Visa fullständig version : Anime
Sidor :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[
13]
14
15
16
17
18
JacobHeitmann
2017-05-29, 05:26
https://i.redd.it/zlganyqrf70z.gif
Ah... ansträngningen... munrörelserna.. gåstilen... mmm..
upperkatt
2017-05-29, 06:03
Någon som kan rekommenderas?
6I4HDFSOc6U
Lövbiffen
2017-05-29, 07:55
https://i.redd.it/zlganyqrf70z.gif
Ah... ansträngningen... munrörelserna.. gåstilen... mmm..
Tänk om de kört på samma slags animering Berserk som de gjort för Attack on Titan. Förhoppningsvis inser de sitt misstag och börjar köra mer på 2D (de korta delarna i serien ser oerhört mycket bättre ut än resten) samt att de byter till en regissör som är bättre på den här sortens serier. I och för sig känns det väl som han skött sig lite bättre under andra säsongen.
Men vafanihelvete är det här för skit med berserk.
Gearhead85
2017-06-04, 11:58
Men vafanihelvete är det här för skit med berserk.
Får vänta till nästa vecka. ;)
ja, usch.
boku no hero imorrn iaf.
har senaste attack on titan att kika på också.
JacobHeitmann
2017-06-04, 18:23
ja, usch.
boku no hero imorrn iaf.
har senaste attack on titan att kika på också.
Plöjt igenom och såg avsnitt 23 nu av Boku no hero. Helt klart en serie värd att se. Mycket good-feelings och manliga överkomma-hinder-genom-fighting-och-utvecklas-á-la-naruto. Humor-inslagen är helt ok men inget man asflabbar till.
boku no hero var fett.
Lite frågetecken mot slutet bara.
Några bra animes man kan kolla på Netflix?
https://www.netflix.com/se-en/title/80050063 Förmodligen en av 2014-talets mest underskattade animes, de 4 pers jag tipsat den om var också klart överraskade.
https://www.netflix.com/se-en/title/80050063 Förmodligen en av 2014-talets mest underskattade animes, de 4 pers jag tipsat den om var också klart överraskade.Tyckte personligen den var "meh" eller helt OK som bäst. Dög för att vara netflix iaf. :)
KNIGHTS OF SIDONIA däremot! SUper HYpEd PumPeD upp varenda gång introlåten spelades upp. :hbang:
KNIGHTS OF SIDONIA - NETFLIX (https://www.netflix.com/search?q=knights&jbv=70301578&jbp=0&jbr=0)
https://www.technobuffalo.com/wp-content/uploads/2014/06/knights-of-sidonia-3.jpg
JacobHeitmann
2017-06-06, 14:37
Tyckte personligen den var "meh" eller helt OK som bäst. Dög för att vara netflix iaf. :)
KNIGHTS OF SIDONIA däremot! SUper HYpEd PumPeD upp varenda gång introlåten spelades upp. :hbang:
KNIGHTS OF SIDONIA - NETFLIX (https://www.netflix.com/search?q=knights&jbv=70301578&jbp=0&jbr=0)
https://www.technobuffalo.com/wp-content/uploads/2014/06/knights-of-sidonia-3.jpg
Kollade trailern. Har tyvärr blivit allergisk mot 10-20 fps.
Jag pallade inte med Knights of Sidonia. Herregud vad dyster, ful, och tråkig den serien var. Och när hälften av avsnittet utspelade sig i 15FPS blev jag bara less.
Kollade trailern. Har tyvärr blivit allergisk mot 10-20 fps.Det är Netflix, give them a break! ;) Fann det nästan charmigt efter ett tag.
Som ett slags passivt aggressivt ställningstagande mot folk som har "100 hz+"-bildförstörar funktionen påslagen på sin TV.
Jag brukar personligen ha ett aktivt aggressivt ställningstagande & stänga av alla "bildförbättrings"-funktioner hos folk,
givetvis för samtliga bildprofiler på deras tills misshandlade TV-apparater när möjlighet ges/personen kollar bort.
EDIT@Våga vägra sjukdomskulturen utav hemmavideokamera"films"-känslan på allt som inte är BarndomsVHS.
Jag tror knappast man medvetet försökte göra sin serie sämre. Snarare är det ett val för att spara pengar och produktionstid.
JacobHeitmann
2017-06-06, 21:59
Det är Netflix, give them a break! ;) Fann det nästan charmigt efter ett tag.
Som ett slags passivt aggressivt ställningstagande mot folk som har "100 hz+"-bildförstörar funktionen påslagen på sin TV.
Jag brukar personligen ha ett aktivt aggressivt ställningstagande & stänga av alla "bildförbättrings"-funktioner hos folk,
givetvis för samtliga bildprofiler på deras tills misshandlade TV-apparater när möjlighet ges/personen kollar bort.
EDIT@Våga vägra sjukdomskulturen utav hemmavideokamera"films"-känslan på allt som inte är BarndomsVHS.
Du är en mycket sjuk man, min vän. :D
Tyckte Knights of sidonia var helt ok. Första season var ok andra var bra.
Gearhead85
2017-06-07, 07:13
Det är Netflix, give them a break! ;) Fann det nästan charmigt efter ett tag.
Så länge man ser texten bra så. :cool: (hörselskadad)
äntligen berserk ep 10!
När jag såg att det fanns en episod 9.5 så kände jag...
http://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/and_i_must_scream_5442.jpg
Måste kolla ep 10 nu.
Tricklew
2017-06-12, 06:38
RQqI8Mqnjtg
Visste inte att Berserk var såhär, ska kanske börja kolla på det.
Om ändå berserk hade haft samma budget som attack on titan.
Lipservice
2017-06-17, 22:25
/iS-npAstKBo
ApexProcyon
2017-06-18, 17:27
Såg första avsnittet av Fullmetal Alchemist igår, den serien ser ut att ha potential.
Jag kollar på Fullmetal Alchemist, gamla Berserk och Steins Gate jämte varandra. Det känns lyxigt att som nykomling kunna följa så många högkvalitativa serier samtidigt. Nog för att det kan dröja innan jag ser något avsnitt av något alls, men jag har tre riktigt goda karameller att suga på åtminstone.
Jag måste också passa på att tipsar Eyeshield 21 om någon har missat den. Snubblade över den för sju år sedan av en slump och såg alla 120 avsnitt.
full metal alchemist är riktigt bra.
Magnus N
2017-06-18, 17:57
Klart för säsong 3 av Attack of the Titans nästa år
Såg första avsnittet av Fullmetal Alchemist igår, den serien ser ut att ha potential.
Jag kollar på Fullmetal Alchemist, gamla Berserk och Steins Gate jämte varandra. Det känns lyxigt att som nykomling kunna följa så många högkvalitativa serier samtidigt. Nog för att det kan dröja innan jag ser något avsnitt av något alls, men jag har tre riktigt goda karameller att suga på åtminstone.
Jag måste också passa på att tipsar Eyeshield 21 om någon har missat den. Snubblade över den för sju år sedan av en slump och såg alla 120 avsnitt.
full metal alchemist är riktigt bra.
Och FMA: Brotherhood är ännu bättre. Det är min absoluta favoritserie. Jag trodde Attack on Titan skulle bräcka den, men karaktärerna och handlingens svängar var inte lika intressanta som FMA: Brotherhood.
Sparven från Minsk
2017-06-18, 18:53
Klart för säsong 3 av Attack of the Titans nästa år
Gött!!
Senaste avsnittet var riktigt bra!
Måste säga att röstskådisarna och framförallt musiken räddar Berserk! Jag finner mig njuta så pass att animeringen inte stör mig längre. Riktigt bra soundtrack!
Jag måste också passa på att tipsar Eyeshield 21 om någon har missat den. Snubblade över den för sju år sedan av en slump och såg alla 120 avsnitt.Livet leker hör jag! :) - Efter Steins Gate 24 avsnitt finns det en OVA aka avsnitt 25. Efter OVA'n finns det en film vid namn Steins;Gate: Fuka Ryouiki no Déjà vu. Efter filmen finns det en alternativ version på avsnitt 23 som skall fungera som en prequel till Steins;Gate 0 när nu den släpps. Golden Boy är även bra skit att då hela serien är <6 avsnitt & varje avsnitt 1 enskilt story arc.
Och FMA: Brotherhood är ännu bättre. Det är min absoluta favoritserie. Jag trodde Attack on Titan skulle bräcka den, men karaktärerna och handlingens svängar var inte lika intressanta som FMA: Brotherhood.Såg du klart på hela original FMA + filmen med seriens slut(Fullmetal Alchemist: The Conqueror of Shamballa)?
Det är svårt att uppskatta originalet _efteråt_ att man har sett re-maken, medan folk som har sett dem i kronologisk ordning älskar båda, iaf jag. Första delen utav FMA har ett betydligt lugnare tempo jämfört med brotherhood, men då FMA kom ikapp mangan till slut så skapade animestudion resten av universumet själva & jag vart så jädrans paff av vissa scener trots att jag aldrig ens läst mangan... Den story-utvecklingen "händer bara inte" i vanliga fall! :d - Good stuff, good stuff.
Kollar om på lite gamla godingar. Nu Rurouni Kenshin. Bra skit.
Avundas verkligen er nyfrälsta. Har två polare som börjat kolla senaste året och de är ju helt lyriska och ber om nya tips på serier varannan vecka i princip. Enda "nackdelen" ska vara att om man sett top 50 animes så finns ju såklart risken för att resten blir lite underväldigande har jag märkt, för det händer att jag får höra "jomen den var helt okej, men inte lika bra som FMA/FMA:B, Hunter x Hunter, Code Geass, Death Note osv, kan ju vara ruskigt svårt att hålla uppe den nivån i längden om man gillar genren :)
Gillade också Eyeshield mycket! Men fruktansvärt frustrerad, som i majoriteten av fallen gällande animes, på slutet. GIEVF MOAR!
Gött!!
Senaste avsnittet var riktigt bra!
Nästan lika trevlig cliff hanger som efter förra säsongen imho!
Fruktansvärt tradigt att såväl Boku no Hero Academia & Attack on Titan säsongsavslutade nu. Har inte sett mycket som rent spontant verkar intressant inför nya säsongen förutom någon ny baseballanime..
Senaste berserk lite tråkigt. Men att de inte kan rita så snyggt som i slutscenerna, hela avsnittet.
AOT och Boku säsongsavslutade nu? Blä..
Börjat kika på Rurouni Kenshin.
Riktigt bra faktiskt!
Magnus N
2017-06-24, 14:09
Riktigt bra faktiskt!
Serien är bra men missa ffa inte OVAs, de är grymma
har typ 80 avsnitt kvar, hinner med dem också!
Riktigt bra faktiskt!
Bra val.
http://orig03.deviantart.net/11c4/f/2010/018/a/c/hitokiri_battousai_by_matelandia.jpg
har typ 80 avsnitt kvar, hinner med dem också!
Speciellt Kyoto arc är riktigt bra. Alla 40-nånting avsnitt innan dess är typ "uppvärmning".
Senaste berserk lite tråkigt. Men att de inte kan rita så snyggt som i slutscenerna, hela avsnittet.
