handdator

Visa fullständig version : Anime

Sidor : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

Tjuckot
2010-06-28, 14:31
Bra mangasida: manga.gamestotal.com
Det kommer upp 5 bilder pa varje sida vilket gor den battre an onemanga imo.

Oh, den har jag missat. Jag använder ifs mest onemanga för de mindre populära serierna. När det gäller de flesta mainstream kör jag på mangastream, binktopia eller liknande. Har den samma utbud som onemanga? Kan jag ifs ta en koll på själv.. :) thespectrum.org använder jag mig av ibland med..

Kwon
2010-06-30, 00:01
http://i.imgur.com/KyfXL.jpg

Tjuckot
2010-06-30, 07:02
Jag vet inte om det är bra eller dåligt att man förstår det där "skämtet" på kwons bild.. hehe.

<Mike>
2010-06-30, 14:26
Oh, den har jag missat. Jag använder ifs mest onemanga för de mindre populära serierna. När det gäller de flesta mainstream kör jag på mangastream, binktopia eller liknande. Har den samma utbud som onemanga? Kan jag ifs ta en koll på själv.. :) thespectrum.org använder jag mig av ibland med..

Samma utbud, eller faktiskt kanske ett storre utbud tror jag. Lite segare med updates ibland kanske men den ar battre :) Den har Gantz ocksa, som ar en av dom basta mangaserierna nagonsin.

Sen en annan manga som jag laste nyss som var riktigt bra: Historie. Lite i samma stil som Vinland Saga.

Kimball
2010-07-04, 22:43
Åh, känslan när långdragna serier tar slut, smått deprimerande. Kommer kännas sjukt tomt utan Full Metal Alchemist Brotherhood nu. De knöt ihop säcken så bra också. Gaaah...

Tomten
2010-07-04, 22:51
Åh, känslan när långdragna serier tar slut, smått deprimerande. Kommer kännas sjukt tomt utan Full Metal Alchemist Brotherhood nu. De knöt ihop säcken så bra också. Gaaah...

Det kommer nog bli en del filmer med, innan allt är helt slut. Förmodligen en hel DVD-only avsnitt med.

Kimball
2010-07-04, 22:52
Det kommer nog bli en del filmer med, innan allt är helt slut. Förmodligen en hel DVD-only avsnitt med.

Oooh finns det så mycket mangamaterial kvar alltså? You made my night *cupid*

Scratch89
2010-07-04, 23:07
Det enda jag följer är Naruto, men jag har inte sett några avsnitt på flera månader. Det senaste jag såg var någon filler med en emo-snubbe som blåste bubblor och räddade prinsessor. Antar att det har kommit massor av avsnitt, men det är skönt att kunna dra igenom trettio-fyrtio avsnitt på en vecka.

Kimball
2010-07-04, 23:28
Det enda jag följer är Naruto, men jag har inte sett några avsnitt på flera månader. Det senaste jag såg var någon filler med en emo-snubbe som blåste bubblor och räddade prinsessor. Antar att det har kommit massor av avsnitt, men det är skönt att kunna dra igenom trettio-fyrtio avsnitt på en vecka.

Mjo Naruto är ju verkligen hit or miss stundvis. Senaste epsen har varit bland de bästa jag någonsin skådat i serien faktiskt!
Du borde ge FMA: Brotherhood en chans Scratchie :) You wont regret it.

elegantmachine
2010-07-05, 21:08
Det finns inte mer mangamaterial vad jag vet, men de har fått grönt ljus gällande att göra en FMA:B-film.

Tyckte slutet var riktigt cheezy. Inte alls lika bra som det kunde ha varit.

Rahf
2010-07-06, 00:27
Då har man sett igenom hela FMA: Brotherhood på ett par dagar. Jag tyckte den var riktigt go' faktiskt. Slutet såg jag inga fel på. Tyckte det var rätt vackert hur det slutade för deras far.

Andy.da.wohoo
2010-07-06, 01:14
Kollade på Laputa: Castle in the sky (Tenkuu no shiro Laputa) nu ikväll. Riktigt bra film, fantastiskt snyggt gjord!

Kan rekommendera denna till alla som gillar Howls Moving Castle, Spirited Away och Princess Mononoke, eftersom manuset skrivts av samma person i alla filmer :D

Kimball
2010-07-06, 21:38
Kollade på Laputa: Castle in the sky (Tenkuu no shiro Laputa) nu ikväll. Riktigt bra film, fantastiskt snyggt gjord!

Kan rekommendera denna till alla som gillar Howls Moving Castle, Spirited Away och Princess Mononoke, eftersom manuset skrivts av samma person i alla filmer :D

Jag gillar alla Lupinfilmerna faktiskt! De har en speciell sorts charm. Tror där är 4-5st iaf? 6 kanske t.o.m.
Plusetta på de andra filmerna också ^^

Scratch89
2010-07-06, 21:41

Bra filmer där. Tycker dock att Laputa är en av de sämre av de du räknade upp. Tror att Princess Mononoke är bäst, följt av Howl's Moving Castle och Spirited Away (om inte Laputa kommer före Spirited Away).

Det bästa med filmerna är att man ser nya saker om man ser om dem. Spirited Away var jag tvungen att se om för att förstå vad sjutton som händer. Det är lite... ostrukturerat, i brist på bättre ord. Lite som om ett barn har skrivit hur scenerna och handlingen ska utspela sig. På ett bra sätt, ska väl tilläggas. Det är en ordentlig konstrast om man jämför med motsvarande Hollywood-filmer, som verkligen följer A1-mallen om hur en film ska vara uppbyggd.

Scratch89
2010-07-06, 21:43
Hur många avsnitt på FMA, förresten? Jag orkar inte med tre hundra avsnitt som i Naruto, och det är ju en serie som inte ens tagit slut än (eller verkar vara på väg att sluta heller, för den delen).

Kimball
2010-07-06, 21:47
Hur många avsnitt på FMA, förresten? Jag orkar inte med tre hundra avsnitt som i Naruto, och det är ju en serie som inte ens tagit slut än (eller verkar vara på väg att sluta heller, för den delen).

64, men det är 0 fillers. Början tyckte jag var något seg då den påminde mycket om första serien och man slängs in i vissa saker, men efter 5-6 eps var det en fröjd att dra igenom. Ingen av de 5-6 pers jag rekommenderat den till har blivit besviken!

Andy.da.wohoo
2010-07-06, 23:16
Bra filmer där. Tycker dock att Laputa är en av de sämre av de du räknade upp. Tror att Princess Mononoke är bäst, följt av Howl's Moving Castle och Spirited Away (om inte Laputa kommer före Spirited Away).

Det bästa med filmerna är att man ser nya saker om man ser om dem. Spirited Away var jag tvungen att se om för att förstå vad sjutton som händer. Det är lite... ostrukturerat, i brist på bättre ord. Lite som om ett barn har skrivit hur scenerna och handlingen ska utspela sig. På ett bra sätt, ska väl tilläggas. Det är en ordentlig konstrast om man jämför med motsvarande Hollywood-filmer, som verkligen följer A1-mallen om hur en film ska vara uppbyggd.

Nja, jag tyckte Laputa var riktigt bra faktiskt.

Men jag kan hålla med dig om att Mononoke är bäst med Howl's på andraplatsen, därefter har jag svårt att rangordna :D

Rahf
2010-07-07, 03:07

64, men det är 0 fillers. Början tyckte jag var något seg då den påminde mycket om första serien och man slängs in i vissa saker, men efter 5-6 eps var det en fröjd att dra igenom. Ingen av de 5-6 pers jag rekommenderat den till har blivit besviken!

Grymt bra serie! Tempot är jämnt och det är skonsamt få flashbacks och förvånansvärt lite snack för att vara anime. Den är verkligen annorlunda från första animen, på ett bra sätt.

Spoiler: Jag fann mig sympatiserandes med Chimera-soldaterna :D.

Scratch89
2010-07-07, 15:53
Nja, jag tyckte Laputa var riktigt bra faktiskt.

Men jag kan hålla med dig om att Mononoke är bäst med Howl's på andraplatsen, därefter har jag svårt att rangordna :D

Jag gillar Mononoke för att den är väldigt rå och icke så puttinuttig som de andra filmerna. Huvuden och armar bara flyger när de krigar!

Dav0d
2010-07-07, 21:53
Är det att rekommendera att jag kollar om Fullmetal alchemist för att sätta mig in i brotherhood serien?

Scratch89
2010-07-07, 22:02
Paprika (2006). http://www.imdb.com/title/tt0851578/

Oj, vilken fantastisk film. Jag förstod inte hälften av vad som hände, och jag tror inte att det är meningen att man ska göra det heller. Måste se den snart igen för att snappa upp detaljer och lappa ihop bilderna av filmen. Snygga miljöer, cool story och bra karaktärer. Förutom David Lynchs filmer så är den här det konstigaste och mest magiska jag sett.

Nu har jag läst alldeles för lite psykologi för att kunna analysera filmen ordentligt, men jag tror att den kan vara ordentligt intressant för folk med intresse inom branschen och med ett öppet och filosofiskt sinne.

Andy.da.wohoo
2010-07-07, 22:08
Jag gillar Mononoke för att den är väldigt rå och icke så puttinuttig som de andra filmerna. Huvuden och armar bara flyger när de krigar!

Jag tyckte till en början den var lite överdriven, Ashitaka skjuter en pil på en samurais arm och armen slits av från kroppen :D

Men den är fantastisk, faktiskt :)

Snobbe
2010-07-07, 22:21
Asså Naruto animen blir bara bättre o bättre håller på o dö efter varje avsnitt....

Andy.da.wohoo
2010-07-08, 00:09
Såg precis klart Hotaru no Haka (Eldflugornas grav) och oj, vilken bra film. Handlar om två barn i Japan under slutet av andra världskriget.

Jag var faktiskt rörd till tårar i slutet, denna toppar listan just nu.

Kan Verkligen, verkligen, verkligen, verkligen rekommendera denna till alla.

Rahf
2010-07-08, 07:51
Är det att rekommendera att jag kollar om Fullmetal alchemist för att sätta mig in i brotherhood serien?

He behövs nog int. Man kan se Brotherhood och få sin backstory fylld. Vill man däremot ha aningen mer kött på benen så kan man nog se de första 20 avsnitten av första anime-serien.

SteveMiller
2010-07-08, 09:40
Starzinger, Silverfang, Rai grottpojken FTW!

Skuggvargen
2010-07-08, 11:15
Du glömde Cobra!! ;)

SteveMiller
2010-07-08, 11:23
Du glömde Cobra!! ;)

Cobra :thumbup:

Kwon
2010-07-08, 11:40
http://www.tele.org/wp-content/uploads/cobra-anime.jpg

Kwon
2010-07-08, 11:43
Denna var min favorit förr under 80-talet.

Tetsujin 28 eller Gigantor som han också kallades på 60-talet
fGUTPi8oCW4

Chris
2010-07-08, 11:47
Asså Naruto animen blir bara bättre o bättre håller på o dö efter varje avsnitt....

Kan inte annat än att hålla med... senaste avsnittet var fruktansvärt bra, så otroligt stämningsfullt i slutet man nästan blir rörd till tårar!

btw Scratch, såpbubbelfiller-avsnitten varade i bara ca 6-7 avsnitt, och nu är verkligen serien så bra som den någonsin varit, du borde kolla ikapp!

Olegh
2010-07-08, 11:56
fillers = bojkott!!!!!!!!1111

Läs mangan istället ffs!

