handdator

Visa fullständig version : Anime

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

Termy
2013-07-26, 22:27
Det är just det som är grejen, jag läser inte manga kollar bara på anime är det så att där är någon anime som är bunden till sitt manga så väljer jag å inte kolla på det.

Det går alldeles utmärkt att kolla på animen utan att läsa mangan också om man så önskar. Den slutar som sagt när det story-arcet slutar. Första episoden i animen äger rum efter sista episoden. Hela animen och det story-arcet är en lång flashback i princip.

Termy
2013-07-27, 20:19
Kollade på Blue Gender (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=416) för några veckor sedan. Trodde den skulle vara sådär, samt att de första episoderna inte riktigt klickade för mig, men sedan blev den bättre än jag trodde.

"Yuji, a high school teenager, discovers that he has an new incurable virus. With life looking very bleak, he's left only one option - hope that the future may hold a cure. With his decision made, he opts to undergo artificial hibernation...

When Yuji awakes, the world he knew is gone. The year is 2031 - an era of war, despair and death. While he's been sleeping, the Earth has been taken over by BLUE, a mysterious creature that eats anything for food including human beings.

Hunted and on the verge of extinction, Mankind has fled. Now, their only chance for survival is to destroy BLUE! Now, Yuji must fight not only for his own survival, but for that of the entire Human race!"

Wzup2u
2013-07-27, 20:27
http://www.ikikata.se/wp-content/uploads/2012/07/sailor_moon.jpg

ceejay
2013-07-28, 19:59
yu yu hakusho började lite segt men blir bättre efter ett 30-tal avsnitt tycker jag :)

Termy
2013-07-28, 21:36
yu yu hakusho började lite segt men blir bättre efter ett 30-tal avsnitt tycker jag :)

Jag gillade den serien. Gillar långa serier med gott om plats för karaktärsutveckling. Killen som skapade mangan är ju samma som har gjort Hunter X Hunter (som för övrigt utan tvekan är bättre).

ceejay
2013-07-28, 21:45
Jag gillade den serien. Gillar långa serier med gott om plats för karaktärsutveckling. Killen som skapade mangan är ju samma som har gjort Hunter X Hunter (som för övrigt utan tvekan är bättre).

jag hittade 2 olika träffar på hunter x hunter på imdb, vilket årtal är det som gäller? Ena serien håller fortfarande på.

Termy
2013-07-28, 22:00
jag hittade 2 olika träffar på hunter x hunter på imdb, vilket årtal är det som gäller? Ena serien håller fortfarande på.

Den nya är tänkt att adaptera hela mangan (som fortfarande pågår vad jag vet). Om du inte har kollat på HxH så kan jag rekommendera den gamla animen, då den är den bästa i sitt slag.

Tomten
2013-07-28, 22:00

Det är nuvarande du vill kolla på. Den tidigare serien slutade efter greed island arc, den nya är en re-boot som fortsätter efter greed island.

ceejay
2013-07-28, 22:06
ok najs, kanske lite bättre kvalité på serien grafikmässigt från den innan också?

Tomten
2013-07-28, 22:06
Den nya är tänkt att adaptera hela mangan (som fortfarande pågår vad jag vet). Om du inte har kollat på HxH så kan jag rekommendera den gamla animen, då den är den bästa i sitt slag.

Nä, det är felaktigt. Det finns ingen anledning att kolla på den äldre serien. Den nya är mer påkostad, mindre utdragen och håller bara högre kvalitet. Den följer också mangan bättre än den äldre serien.

Tomten
2013-07-28, 22:18
Finns en tråd här där de jämför de båda serierna.

http://forums.animesuki.com/showthread.php?t=114927

åsikterna går isär ganska hårt, men det är klart att de flesta anser att både madhouse (1999 versionen) och den nya versionen från nippon animation båda har styrkor och svagheter. Nya versionen följer däremot mangan mer troget. Utan tvekan.

Termy
2013-07-28, 22:42
Det finns många anledningar att kolla på den gamla serien förstås, precis som den nya. Alla anledningar är förstås subjektiva. Själv har jag en stor mancrush på Hisoka i den gamla serien. Rösten i den nya var tråkig.

ceejay
2013-08-04, 14:07
nu har jag sett klart på yu yu hakusho. En helt okej serie :) 112 avsnitt.

Magnus N
2013-08-04, 14:16
nu har jag sett klart på yu yu hakusho. En helt okej serie :) 112 avsnitt.

funderat på denna ett par ggr, men 112 avsnitt känns mastigt :)

ceejay
2013-08-04, 14:50
mjao. rätt lång, samt lite seg ibörjan tycker jag.

Ska börja kika på fate/zero nu

ceejay
2013-08-04, 22:13
Bara kikat ett avsnitt, tog en stund att fatta vad hela grejen går ut på, typ. Outrot visar att det finns potential iaf :)

Tricklew
2013-08-04, 22:22
Precis blivit av med jobbet/blivit singel ceejay? Jösses silket schema du håller. :)

ceejay
2013-08-04, 22:23
heh. Har mycket tid över till att göra det jag vill göra. :)

Ado2000
2013-08-04, 22:37
Samurai Champloo, bra eller dålig ?

Klein
2013-08-05, 02:38
Samurai Champloo, bra eller dålig ?

Det är en av de bästa.

ceejay
2013-08-05, 06:04
Champloo äger

Klein
2013-08-05, 06:56
Episod 17 av Shingeki no Kyojin äger. Nu börjar det ta fart igen.

nitz
2013-08-05, 09:30
mjao. rätt lång, samt lite seg ibörjan tycker jag.

Ska börja kika på fate/zero nu

Sett Fate/Stay Night?
Jag gillade Fate/Zero :)

Episod 17 av Shingeki no Kyojin äger. Nu börjar det ta fart igen.

Tycker serien är riktigt bra faktiskt!

ceejay
2013-08-05, 09:38
fate/zero skall tydligen kikas på först, sen fate/stay night typ?

nitz
2013-08-05, 09:43
fate/zero skall tydligen kikas på först, sen fate/stay night typ?

Jag vet faktiskt inte riktigt hur det är tänkt.
Eftersom Fate/stay kom först både i anime och annan form men Fate/zero är en prequel så tror jag ändå det är meningen att man ska se Fate/stay först.
Kanske något sånt här typ:
Fate/stay
Unlimited blade works
Fate/zero

Kronologisk ordning är ju annars:
Fate/zero - Fate/stay+Unlimited blade works (de är två what ifs av samma händelseförlopp så de utspelar sig samtidigt)

Jockefoten
2013-08-05, 10:22
Shingeki no Kyojin är kalasbra! Varje avsnitt är ju spännande (nästan), läste lite om mangan och tydligen massa gottigt som väntar längre fram i serien!

Gjorde dock misstaget att bildgoogla några av karaktärrerna (fråga mig inte varför). Internet har störda fantasier. T_T

ceejay
2013-08-06, 21:34
introlåten till fate zero är skön :]
2KVqLeTPPQw

muddler
2013-08-06, 22:39
Även om "rapen" delvis förstör tycker jag om den här endingen på Full Metal Alchemist

hhh5GMv0kc0

Tomten
2013-08-10, 00:49
Kontrar med mina favorit openings från FMA - Brotherhood

Jag brukar inte vara en fanboy, men för mig så är det här så nära perfektion man kan komma med en anime.

E3kOnowk704

GxIuO600uc4

Rahf
2013-08-10, 03:52
Håller med Tomten; FMA: Brotherhood är min absoluta favorit när det gäller anime-serier.

Supermicke
2013-08-30, 20:59
titan mangan ny, verkar vara någon prequel, tänkte någon här var sugen på 10 sidor så....

http://www.mangareader.net/attack-on-titan-before-the-fall

Matsa
2013-08-30, 21:16
Kan man kolla FMA Brotherhood direkt eller bör man kolla något annat först?

Beelzebub mangan börjar bli riktigt grym nu btw.

Nordenator
2013-08-30, 21:23
Kan man kolla FMA Brotherhood direkt eller bör man kolla något annat först?

Beelzebub mangan börjar bli riktigt grym nu btw.

Bara att kika på brotherhood. Den följer mangan bättre än första serien och går dessutom igenom samma saker (åtminstone en bra bit in). Bättre tempo och allmänt bättre, även om jag inte kanske var lika frälst då jag såg den då jag redan sett första serien två eller tre varv.

Matsa
2013-08-30, 21:35
Bara att kika på brotherhood. Den följer mangan bättre än första serien och går dessutom igenom samma saker (åtminstone en bra bit in). Bättre tempo och allmänt bättre, även om jag inte kanske var lika frälst då jag såg den då jag redan sett första serien två eller tre varv.

Gött mos, då ska jag kika på den. :)

Olegh
2013-09-01, 18:36
Nu levererar Shingeki no Kyojin igen! Synd bara att avsnitten inte är längre och kommer oftare..

Sparven från Minsk
2013-09-01, 18:50
Nu levererar Shingeki no Kyojin igen! Synd bara att avsnitten inte är längre och kommer oftare..

Agree!

Klein
2013-09-06, 08:20
Någon som har koll på vad som är sevärt under den kommande höstsäsongen? Ny säsong av Hajime no Ippo är ju en självklarhet att se. Men vad mer?

Andy.da.wohoo
2013-09-08, 23:03
Wohoo! Makoto Shinkai har kommit ut med en ny film!

För er som inte vet vem han är så är det han som gjort 5 Centimeters per second och The place promised in our early days samt Children who chase lost voices of deep below.

HTTRweJ7jVs

Ser oerhört vackert ut.

nyvaken
2013-09-08, 23:21
Gutt! 5cm-filmerna var grymma!

Olegh
2013-09-08, 23:24
Alla de tre andra filmerna (utöver 5 cm..) är nu på väg hem. Tack för tipsen.

Andy.da.wohoo
2013-09-09, 16:43
Så lite så Olegh :)

Har nu sett Garden of voices. Oerhört vackert ritad. Musiken passar perfekt till den och handlingen kan jag inget annat än älska.

