Visa fullständig version : Feminism
shadowfire
2017-03-24, 21:10
Sprang på löpbandet medan de visade något nyhetsprogram där en F! representant argumenterade för varför man inte ska utvisa utrikesfödda kriminella. Fick höja farten på löpbandet, hade redan fått blodsmak efter att ha bitit mig i tungan.
Sheogorath
2017-03-24, 21:47
Suck, jag undrar hur många av de här feministiska skribenterna som uttalar sig om sexualitet som har haft riktiga förhållanden. Känns som fan fiction.
"The researchers draw a fairly frightening conclusion from the research findings. When women's orgasms begin to serve as a masculinity achievement for male partners, the orgasms cease to be about women's liberation or sexual pleasure. They just become another opportunity for men to flex, or "shore up their sense of masculinity."
Oh noes!
whuddafuks
2017-03-24, 22:04
Alltså vad är meningen med det där ens. Jag tycker att det är i klass med nazism-sjuklighet att kunna uttrycka sig sådär som skribenten gjorde. Förvisso är de flesta på cosmopolitan jäkla bra på att hitta kvinnoförtryck i allt men detta är bara sjukligt. Hon måste ju trolla eller vara otroligt ofrisk i sinnet.
Nej tack för att de faktiskt är en minoritet. Lätt att bli cynisk med sånt där trams.
shadowfire
2017-03-24, 22:23
Alltså vad är meningen med det där ens. Jag tycker att det är i klass med nazism-sjuklighet att kunna uttrycka sig sådär som skribenten gjorde. Förvisso är de flesta på cosmopolitan jäkla bra på att hitta kvinnoförtryck i allt men detta är bara sjukligt. Hon måste ju trolla eller vara otroligt ofrisk i sinnet.
Nej tack för att de faktiskt är en minoritet. Lätt att bli cynisk med sånt där trams.
Jag tror de har en ärlig chans att fixa riksdagsspärren och få ministerposter i valet.
shadowfire
2017-03-24, 22:52
Apropå feminism och vad det egentligen borde handla om;
https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/390759ae-4590-4093-b44c-7f43ab9bb3a6?fit=crop&h=911&w=1200&97204772
Hmm vad lurt, får inte fram bilden här, även om jag får den i en direktlänk om jag slår på den.
Samlingen i vita huset var det iaf;
https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/390759ae-4590-4093-b44c-7f43ab9bb3a6?fit=crop&h=911&w=1200&97204772
Diomedea exulans
2017-03-24, 22:53
Apropå feminism och vad det egentligen borde handla om;
Jag ser bara en ruta med ett frågetecken, men det passar väl in rätt bra på dagens feminism.
shadowfire
2017-03-24, 23:07
Jag ser bara en ruta med ett frågetecken, men det passar väl in rätt bra på dagens feminism.
Haha ja, det blev {"code":400,"message":"Invalid signature"} nu på huvudbilden också... var väl för att jag hittade något som var värt att kämpa för, dvs andelen män i vita huset inför röstningen med obamacare.
Pacmanstar
2017-03-24, 23:18
Bra video med Jordan Peterson
https://www.youtube.com/watch?v=Awot-d8U9Cc
Som jag misstänkt länge så är det många fler män i position av makt för att män helt enkelt lägger ner mer tid på jobbet, är mer besatt av att nå höga positioner och att det är väldigt väldigt många fler män med väldigt hög IQ.
Har inget med något konspiratoriskt patriarkat att göra ...
Bra video med Jordan Peterson
https://www.youtube.com/watch?v=Awot-d8U9Cc
Som jag misstänkt länge så är det många fler män i position av makt för att män helt enkelt lägger ner mer tid på jobbet, är mer besatt av att nå höga positioner och att det är väldigt väldigt många fler män med väldigt hög IQ.
Har inget med något konspiratoriskt patriarkat att göra ...
Du kan ju alltid jämföra andel män som diskuterar politik brett med antal kvinnor. Sedan jämför du antal kvinnor som engagerar sig som aktivister i enskilda frågor, med antal män som gör liknande.
http://www.bilddump.se/bilder/20170403183300-176.68.101.62.jpg
JacobHeitmann
2017-04-03, 18:02
Varför måste en psykolog gå ut förklara självklar biologi?
Självklart är det bra att varje enskild individ får identifiera sig som de vill. Vissa pojkar är mer feminina och vissa flickor mer pojkaktiga. Men det vi ser i dag är ett sluttande plan i ett pågående postmodernistiskt experiment där man konsekvent förnekar och motarbetar skillnader mellan könen.
Det görs på så kallade genusdagis och i enskilda handlingsplaner på de flesta förskolor.
Låt oss avsluta detta religiöst präglade ovetenskapliga nonsens och låt barnen vara som de är. Låt pojkar få vara pojkar och flickor vara flickor.
http://www.svt.se/opinion/david-eberhard-om-barn
Vad säger lärarna på grundskolan, gymnasiet och universitetet till sina elever när en indoktrinerad feminist-elev kommer med sina idéer? Läraren: "Mjo det kanske är så att könet bara är en social konstruktion, jag är själv en feminist och det är viktigt att jag lär ut till er att 'tjejer också kan' och är otroligt förtryckta av det hemska patriarkatet... Alla som säger emot mig nu är sexistisk och skall stötas ut ur gruppen med feminazi-tantrum och våld, ok? Då fortsätter vi med matten här.. "
Magnus N
2017-04-03, 19:55
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/hon-kan-inte-g%C3%A5-ut-med-hunden-utan-att-bli-hotad-av-m%C3%A4n-3882892
https://www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10154502565713231
"Chockreportage av TV4 ”Hon kan inte gå ut med hunden utan att bli hotad av män. Kalla fakta har granskat kvinnoförtrycket i Stockholms norra förorter”"
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/hon-kan-inte-g%C3%A5-ut-med-hunden-utan-att-bli-hotad-av-m%C3%A4n-3882892
"Chockreportage av TV4 ”Hon kan inte gå ut med hunden utan att bli hotad av invandrarmän*. Kalla fakta har granskat kvinnoförtrycket i Stockholms norra förorter”"
Rättade.
shadowfire
2017-04-03, 21:38
Samtidigt rasar Camilla Läckberg och Josefine Jinder (vem nu det är, för mig okänd) mot varandra på grund av att Jinder kallat någon annan hora.
Det är intressant att man precis som med religion kan göra sin egen tolkning av vad som är "det rätta". Två feminister med varsin agenda råkar i luven och gör upp om vem som är mest rätt feminist typ.
Samtidigt rasar Camilla Läckberg och Josefine Jinder (vem nu det är, för mig okänd) mot varandra på grund av att Jinder kallat någon annan hora.
Det är intressant att man precis som med religion kan göra sin egen tolkning av vad som är "det rätta". Två feminister med varsin agenda råkar i luven och gör upp om vem som är mest rätt feminist typ.
Jag tycker personligen inte att Jinder vs Läckberg (eller ja Jinder vs världen, snarast, åtminstone att döma av medias rapportering) har särskilt mycket med feminism att göra, även om Läckberg iofs i förbifarten touchar vid ämnet kvinnans frigörelse eller något ditåt angående användningen av ordet "hora". I mina ögon är det snarare en diskussion om omognad och hur man beter sig offentligt. Jinder verkar vilja vara provokativ, men utan att ha greppat att det ställs lite andra krav på en när man vill vara artist och kändis än vad det gör när man vill vara tuff högstadiebrud.
Jag är ju då gammaldags och tycker att det är ofattbart töntigt både att aktivt leta efter anledningar att känna sig påhoppad (hej little Jinder) och att förolämpa folk som inte är närvarande i intervjuer (hej little Jinder; väldigt avantgardistiskt att berätta att någon mediakonsument kritiserat ditt språkbruk och titulera personen "hora"). Snaaaaaark.
Kan man inte sluta upp med att göra minsta lilla kritiska grej mot en kvinna något som har med feminism att göra? Kan man inte döma varje situation för vad det är bara? I många feministers ögon verkar de vara omöjligt att kritiserar en kvinna (vare sig det är rätt eller fel) utan att vara kvinnohatare.
BelowAverage
2017-04-03, 22:30
Tycker mest det visar att folk kan definiera feminism på olika vis. (newsflash - alla feminister tycker inte samma sak)
Lite "jag kan minsann bestämma exakt vad som passar eller inte inom ideologin jag anser mig tillhöra".
Kan iaf (apropå "bråket") tänka mig att grenar av feminismen ser ned på horor och är mot prostitution, så när Läckberg gör sin poäng att en feminist / kvinna (det är ju samma sak, right?) inte bör använda hora som skällsord så förutsätter hon att en feminist (kvinna) inte kan vara mot prostition eller se ned på horor.
Skällsord är ju antingen dåliga vanor utan närmare eftertanke, eller något man ser ned på och tillskriver andra för att förolämpa. Skällsord kommer alltid finnas, och att utsättas för skällsord som inte ens stämmer (att vara hora, jaha? Otrevligt och omoget, men saknar substans) är väl på sätt och vis inte lika illa som något som faktiskt stämmer.
Poängen är att använder Jinder hora som skällsord, kan det vara mycket möjligt att hon faktiskt föraktar horor. Det är inte bara ett sätt att uttrycka sig i så fall utan även en åsikt, betydligt svårare att ändra. Likförbannat kan hon vara feminist.
Men på det stora hela håller jag med Läckberg, omoget att kalla en kvinna hora som skällsord. Personligen tyckte jag det var värre att använda lågstadielärare som förolämpning däremot, men det är väl för att jag ser det yrket som mer existensberättigat.
Personligen tyckte jag det var värre att använda lågstadielärare som förolämpning däremot, men det är väl för att jag ser det yrket som mer existensberättigat.
Det är ju bottenlöst fånigt. Jag känner lite att "OK, Little Jinder gillade inte sina lärare i lågstadiet, intresseklubben antecknar". Sedan finns det ju ett element av "den som sig i leken ger, får leken tåla" i detta. Jag menar, tycker man inte att man behöver anpassa sitt språk efter situation - eller rent av manifesterar sin "rebelliskhet" genom att vara plump i syfte att provocera - då får man ta att några kommer att tycka att man är en frisk fläkt och några kommer att bli illa berörda. Man kan inte gå in för att provocera och sedan uppröras över att folk blev just provocerade.
Edit: När jag googlar för att bilda mig en uppfattning så ställer jag mig också frågan hur svensk media egentligen prioriterar, om det är SÅ JÄKLA EPOKGÖRANDE att två kändisar som älskar att tycka har kommit ihop sig på instagram. Jag förstår att folk säger konstiga saker i podcasts, för det får ju enormt genomslag (hur bra det i längden är för individen kan nog diskuteras, men det är ju deras problem).
Wolflagen
2017-04-03, 23:17
"Chockreportage av TV4 ”Hon kan inte gå ut med hunden utan att bli hotad av män. Kalla fakta har granskat kvinnoförtrycket i Stockholms norra förorter”"
Antagligen har dessa kvinnor röstat för detta, så vad fasiken gnäller dom över?
... Eller är det kanske vita Kalle och Pärra som är i farten?
Wolflagen
2017-04-03, 23:23
Förövrigt är det mäns fel också, varför i helskotta fortsätter ni rösta för detta? Svensken är då en väldigt skum varelse. Hans samhälle rasar sönder och samman, hans kvinnor (VA! sa jag hans!! jag glömde att ingen äger en kvinnaah!!!) blir våldtagna och misshandlade ... men vad gör han? Täpper för öronen och fortsätter med vansinnet.
För något år sedan i farsans hemland så var det ett gäng invandrare som bestämde sig för att antasta flertalet kvinnor inne på en nattklubb, det tog bara någon minut så var ett helt gäng med ryssar där, kastade ut dom och misshandlade dom nästan till döds. Tror ni dom någonsin vågade sig på nåt liknande igen?
Den svenska mannen har blivit otrogen vek och kvinnan känner av det så hon fortsätter instinktivt att rösta för en massimport av aggressiva mer maskulina män även fast det drabbar henne negativt i det långa loppet.
Edit: När jag googlar för att bilda mig en uppfattning så ställer jag mig också frågan hur svensk media egentligen prioriterar, om det är SÅ JÄKLA EPOKGÖRANDE att två kändisar som älskar att tycka har kommit ihop sig på instagram. Jag förstår att folk säger konstiga saker i podcasts, för det får ju enormt genomslag (hur bra det i längden är för individen kan nog diskuteras, men det är ju deras problem).
Drama i sociala medier säljer numera lösnummer, aftonbladet sänder dagligen skvaller i en panel. Kändiskulten har aldrig varit starkare, hälften av tidningarnas internetsidor handlar om det.
Jag orkar inte bry mig om vad irrelevanta pajasar håller på med.
BelowAverage
2017-04-04, 09:48
Det är ju bottenlöst fånigt. Jag känner lite att "OK, Little Jinder gillade inte sina lärare i lågstadiet, intresseklubben antecknar". Sedan finns det ju ett element av "den som sig i leken ger, får leken tåla" i detta. Jag menar, tycker man inte att man behöver anpassa sitt språk efter situation - eller rent av manifesterar sin "rebelliskhet" genom att vara plump i syfte att provocera - då får man ta att några kommer att tycka att man är en frisk fläkt och några kommer att bli illa berörda. Man kan inte gå in för att provocera och sedan uppröras över att folk blev just provocerade.
Nä, att hon är en pajas är ju givet.
Problemet är att hon får utrymme i media som du säger. Om media fortsätter rapportera om sådana stollar och hjälpa dem att framställa sig som feminister så kommer fler unga att påverkas av dem och bli (imo) rabiata neo-feminister.
Vore kul om lite mer verklighetsförankrade kvinnor fick "representera" feminismen i media också.
Iofs verkade Camilla Läckberg sansad, så plus på det.
Att Zara Larsson och fanatiker fått sånt medialt utrymme är synd, och de skapar ringar på vattnet.
Blir för mig så konstigt nära unga, vita kvinnor från över eller medelklassen gör kometkarriärer och sen tar sig friheten att börja tala för de förtryckta.
Att Zara Larsson och fanatiker fått sånt medialt utrymme är synd, och de skapar ringar på vattnet.
Blir för mig så konstigt nära unga, vita kvinnor från över eller medelklassen gör kometkarriärer och sen tar sig friheten att börja tala för de förtryckta.
Jag tror inte dom själva har insett ännu att S-V-MP allt mindre representerar arbetarklassen. Istället representerar de medelklassen och överklassens moraliska ideologier. Jag har mött ett helt drös med AFA folk som utan att skämmas lever på bidrag och föräldrarnas pengar, aktivister mot "högerns ideal", lite som ung lågadel på 1700-talet.
De som röstar SD och dylikt är utan omsvep majoritet knegare och icke högutbildade. Det vill säga vad vi skulle kalla arbetarklass.
BelowAverage
2017-04-04, 11:09
Jag tror inte dom själva har insett ännu att S-V-MP allt mindre representerar arbetarklassen. Istället representerar de medelklassen och överklassens moraliska ideologier. Jag har mött ett helt drös med AFA folk som utan att skämmas lever på bidrag och föräldrarnas pengar, aktivister mot "högerns ideal", lite som ung lågadel på 1700-talet.
De som röstar SD och dylikt är utan omsvep majoritet knegare och icke högutbildade. Det vill säga vad vi skulle kalla arbetarklass.
Meh, det är bara en stor häxkittel. Bourgarna på kolo som har bra jobb och utbildning är ändå småaktörer i det stora hela, ändå tror de att den helt fria marknaden är deras och folkets vän. Världen förändras i en riktning som jag tror kommer bli tråkig, det är inte bara "det vore bra just nu", utan var hamnar vi efter 20, 50 eller 100 år till med samma politik. Jag räknar iaf med att leva åtminstone ca 50 år till, och att få avkomma som lever lika länge - då kommer mina intressen sträcka sig så pass långt in i framtiden att det inte bara är att rycka på axlarna.
SD må locka arbetarklass. Tittar jag på deras "vår politik" på deras hemsida verkar SD kanon, passar mig bättre än något annat riksdagsparti. Problemet för mig är att deras representanter verkar nästan kategoriskt dumma i huvudet och ha skeva agendor. Och då är jag ändå emot personpolitik, så det är motsägelsefullt för mig förutom att det verkar så genomsyrande för hela verksamheten.
Men de kanske kan och kommer föra politiken de lovar. Jag tänker inte rösta på dem, blir nog V iaf, fast de flesta V-folk mest verkar vilja skräna om andras moral och sörpla rödvin så vill jag inte se V falla ur riksdagen helt.
Håller iaf med om att den moraliska politiken som S-V-MP-FI kanske mest är något som mer välbärgade "har råd med", mindre välbeställda prioriterar andra saker högre - och vem kan klandra dem?
Nä, att hon är en pajas är ju givet.
Problemet är att hon får utrymme i media som du säger. Om media fortsätter rapportera om sådana stollar och hjälpa dem att framställa sig som feminister så kommer fler unga att påverkas av dem och bli (imo) rabiata neo-feminister.
Vore kul om lite mer verklighetsförankrade kvinnor fick "representera" feminismen i media också.
Iofs verkade Camilla Läckberg sansad, så plus på det.
Det är ju egentligen precis detsamma med inflyttade bönder här i Sthlm. Kommer från en skyddad miljö på landet och flyttar ofta in i rätt bra områden här. Samtidigt rör de sig bara i vänsterkretsar på universiteten och plötsligt ska de lära resten av landet om invandring.
Sedan gäller det gamla vanliga som folk tyvärr glömmer. Vad fan har en korkad kändis att säga till mig och andra? Deras talang sitter i att de är duktiga på exempelvis sång, inte analysförmåga eller samhällskunskap. När Miley Cyrus, Zara Larsson och Little Jinder tycker tvärtemot vad jag tycker bekräftar det bara att jag har rätt.
BelowAverage
2017-04-04, 11:24
Sedan gäller det gamla vanliga som folk tyvärr glömmer. Vad fan har en korkad kändis att säga till mig och andra? Deras talang sitter i att de är duktiga på exempelvis sång, inte analysförmåga eller samhällskunskap. När Miley Cyrus, Zara Larsson och Little Jinder tycker tvärtemot vad jag tycker bekräftar det bara att jag har rätt.
Lol, jo :D
Men vi respekterar karriärer, inflytande, kändisskap och rikedom. Blir någon rik måste den ha talang - och får mer respekt i allt denne gör. Blir någon känd måste den ha talang - och får mer respekt i allt denne gör.
Alla distanserar sig inte som du kanske gör från det. Och du kanske inte heller distanserar dig från alla kända / lyckade?
Jag respekterar iaf vissa filosofer, pro-gamers och styrkelyftare mer bara för att de gör saker jag är intresserad av, svårt att inte låta respekten för deras talang inom ett av mina intresseområden spilla över även till annat - t.ex politik.
Det är imo väldigt mänskligt och svårt att kontrollera. De som är väldigt intresserade av musik och mode kanske får stor respekt för Zara Larsson och den imponerande karriär hon gjort, därför. Som du säger måste hon inte ha ett dugg bättre koll på politik än någon annan, men för de som respekterar hennes område är det nog svårt att koppla bort.
Eller bara för att Stephen Hawking är imponerande på det han gör så måste inte all hans predikan om mänsklig politik vara ofelbar. Ingen är mästare på allt.
shadowfire
2017-04-04, 11:32
Haha, ja men precis, men det sköna är att båda två drar liksom "jag är feminst!!"-kortet för att hävda sig, en slags styrkemätning i vem som är mest feminist (läs "godhetsstämpeln"). Det är liksom som att det är viktigare att visa vem som är mest feminist på pappret/podcasts/bloggar. Det är smått tragikomiskt när någon tillskriver sig ett epitet och därmed anser sig ha ensamrättighet på vad som är feminism[tm].
Sedan förstår jag inte det där med att man inte ska få "kritisera medsystrar" som de så fint skrev. Någon Fiona och Rebecca la sig också i (tror de är några DJ's eller något?). Sedan när innebär feminism att man inte ska kritisera en kvinna för något dåligt hon gjort?
Varför läser ni skiten?
:confused:
BelowAverage
2017-04-04, 15:12
Varför läser ni skiten?
För att det länkades här, läser jag på nyheter så skrollar jag förbi kändisflams.
Det är ju ändå två kvinnor som argumenterar, och jag är rätt säker på att båda anser sig vara feminister. Trådens ämne är feminism.
Vad självutnämnda feminister anser relevant och viktigt att prata om är i högsta grad kopplat till tråden imo. De skapar ju lite av ett rättesnöre för vad andra "begynnande" feminister ska tycka.
Eftersom det tydligen är jävligt viktigt att måla in sig i ett ideologiskt hörn och stanna där oavsett vad.
EDIT: blir helt allergisk mot uttryck som "medsyster". Vad hände med medmänniska, räcker inte det? Medkurd, medsvensk, medwürst. Den här uppspaltningen som folk ägnar sig åt är sanslös.
svenbanan
2017-04-04, 16:16
Jag snubblade över denna video på youtube och fann den hysteriskt rolig. Nu är de ju inte feminister kanske, utan nåt slags överpriviligierade pajaser som saknar verklighetsförankring. Nu hamnade klippet här i varje fall...
xUgmc7kKqOI
Jag snubblade över denna video på youtube och fann den hysteriskt rolig. Nu är de ju inte feminister kanske, utan nåt slags överpriviligierade pajaser som saknar verklighetsförankring. Nu hamnade klippet här i varje fall...
xUgmc7kKqOI
Jag önskar att jag hade samma tålamod som poliserna i klippet... *gah!*
Kategorin människor som inte förstår enkla saker som; "Jo, jag har laga rätt och det kommer bli som jag säger om jag så ska behöva kalla in kustartilleriet och flygvapnet samtidigt". Om man nu ska bråka om saker, vore det inte mycket lättare och trevligare att göra det på ett intelligent sätt?
