Visa fullständig version : Anime
Sidor :
1
2
3
4
5
6
7
8
[
9]
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Någon ny bra sport serie? Tyvärr så tyckte jag inte denna säsong av Hajime no ippo höll samma klass som de tidigare 2.
Har du betat av Major (5 säsonger om jag minns rätt), One outs, Giant Killings och Hungry Heart: Wild Striker & Cross Game? Alla av hög kvalité imho! Inte pinfärska förvisso men om du missat de är du in for a treat!
Kuroko no Basket
Haiykuu
Ping Pong(om du klarar av animationen)
Baby Steps(handlar inte enbart om sport, har lite mer vid sidan om)
de jag kan komma på nu på morgonkvisten
+1 på alla!
Jag håller itne alls emd er som tycker berserk-mangan är bättre än animen. Animen följer ju väldigt bra vad som händer i mangan tills den slutar.
Det som händer efter den del som täcks av animen är enligt mig mycket sämre. Inte alls lika genomtänkt. Känns som att de kommer på ett avsnitt i taget och bara slänger in ett monster, dödar monstret, rince-and-repeat. Den första delen är dock riktigt smart och stämmningsfull.
jontexer
2014-05-09, 17:45
vad tycks om senaste avsnitten av HxH? själv tycker jag det är stört segt och inte alls lika bra som tidigare delar. kollade inte på ett par avsnitt så jag skulle kunna se ett par på raken i hopp om att det inte skulle kännas lika segt..
någon som vet ungefär hur mycket längre chimera ant delen håller på?
Jag bara hoppas in i det sista att de inte avslutar HxH efter denna arc...
jontexer
2014-05-09, 18:09
Jag bara hoppas in i det sista att de inte avslutar HxH efter denna arc...
samma här! riktigt bra serie fram tills mitten av detta arc.
Tycker även One Piece gått ner sig lite sen Caesar kom in i bilden =/
HxH-mangan börjar igen i juni för er som har missat den nyheten!
Jag håller itne alls emd er som tycker berserk-mangan är bättre än animen. Animen följer ju väldigt bra vad som händer i mangan tills den slutar.
Det som händer efter den del som täcks av animen är enligt mig mycket sämre. Inte alls lika genomtänkt. Känns som att de kommer på ett avsnitt i taget och bara slänger in ett monster, dödar monstret, rince-and-repeat. Den första delen är dock riktigt smart och stämmningsfull.
Håller med. "The Golden Age" arc, dvs det som täcks av animen, är något av det bästa jag läst och tittat på överhuvudtaget, alla kategorier. Jag får dock inflika några andra anledningar till att jag själv gillar animen rentav ett snäpp bättre än mangan där.
Jag tycker att vem eller vilka de nu var i Oriental Light and Magic som ritade karaktärerna där så avvek både Guts och Griffith en del från hur de såg ut i mangan. Griffith ser mindre androgyn ut och Guts ser både större/mer muskulös ut (vilket passar bättre med hans förmåga att svinga ett enormt svärd) samt att jag helt enkelt gillar hans ansiktsuttryck bättre. Caska ser ju dock precis likadan ut i både mangan och animen.
Att röstskådespeleriet var helt perfekt gör ju inte intrycket sämre direkt. Sedan har vi ju soundtracket förstås som är drömskt vackert (Guts, Behelith samt Forces).
Därmed inte sagt att karaktärerna inte är lysande ritade ändå i mangan, men jag föredrar helt enkelt animen där. Stilen som mangan är ritad med vad gäller stridsscener och annat är förstås episkt bra (allt annat också egentligen).
Nu minns jag inte o féerna dyker upp i The Golden Age eller inte, förutom när det närmar sig The Eclipse, men jag tycker de överlag är ganska överflödiga och kunde gott läsa serien utan dem, men de stör mig inte heller direkt speciellt mycket förrän Miura börjar flippa ut storyn helt och hållet med slapstick humor och sådant skit.
Håller verkligen tummarna för att han lyckas knyta ihop storyn på något bra sätt i slutändan, men det vettefan...
Captainwide
2014-05-11, 13:23
Har nu kollat klart på "Daily Lives of Highschool Boys".
Titeln säger allt. Man får följa ett par unga pojkar (och flickor) genom deras highschool-tid i form av korta sketcher som mer än väl ofta sätter personerna i pinsamma situationer.
Kan säga att den var riktigt underhållande. Drog ofta på smilbanden och skrattade även ett par gånger. Gillar man japansk överdriven humor så är detta en serie man måste kolla på.
Störde mig dock som fan på att jag aldrig lärde mig namnen på en enda karaktär..
Allt som allt får det bli en 7,5/10 på grund av att jag nu gillar så torr och överdriven humor som jag gör.
Kollade även klart första säsongen av "Silver Spoon".
Serien handlar om Hachiken, en pojke som flyr storstadslivet för att börja på ett praktiskt jordbruksgymnasie. Hachiken som aldrig satt sin fot utanför en stad ska nu sadla om helt och ta sig an en till synes helt ny värld.
Den här serien gillade jag. Riktigt mysig och ja, även barnslig. Men på ett bra sätt. Kan rekommendera denna serie både till de som gillar SOF kategorin och de som inte gör det. 9/10 just pga att jag gillade konceptet, humorn och blev varm om hjärtat av serien.
Tigerkotten
2014-05-15, 17:38
Magnus: Tack för tipsen, såg igenom de 6 avsnitten av Haykuu igår. Verkar bra än så länge, minns inte om jag sett Kuroko no Basket. Men verkar finnas 2 säsonger där som jag förstår det som? Möjligt att jag sett första. Ska spana vad de där Ping Pong samt Baby Steps för serier :)
Kimball: Japps sett Major, One Outs ej sett Giant Killings är Hungry Heart Wild striker & Cross game fortsättning?
Magnus N
2014-05-15, 17:48
Magnus: Tack för tipsen, såg igenom de 6 avsnitten av Haykuu igår. Verkar bra än så länge, minns inte om jag sett Kuroko no Basket. Men verkar finnas 2 säsonger där som jag förstår det som? Möjligt att jag sett första. Ska spana vad de där Ping Pong samt Baby Steps för serier :)
Kimball: Japps sett Major, One Outs ej sett Giant Killings är Hungry Heart Wild striker & Cross game fortsättning?
Japp 2 säsonger finns ute, mangan håller fortfarande på så förhoppningen är att till hösten kommer det en 3e säsong :)
Hur menar du fortsättning?
Nu kom jag på vad animen hette jag försökte beskriva 3043 sidor bakåt!
Deadman Wonderland!
12 avsnitt, när kommer det mera!? Vad är det frågan om när de klipper de bästa serierna rakt av medan bleach och naruto och sådan dynga får pågå i hundra säsonger!?
Paperbasket
2014-05-18, 10:42
Attack on Titan börjar igen när? Mitt liv har stått i princip stilla sen säsongsbrytet.
När vi var i Tokyo för några veckor sedan så pratades det från många animecenter att andra säsongen ska börja i höst. Sen om det stämmer, dunno.
Ozziking
2014-05-18, 12:10
Bara jag som önskar att det fanns en fortsättning på soul eater? :3
Ser någon här/har sett på avatar the last airbender? Inne på säsong 2 nu. Fan vad bra det är! :D
Ser just nu fjärde avsnittet av Samurai Champloo, och är väldigt positivt överraskad. Välskrivet och kreativt. Handlingen och karaktärerna är, relativt till anime överlag, realistiska. Man har hittat en bra balans mellan just animes lättsamma, nästan parodiska attityd, och realism.
Animeringen i sig är fantastiskt bra, med snygga actionsekvenser och sparsamma kulisser. Man har verkligen tagit sig tid med ljussättningen; få anime-serier verkar bry sig om den detaljen.
Jag ger även en tumme upp för musiken. Modern tappning förvisso, men ljudet existerar mest som en liten utsmyckning, istället för någon häftig gimmick.
Älskart, än så länge.
Magnus N
2014-05-22, 08:15
Champloo är riktigt bra :)
Tigerkotten
2014-05-22, 09:57
Hur menar du fortsättning?
Säsong 2? För jag såg trailer och har för mig att jag ej kände igen saker och ting.
min första post här! blir överlycklig nu när jag ser att det finns fler anime nördar än jag o japaner!
någon som kan rekommendera något schysst?
har sätt
naruto
one peice
hajime no ippo
tenggen toppa gurren lagann
full metal alchemist
Death note
bleach
riktig nörd mao! :)
edit: och för er som inte har sätt dom jag skrev ovan, se dom! speciellt one peice och full metal alchemist!
Magnus N
2014-05-22, 17:43
min första post här! blir överlycklig nu när jag ser att det finns fler anime nördar än jag o japaner!
har sätt
naruto
one peice
hajime no ippo
full metal alchemist
Death note
bleach
edit: och för er som inte har sätt dom jag skrev ovan, se dom! speciellt one peice och full metal alchemist!
Finns många bra :D
Men i ungefär samma genre som de du har skrivit:
Hunter X Hunter
Code Geass
Berserk
Yuu Yuu Hakusho
Hellsing
Getbackers
Samurai Champloo
Ozziking
2014-05-22, 18:01
har sätt
naruto
one peice
hajime no ippo
full metal alchemist
Death note
bleach
Dragonball z
SOUL EATER!!
Oj glömde o skriva det, har sett avatar dragonball Pokémon och alla "klassiker" också :) soul Eater har jag hört talas om, glömde Death note också, riktigt jävla bra o gripande anime där
Ozziking
2014-05-23, 06:38
Soul eater är sjukt. Började grina när det slutade *cupid*
Captainwide
2014-05-23, 07:22
Kollar Log Horizon, positivt överraskad. :)
Magnus N
2014-05-23, 07:30
Kollar Log Horizon, positivt överraskad. :)
Japp, helt klart sevärd. Positivt att det kommer en säsong2 med :)
Nu har jag kollat färdigt på Slam Dunk (101 episoder). Ganska bra om man kan tänka sig att kolla mycket på basket. Den var hyffsat sevärd, men tyvärr var karaktärerna de mest endimensionella jag någonsin har stött på.
