handdator

Visa fullständig version : Anime

Sidor : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

Baan
2008-04-27, 16:58
Shigurui

Den är blodig, våldsam och väldigt, väldigt störande

"The story begins in 1629 Japan, during Tokugawa Tadanaga's rule. The daimyo staged a tournament where the participants fought with traditional weapons rather than bokken ("wooden sword"). The story revolves around the first match between the one-armed swordsman Fujiki Gennosuke and the blind samurai Irako Seigen and deals with the circumstances that led the two to participate in Tokugawa's tournament."

Nej ffs, Shigurui är skit.

Jag rekommenderar istället Ninja Scroll

Vinter
2008-04-27, 18:08
Haha, om man ser allt det där så lär man ha gått i pension när man är klar, för att inte nämna att man lär ha tröttnar på anime och shonen.

Jag har sett samtliga i serierna utom hunterXhunter ;)

Jag kan rekommendera:

Darker than black - mörk framtids anime med övernaturliga krafter

Code geass - Smart skriven anime om framtidens Japan mecha/action

Berserk(om man fortsätter i mangan) Läser man mangan är den ett litererärt mästerverk

Death Note - Mörk detektiv historia/thriller

Hellsing OVA filmerna om man gillar hellsing vanliga

Tengen toppa gurren legann - Komedi/action bara bäst helt enklet

Spene
2008-04-27, 19:54
Jag har sett samtliga i serierna utom hunterXhunter ;)

Jag kan rekommendera:

Darker than black - mörk framtids anime med övernaturliga krafter

Code geass - Smart skriven anime om framtidens Japan mecha/action

Berserk(om man fortsätter i mangan) Läser man mangan är den ett litererärt mästerverk

Death Note - Mörk detektiv historia/thriller

Hellsing OVA filmerna om man gillar hellsing vanliga

Tengen toppa gurren legann - Komedi/action bara bäst helt enklet
Jag har inte gått i pension än och är inte helt trött på shounen heller. Men jag har faktiskt sett alla de där serierna också :D.

Darker than black var lite av en besvikelse även om den inte var dålig.

Code Geass är helt ok, fast väldigt klassisk i sin stil. Se hellre lite Gundam ifall du vill ha klassisk mecha (har sett för lite gundam men det jag sett är bra).

Berserk är en helt makalöst bra serie. Man behöver inte läsa mangan, bästa delen är ändå den som gjordes i animen.

Death Note är bra men lite larvig ibland. Lättsmält och lite häftig, mer för de som inte sett så mycket anime innan.

Hellsing är bra. Ser nu att det står OVA, vilket jag inte sett alla avsnitt av. Fast vanliga hellsing är bra.

TTGL kanske är den bästa "roliga" serien jag sett tillsammans med FLCL.

Vinter
2008-04-27, 20:02
Har du sett Samurai champloo samt Basilisk? Funderar på att inhandla men är inte säker, har fått bra kritik av en kompis. Fast han har lite speciell smak så jag vågar inte lita fullt på han.

För övrigt Black lagoon var en underhållande skitig och våldsam serie, enda animen som inte gömmer att huvudrollsinehavarna inte är helt psykiskt stabila.

Tomten
2008-04-27, 20:09
Eftersom alla verkar fråga om vad de ska se efter Naruto/Bleach o.s.v. tänkte jag att jag kunde rangordna de stora långa shounenserierna av samma typ, som jag har sett. Vet inte om FMA räknas egentligen, den är bara 51 avsnitt, fast det är samma sorts anime.

FMA har i stora drag mörkare och mer allvarlig story än Naruto. Det går väl inte att argumentera mot att det är en shounen-serie, men please, det är en mycket allvarligare och vuxnare serie än naruto. FMA har också till skillnad från naruto en story och karaktärer som faktiskt utvecklas.

Tomten
2008-04-27, 20:10
Har du sett Samurai champloo samt Basilisk? Funderar på att inhandla men är inte säker, har fått bra kritik av en kompis. Fast han har lite speciell smak så jag vågar inte lita fullt på han.

För övrigt Black lagoon var en underhållande skitig och våldsam serie, enda animen som inte gömmer att huvudrollsinehavarna inte är helt psykiskt stabila.

Gillade du Black Lagoon så kommer nog både Samurai Champloo och Basilisk att falla dig i smaken.

Vinter
2008-04-27, 20:28
Får ta och införskaffa dessa då :thumbup:

Spene
2008-04-27, 20:31

Har sett alla de 3 också ja :D.

Samurai Champloo kan du inte misslyckas med, väldigt bra anime som både har humor, bra twists och riktigt bra karaktärer. Basilisk gillar jag skarpt men vet att andra tycker den är seg, och att handlingen är för ointressant. Jämfört med Naruto känns den betydligt mer äkta och fighterna är genomtänkta på ett annat sätt, den är också lite mörkare och mognare. Black Lagoon gjorde inte så jättemycket intryck på mig men den kändes välgjord och var ganska kul att titta på.

FMA har i stora drag mörkare och mer allvarlig story än Naruto. Det går väl inte att argumentera mot att det är en shounen-serie, men please, det är en mycket allvarligare och vuxnare serie än naruto. FMA har också till skillnad från naruto en story och karaktärer som faktiskt utvecklas.
Jag håller delvis med, men gillar man Naruto så finns det goda chanser att man gillar FMA också. Det är milsvid skillnad på Narutos manga och på animen inklusive fillers. Kan du inte skilja på det så är det synd, för Narutos "riktiga" handling är riktigt bra. Jag läser bara mangan och kommer nog aldrig ta upp animen igen. För mycket skit.

Baan
2008-04-27, 20:31
Gillade du Black Lagoon så kommer nog både Samurai Champloo och Basilisk att falla dig i smaken.

Gah, var Basilisk jag menade och inte Ninja Scroll som jag sa tidigare. Ninja Scroll är väl mer halvtaskigt.
---
FMA har så jävla dålig ending. Ville bara gnälla lite

Spene
2008-04-27, 20:51
Gah, var Basilisk jag menade och inte Ninja Scroll som jag sa tidigare. Ninja Scroll är väl mer halvtaskigt.
---
FMA har så jävla dålig ending. Ville bara gnälla lite
FMAs slut följer ju inte mangan, inte konstigt att det blir fucked up när man låter datanördarna skriva historien. Mest frustrerande slutet någonsin var dock Berserk. nu när jag vet och har läst vad som kommer efter i mangan så gör det inget, men när man såg det första gången och polaren sa att det var slut där så höll jag på att bli galen. Hade svårt att sova den kvällen.

Basilisks fulla namn på engelska är "Basilisk: The Kouga Ninja Scrolls" så helt fel ute var du inte.

Edit: Kouga > Iga

Baan
2008-04-27, 21:02
FMAs slut följer ju inte mangan, inte konstigt att det blir fucked up när man låter datanördarna skriva historien. Mest frustrerande slutet någonsin var dock Berserk. nu när jag vet och har läst vad som kommer efter i mangan så gör det inget, men när man såg det första gången och polaren sa att det var slut där så höll jag på att bli galen. Hade svårt att sova den kvällen.

Basilisks fulla namn på engelska är "Basilisk: The Kouga Ninja Scrolls" så helt fel ute var du inte.

Edit: Kouga > Iga

Ja, dom borde ha slutat tidigare i Berserk än dom gjorde då storyn uppenbart vänder ganska rejält där och går från att vara ganska vanlig riddaraction eller vad man vill kalla det till mer konstiga grejer :) Har för mig det handlade om viss vilja till förlängning men det kanske inte fanns pengar och intresse för det.

Spene
2008-04-27, 21:08
Ja, dom borde ha slutat tidigare i Berserk än dom gjorde då storyn uppenbart vänder ganska rejält där och går från att vara ganska vanlig riddaraction eller vad man vill kalla det till mer konstiga grejer :) Har för mig det handlade om viss vilja till förlängning men det kanske inte fanns pengar och intresse för det.
Nä, som det är nu älskar jag verkligen slutet. Totalt surrealistiskt med väldigt kraftig symbolik i slutscenerna. Detta gör att man inser saker som man inte riktigt har greppat tidigare i storyn och Griffiths karaktär hamnar i helt nytt ljus. Man kan gå tillbaka i handlingen och många saker går att tolka annorlunda än man gjorde första gången man såg det. Där animen slutar är verkligen seriens klimax.

Jag har hört rykten om att det finns planer på att kanske (vagt som fan, jag vet) animera en fortsättning. Vi får se vad som händer.

Klein
2008-04-27, 21:17
Jag får slå ett slag för följande serier:

Eureka 7 (Neongenesis Evangelion möter Escaflowne ungefär)
Ergo Proxy (Mörk apokalyptisk framtidsvision. Mycket välgjord och stämningsfull med grymt soundtrack. Inget för såna som kräver comic relief från anime dock då den är dyster från början till slut)
Texhnolyze (Mörk apokalyptisk framtidsvision. Mycket välgjord och stämningsfull med grymt soundtrack. Inget för såna som kräver comic relief från anime dock då den är dyster från början till slut)
Death Note (Detektivstory med mycket twist och finess om än en smula utdragen)

Spene
2008-04-27, 21:23
Jag får slå ett slag för följande serier:

Eureka 7 (Neongenesis Evangelion möter Escaflowne ungefär)
Ergo Proxy (Mörk apokalyptisk framtidsvision. Mycket välgjord och stämningsfull med grymt soundtrack. Inget för såna som kräver comic relief från anime dock då den är dyster från början till slut)
Texhnolyze (Mörk apokalyptisk framtidsvision. Mycket välgjord och stämningsfull med grymt soundtrack. Inget för såna som kräver comic relief från anime dock då den är dyster från början till slut)
Death Note (Detektivstory med mycket twist och finess om än en smula utdragen)
Yey, äntligen lite nya serier. Jag har varken sett Ergo Proxy eller Texhnolyze. Kanske inte varit så inne på "mörk apokalyptisk framtidsvision"-genren. Ergo Proxy är jag kanske lite sugen på.

Eureka 7 är rätt bra, lite lägre ålder på målgruppen än många andra mechas skulle jag tro, men den är välgjord och handlingen är tillräckligt intressant för att man ska bli lite känslomässig mot slutet av serien.

Baan
2008-04-27, 21:25
Yey, äntligen lite nya serier. Jag har varken sett Ergo Proxy eller Texhnolyze. Kanske inte varit så inne på "mörk apokalyptisk framtidsvision"-genren. Ergo Proxy är jag kanske lite sugen på.

Eureka 7 är rätt bra, lite lägre ålder på målgruppen än många andra mechas skulle jag tro, men den är välgjord och handlingen är tillräckligt intressant för att man ska bli lite känslomässig mot slutet av serien.

Inget större fan av Ergo Proxy, den är mer skum och mystisk. Ingen action alls skulle jag säga i stort om det är ett krav. Lämnar väl inte en med några livssanningar heller direkt :)

Timme
2008-04-27, 21:27
Är det många av er som läser Manga på internet?

Manga är ofta så mycket bättre än Anime.

Tricklev
2008-04-27, 21:34
Mycket snack om Samurai Champloo, men vart fasen får ni tag på den i Japanska med engelska subs, hittar bara massa dubbad skit överallt.

Edit: O när man väl hittar på Japanska så är det utan subs, eller så har skiten noll Seeders. *gah!*

Spene
2008-04-27, 21:34
Inget större fan av Ergo Proxy, den är mer skum och mystisk. Ingen action alls skulle jag säga i stort om det är ett krav. Lämnar väl inte en med några livssanningar heller direkt :)
Doh. Jaja, jag har Ghost in the Shell, Wolf's Rain, Noir och Mushishi som väntar på mig. Ska nog börja se anime regelbundet igen. Roligare än att lurka på kolo...

Snacka med Tjuckot. Han är kung på manga.
Mycket snack om Samurai Champloo, men vart fasen får ni tag på den i Japanska med engelska subs, hittar bara massa dubbad skit överallt.
Är det en .mkv-fil som du laddat ner? I så fall så får du öppna den i t.ex. VLC och sedan välja audio language och subtitles i menyerna. Det finns inte mycket anime på torrent-sidor som bara kommer dubbade.