"Okej konstapeln, jag ska göra som du säger men jag vill bara påpeka att jag tycker det här är fel. Kan du vara snäll och ge mig de uppgifter jag behöver för att skicka 700 klagobrev om dagen för att smeka mitt narcissistiska ego? Tack så mycket konstapeln, ha en trevlig dag nu!"
Fast det är klart, vissa kanske gillar elchocker, att få bilen sönderslagen och bli nedbrottade på marken för att sedan släpas till arresten.
BelowAverage
2017-04-04, 18:11
Jag blev rätt glad av rättshaveristen som fick en tazer i bröstet 27:30 :D
shadowfire
2017-04-04, 18:12
Varför läser ni skiten?
För jag tycker det är intressant att dels se vad de som säger sig vara feminister och ställer sig i rampljuset också agerar på, typ hur många som lyfter frågor kring könsstympning, könssegregerade bussar, tvångsgiftemål, kvinnoförtryck i förorter mm.
Dels tycker jag det är intressant att se vilka stormedia ger utrymme för och sätter sina strålkastare på, att jämföra med Amineh Kakabaveh t.ex.
shadowfire
2017-04-04, 20:16
Husby har lösningen; feministisk stadsplanering.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/husby-c-forst-ut-med-feministisk-stadsplanering
https://www.svtplay.se/klipp/13115555/husby-forst-ut-med-feministisk-stadsplanering
Magnus N
2017-04-04, 20:18
Husby har lösningen; feministisk stadsplanering.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/husby-c-forst-ut-med-feministisk-stadsplanering
https://www.svtplay.se/klipp/13115555/husby-forst-ut-med-feministisk-stadsplanering
Det var ju genomtänkta och vettiga lösningar... :smash:
Men tyvärr blir man inte direkt förvånad längre
xUgmc7kKqOI
Min favorit var polis nummer 2 som bryter upp bilrutan som en jävla terminator
svenbanan
2017-04-04, 22:06
Jag blev rätt glad av rättshaveristen som fick en tazer i bröstet 27:30 :D
Man undrar ju hur fan man får för sig att polisen skulle behöva ha deras godkännande för att sätta på dem handklovar och ta ned dem till stationen. När hände detta senast?
De verkar så chockade över att polisen inte beter sig som de mähän jag antar de omger sig med till vardags. De kör den där gamla lågstadietaktiken att skrika och grina så fort nåt inte går deras väg. Då trodde ju lärarna att de var skuldfria och att den de sade var dum faktiskt var dum.
Roligast tyckte jag snubben som skrek "Call the police!" till sin fru/flickvän när snutarna släpade ut honom ur bilen, varpå polisen såklart sade "We are the police". Som taget ur en dålig komedi. :laugh:
Wolflagen
2017-04-05, 01:18
http://avpixlat.info/wp-content/uploads/2017/04/fi-flaggan.jpg
Någon som fortfarande tvivlar på kulturmarxismens intentioner?
Tror du verkligen att FI är smarta nog att ligga bakom en konspiration?
Och du Stranden, vad var det nu vi sa om att sprida f.d nazistpropaganda?
BelowAverage
2017-04-05, 06:42
Heh, får alltid svårt att ta folk på allvar när de börjar skrävla om kulturmarxism.
trädgårdsmöbel
2017-04-05, 11:04
Heh, får alltid svårt att ta folk på allvar när de börjar skrävla om kulturmarxism.
Jag känner det motsatta, jag tar ingen som inte använder det ordet på allvar :)
BelowAverage
2017-04-05, 11:15
Jag känner det motsatta, jag tar ingen som inte använder det ordet på allvar :)
Åfan :P
Jag som brukar ta dig på allvar, kanske är jag bara naivt trollfoder :d
Förstår vad som kan avses med kulturmarxism. Men har mest sett det yttras av folk som försöker dölja hur de hatar muslimer, tycker kvinnor ska bära fotboja och att judar är delaktiga i alla konspirationer som skadat mänskligheten.
Finns säkert en och annan vettig person som använder uttrycket. De flesta har i min erfarenhet visat sig vara potatisar, däremot.
Lol, jo :D
Men vi respekterar karriärer, inflytande, kändisskap och rikedom. Blir någon rik måste den ha talang - och får mer respekt i allt denne gör. Blir någon känd måste den ha talang - och får mer respekt i allt denne gör.
Alla distanserar sig inte som du kanske gör från det. Och du kanske inte heller distanserar dig från alla kända / lyckade?
Jag respekterar iaf vissa filosofer, pro-gamers och styrkelyftare mer bara för att de gör saker jag är intresserad av, svårt att inte låta respekten för deras talang inom ett av mina intresseområden spilla över även till annat - t.ex politik.
Det är imo väldigt mänskligt och svårt att kontrollera. De som är väldigt intresserade av musik och mode kanske får stor respekt för Zara Larsson och den imponerande karriär hon gjort, därför. Som du säger måste hon inte ha ett dugg bättre koll på politik än någon annan, men för de som respekterar hennes område är det nog svårt att koppla bort.
Eller bara för att Stephen Hawking är imponerande på det han gör så måste inte all hans predikan om mänsklig politik vara ofelbar. Ingen är mästare på allt.
Du har rätt, jag hjälper bara till att påminna folk ;)
Jag har träffat ganska många kända, farliga och mäktiga människor och framförallt i möten med de påminner jag mig, innan om möjligt, att jag möter en annan människa, inget mer. Sedan kan förstås en enskild människa vara fullt tillräckligt för att sätta en i skiten men på det stora hela är det inte mer än just en person.
Det här med folk som blir starstruck av att träffa någon är nästan självförnedring.
Wolflagen
2017-04-05, 15:41
Tror du verkligen att FI är smarta nog att ligga bakom en konspiration?
Och du Stranden, vad var det nu vi sa om att sprida f.d nazistpropaganda?
Ligger din IQ under 90? Ingen har påstått att det är FI i sig som "ligger bakom en konspiration", FI och deras feminism är dock nyttiga idioter som används av andra makter som använder sig av just kulturmarxism för att få igenom deras ideologi och vilja.
Det är verkligen underhållande hur personer här inne är så enormt jävla oinsatta om vad som händer med väst, så fort någon som ens nyser "nazipropaganda!" så blir alla svin-rädda och sedan vågar man inte ta en andra titt på det.
Kulturmarxismens inflytande är ett faktum numera och det diskuteras överallt, här har vi Jordan Peterson om det, fast han kanske också är en "nazi" eller? ;)
oQjnT02mp5o
X_Kfm_qWpN0
Exakt allt som händer i Sverige och många västländer nu är på grund av just kulturmarxism. Den enorma förändring som skett på bara 40-50 år är inte direkt av en slump om du/ni tror det.
Massinvandring, feminism, dekadens, uppmanande till promiskuitet, uppmanande till otrohet, påhejandet av "hbqtxyzåäö", homosexualitet, total splittring av kärnfamiljen kommer alla från samma grundkälla vars syfte är att störta samhället. "Feminismen" är endast ett av flera verktyg för att undergräva nationer, här kan även nämnas den allmänna feminiseringen som sker både på propagandistisk "värdegrunds" väg, men också på ren fysisk väg genom diverse miljögifter och plaster i mat och andra produkter, dessa två faktorer går såklart hand i hand med varandra.
Men som vanligt så är svensken enormt jävla trög till att vakna upp och gör det först när hela resterande värden varit i vaket tillstånd i 10 år, för "inte vill jag tycke någe som andra inte gör!", så det är bäst att vara säker på att alla andra gör det innan, eh :devil:
Sen har jag inte den blekaste aning vad för strand du pratar om.
Min bildning kommer från annat än youtube-videor (sen orkar jag inte kolla på allt skit som du länkar heller), återkom gärna med riktiga källor.
shadowfire
2017-04-05, 15:54
Exakt allt som händer i Sverige och många västländer nu är på grund av just kulturmarxism. Den enorma förändring som skett på bara 40-50 år är inte direkt av en slump om du/ni tror det.
Åh herregud. Jag som trodde det var slut på konspirationsteorier och hokuspokus. Jag orkar inte mer. LCHF som livselixir, kolloidalt silver, scientologer, energibalanser, antivaccin och nu detta.
Wolflagen
2017-04-05, 16:11
Min bildning kommer från annat än youtube-videor (sen orkar jag inte kolla på allt skit som du länkar heller), återkom gärna med riktiga källor.
Oväntat svar, verkligen *rolleyes* Faktum är att det finns en hel drös med människor som är allt annat än "nazister" alternativt ute efter att sprida "Rasist/nazitpropaganda" som erkänner kulturmarxismens intrång i väst och dess syfte.
Det spelar ingen roll vilka "källor" man ger dig, du skulle ändå avfärda dessa då din tro redan är fast vilket gör att du vägrar ta in någon information som går emot vad du för nuvarande tycker.
Wolflagen
2017-04-05, 16:12
Åh herregud. Jag som trodde det var slut på konspirationsteorier och hokuspokus. Jag orkar inte mer. LCHF som livselixir, kolloidalt silver, scientologer, energibalanser, antivaccin och nu detta.
Svensken är yr som ett höns och undrar vad fan som händer med landet, samtidigt vägrar svensken förstå grundproblemet till det *rolleyes* "Dumme svensk!" var det någon som sa.
Helt sinnessjukt vilken bubbla svensken lever i, TOTALT FRÅNKOPPLAD från verkligheten och vad som händer. "Höhö konspirationsteorier höhö!"
Oväntat svar, verkligen *rolleyes* Faktum är att det finns en hel drös med människor som är allt annat än "nazister" alternativt ute efter att sprida "Rasist/nazitpropaganda" som erkänner kulturmarxismens intrång i väst och dess syfte.
Det spelar ingen roll vilka "källor" man ger dig, du skulle ändå avfärda dessa då din tro redan är fast vilket gör att du vägrar ta in någon information som går emot vad du för nuvarande tycker.
Visa några riktiga källor förutom youtube-videor. Vetenskapliga artiklar, böcker utgivna av väletablerade förlag etc
Googlade Jordan Peterson + Cultural Marxism och det var inte mycket som kom upp, mest 4chan och liknande skit. Har han publicerat någon form av artikel om det så läser jag gärna.
Jag som står utanför höger- och vänsterskalan skulle gärna vilja höra vad ni tycker lite snabbt. Även om jag varken är nationalsocialist (eller för den delen kommunist) så tycker jag att "nazipropagandan" stämmer rätt bra överens med samhället.
Det är dekadent, splittrat (mellan kön, raser, klasser, åsikter), massinvandringen har gått så långt att det finns noll logik i det längre och alla rapporter om hur bra det går för polis, sjukvård och äldrevård är nog hundra gånger värre i verkligheten än vi hör om. Den svenska identiteten är förlorad hos hela landet och vi har en obefintlig nationalkänsla.
Jag tycker helt enkelt det känns rimligt att allt detta är en show. Varför Sverige och svenskarna förstörs vet jag inte men jag tycker mig se att det är på väg dit om det inte sker en förändring.
BelowAverage
2017-04-05, 16:21
Klumpar man ihop en massa moderna ideologier till en kategori och kallar det kulturmarxism så kan jag inte bestrida det, ser inte heller meningen med det däremot.
Början man snedda in mot att denna påstådda kulturmarxism är en konspiration för att störta samhället (så tycker jag du formulerar dig, Wolflagen) så börjar jag få svårt att köpa det.
Kallar hellre moderna galna påfund inom feminism för neo-feminism än kulturmarxism, det känns mer specifikt. Eftersom jag fortfarande tycker feminismen för en del gott med sig, och historiskt bidragit med många bra saker.
Men en naiv och konsekvensblind politik kan jag absolut tycka bidragit till att sätta oss där vi är just nu, med de problem vi har. Att kalla allt för kulturmarxism blir så ospecifikt däremot. Hitta problemen, fokusera på dem. Jag tror inte hela samhället är genomruttet, som Wolflagen och dennes ideologiska likar gärna får det att låta som. Alltid samma "vården kollapsar, pensionärerna svälter!" - mycket drama för att driva sina känslobaserade argument.
shadowfire
2017-04-05, 16:23
Svensken är yr som ett höns och undrar vad fan som händer med landet, samtidigt vägrar svensken förstå grundproblemet till det *rolleyes* "Dumme svensk!" var det någon som sa.
Helt sinnessjukt vilken bubbla svensken lever i, TOTALT FRÅNKOPPLAD från verkligheten och vad som händer. "Höhö konspirationsteorier höhö!"
Du inser att det är precis exakt så det låter om du går in i random antivaccingrupp på facebook? Eller går med i en grupp om kolloidalt silver?
Exakt samma retorik och ofta med en youtubelänk till någon som gärna har epitetet "kostdoktor", "hälsoprofessor" eller annat. Därefter blir det en domedagsprofetia om man inte slaviskt dukar under i tramset.
Wolflagen
2017-04-05, 16:24
Visa några riktiga källor förutom youtube-videor. Vetenskapliga artiklar, böcker utgivna av väletablerade förlag etc
Googlade Jordan Peterson + Cultural Marxism och det var inte mycket som kom upp, mest 4chan och liknande skit. Har han publicerat någon form av artikel om det så läser jag gärna.
För guds skull gosse, det är bara att titta på det korta klippet för att se vad han anser om det.
Tror du många vetenskapliga artiklar om kulturmarxism skulle få publiceras idag, eller av väletablerade förlag?
Låt oss ta en titt på vad man menar med- och vad kulturmarxism är:
Kulturmarxism är en inriktning inom marxismen som ser kulturen som ett medel för att utöva förtryck, vid sidan av eller istället för de ekonomiska förhållanden som Karl Marx lade betoning på. Tanketraditionen har rötter hos västerländska marxister som Antonio Gramsci och medlemmarna i Frankfurtskolan, vars kritiska teori fick genomslag på 1960-talet.
Kulturmarxister betraktar traditionella västerländska samhällsnormer som rör exempelvis kärnfamiljen, könsroller, sexualitet, ras, nationalism och andra former av kulturell identitet som förtrycksmekanismer som legitimerar en rådande hierarki.
Kulturmarxism är en bred term för att beskriva anhängare av kritisk teori samt den metapolitiska vänsterinfluensen på det politiska klimatet. Kulturmarxismen är en överideologi som baserar sig på en marxistisk analys av maktförhållanden. Traditionell ekonomisk marxistisk teori går förenklat ut på att kapitalismen skapar ett samhälle där maktförhållandet mellan överklass och arbetarklass är i obalans, vilket i sin tur skapar sociala problem. Kulturmarxism behandlar istället maktförhållanden inom bland annat följande områden:
Kön (man/kvinna)
Familj (kärnfamilj/stjärnfamilj)
Sexuell läggning (hetero/HBT)
Ras (oftast vit/icke-vit)
Kultur (europé/icke-Europé, svensk/icke-svensk, västerlänning/icke-västerlänning osv.)
Religion (kristendom/ateism)
Kulturmarxismen använder sig av kritisk teori för att ifrågasätta normer och förändra kulturen till fördel för de "förtryckta" grupperna. Ett verktyg är politisk korrekthet där man gör det politiskt korrekt att ifrågasätta normerna och vara starkt positiv till de förtryckta grupperna. Tidsandan förändras således till fördel för feminism, mångkultur, HBTQ, ateism med mera. Att kritisera vita, heterosexuella, kristna, svenska män i kärnfamiljer för att vara en alltför tråkig och förtryckande grupp är en vanlig tanke i den kulturmarxistiska vänstern och alla som influeras av den. Kulturmarxism är vanligt i bland annat svenska skolor.
Något här som känns igen kanske? :D
Man tror att kulturmarxismen uppkom i Tyskland under ww2 av kommunister, som sedan förflyttade sig till new york:
Frankfurtskolan syftar i första hand på den grupp akademiker som var involverade i Institutet för socialforskning vid Frankfurts Universitet som grundades 1923. Kända teoretiker inkluderar Theodor Adorno, Max Horkheimer, Ernst Bloch, Walter Benjamin, Erich Fromm, Herbert Marcuse, Wolfgang Fritz Haug och Jürgen Habermas. Efter det nazistiska maktövertagandet tvingades institutet fly Tyskland och etablerade sig i New York år 1934, där det knöts an till Columbia University.
Ett av de första av Frankfurtsskolans framstående verk som använde sig av marxistiska kategorier för att analysera kultur var Adornos Om populärmusik, som publicerades i institutets tidskrift Studies in Philosophy and Social Sciences 1941. Adorno oroade sig för det hot mot den individuella konstnärliga uttrycket som han ansåg följde av populärkulturens standardisering. Han skrev att populärmusik, till skillnad från "seriös musik", var "helt antagonistiskt till individualitetens ideal i ett fritt, liberalt samhälle".Ett annat exempel är Adornos och Horkheimes "Enlightment as mass deception", som ursprungligen publicerades som ett kapitel i Upplysningens dialektik (1947), där de båda författarna argumenterade för att kulturen förstärkte "kapitalismens absoluta makt".
Vid krigsslutet återvände flera av Frankfurtskolans medlemmar till Väst- och Östtyskland. Adorno och Horkheimer flyttade år 1953 tillbaka till Frankfurt och återupprättade institutet. I slutet av 1950-talet och under det tidiga 1960-talet skapade ett återuppstått intresse för marxismen en ny generation av marxister som ägnade sig åt att analysera frågor som de nya typer av kulturella förvandlingar som ägde rum under den fordisktiska kapitalismen och hur nya typer av populärmusik och populärkonst påverkade traditionella kulturer. Den kritiska teorin, som kom att bli Frankfurtskolans mest bestående bidrag till eftervärlden, blev efterhand allt mer populär på de västerländska universiteten.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kulturmarxism
http://sv.metapedia.org/wiki/Kulturmarxism
Här har du ett exempel på vad kulturmarxism resulterar i, ännu en youtube video hörrödu!
z7zzKgqzfR8
Wolflagen
2017-04-05, 16:26
Du inser att det är precis exakt så det låter om du går in i random antivaccingrupp på facebook? Eller går med i en grupp om kolloidalt silver?
Exakt samma retorik och ofta med en youtubelänk till någon som gärna har epitetet "kostdoktor", "hälsoprofessor" eller annat. Därefter blir det en domedagsprofetia om man inte slaviskt dukar under i tramset.
Irrelevant, kan du inte se kulturmarxismens inflytande i väst och jämför denna "konspirationsteori" med något random nonsens om vaccination på facebook så har du redan en väldigt lång väg att gå och det tar troligtvis typ 5 år till innan du börjar fundera kring om det kanske ligger nåt i det hela ändå.
Tills dess är det för dig bara att fortsätta leva i förnekelse, klappa dig själv på axeln för att du inte "faller för dessa galna foliehattar med dess konspirationsteorier!!", samtidigt som du fortsätter se landet förfalla mer och mer med hjälp av just feminism, massinvandring och dekadens. *slap*
Wolflagen
2017-04-05, 16:30
Klumpar man ihop en massa moderna ideologier till en kategori och kallar det kulturmarxism så kan jag inte bestrida det, ser inte heller meningen med det däremot.
Början man snedda in mot att denna påstådda kulturmarxism är en konspiration för att störta samhället (så tycker jag du formulerar dig, Wolflagen) så börjar jag få svårt att köpa det.
Kallar hellre moderna galna påfund inom feminism för neo-feminism än kulturmarxism, det känns mer specifikt. Eftersom jag fortfarande tycker feminismen för en del gott med sig, och historiskt bidragit med många bra saker.
Men en naiv och konsekvensblind politik kan jag absolut tycka bidragit till att sätta oss där vi är just nu, med de problem vi har. Att kalla allt för kulturmarxism blir så ospecifikt däremot. Hitta problemen, fokusera på dem. Jag tror inte hela samhället är genomruttet, som Wolflagen och dennes ideologiska likar gärna får det att låta som. Alltid samma "vården kollapsar, pensionärerna svälter!" - mycket drama för att driva sina känslobaserade argument.
Det är inte några "galna påfund", det bara ser ut som det. Jämför 50-talets Sverige och dagens Sverige. Värderingar och allt som tillkommer. Rätt enorm skillnad va? Titta på åsikterna och värderingarna kring:
Kön
Invandring
Ras/Etnicitet
Familj
Maskulint/Feminint
Det är i princip en total omvändning, 180 grader - detta sker inte av en slump, det är ett system utformat för att skapa kollaps. Inte bara i Sverige såklart men i en majoritet av västländska länder. Med det inte sagt att allt var "bättre" förr, såklart, men den radikala förändringen kring de pelare som upprätthåller samhällen är rätt enorm, inte sant?
Som Stefan Molyneux sa för några veckor sedan: "Even If you wanted, you couldnt consciously develop a more effective system to destroy a society".
Det som händer nu är inte av en slump.
BelowAverage
2017-04-05, 16:34
Det är inte några "galna påfund", det bara ser ut som det. Jämför 50-talets Sverige och dagens Sverige. Värderingar och allt som tillkommer. Rätt enorm skillnad va? Titta på åsikterna och värderingarna kring:
Kön
Invandring
Ras/Etnicitet
Familj
Maskulint/Feminint
Det är i princip en total omvändning, 180 grader - detta sker inte av en slump, det är ett system utformat för att skapa kollaps.
Som Stefan Molyneux sa för några veckor sedan: "Even If you wanted, you couldnt consciously develop a more effective system to destroy a society".
Det som händer nu är inte av en slump.
Och det är här jag tycker du bär foliehatt.
Jag tror de flesta har goda avsikter, även du fast jag inte håller med dig.
Dessa människor försöker imo inte åstadkomma samhällskollaps (jag tror inte heller de åstadkommer samhällskollaps), de har en ideologi de tror kommer skapa ett bättre samhälle. Verkar inte fungera så jäkla bra däremot. Vet inte om det är så enkelt som att allt är "kulturmarxismens fel". Mycket har hänt i samhället på sistone, och många av de problem vi möter idag var inte aktuella på 50-talet som du säger för världen var inte lika globaliserad som den är idag. Många saker skulle jag också säga har blivit bättre på grund av vad du kallar "kulturmarxism", det är inte svartvitt.
Jag har mycket emot många av de strömningar du kallar kulturmarxism. Ogillar ändå uttrycket, det slår för brett.
