Visa fullständig version : Anime
Sidor :
1
2
3
4
5
6
[
7]
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
börjat sett twelve kingdoms i anime, verkar ok hittills efter 5 avsnitt
Tycker den serien är riktigt jäkla bra. Blir bara bättre och bättre ju längre in du kommer.
Tricklew
2013-02-16, 18:47
Det är värt det, trust me, du märker tidigt i serien om du gillar det.
Filmerna är riktigt bra också, fast för att inte spoila storyn ska man se serien först!
Så det är värt att börja på EP 1? Har själv funderat på att börja se den, känns som en klassiker man borde se.
Så det är värt att börja på EP 1? Har själv funderat på att börja se den, känns som en klassiker man borde se.
Japp ska man kolla ska man se från början, allt hänger ihop. :)
Den är lite småseg dom första avsnitten men den ökar snabbt i hastighet, animationerna blir mycket bättre efter ett litet tag också.
Klart bästa serien som man bör ge en chans.
Jag vill minnas att jag såg Full Metal Alchemist för ett par år sedan och att den hade dubbla subtitles, engelska och japanska. Någon som kan nämna något bra ställe där man kan få tag på dubbel-subs till t.ex. filmer eller serier med hårdkodade (heter det så?) dubbla subtitles?
Jag vill minnas att jag såg Full Metal Alchemist för ett par år sedan och att den hade dubbla subtitles, engelska och japanska. Någon som kan nämna något bra ställe där man kan få tag på dubbel-subs till t.ex. filmer eller serier med hårdkodade (heter det så?) dubbla subtitles?
Menar du subs eller dubs? Det är inte särskilt vanligt med japanska subs, däremot kan ju vissa ha både japanskt och engelskt ljudspår, för det mesta inte dock eftersom subgrupper oftast släpper sånt som inte kommit till väst ännu.
Det brukar vara blu-ray rippar av anime som kommit ut i väst som har multipla subs och dubs.
Kollar på en gammal anime (1979-1980) för tillfället: Rose of Versailles (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=181)(Versailles no Bara). Gedigen serie med äventyr/romantik.
Menar du subs eller dubs? Det är inte särskilt vanligt med japanska subs, däremot kan ju vissa ha både japanskt och engelskt ljudspår, för det mesta inte dock eftersom subgrupper oftast släpper sånt som inte kommit till väst ännu.
Det brukar vara blu-ray rippar av anime som kommit ut i väst som har multipla subs och dubs.
Jag menade subs.
Okej, nej, jag kan tänka mig att det inte är jättevanligt.
Jag spenderar någon timme eller 2 per dag med att plugga japanska i ljudboksformat, så jag tänkte att det kunde vara intressant att se det i engelsk och japansk text samtidigt.
Jag ska ta och testa bluray och se om jag finner det jag söker. Tack för tipset.
Jag menade subs.
Jag spenderar någon timme eller 2 per dag med att plugga japanska i ljudboksformat, så jag tänkte att det kunde vara intressant att se det i engelsk och japansk text samtidigt.
Jag ska ta och testa bluray och se om jag finner det jag söker. Tack för tipset.
Det negativa med det lär väl vara att dubbelkolla samt att texten fyller upp typ halva skärmen
berserks andra avsnitt på nya animen verkar vara ute :)
f ö efterlyser jag en manga som handlar om schack. :P
Shion no ou är en manga och anime om japanska varianten av schack som tydligen är mer komplex än vanligt schack.
Gört! Började själv titta på OP ganska nyligen och den är skitrolig, jag är på avsnitt 110 nu.
Animen på Shingeki No Kyojin kommer i April nästa år. Här är första trailern:
KKzmOh4SuBc&feature=player_embedded
Hoppas innerligt att den kommer följa mangan precis men efter trailern är jag rädd att karaktärerna blivit anpassade efter mer igenkännliga stereotyper och att actionsekvenserna blivit utdragna. Men men... Är fortfarande pepp, SNK är en av mina favoritmangas.
Nä, den där animen görs av Production I.G, de är inte direkt de som dummar ner serier.
Vad som däremot kan bli ett problem är att mangan inte är avslutad... så frågan är ju hur de löser det. Det är bara att hoppas att de har ett gott samarbete med författaren.
Det är svårt att få tag på japanska subtitles överhuvudtaget. Det var sagt att crunchy-roll funderade på att börja med japanska subtitles i deras releaser, men det verkar inte ha hänt så mycket...
Jag ser på mycket anime i otextat format, men i vissa serier så skulle jag uppskatta att ha japanska subtitles (som tex psycho pass och shin sekaiyori, som har lite mer avancerad dialog periodvis).
Jag menade subs.
Här har du en massa .srt filer på japanska för många aktuella serier, nackdelen är bara att filerna inte är timade korrekt, så man måste fixa timing och kompensera bort reklampauserna.
http://kitsunekko.net/dirlist.php?dir=subtitles%2Fjapanese%2F
Jag hittade den där sidan av en slump, trodde inte det fanns men där ser man.
Jag håller på fixa och ladda upp korrekt timade subtitles för en del serier som jag kollar på, ska fixa så i varje fall magi, psychopass och shin sekai yori. De blir då timade efter zero-raws releaser (finns på tokyotosho) men borde också funka med leopard raws, raws4-u, osv.
Filmen Da Hai verkar riktigt trevlig (undrar när den kommer):
klDu1287gbs
Finns 5 avsnitt ute på Shingeki no Kyojin (Attack on Titan) nu :) Riktigt bra hittills, och har man inte läst mangan innan lär det vara ännu bättre.
http://myanimelist.net/anime/16498/Shingeki_no_Kyojin
Finns 5 avsnitt ute på Shingeki no Kyojin (Attack on Titan) nu :) Riktigt bra hittills, och har man inte läst mangan innan lär det vara ännu bättre.
http://myanimelist.net/anime/16498/Shingeki_no_Kyojin
Riktigt bra faktiskt. Bästa animen jag sett på flera år. Jag blev så klart tvungen att sträckläsa mangan efter att ha sett klart avsnitt 5 av animen. Förbaskat att jag nu måste vänta på både animen och mangan.
78694AJkqQY
Konkelbär
2013-05-09, 20:21
Riktigt bra faktiskt. Bästa animen jag sett på flera år. Jag blev så klart tvungen att sträckläsa mangan efter att ha sett klart avsnitt 5 av animen. Förbaskat att jag nu måste vänta på både animen och mangan.
78694AJkqQY
Vilken chapter är det man ska läsa efter man har sett femte avsnitt? Fuck va jag vill läsa fortsättningen..
Vilken chapter är det man ska läsa efter man har sett femte avsnitt? Fuck va jag vill läsa fortsättningen..
http://www.mangareader.net/shingeki-no-kyojin/5
Mangan är asbra :)
Konkelbär
2013-05-09, 21:01
http://www.mangareader.net/shingeki-no-kyojin/5
Mangan är asbra :)
Tackar!! Läser as we speak :D
Konkelbär
2013-05-09, 21:32
Det va inget :P
Om någon missat det så finns Evangelion 3.33 You can (Not) Redo nu tillgänglig med engelsk sub.
Har inte sett den än själv, eftersom jag helst vill se om de två första och därefter den tredje i stöten.
Mangan hoppar en del i tiden medan animen är kronologisk. Sedan fångar ju ingen anime allt som är med i en manga varför det alltid är en god anledning att läsa mangan från starten.
Andy.da.wohoo
2013-05-09, 23:06
Om någon missat det så finns Evangelion 3.33 You can (Not) Redo nu tillgänglig med engelsk sub.
Har inte sett den än själv, eftersom jag helst vill se om de två första och därefter den tredje i stöten.
JAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!! Så jävla efterlängtat!!! :D Tack som fan, nu vet jag vad jag ska göra innan jag lägger mig ikväll :D
78694AJkqQY
Haha, det där klippet fick mig att ladda ner avsnitten och nu får man vänta tills på söndag. *gah!**gah!**gah!**gah!*
Andy.da.wohoo
2013-05-09, 23:19
Inser dock att jag inte alls kommer ihåg hur den förra filmen slutade. Får nog kolla igenom de gamla filmerna först innan jag tittar igenom den nya.
Skuggvargen
2013-05-09, 23:44
Inser dock att jag inte alls kommer ihåg hur den förra filmen slutade. Får nog kolla igenom de gamla filmerna först innan jag tittar igenom den nya.
Vad heter alla filmer?
Fast hmm, jag måste nog se serien först ^^
Konkelbär
2013-05-10, 08:08
Mangan hoppar en del i tiden medan animen är kronologisk. Sedan fångar ju ingen anime allt som är med i en manga varför det alltid är en god anledning att läsa mangan från starten.
Ja jag märkte det, kapitlarna 16,17,18 handlar om deras träning ju och dylikt som utspelar sig innan kapitel 10.. :smash:
YouAreAwesome
2013-05-10, 12:48
Attack on Titan e nog det bästa jag sätt sedan Fullmetal alchemist (vare sig broterhood eller inte) handligen går löjligt fort framåt vilket man gillar men bara 40 avsnitt =( =( =(
Andy.da.wohoo
2013-05-10, 12:55
Vad heter alla filmer?
