Visa fullständig version : Anime
Sidor :
1
2
[
3]
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Tricklev
2008-11-30, 16:10
Hela idéen är som upplagd att vara värdelös, "Hej! Jag vet, vi tar en snubbe, sätter han inne i ett rum, där ingen kan göra något, och sedan gör snubben själv, inte något, vad säger ni krabbar, låter det som en tiopoängare?!"
Nu förstår jag att det säkert gjordes betydligt bättre i mangan dock, men i animen funkade det inte.
Tack Tomten, dig kan man alltid lita på. :thumbup:
Hela idéen är som upplagd att vara värdelös, "Hej! Jag vet, vi tar en snubbe, sätter han inne i ett rum, där ingen kan göra något, och sedan gör snubben själv, inte något, vad säger ni krabbar, låter det som en tiopoängare?!"
Nu förstår jag att det säkert gjordes betydligt bättre i mangan dock, men i animen funkade det inte.
Tack Tomten, dig kan man alltid lita på. :thumbup:
Jag brukar oftast läsa mangan, och sen se animen. Får ett bättre helhetsperspektiv på det viset :)
Tack för påminnelsen Tomten. Cromartie High tänkte jag läsa för ett tag sedan. Vad är bäst animen eller mangan?
Tack för påminnelsen Tomten. Cromartie High tänkte jag läsa för ett tag sedan. Vad är bäst animen eller mangan?
Komedier gör sig, i mitt tycke, bäst i anime-form.
Tricklev
2008-12-01, 21:08
Vad fan, här sitter man och försöker onanera till lite tecknade damer, så har Nel kvar barnrösten, gah!
Vad fan, här sitter man och försöker onanera till lite tecknade damer, så har Nel kvar barnrösten, gah!
Hahaha. Jag vet. Sjukt jävla störigt.
Vad tycker du om Hueco Mundo-arket?
Vad är Akira? Tacka vet jag Silver Fang.
Fast jag är kanske en halv generation efter er.
En av de mest kända anime-filmerna som har gjorts:
nUziEwTCA3U
qT_SLtKoeVY
En av de mest kända anime-filmerna som har gjorts:
Det ger helt klart rejäla animehistoriapluspoäng att se Akira. Man slipper känna sig som en n00b, fastän man typ bara sett tre serier/filmer :) Även Vampire Hunter D passar in på listan av lätt överskattade animen som har lite kultstatus (Akira dock lätt mer tror jag)
Det ger helt klart rejäla animehistoriapluspoäng att se Akira. Man slipper känna sig som en n00b, fastän man typ bara sett tre serier/filmer :) Även Vampire Hunter D passar in på listan av lätt överskattade animen som har lite kultstatus (Akira dock lätt mer tror jag)
Akira, Vampire Hunter D samt Ghost in the Shell ger anime-cred, men de är fett överskattade :D
Det är nog min top-3 lista på mest överskattade animes.
Akira, Vampire Hunter D samt Ghost in the Shell ger anime-cred, men de är fett överskattade :D
Det är nog min top-3 lista på mest överskattade animes.
Jag har inte märkt så mycket överskattning på Vampire Hunter D, d.v.s. någon som tycker det är det bästa som gjorts, jag utgick mer från att den är så pass känd. En annan "klassiker" - iaf som jag upplevde det då många i Sverige verkade ha koll på det, kanske för det var lätt få tag på innan INTERWEBBEN? - är Ninja Scroll. Visst kul action, men eh vad mer? Inget.
Jag har inte märkt så mycket överskattning på Vampire Hunter D, d.v.s. någon som tycker det är det bästa som gjorts, jag utgick mer från att den är så pass känd. En annan "klassiker" - iaf som jag upplevde det då många i Sverige verkade ha koll på det, kanske för det var lätt få tag på innan INTERWEBBEN? - är Ninja Scroll. Visst kul action, men eh vad mer? Inget.
Alla har sett den och tycker den är uber. Jag tycker den är tråkig som fan. Men folk älskar ju vampyrer. Kolla Twilight. Kass bok. Kass film. Apmånga som ser den.
Ninja Scroll? Är det den där filmen där det börjar med att en grupp blir attackerade så överlever en tjej-ninja?
Om det är den så kolla in Wicked City istället. Skaparna bakom Ninja Scroll. Den är fet.
Tricklev
2008-12-04, 01:23
Försöker ni säga att Silver Fang inte är bra? Det är skitbra.
Cyborg 009 är grymt också, Ninja Scroll är förövrigt den första animerullen jag såg, gillade den skarpt då.
Alla har sett den och tycker den är uber. Jag tycker den är tråkig som fan. Men folk älskar ju vampyrer. Kolla Twilight. Kass bok. Kass film. Apmånga som ser den.
Ninja Scroll? Är det den där filmen där det börjar med att en grupp blir attackerade så överlever en tjej-ninja?
Om det är den så kolla in Wicked City istället. Skaparna bakom Ninja Scroll. Den är fet.
Omg har du inte sett Ninja Scroll? OMG OMG OMG.
Vet inte om det är handlingen riktigt, kommer inte ihåg början så bra. Den tar ju fart sen men det är denna: http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=485
Men det är väl den, Wicked City har samma director så antar att det är den..
Försöker ni säga att Silver Fang inte är bra? Det är skitbra.
Cyborg 009 är grymt också, Ninja Scroll är förövrigt den första animerullen jag såg, gillade den skarpt då.
Jag har Cyborg 009 tankad. Haft den på burken i typ 5 månader men inte orkat se den än. Får väl göra det till helgen.
Annars är Neon Genesis Evangelion samt Elfen Lied två andra utmärkta exempel på överskattade anime. Då tyckte jag ändå det fanns någon behållning i NGE och ganska mycket i Elfen Lied pga meningslös våld och gore men ändå.
Omg har du inte sett Ninja Scroll? OMG OMG OMG.
Vet inte om det är handlingen riktigt, kommer inte ihåg början så bra. Den tar ju fart sen men det är denna: http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=485
Men det är väl den, Wicked City har samma director så antar att det är den..
Jao. Jag har sett Ninja Scroll.
Jag fullkomligt älskar anime från 80-talet. Älskar det speciella viset de är designade på.
Annars är Neon Genesis Evangelion samt Elfen Lied två andra utmärkta exempel på överskattade anime. Då tyckte jag ändå det fanns någon behållning i NGE och ganska mycket i Elfen Lied pga meningslös våld och gore men ändå.
Jag gillar verkligen inte Neon Genesis Evangelion.
Appleseed är också en annan som höjs till skyarna.
Elfen Lied var okej, typ de första 5-8 avsnitten. Sen blev det snabbt meningslöst och ganska lätt att se vad som skulle hända.
Jao. Jag har sett Ninja Scroll.
Jag fullkomligt älskar anime från 80-talet. Älskar det speciella viset de är designade på.
Ja, hur man annat än älska undermåliga animationer/teckningar/whatever ;)
Hm jag gillar nog sen 80-tal och 90-tal innan alla digitalizingly techniques.
Tricklev
2008-12-04, 01:31
När jag menar att Cyborg 009 är bra, så menar jag att det är den första animen jag såg, som en 9åring, dubbad till Svenska, en kille gjort absolut alla röster.
Vilken version har du? Finns flera olika releaser av den.
Det är lite speciellt med anime man såg för första gången 1883 eller något sånt. För mig är det Robotech/Macross som jag började kolla när jag var eh fem kanske, och jag kan fortfarande ta en re-run på både amerikanska eller japanska varianten. Ingen chans att jag hade pallat det om det inte hade varit lite nostalgi.
Ja, hur man annat än älska undermåliga animationer/teckningar/whatever ;)
Hm jag gillar nog sen 80-tal och 90-tal innan alla digitalizingly techniques.
De filmerna har själ. De är välskrivna.
De nyare ser bra ut, men oftast är innehållet skit.
När jag menar att Cyborg 009 är bra, så menar jag att det är den första animen jag såg, som en 9åring, dubbad till Svenska, en kille gjort absolut alla röster.
Vilken version har du? Finns flera olika releaser av den.
Bra fråga. Jag har inte sett den. Jag antar att det är engelsk-dubb, precis som de flesta äldre animes.
De filmerna har själ. De är välskrivna.
De nyare ser bra ut, men oftast är innehållet skit.
Anime "känns" mindre på 80-talet - än säg en 20 år senare. Därmed kanske bara bättre idéer fick cash så man kunde komma nånstans. Idag verkar det vara en lite större marknad och lättare tjäna pengar på det kanske därför mycket går igenom skitfiltret :)
Anime "känns" mindre på 80-talet - än säg en 20 år senare. Därmed kanske bara bättre idéer fick cash så man kunde komma nånstans. Idag verkar det vara en lite större marknad och lättare tjäna pengar på det kanske därför mycket går igenom skitfiltret :)
För mycket skräp, det håller jag med dig om..
Digitaliseringen av allt tar bort själen.
Det sa Hayao Miyazaki, och jag håller med.
Coolaste anime-introt?
T6zDfxZ4NcE
Jag tycker det :D
Skön låt.
Minns att man hyrde hem en massa anime på 80-talet men kommer inte ihåg hälften ens. Tycker själv Starzinger och Rai grottpojken är de mest minnesvärda. Har iofs bara sett dubbade versioner men de svenska röstskådespelarna äger fan.
Futureboy Conan är ju förresten inte helt fel den heller.
Minns att man hyrde hem en massa anime på 80-talet men kommer inte ihåg hälften ens. Tycker själv Starzinger och Rai grottpojken är de mest minnesvärda. Har iofs bara sett dubbade versioner men de svenska röstskådespelarna äger fan.
Futureboy Conan är ju förresten inte helt fel den heller.
Future Boy Conan äger. Miyazaki som regisserat :D
Nordenator
2008-12-04, 13:21
Såg hela Detroit Metal City igår. Så sjukt skön serie. Visserligen är det tydligt att de som gjort serien inte är musiker (eller dåliga sådana), och kan inget om death/black. Däremot var den sjukt lustig i alla fall. :D
Såg hela Detroit Metal City igår. Så sjukt skön serie. Visserligen är det tydligt att de som gjort serien inte är musiker (eller dåliga sådana), och kan inget om death/black. Däremot var den sjukt lustig i alla fall. :D
Den är ner-tankad nu.
Ska kolla på det i slutet på nästa vecka.
Nordenator
2008-12-04, 14:39
Den är ner-tankad nu.
Ska kolla på det i slutet på nästa vecka.
Den är lite annorlunda :D Om man tycker om den finns ju också den amerikanska animerade serien Metalocalypse. Visserligen helt befriad från det där puttinuttiga, men ruskigt rolig i alla fall. Dessutom bättre musikalster där.
GpjsgPDM4t8
Mmmm.. kaffe.
Den är lite annorlunda :D Om man tycker om den finns ju också den amerikanska animerade serien Metalocalypse. Visserligen helt befriad från det där puttinuttiga, men ruskigt rolig i alla fall. Dessutom bättre musikalster där.
GpjsgPDM4t8
Mmmm.. kaffe.
Metalpocalypse är nog min favorit av alla Adult Swin-serier.
Nej förresten... Robot Chicken är nog fortfarande favoriten...
Tricklev
2008-12-04, 15:39
Vad fan, är det bara jag som inte kan få ner Bleach 197?
Magnus N
2008-12-04, 15:51
Vad fan, är det bara jag som inte kan få ner Bleach 197?
Gick hur bra som helst att få ner igår, så nog bara du :p
Tricklev
2008-12-04, 15:52
Dattebayo tankar jag ifrån, langa hit en annan länk, tack.
Dattebayo tankar jag ifrån, langa hit en annan länk, tack.
Trackern verkar ha avlidit.
Tricklev
2008-12-04, 16:25
Gött, hitta ny torrent, DL speed, 3mb/s. :cool:
Dattebayo trackern är nere.
Försökte igår, fungerad inte.
Blood +
3×3 Eyes
Claymore
Hellsing
Elfen Lied
Berserk
Trigun
Vagabond
Inte direkt mörka, men lite vuxnare.
Har dålig koll på mörkare och animes med mycket blod. Brukar kolla på anime med kvalité :D
Hellsing, Claymore, Berserk och Elfen Lied är bra!
Läste sista kapitlet som kommit ut i Claymore för någon dag sen, bara att vänta på mer nu då, tillsammans med de allt för många mangor jag läser ;)
EDIT: de andra har jag förresten inte sett, dissar de inte på något sätt, glömde skriva det ;)
Måste bara tacka Greg för att ha tipsat mig om Mononoke. Senaste avsnittet avslutades med rysningar längs hela ryggen av välbehag. Det händer inte ofta. Kan väl inte påstå att jag förstår allt men man sitter ju helt trollbunden. Man måste se några avsnitt också innan man kommer in i det.
