Visa fullständig version : Vad har DU ätit idag? (HELA dagens mat))
Dagens:
Innan träning: EAA + 2 dextrosol
- Ben och biceps -
Frukost: Yoghurtblandning med keso och psylliumfrön toppad med chokladproteinpudding med extra kakao och kokosflingor
- Lunchpromenad -
Lunch: Rågformmackor med laxröra (stekt lax, röd lök och kvarg)
Innan kardio: EAA + 2 dextrosol
- Crosstrainer -
Efter träning: Gainer
Middag: Wrap (Lövånger tunnbröd) med kalkon, guacamole, senap och tomat
+ morot
+ grönt te i mängder med sötning
+ kaffe me mjölk
Ska vara runt 1500kcal (alltid nåt mer som slinker ner) fördelat på P:K:F - 40:30:30
forslund
2008-07-24, 21:55
Frukost: 2dl Havregrynsgröt med sylt.
Lunch: 3dl Havregrynsgröt med sylt.
Middag: 6 st pannkakor.
Ja, gröt är det bästa som finns! :D
LadyInsane
2008-07-24, 22:02
Frukost: Havregrynsgröt med keso naturell och jordgubbssylt
En sharonfrukt och en banan
2 koppar kaffe med mjölk och en kopp varm choklad
Lunch: Pasta med ostsås med kassler
Doublepro och mölk: chokladpudding
Middag: Fransyska med färsk potatis och brunsås
Vienetta-glass
2 pingvinstänger
Eddie Vedder
2008-07-25, 03:46
Räknade med 50 g gröna ärtor, var det egentligen 500 g? :D
Mer än 50 var det helt klart men inte 500 heller.:D.
Varför dividerar du med 2,3 när bönorna ökar ca 3 ggr i vikt?
Dom sväller inte tredubbelt när jag kokar dom. När jag vägt före och efter brukar skillnaden ligga runt 2.3 gånger större.
vildängel
2008-07-25, 10:11
Gårdagen:
Frukost: Havregrynsgröt (1 dl gryn) med linfrön, 3 plommon, hallonkräm och mjölk.
Lunch: Chumlax, färskpotatis, paprika, rivna morötter, ananassås.
Födelsedagsmiddag hos mamma: Kycklingklubba, ris, vitlökssås, massa sallad. 3 portioner chokladpudding med hallongrädde och björnbärssylt :eating: Vitt te.
Kvällsmat: 2 ägg, kaviar, 1 persika.
Vimpyboy
2008-07-25, 12:40
Frukost:
1 banan
1 kopp kaffe
1 drickyoughurt
Lunch:
Italiensk sallad på "runt hörnet" på sveavägen. Godaste salladen jag någonsing har ätit! Rekommenderas starkt. :)
http://runthornet.gastrogate.com/
Mål 1: Lax, grönsaksbädd och majonnäs.
Mål 2: Lax, grönsaksbädd och majonnäs.
Mål 3: Nötburgare och massvis med sallad ("sallad"=olika grönsaker) och hamburgerdressing (baserad på rapsolja).
Gårdagens.
machine gun
2008-07-25, 13:10
Dom sväller inte tredubbelt när jag kokar dom. När jag vägt före och efter brukar skillnaden ligga runt 2.3 gånger större.
Skillnaden borde väl ändå inte vara så stor som 500 kcal?
Frukost - Yoghurt med müsli, banan och valnötter, kaffe med mjölk
Lunch - Pasta med köttfärssås, grönsaker
Mellan/Innan träning - 2 äpplen, 25g rage
Efter träning - 35g fairing recovery hallon
Middag/Kväll - Middag på resturang, ingen aning om vad det blir + ett helt gäng iskalla raspberry daquiris + ev några glas vin.... :angel:
Chrillee
2008-07-25, 21:28
Du äter enformigare än Coleman under diet.
Ja jo, blir lite segt. Men jag klarar mig bra än så länge, kyckling och bulgur till frukost och middag idag + pannbiffar. :hbang:
Men nu blir det en sojalatte innan krogen, ljuuv *drool*
Dålig dag idag =/
Mål 1
Kebabtallrik, ett glas cola
Mål 2
Kycklingfilé, ris, minimjölk
Mål 3
Kvarg, minimjölk, fun light peach
Men nu blir det en sojalatte innan krogen, ljuuv *drool*
Helt rätt att variera med! :D
Dagens:
- Crosstrainer -
Frukost: Yoghurtblandning med havrekli och psylliumfrön toppad med chokladproteinpudding med extra kakao och kokosflingor
- Lunchpromenad -
Lunch: 2 grillade fläskkotletter med borlotti bönor och ratatouille
På stan: Stor Islatte på sojamjölk *supersmarrig*
Middag: Wrap (Lövånger tunnbröd) med kycklingfilé, guacamole, stekt rödlök och gurka
Extra: Yoghurt med sötning, kanel och lite vaniljprotein
+ morot
+ en kaffe me mjölk på jobbet
Blev lite "mycke" idag, 1700kcal ungefär, men jag har varit igång så det räcker...
cosmic_dancer
2008-07-25, 22:32
Frukost - Lättfill med rabarber, blåbär, mix av fiberhavregryn, dinkelflingor, 4-kornskross och loppfrön och lite ingefära. Grönt te och havtornsjuice
Lunch - En smoothie. Vatten och kaffe
Middag - Hembakt pitabröd fylld med sojafärs, sallad och grönsaker. Hade även massa sallad, grönsaker och lite adukibönor brevid. Cola light att dricka.
Har även ätit torkade fikon och aprikoser, lite algchips, fullkorns digestivekex, några bitar sockerfritt godis och light vaniljglass (carte dor) Magiskt gott.
Musselbank
2008-07-25, 22:45
½ burk fiskbullar m. ganska lite snabbmakaroner & ett stycke brie, nästan ett helt litet paket keso (paprika)
8 svaga öl /and counting
Scratch89
2008-07-25, 22:51
Frukost All Bran med mjölk, rågbröd med ost och kalkonbröst
Lunch Big Tasty med plusmeny (Cola Light!)
Middag Tacos, Sitting Bull-glass, Tutti Frutti
machine gun
2008-07-25, 22:51
Frukost: Lättfil m nektarin, havregryn, solroskärnor. 2 rostmackor m jordnötssmör & hallonsylt. Cafe latte.
Lunch: Mograbiah, spenat, sojabitar, solrosfrön
Mellanmål: Double pro choklad
Fika 1: Cafe latte
Fika 2: Glass
Fika 3: Cafe latte & kanelbulle
Middag: Pastasallad
- löpträning -
Efter träning: Hydrapro
Fika är trevligt :D
Frukost: Rågmjölsgröt m. lättmjöl o lingonsylt + 2 skivor hembakt pumpernickelbröd m. ost.
Lunch efter träning: Müsli m. mild naturell yoghurt + 3 skivor pumpernickel och senapssill som pålägg.
Middag: Lax m. pasta
Thåström...
Öl...
Kebab...
Öl...
Vatten... :)
Chrillee
2008-07-26, 02:31
Dagens:
- Crosstrainer -
Frukost: Yoghurtblandning med havrekli och psylliumfrön toppad med chokladproteinpudding med extra kakao och kokosflingor
- Lunchpromenad -
Middag: Wrap (Lövånger tunnbröd) med kycklingfilé, guacamole, stekt rödlök och gurka
+ morot
Blev lite "mycke" idag, 1700kcal ungefär, men jag har varit igång så det räcker...
1700kcal, mycket? Visst du är kvinna, men är inte det lite lågt, eller går du på diet kanske?
Frukost - Lättfill med rabarber, blåbär, mix av fiberhavregryn, dinkelflingor, 4-kornskross och loppfrön och lite ingefära. Grönt te och havtornsjuice
Lunch - En smoothie. Vatten och kaffe
Middag - Hembakt pitabröd fylld med sojafärs, sallad och grönsaker. Hade även massa sallad, grönsaker och lite adukibönor brevid. Cola light att dricka.
Har även ätit torkade fikon och aprikoser, lite algchips, fullkorns digestivekex, några bitar sockerfritt godis och light vaniljglass (carte dor) Magiskt gott.
hembakat pitabröd? kan du inte dela med dig av receptet*cupid*
har försökt göra ett pitabröd på fullkornsmjöl, det blev inte lyckat :(
Gårdagens;
H-gröt, blåbärsyoughurt, 1 polarkraft extrem
1 port fullkornspasta, med typ 2 coctailtomater till och 1 morot
Prottedrink, ½ rallarhalva med räkost
1 burk tonfisk, pasta, ketchup
2 polarkraft extrem, 2 nektariner & en riskaka
1700kcal, mycket? Visst du är kvinna, men är inte det lite lågt, eller går du på diet kanske?
Ska tävla i Atlethic Fitness om 6v, så jo, det är deff som gäller.
Därför jag hade apostrofer runt ordet "mycket"... :smash:
Chrillee
2008-07-26, 17:46
Ska tävla i Atlethic Fitness om 6v, så jo, det är deff som gäller.
Därför jag hade apostrofer runt ordet "mycket"... :smash:
Jaja där ser man, lycka till du!
Hehe, ibland är jag lite korkad, speciellt halv 4 på morron =)
Eddie Vedder
2008-07-26, 19:31
IGÅR:
Frukost: Två kokta ägg med ca 250g kokta morötter, lika mycket broccoli samt ca 150-200g kokt potatis.
Lunch: Nötskav med ca 425g kokt potatis. Jag hade egentligen planerat en burk makrill i tomatsås men på jobbt serverade vi nötskav och det blev sjukt mycket över så jag tog det till min potatis istället. SJUKT GOTT!*drool*:eating: Visst är makrill i tomatsås gott även det men kul med lite variation och den überfeta äldrevårdsmaten är så in i h-vete god!*drool*:thumbup:
Middag: Gröt på 120g havregryn med 3dl naturell lättyoghurt och 40g LÄTTA mini nedblandat i gröten. Till detta blev det även ca 400g vitkål och 250g kokt potatis.
IDAG:
Frukost: Två kokta ägg med ca 200g kokta morötter, 250-300g broccoli två gula lökar (kanske totalt 100g lök eller så) samt ca 300g vitkål.
Lunch: Gröt på 120g havregryn med 3dl naturell lättyoghurt och 40g LÄTTA mini nedblandat i gröten. Till detta blev det även ca 300g vitkål och en kokt potatis.
Mellanmål: 20g Kolozzeum Pure Whey Skogsbär.
Middag: Gröt på 120g havregryn med 3dl naturell lättyoghurt och ca 15g LÄTTA mini nedblandat i gröten. Till detta blev det även ca 300g kokt potatis.
Kvällsmål: En halv burk inläggningssill (utan inläggning, dv.s. helt "naturell"), ungefär 100g sill med andra ord (det är ca 210g i en burk).
Jag gillar potatis och jag gillar havregrynsgröt med yoghurt om någon undrar.:D
whey+tonfisk
EAA
whey+nötter
Biff 350g
ska äta 350g biff till senare och ta keso innan läggdags
hamnar på ca 2300kcal under 30g kolhydrater.
Emil_Larsson
2008-07-26, 19:39
Frukost:
1½ dl havregryn, ett ägg, halv shaker med mjölk, 2 st päron, Omega 3, kaffe.
Strax före Middag:
Resten ur glassbyttan, kaffe.
Middag:
2 portioner köttbullar, makaroner, grönsaker, ketchup.
Kvällsmat:
3 runda kakor med mycket smör, ägg, persika, kaffe.
Skall la äta någonting om en kort stund här också.
9 plättar med socker
2 proteindrinkar
2 kiwis
en låda vindruvor
en gainomax
4 kycklingklubbor
kycklingfilé med kroketter, paprika och ketchup
Yoggi delikatess
Blir nog nått mer sedan.
Gainomax för 14kr idag på coop extra =D
9 plättar med socker
2 proteindrinkar
2 kiwis
en låda vindruvor
en gainomax
4 kycklingklubbor
kycklingfilé med kroketter, paprika och ketchup
Yoggi delikatess
Blir nog nått mer sedan.
Gainomax för 14kr idag på coop extra =D
såna här poster gör att man längtar till bulken :D fan härlig mat!
cosmic_dancer
2008-07-26, 22:04
hembakat pitabröd? kan du inte dela med dig av receptet*cupid*
har försökt göra ett pitabröd på fullkornsmjöl, det blev inte lyckat :(
Jo det kan jag. Det kommer från "Du är vad du äter" :)
Ca 15 st
50 g jäst
5 dl vatten
1 ½ tsk salt
½ msk sirap
2 msk olja
ca 9 dl dinkel sikt
ca 2 dl dinkel fullkorn
Smula ner jästen i en bunke och rör ut den med fingervarmt vatten. Blanda i salt, sirap, olja och nästan allt mjöl och rör om. (Låt degen vara något kladdig då den ska jäsa). Låt den jäsa under duk i ca 1 timme. Ta upp degen på mjölat bord och dela degen i ca 15 delar, som du kavlar ut till ca ½ cm tjocka kakor. Lägg dem på en smord plåt och grädda i 275 grader mitt i ugnen i ca 8 minuter.