AOT och Boku säsongsavslutade nu? Blä..
Jag missuppfattade Boku, så vi har 12 eps kvar :hbang::hbang::hbang:
Yea jag läste det också :) Dock 2 veckors paus. Ser fram emot utvecklingen nu. Hatar att vänta på 1 avsnitt i taget.
Här ansträngde de sig för att det skulle bli snyggt.
Y6mNLI3rt90
vilken elak cliffhanger i boku no hero
vilken elak cliffhanger i boku no hero
Jo, deras cliffhanger-game är stronk!
Ont om nya intressanta serier överlag denna säsong, någon som har nå tips på något guldkorn jag kan ha missat? Nya Fate verkar okej-ish, men i övrigt :smash:
Magnus N
2017-07-12, 07:07
Jo, deras cliffhanger-game är stronk!
Ont om nya intressanta serier överlag denna säsong, någon som har nå tips på något guldkorn jag kan ha missat? Nya Fate verkar okej-ish, men i övrigt :smash:
Bara ett avsnitt hitibtills men made in abyss ser väldigt lovande ut
Kikade på filmen Blame häromdagen på Netflix. Tyckte den var helt ok. Har börjat läsa mangan lite smått. Hoppas det kommer en anime-serie.
hwy806RC2-Q
Andra grejer som jag har på min "att se" lista:
Hotarubi no Mori e
Anohana: The Flower We Saw That Day
Puella Magi Madoka Magica the Movie
Garden of Words
Stein's gate the movie
Lupin 2015
When they cry
Aoi Bungaku
Ookami Kodomo no Ame to Yuki (wolf children)
Kimi no Na wa (Your Name)
Ayakashi: Japanese Classic Horror
Gearhead85
2017-07-12, 08:24
Såg just de fyra avsnitten av Castlevania säsong ett och den var inte så dum.
Började kolla på anime igen efter ett uppehåll på typ ett par år. Drog igenom HxH och kollar f.n. på "Magi", helt ok serie. Följer även Berserk. Vilka skulle ni rekommendera som top 5 senaste par åren?
Magnus N
2017-07-25, 16:43
Började kolla på anime igen efter ett uppehåll på typ ett par år. Drog igenom HxH och kollar f.n. på "Magi", helt ok serie. Följer även Berserk. Vilka skulle ni rekommendera som top 5 senaste par åren?
Garanterat missat flera men går enbart på de man själv sett:
Re:CREATORS
Haikyuu
One Punch Man
Attack on Titans
Boku dake ga Inai Machi (ERASED)
Slänger in en film med:
Your Name
Bara ett avsnitt hitibtills men made in abyss ser väldigt lovande ut
Den hade jag missat, verkar lovande 3 eps in!
Såg just de fyra avsnitten av Castlevania säsong ett och den var inte så dum.
Håller med, synd på endast 4 eps änsålänge. Inväntar ju nästa års säsong febrilt.
När du har kollat igenom alla säsonger av Magi rekommenderar jag: Magi: Sinbad no Bouken för att få mer bakgrund till Sinbad, klart sevärt!
Lipservice
2017-07-25, 23:23
Shingeki no Bahamut - Drakar, Änglar, Demoner.
Busou Shoujo Machiavellianism - Humor
DRIFTERS - Samurajer, Historia, Krig, Fantasy
Bungou Stray Dogs - Detektiv, Krafter, Humor
Shokugeki no Souma - Matlagning Extravaganza
Koutetsujou no Kabaneri - Action, Zombies (typ)
Boku dake ga Inai Machi - Onaturligt, Mystiskt
Gate - Fantasty, Militär, Drakar, Magi
Mina topp 5 senaste 2 åren:
One Punch Man
Boku dake ga Inai Machi
Mushishi Zoku Shou: Suzu no Shizuku
Shingeki no Kyojin Season 2
Shouwa Genroku Rakugo Shinju (2 säsonger)
Mushishi Zoku Shou, Parasyte och Ping Pong The Animation var också sevärda men faller in inom senaste 3 åren snarare än senaste 2 åren. I övrigt verkar Gintama vara ständigt uppskattat men evighetsserier är normalt inget för mig.
Edit: Natsume Yuujinchou Go är rätt trevlig den också fast börjar bli för många säsonger nu.
Började kolla på anime igen efter ett uppehåll på typ ett par år. Drog igenom HxH och kollar f.n. på "Magi", helt ok serie. Följer även Berserk. Vilka skulle ni rekommendera som top 5 senaste par åren?Re:Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu
Lövbiffen
2017-07-26, 09:27
Jag kan verkligen rekommendera den här gamla serien som jag såg klart förra veckan: https://myanimelist.net/anime/820/Ginga_Eiyuu_Densetsu
Jag tror skaparen av Code Geass tagit stor inspiration från den. Misstänker även att Kentarou Miura inspirerats av vissa karaktärer och delar av serien när han skrivit Berserk.
Serien är hyfsat långsam men det gör att man kommer närmare karaktärerna samt att den aldrig känns stressad.
Rent utseendemässigt ser den rätt gammal ut merparten av serien men blir snyggare i slutet (den gjordes trots allt mellan 1988-1998).
Det skall förresten komma en ny version av serien i år verkar det som. Den kanske kan vara någonting för den som ej vill kolla på serier som har ett rätt gammalt utseende.
Tack för tipsen grabbs!
Shingeki no Kyojin glömde jag att nämna att jag kollade igenom s2 av precis nyligen. Ska börja med att gå igenom One Punch Man, Shouwa Genroku osv, Boku dake ga inai imachi vad gäller serier. Mushishifilmen hade jag missat, serierna är ju grymma iaf.
Legend of the Galactic Heroes har jag för övrigt rekommenderat några ggr tidigare i tråden vill jag minnas. En av de bästa animes någonsin. Vill man ha snabba händelser får man se sig om någon annanstans. Vill man ha en riktig episk saga med lysande karaktärer så är den guld. Miura har väl som sagt fått viss inspiration av den. Reinhard Von Lohengramm är ju t.ex. lik Griffith på vissa sätt.
Glöm ej boku No Hero. Riktigt bra.
Var någonstans kollar ni på anime?
Magnus N
2017-07-26, 18:08
Var någonstans kollar ni på anime?
antingen streamar man det eller så hämtar man hem avsnitten efterhand de blir textade
Crunchyroll streamar t.ex
horriblesubs förser med texter
Boku no hero har jag införskaffat, men ej börjat se ännu.
Lövbiffen
2017-07-27, 08:22
Legend of the Galactic Heroes har jag för övrigt rekommenderat några ggr tidigare i tråden vill jag minnas. En av de bästa animes någonsin. Vill man ha snabba händelser får man se sig om någon annanstans. Vill man ha en riktig episk saga med lysande karaktärer så är den guld. Miura har väl som sagt fått viss inspiration av den. Reinhard Von Lohengramm är ju t.ex. lik Griffith på vissa sätt.
Det är helt klart en av de bättre anime-serier som gjorts! Ett avsnitt kan innehålla filosofiskt tänk angående politik, krig och andra saker som skulle kunna utgöra basen för en hel film. Det är riktigt tillfredsställande att lyssna på när de välskrivna karaktärerna kommunicerar med varandra och även när de kör monologer.
Jag skulle tror skaparen av Code Geass använde Reinhard som förebild när han skapade Lelouch också.
När jag sett klart sådana här långa serier tar jag ibland en kortare paus från anime för att kolla på lite andra grejer. Nu kollar jag igenom Fear the walking dead då jag prövar HBO och lika bra kan kolla klart de avsnitt jag inte sett i serien. Seriens "kasshet" blir bara mer påtaglig efter jag sett Legend of the galactic heroes med alla sina briljanta och spännande karaktärer. Alla i zombie-serien är efterblivna till och från (precis som i "moder-serien") och gör att serien är fylld av konstiga beslut. Tacka vet jag välskriven anime/manga, haha.
JacobHeitmann
2017-07-27, 16:58
Sett två säsonger av Ajin (jap språk med eng text, för den engelska översättningen suger balle) och efter jag bestämt mig att det otroligt hackande cgi-rörelserna 80% av tiden är helt ok när jag tittar på 60fps vid de övriga 20 procenten vid snabba actionscener så är det en helt ok sevärd serie. 3 av 5 bananer.
blpFm9qfUq8
Det är helt klart en av de bättre anime-serier som gjorts! Ett avsnitt kan innehålla filosofiskt tänk angående politik, krig och andra saker som skulle kunna utgöra basen för en hel film. Det är riktigt tillfredsställande att lyssna på när de välskrivna karaktärerna kommunicerar med varandra och även när de kör monologer.
Jag skulle tror skaparen av Code Geass använde Reinhard som förebild när han skapade Lelouch också.
När jag sett klart sådana här långa serier tar jag ibland en kortare paus från anime för att kolla på lite andra grejer. Nu kollar jag igenom Fear the walking dead då jag prövar HBO och lika bra kan kolla klart de avsnitt jag inte sett i serien. Seriens "kasshet" blir bara mer påtaglig efter jag sett Legend of the galactic heroes med alla sina briljanta och spännande karaktärer. Alla i zombie-serien är efterblivna till och från (precis som i "moder-serien") och gör att serien är fylld av konstiga beslut. Tacka vet jag välskriven anime/manga, haha.
Håller med. Det fick mig för övrigt att tänka på en annan gammal anime som också håller hög kvalitet. The Rose of Versailles (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=181).
Mushishifilmen hade jag missat, serierna är ju grymma iaf.
Det finns ytterligare en Mushishi-film ifall du även missat den:
Mushishi Tokubetsu Hen: Hihamu Kag
Lövbiffen
2017-07-28, 08:58
Håller med. Det fick mig för övrigt att tänka på en annan gammal anime som också håller hög kvalitet. The Rose of Versailles (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=181).
Tack för tipset!
Det finns ytterligare en Mushishi-film ifall du även missat den:
Mushishi Tokubetsu Hen: Hihamu Kag
Om ni gillar Mushishi-serien kan jag rekommendera: Natsume's Book of Friends (Natsume Yuujinchou). Det finns en hel del säsonger och den har också lite av den där mystiska känslan som Mushishi. Serien innehåller dock lite mer humor och är lite "snällare". Det är helt klart en av de mysigaste serier jag sett.
Sett två säsonger av Ajin (jap språk med eng text, för den engelska översättningen suger balle) och efter jag bestämt mig att det otroligt hackande cgi-rörelserna 80% av tiden är helt ok när jag tittar på 60fps vid de övriga 20 procenten vid snabba actionscener så är det en helt ok sevärd serie. 3 av 5 bananer.
Såg 2 avsnitt en trött kväll men fastnade inte, kanske värt att ta upp igen. Hade svårare för denna series animationer än nya Berserk :/
JacobHeitmann
2017-07-28, 14:01
Såg 2 avsnitt en trött kväll men fastnade inte, kanske värt att ta upp igen. Hade svårare för denna series animationer än nya Berserk :/
Jag behövde bita av en arm för att överleva den låga fps:en och det KAN ju vara så att inte har någon annan serie att titta på som gjorde att jag såg två avsnitt i taget tills säsong 1 och 2 var slut. Men jag gillar konceptet med odödligheten och hur karaktären + storyn utvecklar sig.