<Mike>
2010-07-08, 13:19
fillers = bojkott!!!!!!!!1111

Läs mangan istället ffs!

+1! Narutomangan ar sjukt bra ocksa sa det ar latt vart det.
One Piece ocksa ar riktigt bra som manga men animen suger efter ett tag.

Alfred Nobel
2010-07-08, 14:12
Längtar hem så jag kan se dagens Naruto-avsnitt!

Kwon
2010-07-09, 09:28
Gamera VS Barugon
FdxzbN92ZYk

Gagi VS Silvagon
bTquevLZt4o

Kimball
2010-07-09, 18:19
Längtar hem så jag kan se dagens Naruto-avsnitt!

Huh? Kommer ju inget den här veckan? Dubbel @ 29 juli istället läste jag?

Snobbe
2010-07-09, 18:41
Nästa avsnitt ska komma den 15e.:(

Kimball
2010-07-09, 21:59
Precis :<

MangeByggarn
2010-07-09, 22:31
Finns det fler serier som är i samma anda som FMA, Naruto, HxH etc???

Har sett:
FMA
-ll- Brotherhood
Bleach
Death Note
Naruto
Fairy Tale
Hunter x Hunter

Olegh
2010-07-09, 22:46

Har sett:
FMA
-ll- Brotherhood
Bleach
Death Note
Naruto
Fairy Tale
Hunter x Hunter

Oh ja. Allt du har listat följer ju i stort sett mall A1 för shounen. Börja med att kika här (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?vtype=cat&type.web=1&type.unknown=1&type.tvspecial=1&type.tvseries=1&type.ova=1&type.other=1&type.musicvideo=1&type.movie=1&show=lexicon&relid=5&orderby.rating=0.2&orderby.name=1.1&noalias=1&do.update=update&cleanurl=1&cat.minweight=100&airing=0) (hoppas länken funkar)

Personligen skulle jag vilja föreslå Samurai Champloo och Tengen Toppa Gurren Lagann. Båda är helt fenomenala. Och häftiga.

Kimball
2010-07-09, 22:51

Har sett:
FMA
-ll- Brotherhood
Bleach
Death Note
Naruto
Fairy Tale
Hunter x Hunter

Har du inte sett Hajime No Ippo MÅSTE du göra det, även om det är lite annorlunda approach kanske. Fortf. shounen dock ^^

Kimball
2010-07-10, 21:00
Förresten, ngn som sett Eyeshield 21? Tänkte börja dra igenom den då folk påstår att det är en av de bättre sportanimerna :)

Alfred Nobel
2010-07-11, 10:03
Huh? Kommer ju inget den här veckan? Dubbel @ 29 juli istället läste jag?

Jag märkte det! 15e Juli läste jag också nu, orkar inte vääänta...

Duschen
2010-07-29, 10:49
Jag är ganska ny inom anime och har sett Fullmetal Alchemist (som var gryyyymt bra!) och igår såg jag sista avsnittet på Hunter X Hunter, som är bland det bäst jag har sett! Fan va jag älskar storyn och allting i den! Hörde att historien fortsätter i mangan och tittade på SF-bokhandeln idag om man kunde köpa några böcker o läsa vidare. =)

Ni som har sett massa andra serier, kan ni rekommender någon annan bra serie om man gillar FMA & HXH?

MangeByggarn
2010-07-29, 11:44
Soul Eater bra?

Andy.da.wohoo
2010-08-02, 23:26
Kurenai No Buta (Crimson Pig) sedd ikväll. Ännu en härlig film från Studio Ghibli med en egen liten dos av magi i sig :)

Det enda jag ogillade lite var slutet, som var lite väl öppet. Fast alla filmer från Ghibli har faktiskt väldigt öppna slut, det kanske är teh shit :D

Kwon
2010-08-02, 23:28
Den här gillar jag, fast den är ju 10 ggr bättre i Manga-form.

BerZelii Park
AzzwUQcrzAY

Nordenator
2010-08-02, 23:35
Soul Eater bra?

Lite sådär halvmysig serie. Lättittad och underhållande. Knappast fantastiskt, men sevärd och lite till skulle jag säga. Den var lite seg att följa där en stund, men nu då den är avslutad tror jag att man skulle uppskatta den mer. Serier som tappar lite fart tycker jag alltid är lite roligare att se då de är avslutade. Jag har däremot inte tålamodet att vänta tills det sker dock :D

Kimball
2010-08-02, 23:37
Soul Eater bra?

Det tycker jag! Sjukt bra humor i den stundvis också, speciellt "Excalibuuuuuuuuuuuuuuuuuuur!". Gillade väl allt förutom slutet, det kunde varit bättre men det var å andra sidan ett ordentligt slut och inget halvdant som mycket annat.

Måste än en gång tipsa folket om Giant Killing! Olikt all annan sportanime jag tidigare sett, fokuserar så mycket på allt annat runtomkring själva sporten, spelarna, fansen osv osv. Lär inte lämna någon besviken :)

Nordenator
2010-08-02, 23:39
Den här gillar jag, fast den är ju 10 ggr bättre i Manga-form.

BerZelii Park
AzzwUQcrzAY

Jag har inte läst mangan (togs ner från sidan jag använder), men jag såg animen rätt nyligen. Riktigt bra serie, men slutet känns rätt värde-k om man inte fortsätter läsa i alla fall. Ska dra tummen ur när jag har slut serier att titta på och fortsätta där animen slutade. Jag hoppas att det ändrar min åsikt om animen också, för den är kort nog att se om någon gång snart :)

----

Okey; dags att byta mangakälla verkar det som. "This series is no longer available on OneManga.com." för både Bleach och Naruto också.

rapzidi
2010-08-03, 11:37
Jag har inte läst mangan (togs ner från sidan jag använder), men jag såg animen rätt nyligen. Riktigt bra serie, men slutet känns rätt värde-k om man inte fortsätter läsa i alla fall. Ska dra tummen ur när jag har slut serier att titta på och fortsätta där animen slutade. Jag hoppas att det ändrar min åsikt om animen också, för den är kort nog att se om någon gång snart :)

----

Okey; dags att byta mangakälla verkar det som. "This series is no longer available on OneManga.com." för både Bleach och Naruto också.

Berserk är vansinnigt bra. Men ja, slutet blir lite skumt. Onemanga ska lägga ner har jag för mig men det finns en del andra bra sidor. Har precis själv börjat läsa Berserk igen (på mangashare.com) efter ett redigt uppehåll, tyvärr släpps inte chapters med någon vidare hög frekvens...

Kimball
2010-08-03, 12:49
Berserk är vansinnigt bra. Men ja, slutet blir lite skumt. Onemanga ska lägga ner har jag för mig men det finns en del andra bra sidor. Har precis själv börjat läsa Berserk igen (på mangashare.com) efter ett redigt uppehåll, tyvärr släpps inte chapters med någon vidare hög frekvens...

Berserk är fortf. inte avslutat alltså?! Måste vara hiskeligt långt?

Kwon
2010-08-03, 22:26
Jag har inte läst mangan (togs ner från sidan jag använder), men jag såg animen rätt nyligen.

Läs serien då!
http://view.thespectrum.net/series/berserk-chapter-294.html?ch=Volume+01&page=1

Den är gudomlig i början, men spårar ur på slutet när de åker piratbåt och blir jagad av någon gammal pirat :D

Skippa den sista akten men de första tre akterna är mkt bra!

hidden
2010-08-03, 22:48
Ja, man har ju gillat Pokémon och beyblade. Minns de tidiga morgonarna innan man drog till sin sketna gamla skola då 5:an visade sailor moon...

Just nu är jag helt animelös. Älskar anime, men har inget att se på ;S

Nordenator
2010-08-03, 23:09
Du kan se Detroit Metal City, hidden. Den animen är bortom awesomest.

http://img834.imageshack.us/img834/1130/rapecarrot10.gifhttp://img834.imageshack.us/img834/1130/rapecarrot10.gifhttp://img834.imageshack.us/img834/1130/rapecarrot10.gif

Läs serien då!
http://view.thespectrum.net/series/berserk-chapter-294.html?ch=Volume+01&page=1

Den är gudomlig i början, men spårar ur på slutet :D

Skippa den sista akten men de första tre akterna är mkt bra!

294 är då animen slutar eller?

Kwon
2010-08-03, 23:11

Finns upp till Chapter 315 på sidan (om du kollar dropdownmenyn), men kör bara de första tre akterna och skippa sista Fantasia Arc.

Börja med Volume 1 i Dropdown.

Jag skulle sluta läsa vid Chapter 308.

hidden
2010-08-03, 23:13
Från wikipedia:
"Soichi Negishi is a shy and gentle young guitar player / singer who dreams of a career as a pop musician. Dreams don't pay the bills, so he's ended up as the lead singer and lead guitarist of a death metal band called “Detroit Metal City.” In stage costume he is Johannes Krauser II, rumored to be a terrorist demon from hell, to have killed and raped his parents. Another song suggests that his fans should murder everyone, in a comic parody of the genre (if all his fans killed each other, he'd have no show). Negishi despises DMC and all that it stands for, but so help him, he's a terrific performer and can't walk away from that. As DMC's star rises Negishi tries to satisfy both worlds, but can't."

Verkar bra! :D Får kolla upp det... Försöker fixa Full Metal Alchemist just nu...

Vinter
2010-08-03, 23:16

Första mangan kom ut 1990 :D Har väll i alla fal 5år kvar på storyn känns det som.

Nordenator
2010-08-03, 23:24
FMA tycker jag var bra första vändan. Ska dra igång med Brotherhood någon gång snart. Ville att det skulle komma ut några avsnitt innan jag började se den, då de första avsnitten verkade vara mer eller mindre samma sak som början av den första animen.

Finns upp till Chapter 315 på sidan (om du kollar dropdownmenyn), men kör bara de första tre akterna och skippa sista Fantasia Arc.

Börja med Volume 1 i Dropdown.

Jag skulle sluta läsa vid Chapter 308.

Okidoki. Fanx. Det var några sidor per volym :D

Kwon
2010-08-03, 23:52
Första och Andra Akten är ju mina favoriter helt klart.

Ja, varje volym har ett antal sidor :)

Magnus N
2010-08-04, 04:36
Första mangan kom ut 1990 :D Har väll i alla fal 5år kvar på storyn känns det som.

5 år känns kort tid det med :D

Han släpper väl i snitt 6-10 kapitel per år och jag ser inte att han hinner runda av detta på så kort tid hehe, så lång väntan men han gör dock det värt mödan.

rapzidi
2010-08-04, 09:50

Jao, rätt sjukt egentligen. Tyvärr kommer den ju ut så sällan, känns som att jag tog en paus på 2 år och så hade man 10 minuter läsning :D
Får hoppas att han hinner skriva klart den innan han dör av ålder...

Animen slutar runt Chapter 103. Men att läsa från chapter 1 kan nog vara vettigt.

Kwon, jag ligger ju på 308 närsomhelst. Så, no more Berserk for me? :(
Eller, blir det en 2 års paus till kanske...

Olegh
2010-08-10, 12:48
Hade det inte varit för den här tråden vettesjutton om jag hade börjat läsa Berserk. Har tidigare kikat på animen, men mangan håller än så länge MYCKET hög klass! Tack!