Greg
2008-04-27, 21:35

Jag har läst/läser:

Hellsing, One Piece, Naruto, Berserk (dock glömt vilket nummer jag är på), Death Note, Ragnarök, Rebirth, Full Metal Alchemist, D-N Angel...

Är det någon som har en aning om vilket nummer som Guts får den där svarta rustningen? Det är typ där som jag tappat bort vart jag är.

Tricklev
2008-04-27, 21:38
Är det en .mkv-fil som du laddat ner? I så fall så får du öppna den i t.ex. VLC och sedan välja audio language och subtitles i menyerna. Det finns inte mycket anime på torrent-sidor som bara kommer dubbade.

Önskar att jag kommit så långt ens. :(

Baan
2008-04-27, 21:43
Doh. Jaja, jag har Ghost in the Shell, Wolf's Rain, Noir och Mushishi som väntar på mig. Ska nog börja se anime regelbundet igen. Roligare än att lurka på kolo...

Jag säger samma sak om Ghost in the shell som om Ergo Proxy :D Fast förstnämnda tycker jag är bättre och klar i filosofin även om den är lite.. ointressant.

Corpobal
Om ni gillar mörk atmosfär, demoner, blodiga strider och tragik så kan ni se på Claymore också för den delen.

http://www.animeshade.kit.net/Claymore/AS-Claymore.jpg

Spene
Jag har läst/läser:

Hellsing, One Piece, Naruto, Berserk (dock glömt vilket nummer jag är på), Death Note, Ragnarök, Rebirth, Full Metal Alchemist, D-N Angel...

Glömde, Greg är också kung. Såg aldrig Mononoke, ledsen. Hade den men såg bara en liten bit innan jag blev snurrig i skallen. Därefter har någon tagit bort den från datorn, säkert brorsan.
Önskar att jag kommit så långt ens. :(
pm.

Edit: Slut på spammet, sista posten för idag.

Du verkar vara smart och ha bra omdöme Baan. Kanske väntar med GITS då. Inget att säga om Mushishi eller Noir?

Claymore är ruggigt överskattad. Riktigt kasst mot slutet av serien tyckte jag. Innan dess var den bara ganska kass, samt synnerligen ointressant. Snygg och bra fighter, dialog och sånt, det drar upp betyget.

Klein
2008-04-27, 21:48

Jag är ganska sparsmakad när det gäller manga (anime också för den delen) men det finns ju helt klart underbara serier:

Lonewolf and Cub (Fortfarande den bästa mangan någonsin. En otrolig story med grymma karaktärer och fängslande livsöden, utspelad i en levande och överväldigande målning av det feodala japan)
Berserk (Kommer på andra plats. Otrolig story och grymma karaktärer. Ödesmättad. Väldigt snyggt tecknade miljöer.)
Blade of the Immortal (Förmodligen den snyggast tecknade mangan som finns på marknaden. Storyn är helt ok den med).
Battle Angel Alita (Den är helt enkelt otroligt cool)

Jag hoppas innerligt att de alla görs rättvisa en dag i animens värld.

Baan
2008-04-27, 21:50
Glömde, Greg är också kung. Såg aldrig Mononoke, ledsen. Hade den men såg bara en liten bit innan jag blev snurrig i skallen. Därefter har någon tagit bort den från datorn, säkert brorsan.

pm.

Edit: Slut på spammet, sista posten för idag.

Du verkar vara smart och ha bra omdöme Baan. Kanske väntar med GITS då. Inget att säga om Mushishi eller Noir?

Claymore är ruggigt överskattad. Riktigt kasst mot slutet av serien tyckte jag. Innan dess var den bara ganska kass, samt synnerligen ointressant. Snygg och bra fighter, dialog och sånt, det drar upp betyget.

Nej, förutom att förstnämnda är ganska högt skattad av många fans. Handlingen har inte lockat hittills, men får se om jag har mycket tid någon gång, då kanske den får en chans.

Jag är inget hardcore animefan på det sättet att jag älskar allt som kommer från japan. Viktigt att veta när du ser mig kritisera saker :) Just Ghost in the shell är ju i princip två filmer, det kan du avverka rätt lätt..

Edit: Håller med om Claymores slut, det var rätt fattigt. Jag förväntade mig mer karaktärsutveckling och några fler säsonger där Claire blir starkare och starkare (typ). Nu var det mest "meh".

Edit 2. Om du drogs till Claymore för att den är lite mer vuxen lemlästningsmässigt än mycket annat kan jag rekommender Elfen Lied. Storyn kommer dock inte vara något du spenderar många timmar och tänker på å andra sidan. Folk dör brutalt dock!

Corpobal
2008-04-27, 21:51
?

Slutet är ihophafsat för att dom var tvungna att avsluta animen, mangan pågår fortfarande som med en massa andra serier. Jag tycker själv att den var mycket mer intressant än många andra serier, den skriker inte rakt ut vad man ska få för intryck på samma sätt som många serier gör. Man får själv pussla ihop lite kring karaktärerna och deras beteende.

Vinter
2008-04-27, 22:02
Edit 2. Om du drogs till Claymore för att den är lite mer vuxen lemlästningsmässigt än mycket annat kan jag rekommender Elfen Lied. Storyn kommer dock inte vara något du spenderar många timmar och tänker på å andra sidan. Folk dör brutalt dock!

Elfen Lied är grym, däremot brutal och väldigt seriös. Och som sagt djup.

Spene
2008-04-27, 22:06
Elfen Lied har jag.... sett.

Apbra. Intressant, känsloväckande, tänkvärd och "mysig". Scenen med kattungen och den del av avsnittet som är uppbyggt runt det är bland det värsta jag sett någonsin (fiktivt berättande alltså). Djup är jag inte helt säker på att den är, det går att skönja en dos effektsökeri.

Klein
2008-04-27, 22:17
Kikade på några episoder av Elfen Lied. Den föreföll mig ytterst ointressant. Mer fetish och schablon än substans.

Glömde förresten bort Akira som också är en grymt bra manga.

Exal
2008-04-27, 22:29
Noir har jag inte varit intresserad av att se, men Mushishi är en väldigt bra serie (som Mumin fast för vuxna, typ), rankas bland mina favoriter.

För övrigt så är "Monster" bara ett måste.

pojken
2008-04-27, 22:32
"Hajime no Ippo" Den är grymt bra
Andra introt:
NI4OwLYF1pM

Sedan var ju Naruto ganska bra i början med.

Tjuckot
2008-04-27, 22:32

Det är typ det enda man gör på nätet ju, förrutom att hänga på kolo.

MEDiAHORAN
2008-04-27, 22:36
Jag är ganska sparsmakad när det gäller manga (anime också för den delen) men det finns ju helt klart underbara serier:

Lonewolf and Cub (Fortfarande den bästa mangan någonsin. En otrolig story med grymma karaktärer och fängslande livsöden, utspelad i en levande och överväldigande målning av det feodala japan)
Berserk (Kommer på andra plats. Otrolig story och grymma karaktärer. Ödesmättad. Väldigt snyggt tecknade miljöer.)
Blade of the Immortal (Förmodligen den snyggast tecknade mangan som finns på marknaden. Storyn är helt ok den med).
Battle Angel Alita (Den är helt enkelt otroligt cool)

Jag hoppas innerligt att de alla görs rättvisa en dag i animens värld.Jepp Berserk är riktigt riktigt bra!

Greg
2008-04-27, 22:37
Är det någon som har en aning om vilket nummer som Guts får den där svarta rustningen? Det är typ där som jag tappat bort vart jag är.

Bump ffs.

Läste någon episod av en väldigt intressant manga. Handlar om de japanska vargarna. De är ju utplånade i Japan men, enligt mangan, så levde de som människor.

Iallafall, de hör ett kall från någonstans och så ska de dra dit.

Kommer verkligen inte ihåg vad den hette... Vill gärna ta mig en närmare titt på den.

Love Hina är kanske intressant för vissa. Inget för mig. Roligt ibland, men inget för mig.

FLCL är skruvad och random och väldigt rolig.

Exal
2008-04-27, 22:42
Det kan jag hålla med om :thumbup:

Greg
2008-04-27, 22:43
Wolf's Rain heter den!

Usch.. nu ska det laddas ner.. Ska jag läsa mangan eller se animen...

Hajime no Ippo var en liten besvikelse. Jag såg väl ett par episoder, sen la jag ner.

Har ändå så mycket annat jag tittar/tittade på.

Man kan inte se allt.

Tomten
2008-04-27, 22:55
Wolf's Rain heter den!

Usch.. nu ska det laddas ner.. Ska jag läsa mangan eller se animen...

Hajime no Ippo var en liten besvikelse. Jag såg väl ett par episoder, sen la jag ner.

Har ändå så mycket annat jag tittar/tittade på.

Man kan inte se allt.

Det är BONES som ligger bakom animeversionen av Wolf's Rain. Riktigt grym. Rekommenderas varmt!

Kolla också in Soul Eater, senaste från BONES. Baserad på en manga med samma namn (duh).

Timme
2008-04-27, 22:55
Andra introt:
NI4OwLYF1pM

Sedan var ju Naruto ganska bra i början med.

Naruto är fortfarande bra om man läser Mangan (vilket jag gör). Anledningen till varför naruto började suga så hårt var för att de gjorde avsnitt som inte var baserade på mangan.

Ippo är grym David! Jag har laddat ned långfilmen! Den kan vi se någon gång.

Tomten
2008-04-27, 23:03
Jag håller delvis med, men gillar man Naruto så finns det goda chanser att man gillar FMA också. Det är milsvid skillnad på Narutos manga och på animen inklusive fillers. Kan du inte skilja på det så är det synd, för Narutos "riktiga" handling är riktigt bra. Jag läser bara mangan och kommer nog aldrig ta upp animen igen. För mycket skit.

Jag läser knappt manga. Jag vill läsa, men jag kan inte riktigt se mig själv läsa översatt manga nu när jag börjat lära mig språket. När jag sticker till Japan i Oktober ska jag försöka läsa mer. Förhoppningsvis så kommer jag plocka upp fler kanji snabbare då, så jag slipper sitta och slå i min elektroniska ordbok hela tiden.

Faktum är att jag har en 20 volymer med olika serier på Japanska, fast jag har knappt läst något just för att det går så jävla segt. Det känns inte riktigt som man kan uppskatta boken när man får sitta och slå upp olika ord hela jäkla tiden :D

Vinland Saga verkar förövrigt supergrym. En manga av samma snubbe som gjorde Planetes. Jag har de fyra första volymerna och ska nån dag försöka komma igång och läsa :P

http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/manga.php?id=6121

Greg
2008-04-27, 23:04
Det är BONES som ligger bakom animeversionen av Wolf's Rain. Riktigt grym. Rekommenderas varmt!

Kolla också in Soul Eater, senaste från BONES. Baserad på en manga med samma namn (duh).

Wolf's Rain håller på att tankas, samt ska ta en närmare titt på Soul Eater.

Kan du vara så vänlig att ge mig information om vad som händer i Soul Eater?

Tricklev
2008-04-27, 23:06
Ippo är nog min absoluta favorit serie när det gäller Anime, oerhört bra.

Tomten
2008-04-27, 23:07

"Set in the Shinigami technical school for weapon meisters, the series revolves around three groups of each a weapon meister and a human weapon. Trying to make the latter a "Death Scythe" and thus fit for use by the Shinigami, they must collect the souls of 99 evil humans and 1 witch."

Storyn låter väldigt banal, men jag har hört att det ska vara väldigt bra story. Det har bara gått tre avsnitt än och de har just avslutat epilogen, så än så länge har de bara introducerat de olika karaktärerna lite snabbt.

Greg
2008-04-27, 23:10
"Set in the Shinigami technical school for weapon meisters, the series revolves around three groups of each a weapon meister and a human weapon. Trying to make the latter a "Death Scythe" and thus fit for use by the Shinigami, they must collect the souls of 99 evil humans and 1 witch."