Lycka till
Kan tilllägga att jag kavlar inte ut mina pita bröd utan plattar bara till dem, går lika bra det.
bustz0rz
2008-07-26, 22:17
Frukost: Rostade mackor med ost på, och ett glas mjölk.
Fika: Blåbärsmuffins och cola.
Middag: Spagetthi och köttfärssås och sallad.
Efterrätt: Glass med persika och blåbär.
Kvällen: En liten skål chips
Plus en jävla massa vatten. Helt galet varmt.
Ellis Wyatt
2008-07-27, 08:00
Dagens:
- Crosstrainer -
- Lunchpromenad -
+ morot
Kör du någonsin perioder där du höjer näringsintaget rejält? Jag har hört att det hjälper vid tävlingsdeffar. Det måste vara grymt tungt psykiskt att ligga på ett sådant låg BF som du gör, särskilt som du är tjej.
Alfred Nobel
2008-07-27, 08:09
En molnlös och kokhet bakislördag:
Mål #1: Kebab med bröd (formaggio pizzeria, fridhemsplan).
Mål #2: Kyckling med curry (kungshallen, hötorget).
Snack till Batman: Choklad, bilar och festis.
Kör du någonsin perioder där du höjer näringsintaget rejält? Jag har hört att det hjälper vid tävlingsdeffar. Det måste vara grymt tungt psykiskt att ligga på ett sådant låg BF som du gör, särskilt som du är tjej.
Nix på båda frågorna...
Jag tror inte på "ätardagar", mer än att de "fuckar upp rytmen", gör mig grymt hungrig dagarna efter samt kräver ett så sjukt mycket lägre kaloriintag övriga dagar.
Den matmängd och variation jag får i mig just nu är suverän och alla fetterna är "tuggbara", vilket fyller upp känslan av måltidernas storlek och jag får mat vid de vanliga dygnsrytm-tillfällena: frukost, lunch och middag.
På helgerna kan jag gärna finna på att tex slå ihop frukost och lunch för att spara plats till en större/kaloririkare middag senare.
Jag pallar inte att ligga på ett för lågt kaloriintag för länge (är för matglad och jobbet kräver ett skärpt sinne), särskilt inte om det bara är för att kunna överäta en enda dag i veckan. Då sprider jag hellre ut det mer...
Men alla är vi olika... ;)
Gårdagen (födelsedagsfirande)
Innan träning: EAA
Frukost: Yoghurtblandningen med chokladproteinpuddingen samt kokosflingor
På stan: Stor sojaISlatte (väl behövlig i värmen)
Mellis: Låglaktosfil, sötning, kanel, lite vaniljprotein och sötmandelflarn
Födelsedagsmiddag: Kyckling i svampsås, ugnsrostade rotsaker, guacamole och sallad
Efterrätt: Olika bär och melon med Tofuline chokladglass
Blev i överkant och tänker inte ens försöka räkna på det... vidhåller tidigare uttalande om ätardagar, dock var det här sjuuukt gott, och min kompis hade gjort ett jättejobb för att fira mig, så jag "får ta smällen" idag... :D
Men innan tävlingen blir det inga liknande omgångar igen! :whipped:
Frukost:
Gröt utan mjölk +protein + apelsin+ ägg (mjölken var slut...)
Surf
Eftersurfmellanmål:
Banan
Lunch
Spaghetti o köttfärssås med vitkål.
Gym
Mellanmål efter gym:
Protein, tre mackor med tonfisk, ost och keso.
Middag:
Pastasallad med bacon, sojabönor och annat gott, sås på grekisk youghurt och curry
såna här poster gör att man längtar till bulken :D fan härlig mat!
Haha =D men jag är trött på det nu. Jag längtar till deff.
Animalistic
2008-07-27, 13:06
direkt på morgonen: ~50g pro fx, 400mg koffein, 1 alert fx, 3 omega-3 kapslar
-TRÄNING-
direkt efter träning: ~50g pro fx
~20-30min efter träning: 300g mjölk, 100g special k
-jobba-
äta på rasten: 100g fullkornspasta, 1st kycklingfilé
innan sängen: ~50g pro fx, eventuellt med mjölk om jag handlar
snålt med fett idag, men de funkar
60g whey
1 burk tonfisk
14g eaa
607 kcal 69% protein
31% fett
1%< kolhydrater
60g whey
1 burk tonfisk
14g eaa
607 kcal 69% protein
31% fett
1%< kolhydrater
Är det hela dagens intag? :confused:
thatkrillesshow
2008-07-27, 16:21
9.30:
10 g EAA.
10.00:
Havregrynsgröt med keso, en sked messmör, ett ägg, ett glas apelsinjuice.
13.00:
Tonfisk- och prickig korvmackor.
14.30:
Ett äpple.
17.00:
Rökt makrill, potatis, gurk- & gräddfilsås, ett ägg, ett knäckebröd, sallad.
Emil_Larsson
2008-07-27, 16:54
Frukost:
3 st runda kakor med smör, ägg, mjölk, kaffe.
Middag:
2 rejäla portioner tonfiskssallad med ägg, makaroner, tomat och lite annat, ketchup, kaffe.
Nyss:
2 st Tarragona dubbelbitar, resten utav tonfisken (kort datum så morsan bad mig käka upp resterna :D) kaffe.
Senare skall jag väl dra i mig några mackor eller nåt, samt en spendrups :)
Frukost: Lätyoghurt med hallonkräm/kokosflingor/linfrön/kanel. 2 rostade med kesella och lemon curd. 1 kopp kaffe och 1 apelsin.
Landsvägscykling 2h 23min - hett! :)
Lunch: Ugnsrostade rotfrukterr, kyckling, turkisk yoghurt och 2 hårda med smör/ost.
Middag: Hemmagjord pizza med grönsallad och sen blev det 1 apelsin efteråt.
Får se om jag äter något mer senare.
cosmic_dancer
2008-07-27, 18:47
Frukost - Sojamjölk med havregryn, loppfrön, svarta och röda vinbär, rabarber och blåbär. 1 skiva hembakt rågbröd med två skivor ägg och persilja på. Grönt te att dricka.
Middag - Tacotallrik, bestående av Sojafärs, sallad, rivna morötter, böngroddar, majs, paprika, adukuibönor, champinjoner, rädisor, tomat, rödlök, avokadoröra, fetaoströra, salsa, jalapenos och fefferoni.
Mellan dessa måltider har jag ätit lite körsbär, en naktarin, ett äpple, torkade äppelringer, 3 rotfruktsbitar, algchips, två kolor, keso och kaffe.
Mål 1
Kycklinggryta (typ mango/chutney), ris, minimjölk
Mål 2
Havregrynsdrink (havregryn, proteinpulver, kakao, minimjölk
Mål 3
Proteindrink, ägg, bröd.
machine gun
2008-07-27, 19:22
algchips
Det lät inget vidare.
Efter en helg av öl, kebab och sprit i mängd och parti så kan jag vara glad över dagens lätta mat
Frukost: Havregrynsgröt med keso och proteinshake
Lunch: Havremacka med ostskivor, färsk tomat och keso. Två äpplen, hundra gram vindruvor och ett plommon.
Middag: Omelett med brocolli, sallad och pasta. Havremacka med makrill och ost.
cosmic_dancer
2008-07-27, 19:29
Det lät inget vidare.
nä men det är faktiskt rätt gott. Klippta remsor av torkade noriark
Frukost: 100 g jordgubbar, 100 g hallon, 100 g blåbär (Alla färska)
Lunch: Två burkar med makrill i tomatssås
Mellanmål: Ett löskokt ägg
Middag: 2,5 dl Köttsoppa
+ 50 cl Cola Light och en Star Bar Toffee
Eddie Vedder
2008-07-27, 19:45
Frukost: En burk tonfisk, ca 20g LÄTTA yoghurt, ca 200g broccoli samt ca 200g lök.
Lunch: Gröt på 120g havregryn med 3dl naturell lättyoghurt. Till detta blev det även ca 200g kokta gula ärter blandat med ca 40g tomatpuré.
Middag #1: Gröt på 120g havregryn med 3dl naturell lättyoghurt. Till detta blev det även ca 300g vitkål och drygt 200g kokt potatis.
Middag #1: Gröt på 120g havregryn med 2dl naturell lättyoghurt och 40g LÄTTA mini nedblandat i gröten. Dessutom ca 250-300g vitkål.
forslund
2008-07-27, 19:45
Frukost: 100 g jordgubbar, 100 g hallon, 100 g blåbär (Alla färska)
Lunch: Två burkar med makrill i tomatssås
Mellanmål: Ett löskokt ägg
Middag: 2,5 dl Köttsoppa
+ 50 cl Cola Light och en Star Bar Toffee
Varför så extremt lite mat? Svälter du dig? :confused:
Frukost: En burk tonfisk, ca 20g LÄTTA yoghurt, ca 200g broccoli samt ca 200g lök.
Lunch: Gröt på 120g havregryn med 3dl naturell lättyoghurt. Till detta blev det även ca 200g kokta gula ärter blandat med ca 40g tomatpuré.
Middag #1: Gröt på 120g havregryn med 3dl naturell lättyoghurt. Till detta blev det även ca 300g vitkål och drygt 200g kokt potatis.
Middag #1: Gröt på 120g havregryn med 2dl naturell lättyoghurt och 40g LÄTTA mini nedblandat i gröten. Dessutom ca 250-300g vitkål.
Fan va enformigt du äter Nicke :)
machine gun
2008-07-27, 19:53
2200 kcal
löpning drygt 9 km
Frukost: Fiberhavregryndgröt med hallon och mellanmjölk. En hembakt dinkel/havre-fralla med keso
Lunch: Tonfiskröra (tonfisk, dolmio tomatsås, lök, broccoli, äpple mm), röda linser, massa grönsaker
Vaniljte med mjölk och nån tsk snabbkaffepulver
Middag: Två Vegbiffar (gjorda av hälsans kök vegfärs), fullkornspasta i vitlök, tomatsås, gröna bönor, lök, hackad stekt tomat och kryddor.
Later: Typ.. äpplen och keso kanske :)
Varför lätta? Smak? Fettsnålt?
machine gun
2008-07-27, 20:16
Vaniljte med mjölk och nån tsk snabbkaffepulver
Den var ny :) Hur smakar det? Som te eller kaffe?
11:00 - Frukost/lunch? - yoghurt, müsli, en banan
15:30 - Middag? 3/4 hawaii-pizza, lite pizzasallad, en öl
???
Vilken opti dag känner jag..
Fredriiik
2008-07-27, 20:28
Bara jag som blir ruggigt pruttig i magen bara av att läsa detta? ;D
OT:
Frulle: 400gram kvarg 1 päron 3 gram omega 3
Lunch: 130 gram pasta 150 gram kyckling och uncle beans sås
Innan träning 12gram EsaPro.
Efter träning/Middag: Rejäl sallad med tonfisk och en proteinare
Ikväll: Kvarg
EAA
whey tonfisk
whey nötter
Keso whey
Entrecôte + whey
rapsolja
2800-2900kcal
Kolhydrater - 2 %
Protein - 54 %
Fett - 44 %
Protein:383 kolhydrat :16 fett:138
EAA
whey tonfisk
whey nötter
Keso whey
Entrecôte + whey
rapsolja
2800-2900kcal
Kolhydrater - 2 %
Protein - 54 %
Fett - 44 %
Protein:383 kolhydrat :16 fett:138
Hur länge räknar du med att palla det låga kolhydratintaget?
Tränar du hårt samtidigt och hur funkar det?
Jag blev själv helt kass i huvudet när jag skar ner till 20% kolhydrater :Virro
Gårdagen, helg, vilodag och social i Kungens Kurva... blev en mysko blandning.
Frukost: Chokladproteinpudding me extra kakao, knäckemacka med avokado och keso (grillad paprika)
Lunch (på Ikea): Ugnslax med ugnsrostade rotfrukter, äppelsalsa och pizzasallad
Middag: Samma som frukost plus extra keso och chaite
Provade dessutom smaker på lite nyinhandlade proteinpulver med blandat resultat...
Blev en hel del cola zero och läkerol också under bion...
LadyInsane
2008-07-28, 09:37
Igår:
Havregrynsgröt med keso och jordgubbssylt
Ciabatta med stekt kyckling, keso och avokado
Tre grillspett, oxfile, fläskfile och kyckling, med klyftpotatis och en massa såser. Tzatsiki, Ajvar, aubergineröra, aioli och bea...*drool*
Chokladmousse pyramid
En godispåse
Helgrym dag!
Den var ny :) Hur smakar det? Som te eller kaffe?