Wolflagen
2017-04-05, 16:35
Jag som står utanför höger- och vänsterskalan skulle gärna vilja höra vad ni tycker lite snabbt. Även om jag varken är nationalsocialist (eller för den delen kommunist) så tycker jag att "nazipropagandan" stämmer rätt bra överens med samhället.
Den stämmer alldeles utmärkt. Det spelar ingen roll om det är nazister, veganer eller hunduppfödare som "sprider" den, den är lika mycket på riktigt ändå.
"Nazistpropaganda" är bara ett ord som används för att människor ska rädas för att ta en djupare titt på det, samt såklart klappa sig själva på ryggen för att de minsann inte faller för sånt här "trams" (jag är ju smart till skillnad mot dessa lågpannor!!").
Du är iaf öppen med att du tror att judarna ligger bakom en konspiration för att förgöra det västerländska samhället denna gången, Stranden. Synd att du ska förstöra alla trådar här, kanske bättre att hålla dig till Stormfront?
shadowfire
2017-04-05, 16:38
Det är dekadent, splittrat (mellan kön, raser, klasser, åsikter), massinvandringen har gått så långt att det finns noll logik i det längre och alla rapporter om hur bra det går för polis, sjukvård och äldrevård är nog hundra gånger värre i verkligheten än vi hör om. Den svenska identiteten är förlorad hos hela landet och vi har en obefintlig nationalkänsla.
Jag tycker helt enkelt det känns rimligt att allt detta är en show. Varför Sverige och svenskarna förstörs vet jag inte men jag tycker mig se att det är på väg dit om det inte sker en förändring.
Jag står också utanför skalorna i sig, eller rättare sagt jag förflyttar mig på skalan beroende på ämne.
Jag försöker dock låta bli att påverkas av något, att inte svälja allt hull för hår, utan att vara källkritisk och skeptiskt mot ALLT. Det inkluderar även det parti jag tidigare val har röstat på (och inte kommer att rösta på nu). Det inkluderar även när någon kommer med ett förslag som jag tycker löser exakt det problem jag pekat på, MEN jag vill veta vad är agendan till att de lägger fram just detta förslag? Och vilka lägger fram det förslaget? Därav känner jag mig neutral i många debatter och dialoger.
Det saknar jag hos många av mina medmänniskor. De som är långt högerut sväljer ALLT som avpixlat, flashback, friatider osv skriver utan någon som helst källkritik. Jag har inte så god insyn åt vänsterhållet, men jag misstänker att samma fenomen finns där. Skriver proletären något så måste det vara sant. Både avpixlat och proletären har sina agendor och formulerar och utelämnar givetvis sådant som inte gynnar agendan. DET förstår inte alltid den som agerar utifrån känsla. Känslor är det som dessa medier ligger i världsklass på att anspela på.
Wolflagen
2017-04-05, 16:39
Och det är här jag tycker du bär foliehatt.
Jag tror de flesta har goda avsikter, även du fast jag inte håller med dig.
Dessa människor försöker imo inte åstadkomma samhällskollaps (jag tror inte heller de åstadkommer samhällskollaps), de har en ideologi de tror kommer skapa ett bättre samhälle. Verkar inte fungera så jäkla bra däremot. Vet inte om det är så enkelt som att allt är "kulturmarxismens fel". Mycket har hänt i samhället på sistone, och många av de problem vi möter idag var inte aktuella på 50-talet som du säger för världen var inte lika globaliserad som den är idag.
Jag har mycket emot många av de strömningar du kallar kulturmarxism. Ogillar ändå uttrycket, det slår för brett.
De kan ha goda avsikter även fast de springer onda människors ärenden, de är nyttiga idioter och de förstår inte resultatet av deras "kamp".
Feministerna som gapar om mansförtryck, vänstern som skriker sig hes om "rasistiska vita män!!!!" så fort något flyktingbarn ska avvisas TROR på fullaste allvar att de kämpar den goda kampen, det är dom VS de ONDA.
Vad slutresultatet egentligen innebär börjar vi förstå.
Det är heller inte så att 2-3 personer sitter högst upp på berget och garvar åt det hela, "skaparna av systemet!", det är ett system som sakta men säkert implementerats i västvärlden och en stor del av de som bidrog till det från första början är med största sannolikhet döda idag.
Du kan ju alltid fundera på själv hur du skulle utforma ett system för att skapa splittringar i kaos i ett tidigare väldigt fredligt, homogent och propert samhälle där män var män och kvinnor var kvinnor, ett land med harmoni och samhörighetskänsla.
Wolflagen
2017-04-05, 16:41
Du är iaf öppen med att du tror att judarna ligger bakom en konspiration för att förgöra det västerländska samhället denna gången, Stranden. Synd att du ska förstöra alla trådar här, kanske bättre att hålla dig till Stormfront?
Jag skiter fullständigt i dina patetiska försök att dra in "judar" i detta, som jag ser det var/är det kommunister som är grundarna till det. Hurvida dessa var judar eller inte är helt och hållet irrelevant för mig och du använder det bara i ett ytterligare patetiskt försök att diskreditera din meningsmotståndare och frama honom som en "galen nazist!!".
Sen vet jag fortfarande inte vad du menar med Stranden, jag har då i alla fall ingen gammal användare vid ett sådant namn om du tror det.
Wolflagen
2017-04-05, 16:43
Skriver proletären något så måste det vara sant. Både avpixlat och proletären har sina agendor och formulerar och utelämnar givetvis sådant som inte gynnar agendan. DET förstår inte alltid den som agerar utifrån känsla. Känslor är det som dessa medier ligger i världsklass på att anspela på.
Stämmer inte alls. Detta är något jag uteslutande uppmärksammat hos vänstern, men när det kommer till Avpixlat så blir det ett jävla liv i kommentarsfältet om skribenten snackar ren nonsens.
Människor är flockföljare, men vänstern är utan den minsta tvekan de allra värsta.
BelowAverage
2017-04-05, 16:43
Jo, det perfekta landet där man spöade och våldtog sin fru, slog sina barn och knackade bögar på stan. Sverige har utvecklats till det bättre jämfört med vad det varit.
För mig lyser dina nationalsocialistiska rötter genom så tydligt med "ett land med harmoni och samhörighetskänsla" t.ex :) *popcorn*
Förmodligen kommer Sverige fortsätta bättras över tid, med en del roadbumps på vägen. Utveckling och förändring är inte smärtfri, för att göra rätt behöver man ofta gör fel ett par gånger också.
Wolflagen
2017-04-05, 16:45
Ja, allt du säger stämmer mycket bra och det är ett direkt resultat av ett medvetet utformat system. Något sånt här händer som sagt inte av en "slump" på bara några decennier.
Intressant att vändningen tog fart under 60-talet, inte sant? Undra varför :)
Wolflagen
2017-04-05, 16:48
Jo, det perfekta landet där man spöade och våldtog sin fru, slog sina barn och knackade bögar på stan. Sverige har utvecklats till det bättre jämfört med vad det varit.
För mig lyser dina nationalsocialistiska rötter genom så tydligt med "ett land med harmoni och samhörighetskänsla" t.ex :) *popcorn*
Förmodligen kommer Sverige fortsätta bättras över tid, med en del roadbumps på vägen. Utveckling och förändring är inte smärtfri, för att göra rätt behöver man ofta gör fel ett par gånger också.
"Spöade och våldtog sin fru", "slog sina barn". Haha, ja, om du på fullaste allvar tror Sverige var sämre och mer våldsamt på 50-talet, ett land med mindre samhörighet, mer djävulskap och ännu sämre nationell gemenskap så får det stå för dig, tyvärr är du nog då bara ytterligare en individ som är förevrigt förlorad, som ALDRIG kommer förstå vad som händer och som en dag om 20-30 år står där med ett totalt till botten förstört land och undrar vad som hände.
Att du på fullaste allvar tror att vi i nuvarande spår håller på att "förbättras" vittnar om en total oförmåga att se helheten, men lycka till du mr Bagdad Bob
Wolflagen
2017-04-05, 16:50
Wolflagen out! Nu får ni höns fortsätta reflektera kring om det ligger något i detta eller om det som tidigare påpekat är "galna nazistiska konspirationsteorier som grundas i ett hat för judar!!!" och att det inte ligger något i det över huvud taget. Sverige går skitbra och jag menar .. det är bara några road bumps!! För att förbättras måste man göra fel också!! eller hur!?
OUT
BelowAverage
2017-04-05, 17:12
Bagdad bob ;P skönt du blev bannad, men antar du och dina likar lär komma tillbaka och tramsa under nya nick i vanlig ordning.
Vi lärde oss (mjae, jag iaf, inte du kanske) det dåliga med nationalsocialismen. Även kommunismen. Nu lär vi oss det dåliga med nya ideologier. Det är vad jag menade med "Utveckling och förändring är inte smärtfri, för att göra rätt behöver man ofta göra fel ett par gånger också"
Läs lite historia, det är ju bara en enda soppa av mänskliga misstag. Man kan anta att vi lär fortsätta begå misstag medan vi söker efter bästa sätt.
Om man inte hittar den perfekta ideologin™ såklart *popcorn*
Finns inga gränser för hyckleriet.
q7RJrazFDZA
Hövdingen
2017-04-05, 21:20
Hihi
https://pbs.twimg.com/media/C8qHhePUQAEaoG8.jpg:large
BelowAverage
2017-04-05, 21:58
Hihi
https://pbs.twimg.com/media/C8qHhePUQAEaoG8.jpg:large
lol :D
Gjort den själv? :bow:
JacobHeitmann
2017-04-06, 16:46
Jordan Peterson berättar om varför kvinnor är otroligt kunniga och duktiga på högbetalda jobb men väljer till en viss punkt att inte skaffa sig "makt" genom topp-positioner ändå, även om de kan.
NV2yvI4Id9Q
Hövdingen
2017-04-06, 21:31
lol :D
Gjort den själv? :bow:
Nej, humor och kreativitet är två egenskaper jag saknar.
trädgårdsmöbel
2017-04-07, 05:26
Finns inga gränser för hyckleriet.
]
Den vinkeln tillsammans med dem titties var trevligt såhär på morgonkvisten! Men skippar själva videon för att behålla mitt goda humör.
ApexProcyon
2017-04-07, 06:11
Jordan Peterson berättar om varför kvinnor är otroligt kunniga och duktiga på högbetalda jobb men väljer till en viss punkt att inte skaffa sig "makt" genom topp-positioner ändå, även om de kan.
NV2yvI4Id9Q
Riktigt bra och sevärd video, mycket visdom på 11 minuter.
Diskutera i grupp!
https://scontent-arn2-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/sh0.08/e35/p750x750/18161589_797378690419119_9060139335164100608_n.jpg
BelowAverage
2017-05-02, 21:37
Diskutera i grupp!
*bild*
https://scontent-arn2-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/sh0.08/e35/p750x750/18161589_797378690419119_9060139335164100608_n.jpg
Jag biter!
Fabricerad konversation för att dramatisera en trend av att kvinnor hycklar när de exkluderar män utefter fysiska attribut men sedan inte själva får exkluderas pga fysiska attribut?
Någon som trollat samma grej på tinder eller annan datingsida och kan dela med sig av resultatet? Jag vill liksom inte tro att normala tjejers svar verkligen skulle bli sådär. :d
Jag biter!
Fabricerad konversation för att dramatisera en trend av att kvinnor hycklar när de exkluderar män utefter fysiska attribut men sedan inte själva får exkluderas pga fysiska attribut?
Någon som trollat samma grej på tinder eller annan datingsida och kan dela med sig av resultatet? Jag vill liksom inte tro att normala tjejers svar verkligen skulle bli sådär. :d
Vet inte, men det ser ju faktiskt ut så.
Per Vers
2017-05-03, 00:06
Jag biter!
Nej, men en inte så välvuxen vän sa något liknande till en tjej på krogen. Hon blev rätt upprörd, minns dock inte vad hon sa.
ARMSTARK
2017-05-05, 09:52
DN:s Lisa Magnusson hade en intressant artikel i dagens nättidning, saxad i sin helhet:
Häromdagen gästade skådespelerskan Petra Mede P3:s "Morgonpasset". Det blev ett intressant samtal, om föräldraskap och om förväntningar. Hon kallade sig själv biologist.
"När jag fick barn så tyckte jag att det kändes självklart, det är väl klart att mamman ska vara hemma mest", sade hon.
Programledarna lät chockade, vantrogna. "Näe! Petra!!"
Jag har själv varit precis som de. Det är ju detta som anses vara motsatsen till jämställdhet. Kvinnor ska minsann inte "stå tillbaka" på grund av barnen. De ska ut i arbetslivet, tjäna pengar, de har rätt till heltid, rätt till en karriär.
Men ju mer jag tänker på det, desto mindre förstår jag varför.
Det är en kris att få barn. Allt förändras. Föräldrar måste förstås få stanna upp lite i tillvaron. Och barn tyr sig till vem som än tar hand om dem, det behöver inte vara mamman. När män tar stort föräldraansvar applåderas de. Årets papa! Kvinnor som längtar efter att vara med sina barn, däremot? Det ses som något nästan fult.
En av programledarna i "Morgonpasset", själv mamma, tillstod att det var tur att hon och hennes man bestämt redan i förväg att han skulle ta över föräldraledigheten när bebisen fyllde sex månader, annars hade hon aldrig gått tillbaka till jobbet så tidigt. Det kändes inte rätt. Så är det förstås många som upplever saken.
Mammor som följer sin känsla och är hemma med barnen ses dock som lurade in i en diffus jämställdhetsmässig "kvinnofälla" – även om deras partner delar sin pensionsrätt, startar privat sparande, ser till att allt jämnar ut sig i det långa loppet. Det är så skevt.
Alla är olika, samma lösning kan inte passa alla. Så varför utgår kvinnokampen från att ingen egentligen vill vara med sina barn? Varför handlar jämställdhet om att alla ska lönearbeta?
Svaret är förstås att den svenska sortens feminism, den som även blivit statsideologi, inte vill låtsas om att barn förändrar någonting – det är väl bara att sätta ungarna på förskola så är allt som vanligt igen?
I stället för att försöka anpassa verkligheten så att det blir lättare att ha barn låter denna statsfeminism föräldrarna – och i synnerhet då mammor – stressa sig sönder och samman för att hinna med allt. Det kallas livspussel och ses som den givna ordningen.
Förlåt, jag är absolut inte biologist. Men jag ser verkligen inte hur det här systemet gynnar kvinnor.
shadowfire
2017-05-08, 18:44
Tokargumenterat ikväll mot en feminist som påstår att en majoritet av Svenska män har dålig kvinnosyn. Alltså mer än 3 miljoner människor. Hon kunde inte svara med statistik eller belägg för påståendet, utan bad mig bara sluta förtrycka kvinnor ehhhh. Eftersom jag var "man" så var det ju självklart att jag ägnar mig åt det.
På riktigt, jag blir förbannad. Vad är det för jädrans inavlade åsikter dessa människor har? I ett försök att klä sig i godhetens tecken för de en könsrasistisk smörja som fått rentav en gammal tysk med för kortrakad musche att bli imponerad.
DN:s Lisa Magnusson hade en intressant artikel i dagens nättidning, saxad i sin helhet:
Alla är olika, samma lösning kan inte passa alla. Så varför utgår kvinnokampen från att ingen egentligen vill vara med sina barn? Varför handlar jämställdhet om att alla ska lönearbeta?
(...)
Förlåt, jag är absolut inte biologist. Men jag ser verkligen inte hur det här systemet gynnar kvinnor.
Jag uppfattar det inte som att man utgår ifrån att ingen vill vara med sina barn, tvärt om. Jag utgår från att min man också vill vara hemma med sitt barn och skapa en stark relation med honom. Jag ser inte varför jag ska ha större rätt än han att vara hemma.
Systemet (vad hon nu menar med system) kanske inte gynnar kvinnor, men jag tror att det gynnar barnen, papporna och familjerna.
Per Vers
2017-05-08, 19:10
Jag uppfattar det inte som att man utgår ifrån att ingen vill vara med sina barn, tvärt om. Jag utgår från att min man också vill vara hemma med sitt barn och skapa en stark relation med honom. Jag ser inte varför jag ska ha större rätt än han att vara hemma.
Systemet (vad hon nu menar med system) kanske inte gynnar kvinnor, men jag tror att det gynnar barnen, papporna och familjerna.
Tro vad du vill, men det är beklämmande att man går emot barnets bästa, som vi faktiskt har lagstadgat, genom att bortse från den forskning som gjorts på området. Hittills har bara visats att barnet mår bäst av att inte byta primär vårdnadshavare det första året. Oavsett om det är pappan eller mamman så bör den primära vårdnadshavaren vara konstant till en början och inte växla.
Men allt för ideologin i guess.
Tokargumenterat ikväll mot en feminist som påstår att en majoritet av Svenska män har dålig kvinnosyn. Alltså mer än 3 miljoner människor. Hon kunde inte svara med statistik eller belägg för påståendet, utan bad mig bara sluta förtrycka kvinnor ehhhh. Eftersom jag var "man" så var det ju självklart att jag ägnar mig åt det.
På riktigt, jag blir förbannad. Vad är det för jädrans inavlade åsikter dessa människor har? I ett försök att klä sig i godhetens tecken för de en könsrasistisk smörja som fått rentav en gammal tysk med för kortrakad musche att bli imponerad.
Är det detta som kallas "institutional sexism"? Dvs inget man faktist kan se eller påverka utan det bara finns där.
BelowAverage
2017-05-08, 21:29
Är det detta som kallas "institutional sexism"? Dvs inget man faktist kan se eller påverka utan det bara finns där.
Tror det är lite åt det hållet. Om en ointressant person pladdrar och du slutar lyssna, och det händelsevis är en kvinna - så är det institutionaliserad sexism. Om det händelsevis är en man, så rycker man på axlarna och går vidare.
Det gäller att få upp ögonen för rätt spöken - vill man se dem så ser man dem överallt, verkar som ett paradexempel på confirmation bias imo.
Sen betyder detta inte att det inte är så att folk generellt lyssnar mindre på kvinnor, eller ibland lyssnar sämre just för att det är en kvinna som pratar - men att påstå att det alltid är vad som sker, och att alla alltid är skyldiga till det är ett jäkla sätt.
Man kan också utmana sig ytterligare - om det är så att folk generellt lyssnar mindre på kvinnor - måste detta bero på att folk värderar kvinnors åsikter lägre generellt? Kan det också vara - att kvinnor generellt inte för fram lika värdefulla åsikter?
Det är också en förklaring, som objektivt är lika rimlig. Fast den lär sticka i ögonen på feministen, så givetvis observerar man ett skeende och förklarar det enbart på vad sätt som passar en själv.
Jag orkar inte riktigt med det där tänket, försöker lyssna på alla och inte bry mig om det är en man eller kvinna som pratar - även om feminismens tes stämmer så är rimligtvis detta lösningen - lyssna mer noga på folk oavsett kön. Annars blir det mest hårklyverier, tycker jag.
WHITEFOLKS
2017-05-08, 21:37
Problemet är alltid vad männen gör och kvinnorna gör alltid rätt. Om kvinnor är bättre än män på något så är man helt enkelt bara bättre, om män gör något bättre så är det bara för att man på något sätt förtryckt kvinnorna att prestera sämre.
TranceII
2017-05-08, 21:37
Tro vad du vill, men det är beklämmande att man går emot barnets bästa, som vi faktiskt har lagstadgat, genom att bortse från den forskning som gjorts på området. Hittills har bara visats att barnet mår bäst av att inte byta primär vårdnadshavare det första året. Oavsett om det är pappan eller mamman så bör den primära vårdnadshavaren vara konstant till en början och inte växla.
Men allt för ideologin i guess.
Källa på det?
Per Vers
2017-05-08, 21:50
Källa på det?
Källor*. Har gjorts massvis med studier på detta, och det gemensamma för alla är att det inte är i barnets bästa att byta primär vårdnadshavare under den första tiden. Troligtvis, men ej entydigt visat av vad jag läst är det dessutom bäst för barnet om modern och inte fadern vårdar barnet under i varje fall det första året.
Här är en som tar sikte på separation från modern längre än en vecka under barnets första två år; https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3115616/
Är du genuint intresserad (och inte bara vill vara snäsig) finns det en uppsjö att läsa (och tolka).
Korvryttaren
2017-05-08, 21:52
"dålig kvinnosyn" kan betyda precis vadsomhelst och med tanke på att du inte fick något konkret att bemöta så tolkar jag det som en klassisk feminist.
Du kan aldrig vinna en diskussion med sådana typer så knyt näven i fickan och fortsätt fråga efter argument. Mer kan du inte göra tyvärr.
Får man fråga hur du hamnade i dispyt med henne?
TranceII
2017-05-08, 22:02
Källor*. Har gjorts massvis med studier på detta, och det gemensamma för alla är att det inte är i barnets bästa att byta primär vårdnadshavare under den första tiden. Troligtvis, men ej entydigt visat av vad jag läst är det dessutom bäst för barnet om modern och inte fadern vårdar barnet under i varje fall det första året.
Här är en som tar sikte på separation från modern längre än en vecka under barnets första två år; https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3115616/
Är du genuint intresserad (och inte bara vill vara snäsig) finns det en uppsjö att läsa (och tolka).
Den studien verkar inte stödja vad du säger och verkar mest handla om kvinnor som är borta under längre tid (vilket vi inte pratar om här) och lämnar barnet till någon som i vissa fall inte är så nära barnet. Det är inte direkt det vi pratar om; speciellt inte när vi pratar svenska män som tar en helt annan roll än vad många andra gör.
Fast den där säger ju inget om vad som händer om föräldrarna delar på föräldraledigheten vilket var det som diskuterades.
Edit: Smurf på Trance.
Per Vers
2017-05-08, 22:23
Den studien verkar inte stödja vad du säger och verkar mest handla om kvinnor som är borta under längre tid (vilket vi inte pratar om här) och lämnar barnet till någon som i vissa fall inte är så nära barnet. Det är inte direkt det vi pratar om; speciellt inte när vi pratar svenska män som tar en helt annan roll än vad många andra gör.
