2009-02-12, 22:05
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Lellan - mot bättre vetande!
Trådtiteln syftar till att jag hängt här ett tag, men inte levt som jag lärt hela tiden, och att jag det jag är på g med just nu kanske inte heller är "optimalt". Målet är lägre vikt och sundare förnuft.
Jag har i vuxen ålder vägt allt från 60 till 130 i runda slängar, har genomgående svårt att känna lycka över framgångar men blir taggad av motgångar.
Nuvarande vikt (efter trerätters iofs: vitlöksgratinerade sniglar, röding på grillbädd med potatis och örtsmör samt stor tiramisu till efterrätt med 2/3 flaska vitt vin, kaka till kaffet efter) är 95,5 kg fördelat på mina 177 cm så jag lider alltså av fetma. Lyckligtvis är den ganska "kvinnligt" fördelad och jag promenerar i rask takt ca 10 timmar i veckan (till o från jobbet), mer träning blir det i ärlighetens namn sällan utöver något core/pilatespass framför tvn.
Styrketräningen jag sysslade med något år innan jag fick barn (har charmtroll på 3 år) saknar jag enormt, men jag kreverar av att träna hemma och har planerat och prioriterat för dåligt hittills för att det ska bli av "på riktigt".
Denna journal syftar till att:
- tråla (inte fiska, allt som går att uppbåda är av godo) pepp, och att ta till mig den, ett helt obeprövat tillvägagångssätt för mig.
- konkret se varför det felar när det felar, och anamma det som fungerar.
- sluta vara så j-vla feg. Kan vara en rätt blyg, intetsägande människa irl, men herregud jag är över 30 så dags att sluta bry mig och börja leva.
- inte hänga upp mig på att det är styrketräna jag vill, med mitt utgångsläge är all träning bra träning och jag ska vara openminded och ha kul!
Eftersom denna tråd är skriven efter ett par veckors vled på 500-700 kcal/dag (vägde 98 efter en halv vecka på dieten) med stundens promille i blodet blir det intressant att se om jag ångrar mig imorrn. Tog just en bild så att jag skulle få ångra mig extra mycket.
[IMG]  [/IMG]
Eller så är det början på något bra! Viktmål: 80 kg, ligga där ett tag och först efter ngn månad där känna efter om jag vill ner till 75-70. En sak i taget och döden sist.
|
|
|
2009-02-12, 22:31
|
|
Ge mig en igloo
|
Här är första bilden jag tog av min arm!
Berusningsgraden syns på det sättet att armen inte syns.. däremot ser jag rädd ut men det va jag inte så det är nog fel på min mobilkamera.
[IMG]  [/IMG]
Jag var bländande blek och på ovanstående bild är armen avslappnad. Vilket inte gör så mkt eftersom den inte syns. Vill nån se hela Lellan topp till tå ska det finnas nån annan tråd men den har jag glömt namnet på men där väger jag typ samma och det ska jag ju inte göra så länge till så.. orka.
Over n out tills jag är mig själv igen. Imorrn ska jag bära möbler å äta 500 kcal för den som undrar.
|
|
|
2009-02-12, 22:31
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Gött att du kommer igång på allvar lellan, lycka till!
|
|
|
|
2009-02-12, 22:38
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe_H
Gött att du kommer igång på allvar lellan, lycka till! 
|
Tack!  Hur det ska gå till rent praktiskt är jag inte heelt på det klara med, men kör vled och de träningspass jag lyckas flika in och strukturerar upp under tiden.
|
|
|
2009-02-12, 22:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2006
|
Äntligen en journal!!!
trevligt trevligt
|
|
|
|
2009-02-12, 22:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2009
|
Var sitter de där 95 kilona "fett" du pratar om? Sannerligen inte på armarna iallafall!
|
|
|
2009-02-12, 22:46
|
|
Starkare
Reg.datum: Jan 2007
|
Oh spännande!!
|
|
|
2009-02-12, 22:48
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Brooklyn
Äntligen en journal!!!
trevligt trevligt 
|
Jag kommer ha lite ångest imorrn men tog detta smått berusade tillfälle i akt att göra ngt impulsivt, känner mig typ jättetaggad iaf..