Vunnis
2013-09-13, 11:10
Nu tog full metal alchemist slut igen. Ansiktet går sönder. *cry*

Olegh
2013-09-13, 21:45
Nu tog full metal alchemist slut igen. Ansiktet går sönder. *cry*

Dat feel. *hug*

Kikade på The place promised in our early days. Stämningen är fantastisk. Bildspråket påminner onekligen om 5 cm per second (eller tvärtom eftersom det är en senare film..). Historien gillar jag, själva stuket, även miljöerna i sig. Efter halva filmen ungefär tycker jag att det blir en aning rörigt/tunt för att det ska kunna kallas för en riktigt bra film, men huvudsaken är att det känns bra. Och det gör det. Slutet är ok, inte mer.

Andy.da.wohoo
2013-09-13, 21:54
Dat feel. *hug*

Kikade på The place promised in our early days. Stämningen är fantastisk. Bildspråket påminner onekligen om 5 cm per second (eller tvärtom eftersom det är en senare film..). Historien gillar jag, själva stuket, även miljöerna i sig. Efter halva filmen ungefär tycker jag att det blir en aning rörigt/tunt för att det ska kunna kallas för en riktigt bra film, men huvudsaken är att det känns bra. Och det gör det. Slutet är ok, inte mer.

Skulle vilja säga att jag delar din åsikt till fullo. Nu var det dock väldigt längesedan jag såg den och kommer nog se den snart igen. Får se vad jag tycker om den då.

Såg nyss på Lupin III Castle of Cagliostro. En av Miyazakis filmer från 1979. Andra gången jag såg den och den var fantastisk även denna gång :) Nu blir det 5 Cm per second.

Nordenator
2013-09-13, 21:59
Kanske måste se om 5cm. Var ju några år sedan nu (tror jag i alla fall).

Nordenator
2013-09-13, 22:36
Så får det bli! Lite finwirre, en bira och film :D

Olegh
2013-09-13, 22:41
Låter trevligt! :cheers:

Andy.da.wohoo
2013-09-13, 23:09
5 Cm per second, vilket jävla mästerverk. 10/10 vilken dag som helst. Den filmen drar fram känslor ur mig som ingen annan och jag grät faktiskt ett par skvättar under filmen. Varför vet jag inte riktigt. Drar fram många känslor och vackra minnen helt enkelt antar jag.

Nordenator
2013-09-13, 23:37
Måste varit minst ett och ett halvt år sedan jag såg den sist, i alla fall. Denna vända kände man ju igen tågsystemet, automaterna och har varit på shinjuku-stationen (bodde fyra dagar i shinjuku) :D

Olegh
2013-09-15, 14:45
Anime is all about dem feels.

1. Shingeki. Varför är inte avsnitten längre för, gah!11 Anade ni att det som hände skulle hända, jag gjorde det iaf inte. Hoppas på en fet säsongsavslutning nu men jag befarar samtidigt att det kommer sluta med en cliffhanger av guds nåde.

2. Berserk. Började läsa om mangan efter att ha fått veta att den rycker upp sig efter slutet på golden arc och att Casca blivit koko. Senast jag läste den lade jag ner kort därefter. Är ni fler som slutade läsa kan det kanske vara värt att kika på den igen. Tar nog en stund innan jag är där dock, har läst de tre första volymerna nu av ca 35.

ceejay
2013-09-15, 14:46
olegh, vars är det bäst att läsa berserkmangan? gärna där berserk-animen slutade.

Olegh
2013-09-15, 14:50
Den finns här iaf: http://mangafox.me/manga/berserk/ Jag gjorde så att jag laddade hem den, ibland laddar det segt som fan på mangafox. Kanske finns på andra ställen också. Kan tyvärr inte svara på ungefär var mangan fortsätter efter slutet på animen, minns inte ens hur pass lika de är -.-

Magnus N
2013-09-15, 14:52
olegh, vars är det bäst att läsa berserkmangan? gärna där berserk-animen slutade.

Gör di själv en tjänst och läs mangan ifrån början, visst du kommer uppleva samma saker på en hel del ställen men du kommer även få med dig flera saker som animen ej tar upp

ceejay
2013-09-15, 14:56
får se om jag gillar det. Aldrig läst manga egentligen. En fortsättning på berserkanimen vore episkt, men det kommer ju inte att hända. :( Definitivt delad 1a bland animes för mig.

Magnus N
2013-09-15, 14:58
får se om jag gillar det. Aldrig läst manga egentligen. En fortsättning på berserkanimen vore episkt, men det kommer ju inte att hända. :( Definitivt delad 1a bland animes för mig.

Om allt går som det ska kommer det en fortsättning på animen, men då i form av fler filmer liknande de 3 som har kommit de senaste åren

ceejay
2013-09-15, 15:02
se där... Jag antar att grafiken kommer bli lite mer uppdaterad? Jag skulle föredra om det gjordes på exakt samma sätt som när den kom 1997 :) Samt att en serieform skulle vara bättre än filmer... Det blir så förkortat på något sätt med filmer.

Konkelbär
2013-09-15, 15:03

Läs hela från början, totally worth it. En hel del saker som inte togs med i animen.. mangan gjorde så att jag förstod mycket mer :)

Magnus N
2013-09-15, 15:05
se där... Jag antar att grafiken kommer bli lite mer uppdaterad? Jag skulle föredra om det gjordes på exakt samma sätt som när den kom 1997 :) Samt att en serieform skulle vara bättre än filmer... Det blir så förkortat på något sätt med filmer.

Håller med men man får vara glad att de väljer att fortsätta med filmerna :D

Grafiken kan du kolla in här

WF3OP3f2I10

ceejay
2013-09-15, 15:12
nej usch!
Såhär ska det se ut. Ser mycket brutalare ut. Sen ska ju skiten inte vara dubbat heller, men det är ju en annan sak :D
Qacgb2b8LVU

Magnus N
2013-09-15, 15:20
nej usch!
Såhär ska det se ut. Ser mycket brutalare ut.

inget större fan av denna animeringen heller, men är ett nödvändigt ont som jag ser det just nu :D

Orginalets känsla med animeringsstil samt suveräna musik är närapå oslagbart :)

Rahf
2013-09-15, 20:15
Det känns lite skumt när man verkligen ser 3-D animeringen; värsta exemplet på det är Transformers: Energon och Transformers: Cybertron.

ceejay
2013-09-15, 20:20
är black lagoon bra? Är det bara att köra rakt av från säsong 1? Det är ett par år mellan säsongerna:)

Klein
2013-09-16, 01:47
är black lagoon bra? Är det bara att köra rakt av från säsong 1? Det är ett par år mellan säsongerna:)

Black Lagoon är ganska medioker anime i min mening. Jag föreslår istället:

Akagi
Hajime no Ippo
Stein's Gate
Mushishi
Code Geass
Gekijouban Kara no Kyoukai: Garden of Sinners
Hellsing OVA
Kaiji Season 1 och 2
Last Exile
Eureka 7
Escaflowne
Wolf's Rain
Broken Blade
Kemonozume
Kaiba
Trinity Blood
Xam`d: Lost Memories (Bounen no Xamdou)
Eden of the East
Kurozuka
Rainbow
Moribito – Guardian of the Spirit
Gundam Unicorn

Jag är väldigt avundsjuk på all tid du har att se anime Ceejay. Längtar tillbaka till mitt ungkarlsliv något fruktansvärt ibland.

ceejay
2013-09-16, 22:23
Black Lagoon är ganska medioker anime i min mening. Jag föreslår istället:

Akagi
Hajime no Ippo
Stein's Gate
Mushishi
Code Geass
Gekijouban Kara no Kyoukai: Garden of Sinners
Hellsing OVA
Kaiji Season 1 och 2
Last Exile
Eureka 7
Escaflowne
Wolf's Rain
Broken Blade
Kemonozume
Kaiba
Trinity Blood
Xam`d: Lost Memories (Bounen no Xamdou)
Eden of the East
Kurozuka
Rainbow
Moribito – Guardian of the Spirit
Gundam Unicorn

Jag är väldigt avundsjuk på all tid du har att se anime Ceejay. Längtar tillbaka till mitt ungkarlsliv något fruktansvärt ibland.

Ska kika igenom listan lite!

vars kan jag hittade de första avsnitten för shingeki no kyojin?

Nordenator
2013-09-16, 22:39
Ska kika igenom listan lite!

Fansubs. Kika typ myanimelist för vilket team som gäller. gg ska vara bra vill jag minnas.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

<Mike>
2013-09-16, 22:48

Om du vill streama anime så tycker jag kissanime.com är överlägset bäst. Kissmanga.com är för övrigt den bästa mangasidan :)

ceejay
2013-09-17, 22:00
Fansubs. Kika typ myanimelist för vilket team som gäller. gg ska vara bra vill jag minnas.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

gg var bra skit tror jag :)

ceejay
2013-09-21, 02:44
har kikat på 23 avnitt av attack on titan nu. När kommer det mer?!?!?

Pherall
2013-09-21, 02:58
ceejay!

top 5 animeserier för en newbie? =)

Jockefoten
2013-09-21, 06:08
har kikat på 23 avnitt av attack on titan nu. När kommer det mer?!?!?

Kommer ett varje vecka mellan lördag och söndag.

ceejay
2013-09-21, 06:27
ceejay!

nu är jag en rookie men;

cowboy bebop
elfen lied
samurai champloo
death note
berserk

Tomten
2013-09-21, 10:20
nu är jag en rookie men;

cowboy bebop
elfen lied
samurai champloo
death note
berserk

Helt klart Cowboy Bebop, Samurai Champloo och Death Note.

Berserk är bra, men hur man avslutar serien förstör den väldigt mycket för mig.

Andra serier som är klart värda att se

Full Metal Alchemist - Brotherhood (se till att det är just brotherhood du får hem)
Tengen Toppa Gurren lagann
Wolf's Rain
Hajime no Ippo
Seikai no Monshou I, II och III (kallas också sword of the stars, battleflag of the stars, etc.)
Nodame Cantabile
Gankutsuou
Full Metal Panic & Full Metal Panic Second Raid (hoppas fortfarande på en fortsättning på den här serien)
Clannad & Clannad : After Story
Code Geass
Soul Eater
R.O.D The TV (även kallad read or die TV)
Durarara!!
Tiger & Bunny
Escaflowne

och sen så finns det massor med andra :)

Termy
2013-09-21, 10:33
Den första animen jag kollade på var Baccano! och den tyckte jag var alldeles utmärkt som första animeserie. Annars är som ovan nämnt Death Note och Samurai Champloo en bra ingång också.