Tigerkotten
2014-05-26, 19:23
Grym basket serie Kuroko no basket 2, såg precis klart. Kagami!
Senaste HxH-epen - W T F !
HxH har precis släppt ett nytt kapitel i mangan.
jontexer
2014-05-28, 15:20
såg just senaste HxH. asbra jämfört med alla andra avsnitt denna säsong. väldigt WTF moment men nu vill jag verkligen veta vad som kommer hända!
Magnus N
2014-05-28, 17:05
Alla som sett de två första säsongerna av KnB blir nog glada av dagens besked:
"This year's 27th issue of Shueisha's Weekly Shonen Jump magazine is announcing on Monday that production on a third season of the Kuroko's Basketball television anime has been green-lit. Broadcast times and more details will be in future issues of the magazine, which runs Tadatoshi Fujimaki's original manga."
:D
Gillade inte alls dagens HxH.
Gillade inte alls dagens HxH.
http://ampp3d.mirror.co.uk/wp-content/uploads/2014/02/Tim-and-Eric-Space-Explosions.gif
Nåväl, var och en får väl tycka som de vill, men för mig kändes det typ som det bästa avsnitt jag sett på hur länge som helst i någon serie.
Väntar i övrigt på Blu-ray versionen av den nya Miyazaki filmen The Wind Rises..
Ozziking
2014-05-28, 19:43
En fråga: i avatar the last airbender introt säger de att avataren försvann. Var tog han vägen? Dog han på vulkanen? Greppade inte det riktigt. Tänker på avatar ruko ( ruco? )
Magnus N
2014-05-28, 19:55
En fråga: i avatar the last airbender introt säger de att avataren försvann. Var tog han vägen? Dog han på vulkanen? Greppade inte det riktigt. Tänker på avatar ruko ( ruco? )
On their way down, Roku warned Sozin to not breathe the gas and used his airbending to protect the Fire Lord, before succumbing to a gas geyser himself. His vision blurring, Roku pleaded for help, though was left to die, as without him, Sozin could realize his plans of conquest. Right before the pyroclastic flow engulfed him, Fang curled up with Roku, and the two died together, and the Avatar Spirit reincarnated into Aang.[2]
http://avatar.wikia.com/wiki/Roku
Ozziking
2014-05-28, 20:16
Thanks
Såg klart Samurai Champloo. Serien i överlag var bra, men ojämn.
Att en av protagonisterna beter sig som en skurk var en positiv överraskning. Hela rollistan blandar gott med grundade karaktärer, och sanslösa karikatyrer -- Manzo The Saw ska tydligen vara en parodi på en känd fiktiv samurai.
Serien tar helt stopp med vissa filler-avsnitt. Med bara 26x22minuter är det rätt trist.
Helt ok serie i slutändan. Den jordnära tonen på manus och karaktäriseringar verkade försvinna efter ett par avsnitt. Hade författaren dåligt förtroende för den stilen?
Småkollar lite på One Piece från första början igen. Man blir så sprallig och glad av att kolla på One Piece.
Är det någon som för övrigt har någon rekommendation på någon bra karaktärsdriven anime? Fantasy, sci fi eller vad som helst går bra. Twelve Kingdoms, Legend of the Galactic Heroes och sådana typer av serier...
För att spinna vidare på min egen fråga: är det någon som har sett Cross Game (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=6424) eller Touch (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=241) och kan säga om de är sevärda eller ej (vare sig man gillar baseball eller ej)? Funderar på att ge dem en chans.
Captainwide
2014-06-02, 07:43
Sett klart både Log Horizon och Sword Art Online nu. Sjukt bra serier båda två.
Log Horizon: Shiroe är en ungdom som lagt ner en stor del av sitt liv på att spela. När han en dag efter ett uppehåll bestämmer sig för att testa på en ny expansion till sitt gamla favoritspel händer något märkligt. Shiroe vaknar upp och inser att han nu har hamnat i Elder Tales spelvärld.
Serien var mycket mysig och hade väldigt charmiga stunder. Gillar att de även flikar in mycket av den taktiska vinkeln i ett MMORPG.
Tycker ibland att de kunde finnas lite mer raids/hunts osv då det mesta av tiden läggs på Akihabara.
7/10
Sword Art Online: En ny sorts spel har kommit till världen. VRMMORPG - Virtual Reality Massive Multiplayer Online Role Playing Game. Detta nya spel tillåter en människa att koppla upp sina hjärna och sina sinnen för att i princip kunna förflyttas in i den värld som spelet handlar om.
Serien handlar om en pojke vid namn Kirigaya (Kirito största delen av tiden) som ger sig in i detta spel. Spelet går ut på att spelarna ska ta sig igenom 100 "världar/plan" för att sedan i slutet kunna möta den slutgiltiga bossen och vinna spelet. Det spelarna inte vet är att spelskaparen har en helt annan plan för dessa spelare.
Serien är väldigt djup och fick mig flera gånger att känna mig glad, ledsen och arg. Just för att konceptet är någorlunda trovärdigt så höjde detta kvaliten av serien. Älskar även fighterna. :D
9.5/10
Hurdan är serien "Monster"? 74 episoder, stämmer det?
Magnus N
2014-06-02, 11:09
Hurdan är serien "Monster"? 74 episoder, stämmer det?
Ska vara mycket bra av det jag läst mig till, 74avsnitt kan nog stämma
Nordenator
2014-06-02, 11:29
Lite långsam bara. Jag har sett en bit in men inte tagit mig igenom den än. Jag planerar väl att se klart den, men med tanke på att jag började för 2 år sedan eller så kan det ta en stund.
Småkollar lite på One Piece från första början igen. Man blir så sprallig och glad av att kolla på One Piece.
Är det någon som för övrigt har någon rekommendation på någon bra karaktärsdriven anime? Fantasy, sci fi eller vad som helst går bra. Twelve Kingdoms, Legend of the Galactic Heroes och sådana typer av serier...
Antar att du redan sett naruto, för den är ju sjukt karaktärsdriven, ännu mer än OP enligt mig...
sen undrar jag om någon har sett Cowboy Bebop, den har fått sjukt bra kritik i japan o ligger top 3 på dom flesta listor, bra? dålig?
"Spike Spiegel, a bounty Hunter with a dark past, lives on bounty to bounty, barely making it each time, or not making it at all. His partners Jet Black, Faye Valentine, Ed and Ein the dog all help him in his adventures from planet to planet. "
Antar att du redan sett naruto, för den är ju sjukt karaktärsdriven, ännu mer än OP enligt mig...
sen undrar jag om någon har sett Cowboy Bebop, den har fått sjukt bra kritik i japan o ligger top 3 på dom flesta listor, bra? dålig?
"Spike Spiegel, a bounty Hunter with a dark past, lives on bounty to bounty, barely making it each time, or not making it at all. His partners Jet Black, Faye Valentine, Ed and Ein the dog all help him in his adventures from planet to planet. "
Tack. Nej, jag har faktiskt inte sett Naruto än (annat än första episoden). Jag har dock en bra bild av upplägget. Med karaktärsdriven menade jag egentligen lite mer djupgående karaktärer, likt de två serierna jag nämnde där (därmed inte sagt att jag inte gillar "lättare" serier också, One Piece som exempel och säkerligen Naruto också till viss del).
Cowboy Bebop ska du se. Det är ett konstverk från början till slut och en av de bästa animeserierna någonsin.
Tänkte bara upplysa alla om att den just nu pågående Mushishi Season 2 (Mushishi Zoku Shou) har det högsta betyget av alla animes någonsin på anidb.net. Så med andra ord en anime ingen bör missa.
Annars som tidigare nämns är ju Knights of Sidonia otroligt snyggt gjord och sevärd bara därför:
Ckg6oSgVa5Q
No Game No Life är också skapligt intressant:
TqMCYf1FibU
Och Ping Pong the animation:
G4X3CJNg8lA
Supermicke
2014-06-05, 21:45
varför kör de hunterxhunter manga igen? Den var väl slut.
F ö svepte jag av den här ganska nyligen
http://kissmanga.com/Manga/The-Ruler-Of-The-Land
rättså traditionell, rolig och skön manga blev hooked snabbt
varför kör de hunterxhunter manga igen? Den var väl slut.
Den tog aldrig slut, Togashi tog bara en två år lång paus från ritandet.
Finns onepiece endast i kass kvalité? Tänker från säsong 1.
Om du menar bildkvalitet så ja. Första avsnittet kom ju trots allt 1999.
Jag störde mig också ganska mycket på bildkvalitén på One Piece första gången jag kollade på den.. tills jag kom in i serien efter några episoder, då jag blev så uppslukad av serien att det inte bekymrade mig längre.
Om man bortser från att det är låg bildkvalitet så tycker jag att de äldre One Piece-avsnitten var mer personliga och hade mer unik design än dom nya. Ta t.ex. Chopper, och jämför den gamla och den nya designen, vad hände liksom?
man kunde ju nästan tro att det skulle vara slut efter episod 135 i hxh :P
man kunde ju nästan tro att det skulle vara slut efter episod 135 i hxh :P
Är galet orolig över att det kommer avslutas nu när denna arc är slut. Hatar tomheten som uppstår av att längre serier avslutas / tar uppehåll x antal år.
Sett klart både Log Horizon och Sword Art Online nu. Sjukt bra serier båda två.
Log Horizon: Shiroe är en ungdom som lagt ner en stor del av sitt liv på att spela. När han en dag efter ett uppehåll bestämmer sig för att testa på en ny expansion till sitt gamla favoritspel händer något märkligt. Shiroe vaknar upp och inser att han nu har hamnat i Elder Tales spelvärld.
Serien var mycket mysig och hade väldigt charmiga stunder. Gillar att de även flikar in mycket av den taktiska vinkeln i ett MMORPG.
Tycker ibland att de kunde finnas lite mer raids/hunts osv då det mesta av tiden läggs på Akihabara.
