Logga in

Visa fullständig version : Anime

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18

Magnus N
2016-07-01, 13:49
Det bådar gott att Miura är direkt involverad i Berserk 2016. Trist att han lade mangan på is för att göra det bara.

Mangan är tillbaks igen
Släpptes nytt kapitel i helgen

Det kom dock ut en ny del av mangan förra veckan! Jag kan tänka mig hur jobbigt det måste ha varit för alla som följt mangan länge när Miura haft sina pauser. Jag lyssnar rätt ofta på en spellista med musik från animen och spelen och i vissa av klippen som är hyfsat gamla finns det med bilder från mangan. Det är galet att vissa grejer som inte känns som de ligger alltför långt tillbaka i tiden egentligen släpptes för flera år sedan!

Vad jag kan se skall det släppas 24 avsnitt från "Black Swordsman Arc". Utan att avslöja någonting om handlingen kan jag dock säga att jag blir lite förvirrad över vissa namn som skall vara med i nya serien. Det verkar som den kanske kommer sträcka sig lite längre än bara "Black Swordsman Arc". Jag skulle dock säga att det bara är positivt att man eventuellt får mer av det goda! ;)

Ser även ut som att lost children arc kommer vara med

Kimball
2016-07-01, 14:03
Behöver man ha koll på tidigare Berserk serier eller kan man bara hoppa in på denna? Mina vår-anime har precis tagit slut, vill följa en ny serie. :)

Har du inte sett gamla animen samt inte har tid eller ork kan du se igenom 3 filmer som sammanfattar det som släppts på ett hyfsat sätt: https://en.wikipedia.org/wiki/Berserk:_The_Golden_Age_Arc

Å andra sidan är animen förbaskat sevärd. Upp till dig. :)

Lövbiffen
2016-07-01, 14:12
Behöver man ha koll på tidigare Berserk serier eller kan man bara hoppa in på denna? Mina vår-anime har precis tagit slut, vill följa en ny serie. :)

Jag skulle verkligen rekommendera dig att se den gamla serien och/eller de tre filmer som släpptes för några år sedan. Allt finns på sidan jag länkade tidigare! Personligen tycker jag serien hade en mycket bättre känsla än filmerna även om den utelämnade vissa karaktärer. Som det ser ut verkar halva den här serien som kommer nu ta upp allt som händer innan gamla serien och filmerna och sedan fortsätta efter dem.

Mangan är tillbaks igen
Släpptes nytt kapitel i helgen

Ser även ut som att lost children arc kommer vara med

Jag ville inte hoppas på för mycket och tänkte att avsnittet från mangan kanske bara släpptes lite sent på den sida jag kollade på. Fasen vad roligt om han lyckas hålla igång tempot och leverera på nu!

Jag hoppas det jag med! Är dock lite smått rädd för att de skall visa karaktärerna i slutet. I och för sig känns det väl som de borde kunna knyta ihop båda "arcsen" på 24 avsnitt och göra det bra! :) Vi får hoppas de fortsätter animera mangan efter den här vändan. Först och främst får vi väl hoppas de har lyckats bra nu!

Det blir en bra helg de här med Dark Souls Prepare to die edition och första avsnittet av nya Berserk-serien! :d

Klein
2016-07-01, 14:16

Du bör åtminstone se de tre filmerna som utgör the Golden Age Arc eftersom det är den officiella prologen till den nya animen som börjar nu:

https://en.wikipedia.org/wiki/Berserk:_The_Golden_Age_Arc

JacobHeitmann
2016-07-02, 18:00
Berserk 2016 animen. Första avsnittet.

tl: dr
Rätt så besviken på det estetiska men samtidigt väldigt glad att de fortsätter med storyn i anime-form.

Kan väl sammanfatta det dåliga först:

CGI. Och den sämsta som de kunde hitta. Animeringarna hackar fram som att det är ungefär 15-20 fps. Även om det ser en gnutta bättre nu än från filmerna, de var horrbila.

Karaktärerna ser stela och rör på sig konstigt som irriterar mig hela tiden. Munen hänger inte ens med när de pratar.

De blir väldigt fula ibland. Skuggorna är typ påritade på animeringen i efterhand så skuggan rör på sig hela tiden.
https://i.gyazo.com/c3022a991523296566153d8357025494.jpg

Ibland ser det bra ut tack och lov men då ser det inte ut som att det är animerat.
https://i.gyazo.com/13fce9601789420da27f4df7a2e27e51.jpg

Monstren ser ut som 90-talets försök att göra sina första 3D-karaktärer. Hemska texturer och det ser inte ens ansträngt ut, bara lite skit i Maya och sen lite färg, whatever.
https://i.gyazo.com/9964def1349eaa985c58887910a278a4.jpg

Nu är det här bara första avsnittet men fy fan, varför gjorde dem inte den är typen av stil rakt igenom? Det skulle vara så vackert och så jävla bra.
https://i.gyazo.com/8541891c9a6be15df8bab41e3c169f75.jpg

Precis som filmerna har jag aldrig tyckt om CGI:n, den har verkligen sugit rakt igenom. Riktigt dålig känsla och man "avbryts" så fort det ser hackigt eller fult ut.

MEN jag är glad att den görs, det är på tiden. Jag hoppas någon klagar som jag och att de lyssnar. Misstänker att alla avsnitten är typ färdiga så nästa säsong hoppas jag verkligen att de sumpar 3D:n eller gör den mycket bättre. Fuck!

Ska i vilket fall fortsätta kolla och hoppas att det blir bättre. Storyn är rätt så bra gjord efter mangan (iallafall första avsnittet) och i "IN THE NEXT EPISODE" preview så fick man höra lite vettig musik äntligen. Hoppas starkt på de andra 23 avsnitten.

Fuck.
Men ändå väldigt glad.

Rahf
2016-07-02, 18:05
Animeringen påminner mig om anime-varianterna som Transformers-serien fick. Tror dom hette Transformers: Energon och något till. Klart är i alla fall att jag redan ser från första stillbilden att det inte kommer röra sig bra. Det påminner mig också om 3D-renderingarna från Knights of Sidonia, vilka var stökiga, sega, och drog en ur upplevelsen direkt.

ceejay
2016-07-02, 18:07
synd att de inte fortsätter i samma stil som förut.
Qacgb2b8LVU

JacobHeitmann
2016-07-02, 18:18
lol på snubben som blir arg @4:50 av Guts kommentar. :D

Men den är lite väl simplistisk även om den är bättre. Det skulle räcka med dagens moderna tecknade stil (som kanske bara har 10-20% CGI i sig). Men jag skulle vara hur glad som helst om det bara vara vanligt tecknat.

Lövbiffen
2016-07-02, 19:12
Jag är också glad att de fortsätter efter golden arc men det är lite tråkigt att de skall använda så mycket cgi. Designen på skeletten är väldigt konstig. Jag förstår inte valet att animera dem på det viset. Sedan passar inte munrörelserna in med röstskådespelarna som du säger Heitmann.

Undrar varför de är så besatta av att tvinga in cgi i serien? Är det för att de tror att dagens ungdom blir mer intresserad om det ser ut så?

Kan det vara så att skeletten är animerade för att se bra ut med 3D-glasögon på? Det såg onekligen ut som det fanns sådana effekter med när vissa skelettdelar flög omkring.

Termy
2016-07-02, 19:21
Hoppas Puck och Isidoro blir lite mer "seriösa", att de skippar slapstickhumorn som slängdes in i mangan och håller det lika mörkt som förra serien.

wilhelmblomgren
2016-07-02, 22:00
Har sett i princip klart alla relevanta animes från våren 2016 nu. Den enda som är kvar är Re:Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu, vilket inte är färdig än. Min favorit detta kvartalet var, Boku no Hero Academia. Ljusa färger, med bra "cartoonish" stuk gjorde den attraktiv för mej. Koutetsujou no Kabaneri, var också bra.

Tittar just nu på den nya Berserk. Stilen är som många säger udda. Men trots att det är så mycket cgi, så tror jag att serien i helhet är lovande.

Om en timme eller så, tänker jag se andra säsongen av Shokugeki no Souma. Detta kommer bli en najs kväll!

wilhelmblomgren
2016-07-02, 22:05
Okej... Checkade precis Myanimelist.com. Tydligen så har ReLife, fått en rating på 8,32 efter ynka 4 avsnitt... Verkar som jag har en ny anime anime att se ikväll, kommer bli en lång natt.

Termy
2016-07-03, 08:18
Nu har jag kollat på episoden av nya Berserk. I det stora hela fick jag i alla fall mer positiva än negativa vibbar av den. Det var ju ganska råa scener, vilket är ett plus. CGIn störde mig inte nämnvärt, även om jag hade föredragit det mer i stil som den gamla serien. Det enda där var att Gatsu såg lite skumt ritad ut, inte riktigt lik hur han ser ut i mangan.

Vet inte om någon här kollade på episoden utan att ha sett eller läst Berserk innan och hur ni upplevde sammanhanget i storyn? Själv hade jag nog känt mig ganska förvirrad om jag inte visste allt som hade hänt innan.

Musiken (ffa intro och avslut) kändes generisk och intetsägande. Jag har redan glömt bort melodierna helt och hållet. In med Susumu Hirasawa igen så blir det fint :)

Jag antar att planen är att de ska köra igenom hela mangan? Är Miura inblandad i det hela också? Det känns som att det kommer att bli en GRRM/GoT-omkörning hur som helst med tanke på hur lång tid han tar på sig. Om så är fallet hoppas man ju att han har inflytande över hur storyn fortlöper i animen.

Magnus N
2016-07-03, 08:30
Är nog tänkt de ska köra igenom så mycket de kan av mangan men förhoppningsvis tar de det lite lugnare i animen och stressar inte igenom som det kändes med ep1.

Var ett mysko tempo igeonom hela avsnittet, kan inte helt sätta fingret på det men det kändes vid flertalet ggr bara ihopslängt

Miura ska vara inblandad om jag förstått det rätt

Lövbiffen
2016-07-03, 09:48
Nu har jag kollat på episoden av nya Berserk. I det stora hela fick jag i alla fall mer positiva än negativa vibbar av den. Det var ju ganska råa scener, vilket är ett plus. CGIn störde mig inte nämnvärt, även om jag hade föredragit det mer i stil som den gamla serien. Det enda där var att Gatsu såg lite skumt ritad ut, inte riktigt lik hur han ser ut i mangan.

Vet inte om någon här kollade på episoden utan att ha sett eller läst Berserk innan och hur ni upplevde sammanhanget i storyn? Själv hade jag nog känt mig ganska förvirrad om jag inte visste allt som hade hänt innan.

Musiken (ffa intro och avslut) kändes generisk och intetsägande. Jag har redan glömt bort melodierna helt och hållet. In med Susumu Hirasawa igen så blir det fint :)

Jag antar att planen är att de ska köra igenom hela mangan? Är Miura inblandad i det hela också? Det känns som att det kommer att bli en GRRM/GoT-omkörning hur som helst med tanke på hur lång tid han tar på sig. Om så är fallet hoppas man ju att han har inflytande över hur storyn fortlöper i animen.