Rahf
2013-09-21, 22:15
FMA: Brotherhood står fortfarande som bästa, och avslutade anime-serien.

Olegh
2013-09-21, 22:29
Gunbuster och Diebuster är så jäkla bra mecha att man inte ens måste gilla mecha för att tycka om dem.

Mushishi är riktigt jäkla bra. Now and then, here and there. Också riktigt bra. Underwater Ray-Romano, aka Utawarerumono. Planetes.

Det är svårt att ge generella tips utan att nischa sig dock. Allt är inte för alla och allt som är sevärt är inte 10/10.

Nordenator
2013-09-22, 00:17
ceejay!

Lite lätta serier:
Hajime no Ippo
Fullmetal Alchemist: Brotherhood
GTO
Fate/stay Night
Hunter x Hunter

Shounen rent generellt är väldigt lättittat. Det är kanske inte de serier jag uppskattat mest, men det är väldigt lätt som inkörsport. Bortsett ifrån de Miyazaki-filmer jag sett då jag var liten var inte helt oväntat Naruto bland det första jag såg. Naruto är även långt ifrån det bästa jag sett, men det var då en typisk serie man kunde klämma tio avsnitt av i rad.

nyvaken
2013-09-22, 09:38
När i hela friden ska Until Death do Us Part bli en anime?! Eller dags för sydkorea att visa framfötterna, Noblesse!!

Olegh
2013-09-28, 23:43
Det var ~37 volymer Berserk det. Jag hade nog faktiskt läst nästan allt tidigare men det ser jag inte som någon förlust. Nu måste jag se på den med mer blida ögon än för några veckor sedan. Den är bra rakt igenom. Även om början är bäst. Vissa sämre kapitel såklart, men ge mig en paus s.a.s. Kvalitén och på och detaljrikedomen i vissa teckningar är dessutom helt makalös. Ett uppslag kan vara som ett mindre konstverk. Kalasbra överlag såklart, men vissa scener sticker verkligen ut. Jag gillar verkligen stilen på fighting-scenerna också. Oftast kan man faktiskt se vad som händer, till skillnad från den mest actionspäckade powerlevel-shounen-mangan.

Nästa eventuella projekt är ännu större, ta upp Naruto-mangan igen. Att läsa från början-början tror jag inte är helt nödvändigt, men faktum är att med mitt kassa minne och hur länge sedan det var (jag började läsa runt 2004) så kanske det vore bäst.

JacobHeitmann
2013-09-29, 02:15
Berserk kan vara som konst ibland. Man kan beundra varje drag och uppskatta värdet av författarens arbete. Asiatisk teknik kan vara förvirrande men man sätter sig in i det och efter ett tag så förstår man sig på fighting-scenerna.

Det var ~37 volymer Berserk det. Jag hade nog faktiskt läst nästan allt tidigare men det ser jag inte som någon förlust. Nu måste jag se på den med mer blida ögon än för några veckor sedan. Den är bra rakt igenom. Även om början är bäst. Vissa sämre kapitel såklart, men ge mig en paus s.a.s. Kvalitén och på och detaljrikedomen i vissa teckningar är dessutom helt makalös. Ett uppslag kan vara som ett mindre konstverk. Kalasbra överlag såklart, men vissa scener sticker verkligen ut. Jag gillar verkligen stilen på fighting-scenerna också. Oftast kan man faktiskt se vad som händer, till skillnad från den mest actionspäckade powerlevel-shounen-mangan.

Nästa eventuella projekt är ännu större, ta upp Naruto-mangan igen. Att läsa från början-början tror jag inte är helt nödvändigt, men faktum är att med mitt kassa minne och hur länge sedan det var (jag började läsa runt 2004) så kanske det vore bäst.

Andy.da.wohoo
2013-09-29, 09:54
Såg animen Handlingen var häftigt berättad. 7/10

Kimball
2013-09-29, 23:32
Vad i helvete hände i slutet av Attack On Titan...?! Mindfuck på hög jävla nivå. Hoppas på s02 ASAP!

Onigiri
2013-10-08, 10:22
Vad i helvete hände i slutet av Attack On Titan...?! Mindfuck på hög jävla nivå. Hoppas på s02 ASAP!Googlade precis upp tråden för att fråga när S02 kommer (OM det ens kommer?)

Kommer det inte lägger jag ner anime på riktigt, precis som jag la ner när den där serien på 13 avsnitt tog slut med någon pojke som ska slåss i något underground fängelse för han blir anklagad för att ha dödat hela sin klass i första avsnittet (då någon röd figur dök upp utanför fönstret sprängde typ alla barnen utom honom)

Attack on titan fick liksom upp hoppet igen och så fuckar dom upp den här också då kvittar det faktiskt.

Onigiri
2013-10-08, 10:25
Lite lätta serier:
Hajime no Ippo
Fullmetal Alchemist: Brotherhood
GTO
Fate/stay Night
Hunter x Hunter

Du! Jag har sett orginalet till HXH men nu håller ju remaken på och allt.. kommer det förlängas från där originalet slutade? Från vilken episode isf?

jontexer
2013-10-08, 10:41
Du! Jag har sett orginalet till HXH men nu håller ju remaken på och allt.. kommer det förlängas från där originalet slutade? Från vilken episode isf?

HxH 2011 som det kallas (?) började från början och gick igenom samma avsnitt som första HxH. Men där orginalet slutade fortsatte remaken. Greed island OVA är också med i remaken och just nu är den inne på "kapitlet" efter greed island.
Riktigt bra serie!

jontexer
2013-10-08, 10:44
är det någon som vet när nya Hajime no ippo sänds förresten? :)

Magnus N
2013-10-08, 11:21

Kom väl ut för någon dag sedan?

Olegh
2013-10-20, 10:11
http://en.wikipedia.org/wiki/Kill_la_Kill

De tre första avsnitten har varit underhållande, mycket fan service!

ceejay
2013-10-20, 10:14
ska kikas på sen olegh! Jag gillar inte när man måste vänta en vecka mellan varje avsnitt bara :D

Tomten
2013-10-20, 16:25

Den fortsätter där Greed Island OVAN:n slutade.

Avsnitt 75 om du sett hela Greed Island OVA:n

Avsnitt 58 om du inte sett Greed Island.

Nya serien är nu på avsnitt 100.

Tomten
2013-10-20, 16:32
http://en.wikipedia.org/wiki/Kill_la_Kill

De tre första avsnitten har varit underhållande, mycket fan service!

Kill la kill har en hel del fanservice, men det är fortfarande en story och bra underhållningsvärde där.

Hiroyuki Imaishi var också inblandad i Tengen Toppa Gurren lagann, en serie som liknar Kill la Kill ganska mycket. Han verkar vara en snubbe som vet hur man får en bra mix mellan fanservice och story. Fanservice används för det mesta helt ansvarslöst, vilken resulterar i serier som i princip är mjukporr utan någon som helst substans.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hiroyuki_Imaishi

Tomten
2013-10-20, 16:36

Lägg in en RSS-feed för ditt torrentprogram och sätt den att ladda ner nyaste avsnittet automagiskt.

Här har du RSS feed länken för tokyotosho, filtrerad så den bara tar in textad anime. Därefter är det bara att du ställer in din RSS downloader så den automatiskt söker efter hajime no ippo och tar hem nyaste avsnittet.

http://www.tokyotosho.info/rss.php?filter=1

otextade-releasen kommer vanligvis ut på lördagar, så textade kommer nog ut dagen efter eller samma dag (beroende på vilka grupper som textar).

Tigerkotten
2013-10-22, 09:57
wieee hade missat helt att Ippo börjat!!!

Kimball
2013-10-22, 10:15
Googlade precis upp tråden för att fråga när S02 kommer (OM det ens kommer?)

Kommer det inte lägger jag ner anime på riktigt, precis som jag la ner när den där serien på 13 avsnitt tog slut med någon pojke som ska slåss i något underground fängelse för han blir anklagad för att ha dödat hela sin klass i första avsnittet (då någon röd figur dök upp utanför fönstret sprängde typ alla barnen utom honom)

Attack on titan fick liksom upp hoppet igen och så fuckar dom upp den här också då kvittar det faktiskt.

Ah, minns den serien också, är ju tyvärr ofta så att animes slutar abrupt av olika anledningar, förhoppningsvis kommer där en s02. Fruktansvärt få animes som faktiskt har tillfredsställande slut.

Vore intressant om Hajime denna säsong kom att kretsa kring Aoki!

Magi s02 drog igång häromveckan också, om någon följde första säsongen.

Läst en del gott om Kill la Kill också, får nog ge den en chans!

Supermicke
2013-10-27, 22:11
hittat en beroendeframkallande manga nu terra formars heter den. Inte pjåkig.

Nikodemus
2013-11-05, 18:42
Hörni, jag har tittat på D Grayman, typ ... 12 avsnitt?

Jag tyckte det verkade rätt mysigt, men jag blir lixom inte tillräckligt sugen för att fortsätta kolla...

Är det någon här som sett hela serien och kan helhjärtat rekommendera den, eller kan den skippas? Blir den mycket tyngre, bättre, längre fram, eller är första 10 avsnitten en bra bild av hur serien fortsätter?

jontexer
2013-11-05, 18:55
Hörni, jag har tittat på D Grayman, typ ... 12 avsnitt?

Jag tyckte det verkade rätt mysigt, men jag blir lixom inte tillräckligt sugen för att fortsätta kolla...

Är det någon här som sett hela serien och kan helhjärtat rekommendera den, eller kan den skippas? Blir den mycket tyngre, bättre, längre fram, eller är första 10 avsnitten en bra bild av hur serien fortsätter?

Jag tyckte den var riktigt bra! kommer dock inte ihåg om den blir bättre eller inte senare in i serien. Dock så slutar den som många andra animes mitt i allt :(

nyvaken
2013-11-05, 19:01
Har det kommit nåt nytt bra i år? Senast jag fastnade för nåt var Darker than Black, och det var ju typ 4 år sen *facepalm*

Magnus N
2013-11-05, 19:10
Har det kommit nåt nytt bra i år? Senast jag fastnade för nåt var Darker than Black, och det var ju typ 4 år sen *facepalm*

shingeki no kyojin
kuroko no basket
Kill la Kill
Log Horizon
NouKome
Jojos Bizzarre Adventures

Tycker dessa är bland de bättre, med Shingeki som top just nu.