7/10
Sword Art Online: En ny sorts spel har kommit till världen. VRMMORPG - Virtual Reality Massive Multiplayer Online Role Playing Game. Detta nya spel tillåter en människa att koppla upp sina hjärna och sina sinnen för att i princip kunna förflyttas in i den värld som spelet handlar om.
Serien handlar om en pojke vid namn Kirigaya (Kirito största delen av tiden) som ger sig in i detta spel. Spelet går ut på att spelarna ska ta sig igenom 100 "världar/plan" för att sedan i slutet kunna möta den slutgiltiga bossen och vinna spelet. Det spelarna inte vet är att spelskaparen har en helt annan plan för dessa spelare.
Serien är väldigt djup och fick mig flera gånger att känna mig glad, ledsen och arg. Just för att konceptet är någorlunda trovärdigt så höjde detta kvaliten av serien. Älskar även fighterna. :D
9.5/10
Jag hade satt betygen tvärtom i princip, tyckte SAO började starkt, men slutade i en salig kärlekssörja :)
Naruto med fillers guide är klart rekommenderbar, en polare har precis kommit in i Shippuuden och har hyllat det rakt igenom. Själv har jag lidit av alla fillers sedan serien började, en riktig välsignelse att såhär i efterhand för folk att kunna följa en guide och bara se guldklimparna!
För att spinna vidare på min egen fråga: är det någon som har sett Cross Game (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=6424) eller Touch (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=241) och kan säga om de är sevärda eller ej (vare sig man gillar baseball eller ej)? Funderar på att ge dem en chans.
Cross Game är en trevlig blandning av sport och slice of life! Definitivt sevärd varesig man har sportintresset eller ej!
Ping Pong the Animation var en ganska speciell upplevelse också, snyggt ihoppackat på 11 eps också!
Är lite kluven över om jag ska ta tag i One Piece eller Bleach, sett / ser de andra "klassiska" långkörarna. Sett de 11-12 filmerna som släppts utav OP vilket kanske spoilat en del. Bleach har jag inte riktigt fått någon kläm på, sett någon film även där vilken inte gav så mycket (många herrans år sedan). Decisions decision!
Tack för tipsen. Då får väl jag rekommendera tillbaka att du ser på One Piece om du nu ska välja någon av dem. Tar väl bara ett halvår eller så ^^
jag e snart halvvägs genom säsong 1 av one piece
Tack för tipsen. Då får väl jag rekommendera tillbaka att du ser på One Piece om du nu ska välja någon av dem. Tar väl bara ett halvår eller så ^^
Mjo få som talar illa om den! Fått lite intryck av att hela serien är lite... fånig (?) utifrån att ha sett filmerna. Inte riktigt fastnat för Luffy som huvudkaraktär.
jag e snart halvvägs genom säsong 1 av one piece
Du fastnade då mao? :)
fastnade och fastnade, helt okej serie so far :P
Mjo få som talar illa om den! Fått lite intryck av att hela serien är lite... fånig (?) utifrån att ha sett filmerna. Inte riktigt fastnat för Luffy som huvudkaraktär.
Ähh, Luffy är en superhärlig karaktär som får Gon och övriga huvudkaraktärer i diverse level-upserier att verka tråkiga ^^ Du får ge det lite tid.
Är galet orolig över att det kommer avslutas nu när denna arc är slut. Hatar tomheten som uppstår av att längre serier avslutas / tar uppehåll x antal år.
Kommer inte att hända
Ifall du letar efter en baseball serie med lite mindfuck i, kolla One outs. Skitbra serie. Litet smakprov: https://www.youtube.com/watch?v=m4m3wPWoPSc
Tokuchi Toua är en beast (han med guldigt hår)
Ifall du letar efter en baseball serie med lite mindfuck i, kolla One outs. Skitbra serie. Litet smakprov: https://www.youtube.com/watch?v=m4m3wPWoPSc
Tokuchi Toua är en beast (han med guldigt hår)
Tackar. One Outs har jag sett och den gillade jag :)
Jag hoppar lite mellan olika serier just nu. Jag började kolla på Hikaru no Go (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=84) igår och är redan fast. Det handlar alltså om brädspelet Go.
"Shindou Hikaru, a 6th grader, finds an old go table in the attic of his grandfather's house. He sees some blood stains on the go table, and tries to wipe it off... when a ghost dressed in Heian period clothes pops out, and takes over his body.
The ghost happens to be Fujiwara no Sai, a member of the court during the Heian period. Sai was one of the two men who was assigned as the go tutor to the emperor. The other tutor was envious of Sai, and challenged him to a go match - whoever wins gets to stay as the court's go master. Sai's opponent cheats during the match, and before Sai could say anything about it, the opponent accused Sai of cheating. Sai was banished from the court, and because of regret and anger, he committed suicide. But as with all unrepented souls, Sai was unable to leave the material world... until he is able to master go, and get one step closer to kami no itte, or god's hand."
Kul hur alla möjliga till synes trista saker kan bli intressanta att kolla på.
Jag hoppar lite mellan olika serier just nu. Jag började kolla på Hikaru no Go (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=84) igår och är redan fast. Det handlar alltså om brädspelet Go.
"Shindou Hikaru, a 6th grader, finds an old go table in the attic of his grandfather's house. He sees some blood stains on the go table, and tries to wipe it off... when a ghost dressed in Heian period clothes pops out, and takes over his body.
Den har jag sett några avsnitt utav, den är schysst men jag tyckte att den var lite fånig när allt dom gör är att spela brädspel. Visst, jag har sett både Yugioh och Yugioh GX som baserats på ett kortspel men det händer så mycket annat emellan. Fast jag kanske inte gav Hikaru no Go någon riktig chans, det var så pass länge sedan att jag inte riktigt kommer ihåg hur många episode jag kollade på men jag tippar på runt 5. Jag minns dock att jag gillade introlåten :)
Nordenator
2014-07-02, 21:27
Hikaru var faktiskt rätt bra. Jag var också tveksam, men en polare övertygade mig om att den var bra så jag såg den.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Vill bara rekommendera en manga som jag på något sätt lyckats missa:
Kingdom : http://kissmanga.com/Manga/Kingdom
Riktigt episk och blir verkligen bara bättre och bättre ju mer man läser. Emellanåt är den helt sanslöst bra. Gillar man stora strider så finns det nog ingen bättre manga.
Hikaru (Hikaru no go?), är det den serien de spelar go?
Det kan enbart vara japaner som lyckas göra en serie om ett gammalt brädspel intressant.
senaste hxh verkar vara slutet på chimaeradelen iaf. Har stört mig rätt mycket på att det har varit en berättarröst med så mycket senaste typ 30 avsnitten.
Nordenator
2014-07-02, 22:22
Hikaru (Hikaru no go?), är det den serien de spelar go?
Det kan enbart vara japaner som lyckas göra en serie om ett gammalt brädspel intressant.
Yesh. Den skiljer sig inte så mycket från en serie som till exempel hajime no ippo om man tänker ett steg bortom temat på serien i sig. Detsamma gäller typ bakuman. Det är shounen-stuk och lätt att titta på även om det rör sig om brädspel, mangatecknande, boxning eller något mer typiskt som naruto.
Nordenator
2014-07-02, 22:25
Jag slökikar på persona 4 nu. Den är som en genomspelning men med lite mindre sidosaker. Tänkte dra tummen ur och spela ut det på vitan nu under veckan så ser serien parallellt. Har tagit mig igenom kanske 2/3 av spelet (sedan tidigare) så bara typ ett dygn speltid kvar ^^
The ghost happens to be Fujiwara no Sai, a member of the court during the Heian period. Sai was one of the two men who was assigned as the go tutor to the emperor. The other tutor was envious of Sai, and challenged him to a go match - whoever wins gets to stay as the court's go master. Sai's opponent cheats during the match, and before Sai could say anything about it, the opponent accused Sai of cheating. Sai was banished from the court, and because of regret and anger, he committed suicide. But as with all unrepented souls, Sai was unable to leave the material world... until he is able to master go, and get one step closer to kami no itte, or god's hand."
Kul hur alla möjliga till synes trista saker kan bli intressanta att kolla på.
Definitivt, intressant hur man verkligen kan fastna för serier som handlar om spel man knappt förstår ett dyft av. Mahjong är ju också ett exempel med serien Akagi: http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=3446
Kaiji borde folk se om de gillar one outs och liknande mind-fuck serier också, första säsongen håller grymt hög klass, andra var okej!
Nu börjar snart sommarsäsongen. Tänkte passa på att tipsa om några lovande serier. Alla har premiär den här eller nästa vecka
Zankyou no Terror
KDtA8aYjzzM
Aldnoa Zero
ZXTol2NCEFY
Akame ga kill!
A45hvq7C5GM
Shirogane no ishi Argevollen
k1JwqMphlFA
Magnus N
2014-07-03, 08:48
Skönt att sommarsäsongen drar igång nu, börjat bli tomt på bra serier att följa :D
Förutom ovanstående så kommer även dessa ut under veckan som ser lite lovande ut:
Glasslip (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=10506)
Rail Wars! (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=10357)
Tokyo Ghoul (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=10401)
Sword Art Online II (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=10376)
Dramatical Murder (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=10554)
Inte att förglömma Tokyo Ghoul:
DIYAuliiYBk
verkar lovande också!
Sword Art Online II (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=10376)
Oooh, mysigt! Hoppas att dom gör det bättre än andra hälften av Sword Art Online
Sparven från Minsk
2014-07-04, 11:09
Om man vill få tag i bra anime, är det stream som gäller då enbart? Finns inte hos min lokala videouthyrare eller rent av att beställa i dvd format?
Tänker på gamla bra serier som Macross, men även nya serier som Death Note med mera.
Börjar bli för gammal och kräsen för att sitta på en liten skärm och se på lågupplöst.
Magnus N
2014-07-04, 13:17
Inte att förglömma Tokyo Ghoul:
verkar lovande också!