MEDiAHORAN
2008-12-04, 23:59
För mycket skräp, det håller jag med dig om..
Digitaliseringen av allt tar bort själen.
Det sa Hayao Miyazaki, och jag håller med.Hmm digitaliseringen? Ritar de inte sakerna längre eller har du någon länk man kan se hur de gör animen? Är lite intresserad faktiskt :P
När jag var lite yngre så hade jag denna film "Goldwing" på VHS och tittade ofta på. (Tror filmen är från 76)
Brukade även sjunga titelspåret "Goooooldwing...Goooldwing...Suuuupapowerr..." ofta på den tiden! :D
Lyssna på låten! Den förtrollar! :D
mrFLNwxyc9g
Lite bättre kvalle på titelspåret! :D
DdZOTp-0VOs
Hellsing, Claymore, Berserk och Elfen Lied är bra!
Läste sista kapitlet som kommit ut i Claymore för någon dag sen, bara att vänta på mer nu då, tillsammans med de allt för många mangor jag läser ;)
EDIT: de andra har jag förresten inte sett, dissar de inte på något sätt, glömde skriva det ;)
Dahahaa. Trodde inte du "dissade".
Om du inte har sett de andra, ta och se/läs dem då. De är väldigt bra :D
Måste bara tacka Greg för att ha tipsat mig om Mononoke. Senaste avsnittet avslutades med rysningar längs hela ryggen av välbehag. Det händer inte ofta. Kan väl inte påstå att jag förstår allt men man sitter ju helt trollbunden. Man måste se några avsnitt också innan man kommer in i det.
Kul att någon iallafall gillade den. Den är väldigt svår och säregen.
Om jag lyckades få en person att fastna för den så är jag väldigt nöjd :D
Hmm digitaliseringen? Ritar de inte sakerna längre eller har du någon länk man kan se hur de gör animen? Är lite intresserad faktiskt :P
Nope, de "fuskar".
Alla, i nutida anime, förutom Miyazaki använder sig av digatilisering.
Uh8RCGYX2xo
Ingen digatilisering.
ff0SN9Mhncc
Finns säkert bättre alternativ. Kolla in Shikamaru's Kagemane no Jutsu.
Eller spana in en stor fight. Typ Sasuke vs Naruto.
Har sett två riktigt bra anime-avsnitt idag.
Bleach 197 samt Naruto 86-87.
Bleach fortsätter att regera. Det är roligt att se att en manga som blir slagen med hästlängder av Naruto gör detsamma med Naruto när det kommer till Anime. Allt är bättre. Alla mini-stories. Alla fillers. Allting.
Dock så var Naruto 86-87 det bästa avsnittet sen Naruto vs Sasuke.
Bör ses omedelbart om ni inte har sett dessa två.
Har sett två riktigt bra anime-avsnitt idag.
Bleach 197 samt Naruto 86-87.
Bleach fortsätter att regera. Det är roligt att se att en manga som blir slagen med hästlängder av Naruto gör detsamma med Naruto när det kommer till Anime. Allt är bättre. Alla mini-stories. Alla fillers. Allting.
Dock så var Naruto 86-87 det bästa avsnittet sen Naruto vs Sasuke.
Bör ses omedelbart om ni inte har sett dessa två.
Bleach 197 var riktigt bra, synd att det kändes så kort bara.
Har 86-87 kommit ut? Kollade dattebayo hela dagen igår men det kom aldrig upp :(
Känns skönt att jag bestämde mig att spara bleach denna säsong till julovet. :cool:
Så finns det några nykomlingar bland animes som är värd att se närmare på?
Bleach 197 var riktigt bra, synd att det kändes så kort bara.
Har 86-87 kommit ut? Kollade dattebayo hela dagen igår men det kom aldrig upp :(
Dattebayo är total-nere. Deras tracker har varit nere i 3 dagar, och igår kom jag aldrig in på deras hemsida. Så jag drog ner avsnittet från någon annanstans.
Jag älskar intro-låten till både Naruto och Bleach:
k-U-ZUFAXYs
QQnU_h8qtYQ
Känns skönt att jag bestämde mig att spara bleach denna säsong till julovet. :cool:
Så finns det några nykomlingar bland animes som är värd att se närmare på?
Finns en hel del bra som kommit ut under de senaste 2 åren.
Detta är följande jag har sett klart:
Claymore
Death Note
Detta är följande jag har på burken och sett ett par avsnitt av/inte hunnit se:
REC***
Suzumiya Haruhi no Yuutsu
Ergo Proxy
*** Verkar vara så sjukt cool story :D
Ergo Proxy är grym.
Bra. Då gör jag inte fel som väljer att se den då :D
Alltså. Läste precis One Piece 525. Oda är verkligen en av de två bästa manga-författarna just nu. Hans fantasi tar aldrig stopp. Jag älskar One Piece, går inte jämföra med något annat förutom Berserk.
Nej, Oda och Miura är helt outstanding just nu.
Jag älskar intro-låten till både Naruto och Bleach:
k-U-ZUFAXYs
QQnU_h8qtYQ
Dom där är grymt bra, nya endingen till Bleach är inte så dum heller ^^
d8hH0SNzuyM
Ni som ser Naruto-animen, hur har de gjort Hidan och Kakuzu? Är de lika vulgära och råa som i mangan?
Ni som ser Naruto-animen, hur har de gjort Hidan och Kakuzu? Är de lika vulgära och råa som i mangan?
Hidan är sjukt störig och inte lika cool som i mangan.
Kakuzu är coolare i animen än i mangan.
Dattebayo är total-nere. Deras tracker har varit nere i 3 dagar, och igår kom jag aldrig in på deras hemsida. Så jag drog ner avsnittet från någon annanstans.
Ah det har jag missat.
Nyss kollat på avsnittet, underbart bra. Ska bli kul att se vad som händer i nästa nu.
Eureka 7 har ju helt klart bästa musiken med betoning på openings och endings:
Opening 3: To the center of the sun
NE5G51efGEA
Opening 4: Sakura
SzpH1fpWU7Y
Ending 1: Secret Base
kMw-mE-CIGg
Rainbow:
mf71DzYcdqY
Klämmer in lite Starzinger och Rai Grottpojken också. De har otroligt vackra endings sjungna av Mitsuko Horie.
Starzinger ending (spola till 4:47):
ZuBf0PzmUZ4
Rai Grottpojken ending (spola till 6:30):
svpoHw_CrrQ
Eureka 7 har ju helt klart bästa musiken med betoning på openings och endings:
De är alla väldigt vackra.
Men alltså, Cowboy Bebop är svårslagen.
T6zDfxZ4NcE
Ergo Proxy är en klassisk knarkanime. Kanske funkar bättre om inte tar på sig tre månader att se animen (med långa pauser) och ser den i en eller få sittningar, men ja, jag kan inte ge någon jätterekommendation. Början är ganska stark, sen finns det en ganska lång transportsträcka till slutet då det händer som mest. Hoppas det inte spoilar för mycket nu men orka med transportsträckor :)
Death Note är grym, tror jag snackat om den tidigare i tråden men ja, den känns jävligt fräsch och inte någon generic anime. Sen kan man ju klart gnälla om att det är rätt löjligt hur länge han klarar sig utan att åka fast men wtf.
Ergo Proxy är en klassisk knarkanime. Kanske funkar bättre om inte tar på sig tre månader att se animen (med långa pauser) och ser den i en eller få sittningar, men ja, jag kan inte ge någon jätterekommendation. Början är ganska stark, sen finns det en ganska lång transportsträcka till slutet då det händer som mest. Hoppas det inte spoilar för mycket nu men orka med transportsträckor :).
Neh det är fortfarande en knarkaranime även om man ser den ganska snabbt. Sevärd men med klassiskt bizarrt slut. Mest sevärd pga filosofi referenserna etc, väldigt igenomtänkt anime.
Neh det är fortfarande en knarkaranime även om man ser den ganska snabbt. Sevärd men med klassiskt bizarrt slut. Mest sevärd pga filosofi referenserna etc, väldigt igenomtänkt anime.
Jo. Jag är dock lite kluven kring filosofireferenserna som du kallar dom, jag har för mig även det var lite annat rent vetenskapligt. Det känns lite som man bara slänger in det för att det ska vara lite "smart" inte för att det faktiskt fyller någon funktion. Just i Ergo Proxy kändes det så, men det var mer än ett tag sedan jag såg den :)
---
Planetes är också en jävligt bra anime. Rent spontant.
Men alltså, Cowboy Bebop är svårslagen.
Coyboy Bebop har grym musik men den är ju rätt långt ifrån j-pop så tycker den ligger i en kategori för sig själv. Blue är i min mening mening den bästa låten från Cowboy Bebop. Yoko Kanno är för övrigt inblandad i många grymma anime-soundtracks. Cowboy Bebop, Escaflowne, Wolf''s Rain, Ghost in the Shell med mera. Vi borde kanske starta en ny tråd för den bästa anime-musiken :D
Ergo Proxy är en klassisk knarkanime. Kanske funkar bättre om inte tar på sig tre månader att se animen (med långa pauser) och ser den i en eller få sittningar, men ja, jag kan inte ge någon jätterekommendation. Början är ganska stark, sen finns det en ganska lång transportsträcka till slutet då det händer som mest. Hoppas det inte spoilar för mycket nu men orka med transportsträckor :)
Death Note är grym, tror jag snackat om den tidigare i tråden men ja, den känns jävligt fräsch och inte någon generic anime. Sen kan man ju klart gnälla om att det är rätt löjligt hur länge han klarar sig utan att åka fast men wtf.
SPOILER:
Death Note blev sjukt dålig när L dog. Allting tappade. L var en otroligt välgjord karaktär./SPOILER
Coyboy Bebop har grym musik men den är ju rätt långt ifrån j-pop så tycker den ligger i en kategori för sig själv. Blue är i min mening mening den bästa låten från Cowboy Bebop. Yoko Kanno är för övrigt inblandad i många grymma anime-soundtracks. Cowboy Bebop, Escaflowne, Wolf''s Rain, Ghost in the Shell med mera. Vi borde kanske starta en ny tråd för den bästa anime-musiken :D
Eller en tråd för japansk-musik :D
Nu sjunger vi lite Goldwing igen tycker jag!
DdZOTp-0VOs
Nu när ni snackar anime-musik så väker Gundam Seeds slutlåt starka känslor för mig. Cowboy Bebop har ni redan nämnt ser jag.
En annan låt som fastnar direkt är den här från Gungrave:
efePDVNfs-s
Jo. Jag är dock lite kluven kring filosofireferenserna som du kallar dom, jag har för mig även det var lite annat rent vetenskapligt. Det känns lite som man bara slänger in det för att det ska vara lite "smart" inte för att det faktiskt fyller någon funktion. Just i Ergo Proxy kändes det så, men det var mer än ett tag sedan jag såg den :)
Det är lite löst hintat, men gör det intressant att se om ett avsnitt om man vill. Fast den serien är ju inte den bästa evah.
Får ta och plocka fram bleach ändå och läsa berzerk nyaste då.
SPOILER:
Death Note blev sjukt dålig när L dog. Allting tappade. L var en otroligt välgjord karaktär./SPOILER
Möjliga spoilers men jag tror inte det, har försökt skriva så intetsägande som möjligt för den som inte är insatt.
Han var roligare än huvudkaraktären som bara var en tönt typ. Tyckte det du nämner var ganska onödigt och visst blir det lite "eh wtf". Jag tror den hade varit starkare om man lät nämnda person nå sitt mål, istället för att krångla till det.
Jag är en sån jävla sucker för peppOPs.
Favoriterna atm måste vara gundam 00 och (slå mig inte) Shipuuddens:
qixnE45aCZM
9R44TgcwCHI
Får ta mig faen gåshud varenda gång! g00 02 10 borde bli subbad snart också... grrr..!
Möjliga spoilers men jag tror inte det, har försökt skriva så intetsägande som möjligt för den som inte är insatt.
Han var roligare än huvudkaraktären som bara var en tönt typ. Tyckte det du nämner var ganska onödigt och visst blir det lite "eh wtf". Jag tror den hade varit starkare om man lät nämnda person nå sitt mål, istället för att krångla till det.
Jag gillade hela L vs Light. Det var en bra mix.
Slutade lite väl tafatt. Och det som var efterföljande var sjukt tråkigt i min mening. Den tappade en hel del under andra delen.
Slutade lite väl tafatt. Och det som var efterföljande var sjukt tråkigt i min mening. Den tappade en hel del under andra delen.
+1
Light blev dessutom lite för platt som karaktär med tiden.