Kommit ett flertal andra som är ok, men har inte höjt sig nämnvärt:

Nagi no Asukara
Strike the blood
Gingintsune
Blazblue
Tokyo Ravens
Golden Time
Magi S1/S2
Unbreakable Machinedoll

nyvaken
2013-11-05, 19:13
Jojo har jag typ läst det mesta mangan på och begripit... 2%. Så nja.

shingeki no kyojin ska absolut kollas upp, thanx!

Kimball
2013-11-09, 00:33
Jojo har jag typ läst det mesta mangan på och begripit... 2%. Så nja.

shingeki no kyojin ska absolut kollas upp, thanx!

Haha agreed, duktigt hyllad serie, men jag orkade aldrig få grepp om Jojos heller.

Hunter X Hunter är ett starkt tips också, även om det inte började sändas i år.

ceejay
2013-11-24, 18:34
Har sett 40 avsnitt av hunter x hunter senaste 3 dagarna. Bra skit.

Kimball
2013-11-25, 00:30
Har sett 40 avsnitt av hunter x hunter senaste 3 dagarna. Bra skit.

And it keeps getting better :hbang:

Tomten
2013-11-25, 03:16
shingeki no kyojin
kuroko no basket
Kill la Kill
Log Horizon
NouKome
Jojos Bizzarre Adventures

Tycker dessa är bland de bättre, med Shingeki som top just nu.

Kommit ett flertal andra som är ok, men har inte höjt sig nämnvärt:

Nagi no Asukara
Strike the blood
Gingintsune
Blazblue
Tokyo Ravens
Golden Time
Magi S1/S2
Unbreakable Machinedoll

Skulle inte rekommendera hälften av de där serierna

Kill La Kill - Underhållande urflippad action
Jojos Bizzarre Adventures - Underhållande urflippad action
Golden Time - Underhållande komedi / drama
Magi - Bra "shounen" anime som är lite mörkare/våldsammare än många andra serier i samma stuk, tyvärr så tror jag inte mangan är slut än :(

Resten av serierna skulle jag väl placera i facket "meh" eller "ta inte i med en pinne"

Magnus N
2013-11-25, 05:56
Skulle inte rekommendera hälften av de där serierna

Kill La Kill - Underhållande urflippad action
Jojos Bizzarre Adventures - Underhållande urflippad action
Golden Time - Underhållande komedi / drama
Magi - Bra "shounen" anime som är lite mörkare/våldsammare än många andra serier i samma stuk, tyvärr så tror jag inte mangan är slut än :(

Resten av serierna skulle jag väl placera i facket "meh" eller "ta inte i med en pinne"

Skrev ju dock bara att det kommit en del nya serier som var ok, sedan hur de är i längden kunde jag inte skriva något om då de precis börjat.

Tomten
2013-11-25, 07:04
En till serie jag skulle rekommendera är Samurai Flamenco. Om ni ger den serien en chans som måste ni kolla fram till avsnitt 7.

Dav0d
2013-11-25, 12:33
För er som gillade SOE (MMORPG animen) har det i år kommit Log Horizon. En minst lika bra anime verkar det som, får hoppas den har bättre slut dock :D

Termy
2013-11-25, 13:10
Nu när jag är färdig med alla nuvarande avsnitt av One Piece (mkt bra) så har jag börjat kolla på Gintama (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=3468). Jag är egentligen inte överdrivet förtjust i rena episodiska serier och heller inte med för hög betoning på komedi, men serien har fått sådana bra reviews att jag inte kan motstå att ge den en chans. Ett pluspoäng för många episoder så att man får god tid till att lära känna karaktärerna.

ducedo
2013-11-25, 13:16
För er som gillade SOE (MMORPG animen) har det i år kommit Log Horizon. En minst lika bra anime verkar det som, får hoppas den har bättre slut dock :D

Antar att du syftar på Sword Art Online och då tyckte jag inte slutet var så jättedåligt. Om jag kommer ihåg rätt så är SAO och ALO bara 4 av 13 böcker, så det finns material för fler säsonger - vilket skaparna av animen har visat intresse för.

Dav0d
2013-11-25, 13:18
Antar att du syftar på Sword Art Online och då tyckte jag inte slutet var så jättedåligt. Om jag kommer ihåg rätt så är SAO och ALO bara 4 av 13 böcker, så det finns material för fler säsonger - vilket skaparna av animen har visat intresse för.

Oj just ja, Menar SAO (tack för rättelsen) :) Aha det visste jag inte om. Jag tyckte slutet kom för snabbt och dåligt bara, men kanske blir annorlunda om det finns en fortsättning.

Dav0d
2013-11-25, 13:34
Eller rättelse.

Slutet på SAO kom för snabbt. Men det var slutet på ALO som kom för snabbt och dåligt.

ceejay
2013-11-25, 20:03
And it keeps getting better :hbang:

fan va sweet :) Jag får dragonball-vibbar över serien. Jag gillart.

ceejay
2013-11-25, 21:36
kurapika är awesome i serien pewpew

Kimball
2013-11-25, 21:48
Nu när jag är färdig med alla nuvarande avsnitt av One Piece (mkt bra) så har jag börjat kolla på Gintama (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=3468). Jag är egentligen inte överdrivet förtjust i rena episodiska serier och heller inte med för hög betoning på komedi, men serien har fått sådana bra reviews att jag inte kan motstå att ge den en chans. Ett pluspoäng för många episoder så att man får god tid till att lära känna karaktärerna.

Haha Gintama, bättre humor får man leta efter, de gör verkligen parodi på 90% av de mest populära animeserierna there is. Mycket nonsensepisoder med sådant att jag ofta helt glömde av mainstoryn, vilken för övrigt är jäkligt underhållande.

Gillar man annorlunda humor är Level E sevärd också!

Började kolla på Kurokos Basketball igår, klart intressanta episoder inledningsvis!

ceejay
2013-11-26, 21:07
så jefla bra!
GqIIjbDkqSI

ceejay
2013-11-28, 22:17
70 avsnitt hunter x hunter sett. awesum.

ceejay
2013-12-01, 22:26
95 avsnitt. Börjar få lite ångest av att det inte är så mycket nytt kvar utan att man måste vänta en vecka på varje avsnitt.

Olegh
2013-12-01, 22:30
Kill la Kill är awesome.

ceejay
2013-12-12, 21:33
outbreak company är rätt intressant.

Kimball
2013-12-12, 21:52
Kill la Kill är awesome.

Inte riktigt fastnat, känner inget sug efter nästa episod även om jag är up 2 date, vet inte riktigt varför.

Psycho-Pass verkar lovande, en polare som tipsade om, missat den helt och hållet, någon som plöjt den?

ceejay
2013-12-12, 21:53
väldigt intressant.

jag har sett några avsnitt av psycho-pass. Helt klart värd att ta en kik på iaf. Slutade kolla mest för att jag inte orkade kolla något öht.

Nordenator
2013-12-12, 22:04
Inte riktigt fastnat, känner inget sug efter nästa episod även om jag är up 2 date, vet inte riktigt varför.

Samma här. Jag ser Log Horizon, Hajime No Ippo och Kill La Kill än så länge från höstserierna. Det är väl den jag väntar minst på, men jag brukar kika alla tre på söndagarna och vara glad i alla fall :)

Kimball
2013-12-12, 22:13
Samma här. Jag ser Log Horizon, Hajime No Ippo och Kill La Kill än så länge från höstserierna. Det är väl den jag väntar minst på, men jag brukar kika alla tre på söndagarna och vara glad i alla fall :)

Samma här! Inkl Naruto, Toriko och Magi s02 :) Du har inte hoppat på HxH-tåget än alltså? Mycket att se fram emot då ju!

Nordenator
2013-12-12, 22:15
Samma här! Inkl Naruto, Toriko och Magi s02 :) Du har inte hoppat på HxH-tåget än alltså? Mycket att se fram emot då ju!

Sett en bit in på myrorna. Det höll inte riktigt samma kvalitet som jag var van vid efter att ha sett första två-tre gånger och följt nya, så jag låter den bygga upp lite. Kör lite samma sak med One Piece. Den tittar jag på en gång per år, för det går på tok för jävla långsamt annars :D

Naruto/Bleach läste/såg jag tidigare, men jag blev så fruktansvärt less och la ned det för rätt många år sedan. Magi ska jag se. Sett lite av S01, men väntar nog ut den.

Olegh
2013-12-12, 22:16
Började kika på Psycho Pass efter en rekommendation men fastnade inte heller.

Ang. Naruto så ska mangan hålla rätt bra nivå. Har tänkt läsa om den från början.

Dav0d
2013-12-12, 23:01
95 avsnitt. Börjar få lite ångest av att det inte är så mycket nytt kvar utan att man måste vänta en vecka på varje avsnitt.

Har de börjat med Hunterxhunter igen?

Kimball
2013-12-13, 00:18
Sett en bit in på myrorna. Det höll inte riktigt samma kvalitet som jag var van vid efter att ha sett första två-tre gånger och följt nya, så jag låter den bygga upp lite. Kör lite samma sak med One Piece. Den tittar jag på en gång per år, för det går på tok för jävla långsamt annars :D

Naruto/Bleach läste/såg jag tidigare, men jag blev så fruktansvärt less och la ned det för rätt många år sedan. Magi ska jag se. Sett lite av S01, men väntar nog ut den.

Hade jag börjar kolla på bleeach / nuruto / one piece idag hade jag garanterat använt någon form av fillers-guide för att slippa det värsta skräpet ja, blivit lagom less på naruto ofta, men dang när det håller klass...

Har de börjat med Hunterxhunter igen?

Japp, bara 1v uppehåll förut, gudskelov. *popcorn*

Dav0d
2013-12-13, 00:26
Hade jag börjar kolla på bleeach / nuruto / one piece idag hade jag garanterat använt någon form av fillers-guide för att slippa det värsta skräpet ja, blivit lagom less på naruto ofta, men dang när det håller klass...

Japp, bara 1v uppehåll förut, gudskelov. *popcorn*

Jag har sett till avsnitt 75. Det är där de precis klarat av det där spelet eller vad man ska säga. Är det bara för mig att fortsätta på 76 eller är detta några nya avsnitt?