Gott! Typ.. te-kaffe :Virro .. nej men som kaffe med lite vaniljsmak, love it. Ännu godare blir det med mitt roibos-te, choklad, chili,kanel, lite mjölk och kaffepulver!*cupid*
Ska försöka få lite ordning på maten nu.. :Virro
Frukost - 40g double pro, 150g hallon, 10g valnötter, kaffe med mjölk
Lunch - Pasta + kycklingsallad
Mellan/Innan träning - Kaffe med mjölk, ett plommon, 25g rage
Efter träning - 35g fairing recovery
Middag - Laxfilé med potatissallad, grönsaker
Ska försöka få lite ordning på maten nu.. :Virro
Frukost - 40g double pro, 150g hallon, 10g valnötter, kaffe med mjölk
Lunch - Pasta + kycklingsallad
Mellan/Innan träning - Kaffe med mjölk, ett plommon, 25g rage
Middag - Laxfilé med potatissallad, grönsaker
Räcker inte mängden koffein du får i dig från Rage? xd
Räcker inte mängden koffein du får i dig från Rage? xd
säkert? men jag dricker mest kaffe för att det är gott *drool*
säkert? men jag dricker mest kaffe för att det är gott *drool*
haha okej :D Aja skadar ju inte att bli fööör pigg inför ett pass :P
Själv har jag bara käkat;
Frukost: Yoghurt me flingor & 2 mackor.
Innan träning: 28g Rage.
Hur länge räknar du med att palla det låga kolhydratintaget?
Tränar du hårt samtidigt och hur funkar det?
Jag blev själv helt kass i huvudet när jag skar ner till 20% kolhydrater :Virro
Jag vill ner i ketogenesis, aldrig provat gå under 20% kolisar förut.
klart man blir seg men det släpper om nån vecka när hjärnan skiftar till att bränna fett istället för kolhydrater.
Jag tränar så hårt jag orkar, men intensiteten går självklart ner.
Jag vill ner i ketogenesis, aldrig provat gå under 20% kolisar förut.
klart man blir seg men det släpper om nån vecka när hjärnan skiftar till att bränna fett istället för kolhydrater.
Jag tränar så hårt jag orkar, men intensiteten går självklart ner.
Sorry för all Off Topic...
Men jag skulle uppskatta om du nämnde "dagsmåendet" i forts när du redogör vad du ätit, jag blev nyfiken på hur lång tid det tar att vänja sig :)
Eller redogör du det i journalen?
Sorry för all Off Topic...
Men jag skulle uppskatta om du nämnde "dagsmåendet" i forts när du redogör vad du ätit, jag blev nyfiken på hur lång tid det tar att vänja sig :)
Eller redogör du det i journalen?
har inte orkat hålla på med journalen så mycket på sistonde jag kan lägga in kommentarer här när jag redovisar maten.
just nu e jag seg och svettas ruskigt mycket.
Frukost: Fruktsallad på banan, päron och kiwi toppat med linfrön och 30g cashewnötter
Innan träning: 25ml Amino-Pro
Efter träning: En skopa Triple Protein + 1 dextrosol
Lunch: Tonfisksallad med sparris och Italiensk lättdressing
Mellan: Detox-te
Middag: Shapy Fitness Hallon och en banan
Kvällsmål: 150g lättostkaka, 100g Hallon och 125g lättkesella med funlight
Frukost:
Gröt på havregryn/rågflingor/havrekli med hallon och kvarg
Lunch:
Bön- och tonfisksallad och två knäckemackor med keso och ajvar relish
Middag:
Wokad tofu, broccoli, morot, paprika, lök och gröna bönor med woksås
Även 5 koppar kaffe med mjölk
Kommer kanske bli något mer senare men vet inte vad
Emil_Larsson
2008-07-28, 20:09
Frukost:
Två portioner havregrynsgröt, ett ägg, mjölk, äpple, omega 3.
Lunch:
Pizza plus en jäkla massa ananas.
Middag:
Frallor, skinka, mjölk, frukt
Efter träning:
Ahlgrens bilar
Övrigt:
Öl, EAA.
Skall käka gröt om en stund som avslutning på dagen.
har inte orkat hålla på med journalen så mycket på sistonde jag kan lägga in kommentarer här när jag redovisar maten.
just nu e jag seg och svettas ruskigt mycket.
Borde inte dagen bli trevligare om du äter mer protein ifrån livsmedel istället för proteinpulver? Tänker bara rent psykoloskt om man ändå inte får äta kolhydrater hade jag nog hellre velat ha mat än proteindrinkar.
machine gun
2008-07-28, 20:18
Borde inte dagen bli trevligare om du äter mer protein ifrån livsmedel istället för proteinpulver? Tänker bara rent psykoloskt om man ändå inte får äta kolhydrater hade jag nog hellre velat ha mat än proteindrinkar.
Har en polare som testat Velocity diet ett par ggr. Då kör man bara proteinpulver i 3-4 veckor, förutom en dag i veckan då man får äta ett mål mat, men det måste vara low carb :Virro
Har en polare som testat Velocity diet ett par ggr. Då kör man bara proteinpulver i 3-4 veckor, förutom en dag i veckan då man får äta ett mål mat, men det måste vara low carb :Virro
Låter som man lika gärna kunde gå på en VLCD kur då och kompletera med lite proteinpulver. Jag tänkte mer för att få i sig de andra näringsämnena.
Alfred Nobel
2008-07-28, 20:34
Mål #1 resturang: Spångamacka med kyckling och räkor, 1 x cola light
Mål #2 resturang: Kebabtallrik med ris, 1 x cola light
Fan vad osunt och oekonomiskt jag har ätit på senaste tiden. Skärpning Niklas!
machine gun
2008-07-28, 20:38
Låter som man lika gärna kunde gå på en VLCD kur då och kompletera med lite proteinpulver. Jag tänkte mer för att få i sig de andra näringsämnena.
Han kör dock bara LCD, ligger på 1300-1400 kcal/dag (VLCD är 400-800 kcal). Äter en massa andra kosttillskott för att få i sig vitaminer och mineraler. Jag tycker att det är mkt intressant att följa honom i rent studiesyfte :)
machine gun
2008-07-28, 20:39
Mål #1 resturang: Spångamacka med kyckling och räkor, 1 x cola light
Mål #2 resturang: Kebabtallrik med ris, 1 x cola light
Fan vad osunt och oekonomiskt jag har ätit på senaste tiden. Skärpning Niklas!
Men gott! Aah! Me love junk food *drool*
Alfred Nobel
2008-07-28, 20:42
Men gott! Aah! Me love junk food *drool*
Indeed, det är bara en fet plånbok som saknas. Men nu har jag lovat mig själv att inte festa något mer fram studiestart och förhoppningsvis inge mer skräpmat :) (så blir man bjuden på kräftskiva 2/8... bra start)
Han kör dock bara LCD, ligger på 1300-1400 kcal/dag (VLCD är 400-800 kcal). Äter en massa andra kosttillskott för att få i sig vitaminer och mineraler. Jag tycker att det är mkt intressant att följa honom i rent studiesyfte :)
Jag förstod det, det var därför jag la till att komplettera med proteinpulver. Men piller funkar bra det med. Roligare att studera än att praktisera i det här fallet. *w*
pulvrena är ett måste annars kommer jag inte över 1200kcal / dag då jag har ingen aptit alls.
Dagens
Kasein+whey
whey+nötter
Entrecôte 220g
Kycklingfilé 450g
Kasein
rapsolja som jag stekt allt kött i
2100-2200kcal
P :330g K:11g F:91g
Kolhydrater - 2 %
Protein - 61 %
Fett - 37 %
Simmar lugnt trevlig dag idag i övrigt börjar stabilisera sig energi mässigt kommer nog nå ketogenesis om ett par dagar, kommer också skippa kolhydrater på min ätar dag denna vecka.
pulvrena är ett måste annars kommer jag inte över 1200kcal / dag då jag har ingen aptit alls.
Dagens
Kasein+whey
whey+nötter
Entrecôte 220g
Kycklingfilé 450g
Kasein
rapsolja som jag stekt allt kött i
2100-2200kcal
P :330g K:11g F:91g
Kolhydrater - 2 %
Protein - 61 %
Fett - 37 %
Simmar lugnt trevlig dag idag i övrigt börjar stabilisera sig energi mässigt kommer nog nå ketogenesis om ett par dagar, kommer också skippa kolhydrater på min ätar dag denna vecka.
Ingen aptit?! Mat som är så gott
Hur länge ska du äta sådär? För du har ju inga grönsaker heller. Du är inte rädd för näringsbrist?
Jag gjorde en smart grej för massor av år sedan och det var att utesluta allt fett i kosten. Jag märkte av hälsomässiga effekter ganska snabbt men fattade inte sambandet.
Ingen aptit?! Mat som är så gott
Hur länge ska du äta sådär? För du har ju inga grönsaker heller. Du är inte rädd för näringsbrist?
Jag gjorde en smart grej för massor av år sedan och det var att utesluta allt fett i kosten. Jag märkte av hälsomässiga effekter ganska snabbt men fattade inte sambandet.
mm jag har kört 0 fett diet tidigare också, skillnaden är dock att fett är livsviktigt för CNS osv, kolhydrater är inte det, meningen med dieten är att man ska få kroppen i ketogenesis det är när hjärnan skiftar över att bränna fett istället för kolhydrater som energi vägen dit e tuff men när man väl är där så ska det enligt "legenden" vara ganska trivsamt.
jag tror inte på grönsaker, farliga grejjer med massa parasiter o skit har du aldrig tittat på HOUSE? :D
En Pan pizza med ett glas mjölk,
kebabtallrik med en cola.
laxgratäng med ris och majs.
en persika
en melonbit
en portion müsli med yoggi.
Inte det allra bästa kanske men det ger lite energi iallafall. : D
LadyInsane
2008-07-28, 23:04
Frukost: Havregrynsgröt med keso och sylt samt två rostade mackor med kalkonmortadella
Mellis: Kaffe med mjölk
Lunch: TAACOOOS!!
Innan träning: Fierce, Esapro
Efter träning: Gainer= Whey-80 + en pingvinstång:D
Middag: Pasta med kycklingfile, keso och 1 avokado
Scratch89
2008-07-29, 00:30
11.30: 10 skivor rostat bröd (360 g Rasker) med ost, marmelad och kalkonbröst, 4 stora glas Oboy
18.30: Kebabpizza med skinka, pommes frites och vitlökssås
01:00: 2 skivor rågtub och 2 skivor vetetub med ost, 1 skiva vetetub med ägg och kaviar, 1 skiva havreknäckebröd med kaviar
Några rutor choklad och ett par frukter under dagen. Opti? Nae...
Alfred Nobel
2008-07-29, 07:57
11.30: 10 skivor rostat bröd (360 g Rasker) med ost, marmelad och kalkonbröst, 4 stora glas Oboy
18.30: Kebabpizza med skinka, pommes frites och vitlökssås
01:00: 2 skivor rågtub och 2 skivor vetetub med ost, 1 skiva vetetub med ägg och kaviar, 1 skiva havreknäckebröd med kaviar
Några rutor choklad och ett par frukter under dagen. Opti? Nae...
Fy satan vad gott!
Scratch89
2008-07-29, 08:00
Fy satan vad gott!
Ptja, mina slappa matvanor nu under sommaren börjar ju ge (dåliga) resultat nu, tyvärr, så vi får se om jag ändrar. ;)
Alfred Nobel
2008-07-29, 08:15
Ptja, mina slappa matvanor nu under sommaren börjar ju ge (dåliga) resultat nu, tyvärr, så vi får se om jag ändrar. ;)
Samma här faktiskt. Det är på tiden att man börjar ta kosten på allvar igen :) Fast fan vad gott toast med marmelad och ost är.. Pizza med pommes? Är det pommes på pizzan eller på sidan av?
Frukost:
Havregrynsgröt med äpple, russin, linfrön, solrosfrön, kardemumma, keso och mjölk.
Löpning
Efterlöpningssnack:
Protein, banan o lite russin
Lunch:
Chilli con carne med ris.
Mellanmål:
Morot
Middag:
Chilli con carne med ris och grekisk yoghurt. (ombyte förnöjer...)
Frukost - 40g double pro, 150g hallon, 10g valnötter
Mellan - Ett päron, kaffe med mjölk
Lunch - Rökt laxfilé, färskpotatis, grönsaker, citronsås
Middag - Kyckling med potatisgratäng, grönsaker
frukost - proteinbar,1 macka med kalkon, proteindrink med frysta jordgubbar.
Mellan - 2 Äpplen, pepsi max
Lunch - Grön curry kyckling och proteindrink
Mellan - Proteinbar, pepsi max , 1 päron
Middag - Kycklingfile 250gr, grönsaker, pepsi max, proteindrink
Frukost: 2 stekta ägg med 3 skivor rökt skinka
Mellan: Ett äpple
Lunch: Avokado med tonfiskröra på lätt kesella
Mellan: En kiwi
Middag: Kycklingwok med hoisinsås och mini-keso
Före träning: En shot EAA
Efter träning: Triple-Proteinshake och en dextrosol
HookersUnited
2008-07-29, 10:55
Långfil med sportbröd och hjortron. Och en stor kopp svart kaffe.
Långfil med sportbröd och hjortron. Och en stor kopp svart kaffe.