När jag kollade på filmerna märkte jag även att de gett Griffith lite av en "näsbjörns-näsa". Han ser inte ut så i mangan! :P

Avsnittet innehöll väl en hel del olika grejer som egentligen kommer i lite olika ordning i mangan. De försöker väl baka in grejer på ett annat sätt istället för att skippa dem helt.

Farnese och hennes riddare såg riktigt bra ut och jag tror nog de kommer se snyggare ut i cgi än skeletten!

Det finns med en låt som Susumu Hirasawa gjort men den verkar bara spelas lite snabbt ibland. Hans soundtrack lyfte verkligen den gamla serien till nya höjder!

Är nog tänkt de ska köra igenom så mycket de kan av mangan men förhoppningsvis tar de det lite lugnare i animen och stressar inte igenom som det kändes med ep1.

Var ett mysko tempo igeonom hela avsnittet, kan inte helt sätta fingret på det men det kändes vid flertalet ggr bara ihopslängt

Miura ska vara inblandad om jag förstått det rätt

Visst är det så att scenen med rövarna och träden skall komma först i nästföljande arc när Guts är ute i skogen och letar efter fjärilsflickan? Borde inte Guts ge sig efter "larv-baronen" nu om det är som i mangan?

Termy
2016-07-03, 09:56
När jag kollade på filmerna märkte jag även att de gett Griffith lite av en "näsbjörns-näsa". Han ser inte ut så i mangan! :P

Avsnittet innehöll väl en hel del olika grejer som egentligen kommer i lite olika ordning i mangan. De försöker väl baka in grejer på ett annat sätt istället för att skippa dem helt.

Farnese och hennes riddare såg riktigt bra ut och jag tror nog de kommer se snyggare ut i cgi än skeletten!

Det finns med en låt som Susumu Hirasawa gjort men den verkar bara spelas lite snabbt ibland. Hans soundtrack lyfte verkligen den gamla serien till nya höjder!

Visst är det så att scenen med rövarna och träden skall komma först i nästföljande arc när Guts är ute i skogen och letar efter fjärilsflickan? Borde inte Guts ge sig efter "larv-baronen" nu om det är som i mangan?

Håller med om att riddarna, av det man såg, verkade se helt i sin ordning ut. Började för övrigt att läsa om hela mangan för någon månad sedan så känns perfekt med detta nu ^^

I orginalserien såg man väl bara när han slogs mot aposteln som blev en orm, dvs aldrig mot "the count" (han som hade en dotter)? Efter det ska väl storyn om "alverna" och Rosina komma? Svårt att förutspå vad som kommer näst när de bakat ihop så många delar i första episoden, om de hoppade rätt in i Conviction arc eller ej.

Lövbiffen
2016-07-03, 10:39
Håller med om att riddarna, av det man såg, verkade se helt i sin ordning ut. Började för övrigt att läsa om hela mangan för någon månad sedan så känns perfekt med detta nu ^^

I orginalserien såg man väl bara när han slogs mot aposteln som blev en orm, dvs aldrig mot "the count" (han som hade en dotter)? Efter det ska väl storyn om "alverna" och Rosina komma? Svårt att förutspå vad som kommer näst när de bakat ihop så många delar i första episoden, om de hoppade rätt in i Conviction arc eller ej.

Då kommer du ha bra koll på om någonting är tokigt! ;)

Ja exakt, och det som utspelar sig nu skall väl vara efter ormbaronen och precis innan han ger sig på larven med dottern. Däremot "räddar" han Puck innan han dödar ormbaronen och Isidro kommer väl inte med förrän ett tag senare. Farnese och gänget kommer väl inte med förrän i "Lost Children Arc" som nämndes på förra sidan. Däremot introduceras de väl rätt snart efter Femtos födelse om man inte ser till hur mangans kapitel släppts. Miura hade säker inte kommit på dem när han skrev "Black Swordsman Arc" och nu i efterhand passar det väl bra att knyta ihop olika linjer som i Berserk-världen inträffar samtidigt men som ej togs upp i mangan samtidigt.

Magnus N
2016-07-03, 16:29
A second season for the Attack on Titan TV anime was revealed today during the “Shingeki Matsuri” event at the Tokyo International Forum!

The production is scheduled for the next spring anime season in 2017.

https://www.animelab.com/blog/attack-on-titan-season-2-announced-for-spring-2017/

Paperbasket
2016-07-03, 21:10
Hypad över Berserk men kommer bli svårt att vänja sig vid sgi.

Paperbasket
2016-07-03, 21:26
Edit, det är fan helt omöjligt. Jag klarar mig inte genom E01.

ceejay
2016-07-03, 21:50
gillade inte första avsnittet. Alldeles för kass animation imo :/

JacobHeitmann
2016-07-03, 22:17
http://data.whicdn.com/images/85562509/large.gif

Det kommer att bli en jobbig och svettig säsong... but must watch!
http://i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/921/822/b93.png

wilhelmblomgren
2016-07-03, 23:48

Har bara sett de tre filmerna, vilket har liknande cgi, dock mer välgjord. Jag tycker personligen att jag hänger med, men det finns säkert stora bitar som jag har missat då jag inte har sett serien eller läst mangan.

Lövbiffen
2016-07-05, 08:19
Jag såg i går att Rie Kugimiya som gör rösten till Kagura i Gintama även gjorde rösten till Alphonse Elric i Fullmetal Alchemist-serierna. Mind blown!

I och för sig är det väl mest "mind blown" på att jag inte upptäckte det förrän i går med tanke på att jag i söndags hade lyckats beta mig igenom hela serien på över 300 avsnitt. Det har tagit mig nästan ett halvår och jag borde väl ha lyckats upptäcka det där angående röstskådespelerskan lite tidigare, haha.

Klein
2016-07-05, 11:13
Ni som gnäller på animeringen i nya Berserk och på basis av detta drömmer er tillbaka till gamla Berserk kan ju omöjligt vara vid sunda vätskor. Gamla Berserk är ju till stor del bara stillbilder. Det var inte animeringen som gjorde gamla Berserk bra. Det var musiken som lyfte den. Bästa musiken i någon anime någonsin.

Lövbiffen
2016-07-05, 11:29
Ni som gnäller på animeringen i nya Berserk och på basis av detta drömmer er tillbaka till gamla Berserk kan ju omöjligt vara vid sunda vätskor. Gamla Berserk är ju till stor del bara stillbilder. Det var inte animeringen som gjorde gamla Berserk bra. Det var musiken som lyfte den. Bästa musiken i någon anime någonsin.

Även om animeringen var rätt basal på vissa håll i gamla serien lyckades de ändå utnyttja den väldigt bra. Det tråkiga med nya animeringsstilen är att den känns rätt hafsigt gjord. Den är inte värdelös men jag hoppas ändå de håller sig mer till 2D resten av serien, vilket givetvis är rent önsketänk då jag antar att de inte bara använde 3D till ett avsnitt.

Det bästa ögonblicket i nya serien var när man hörde lite av Susumu Hirasawas låt. Hans röst och musikstil (det känns som han har en egen stil) känns synonymt med Berserk på något sätt. Behelit-låten är oerhört bra på att väcka en känsla av mystik, "Forces" taggar till en och får en att känna som om man red bredvid Guts på slagfältet och låten "Guts" är verkligen en känslostorm. Resten av låtarna är bra de med!

Det som gamla Berserk-serien visar är att det inte behövs de bästa visuella effekterna om allt annat stämmer. De använde väl dessutom stillbilderna väldigt effektfullt. Jag får dock säga att den där speciella känslan som första serien gav inte infann sig efter första avsnittet heller (även om jag tyckte det var häftigt). Vi får hoppas de lyckas fånga den där speciella Berserk-känslan med de kommande avsnitten!

ceejay
2016-07-05, 11:43
det må vara mycket stillbilder. Men jävlar vad bra ritat det är emellanåt. Mycket mer brutalt.
VQjv1K487z8

Termy
2016-07-05, 18:59
Även om animeringen var rätt basal på vissa håll i gamla serien lyckades de ändå utnyttja den väldigt bra. Det tråkiga med nya animeringsstilen är att den känns rätt hafsigt gjord. Den är inte värdelös men jag hoppas ändå de håller sig mer till 2D resten av serien, vilket givetvis är rent önsketänk då jag antar att de inte bara använde 3D till ett avsnitt.

Det bästa ögonblicket i nya serien var när man hörde lite av Susumu Hirasawas låt. Hans röst och musikstil (det känns som han har en egen stil) känns synonymt med Berserk på något sätt. Behelit-låten är oerhört bra på att väcka en känsla av mystik, "Forces" taggar till en och får en att känna som om man red bredvid Guts på slagfältet och låten "Guts" är verkligen en känslostorm. Resten av låtarna är bra de med!

Det som gamla Berserk-serien visar är att det inte behövs de bästa visuella effekterna om allt annat stämmer. De använde väl dessutom stillbilderna väldigt effektfullt. Jag får dock säga att den där speciella känslan som första serien gav inte infann sig efter första avsnittet heller (även om jag tyckte det var häftigt). Vi får hoppas de lyckas fånga den där speciella Berserk-känslan med de kommande avsnitten!

Just de tre låtarna bidrog till mycket av känslan i serien. Får gåshud av att höra Gatsu-melodin.

Håller med om att stillbilderna inte på något sätt var negativt i den gamla serien, snarare gav det en effektfull atmosfär. Att animeringarna inte var top-notch tar inte bort det att karaktärerna var riktigt bra ritade. Själv håller jag den gamla serien som nummer 1 av alla animeserier jag sett vad gäller atmosfär och känsla.

Lövbiffen
2016-07-05, 19:07
Just de tre låtarna bidrog till mycket av känslan i serien. Får gåshud av att höra Gatsu-melodin.

Håller med om att stillbilderna inte på något sätt var negativt i den gamla serien, snarare gav det en effektfull atmosfär. Att animeringarna inte var top-notch tar inte bort det att karaktärerna var riktigt bra ritade. Själv håller jag den gamla serien som nummer 1 av alla animeserier jag sett vad gäller atmosfär och känsla.

Låten Gatsu användes så väl vid "bonfire of dreams", scenen utanför balen och främst av allt sexscenen mellan Guts och Casca. Jag hade suttit och väntat på att hon skulle sluta hata honom och acceptera honom. Det blev till och med bättre än så för att sedan sluta i totalt kaos. Snacka om att serien spelade perfekt på tittarnas känslor! Tänk alla bra karaktärer som försvann i ett nafs.

Den här låten som är med lite kort i nya Berserk borde användas mer: ixd1qCIyZoI

Susumu Hirasawas musik är väldigt speciell och känns nästan som en essentiell del av Berserk. Miura Kentaro har väl sagt att han brukade lyssna på Hirasawas musik när han skapade Berserk och att han gärna ville ha med hans musik när gamla serien skulle göras.

JacobHeitmann
2016-07-05, 19:11
#bringbacktheoldstylenaow

https://static4.fjcdn.com/comments/Cute+_2a51dbabebc661520803424b32084e1e.png

Edit: Lövbiffen, yep! Asiens egna George R. R. Martin

Nu ska jag lyssna på den klassiska musiken och kolla på Berserk Art-fan-work.

Lövbiffen
2016-07-06, 11:16
#bringbacktheoldstylenaow

https://static4.fjcdn.com/comments/Cute+_2a51dbabebc661520803424b32084e1e.png

Edit: Lövbiffen, yep! Asiens egna George R. R. Martin

Nu ska jag lyssna på den klassiska musiken och kolla på Berserk Art-fan-work.