Dav0d
2013-12-13, 00:50
Nvm besvara frågan själv genom att ladda ner avsnitten. AWESOME! Fortsättning! :D

Klein
2013-12-13, 09:01
Någon som sett Bakemonogatari? Funderar på att börja se men inte bestämt än. Verkar ju ha bra betyg iaf.

Galningen
2013-12-13, 09:23
Någon som sett Bakemonogatari? Funderar på att börja se men inte bestämt än. Verkar ju ha bra betyg iaf.

Jag gillar den serien skarpt. Karaktärerna och deras interaktioner med varandra är verkligen det som gör den serien samt dess uppföljare till vad den är.

Mängden fanservice kan däremot vara potentiellt avskräckande. Exempelvis så börjar det första avsnittet med ett panty shot.

Nordenator
2013-12-13, 20:28

Yep. Sett alla monogatari. Inga favoriter kanske, men nog bra för att jag ska kika på de nya säsongerna när de kommer - även om de är jävligt konstiga :D

Nordenator
2013-12-14, 22:33
ÄNTLIGEN har Steins;Gate-filmen kommit med vettiga subs. Toot toot!

Kimball
2013-12-15, 00:08
ÄNTLIGEN har Steins;Gate-filmen kommit med vettiga subs. Toot toot!

wat is dis, film?! Ooooooh happy daaaay!

Nordenator
2013-12-15, 01:31
wat is dis, film?! Ooooooh happy daaaay!

Tuturu!

Kimball
2013-12-26, 23:47
Påtal om film släpptes precis avslutande delen av: Gintama The Movie - The Final Chapter - Be Forever Odd Jobs för de som hankat sig genom serien!

ceejay
2014-01-03, 21:12
kommer det komma mer hunter x hunter snart lr?!?!

Magnus N
2014-01-03, 21:14
kommer det komma mer hunter x hunter snart lr?!?!

Kommer nästa vecka

ceejay
2014-01-03, 21:16
ååååå okej

Kimball
2014-01-04, 22:13
Riktigt bull med jul/nyårsuppehåll.

Nordenator
2014-01-05, 00:56
Började se om Steins;Gate dagen innan jag drog till Luleå för julen. På avsnitt 23 var jag tvungen att ge upp för att jag skulle upp och jobba 12 timmar dagen efter. Såg klart den igår. Egentligen så är filmen rätt onödig efter serien, men den var ju rätt mysig i alla fall. Nu sitter jag däremot och funderar vad jag ska ge mig på som nästa projekt...

Magnus N
2014-01-05, 08:26
Började se om Steins;Gate dagen innan jag drog till Luleå för julen. På avsnitt 23 var jag tvungen att ge upp för att jag skulle upp och jobba 12 timmar dagen efter. Såg klart den igår. Egentligen så är filmen rätt onödig efter serien, men den var ju rätt mysig i alla fall. Nu sitter jag däremot och funderar vad jag ska ge mig på som nästa projekt...

Vad letar du efter samt har du sett?

Nytt/Gammalt? Genre? :)

Nordenator
2014-01-05, 23:44
Vad letar du efter samt har du sett?

Nytt/Gammalt? Genre? :)

Ser väl det mesta och har sett en hel del av de populäraste serierna. Detta är vad jag har sett so far:
http://neodym.se/anime.xlsx

Större delen är färdigtittade, men det finns några i listan jag inte tagit mig igenom. Mestadels är det slice of life jag droppar efter några avsnitt eller tar mig igenom en säsong och lägger ned.

Magnus N
2014-01-05, 23:55
Ser väl det mesta och har sett en hel del av de populäraste serierna. Detta är vad jag har sett so far:

Större delen är färdigtittade, men det finns några i listan jag inte tagit mig igenom. Mestadels är det slice of life jag droppar efter några avsnitt eller tar mig igenom en säsong och lägger ned.

Några som dök upp snabbt och ser inte ut som att du har dem på listan:

Mushishi
Kuroko no Basket
Danshi Koukousei no Nichijou
Jigoku Shoujo
Tsubasa Chronicles
Kanon
Lucky Star

Nordenator
2014-01-05, 23:59
Några som dök upp snabbt och ser inte ut som att du har dem på listan:

Mushishi
Kuroko no Basket
Jigoku Shoujo
Tsubasa Chronicles
Kanon
Lucky Star

Lucky Star och Mushishi har jag tittat en del på, men ska titta upp det andra. Tackar!

Termy
2014-01-06, 00:02
Håller på att kolla på Gankutsuou (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=1868) och har tagit mig ungefär halvvägs igenom den. Så jäkla bra. Grafiken har skrämt iväg mig från att börja se serien ett par gånger tidigare, men efter att ha gett den en chans så tycker jag att det visuella är något av det mest intressanta jag sett inom anime. Storyn är en annorlunda tolkning av Greven av Monte Cristo i en avlägsen framtid. I princip allting från story till röstskådespeleri är bra i serien.

Rekommenderas starkt.

Termy
2014-01-06, 00:07

Rainbow (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=7389). Har rekommenderat denna tidigare i tråden. Hittade den ej i din lista.

Klein
2014-01-06, 00:27
Håller på att kolla på Gankutsuou (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=1868) och har tagit mig ungefär halvvägs igenom den. Så jäkla bra. Grafiken har skrämt iväg mig från att börja se serien ett par gånger tidigare, men efter att ha gett den en chans så tycker jag att det visuella är något av det mest intressanta jag sett inom anime. Storyn är en annorlunda tolkning av Greven av Monte Cristo i en avlägsen framtid. I princip allting från story till röstskådespeleri är bra i serien.

Rekommenderas starkt.

Om du gillar den bör du även kolla upp Mononoke. Liknanden visuell stil på den.

Termy
2014-01-06, 11:07
Om du gillar den bör du även kolla upp Mononoke. Liknanden visuell stil på den.

Tack för tipset!

Sherman
2014-01-08, 23:31
Riktigt bra avsnitt Hunter X Hunter (111) enligt mig.

Någon som vet när Shingeki no Kyojin (Attack on Titan) börjar igen?

Magnus N
2014-01-09, 05:50
Riktigt bra avsnitt Hunter X Hunter (111) enligt mig.

Någon som vet när Shingeki no Kyojin (Attack on Titan) börjar igen?

Inget som är klart för en säsong2, så inte säkert det blir en fortsättningen alls

ceejay
2014-01-09, 18:09
tycker det hände alldeles för lite i avsnitt 111 av hxh

Kimball
2014-01-10, 00:39
tycker det hände alldeles för lite i avsnitt 111 av hxh

den som väntar på något gott..

Small på RIKTIGT bra i senaste hajime no ippo dock, HUJEDA mig :D

Rahf
2014-01-24, 23:23
Återupplivar tråden med följande:

Andra genomgången av Fullmetal Alchemist: Brotherhood, har övertygat mig om att det är den bästa anime-serien, i sin genre, som någonsin gjorts. Karaktärerna är någotsånär mänskliga. Åtminstone hyfsat nära, om man går enligt standarden 'japansk underhållning'. Fantastiskt bra!

Kimball
2014-01-25, 13:39
Återupplivar tråden med följande:

Andra genomgången av Fullmetal Alchemist: Brotherhood, har övertygat mig om att det är den bästa anime-serien, i sin genre, som någonsin gjorts. Karaktärerna är någotsånär mänskliga. Åtminstone hyfsat nära, om man går enligt standarden 'japansk underhållning'. Fantastiskt bra!

Samt att den faktiskt har ett vettigt slut.

MangeByggarn
2014-01-25, 13:41
Log Horizon är bra!

ceejay
2014-01-25, 19:50
2 senaste hxh-avsnitten. KAN DE SKYNDA PÅ LIIITE

Termy
2014-01-25, 21:03
Kollade på "Rin: Daughters of Mnemosyne". Lite Highlander-vibbar med odödliga karaktärer m.m. Den var väl hyffsad i alla fall.

ceejay
2014-01-25, 23:09
hum, log horizon verkar intresasnt

Rahf
2014-01-25, 23:54
Samt att den faktiskt har ett vettigt slut.

Japp. Alla viktiga trådar knyts ihop på ett snyggt sätt.

Det jag gillar med FMA: Brotherhood är just huvudkaraktärernas linjära kraft. Det är inte en stegrande skala av starkare fiender, som i så många andra animes. Mycket hanteras genom teamwork, brödernas intelligens, och diverse svagheter som visar sig. Sen har jag börjat gapskratta åt humorn, av någon anledning. Att mycket av karaktärernas frustrationer och förnedringar mynnar i farsliknande reaktioner blir sanslöst kul -- fråga mig inte varför.

Klein
2014-01-27, 03:29
En av mina favoritanimes Mushishi kommer nu som OVA. Första avsnittet har släppts. Nästa kommer i april. Den klart mest intressanta animen denna säsong.

ceejay
2014-01-28, 16:08
sett alla avsnitt av log horizon hittills. Rätt bra imo

ceejay
2014-01-29, 16:12
men jag vill ha meeeer hxh. Så trögt det går!

Börjat kika fullmetal alchemist brotherhood nu också.

Drfg
2014-01-29, 16:19
men jag vill ha meeeer hxh. Så trögt det går!

+100 :d

ceejay
2014-01-29, 17:55
fullmetal alchemist är ju bra skit.

Nordenator
2014-02-03, 01:23
Några tips jag fick i tråden ligger i watch list:en, men jag gav gintama en till chans efter att ha sett klart bakuman och jojo. När man går in med inställningen att den ska vara flamsig och undviker en röd tråd känns det bättre. Sist såg jag bara första specialen och gav upp, men nu är jag 5 avsnitt in och den verkar ändå vara rätt lovande.

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk

Tomten
2014-02-03, 07:28
Tips för senaste säsongen

Wizard Barristers

5bmQfuXbzDA

Space dandy

o480GrsQGmo

Magnus N
2014-02-03, 09:13
Två av de bättre serier som börjat iår:
Engaged och inari

ceejay
2014-02-06, 19:12
awesome introlåt på fullmetal
1jdthWIOnkk

Nixon
2014-02-06, 20:03
I behov av tips.