Storyn låter väldigt banal, men jag har hört att det ska vara väldigt bra story. Det har bara gått tre avsnitt än och de har just avslutat epilogen, så än så länge har de bara introducerat de olika karaktärerna lite snabbt.

3 avsnitt? Då väntar jag ett tag till. Gillar att ha en 10-20 avsnitt att titta på först. Man kommer in i det hela mycket enklare.

Baan
2008-04-27, 23:11

Kollade in animationerna på lite screens på en HD-release och var inte så sugen. Recensioner har jag för mig är lite sådär, gnället är väl att det inte är ngt orginellt storywise i animen alls.

Vinter
2008-04-27, 23:36

http://myanimelist.net/anime.php?id=3588

demode
2008-04-27, 23:38
Deathnote är nog den serien som hållt högst kvalité för min del iallafall. Följer naruto bleach o geass för tillfället. Ingen dålig strid mellan ichigo och grimjoww ;)

Magnus N
2008-04-28, 04:58
Guts får sin rustning i kapitel 225

Tricklev
2008-04-28, 12:49
Vissa scener i Shigurui är inte så mysiga, scenen när han äter upp hennes bröstvårta fick mig att må sådär. *spy*

demode
2008-04-28, 13:09
å wolfs rain tyckte jag bara var bra i början när mystiken tätnade kring royalties.

Tjuckot
2008-04-29, 18:31
Och när vi ändå pratar anime så kan det vara värt att nämna att den nyaste narutofilmen finns ute nu. Om inte DB jäklas som vanligt och gör det till en fake, men det får vi väl inte tro.

Har sett FLCL nu, helt skruvad, jag gillade den starkt :thumbup:

Spene
2008-04-29, 19:45
Och när vi ändå pratar anime så kan det vara värt att nämna att den nyaste narutofilmen finns ute nu. Om inte DB jäklas som vanligt och gör det till en fake, men det får vi väl inte tro.

Har sett FLCL nu, helt skruvad, jag gillade den starkt :thumbup:
Bra där. Tengen Toppa är ett måste nu då!

Tjuckot
2008-04-29, 21:27
Jag ska se lite på shigurui först. Jag blev intresserad där när någon pratade om makabra detaljer.

Baan
2008-04-29, 21:27
Jag ska se lite på shigurui först. Jag blev intresserad där när någon pratade om makabra detaljer.

Den animen är dödsknark.

Tjuckot
2008-04-29, 21:40
Den animen är dödsknark.

Bra, jag har haft en hyffsat tråkig dag. Har ep 1-12, är det alla?

Klein
2008-04-29, 21:46
Den animen är dödsknark.

Jag blev riktigt nyfiken på den nu. Riktig konst ska ju vara makaber och detta låter mycket lovande.

Tricklev
2008-04-29, 21:46

Tror jag hade 13, eller så minns jag fel.

Elfen Lied är rätt så trevlig, och rå på en gång, första scenerna i EP1 är lite elaka dock, snällt o döda en klumpiga. *grr*

Baan
2008-04-29, 22:04

Ja.

Jag blev riktigt nyfiken på den nu. Riktig konst ska ju vara makaber och detta låter mycket lovande.

Detta är inte konst. Det är mest skit. Går väl se, ska inte vara för kritisk.

Tror jag hade 13, eller så minns jag fel.

Elfen Lied är rätt så trevlig, och rå på en gång, första scenerna i EP1 är lite elaka dock, snällt o döda en klumpiga. *grr*

Kan finnas någon fanmix eller något skit. Tolv reguljära avsnitt är det i alla fall. Den klantiga sekreteraren var det som gjorde serien från att vara medelmåttig till toppklass. Mja, men det var kul iaf. ÄGD HAHAHAHA-kul.

Tomten
2008-04-30, 18:58
Kan finnas någon fanmix eller något skit. Tolv reguljära avsnitt är det i alla fall. Den klantiga sekreteraren var det som gjorde serien från att vara medelmåttig till toppklass. Mja, men det var kul iaf. ÄGD HAHAHAHA-kul.

Nuförtiden är det också vanligt att man gör DVD-only episodes som kommer ut ett par månader efter serien gått. Baccano är ett exempel på det. Tv-serien var på 13 avsnitt och sen blev det också 3 OVA avsnitt.

Jag vet inte om det är fallet med Elven Lied, men det skulle inte förvåna mig.

Baan
2008-04-30, 19:09
Nuförtiden är det också vanligt att man gör DVD-only episodes som kommer ut ett par månader efter serien gått. Baccano är ett exempel på det. Tv-serien var på 13 avsnitt och sen blev det också 3 OVA avsnitt.

Jag vet inte om det är fallet med Elven Lied, men det skulle inte förvåna mig.

Jo, men vad jag vet har den ingen OVA eller någon ny content, bara något någon klippt ihop.

Nimille
2008-05-16, 12:52
Bra sida att ladda ner anime från? Trött att titta på streamad

Mazr
2008-05-16, 13:03
Tl? :)

Tomten
2008-05-16, 13:10
Bra sida att ladda ner anime från? Trött att titta på streamad

www.tokyotosho.com

för färdiga serier

www.boxtorrents.com

Nimille
2008-05-17, 10:08
Boxtorrents var riktigt bra, tack!

Nu tänker jag börja kolla på Rurouni Kenshin :)

Tjuckot
2008-06-04, 19:44
Har för mig det var någon som ville ha någon narutoliknande manga/anime. Har precis läst klart flame of recca mangan och kan absolut rekomendera den. Grymt bra, ligger på runt 33 volymer. Har inte koll på animen.

Nimille
2008-06-24, 18:27
Nu har jag kollat klart på HunterxHunter :)
Ska på Death note, följt av elfen lied framöver hade jag tänkt.
Innan har jag sett samtliga avsnitt av samurai champloo, golden boy, naruto och bleach.
Tips på vad att se här näst? Gillade ovanstående om man bortser från fillers i de två sistnämnda.

TTT
2008-06-24, 18:45
Har sett i stort sett alla Gundam-serierna. För stunden är det dock Code Geass som gäller. Det är något speciellt med stora robotar. :)

Tjuckot
2008-06-24, 18:48
Jag tycker fortfarande att alla borde gå över till att läsa manga istället för att glo på anime.. come over to my siide... :D

Nimille
2008-06-24, 20:30
Jag tycker fortfarande att alla borde gå över till att läsa manga istället för att glo på anime.. come over to my siide... :D
Dyrt att köpa och relativt tråkigt att läsa på datorn, men har du något tips på bra en manga? Värt att ge det en chans kanske.

Tjuckot
2008-06-24, 21:00
Dyrt att köpa och relativt tråkigt att läsa på datorn, men har du något tips på bra en manga? Värt att ge det en chans kanske.

Köpa gör man inte, läsa på datorn fungerar ypperligt enligt mig.
Ptja, gillar du animeverisionerna av bleach, naruto osv så borde du ju läsa dom också. Det blir så mycket bättre där. Kekkashi är en lite liknande naruto, iaf med att de viftar med händer och det stuket.

Finns mängder av olika sorters manga.. death note är jäkligt grym som manga med. Ifs är i princip alla mangas bättre än animeverisionerna av dom. Berserk brukar jag rekomendera till folk med, snyggt gjord, stora svärd, mkt slakt och sådant.

De flesta animes är ju baserad på mangan och i många fall slutar animen men mangan fortsätter. Elfen lied och HxH är ju typexempel på detta.

Vad för manga vill du läsa borde jag väl fråga ifs?

Spene
2008-06-24, 21:22
Bleach-mangan var inte överdrivet kul tycker jag. Naruto är desto bättre. Berserk är så vackert i sin fulhet, men där är animen så fruktansvärt bra så det känns mer värt att se den först.

Timme
2008-06-24, 21:41

inte alls tråkigt att läsa på datorn.

Chris
2008-06-24, 23:20

Prova Berserk, den är fruktansvärt bra (och våldsam)!

Tomten
2008-06-25, 00:06
Vinland Saga är grym.

http://img37.onemanga.com/mangas/00000266/00000001/44-45.jpg

http://www.onemanga.com/Vinland_Saga/

Tjuckot
2008-06-25, 08:19
Jaa, vinland! Den är grymt bra. Den har jag glömt, undrar om det kommit några nya avsnitt sen jag läste den sist. Spene, jag kan verkligen inte förstå hur du kan säga berserkanimen är bättre än mangan.. det är ju typ.. helgerån ;/

Bleachmangan har blivit oerhört mycket bättre på det senaste tycker jag. Inte för att jag tyckt den var dålig innan, men ja.

F.ö. är det snart fredag.. och då vet ni väl vad som gäller?

Nimille
2008-06-25, 16:57
Får kolla berserk som manga.
Något i stil med death note skulle vara kul att läsa, nyss kollat klart på animen och den var grymt bra.

Kimball
2008-06-25, 18:04
Får kolla berserk som manga.
Något i stil med death note skulle vara kul att läsa, nyss kollat klart på animen och den var grymt bra.

Har du inte kollat in Code Geass, do it. Du kommer inte bli besviken. Vet inte varför, men storyn/twisterna osv har en skön DN känsla över sig. Bästa serien jag någonsin sett efter DN :)

Tjuckot
2008-06-26, 07:48
Code geass verkade inget kul. Iaf inte om det var den jag hittade. Men jag kanske var för negativ bara ;/

Fairy tail och histories strongest diciple kens.. nånting är båda roliga serier som man nog uppskattar om man gillar naruto och hela det köret.

Kimball
2008-06-26, 08:18
Code geass verkade inget kul. Iaf inte om det var den jag hittade. Men jag kanske var för negativ bara ;/

Fairy tail och histories strongest diciple kens.. nånting är båda roliga serier som man nog uppskattar om man gillar naruto och hela det köret.

Ge den några episoder, kanske kan kännas segstartad.

Soul Eater kan säkert uppskattas utav många med, sjukt bra intro också ^^

Tjuckot
2008-06-26, 09:27
Ifs pratade jag om mangan nu :D
Får kanske testa lite anime nästa vecka när jag har tid, har ändå inget o göra nu under lovet.

Nimille
2008-06-28, 23:25
Vilket dåligt slut på elfen lied, nu är jag besviken.

Scratch89
2008-06-28, 23:40
Lite för dålig uppdatering på Naruto nu. Förra veckan var det filler (soulpuuden, wtf?) och den här veckan kom det ingenting alls.

frambogir
2008-06-29, 10:35
Jag har börjat titta på Fullmetal Alchemist, verkar lovande minsann.
Jag håller helt om Naruto, nu får det börja hända något!

Chris-Dawg
2008-06-29, 11:24
Vet inte om det nämnts tidigare i tråden, men Beserk-serien är förjävla bra! synd att de bara gjorde en säsong :(

Kimball
2008-06-29, 12:49
Lite för dålig uppdatering på Naruto nu. Förra veckan var det filler (soulpuuden, wtf?) och den här veckan kom det ingenting alls.

Klaga inte, trollsubbningen på Soul Eater var ju skitrolig :laugh:

Tjuckot
2008-06-29, 13:01
Vilket dåligt slut på elfen lied, nu är jag besviken.

läs mangan. Animen slutar efter halva mangan typ. Det är en heel del mer som händer.

Klaga inte, trollsubbningen på Soul Eater var ju skitrolig :laugh:

Jag älskar dattebayo och deras FAQs & trollsubbningar. Underbart roliga.

Nu börjar förövrigt det arc i bleachmangan som jag sett fram emot mest. Så -jävla- grymt.

Nimille
2008-06-29, 13:03
läs mangan. Animen slutar efter halva mangan typ. Det är en heel del mer som händer.

*popcorn* nu blev jag glad

shibi
2008-06-29, 23:16
Great Teacher Onizuka.:hbang: Se den
(finns även live serie, men den har lite små gay/b stunder)

Enough said!

Dog av garv när jag såg långfilmen

Tjuckot
2008-06-30, 08:28
*popcorn* nu blev jag glad

Du har en hel del framför dig ;) Den är inte riktigt klar dock, men jag tror den drar sig mot slutet. Men det kan man ju aldrig veta.