Är det hela dagens intag?
(Du ska redovisa hela dagen, inte bara en måltid...) :smash:
Innan träning: Rage, Esapro och malto.
- Träning -
Efter träning: Vassle och malto.
Innan mål 1: 10g Esapro.
Mål 1: Räksallad med rhode island.
Mål 2: Kallrökt lax
Mål 3: Benfri fläskkotlett.
Mål 4: Kallrökt lax.
Inga extra kolhydrater idag utöver malton, vart lite för mycket av det igår.
Alfred Nobel
2008-07-29, 19:14
Mål #1: Havregrynsgröt med keso
Mål #2: Pad Thai (take away)
Eddie Vedder
2008-07-29, 19:41
Frukost: Två kokta ägg, ca 250g broccoli, 150-200g kokt potatis, samt drygt 300g kokta morötter.
Lunch: Maten på jobbet bestod av en burk makrill i tomatsås, en burk Zetas bönblandning (ca 260g bönor), ca 300g kokt potatis samt två tomater som låg i kylskåpet och började bli för gamla så jag käkade upp dom.
Middag #1: Gröt på 120g havregryn med 3dl naturell lättyoghurt och 40g LÄTTA mini nedblandat i gröten. Till detta blev det även ca 300g kokt potatis.
Middag #1: Gröt på 120g havregryn med 2dl naturell lättyoghurt. Dessutom ca 400g vitkål och 30g majonnäs.
Mycket mat blir det, men så var jag grymt sliten idag också. Försöket till öpning gick käpprätt åt h-vete p.g.a. både vätskebrist, energibrist och allmän trötthet skulle jag tro.:( Detta var nog uppemot 3000kcal i alla fall så förhoppningsvis blir kroppen relativt återhämtad om jag får sova ordentligt inatt.
I övrigt käkar jag SJUKT mycket potatis nuförtiden.:D:eating: Det har nog blivit mer potatis än havregryn sedan jag började ta hem överbliven potatis från jobbet nästan varje dag.
Alfred Nobel
2008-07-29, 20:04
Frukost: Två kokta ägg, ca 250g broccoli, 150-200g kokt potatis, samt drygt 300g kokta morötter.
Lunch: Maten på jobbet bestod av en burk makrill i tomatsås, en burk Zetas bönblandning (ca 260g bönor), ca 300g kokt potatis samt två tomater som låg i kylskåpet och började bli för gamla så jag käkade upp dom.
Middag #1: Gröt på 120g havregryn med 3dl naturell lättyoghurt och 40g LÄTTA mini nedblandat i gröten. Till detta blev det även ca 300g kokt potatis.
Middag #1: Gröt på 120g havregryn med 2dl naturell lättyoghurt. Dessutom ca 400g vitkål och 30g majonnäs.
Mycket mat blir det, men så var jag grymt sliten idag också. Försöket till öpning gick käpprätt åt h-vete p.g.a. både vätskebrist, energibrist och allmän trötthet skulle jag tro.:( Detta var nog uppemot 3000kcal i alla fall så förhoppningsvis blir kroppen relativt återhämtad om jag får sova ordentligt inatt.
I övrigt käkar jag SJUKT mycket potatis nuförtiden.:D:eating: Det har nog blivit mer potatis än havregryn sedan jag började ta hem överbliven potatis från jobbet nästan varje dag.
Jag håller med dig Nicklas, jag äter inte alls lika mycket gröt nu som förr och det beror nog på årstiden. Varm havregrynsgröt passar ypperligt på höst och vinter, men inte alls samma sett under sommaren. Fast det är fortfarande jääääääävligt gott glömmer jag typ bort det...
F.ö. så äter du mycket bra Eddie, my man :thumbup: (p.s. köpte och testade något nytt märke havregryn idag, från Finnland typ)
Scratch89
2008-07-29, 20:45
Samma här faktiskt. Det är på tiden att man börjar ta kosten på allvar igen :) Fast fan vad gott toast med marmelad och ost är.. Pizza med pommes? Är det pommes på pizzan eller på sidan av?
Pommes på pizzan såklart! *drool*
- 1½dl havregryn, 30g vassle, 3dl lättmjölk
- 10g EAA, 40g Malto
- 4 fullkornstoast, 15g bregott, 30g vassle, 3dl lättmjölk
- 1dl fullkornsris, 150g lax, gurka/tomat, 10g remouladsås
- ½dl fullkornsris, 150g lax, gurka/tomat, 10g remouladsås
- kommer slinka ner 500g kvarg och någon brödskiva lite senare ikväll
cosmic_dancer
2008-07-29, 21:19
Frukost - Fruktsallad på kiwi, physalis, vinbär, hallon och keso. Två skivor hembakt rågbröd, den ena mad makrill på tub och andra med lätt messmör. Grönt te och sojamjölk
Lunch - Kokt sej med kall avokadosås och massa grönsaker
Mellanmål - Havredryck yoghurt havtorn och apelsin, massa färska bär
Middag - Ja åt nyligen en naturdiet smoothie, en liten bit hårdbrödmacka med fetaröra och lite godis.
machine gun
2008-07-29, 21:31
Fy satan vad gott!
+1
Scratch89
2008-07-29, 23:39
+1
I am the frosser! :em:
Dagens, inte lika frossigt:
08:30: All Bran med mjölk och banan, rågtub med ost
14:00: Russinfrallor och vetetub med ost
20.30: Oxpytt med stekta ägg, rödbetor och chilisås
00:30: Havregrynsgröt, rågbröd med ost
Ett par frukter under dagen.
Eddie Vedder
2008-07-30, 04:47
Jag håller med dig Nicklas, jag äter inte alls lika mycket gröt nu som förr och det beror nog på årstiden.
I mitt fall handlar det helt enkelt om att lunchen oftast ätd på jobbet i form av matlåda, annars hade ju det också varit gröt.
Dessutom tar jag ju som sagt hem potatis som blir över och eftersom jag vill äta upp den så snabbt jag kan blir det ju potatis vid varje måltid. Potatisen har ju först stått framme en stund under serveringen under uppvärmning, sedan i kylskåpet på jobbet, sedan i min ryggsäck på vägen hem och sedan in i mitt kylskåp igen. Lite bakterienojjig blir jag då, särskilt nu under rötmånaden. Så alla storkok och alla mat som är ståendes i kylskåpet försöker jag äta så snart som bara möjligt.:)
Men att kall kokt potatis är supergott på varma sommardagar råder det ingehn tvekan om.*drool* :thumbup:
machine gun
2008-07-30, 04:57
I mitt fall handlar det helt enkelt om att lunchen oftast ätd på jobbet i form av matlåda, annars hade ju det också varit gröt.
Man kan ju ställa en påse havregryn på jobbet och göra gröt där. Brukar mina kollegor göra när de inte orkar ha matlåda. Fast det är ju trevligt med lite variation också ;)
Eddie Vedder
2008-07-30, 05:04
Man kan ju ställa en påse havregryn på jobbet och göra gröt där.
Vi har massa havregryn och varje morgon kokar jag gröt till dom gamla.:) Faktum är att jag blivit lite av favoriten bland gamlingarna där och lite av grötexperten.:D
Men jag skulle aldrig ställa mig och koka gröt till mig jälv som lunch där. Det ser jag ingen som helst anledning till. Antagligen bara bra att jag varierar mig mer. Om jag hade velat äta gröt på jobbet hade jag förstås gjort det.
Ulph Svenson
2008-07-30, 07:40
Gårdagens mat.
Frukost: ca 500g ugnsstekt kycklingfilé, ca 250g fryst broccoli samt en halv burk Uncle Ben´s currysås.
Middag: 500g Keso med banan, äpple och kanel, proteinpulver med 3%-ig mjölk och lite O´boy, ca 250g morötter, några katrinplommon, en näve macademianötter samt lite Omega-3.
Gårdagens, utflykt till Vaxholm efter jobbet!
- kardio + axlar + triceps -
Frukost: Yoghurtblandningen med keso och pysyllium, täckt med chokladproteinpudding med extra kakao och kokosflingor
Lunch: Mackor (Fazer Rågform) med kallrökt lax och en röra på kvarg, senap och rödlök + ett antal cocktailtomater
Middag på restaurang på Vaxholm: Stekta panerade strömmingfiléer med potatismos och skirat smör *drool*
Sent kvällsmål: Lättfil med vaniljprotein, kanel och psyllium
Om jag inte räknat helt galet borde det ha landat på ca 1700kcal, trots restaurangmaten... det är gött att deffa ;)
Men att kall kokt potatis är supergott på varma sommardagar råder det ingehn tvekan om.*drool* :thumbup:
Kokt, kall potatis är överlägset oavsätt årtid, så mkt godare än nykokt*drool*
shut teh face
2008-07-30, 09:44
1100
En blåbär risifrutti :hbang:
80g brytbröd smör
cognadsmedwurst
kaffe
1500
kebabtallrik på resturang med ris + starksås
fanta
00.00 :(
risifrutti blåbär
LadyInsane
2008-07-30, 09:47
Igår:
Havregrynsgröt med keso och sylt
Enorm ciabatta med massa kyckling, keso och avokado.
Lite godis samt två knäckemackor med sylt och keso
Träning: Fierce, esapro, proteinpulver och pingvinstång
Ännu en till enorm ciabatta med kyckling, keso och avokado.
Dagens intag
Kaffe, 2 naturella riskakor
1 port havregröt, 1 dl yoghurt
1 polarkraft Xtrm, båda halvorna med ost och grönsaker
1 port ris och en halv burk tonfisk
1 polar, igen. Ost på båda halvorna, och marmelad
½ kopp risgrynsgröt (hemgjord, på lättmjölk och kanelstänger)
Övrigt : Funlight orange, och en minibit västerbottenpaj
Alfred Nobel
2008-07-30, 18:46
Mål #1: 2 port. Havregrynsgröt med 200g Kvarg.
Mål #2: 2 x Gott & Gräddat med sallad, gurka, tomat, skinka (70g) och keso (80g).
Mål #3: 30g ON Whey 100% i 2 dl vatten
Mål #4: Grillad fläskkarré med potatisgratäng
Mål #5: 30g ON Whey 100% i 2 dl mjölk (kl 23.00)
Kaffe, vatten, funlight, pepsi max och cola light har agerat dryck under dagen och till måltiderna.
Goooo mat idag.
Dinkelgröt med jordgubbar och kvarg.
1glas juice.
Mammas underbara, köttfärssoppa med rotfrukter.
Lätt yoghurt, massa björnbär, gold kiwi, lite bovete flingor, linfrön.
träning
3riskakor på majs och linfrön.... Protein drink! whey-80.
stor stekt svärdfiskfile, bulgur, tomat, ärtor, kvaaarg.
cosmic_dancer
2008-07-30, 19:03
Frukost - Sojamjölk med havregryn, loppfrön och bär. 1 ägg och vatten
Lunch - Kycklingsalladm och vatten
Middag - Kassler med grönsaker, lite rotsaker och osötad äppelmos och vatten
Blir nog lite mer bär sen med lite vaniljkesella kanske
Var ute hos min ena syster igår och jag och mamma plockade mass hallon, krusbär och vinbär. Så gott.
MUMS
Mål #1 - Whey80 + äpple
Mål #2 - Tonfisksallad
Mål #3 - Pudding på Doublepro m banan
Mål #4 - Pepparbiff, sallad, bröd
Mål #5 - Yoghurt m müsli
Mål #1 - Vassle + tårta
Mål #2 - Mackaroner + prinskorv
Mål #3 - Vassle + tårta
Mål #4 - Pizza
Mål #5 - Tårta
Mål #6 - 100g Mjölkchoklad
Mål #7 - Hallonpaj + vaniljsås
Mål #8 - Chips
Mums :)
Frukost: Dinkel/havrekligröt med några äppelbitar och en skvätt lätt a-fil, ett kokt ägg, en svika hembakt bröd med kesella och gurka.
Träääning
En banan, gojibär
Lunch: Currygryta med sojastrimlor, grönsaker, banan. Serverat med havre/hirsgröt och grönsaker
En kopp rooibos choklad-te
Middag: Röra på borlottibönor, stekt lök, morot, minifraiche, tomatsås, kryddor mm. Stora couscous till det (minns aldrig namnet..mohagrab nånting:)) Grönsaker och keso.
Ikväll: kanske hackade äpplen och a-fil.. typ
Dagens
- kardio, rygg och lite bröst -
Frukost: Yoghurtblandning + chokladprotein + kokosflingor
Lunch: 2 rågformmackor med röra på makrill i tomatsås och kvarg, cocktailtomater och morötter
- kardio -
Middag: Fetaostfylld kycklingfilé med sweetchiliwokade grönsaker och guacamole *mums*
+ cola zero
+ te
+ en kopp kaffe med mjölk
Gårdagens och dagens-exakt samma kcal-skumt:Virro
vildängel
2008-07-30, 22:30
Frukost: Havregrynsgröt med kruskakli och linfrön, jordgubbskräm, mjölk och två plommon.