Gillar mest gammalt. Typ Akira, Space Adventure Cobra, Silver Fang, DBZ (även om animen är nåt djävulst seg), Berserk, Saint Seiya m fl. Även vissa nyare som NGE, Cowboy Bebop, Blood+, Elfen Lied och Attack on Titan.

Har försökt mig på både Naruto och Full Metal Alchemist (som jag sett nämnas mycket här i tråden) men fastnade inte riktigt. Naruto mest för att det verkar vara en jävla evighetserie och FMA kändes mest...muuu.

Så, har ni några tips att ge mig? :)

Magnus N
2014-02-06, 20:09
I behov av tips.

Gillar mest gammalt. Typ Akira, Space Adventure Cobra, Silver Fang, DBZ (även om animen är nåt djävulst seg), Berserk, Saint Seiya m fl. Även vissa nyare som NGE, Cowboy Bebop, Blood+, Elfen Lied och Attack on Titan.

Har försökt mig på både Naruto och Full Metal Alchemist (som jag sett nämnas mycket här i tråden) men fastnade inte riktigt. Naruto mest för att det verkar vara en jävla evighetserie och FMA kändes mest...muuu.

Kenshin(Ova:erna framförallt)
Legend of The Galactic Heroes
Monster
Yu Yu Hakusho
The Twelve Kingdoms
Hunter X Hunter
Fist Of The North Star
Kenichi
Samurai Champloo

Lite blandat :)

Olegh
2014-02-06, 20:13
Monster
Yu Yu Hakusho
The Twelve Kingdoms
Hunter X Hunter
Fist Of The North Star
Kenichi
Samurai Champloo

Mina tips har mig veterligen aldrig gått hem, så jag fetstilar de jag kan intyga är bra istället.

Kimball
2014-02-06, 23:26
I behov av tips.

Hade nog inte heller gett mig på Naruto i detta skedet heller, såhär ~500eps in är det trevligt, men att ha en sådan långkörare framför sig kräver mycket dötid för att det inte ska ta en halv livstid. Fyller på med lite fler tips:

Ao no Exorcist
Claymore
Deadman Wonderland
Death Note
Code Geass

Matsa
2014-02-07, 02:18
Då har man avverkat alla avsnitt av Ippo Rising och väntar ivrigt på att fler ska släppas! Jag har läst mangan och vet vad som kommer att hända men jag sitter ändå fängslad, riktigt bra anime. Lite besviken på att de utelämnade den episka invägningen mot Shimabukuro...

awesome introlåt på fullmetal
1jdthWIOnkk

FMA har grym musik överlag, framförallt Brotherhood. Håller på med vanliga FMA bara för att jämföra men jag har inte kommit in i den på samma sätt, Brotherhood var jag trollbunden av från början till slut.

Hade nog inte heller gett mig på Naruto i detta skedet heller, såhär ~500eps in är det trevligt, men att ha en sådan långkörare framför sig kräver mycket dötid för att det inte ska ta en halv livstid. Fyller på med lite fler tips:

Ao no Exorcist
Claymore
Deadman Wonderland
Death Note
Code Geass

Ao no Exorcist måste jag kolla in! Har precis läst mangan och tyckte den var rätt bra. På samma tema är Beelzebub ett måste, men där är verkligen mangan ljusår bättre än animen. :)

Claymore är också en bra manga så den lär jag nog också kolla in animeversionen av.

Håller med om Naruto, det är jobbigt som fan att beta sig igenom allt men jag är ändå glad att jag gjort det. Fast ska man ge sig på en långkörare röstar jag på One Piece. Försöker hålla mig undan animes som inte är avslutade ett tag, har för många jag följer redan.

Klein
2014-02-07, 06:42
I behov av tips.

Lite äldre grejer som håller måttet:

Street Fighter 2
Lupin III: The Castle of Cagliostro
Now and then, here and there
Escaflowne
Hikaru no go
Wolf's Rain

Kimball
2014-02-07, 10:32
Då har man avverkat alla avsnitt av Ippo Rising och väntar ivrigt på att fler ska släppas! Jag har läst mangan och vet vad som kommer att hända men jag sitter ändå fängslad, riktigt bra anime. Lite besviken på att de utelämnade den episka invägningen mot Shimabukuro...

Ao no Exorcist måste jag kolla in! Har precis läst mangan och tyckte den var rätt bra. På samma tema är Beelzebub ett måste, men där är verkligen mangan ljusår bättre än animen. :)

Claymore är också en bra manga så den lär jag nog också kolla in animeversionen av.

Håller med om Naruto, det är jobbigt som fan att beta sig igenom allt men jag är ändå glad att jag gjort det. Fast ska man ge sig på en långkörare röstar jag på One Piece. Försöker hålla mig undan animes som inte är avslutade ett tag, har för många jag följer redan.

Kan tänka mig att "det är som vanligt", att textversionerna av saker och ting ofta är bättre än dess rörliga motpart. Problemet med mycket anime är ju att de ofta avslutas abrupt av olika anledningar, vet inte riktigt hur det är med Claymore-mangan, men animen slutar väldigt... oengagerat.

Beelzebub är definitivt en av de bättre komedianimes jag sett, inte riktigt on pair med Gintama eller Level E, men klart underhållande!

Har laddat upp iPaden med Soukou no Strain och Kingdom inför thailandsflyget, initialt verkar de trevliga!

Nixon
2014-02-07, 11:45
Monster
Yu Yu Hakusho
The Twelve Kingdoms
Hunter X Hunter
Fist Of The North Star
Kenichi
Samurai Champloo

Mina tips har mig veterligen aldrig gått hem, så jag fetstilar de jag kan intyga är bra istället.

Ao no Exorcist
Claymore
Deadman Wonderland
Death Note
Code Geass

Lite äldre grejer som håller måttet:

Street Fighter 2
Lupin III: The Castle of Cagliostro
Now and then, here and there
Escaflowne
Hikaru no go
Wolf's Rain

Tack som fan för tipsen =).

Den här omgången fick det bli:

Twelve Kingdoms
Escaflowne
Fist Of The North Star (förvisso sett men grym som fan)
Claymore
Kenichi
Deadman Wonderland

Code Geass, Death Note, Ao no Exorcist och Samurai Champloo har jag sett men fastnade dessvärre inte för.
Lupin III och Streetfighter är svårt awesome och förtjänar helt klart att ses igen men får vänta lite.

Återigen, stort tack för era tips :).

Supermicke
2014-02-16, 21:38
kanske old men kentaro miuras nya manga, den var najs imo

http://www.mangareader.net/gigantomakhia

Captainwide
2014-02-16, 22:30
Jag har ju nu haft ögonen för afro samurai men är det bara fem avsnitt?

Sedan har jag för mig att det fanns någon annan anime serie med någon liten svart kille (tror han också hade afro) vene om det var samma men den verkade intressant. Någon som vet namn? :)

Captainwide
2014-02-16, 22:54
Det med den lille pojken hette tydligen "The Boondocks". :)

http://fc08.deviantart.net/fs71/i/2012/133/8/4/the_boondocks_texture_background_by_mademyown-d4zn547.jpg

Magnus N
2014-02-17, 05:53
Jag har ju nu haft ögonen för afro samurai men är det bara fem avsnitt?

Sedan har jag för mig att det fanns någon annan anime serie med någon liten svart kille (tror han också hade afro) vene om det var samma men den verkade intressant. Någon som vet namn? :)

Japp, stämmer bra. Både anidb och ANN visar enbart 5 avsnitt på serien

JacobHeitmann
2014-02-17, 10:42
kanske old men kentaro miuras nya manga, den var najs imo

http://www.mangareader.net/gigantomakhia

Kentaro är bannimej den bästa artisten, speciellt hans fantasi. Men han har väl inte slutat göra manga till Berserk?

Magnus N
2014-02-17, 12:21
Kentaro är bannimej den bästa artisten, speciellt hans fantasi. Men han har väl inte slutat göra manga till Berserk?

Kommer återgå till berserk nu i vår är det sagt, när han är klar med nuvarande projektet

r3mpuh
2014-02-21, 22:30
FMA: Brotherhood var ju värdelös i jämförelse med FMA. :S
Precis som Hellsing OVA'sen är värdelösa jämfört med original Hellsing animén.

Nixon
2014-02-24, 14:53
Tack som fan för tipsen =).

Den här omgången fick det bli:

Twelve Kingdoms
Escaflowne
Fist Of The North Star (förvisso sett men grym som fan)
Claymore
Kenichi
Deadman Wonderland

Code Geass, Death Note, Ao no Exorcist och Samurai Champloo har jag sett men fastnade dessvärre inte för.
Lupin III och Streetfighter är svårt awesome och förtjänar helt klart att ses igen men får vänta lite.

Återigen, stort tack för era tips :).

Kenichi och Escaflow kändes rätt medium. Deadman Wonderland har jag inte lyckats hitta än men.

Claymore däremot. Animen får godkänt med ett grymt soundtrack, ffa ending theme. Gillade inte riktigt slutet så drog ner mangan istället och där snackar vi kvalité. Svårt bra :thumbup:

EdbxkeJWpXQ

nitz
2014-02-24, 15:29

Håller inte med alls, gillar båda två.

ceejay
2014-03-01, 22:38
kikat på fmabrotherhood nu. Helt okej!

ceejay
2014-03-05, 22:40
hunter x hunter går riktigt långsamt justn u

Kimball
2014-03-06, 19:24
Kenichi och Escaflow kändes rätt medium. Deadman Wonderland har jag inte lyckats hitta än men.

Claymore däremot. Animen får godkänt med ett grymt soundtrack, ffa ending theme. Gillade inte riktigt slutet så drog ner mangan istället och där snackar vi kvalité. Svårt bra :thumbup:

För Deadman Wonderland och i princip alla andra animes tipsade en fågel på axeln om att googla "nyaa" :)

hunter x hunter går riktigt långsamt justn u

Indeed, hade 3 senaste episoderna att se fram emot på flyget hem. Blev något besviken.

Kan f.ö. tipsa om Ace of Diamond för de som, likt jag själv, aldrig tröttnar på baseballrelaterade serier!

JacobHeitmann
2014-03-06, 19:58
Så trött på Naruto-fillers. Tack och lov för Ippo.