Haha, jag hoppas inte det där är en gammal konceptbild av Miura?

Jag såg precis att det skall släppas ett Berserk-spel i år:

w0DkjRXs9pY

Kimball
2016-07-06, 19:52
Okej... Checkade precis Myanimelist.com. Tydligen så har ReLife, fått en rating på 8,32 efter ynka 4 avsnitt... Verkar som jag har en ny anime anime att se ikväll, kommer bli en lång natt.

Hittade RElife när den släpptes som batch av horriblesubs, glad överraskning att serien släpptes ala Netflix som helhet på en gång, har 4 eps kvar och är inte besviken än!

Nya Berserk är speciell, men jag förstår inte alls kritiken folk uttryckt, jag tror det kommer bli bra.

I övrigt är jag FÖRBANNAT glad över att S02 av Shokugeki no Soma drog igång nu också, hade jag helt missat. Fantastiskt hur de lyckas kombinera matlagning och.. shounen-kategorin på ett så intresseväckande vis imho!

Har även höga förhoppningar om DAYS, nya fotbollsanime vars manga tydligen är väldigt kritiker-rosad!

Nöjd med denna säsongen överlag! Ska även kolla in Boku no Hero Academia!

Ingen som ser på Super Dragon Ball för övrigt? Jag tycker det har mycket känsla kvar från de gamla epsen osv!

Klein
2016-07-07, 00:58
Vad gäller stilen på nya Berserk så har de valt att köra CGI på demoner och odöda samt svärdet som dräper dem och mer traditionellt tecknat på naturliga grejer och detta inte för att de är lata eller tycker CGI är ballt utan för att accentuera det övernaturliga.

wilhelmblomgren
2016-07-07, 21:10

...Blodet. Glöm inte blodet.

Matsa
2016-07-07, 21:31
Ah, Berserk! Berättelsen om en man och hans handväska!

http://i.imgur.com/fXFF1mX.jpg
http://i.imgur.com/Vp0FjNd.jpg
http://i.imgur.com/cNDVf2k.jpg
http://i.imgur.com/gnhHqnk.jpg
http://i.imgur.com/0gvFyEv.jpg

http://imgur.com/a/rxXHT

Angående Berserk 2016 så stämmer jag in i kören som var besviken på CGI-biten, skeletten såg inte precis bra ut och träden kändes som någon boss från SNES. Hoppas att det blir bättre, komer definitivt att fortsätta titta hursomhelst.

JacobHeitmann
2016-07-08, 00:01
Kommer de se ut så här är det mycket lättare att se:
-DasMgihwEg

JacobHeitmann
2016-07-08, 13:25
https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13558923_10154446123081802_4423880487984663566_o.j pg
https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13558923_10154446123081802_4423880487984663566_o.j pg

http://orig04.deviantart.net/26a4/f/2015/064/3/c/3c91f564f9a3321a2830c902968609fe-d8kkmpl.jpg
http://orig04.deviantart.net/26a4/f/2015/064/3/c/3c91f564f9a3321a2830c902968609fe-d8kkmpl.jpg

2 timmar till nästa avsnitt.

Laddade precis ner en ny serie: Planetarian. Ingen aning om den är bra.

wilhelmblomgren
2016-07-08, 16:58
2 timmar till nästa avsnitt.

Laddade precis ner en ny serie: Planetarian. Ingen aning om den är bra.

Blir att käka sin ytterfilé och nudlar till Berserk ikväll. :D

JacobHeitmann
2016-07-08, 17:32
Helt ok fight i början även om det är lite junky. Får vänja mig helt enkelt.

Scenen när Farnece blir helt tokig med piskan, fick de till det riktigt bra med animeringen. Älskar hur Guts kan trycka på exakt rätt knappar och se rakt igenom folk. :D

Jag är glad ändå för de få men fina närbilderna man ibland får se.
https://i.gyazo.com/4593710d84e63410bafb3ad526925e10.jpg

https://i.gyazo.com/543017be8e58160759722734931e5f91.jpg

https://i.gyazo.com/9aca6b42b7854a9caf0c47e340054bca.jpg

https://i.gyazo.com/26cbab186e067b4d9a7073faa7a24791.jpg
Mums! En klassisk stillbild!

Jag hoppas de tar med när Farnece blir exocistad och sätter sig på Guts svärd. Och när hästen blir ett pervo.

wilhelmblomgren
2016-07-08, 17:37
Helt ok fight i början även om det är lite junky. Får vänja mig helt enkelt.

Scenen när Farnece blir helt tokig med piskan, fick de till det riktigt bra med animeringen. Älskar hur Guts kan trycka på exakt rätt knappar och se rakt igenom folk. :D

Jag är glad ändå för de få men fina närbilderna man ibland får se.
https://i.gyazo.com/4593710d84e63410bafb3ad526925e10.jpg

https://i.gyazo.com/543017be8e58160759722734931e5f91.jpg

https://i.gyazo.com/9aca6b42b7854a9caf0c47e340054bca.jpg

https://i.gyazo.com/26cbab186e067b4d9a7073faa7a24791.jpg
Mums! En klassisk stillbild!

Jag hoppas de tar med när Farnece blir exocistad och sätter sig på Guts svärd. Och när hästen blir ett pervo.

Tycker faktiskt cgi:n är skaplig.

JacobHeitmann
2016-07-08, 21:44
Jag hittade en grej faktiskt.

Jag vet inte om det är med i mangan men Farnese & company är faktiskt med på den stora festen efter att Band of the Hawk har vunnit striden över de där noshörningsriddarna.

https://i.gyazo.com/da9a36b2b8a888bb989b69f9970a46ca.jpg

wilhelmblomgren
2016-07-08, 22:11
Jag hittade en grej faktiskt.

Jag vet inte om det är med i mangan men Farnese & company är faktiskt med på den stora festen efter att Band of the Hawk har vunnit striden över de där noshörningsriddarna.

https://i.gyazo.com/da9a36b2b8a888bb989b69f9970a46ca.jpg

WOW! Har jag aldrig tänkt på :D

ceejay
2016-07-08, 22:11
Tyvärr ser guts ut som någon med downs majoriteten av tiden :/

wilhelmblomgren
2016-07-08, 22:12
Såg precis det senaste avsnittet av Berserk. Blev då påmind om vilket badass Guts är! Istället för att använda sitt svärd så slår han ihjäl dem med sin protes, så jävla ball!

wilhelmblomgren
2016-07-08, 22:13

Tycker du?

ceejay
2016-07-08, 22:19
yö, ser helt konstig ut tycker jag.
http://sidearc.com/wp-content/uploads/2016/07/berserk-2016-1.jpg

wilhelmblomgren
2016-07-08, 22:24

Om man jämför med mangan så är han helt klart fulare nu.

JacobHeitmann
2016-07-08, 22:25

Första avsnittet var i sig själv ganska retarded. Lite förbättring i E2, var inte så övertydligt med downs-CGI:n.

ceejay
2016-07-08, 22:26
Ser allmänt onajs ut. Vill vara taggad som fan men jag är inte det.

Termy
2016-07-09, 08:21

Håller med, tyvärr. Annars har de ju lyckats bra med övriga karaktärers utseende hittills tycker jag.

Tomten
2016-07-09, 08:21
Första avsnittet var i sig själv ganska retarded. Lite förbättring i E2, var inte så övertydligt med downs-CGI:n.

Förbättring?! Är fortfarande pinsamt dåligt. Nu hade de dessutom CGI-strider mot människor i rustning vilket gjorde det än mer uppenbart. Hackigt, slött, segt, stelt animerat. Finns ingenting som räddar den här sörjan.

Filmerna är rena mästerverket i jämförelse med det här.

Lövbiffen
2016-07-09, 09:07
Hur kollar ni på nya Berserk? Jag läste att till Crunchyrolls sändningar var hackigare än de på vissa andra sidor som är gratis.

Lövbiffen
2016-07-09, 09:14
Testa kolla på den här sidan: http://gogoanime.io/berserk-2016-episode-2

Så jäkla dåligt ser det väl ändå inte ut? Jag håller med de som säger att det såg bättre ut i andra avsnittet. Det hade givetvis varit bäst med 2D men det är väl bäst att försöka gilla läget nu när det är mycket 3D. Storyn har väl ändå kommit mer på rätt spår också. Det verkar dock som de skall köra en helt ny grej nästa avsnitt som ej kommer från mangan. Miura har skrivit en ny liten bit och jag hoppas den kommer vara sevärd!

Tomten
2016-07-09, 11:58
Testa kolla på den här sidan: http://gogoanime.io/berserk-2016-episode-2

Så jäkla dåligt ser det väl ändå inte ut? Jag håller med de som säger att det såg bättre ut i andra avsnittet. Det hade givetvis varit bäst med 2D men det är väl bäst att försöka gilla läget nu när det är mycket 3D.!

Har kollat igenom en del kapitel i mangan, och efter att ha sett det så blir man bara mer missnöjd över vad de valt göra med animerade versionen. Verkar inte vara mycket de fått till rätt.

wilhelmblomgren
2016-07-09, 12:04
Hur kollar ni på nya Berserk? Jag läste att till Crunchyrolls sändningar var hackigare än de på vissa andra sidor som är gratis.

Jag tittar på Anilinkz, jag upplever inte sändningen speciellt hackig.

Tomten
2016-07-09, 12:19
Verkar som de skippat ungefär 30 kapitel från mangan och gjort om en massa. Första avsnittet verkar vara ett hopkok av en massa saker från olika kapitel mellan chapter 105-130.

Bara att kolla på den här länken så får ni en jämförelse mellan manga och anime. Om det inte visar hur illa animen ser ut så vet jag inte.

https://imgur.com/a/REJg0#1lP4SKs

Tomten
2016-07-09, 12:20
Haha kolla på den här bilden... alltså, vad ska man säga.

https://i.imgur.com/T5UpTag.png

eller den här... ska man skratta eller gråta?

https://i.imgur.com/SOI87lS.png

JacobHeitmann
2016-07-09, 13:09
Guts ser ut som en mes tack vare CG-artisterna. Fuck them. Och det är ett hån mot Miuras konstnäringa bilder, där varje ruta är värd att titta på minst 30 sekunder.

Hittade en text om varför det är så låg frame rate.

"Part of the problem is that not only are CG artists trying to imitate the look of 2D animation, but they're trying to imitate an aesthetic that was born out of cost-cutting. If anime had always been lavishly funded, it might have consistently been animated on 1's or 2's (that is, 24 or 12 frames per second, or a cel every 1 or 2 film frames). But it's usually far less. To try and match that, CG artists have started rendering at lower frame rates -- 6 or even 4 frames per second."
http://www.animenewsnetwork.com/answerman/2016-01-13/.97503

Rahf
2016-07-09, 13:50
Alltså, den övre bildrutan ser ju amatörmässig ut i jämförelse. Som en tonårings förbättrade streckfigurer.