Är det ingen som sett Planetes!?!??!?!?!?!?
Jag har den på datorn och kommer förmodligen se den hyffsat snart. TA DET LUGNT!!!11
Jag har den på datorn och kommer förmodligen se den hyffsat snart. TA DET LUGNT!!!11
kkkkkkk! Den skulle jag också kalla lite annorlunda jämfört med det mesta jag sett (jag har sett ALLT!111). Framförallt händer det ju inte galet mycket - det är ingen spoiler du märker det första avsnittet - men det är rätt underhållande ändå. Ganska vuxen anime, och då menar jag inte våldsmässigt.
+1
Väldigt trist. Lite för psycho på slutet.
Nej. Men den fick väl något pris för bästa Sci-fi har jag för mig.
Har sett fram till episod 17. Började för ett år sen men sålde iväg datorn mitt i serien för att jag skulle flytta. Har slutligen tankat ned resterande avsnitt igen. En bra och originell anime helt klart. Den känns både trovärdig och intressant. Karaktärerna skymmer inte utsikten så som oftast är fallet i anime, utan lyfter istället fram den - och det är precis så bra science fiction ska vara.
Ge mig förslag på mörka Animes nu Greg, deppresion, mord, hat, rädsla, och liknande godheter.
Lite småtrist i Bleach att ingen någonsin dör, blir smått förutsägbart då.
Kom just på du måste se Black Lagoon, tror den har allt det du vill ha + lite psykopater.
Vart kan man hitta en torrent till denna planet då? Help me out *popcorn*
Vart kan man hitta en torrent till denna planet då? Help me out *popcorn*
Vet inte hur det är med att diskutera torrents här på kolo. Vissa av serierna/filmerna säljs ju faktiskt på DVD i Sverige.
Skickar ett PM istället.
Någon som sett Ga-Rei -Zero- (http://myanimelist.net/anime/4725/Ga-Rei_-Zero-)?
Kollade första avsnittet alldeles nyss och det var ganska bra faktiskt. Blev lite förvånad över slutet, ska bli intressant att se hur storyn fortsätter.
Någon som sett Ga-Rei -Zero- (http://myanimelist.net/anime/4725/Ga-Rei_-Zero-)?
Kollade första avsnittet alldeles nyss och det var ganska bra faktiskt. Blev lite förvånad över slutet, ska bli intressant att se hur storyn fortsätter.
Ga-Rei Zero börjar tydligen med slutet... eller något i den stilen.
Nu har vintersäsongen 2009 kickat igång med en hel hög med "nya" anime. Olyckligtvis så handlar det mest om uppföljare, även om några är mer intressanta än andra (jag vet att det finns en bunt folk här på forumet som kommer bli väldigt glada av att få se fortsättningen på en "viss" boxningsserie :)
Hajime no Ippo: New Challenger
Behöver nog ingen introduction. Fortsätter där serien slutade senast.
8pxJI7AuuGc
Kemono no Souja Erin
Väldigt lovande Fantasy-serie. Av Uehashi Nahoko, författaren bakom Seirei no moribito. Production I.G ligger bakom animeversionen av Kemono Souja Eron och det var också samma bolag gjorde anime-versionen av Seirei no Moribito.
RtdMxAVSi-Q
Kuro Kami (Black God)
Keita Ibuki is an independent and struggling freelance computer programmer who had a chance meeting on one night with a high Mototsumitama named Kuro. He gives her his dinner, a bowl of ramen, and tries to protect her when she is attacked in an ambush by an unknown Mototsumitama. Keita loses his entire left arm during the fight between the Mototsumitamas, but Kuro was able to save his life by exchanging the decapitated arm with her own left arm since she has enhanced healing abilities like all Mototsumitamas. This creates a contract between them, which makes her more powerful than before. However, Kuro warns Keita that they need to be together all the time in order to be at their strongest. (Crunchyroll)
evH68chcYW4
Ga-Rei Zero börjar tydligen med slutet... eller något i den stilen.
Det stämmer. Kollade klart på serien igår och den var väldigt bra rakt igenom, rekommenderas starkt.
Hela serien är en prequel till mangan, så slutet på animen är ganska exakt där mangan börjar har jag förstått det som. Ska definitivt börja läsa mangan nu.
Kom just på du måste se Black Lagoon, tror den har allt det du vill ha + lite psykopater.
Black Lagoon är en rätt bra manga. Är den bra som anime? Bra tecknad?
Black Lagoon är en rätt bra manga. Är den bra som anime? Bra tecknad?
Jo den håller väldigt hög standard. Den är också väldigt populär som anime. Totalt har de visat två säsonger om 12 avsnitt (totalt 24 avsnitt) och nu under våren så blir det även en tredje säsong.
Det enda som egentligen finns att ogilla med Black Lagoon är att de envisas med att ha en hel del dialog på engelska, med japanska voiceactors som är helt hopplösa på engelska... så hopplösa att det blir riktigt pinsamt att lyssna på.
Nu har vintersäsongen 2009 kickat igång med en hel hög med "nya" anime. Olyckligtvis så handlar det mest om uppföljare, även om några är mer intressanta än andra (jag vet att det finns en bunt folk här på forumet som kommer bli väldigt glada av att få se fortsättningen på en "viss" boxningsserie :)
Hajime no Ippo: New Challenger
Om ingen sett Hajime no ippo så är det nog dags och äntligen så har det kommit en uppföljare!
Den här serien får en verkligen att vilja träna stenhårt, jag får alltid sån motivation av att kolla på den ;)
Om ingen sett Hajime no ippo så är det nog dags och äntligen så har det kommit en uppföljare!
Den här serien får en verkligen att vilja träna stenhårt, jag får alltid sån motivation av att kolla på den ;)
+1! Helt underbar peppserie, perfekt att se innan man lägger sig :smash:
Ep 4 var ju inte sämre den! Någon som sett introlåten någonstans?
+1
Death Note sluta på det sättet den gjorde pga den las ner, så de var tvungna och avsluta allt på 2-3 avsnitt.
Death Note sluta på det sättet den gjorde pga den las ner, så de var tvungna och avsluta allt på 2-3 avsnitt.
Fallet är kanske så, men det är strunt samma eftersom de följde mangan. Mangan sög också efter vad som hände efter L.
Contribute
2009-01-29, 16:50
Naruto är grymt bra och sen så måste man se Hayao Miyazaki filmer.
Helt underbara! :D
Naruto är grymt bra och sen så måste man se Hayao Miyazaki filmer.
Helt underbara! :D
Om Naruto är grymt bra måste du se lite mer anime :/
Contribute
2009-01-29, 16:59
Kollar inte på så mycket anime serier blir mest film. Men tycker iaf att Naruto är jävligt bra :thumbup: kolla några avsnitt dragon ball men var inget för mig
Var nu inte sådan :D
Naruto innan Shippuden, och räkna bort fillers, är sjukt jävla bra. Mycket händer, det är coolt, det är seriöst och ibland sjukt jävla roligt.
Jag tycker att avsnitten fram tills Naruto och Sasuke... Ja.. Du vet vad som hände (vill inte spoila), är sjukt bra.
Sen kommer fillers och de är så sjukt tråkiga och dåliga.
Shippuden är dåligt på grund av animeringen. Jag ser det fortfarande, men det är pågrund av en vanesak. Jag föredrar definitivt mangan framför animen i alla väder.
Kollar inte på så mycket anime serier blir mest film. Men tycker iaf att Naruto är jävligt bra :thumbup: kolla några avsnitt dragon ball men var inget för mig
DBZ äger.
Jag tror jag hade min första orgasm någonsin när jag såg följande:
mIHx7xNGZ18
En av mina absoluta favorit anime-ögonblick.
EDIT: Får fortfarande rysningar när jag ser det. Älskar det.
Nordenator
2009-01-29, 17:49
Var nu inte sådan :D
Naruto innan Shippuden, och räkna bort fillers, är sjukt jävla bra. Mycket händer, det är coolt, det är seriöst och ibland sjukt jävla roligt.
Jag tycker att avsnitten fram tills Naruto och Sasuke... Ja.. Du vet vad som hände (vill inte spoila), är sjukt bra.
Sen kommer fillers och de är så sjukt tråkiga och dåliga.
Shippuden är dåligt på grund av animeringen. Jag ser det fortfarande, men det är pågrund av en vanesak. Jag föredrar definitivt mangan framför animen i alla väder.
Verkligen. Skön serie bortsett från fillers, men nu mer har jag slutat se animen. Eventuellt kanske man tar upp det då den är slutförd. Mangan är ju däremot lite skönare just nu. Det händer ju saker :)
Verkligen. Skön serie bortsett från fillers, men nu mer har jag slutat se animen. Eventuellt kanske man tar upp det då den är slutförd. Mangan är ju däremot lite skönare just nu. Det händer ju saker :)
Just nu händer det sjukt mycket saker.
Eftersom Kentaro Miura tar så sjukt lång tid på sig att skriva nya kapitel till Berserk så är Naruto, just nu, den mangan som är roligast att läsa. Utan tvekan.
Till och med roligare att läsa Naruto än One Piece för tillfället, det säger en hel del.
Nordenator
2009-01-29, 17:58
Just nu händer det sjukt mycket saker.
Eftersom Kentaro Miura tar så sjukt lång tid på sig att skriva nya kapitel till Berserk så är Naruto, just nu, den mangan som är roligast att läsa. Utan tvekan.
Till och med roligare att läsa Naruto än One Piece för tillfället, det säger en hel del.
Börjar mangan ta sig mot något slut? Bara sett animen, men det känns som om det inte kommit mer än hälvvägs i alla fall med tanke på hur många karaktärer de introducerat. One piece dvs.
DBZ äger.
mIHx7xNGZ18
Haha så jävla typiskt DBZ, 3 eps för att ladda en attack stor som halva världen. Tog mig igenom ~120 eps som yngre, sen var det bannemig nog!
Börjar mangan ta sig mot något slut? Bara sett animen, men det känns som om det inte kommit mer än hälvvägs i alla fall med tanke på hur många karaktärer de introducerat. One piece dvs.
Det är delade meningar i detta. Kishi säger själv att det börjar dra sig mot sitt slut. Men hur länge då? Jag skulle tippa på att mangan kommer hålla på 2-3 år till. Finns så mycket som har introducerat som inte bara kan läggas åt sidan (nya karaktärer, händelser etc). Finns så mycket som kan hända och som bör hända.
Haha så jävla typiskt DBZ, 3 eps för att ladda en attack stor som halva världen. Tog mig igenom ~120 eps som yngre, sen var det bannemig nog!
DBZ är sjukt härligt :D
Det är fint att det tar honom 4 minuter att fixa SSJ3. Dock så tar det enbart upp 2 sidor i mangan.
De spär på som fan i animen.
Greg! Jag vet varför du inte gillar shippuuden, dom mörkar ner färgerna elelr använder något annat program, det är inte lika färgglatt som naruto, men dom har steg för steg bättrat på denna och bättre kvalité med lite fler FPS, jag tycker de ser lite konstigt ut med fler FPS, men dom får gärna ändra om de till lika stil om Naruto, fast samma karaktärer, det är animeringen som pajjar!!!!!!!
*gah!*
DBZ äger.
mIHx7xNGZ18
Han har inte slarvat med pec-träningen i det där klippet.
Greg! Jag vet varför du inte gillar shippuuden, dom mörkar ner färgerna elelr använder något annat program, det är inte lika färgglatt som naruto, men dom har steg för steg bättrat på denna och bättre kvalité med lite fler FPS, jag tycker de ser lite konstigt ut med fler FPS, men dom får gärna ändra om de till lika stil om Naruto, fast samma karaktärer, det är animeringen som pajjar!!!!!!!
*gah!*
Det är inte färgerna. Det är att fighterna har blivit sjukt jävla kassa, sjukt snesteg från den första delen.
Sen förstår jag inte alla dessa fillers, fast att mangan är så otroligt långt före. Fillers i Naruto suger fortfarande. Om de nu vill ha bra fillers, ta en titt på Bleach. Okey, ibland är de kassa, men mil ifrån Naruto.
Och vart är Kakashi-Gaiden någonstans? Den delen i mangan som Kishi gav ut mellan den vanliga och Shippuden. Den som handlade om Kakashi när han var mindre och hur han fick sin Sharingan?
Han har inte slarvat med pec-träningen i det där klippet.
Nej, hans pec är sjukt stora.
Ta en titt på hans nacke istället.
http://starsmedia.ign.com/stars/image/object/142/14212885/son-goku_boxartboxart_160w.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/ca/thumb/f/f8/Son_Goku.jpg/250px-Son_Goku.jpg
http://i1.bebo.com/034b/11/mediuml/2007/06/16/12/1425142842a4698222371ml.jpg
http://media.giantbomb.com/uploads/0/31/11738-ssj_goku_super.jpg
Du ska se när Naruto Animen når ikapp nuvarande manga, blir grejer det.