Diggade One Punch Man, både humorn och soundtracket. Började precis att kolla på "mob psycho 100" som ska vara lite i samma anda. Fick lust att se om Detroit Metal City igen också av någon anledning...
Mm Mob Psycho 100 har samma stil, den har samma skapare som OPM. Tycker båda var lika bra ungefär.
Finns ju The Disastrous Life of Saiki K. också om man gillar absurd humor som har med övermänskliga karaktärer att göra.
Har ni normies ens sett Redline ännu? :MrT:
Gearhead85
2017-08-02, 07:32
Final fantasy the legend of the crystals var rätt bra. Man bör dock ha spelat final fantasy Vi då det utspelar sig 200 år efter och en av karaktärerna är barnbarns-någonting till Bartz.
Divine gate är också en rätt intressant anime. Vill man se en lite udda anime så är det Dance with devils
Såg precis klart på välomtalade Your name. Den är en aning hype:ad, men den levererar hursom väldigt trevliga 100 minuter. Att soundtracket dessutom är det bästa jag fått erfara på länge gjorde inte saken sämre! Väldigt sevärd mao!
Gearhead85
2017-08-15, 05:53
Enligt wikiedia ser det även ut som att det ska komma antingen en uppföljare eller reboot. Vad vet jag inte då det bara står schemalagd.
Kanske inte regelrätt aime då filmen är mer amerikanskt tecknad men Starchaser: Legend of Orrin är faktskiskt en rätt intressant film. Sedan skeppet Starchaser ser väldigt likt ut som skeppet Serenity från Firefly så undrar om Joss Whedon tog inspiration av filmen eller om det bara är tillfälligheter. :)
Skulle inte fler än 20 avsnitt av boku no hero komma ut?
Magnus N
2017-08-27, 18:12
Skulle inte fler än 20 avsnitt av boku no hero komma ut?
25 totalt denna säsong
ep21 kommer den 2/9
Gintama S06 1 oktober & Shokugeki no Souma S03 3 oktober. Hype is real.
Lipservice
2017-09-06, 22:44
Gintama S06 1 oktober & Shokugeki no Souma S03 3 oktober. Hype is real.
Kekkai Sensen säsong 2 är ganska hajp för mig med.
Klar med Magiserien. Började precis kolla på Seven Deadly Sins. Bara en episod avklarad ännu så kan inte säga varken bu eller bä förutom att jag fastnade direkt för teckningsstilen. Fick lite 90-talsvibbar. Såg dock precis att den är skapat av "A-1 Pictures" och att de också gjorde Space Brothers som är en lysande anime både storymässigt och med liknande stil där.
Ska kolla igenom några fler anime av A1. Det fanns några intressanta i denna top 10 lista (https://honeysanime.com/top-10-anime-made-by-a-1-productions-best-recommendations/).
Magnus N
2017-09-09, 18:25
Ska kolla igenom några fler anime av A1. Det fanns några intressanta i denna top 10 lista (https://honeysanime.com/top-10-anime-made-by-a-1-productions-best-recommendations/).
#10,#9,#8, #7,#5,#4,#2 sett allihop, bästa i min mening av dessa:
Shigatsu wa Kimi no Uso
Anohana
Blue Exorcist har jag gjort ett försök med men fastnade aldrig.
Kanske få ge Black Butler och Seven deadly sins en chans
Re:Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu+ Redline är bättre än det mediokra ni kollar på. The sevem deadly sins är trash.
Gintama S06 1 oktober & Shokugeki no Souma S03 3 oktober. Hype is real.Hajp!
När kan live action filmen tänkas släppas på blue-ray måntro? *jorgen*
Shigatsu wa Kimi no Uso
Anohana
Anohana har jag sett, men ej de andra. Blir väl att kolla igenom samtliga.
Kekkai Sensen säsong 2 är ganska hajp för mig med.
Oj, dedär såg intressant ut. Missat helt. Lägger till to-see-listan!
Klar med Magiserien. Började precis kolla på Seven Deadly Sins. Bara en episod avklarad ännu så kan inte säga varken bu eller bä förutom att jag fastnade direkt för teckningsstilen. Fick lite 90-talsvibbar. Såg dock precis att den är skapat av "A-1 Pictures" och att de också gjorde Space Brothers som är en lysande anime både storymässigt och med liknande stil där.
Du såg Sinbad-serien också? Om inte är det ett måste!
Jag fastnade för 7 deadly sins, men det verkar vara många som inte gör det. Inväntar fortf. ny säsong dock som aldrig verkar dyka upp...
Shigatsu wa Kimi no Uso
Anohana
Sett första säsongen av Blue Exorcist, men sen blev jag förvirrad i S02 då man måste se någon film mellan eller nåt, och då tappade jag det. Lite väl mycket "teen angst" bitvis dock :/
Japp, såg på Sinbad också. ^^
Jäklar vad de drar ut på det...
http://ll-c.ooyala.com/e1/1yMGh5YjE6mjSIXEv9ye9cJEsj9khp3z/promo324668502
The Seven Deadly Sins var helt ok. Säsong 2 kommer nästa år verkar det som.
Lite jizz över senaste boku no hero samtidigt som jag är lite förbannad.
The Seven Deadly Sins var helt ok. Säsong 2 kommer nästa år verkar det som."ok" för att vara en lazymans Netflix animeserie, keff jämfört med Redline eller allt på min personliga Hype-list:
http://www.bilddump.se/bilder/20170924175420-83.226.61.133.jpg
Du har fel förresten. Netflix (andra animeserie De 7 dödliga synderna) anser att de 4 avsnitten som släpptes förra året, efter säsong 1, som "S2: A1-4" respektive "2 seasons".
Ville även bara meddela att Redline fortarande är en bra animefilm, trots 6 inlägg senare. Mest detaljerade animeproduktionen som någonsin skapats. Hela filmen är 100% handritad, inget new-age anime bs. Det tog dem 7 år att måla klart alla frames, lol.
Lipservice
2017-09-24, 18:41
Overlord och Drifters får båda en säsong 2 nästa år. Najs!
Overlord och Drifters får båda en säsong 2 nästa år. Najs!
Dessa har jag missat. Verkar intressanta!
"ok" för att vara en lazymans Netflix animeserie, keff jämfört med Redline eller allt på min personliga Hype-list:
http://www.bilddump.se/bilder/20170924175420-83.226.61.133.jpg
Du har fel förresten. Netflix (andra animeserie De 7 dödliga synderna) anser att de 4 avsnitten som släpptes förra året, efter säsong 1, som "S2: A1-4" respektive "2 seasons".
Ville även bara meddela att Redline fortarande är en bra animefilm, trots 6 inlägg senare. Mest detaljerade animeproduktionen som någonsin skapats. Hela filmen är 100% handritad, inget new-age anime bs. Det tog dem 7 år att måla klart alla frames, lol.
Hmm, du är hyffsat störd. Så jag litar på dig, redline next 4 me!
One Punch Man säsong 2 kommer att animeras av J.C. Staff (https://kotaku.com/madhouse-isnt-doing-one-punch-man-season-2-1818775287) istället för Madhouse. Ingen susning om det gör någon skillnad för stilen i animen eller inte, men de verkar ju ha ganska många animes bakom sig också...
Lipservice
2017-09-26, 19:35
One Punch Man säsong 2 kommer att animeras av J.C. Staff (https://kotaku.com/madhouse-isnt-doing-one-punch-man-season-2-1818775287) istället för Madhouse. Ingen susning om det gör någon skillnad för stilen i animen eller inte, men de verkar ju ha ganska många animes bakom sig också...
Tror inte det kommer vara någon märkbar skillnad.
https://washiblog.files.wordpress.com/2011/01/prod.jpg
Den bilden var för mycket info för min lilla hjärna att ta in vid den här tiden, så jag får helt enkelt tro på dig.
Jag kollade på typ ett dussin episoder av Gintama för flera år sedan, men fastnade inte riktigt då och var inte sugen på den typen av anime just då. Nu när jag kikade på One Punch Man så blev jag lite mer sugen på komedi och satirstuk på det hela. Hamnar jag rätt då med Gintama? Det är ju en så jäkla lång serie också. Har den flera partier som håller lägre kvalitet och känns som trista fillers eller är det hög kvalitet genom hela serien?
Hmm, du är hyffsat störd. Så jag litar på dig, redline next 4 me!Vad tyckte du? *popcorn*
Jag kollade på typ ett dussin episoder av Gintama för flera år sedan, men fastnade inte riktigt då och var inte sugen på den typen av anime just då. Nu när jag kikade på One Punch Man så blev jag lite mer sugen på komedi och satirstuk på det hela. Hamnar jag rätt då med Gintama? Det är ju en så jäkla lång serie också. Har den flera partier som håller lägre kvalitet och känns som trista fillers eller är det hög kvalitet genom hela serien?Gintama är Gintama. Tillåt mig att citera ett par random inlägg av mig själv, de kanske kan vara av läsvärde för dig. Obs. Det har släppts mer gintama efteråt visningsorder inlägget nedan.
Mvh r3mpuh :)
http://www.bilddump.se/bilder/20160510203723-176.64.202.156.jpg
Inlägg 1:
Gintama är animevärldens Bowser i Mari Kart om snabbhet är detsamma som excellens.
FMA:B är väl isf Mario & Steins Gate är Koopa.
De första 201 avsnitten är det som är rankat på plats 10.
De första 50 avsnitten är värdelösast.
Avsnitt 50-100 är acceptabla.
Från avsnitt 100 & framåt accelererar "braigheten" ändå till slutet för serien med många skämt och intriger som ger otroligt underhållsvärde tack vare att dem är så "djupt rotade/planterade"/ofta figurerande sedan början på serien.
Jag är relativt kräsen men bland alla animeserier jag plöjt igenom så har jag både gråtit och skrattat allra flest gånger under resan från första avsnittet till sista avsnittet av Gintama.
Det är väl även därför som Gintamas sista anime arc ligger rankad just 1:a på myanimelist.
Gintama blir givetvis extra kul ju större animeserier man har i bagaget då det i grund och botten är en parodiserie, även om de först & främst gör parodi på sig själva hela tiden. Animekunskapskrav: Att veta vem Goku från Dragon Ball är & avsnitt 1-63 av Bleach tycker jag personligen räcker dock. Något avsnitt Naruto skadar väl inte heller men icke nödvändigt.
Gintama rekommenderas starkt iaf om man redan är animefrälst/tänkt titta på minst 100 avsnitt anime till i sitt liv. Annars är det Steins Gate som gäller såklart. :)
Inlägg 2:b
Go for it! Gintama bryter fjärde väggen mer än Deadpool. Det finns inga fillers i Gintama, rätt legendariskt. Huvudkaraktären förklarar någon gång i serien, skall icke spoila.