Det stämmer och såvitt jag vet har inte den forskningen fått speciellt mycket om ens något stöd alls i Sverige (guess why), varför man måste titta på studier gjorda i främst USA och England. Den där var det första jag hittade och läste enbart abstraktet snabbt.
Men som jag nämnde tidigare, finns gott om material, men främst anglosaxiskt. Hittar du någon svensk studie på området eller studie som motbevisar tesen att barnet inte alls påverkas av att byta primär vårdnadshavare så länka gärna här eller i PM.
Det stämmer och såvitt jag vet har inte den forskningen fått speciellt mycket om ens något stöd alls i Sverige (guess why), varför man måste titta på studier gjorda i främst USA och England. Den där var det första jag hittade och läste enbart abstraktet snabbt.
Men som jag nämnde tidigare, finns gott om material, men främst anglosaxiskt. Hittar du någon svensk studie på området eller studie som motbevisar tesen att barnet inte alls påverkas av att byta primär vårdnadshavare så länka gärna här eller i PM.
Men visst måste du väl kunna bjussa på några studier som stödjer det du säger?
BelowAverage
2017-05-08, 22:32
Jag har läst några studier som visar på att du inte vet vad du pratar om. Däremot ids jag inte riktigt länka dem, men det jag säger är helt sant.
Det är upp till dig att leta upp dem och ta reda på att du har fel.
Per Vers
2017-05-08, 23:01
Men visst måste du väl kunna bjussa på några studier som stödjer det du säger?
Klart jag kan, men orkar ej. Det ligger liksom inte i mitt intresse att leta upp studier på något jag redan läst om eller sett dokumentärer om.
Per Vers
2017-05-08, 23:02
Jag har läst några studier som visar på att du inte vet vad du pratar om. Däremot ids jag inte riktigt länka dem, men det jag säger är helt sant.
Det är upp till dig att leta upp dem och ta reda på att du har fel.
Jasså? Inom vilket område? Från vilket land? Gissar på sociologisk/genus"vetenskaplig" studie från Norden.
Klart jag kan, men orkar ej. Det ligger liksom inte i mitt intresse att leta upp studier på något jag redan läst om eller sett dokumentärer om.
"Ok"
Per Vers
2017-05-09, 00:49
"Ok"
Däremot hymlar inte jag med att jag är övertygad om att vi föds på ett visst sätt och att miljö och uppfostran spelar mindre roll än biologin. Det är ni feminister som samtidigt som ni påstår att allt är sociala konstruktioner och att vi föds lika med precis samma förutsättningar samtidigt också struntar i huruvida någon av era oprövade och ibland galna teorier skadar barnen eller inte. Allt för kvinnokampen. Tur att vinden har vänt och att den håller på att dö ut.
Däremot hymlar inte jag med att jag är övertygad om att vi föds på ett visst sätt och att miljö och uppfostran spelar mindre roll än biologin. Det är ni feminister som samtidigt som ni påstår att allt är sociala konstruktioner och att vi föds lika med precis samma förutsättningar samtidigt också struntar i huruvida någon av era oprövade och ibland galna teorier skadar barnen eller inte. Allt för kvinnokampen. Tur att vinden har vänt och att den håller på att dö ut.
NfWIVUDpS98
Det är en blandning, och inte det ena eller det andra.
Per Vers
2017-05-09, 01:17
NfWIVUDpS98
Det är en blandning, och inte det ena eller det andra.
I dokumentärserien tas studier upp gjorda på adoptivbarn. Om det nu var rätt avsnitt jag länkade.
https://youtu.be/DMdE3EsOafY
shadowfire
2017-05-09, 04:47
"dålig kvinnosyn" kan betyda precis vadsomhelst och med tanke på att du inte fick något konkret att bemöta så tolkar jag det som en klassisk feminist.
Du kan aldrig vinna en diskussion med sådana typer så knyt näven i fickan och fortsätt fråga efter argument. Mer kan du inte göra tyvärr.
Får man fråga hur du hamnade i dispyt med henne?
Jag efterfrågade lite statistik på de personer som kontaktar Linnea Claesson (assholesonline). Flera av de inlägg hon får är på engelska och jag skulle vilja att man tog en titt på underliggande orsaker till inläggen (ålder, kultur, härkomst, bostadsförhåĺlande) etc. Alltså går till botten med rotorsaken. Är det förortsbarn som skriver, utlandsfödda, bankdirektörer eller vilka?
Det var uppenbarligen ingen bra fråga att ställa eftersom tre feminister omedelbart svarade att "män" är problemet och så ser det ut "överallt".
Jag tycker det blir missvisande om låt säga 70% invandrade män med taskig kvinnosyn plötsligt representerar svenska män som homogen grupp. Visst näthatar svenska pojkar duktigt, syns inte minst på flashback, men jag som reser mycket tycker att Sverige har en av den bästa kvinnosynen i världen. Det blir tråkigt när man i den "goda kampen" försöker få det att låta som att 3 miljoner svenska män är svin.
"Jag har rätt därför att jag säger att jag har rätt"
:D
Alla kvinnor har inte tappat huvudet....
https://m.youtube.com/watch?v=oxHIftZVfrQ
Fast du påstod just att teorin om att dela föräldraledigheten före barnets ettårsdag var prövad och bevisat skadlig. Jag har förstått att du är övertygad. Det är bara rätt ointressant när din tro är allt du har att komma med.
trädgårdsmöbel
2017-05-09, 08:50
Jag tror att diskussionen om föräldraledighet snart är historisk ändå, så passa på att ta fördel av den, mammor och pappor, för den möjligheten att få vara ledig alls är nog högst temporär.
Ladugårdsdörr
2017-05-09, 09:25
Fast du påstod just att teorin om att dela föräldraledigheten före barnets ettårsdag var prövad och bevisat skadlig.
Jag har prövat med ett par-tre ungar och vågar påstå att det är skadligt, eller åtminstone mycket sämre än om modern kör hela första året. Kändes bara onaturligt, fel och påtvingat att som man sitta ensam med ett spädbarn som egentligen skulle ha det mycket bättre med sin mor. Ljuspunkterna var få och då handlade det mest om att barnen sov och jag pysslade med mitt.
Med det sagt så har jag en utmärkt relation med mina barn idag när de är några år äldre och får ofta beröm och frågor om hur jag "kan vara så bra med barn". Runt 2-3 års ålder börjar det uppstå en meningsfull roll för fadern att fylla, fram tills dess handlar det enbart om hur mycket "gay nanny" man orkar vara och göra ett patetiskt försök att fylla de gigantiska skor som traditionellt bars av andra, ofta äldre, kvinnor i den utökade familjen.
Otroligt tabu att ha dessa åsikter, speciellt bland "välutbildad" svensk medelklass där mannen förväntas kastrera sig själv och vara andra-kvinna i familjen. Prata med mjukröst och noggrant smörja sig med lotion så barnen inte upplever minsta strävhet. Slutprodukten blir föga förvånande en väldig massa konflikter och problemfyllda familjer när barnen blir äldre.
ARMSTARK
2017-05-09, 09:35
Jag har prövat med ett par-tre ungar och vågar påstå att det är skadligt, eller åtminstone mycket sämre än om modern kör hela första året. Kändes bara onaturligt, fel och påtvingat att som man sitta ensam med ett spädbarn som egentligen skulle ha det mycket bättre med sin mor. Ljuspunkterna var få och då handlade det mest om att barnen sov och jag pysslade med mitt.
Med det sagt så har jag en utmärkt relation med mina barn idag när de är några år äldre och får ofta beröm och frågor om hur jag "kan vara så bra med barn". Runt 2-3 års ålder börjar det uppstå en meningsfull roll för fadern att fylla, fram tills dess handlar det enbart om hur mycket "gay nanny" man orkar vara och göra ett patetiskt försök att fylla de gigantiska skor som traditionellt bars av andra, ofta äldre, kvinnor i den utökade familjen.
Otroligt tabu att ha dessa åsikter, speciellt bland "välutbildad" svensk medelklass där mannen förväntas kastrera sig själv och vara andra-kvinna i familjen. Prata med mjukröst och noggrant smörja sig med lotion så barnen inte upplever minsta strävhet. Slutprodukten blir föga förvånande en väldig massa konflikter och problemfyllda familjer när barnen blir äldre.
Facit ovan. Kopiera detta och och sprid!
Facit ovan. Kopiera detta och och sprid!
Bra krav på objektivitet du har när det gäller vilka facit du väljer. Bra att Ladgårdsdörr hittade ett sätt som passade sig och sin familj.
Det där bevisar ju bara att du är dålig på omvårdnad av små barn. Det finns det gott om mödrar som är också. Å andra sidan finns det gott om fäder som säkert är lika bra på att ge omvårdnad, det handlar väl til syvende och sidst om hur bra man är på att släppa det egna egot och att spotta sig i nävarna och ta tag i en tråkig men nödvändig uppgift. Att det ofta inte är så bland män i dagsläget tror jag beror mer på lathet (det är gött att inte behöva bry sig och många kvinnor verkar aktivt uppmuntra lathet hos sina partners genom att själva ta mer ansvar), ointresse (jag arbetar på en arbetsplats där alla är välutbildade och samtliga föräldrar både kvinnor och män tillstår att spädbarnsåren var mentalt understimulerande) och för dåliga förväntningar på fäder att vara omvårdande (man slipper undan med att vara sämre och slipper undan med att vara ointresserad) än någon reell jättemegastor biologisk skillnad.
Ladugårdsdörr
2017-05-09, 10:21
Det där bevisar ju bara att du är dålig på omvårdnad av små barn. Det finns det gott om mödrar som är också. Å andra sidan finns det gott om fäder som säkert är lika bra på att ge omvårdnad, det handlar väl til syvende och sidst om hur bra man är på att släppa det egna egot och att spotta sig i nävarna och ta tag i en tråkig men nödvändig uppgift. Att det ofta inte är så bland män i dagsläget tror jag beror mer på lathet (det är gött att inte behöva bry sig och många kvinnor verkar aktivt uppmuntra lathet hos sina partners genom att själva ta mer ansvar), ointresse (jag arbetar på en arbetsplats där alla är välutbildade och samtliga föräldrar både kvinnor och män tillstår att spädbarnsåren var mentalt understimulerande) och för dåliga förväntningar på fäder att vara omvårdande (man slipper undan med att vara sämre och slipper undan med att vara ointresserad) än någon reell jättemegastor biologisk skillnad.
Så kan det naturligtvis vara. Hur upplevde du själv småbarnsåren och pappaledigheten?
ARMSTARK
2017-05-09, 10:24
Men det är det här som alla försöker mörka och målar upp det som den underbaraste tiden i deras liv. 100% onaturligt för en man, mina barn tog dessutom inte nappflaska så jag fick åka till mammans arbetsplats och få dem ammade, vad meningsfullt pappaledigheten kändes. Att man skulle komma barnen närmare tror jag inte en sekund på, det kommer senare, när man kan föra en enklare dialog. Även om jag själv varit hemma med mina barn nästan ett år vardera kommer jag aldrig att påstå att det var underbart. Skittråkigt var det.
trädgårdsmöbel
2017-05-09, 10:33
Rent hälsomässigt är det dåligt för pappan att ta för god hand om sin bebis (tex. vara föräldraledig). Testosteronet sjunker, men adrenalinpåslaget ökar (naturens sätt att göra dig mindre benägen att försöka göra fler bebisar, men aggressiv ändå för att försvara bebisen du har).
Det här gör dig grinig, lättirriterad (på det mesta utom bebisen), överbeskyddande och milt paranoid.
Rent hälsomässigt är det dåligt för pappan att ta för god hand om sin bebis (tex. vara föräldraledig). Testosteronet sjunker, men adrenalinpåslaget ökar (naturens sätt att göra dig mindre benägen att försöka göra fler bebisar, men aggressiv ändå för att försvara bebisen du har).
Det här gör dig grinig, lättirriterad (på det mesta utom bebisen), överbeskyddande och milt paranoid.
Åfan?
När slår detta till med grinigheten, irritationen, överbeskyddande mm.? Jag är inne på andra veckan med min unga och upplever inte att det har stått till.
Däremot så har jag hunnit avverka flera kettlebells-pass och börjat läsa böcker som.jag ej har haft tid till innan.
Kommer irritationen efter någon månad? Eller måste man vara ledig flera månader innan det sker? Eller ska det när jag har registrerat min FL hos FK?
trädgårdsmöbel
2017-05-09, 10:58
Åfan?
När slår detta till med grinigheten, irritationen, överbeskyddande mm.? Jag är inne på andra veckan med min unga och upplever inte att det har stått till.
Däremot så har jag hunnit avverka flera kettlebells-pass och börjat läsa böcker som.jag ej har haft tid till innan.
Kommer irritationen efter någon månad? Eller måste man vara ledig flera månader innan det sker? Eller ska det när jag har registrerat min FL hos FK?
Det kommer på ett hormonellt plan bara av att hålla en bebis, nästan direkt. Det behöver inte ens vara din bebis, det kan tom vara en docka. Din testosteronhalt sjunker och din adrenalinnivå går upp.
Det kommer på ett hormonellt plan bara av att hålla en bebis, nästan direkt. Det behöver inte ens vara din bebis, det kan tom vara en docka. Din testosteronhalt sjunker och din adrenalinnivå går upp.
Men dessa påslag måste vara enorma? Som man borde man väl rätt snabbt kunna identifiera detta?
Betyder det att inte hålla din bebis leder till att testosteronet ökar och adrenalinet minskar. Hur snabbt skiftar påslagen? För att få den reaktionen som måste det vara rejäla påslag..?
En reflektion, handlat detta inte mycket om miljön man befinner sig i? Trygg miljö, vänner, öppna förskolan, i naturen? Det är förståeligt att det inte blir bra och man sitter i soffan med bebisen i famnen. 24/7 men om variationen finns bör påverkan bebisen (om vi uttrycker det så) vara minimal, om inte obetydlig. Många intryck påverkar hormonerna i kroppen, är bebisen påverkar starkare ön dessa?
Att umgås med ett spädbarn är inte särskilt intellektuellt stimulerande för någon. Bäbisar bidrar liksom inte så mycket. Det blir inte så mycket roligare än man gör det. Är det förväntningarna kanske som gör att det blir så tråkigt? Jag förväntade mig att det skulle vara sjukt svårt, jobbigt och tråkigt. Det har hittills varit mycket bättre, men så har jag ett förnöjsamt barn som får hänga med på det jag gör. Ibland går det bra, ibland inte men jag vägrar ha tråkigt.
Ladugårdsdörr
2017-05-09, 11:58
Men dessa påslag måste vara enorma? Som man borde man väl rätt snabbt kunna identifiera detta?
Betyder det att inte hålla din bebis leder till att testosteronet ökar och adrenalinet minskar. Hur snabbt skiftar påslagen? För att få den reaktionen som måste det vara rejäla påslag..?
En reflektion, handlat detta inte mycket om miljön man befinner sig i? Trygg miljö, vänner, öppna förskolan, i naturen? Det är förståeligt att det inte blir bra och man sitter i soffan med bebisen i famnen. 24/7 men om variationen finns bör påverkan bebisen (om vi uttrycker det så) vara minimal, om inte obetydlig. Många intryck påverkar hormonerna i kroppen, är bebisen påverkar starkare ön dessa?
Ett ganska färskt forskningsfält, men tydligen handlar det om både en generell sänkning och momentana svängningar:
http://healthland.time.com/2011/09/13/why-do-dads-have-lower-levels-of-testosterone/
http://www.dailymail.co.uk/health/article-3300679/Is-testosterone-key-good-dad-baby-s-cry-triggers-fall-hormone-fathers-likely-nurturing.html
Jag fick iaf gyno av att spendera mycket tid med min dotter när hon var ett spädbarn.
Det är klart att det är dåligt för föräldrar rent hälsomässigt att ta hand om barn (jag kan tycka att minskat testosteron väger rätt lätt gentemot att trycka fram en fyrakilosklump så jag hade nog inte vågat gnälla alltför högt om det inför barnaföderskan s.a.s). Barn påverkar ju ALLT. Testosteron och adrenalinet är en väldigt liten del. Sömnbrist, ökad exponering för sjukdomar, ökad stress och ansvar, ekonomi osv osv gör ju att barnskaffandet självklart är en avvägning mellan det värde man själv sätter till att ha barn med det värde man sätter på saker som hälsa, egen fritid, ekonomi osv.
Så kan det naturligtvis vara. Hur upplevde du själv småbarnsåren och pappaledigheten?
Är det lite samma resonemang som i att man inte kan kommentera rasism om man inte är en av den utsatta gruppen? Är du säker på att du vill dra det kortet?
Jag vill ha barn och jag kommer att vara föräldraledig med barnet, om jag får min vilja igenom. Jag är väl medveten om att det inte kommer vara lätt att ta hand om ett spädbarn och tänker inte skylla på att jag är man i det fall jag är sämre på barnets omvårdnad än kvinnan som fött barnet, utan kommer ta det som ett personligt tillkortakommande.
wintersnowdrift
2017-05-09, 13:41
Även om jag själv varit hemma med mina barn nästan ett år vardera kommer jag aldrig att påstå att det var underbart. Skittråkigt var det.
... lo and behold what happens om en morsa skulle säga samma sak. Kvinnor som inte älskar att vara hemma med sina barn får otroligt mycket skit. Jag fick erfara en lightversion av den inställningen när jag i en tråd nära denna uttryckte en viss negativitet kring de effekter som en graviditet har på kvinnokroppen. "Hallå du har ju HORMONER som gör att du SKA älska att föda barn!!!" Däremot var det helt OK för en snubbe att dissa mammor som inte bantar bort sina graviditetskilon och därmed blir mindre knullbara i hans ögon.
Korvryttaren
2017-05-09, 13:48
Däremot var det helt OK för en snubbe att dissa mammor som inte bantar bort sina graviditetskilon och därmed blir mindre knullbara i hans ögon.
Gäller även gravida män.
Ladugårdsdörr
2017-05-09, 13:51
Är det lite samma resonemang som i att man inte kan kommentera rasism om man inte är en av den utsatta gruppen? Är du säker på att du vill dra det kortet?
Jag vill ha barn och jag kommer att vara föräldraledig med barnet, om jag får min vilja igenom. Jag är väl medveten om att det inte kommer vara lätt att ta hand om ett spädbarn och tänker inte skylla på att jag är man i det fall jag är sämre på barnets omvårdnad än kvinnan som fött barnet, utan kommer ta det som ett personligt tillkortakommande.
Nej, jag uppfattade det som om du hade egna erfarenheter med tanke på de bestämda åsikterna och sättet du klampade in i diskussionen och bedömde mig och andra som inte tycker att pappaledigheten alls är någon positiv erfarenhet som "dåliga", "lata" och "ointresserade", när vi faktiskt befann oss i en situation där vi upplevde oss som, och ofta de facto var, otillräckliga.
WHITEFOLKS
2017-05-09, 14:01
... lo and behold what happens om en morsa skulle säga samma sak. Kvinnor som inte älskar att vara hemma med sina barn får otroligt mycket skit. Jag fick erfara en lightversion av den inställningen när jag i en tråd nära denna uttryckte en viss negativitet kring de effekter som en graviditet har på kvinnokroppen. "Hallå du har ju HORMONER som gör att du SKA älska att föda barn!!!" Däremot var det helt OK för en snubbe att dissa mammor som inte bantar bort sina graviditetskilon och därmed blir mindre knullbara i hans ögon.
Ok för vem?
Per Vers
2017-05-09, 14:09
Gäller även gravida män.
:laugh: :d
Ladugårdsdörr
2017-05-09, 14:21
... lo and behold what happens om en morsa skulle säga samma sak. Kvinnor som inte älskar att vara hemma med sina barn får otroligt mycket skit.
Till skillnad då från kvinnor som älskar att vara hemma med sina barn, här har vi en grupp som lyfts fram som föredömen, allmänt bejublas och om de väljer att skaffa fyra eller fler barn erhåller rikets livmodermedalj i guld direkt ur Hans Majestät Konungens hand.
wintersnowdrift
2017-05-09, 14:28
Ok för vem?
Manlig Kolozzeummedlem.
Till skillnad då från kvinnor som älskar att vara hemma med sina barn, här har vi en grupp som lyfts fram som föredömen, allmänt bejublas och om de väljer att skaffa fyra eller fler barn erhåller rikets livmodermedalj i guld direkt ur Hans Majestät Konungens hand.
Nej, de brukar hatas på av andra anledningar (läs: religion och/eller utländsk bakgrund).
Nej, jag uppfattade det som om du hade egna erfarenheter med tanke på de bestämda åsikterna och sättet du klampade in i diskussionen och bedömde mig och andra som inte tycker att pappaledigheten alls är någon positiv erfarenhet som "dåliga", "lata" och "ointresserade", när vi faktiskt befann oss i en situation där vi upplevde oss som, och ofta de facto var, otillräckliga.
Jag ber om ursäkt om du förde en privat konversation med dig själv på ett öppet forum, som jag sedan så ofint klampade in i. Jag vill tipsa om att en privat dagbok kan skrivas på andra medier också.
Det du skriver nu var inte det jag invände mot. Du skrev i inlägget jag kommenterade att du vågar påstå att det är skadligt för barnet att en man tar hand om barnet första tiden. Du skrev inte enbart avseende dig själv utan extrapolerade friskt fram att det är skadligt för barn om en man är hemma. Detta eftersom DU personligen tyckte att det var "onaturligt" och "fel" att vara hemma med barnet. Jag påtalade då att det kan finnas andra orsaker till att du tycket det är "onaturligt" och "fel" än det faktum att du är man, så släpp martyrskapet.