Magnus N
2016-07-09, 15:41
Andra avsnittet av berserk var betydligt bättre än första, en del ändringar och hopp i berättandet men överlag är jag betydligt nöjdare nu än efter första

Nevto
2016-07-09, 23:37
Gintama, där har ni grejer

Kimball
2016-07-10, 00:19
Gintama, där har ni grejer

No doubt. Men imho förbaskat svårinsåld anime för majoriteten :D

Klein
2016-07-10, 05:39
Verkar som de skippat ungefär 30 kapitel från mangan och gjort om en massa. Första avsnittet verkar vara ett hopkok av en massa saker från olika kapitel mellan chapter 105-130.

Bara att kolla på den här länken så får ni en jämförelse mellan manga och anime. Om det inte visar hur illa animen ser ut så vet jag inte.

https://imgur.com/a/REJg0#1lP4SKs

Jag har kikat på första två avsnitten nu och bestämt mig för att inte se några fler. Det har helt enkelt alldeles för låga produktionsvärden. Dessutom handlar ju Berserk-mangan efter "Golden Arc" i huvudsak om fighter mot coola apostlar och vanligt folks lidande och detta verkar man ju hittills inte alls ha försökt fånga i animen.

Nevto
2016-07-12, 10:47
No doubt. Men imho förbaskat svårinsåld anime för majoriteten :D

Visst är den det, men så jäkla sevärd! har fått mig så många skratt ifrån gintama, Denna ligger i min top 3, kan nästan ta första plats! älskar humorn och upplägget de har.
Speciellt roligt om man förstår skämten de drar ^^ *drool*

Fredron
2016-07-12, 11:44
Jag har just kollat på Cowboy Bebop och gillade det starkt.
Vad mer bör jag testa?

MojjMojj
2016-07-12, 12:16
Re:Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu - Helt klart över mina förväntningar. Kollade 15 avsnitt igår. i Like!

Klein
2016-07-12, 12:20
Vad mer bör jag testa?

Du kan ju börja med att beta av klassiker som:

Samuari Champloo
Ninja Scroll (film)
Vampire Hunter D: Bloodlust (film)
Princess Mononoke (film)
Spirited Away (film)

Sedan kanske:

Berserk (1997)
Fullmetal Alchemist: Brotherhood
Death Note
Fate/Zero
Hajime no Ippo
Ergo Proxy

Nevto
2016-07-12, 14:28
Vad mer bör jag testa?

Kolla in
Shokugeki no souma
Parasyte the maxim
Attack on titan
Naruto
Gintama
Kurokos no basketball
Yormungar
:hbang:

ceejay
2016-07-12, 15:08
Glöm inte dragonball :)

Dragon ball -> Dragon ball Z -> Dragon ball super

Ett Orm
2016-07-12, 17:09
Inte heller One punch man!

Vad tycker ni om Gost in shell: Arise?

ceejay
2016-07-12, 18:51
one punch man är fantastiskt

Fredron
2016-07-12, 20:34
Tack alla, kul med många tips :)

Klein
2016-07-13, 01:26
Vad tycker ni om Gost in shell: Arise?

Så här betygsätter jag Ghost in the shell:

Ghost in the Shell: S.A.C. 5/5
Ghost in the Shell: S.A.C. - 2nd GIG 5/5
Ghost in the Shell: S.A.C. - Solid State Society 4/5
Ghost in the shell Arise OVA 3/5
Ghost in the Shell Arise - Alternative Architecture 3/5

Det finns även två OVAs som består av utvalda episoder från första två säsongerna med lite högre kvalitet och lite extra material:

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex - The Laughing Man 4/5
Ghost in the Shell: S.A.C. 2nd GIG - Individual Eleven 4/5

Klein
2016-07-13, 01:27
Instämmer om One Punch Man och Attack on Titan. Definitivt ett måste att se dem.

Ett Orm
2016-07-13, 02:28
Så här betygsätter jag Ghost in the shell:

Ghost in the Shell: S.A.C. 5/5
Ghost in the Shell: S.A.C. - 2nd GIG 5/5
Ghost in the Shell: S.A.C. - Solid State Society 4/5
Ghost in the shell Arise OVA 3/5
Ghost in the Shell Arise - Alternative Architecture 3/5

Det finns även två OVAs som består av utvalda episoder från första två säsongerna med lite högre kvalitet och lite extra material:

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex - The Laughing Man 4/5
Ghost in the Shell: S.A.C. 2nd GIG - Individual Eleven 4/5

Nice. Tackar!

Matsa
2016-07-13, 09:12
På tal om One Punch Man, här är en trailer för Mob-Psycho 100. Samma författare som OPM, mangan är rätt underhållande så jag tror att det kan bli bra.

RC7ktAbK7vE

Matsa
2016-07-13, 09:18
Visst är den det, men så jäkla sevärd! har fått mig så många skratt ifrån gintama, Denna ligger i min top 3, kan nästan ta första plats! älskar humorn och upplägget de har.
Speciellt roligt om man förstår skämten de drar ^^ *drool*

Gintama är mycket underhållande men det är nog lättast att uppskatta om man har sett mycket anime så att man snappar upp alla referenser. Visst finns avsnitt som vem som helst kan garva åt också men de flesta innehåller ju mängder av skämt om andra serier. Jag har faktiskt upptäckt en hel del nya serier genom gintama, nu senast D.Gray Man som jag verkligen gillar.

Termy
2016-07-17, 09:48
Berserk episod 3 hade ju sina goda och dåliga sidor.

Bra att de valde att ta med scener som man kunde misstänka att de kanske hade klippt bort. Att Farnese inte hade bröstvårtor - är det någon japansk typ av censurpolitik? Hästen var ju med, även om genitalia ej visades. Mr Hands hade säkerligen väl hur som helst blivit helt gråtfärdig av lycka, hade han varit vid liv.

Hela episoden handlade ju om en ganska kort händelseperiod. I mangan (volym 17) blev Guts och Farnese anfallna av hundarna utomhus och där var även hästscenen med. De kom aldrig till någon herrgård av något slag i den scenen. Hela den biten har de ju mig veterligen konstruerat helt själva i animen. Den var ju förvisso inte dum i sig, men varför de ändrade så mycket är ju frågan.

wilhelmblomgren
2016-07-17, 23:14
one punch man är fantastiskt

Den är bra, ja. Men överreklamerad enligt mej.

---------------------

Såg precis tredje avsnittet av Berserk, jag börjar vänja mig vid cgi, dock hade serien varit bättre med "traditionell" animering.

Den mest lovande animen detta kvartalet enligt mej är; andra säsongen av Shokugeki no souma. Dessa kulinariska animeringar alltså!.. *drool**cupid*

wilhelmblomgren
2016-07-17, 23:16

Bra att de valde att ta med scener som man kunde misstänka att de kanske hade klippt bort. Att Farnese inte hade bröstvårtor - är det någon japansk typ av censurpolitik? Hästen var ju med, även om genitalia ej visades. Mr Hands hade säkerligen väl hur som helst blivit helt gråtfärdig av lycka, hade han varit vid liv.

Hela episoden handlade ju om en ganska kort händelseperiod. I mangan (volym 17) blev Guts och Farnese anfallna av hundarna utomhus och där var även hästscenen med. De kom aldrig till någon herrgård av något slag i den scenen. Hela den biten har de ju mig veterligen konstruerat helt själva i animen. Den var ju förvisso inte dum i sig, men varför de ändrade så mycket är ju frågan.

Filler kanske?

Magnus N
2016-07-18, 05:58
Denna sommarsäsong har en del lovande anime faktiskt, känns som en ok säsong just nu

Berserk(just för att det är berserk)
Days
Battery
Arslan senki s2
Tales of zestria(stavningen nog fel)
Shougeki no soma s2

Inte hunnit kolla 91 days än men vad jag vet om den ich sett trailers så lär den hamna på listan med

ceejay
2016-07-18, 09:58

störde mig på att det inte fanns nipples. Liksom wtf. Avhuggna huvuden och lemmar men inte bröstvårtor?

wilhelmblomgren
2016-07-18, 11:39
störde mig på att det inte fanns nipples. Liksom wtf. Avhuggna huvuden och lemmar men inte bröstvårtor?

Tänkte samma sak.

ceejay
2016-07-22, 19:58
Dragon ball super är bra jävla skruttigt.

Termy
2016-07-23, 08:30
Berserk episod 4:
Fick bra vibbar i början när man såg Gatsu och han såg ut i princip som han gör i mangan. Sedan när man ser honom framifrån och de börjar animera honom så blir det förvridet och... avlångt på något sätt, likt föregående episoder. Råkade han öppna fel sorts bok någonstans längs vägen månntro?

http://1.bp.blogspot.com/-nKFhINMFhDc/VMQSZXg6oTI/AAAAAAAABPQ/IywSlVJQ4xw/s1600/Army%2Bof%2BDarkness%2B(1).jpg

De andra karaktärerna var bra gjorda dock. Får se ev. nästa episod hur mycket de censurerar bort av Mozgus tortyrkammare.

ceejay
2016-07-23, 14:00
Åå juste, berserk måste jag kika på senare.

Magnus N
2016-07-25, 17:33
Åå juste, berserk måste jag kika på senare.

Ta även och spana in senaste mangakapitlet, riktigt bra!

Magnus N
2016-07-30, 10:53
Senaste berserk var nog bästa hitintills, vet inte om det är så att man vant sig vid stilen eller om det är produktionen k sig som blivit bättre. Men jag gillar utvecklingen :)

Bailah
2016-07-30, 14:38
Börjar kolla på boku no hero academia. Änsålänge underhållande och påminner om opm

Bailah
2016-08-01, 21:37
Sett fem avsnitt av http://kissanime.to/Anime/Koutetsujou-no-Cabaneli

Verkar lovande

wilhelmblomgren
2016-08-01, 21:45
Börjar kolla på boku no hero academia. Änsålänge underhållande och påminner om opm

Väldigt underhållande serie faktiskt. Gav den 8/10 på mal.

Bailah
2016-08-01, 22:15
Väldigt underhållande serie faktiskt. Gav den 8/10 på mal.

Absolut sevärd. Dock kändes den lite för kort. Behöver en ny season snabbt!

Tomten
2016-08-02, 00:03

Kommer ju en ny säsong, när inte helt klart ännu, men sannolikt så kommer det inte dröja mer än till vintern/våren 2016/2017

Bailah
2016-08-02, 06:24
Kommer ju en ny säsong, när inte helt klart ännu, men sannolikt så kommer det inte dröja mer än till vintern/våren 2016/2017

Jo exakt. Ogillar lite att se en ny 10 avsnitt anime. Går för fort och får vänta alldeles för länge.

MangeByggarn
2016-08-02, 14:59
Någon som har sett nya D.Grayman?

Era tankar?

wilhelmblomgren
2016-08-02, 17:45

Of course! :D

Matsa
2016-08-02, 18:46
Någon som har sett nya D.Grayman?

Era tankar?

Jag har inte sett något alls av den men jag har tänkt kolla den från början så fort jag har tid eftersom jag tycker mycket om mangan. Tycker du den är sevärd?

ceejay
2016-08-18, 21:31
tror jag kom lite i brallan mot slutet av berserk avsnitt 7

Magnus N
2016-08-18, 21:34
tror jag kom lite i brallan mot slutet av berserk avsnitt 7

Har blivit bättre och bättre serien , synd att den enbart ska vara 12 avsnitt :/

Tjuckot
2016-08-19, 15:15
Bleachmangan är avslutad nu, viss epok i graven.