JacobHeitmann
2014-03-10, 00:33
http://4.bp.blogspot.com/-k6pnqAA1a0o/Ucj0fmZESPI/AAAAAAAABWw/gtEIiirg4FM/s1600/berserk_page_kopfstoff.png
http://fc00.deviantart.net/fs71/f/2010/152/4/b/4bc161cca9e71b36ca87055cef2e8b4f.jpg

eiri
2014-03-10, 09:45
någon som vet var man hittar avsnitt av the ninety nine?, the 99?, arabisk anime.

Evankhell
2014-03-15, 15:09
Jag letar efter namnet på en manga som jag läste för drygt halvår sen.

Den handlar om ett par college kids, huvudpersonen är en riktig bråkstake och kan slåss bra. En dag är han och några av sina polare ute och bråkar lite (nära stranden har jag för mig) med mycket folk runtomkring. Plötsligt kommer en komet som skapar riktigt skarpt ljus när den kraschar en bra bit ifrån. Bråkstaken med två eller tre av sina polare vaknar, och alla andra runtomkring är borta och istället för stranden eller landskapet som var där innan, är ett träsk med riktigt stora slingrande träd. Dom verkar vara i framtiden efter att dom har vaknat och stöter på en snubbe inne i träsket som vill råna dom (tror jag) men så dyker en jävla monster upp. I och med monstret dyker upp samarbetar kidsen med rånaren för att rymma ifrån monstret, skjuter den lite med futuristiska vapen, och lyckas att rymma från den genom att klättra upp för nån klippa, och där tog den slut.

Jag fick riktiga Gantz vibbar när jag läste serien som tyvärr va kort. Snyggt ritat och man kände av paniken och skräcken som i Gantz. Serien va ganska kort och tänkte vänta in kapitlen så att jag kan läsa maraton, men lyckas inte hitta den :( Hoppas någon här vet kanske vilken serie det är.

Uppskattar svar :)

Evankhell
2014-03-17, 08:48
Ah found it! Gringo 2061.. bara 5 kapitlar.. wtf :(

Min sammanfattning var lite smått off..

Matsa
2014-04-16, 22:24
Fick reda på något nytt idag. Tydligen jobbade Oda som tecknar One Piece som assistent under Watsuki som tecknade Rurouni Kenshin. Helt värdelöst vetande men tyckte det var lite intressant eftersom det är två av mina favoritserier. Blev tvungen att kolla lite på Rurouni Kenshin bara för det, första halvan av den serien är så jävla grym :)

Berserk har visst börjat rulla på igen, fifan vad snyggt tecknad den är! Hoppas bara att han kan få ordning på handligen igen nu också.

Klein
2014-04-19, 03:49
Så vad är sevärt denna säsong? Jag följer för närvarande dessa två:

Mushishi Season 2
Go7E5Pmjbsc

Knights of Sidonia
dHI6Ciiy1V0

Magnus N
2014-04-19, 07:15

Mushishi Season 2

Knights of Sidonia

Finns en del som börjat bra iaf

Haikyuu
Baby Steps
One Week Friends
Jojo - Stardust

Nog dem som är mest intressanta just nu , ett par till som ligger och väger mellan att fortsätta se eller ej

Soredemo Sekai wa Utsukushii
Brynhildr in the Darkness
Mahouka
No Game No Life
Ryuugajou Nanana
Hitsugi no Chaika
Break Blade(egentligen bara en tv-serie ifrån filmerna så inte mycket nytt)

Galningen
2014-04-19, 10:02
Utöver redan nämnda serier finns två serier som jag ser som potentiella favoriter ut mitt perspektiv.

Först ut har vi Mekakucity Actors (http://myanimelist.net/anime/21603/Mekakucity_Actors). Intresset baseras helt och hållet på att serien troget verkar hålla sig till sin studios stil med allt vad det innebär. Vackra bakgrunder, vad som än så länge verkar vara intressanta karaktärer och något av det bästa animevärlden kan åstadkomma i ljudväg. Studion i fråga är Shaft, skapare av bland annat Bakemonogatari och dess uppföljare vilka är några av mina favoriter.

eSuP1dF_xbo

Utöver denna finns även Black Bullet (http://myanimelist.net/anime/20787/Black_Bullet), en serie där jag ser potential för antingen succé eller flopp. Första avsnittet gav en otäck bismak men det andra återgår till stilen som jag hade förväntat mig vilket åter tände det delvis falnande hoppet som avsnitt ett åsamkade. Kort summerat går det ut på att mänskligheten slåss mot en typ av parasiter och vi får följa vår dynamiska duo i deras kamp mot dessa monster.

CrHJ8DhWi3E

Kimball
2014-04-20, 18:45
Finns en del som börjat bra iaf

Haikyuu
Baby Steps
One Week Friends
Jojo - Stardust

Nog dem som är mest intressanta just nu , ett par till som ligger och väger mellan att fortsätta se eller ej

Soredemo Sekai wa Utsukushii
Brynhildr in the Darkness
Mahouka
No Game No Life
Ryuugajou Nanana
Hitsugi no Chaika
Break Blade(egentligen bara en tv-serie ifrån filmerna så inte mycket nytt)

Utöver redan nämnda serier finns två serier som jag ser som potentiella favoriter ut mitt perspektiv.

Först ut har vi Mekakucity Actors (http://myanimelist.net/anime/21603/Mekakucity_Actors)

Utöver denna finns även Black Bullet (http://myanimelist.net/anime/20787/Black_Bullet)

Väldigt mycket nytt nu som verkar vettigt indeed.

Fairy Tail S02 började precis också, för de som följde det tidigare!

Annars verkar Blade and Soul, samt Ping Pong the Animation intressanta denna säsongen också!

JeppeAndersson
2014-04-20, 19:49
För den som läste mangan Berserk förut så har ett nytt kapitel kommit och kommer fortsätta med ett nytt varje månad.

Magnus N
2014-04-20, 19:55
För den som läste mangan Berserk förut så har ett nytt kapitel kommit och kommer fortsätta med ett nytt varje månad.

Kan iaf hoppas att det kommer ut en i varje månad :) Hans tempo rent historiskt har ej varit imponerande :)

ceejay
2014-04-20, 19:56
jag skulle göra vad som helst för en fortsättning på berkserk animen

JeppeAndersson
2014-04-20, 20:16

Ja animen var grym! Filmerna var en besvikelse.

Termy
2014-04-20, 20:38

+50mille

Tomten
2014-04-20, 21:16

Du har med andra ord noll koll. Det du kallar "orginal" är i båda fallen en improviserad variant av en manga som inte var avslutad när animen gjordes.

FMA: Brotherhood följer mangaserien från start till slut. Även om den första anime-versionen av FMA var ok, så följde den inte orginalet och slutet lämnade en hel del att önska.

När det gäller Hellsing så följer inte Hellsing TV mangan och stilen är också annorlunda. Hellsing OVA följer mangan bättre i stil & story.

Tomten
2014-04-20, 21:20

Mushishi Season 2
Go7E5Pmjbsc

Knights of Sidonia
dHI6Ciiy1V0

Följer upp med

Jojo : Stardust crusaders (kolla de först två säsongerna först om du inte sett dem)

j64JegzWf3c

Hitsugi no Chaika

Fantasy som baserat på flera noveller. Verkar lovande :)

uIjsieXVsi8

Captainwide
2014-05-03, 19:37
Kan någon tipsa om någon anime som inte har något med det övernaturliga, monster, superkrafter und so weiter att göra? Söker just nu någon anime som är trovärdig (eller ja, vet inte hur jag ska förklara ens en gång). Med det sagt så är inte vanliga vapen, fighter och konflikter uteslutna.

Alltså gärna något trovärdigt och även gärna i modern miljö. :)

Olegh
2014-05-03, 19:44
Monster

http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=1539

Magnus N
2014-05-03, 19:47
Kan någon tipsa om någon anime som inte har något med det övernaturliga, monster, superkrafter und so weiter att göra? Söker just nu någon anime som är trovärdig (eller ja, vet inte hur jag ska förklara ens en gång). Med det sagt så är inte vanliga vapen, fighter och konflikter uteslutna.

Kan du smalna av ditt sökande lite? Rena humorserier går bra? modern miljö, ingen sci-fi?

några diverse iaf

Monster
Steins Gate
Gungrave

Matsa
2014-05-03, 19:55

Hajime no Ippo om du inte har sett den. Alla borde se den minst en gång.

r3mpuh
2014-05-03, 19:58
Du har med andra ord noll koll. Det du kallar "orginal" är i båda fallen en improviserad variant av en manga som inte var avslutad när animen gjordes.

FMA: Brotherhood följer mangaserien från start till slut. Även om den första anime-versionen av FMA var ok, så följde den inte orginalet och slutet lämnade en hel del att önska.

När det gäller Hellsing så följer inte Hellsing TV mangan och stilen är också annorlunda. Hellsing OVA följer mangan bättre i stil & story.Animes med fillers här & där är sämst, Animes som inte har filler och istället följer mangan exakt är lite bättre.

Animes som avviker från mangan med ett eget slut eller stil/storyline brukar oftast göra sig mycket bättre om de finns 2st versioner som ovan nämnda,
då film är film, och bok är bok. Du har t.ex inte ljud: musik, röster, tonlägen samt oftast inte färger eller rörliga bilder i manga. Blablabla

Steins Gate är ännu oslagen bland anime's. 24 Episka avsnitt, sedan ett 25;e avsnitt "OVA" fast nej, EP 25 heter det punkt(http://myanimelist.net/anime/10863/Steins;Gate:_Oukoubakko_no_Poriomania).
FILMEN håller samma episka kvalité!!!(Utspelar sig efter Episode 25); http://myanimelist.net/anime/11577/Steins;Gate:_Fuka_Ryouiki_no_D%C3%A9j%C3%A0_vu

Captainwide
2014-05-03, 20:15
Måste tacka för era förslag. De var intressanta och ska kolla in dessa mer för att se vilken som lockar mest.

Och som många andra sagt, en fortsättning på Berserk hade inte vart fel. Fast tyckte dock att den kickade igång på riktigt för mig vid ep 3. :)

r3mpuh
2014-05-03, 20:32

Måste tacka för era förslag. De var intressanta och ska kolla in dessa mer för att se vilken som lockar mest.