Fast hmm, jag måste nog se serien först ^^
Ja, serien borde ses först för full mindfuck :) Filmerna heter
Evangelion 1.0 You are (not) alone
Evangelion 2.22 You can (not) advance
Evangelion 3.33 Q You can (not) redo
Sen finns ju även End of Evangelion som är en remake på de sista avsnitten av serien, med slutet mer liknande det författaren tänkte sig. Men jag rekommenderar ändå att du ser serien först, knappt 20 avsnitt tror jag det är. Sedan ser du End of Evangelion och sen börjar du med filmerna.
Eller så skiter du helt i det och kollar filmerna direkt, men har du tänkt se serien också så ska den ses först :)
Konkelbär
2013-05-11, 10:41
Noooooo!!! snart klar med Shingeki no Kyojin mangan.. :(:( den är riktigt bra!
Kommer kapitlarna ut månadsvis eller veckovis?
Såg den för nån vecka sen. Tyckte det har ändrat för mycket och ger för lite svar. 2/8
Tigerkotten
2013-05-11, 18:38
Någon ny bra anime som är antingen om sport / kampsport?
Såg den för nån vecka sen. Tyckte det har ändrat för mycket och ger för lite svar. 2/8
Ajdå. Jag hoppas du har fel! Eller att jag tycker att du har det iaf.
Ajdå. Jag hoppas du har fel! Eller att jag tycker att du har det iaf.
Ja vill ha fel, men Evangelion är förstörd, för alltid!
Andy.da.wohoo
2013-05-12, 10:57
Ja vill ha fel, men Evangelion är förstörd, för alltid!
Nääh :(
:hbang:Shingeki no Kyojin avsnitt 6.
ah men seriöst, ge mig alla avsnitt nu!!!!!!!!!!!11111111111111
Sett pilotavsnittet av Shingeki no Kyojin nu -- jävlar anamma vad tungt det var. Jag uppskattar också att det är dödsseriöst drama, för en gångs skull, istället för den sedvanliga lyteskomiken som ofta dyker upp mellan actionscener.
Tankar Evangelion 1-3 samt Shingeki 1-6 nu, har inte tittat på anime sedan man var barn och såg på Pokemon (vilket jag dock fortfarande tycker är skitbra). Skall bli intressant och se vad detta är för något.
Eller jo föresten, jag såg en serie online för ett par år sedan som hette Ninjai the little ninja, är det någon som sett den och vet ifall det finns flera avsnitt att tillgå?
LoveMachine
2013-05-13, 11:09
Jag tycker att Evangelion "rebooten" är riktigt trevlig, i alla fall de två filmerna jag sett. You can not redo ligger på burken och väntar på en ledig kväll. Den har äntligen fått den vackra animationen den förtjänar och man har tajtat till handlingen. Man slipper framför allt sitta i en halvtimme och se på Shinji som gråter. Jag är generellt väldigt skeptisk till reboots. Men här så känns det som att de friheter man tagit sig fortfarande leder åt det håll som orginalserien ville, om än på andra och ibland bättre vägar. Jag sätter reboot inom citattecken eftersom den eventuellt utspelar sig i samma universum men efter den ordinarie serien. Shinji valde helt enkelt att starta om igen i och med instrumentality och det är det vi ser. Men det är en något omdebatterad teori.
Edit: Det blev visst lite mera i tanka listan.
Pokemon - alla filmerna
Jojo's bizzare adventures
Prycho pass
Hunter x hunter
Något man bör tänkta på / veta innan man börjar glo på någon utav serierna?
Jag tycker att Evangelion "rebooten" är riktigt trevlig, i alla fall de två filmerna jag sett. You can not redo ligger på burken och väntar på en ledig kväll. Den har äntligen fått den vackra animationen den förtjänar och man har tajtat till handlingen. Man slipper framför allt sitta i en halvtimme och se på Shinji som gråter. Jag är generellt väldigt skeptisk till reboots. Men här så känns det som att de friheter man tagit sig fortfarande leder åt det håll som orginalserien ville, om än på andra och ibland bättre vägar. Jag sätter reboot inom citattecken eftersom den eventuellt utspelar sig i samma universum men efter den ordinarie serien. Shinji valde helt enkelt att starta om igen i och med instrumentality och det är det vi ser. Men det är en något omdebatterad teori.
Se del 3 ;)
Har sett klart Death Note, klart en av de bästa anime-serier jag sett.
Sett alla sex avsnitt av Shingeki no Kyojin (Attack on Titan) nu. Riktigt kul och rätt så intressant!
Har precis också sett dem alla, men jag känner mig långt ifrån nöjd! Oerhört bra serie tycker jag men när kommer det mera? Så mycket som är oklart, och jag vill ha svar NU!
Konkelbär
2013-05-14, 17:10
Har precis också sett dem alla, men jag känner mig långt ifrån nöjd! Oerhört bra serie tycker jag men när kommer det mera? Så mycket som är oklart, och jag vill ha svar NU!
Även efter man har läst hela mangan är det fortf mkt som är oklart :( Och verkar som mangan kommer en gng i månaden *gah!*
Varje söndag. Lite småkul att man får köra på 90-talsstil, alltså vänta en vecka till nästa avsnitt ;).
Någon ny bra anime som är antingen om sport / kampsport?
Ny vettefan, men om du inte har sett Hajime no Ippo så är den bäst av alla i den genren.
Sparven från Minsk
2013-05-14, 20:53
Ny vettefan, men om du inte har sett Hajime no Ippo så är den bäst av alla i den genren.
Hittade just Baki the grappler. Ser lovande ut, 4 avsnitt in nu.
Varje söndag. Lite småkul att man får köra på 90-talsstil, alltså vänta en vecka till nästa avsnitt ;).
Det är lite smått mysigt faktiskt. :)
Har för övrigt börjat kika på Hunter X Hunter nu, rätt bra än sålänge. Jag har tankat ~90 avsnitt än sålänge, finns det mer än så?
Har för övrigt börjat kika på Hunter X Hunter nu, rätt bra än sålänge. Jag har tankat ~90 avsnitt än sålänge, finns det mer än så?
Du kollar nog på fel årgång. Nya serien är för närvarande 78 avsnitt och den har kommit längre än gamla Hunter X Hunter.
Konkelbär
2013-05-14, 21:36
http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=13262
86 st avsnitt på schemat än så länge.. på den nya dvs
Hittade just Baki the grappler. Ser lovande ut, 4 avsnitt in nu.
Baki the grappler är grym. MMA-versionen av Hajime no Ippo ungefär, men Ippos soundtrack är fullständigt överlägset dock.
Detta stod på den hunter x hunter jag har tankat: All four series; 1-62 for original, 63-70 for OAV, 71-78 for Greed Island, and 79-92 for Greed Island Final.
Har jag inte alla då?
Detta stod på den hunter x hunter jag har tankat: All four series; 1-62 for original, 63-70 for OAV, 71-78 for Greed Island, and 79-92 for Greed Island Final.
Har jag inte alla då?
Nope, det är gamla serien. Du ska ha Hunter X Hunter 2012.
Avsnitt 79 gick i söndags.
http://coalgirls.wakku.to/torrent-listing
Nope, det är gamla serien. Du ska ha Hunter X Hunter 2012.
Avsnitt 79 gick i söndags.
http://coalgirls.wakku.to/torrent-listing
Heter serien Hunter X Hunter 2012? Inte hört talas om den men har ett vagt minne att jag gillade Hunter X hunter när jag såg den för många år sedan. Är den nya något bra?
Heter serien Hunter X Hunter 2012? Inte hört talas om den men har ett vagt minne att jag gillade Hunter X hunter när jag såg den för många år sedan. Är den nya något bra?
Den heter Hunter X Hunter 2011 och det snabbare pace, samt att de forsätter på storyn efter Greed Island, vilket de inte gjorde i den gamla. Mycket mer gore och våld också! ;)
Jag tankar ner det nya nu, ska se ifall jag märker någon skillnad.
Den heter Hunter X Hunter 2011 och det snabbare pace, samt att de forsätter på storyn efter Greed Island, vilket de inte gjorde i den gamla. Mycket mer gore och våld också! ;)
aiight, tack för infon :)
Nordenator
2013-05-15, 18:59
Fast nuvarande arcen är rätt värdekass hittills. Hoppas den hämtar upp sig. Jag har inte läst mangan.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/419590_10151447240401840_1478662367_n.jpg
Den är fejk, men så jävla coolt!
Stämmer in i hyllningskören gällandes Shingeki no Kyojin, den är verkligen redigt bra.
Spoiler på dagens avsnitt av Shingeki.
Vem kan den rebelliska Titan vara? :naughty:
Daniiiel
2013-05-19, 21:44
Asså av en slump hamnade jag här inne idag och såg att många verka gilla den här shingeki. Kollar aldrig på anime längre men tänkte det ett försök och kollat första avsnittet nu. SHIT va tung serie blev helt paff faktiskt. Ska bli kul att se resten
Sir Beef A Lot
2013-05-19, 23:05
Spoiler på dagens avsnitt av Shingeki.