Ett ganska färskt forskningsfält, men tydligen handlar det om både en generell sänkning och momentana svängningar:
http://healthland.time.com/2011/09/13/why-do-dads-have-lower-levels-of-testosterone/
http://www.dailymail.co.uk/health/article-3300679/Is-testosterone-key-good-dad-baby-s-cry-triggers-fall-hormone-fathers-likely-nurturing.html
Tackar för länkar, ska bli intressant och se hur det utvecklar sig. Utifrån de texterna så uppfattar jag det som att det är positivt med en närvarande fader för barnet. Verkar inte finns något stöd för att droppet i testosteronet leder till negativa effekter för fadern. en ändå, jätteintressant. Det bör sätta hela "faderskapet" lite på sin kant, om vem som "ska" ta hand om barnet.
Sensitive and responsive fathering has been linked to young children's social, emotional and cognitive development.
Past research has found that positive involvement on the part of the father leads to positive outcomes for the child.
trädgårdsmöbel
2017-05-09, 15:17
... Kvinnor som inte älskar att vara hemma med sina barn får otroligt mycket skit.
Jag upplever det som att kvinnor får skit oavsett. Vill vara hemma med sina barn=osolidarisk, självisk och lat. Vill inte vara hemma med sina barn=okvinnlig, självisk, dålig mamma. Ni kan inte heller slippa undan genom att inte skaffa barn=självisk, bara en unge=också självisk, eller genom att skaffa många (dvs 3 eller fler)=oansvarig.
Skaffa barn tidigt=korkat och omoget. Sent=korkat och själviskt. :D
WHITEFOLKS
2017-05-09, 15:28
Manlig Kolozzeummedlem.
Nej, de brukar hatas på av andra anledningar (läs: religion och/eller utländsk bakgrund).
Ja men vem mer är det "ok" för än den personen. Det är en sak att han uttrycker något puckat och att han uttrycker något puckat och resten tycker att det är ok värderingar.
Ladugårdsdörr
2017-05-09, 15:32
Det bör sätta hela "faderskapet" lite på sin kant, om vem som "ska" ta hand om barnet.
Är inte det att övertolka artiklarna? Som jag läser det så handlar det snarare om att mannen regleras så att han i högre grad assisterar kvinnan:
It’s simply part of human evolution, says Gettler. Women, throughout the years, have needed help taking care of children; men have answered the call. “Humans wouldn’t have been as successful if fathers weren’t helping,” says Gettler.
Ingenstans kan jag läsa att detta skulle ifrågasätta det vi redan konstaterat i tråden, nämligen att mannen inte kan ersätta kvinnan - och då speciellt inte under barnets första levnadsår.
Är inte det att övertolka artiklarna? Som jag läser det så handlar det snarare om att mannen regleras så att han i högre grad assisterar kvinnan:
Ingenstans kan jag läsa att detta skulle ifrågasätta det vi redan konstaterat i tråden, nämligen att mannen inte kan ersätta kvinnan - och då speciellt inte under barnets första levnadsår.
Nä, det är inte konstaterat något. Ni påstår, och du har berättat hur du upplevde din situation. Att tro att du är facit även om nu Armstark säger det är rätt magstarkt.
Att vara föräldraledig är inte att ersätta någon, precis som att förskolan inte ersätter föräldrarna även om barnet tillbringar tid där.
wintersnowdrift
2017-05-09, 15:52
Jag upplever det som att kvinnor får skit oavsett. Vill vara hemma med sina barn=osolidarisk, självisk och lat. Vill inte vara hemma med sina barn=okvinnlig, självisk, dålig mamma. Ni kan inte heller slippa undan genom att inte skaffa barn=självisk, bara en unge=också självisk, eller genom att skaffa många (dvs 3 eller fler)=oansvarig.
Skaffa barn tidigt=korkat och omoget. Sent=korkat och själviskt. :D
Ingen människa kan ju göra rätt enligt alla måttstockar, och särskilt inte en kvinna i fertil ålder :). Jag kan nästan längta efter åldern 50+ faktiskt; jag inbillar mig att män och kvinnor har lättare att närma sig varandra på lika villkor när alla barnalstringsaspekter är ute ur bilden.
Ja men vem mer är det "ok" för än den personen. Det är en sak att han uttrycker något puckat och att han uttrycker något puckat och resten tycker att det är ok värderingar.
Well, han fick ingen kritik på sitt inlägg i alla fall vilket jag tolkar som att en sådan åsikt är okejad av Kolozzeumkollektivet. Och för all del, det är väl inget konstigt med att attraheras av en vältränad kropp och att inte vara lika attraherad av en otränad, men att en kvinna samtidigt får kritik för att hon är orolig för hur en graviditet påverkar hennes fysik är i mina ögon skenheligt.
Ladugårdsdörr
2017-05-09, 16:06
Nä, det är inte konstaterat något. Ni påstår, och du har berättat hur du upplevde din situation. Att tro att du är facit även om nu Armstark säger det är rätt magstarkt.
Att vara föräldraledig är inte att ersätta någon, precis som att förskolan inte ersätter föräldrarna även om barnet tillbringar tid där.
Lite svagt dataunderlag, det kan jag medge. Samtidigt är det här normbrytande forskning och då kan man gott acceptera ett något bristfälligt grundarbete.
trädgårdsmöbel
2017-05-09, 16:12
Ingen människa kan ju göra rätt enligt alla måttstockar, och särskilt inte en kvinna i fertil ålder :). Jag kan nästan längta efter åldern 50+ faktiskt; jag inbillar mig att män och kvinnor har lättare att närma sig varandra på lika villkor när alla barnalstringsaspekter är ute ur bilden.
.
Jag tror att för att provocera minst antal människor skall du skaffa 2 barn, i tät följd, mellan 29 och 33 års ålder med samma man. Tyvärr ryker förmodligen både jobb och karriär av det, men det är smällar man får ta. Det är ett väldigt snävt barnalstringsfönster:)
Själv har jag steriliserat mig (vasektomi), vilket även det av någon anledning kan provocera folk.
WHITEFOLKS
2017-05-09, 16:27
Well, han fick ingen kritik på sitt inlägg i alla fall vilket jag tolkar som att en sådan åsikt är okejad av Kolozzeumkollektivet. Och för all del, det är väl inget konstigt med att attraheras av en vältränad kropp och att inte vara lika attraherad av en otränad, men att en kvinna samtidigt får kritik för att hon är orolig för hur en graviditet påverkar hennes fysik är i mina ögon skenheligt.
Av samma kille? Sen är det inte nödvändigtvis motsättningar i sig, han tycker att en kvinna är snyggare om hon inte varit gravid betyder inte att han tycker att kvinnor inte borde bli gravida.
Du får nog länka för att man ska få ett bättre sammanhang.
Korvryttaren
2017-05-09, 21:48
Vad tycker feministerna om nya partiledaren som plagierat och anser att ryssar inte är vita?
trädgårdsmöbel
2017-05-09, 21:51
Vad tycker feministerna om nya partiledaren som plagierat och anser att ryssar inte är vita?
Jag är inte feminist, men jag gissar krasst att även de som inte gillar henne håller det för sig själva av rädsla för att bli kallad rasist.
Per Vers
2017-05-09, 21:54
Det är inte bara pinsamt för Fi som parti, utan hon har dragit ned hela genus"vetenskapen" och Södertörns högskola än mer i smutsen. Nog för att de båda redan har ett taskigt anseende i den akademiska världen, men alla kritiker fick genast bra med extra kött att smaska på.
ApexProcyon
2017-05-09, 22:01
Å andra sidan kan hon ha rätt i att ryssar inte är vita då Ryssland är en mångkultur sedan länge, en ryss kan tillhöra alla möjliga folkslag.
Däremot så är en stor del av ryssarna slaver, och slaver är vita.
ARMSTARK
2017-05-09, 22:06
Å andra sidan kan hon ha rätt i att ryssar inte är vita då Ryssland är en mångkultur sedan länge, en ryss kan tillhöra alla möjliga folkslag.
Däremot så är en stor del av ryssarna slaver, och slaver är vita.
Men jag har aldrig sett en rysk... person med etniskt afrikanskt utseende.
Per Vers
2017-05-09, 22:09
Ryssland har väl likt Kazakstan och Uzbekistan mfl en hel del rasbastarder österut? Kan det vara dem kawesa syftar på månne?
Korvryttaren
2017-05-09, 23:01
Det är inte bara pinsamt för Fi som parti, utan hon har dragit ned hela genus"vetenskapen" och Södertörns högskola än mer i smutsen. Nog för att de båda redan har ett taskigt anseende i den akademiska världen, men alla kritiker fick genast bra med extra kött att smaska på.
Med andra ord så lever Södertörn upp till sitt rykte som ledande producent av nobelpristagare i bla plagiat och Arnstadism.
Men jag har aldrig sett en rysk... person med etniskt afrikanskt utseende.
Nej men flera som har drag som starkt påminner om mongoler, vilket om man kollar på deras gränser kanske inte är så märkligt. Stort land, vore ganska otroligt om det vore etniskt homogent.
Vilket iofs gör att både uttalandet "Ryssar är vita!" och "Ryssar är INTE vita!" faller på samma sätt.
ARMSTARK
2017-05-10, 07:07
Nej men flera som har drag som starkt påminner om mongoler, vilket om man kollar på deras gränser kanske inte är så märkligt. Stort land, vore ganska otroligt om det vore etniskt homogent.
Vilket iofs gör att både uttalandet "Ryssar är vita!" och "Ryssar är INTE vita!" faller på samma sätt.
Det har du förståss rätt i, men det är inte direkt mongoler som jobbar svart på våra byggen.
Det har du förståss rätt i, men det är inte direkt mongoler som jobbar svart på våra byggen.
Inte på byggen kanske men minns att jag läste denna för inte så länge sedan, iofs DN men man tager vad man haver.
http://fokus.dn.se/mongoliska-kvinnor/
Håller dock med att om man säger "ryssar" så tänker man nog mer på de västryssar vi sett mer av och därför associerar ordet med.
Scientologen
2017-05-10, 10:53
http://www.dn.se/insidan/kvinnors-vald-mot-man-maste-ocksa-uppmarksammas/
Satte nästan Haldolen i halsen när jag såg rubriken!
Konstigt att detta fenomen (som i princip är lika vanligt som det mer sexiga "våld mot kvinnor") ska uppmärksammas.
Korvryttaren
2017-05-10, 11:19
Konstigt att detta fenomen (som i princip är lika vanligt som det mer sexiga "våld mot kvinnor") ska uppmärksammas.
Måste betala för att se.
Brott i nära relation – lika mellan könen men grövre mot kvinnor, som alltför ofta måste söka vård för sina skador. Män är roten till alla problem i princip.
https://www.bra.se/bra/nytt-fran-bra/arkiv/press/2014-05-09-brott-i-nara-relation---lika-mellan-konen-men-grovre-mot-kvinnor.html
http://nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/vald-i-nara-relationer/mans-utsatthet-for-vald-i-nara-relationer/
Måste betala för att se.
Brott i nära relation – lika mellan könen men grövre mot kvinnor, som alltför ofta måste söka vård för sina skador. Män är roten till alla problem i princip.
https://www.bra.se/bra/nytt-fran-bra/arkiv/press/2014-05-09-brott-i-nara-relation---lika-mellan-konen-men-grovre-mot-kvinnor.html
http://nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/vald-i-nara-relationer/mans-utsatthet-for-vald-i-nara-relationer/
Fast kvinnors våld mot män är något som har lyfts fram flertal gånger, däremot så är det inget som säljer tidningar därav uppfattar man det inte som att det finns.
http://www.dagensjuridik.se/2013/10/ny-studie-man-utsatts-minst-lika-mycket-vald-i-hemmet-som-kvinnor-ett-overraskande-resultat
http://www.expressen.se/debatt/kvinnorna-slar-sina-man-oftare-an-vad-vi-tror/
http://www.gp.se/nyheter/debatt/kvinnors-v%C3%A5ld-mot-m%C3%A4n-m%C3%A5ste-ocks%C3%A5-bek%C3%A4mpas-1.3949851
http://genusdebatten.se/kvinnorna-slar-sina-man-oftare-an-vad-vi-ni-tror/
http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/man-ofta-utsatta-for-fysiskt-vald-i-relationer/
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/jamstalldhet/article19822470.ab
http://www.unt.se/asikt/debatt/kvinnors-vald-mot-man-gloms-99743.aspx
http://www.dagensjuridik.se/2013/10/ny-studie-man-utsatts-minst-lika-mycket-vald-i-hemmet-som-kvinnor-ett-overraskande-resultat
Däremot vore det intressant och lyfta den här frågan till Regeringen, a.k.a den feministiska samt mest jämställdhetsorienterade om varför det inte finns någon nationell strategi eller hjälp för män som hamnar i dessa sjuka situationer.
Korvryttaren
2017-05-10, 12:13
Fast kvinnors våld mot män är något som har lyfts fram flertal gånger, däremot så är det inget som säljer tidningar därav uppfattar man det inte som att det finns.
http://www.gp.se/nyheter/debatt/kvinnors-v%C3%A5ld-mot-m%C3%A4n-m%C3%A5ste-ocks%C3%A5-bek%C3%A4mpas-1.3949851
http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/man-ofta-utsatta-for-fysiskt-vald-i-relationer/
Däremot vore det intressant och lyfta den här frågan till Regeringen, a.k.a den feministiska samt mest jämställdhetsorienterade om varför det inte finns någon nationell strategi eller hjälp för män som hamnar i dessa sjuka situationer.
Håller helt med att man hela tiden utmålar kvinnor som offer och män skurkar samtidigt som man kallar sig den feministiska/jämställda regeringen. Tror ingen med ett fungerande hjärnkontor är förvånad.
https://petterssonorg.files.wordpress.com/2017/02/iran3.jpg
Måste betala för att se.
En extremt liten del av våldet kräver sjukvård för (fysiska) skador oavsett kön. Bland mördade är det väl 4-5x fler kvinnor (men det är några individer varje år, dvs. extrema ytterligheter). Lidandet och kostnaden för det långt vanligare mildare våldet är större.
Det finns kvinno- och tjejjourer i princip i varje kommun. Kvinnor kan få lägenheter akut. För män finns det ett nummer att ringa om de känner att de håller på att bli våldsamma. En man som ringer polisen på sin partner blir i regel omhändertagen själv istället. Förstår du skillnaden? Det här är inte BLM-nivå - dvs upploppsstartande på grund av att yrkeskriminella personer som attackerar poliser i ett fåtal fall blir skjutna - utan ett verkligt problem.
Korvryttaren
2017-05-10, 13:04
En extremt liten del av våldet kräver sjukvård för (fysiska) skador oavsett kön. Bland mördade är det väl 4-5x fler kvinnor (men det är några individer varje år, dvs. extrema ytterligheter). Lidandet och kostnaden för det långt vanligare mildare våldet är större.
Har inga siffror på exakt antal men BRÅ skriver klart och tydligt:
"Av de kvinnor som utsattes för grov misshandel under 2012, uppgav 29 procent att de varit i behov av sjukvård. Motsvarande siffra för männen var drygt 2 procent."
Tippar på att kvinnan använder handflatan i större uträckning än männen.
ARMSTARK
2017-05-10, 13:06
"Av de kvinnor som utsattes för grov misshandel under 2012, uppgav 29 procent att de varit i behov av sjukvård. Motsvarande siffra för männen var drygt 2 procent."
Tippar på att en man måste vara rätt allvarligt skadad innan han uppsöker sjukhus också.
Korvryttaren
2017-05-10, 13:18
Tippar på att en man måste vara rätt allvarligt skadad innan han uppsöker sjukhus också.
Män använder helt andra proportioner av våld än kvinnor och det är ingen nyhet.
ARMSTARK
2017-05-10, 13:25
Män använder helt andra proportioner av våld än kvinnor och det är ingen nyhet.
Ja om det gäller män som slår kvinnor vs. kvinnor som slår män så ser säkert både våldet och skadorna olika ut, helt klart.
Jag har lite svårt att förstå en som får en snyting av sin partner och stannar kvar dock. En kvinna kan jag kanske förså om hon är rädd för sin man och tror att han ska slå ihjäl henne om hon lämnar honom, men en man? Hej då, bitch!
Korvryttaren
2017-05-10, 13:29
Ja om det gäller män som slår kvinnor vs. kvinnor som slår män så ser säkert både våldet och skadorna olika ut, helt klart.
Jag har lite svårt att förstå en som får en snyting av sin partner och stannar kvar dock. En kvinna kan jag kanske förså om hon är rädd för sin man och tror att han ska slå ihjäl henne om hon lämnar honom, men en man? Hej då, bitch!
Jag har fått en handflata på snoken en gång men det var självförvållat :Virro
Bortsett från det så har jag alltid undrat vad det är för kvinnor som delar ut slag och hur deras män ser ut. George Costanza kommer upp när jag funderar för det kan inte vara särskilt vanligt att stora lugna män råkar ut för detta.
Någon som har erfarenhet?
Män som låter sig bli slagna av fysiskt underlägsna kvinnor har ofta ett stort mentalt undertag (är det ett ord?) av olika anledningar och därför inte vågar eller kan lämna förhållandet.
Per Vers
2017-05-10, 13:48
Angående presidentvalet i Frankrike är det intressant att inte en enda av de stora nyhetskanalerna eller tidningarna påstått eller hävdat, som med amerikanska presidentvalet och Clinton, att Le Pen förlorade för att hon är kvinna.
Bör det ses som att antirasism > feminism?
Hjälper till lite:
"Av de kvinnor som utsattes för grov misshandel
utsattes för grov misshandel
Dvs en minoritet av en liten grupp.
Dessutom lite ogenomtänkt att försöka dra slutsatser om grad av skada baserat på den datan.
Jag har fått en handflata på snoken en gång men det var självförvållat :Virro
Bortsett från det så har jag alltid undrat vad det är för kvinnor som delar ut slag och hur deras män ser ut. George Costanza kommer upp när jag funderar för det kan inte vara särskilt vanligt att stora lugna män råkar ut för detta.
Någon som har erfarenhet?
Av de jag har träffat så har mannen ofta haft sociala problem - dvs alkohol-/drogmissbruk, problem med rättsväsendet, arbetslöshet. En uppfattning är att de är intellektuellt svagbegåvade (tänk på det när du raljerar här på kolo!). Mycket lättare att ge sig på utsatta personer. Ingen uppenbar fysisk skillnad (kom ihåg att otränade män är starkare än tränade kvinnor).
För övrigt kan nämnas att homosexuella kvinnor är den grupp som misshandlar varandra mest. Homosexuella män misshandlar varandra i lägst utsträckning
:thinking:
https://www.cdc.gov/violenceprevention/pdf/nisvs_sofindings.pdf
Korvryttaren
2017-05-10, 17:12
Hjälper till lite:
Dvs en minoritet av en liten grupp.
Dessutom lite ogenomtänkt att försöka dra slutsatser om grad av skada baserat på den datan.
Av de jag har träffat så har mannen ofta haft sociala problem - dvs alkohol-/drogmissbruk, problem med rättsväsendet, arbetslöshet. En uppfattning är att de är intellektuellt svagbegåvade (tänk på det när du raljerar här på kolo!). Mycket lättare att ge sig på utsatta personer. Ingen uppenbar fysisk skillnad (kom ihåg att otränade män är starkare än tränade kvinnor).
Om du inte förstår skillnaden på 29 och 2% så förstår du knappast hur pass mycket vanligare det är att kvinnor söker vård totalt sett.
Extremt liten del är din tolkning trots att du inte har någon data.
Det finns kvinno- och tjejjourer i princip i varje kommun. Kvinnor kan få lägenheter akut. För män finns det ett nummer att ringa om de känner att de håller på att bli våldsamma. En man som ringer polisen på sin partner blir i regel omhändertagen själv istället. Förstår du skillnaden? Det här är inte BLM-nivå - dvs upploppsstartande på grund av att yrkeskriminella personer som attackerar poliser i ett fåtal fall blir skjutna - utan ett verkligt problem.
Läste du sista meningen i mitt inlägg?
Om du inte förstår skillnaden på 29 och 2% så förstår du knappast hur pass mycket vanligare det är att kvinnor söker vård totalt sett.
Extremt liten del är din tolkning trots att du inte har någon data.
Jag förstår skillnaden - då det går inte att värdera siffrorna så är den irrelevant.
Du verkar fortfarande inte förstå, kolla vad du svarade till..
Andelen som utsätts för grovt misshandel är närmast försvinnande liten.
Hövdingen
2017-05-10, 20:56
Folk som snor andras användarnamn borde bli bannade.
Korvryttaren
2017-05-10, 20:59
Jag förstår skillnaden - då det går inte att värdera siffrorna så är den irrelevant.
Du verkar fortfarande inte förstå, kolla vad du svarade till..
Andelen som utsätts för grovt misshandel är närmast försvinnande liten.
Tror inte du är medveten om hur lite som krävs för att det ska räknas som grov misshandel. I princip kan du sparka eller ta stryptag på någon som ligger ner, behöver inte bli sönderslagen för att uppsöka vård.
trädgårdsmöbel
2017-05-10, 22:14
För övrigt kan nämnas att homosexuella kvinnor är den grupp som misshandlar varandra mest. Homosexuella män misshandlar varandra i lägst utsträckning
:thinking:
https://www.cdc.gov/violenceprevention/pdf/nisvs_sofindings.pdf
Jag misstänker att det rör sig mestadels om arga feministflator med pojkfrisyr som blåser upp den statistiken. Jag tror inte vanliga flator, som är trygga med sitt kön, inte röstar F! och som saknar penisavund är våldsammare än andra.
Micke Persson
2017-05-10, 22:43
Någon som har erfarenhet? Jag har blivit slagen av alla mina tre flickvänner
Korvryttaren
2017-05-10, 22:50
Jag har blivit slagen av alla mina tre flickvänner
Har det något att göra med din nuvarande ekonomiska situation?
ApexProcyon
2017-05-10, 22:53
Jag har blivit slagen av alla mina tre flickvänner
Jag har blivit örfilad av ungefär 3/4 av mina flickvänner. Många som inte fattar att det inte är okej förrän efter en skarp tillsägelse verkar det som.