Termy
2016-08-19, 19:25
Är lite kluven med nya Berserk. Det känns lite ihopslängt på nått sätt. Denna review summerar en del nackdelar som jag är böjd att hålla med om:
Q6kVU8uNdic

JacobHeitmann
2016-08-19, 19:37
Bleachmangan är avslutad nu, viss epok i graven.

Slutade läsa mangan lite efter att animen slutade. Det var bara roligt i början av mangan men sen så blev det ganska.. repetitivt.

Tjuckot
2016-08-19, 20:02
Slutade läsa mangan lite efter att animen slutade. Det var bara roligt i början av mangan men sen så blev det ganska.. repetitivt.

Äsch, jag kommer ihåg när man började läsa den. Kul att följa den till slutet av nostalgi om inte annat, men det är enkelt att argumentera för att den skulle slutat tidigare :)

JacobHeitmann
2016-08-20, 22:02
ACq7tgjHdGA

Matsa
2016-08-23, 23:20
Slår ännu ett slag för Mob Psycho 100, 7 avsnitt ute nu. Det är samma person (ONE) som har skapat One Punch Man fast den är inte speciellt lik. Stilen är lite ovanlig, den är egentligen helt ok animerad men de har valt att låta figurerna likna mangan väldigt mycket och ONE är ingen vidare tecknare. Det gör att den ser lite barnslig ut, det tycker jag är lite charmigt men jag tror att vissa kanske inte ger den en riktig chans pga det. Tycker dock att den är riktigt bra, klart sevärd och lite udda.

Annars har jag inte tittat på så mycket en tid då jag har läst desto mer. Jag sträckläste precis 208 kapitel av en Manwha som heter Red Storm och den är faktiskt fruktansvärt bra. Handlingen är godkänd, många episka fighter och en del humor. Det enda jag kan störa mig på ibland är att krafterna som många av figurerna besitter är något överdrivna, det är snudd på DBZ nivå men det passar in ganska bra i miljön och många gillar ju sådant.

Har precis börjat läsa Yongbi och den verkar lovande med mycket action, den är även ganska sjuk och jävligt rolig.

Klein
2016-08-24, 00:39
Såg nyligen klart Shinsekai yori. Mycket bra:

eRz0_HOzGqw

JacobHeitmann
2016-08-24, 12:42
Slår ännu ett slag för Mob Psycho 100, 7 avsnitt ute nu. .

Laddar ner den nu.

Såg nyligen klart Shinsekai yori. Mycket bra:

[YT]eRz0_HOzGqw/YT]

Var tittade du på den? Ladda du ner 1080p torrents?

Klein
2016-08-24, 23:08
Laddar ner den nu.

Var tittade du på den? Ladda du ner 1080p torrents?

Tror inte vi får dela sådan information i offentliga forumtrådar. Men så svårt är det ju inte att hitta webbplatser som streamar. Kan PMA.

JacobHeitmann
2016-08-25, 08:41
Tror inte vi får dela sådan information i offentliga forumtrådar. Men så svårt är det ju inte att hitta webbplatser som streamar. Kan PMA.

Ah, just det.

JacobHeitmann
2016-08-26, 14:32
Berserkmangan 346 var underbar, de har verkligen tagit det långsamt för att bygga upp till det här stadiet.

http://i.imgur.com/3o3PgHL.jpg
Yep, din vänlige nörd.

Termy
2016-08-26, 16:32
Var köpte du Behelithen?

JacobHeitmann
2016-08-26, 16:43
Var köpte du Behelithen?

Asien för många år sen, minns tyvärr inte. Men det var inte så svårt.

Termy
2016-08-26, 18:05
Bara att vänta på the eclipse då.

Halvvägs igenom Space Brothers. Riktigt skön anime om två bröder som har som mål att bli astrounauter.

Lövbiffen
2016-08-26, 18:10
Det vore coolt att ha en julgran med beheliter som julgranskulor och en stjärna som ser ut som Guts "offermärke"! :d

Tomas Tryffel
2016-08-26, 18:27
Berserk verkar i mina ögon otroligt våldsamt, på ett perverst och fullkomligt omotiverat sätt.
Hur ställer ni som ser animen er till den reaktionen?

Daniiiel
2016-08-26, 19:00
Berserk verkar i mina ögon otroligt våldsamt, på ett perverst och fullkomligt omotiverat sätt.

Animen är alldeles för nertonad

Magnus N
2016-08-26, 19:07

Som föregående talare, nedtonad version i animen. Visst är det våldsamt etc etc, men tycker iaf i mangan att man får ett bra helhetsintryck, upplever iaf inte själv att inslagen av våld/sex har lagts in på ett klumpigt och onödigt sätt

JacobHeitmann
2016-08-26, 19:23

Pfff, vad snackar du om?

http://2static3.fjcdn.com/comments/Berserk+mentioned+swell+with+violent+troll+rape+ba d+scanslation+and+_75485145269a135db93b0fede8dfa93 d.jpg
:D

Seriöst så är animen verkligen nedtonad och på gränsen till mesig, förutom i original-animen på 90-talet på sista avsnittet. Det är en otroligt ärlig manga, älskart.

Gearhead85
2016-08-27, 10:27
En OVA som är i min smak är Battle Angel Alita. :)

ceejay
2016-08-27, 20:12
Ge mig nästa avsnitt berserk.

Kimball
2016-09-02, 17:30
Alltså them feels i Naruto.

Kommer bli en åt helvete saknad serie, trots att 70% av epsen varit fillers, mainstoryn är så jävla trevlig. Fuck. Oerhört många års följande som snart slutar.

JacobHeitmann
2016-09-02, 18:41
Ge mig nästa avsnitt berserk.
Oooooh jag ska fixa kvällsmat och bänka mig framför kom-putor!

Alltså them feels i Naruto.

Kommer bli en åt helvete saknad serie, trots att 70% av epsen varit fillers, mainstoryn är så jävla trevlig. Fuck. Oerhört många års följande som snart slutar.

Man får hoppas på en Boruto-fortsättning (om ingen har hört något annat?) Boruto-mangan var helt ok, även om den var väldigt kort.

ceejay
2016-09-04, 17:28
berserk är så fett. Önskar att det kom typ 2 avsnitt i veckan.

Tomten
2016-09-05, 10:57
berserk är så fett. Önskar att det kom typ 2 avsnitt i veckan.

Om jag får 0 i veckan så kan du få 2. :laugh:

life from zero in another world är ett bättre exempel på hur man hanterar källmaterial på ett värdigt sätt.

Magnus N
2016-09-16, 19:09
Bra nyheter för oss som gillar Berserk

The 12th and final episode of the current Berserk television anime ran on the WOWOW channel on Friday, and it ended with an announcement video that the "next arc will descend in Spring 2017."

http://www.animenewsnetwork.com/news/2016-09-16/berserk-anime-next-arc-to-premiere-next-spring/.106539

Termy
2016-09-16, 19:18
Bra nyheter för oss som gillar Berserk

The 12th and final episode of the current Berserk television anime ran on the WOWOW channel on Friday, and it ended with an announcement video that the "next arc will descend in Spring 2017."

http://www.animenewsnetwork.com/news/2016-09-16/berserk-anime-next-arc-to-premiere-next-spring/.106539

Då har de lite tid på sig att byta regissör då.

Magnus N
2016-09-25, 14:55
Klart för en s2 av OPM :)

Ett Orm
2016-09-25, 16:45
klart för en s2 av opm :)

omg!

Lycklig
2016-09-25, 17:54
Någon ny sevärd serie som kommit denna höstsäsongen?

Magnus N
2016-09-25, 18:00
Någon ny sevärd serie som kommit denna höstsäsongen?

Hösten drar igång nu första vecka oktober

Men sommaren har ett par bra:
Days
Berserk
91 Days
Battery
Shougeki no Souma s2

Princip de jag kollade på

Hösten har ett par återkommande serier man ser fram emot samt ett par nya som ser intressanta ut.

JacobHeitmann
2016-09-27, 19:16
I1XQduS6IfA

Kimball
2016-09-29, 21:07
Hösten drar igång nu första vecka oktober

Men sommaren har ett par bra:
Days
Berserk
91 Days
Battery
Shougeki no Souma s2

Princip de jag kollade på

Hösten har ett par återkommande serier man ser fram emot samt ett par nya som ser intressanta ut.

Vi delar samma åsikter här, följer även jag dedär exkl 91 days, vet inte varför men jag fastnar sällan för animes med gangster-teman.

Gillade även Mob Psycho 100 samt hur den slutade, för ovanlighetens skull. Det är inte One Punch Man, men det är fortfarande väldigt underhållande.

Inte dundermycket i nya säsongen som lockar mig rent spontant.

All Out!! kan bli bra pga min förkärlek till sportanimes.
Nya (och sista? *gah!*:cryout:) säsongen av Haikyuu!! kommer bli tung av samma anledning som ovan.
Annars såg jag inget på: https://static.neregate.com/2016/08/neregate.com-Fall-2016-Anime-Chart-v2.png som rent spontant lockar som sagt, får se om något dyker upp.

JacobHeitmann
2016-10-10, 21:11
Underhåller mig med lite fanart i väntan på att Berserk hiatus:en ska ta slut.

http://i.imgur.com/PUQk4UC.png
http://i.imgur.com/PUQk4UC.png

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/38/27/97/38279795ff3885d690b894b85b6ef5cc.jpg
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/38/27/97/38279795ff3885d690b894b85b6ef5cc.jpg

Ett Orm
2016-10-10, 21:43
Hepp, då var Naruto avklarad. Ja förutom filmerna då. Sevärda?

Nästan klar med attack on titan - förjävla trevlig måste jag säga!

Vad bör bli nästa efter det tycker panelen? Är själv inne på antingen Berserk s2 eller Mob Psyho 100.

Förresten: Anime med svenskt tal? Har sett att swefilmer mm har några, men är det nått ställe som har fler samlade på nått bra ställe?

ceejay
2016-10-16, 18:35
Ska ta en kik igenom hajime no ippo. Får se om de kan göra något roligt av boxning :P

Sparven från Minsk
2016-10-16, 18:38
Ska ta en kik igenom hajime no ippo. Får se om de kan göra något roligt av boxning :P

Kan rekommendera den, såg hela för något år sedan.

ceejay
2016-10-16, 23:11
kikade igenom 7 avsnitt ikväll så :)

Bailah
2016-10-17, 06:40
kikade igenom 7 avsnitt ikväll så :)

Den är skitbra. Blir bara bättre och bättre. Finns vissa scener som jag fortfarande kollar yt ibland.
En favorit.

92JgtHF_7fY

Kimball
2016-10-17, 17:05

Heck, lyckas de göra Mahjong som man inte förstår mer än 10% av intressant i animes är ju boxning en baggis!
Jag är avis, hade också önskat ha Hajime osett, en av de få animes jag skulle kunna tänka mig se om. Jobbigt att bli sugen på löprundor pga allt adrenalin sent om nätterna bara.

ceejay
2016-10-20, 20:16
Hajime är fett bra.

Termy
2016-10-20, 20:33
Det har ett grymt soundtrack att träna till också.

Bailah
2016-10-21, 23:29
Börjat kolla på Drifters. Bara tre avsnitt ute men ser dom ikväll. Verkar riktigt fet.