Vem kan den rebelliska Titan vara? :naughty:
Kan det vara så att när människor blir uppätna, spawnas dem en bit bort i en slags "spawner"?
Sen, vad är var det i källaren hemma hos Eren som hans far pratade om?
Var fan är fadern? Han red ju på en häst senast man såg honom.
Vad är det som motiverar Titanerna att ta sig mot mitten av mur-komplexet? Har det varit en elak snubbe som stal något från en warlock för något millenium sen?
Dafuq dafuq dafuq! *gah!*
Kan det vara så att när människor blir uppätna, spawnas dem en bit bort i en slags "spawner"?
Sen, vad är var det i källaren hemma hos Eren som hans far pratade om?
Var fan är fadern? Han red ju på en häst senast man såg honom.
Vad är det som motiverar Titanerna att ta sig mot mitten av mur-komplexet? Har det varit en elak snubbe som stal något från en warlock för något millenium sen?
Dafuq dafuq dafuq! *gah!*
1. Fenomenet med titans blir förklarat.
2. Det vet inte ens mangan.
3. Det vet vi inte heller.
4. Mer människor att äta. Det är åtminstone slutsatsen man kan dra än så länge.
Har just sett alla avsnitt av hunter x hunter 2011.
Jag är helt fast i serien! Jag har någon förkärlek till Hisoka och jag är fascinerad av familjen Zoldyck. Jag hoppas verkligen jag hittar mera serier av denna kaliber, detta är ju 100 gånger bättre än dem andra serier man slötittat på ibland!
Har laddat hem det jag tror är den nyare Hunter serien men den hade bara avsnitt till 75, där Greed island slutar. Vet du vart jag kan få senare än det?
Mvh
Konkelbär
2013-05-23, 18:16
Håller på och läser The Breaker just nu, riktigt bra serie. Det va någon som ville ha kampsport manga/anime.. this is teh shit! Rekommenderar ;D
Påminner mycket om Strongest disciple Kenichi :)
Håller på och läser The Breaker just nu, riktigt bra serie. Det va någon som ville ha kampsport manga/anime.. this is teh shit! Rekommenderar ;D
:thumbup::thumbup: tack för tipset :)
blaaargh
2013-05-23, 19:02
Den är sjukt bra. När du är klar med den finns det en fortsättning under titeln The Breaker: New Waves som är minst lika bra nu.
Shingeki verkar grym men jag väntar nog tills det finns mer.
Tack för tipset, den var riktigt trevlig! Lite komiskt att alla ser ut som Mr O deltagare oavsett om de är tungviktare eller fjäderviktare på 50kg. :D
Tack för tipset, den var riktigt trevlig! Lite komiskt att alla ser ut som Mr O deltagare oavsett om de är tungviktare eller fjäderviktare på 50kg. :D
hahaha jag vet, tur att man inte får stora komplex från anime serier :)
Mjo alla är biffar i serien ^^. Det kan i övrigt vara lätt att bli lite "avskräckt" av de mer humoristiska delarna av serien om man inte gillar sådant, innan man verkligen kommit in i serien och upptäckt hur bra den är (och jag gillar inte ens boxning egentligen).
Mjo alla är biffar i serien ^^. Det kan i övrigt vara lätt att bli lite "avskräckt" av de mer humoristiska delarna av serien om man inte gillar sådant, innan man verkligen kommit in i serien och upptäckt hur bra den är (och jag gillar inte ens boxning egentligen).
Alla är biffar i de flesta fightinganimes men jag brukar inte tänka på det. I det här fallet blir det bara extra påtagligt med alla invägningar. Detta är dock bara en liten grej som inte påverkar att det är en grym serie. Det enda negativa jag egentligen har att säga är att fighterna blir lite lika varandra efter ett tag fast det är inte heller någon större grej.
Ja ibland är det lite speciell humor i serien, mycket dick jokes. :D
Konkelbär
2013-05-23, 22:10
Den är sjukt bra. När du är klar med den finns det en fortsättning under titeln The Breaker: New Waves som är minst lika bra nu.
Precis kört marathon på första delen av The Breaker.. shit va den va bra!
Ska börja nu på The Breaker: New Waves... sweeeettttttt :hbang:
Ska kolla in The Breaker sen med. Behöver lite lagom långa serier för att hålla mig flytande tills pågående del av One Piece är klar så jag kan börja titta igen.
Konkelbär
2013-05-24, 16:50
Ska kolla in The Breaker sen med. Behöver lite lagom långa serier för att hålla mig flytande tills pågående del av One Piece är klar så jag kan börja titta igen.
Du har
The breaker 72 chapters
+
The breaker New waves 118 chapters (ongoing)
=
190 chapters att läsa :D
The Breakers verkar ju trevlig. Började läsa den precis.
Vad gäller anime får jag (åter igen) rekommendera en serie som många inte verkar ha sett. Legend of the Galactic Heroes (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=584), som på t.ex. anidb har varit typ top 5 sedan urminnes tider. Inget för dem som inte har tålamod att se en episk rymdopera på 110 episoder med långsam karaktärsutveckling, fler karaktärer än vad man ens kommer att komma ihåg, nedtonad actiondel, m.m. Helt underbar tycker jag. På vissa sätt lite lik 12 kingdoms (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=26), minus alla fantasyelement.
The Breakers verkar ju trevlig. Började läsa den precis.
Vad gäller anime får jag (åter igen) rekommendera en serie som många inte verkar ha sett. Legend of the Galactic Heroes (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=584), som på t.ex. anidb har varit typ top 5 sedan urminnes tider. Inget för dem som inte har tålamod att se en episk rymdopera på 110 episoder med långsam karaktärsutveckling, fler karaktärer än vad man ens kommer att komma ihåg, nedtonad actiondel, m.m. Helt underbar tycker jag. På vissa sätt lite lik 12 kingdoms (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=26), minus alla fantasyelement.
Haha, nu har jag sett dig rekommendera den där så många gånger att jag nästan vill se den.
Jag passar på att slå ett slag för några av mina favoriter:
Ghost in the Shell. Särskilt SAC: 2.
Gunbuster och Diebuster. Jag medger att jag är ovanligt svag för Gainax, men dessa klassiker ser jag omnämnas bra mycket mer sällan än t.ex mästerverket TTGL som jag förmodar att alla här känner till och avgudar. De förtjänar bättre än så.
Laddat hem förra säsongens shinsekai yori och jojo's bizarre adventure, vad har ni för åsikter om de serierna?
Du har
The breaker 72 chapters
+
The breaker New waves 118 chapters (ongoing)
=
190 chapters att läsa :D
Äh, det fixar man ju på någon månad om man slöar! Trodde dock att det var en anime, fast lite läsning går också bra. :)
Äh, det fixar man ju på någon månad om man slöar! Trodde dock att det var en anime, fast lite läsning går också bra. :)
Finns anime. Om det är Code Breaker ni snackar om.
Magnus N
2013-05-25, 07:38
Laddat hem förra säsongens shinsekai yori och jojo's bizarre adventure, vad har ni för åsikter om de serierna?
Shinsekai Yori var inget vidare, rätt långtråkig
Jojo`s däremot är det rejält med fart i och en rätt annorlunda anime, mycket humor, överspelade scener samt många referenser till musik som uppskattades här :D
Kan rekommendera jojo
Sir Beef A Lot
2013-05-25, 08:10
Läste 2 avsnitt av The Breaker och var fast, så det blev 55 avsnitt i sträck innan jag behövde en paus. Gillar den starkt.
En av de bättre animeserierna från förra året är Sakimichi no apollon (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=8870) ("Kids on the slope").
Den handlar om några skolungdommar som träffar varandra och blir goda vänner, mycket genom deras gemensamma intresse för musik.
Det är mestadels Jazzmusik i serien, och soundtracket är skapat av Yoko Kanno, som även gjorde musiken till Cowboy Bebop tillsammans med sin grupp The Seatbelts. Skaparna till själva serien är också samma som gjorde Cowboy Bebop.
Karaktärerna är realistiska både till utseende och beteende och storyn är bra; inte massa storögda muppar som slänger ut sig one-liners och annat trams. Rekommenderas!
Haha, nu har jag sett dig rekommendera den där så många gånger att jag nästan vill se den.
Jag passar på att slå ett slag för några av mina favoriter:
Ghost in the Shell. Särskilt SAC: 2.
Gunbuster och Diebuster. Jag medger att jag är ovanligt svag för Gainax, men dessa klassiker ser jag omnämnas bra mycket mer sällan än t.ex mästerverket TTGL som jag förmodar att alla här känner till och avgudar. De förtjänar bättre än så.
Do it! :)
Tips på anime i samma anda som Shingeki??
Lika intensivt och seriöst?
Menar du nya animeserier då eller? Ingen aning om vad du har sett och inte sett, om du inte har sett den bästa animeserien på denna jord (baserat på den bästa mangan), Berserk (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=98), så bör du förstås göra det. Den är både intensiv och seriös. Den enda "svagheten" (själv tycker jag det är charmigt) kan tänkas vara animeringarna, om man nu hänger upp sig på sådant. Dock ej ny, utan årgång 97-98.