Scratch89
2009-01-30, 07:16
DB och DBZ är grymt. Jag läste igenom de där 42 böckerna när jag var mindre. Det var sjukt häftigt, kommer jag ihåg. Det som jag tyckte var lite töntigt var att alla blev vänner med honom, oavsett hur onda de var innan. Vegeta kommer till jorden och är apstark, Son Goku spöar honom och rycker honom i håret, sen blir de vänner. Samma sak med Piccolo innan osv. T.o.m cyborgarna som kommer från framtiden (med uppdrag att vara elaka) blir snälla. Wtf?
Scratch89
2009-01-30, 07:17
Och ja just ja. Varför stoppar de in massa skitfejkserier på Naruto ibland? Förra veckan drog vi hem avsnitt 92, och så var det något annat töntigt. Jag fick roid rage.
Nordenator
2009-01-30, 08:28
Och ja just ja. Varför stoppar de in massa skitfejkserier på Naruto ibland? Förra veckan drog vi hem avsnitt 92, och så var det något annat töntigt. Jag fick roid rage.
YHBT - You Have Been Trolled
Innan jag visste det fick jag hem gay niggers from outer space. Liek woah :D
DatteBAJJAN har ju lagt av... både Bleach och Naruto är bara bsklipp just nu. Innan kunde du se det genom att filnamnet var fel men det spelar inte stor roll nu då du får ändå söka andra källor.
Haha det är just detta. Mycket händer inte om man tittar på andra (korta ~26 episods) anime serier. I Bleach och Naruto går alla strider och mellansekvenser i slowmotion. En strid ska i princip alltid ta fyra avsnitt, och då är inte mycket av tiden action...
Men både Naruto och Bleach var bättre i början, var lite snabbare ryck då.
Det är inte färgerna. Det är att fighterna har blivit sjukt jävla kassa, sjukt snesteg från den första delen.
Sen förstår jag inte alla dessa fillers, fast att mangan är så otroligt långt före. Fillers i Naruto suger fortfarande. Om de nu vill ha bra fillers, ta en titt på Bleach. Okey, ibland är de kassa, men mil ifrån Naruto.
Tittat på senaste Bleach avsnittet? Fillers i Bleach, urk. Tittade inte mer än några minuter, bortkastad tid. Förstår inte hur dem ens orkar skapa dessa avsnitt, samt om det finns några som tycker om dem? Kanske småbarnen i japan...
DB och DBZ är grymt. Jag läste igenom de där 42 böckerna när jag var mindre. Det var sjukt häftigt, kommer jag ihåg. Det som jag tyckte var lite töntigt var att alla blev vänner med honom, oavsett hur onda de var innan. Vegeta kommer till jorden och är apstark, Son Goku spöar honom och rycker honom i håret, sen blir de vänner. Samma sak med Piccolo innan osv. T.o.m cyborgarna som kommer från framtiden (med uppdrag att vara elaka) blir snälla. Wtf?
Det är så typiskt Shounen. Hjälten förvandlar alltid de onda till goda. Det är tråkigt som fan. Och jag tycker Vegeta som "god" är sjukt mesig.
Cyborgerna (Du tänker på C16, C17, C18?) hade bara ett mål. Att döda Son Goku. Gero hade kanske inte lika lång tid att programera dem i "orginal-tiden" som han hade i Trunks-framtid. Därför gick de inte runt och förstörde allt. Och därför var de lite snällare.
Haha det är just detta. Mycket händer inte om man tittar på andra (korta ~26 episods) anime serier. I Bleach och Naruto går alla strider och mellansekvenser i slowmotion. En strid ska i princip alltid ta fyra avsnitt, och då är inte mycket av tiden action...
Men både Naruto och Bleach var bättre i början, var lite snabbare ryck då.
Tittat på senaste Bleach avsnittet? Fillers i Bleach, urk. Tittade inte mer än några minuter, bortkastad tid. Förstår inte hur dem ens orkar skapa dessa avsnitt, samt om det finns några som tycker om dem? Kanske småbarnen i japan...
Nej, har inte sett det nya avsnittet. Vad handlar det om? Snälla sig att det är "The Pendelum" från mangan. Dvs det utspelar sig innan Ichigo föddes?
Magnus N
2009-01-30, 12:44
Nej, har inte sett det nya avsnittet. Vad handlar det om? Snälla sig att det är "The Pendelum" från mangan. Dvs det utspelar sig innan Ichigo föddes?
204,205(nästa vecka) är ren filler så inte värt att bry sig om :p
avsnitt 206 kommer dem börja animera pendelum arc
206 The Past Chapter Begins! The Truth from 110 Years Ago
207 12th Division`s New Captain, Urahara Kisuke
208 Aizen and the Boy Genius
Perfekt.
Än en gång visar Bleach-animen att den är så mycket bättre än Naruto-animen.
Vart är Kakashi-Gaiden? När kommer den? Kommer den överhuvudtaget?
Bah.
Scratch89
2009-01-30, 14:00
DatteBAJJAN har ju lagt av... både Bleach och Naruto är bara bsklipp just nu. Innan kunde du se det genom att filnamnet var fel men det spelar inte stor roll nu då du får ändå söka andra källor.
Men vafan. Vart får man tag på Naruto nu då?
Vilken torrent-sida som helst. En helt OK fansub grupp är HorribleSubs. Ingen Dattebayo, men helt OK.
Dattebayo har dock fortfarande Bleach om det är intressant.
Horriblesubs tycker jag med är duglig. Känns som dom översätter bra, men rätt irriterande textfärg. :) Bleach är ett större problem. När jag kollade igår på random trackers verkade det inte finnas några seriösa grupper, har dock inte kollat idag.
Horriblesubs tycker jag med är duglig. Känns som dom översätter bra, men rätt irriterande textfärg. :) Bleach är ett större problem. När jag kollade igår på random trackers verkade det inte finnas några seriösa grupper, har dock inte kollat idag.
Dattebayo har fortfarande Bleach. Det är bara Naruto de har gett upp.
http://dattebayo.com/pr/100
Jag har inte följt serien på de senaste kanske 50-60 avsnitten, då jag tyckte den började bli dålig. Vart ska jag börja se igen för att slippa alla fillers? Är 168-189 bara fillers?
Jag har inte följt serien på de senaste kanske 50-60 avsnitten, då jag tyckte den började bli dålig. Vart ska jag börja se igen för att slippa alla fillers? Är 168-189 bara fillers?
Ja, stämmer.
190 - 203 är "riktiga" episoder.
Bevis på att japanska "röstskådespelare" är otroligt duktiga. De sätter tonen, och överdriver inte som de engelska.
Original:
nZjZB0ipe5o
Översättningen:
kaoy1QKxGQs
Vad anses allmänt vara topp 3-listan när det kommer till anime?
Det enda jag har sett är några avsnitt av Elfen Lied och det var bra.
Kenshin som ohotbar segrare iaf.
Dattebayo har fortfarande Bleach. Det är bara Naruto de har gett upp.
http://dattebayo.com/pr/100
Något säger mig att dom kommer lägga ner helt. Veckans Bleach var ju ett gammalt avsnitt, troll mao, fastän själva filnamnet verkar vara rätt. I vanliga fall tror jag man kan se i filnamnet att det är troll.
Vad anses allmänt vara topp 3-listan när det kommer till anime?
Det enda jag har sett är några avsnitt av Elfen Lied och det var bra.
Tror inte det finns någon top-3 eller enkla listor "se det här", men en del anime kommer dom flesta överens om är bra. Här har du lite topplistor vad många anser är bra http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/ratings-anime.php
Elfen Lied är ganska bra, men kanske inte en toppanime.
Något säger mig att dom kommer lägga ner helt. Veckans Bleach var ju ett gammalt avsnitt, troll mao, fastän själva filnamnet verkar vara rätt. I vanliga fall tror jag man kan se i filnamnet att det är troll.
Tror inte det finns någon top-3 eller enkla listor "se det här", men en del anime kommer dom flesta överens om är bra. Här har du lite topplistor vad många anser är bra http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/ratings-anime.php
Alltså, jag såg inte senaste Bleach avsnittet, bara spolade igenom, men det var definitivt inget troll.
Han (Ichigo) är ju typ inbjuden till prinsessan eller något. Sjukt löjligt, men det är något sådant. Bara två avsnitt till dock. Sen börjar riktiga grejor.
De kommer inte lägga ner helt, men om Viz väljer att sända Bleach också, så kommer de isåfall att lägga ner Bleach.
De kollar hela tiden efter nya animes att översätta. De vill helst vara med direkt från början också, och så ska det ju vara bra :D.
Alltså, jag såg inte senaste Bleach avsnittet, bara spolade igenom, men det var definitivt inget troll.
Han (Ichigo) är ju typ inbjuden till prinsessan eller något. Sjukt löjligt, men det är något sådant. Bara två avsnitt till dock. Sen börjar riktiga grejor.
De kommer inte lägga ner helt, men om Viz väljer att sända Bleach också, så kommer de isåfall att lägga ner Bleach.
De kollar hela tiden efter nya animes att översätta. De vill helst vara med direkt från början också, och så ska det ju vara bra :D.
Kollade inte men klippet är ganska lågkvalitet, om du kollar på storleken på filen bara. Kompisen som följer fillers och allt hävdar att det är ett gammalt refurbished avsnitt som återkommit..
Kollade inte men klippet är ganska lågkvalitet, om du kollar på storleken på filen bara. Kompisen som följer fillers och allt hävdar att det är ett gammalt refurbished avsnitt som återkommit..
Oavsett vad så är jag ändå inte intresserad av fillers :D
Det verkar inte heller som om du är det. Hahaha.
Magnus N
2009-01-31, 16:52
Veckans avsnitt har ej sänts innan i bleachserien vad jag vet, sett alla upp till 205 och detta var nytt för mig.
Vad Death Note och Code Geass gör på den listan är för mig svårt att förstå.
Veckans avsnitt har ej sänts innan i bleachserien vad jag vet, sett alla upp till 205 och detta var nytt för mig.
Skulle du själv lita på en skåning?
Vad Death Note och Code Geass gör på den listan är för mig svårt att förstå.
Code Geass har jag inte sett. Den såg väl inte ut som en kvalitetsanime på screesen :)
Death Note håller jag inte med om, den får gärna vara på listan. Mest för att den andas kvalitet, högre kvalitet än många andra animeserier. Slutet är det som sänker serien.
Sen är ju listan inte någon lista på vad experter/proffstyckare säger - då kanske du hade haft rätt (inte säker där heller). Det är ju som imdb, det behöver inte vara ett mästervärk för att ha höga betyg direkt...
Magnus N
2009-01-31, 17:04
Skulle du själv lita på en skåning?
Litar på mig själv så ja :)
[/QUOTE]
Code Geass har jag inte sett. Den såg väl inte ut som en kvalitetsanime på screesen :)
Death Note håller jag inte med om, den får gärna vara på listan. Mest för att den andas kvalitet, högre kvalitet än många andra animeserier. Slutet är det som sänker serien.
Sen är ju listan inte någon lista på vad experter/proffstyckare säger - då kanske du hade haft rätt (inte säker där heller). Det är ju som imdb, det behöver inte vara ett mästervärk för att ha höga betyg direkt...
Death Note , om den hade hållt samma kvalitè rakt igenom hade den fått platsa där, men med tanke på hur dem lät serien falla i slutet har den inte där att göra.
Jo, vet att det inte är "experter" som tycker, ville bara lägga in min åsikt att dem inte har där att göra.
Litar på mig själv så ja :)
Death Note , om den hade hållt samma kvalitè rakt igenom hade den fått platsa där, men med tanke på hur dem lät serien falla i slutet har den inte där att göra.
Jo, vet att det inte är "experter" som tycker, ville bara lägga in min åsikt att dem inte har där att göra.[/QUOTE]
Kan inte hålla med mer. En stor del av Death Note är ett av det absolut bästa jag har sett i anime-väg.
Men serien gick åt helvete när [SPOILER!!]
L dog.[/SPOILER!!!!]
Code Geass är definitivt värd att se. Väldigt välgjord och mycket bra serie. Några riktiga coola twists. Gillar ni anime och manga bör ni kika in den.
EDIT: Kollade in Bleach-avsnittet som släpptes av DB. Det är inget troll, eller gammalt avsnitt. Det är en äkta spoiler.
Och den sög.