Sparven från Minsk
2016-10-22, 06:50
Hajime är fett bra.

Enda nackdelen är att den tar slut.

Lipservice
2016-10-22, 10:13
Tittade igenom Bakuman under de 3 dagar jag var hemma och sjuk.
Riktigt underhållande och beroendeframkallande!

Ett Orm
2016-10-30, 19:38
Berserk S2..
Har de gjort animeringen med en PS2:a eller vad är grejen? Sjukt störande.
Ok tecknat annars.

meow
2016-10-30, 20:17
Söker lite tips..
Inte mycket för anime egentligen men vissa serier har jag lyckats fastna för.

Har tidigare sett
Berserk s1 (tvåan gillade jag inte)
arslan senki
attack on titan
naruto
sword of the stranger (film)

Så om någon har någon bra "action" serie (helst sånna som utspelar sig för länge sen) som är hyfsat realistisk så tar jag gärna emot förslag :)

Magnus N
2016-10-30, 20:22
Söker lite tips..

Har tidigare sett
arslan senki
attack on titan
naruto

Så om någon har någon bra "action" serie (helst sånna som utspelar sig för länge sen) som är hyfsat realistisk så tar jag gärna emot förslag :)

Kenshin
Samurai Champloo
Blade of the phantom master
Moribito

Realismen är kanske inte alltid så verklig men bra är dem :)

Kimball
2016-10-30, 21:14
Söker lite tips..

Har tidigare sett
arslan senki
attack on titan
naruto

Rainbow
Full Metal Alchemist: Brotherhood
Hajime no Ippo

Gearhead85
2016-10-30, 22:29
Nu har del två av säsong 4 av RWBY kommit. ^_^ Och ja det är folk som är oense om RWBY är en anime elelr inte då den har animestuk på själva animeringen men inte är japansk utan amerikansk. (Även om jag tror skaparen Monty Oum var korean)

Ett Orm
2016-10-31, 01:03
Kollar in hajime no Ippo. Lite trist tycker jag..

.. att jag behöver gå o lägga mig efter att bara sett 12 avsnitt i rad.

ceejay
2016-10-31, 05:42
kollar in hajime no ippo. Lite trist tycker jag..

.. Att jag behöver gå o lägga mig efter att bara sett 12 avsnitt i rad.

:d

r3mpuh
2016-10-31, 09:02
Re:Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu

Denna serie rekommenderas starkt..

Det är som en blandning utav Steins Gate & Higurashi no Naku Koro ni/Higurashi no Naku Koro ni Kai - fast med medeltidsfantasy-tema.

Kimi no Na wa

Superb film.

Absolut inget man vill kolla på med polarna(till skillnad från ovanstående animé). Denna snyftfilm ses bäst med flickvän/myspys-väninna alternativt självt.

Klein
2016-10-31, 09:06
Söker lite tips..

Har tidigare sett
arslan senki
attack on titan
naruto

Samurai X - Rurouni Kenshin OVA
5jyTf1ZU0vI

Shigurui
XE8bImi0_GQ

Kurozuka
ohpq9jsPPzY

Moribito – Guardian of the Spirit
al1CpCfSEHo

Ett Orm
2016-11-29, 11:55
Kollar in hajime no Ippo. Lite trist tycker jag..

.. att jag behöver gå o lägga mig efter att bara sett 12 avsnitt i rad.

Hepp, nu var den klar. Bra skit.

Vilken nu? förslag?

ceejay
2016-11-29, 12:06
hajime har säsong 2 och 3 också.
New challenger och rising.

Kimball
2016-11-29, 17:29

Vilken nu? förslag?

+1, om du mot förmodan missat någon säsong, film eller sido-ep hade jag rekommenderat dem, man kan tex gå via:
https://myanimelist.net/anime/263/Hajime_no_Ippo
och klicka på "sequel" tills det tar stopp för att bocka av att man verkligen sett allt.

Ett orm: Sugen på mer sport? Major har 6 säsonger tror jag, liknande "peppkänsla" som Hajime. Inte alls samma klass (heck nästan inget förutom FMA håller samma klass som Hajime imho) men ändå sevärt och trevligt med så många säsonger.

Termy
2016-11-29, 18:29
En annan anime som också handlar om tävling, som jag gillar skarpt, är Hikaru no Go. (https://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=84) Den handlar dock om spelet Go, men det är inte så tråkigt som det låter. Själv är det min favoritanime om just tävling/spel, näst efter Hajime no Ippo (som är i en klass för sig).

r3mpuh
2016-11-29, 18:45
Ping Pong The Animation - Är ju annars en väldigt bra sportanime. :)

Magnus N
2016-11-29, 19:30

Vilken nu? förslag?

Är det sport du är ute efter så är Haikyuu den du ska kolla in, helt suverän serie

Ett Orm
2016-11-29, 19:36

De är också avklarade.:d

Hmm, det finns ju faktiskt en hel del tips i tråden. Ska spana in tipsen.

Kimball
2016-11-29, 21:09
En annan anime som också handlar om tävling, som jag gillar skarpt, är Hikaru no Go. (https://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=84) Den handlar dock om spelet Go, men det är inte så tråkigt som det låter. Själv är det min favoritanime om just tävling/spel, näst efter Hajime no Ippo (som är i en klass för sig).

Gillade också Hikaru! Ett annat tips är också: The Legend of Mahjong: Akagi, galet hur de lyckas göra ett spel man inte förstår ett dugg om intressant.

Ping Pong The Animation - Är ju annars en väldigt bra sportanime. :)

Nog är Ping Pong mer en dramaserie med sportinslag dock? Inte dålig, men man måste veta vad man kan förvänta sig.

Är det sport du är ute efter så är Haikyuu den du ska kolla in, helt suverän serie

Är ledsen över att sista säsongen inte kommer handla om mer än den gör dock :(

Giant Killings
DAYS
All Out!!
Ace of Diamond

Är andra lysande sportanimes (än så länge).

Magnus N
2016-11-29, 21:11
Är ledsen över att sista säsongen inte kommer handla om mer än den gör dock :(

Giant Killings
DAYS
All Out!!
Ace of Diamond

Är andra lysande sportanimes (än så länge).

Var lite surt med enbart 10 avsnitt, men är iaf 10 riktigt bra avsnitt :D

Kimball
2016-12-01, 00:43
Var lite surt med enbart 10 avsnitt, men är iaf 10 riktigt bra avsnitt :D

Jo hellre kvalite före kvantitet, men ändå..

Nya säsongen ser inte kanonlovande ut rent spontant, kul med ny säsong av Ao no Exorcist dock, minns att S01 lämnade en helt okej eftersmak när det slutade.

Ett Orm
2016-12-02, 20:37
Sailor moon blev det viss ikväll.:d

Magnus N
2016-12-07, 20:07
http://www.animenewsnetwork.com/daily-briefs/2016-12-06/attack-on-titan-anime-season-2-premieres-in-april/.109585

The wraparound jacket band on Hajime Isayama's 21st Attack on Titan manga volume is revealing on Friday that the anime adaptation's second season will premiere in April

Taragon
2016-12-07, 20:24
Har totalt missat att det kommit en säsong 3 av Hajime no ippo. Fasen vad kul :)

Just nu kollar jag för första gången på dragon ball och dbz :)

Kimball
2016-12-09, 20:42
Har totalt missat att det kommit en säsong 3 av Hajime no ippo. Fasen vad kul :)

Just nu kollar jag för första gången på dragon ball och dbz :)

Oh good ole memories, mem hujedamig så utdragna fighter. Om du missat det så gjordes (väl?) en remake på DBZ med högre tempo än originalet som förmodligen är mer sevärd.

Ett Orm
2016-12-10, 15:11
Oh good ole memories, mem hujedamig så utdragna fighter. Om du missat det så gjordes (väl?) en remake på DBZ med högre tempo än originalet som förmodligen är mer sevärd.

Tar en fight mindre än tre avsnitt är det ingen fight.

Kollar nu på kabaneri of the iron fortress, najs bajs!

Kimball
2016-12-10, 17:04
Tar en fight mindre än tre avsnitt är det ingen fight.

Kollar nu på kabaneri of the iron fortress, najs bajs!

Tre avsnitt absolut, men 5-20? Nejtack :)
Såg faktiskt Kabaneri för några veckor sedan, började väldigt bra imho, avslutade sådär.

ceejay
2016-12-29, 00:23
sett klart hajime no ippo rising nu. Fortsättning pls.

Lövbiffen
2016-12-29, 09:54
sett klart hajime no ippo rising nu. Fortsättning pls.

http://ww1.gogoanime.io/category/hajime-no-ippo-a-new-challenger

ceejay
2016-12-29, 11:15
Såatte, det där är ingen fortsättning.

Lövbiffen
2016-12-29, 13:26
Såatte, det där är ingen fortsättning.

Ja just jävlar, jag hade för mig att Challenger var namnet på den sista! Sorry. :em:

ceejay
2016-12-29, 14:14

Vill verkligen se en fortsättning i animeform där Ippo takes on the world.

Taragon
2017-01-10, 03:56

Japp men ville se originalet först. Rätt utdragna fighter som sagt :p kollar nu på Dragonball Super. Verkar okej.

Sohlsken
2017-01-22, 03:23
Jag försöker komma ihåg namnet på en animè jag såg för säkert tio år sedan. Jag minns följande:

Det var en tjej som hade en röd typ handboja, eller ett brett metallarmband. Hon kunde framkalla en pilbåge. Jag tror att den var rosa?

Jag tror att folk blev hjärntvättade.

Någon kvinna ropade "Viva! Viva! Viva!"

Tyvärr är det allt jag minns. Hjälp?

Sparven från Minsk
2017-01-22, 08:29
Passar på att låna tråden, även jag söker en anime från min barndom.

Var en pojke som upptäckte att han fick psykiska krafter, var något speciellt med barn som utvecklade detta och de jagades.
Han blev omhändertagen av en typ motståndsrörelse när han upptäckte sina krafter.

Hette något med earth.....

JacobHeitmann
2017-01-22, 10:58
Passar på att låna tråden, även jag söker en anime från min barndom.

Var en pojke som upptäckte att han fick psykiska krafter, var något speciellt med barn som utvecklade detta och de jagades.
Han blev omhändertagen av en typ motståndsrörelse när han upptäckte sina krafter.

Hette något med earth.....

Du kanske hittar den här: http://www.anime-planet.com/anime/tags/psychic-powers

http://www.anime-planet.com/images/anime/covers/thumbs/please-save-my-earth-257.jpg
Please Save My Earth
http://www.anime-planet.com/images/anime/covers/thumbs/toward-the-terra-tv-1105.jpg
Toward the Terra TV

r3mpuh
2017-01-22, 13:14
Jag försöker komma ihåg namnet på en animè jag såg för säkert tio år sedan. Jag minns följande:

Det var en tjej som hade en röd typ handboja, eller ett brett metallarmband. Hon kunde framkalla en pilbåge. Jag tror att den var rosa?

Jag tror att folk blev hjärntvättade.

Någon kvinna ropade "Viva! Viva! Viva!"

Tyvärr är det allt jag minns. Hjälp?http://www.bilddump.se/bilder/20170122130953-83.185.89.206.jpg
http://www.bilddump.se/bilder/20170122131206-83.185.89.206.jpg
?