Menar du nya animeserier då eller? Ingen aning om vad du har sett och inte sett, om du inte har sett den bästa animeserien på denna jord (baserat på den bästa mangan), Berserk (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=98), så bör du förstås göra det. Den är både intensiv och seriös. Den enda "svagheten" (själv tycker jag det är charmigt) kan tänkas vara animeringarna, om man nu hänger upp sig på sådant. Dock ej ny, utan årgång 97-98.
Ah, jo helst nya anime.. Har svårt för dålig animering, trots hur bra serien må vara. Hört att Claymore ska vara lika bra? Har du sett den?
Ah, jo helst nya anime.. Har svårt för dålig animering, trots hur bra serien må vara. Hört att Claymore ska vara lika bra? Har du sett den?
Ja, den har jag sett. Smaken är som baken förstås, men att jämföra Berserk med Claymore är för mig som att jämföra Illiaden med nån random Kalle Anka-pocket (dvs Berserk är ofantligt mycket bättre).
En animeserie med med normal animeringsstil är annars Baccano! (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=4897). Där är det fullt ös och intensivt hela tiden. Riktigt häftig serie, även om man inte fattar så mycket de första par episoderna.
Death Note!
Berserk (gamla serien)
hxrYHu3bRik
Berserk Golden Arc (remake)
UwfT_Wh1A1Y
Death Note
GZBx0FFoUiI
Kurozuka
OUf2RrSvpJM
Kemonozume
tt05E5bX1l0
Texhnolyze
u3SzOzm8lmo
Ergo Proxy
iNtcm2EXOHA
Shigurui
BWcIm9BDfmw
Nytt avsnitt av Shingeki No Kyojin släpptes igår, alltså lite tidigare än vanligt.
Nytt avsnitt av Shingeki No Kyojin släpptes igår, alltså lite tidigare än vanligt.
Menar du igår svensk tid? Brukar väl alltid bli tillgängligt för oss på söndagar?
Magnus N
2013-05-26, 13:36
Menar du igår svensk tid? Brukar väl alltid bli tillgängligt för oss på söndagar?
Brukar finnas ute sent lördag kväll vanligtvis
Det var tillgängligt sen fredag enligt CET. Här damp den ned mitt på dan.
Konkelbär
2013-06-02, 13:22
Fan, hittar inte någonstans Berserk del 3 och den ska ha släppts ut Feb 1 2013 enligt YT länken.. Någon som har hittat den?
Del 1 och 2 var riktigt bra!
Magnus N
2013-06-02, 13:53
Fan, hittar inte någonstans Berserk del 3 och den ska ha släppts ut Feb 1 2013 enligt YT länken.. Någon som har hittat den?
Del 1 och 2 var riktigt bra!
Tar ett tag innan den finns tillgänglig här, först har den premiär i japan, sedan ska den komma ut på dvd sedan ska den subbas, tog många månader för de första filmerna att genomgå den processen.
tog runt 6 månader för andra filmen att komma ut här
Konkelbär
2013-06-02, 14:04
Tar ett tag innan den finns tillgänglig här, först har den premiär i japan, sedan ska den komma ut på dvd sedan ska den subbas, tog många månader för de första filmerna att genomgå den processen.
tog runt 6 månader för andra filmen att komma ut här
Men vad i helvete, så kommer du med såna nyheter :(:(
Magnus N
2013-06-02, 14:09
Men vad i helvete, så kommer du med såna nyheter :(:(
Den som väntar på något bra så :D
Är ju lite vann med väntan efter berserk när man har följt mangan nu i x antal år :)
Konkelbär
2013-06-02, 14:34
Den som väntar på något bra så :D
Är ju lite vann med väntan efter berserk när man har följt mangan nu i x antal år :)
Ja du har rätt :D
Men är det värt att läsa mangan?
Och hur bra följer Act1 och Act2 mangan? Om den ens gör det..?
Magnus N
2013-06-02, 14:40
Ja du har rätt :D
Men är det värt att läsa mangan?
Och hur bra följer Act1 och Act2 mangan? Om den ens gör det..?
Mangan ska du absolut läsa, väldigt väldigt bra :)
Den följer mangan hyffsat, kan såklart inte ha allt med och något ändrar de för att passa in i berättelsen etc
Konkelbär
2013-06-02, 14:52
Mangan ska du absolut läsa, väldigt väldigt bra :)
Den följer mangan hyffsat, kan såklart inte ha allt med och något ändrar de för att passa in i berättelsen etc
OK, har iaf sett act 1 och 2 nu.. var ska jag börja läsa då?
Magnus N
2013-06-02, 15:01
OK, har iaf sett act 1 och 2 nu.. var ska jag börja läsa då?
Läs ifrån början, kommer bara ångra dig senare ifall du inte gör det :)
Konkelbär
2013-06-02, 15:02
Läs ifrån början, kommer bara ångra dig senare ifall du inte gör det :)
Ska fan ta mig göra det :D
Tack! :hbang:
Vad i helv... första kapitel börjar med att han sätter på en alien.. har jag börjat rätt?
Magnus N
2013-06-02, 16:13
Ska fan ta mig göra det :D
Tack! :hbang:
Vad i helv... första kapitel börjar med att han sätter på en alien.. har jag börjat rätt?
Japp, helt korrekt :)
Berserk, så jävla bra tills den blir dålig.
Magnus N
2013-06-02, 16:20
Berserk, så jävla bra tills den blir dålig.
Menar du animen eller mangan? Vad är det som får den att gå ifrån bra -> dålig?
Menar du animen eller mangan? Vad är det som får den att gå ifrån bra -> dålig?
Mangan. Jag minns det som att den blev tråkig och bytte karaktär ganska distinkt. Har nog skrivit om det i den här tråden tidigare tror jag.
Edit:
Har snart läst nästan alla översatta kapitel av Berserk. Håller verkligen med Kwon om att det är den första och andra akten som är absolut bäst. Den håller uppe klassen hyffsat, men tappar nå djävulskt med djup. Det blir liksom alldeles för mycket hack n' slash och äckliga monster. Att stanna vid ch 308 som Kwone också i sin visdom föreslår, kan jag väl typ skriva under på. Kanske ännu tidigare än så till och med.
Vill även lägga in ett gott ord för Kara no Kyoukai. Udda, ball anime, snyggt gjord och överlag underhållande. Även angst.
Magnus N
2013-06-02, 16:30
Den byter helt klart riktning en del efter ett tag men tycker fortfarande den håller bra klass samt tror denna "övergång" eller vad man ska säga behövs för att bygga upp för vad som komma ska.
Om nu han kan komma igång och skriva igen vill säga :D
Mja, dålig kanske är fel ord.. Men sämre iaf.
Jag måste säga att jag håller med, den går en del från sitt mörka bittra "dark ages" till mer ordinary fantasy hack n slash.
Känns som de helt bytt person som skriver eller något.
Magnus N
2013-06-02, 17:16
Med tanke på hur serien utvecklar sig med karaktärer och händelser så är det rätt givet att den ändrar karaktär, hade varit rätt långtråkigt i det långa loppet om det varit exakt samma sak som skett om och om igen.
Det handlar inte ens om det, Magnus. Jag tror folk tycker det blir dåligt för att seriens genre gör en hel pudel inom kort tid. Vi går från historiskt drama med små fantasy-inslag till fullständig high fantasy.
Ok. Har sträckkollat epsiod 1-9 av Shigenki no Kyojin nu. Riktigt bra underhållning. Det enda smolket i bägaren är att episod 10 inte finns redo för nedladdning..
Den delen av Berserk som täcks av den ursprungliga anime-serien är den absolut bästa (både animen och mangan).
Denna artikel (http://theanachronisticotakku.blogspot.se/2012/06/losing-friends-kentaro-miura.html) summerar ganska väl hur Berserk (mangan) känns nu för tiden... dvs tyvärr långt ifrån hur lysande den en gång var.
Nordenator
2013-06-03, 22:25
Jag är på S03 av Natsume nu :D
http://i.imgur.com/voKUEUs.jpg
Sir Beef A Lot
2013-06-03, 23:01
Det känns lite som att Berserk har fyllts av fillers. Men så fort de kommer till ön, kommer nog allt ordna upp sig. Snälla...!
Den delen av Berserk som täcks av den ursprungliga anime-serien är den absolut bästa (både animen och mangan).
Instämmer, golden age är ett passande namn på den arcen. :)
Det känns lite som att Berserk har fyllts av fillers. Men så fort de kommer till ön, kommer nog allt ordna upp sig. Snälla...!
Hoppas det. Jag tycker fortfarande att Berserk har massor av episk potential men det krävs en rejäl skärpning om det ska bli något av det.
Berserk-mangan är riktigt bra fram till och med Reunion on Hill of Swords (vete tusan om kapitlet heter så i Blackhorse korrekt översatta version). Efter det så går det utför.
Sparven från Minsk
2013-06-07, 13:01
Precis börjat titta på Shingeki No Kyojin. Hittade bara 7 avsnitt dock.