Detta är mer eller mindre hela visningsordern:
Gintama: Jump Festa 2005 Special
Gintama (Avsnitt 1-57)
Gintama Movie: Shinyaku Benizakura-hen (HD Remake av 58-61)
Gintama (Avsnitt 62-124)
Gintama: Jump Festa 2008 Special
Gintama (Avsnitt 125-201)
Gintama' (Avsnitt 202-252)
Gintama': Enchousen (Avsnitt 253-265)
Gintama Movie: Kanketsu-hen - Yorozuya yo Eien Nare
Gintama: Jump Festa 2014 Special
Gintama° (Avsnitt 266-295)
Gintama: Jump Festa 2015 Special
Gintama° (Avsnitt 296-316)
Inlägg 3:
Du kommer börja älska serien halvvägs in. Gintama Movie: Kanketsu-hen - Yorozuya yo Eien Nare - är en stor favorit. Början på filmen är så awesome. Älskar även första ~7 minuterna av Gintama: Jump Festa 2015 Special.
Det är en fördel att gå in med/vara medveten om att serien är värdelös i början & författaren förbättrar sig efter 50 avsnitt & börjar briljera runt 100. Älskar tomte-avsnitten(200-201). Föredrar som sagt också komedi/parodi-avsnitten något mer än de seriösa arc'en.
"Thinking of Gin Tama as a "non-sense manga," before writing a chapter, Sorachi decides whether it should be a comedy or a drama. Sorachi defines Gin Tama as a "science fiction human drama pseudo-historical comedy."
Vad tyckte du? *popcorn*
Har inte börjat än. Barnfri helg måste det vara om jag fastnar, ingen bra pappa annars.
De första 201 avsnitten är det som är rankat på plats 10.
De första 50 avsnitten är värdelösast.
Avsnitt 50-100 är acceptabla.
Från avsnitt 100 & framåt accelererar "braigheten" ändå till slutet för serien med många skämt och intriger som ger otroligt underhållsvärde tack vare att dem är så "djupt rotade/planterade"/ofta figurerande sedan början på serien.
En liten startsträcka med andra ord. Det får väl gå an. Jag behöver outtömligt med tittarmaterial (vanliga serier + anime) för mina 90 minuters crosstraining per dag i vilket fall som helst. Den har ju ändå fått så pass bra kritik överlag att det verkar dumt att inte se den.
Lövbiffen
2017-09-28, 08:45
En liten startsträcka med andra ord. Det får väl gå an. Jag behöver outtömligt med tittarmaterial (vanliga serier + anime) för mina 90 minuters crosstraining per dag i vilket fall som helst. Den har ju ändå fått så pass bra kritik överlag att det verkar dumt att inte se den.
Det är inget fel på de 50 första avsnitten. Det finns några riktigt roliga grejer bland dem.
Senare kommer det avsnitt som är riktigt skumma där man i princip bara får se ett rum och höra karaktärerna snacka. Trots det är avsnitten roliga tack vare hur galna karaktärerna är.
Vad tyckte du? *popcorn*
:thumbup:
Bra, snygg animering!
Happ, Boku slut för denna gång. 3e säsong på g, lär väl ta några år dock. Blä. Klart ok avslutningsep iallafall.
Lipservice
2017-10-01, 01:12
Happ, Boku slut för denna gång. 3e säsong på g, lär väl ta några år dock. Blä. Klart ok avslutningsep iallafall.
Många tror att säsong 3 kommer redan nästa år. Material finns för 4 säsonger, så de lär inte komma ikapp mangan på ett tag heller om de kör en säsong om året framöver. Skaparna säger att de är ca 30% in i storyn för tillfället (i mangan dvs).
Lipservice
2017-10-02, 20:31
Kan verkligen rekommendera Made in Abyss som visades under sommaren. 9/10
Made in Abyss (https://myanimelist.net/anime/34599/Made_in_Abyss)
"The Abyss—a gaping chasm stretching down into the depths of the earth, filled with mysterious creatures and relics from a time long past. How did it come to be? What lies at the bottom? Countless brave individuals, known as Divers, have sought to solve these mysteries of the Abyss, fearlessly descending into its darkest realms. The best and bravest of the Divers, the White Whistles, are hailed as legends by those who remain on the surface.
Riko, daughter of the missing White Whistle Lyza the Annihilator, aspires to become like her mother and explore the furthest reaches of the Abyss. However, just a novice Red Whistle herself, she is only permitted to roam its most upper layer. Even so, Riko has a chance encounter with a mysterious robot with the appearance of an ordinary young boy. She comes to name him Reg, and he has no recollection of the events preceding his discovery. Certain that the technology to create Reg must come from deep within the Abyss, the two decide to venture forth into the chasm to recover his memories and see the bottom of the great pit with their own eyes. However, they know not of the harsh reality that is the true existence of the Abyss."
Underbart tecknad med ett fantastiskt soundtrack(OST). Mycket mystik och frågetecken men samtidigt blir man inbiten och vill ha mer.
Hoppas någon vill ge serien en chans och berättar vad ni tycker.
Kan verkligen rekommendera Made in Abyss som visades under sommaren. 9/10
Made in Abyss (https://myanimelist.net/anime/34599/Made_in_Abyss)
"The Abyss—a gaping chasm stretching down into the depths of the earth, filled with mysterious creatures and relics from a time long past. How did it come to be? What lies at the bottom? Countless brave individuals, known as Divers, have sought to solve these mysteries of the Abyss, fearlessly descending into its darkest realms. The best and bravest of the Divers, the White Whistles, are hailed as legends by those who remain on the surface.
Riko, daughter of the missing White Whistle Lyza the Annihilator, aspires to become like her mother and explore the furthest reaches of the Abyss. However, just a novice Red Whistle herself, she is only permitted to roam its most upper layer. Even so, Riko has a chance encounter with a mysterious robot with the appearance of an ordinary young boy. She comes to name him Reg, and he has no recollection of the events preceding his discovery. Certain that the technology to create Reg must come from deep within the Abyss, the two decide to venture forth into the chasm to recover his memories and see the bottom of the great pit with their own eyes. However, they know not of the harsh reality that is the true existence of the Abyss."
Underbart tecknad med ett fantastiskt soundtrack(OST). Mycket mystik och frågetecken men samtidigt blir man inbiten och vill ha mer.
Hoppas någon vill ge serien en chans och berättar vad ni tycker.
Håller med, fick lite "zelda-äventyrskänsla" hela serien igenom. Väldigt sevärd.
Aaaaah Nanbaka och Gintama ute. Måndagskvällar är räddade x antal veckor framöver!
Magnus N
2017-10-03, 03:57
Made in Abyss är klart årets bästa än så länge
Inte sett sista avsnittet som ska vara 1h långt än, men är det samma klass som alla andra blir det en bra avslutning :)
JacobHeitmann
2017-10-11, 00:03
Sett 10:e avsnittet nu av Made in Abyss och kan ge det en stark tumme upp och tycker att den är helt klart sevärd. Alla gulliga karaktärer oroade mig lite i början men nu blev det äntligen lite.. ehm.. intensivare.
Right, har fått tummen ur och tittat på lite mer aktuella animes. Avverkat Boku, Drifters och Made in Abyss. Tyckte Boku var bra, rentav förtjänt av hypen! Drifters gillade jag också mycket, jag tycker om stilen och användandet av historiska figurer. Abyss var rent ut sagt skitbra, jag är så frestad att börja läsa mangan men samtidigt vill jag inte spoila en eventuell fortsättning på animen. Hoppas intensivt att det blir fortsättningar på både Drifters och Abyss!
Aaaaah Nanbaka och Gintama ute. Måndagskvällar är räddade x antal veckor framöver!
Jag har tittat på några avsnitt av Nanbaka, den är konstig. Varför är det glitter precis överallt? Tror dock att jag kan bli hooked, verkar rätt underhållande! :)
Skönt att Gintama är tillbaka! Hela säsongen ska alltså vara delar av mangan de hoppat över som inte har med huvudstoryn att göra, har hoppats att de skulle göra något sådant.
Kan någon förklara varför jag ska se Made in Abyss? Jag kikade lite på första avsnittet och det såg mest fult och barnligt ut.
Kan någon förklara varför jag ska se Made in Abyss? Jag kikade lite på första avsnittet och det såg mest fult och barnligt ut.
Bra historia, en fantasyvärld som känns levande och unik, en oförlåtande värld, en serie som kanske verkar barnslig i ett par avsnitt, men är det bara på ytan.
Right, har fått tummen ur och tittat på lite mer aktuella animes. Avverkat Boku, Drifters och Made in Abyss. Tyckte Boku var bra, rentav förtjänt av hypen! Drifters gillade jag också mycket, jag tycker om stilen och användandet av historiska figurer. Abyss var rent ut sagt skitbra, jag är så frestad att börja läsa mangan men samtidigt vill jag inte spoila en eventuell fortsättning på animen. Hoppas intensivt att det blir fortsättningar på både Drifters och Abyss!
Jag har tittat på några avsnitt av Nanbaka, den är konstig. Varför är det glitter precis överallt? Tror dock att jag kan bli hooked, verkar rätt underhållande! :)
Skönt att Gintama är tillbaka! Hela säsongen ska alltså vara delar av mangan de hoppat över som inte har med huvudstoryn att göra, har hoppats att de skulle göra något sådant.
Har bestämt för mig jag läst om s02 på Drifters inom kort gudskelov!
Nanbaka är konstig, jag håller med. Kan eg. inte sätta fingret på vad som fick mig att fastna för serien, den agerar lite "helt okej utfyllnad" för min del också. Men ja, den är konstig, och jag kan inte förklara allt malplacerat glitter, den fungerar bara hjärndött underhållande ja :)
Bra historia, en fantasyvärld som känns levande och unik, en oförlåtande värld, en serie som kanske verkar barnslig i ett par avsnitt, men är det bara på ytan.
This.
Färdig med Boku no Hero Academia. Klart sevärd. Började precis på Ao no Exorcist, bra förstaintryck av första episoden, verkar välgjord.
Nån som börjat kolla på Inuyashiki (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=12653)? Bra? Dålig?
"Inuyashiki Ichirou is down on his luck. While only 58 years old, his geriatric looks often have him written off as a pathetic old man by the world around him and he's constantly ignored and disrespected by his family despite all that he's done to support them. On top of everything else, his doctor has revealed that he has cancer and it appears that he has little time left in this world. But just when it seems things couldn't get any worse, a blinding light in the night sky strikes the earth where Ichirou stands. He later wakes up to find himself unscathed, but he soon starts to notice that there's something... different about himself. However, it turns out that these strange, new changes are just what Ichirou needs to take a new lease on life and now it seems like there's nothing to stop him from being a hero worthy of the respect that he never had before... unless, that is, there was someone else out there with these same changes..."
Magnus N
2017-10-15, 16:12
Nån som börjat kolla på Inuyashiki (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=12653)? Bra? Dålig?
"Inuyashiki Ichirou is down on his luck. While only 58 years old, his geriatric looks often have him written off as a pathetic old man by the world around him and he's constantly ignored and disrespected by his family despite all that he's done to support them. On top of everything else, his doctor has revealed that he has cancer and it appears that he has little time left in this world. But just when it seems things couldn't get any worse, a blinding light in the night sky strikes the earth where Ichirou stands. He later wakes up to find himself unscathed, but he soon starts to notice that there's something... different about himself. However, it turns out that these strange, new changes are just what Ichirou needs to take a new lease on life and now it seems like there's nothing to stop him from being a hero worthy of the respect that he never had before... unless, that is, there was someone else out there with these same changes..."