Svårt att jämföra då kvinnor tenderar att vara mycket mer utsatta om mannen struntar i en tillsägelse, hade mina ex inte lyssnat på mig så hade jag med enkelhet kunnat värja mig och sagt tack och adjö utan någon risk för mitt välmående.
Korvryttaren
2017-05-10, 22:56
Ni får jobba på eran pondus gubbar kvinnor är världsmästare på att utnyttja mäns svagheter.
ApexProcyon
2017-05-10, 23:05
Ni får jobba på eran pondus gubbar kvinnor är världsmästare på att utnyttja mäns svagheter.
"Don't stick your dick in crazy" kan också vara något att tänka på.
Jag har blivit örfilad av ungefär 3/4 av mina flickvänner. Många som inte fattar att det inte är okej förrän efter en skarp tillsägelse verkar det som.
Hur klarar ni av det utan att göra något tillbaka? Att få slå flickvännen med gott samvete är ju årets höjdpunkt. ;)
Korvryttaren
2017-05-10, 23:13
"Don't stick your dick in crazy" kan också vara något att tänka på.
Ja men också ett bra sätt att lära sig allt om det kvinnliga könet. Crazy och intellektuell är sexig kombo.
Per Vers
2017-05-10, 23:55
Man slår inte kvinnor. Aldrig någonsin. Omständigheterna spelar ingen roll.
Man slår inte kvinnor. Aldrig någonsin. Omständigheterna spelar ingen roll.
Så vad gör du om du, en man antar jag, blir slagen av en svagare och mindre man? Det är ju samma sak som om en kvinna hade gjort det. "Equality".
ARMSTARK
2017-05-11, 08:02
Män som låter sig bli slagna av fysiskt underlägsna kvinnor har ofta ett stort mentalt undertag (är det ett ord?) av olika anledningar och därför inte vågar eller kan lämna förhållandet.
Det finns anledningar. Jag hade den största anledningen som finns att stanna kvar i ett förhållande med verbal misshandel, barnen. Jag kunde inte med tanken att förlora halva deras uppväxt så jag bet ihop. Det är det nog många som gör. Dock håller det inte i längden, det blir skillsmässa till slut.
Per Vers
2017-05-11, 08:38
Så vad gör du om du, en man antar jag, blir slagen av en svagare och mindre man? Det är ju samma sak som om en kvinna hade gjort det. "Equality".
Vem har sagt att jag är för equality?
shadowfire
2017-05-11, 09:25
Vet inte hur många av er som varit i länder som nyttjar Niqab och faktiskt sett det live?
Alltså inte bara på TV eller i bild. Jag mellanlandade och spenderade några timmar i ett arabland nu och det var verkligen surrealistiskt att se mannen gå omkring helt vanligt klädd, alltså inte ens i vitt utan vanliga kläder - med ett följen ninjor efter sig.
Jag noterade dock en sak jag inte tänkt på och det var att de var ju tvungna att visa sina ansikten vid passkontrollen. Det gick fort kan jag säga, jag försökte se hur de såg ut men det gick inte från min vinkel, utan det var en sekundbild bara för passkontrollanten.
Jag gissar på att flera kvinnor vill bära niqab för att det är gammal tradition och de vill behaga sin man osv. Gissningsvis skulle en del kvinnor på svenska krogkvällar slippa bli tafsade på om de hade niqab också, men att det är tvång att klä ut sin kvinna till ninja anno 2017 är helt galet.
Vem har sagt att jag är för equality?
Så du ser kvinnor som små ömtåliga prinsessor som inte klarar av att ta ansvar för deras handlingar och till varje pris måste skyddas? Det är vad det låter som i alla fall.
Korvryttaren
2017-05-11, 09:43
Vet inte hur många av er som varit i länder som nyttjar Niqab och faktiskt sett det live?
Alltså inte bara på TV eller i bild. Jag mellanlandade och spenderade några timmar i ett arabland nu och det var verkligen surrealistiskt att se mannen gå omkring helt vanligt klädd, alltså inte ens i vitt utan vanliga kläder - med ett följen ninjor efter sig.
Jag noterade dock en sak jag inte tänkt på och det var att de var ju tvungna att visa sina ansikten vid passkontrollen. Det gick fort kan jag säga, jag försökte se hur de såg ut men det gick inte från min vinkel, utan det var en sekundbild bara för passkontrollanten.
Jag gissar på att flera kvinnor vill bära niqab för att det är gammal tradition och de vill behaga sin man osv. Gissningsvis skulle en del kvinnor på svenska krogkvällar slippa bli tafsade på om de hade niqab också, men att det är tvång att klä ut sin kvinna till ninja anno 2017 är helt galet.
Finns inget bättre medel mot våldtäkt och sexuellt ofredande.
Klippet nedan visar en kvinna som under 5 timmar går i tajta kläder respektive hijab/slöja och resultatet är talande. Plagget är fult men hade inte brytt mig om det vore vanligare sålänge det fanns en valfrihet för alla.
mgw6y3cH7tA
shadowfire
2017-05-11, 10:07
Klippet nedan visar en kvinna som under 5 timmar går i tajta kläder respektive hijab/slöja och resultatet är talande. Plagget är fult men hade inte brytt mig om det vore vanligare sålänge det fanns en valfrihet för alla.
mgw6y3cH7tA
Det är ju i sådana fall ett sätt att kringgå den stora problematiken med mäns syn på kvinnor genom att förtäcka och dölja kvinnor. I själva verket skulle det behövas lite pungsparkar så att män lärde sig att lämna neanderthalarbeteendet på zoo.
Ladugårdsdörr
2017-05-11, 10:14
Var det inte en minst lika stilig tjej som tog i en promenad i Tallin utan några som helst sexuella inviter? Måste vara något fel på den amerikanska kulturen...
wintersnowdrift
2017-05-11, 10:19
mgw6y3cH7tA
Videon är väldigt talande för hur problemet är beskaffat. Jag skäms ögonen ur mig å männen i videons vägnar.
En sak som framkommer i videon är också på vilket sätt man som tjej avböjer ovälkomna inviter. Jag var på en bar nyligen och blev raggad på av en kille som hade hjälp av en wingman. Jag är sällan i krogmiljö så jag vet inte om det här är ett vanligt tillvägagångssätt, men wingman knackar mig på axeln, jag vänder mig om, intresserad snubbe står då precis bakom mig och inleder en trevande konversation. I alla fall så ber wingman - när han fattat att jag har sambo - mig om ursäkt senare. "Min kompis tyckte att du var söt och vi visste ju inte att du är upptagen". Tjejen i videon säger flera gånger "jag har pojkvän" till snubben som stöter på henne. Nu verkar inte det hjälpa mot just honom, men jag upplever det ändå som att det existerar ett visst mått av territorialtänkande där brocode tycks vara att inte stöta på andra mäns "ägodelar". Om hon är singel däremot så är det fritt fram - ta inte ett nej, increase your efforts, det finns alltid en chans att hon bara spelar svårfångad.
Slutsats: män respekterar andra män mer än vad de respekterar en kvinna.
Finns ju likadana filmer då en man bara "går omkring" i New York.
In New York,
Concrete jungle where dreams are made of
Korvryttaren
2017-05-11, 10:41
Videon är väldigt talande för hur problemet är beskaffat. Jag skäms ögonen ur mig å männen i videons vägnar.
En sak som framkommer i videon är också på vilket sätt man som tjej avböjer ovälkomna inviter. Jag var på en bar nyligen och blev raggad på av en kille som hade hjälp av en wingman. Jag är sällan i krogmiljö så jag vet inte om det här är ett vanligt tillvägagångssätt, men wingman knackar mig på axeln, jag vänder mig om, intresserad snubbe står då precis bakom mig och inleder en trevande konversation. I alla fall så ber wingman - när han fattat att jag har sambo - mig om ursäkt senare. "Min kompis tyckte att du var söt och vi visste ju inte att du är upptagen". Tjejen i videon säger flera gånger "jag har pojkvän" till snubben som stöter på henne. Nu verkar inte det hjälpa mot just honom, men jag upplever det ändå som att det existerar ett visst mått av territorialtänkande där brocode tycks vara att inte stöta på andra mäns "ägodelar". Om hon är singel däremot så är det fritt fram - ta inte ett nej, increase your efforts, det finns alltid en chans att hon bara spelar svårfångad.
Slutsats: män respekterar andra män mer än vad de respekterar en kvinna.
Det som stör mig lite med videon är att dom verkar enbart promenera i Harlem med "västerländsk" klädsel och det ser man på kommentarerna.
Håller helt med även om det inte är någon nyhet direkt att män anser att respekt är viktigt när det gynnar ens egna intressen. Män som jagar upptagna kvinnor är djupt rotat i våran DNA och går hand-i-hand med grottmannens beteende. Där ligger hijab och liknande klädesplagg före i tiden även om det är en tråkig lösning på problematiken.
Korvryttaren
2017-05-11, 11:04
Var det inte en minst lika stilig tjej som tog i en promenad i Tallin utan några som helst sexuella inviter? Måste vara något fel på den amerikanska kulturen...
Riga och det stämmer men det bor 99.9% vita med "nordiskt" beteende.
nnZsH4kNyLI
wintersnowdrift
2017-05-11, 11:26
Det som stör mig lite med videon är att dom verkar enbart promenera i Harlem med "västerländsk" klädsel och det ser man på kommentarerna.
Ja, hon är en vit kvinna och klippen tycks vara från svarta stadsdelar så visst har den ett kulturellt bias. Jag har dock varit med om liknande cat calls själv i svenskaste Sverige från blonda och blåögda gossar så det är inte enkom en race issue.
Håller helt med även om det inte är någon nyhet direkt att män anser att respekt är viktigt när det gynnar ens egna intressen. Män som jagar upptagna kvinnor är djupt rotat i våran DNA och går hand-i-hand med grottmannens beteende. Där ligger hijab och liknande klädesplagg före i tiden även om det är en tråkig lösning på problematiken.
Jag ifrågasätter ofta relevansen i att referera till andra däggdjursarter för att förklara mänskligt beteende men det är i stort sätt alltid hannens primära uppgift att bevaka sitt revir samt att försöka konkurrera ut andra hannar (till skillnad från vad som ibland hävdas så är det mycket sällan däggdjurshonan som väljer partner - det är hannarna som styr det urvalet genom inbördes uppgörelse). Människan med sin i alla fall halvdana förmåga till rationellt, icke instinktsbaserat agerande har möjligen raffinerat sitt beteende till att inte ödsla tid på att försöka "sno" andra mäns partners om det verkligen inte är värt besväret. (Jag fick iofs höra av samma wingman att jag är "för snygg för min sambo" men det får väl ses som ett mycket lamt utkonkurreringsförsök ;) ).
Det finns hur som haver inga ursäkter för att inte respektera ett "nej tack" utan närmare motivering.
Korvryttaren
2017-05-11, 11:36
(Jag fick iofs höra av samma wingman att jag är "för snygg för min sambo" men det får väl ses som ett mycket lamt utkonkurreringsförsök ;) ).
Det finns hur som haver inga ursäkter för att inte respektera ett "nej tack" utan närmare motivering.
"För snygg för min sambo" , inte undra på att dom är singlar eftersom dom uppenbarligen inte förstått att man kommer ingenstans i ett förhållande med utsidan. Kanske värt att poängtera nästa gång även om jag inte tror att det kommer nå fram *facepalm**facepalm*
Per Vers
2017-05-11, 12:34
Så du ser kvinnor som små ömtåliga prinsessor som inte klarar av att ta ansvar för deras handlingar och till varje pris måste skyddas? Det är vad det låter som i alla fall.
Ungefär, beroende på lite från fall till fall. Men i det stora hela ja.
mattias123
2017-05-11, 15:41
Jag har sett videos från stockholm, berlin, london, oslo, tallin och riga. I de fyra första så fick kvinnorna höra massa ord som h**a, f***a och fick en massa sexuella inviter.
I tallin och riga hände inget över huvud taget. Undra varför?
så kul när folk ignorerar den stora elefanten i rummet :D
mattias123
2017-05-11, 15:43
det är en viss typ av män som håller på så här, dra inte alla män över samma kam, det är en viss typ av ett visst utseende, visst ursprung.
shadowfire
2017-05-11, 16:08
Jag har sett videos från stockholm, berlin, london, oslo, tallin och riga. I de fyra första så fick kvinnorna höra massa ord som h**a, f***a och fick en massa sexuella inviter.
I tallin och riga hände inget över huvud taget. Undra varför?
så kul när folk ignorerar den stora elefanten i rummet :D
Det var lite det jag var nyfiken på vad gäller assholesonline och Linneas konto, dvs hur många är av utländskt ursprung då flertalet av hennes poster är på engelska eller knagglig svenska. Det är dock inget man får fråga om utan kampen är mot "alla män".
Vi har en stor andel rövhål bland svenska män också, de får man inte glömma bort. Tor-Leif som inte kan dansa i folkparken utan att klämma på röven, Nils-Erik som inte kan titta en tjej i ögonen om det är urringat och en hög med svenska toppchefer på företag som gör bort sig så fort det är julfest. Du med dina 12381 konton vill dock inte ta upp det, utan fokusera på invandrarna och försöka skuldbelägga enbart dem, men vi har ack så stor andel grottapor i vårt eget land, infödda och allt.
Jag personligen hade velat separera dessa två då jag tror det är två helt olika psykologiska fenomen, som ska och bör hanteras helt olika. I grund och botten är det dock en gemensam nämnare, det är män som inte kan bete sig utan tänker med kuken och svartmålar övriga manliga släktet så hårt att de borde stenas medelst pungsparkas.
Ungefär, beroende på lite från fall till fall. Men i det stora hela ja.
Vad är grunden för denna löjliga kvinnosyn?
mattias123
2017-05-11, 16:15
Det var lite det jag var nyfiken på vad gäller assholesonline och Linneas konto, dvs hur många är av utländskt ursprung då flertalet av hennes poster är på engelska eller knagglig svenska. Det är dock inget man får fråga om utan kampen är mot "alla män".
Vi har en stor andel rövhål bland svenska män också, de får man inte glömma bort. Tor-Leif som inte kan dansa i folkparken utan att klämma på röven, Nils-Erik som inte kan titta en tjej i ögonen om det är urringat och en hög med svenska toppchefer på företag som gör bort sig så fort det är julfest. Du med dina 12381 konton vill dock inte ta upp det, utan fokusera på invandrarna och försöka skuldbelägga enbart dem, men vi har ack så stor andel grottapor i vårt eget land, infödda och allt.
Jag personligen hade velat separera dessa två då jag tror det är två helt olika psykologiska fenomen, som ska och bör hanteras helt olika. I grund och botten är det dock en gemensam nämnare, det är män som inte kan bete sig utan tänker med kuken och svartmålar övriga manliga släktet så hårt att de borde stenas medelst pungsparkas.
först vet jag inte vad du menar med 12381 konton jag har bara ett på det här ofrumet. sen så är det så att även om det finns rövhål i sverige så är det inte liksom något konstigt i ,, ja just sverige, där de flesta ännu är svenskar. varför måste man påpeka att det finns svenska rövhål också? är liksom inte det som är problemet. problemet är att man vill försöka påpeka att det handlar om ett mansproblem när det i själva verket är något annat problem, så då ryker alla män med i smeten även fast problemet är importerat.
Assholesonline är till största del fake konversationer som har avslöjats, finns på flashback info om det. Linnea har gjort de för att bli känd inom feministkretsar.
sen är det intressant hur du pratar om att jag vill skuldbelägga alla invandrare eller något när jag bara påpekar elefanten i rummet att det i samtliga videos där man sak visa hur onda alla män är, är 99% invandrare som står för det, som man själv sen röstar för å vill ha in :S .. sen postas en eller två videos där tjejer gör samma sak fast i länder där typ alla är vita .. ja vad händer? precis det man kunde vänta sig, inget händer .. men såklart, det håller man tyst om! usch att man inte ska få säga som det är längre, alla bara blundar för det helt uppenbara
Per Vers
2017-05-11, 16:16
Vad är grunden för denna löjliga kvinnosyn?
Män och kvinnor är olika och bör behandlas därefter. Bara för att du indoktrinerats sedan barnsben betyder inte att du har rätt och jag är löjlig. Det finns inget objektivt rätt och fel i detta, det är helt och hållet subjektivt.
https://goodmenproject.com/wp-content/uploads/2014/06/equality-vs-justice.jpg
Håller med till 100% att män och kvinnor av naturen är väldigt olika. Men tror du på allvar att kvinnor är så emotionella och svaga att de inte tål en rättfärdigad smäll på käften? Om så skulle vara fallet vill jag inte leva på den här planet längre lol.
shadowfire
2017-05-11, 16:23
först vet jag inte vad du menar med 12381 konton jag har bara ett på det här ofrumet. sen så är det så att även om det finns rövhål i sverige så är det inte liksom något konstigt i ,, ja just sverige, där de flesta ännu är svenskar. varför måste man påpeka att det finns svenska rövhål också? är liksom inte det som är problemet. problemet är att man vill försöka påpeka att det handlar om ett mansproblem när det i själva verket är något annat problem, så då ryker alla män med i smeten även fast problemet är importerat.
Assholesonline är till största del fake konversationer som har avslöjats, finns på flashback info om det. Linnea har gjort de för att bli känd inom feministkretsar.
sen är det intressant hur du pratar om att jag vill skuldbelägga alla invandrare eller något när jag bara påpekar elefanten i rummet att det i samtliga videos där man sak visa hur onda alla män är, är 99% invandrare som står för det, som man själv sen röstar för å vill ha in :S .. sen postas en eller två videos där tjejer gör samma sak fast i länder där typ alla är vita .. ja vad händer? precis det man kunde vänta sig, inget händer .. men såklart, det håller man tyst om! usch att man inte ska få säga som det är längre, alla bara blundar för det helt uppenbara
Sluta nu, du vet mycket väl att det finns gott om rövhål bland svenska män och även denna post försöker du lägga allt på invandrarna som problem. Att du ens säger att det inte är något konstigt med det för att vi bor i Sverige visar bara din agenda och hur snevriden syn du har. Tror det är bättre om du går ut och marscherar lite med Nordfront för din egen skull.
Problemet är inte importerat utan det var exakt min poäng att problemet finns redan sedan innan här. Däremot har vi importerat en variant av problemet, den kan man ha i den högsta grad synpunkter på. Jag tycker personligen en stor del av utlänningar förtjänar en pungspark för deras unkna (eller bristande) kvinnosyn. Det som blir problemet är dock när personer som du kommer med främlingsfientlig agenda och på så vis försöker släta över svenska idioter som om de inte existerar. Eller som du precis skrev, att det är ok eftersom de är svenskar i Sverige.
Särskilj de två fenomenen och du har en chans att framstå som proffsig och seriös i din argumentation. Att blunda och släta över svenska mäns grottbeteende är bara löjligt och omoget.
shadowfire
2017-05-11, 16:25
Ja allt på flashback är sant. *popcorn*
Inte minst då sitens medlemspopulation består av i stor grad ungdomar/tonåringar som har rasistiska och antifeministiska åsikter. Bra urval för att avgöra om en feminst har rent mjöl i påsen?
wintersnowdrift
2017-05-11, 16:28
det är en viss typ av män som håller på så här, dra inte alla män över samma kam, det är en viss typ av ett visst utseende, visst ursprung.
Mmm, t.ex. blonda svennebananer med ariskt ursprung.
Jag har dock varit med om liknande cat calls själv i svenskaste Sverige från blonda och blåögda gossar så det är inte enkom en race issue.
Kunde inte sagt det bättre själv (inte ens pungsparken). Vi har ett problem med kulturer där kvinnor förtrycks systematiskt enligt lag, samt krockar mellan dessa och västerländsk dito där jämställdheten kommit längre. Sen har vi ett annat problem à la stereotypen "vit, kränkt man" som anser att detta är en vettig behandling av en kvinna pga biologiska argument som han läst om på Flashback, the Game inspo-bloggar, eller annan likvärdig källa.
mattias123
2017-05-11, 16:29
Sluta nu, du vet mycket väl att det finns gott om rövhål bland svenska män och även denna post försöker du lägga allt på invandrarna som problem. Att du ens säger att det inte är något konstigt med det för att vi bor i Sverige visar bara din agenda och hur snevriden syn du har. Tror det är bättre om du går ut och marscherar lite med Nordfront för din egen skull.
Problemet är inte importerat utan det var exakt min poäng att problemet finns redan sedan innan här. Däremot har vi importerat en variant av problemet, den kan man ha i den högsta grad synpunkter på. Jag tycker personligen en stor del av utlänningar förtjänar en pungspark för deras unkna (eller bristande) kvinnosyn. Det som blir problemet är dock när personer som du kommer med främlingsfientlig agenda och på så vis försöker släta över svenska idioter som om de inte existerar. Eller som du precis skrev, att det är ok eftersom de är svenskar i Sverige.
Särskilj de två fenomenen och du har en chans att framstå som proffsig och seriös i din argumentation. Att blunda och släta över svenska mäns grottbeteende är bara löjligt och omoget.
sa jag inte att de finns rövhål bland svenska män pockså? jag undrade varför man hela tiden måste börja prata om svenska män så fort man uppmärksammar invandrare som ställer till problem, problem som inte hade funnits utan invandringen. kolla på riga till exempel, snacka om skillnad jämfört med stockholm eller göteborg.
Vem har sagt at jag lägger allt på invandrare? herregud människa vad är du för typ egentligen? snacka om att gå på defensiven så fort man påpekar at det kanske inte handalr om ett mansproblem trots allt men ett invandrarproblem.
.. Börja snacka om nordfront och fan och hans moster, vad är det med dig egentligen?
Främlingsfientlig agenda hahahah vad pratar killen om asså
Sanningen är den att tex i Borlänge så var det hur lugnt och fridfullt som helst förut, .. sen hände något, nu är det kalabalik varenda kväll tycker jag, helger också, och av någon anledning är det alltid samma typ av folk.