Dan S
2008-06-30, 14:46
EN liten fråga bara, jag gillar Anime där det är Äventyr och magi-skit. Jaja lite töntigt men vafan.. Jag gillar det, jag vill gärna ha tips på fler sådana serier.

Naruto = Chakra
Bleach = Reijutsu/Spirit power

Och bankai, massa spells och skit. Finns det mer såna serier måntro? Jag finner inte Death Note intressant för det är ju bara som en vanlig serie fast animerad. ska ju vara lite otroliga saker som ska hända! *popcorn* *rolleyes*

Kimball
2008-06-30, 20:51
EN liten fråga bara, jag gillar Anime där det är Äventyr och magi-skit. Jaja lite töntigt men vafan.. Jag gillar det, jag vill gärna ha tips på fler sådana serier.

Naruto = Chakra
Bleach = Reijutsu/Spirit power

Och bankai, massa spells och skit. Finns det mer såna serier måntro? Jag finner inte Death Note intressant för det är ju bara som en vanlig serie fast animerad. ska ju vara lite otroliga saker som ska hända! *popcorn* *rolleyes*

Testa Claymore / Fate Stay Night / Get Backers, tordes intressera :)

Dan S
2008-06-30, 21:13
Sankyu, onee-san :) *rolleyes*

Tjuckot
2008-06-30, 22:11
mmm... claymore, serien där jag har noll koll på vem som är vem men fortsätter läsa för den är cool.

Kimball
2008-06-30, 22:51
mmm... claymore, serien där jag har noll koll på vem som är vem men fortsätter läsa för den är cool.

Boobies looks alot better in motion... :naughty:

Nimille
2008-07-10, 16:23
Senaste avsnittet (64/65) var dock bland de bättre på länge :)

bolt
2008-07-20, 04:02
http://www.dattebayo.com/pr/84 *cry*

Vars fasiken ska man få tag på på Naruto nu då?

Tjuckot
2008-07-20, 08:34
Bara o vänta ett tag så kommer de börja igen. De gör sådär ibland. Har ni inte hängt med i hur dattebayo är?

Nimille
2008-08-29, 19:21
Kul att det börjar hända lite i naruto nu, ska bli spännande när Akatsuki kommer fram till konoha *popcorn*

MojjMojj
2008-08-29, 19:24
Kul att det börjar hända lite i naruto nu, ska bli spännande när Akatsuki kommer fram till konoha *popcorn*

Ja, äntligen så är "the main story" igång åter igen. *drool*

Nu är det bara vänta på att bleach ska sluta med sitt skräp, igen, också.

I HATE FILLERS!

Nimille
2008-08-29, 19:28
Ja, äntligen så är "the main story" igång åter igen. *drool*

Nu är det bara vänta på att bleach ska sluta med sitt skräp, igen, också.

I HATE FILLERS!
Mjo hela lurichio och bounto grejen har varit grymt enformigt =/
Jag vill att de ska tillbaka till Hueco Mundo, var lätt bästa delen i serien ju.

Litecore
2008-08-29, 19:32
SUP? ska precis sätta mig och kolla på en animefilm,
Appleseed Ex Machina, kan nog blir rätt bra tror jag :)

Nimille
2008-08-29, 19:38
Recension på den sen!

Jag måste kolla någon anime film, har bara sett serier fram tills nu tror jag :D
Någon som har ett tips på en film?

Spene
2008-08-29, 19:50
Kollar på Mononoke, Musishi och Code Geass för tillfället. Är lite olika vad jag känner för. Får se hur mycket jag kommer kolla nu när plugget drar igång igen. Får väl passa på nu.

Litecore
2008-08-29, 20:03
Recension på den sen!
[...]
ÅH DRA I GARDINEN, jag var bara tvungen att skriva av mig lite här!!1
om man, som jag, hatar allt vad "forntid/svärd-anime" handlar om kommer
man till 99.9% säkerhet älska den här filmen.. så jävla grym start :D
9 minuter efter att jag trycke på play och jag sitter bara här och fånler !

grafiken påminner om cellshading och är inte lika snygg som t.ex. final fantasy-
filmerna (spirits within & advent children) men stjälva stilen passar in hur
bra som helst ändå! tänk XBOX360spelet Crackdown fast renare animerat,
sjukt bra koreograferade fightingscener, regisserad av John Woo(!), i mörka
postapokalyptiska framtidsmiljöer så är det smått i närheten tror jag ;)

jag lämnar betyger 6 av 7 sorters apa än så länge men jag tvivlar på att
det kommer sänkas om storyn fortsätter lika starkt som den började, hehe.
än så länge klart värd de futtiga 30 kronor den kostade att hyra! bbl :thumbup:

Magnus N
2008-08-29, 20:05
Recension på den sen!

Jag måste kolla någon anime film, har bara sett serier fram tills nu tror jag :D

Här är en liten lista på riktigt bra filmer :

Spirited Away
The Girl Who Leapt Through Time
Whisper of the Heart
5 Centimeters Per Second
Nausicaä of the Valley of the Wind
Blade of the Phantom Master
Princess Mononoke
The Place Promised in Our Early Days

Ej i någon rangordning , har du ett par att kolla upp iaf :D

Litecore
2008-08-29, 22:44
SUP? ska precis sätta mig och kolla på en animefilm,
Appleseed Ex Machina, kan nog blir rätt bra tror jag :)
fyfan alltså, jag vet inte ens var jag ska börja (eller fortsätta?) :D

efter en stark början fortsätter det med ungefär samma styrka genom
hela filmen med några små dippar och en del märkliga saker i storyn som
man tyvärr inte får nån riktig rätsida på, men överlag - RIKTIGT bra ! ;P

mycket referenser till andra sci-fi filmer som t.ex Matrix och Star Trek (borg)
och säkert en hel del annat som jag inte minns i skrivande stund tyvärr..
summa sumarum: se den! köp den! hyr den! 6.5 av 7 sorters apa direkt! :D

Tjuckot
2008-08-29, 22:57
ska ge den en chans litecore

Tjuckot
2008-09-11, 13:21
litecore: vettifan om den var så otroligt bra, men jag kan förstå att du gillar den.

f.ö är bleach 2 filmen ute nu, finns på dattebayos sida. Just sett klart den, grymt bra!

Klein
2008-09-11, 15:04
Recension på den sen!

Finns en hel del relativt nya filmer med schysst budget att kika på. Tex:

Sword of the Stranger
Vexille
Highlander: the search for vengeance
Tokyo Godfathers
Appleseed: Ex Machina (del 2)
Paprika

Sedan några äldre som de flesta förmodligen sett:

Steamboy
Appleseed (del 1)
Ghost in the Shell
Ninja Scroll
Vampire Hunter D: Bloodlust
Metropolis
Street Fighter 2 (http://www.imdb.com/title/tt0114563/)
Spriggan
Akira
Memories (3 stories)

Några kortfilmer:

Kai doh maru
Blood: the last vampire

Sen tillkommer ju så klart en hel drös med filmer från studio Ghibli.

Tjuckot
2008-09-11, 15:10
Ninja scroll och vampire hunter D borde ju alla ha sett. Faktiskt.

Klein
2008-09-11, 15:18
Glömde förresten en bra rulle:

Battle Angel Alita (baserad på en riktigt bra manga)

Klein
2008-09-11, 15:36
Kan också rekommendera en riktigt märklig, sjuk och underhållande koreansk produktion som jag inte riktigt vet om man kan kalla anime men animerad är den ju iaf:

Aachi and Ssipak

Nimille
2008-09-11, 16:09
Någon som sett nya bleachfilmen? :)

Tricklev
2008-09-11, 16:11
För 5 inlägg sedan så skrev Tjuckot att han gjort det.

litecore: vettifan om den var så otroligt bra, men jag kan förstå att du gillar den.

f.ö är bleach 2 filmen ute nu, finns på dattebayos sida. Just sett klart den, grymt bra!

Nimille
2008-09-11, 16:30
:em:

Kwon
2008-09-11, 16:37
Fortfarande en favorit på gamla dar. Finns det någon Anime so påminner om Ken, Fist of the North Star, Anime-fantaster?

Kenshiro vs Souther
gKXWyGQcFO0
XNxEjGUb4To
Kenshiro vs Shuu
V59NrqYdvSY

Baan
2008-09-11, 16:45
Kollar på en ny (?) anime, Tengen Toppa Gurren Lagaan. Handlingen går riktigt snabbt frammåt och det händer grejer hela tiden. Mycket action och inte mycket BSande. Mecha-anime kanske jag borde ha sagt först innan någon tankar och tror det är någon samurai-anime där lemmarna flyger åt alla håll hela tiden.

Lite mer åt det barnsliga hållet kanske, men det stör inte så mycket, och det är något som brukar störa mig rätt mycket i andra fall.

Edit: Finns även i HD.

Kwon
2008-09-11, 16:53
Tengen Toppa Gurren Lagaan låter intressant Baan!

Är det samurai-anime månne?

Klein
2008-09-11, 17:14
[QUOTE=Kwon;3196104]Fortfarande en favorit på gamla dar. Finns det någon Anime so påminner om Ken, Fist of the North Star, Anime-fantaster?

Streetfighter II filmen jag länkade till på förra sidan är ju i liknande stil som Fist of the North Star vad avser fighter och karaktärer även om miljön är helt annan. En annan fighting anime som är rätt ok men lite mjukare i kanterna:

"Shura No Toki"

Sedan finns ju den knarkade "Shirugui" som folk nämnt tidigare i tråden.

"Sword of the Stranger" som jag nämnde på förra sidan är annars en schysst rulle med mycket flygande lemmar och viftande svärd.

Klein
2008-09-11, 17:20
Ops, Shigurui ska det vara, inte Shirugui

Baan
2008-09-11, 17:27
Ops, Shigurui ska det vara, inte Shirugui

HELLRE TYSK BAJSPORR ÄN SHIGURUI.

Klein
2008-09-11, 17:35
HELLRE TYSK BAJSPORR ÄN SHIGURUI.

Jag tycker den var rätt cool men den var ju inte särskilt animerad. Kändes som en bildljudbok. Är man intresserad av den psykologiska (psykadeliska :) ) aspekten av fighting så torde den ju vara av intresse.

Kwon
2008-09-11, 17:36
Har ni något ni kan rekommendera i stil med Kenshiro förutom Street 2? Utan vapen och svärd, endast unarmed och Baan-esqua special moves.

Klein
2008-09-11, 20:56
Har ni något ni kan rekommendera i stil med Kenshiro förutom Street 2? Utan vapen och svärd, endast unarmed och Baan-esqua special moves.

"Shura No Toki" handlar ju om utövare av en speciell martial art (Mutsu Enmei Ryu) där bara den egna kroppen används som vapen. Dock slåss dom ju rätt ofta mot personer som använder riktiga vapen. Den finns tydligen som manga också under det fulla namnet "Mutsu Enmei Ryū Gaiden: Shura no Toki".

Jag funderar på att slita hem hela fist of the north star animen men den är ju sjukt lång. Har bara sett till episod 20 tror jag. Har du verkligen sett hela?

Tricklev
2008-09-11, 20:57
Jag har sett hela North star. :cool:

Klein
2008-09-11, 21:01
Jag har sett hela North star. :cool:

:bow:

Mantus
2008-09-11, 21:01

Om du vill ha unarmed fighing så kanske grappler baki kan vara något? Vet inte om den har blivit rekommenderad förut men den är i vilket fall som helst sebar.

Kwon
2008-09-11, 21:02
"Shura No Toki" handlar ju om utövare av en speciell martial art (Mutsu Enmei Ryu) där bara den egna kroppen används som vapen. Dock slåss dom ju rätt ofta mot personer som använder riktiga vapen. Den finns tydligen som manga också under det fulla namnet "Mutsu Enmei Ryū Gaiden: Shura no Toki".

Jag funderar på att slita hem hela fist of the north star animen men den är ju sjukt lång. Har bara sett till episod 20 tror jag. Har du verkligen sett hela?