Såg premiären innan idag, lovande start.
Fint animerad och lade en bra grund för storyn.
Annorlunda perspektiv i sitt berättande, alltid tonåringar i anime men här är det en äldre person och med sin syn.
Tycker helt klart du ska ge den en chans.
Ligger lätt topp5 av animes som började nu i oktober iom höstsäsongen om man ska gå enbart på första avsnitt.
Bra tips, ska jag nog kika på!
Låter värt att kolla på då. Vilka övriga fyra ligger på toplista, Magnus?
Magnus N
2017-10-15, 17:11
Låter värt att kolla på då. Vilka övriga fyra ligger på toplista, Magnus?
Min topplista för hösten än(nu ljög jag lite i förra då inte alla är nya utan en del är fortsättningar)
Garo: Vanishing Line (ny)
Shokugeki no Soma (s3)
Kekkai Sensen & Beyond (s2)
Inuyashiki (ny)
Black Clover (ny)
Är de jag fastnat för, dock måste jag nämna även dessa:
Kino no Tabi (ny)
The Ancient Magus' Bride (ny)
Recovery of an MMO Junkie (ny)
Bra tips, har ej hört talas om någon av dem (förutom gamla Kino no Tabi förstås). Listan på serier som ska kollas på börjar bli lång: kollar nu på Ao no Exorcist, sedan blir det (ej i ordning) Overlord, Drifter, Made in Abyss, Break Blade, Black Butler, All Out, parallellt med att fortsätta med Gintama.
Magnus N
2017-10-15, 17:53
Bra tips, har ej hört talas om någon av dem (förutom gamla Kino no Tabi förstås). Listan på serier som ska kollas på börjar bli lång: kollar nu på Ao no Exorcist, sedan blir det (ej i ordning) Overlord, Drifter, Made in Abyss, Break Blade, Black Butler, All Out, parallellt med att fortsätta med Gintama.
Fetmarkerade går jag i god för :D
Break, Butler fastnade jag ej för, Gintama ej kollat något avsnitt på.
All out har jag småkollat på redan lite. Laddade egentligen ned den först bara för att jag har använt soundtracket ett tag när jag tränat. Det är ju riktigt grymt iaf ;) Nästan i klass med Hajime no Ippo i träningsammanhang. I övrigt hyfsad serie hittills.
Slänger in soundtracket bara för det. Lite narutovibbar på vissa tracks.
eb8RDPiVkMU&
[/I]
Den känns ju som höstens vilda joker, kommer antingen bli fantastisk, eller bara fortsätta vara allmänt märklig :)
Min topplista för hösten än(nu ljög jag lite i förra då inte alla är nya utan en del är fortsättningar)
Garo: Vanishing Line (ny)
Shokugeki no Soma (s3)
Kekkai Sensen & Beyond (s2)
Inuyashiki (ny)
Black Clover (ny)
Är de jag fastnat för, dock måste jag nämna även dessa:
Kino no Tabi (ny)
The Ancient Magus' Bride (ny)
Recovery of an MMO Junkie (ny)
Såg ~5-6 eps av första Garo (tror jag? När det var en äldre herre och tonåring med i leken?), måste man sett den för att uppskatta denna tro?
I övrigt håller jag med, Black Clover verkar ha alla dedär små "klassiska attributen" för att bli mainstreampopulär!
All out har jag småkollat på redan lite. Laddade egentligen ned den först bara för att jag har använt soundtracket ett tag när jag tränat. Det är ju riktigt grymt iaf ;) Nästan i klass med Hajime no Ippo i träningsammanhang. I övrigt hyfsad serie hittills.
Jag gillade All out också, men jag är lite av en sportanime-junkie. Gillar du serien kan jag rekommendera bla Giant Killings, Ace of Diamond, med mera!
Magnus N
2017-10-15, 20:04
Såg ~5-6 eps av första Garo (tror jag? När det var en äldre herre och tonåring med i leken?), måste man sett den för att uppskatta denna tro?
I övrigt håller jag med, Black Clover verkar ha alla dedär små "klassiska attributen" för att bli mainstreampopulär!
Ej sett den andra Garo och jag uppskattar denna hitintills iaf :)
Ej sett den andra Garo och jag uppskattar denna hitintills iaf :)
Då lägger jag till den på min att-se-lista. Tänkte om det var lite som Fate-serien att det är fördel att ha sett något av de tidigare för att förstå helheten, men det låter ju bra :)
Magnus N
2017-10-15, 20:18
Då lägger jag till den på min att-se-lista. Tänkte om det var lite som Fate-serien att det är fördel att ha sett något av de tidigare för att förstå helheten, men det låter ju bra :)
Det är möjligt det kan vara så, dock inget jag kan svara på :/
Men upplever inte att man missat något än.
Ozziking
2017-10-16, 07:35
Har börjat kolla på one punch man :D riktigt underhållande
Skickat från min iPhone med Tapatalk
12 episoder in på Ao no Exorcist så tycker jag att den håller liknande kvalitet som Magi (samma skapare också). Ersätt magiker och andar med demoner och djävlar så är det ganska likt.
Har börjat kolla på one punch man :D riktigt underhållande
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Mumen raider är kung!
JacobHeitmann
2017-10-21, 21:25
Såg andra avsnittet av Inuyashiki igår och det fick precis en helt annan vändning helt plötsligt. Från att vara konstig och väldigt ointressant (även om det var rätt snyggt animerat) till en psykologisk (psykopatisk?) terror med grova med rätt så råa bilder.
Ser fram emot mer. Jag hoppas det bara inte blir korkydorky igen.
Såg andra avsnittet av Inuyashiki igår och det fick precis en helt annan vändning helt plötsligt. Från att vara konstig och väldigt ointressant (även om det var rätt snyggt animerat) till en psykologisk (psykopatisk?) terror med grova med rätt så råa bilder.
Ser fram emot mer. Jag hoppas det bara inte blir korkydorky igen.
Håller med. Mådde lite dåligt där ett tag faktiskt.
Inuyashiki väntar jag med tills säsongen är klar. 3 episoder kvar på Overlord, gillar serien. Lättkollad och enkelspårig. Någon mer serie i dess anda, dvs ej nödvändigtvis MMORPG-stuket utan att karaktärerna hamnar i någon annan värld någonstans. Den bästa jag kommer på på rak arm är 12 kingdoms.
Magnus N
2017-11-11, 19:31
Inuyashiki väntar jag med tills säsongen är klar. 3 episoder kvar på Overlord, gillar serien. Lättkollad och enkelspårig. Någon mer serie i dess anda, dvs ej nödvändigtvis MMORPG-stuket utan att karaktärerna hamnar i någon annan värld någonstans. Den bästa jag kommer på på rak arm är 12 kingdoms.
Sword Art Online
Log Horizon
Master of Epic
Grimgar
No Game No Life
Gillade alla ovanstående, lite blandat genrer
Sword Art Online
Log Horizon
Master of Epic
Grimgar
No Game No Life
Gillade alla ovanstående, lite blandat genrer
Tackar! De två första har jag sett, men ej hört talas om de andra så ska kolla upp dem. Om man snackar om regelrätt RPG-stuk så ligger fortfarande Record of Lodoss War och skräpar i väntan på att jag ska kolla på den.
Magnus N
2017-11-11, 19:49
Tackar! De två första har jag sett, men ej hört talas om de andra så ska kolla upp dem. Om man snackar om regelrätt RPG-stuk så ligger fortfarande Record of Lodoss War och skräpar i väntan på att jag ska kolla på den.
Väl värt en titt :)
Det blir nog förr eller senare ;)
En annan anime på tur: Aldnoah Zero (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=10445).
"In 1972, a hypergate was discovered on the surface of the moon, and humanity began using it to colonize Mars. Years later, war breaks out between Earth and the Martian colonists. "
Magnus N
2017-11-11, 20:58
Det blir nog förr eller senare ;)
En annan anime på tur: Aldnoah Zero (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=10445).
"In 1972, a hypergate was discovered on the surface of the moon, and humanity began using it to colonize Mars. Years later, war breaks out between Earth and the Martian colonists. "
Även den är sevärd :D
Good, good. Mina 90 minuter crosstraining per dag kräver en oändlig mängd sevärt material.
dragon ball super
satan vad de mjölkar det men fortfarande underhållande att kolla på :P
dragon ball super
satan vad de mjölkar det men fortfarande underhållande att kolla på :P
Håller med, det är ju inte riktigt lika utdraget som DBZ var åtminstone, de laddar inte upp attacker i 4-5 episoder, men fighterna är ju oerhört långdragna. Hyffsat utfyllnadsmaterial helt enkelt! Antar att det avslutas efter nuvarande arc? Har dock inte undersökt det närmare, men rent spontant känns det ju som det.
Attack on Titan Season 3
Code Geass: Fukkatsu no Lelouch
FLCL
Full Metal Panic! Invisible Victory
My Hero Academia Season 3
One Punch Man Season 2
Overlord S2
Saiki Kusuo no Ψ-nan 2
Seven Deadly Sins
Stein;Gate 0
2018 blir kul.
Attack on Titan Season 3
FLCL
One Punch Man Season 2
Overlord S2
Saiki Kusuo no Ψ-nan 2
Seven Deadly Sins
Stein;Gate 0
2018 blir kul.
SATFLÄSK! :hbang:
Attack on Titan Season 3
FLCL
One Punch Man Season 2
Overlord S2
Saiki Kusuo no Ψ-nan 2
Seven Deadly Sins
Stein;Gate 0
2018 blir kul.
Jo, fan vad jag ser fram emot Full Metal Panic. Älskade den serien.
Känns som det är dags att se om hela Code Geass och Full Metal panic i förberedelse :)
3 episoder in på Drifters. Fastnade direkt för denna från första sekunden. Gillar skarpt den visuella stilen och även hela upplägget på serien hittills. Mer av sånt tack.
Jockefoten
2017-11-26, 11:42
Attack on Titan Season 3
FLCL
One Punch Man Season 2
Overlord S2
Saiki Kusuo no Ψ-nan 2
Seven Deadly Sins
Stein;Gate 0
2018 blir kul.
Som jag har väntat!
Mumen Rider - Riding-Out-of-the-Saddle Mode!
Magnus N
2017-11-26, 12:05
3 episoder in på Drifters. Fastnade direkt för denna från första sekunden. Gillar skarpt den visuella stilen och även hela upplägget på serien hittills. Mer av sånt tack.
Kollat in Hellsing ultimate?
Kollat in Hellsing ultimate?
Jag har både den och ursprungliga TV-serien och den hade jag kollat på iaf. Minns ärligt talat inte om jag har kollat på ultimatversionen. Det nog ett tag sen i så fall.
ApexProcyon
2017-11-27, 01:17
Två veckor gratis premium hos Crunchyroll via länken nedan. Den sidan är helt ny för mig så jag blev positivt överraskad av utbudet.
http://www.crunchyroll.com/boogie
Ser fram emot Drifters säsong 2, men det stod ju inte ens vilket år det skulle ske vad jag kan se.