Sparven från Minsk
2017-01-22, 15:55
Du kanske hittar den här: http://www.anime-planet.com/anime/tags/psychic-powers

http://www.anime-planet.com/images/anime/covers/thumbs/please-save-my-earth-257.jpg
Please Save My Earth
http://www.anime-planet.com/images/anime/covers/thumbs/toward-the-terra-tv-1105.jpg
Toward the Terra TV

Måste vara Toward The Terra, tycker mig känna igen lite av bilderna och storyn stämmer!

Tack :D

Sohlsken
2017-01-22, 22:26
http://www.bilddump.se/bilder/20170122130953-83.185.89.206.jpg
http://www.bilddump.se/bilder/20170122131206-83.185.89.206.jpg
?

Tack!!! Den är det!

Lövbiffen
2017-01-23, 10:06
Nya säsongen av Gintama har börjat! Det tredje avsnittet borde komma ut i dag! :)

r3mpuh
2017-02-27, 00:12
Nya säsongen av Gintama har börjat! Det tredje avsnittet borde komma ut i dag! :)
Åttonde avsnittet~
:cheers:

Tjuckot
2017-02-27, 08:16
Kan aldrig musik och har noll gehör, hör musik på radion och vet direkt att det är introt till ghost in the shell. Känns lagom nördigt. Lite nöjd *cupid*

Lövbiffen
2017-02-27, 08:56
Kan aldrig musik och har noll gehör, hör musik på radion och vet direkt att det är introt till ghost in the shell. Känns lagom nördigt. Lite nöjd *cupid*

Körde de "Making of Cyborg" på radio? :O Finns det risk för att någon hackat ditt ghost och att du bara trodde du hörde låten?

Lövbiffen
2017-02-27, 08:59
Åttonde avsnittet~
:cheers:

Det här är första gången jag kollar på Gintama veckovis och det är jäkligt roligt att få se nya avsnitt varje måndag. Jag skulle nog säga att den här säsongen är lite mer komisk trots att den i grunden är mer seriös. Vissa andra seriösa delar har varit det mer genomgående. Det är roligt att de alltid hittar en skön väg att gå!

Gearhead85
2017-02-27, 11:14
Black Bullet var en rätt hyffsad anime. Inte utan att man tycker synd om "the Cursed Children" i den. :)

Tjuckot
2017-02-28, 18:30
Körde de "Making of Cyborg" på radio? :O Finns det risk för att någon hackat ditt ghost och att du bara trodde du hörde låten?

hehe. Sambon kollade på nätet, det var rätt :) Tror det var p2..

Andy.da.wohoo
2017-02-28, 20:05
Såg nyligen klart på Attack on Titan. Satan så bra!

Magnus N
2017-02-28, 20:08
Såg nyligen klart på Attack on Titan. Satan så bra!

Bra timing, dryga månaden kvar till säsong2 :)

r3mpuh
2017-03-04, 02:05
Kapten Vitskägg är helt klart den manligaste karaktären i det fiktionella universumet.
Rcsru7OCXlE
Efter att man sett hela videon ovan, kan man med fördelaktighet efteråt se nedan:
Oiv4qakhJ3M

marolss
2017-03-04, 19:55
Halloj!

Jag testar lyckan härinne om det är så att någon vet vilken film jag söker trots min extremt knapphändiga info.

Jag hade en favorit film i slutet av 80-talet som jag ville minnas heta "africa" eller liknande men inte säker alls på det. Uppenbart var att det var i Afrika sett till tecknad omgivning.
Var lite som en äventyrsfilm där huvudfiguren stötte på stora noshörningar, stammar med spjut och sköldar som hade ngn märklig ritual att hoppa högt(?), en enorm orm vill jag minnas var med.
Personen hoppade vidnågot tillfälle från hög höjd ner i en flod minns jag.

Knapphändigt men ngn som vet? Filmen kan vara äldre än slitet av 80-talet men det var då jag kollade på VHS.

Magnus N
2017-03-04, 20:03
Kan inte vara The Bush Baby?

Gjorde en lite snabb sökning och det var den enda jag hittade på afrika

Såg nu att du skrev film, detta var dock en serie :/

Är det en anime som i japansk tecknat eller en vanlig animerad film?

r3mpuh
2017-03-16, 04:30
5NBEeN8MDsM

Ett Orm
2017-03-17, 22:11
Kan inte vara The Bush Baby?

Gjorde en lite snabb sökning och det var den enda jag hittade på afrika

Såg nu att du skrev film, detta var dock en serie :/

Är det en anime som i japansk tecknat eller en vanlig animerad film?

http://images.gr-assets.com/books/1460126559l/540581.jpg

ceejay
2017-03-24, 22:00
zLaVP8IhIuc

JacobHeitmann
2017-03-27, 16:45
Berserk fanart från senaste mangan.
https://i.redd.it/l7wn7h1bdnny.png
http://i.imgur.com/45vlMRd.jpg

Bailah
2017-04-03, 11:09
Boku no hero academia och attack on Titans har börjat igen. Magi!

Kimball
2017-04-04, 21:14
Boku no hero academia och attack on Titans har börjat igen. Magi!

Mjo, hoppas verkligen AoT ger svar på åtminstone en del frågor denna säsong, annars blir jag lite less.

ceejay
2017-04-28, 20:13
Overlord är helt klart en jävligt skum serie. Sett 2 avsnitt.

Magnus N
2017-04-28, 20:21
Overlord är helt klart en jävligt skum serie. Sett 2 avsnitt.

Tyckte den var riktigt trevlig faktiskt, säsong2 är på gång med :)

ceejay
2017-04-28, 20:24
Den är välgjord hittills :)
Såg någon scen på youtube och kände att jag var tvungen att kolla in den.

ApexProcyon
2017-04-28, 20:26
Börjat se Berserk från 90-talet för första gången nu. Tre avsnitt in så är den helt okej faktiskt, trots att jag ogillar anime för det mesta.

Tänkte ta itu med Ghost in the Shell senare också.

Skön sen från Full Metal Alchemist:
rQzFz6r074o

ceejay
2017-04-28, 20:29
Gamla berserk-serien är helt klart i toppen för mig för animeserier. Så jävla bra. Varning för att du kommer känna dig tom när du sett alla få avsnitt som finns.

r3mpuh
2017-04-28, 20:46
Skön scen* från Full Metal Alchemist:
rQzFz6r074oIndeed, dock råkade du länka fel klipp bara. ;)
3R_P23qZYJM

Jag antar att du redan har sett Steins Gate, men om ej: Do. It.
Enda animeserien vars genomgående kvalité överträffar FMA i min bok.

Matsa
2017-04-28, 22:27
Gamla berserk-serien är helt klart i toppen för mig för animeserier. Så jävla bra. Varning för att du kommer känna dig tom när du sett alla få avsnitt som finns.

Berserk var min inkörsport till manga och förmodligen även animeträsket. Innan jag såg den hade jag inte läst någon manga och inte kollat på mer anime än Initial D. Efter slutet på Berserk var jag ju liksom tvungen att läsa mangan för att få reda på mer, och mangan är ju helt fantastisk så det var ju bra! :)

ceejay
2017-04-28, 22:53
Man fastnar verkligen i Overlord. Avsnitt 8 nu.

Matsa
2017-04-29, 00:32

Kanske skulle kolla in den då...

Kimball
2017-04-29, 13:12

Men plågas även den, likt majoriteten (?) av att man bara vill ha mer pga otillräckligt slut. :(

r3mpuh
2017-04-29, 14:59
Men plågas även den, likt majoriteten (?) av att man bara vill ha mer pga otillräckligt slut. :(
Kanske skulle kolla in den då...Sett: Re Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu?

Extremt bra skit. Bättre än Overlord. ;)

ceejay
2017-04-29, 19:12

Nästan bättre att inte kolla sista avsnittet så man vet att det finns mer... :P

r3mpuh
2017-05-02, 01:36
Nyaa.eu & nyaa.se är nere. :(

ZpWnlnX3NyY

Kimball
2017-05-02, 21:28
Nyaa.eu & nyaa.se är nere. :(

Verkar inte optimistiskt av det man kan läsa. Gudskelov funkar ju Horriblesubs magnetlänkar men...

Matsa
2017-05-02, 22:29
Wait wut... Berserk 2017 är igång? :o

Gearhead85
2017-05-02, 23:18
Wait wut... Berserk 2017 är igång? :o

Har sett fyra avsnitt av den och nästa del kommer nu till helgen. Dock än sålänge bara med subtiles. Den dubbade kommer senare troligen om du vill ha det.

Matsa
2017-05-02, 23:32
Har sett fyra avsnitt av den och nästa del kommer nu till helgen. Dock än sålänge bara med subtiles. Den dubbade kommer senare troligen om du vill ha det.

Mm, har väntat på att den skulle dra igång men senaste månaderna har varit lite röriga så jag hade helt glömt bort den. Brukar föredra subs, fast jag erkänner att jag sällan ens ger dubbade versionen en chans. Förmodligen vanesak eftersom det saknas bra dubs (om det finns några alls) till så mycket.

Gearhead85
2017-05-03, 08:02
Mm, har väntat på att den skulle dra igång men senaste månaderna har varit lite röriga så jag hade helt glömt bort den. Brukar föredra subs, fast jag erkänner att jag sällan ens ger dubbade versionen en chans. Förmodligen vanesak eftersom det saknas bra dubs (om det finns några alls) till så mycket.

Vissa serier som Full Metal Alchemist och Burst Angel tillika miniserien/ova Battle Angel Alita vill jag köra dubbat men som andra serier föredrar jag subtiles delvis för känslan men även då jag har en hörselnedsättning. 🙂 Har börjat kika på Berserk från 1997 u i väntan på nästa avsnitt av 2017.

Lövbiffen
2017-05-03, 08:31
Tråkigt nog är nya säsongen av Berserk nästan ännu sämre animerad. Det är oerhört tråkigt att de valde undermålig 3D framför 2D vilket de är oerhört bra på.

Jag såg ett youtubeklipp för ett tag sedan där en lirare analyserade vad som gick fel med nya Berserk. Tydligen hade regissören inte gjort några liknande serier innan. Serien han var mest känd för var någon komediserie som handlade om en tennisskola för tjejer. I den serien passade det bra med en massa snabba klipp fram och tillbaka. Det passar dock inte bra i Berserk.

Den gamla serien fångade Berserk briljant och väckte många känslor. Nu har de verkligen misslyckats vilket är jäkligt tråkigt. Som någon skrev här förut är det sorgligt att se de fina 2D-animationer som syns i introt och i vissa korta delar. Även om serien varit dåligt regisserad hade väl fin 2D gjort resan mindre guppig.

Klein
2017-05-03, 12:33
Tråkigt nog är nya säsongen av Berserk nästan ännu sämre animerad. Det är oerhört tråkigt att de valde undermålig 3D framför 2D vilket de är oerhört bra på.

Jag såg ett youtubeklipp för ett tag sedan där en lirare analyserade vad som gick fel med nya Berserk. Tydligen hade regissören inte gjort några liknande serier innan. Serien han var mest känd för var någon komediserie som handlade om en tennisskola för tjejer. I den serien passade det bra med en massa snabba klipp fram och tillbaka. Det passar dock inte bra i Berserk.