Hela tror jag inte, men det mesta, både av den gamla original-serien, filmen och de nyare.

Har även sett den amerikanska spelfilmen med Gary Daniels, tyvärr. ;)

Så såld på NorthStar var man!

Kwon
2008-09-11, 21:03
Om du vill ha unarmed fighing så kanske grappler baki kan vara något? Vet inte om den har blivit rekommenderad förut men den är i vilket fall som helst sebar.

Ok, skall kolla in Grappler i Baki.

Tack Mantus!

Klein
2008-09-11, 21:12
Grappler Baki är bra grejer. Trodde dock att alla martial arts-fanatiker redan sett den :)

Nimille
2008-10-15, 20:10
Slut på fillers i bleach nu, äntligen. Bra cliffhanger i slutet av dagens avsnitt också :)

Scratch89
2008-10-15, 20:49
Jag såg Akira häromdagen om jag tyckte att den var bra. Finns det något liknande som denna? Jag gillar mörka dystopier, där det helst ska spruta massa blod och lemmar när folk attackerar.

Litecore
2008-10-15, 21:00
har du sett Vampire Hunter D, Scratch ? :)

Spene
2008-10-15, 21:12
Mm, och Hellsing har skönt mörk och dyster stämning tycker jag.

tano
2008-10-15, 21:19
Slut på fillers i bleach nu, äntligen. Bra cliffhanger i slutet av dagens avsnitt också :)

Jo det var skönt, men tycker avsnittet blir alldeles för kort när det ska vara så mycket återblickar. Men det är väl som med naruto dra ut på tiden så mycket som möjligt för att inte komma ikapp mangan. Förstår iof varför man gör det efter så lång tid med fillers...

pony
2008-10-15, 21:25
Jag såg Akira häromdagen om jag tyckte att den var bra. Finns det något liknande som denna? Jag gillar mörka dystopier, där det helst ska spruta massa blod och lemmar när folk attackerar.

Prova Ghost in the Shell (http://www.imdb.com/title/tt0113568/) och Jin Roh (http://www.imdb.com/title/tt0193253/). En dystopi med lite mindre blod och lemmar men sevärd ändock är Perfect Blue (http://www.imdb.com/title/tt0156887/).

Litecore
2008-10-15, 21:33
jag minns en gammal serie eller film som gick på SVT när jag var liten..

en tjej/kvinna som smyger runt på ett hustak för att göra något skurkigt ;P
det är också någon form av små robotar som klättar runt och försöker döda
henne, vilket jag inte kommer ihåg om dom lyckas med. men hon spyr typ
lila blod vid ett tillfälle.. kanske blir skjuten? tror att det regnar också kanske.

sjukt luddigt, men jag var kanske 5-6 år när den gick på TV eller nåt.
det kan finnas en kille med som hon kysser också men jag minns inte..

nån som har en aning om vad det är för crazy shit jag har kollat på? :D

Scratch89
2008-10-15, 21:35
har du sett Vampire Hunter D, Scratch ? :)

Mm, och Hellsing har skönt mörk och dyster stämning tycker jag.

Prova Ghost in the Shell (http://www.imdb.com/title/tt0113568/) och Jin Roh (http://www.imdb.com/title/tt0193253/). En dystopi med lite mindre blod och lemmar men sevärd ändock är Perfect Blue (http://www.imdb.com/title/tt0156887/).

Tack för perfekta tips!

EDIT: Alla utom Perfect Blue fanns på Webhallen. Sweet!

Litecore
2008-10-15, 22:06
jag hittade på serien i alla fall, google är min bästis ikväll!

Aeon Flux (http://www.imdb.com/title/tt0111873/), sändes 1991-nånting i sverige ;P

http://www.cyberpunkreview.com/images/aeonflux-cartoon18.jpg

Scratch89
2008-10-15, 22:08
Aeon Flux finns ju i en spelfilmsversion, med Charlize Theron i huvudrollen. Den är väl... sådär. :D
http://www.imdb.com/title/tt0402022/

Litecore
2008-10-15, 22:10
Aeon Flux finns ju i en spelfilmsversion, med Charlize Theron i huvudrollen. Den är väl... sådär. :D
http://www.imdb.com/title/tt0402022/
i know dude, i know ;)

Kwon
2008-10-15, 22:27

Urutsukidoji - Legend of the Overfiend

Ninja Scroll

Wicked City

Spene
2008-10-15, 23:43
Perfect Blue fanns på Webhallen.
Otur i turen :). Den är riktigt bra.

Scratch89
2008-10-16, 06:35
Men Ninja Scroll är väl en serie?

Tjuckot
2008-10-16, 08:22
Men Ninja Scroll är väl en serie?

Ninja scroll är både en serie och en film ;)

Nimille
2008-10-16, 09:00
Tips om någon bra serie? Har letat efter någon ny att kolla på men inte riktigt fastnat för någon än.
Har sett: http://myanimelist.net/animelist/mille4

Edit:
Jo det var skönt, men tycker avsnittet blir alldeles för kort när det ska vara så mycket återblickar. Men det är väl som med naruto dra ut på tiden så mycket som möjligt för att inte komma ikapp mangan. Förstår iof varför man gör det efter så lång tid med fillers...
Skulle passat med ett dubbelavsnitt, för återblickarna tycker jag var behövliga faktiskt.

Spene
2008-10-16, 11:10
Tips om någon bra serie? Har letat efter någon ny att kolla på men inte riktigt fastnat för någon än.
Har sett: http://myanimelist.net/animelist/mille4
Ser att du har Code Geass och TTGL i "plan to watch".

Code Geass har en del gemensamt med Death Note, och är enligt mitt tycke en ungefär lika välgjord serie.
TTGL är helt underbar på alla sätt.

FLCL och Berserk rekommenderar jag för övrigt till alla. En annan serie du bör se är Cowboy Bebop, speciellt ifall du sett Samurai Champloo och gillar den. Samma crew som gjort båda.

Nimille
2008-10-24, 15:46
Ser att du har Code Geass och TTGL i "plan to watch".

Code Geass har en del gemensamt med Death Note, och är enligt mitt tycke en ungefär lika välgjord serie.
TTGL är helt underbar på alla sätt.

FLCL och Berserk rekommenderar jag för övrigt till alla. En annan serie du bör se är Cowboy Bebop, speciellt ifall du sett Samurai Champloo och gillar den. Samma crew som gjort båda.
Code geass var bra. Ska kolla på TTGL efter jag sett klart Great Teacher Onizuka, tack för tipset.

Tomten
2008-10-24, 20:06
Fortfarande en favorit på gamla dar. Finns det någon Anime so påminner om Ken, Fist of the North Star, Anime-fantaster?
V59NrqYdvSY

Fast det där är ju nyproducerade Fist of the North star. Det är ju ett varumärke som levt vidare sen 70-talet. Det kommer ständigt ut nya tv-serier, filmer och direkt till dvd serier. Just nu sänds faktiskt en ny Fist of the North Star serie, fast jag har inte sett den själv.

Tomten
2008-10-24, 20:30
Nya serier Hösten -08

Cashern Sins - Postapocalytisk action-serie. Stilen är cool, påminner om anime som producerades under 70 och 80-talet.

KdMxeQSaq6g

Chaos Head - mystery/komedi. Väldigt underhållande och udda serie, fast man måste nog vara lite av en anime-geek för att verkligen uppskatta den här serien.

VhMi8rs5FgA

Hyakko - Komedi/school life - påminner mycket om azumanga daioh, udda och underhållande.

nmAOYpBs_HM

Shikabane Hime (Corpse Princess) - action/supernatural - välgjord actionserie med zombier, buddistiska präster och osaliga andar. Verkar bli en av höstens bästa serier :)

G-9EJJaNRic

Tales of the Abyss - Action/Fantasy/RPG - klassisk RGP fantasy. Inte nyskapande för fem öre, men är välgjord och förvånansvärt underhållande än så länge. Tyvärr så är stilen lite barnslig, jag skulle gärna se mer fantasy i still med berserk och claymore.

fh9JcbZw1WQ

Nimille
2008-11-02, 18:12
Rurouni Kenshin! OVA avsnitten är bland de bästa jag sett i animeväg. Kollar serien nu, den är också väldigt bra. :thumbup:

Tjuckot
2008-11-02, 18:23
Berserk

bwaaha, nu har jag läst ut berserk. Igen. För typ, tredje gången på ett par år. Så sjukt bra den är.

Mantus
2008-11-02, 18:30
bwaaha, nu har jag läst ut berserk. Igen. För typ, tredje gången på ett par år. Så sjukt bra den är.

Läst ut? Du menar läst upp dig till nuläget antar jag för den har väl inte slutat än?

Spene
2008-11-02, 18:31
Är den slut ska jag banne mig ta upp den igen.

Mantus
2008-11-02, 18:36
Är den slut ska jag banne mig ta upp den igen.

Det var så jag tänkte också.:D

Tjuckot
2008-11-02, 18:41
Men nu märker ni ord känner jag, så långt den kommit har jag såklart läst den. Den kommer inte ta slut så länge jag lever. På tal om dåligt uppdaterade mangas så är hxh igång igen. Trots att den har driftat något abnormt från vart den började.

Mantus
2008-11-02, 18:50
Men nu märker ni ord känner jag, så långt den kommit har jag såklart läst den. Den kommer inte ta slut så länge jag lever. På tal om dåligt uppdaterade mangas så är hxh igång igen. Trots att den har driftat något abnormt från vart den började.

Den mangaförfattaren vill jag verkligen skrika "skärpning" åt. Något mer oentusiastiskt flum än det han spytt ur sig de senaste månaderna har jag inte sett. Det är som att ha börjat läsa en bra roman bara för att få reda på att någon har rivit ur de tjugo sista sidorna och ersatt med en text av Lisa Marklund.

Tjuckot
2008-11-02, 18:59
Mangaka heter det ju, tror jag det stavas. Men ja, det känns som om att han bara vill få avsluta serien så fort som möjligt. Ingen kärlek längre :(

Baan
2008-11-02, 19:44
Kollar Texnolyze (stavningen är förmodligen fel) nu. Bra seg men när den väl kommer igång är den ganska sevärd. Inget nytt direkt men har man inget bättre för sig så..

Mantus
2008-11-02, 21:05
Mangaka heter det ju, tror jag det stavas. Men ja, det känns som om att han bara vill få avsluta serien så fort som möjligt. Ingen kärlek längre :(

Jag fick för mig att han inte ritade sin serie själv men det gör han kom jag på nu. Jag är inte helt på det klara med om en mangaka enbart innefattar en person som är både författare och tecknare eller om enbart författare till serierna även de kallas mangakas.

Tjuckot
2008-11-02, 21:26
wikipedia har alla svar

"Mangaka (漫画家?) is the Japanese word for a comic artist or cartoonist. Outside of Japan, manga usually refers to a Japanese comic book and mangaka refers to the author of the manga, who is usually Japanese. As of 2006, about 3000 professional mangaka were working in Japan.[1]"

LoTiX
2008-11-03, 00:57
"Läste ut" Berserk-mangan för några månader sedan. Tog väl en vecka. Vilket betyder att vad han åstadkommer på ett år läser jag på en en kvart. Vilket gör att jag nog väntar tills jag fyller 45 innan jag börjar läsa igen. Då har jag några dagar. GAHHHHHHHHH!!!!!!!

Hajime no Ippo håller väl i alla fall lite högre tempo tycker jag? Eller så är de lika långsamma. Hur mycket tid Berserk behöver på sig vet jag inte men Ippo måste väl behöva minst 80 år till ifall de skall hålla nuvarande tempo och sluta när han blivit världsmästare eller det mer logiska, när han lägger av.

Avesta
2008-11-03, 01:44
Rurouni Kenshin.

Nostalgi.

Tjuckot
2008-11-03, 08:34
"Läste ut" Berserk-mangan för några månader sedan. Tog väl en vecka. Vilket betyder att vad han åstadkommer på ett år läser jag på en en kvart. Vilket gör att jag nog väntar tills jag fyller 45 innan jag börjar läsa igen. Då har jag några dagar. GAHHHHHHHHH!!!!!!!