Magnus N
2017-12-04, 20:46
https://www.animenewsnetwork.com/news/2017-12-04/drifters-anime-episodes-13-14-previewed-in-video/.124827
NBCUniversal began streaming a promotional video on Monday for the 13th and 14th episodes of the Drifters anime.
Kanske man kan hoppas på ett datum för s2 i samband?
Man kan hoppas. Öset och stilen i Drifters gav mig lite Baccano! (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=4897)-vibbar. För övrigt en anime alla borde se om man inte sett den. Första animen jag någonsin såg.
ApexProcyon
2017-12-09, 16:27
8mVTKEc-mu8
Ser ut att kunna bli en höjdare!
Ser ut att kunna bli en höjdare!
Lite fler sådana crossovers vore inte fel.
ApexProcyon
2017-12-14, 18:54
One Piece finns inte längre hos Crunchyroll, jag som precis tänkte ge serien en chans. Tråkigt när serier försvinner p.g.a licenstrams.
Nåväl, jag får kolla på Food Wars! istället, den serien överraskade mig positivt.
https://ww4.gogoanime.io/ är en okej sida
One Piece finns inte längre hos Crunchyroll, jag som precis tänkte ge serien en chans. Tråkigt när serier försvinner p.g.a licenstrams.
Nåväl, jag får kolla på Food Wars! istället, den serien överraskade mig positivt.
Food Wars är riktigt bra ja!
Läste precis att en Dragon Ball Suprt-film konfirmerats till nästa år, alltid trevligt även om hela upplägget med serien är oerhört förlegat. Lever på sin fantastiska nostalgikänsla!
Inuyashiki är riktigt bra. Lätt störd men bra.
JacobHeitmann
2017-12-16, 17:06
Damn, jag gillar hur Inuyashiki har utvecklats. Äntligen rejält med action i senaste avsnittet.
Edit: SMURF!
Postar manga i tråden, men det är ju Berserk det handlar om så regler är överflödiga. Iofs 10 dagar gamla nyheter (http://comicbook.com/anime/2017/12/07/berserk-manga-return-date-hiatus-anime/), men allt går ju i slow motion där i vilket fall som helst.
"The latest issue of Young Animal confirmed Berserk will resume it serialization this month (via ANN). Kentarou Miura will start back work on Berserk and release its comeback chapter on December 22. The issue will be housed in Hakusensha’s first release of 2018 and include a color opening."
Magnus N
2017-12-17, 12:37
Skönt :)
Hoppas han kan hålla ett månadstempo fram till sommaren sen iaf :)
One Piece är ju episkt att börja kolla på annars. Då har du ju minst ett halvårs dagligt tittande framför dig.
Magnus N
2017-12-22, 20:23
Postar manga i tråden, men det är ju Berserk det handlar om så regler är överflödiga. Iofs 10 dagar gamla nyheter (http://comicbook.com/anime/2017/12/07/berserk-manga-return-date-hiatus-anime/), men allt går ju i slow motion där i vilket fall som helst.
"The latest issue of Young Animal confirmed Berserk will resume it serialization this month (via ANN). Kentarou Miura will start back work on Berserk and release its comeback chapter on December 22. The issue will be housed in Hakusensha’s first release of 2018 and include a color opening."
Bra kapitel :)
Nästa om en månad
Börjar att bli dags för avbetning av animes. Finns ju så satans många.
Hajime no ippo är fortfarande den bästa serien jag sett. :D
Behöver nog lite tips. Har inte kollat på anime på typ 5 år eller nåt förrän nyligen, inte heller någon storkonsument. Har nog bara kollat på Naruto, GTO och senast Fullmetal alchemist brotherhood. Och det är typ toto-alles :D
Har kollat nåt avsnitt på tex one piece, death note och bleach men var inte min grej.
Behöver nog lite tips. Har inte kollat på anime på typ 5 år eller nåt förrän nyligen, inte heller någon storkonsument. Har nog bara kollat på Naruto, GTO och senast Fullmetal alchemist brotherhood. Och det är typ toto-alles :D
Har kollat nåt avsnitt på tex one piece, death note och bleach men var inte min grej.Lite Steins Gate & Golden Boy är alltid trevligt! :)
23EhvY3vBLQ
Hajime no ippo är fortfarande den bästa serien jag sett. :D
Definitivt top 5 of all time på min lista. Soundtracket är ju också alltid lika grymt att riva av ett träningspass till.
Lipservice
2017-12-23, 10:49
Vill man bara titta på One Piece i bra kvalite och 95% fungerande streams är denna sida underbar. Lite reklam och skit men det är det värt. (http://ww10.watchop.io/)
Lipservice
2017-12-23, 10:58
Bob90, bläddra tillbaka några sidor så hittar du väldigt mycket rekommendationer.
Har kollat nåt avsnitt på tex one piece, death note och bleach men var inte min grej.
Vad för typ av anime intresserar dig? Det finns ju allt mellan himmel och jord.
https://ww4.gogoanime.io/category/hajime-no-ippo-
säsong 1 hajime no ippo. Finns 3 st + någon film. Börja kolla, du är fast inom 10 avsnitt.
Hajime no Ippo. Titta. Om du inte känner för att bli boxare efteråt så får du nog i alla fall lust att få upp adrenalinnivåerna på något sätt.
https://thewiredfish.files.wordpress.com/2014/01/ippo07.jpg
https://honeysanime.com/wp-content/uploads/2016/07/HCW-Miyata-Ichiro-Hajime-no-Ippo-Image-2-500x375.jpg
https://vignette4.wikia.nocookie.net/ippo/images/3/33/Hajime_no_ippo_-_champion_road_04.jpg/revision/latest?cb=20110721231626
En mindre känd kampsportsanime är ju också Grappler Baki (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=453). Men den är ju inte realistisk på det sättet som hajime no ippo är (som inte innehåller något hokus pokus alls). Baki är mer som typ Kenichi: The Mightiest Disciple (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=4596), dvs bryter mot fysikens lagar en hel del. Säsong 2 är lite mer åt MMA-hållet.
Magnus N
2017-12-23, 13:45
Baki är dock usel, vet att smaken är personlig men ser inte mycket positivt i den serien.
Kenichi däremot är sevärd
Jag tyckte den var helt ok. Beror ju på vilket humör man är på för att se diverse saker och ting... när jag står på crosstrainers och glor på serier så kan även mediokra serier vara tillräckligt bra. Den går förstås inte att jämföra med Hajime no Ippo som står i en klass för sig (oavsett genre). Det vore trevligt om någon ny liknande serie kom ut.
Bob90, bläddra tillbaka några sidor så hittar du väldigt mycket rekommendationer.
Vad för typ av anime intresserar dig? Det finns ju allt mellan himmel och jord.
https://ww4.gogoanime.io/category/hajime-no-ippo-
säsong 1 hajime no ippo. Finns 3 st + någon film. Börja kolla, du är fast inom 10 avsnitt.
Hajime no Ippo. Titta. Om du inte känner för att bli boxare efteråt så får du nog i alla fall lust att få upp adrenalinnivåerna på något sätt.
En mindre känd kampsportsanime är ju också Grappler Baki (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=453). Men den är ju inte realistisk på det sättet som hajime no ippo är (som inte innehåller något hokus pokus alls). Baki är mer som typ Kenichi: The Mightiest Disciple (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=4596), dvs bryter mot fysikens lagar en hel del. Säsong 2 är lite mer åt MMA-hållet.
Får la kika på Hajime no ippo.
Vet ärligt talat inte vad jag gillar, alla tre jag sett hittills är ju ganska olika, naruto och fullmetal är väl ganska lika förvisso. Tyckte om Naruto när jag väl såg den, men idag hade jag nog inte fastnat för den, tyckte fullmetal var helt okej men jag känner att jag kanske är lite trött på "magi" (oavsett om det kallas ninjutsu eller alkemi). GTO var jul bara för att, ja kan nog inte sätta ett finger på det :p Gillade Appleseed serien också.
jag kan utan tvekan säga att hajime är den bästa animen jag sett hittills
jag kan utan tvekan säga att hajime är den bästa animen jag sett hittills
Ja såhär typ 15 min in i första avsnittet så ser det lovande ut :)
Även om jag måste erkänna att det där med realism kanske inte riktigt stämmer till 100% när en grabb som inte slagit förut dänger upp en 40kg säck i taket :p
Ja såhär typ 15 min in i första avsnittet så ser det lovande ut :)
Även om jag måste erkänna att det där med realism kanske inte riktigt stämmer till 100% när en grabb som inte slagit förut dänger upp en 40kg säck i taket :p
Minns inte exakt vad som visats fram tills dess, men det finns ju en förklaring på hans styrkenivå.
Sparven från Minsk
2017-12-24, 08:15
Kan också starkt rekommendera Hajime no ippo. Aldrig har man varit så sugen på att gå och träna som efter man sett ett avsnitt :)
Ja vafan, första scenen i första episoden ger ju en hint om vilka strongmantendenser han har utvecklat, kånkandes på tunga fiskelådor och sånt.
Gissa vem som körde säck på gymmet idag :naughty:
Men till mitt försvar så har jag varit inne på det innan jag hörde talas om Ippo, men det är möjligt att den fick mig att bokstavligen göra slag i saken :dNoterade en boxningssäck (tyvärr i gruppträningssalen) jag tänkte göra mig bekant med vid senare tillfälle.
Men till mitt försvar så har jag varit inne på det innan jag hörde talas om Ippo, men det är möjligt att den fick mig att bokstavligen göra slag i saken :d
Dempsy roll?:d
Jag har försökt mig på den efter att ha kollat, haha.
Ippo är vekligen en riktigt bra serie.
Dempsy roll?:d
Jag har försökt mig på den efter att ha kollat, haha.
Ippo är vekligen en riktigt bra serie.
Har bara kolla några avsnitt, "Dempsy roll" har inte dykt upp ännu:d
Nöjde mig med tekniker jag redan kan den här gången :p
Men till mitt försvar så har jag varit inne på det innan jag hörde talas om Ippo, men det är möjligt att den fick mig att bokstavligen göra slag i saken :d
Glöm inte att sätta på rätt musik också då när du öser på ;) Hela soundtracket är ju grymt, men här är några höjdare:
uD7IUpQ7EsY
daqdbn2ok5E
Qpa_O9c7-JU
första där är så jävla fet. När den musiken kommer igång i serien så vet man att SHIT IS GOING DOWN! Får fan gåshud bara av att lyssna på det.
JacobHeitmann
2017-12-25, 23:46
suck, nu måste jag kolla igenom Ippo IGEN. :D
Ippo är en av mina favoriter också! riktigt grym, och som sagt innan blir man gött taggad på träning. Helt sjukt rolig emellanåt också :D
Jag har senaste veckorna kollat igenom nedanstående animes, riktigt bra allihopa! positivt överraskad och kan rekommendera samtliga.
Made in Abyss - Riktigt mysig anime med häftig värld och bra atmosfär. Gillar äventyrskänslan, påminner mig lite om HxH. Lite klichiga (huvud)karaktärer dock, samt att den tar slut mitt i äventyret, men antar att det kommer en säsong 2.