Kwon
2010-08-10, 12:58
Mangan är mycket bättre än Animen, men sluta läs när du kommit till Chapter 308, Olegh, bäst så! :)

Själv tycker jag de första två Akterna äger, men ju längre det går desto mer twin peaksigt blir det :)

r3mpuh
2010-08-10, 13:03
Mangan är mycket bättre än Animen, men sluta läs när du kommit till Chapter 308, Olegh, bäst så! :)

Själv tycker jag de första två Akterna äger, men ju längre det går desto mer twin peaksigt blir det :)
Vad är det för fel på animén?
Den är blodig, dyster stämning och allvarlig. lol

Jag gillar Chobits! :)
Rekommenderar den. xd

Kwon
2010-08-10, 13:07
Vad är det för fel på animén?
Den är blodig, dyster stämning och allvarlig. lol

Animen är ok, men Mangan är så mycket bättre, blodigare, allvarligare och ännu mer dystrare stämning + mer djupingående på karaktärerna.

r3mpuh
2010-08-10, 13:10
Animen är ok, men Mangan är så mycket bättre, blodigare, allvarligare och ännu mer dystrare stämning + mer djupingående på karaktärerna.
Guts är elak, tjejjen är "white trash" och griffin är fag.
:thumbup:

Scratch89
2010-08-10, 13:13
Har börjat kolla ikapp Naruto nu. Haha, folk dör ju som flugor.

Olegh
2010-08-10, 13:13
Tvivlar på att jag kommer stanna vid ch. 308. Jag blir bara mer nyfiken, även om jag antar att det är någon slags besvikelse som kommer slå en i ansiktet.

Håll dig du till pokémon! *slap*

Kimball
2010-08-10, 13:44
Har börjat kolla ikapp Naruto nu. Haha, folk dör ju som flugor.

Lovely aint it :D

Kwon
2010-08-10, 14:02

Guts äger, han skall vara så elak och dryg som han kan och negga folk på löpande band och skall ALDRIG visa någon hänsyn mot sina medmänniskor, när han väl börjar bli en mjukis, då är det inte den riktiga guts längre, tjejjen är "förvirrad" och Griff är verkligen "Light in the Loafers", vilken praktfjolla!

r3mpuh
2010-08-10, 14:07
Guts äger, han skall vara så elak och dryg som han kan och negga folk på löpande band och skall ALDRIG visa någon hänsyn mot sina medmänniskor, när han väl börjar bli en mjukis, då är det inte den riktiga guts längre, tjejjen är "förvirrad" och Griff är verkligen "Light in the Loafers", vilken praktfjolla!Jag vill ha en spoil sammanfattning av serien, någon som vet ifall det finns nånstans?

Typ vad som hände efter tjejen blev våldtagen av demoner och Guts fick sin arm avsliten. Har hört någon säga att det kom en maskerad riddare(röda rosen?) och smiskade demonerna och guts/tjejen flydde?

Blev Guts och tjejen ihop? Försökte läsa mangan från början, men det gick inge bra.

Kwon
2010-08-10, 14:12
Läs serien från början via Länken på förra sidan eller dra ner i .cbz format (enklare läsning).

Just den där episoden du beskriver är ju när Berzerk är som mest "intense" och Guts verkligen blir den Guts som vi alla känner och älskar. Formas av upplevelserna kan man säga.

Allting känns hyfsat balanserat runt den epoken, men precis som alla andra hjältar så levlar ju Guts upp under resans gång.
Ju längre fram i Akterna vi kommer, desto starkare blir han.

Utan Riddaren hade det nog varit kört och serien tagit slut, så han (vi kan kalla honom King Grub) dök verkligen upp i Grevens tid!

Tjejen beter sig ju precis som många andra tjejer, man kan jämföra henne med tjejen i Twilight som dras mellan Jacob och Edward.

r3mpuh
2010-08-10, 14:24
Utan Riddaren hade det nog varit kört och serien tagit slut, så han (vi kan kalla honom King Grub) dök verkligen upp i Grevens tid!
ok.

Men Riddaren dök aldrig upp i animén.
Slut. :hbang:

Kwon
2010-08-10, 14:29
Det är därför (ett av skälen) Mangan är bättre än Animen.

De får ju inte plats(orkar inte lägga till för då skulle animen bli för lång) med allt i Animen.

Riddaren är ju Äg.

Alla behöver en mentor, en vägledare, en King grub, ett ljus i mörkret när allt känns som tyngst etc, så även GATSU!

Guts hade ju inte världens bästa fadersfigur när han växte upp.

Olegh
2010-08-21, 22:45
Har snart läst nästan alla översatta kapitel av Berserk. Håller verkligen med Kwon om att det är den första och andra akten som är absolut bäst. Den håller uppe klassen hyffsat, men tappar nå djävulskt med djup. Det blir liksom alldeles för mycket hack n' slash och äckliga monster. Att stanna vid ch 308 som Kwone också i sin visdom föreslår, kan jag väl typ skriva under på. Kanske ännu tidigare än så till och med.

Vill även lägga in ett gott ord för Kara no Kyoukai. Udda, ball anime, snyggt gjord och överlag underhållande. Även angst.

Kwon
2010-08-21, 22:53
Berzerk

Första och Andra Akten = Underbar! Man kan faktiskt sluta där efter dom om man vill :)

Tjuckot
2010-08-21, 22:53
Skullknight, heter han inte så?

Kwon
2010-08-27, 17:47
Alla gillade "Ninja Scroll" va?

De skall göra en Live action-version av den 2011 med Leonardo Dicappriciosa....

http://www.animenewsnetwork.com/news/2009-04-06/paper/dicaprio-considers-smap-for-ninja-scroll-film

Magnus N
2010-09-29, 19:01
Alla som ville ha en fortsättning på berserkanimen, verkar som om att det blir av :D

Trailer http://www.youtube.com/watch?v=lihPs4BoDvo
http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=7991
http://www.animenewsnetwork.com/news/2010-09-27/new-berserk-anime-project-launching

Kimball
2010-09-29, 19:03
Alla som ville ha en fortsättning på berserkanimen, verkar som om att det blir av :D

http://www.animenewsnetwork.com/news/2010-09-27/new-berserk-anime-project-launching

Hade ju varit RIKTIGT najs! Nästan lika trevligt som ytterliggare fortsättning på Hajime No Ippo vore... saknar den!

LinusM
2010-11-23, 12:09
Någon som har sett Afro Samurai? Förstår mig inte riktigt på det, finns en film från 07 och en från 09, sen finns det någon serie också. Vilken/vilka är det som har soundtracket från Wu-Tang?

Kimball
2010-11-23, 12:44
Någon som har sett Afro Samurai? Förstår mig inte riktigt på det, finns en film från 07 och en från 09, sen finns det någon serie också. Vilken/vilka är det som har soundtracket från Wu-Tang?

Jag har sett alla tre, serien är självklart den bättre då man förstår mest den vägen, sen är ju hela serien i sig lite rubbad. Har för mig jag blev riktigt less på 2a filmen av någon anledning som jag inte kommer ihåg nu. Men serien är ball, borde vara den med wu-tang soundtracket, tycker jag, men hade väl inte satt mitt liv på det :/

LinusM
2010-11-23, 12:55
Jag har sett alla tre, serien är självklart den bättre då man förstår mest den vägen, sen är ju hela serien i sig lite rubbad. Har för mig jag blev riktigt less på 2a filmen av någon anledning som jag inte kommer ihåg nu. Men serien är ball, borde vara den med wu-tang soundtracket, tycker jag, men hade väl inte satt mitt liv på det :/
Vilken ordning bör jag se det i då? :)

Kimball
2010-11-23, 13:02
Vilken ordning bör jag se det i då? :)

Såg nu att "filmen" från 2007 förmodligen bara är ett ihopklipp av serien, så där kan du välja vilket som, förmodar att det inte skiljer sig nåt åt då serien bara är på 5 eps.
Så 2007 -> 2009 bara. :)

LinusM
2010-11-23, 13:03
Såg nu att "filmen" från 2007 förmodligen bara är ett ihopklipp av serien, så där kan du välja vilket som, förmodar att det inte skiljer sig nåt åt då serien bara är på 5 eps.
Så 2007 -> 2009 bara. :)
Okej, tack! :)

Chris
2010-11-23, 15:36

Wow det vore så jäkla grymt om det faktiskt skedde, har sett fram emot det i öhh.. 10 år?

Vet du om den kommer starta om från början och följa den "riktiga" handlingen? Var så himla mycket som blev bortklippt ur den ursprungliga animen... ser inte hur de kan göra en ny serie om de inte gör om den från början.

You just made my day! :hbang:

r3mpuh
2010-11-23, 19:16
Alla är så oseriösa i Bla BLa Bla tråden, så ställer frågan här^^

Hur många års träning krävs det för att nå upp till liknande fysik? lolz:
http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20100405205602/bleach/en/images/8/84/Ikkaku_Bankai.jpg

Tack på förhand! ;)
Mvh r3mpuh (:

davvvan
2010-11-23, 19:29
Bra fysik i den serien. I de flesta animes.

Onigiri
2010-11-23, 19:30
Hur många års träning krävs det för att nå upp till liknande fysik?Inte alltför många år ;)

Nu vill jag att någon berättar för mig när The Borrower Arrietty släpps.

Magnus N
2010-11-23, 19:50
Wow det vore så jäkla grymt om det faktiskt skedde, har sett fram emot det i öhh.. 10 år?

Vet du om den kommer starta om från början och följa den "riktiga" handlingen? Var så himla mycket som blev bortklippt ur den ursprungliga animen... ser inte hur de kan göra en ny serie om de inte gör om den från början.

You just made my day! :hbang:

Finns inte så mycket information ute

Här är en iaf som skriver om det som har kommit ut och försöker hålla sig uppdaterad

http://berserk2010.blogspot.com/

Klein
2011-01-26, 09:45
Måste slå ett slag för High School of the Dead. Mycket underhållande Anime. Den driver rätt bra med sig själv och anime i allmänhet utan att bli löjlig eller störande.

Kimball
2011-01-26, 13:36
Måste slå ett slag för High School of the Dead. Mycket underhållande Anime. Den driver rätt bra med sig själv och anime i allmänhet utan att bli löjlig eller störande.

Drog faktiskt igenom den förra veckan också! Lite väl mycket pantsu kanske, men annars klart underhållande. Ska bli intressant med s02.

Kimball
2011-02-01, 01:02
Tips till alla som är sugna på lite ny annorlunda komedi, Level E!

r3mpuh
2011-02-05, 00:32
Har just börjat kolla på Durarara i 720p, är visserligen fortfarande bara på avsnitt 1, men den verkar lovande! ^^

MojjMojj
2011-02-05, 00:56
Kollar igenom "Ga Rei Zero", helt okej action/fantasy/horror/drama. 12 avsnitt. Nu blire sista avsnittet.