Hajime no Ippo håller väl i alla fall lite högre tempo tycker jag? Eller så är de lika långsamma. Hur mycket tid Berserk behöver på sig vet jag inte men Ippo måste väl behöva minst 80 år till ifall de skall hålla nuvarande tempo och sluta när han blivit världsmästare eller det mer logiska, när han lägger av.

jamen man kan inte ens jämföra deras tempo. Ippo kommer ut på en hyffsat regelbunden basis, berserk har väl knappt släppt ett chapter på ett år. Fast nu finns det ett relativt nytt ute faktiskt, om man orkar leta reda på det. Vilket jag inte har gjort.

Ippo är alltid kul förövrigt, bra serie som jag inte vill den ska ta slut.

Tricklev
2008-11-19, 23:03
Nu har jag sett cirka 5 avsnitt av Berserk och det känns som serien är skriven av en femåring, har jag bara fått för mig att ett gäng personer här har profeterat om hur underbar och bra serien är, eller finns det verkligen människor som tycker detta är bra?

Ajin
2008-11-19, 23:12
Ergo Proxy och Cowboy Bebop är båda grymt bra, framförallt Ergo Proxy.

r3mpuh
2008-11-19, 23:26
Nu har jag sett cirka 5 avsnitt av Berserk och det känns som serien är skriven av en femåring, har jag bara fått för mig att ett gäng personer här har profeterat om hur underbar och bra serien är, eller finns det verkligen människor som tycker detta är bra?

Berserken Avsnitten är riktigt grymma :)
Chobits är ochså fin=)

Klein
2008-11-19, 23:28
Ska börja glo på några nya animes:

Kurozuka (action/vampyr/kärlek/episkt)
Kara no Kyouaki (ghost hunter/gore/underlig)
Toshokan Sensou (information/government control/free thinkers)
The Tower of Druaga: The Aegis of Uruk (comedy/fantasy/action)
RD Sennou Chousashitsu (future/information society/cyber divers)

Nån som har något att säga om dessa?

rapzidi
2008-11-19, 23:30
Berserk är ju hur grym som helst. Ge den en chans iallafall, Tricklev.
Feel the stämning, liksom!

Tricklev
2008-11-19, 23:35
Kan någon förklara vad som är bra med Berserk för mig, för mig är det inte mer än en serie utan någon som helst innehåll utöver ett par halvtaskiga slagsmål scener. Karaktärerna är inget, det finns ingen personligutveckling hos huvudkillen, och historian hittills verkar gå ut på "Jag gillar att döda".

Dock så är ending låten riktigt bra, det ska den ha.

Kara no kyouaki och Kurozuka verkar vara något att ta en titt på Klein.

Klein
2008-11-19, 23:36

Skaparen av berserk var väl i senare tonåren när han började med mangan. Animen som sådan är ju inte direkt någon högbudget-historia. Det som fascinerar med berserk är den dystra/mörka världen och de färgstarka karaktärerna. Mangan blir iaf rätt mycket bättre efter några volymer.

Greg
2008-11-19, 23:37

Vänta ett tag.

Sen läser du mangan.

Tricklev
2008-11-19, 23:39
Men det är just det jag har svårt för, det är inga färgstarka personligheter, det är tråkiga stereotyper.

Klein
2008-11-19, 23:39
Förlåt, ska vara:

Kara no Kyoukai

Greg
2008-11-19, 23:43
Men det är just det jag har svårt för, det är inga färgstarka personligheter, det är tråkiga stereotyper.

Inga färgstarka personligheter? Nåja. Där kan jag inte riktigt hålla med dig om.

De är lite bryska, men de kommer till liv lite senare. Mycket händer, och mangan är sjukt välgjord och, även den, mycket färgstark.

Tricklev
2008-11-19, 23:45
Jag ska ge animen ett par avsnitt till, då även den, inte endast mangan har varit väldigt välomtalad, avsnitten är ju bara 20minuter styck iaf, så ingen större förlust tid.

r3mpuh
2008-11-19, 23:45
Stämningen som finns i filmen är riktigt härlig enligt mig, fjollhumor som finns i mera "gulliga" animer existerar inte. Du får kolla några fler avsnitt Tricklev, =)

Spene
2008-11-19, 23:46
Du får ta och se klart på serien åtminstone Trick. Kollade igenom lite av dina gamla poster i tråden och tycker då rakt inte att Berserk är ytligare än vad du kollat på tidigare. Den är ju inte helt nyproducerad heller och animeringen lämnar ju mer att önska, så är du känslig för sådant kanske det kan vara lite smärtsamt ibland.

Berserk kan ha mitt favorit-soundtrack någonsin, så det är bara att göra som rapz säger. Insup stämningen.

Kommer inte ihåg när vad händer i serien men nog tror jag att den tar sig. Titta bort när de slänger in värdelös "comic relief" bara. Förstår faktiskt varför många tycker mangan är bättre, även om man inte får med musiken då.

Själv tittar jag inte mycket på anime längre. Ligger halvvägs i Noir, Mushishi, Mononoke (inte princess) och Azumanga.

Tricklev
2008-11-19, 23:49
Haha, det enda andra jag sätt är väll Ergo Proxy, Elfen Lied och Ippo, tycker garanterat dom har mer persondjup i dom serierna än Berserk hittils, kanske inte Ippo dock. Sedan såg ju jag Naruto back in ze <120 days, samt Bleach kan jag ju erkänna, inget större persondjup i dom heller, men betydligt mer än i Berserk hittils iaf. Förövrigt hoppas jag att den blonda och bruden dör snart.

Greg
2008-11-19, 23:51
Du får ta och se klart på serien åtminstone Trick. Kollade igenom lite av dina gamla poster i tråden och tycker då rakt inte att Berserk är ytligare än vad du kollat på tidigare. Den är ju inte helt nyproducerad heller och animeringen lämnar ju mer att önska, så är du känslig för sådant kanske det kan vara lite smärtsamt ibland.

Berserk kan ha mitt favorit-soundtrack någonsin, så det är bara att göra som rapz säger. Insup stämningen.

Kommer inte ihåg när vad händer i serien men nog tror jag att den tar sig. Titta bort när de slänger in värdelös "comic relief" bara. Förstår faktiskt varför många tycker mangan är bättre, även om man inte får med musiken då.

Själv tittar jag inte mycket på anime längre. Ligger halvvägs i Noir, Mushishi, Mononoke (inte princess) och Azumanga.

Mononoke?

98bUgrI3Mbk

Isåfall: Duktig pojke.

Greg
2008-11-19, 23:53
Haha, det enda andra jag sätt är väll Ergo Proxy, Elfen Lied och Ippo, tycker garanterat dom har mer persondjup i dom serierna än Berserk hittils, kanske inte Ippo dock. Sedan såg ju jag Naruto back in ze <120 days, samt Bleach kan jag ju erkänna, inget större persondjup i dom heller, men betydligt mer än i Berserk hittils iaf. Förövrigt hoppas jag att den blonda och bruden dör snart.

Skillnaden mellan dessa är att i Naruto och Bleach så finns det utrymme till att utveckla karaktärerna på ett helt annat sätt än i Berserk-animen.

Dels för att mer tid ges, och dels för att Berserk är limiterad till ett ark i Berserk-mangan. Detta ger inte utrymme för mycket karaktärs-utveckling utan den tar mer på ytan, och meningen är att man ska få ett intresse för Gatts fortsatta äventyr och väljer att läsa mangan.

Spene
2008-11-19, 23:56
Greg: Mononoke. Fast den försvann vid en formatering. De första avsnitten var riktigt bra tyckte jag.

Tricklev: Fick ta bort en post jag skrev nu. Blev lite upprörd :D
I vilket fall så har du sett massa avsnitt Inuyasha, Naruto, Ippo och Bleach. Så statiska karaktärer kan du fan inte klaga på i Berserk. Jag är nära katarsis bara jag lyssnar på soundtracket.

Tricklev
2008-11-20, 00:00
Det finns ju en anledning till varför jag inte längre ser på Naruto, Bleach och liknande. Ippo är fortfarande en grym motivationsserie, animens Rocky, om man så vill. ;)

Förövrigt fick jag googla Inuyasha för att komma på vad det var nu igen, tror jag håller på att bli dum i huvudet. Men när jag såg bilden på wikipedia slog det mig vad det var för serie, det var serien med Backstreet Boys introlåten.

Men låt inte ilskan och irritationen stiga er åt huvudet nu kära Animeälskar, jag tittar igenom Berserk och ska inte döma serien fören jag sett färdigt den.

Edit: Nu när jag tänker på det har jag sett mer serien än jag skrev upp innan, minnet är lite halvtaskigt bara.

Manta
2008-11-20, 00:10
Mononoke är ju faktiskt riktigt bra, även om jag bara har sett de första 5-6 avsnitten. Det är ju dock inte en serie för alla då den är väldigt speciell. Sen är det ju inte en serie man sträckser utan varje avsnitt är ju ganska mastigt och behöver smältas.

Nimille
2008-11-28, 06:21
Dattebayo lägger ner naruto, streamat blir det enda gratisalternativet efter nyår :(

Viz, the US licensor of Naruto, will be offering streaming viewing of Naruto for free a week after it airs in Japan.

For some small fee, you can pay to see it the same day it airs in Japan over at Crunchyroll starting in January.

So with that being said, Dattebayo will be dropping Naruto Shippuuden permanently on 1/15/2009, which, interestingly enough, will probably be around episode 91. This is not a joke or a troll. The staff voted in favor of it, and I've notified the international groups.

Baan
2008-11-28, 09:33
Dattebayo lägger ner naruto, streamat blir det enda gratisalternativet efter nyår :(

Skitsnack som vanligt. Från Dattabayos sida.

Greg
2008-11-28, 11:06
Skitsnack som vanligt. Från Dattabayos sida.

Det verkar inte vara troll. Det verkar vara genuint. Känns inte som troll iallafall.

Dan S
2008-11-28, 12:23
Fyfan va sämst att dom lägger ner världens bästa serie (subs) ... Sjukt dumt.

Exdiaq
2008-11-28, 12:56
Precis kollat mina första anime-filmer; på Princess Mononoke och Vampire Hunter D. Väldigt annorlunda, men ändå inte. Jag gillar de men samtidigt gör jag inte det. Ska ta och kolla på Paprika nu hade jag tänkt.

Mescreant
2008-11-28, 12:57
Griiiiiiiiiffiiiiiiith!!!

Mescreant
2008-11-28, 12:58
Någon som har sett "Darker than black: Kuro no keiyakusha" (http://www.imdb.com/title/tt0995941)? Tycks?

Greg
2008-11-28, 12:59
Precis kollat mina första anime-filmer; på Princess Mononoke och Vampire Hunter D. Väldigt annorlunda, men ändå inte. Jag gillar de men samtidigt gör jag inte det. Ska ta och kolla på Paprika nu hade jag tänkt.

Paprika är bra. Men spana in dessa med:

- Howl's moving castle
- Akira
- Spirited Away
- Porco Rosso
- My Neighbour Totoro
- Castle in the Sky

(Ja, jag är en sucker för Miyazaki :D)

Greg
2008-11-28, 13:00
Någon som har sett "Darker than black: Kuro no keiyakusha" (http://www.imdb.com/title/tt0995941)? Tycks?

Bättre än Heroes.

Exdiaq
2008-11-28, 13:00

- Howl's moving castle
- Akira
- Spirited Away
- Porco Rosso
- My Neighbour Totoro
- Castle in the Sky

Ska göras, tack :thumbup:

Greg
2008-11-28, 13:01
Ska göras, tack :thumbup:

Inga problem. De är i princip det bästa du kan se när det kommer till anime-långfilmer.

Greg
2008-11-28, 13:09
Dags att utvidga sitt bibliotek.