Inuyashiki - Riktigt sjuk premiss men det som gör den så cool! Gubben är ju legend. Blev väldigt positivt överraskad, riktigt bra, speciellt för att bara vara 11 eps. Var som en blandning av Gantz, Death note och One Punch man, typ.
Blame! - Film som ligger på Netflix med Cyberpunk stuk, fick lite Matrix vibbar. Den var riktigt snyggt gjort, nog den snyggaste CG animen jag sett. Den är ju baserad på en gammal manga vad jag förstått, blev sugen på att läsa den efter jag såg filmen, den var alltså riktigt bra med andra ord!
Magnus N
2018-01-02, 16:18
Made in Abyss - Riktigt mysig anime med häftig värld och bra atmosfär. Gillar äventyrskänslan, påminner mig lite om HxH. Lite klichiga (huvud)karaktärer dock, samt att den tar slut mitt i äventyret, men antar att det kommer en säsong 2.
Du antar rätt, en säsong2 är bekräftad :)
ApexProcyon
2018-01-02, 16:20
Hajime no ippo måste jag prova, har aldrig sett den tidigare. Finns det fler bra animes med sporttema?
Eyeshield 21 är annars en klassiker.
5TsyKImUD3s
Magnus N
2018-01-02, 16:34
Hajime no ippo måste jag prova, har aldrig sett den tidigare. Finns det fler bra animes med sporttema?
Eyeshield 21 är annars en klassiker.
5TsyKImUD3s
Haikyuu
Bamboo Blade
Kuroko Basketball
Slam Dunk
Major
All out!
Prince of Tennis
Ashita no Joe
är en blandad kompott där iaf
LoveMachine
2018-01-03, 14:42
Bamboo Blade
Bamboo Blade äger. Det är dessutom riktigt bra kendo som visas upp, vilket jag med 15 år under bältet kan uppskatta.
Lipservice
2018-01-04, 20:44
Full Metal Alchemist - Brotherhood finns nu på Netflix för de som missat den.
Edit: Även den första versionen, men rekommenderar att se Brotherhood.
Min favorit!
Kanske dags att se om den igen då:)
Man börjar ju såklart med att se originalet innan man ser på remaken, samma likt animeserien Hellsing. ;) Men ofta?!? :D Asballt att även vi i Sverige nu äntligen kan få se på lite riktig anime on-demand lagligt utan att behöva ta till obskyra online-tjänster(ja, jag tittar på dig worthless crunchyroll:MrT:)
Lipservice
2018-01-05, 18:22
Man börjar ju såklart med att se originalet innan man ser på remaken, samma likt animeserien Hellsing. ;) Men ofta?!? :D Asballt att även vi i Sverige nu äntligen kan få se på lite riktig anime on-demand lagligt utan att behöva ta till obskyra online-tjänster(ja, jag tittar på dig worthless crunchyroll:MrT:)
Men originalet innehåller ~50%! fillers, vilket suger. Gäller även Hellsing. Man varken missar eller går miste om något "storywise" genom att titta på någon av originalen på ovanstående serier. Varav min rekommendation att gå på "Remake-fast-ändå-inte" Animen direkt.
Däremot har du en poäng i ditt inlägg, väljer man att titta på t.ex Hunter X Hunter som innehåller max 1-2 fillers under alla arcs, så är det värt kolla originalet först.
Kan dock bli mastigt att kolla på en remake direkt efter originalet enligt mig.
Men originalet innehåller ~50%! fillers, vilket suger. Gäller även Hellsing. Man varken missar eller går miste om något "storywise" genom att titta på någon av originalen på ovanstående serier. Varav min rekommendation att gå på "Remake-fast-ändå-inte" Animen direkt.
Däremot har du en poäng i ditt inlägg, väljer man att titta på t.ex Hunter X Hunter som innehåller max 1-2 fillers under alla arcs, så är det värt kolla originalet först.
Kan dock bli mastigt att kolla på en remake direkt efter originalet enligt mig.
Fast inget är väl värre än typ naruto när det kommer till fillers. Typ 10% av alla avsnitt är "canon" och resten är spinoffs och fillers :P
Lipservice
2018-01-05, 18:30
Fast inget är väl värre än typ naruto när det kommer till fillers. Typ 10% av alla avsnitt är "canon" och resten är spinoffs och fillers :P
Ska man sträckkolla Naruto så gäller det att ha den här sidan (http://www.animefillerlist.com/shows/naruto-shippuden) uppe :d
Ska man sträckkolla Naruto så gäller det att ha den här sidan (http://www.animefillerlist.com/shows/naruto-shippuden) uppe :d
Haha, den önskade man den fanns innan avsnitten släpptes :d
Jag ångrade flera gånger att jag gav mig in i animen, men sen eftersom jag gett mig in i den så ville jag ju se slutet. Borde nog ha nöjt mig med mangan :P
Kan dock bli mastigt att kolla på en remake direkt efter originalet enligt mig.Inte fillers, karaktärsutveckling/extradjup* :D - Original Full Metal Alchemist serien har en _helt annan_ storyutveckling som aldrig ens skulle kunna ske med samma finess om det blott var en tråkig manga-kopia. ;) Sista avsnittet utav original Full Metal Alchemist ingår inte i seriens avsnitt utan släpptes som avslutande film istället. Se det som som en annan tidslinje bara likt i animeserien Steins Gate. Original Steins Gate har 1 slut. Steins Gate 0 följer ett annar tidslinjeslut & släpps.snart. :)
Brotherhood är mycket mera stressad i början, vilket inte är något problem om man redan utforskat världen i första serien. Remakes, t.ex Brotherhood/HellsingUltimate är ungefär som nyaste Star Wars filmen, mindre stämningsfullt dyster med massa comic relief hela tiden.
Älskar alla 4^ serierna ovan(+steins gate), men om man vill man åtnjuta alla berättelserna som finns ur fma-universumet så kommer man få ett mycket större, totalt sett, underhållningsvärde _imo_ av att börja med första serien som skrev sitt eget coola slut halvvägs in efter att de helt kom ikapp mangan istället för att tvingas fortsätta brodera ut avsnitten med *filler-mystik*. Båda är kuliga serier./Rant. *bs*
Original FMA seriens slut inbefinner sig i den pekuniärt kompletterande filmen: "conqueror of shamballa"
Hur många fler här är också på avsnit 800+ utav One Piece btw? ⛵��
Lipservice
2018-01-05, 20:12
Hur många fler här är också på avsnit 800+ utav One Piece btw? ⛵��
Har mer eller mindre kollat på One Piece sedan start (typ 40ep in). De gånger jag haft paus från OP har varit vid filler arcs eller ofrivilliga söndagar som gått bort :d Helt klart en favorit men allt tar så j*vla lång tid. Ett arc kan ju fan vara 3 år :smash:
Haikyuu
Bamboo Blade
Kuroko Basketball
Slam Dunk
Major
All out!
Prince of Tennis
Ashita no Joe
är en blandad kompott där iaf
Fyller på då det förmodligen är min favoritgenre inom anime:
Ace of Diamond
Giant Killings
Hungry Heart: Wild Striker
One Outs
Haikyuu!!
Ookiku Furikabutte
Cross Game
Dessa + de MagnusN nämnde är väldigt sevärda! Vissa med mer "slice of life" än andra men.
Råkade snubbla in på ett avsnitt yu-gi-oh som snabbt blev till ett flertal, nolstalgi. Älskade anime som liten så tänkte att varför inte ge det en chans nu? Gillade filmen spirited away och har även kollat lite på death note men den tröttnade jag på halvvägs genom säsongen. Vad kan man kolla på här näst?
Magnus N
2018-01-06, 15:43
Råkade snubbla in på ett avsnitt yu-gi-oh som snabbt blev till ett flertal, nolstalgi. Älskade anime som liten så tänkte att varför inte ge det en chans nu? Gillade filmen spirited away och har även kollat lite på death note men den tröttnade jag på halvvägs genom säsongen. Vad kan man kolla på här näst?
Gillade du spirited så ta och kolla vidare på alla andra filmer utav Ghibli, många mästerverk där :)
Lövbiffen
2018-01-07, 14:33
Inte fillers, karaktärsutveckling/extradjup* :D - Original Full Metal Alchemist serien har en _helt annan_ storyutveckling som aldrig ens skulle kunna ske med samma finess om det blott var en tråkig manga-kopia. ;) Sista avsnittet utav original Full Metal Alchemist ingår inte i seriens avsnitt utan släpptes som avslutande film istället. Se det som som en annan tidslinje bara likt i animeserien Steins Gate. Original Steins Gate har 1 slut. Steins Gate 0 följer ett annar tidslinjeslut & släpps.snart. :)
Brotherhood är mycket mera stressad i början, vilket inte är något problem om man redan utforskat världen i första serien. Remakes, t.ex Brotherhood/HellsingUltimate är ungefär som nyaste Star Wars filmen, mindre stämningsfullt dyster med massa comic relief hela tiden.
Älskar alla 4^ serierna ovan(+steins gate), men om man vill man åtnjuta alla berättelserna som finns ur fma-universumet så kommer man få ett mycket större, totalt sett, underhållningsvärde _imo_ av att börja med första serien som skrev sitt eget coola slut halvvägs in efter att de helt kom ikapp mangan istället för att tvingas fortsätta brodera ut avsnitten med *filler-mystik*. Båda är kuliga serier./Rant. *bs*
Original FMA seriens slut inbefinner sig i den pekuniärt kompletterande filmen: "conqueror of shamballa"
⛵��
Det känns som folk som säger att Brotherhood är överlägset bra är sådana som mest kollar på anime för att få se lite flashiga strider snarare än för storyn. Båda serierna är väldigt bra men den första är helt klart den som väcker mest känslor och vad vore en film eller serie om den inte gjorde det? Hellsing Ultimate är ett bra exempel som du tar upp. Jag tycker den första serien kändes lite menlös men samtidigt att Ultimate hade för många comic reliefs. Den har en så pass mörk ton att sådana grejer ej hör hemma i den. Det passar bättre i FMA än i en "splatter-serie".
Det är väl som med den gamla Berserk-serien, inte är det all action som gör serien bra. Det är med intressanta och häftiga strider i serien men det som gör att man som tittare hänförs är just de känslor som väcks när man ser den. Nog för att de tog bort en del grejer men det kan nog behövas ibland för att det skall bli bra i rörlig bild. Kolla bara på The Shining av Stanley Kubrick.
Nu har ju overlord säsong 2 börjat. Själv väntar jag nog tills hela säsongen är klar. Föredrar att sträckkolla.
Kristian
2018-01-11, 08:16
Såg att det kommit en ny Basilisk. Basilisk: Oka Ninpocho
k76wMACinbo
Såg att det kommit en ny Basilisk. Basilisk: Oka Ninpocho
Najs haha, gillade gamla. Lite som en urvattnad långdragen Ninja Scroll! :d
Najs haha, gillade gamla. Lite som en urvattnad långdragen Ninja Scroll! :d
Finns ju en live action film som jag ändå minns som "okej" i genren:
http://www.imdb.com/title/tt0475723/
Kollat på lite andra MMORPG-style animes. Hai to Gensou no Grimgar samt Druaga no Tou. Den sista är jag inte klar med sista säsongen på än. Än så länge ganska standard. Den första berör mer hur personerna reagerar och anpassar sig till sin nya miljö, än själva MMORPG-stuket i sig.