Besviken på denna, ingen av de som kom ut igår var något vidare heller(glasslip,argevollen) får hoppas kommande serier är bättre annars ser det ut att bli en tam säsong
Om man vill få tag i bra anime, är det stream som gäller då enbart? Finns inte hos min lokala videouthyrare eller rent av att beställa i dvd format?
Tänker på gamla bra serier som Macross, men även nya serier som Death Note med mera.
Börjar bli för gammal och kräsen för att sitta på en liten skärm och se på lågupplöst.
Nyaa - hint hint !
Besviken på denna, ingen av de som kom ut igår var något vidare heller(glasslip,argevollen) får hoppas kommande serier är bättre annars ser det ut att bli en tam säsong
Jag tyckte ändå Tokyo Ghoul hade intressant inledningsepisod. Inte gett mig på de andra än.
Ser lovande ut för HxH tycker jag efter dagens avsnitt!
Ser lovande ut för HxH tycker jag efter dagens avsnitt!
Jag har sett hundratals säsonger av anime. Tyckte inte Monster var tråkig, förstod Ergo Proxy, fick inte epilepsi av FLCL.
MEN vad ************** handlar HxH om!?! Tittat på nåt avsnitt och läst lite av mangan, vad i hela friden!! Mangan för närvarande verkar vara jättespännande internpolitik med tusen rader text per chapter. GAH!
Jag har sett hundratals säsonger av anime. Tyckte inte Monster var tråkig, förstod Ergo Proxy, fick inte epilepsi av FLCL.
MEN vad ************** handlar HxH om!?! Tittat på nåt avsnitt och läst lite av mangan, vad i hela friden!! Mangan för närvarande verkar vara jättespännande internpolitik med tusen rader text per chapter. GAH!
Gon vill hitta sin pappa jin. Gon vill bli en licensierad hunter.
sen händer en massa annat. the end. :Virro
HxH kan man väl gruppera ihop med animes som:
Dragonball
Naruto
One Piece
Bleach
En i mängden av evighets-serier där pojkar med superkrafter slåss oavbrutet mot monster/djur/jättar/robotar/människor med superkrafter. Kul om man är 10 år gammal.
Dragonball
Naruto
One Piece
Bleach
En i mängden av evighets-serier där pojkar med superkrafter slåss oavbrutet mot monster/djur/jättar/robotar/människor med superkrafter. Kul om man är 10 år gammal.
Nej, där håller jag inte med. Hunter X Hunter tillhör samma kategori, men dialogen och utvecklingen i serien skiljer som avsevärt från Bleach, Naruto och Dragonball. Klart smartare dialog, djupare karaktärer och vuxnare teman. Det är egentligen bara stilen som gör att serien kan kännas lite barnslig.
Nej, där håller jag inte med. Hunter X Hunter tillhör samma kategori, men dialogen och utvecklingen i serien skiljer som avsevärt från Bleach, Naruto och Dragonball. Klart smartare dialog, djupare karaktärer och vuxnare teman. Det är egentligen bara stilen som gör att serien kan kännas lite barnslig.
Jag tror nog de flesta är överens om att HxH är den bästa animen inom sin kategori. Men jag ogillar kategorin så det är sak samma för mig.
För övrigt är sommarsäsongens animes sanslöst dåliga. Verkar som att jag måste vara produktiv med min tid istället...
omg nytt intro på hxh. ny arc! gogogo
Dragonball
Naruto
One Piece
Bleach
Skitsnack, både One Piece och Hunter X Hunter är kul om man är 34 år också. :)
omg nytt intro på hxh. ny arc! gogogo
Det jävliga är ju bara att de snart är ikapp mangan.
MangeByggarn
2014-07-15, 16:40
Tokyo Ghoul e lovande!!
Magnus N
2014-07-15, 16:54
Hitintills så är dessa sevärda:
Rail Wars
SAO II
Aldnoah Zero
Barakamon
Zankyou no Terror
Tokyo ESP
Dock är sommarsäsongen en av de sämre säsongerna på ett bra tag, mycket skit :/
Akame ga kill var rätt OK, 6/10, mycket blod och sjuka personligheter verkar det som
senaste avsnittet hxh. Alluka creepy.
Det jävliga är ju bara att de snart är ikapp mangan.
Ugh, aldrig ett gott tecken. "Hur långt bort" är animen, halvt estimerat?
Tokyo Ghoul e lovande!!
Agreed!
senaste avsnittet hxh. Alluka creepy.
Älskar hennes "mechanic"! :D
Ugh, aldrig ett gott tecken. "Hur långt bort" är animen, halvt estimerat?
Agreed!
Älskar hennes "mechanic"! :D
Nu är de inne på "hunter chairman election arc" och den började Togashi skriva på 2012 (för att sedan ta en lång paus från december 2012), sen dess har han bara hunnit från chapter 30 till chapter 33. Det är med andra ord lite drygt 15-30 avsnitt kvar innan de kommit ikapp mangan (beroende på hur mycket de drar ut på avsnitten).
Nu har dock Togashi teckna igen (shounen jump började publicera hunter x hunter igen i juli), vilket gör att de kanske inte behöver ta en paus på ett tag.
helt okej hxh avsnitt
Intressant att de sedan ant-arcen har kört väldigt mycket, typ, mindgames? Massa mechanics och tänk på hur man ska överlista motståndaren etc.
om jag ska börja kika på naruto, måste jag börja med den äldre versionen?
Magnus N
2014-07-26, 17:31
om jag ska börja kika på naruto, måste jag börja med den äldre versionen?
Ja, helst gör du det. Shippuuden är en fortsättning av den så du kommer antagligen missa en hel del om du går på den direkt.
Så har jag förstått det iaf, står så på sidorna jag kollat med(ej sett serien själv dock)
Ja, helst gör du det. Shippuuden är en fortsättning av den så du kommer antagligen missa en hel del om du går på den direkt.
Så har jag förstått det iaf, står så på sidorna jag kollat med(ej sett serien själv dock)
haah fifan, 220 avsnitt av naruto innan man kan börja kolla shippuuden :D
Magnus N
2014-07-26, 17:36
haah fifan, 220 avsnitt av naruto innan man kan börja kolla shippuuden :D
hehe, ja det är en långkörare :D , bryr du dig inte om fillers etc så är det säkert en hel del avsnitt utav de 220 du kan skippa men vilka det har jag inte koll på. Men är väl lika bra att se alla kan man tycka :D när man håller på
Uff. Är bara på avsnitt 100 av one piece också. Massor att se just nu.
hehe, ja det är en långkörare :D , bryr du dig inte om fillers etc så är det säkert en hel del avsnitt utav de 220 du kan skippa men vilka det har jag inte koll på. Men är väl lika bra att se alla kan man tycka :D när man håller på
Om man ska se naruto så är det bäst att skippa alla fillers, för annars är risken stor att man inte orkar se vidare på shippuden. Filler-avsnitten håller riktigt låg kvalitet
Här är en lista på fillers
Naruto (1-220)
Episode: 026
Episode: 097
Episode: 101-106
Episode: 137-140
Episode: 143-219
Naruto Shippuden
Episode: 057-070
Episode: 091-112
Episode: 144-151
Episode: 170-171
Episode: 176-196
Episode: 223-242
Episode: 257-260
Episode: 271
Episode: 279-281
Episode: 284-295
Episode: 303-320
Episode: 327
Episode: 349-361
Magnus N
2014-07-26, 17:39
Uff. Är bara på avsnitt 100 av one piece också. Massor att se just nu.
:)
Vet hur du känner, har en del långkörare som man vill tugga sig igenom men just att komma igång med dem är lite segt
Magnus N
2014-07-26, 17:40
Om man ska se naruto så är det bäst att skippa alla fillers, för annars är risken stor att man inte orkar se vidare på shippuden. Filler-avsnitten håller riktigt låg kvalitet
Här är en lista på fillers
Naruto (1-220)
Episode: 026
Episode: 097
Episode: 101-106
Episode: 137-140
Episode: 143-219
Naruto Shippuden
Episode: 057-070
Episode: 091-112
Episode: 144-151
Episode: 170-171
Episode: 176-196
Episode: 223-242
Episode: 257-260
Episode: 271
Episode: 279-281
Episode: 284-295
Episode: 303-320
Episode: 327
Episode: 349-361
Var en jädra massa fillers, fler än vad jag hade trott :/
Captainwide
2014-07-26, 19:04
Är hela SAO II släppt än eller hur länge ska man behöva vänta? Är den likvärdig med SAO I??
Magnus N
2014-07-26, 19:06
Är hela SAO II släppt än eller hur länge ska man behöva vänta? Är den likvärdig med SAO I??
4 avsnitt släppta av tänkta 25 , så 21 veckor innan hela är sänt ungefär. Antagligen lite längre, kommer säkert något uppehåll.
Rätt likvärdig hitintills
Captainwide
2014-07-26, 19:15
4 avsnitt släppta av tänkta 25 , så 21 veckor innan hela är sänt ungefär. Antagligen lite längre, kommer säkert något uppehåll.
Rätt likvärdig hitintills
Men åh.........................
:(
Kollar igenom Full metal alchemist. Underbar scen:
quEx3y6KWxo
Börjat läsa mangan "I am a Hero". Riktigt bra. Hoppas den kommer som anime.
det är för segt med ett hxh avsnitt i veckan :/
Nordenator
2014-07-30, 19:31
Därför slutade jag se i början av myr-arcen. Lika bra att vänta något år ^^
myrarcen var så jefla lång.
Riktigt stort +1, enda serien jag väntar på öht också vilket inte gör det bättre :)
Vet någon om/när det kommer uppföljning på Shingeki No kyojin?
Magnus N
2014-07-30, 19:41
Vet någon om/när det kommer uppföljning på Shingeki No kyojin?