Mellanmål: En hembakad macka med lite senapssill. Te med mjölk.
Efter träning: 0,5 dl malto, 0,5 dl vassle.
Lunch: Spagetti, kyckling, grönsaker.
Middag: 3 dl fil, 140 g Risentas "blanda-egen-müsli", 180 g päron, 110 g plommon.
Kvällsmums: 1 pannkaka med lite mangokesella och hemgjord hallonsylt *drool*
Frukost - 45g double pro med hallon, valnötter
Lunch - kyckingfilé, potatisgratäng, tsatziki, grönsaker, banan
Mellan/innan träning - 25g rage, banan
Middag - 2st enchiladas, grönsaker
Kvällsmål - en burk kesella vanilj, ett äpple och müsli
+ ett par koppar kaffe med mjölk
Aptit through the roof idag!! har ett svart hål i magen känns det som. Jag är hungrig i skrivande stund...
Animalistic
2008-07-30, 22:35
dagens:
mål 1: pro fx (morgonen)
mål 2: pro fx (efter träningen, fortfarande morgon)
mål 3: 2st kycklingfiléer på jobbet
mål 4: willys fiskgratäng på jobbet
mål 5: 2st rostade mackor med räksallad efter jobbet
Mass-Tech
2008-07-30, 23:19
08.00
http://img517.imageshack.us/img517/8214/dsc00037gf7.jpg (http://imageshack.us)
12.00
http://img517.imageshack.us/img517/6643/dsc00038bk3.jpg (http://imageshack.us)
15.15
http://img165.imageshack.us/img165/38/dsc00040yf7.jpg (http://imageshack.us)
18.00
http://img517.imageshack.us/img517/1416/dsc00039nx9.jpg (http://imageshack.us)
22.00
http://img165.imageshack.us/img165/38/dsc00040yf7.jpg (http://imageshack.us)
Elfsberg
2008-07-30, 23:50
120 g tonfisk
400 g pasta
320 g skinka
500 g a-fil
20 g vitlökssås
100 g kebabsås
160 g pringles chips
85 g snickers
40 g proteinpulver
lite ketchup
4000 kcal
Dagens
- kardio, rygg och lite bröst -
Frukost: Yoghurtblandning + chokladprotein + kokosflingor
Lunch: 2 rågformmackor med röra på makrill i tomatsås och kvarg, cocktailtomater och morötter
- kardio -
Middag: Fetaostfylld kycklingfilé med sweetchiliwokade grönsaker och guacamole *mums*
+ cola zero
+ te
+ en kopp kaffe med mjölk
får man fråga, vilket chokladproetin använder du , blandar du ihop det med yoghurten?*cupid*
får man fråga, vilket chokladproetin använder du , blandar du ihop det med yoghurten?*cupid*
Hehe, nee jag krånglar mer än så :D
Kvällen innan blandar jag ihop yoghurt eller fil med keso mini, lite sötning och psylliumfrön.
Ungefärliga mängder:
2 dl yoghurt/fil
100g keso mini
kanske 25g psyllium (2/3 av ett halvdeciliters mått)
Det blandas och får sen stå och dra i kylskåpet över natten, så morgonen efter har det fått en stabil fasthet.
På morgonen blandar jag sen chokladproteinpuddingen och häller uppepå med lite kokosflingor på det, och det får sen stå i kylen på gymmet och stelna ihop medan jag tränar...
Chokladproteinpuddingen varierar pulvermässigt, men på morgonens version använder jag
30g Complete choklad (50/50 vassle och kasein)
ca 20g kakao + lite sötning
100g Mini- eller lättmjölk
Lata "hemmadagar" använder jag hellre Double Pro och får då mer chokladpudding (iom mer mjölk), men till versionen efter träningen blir det Complete i dagsläget.
Det blir lite "godiskänsla" över det hela och det i sin tur stillar sötbehovet resten av dagen har jag märkt, prova och låt mig sen veta vad du tyckte! :)
Hehe, nee jag krånglar mer än så :D
Kvällen innan blandar jag ihop yoghurt eller fil med keso mini, lite sötning och psylliumfrön.
Ungefärliga mängder:
2 dl yoghurt/fil
100g keso mini
kanske 25g psyllium (2/3 av ett halvdeciliters mått)
Det blandas och får sen stå och dra i kylskåpet över natten, så morgonen efter har det fått en stabil fasthet.
På morgonen blandar jag sen chokladproteinpuddingen och häller uppepå med lite kokosflingor på det, och det får sen stå i kylen på gymmet och stelna ihop medan jag tränar...
Chokladproteinpuddingen varierar pulvermässigt, men på morgonens version använder jag
30g Complete choklad (50/50 vassle och kasein)
ca 20g kakao + lite sötning
100g Mini- eller lättmjölk
Lata "hemmadagar" använder jag hellre Double Pro och får då mer chokladpudding (iom mer mjölk), men till versionen efter träningen blir det Complete i dagsläget.
Det blir lite "godiskänsla" över det hela och det i sin tur stillar sötbehovet resten av dagen har jag märkt, prova och låt mig sen veta vad du tyckte! :)
tack för svaret :)
ja det var ju minst sagt avancerat ;)
cosmic_dancer
2008-07-31, 18:28
Frukost 2 dl naturell lättyoghurt med lite jordgubbar, hallon, rabarber, krusbär, physsaliumfrön (stavning) och ingefära. 1 kokt ägg, 1 dl proviva lättsockrad mango och grönt te
Lunch - 2§ Dl kelda tomatsoppa, 1 bit hembakt dinkel/grahams scones med torkade apriksoer i, 1 plommon och vatten
Mellanmål 1½ dl osötad hallonkräm, 1 bit dinkel/grahamsscones med torkade aprikoser i, 2 koppar kaffe och en ruta 70-75% choklad
Middag - Ungsbakad laxfile som jag kryddad med limeskal, limesaft, chilikrydda, fänkål, salt och peppar. Sallad, ärtor, hericorts verts, lite sås på vv creme fraiche, lite majonäs, provensalska örter, dill, salt och peppar och vatten att dricka. Avslutades emd några körsbär.
Blir nog lite frukt och vaniljkesella senare
Alfred Nobel
2008-07-31, 19:23
Mål #1: Havregrynsgröt med kvarg
Mål #2: Whey 100% ON
Mål #3: Kyckling med ris, grönsaker och vitlöksås
Mål #4: Havregrynsgröt med keso mini
Mål #5: Whey 100% ON och banan. (Kl 23.00)
Eddie Vedder
2008-07-31, 19:27
Frukost: Två kokta ägg, broccoli, kokta morötter samt ca 150-200g kokt potatis.
Lunch: Dagens matlåda bestående av 220g kokta baljväxter (sojabönor och gula ärter 50/50) med ca 350-400g kokt potatis och Skagenost från Kavli påsmetat.*drool* Dessutom två tomater från jobbets kylskåp och diverse kryddor.
Middag #1: Gröt på 120g havregryn med 3dl naturell lättyoghurt och 40g LÄTTA mini nedblandat i gröten. Till detta blev det även ca 400g vitkål och kanske runt 200g kokt potatis.
Kvällsmål: En burk makrill i tomatsås.
Emil_Larsson
2008-07-31, 20:15
Frukost:
4 ljusa bröd med skinka, ost, mjölk, omega 3.
Efter träning:
Tuttifrutti godis
Middag:
Makaroner, 6 fiskburgare, grönsaker, ketchup
Kvällsmat: (efter cardio)
2 Tallrikar havregrynsgröt, 2 persikor, mjölk, några skinkskivor.
Skall strax käka en burk tonfisk och några mackor.
Utöver det EAA före träning samt massa kaffe.
Frukost: Ett ägg, 3 mackor med smör och ost.
Skräp på förmiddagen: 2 chokladhavreflarn
Lunch: En burk ravioli á 800gram
Skräp på eftermiddagen: 1 chokladflarn
Innan träning: 2st polarthekakor med smör och ost:D
Boxning
Efter träning (kvällsmat): 5 pannkakor blandat med 1.7 portioner med Double Pro chocolate och en dl grädde samt en matsked hemmagjord hallonsylt. Double Pro gör att de sväller gött i magen!:D
Tilltugg nr. 1 till film: Vaniljgräddglass med chokladkross och chokladbanansås samt en polarthekaka med smör:D
Tilltugg nr. 2 till film: En halv näve nötter.
Inte fått i mig tillräckligt idag, men nu är jag för en gångs skull mätt innan jag ska lägga mig. Lunchen lyckades ej mätta mig idag men men...
Hermanssson
2008-07-31, 21:24
Frukost 09.00 - 2dl havregrynsgröt med 1dl lättmjölk
Lunch 12.10 - Köttbullar med makaroner
"Mellanmål" 17.45 - Liten tallrik moussaka
Efter träning 19.40 - Gainomax
Hemma igen 20.00 - Wheyshake
Sympatikäk 20.35 - Kebabtallrik med 3xvitsås och pommes
Kcal, ungefär 2150, eller? :laugh:
cosmic_dancer
2008-07-31, 22:07
Frukost 09.00 - 2dl havregrynsgröt med 1dl lättmjölk
Lunch 12.10 - Köttbullar med makaroner
"Mellanmål" 17.45 - Liten tallrik moussaka
Efter träning 19.40 - Gainomax
Hemma igen 20.00 - Wheyshake
Sympatikäk 20.35 - Kebabtallrik med 3xvitsås och pommes
Kcal, ungefär 2150, eller? :laugh:
mer måste det väl vara 3 kebabsåser och pommes är väl en hel del kalorier bara det.
Scratch89
2008-07-31, 22:44
Frukost: Rågbröd med ost, vetetub med kaviar
Lunch: Kycklingtacos
Middag: En halv pizza med kebab, köttfärs, skinka, paprika och stark sås *drool*
Med tanke på min sjuka aktivitetsnivå idag hamnar jag troligen på ett underskott ändå.
Gårdagens mat.
Mål 1: Entrecote, persiljesmör och massvis med grönsaker (inkl. oliver och gräddfilssås).
Mål 2: Grillkorv, massvis med grönsaker och fet dressing.
Eddie Vedder
2008-08-01, 12:58
Gårdagens mat.
Mål 1: Entrecote, persiljesmör och massvis med grönsaker (inkl. oliver och gräddfilssås).
Mål 2: Grillkorv, massvis med grönsaker och fet dressing.
Går du på någon särskild diet? Det där påminner ju lite om någon form av modifierad LCHF typ.
Snålt på kolhydrater, proteinrikt mycket fett samt den godaste typen av fett.:D
Nja. Diet skulle jag inte vilja kalla det; jag räknar varken energi eller försöker förlora fett.
Jag mår helt enkelt bättre med lite kolhydrat. Äter jag kolhydrat blir jag ganska snabbt trött, svettig och får gasig mage, m.m. (Fast som du säger: det kanske bara är en ursäkt för att få äta riktigt fet mat :D).
igår:
Frukost - 40g double pro med hemmagjord müsli
Lunch - 2st enchiladas, grönsaker
Mellan - solero smoothie
Middag - vitlöksmarinerad lammstek, citron/basilikasås och klyftpotatis (utekäk)
Efter - ett glas vitt vin och en gigantisk daiquiri *cupid*
Eddie Vedder
2008-08-01, 13:06
Nja. Diet skulle jag inte vilja kalla det; jag räknar varken energi eller försöker förlora fett.
Nej jag syftade inte på diet såsom "bantning/deff" i det här fallet utan snarare att en viss "diet" helt enkelt är en viss specifik kosthållning.:)
Men gott verkar det.:thumbup:
igår:
Frukost - 40g double pro med hemmagjord müsli
Lunch - 2st enchiladas, grönsaker
Mellan - solero smoothie
Middag - vitlöksmarinerad lammstek, citron/basilikasås och klyftpotatis (utekäk)
Efter - ett glas vitt vin och en gigantisk daiquiri *cupid*
Vad var det för smak på daiquirin?:)
Frukost
2st proteindrinkar med frysta jordgubbar, 2 Äpplen, 1 osötad malte
Efter träningen:
2 proteindrinkar
Middag
2st 125 grams tonfiskfilér, 400 kokta sommargrönsaker, 50gram ris
Kvällsmat
300gram kyckling file,wokgrönsaker, sallad
Kvällssnacks
1 Proteinbar chocklad
1 proteinbar toffe
ca 223 gram protein idag
Vad var det för smak på daiquirin?:)
strawberry ofc! *drool*
tjobonka
2008-08-01, 17:47
Frukost
Havregryn Ica 3 dl
Oboy Pulver 1 matsked
Socker 1 tesked
Lättmjölk 2dl
Mellanmål 1
Gainomax 250ml
Vatten 12 dl
Omega 3 Olja 1 Kapsel
Lunch
Kokt ägg 3st
Fazer Familjeruta 2st
Becel Lättmargarin 15g
Brämhults Färskpressade Apelsinjuice 2dl
Salt 2,4g
Mellanmål 2
Lätt Risifrutti Jordgubb 1st
Lättmjölk 2dl
Omega 3 Olja 1 kapsel
Middag
Zeta Pasta Macaroni 110g
Abba Laxbullar i Västkustsås 375g
Lättmjölk 3dl
Salt 1,2g
2 mackor och glass, så är det när man är sjuk -.-
Frukost
Efter träningen:
2 proteindrinkar
Middag
Kvällsmat
Kvällssnacks
1 Proteinbar chocklad
1 proteinbar toffe
ca 223 gram protein idag
Ville inte du gå upp i vikt?