Overlord s2 har ju 3 episoder släppta hittills, men väntar nog ändå...
Serier som står på kö att sträckkollas på: Inuyashiki samt Joker Game.
Nu har ju overlord säsong 2 börjat. Själv väntar jag nog tills hela säsongen är klar. Föredrar att sträckkolla.
Jag ser på dem när de kommer ut. Ifall jag inte glömmer av mig.
En anime jag sträckkollat på var Bamboo Blade som jag blev rekommenderad av någon. Fastnade helt klart för den. Är inte intresserad av sportanime generellt men den var najs.
Jag ser på dem när de kommer ut. Ifall jag inte glömmer av mig.
En anime jag sträckkollat på var Bamboo Blade som jag blev rekommenderad av någon. Fastnade helt klart för den. Är inte intresserad av sportanime generellt men den var najs.
Den har jag inte sett än. Började kolla på "All out!!" för ett tag sedan men har inte pallat med att kolla klart på den.
Hurra! Jag hade inte koll på att Gintama hade börjat igen och nu har jag fyra avsnitt att titta på! :D
Då så. Kollat på två episoder av Inuyashiki hittills. Trevlig visuell stil. Bra att de lagt tid på detaljer (visuellt, socialt med referenser till aktuella saker och ting), härligt rått. I like.
Nån som sett "Rage of Bahamut"? Bra? Dålig?
Inuyashiki var ju bra ös i. Mer sånt tack. Nu kollar jag på Senkou no Night Raid (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=7278).
It is 1931, and we're in Shanghai. The Imperial Japanese Army has been dispatched to mainland China, due to large-scaled and still somewhat recent military events, most notably the First Sino-Japanese War, the Russo-Japanese War, and World War I. In this cosmopolitan city of intrigue lies a small spy organization, which history would later forget, led by a man named Sakurai Shin'ichirou. What Sakurai's group does for a living could best be described as sorting out the mess in situations through which a regular group of spies wouldn't last; the amazing survival abilities of its members are a result of their super powers. However, a big plan starts to unfold in front of Sakurai and his men; that plan involves traitors and spies, politics and domination, tears and blood. No matter how strong a super power is, it also has its limits, and that holds true for Sakurai's men as well; when faced against the enemy behind that plan, an enemy that also has people with super powers among its ranks, how far will their own powers take them?
Vad gäller "stora" animes så som One Piece (som jag gillar skarpt, även om jag inte kollat så mycket på sistone pga det är segt just nu), Naruto (som jag gett några chanser men aldrig kommit in i) så funderade jag på Bleach häromdagen. Aldrig sett överhuvudtaget. Bra eller dålig? Många fillers?
Magnus N
2018-02-08, 21:00
Inuyashiki var ju bra ös i. Mer sånt tack. Nu kollar jag på Senkou no Night Raid (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=7278).
Vad gäller "stora" animes så som One Piece (som jag gillar skarpt, även om jag inte kollat så mycket på sistone pga det är segt just nu), Naruto (som jag gett några chanser men aldrig kommit in i) så funderade jag på Bleach häromdagen. Aldrig sett överhuvudtaget. Bra eller dålig? Många fillers?
Första arcen är bäst, andra lite sämre sedan går det ner konstant.
Rätt enkel shounen , inte något revolutionerande
En hel del fillers
En som skrivit en lista här:
https://myanimelist.net/forum/?topicid=266473
Första arcen är bäst, andra lite sämre sedan går det ner konstant.
Rätt enkel shounen , inte något revolutionerande
En hel del fillers
En som skrivit en lista här:
https://myanimelist.net/forum/?topicid=266473
Tack för svar. Kommer säkert runt till den förr eller senare, men nu finns det ju ganska många bra säsonger runt hörnet för diverse :)
Har helt missat Hellsing Ultimate Abridged. Ho ho, fan-parodi som ger asgarv.
TgnIjJexut4&list=PLADA20FD34120A912
Nån som ligger på netflix som är sevärd?
Magnus N
2018-02-10, 15:07
Nån som ligger på netflix som är sevärd?
Castlevania
Fma
Magi
Attack on titan
Aldnoah zero
Gits
Gurren lagann
Ett fåtal i listan som kan rekommenderas, fanns fler men började bli lång lista :)
Castlevania
Fma
Magi
Attack on titan
Aldnoah zero
Gits
Gurren lagann
Ett fåtal i listan som kan rekommenderas, fanns fler men började bli lång lista :)
Fma o Attack har jag sett men ska spana in de andra. Tack o bock!
seven deadly sins kan var kul att kika på också
Säsong 2 (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=11646) eller vad man nu ska kalla det har ju börjat också. 2 episoder hittills.
Nanatsu no Taizai - Imashime no Fukkatsu, The Seven Deadly Sins: Revival of the Commandments
Har känt lite ågren över att jag börjar närma mig slutet på Ippo och så såg jag precis att det bara är första säsongen som är 76 avsnitt. Det finns ju ytterligare ca 50 avsnitt :d
Har känt lite ågren över att jag börjar närma mig slutet på Ippo och så såg jag precis att det bara är första säsongen som är 76 avsnitt. Det finns ju ytterligare ca 50 avsnitt :d
Så jäkla fet! Finns en tredje säsong men hittar ingen stream :(
Så jäkla fet! Finns en tredje säsong men hittar ingen stream :(
https://ww5.gogoanime.io/category/hajime-ippo-rising *hug*
Vad har vi för bra animes runt hörnet på våren nu? Steins;Gate 0 och Hero Academy säsong 3 kommer i april... overlord säsong II är snart slut... what else?
Magnus N
2018-03-12, 21:11
Vad har vi för bra animes runt hörnet på våren nu? Steins;Gate 0 och Hero Academy säsong 3 kommer i april... overlord säsong II är snart slut... what else?
Seven Deadly Sins (pågår)
Steins Gate
Boku no Hero
Legend of the Galactic Heroes: Die Neue These Kaikō
Sword Art Online: Alternative Gun Gale Online
Food Wars! The Third Plate
Golden Kamuy
Fist of the Blue Sky Regenesis
Är de jag kan komma på nu, brukar alltid dyka upp en 3-5 som man missat som är bra med.
Seven Deadly Sins (pågår)
Steins Gate
Boku no Hero
Legend of the Galactic Heroes: Die Neue These Kaikō
Sword Art Online: Alternative Gun Gale Online
Food Wars! The Third Plate
Golden Kamuy
Fist of the Blue Sky Regenesis
Är de jag kan komma på nu, brukar alltid dyka upp en 3-5 som man missat som är bra med.
Nice. Seven deadly sins glömde jag. Första säsongen var ju bra. Denna verkar ju snart vara över, så blir perfa att sträckkolla tillsammans med overlord ^^ LOGH hade jag inte en aning om att en remake var på G, blir ju stora stövlar att fylla för en av de bästa animes någonsin.
Magnus N
2018-03-12, 21:21
Nice. Seven deadly sins glömde jag. Första säsongen var ju bra. Denna verkar ju snart vara över, så blir perfa att sträckkolla tillsammans med overlord ^^ LOGH hade jag inte en aning om att en remake var på G, blir ju stora stövlar att fylla för en av de bästa animes någonsin.
Seven Deadly har 7 avsnitt släppta utav 24 totalt, så har ett bra tag till :)
LOGH, som sagt, stora stövlar att fylla där, hoppas verkligen de lyckas
Gearhead85
2018-03-13, 15:05
Jag har sett första säsongen av Shikabane Hime och rätt okej anime. Lite trög start på andra säsongen dock så har tagit en paus där till förmån för Guilty Crown. Och där gillar jag verkligen Ayase även om hon är lite mer sidokaraktär. Främst över hennes ’jag klarar mig själv-attityd’ och ger till och med huvudkaraktären stryk när han säger att han inte vill vara till besvär för henne eftersom hon sitter i rullstol. :D
Tvingade mig igenom 6 avsnitt swordgai the animation på netflix. Riktigt jävla kass.
Ingen logik, dålig backstory, trista karaktärer och bara skruttigt rakt igenom.
B 3 The beginning på netflix verkar ok. Bara sett ett avsnitt dock men tänker se klart den.
Då var denna arc med dragon ball super slut :)
Då var denna arc med dragon ball super slut :)
Super redan slut för gott alltså. Har 2 eps kvar. Alltid lika trist känsla som sköljer över en... Får hoppas de gör något nytt i framtiden igen.
Jag har verkligen försökt att hitta något att se på men allt nytt känns väldigt generiskt. Kanske har blivit för gammal eller bortskämd. Det sista bra jag sett var one punch man och det var ju ändå 1.5 år sen. Man kanske inte ska förvänta sig mer än 1 kvalitativ anime per år.
Edit: Var 2.5 år sedan tydligen. Tiden går snabbt.
Jag har verkligen försökt att hitta något att se på men allt nytt känns väldigt generiskt. Kanske har blivit för gammal eller bortskämd. Det sista bra jag sett var one punch man och det var ju ändå 1.5 år sen. Man kanske inte ska förvänta sig mer än 1 kvalitativ anime per år.
Har du några gamla favvos o dela med dig av?
Magnus N
2018-03-27, 10:22
Ska det vara i samma stil som opm kan jag förstå om man inte hittat så mycket intressant , men det har släppts flertalet bra anime de senaste säsongerna om man ser över alla genre
Har du några gamla favvos o dela med dig av?
Ptja de jag rankar högst off the top of my head in no particular order är väl:
Mushishi
Cowboy Bebop
One Punch Man
Attack On Titan
Ghost In The Shell: Stand Alone Complex
Samuari Champloo
Full Metal Alchemist: Brotherhood
Berserk 1997
Fate/Zero
Stein's Gate
Detroit Metal City
Hajime no Ippo
Tengen Toppa Gurren Lagann
Death Note
Kaiji
Akagi
Ergo Proxy
Kino No Tabi
Boku dake ga Inai Machi
Gekijouban Kara no Kyoukai
Shinsekai yori
Mushishi
Cowboy Bebop
One Punch Man
Attack On Titan
Samuari Champloo
Berserk 1997
Fate/Zero
Stein's Gate
Detroit Metal City
Hajime no Ippo
Death Note
Kaiji
Akagi
Ergo Proxy
Kino No Tabi
Boku dake ga Inai Machi
Shinsekai yori
Hoppsan, det var en del! Är några jag inte sett där, tack o bock!
rurouni kenshin är en trevlig anime också!
Mushishi
Cowboy Bebop
One Punch Man
Attack On Titan
Samuari Champloo
Berserk 1997
Fate/Zero
Stein's Gate
Detroit Metal City
Hajime no Ippo
Death Note
Kaiji
Akagi
Ergo Proxy
Kino No Tabi
Boku dake ga Inai Machi
Shinsekai yori
Ser nästan ut som en lista jag själv hade kunnat skriva ^_^
Overlord s2 slut nu också. Känns inte riktigt som att den kom igång ordentligt! Hade behövts 24 avsnitt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.