Det är jui klart och tydligt att ökad invandring har lett till enorma problem, det är ett invandrarproblem det handlar om och inget annat, kolla bara på de orter och städer som fortfarande är väldigt vita ... av någon anledning så sker bara kalabaliken i de städer och orter som har stor invandring, undra varför? undra varför det är samma sak i alla övriga länder i europa?
mattias123
2017-05-11, 16:30
ja jo tjena dig, snacka mer goja va. Då tycker jag att du kan ta och flytta ut till rinkeby eller husby ett tag, gå runt där du blond och lättklädd så får vi se vad som händer med dig.
Sen kan du flytta till Riga och göra samma sak, fundera om du märker någon skillnad.
ahahaha hahaha
Per Vers
2017-05-11, 16:31
Inte minst då sitens medlemspopulation består av i stor grad ungdomar/tonåringar som har rasistiska och antifeministiska åsikter. Bra urval för att avgöra om en feminst har rent mjöl i påsen?
Fast det krävs ingen raketforskare för att se och förstå att de konversationer hon hävdar att hon upplevt är helt fingerade.
mattias123
2017-05-11, 16:33
har du ens läst hennes konversationer? hon har dessutom blivit avslöjad som en lögnare och fejkare av konversationer. nästan alla hennes konversationer se likadan ut.
Har man förövrigt en syster eller närstående som är tjej och ung så är det väldigt lätt att ta reda på om "hatet" är så illa som Linnea försöker få det att framstå som. Det har jag, en syrra som är mycket mycket snyggare än Linnea själv och jag kan garantera att hon då inte får 30st nya "hat meddelanden" varje vecka som linnea vill påskina. Inte ens varje månad, eller ens år.
öppna ögonen
shadowfire
2017-05-11, 16:38
sa jag inte att de finns rövhål bland svenska män pockså? jag undrade varför man hela tiden måste börja prata om svenska män så fort man uppmärksammar invandrare som ställer till problem, problem som inte hade funnits utan invandringen. kolla på riga till exempel, snacka om skillnad jämfört med stockholm eller göteborg.
Vem har sagt at jag lägger allt på invandrare? herregud människa vad är du för typ egentligen? snacka om att gå på defensiven så fort man påpekar at det kanske inte handalr om ett mansproblem trots allt men ett invandrarproblem.
.. Börja snacka om nordfront och fan och hans moster, vad är det med dig egentligen?
Främlingsfientlig agenda hahahah vad pratar killen om asså
Sanningen är den att tex i Borlänge så var det hur lugnt och fridfullt som helst förut, .. sen hände något, nu är det kalabalik varenda kväll tycker jag, helger också, och av någon anledning är det alltid samma typ av folk.
Det är jui klart och tydligt att ökad invandring har lett till enorma problem, det är ett invandrarproblem det handlar om och inget annat, kolla bara på de orter och städer som fortfarande är väldigt vita ... av någon anledning så sker bara kalabaliken i de städer och orter som har stor invandring, undra varför? undra varför det är samma sak i alla övriga länder i europa?
Läs vad du själv skrev precis och se om det ger svar på de frågor du ställde. Om du funderar på de sista styckena du skrev så får du svar på de frågor du ställer mitt i kring mina påståenden.
Sedan fattar jag inte vad det är med er extremister som hela tiden försöker dra kortet "Ahmen klart du ska belysa att svenska män är ett problem också, doh, defensiv vänstertaktik!!" bara för att man försöker se ett problem som totalitärt? Alltså, vi övriga tittar på totalen - belyser man ett problem ska man titta på totalen. Inte blunda för 35% av den.
Jag personligen tror 65% av unken kvinnosyn i vårt land beror på invandring och fullständigt idiotisk kultur, men 35% är samtidigt ingen lite siffra att blunda för. Min stora fråga är; varför har vi inte kommit längre med vår egen EPA-traktorkultur? Vi tycker araber kommer med apkultur, men kan själva inte gå på en folkpark utan att bete oss som primitiver? Det där med att kasta sten i glashus är högst befogat i detta fall.
Återigen, se problemen som tudelade. Importerad unken kvinnosyn är ett problem, men en sann svensk man står också upp för faktumet att vi har ett stort antal rövhål i Svea Rike som inte har kommit in i 2000-talet ännu.
mattias123
2017-05-11, 16:40
Linnea har blivit avslöjad för att fejka konversationer flera gånger, flashbacktråden är enorm och många har analyserat konversationerna, här är ett inlägg:
Som jag tidigare i tråden sade, samtliga av hennes loggar är fejkade.
Jag uppmanar er att ta en titt på dessa två konversationer, till och med följare av henne börjar ana något lurt nu:
https://www.instagram.com/p/BSVuI2zgmy2/
https://www.instagram.com/p/BR7j17bgq7A/
Linnea har nu gjort sig "känd" på att dra rena lögner.
Många av chattarna är tydlig fake, de följer samma mönster och killarna skriver i princip exakt samma sak.
Min tjej ser klart bättre ut än Linnea, hon har också en stor social media, varför får inte hon fem hundra nya meddelanden varje dag från män som kallar henne hora?
Någon mer som uppmärksammat hur konversationerna ser fejkade ut? De följer samma mönster:
1. En man skriver
2. Linnea svarar
3. Mannen börjar spamma utropstecken, "hora" och att han ska kn*** eller döda henne.
4. Repeat
Det är något som är lurt här.
Hahaha ... jag som tjej kan intyga att man väldig sällan får meddelanden av sådan karaktär, kanske två gånger per år om man har otur :D
shadowfire
2017-05-11, 16:42
Fast det krävs ingen raketforskare för att se och förstå att de konversationer hon hävdar att hon upplevt är helt fingerade.
har du ens läst hennes konversationer? hon har dessutom blivit avslöjad som en lögnare och fejkare av konversationer. nästan alla hennes konversationer se likadan ut.
Har man förövrigt en syster eller närstående som är tjej och ung så är det väldigt lätt att ta reda på om "hatet" är så illa som Linnea försöker få det att framstå som. Det har jag, en syrra som är mycket mycket snyggare än Linnea själv och jag kan garantera att hon då inte får 30st nya "hat meddelanden" varje vecka som linnea vill påskina. Inte ens varje månad, eller ens år.
öppna ögonen
Självklart är de fingerade och det existerar inga sådana konversationer alls, näthat finns inte och att bli kallad för hora på flashback om man är en tjej som har en åsikt händer inte. Det finns inget hat och alla tjejer på nätdatingsiter lever i guld och gröna skogar. Om det nu inte är invandrare som skriver, då är det dötshotade.
mattias123
2017-05-11, 16:42
Läs vad du själv skrev precis och se om det ger svar på de frågor du ställde. Om du funderar på de sista styckena du skrev så får du svar på de frågor du ställer mitt i kring mina påståenden.
Sedan fattar jag inte vad det är med er extremister som hela tiden försöker dra kortet "Ahmen klart du ska belysa att svenska män är ett problem också, doh, defensiv vänstertaktik!!" bara för att man försöker se ett problem som totalitärt? Alltså, vi övriga tittar på totalen - belyser man ett problem ska man titta på totalen. Inte blunda för 35% av den.
Jag personligen tror 65% av unken kvinnosyn i vårt land beror på invandring och fullständigt idiotisk kultur, men 35% är samtidigt ingen lite siffra att blunda för. Min stora fråga är; varför har vi inte kommit längre med vår egen EPA-traktorkultur? Vi tycker araber kommer med apkultur, men kan själva inte gå på en folkpark utan att bete oss som primitiver? Det där med att kasta sten i glashus är högst befogat i detta fall.
Återigen, se problemen som tudelade. Importerad unken kvinnosyn är ett problem, men en sann svensk man står också upp för faktumet att vi har ett stort antal rövhål i Svea Rike som inte har kommit in i 2000-talet ännu.
Extremister, vänstertaktik, epa-traktorkultur, apkultur .. jag har ingen aning vad du snackar om
mattias123
2017-05-11, 16:44
Självklart är de fingerade och det existerar inga sådana konversationer alls, näthat finns inte och att bli kallad för hora på flashback om man är en tjej som har en åsikt händer inte. Det finns inget hat och alla tjejer på nätdatingsiter lever i guld och gröna skogar. Om det nu inte är invandrare som skriver, då är det dötshotade.
Okej så en tjej fejkar konversationer, människor uppmärksammar detta och när det görs är din respons att bli defensiv och börja snacka om att inte existerar "näthat" för att vara ironisk?
Finns det verkligen inget mellanting för dig? det är väldigt tydligt att det är du som har en agenda här och ingen annan.
shadowfire
2017-05-11, 16:45
"1. En man skriver
2. Linnea svarar
3. Mannen börjar spamma utropstecken, "hora" och att han ska kn*** eller döda henne.
4. Repeat
"
Bestäm er nu, har vi ett problem med importerad kvinnosyn eller ej? Det är inte riktigt så att den bara finns live men inte på nätet i sådana fall. Är den importerad så finns den på nätet och angriper sådana som Linnea.
Linnea har blivit avslöjad för att fejka konversationer flera gånger, flashbacktråden är enorm och många har analyserat konversationerna, här är ett inlägg:
Var är avslöjandet?
mattias123
2017-05-11, 16:46
tycker också det är tydligt att Linnea bara drar till med mer och mer löjliga saker i hopp om att få ryggdunk och bli tillsagd hur bra hon är, kolla denna till exempel:
https://www.instagram.com/p/BT8_rhdgPUS/?taken-by=assholesonline
Wow!! vilken brud va!!!! ojoj sån snärta!!! genast kommer kommentarerna in: "bääst!!", "haha klockrent svar!!!", "där fick han så han teg!!".
Linnea har nu skapat sig en identitet som hon måste upprätthålla, hon är en feminist som bekämpar det farliga patriarkatet så då måste hon hitta på nya saker hela tiden.
mattias123
2017-05-11, 16:47
"1. En man skriver
2. Linnea svarar
4. Repeat
"
Bestäm er nu, har vi ett problem med importerad kvinnosyn eller ej? Det är inte riktigt så att den bara finns live men inte på nätet i sådana fall. Är den importerad så finns den på nätet och angriper sådana som Linnea.
okej så för att en feminist fejkar konversationer online betyder det att vi inte importerar en dålig kvinnosyn? bra logik
mattias123
2017-05-11, 16:49
Kolla denna, vem skriver ens så som "mannen" här? "Men are better than women!! you only have tits!!", ingen man skriver så för fan, det är snarare feminister som tror att män skriver så och därmed ser det så tillgjort ut när man sedan fejkar en konversation.
Sen såklart, det vanliga avslutet där mannen säger att han ska döda henne.
https://www.instagram.com/p/BT1e12aghhP/?taken-by=assholesonline
shadowfire
2017-05-11, 16:50
Okej så en tjej fejkar konversationer, människor uppmärksammar detta och när det görs är din respons att bli defensiv och börja snacka om att inte existerar "näthat" för att vara ironisk?
Finns det verkligen inget mellanting för dig? det är väldigt tydligt att det är du som har en agenda här och ingen annan.
Absolut ingen agenda mer än att se till totalen och angripa problemet när rotorsaken är fastställd. Och då till 100%.
Du får stå för anklagelsen om fakeade konversationer, jag tror inte det någonsin kommer att finnas en tjej som inte får den anklagelsen och blir uthängd på flashback. Min respons är inte defensiv, den är verklighetsförankrad och utgår från totalen, inte utifrån att bara hacka på invandrare. Som du märker så har jag redan invandringsfientliga åsikter, men jag låter inte det dominera eller blunda för totalen. Det är den stora skillnaden mellan oss.
JAG vill skapa ett bättre klimat för kvinnor vilket både innebär uppstädning av invandringskulturellt trams och inhemskt trams. Två skilda strategier, två skilda handlingsplaner, men som kan göra det bättre för kvinnor i Sverige.
mattias123
2017-05-11, 16:50
Kolla denna video som hon gjorde, verkar hon riktigt frisk?
https://www.instagram.com/p/BRYnynMAswg/?taken-by=assholesonline
Det är något riktigt lurt med Linnea och många har uppmärksammat det.
shadowfire
2017-05-11, 16:53
okej så för att en feminist fejkar konversationer online betyder det att vi inte importerar en dålig kvinnosyn? bra logik
Återigen, du baserar din logik på det som sägs på flashback, som redan är antifeministiskt. Det är som att läsa på politism.se och upptäcka att det rackas ner på borgare. Eller som att tro att Fria Tider är sanning bara för att de är alternativ media. Hur var det nu med källkritik? Är det två saker man bör vara källkritisk för på flashback så är det 1) kritik mot invandring och 2) kritik mot feminism, eftersom just de två områdena är de stora områdena där flashback som site inte är neutral eller balanserad bland sina medlemmar.
Om du läser en gång till vad jag skrivit så kan du också se att jag är kritisk mot kvinnosyn vi importerar.
Korvryttaren
2017-05-11, 16:55
Lätt att sminka upp sig och kämpa men när kvinnorna i betongen råkar illa ut så är man inte lika intresserad att "stå upp". Påminner om Expo som enbart jagar vita män och aldrig satt sin fot i Rinkeby.
mattias123
2017-05-11, 16:55
Absolut ingen agenda mer än att se till totalen och angripa problemet när rotorsaken är fastställd. Och då till 100%.
Du får stå för anklagelsen om fakeade konversationer, jag tror inte det någonsin kommer att finnas en tjej som inte får den anklagelsen och blir uthängd på flashback. Min respons är inte defensiv, den är verklighetsförankrad och utgår från totalen, inte utifrån att bara hacka på invandrare. Som du märker så har jag redan invandringsfientliga åsikter, men jag låter inte det dominera eller blunda för totalen. Det är den stora skillnaden mellan oss.
JAG vill skapa ett bättre klimat för kvinnor vilket både innebär uppstädning av invandringskulturellt trams och inhemskt trams. Två skilda strategier, två skilda handlingsplaner, men som kan göra det bättre för kvinnor i Sverige.
Det är inte jag som står för den, det har uppmärksammats av väldigt många. Män skriver helt enkelt inte så som de gör i linneas "konversationer", inte ens den mest korkade somaliebonden skriver på det där sättet. Återigen, har man närstående kvinnor som är unga och snygga så är det bara att fråga dem om män faktiskt dödshotar dem på internet 24 ggr per dag.
Vad som hänt är troligtvis följande:
1. Linnea fick till en början några "otrevliga" meddelanden från män.
2. Linnea kom på iden att lägga upp dom på instagram för att få lite uppmärksamhet.
3. I och med samhällsklimatet fick hon stor uppmärksamhet, för alla vet att "män är svin!2.
4. Här tog hennes ego kontrollen, nu började hon fejka mer och mer extrema konversationer för att fortsätta få uppmärksamhet.
5. Varje dag funderade hon ut nya "sätt" hur konversationerna kunde se ut, till exempel i vissa konversationer kunde hon svara den onda mannen med rim, som fick den onda mannen att gå bananas totalt och dödshota henne.
6. Hon fick mer och mer uppmärksamhet, ryggdunk, snart kom hon med i tidningen som den modiga feministen.
7. Så fortsätter det.
Det är troligtvis vad som hänt här.
trädgårdsmöbel
2017-05-11, 16:57
Hon är inte särskilt gammal heller. Tonårsångest, identitetskris, uppmärksamhetsbehov och det där.
mattias123
2017-05-11, 16:57
Återigen, du baserar din logik på det som sägs på flashback, som redan är antifeministiskt. Det är som att läsa på politism.se och upptäcka att det rackas ner på borgare. Eller som att tro att Fria Tider är sanning bara för att de är alternativ media. Hur var det nu med källkritik? Är det två saker man bör vara källkritisk för på flashback så är det 1) kritik mot invandring och 2) kritik mot feminism, eftersom just de två områdena är de stora områdena där flashback som site inte är neutral eller balanserad bland sina medlemmar.
Om du läser en gång till vad jag skrivit så kan du också se att jag är kritisk mot kvinnosyn vi importerar.
flashback har ju ingen politisk agenda som politism.se, flashback har 100% yttrrandefrihet så folk får säga exakt vad dom vill. Där är rasister, nationalister, feminister och kommunister fria att säga i stort sett vad dom vill.
När man dock får säga vad man vill så brukar det nästan alltid resultera i en dominans av nationalister och rasister, man kan undra varför.
shadowfire
2017-05-11, 16:58
Det som skrämmer mig lite är att ditt fokus är mer på att något är lurt med henne/fake - än att faktiskt förstå vad många tjejer utsätts för.
Jag håller med om att hon är ett "bait", dvs hon får ta extremt mycket skit. Å andra sidan, hur många av mina eller dina vänner har regnbågsfärgat hår, är professionella idrottare och sticker ut hakan i mängden rejält? Hon provocerar ju den absolut mest småkukade människan - arab eller svensk - som helst som har lite kvinnoissues. Klart som korvspad hon blir ett bete, de vill ju se om "honan kan få ***".
Apropå att vakna upp så hade jag hoppats på att Livets Hårda Skola faktiskt skulle ha ett kapitel om vad svenska tjejer utsätts för på nätet. Om hon nu har fakeat en del av det, så är det ju inte så att det ersätter det som faktiskt sker på riktigt och på något sätt gör att det inte existerar.
BelowAverage
2017-05-11, 16:58
Vi har ett problem med kulturer där kvinnor förtrycks systematiskt enligt lag, samt krockar mellan dessa och västerländsk dito där jämställdheten kommit längre. Sen har vi ett annat problem à la stereotypen "vit, kränkt man" som anser att detta är en vettig behandling av en kvinna pga biologiska argument som han läst om på Flashback, the Game inspo-bloggar, eller annan likvärdig källa.
Uppskattar era inlägg och orken att käfta mot spam-konton. Förhoppningsvis går de i ide vad det lider.
Ang. Linnea tror jag att hon gör nytta som provokatör / samlingspunkt.
Även om jag har jäkligt svårt för hennes provokativa sätt, tycker hon verkar på tok för rabiat och ensidig, men en sån som hon behövs kanske för att driva en politisk linje.
Undrar vad hennes flashback-haters tycker om Milo Yiannopoulos t.ex, han gör lite samma sak imo.
Och som sagt hon lyckas verkligen med att provocera bl.a mig, och hon väcker debatt. Precis som Milo gör.
mattias123
2017-05-11, 16:59
Lätt att sminka upp sig och kämpa men när kvinnorna i betongen råkar illa ut så är man inte lika intresserad att "stå upp". Påminner om Expo som enbart jagar vita män och aldrig satt sin fot i Rinkeby.
Så är det. Feminist är bara ett sätt att bli känd idag, på social media och snart får man vara med på tv. Linnea fick ju vara med i SVT för några månader sedan också.
1. Hata män, gärna vita män.
2. Var anti-SD, för dom är onda rasister.
3. Prata om allas lika värde och att "rasismen måste kämpas!!".
4. Sprid det på social media
5. Bli känd
Det är bara ett sätt för att bli uppmärksammad och komma ut i rampljuset nu mera, själva åsikterna är egentligen irrelevanta.
Hövdingen
2017-05-11, 16:59
Som i Kungsträdgården?
Efter festivalen sammanställdes en förteckning över de 20 ärenden om sexuellt ofredande som kunde härledas till We Are Sthlm. Ett av dessa ärenden skiljer sig från de övriga i så mening att det anmälda ofredandet bestod i att den utpekade gärningsmannen var en äldre man av svensk härkomst som hade fotograferat flickor på ett närgånget sätt.
Övriga 19 ärenden företer vissa betydande likheter. Detta i så mening att samtliga målsägande är flickor födda 1999-2002, att gärningsmännen – med undantag för två ärenden där det saknas signalementsuppgifter och ett ärende där gärningsmannen bara uppges ha “svart kort hår, ljus i hyn” – anges vara av utländsk härkomst, samt att alla anmälda brott bestått i att gärningsmännen tafsat på målsägandenas bröst, rumpa eller skrev samt, i några fall, även kysst henne eller försökt knäppa upp eller dra av hennes byxor.
I nyssnämnda 19 ärenden har åtta gärningsmän gripits. Deras födelsetider är angivna till perioden 1998-2001 med undantag för en man som uppges vara född 1981. Tre av dessa utpekade gärningsmän är svenska medborgare av utländsk härkomst. En gripen person anges ha tolkbehov på persiska, vilket är ett språk som främst talas i Iran. Övriga gripna är antingen afghanska medborgare eller så har de tolkbehov på dari som är ett av två officiella språk i Afghanistan”
Hundra procent av kända gärningsmän för tafsandet i Kungsträdgården hade utländsk bakgrund. Detta har Polisen aldrig tydligt talat om. Fyra eller fem hade Afghansk bakgrund. Polisens rapport tydliggör inte om gärningsmannen
http://tino.us/2016/08/polisens-internrapport-om-massovergreppen-kungstradgarden/
shadowfire
2017-05-11, 17:00
Det är inte jag som står för den, det har uppmärksammats av väldigt många. Män skriver helt enkelt inte så som de gör i linneas "konversationer", inte ens den mest korkade somaliebonden skriver på det där sättet. Återigen, har man närstående kvinnor som är unga och snygga så är det bara att fråga dem om män faktiskt dödshotar dem på internet 24 ggr per dag.
Vad som hänt är troligtvis följande:
1. Linnea fick till en början några "otrevliga" meddelanden från män.
2. Linnea kom på iden att lägga upp dom på instagram för att få lite uppmärksamhet.
3. I och med samhällsklimatet fick hon stor uppmärksamhet, för alla vet att "män är svin!2.
4. Här tog hennes ego kontrollen, nu började hon fejka mer och mer extrema konversationer för att fortsätta få uppmärksamhet.
5. Varje dag funderade hon ut nya "sätt" hur konversationerna kunde se ut, till exempel i vissa konversationer kunde hon svara den onda mannen med rim, som fick den onda mannen att gå bananas totalt och dödshota henne.
6. Hon fick mer och mer uppmärksamhet, ryggdunk, snart kom hon med i tidningen som den modiga feministen.
7. Så fortsätter det.
Det är troligtvis vad som hänt här.
Det som talar emot är att andra känner igen sig.