Tror inte det är klart för en säsong2 än, men den är väldigt populär så när de har tillräckligt med material så kommer det garanterat
attack on titan är en av de brutalaste serier jag kikat på hittills :P Elfen lied kommer väl nära haha
Magnus N
2014-07-30, 19:45
Elfen Lied smärtade när man såg den :D
Titan är rätt våldsam men tycker inte den fångar samma känsla som Lied, den tar inte tag i en på samma sätt
Ni skojar alltså inte när ni pratar om Elfen Lied? Den är ju för sextonåriga anime-geeks som Twillight är för sextonåriga småtjejer.
Jag gillade den dock när jag var sexton.
Magnus N
2014-07-30, 19:57
Ni skojar alltså inte när ni pratar om Elfen Lied? Den är ju för sextonåriga anime-geeks som Twillight är för sextonåriga småtjejer.
Jag gillade den dock när jag var sexton.
Inte direkt så att anime generellt är riktat för en vuxen publik, men sedan var det väl en 8-9 år sedan man såg serien med :)
Jämförelsen med Twillight känner dock jag inte igen, ser inte liknelsen direkt
Du är så mogen olegh! ;)
Jag gillade elfen lied.
Du kanske gillar mig mer om jag säger att jag gillar coyboy bebop och samurai champloo?
Den har ju liksom bara en massa angst. That's it. Jag säger att den är platt och synar man den så kan man liksom inte köpa det längre. Iofs sant om mycket anime, som direkt slår an mot ett väldigt grundläggande känsloregister. Men just Elfen Lied gör det så.. plumpt. Den skäms inte ens för det. Lite som twillight, det är dåligt, men just känslorna den lyckas framkalla hos en väl vald publik nullifierar rim och reson. Tänk Expendables annars, liknande grej. Riktigt jäkla apkasst. Men vi har explosioner och massor av cool action! Wohoo!
Du är okej ceejay ;)
Någon som vet när Attack on Titan fortsätter? Och vad har ni att säga om Leorios nya Nen ability (HxH)? Rätt jävla häftig tycker jag!
Joe Hardgainer
2014-08-06, 10:10
Mest fascinerad över att han får lite screen time. Han har känts rätt överflödig genom hela serien kan jag tycka :>
Magnus N
2014-08-06, 10:40
Någon som vet när Attack on Titan fortsätter? Och vad har ni att säga om Leorios nya Nen ability (HxH)? Rätt jävla häftig tycker jag!
Inget datum satt, dock har de börjat jobba på säsong2
Kommer även komma ut OVAs om tiden innan säsong1 och fokus kommer då ligga på erwin och levi
Hela konceptet av att Zoldyck-familjen ska ha nåt djävla internt krig tycker jag är lite löjligt, hoppas inte att det är själva arcens handling
Hela konceptet av att Zoldyck-familjen ska ha nåt djävla internt krig tycker jag är lite löjligt, hoppas inte att det är själva arcens handling
Under hela serien har det ju funnits rejäla motsättningar inom familjen, så det är väl inte så förvånande?
Under hela serien har det ju funnits rejäla motsättningar inom familjen, så det är väl inte så förvånande?
Jo jo men inte riktigt såhär tycker jag.
Jag trodde att dom ändå var mån om varandras LIV åtminstone, att dom skadar varandra är en sak. Och sen att Illumi ger Hisoka ordern att han kan döda familjens butlers, fast det kanske kan förväntas utav en familj av lönnmördare.
senaste hxh bra skit. Vill ha meeeeeer!!!!
samt
http://moderndistraction.com/630/
samt
http://moderndistraction.com/630/
Har ju funnits en japansk release sen slutet på 2012, så det är väl inte så mycket att bli upphetsad över :)
finns en rip på nyaa bland annat.
Är mer intresserad av att hitta en version med japanska subtitles.
Jag såg att Ronja Rövardotter kommer som anime :)
http://www.animenewsnetwork.com/news/2014-01-30/goro-miyazaki-to-direct-ronia-the-robber-daughter-tv-anime
Jag såg att Ronja Rövardotter kommer som anime :)
http://www.animenewsnetwork.com/news/2014-01-30/goro-miyazaki-to-direct-ronia-the-robber-daughter-tv-anime
Av någon anledning så är karaktärerna 3D cellshaded, vilket nog kommer se riktigt dåligt ut. Det känns som en tråkig utveckling då studio Ghibli är så respekterade och de alltid hållit så hårt på att undvika 3D i sina filmer.
Här är en trailer
Rj25BBrDVgQ
Captainwide
2014-09-08, 20:05
Var ett tag sen man kollade nu. Avslutade till och med mitt i en anime (beelzebub), blir att ta igen nu. :D
Någon som release på Silver Spoon 3 samt om Log Horizon släpper/släppt nytt?
Magnus N
2014-09-08, 20:05
Var ett tag sen man kollade nu. Avslutade till och med mitt i en anime (beelzebub), blir att ta igen nu. :D
Någon som release på Silver Spoon 3 samt om Log Horizon släpper/släppt nytt?
Log Horizon kommer med en säsong2 nu i höst
Början av oktober
Tänkte rekommendera två anime som börjat i år.
Akame Ga Kill - Action, Adventure, Fantasy
Den sparar inte på våldsamheterna vilket uppskattas. Kan vara lite larvig ibland men det har man lärt sig att bortse från då de flesta har ett inslag av det.
Zankyou no Terror - Psychological, Thriller
Riktigt lovande. Monster och Death Note har en utmanare.
Captainwide
2014-09-14, 08:46
Log Horizon kommer med en säsong2 nu i höst
Början av oktober
Gött. *cupid*
Börjar äntligen komma in i Beelzebub. Börjar bli riktigt bra!
Gött. *cupid*
Börjar äntligen komma in i Beelzebub. Börjar bli riktigt bra!
Uppskattade också Beelzebub på många sätt, tyckte komedin påminde lite om Gintama stundvis, vilket oftast är ett gott tecken :D
Måste tacka någon här i tråden som tipsade om serien som kretsade kring 3 high schoolkillar föresten, glömde skriva sen när jag sett klart den, riktigt lättsmält och trevlig rakt igenom! Minns inte alls vad den hette just nu dock.
Om det finns någon mer sportanime-junkie i tråden vill jag även passa på att tipsa om Haikyuu!! om någon missat den, inga superkrafter osv, utan mer djupt gameplay ala Giant Killings osv. Barnslig stundvis likt alla shounens såklart, men ser man förbi de bitarna så är den klart sevärd!
Annars tycker jag Tokyo Ghoul har tagit sig riktigt bra också!
Magnus N
2014-09-14, 10:10
Några av höstens bästa serier
Zankyou no terror
Haikyuu
Barakamon
Baby steps
Aldnoah zero
HxH slutar på 148?! Im not prepared for this! :,(
MangeByggarn
2014-09-17, 10:37
148 lär väl vara någon sorts tråkig Good-bye avsnitt, kändes som att den sluta på 147.
Men ja.. RIP bästa Anime på länge. :(
Vadå slut?! WHT WHAT WHATTTT
Haha, jag varnade ju för säkert två månader sedan
anledningen för att serien slutar är för att de kommit ikapp mangan.
MangeByggarn
2014-09-17, 13:45
Haha, jag varnade ju för säkert två månader sedan
anledningen för att serien slutar är för att de kommit ikapp mangan.
Ännu ett bakslag är att mangaskaparen har ont i ryggen och även pausat Mangan. *facepalm*
då ska jag fan inte se de 3 sista avsnitten. är på 145 tror jag.
då ska jag fan inte se de 3 sista avsnitten. är på 145 tror jag.
Jo, det SKA du! Dem feels!
Så var då sista epen av hxh avklarad. Hell of a ride. Definitivt top 3 animes någonsin tillsammans med fma: brotherhood och någon mer. Förjäkla sentimentalt när långt gångna serier avslutas, följt det sedan ep 1 2011.. Sigh. Älskade dock:
hur de knöt ihop allt med kite, hade helt glömt bort hur colt och co fann spädbarnet hos mother ant för massa episoder sedan.
Inget mer HxH? Eller bara en paus?
Galningen
2014-09-29, 22:27
Inget mer HxH? Eller bara en paus?
Inget mer för stunden. Slut på källmaterial och sjukskriven författare. Räkna med ett antal år innan en eventuell fortsättning.
Ok Anime folk. Precis börjat kolla Anime nu när jag ändå är sjukskriven.
Har sett Attack on Titans och lite av bleach. Gillar båda, men framförallt Attack on titans. Behöver nu tips av er, vad finns det som är så "välritat" som Attack on titans och relativt brutalt.
Magnus N
2014-10-09, 16:56
Har sett Attack on Titans och lite av bleach. Gillar båda, men framförallt Attack on titans. Behöver nu tips av er, vad finns det som är så "välritat" som Attack on titans och relativt brutalt.
Alla bör börja sin animekarriär med att se Berserk :D
Nordenator
2014-10-09, 16:57
Deadman Wonderland (http://myanimelist.net/anime/6880/Deadman_Wonderland) kanske? Another är en najsig skräckis annars. Lite sådär splattrig. Mirai Nikki är också rätt brutal med rätt medioker i övrigt.
Full Metal Alchemist Brotherhood
2uq34TeWEdQ
Psycho Pass
lxvHhx4vd5Y
Wolf's Rain
Xj_bpGEeO4U
Darker Than Black
DDE8U5sxQbM
Hitsugi no Chaika
KMHGDBJ979I
Zetsuen no Tempest
xDi0LU9kvSY
Code Geass
xXxPf5mGK9Y
Death Note
PkXw1iBgzoY
Oj jävlar vad ni är flitiga!
Många alternativ men om ni måste välja en, gärna med mer en en season för sorgen som inföll när man fick reda på att det bara fanns en till titans var hemsk!
MangeByggarn
2014-10-09, 17:05
Parasyte verkar lovande efter premiären igår :)
Känns som den kan lindra min HxH smärta.
Kolla på Full Metal Alchemist : Brotherhood först. Attack on Titan har inget på den serien :)
http://www.nyaa.se/?page=view&tid=239058
Magnus N
2014-10-09, 17:15
Många alternativ men om ni måste välja en, gärna med mer en en season för sorgen som inföll när man fick reda på att det bara fanns en till titans var hemsk!