Scratch89
2009-02-01, 00:44
Är det bara för mig som ljudet krånglar på ps3an? [Taka] Naruto Shippuuden 092 [HQ x264].mp4 funkade jättebra, men [Taka]_Naruto_Shippuuden_093_v2_[720p][F7745E69].mp4 gick igång utan ljud. Ska testa med 480p-varianten och se om det funkar bättre då. En kompis har inte haft några problem iallafall, men det blev så för mig. Är det någon update jag glömt?
Death Note är absolut inte det bästa man sett men helt värd en topplacering i min värld. Mycket på grund av originaliteten. Som alla andra håller jag med om att mycket känsla försvann i slutet. Men den är en mycket sevärd anime.
Någon här som sett serien "Avatar: the last airbender" från 2005? Nån västerländsk animering med influenser från manga och animering i öst. Har sjukt högt betyg på imdb iaf och den verkar ha outstanding artwork.
Någon här som sett serien "Avatar: the last airbender" från 2005? Nån västerländsk animering med influenser från manga och animering i öst. Har sjukt högt betyg på imdb iaf och den verkar ha outstanding artwork.
Några få avsnitt på TV men det kändes mer som standardtecknat (från väst), kanske med lite bättre kvalitet. Inget särskilt mao. Många som röstat är förmodligen inga hardcore anime-fans.
Precis sett klart på Wild Striker och jävlar så bra! Är ju inte så gott om sport-animes annars (?) men den och Hajime är verkligen guld. Bra-dåligt slut också. Ångesten när man sett klart på serier är alltid lika jävlig dock..
Några få avsnitt på TV men det kändes mer som standardtecknat (från väst), kanske med lite bättre kvalitet. Inget särskilt mao. Många som röstat är förmodligen inga hardcore anime-fans.
Kikade just lite på första episoden av Avatar. Inget som väcker mersmak. Schablonmässig grundstory må ju vara men pallar inte slätstrukna menlösa karaktärer och kasst röstskådespel. Får bli Mushishi istället. Den verkar intressant.
Cerberus
2009-02-02, 02:00
Berserk rekommenderar jag till alla som vill se en extremt mörk fantasy-goth story. Måste börja läsa mangan igen..
Berserk rekommenderar jag till alla som vill se en extremt mörk fantasy-goth story. Måste börja läsa mangan igen..
Har sedan länge tappat räkningen på hur många gånger naruto, bleach och berserks rekommenderas i den här tråden. :P
Vad sägs om lite variation? Det finns flera hundra sevärda serier, stirra er inte blinda på en serie :/
För att tillföra något vettigt. Här är en lista med de flesta serierna jag sett och ser. Majoriteten av serierna i "completed" kategorin är sevärda.
http://myanimelist.net/animelist/aegd
Kikade just lite på första episoden av Avatar. Inget som väcker mersmak. Schablonmässig grundstory må ju vara men pallar inte slätstrukna menlösa karaktärer och kasst röstskådespel. Får bli Mushishi istället. Den verkar intressant.
Mushishi är mys. Om du gillar den så kan du försöka dig på Mononoke (inte princess) också. Lite liknande tema men med helt annan stil, framörallt teckningsmässigt.
MojjMojj
2009-02-02, 09:17
Mushishi är intressant, jo. :)
Såg igenom "X" för några dagar sedan. Nästan lika bra som första gången man såg den.
Har sedan länge tappat räkningen på hur många gånger naruto, bleach och berserks rekommenderas i den här tråden. :P
Vad sägs om lite variation? Det finns flera hundra sevärda serier, stirra er inte blinda på en serie :/
För att tillföra något vettigt. Här är en lista med de flesta serierna jag sett och ser. Majoriteten av serierna i "completed" kategorin är sevärda.
http://myanimelist.net/animelist/aegd
Det är bra att folk är överhuvudtaget intresserade av anime :D.
Sett en hel del på listan, men två av de serierna du har där har jag för nuvarande nerladdad på burken, men inte hunnit se.
REC och Vampire Knight. Ge mig gärna en dom över dessa. Vad tyckte du? (Jag själv tycker REC har ett sjukt coolt koncept).
Nån annan som sett Bounen no Xamdou? Tror den var PS3-only först men hittade den för ett tag sedan. 1 epen verkar jävligt lovande så långt, och folk talar om att tempot är högt rakt igenom :D
Är det bara för mig som ljudet krånglar på ps3an? [Taka] Naruto Shippuuden 092 [HQ x264].mp4 funkade jättebra, men [Taka]_Naruto_Shippuuden_093_v2_[720p][F7745E69].mp4 gick igång utan ljud. Ska testa med 480p-varianten och se om det funkar bättre då. En kompis har inte haft några problem iallafall, men det blev så för mig. Är det någon update jag glömt?
Crunchyroll.com har ett nytt avtal med tvbolaget som sänder naruto, man kan antigen regga betala och se avsnittet 1 timme efter det sänds i japansk tv med subs, eller vänta en vecka och stream hem det gratis.
http://www.crunchyroll.com/
Just nu älskar jag:
Soul Eater samt White Album. (Båda i anime-form)
Soul Eater:
http://en.wikipedia.org/wiki/Soul_Eater_(manga)
White Album:
http://en.wikipedia.org/wiki/White_Album_(visual_novel)
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_White_Album_episodes
Just nu älskar jag:
Soul Eater:
White Album:
Plusetta på Soul Eater. Humorn är precis lagom och lyser vid rätt tillfällen.
Plusetta på Soul Eater. Humorn är precis lagom och lyser vid rätt tillfällen.
En del av röstskådespeleriet är dock lite kasst, men annars är den sjukt välgjord. Och som sagt, sjukt rolig :D
Jag kollar in lite animes och mangas emellanåt så tänkte att jag kunde komma med lite tips.
Anime:
Death Note: Thriller anime. Sjukt sjukt bra om man gillar spännande, smarta och genomtänkta animes. Inte barnslig någon stans, bara massa spänning. Rekommenderas verkligen.
Elfen Lied: Väldigt blodig och mycket naket (nej inget hentai.. sånt gillar jag inte) Tänk er en blandning av slakt och oskyldig kärlek.. typ.. Jag grät nästan i slutet iaf :D Endast 12 avsnitt också. (kolla ej på 13e avsnittet, det är en filler) (Elfen Lied är för övrigt min favorit serie någonsin, alla kategorier.)
Noein: Inte lika allvarlig som dom ovanstående men jag tyckte den var riktigt bra och definitivt sevärd. Drama/thriller.
School Rumble: Två säsonger komedi... sjukt rolig emellanåt.
Higurasi no naku koro ni kai: Konstig anime som blandar barnprogram med brutal våld... Jag gillade den iaf men om du vill kolla så kolla på 3 avsnitt innan du bestämmer dig för om du vill se den eller inte. Första avsnittet är typ "wtf cartoon network?" men sen blir det roligt, mycket blod; det gillar jag.
Full Metal Alchemist: Kolla med engelsk dub (!) i 99% av fallen så är det bäst med japanskt men den engelska dubben på FMA äger faktiskt. Riktigt bra anime iaf.
Monster: Väldigt många avsnitt men sevärd. Kanske inte den bästa någonsin men den hade något som gjorde att man ville fortsätta kolla... Värd att titta upp iaf.
Kino's Journey: En filosofisk, episodbaserad, tänkaranime... Jag gillade den.
Har sett många fler men orkar inte tänka så fortsätter med Manga. (om det är ok även fast det är en animetråd...)
Manga:
One Piece: Animen suger men mangan äger. I stil med Naruto. Seriösa inslag med mest komedi, riktigt bra är den iaf.
Naruto: Yes... Mangan är sjukt mycket bättre än animen.
Mahou Sensei Negima: En av mina favoritmangas. Den börjar som en schoolmanga men sen blir den mer åt narutohållet. Sjukt sjukt rolig är den, en must read.
Pluto: Riktigt bra manga, känns som om man ser en film när man läser den. Jag rekommenderar verkligen. Drama/thriller.
Akumetsu: Älskar denna mangan! "Tillfredsställande" är det närmaste jag kan komma.
Berserk: Denna mangan var nog den bästa jag hade läst innan jag kom till där det är nu... Utan anledning så blir den mer oseriös vid 200+ och varför blev den det? VARFÖR? Innan så är det slakt, död och depression... helt i min stil!! Och sedan kommer det ngn j***a unge och börjar vara barnslig... hata hata hata.. iaf... läs den för det är den värd men bli inte besvikna när det kommer komiska inslag längre fram... (animen suger btw, mangan äger animen)
Skriver mer när jag kommer på fler, av ngn anledning får man hjärnsläpp när man försöker komma ihåg allt. Vet iaf att min bror (som är manga nörd) gillar Beck, AirGear, Piano no mori... det var dom jag kunde komma på. Skriver mer sen. Vill också näman att www.onemanga.com är en riktigt bra sida för att läsa manga online. Kolla upp den sidan!
Just det! hur kunde jag glömma min favoritmanga någonsin! Jag suger ju seriöst..
GANTZ! Är blod något för dig? Tycker du om känslan av att känna dig helt hjälplös? Faller det dig i smaken när folk dör utan förvarning till höger och vänster? Kanske lite mer blod när vi ändå håller på? Läs då Gantz! Sjukt bra manga!
Berserk: Denna mangan var nog den bästa jag hade läst innan jag kom till där det är nu... Utan anledning så blir den mer oseriös vid 200+ och varför blev den det? VARFÖR? Innan så är det slakt, död och depression... helt i min stil!! Och sedan kommer det ngn j***a unge och börjar vara barnslig... hata hata hata.. iaf... läs den för det är den värd men bli inte besvikna när det kommer komiska inslag längre fram... (animen suger btw, mangan äger animen)
Det visar enbart på att Gutts inte är den ensamvarg och den hämnaren han ville bli. Det visar att han inte är ett monster, utan att han är en väldigt god och kärleksfull människa.
Det måste finnas komiska inslag i en sådan manga. Den är alldeles för rå och för brutal för att man ska orka med det hela tiden.
De komiska inslagen är, i min mening, klockrena och är där de ska vara.
Animen är väldigt bra, den är ju till för att presentera folk för Berserk och dess ton.
Nordenator
2009-02-12, 11:34
Just nu älskar jag:
Soul Eater:
White Album:
Shinigami-sama är ju bara för skön :>
Nån annan som sett Bounen no Xamdou? Tror den var PS3-only först men hittade den för ett tag sedan. 1 epen verkar jävligt lovande så långt, och folk talar om att tempot är högt rakt igenom :D
Bounen No Xamdou har just avslutats. 26 avsnitt totalt. Vet dock inte om alla kommit textade än, då har sänts lite senare med subtitles tidigare.
Väldigt avancerat språk för en anime dock. Jag hade grymt mycket problem med dialogen i den serien :(
Du borde nog kunna hitta en batch-torrent med alla avsnitten om du söker runt lite på nätet. Boxtorrents och Tokyotosho brukar man kunna hitta det mesta på.
Just nu älskar jag:
Soul Eater:
White Album:
Soul Eater gillar jag med. Fast jag är lite av en Studio Bones fanboy, så det är kanske inte så konstigt. Många jag snackat med gillar inte stilen, men jag tycker det varit en väldigt stabil serie, speciellt för att vara shounen. Storyn går framåt, saker händer, inga fighter som håller på i sjuttifjorton avsnitt (naazzzzzunonorto).
Shinigami-sama är ju bara för skön :>
Löjligt skön.
Makas farsa är också sjukt cool :D
Soul Eater gillar jag med. Fast jag är lite av en Studio Bones fanboy, så det är kanske inte så konstigt. Många jag snackat med gillar inte stilen, men jag tycker det varit en väldigt stabil serie, speciellt för att vara shounen. Storyn går framåt, saker händer, inga fighter som håller på i sjuttifjorton avsnitt (naazzzzzunonorto).
Exakt. Gillar att fighterna är så omfattande men ändå så korta.
Det visar enbart på att Gutts inte är den ensamvarg och den hämnaren han ville bli. Det visar att han inte är ett monster, utan att han är en väldigt god och kärleksfull människa.
Det måste finnas komiska inslag i en sådan manga. Den är alldeles för rå och för brutal för att man ska orka med det hela tiden.
De komiska inslagen är, i min mening, klockrena och är där de ska vara.
Animen är väldigt bra, den är ju till för att presentera folk för Berserk och dess ton.
Alla har rätt att tycka vad dom vill, självklart, men jag hade klarat mig riktigt bra utan dom löjliga inslagen. Det finns så många komedi mangas och nästan ingen riktigt rå och brutal hela vägen igenom. Nej, för mig är Berserk ett förlorat fall.