Precis börjat titta på Shingeki No Kyojin. Hittade bara 7 avsnitt dock.
googla animetake
Sparven från Minsk
2013-06-07, 13:22
googla animetake
Man tackar så mycket :)
Konkelbär
2013-06-08, 09:00
På tal om Shingeki..
http://mangafox.me/manga/shingeki_no_kyojin/v11/c046/1.html
http://1.bp.blogspot.com/-QBoMLH6EvAY/TliCTVd9FgI/AAAAAAAAARk/m1XoRzXzIpg/s1600/5353.awww+yeah.jpg
Konkelbär
2013-06-08, 10:05
Länk funkar ej :(
Den funkar för mig :confused:
Nu funkar den! Något temporärt fel där.
På tal om Shingeki..
Läs manga på Kissmanga.com istället. Överlägset bästa sidan :)
http://kissmanga.com/Manga/Shingeki-no-Kyojin/Vol-011-Ch-046--Opening?id=166775
Konkelbär
2013-06-08, 14:08
Läs manga på Kissmanga.com istället. Överlägset bästa sidan :)
http://kissmanga.com/Manga/Shingeki-no-Kyojin/Vol-011-Ch-046--Opening?id=166775
Tack för den hemsidan! Första hemsida jag träffat på som har tillvalet "ALL PAGES" .. slipper man klicka :d
Tack för den hemsidan! Första hemsida jag träffat på som har tillvalet "ALL PAGES" .. slipper man klicka :d
Haha jag vet... För en manganörd är det som en gåva från ovan :D
Shingeki No Kyojin episod 10 är ute. Nu förstår jag varför större delen av all anime är dryg för mig. Det tar 10 minuter av melodramatisk dialog och en massa flashbacks eller onödigt klargörande innan nästa steg i storyn. Handlingen rör sig med samma hastighet som en glaciär. Då var Fullmetal Alchemist: Brotherhood aningen bättre.
Tycker ni överdriver som fan om den där serien, såg två avsnitt fastnade inte alls, har inte velat sabba stämningen här men nu får ni fan ge er. :D
Samma gamla upplägg med androgyna småpojkar som ska bli grymma fighters, nu har pojken en farlig syrra också. Lite annorlunda upplägg med "titans" men ingen annan som stört sig på att alla titans har typ perfekta frillor? Har dom en titan frisör som fixar till dom innan dom ger sig ut nakna för att röja eller vad är det frågan om?
Nej rätt så ihålig story. Nu kommer såklart 10 pers säga att det blir bättre längre in men känner jag absolut inget sug att kolla efter två avsnitt så är det kört för mig.
För att inte bara agera gnällig gubbe kan jag tipsa om att First Squad nyligen kom ut med en theatrical HD version, en rysk produktion i samarbete med Studio 4C.
Konkelbär
2013-06-09, 07:51
Tycker ni överdriver som fan om den där serien, såg två avsnitt fastnade inte alls, har inte velat sabba stämningen här men nu får ni fan ge er. :D
Samma gamla upplägg med androgyna småpojkar som ska bli grymma fighters, nu har pojken en farlig syrra också. Lite annorlunda upplägg med "titans" men ingen annan som stört sig på att alla titans har typ perfekta frillor? Har dom en titan frisör som fixar till dom innan dom ger sig ut nakna för att röja eller vad är det frågan om?
Nej rätt så ihålig story. Nu kommer såklart 10 pers säga att det blir bättre längre in men känner jag absolut inget sug att kolla efter två avsnitt så är det kört för mig.
För att inte bara agera gnällig gubbe kan jag tipsa om att First Squad nyligen kom ut med en theatrical HD version, en rysk produktion i samarbete med Studio 4C.
Det blir faktiskt bättre ju längre man kommer in i storyn huehuehuehuehue
Men alla har väl sin egen smak, det är bara det att många av oss håller med varandra angående Shingeki.
Någon som har läst dessa manga?
Toriko
Noblesse
Psyren
Soul eater
Fick dom rekommenderade av en polare, vet dock inte vilken av dom jag ska börja med. Några tankar?
Sparven från Minsk
2013-06-09, 08:11
Shingeki No Kyojin episod 10 är ute. Nu förstår jag varför större delen av all anime är dryg för mig. Det tar 10 minuter av melodramatisk dialog och en massa flashbacks eller onödigt klargörande innan nästa steg i storyn. Handlingen rör sig med samma hastighet som en glaciär. Då var Fullmetal Alchemist: Brotherhood aningen bättre.
tackar för den! ska kolla direkt efter morgonpromenaden! ;)
Daniiiel
2013-06-15, 22:03
Avsnitt 11 ute nu.
Kan någon tipsa mig om någon grym anime. Har kollat på Naruto, Berserk, hunterxhunter 2011 och shinkei no kyion elle vfan den heter. Gillar alla dessa och skulle vilja ha något liknande med bra story grym och grym fighting me lite special powerzzz...enda kravet är att det ska va hyfsat lätt att komma in i direkt
So plz ge mig tips
Början på Bleach är faktiskt riktigt bra shounen.
Avsnitt 11 ute nu.
Kan någon tipsa mig om någon grym anime. Har kollat på Naruto, Berserk, hunterxhunter 2011 och shinkei no kyion elle vfan den heter. Gillar alla dessa och skulle vilja ha något liknande med bra story grym och grym fighting me lite special powerzzz...enda kravet är att det ska va hyfsat lätt att komma in i direkt
So plz ge mig tips
Nån sida tillbaka så rekommenderar jag en del animes med mörka stories (lång post med youtubevidoes). Annars finns det ju lite mer lättsmälta animes med grymma fighter och övernaturliga inslag:
Kurokami
yaLAHJrYmBQ
Fate Stay Night
rf3riiuNkyc
Fate / Zero
n-7PFiut1HI
Avsnitt 11 ute nu.
So plz ge mig tips
Jag säger One Piece bara för att jag har sträcktittat på hela skiten under våren och tyckt väldigt bra om det. Utifrån det du listade tror jag du skulle gilla den.
Black Lagoon, båda säsongerna, är också bra.
Postade en menlös trailer för Fate / Zero. Denna är lite mer talande:
Zrv6y_-v9Qg
Daniiiel
2013-06-15, 22:46
Postade en menlös trailer för Fate / Zero. Denna är lite mer talande:
Zrv6y_-v9Qg
Spank you!*hug*
Vart den som drog mig mest ändå av de första du gav mig så ska börja plöjja igenom den verkade inte vara så många avsnitt släppta heller vilket är skönt.
Känns ganska mastigt med t.ex one piece med femtontusen avsnitt. Att gå igenom hunterxhunter var en fröjd jämfört med naruto*gah!*
Spank you!*hug*
Vart den som drog mig mest ändå av de första du gav mig så ska börja plöjja igenom den verkade inte vara så många avsnitt släppta heller vilket är skönt.
Känns ganska mastigt med t.ex one piece med femtontusen avsnitt. Att gå igenom hunterxhunter var en fröjd jämfört med naruto*gah!*
Ja op har lite väl många avsnitt och dessutom pågår den fortfarande. Jag slutade halvvägs in i sista arcen för att låta den bli färdig innan jag fortsätter (arcen alltså, inte serien). Jag vidhåller dock att när den serien är som bäst är den bland det bästa jag sett i anime. Ge den en chans någon gång när du har tålamod.
Avsnitt 11 ute nu.
So plz ge mig tips
Escaflowne (http://www.animenfo.com/animetitle,344,duumlr,vision_of_escaf.html)
Darker Than Black (http://www.animenfo.com/animetitle,3944,xesbcb,darker_than_bla.html)
Full Metal Alchemist Brotherhood (http://www.animenfo.com/animetitle,4421,xyyigc,fullmetal_alche.html)
Fullmetal Panic (http://www.animenfo.com/animetitle,710,zbbfjn,full_metal_pani.html)
Cowboy Bebop (http://www.animenfo.com/animetitle,114,tzoabg,cowboy_bebop.html)
Kara no Kyokai
Soul Eater
Wolf's Rain
Seirei No Moribito
Tengen Toppa Guren Lagann
Hajime no Ippo
Code Geass
Konkelbär
2013-06-16, 09:00
Avsnitt 11 ute nu.
So plz ge mig tips
Beezlebub är också bra.. inte sett animen, men mangan är riktigt nice :d
Beezlebub är också bra.. inte sett animen, men mangan är riktigt nice :d
Animen är ok men mangan är betydligt bättre. Hade jag läst mangan innan hade jag nog blivit lite besviken på animen.
Ja op har lite väl många avsnitt och dessutom pågår den fortfarande. Jag slutade halvvägs in i sista arcen för att låta den bli färdig innan jag fortsätter (arcen alltså, inte serien). Jag vidhåller dock att när den serien är som bäst är den bland det bästa jag sett i anime. Ge den en chans någon gång när du har tålamod.
Jag har fallit ifrån animetittandet nästan helt men OP följer jag fortfarande. Den är enligt mig helt outstanding. 600 avsnitt kanske skrämmer till en början men det kommer snart inte att vara tillräckligt många...
Ni som inte sett Kaiji bör ge den en chans, fördjävla spännande Anime med två säsonger, mangan ska vara bra också tydligen.
Gillar man den finns det en liknande serie som heter Akagi.
