Hur kan jag inte ha hört något om den här filmen?! Råkade trilla över den och hade inga förväntningar, men blev helt otroligt överraskad, den var fantastiskt bra. Kan vara den bästa filmen jag sett i år, dramatisk historia, exceptionella skådespelarinsatser, snyggt klippt och redigerad. SE DEN!
9/10
Ganska bra film med Brad Pitt, många har ju uppenbarligen sett denna film och också recenserat den så jag nöjer mig med en kort resumé: Bra story, hyfsat trovärdig för att vara en zombie-film. Händer hyfsat mycket men det är ingen 24/7-action, några "hoppa-till-ögonblick". Skådespeleriet är bra, filmen är helt okej gjord. Bland de bättre filmer som jag har sett inom genren. 7,5/10
Lite smöriga till och från, men jag tyckte faktiskt serien var riktigt bra överlag
Första filmen är riktigt bra, resten är betydligt sämre. Kul!
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord
Är du seriös? Första gick att ta sig igenom, sen blev det gradvis sämre till den punkt att det blev helt jävla olidligt att ta sig igenom.
Konstigt att man kan ha så starka åsikter om en filmserie sådär. Det är ju inte så mycket sämre än alla andra romcoms som släpps åtta gånger om året, men det är väl bara för att de är så hypade.
Livet är en gråskala. Tidigare har man tummat ordentligt men i denna verkar man befinna sig i en annan dimension.
"Det är ju så att alla bedömare är ju helt eniga om att det inte finns något militärt hot mot Sverige och jag kan väl säga att vi är beredda på det." - TV4
Såg "Talladega Nights: The ballad of Ricky Bobby" på tv i lördags. Skön Will Ferrell rulle som bjöd på ett par skratt men inget jag ser igen kanske!
6/10
The Iceman - Kändes seg och gav ingen särskild inblick i huvudkaraktären tyckte jag. Eftersom slutet var givet så hade filmen behövt en mer intressant karaktär. 4/10
I Spit On Your Grave 2 Rätt sick! Lite sämre än 1:an dock. 6/10
Jag såg den igår. Varken lika bra eller vidrig som ettan även om en speciell scen i den verkligen fick mig att må illa. Fyfan vad vidrigt.
Scenen där hon, efter att ha blivit helt sönderslagen, sänks ner i en trång låda och begravs levande. Hopplösheten...Paniken... Dessutom i ett annat land där absolut ingen vet vart du är.
Betydligt bättre än vad jag förväntade mig, men inget mästerverk direkt. Jag gillar optisnacket, träningen och den här känslan av att allt bara går käpprätt åt helvete. Kul och intressant film.
Denna film är och förblir min absoluta favorit.