Har tänkt kolla in följande anime. Någon som sett och kan gå i god för följande:

Kimi Ga Nozomu Eien
Hikaru no Go
Last EXILE
Detroit Metal City
Full Moon wo Sagashite
Scrapped Princess
Haibane Renmei
Ima, Sokoni Iru Boku

Drfg
2008-11-28, 13:58

Har tänkt kolla in följande anime. Någon som sett och kan gå i god för följande:

Kimi Ga Nozomu Eien
Hikaru no Go
Last EXILE
Detroit Metal City
Full Moon wo Sagashite
Scrapped Princess
Haibane Renmei
Ima, Sokoni Iru Boku

Älskar hikaru no go, sträcksett den typ 3-4 gånger =)

Greg
2008-11-28, 14:08
Älskar hikaru no go, sträcksett den typ 3-4 gånger =)

Ok.

Super. Tack så mycket.

Magnus N
2008-11-28, 14:51

Kimi Ga Nozomu Eien

En av de serier jag sett som lämnat störst intryck på en. Mycket stark drama

Greg
2008-11-28, 14:55
En av de serier jag sett som lämnat störst intryck på en. Mycket stark drama

Då vet jag att det inte är någon anime som jag ska slötitta på iallafall. Kräver full uppmärksamhet antar jag.

Greg
2008-11-28, 15:15
Bleach 196 var riktigt bra.

Älskar Kenpachi.

Baan
2008-11-28, 15:15
Det verkar inte vara troll. Det verkar vara genuint. Känns inte som troll iallafall.

Gör mig inte förbannad nu. Det är uppehåll på Naruto två veckor där efter jul eller något sådant och Dattebayo njuter av att få massa emails där folk ber dom fortsätta subba. Detta har hänt hur många gånger som helst och jag har för mig man gjorde något likadant förra årsskiftet. Sannolikheten att dom är seriösa nu helt plötsligt är ganska liten :)

Spene
2008-11-28, 15:21

Kimi Ga Nozomu Eien
Hikaru no Go
Last EXILE
Detroit Metal City
Full Moon wo Sagashite
Scrapped Princess
Haibane Renmei
Ima, Sokoni Iru Boku
Kimi Ga Nozomu Eien - Jag är lite allergisk mot alla att japanska dramorna alltid ska vara så klyschiga, och i det här fallet fick jag nog. Stark berättelse och välgjord. Kanske lite dåligt tempo ibland. Såg halva serien sen fick det vara nog. Gillar man den typen av serier tror jag det kan vara en trevlig upplevelse. Det var ett bra tag sedan jag såg serien så jag kanske skulle tycka annorlunda idag.

Last EXILE - Lite barnslig ibland men en bra berättelse. Inget som sticker ut men den är bra helt enkelt.

Scrapped Princess - Har för mig att jag tyckte den var bra, men att det var saker jag störde mig på. Kommer inte ihåg vad det var :smash:. Inget jag ångrat att jag sett i alla fall.

De andra serierna har jag tyvärr inte sett.

Greg
2008-11-28, 16:05
Gör mig inte förbannad nu. Det är uppehåll på Naruto två veckor där efter jul eller något sådant och Dattebayo njuter av att få massa emails där folk ber dom fortsätta subba. Detta har hänt hur många gånger som helst och jag har för mig man gjorde något likadant förra årsskiftet. Sannolikheten att dom är seriösa nu helt plötsligt är ganska liten :)

Bara säger det som jag ser det.

Men jag håller med dig. De har trollat alldeles för mycket på senaste tiden. Förvånar mig inte om det är ännu ett troll.

Kimi Ga Nozomu Eien - Jag är lite allergisk mot alla att japanska dramorna alltid ska vara så klyschiga, och i det här fallet fick jag nog. Stark berättelse och välgjord. Kanske lite dåligt tempo ibland. Såg halva serien sen fick det vara nog. Gillar man den typen av serier tror jag det kan vara en trevlig upplevelse. Det var ett bra tag sedan jag såg serien så jag kanske skulle tycka annorlunda idag.

Last EXILE - Lite barnslig ibland men en bra berättelse. Inget som sticker ut men den är bra helt enkelt.

Scrapped Princess - Har för mig att jag tyckte den var bra, men att det var saker jag störde mig på. Kommer inte ihåg vad det var :smash:. Inget jag ångrat att jag sett i alla fall.

De andra serierna har jag tyvärr inte sett.

Tackar tackar. Kommer ha att göra i jul alltså :D

Tricklev
2008-11-28, 16:38
Funderar på att titta Bleach igen, när slutade dom med spoilers sledan, jag slutade titta när dom var inne och slogs emot dom vita figurerna, och plötsligt kom det spoilers där dom var tillbaks i skolan. Vilken Ep är den första nonfiller när dom är tillbaks ifrån skolan, om någon minns?

Baan
2008-11-28, 16:40
Funderar på att titta Bleach igen, när slutade dom med spoilers sledan, jag slutade titta när dom var inne och slogs emot dom vita figurerna, och plötsligt kom det spoilers där dom var tillbaks i skolan. Vilken Ep är den första nonfiller när dom är tillbaks ifrån skolan, om någon minns?

Fillers kom det väl, spoilers vet jag inte.

Hm har inte börjat kolla själv sen BS:et början med hon skitungen och lite annat. Jag tror dock man gått tillbaks till main story för ett tag sedan, kanske tio avsnitt.

Map ditt gnäll på Berserk så nä det är inga intressanta karaktärer, eller ja, man blir ganska arg på en viss karaktär om vi säger så, för att han är en retard. Du lär märka det senare i animen och ännu mer i mangan. Det som lockar folk är väl våldet.

Tricklev
2008-11-28, 16:47
Spoilers, fillers, bokstäverna ligger så nära varandra. =/

Greg
2008-11-28, 17:22
Har för mig att det tog slut typ avsnitt 192.

Du menar väl när de skulle skydda den där prinsessan?

Baan
2008-11-28, 17:23
Har för mig att det tog slut typ avsnitt 192.

Du menar väl när de skulle skydda den där prinsessan?

Är allt BS fram till 192? Från det att dom börjar skydda skitungen. Har avsnitt 173 och framåt som jag trodde handlade om något :/

Greg
2008-11-28, 17:25
Är allt BS fram till 192? Från det att dom börjar skydda skitungen. Har avsnitt 173 och framåt som jag trodde handlade om något :/

Jag är inte 100% säker så ta mig inte för orden.

Greg
2008-11-28, 17:27
190 börjar det igen med canon bleach.

EDIT
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Bleach_episodes_(season_10)

Förekommer spoilers om ni inte läst mangan.

Dan S
2008-11-28, 18:38
Kenpachi asså, kommer fan grina då han ska slåss mot nnoitra i awesomeness, älskar han så jävla mycket och han kommer piska sönder honom STEEENhårt xD

(animefan)

Dock så var ju Vasto Lorde starkare än en Captain, och vad borde inte då en Vasto Lorde - Arrancer vara då. Sjukt hur byakuya inte vart ägd direkt av svartfärgade killen. Kenpachi dock är ju helt insane :d

Manta
2008-11-28, 18:40

- Howl's moving castle
- Akira
- Spirited Away
- Porco Rosso
- My Neighbour Totoro
- Castle in the Sky

Bra filmer, men en film jag tycker att man verkligen inte bör missa är Hotaru no haka (Grave of the Fireflies).

http://www.imdb.com/title/tt0095327/

Vinter
2008-11-28, 20:31

Dom(DB) lade även upp en fake film på sin sida, namnet på filmen har viss likhet med nya naruto filmen, dvs de sabbade alla sökningar på den filmen för det här året, möjligtvis nästa med. Hur man än gör får man upp deras fake fil.

Annars kan jag rekommendera One Piece lättsam action/komedi typ om pirater. Kanske inte för alla dock, mannen bakom mangan har ganska speciell humor...
378 avsnitt i anime, so far.

Manta
2008-11-28, 20:41
Annars kan jag rekommendera One Piece lättsam action/komedi typ om pirater. Kanske inte för alla dock, mannen bakom mangan har ganska speciell humor...
378 avsnitt i anime, so far.

Jag hade svårt för animen, jag tyckte att den gick så långsamt. Mangan läser jag däremot och jag älskar Eiichiro Odas visioner och hans bottenlösa fantasi. Fast ibland tycker jag det blir för mycket karaktärer och för lite utveckling av de befintliga. Men om man gillar surrealisktiska miljöer och kreationer är OP ett givet val, är lite avundsjuk på Luffy just nu.

Vinter
2008-11-28, 21:05
Jag hade svårt för animen, jag tyckte att den gick så långsamt. Mangan läser jag däremot och jag älskar Eiichiro Odas visioner och hans bottenlösa fantasi. Fast ibland tycker jag det blir för mycket karaktärer och för lite utveckling av de befintliga. Men om man gillar surrealisktiska miljöer och kreationer är OP ett givet val, är lite avundsjuk på Luffy just nu.

Håller med att det kan bli segt när en fight kan var 10-20 avsnitt :D Mangan är alltid bättre så är det bara.

Greg
2008-11-29, 00:06
Kenpachi asså, kommer fan grina då han ska slåss mot nnoitra i awesomeness, älskar han så jävla mycket och han kommer piska sönder honom STEEENhårt xD

(animefan)

Dock så var ju Vasto Lorde starkare än en Captain, och vad borde inte då en Vasto Lorde - Arrancer vara då. Sjukt hur byakuya inte vart ägd direkt av svartfärgade killen. Kenpachi dock är ju helt insane :d

Enligt författaren är en Vasto Lorde starkare än en normal kapten.

Arrancar är ju en Vasto Lorde (eller en annan sorts hollow) som dragit av sig masken och genomfört en så kallad "shinigamifiering".

Så jo, en Arrancar, som tidigare var en Vasto Lorde, är starkare än en normal shinigami.

De 3 som precis kom (Byakuya Kuchiki, Kenpachi Zaraki och Mayuri Kurotsuchi) har alla blivit mycket starkare sen det förra arket, och är alla över normal kapten-nivå.

Retsu Unohana vet man inte så mycket om. Jag antar att hon inte är så stark.

Greg
2008-11-29, 00:12
Bra filmer, men en film jag tycker att man verkligen inte bör missa är Hotaru no haka (Grave of the Fireflies).

http://www.imdb.com/title/tt0095327/

Definitivt. Mycket vacker film.

Nimille
2008-11-29, 09:59
Enligt författaren är en Vasto Lorde starkare än en normal kapten.

Arrancar är ju en Vasto Lorde (eller en annan sorts hollow) som dragit av sig masken och genomfört en så kallad "shinigamifiering".

Så jo, en Arrancar, som tidigare var en Vasto Lorde, är starkare än en normal shinigami.

De 3 som precis kom (Byakuya Kuchiki, Kenpachi Zaraki och Mayuri Kurotsuchi) har alla blivit mycket starkare sen det förra arket, och är alla över normal kapten-nivå.

Retsu Unohana vet man inte så mycket om. Jag antar att hon inte är så stark.
Dock vet vi ju inte vilka från primero espada som har varit Vasto Lorde innan. Grimmjov och de fyra i lägre status än han, säkert även Nnoitra tror jag bara varit adjuchas innan. Av dem vi har sett är nog Ulquiorra den enda som har varit en Vasto Lorde innan. Så Byakuya och de andra bör vara starkare än dem de möter nu.

Eller så har alla från Espada varit Vasto Lordes, men det skulle vara tråkigt.

Nimille
2008-11-29, 10:11
Om man ska börja läsa bleachmangan, och har sett animen fram tills nu, är det lämpligast att börja från början eller hoppa in där animen är nu?

Vinter
2008-11-29, 14:17
Om man ska börja läsa bleachmangan, och har sett animen fram tills nu, är det lämpligast att börja från början eller hoppa in där animen är nu?

Kan var intressant att läsa från början och hoppa mellan chapters vid långa fighter :D Onemanga är en bra sida får läsning.

Nu har jag bara problemet att jag läst de mesta nya och stora mangan, behöver en ny intressant med inte allt för mycket tragik, samt depression och död. Lite mer lättsamt. Nån som har nått tips, behöver inte vara en långkörare bara den har en intressant handling och färgstarka karaktärer.