Daniiiel
2013-06-16, 22:31
Har kollat fate/zero första 13 avsnitt nu och gillar skarpt. Ska bli kul att se "andra säsongen".
Ska försöka gå igenom alla tipsen sen och skriva upp det som verkar intressant, kollar alltid på en anime i taget*popcorn*
Tricklew
2013-06-16, 23:28
Finns videobutiker som hyr ut dom första 410 One Piece avsnitten gratis, så det är inte så besvärligt att få tag i de första 20 och ge det en chans.
Daniiiel
2013-06-16, 23:34
Finns videobutiker som hyr ut dom första 410 One Piece avsnitten gratis, så det är inte så besvärligt att få tag i de första 20 och ge det en chans.
Nej det är det inte jag streamar ändå. Det är bara just antalet avsnitt som känns mastigt. Tänk om jag tycker one piece är skitbra då tar det ju ett år innan jag ens hunnit kolla hela på 500 avsnitt eller vad det är:Virro
Berserk Golden Age Arc III var inte helt lik de övriga två filmerna. Galenskaperna visste ju ibland inga gränser, men det beror nog på att jag har ringa erfarenhet av denna typ av anime. Gillar de lätt metafysiska inslagen.
Tricklew
2013-06-27, 06:45
Nej det är det inte jag streamar ändå. Det är bara just antalet avsnitt som känns mastigt. Tänk om jag tycker one piece är skitbra då tar det ju ett år innan jag ens hunnit kolla hela på 500 avsnitt eller vad det är:Virro
Vet hur det känns, avsnitt 359 just nu. =/
Kollade precis färdigt på Detroit Metal City. Obscen humor av bästa slag ^^
http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=5587
"Souichi Negishi is a shy young man who came from the rural Ota Prefecture to Tokyo for college and wished to become a kindergarten teacher. However, for some reason he became the singer and songwriter of a metal band named "Detroit Metal City," with a stage name "Johannes Krauser II." Whenever he wears the heavy makeup, Negishi becomes a completely different person, shouting the most vulgar profanities beyond anyone's imagination. With the popularity of DMC increases, Negishi starts worrying his double personalities can have negative effects on his (romantic) life off stage."
Någon som kan tipsa om anime att kika på?
Har sett
Dragonball
Cowboy bebop
Har:
ghost in the shell
Har knappt kollat något på ghost in the shell dock.
Magnus N
2013-07-11, 20:52
Någon som kan tipsa om anime att kika på?
Har sett
Dragonball
Cowboy bebop
Har:
ghost in the shell
Har knappt kollat något på ghost in the shell dock.
någon speciell genre du är efter ?
någon speciell genre du är efter ?
Nja, vet inte riktigt vad som finns ens. Jag gillade cowboy bebop.
Magnus N
2013-07-11, 20:58
inte sett bebop själv så kan inte riktigt jämföra där men kan skriva upp ett par som jag set och är riktigt bra, par klassiker
The Girl who leapt through time
Rumbling Hearts
Kenshin (OVAerna då, reflection, trust & betrayal)
Spirited away
Whisper of the heart
5 Centimeters per second
berserk
Gurren Lagann
ett litet axplock iaf
Tips är att kolla igenom ghiblistudions produktioner, bra kvalitet där
samt Hayao Miyazaki's filmer
Heh, nu tänkte jag mest serier :) borde kanske skrivit animeserier.
Har sett 4-5 st av ghiblis filmer. Riktigt jävla bra.
Black Lagoon.
Så, chop chop. www.tokyotosho.info
Magnus N
2013-07-11, 21:04
Heh, nu tänkte jag mest serier :) borde kanske skrivit animeserier.
Har sett 4-5 st av ghiblis filmer. Riktigt jävla bra.
några serier som jag sett och gett högt betyg åt är:
Rumbling Hearts
Berserk
Azumanga Daioh
Chrono Crusade
Elfen Lied
Gurren Lagann
Lucky Star
Moribio - Guardian of the spirit
Pani Poni Dash!
RahXephon
Saikano
Vision of Escaflowne
Om du gillar Cowboy Bebop så borde du kika på Samurai Champloo. Det är samma skapare som ligger bakom.
tack för tips. Fifflar hem elfen lied just nu. Ser fram emot lite blodig action.
Champloo liknade verkligen cowboy, får kika på det sen.
Om du gillar Detroit Metal City så ska du kolla på Yondemasu Azazel San, finns två säsonger av serien och ett gäng OVA:s
Om du gillar Detroit Metal City så ska du kolla på Yondemasu Azazel San, finns två säsonger av serien och ett gäng OVA:s
Jag har nog fastnat för alla musikanime jag har tittat på hittills, t.ex. Nodame Cantabile och Beck. Detroit Metal City var ju bara galen dock. Är det den gemensamma nämnaren med serien du tipsar om? Verkar inte få grepp om vad den handlar om egentligen. Ser lite skum ut :)
Om man vill kika på lite mer av skaparen av Cowboy bebop kan jag rekommendera Sakimichi no Apollon (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=8870). Ingen likhet alls med Cowboy Bebop dock, men bra anime oavsett, samt starkt soundtrack (Yoko Kanno). En annan anime av samma skapare är Michi to Hatchin (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=5779) som utspelar sig i ett påhittat land som ska föreställa Brasilien ungefär och är en typ roadtrip-serie. Relativt bra. Inget kommer dock i närheten av Cowboy Bebop (förutom ett ytterst få antal serier, typ Berserk)... den är fan i en egen liga.
sett ett avsnitt av elfen lied. Verkar creepy.
och ja, termy, cowboy bebop är fantastisk. Jag blev nästan förbannad över att det inte fanns fler säsonger.
6 avsnitt senare
elfen lied :eger
:]
Min jobbarkompis har höjt den till skyarna så jag får väl ta och kolla på den jag med. Började titta på första avsnittet en gång men något kom ivägen.
Vet hur det känns, avsnitt 359 just nu. =/
Runt avsnitt 500 börjar man deppa över att det finns för få avsnitt kvar istället. :/
tack för tips. Fifflar hem elfen lied just nu. Ser fram emot lite blodig action.
Champloo liknade verkligen cowboy, får kika på det sen.
Champloo är riktigt bra faktiskt, inte alltför lång heller. EL är också bra.
Arakawa under the bridge
Helt vrickad, brukar garva riktigt gött åtminstone ett par gånger varje avsnitt. Rekommenderas.
Sett klart elfen lied.
I so sad right now
YJGUN7-PkyY
Magnus N
2013-07-14, 20:36
Sett klart elfen lied.
I so sad right now
YJGUN7-PkyY
flera år sedan jag såg serien men när man lyssnade på klippet kom mycket tillbaks :)
Kollar på en serie som heter "Kingdom (http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=13783)" för tillfället:
Plot Summary: In the Warring States Period of ancient China (475-221 BCE), Shin and Hyou are war-orphans in the kingdom of Qin. They dream of one day proving themselves on the battlefield. One day, however, Hyou is taken to the palace by a minister. Winding up on the losing side of a power-struggle, Hyou manages to return to the village, barely alive. Shin then meets a boy who closely resembles Hyou, Ei Sei. For now he is the king of Qin; later he will become the emperor Shi Huangdi.
Om man gillar lite mainstream action-anime så är den sevärd hittills iaf. Gillar denna mer än Shingeki no Kyojin.
har börjat kika på death note nu.
Konkelbär
2013-07-15, 21:07
Jag vill ha förmågan att radera egna minnen.. bara för att kunna kolla om serier :(
(självklart att jag skriver på en jävla lapp först vilka serier jag ska kolla på) huehuehuehue
11 avsnitt in i death note
riktigt najs.
Jag vill ha förmågan att radera egna minnen.. bara för att kunna kolla om serier :(
(självklart att jag skriver på en jävla lapp först vilka serier jag ska kolla på) huehuehuehue
Jag vet inte hur gammal du är Konkel, eller hur länge det var sedan du började kolla på anime, men jag tänker mig att jag inte skulle ha samma behållning idag av mycket som jag såg när jag var yngre. Snarare passar det perfekt att tänka tillbaka på som de goda minnen det är :)
Konkelbär
2013-07-17, 15:11
Jag vet inte hur gammal du är Konkel, eller hur länge det var sedan du började kolla på anime, men jag tänker mig att jag inte skulle ha samma behållning idag av mycket som jag såg när jag var yngre. Snarare passar det perfekt att tänka tillbaka på som de goda minnen det är :)
Du har rätt och jag håller med... MEN.. jag avundas ändå av dom som precis har upptäckt en grym serie som tex Death Note eller annan grym serie.
Dat awesome feel! :hbang:
Nordenator
2013-07-17, 20:59
Finns ju hur många grymma animeserier som helst. Även om man betat av de 20 mest populära finns ju en uppsjö av serier som är riktigt bra. Jag har 163 olika serier/filmer i listan nu, och det känns ändå som att jag bara börjat beta av det bästa.
Sett klart på death note nu. Bra skit. Slutade väl som jag väntade mig dock.
Får kika in full metal alchemist:brotherhood nu
Nej!
Ta Samurai Champloo. Den är bättre.