Kimball
2011-02-05, 00:58
Har just börjat kolla på Durarara i 720p, är visserligen fortfarande bara på avsnitt 1, men den verkar lovande! ^^

Den rockar, men lider enligt mig av ett halvkrassligt avslut, som så många andra animes. Sevärd dock!

r3mpuh
2011-02-05, 01:03
Den rockar, men lider enligt mig av ett halvkrassligt avslut, som så många andra animes. Sevärd dock!Allright! Får kolla vidare. ;D

Har du Kimball, eller någon annan här, varit på någon anime konvent?
Tror jag ska gå på Uppcon 11 i Uppsala, i sommar(3-5 Juni), blir nog runt 3000-4000 personer tror jag. 11.uppcon.se

Tjuckot
2011-02-05, 07:54
Allright! Får kolla vidare. ;D

Tror jag ska gå på Uppcon 11 i Uppsala, i sommar(3-5 Juni), blir nog runt 3000-4000 personer tror jag. 11.uppcon.se

Heh, nej, och det lär inte hända heller.

r3mpuh
2011-02-05, 11:38
Heh, nej, och det lär inte hända heller.
Varför inte? ^^
Jag ska cosplaya Kida Masaomi från Durarara. :D

Tjuckot
2011-02-05, 11:39
Varför inte? ^^
Jag ska cosplaya Kida Masaomi från Durarara. :D

Ungefär därför. No offence :)

r3mpuh
2011-02-05, 13:03
Ungefär därför. No offence :)
Du ville vara han själv? ;)

Tjuckot
2011-02-05, 13:05
Du ville vara han själv? ;)

Nja, jag trivs bra med att läsa lite manga som jag följer för att ibland sträckläsa någon serie. Något vidare engagemang utöver det intresserar mig inte. Gissningsvis innehåller ett sådant convent fullt med små muppar som springer runt utklädda och allmänt, ptja.. not my crowd.

bizniz
2011-02-05, 13:23
Tittade nyligen klart på Trigun, härlig serie. Har tidigare sett:

Guyver : The Bioboosted Armor
Neon Genesis Evangelium
Cowboy Bebop

Ska börja titta på Higurashi no Naku Koro ni, verkar lite fucked up, men vi får se.

Tjuckot
2011-02-05, 14:33
Cowboy bebop, det var längesen. Det är en riktigt härlig anime. Blev sugen på att se akira igen, det är en grym klassiker som man måste se ifall man gillar anime.

Meck
2011-02-05, 16:28
Allright! Får kolla vidare. ;D

Jag var på uppcon 09, främst för att se Machine supremacy, det var ganska sjyst faktiskt, mycket trevligt folk som går på uppcon så du kommer nog ha roligt om du är någorlunda social av dig :)

Frumpish
2011-02-05, 17:37
Tar gärna emot lite tips på anime!

Ett urval av de jag sett och verkligen uppskattat:

HunterXhunter (top3)
Cowboy bebop
Samuari champloo
Bleach
Great teacher onizuka
Eyeshield 21
Hajime no ippo
Full metal alchemist
Full metal alchemist: brotherhood (top3)
Full metal panic!
Trigun

Kimball
2011-02-05, 21:14
Tar gärna emot lite tips på anime!

Ett urval av de jag sett och verkligen uppskattat:

HunterXhunter (top3)
Cowboy bebop
Samuari champloo
Bleach
Great teacher onizuka
Eyeshield 21
Hajime no ippo
Full metal alchemist
Full metal alchemist: brotherhood (top3)
Full metal panic!
Trigun

One outs och Giant Killing !

Två helt underbara och samtidigt smarta animés med sport-tema, One outs är OUTSTANDING, top 5 material någonsin för min del (har brotherhood där uppe runt top 5 jag också) pga att den stundvis är väldigt svår att förutse pga olika småsaker / trick som utnyttjas osv.

Giant Killing handlar förvisso om fotboll, men lyckas även involvera fans och allt runtomkring som inte är särskilt vanligt annars. Det finns inte heller någon superspelare i laget som i så många andra serier, utan alla i laget är lika viktiga vilket leder till ökad spänning.

Är du istället sugen på sportanime med lite shounen-inslag är Hungry Heart: Wild Striker en serie som nästan engagerade mig lika mycket som Hajime och mer än Eyeshield 21 :)

Men som sagt, de två förstnämnda är nästan oförskämt icke-omtalade och garanterat sevärda även om man inte är ett fan av sporterna i sig (jag bryr mig tex inte ett dugg om fotboll egentligen).

bizniz
2011-02-05, 21:27
Cowboy bebop, det var längesen. Det är en riktigt härlig anime. Blev sugen på att se akira igen, det är en grym klassiker som man måste se ifall man gillar anime.

Aa den va riktigt nice faktiskt, akira såg jag som litet kid, köpte dvdn på en marknad för länge länge sen, ska nog leta fram den :D

Spinkot
2011-02-05, 21:35
Aa den va riktigt nice faktiskt, akira såg jag som litet kid, köpte dvdn på en marknad för länge länge sen, ska nog leta fram den :D

Tycker dock mangan är bättre, mer detaljerad och så.

Tjuckot
2011-02-05, 21:37

Sökte lite innan men hittade bara torrents till någon porrstjärna med liknande namn. Men får göra en seriösare sökning senare :) Jag har nog både läst mangan och sett animen.. men det var ett tag sen.

stridis
2011-02-06, 16:54
Berzerk och Van hellsing är mina favoriter. Rurouni kenshin tycker jag om också.

Dock så tycker jag verkligen om avslutningsmusiken till en annan: Trinity blood.

4LjRvJD9tgk

tano
2011-02-06, 18:07
Anime kan ha så fantastiska historier, i många fall bättre än allt som kommer från USA, men ibland blir jag fundersam. Nu när jag inte har sett någon anime på ett år, och hade ingen direkt lust att börja se något nytt, så bestämde jag mig för att titta igenom vad som hänt i Bleach och Naruto under senaste året. Även om det ska sägas att det är barnsliga animes så kan jag inte undgå att bli besviken, speciellt över Bleach.

Varför görs det så otroligt ytligt? Alla karaktärer känns som de bara har fått sin personlighet för att fylla ut ett tomrum. I grunden finns det en story som skulle kunna vara mycket mer men det mesta blir bara otroligt ologiskt och konstlat. Nu läser jag inte mangan, men kan inte tänka mig att det gås mer på djupet där eftersom de knappast skulle utelämna något till animen så hårt som de får dra ut på den bara för att inte komma ikapp mangan helt. (trots brist på djup blir animen trots allt ganska seg och upprepande i många fall)
Även styrkenivåerna känns ologiska och okonsekventa, vilket gör det lite irriterande när det ändå är en fighting anime.

Men missförstå inte det ger ändå en skön avkoppling så länge man tar det för vad det är, plus att man skulle inte direkt helt kunna överge (ett år dock...) en serie som man följt så länge.
Dessutom sista avsnitten som sänts har höjjt nivån några steg och det börjar äntligen närma sig upplösningen på en historia som började för 5? år sedan...

Joe Hardgainer
2011-02-06, 19:10
Anime kan ha så fantastiska historier, i många fall bättre än allt som kommer från USA, men ibland blir jag fundersam. Nu när jag inte har sett någon anime på ett år, och hade ingen direkt lust att börja se något nytt, så bestämde jag mig för att titta igenom vad som hänt i Bleach och Naruto under senaste året. Även om det ska sägas att det är barnsliga animes så kan jag inte undgå att bli besviken, speciellt över Bleach.

Varför görs det så otroligt ytligt? Alla karaktärer känns som de bara har fått sin personlighet för att fylla ut ett tomrum. I grunden finns det en story som skulle kunna vara mycket mer men det mesta blir bara otroligt ologiskt och konstlat. Nu läser jag inte mangan, men kan inte tänka mig att det gås mer på djupet där eftersom de knappast skulle utelämna något till animen så hårt som de får dra ut på den bara för att inte komma ikapp mangan helt. (trots brist på djup blir animen trots allt ganska seg och upprepande i många fall)
Även styrkenivåerna känns ologiska och okonsekventa, vilket gör det lite irriterande när det ändå är en fighting anime.

Men missförstå inte det ger ändå en skön avkoppling så länge man tar det för vad det är, plus att man skulle inte direkt helt kunna överge (ett år dock...) en serie som man följt så länge.
Dessutom sista avsnitten som sänts har höjjt nivån några steg och det börjar äntligen närma sig upplösningen på en historia som började för 5? år sedan...

Allt baseras ju på manga. Och mangans livlängd är ofta oviss. Det är ju i stort sett "pollsen" där läsarna rankar de olika seriernas kapitel som avgör vilka som fortsätter i längden.

Ta till exempel många battle mangas. Alla börjar typ som one-shots där man har ett eller två kapitel med 50 sidor.

Boom! rakt in i handlingen med mycket action för att få läsarna intresserade. Klarar en one-shot sig för regelbunden publicering brukar oftast dess öde avgöras inom ett halvår. Därför det ofta är mycket ytliga grejer i en hel del serier. Författaren vill oftast inte riskera att skapa någon djupare handling över en hel arc , vilket skulle kunna få läsarna att bli uttråkade och ranka den lågt. Därför är det lättare att helt plötsligt slänga in nån ny badass karaktär eller att huvudpersonen får nån limit-break i en pinch och upptäcker sina nya dolda krafter.
Läst många mangor som jag tyckt varit riktigt lovande , men som helt plötsligt har fått ett abrupt avslut på några kaptiel, då den inte var populär nog att publiceras.

Samma sak händer i animes. Mangan är kanske jättepopulär i början och man beslutar direkt att animera den. Men några månader senare har den tappat en hel del och det är inte värt att göra fler episoder, och animeb får ett väldigt snabbt och skumt slut :(

Oj vad nördigt det här blev :D

Klein
2011-02-07, 20:03
Om någon är intresserad av lite visuellt udda animes så rekommenderar jag följande två:

Kaiba (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=5673)
Mononoke (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=5113)

Annars är denna mer visuellt traditionella anime helt godkänd:

Xam`d: Lost Memories (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=5842)

Antar att denna varit uppe flera gånger tidigare men den är icke desto mindre rätt bra:

The Garden of Sinners (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=4932)

Tjuckot
2011-02-07, 20:11

Tycker dock mangan är bättre, mer detaljerad och så.

Såg den idag, och trots att det var ett par år sen man läste mangan så var det uppenbart att det var mycket som saknades. Får ta o glo genom mangan nu då antar jag.

stridis
2011-02-11, 11:04
Känner mig alldeles nostalgisk och så, får nog kolla om ett par avsnitt av robotech:the macross saga.

Håller på och ser Otome Youkai Zakuro, återkommer med betyg senare.

MojjMojj
2011-02-16, 23:22
Gilgamesh just nu. Bra hittills (episode 11)

Duschen
2011-02-17, 02:17
Tjo!

Orkar inte läsa igenom hela tråden, men kan någon rekommender en bra action anime? Senaste jag såg va hacksign och där var det bara prat prat prat prat o så lite prat. Skulle vilja ha mycket action i den nästa animen jag ska kolla på.

Tack på förhand!

PS. Hunter X Hunter är den bästa animen jag har sett! =) DS.

Magnus N
2011-02-17, 05:43
Tjo!

Orkar inte läsa igenom hela tråden, men kan någon rekommender en bra action anime? Senaste jag såg va hacksign och där var det bara prat prat prat prat o så lite prat. Skulle vilja ha mycket action i den nästa animen jag ska kolla på.

Tack på förhand!

PS. Hunter X Hunter är den bästa animen jag har sett! =) DS.

Gillar du Hunter X Hunter borde följande passa rätt bra:
Bleach
Naruto
Shaman King
Grappler Baki

Sedan serier med mer action men också i mitt tycke mer än bara action och bättre som helhet:

Yuu Yuu Haccushou
Kenshin
Moribito - Guardian of the Spirit
Kaze no Stigma
X
Black Blood Brothers

Har du några iaf

Tjuckot
2011-02-17, 07:30
Såg den idag, och trots att det var ett par år sen man läste mangan så var det uppenbart att det var mycket som saknades. Får ta o glo genom mangan nu då antar jag.

