.
Om man är ute efter animes med mindgames och dyl. finns ju även :
Kaiji s 1 , 2
Akagi
Båda handlar sammantaget gamblers i olika former som får gå igenom mycket skit för att överleva :D
Samma mangaka som One Outs
Kaiji är ett måste att se, grymt bra och underskattad.
Finns även en live action variant.
börjat kika på dragonball z kai :) Saknar dragonball z.
Sent svarat, men jag föredrar faktiskt den nya serien före den gamla.
börjat kika på dragonball z kai :) Saknar dragonball z.
Alltså... När man ser om Dragonball Z tycker jag ändå den är lite sisådär...
Hur är kai "remaken"?
dragonball z äger ju. Jag grät nästan när det tog slut.
Kai ska tydligen vara riktigt bra. Kommit några avsnitt in.
Nikodemus
2012-11-14, 07:27
vad e kai? (berätta på ett kul sätt jag orkar inte googla :D )
Tricklew
2012-11-14, 08:57
vad e kai? (berätta på ett kul sätt jag orkar inte googla :D )
Har för mig att det var en remake på Dragon Ball Z, så det är Dragon Ball Z fast med lite uppdaterat utseende. ;)
Nikodemus
2012-11-14, 11:44
jag googlade iallafall haha :) verkar ju bara va lite uppfräschat med färg osv ingen remake utan mer typ... anpassat för widescreen, någon har dammat av deras gamla vhs'er lite och typ färlagt om lite... och det verkar som det är lite nya röstskådisar.
Nikodemus
2012-11-14, 11:45
någon som sitter inne med lite feta amv's föresten, jag behöver få upp suget :>
dragonball z äger ju. Jag grät nästan när det tog slut.
Kai ska tydligen vara riktigt bra. Kommit några avsnitt in.
Haha, det är därför det kom den fantastiska uppföljaren Dragon Ball GT :D
nån som vet när nya avsnitt av Hellsing OVA kommer ?
nån som vet när nya avsnitt av Hellsing OVA kommer ?
21 dec 2012 :)
någon som sitter inne med lite feta amv's föresten, jag behöver få upp suget :>
fvACQ_507c4
X4GNFxMjHcE&feature=my_liked_videos&list=LLwtksqBzwQWw6jV
fM0hUglj5E4&feature=plcp
fvACQ_507c4
X4GNFxMjHcE&feature=my_liked_videos&list=LLwtksqBzwQWw6jV
fM0hUglj5E4&feature=plcp
Tragiskt att paja Carter's grymma trumarrangemang med vidrig scratching.
Jag vet inte. Är ett riktigt DMB fan men har alltid föredragit den här versionen. Kanske för att jag hörde remixen först. Back in the napster days...
Hehe, så den har varit med så länge asså! Alltid kul att se Final Fantasy VIII hur som. Jag tycker Tetsuya Nomura är i särklass en av de bästa inom karaktärsdesign i spelmediet.
Nikodemus
2012-11-16, 18:15
tack för amvs =)
http://www.youtube.com/watch?v=chV6DSBeI7k
min favorit.. klassiker
21 dec 2012 :)
tack, något å se framemot nu :)
Kollade precis klart på "Rainbow: Nisha Rokubou no Shichinin" http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=7389
En av de bättre animes jag har sett faktiskt. Som en blandning av Sleepers, Shawshank redemption och Once upon a time in America.
Animen på Shingeki No Kyojin kommer i April nästa år. Här är första trailern:
KKzmOh4SuBc&feature=player_embedded
Hoppas innerligt att den kommer följa mangan precis men efter trailern är jag rädd att karaktärerna blivit anpassade efter mer igenkännliga stereotyper och att actionsekvenserna blivit utdragna. Men men... Är fortfarande pepp, SNK är en av mina favoritmangas.
Supermicke
2012-12-09, 22:27
börjat sett twelve kingdoms i anime, verkar ok hittills efter 5 avsnitt
Sword Art Online är helt ok
Nikodemus
2012-12-10, 08:24
Animen på Shingeki No Kyojin kommer i April nästa år. Här är första trailern:
KKzmOh4SuBc&feature=player_embedded
Hoppas innerligt att den kommer följa mangan precis men efter trailern är jag rädd att karaktärerna blivit anpassade efter mer igenkännliga stereotyper och att actionsekvenserna blivit utdragna. Men men... Är fortfarande pepp, SNK är en av mina favoritmangas.
Jävlar så fett trailer =D ska styras upp
Sword Art Online är helt ok
Första delen ja... andra biten flyter inte alls min båt, mycket pga att de valde att blanda in ett av de koncept japanerna verkar ha lite förkärlek till.. ugh.
tänkte börja kolla på Berserk, läste vad den handla om och jag får lite Claymore vibar av beskrivningen hoppas verkligen den inte är som den dock eftersom Claymore kändes som att dom slogs mot en boss efter en annan å jag fatta mig aldrig på killen som hängde med dem vad var han roll egentligen hoppas Berserk håller iaf
tänkte börja kolla på Berserk, läste vad den handla om och jag får lite Claymore vibar av beskrivningen hoppas verkligen den inte är som den dock eftersom Claymore kändes som att dom slogs mot en boss efter en annan å jag fatta mig aldrig på killen som hängde med dem vad var han roll egentligen hoppas Berserk håller iaf
Claymore och berserk är två mangas som äger riktigt hårt, animeversionerna kommer inte ens i närheten.
eternallord
2012-12-21, 09:59
Initial D, fifth stage har äntligen börjat!