Du kan trösta dig med att det kommer mera Titans, bara att hålla ut :D
Välritat, relativt brutalt och sedan helst längre än 1 säsong?
Med välritat menar du då ny anime ifrån de senaste åren ?
Kolla på Full Metal Alchemist : Brotherhood först. Attack on Titan har inget på den serien :)
http://www.nyaa.se/?page=view&tid=239058
Oj låter lovande, ska definitivt checka den!
Du kan trösta dig med att det kommer mera Titans, bara att hålla ut :D
Välritat, relativt brutalt och sedan helst längre än 1 säsong?
Med välritat menar du då ny anime ifrån de senaste åren ?
Ja läste att ryktena säger december detta året. Men vem vet!
Ja, exakt. Tyckte titans var väldigt snyggt ritat. Tycker visserligen bleach är helt ok också. Lite för barnslig dock.
Sen om det finns något med stora monster, förvandlingar etc tänk final fantasy (spelen) ?
Magnus N
2014-10-09, 17:28
Ja läste att ryktena säger december detta året. Men vem vet!
Ja, exakt. Tyckte titans var väldigt snyggt ritat. Tycker visserligen bleach är helt ok också. Lite för barnslig dock.
Sen om det finns något med stora monster, förvandlingar etc tänk final fantasy (spelen) ?
Berserk
Kenshin
Claymore
Hellsing
Devil May Cry
Gungrave
Mest äldre anime dock :/
Berserk
Kenshin
Claymore
Hellsing
Devil May Cry
Gungrave
Mest äldre anime dock :/
Hellsing har en ny OVA på 10 avsnitt som är klart bättre än den gamla (sunkiga) serien. OVAN är dessutom baserad på mangan, till skillnad från den gamla TV-serien.
Nya serien heter Hellsing Ultimate
http://myanimelist.net/anime.php?q=hellsing%20ultimate
Claymore skulle jag inte rekommendera. Tyvärr så lider den av samma problem som Berserk. Den fick ett sunkigt avslut och än värre så ändrade man en massa saker i slutet av serien (förmodligen för att mangan inte var avslutad. Claymore fick aldrig något vettig avslut och spårade ur ganska hårt.
Devil May Cry var ett fiasko, som få verkade gilla. Det blev också bara 12 avsnitt. Vill man skrämma bort någon från anime så är det ett bra tips :hbang:
http://myanimelist.net/anime/1726/Devil_May_Cry
Gungrave var faktiskt helt OK, sevärd, men serien har tio år på nacken, så jag är osäker på om den någonsin har fått en vettig blue-ray eller dvd release.
http://myanimelist.net/anime/267/Gungrave
Magnus N
2014-10-09, 17:45
Hellsing har en ny OVA på 10 avsnitt som är klart bättre än den gamla (sunkiga) serien. OVAN är dessutom baserad på mangan, till skillnad från den gamla TV-serien.
Nya serien heter Hellsing Ultimate
http://myanimelist.net/anime.php?q=hellsing%20ultimate
Japp, väl medveten om att det finns en Hellsing Ultimate, men tyckte även den äldre versionen var bra därav att jag bara skrev Hellsing :)
Claymore skulle jag inte rekommendera. Tyvärr så lider den av samma problem som Berserk. Den fick ett sunkigt avslut och än värre så ändrade man en massa saker i slutet av serien (förmodligen för att mangan inte var avslutad. Claymore fick aldrig något vettig avslut och spårade ur ganska hårt.
Berserk har dock ett ruggigt bra slut, kanske inte för folk som vill ha ett definitivt slut dock :p
Devil May Cry var ett fiasko, som få verkade gilla. Det blev också bara 12 avsnitt. Vill man skrämma bort någon från anime så är det ett bra tips :hbang:
http://myanimelist.net/anime/1726/Devil_May_Cry
Chansade faktiskt med denna, kan ju vara så att frågeställaren gillar denna :D
Gungrave var faktiskt helt OK, sevärd, men serien har tio år på nacken, så jag är osäker på om den någonsin har fått en vettig blue-ray eller dvd release.
http://myanimelist.net/anime/267/Gungrave
Som sagt, skrev att de flesta var äldre men tycker inte man ska snöa in för mycket bara på att serierna ska vara nya och fräscha, missar man mycket guld :D
5 avsnitt kvar på narutomangan tydligen, sjukt att det finns ett slut på det hela. Bleach ska också ta slut snart vad jag förstått. Epoker som går i graven *popcorn*
Finns som sagt jäkligt mycket att tipsa om, har en polare som kommer någon gång i månaden för tips på serier likt du gjorde nu, alltid svårt att handplocka :)
Men FMA: Brotherhood är ju som sagt all time favorite för många.
Code Geass och Death Note som också nämnts är nog de tre jag hade åtagit mig en efter en om jag vore du.
Gillade du Bleach bör du dock ge Naruto ett försök också, men då följa en fillers guide så slipper du 50% av episoderna i princip, så har du ändå att göra ett tag.
5 avsnitt kvar på narutomangan tydligen, sjukt att det finns ett slut på det hela. Bleach ska också ta slut snart vad jag förstått. Epoker som går i graven *popcorn*
Hur nära inpå mangan är animen kommen nu? Kommer kännas väldigt tomt nä det avslutas som sagt, herregud.
Edit: Eller missförstod jag dig, det är bara 5 episoder kvar totalt på hela animen alltså?! :O
World trigger kan bli okej denna säsong, kanske, det får tiden utvisa.
Underbart att Log Horizon s02 drog igång också!
Magnus N
2014-10-09, 20:14
Finns som sagt jäkligt mycket att tipsa om, har en polare som kommer någon gång i månaden för tips på serier likt du gjorde nu, alltid svårt att handplocka :)
Men FMA: Brotherhood är ju som sagt all time favorite för många.
Code Geass och Death Note som också nämnts är nog de tre jag hade åtagit mig en efter en om jag vore du.
Gillade du Bleach bör du dock ge Naruto ett försök också, men då följa en fillers guide så slipper du 50% av episoderna i princip, så har du ändå att göra ett tag.
Hur nära inpå mangan är animen kommen nu? Kommer kännas väldigt tomt nä det avslutas som sagt, herregud.
Edit: Eller missförstod jag dig, det är bara 5 episoder kvar totalt på hela animen alltså?! :O
The official website for Shueisha's Weekly Shonen Jump announced on Monday that Masashi Kishimoto's Naruto manga will end in this year's 50th issue of Shonen Jump on November 10.
https://www.animenewsnetwork.com/news/2014-10-06/naruto-manga-to-end-in-5-weeks/.79600
Magnus N
2014-10-09, 20:16
En del intressanta denna höstsäsong(Serier som kommit igång senaste 2 veckorna):
Terra Formars
World Trigger
Shingeki Bahamut
Donten ni Warau
Akatsuki no Yona
Garo - The Animation
Parasyte
Nordenator
2014-10-09, 20:17
För min del tog bleach slut efter Aizen-arcen. Jag läste mangan vecka för vecka då, och när jag såg att det kom ett till avsnitt som berörde något helt annat blev det lite såhär...
http://veradimitrova.files.wordpress.com/2011/12/fuck_that_shit_scarry_s-s2550x3300-170683-580.png
Var inte arcen typ två år lång?
Magnus N
2014-10-09, 20:22
För min del tog bleach slut efter Aizen-arcen. Jag läste mangan vecka för vecka då, och när jag såg att det kom ett till avsnitt som berörde något helt annat blev det lite såhär...
Var inte arcen typ två år lång?
varade ifrån #1 -> #182, kan inte datumen men säg 1 kapitel i veckan så blir det ett tag :D
En del intressanta denna höstsäsong(Serier som kommit igång senaste 2 veckorna):
Terra Formars
World Trigger
Shingeki Bahamut
Donten ni Warau
Akatsuki no Yona
Garo - The Animation
Parasyte
Det enda i din list som är sevärt är Parasyte. Resten har fått bottenbetyg.
Mer sevärt denna säsong:
Fate/stay night (2014)
Mushishi Season 2 (Episod 11-24)
Mer sevärt denna säsong:
Fate/stay night (2014)
Bottenbetyg, baserat på vad?
Shingeki no Bahamut hade ett underhållande första avsnitt. Helt klart värt att kolla på. Om sedan storyn är något att ha återstår väl att se, men baserat på f första avsnittet så skulle jag absolut säga att den är värd att se på.
Garo honoo no kokuin är också klart sevärd. World trigger var ganska rejält "meh". Övriga har jag inte kollat på ännu, så svårt att kommentera.
Magnus N
2014-10-11, 13:51
Mer sevärt denna säsong:
Fate/stay night (2014)
Nu baserar inte jag min lista på vad andra tycker utan efter min egen smak
Shigatsu wa kimi no uso
Starkt första avsnitt
Skulle rekommendera er att undvika att se terra formars före det kommer ut ocensurerad.
http://www.reddit.com/r/anime/comments/2iv95j/spoilers_terra_formars_episode_3_discussion/
http://imgur.com/a/kLn74
Folk har haft kul med de censurerade bilderna :)
Bottenbetyg, baserat på vad?
Shingeki no Bahamut hade ett underhållande första avsnitt. Helt klart värt att kolla på. Om sedan storyn är något att ha återstår väl att se, men baserat på f första avsnittet så skulle jag absolut säga att den är värd att se på.
Sant, fel av mig att klubba ihop Shingeki no Bahamut med de övriga bottennappen. Den verkar medelmåttig att döma av första avsnittet. Medelmåttigt är dock inget jag själv har tid att spendera på.
Magnus N
2014-10-12, 10:52
Sant, fel av mig att klubba ihop Shingeki no Bahamut med de övriga bottennappen. Den verkar medelmåttig att döma av första avsnittet. Medelmåttigt är dock inget jag själv har tid att spendera på.
Tur ingen tvingar dig :)
Jontalinen
2014-10-12, 10:57
Inget nytt om S02 på Attack on Titan? Första säsongen var galet bra!