Alla har rätt att tycka vad dom vill, självklart, men jag hade klarat mig riktigt bra utan dom löjliga inslagen. Det finns så många komedi mangas och nästan ingen riktigt rå och brutal hela vägen igenom. Nej, för mig är Berserk ett förlorat fall.
Berserk är ingen komedi-manga. Den har stundtals komiska inslag (när man är med Gutts), just för att den är alldeles för brutal och "in your face" för att de flesta klarar av den tyngden.
När man följer Griffith så är den just löjligt brutal. Griffith och hans apostlar sliter sönder folk höger till vänster. De senaste 10 kapiteln har ju just varit med Griffith.
Hoppas att nästa gång man får se Gutts så är han på alv-ön. Det räcker med båten nu tycker jag.
Fast det dröjer nog länge innan vi får se Gutts svinga sitt svärd igen. Med tanke på tiden som det tar för Miura att skriva och rita ett kapitel så lär det väl vara någon gång nästa år som vi får se Gutts svinga ett svärd, eller se Gutts överhuvudtaget.
Miura är slöare än en pårökt snigel.
Magnus N
2009-02-12, 14:44
Hoppas att nästa gång man får se Gutts så är han på alv-ön. Det räcker med båten nu tycker jag.
Fast det dröjer nog länge innan vi får se Gutts svinga sitt svärd igen. Med tanke på tiden som det tar för Miura att skriva och rita ett kapitel så lär det väl vara någon gång nästa år som vi får se Gutts svinga ett svärd, eller se Gutts överhuvudtaget.
Miura är slöare än en pårökt snigel.
Komediinslagen är väldigt bra tycker jag, hade varit lite för enkelspårigt med en serie som bara är blod och ångest :D
Ön hade varit trevligt om dem hade kommit fram till detta år.. :p , kan bara hålla med om tempot , är riktigt långsamt, kunde gett oss ett kapitel var 2-3 vecka iaf.
Bleach 206 igår, ett av de bästa avsnitten på riktigt länge, har väntat på animeringen av detta arc länge nu och hittintills lyckas dem hålla standarden, de "filler"inslag de har i avsnittet gjorde bara den bättre istället för som oftast sämre så det ser ut som v har en bra period framför oss :D
Komediinslagen är väldigt bra tycker jag, hade varit lite för enkelspårigt med en serie som bara är blod och ångest :D
Ön hade varit trevligt om dem hade kommit fram till detta år.. :p , kan bara hålla med om tempot , är riktigt långsamt, kunde gett oss ett kapitel var 2-3 vecka iaf.
Bleach 206 igår, ett av de bästa avsnitten på riktigt länge, har väntat på animeringen av detta arc länge nu och hittintills lyckas dem hålla standarden, de "filler"inslag de har i avsnittet gjorde bara den bättre istället för som oftast sämre så det ser ut som v har en bra period framför oss :D
Precis. Jag tycker det är välkomnande inslag. De tar liksom inte en central-position istället för storyn, utan de är välplacerade i mitt tycke.
Så pendulum-arc:et har alltså börjats att animeras nu? Yes! På tiden.
Nu väntar jag bara på Kakashi-gaiden också. På tiden att den animeras tycker jag. Speciellt de som enbart kollar på animen går ju miste om mycket information.
Samtidigt som jag vill se Yondaime i action :D
Bounen No Xamdou har just avslutats. 26 avsnitt totalt. Vet dock inte om alla kommit textade än, då har sänts lite senare med subtitles tidigare.
Väldigt avancerat språk för en anime dock. Jag hade grymt mycket problem med dialogen i den serien :(
Du borde nog kunna hitta en batch-torrent med alla avsnitten om du söker runt lite på nätet. Boxtorrents och Tokyotosho brukar man kunna hitta det mesta på.
Jodå, [YSOSRS] har subbat den fullt ut. Snart klar med att se igenom serien, helt klart sevärd :)
Såg precis lite spoilers från det kommande Naruto-kapitlet som släpps på fredag.
Nagato såg sjukt cool ut. Gav mig lite rysningar.
http://i41.tinypic.com/206fryd.jpg
http://i44.tinypic.com/2n9fuf.jpg
Någon som följer Gundam 00?
Maken till psykotiska karaktärer har jag aldrig varit med om. I stort sett varenda individ har någon form utav grav psykologisk störning.
Någon som följer Gundam 00?
Maken till psykotiska karaktärer har jag aldrig varit med om. I stort sett varenda individ har någon form utav grav psykologisk störning.
De får snart ta och döpa om serien till Gundam EM00.
Fattar inte varför de ger så mycket screentime åt två sidokaraktärer som inte tillför ett skit till handlingen.
De får snart ta och döpa om serien till Gundam EM00.
Fattar inte varför de ger så mycket screentime åt två sidokaraktärer som inte tillför ett skit till handlingen.
Verkligen. Synd, för första säsongen var helt ok. Antar att det är dags att glo igenom Wing igen. Behöver min dos utav jätterobotar. :)
Såg filmen : the girl who leapt in time igår.
skitgrymm:D nästan ghibli kvalle på den. Se!
Vad tycker folket om dom nya Hajime No Ippo: New challenger avsnitten?
Dom första 6 episoderna är RIKTIGT bra, extremt nice början med galna cliffhangers.
Lite tråkigt med musiken bara, saknar I WANT TO DIVE LOSTO MIIIND, men det klassiska funkar också, stundvis.
Verkligen. Synd, för första säsongen var helt ok. Antar att det är dags att glo igenom Wing igen. Behöver min dos utav jätterobotar. :)
Jag är nog jävligt singleminded vad det gäller sådant jag ser på för jag har inte märkt något i g00 som jag hittills irriterat mig på riktigt... sometimes a little ignorance is a bliss eh? Älskat gundam sedan seed säsongen ^^
Vad tycker folket om dom nya Hajime No Ippo: New challenger avsnitten?
Dom första 6 episoderna är RIKTIGT bra, extremt nice början med galna cliffhangers.
Lite tråkigt med musiken bara, saknar I WANT TO DIVE LOSTO MIIIND, men det klassiska funkar också, stundvis.
Heh, fördelen med hajime är ju att det händer så jävla mycket i lagom takt, inga fighter på 3-4 eps utan max 2 och de blir aldrig tråkigt. Fick precis hem 07an så ska vi se hur det går för Date. Svårt att förutsäga om han tar det eller ej imo.
Jag är nog jävligt singleminded vad det gäller sådant jag ser på för jag har inte märkt något i g00 som jag hittills irriterat mig på riktigt... sometimes a little ignorance is a bliss eh? Älskat gundam sedan seed säsongen ^^
Du kanske stänger av tankeverksamheten ;) Det som håller mig kvar är just mechadelen, inte allt emo-BS samt det uppenbart påklistade post-9/11 temat.
Första säsongens fiender var ändå ok. Dom var inte onda direkt, kändes ganska realistiska. Den här säsongens elitfiender är i princip onda och då undrar jag hur i hela helvete så många människor kan vara så ärke-onda á la tecknad film.
Såg precis klart de sista 10 avsnitten av Bounen no xamdou. Måste säga att den höll hög kvalite rakt igenom.
Inte tittat på någon anime på över 1 år , känns som det måste bli bättring på den fronten. Tid att spana igenom tidigare inlägg efter serier.
Lite bättre bilder:
http://img55.onemanga.com/mangas/00000004/000144122/16.jpg
http://img55.onemanga.com/mangas/00000004/000144122/17.jpg
pwnage.
Tycka vad man vill om emoskiten i gundam 00, men jävlar att varenda avsnitt ska lämna en sån där njutningsfull gåshud efter sig.
Tycka vad man vill om emoskiten i gundam 00, men jävlar att varenda avsnitt ska lämna en sån där njutningsfull gåshud efter sig.
Vem får inte gåshud av 30 meter höga krigsrobotar med "Ge-ene drajvo"? :)
Vill bara tipsa om Pluto igen, mangan äger hårt alltså. Framtiden, det finns super avancerade robotar, sjukt spännande, kan man vilja ha mer?
http://www.onemanga.com/Pluto/
Läs! Den äger :D
Haha seriöst, Soul Eater är så sjukt klockrent. Såg precis ep 47 och mitt i epet där "robotarna" slåss mot varandra drar Shinigami en "EYE POKE!!" på andra roboten. Jag menar wtf? :laugh: Synd att det är slut snart, precis som gundam 00, vad ska man göra då? Bara Hajime och slack-naruto kvar..
Haha seriöst, Soul Eater är så sjukt klockrent. Såg precis ep 47 och mitt i epet där "robotarna" slåss mot varandra drar Shinigami en "EYE POKE!!" på andra roboten. Jag menar wtf? :laugh: Synd att det är slut snart, precis som gundam 00, vad ska man göra då? Bara Hajime och slack-naruto kvar..
Det går en del andra bra serier med. Kolla in casshern sins (sista avsnittet gick igår här i Japan). Rideback är också grymt bra. Shikabane Hime är också ett måste att se (sista avsnittet går i veckan).
Kurokami the animation är också sevärd, men ganska medelmåttig allt som allt.
Tigerkotten
2009-03-16, 13:47
Hajime no ippo! Säsong 2
http://www.animeseason.com/hajime-no-ippo-new-challenger/
Hajime no ippo! Säsong 2
http://www.animeseason.com/hajime-no-ippo-new-challenger/
Bah, du är sent ute! Det tipsade jag om för flera veckor sen i just den här tråden :)
Tionde avsnittet gick i förra veckan, finns förmodligen redan att få tag på som fansubb (brukar komma ut dagen efter för populära serier).
Det går en del andra bra serier med. Kolla in casshern sins (sista avsnittet gick igår här i Japan). Rideback är också grymt bra. Shikabane Hime är också ett måste att se (sista avsnittet går i veckan).
Kurokami the animation är också sevärd, men ganska medelmåttig allt som allt.
Casshern var ju bara seg och konstig.
Casshern var ju bara seg och konstig.
+1.
Slutade kolla efter ett par episoder.
Precis sett klart Mushishi. Sjukt grym serie. Tycker jag definitivt att ni borde kolla in.
Tigerkotten
2009-03-16, 14:05
Bah, du är sent ute! Det tipsade jag om för flera veckor sen i just den här tråden :)
Tionde avsnittet gick i förra veckan, finns förmodligen redan att få tag på som fansubb (brukar komma ut dagen efter för populära serier).
finns på den sidan jag länkade med ;)
Jo jag brukar ej aktivt läsa denna tråd, men kanske borde ta mig en mera titt på Anime. Sett 5 serier och 4st har jag tyckt om, Hajime no ippo x 2, "silverfang+weed", sen såg jag någon skum fighting serie där han slogs för kunna ta upp kampen mot sin farsa. Men sen slutade den skumt eller ej blev klar tror jag det var. Farsan hade stort rött hår om jag ej minns fel iaf.
+1.
Precis sett klart Mushishi. Sjukt grym serie. Tycker jag definitivt att ni borde kolla in.
Hehe, jag har nästan kollat alla. Kanske ser roligt ut med tanke på dissen.
Jag skulle säga att den är ok men ingen stark rekommendation. Handlingen är inte särskild intressant och det är mycket knark, den vita drogen.
finns på den sidan jag länkade med ;)
Jo jag brukar ej aktivt läsa denna tråd, men kanske borde ta mig en mera titt på Anime. Sett 5 serier och 4st har jag tyckt om, Hajime no ippo x 2, "silverfang+weed", sen såg jag någon skum fighting serie där han slogs för kunna ta upp kampen mot sin farsa. Men sen slutade den skumt eller ej blev klar tror jag det var. Farsan hade stort rött hår om jag ej minns fel iaf.
"Baki" tänker du på, sen heter den nog något mer efter det kanske.
Mangan är allmänt weird tecknad och folk dör aldrig, typ.
f.ö är det bara jag som anser att både naruto och bleach mangorna knappt någonsin har varit så här jävla bra som de är just nu?
Onepiece
2009-03-16, 18:58
Såg precis klart de sista 10 avsnitten av Bounen no xamdou. Måste säga att den höll hög kvalite rakt igenom.
Inte tittat på någon anime på över 1 år , känns som det måste bli bättring på den fronten. Tid att spana igenom tidigare inlägg efter serier.
Verkar enbart Vara jag som tyckt den var små seg tyckte det inte hände mkt lite mera fighting skulle inte skada sedan fattade jag inte slutet riktigt fören polaren förklarade för mig.fast den var lätt sevärd iallafall
Onepiece
2009-03-16, 19:05
Armored Trooper Votoms - Pailsen Files
Är en rätt sjyst mecha tuff story Brukar dissa Direkt när dom är delvis Data animerad men denna var faktiskt okej.
Jyu Oh Sei är sjyst som fan med typ Sci-fi,survivor
+1.