Supermicke
2013-01-08, 21:18
berserks andra avsnitt på nya animen verkar vara ute :)
f ö efterlyser jag en manga som handlar om schack. :P
berserks andra avsnitt på nya animen verkar vara ute :)
f ö efterlyser jag en manga som handlar om schack. :P
Vet inte.
Men Hikaru no Go är riktigt häftig för att bara handla om brädspel, animen är bättre än mangan.
Första delen ja... andra biten flyter inte alls min båt, mycket pga att de valde att blanda in ett av de koncept japanerna verkar ha lite förkärlek till.. ugh.
Är det ens värt att kolla på SAO efter avsnitt 14??
*cupid* *cupid* *cupid*
Ny Ghost In The Shell film på gång!!
http://www.japanator.com/ghost-in-the-shell-arise-has-a-brand-new-trailer-27951.phtml
VfHdMgR7_HI#!
Samt ett nytt GITS Spel (?!) från Nexon:
Coming in distant second was the actual videogame announcement, coming from Nexon. Dubbed a "hacking first-person shooter", the PC game boasts customizable cyborg characters and features the "Tachikoma" spider-tanks as AI partners, and is due in 2014. However, the most notable point of the announcement was the title, Ghost in the Shell Stand Alone Complex Online, meaning it's not actually connected to the new anime project, but to the 2002 series. What's up with that?
*cupid* *cupid* *cupid*
Ny Ghost In The Shell film på gång!!
http://www.japanator.com/ghost-in-the-shell-arise-has-a-brand-new-trailer-27951.phtml
VfHdMgR7_HI#!
Samt ett nytt GITS Spel (?!) från Nexon:
Har set både ettan å tvåan fattar än idag inte vad dom handlade om.
Har set både ettan å tvåan fattar än idag inte vad dom handlade om.
Serien är filosofisk lagd och handlar om vad som händer när människan mer och mer integrerar med maskin genom implantat, proteser eller rent utav helt artificiella hjärnor i mekaniska kroppar samt risker som uppstår genom att med dessa artificiella komponenter koppla samman varandra via nätverk.
Lägg till det politiska maktspel, nationella och internationella intriger, rebeller, integritets-, lojalitets och förtroendefrågor så blir storyn snabbt komplex.
Perspektivet man får följa är en specialistgrupp som har i uppgift att hantera känsliga säkerhetsfrågor i japan, tänk säpo, där större delen av gruppen är före detta militärer med helt eller halvt cybernetiska kroppar.
Han som skapat serien är en rätt intressant filosof som gillar att sia om framtiden.
Kanske blir klarare om man ser dom två serierna, filmerna är lite för korta och kompakta.
Hoppas det gjorde saken lite klarare? :)
Bara som ett exempel på det filosofiska djupet, scenen i början av trailern där hon duschar, hon är helt cybernetisk och har fört över sitt medvetande till en artificiell hjärna så egentligen behöver hon inte duscha av praktiska skäl, hon gör det för att hon vill behålla sin mänskliga sida och sina minnen, små handlingar som det döljer ofta någon större mening att reflektera över.
Av trailern och namnet "Arise" att döma ser det ut att vara en prequel som handlar om hur hon från början vart cyborg.
Serien är filosofisk lagd och handlar om vad som händer när människan mer och mer integrerar med maskin genom implantat, proteser eller rent utav helt artificiella hjärnor i mekaniska kroppar samt risker som uppstår genom att med dessa artificiella komponenter koppla samman varandra via nätverk.
Lägg till det politiska maktspel, nationella och internationella intriger, rebeller, integritets-, lojalitets och förtroendefrågor så blir storyn snabbt komplex.
Perspektivet man får följa är en specialistgrupp som har i uppgift att hantera känsliga säkerhetsfrågor i japan, tänk säpo, där större delen av gruppen är före detta militärer med helt eller halvt cybernetiska kroppar.
Han som skapat serien är en rätt intressant filosof som gillar att sia om framtiden.
Kanske blir klarare om man ser dom två serierna, filmerna är lite för korta och kompakta.
Hoppas det gjorde saken lite klarare? :)
Faktiskt,tack!
Kanske dags å se om dom, var ett antal år sen man såg dom sist.
Lite sugen på One Piece, men med nästan 600 avsnitt är det ju helt hopplöst.
Lite sugen på One Piece, men med nästan 600 avsnitt är det ju helt hopplöst.
Det är värt det, trust me, du märker tidigt i serien om du gillar det.
Filmerna är riktigt bra också, fast för att inte spoila storyn ska man se serien först!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.