Sett klart elfen lied.
I so sad right now
Älska ångesten och vemodet som infinner sig efter att man har tittat klart på elfen lied. *cupid*
Nu har jag inte följt med i tråden, men senaste två serierna du har sett verkar vi ha gemensamt i alla fall, Ceejay. Har du sett Great teacher Onizuka?
Älska ångesten och vemodet som infinner sig efter att man har tittat klart på elfen lied. *cupid*
Specialtips till panda: Sai Kano
Specialtips till panda: Sai Kano
Har vi några bra streamsidor till hands, eller får den tankas? Inte nördsysslat på ett par år. *popcorn*
Andy.da.wohoo
2013-07-19, 15:15
Såg nyligen Evangelion 3,33. Jag gillade den, den följde samma anda som de andra filmerna, precis som man vill ha det. Många nya frågor och många nya svar och ännu fler frågor. 7/10, till skillnad från de andra filmerna som jag ger 9/10. Saknade de få avslappnade stunderna som fanns med i ettan och tvåan.
Nu har jag inte följt med i tråden, men senaste två serierna du har sett verkar vi ha gemensamt i alla fall, Ceejay. Har du sett Great teacher Onizuka?
I want moar elfen lied :<
I has not seen onizuka.
Då har man sett klart på alla nuvarande episoder av Kingdom (pågående säsong 2). I brist på fler äventyrsanime så är det dags att ta tag i "projektet" One Piece.
Tricklew
2013-07-19, 15:55
I want moar elfen lied :<
I has not seen onizuka.
Ojoj! Har en serie jag vill rekommendera dig. Dock glömt namnet.
phone
Magnus N
2013-07-19, 16:38
Rumbling Hearts kan ju rekommenderas om man vill ha lite vemod :D
Ojoj! Har en serie jag vill rekommendera dig. Dock glömt namnet.
phone
Much blood and boobies?
Har vi några bra streamsidor till hands, eller får den tankas? Inte nördsysslat på ett par år. *popcorn*
Inte en aning, laddar alltid ner. Brukar börja leta med tokyotosho.info
Såg nyligen Evangelion 3,33. Jag gillade den, den följde samma anda som de andra filmerna, precis som man vill ha det. Många nya frågor och många nya svar och ännu fler frågor. 7/10, till skillnad från de andra filmerna som jag ger 9/10. Saknade de få avslappnade stunderna som fanns med i ettan och tvåan.
Jo, jag håller med. Den var svagare än de första två, men fortfarande bra.
Rumbling Hearts kan ju rekommenderas om man vill ha lite vemod :D
Ah. Kimi ga Nozomu Eien. Jag minns inget av den, bara att jag gillade den >.<
Magnus N
2013-07-19, 17:17
Ah. Kimi ga Nozomu Eien. Jag minns inget av den, bara att jag gillade den >.<
Nog den serien som gett mig mest ångest/vemod, var en plåga att se den stundtals :)
Dock riktigt riktigt bra
Själv har jag nyligen kikat på de tre nya Berserk filmerna. Hade noll koll på vad de skulle innehålla, men det visade sig ju att det var väldigt bekant. Animen var det länge sedan jag såg, så där kan jag inte göra någon jämförelse. Jämfört med mangan så är filmerna märkbart tunnare. Men det går nog inte att undvika. Första och andra delen gillar jag absolut bäst. Tredje är inte dålig, men i mina ögon så spårar historien lite väl. I slutet lämnas man enbart med förtvivlan. Inget hopp.
Nog den serien som gett mig mest ångest/vemod, var en plåga att se den stundtals :)
Dock riktigt riktigt bra
Ja, lite kom tillbaka när jag kollade upp den. Saikano och möjligtvis School Days är nog mina "värsta". Fast det känns som att jag glömmer någon. Jävla minne...
Magnus N
2013-07-19, 18:04
Ja, lite kom tillbaka när jag kollade upp den. Saikano och möjligtvis School Days är nog mina "värsta". Fast det känns som att jag glömmer någon. Jävla minne...
Clannad,Clannad: After Story,Ano Hana,Grave of the Fireflies,5 Centimeters,Air,Kanon ,Chrono Crusade,Angel Beats.
Kanske någon av ovanstående? Rätt ledsamma serier allihopa :)
Ja! Där nämner du några guldkorn. Ano Hana är ju den som är färskast i minnet och fö. snuskigt bra. Av Clannad, Air och Kanon får jag nog säga att jag håller Clannad högst. Att säga att jag inte gillade Grave of The Fireflies är ju lite som att svära i kyrkan, men så är det tyvärr.. 5 Centimeters per second är faktiskt något i hästväg, får ju nästan lite magknip bara av hur vacker den är.
De två sista har jag inte sett och ska kolla upp. :)
Får kika in full metal alchemist:brotherhood nu
Nej!
Ta Samurai Champloo. Den är bättre.
Nu har jag inte följt tråden men jag tycker du ändå borde se både full metal alchemist och brotherhood asap om du inte gjort det!
Andy.da.wohoo
2013-07-19, 19:53
5cm per second är nog den vackraste filmen jag sett. Ohyggligt sorglig, grät som ett barn!
första avsnittet av samurai champloo sedd. Riktigt awesome.
5cm per second är nog den vackraste filmen jag sett. Ohyggligt sorglig, grät som ett barn!
Ska kika på den med en kompis nästa vecka tror jag, blir intressant.
Jag ser likheten mellan cowboy bebop och samurai champloo
ah, 5cm var riktigt tuff kommer jag ihåg, fyra delar va?
Känns som att anime toppade ungefär då, har inte hittat mkt intressant de sista 2-3 åren. Skulle muerda för en ny säsong mushishi eller Ergo Proxy.
Manga däremot finns det hopp för! One Punch Man och Noblesse ger alltid några gyllene minuter.
Tricklew
2013-07-20, 02:17
Much blood and boobies?
ah, 5cm var riktigt tuff kommer jag ihåg, fyra delar va?
Känns som att anime toppade ungefär då, har inte hittat mkt intressant de sista 2-3 åren. Skulle muerda för en ny säsong mushishi eller Ergo Proxy.
Manga däremot finns det hopp för! One Punch Man och Noblesse ger alltid några gyllene minuter.
Nyvaken löste det åt mig, där har vi den, Ergo Proxy ville jag rekommendera.
Nu minns jag nästan inget om serien, utöver att den var bra, känns som något du borde gilla Ceejay.
Red Apple
2013-07-20, 02:34
Älskade första Ghost In The Shell filmen (andra var helt ok) så har nu laddat ner serien. Kommer det leva upp till mina höga förväntningar?
Intressant. Den rörde inte upp mig speciellt mycket. Den var väldigt bra dock...
Såg Vexille härom veckan. Helt okej. Lagom flummig story osv.
Supermicke
2013-07-22, 18:56
zetman börjar leverera, riktigt bra. Rekomenderas!!
Sir Beef A Lot
2013-07-22, 20:15
zetman börjar leverera, riktigt bra. Rekomenderas!!
Animen eller mangan?
Supermicke
2013-07-22, 20:50
jag läser mangan men animen lär väl inte suga :)
sett klart samurai champloo
trevligt.
Sir Beef A Lot
2013-07-22, 21:52
jag läser mangan men animen lär väl inte suga :)
Jag har inte ens vågat när jag tittat på alla kommentarer jag hittar. Det är inte positivt, min vän. Verkar som den hade potential att bli en superb anime men det blev bara 13 episoder som blev lite väl "snäll".
Kommentarerna:
http://www.youtube.com/watch?v=2j2y0eTpdEE
Ändå tycker jag att trailern verkar cool:
http://www.youtube.com/watch?v=QmmCTxVs0DU
Magnus N
2013-07-22, 22:07
mjo, animen var inte en höjdare
Börjat med ergo proxy nu.
efter 9 avnitt har jag ännu inte kommit in i serien.
Magnus N
2013-07-24, 12:28
Kollat igenom Clannad samt Clannad: After Story nu de senaste 4 dagarna, mycket bra serie, vred till bra i magtrakten ett par gånger, men skönt att de hade bra humor med under seriens gång som balanserade berättelsen
Kollat igenom Clannad samt Clannad: After Story nu de senaste 4 dagarna, mycket bra serie, vred till bra i magtrakten ett par gånger, men skönt att de hade bra humor med under seriens gång som balanserade berättelsen
Kyoani har tyvärr gjort väldigt lite serier i samma stuk sen Clannad.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kyoto_Animation
Efter Clannad har de börjat göra serier utan substans. K-On, Nichiyou, Tamako Market.. osv.
Magnus N
2013-07-24, 16:23
Kyoani har tyvärr gjort väldigt lite serier i samma stuk sen Clannad.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kyoto_Animation
Efter Clannad har de börjat göra serier utan substans. K-On, Nichiyou, Tamako Market.. osv.
Precis dragit igång med AIR nu, har även deras Kanon som ligger och väntar på en, har hört gott om dem iaf så hoppas kvaliteten är bra även där :D
Lucky star som dem har gjort är en höjdare med :)
ne usch
ergo proxy var inte min grej. Dryg och för svår att följa.
ger mig på berserk nu. Efter det blir det yuyu hakusho
Magnus N
2013-07-24, 21:11
Kan inte säga att AIR levde upp till förväntningarna man hade på den, en ok produktion men kändes mer dussinaktigt på något sätt.