+2 på Casshern, gillade filmen från 06 (?) men animen föll på stuket det var ritat på hos mig bara efter 1½ ep. Jag kanske är lite känslig.
Någon annan som sett One Outs? Såg första 6 epsen igår och JÄVLAR så underbar baseboll anime. Kär i huvudcharens stil och tankegångar. http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=6139
Tigerkotten
2009-03-26, 00:13
nytt hajime no ippo nu!
Någon som har en bra serie att rekommendera som inte gått alltför länge? Gärna i stil med Hajime no Ippo, eller typ "Silverfang".
Robert Svensson
2009-03-26, 02:02
nytt hajime no ippo nu!
Någon som har en bra serie att rekommendera som inte gått alltför länge? Gärna i stil med Hajime no Ippo, eller typ "Silverfang".
Weed - Silver Fangs son.
Inte riktigt lika bra, men klart att det funkar om man är Silver Fang-fanatiker.
Tigerkotten
2009-03-26, 02:13
Weed - Silver Fangs son.
Inte riktigt lika bra, men klart att det funkar om man är Silver Fang-fanatiker.
sett, gillade den me :)
nytt hajime no ippo nu!
Wolf's rain
Inte samma koncept som silverfang, utan mer ett dystopiskt framtidsscenario, men riktigt bra serie från BONES. Helt klart värd att att ge en chans :)
nytt hajime no ippo nu!
Full metal alchemist, den ska börja nu i april igen. Den är inte i stil med ippo, men riiiiiiiiiktigt bra anime. Finns 51 avsnitt plus en film hittills.
Nya ska heta Fullmetal Alchemist: Brotherhood
Full metal alchemist, den ska börja nu i april igen. Den är inte i stil med ippo, men riiiiiiiiiktigt bra anime. Finns 51 avsnitt plus en film hittills.
Nya ska heta Fullmetal Alchemist: Brotherhood
Seriöst? Trodde att mangan också var completed men det är den kanske inte? Skulle vara surt om dom gjorde en anime som inte grundar sig på mangan. (Som till exempel filmen som var skitkass)
Seriöst? Trodde att mangan också var completed men det är den kanske inte? Skulle vara surt om dom gjorde en anime som inte grundar sig på mangan. (Som till exempel filmen som var skitkass)
Animen Fullmetal Alchemist går ifrån mangan lite mindre än halvägs in.
Mangan är fortfarande i gång, håller på att läsa igenom den för tillfället.
Den nya animen ska följa mangan mer troende än vad den förra animen samt filmerna gjorde.
Senaste serien jag såg va Bounen no Xamdou, tycker den var helt ok. Lite smålik Last Exile, som förövrigt är en väldigt sevärd serie.
Naruto mangan är extremt kickass.
Bleach mangan tappar som fan för varje kapitel som kommer ut. Väldigt synd. Den som var så bra.
Animen Fullmetal Alchemist går ifrån mangan lite mindre än halvägs in.
Mangan är fortfarande i gång, håller på att läsa igenom den för tillfället.
Den nya animen ska följa mangan mer troende än vad den förra animen samt filmerna gjorde.
OOhhh... Kan inte förstå hur jag kan ha missat det. Det ska kollas upp omgående :D Aregato.
Och jepp, Naruto mangan äger för tillfället hårt :D One Piece också såklart.
Tänkte också rekommendera "Historys strongest disciple Kenichi" som jag sträckläste för ngn dag sedan. Riktigt nice manga.
Försökte börja kolla på One Piece animen för ett tag sedan men klarade inte mer än några avsnitt, kändes alldeles för barnsligt :(
Försökte börja kolla på One Piece animen för ett tag sedan men klarade inte mer än några avsnitt, kändes alldeles för barnsligt :(
Något av de bästa du kan se/läsa när det kommer till anime/manga.
Extremt innovativ manga, alla karaktärer är lysande. Svårt att ha en favorit.
Hehe, ja One Piece är ju skjut grym.
Visst den är barnslig men det är liksom en del av hela grejen, tänk inte så mycket på det och garva loss ist.
Greg: Håller med angående Naruto och Bleach. Men Bleach-mangan började ju sitt förfall för rätt länge sen tycker jag nog.
Hehe, ja One Piece är ju skjut grym.
Visst den är barnslig men det är liksom en del av hela grejen, tänk inte så mycket på det och garva loss ist.
Greg: Håller med angående Naruto och Bleach. Men Bleach-mangan började ju sitt förfall för rätt länge sen tycker jag nog.
Hueco Mundo är ett av de grövsta felstegen i manga-historien.
Fy satan vad de förstörde mycket där. Tycker det har flippat helt.
Tigerkotten
2009-03-28, 13:13
Wolf's rain
Inte samma koncept som silverfang, utan mer ett dystopiskt framtidsscenario, men riktigt bra serie från BONES. Helt klart värd att att ge en chans :)
Nästan sett igenom den nu, inget jag rekommenderar till någon. Spolar för tillfället igenom många avsnitt.
ne give en serie som har humor som Hajime No Ippo :) Gillar som sagt "Silverfang" med, då den har ett skönt "motto".
Hueco Mundo är ett av de grövsta felstegen i manga-historien.
Fy satan vad de förstörde mycket där. Tycker det har flippat helt.
Det är ju givet att Bleachförfattarna/markarna whatever började med ganska få idéer och har bara improviserat efter det. Därmed mängden dödsknark i animen (och mangan antar jag).
Förmodligen samma sak i Naruto men där är det väl aldrig någon som brytt sig om handlingen ;)
jag tycker både naruto, bleach och one-piece är förjäkla grymma nu. Bleach kanske är lite utspejsad men jag rådiggar den, funderar bara på hur de ska göra efter detta arcet. Naruto går från klarhet till klarhet, fuck så bra den är!
Hajjime och strongest diciple är sådana serier man bara måste sträckläsa. Finns ju en annan verision av strongest diciple som var någon slags första verision av serien, finns på onemanga.com iaf.
Frågan är om de ska bli som berserk bara och fortsätta utan slut eller vad som kommer hända..
Nästan sett igenom den nu, inget jag rekommenderar till någon. Spolar för tillfället igenom många avsnitt.
ne give en serie som har humor som Hajime No Ippo :) Gillar som sagt "Silverfang" med, då den har ett skönt "motto".
Tsk, tsk. Vad ska man säga. Förmodligen fel serie för dig, men ska du dissa en serie så får du ju motivera det.
Passar på att lägga in en länk med en preview av många av vårsäsongens nya serier.
http://blog.seiha.org/2009/03/2009-spring-season-oktoberfest-in-march-preview-spectacular/
Tigerkotten
2009-03-28, 19:25
Tsk, tsk. Vad ska man säga. Förmodligen fel serie för dig, men ska du dissa en serie så får du ju motivera det.
Passar på att lägga in en länk med en preview av många av vårsäsongens nya serier.
http://blog.seiha.org/2009/03/2009-spring-season-oktoberfest-in-march-preview-spectacular/
Tyckte den kändes så enkel bara, kändes som samma sak om och om mer eller mindre. Utan något som påverkar en alls.
Kan rekommendera mangan Kekkaishi också, finns typ 200+. Börjar lite segt men det blir bättre och bättre. Lätt läsvärd..! :)
Det är ju givet att Bleachförfattarna/markarna whatever började med ganska få idéer och har bara improviserat efter det. Därmed mängden dödsknark i animen (och mangan antar jag).
Förmodligen samma sak i Naruto men där är det väl aldrig någon som brytt sig om handlingen ;)
Precis. Jag tror nog att författaren inte förvänta sig att mangan skulle hålla så länge. När det väl kom till kritan efter de hade räddat Rukia och han skulle fortsätta storyn, så tänkte han "SHIT!".
Jag börjar äntligen fatta Naruto. Har varit så många frågor från första början, men nu börjar man sakta men säkert få svar på allting.
Naruto-mangan är sjukt bra för tillfället.
Håller inte riktigt med. Även storyn har vuxit fram eftersom så har de knytit ihop de lösa trådarna med bravur.
Håller inte riktigt med. Även storyn har vuxit fram eftersom så har de knytit ihop de lösa trådarna med bravur.
Jag tror det handlar mer om att varken jag eller du eller någon annan orkar leta hål i storyn. Det är coolt med folk som sparkar sönder 50m tjocka träd. Det räcker väl för alla?!
Jag tror det handlar mer om att varken jag eller du eller någon annan orkar leta hål i storyn. Det är coolt med folk som sparkar sönder 50m tjocka träd. Det räcker väl för alla?!
Finns nog inga andra manga/anime-folk som läser sönder, analyserar sönder och har lika mycket teorier som just Narutards.
http://mangashare.com/forums/forumdisplay.php?f=7
http://forums.narutofan.com/
Där har du de 2 forumen jag är registrerad på.
Finns nog inga andra manga/anime-folk som läser sönder, analyserar sönder och har lika mycket teorier som just Narutards.
http://mangashare.com/forums/forumdisplay.php?f=7
http://forums.narutofan.com/
Där har du de 2 forumen jag är registrerad på.
Kanske för att den är populär?!!!?!?!?!!?!?!?!?!?!?!?!?! ?
Inte nödvändigtvis för att den är djup för fem öre och har något att analysera. Folk vill väl bara bs:a om sin favoritserie.
Kanske för att den är populär?!!!?!?!?!!?!?!?!?!?!?!?!?! ?
Inte nödvändigtvis för att den är djup för fem öre och har något att analysera. Folk vill väl bara bs:a om sin favoritserie.
Ja. Världens populäraste manga/anime. Därav det stora intresset.
Dock så är den onekligen djupare än vad man egentligen trodde. Vilket man får reda på nu.
Greg har rätt, Baan har fel.
Klart det finns hål men det går ju inte att jämföra med t.ex. Bleach som är ett enda stort gigantiskt plot hole från start.
Ja. Världens populäraste manga/anime. Därav det stora intresset.
Dock så är den onekligen djupare än vad man egentligen trodde. Vilket man får reda på nu.
Hela animen handlar om att Naruto och Sasuke ska bli kompisar. Inget mer än så. Allt det andra är bara ett sätt att dra ut på den väntande homoeroticismscenen.
Hela animen handlar om att Naruto och Sasuke ska bli kompisar. Inget mer än så. Allt det andra är bara ett sätt att dra ut på den väntande homoeroticismscenen.
Jag hoppas fortfarande på att Naruto blir tvungen att välja mellan Sasuke och Konoha. Och han väljer Konoha, därmed gör Sasuke till någon slags sista fiende.
Jag hoppas liksom Baan att det hela slutar med en fin Ecchi-scen med Naruto och Sasuke, Hinata/Sakura får filma.
Jag gillar Naruto som fan, men tror inte jag hade gillat den på samma sätt om man inte "vuxit upp" med den.
Jag gillar Naruto som fan, men tror inte jag hade gillat den på samma sätt om man inte "vuxit upp" med den.
Naaaah håller verkligen inte med :P Det är en sjukt bra manga, så är det bara. Tror inte det finns något manga fan som kan läsa den och säga "wow det här suger" för det suger inte. Man behöver alltså inte ha växt upp med den.
Sedan så handlar den inte bara om att naruto och sasuke ska bli kompisar... Det handlar ju om massa mer saker! ehm... Till exempel ramen :)
(Tycker fortfarande att någon borde läsa Pluto, sjukt bra manga, verkar inte som någon snappat upp mitt tips! Den och death note : kärlek)
Naaaah håller verkligen inte med :P Det är en sjukt bra manga, så är det bara. Tror inte det finns något manga fan som kan läsa den och säga "wow det här suger" för det suger inte. Man behöver alltså inte ha växt upp med den.
Sedan så handlar den inte bara om att naruto och sasuke ska bli kompisar... Det handlar ju om massa mer saker! ehm... Till exempel ramen :)
(Tycker fortfarande att någon borde läsa Pluto, sjukt bra manga, verkar inte som någon snappat upp mitt tips! Den och death note : kärlek)
Ja den är sjukt bra det förnekar jag inte utan jag syftade på var att den är rätt löjlig i början. Mangan har ju utan tvekan sakta men säkert blivit mer komplex och mörkare vilket har gjort den riktigt jävla bra.
jag väntar fortfarande på ichigos farsa i bleach ska komma fram, åter igen, och vara allmänt cool.
Tigerkotten
2009-04-03, 12:25
senaste hajime no ippo var mycket mycket bra, så sjukt humor :]
Är det jag som inte lyckats hitta det, eller har Maria Holic inte nämnts?