Och att hon inte är ensam.
Tyvärr, dina somaliebönder existerar och flera av dem är rentav väldigt svenska. Du drar slutsatsen av att de inte finns för du har någon snygg tjejkompis, jag vänder på steken efter att ha varit ute på datingsiter i 25 år. Är det något tjejer utsätts för så är det slisk-, snusk-, äckel- och pervomail. Med förnedrande kvinnosyn.
Välkommen till Tinder, Happypancake, Match.com, Mötesplatsen.se, Badoo etc. Ta en titt där och gör en studie som tjej så får du se.
shadowfire
2017-05-11, 17:02
flashback har ju ingen politisk agenda som politism.se, flashback har 100% yttrrandefrihet så folk får säga exakt vad dom vill. Där är rasister, nationalister, feminister och kommunister fria att säga i stort sett vad dom vill.
När man dock får säga vad man vill så brukar det nästan alltid resultera i en dominans av nationalister och rasister, man kan undra varför.
Eller så är det 90% unga pojkar med nationalistiska och rasistiska åsikter som hänger på flashback - och därav färgar i praktiken alla trådar med det.
Återigen, källkritik plz.
mattias123
2017-05-11, 17:03
Det som skrämmer mig lite är att ditt fokus är mer på att något är lurt med henne/fake - än att faktiskt förstå vad många tjejer utsätts för.
Jag håller med om att hon är ett "bait", dvs hon får ta extremt mycket skit. Å andra sidan, hur många av mina eller dina vänner har regnbågsfärgat hår, är professionella idrottare och sticker ut hakan i mängden rejält? Hon provocerar ju den absolut mest småkukade människan - arab eller svensk - som helst som har lite kvinnoissues. Klart som korvspad hon blir ett bete, de vill ju se om "honan kan få ***".
Apropå att vakna upp så hade jag hoppats på att Livets Hårda Skola faktiskt skulle ha ett kapitel om vad svenska tjejer utsätts för på nätet. Om hon nu har fakeat en del av det, så är det ju inte så att det ersätter det som faktiskt sker på riktigt och på något sätt gör att det inte existerar.
Om hon fejkar ska det uppmärksammas, det är precis som brudar som falskanklagar för våldtäkt (vilket är otroligt vanligt), de bara förstör för de faktiska offren, samma sak här.
Är inte du typ gammal, 40+ eller något? Du kanske inte har så stor koll på vad tjejer i 20 års åldern får höra på internet, du kanske inte har kontakt med så många såna? Kan garantera att det inte handlar om några hat-meddelanden 50 gånger per dag, oavsett om man har färgat hår eller spelar handboll du :D
mattias123
2017-05-11, 17:04
Eller så är det 90% unga pojkar med nationalistiska och rasistiska åsikter som hänger på flashback - och därav färgar i praktiken alla trådar med det.
Återigen, källkritik plz.
Så är det inte, det är en hel drös med feminister och rödingar där också men av någon anledning får dessa alltid stryk i debatter när det faktiskt är riktig yttrande frihet, vilket resulterar i dominans av en grupp.
Samma sak på social media, facebook etc.
Hövdingen
2017-05-11, 17:06
Var är avslöjandet?
Bevisbördan ligger på henne.
mattias123
2017-05-11, 17:06
Det som talar emot är att andra känner igen sig.
Och att hon inte är ensam.
Tyvärr, dina somaliebönder existerar och flera av dem är rentav väldigt svenska. Du drar slutsatsen av att de inte finns för du har någon snygg tjejkompis, jag vänder på steken efter att ha varit ute på datingsiter i 25 år. Är det något tjejer utsätts för så är det slisk-, snusk-, äckel- och pervomail. Med förnedrande kvinnosyn.
Välkommen till Tinder, Happypancake, Match.com, Mötesplatsen.se, Badoo etc. Ta en titt där och gör en studie som tjej så får du se.
KÄNNER, känner sig inte ensam? Okej, så om jag gör ett manligt instagram konto, jag fejkar konversationer där kvinnor skriver till mig att de ska skära bort min penis för att jag är dum, sedan skriver andra killar att de också "känner igen sig", då är det sant?
Ja, jag har gjort ett kvinnlig baddo konto och på happy pancake förut för att se vad som hände.
Vad hände? Enormt många sexuella inviter (vilket är att vänta), i princip ALDRIG någon som sa något dumt dock.
Du är naiv och du inser inte att Linnea har en politisk agenda, till vilket hon använder instagram till att sprida sitt (fejkade) budskap.
mattias123
2017-05-11, 17:08
Och jag tror inte någon förnekar att det finns ett "hat" på internet .. alla vi som växt upp med online spel har erfarat det.
vad man ifrågasätter är om det verkligen stämmer att brudar får 30st meddelanden varje dag av bönder som ska spränga deras underliv för att se inte vill träffas.
Det är helt enkelt något lurt här, det handlar om en politisk agenda för hennes del och inget annat.
shadowfire
2017-05-11, 17:10
Om hon fejkar ska det uppmärksammas, det är precis som brudar som falskanklagar för våldtäkt (vilket är otroligt vanligt), de bara förstör för de faktiska offren, samma sak här.
Är inte du typ gammal, 40+ eller något? Du kanske inte har så stor koll på vad tjejer i 20 års åldern får höra på internet, du kanske inte har kontakt med så många såna? Kan garantera att det inte handlar om några hat-meddelanden 50 gånger per dag, oavsett om man har färgat hår eller spelar handboll du :D
Självklart om någon ljuger eller fakear så ska det belysas. Det är vi eniga om.
Det vi är oneniga om är om flashback är rätta stället att ta reda på det. Återigen, det är lite som att fråga på Politism om skattesänkningar är bra. Du kommer få de svar du förtjänar.
Fantastiskt att du tilltalar mig som gammal hehe, men kan påtala åtminstone för mitt eget egos skull att senaste hånglet var 24 år. Hon hade dock inga sådana erfarenheter, men det betyder liksom inte att de inte finns. Det är ju det som är att vara källkritisk, objektiv och se saker i sitt stora hela. Du kan prata med tre tjejer som inte har hört maken till något illa, sedan en tjej som blivit totalt psykiskt misshandlad och överkörd. Är det OK att blunda för henne då? För rent konkret, hur många av dina och mina vänner har blivit våldtagna? Tack och lov inte så många eller hur? Men för den som blir det är det reality. Oavsett vad man tror på flashback (där man fortfarande tror att det var ett politiskt mord med Lisa Holm och där det alltid är maskar som äter upp liken när någon saknas osv).
mattias123
2017-05-11, 17:11
Här lyckas hon till och med flika in att vi har stor möjlighet att "ta in fler syrier" också, vad oväntat liksom.
https://www.instagram.com/p/BQe42_PA8ma/?taken-by=assholesonline
mattias123
2017-05-11, 17:13
Självklart om någon ljuger eller fakear så ska det belysas. Det är vi eniga om.
Det vi är oneniga om är om flashback är rätta stället att ta reda på det. Återigen, det är lite som att fråga på Politism om skattesänkningar är bra. Du kommer få de svar du förtjänar.
Fantastiskt att du tilltalar mig som gammal hehe, men kan påtala åtminstone för mitt eget egos skull att senaste hånglet var 24 år. Hon hade dock inga sådana erfarenheter, men det betyder liksom inte att de inte finns. Det är ju det som är att vara källkritisk, objektiv och se saker i sitt stora hela. Du kan prata med tre tjejer som inte har hört maken till något illa, sedan en tjej som blivit totalt psykiskt misshandlad och överkörd. Är det OK att blunda för henne då? För rent konkret, hur många av dina och mina vänner har blivit våldtagna? Tack och lov inte så många eller hur? Men för den som blir det är det reality. Oavsett vad man tror på flashback (där man fortfarande tror att det var ett politiskt mord med Lisa Holm och där det alltid är maskar som äter upp liken när någon saknas osv).
Bra, då ska stor uppmärksamhet läggas på "linnea fallet" för att luska ut om hon faktiskt fejkar eller inte, många på flashback har gjort just detta och det verkar sannerligen som att mycket är fake.
Ja, flashback är det rätta stället då det är sveriges största internetforum, att det bara är "korkade rasistiska knarkare" på flashback är såå 2005.
Du verkar tyvärr inte alls särskilt objektiv, snarare väldigt naiv och lite av en vit riddare, samt verkar jag ana att du egentligen är väldigt invandringskritisk men du vågar inte riktigt gå hela vägen i rädsla att bli kallad något dumt.
Jag känner bara en tjej som blivit våldtagen, det var av två somalier. Två veckor efteråt anordnades en demonstration i staden mot rasism.
Korvryttaren
2017-05-11, 17:14
Här lyckas hon till och med flika in att vi har stor möjlighet att "ta in fler syrier" också, vad oväntat liksom.
https://www.instagram.com/p/BQe42_PA8ma/?taken-by=assholesonline
https://i.gyazo.com/2850feebf9b6c7eb5001aea91640e652.png
*spy*
mattias123
2017-05-11, 17:15
Sen återigen vill jag belysa det "hat" som vi grabbar i 20 eller 30 års åldern växt upp med genom internetspel som counter-strike, unreal tournament, quake etc.
Den mängd av "internethat" jag fått som spelare på olika servrar skulle troligtvis få den mest hårdkokta feministen att få en hjärtattack.
.. Men vad gjorde vi? Vi bet i det sura äpplet, käftade tillbaka för att sedan glömma det.
mattias123
2017-05-11, 17:16
https://i.gyazo.com/2850feebf9b6c7eb5001aea91640e652.png
*spy*
Ja du ser ju ... man kan ju fundera själv, Linnea är feminist, hon har ätit frukost med FI etc, hon har en klar och tydlig agenda. Det är självklart att hon skulle fejka konversationer för att vidare sprida sitt "budskap" - män är onda och vi måste bekämpa "rasismen".
shadowfire
2017-05-11, 17:17
KÄNNER, känner sig inte ensam? Okej, så om jag gör ett manligt instagram konto, jag fejkar konversationer där kvinnor skriver till mig att de ska skära bort min penis för att jag är dum, sedan skriver andra killar att de också "känner igen sig", då är det sant?
Ja, jag har gjort ett kvinnlig baddo konto och på happy pancake förut för att se vad som hände.
Vad hände? Enormt många sexuella inviter (vilket är att vänta), i princip ALDRIG någon som sa något dumt dock.
Du är naiv och du inser inte att Linnea har en politisk agenda, till vilket hon använder instagram till att sprida sitt (fejkade) budskap.
Nej jag är inte naiv, men jag tycker inte du har presenterat bevis för att hon ljuger. Att hon har en politisk agenda är givet. Jag blev själv nu i veckan utsatt för hat på hennes sida då jag frågade om lite statistik, så du drar lite på fel trumma min vän som tror att jag är naiv. Tvärtom är jag väldigt, väldigt konkret och söker klara svar. Inte spekulationer i Hänt Extra eller på Flashback. Eller Fria Tider. Eller Aftonbladet.
Däremot studerar jag av fri vilja ofta mäns våld och hot mot kvinnor i relationer och inser att detta är ett sjukt problem, inte sällan med dödlig utgång. Nu senast Långhyttan i Dalarna, med en vit svensk kille som står anklagad för dråp. Lisa Holm var motsvarande, fast från grannland. Trollhättemordet på Ida var också white trash, typisk svensk. Jag försöker se saker och ting i ett större perspektiv än att bara titta på invandrare och deras beteende. Det är den stora skillnaden mellan oss. Jag säger inte att det ena inte finns, jag tittar däremot på totalen och ser två stora problem.
shadowfire
2017-05-11, 17:21
Bra, då ska stor uppmärksamhet läggas på "linnea fallet" för att luska ut om hon faktiskt fejkar eller inte, många på flashback har gjort just detta och det verkar sannerligen som att mycket är fake.
Ja, flashback är det rätta stället då det är sveriges största internetforum, att det bara är "korkade rasistiska knarkare" på flashback är såå 2005.
Du verkar tyvärr inte alls särskilt objektiv, snarare väldigt naiv och lite av en vit riddare, samt verkar jag ana att du egentligen är väldigt invandringskritisk men du vågar inte riktigt gå hela vägen i rädsla att bli kallad något dumt.
Jag känner bara en tjej som blivit våldtagen, det var av två somalier. Två veckor efteråt anordnades en demonstration i staden mot rasism.
Det sista du skriver säger mig att du är färgad.
Någon riddargrej behöver jag inte, jag är som du skrev "gammal", så jag orkar inte bry mig om vad folk tycker om mig. Däremot vill jag vara väldigt saklig och vill att det jag riktar kritik emot är befogat. Försöker därmed läsa på lite extra innan jag dräper kommentarer på t.ex. kolo. Eller flashback.
Flashback är en majoritet av invandringskritiska anonyma småbarn. Det är inget nytt, det har varit så ett tag och är så nu med. Alla är dömda invandrare innan motsatsen bevisats, flashback[tm]. Jag gillar dock forumet, men det är tyvärr en för snäv del av svenska folket som hänger där. Det hade varit magiskt om en majoritet av svenska folket hade hängt där, t.ex. fler kvinnor.
mattias123
2017-05-11, 17:22
Nej jag är inte naiv, men jag tycker inte du har presenterat bevis för att hon ljuger. Att hon har en politisk agenda är givet. Jag blev själv nu i veckan utsatt för hat på hennes sida då jag frågade om lite statistik, så du drar lite på fel trumma min vän som tror att jag är naiv. Tvärtom är jag väldigt, väldigt konkret och söker klara svar. Inte spekulationer i Hänt Extra eller på Flashback. Eller Fria Tider. Eller Aftonbladet.
Däremot studerar jag av fri vilja ofta mäns våld och hot mot kvinnor i relationer och inser att detta är ett sjukt problem, inte sällan med dödlig utgång. Nu senast Långhyttan i Dalarna, med en vit svensk kille som står anklagad för dråp. Lisa Holm var motsvarande, fast från grannland. Trollhättemordet på Ida var också white trash, typisk svensk. Jag försöker se saker och ting i ett större perspektiv än att bara titta på invandrare och deras beteende. Det är den stora skillnaden mellan oss. Jag säger inte att det ena inte finns, jag tittar däremot på totalen och ser två stora problem.
Bevis finns någonstans i flashback tråden, bevisbördan är dock inte på mig, jag bara BETVIVLAR de hon skriver, det är upp till henne att faktiskt bevisa att det är sant om hon vill att jag ska välja att tro på henne. Det behövs dock inga bevis för många, för hon är:
1. Tjej
2. Feminist
3. Går de godas väg, dvs propagera för manshat och invandring
Detta är tillräckligt för väldigt många att anse hon måste tala sanning, för de VILL det.
Okej, det var intressanta fall du tog upp, nu, ska vi jämföra statistiken? Kvinnor i sverige mördade av vita män jämfört med .. icke-vita, rent procentuellt sett? Hur vore det med våldtäktsfall, gruppvåldtäkter?
Om du faktiskt är konkret så borde du gå in på flashbacks del invandring och integration, dra igång en debatt där så du får möta de mer erfarna debattörerna, vi får se hur länge dina argument håller, det kommer inte ta särskilt lång. Där får du en saklig, objektiv diskussion. Jag har sett flera stycken mellan "nationella", eller rasister, och feminister/kommunister, det brukar inte gå särskilt bra för rödingarna vill jag påstå.
shadowfire
2017-05-11, 17:23
Sen återigen vill jag belysa det "hat" som vi grabbar i 20 eller 30 års åldern växt upp med genom internetspel som counter-strike, unreal tournament, quake etc.
Den mängd av "internethat" jag fått som spelare på olika servrar skulle troligtvis få den mest hårdkokta feministen att få en hjärtattack.
.. Men vad gjorde vi? Vi bet i det sura äpplet, käftade tillbaka för att sedan glömma det.
Lite skillnad mot för att bli en "orre" och bespottad i förorten.
mattias123
2017-05-11, 17:24
Flashback är en majoritet av invandringskritiska anonyma småbarn. Det är inget nytt, det har varit så ett tag och är så nu med. Alla är dömda invandrare innan motsatsen bevisats, flashback[tm]. Jag gillar dock forumet, men det är tyvärr en för snäv del av svenska folket som hänger där. Det hade varit magiskt om en majoritet av svenska folket hade hängt där, t.ex. fler kvinnor.
Dessa "invandringskritiska småbarn" skulle kunna argumentera sönder dig helt och hållet, vad säger det om dig? Du underskattar dessa "småbarn", många av dem är inte småbarn över huvud taget utan väldigt välutbildade sakliga människor. i 9 fall av 10 är de som börjar balla ur emotionellt feminister och kommunister, precis som på alla andra ställen i princip.
Kvinnor hänger sällan på internetforum, varken när det handlar om invandringskritik, politik i sig, biologi, kemi, matematik, styrketräning, motorsport eller matlagning. Istället hänger man på facebook och instagram.
Bevisbördan ligger på henne.
mattias123 påstod att hon blev avslöjad. Jag såg inget avslöjande.
Du ser verkligen inte skillnaden?
mattias123
2017-05-11, 17:26
Lite skillnad mot för att bli en "orre" och bespottad i förorten.
Ingen skillnad alls, skillnaden är att vi är pojkar och därmed inte förväntade att bry oss särskilt mycket, vilket vi heller inte gör, kanske något brudarna borde lära sig.
Handlar det om IRL är det dock en annan sak, men det är väl faktiskt så att män råkar ut för många fler misshandlar än kvinnor? Män blir mördade i större utsträckning, misshandlade och rånade .. män blir till och med våldtagna i större utsträckning (om man räknar med fängelser, åtminstone i usa) - män dör i förtid, män är de som i regel går ut krig, män är de som tar de farliga jobben, män är de som tar de slitsamma yrkena, prostatacancer dödar många fler än bröstcancer man den andra får mkt mer bidrag å uppmärksamhet.
Kvinnohat vare va?
shadowfire
2017-05-11, 17:27
Om du faktiskt är konkret så borde du gå in på flashbacks del invandring och integration, dra igång en debatt där så du får möta de mer erfarna debattörerna, vi får se hur länge dina argument håller, det kommer inte ta särskilt lång. Där får du en saklig, objektiv diskussion. Jag har sett flera stycken mellan "nationella", eller rasister, och feminister/kommunister, det brukar inte gå särskilt bra för rödingarna vill jag påstå.
Nej precis, att gå in på flashback och prata invandring är som att gå in på politism och prata skattesänkningar. Du får de argument du förtjänar sett till vad skaran på siten tillhör. Flashback är dock inte är spegel av Sverige utan är just en nischad site.
mattias123
2017-05-11, 17:28
Nej precis, att gå in på flashback och prata invandring är som att gå in på politism och prata skattesänkningar. Du får de argument du förtjänar sett till vad skaran på siten tillhör. Flashback är dock inte är spegel av Sverige utan är just en nischad site.
Gå in och starta en debatt bara, håll dig saklig så kommer du bli bemött på det sättet också, men du kommer dock få storstryk i debatten, sett det flera gånger nu genom åren, samma sak varje gång, till slut kommer du balla ur och hysteriskt börja kalla folk för rasister .. åtminstone om man ska gå efter hur de brukar se ut.
shadowfire
2017-05-11, 17:32
Dessa "invandringskritiska småbarn" skulle kunna argumentera sönder dig helt och hållet, vad säger det om dig? Du underskattar dessa "småbarn", många av dem är inte småbarn över huvud taget utan väldigt välutbildade sakliga människor. i 9 fall av 10 är de som börjar balla ur emotionellt feminister och kommunister, precis som på alla andra ställen i princip.
Kvinnor hänger sällan på internetforum, varken när det handlar om invandringskritik, politik i sig, biologi, kemi, matematik, styrketräning, motorsport eller matlagning. Istället hänger man på facebook och instagram.
Så, nu gör en kvinna just det. Hänger ut män på forum. Då är hon "fake, lögn", det finns inga sådana påhopp, allt är foliehatt?
Hur ska du ha det nu? En kvinna törs sticka ut och säga vad hon utsätts för och då är det hoax?
Ingen skillnad alls, skillnaden är att vi är pojkar och därmed inte förväntade att bry oss särskilt mycket, vilket vi heller inte gör, kanske något brudarna borde lära sig.
Handlar det om IRL är det dock en annan sak, men det är väl faktiskt så att män råkar ut för många fler misshandlar än kvinnor? Män blir mördade i större utsträckning, misshandlade och rånade .. män blir till och med våldtagna i större utsträckning (om man räknar med fängelser, åtminstone i usa) - män dör i förtid, män är de som i regel går ut krig, män är de som tar de farliga jobben, män är de som tar de slitsamma yrkena, prostatacancer dödar många fler än bröstcancer man den andra får mkt mer bidrag å uppmärksamhet.
Kvinnohat vare va?
hehe, väntade mig att du skulle dra det kortet... men det har jag i sig inget att invända emot, tvärtom, jag tycker mycket av feminism och genusforskningstramset borde användas till att se vad som får män att må dåligt. Tyvärr är det småpojkar som mår dåligt som sedan slår sönder sina fruar så att sjukhuset får köra tusenbitarspussel på näsbenet. Samma småpojkar messar faktiskt Linnea eller andra tjejer, även om du försöker få det till att alla män är riddare och ingen beter sig illa om man nu inte är invandrad.
shadowfire
2017-05-11, 17:35
Gå in och starta en debatt bara, håll dig saklig så kommer du bli bemött på det sättet också, men du kommer dock få storstryk i debatten, sett det flera gånger nu genom åren, samma sak varje gång, till slut kommer du balla ur och hysteriskt börja kalla folk för rasister .. åtminstone om man ska gå efter hur de brukar se ut.
Ingen fara för min del, jag står för de "rasistiska" åsikter jag har - och jag är saklig. Jag har redan mina konton där och är delaktig i de dialoger jag tycker har någon inverkan. Någon storstryk har jag inte åkt på alls, däremot blivit respekterad eftersom jag redan varit delaktig i upplösningen på ett mordfall, döm av gudarna inte ens en invandrare.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.