Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao
Det var ungefär det jag ville säga fast jag inte lyckades formulera mig. Madame kan hon. 
|
+1 Kunde inte sagt det bättre själv. Mikaelj är ju ett lysande exempel på just en härlig personlighet kan skönjas även via en skärm, man blir glad av att det finns såna goingar. Kämpa på, hoppas du får stöd och att du ramlar på för egen maskin allt du kan!
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Det där är ju inte sant, men sant är att man inte ser mycket som är bra med en själv när man mår skit (det är ju liksom en del i konceptet att må skit).
Ang. "fake it til you make it", så är väl ett problem att man med tiden ofta blir ganska less på att behöva låtsas att man mår bra när man mår skit (ganska kört att få några som helst sympatier eller stöd då, också); för att inte tala om hur "o-genuin" det får en att känna sig att gå omkring vitmenad på utsidan men på insidan full av de dödas ben, för att travestera bibeln. Att känna sig som en hycklare är sällan ägnat att få någon att må bättre. Däremot tror jag att det kan funka på självförtroende/prestationsgrejor typ att hålla föredrag fast man har ångest för det etc.
|
Precis, det jäkliga är att man inte tror på det när man behöver det.
Själv kan jag tro på det ngn timme iaf, innan jag kraschar... men har slutat värdera vilket som är sant. Mår jag skit och inte kan vända det så tänker jag typ var 10e minut "även om jag inte tror det, går det över. Ingenting är statiskt. Nåt händer hela tiden, jämt." Och mår man pissigt är vilken förändring som helst ofta välkommen. Försöker också aktivt göra så mkt bra jag pallar. Pallar jag inte sover jag el käkar för många knäckemackor och mår pissigare. Men det är ju inte heller dödsstraff på det, tänker jag när jag tröstar mig med tankar. Fast det känns jäkla onödigt när man skakar av sig den där cementerande känslan av att vara i ett vacuum av

En bra insikt är att bra vänner inte förväntar sig att du ska vara rolig, leverera, utan kan bara sitta tysta bredvid och ha med sig en hyrfilm, tex. El lite käk, var med om det i måndags och blev rörd. Och såpass "nykter" i deppet att andras välmenta ord i mail etc kunde kännas, det är ju hemskt men mår man för under isen så känns såna ord inte verklighetsförankrade. Man behöver komma upp lite lite för att inse att det kan vara så att ngn uppfattar en som värdefull.
När det gäller saker man kan göra något åt, är det bra att ta stöd för att just göra något åt. Är det diffusa saker, eller saker man har lite makt över, så brukar jag trösta mig medans jag väntar på skeendet. Ibland med sömn, ibland med träning eller att knapra på nåt, det senare vill jag verkligen bryta. Man kan må dåligt av stillsamt idisslande av knäcke, nötter, morötter, vitkål och vad man nu hittar på när man bryr sig lite (istället för att inte bry sig alls:choklad). Magen gör det iaf. Översova gör mig tröttare, överträning kan man bli sliten av.
Alla har väl sina - mindre bra sätt att trösta sig på? Vissa gör som jag; gör nåt. Även om det är mindre bra val. Andra tvärt om; kan inte sova, inte äta, inte träna. Distans till överdrivna tankar, balans i livet, skitsvårt men väsentligt att kämpa för. Ger ju oändligt..
Ungefär som med blodtrycket, när vissa blir arga/rädda/stressade höjs det. Sen finns det andra som svimmar för att blodtrycket faalleeer ist.. (en vecka på hjärt iva lärde mig att jag tillhör den senare).
Så det bästa man kan göra är att så gott man kan, med rimliga förväntningar på sig själv, göra saker som forskning visat är sunt: sova ca 8 h/natt (om man kan, inte mer om man kan, inte få ångest om man inte alls kan utan bara ta tillfället och ligga ner och vila kroppen iaf), vistas i dagsljus, röra sig regelbundet, äta regelbundet. Lyckas man med den biten vinner man massor, om inte annat är det en värdefull tröst att tänka att man kämpar. Skrev en tråd "hur rycker man upp sig?" rätt nyligen och även om det är svårt att orka ta till sig allt på en gång tycker jag de flesta råden var klockrena.
Citat:
Ursprungligen postat av G_lund
Bakgrundshistoria:
Satte mej vid den här tjejens bord på krogen för en månad sen,
addade henne på facebook efteråt och sagt hej på chatten.
men inget mer än så, tänkte att hon får väl höra av sig om hon vill nått mer.
I mataffären idag:
Hon: Heeej!
Jag: HejHej
Hon: blablabla
Jag:blablabla
Hon: Ska du ha kvittot?
Jag: Skriver du ditt nr på det så..
Hon skiner upp som en sol, rodnar och mumlar något om att hon ska skicka det på facebook.
Antingen hör jag aldrig ifrån henne eller så ville hon inte skriva nr när det står kunder i kön bakom.. 
|
Äh, gött ju! Bra jobbat!
Citat:
Ursprungligen postat av rolf
Usch vilket jävla pissväder det är. Riktigt innesittarväder. Skönt att ha träningen gjord och maten köpt så man kan ha myskväll nu. Zombieland + rostbiff! 
|
Du har varit produktiv och ska ha det mysigt, och klagar... ?? Hrrms! Myyyyys!