Emil_Larsson
2008-08-01, 18:22
Frukost:
2 tallrikar gröt, 2 glas mjölk, 2 persikor, omega 3.
Mellanmål:
Knäckebröd med ost, tomat.
Middag:
Två portioner makaroner och köttfärs, lite grönsaker och ketchup
För en liten stund sedan:
88:an glass och en energidryck
Skall käka kvällsmat om typ 1½ timme eller nåt. Får se vad det blir.
Ville inte du gå upp i vikt?
Klart och det gör jag nu och det kanske beror på kreatinet men det går sakta men säkert uppåt och har mer ork och kraft än på länge.
Frukost: Havregrynsgröt, osockrad lingonsylt, en skvätt lätt a-fil, gojibär. En dl keso med kanel sötad med stevia. En skiva hembakt dinkelbröd med hoummus.
Träning 55 spinning
En banan.
Lunch: "Hälsotallrik" med råris, marinerade bönor, lins/quinoamix, mezeyoghurt, mojorojo, grönsaker.
En stor kaffe med mjölk
Middag: Bulgur stekt med svamp, lök, vitlök, körsbärstomater och japansk soja. Serverades med en varm röra på sojabönor/hoummus/tomatsås/lök/paprika/äpple/kesella/kryddor mm. Och grönsaker till det! Smarr.
Tänkte ge mig ut på en löptur nu, så troligtvis nåt mer efteråt, typ kesella, banan och nåt mer!
Alfred Nobel
2008-08-01, 19:36
Mål #1: Havregrynsgröt med keso
Dryck: 2 koppar kaffe, 1 glas isvatten och 1 glas c-vitamin
Mål #2: 15g 100% Whey
Mål #3: 15g 100% Whey
Mål #4: Pasta med kyckling och keso
Dryck: 2 glas Pepsi Max
Mål #5: Grillad Hamburgare med bröd, dressing, sallad, tomat, gurka, lök, ketchup och senap.
Dryck: 1 glas Pepsi max
LadyInsane
2008-08-01, 19:39
Gröt med sylt och mjölk
Godis, vinigummi!
Pizza med fläskfile och bea.
Godis, taragona!
Vienettaglass...
Optimal?:D
creperiet
2008-08-01, 20:14
Mål 1: 600g broccolimix, 300g ugnsstekt potatis, 100g quornfiléer
Mål 2: 30g vassle, 50g vitargo
Mål 3: Havregrynspannkaka på 100g havregryn, 3ägg & 1 mosad banan
Mål 4: 200g pommes frites, 100g kokt oxbringa.
Fyra skivor danskt rågbröd och fyra knäckemackor med skinka, keso, leverpastej, majonäs & salladsgrejer
Mål 5: 30g vassle, 1/2 liter mjölk
Mål 6: Rårörda gryn (50g grynblandning, 20g dextro), 100g vitt bröd med skinka och keso, 200g ugnsbakad potatis
Mål 7: 400g broccolimix, 200g pommes frites, 150g cajunrökt makrill. Diverse feferoni, tomater och vita bönor
Mål 8: 2dl fil, 20g havrekli, 100g hallon. Korngrynsgröt på 50g gryn, 3dl mjölk
Ungefärliga enheter
10:30 Frukost 1-2dl fil med 1dl musli, lite solroskärnor på det också och kaffe givetvis
15:00 Mellanmål 1/4 av en rund stor knäckeskiva med 2 kokta ägg på och rätt ordentligt med kaviar, kaffe givetvis
16:30 en 88:an och en cola zero
20:30 3/4 av en normalstor blåbärspaj :eating: och uppskattningsvis 3-4dl glass till det och självklart en kopp kaffe
Mega_man1000
2008-08-01, 21:21
Frukost
Efter träningen:
2 proteindrinkar
Middag
Kvällsmat
Kvällssnacks
1 Proteinbar chocklad
1 proteinbar toffe
ca 223 gram protein idag
deffar du eller:)??
deffar du eller:)??
Nej men jag väger 62kg och är 181 och kcal intaget idag är över 2300 så det mer kalorier än det ser ut.
Alfred Nobel
2008-08-01, 21:43
Nej men jag väger 62kg och är 181 och kcal intaget idag är över 2300 så det mer kalorier än det ser ut.
Är du kvitt ätstörningarna?
Scratch89
2008-08-01, 23:25
09:00: 10 g EsaPro
10:30: Rågbröd och rågtub med ost och kaviar
14:00: Rågtub med makrill och kaviar
21:00: Kycklinggryta med jasminris
Lite frukt och kaffe under dagen.
Är du kvitt ätstörningarna?
Om man vill kalla det ätstörning så ja, jag kallar det en depression som ledde till annat.
Alfred Nobel
2008-08-02, 07:28
Om man vill kalla det ätstörning så ja, jag kallar det en depression som ledde till annat.
Skönt att höra man :thumbup:
Snugglez
2008-08-02, 18:59
Detta var igår dock :P
6.15: 2 ägg, 2grova mackor med paprika, smör och 4 skivor skinka, mjölk.
9.00: 2 ägg, 2grova mackor med paprika, smör och 4 skivor skinka, juice
11.45: 175gram nötkött, 3 potatisar, gräddfil, chilisås
14.30: 250gram keso
16.00: 2 kreatinkapslar
18.00: 45gram vassle, 70gram malto efter träning
19.20: 1½ kycklingfile, pasta, mixad grönsallad, multivitamin-tablett, omega3
22.00: 1 burk kesella med lite gräddfil, 2 toast på 4 grova brödskivor, ost och senap
Frukost: en halv pizza + 5dl grapejuice
lunch: 4 ostmackor + 250g kvarg + 3 dl grapejuice
6dl mjölk + 1 skopa whey
middag: 1 1/2 stora kycklingfiléer med en massa makaroner & grillsås
nightsnack: 250g kesella + havregrynsgröt ( ska försöka trycka i mig 600kcal havregrynsgröt här) + 2 ägg
Måltid: 1
Köttfärssås med pasta, 1 burk tonfisk + sallads blandning på topp. ½ liter mjölk.
Måltid: 2
½ liter 2% Yoghurt vanilj/kanel/lakrits med fling-blandning (Standard och fullkorn samt lite knäckebröd)
Måltid: 3
Köttfärssås med pasta, 1 burk tonfisk, 2dl mjölk.
~4dl glass (Sia knäck) med en påse AHLgrens bilar.
6-7 hembakade biskvier ~ 250g.
Smått under dagen
4 koppar svart kaffe.
1 Cigg.
Runt 4000-4300 Kcal.
mystic[-_-]
2008-08-02, 20:43
90 gram havregryn 50 gram protec
40 gram havregryn 250 gram minikeso ½ baugette med ost
shakes sammanlagt 80 gram malto, 40 gram isolat, 12 gram esa, 20 ml flytande bcaa
80 gram snabbmakaroner 220 gram kycklingfilé
1 macka med kalkon 250 gram minikeso
Kycklingfajitas 4 stycken. Sammanlagt 250 gram kyckling iaf.
Nästa: 250 gram lätt kesella, lite fett
Njutit av en del bröd och en "ätarmåltid"
Frukost
2 Kokta ägg
3 mackor
Kopp te
Mellanmål
0,5 kg risgrynsgröt. kall.
Lunch
Pannkakor, sylt och grädde
Middag
Spaghetti och Köttfärssås
Kvällsfika
Mjölk och Flingor
Jag lyckades med maten idag !! :D
Mål 1
Havregrynsdrink
Mål 2
Älgstek och potatis
Mål 3
Nybakta scones, kvargdrink och ägg
LadyInsane
2008-08-02, 21:35
Frukost: Havregrynsgröt med keso och sylt. En pingvinstång. :D
Lunch: Ciabatta med kyckling, keso och avokado
Middag: Fläskkotlett med potatis och sås
Efterätt: Vienettaglass
Kvällsmål: Två rostade skogaholmsmackor med brieost och pepparsalami.
Detta åt jag idag
10:30 Frukost: 1 g 70% Omega 3 tablett, 1 st Vita Max Man multivitamin, 0,5 msk linfröolja, shake med 3 dl Tranbärsjuice och 30 g rent kaseinpulver, två små morötter, gröt av 1 dl havregryn + 0,5 dl vetegroddar, 0,5 dl mjölk.
13:30 Lunch: Mjölkstuvade makaroner fullkorn, två winerkorvar, senap, stekt halumi, avrunnen bacon, 1 dl keso och 4 dl lättdryck.
19:00 Efter konditionspass: Shake av 30 g kasein, 0,5 dl juice och vatten.
20:20 Middag: 2 st varma mackor gjorde av franska med ost och skinka på, 4 dl vaniljyougurt 0,5, 2 dl blåbärspaj med vaniljsås.
Vad tycker ni om frukosten? Den är standard.
glömde skriva in en skål med fil på frukosten också
cosmic_dancer
2008-08-02, 22:20
Lunch - sparrissoppa, två sparrisar
Middag - i bit hembakad vegetariskpizza med sallad
Har även ätit lite frukt, keso, godis och nyss åt jag en bit hårdbrödmacka emd messmör och en 1 hembakad scones.
IPre-Workout
6st Kre-Abolic
2st Amino 3600
3st Rapid Pump
1 Prottedrink med frysta jordgubbar ( beroende )
Frukost
2st prottedrinkar, 35 gram havregrynsgröt.
Lunch
Blev stressigt och hann inte laga något käk så fick stoppa i mig.
1dl musli, 2dl lättfil , 2 proteinbars
Mellanmål
250gr keso 1,5%, ½ äpple, funlight
Kvällsmat
250 gram kycklingfile,50 gram råris dvs grönsaker, proteindrink
Kvällsnacks
Lite glass
Godis
gröt på 35 gram
2 knäckemackor, 1 vanlig macka
ungefär 240-250gr protte och kanske 2500-3000 kalorier ( orka väga glass? ) och godiset har jag ingen aning om hur mkt det var
2 färsbiffar med pasta, tomatsås och keso
filmjölk och musli
kyckling, pasta, getost
mangosorbet
ett par drinkar
lite kyckling och pasta
knäckebröd med bregott
Scratch89
2008-08-03, 07:47
Frukost: Allbran med mjölk, rågtub med ägg och kaviar
Lunch: Kycklinggryta med jasminris
Middag: Grillad flintastek med rösti och tsatsiki
Kvällsätande: Glass med jordgubbar, 400 g lösgodis, lite cola
Frukost: Yoghurt (Yoggi 3korn) och 3 mackor med Ost, Juice till dricka.
Lunch: Omelett gjord på 3 ägg, isbergssallad, 2 mackor och en Smoothie :drool:
Middag -
Kvällsmål: Säkerligen någon macka/yogurt/frukt.
Emil_Larsson
2008-08-03, 21:11
Frukost:
Tre runda mackor, ost, mjölk, kaffe.
Middag:
Fryst pizza + en tomat och ett glas mjölk.
Fika:
Massa Mariekex och messmör, kaffe.
Kvällsmat:
Några knäckebröd med philadelphia ost, messmör, mjölk och äpple, kaffe.
Efter jag tränade: (nyss)
Två tallrikar havregrynsgröt, Gainer samt äpplen jag och brorsan plockat idag.
thatkrillesshow
2008-08-03, 21:15
Innan träning (12.00):
10 g EAA.
13.00:
2 dl havregryn, 2 dl double pro, 250 g kvarg, 2,5 dl apelsinjuice, ett äpple, (3 dl vatten) mixat till en drink. En sked messmör och en äggmacka.
17.00:
Tonfiskpanna med tagiatelle (stavning?), ett ägg, ett knäckebröd och sallad.
19.30:
500 g keso.
Frukost: Tre mackor, tre kokta ägg och apelsinjuice
Lunch: Makaronipudding och sallad
Middag: Lasagne och sallad
Kvällsmat: Fyra mackor , två knäckebröd med sill, ett äpple och glas vatten till det.
Fil och musli
Äpple
Mangosorbet,citronsorbet
Smågodis
Spagetti och köttfärsås,keso,morot
Knäckebröd med bregott
Fil och musli
Spagetti och köttfärsås
Alfred Nobel
2008-08-03, 22:26
Mål #1: Två st grillade kycklingspett med ris, tzatziki, bröd och sallad.
Grekisk kolgrillsbar / resturang
Mål #2: Whey 100% ON
Mål #3: Whey 100% ON
Mål #4: Grillad fläskkarré med kryddsmör, ugnstekt potatis och en grönsallad med vitlöksås. En tallrik keso med kryddor till efterätt.