Jockefoten
2013-07-24, 21:17
Precis börjat kika på Shingeki no Kyojin (Attack on Titan). Vanligtvis inget anime-fan men denna är onekligen intressant med ett riktigt power-intro!
Jag hade problem med Shingeki no Kyojin efter ett par avsnitt. Som vanligt är det tempot i avsnitten som sänker allting, och det är nästan alltid tack vare melodramatiska monologer (Kyojin har många sådana). Den japanska upprepningen av karaktärsintryck visar verkligen sitt fula anlete här: jaja, han där är feg och smart; den där är motiverad och heroisk, etc., etc. Kom igen nu! Den stilen upprepas i oändlighet.
Innan en viss vändning i storyn så var tempot bra. Saker hände hela tiden, och man fick överskåda alla karaktärer i mer eller mindre bemärkelse. Nu har det glidit en aning tillbaka i anime-träsket. Var är Luke Skywalker eller Yoda?
ger mig på berserk nu. Efter det blir det yuyu hakusho
Du borde nog undvika berserk animen om du inte planerar att läsa mangan eftersom animen slutar rätt tvärt med mangan fortsätter 3ggr så långt.
Jag hade problem med Shingeki no Kyojin efter ett par avsnitt. Som vanligt är det tempot i avsnitten som sänker allting, och det är nästan alltid tack vare melodramatiska monologer (Kyojin har många sådana). Den japanska upprepningen av karaktärsintryck visar verkligen sitt fula anlete här: jaja, han där är feg och smart; den där är motiverad och heroisk, etc., etc. Kom igen nu! Den stilen upprepas i oändlighet.
Innan en viss vändning i storyn så var tempot bra. Saker hände hela tiden, och man fick överskåda alla karaktärer i mer eller mindre bemärkelse. Nu har det glidit en aning tillbaka i anime-träsket. Var är Luke Skywalker eller Yoda?
Problemet är till stor del att inte alla avsnitt finns tillgängliga så att man kan föra handlingen framåt i sitt eget tempo.
Du borde nog undvika berserk animen om du inte planerar att läsa mangan eftersom animen slutar rätt tvärt med mangan fortsätter 3ggr så långt.
Varför? Jag såg animen 1 år innan jag läste mangan och var väldigt nöjd med den. Det som gör berserk-animen så bra är till stor del musiken och det brutala slutet. Synd att inte remaken har lika bra musik.
Magnus N
2013-07-24, 22:43
Även om man väljer att inte fortsätta berserkberättelsen med mangan så är fortfarande animen riktigt riktigt bra.
Den är rätt fet iaf. Sett 7 avsnitt.
Problemet är till stor del att inte alla avsnitt finns tillgängliga så att man kan föra handlingen framåt i sitt eget tempo.
Nej, det var inte vad jag menade. Att handlingen går långsamt beror till stor del på att ett halvt avsnitt kan spenderas på någons rädsla. Sen ska denna karaktär spendera en massa tid med att gå genom flashbacks, inse någon gömd egenskap de besitter, och sen lösa något stort problem. Anime 101.
En serie som jag sällan märkte av detta problem i var Fullmetal Alchemist: Brotherhood. Storyn rörde sig nästan alltid framåt, med få undantag. Den serien är fortfarande min höjdpunkt inom anime
Nej, det var inte vad jag menade. Att handlingen går långsamt beror till stor del på att ett halvt avsnitt kan spenderas på någons rädsla. Sen ska denna karaktär spendera en massa tid med att gå genom flashbacks, inse någon gömd egenskap de besitter, och sen lösa något stort problem. Anime 101.
En serie som jag sällan märkte av detta problem i var Fullmetal Alchemist: Brotherhood. Storyn rörde sig nästan alltid framåt, med få undantag. Den serien är fortfarande min höjdpunkt inom anime
Visst Shingeki var bäst i början. Svårt att toppa en sådan start.
Fullmetal Alchemist Brotherhood är ok. Lite för lång kanske. Jag gillar animes som tar slut efter 24 episoder eller så. Det är lagom. Shingeki blir nog för lång den också i slutändan.
vafashiken, hur kan berserk bara sluta sådär
Magnus N
2013-07-25, 16:08
vafashiken, hur kan berserk bara sluta sådär
Välkommen till klubben :D
Den var ju episk :( 10/10
Magnus N
2013-07-25, 16:20
En av få serier på min lista som får högsta betyg.
Man kände sig nästan tvingad att fortsätta med mangan efter det slutet :)
Har aldrig varit insatt i Anime men jag gillade Spirited Away jäkligt mycket!
Har ni några tips på vad man "bör" se?
Magnus N
2013-07-25, 16:25
Gillade du spirited away ska du fortsätta och kolla på Ghiblis/Hayao Miyazakis filmer, många guldkorn där
En av få serier på min lista som får högsta betyg.
Man kände sig nästan tvingad att fortsätta med mangan efter det slutet :)
jepp. Jag har t.o.m sökt efter vad man ska läsa efter animen tar slut. Jefla kyyyk.!
Spirited away som du sett
howls moving castle
princess mononoke
my neighbor totoro
är de jag sett
Magnus N
2013-07-25, 16:32
jepp. Jag har t.o.m sökt efter vad man ska läsa efter animen tar slut. Jefla kyyyk.!
Ta och läs mangan ifrån början och hoppa inte in där animen slutar, kommer missa mycket som animen ej tar upp isf :)
manga är dock inte min grej, vad jag vet iaf :(:( I want moving stuffz
Nya ghost in the shell filmen ute! ARISE! Film 1 av 4. :Virro :hbang:
Ska ses ikväll *drool*
LmlakdSH3G4
hmm, jag har stand alone complex på datorn. Har inte kommit igång med att kolla in ghost in the shell än trots påtryckningar av en vän.
manga är dock inte min grej, vad jag vet iaf :(:( I want moving stuffz
Det finns även Guin Saga (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=6331) som anime. Mangan är det längsta pågående skrivarverket någonsin, alla kategorier. Kentaro Miura nämnde den som sin största inspiration när han började på Berserk.
Den bästa fantasyanimen efter Berserk skulle jag dock säga är 12 kingdoms (http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=26).
hmm, jag har stand alone complex på datorn. Har inte kommit igång med att kolla in ghost in the shell än trots påtryckningar av en vän.
GITS är en storfavorit för mig, riktigt bra, vuxen och kompetent sci-fi, många intressanta filosofiska teorier invävd i action och intriger.
yu yu hakusho känns lite barnslig efter att ha sett berserk. Hoppas det blir bättre.
Varför? Jag såg animen 1 år innan jag läste mangan och var väldigt nöjd med den. Det som gör berserk-animen så bra är till stor del musiken och det brutala slutet. Synd att inte remaken har lika bra musik.
Jag tvivlar på att alla tänker som du och stänger av en film mitt i för "eh musiken var bra".
Magnus N
2013-07-26, 09:41
Även om man väljer att ej läsa mangan så är ju Berserkanimen något man absolut ej ska missa.
Även om man väljer att ej läsa mangan så är ju Berserkanimen något man absolut ej ska missa.
Vad jag förståt av den är att den animen inte har ett riktigt slut utan att man måste fortsätta läsa mangan för att få det riktiga slutet. Stämmer detta ?
Magnus N
2013-07-26, 19:46
Vad jag förståt av den är att den animen inte har ett riktigt slut utan att man måste fortsätta läsa mangan för att få det riktiga slutet. Stämmer detta ?
Du får ju inget definitivt slut, precis som många andra anime.
Men visst, tack vare att serien är bra så vill man såklart veta mer, därav att flera/de flesta väljer att läsa mangan med.
Mangan är ej slut så man kommer ej få något slut där heller under lång tid framöver
Mangan har inte slutat ännu, men den delen som animen är baserad på (The Golden Arc) är ju avklarad sedan länge. Mangan visar i större detalj slutet (med t.ex. karaktärer som inte finns i animen), men har man satt sin i i karaktärerna tillräckligt väl kan man ändå förstå varför det slutade som det gjorde i animen. Jag tyckte slutet var fullständigt makalöst bra även i animen. Kollar du färdigt på animen ska du självklart läsa mangan i vilket fall som helst.
spoiler:
jag blev glad när guts och casca till slut fick ligga
Mangan har inte slutat ännu, men den delen som animen är baserad på (The Golden Arc) är ju avklarad sedan länge. Mangan visar i större detalj slutet (med t.ex. karaktärer som inte finns i animen), men har man satt sin i i karaktärerna tillräckligt väl kan man ändå förstå varför det slutade som det gjorde i animen. Jag tyckte slutet var fullständigt makalöst bra även i animen. Kollar du färdigt på animen ska du självklart läsa mangan i vilket fall som helst.
Det är just det som är grejen, jag läser inte manga kollar bara på anime är det så att där är någon anime som är bunden till sitt manga så väljer jag å inte kolla på det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.