Den gamla serien fångade Berserk briljant och väckte många känslor. Nu har de verkligen misslyckats vilket är jäkligt tråkigt. Som någon skrev här förut är det sorgligt att se de fina 2D-animationer som syns i introt och i vissa korta delar. Även om serien varit dåligt regisserad hade väl fin 2D gjort resan mindre guppig.

Jag kan hålla med om att 3dn inte är någon hit men gamla Berserk var knappast något visuellt underverk. Det var musiken, storyn och karaktärerna som gjorde Berserk 97 till en bra anime. Resten var mediokert.

ceejay
2017-05-03, 14:55
Det var iaf konsekvent. Och snyggt när det behövde vara. Nya Berserk är animerat av en person med downs vid vissa tillfällen typ.

ceejay
2017-05-04, 21:05
casca är så jävla ful i nya berserk.

Gearhead85
2017-05-04, 21:12
casca är så jävla ful i nya berserk.

För egen del känns det lite knepigt att faktiskt höra Casca prata och inte vara som ett litet barn i sinnet nu när jag ser den gamla serien. :)

r3mpuh
2017-05-07, 01:02
http://www.bilddump.se/bilder/20170507020128-83.182.69.195.jpg
http://www.bilddump.se/bilder/20170507020153-83.182.69.195.jpg

ceejay
2017-05-07, 09:37
nya berserk är ändå helt okej, lite förbättring stilmässigt från förra säsongen.

ceejay
2017-05-08, 20:47
Ser fram emot berserker armor. Är det kanske nästa eller nästnästa avsnitt?

Magnus N
2017-05-09, 04:36

borde dröja ett avsnitt till minst om de inte rusar i handlingen

Gearhead85
2017-05-09, 04:50

Jo. Jag har just sett färdigt 1997. Sedan har jag tjuvkikat på wikin. 🙂

ceejay
2017-05-19, 22:19
berserk börjar bli fett.

Kimball
2017-05-20, 10:14
berserk börjar bli fett.

Agreed. Även Attack on Titan och Boku no hero academia håller fruktansvärt trevlig klass imho.

ceejay
2017-05-21, 20:08
började kolla boku no hero igårkväll. Är på säsong 2 nu.

JacobHeitmann
2017-05-21, 21:53
började kolla boku no hero igårkväll. Är på säsong 2 nu.

*cupid* eller *grr* eller *gah!* eller *popcorn* ?

Bailah
2017-05-22, 07:27
Boku är skitfet. Den, titan och berserk jag följer nu. Sista avsnittet på titan sneade jag. Så det action i förra avsnittet så kom det ett segt ett.

ceejay
2017-05-22, 09:29
*cupid* eller *grr* eller *gah!* eller *popcorn* ?

den är typ *popcorn*

Gearhead85
2017-05-22, 17:47
den är typ *popcorn*

Är den mer vuxeninriktad med att folk faktiskt dör och om någon blir skjuten så blöder denne eller är den mer barnvänlig? Gillar själv lite mörkare anime. *popcorn*

upperkatt
2017-05-22, 17:59
Ska jag se om Great Teacher Onizuka för... vet inte vilken gång i ordningen... eller finns det något som är bättre?

Någon som använder crunchyroll? Tankar om det i så fall?

Daniiiel
2017-05-22, 18:11
Är den mer vuxeninriktad med att folk faktiskt dör och om någon blir skjuten så blöder denne eller är den mer barnvänlig? Gillar själv lite mörkare anime. *popcorn*

Ganska fjantig verkligen ingen mörk anime men den är najs ändå

r3mpuh
2017-05-22, 18:21
Är den mer vuxeninriktad med att folk faktiskt dör och om någon blir skjuten så blöder denne eller är den mer barnvänlig? Gillar själv lite mörkare anime. *popcorn*Elfen Lied är rätt blodig.

Ska jag se om Great Teacher Onizuka för... vet inte vilken gång i ordningen... eller finns det något som är bättre?

Någon som använder crunchyroll? Tankar om det i så fall?Min personliga Hype-Lista:
http://www.bilddump.se/bilder/20170522192021-176.68.73.11.jpg

Gearhead85
2017-05-22, 18:27
Ganska fjantig verkligen ingen mörk anime men den är najs ändå

Okej. Tänkte fråga just eftersom den omnämndes under diskussion om Berserk som inte direkt är en solskenshistoria. :laugh:

Och jo vet då jag sett Elfen Lied. :) så jag har börjat att kika på mindre kända anime för att hitta guldkornen.

r3mpuh
2017-05-22, 18:30
Okej. Tänkte fråga just eftersom den omnämndes under diskussion om Berserk som inte direkt är en solskenshistoria. :laugh:

Och jo vet då jag sett Elfen Lied. :) så jag har börjat att kika på mindre kända anime för att hitta guldkornen.Re Zero är rätt blodig.

Higurashi no naku koro ni är väldigt blodig.
Uppföljaren till higurashi no naku koro ni heter higurashi no naku koro ni Kai.
Se higurashi no naku koro ni först.

upperkatt
2017-05-22, 19:17
Min personliga Hype-Lista:
http://www.bilddump.se/bilder/20170522192021-176.68.73.11.jpg

Man tackar!

JacobHeitmann
2017-05-27, 18:15
https://i.redd.it/da7vwytu410z.png
http://kopfstoff.deviantart.com/art/The-White-Hawk-682743806

ceejay
2017-05-27, 18:17
Cliffhangern i senaste berserk borde vara olaglig.

JacobHeitmann
2017-05-27, 18:27

Animen har jag tröttnat på helt, halvhjärtad down to the bones. Men mangan, mah goth! das ist gut! 10 år sen jag läste mangan och äntligen kommer detta få en lösning, good or bad. *popcorn**popcorn**popcorn**popcorn**popcorn*

Magnus N
2017-05-27, 18:34

Den var inte snäll mot en :(

Animen har jag tröttnat på helt, halvhjärtad down to the bones. Men mangan, mah goth! das ist gut! 10 år sen jag läste mangan och äntligen kommer detta få en lösning, good or bad.

Så jävla skönt med framsteg och att han verkar hålla sitt tempo nu :D

Termy
2017-05-27, 20:10
Ja just det jävlar, har inte kollat eller läst Berserk detta år öht. Det blir 8 episoder på rad av säsong 2 då, och från 345 till 350 i mangan.

ceejay
2017-05-27, 21:15
jaha. cliffhanger i boku no hero också. Kuken

Gearhead85
2017-05-28, 17:46
Re Zero är rätt blodig.

Higurashi no naku koro ni är väldigt blodig.
Uppföljaren till higurashi no naku koro ni heter higurashi no naku koro ni Kai.
Se higurashi no naku koro ni först.

Började kika på Higurashi men jag begrep inte riktigt handlingen. :) Det ska ju även vara en bra story och inte bara blod som flyger.
School Live var rätt bra och gott om överraskningar som det ändå läggs ut lite hintar om i serien.

Har börjat kika lite på Terraformars nu.

gällande cliffhangern i Berserk så var det nästan väntat över hela tonen i avsnittet. Det var iallafall inte lika magstarkt dock som förra avsnittet i trollboet med Alien-influensen. :p

Tomten
2017-05-28, 19:16
jaha. cliffhanger i boku no hero också. Kuken

Boku no Hero Academia kommer nog blir en långkörare som anime. I shounen jump så rankas den löpande bland top 10# och hamnar ofta på förstaplats över veckans populäraste serier. Sannolikt att den kommer få liknande behandling som naruto och bleach fick som anime (fast förhoppningsvis utan filleravsnitt)

r3mpuh
2017-05-28, 22:22
Började kika på Higurashi men jag begrep inte riktigt handlingen. :) Det ska ju även vara en bra story och inte bara blod som flyger.
School Live var rätt bra och gott om överraskningar som det ändå läggs ut lite hintar om i serien.

Har börjat kika lite på Terraformars nu.

gällande cliffhangern i Berserk så var det nästan väntat över hela tonen i avsnittet. Det var iallafall inte lika magstarkt dock som förra avsnittet i trollboet med Alien-influensen. :pHigurashi är en unik serie då det inte är tanken att du skall kunna förstå typ någonting alls av vad som händer i första serien. Andra serien däremot... Samma namn med Kai i slutet. Jag tänker utgå från att du har läst Liftarens Guide till Galaxen & därför är medveten om att det ultimata svaret på frågan till livet, universum & allting är svårt att förstå innebörden utav om man inte har tillgång till "den ultimata frågan" även. Föreställ dig någon som förklarar bättre än mig just skrev detta inlägg & du nu förstår att något liknande koncept har applicerats istället tack vare en bra analogi istället.

Säsong/Serie 1 = Du får unik backstory+chansen till att gissa dig fram till vad som händer/försegick i den byn på 80-talet, mer specifikt den specifika natten om än på ett stundvis otillfredsställande tillvägagångssätt. Försök lös det. Konst är konst. Penis.

Säsong/Serie 2(Kai) = Obligatorisk uppföljare som introducerar någon form av upplevd logik bakom, vissa, händelser & jag tänker inte spoila. Serien är bra. Berserk är barnslig i jämförelse. Skärp dig. ;)

Spoiler-free förklaringsinlägg av vad alla de olika serie namnen betyder/innebär/är 100% värda att se på. (Koroi ni & sedan Koro ni Kai):
https://myanimelist.net/forum/?topicid=288466#msg10611367

Gearhead85
2017-05-28, 23:23
Higurashi är en unik serie då det inte är tanken att du skall kunna förstå typ någonting alls av vad som händer i första serien. Andra serien däremot... Samma namn med Kai i slutet. Jag tänker utgå från att du har läst Liftarens Guide till Galaxen & därför är medveten om att det ultimata svaret på frågan till livet, universum & allting är svårt att förstå innebörden utav om man inte har tillgång till "den ultimata frågan" även. Föreställ dig någon som förklarar bättre än mig just skrev detta inlägg & du nu förstår att något liknande koncept har applicerats istället tack vare en bra analogi istället.

Säsong/Serie 1 = Du får unik backstory+chansen till att gissa dig fram till vad som händer/försegick i den byn på 80-talet, mer specifikt den specifika natten om än på ett stundvis otillfredsställande tillvägagångssätt. Försök lös det. Konst är konst. Penis.

Säsong/Serie 2(Kai) = Obligatorisk uppföljare som introducerar någon form av upplevd logik bakom, vissa, händelser & jag tänker inte spoila. Serien är bra. Berserk är barnslig i jämförelse. Skärp dig. ;)

Spoiler-free förklaringsinlägg av vad alla de olika serie namnen betyder/innebär/är 100% värda att se på. (Koroi ni & sedan Koro ni Kai):
https://myanimelist.net/forum/?topicid=288466#msg10611367

Jag har sett lite på youtbe då jag letar efter intressanta animes genom att kolla igenom toplistorna lite. Och av vad jag förstått så är det en tidsloop eftersom de hela tiden återuppstår. Men ska ge den en chans till. :)

On another (nej inte animen) note (inte death) så gillade jag OVA,n av BattleAngel Alita eller GUNN som den heter i Japan. :)

Och ber om ursäkt fö de halvdåliga punsen. ;)