Och som många andra sagt, en fortsättning på Berserk hade inte vart fel. Fast tyckte dock att den kickade igång på riktigt för mig vid ep 3. :)Se Steins Gate! Utspelar sig i verkligheten, 2010.
Animen har legat på Top 2, av alla anime serier/filmer sen den släpptes 2011, källa: http://myanimelist.net
Helt galet spännande från avsnitt ~5? & framåt. Dock var jag först tveksam till hur den kunde vara rankad 2:a, när jag kollade på första avsnittet men det ändrade sig fort. Aja, good shit. :thumbup:

LÄS INTE PÅ OM SERIEN, BLIR JU SPOIL! Det är en Thriller ffs. D:

Klein
2014-05-05, 00:00

Planetes: Science fiction som är välgjord och jordnära. Inget övernaturligt eller överdrivet.
Nodame Cantabile: Skön slice of life anime om musikstudenter.

Herrcules
2014-05-05, 00:04
Tips på någon bra anime. ''Krav'': Rå, action, blod, ja ni fattar nog poängen.

Sjukt längesedan jag såg en som var i klass med Hellsing (inom den kategori )

Forqie
2014-05-05, 00:10

Berserk? Den kanske du redan har sett..

Herrcules
2014-05-05, 00:19
Berserk? Den kanske du redan har sett..

Har faktiskt inte kollat hela. Såg något avsnitt då & då fast de va länge sen. Kanske borde kolla på den. Hm.

Vet du någon hemsida du kan rekommendera lr är det tpb som gäller?
mvh

Nordenator
2014-05-05, 00:27
De flesta fansub-grupper har sina egna trackers. Kika vem som subbat en serie på typ anidb eller myanimelist så borde du kunna hitta den.

Forqie
2014-05-05, 00:44
Har faktiskt inte kollat hela. Såg något avsnitt då & då fast de va länge sen. Kanske borde kolla på den. Hm.

Vet du någon hemsida du kan rekommendera lr är det tpb som gäller?
mvh

www.kissanime.com har de flesta animes högupplöst, ifall det finns.

Herrcules
2014-05-05, 00:54
www.kissanime.com har de flesta animes högupplöst, ifall det finns.

Tack! :D

Tomten
2014-05-05, 08:04

Om du inte sett mycket anime på senaste tiden så är Attack on Titan nog mitt första tips.

XMXgHfHxKVM

Annars har du också Elfen Lied.

cJz1YsnIwaw

Herrcules
2014-05-05, 17:17
Om du inte sett mycket anime på senaste tiden så är Attack on Titan nog mitt första tips.

XMXgHfHxKVM

Annars har du också Elfen Lied.

cJz1YsnIwaw

Ska kolla på dem senare! Tack för tipset :D

Fan skulle inte börjat kolla på Berserk. Kan inte sluta :( Fan så bra den är.

Magnus N
2014-05-05, 17:35

Ta och läs mangan sedan, än bättre :D

Captainwide
2014-05-07, 13:05
Har nu börjat kolla på "Life of Highschool boys", "Sengoku Basara" och "Silver spoon". Betar även av DBZ nu och sen blir de att börja med DB GT. Nu har man ju i alla fall något att göra. :D

ceejay
2014-05-07, 13:11
kikade precis klart på DB GT captain. Besvikelse :/ Satan så bra dbz är i jämförelse.

JeppeAndersson
2014-05-07, 13:45

Läs inte mangan då för du kommer inte kunna släppa den förns du har läst klart.

Captainwide
2014-05-07, 14:19
kikade precis klart på DB GT captain. Besvikelse :/ Satan så bra dbz är i jämförelse.

Jo har hört det från både kompisar och andra fans. :/
Men känner ändå att jag måste kolla klart på serien. Annars kommer det ligga och äta i bakhuvudet på mig. :d *gah!*

ceejay
2014-05-07, 15:11
Läs inte mangan då för du kommer inte kunna släppa den förns du har läst klart.

föredrar du mangan över animen? Jag funderar på att köpa hem mangan för att jag gillade animen så mkt. Tror att ja skulle uppskatta ett pappersformat mer än att sitta o läsa vid datorn.

Onigiri
2014-05-07, 15:30
Attack on Titan börjar igen när? Mitt liv har stått i princip stilla sen säsongsbrytet.

Magnus N
2014-05-07, 16:51
Attack on Titan börjar igen när? Mitt liv har stått i princip stilla sen säsongsbrytet.

Ingen som vet, dem väntar in mangan så att de får tillräckligt med material att jobba med för en full säsong

Kimball
2014-05-07, 17:25

Hoho... tog väl 5 år innan Hajime no Ippo började igen, och då tror jag ändå de hade tillräckligt med material... xD

Du får fylla tomrummet helt enkelt!

JeppeAndersson
2014-05-07, 17:47
föredrar du mangan över animen? Jag funderar på att köpa hem mangan för att jag gillade animen så mkt. Tror att ja skulle uppskatta ett pappersformat mer än att sitta o läsa vid datorn.

Älskar animen men mangan slår den med hästlängder tycker jag.

Magnus N
2014-05-07, 17:50
(berserk)Mangan är mycket bättre och det säger inte lite med tanke på att animen är grym :D

ceejay
2014-05-07, 18:10
Animen är det bästa jag sett någonsin så. Grät nästan när jag insåg att det inte fanns mer.
Var kan man få tag i mangan?

Jag vet inte om jag är så mycket för att läsa egentligen, att behöva fylla ut tomrummet med den egna fantasin. Jag tyckte rösterna i animen var grymma.

Magnus N
2014-05-07, 18:12
Animen är det bästa jag sett någonsin så. Grät nästan när jag insåg att det inte fanns mer.
Var kan man få tag i mangan?

Jag vet inte om jag är så mycket för att läsa egentligen, att behöva fylla ut tomrummet med den egna fantasin. Jag tyckte rösterna i animen var grymma.

Bl.a. SFbok har mangan

http://www.sfbok.se/asp/serie.asp?Serie=711

ceejay
2014-05-07, 18:18
oh herregud så dyrt :D

Är det så enkelt som att volume 1 är där animen börjar och slutar, ish? Eller hur långt är varje volume?

Magnus N
2014-05-07, 18:22
oh herregud så dyrt :D

Är det så enkelt som att volume 1 är där animen börjar och slutar, ish? Eller hur långt är varje volume?

Volume1 är början på hela serien och vol37 är så långt de har hunnit med att få det på pränt av allt han skrivit.

Tror animen slutar med Vol13

ceejay
2014-05-07, 18:28
Ah, så att animen täcker ungefär 1/3 av mangan? ish

Magnus N
2014-05-07, 18:29
Ah, så att animen täcker ungefär 1/3 av mangan? ish

Japp stämmer rätt bra. Så det finns mycket Berserk kvar att upptäcka för er som bara sett Animen :D

ceejay
2014-05-07, 18:31
:) Får se om jag kan få tag i mangan någon annanstans för det där var inte ekonomiskt försvarbart :)

Magnus N
2014-05-07, 18:33
:) Får se om jag kan få tag i mangan någon annanstans för det där var inte ekonomiskt försvarbart :)

http://www.evil-genius.us/

http://www.nyaa.se/?page=search&cats=2_12&filter=0&term=berserk

ceejay
2014-05-07, 18:37
http://www.evil-genius.us/

http://www.nyaa.se/?page=search&cats=2_12&filter=0&term=berserk

Tack, men hade varit skönt att ligga i sängen och läsa och inte sitta framför en dator. :em:

Magnus N
2014-05-07, 18:47
Tack, men hade varit skönt att ligga i sängen och läsa och inte sitta framför en dator. :em:

Då kan jag nog inte hjälpa dig mera :/

Olika bokförlag kanske har den billigare, adlibris etc, men varje volum lär ligga runt 100kr/st kan jag tänka mig

Olegh
2014-05-07, 18:48

http://www.amazon.co.uk/Berserk-Vol-The-Black-Swordsman/dp/1593070209/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1399484758&sr=8-1&keywords=manga+berserk

Lite billigare. Jag har faktiskt funderat på en surfplatta just med tanke på att läsa manga. Också ett alternativ.

ceejay
2014-05-07, 18:48
får kika in ebay kanske

<Mike>
2014-05-07, 19:46
.... sedan finns det ju t.ex. kissmanga.com... *rolleyes*

Jag skulle gärna vilja köpa alla volymer berserk. Men det hade varit dyrt som aset.
Ceejay, mangan är verkligen helt stört mycket bättre än animen om du frågar mig. Fram tills efter The Golden Ages är det den helt stört bra.

Kimball
2014-05-07, 19:57

Skaffa en surfplatta / läsplatta ;)

Tigerkotten
2014-05-07, 23:08
Någon ny bra sport serie? Tyvärr så tyckte jag inte denna säsong av Hajime no ippo höll samma klass som de tidigare 2.

Magnus N
2014-05-08, 04:52
Någon ny bra sport serie? Tyvärr så tyckte jag inte denna säsong av Hajime no ippo höll samma klass som de tidigare 2.

Kuroko no Basket
Haiykuu
Ping Pong(om du klarar av animationen)
Baby Steps(handlar inte enbart om sport, har lite mer vid sidan om)

de jag kan komma på nu på morgonkvisten

Termy
2014-05-08, 05:42
Ny vet jag inte, men en sportserie från 90-talet kollar jag på just nu. Slam dunk (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=590). Den verkar ju lovande hittills.

Captainwide
2014-05-08, 20:18
Så, då var första säsongen av Sengoku Basara klar.
En duglig serie som handlar om länsherrar som försöker störta den onde Shogunen Oda Nobunaga. Mycket prat, politik och någon fight här och där.

Som några av er kanske kom ihåg sökte jag för några dagar sen en serie där inte superkraften und so weiter fanns med. Snubblade över denna i tron om att det var en serie där krigen var "vanliga". Alltså Svärd, pilbågar,spjut och primitiva eldvapen. Oj så fel jag hade. Alla länsherrar, generaler och Shogunen har superkrafter.. de är övermäktiga alla andra vanliga soldater så.. *facepalm* :D

Allt som allt skulle jag beskriva den som en lättare version av Game of Thrones, blandat med Dragon ball och japansk humor (random humor då och då). Den utförde sitt syfte som underhållning men hade hellre sett att de inte hade superkrafter samt att de slutade använda töntiga repliker på engelska mitt i allting.

En väldigt svag 7/10.