Mål #5: Whey 100% och ½ banan
Elfsberg
2008-08-03, 23:47
pre workout:
2 bars
400 kcal
post workout:
200 g pasta
300 g skinka
100 g kebabsås
100 g 86% choklad
2000 kcal
3 st skivor grillad skinka
3 st potatis
1 st hårdbröd med smör och ost
uppskattningsvis 1000 kcal
shut teh face
2008-08-04, 00:46
1200
120g danskt rågbröd, smör
cheddar ost
Kaffe
1800
Potatisgratäng, fjärilslax, broccoli
2100
75g cashewnötter
polarkraft
havregröt,yoghurt
kaffe
morotsbiffar,grönsaker
chokladkaka
äpplepaj
fullkornsmackor
Three pigs
2008-08-04, 11:52
4 rostade mackor hittills
creperiet
2008-08-04, 13:19
Gårdagens
Mål 1: 30g vassle, 3 dl mjölk
Träning
Mål 2: 150g Weetabix & Quinoaflakes, 3dl fil, 100g hallon. Knäckemackor och 150g rågröd med pastrami, kaviar, västerbotten, majonäs, leverpastej & sallad. 400g broccolimix. Ett äpple.
Mål 3: 150g lövbiff, 300g stekt potatis, 100g sirapslimpa.
Mål 4: 30g vassle
Träning
Mål 6: 14-16 köttbullar, 150g fullkornspasta, blandsallad
Mål 7: Fullkornspannkakor, vinbär
shut teh face
2008-08-04, 13:58
1030
100g danskt rågbröd, smör
cheddarost
(orgasm)
1530
spaghetti med renskav, cremefraiche franska örter
2000
75g cashewnötter
(orgasm)
Inte tjejen på jobbet?
Idag:
Frukost - 2 halvor polarbröd extreme med tapenade, kaffe med mjölk
Lunch - Kyckling och nudelwok, kaffe med mjölk
Mellan/Innan träning - en banan, 25g rage
Efter träning - 35g fairing recovery citronfromage
Middag - Kyckling och nudelwok
Lite enformig dag men wok är gott :em:
Alfred Nobel
2008-08-04, 18:39
Frukost: Havregrynsgröt med kvarg.
Innan träning: 15g Whey 100
Efter träning: 30g Whey 100
Lunch: Kycklingwok med äggnudlar
Middag: Lax med färskpotatis och hemlagad hollandaisesås.
Mina drycker: 3st koppar kaffe, 1L Pepsi Max och vatten.
strawberry ofc! *drool*
Dom är bara så goda!:D Det var min favoritdrink när ja va nere i Bulgarien, gud va god den va!
Preworkout
1 proteindrink
2st Amino 3600
3st rapid pump
6st krea-bolic
Frukost
2st protein smoothies med frysta jordgubbar
3st CE-extreme (kreatin)
2 äpplen
Middag
kräftor i tomatröra med sallad och ris
Mellanmål
Proteinbar
35 gram nötter
Kvällsmat
2st kycklingfilér ala 550 gram, wokgrönsaker, råris
1 macka
Emil_Larsson
2008-08-04, 19:02
Frulle:
3 mackor med messmör, mjölk, omega 3, kaffe.
Mellanmål:
En påse Ahlgrens bilar
Middag:
Några portioner Lasagne med gurka och ketchup, mjölk.
Kvällsmat:
3 mackor med messmör, mjölk, äpple.
Nyss:
En påse Big Pack Riesen.
Skall käka havregrynsgröt innan jag går och nannar också :)
Frukost: Dinkelgröt med jordgubbar, kvarg. Kncäkemacka med juice.
Lunch: Kokt fisk med ris, äggsås, morötter.
Middag: Lätt yoghurt, björnäbr, 1apelsin, rågflingor, sojabönor.
träning.
1 st gainomax.
Kvällsmat: 1 svärdfisk file, bulgur, sojabönor, kvarg, broccoli.
Frukost: Dinkelgröt med jordgubbar, kvarg. Kncäkemacka med juice.
Lunch: Kokt fisk med ris, äggsås, morötter.
Middag: Lätt yoghurt, björnäbr, 1apelsin, rågflingor, sojabönor.
träning.
1 st gainomax.
Kvällsmat: 1 svärdfisk file, bulgur, sojabönor, kvarg, broccoli.
svärdfisk är så gott*drool*
men svår att få tag i :( vart köper du din ?
havregrynsgröt
friterad kyckling o ris
rage och whey före träning
whey efter träning
äpple, findus xl låda med potatisklyftor o kyckling tjosan, 2 grova mackor med ost och peppar-pepperoni, 4dl mjölk
senare
havregrynsgröt
nattprotte
soova
typ på en höft 3000kcal
Frukost Fiberhavregryn, vetegroddar,solfrosfrön.Minimjölk och låkalori lingonsylt.
Mellis 1 skiva osötad tekaka med 2 tunna skivor renstek.
Lunch Filodegsinbakad torskfile på en bädd av spenat, några skivor 5% ost och keso med lite pesto på fisken. Broccoli och morötter. Mathavre.
Mellis 40 gr MRP vanilj
Middag Samma som lunchen
Kvällsmat 30 gr Complete Protein
Frukost: Havregrynsgröt med kvarg.
Innan träning: 15g Whey 100
Efter träning: 30g Whey 100
Lunch: Kycklingwok med äggnudlar
Middag: Lax med färskpotatis och hemlagad hollandaisesås.
Mina drycker: 3st koppar kaffe, 1L Pepsi Max och vatten.
du tkr om din pepsi max va? :)
frukost:
2 brödskivor + en liten skål yogurt + ett glas hemgjord bärsaft.
mellanmål:
Te
Lunch:
matlåda 350-500g + 2 brödskivor + 2 tomater + en liten bit gurka +blandsaft
Kvällsmat:
Ris och kycklingsås ca. 500g + blandsaft
Alfred Nobel
2008-08-04, 19:44
Det har blivit extrema mängder senaste veckan och det beror på mitt storköp på 4st 1,5L förra veckan. Fick alla för 40kr så nu passar jag på och njuter. Finns inget kvar dock. Eller, jo, ett glas till Lyxfällan om 15 min :thumbup:
shut teh face
2008-08-04, 19:50
Inte tjejen på jobbet?
Wästgöta kloster cheddar
http://www3.arla.se/Images/ProductImages_200/21451.jpg
+
Danskt rågbröd
http://www.alltommat.se/polopoly_fs/1.1065!image/4078497026.jpg_gen/derivatives/article/4078497026.jpg
Det är fan orgasm asså vad gott....
Ett veteturktunnbröd mjukost och ett glas yogurt
Cremefreishgryta (champinjoner och kött) med ris och bordssallad
Pommes, varmkorv, ketchu,p misslyckat bröd, mjukost, smör och en starköl
Delightful_imp
2008-08-04, 20:01
mjölk med kaffe (mini och havre)
bagel med tonfiskröra + islatte (med sojamjölk)
malto + esapro
(träning)
malto + esa pro
"nutri meal bar" (vanilj/mandel 500 kcal)
Mjölk med kaffe + pinjenötter
4 kokta korvar, 1 korvbröd + omega3
chokladbollar + te med mjölk
Usch vad jag är oopti..
kan lova dig att jag dricker betydligt mer haha :P nästan 1-1,5 liter per dag minst.
shut teh face
2008-08-04, 20:35
kan lova dig att jag dricker betydligt mer haha :P nästan 1-1,5 liter per dag minst.
Samma här. Cancer ftw. :)
Filmjölk med müsli,
Fläskkotlett,ris och sås,morot,broccoli,blomkål
knäckemacka bregott
äpple
fiskpinnar potatis,dillsås
Dom är bara så goda!:D Det var min favoritdrink när ja va nere i Bulgarien, gud va god den va!
ja men det är ju HELT SJUKT!! vad gott det är *drool* *drool* har ett favoritställe här i stan som jag går till minst en gång i veckan och tar mig en strawberry daiquiri :em: De är kungliga!
Hur ser en normal dag ut för dej när det gäller kosten?
har börjat på ett nytt jobb nu där jag jobbar skift, som det är nu så följer jag det här schemat ganska bra:
ca 09:00 - 2dl Havregryn, 4dl mjölk, 0,5dl rapsolja
12:30 - Någon riktig mat, lagar oftast dubbelt o tar med till jobbet, stort/stora glas juice.
16:30 - Fiberhavregryn, whey-80, nån frukt om det finns.
19:00 - Riktig mat (kyckling/fisk/annat kött och ris/pasta/potatis.) ca 5dl mjölk.
21:00 - Whey-80, frukt/frukter (ska nog börja ta med nån macka till den här rasten.
23:30 - nått litet innan läggdax, typ en tallrik fil med musli.
de dagar jag tränar är det träning runt 10-11, med en gainer efteråt.
vad tror ni om det? hur ser DIN dag ut??
För lite... försöker kompensera hela dagen med att käka cashewnötter och ska snart ta lite protte....
svärdfisk är så gott*drool*
men svår att få tag i :( vart köper du din ?
aaw, det e sinnes sjukt gott.
Mamma köper alltid färska tonfisk och svärdfisk fileer där vi bor, på MM ( mat i mark ) i Skene. En helt vanlig mataffär med fikbutik i. Sen finns det väl i Borås med^^ men ja, fiskaffärerna om man har tur, det e ju säsong för dem fina fiskarna nu, synd att dem e dyra *rolleyes*
tommie-92
2008-08-04, 21:25
Frukost= 2st äggmackor på mörkt bröd + 1 glas juice
Lunch= Tallrik yoghurt(0,1%) med fullkorns müsli, 1burk tonfisk, äggmacka på mörkt bröd + 1glas juice
Middag= Ris, kyckling, grönsaker ihop wockat, 2bitar stekt torsk. Halv tallrik morötter.
Under dagens gång ätit 2-3äpplen
Elfsberg
2008-08-04, 22:14
Samma här. Cancer ftw. :)
Jag har dör hellre av cancer än fetma iaf. Det enda som stör mig med att dricka mycket Pepsi Max är pengarna.
Idag har jag nog mest setat framför datorn och legat i soffan förutom en promenix på 40 min tur och retur till Hemköp. Jag siktade på 2600 kcal men lyckades inte blunda för grillresterna från gårdagen.
400 g pasta
500 g skinka, varav hälften grillat
10 g smör
70 g kebabsås
50 g vitlökssås
110 g makrill
2750 kcal
Scratch89
2008-08-04, 22:38
09.00: 10 g EsaPro
10.30: Rågbröd och Hjärtegott med ost
14.00: Spaghetti med köttfärsröra (vita och gröna bönor, nötfärs, tacokrydda, krossade tomater)
21.00: Ravioli med bröd och ost
22.30: Vaniljglass och kladdkaka
Opti.
tonfisk+whey
kvarg+nötfärs
whey+nötter
whey
whey+kasein
Totalt 2441kcal p:327 k:24 f:118
Kolhydrater - 4 %
Protein - 53 %
Fett - 43 %
LadyInsane
2008-08-05, 09:34
Frukost: Havregrynsgröt med sylt och keso. Två knäckemackor.
Mellis: Kladdkaka...mums!
Lunch: Kycklingwok med nudlar
Efter träning, whey
Middag: Ostsås med kassler och pasta
Efterrätt: Glass
Snugglez
2008-08-05, 12:58
Detta var igår dock :P
6.15: 2 ägg, 2grova mackor med paprika, smör och 4 skivor skinka, mjölk.
9.00: 2 ägg, 2grova mackor med paprika, smör och 4 skivor skinka, juice
11.45: 175gram nötkött, 3 potatisar, gräddfil, chilisås
14.30: 250gram keso
16.00: 2 kreatinkapslar
18.00: 45gram vassle, 70gram malto efter träning
19.20: 1½ kycklingfile, pasta, mixad grönsallad, multivitamin-tablett, omega3
22.00: 1 burk kesella med lite gräddfil, 2 toast på 4 grova brödskivor, ost och senap
Ngn som kan göra en halvvild gissning på hur mycket kcal detta kan vara?
Jag är kille, 168cm och 72kg. På tok för mycket mat?
Elfsberg
2008-08-05, 13:48
Det kan du väl räkna ut själv? Du har ju nästan alla värden där.
Snugglez
2008-08-05, 14:49
Det har du rätt i. Sorry, var jävl... lat bara. *rolleyes*
Emil_Larsson
2008-08-05, 17:45
Frukost:
3 mackor med messmör, philadelphia ost (godaste pålägget som finns utan tvekan) mjölk, kaffe.
Efter mathandling:
En marschoklad, 3 st såna där stora fyrkantiga godisbitar och en stor klubba.
Mellanmål hemma:
Två mackor med mycket philadelphia ost och messmör, mjölk, te.
Middag:
Två portioner makaroner, fiskpinnar, grönsaksblandning och ketchup.
Efter stenhård cardio:
Lösgodis.
Kvällsmat:
4 mackor med philadelphia ost och messmör, mjölk (man får aldrig nog av den satans philadelphia osten :D) kaffe.