Magnus N
2014-10-12, 11:51
Inget nytt om S02 på Attack on Titan? Första säsongen var galet bra!
Kommer en S2 men nog inte före sommaren 2015 dock
Mangan skrev jag ju :) Vet ej vart animen befinner sig, följer den ej längre. Men det betyder ju att ett slut kommer att komma iaf.
Nordenator
2014-10-12, 18:49
Ja det blev lite tittande i helgen. Sett Hanamonogatari (5/5), Zankyou no Terror (12/12) och Tokyo Ghoul (6/12). Gött med en helg utan något direkt uppbokat! :)
Supermicke
2014-10-16, 13:41
parasyte mangan var grymt bra!
parasyte mangan var grymt bra!
Animen levererar bra även den i sina 2 första eps!
Tricklew
2014-10-16, 14:57
Ja, lite samma reaktion här, har de lyckats knyta ihop det något, eller är det fortfarande två separata serier typ? ;)
MangeByggarn
2014-10-16, 16:53
Animen levererar bra även den i sina 2 första eps!
Bakgrundsmusiken var också något utöver det vanliga. :)
Förresten hur får man tillgång till bakgrundsmusik i Animes?
jossan85
2014-10-16, 17:14
Ser nu Art Sword Online och Attack on Titan. Riktigt bra! :-)
Nordenator
2014-10-16, 17:18
Ja, sword art s2 ska bli najs. Vill inte börja kika förrän den är slutförd däremot ^^
nyaa har en del!
Nordenator
2014-10-16, 23:18
Du har PM.
Ordet du bör använda är OST vilket står för Original Soundtrack.
Följande animes har bäst OST i min mening:
Berserk
Escaflowne
Ghost in the Shell
Ergo Proxy
Eureka 7
Akagi
Kaiji
Mushishi
Magnus N
2014-10-18, 04:41
Berserks OST är magisk, brukar starta den när man läser mangan för att komma i stämning :)
Någon som börjat se Ronja animen? Jag lyckas inte hitta den. men borde släppts första avsnittet förra veckan...
Ordet du bör använda är OST vilket står för Original Soundtrack.
Följande animes har bäst OST i min mening:
Berserk
Escaflowne
Ghost in the Shell
Ergo Proxy
Eureka 7
Akagi
Kaiji
Mushishi
+
Cowboy Bebop
NGE
Samurai Champloo
Yoko Kanno är ett namn att hålla utkik efter..
Någon som börjat se Ronja animen? Jag lyckas inte hitta den. men borde släppts första avsnittet förra veckan...
Finns på nyaa, verkar bara vara en grupp som subbat så långt, ep 1 och 2 verkar kommit samtidigt.
Evankhell
2014-10-18, 23:09
Parasyte börja riktigt bra.
+
Cowboy Bebop
NGE
Samurai Champloo
Yoko Kanno är ett namn att hålla utkik efter..
Jo hon är ju inblandad i både Escaflowne och Ghost in the Shell (Stand Alone Complex) i min lista. Annars har ju även animen Haibane Renmei ett sagolikt bra OST. Av kompositören Kow Otani som även gjort musiken till det eminenta Shadow of the Colossus för PS2.
Eländig. Undvik. Inte sevärd för fem öre.
Postar några av låtarna bara för att:
9K86Zhx1-B4
42HrKt6TnrE
HgPxURq3xgo
IEBY5ZHpyg8
Eländig. Undvik. Inte sevärd för fem öre.
Sanzoku no Musume Ronja är verkligen usel. Att Miyazaki Hayao låter sin talanglöse son använda sig av Studio Ghiblis goda rykte och namn är helt oförståeligt.
Har ej sett den än, men kommer ge den en chans. Någon skrev att den blir bättre runt avsnitt 3. Vad gör den så dålig enligt er?
Paperbasket
2014-10-20, 10:34
Har ej sett den än, men kommer ge den en chans. Någon skrev att den blir bättre runt avsnitt 3. Vad gör den så dålig enligt er?
Tänker mig att folk är anti 3d effekten som finns. Detta samt att animen är precis som tagen ur filmen. Händelse för händelse verkar det som av det jag kommer ihåg av filmen.
Tänker mig att folk är anti 3d effekten som finns. Detta samt att animen är precis som tagen ur filmen. Händelse för händelse verkar det som av det jag kommer ihåg av filmen.
Har ingenting med någon 3d-effekt att göra. Världen är tom och tråkig. Karaktärerna är platta och ointressanta. Ronja Rövardotter (både boken och filmen) är ju humor och äventyr i liknande stil som One Piece. Den här animen är alldeles för steril.
Paperbasket
2014-10-20, 16:25
För mig handlar det om 3d-effekten men kan även instämma med att det känns rätt platt än så länge.
Hoppas på att härda ut till avsnitt 5 och sen hokus pokus så händer det något. Typ.
R Scarpa27
2014-10-31, 21:16
doraemon måste sprida :D
http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20111127153020/enanimanga/images/thumb/c/cb/Doraemon2.png/250px-Doraemon2.png
Nordenator
2014-10-31, 21:31
Såg Barakamon (http://myanimelist.net/anime/22789/Barakamon) nyligen. Riktigt skön feelgood-serie. Bara 12 avsnitt lång, så perfekt att sträckse en seg söndag!
Attack on titan är stört bra iallafall.
Attack on titan är stört bra iallafall.
Så grymt mindfuck sista sekvensen av animen bara :D
Så, äntligen sett klart på Bleach. Iaf mainstoryn. Gillade den riktigt mycket.
Har påbörjat Fullmetal Alchemist: Brotherhood. Sett 14 avsnitt nu och gillar även den. Enda jag hade svårt för är ju att rösten till Ed är ju samma person som gör rösten till Toshiro. Vilken mindfuck det blev från att se sista avsnittet direkt över till Fullmetal.
Så, äntligen sett klart på Bleach. Iaf mainstoryn. Gillade den riktigt mycket.
Har påbörjat Fullmetal Alchemist: Brotherhood. Sett 14 avsnitt nu och gillar även den. Enda jag hade svårt för är ju att rösten till Ed är ju samma person som gör rösten till Toshiro. Vilken mindfuck det blev från att se sista avsnittet direkt över till Fullmetal.
Hur fan tror du det känns för oss som gjort tvärtom? Eller som sett dessa två, plus Attack on Titan.
Hur fan tror du det känns för oss som gjort tvärtom? Eller som sett dessa två, plus Attack on Titan.
Har också sett titan, var han där också? Kommer inte ihåg faktiskt. Var iaf en mindfuck men jag gillar rösten sen ser ju ed lite ut som toshiro, som förövrigt var jävligt cool.
Magnus N
2014-11-07, 20:46
Har också sett titan, var han där också? Kommer inte ihåg faktiskt. Var iaf en mindfuck men jag gillar rösten sen ser ju ed lite ut som toshiro, som förövrigt var jävligt cool.
Attack on Titan (TV) as Hanji
Hennes meritlista
https://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/people.php?id=5108
Nu är mangan avslutad :o
Nordenator
2014-11-07, 20:59
Åhfan. Kanske dags att plocka upp den snart igen då. Naruto var ändå en av de första serierna jag började följa, så den har ju visst sentimentalt värde. Vore lite halvmysigt att faktiskt se klart den. Bleach är lite mer "meh". Jag älskar första arcen, men i övrigt så finns det inget intresse.
Har Gin No SaJi nämnts? Fenomenal.
http://www.waoanime.tv/anime/gin-no-saji/
Naruto och Bleach hamnar i samma fack för mig. Mycket cirkulerar kring karaktärers kraftnivåer, och hur pågående storys huvudmotståndare ALLTID är starkare. Detta kräver då att protagonister ökar sin kraft genom diverse äventyr, för att sen besegra motståndaren. Med nästa storys uppkomst går vi igenom samma process igen. Det blir väl mycket "MMORPG-grind" av allting. Det är också därför FMA: Brotherhood är min favoritserie, då den håller sig borta från allt sånt, eller löser problemet på andra sätt.
Naruto och Bleach hamnar i samma fack för mig. Mycket cirkulerar kring karaktärers kraftnivåer, och hur pågående storys huvudmotståndare ALLTID är starkare. Detta kräver då att protagonister ökar sin kraft genom diverse äventyr, för att sen besegra motståndaren. Med nästa storys uppkomst går vi igenom samma process igen. Det blir väl mycket "MMORPG-grind" av allting. Det är också därför FMA: Brotherhood är min favoritserie, då den håller sig borta från allt sånt, eller löser problemet på andra sätt.
Det klassiska receptet fungerar för mig, i måttliga doser. Det är ju därför Diablo och liknande spel är intressanta en viss tid osv också. Fast helheten när man följt en serie +500 eps känns ju förvisso väldigt mycket djupare än bara denna grundjargong såklart.
Men visst, det är ju ett upplägg som säkerligen inte är allas kopp te :)
F.ö. lyckas verkligen inte fastna för Bleach... kommit 30+ eps in, men jag känner inget sug att fortsätta. Kan inte riktigt sätta fingret på varför, jag har ju sett såväl DBZ, Naruto som Fairy Tail osv i samma genre. Kanske helt enkelt är just mättad på det konceptet till viss del?
One Piece känns inte lönt då jag sett alla filmer vilket spoilat en del av handlingen, förmodar jag? Och överlag inspirerar Luffy mig inte tillräckligt :P Känner ändå ett behov av att ha en någorlunda långt gående serie jag kan slötitta på när nya eps saknas, älskade att ha Gintama att dra igång och halvsomna till, likadant med Polar Bear Cafe. Finner inget att fylla detta tomrum med!
*gah!*
Självklart! Tycker man om den stilen så kan det inte vara fel. Jag kan underhållas av Naruto, och har sett en hel del Bleach. Det blev bara så att mönstret började bli för starkt och igenkännbart efter ett tag.
Äsch, orka analysera sönder dom ;)
Äsch, orka analysera sönder dom ;)
Handlar väl mer om att människor automatiskt ser mönster i allting. Behövs t.ex. inte något analyserande för att se hur House får en 'epifani' i ett bråk och lyckas bota den sjuke när det är 5-10 min kvar av avsnittet.