Tog mig f.ö genom akiramangan. Totalt annorlunda mot filmen, gillar man filmen måste man nästan läsa mangan. Man förstår varför det är en klassiker.

F.ö slökollar jag mig genom cowboy bebop, ett avsnitt per lunch ungefär. Intromusiken är kunglig!

Kimball
2011-03-17, 23:43
Nu är ju den här tråden halvdöd, men DANG vad Naruto börjar komma igång nu, shits about to go down!

Andy.da.wohoo
2011-03-18, 17:11
Har dragit igång Neon Genesis Evangelion nu! Mysig liten serie :)

Olegh
2011-03-18, 17:44
Har dragit igång Neon Genesis Evangelion nu! Mysig liten serie :)

NGE tog min anime-oskuld för runt tio år sedan. Mycket bra. Spana gärna in de nya filmerna också. (http://sv.wikipedia.org/wiki/Rebuild_of_Evangelion)

Rumsren
2011-03-18, 17:49
Death Note är en väldigt bra anime.

http://www.animecrazy.net/death-note-anime/

Andy.da.wohoo
2011-03-18, 23:30
NGE tog min anime-oskuld för runt tio år sedan. Mycket bra. Spana gärna in de nya filmerna också. (http://sv.wikipedia.org/wiki/Rebuild_of_Evangelion)

Finns det filmer också? Av det lilla jag förstått så slutar historien också med sista avsnittet?

Är det samma karaktärer som i serien i filmerna? Inga spoilers nu tack, har bara sett ~5 avsnitt.

Baan
2011-03-18, 23:31

Den är nedåt och knarkad. Jag gillade den men ändå inte - just att man får köpa en del skitsnack för att uppleva den tråkiga framtiden :)

Hårdrockssmurfen
2011-03-19, 08:27
Finns det filmer också? Av det lilla jag förstått så slutar historien också med sista avsnittet?

Är det samma karaktärer som i serien i filmerna? Inga spoilers nu tack, har bara sett ~5 avsnitt.

Det finns några filmer:
Death and Rebirth: Det är serien. Men man har klippt den annorlunda och den fokuserar mer på karaktärerna. Men pga budget så blev den inte klar. Därför gjorde de:
End of Evangelion- Ersätter de två sista avsnitten i serien. Man kan oxå se det som ett alternativt slut på serien.

Sen finns det, Rebuild of Evangelion. Vilket är en remake på orginal serien. Den består av 4 långfilmer, varav en finns på dvd. Del 2 har gått på bio i Japan. De sista två har ännu inte sett dagens ljus.

Ja de är samma karaktärer. Se orginalet, end of evangelion och avsluta med de nya filmera :D

Onigiri
2011-03-19, 09:10
Jag behöver hjälp, jag vill se en serie (gammalt, nytt, spelar ingen roll) som är i stil med Samurai Champloo, Seirei no moribito alternnativt Tales of Vesperia eller Claymore, Fate Stay Night osv. Denna typ av stil tilltalar mig mest vad gällande anime, så, förslag? Jag kan noll och känner inte till någon bra hemsida, jag vill gärna inte ha någon lista som jag en gång fått med 2000 japanska anime-titlar.

Gärna en serie som är 26 avsnitt på sin höjd, mer går bra om den är riktigt bra

Har sett de flesta "obligatoriska" redan.

Olegh
2011-03-19, 09:44
Jag behöver hjälp, jag vill se en serie (gammalt, nytt, spelar ingen roll) som är i stil med Samurai Champloo, Seirei no moribito alternnativt Tales of Vesperia eller Claymore, Fate Stay Night osv. Denna typ av stil tilltalar mig mest vad gällande anime, så, förslag? Jag kan noll och känner inte till någon bra hemsida, jag vill gärna inte ha någon lista som jag en gång fått med 2000 japanska anime-titlar.

Några förslag, främst med tanke på action och seinen:

Now and then, here and there (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=114)
Utawarerumono (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=4403)
Black Lagoon (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=3395)

Ev. Berserk också, men den måste räknas som obligatorisk.

Joe Hardgainer
2011-03-19, 10:41

Darker than black
Blade of the immortal
Hakuouki: Shinsengumi Kitan

Onigiri
2011-03-19, 12:44
Sett allt där utom Now and then, here and there, något annat? Kan tänka mig drama i sitl med Air också.

General Disarray
2011-03-19, 13:06
Alla som gillar anime måste kolla på "Avatar - the last airbender"
Den serien är fruktansvärt bra, inte alls som den nya filmen ifall någon sett den.
Om ni ska se den så kolla med engelskt tal, den suger med svenskt tal.

www.digavatar.com är att föredra, det är där jag kollat alla episoder. Många dryga reklamer och skit som man kan få lite spel på men annars en bra sida. Alla borde ge serien en chans =)

Tjuckot
2011-03-19, 13:23
Alla som gillar anime måste kolla på "Avatar - the last airbender"
Den serien är fruktansvärt bra, inte alls som den nya filmen ifall någon sett den.
Om ni ska se den så kolla med engelskt tal, den suger med svenskt tal.

www.digavatar.com är att föredra, det är där jag kollat alla episoder. Många dryga reklamer och skit som man kan få lite spel på men annars en bra sida. Alla borde ge serien en chans =)

Nja, alltså den är ju helt ok. Men jag tycker inte man ska jämföra den med anime. Det är ju en amerikansk serie med asiatiska kulturella inslag. Inte sagt att man inte skulle uppskatta den om man gillar anime.

Filmen var ganska kass, japp.

Kimball
2011-03-19, 16:22
Sett allt där utom Now and then, here and there, något annat? Kan tänka mig drama i sitl med Air också.

Inte själv sett mer än en ep, men Sengoku Basara (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=6284) kanske kan vara något?

Klein
2011-03-23, 02:35
En anime som var helt ok:

Which Hunter Robin

Den är gjord av samma lirare som gjort Ergo Proxy. Denna serie är något äldre dock.

Har även kikat på första episoden av Fractale och Gosick men ingen av dem verkade särskilt intressanta. Någon som sett och kan säga om det är värt det att fortsätta se?

Annat än det så funderar jag på detroit metal city och soul eater. Någon som kan säga bu eller bra om dessa?

Tigerkotten
2011-03-23, 03:18
Nagon som vet nar nasta sasong av Hajime No Ippo kommer? Har foljt den samt silverfang/weed. Sen sag jag nagon annan fighting serie nar sonen fightades mycket for att kunna slass mot sin farsa. Men tror inte att han tog han, for mig det vart nagot slut som ej var ett riktigt "slut".

Eller om det var sa att jag bara slutade se hmmm!

Klein
2011-03-23, 04:13
Det skall naturligtvis vara: Witch Hunter Robin. Pinsamt av mig.

Andy.da.wohoo
2011-03-30, 23:19
Såg precis klart Neon Genesis: Evangelion(serien) och jag måste säga att jag är besviken. Fruktansvärt dåligt slut, även fast jag förstått att anime generellt kan sluta ganska "abrupt", men detta var ju fruktansvärt. *gah!*

Nordenator
2011-03-30, 23:44
En anime som var helt ok:

Which Hunter Robin

Den är gjord av samma lirare som gjort Ergo Proxy. Denna serie är något äldre dock.

Har även kikat på första episoden av Fractale och Gosick men ingen av dem verkade särskilt intressanta. Någon som sett och kan säga om det är värt det att fortsätta se?

Annat än det så funderar jag på detroit metal city och soul eater. Någon som kan säga bu eller bra om dessa?

DMC är bland det roligare jag sett i animeväg. Soul Eater är underhållande, och till skillnad från en stor del av övrig shounen så tar den faktiskt slut. Den är smålustig, lättsedd och så. Perfekt lunchserie typ.

http://l-userpic.livejournal.com/87507961/194317

Andy.da.wohoo
2011-03-31, 18:29
Började ladda ner End of Evangelion nu, hoppas på att det blir bättre än slutet på serien :)

Tjuckot
2011-03-31, 20:43
Nagon som vet nar nasta sasong av Hajime No Ippo kommer? Har foljt den samt silverfang/weed. Sen sag jag nagon annan fighting serie nar sonen fightades mycket for att kunna slass mot sin farsa. Men tror inte att han tog han, for mig det vart nagot slut som ej var ett riktigt "slut".

Eller om det var sa att jag bara slutade se hmmm!

Grappler: Baki

Eller något liknande tror jag. Har dock inte sett animen, mangan är ganska speciellt tecknad.

Edit: Så här en vecka senare.. :)

Joe Hardgainer
2011-03-31, 20:46
Grappler: Baki

Eller något liknande tror jag. Har dock inte sett animen, mangan är ganska speciellt tecknad.

Edit: Så här en vecka senare.. :)

Finns en säsong 2 med :)

davvvan
2011-04-04, 18:44
Fillers i One Piece och i Bleach, bara Naruto som levererar på veckobasis. Håller på att se ikapp FMA: Brotherhood också och därefter funderar jag på att ge Fairy Tail en till chans. Om inte Rainbow och Highschool of the Dead går före.

Narutomangan har verkligen spottat upp sig, Bleach hade några tafatta försök men den har ändå tappat en hel del och mangan just nu verkar vara under all kritik... One Piece är överlägsen i min mening. Fullständigt underbar.

Kimball
2011-04-04, 18:49
Fillers i One Piece och i Bleach, bara Naruto som levererar på veckobasis. Håller på att se ikapp FMA: Brotherhood också och därefter funderar jag på att ge Fairy Tail en till chans. Om inte Rainbow och Highschool of the Dead går före.

Narutomangan har verkligen spottat upp sig, Bleach hade några tafatta försök men den har ändå tappat en hel del och mangan just nu verkar vara under all kritik... One Piece är överlägsen i min mening. Fullständigt underbar.

Indeed, Naruto är riktigt bra nu igen, animen kommer väl snar till avslut antar jag dock?

Både Rainbow och HotD är ju ruskigt bra även om sistnämnda ibland har lite väl mycket fanservice med sina lättklädda damer. Fairy Tail har sina ups n downs och kan nog vara tradig att kötta igenom tror jag, en ep i veckan är rätt lagom för min del.

För de som missat det började nya X-Men animen igår (?) och det bådar GOTT vill jag påstå! Likaså var "Wolverine" som precis avslutades fylld av hjärndöd och bra action!

Shpendi
2011-04-04, 18:49
Tänkte skriva upp min toplista!
1. Code Geass season 1&2 (seinen typ, lite mecha)
2. FullMetal Alchemist, båda versionerna(Seinen?)
3. Samurai Champloo(samurai, komedi)
4. Death Note(gåtfull seinen oxå typ)
5. Claymore
6. Fullmetal Panic vanliga(seinen, mecha typ) och fumoffu(komedi version av orginalet)

har kollat lite bleach och så men känner inte att den kan tävla med ovanstående. Någon som har ett bra animeråd? som ni ser på listan så är den senaste där code geass som släpptes 2008, har inte sett att det kommit ngn anime som kan matcha dessa sen dess :S?

Kimball
2011-04-04, 18:52
5. Claymore
6. Fullmetal Panic vanliga(seinen, mecha typ) och fumoffu(komedi version av orginalet)

har kollat lite bleach och så men känner inte att den kan tävla med ovanstående. Någon som har ett bra animeråd? som ni ser på listan så är den senaste där code geass som släpptes 2008, har inte sett att det kommit ngn anime som kan matcha dessa sen dess :S?

Kommer fortsättning på Code Geass så småningom. Men ge One outs ett försök!