Sen skall jag väl trycka i mig något ikväll, får se vad det blir (antagligen philadelphia ost :laugh:)
cosmic_dancer
2008-08-05, 18:35
Frukost - Fruktsallad med keso, 1 skiva hembakat rågbröd med marmelad och kaffe
Lunch - Vegetraisk lunchbuffe, vatten och kaffe
Mellanmål - En fjärdedels apelsin och kaffe
Middag - Fetaostfylld färsrulle med ungbakad sötpotatis och sallad. Vatten.
Snugglez
2008-08-05, 19:51
Det kan du väl räkna ut själv? Du har ju nästan alla värden där.
Sådär nu har jag räknat ihopt det.
4023,2 Kcal
313,36 gr protein
373,56 gr kolisar
110,04 gr fett
Tur jag räknade på det, tänkte väl att jag låg på TOK för högt. *rolleyes*
Har nästan alltid vägt 70kg, för 2veckor sedan tänkte jag testa att äta mer än jag gjorde. Detta resulterade i en viktuppgång på 3kg på 2 veckor haha.
Eddie Vedder
2008-08-05, 20:01
Tur jag räknade på det, tänkte väl att jag låg på TOK för högt. *rolleyes*
Har nästan alltid vägt 70kg, för 2veckor sedan tänkte jag testa att äta mer än jag gjorde. Detta resulterade i en viktuppgång på 3kg på 2 veckor haha.
Man lär så länge man lever!:thumbup: Bra jobbat att räkna ihop det och säkert bra att få ditt intag svart på vitt och en bra förklaring till din snabba viktökning. Fortsätt kämpa på nu.:)
On topic:
Frukost: Två kokta medelstora ägg, ca 300g broccoli, drygt 200g kokta morötter och två gula lökar samt en jäkla massa svartpeppar.
Lunch: Gröt på 100g havregryn med 2dl naturell lättyoghurt och 25-30g LÄTTA yoghurt iblandat i gröten. Till detta åts även ca 200g kall kokt potatis, ca 300g vitkål samt rejält med Kavlis Skagenost påsmetat över vitkålen. Kanske 40g mjukost eller så.
Middag #1: Gröt på 120g havregryn med 3dl naturell lättyoghurt. Dessutom ca 300g kall kokt potatis med massa tomatpuré.
Middag #2: Ca 300g kall kokt potatis med Kavlis Skagenost, ungefär lika mycket mjukost som under lunchen.
Dagen har bestått av total inaktivitet samt ett ganska tufft löppass så det lär vara tillräckligt med käk för energibalans.
Frukost: 1 skål yoghurt med musli och torkad frukt. 4 mjuka med smör/ost/skinka 1 hård med leverpastej/saltgurka och 1 kopp kaffe.
Träning: Cyklade 6h 49min 200km: Under tiden åt jag 4 banander 1 vaniljbulle och 1 äppelmunk. Drack en massa vatten och lite sportdryck, fick lite ont i magen så det blev inte så mycket.
Middag: 2 1/2 färsbiffar med potatis, gräddsås, sallad och bröd med smör.
Efterrätt: 1 kopp te och 1 kaka.
Snugglez
2008-08-05, 20:14
Man lär så länge man lever!:thumbup: Bra jobbat att räkna ihop det och säkert bra att få ditt intag svart på vitt och en bra förklaring till din snabba viktökning. Fortsätt kämpa på nu.:)
Ja det tog sin tid men klart värt det som du säger. Tack, kämpa på du med!!
Bjorneman
2008-08-05, 21:39
Frukost/Lunch 12:40
Två mackor med skinka, gröt med yogurt
Mellanmål 15:00
En grahamsbulle med skinka, kaffe
Efter träning 19:00
Swebar bananchoklad
Middag 20:00
7-8 bitar fläsk med makaroner
Kvällsmat 22:30
Tre mackor med skinka och tomat
Dubbelportion mannagrynsgröt
mjölk
Juice
Gainer efter träning
makaroner, falukorv, mjölk
nån pastaröra som morsan gjort, rivna morötter
vatten
Sitter nu och mumsar på mammas nybakade bröd :D
whey+tonfisk
rostbiff
whey+nötter
whey
bacon+fläskfile
whey
morötter
rapsolja
omega3
2600kcal
P:348g K:28g F:134g
LadyInsane
2008-08-05, 23:22
Frukost: Glass och 3 mackor med leverpastej och gurka
Lunch: Pasta med köttbullar och ketchup
Efter träning: Swebar
Middag: Ciabatta med sallad, mortadella och brieost. Plus en majskolv
Efterrätt: Break!
Frukost:
2 brödskivor, 4 kalkonskivor, lite smör, lite yogurt.
Mellanmål:
1 ask läkerol dents
Lunch
Potatis pepparsås köttfärs biff totalt 350g. 2 likadanna smörgåsar som till frukost. 1 tomat. 1/3 gurka.
Kvällsmat:
Ris, Kyckling sås + några nuggeter, ca. 500g.
Efter 45min bröstsim och lite cyckling:
lite juice och 75g choklad
under dagen drack jag 2 lite blandsaft.
Elfsberg
2008-08-05, 23:51
Kasst väder, mest setat inne. Ingen större aktivitet förutom cardio, löpning, 7.2 km.
500 g pasta
380 g skinka
110 g makrill
200 g filsås
110 g kebabsås
140-150 g protein
2920 kcal
Vägde mig för första gången på sju månader häromdagen och jag har tappat nästan nio kg under 2008. Lär börja äta mer om dagarna verkar det som.
Scratch89
2008-08-06, 00:15
05.00: Rågbröd med ost
08.30: Rågbröd med ost
12.00: Hjärtegott med ägg och kaviar, frukt
20.00: Kycklingtacos med guacamole och nachochips
23.00: Trekulorsglass i våffla
fil och müsli
2 knäckebröd med bregott
pyttipanna med ägg
fil och müsli
2 knäckebröd med bregott
äpple
fil och havrefras
Vimpyboy
2008-08-06, 07:22
08:20 (kind of) Polar sandwich renstek, en kopp grönt te samt ett glas juice.
Frukost - 250g keso, 100g hallon, 10g valnötter, kaffe med mjölk
Lunch - Laxfilé med pastasallad, kaffe med mjölk
Innan träning - 25g rage
Efter träning - 35g rapid recovery citronfromage
Middag - Kycklingfilé, broccolimos, grönsaker
Frukost: Mjölk med special k röda bär, hårt bröd med messmör (blev inspirerad av nån här ang. pålägget)
Lunch: Lasagne+sallad
Middag: Sallad med potatis, ruccola, mozzarella, kallskuret, Melon till efterätt. Bortbjuden på kalas och fick så nyttig mat, imponerad och lite löcklig ;)
Dagens nöjen:
Löpning
Frukost
Havregrynsgröt med linfrö, solrosfrön, russin, ägg, kikärtor, keso, apelsin, kardemumma och mjölk. + Protein.
Mellanmål:
Äpple + banan
Lunch:
Hare Krishna restaurang, budget combo för 25kr:
Ris, böncurry, friterade bollar, soppa, halvan-dessert. Smaskens!
Mellanmål:
Morot + protein
Middag:
Stuvade makaroner med korv, vitkål.
(Så jäkla smarrigt! Jag hade lite längtan efter svensk mat.... detta var ultimat!)
Gårdagen
- Tunga ben och biceps -
Frukost: "Yoghurtblandning" med chokladproteinpudding, extra kakao och kokosflingor *godis!*
Lunch: Laxwok med fetaost
Mellis: Mandarin
- AF-drillning av Ironbabe -
Middag: Omelett med tonfisk, keso och avokado
+ mängder av grönt te
+ Äppel- och kanelte (Twinings, supergott!) med minimjölk
gorillan11
2008-08-06, 09:01
Gårdagen
Frukost : 2 Mackor med skinka och ost.
Lunch : Kycklingsallad.
Middag : Hemma gjord nasigoreng, gjord på: kyckling, räkor, morötter, paprika, skinka, wokgrönsaker, ris, ägg.
Kvällsmat : 2 mackor med skinka och ost.
Igår, vilodag.
Frukost: Dinkelgröt med hallon och kvarg <3 juice.
Lunch: Köttfärssoppa med en jävla massa rotfrukter.
Middag: Lätt yoghurt med, björnbär, 1 päron, sojabönor, havregryn.
1glas grön mjölk.
Kvällsmat: STOOOR pastasallad med, kyckling, kräftstjärtar, äggpasta, sojabönor, grönalinser, avokado!!
Alfred Nobel
2008-08-06, 09:40
Frukost
Havregrynsgröt med keso, kaffe och c-vitamin brustablett.
Innan träning
15g Whey 100% ON
Efter träning
30g Whey 100% ON
Lunch
Thaiwok med kyckling, grönsaker och cashewnötter. (Resturang/thai)
Middag
Pannkakor med keso och jordgubbar
Kvällsnack till No Country for old men, one missed call och tekken 5
600g lösviktsgodis, 1 påse Truly Juicy Malaco (30% less sugar), 1 påse cheeseballs, 1 liter mjölk, 2 liter cola. (vi var 3 pers)
Niklas, vilken smak är det du använder på proteinet? Vilket är godast? Funderar nämligen på att införskaffa lite ON.
Alfred Nobel
2008-08-06, 11:55
Niklas, vilken smak är det du använder på proteinet? Vilket är godast? Funderar nämligen på att införskaffa lite ON.
Jag har bara testat Cookies & Cream och den är både söt och god i smaken. Annars är Chocolate populär!
creperiet
2008-08-06, 12:27
Jag heter inte Niklas, men däremot har jag Whey ON's Vanilj, och det är absolut inget fel på den.
Frukost: Tallrik fil med kornflakes, en kopp kaffe och ett glas juice.
"Morgon fika": 2 mackor med ost/tomat, 1 burk makrill, 1 burk 175g tonfisk samt en hel del mjölk.
Lunch: Oxpytt med rödbetor, mums!
Middag: Schnitsel med pulvermos och grönsaker.
Kvällsmat: Kommer antagligen bli några mackor eller fil... Möjligtvis havregrynsgröt! :)
Har även druckit 2 omgångar med protein pulver, 1 strax innan lunchen och den andra efter middagen.
Bjorneman
2008-08-06, 19:21
07:30
Macka med skinka, havregrynsgröt med yogurt, kaffe
11:00
Lasagne, mjölk och kaffe.
15:00
Macka med skinka, yogurt.
18:00
Macka med skinka, banan.
20:00
Spagetti med köttfärssås.
Märker att det blivit jävligt mycke skinka på senaste ;)
Scratch89
2008-08-06, 21:10
09.30: Hjärtegott och Lingongrova med ost och skinka
11.00: Dumleglass
12.00: EsaPro
15.30: Thaibuffé
16.30: Trekulorsglass i megastrut (After Eight, Cookies and Cream, Dumle)
19.30: Lingongrova med ost och skinka
20.30: Kladdkaka med glass
Inte så opti, men sjukt gott! :D
Alfred Nobel
2008-08-06, 21:13
09.30 Havregrynsgröt med kvarg och kaffe
14.30 Omelett på ca 4-5 ägg, 2-3 ostskivor, 2 skivor skinka och paprika.
18.15 Stekt ris med kycking, grönsaker och ägg.
Även tuggat mycket extra under målen, druckit litervis funlight och läsk. Det kompliteras med en proteinshake innan sängående. :thumbup:
Frukost: Special K Flingor, lättmjölk och tonfisk
Lunch: Kyckling/Tonfisk currysås och ris
Middag/Kvällsmål: Bröd, tonfisk, lite bregott, smörgåsgurka, lättmjölk, lätt kesella, en munk liten med hål i, multivit/mineraltablett, omega-3, kalcium och sen lite EAA och några gram Fast Carbs i samband med träning. Kreatin på morgonen också samt en del kaffe under dagen.
2300 kcal
Frukost:
2 limpskivor + 4 kalkonskivor + lite smör
7 msk yogurt
Mellanmål:
1 ask läkerol dents
Lunch:
Matlåda 350g (560kcal)
2 limpskivor + 4 kalkonskivor + lite smör
Tomat
1/3 gurka
Mellanmål:
Te
Middag:
Pasta + Köttfärs + kryddor
Kvällsmat:
2 bitar choklad + 3 små maränger
under dagen blev det druckit lite bland saft åxå.
LadyInsane
2008-08-07, 17:07
Swebar
Pasta med köttfärssås, två frukter
Sjukt mycket godis och kakor
Syndicate
2008-08-07, 17:32
Välling
2 proteindrinkar
3 ägg
100g skinka
210g vita bönor i tamtsås
3dl mjölk
sjukt mycket kaffe
C-vitamin brus
cosmic_dancer
2008-08-07, 17:47
Frukost - Sojamjölk med havregryn, loppfrön och vinbär. 1 skiva danskt rågbröd med kalkon och tomat
Lunch - Keldas orientaliskasoppa med sallad och ½ äpple
Middag - Lasnage med sallad. 1 ägg
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.