Övriga avsnitt ser ut på följande vis:
http://i.imgur.com/haA8y.gif
Jag har dock bara sett en handfull avsnitt av Naruto utan jag syftade mest på analyserandet.
Precis. Jag försöker inte ens överanalysera. Det kommer per automatik *gah!*
Evankhell
2014-11-08, 23:56
Det klassiska receptet fungerar för mig, i måttliga doser. Det är ju därför Diablo och liknande spel är intressanta en viss tid osv också. Fast helheten när man följt en serie +500 eps känns ju förvisso väldigt mycket djupare än bara denna grundjargong såklart.
Men visst, det är ju ett upplägg som säkerligen inte är allas kopp te :)
F.ö. lyckas verkligen inte fastna för Bleach... kommit 30+ eps in, men jag känner inget sug att fortsätta. Kan inte riktigt sätta fingret på varför, jag har ju sett såväl DBZ, Naruto som Fairy Tail osv i samma genre. Kanske helt enkelt är just mättad på det konceptet till viss del?
One Piece känns inte lönt då jag sett alla filmer vilket spoilat en del av handlingen, förmodar jag? Och överlag inspirerar Luffy mig inte tillräckligt :P Känner ändå ett behov av att ha en någorlunda långt gående serie jag kan slötitta på när nya eps saknas, älskade att ha Gintama att dra igång och halvsomna till, likadant med Polar Bear Cafe. Finner inget att fylla detta tomrum med!
*gah!*
Jag har sett alla filmer från One Piece och läst all manga fram tills nu, men kan faktiskt inte förstå hur filmerna har spoilat någonting från main story. Förklara gärna, kanske har missat något.
Jag har sett alla filmer från One Piece och läst all manga fram tills nu, men kan faktiskt inte förstå hur filmerna har spoilat någonting från main story. Förklara gärna, kanske har missat något.
Jag tänkte mest på vilka karaktärer och färdigheter som revealas, men det har kanske inte så stor betydelse?
Nordenator
2014-11-10, 10:24
Tillbaka till One piece efter en pause på två år nu. Kul att sträckse lite ^^
Evankhell
2014-11-10, 13:47
Jag tänkte mest på vilka karaktärer och färdigheter som revealas, men det har kanske inte så stor betydelse?
Kanske inte vet vad du pratar om eftersom jag läser mangan och är före både filmer och tv-serien, samt att jag nästan lagt ner tv-serien. Så det blir bara filmerna och mangan för mig, så att spoilers förekommer aldrig för mig.
Men kan inte tänka mig att det är några jättestora spoilers i filmerna och det är nog som du säger att det inte har så stor betydelse.
Ok, snart klar med fullmetal alch brotherhood.
Vad ska jag se nu?
Gillade både den, bleach och titans.
Vad ska jag se nu?
Är det verkligen allt du sett? I så fall har du många härliga timmar framför dig. Nästa steg är:
Berserk
Cowboy Bebop
Samurai Champloo
Death Note
Fate/Zero
Evankhell
2014-11-11, 13:28
Vad ska jag se nu?
Parasyte är bra, dock bara 5 avsnitt ute än så länge.
Haha ja, inte sett så mycket anime. Tittade en del när jag var yngre, typ ghost in the Shell, ninja scroll (som förövrigt är den bästa anime filmen. Jag sett)
Så det var ett tag sen. Berserk var det någon som sa att de var väldigt oldschool. Vill gärna ha så bra animerat som möjligt. Laddat ner Hunter x hunter också, kanske ska se den...!
Evankhell
2014-11-11, 13:46
Haha ja, inte sett så mycket anime. Tittade en del när jag var yngre, typ ghost in the Shell, ninja scroll (som förövrigt är den bästa anime filmen. Jag sett)
Så det var ett tag sen. Berserk var det någon som sa att de var väldigt oldschool. Vill gärna ha så bra animerat som möjligt. Laddat ner Hunter x hunter också, kanske ska se den...!
Berserk har gjorts om i olika Archs (filmer), och dom är jävligt bra.
Andra serier att rekommendera;
One Piece
Sword art online
Rurouni Kenshin - serie & OVA
Ghost in the shell
Code Geass har höga produktionsvärden om det är det viktigaste för dig. Likaså Fate/Zero.
Evankhell
2014-11-15, 20:34
Har precis börjat läsa en Manwha (koreansk manga) som heter Living with one leg och kan redan rekommendera den. Orkar inte berätta vad den handlar om, läs den själv vid behov. Jag själv fastnade redan efter första kapitel.
Jockefoten
2014-11-15, 20:36
Har precis börjat läsa en Manwha (koreansk manga) som heter Living with one leg och kan redan rekommendera den. Orkar inte berätta vad den handlar om, läs den själv vid behov. Jag själv fastnade redan efter första kapitel.
Har du läst Tower of God? (den största Manhwan)
Jag gissar att han har gjort det, titta på hans namn och avatar... ;)
Jockefoten
2014-11-15, 20:46
Jag gissar att han har gjort det, titta på hans namn och avatar... ;)
Haha, jag har inte läst den så visste inte. ^^
Ok, sorry! Jag tycker att ToG är riktigt bra förresten, fast jag har inte läst den på några månader.
Evankhell
2014-11-16, 00:09
Japp, gillar manhwa starkt. Läser även Noblesse, The breaker: New waves, Sun Ken Rock, The God of High School, Flow, DICE.. m.m..
Jag var inne på Batoto och tänkte bara välja en random serie jag inte läst innan som har bra betyg. Hamnade på Living with one leg :)
Evankhell
2014-11-16, 00:17
Ok, sorry! Jag tycker att ToG är riktigt bra förresten, fast jag har inte läst den på några månader.
Efter kapitel 190 tog författaren är paus på nästan två månader om jag inte minns fel. Nya archen började i augusti.
Imo är ToG #1 på manhwa listan.
Var kan jag hitta alla episoder av hokuto no ken?
Tankade nåt från hamnen men har inte episod 1-12. Har dock 13-152 typ.
Var kan jag hitta alla episoder av hokuto no ken?
Tankade nåt från hamnen men har inte episod 1-12. Har dock 13-152 typ.
Nyaa har en hel del pack eller singeleps.
Hmm, då letade jag inte tillräckligt bra.
Evankhell
2014-11-20, 08:50
Hmm, då letade jag inte tillräckligt bra.
Testat Tokyo Toshokan? Där laddar jag ner all min anime.
Testat Tokyo Toshokan? Där laddar jag ner all min anime.
Kan också vara så att den är svårt att hitta. Hokuto no Ken är en väldigt gammal anime.
Nordenator
2014-11-20, 14:11
Finns på BakaBT/AnimeBytes. Väl seedad i båda fallen.
Evankhell
2014-11-20, 15:20
Kan också vara så att den är svårt att hitta. Hokuto no Ken är en väldigt gammal anime.
Ja, du kan ha rätt. Hade jag inte varit på jobbet hade jag kollat själv först om den finns på Tokyo Toshokan eller ej.
Magnus N
2014-11-23, 17:56
"announced on Saturday that the television anime will get a second season in 2016. "
https://www.animenewsnetwork.com/news/2014-11-21/attack-on-titan-tv-anime-gets-2nd-season-in-2016/.81305
Då hinner vi alla bli uppätna innan dess....
Tips på anime? Har sett mycket. Söker något som är lite djupare där man får tänka till lite
Magnus N
2014-11-23, 20:03
Tips på anime? Har sett mycket. Söker något som är lite djupare där man får tänka till lite
Vad har du sett och gillat? Underlättar en del :)
Vad har du sett och gillat? Underlättar en del :)
Väldigt mycket faktiskt. Jag återupptar intresset lite då jag egentligen slutade titta på anime för ca ~7-8 år sedan. De enda jag uppdaterat mig med är de som fortfarande går one piece /hxh/fairy tail. Men har sett såklart så mycket annat.
Attack on titan är det nyaste jag sett då jag skumläste här och den var ju grym, synd att man verkar få vänta så länge till nästa säsong.
Ugh, har glömt alla titlar man sett :/
edit, ah kan tillägga att jag tittade på texhnolyze nyligen och den var helt okej, gillade hur annorlunda den var
Magnus N
2014-11-23, 20:25
Väldigt mycket faktiskt. Jag återupptar intresset lite då jag egentligen slutade titta på anime för ca ~7-8 år sedan. De enda jag uppdaterat mig med är de som fortfarande går one piece /hxh/fairy tail. Men har sett såklart så mycket annat.
Attack on titan är det nyaste jag sett då jag skumläste här och den var ju grym, synd att man verkar få vänta så länge till nästa säsong.
Ugh, har glömt alla titlar man sett :/
edit, ah kan tillägga att jag tittade på texhnolyze nyligen och den var helt okej, gillade hur annorlunda den var
Kan du rikta in en på något ? Du verkar föredra shounen?
Kan du rikta in en på något ? Du verkar föredra shounen?
Jag började med shounen, så de har liksom bara följt med. Sen så har man sett en massa annat såklart.
Samurai Champloo
Hellsing ultimate
Lite mörkare, lite mer vuxet jämfört med shounen.
Magnus N
2014-11-23, 21:40
Jag började med shounen, så de har liksom bara följt med. Sen så har man sett en massa annat såklart.
Samurai Champloo
Hellsing ultimate
Berserk
Ghost In The Shell
Kenshin(ffa OVAerna)
Jin-Roh
CowBoy Bebop
Monster
Lite gott och blandat :)
Berserk
Ghost In The Shell
Kenshin(ffa OVAerna)
Jin-Roh
CowBoy Bebop
Monster
Lite gott och blandat :)
Ska kika på Jin-Roh och Monster, de andra har jag sett.
Tack!
Evankhell
2014-11-23, 22:24
Samurai Champloo
Hellsing ultimate
Kanske Basilisk är nåt för dig.
pyTFRUkYGhY
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.