Shpendi
2011-04-04, 18:54
Kommer fortsättning på Code Geass så småningom. Men ge One outs ett försök!

Säker på att det kommer uppföljare till Code Geass? kändes som ogrundade rykten när jag sist kollade :P

Kimball
2011-04-04, 18:56
Säker på att det kommer uppföljare till Code Geass? kändes som ogrundade rykten när jag sist kollade :P

Inte kollat allt för noga om jag ska vara ärlig, såg mest:
http://www.moetron.com/2010/04/22/code-geass-gaiden-bokoku-no-akito-new-anime-project-revealed/

Klein
2011-04-06, 05:12
5. Claymore

Berserk är ungefär 100 gånger bättre än Claymore.

Termy
2011-04-06, 07:14
Finns det någon substans i ryktena om att alla 35 volymer av Berserk ska produceras till en ny animeserie?

Hårdrockssmurfen
2011-04-06, 08:05
Såg precis klart Neon Genesis: Evangelion(serien) och jag måste säga att jag är besviken. Fruktansvärt dåligt slut, även fast jag förstått att anime generellt kan sluta ganska "abrupt", men detta var ju fruktansvärt. *gah!*

Ja deras budget tog slut. Därför är slutet ganska konstigt.

Joe Hardgainer
2011-04-06, 08:12
Finns det någon substans i ryktena om att alla 35 volymer av Berserk ska produceras till en ny animeserie?

Vet nån vad som händer med mangan för övrigt ?? Den har ju stått stilla ett tag nu..

Magnus N
2011-04-06, 08:34

Stämmer bra, dem ska göra en samling ovas/filmer som ska ta hela serien. Första ska komma i sommar

Tjuckot
2011-04-06, 08:40
Vet nån vad som händer med mangan för övrigt ?? Den har ju stått stilla ett tag nu..

Ingen aning, men det är ju inte helt ovanligt att den står still. Stod det inget i sista releasen då?

edit: står att det blir ett break bara.

MojjMojj
2011-04-06, 12:12
Stämmer bra, dem ska göra en samling ovas/filmer som ska ta hela serien. Första ska komma i sommar

Om detta stämmer!? Fuking eeeeeeeyy! *gah!*:hbang:

r3mpuh
2011-04-06, 12:56
Jag tycker dem ska släppa Bleach Movie 4 på dvd någon gång, så "random" kan skala upp den till 720p och jag kan internetsa den.

Magnus N
2011-04-06, 14:27
Om detta stämmer!? Fuking eeeeeeeyy! *gah!*:hbang:

Det har bekräftats, så ifall inget konstigt sker så har vi mycket bra att se fram emot :)

Andy.da.wohoo
2011-04-06, 16:34
Ja deras budget tog slut. Därför är slutet ganska konstigt.

Ja, det förklarar ju en hel del. Men End of Evangelion är slutet så som de ville att det skulle vara? Från vilken händelse börjar den filmen då, så man vet vilka avsnitt som "inte räknas". (PMa om du inte vill spoila i tråden).

Magnus N
2011-04-06, 17:14
Ang berserk , både anime och mangan.

http://berserk2010.blogspot.com/

Han försöker uppdatera med jämna mellanrum iaf :)

Hårdrockssmurfen
2011-04-07, 15:01
Ja, det förklarar ju en hel del. Men End of Evangelion är slutet så som de ville att det skulle vara? Från vilken händelse börjar den filmen då, så man vet vilka avsnitt som "inte räknas". (PMa om du inte vill spoila i tråden).

De håller på med en remake på serien nu. Indelat i 3(tror jag) långfilmer. De har ändrat ganska mycket i första filmen. Så vilket slut som är det rätta får man nog välja själv :D Filmen ersätter de två sista avsnitten (del 25 & 26).

Andy.da.wohoo
2011-04-07, 16:23
Jag har sett det, IMDB säger att filmerna heter Evangelion 1.0, Evangelion 2.0 och den tredje vet jag inte, tror den följer mönstret.

I vilken ordning bör man se det i? Som det släpptes? Dvs. serien först, End of Evangelion efter den och sen resten av filmerna?

Hårdrockssmurfen
2011-04-07, 17:11
Jag har sett det, IMDB säger att filmerna heter Evangelion 1.0, Evangelion 2.0 och den tredje vet jag inte, tror den följer mönstret.

I vilken ordning bör man se det i? Som det släpptes? Dvs. serien först, End of Evangelion efter den och sen resten av filmerna?

Spelar ingen roll i vilken ordning. Men jag såg dem i den ordningen.

<Mike>
2011-04-15, 19:47
Hittade, och läste, en ny manga i samma klass som Gantz, Vinland Saga, Claymore, Berserk, och liknande mangas i samma stil: Ubel Blatt. Helt sjukt bra! Trodde verkligen det skulle finnas en till sådan manga som jag inte läst, men jag älskade den.

Blev lagom ledsen när jag fick reda på att den varit på hiatus sedan juni förra året... Men det verkar som att den ska starta igen i år när författaren skrivit och tecknat klart sin andra manga.

Läs den!

Tjuckot
2011-04-15, 20:17
Hittade, och läste, en ny manga i samma klass som Gantz, Vinland Saga, Claymore, Berserk, och liknande mangas i samma stil: Ubel Blatt. Helt sjukt bra! Trodde verkligen det skulle finnas en till sådan manga som jag inte läst, men jag älskade den.

Blev lagom ledsen när jag fick reda på att den varit på hiatus sedan juni förra året... Men det verkar som att den ska starta igen i år när författaren skrivit och tecknat klart sin andra manga.

Läs den!

Nej men va fan. Sätt inte den i samma kategori som sådana mangas (som faktiskt är av grym kvalitet). Den här helt klart okej och tåls att läsas. Men på samma nivå som de du nämnde? Nädu.

Tomten
2011-04-15, 20:34
Serier som är värda att kolla in den här säsongen (än så länge)

Steins; Gate (http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=11770)
X-men (http://www.animenfo.com/animetitle,4873,iztveg,x_men.html)
Hana-saku Iroha (http://www.animenfo.com/animetitle,4882,nvlwbu,hanasaku_iroha.html)
Tiger & Bunny (http://www.animenfo.com/animetitle,4862,fohvuj,tiger___bunny.html)
Yondemasu Azazel-san (http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=12345)

Keit
2011-04-15, 20:46
+ Kaiji season 2

http://myanimelist.net/anime/10271/Kaiji:_Hakairoku_Hen

<Mike>
2011-04-15, 21:07
Nej men va fan. Sätt inte den i samma kategori som sådana mangas (som faktiskt är av grym kvalitet). Den här helt klart okej och tåls att läsas. Men på samma nivå som de du nämnde? Nädu.

Jodu :) Det är möjligt att jag blev överdrivet pepp eftersom det var länge sedan jag läste något så bra, men känslan jag fick av att läsa den var likvärdig med de jag nämnde.
Men Berserk, fram tills lilla magiflickan kommer in i bilden, står fortfarande stadigt på nr. 1.

Klein
2011-04-15, 21:21
+ Kaiji season 2

http://myanimelist.net/anime/10271/Kaiji:_Hakairoku_Hen

Fett. Allt Yuzo Sato rör vid blir till guld.

För övrigt måste jag ändra mig vad gäller serien Gosick - Den är faktiskt riktigt sevärd. Välgjord och tillräckligt intressant. Rekommenderas varmt.

muddler
2011-04-15, 22:22
Har precis tagit mig igenom Naruto första vändan, 220 avsnitt. Hoppas innerligt att shipuddddeeeeeen är värd det.

<Mike>
2011-04-16, 02:53
Muddler, skämtar du? Såg du alla fillers? =O Fram till Sasukes och Narutos fight vid sjön går det att se, men efter det följer ju bara massa skit som inte har med mangan att göra alls.
Läs mangan istället.

muddler
2011-04-16, 15:14
Muddler, skämtar du? Såg du alla fillers? =O Fram till Sasukes och Narutos fight vid sjön går det att se, men efter det följer ju bara massa skit som inte har med mangan att göra alls.
Läs mangan istället.

Haha ja i stort sett! Jag bandade igenom högst tre avsnitt :D

Kimball
2011-04-16, 20:19

Haha galen! Jag hade följt någon fillerguide eller liknande. Men jag vill påstå att Shippuuden är värt det, åtminstone topparna s.a.s.

Kimball
2011-04-17, 23:45
Serier som är värda att kolla in den här säsongen (än så länge)

Steins; Gate (http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=11770)
X-men (http://www.animenfo.com/animetitle,4873,iztveg,x_men.html)
Hana-saku Iroha (http://www.animenfo.com/animetitle,4882,nvlwbu,hanasaku_iroha.html)
Tiger & Bunny (http://www.animenfo.com/animetitle,4862,fohvuj,tiger___bunny.html)
Yondemasu Azazel-san (http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=12345)

Lägg till:

Ao no Exorcist
&
Deadman Wonderland också!

Greg
2011-04-19, 10:23
Lägg till:

Ao no Exorcist
&

Bakuman är i mitt tycke kanske den bästa serien som släppts under det senaste året.

Nu är det ju så att jag är ett stort fan av mangan, och man måste förbise en hel del när det kommer till själva animeringen i animen, J.C Staff är inte direkt kända för att ha superbra animering direkt, men den är ändå värd att se.

Jag har också lagt in en beställning på Now and Then, Here and There, har velat se den länge och har enbart hört, och läst, oerhört bra om den.

Tjuckot
2011-04-19, 10:49
De som gillar mangan/animen grappler: Baki samt/eller är mma-intresserade borde läsa "Tough" som jag tror är en relativt fristående sequel till någon annan manga. Faktiskt en del verklighetsbaserade tekniker och personer (en fedor inspirerade ryss som är sambo världsmästare) även om det såklart är lite konstiga påhitt också. Ingen djup story alls, men mycket action och slagsmål. Pågående manga.

This is a mixed martial arts fighting manga about the Miyazawa school of martial arts. Initially, it is about Kiichi trying to heal his father after he was nearly killed by his brother Kiryu. But then it goes on to be less about that as his father recovers and some tournament style fighting begins. At that point various apparently overwhelming opponents will encounter Kiichi on his way to the top. The objectives of the various characters start to play a more and more important role, as well as the different philosophical projections of several martial arts and disciplines. (Somewhat maybe like a modern day Samurai story.)

http://www.mangareader.net/737/tough.html

r3mpuh
2011-04-19, 10:51
Kollar på Durarara just nu :3

Kimball
2011-04-19, 14:58
Bakuman är i mitt tycke kanske den bästa serien som släppts under det senaste året.

Jag läste att den stundvis var ganska seg, dock?

Greg
2011-04-19, 15:41
Jag läste att den stundvis var ganska seg, dock?

Vilken anime är inte det stundvis? Speciellt Slice-of-life animes kan ju vara så sjukt dryga. :(

Den har ju definitivt sina problem, helt klart. Sen så förbiser jag det eftersom jag älskar mangan så pass mycket.

Animen är betydligt segare än mangan. Mangan är snabbare, betydligt snabbare.

Gillar man slice-of-life där man får veta lite hur det är att vara en mangaka så är detta definitivt något jag rekommenderar starkt.

Kimball
2011-04-20, 20:45
Vilken anime är inte det stundvis? Speciellt Slice-of-life animes kan ju vara så sjukt dryga. :(

Den har ju definitivt sina problem, helt klart. Sen så förbiser jag det eftersom jag älskar mangan så pass mycket.