Greg
2008-11-29, 14:33
Dock vet vi ju inte vilka från primero espada som har varit Vasto Lorde innan. Grimmjov och de fyra i lägre status än han, säkert även Nnoitra tror jag bara varit adjuchas innan. Av dem vi har sett är nog Ulquiorra den enda som har varit en Vasto Lorde innan. Så Byakuya och de andra bör vara starkare än dem de möter nu.

Eller så har alla från Espada varit Vasto Lordes, men det skulle vara tråkigt.

Ulquiorra är definitivt en Vasto Lorde.

Jag har skrivit många teorier om Grimmjow och jag tror faktiskt att han uppnådde Vasto Lorde.

Spoiler:
Hans Fracion sa ju att han var menad att gå längre än en adjuchas. "Unlike me and D-roy...You were meant to go beyond the level of Adjuchas...We were destined to be Adjuchas, while you were meant to be a Vasto Lorde....Consume us" Bla bla bla.

Grimmjow håller även en humanoid form när han släpper lös sina krafter. Detta tror jag ger en indikation på att han uppnådde Vasto Lorde. Till skillnad från de andra som ser mer ut som monster/hollows. /Spoiler

He-man
2008-11-29, 23:29

Huruvida DB trollar eller ej låter jag vara osagt, dock bekräftar viz-media det som DB anger som orsak till att de slutar subba.

Viz-media kommer att börja streama naruto from 15/1-09 på http://naruto.viz.com/ som du kan se själv om du klickar på länken.

Jag tror faktiskt på det DB säger för en gångs skull, eftersom marknaden i sommras bjöd in olika fansubbare för att diskutera vad de kunde göra för att nå ut till fansen på samma sätt. Dattebayos- och andra fansubbares "mål" har väll från början varit att nå ut till Fansen som inte bor i Japan osv. Nu har de "vunnit" sin upprättelse hos branchen.

Tricklev
2008-11-30, 00:45
Så kort sagt, runt 190ish så återvänder dom till den vita världen igen? Inte ens 10 avsnitt att se då, suck på alla dessa fillers. Nåja, tankar för fullt just nu.

Bleach talar jag om förstås.

Greg
2008-11-30, 03:14
Så kort sagt, runt 190ish så återvänder dom till den vita världen igen? Inte ens 10 avsnitt att se då, suck på alla dessa fillers. Nåja, tankar för fullt just nu.

Bleach talar jag om förstås.

190 börjar det.

Men avsnitt 190 är skitsnack. Enbart recap och massa annat mög.

Tricklev
2008-11-30, 03:25
Märkte det, men var lika väl, var inte mycket jag kom ihåg.

Tänkt att ta mig en titt på One Piece och se om den är något att ha, ska snart flytta ifrån mitt 100/10 fiber till ett mesligt 8mbit, så från och med nästa helg är mitt liv på internet över, man kan inte tanka ner något med 8bit.

Greg
2008-11-30, 03:30
Märkte det, men var lika väl, var inte mycket jag kom ihåg.

Tänkt att ta mig en titt på One Piece och se om den är något att ha, ska snart flytta ifrån mitt 100/10 fiber till ett mesligt 8mbit, så från och med nästa helg är mitt liv på internet över, man kan inte tanka ner något med 8bit.

Skippa animen, kör mangan. I mitt tycke överglänser mangan animen.

Tricklev
2008-11-30, 03:32
Äh, One Piece verkade sunkig, måste hitta så mycket anime som möjligt att tanka ner före veckan är slut, förslag uppskattas. Desto mörkare desto bättre.

Är redan igång med att köpa filmer, nu är det anime, musik och spel som behövs.

Tricklev
2008-11-30, 03:35
Och Suck, Ep 191 verkar ju också vara massa tillbaka blickar, fast för tönten med pilbåge och den rödhårige istället.

Greg
2008-11-30, 03:36
Äh, One Piece verkade sunkig, måste hitta så mycket anime som möjligt att tanka ner före veckan är slut, förslag uppskattas. Desto mörkare desto bättre.

Är redan igång med att köpa filmer, nu är det anime, musik och spel som behövs.

Finns ingen bättre anime-artist än Oda (skaparen av One Piece).

Som vanligt så räknar jag bort Hayao Miyazaki, eftersom det finns ingen som kommer ens i närheten av honom.

Tricklev
2008-11-30, 03:37
Ge mig förslag på mörka Animes nu Greg, deppresion, mord, hat, rädsla, och liknande godheter.

Lite småtrist i Bleach att ingen någonsin dör, blir smått förutsägbart då.

Greg
2008-11-30, 03:56
Ge mig förslag på mörka Animes nu Greg, deppresion, mord, hat, rädsla, och liknande godheter.

Lite småtrist i Bleach att ingen någonsin dör, blir smått förutsägbart då.

Blood +
3×3 Eyes
Claymore
Hellsing
Elfen Lied
Berserk
Trigun
Vagabond

Inte direkt mörka, men lite vuxnare.

Har dålig koll på mörkare och animes med mycket blod. Brukar kolla på anime med kvalité :D

Manta
2008-11-30, 03:59
Shigurui är inte så munter.

Paranoia Agent skulle man kunna kalla lite svart också.

Tricklev
2008-11-30, 04:02
Med mörkare så eftersträvar jag inte nödvändigtvis anime med mycket våld, för min del får den gärna vara mer eller mindre helt våldsfri. Det är en känsla av hopplöshet och liknande jag gillar.

Darker than Black har jag hört bra saker om, är den något att ha?

Edit: Och tack för råden hittills förstås!

Spene
2008-11-30, 11:44
Tummen ner för Claymore och Darker than Black. Tummen upp för Hellsing, Trigun och Elfen Lied.

Greg
2008-11-30, 12:28
Tummen ner för Claymore och Darker than Black. Tummen upp för Hellsing, Trigun och Elfen Lied.

Jag tyckte Claymore var helt OK.

Slutet följde inte mangan alls (läser mangan för tillfället), men helt OK anime.

Spene
2008-11-30, 12:35
Jag tyckte Claymore var helt OK.

Slutet följde inte mangan alls (läser mangan för tillfället), men helt OK anime.
Första halvan var rätt bra, sedan gick den ner sig och slutet var katastrofalt värdelöst uselt. Jag har så svårt för att läsa manga, men där har vi en serie jag skulle kunna tänka mig att följa i manga-form, för det i animen som följde mangan var som sagt klart godkänt.

Greg
2008-11-30, 12:42
Första halvan var rätt bra, sedan gick den ner sig och slutet var katastrofalt värdelöst uselt. Jag har så svårt för att läsa manga, men där har vi en serie jag skulle kunna tänka mig att följa i manga-form, för det i animen som följde mangan var som sagt klart godkänt.

Mangan har en riktigt skön twist :D

Följ den om du har tid.

MEDiAHORAN
2008-11-30, 12:50
Jepp Claymore är riiiiiktigt bra, men tyvärr så sabbade de ju slutet så det är ju mangan man skall följa om man är riktigt intresserad. Synd det där med budget osv.

Theresa (L)

Vinter
2008-11-30, 13:14
Med mörkare så eftersträvar jag inte nödvändigtvis anime med mycket våld, för min del får den gärna vara mer eller mindre helt våldsfri. Det är en känsla av hopplöshet och liknande jag gillar.

Darker than black var ok, men kanske inte det du söker.

Samurai X och Code geass kan kanske vara nått. Elfen lied är ju redan nämnd. Blood+ får va med på ett hörn.

Intressant att du söker precis det jag vill komma ifrån just nu, får snart magsår av alla depressioner och mörker jag sett senaste månaderna.

Greg
2008-11-30, 14:16
För er som har missat så har 3 nya kapitel av Berserk släppts under en månads tid (jag vet, helt otroligt segt, och helt plötsligt så snabbt.)

Kapitel 298-300

http://www.evil-genius.us/

r3mpuh
2008-11-30, 14:40
hellsing OVA/Ultimate är det nått att se?

har sett Vanliga hellsing 13 avsnitt och det var bra:P.
Diggar Alucard :)

Greg
2008-11-30, 15:00
hellsing OVA/Ultimate är det nått att se?

har sett Vanliga hellsing 13 avsnitt och det var bra:P.
Diggar Alucard :)

Gillar du Hellsing kommer du gillar Hellsing Ultimate.

Tricklev
2008-11-30, 15:43
Förövrigt så var senaste Bleach avsnitten mycket bra, jag stör mig på den rosahåriga tönten som endast snackar, och inte gör något, med dom fula Pesche och tjockisen som bara väsnas. Annars var avsnitten mycket bra, aldrig fel på lite "AahhhhfinishingsupermegaoverninethousandAhhhkapow!"-animes.

Greg
2008-11-30, 15:49
Förövrigt så var senaste Bleach avsnitten mycket bra, jag stör mig på den rosahåriga tönten som endast snackar, och inte gör något, med dom fula Pesche och tjockisen som bara väsnas. Annars var avsnitten mycket bra, aldrig fel på lite "AahhhhfinishingsupermegaoverninethousandAhhhkapow!"-animes.

Rosa-håriga?

Menar du Granz:

http://content.answers.com/main/content/wp/en/thumb/9/94/250px-Szayel_Aporro_Grantz.JPG

eller Yachiru:

http://i128.photobucket.com/albums/p188/redz_gun/Kusajishi_Yachiru.jpg

Tricklev
2008-11-30, 15:53
Granz förstås, Yachiru är bara charmig, eller ja, hon är inte i vägen och tar upp tid iaf.

Greg
2008-11-30, 15:54
Granz förstås, Yachiru är bara charmig, eller ja, hon är inte i vägen och tar upp tid iaf.

Hon är cool :D

Ganz-fighten är cool som fan.

Mad scientist vs mad scientist :D

Tricklev
2008-11-30, 15:56
Ja, den fighten kan bli rätt cool, Soul Society´s mad scientist är faktiskt en av dom coolare karaktärerna. Den rosahåriga emot tönten med pilbåge och rött hår var riktigt riktigt tröttsamt dock, 20 avsnitt där inget händer förutom att Pesche och tjockisen skriker, usch.

Förövrigt förstår jag inte varför Gantz inte bara dödade dom där inne där han enkelt kunde gjort det, dom var ju försvarslösa, ffs.

Tomten
2008-11-30, 15:57

Från den senaste säsongen så rekommanderar jag Casshern Sins och Kurozuka. I synnerhet casshern sins har PRECIS det tema de är ute efter. Bounen no Xam'd (Xam'd of the lost memories) får du inte heller missa :)

Tytania kan också vara av intresse om du gillar space-opera serier.

Tomten
2008-11-30, 16:02
Darker than black var ok, men kanske inte det du söker.

Samurai X och Code geass kan kanske vara nått. Elfen lied är ju redan nämnd. Blood+ får va med på ett hörn.

Intressant att du söker precis det jag vill komma ifrån just nu, får snart magsår av alla depressioner och mörker jag sett senaste månaderna.

Vill du se lite ljusare serier så rekommenderar jag azumanga daioh, nodame cantabile, honey x clover, detroit metal city, sakigake! cromartie high, full metal panic fumoffu (kolla in full metal panic och full metal panic the second raid först om du inte sett dem)

Greg
2008-11-30, 16:06
Ja, den fighten kan bli rätt cool, Soul Society´s mad scientist är faktiskt en av dom coolare karaktärerna. Den rosahåriga emot tönten med pilbåge och rött hår var riktigt riktigt tröttsamt dock, 20 avsnitt där inget händer förutom att Pesche och tjockisen skriker, usch.

Förövrigt förstår jag inte varför Gantz inte bara dödade dom där inne där han enkelt kunde gjort det, dom var ju försvarslösa, ffs.

Renji och Ishida är sjukt tråkiga. Jag tyckte Renji var cool innan men är riktigt trött på honom ju.

Ja, det kunde han. Men detta är anime. Det ska gå i steg liksom. De onda leker alltid med de goda, och när de goda tror att de har ett litet övertag så gör de onda något för att visa (hahaha, jag hade gömda krafter).

Läser man mangan så får Pesche samt Dondochakka får inte så mycket utrymme där. De är "anime fillers".