Såg klart den för ett tag sedan, den är tolv avsnitt lång och ganska kul imo.
http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=6087 <-- Lite mer om den. :)
Det är klart Naruto började lite svagare, storymässigt, men man kan ju inte (längre) påstå att ingen bryr sig om handlingen eller ens att den är överdrivet simpel.
Onepiece
2009-04-15, 09:18
Zaraki Kenpachi vs Nnoitra Jiruga! Epic fight!! Ifall nån missat den
Del 1-4
http://www.youtube.com/watch?v=c1Q-nM3VHoM
http://www.youtube.com/watch?v=wRKW4F5gJkg
http://www.youtube.com/watch?v=smfrqnJ259U
http://www.youtube.com/watch?v=BPSVw5WDwSY
Onepiece
2009-04-15, 09:21
Tycker Både naruto/one piece är spännade för tillfället bara sett bleach till senaste kon fillern vilken jag tyckte sööög ultra hårt!!!!. såg just klart vison of escaflow tyckte den var sådär.
Zaraki Kenpachi vs Nnoitra Jiruga! Epic fight!! Ifall nån missat den
Del 1-4
http://www.youtube.com/watch?v=c1Q-nM3VHoM
http://www.youtube.com/watch?v=wRKW4F5gJkg
http://www.youtube.com/watch?v=smfrqnJ259U
http://www.youtube.com/watch?v=BPSVw5WDwSY
Jävla japaner till att stöna fult.
Sweet, upptäckte att jag hade 3 avsnitt Baccano! kvar att se.
Nån som vet hur länge till det kommer vara fillers i One Piece?
D-Crawler
2009-04-18, 00:14
Någon här som följer Hellsing OVA?
Sweet, upptäckte att jag hade 3 avsnitt Baccano! kvar att se.
Nån som vet hur länge till det kommer vara fillers i One Piece?
Fillers i One Piece sluta för några veckor sen, det är inte fillers nu ens :D
(sen Caimie dök upp alltså)
Förresten så var det EPIC slut på slutet av avsnitt 396!!!! Så jävla grymt! :hbang::hbang:
frambogir
2009-04-18, 08:49
Hmm FMA Brotherhood är lite av en besvikelse so far, men det har bara gått två avsnitt. Det är ett intressant koncept hur som helst, en serie för att fylla i klyftan mellan mangan och originalanimen. Hoppas på massa FMAgodis framöver i alla fall!
Yep. Tror jag gillar orginalserien bättre men vissa avsnitt av OVAn har varit rätt feta.
b0ya: Jaha, fan va nice! Tyckte det såg ut som att det var fillers fortfarande på wikipedias list of episodes men då är det väl dags att börja kolla igen då.
Yep. Tror jag gillar orginalserien bättre men vissa avsnitt av OVAn har varit rätt feta.
b0ya: Jaha, fan va nice! Tyckte det såg ut som att det var fillers fortfarande på wikipedias list of episodes men då är det väl dags att börja kolla igen då.
Jag läser mangan också, så du kan alltid fråga mig om det pågår fillers eller ej :D
Dessutom i nya introt får man smakprover på de olika arcs som kommer framöver *popcorn*
Imo är det nya introt bästa de gjort på väldigt länge :thumbup:
Förresten, jag vill börja läsa FMA.. men har ingen aning om var jag ska börja. Har sett alla avsnitt + film. Vet att det va en hel del fillers, men jag vill veta vilken chapter man ska börja läsa efter anime.
Pls halp, ty bb
Hmm FMA Brotherhood är lite av en besvikelse so far, men det har bara gått två avsnitt. Det är ett intressant koncept hur som helst, en serie för att fylla i klyftan mellan mangan och originalanimen. Hoppas på massa FMAgodis framöver i alla fall!
Hittills tycker jag det varit riktigt bra faktiskt jämfört med första. Tempot är grymt skönt.
Ser fram emot animeringen av de chapters som inte ingick i första :)
MangeByggarn
2009-04-20, 15:52
Har nu kollat klart Hunter x Hunter + OVA1 + OVA2 och OVA+3
rolig och spännande anime, spårar väl ut lite här o där men vilken serie gör inte de?
och jag hatar japanska stön.. sjukt retligt och lyssna på de.
Finns Valkyria Chronicles att hitta subbad någonstans?
Såg att de gör en anime på ett spel till PS3 med samma namn som var riktigt bra, tänkte att det kanske är värt att kolla in animen också.
Såg att de gör en anime på ett spel till PS3 med samma namn som var riktigt bra, tänkte att det kanske är värt att kolla in animen också.
Bara tre avsnitt ute so far, men kolla animesuki eller tokyo toshokan (dock är sistnämnda tillfälligt nere verkar det som).
De 3 subbade som är ute så långt finns på TL iaf.
FMA Brotherhood tycker även jag dragit igång jävligt mycket bättre än "org. animen" även om jag inte förstod mycket förrns lite förklaringar kom i 2a epen ^^
Någon annan som kollat in Basquatch? Verkar okej så långt och boobies ska man aldrig klaga på!
Jag bara väntar på att B2E ska göra klart One Outs snart. Lätt top 5 animen någonsin!
Onepiece
2009-04-21, 22:26
jepp tycker den är riktigt tuff
Har nu kollat klart Hunter x Hunter + OVA1 + OVA2 och OVA+3
rolig och spännande anime, spårar väl ut lite här o där men vilken serie gör inte de?
och jag hatar japanska stön.. sjukt retligt och lyssna på de.
Tyckte hunter x hunter var Sjuukt bra lätt top 10 anime för mig iaf
Förresten, jag vill börja läsa FMA.. men har ingen aning om var jag ska börja. Har sett alla avsnitt + film. Vet att det va en hel del fillers, men jag vill veta vilken chapter man ska börja läsa efter anime.
Pls halp, ty bb
Om jag vore du skulle jag läsa om hela mangan från första kapitel. :)
Det gjorde i alla fall jag efter att ha sett hela animen + film, och det var rätt så många förändringar.
Ska köra en fin nostalgitripp inatt med den första anime jag någonsin såg, Mahoromatic.
Jag väljer då att inte klassa Rai grottpojken och Silver fang som jag såg som barn som anime.
Om jag vore du skulle jag läsa om hela mangan från första kapitel. :)
Det gjorde i alla fall jag efter att ha sett hela animen + film, och det var rätt så många förändringar.
Det låter som en god idé *popcorn*
Någon som har koll på naruto? Är det fortfarande fillers?
Det låter som en god idé *popcorn*
Någon som har koll på naruto? Är det fortfarande fillers?
Japps, animen kör filler(dock snart slut), mangan ångar på i mainstoryn.
Japps, animen kör filler(dock snart slut), mangan ångar på i mainstoryn.
Jo mangan följer jag, de senaste chapters har varit riktigt tråkiga faktiskt. Det va bra när han slogs mot pain, sen tog för mycket snack över. Jobbigt *grr*
Jo mangan följer jag, de senaste chapters har varit riktigt tråkiga faktiskt. Det va bra när han slogs mot pain, sen tog för mycket snack över. Jobbigt *grr*
Man kan inte bara ha med massa fighter, då blir det bleach soppa av det hela :)
Man kan inte bara ha med massa fighter, då blir det bleach soppa av det hela :)
Nej klart inte, men det känns som att dom drar ut på det liiiiite för mycket. Bleach är ju hur cool som helst nu :D
Nytt chapter av Ga-rei ute, synd att de kommer ut så sällan. Väldigt bra start på nya arcet dock. Ser fram emot nästa..
Såg klart på Baccano! för några dagar sedan också, bra serie.
Frumpish
2009-04-24, 17:53
tankar hem blood+ nu =) sugen på lite anime, följer för tillfället enbart bleach animen, bleach mangan och one piece mangan. Har sett följande anime:
Hunter X Hunter the shit
samurai champloo helt ok samurajer med slackerhuvudkaraktär
cowboy bebop sjukt coola rymdäventyr med grymma karaktärer
love hina massa söta tjejer och tafatt kille, helt ok
eyeshield 21 amerikansk fotboll anime i japan, AWESOME
yakitate! en anime om att baka bröd, sjukt kul
full metal alchemist alkemi, massa fighter och cool story
full metal panic + fumoffu säsongen mech + lovestory + humor + SCHOOLANIME
GREAT TEACHER ONIZUKA schoolanime, så JÄVLA bra
alla dessa animes är helt övemänskligt bra, ärligt =) ska ni se något, se någon av dessa ;)
Frumpish
2009-04-24, 17:59
Hmm, någon som vet en bra torrent på blood+ ? Hittade 2 på mininova som funkade riktigt kass :(
Hmm, någon som vet en bra torrent på blood+ ? Hittade 2 på mininova som funkade riktigt kass :(
http://btjunkie.org/torrent/Shinsen-Subs-Blood/3552b7188cee25ee9337dc079d22b1c4a14e22a77e01
testa denna.. rätt många seeders... vet inte om det är samma från mininova..
men du borde läsa även naruto och hajime no ippo manga :P riiiiiktigt bra ;)
Frumpish
2009-04-24, 19:17
fanns en tjockistorrent på piratbukten =) tack ändå!
naruto har jag väl stödläst lite, såg på animen fram till att gaara blev sanddemon och naruto slogs mot han och narutos "grodträning", sen kmr uberfillers of failure
hajime no ippo är?
fanns en tjockistorrent på piratbukten =) tack ändå!
naruto har jag väl stödläst lite, såg på animen fram till att gaara blev sanddemon och naruto slogs mot han och narutos "grodträning", sen kmr uberfillers of failure
hajime no ippo är?
Hajime no ippo är en serie om boxning. Väldigt underskattad, har aldrig gillat sport anime faktiskt, men gav det en chans. Sen voila, en av de bästa anime och manga jag läst och sett. Mycket bra action, bra story som fan och humorn är riktigt bra ;D
Tycker du, och resten som inte har sett mästerverket, ska ge det en chans :D
Frumpish
2009-04-25, 11:30
låter fräckt, får bli å tanka de =) blood+ tycker jag e sådär alltså... blev dock lite sugen å återuppta claymore när jag såg den hehe :D
Mjo, Blood+ höll jag också på med för ett tag sen. Lessnade på avsnitt 15 eller så, av 40?
Claymore är helt OK men galet ruttet slut.
Och ja, Hajime no Ippo är grym!
Mjo, Blood+ höll jag också på med för ett tag sen. Lessnade på avsnitt 15 eller så, av 40?
Claymore är helt OK men galet ruttet slut.
Och ja, Hajime no Ippo är grym!
Claymore börjar avvika från mangan efter 20 avsnitt ungefär... precis samtidigt så börjar tv-serien suga. :(
det är tyvärr något som händer ganska ofta när de gör anime av en manga som inte är avslutad.
Claymore börjar avvika från mangan efter 20 avsnitt ungefär... precis samtidigt så börjar tv-serien suga. :(
det är tyvärr något som händer ganska ofta när de gör anime av en manga som inte är avslutad.
Exakt, claymore började verkligen suga när den inte följde mangan längre.
Blood + tyckte jag var dålig ända från början... pallade bara ca 15 avsnitt sen sket jag i det.
Har lite nya mangas som borde läsas!
Bakuman - handlar om två killar som ska göra mangas. Kanske inte låter intressant men det är sjukt bra. Dom som gjorde Death Note är det som skriver denna. 35 chapters - ongoing weekly.
Mysterious girlfriend X Handlar om en kille som blir kär i en tjej som är lite mysterious helt enkelt... Svårt att förklara varför men den är väldigt bra. 33 chapters - ongoing irregular.
Kekkaishi - Har jag kanske redan nämnt den..? Den är väldigt bra iaf. Naruto style. Pojke som ska rädda världen, the usual. Men den är väldigt bra och lätt sevärd. Börjar lite ostadigt men kommer igång på riktigt sedan.
typ 250 ngt chapters - ongoing.
Slam Dunk - Kanske har nämnt denna också. Sjukt bra manga som handlar om basket. Första sport mangan jag läst och jag var väldigt skeptisk men den var väldigt bra... förutom slutet... men den är värd att läsa.
Ska uppdatera mer sen när jag har läst mer.
Frumpish
2009-04-26, 13:18
sportmangor e coola :D hajime no ippo ÄGER!!
Kom just på varför jag pausade claymore.. jag såg ju klart skiten :D haha och slutet är värdelöst (på säsong 1 då alltså).
good news!! :D
http://tokyotosho.info/
Måste bara update'a med en ny manga jag läst nyss på onemanga.
Vinland Saga - Så sjukt bra! Lätt i samma klass som Berserk, kanske att jag gillar denna mer till och med. Handlar om vikingar runt år 1000 ungefär. Riktigt rå hela tiden och storyn är sjukt bra. En av de bästa mangas jag läst hittills. Väldigt bra målad också.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.