Animen är betydligt segare än mangan. Mangan är snabbare, betydligt snabbare.

Gillar man slice-of-life där man får veta lite hur det är att vara en mangaka så är detta definitivt något jag rekommenderar starkt.

Jag fann faktiskt inte att Cross Game var speciellt seg, men det kan ha berott på att de kombinerade lite sport-anime med slice-of-life på ett trevligt sätt som engagaerade mig, men jo, de flesta animes har ju ups & downs precis som allt annat.

Hoppas ingen missat att nya säsongen av Gintama börjat heller? :D Mycket nu.

Greg
2011-04-20, 21:15
Jag fann faktiskt inte att Cross Game var speciellt seg, men det kan ha berott på att de kombinerade lite sport-anime med slice-of-life på ett trevligt sätt som engagaerade mig, men jo, de flesta animes har ju ups & downs precis som allt annat.

Hoppas ingen missat att nya säsongen av Gintama börjat heller? :D Mycket nu.

Cross Game har jag missat. Något att rekommendera?

Gin Tama är ännu en anime som jag har på burken men inte hunnit se än :D

Andy.da.wohoo
2011-04-29, 23:06
Wohoo, såg precis Evangelion 1.0 - You are (not) alone och får erkänna att den var ännu bättre än serien! :D

Ska bli kul att få se tvåan och sen resten av filmerna :)

Har också börjat läsa Neon Genesis Evangelion mangan :D

Snobbe
2011-04-30, 10:43
Någon som har tips på anime? Gärna Anime som är slut så det finns ett slut på den. Har ej så stor koll på anime overall men hitils har jag tittat igenom Death note, Fullmetal alchemist, Naruto och Bleach.

Älskar alla 4 så något liknande hade varit grymt.

Drfg
2011-04-30, 11:33
Någon som har tips på anime? Gärna Anime som är slut så det finns ett slut på den. Har ej så stor koll på anime overall men hitils har jag tittat igenom Death note, Fullmetal alchemist, Naruto och Bleach.

Har du testat hunter x hunter?

Har inte sett naruto men hört att folk ska tycka de är ganska lika.

Termy
2011-04-30, 11:57

Något liknande vettefan, men kolla på Baccano! http://www.imdb.com/title/tt1334722/

Andy.da.wohoo
2011-04-30, 16:10

Neon Genesis Evangelion. 26 avsnitt in total, sen finns det en manga och en hel del filmer också. Men börja med serien. Den är bra, men ger dig ett grymt mindfuck.

Tomten
2011-04-30, 17:25
Lägg till:

Ao no Exorcist
&

Vi tar och lägger till "ano hi mita hana no namae wo bokutachi wa mada shiranai"

Tomten
2011-04-30, 17:26

Cross Game är awesome. Väldigt bra slice-och-life.

Hårdrockssmurfen
2011-04-30, 18:49
Wohoo, såg precis Evangelion 1.0 - You are (not) alone och får erkänna att den var ännu bättre än serien! :D

Ska bli kul att få se tvåan och sen resten av filmerna :)

Har också börjat läsa Neon Genesis Evangelion mangan :D

Kolla in animeserien Bokurano oxå, lite lik Evangelion. Fast mörkare.

Kimball
2011-04-30, 18:50

Cross Game är awesome. Väldigt bra slice-och-life.

What he said!

Och Gintama är nog den mest speciella serie jag någonsin sett, blir ännu bättre om man har lite "tur" och sett lite anime tidigare, då de ofta refererar på olika vis, samt gör narr av olika animes osv. Men humorn är på TOPPnivå nästintill hela serien ut (vilken är +200 eps and counting nu med nya säsongen). DOCK, är serien stundvis jäkligt random, väldigt få eps styr den faktiska "handlingen" osv, så det är inget man köttar igenom snabbt då man tröttnar lite. Men som strökoll är den top notch!

Du kan älska Hajime No Ippo, handlar om en snubbe som börjar lira boxning avancerar, grova "shounen"-inslag, tyvärr inget riktigt slut än dock...

Vi tar och lägger till "ano hi mita hana no namae wo bokutachi wa mada shiranai"

Får kolla upp den!

Greg
2011-04-30, 22:29

Oj oj oj oj oj oj oj oj.

Först börjar du med:

Cowboy Bebop
T6zDfxZ4NcE

Följer upp med:

Samurai Champloo
4OuRajFzMYI

Sedan går du över till något lite hårdare:

Berserk
DAzALLi3OUk

Efter att ha sett en sådan explosiv anime så går du över till något lite udda.

Mushishi
AapZE-LHUdI

Sen så går du på något som är mycket roligare.

Great Teacher Onizuka (GTO)
4CNutWhmlqM

Efter detta så kom tillbaka så ska du få mer hjälp :D

Olegh
2011-04-30, 22:40
Greg: :thumbup:

Riktigt bra skit, genomgående. Kan lägga till Black Lagoon också.

Greg
2011-04-30, 22:49
Greg: :thumbup:

Riktigt bra skit, genomgående. Kan lägga till Black Lagoon också.

Första säsongen av Black Lagoon är mumma ;)

Andra är dessvärre blek i jämförelse :/

Keit
2011-04-30, 22:49
Första säsongen av Black Lagoon är mumma ;)

Andra är dessvärre blek i jämförelse :/

Tvärtom, andra säsongen är mycket mörkare, djupare och mer välarbetad.

Greg
2011-04-30, 22:58
Tvärtom, andra säsongen är mycket mörkare, djupare och mer välarbetad.

Mörkare definitivt, tycker den är så slafsigt gjord och håller inte samma standard avsnitt till avsnitt som den första säsongen gjorde.

I mitt tycke.

Andy.da.wohoo
2011-04-30, 23:02
Kolla in animeserien Bokurano oxå, lite lik Evangelion. Fast mörkare.

Willdo! Hur många avsnitt finns det?

Kimball
2011-04-30, 23:17

Anidb är din vän :)

<Mike>
2011-05-01, 00:28
Läste nyss ut Monster och måste erkänna att den är bland de bästa mangas som skrivits. Berserk må vara helt sanslöst bra väldigt länge, men tappar tyvärr rejält efter ett tag. Monster höll samma nivå genom hela mangan.
Jag har visserligen sett animen för några år sedan, men även fast jag visste vad som skulle hända älskade jag ändå mangan. Fick rysningar på hur många ställen som helst :)

Så den borde alla verkligen läsa.

In other news så är Vinland Saga faktiskt bra igen. De sista avsnitten har varit lovande.

Hårdrockssmurfen
2011-05-01, 07:12

24 avsnitt.

Andy.da.wohoo
2011-05-08, 21:45
Wow.

Såg precis Evangelion 2.0 You can (not) Advance.

Wow.

Se den.

Supermicke
2011-05-08, 22:55
om inte någon redan gjort kan jag tipsa om wolf guy :) bra manga!!

http://www.mangareader.net/546/wolf-guy-ookami-no-monshou.html

Olegh
2011-05-08, 23:10
Wow.

Såg precis Evangelion 2.0 You can (not) Advance.

Wow.

Se den.

Instämmer, ska skaffas på Blu-ray när den släpps. :)

Olegh
2011-05-09, 00:18
http://i53.tinypic.com/35cpkjt.gif

Samt Steins;Gate. Får se om man plockar upp någon ytterligare, känner att jag är inne i en period.

Vinter
2011-05-10, 10:03
Baccano! är en bra anime man inte får missa.

Andy.da.wohoo
2011-05-10, 20:34
Såg precis på 5 Cm per second.

Mycket fin film. Otroligt bra tecknad och detaljrikedomen är ovanligt hög tycker jag. Det är egentligen en serie på tre delar som klippts samman så de bildar en film. "A chain of short stories about their distance" beskriver den väldigt bra, då "dem" är en pojke och en flicka, som växer upp.

Olegh
2011-05-13, 17:04
Såg precis på 5 Cm per second.

Mycket fin film. Otroligt bra tecknad och detaljrikedomen är ovanligt hög tycker jag. Det är egentligen en serie på tre delar som klippts samman så de bildar en film. "A chain of short stories about their distance" beskriver den väldigt bra, då "dem" är en pojke och en flicka, som växer upp.

Det där är en film man inte ska försöka analysera sönder. Bara se och känna. Kan definitivt relatera till dina smått euforiska kommentarer. :)

Själv kikade jag just på första episoden av Ano Hana. Kändes inte sådär värst peppande inför kvällens ölande..

Andy.da.wohoo
2011-05-13, 23:21
Det där är en film man inte ska försöka analysera sönder. Bara se och känna. Kan definitivt relatera till dina smått euforiska kommentarer. :)

Den är ju så fin bara! Jag känner mig fortfarande helt till mig bara jag tänker på den.

Själv kikade jag just på första episoden av Ano Hana. Kändes inte sådär värst peppande inför kvällens ölande..

Läste lite om handlingen, verkar lovande.

Såg på The place promised in our younger days idag. Den var bra, Makoto Shinkai har ett sätt att kunna uttrycka känslor på som ingen annan.

Nordenator
2011-05-13, 23:29
Haha.. Jag har börjat kika Highschool of the Dead. Vad jag trodde skulle vara zombie/splatter har mer och mer börjat likna mjukporr :D Inget helt naket eller så, men det var till exempel en dusch/bad-scen då de kvinnliga karaktärerna roade sig med att klämma på varandras bröst.

Bortsett ifrån det skjuter de zombier i huvudet med spikpistol och slår ihjäl folk med baseballträ, så det är lite blandade känslor kring den ;)

Andy.da.wohoo
2011-05-13, 23:37
Haha.. Jag har börjat kika Highschool of the Dead. Vad jag trodde skulle vara zombie/splatter har mer och mer börjat likna mjukporr :D Inget helt naket eller så, men det var till exempel en dusch/bad-scen då de kvinnliga karaktärerna roade sig med att klämma på varandras bröst.

Bortsett ifrån det skjuter de zombier i huvudet med spikpistol och slår ihjäl folk med baseballträ, så det är lite blandade känslor kring den ;)

Hahaha, den som säger att alla Animes är likadana vet verkligen inte vad han eller hon talar om :D

Nordenator
2011-05-14, 00:15
Hahaha, den som säger att alla Animes är likadana vet verkligen inte vad han eller hon talar om :D

Haha.. Ja.. Allt är ju inte riktigt Naruto :D En polare sa just att två andra bekanta hade vid ett tillfälle satt sig ner och skulle börja kika på en serie. Det visade sig visst att det var en tecknad tagning på bögporr. Konstigt nog såg de inte klart serien :D

EDIT: Jag var inte så sugen på att googla på namnet, så jag kan inte ge mer info än det ;)

Onigiri
2011-05-14, 06:18
Fick tips av min anime-guru till lillebror om att spana in Deadman Wonderland (4-5 avsnitt har sänts hittills) jag gillar den starkt. Huvudpersonen har samma röst som Edward i FMA vilket är ett stort plus!

Ursäktar om den redan skrivits om i tråden, pallade inte scanna inlägg efter inlägg.

Kimball
2011-05-14, 22:21
Fick tips av min anime-guru till lillebror om att spana in Deadman Wonderland (4-5 avsnitt har sänts hittills) jag gillar den starkt. Huvudpersonen har samma röst som Edward i FMA vilket är ett stort plus!

Ursäktar om den redan skrivits om i tråden, pallade inte scanna inlägg efter inlägg.