Citat:
Ursprungligen postat av Thobrik
Var sitter de där 95 kilona du pratar om? Sannerligen inte på armarna iallafall!
|
De sitter ganska jämt fördelade med betoning på rumpa/lår, men jag är lite för nykter för att posta bildbevis.  Men jag tar det där som en komplimang, eller en hint om att det är optiljus i min hall.
|
|
|
2009-02-12, 22:51
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane
Oh spännande!! 
|
Jag är nästan lite rädd faktiskt, såå spännande är det! Haha... är man en fegis krävs det inte stora åthävor för att känna sig modig.
 right back at you, brukar allt följa dina framsteg i din journal men har fått för mig att om jag skriver i en jag följer så måste jag skriva i alla å då har jag fasiken ingen tid kvar. Men ska bättra mig även där. (fan va jag lovar massor).
Hm, spammar jag just nu min egen journal?  Sova är bra för formen, gonatt å tack för er entusiasm!
Senast redigerad av Lellan den 2009-02-12 klockan 22:53.
|
|
|
2009-02-12, 23:02
|
|
Starkare
Reg.datum: Jan 2007
|
Haha, det för du?? Om du åker förbi Örebro får du hemskt gärna komma förbi och träna med oss.
Spamma sin egen journal är vägen till framgång
|
|
|
2009-02-12, 23:42
|
|
Hoch die Hämmer
Reg.datum: Aug 2008
|
Gudd lück.
Fifan vad "kvinnlig" du måste vara förresten med den halsen exempelvis och hänsyn taget till vikten. Detta ska inte tolkas som att jag rapar ur mig i sammanhanget kontroversiella åsikter så plz don't.
|
|
2009-02-13, 07:09
|
|
Värmdökungen
Reg.datum: Aug 2001
|
Sveriges mest gynnsamma viktfördelning eller en benstomme av sten? Jag är helt fascinerad av att vågen visar så mycket, det syns verkligen inte. Lycka till!
|
|
|
2009-02-13, 08:31
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane
Haha, det för du?? Om du åker förbi Örebro får du hemskt gärna komma förbi och träna med oss.
Spamma sin egen journal är vägen till framgång 
|
Tack, snällt!
Citat:
Ursprungligen postat av Saft und Kraft
Gudd lück.
Fifan vad "kvinnlig" du måste vara förresten med den halsen exempelvis och hänsyn taget till vikten. Detta ska inte tolkas som att jag rapar ur mig i sammanhanget kontroversiella åsikter så plz don't.
|
Min hals när jag är smal är.. smal. Min hals nu mäter 32 cm, om det är av intresse.  Å min rumpa är stor, helt ärligt gör det inget om den blir kvar å det tas från övriga kroppen. I like big butts!
Citat:
Ursprungligen postat av JJ
Sveriges mest gynnsamma viktfördelning eller en benstomme av sten? Jag är helt fascinerad av att vågen visar så mycket, det syns verkligen inte. Lycka till!
|
Tack! Det är väl trevligt om så är fallet, att det inte syns, men skelettet får ändå bära på det och tja.. jag består inte av muskler så vlcd blir nog bra.
Har ingen riktig plan ang journalen än men för att den ska likna en träningsjournal: Idag: 45 min rask prommis, påse nutrilett, ägg + kaviar.
|
|
|
2009-02-13, 16:22
|
|
Hoch die Hämmer
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Min hals när jag är smal är.. smal. Min hals nu mäter 32 cm, om det är av intresse.  Å min rumpa är stor, helt ärligt gör det inget om den blir kvar å det tas från övriga kroppen. I like big butts! 
|
Du är i gott sällskap påstår jag då, även om jag är vän av flera format, både möjliga och omöjliga.
|
|
2009-02-13, 20:15
|
|
Ge mig en igloo
|
Hm, hade tänkt väga mig varje torsdag, å vägde ju 95,5 igår. Men i morse vägde jag 92 och nu 94, som alla vet är vågen ett vanskligt sätt att mäta..
Kommer hamna på 600 kcal när dagen är slut.
Dop imorrn, tar nog en fikabit då och träning efter.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:44.
|

|