Du har en vettig bror! Ep05 ute nu precis också. Har nog aldrig följt såhär mycket serier samtidigt, såpass illa att det är problematiskt att komma ihåg att ladda ner alla varje vecka, men fint är det! Har så mycket lättare för att kolla på anime än "normala" serier, kan inte riktigt sätta fingret på varför. Variationsbredden månne?

Andy.da.wohoo
2011-05-15, 01:30
Haha.. Ja.. Allt är ju inte riktigt Naruto :D En polare sa just att två andra bekanta hade vid ett tillfälle satt sig ner och skulle börja kika på en serie. Det visade sig visst att det var en tecknad tagning på bögporr. Konstigt nog såg de inte klart serien :D

EDIT: Jag var inte så sugen på att googla på namnet, så jag kan inte ge mer info än det ;)

Haha! Behöver inte ge mer info än sådär! :D

Frumpish
2011-05-15, 07:37
Holy fuck! Deadman wonderland verkar helt episk onigiri :D

(LOL, jag har alltid läst ditt nickname som onigirl), såg först nu att det var ett i på slutet.. hahahhaa

Kimball
2011-05-16, 16:35
Hur EPISKT kommer inte detta bli:

TEKKEN BLOOD VENGEANCE

IPT_qqJ12s4

Magnus N
2011-05-16, 16:45
Där har vi något att se fram emot :D

Tricklew
2011-05-17, 06:19

Läs mangan istället.

Någon av er som kommer ihåg vid ungefär vilket avsnitt alla fillers börjar? Håller på att dra ner serien nu, men vore gött om jag kunde slippa dra ner alla fillers.

Tjuckot
2011-05-17, 06:32
Någon av er som kommer ihåg vid ungefär vilket avsnitt alla fillers börjar? Håller på att dra ner serien nu, men vore gött om jag kunde slippa dra ner alla fillers.

Google is your friend :)

http://www.narutohq.com/naruto-shippuden-fillers.php

clork
2011-05-17, 09:07
Håller på kolla på Samurai Champloo. Har sett tre avsnitt och jag måste säga att det är grymt sköna karaktärer hittills och häftig animering. Storyn verkar vara lite så där hittills. "I need to find the samurai who smells of sunflower" typ.

Greg
2011-05-17, 12:04
Håller på kolla på Samurai Champloo. Har sett tre avsnitt och jag måste säga att det är grymt sköna karaktärer hittills och häftig animering. Storyn verkar vara lite så där hittills. "I need to find the samurai who smells of sunflower" typ.

För att inte tala om musiken och stämningen i animen. Ja, den är en av mina absoluta favoriter.

Visst, det är det centrala. Att hitta just den samurajen. Men hela animen är en resa i ett land som är i förändring. Ju längre de går desto modernare verkar det bli.

stridis
2011-05-20, 20:46
Gillar åldersratingen på animsen. :laugh: B gata h kei- +17 har inget våld (nå typ) men ganska mycket sexuell inuendo, Deadman Wonderland - sadism maktmissbruk ond bråd död - everyone

r3mpuh
2011-06-07, 16:57
Någon mer som var på Uppcon?
<-- Jag på Uppcon [;

Frumpish
2011-06-07, 23:02
deadman wonderland är nice :D

Kollar in 20th century boys nu, första filmen!

Försökte läsa mangan lite men fastnade inte, dock har filmerna fått bra betyg

Frumpish
2011-06-15, 17:57
Meh

Fastnade icke för 20th century boys!

Men hittade en ganska barnslig samuari-anime:
http://www.animedreaming.tv/anime/asu-no-yoichi/

Inte sjukt bra men lite kul iaf! Fick mig o bli sugen på att se Kenshin, BATTOSAI! Började se den för länge sedan men slutade av någon anledning. Pluggar japanska nu i sommar så 100+ avsnitt av kenshin blir perfekt :D
(fanns en fin tracker på piratebay för de som är sugna)

stridis
2011-06-15, 18:39
Kenshin-serien är naaajs. Förresten så är karaktären Saito en cooling, helt i min smak.

Termy
2011-06-15, 18:41
Kollar också på Kenshin just nu (igen). Säsong 2 är helt klart bäst.

<Mike>
2011-06-15, 18:59
deadman wonderland är nice :D

Kollar in 20th century boys nu, första filmen!

Försökte läsa mangan lite men fastnade inte, dock har filmerna fått bra betyg

Duuuude, filmerna suger hårt men mangan är ju bland de absolut främsta! Killen som gjort 20th century boys har även gjort Monster och Pluto vilka båda två är mästerverk.
Ge mangan en chans igen, den kan verka lite seg i början, men det är definitivt värt det att fortsätta.

Jag har sett två animes de sista dagarna:

Lelouch of the rebellion - Bra anime. Den spårade ur lite mot slutet, men värd att se utan tvekan.

Durarara!! - Samma team som gjorde "Baccano!". Baccano gillade jag nog mer, men Durarara var också en bra anime. Hade många älskvärda karaktärer :)

Tjuckot
2011-06-15, 19:10
Duuuude, filmerna suger hårt men mangan är ju bland de absolut främsta! Killen som gjort 20th century boys har även gjort Monster och Pluto vilka båda två är mästerverk.
Ge mangan en chans igen, den kan verka lite seg i början, men det är definitivt värt det att fortsätta.

Jag är benägen att hålla med! 20th + 21th century boys sträcklästes, detsamma med pluto! Monster.. ptja, jag är ledig imorgon. Känner igen introt (kollar lite på den nu) men minns icke helheten.

muddler
2011-06-15, 19:57
Kollar Naruto Shippuden och Death Note för tillfället, Naruto är helt klart favoriten!

Kimball
2011-06-15, 21:58
Kollar Naruto Shippuden och Death Note för tillfället, Naruto är helt klart favoriten!

Oj, såpass? Såg DN med flickvännen, och varje vecka med ny ep var nästan magisk!

Fast när Naruto väl levererar, är det förvisso _riktigt_ bra. Synd på alla miljontals fillers bara.

Gintama har kommit in i (varit i ~3-4 eps nu?) en riktigt bra arc nu med, samma sak här med mainstory-line, börjar tröttna lite smått på liknande skämt i nya episoder som i tidigare 200 eps.

Frumpish
2011-06-16, 12:34
Jävlar vad kenshin växer :D musiken är grym!

DELIVERING!!

Gamblern
2011-06-16, 13:52
http://myanimelist.net/profile/Bizzen
Där har ni min animelist med dom flesta serierna jag sett.
Följer för tillfället:
Ao no Exorcist, Bleach, Deadman Wonderland, Dog days, Fairy Tail, Kami nomi no shiru sekai, Naruto Shippuden.
Senaste avsnittet i samtliga (;

Rekommenderar samtliga 10poängare jag har på listan.

Olegh
2011-06-17, 00:21
Ano Hi Mita Hana no Namae o Bokutachi wa Mada Shiranai.
Rekommenderas. Avnjutes gärna med öl + ölkorv. Gillar musiken och stämningen i synnerhet.

Jävlar vad kenshin växer :D musiken är grym!

DELIVERING!!

Sant. Jag har hört i efterhand att det är rätt mycket fillers i animen, men musiken är grym.
Missa inte Seisouhen och Tsuioko Hen heller. Jag gillar bägge riktigt mycket, men den sistnämnda hålls högt av så gott som alla.

<Mike>
2011-06-17, 02:26
Eden: It's an Endless World! - Läser för tillfället. Har väl bara kommit till ca avsnitt 50, men den äger hittills! Brutal manga, minst sagt.
Post apocalypse setting med robotar, cyborgs, ond bråd död och oförutsägbar story. Rekommenderas! :)

<Mike>
2011-06-19, 15:53
Bleh.... Någon som läst Eden? Den började riktigt bra, men sen dalade den neråt ganska snabbt, och nu kring avsnitt 55 är det som en helt ny manga.
Så, är det någon som vet ifall det är värt det att fortsätta läsa?

davvvan
2011-06-19, 17:17
Såg de nio första avsnitten av Deadman Wonderland igår och blev väldigt positivt överraskad... Den och Rainbow är det som gäller för tillfället. Lite sugen på Durarara och Baccano, samt Gintama som jag helt missat.

Supermicke
2011-06-19, 17:23
har läst alla cage of eden som kommit ut, är väl helt ok ;D om du menade den

<Mike>
2011-06-19, 17:34
har läst alla cage of eden som kommit ut, är väl helt ok ;D om du menade den

Nope, menade Eden: It's an endless world. Den började grymt bra som en riktigt seriös manga, sen blev den helt plötsligt töntig och dålig :(

Supermicke
2011-06-19, 17:49
då har jag inte läst den :( verkar ganska ball tho

Supermicke
2011-06-26, 20:09
hitta en ny maffia manga som är grym!!!

http://www.mangareader.net/1119-40949-1/sun-ken-rock/chapter-1.html

<Mike>
2011-06-26, 21:04
Sorry Micke men den mangan är kass imo ^^ Väldigt överdriven och kliché. Rätt många verkar gilla den dock, så det kanske bara inte är min stil.

Nordenator
2011-06-26, 21:08
Såg de nio första avsnitten av Deadman Wonderland igår och blev väldigt positivt överraskad... Den och Rainbow är det som gäller för tillfället. Lite sugen på Durarara och Baccano, samt Gintama som jag helt missat.

Durarara! var faktiskt rätt bra. Jag tyckte att den inledningsvis var sådär, och jag övervägde att lägga ned efter några avsnitt. Karaktärerna blev däremot intressantare och storyn likaså. 7/10 skulle jag nog ge den.

Och ja.. Deadman är skön :)

<Mike>
2011-06-26, 21:17
Baccano är bättre än durarara, men durarara är bättre än deadman wonderland. Så de borde du se davvvan :)

Nordenator
2011-06-26, 21:20
Baccano är bättre än durarara, men durarara är bättre än deadman wonderland. Så de borde du se davvvan :)

Äpplen och päron. Baccano har jag inte sett, men Durarara och Deadman är ju inte ens nära på lika serier.

Supermicke
2011-06-27, 18:09
Sorry Micke men den mangan är kass imo ^^ Väldigt överdriven och kliché. Rätt många verkar gilla den dock, så det kanske bara inte är min stil.

hhehe jo lite urballad ;D nu tkr jag du ska langa upp dina favoriter så kanske man hittar någon ny :D

davvvan
2011-07-09, 23:34
Okej, ska kolla in dem. Deadman var ju tyvärr väldigt kort, undrar om det kommer en säsong 2? Kändes komprimerat och hängande... slutet alltså. Inne på avsnitt 20 på Rainbow nu. Vet inte riktigt vad jag tycker om den, känns lite för... vuxen typ. Sen gråter de hela tiden över vad de gör för varandra och anchan. Bleh.

(Fortsätter att kolla dock, 6 avsnitt kvar :))

stridis
2011-07-17, 21:41
Woot, Blade är helt ok som anime. Inte råimba som Filmen blade(första) men schysst underhållning helt klart. Rekommenderas:thumbup:

cirkelrak
2011-07-17, 21:44
One Piece har börjat leverera nu igen efter ett långt tråkigt arc med Luffy och Ace som små.

Forqie
2011-08-31, 18:54
har nu sett 6 avsnitt av elfen lied, och det är första gången jag ser en så pass melankolisk och "mogen" anime...

fyfan man blir ju ledsen av all misär, men det är så bra!!

Kabuto
2011-08-31, 19:08
Grymt main theme också i Elfen lied!